Reviews WoonEnergie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

0 reviews

5 sterren
(0)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(0)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Beschamend en gewetenloos
K Chan 14 september 2016

Mijn moeder is chronisch ziek en heeft psychische klachten. Zij is daarom onder bewindvoering gesteld en heeft geen tekenbevoegdheid. Om haar verder te beschermen hebben wij bij de deur boven de bel een sticker geplaatst met: "Geen deurverkoop gewenst".

Dit bleek niet voldoende voor een vertegenwoordiger van WoonEnergie. Hij heeft mijn moeder een contract laten ondertekenen en haar een nieuw energie-contract aangesmeerd. Volgens de verkoper zou alle buren van mijn moeder al klant zijn. Mijn moeder woont in een appartementen-complex voor sociaal huur, vol met mensen in de bijstand of AOW. Als het niet waar is, dan is mijn moeder voorgelogen. Als het wel waar is, dan is het nog erger en worden mensen in de minima gedupeerd.

Ik vind het misselijkmakend dat WoonEnergie het op de zwakkeren in de samenleving heeft gemunt en zulke gewetenloze praktijken op na houdt.

Mijn moeder werd nog voorgehouden dat ze met een telefoontje alles kan terugdraaien. Dit is niet waar, op het contract staat dat ze binnen twee weken per brief via een formulier moet opzeggen. Na het lezen van de andere beoordelingen ga ik maar de annulering via aangetekende post versturen.

Gelukkig heb ik dit op tijd gezien en zijn we nog op tijd om dit stop te zetten. Al zou het ook wel interessant geweest zijn om WoonEnergie voor de rechter te slepen in een civiele rechtszaak.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Problemen met woonenergie
L Brink uit Biddinghuizen, 9 augustus 2016

In het begin van mijn contract was alles koek en ei, en ik vroeg aan woonenergie of de betalingstermijn ook op een andere datum kon dat zou geen probleem zijn, helaas heeft dat voor vele problemen veroorzaakt 2 dagen te laat en ja hoor DAS Incasso, ik kan dit heus wel begrijpen maar als je schriftelijk of telefonisch contact met een persoon maakt voor een afspraak houd er dan ook aan. nu is mijn volgende probleem het grootste probleem, eindafrekening er word iedere keer gezegd doordat het een groot bedrag is dat ze de bank niet kunnen benaderen ik zou in 14 dagen tijd geld terugkrijgen en moet er nog op wachten. ik maar eens telefonisch contact opgenomen en nou moet ik weer 14 dagen wachten, ik heb ook gewoon rekeningen te betalen en door dit soort geintjes raak ik mijn woning kwijt -_-' daarom heb ik ook mijn contract opgezegd en zal ik nooit meer naar jullie overstappen. graag zou ik binnen een paar dagen mijn geld willen zien en geen beloftes meer maar gewoon doen.. L.Brink (Biddinghuizen)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze energieleverancier!
Alexander uit Bergen Lb, 28 juli 2016

Waardeloze en klantonvriendelijke bedrijf woonenergie, door hun fouten moest ik een hoog bedrag in een keer terugbetalen, ze zijn erg onvriendelijk en komen een klant nooit tegemoet, 1 dag later betalen meteen een aanmaning, service is erg slecht, administratief een puinhoop en niet in orde.Mijn advies is om nooit een klant te worden bij woonenergie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valse beloftes
Liweda 2 juli 2016

Ik voel me erg misleid door woonenergie. Bij het aanbieden van een contract beloofde ze mij een lager maandvoorschot dan dat het daadwerkelijk was en tijdens de termijnchecks op hun website werd zelfs vermeld dat ik het termijn bedrag kon verlagen. Niet gedaan want ik dacht; dan heb ik mooi een extra zakcentje op mijn jaarafrekening. Zelf twee weken voor de jaarafrekening nog een check gedaan en daar werd toen vermeld dat ik tussen de € 25, en € 75, terug zou krijgen. Nu blijkt niets minder waar.......ik moet bijbetalen en mijn maandbedrag wordt ook nog eens meer. Schandalig. Ik voel me erg misleid door woonenergie en ga ook per direct overstappen. Alle negatieve reviews die hier staan zijn gewoon waar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechtste energieleverancier op AARDE
stefanie uit Rotterdam, 26 april 2016

Na zoveel gemaakte fouten van woonenergie. Mag ik van ze vertrekken ik kreeg bericht van stedin dat ik binnen 15 dagen een nieuwe energieleverancier mag uitkiezen. Mijn profiel is gewoon weggehaald heb niets meer gehoord. Vertel kennissen en vrienden dat ze zich er niet moeten aanmelden..Voorkom woonenergie want zelfs de medewerkers kunnen er wat van. Dit moet in de Metro komen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
schandalig
Berry de Bruin 27 februari 2016

Na veel door woonenergie gemaakte fouten mag ik van hun vertrekken als ik maar wel 100 euro boete betaalt. ze geven hun fout toe maar moet echt wel betalen eens maar nooit meer

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos!
J.C Niemans uit Eindhoven , 12 februari 2016

Zeer agressieve verkoop, zaken niet op orde, komen afspraken niet na, ook al niet echt voordeliger. Mijn advies is om nooit naar woonenergie over te stappen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slechte service en bedrog
D.D.Rigter uit Deventer, 12 januari 2016

In april 2015 was ik door omstandigheden iets te laat met betalen van mijn voorschotnota van 100 euro, deze heb ik toen meteen met de rekening van mei 2015 betaald. Tot mijn grote verbazing kreeg ik in Oktober 2015 een brief van een incassobureau dat ik een rekening open had staan van 140 bij woonenergie. Na lang zoeken en heen en weer bellen zou dit zijn omdat ik in april te laat betaald had. Eerste verhoging van 40 euro zonder waarschuwing en deze was opgelopen tot 140 euro, zonder dat ik ooit bericht had gehad, in Oktober. Mij reste niets anders dan deze rekening aan het incassobureau te betalen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een schrijven van woonenergie dat ik een rekening open heb staan van 140 !!! k heb ze meteen gebeld en mij werd een leugen verteld dat ik nu weer november niet betaald zou hebben en er weer een boete van 40 euro erop. Echter ik heb geen achterstand!! ik kan aantonen dat ik alle rekeningen op tijd betaald heb!! Helaas waren ze aan de telefoon niet redelijk en niet aanspreekbaar ze konden mij niet vertellen waarom ik deze rekening moest betalen alleen dat ik hem wel moet betalen!! Ik heb echt geen zin om weer buiten mijn schuld om rekeningen te betalen omdat zei dat zo verzinnen, een ding weet ik heel zeker ik zal zo snel mogelijk overstappen naar een eerlijkere energie aanbieder... ik voel me niet alleen opgelicht maar ben het ook.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contract op andere naam ivm overlijden
M.W. Veenstra uit Woerden, 7 december 2015

In verband met het overlijden van mijn man wilde ik het contract op mijn eigen naam laten zetten. Maar bij Woonenergie is dat niet zomaar geregeld. Als je belt vertellen ze dat het huidige contract moet worden afgesloten. Je moet zelf (ze bieden niet aan om terug te bellen) de volgende dag terugbellen om een nieuw contract af te sluiten. Het is dus niet mogelijk om het oude contract onder je eigen naam voort te zetten/ Wij hadden een variabel contract maar ze konden me alleen nog maar een 1 of 2-jarig contract aanbieden, variabel hadden ze niet meer. Omdat ik door bleef vragen kon ik dan wel via de website een variabel contract afsluiten (dat hadden ze toch niet meer??) Bij elk ander bedrijf heb ik zonder problemen het bestaande contract op mijn naam kunnen laten zetten. ZEER SLECHTE SERVICE DUS.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima levering zonder problemen
R.O. Spijker uit Hengelo, 29 oktober 2015

Prima levering zonder problemen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goede afhandeling en terugkoppeling
Julien uit Capelle aan den IJssel, 16 juli 2015

Ik had een contract bij woonenergie getekend. Na een dag had ik mij toch bedacht en wilde ik telefonisch het contract ontbinden (binnen de toegestande bedenktermijn). Dit kon echter nog niet omdat ik te vroeg was. Daarop via een brief mijn contract opgezegd. Dit was blijkbaar niet goed doorgekomen waardoor er toch energie geleverd werd via woonenergie en ik hen betaalde. Via mail en telefoon dit probleem aangekaard.

