Reviews Qurrent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

56 reviews

5 sterren
(15)
4 sterren
(5)
3 sterren
(5)
2 sterren
(10)
1 ster
(21)

7 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(5)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Super
Carmen 19 april 2018

Als re-expats hebben we ons laten adviseren in “groene energie” en Qurrent kwam voor ons als beste eruit, gelijk een 3jarig contract afgesloten.

Super vriendelijke klantenservice. Dik tevreden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima energie
T.M Peters uit Malden, 18 april 2018

Ik heb nu een jaar Qurrent als energieleverancier en dat bevalt prima, nadat bleek dat mijn termijnbedrag aan de hoge kant was brachten zij het omlaag in de juiste verhouding met mijn verbruik. Ook mijn keuze om klant te blijven wordt beloont dus heel plezierig...Zeker een leverancier die meedenkt met de klant !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Begin er niet aan !
Henk 1 april 2018

Een overstap naar Qurrent zal u nog lang heugen. Nimmer zo'n slecht functionerend bedrijf meegemaakt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onbereikbaar
Mark v Veen 28 maart 2018

Hoewel ik geen klant meer ben en nog een groot bedrag terug krijg van Qurrent, blijft men toch maandtermijnen afschrijven waardoor ik nu dubbel betaal. Volstrekt idioot maar contact krijgen lukt niet: telefonisch totaal onbereikbaar. Wat een waardeloze en onbehoorlijke club ben je dan. Lage tarieven maar ook zeer lage service helaas.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
goede leverancier
H.M. Vogels uit Sint Anthonis, 27 maart 2018

Geen spijt van de overstap. Ze doen wat ze beloven.Een minpunt: Bij mijn persoonlijke gegevens op de site van Qurrent staan "2 wind tegoeden".Op mijn jaarafrekening staan "0 wind tegoeden". Hierover heb ik enkele weken geleden gebeld maar verder niks meer van gehoord.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een slechte organisatie en coorespondentie
J. Talma uit Leeuwarden, 19 maart 2018

Reeds eerder plaatste ik een artikeltje over de problemen met Qurrent. Ook schreef ik de directie van Qurrent en brief met mijn klachten. Het resultaat was ik mocht kosteloos mijn contract beëindigen. Men gaf aan lering te kunnen trekken uit alle genoemde tekortkomingen. Wat schetst mijn verbazing. Het drama is nog niet ten einde. Ik ben per 2 maart jl. cliënt bij een ander energieleverancier. Toch werd door Qurrent de termijn maart afgeschreven. Dit heb ik gestorneerd. Ik heb niet de financiële middelen € 165 extra voor energie te betalen. Qurrent hiervan keurig in een mail van in kennis gesteld. Reactie geen, ja wel, een aanmaning.

Weer gereageerd ook via het contactformulier. Antwoord: Oeps dit onderdeel werkt niet probeer het opnieuw of bel. Gebeld met debiteurenadministratie. Moet toch betalen, ondanks mijn mailtjes. Reactie medewerker:

Ik had dit moeten beseffen op het moment van afsluiten van contract. Ja had ik alles geweten.......

Medewerker vertelt dat emails er wel degelijk zijn maar gelet op grote drukte men niet (tijdig) kan worden gereageerd???

Dit is een standaard excuus, jonge onderneming, erg druk bla bla bla.

Waarom moet je, ondanks financieel beperkte middelen, welke ik Qureent heb uitgelegd, toch betalen terwijl ik (waarschijnlijk) op afrekening weer een groot bedrag terug krijg, maar dit pas over ruim 6 weken. Dit is de wettelijke termijn waarbinnen e.e.a. zou moeten zijn afgerond.

Kortom € 165 8-10 weken voorschieten, moment van afschrijven voorschot tot teruggave afrekening,

Ik vraag mij in goede gemoede af; "hoe heb ik ooit met deze organisatie in zee kunnen gaan?"

De befaamde nagel aan mijn ............

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
c.koenhein uit Bilthoven, 15 maart 2018

Kwamen met een verhaal aan de deur om over te stappen, want ze zouden de goedkoopste zijn. Hoefde me niet druk te maken over de boete die de andere leverancier in rekening zou brengen. Dat bleek een leugen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
M Sayed Salman uit Goirle, 13 maart 2018

Goeie servies

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snel en goed
FW M. uit Purmerend, 3 maart 2018

Na een simpel telefoontje voor de aanmelding is de procedure soepel en vlot verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Groenste leverancier
T.I. W. uit Rotterdam, 1 maart 2018

Mooi dat er een energie leverancier is die een ander business model hanteert dan de rest. Ze verdienen door service te leveren en niet door meer energie te verkopen. Na mijn eerste jaar bij Qurrent heb ik verlengd voor 3 jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ontevreden
A uit Almere, 24 februari 2018

Iemand anders had in eerste instantie voor mij bij hen een contract afgesloten voor mijn nieuwe huis; wat een spijt had ik. Ik wou dat ik de reviews zelf eerst had gelezen. Zijn telefonisch niet te bereiken (chronische onderbezetting?) dus alle belangrijke communicatie (opzegging, etc.) is voornamelijk via een forum gegaan op hun site (dit was de enige manier waarop ze te bereiken waren). Ik ben niet lang klant geweest (heb snel opgezegd) dus kan niet veel zeggen over de kwaliteit van hun producten, maar puur vanwege de slechte reviews en zeer slechte bereikbaarheid kan ik ze niet al te zeer aanraden...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bedrog en leugens
K.K. uit Nijmegen, 23 februari 2018

Onder het mom van een leugen van medewerker over opzeggen van vorig contract klant geworden. Dit is niet gebeurd waardoor ik opeens klant was bij 2 leveranciers. Zou opgelost worden zonder kosten voor mij, maar heb toch een boete moeten betalen van 250 euro. Dit is nu 3 maanden geleden en nog niet opgelost. Nooit meer Qurrent na alle leugens en valse beloftes!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bizar
H. Wullink 23 februari 2018

Iedereen werkt daar op een eilandje. Je kunt bellen, schrijven of mailen, maar het heeft geen effect. Ze sturen eerst aanmaningen, daarna aanmaningen met dreigingen (boetes etc.), maar elementaire zaken worden niet nagekomen. Een aanmaning kan slechts volgen op een ontvangen factuur of eindafrekening, niet andersom. In deze fase zullen klanten hulp moeten zoeken bij juristen en advocaten. Wellicht is er een mogelijkheid om als slachtoffers gezamenlijk op te treden. N.B. Deze review wordt weliswaar door mij geplaatst, maar heeft betrekking op iemand anders, die ik bijsta om dit soort grote en langdurige problemen op te lossen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
onbekend
H Oord uit Zutphen, 9 februari 2018

Ik kan nog niets over Qurrent schrijven, ik heb het contract pas 3 maand.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Bar slecht
F.E. W. uit IJsselstein, 6 februari 2018

Nog nooit zo’n slechte servicedesk meegemaakt. Ik kan er een boek over schrijven en als het niet zo afgrijselijk zou zijn zou het een klucht worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Qurrent ;ofwel hoe belazer ik m'n klanten
Ron Bouquet uit Ter Apel, 5 februari 2018

Overstappen ging naadloos , daarna hield iedere vorm van service op.Te hoog maandbedrag , dat niet te wijzigen bleek , dus nu krijg ik nog steeds €442,50 van ze terug.Klanten service niet te bereiken.Na een twintigtal pogingen toch kontakt maar ze zeggen dat het bij administratie ligt en maar geduld moet hebben.Qurrent staat voor mij op de zwarte lijst

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overgestapt
Nicolaas uit 's-Gravenhage, 31 januari 2018

Ze zeggen dat het groen is, en nog goedkoop ook, plus welkomstbonus!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Moeilijk te bereiken
AA Negrini Trelles uit Maasland, 31 januari 2018

Zoals de titel het zeg, ze zijn telefonisch HEEL MOEIJLIJK te bereiken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede overstap
Petra uit Voorburg, 30 januari 2018

Snel behandeld, kreeg meteen info over maandbedrag, het is gegaan zoals het zou moeten!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Probleemloze overstap, absoluut aan te bevelen.
H.C.M. Tholen uit Valkenswaard, 28 januari 2018

100% groene energie voor een lage prijs.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalig slecht te bereiken!
avatar
Nils Dekker 23 januari 2018

Meerdere malen geprobeerd te bereiken,

Helaas geen telefonisch contact te kunnen krijgen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte organisatie en communicatie
J. Talma uit Leeuwarden, 19 december 2017

Ik heb zeer slechte ervaringen met Qurrent. De 1e afrekeningsnota klopte voor geen meter de gecorrigeerde nota, waarop we meer dan 4 weken moesten wachten, was 100% anders qua berekening verbruik en daarbij behorende bedragen, maar met hetzelfde eindresultaat. Ook is de nota onbegrijpbaar samengesteld. Beantwoording van email duurt veel langer dan de termijn welke Qurrent zelf aangeeft. De antwoorden zijn in de je en jij vorm geschreven, dit vind ik aanmatigend. Puur vanuit het feit dat ik cliënt ben zou het van respect getuigen dat men de normale fatsoensnorm "U" zou gebruiken. Een betalingsherinnering wordt gekwalificeerd als "aanmaning"? Na de vele opeenvolgende problemen erkent men geen schuld en wil zelfs niet afzien van de contractvergoeding welke ik verschuldigd ben. Men verzwelgt in zelfbeklag "we zijn zo snel gegroeid daarom kunnen we het niet tijdig nakomen"of "een technische probleem". Qurrent kent geen zelfreflexie en geen coulance. Ik raad niemand aan Qurrent als energie leverancier te kiezen.

Reactie van Qurrent - 2 januari 2018

Beste J. Talma,

Jammer om te lezen dat u ontevreden bent over Qurrent. Graag verklaar ik dit nader. U hebt inderdaad verzocht om een correctie bij ons. Wij hebben toentertijd een fout gemaakt bij het hanteren van de juiste term op de nota, waardoor verwarring is ontstaan over het verbruik en de teruglevering. Het nettoresultaat is hetzelfde gebleven,en dit blijft zo aangezien aan het verbruik/opwek niets veranderd is. Daarna heeft u aangegeven dat u geen vertrouwen heeft in onze dienstverlening is, en dat u wilt opzeggen. Aangezien er een vaste overeenkomst van toepassing is, is er geen mogelijkheid tot een kosteloze opzegging.

Jammer dat onze communicatiestijl u niet bevalt. We hebben gekozen voor een informele communicatiestijl omdat wij een jong energiebedrijf zijn en wij vinden dat deze stijl beter bij ons passen.

Aan de ene kant kan ik goed begrijpen dat dit verwarrend is geweest, daarentegen ben ik ook van mening dat wij ons best hebben gedaan om dit naar behoren op te lossen. Zo ver ik kan zien is dit ook zeer goed verlopen en binnen de termijn die was aangegeven.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hierover hebben, vernemen wij dit graag.

Groeten,

Nathan van Qurrent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht te bereiken bedrijf
Anne 9 december 2017

Ik ben nu bijna 1 jaar klant bij Qurrent, maar de keren dat ik ze moest bellen, moest ik iedere keef extreem lang wachten voordat ik geholpen werd. Dit vind ik niet kunnen. Verder vind ik de website niet handig, want je kan niet zien hoeveel je tot nu hebt betaald tov je verbruik dit zou je dan zelf moeten berekenen. Essent heeft een prettigere website.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
100% duurzaam is top! Jammer van sponsoring
rob 5 december 2017

Correcte medewerkers. Erg vriendelijk100% duurzaam. Erg fijn.Jammer dat iedere klant 10€ per jaar kwijt is aan de sponsoring van een voetbalclub. Dat komt niet echt overeen met de waarden van het bedrijf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer misleidend verkoop systeem
Arnoud 15 november 2017

Ik werd 2 weken geleden opgebeld door een verkoper van qurrent, blijkbaar via "de bewuste consument"

De verkoper kwam met een nogal interessant lijkend voorstel, uiteindelijk bijna de helft goedkoper dan mijn huidige leverancier, met een onwaarschijnlijk laag maandbedrag, plus nog een hotel bon ter waarde van 200 euro.

Gevraagd of hij dat op zou kunnen sturen, zo gezegt zo gedaan. Toen kreeg ik een Email met een knop met de enige optie, of wel aanklikken en bevestigen of wel geen duidelijk overzicht te zien krijgen, de verkoper had ik toen aan de lijn, dat was geen probleem volgens de verkoper ik zat nergens aan vast en ik had zoiezo 2 weken bedenktijd. Vervolgens kreeg ik netje een pdf waarin (op een nogal onduidelijke manier met allerlei lastig te begrijpen belasting constructies en kortingen) netje een overzicht stond ment een jaarbedrag en een maandbedrag. Ik zou daarnaast ook netjes per post een brief en bevestiging krijgen.

Vervolgens krijg ik de brief per post, dit is een contract waarin een maand termijn staat die nog hoger is dan bij mijn huidige leverancier, daarnaast zie ik later tot mijn verbazing een regeltje dat ik gratis binnen 14 dagen zelf kan opzeggen om onder het contract uit te komen.

De klanten service gebeld, maar daar viel niet doorheen te komen, dus maar weer terug gebeld naar deze verkoper, verbazingwekkend werd die telefoon opgenomen, hele verhaal uitgelegd, was een misverstand ...bla..bla..bla, schuld van een ander etc. later nog terug gebeld, omdat ik zij dat ik het niet wilde,dat moest hij overleggen met een meerdere etc. Toen werd me verteld dat ik zelf ik zelf even naar de klanten service bellen, die service waar je niet aan de lijn komt dus. Uiteindelijk na lang wachten en met Gods gratie mocht ik het nog opzeggen.

wat mij betreft een zeer misleidend systeem, wat mij veel tijd gekost heeft, met erg vriendelijke verkopers. Helaas koop ik hier niets voor.

Reactie van Qurrent - 13 december 2017

Goedemiddag,

Dit lijkt me een vervelende situatie. Gelukkig heb je binnen de bedenktijd kunnen annuleren. Het is bij ons op dit moment zeer druk, wat de enige problemen met zich meebrengt.

Daarentegen is het zo dat bij het opmaken van het contract een verbruik wordt opgevraagd bij de netbeheerder, en het maandbedrag berekend wordt met dit verbruik. Dit kan soms afwijken ten opzichte van wat je nu betaalt, maar de tarieven zijn leidend in een overeenkomst. Jammer dat de tarieven onduidelijk waren aangegeven, aangezien wij ernaar streven dit zo duidelijk mogelijk te communiceren.

Hopelijk kunnen wij je terugzien als klant, ditmaal vanuit eigen initiatief.

Mocht je nog feedback hebben, en dit met ons willen delen, adviseer ik je ons te mailen naar vraag@qurrent.nl .

Groeten,

Nathan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?