Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Te vroeg ingaan energiecontract Oxxio
R van Duijnen uit Roermond, 14 juni 2017

Recent ben ik via EasySwitch overgestapt van EnergieFlex naar Oxxio. Op het aanmeldformulier van EasySwitch had ik duidelijk schriftelijk aangeven dat het nieuwe energie contract bij Oxxio 24-06.2017 moest ingaan. Wat schets mijn verbazing dat Oxxio het contract reeds 28-05-17 heeft laten ingaan.

Gevolg hiervan is dat ik daardoor een opzegvergoeding van €100 moet betalen en een bonus misloop van €260. Bij elkaar dus €360.-. omdat Oxxio het contract 3 weken te vroeg heeft laten ingaan.

Oxxio geeft in een telefoongesprek aan de fout niet bij hun ligt maar bij EnergieFlex omdat ze geen einddatum van EnergieFlex heeft doorgekregen, terwijl ik op het aanmeldformulier van EasySwitch duidelijk de overgangdatum 24-06-17 heb aangegeven

Reactie van Oxxio , 19 juni 2017

Goededag,

Bedankt voor jouw bericht. Niet een fijne start van levering op deze wijze, balen! We hebben jouw bericht hierover ook ontvangen via Klacht.nl. Daar is inmiddels een reactie op gegeven en ik stel voor het contact langs die weg te larten verlopen.

In de beantwoording van jouw klacht ook de verwijzing naar onze andere online kanalen, mocht je dat prettig vinden. We doen ons best jou zo snel mogelijk van een inhoudelijk antwoord op jouw klacht te voorzien.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Probleem met overstappen
Gerald, 24 mei 2017

Via Eigen Huis heb ik mij aangemeld bij Oxxio. Probeer de app te gebruiken maar krijg constant de melding dat ik niet kan inloggen. Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen, van alles al geprobeerd o.a.nieuw wachtwoord maar niets helpt. Heb ook al gebeld maar daar kenden ze mij nog niet. Ben er wel een beetje klaar mee, ga denk ik maar snel terug naar mijn oude leverancier.

Reactie van Oxxio , 29 mei 2017

Beste heer, mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat de app nog niet werkt. kan het het toevallig zijn dat je nog niet aangemeld bent of dat de 5 werkdagen na aanmelddatum nog niet verstreken zijn?

Wil je ons een berichtje sturen via Facebook of Twitter, dan kijken we dit graag voor je na.

Groet,

Esther

Oxxio Webcare

Reactie Marcel, 23 juni 2017

Ik heb exact hetzelfde probleem. Vanmiddag gebeld met Oxxio. Het probleem was bekend. Het duurt al een paar dagen, werd gezegd.Ze hebben geen idee hoe lang het gaat duren en nemen ook niet de moeite om er een melding van op de website te plaatsen (vonden ze wel een goed idee). Ook ik denk er heel sterk over om een andere energieaanbieder te kiezen nu ik er nog vanaf kan. Zeer zwakke start van Oxxio. Hopen dat VEH hier geen spijt van krijgt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
leveringsovereenkomst
jma van de voorde uit Enschede, 10 mei 2017

Enschede 4-5-2017,

Onderwerp: Klacht over afsluiting tgv ongeldig leveringscontract.

Geachte heer of mevrouw,

Met deze brief wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken:

Heden morgen heb ik contact gehad met een van uw medewerkers (Mevrouw ***) omtrent het onderstaande

Sinds 2011 (Adres Zeeland straat )heb ik een levering contract bij de Oxxio, ergens in 2013 ben ik verhuist naar bovenstaand adres (xxxxxxx xx) Oxxio verhuisde mee.

De afspraken betreffende mijn betalingsverplichtingen € 39,87 omtrent de levering gas en Electra van Oxxio zijn structureel nagekomen (aantoonbaar)

Enexis B.V heeft 2 Mei terecht de levering van stroom stopgezet op bovenstaand adres.

De netwerkbeheerder is tot afsluiting overgegaan omdat er geen structurele betalingen werden ontvangen.

Het verbruik zonder contract is op genomen vanaf de meter met het volgende EAM nummer;

871 694 840 008 744 600

Door een onverklaarbare contract switch bij jullie organisatie “Oxxio” ergens eind Februari 2016 zijn de betalingen betreffende het stroom niet meer traceerbaar geweest, en dus GEEN betalingen meer overgemaakt naar de netwerkbeheerder “Enexis”

“Oxxio” heeft besloten om de betalingen die maandelijks ontvangen werden op klant nummer xxxxxxxxx te splitsen in een gedeelte van € 9,- voor de gas leverantie en het restant bedrag bedoeld voor het stroom te benutten voor een reservering (restant was niet traceerbaar en werd dus op een rekening geparkeerd van Oxxio.

De onverklaarbare contractswitch is nooit bespreekbaar gemaakt/geweest en dus hiervoor ook nooit een contract voor aangeboden, cq getekend door mij.

Sterker nog, nog nooit een schrijven van jullie kant uit met een mededeling dat er iets niet goed was in de betalingsafhandeling

Hoe is het mogelijk dat jullie wel een betaling doen van € 9 euro voor het leveren van gas via het klantnummer xxxxxxxxxxx.

En dat levering van elektra niet betaald kan worden via het zelfde klant nummer. ?

Uit onderzoek en bevestiging van Oxxio is gebleken dat er in februari 2016 een onverklaarbare contract switch is geweest, deze contractverandering is nooit door mij bevestigt cq getekend geweest. (dit is bevestigd door Oxxio, (Dhr ***), op 2 Mei en door (mevrouw *** op 4 Mei)

De switch van Oxx¡o naar Engie zoals het is uitgelegd ,is nooit schriftelijk, nog telefonisch bevestigt geweest bij mij of door enige partij dan ook.

Er is slecht 1 x een briefwisseling geweest vanuit “Enexis” omtrent een “verbruik zonder contract.”

Hierover heb ik telefonisch contact gehad met jullie organisatie en heel expliciet gevraagd wat dit voor mij betekenden, hierop is klip en klaar en heel duidelijk geantwoord, dat alles op orde was en dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken. (is terug te luisteren ivm de z.g.n trainingsopnames )

tot op heden ben ik verstoten van aanlevering van stroom en wordt er van mij verwacht dat ik de volgende onkosten per direct betaald. Wil ik weer gebruik maken van mijn eigen contract en levering van gas en elektra.

Want er is tenslotte nooit een bevestigde contract wisseling geweest.

€ 714,17 Gerechtsdeurwaarde kosten (€ 208,06 *** van de firma “Flanderijn”) en

€ 506,- gerechtelijke onkosten)

€ 617,63 verbruik zonder contract (9 juni 2016 t/m 1 mei 2017) 12 maanden.

€ 119,77 Afsluit onkosten Enexis BV

€ 97,77 Aansluit onkosten Enexis BV

Totaal per direct te betalen een bedrag van € 1539,24

Wat verwacht ik van u?

Ik verzoek u vriendelijk om binnen een week (7 dagen) op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per e-mail en brief tegemoet.

Uiteraard stel ik jullie aansprakelijk voor alle geleden fysieke onkosten en de emotionele schade die is berokkend bij moeder en kind(1 jaar).

Als er geen bevredigend antwoord en oplossing komt met de daarbij behorende 100 % compensatie zal ik verdere stappen ondernemen. o.a dien ik een klacht in bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Daarnaast overweeg ik om mijn klacht voor te leggen aan externe en onafhankelijke geschillencommissie ( SGC )en indien nodig de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,

Reactie van Oxxio , 11 mei 2017

Beste jma van de voorde,

Ik vind het erg vervelend dat deze situatie is ontstaan. Helaas kan ik je via dit kanaal niet verder helpen met je klacht. Je kan hiervoor contact met ons opnemen via Facebook, Twitter of een bericht sturen via de Oxxio app. Hier kunnen wij door middel van je contactgegevens je klacht in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,

Amy, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jammer
Cintha, 3 mei 2017

Ik ben een aantal jaar klant geweest bij Oxxio, nooit geen problemen gehad, vorig jaar 1 november overgestapt naar een ander omdat deze mij goedkoper konden leveren. Nu had ik graag weer terug gewild naar Oxxio, maar dat kan pas 3 maanden voordat het contract afloopt bij de huidige leverancier, of ik moet zelf de boete betalen. Terwijl wanneer ze aan de deur komen wel de boete voor je betalen, beetje vreemd vind ik dit

Reactie van Oxxio , 4 mei 2017

Hallo Cinthia,

Wat goed om te lezen dat je graag weer terug komt naar Oxxio. Jammer dat we nog even geduld moeten hebben. Inderdaad vergoeden we niet standaard een opzegvergoeding. We kunnen hierdoor extra scherpe tarieven aanbieden. We hopen je snel terug te zien!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos!
Mevrouw Arnoldus uit Sassenheim, 2 mei 2017

Dochter gaat uit huis. Gaat in een appartement wonen wat een pas geheel is gerenoveerd en energie zuinig is gemaakt! Via vergelijking site (Pricewise) bij Oxxio aangemeld. Wanneer je de aanmelding doet wordt e.e.a. gevraagd, zoals uit hoeveel personen je gezin bestaat en wat je denkt te gaan verbruiken, zo kom je aan een maandelijks termijn bedrag....maar wat doet Oxxio zij bieden je contract aan met een verbruik waar je steil van achter over slaat!!! Stroom, 2182 en gas 1609m3! Zij komen aan deze idiote verbruiken door de historie van de woning van 3 jaar te bekijken, maar niet getreurd, je kan het zg termijn bedrag maandelijks aanpassen, met 200% verhogen, maar verlagen met 40%. Te zot voor woorden. Helaas kwam ik pas later achter dat Oxxio van Eneco is, die handelen ook zo. Proberen je Toon aan te smeren want die is zo slim...we zijn zelf ook niet knettergek of zo! Maar Oxxio klantenservice past het niet aan, zeggen dat iedere energieleverancier zo handelt, maar dochter stapt nu over naar Green choice, gaat in eerste instantie wat meer betalen, maar wanneer zij ook met zo'n idioot termijnbedrag aankomen, kan je dit direct door 1 telefoontje laten aanpassen naar een geloofwaardig verbruik van 1 persoon en niet van een compleet gezin. Dus bij deze gewaarschuwd voor dit soort energie leveranciers, mooie praatjes, maar met belachelijke verbruiken komen, door de historie van een woning te checken, ben benieuwd wat zij doen wanneer je een huis laat bouwen!!

Reactie van Oxxio , 3 mei 2017

Dag mevrouw Arnoldus,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring allereerst. Zonde dat het zo gelopen is, het klopt dat er wordt gekeken naar het historisch verbruik om een inschatting te maken van de maandelijkse kosten.

Dit blijft bovenal een inschatting. Als beschermende maatregel is het via de app inderdaad niet mogelijk met meer dan 40% te verlagen. Via de klantenservice hoort dit echter wel te kunnen. Wanneer ik je hiermee alsnog van dienst kan zijn, stuur ons dan gerust een bericht toe. We zijn online te bereiken via Facebook en Twitter. Natuurlijk helpen we je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Spannende tijden
Dick uit Kesteren, 8 april 2017

Mijn contract bij Oxxio loop bijna af. Vooral na het lezen van onderstaande ervaringen houd ik mijn hart vast. Ook bij mij is er heel veel mis gegaan al. Aan het begin hebben ze mijn contract weer open moeten breken en een nieuw contract af moeten sluiten. Ik had namelijk aangegeven enkelvoudig tarief electra te willen en ze hebben toch weer met dag en nachtstroom gewerkt (tegen mijn contract in). Toen hebben ze een nieuw contract aangemaakt en kreeg ik voor 2 weken een eind nota. Nu loopt mijn gas afrekening 2 weken achter op mijn energie afrekening :(.

Vervolgens kon ik mijn app niet meer gebruiken en ook niet meer inloggen op mijn oxxio omdat dit nog steeds mijn inlog van het eerste contract is. Een nieuwe inlog maken lukt niet. Vorig jaar al hierover gebeld en ze zouden dit uitzoeken. Niets meer gehoord.... en helemaal niet opgelost.....

Begin dit jaar nog maar eens gebeld. Ja meneer ik zie het.. Inderdaad erg vervelend... Ik zet dit door, wordt met een paar weken opgelost. Niet dus.. Een week later een e-mail dat er vertraging is, nog 30 WERKDAGEN wachten. pffff.

Nu zijn we ruim 2 maanden ( ongeveer 50 WERKDAGEN) verder en je raad het al. Niets veranderd.

Inmiddels overgestapt naar een andere leverancier (start eind april met gas en begin mei met elektra). Ik ben benieuwd naar mijn eindafrekening(EN).

Als de eindafrekeningen goed zijn dan is het uiteindelijk wel goedkoop geweest maar met wat frustraties omtrent service.

Doe er je voordeel mee.

Reactie van Oxxio , 10 april 2017

Goedemiddag,

Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Zonde dat er zoveel vertraging is opgetreden. Na een overstap presenteren we de eindnota binnen uiterlijk zes weken. Zijn er nog zaken of vragen waar je mee zit, laat het ons weten. Via onze pagina op Facebook en Twitter heb je direct contact.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio biedt een waardeloze service
Bart uit Amsterdam, 4 april 2017

De service van Oxxio is bijzonder slecht.

Vandaag ontving ik een herinnering van Oxxio met het verzoek om de meterstanden door te geven, wat blijkt. Ik kan wel meterstanden doorgeven maar enkel en alleen van twee weken geleden (toen ik op vakantie was), aangezien ik dat NATUURLIJK niet weet. Het is op geen enkele mogelijkheid aan te passen terwijl dit natuurlijk heel regelmatig moet voorkomen.

Het komt er vervolgens op neer dat de klant contact op moet nemen met de klantenservice en dan ontstaat de volgende beproeving.

1. Communiceren kan telefonisch, voor 55 cent per gesprek.

2. Het kan via de App, maar wie wil nou voor alles een app downloaden waar hij/zij verder geen gebruik van maakt?

3. Het kan per mail, maar dan staat er op de website dat die pas verschijnt na 19:00...

4.Of het kan per whatsapp alleen ben ik nu al ruim 40 minuten aan het wachten en krijg ik helemaal niets te horen.. Geen ontvangstbericht waarin ze aangeven het binnen X periode op te pakken. Helemaal niets..

Vorig jaar zat ik bij de Nederlandse Energie Maatschappij en dat beviel me uitstekend. De website was overzichtelijk en functioneel en de telefonisch te bereiken klantenservice, gratis en adequaat.

Kortom, als er weinig prijsverschil zit tussen Oxxio en een andere leverancier, zoek dan goed uit hoe de service bij andere partijen is.. Want die van Oxxio is onder de maat.

Reactie van Oxxio , 5 april 2017

Beste,

Dank voor jouw feedback. Wat zonde om te lezen dat je zo ontevreden bent over onze bereikbaarheid.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu zit met het doorgeven van jouw meterstanden. Is dit inmiddels geregeld? Laat het ons weten via ons Facebook- of Twitteraccount, dan helpen we je graag verder.

Groet, Hannah

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ontevredenheid ten top
Marc Triel, 14 maart 2017

Ik kan mijn klacht het best beschrijven door mijn laatste mail hieronder toe te voegen. Het komt erop neer dat Oxxio mij in de kou laat staan door een fout van Oxxio zelf en ik nu met een boete zit van € 100. Oxxio heeft aangegeven alles bij de overstap te zullen regelen maar dit is niet gebeurd. Doe je voordeel met dit verhaal!

Beste heer / mevrouw,

Na laatste (onderstaande) email heb ik inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. De mail was onbevredigend (understatement) en de het telefonisch contact nog minder bevredigend. Het lijkt erop of Oxxio wel hoort wat ik schrijf en zeg maar maling heeft aan de financiele consequentie die ik nu op mijn bord krijg, veroorzaakt door Oxxio. Ik word vaak geprezen om mijn engelen geduld maar het is Oxxio inmiddels gelukt dat ik dit geduld heb verloren in deze kwestie. Ik ben dan ook voornemens deze klacht bij de ACM en de geschillencommissie neer te leggen. Voorwaarde is dat ik formeel bezwaar heb gemaakt tegen de vermelde boete ad € 100,-.

Ik zal hierna (in chronologische volgorde) nog eenmaal aangeven waar Oxxio de fout heeft gemaakt, tevens heb ik van alle eerdergestuurde mails de historie toegevoegd. Ik heb inmiddels meerdere malen aangegeven waar de fout is ontstaan en ik met twee energieleveranciers een contract zou hebben.

- Op 20 januari 2017 heb ik via internet een overstap aangevraagd van energieleverancier. Huidige leverancier is BudgetEnergie. De nieuwe leverancier wordt Nuon.

- Op 28 januari 2017 word ik door Oxxio opgebeld of ik naar hen wil overstappen (omdat het bij Oxxio nóg goedkoper kan). Ik geef aan dat ik net ben overgestapt naar Nuon. Volgens de mevrouw van klanten service Oxxio aan de telefoon is dit geen probleem en kan ik gewoon overstappen naar Oxxio. Ik vraag expliciet of dit dan wel goed gaat en dit wordt positief bevestigd. Mijn vraag kan m.i. niet duidelijker: Oxxio zal zowel budget energie als Nuon opzeggen. Sterker, ik hoef helemaal niets te doen. Oxxio zou het allemaal regelen.

- Op 13 februari 2017 ontvang ik een mail van Nuon of ik de meterstanden door wil geven. Dit vind ik vreemd en stuur in dezelfde week een mail naar Oxxio met de vraag of dit wel goed gaat.

- Op 17 februari word ik door Oxxio gebeld met de vraag of ik klant wil worden bij Oxxio...??? Ik geef aan dat ik het vreemd vind dat ik deze vraag krijg omdat ik al klant ben geworden. Het heeft elkaar kennelijk gekruisd. Maar nu ik de verkoper bij Oxxio toch aan de telefoon heb leg ik de situatie uit. Ook deze meneer verzekerd mij dat het allemaal wel goed zal gaan en ik mij geen zorgen hoef te maken. Een geruststellende boodschap zou je zeggen.

- Op 21 februari 2017 krijg ik onderstaande mail binnen waarin wordt aangegeven dat ik mij bij 2 energieleveranciers heb aangemeld en dat er een opgezegd moet worden wat zal resulteren in een boete! Ik geloof niet wat ik lees. Dit zou Oxxio doen!

