Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Klantenservice?
Ed, 6 augustus 2019

In verband met verhuizing wilde ik graag informatie om mijn huidige contract mee te nemen of een nieuw contract af te sluiten. Via de website van oxxio een chat moeten opstarten aangezien er nergens een telefoonnummer van de klantenservice te vinden is. In deze chat krijg je om de 5-15 minuten per vraag een antwoord. Al met al heb ik voor 5 vragen langer dan een uur moeten “chatten”. Het enige antwoord wat je krijgt is dat er geen nummer van de klantenservice wordt gegeven omdat het op dit moment te druk is om te bellen. Later pas vertelde deze “persoon” dat het niet mogelijk is omdat oxxio alles via chat en online probeert op te lossen. Hier wilde ik geen genoegen mee nemen maar na een uur moest ik toch toegeven. Er is niemand telefonisch bereikbaar. Slecht dus als je het klantenservice noemt. Dit is namelijk geen service. Ook via de oxxio app een “chat” opgestart met de vraag of ik telefonisch contact kon krijgen want dat was het advies van de operator op de website maar nu 23:00 uur is er nog geen antwoord gegeven via de app terwijl de eerste berichten rond 14:00 verstuurd zijn. Ik heb nog niet eerder zo’n slechte klantenservice ervaren bij een serieus bedrijf. Als je iets van service wilt of verwacht kies dan niet voor oxxio is mijn advies. Zodra mijn jaarcontract afloopt ga ik ook direct weg naar een ander die wellicht iets meer kost maar dat heb ik er zeker na deze ervaring voor over.

Reactie van Oxxio , 7 augustus 2019

Hi Ed,

Dat duurde inderdaad wel heel erg lang en is absoluut niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor!

Bij Oxxio doen we (het liefst) alles digitaal. Maar als jij graag even gebeld wilt worden, dan hoort de medewerker dat gewoon te doen. Daarom zal ik deze review zeker even delen. Ook is de reactietijd even niet zoals het hoort, door de drukte die we plots ervaren. We doen uiteraard ons uiterste best om dit te verbeteren.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dat waarderen we enorm!

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Foutief overzicht meer of minder verbruikt
avatar
I.M. van Weert, 5 augustus 2019

Slordig als je in het maandoverzicht bij "Jouw stroomverbruik" ter vergelijking met juli 2018 alleen maar het verbruik van "Stroom normaaltarief" aangeeft en "Stroom daltarief" vergeet. In het staafdiagram lukt het wel om ook het daltarief erbij te tellen.

Reactie van Oxxio , 6 augustus 2019

Hi, dat is inderdaad niet echt netjes. We kijken hier dan ook graag even naar. Stuur je ons even een chatberichtje via de Oxxio App of een Facebookberichtje? Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio absoluut niet doen!
Y uit Apeldoorn, 25 juli 2019

Ik heb echt spijt dat dit mijn leverancier is geworden. 3 jaar bij engie gezeten en hier nooit problemen gehad, jaarlijks rond de 400 euro terug gekregen op mijn eind afrekening. Sinds mijn overstap naar oxxio is alles fout gegaan. Ik woon alleen en zou qua stroom een verbruik hebben van een 5 persoonshuishouden, gas word in de zomer amper verbruikt en toch is de ene maand 20m3 en de maand erna 45m3. Oxxio hier ook over opgebeld en dan vooral voor het stroom verbruik, zij verwijzen je door naar de netbeheerder en waarom? Dit is jullie werk!! Ze laten je alles zelf uitzoeken en vangen zelf lekker de volle rekeningen.

Mijn ervaring met oxxio? Slechter kan het haast niet.

Mijn advies? Kijk alsjeblieft ergens anders en sluit echt niks af hier.

Reactie van Oxxio , 29 juli 2019

Hoi, wat een vervelende kwestie. Ik snap heel goed dat je ontevreden bent. Mijn excuses hiervoor. Wij kunnen dit prima voor je uitzoeken! Neem daarom alsjeblieft nogmaals contact met ons op. We maken je dan weer tevreden. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichting eerste klas
Chris uit Utrecht, 24 juli 2019

Ik heb nu al 4x met Oxxio gebeld betreffende mijn contract en 4x wordt er gezegd dat ik nog een vast contract heb. Vervolgens word ik er door kennissen op gewezen dat Oxxio het stilzwijgend verlengd, maar wel de variabele tarieven in rekening brengt. Bel ik nog een keer op blijkt het ook zo te zijn en de klantenservice weet opeens nergens iets vanaf. OPLICHTERS!!!!!!

Reactie van Oxxio , 25 juli 2019

Hi Chris,

Wat een gedoe zeg. Stuur alsjeblieft even een chatberichtje via de Oxxio App en vraag naar mij. Dan ga ik er persoonlijk naar kijken.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Help desk ? Welke Helpdesk
Jan hoffman, 24 juli 2019

Ik heb al meerdere jaren een contract met Oxxio niet omdat het de goedste was maar omdat de service goed was en afrekening eigenlijk foutloos verliepen tot het moment dat ik zonnepanelen kreeg mijn afrekening niet bleek te kloppen.(Geverifieerd door onafhanklijke derde partij) Contact gezocht met de helpdesk, dat kan helaas alleen via chat . Nog nooit ben ik zo onbeschoft van het kastje naar de muur gestuurd . Niet een keer antwoord gekregen op mijn argumenten waarom ik vind dat de jaar afrekening fout is , geen mogelijk om door de muur van arrogantie heen te komen , geen mogelijkheid om de klacht te escaleren . Je moet het doen met antwoorden geschreven door een robot die inhoudelijk niets voorstellen . Het taal gebruik en de manier van afsluiten van mijn klacht doen eerder denken aan een slecht cabaret dan een klantenservice met oog voor de klant. Ik ben dermate bot behandeld dat we na al die jaren bij Oxxio besloten hebben over te stappen naar een andere leverancier met wel een goed opgeleide en bereikbare Helpdesk

Reactie van Oxxio , 25 juli 2019

Beste heer Hoffman,

Wat een vervelende ervaring. Mijn welgemeende excuses hiervoor. Wij begrijpen u goed en lossen uw klacht graag op. Neem daarom nogmaals via de chatfunctie contact met ons op en vraag alstublieft naar mij. Ik help u dan persoonlijk verder!

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onterechte contractafsluiting en de gevolgen daarvan
G. Van Tongerloo uit Zeist, 23 juli 2019

Half juni heeft de nieuwe buurman zijn energiecontract overgeschreven naar een andere leverancier. Hij heeft daarbij per ongeluk mooi mijn huisnummer overgeschreven, zonder dat ik dat wist. Ik kreeg toen van Oxxio dat ik mijn contract verbroken had, boetes daarvoor moest betalen en ik kreeg een afrekening. Na veel speurwerk heb ik de buurman zijn nieuwe leverancier contact met Oxxio laten opnemen om alles terug naar de oorspronkelijke situatie te zetten. Dit is nog steeds niet allemaal gebeurt, stroom zie ik wel de metingen, gas helemaal niets. Ikmheb een afrekening met boetes gekregen, brieven dat ik geen boetes moet betalen, maar het bedrag inclusief boete is geïncasseerd, ondanks toezeggingen. Het maandbedrag was ineens 30% hoger omdat de afrekening enkel over de winterperiode ging en ik moest bijbetalen (ik zou in november heel veel terugkrijgen in de oorspronkelijke situatie wegens isolatie en zonnepanelen). Nu is enkel een raar maandbedrag voor stroom geïncasseerd. De situatie is voor mij totaal onoverzichtelijk geworden, persoonlijk direct contact met Oxxio is niet mogelijk. Ik kan hier helemaal niets aan doen, hoe kan zoiets nu gebeuren dat een onbekende je contract kan stopzetten zonder dat je dat weet. Ik zou graag telefonisch iemand van Oxxio aan de lijn krijgen die dit kan oplossen zodat alles weer bij het oude wordt.

Reactie van Oxxio , 23 juli 2019

Beste heer/mevrouw Van Tongerloo,

Bedankt voor de review. Het komt inderdaad vaker voor dat contracten noodgedwongen worden stopgezet, omdat een andere leverancier door een fout de levering heeft overgenomen. Helaas is dit niet te vermijden en jij zit uiteindelijk met de rompslomp. Wanneer een levering eindigt wordt er altijd een eindnota opgemaakt. Wanneer de levering weer is hersteld wordt ook het maandbedrag weer herberekend. Ik kan goed begrijpen dat dit hierdoor allemaal wat onoverzichtelijk wordt. Wij leggen je graag uit hoe de situatie nu precies is. Neem dus zeker nog even contact met ons op via Facebook, Twitter, de chat in de Oxxio app of de live chat op onze website. We staan voor je klaar.

Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geterroriseerd door Oxxio
Dhr. R. Wassenberg uit Tilburg, 18 juli 2019

Vele malen ben ik afgelopen 2 maanden gebeld door een anoniem nummer. Ik neem deze in principe niet op, maar na een keer of 45 (1 a 2 keer per dag) heb ik vandaag toch opgenomen. Dat is nodig om bij Ziggo aan te kunnen geven dat je door het stalkende bedrijf niet meer gebeld wilt worden en ze op een zwarte lijst te kunnen zetten. Het blijkt dus Oxxio te zijn met een mooi bod. Ik geef direct aan de dame aan de telefoon aan geen belangstelling te hebben en niet meer gebeld wens te worden. Ik sta in het bel-me-niet-register. 'O dat maakt niet uit hoor, u bent klant bij ons geweest en dus mogen we u 5 jaar lang bellen als we willen ' is het antwoord. 'Maar vooruit, als ik een mooi bod accepteer zullen ze niet meer bellen, anders wel' krijg ik te horen. Dat is je reinste chantage en dat gaf ze zelf ook schoorvoetend toe. 'Maar we zijn toch heel gezellig?' Uiteindelijk krijg ik lachend te horen dat ik het recht van verzet te horen krijg. Absurd, zulke medewerksters dien je direct weg te sturen! En Oxxio, stop met stalken aub!

Reactie van Oxxio , 19 juli 2019

Beste heer Wassenberg,

Wat onwijs vervelend. Dit is zeker niet de bedoeling. Daarvoor dan ook onze oprechte excuses. Om dit te kunnen stoppen willen we vragen om via Facebook, Twitter of de Oxxio App even contact met ons op te nemen. Dan zorgen we er ook voor dat de medewerkers hierop worden aangesproken.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klantvriendelijkheid
Mevrouw P. Fraenk-Groise uit 's Gravenhage, 17 juli 2019

Oxxio heeft een termijnbedrag aangegeven van 161eur per maand. Naar aanleiding wat wij verbruiken heeft mijn partner telefonisch contact opgenomen voor het wijzigen van het termijn bedrag naar 100eur per maand met ingang van 16 april 2019. Vervolgens ontvingen wij een nota van 161eur. Via de chat heb ik laten weten dat het niet klopt. De medewerker gaf aan dat nota op 24 april was opgemaakt en niet aangepast kon worden.

Ik was niet eens met de beslissing en heb ook de schriftelijke bevestigingen en bewijzen naar Oxxio toegestuurd.

Daarna ontving ik een mail dat ik zelf de keuze had gemaakt om het te verlagen en niet aangepast kan worden op een onbeschofte toon.

Ik hield voet bij stuk dat wij niet verantwoordelijk waren voor een niet tijdig doorvoeren van de wijziging in hun systeem.

Na het versturen van deze reactie via de mail, kreeg ik geen reactie Oxxio en ik was nog steeds in afwachting.

Vervolgens zijn er incassokosten berekend van 40 EUR, terwijl mijn bezwaar nog niet was afgehandeld wat ik naar mijn mening niet redelijk was. En heb ook schriftelijk bezwaar gemaakt over de onterechte incassokosten...weer geen reactie.

Daarna ontvingen wij diverse mails dat het teruggedraaid zal worden maar de incassokosten zijn terecht(nu wel, hoe dan?).

Het afgesproken is bedrag was direct voldaan aan Oxxio en vermeld dat wij niet eens zijn met de incassokosten. Weer geen reactie.

Een week erna ontvingen wij een sms dat er een betaling openstaat van 101 EUR (61 EUR + 40 incasso), terwijl een toezegging is gedaan...

Ik heb gechat met Oxxio en nogmaals het verhaal verteld. In de chat heb ik diverse vragen gesteld, waarop de medewerker aangaf...ik heb geen antwoord voor je ( ik ken de medewerker niet dus waarom 'je') en we gaan de incassokosten niet terugboeken.

Ik laat het niet hierbij zitten en ik zal andere stappen ondernemen zodat mijn bezwaar serieus wordt genomen.

Reactie van Oxxio , 18 juli 2019

Beste mevrouw Fraenk-Groise,

Wat een onwijs vervelende situatie voor u. Onze welgemeende excuses. Ik wil u vragen om nogmaals via de chat contact met ons op te nemen en naar mij te vragen. Dan kijk ik hier persoonlijk naar. Ik sta voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
WORD GEEN KLANT BIJ OXXIO
Yasmin uit Amsterdam, 10 juli 2019

Ik ben meer dan een jaar lid bij Oxxio en mijn maandbedrag is verhoogd van 70 naar 105 euro. Prima, als dit klopt. Om uitleg te vragen nam ik contact op via de chat. Nadat mij een uitleg was gegeven door middel van een geknipt en geplakt stukje tekst gaf ik aan dat dit niet van toepassing was op mij en of dit mij duidelijker uitgelegd kon worden. De persoon op de chat was ronduit onbeschoft. Het antwoord op mijn vraag was: Lees je wel?

Pardon?? Lees ik wel? Wat zijn dit voor een teksten? Ik ben (WAS nu) een klant bij Oxxio en ik dien met respect behandeld te worden. Dit heb ik ook aangegeven in de chat en het gevolg was dat ik werd genegeerd. Ik heb de naam van de persoon in kwestie gevraagd maar ook daar kreeg ik geen reactie op.

Ik ben gelijk overgestapt naar EnergieDirect waar ik wel beschaafd te woord wordt gestaan.

Ik heb foto's van het gesprek gemaakt., ik kan deze echter niet toevoegen.

Reactie van Oxxio , 12 juli 2019

Hey Yasmin,

Wat vervelend om te lezen dat het gesprek op deze manier is verlopen. Dit is zeker niet onze manier van communiceren. Om dit in behandeling te nemen wil ik je vragen om dit verder toe te lichten via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter. Lukt dit niet? Dan mag je ook mailen naar klantenservice@oxxio.nl.

Vragen of opmerkingen? Wij horen het graag.

Groet, Joey

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vaag
Mies, 2 juli 2019

Ik vind Oxxio heel onduidelijk.

Eerst al steeds gedoe met de app die niet werkt , dan komen dingen niet goed door, rare bedragen. De jaarafrekening vind ik vrij omslachtig. De nota komt niet overeen met de maandbedragen van de app. De ene keer is belasting wel inbegrepen de andere keer niet. Ik kan niks terug zien van mijn verbruik van vorig jaar dus moet er maar vanuit gaan dat de jaarnota klopt adhv de slimme meter. Ik heb in februari toestemming gegeven om in te zien, maar heb daardoor totaal geen zicht op alles van vorig jaar hierdoor. Op de chat wordt ik netjes te woord gestaan en wordt het uitgelegd, dus daar heb ik niks negatiefs over, maar ik vind het zelf iets waar ik niet duidelijk de vinger op kan leggen. Misschien ligt het aan mij, maar mijn ervaring met andere aanbieders is anders. Daarom stap ik ook over. Sorry Oxxio.

Reactie van Oxxio , 3 juli 2019

Hi Mies, dat vinden we heel erg jammer. Maar we begrijpen je. Omdat we je graag alle duidelijkheid geven en samen de jaarnota met je willen nakijken, wil ik je vragen om nogmaals contact met ons op te nemen. We staan voor je klaar! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Cashback niet op jaarnota
Nicoline Driessen uit Utrecht, 31 mei 2019

Ik heb de jaarnota gekregen van Oxxio,

maar de beloofde cashback van € 100,- staat er niet op.

Gelukkig heb ik het contract van de verlenging bewaard.

Ik ben benieuwd hoe Oxxio hier op gaat reageren. Jammer wel dat ik hier over moet gaan bellen, chatten of mailen..

Ik verwacht van een grote maatschappij dat dit soort dingen professioneel zijn geregeld. Maar nee..

Reactie van Oxxio , 4 juni 2019

Hoi Nicoline,

Dat is natuurlijk verre van handig en had niet mogen gebeuren. Heel goed dat je het contract nog hebt bewaard. Je kunt dit contract nog even via de chat of via één van onze social media kanalen doorsturen. We kunnen er dan voor zorgen dat je alsnog de cashback ontvangt van ons. We gaan er achteraan voor je!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Foute informatie
Bianca uit Hilversum, 15 mei 2019

Je krijgt foute tariefinformatie aan de telefoon.

Ik heb een contract afgesloten waarbij voor stroom een dal- en normaaltarief in vermeld staan. Ik wil naar enkeltarief, maar dat kon pas gewijzigd worden als de levering was gestart (hoe slim, want dan ben je dus al klant). Dat heb dus gedaan. Na de wijziging zou ik een nieuw gewijzigd contract krijgen met de aangepaste tarieven. Na 4x gebeld te hebben en de afgesproken tarieven nog gecheckt heb en deze telefonisch bevestigd te hebben gekregen, nog geen aangepast contract gezien. Nog een week wachten dan maar. Vanochtend dan toch weer gebeld waar mijn nieuwe contract bleef, bleek dat de tarieven die ik telefonisch had afgesproken niet meer te gelden (die waren natuurlijk nu hoger). En ze konden het contract niet meer aanpassen, maar daar kwamen ze pas achter na veel zoekwerk. Ondertussen zit ik al 40 minuten aan de telefoon! Frustratie! Ik denk erover om mijn contract op te zeggen, want ik ben zeer teleurgesteld in de afhandeling hiervan. 4x tarieven telefonisch gecheckt! En bevestigd gekregen! Niets op papier krijgen, maar ondertussen de tarieven wel verhogen, waar je dus niets van afweet! SCHANDE!

Reactie van Oxxio , 17 mei 2019

Hi Bianca,

Dat is vervelend zeg, want telefonisch hadden we het enkeltarief alvast kunnen geven. Een nieuw contract is in dit geval nooit mogelijk. Maar dat de tarieven hoger liggen, dat klopt niet. Want bij de aanmelding hoort een dubbel- en enkeltarief. Als je dit achteraf wijzigt naar dubbel of enkel, is dat altijd dat tarief. Natuurlijk kan de belasting worden verhoogd, maar het basistarief staat gewoon vast.

Ik ben dus bang dat dit op een misverstand berust en daarom wil ik je vragen om via de Oxxio App een chatberichtje te sturen en naar mij (Wilco) te vragen. Want dit is niet de bedoeling en ik snap de frustratie enorm. Excuses voor het ongemak, miscommunicatie en ik hoor graag van je.

Groet, Wilco, Oxxio Wecare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Erg tevreden!
Bas Vroegop uit Sint Maartensdijk, 6 mei 2019

Erg tevreden over Oxxio! Via gaslicht.com overgestapt en ze zijn alle afspraken netjes nagekomen. Bij vragen tussendoor snel reactie, via Messenger / Oxxio app maar voor mij geen probleem. Na aflopen contract binnen 2 dagen de eindafrekening binnen. Erg tevreden en zeker weer een optie voor volgend jaar!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
cashback ... jaja ...
richard, 2 mei 2019

In april 2018 ging ik een jaarcontract aan met Oxxio vanwege lage tarieven en een interessante cashback. In de eindafrekening ontbrak echter de cashback. Na eindeloos gechat en gemail met Oxxio bleek aanvankelijk dat ze het vergeten waren en ik binnen 3-4 weken het bedrag op mn rekening kon verwachten. Na een maand nog niets ontvangen en maar weer s contact opgenomen. Nou, naar die cashback kon ik fluiten. Het bleek dat ik mn contract te vroeg had opgezegd: dat liep tot tot 5 april 2019, en ik was per 1 april overgestapt naar een nieuwe leverancier. Want die 1 april (geen grap) stond ook als einddatum in mn contract met Oxxio, maar kennelijk stond in de welkomstmail die ik ooit van Oxxio had ontvangen dat de einddatum naar 5 april 2019 is verschoven. En wie bewaart een welkomstmail? Ik niet … Kortom, 5 dagen te vroeg opgezegd, € 230 misgelopen …. en denk maar niet dat Oxxio even waarschuwt van hey, je gaat je gaat je cashback verliezen. En het feit dat ik er zelf achteraan moet om uit vinden hoe het precies zit ondanks de toezegging dat ik die cashback alsnog zou ontvangen geeft aan dat de klantenservice rijp is voor verbetering

Reactie van Oxxio , 7 mei 2019

Beste,

Vervelend om te lezen dat het op deze manier is gelopen. Wij begrijpen natuurlijk dat dit onduidelijk kan zijn. Zoals je inderdaad aangeeft in jouw review staat de startdatum vermeld in de welkomstmail.. Om deze reden kunnen wij de cashback niet als nog uitbetalen. Het is uiteraard wel vreemd dat je te vroeg bent overgenomen, aangezien wij de einddatum doorgeven aan de nieuwe leverancier. Je zou even kunnen checken bij de nieuwe leverancier of er daarbij iets mis is gegaan.

Heb je vragen of wil je hier op terug komen? Neem dan zeker even contact met ons op.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht contact en nooit een oplossing
Jordy van der wolde uit Groningen, 29 april 2019

Ik loop nu al meer dan een jaar met Oxxio in de clinch over een bedrag wat ik van hun terug moet krijgen.

Word telkens verwezen naar een 3e partij (deurwaarder) die hun zonder mij bericht ervan te geven ingeschakeld hebben over het orginele te betalen bedrag, welke later bleek niet te kloppen en nu ik geld terug moet krijgen klopt er telkens iets niet bij hun systeem.

De mensen op de klantenservice zijn ronduit onbeschoft (gelukkig neem ik de gesprekken nu op)

Er mag nu wel eens een oplossing komen.

Dit is een bizar voorval wat maar weer eens laat zien hoe de consument genaaid word.

Probeer zelf maar eens een jaar geen rekening te betalen aan de Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet nakomen aanbieding
ME, 15 april 2019

Ik heb een aanbieding voor een nieuw contract gekregen via de chat van oxxio en bevestigd dat hij akkoord was. Vervolgens moest het volgens oxxio via de telefoon bevestigd worden. Na enkele weken en twee keer aangegeven te hebben dat ik niet gebeld was maar weer eens navraag gedaan in de chat.

Excuses dat we u vergeten zijn maar helaas geldt de aanbieding niet meer?! PARDON.....

Zelfs een klacht ingediend maar helaas de cashback van €150.- die u beloofd is krijgt u niet meer.

Ik kan er niet bij, een aanbieding doen en vervolgens na een eigen fout aangeven dat ze hem niet meer kunnen geven......

Ik stap over!

Reactie van Oxxio , 17 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wij zijn er inderdaad van op de hoogte dat het aanbod per chat een dag later niet meer aangeboden kan worden. De cashback wijzigt namelijk dagelijks, wij kunnen niet beloven dat wij op een andere dag nog dezelfde cashback kunnen bieden. Uiteraard kijken wij graag even wat er mogelijk is wanneer het om een fout vanuit Oxxio gaat door bijvoorbeeld: niet bellen. Stuur je ons even een berichtje?

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie ME, 17 april 2019

Ik heb twee keer in de chat gevraagd waarom jullie niet bellen om uiteindelijk te horen dat de cashback niet meer geldig is. Compleet absurd.

Kijk maar naar de chat van klant 37867006

Ik hoor graag anders stap ik alsnog over.

Reactie ME, 19 april 2019

Beste oxxio, als je vraagt om een bericht zou je dan ook willen antwoorden?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dat doe je toch geen 2e keer
Edwin Knook, 14 april 2019

in het verleden klant geweest bij oxxio, onlangs hoorde ik reclame van ze en was stomverbaasd dat ze nog bestonden. uit nieuwsgierigheid even op de site gekeken en ze zijn alleen maar erger geworden met hun cashback actie. Als je de site even GOED leest kom je erachter dat je helemaal geen contant geld terug krijgt maar wordt er een bedrag afgetrokken van je veel te hoge rekening. Toen Oxxio zich niet aan hun verplichtingen hield faalde de jaarrekening op te maken en mij een hoop geld terug te betalen en het maandelijks voorschot aan te passen ben ik destijds voortijdig van leverancier overgestapt. Zelfs toen wilde ze een vergoeding voor het voortijdig verbreken van 2 contracten terwijl er alleen sprake was van 1 leveringsovereenkomst voor Gas en elektriciteit. Dit heeft mij een dikke map aan aanmaningen en beloftes van gerechtelijke stappen opgeleverd maar ook die beloftes zijn ze nooit nagekomen. Sindsdien ben ik tevreden klant bij Greenchoice

Reactie van Oxxio , 17 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Vervelend om te lezen dat je het op deze manier hebt ervaren maar ik leg het graag even uit. Een cashback is inderdaad een korting die verrekend wordt op jouw jaar/eindnota. Wij vertellen nergens dat dit een bedrag is dat je contant van ons terug krijgt. Tevens krijg je een opzegboete per product wanneer je je contract verbreekt. Onder een product verstaan wij stroom of gas. Onder 1 contract vallen beide producten en krijg je dus per product een opzegvergoeding. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te informeren.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een afrader
Ellen, 10 april 2019

Dit was -bij gratie- de tweede keer dat ik overstapte naar Oxxio. Wat een drama. App werkt voor geen meter, moest na twee weken leuren om mijn termijnbedrag aan te passen er zelf achter komen dat mijn nieuwe abonnement nog niet ‘aangezet’ was. Beloofden het aan te passen, gebeurde gewoon tot twee keer toe niet. Daarna kon ik alsnog mijn bedrag niet aanpassen. Dat hoefde ook niet meer, want ik ben snel overgestapt. Krijg ik wel een dikke rekening. Stelletje .......

Ik krijg vandaag van de nieuwe leverancier een mailtje met gegevens en binnen 2 seconden kom ik op een pagina waar ik alles aan kan passen. Hoe moeilijk kan het zijn? Nog nooit problemen gehad bij een andere leverancier. Oxxio, jullie hoeven mij nooit meer te bellen... (of te mailen :-)

Reactie van Oxxio , 17 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Balen dat het tijdens de start van jouw contract op deze manier is verlopen. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling geweest. Het termijnbedrag is in de app met 10% te verlagen of met 40% te verhogen. Is dit niet genoeg? Dan helpt onze service-crew jou graag verder met het wijzigen van het termijnbedrag.

Wanneer je overstapt binnen de contractperiode brengen wij inderdaad een opzegboete in rekening. Dit staat ook in de voorwaarde van jouw contract.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te informeren.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Ellen, 17 april 2019

Beste Oxxio,

Ik denk dat u niet goed gelezen heeft dat de app niet werkte dus viel er niets te verlagen plus dat ik niet kon inloggen omdat mijn abonnement nog niet omgezet was. Na contact te hebben gehad met een medewerker die het termijnbedrag zou verhogen is dit niet gebeurd. Afspraak niet nagekomen. En dat is de reden waarom mijn rekening hoger was. Omdat je in de wintermaanden meer verbruikt en ik het niet kon compenseren met het zomerverbruik. Sorry Oxxio, hier komen jullie echt niet onderuit: Er zijn gewoon fouten gemaakt en afspraken niet nagekomen. En die app waar jullie alsmaar naar verwijzen werkte niet.

Reactie Ellen, 17 april 2019

En trouwens, ik vind het ook schandalig dat je zelfs nog een boete moet betalen bij overstappen als je zulke slechte service verleent! Ook zoiets!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio toppers
Casseopeya uit Delft, 29 maart 2019

Tussen al die zeikzakken zal ik even een positieve ervaring zetten.

Wij zaten eerst bij Energieflex tot hij werd overgenomen door Innova en zij gedwongen ons overnamen terwijl wij naar Oxxio waren omdat ten eerste, wij gedwongen zijn gegaan naar Innova wat peperduur is en ten tweede omdat we hun geen cent gunnen door dit. Mijn moeder erachteraan en Oxxio zei dat het wel goed zou komen.

Innova bleef maar doorjanken dat we boeten moest betalen door zogenaamde contractbreuk die ze zonder toestemming hebben overgenomen, uiteindelijk heeft Oxxio toch maar besloten dat Oxxio zelf de boete betaalt en wij toch zijn Overgestapt naar Oxxio in Mei.

Even een tip voor alle andere mensen, vergeet niet, ook al doen ze niet wat je willen blijf vriendelijk! Dan krijg je wellicht meer gedaan dan als continu zuur erover doen💪

Reactie van Oxxio , 2 april 2019

Hi, bedankt voor de positieve review. Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent met de oplossing. Daar doen we het voor. Nogmaals welkom bij Oxxio. Groet, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
schandalig
L Römer uit amsterdam, 26 maart 2019

Oxxio is onbereikbaar. Wat je ook doet je krijgt geen contact met een medewerker Alleen een bandje met een vrolijke dame die je steeds verwijst naar de website "Easy toch "nou helemaal niet. Van hun servicebeloften klopt niets "korte wachttijden "ja als je niet bereik baar bent is dat makkelijk . Direct oplossen... Hoe dan ?

Kortom : totaal geen service nooit klant worden

Reactie van Oxxio , 29 maart 2019

Beste heer of mevrouw,

Bedankt voor de review! We snappen dat dit vervelend is. Op bepaalde momenten kan de wachtrij flink zijn. We doen ons best om dit tot een minimum te beperken. Daarom zijn er weer nieuwe collega's in training. Daarnaast zijn we digitaal via de chatfunctie in de Oxxio App, Facebook en Twitter te bereiken. We helpen je graag!

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Reactie L Römer uit amsterdam, 29 maart 2019

Ik chat niet , facebook niet en twitter niet

Er was geen sprake van wachttijd door gebrek aan medewerkers. Er was alleen een bandje dat verwees naar de website en naar chatten , facebook en twitter

Dus voor mij zijn jullie onbereikbaar

Reactie Annemiek van den Bos uit ‘s-Gravenzande, 29 maart 2019

Ook ik ben niet tevreden helaas. Niet te bereiken en chatten duurd soms zolang eer je antwoord krijgt. Ze denken bij Oxxio dat je constant achter je computer zit. Dan zeggen ze dat ze de klacht meenemen naar de bouwers van de site. En dat ze nog contact opnemen. Helaas worden de afspraken niet nagekomen. Als je wat ouder bent snap je het helemaal niet. Maar er is ook geen mogelijkheid om je vraag gewoon via een telefoon te stellen.

Dus kortom voor mij geen Oxxio straks meer als mijn termijn erop zit.

Reactie Ellen, 15 april 2019

Inderdaad, zeker voor mensen die niet opgegroeid zijn met internet ect., is het heel erg lastig om contact te krijgen. Je raakt bij het bellen al geïrriteerd door het ellenlange verhaal met dat je moet chatten, twitteren etc. Heel erg irritant. Kon je je nog beheersen, kan het dan al niet meer. Ze zeggen dat je moet appen, maar bij mij heeft de app nog nooit gewerkt. En via de site word je van het kastje naar de muur gestuurd en dat is wat het is: Ze willen liever gewoon geen contact. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik vind Oxxio buitengewoon klantonvriendelijk! Het geld wat ze op jou verdienen gaat kennelijk naar de hoge heren!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte/ onbereikbare klantenservice
M. Snippe, 23 maart 2019

Sinds 28-02-2019 ben ik klant bij Oxxio geworden bij de aanschaf van mijn eerste huis. Toen ik de app opende op 13.03.2019 kreeg ik de melding "Jammer dat je weggaat". Dit heb ik nooit gecommuniceerd naar Oxxio en zou graag nog stroom en gas willen ontvangen. Dezelfde dag heb ik contact opgenomen via de chat en zou alles snel voor mij opgelost worden. Vandaag, 23.03.2019, heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen dat het opgelost is, zelfs nadat ik meerdere keren een reminder heb gestuurd en mij meerdere keren werd medegedeeld dat alles goed kwam. Ik ben momenteel het klussen aan mijn huis en vanaf maandag 25.03.2019 zal ik waarschijnlijk geen stroom meer ontvangen omdat ik volgens Enexis geen energiecontract heb. Met mijn drukke fulltimebaan had ik gehoopt dit in het weekend op te lossen maar het blijkt onmogelijk contact te krijgen met de klantenservice in het weekend. Jammer dat mijn eerste ervaring met een energiemaatschappij zo slecht is verlopen, ik zal Oxxio in ieder geval niemand aanraden in de toekomst

Reactie van Oxxio , 29 maart 2019

Beste heer of mevrouw,

Wat vervelend zeg! Excuses hiervoor. Neem alsjeblieft direct via Facebook contact met ons op. Dan kijken we er nogmaals naar en doen we wederom ons best voor je, om voor duidelijkheid en een oplossing te zorgen.

Groet, Wilco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
meterstanden
willem reitsema uit den haag, 22 maart 2019

wanneer komen de verbruiks gegevens actueel op de pc.

Het duurt allemaal wel erg lang ,is dat bij andere leveranciers ook zo lang??

Reactie van Oxxio , 25 maart 2019

Hi Willem, dit kijken we graag even na. Want dat is vervelend voor je. Neem je daarvoor contact met ons op. Hoe? Dat vind je terug op https://www.oxxio.nl/klantenservice/contact/. :-) Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NEEM NOOIT OXXIO!!! Geen gas+energie en tv+internet
Lynn, 20 maart 2019

Het zijn een stelletje oplichters.

Wij hebben nu een jaar oxxio gas en energie.

En hebben een hele hoge eindejaars rekening die niet klopt. Dit hebben wij (met hetzelfde verbruik) nog nooit gehad bij Nuon. Meerdere malen contact gezocht met Oxxio, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is hun woord tegen die van ons. Dit is nog niet alles. Wij zijn vorige maand benaderd door Oxxio met een Combideal (gas+energie en tv+internet) aanbieding.

Er is tegen ons gelogen. Er is gezegd dat Oxxio en KPN samenwerken en daarom ons deze aanbieding mogen geven. Wij zouden gewoon KPN en al onze voordelen behouden maar dan minder betalen.

NIET DUS! Nu hebben wij een contract bij Oxxio voor tv+internet en een boete van 470 euro bij KPN wegens contractbreuk! Ga nooit met Oxxio in zee. Het scheelt je een hoop hoofdpijn en stres.

Reactie van Oxxio , 25 maart 2019

Beste Lynn,

Wat een onwijs vervelende situatie. Ik snap je boosheid heel goed. Neem daarom via Facebook nogmaals contact met ons op. We zorgen dan voor alle duidelijkheid en kijken naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht bereikbare klantenservice - aan het lijntje houden van klanten
Brian, 11 maart 2019

Goede prijs als je naar ze overstapt maar daar is alles ook mee gezegd. Klantenservice is alleen via chatfunctie op de app te bereiken waarbij je een aantal werkdagen moet wachten op een reactie.

Eind januari had ik een overzicht opgevraagd van 2018. Via de app begreep ik dat dit 2 weken zou duren, belachelijk aangezien iedere energie leverancier dit direct uit hun systeem kan halen. Medio februari nog niks ontvangen, dus opnieuw per app (jaja, telefonisch niet te bereiken tenzij je naar hen wil overstappen) contact gezocht. Het zou weer 2 weken duren. Nu is het al bijna medio maart en ik heb nog niks ontvangen.

Per vandaag overgestapt naar een concurrent die duurder is. Betaal liever normale prijs waar klantenservice per telefoon is te bereiken en waar ze klanten niet aan het lijntje houden. Ik heb meerdere energieleveranciers gehad en Oxxio is met hun prijs zeker concurrerend, maar de klantenservice is waardeloos. Het is maar wat je belangrijk vind.

Reactie van Oxxio , 13 maart 2019

Hi Brian,

Wat onwijs jammer om te lezen, maar ik kan me jouw frustratie en keuze goed voorstellen. Excuses voor dit ongemak! Nog steeds niets ontvangen? Dan is een Facebookberichtje het snelste. Maar ook via de chat is de wachttijd veel minder lang. We horen u graag.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geweldig! Ik ga nooit meer weg
Chaveli uit Barendrecht, 8 maart 2019

Oxxio is echt heel klantgericht. Snel bereikbaar, zeer klantvriendelijk en respectvol. Vragen worden super snel opgepakt. De app is geweldig! Ik heb complete controle over mijn energiegebruik en sta nooit voor verrassingen. Mocht dit toch gebeuren dan staan de medewerkers gelijk klaar om het samen op te lossen. Zo werd ik regelmatig gebeld door energievergelijkers die me een “bullshit” verhaal ophingen over Oxxio. Uit eindelijk ben ik van alles gaan opzoeken en kwam ik tot de conclusie dat ik best veel betaalde. Ik heb oxxio geappt met mijn verhaal en bevindingen. Ik werd daarna gebeld door een zeer vriendelijke medewerker om me te bedanken voor mijn bericht en zij heeft al mijn vragen beantwoord en uitgelegd waarom ik iets meer betaalde dan werd aangeboden op internet. Ik had bij mijn verhuizing aangemeld bij Oxxio, maar geen contract afgesloten. Ik kon dus ten alle tijden overstappen en zat nooit ergens aan vast. In onwetendheid had ik dus afgesproken dat ik de duurste tarieven moest betalen. De medewerker heeft mij aan de telefoon door alle contracten heen geholpen en gezorgd dat ik minder kon gaan betalen. Daarbij heb ik ook een korting gekregen, omdat ik trouwe klant ben. Natuurlijk kan elke energie dit aanbieden, maar de service, klantvriendelijkheid, prijs en mogelijkheden met de app zorgen ervoor dat ik nooit meer zal overstappen, al worden ze de duurste leverancier!

Reactie van Oxxio , 12 maart 2019

Hi Chaveli, wat onwijs leuk om te lezen. Hier doen we het voor en is zoals 't hoort. We zijn enorm blij met jou als klant. Bedankt voor het compliment! Groet, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer