Reviews Robin Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

2 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(1)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Tevreden
avatar
Lorraine Kooiman uit Beverwijk, 20 november 2017

Ik krijg dit jaar weer 400,- terug en ben tevreden.Ik kan zelf bepalen hoeveel ik maandelijks betaal en heb dat wat omhoog gezet zodat ik altijd geld terug krijg, voor mij een soort spaarpotje dus.Er was bij mij ook een foutieve jaarnota berekend, ik heb gewoon foto’s van m’n meterstanden met een krantje waarop de datum vermeld stond gestuurd met en alles komt in orde. Dit gebeurt echt niet alleen bij robin, en de klantenservice van robin is daarbij een stuk vriendelijker.Ik vind ze lang niet zo slecht als oxxio en eneco, daar moest ik altijd fors bijbetalen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Robin Energie zijn ****
avatar
Suleymane Eric Van Der Linden Só uit Mierlo, 6 november 2017

Robin Energie, grote boeven zijn het, dreigde eerst dat we paar honderd euro moesten bij betalen en na maandenlang bellen vanuit onze kant blijkt dat we i.p.v. paar honderd euro te moeten betalen, paar honderd euro terug moesten krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Robin Energie
A.oz uit Budel, 2 mei 2017

Robin energie is het enigste energimaatschapij die met bewindvoerders werk en aangezien 9 van 10 bewindvoerders ook een *** zijn hebben ze me kaar getroffen.elk keer als je beld hebben ze een ander verhaal en moet 2 netbeheerders betalen terwijl we maar 1hebben op dit aderes.en jaarrekening krijgen ho maar elk maand verandert het.ik snap aleen niet dat deze mensen met dat soort gedoe weg komen.als wij zo iets zal doen zal de politie.doane.gemeente.enz voor de deurstaan en word je keihard afgestraft en die *** latenze gewoon gaan.en dan hebben ze hier in nederland mense rechten nouw als dat het is waar ze het overhebben heeft een hond in deze land meer rechten dan een mens

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
al meer dan 2 maanden vechten tegen administratieve fouten en idioot hoge maandbedragen
Will 19 april 2017

Helaas ook bij deze maatschappij terecht gekomen door een beschermingsbewind, kortom geen eigen keuze.

Al meer dan 2 maanden zijn we bezig met robin energie nadat ze ons van 130 euro per maand naar een absurd bedrag van 274 euro hadden gezet..... Meer dan verdubbeld? Hoe was dat mogelijk? Nou volgens Robin energie had onze meter inderdaad alle meterstanden zo doorgeschoten en die waren waarheid.

Na heel wat telefoontjes en mailtjes met Robin energie, netbeheerder en woningbouw ben ik zelf nog verder in alle stof gekropen. Na het in de gaten houden van onze slimme meter bleek dat deze ook gewoon netjes max 11Kwh per dag aan gaf en dan is dat echt een dag met wasmachine en wasdroger opzettelijk veel laten draaien.

Ook dit weer aan robin terug gegeven wat onze bevindingen waren. Het antwoord: Ja meneer dat zou best kunnen, MAAR uw meterstanden liegen ook niet.

Na een hoop gepuzzel heb ik robin energie wederom eens gebeld en gevraagd van wanneer de eerste meterstanden dateerden die bij hun bekend waren..... Ow meneer die zijn van september 2015.

Dat lijkt me vreemd want de laatste bekende meterstanden bij de vorige leverancier waren ook die en dateerden van dec 2014..... Antwoord van robin : Ow dan hebben wij de meterstanden verkeerd opgevoerd in ons systeem. U wordt volgende week teruggebeld als we hier meer over weten.

Prachtig er was een lichtpuntje. Nou de hele week hoorde ik niks en dus zelf maar weer eens contact opgenomen en wederom mijn hele "levensverhaal" rondom ons energiecontract bij robin verteld. Bleek meneer helaas niet aanwezig. Geen probleem ik ben ook blij als ik vervroegd weekend heb op vrijdag en dan zeker voor het paasweekend.

