Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slechte contact mogelijkheden
J. Knuit, 29 januari 2019

Hallo Oxxio, waarom geen reactie op mijn vraag in de app en op de site, via de gele balk krijg ik ook geen reactie. Die werkt dus niet!

Nog steeds zie ik mijn teruglevering niet in mijn app en bij het inschakelen bij instellingen, krijg ik de reacties "oeps er gaat iets mis" en ja, ik heb al jaren zonnepanelen en een slimme meter!

Via de chat is mijn vraag al 24 uur niet bekeken dus nu online gedaan via de gele balk.

Niets werkt, nu misschien wel?

Reactie van Oxxio , 6 februari 2019

Beste heer/mevrouw,

Door de drukte duurt het even voordat we antwoorden. Maar we doen ons best! Je kan altijd een Facebookberichtje naar ons sturen. Daar gaat antwoorden sneller voor nu. Omdat hier geen klantgegevens vermeld worden, kunnen we je via hier niet verder helpen. Bedankt voor je begrip en geduld.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie J. Knuit, 6 februari 2019

Niet iedereen heeft Facebook!

Inmiddels contact gehad met Oxxio en kan ik soms de teruglevering zien.

De app werkt dus nog niet goed m.i.

Moet na afsluiten en weer openen bij instellingen de teruglevering opnieuw instellen en krijg dan weer de opmerking: Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens!

Vreemd want het "zonnetje" is dan wel te zien totdat afsluiten dan.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio van top naar bagger
Henk, 24 januari 2019

Sinds meer dan ruim een jaar naar meer dan volle tevredenheid de Oxxio app te gebruiken en ook de daaraan gekoppelde chat functie is alles sinds meerdere weken meer dan slecht. App geeft al weken aan "er ontbreken gegevens. Helaas kun je nu niet verder, daar kun jij niets aan doen. Etc etc ". Dat is wel eerder gebeurd maar is dan een dag later weer netjes operationeel.

En plots, hoera .... de chat functie geeft onverwacht een "inhoudelijke" response ( na meer dan een dag ) met wat kan ik voor je doen. Na het beschijven van de issue komt er verder totaal geen response meer. Bellen lukt niet, bericht ook zinloos.

Customer service op dit moment ( 24 jan 2019 ) van een dramatisch slecht niveau. Sorry Oxxio

Reactie van Oxxio , 28 januari 2019

Hi Henk,

Dat is inderdaad niet netjes. Excuses! Door de drukte kan het voorkomen dat we laat reageren. Inmiddels zijn we zo goed als bij. We doen ons best en waarderen je feedback en eerlijkheid.

Groet, Wilco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Radeloos
Sandra, 23 januari 2019

In 2018 is door Liander geconstateerd dat er een defecte stroommeter in de woning zat. Dit hadden we enkele weken eerder zelf vastgesteld toen er een raar geluid uit de meterkast kwam en de meter maar door bleef draaien. Dit verklaarde het absurd hoge verbruik van de jaren ervoor.

Na het vervangen van de meter door een slimme meter begin 2018 wachtten we op de afrekening van Oxxio. Deze bleek niet te komen. In mei 2018 heb ik daarom contact met ze gezocht. Er werd verteld dat er bij de afrekening in het najaar een verrekening zou plaatsvinden. Dit was besloten en hier was niets tegenin te brengen.

Op de afrekening in oktober 2018 stond echter geen verrekening. Hierop heb ik sindsdien iedere maand/6 weken contact gehad met Oxxio. De door Liander gecorrigeerde meterstanden waren doorgezet intern, bleken niet doorgezet, bleken niet goed doorgezet en waren opeens verdwenen. Met de laatste medewerker leek het wel goed te gaan. Ze pakte het zelf op en zou bellen als er iets te melden viel. Dat werd een e-mail waarin stond dat er al gecorrigeerd was in het verleden met daarbij een afrekening uit 2016 van welgeteld € 64,02. Ik schat in dat de verrekening minimaal het tienvoudige is. Helaas is dit moeilijk te achterhalen, aangezien alle gegevens zijn verdwenen i.v.m. het plaatsen van een slimme meter. Dan vervallen alle oude gegevens. Heel handig.

Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad. Ik blijf bellen, kan inmiddels vragen naar de vaste medewerker, zal dan teruggebeld worden en zit vervolgens te wachten. Maar ik vraag me af of we ons geld ooit nog terugzien.

Reactie van Oxxio , 28 januari 2019

Beste Sandra,

Wat vervelend zeg. Ik snap heel goed dat dit tot wanhoop leidt. Neem alsjeblieft via Facebook contact met ons op. We gaan er dan nogmaals naar kijken en je alle uitleg geven.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Prima!
Suu uit Bloemendaal , 14 januari 2019

Wij....5 personen....zijn al een aantal jaren bij Oxxio. Ik lees hier onder veel negatieve reacties maar ik kan mij daar niet in vinden. Ik heb het maandbedrag al juist hoger in gezet om geen verrassingen te krijgen aan het einde van het jaar. Ik krijg altijd geld terug. Ook de app is zeer overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Het enige is dat toen ik de jaarcheck in december deed, we nog zo'n 400 euro terug kregen en in januari nog maar 200 terug krijgen. Dat zal wel aan de verhoging liggen die we allemaal hebben gekregen. Voor ik bij oxxio kwam zat ik bij nuon. Nou....Daar was ik slechter af. Oxxio, ga zo door!

Reactie van Oxxio , 15 januari 2019

Hi Suu,

Wat onwijs leuk om te lezen! Bedankt voor het delen van jouw ervaring en het compliment. :-)

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Marlous uit Deventer , 18 januari 2019

Daar heb ik ook over gebeld en het komt doordat het systeem rekent met de nieuwe tarieven. Uiteraard betaal je nog wel de oude tarieven tot januari.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel erg slecht
Bernadet Van breugel uit Hilversum, 9 januari 2019

Ze zijn veel te popiejopie en lichten je op.

Had mijn contract geannuleerd en moest 100 euro boete betalen omdat oxcio vond dat ik hier mee te laat was .

Vervolgens krijg je 3 x een eind afrekening voor iets dat je nooit hebt afgenomen bij ze en het bedrag wordt steeds hoger .

Rara hoe jan dat

Reactie van Oxxio , 15 januari 2019

Hi Bernadet,

Dat klinkt niet goed. Hoewel wij absoluut niemand oplichten, kijken we dit graag voor je na.

Neem je nogmaals contact met ons op? Ik mis hier namelijk adresgegevens, via de site.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos
Karin, 6 januari 2019

Half april overgestapt naar oxxio. Afgesproken dat ze het bedrag op de 25ste af wilde schrijven. Is 2maanden goed gegaan. Julie de 24ste afgeschreven en opeens 1 augustus weer. Daar wij de 24ste loon ontvangen kan ik het geen 2 keer missen. Dus heb het terug gestort en zelf 25 augustus betaald en de maanden erna ok zelf overgemaakt. Al een aantal keren geprobeerd te bellen maar zijn moeilijk te bereiken. Kreeg nu een brief of ik even 385 euro wilde betalen zit boete bij 3 keer anders word ik afgesloten. Enorm veel spijt van de overstap.

Reactie van Oxxio , 8 januari 2019

Beste Karin,

Dat is zo te lezen onwijs vervelend voor je. Klopt het dat je ook een klacht via Klacht.nl hebt ingediend en wij daar zojuist hebben gereageerd? Zo ja, dan willen we je vragen om alleen via daar te reageren. Zo houden we het overzichtelijk. We horen graag van je!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Begin er nooit aan
Ibrahim uit Eindhoven , 5 januari 2019

Ik woon alleen en betaal 140 euro per maand iedereen die ik het vertel zeggen dat kan niet tot ik afschriften laat zien mij broer en zus hebben kinderen wonen met 5 man in huis en betalen 120 euro per maand oplichters eerste klas

Reactie van Oxxio , 8 januari 2019

Hi Ibrahim,

Bedankt voor je review! Teveel betalen is nooit fijn. Een termijnbedrag kan te hoog zijn ingeschaald en kan je daarom altijd aanpassen. Via de Oxxio App doe je heel makkelijk de Jaarcheck, waardoor je te weten komt of je jouw termijnbedrag kan aanpassen. Neem daar dus een kijkje. Heb je aan het einde van het jaar teveel betaald? Dan krijg je dit verschil netjes terug! Geen zorgen dus.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overgestapt naar oxxio.
M.P. de Beus uit Veenendaal, 5 januari 2019

Ik ben voor het jaar 2019 overgestapt naar OXXIO.

Tot mijn grote schrik lees ik alle reviews over dit bedrijf. Maar helaas dus achteraf.

Al bij de het eerste termijnbedrag ging het fout of waren er al vragen.

Grote moeite de mensen van dit bedrijf te spreken te krijgen dus van direct contact is geen sprake. Voor mij een heel slechte service, wat ik bij de andere leveranciers niet gewend ben.

Als je de datum en tijdstip van terugbellen krijg, dan hoor je toch niets meer.

Dit zijn geen afspraken.

Raad een ieder aan, nooit een contract aan te gaan met deze energie leverancier.

Ben benieuwd hoe de eindafrekening van 2019 er uit gaat zien en dan nooit meer bij OXXIO.

Mario de Beus Veenendaal.

Reactie van Oxxio , 8 januari 2019

Beste Mario,

Wat jammer om te lezen dat jouw eerste ervaringen al direct negatief waren. Maar we begrijpen je goed! Via Facebook, Twitter of de chatfunctie in de Oxxio App kan je contact met ons krijgen. Door de drukte kan dit soms langer dan gewenst duren. Maar we komen altijd met een antwoord bij je terug. Excuses voor het ongemak! Ben je helemaal niet meer teruggebeld? Ik hoor graag van je!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oude adres overgenomen
Jasper, 3 januari 2019

Ik was eerst in 2015 klant bij Oxxio, Nu, 2019 en een jaar geleden verhuisd, ben ik weer klant. Alle gegevens ingevuld, via pricewise overgestapt. Adres is dus anders dan 4 jaar geleden, maar alles correct ingevuld, ik had immers al een jaar G+E op het nieuwe adres. Wat doet Oxxio met deze aanvraag? Leveringsadres is nu mijn oude adres(!) en ik kan slechts mijn factuuradres wijzigen.

Via de telefoon slecht bereikbaar, lange wachttijden en al je niet oplet wordt de verbinding verbroken omdat ze het liever hip en modern via de chat willen oplossen, al is er mijns inziens enige haast bij geboden. In de chat wordt aangegeven dat er meestal binnen een WEEK geantwoord wordt. Inmiddels nog niet opgelost, betaal ik nu voor de nieuwe bewoners van mijn oude adres?!

Reactie van Oxxio , 8 januari 2019

Beste Jasper,

Wat een onwijs vervelende situatie! Excuses voor het ongemak. Ben je inmiddels geholpen? Neem anders even via Facebook contact met ons op. We staan voor je klaar!

Groet,

Wilco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Naar
Barend uit Almelo , 2 januari 2019

Ze waren niet netjes, slechte service telefonisch, later dan de afgesproken energie levering datum geleverd, vlak voor dat we overstapte nog gauw extra geld afschrijven terwijl we al stroom en gas van de nieuwe leverancier kregen.

Reactie van Oxxio , 8 januari 2019

Beste Barend,

Excuses voor de negatieve ervaring. We zoeken dit graag voor je uit! Neem daarom even contact met ons op via Facebook of de chatfunctie in de Oxxio App. We staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Laatste contract bij Oxxio, rommelen met prijzen.
Rogier, 28 december 2018

Ik heb de oxxio app 2 maanden na het overstappen geïnstalleerd op mijn mobiele telefoon. Ik kon mijn verbruik voor die tijd niet zien. Volgens de klantenservice,mochten zij de meterstanden niet uitlezen voor deze periode,omdat ze toestemming nodig hadden van mij? Ik dacht als ik een contract met een energiemaatschappij heb, dat ze dit vanzelfsprekend konden doen.

Op de datum waarop mijn contract afliep, waren alle maandbedragen in de oxxio app ineens 30 tot bijna 50 Euro hoger. Volgens de app moet ik nu gaan bijbetalen,maar het geschatte gebruik,waar mijn maandelijkse betaling op gebaseerd is,is hoger dan wat ik werkelijk gebruikt heb. Ik hoop dat ik met de eindafrekening kan uitvinden,wat er precies aan de hand is,maar ik heb al veel andere oxxio reviews gelezen,waar precies hetzelfde gebeurd is als met mij en dat mensen ook vaak hun cashback bedrag niet terugkrijgen op de jaarafrekening en hier zelf achteraan moeten gaan. Maar hoeveel mensen zien dit over het hoofd? Leuk extraatje voor Oxxio zo.

Ik vind het belachelijk dat energiebedrijven zo "shady" zaken kunnen doen en dat de overheid hier niets aan doet. Alsof energiebedrijven ons al niet genoeg afzetten. Het lijkt wel of de overheid ze een hand boven het hoofd houd...

Reactie van Oxxio , 2 januari 2019

Hi Rogier,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring en welkom bij Oxxio. Per wet zijn we verplicht om apart toestemming voor het uitlezen van je dagelijkse verbruik. Wij hadden dit ook graag wat sneller en praktischer gezien. Maar helaas!

Ik begrijp dat je opkijkt van de verschillen die je te zien krijgt. Daarom kijken we dit graag voor je na en vragen we je om contact met ons op te nemen. We hebben hier namelijk geen gegevens om jouw details mee op te kunnen zoeken. Bereikbaar zijn we via de Facebook, Twitter en de chatfunctie in de Oxxio-app. We horen graag van je en staan voor je klaar.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongevraagde / gedwongen overname door Oxxio
W. Cheung uit Amstelveen, 28 december 2018

Samenvatting: Oxxio neemt mij ongevraagd over van mijn huidige energieleverancier en hierdoor dreig ik een opzegboete te moeten betalen bij mijn huidige energieleverancier. Telefonische navraag bij de klantenservice van Oxxio blijkt dat zij niets weten van een overname en mij niet verder kunnen helpen.

Tot 2 december dit jaar was ik (tevreden) klant bij Oxxio geweest. Daarna ben ik overgestapt naar Nuon. Alles was toen keurig afgehandeld door Oxxio door middel van eindafrekening.

Nu krijg ik ineens per 27 december opzegbevestiging van Nuon en dat mijn contract wordt beeindigd per 31 december dit jaar en dat ik opzegkosten moet betalen vanwege contractbreuk. Ik heb hiervoor gebeld naar Nuon en zij geven aan dat in hun systeem staat dat Oxxio mij zal overnemen per 1 januari. En zij gaven aan dat dit op 24 december door Oxxio is aangegeven. Als ik de overname door Oxxio ongedaan wil maken, dat ik hiervoor contact moet opnemen met Oxxio en dat Nuon hier verder niets aan kan doen.

Nu heb ik gisteren gebeld met de klantenservice van Oxxio. De medewerker gaf aan dat zij niets kunnen vinden van een overname in hun systeem. Het enige dat zij zien is dat ik klant was geweest tot 2 december, maar dat zij mij verder ook niet meer kunnen helpen. Er is niets bekend over een overname.

Vervolgens heb ik weer naar Nuon gebeld en aangegeven dat Oxxio hierover niets weet. Nuon geeft aan dat in het zogenaamde overkoepelende systeem van energieleveranciers er echt staat dat Oxxio mij gaat overnemen per 1 januari.

Hoe kan het zijn dat Oxxio mij ineens kan overnemen zonder mijn toestemming? De enige reden waarom ik denk dat dit kan gebeuren is omdat zij al reeds mij gegevens hebben omdat ik al klant was geweest in het verleden en dat Oxxio deze gegevens heeft gebruikt - zonder mij toestemming - hebben aangemeld voor een overname. Een andere reden kan ik niet bedenken, aangezien ik niet telefonisch of aan de deur ben benaderd door Oxxio om (weer) klant te worden.

Als het gevolg door het handelen van Oxxio wordt: 1. ongevraagd mijn energiecontract bij mijn huidige energieleverancier beeindigd (inclusief alle bedongen kortingen); 2. mij een opzegboete van EUR 100,- opgelegd door Nuon vanwege het maken van een contractbreuk.

Reactie van Oxxio , 28 december 2018

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw review en wat een onwijs vervelende zaak. In de andere review en uw klacht op klacht.nl hebben wij inmiddels gereageerd. Neem daar dus een kijkje!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
WAN'organisatie'!
Corine , 24 december 2018

Vwb de zgn. jaarafrekening 2018 van €517,26 maandelijkse termijnbetaling afgesproken en binnen tweeënhalve maand alle termijnen voldaan; op 17 september jl de laatste. Iedere betaling ging ovv mijn klantnummer etc. Sindsdien blijft Oxxio mij MAANDENLANG stalken met onterechte emails van een 'termijnbetaling jaarnota' EN blijft Oxxio dit 'doodleuk' afschrijven!! waarop ik uiteraard steevast terugboek; 30 sept, 29 okt, en 28 november. Inderdaad het hield niet OP. Ik heb hierover ontzettend veel telefoontjes gepleegd en e-mails verzonden, waarop men in 1e instantie blééf aangeven 'dat ik toch echt nog 1 termijn voldoen moest'.. terwijl ik ze ALLE betalingen als uitgebreide info toezond!! Na lange lange lange tijd was er eindelijk iemand wakker geworden bij Oxxio 'klantenservice' cq 'administratie' en kreeg ik ZONDER EXCUSES het verlossende emailbericht dat ik inderdaad alles voldaan had.

DACHT IK...

VANDAAG, MAANDAG 24 DECEMBER 2018 KOMT ER GEEN KERSTBOEKET MAAR EEN EMAIL MET OPNIEUW BERICHT VAN EEN NOG VERSCHULDIGDE TERMIJN JAARNOTA!!!!!! PLUS INCASSOKOSTEN!!!!

OXXIO IS DE GROOTSTE WANBENDE ever

Reactie van Oxxio , 27 december 2018

Beste Corine,

Wat onwijs vervelend! Ik moet je helaas vragen om nogmaals contact met ons op te nemen. Doe dit alsjeblieft via Facebook, Twitter of de chatfunctie in de Oxxio-app. Dan gaan we dit nu definitief uitzoeken en afronden. We staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde zaken
Willem, 11 december 2018

Keurig mn maandverbruik en bijbehorende bedragen iedere maand uitgeprint. Dit nogmaals op de laatste dag van mijn contract gedaan. Twee dagen later, na beëindiging van het contract waren opeens alle bedragen van alle maanden stevig opgehoogd soms wel met bijna € 30 per maand terwijl het gebruik iedere maand wel hetzelfde bleef... ra ra . Heb over die plotselinge " verhogingen " geen uitleg over gekregen

Reactie van Oxxio , 14 december 2018

Beste Willem,

Dat is inderdaad vreemd. We zoeken dit graag voor je uit. Neem daarom alsjeblieft contact met ons op via Facebook, Twitter of de chatfunctie in de Oxxio-app. We staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Willem, 18 december 2018

Ik neem geen contact meer op via de chat. Zit soms een half uur op een antwoord te wachten. Ik heb u gebeld, men zou alle screenprints nakijken en mij diezelfde dag 's middags terug bellen. Niet dus.... Is inmiddels 5 dagen geleden.... kortom OXXIO is niet alleen op financieel vlak zeer onbetrouwbaar. Hierbij dus een waarschuwing voor potentiële OXXIO klanten.... denk daar heel goed over na...!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verschillende boodschappen en onbereikbaar
PHC Vrouwe uit Wijk bij Duurstede, 8 december 2018

Net overgestapt naar Oxxio (helaas) Afspraak voor automatisch betalen, toch kwam er een acceptgiro binnen voor het eerste termijn. Hierover een belafspraak gemaakt, afgesproken de eerste termijn per acceptgiro te betalen. Tegelijkertijd wordt het eerste termijn wel automatisch afgeboekt. Vervolgens ontvang ik vandaag een mail met de vraag of ik de eerste termijn alsnog met acceptgiro wil betalen !!?? Op deze mail kan ik niet reageren; staat "email worden door ons niet behandeld" Ik gebruik geen twitter facebook o.i.d **********

Reactie van Oxxio , 12 december 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend dat jouw contract op deze verwarrende manier bij ons is gestart. Graag ontvangen wij een berichtje via onze chat of via een van onze social media kanalen zodat wij dit voor je kunnen oplossen.

Groet,

Oxxio Webcare.

Reactie DK, 3 januari 2019

Klant geeft aan geen social media te gebruiken en wat is uw suggestie? Leest u wel of is het slechts zaak overal even een reactie gegeven te hebben?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindnota
René uit Nieuwerkerk aan den IJssel, 6 december 2018

tussen 28-11-2018 (jaarnota) en 02-12-2018 (eindnota) heb ik 100m3 gas verbruikt terwijl mijn jaarverbruik nog geen 800m3 is.

Heel merkwaardig

René de Keizer

Reactie van Oxxio , 7 december 2018

Beste,

Bedankt voor het indienen van je review. Graag kijk ik voor je na wat er aan de hand is. Zie je dit verbruik op je Oxxio App staan? Het kan zijn dat het inderdaad een hoog verbruik aan geeft, vooral in deze koude wintermaanden. In de winter ga veel meer verbruiken dan dat je normaal doet en vooral geldt dit voor gas. Zou je ons een berichtje kunnen sturen via onze chat, Twitter of Facebook. Dan kijken wij het verder voor je na.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Willem, 21 december 2018

Komt mij heel bekend voor. Zoals ik al eerder berichtte werden bij mij niet de meterstanden over de afgelopen maanden 1 dag na het aflopen van mijn contract verhoogd maar de bedragen er van, achteraf dus .... soms wel met € 30 per maand. Bijv. het totaalbedrag over februari 2018 was op 1 december 2018 nog € 118,63 maar op 3 december 2018, 1 dag na de afloop van mijn contract opeens € 144,69 dit dus terwijl het gas- en stroomverbruik hetzelfde bleef. Ik heb nu dus voor alle maanden twee verschillende bedragen. Bedragen van 1 dag VOOR het einde van het contract bij OXXIO en bedragen van 1 dag NA het beëindigen van het contract bij OXXIO. De bedragen van 1 dag voor het beëindigen van het contract waren hetzelfde als de screenprints ( slimme meter ) die ik het afgelopen contractjaar iedere keer aan het eind van de maand had gemaakt.... uit voorzorg en omdat ik voor die OXXIO streken gewaarschuwd was. Bij mij begonnen ze ook over dat het kouder werd etc etc. maar hoe kunnen dan ook de bedragen van de zomer opeens verhoogd zijn en waarom zijn dan alleen de bedragen zo excessief gestegen en niet mijn verbruik van stroom & gas . Verder krijg je bij de afrekening een zeer uitgebreide doch enigszins verwarrende eindafrekening waar ik bij de berekening de vermindering energiebelasting ook al niet kan vinden.

Reactie Rogier, 28 december 2018

Hetzelfde hier, komt me heel bekend voor. Ik hoop dat je hebt kunnen uitvinden wat het probleem is en dat je goed uitkomt met de jaarafrekening.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Na een maand al zeer ontevreden
Martijn, 4 december 2018

Via vergelijkingssite overgestapt. Zit nu een maand bij oxxio en nu al enorm spijt. Het maandbedrag zou rond de €90 liggen, maar in de tussentijd heeft oxxio om voor mij compleet onduidelijke redenen besloten om het contract te verhogen naar €120. Bijna 50% erbovenop per maand vind ik erg fors. Helaas door drukte te laat gezien en zit hier nu een jaar aan vast. Volgend jaar met piepende banden hier weg!

Reactie van Oxxio , 6 december 2018

Beste Martijn,

Wat vervelend dat je termijnbedrag hoger is uitgekomen dan verwacht. De berekening die je maakt om een aanbod te ontvangen, wordt berekend met het door jou opgegeven verbruik. Na de aanmelding vragen wij het historisch verbruik van je woning op bij de netbeheerder. Met die verbruiken, berekenen wij een nieuw termijnbedrag dat past bij je woning. In sommige gevallen ontstaat er een afwijking, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het voor jou een nieuwe woning is. Natuurlijk kan je termijnbedrag wel aangepast worden. Dit kun je doen op onze Oxxio App. Als het niet lukt, kan je ons altijd natuurlijk om hulp vragen via onze chat, Twitter en Facebook,

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbetrouwbaar bedrijf houdt zich niet aan de gemaakte afspraken !!!
Huijs, 25 november 2018

2 jaar een energie contract gehad bij Oxxio. Per 2-10 2018 contract beëindigd.

Voor het 2 e jaar is mij een bonus van € 100 toegezegd en bevestigd.

Deze bonus zou worden verrekend met de jaar eind afrekeningsnota.

Niet gebeurd, bonus was op eindafrekening niet mindering gebracht.

Automatische incasso stopgezet en eindfactuur minus € 100,-- netjes betaald.

Hierop 2x telefonisch contact opgenomen met oxxio, kreeg toezegging wij gaan dit rechtzetten.

maar dit is niet gebeurd.

Krijg nu al enkele malen aanmaningen met dreigingen deurwaarder en met extra incasso kosten.

Uiteraard ga ik dit niet betalen, maar voor mij nooit geen oxxio meer

P. Huijs

Reactie van Oxxio , 7 december 2018

Beste heer/mevrouw, bedankt voor het indienen van uw review. Wat vervelend dat dit is gebeurt. Graag kijk wil het voor u verder nakijken, wat er aan de hand is. Stuur ons even een berichtje via onze Oxxio App, Twitter of Facebook. Dan zullen we u verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Huijs, 7 december 2018

Vreemde reactie van Oxxio !!

Zij maken de fouten en nu zou ik weer met Oxxio (2 maal hierover telefonisch contact ) opnieuw contact op moeten nemen.

Laat de deurwaarder maar komen !!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongelovelijk! Dit is wel heel erg slecht!
Tom Leszczynski uit Heerlen, 29 oktober 2018

Ik dacht even over te stappen naar een andere energie leverancier.De vorige is failliet gegaan (EnergieFlex). Gebruik een vergelijker. En koos Oxxio..Ik meld mij aan... Krijg ik vervolgens een mail dat ik een borgsom van 400 euro moet neer tellen omdat ik volgens een bedrijf dat FOCUM heet zogenaamd een "negatief" krediet advies heb en dus een betalings risico vorm? Heb geen schulden, geen bkr registratie en betaal al mijn rekeningen altijd via incasso. Nooit een probleem gehad. Nooit met een deurwaarder te maken gehad. En ook nog nooit bij een energie leverancier een dergelijke borg hoeven betalen. Belachelijk! Wat een ontzettend slecht begin Oxxio. Nu verwachten zij dat ik zelf contact ga op nemen met dat bedrijf dat FOCUM heet en ga aanvragen hoe zij in gods naam aan een negatief krediet advies komen.. Ik dacht het niet!! Heb ooit wel eens post gezien van een vorige bewoner die mogelijk schulden had op dit adres. Maar daar heb ik niets mee te maken!! Dan moet FOCUM maar beter z'n werk doen, niet maar klakkeloos op adres een advies geven.. Het is ronduit beledigend. Ik ga morgen direct bellen en kijken of ik weer direct van OXXIO af kan komen.. Mijn advies!! Laat OXXIO links liggen. Kies een andere aanbieder!!!! Nu al een vieze bijsmaak van dit bedrijf.

Reactie Tom Leszczynski uit Heerlen, 30 oktober 2018

Gelukkig zit ik nog ruim binnen de wettelijke 2 weken bedenktijd.. de brief gaat dus morgen de deur uit..

Reactie van Oxxio , 2 november 2018

Beste Tom,

Ik snap dat erg vervelend voor je is. Maar om dit te kunnen bespreken moet je echt zelf contact met Focum opnemen. Vanwege de gevoeligheid van de informatie mogen wij dit per wet niet. Jouw privacy is logischerwijs erg belangrijk! Concludeert Focum dat de uitkomst onterecht is? Vraag dan aan hen om dit per e-mail of brief aan jou te bevestigen en stuur deze mail/brief dan via Facebook naar ons door. Indien dit document volstaat, zorgen we er voor dat je geen waarborg hoeft te betalen.

Ondanks ik snap dat je hier zelf geen moeite voor wilt doen, is dit de enige optie. Hopelijk heb je nog niet geannuleerd en blijf je gewoon klant bij ons!

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Tom Leszczynski uit Heerlen, 5 november 2018

Natuurlijk heb ik geannuleerd, Wat Oxxio kan doen is niet in zee gaan met een bedrijf dat potentiele klanten als "betalingsrisico" verklaard op basis van niets anders als het adres. En ze vervolgens zelf moeite te laten doen om dat zelfde bedrijf te gaan overtuigen dat het niet het geval is.De klant of opzadelen met een berg van 400 euro of ze verwijzen naar een bedrijf. Nee bedankt. Mijn vorige energieleverancier heeft mij gewoon als klant geaccepteerd en ik heb altijd mijn rekeningen via incasso betaald. Nooit 1 keer te laat of niet betaald. Maar ik heb er vrede mee, ik heb op deze wijze kennis mogen nemen hoeveel mensen problemen hebben met Oxxio. Mijn dank aan deze website, waar mij zeer duidelijk geworden is dat Oxxio zeer zeker niet de juiste energieleverancier voor mij is. Heb inmiddels een andere leverancier gevonden. Dus je hoeft het niet vervelend voor mij te vinden. Ik vind het denk ik vervelender voor jou dat je voor dat bedrijf werkt. Wat moet jij vaak per dag mensen zeggen hoe vervelend je het voor ze vindt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel tevreden
avatar
Maggie Cornelisse uit Ijsselstein, 28 oktober 2018

Typisch Nederlands om alleen als je wat te zeiken hebt om dit dan op internet te zetten maar ben je tevreden.. ho ho dan houden we onze monden dicht.. nou ik niet!

Ik ben super tevreden met Oxxio, de app werkt perfect met de slimme meter en ik kan perfect zien hoeveel zonne-energie ik heb teruggeleverd. Bij een vraag die ik stel via de app krijg ik binnen 24 uur antwoord, prima dus! Tevreden klant !

Reactie van Oxxio , 1 november 2018

Hi Maggie,

Wat onwijs leuk! Bedankt voor je positieve review. We zijn enorm blij hiermee en natuurlijk ook met jou als klant.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Speelt Oxxio met datum jaar- en eindnota?
RV_76 uit Den Bosch, 28 oktober 2018

Ik heb het eigenlijk laten rusten, maar nu ik weer overstappen overweeg, komt mijn verhaal uit 2017 over Oxxio weer naar voren. Het komt er op neer dat Oxxio cashback aanbiedt, maar door met data te spelen een stuk minder cashback hoeft te betalen.

Mijn contract liep van 20/11/16 tot 20/11/17.

Ik ontvang een email om voor 12 november mijn meterstanden door te geven om de jaarnota op te maken. Dit doe ik.

Vervolgens krijg ik een jaarnota (geen eindnota) met daarop alvast mijn nieuwe maandbedrag, waar ik dus geen gebruik van ga maken.

Oxxio gaat vervolgens met dit nieuwe maandbedrag wel rekenen.

Ik krijg eigenlijk 220 euro cashback terug.

Ik heb minder verbruikt waardoor ik ook een deel van mijn voorschot terug zou moeten krijgen.

Maar Oxxio verwerkt het nieuwe maandbedrag administratief zo dat ik minder dan de helft van de cashback terug krijg.

Ik heb hierover gebeld en gemaild en keurig te woord gestaan.

Maar duidelijk is het niet geworden en mijn twijfels over de juistheid heeft men niet weg kunnen nemen.

Contact met Oxxio is goed maar ik vertrouw het niet. Daarom kies ik niet meer voor Oxxio.

Reactie van Oxxio , 1 november 2018

Beste heer/mevrouw,

We snappen dat dit verwarring oplevert. Dit termijnbedrag was niet te voorkomen, omdat we nog actief leverden. Zolang dat het geval is, blijft het systeem factureren. Maar dit termijnbedrag wordt vervolgens wel netjes verrekend met het verbruik op jouw eindnota, die je na de jaarnota hebt ontvangen. Zo betaal je alleen voor je verbruik en krijg je terug of moet je wat bijbetalen. Eerlijke facturatie dus. Is het zo wat duidelijker? :-) Neem anders vooral contact op. We zorgen graag voor duidelijkheid!

Groet,

Webcare Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbereikbaar
Voort, 15 oktober 2018

Mijn slimme energiemeter of de Oxxio app doet het niet. Helaas is de telefoonlijn overbezet, de Oxxio chatbot weet de antwoorden niet en de medewerkerchat wordt niet beantwoord.

Ik zou graag in contact komen met iemand van Oxxio.

Reactie van Oxxio , 19 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor de review en wat vervelend om te lezen. We begrijpen dat dit niet fijn voor u is. Door de drukte kan het inderdaad langer duren voordat u iemand te spreken krijgt. Maar via Facebook zijn wij beter bereikbaar. Neem via dat kanaal dus even contact met ons op. Omdat wij hier geen gegevens van u terug kunnen vinden, kunnen we geen contact met u opnemen. We staan voor u klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Uitstekend
Dekker, 11 oktober 2018

Ik heb mijn contract per 25 September opgezegd.

Nu vandaag al de eindafrekening binnen op de bank.

Ik schrijf 11 oktober.

Reactie van Oxxio , 12 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer dat je bent overgestapt, maar ondanks dat blijft service altijd voorop staan. Fijn om te lezen dat je dit kan waarderen. Bedankt voor de review!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Groot en star bedrijf met slechte klantenservice
avatar
Heleen Idema, 4 oktober 2018

Oxxio heeft ten onrechte mijn contract verbroken. Ik krijg daarom een boete (terwijl ik niet zelf heb opgezegd). In de brief staat dat ik ze kan bellen om dit ongedaan te maken, maar als je ze belt en bij de keuzes aangeeft dat je al klant bent, dan krijg je niemand aan de lijn. Ze verwijzen je dan door naar de chat. Verrassend genoeg kreeg ik wel iemand aan de lijn toen ik zei dat ik een nieuwe klant was. Dat noemen ze dan een klantenservice.

Reactie van Oxxio , 5 oktober 2018

Beste,

bedankt voor het indienen van je ervaring. Ik heb je vandaag geprobeerd telefonisch te bereiken, maar helaas kreeg ik geen gehoor. Graag wilde ik je verder helpen met het probleem. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je contract zomaar wordt onderbroken. Zou je ons een berichtje kunnen sturen via onze Facebook of Twitter? Dan helpen we je graag verder.

Groet, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heel slechte ervaring
W.Avontuur uit Naaldwijk, 28 september 2018

Op mijn 6 mailtje en 2 brieven, waarvan een aangetekend aan OXXIO in Rotterdam, werd gewoon niet gereageerd !! Met de telefoon was de wachttijd 1x5 min.,1x8min. 1x21 min. of voor € 0,90 per minuut.

Reactie van Oxxio , 2 oktober 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend dat je zo lang in de wacht stond en dat er nog steeds niet is gereageerd op jouw mailberichten en brieven. Graag wil ik je verder helpen en onderzoeken wat er aan de hand is. Zou je een berichtje kunnen toesturen naar onze Facebook of Twitter? Dan helpen we je verder op weg. Ik zie je berichtje tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer