Reviews Qurrent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

22 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(2)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(19)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Sluit niet over naar Qurrent!
W&J 9 augustus 2019

Eén en al ellende.Mooie woorden aan de deur, maar ze maken niks waar.Eigenlijk is een halve ster nog teveel.Ontzettend slechte communicatie en vasthouden aan hun waarheid! Spook(af)rekeningen. Kortom: Essent/Enexis!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Schandalige behandeling. Zeer slechte communicatie
Maria 23 juli 2019

Onze jaarnota was veel hoger dan het jaar daarvoor ondanks onze investeringen in energiezuinige apparaten en lampen.

Tussen alle reclame door zat een bericht van Qurrent waaruit ik had moeten opmaken dat ik mijn contract opnieuw had moeten vastzetten voor een jaar. Ons jaarcontract werd dus stilzwijgend omgezet naar een flexibel en duur contract. Qurrent was niet bereid om te zoeken naar een oplossing.

Ook na de overstap en ondanks een nog lopende procedure bij de geschillen commissie blijkt Qurrent een absoluut onredelijke zakenpartner.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opzegging is ellende
Rahsan uit Geldrop, 26 juni 2019

Vanwege samenwonen en een nieuwe baan moest ik verhuizen. Daarom moest ik mijn contract vier maanden eerder opzeggen. Deze redenen waren niet geldig en ik moet een hoge boete betalen. Het was meer dan mijn energie kost. Geen enkele begrip of klantvriendelijkheid. Nooit meer!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onjuiste informatie
kwant uit amsterdam, 4 juni 2019

querent zend eindafrekening waaruit blijkt dat ik alle maandbedragen heb betaalt, maar komt toch met incasso van 1 maandbedrag.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte klantenservice
Robin 24 mei 2019

Ik heb meerdere keren gebeld om mijn contract vroegtijdig op te zeggen, meerdere keren toezegging gekregen dat het gelukt was. Vervolgens OPNIEUW moeten bellen, omdat het toch niet afgerond was. Het is heel vermoeiend dat IK WIL OPZEGGEN niet te begrijpen is. Ik heb vervolgens gebeld om hier een klacht over in te dienen en een passende oplossing te krijten. Na twee mailtjes met “we hebben twee weken langer nodig” is er een volledige radiostilte. Hoe is het mogelijk dat je zelfs over het indienen van een klacht EEN KLACHT moet indienen. Zeer slechte klantenservice!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Marcel 7 mei 2019

De begrootte kosten bij aanvang bedroegen ongeveer 40% van de nu in rekening gebrachte kosten, dat terwijl we minder energie gebruiken. We zijn nu bijna dus het dubbele kwijt tov onze vorige leverancier. Wij gaan dus niet mee van Qurrent naar Greenchoice. Klantenservice is en blijft hier onduidelijk over. Aan einde contract stappen we over naar een ‘normale’ leverancier. Zo eenvoudig is dat!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op met deze oplichters
Wesley uit Rotterdam, 28 maart 2019

Pas op met dit bedrijf.

Ik heb op 21 december 2018 opgezegd, kreeg netjes een afrekening van Qurrent met een bedrag dat ik terug zou krijgen. Rond de 250 euro. De boete van het eerder overstappen er al gehaald.

Twee weken later word het betaald minus 1 maand.

Na een hele lange mail wisseling heb ik ze vandaag maar gebeld. Waar ze na 5/6 werkdagen pas reageren.

Nu blijkt dat Qurrent de opzegging pas 3 weken (12 januari) later behandeld en dus net na de maandelijkse incasso ronde op de 8ste van de maand.

Dus januari ook betaald. Kreeg ik een email met een betalingsachterstand, dus ik weer het maandelijkse bedrag overgemaakt. Heeft Qurrent deze geboekt op februari 2019.

Nu zeggen ze ja, maar de afrekening is gemaakt op 13 februari dus weer na de 8ste.

Ik heb nu 2 maanden betaald voor lucht.

En geen manier om dit via de email en telefonisch terug te krijgen.

En als je ze belt zijn ze enorm onbeschoft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Correct en netjes
Henk uit Breda, 25 februari 2019

Correcte overdracht en informatie. Afwikkeling in orde, zoals de eindafrekening. Alleen de aanbieding voor een vervolgcontract was te hoog. Vandaar weer overgestapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Betaling
Jeffrey 25 februari 2019

Ik heb net een hele associale meneer aan de telefoon gehad genaamd bert achternaam wou die niet zeggen . Ik heb een betaling gedaan vanuit een andere rekening kreeg ik een aanmaning dat ik een maand niet betaald zou hebben ik hun uitgelegd dat ik wel heb betaald maar vanuit andere rekening nummer dat ik wel een foto zou sturen omdat een printscreen niet mogelijk is door de beveiliging van een bank. De mevrouw aan de telefoon snapte mij en vertelde dat als ik een foto zou sturen van de opengeklapte betaling en een foto wou sturen van welk rekening nr ik betaald zou hebben . Na dit gedaan te hebben zei de vrouw ik krijg nu de mail binnen het is goed zo nu wachten op bericht van de financiele afdeling . Nu week later krijg ik bericht van de qurrent sorry maar met deze 2 foto's kan ik niet zien welke betaling er is het is niet duidelijk staat heel duidelijk het betaalde bedrag datum plus betalingskenmerk bij en nog een foto van welke rekening het is overgemaakt. Dus ik weer met hun gebelt voor 3e keer ja sorry wij hebben een printscreen nodig anders kunnen wij de financiele de factuur niet kwijtschelden. Ik hun uitgelegd dat de beveiliging van de bank dat niet toelaat dat het niet mogelijk is om een printscreen te maken . Waarop ik als antwoord krijg ik heb bij een bank gewerkt het is wel mogelijk ga nu niet hele tijd rondjes maken ik heb een printscreen nodig anders blijft deze factuur gewoon staan tevens vond hij het niet toepasselijk zijn volledige naam te geven ik vind dit heel associaal zo ga je niet met klanten om

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
B E. uit Rotterdam, 22 februari 2019

Heel correct en overzichtelijk met maandelijkse berichten i.z. verbruik e.d.Daarnaast groene leverancier wat ik belangrijk vindt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Spam leverancier zou ik zeggen.
Behrkens 19 februari 2019

Overgestapt naar Budget Energie via deze site. Ik heb al maanden geen enkele spammail meer ontvangen, totdat ik mijn emailadres bij energieleveranciers.nl achterliet. Goed opgelet met aan en uitvinken specifieke informatie etc.. Ik zit nu op 5 spammail per dag.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ze bedenken zelf meterstanden en jagen jou op kosten
A. B 7 februari 2019

Een door Qurrent zelf bedachte en ingevoerde meterstand zorgt ervoor dat ik met een behoorlijke jaarrekening en dus kostenpost wordt opgezadeld. Daarbij komt dat het maandtarief direct is verhoogd.

Het energiebedrijf Liander, de eigenaar van de slimme meter, heeft mij verzekerd dat de slimme meter zelfstandig geen foute meterstanden kan doorgeven. Aangezien ik zelf geen meterstand door hoe te geven ligt het probleem bij Qurrent.

Wat ik ook probeer om het probleem op te lossen, wat al enorm veel tijd heeft gekost, is het enige wat Qurrent doet aanmaningen sturen. Ze willen nog meer geld hebben, terwijl ik geld van Qurrent tegoed heb.

Qurrent is voor mij een toonbeeld van klantonvriendelijkheid en een bedrijf dat zijn processen niet in orde heeft.

Qurrent los mijn probleem een keer op!

Goed advies voor anderen! WEGBLIJVEN.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte zaak
Jefta Mulder 2 februari 2019

Gedoe met de qbox gehad. Slechtste energie leverancier die ik ooit heb gehad. Vooral de communicatie moet beter.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar en repectloos
K. de Keizer 24 januari 2019

Ik ben nu al tig keer gebeld door Qurrent over het verlengen van mijn contract en ze weigeren gewoon stelselmatig het contract te mailen voordat ik ja zeg.

En heb al tig keer gebeld naar de klantenservice maar ook daar kom je geen steek verder. Ook het tweemaandelijkse overzicht van het verbruik van je slimme meter schijnt heel gecompliceerd te zijn. Mailtje met reclame en de jaarnota komen wel door.

Afspraken zijn niet te maken en normaal terugbellen is ook een probleem. Zeer respectloos !!!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Qurrent laat klant in de kou staan
V. van den Bogert uit Ridderkerk, 14 januari 2019

Bij Qurrent in 2014 een Qbox gekocht van circa Euro 100 om zodoende realtime het stroomverbruik en gasverbruik te volgen. Begin van dit jaar werkt het geheel niet meer en stuur ik een E-mail met de vraag wat er fout gaat. Geen reactie. Dan maar vandaag de telefoon gepakt. Na 10 minuten wachten wordt mij verteld dat Qurrent gestopt is met de Qbox en dat ik geen geld terug krijg omdat ik er "toch al bijna 5 jaar gebruik van heb gemaakt". Wat een belachelijke beredenering. Al mijn data van het stroomverbruik en gasverbruik vanaf 2014 is nu weg en Euro 100 weggegooid. ONBETROUWBAAR BEDRIJF; niet kiezen dus als leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen jaarafrekening
Base uit Amsterdam, 4 januari 2019

Het eerste jaar ging het nog goed met Qurrent toen kreeg ik een jaarafrekening en doordat ik zonnepanelen heb kreeg ik netjes gesaldeerd en teruggestort. Maar nu na 2,5 gebeurt er niets meer. Diverse keren gebeld met de klantenservice die beloven het probleem op te lossen, zonder resultaat. Een aantal keren gemaild, maar de mailtjes worden niet beantwoord. Het is nu inmiddels 6 maanden nadat het tweede jaarcontract verliep en ik heb nog steeds geen jaarafrekening.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Betrouwbaar
MV uit 's-Hertogenbosch, 11 november 2018

Transparant, betrouwbaar in communicatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
arrogant en klant onvriendelijk
R. Wigchert 9 november 2018

Facturen sturen maand na de eindafrekening en vervolgens incassobureau inschakelen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verkoop praatjes 10/10
Jess Malice 22 oktober 2018

Een dame en heer kwamen bij mij aan de deur en ten eerste zeiden ze al niet waar ze van waren maar vroeg meneer hoelang ik al bij Essent zat en gaf me er een high five voor (Serieus, wat?). Ik heb ze gezellig binnen uitgenodigd, konden ze hun verkoop praatje voort zetten. Meneer reageert op een dvd die op mijn tafel ligt en zegt dat hij ook Warcraft speelt, maar de enorme Warcraft poster aan mijn muur (Zonder Warcraft benaming) herkende hij niet. Hij vroeg of ik ook andere games speelde en wat ik ook zei, dat hadden zij ook gespeeld. SUPER ongeloofwaardig maar heb me nooit zo geamuseerd toen ze mijn vragen over de games die ik (En zij blijkbaar ook) speel niet konden beantwoorden.

Meneer begon over een heel verhaal van Nederlandse Energie, waarbij hij zei dat de Essent stroom levert uit Zweden en/of Duitsland. Meneer begint racistisch te doen over Duitsers en Zweden. Toen ik niet mee lachte over zijn "geweldige" grapjes, werd het even awkward. Hij ging door over zijn super Nederlandse stroom. Ik had al een aantal keer aangegeven dat ik niet over zou stappen naar een andere leverancier, maar toen ik daadwerkelijk niet meer over te halen was, waren ze in eens niet meer vriendelijk. Ze moesten gauw weer weg. Er werd geen dag gezegd en de vriendelijke glimlachen waren helemaal verdwenen.

Super verkoop praatjes; 10/10 maar volgende keer, weet wel waar je het over hebt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Stank voor dank
M uit Groningen, 17 oktober 2018

Al bijna drie jaar trouwe klant van Qurrent. 100% groen moet je doen! Toch?!

De dienstverlening van Qurrent is echter zó beroerd dat ik mijn principes van 100% groen nu toch echt overboord gooi.

Allereerst heb ik de afgelopen jaren tweemaal een verkeerde eindafrekening gekregen. Gewoon door hen verkeerd berekend, honderden euro's te hoog en ondanks dat ze hun fout telefonisch erkenden werd het niet goed aangepast. Die hoge eindafrekening in overleg niet betaald. Enige tijd later tóch een incassobureau op de stoep gekregen! Ten tweede is de wachtrij aan de telefoon structureel extreem lang (minimaal een half uur). Ik moest nogal eens bellen door die foute afrekeningen, dus ik hoorde 's nachts in bed nog steeds die fluitende vogeltjes van het wachtmuziekje. Ik zal maar niets zeggen over het windtegoed dat men je probeert te verkopen, maar je alleen geld kost. Met een beetje geluk speel je quitte... Ze gebruiken je gewoon als gratis financierder!

Na vandaag is mijn geduld écht op. Omdat ik ga verhuizen moet ik mijn contract opzeggen. Beetje ingewikkeld verhaal, maar ik heb nu twee energiemeters, en in mijn nieuwe huis maar één... dus ik moest er wel eentje opzeggen. Nu blijkt dit net 14 dagen vóór het eind van mijn contract te zijn. "Dat is dan €50,- boete meneer wegens contractbreuk"... Gevraagd of er na drie jaar trouwe dienst en alle ellende niet enige coulance kan zijn... 'U was toch bij mijn volle verstand toen u het contract tekende? Daar kunnen we niks aan veranderen meneer' ...

Ik ben inderdaad bij mijn volle verstand... ik kap d'r mee en ga een goed groen alternatief zoeken...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!
J . J. uit Volendam, 16 oktober 2018

Beste mensen, GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE! Via deze weg wil ik mijn frustratie en ongenoegen uiten en mensen waarschuwen over de firma Qurrent. 2 Maart 2018 heb ik een verhuisbericht doorgegeven. 5 Maart reactie, men is niet zeker of er stroom geleverd kan worden op mijn nieuwe adres. Telefonisch doorgegeven wanneer de meter is geplaatst en om de meterstanden door te geven. Het was nog steeds niet mogelijk om stroom en gas te leveren op ons nieuwe adres. Teleurgesteld hebben wij daarom telefonisch ons contract beëindigd. Tot mijn verbazing kregen we een eindnota met een opzegboete van 200,00. Dat terwijl het contract zegt: Je heb een Qurrent energiecontract afgesloten voor de levering van groene stroom en CO2-gecompenseerd gas voor 1 jaar met een vaste prijs. Het contract is boetevrij en maandelijks opzegbaar. Gelijk een klacht ingediend. Blijkt dat in de tussentijd telefonisch het contract is verlengd. Ik ben telefonisch benaderd met een aanbieding om een voordeel te pakken uit een stukje windenergie. Echter hebben ze daarbij niet vermeld dat het om een driejarig contract ging. Dit staat dan in het verlengcontract WELKE NOOIT NAAR MIJ IS VERZONDEN! Qurrent stuurt vervolgens een mail met het contract wat destijds volgens hun is verstuurd maar welke ik nooit heb ontvangen. Dit besluit mij te bellen met de klachtenafdeling. Na het uitleggen van mijn klacht wordt de verbinding verbroken. Vervolgens is het kantoor telefonisch niet meer bereikbaar. De dag erna weer bellen. Er wordt beloofd dat ik wordt teruggebeld. Dit wordt niet gedaan. De dag erop weer bellen. Er wordt beloofd dat ze er op terugkomen. Dat wordt niet gedaan. Dan krijg ik plotseling een aanmaning per mail. Ik mail netjes terug dat ik het niet eens ben met de opzegboete met bovenstaande redenen. Van C. L*** krijg ik een mail terug dat als er een nieuwe aanmelding plaats zou vinden, de boete zou worden kwijtgescholden (Met de melding om zo spoedig mogelijk te betalen). Dat terwijl ik het telefonisch heb aangemeld en telefonisch de melding heb gekregen dat er geen aansluiting kan plaats vinden via Qurrent op mijn nieuwe adres. Netjes gereageerd aan dhr. Lakeman per mail. Vervolgens krijg ik een laatste herinnering. Ook hier reageer ik uitgebreid op. Daarop krijg ik dezelfde mail terug die al eerder was verstuurd, ze beroepen zich op het verlengcontract welke ik nooit heb ontvangen, en ook nooit heb getekend. Daar reageer ik netjes op per mail. Tot mijn verbazing krijg ik geen reactie meer. Nee, ik krijg reactie van een incassobureau met een aanmaning tot betaling. Met het incassobureau begint het getouwtrek van voor af aan. Maar liefst 39 e-mails gaan over en weer waarin ik uitgebreid alle bovenstaande kwesties nogmaals uitleg. De kwestie zal nu aan de rechter voorgelegd moeten worden. Daarbij worden griffierrechten, salaris incassobureau en kosten van de dagvaarding op mij verhaald. Conclusie, voor mij is dit een principekwestie, gaat absoluut niet om het geld maar het is diep treurig dat men zich schuilt achter een contract welke ik nooit heb gehad. Het leuke is dat het incassobureau mij gelijk geeft maar niets kan betekenen om een procedure te voorkomen. Eindconclusie: GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalige klantbehandeling
Wiel Garritsen 3 oktober 2018

Noodgedwongen mijn huis moeten verkopen. Kreeg vandaag dan te horen dat ik ook nog eens €250,- boete moet betalen omdat mijn 3 jarig contract nog niet was afgelopen. (Pas over 5 maanden)

Alsof je nog niet genoeg ellende hebt gehad. Schandalig gewoon dat je als trouwe klant ook hier nog eens een flinke domper krijgt, terwijl het contract zo goed als is afgerond.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
contract aangesmeerd
Eduard de ru uit IJlst, 13 september 2018

Bij mijn moeder zijn 2 mensen aan de deur geweest die mijn moeder een contract bij Qurrent hebben aangesmeerd. Mijn moeder is na een herseninfarct zelf niet instaat om dit goed te kunnen doen. ik (haar zoon) beheer al 1,5 jaar haar financiën e.d. Ik kwam er pas achter nadat het 1ste termijn bedrag werd afgeschreven. Dit was ruim €30,- meer dan de kosten bij Greenchoice waren. Ik heb contact opgenomen met Qurrent en de situatie uitgelegd. Echter er is geen begrip voor de situatie! Keihard en onverbiddelijk kom ik niet van dit aangesmeerde contract af! Ik heb bewijzen gestuurd van een bankvolmacht en een algemene volmacht. Qurrent wil ook nog even een doktersverklaring dat mijn moeder daadwerkelijk die herseninfarct heeft gehad! Een schande! werkelijk een schande! Nog een bijkomend feit is dat Qurrent greenchoice wordt! Mijn moeder zat bij greenchoice en wordt dus weer greenchoice. Met dat verschil dat ze een boel kosten en een boel stress verder is! Dit bericht gaat ook naar Tros Radar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
dannkbaar
J.H.M. Chorus uit Geleen, 5 september 2018

correct behandeling in duurzaamheid

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima service, alleen jammer van windtegoed
F 31 augustus 2018

Overgestapt van Nuon naar Qurrent en alles ging vlot en soepel. Helpdesk ook goed bereikbaar. Tarieven niet goedkoop, maar groen en dat lijkt me goed (afgezien van sponsoren van een voetbalclub, wat echt niets met duurzaamheid te maken heeft: een faux pas).

Nu was ik van plan maximaal windtegoeden te kopen, echter, die windtegoeden blijken niet wat ze lijken. Adder onder het gras is het terugleveringstarief. Je kunt niet de opbrengst in kWh van de windtegoeden van je eigen verbruik aftrekken (zoals bij eigen zonnepanelen), maar je betaalt eerst je volledige verbruik en krijgt een terugleveringstarief voor de windtegoeden. Dat teruglevertarief is veel lager dan de afgenomen stroom (tarief is nu 0,20 cent ex btw per kWh voor stroom, teruglevertarief windtegoed 0,03 cent ex btw per kWh).

Windtegoeden lonen dus nog lang niet, maar kosten geld. Jammer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?