Reviews Qurrent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

52 reviews

5 sterren
(15)
4 sterren
(6)
3 sterren
(5)
2 sterren
(7)
1 ster
(19)

1 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(1)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

contract aangesmeerd
Eduard de ru uit IJlst, 13 september 2018

Bij mijn moeder zijn 2 mensen aan de deur geweest die mijn moeder een contract bij Qurrent hebben aangesmeerd. Mijn moeder is na een herseninfarct zelf niet instaat om dit goed te kunnen doen. ik (haar zoon) beheer al 1,5 jaar haar financiën e.d. Ik kwam er pas achter nadat het 1ste termijn bedrag werd afgeschreven. Dit was ruim €30,- meer dan de kosten bij Greenchoice waren. Ik heb contact opgenomen met Qurrent en de situatie uitgelegd. Echter er is geen begrip voor de situatie! Keihard en onverbiddelijk kom ik niet van dit aangesmeerde contract af! Ik heb bewijzen gestuurd van een bankvolmacht en een algemene volmacht. Qurrent wil ook nog even een doktersverklaring dat mijn moeder daadwerkelijk die herseninfarct heeft gehad! Een schande! werkelijk een schande! Nog een bijkomend feit is dat Qurrent greenchoice wordt! Mijn moeder zat bij greenchoice en wordt dus weer greenchoice. Met dat verschil dat ze een boel kosten en een boel stress verder is! Dit bericht gaat ook naar Tros Radar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
dannkbaar
J.H.M. Chorus uit Geleen, 5 september 2018

correct behandeling in duurzaamheid

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima service, alleen jammer van windtegoed
F 31 augustus 2018

Overgestapt van Nuon naar Qurrent en alles ging vlot en soepel. Helpdesk ook goed bereikbaar. Tarieven niet goedkoop, maar groen en dat lijkt me goed (afgezien van sponsoren van een voetbalclub, wat echt niets met duurzaamheid te maken heeft: een faux pas).

Nu was ik van plan maximaal windtegoeden te kopen, echter, die windtegoeden blijken niet wat ze lijken. Adder onder het gras is het terugleveringstarief. Je kunt niet de opbrengst in kWh van de windtegoeden van je eigen verbruik aftrekken (zoals bij eigen zonnepanelen), maar je betaalt eerst je volledige verbruik en krijgt een terugleveringstarief voor de windtegoeden. Dat teruglevertarief is veel lager dan de afgenomen stroom (tarief is nu 0,20 cent ex btw per kWh voor stroom, teruglevertarief windtegoed 0,03 cent ex btw per kWh).

Windtegoeden lonen dus nog lang niet, maar kosten geld. Jammer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier, scherp geprijsd en 100% groen
A van S. uit Zaandam, 20 augustus 2018

Qurrent is transparant over de kosten en schat het verbruik goed in (ik kreeg einde jaar een klein bedrag terug, dus het voorschot was redelijk accuraat). Een van de voordeligste 100% groene energieleveranciers!

Reactie van Qurrent - 22 augustus 2018

Beste A van S.,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat je tevreden bent met onze dienstverlening!

Met vriendelijke groet,

Koen van Qurrent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oh oh qurrent
Jennifer zonneveld uit Hoogvliet rotterdam, 20 augustus 2018

Oh oh qurrent, nou hebben jullie t gedaan hoor.. Laten we bij t begin beginnen, 2 jongens aan de deur, van qurrent, heeele mooie praatjes! Jullie zouden de boete vergoeden die we zouden krijgen als we (vroegtijdig) zouden overstappen naar jullie! Top! Dacht ik dan.. nee hoor, *** komt uit de mauw, het wordt verrekend met je eindafrekening. Prima dacht ik. Wat blijkt nou, jullie hebben mij voor de helft te weinig in geschat dus ik zou helemaal niks terug krijgen bij eindafrekening, nee dat wordt dokken! Makkelijk natuurlijk om dán de boete te vergoeden. Maargoed he? Had ik de kleine lettertjes maar moeten lezen. Zit je dan, als versgebakken gezinnetje met enorme financiele moeilijkheden sinds maart. Meerdere malen met jullie geprobeerd tot een oplossing te komen. Niks noppes nada! Enige wat ik aan de lijn krijg zijn ongeïnteresseerde standaard klantadviseurs ( vraag me af waar jullie die werven ook, is niet heel veel soeps namelijk) ondertussen een schuld van 600 euro die wij ( natuurlijk door eigen schuld, geen inkomen, geen uitkering, door de gemeente van kast naar muur gestuurd, je kent t wel, of ja waarschijnlijk niet) maargoed, die moeten wij maar even in 1 keer betalen en anders sturen jullie het door naar een incasso bureau. Nou top hoor jongens top! Heeerlijke service! Dus zo gaan jullie met de klanten om, nou ik weet genoeg! Ben blij dat ik lekker weg bij jullie ben en stuur die incasso maar door hoor. 1 ding is zeker, ik zal jullie ten alle tijden zeer zeker afraden bij een ieder die er om vraagt. Totaaaal geen medeleven, geen gezamelijke oplossingen, geen steun, geen fatsoen. Echt schaam jullie kapot. Één klant minder en ik beloof niet de laatste 🤫😉

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
gemengde gevoelens
lja mombers uit Herveld, 4 augustus 2018

* Qurrent is makkelijk telefonisch te bereiken. Fijn!

* Ik vond de medewerkers snel, behulpzaam en invoelend.

* Op de allerlaatste afrekening bleek de welkomspremie te ontbreken; ik checkte dat omdat ik in de consumentengids gelezen had dat dat voorkomt; toen ik Qurrent belde is het rechtgezet, maar het ik heb er wel dubbele gevoelens bij.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles prima geregeld en keurige dienstverlening
WJ Roelofsen uit Almere, 26 juli 2018

X

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantonvriendelijk bedrijf
Renate uit Bussum, 11 juli 2018

Hebben administratie niet op orde, niet in staat klachten aan te horen laat staan op te lossen. Zijn niet geïnteresseerd in clientèle. Heel frustrerend om klant van dit bedrijf te zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
CJH B. uit Amsterdam, 30 juni 2018

Via energieleveranciers.nl heb ik mijn contract afgesloten bij Qurrent en het was super makkelijk. Contact met Qurrent was duidelijk en als consument hoef je niets te doen. Prijs en duurzaamheid van de energie is ook helemaal prima.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slechte ervaring
CPM.Steinbusch 27 juni 2018

heb bij Qurrent opgezegd nadat ik een beter aanbod kreeg van een ander energieleverancier. Qurrent bleef toch voorschotten afschrijven en ondanks mijn schrijven na 12 weken nog geen bericht over de afhandeling van deze zaak

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima maatschappij!
lmp B. uit Amsterdam, 26 juni 2018

Overstap ging prima! Geen problemen gehad met Qurrent. Mijn maandbedrag bleek veel lager dan ze hadden ingeschat. Kreeg dus goede teruggave

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechtste klantenservice allertijden en veel te duur
Marcus 28 mei 2018

Na 4 maanden nog steeds geen meterstanden zichtbaar. 5 keer zelf contact gezocht en ze zeggen steeds dat ze gaan terugbellen of mailen en dat ze nu echt het probleem gaan oplossen maar ik heb nog geen enkele reactie mogen ontvangen. Jammer dat ik geen 0 sterren kan geven. Ook betaal ik ineens 50 euro per maand meer dan bij nuon. Ik heb zonnepanelen en ik wil gewoon kunnen zien of dat allemaal nog goed gaat. Ik snap niet dat ze nog zo'n hoge score hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
***!!!!!!
avatar
Misa Fabianova uit den Haag, 27 mei 2018

ik heb niet zo veel betaald als bij deze *** bedrijf !!!!ik moet nog 2000e terug betalen en ik snap het niet hoe komt dat want ik heb elke maand vaste prijs betaald ....ik ben echt boos ik probeer ook advocaat regelen maar voor dat moet je ook betalen dus niet gelukt ik ben werkloos en nu nog met die bedrag .....en ik heb nooit bij eneco zo veel geld betaald !!!mensen alstublieft opschieten

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bar slecht
Bert 18 mei 2018

Nooit meer Qurrent!!Wat een administrative slecht georganiseerde organisatie is dat. De helpdesk is zeer slecht bereikbaar en wat ze beloven komen ze niet na. Zowel schriftelijk al telefonisch niet. De een zegt "a" en later zegt een ander "b". DRAMA

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super
Carmen 19 april 2018

Als re-expats hebben we ons laten adviseren in “groene energie” en Qurrent kwam voor ons als beste eruit, gelijk een 3jarig contract afgesloten.

Super vriendelijke klantenservice. Dik tevreden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima energie
T.M Peters uit Malden, 18 april 2018

Ik heb nu een jaar Qurrent als energieleverancier en dat bevalt prima, nadat bleek dat mijn termijnbedrag aan de hoge kant was brachten zij het omlaag in de juiste verhouding met mijn verbruik. Ook mijn keuze om klant te blijven wordt beloont dus heel plezierig...Zeker een leverancier die meedenkt met de klant !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Begin er niet aan !
Henk 1 april 2018

Een overstap naar Qurrent zal u nog lang heugen. Nimmer zo'n slecht functionerend bedrijf meegemaakt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbereikbaar
Mark v Veen 28 maart 2018

Hoewel ik geen klant meer ben en nog een groot bedrag terug krijg van Qurrent, blijft men toch maandtermijnen afschrijven waardoor ik nu dubbel betaal. Volstrekt idioot maar contact krijgen lukt niet: telefonisch totaal onbereikbaar. Wat een waardeloze en onbehoorlijke club ben je dan. Lage tarieven maar ook zeer lage service helaas.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goede leverancier
H.M. Vogels uit Sint Anthonis, 27 maart 2018

Geen spijt van de overstap. Ze doen wat ze beloven.Een minpunt: Bij mijn persoonlijke gegevens op de site van Qurrent staan "2 wind tegoeden".Op mijn jaarafrekening staan "0 wind tegoeden". Hierover heb ik enkele weken geleden gebeld maar verder niks meer van gehoord.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een slechte organisatie en coorespondentie
J. Talma uit Leeuwarden, 19 maart 2018

Reeds eerder plaatste ik een artikeltje over de problemen met Qurrent. Ook schreef ik de directie van Qurrent en brief met mijn klachten. Het resultaat was ik mocht kosteloos mijn contract beëindigen. Men gaf aan lering te kunnen trekken uit alle genoemde tekortkomingen. Wat schetst mijn verbazing. Het drama is nog niet ten einde. Ik ben per 2 maart jl. cliënt bij een ander energieleverancier. Toch werd door Qurrent de termijn maart afgeschreven. Dit heb ik gestorneerd. Ik heb niet de financiële middelen € 165 extra voor energie te betalen. Qurrent hiervan keurig in een mail van in kennis gesteld. Reactie geen, ja wel, een aanmaning.

Weer gereageerd ook via het contactformulier. Antwoord: Oeps dit onderdeel werkt niet probeer het opnieuw of bel. Gebeld met debiteurenadministratie. Moet toch betalen, ondanks mijn mailtjes. Reactie medewerker:

Ik had dit moeten beseffen op het moment van afsluiten van contract. Ja had ik alles geweten.......

Medewerker vertelt dat emails er wel degelijk zijn maar gelet op grote drukte men niet (tijdig) kan worden gereageerd???

Dit is een standaard excuus, jonge onderneming, erg druk bla bla bla.

Waarom moet je, ondanks financieel beperkte middelen, welke ik Qureent heb uitgelegd, toch betalen terwijl ik (waarschijnlijk) op afrekening weer een groot bedrag terug krijg, maar dit pas over ruim 6 weken. Dit is de wettelijke termijn waarbinnen e.e.a. zou moeten zijn afgerond.

Kortom € 165 8-10 weken voorschieten, moment van afschrijven voorschot tot teruggave afrekening,

Ik vraag mij in goede gemoede af; "hoe heb ik ooit met deze organisatie in zee kunnen gaan?"

De befaamde nagel aan mijn ............

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
c.koenhein uit Bilthoven, 15 maart 2018

Kwamen met een verhaal aan de deur om over te stappen, want ze zouden de goedkoopste zijn. Hoefde me niet druk te maken over de boete die de andere leverancier in rekening zou brengen. Dat bleek een leugen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
M Sayed Salman uit Goirle, 13 maart 2018

Goeie servies

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snel en goed
FW M. uit Purmerend, 3 maart 2018

Na een simpel telefoontje voor de aanmelding is de procedure soepel en vlot verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Groenste leverancier
T.I. W. uit Rotterdam, 1 maart 2018

Mooi dat er een energie leverancier is die een ander business model hanteert dan de rest. Ze verdienen door service te leveren en niet door meer energie te verkopen. Na mijn eerste jaar bij Qurrent heb ik verlengd voor 3 jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ontevreden
A uit Almere, 24 februari 2018

Iemand anders had in eerste instantie voor mij bij hen een contract afgesloten voor mijn nieuwe huis; wat een spijt had ik. Ik wou dat ik de reviews zelf eerst had gelezen. Zijn telefonisch niet te bereiken (chronische onderbezetting?) dus alle belangrijke communicatie (opzegging, etc.) is voornamelijk via een forum gegaan op hun site (dit was de enige manier waarop ze te bereiken waren). Ik ben niet lang klant geweest (heb snel opgezegd) dus kan niet veel zeggen over de kwaliteit van hun producten, maar puur vanwege de slechte reviews en zeer slechte bereikbaarheid kan ik ze niet al te zeer aanraden...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?