Volgens de desbetreffende collega van die meneer zou ik dinsdag (gisteren dus terug worden gebeld. Wederom geen belletje of mailtje van Robin.

Vandaag dus maar wederom een telefoontje met het vriendelijke verzoek iets te gaan doen aan mijn maandbedrag en dat het hele verhaal echt bekend was bij Robin. Nu zitten we dus netjes te wachten op het telefoontje van Robin met een normale menselijke berekening.

Het feit wil gewoon dat robin het heel normaal vindt als een gezin van 2 volwassenen en 1 kind van 9 +/- 6000 Kwh per jaar aan stroom verbruikt en bijna 2500 m3 gas en hier verder niet even met de klant naar gaat zoeken. Ze zouden menselijk zijn voor de mensen die binnen een beschermingsbewind zitten, maar owjee als je toch als particulier bent opgevoerd in hun systeem ben je een arme sloeber en wordt je ook weer behandelt alsof je zelf niet na kunt denken..... Dit bedrijf mag wat mij betreft eens heel goed naar zijn administratie gaan kijken en ook naar hun klantvriendelijkheid.... Diep en diep triest hoe je hier behandelt wordt als je probeert alles netjes af te handelen.

Dit bedrijf mag nog niet 1/2 ster krijgen als beoordeling.

Zo snel het kan zijn wij weg bij deze graaiers!!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen hulp van Robin Energie mbt juistheid slimme meter
R. Patterson uit Rotterdam, 6 april 2017

Op mijn debiteurenkaart is te zien dat 1,5 jaar lang het maandbedrag ongeveer 39 euro was. Nadat de slimme meter was geïnstalleerd is er bij de jaarafrekening een tekort van 1389 euro dat door mij die maand moest worden voldaan. Op de vraag aan RE of dit wel klopte werd ik doorverwezen naar Stedin. Stedin gaf aan niets te doen zonder opdracht van RE. En RE wil geen opdracht aan Stedin geven. Kortom, niemand weet of de afrekening wel of niet klopt?!

Robin energie beweert dat zij de metergegevens als de waarheid beschouwen. En hebben mijn maandbedrag verhoogt naar 96 euro. Dit kan toch niet waar zijn? Nu begrijp ik waarom het een "slimme meter" heet!

Financieel is het al erg moeilijk het hoofd boven water te houden en dit geeft de nekslag voor mij.

Het is gewoon niet eerlijk.... zonder deugdelijk bewijs kunnen er rekeningen worden opgemaakt.

Natuurlijk hoop ik dat de fout toch aan het licht komt en dit correct met Robin Energie en Stedin wordt opgelost. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening
J.P.H. de Kleer uit Maastricht, 7 maart 2017

Via mijn bewindvoerster een overstap gemaakt naar Robin Energie. Vorig jaar diversemalen getracht contact via internet met hun te maken maar nooit een reactie terug ontvangen. Dit jaar januari 2017 meterstanden doorgegeven aan mijn bewindvoerster zou 6 tot 8 weken duren voor de eidafrekening. Op 6 maart j.l. mail gestuurd naar mijn bewindvoerster zij heeft zelf nog niets vernomen. Ik ken mensen die in hetzelfde schuitje zitten maar zijn aangesloten bij Energiedirect en zij ondervinden geen enkel probleem. (SCHANDE)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Vermeulen uit Wateringen, 1 maart 2017

Als je geld terug verwacht houden ze je aan het lijntje... iedere keer is er wat.

Ze beloven binnen 6 a 8 weken de eindnota op te maken... ik wacht al bijna 5 maanden! Enige dat ze doen is rente trekken over het geld van de consument! ABSOLUTE AFRADER!

Toen ik vorig jaar moest bijbetalen waren ze er wel als de kippen bij!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Robin Energie
j.a.vink uit wlovega, 29 december 2016

robin oil goed voor foute bewindvoerders.

robin oil slecht voor mensen in de bewindvoering.

vraag betaald robin oil de bewindvoerders?.

robin oil geeft geen antwoorden op vragen.

robin oil geeft geen meter standen door om later een gigantische rekening te sturen en je niet over kunt stappen zonder de rekening te hebben betaald en nog steeds geen standen weet.

robin oil en bewindvoerders onderdrukken mensen met problemen.geen gesprek.

geschreven voor een ander.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
14 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
asociaal
wijngaarden uit leeuwarden, 8 september 2016

ik ben via beschermingsbewind bij robin energie gekomen,en keurig al de voorschot bedragen overgemaakt.toen ik mijn eigen woning moest verkopen ben ik verhuist naar een appartement,dit is energie zuinig AA++ nou toen begonnen de problemen,ze beweerden dat ik drie maanden het voorschot niet had betaald,en als je belde werd je arrogant behandeld.want hun waarheid is waar!!! na dat ik de bewijzen naar robin had gemaild,heeft het nog een hele poos geduurd voor dat ze erachter waren dat ze een fout hadden gemaakt,ik had recht op geld terug wat ze eerst ook hadden gestort,maar dat was ook een vergissing zijden ze,dus dat moest weer terug worden gestort.en hoe dom kun je zijn ja hoor weer beweren dat ik drie maanden voorschot niet had betaald,weer de bewijzen van bank gemaild.was het zat en ben overgegaan naar andere energie leverancier.ik kreeg de jaarnota met een bedrag wat ik moest bij betalen waar je van achterover slaat,het is trouwens een jaar nota met een maand extra (klopt ook niet)maar ze willen niet luisteren sterker nog ze willen niet eens meer met mij praten,omdat ik te vaak heb gebeld en gemaild!!! ja als je voor je rechten wilt opkomen zijn ze ineens niet meer zo aardig.krijg via mail alleen maar een bedrag te zien (is helemaal niet onderbouwt met uitleg alleen een bedrag wat niet klopt)heb ik ook weer bewijs van de bank gemaild met uitleg (helemaal geen reactie)als ik een voorstel doe wordt dat allemaal weggewuifd en aangezien ik moet rond komen van dertig euro in de week bezorgt mij dat heel veel stress ik heb heel veel voorstellen gedaan maar daar wordt niet op ingegaan,en wordt behandelt als een kleuter.ik ben ten einderaad want in nederland is het altijd nog zo gelijk hebben maar het krijgen is een groot probleem!!!! ik zou dan ook iedereen willen waarschuwen ga niet in zee met robin energie.ze zeggen nota bene ook Onduidelijk

Onfatsoenlijk

Oneerlijk

Onrespectvol

Onrealistisch

Onmenselijk

met een streepje door on ja ja nou het streepje kan weg want dit is wat ze zijn!!! verder wil ik iedereen aanraden als u ook bij robin energie zit en ook aanloopt tegen dergelijke problemen dit te melden bij CONSUWIJZER en bij ACM. dit heb ik ook gedaan want ik ben kwaad en voel mij machteloos!!!!! nu hebben ze gedreigd met incasso wat mijn gezondheid ook weer niet te goed komt,wanneer gaan ze luisteren.want zo komt alles bij mij in gevaar terwijl ik alles graag wil oplossen,en goedkoop zijn ze zeker niet.Robin Energie, schaam je.

G.WIJNGAARDEN

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
schande dit bedrijf!
MICHELLE 19 augustus 2016

ik schrijf dit voor iemand anders maar dit bedrijf is echt een schande! Deze mensen zitten hier door budget beheer omdat ze al problemen hebben dan zou robin energie een toekomst bieden waar je minder gaat betalen dat is dus niet waar,je krijgt een jaar afrekening waar je u tegen zegt, ik heb hier echt geen goed woord over, alleen een bedrijfspanden die krijgen zulke hoge rekeninge!! en als je ze belt dan krijg je echt zulke *** mensen aan de telefoon ze snappen er niks van en uitzoeken hoo maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.! dus mensen ga niet met dit bedrijf in zee, zo goedkoop zijn ze niet!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog nooit zo'n slechte zaak meegemaakt
Anne 11 maart 2016

Ik ben 1 jaar klant geweest, en echt NOOIT meer. Ik heb nog nooit zo'n slechte, ongeorganiseerde leverancier meegemaakt. Betalingen die niet goed liepen, onbeschofte mensen aan de telefoon, alles wat er fout ging mocht ik zelf oplossen, zelfs de overstap ging niet soepel! Per 1 januari 2016 overgestapt, nu (11 maart) nog steeds gezeik ermee. Voor iedereen die aan het twijfelen is: behoed jezelf een hartaanval en sla Robin Energie over.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Administratieve prutsers
Remko van Minnen uit Zwolle, 25 februari 2016

Sinds 2010 lidmaatschap gehad bij Robin Energie en in het begin was ik dik te vrede. Ik kwam van Essent af en betaalde aanzienlijk minder bij Robin, bovendien was de overstap naar zonder te veel poespas zo geregeld. Echter sinds de laatste 2 jaar erg teleurstellende ervaringen gehad en tot eind januari dit jaar en bij mij de maat vol was en hoofdzakelijk om die reden bij overgestapt naar een andere leverancier. De teleurstelling is hoofdzakelijk te danken aan het slechte administratie, communicatie en info verstrekking die ze bij Robin Energie er op na houden. Telkens zelf er achter aan bellen hoe het zit met verwerking meterstanden, eindafrekeningen en betaalde nota's. Om vervolgens steeds te horen te krijgen dat het 6 tot 8 weken kan duren dat de gegevens verwerkt zijn, of dat het op een stapel is blijven liggen en men vergeten zijn het te verwerken. Of dat ze voet bij stuk houden dat hun gegevens kloppen omtrent de meterstanden en dat van mij onjuist zijn.. (vreemd toch dat me meterstanden eerste voorgaande jaren kloppen en de laatste 2 jaar in eens in meter I lager uitvalt dan het jaar daarvoor en meter II slechts een fractie hoger is) Kortom de verwerking van gegevens bij Robin is knudde en verre van professioneel te noemen..eerder amateuristisch. Zelfs nu, sinds ik al een maand ben overgestapt naar een andere energie leverancier, heb ik tot op heden daar van hun nog geen bevestiging van gekregen. Ook de eindafrekening laat op zich wachten terwijl dit halve wegen januari doorgegeven is.. Ruim 6 weken geleden dus. Daar zojuist over gebeld en weer het zelfde antwoord, dat het nog een 6 tot 8 weken kan duren en dat de verwerking van overstap op een stapel is beland en men vergeten is deze te verwerken.. Kortom wat ooit zo goed begon, is nu een regelrechte administratieve ramp bij Robin Energie. Na ruim 5 jaar zeg ik tot ziens en nooit meer! Mvg Remko

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
houden je aan het lijntje
Marjolein 30 november 2015

Zouden de overstap regelen..niet gebeurd..Dus ben bij andere leverancier nu. Borg zou ik binnen een week terug krijgen. Ben nu maand verder en nog niks... is me al weken toegezegd dat het overgemaakt is...maar niks... sinterklaas dit jaar wordt overgeslagen omdat dat nu niet lukt... al mijn spaargeld zat in de borg. Zeg dan eerlijk dat er problemen zijn..maar zeg niet 3 weken lang dat het overgemaakt is om dan te horen dat het dus nog niet gebeurd is...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
prima
Klaas Meter 17 augustus 2015

ik ben sinds 2 jaar bij robin vanwege dreigende afsluiting. alles netjes opgepakt! en ik was binnen een mum van tijd aangesloten. en de kosten zijn zeker niet te hoog!! ( eerder goedkoper ) geen massa bedrijf, maar klein.. een eindafrekening, die heb ik dan helaas ook nog nooit gezien, maar ook geen nota,s over bij betalen. ik ben er over het algemeen blij mee.. !! Overstappen naar een andere leverancier? No way ! zolang je goed zit, blijven! ik kan robin een ieder aanraden *( zeker voor mensen met een dreigende afsluiting )

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PRUTSERS
CSJ Huizing uit Stadskanaal, 6 juni 2015

Ik zit al vanaf Oktober 2013 bij deze Robin Energie, ook via budgetbeheer. Tot op heden heb ik nog nooit een jaarafrekening ontvangen. Al vele mailtjes verstuurd, maar word dus steeds afgewimpeld... Ben er nu wel **** van...!!! Ook ik raad deze maatschappij dus NIET aan, nul sterren voor deze prutsers...!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Jaarafrekening
Ivo uit Groningen, 17 april 2015

Wij wachten al sinds december 2014 op onze jaarafrekening, inmiddels is het 17 april 2015. Na vele malen bellen, is er nog steeds geen duidelijkheid. De ene dame verteld vriendelijk dat er problemen zijn met de nieuwe software die ze aan het proberen zijn, en dat het ongeveer 14 dagen duurt. Terwijl een andere dame ons verteld dat het onbekend is hoe lang het duurt voordat de problemen opgelost zijn.

Terwijl ons maandtarief in Januari 2015 zomaar naar beneden is gegaan. Hoewel deze problemen zich toen ook al voordeden met de nieuwe software van Robin, wij worden hier echt zo moedeloos van. Ik vraag me af of dit wettelijk gezien ook zomaar kan, je klanten zo lang aan het lijntje houden. Of is dit bedrijf misschien bijna Failliet, en proberen ze op deze manier rente van de te veel betaalde voorschoten te trekken?...

Al met al veel onduidelijkheid voor de klanten van Robin Energie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
De meest persoonlijkste Energieleverancier
Eric uit Amstelveen, 27 september 2014

Ik ben van Nuon naar Robin Energie overgestapt toen ik te horen kreeg dat Robin op komt voor mensen in financiële problemen. Iedereen kan dit overkomen en dan zijn wij blij met een bedrijf die je persoonlijk te woord staat en je situatie begrijpt. Zij streven ook transparantie in de Energiemarkt na en doen niet mee met vergelijkingssites en onduidelijke veilingen omdat zij hierin geen vertrouwen hebben en niet betalen voor klanten en dit gebeurd wel achter de schermen! Als je dreigt afgesloten te worden door de netbeheerder dan helpt Robin je weer om snel aangesloten te worden. Meestal binnen 24 uur. Als je een financieel beheerder hebt dan vraagt Robin geen borg! Robin maakt GEEN WINST op je energieverbruik. Robin vraagt alleen voor zijn dienstverlening een contributie van € 5,- per maand per product. Je betaald dus alleen hun inkoopprijs van jouw verbruik + € 10,- . Duidelijk , helder en transparant. Het is ook de enige leverancier die vanaf dag aanmelding pas na 12 maanden de jaarafrekening opmaakt en door een gedegen analyse maximaal 10% wil afwijken van je jaarverbruik. Er is altijd een marge want Robin heeft geen invloed op het weer en het verbruiksgedrag van haar klanten. Ik kan het iedereen aanraden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
20 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn review van Robin Energie
Remko 15 februari 2011

Ik ben onlangs overgestap van Essent naar Robin Energie.

Robin is een kleine club aan mensen, waardoor er een persoonlijke sfeer ontstaat en je uiterst vriendelijk te woord word gestaan en men de tijd voor je neemt om alles helder en duidelijk uit te leggen.

De tarieven die ze hanteren zijn laag... Zelfs zo laag dat je afvraagt verdienen ze er ook wat op? Daarvoor hanteren ze een soort van lidmaatschap van 10 euro p.mnd. Daarbij heb je de keuze uit 3 opties: grijze energie, groene energie en goede energie. Waarbij je bij laatste een goeddoel steunt.

Robin is een bedrijf wat zich onderscheid van de massa, door gewoon heerlijk hun zelf te blijven en alles vooral nuchter te zien. Niet uber commercieel of streven om de grootste te zijn.. Gewoon lekker normaal, dan doe je al gek genoeg mentaliteit.

Van mij krijgen ze een dikke 8 - want er zijn altijd verbeterpunten, al stoor ik mij er niet zo aan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›