Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Ontevredenheid ten top
Marc Triel, 14 maart 2017

Ik kan mijn klacht het best beschrijven door mijn laatste mail hieronder toe te voegen. Het komt erop neer dat Oxxio mij in de kou laat staan door een fout van Oxxio zelf en ik nu met een boete zit van € 100. Oxxio heeft aangegeven alles bij de overstap te zullen regelen maar dit is niet gebeurd. Doe je voordeel met dit verhaal!

Beste heer / mevrouw,

Na laatste (onderstaande) email heb ik inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. De mail was onbevredigend (understatement) en de het telefonisch contact nog minder bevredigend. Het lijkt erop of Oxxio wel hoort wat ik schrijf en zeg maar maling heeft aan de financiele consequentie die ik nu op mijn bord krijg, veroorzaakt door Oxxio. Ik word vaak geprezen om mijn engelen geduld maar het is Oxxio inmiddels gelukt dat ik dit geduld heb verloren in deze kwestie. Ik ben dan ook voornemens deze klacht bij de ACM en de geschillencommissie neer te leggen. Voorwaarde is dat ik formeel bezwaar heb gemaakt tegen de vermelde boete ad € 100,-.

Ik zal hierna (in chronologische volgorde) nog eenmaal aangeven waar Oxxio de fout heeft gemaakt, tevens heb ik van alle eerdergestuurde mails de historie toegevoegd. Ik heb inmiddels meerdere malen aangegeven waar de fout is ontstaan en ik met twee energieleveranciers een contract zou hebben.

- Op 20 januari 2017 heb ik via internet een overstap aangevraagd van energieleverancier. Huidige leverancier is BudgetEnergie. De nieuwe leverancier wordt Nuon.

- Op 28 januari 2017 word ik door Oxxio opgebeld of ik naar hen wil overstappen (omdat het bij Oxxio nóg goedkoper kan). Ik geef aan dat ik net ben overgestapt naar Nuon. Volgens de mevrouw van klanten service Oxxio aan de telefoon is dit geen probleem en kan ik gewoon overstappen naar Oxxio. Ik vraag expliciet of dit dan wel goed gaat en dit wordt positief bevestigd. Mijn vraag kan m.i. niet duidelijker: Oxxio zal zowel budget energie als Nuon opzeggen. Sterker, ik hoef helemaal niets te doen. Oxxio zou het allemaal regelen.

- Op 13 februari 2017 ontvang ik een mail van Nuon of ik de meterstanden door wil geven. Dit vind ik vreemd en stuur in dezelfde week een mail naar Oxxio met de vraag of dit wel goed gaat.

- Op 17 februari word ik door Oxxio gebeld met de vraag of ik klant wil worden bij Oxxio...??? Ik geef aan dat ik het vreemd vind dat ik deze vraag krijg omdat ik al klant ben geworden. Het heeft elkaar kennelijk gekruisd. Maar nu ik de verkoper bij Oxxio toch aan de telefoon heb leg ik de situatie uit. Ook deze meneer verzekerd mij dat het allemaal wel goed zal gaan en ik mij geen zorgen hoef te maken. Een geruststellende boodschap zou je zeggen.

- Op 21 februari 2017 krijg ik onderstaande mail binnen waarin wordt aangegeven dat ik mij bij 2 energieleveranciers heb aangemeld en dat er een opgezegd moet worden wat zal resulteren in een boete! Ik geloof niet wat ik lees. Dit zou Oxxio doen!

Hierop heb ik de klantenservice gebeld en werd door de betreffende dame aangegeven dat een zodanige opzegging nooit gedaan kan worden door een energieleverancier. Ik ben dus verkeerd geinformeerd. De dame heeft het inmiddels uitgezet binnen de organisatie (met kenmerk: XXXX) en gaat het gesprek dd 28 januari 2017 opvragen om na te gaan wat er gezegd is. Dit vind ik positief omdat ik weet dat ik de situatie heel duidelijk heb aangegeven in dat telefoongesprek.

- Vervolgens met Nuon gebeld om na te gaan of het geen misverstand is en Nuon wellicht toch is opgezegd. Helaas is dit niet het geval en start Nuon op 25 februari 2017 met leveren. Zoals het er nu uit ziet gaat Oxxio een dag later leveren (26 februari 2017). Nuon heeft aangegeven dat Oxxio dus de levering na 1 dag over zal nemen en ik inderdaad van Nuon een boete zal krijgen van 2 x € 50 = € 100.

- Inmiddels is duidelijk dat Oxxio 3 dagen heeft geleverd en ik per heden klant ben bij Nuon. Nuon heeft kennelijk wel mijn contract gestart en is gaan leveren per 28 of 29 februari. Nuon heeft dit in gang gezet maar hadden zij dit niet gedaan dan zou ik een boete krijgen van Nuon omwille van voortijdige opzegging. Om nogmaals te benadrukken: veroorzaakt door Oxxio doordat zij mij niet goed heeft geinformeerd tijdens het telefonisch gesprek (dd 28 januari 2017) waarbij ik klant ben geworden bij Oxxio. Ik moet eerlijk bekennen dat ik oprecht ga twijfelen of er door Oxxio integer is gehandeld. Laten we vooralsnog uitgaan dat het een fout is van de medewerker bij de klanten service. Laat Oxxio dan ook de hand in eigen boezem steken en de boete laten komen te vervallen. In mijn laatste telefonisch contact (dd 10 maart 2017) werd aangegeven dat het niet mogelijk is om de boete te laten vervallen maar dat is natuurlijk onzin. Het is puur een kwestie van willen.

Ik heb tevens aangeboden om uiteindelijk toch klant te zijn bij Oxxio maar dat zij dan ook de boete moet overnemen van Nuon. Dit was geen mogelijkheid voor Oxxio.

Wat ik hierboven heb beschreven met alle frustatie, moeite en tijd van dien verdient niet de schoonheidsprijs van voornamelijk Oxxio. Ik word er voornamelijk heel verdrietig van. Ik zal de mail correspondentie ter review van Oxxio aanbieden op vergelijkingssites om in ieder geval anderen te behoeden voor dit soort praktijken.

MVG,

Reactie van Oxxio , 16 maart 2017

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het versturen van je klacht. Helaas hebben we geen gegevens waarmee we inhoudelijk op je klacht kunnen reageren. Wil je ons een bericht sturen via Facebook en/ of Twitter? We helpen je dan graag verder en we bekijken graag de mogelijkheid om tot een goede oplossing te komen.

Groet,

Esther

Oxxio webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
bijna 400 euro verkeerde eindnota
GM Versteeg uit Joure, 1 maart 2017

In december kreeg ik een jaarnota van 285 euro bijbetalen die door wisseling van lopende contract bij oxxio naar een automatische verlenging van oxxio verkeerd is opgemaakt.

Erg veel telefoontjes en ook mailtjes gestuurd maar blijkbaar geen capabele mensen bij de helpdesk helaas. Uiteindelijk heb ik maar de automatische incasso terug geboekt en daarna zelfs een nota met aanmaningskosten gekregen.

Eindelijk 1 persoon van oxxio aan de lijn gekregen die wel verstand heeft ( ja echt die bestaat dus wel?) een jaarafrekening gekregen van 105 euro retour. We praten dus over bij 400 euro **** door oxxio !!!

Excuus is zwak en geen vergoeding van telefoon kosten overigens beantwoord door dezelfde persoon die eerder mijn bezwaar niet juist heeft behandeld.

Ik heb inmiddels andere leverancier gezocht, ik hoop dat mijn eind afrekening nu niet zoveel moeite gaat kosten.

Reactie van Oxxio , 3 maart 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor je review. Erg vervelend om te lezen dat het zo veel moeite voor je heeft moeten kosten en jammer dat je inmiddels bent overgestapt. Onze excuses dat het zo heeft moeten lopen. Mochten er op dit moment nog vragen zijn of zaken lopen, kan je ook altijd contact met ons opnemen via Facebook & Twitter. Ik hoop voor je dat het soepeler gaat in de toekomst.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindnota
Raymond uit Kampen, 18 februari 2017

Het is verschrikkelijk . Ben net wakker geschrokken van de jaar nota die binnenkwam kan hem geen eens openen. Maar moet even 450 euro bij betalen en het maand bedrag gaat naar de 200 euro de oxxio app is ook klinklare oplichting ben al bijna 1 jaar bezig om een goed overzicht te krijgen over ons verbruik we zijn met ze 3en 2 volwassen en 1 kind van 5 we zijn alleen in de avond uren thuis dit hebben we nog nooit mee gemaakt we hebben ons laten verleiden door die tablet die betaal je zo 3x terug waar is onze bescherming als burger zijnde? We worden gewoon leeggezogen door dit bedrijf niet normaal geen goed woord voor over .. zodra wij over kunnen stappen doen we dat meteen en nee heb geen twitter en facebook en dure 0900 nummer gaan we ook niet bellen schandalig op deze manier handelen wij voelen ons zwaar opgelicht.

Dus mensen doe eerst goed research scheeld een hoop centjes en wij laten bet hier ook niet bij zitten en ga er werk van maken.

Reactie van Oxxio , 21 februari 2017

Beste Raymond,

Wat een nachtmerrie! Zonde dat je een bijbetaling hebt waardoor ook het maandbedrag omhoog gaat. We gaan hierover graag met je in gesprek. Wel is het zo dat we dit langs de kanalen kunnen doen die je zelf benoemd. Ik kan me voorstellen dat je liever niet via een betaald nummer contact met ons opneemt. Om die reden bieden we Facebook en Twitter als gratis alternatieven. Ik hoop dat je één van deze kanalen weet te vinden.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalige service...
Esther, 17 februari 2017

Vorig jaar hebben wij gas en elektra bij Oxxio afgesloten. Vanwege een wijziging in de privé omstandigheden hebben we onze woning opgezegd. Wij wisten dat hier een boeteclausule van 50 euro aan vast zat. Nu blijkt dat Oxxio deze boete twee keer incasseert, namelijk één keer voor gas en één keer voor elektra. Ik noem dit pure oplichting!

Reactie van Oxxio , 20 februari 2017

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op jouw review van 17 februari 2017.

Wat vervelend dat je er niet van op de hoogte was dat we voor beide producten een opzegvergoeding in rekening brengen. Houd er rekening mee dat dit in principe twee losse overeenkomsten zijn, die ook apart van elkaar kunnen worden opgezegd. In onze voorwaarden vermelden we dan ook dat de opzegvergoeding per energieproduct wordt berekend.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit meer oxxio
H.Saksik-Gaouzi uit Enschede , 17 februari 2017

Sinds november 2015 zat ik bij oxxio en betaalde ik maandelijks €130. In dec. 2016 kreeg ik een brief dat ik €297 moest terug betalen omdat ik teveel had verbruikt en dat mijn maandbedrag vanaf 2017 €164 zal worden?! Wij hebben een nieuwbouwhuis uit 2010 en we wonen daar met z'n tweeën. 164 euro lijkt mij een beetje veel voor 2 mensen, daarom was ik dus ook overgestapt. Kreeg afgelopen week een brief door de bus met een eindafrekening van €533. Belachelijk!! Als je belt krijg je geen fatsoenlijk antwoord. T enige wat ze kunnen zeggen is Tjah je bent overgestapt, je krijgt dan een boete van 150. Oke die boete snap ik nog maar in totaal heb ik in 1 jaar tijd €2390 betaald alleen aan oxxio!!!! Nooit meer!! Ik adviseer anderen om geen gebruik te maken van oxxio!

Reactie
avatar
Paul Spruijt uit Rotterdam , 21 februari 2017

Heb hetzelfde probleem gehad met oxxio. Ben nooit thuis. Stook nooit. Zelfs niet in de winter. En moest 2300 euro bijbetalen over 1 jaar. Maandbedrag was al 100 euro. Standen kwamen niet overeen. Zodra het contract over is, nooit meer oxxio. Kan het mensen niet vaak genoeg zeggen. 

Reactie van Oxxio , 21 februari 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Rot dat je op een bijbetaling stuit bij de eindnota. We lopen graag voor je na wat hiervan de oorzaak is. Wil je ons hiervoor benaderen via ons kanaal op Twitter of Facebook. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio app
Chantal, 16 februari 2017

Al een jaar vul ik netjes de meterstanden in in de oxxio app. Heel handig en iedere keer zie ik weer dat ik tien tot vijftien euro heb bespaard. Hartstikke fijn natuurlijk en uiteindelijk staat de eindstand op meer dan 150 euro bespaard. Maar dan krijg ik de eindafrekening via email; of ik 169 euro kan betalen want ik heb meer verbruikt. Pardon!?! Dat is meer dan 300 euro veschil!!! Klein beetje verschil had gekund, maar dit... onbegrijpelijk. Overal wordt gepromoot dat je gebruik kunt maken van de app want dat is handig dan heb je inzicht. Nou echt niet. Klantenservice kan je niet helpen en zelfs het personeel geeft als antwoord: tsjah zelfs ik zit niet bij oxxio omdat het een waardeloos bedrijf is met ***praktijken!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete door verhuizing
Marc , 3 februari 2017

Ik een paar dagen geleden had ik geen enkel negatief gevoel bij of over Oxxio totdat ik aan gaf te gaan verhuizen en daardoor mijn contract niet mee wenste te nemen.

Jammer dat als je gaat samen wonen met iemand die al een contract heeft bij een andere energie leverancier je je contract niet zonder boete kunt opzeggen.

Ik snap het als je overstapt binnen je contract maar dit is een gemiste kans.

Begrijp me a.u.b. goed het gaat me niet over de boete maar over de manier waarop.

Ik had beter kunnen overstappen dan word je beloond en deze beloning is hoger dan de boete.

Met vriendelijke groet,

Marc

Reactie van Oxxio , 7 februari 2017

Hoi Marc,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de boete! We brengen deze in rekening omdat het contract eerder wordt beëindigd dan we bij de start van de overeenkomst samen zijn overeengekomen. Daarbij kunnen we de energie zoals ingekocht voor jouw contract niet opnieuw aanbieden tegen dezelfde prijs aan een ander, dit omdat de tarieven inmiddels zijn veranderd. Als je hier nog vragen over hebt, kun je ons ook benaderen via Facebook of Twitter. We staan je graag te woord!

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Reactie Marc , 7 februari 2017

Beste Oxxio,

Nogmaals het gaat mij niet om de boete maar de manier waarop. Niet beters te weten is er niet veel verandert in de tarieven. Maar ik zit me eigen toch weer op te winden. Dus ik ben helemaal klaar met Oxxio want jullie doen toch wat jullie het beste uit komt. Er staan niet voor niets zoveel negatieve reacties op deze site.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte service en levering
Louis Vromans, 21 januari 2017

Aan de negatieve reacties te zien zie ik er van af om een contract met Oxxio aan te gaan. De tarieven zijn aantrekkelijk maar dat voordeel wordt door de onbetrouwbaarheid van dit bedrijf geheel teniet gedaan. Ik kijk uit naar een andere leverancier.

Reactie van Oxxio , 24 januari 2017

Beste Louis Vromans,

Hoewel we natuurlijk liever een andere inhoud teruglezen, wil ik je bedanken voor het delen van jouw ervaring. Jammer om te vernemen dat wij vanwege negatieve reacties niet de leverancier van jouw keuze worden.

Graag overtuigen we je alsnog van de betrouwbaarheid van onze klantenservice, bijvoorbeeld langs de online kanalen. Je kunt ons 'ter kennismaking' bijvoorbeeld een bericht versturen via Facebook of Twitter, we staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaring klantenservice en TOON
Paul uit Hoeven, 17 januari 2017

Na een gesprek bij mij thuis door 2Oxxio medewerkers ben ik akkoord gegaan met een contract omdat daar bij ook een TOON bij werd geleverd.

Een medewerker bij mij binnen beoordeelde nog dat dit geen probleem is met mijn Nefit ketel.

Toen de TOON installateur langs kwam bleek dat dit niet mogelijk was om te communiceren met mijn modulerende ketel van Nefit.

Hij is weer vertrokken en heeft de TOON weer mee genomen.

Ik heb de klantenservice benaderd maar deze vind het jammer maar doet er verder niks aan. Ik heb om compensatie gevraag maar dat doen ze niet.

Ze geven me een telefoonnummer van TOON ( Eneco) .

Deze bevestigen mijn verhaal maar doen ook niets.

Het is eventueel mogelijkmom zelf een converter er tussen te zetten a €60,--

Reactie van Oxxio , 18 januari 2017

Beste Paul,

Bedankt voor jouw bericht. Zonde dat het niet gelukt is om Toon bij je te installeren. Wil je ons hierover benaderen via ons account op Facebook of Twitter. Graag gaan we hierover met je in gesprek.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opgelicht! over de 1000 euro nooit teruggekregen
Djo, 13 januari 2017

Ik ben compleet opgelicht door oxxio! Ik zat bij hun toen ik 3 jaar terug woonde op jac p. Thijjsepark 257 in naarden. Nog geen jaar gewoond daar. Standen doorgegeven na half jaar. Terug van vakantie. Rekening van anderhalf duizend euro op de mat! Unbelieveble! Ik ben kleinverbruiker! Standen waren geschat. Uiteindelijk met verhuizing overgestapt. Eindafrekening recht op over de 800 terug van oxxio! Ooit een cent gezien? NIKS NOPPES NADA! Is een dure verhuizing geworden & een duur jaartje gooi door oxxio! Duur 0900 Bellen heeft gewoon geen nut! Je word door jan en alleman afgescheepd zonder oplossing! & zonder geld terug te krijgen waar ik recht op had & onterecht dik had moeten betalen! NOOIT MEER OXXIO! Wat een oplichters! Is me duur komen te staan!

Reactie van Oxxio , 17 januari 2017

Beste heer, mevrouw,

Dat is geen fijn bericht. Ik maak hieruit op dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Uiteraard stemmen we je graag positiever. Hopelijk geef je ons de mogelijkheid om dit voor je uit te zoeken. Wil je ons een bericht via Facebook, of Twitter sturen? Dan gaan we er direct mee een de slag.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Djo, 17 januari 2017

Beste oxxio. Dank voor uw reactie.

Echter heb ik geen facebook of twitter & geen ruimte in mijn abbo om 0900 te bellen. (Zo komen jullie denk ik meteen van de meeste klachten af want mensen kunnen er dan niks mee).

Ik had contract gegevens van toenertijd al vermeld dus even nachecken lijkt me geen grote moeite. (Alhoewel ik de resterende teruggaaf nooit heb gehad omdat dan gezegd werd door jullie klantenservice dat het contract beeindigd was en dus niet in te zien) op die manier ben ik afgepoeierd en nooit meer wat gezien van het resterende tegoed van de teruggaaf. Het ging om jac p. Thijssepark 257 in naarden. Contract stond op naam van D.feddema & was in 2013-14.

Graag reactie via mijn email.

lavitaebella7@outlook.com

(Was ten tijde van het contract bij jullie djoke_jayden@hotmail.com maar die bestaat niet meer.)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Toch maar niet.....!!
avatar
Wim Herweijer, 8 januari 2017

Stond op het punt om over te stappen maar gezien alle negatieve reacties ben ik gaan twijfelen.

Bijvoorbeeld een reactie van Oxxio dat je per twitter of facebook moet reageren. Laat ik nu allebei niet gebruiken!

Dus ga nog even verder zoeken. Keus genoeg.

Reactie van Oxxio , 12 januari 2017

Hallo,

Het kan natuurlijk prima zo zijn dat je geen gebruik maakt van Facebook of Twitter. Dat betekent niet dat we je niet helpen. Neem gerust contact met ons op via 0900-5566777 of zorg dat je hier via deze site de juiste klantgegevens achterlaat, zodat we direct kunnen meekijken.

Ik hoop dat we je dan alsnog kunnen overtuigen om voor ons te kiezen!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio, slecht bedrijf
Martijn uit Zoetermeer, 1 januari 2017

Oxxio is een energieleverancier, die slechte service levert. De app werkt praktisch nooit, zei zeggen dan dat het aan jou ligt. Het ene jaar werkte het sleccht en het andere jaar ineens helemaal niet meer en dat terwijl er bij mij niets veranderd is. Er word gezegd dat er geen gegevens van verbruik zichtbaar zijn, zou toch wel zo moeten zijn in het tweede jaar. Ik had gevraagd om mijn maandelijkse lasten niet te verlagen ondanks mijn lage verbruik. Dit werd toch gedaan, na contact te hebben gehad zeggen ze dat hier niets over bekend is. Klachten worden slecht behandeled, nu ook weer een reclame om je te lokken met de app. DIe app werkt nooit!!! Ik had een aanbieding met ipad en energie zuinige attributen. Voordat je die zaken in huis hebt, ben je een hoop telefoontjes aan het plegen. Ze sturen je van het kastje naar de muur. Heel onduidelijke communicatie. Trap er niet in mensen! Ik heb een 3 jarig contract, helaas moet ik nog 1 jaar wachten. Slechtse energieleverancier die ik ooit heb meegemaakt.

Reactie van Oxxio , 13 januari 2017

Hallo Martijn,

Dat is niet best allemaal zeg. Rot dat we bij jou voor zoveel onduidelijkheid en ontevredenheid hebben gezorgd. Dat spijt ons. We zien graag dat je het komende jaar met een beter gevoel klant van ons bent. Wil je daarom je contactgegevens naar ons toesturen via een privé bericht op Facebook, zodat wij je verder kunnen helpen?

Je kunt ons natuurlijk ook bellen via 0900-5566777.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Martijn uit Zoetermeer, 13 januari 2017

Nee, nemen jullie maar is contact op met mij over de telefoon!! Ik heb helemaal geen zin meer om via een format te reageren. Gaan jullie eerst maar is je zaken regelen!!!!

Reactie Ruta uit Heemskerk, 3 februari 2017

Hallo. Ik heb oxxio ook. Maar de app werkt perfect op samsung tab.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
kleine wijziging kost heel veel tijd en ik kom nog geen steek verder(2)
Aken van, 15 december 2016

N.a.v. mijn eerdere review (zie 7-12) heb ik een snelle reactie ontvangen van Oxxio.Helaas wordt voorgesteld via facebook of twitter contact op te nemen maar die gebruik ik niet ; alléén via mail. Ook gisteren (8 dec.19:15) wederom via de mailhulplijn van Oxxio uitgebreid mijn situatie willen uitleggen maar wat ik eigenlijk al verwachtte: "Oeps,er is iets misgegaan , we hadden een KLEIN technisch probleem." Ik denk dat het een structureel probleem is en gewoon nooit werkt......(aantal dagen er na meerdere keren opnieuw geprobeerd maar nog steeds "Oeps,er is iets misgegaan enz.)

Overigens nog terzijde:Oxxio let op uw Nederlands ; er staat nu op op deze klantenservice-site "HET LICHT AAN ONS" i.p.v. "LIGT" foei!

Ik hoop spoedig ,tegen beter weten in , gewoon een mail te kunnen sturen met mijn probleem en dat het snel definitief wordt opgelost!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
kleine wijziging kost heel veel tijd en ik kom geen steek verder(2)
Aken van, 9 december 2016

N.a.v. mijn eerdere review (7-12) heb ik een snelle reactie ontvangen van Oxxio.Helaas wordt voorgesteld via facebook of twitter contact op te nemen maar die gebruik ik niet ; alléén via mail. Ook gisteren (8 dec.19:15) wederom via de mailhulplijn van Oxxio uitgebreid mijn situatie willen uitleggen maar wat ik eigenlijk al verwachtte: "Oeps,er is iets misgegaan , we hadden een KLEIN technisch probleem." Ik denk dat het een structureel probleem is en gewoon nooit werkt......(vandaag 9 dec. 13:35 nog exact hetzelfde!)

Overigens nog terzijde:Oxxio let op uw Nederlands ; er staat nu op op deze klantenservice-site "HET LICHT AAN ONS" i.p.v. "LIGT" foei!

Ik hoop spoedig ,tegen beter weten in , gewoon een mail te kunnen sturen met mijn probleem en dat het snel definitief wordt opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Sjonny, 15 oktober 2016

na 400 euro voorschot te hebben betaald is het niet mogelijk om hiermee achterstallige rekeningen te betalen, als je bij oxxio een achterstand hebt kan je beter je borst maar nat maken want ze gaan je goed dwars zitten... ik word 3 keer per dag gebeld zelfs na uitleg hoe de achterstand is ontstaan en ik er verder niets aan kan doen, elke keer door een andere medewerker die niet mijn verhaal weet dus elke keer alles weer opnieuw vertellen en telkens komt het op het zelfde neer, dat gezien mijn privé situatie ik de achterstand niet kan opbrengen dus zonder onnodige kosten gewoon de borg kan gebruiken waarvoor ik hem betalen moest...niet dus!! Hier gaat oxxio niet mee akkoord toch vreemd dat ik die borg voor zulke dingen moest betalen. Nu is er al 58 euro voor niets bij de rekening opgekomen en ligt het zonder pardon bij een incassobureau terwijl het een super makkelijke oplossing was. Ik ben overgestapt als u een fijne energieleverancier wil raad ik deze als LAATSTE aan!!

Reactie van Oxxio , 18 oktober 2016

Beste Sjonny,

Wat zonde om te lezen dat je al overgestapt bent. Allereerst moet ik je mededelen dat we een waarborg niet gebruiken voor een openstaande saldo die ontstaan is door niet betaalde rekeningen. Een waarborg keren we voor het einde van het contract uit, als er minstens 1 jaar lang netjes betaald is zonder dat we een incassotraject hebben opgestart. In alle andere gevallen keren we de waarborg binnen maximaal 6 weken uit, nadat alles betaald is inclusief de eindnota als het contract stopgezet is.

Met vriendelijke groet,

Esther

Oxxio Webcare

Reactie Sjonny, 18 oktober 2016

Hallo Esther,

Na 1 jaar? Vorige week aan de telefoon werd mij 10 weken verteld. Allemaal nieuwe dingen waar waarschijnlijk weer meer kosten achter weg van gaan komen.

Bedankt oxxio!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
flore meppelink, 1 oktober 2016

Beste,

Ik heb een vraag. Na een eenjarig-contract te hebben gehad bij oxxio stap ik over naar een andere energieleverancier. Op tijd aangegeven, alles goed geregeld, vorig jaar 1 september ingegaan, dit jaar zou het per 1 september eindigen. Wat ik niet begrijp is dat het automatisch een maand later overgezet wordt, wat betekent dat ik bij mijn eindrekening nog een maand extra betaal. Vind het niet helemaal juist gezien ik daarvoor €128,- betaal terwijl er nog geen €28,- verbruikt is. Los van het feit dat ik gewoon recht heb op dit geld, vind ik het niet eerlijk dat dit automatisch mag gebeuren terwijl het contract per 1-09-2016 beeindigd zou zijn!

Reactie van Oxxio , 3 oktober 2016

Beste Flore,

Dank voor het delen van jouw ervaring. Ik snap dat er verwarring bij je ontstaan is over de einddatum van je contract.

Tot wanneer we verbruik in rekening brengen, is mede afhankelijk van de datum waarop een nieuwe leverancier de levering van energie van ons overneemt. Om de situatie goed te kunnen beoordelen, wil ik je vragen om contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter en ons via die weg je klantgegevens toe te sturen. Dit kan door middel van een privé bericht. We helpen je dan snel verder!

Met vriendelijke groet,

Robin, medewerkster Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mirakel, 12 september 2016

NIET DOEN NIET DOEN NIET DOEN

het lijkt geweldig maar 1 dag te laat met betalen en meteen 40 euro administratiekosten. Ik moest voor de 8e van de maand betalen, maakte het de 7e over. Intussen duurde de verwerking bij oxxio een week en was ik dus te laat. Hoppa, 40 euro er bovenop en na 4 weken heen en weer corresponderen geen stap opgeschoten maar wel een incassobureau ingeschakeld

Meterstanden inleveren of niet, ze schatten je jaarrekening en dus veel te veel in rekening brengen en als je dan uiteindelijk met veel moeite geld terug krijgt mag je er maanden op wachten. Heel slecht bedrijf met waardeloze medewerkers. Het zijn gewoon ***. Doe het niet, hoe aantrekkelijk het ook lijkt

Reactie van Oxxio , 13 september 2016

Beste,

Balen dat je herinneringskosten hebt moeten betalen!

Echter gaat dit niet om 1 dag dat die kosten er direct bijkomen. De eerste herinnering is gratis in een jaar en bij de 2e herinnering komen er kosten bij. Er wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van het overmaken, aangezien dat 2 werkdagen kan duren. Een week is dan ook erg lang, maar het kan een uitzondering zijn. We zien anders graag je klantnumemr tegemoet via Facebook of Twitter, zodat we het nogmaals na kunnen kijken. Ik verwacht dat de situatie anders is, anders hadden we wel zo coulant geweest om tot een oplossing te komen.

Zonde dat de meterstanden geschat zijn op de jaarnota. Als je de standen in Mijn Oxxio noteert, is dat voor eigen gebruik. Was dat het geval? Via het opnameverzoek zien we de standen graag, dan worden ze wel meegenomen op de jaarnota. Daarnaast maken we een correctie op basis van de juiste standen en meestal is dit binnen 2 weken in orde en ontvang je het geld ook binnen die termijn. Mogelijk speelden er andere zaken waardoor je er langer op hebt moeten wachten, wat natuurlijk spijtig is.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Reactie van Oxxio , 13 september 2016

Beste.

Wat vervelend dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met Oxxio.

Een aantal zaken bevreemd mij wel. We brengen na 1 herinnering normaliter niet direct 40 euro incassokosten in rekening. Dit zou ik dus graag willen nakijken. Wel bij veelvuldig herinneren. De eerste herinnering is in iedere situatie gratis.

Opzettelijk de meterstanden schatten doen we niet bewust. Dit gebeurd pas wanneer we ze absoluut niet binnen hebben gekregen. Meterstanden doorgeven kan via diverse kanalen. Zijn de meterstanden op de jaar- of eindnota toch geschat? Kunnen deze, binnen een tijdsbestek van een aantal maanden, nog altijd worden gecorrigeerd.

Graag kijk ik dus naar jouw persoonlijke situatie. Echte heb ik geen gegevens om dit te kunnen uitvoeren. Zou je zo vriendelijk willen zijn deze opmerkingen opnieuw aan ons toe te sturen via ons Facebook of Twitter account?

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Corner uit Rotterdam, 29 januari 2017

Ook wij zijn er in getrapt bij Oxxio. Eerst wordt bij de overstap hele lage kosten aangegeven maar dan ga je betalen. Wij hebben aangegeven dat wij niet een volledige maand wilden betalen bij het overstappen, maar Oxxio berekent gewoon de hele maand. In feite betaal je dan twee keer. Bij andere leveranciers zoals Greenchoice hoef je de maand waarin je overstapt niet te betalen en wordt dit verrekend op de eindnota. Beide bedrijven vallen onder Eneco, wel raar eigenlijk dit verschil. Toen werden wij door de klantenservice van Oxxio zo agressief benaderd dat wij van het geheel verder af zagen. Meteen twee keer 50 euro opzeggingsvergoeding in rekening gebracht en ook meteen 40 euro aanmaningskosten. Dit is iets wat wettelijk helemaal niet mag. Eerst moet er een brief/e-mail gestuurd worden dat er mogelijk 40 euro in rekening gebracht gaat worden als je je niet aan de betalingstermijn houdt. Dit zijn wettelijke regels! Dit hebben zij bij mij niet gedaan en ik wil dit ook niet betalen. Verder willen zij ook geen betalingsregeling aanbieden, maar als je wordt bestookt door een computer die dan via een bandje aangeeft dat je via de klantenservice wel een betalingsregeling kan worden afgesproken dan zakt je broek af. Dirk.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Żaneta, 9 september 2016

Ik ben sinds feb 2013 klant bij oxxio ik betaalde toen €127 per maand in 2016 kreeg ik een eindafrekening van €2.298 terug van Oxxio te krijgen . Precies om 20.06.2016 tot nu toe heb ik geen betaling mogen ontvangen. Want iedere twee weken hoorde ik dat moet nog even wachten. Belachelijke situatie. Geen goede medewerkers.

Reactie van Oxxio , 9 september 2016

Beste Żaneta,

Inderdaad erg vervelend om zo lang op een teruggave te moeten wachten. Graag ga ik voor je na waarom de uitbetaling van d eindnota uitblijft. Wil je ons hiervoor benaderen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we aan de hand van jouw gegevens verder kijken.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio

Reactie Żaneta, 9 september 2016

Wat een k....t situatie. Als jullie klanten te lang met betaling zijn,oxxio gelijk stuurde na een incassobureau. En toen plus €40. Leuk om te horen. Maar voor teruggave van oxxio moeten we wachten??? Al drie maanden!!??? Hoe lang nog??? Duurt ongeveer een of drie maanden !!??? Heb ik herinneringen gestuurd naar oxxio nou heb ik vetelijken reden oxxio na incassobureau te sturen en ook juridische stappen te ondernemen. Dat betekent dat ik dus moet het doen .

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
d dronrijp, 21 augustus 2016

k ben op een zaterdag middag gebeld..door medewerker..k had betaling achterstand..na gekeken alles betaald k had vlg deze een eind afrekening ontvangen....niet dus ...nog ongeveer 1300 euro terug betalen....vorig jaar nog dubbel glas in mn woning geplaatst.zachte winter....2 wkn geleden...nog niets gehoord verder geen brief etc..k heb na overstap oxxio het bedrag hoog gehouden..k kreeg jarenlang geld terug..en nu ineens zoveel terug betalen...

Reactie van Oxxio , 25 augustus 2016

Beste, heel vervelend om dit te lezen. Ik kan de bijbetaling nu zo niet verklaren, maar uiteraard zoeken we het graag verder uit. Stuur in dat geval gerust even een bericht via Twitter of Facebook naar ons, zodat we ermee aan de slag kunnen.

Hartelijke groet,

Oxxio webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
D. Blijenberg, 8 augustus 2016

Gebeld met oxxio. Krijg een medewerker aan de telefoon die ontzettend bot en kortaf was. Een wijziging was nog niet verwerkt bij de gkb waardoor per ongeluk een termijnbedrag van 191 euro is overgeboekt naar oxxio ipv naar essent. Probeer nu t geld terug te krijgen dit zou vorige week al gebeuren zoals een medewerker beweerde. Vrijdag weer gebeld was nog altijd niet terug gestort. Vandaag weer gebeld en moet nu in een keer tien dagen wachten waardoor ik ontzettend in problemen kom. Was aan t denken volgend jaar weer terug over te stappen naar oxxio maar niet als ze onjuiste toezeggingen doen en ook geen begrip tonen en me tot daartoe ook nog eens heel onvriendelijk te woord staan.

Reactie van Oxxio , 10 augustus 2016

Beste heer/mevrouw Blijenberg,

Wat een rot situatie zeg. Hiervoor mijn verontschuldiging.

Ik zou hierin graag bemiddelen en kijken of ik dit proces kan versnellen. Jammer genoeg beschik is niet over jouw NAW gegevens. Wil je zo vriendelijk zijn om jouw klacht opnieuw voor te leggen via ons Twitter of Facebook account? Dan helpen we je via die weg verder.

Met vriendelijke groet,

Webcare Oxxio

Reactie D. Blijenberg, 13 augustus 2016

Via fb gereageerd. Kreeg wel snel een reactie terug daar moet ik eerlijk in zijn. Weer een verzoek ingediend ingediend. Maar versnellen ging niet. Donderdag as moet t op mijn rekening staan uiterlijk. Heb er weinig vertrouwen in maar fingers crossed. Dus tot nu toe niet opgelost helaas. .

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eelco Henderichs, 5 augustus 2016

Wat een ellende zeg dat oxxio. Telefonisch wordt beloofd dat contract oxxio ingaat op moment dat contract nuon afloopt. Doordat hun mails mbt nieuwe contract in spam folder kwamen en ik niet verwachtte al zo snel mail te krijgen, heb ik dus gemist dat zij vroegtijdig mijn nuon contract hebben opgezegd. Dat resulteert dus in opzegboete. Reactie oxxio: eigen schuld dikke bult, had mijn spam folder maar in de gate moeten houden.

Verzoek dus om voicelog om eens na te gaan wat de afspraken rond mijn overnamen zijn. Krijg ik nu te horen dat ik deze zelf niet mag inzien/luisteren. Zij gaan t beoordelen of ze conform afspraken gehandeld hebben ALS ze de voicelog kunnen vinden. Klinkt als een reactie van een bedrijf dat wat te verbergen heeft

Zij noemen zichzelf klantvriendelijk. Laat me niet lachen

Reactie Frenk, 5 augustus 2016

Ja, Oxxio dus. Meest klant onvriendelijke maatschappij, beloven van alles maar alles gaat fout. Ik adviseer iedereen die met oxxio in zee gaat, doe alles schriftelijk, want daarmee heb je bewijs als het misgaat (en dat gaat het bijna altijd!!). Ik tel de dagen af dat mijn contract met Oxxio is afgelopen. Of laat de mondelinge afspraken bevestigen! Je kan oxxio niet mondeling vertrouwen, maar het beste en goedkoopste is om NOOOIT met Oxxio in zee te gaan. Er zijn gelukkig nog energie maatschappijen die wel doen wat ze schriftelijk of mondeling beloven.

Reactie van Oxxio , 7 augustus 2016

Beste heer Henderichs,

Als het goed is hebben we er inmiddels voor gezorgd dat jouw klacht is opgelost :-)

Sorry voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

Webcare Oxxio

Reactie Eelco, 8 augustus 2016

Oxxio heeft zich inmiddels van haar goede kant laten zien.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
sara, 31 juli 2016

Als je Oxxio blokkeert op je rekening kunnen ze geen geld meer afschrijven... ben je te laat daarmee dan STORNEREN of dit zelf doen of je bank bellen die inmiddels ook bekend zijn met de praktijken van deze *** !!

Reactie van Oxxio , 2 augustus 2016

Beste,

We schrijven niet voor niets af. Tenzij er iets onterecht loopt, maar telefonisch geven we je aan wat de oplossing is. Vandaar dat ik je review niet goed begrijp, want als je geen klant bent schrijven we uiteraard niet zomaar af. Als je wel klant bent lijkt het mij logisch dat we incasseren. Mocht je er verder vragen over hebben of het e.e.a. na willen kijken dan vernemen we het graag via 1 van onze contactkanalen.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
sara, 31 juli 2016

KIES NOOIT VOOR DEZE *** OXXIO HET KOST JE MEER GELD EN DEURWAARDERS DIE NA EEN VEEL TE HOGE AFREKENING OOK OP JE AF WORDT GESTUURD..... TROOST ........ DEURWAARDERS ZIJN HET OOK MEER DAN ZAT OM VOOR DEZE *** NOG SERIEUS TE BEMIDDELEN...

Nog een waarschuwing de colporteur kan met zijn tablet aan je deur alle overeengekomen voorwaarden veranderen ... dat is mij overkomen.... ook zijn zg privenummer bij eventuele problemen later met Oxxio is niet meer in gebruik of ... de #### neemt gewoon niet op!!

Reactie van Oxxio , 2 augustus 2016

Beste Sara,

Zo dat is nogal een bericht. De gemoederen zijn hoog opgelopen zo te merken. Wat spijtig om te vernemen dat je problemen hebt (gehad) met betalen en dat wij het hebben overdragen aan een deurwaarder.

Dit gebeurt niet zomaar, daar moeten een paar herinneringen en verdere berichten aan te pas komen.

Mochten we toch nog iets voor je kunnen nakijken of doen dan vernemen we het via 1 van onze contactkanalen.

Met vriendelijke groet,

Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
GOVERDE, 8 juli 2016

Op 2-7-2016 komt er een colporteur aan de deur met de mededeling of ik soms interresse heb om over te stappen naar OXXIO.,.,.,

Ik heb hem mijn laatste jaarafrekening laten zien van E.O.N met daarop mijn verbruik van gas en elektra.

GAS verbruik 2084 kub en eletra 2491 kwh... en betaalde hiervoor 160 EURO per maand.

Ook vertelde ik hem,wanneer ik over zou stappen,dat op 18-12-2016 moest zijn ,omdat dan mijn contract bij E.O.N. zou eindigen.

Meneer was zeer hulpvaardig ,

Hij berekende mij voor,dat ik met hetzelfde verbruik minstens 20 euro per mnd goedkoper uit was en dat overstappen op 18-12-2016 geen probleem was,want ik zou nog opgebeld worden voor verificatie van de gegevens en moest dan ook mijn overstapdatum aan telefoniste opgeven.DIT HEB IK INDERDAAD ALLEMAAL KEURIG GEDAAN.

Maar nu breekt na 3 dagen mijn klomp

Krijg een e-mail ....BEDANKT VOOR UW AANMELDING....UW MAANDTARIEF IS 157 EURO PER MND>

EN PER 31 JULI KRIJGT U UW ENERGIE VAN ONS ...WIJ VRAGEN AAN U OM EEN PAAR DAGEN DAARVOOR UW METERSTANDEN AAN ONS OP TE GEVEN..

WAT EEN ARROGANTIE WAT EEN BEDRIEGERIJ!!! IK ZOU DIE COLPORTEUR NOG EENS GRAAG AAN MIJN DEUR ZIEN,

DAN ZAL IK HEM ER AAN NAGELEN. IK HAD TEGEN HEM GEZEGD

DIT KAN ALLEMAAL IN ONS ZO" POLITIEK CORRECT NEDERLAND"IK HEB HET NU MAAR PER AANGETEKENDE BRIEF VERSTUURD >>MENSEN KIJK UIT >>>>>MIJDT OXXIO>>>>EEN VRESELIJK ZOOITJE

Reactie van Oxxio , 11 juli 2016

Beste heer/mevrouw,

Allereerst wil ik je bedanken voor jouw bericht en de keuze voor Oxxio. Graag licht ik je toe hoe de berekening van jouw maandbedrag tot stand komt na de aanmelding bij ons. Dit wordt gedaan op basis van het historisch verbruik op een adres. Je kunt dit vooral zien als globale indicatie zonder dat hierbij specifiek wordt gerekend met de tarieven van het door jou gekozen contract. Klinkt wellicht onlogisch, zal in de toekomst misschien veranderen maar voor nu is dit wel hoe het is.

Neemt uiteraard niet weg dat het bovenal jóúw voorschotbedrag blijft. Wij geven een advies op basis van het verleden. Ben je zelf, samen met onze adviseur, tot een ander bedrag gekomen op basis van jouw laatste jaarverbruik en de tarieven uit het door jouw gekozen contract, staat het je volledig vrij het door ons voorgestelde maandbedrag aan te passen. Dit kun je doen via Mijn Oxxio of benader ons via Facebook of Twitter. Met jouw persoonlijke gegevens kunnen we je ook bester van dienst zijn. We helpen je graag verder!

Ik hoop dat het misverstand hiermee uit de wereld is.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Reactie Frenk, 13 juli 2016

Tsja Oxxio he. Het is inderdaad een zooitje daar. Ze beloven veel maar uiteindelijk krijgen ze niets gedaan. Waardeloze maatschappij. En mijn advies ..........., doe alles wat je doet per mail (schriftelijk). Je zult die schriftelijke correspondentie later nodig hebben als het fout gaat en dat gaat het meestal. Ik kijk uit naar het einde van mijn contract. Voor mij ook "EENS MAAR NOOIT WEER"

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
H de Lang, 30 juni 2016

Nadat m'n man was overleden wilde ik bij oxxio alleen maar een ander rekeningnummer doorgeven ivm betaling van de termijnen. Dit heeft in totaal een aantal telefoontjes gekost van een gemiddelde duur van drie kwartier. Uiteindelijk moest ik een nieuw contract nemen, de net beheerder zou via oxxio ingelicht worden. Dit was op 15 juni dit jaar. Nu heb ik een brief liggen van de net beheerder dat ik geen leverancier zou hebben..... En dreig dus afgesloten te worden. Bedankt oxxio

Reactie Monique, 1 juli 2016

Als ik u was zou ik het contract stopzetten en zeker overstappen naar een ander! Bij oxxio werken mensen die zo worden opgeleid om chaos en verwarring te scheppen. Ze zijn dom en gooien gewoon de hoorn erop! Je krijgt geen verantwoordelijke aan de telefoon en de medewerkers zelf weten helemaal niks en zeggen maar wat. Zelf een dubbele afrekening gehad en ze zeggen doodleuk dat ik de rekening niet snap. Nou die snap ik dondersgoed. Ik wens u veel sterkte en wijsheid!

Reactie van Oxxio , 4 juli 2016

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op jouw bericht van 1 juli 2016.

Allereerst gecondoleerd met jouw verlies. Dit zal een nare tijd voor je zijn, waarin je niet zit te wachten op obstakels bij het wijzigen van de tenaamstelling en het rekeningnummer. We bieden onze excuses aan voor de gang van zaken en lossen dit natuurlijk graag zo snel mogelijk voor je op. Wil je een e-mail sturen naar het adres online@oxxio.nl? Je kan mijn naam in de e-mail vermelden, dan zorg ik ervoor dat alles spoedig in orde is.

Groet,

Marije

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer