Ervaringen Qurrent

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Qurrent. U kunt uw ervaring met Qurrent ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›
Aardige jongens/meisjes maar absoluut ongeschikt
Frey, 27 februari 2018

Na het beëindigen (overgestapt naar Greenchoice) van ons contract per 28-1-2018 (ruimschoots op tijd doorgegeven maar "blijven liggen vanwege de kerst etc." niet in behandeling genomen) werd voor de maand februari 2018 nog € 275 afgeschreven. Hier direct over gebeld met verzoek dit bedrag direct terug te boeken. Een dermate groot bedrag dat ik dat niet voor wenste te schieten. In overleg (na 25 minuten "in de wacht") ging men akkoord met stornering. De gevraagde bevestiging heb ik niet ontvangen. Ik bevestigde per e-mail de stornering derhalve zelf alsmede nog maar eens de reden waarom. Twee weken later vond ik op mijn voicemail het dringend verzoek om betaling van € 275!!!!!!!

Ik gaf de meterstanden door via de site maar óók met een email. Ik heb, om fouten te vermijden (Amsterdamse meters hebben weliswaar 2 telwerken maar telwerk I is een totaalmeter hetgeen betekent dat je telwerk II - daluren - daar niet bij op moet tellen voorgerekend wat precies ons verbruik was (beginstand - eindstand).

Toen ik 4 weken later de jaarnota opende (ook zoiets: wij zijn 75 en 80 en dan niet even via de post) bleek dat Qurrent toch telwerk I en telwerk II bij elkaar had opgeteld en zodoende op een véél te hoog (2901 kWu) stroom uitkwam.

Hierover direct weer een email geschreven. Dat ik de niet correcte jaarnota niet zou betalen omdat , volgens mijn berekening wij een bedragje terug dienden te krijgen. Niet bijbetalen dus maar terugkrijgen. Ook megagek. Een verbruik van haast 10000 kWu (2 oude mensen!!!!).

Weer iemand op mijn voicemail: of ik per omgaande die €275 voor februari en die €180 voor de eindafrekening wilde betalen..........

Mijn ervaring: ik heb nu minstens 6 x een email geschreven. Slechts 1x kreeg ik een vaag antwoord. Ik heb geschreven dat ik niet meer telefoneer omdat ik, na eindeloos wachten, iemand aan de lijn krijg die mij niet kan helpen. Al kreeg ik mijn energie voor niets! Ik ga nooit meer naar Qurrent terug. Eerst maar eens hun administratie en communicatie op orde.

Ik deel hier mijn mening in de hoop dat Qurrent er nu wel iets aan gaat doen. Als ik het rechtstreeks vraag dan doen ze niets.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel slecht bereikbaar
Anne, 17 januari 2018

Ik heb nu een paar keer met Qurrent moeten bellen. Nu de laatste tijd wat meer ivm een verhuizing. Iedere keer moet ik extreem lang wachten en dit vind ik niet kunnen voor een klantenservice. De wachttijd die wordt aangegeven klopt ook vaak niet (wachttijd is uiteindelijk langer dan dat zij aangeven).

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Telefonische helpdesk
Otto Touwen, 29 december 2017

Ik probeer Qurrent te bereiken en ben inmiddels 25 minuten verder. Slechte service. Ook op de website kom je niet verder. De site is traag en wijzigingen kunnen niet worden verwerkt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Windtegoed levert precies 1 Euro per jaar op
R. Peeman, 19 oktober 2017

Heb nu bijna 2 jaar een windtegoed van Qurrent en na vele telefoontjes naar de klantenservice is dit eindelijk verwerkt in de jaarafrekening.

Nu blijkt dat dit tegoed (wat 250 Kwh per jaar oplevert) slechts 12 euro per jaar opbrengt.

Een windtegoed kan je kopen voor 55 euro en is 5 jaar geldig; in die 5 jaar krijg je daar dus 60 euro voor terug. Je verdient dan 1 euro per jaar !

Kwalijker nog is dat die 250 Kwh niet van je verbruik wordt afgetrokken ( gesaldeerd).

Bovendien wordt dit laatste niet vermeld door Qurrent bij het aanbevelen van windtegoeden.

Dit lijkt op misleiding : ik. en met mij vele anderen, ben ervan uitgegaan dat die 250 Kwh per jaar van het jaarverbruik wordt afgetrokken. Dat is dus niet zo en dat heeft Qurrent niet vermeld.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Deur tot deur
Bob Reiziger, 25 september 2017

Voordeurbel gaat. Ik doe deur open; staat er zo'n manneke van Qurrent. Hij zegt letterlijk: "hoi, alles goed?"

Ik heb deur dicht gegooid en had weer energie voor een heel weekend.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongevraagd overgestapt
mswm van Steen uit Rotterdam, 15 augustus 2017

Sinds een paar maanden schijn ik ongevraagd overgestapt te zijn naar Qurrent. Volgens Qurrent heb ik via een staartverkoper een overstap geregeld. Ze hebben me mailtjes gestuurd die ik niet heb bekeken omdat ik niets weet van Qureent en geen onbekende mails open. Toen volgde een aanmaning omdat het opgegeven rekeningnummer niet klopte. Ook herkende ik de handtekening niet. Blijkbaar heeft iemand op straat zomaar mijn naam en emailadres opgegeven. Ik heb echter niets ondertekend en weet nergens van. Nu wil ik helemaal niet naar Qurrent maar bij mijn oude energieleverancier Eneco blijven maar Qureent wil mij nu een boete opleggen ( ! ) De omgedraaide wereld. Heeft zo'n straatverkoper niet de plicht om legitimatie te vragen ? Ik ben al dagen aan het bellen met Qurrent maar ze zijn weinig cooperatief. Nu willen ze ook dat ik aangifte doe en daar een kopie van naar Qurrent stuur. Allemaal belkosten en tijd voor iets waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Dit lijkt op het opdringen van een contract. Kan dat allemaal zomaar ? Ik ben in een soort Kafkasituatie beland.

Reactie van Qurrent , 21 september 2017

Beste,

Wat ontzettend jammer om te horen hoe dit is verlopen. Wij willen heel graag met je in contact komen om dit op te lossen, maar zien geen gegevens terug. Daarom wil ik je vragen , als je dit leest, een mail te sturen naar vraag@qurrent.nl . Hierbij mag je jouw adres in het onderwerp vermelden. Zo kunnen wij zoeken naar de oplossing, aangezien dit absoluut niet de wijze is waarop wij willen dat een aanmelding verloopt.

Excuses voor het ongemak, wij zien graag de e-mail tegemoet!

Vriendelijke groeten,

Nathan

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verhaal aan de deur is anders dan in het contract
Marco uit Nijkerk, 3 juli 2017

Verkoper van Qurrent aan de deur gehad en wij zijn enthousiast over het verhaal van groene energie. Ik was wel terughoudend omdat ik afgelopen november een zakelijk contact was aangegaan voor 3 jaar. Ik heb de verkoper uitgelegd dat ik voor groen wel iets extra's wil betalen maar ik geen boete ga betalen. Dat was volgens onze verkoper geen probleem en liet een staatje zien waarin de maximum tarieven voor boetes stonden en wat de vergoeding van Qurrent was.

Op basis daarvan mijn interesse aangegeven. Blijkt dat dat ook ineens een contract is :-(

Uitgerekend dat het op jaarbasis iets duurder was toch maar door laten gaan.

Nu krijg ik aan het eind van de periode de terugkoppeling van mijn oude leverancier met daarin een boete die vele malen hoger is dan wat Qurrent mij gaat vergoeden. Blijkt dat de verkoper het staatje van vergoeding voor particulieren heeft laten zien. Dat kan ik niet weten maar is nu blijkbaar wel mijn probleem.

Ik Qurrent bellen en ja dat was vervelend en ik ga kijken wat ik kan doen was het antwoord (aardige dame aan de telefoon die echt wil helpen). Dezelfde dag teruggebeld en er werd aangegeven dat zij gingen kijken of het contract kon worden teruggedraaid (600 betalen en 250 retour is een groot verschil). Ik zou maandag worden gebeld. Nu kreeg mijn vrouw maandag (vandaag) een mail en daarin werd alleen maar aangegeven dat ik een contract had getekend en dat ik daarin had kunnen lezen dat zij voor zakelijke contracten geen vergoeding geven en alleen max 250 euro voor particulieren.

Wat mij weer verbaast want ik heb aan de deur mijn interesse getoond en dat was dus ineens een getekend contract???

Wanneer je dit vooraf weet dat zij geen vergoeding geven en deze niet kan worden bepaald dan ga je met zo'n risico dus niet overstappen. Volgens mij zijn wij verkeerd voorgelicht en hebben wij op basis van deze voorlichting onze keuze bepaald.

Daarna contact opgenomen met Qurrent en gevraagd of de mail ook hun "telefonische" antwoord was. Ja, zo is het en niet anders is even een korte samenvatting van het gesprek. Ik kan het contract laten ontbinden of de boete betalen.

Ik heb wel een klacht laten vastleggen over wat mijn visie op het verhaal is. Daarover wordt nog contact met mij opgenomen.

Heeft iemand suggesties wat wij nog kunnen doen?

Reactie Marco uit Nijkerk, 3 juli 2017

De klachtenafdeling heeft contact opgenomen en het contract toch ontbonden. Pluspunt voor deze service.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Gratis windtegoeden? Vergeet het maar!
Carla Schreuder uit Rotterdam, 16 juni 2017

Ik vond het fijn overgestapt te zijn naar Qurrent vorig jaar. Voelde goed. Echte groene energie en we kregen bij 3 jaar vast 2 windtegoeden kado!

Van de week de 1e jaarafrekening ontvangen. Nergens de verrekening van de 2 windtegoeden te vinden. Mailtje gestuurd: nee, die heeft u niet in uw contract staan, maar u kunt ze nog wel alsnog krijgen. Oke, prima, maar wat doen we met het afgelopen jaar? Daar zouden we ook al verrekening van de 2 windtegoeden over moeten krijgen.

Qurrent: 'Helaas kunnen wij dat niet doen. Ik snap dat het heel erg vervelend is. Aangezien de jaarnota al is verwerkt, kunnen wij de 2 windtegoeden niet meer verrekenen.'

Oh? Hoezo niet? Jullie bieden me ze gratis aan bij 3 jaar vast, zetten het vervolgens niet in het contract en ik kan fluiten naar mijn verrekening. In de 'kleine lettertjes' garandeert Qurrent overigens wel 250 kWh per windtegoed.

'Met één Windtegoed wek je minimaal 250 kWh per jaar op. Dat garanderen we. Heb je minder opgewekt, dan vullen wij tot 250 kWh gratis aan.' alsdus de site van Qurrent...

Dus hoezo de jaarnota is al verwerkt en de 2 windtegoeden kunnen niet meer worden verrekend?

Lijkt me dat er zo een correctie kan worden uitgevoerd. Maar die service biedt Qurrent dan weer niet...

Reactie van Qurrent , 16 juni 2017

Beste Carla,

Goed om te lezen dat je zo betrokken bent en graag aan de slag wilt met het opwekken van je eigen windenergie!

Mijn collega heeft bij wijze van uitzondering alsnog voor je mogelijk gemaakt dat je je wens om zelf energie op te gaan wekken met behulp van ons in vervulling kan laten gaan. Jij hebt van ons, ondanks dat dit niet is vastgelegd in je contract, toch de 2 Windtegoeden gehad waar je zo enthousiast over was en die de doorslag gaven om voor Qurrent te kunnen. Deze Windtegoeden kunnen we echter niet met terugwerkende kracht geven.

Op je eerstvolgende jaarnota zullen we je eerste opbrengst van je Windtegoeden met je verrekenen. Dit zal minimaal 250 kWh per Windtegoed zijn.

Juist door je de Windtegoeden alsnog te geven hopen we je enthousiasme over duurzaamheid en zelf opwekken te stimuleren. Dat is ons doel. Iedereen helpen om net zoveel op te wekken als te verbruiken. Wij geven je graag een zetje in de juiste richting door je alsnog de 2 Windtegoeden te schenken waar je zo op hoopte.

Graag licht ik dit desgewenst nog telefonisch aan je toe.

Groeten van Annick

Reactie Carla Schreuder uit Rotterdam, 16 juni 2017

Dat klinkt allemaal erg leuk en nobel, dat 'bij wijze van uitzondering' e.d. , maar klopt natuurlijk niet. Dat is

eigen straatje schoonvegen. Wij zijn vorig jaar overgestapt naar Qurrent OOK vanwege de aanbieding dat we er 2 windtegoeden bij zouden krijgen. Die hebben we dus niet gekregen, wat niet onze fout is. Een heel jaar al zijn wij in de veronderstelling die windtegoeden te hebben, op die aanbieding zijn we immers ingegaan.

Dat Qurrent deze windtegoeden niet aan ons contract heeft toegevoegd, hoe moeten wij dat weten? Je gaat uit dat als je reageert op een aanbieding, die maatschappij dat netjes in orde maakt. Dat is dus niet gebeurd bij Qurrent.

Dat we nu alsnog 2 windtegoeden krijgen vind ik niet meer dan normaal, op die aanbieding hebben we ingeschreven. Het is netjes, maar zeker geen 'goede daad' van jullie ze alsnog toe te voegen, ze hadden er al een jaar bij moeten staan, het is een fout rechtzetten. Dat we dat ene jaar dat we nu missen niet verrekend krijgen, DAT vinden we niet netjes. En wat is er zo vreemd aan een correctie op een jaarrekening? Niets toch, gebeurde bij Eneco zo vaak. Jullie garanderen 250kHw per windtegoed, dus moet makkelijk uit te rekenen zijn.

Telefonisch toelichten klinkt ook leuk, maar ik heb e.e.a. liever op papier. Net als de screenshots die ik vorig jaar heb gemaakt van jullie aanbieding en jullie vandaag ook heb gemaild, waar jullie niet op gereageerd hebben...

mvg,

Carla Schreuder

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
opzegvergoeding misleiding
jeroen uit utrecht, 1 juni 2017

aan de deur werd verteld dat de opzegvergoeding van de oude leverancier vergoed zou worden. helaas.....

Reactie van Qurrent , 2 juni 2017

Hoi Jeroen,

Wat vervelend om dit te lezen.

Ik heb zojuist even gekeken naar de aanmelding. Op basis van de gegevens die in het nationale register bekend waren, had je een energiecontract wat kosteloos over te nemen was vanaf het moment dat wij begonnen met leveren.

Indien we verwachten dat er een overstapboete zal zijn, dan waarschuwen we hier altijd voor. Tenzij je een contract hebt dat dit specifiek aangeeft, zal Qurrent geen overstapboetes vergoeden.

Groeten, Nina van Qurrent.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
beloftes niet nakomen en liegen
Monique Franke uit Emmen, 2 februari 2017

Op 22-12-2016 jaarnota ontvangen. In de brief staat dat ik geld terug krijg. Hier staat bij Dit bedrag word binnen 14 dagen overgemaakt op rekening nummer ........ . Na 21 dagen maar eens gebeld wanneer ik het bedrag kan verwachten. Mevrouw aan de telefoon zou het doorgeven en ik ontvang het snel. Inmiddels weer 2x gebeld en al eens een mail gestuurd. Iedere keer worden mij beloftes gedaan die niet nagekomen worden. Antwoord op de mail was dat ik het in de loop van de week er op zou ontvangen. Vandaag nogmaals gebeld. Iemand van de financiële administratie gesproken. Blijkbaar omdat ik per acceptgiro betaal en niet met automatische incasso hebben ze geen rekening nummer van mij. Of ik een mail wil sturen aan mijnbetaling@qurrent.nl met mijn rekeningnummer dan zou ze het vandaag nog over maken. Kijk ik op mijn jaarafrekening voor mijn klantnummer staat daar toch echt wel mijn correcte rekening nummer op. Word dus gewoon voorgelogen. En dat voor een bedrag van € 36.36

Reactie van Qurrent , 3 februari 2017

Beste Monique,

Bedankt voor je feedback. Laat ik beginnen met onze excuses voor het ontstane ongemak.

Op het moment dat je via je jaarnota geld terugkrijgt maar er ook sprake is van openstaande kosten verrekenen we dit met elkaar. Dit hebben we echter niet duidelijk aan je uitgelegd waardoor je verwarring te begrijpen is.

Inmiddels hebben we het tegoed naar aanleiding van je jaarnota naar je overgemaakt en staat dit volgende week op je rekening, het enige wat je dan nog rest is het openstaande maandbedrag te voldoen.

We hopen hiermee een passende oplossing te hebben gevonden.

Groeten van,

Annick

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
vrijblijvende offerte blijkt 3 jarig contract
Martijn, 10 januari 2017

Om 20.15 uur gaat de bel. 2 heren van Qurrent aan de deur.

Na een kort praatje werd mijn huisnummer en postcode ingevoerd en konden de heren zien wie mijn huidige energie leverancier was. Meneer wij zijn goedkoper!

Ik gaf meteen aan dat ik mij hier normaal eerst rustig in verdiep voor ik iets afsloot.

Ik gaf aan dat als het een vrijblijvende offerte was, dat ze die maar via de mail moesten sturen dan kon ik het rustig bekijken. Ja het was inderdaad een vrijblijvende offerte, er werden een aantal gegevens ingevuld voor op de offerte, en als ik het er dan mee eens was kon het makkelijker worden afgesloten. Ik was zo dom om mijn handtekening te zetten want binnen 15 minuten nadat de heren weg waren kreeg ik de eerste mail van Qurrent. Welkom bij Qurrent, u heeft gekozen voor een 3 jarig contract en wij beginnen .... datum met leveren van energie op uw adres. Het contract loopt tot januarie 2020 en wij zeggen uw huidige contract voor u op.