Hierop heb ik de klantenservice gebeld en werd door de betreffende dame aangegeven dat een zodanige opzegging nooit gedaan kan worden door een energieleverancier. Ik ben dus verkeerd geinformeerd. De dame heeft het inmiddels uitgezet binnen de organisatie (met kenmerk: XXXX) en gaat het gesprek dd 28 januari 2017 opvragen om na te gaan wat er gezegd is. Dit vind ik positief omdat ik weet dat ik de situatie heel duidelijk heb aangegeven in dat telefoongesprek.

- Vervolgens met Nuon gebeld om na te gaan of het geen misverstand is en Nuon wellicht toch is opgezegd. Helaas is dit niet het geval en start Nuon op 25 februari 2017 met leveren. Zoals het er nu uit ziet gaat Oxxio een dag later leveren (26 februari 2017). Nuon heeft aangegeven dat Oxxio dus de levering na 1 dag over zal nemen en ik inderdaad van Nuon een boete zal krijgen van 2 x € 50 = € 100.

- Inmiddels is duidelijk dat Oxxio 3 dagen heeft geleverd en ik per heden klant ben bij Nuon. Nuon heeft kennelijk wel mijn contract gestart en is gaan leveren per 28 of 29 februari. Nuon heeft dit in gang gezet maar hadden zij dit niet gedaan dan zou ik een boete krijgen van Nuon omwille van voortijdige opzegging. Om nogmaals te benadrukken: veroorzaakt door Oxxio doordat zij mij niet goed heeft geinformeerd tijdens het telefonisch gesprek (dd 28 januari 2017) waarbij ik klant ben geworden bij Oxxio. Ik moet eerlijk bekennen dat ik oprecht ga twijfelen of er door Oxxio integer is gehandeld. Laten we vooralsnog uitgaan dat het een fout is van de medewerker bij de klanten service. Laat Oxxio dan ook de hand in eigen boezem steken en de boete laten komen te vervallen. In mijn laatste telefonisch contact (dd 10 maart 2017) werd aangegeven dat het niet mogelijk is om de boete te laten vervallen maar dat is natuurlijk onzin. Het is puur een kwestie van willen.

Ik heb tevens aangeboden om uiteindelijk toch klant te zijn bij Oxxio maar dat zij dan ook de boete moet overnemen van Nuon. Dit was geen mogelijkheid voor Oxxio.

Wat ik hierboven heb beschreven met alle frustatie, moeite en tijd van dien verdient niet de schoonheidsprijs van voornamelijk Oxxio. Ik word er voornamelijk heel verdrietig van. Ik zal de mail correspondentie ter review van Oxxio aanbieden op vergelijkingssites om in ieder geval anderen te behoeden voor dit soort praktijken.

MVG,

Reactie van Oxxio , 16 maart 2017

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het versturen van je klacht. Helaas hebben we geen gegevens waarmee we inhoudelijk op je klacht kunnen reageren. Wil je ons een bericht sturen via Facebook en/ of Twitter? We helpen je dan graag verder en we bekijken graag de mogelijkheid om tot een goede oplossing te komen.

Groet,

Esther

Oxxio webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
bijna 400 euro verkeerde eindnota
GM Versteeg uit Joure, 1 maart 2017

In december kreeg ik een jaarnota van 285 euro bijbetalen die door wisseling van lopende contract bij oxxio naar een automatische verlenging van oxxio verkeerd is opgemaakt.

Erg veel telefoontjes en ook mailtjes gestuurd maar blijkbaar geen capabele mensen bij de helpdesk helaas. Uiteindelijk heb ik maar de automatische incasso terug geboekt en daarna zelfs een nota met aanmaningskosten gekregen.

Eindelijk 1 persoon van oxxio aan de lijn gekregen die wel verstand heeft ( ja echt die bestaat dus wel?) een jaarafrekening gekregen van 105 euro retour. We praten dus over bij 400 euro **** door oxxio !!!

Excuus is zwak en geen vergoeding van telefoon kosten overigens beantwoord door dezelfde persoon die eerder mijn bezwaar niet juist heeft behandeld.

Ik heb inmiddels andere leverancier gezocht, ik hoop dat mijn eind afrekening nu niet zoveel moeite gaat kosten.

Reactie van Oxxio , 3 maart 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor je review. Erg vervelend om te lezen dat het zo veel moeite voor je heeft moeten kosten en jammer dat je inmiddels bent overgestapt. Onze excuses dat het zo heeft moeten lopen. Mochten er op dit moment nog vragen zijn of zaken lopen, kan je ook altijd contact met ons opnemen via Facebook & Twitter. Ik hoop voor je dat het soepeler gaat in de toekomst.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindnota
Raymond uit Kampen, 18 februari 2017

Het is verschrikkelijk . Ben net wakker geschrokken van de jaar nota die binnenkwam kan hem geen eens openen. Maar moet even 450 euro bij betalen en het maand bedrag gaat naar de 200 euro de oxxio app is ook klinklare oplichting ben al bijna 1 jaar bezig om een goed overzicht te krijgen over ons verbruik we zijn met ze 3en 2 volwassen en 1 kind van 5 we zijn alleen in de avond uren thuis dit hebben we nog nooit mee gemaakt we hebben ons laten verleiden door die tablet die betaal je zo 3x terug waar is onze bescherming als burger zijnde? We worden gewoon leeggezogen door dit bedrijf niet normaal geen goed woord voor over .. zodra wij over kunnen stappen doen we dat meteen en nee heb geen twitter en facebook en dure 0900 nummer gaan we ook niet bellen schandalig op deze manier handelen wij voelen ons zwaar opgelicht.

Dus mensen doe eerst goed research scheeld een hoop centjes en wij laten bet hier ook niet bij zitten en ga er werk van maken.

Reactie van Oxxio , 21 februari 2017

Beste Raymond,

Wat een nachtmerrie! Zonde dat je een bijbetaling hebt waardoor ook het maandbedrag omhoog gaat. We gaan hierover graag met je in gesprek. Wel is het zo dat we dit langs de kanalen kunnen doen die je zelf benoemd. Ik kan me voorstellen dat je liever niet via een betaald nummer contact met ons opneemt. Om die reden bieden we Facebook en Twitter als gratis alternatieven. Ik hoop dat je één van deze kanalen weet te vinden.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Sara uit Julianadorp, 7 juni 2017

Ik ben het helemaal met je eens

Sara

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalige service...
Esther, 17 februari 2017

Vorig jaar hebben wij gas en elektra bij Oxxio afgesloten. Vanwege een wijziging in de privé omstandigheden hebben we onze woning opgezegd. Wij wisten dat hier een boeteclausule van 50 euro aan vast zat. Nu blijkt dat Oxxio deze boete twee keer incasseert, namelijk één keer voor gas en één keer voor elektra. Ik noem dit pure oplichting!

Reactie van Oxxio , 20 februari 2017

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op jouw review van 17 februari 2017.

Wat vervelend dat je er niet van op de hoogte was dat we voor beide producten een opzegvergoeding in rekening brengen. Houd er rekening mee dat dit in principe twee losse overeenkomsten zijn, die ook apart van elkaar kunnen worden opgezegd. In onze voorwaarden vermelden we dan ook dat de opzegvergoeding per energieproduct wordt berekend.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit meer oxxio
H.Saksik-Gaouzi uit Enschede , 17 februari 2017

Sinds november 2015 zat ik bij oxxio en betaalde ik maandelijks €130. In dec. 2016 kreeg ik een brief dat ik €297 moest terug betalen omdat ik teveel had verbruikt en dat mijn maandbedrag vanaf 2017 €164 zal worden?! Wij hebben een nieuwbouwhuis uit 2010 en we wonen daar met z'n tweeën. 164 euro lijkt mij een beetje veel voor 2 mensen, daarom was ik dus ook overgestapt. Kreeg afgelopen week een brief door de bus met een eindafrekening van €533. Belachelijk!! Als je belt krijg je geen fatsoenlijk antwoord. T enige wat ze kunnen zeggen is Tjah je bent overgestapt, je krijgt dan een boete van 150. Oke die boete snap ik nog maar in totaal heb ik in 1 jaar tijd €2390 betaald alleen aan oxxio!!!! Nooit meer!! Ik adviseer anderen om geen gebruik te maken van oxxio!

Reactie
avatar
Paul Spruijt uit Rotterdam , 21 februari 2017

Heb hetzelfde probleem gehad met oxxio. Ben nooit thuis. Stook nooit. Zelfs niet in de winter. En moest 2300 euro bijbetalen over 1 jaar. Maandbedrag was al 100 euro. Standen kwamen niet overeen. Zodra het contract over is, nooit meer oxxio. Kan het mensen niet vaak genoeg zeggen. 

Reactie van Oxxio , 21 februari 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Rot dat je op een bijbetaling stuit bij de eindnota. We lopen graag voor je na wat hiervan de oorzaak is. Wil je ons hiervoor benaderen via ons kanaal op Twitter of Facebook. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio app
Chantal, 16 februari 2017

Al een jaar vul ik netjes de meterstanden in in de oxxio app. Heel handig en iedere keer zie ik weer dat ik tien tot vijftien euro heb bespaard. Hartstikke fijn natuurlijk en uiteindelijk staat de eindstand op meer dan 150 euro bespaard. Maar dan krijg ik de eindafrekening via email; of ik 169 euro kan betalen want ik heb meer verbruikt. Pardon!?! Dat is meer dan 300 euro veschil!!! Klein beetje verschil had gekund, maar dit... onbegrijpelijk. Overal wordt gepromoot dat je gebruik kunt maken van de app want dat is handig dan heb je inzicht. Nou echt niet. Klantenservice kan je niet helpen en zelfs het personeel geeft als antwoord: tsjah zelfs ik zit niet bij oxxio omdat het een waardeloos bedrijf is met ***praktijken!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete door verhuizing
Marc , 3 februari 2017

Ik een paar dagen geleden had ik geen enkel negatief gevoel bij of over Oxxio totdat ik aan gaf te gaan verhuizen en daardoor mijn contract niet mee wenste te nemen.

Jammer dat als je gaat samen wonen met iemand die al een contract heeft bij een andere energie leverancier je je contract niet zonder boete kunt opzeggen.

Ik snap het als je overstapt binnen je contract maar dit is een gemiste kans.

Begrijp me a.u.b. goed het gaat me niet over de boete maar over de manier waarop.

Ik had beter kunnen overstappen dan word je beloond en deze beloning is hoger dan de boete.

Met vriendelijke groet,

Marc

Reactie van Oxxio , 7 februari 2017

Hoi Marc,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de boete! We brengen deze in rekening omdat het contract eerder wordt beëindigd dan we bij de start van de overeenkomst samen zijn overeengekomen. Daarbij kunnen we de energie zoals ingekocht voor jouw contract niet opnieuw aanbieden tegen dezelfde prijs aan een ander, dit omdat de tarieven inmiddels zijn veranderd. Als je hier nog vragen over hebt, kun je ons ook benaderen via Facebook of Twitter. We staan je graag te woord!

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Reactie Marc , 7 februari 2017

Beste Oxxio,

Nogmaals het gaat mij niet om de boete maar de manier waarop. Niet beters te weten is er niet veel verandert in de tarieven. Maar ik zit me eigen toch weer op te winden. Dus ik ben helemaal klaar met Oxxio want jullie doen toch wat jullie het beste uit komt. Er staan niet voor niets zoveel negatieve reacties op deze site.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte service en levering
Louis Vromans, 21 januari 2017

Aan de negatieve reacties te zien zie ik er van af om een contract met Oxxio aan te gaan. De tarieven zijn aantrekkelijk maar dat voordeel wordt door de onbetrouwbaarheid van dit bedrijf geheel teniet gedaan. Ik kijk uit naar een andere leverancier.

Reactie van Oxxio , 24 januari 2017

Beste Louis Vromans,

Hoewel we natuurlijk liever een andere inhoud teruglezen, wil ik je bedanken voor het delen van jouw ervaring. Jammer om te vernemen dat wij vanwege negatieve reacties niet de leverancier van jouw keuze worden.

Graag overtuigen we je alsnog van de betrouwbaarheid van onze klantenservice, bijvoorbeeld langs de online kanalen. Je kunt ons 'ter kennismaking' bijvoorbeeld een bericht versturen via Facebook of Twitter, we staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaring klantenservice en TOON
Paul uit Hoeven, 17 januari 2017

Na een gesprek bij mij thuis door 2Oxxio medewerkers ben ik akkoord gegaan met een contract omdat daar bij ook een TOON bij werd geleverd.

Een medewerker bij mij binnen beoordeelde nog dat dit geen probleem is met mijn Nefit ketel.

Toen de TOON installateur langs kwam bleek dat dit niet mogelijk was om te communiceren met mijn modulerende ketel van Nefit.

Hij is weer vertrokken en heeft de TOON weer mee genomen.

Ik heb de klantenservice benaderd maar deze vind het jammer maar doet er verder niks aan. Ik heb om compensatie gevraag maar dat doen ze niet.

Ze geven me een telefoonnummer van TOON ( Eneco) .

Deze bevestigen mijn verhaal maar doen ook niets.

Het is eventueel mogelijkmom zelf een converter er tussen te zetten a €60,--

Reactie van Oxxio , 18 januari 2017

Beste Paul,

Bedankt voor jouw bericht. Zonde dat het niet gelukt is om Toon bij je te installeren. Wil je ons hierover benaderen via ons account op Facebook of Twitter. Graag gaan we hierover met je in gesprek.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opgelicht! over de 1000 euro nooit teruggekregen
Djo, 13 januari 2017

Ik ben compleet opgelicht door oxxio! Ik zat bij hun toen ik 3 jaar terug woonde op jac p. Thijjsepark 257 in naarden. Nog geen jaar gewoond daar. Standen doorgegeven na half jaar. Terug van vakantie. Rekening van anderhalf duizend euro op de mat! Unbelieveble! Ik ben kleinverbruiker! Standen waren geschat. Uiteindelijk met verhuizing overgestapt. Eindafrekening recht op over de 800 terug van oxxio! Ooit een cent gezien? NIKS NOPPES NADA! Is een dure verhuizing geworden & een duur jaartje gooi door oxxio! Duur 0900 Bellen heeft gewoon geen nut! Je word door jan en alleman afgescheepd zonder oplossing! & zonder geld terug te krijgen waar ik recht op had & onterecht dik had moeten betalen! NOOIT MEER OXXIO! Wat een oplichters! Is me duur komen te staan!

Reactie van Oxxio , 17 januari 2017

Beste heer, mevrouw,

Dat is geen fijn bericht. Ik maak hieruit op dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Uiteraard stemmen we je graag positiever. Hopelijk geef je ons de mogelijkheid om dit voor je uit te zoeken. Wil je ons een bericht via Facebook, of Twitter sturen? Dan gaan we er direct mee een de slag.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Djo, 17 januari 2017

Beste oxxio. Dank voor uw reactie.

Echter heb ik geen facebook of twitter & geen ruimte in mijn abbo om 0900 te bellen. (Zo komen jullie denk ik meteen van de meeste klachten af want mensen kunnen er dan niks mee).

Ik had contract gegevens van toenertijd al vermeld dus even nachecken lijkt me geen grote moeite. (Alhoewel ik de resterende teruggaaf nooit heb gehad omdat dan gezegd werd door jullie klantenservice dat het contract beeindigd was en dus niet in te zien) op die manier ben ik afgepoeierd en nooit meer wat gezien van het resterende tegoed van de teruggaaf. Het ging om jac p. Thijssepark 257 in naarden. Contract stond op naam van D.feddema & was in 2013-14.

Graag reactie via mijn email.

lavitaebella7@outlook.com

(Was ten tijde van het contract bij jullie djoke_jayden@hotmail.com maar die bestaat niet meer.)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Toch maar niet.....!!
avatar
Wim Herweijer, 8 januari 2017

Stond op het punt om over te stappen maar gezien alle negatieve reacties ben ik gaan twijfelen.

Bijvoorbeeld een reactie van Oxxio dat je per twitter of facebook moet reageren. Laat ik nu allebei niet gebruiken!

Dus ga nog even verder zoeken. Keus genoeg.

Reactie van Oxxio , 12 januari 2017

Hallo,

Het kan natuurlijk prima zo zijn dat je geen gebruik maakt van Facebook of Twitter. Dat betekent niet dat we je niet helpen. Neem gerust contact met ons op via 0900-5566777 of zorg dat je hier via deze site de juiste klantgegevens achterlaat, zodat we direct kunnen meekijken.

Ik hoop dat we je dan alsnog kunnen overtuigen om voor ons te kiezen!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio, slecht bedrijf
Martijn uit Zoetermeer, 1 januari 2017

Oxxio is een energieleverancier, die slechte service levert. De app werkt praktisch nooit, zei zeggen dan dat het aan jou ligt. Het ene jaar werkte het sleccht en het andere jaar ineens helemaal niet meer en dat terwijl er bij mij niets veranderd is. Er word gezegd dat er geen gegevens van verbruik zichtbaar zijn, zou toch wel zo moeten zijn in het tweede jaar. Ik had gevraagd om mijn maandelijkse lasten niet te verlagen ondanks mijn lage verbruik. Dit werd toch gedaan, na contact te hebben gehad zeggen ze dat hier niets over bekend is. Klachten worden slecht behandeled, nu ook weer een reclame om je te lokken met de app. DIe app werkt nooit!!! Ik had een aanbieding met ipad en energie zuinige attributen. Voordat je die zaken in huis hebt, ben je een hoop telefoontjes aan het plegen. Ze sturen je van het kastje naar de muur. Heel onduidelijke communicatie. Trap er niet in mensen! Ik heb een 3 jarig contract, helaas moet ik nog 1 jaar wachten. Slechtse energieleverancier die ik ooit heb meegemaakt.

Reactie van Oxxio , 13 januari 2017

Hallo Martijn,

Dat is niet best allemaal zeg. Rot dat we bij jou voor zoveel onduidelijkheid en ontevredenheid hebben gezorgd. Dat spijt ons. We zien graag dat je het komende jaar met een beter gevoel klant van ons bent. Wil je daarom je contactgegevens naar ons toesturen via een privé bericht op Facebook, zodat wij je verder kunnen helpen?

Je kunt ons natuurlijk ook bellen via 0900-5566777.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Martijn uit Zoetermeer, 13 januari 2017

Nee, nemen jullie maar is contact op met mij over de telefoon!! Ik heb helemaal geen zin meer om via een format te reageren. Gaan jullie eerst maar is je zaken regelen!!!!

Reactie Ruta uit Heemskerk, 3 februari 2017

Hallo. Ik heb oxxio ook. Maar de app werkt perfect op samsung tab.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
kleine wijziging kost heel veel tijd en ik kom nog geen steek verder(2)
Aken van, 15 december 2016

N.a.v. mijn eerdere review (zie 7-12) heb ik een snelle reactie ontvangen van Oxxio.Helaas wordt voorgesteld via facebook of twitter contact op te nemen maar die gebruik ik niet ; alléén via mail. Ook gisteren (8 dec.19:15) wederom via de mailhulplijn van Oxxio uitgebreid mijn situatie willen uitleggen maar wat ik eigenlijk al verwachtte: "Oeps,er is iets misgegaan , we hadden een KLEIN technisch probleem." Ik denk dat het een structureel probleem is en gewoon nooit werkt......(aantal dagen er na meerdere keren opnieuw geprobeerd maar nog steeds "Oeps,er is iets misgegaan enz.)

Overigens nog terzijde:Oxxio let op uw Nederlands ; er staat nu op op deze klantenservice-site "HET LICHT AAN ONS" i.p.v. "LIGT" foei!

Ik hoop spoedig ,tegen beter weten in , gewoon een mail te kunnen sturen met mijn probleem en dat het snel definitief wordt opgelost!

Reactie Wim, 21 mei 2017

Vanwege een collectieve inkoop, waar Oxxio het beste uit de bus kwam, ben ik de ervaringen aan het lezen. Ik ga zeker niet overstappen naar Oxxio! Deze leverancier heeft duidelijk het LICHT niet gezien.

Ook de organisator van deze collectieve inkoop, Eigen Huis, neem ik niet meer serieus.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
kleine wijziging kost heel veel tijd en ik kom geen steek verder(2)
Aken van, 9 december 2016

N.a.v. mijn eerdere review (7-12) heb ik een snelle reactie ontvangen van Oxxio.Helaas wordt voorgesteld via facebook of twitter contact op te nemen maar die gebruik ik niet ; alléén via mail. Ook gisteren (8 dec.19:15) wederom via de mailhulplijn van Oxxio uitgebreid mijn situatie willen uitleggen maar wat ik eigenlijk al verwachtte: "Oeps,er is iets misgegaan , we hadden een KLEIN technisch probleem." Ik denk dat het een structureel probleem is en gewoon nooit werkt......(vandaag 9 dec. 13:35 nog exact hetzelfde!)

Overigens nog terzijde:Oxxio let op uw Nederlands ; er staat nu op op deze klantenservice-site "HET LICHT AAN ONS" i.p.v. "LIGT" foei!

Ik hoop spoedig ,tegen beter weten in , gewoon een mail te kunnen sturen met mijn probleem en dat het snel definitief wordt opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Sjonny, 15 oktober 2016

na 400 euro voorschot te hebben betaald is het niet mogelijk om hiermee achterstallige rekeningen te betalen, als je bij oxxio een achterstand hebt kan je beter je borst maar nat maken want ze gaan je goed dwars zitten... ik word 3 keer per dag gebeld zelfs na uitleg hoe de achterstand is ontstaan en ik er verder niets aan kan doen, elke keer door een andere medewerker die niet mijn verhaal weet dus elke keer alles weer opnieuw vertellen en telkens komt het op het zelfde neer, dat gezien mijn privé situatie ik de achterstand niet kan opbrengen dus zonder onnodige kosten gewoon de borg kan gebruiken waarvoor ik hem betalen moest...niet dus!! Hier gaat oxxio niet mee akkoord toch vreemd dat ik die borg voor zulke dingen moest betalen. Nu is er al 58 euro voor niets bij de rekening opgekomen en ligt het zonder pardon bij een incassobureau terwijl het een super makkelijke oplossing was. Ik ben overgestapt als u een fijne energieleverancier wil raad ik deze als LAATSTE aan!!

Reactie van Oxxio , 18 oktober 2016

Beste Sjonny,

Wat zonde om te lezen dat je al overgestapt bent. Allereerst moet ik je mededelen dat we een waarborg niet gebruiken voor een openstaande saldo die ontstaan is door niet betaalde rekeningen. Een waarborg keren we voor het einde van het contract uit, als er minstens 1 jaar lang netjes betaald is zonder dat we een incassotraject hebben opgestart. In alle andere gevallen keren we de waarborg binnen maximaal 6 weken uit, nadat alles betaald is inclusief de eindnota als het contract stopgezet is.

Met vriendelijke groet,

Esther

Oxxio Webcare

Reactie Sjonny, 18 oktober 2016

Hallo Esther,

Na 1 jaar? Vorige week aan de telefoon werd mij 10 weken verteld. Allemaal nieuwe dingen waar waarschijnlijk weer meer kosten achter weg van gaan komen.

Bedankt oxxio!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
flore meppelink, 1 oktober 2016

Beste,

Ik heb een vraag. Na een eenjarig-contract te hebben gehad bij oxxio stap ik over naar een andere energieleverancier. Op tijd aangegeven, alles goed geregeld, vorig jaar 1 september ingegaan, dit jaar zou het per 1 september eindigen. Wat ik niet begrijp is dat het automatisch een maand later overgezet wordt, wat betekent dat ik bij mijn eindrekening nog een maand extra betaal. Vind het niet helemaal juist gezien ik daarvoor €128,- betaal terwijl er nog geen €28,- verbruikt is. Los van het feit dat ik gewoon recht heb op dit geld, vind ik het niet eerlijk dat dit automatisch mag gebeuren terwijl het contract per 1-09-2016 beeindigd zou zijn!

Reactie van Oxxio , 3 oktober 2016

Beste Flore,

Dank voor het delen van jouw ervaring. Ik snap dat er verwarring bij je ontstaan is over de einddatum van je contract.

Tot wanneer we verbruik in rekening brengen, is mede afhankelijk van de datum waarop een nieuwe leverancier de levering van energie van ons overneemt. Om de situatie goed te kunnen beoordelen, wil ik je vragen om contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter en ons via die weg je klantgegevens toe te sturen. Dit kan door middel van een privé bericht. We helpen je dan snel verder!

Met vriendelijke groet,

Robin, medewerkster Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mirakel, 12 september 2016

NIET DOEN NIET DOEN NIET DOEN

het lijkt geweldig maar 1 dag te laat met betalen en meteen 40 euro administratiekosten. Ik moest voor de 8e van de maand betalen, maakte het de 7e over. Intussen duurde de verwerking bij oxxio een week en was ik dus te laat. Hoppa, 40 euro er bovenop en na 4 weken heen en weer corresponderen geen stap opgeschoten maar wel een incassobureau ingeschakeld

Meterstanden inleveren of niet, ze schatten je jaarrekening en dus veel te veel in rekening brengen en als je dan uiteindelijk met veel moeite geld terug krijgt mag je er maanden op wachten. Heel slecht bedrijf met waardeloze medewerkers. Het zijn gewoon ***. Doe het niet, hoe aantrekkelijk het ook lijkt

Reactie van Oxxio , 13 september 2016

Beste,

Balen dat je herinneringskosten hebt moeten betalen!

Echter gaat dit niet om 1 dag dat die kosten er direct bijkomen. De eerste herinnering is gratis in een jaar en bij de 2e herinnering komen er kosten bij. Er wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van het overmaken, aangezien dat 2 werkdagen kan duren. Een week is dan ook erg lang, maar het kan een uitzondering zijn. We zien anders graag je klantnumemr tegemoet via Facebook of Twitter, zodat we het nogmaals na kunnen kijken. Ik verwacht dat de situatie anders is, anders hadden we wel zo coulant geweest om tot een oplossing te komen.

Zonde dat de meterstanden geschat zijn op de jaarnota. Als je de standen in Mijn Oxxio noteert, is dat voor eigen gebruik. Was dat het geval? Via het opnameverzoek zien we de standen graag, dan worden ze wel meegenomen op de jaarnota. Daarnaast maken we een correctie op basis van de juiste standen en meestal is dit binnen 2 weken in orde en ontvang je het geld ook binnen die termijn. Mogelijk speelden er andere zaken waardoor je er langer op hebt moeten wachten, wat natuurlijk spijtig is.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Reactie van Oxxio , 13 september 2016

Beste.

Wat vervelend dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met Oxxio.

Een aantal zaken bevreemd mij wel. We brengen na 1 herinnering normaliter niet direct 40 euro incassokosten in rekening. Dit zou ik dus graag willen nakijken. Wel bij veelvuldig herinneren. De eerste herinnering is in iedere situatie gratis.

Opzettelijk de meterstanden schatten doen we niet bewust. Dit gebeurd pas wanneer we ze absoluut niet binnen hebben gekregen. Meterstanden doorgeven kan via diverse kanalen. Zijn de meterstanden op de jaar- of eindnota toch geschat? Kunnen deze, binnen een tijdsbestek van een aantal maanden, nog altijd worden gecorrigeerd.

Graag kijk ik dus naar jouw persoonlijke situatie. Echte heb ik geen gegevens om dit te kunnen uitvoeren. Zou je zo vriendelijk willen zijn deze opmerkingen opnieuw aan ons toe te sturen via ons Facebook of Twitter account?

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Corner uit Rotterdam, 29 januari 2017

Ook wij zijn er in getrapt bij Oxxio. Eerst wordt bij de overstap hele lage kosten aangegeven maar dan ga je betalen. Wij hebben aangegeven dat wij niet een volledige maand wilden betalen bij het overstappen, maar Oxxio berekent gewoon de hele maand. In feite betaal je dan twee keer. Bij andere leveranciers zoals Greenchoice hoef je de maand waarin je overstapt niet te betalen en wordt dit verrekend op de eindnota. Beide bedrijven vallen onder Eneco, wel raar eigenlijk dit verschil. Toen werden wij door de klantenservice van Oxxio zo agressief benaderd dat wij van het geheel verder af zagen. Meteen twee keer 50 euro opzeggingsvergoeding in rekening gebracht en ook meteen 40 euro aanmaningskosten. Dit is iets wat wettelijk helemaal niet mag. Eerst moet er een brief/e-mail gestuurd worden dat er mogelijk 40 euro in rekening gebracht gaat worden als je je niet aan de betalingstermijn houdt. Dit zijn wettelijke regels! Dit hebben zij bij mij niet gedaan en ik wil dit ook niet betalen. Verder willen zij ook geen betalingsregeling aanbieden, maar als je wordt bestookt door een computer die dan via een bandje aangeeft dat je via de klantenservice wel een betalingsregeling kan worden afgesproken dan zakt je broek af. Dirk.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Żaneta, 9 september 2016

Ik ben sinds feb 2013 klant bij oxxio ik betaalde toen €127 per maand in 2016 kreeg ik een eindafrekening van €2.298 terug van Oxxio te krijgen . Precies om 20.06.2016 tot nu toe heb ik geen betaling mogen ontvangen. Want iedere twee weken hoorde ik dat moet nog even wachten. Belachelijke situatie. Geen goede medewerkers.

Reactie van Oxxio , 9 september 2016

Beste Żaneta,

Inderdaad erg vervelend om zo lang op een teruggave te moeten wachten. Graag ga ik voor je na waarom de uitbetaling van d eindnota uitblijft. Wil je ons hiervoor benaderen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we aan de hand van jouw gegevens verder kijken.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio

Reactie Żaneta, 9 september 2016

Wat een k....t situatie. Als jullie klanten te lang met betaling zijn,oxxio gelijk stuurde na een incassobureau. En toen plus €40. Leuk om te horen. Maar voor teruggave van oxxio moeten we wachten??? Al drie maanden!!??? Hoe lang nog??? Duurt ongeveer een of drie maanden !!??? Heb ik herinneringen gestuurd naar oxxio nou heb ik vetelijken reden oxxio na incassobureau te sturen en ook juridische stappen te ondernemen. Dat betekent dat ik dus moet het doen .

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer