Reviews Qurrent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

45 reviews

5 sterren
(12)
4 sterren
(3)
3 sterren
(3)
2 sterren
(4)
1 ster
(23)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

arrogant en klant onvriendelijk
R. Wigchert 9 november 2018

Facturen sturen maand na de eindafrekening en vervolgens incassobureau inschakelen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
ongewilde overnamen
marcel 9 november 2018

als je benadert word door een call center over het over stappen naar Qurrent hang dan maar op mijn moeder had aangegeven dat ze niet wou overstappen maar dat werd gewoon door gezet als je dan gaat bellen over het hoe en wat dan weten ze ineens niet meer hoe het zit is er geen dossier terug te vinden en als je dan overstapt naar een andere maatschappij doen ze heel moeilijk je kan niets regelen met ze ze moest 192 aan maand termijn betalen maar ze krijgt 288 terug dus bellen van kunnen jullie dit verrekenen maar dat is heel erg moeilijk blijkbaar en nu zit ze met een incasso aan haar broek omdat mee werken niet bestaat bij ze echt een bout firma

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Verkoop praatjes 10/10
Jess Malice 22 oktober 2018

Een dame en heer kwamen bij mij aan de deur en ten eerste zeiden ze al niet waar ze van waren maar vroeg meneer hoelang ik al bij Essent zat en gaf me er een high five voor (Serieus, wat?). Ik heb ze gezellig binnen uitgenodigd, konden ze hun verkoop praatje voort zetten. Meneer reageert op een dvd die op mijn tafel ligt en zegt dat hij ook Warcraft speelt, maar de enorme Warcraft poster aan mijn muur (Zonder Warcraft benaming) herkende hij niet. Hij vroeg of ik ook andere games speelde en wat ik ook zei, dat hadden zij ook gespeeld. SUPER ongeloofwaardig maar heb me nooit zo geamuseerd toen ze mijn vragen over de games die ik (En zij blijkbaar ook) speel niet konden beantwoorden.

Meneer begon over een heel verhaal van Nederlandse Energie, waarbij hij zei dat de Essent stroom levert uit Zweden en/of Duitsland. Meneer begint racistisch te doen over Duitsers en Zweden. Toen ik niet mee lachte over zijn "geweldige" grapjes, werd het even awkward. Hij ging door over zijn super Nederlandse stroom. Ik had al een aantal keer aangegeven dat ik niet over zou stappen naar een andere leverancier, maar toen ik daadwerkelijk niet meer over te halen was, waren ze in eens niet meer vriendelijk. Ze moesten gauw weer weg. Er werd geen dag gezegd en de vriendelijke glimlachen waren helemaal verdwenen.

Super verkoop praatjes; 10/10 maar volgende keer, weet wel waar je het over hebt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Stank voor dank
M uit Groningen, 17 oktober 2018

Al bijna drie jaar trouwe klant van Qurrent. 100% groen moet je doen! Toch?!

De dienstverlening van Qurrent is echter zó beroerd dat ik mijn principes van 100% groen nu toch echt overboord gooi.

Allereerst heb ik de afgelopen jaren tweemaal een verkeerde eindafrekening gekregen. Gewoon door hen verkeerd berekend, honderden euro's te hoog en ondanks dat ze hun fout telefonisch erkenden werd het niet goed aangepast. Die hoge eindafrekening in overleg niet betaald. Enige tijd later tóch een incassobureau op de stoep gekregen! Ten tweede is de wachtrij aan de telefoon structureel extreem lang (minimaal een half uur). Ik moest nogal eens bellen door die foute afrekeningen, dus ik hoorde 's nachts in bed nog steeds die fluitende vogeltjes van het wachtmuziekje. Ik zal maar niets zeggen over het windtegoed dat men je probeert te verkopen, maar je alleen geld kost. Met een beetje geluk speel je quitte... Ze gebruiken je gewoon als gratis financierder!

Na vandaag is mijn geduld écht op. Omdat ik ga verhuizen moet ik mijn contract opzeggen. Beetje ingewikkeld verhaal, maar ik heb nu twee energiemeters, en in mijn nieuwe huis maar één... dus ik moest er wel eentje opzeggen. Nu blijkt dit net 14 dagen vóór het eind van mijn contract te zijn. "Dat is dan €50,- boete meneer wegens contractbreuk"... Gevraagd of er na drie jaar trouwe dienst en alle ellende niet enige coulance kan zijn... 'U was toch bij mijn volle verstand toen u het contract tekende? Daar kunnen we niks aan veranderen meneer' ...

Ik ben inderdaad bij mijn volle verstand... ik kap d'r mee en ga een goed groen alternatief zoeken...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!
J . J. uit Volendam, 16 oktober 2018

Beste mensen, GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE! Via deze weg wil ik mijn frustratie en ongenoegen uiten en mensen waarschuwen over de firma Qurrent. 2 Maart 2018 heb ik een verhuisbericht doorgegeven. 5 Maart reactie, men is niet zeker of er stroom geleverd kan worden op mijn nieuwe adres. Telefonisch doorgegeven wanneer de meter is geplaatst en om de meterstanden door te geven. Het was nog steeds niet mogelijk om stroom en gas te leveren op ons nieuwe adres. Teleurgesteld hebben wij daarom telefonisch ons contract beëindigd. Tot mijn verbazing kregen we een eindnota met een opzegboete van 200,00. Dat terwijl het contract zegt: Je heb een Qurrent energiecontract afgesloten voor de levering van groene stroom en CO2-gecompenseerd gas voor 1 jaar met een vaste prijs. Het contract is boetevrij en maandelijks opzegbaar. Gelijk een klacht ingediend. Blijkt dat in de tussentijd telefonisch het contract is verlengd. Ik ben telefonisch benaderd met een aanbieding om een voordeel te pakken uit een stukje windenergie. Echter hebben ze daarbij niet vermeld dat het om een driejarig contract ging. Dit staat dan in het verlengcontract WELKE NOOIT NAAR MIJ IS VERZONDEN! Qurrent stuurt vervolgens een mail met het contract wat destijds volgens hun is verstuurd maar welke ik nooit heb ontvangen. Dit besluit mij te bellen met de klachtenafdeling. Na het uitleggen van mijn klacht wordt de verbinding verbroken. Vervolgens is het kantoor telefonisch niet meer bereikbaar. De dag erna weer bellen. Er wordt beloofd dat ik wordt teruggebeld. Dit wordt niet gedaan. De dag erop weer bellen. Er wordt beloofd dat ze er op terugkomen. Dat wordt niet gedaan. Dan krijg ik plotseling een aanmaning per mail. Ik mail netjes terug dat ik het niet eens ben met de opzegboete met bovenstaande redenen. Van C. L*** krijg ik een mail terug dat als er een nieuwe aanmelding plaats zou vinden, de boete zou worden kwijtgescholden (Met de melding om zo spoedig mogelijk te betalen). Dat terwijl ik het telefonisch heb aangemeld en telefonisch de melding heb gekregen dat er geen aansluiting kan plaats vinden via Qurrent op mijn nieuwe adres. Netjes gereageerd aan dhr. Lakeman per mail. Vervolgens krijg ik een laatste herinnering. Ook hier reageer ik uitgebreid op. Daarop krijg ik dezelfde mail terug die al eerder was verstuurd, ze beroepen zich op het verlengcontract welke ik nooit heb ontvangen, en ook nooit heb getekend. Daar reageer ik netjes op per mail. Tot mijn verbazing krijg ik geen reactie meer. Nee, ik krijg reactie van een incassobureau met een aanmaning tot betaling. Met het incassobureau begint het getouwtrek van voor af aan. Maar liefst 39 e-mails gaan over en weer waarin ik uitgebreid alle bovenstaande kwesties nogmaals uitleg. De kwestie zal nu aan de rechter voorgelegd moeten worden. Daarbij worden griffierrechten, salaris incassobureau en kosten van de dagvaarding op mij verhaald. Conclusie, voor mij is dit een principekwestie, gaat absoluut niet om het geld maar het is diep treurig dat men zich schuilt achter een contract welke ik nooit heb gehad. Het leuke is dat het incassobureau mij gelijk geeft maar niets kan betekenen om een procedure te voorkomen. Eindconclusie: GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Schandalige klantbehandeling
Wiel Garritsen 3 oktober 2018

Noodgedwongen mijn huis moeten verkopen. Kreeg vandaag dan te horen dat ik ook nog eens €250,- boete moet betalen omdat mijn 3 jarig contract nog niet was afgelopen. (Pas over 5 maanden)

Alsof je nog niet genoeg ellende hebt gehad. Schandalig gewoon dat je als trouwe klant ook hier nog eens een flinke domper krijgt, terwijl het contract zo goed als is afgerond.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
contract aangesmeerd
Eduard de ru uit IJlst, 13 september 2018

Bij mijn moeder zijn 2 mensen aan de deur geweest die mijn moeder een contract bij Qurrent hebben aangesmeerd. Mijn moeder is na een herseninfarct zelf niet instaat om dit goed te kunnen doen. ik (haar zoon) beheer al 1,5 jaar haar financiën e.d. Ik kwam er pas achter nadat het 1ste termijn bedrag werd afgeschreven. Dit was ruim €30,- meer dan de kosten bij Greenchoice waren. Ik heb contact opgenomen met Qurrent en de situatie uitgelegd. Echter er is geen begrip voor de situatie! Keihard en onverbiddelijk kom ik niet van dit aangesmeerde contract af! Ik heb bewijzen gestuurd van een bankvolmacht en een algemene volmacht. Qurrent wil ook nog even een doktersverklaring dat mijn moeder daadwerkelijk die herseninfarct heeft gehad! Een schande! werkelijk een schande! Nog een bijkomend feit is dat Qurrent greenchoice wordt! Mijn moeder zat bij greenchoice en wordt dus weer greenchoice. Met dat verschil dat ze een boel kosten en een boel stress verder is! Dit bericht gaat ook naar Tros Radar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
dannkbaar
J.H.M. Chorus uit Geleen, 5 september 2018

correct behandeling in duurzaamheid

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima service, alleen jammer van windtegoed
F 31 augustus 2018

Overgestapt van Nuon naar Qurrent en alles ging vlot en soepel. Helpdesk ook goed bereikbaar. Tarieven niet goedkoop, maar groen en dat lijkt me goed (afgezien van sponsoren van een voetbalclub, wat echt niets met duurzaamheid te maken heeft: een faux pas).

Nu was ik van plan maximaal windtegoeden te kopen, echter, die windtegoeden blijken niet wat ze lijken. Adder onder het gras is het terugleveringstarief. Je kunt niet de opbrengst in kWh van de windtegoeden van je eigen verbruik aftrekken (zoals bij eigen zonnepanelen), maar je betaalt eerst je volledige verbruik en krijgt een terugleveringstarief voor de windtegoeden. Dat teruglevertarief is veel lager dan de afgenomen stroom (tarief is nu 0,20 cent ex btw per kWh voor stroom, teruglevertarief windtegoed 0,03 cent ex btw per kWh).

Windtegoeden lonen dus nog lang niet, maar kosten geld. Jammer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier, scherp geprijsd en 100% groen
A van S. uit Zaandam, 20 augustus 2018

Qurrent is transparant over de kosten en schat het verbruik goed in (ik kreeg einde jaar een klein bedrag terug, dus het voorschot was redelijk accuraat). Een van de voordeligste 100% groene energieleveranciers!

Reactie van Qurrent - 22 augustus 2018

Beste A van S.,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je tevreden bent met onze dienstverlening!

Met vriendelijke groet,

Koen van Qurrent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oh oh qurrent
Jennifer zonneveld uit Hoogvliet rotterdam, 20 augustus 2018

Oh oh qurrent, nou hebben jullie t gedaan hoor.. Laten we bij t begin beginnen, 2 jongens aan de deur, van qurrent, heeele mooie praatjes! Jullie zouden de boete vergoeden die we zouden krijgen als we (vroegtijdig) zouden overstappen naar jullie! Top! Dacht ik dan.. nee hoor, *** komt uit de mauw, het wordt verrekend met je eindafrekening. Prima dacht ik. Wat blijkt nou, jullie hebben mij voor de helft te weinig in geschat dus ik zou helemaal niks terug krijgen bij eindafrekening, nee dat wordt dokken! Makkelijk natuurlijk om dán de boete te vergoeden. Maargoed he? Had ik de kleine lettertjes maar moeten lezen. Zit je dan, als versgebakken gezinnetje met enorme financiele moeilijkheden sinds maart. Meerdere malen met jullie geprobeerd tot een oplossing te komen. Niks noppes nada! Enige wat ik aan de lijn krijg zijn ongeïnteresseerde standaard klantadviseurs ( vraag me af waar jullie die werven ook, is niet heel veel soeps namelijk) ondertussen een schuld van 600 euro die wij ( natuurlijk door eigen schuld, geen inkomen, geen uitkering, door de gemeente van kast naar muur gestuurd, je kent t wel, of ja waarschijnlijk niet) maargoed, die moeten wij maar even in 1 keer betalen en anders sturen jullie het door naar een incasso bureau. Nou top hoor jongens top! Heeerlijke service! Dus zo gaan jullie met de klanten om, nou ik weet genoeg! Ben blij dat ik lekker weg bij jullie ben en stuur die incasso maar door hoor. 1 ding is zeker, ik zal jullie ten alle tijden zeer zeker afraden bij een ieder die er om vraagt. Totaaaal geen medeleven, geen gezamelijke oplossingen, geen steun, geen fatsoen. Echt schaam jullie kapot. Één klant minder en ik beloof niet de laatste 🤫😉

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
gemengde gevoelens
lja mombers uit Herveld, 4 augustus 2018

* Qurrent is makkelijk telefonisch te bereiken. Fijn!

* Ik vond de medewerkers snel, behulpzaam en invoelend.

* Op de allerlaatste afrekening bleek de welkomspremie te ontbreken; ik checkte dat omdat ik in de consumentengids gelezen had dat dat voorkomt; toen ik Qurrent belde is het rechtgezet, maar het ik heb er wel dubbele gevoelens bij.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles prima geregeld en keurige dienstverlening
WJ Roelofsen uit Almere, 26 juli 2018

X

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantonvriendelijk bedrijf
Renate uit Bussum, 11 juli 2018

Hebben administratie niet op orde, niet in staat klachten aan te horen laat staan op te lossen. Zijn niet geïnteresseerd in clientèle. Heel frustrerend om klant van dit bedrijf te zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
CJH B. uit Amsterdam, 30 juni 2018

Via energieleveranciers.nl heb ik mijn contract afgesloten bij Qurrent en het was super makkelijk. Contact met Qurrent was duidelijk en als consument hoef je niets te doen. Prijs en duurzaamheid van de energie is ook helemaal prima.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slechte ervaring
CPM.Steinbusch 27 juni 2018

heb bij Qurrent opgezegd nadat ik een beter aanbod kreeg van een ander energieleverancier. Qurrent bleef toch voorschotten afschrijven en ondanks mijn schrijven na 12 weken nog geen bericht over de afhandeling van deze zaak

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima maatschappij!
lmp B. uit Amsterdam, 26 juni 2018

Overstap ging prima! Geen problemen gehad met Qurrent. Mijn maandbedrag bleek veel lager dan ze hadden ingeschat. Kreeg dus goede teruggave

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechtste klantenservice allertijden en veel te duur
Marcus 28 mei 2018

Na 4 maanden nog steeds geen meterstanden zichtbaar. 5 keer zelf contact gezocht en ze zeggen steeds dat ze gaan terugbellen of mailen en dat ze nu echt het probleem gaan oplossen maar ik heb nog geen enkele reactie mogen ontvangen. Jammer dat ik geen 0 sterren kan geven. Ook betaal ik ineens 50 euro per maand meer dan bij nuon. Ik heb zonnepanelen en ik wil gewoon kunnen zien of dat allemaal nog goed gaat. Ik snap niet dat ze nog zo'n hoge score hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
***!!!!!!
Misa Fabianova uit den Haag, 27 mei 2018

ik heb niet zo veel betaald als bij deze *** bedrijf !!!!ik moet nog 2000e terug betalen en ik snap het niet hoe komt dat want ik heb elke maand vaste prijs betaald ....ik ben echt boos ik probeer ook advocaat regelen maar voor dat moet je ook betalen dus niet gelukt ik ben werkloos en nu nog met die bedrag .....en ik heb nooit bij eneco zo veel geld betaald !!!mensen alstublieft opschieten

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bar slecht
Bert 18 mei 2018

Nooit meer Qurrent!!Wat een administrative slecht georganiseerde organisatie is dat. De helpdesk is zeer slecht bereikbaar en wat ze beloven komen ze niet na. Zowel schriftelijk al telefonisch niet. De een zegt "a" en later zegt een ander "b". DRAMA

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super
Carmen 19 april 2018

Als re-expats hebben we ons laten adviseren in “groene energie” en Qurrent kwam voor ons als beste eruit, gelijk een 3jarig contract afgesloten.

Super vriendelijke klantenservice. Dik tevreden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima energie
T.M Peters uit Malden, 18 april 2018

Ik heb nu een jaar Qurrent als energieleverancier en dat bevalt prima, nadat bleek dat mijn termijnbedrag aan de hoge kant was brachten zij het omlaag in de juiste verhouding met mijn verbruik. Ook mijn keuze om klant te blijven wordt beloont dus heel plezierig...Zeker een leverancier die meedenkt met de klant !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Begin er niet aan !
Henk 1 april 2018

Een overstap naar Qurrent zal u nog lang heugen. Nimmer zo'n slecht functionerend bedrijf meegemaakt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbereikbaar
Mark v Veen 28 maart 2018

Hoewel ik geen klant meer ben en nog een groot bedrag terug krijg van Qurrent, blijft men toch maandtermijnen afschrijven waardoor ik nu dubbel betaal. Volstrekt idioot maar contact krijgen lukt niet: telefonisch totaal onbereikbaar. Wat een waardeloze en onbehoorlijke club ben je dan. Lage tarieven maar ook zeer lage service helaas.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goede leverancier
H.M. Vogels uit Sint Anthonis, 27 maart 2018

Geen spijt van de overstap. Ze doen wat ze beloven.Een minpunt: Bij mijn persoonlijke gegevens op de site van Qurrent staan "2 wind tegoeden".Op mijn jaarafrekening staan "0 wind tegoeden". Hierover heb ik enkele weken geleden gebeld maar verder niks meer van gehoord.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?