WAT IS DIT???

Meteen in de auto gesprongen en opzoek gegaan naar de heren van Qurrent. Ik kon ze net optijd aanhouden want de heren wilden net naar huis rijden. Heb meteen aangegeven dit niet te willen en dat ze het meteen moesten annuleren. Meneer dat gaat niet. Aanmelden gaat heel snel maar afmelden kan niet... Heb van beide heren hun legitimatie gefotografeerd en ben vervolgens weer naar huis gegaan. Gelukkig las ik op internet van 2 weken wettelijke bedenktijd. Meteen een mail gestuurd naar de klantenservice. Krijg ik een mail terug dat ze erg druk zijn en dat ze proberen binnen 2 weken te reageren. Natuurlijk, dan is je bedenktijd wel voorbij!!!

De volgende morgen meteen om 08.30 gebeld met de klantenservice en verteld dat ik gebruik wilde maken van de wettelijke bedenktijd. Gelukkig deden ze niet moeilijk en ben ik blij dat ik er weer vanaf ben!

PAS OP WAAR U VOOR TEKENT ALS U DEZE MENSEN AAN DE DEUR KRIJGT.

Reactie van Qurrent , 17 januari 2017

Beste Joost,

Bedankt voor je review. Helaas heb je geen naam en/of contactgegevens bij deze review achtergelaten en kon ik je niet bellen. Ik begrijp dat dat de aanmelding verwarring heeft veroorzaakt, dat is uiteraard niet onze bedoeling. Onze excuses hiervoor.

Het contract dat je hebt ontvangen is vrijblijvend. Deze kan je kosteloos in de bedenktermijn annuleren. Ik begrijp dat dat al is gedaan. Zonder al je gegevens in te vullen kunnen we geen aanbod op maat geven.

Het moment van versturen van je annulering is natuurlijk geldig, zo kan het dus niet zijn dat wij een annulering te laat zien.

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik het graag. Dan kan je ons een email sturen naar vraag@qurrent.nl met je contactgegevens onder vermelding van 'review' en mijn naam. Dan neem ik contact met je op. Ik wens je een prettige dag.

Met vriendelijke groet, Tanja

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jan, 21 september 2015

Op energievergelijker voor Qurrent gekozen omdat ze goedkoop overkwamen.

Na het afsluiten was mijn maandbedrag echter 50 euro hoger dan op de site.

Na telefonisch contact hierover werd mij verteld, dat ze mn verbruik wat ik opgaf niet geloofde dus voorlopig dit maandbedrag aanhielden en dan na een aantal maanden eventueel wilde evalueren en dan aanpassen.

Na die maanden kon er 30 euro vanaf wat nog te hoog was in mijn ogen en het teveel betaalde zou pas bij de jaarafrekening gecorrigeerd worden.

Na een jaar kreeg ik echter geen jaarnota welke na emailcontact pas na 6 tot 8 weken zou volgen.

Na 6 weken gemaild echter geen reactie en ook geen jaarnota.

Na 8 weken weer gemaild, weer geen reactie en geen jaarnota.

Na 10 weken weer gemaild en nog steeds geen reactie en ook geen jaarnota.

Ik heb inmiddels zo'n 450 euro teveel betaald en krijg gewoon geen jaarnota met mijn exacte verbruik en kosten.

Ik heb het helemaal gehad met deze leverancier.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Christianne, 11 september 2015

Ik heb inmiddels 2x een mail gestuurd naar Qurrent dat ik het niet eens ben met het maandbedrag, ik wil het verlaagd hebben, omdat wij heel zuinig zijn met verbruik. Ze reageren niet eens. Slechte service.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ik, 4 februari 2015

Uitgerekend wat me een contract bij deze leverancier gaat kosten.

Nu zie ik : Heffingskorting € -311,84 per jaar

Hallo, de heffingskorting in 2015 is : € 377,33

Is dit weer zo'n addertje onder het gras of ........

Reactie ceeso, 2 juni 2015

-311,84 is excl. 21 % btw.-377.33 is incl.

Reactie Hans ten Broeke uit Akersloot, 2 februari 2018

In november 2017 heb ik al ik al mijn meterstanden door gegeven bij Qurrent en ik heb over 2017 december 125,00 Qurrent betaald , maar het blijkt dat in die maand Nuon al mijn energie leverde !

Via email kreeg ik dat de nota klaar staat ( Half januari) . Ik krijg dan 200/300 euro terug. Maar tot op het heden staat het bedrag niet op mijn bankrekening !!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
  • ‹ vorige
  • 1
  • volgende ›