Ervaringen UnitedConsumers

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over UnitedConsumers. U kunt uw ervaring met UnitedConsumers ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›
Autoverzekering .
D, 24 maart 2019

Slechte ervaring met autoverzekering. Op het moment dat het juridich ingewikkeld werd na een schadegeval waar ik geen Schuld bij had,merk je al gouw dat je bij United consumers eigenlijk alleen maar te woord word gestaan door een telefonist. Ondanks dat ik een al risk verzekering, aangevuld met jurdiche bijstand had heeft het afhandelen van de schade toen veel en veel te lang geduurd, Ben ik

Zeer slecht voorgelicht en op de hoogte gehouden, en het ergste is nog dat ik uiteindelijk heb moeten schikken met de helft van het schadebrdrag. Door de slechte voorlichting kreeg ik achteraf nog een rekening van het schadebedrijf van ongeveer 130 euro. Reserveren van de plaats in de garage? Mijn mening over United consumers voor autoverzekeringen. NIET DOEN.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
onprofessioneel
F., 18 februari 2019

komen afspraken niet na. Er is niemand die mij fatsoenlijk te woord staat. willen niks per e-mail bevestigen, telefoon gesprekken worden namelijk niet opgenomen (hun woorden) dus durven alleen telefonisch dingen toe te zeggen. Wat een klantontvriendelijke toestand. Zeker geen aanrader en erg onprofessioneel. Als je de zaken goed geregeld wilt hebben, ga dan naar een ander.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbeschofte medewerker
avatar
Sairani uit Hendrik Ido Ambacht, 11 maart 2017

Ik en myn ouders zyn klant, inmiddels (waren zy) by united consumers. Er werd beloofd na 3 maandem betaling een kado te ontvangen. Myn ouders zyn inmiddels overgestapt. En ik als klant wilde weten waarom er niet aan de afspraak gehouden werd en waarom er my is verteld dat na 3 maanden betaling het beloofde kado ontvangen zou worden (niets over het contract zelf) Helaas kreeg ik een erg onbeschofte medewerker aan de lyn (T.v.d.Z) Die erg onbeschoft was, my niet liet uitpraten, niet naar myn verhaal luisterde en gewoon een beetje lacherig aan de lyn deed. Dankzy deze medewerker ga ik ook overstappen. Klant vriendelykheid en service liggen zo te horen niet bepaald hoog in de vaandel by united consumers!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Erik, 27 juni 2016

Jaren lid geweest van United Consumers, er van uit gaande dat ze - zoals toegezegd- standaard 1ct (per Kwh / m3) onder het tarief van de vaste leverancier (NUON in dit geval) zouden zitten. Nu blijkt dat dit niet zo is en er zelfs bij deze vaste (netwerkbheerder) leverancier veel voordeliger aangeboden wordt dan de prijs van UC. Verklaring van UC rond vaste en variabele tarieven waarmee vergeleken wordt kloppen niet, want beide worden door NUON zelf (via vergelijkingssite, mogelijk niet via directe verkoop) veel voordeliger aangeboden. Een en ander nog los van door UC gehanteerde hogere tarieven voor de vaste leveringskosten.

Vervolgens contracten met UC opgezegd waarop men met onduidelijke mails over het vervallen van opgebouwde kortingen komt. Contracten zouden tot einde looptijd (twee jaar in toekomst) uitgediend moeten worden om deze korting te kunnen laten uitkeren. Bij nabellen blijkt dit toch weer geheel anders te liggen en dient alleen lopend contractjaar 'uitgediend' te worden. Opgegeven start contractdatum valt overigens uit de lucht en is voor een tweetal adresssen waarvoor ik overstapte gelijk, terwijl deze op totaal uiteenlopende momenten zijn afgesloten.

Al met al ondoorzichtig waarop men korting verleent / baseert en zeker niet voordeliger dan zelfs de 'vaste leveranciers'. In combinatie met overstappremie extra lonend om snel afscheid te nemen van deze leverancier (/inkoopcombinatie) en zelfs als men uit (toekomstige) vergelijkingen als voordeligste uit de bus zouden komen zou ik niet terugkeren.

Reactie Jo, 23 september 2016

Als dat waar is Erik lopen ze al jaren de boel te bedonderen. Want als je opbeld zeggen ze er is niemand goedkoper als UC . Dan ga ik ook nog eens goed navraag doen want ik vertrouwde het als niet die mooie praatjes.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Marcel, 25 mei 2016

Kreeg regelmatig aanbiedingen waar ik nooit om heb gevraagd. Nu dacht ik laat ik maar eens kijken wat dit verhaal (€350,= goedkoper; beste leverancier enz.) waard is. Blijkt dat ik bij UC €1.600,= duurder uit ben voor 3 jaar. Ik gebruik wel meer dan gemiddeld energie maar hun verhaal met welkomstkorting, jaarlijkse bonus en lagere energietarieven lijkt in de verste verte niet op de werkelijkheid.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
hoekstra, 21 mei 2016

Ben al jaren met tanken bij UC. Heb nu gas en stroom met stapelkorting waardoor ik elk jaar weer geld terugkrijg.Daarnaast zijn de afrekeningen overzichtelijk en betaal ik per saldo veel minder dan bij Nuon. Verder is de bereikbaarheid prima, bij mail vaak nog dezelfde dag antwoord en of telefonische uitleg. Voorschotten zijn gemakkelijk te wijzigen. Bij Nuon werd ik vaak afgesnauwd door een medewerker(ster) als ik al contact kreeg via een duur 0900 nr. Een dikke tien voor UC.

Reactie Marcel, 25 mei 2016

Beste Hoekstra, wellicht toch goed om te bedenken dat geld " terug" krijgen geen oordeel geeft over een wel of niet goedkoop contract maar alleen dat het berekende voorschot te hoog is tov het verbruik. De enige juiste vergelijking is die van de tarieven (zonder allerlei toeters en bellen) en op een juist tijdstip. Zo kom je er dus ook achter (zie meerdere reacties) dat de kortingen een sigaar uit eigen doos zijn. Nog veel erger, het tarief wordt gebaseerd op de "regioleverancier" (wat dat dan ook moge zijn. Kijk als er nou vergeleken wordt met of korting op het lopende contract dan kan ik me daar iets bij voorstellen, maar korting op een tarief waarvan de vraag is of dat wel voor mij geldt is een mistgordijn optrekken. Vraag me dan ook af waarom de overheid hier niet paal en perk aan stelt. Maar ja zolang ANWB, Consumentenbond, Eigen Huis en noem maar op hier een slaatje uit slaan zal er wel niets gebeuren. Jammer voor diegenen die dit niet doorzien.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
S.C. Huiskamp, 19 maart 2016

Dit ter aanvulling van mijn schrijven d.d. 16 maart 2016.

Ik krijg de indruk, dat niet iedereen weet, dat wanneer u geen leveringsovereenkomst heeft met United Consumers Energie, waarbij nergens blijkt, dat u akkoord bent gegaan met hun leveringsvoorwaarden en tarieven, en zij zonder uw toestemming en medeweten geld van uw rekening plukt. U dit binnen drie maanden na dato kunt laten terugboeken door uw bank. En de rekening kunt laten blokkeren. Zodat United Consumers Energie deze grap niet nogmaals kan uithalen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
S.C. Huiskamp, 17 maart 2016

United Consumers Energie is een bedrijf, dat op het randje van criminaliteit opereert. Op enig moment ligt er in mijn brievenbus een brief van hen. Met de mededeling, dat zij mij energie gaan leveren, tenzij ik binnen 14 dagen van hun diensten zou afzien. Ik kende het bedrijf niet. Had nooit contact met hen gehad. Ik dacht, dat de mededeling op een vergissing berustte. Heb vervolgens de brief weggegooid. Nà maanden zie ik bij mijn afschrijvingen een voor mij onbekend bedrag afgeschreven, en van een onbekend bedrijf. Heb de bank het bedrag laten terugboeken. Heb UCE gebeld met de vraag: vanwaar de afschrijving. Ik had niet gereageerd op hun brief. Zij zouden een melding hebben gekregen, dat ik een aanvraag had gedaan voor energie bij hen. Heb hen gevraagd wie mij heeft aangemeld, en van wie zij mijn gegevens hebben gekregen. Maar dat mogen zij alleen vertellen in fraude zaken. Ik denk, dat dit al genoeg naar fraude riekt. Dus vertel het maar. Buiten mij om hebben zij mijn contract met mijn energiebedrijf afgebroken. Op slinkse wijze mijn standen verkregen. En mij een duurder tarief in rekening gebracht dan ik bij mijn vorige energieleverancier had. Evenmin is er een leveringsovereenkomst tot stand gekomen. Zij menen, dat wanneer zij mij een leveringsovereenkomst sturen, ik ook een overeenkomst met hen heb. Maar daar denk ik toch een beetje anders over.

Een boevenbende is het. Het wordt tijd, dat dit bedrijf wordt aangepakt.

Zij zullen bij de rechter hun gelijk moeten halen. Deze lieden niet betalen!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Marianne, 6 maart 2016

Ik kreeg steeds mail van united consumers over energiekosten. Meestal doe ik mee aan energiecollectief maar was te laat. Er stond idd 1 cent goedkoper dan.. ik wilde tarieven dus ging informeren. Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar ik kreeg vanaf dat moment reminders dat ze mijn meterstanden wilden hebben.

Ik mailde uiteindelijk terug met de boodschap dat ik van overstappen afzag, maar dat kon niet meer.

Nu 140 dagen later weer bij energiecollectief krijg ik een eindafrekening van ruim 200 euro voor gas en energie. Dat terwijl ik maandelijks meer! Heb betaald. Hoezo goedkoper?? Blij dat ik er weg ben. Nooit meer!!!! Hier ga ik werk van maken want laat zij maar eens aantonen dat ik ooit akkoord ben gegaan ...

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
G.de Vries, 9 maart 2015

Vandaag weer een aanbieding gekregen van United Cosumers.

je krijgt 1 cent korting op de prijzen van de lokale energie leverancier.in ons geval moest dat de NUON zijn

Maar als ik deze prijzen vergelijk met de prijzen die NUON rekent klopt dat al niet.

En let op de vastrecht prijzen,

die zijn bij Nuon b.v rond de € 30.00 en bij United Consumers voor Elektra € 82.80 en voor Gas € 84.96 per jaar.

Dus met andere woorden ,je betaald je zogenaamde korting voor een groot gedeelte zelf.

Reactie ikke, 26 januari 2016

Klopt helemaal van dat vastrecht. Die is 3 keer zoveel, dus ben je je korting meteen weer kwijt!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mariejose Nieuwenstein, 27 oktober 2014

Ik heb volgen United Consumers een tankkaart besteld.

Leuk ,maar ik ben niet eens in het bezit van een auto.

Indien je dan dus blijkt nu niet genoeg tankt kost dat je dan 5 euro en

daar ontving ik een bericht voor afschrijving van dit bedrag.

Zij beroepen zich erop dat ik niet gereclameerd heb,maar hoe kun je dat als je NOOIT een kaart hebt ontvangen.

BOVENDIEN ik woon niet eens op het door hun vermeldde adres,LET OP ik woon aan de andere kant van Nederland op ruim 150KM van het opgegeven adres door hun.

Ik vroeg om een afschrift met mijn handtekening en ik kreeg alleen een stukje van 7 regels van de voorwaarden toegestuurd per email en dat ik toch maar moet betalen op een nogal dwingende toon.

Ik ga al is het maar 5 euro wachten tot ik opgeroepen word bij de rechter wegens het niet voldoen van de 5 euro.

Ik heb ze gewezen op de jurisprudentie in deze geschillen.dus ik wacht het af .

United Consumers heeft totaal geen respect voor zijn klanten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
janice tse, 7 juli 2014

Ik heb meerdere producten bij United Consumers afgenomen. Ik was altijd tevreden over ze, maar ik had eigenlijk ook nooit een probleem met 1 van mijn producten. ! van die producten is een mobiele telefoon, deze is binnen 1 jaar kapot gegaan, dan heb je nog wettelijke garantie. Hij is 4 x voor reparatie opgestuurd, maar komt telkens niet gerepareerd terug. Nu reageert united consumers totaal niet meer op mijn berichten en zit ik nog 1 jaar aan een abonnement vast met een defect toestel (hij laadt niet op of heel langzaam).

Ik raad United Consumers niet aan, omdat ze je compleet negeren wanneer je een klacht heb, zelfs als je wettelijk gezien in je recht staat. Ik denk dat dit komt, omdat je niet zo snel naar de rechter stapt omdat het voor een particulier duurder is en meestal geen juridisch inzicht hebt. Een organisatie die zo met haar klanten omgaat, verdient geen klanten.

Ik hoop dat ik iemand hiermee help om de keuze niet op United Consumers te laten vallen, zodat iemand anders ook niet de dupe wordt van United Consumers zoals ik.

Reactie janice tse, 14 juli 2014

De dag nadat ik mijn klacht online had gepost, ben ik gebeld door United Consumers. Ze boden mij een nieuw toestel aan. Ik ben blij dat ik na drie maanden een goed werkend toestel heb.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
P.Roben, 27 februari 2014

Ik ben al jaren zeer tevreden over UC, en ben blijkbaar niet de enige:

"Energieleverancier UnitedConsumers is door consumenten uitgeroepen tot beste energieleverancier van Nederland. Ook in 2013 ontving UnitedConsumers de GfK Energy Award al. Greenchoice werd dit jaar tweede en Woonenergie sloot de top drie af."

Ik was eerst bij de NEM, wat een ellende was dat, heeft me honderden euro's te veel gekost. Toen naar UC overgestapt...dat scheelde me sowieso meteen al 40 euro p/m! Die boete die ik moest betalen bij NEM (voor het eerder 'uitstappen') had ik hierdoor binnen 3 mnd terug. Ik heb meerdere contracten bij UC, en daarvoor krijg je korting..Super!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Theo, 27 maart 2013

unitedconsumers probeert je via mooie marketingpraatjes binnen te krijgen. de werkelijk is veel minder mooi dan ze vooraf presenteren. volgens mij is het al niet juist als je meerdere keren moet lezen wat ze nou echt bedoelen. de woordkeuze is zo goed, dat je er toch intrapt. zo ben ik overgestapt naar energie levering. toen ik dat toch binnen 14 dagen annuleerde hebben ze me via een listige manier toch aan een contract kunnen houden. ik zou me namelijk de levering voor gas hebben geanulleerd in plaats van voor energie. ondanks dat ik niet eens een gas aansluiting heb. Als je op deze manier je klanten moet binnenhalen zegt dat al genoeg over unitedconsumers zou ik zeggen. ik ben dus zeer teleurgesteld in unitedconsumers

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
J. van Lieshout, 23 maart 2013

Ben zeer ontevreden over united consumers. Alleereerst de tankpas, hiervoor betaal je meer dan het voordeel, tenminste voor iemand die 12000 km per jaar rijdt. Vervolgens heb ik sinds 2011 eerst gas en electriciteit, op dit moment alleen nog gas. Het in rekening gebrachte voorschot is veel te hoog en na ellenlange mails is dit gedeeltelijk verlaagd, maar nog steeds veel te hoog. Na de overstap naar een andere leverancier, duurt het weer een eeuwigheid voordat ik mijn teveel betaalde voorschot terugkrijg. United consumers bestaat volgens mij door veel te hoge voorschotten te berekenen en deze dan na de afrekening, veel later terug te betalen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
bazah, 12 december 2011

ik heb een behoorlijk slechte ervaring met United Consumers was klant 2007 moet nog steeds wachten geld afrekkeing op 27 okt 2011 zou een een bedrag worden terug gestort, 12 dec 2011 zit ik nog steeds te wachten. kan iemand helpen. hoe ik mijn geld teug kan krijgen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
C van Lieshout, 14 juni 2011

Ook ik heb een behoorlijk slechte ervaring met United Consumers.

Of ik voor mijn eindafrekening maar even 479 euro bij wil betalen.

En dit nadat ik het afgelopen jaar 2x mijn voorschot bij heb laten stellen door die gasten.

Naar nu blijkt gaan ze zich verschuilen achter de netwerkbeheerder want die had verkeerde meterstanden doorgegeven.Heel fijn als je daardoor een hoge rekening krijgt.

Ik heb aan de telefoniste nog iemand van hogerhand aan de lijn gevraagd maar volgens haar was ze de manager particulieren.Heel fijn als je wordt geholpen door iemand zonder al teveel verstand van zaken die zich ook al verschuilt achter verkeerde info die ze had gekregen.

Ga er aub nooooooit meer mee in zee want je wordt er genaaid al vindt die telefoniste die zich manager noemt van niet.

Ik ga nog even afwachten of ze het correct oplossen met het hoge bedrag.

Als dit zo is zal ik het melden maar ik ga er nooit geen gebruik meer van maken.

Dit geldt tevens voor de tankpas.

Ga gewoon naar tango of de pomp in Beek en Donk in de orchideestraat en je bent goedkoper uit zonder dat ze van je rente profiteren.

Wie heeft dezelfde ervaringen?

C van Lieshout

Beek en Donk

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Yvonnek, 22 juli 2009

Via UC neem ik gas en electra af bij de NUON.

NUON heeft mijn gebruik doorgegeven aan UC en per maand betaal ik E10 meer. Het komt erop neer dat beter bij de NUON had kunnen blijven.

Reactie Erwin Smulders, 18 augustus 2010

Beste Yvonnek,

Het is mogelijk dat uw voorschot iets hoger ingeschat is bij UnitedConsumers dan bij Nuon, maar dit bekent niet dat u meer betaalt voor uw energie. Alles wat u teveel hebt betaald krijgt u immers gewoon terug. Vanuit onze eigen klantenervaringen horen wij dat klanten liever een paar euro per maand meer betalen dan aan het eind van het jaar ineens een groter bedrag te moeten nabetalen.

Mocht u het overigens niet eens zijn met het voorschot dan kun je dat altijd bij ons aangeven en gaan wij met u bekijken of het bedrag bijgesteld kan worden.

Met vriendelijke groet,

UnitedConsumers

040-2350560

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
R. Huizinga, 19 november 2007

Ik heb sinds mrt 2005 gas en stroom via UC. Kom er nu achter (zoek er nu ook pas naar) dat ik ruim EUR 200,-- bespaar als ik naar andere (Elektran) leverancier overstap.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen oordeel kan geven over klantgerichtheid ed van UC. Simpel omdat ik nooit problemen met UC heb gehad. Maar een besparing van ruim 200 euro laat ik mij niet ontnemen.

Reactie antonisse, 1 december 2011

geachte r

bedankt voor de tip ,was ook van plan over te stappen naar UC.

ga dit nu niet doen

hebben jullie wel goede ervaringen met Elektran?

zit nu bij enexis maar omdat die naruurlijk n monopolypositie hebben ga je daar steeds meer betalen ,kost al genoeg om er n beetje warmpjes bij te zitten toch?

vr gr agnes

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Monique, 14 november 2007

Ik ben al een tijdje bij United Consumers voor de zorgverzekering en heb sinds dit jaar ook stroom bij ze. Ik vind vooral dat de bereikbaarheid super goed is. De meeste bedrijven of klantenservices waar je heen belt hebben zo'n duur 0900 nummer en moet je je eerst door zo'n keuze menu worstelen om vervolgens met een call center aan de lijn te komen die niet veel weten. Bij United Consumers had ik laatst een dame aan de lijn die mij met alles meteen kon helpen, ik was daar erg van onder de indruk. Dat zie je niet vaak meer.

Over de afrekening weet ik nog niets, omdat ik de eerste nog moet krijgen maar ik denk dat dat wel goed zit. Van mij krijgt deze club een dikke 9!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jan, 20 januari 2006

Prima bedrijf met erg goede service en reactie-snelheid. Gaat er toch iets mis lossen ze het in ieder geval erg snel op. Misschien zijn er nog goedkopere te vinden maar service is ook wat waard!

Reactie Bill, 27 januari 2006

Jan ik ben het volledig met je eens. Ik ben zojuist overgestapt van Energie Direct naar United Consumers. Onvoorstelbaar wat een ellende ik het afgelopen jaar met dit bedrijf heb meegemaakt. Bij United Consumers besparen ik op jaarbasis wel enkele tientjes minder, maar ik kies bewust voor korting èn service. Van het woord 'service' hebben ze bij Energie Direct namelijk nog nooit gehoord.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›