Geschillencommissie Energie

Wanneer u een meningsverschil heeft met uw leverancier van gas, electriciteit of stadsverwarming en u komt er samen niet uit, dan kunt u de hulp inschakelen van de Geschillencommissie Energie. De energieleverancier moet wel lid zijn van De Energiezaak (Vereniging voor Serviceverlening aan de Energiebranche in Nederland) en bij de Geschillencommissie zijn geregistreerd.

Via de website van de Geschillencommissie Energie kunt u zien of uw energieleverancier is geregistreerd. 

Uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie

Bij de Geschillencommissie kunt u alles zelf doen. Hulp van een advocaat of een andere rechtshulpverlener is dus niet nodig. Via de website van de Geschillencommissie Energie dient u direct digitaal uw geschil (meningsverschil) in. 


Kosten behandeling van uw klacht

Aan het behandelen van uw klacht zijn kosten verbonden. Hoeveel u precies betaalt, hangt af van uw klacht. U betaalt gemiddeld tussen de € 25,- en € 125,-. Naast de kosten die direct te maken hebben met de procedure, zoals portokosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting, betaalt u geen andere kosten. Wordt u (deels) in het gelijk gesteld, dan moet de energieleverancier (een deel van) van het klachtengeld vergoeden. Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.


Duur van de klachtenbehandeling

De klachtenprocedure bij De Geschillencommissie duurt in totaal gemiddeld 4,7 maanden. 

Reglement

Bekijk het volledige reglement Geschillencommissie Energie

Contactgegevens

Geschillencommissie Energie 
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070 - 310 53 10
Website: www.degeschillencommissie.nl

Energie vergelijken en overstappen

Op Energieleveranciers.nl kunt u in enkele stappen energieprijzen vergelijken. Vul uw gegevens in en onze energievergelijker geeft u direct een overzicht van de tarieven van een groot aantal energieleveranciers. Stap vandaag nog over en profiteer ook van goedkope energie!

Bekijk uw besparing