Ik werd hierbij zeer vriendelijk en goed geholpen. Het probleem werd begrepen en het contract met mijn oude energieleverancier werd hersteld. Ik kreeg snel het bedrag wat ik betaald had teruggestort en werd later nog telefonisch benaderd om te vragen of alles duidelijk was en om mij te informeren over de stand van zaken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte service
een ontevreden klant uit Zwolle, 4 juni 2015

Zeer hoge voorschotbedragen, na ontvangst jaarafrekening zou na twee weken uitbetaling van het teveel in rekening gebrachte voorschotten worden uitbetaald. Na vier weken heb ik zelf gebeld en moest er toestemming worden gevraagd om dit aan de klant over te maken. Een maand dubbel in rekening gebracht, het duurt vier tot twaalf weken voor je weer over je geld kunt beschikken. Het geld is na acht weken nog steeds niet aan mij overgemaakt. Ze hebben veel kansen gehad maar deze worden niet benut. Tijd dus om over te stappen naar een andere leverancier waar de administratie hopelijk beter functioneert.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
14 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
<naughty>****</naughty>.......
Joey uit Nissewaard, 30 april 2015

Contract aangesmeerd door te melden dat zij in samenwerking zijn met woon corporatie en dat de corporatie wil dat zijn klanten overstapt naar groen stroom en gas ( woonenergie)...ik heb contact met de woon corporatie gehad en ze vind het en zeer dubieus zaak en hebben geen afspraak met woonenergie Vertegenwoordiger weigert om flat te verlaten zonder hand tekening, volgens hem was de hand tekening allen bewijs dat hij was langs geweest ( het was in feit en contract) Ik heb inmiddels diverse keren gebeld on de contract op te zeggen maar iedere keer wordt er en smoesje verzonnen om het tegen te houden..........ik wil het ook schriftelijk opzeggen maar dat kan alleen via en formulier in de welkom pakket maar ja hoor dat is nog niet binnen Een verhaall voor RADAR denk ik

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
Jody uit Helmond, 13 april 2015

In het begin ging alles vriendelijk en werd ik uitstekend geholpen door de klantenservice. Tot een aantal maanden geleden.

Wij gingen verhuizen en ze begrepen maar niet dat wij op het nieuwe adres geen gasaansluiting hadden. Uiteindelijk hebben ze gedreigd met het incassobureau dat wij november en december moesten betalen. En dit zou dan later verrekend worden met de eindafrekening. Dan zouden november en december teruggestort worden.

Prima, hebben we gedaan.

Toen kwam de eindafrekening waar 265 euro van terug zou krijgen (waar november en december nog niet eens bij zaten).

Wij wachten op het geld, al 3 keer gebeld. Nee, dat kwam allemaal in orde. Ik moest eerst de stroomafrekening betalen voordat hun het geld van de gasafrekening zouden overmaken.

Ik hun verteld dat er op de gasafrekening staat dat alle openstaande bedragen verrekend werden.

Daar wisten hun niks van.

Volgende dag opnieuw gebeld en gevraagd waar ik de 117 euro van de stroomafrekening op moest storten en met welk betalingskenmerk.

Dit was niet nodig want zoals in hun brief staat wordt dat verrekend met de gasafrekening.

Nu zijn we 4 maand verder en ben ik hun nog een bedrag schuldig van rond de 100 euro.

Uitleg krijgen we niet, je word als **** behandeld aan de telefoon, niemand helpt. Ik moest bewijzen op sturen en daarbij mijn berekening van hoeveel ik terug zou krijgen. Gedaan, hun gevraagd om bewijzen maar nee dat werd te ingewikkeld en dan zou er nog niks duidelijk zijn.

Kortom, ze hebben geen enkele bewijzen. Enkel excuses. Aangezien ik nu weer te horen heb gekregen dat ik november en december niet betaald heb en dat dat bedrag dus ook verrekend is met de eindafrekening.

Er werd letterlijk tegen me gezegd: "Gaat u mijn werk nou moeilijk maken?"

Prima, dag woonenergie, ik hoop dat jullie gelukkig worden met het geld. In mei zijn we van jullie af gelukkig.

GEEN AANRADER! ABSOLUUT NIET!

En dan is dit nog de korte versie :-)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
overgestapt
aD. uit Groningen, 9 april 2015

woonenergie heeft een nieuw systeem en gaat zonder overleg nog even over een maand schattingen doen en daar de eindafrekening op baseren nadat zij toch de juiste cijfers hebben gekregen. ( dus over 13 maanden ipv 12)

tevens boeken zij bij teruggaaf 2 termijnen af ipv 1, zodat je niets terug krijgt op je rekening maar 2 maanden niets hoeft te betalen.

Beetje vreemde manier van zaken doen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zooitje ongeregelt
giesberts 31 maart 2015

geen aanrader,ben er sinds kort,maar niks klopt er,het is er een zooi,volgens mij weten ze niet waar ze mee bezig zijn..iedereen zegt er wat anders als je belt,met andere woorden bekijk t maar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
heel slechte service, taalfouten in brief
ymm van loon uit amsterdam, 20 maart 2015

Welkomst pakket nooit ontvangen Bijzonder lang wachten aan de telefoon "ik kom zo bij u terug" mooi niet dus. Vergoeding van opzegging vorige leverancier werd maar deels overgemaakt ondanks de duidelijke mails die ik stuurde.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
16 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte service, niet meedenken
C 3 december 2014

Mijn verhuizing doorgegeven bij woonenergie. Het nieuwe maandbedrag wordt gebaseerd op historisch verbruik van de vorige bewoner, wat vele male hoger is dan mijn verbruik. Ze hebben dat verrekend met het bedrag wat ik terug krijg van mijn vorige woning, ruim 300 euro = wat ik dus teveel aan voorschot heb betaald = mijn geld dus. Dat geld krijg ik niet terug omdat zij vinden dat ik die maand dat hoge voorschot moet betalen, omdat dat al hun systeem verwerkt is. Zie dan maar eens je eigen geld terug te krijgen. En daarbij; als ik niet aan de bel getrokken had, had ik elke maand dat hoge bedrag moeten betalen, want tja, woonenergie kan niet elke klant gaan bellen om ze mede te delen dat hun nieuwe maandbedrag van 100 naar 250 euro gaat na een verhuizing, aldus klantenservice. Ik ga dus weg bij woonenergie, omdat ze absoluut niet met je mee denken, of aan je (kleine) portemonnee denken, maar wel aan die van hun zelf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
18 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
betrouwbaar
H.J Prijs uit Hattem, 15 juli 2014

Wij hebben in het verleden gekozen voor woonenergie vanwege de lage kosten en op voordracht van de woningcoöperatie.

Bij het vergelijken voor de nieuwe contract periode bleek ons dat we goedkoper uit zijn bij een andere energieleverancier.

Overigens hebben we nooit klachten gehad bij Woonenergie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
32 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Weinig inlevingsvermogen naar de klant toe en slechte administratie!!
Meert 16 juni 2014

Zeer slechte ervaring met WoonEnergie wat dus eigenlijk OXXIO is... en kijk bij de reviews van Oxxio dan zie je dezelfde dingen als hier gebeuren.

Ik ben nu 2 jaar lang bij WoonEnergie als klant geweest. ik heb netjes aangemeld als nieuwe klant. Stand doorgegeven en mijn voorschot betaald. Na een jaar de afrekening.. Bleek ik 320 Kwh gebruikt te hebben ipv ong. 3500 Kwh. Mijn maandbedrag werd naar beneden gezet van 45 naar 5 euro. Ik ben gelijk gaan bellen en heb het met moeite naar 30 euro op kunnen schroeven. Doorgegeven dat de stand niet juist is en ik een correctie wens, LET OP ik heb dus een bedrag terug gekregen bij die afrekening maar ik wilde dat niet, ik wilde gewoon een juiste berekening. Ik heb elke maand aan de telefoon gezeten met een medewerker van de klantenservice en alle medewerkers vinden het vreselijk vervelend maar geen enkele komt over tot actie ik heb een e-mail gestuurd na mijn nieuwe jaarafrekening begin dit jaar dat ik niet eens ben met de standen, heb bericht terug gehad - standaard e-mail dat er binnen 6-8 weken door hun gereageerd wordt... niet dus... , de oude stand werd gebruikt en ik kon dus over de 1500 euro gaan betalen, het bedrag aan voorschot dat ik afgelopen jaar betaald heb eraf bleef er nog ruim 1000 euro over, min het bedrag dat ik van de vorige afrekening nog had staan, is het ruim 500 euro dat ik dus te weinig heb betaald in die 2 jaar, ,

een maand geleden had ik er genoeg van toen heb ik mijn contract opgezegd en ben naar een andere leverancier gegaan. Toen moest ik natuurlijk mijn eindstand doorgeven en kreeg ik opnieuw dus een eindafrekening (die van begin dit jaar is op hold gezet omdat ik die e-mail had gestuurd dat ik eerst alles rechtgezet wil hebben)

Natuurlijk heb ik verbruikt en natuurlijk moet er geld komen, alleen ik ben echt als DOM behandeld aan de telefoon, of ik het wel snapte, ik had toch de energie verbruikt, of ik de kleine lettertjes wel gelezen heb dat er betaald moet worden, als je energie verbruikt en het is té veel dan weet je dat je aan het eind van de rit het geld klaar moet hebben om gewoon te betalen en zo ging het gesprek maar door.

Ik weet dat ik moet betalen, ik heb ook altijd gewoon netjes mijn voorschot betaald, ik heb zelf aan de bel getrokken maar er werd gewoon niks gedaan, ik betaal liever wat meer per maand dan dat ik in 1 keer meer dan 1000 euro moet betalen. Ik heb foto's moeten e-mailen met de krant met datum van die dag erbij alles heb ik gedaan om de factuur gecorrigeerd te krijgen maar nee hoor.

En het is ook niet zo dat ik nou abnormaal gebruikt heb hoor maar door de gesprekken voelde het bij mij wel zo, dat ik echt abnormaal gebruikt heb! maar dat is gewoon niet zo, ik wilde alleen maar meer per maand gaan betalen als dat nodig zou zijn en dat mijn rekening dus aangepast werd!

Ik vind het gewoon bijna onbeschoft dat ik zo behandeld ben als klant en dan heb ik nog lang niet álles verteld wat er in de telefoongesprekken gezegd is maar ook niet hoe vaak ik aan de bel getrokken heb dat er iets fout gaat, maar bij hun ligt niet de fout, ze geven de Netwerkbeheerder ook nog even een veeg mee en ik moet het zelf maar oplossen maar wat ik wel meekrijg is dat als ik niet betaal.... dan zwaait er wat hoor!! van het incassobureau!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
36 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klachtenafhandeling uit de middeleeuwen
F.J. Schouten 21 mei 2014

Woonenergie gebruikt meterstanden van oude contractant om jaarafrekening van nieuwe bewoner te verhogen. Reageren niet op post, informatie of telefoontjes. Sturen vervolgens boetes en incassobureau, terwijl ze zelf fout zitten.

Manipulatie van gegevens voor eigen gewin en intimidatie door inzet van boetes en incassobureau en in de tussentijd verschuilen achter callcenter medewerkers.

Zo ga je niet met klanten om.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›