Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Sjonny, 15 oktober 2016

na 400 euro voorschot te hebben betaald is het niet mogelijk om hiermee achterstallige rekeningen te betalen, als je bij oxxio een achterstand hebt kan je beter je borst maar nat maken want ze gaan je goed dwars zitten... ik word 3 keer per dag gebeld zelfs na uitleg hoe de achterstand is ontstaan en ik er verder niets aan kan doen, elke keer door een andere medewerker die niet mijn verhaal weet dus elke keer alles weer opnieuw vertellen en telkens komt het op het zelfde neer, dat gezien mijn privé situatie ik de achterstand niet kan opbrengen dus zonder onnodige kosten gewoon de borg kan gebruiken waarvoor ik hem betalen moest...niet dus!! Hier gaat oxxio niet mee akkoord toch vreemd dat ik die borg voor zulke dingen moest betalen. Nu is er al 58 euro voor niets bij de rekening opgekomen en ligt het zonder pardon bij een incassobureau terwijl het een super makkelijke oplossing was. Ik ben overgestapt als u een fijne energieleverancier wil raad ik deze als LAATSTE aan!!

Reactie van Oxxio , 18 oktober 2016

Beste Sjonny,

Wat zonde om te lezen dat je al overgestapt bent. Allereerst moet ik je mededelen dat we een waarborg niet gebruiken voor een openstaande saldo die ontstaan is door niet betaalde rekeningen. Een waarborg keren we voor het einde van het contract uit, als er minstens 1 jaar lang netjes betaald is zonder dat we een incassotraject hebben opgestart. In alle andere gevallen keren we de waarborg binnen maximaal 6 weken uit, nadat alles betaald is inclusief de eindnota als het contract stopgezet is.

Met vriendelijke groet,

Esther

Oxxio Webcare

Reactie Sjonny, 18 oktober 2016

Hallo Esther,

Na 1 jaar? Vorige week aan de telefoon werd mij 10 weken verteld. Allemaal nieuwe dingen waar waarschijnlijk weer meer kosten achter weg van gaan komen.

Bedankt oxxio!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
flore meppelink, 1 oktober 2016

Beste,

Ik heb een vraag. Na een eenjarig-contract te hebben gehad bij oxxio stap ik over naar een andere energieleverancier. Op tijd aangegeven, alles goed geregeld, vorig jaar 1 september ingegaan, dit jaar zou het per 1 september eindigen. Wat ik niet begrijp is dat het automatisch een maand later overgezet wordt, wat betekent dat ik bij mijn eindrekening nog een maand extra betaal. Vind het niet helemaal juist gezien ik daarvoor €128,- betaal terwijl er nog geen €28,- verbruikt is. Los van het feit dat ik gewoon recht heb op dit geld, vind ik het niet eerlijk dat dit automatisch mag gebeuren terwijl het contract per 1-09-2016 beeindigd zou zijn!

Reactie van Oxxio , 3 oktober 2016

Beste Flore,

Dank voor het delen van jouw ervaring. Ik snap dat er verwarring bij je ontstaan is over de einddatum van je contract.

Tot wanneer we verbruik in rekening brengen, is mede afhankelijk van de datum waarop een nieuwe leverancier de levering van energie van ons overneemt. Om de situatie goed te kunnen beoordelen, wil ik je vragen om contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter en ons via die weg je klantgegevens toe te sturen. Dit kan door middel van een privé bericht. We helpen je dan snel verder!

Met vriendelijke groet,

Robin, medewerkster Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mirakel, 12 september 2016

NIET DOEN NIET DOEN NIET DOEN

het lijkt geweldig maar 1 dag te laat met betalen en meteen 40 euro administratiekosten. Ik moest voor de 8e van de maand betalen, maakte het de 7e over. Intussen duurde de verwerking bij oxxio een week en was ik dus te laat. Hoppa, 40 euro er bovenop en na 4 weken heen en weer corresponderen geen stap opgeschoten maar wel een incassobureau ingeschakeld

Meterstanden inleveren of niet, ze schatten je jaarrekening en dus veel te veel in rekening brengen en als je dan uiteindelijk met veel moeite geld terug krijgt mag je er maanden op wachten. Heel slecht bedrijf met waardeloze medewerkers. Het zijn gewoon ***. Doe het niet, hoe aantrekkelijk het ook lijkt

Reactie van Oxxio , 13 september 2016

Beste,

Balen dat je herinneringskosten hebt moeten betalen!

Echter gaat dit niet om 1 dag dat die kosten er direct bijkomen. De eerste herinnering is gratis in een jaar en bij de 2e herinnering komen er kosten bij. Er wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van het overmaken, aangezien dat 2 werkdagen kan duren. Een week is dan ook erg lang, maar het kan een uitzondering zijn. We zien anders graag je klantnumemr tegemoet via Facebook of Twitter, zodat we het nogmaals na kunnen kijken. Ik verwacht dat de situatie anders is, anders hadden we wel zo coulant geweest om tot een oplossing te komen.

Zonde dat de meterstanden geschat zijn op de jaarnota. Als je de standen in Mijn Oxxio noteert, is dat voor eigen gebruik. Was dat het geval? Via het opnameverzoek zien we de standen graag, dan worden ze wel meegenomen op de jaarnota. Daarnaast maken we een correctie op basis van de juiste standen en meestal is dit binnen 2 weken in orde en ontvang je het geld ook binnen die termijn. Mogelijk speelden er andere zaken waardoor je er langer op hebt moeten wachten, wat natuurlijk spijtig is.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Reactie van Oxxio , 13 september 2016

Beste.

Wat vervelend dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met Oxxio.

Een aantal zaken bevreemd mij wel. We brengen na 1 herinnering normaliter niet direct 40 euro incassokosten in rekening. Dit zou ik dus graag willen nakijken. Wel bij veelvuldig herinneren. De eerste herinnering is in iedere situatie gratis.

Opzettelijk de meterstanden schatten doen we niet bewust. Dit gebeurd pas wanneer we ze absoluut niet binnen hebben gekregen. Meterstanden doorgeven kan via diverse kanalen. Zijn de meterstanden op de jaar- of eindnota toch geschat? Kunnen deze, binnen een tijdsbestek van een aantal maanden, nog altijd worden gecorrigeerd.

Graag kijk ik dus naar jouw persoonlijke situatie. Echte heb ik geen gegevens om dit te kunnen uitvoeren. Zou je zo vriendelijk willen zijn deze opmerkingen opnieuw aan ons toe te sturen via ons Facebook of Twitter account?

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Żaneta, 9 september 2016

Ik ben sinds feb 2013 klant bij oxxio ik betaalde toen €127 per maand in 2016 kreeg ik een eindafrekening van €2.298 terug van Oxxio te krijgen . Precies om 20.06.2016 tot nu toe heb ik geen betaling mogen ontvangen. Want iedere twee weken hoorde ik dat moet nog even wachten. Belachelijke situatie. Geen goede medewerkers.

Reactie van Oxxio , 9 september 2016

Beste Żaneta,

Inderdaad erg vervelend om zo lang op een teruggave te moeten wachten. Graag ga ik voor je na waarom de uitbetaling van d eindnota uitblijft. Wil je ons hiervoor benaderen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we aan de hand van jouw gegevens verder kijken.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio

Reactie Żaneta, 9 september 2016

Wat een k....t situatie. Als jullie klanten te lang met betaling zijn,oxxio gelijk stuurde na een incassobureau. En toen plus €40. Leuk om te horen. Maar voor teruggave van oxxio moeten we wachten??? Al drie maanden!!??? Hoe lang nog??? Duurt ongeveer een of drie maanden !!??? Heb ik herinneringen gestuurd naar oxxio nou heb ik vetelijken reden oxxio na incassobureau te sturen en ook juridische stappen te ondernemen. Dat betekent dat ik dus moet het doen .

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
d dronrijp, 21 augustus 2016

k ben op een zaterdag middag gebeld..door medewerker..k had betaling achterstand..na gekeken alles betaald k had vlg deze een eind afrekening ontvangen....niet dus ...nog ongeveer 1300 euro terug betalen....vorig jaar nog dubbel glas in mn woning geplaatst.zachte winter....2 wkn geleden...nog niets gehoord verder geen brief etc..k heb na overstap oxxio het bedrag hoog gehouden..k kreeg jarenlang geld terug..en nu ineens zoveel terug betalen...

Reactie van Oxxio , 25 augustus 2016

Beste, heel vervelend om dit te lezen. Ik kan de bijbetaling nu zo niet verklaren, maar uiteraard zoeken we het graag verder uit. Stuur in dat geval gerust even een bericht via Twitter of Facebook naar ons, zodat we ermee aan de slag kunnen.

Hartelijke groet,

Oxxio webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
D. Blijenberg, 8 augustus 2016

Gebeld met oxxio. Krijg een medewerker aan de telefoon die ontzettend bot en kortaf was. Een wijziging was nog niet verwerkt bij de gkb waardoor per ongeluk een termijnbedrag van 191 euro is overgeboekt naar oxxio ipv naar essent. Probeer nu t geld terug te krijgen dit zou vorige week al gebeuren zoals een medewerker beweerde. Vrijdag weer gebeld was nog altijd niet terug gestort. Vandaag weer gebeld en moet nu in een keer tien dagen wachten waardoor ik ontzettend in problemen kom. Was aan t denken volgend jaar weer terug over te stappen naar oxxio maar niet als ze onjuiste toezeggingen doen en ook geen begrip tonen en me tot daartoe ook nog eens heel onvriendelijk te woord staan.

Reactie van Oxxio , 10 augustus 2016

Beste heer/mevrouw Blijenberg,

Wat een rot situatie zeg. Hiervoor mijn verontschuldiging.

Ik zou hierin graag bemiddelen en kijken of ik dit proces kan versnellen. Jammer genoeg beschik is niet over jouw NAW gegevens. Wil je zo vriendelijk zijn om jouw klacht opnieuw voor te leggen via ons Twitter of Facebook account? Dan helpen we je via die weg verder.

Met vriendelijke groet,

Webcare Oxxio

Reactie D. Blijenberg, 13 augustus 2016

Via fb gereageerd. Kreeg wel snel een reactie terug daar moet ik eerlijk in zijn. Weer een verzoek ingediend ingediend. Maar versnellen ging niet. Donderdag as moet t op mijn rekening staan uiterlijk. Heb er weinig vertrouwen in maar fingers crossed. Dus tot nu toe niet opgelost helaas. .

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eelco Henderichs, 5 augustus 2016

Wat een ellende zeg dat oxxio. Telefonisch wordt beloofd dat contract oxxio ingaat op moment dat contract nuon afloopt. Doordat hun mails mbt nieuwe contract in spam folder kwamen en ik niet verwachtte al zo snel mail te krijgen, heb ik dus gemist dat zij vroegtijdig mijn nuon contract hebben opgezegd. Dat resulteert dus in opzegboete. Reactie oxxio: eigen schuld dikke bult, had mijn spam folder maar in de gate moeten houden.

Verzoek dus om voicelog om eens na te gaan wat de afspraken rond mijn overnamen zijn. Krijg ik nu te horen dat ik deze zelf niet mag inzien/luisteren. Zij gaan t beoordelen of ze conform afspraken gehandeld hebben ALS ze de voicelog kunnen vinden. Klinkt als een reactie van een bedrijf dat wat te verbergen heeft

Zij noemen zichzelf klantvriendelijk. Laat me niet lachen

Reactie Frenk, 5 augustus 2016

Ja, Oxxio dus. Meest klant onvriendelijke maatschappij, beloven van alles maar alles gaat fout. Ik adviseer iedereen die met oxxio in zee gaat, doe alles schriftelijk, want daarmee heb je bewijs als het misgaat (en dat gaat het bijna altijd!!). Ik tel de dagen af dat mijn contract met Oxxio is afgelopen. Of laat de mondelinge afspraken bevestigen! Je kan oxxio niet mondeling vertrouwen, maar het beste en goedkoopste is om NOOOIT met Oxxio in zee te gaan. Er zijn gelukkig nog energie maatschappijen die wel doen wat ze schriftelijk of mondeling beloven.

Reactie van Oxxio , 7 augustus 2016

Beste heer Henderichs,

Als het goed is hebben we er inmiddels voor gezorgd dat jouw klacht is opgelost :-)

Sorry voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

Webcare Oxxio

Reactie Eelco, 8 augustus 2016

Oxxio heeft zich inmiddels van haar goede kant laten zien.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
sara, 31 juli 2016

Als je Oxxio blokkeert op je rekening kunnen ze geen geld meer afschrijven... ben je te laat daarmee dan STORNEREN of dit zelf doen of je bank bellen die inmiddels ook bekend zijn met de praktijken van deze *** !!

Reactie van Oxxio , 2 augustus 2016

Beste,

We schrijven niet voor niets af. Tenzij er iets onterecht loopt, maar telefonisch geven we je aan wat de oplossing is. Vandaar dat ik je review niet goed begrijp, want als je geen klant bent schrijven we uiteraard niet zomaar af. Als je wel klant bent lijkt het mij logisch dat we incasseren. Mocht je er verder vragen over hebben of het e.e.a. na willen kijken dan vernemen we het graag via 1 van onze contactkanalen.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
sara, 31 juli 2016

KIES NOOIT VOOR DEZE *** OXXIO HET KOST JE MEER GELD EN DEURWAARDERS DIE NA EEN VEEL TE HOGE AFREKENING OOK OP JE AF WORDT GESTUURD..... TROOST ........ DEURWAARDERS ZIJN HET OOK MEER DAN ZAT OM VOOR DEZE *** NOG SERIEUS TE BEMIDDELEN...

Nog een waarschuwing de colporteur kan met zijn tablet aan je deur alle overeengekomen voorwaarden veranderen ... dat is mij overkomen.... ook zijn zg privenummer bij eventuele problemen later met Oxxio is niet meer in gebruik of ... de #### neemt gewoon niet op!!

Reactie van Oxxio , 2 augustus 2016

Beste Sara,

Zo dat is nogal een bericht. De gemoederen zijn hoog opgelopen zo te merken. Wat spijtig om te vernemen dat je problemen hebt (gehad) met betalen en dat wij het hebben overdragen aan een deurwaarder.

Dit gebeurt niet zomaar, daar moeten een paar herinneringen en verdere berichten aan te pas komen.

Mochten we toch nog iets voor je kunnen nakijken of doen dan vernemen we het via 1 van onze contactkanalen.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
GOVERDE, 8 juli 2016

Op 2-7-2016 komt er een colporteur aan de deur met de mededeling of ik soms interresse heb om over te stappen naar OXXIO.,.,.,

Ik heb hem mijn laatste jaarafrekening laten zien van E.O.N met daarop mijn verbruik van gas en elektra.

GAS verbruik 2084 kub en eletra 2491 kwh... en betaalde hiervoor 160 EURO per maand.

Ook vertelde ik hem,wanneer ik over zou stappen,dat op 18-12-2016 moest zijn ,omdat dan mijn contract bij E.O.N. zou eindigen.

Meneer was zeer hulpvaardig ,

Hij berekende mij voor,dat ik met hetzelfde verbruik minstens 20 euro per mnd goedkoper uit was en dat overstappen op 18-12-2016 geen probleem was,want ik zou nog opgebeld worden voor verificatie van de gegevens en moest dan ook mijn overstapdatum aan telefoniste opgeven.DIT HEB IK INDERDAAD ALLEMAAL KEURIG GEDAAN.

Maar nu breekt na 3 dagen mijn klomp

Krijg een e-mail ....BEDANKT VOOR UW AANMELDING....UW MAANDTARIEF IS 157 EURO PER MND>

EN PER 31 JULI KRIJGT U UW ENERGIE VAN ONS ...WIJ VRAGEN AAN U OM EEN PAAR DAGEN DAARVOOR UW METERSTANDEN AAN ONS OP TE GEVEN..

WAT EEN ARROGANTIE WAT EEN BEDRIEGERIJ!!! IK ZOU DIE COLPORTEUR NOG EENS GRAAG AAN MIJN DEUR ZIEN,

DAN ZAL IK HEM ER AAN NAGELEN. IK HAD TEGEN HEM GEZEGD

DIT KAN ALLEMAAL IN ONS ZO" POLITIEK CORRECT NEDERLAND"IK HEB HET NU MAAR PER AANGETEKENDE BRIEF VERSTUURD >>MENSEN KIJK UIT >>>>>MIJDT OXXIO>>>>EEN VRESELIJK ZOOITJE

Reactie van Oxxio , 11 juli 2016

Beste heer/mevrouw,

Allereerst wil ik je bedanken voor jouw bericht en de keuze voor Oxxio. Graag licht ik je toe hoe de berekening van jouw maandbedrag tot stand komt na de aanmelding bij ons. Dit wordt gedaan op basis van het historisch verbruik op een adres. Je kunt dit vooral zien als globale indicatie zonder dat hierbij specifiek wordt gerekend met de tarieven van het door jou gekozen contract. Klinkt wellicht onlogisch, zal in de toekomst misschien veranderen maar voor nu is dit wel hoe het is.

Neemt uiteraard niet weg dat het bovenal jóúw voorschotbedrag blijft. Wij geven een advies op basis van het verleden. Ben je zelf, samen met onze adviseur, tot een ander bedrag gekomen op basis van jouw laatste jaarverbruik en de tarieven uit het door jouw gekozen contract, staat het je volledig vrij het door ons voorgestelde maandbedrag aan te passen. Dit kun je doen via Mijn Oxxio of benader ons via Facebook of Twitter. Met jouw persoonlijke gegevens kunnen we je ook bester van dienst zijn. We helpen je graag verder!

Ik hoop dat het misverstand hiermee uit de wereld is.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Reactie Frenk, 13 juli 2016

Tsja Oxxio he. Het is inderdaad een zooitje daar. Ze beloven veel maar uiteindelijk krijgen ze niets gedaan. Waardeloze maatschappij. En mijn advies ..........., doe alles wat je doet per mail (schriftelijk). Je zult die schriftelijke correspondentie later nodig hebben als het fout gaat en dat gaat het meestal. Ik kijk uit naar het einde van mijn contract. Voor mij ook "EENS MAAR NOOIT WEER"

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
H de Lang, 30 juni 2016

Nadat m'n man was overleden wilde ik bij oxxio alleen maar een ander rekeningnummer doorgeven ivm betaling van de termijnen. Dit heeft in totaal een aantal telefoontjes gekost van een gemiddelde duur van drie kwartier. Uiteindelijk moest ik een nieuw contract nemen, de net beheerder zou via oxxio ingelicht worden. Dit was op 15 juni dit jaar. Nu heb ik een brief liggen van de net beheerder dat ik geen leverancier zou hebben..... En dreig dus afgesloten te worden. Bedankt oxxio

Reactie Monique, 1 juli 2016

Als ik u was zou ik het contract stopzetten en zeker overstappen naar een ander! Bij oxxio werken mensen die zo worden opgeleid om chaos en verwarring te scheppen. Ze zijn dom en gooien gewoon de hoorn erop! Je krijgt geen verantwoordelijke aan de telefoon en de medewerkers zelf weten helemaal niks en zeggen maar wat. Zelf een dubbele afrekening gehad en ze zeggen doodleuk dat ik de rekening niet snap. Nou die snap ik dondersgoed. Ik wens u veel sterkte en wijsheid!

Reactie van Oxxio , 4 juli 2016

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op jouw bericht van 1 juli 2016.

Allereerst gecondoleerd met jouw verlies. Dit zal een nare tijd voor je zijn, waarin je niet zit te wachten op obstakels bij het wijzigen van de tenaamstelling en het rekeningnummer. We bieden onze excuses aan voor de gang van zaken en lossen dit natuurlijk graag zo snel mogelijk voor je op. Wil je een e-mail sturen naar het adres online@oxxio.nl? Je kan mijn naam in de e-mail vermelden, dan zorg ik ervoor dat alles spoedig in orde is.

Groet,

Marije

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Prtet, 2 juni 2016

Erg vreemd die oxxio app vorig jaar zou ik rond de 600 euro terug krijgen maar werd iets meer dan 300

Dit jaar is mijn zoon het huis uitgegaan bedrag hetzelfde gebleven 225 per maand zie ik op de app dat ik tussen de 200 a 400 bij moet betalen

Intussen maar hoger gezet naar 250 euro.

Dit lijkt me echt veel als je allen s'avonds thuis bent mensen van Oxxio

Graag weten hoe dit kan we gebruiken nu veel minder????

Reactie van Oxxio , 3 juni 2016

Hallo,

Dat is wel fors als je minder aan het verbruiken bent! Je kunt ons benaderen via een ander kanaal zoals Facebook of bijvoorbeeld de chat (zie oxxio.nl) zodat we aan de hand van jouw gegevens een herberekening kunnen maken. Dan wordt het voor jou en ons duidelijk wat er precies gaande is.

Groet, Malika

Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Rene, 27 mei 2016

Eindafrekening ontvangen van Oxxio met een nieuwe voorschotnota, terwijl ik niet eens de meterstanden had doorgegeven! Deze had ik namelijk doorgegeven aan een nieuwe energieleverancier, omdat ik wil overstappen. Ik ben namelijk zo klaar met Oxxio! En nu doen ze net of hun neus bloedt en dat ik klant bij hun wil blijven. Dacht het niet! Ik voorzie grote problemen. Ik voorzie dat ze rekeningen blijven sturen, terwijl ik bij een andere energieleverancier zit. Iemand hier ervaring mee? Ik ga dus niet aan hun betalen, maar verwacht een hoop gezeik. Want als je bij Oxxio je rekening al bij een paar dagen te laat betaald, krijg je direct € 40 incassokosten aan je broek! Vraag me af of dit wel rechtmatig is. Ik ga dus niet betalen, omdat ik ben geswitcht, maar rekenen maar dat Oxxio doorgaat met incasseren. En nog even voor elke te laat betaalde termijn €40 erbij. Boeven zijn het daar! Echt zeldzaam K.... Bedrijf!

Reactie Diana, 29 mei 2016

Ook ik heb een eindafrekening (althans dat vermoed ik) ontvangen zonder de meterstanden door te hebben gegeven, dit had ik vorig jaar wel gedaan.

Ik ben ook over gestapt naar een ander energiebedrijf, die zou het zakelijk geschrift regelen. Geen reactie van OXXIO gehad.

Geen idee waarom OXXIO zo met klanten omgaat, wat ik wel weet is dat er meer als drie honderd euro is afgeschreven van mijn rekening. Zonder Enig bericht van wat dan ook.

Maandag er maar even achterheen. Echt heel naar....

Reactie van Oxxio , 30 mei 2016

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op jouw bericht van 27 mei.

Als je overstapt naar een andere leverancier, beëindigen wij het contract. We brengen dan geen kosten meer in rekening. Je ontvangt binnen zes weken na de einddatum een eindnota van ons. Het kan voorkomen dat we in de tussentijd nog een voorschotnota in rekening brengen, dit verrekenen we dan natuurlijk op de eindnota. Ik hoop dat ik je met deze uitleg een beetje gerustgesteld heb.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Truus van den Hooghe, 31 mei 2016

Al sinds de zwartste dag in energieland, de dag dat Oxxio een vergunning kreeg en zich op de energiemarkt stortte, overtreedt Oxxio de Wet Incassokosten, tegenwoordig de Wet Incassokosten van 1 juli 2012.

Oxxio brengt inderdaad al jaren, als een rode draad, volkomen onwettig, al na een paar dagen incassokosten in rekening.

Volgens de Incassowet mogen geen incassokosten in rekening gebracht worden, als niet voldaan is aan de bepalingen van die wet. Eerst een herinneringsbrief, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een 14 dagen termijnbrief.

Als eisende partij dient Oxxio het bewijs te leveren, dat u die 3 brieven hebt ontvangen. Dat impliceert natuurlijk, dat een eventueel bewijs van verzending natuurlijk bij de Kantonrechter niet voldoende is. Een bewijs van ontvangst dus, onverminderd het gegeven dat Oxxio die brieven natuurlijk nooit verzonden heeft. Dus NOOIT betalen en laat de zaak maar voorkomen bij de Kantonrechter.

In het verleden heeft Oxxio vele van dit soort zaken bij de Kantonrechters met veel glans en in alle glorie ruimhartig verloren.

Alle domboo’s van Oxxio, inclusief de CEO en de huisadvocaten, blijven maar doorgaan met het overtreden van de wetten. Zelfs de zwakkeren in onze samenleving naaien ze oren aan door volkomen onterecht, en vooral onwettig, 40 piek afhandig te maken.

Misschien voor u een mooi moment om over dit onderwerp eens een klacht in te dienen bij de Toezichthouder Autoriteit, Consument en Markt (ACM).

Reactie s.d., 31 mei 2016

DRAMA DIE OXXIO ! NA 2 MAANDEN , VEEL TE VEEL MAILS , EN AL 500 EURO AAN ZE BETAALD TE HEBBEN , SCHRIJVEN ZE DOODLEUK , NA 2 MAANDEN OOK GEWOON NETJES MN MAANDBEDRAG OOK AL BETAALD TE HEBBEN

SCHRIJVEN ZE NOG S BIJNA 700 EURO AF VOOR 2 MAANDEN OXXIO , NOG BUITEN AL 500 EURO BETAALD TE HEBBEN , ZE ZIJN GEK , DIT IS ABSURD EN BEDRIEGERIJ.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
mm geurts, 20 mei 2016

Oxxio kan blijkbaar een fout niet oplossen het is nl zo dat ik van nov 2015 bij hun ben tot ik deze mnd vette afrekening kreeg omdat ik na energie direct zou zijn gegaan vanaf 1 april ??? Dus meteen oxxio gebeld dat dat niet waar was wist nergens vanaf de dame zei als te opgelost is ben je gewoon weer vanaf nov bij ons nou energie direct gebeld die zouden het uitzoeken en jahoor kreeg mail met excuses dat het hun fout was en hadden me weer bij oxxio aangemeld probleem opgelost dacht ik maar neehoor hadden toch bedrag van afrekening bij me afgehaald meteen weer gebeld en meerdere keren maar ze praten allemaal anders daar bij oxxio en het resultaat is dat ik dus vanaf 2 mei weer bij hun terug ben terwijl ik geeneens nieuwe overeenkomst heb ben dus ook de 230, cassback kwijt. En dure afrekening en dan zeggen ze dat ze goedkoop leveren nou ik denk daar anders over hoe moelijk is t om mij weer vanaf nov terug te zetten en dat ze zich aan de afspraak houden dat dat ook zou gebeuren omdat t niet mijn schuld was en voel me echt belazerd door oxxio dus bedankt m geurts

Reactie van Oxxio , 23 mei 2016

Beste heer, mevrouw Geurts,

Wat jammer om te lezen dat we u nog geen passende oplossing voor je cashback hebben aangeboden, na je onterechte afmelding. Een afmelding kunnen we helaas niet terugdraaien. We kunnen je alleen met de oude contracten je opnieuw bij ons aanmelden. Om deze reden willen we graag met je meekijken of we de cashback alsnog voor je in orde kunnen maken. Wil je hiervoor via Facebook of Twitter opnieuw contact met ons opnemen hierover?

Met vriendelijke groet,

Esther

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Erwin, 14 mei 2016

Ik voel me bedrogen door Oxxio. Sinds een jaar houd ik in de app van Oxxio de meterstanden bij en doe elke maand een voorschotcheck. De boodschap die ik maandelijks in de app krijg is veelbelovend. Telkens lees ik dat ik bij de jaarafrekening geld terug krijg. Dit motiveert mij om bewust te blijven omgaan met energie. En hierdoor heb ik ook tussentijds mijn maandbedrag naar beneden toe bijgesteld.

Vandaag de jaarafrekening gehad: EUR 450,- bijbetalen en ook maar even het maandbedrag verdubbeld!!! Snap er echt helemaal niets van! Dit is pure misleiding. Dit ga ik dus niet betalen!

Reactie van Oxxio , 18 mei 2016

Beste Erwin,

Wat jammer dat je zo ontevreden bent er onduidelijkheden zijn over de voorschotcheck.

Zou je ons opnieuw een bericht willen sturen maar dan via ons Facebook of Twitter account? Dan kijken we mee naar jouw verbruik en wat er mogelijk mis gaat met de voorschotcheck.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Reactie Claudia, 13 juni 2016

Ik kan me helemaal vinden in jouw gevoel.

Hier bijna hetzelfde. Bijna maandelijks meterstanden doorgegeven en zou 600-700 terug gaan krijgen. Leuk zakcentje voor de vakantie dacht ik nog. FOUT!!!!

Ik moet ruim 1000 euro bij betalen.

Hoezo misleiding!!!!!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Larissa, 4 mei 2016

Belachelijk bedrijf ! Werd aangesproken bij de macdonalds door een medewerker we gingen kijken of hun goedkoper waren . jahoor hij wist mij te vertellen dat hun goedkoper waren .. Ondertussen wel gegevens moeten doorgeven en uiteindelijk zit je er gewoon aan vast !

2 maanden bij oxxio gezeten toen heel snel weg gegeaan door waarschuwingen! Maar fijn daar kwam het een hoge rekening ! 2 maanden en 74 euro bij betalen. Overstapvergoeding van 250 euro wat ik eerst zelf aan hun moet betalen omdat hun dat niet regelen met mijn nieuwe energieleverancier.. Maar sorry bem bijstandmoeder en kan dat niet missen. Kan pas in januari die 250 terug krijgen van essent. Ik wist dat ik 100 euro voor die iphone moest betalen . en dat wou ik ook doen maar normaal praten kan niet met jullie. Jullie sturen meteem deurwaarde !

Reactie Frenk, 5 mei 2016

Beste larissa,

Jammer dat je er op zo'n manier moet achter komen. Maar eigenlijk had je het ook wel kunnen weten .........., als Oxxio bij de Mac Donalds klanten staat te werven, dan weet je dat het geen goede maatschappij is.

Als je geld wilt besparen sluit je dan aan bij "sloop de crisis" Daar zitten mensen die je echt willen helpen met besparen.

Ik zit ook bij Oxxio met alle ellende van dien. Kan niet wachten dat het contract afgelopen is. Dit is eens keer maar NOOOIT weer en ik raad het een ieder aan om niet met Oxxio in zee te gaan. Wat een ellende daar!

Sterkte met alles.

Frenk

Reactie van Oxxio , 11 mei 2016

Beste Larissa,

Jammer dat je deze ervaring hebt met Oxxio. Ik begrijp hieruit dat je bent overgestapt en dat is erg spijtig. Zonde dat het een en ander rondom de betalingen niet duidelijk was. Hiervoor mijn excuses.

Iedere nieuwe klant krijgt bij aanvang 14 kalenderdagen, wettelijke bedenktijd om eventueel af te zien van een gesloten overeenkomst. Die dagen tellen ook ter bescherming wanneer er iets mis gaat. Mocht dus blijken dat de indicatie van de kosten anders uitpakt, om wat voor redden dan ook, dan kan er worden geannuleerd.

Als de overeenkomst niet wordt geannuleerd wordt je inderdaad klant en krijg je, wanneer je ons verlaat, een boete wegens contractbreuk (zoals bij alle leveranciers) en wordt er gevraagd om conform je verbruik de tijd dat je klant bent geweest af te rekenen. Je mag hierover wel een betalingsregeling treffen.

We dragen overigens een dossier niet zomaar over aan een deurwaarder. Hier gaat een langer traject aan vooraf waarbij er gelegenheid wordt geboden om dit met ons bespreekbaar te maken.

Zonde dat dit zo heeft moeten gaan. Je kun ons een bericht sturen via ons Facebook of Twitter account wanneer je nog vragen of opmerkingen hebt over bovenstaande toelichting.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Twan, 25 april 2016

Ik ben sinds feb 2014 klant bij oxxio ik betaalde toen € 101 per maand, in 2015 kreeg ik een

eindafrekening van € 2.376. Ik heb een betalingsregeling kunnen treffen, dat ik dan € 330 per maand betaal 11 maanden lang, dat is inclusief € 135 maandelijkse kosten. Op 3 mrt 2016 kreeg ik weer een eind afrekening, van € 2.637, ik heb toen met Oxxio gebeld, om te vragen hoe dat kon. Want dat betekend dat ik in twee jaar €5013 zou moeten bijbetalen. Zij zeiden mij, omdat je al die jaren te weinig hebt betaald, is dat nu de eindafrekening....dus het komt er op neer dat mijn maandelijkse gas en licht kosten dan € 329 zouden zijn. Wat kan ik hieraan doen?

Reactie van Oxxio , 25 april 2016

Beste Twan,

Zo dat is niet niets om 2 jaar op rij zo'n hoge jaarntoa te krijgen. We kijken graag wat er precies aan de hand is zodat we je verder kunnen informeren over het bij te betalen bedrag. Per e-mail (klantenservice@oxxio.nl) of via onze Twitter- of Facebookpagina zien we graag je bericht met gegevens tegemoet. Dan gaan we er verder mee.

Met vriendelijke groet,

Malika

Oxxio

Reactie Frenk, 26 april 2016

Ja,ja daar gaan we weer OXXIO hè!!! Laat een deskundige ernaar kijken en zoek een andere leverancier. Met dat laatste begin je te besparen!

Sterkte!

Reactie Ronny, 6 oktober 2016

Hoi twan,

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Wij hebben nu precies hetzelfde. Krijgen een eindafrekening waar de maandkosten wegvallen met het verbruik, maar je krijgt netbeheerkosten etc allemaal over je heen. Krijgen nu dus nog een rekening van €1254 of we die ff willen betalen. Ik vind dit echt schandalig.

Groet

Ronny

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 13 april 2016

Het blijft een *** en *** maatschappij. Kreeg vandaag het bijgevoegde maitje:

Beste heer,

Naar aanleiding van jouw e-mail van 12 april 2016 stuur ik je deze reactie.

Zoals eerder al is aangegeven, is het verbruiksoverzicht een indicatie van de kosten en verbruik en kunnen er hier geen rechten aan verleend worden. Het zijn niet de tarieven welke gebruikt worden om de jaarnota op te maken. Het is puur voor inzicht in je verbruik. De juiste tarieven staan in MijnOxxio en deze worden op de jaarnota gehanteerd. Er kan en zal dus geen nieuwe verbruiksupdate opgemaakt worden.

Verdere vragen over dit onderwerp zullen niet worden beantwoord.

Oxxio app

Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

Met vriendelijke groet,

***

Medewerker Klantenservice

Volgens mij snappen de medewerkers van Oxxio niets van hun eigen mailtjes die ze versturen. Dus maar weer een duidelijk mailtje terug gestuurd waar het om gaat. Hoop dat ze nu het licht zien en anders zie ik ze wel voor de rechtbank!

Geachte mevrouw ***,

Hierbij een kopie van de mail van Oxxio over de verbruikers update:

Jouw VerbruiksUpdate

Beste heer/mevrouw,

Besparen op je energie begint bij inzicht krijgen in jouw verbruik. Daarom sturen wij jou een VerbruiksUpdate. Hieronder zie jij precies wat jouw verbruik van de afgelopen 2 maanden is geweest.

Hartelijke groet van Oxxio

Jouw VerbruiksUpdate over januari en februari 2016

Naam:

Aansluitadres: 9207CL DRACHTEN

Actueel tarief: Stroom per kWh* is € 0,1832 normaal en € 0,1693 dal

Gas per m³* is € 0,6175

Update stroom

Normaal Dal Totaal

Jouw verwachte jaarverbruik 879 kWh 763 kWh 1.642 kWh

Meterstand op 01-01-2016

119 kWh 90 kWh

Meterstand op 01-03-2016

282 kWh 226 kWh

Jouw verbruik 163 kWh 136 kWh 299 kWh

Verbruik over 60 dagen 163 kWh 136 kWh 299 kWh

Kosten over 60 dagen € 29,87 € 23,02 € 52,89

Verbruik in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.

Kosten in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.

Update gas

Jouw verwachte jaarverbruik 465 m³

Meterstand op 01-01-2016

53 m³

Meterstand op 01-03-2016

162 m³

Jouw verbruik 109 m³

Verbruik over 60 dagen 109 m³

Kosten over 60 dagen € 67,31

Verbruik in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.

Kosten in dezelfde periode vorig jaar* Helaas, we hebben onvoldoende gegevens om te kunnen vergelijken met jouw verbruik van vorig jaar.

* Alle bedragen zijn incl. btw, opslag duurzame energie, energiebelasting en regiotoeslag gas.

Je energie in eigen hand met de Oxxio App

Met de Oxxio App kun je precies zien hoeveel jij in het verleden hebt verbruikt en teruggeleverd, en dat vergelijken met dit jaar. Je hele historie vind je terug in de app. Ook check je gemakkelijk of je termijnbedrag klopt met je verbruikt en hoe je het doet ten opzichte van andere huishoudens. Of bekijk deze vergelijkingstabel om te zien hoe je het doet. Bekijk ook de bespaartips van Milieu Centraal.

In deze mail wordt niets gezegd dat het om een indicatief tarief gaat! Nee, in tegenstelling, Oxxio pretendeert dat het om het precieze verbruik gaat en in de mail wordt verwezen naar de actuele tarieven van gas en elektra. Niets in deze opgave geeft aan dat er geen rechten aan de mail ontleend kunnen worden! En daarom ontleen ik er wel het recht aan om te reclameren als de gegevens niet kloppen! Bij de opgave zoals Oxxio die mij gepresenteerd heeft dient u wettelijk de actuele prijzen te gebruiken, omdat u ernaar verwijst in uw update. Voor elektra klopt de actuele prijs, maar voor gas heeft Oxxio deze verhoogt en dat is onjuist. Op mijn mail dat de actuele prijs vermeldt in de opgave onjuist is, heeft u mij toegezegd dat u het zou wijzigen. Dit is een toezegging gedaan door een medewerker van Oxxio, dus moet u zich aan die schriftelijke toezegging wettelijk houden. U kunt de eerder gedane schriftelijke toezegging niet intrekken.

Ik eis dan ook dat u het actuele tarief in mijn update wijzigt en zo niet dan stap ik naar de rechter. En op basis van de feiten en bewijzen zie ik een eventuele rechtszaak met vol vertrouwen tegemoet.

Mijn eerdere “ingebreke stelling” blijft staan en nogmaals herhaal ik deze:

Ik geef u hierbij drie weken de tijd om het juiste actuele gastarief (zoals schriftelijk toegezegd) te vermelden in het overzicht. Doet Oxxio dit niet binnen de genoemde termijn, dan stel ik Oxxio reeds nu voor als dan in gebreke en zal ik tot rechtsmaatregen overgaan, waarvan de kosten voor Oxxio zullen zijn

Ik vind het schandalig dat Oxxio zo te werk gaat. Waar hebben we het over…………., het invoeren van de goede overeengekomen gasprijs! Wat is daar nu zo moeilijk aan!

Belachelijk voor woorden! Oxxio stuurt een overzicht met de mededeling dat het PRECIES is, en dat de ACTUELE overeengekomen prijzen gebruikt zijn. Maar als ik dan reclameer dat de overeengekomen gasprijs niet klopt, krijg ik allemaal kulverhalen! Uw mededeling dat de update een indicatie is en waar geen rechten aan ontleend mogen worden staat nergens in de mail vermeldt! U dient dit wettelijk te melden als dit zo is! En de opgave doet dit ook niet vermoeden door uw aanduiding PRECIES en ACTUELE PRIJZEN. Dit heet misleiding van de consument!

Ik raad u aan om dit conflict dat ik nu met Oxxio heb aan de juridische afdeling van Oxxio ter hand te stellen, daar u erop aanstuurt, door de weigering, dat de zaak voor de rechter uitgevochten gaat worden. Oxxio handelt hier onjuist en bij weigering van oxxio om het aan te passen zal ik zeker de stap naar de kantonrechter maken om deze onjuiste handelswijze aan de kaak te stellen en de toegezegde wijziging af te dwingen.

Iedere jurist die dit conflict zou moeten beoordelen zou met gesloten ogen, op basis van de feiten en de wet zien, dat Oxxio hier onjuist handelt.

Het is aan Oxxio wat te doen. Bij weigering zal ik de zaak over drie weken indienen bij de kantonrechter.

Met geïrriteerde groet,

Frenk Hamwijk

Dus mensen controleer je update goed. oxxio pretendeert dat alles klopt en als het niet klopt en reclameert dan komen ze met flutantwoorden die nergens op slaan. er moet maar eens een eind komen aan dat gedrag van ze, en daarnaast zetten ze de consument door de update op het verkeerde been.

u bent gewaarschuwd. als u geen ellende wilt zoals ik ervaar dan moet u dus niet overstappen. gelukkig heb ik niet alleen verstand van energie en zie een eventuele rechtszaak vol vertrouwen tegemoet!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 12 april 2016

Ja mensen, het wordt erger en erger met deze belachelijke maatschappij.

Hierbij hun reactie en daarna mijn reactie hierop. Het moge duidelijk zijn dat ik Oxxio ZAT ben.

Beste heer

Mijn excuses voor het ongemak. Ik had een verzoek ingediend ervanuit gaande dat het verbruiksoverzicht zou worden aangepast. Helaas is het mij pas later duidelijk geworden dat ik dit specifieke probleem niet voor je kan oplossen. Mijn excuses hiervoor.

Wel heb ik nu intern een algemeen signaal uitgezet voor dit probleem. Een toezegging wanneer dit probleem zal worden opgelost kan ik op dit moment niet doen.

Ik vertrouw erop je zo volledig te hebben geïnformeerd.

Oxxio app

Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

Mijn reactie hierop:

Geachte mevrouw ***,

Ik neem geen genoegen met uw reactie en het is volstrekt belachelijk en onjuist wat Oxxio doet. De door u gegeven argumenten in uw vorige mail slaan nergens op en komen niet overeen met de werkelijkheid. Het zijn niet de actuele prijzen die u in uw verbruikers update weergeeft, maar wel doet alsof!. Oxxio is juridisch verkeerd bezig. Ik eis van Oxxio dat de toegezegde wijziging wordt uitgevoerd.

Nogmaals wijs ik u er dringend op, dat als Oxxio niet binnen drie weken voor de wijziging zorgdraagt danwel mij schriftelijk bevestigd dat Oxxio niet de juiste gasprijs heeft gehanteerd en mij de juiste overeengekomen gasprijs vermeld, ik dan zal overgaan tot rechtsmaatregen om Oxxio te dwingen de juiste actuele gasprijs te vermelden. In de verbruikers-update staat expliciet dat het om de actuele gasprijs gaat en dat is hier voor de gasprijs niet het geval.. Voor de stroomtarieven klopt het wel (dus jullie zijn zo af en toe wel in staat iets goed over te nemen uit het contract! Goed zo!)Uiteraard zullen de kosten van de eventuele gang naar de kantonrechter op Oxxio verhaald worden.

Ik herhaal hierbij mijn in gebreke stelling naar Oxxio toe.

Ik geef u hierbij drie weken de tijd om het juiste actuele gastarief te vermelden in het overzicht. Doet Oxxio dit niet binnen de genoemde termijn, dan stel ik Oxxio reeds nu voor als dan in gebreke en zal ik tot rechtsmaatregen overgaan, waarvan de kosten voor Oxxio zullen zijn.

Het moge duidelijk zijn dat ik de handelswijze van Oxxio belachelijk vind en zat ben.

Verder adviseer ik U deze “in gebreke stelling” aan uw afdeling juridische zaken te geven, omdat dit (bij niet uitvoering van mijn eis) over drie weken mij het recht geeft om naar de kantonrechter toe te stappen, waarvan de kosten voor rekening van Oxxio zullen zijn.

Het is echt te belachelijk voor woorden dat Oxxio niet in staat is om de door Oxxio met mij overeengekomen gasprijs te hanteren en men weigert (na mijn terechtwijzing op de verkeerde stiekem verhoogde gasprijs) dit te veranderen.

DIT IS EEN GROOT BREVET VAN ONVERMOGEN EN ARROGANTIE.

Ik ben juridisch geschoold en zie een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet.

Met geïrriteerde groet,

Met vriendelijke groet,

***

Medewerker Klantenservice

Reactie van Oxxio , 13 april 2016

Beste heer,

Wat een verhaal zeg! Graag kijken we met je mee vanuit ons Webcare team wat er speelt. Jammer genoeg heb ik geen gegevens van jou.

Daarom vraag ik je vriendelijk om jouw klacht in te dienen via ons Facebook of Twitter account. Dan kijken we graag met je mee om hopelijk juridische stappen te voorkomen.

Met vriendelijk groet,

Oxxio Webcare

Reactie Frenk, 14 april 2016

Beste WEBCARE TEAM,

Geloof niet dat jullie enige toegevoegde waarde hebben! Als het op de normale manier al niet lukt dat jullie je werk goed verrichten, ga ik zeker geen omslachtige weg via Twitter of Facebook volgen. Uiteindelijk maken jullie allemaal deel uit van deze organisatie die OXXIO heet en dingen belooft die ze vervolgens niet uitvoeren of waarmaken. Oxxio mag nu kiezen .........., of uitvoering van het toegezegde of ..........., naar de rechtbank waar gelukkig verstandige mensen werken die naar de feiten kijken, geen kulverhalen verzinnen en dan een weloverwogen besluit nemen. Ja, echt ........, weldenkende mensen bestaan echt hoor!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 12 april 2016

Hierbij mijn reactie op hun belachelijke mail. Ik ben Oxxio zat.

Geachte mevrouw ***.

Ik neem geen genoegen met uw aanvullende informatie dat de tarieven in het verbruiksoverzicht indicatief zijn! Het verbruiksoverzicht geeft DUIDELIJK aan dat het de ACTUELE (en niet INDICATIEVE) tarieven (ZIE HIERONDER) zijn. En ik wens dan ook de actuele tarieven op het overzicht te zien. Juridisch zit OXXIO helemaal fout!

In uw e-mail gaf u aan het door te voeren en komt hier nu weer op terug. Met deze vreemde gang van zaken neem ik geen genoegen en ben de handelswijze van Oxxio meer dan zat.

Ik geef u hierbij drie weken de tijd om het juiste actuele gastarief te vermelden in het overzicht. Doet Oxxio dit niet binnen de genoemde termijn, dan stel ik Oxxio reeds nu voor als dan in gebreke en zal ik tot rechtsmaatregen overgaan, waarvan de kosten voor Oxxio zullen zijn.

Vertrouwende dat niet nodig zal zijn teken ik geïrriteerd,

Jouw VerbruiksUpdate over januari en februari 2016

Naam

Aansluitadres:

Actueel tarief: Stroom per kWh* is € 0,1832 normaal en € 0,1693 dal

Gas per m³* is € 0,6175

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 12 april 2016

Beste mensen ga a.u.b. beslist niet overstappen naar deze waardeloze maatschappij! Ze beloven van alles maar doen vervolgens niets. Het is één en al ellende met deze maatschappij!!!! WEES GEWAARSCHUWD voor deze ONBETROUWBARE MAATSCHAPPIJ !!!!!!!

Men stuurt je een verbruikers update waar ineens je afgesproken gastarief verhoogd is. Als je daar dan op reageert krijg je allemaal kulverhalen (lees hieronder mijn recensies hierover) en vervolgens krijg ik een mail dat ze het corrigeren. Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag een mail dat ze hun fout nu NIET gaan wijzigen, omdat het genoemde gastarief een indicatie is!!!! Wat een belachelijke maatschappij is dit toch. Een gebruikers update geven met verkeerde gastarief en wel het goed Electra tarief gebruiken. Wat heb je aan een gebruikers update die niet juist is. Zo zetten je lekker op het verkeerde been! Ja, ja dit is weer de oxxio-way. Wat voor mensen werken daar? Als je iets doet doe het dan goed en geef de juiste tarieven aan. Maar dat kunnen ze niet, willen ze niet en ergeren ze klanten met hun kul verhalen tot ze groen en geel zien.

En dan nog durven zeggen dat ze erop vertrouwen je goed geïnformeerd te hebben! Nog nooit in mijn leven zo'n stelletje rotzooi meegemaakt.

Ik adviseer iedereen die klant is bij Oxxio om met name de contracten en overeengekomen prijzen te controleren. Stiekem verhogen ze de overeengekomen gasprijs in hun update, dus de eindrekening moet je dus BIJZONDER goed controleren !!! Als je geld wil besparen moet je dus bij OXXio alles HEEL GOED controleren! Waardeloze maatschappij met een klantenservice die niet weet wat ze moeten doen. Beloven van alles maar doen gewoon waar ze zin in hebben. Ze willen je graag binnenhalen, maar als je binnen bent ben je aan de GODEN overgeleverd. WEES GEWAARSCHUWD. ALS JE ELLENDE WILT DAN MOET JE BESLIST OVERSTAPPEN!!!

Hierbij hun mailtje,

Beste heer,

In de e-mail die je van mij op 24 maart 2016 hebt ontvangen heb ik aangegeven dat het tarief voor gas zou worden aangepast op het verbruiksoverzicht. Graag wil ik hierbij aanvullende informatie geven.

De tarieven op het verbruiksoverzicht zijn een indicatie. De werkelijke tarieven waartegen jouw verbruik wordt afgerekend staan op de jaarnota. Het verbruiksoverzicht wordt niet aangepast. Mijn excuses hiervoor.

Ik vertrouw erop je zo volledig te hebben geïformeerd.

Oxxio app

Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

Met vriendelijke groet,

Alie de Vries

Medewerker Klantenservice

Oxxio

Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 29 maart 2016

Hierbij de reactie van Oxxio klantenservice op mijn mail en flut argumenten en uitwegen om hun fout te verdoezelen.

En zoals ik al gedacht had, doen ze hun werk niet, zoeken allerlei flut redenen waarom ze er niets aan kunnen doen, en ligt het nooit aan hun, weet het personeel niet waar ze mee bezig zijn en irriteert het webteam je met hun eveneens waardeloze ongefundeerde reacties, waaruit blijkt dat ze niet weten waar ze over praten. En wie weet hebben ze wel een band met Twitter en Facebook gezien hun herhaaldelijk aandringen van het gebruik van een account bij deze organisaties. Van de zotte gewoon.

Maar hieronder de reactie van de klantenservice. De inhoud spreekt voor zich! Mensen controleer alles wat Oxxio doet ............., dat is de eerste besparing die je doet op je energierekening.!! Nee, bij Oxxio moet je echt niet wezen!

Beste heer,

Naar aanleiding van het telefoongesprek op 24 maart 2016 stuur ik je deze e-mail.

Hierbij bevestig ik dat het tarief op jouw verbruiksupdate zal worden aangepast.

Excuses voor het ongemak.

Oxxio app

Inzicht in je energieverbruik en online je gegevens wijzigen? Download de gratis Oxxio App of ga naar Mijn Oxxio en regel al je energiezaken gemakkelijk zelf.

Met vriendelijke groet,

A. de V

Medewerker Klantenservice

Reactie van Oxxio , 30 maart 2016

Beste heer/mevrouw de V,

Ik lees in de e-mail vanuit onze klantenservice dat het tarief in de verbruiksupdate wordt aangepast. Is dit niet een bevestiging dat jouw verzoek hiermee wordt uitgevoerd? Als dit niet het geval is of jouw verzoek wordt hiermee niet volledig gehonoreerd, wil ik je vragen te reageren op deze e-mail. Ook kun je ons benaderen via Facebook of Twitter voor verdere stappen.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 26 maart 2016

Weer zo'n domme reactie waaruit blijkt dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn! Lees commentaar Luciano van het webcare team onder Frenk. Ze slijten hun klanten voor dom, maar de enige die dom bezig is IS OXXIO!

Ik citeer hun commentaar:

"Wat de tarieven betreft doen wij ons best deze zo duidelijk en correct mogelijk aan jou weer te geven in de verbruiksupdates. De prijs per kubieke meters, zoals door jou benoemd, kan na verloop van tijd afwijken van hetgeen je hebt afgesproken in het contract. Dit komt omdat wij als leverancier in het contract alleen de kale gasprijs per kubieke meter kunnen vastzetten.

Wij hebben geen invloed op de overige componenten die in deze eenheidsprijs het totaal vormen. Hiermee doel ik op onder andere de energiebelasting die door de overheid op gas geheven wordt"

Nee, jullie doen niet je best om het zo duidelijk en correct mogelijk aan de klant weer te geven. Jullie klungelen maar raak, weten niet waar jullie mee bezig zijn en kunnen niet eens de overeengekomen prijs weergeven en komen met belachelijke antwoorden.

Meneer Luciano, voor u ter kennis name en dat had u moeten weten, maar ja, werkzaam bij Oxxio hè, dus het verbaast mij niet. De wettelijke energiebelasting wordt door de overheid in december 2015 bepaald voor het jaar 2016 en gaat in op 1 januari 2016. Dien ten gevolge worden mijn tarieven in januari aangepast aan door de wet bepaalde wijzigingen. En dat heeft Oxxio ook gedaan. Deze tarieven gelden voor het hele jaar 2016!!! Meneer Luciano, als u uitgeslapen bent ........., het is inmiddels maart 2016, en de wettelijke tarieven worden niet tussentijds nogmaals verhoogd of verlaagt! Met andere woorden jullie zijn gewoon onnauwkeurig, verhogen zomaar mijn gastarief, weten duidelijk niet waar jullie mee bezig zijn, zijn arrogant door net te doen of jullie er niets aan kunnen doen, verzinnen onzin antwoorden om maar te doen dat jullie niet fout zitten, maar het feit is gewoon dat jullie harstikke fout zijn. Daarnaast wil ik jullie erop wijzen dat als er iets verandert, je dit ook aan de klant kenbaar moet maken. Maar ja, service kennen jullie niet, maar gelukkig ben ik goed op de hoogte hoe de gas en energieprijzen worden samengesteld........., dus u hoeft mij geen onzin te verkopen.

Hoezo wat de tarieven betreft doen wij ons best deze zo duidelijk en correct mogelijk aan jou weer te geven in de verbruiksupdates

Jullie zijn niet eens in staat om een overeengekomen gasprijs uit een contract over te nemen en dit in de berekening te gebruiken. Wat is daar nu zo moeilijk aan!!!!!

Meneer Luciano, even tussen ons, maar niet verder vertellen hoor ........., HET STAAT GEWOON IN HET CONTRACT, EN IS TE RAADPLEGEN BIJ MIJN OXXIO.

Niet dat "Mijn Oxxio" zo goed is (integendeel het is waardeloos), maar in mijn contract staat in ieder geval wel de juist overeengekomen prijs PFFFFF erg goed hoor van jullie! Over de onjuiste berekening van het maandelijks verbruik in mijn OXXIO, ga ik maar geen woorden meer aan vuil maken. Het moge duidelijk zijn dat rekenen niet jullie beste kant is! En daar waar de berekening toelichting behoeft verschuilen jullie je achter concurrentie gevoelige info. Laat mij niet lachen, de onnozelheid ten top, maar representatief voor Oxxio.

Meneer Luciano, ga nu eens de dingen doen die gedaan moet worden en kom niet meer met die flut antwoorden.

Ga jezelf voor de gek houden of de organisatie waar je voor werkt, maar mij niet!

Ben benieuwd of de klantenservice nu eens eindelijk de dingen gaat doen die ze moeten doen, en mij niet meer lastigvallen met dezelfde onzinnige kulverhalen.

Een idee misschien hoe je dit moet aanpakken.

1 - contractprijs controleren in mijn contract

2- vaststellen of het juiste tarief gebruikt is

zo neen, dan mij een briefje sturen (zoals gevraagd ) en erkennen dat jullie een fout hebben gemaakt en mij mededelen dat in het vervolg de juiste gasprijs gehanteerd wordt. Excuses zijn niet meer nodig. Mijn schuur ligt tot de nok aan toe vol met jullie excuses en dien ten gevolge stellen ze dus geen KLAP voor!

3- toch de goede gasprijs gehanteerd!. Dan zou ik graag een berekening willen ontvangen met uitleg waarom de gasprijs verschilt met de gewijzigde gasprijs van 1 januari 2016 (waarin alle wettelijke accijnzen reeds zijn verwerkt). Zo ben ik in staat uw berekening op juistheid te controleren. Mij is in ieder geval niets bekend dat een verhoging van de gasprijs (door aanpassingen van de overheid) rechtvaardigt! Toch stiekem de kale prijs verhoogt?

Zo moeilijk is dit toch niet! Stop de kulverhalen, ga nu de klacht eens goed lezen en adequaat beantwoorden. En geef antwoord op hetgeen gevraagd is. Als jullie eens doen wat jullie moeten doen dan was mijn verhaal over de gasprijs zo opgelost. Een paar minuten werk!

Maar ja het gaat gewoon de OXXIO-way. Sprookjes vertellen, niets uitzoeken of afhandelen, lekker naar elkaar wijzen en de klant uiterst irriteren met jullie handelwijze.

Mensen nogmaals ............, zoek een service verlenende energie maatschappij die zijn afspraken nakomt en dan moet je niet bij OXXIO zijn. Ik tel de dagen af tot het einde van mijn contract. DIT IS EENS MAAR NOOIT WEER.

Wat een ellende ....,, het lijkt wel of ze van een andere planeet komen!

Ik zie het antwoord graag tegemoet,

Met de meest geïrriteerde groet,

Reactie van Oxxio , 29 maart 2016

Goedemiddag Frenk.

Ik begrijp dat je reageert op een bericht van mijn collega Luciano.

Ik ga er van uit dat je een klacht had op een site zoals klacht.nl of klachtenkompas.nl, kan dit kloppen?

Ik raad je aan om je terugkoppeling aan Luciano via de betreffende website te doen. Vooral omdat wij hier geen persoonlijke gegevens van jou hebben.

Groet,

Sebastiaan

Oxxio Webcare

Reactie Frenk, 29 maart 2016

Goedemiddag Sebastiaan,

Weer zo'n waardeloze reactie. Lees eerst eens mijn reacties op deze site, voordat je antwoord op een reactie van Luciano. En wat dacht je ervan om hem even aan te spreken met je vragen .............., of ken je je eigen collega's niet! Lijkt mij de kortste en efficiëntste weg! Maar ja daar hebben jullie bij Oxxio geen kaas van gegeten! Belachelijke Organisatie! WAARDELOOS.

Met geïrriteerde groet,

Frenk

Terugkoppeling via Twitter en Facebook doe ik niet en is belachelijk voor woorden

Goedemiddag Frenk.

Ik begrijp dat je reageert op een bericht van mijn collega Luciano.

Ik ga er van uit dat je een klacht had op een site zoals klacht.nl of klachtenkompas.nl, kan dit kloppen?

Ik raad je aan om je terugkoppeling aan Luciano via de betreffende website te doen. Vooral omdat wij hier geen persoonlijke gegevens van jou hebben.

Groet,

Sebastiaan

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 23 maart 2016

Weer zo'n domme reactie van het webcare team.

Het spijt hun altijd zeer, en verwijzen naar Twitter en Faceboek voor een snelle reactie. En ja waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, maar de meeste bedrijven leren van hun fouten en dat doen jullie niet! Jullie grossieren in het maken van fouten en lossen niets op. Bij jullie wordt niet gewerkt, dan doen jullie pas als jullie naar huis gaan.

Inmiddels is mijn dossier Oxxio door de gemaakt fouten erg dik geworden! Jullie blijven fouten maken, weten niet wat nauwkeurig werken is, houden jullie niet aan de gemaakte afspraken, zijn arrogant en maken er een zooitje van!

Gelukkig ben ik juridisch geschoold en lust jullie rauw.

Ga er eens voor zorgen dat de normale weg van benadering juist afgehandeld wordt, dan is een webcare team niet meer nodig. Van de zotte om te denken dat een extra gecreëerde manier van klachten afhandeling via Twitter of facebook wel goed zal gaan. Als de normale weg al een zooitje is dan weet de klant genoeg. En daarnaast is het creëren van een extra manier (Twitter en Facebook) om klachten te behandelen niet de weg om tot oplossing te komen, maar creëert een extra mogelijkheden om nog meer fouten te maken, want zo gaat dat bij Oxxio!!

Wat een belachelijk organisatie! Ik tel de dagen af tot het einde van mijn contract. Dit was EENS MAAR NOOIT WEER. En gelukkig heb ik al heel wat mensen weten te behoeden om met jullie in zee te gaan.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frenk, 21 maart 2016

Bij Oxxio moet je echt niet wezen. Lees mijn eerdere bevindingen op deze site.

En nu gaat het verhaal weer verder en weer gaat het mis. Mensen als jullie een gebruiksupdate van Oxxio hebben ontvangen CONTROLEER DE GEBRUIKTE TARIEVEN OF DIE OVEREENKOMEN MET DE OVEREENGEKOMEN TARIEVEN!!!

Bij mij klopte het gebruikte gastarief niet!! En natuurlijk is het hoger dan het afgesproken tarief. Maar ja zoals eerder gezegd......Rekenen kunnen ze niet en je moet echt alles controleren want er kloppen zoveel dingen niet.

Hierbij mijn mail aan Oxxio

Mijne dames en heren,

Zoals al eerder uit mijn correspondentie met uw maatschappij blijkt, moet je bij Oxxio alles controleren, en dat irriteert mij mateloos! Nou ja gelukkig heb ik wel op school geleerd hoe ik moet rekenen en hoe ik netjes afgesproken bedragen moet vergelijken.

De door de u gehanteerde gasprijs is onjuist (Nou ja, onnauwkeurig werken ben ik zo langzamerhand wel van jullie gewend). De contractueel met u overeengekomen gasprijs is € 0,61346 per m3 en geen € 0,6175, derhalve zal ik jullie voorrekenen dat 109 x 0,61346 = € 66,87!

Gelieve, indien niet te moeilijk is voor U, de juiste overeengekomen gasprijs te hanteren! En goed zo, dat jullie in staat zijn om mijn elektriciteitstarieven correct weer te geven. Gaat er toch nog iets goed bij jullie. Al kijk ik ernaar uit om aan het einde van mijn contract Oxxio vaarwel te zeggen en naar een goede en service verlenende maatschappij over te stappen, waar ze wel kunnen rekenen.

Tja, en als jullie dan al een verbruiksupdate geven, doe het dan ook juist en met de juiste tarieven! Wat heb ik aan een update die niet klopt! Zoals nog wel meer zaken bij Oxxio niet kloppen! Waardeloos gewoon.

Ook maar even de app. Voor jullie gecontroleerd en die heeft wel gebruik gemaakt van het juiste tarief.

Totaal gebruik van jan tot en met gisteren 145 m3 x 0,61346 = € 88,95 (over de niet kloppende vaste leveringskosten en netbeheerkosten zal ik het maar niet meer over hebben, waar daar heeft u al onbevredigend op geantwoord en heeft u uzelf voor gek gezet)

Totale kosten deze periode

€88,95Verbruik

€11,73Vaste leveringskosten

€31,57Netbeheerkosten

€132,26Totale kosten

De berekening van je totale energiekosten in deze periode houdt

Graag ontvang ik van u de schriftelijke bevestiging dat u in het vervolg in uw schrijven (update) de overeengekomen tarieven zult gebruiken.

Ik weet dat het moeilijk voor Oxxio is, maar toch …………, wie weet kunt u uw eigen energie een keer gaan gebruiken en gaat u het licht zien!

Met geïrriteerde groet,

Mensen wees gewaarschuwd. Wil je ellende en ergernis stap dan over naar Oxxio en maak deel uit van die geweldige organisatie ....... MAAR NIET HEUS!!

Reactie van Oxxio , 23 maart 2016

Beste Frenk,

wat jammer om te lezen dat de tarieven niet kloppen! Natuurlijk is het altijd belangrijk om onze informatie te controleren. Waar er gewerkt wordt, kunnen fouten worden gemaakt. Als dit ook het geval is dan willen we dit graag samen met je oplossen. Als u zo snel mogelijk een reactie van ons wilt ontvangen, dan kun je ons ook benaderen via Facebook en Twitter.

Groet,

Esther

Medewerkster Oxxio Webcare

Reactie van Oxxio , 25 maart 2016

Beste Frenk,

Erg jammer om te lezen dat jouw ervaringen met Oxxio zo negatief zijn. Ik hoop dat je begrijpt dat dit zeker niet onze bedoeling is. Met de door jou genoemde punten kan ik me echter wel iets voorstellen van jouw gevoel hierin.

Wat de tarieven betreft doen wij ons best deze zo duidelijk en correct mogelijk aan jou weer te geven in de verbruiksupdates. De prijs per kubieke meters, zoals door jou benoemd, kan na verloop van tijd afwijken van hetgeen je hebt afgesproken in het contract. Dit komt omdat wij als leverancier in het contract alleen de kale gasprijs per kubieke meter kunnen vastzetten.

Wij hebben geen invloed op de overige componenten die in deze eenheidsprijs het totaal vormen. Hiermee doel ik op onder andere de energiebelasting die door de overheid op gas geheven wordt.

Mijn advies betreft de tarieven is om deze op de jaarnota te controleren waar nodig. Mocht je van mening zijn dat hierop verkeerde tarieven worden toegepast, staat het je vrij hierop een correctie aan te vragen. Ik ga er van uit dat dit niet nodig is maar zo ben je in ieder geval op de hoogte van de opties hierin.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer