Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Webcareteam Oxxio
John v/d Kamp uit Barendrecht, 6 november 2017

Als ik zo de ervaringen van mensen die bij bij Oxxio een contract hebben/hadden doorlees, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat er bij Oxxio heel wat zou kunnen worden verbeterd als het gaat om de communicatie met hun klanten. Ook valt het me op dat er nogal wat mensen bij het 'Webcareteam' werkzaam zijn. Komt dit door het grote verloop onder het personeel (zo ja: hoe komt dit?) of zijn er zo enorm veel klachten? In alle gevallen: blij dat ik geen klant ben!!

Wat natuurlijk ook van de gekke is, is dat je via Facebook of Twitter contact met ze kunt opnemen als er problemen zijn. Het komt kennelijk niet bij ze op dat er heel veel mensen zijn die deze (a)-sociale media niet willen gebruiken. Het lijkt er sterk op dat ze liever geen 'lastige' klanten aan de telefoon hebben en da's natuurlijk veelzeggend . . .

Reactie van Oxxio , 7 november 2017

Beste John,

Bedankt voor het delen van jouw review. Ik kan me voorstellen dat negatieve ervaringen van anderen jouw mening over Oxxio kunnen beïnvloeden. Ik wil graag benadrukken dat wij open en duidelijke communicatie erg belangrijk vinden.

We nodigen je dan ook graag uit voor een verder gesprek hierover. Dat kan zoals bekend via een privébericht op Facebook of Twitter, maar zeker ook telefonisch op 088 89 55 999 (je betaalt je gebruikelijke belkosten). We spreken je graag!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
nooit overstappen
niesje mellink, 12 oktober 2017

Zou overstappen per 3-10-17, dit is nog steeds NIET geregeld, bij chatten hoor ik dat ze er niets aan kunnen doen en het handmatig wordt verwerkt. Een termijn kunnen ze niet geven. Bedenktijd is verstreken.

Mijn advies: nooit Oxxio nemen als energieleverancier, ik zit er nu helaas aan vast en weet neit niet vanaf wanneer.

Reactie van Oxxio , 13 oktober 2017

Goedemorgen,

Dank voor je review! De datum van overstap is wat uitgesteld, sorry. Maar het komt alsnog in orde hoor, ik verwacht binnen enkele dagen. Zonde dat je afraadt om over te stappen naar Oxxio. Geduld hebben is een schone zaak. ;) Het goed praten doe ik het zeker niet, maar wat later geleverd krijgen dan gepland is toch niet een heel groot probleem volgens mij?

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Reactie niesje mellink, 13 oktober 2017

Dank voor uw reactie. Maar wat ik het meest heb gemist is communicatie over de vertraging. Ik had het erg prettig gevonden als u mij op de hoogte had gehouden. En sorry voor die boze reactie, geduld hebben is soms moeilijk....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbeschoft
avatar
annemiek hermans uit Den Haag, 6 oktober 2017

Als Oxxio je belt, wordt dat gesprek opgenomen zonder dat je daarvan op de hoogte wordt gesteld. Wettelijk gezien is dit verboden!Wij overwegen stappen te nemen.

Wij wensen GEEN contact meer met Oxxio. Even goed lezen Oxxio:GEEN CONTACT!

Reactie van Oxxio , 12 oktober 2017

Beste Annemiek,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wij stellen het bijzonder op prijs dat je ons hierop attendeert. Momenteel lijkt de verplichte meldtekst betreft de opname bij telefonisch contact niet na elk beschikbare optie in het menu hoorbaar.

Hier maken we direct werk van. Wanneer je hier toch nog vragen over hebt, of vanzelfsprekend eventueel andere opmerkingen, vernemen we het graag van je. Je kunt ons hiervoor bijvoorbeeld benaderen via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Rodney

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete door te vroeg in laten gaan van het abonnement
D Trouerbach uit Amsterdam, 28 september 2017

Van mijn vorige leverancier kreeg ik de melding dat ik mijn abonnement af zou lopen en ik dus kon verlengen of opzeggen. Na wat research besloot ik over te stappen naar oxxio, een overstap is nou eenmaal 'zo gefixt', aldus oxxio. Heel fijn die service, dacht ik, en goed dat ik dat gedoe kan overlaten aan de leveranciers. Tot ik een boete van €100 van mijn vorige leverancier ontving; mijn contract bij oxxio is (twee maanden) eerder ingegaan dan mijn abonnement bij mijn vorige leverancier is verlopen. Na verhaal halen bij de klantenservice krijg ik slechts een antwoord dat de einddatum van mijn vorige leverancier buiten 3 maanden lag en ze daarom maar zo snel mogelijk zijn overgestapt.. ???

Dus als ik het goed begrijp laat je je overstap 'fixen' door oxxio maar moet je er wel zelf bovenop gaan zitten of ze je abonnement wel in laten gaan zodra je huidige voorbij is?

Ze kunnen ze zichzelf indekken met die kleine lettertjes over de 3 maanden termijn maar als ik daar de tijd en energie voor had om alles tot in de puntjes door te lezen had ik mijn overstap toch zelf wel geregeld? Dat is toch een service van hun? Ze hadden ook gewoon kunnen bellen om te vragen of ik niet per november hun product af wil nemen.

We werken allemaal hard voor ons geld, en daar verdwijnt weer €100 als sneeuw voor de zon door zo'n onnozele actie waar niemand gebaat bij is, belachelijk.

Reactie van Oxxio , 5 oktober 2017

Beste heer, mevrouw Trouerbach,

Wat jammer dat U dit zo heeft ervaren.

Heeft U nog vragen over de overstap of wilt U een verdere toelichting, wilt U dan contact opnemen via Facebook of Twitter? Dan nemen we dit samen met U door.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Cashback niet op de jaarnota
Hon, 26 september 2017

Je zou het zo vergeten als je jaarnota aangeeft dat je geld terug krijgt omdat je teveel hebt betaald aan gas en electra, maar ook wij hebben geen cashback ontvangen van €100,-.

Klinkt als een piep- systeem wat meer bedrijven hebben : admin expres niet aanpassen en wachten tot klanten piepen! Dat schijnt heel lucratief te zijn. Hoop dat het bij Oxxio heel snel voor anderen mensen wordt opgelost. Ik heb al aan de bel getrokken. Nu nog een reactie maar die zal morgen wel komen.

Reactie van Oxxio , 27 september 2017

Hallo Hon,

Erg spijtig dat je de cashback niet op de jaarnota terug zag! We hebben problemen met ons systeem en daar zijn we met man en macht mee bezig. Sorry voor het ongemak.

Uiteindelijk komen de beloofde cashbacks alsnog goed terecht en worden ze uitgekeerd of verrekend.

Ik ga ervan uit dat je snel iets van ons verneemt n.a.v. jouw ingediende klacht. Anders kun je ons via Facebook benaderen!

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bonus van 200: LET OP!
Verbeeten uit Ottersum, 18 september 2017

Afgelopen jaar stroom en gas gehad van OXXIO. In het contract staat na een jaar welkomstbonus van 200 euro.

Maar daar hebben we wel zelf achteraan moeten bellen om dit te krijgen.

Dit was niet vermeld bij de jaarafrekening en schijnbaar een administratieve fout...

Als ze dit zo bij iedereen doen, en er wordt door de consument niet goed opgelet...

Dus let ook op of je deze bonus ook daadwerkelijk hebt mogen ontvangen!!!

Reactie van Oxxio , 20 september 2017

Beste heer, mevrouw,

Wat zonde dat we de bonus niet op je jaarafrekening hebben verwerkt. Het is zeker niet onze bedoeling om je het gevoel te geven dat dit bij iedereen voorkomt. We maken dit graag meteen in orde mocht dit niet het geval zijn. Uiteraard onze excuses hiervoor!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen aanrader!
Sarah Speelman uit Enschede, 17 augustus 2017

Door omstandigheden moest ik mijn contract opzeggen. Ik heb mijn huis verkocht en moet tijdelijk bij iemand anders inwonen dus geen gas/Electra nodig.. mijn contract zou lopen t/m september dus 1 maand voor de tijd opgezegd. Ik kreeg een eenmalige boete van 50,-. Deze is inmiddels 4x afgeschreven. 100,- zou binnen 2 weken weer worden teruggestort (waarom moet dit 2 weken duren)? Ook werd mij gezegd dat ik 2x 50,- moet betalen, voor beide producten, gas en licht... belachelijk. Daarnaast had ik geen recht meer op de welkomstpremie. Dus al met al ben ik meer geld kwijt dan als ik mijn contract 1 maand langer had gehad. Erg jammer, zal dan voor mijn nieuwe woning een andere leverancier kiezen en anderen Oxxio niet aanraden!

Reactie van Oxxio , 18 augustus 2017

Goedemiddag Sarah,

Spijtig dat dit allemaal zo heeft moeten lopen.

We gaan graag voor je na wat er precies is gebeurt. Wil je contact met ons opnemen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Oxxio Webcare

Reactie Emiel uit Havelte, 24 augustus 2017

In dit geval hoef je nooit een boete te betalen. Jij kan er immers niets aan doen dat je jou contract niet mee kan nemen. Hier heeft elke leverancier coulance regelingen voor. In deze situatie een boete in rekening brengen is Superslim en Supervoordelig... voor Oxxio! En in mijn juridische ogen, zeer onterecht.

De hoogte van de boete wordt trouwens niet door leveranciers bepaald. Dat zijn vaste landelijke regels.

Maar dit gedrag geeft duidelijk aan wat het standpunt van Oxxio is: Zo snel mogelijk, zoveel mogelijk geld verdienen, op wat voor manier dan ook!

Helaas is het vervallen van de welkomstpremie opgenomen in de voorwaarden. Dit stond in mijn geval trouwens niet in de actievoorwaarden vermeld. Het was verstopt in de algemene voorwaarden (welke toevallig recent waren geüpdatet). Ik had vast mijn recht kunnen halen via een rechter, maarja, dat doe je dan weer niet en dat weten deze leveranciers.

Uiteraard is de naam: welkomstpremie misleiding. Want als je dat letterlijk neemt heb je daar recht op omdat je klant bent geworden. In praktijk is het dus een: blijf-de-gehele-contractduur-bij-ons-premie!

Die naam was wellicht te lang voor de reclamecampagne ;)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Cashback niet op jaarnota
A. Hermans-Broere uit Riel, 2 augustus 2017

Bij het nakijken van mijn Jaarnota, wat al geen eenvoudige klus is, viel mij ineens op dat ik de beloofde cashback van € 220,00 niet heb ontvangen!!

Gelukkig stond het zwart op wit op de leveringsovereenkomst.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt. Want wie checkt er de Jaarnota nu zo uitgebreid als dat ik gedaan heb?

Ik moet zeggen de telefonische bereikbaarheid was prima, 2 min. wachten. Binnen 3-4 weken zal het bedrag alsnog worden uitbetaald. IK BEN BENIEUWD!

Reactie van Oxxio , 3 augustus 2017

Beste A. Hermans-Broere,

Bedankt voor de feedback. Wij proberen onze jaarnota zo duidelijk mogelijk op te stellen. Goed dat je deze controleert. Het is natuurlijk niet onze bedoeling om de cashback te vergeten! Niet zo netjes van ons, excuses daarvoor.

Wij maken inderdaad het toegezegde bedrag alsnog zo snel mogelijk in orde.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie A. Hermans-Broere, 8 augustus 2017

Wat een teleurstelling wederom!! Krijg ik bericht dat ik € 110,00 cashback ontvang, terwijl in de leveringsovereenkomst zwart op wit een cashback van € 220,00 is afgesproken!!!

HOPELOOS OXXIO!

Reactie A. I.Scholte uit Groningen, 12 augustus 2017

Vandaag ook de jaarnota van Oxxio ontvangen. Helaas geen uitkering van de beloofde cashback van 190 euro. Maandag maar even bellen. Ze zullen het wel vergeten zijn. Niet zo netjes van Oxxio. Ik vergeet toch ook niet om mijn maandbedrag te betalen!!

Reactie Martijn van den heuvel , 14 augustus 2017

Ook de beloofde 205 euro niet verrekend op mijn jaarnota......

Reactie Verbeeten uit Ottersum, 18 september 2017

Klopt bij mij ook!!!

Gebeld met OXXIO, maar vanwege een schijnbar administratieve fout de bonus niet ontvangen...

Erg slecht, als je niet oplet ben je dat gewoon kwijt!

Reactie Hon , 26 september 2017

Wat erg dat er zoveel mensen het meemaken dat de korting niet is verwerkt doot Oxxio. maar zoveel mensen maar gewoon aannemen dat de

Cashback korting al wel keurig is verwerkt op de nota en het niet weten dat Oxxio liever heel veel geld uitgeeft aan de allernieuwste app maar hun administratie niet op orde hebben. En dan dat verhaal van de heer Hermans hierboven : wat zegt Oxxio ervan dat ze alsnog te weinig hebben overgemaakt? Hier moet wel aandacht op komen hoor!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geschat
avatar
peter schrieken uit daarlerveen, 24 juli 2017

ik ben al 3 jaar bij oxxio.

idd is heeft oxxio een hoop verborgen kosten maar ik vind wel dat we daar als consument wat beter in moeten verdiepen.

maar de laatste 3 jaar ben ik geschat en helaas kunnen ze daar niks aan doen????

ik woonde alleen en zat in de kost dus verbruikte ik

eigenlijk bijna niks.

ik heb oxxio gebeld toen mijn vrouw bij me kwam wonen n dat er een kleine onderweg was.

ze hebben toen iets verhoogt en elk jaar kreeg ik 500+ terug dus dacht ik zit goed.

toen er ook nog een tweeling aan kwam, toen uiteraard weer gebeld en er werd gebeld dat ik elk jaar geld terug krijg, en dus dat ik goed zit.

het laatste jaar kreeg ik dus weer 700 terug.

wel als ik mijn standen invulde gaf de mail aan onlogische stand??

daar belde ik dan weer netjes voor, maar werd tegen mij gezegd ik zie u standen daar is niks mis mee.

nu betaal ik me groen en geel en er is niks wat ze kunnen doen zeggen ze.

ik kreeg een aanslag van 5000+

idd ik had beter moeten lezen want als er een sterretje achter je meterstand staat dan ben je geschat dusss

nu flink in de problemen dank zij oxxio

met 3 jonge kinderen

( nee ik heb geen planten op zolder haha je zou het bijna gaan doen)

Reactie van Oxxio , 27 juli 2017

Beste,

Dank voor het delen van jouw ervaring. Meer dan vervelend dat de meterstanden al die tijd geschat bleken te zijn. Dit kan inderdaad zorgen voor een flinke naheffing. Ik zou graag onderzoeken waar dit is misgegaan in de communicatie.

Wil je ons om die reden een bericht sturen via ons Facebook of Twitteraccount?

Groet, Erica

Oxxio Webcare

Reactie Emiel uit Havelte, 24 augustus 2017

Oxxio is uiteraard er niet op uit om goed voor te lichten en dat is altijd te merken aan de kennis van haar medewerkers. De leugens die ik bijvoorbeeld heb gehoord van door-to-door verkopers mag absoluut zware misleiding worden genoemd (als niet ***).

Jij als verbruiker bent altijd de baas over jouw termijnbedrag. Je betaald uiteindelijk op de jaarnota gewoon wat je verbruikt. Helaas zijn leveranciers, zoals ook Oxxio heel slim. Ze geven jou een hoog tarief. Maar doordat meterstanden een tijdje geschat worden brengen ze een laag termijnbedrag in rekening. Er wordt niet naar de situatie gekeken, ook niet als jij zelf aangeeft hoe die is blijkbaar. Uiteindelijk kom je er bij dit soort leveranciers achter dat je helemaal niet goedkoper uit bent, maar dat je bent voorgelogen.

In dit geval is trouwens Oxxio wel degelijk verantwoordelijk. Namelijk wegens foutieve voorlichting en het niet herbereken van het termijnbedrag. Daar zouden ze zeker coulant mee om moeten gaan vor de berekening. Uit ervaring weet ik dat een rechter jou als gebruiker gelijk zal geven.

Het opnemen van meterstanden is een energieleverancier trouwens nooit verantwoordelijk voor. Facturatie zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor. In dit geval had Oxxio naar meterstanden moeten vragen en deze in het systeem moeten verwerken. Dan kunnen ze direct zien wat jou verbruik is vanaf datum inhuizing of overstap, die standen zijn namelijk bijna nooit geschat.

Daarnaast heeft elke leverancier een model voor verbruik van jou type woning met 5 personen. Dit is, als ik jou verhaal geloof, absoluut de fout van Oxxio.

Nog 1 detail, op het moment dat jij meterstanden doorgeeft aan een energieleverancier, zijn ze vanaf dat moment niet meer geschat natuurlijk. Jij hebt immers werkelijke standen doorgegeven. Dit is simpelweg verkapte ***. Wat Oxxio ook zegt, na 10 jaar ervaring in de energiewereld kan ik met zekerheid zeggen dat dit de fout van Oxxio is, mits jou verhaal klopt uiteraard ;)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos bedrijf
avatar
redouan el mouchriq uit Den haag , 10 juli 2017

Slechte afspraken

Moeilijk te bereiken klantenservice

Iedere moment dat ik wil aanmelden bij mijn oxxio lukt het niet .

Klantenservice onvriendelijk

Al met al zeer slecht bedrijf

Reactie van Oxxio , 11 juli 2017

Beste Redouan,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons. Wel enorm zonde dat dit geen positieve is! Als ik je goed begrijp lukt het inloggen op de app en/of Mijn Oxxio je niet? We helpen je hier graag verder mee. Via Facebook of Twitter staan we je bijvoorbeeld razendsnel te woord, we zien je berichtje graag tegemoet.

Alvast bedankt!

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoezo zorgeloos overstappen
De Leeuw, 6 juli 2017

Via Eigen Huis Collectief overgestapt naar Oxxio, nu moet ik meterstanden doorgeven, maar ik kan de opname datum niet wijzigen. Als je dan vervolgens wil bellen, sta je ruim 9 minuten in de wacht. Het bellen is dan ook nog een vrij duur, wat een gedoe zeg. Niets zorgeloos overstappen, eigenlijk ben ik er klaar mee. Al zou je maar een terugbel mail kunnen sturen. Kortom nu na 2 dagen proberen hebben we nog onze meterstanden niet in kunnen vullen.

Reactie van Oxxio , 7 juli 2017

Dag de Leeuw,

Bedankt voor je feedback. Dit is inderdaad te veel moeite voor een kleine handeling. Gelukkig zijn wij ook (gratis) te bereiken via de Mijn Oxxio app, Facebook of Twitter. Wil je via een van deze wegen contact met ons opnemen? Dan lossen we dit z.s.m. voor je op!

Groet,

Denise, Oxxio Webcare

Reactie De Leeuw, 11 juli 2017

op facebook kan je ook niet melden of zo. wat een vervelende toestand, nu heb ik nog steeds niet mijn meterstanden door kunnen geven.

Reactie Emiel uit Havelte, 24 augustus 2017

De datum van meterstanden is niet van groot belang (Er zit altijd een marge op dit soort dingen.) Als je uiteindelijk maar voor jou verbruik ergens betaald. Er mag best een paar weken afwijking in meterstanden opnamedatum zitten. Ook als je wat later standen door zou geven is dat geen ramp. Dan betaal je gewoon een paar euro meer verbuik bij de vorige leverancier. Ik zou zeggen gewoon de standen van vandaag doorgeven en alles is zonder zorgen afgehandeld. Anders maak je dit soort dingen veel moeilijker dan het hoeft te zijn. :)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Te vroeg ingaan energiecontract Oxxio
R van Duijnen uit Roermond, 14 juni 2017

Recent ben ik via EasySwitch overgestapt van EnergieFlex naar Oxxio. Op het aanmeldformulier van EasySwitch had ik duidelijk schriftelijk aangeven dat het nieuwe energie contract bij Oxxio 24-06.2017 moest ingaan. Wat schets mijn verbazing dat Oxxio het contract reeds 28-05-17 heeft laten ingaan.

Gevolg hiervan is dat ik daardoor een opzegvergoeding van €100 moet betalen en een bonus misloop van €260. Bij elkaar dus €360.-. omdat Oxxio het contract 3 weken te vroeg heeft laten ingaan.

Oxxio geeft in een telefoongesprek aan de fout niet bij hun ligt maar bij EnergieFlex omdat ze geen einddatum van EnergieFlex heeft doorgekregen, terwijl ik op het aanmeldformulier van EasySwitch duidelijk de overgangdatum 24-06-17 heb aangegeven

Reactie van Oxxio , 19 juni 2017

Goededag,

Bedankt voor jouw bericht. Niet een fijne start van levering op deze wijze, balen! We hebben jouw bericht hierover ook ontvangen via Klacht.nl. Daar is inmiddels een reactie op gegeven en ik stel voor het contact langs die weg te larten verlopen.

In de beantwoording van jouw klacht ook de verwijzing naar onze andere online kanalen, mocht je dat prettig vinden. We doen ons best jou zo snel mogelijk van een inhoudelijk antwoord op jouw klacht te voorzien.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Probleem met overstappen
Gerald, 24 mei 2017

Via Eigen Huis heb ik mij aangemeld bij Oxxio. Probeer de app te gebruiken maar krijg constant de melding dat ik niet kan inloggen. Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen, van alles al geprobeerd o.a.nieuw wachtwoord maar niets helpt. Heb ook al gebeld maar daar kenden ze mij nog niet. Ben er wel een beetje klaar mee, ga denk ik maar snel terug naar mijn oude leverancier.

Reactie van Oxxio , 29 mei 2017

Beste heer, mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat de app nog niet werkt. kan het het toevallig zijn dat je nog niet aangemeld bent of dat de 5 werkdagen na aanmelddatum nog niet verstreken zijn?

Wil je ons een berichtje sturen via Facebook of Twitter, dan kijken we dit graag voor je na.

Groet,

Esther

Oxxio Webcare

Reactie Marcel, 23 juni 2017

Ik heb exact hetzelfde probleem. Vanmiddag gebeld met Oxxio. Het probleem was bekend. Het duurt al een paar dagen, werd gezegd.Ze hebben geen idee hoe lang het gaat duren en nemen ook niet de moeite om er een melding van op de website te plaatsen (vonden ze wel een goed idee). Ook ik denk er heel sterk over om een andere energieaanbieder te kiezen nu ik er nog vanaf kan. Zeer zwakke start van Oxxio. Hopen dat VEH hier geen spijt van krijgt.

Reactie Gerald, 24 juni 2017

Dag Marcel, bij mij is het probleem opgelost. Het bleek dat bij het aanmaken van mijn account het e-mail adres al bekend was bij Oxxio. Zou er al sinds 2015 in staan, kan mij dit bijna niet voorstellen omdat ik zeker 4 jaar bij een andere maatschappij zat. Nadat ze het e-mail adres verwijderd hadden kon ik weer een account aanmaken en toen ging het goed. Het heeft wel even geduurd voordat ze in de gaten hadden wat er aan de hand was. Vier keer doorverbonden en toen ik weer bij de eerste terecht kwam was het duidelijk wat er aan de hand was. (eind goed al goed hoop ik)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
leveringsovereenkomst
jma van de voorde uit Enschede, 10 mei 2017

Enschede 4-5-2017,

Onderwerp: Klacht over afsluiting tgv ongeldig leveringscontract.

Geachte heer of mevrouw,

Met deze brief wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken:

Heden morgen heb ik contact gehad met een van uw medewerkers (Mevrouw ***) omtrent het onderstaande

Sinds 2011 (Adres Zeeland straat )heb ik een levering contract bij de Oxxio, ergens in 2013 ben ik verhuist naar bovenstaand adres (xxxxxxx xx) Oxxio verhuisde mee.

De afspraken betreffende mijn betalingsverplichtingen € 39,87 omtrent de levering gas en Electra van Oxxio zijn structureel nagekomen (aantoonbaar)

Enexis B.V heeft 2 Mei terecht de levering van stroom stopgezet op bovenstaand adres.

De netwerkbeheerder is tot afsluiting overgegaan omdat er geen structurele betalingen werden ontvangen.

Het verbruik zonder contract is op genomen vanaf de meter met het volgende EAM nummer;

871 694 840 008 744 600

Door een onverklaarbare contract switch bij jullie organisatie “Oxxio” ergens eind Februari 2016 zijn de betalingen betreffende het stroom niet meer traceerbaar geweest, en dus GEEN betalingen meer overgemaakt naar de netwerkbeheerder “Enexis”

“Oxxio” heeft besloten om de betalingen die maandelijks ontvangen werden op klant nummer xxxxxxxxx te splitsen in een gedeelte van € 9,- voor de gas leverantie en het restant bedrag bedoeld voor het stroom te benutten voor een reservering (restant was niet traceerbaar en werd dus op een rekening geparkeerd van Oxxio.

De onverklaarbare contractswitch is nooit bespreekbaar gemaakt/geweest en dus hiervoor ook nooit een contract voor aangeboden, cq getekend door mij.

Sterker nog, nog nooit een schrijven van jullie kant uit met een mededeling dat er iets niet goed was in de betalingsafhandeling

Hoe is het mogelijk dat jullie wel een betaling doen van € 9 euro voor het leveren van gas via het klantnummer xxxxxxxxxxx.

En dat levering van elektra niet betaald kan worden via het zelfde klant nummer. ?

Uit onderzoek en bevestiging van Oxxio is gebleken dat er in februari 2016 een onverklaarbare contract switch is geweest, deze contractverandering is nooit door mij bevestigt cq getekend geweest. (dit is bevestigd door Oxxio, (Dhr ***), op 2 Mei en door (mevrouw *** op 4 Mei)

De switch van Oxx¡o naar Engie zoals het is uitgelegd ,is nooit schriftelijk, nog telefonisch bevestigt geweest bij mij of door enige partij dan ook.

Er is slecht 1 x een briefwisseling geweest vanuit “Enexis” omtrent een “verbruik zonder contract.”

Hierover heb ik telefonisch contact gehad met jullie organisatie en heel expliciet gevraagd wat dit voor mij betekenden, hierop is klip en klaar en heel duidelijk geantwoord, dat alles op orde was en dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken. (is terug te luisteren ivm de z.g.n trainingsopnames )

tot op heden ben ik verstoten van aanlevering van stroom en wordt er van mij verwacht dat ik de volgende onkosten per direct betaald. Wil ik weer gebruik maken van mijn eigen contract en levering van gas en elektra.

Want er is tenslotte nooit een bevestigde contract wisseling geweest.

€ 714,17 Gerechtsdeurwaarde kosten (€ 208,06 *** van de firma “Flanderijn”) en

€ 506,- gerechtelijke onkosten)

€ 617,63 verbruik zonder contract (9 juni 2016 t/m 1 mei 2017) 12 maanden.

€ 119,77 Afsluit onkosten Enexis BV

€ 97,77 Aansluit onkosten Enexis BV

Totaal per direct te betalen een bedrag van € 1539,24

Wat verwacht ik van u?

Ik verzoek u vriendelijk om binnen een week (7 dagen) op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per e-mail en brief tegemoet.

Uiteraard stel ik jullie aansprakelijk voor alle geleden fysieke onkosten en de emotionele schade die is berokkend bij moeder en kind(1 jaar).

Als er geen bevredigend antwoord en oplossing komt met de daarbij behorende 100 % compensatie zal ik verdere stappen ondernemen. o.a dien ik een klacht in bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Daarnaast overweeg ik om mijn klacht voor te leggen aan externe en onafhankelijke geschillencommissie ( SGC )en indien nodig de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,

Reactie van Oxxio , 11 mei 2017

Beste jma van de voorde,

Ik vind het erg vervelend dat deze situatie is ontstaan. Helaas kan ik je via dit kanaal niet verder helpen met je klacht. Je kan hiervoor contact met ons opnemen via Facebook, Twitter of een bericht sturen via de Oxxio app. Hier kunnen wij door middel van je contactgegevens je klacht in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,

Amy, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jammer
Cintha, 3 mei 2017

Ik ben een aantal jaar klant geweest bij Oxxio, nooit geen problemen gehad, vorig jaar 1 november overgestapt naar een ander omdat deze mij goedkoper konden leveren. Nu had ik graag weer terug gewild naar Oxxio, maar dat kan pas 3 maanden voordat het contract afloopt bij de huidige leverancier, of ik moet zelf de boete betalen. Terwijl wanneer ze aan de deur komen wel de boete voor je betalen, beetje vreemd vind ik dit

Reactie van Oxxio , 4 mei 2017

Hallo Cinthia,

Wat goed om te lezen dat je graag weer terug komt naar Oxxio. Jammer dat we nog even geduld moeten hebben. Inderdaad vergoeden we niet standaard een opzegvergoeding. We kunnen hierdoor extra scherpe tarieven aanbieden. We hopen je snel terug te zien!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos!
Mevrouw Arnoldus uit Sassenheim, 2 mei 2017

Dochter gaat uit huis. Gaat in een appartement wonen wat een pas geheel is gerenoveerd en energie zuinig is gemaakt! Via vergelijking site (Pricewise) bij Oxxio aangemeld. Wanneer je de aanmelding doet wordt e.e.a. gevraagd, zoals uit hoeveel personen je gezin bestaat en wat je denkt te gaan verbruiken, zo kom je aan een maandelijks termijn bedrag....maar wat doet Oxxio zij bieden je contract aan met een verbruik waar je steil van achter over slaat!!! Stroom, 2182 en gas 1609m3! Zij komen aan deze idiote verbruiken door de historie van de woning van 3 jaar te bekijken, maar niet getreurd, je kan het zg termijn bedrag maandelijks aanpassen, met 200% verhogen, maar verlagen met 40%. Te zot voor woorden. Helaas kwam ik pas later achter dat Oxxio van Eneco is, die handelen ook zo. Proberen je Toon aan te smeren want die is zo slim...we zijn zelf ook niet knettergek of zo! Maar Oxxio klantenservice past het niet aan, zeggen dat iedere energieleverancier zo handelt, maar dochter stapt nu over naar Green choice, gaat in eerste instantie wat meer betalen, maar wanneer zij ook met zo'n idioot termijnbedrag aankomen, kan je dit direct door 1 telefoontje laten aanpassen naar een geloofwaardig verbruik van 1 persoon en niet van een compleet gezin. Dus bij deze gewaarschuwd voor dit soort energie leveranciers, mooie praatjes, maar met belachelijke verbruiken komen, door de historie van een woning te checken, ben benieuwd wat zij doen wanneer je een huis laat bouwen!!

Reactie van Oxxio , 3 mei 2017

Dag mevrouw Arnoldus,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring allereerst. Zonde dat het zo gelopen is, het klopt dat er wordt gekeken naar het historisch verbruik om een inschatting te maken van de maandelijkse kosten.

Dit blijft bovenal een inschatting. Als beschermende maatregel is het via de app inderdaad niet mogelijk met meer dan 40% te verlagen. Via de klantenservice hoort dit echter wel te kunnen. Wanneer ik je hiermee alsnog van dienst kan zijn, stuur ons dan gerust een bericht toe. We zijn online te bereiken via Facebook en Twitter. Natuurlijk helpen we je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie J van Aalst uit Nuth, 4 augustus 2017

Wat ik jammer vind is dat alle klachten worden afgedaan met reageren via facebook of twitter. Beste Oxxio. NIET IEDEREEN gebruikt deze kanalen. Ik heb me deze ochtend aangemeld als klant maar ik begin nu toch wel argwaan te krijgen na het lezen van deze berichten. Ik ben akkoord gegaan met een geschat kostenplaatje. Ik wens niet achteraf met idioot hoge bedragen geconfronteerd te worden. Ik heb een opzegtermijn en zal deze uiteraard gebruiken als de daadwerkelijke tarieven afwijken van de tarieven die ik telefoonisch overeen ben gekomen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Spannende tijden
Dick uit Kesteren, 8 april 2017

Mijn contract bij Oxxio loop bijna af. Vooral na het lezen van onderstaande ervaringen houd ik mijn hart vast. Ook bij mij is er heel veel mis gegaan al. Aan het begin hebben ze mijn contract weer open moeten breken en een nieuw contract af moeten sluiten. Ik had namelijk aangegeven enkelvoudig tarief electra te willen en ze hebben toch weer met dag en nachtstroom gewerkt (tegen mijn contract in). Toen hebben ze een nieuw contract aangemaakt en kreeg ik voor 2 weken een eind nota. Nu loopt mijn gas afrekening 2 weken achter op mijn energie afrekening :(.

Vervolgens kon ik mijn app niet meer gebruiken en ook niet meer inloggen op mijn oxxio omdat dit nog steeds mijn inlog van het eerste contract is. Een nieuwe inlog maken lukt niet. Vorig jaar al hierover gebeld en ze zouden dit uitzoeken. Niets meer gehoord.... en helemaal niet opgelost.....

Begin dit jaar nog maar eens gebeld. Ja meneer ik zie het.. Inderdaad erg vervelend... Ik zet dit door, wordt met een paar weken opgelost. Niet dus.. Een week later een e-mail dat er vertraging is, nog 30 WERKDAGEN wachten. pffff.

Nu zijn we ruim 2 maanden ( ongeveer 50 WERKDAGEN) verder en je raad het al. Niets veranderd.

Inmiddels overgestapt naar een andere leverancier (start eind april met gas en begin mei met elektra). Ik ben benieuwd naar mijn eindafrekening(EN).

Als de eindafrekeningen goed zijn dan is het uiteindelijk wel goedkoop geweest maar met wat frustraties omtrent service.

Doe er je voordeel mee.

Reactie van Oxxio , 10 april 2017

Goedemiddag,

Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Zonde dat er zoveel vertraging is opgetreden. Na een overstap presenteren we de eindnota binnen uiterlijk zes weken. Zijn er nog zaken of vragen waar je mee zit, laat het ons weten. Via onze pagina op Facebook en Twitter heb je direct contact.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio biedt een waardeloze service
Bart uit Amsterdam, 4 april 2017

De service van Oxxio is bijzonder slecht.

Vandaag ontving ik een herinnering van Oxxio met het verzoek om de meterstanden door te geven, wat blijkt. Ik kan wel meterstanden doorgeven maar enkel en alleen van twee weken geleden (toen ik op vakantie was), aangezien ik dat NATUURLIJK niet weet. Het is op geen enkele mogelijkheid aan te passen terwijl dit natuurlijk heel regelmatig moet voorkomen.

Het komt er vervolgens op neer dat de klant contact op moet nemen met de klantenservice en dan ontstaat de volgende beproeving.

1. Communiceren kan telefonisch, voor 55 cent per gesprek.

2. Het kan via de App, maar wie wil nou voor alles een app downloaden waar hij/zij verder geen gebruik van maakt?

3. Het kan per mail, maar dan staat er op de website dat die pas verschijnt na 19:00...

4.Of het kan per whatsapp alleen ben ik nu al ruim 40 minuten aan het wachten en krijg ik helemaal niets te horen.. Geen ontvangstbericht waarin ze aangeven het binnen X periode op te pakken. Helemaal niets..

Vorig jaar zat ik bij de Nederlandse Energie Maatschappij en dat beviel me uitstekend. De website was overzichtelijk en functioneel en de telefonisch te bereiken klantenservice, gratis en adequaat.

Kortom, als er weinig prijsverschil zit tussen Oxxio en een andere leverancier, zoek dan goed uit hoe de service bij andere partijen is.. Want die van Oxxio is onder de maat.

Reactie van Oxxio , 5 april 2017

Beste,

Dank voor jouw feedback. Wat zonde om te lezen dat je zo ontevreden bent over onze bereikbaarheid.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu zit met het doorgeven van jouw meterstanden. Is dit inmiddels geregeld? Laat het ons weten via ons Facebook- of Twitteraccount, dan helpen we je graag verder.

Groet, Hannah

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
bijna 400 euro verkeerde eindnota
GM Versteeg uit Joure, 1 maart 2017

In december kreeg ik een jaarnota van 285 euro bijbetalen die door wisseling van lopende contract bij oxxio naar een automatische verlenging van oxxio verkeerd is opgemaakt.

Erg veel telefoontjes en ook mailtjes gestuurd maar blijkbaar geen capabele mensen bij de helpdesk helaas. Uiteindelijk heb ik maar de automatische incasso terug geboekt en daarna zelfs een nota met aanmaningskosten gekregen.

Eindelijk 1 persoon van oxxio aan de lijn gekregen die wel verstand heeft ( ja echt die bestaat dus wel?) een jaarafrekening gekregen van 105 euro retour. We praten dus over bij 400 euro **** door oxxio !!!

Excuus is zwak en geen vergoeding van telefoon kosten overigens beantwoord door dezelfde persoon die eerder mijn bezwaar niet juist heeft behandeld.

Ik heb inmiddels andere leverancier gezocht, ik hoop dat mijn eind afrekening nu niet zoveel moeite gaat kosten.

Reactie van Oxxio , 3 maart 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor je review. Erg vervelend om te lezen dat het zo veel moeite voor je heeft moeten kosten en jammer dat je inmiddels bent overgestapt. Onze excuses dat het zo heeft moeten lopen. Mochten er op dit moment nog vragen zijn of zaken lopen, kan je ook altijd contact met ons opnemen via Facebook & Twitter. Ik hoop voor je dat het soepeler gaat in de toekomst.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie
avatar
Frans Snellers uit denhaag, 23 oktober 2017

waarom alleen reageren via twitter en facebook en als je die niet hebt kan je nooit je klacht kenbaar maken bij oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindnota
Raymond uit Kampen, 18 februari 2017

Het is verschrikkelijk . Ben net wakker geschrokken van de jaar nota die binnenkwam kan hem geen eens openen. Maar moet even 450 euro bij betalen en het maand bedrag gaat naar de 200 euro de oxxio app is ook klinklare oplichting ben al bijna 1 jaar bezig om een goed overzicht te krijgen over ons verbruik we zijn met ze 3en 2 volwassen en 1 kind van 5 we zijn alleen in de avond uren thuis dit hebben we nog nooit mee gemaakt we hebben ons laten verleiden door die tablet die betaal je zo 3x terug waar is onze bescherming als burger zijnde? We worden gewoon leeggezogen door dit bedrijf niet normaal geen goed woord voor over .. zodra wij over kunnen stappen doen we dat meteen en nee heb geen twitter en facebook en dure 0900 nummer gaan we ook niet bellen schandalig op deze manier handelen wij voelen ons zwaar opgelicht.

Dus mensen doe eerst goed research scheeld een hoop centjes en wij laten bet hier ook niet bij zitten en ga er werk van maken.

Reactie van Oxxio , 21 februari 2017

Beste Raymond,

Wat een nachtmerrie! Zonde dat je een bijbetaling hebt waardoor ook het maandbedrag omhoog gaat. We gaan hierover graag met je in gesprek. Wel is het zo dat we dit langs de kanalen kunnen doen die je zelf benoemd. Ik kan me voorstellen dat je liever niet via een betaald nummer contact met ons opneemt. Om die reden bieden we Facebook en Twitter als gratis alternatieven. Ik hoop dat je één van deze kanalen weet te vinden.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Sara uit Julianadorp, 7 juni 2017

Ik ben het helemaal met je eens

Sara

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalige service...
Esther, 17 februari 2017

Vorig jaar hebben wij gas en elektra bij Oxxio afgesloten. Vanwege een wijziging in de privé omstandigheden hebben we onze woning opgezegd. Wij wisten dat hier een boeteclausule van 50 euro aan vast zat. Nu blijkt dat Oxxio deze boete twee keer incasseert, namelijk één keer voor gas en één keer voor elektra. Ik noem dit pure oplichting!

Reactie van Oxxio , 20 februari 2017

Beste heer, mevrouw,

Graag reageer ik op jouw review van 17 februari 2017.

Wat vervelend dat je er niet van op de hoogte was dat we voor beide producten een opzegvergoeding in rekening brengen. Houd er rekening mee dat dit in principe twee losse overeenkomsten zijn, die ook apart van elkaar kunnen worden opgezegd. In onze voorwaarden vermelden we dan ook dat de opzegvergoeding per energieproduct wordt berekend.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit meer oxxio
H.Saksik-Gaouzi uit Enschede , 17 februari 2017

Sinds november 2015 zat ik bij oxxio en betaalde ik maandelijks €130. In dec. 2016 kreeg ik een brief dat ik €297 moest terug betalen omdat ik teveel had verbruikt en dat mijn maandbedrag vanaf 2017 €164 zal worden?! Wij hebben een nieuwbouwhuis uit 2010 en we wonen daar met z'n tweeën. 164 euro lijkt mij een beetje veel voor 2 mensen, daarom was ik dus ook overgestapt. Kreeg afgelopen week een brief door de bus met een eindafrekening van €533. Belachelijk!! Als je belt krijg je geen fatsoenlijk antwoord. T enige wat ze kunnen zeggen is Tjah je bent overgestapt, je krijgt dan een boete van 150. Oke die boete snap ik nog maar in totaal heb ik in 1 jaar tijd €2390 betaald alleen aan oxxio!!!! Nooit meer!! Ik adviseer anderen om geen gebruik te maken van oxxio!

Reactie
avatar
Paul Spruijt uit Rotterdam , 21 februari 2017

Heb hetzelfde probleem gehad met oxxio. Ben nooit thuis. Stook nooit. Zelfs niet in de winter. En moest 2300 euro bijbetalen over 1 jaar. Maandbedrag was al 100 euro. Standen kwamen niet overeen. Zodra het contract over is, nooit meer oxxio. Kan het mensen niet vaak genoeg zeggen. 

Reactie van Oxxio , 21 februari 2017

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Rot dat je op een bijbetaling stuit bij de eindnota. We lopen graag voor je na wat hiervan de oorzaak is. Wil je ons hiervoor benaderen via ons kanaal op Twitter of Facebook. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio app
Chantal, 16 februari 2017

Al een jaar vul ik netjes de meterstanden in in de oxxio app. Heel handig en iedere keer zie ik weer dat ik tien tot vijftien euro heb bespaard. Hartstikke fijn natuurlijk en uiteindelijk staat de eindstand op meer dan 150 euro bespaard. Maar dan krijg ik de eindafrekening via email; of ik 169 euro kan betalen want ik heb meer verbruikt. Pardon!?! Dat is meer dan 300 euro veschil!!! Klein beetje verschil had gekund, maar dit... onbegrijpelijk. Overal wordt gepromoot dat je gebruik kunt maken van de app want dat is handig dan heb je inzicht. Nou echt niet. Klantenservice kan je niet helpen en zelfs het personeel geeft als antwoord: tsjah zelfs ik zit niet bij oxxio omdat het een waardeloos bedrijf is met ***praktijken!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete door verhuizing
Marc , 3 februari 2017

Ik een paar dagen geleden had ik geen enkel negatief gevoel bij of over Oxxio totdat ik aan gaf te gaan verhuizen en daardoor mijn contract niet mee wenste te nemen.

Jammer dat als je gaat samen wonen met iemand die al een contract heeft bij een andere energie leverancier je je contract niet zonder boete kunt opzeggen.

Ik snap het als je overstapt binnen je contract maar dit is een gemiste kans.

Begrijp me a.u.b. goed het gaat me niet over de boete maar over de manier waarop.

Ik had beter kunnen overstappen dan word je beloond en deze beloning is hoger dan de boete.

Met vriendelijke groet,

Marc

Reactie van Oxxio , 7 februari 2017

Hoi Marc,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de boete! We brengen deze in rekening omdat het contract eerder wordt beëindigd dan we bij de start van de overeenkomst samen zijn overeengekomen. Daarbij kunnen we de energie zoals ingekocht voor jouw contract niet opnieuw aanbieden tegen dezelfde prijs aan een ander, dit omdat de tarieven inmiddels zijn veranderd. Als je hier nog vragen over hebt, kun je ons ook benaderen via Facebook of Twitter. We staan je graag te woord!

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Reactie Marc , 7 februari 2017

Beste Oxxio,

Nogmaals het gaat mij niet om de boete maar de manier waarop. Niet beters te weten is er niet veel verandert in de tarieven. Maar ik zit me eigen toch weer op te winden. Dus ik ben helemaal klaar met Oxxio want jullie doen toch wat jullie het beste uit komt. Er staan niet voor niets zoveel negatieve reacties op deze site.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte service en levering
Louis Vromans, 21 januari 2017

Aan de negatieve reacties te zien zie ik er van af om een contract met Oxxio aan te gaan. De tarieven zijn aantrekkelijk maar dat voordeel wordt door de onbetrouwbaarheid van dit bedrijf geheel teniet gedaan. Ik kijk uit naar een andere leverancier.

Reactie van Oxxio , 24 januari 2017

Beste Louis Vromans,

Hoewel we natuurlijk liever een andere inhoud teruglezen, wil ik je bedanken voor het delen van jouw ervaring. Jammer om te vernemen dat wij vanwege negatieve reacties niet de leverancier van jouw keuze worden.

Graag overtuigen we je alsnog van de betrouwbaarheid van onze klantenservice, bijvoorbeeld langs de online kanalen. Je kunt ons 'ter kennismaking' bijvoorbeeld een bericht versturen via Facebook of Twitter, we staan je graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Luciano

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer