Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Wel/geen klant??? Is mij niet duidelijk
Nicky la Faille uit Hengelo, 5 maart 2020

Had ik maar eerder gezocht op ervaringen over Oxxio. Ik had me netjes bij Oxxio aangemeld en zou per 29.02. overstappen. Aangezien ik niets meer hoorde, heb ik op dinsdag 3 maart navraag gedaan. Toen kreeg ik de melding dat het contract per 09.02. al geannuleerd was. Hier was mij niets van bekend, en helaas heb ik toen nagevraagd hoezo en door wie. Daarna telefonisch contact gezocht. Na 25!! minuten in de wacht, heb ik de verbinding verbroken. Daarna hebben ze teruggebeld, waarom ik de verbinding verbroken had, ze deden toch navraag?? Geen excuses, van sorry onze fout, maar ze deden toch hun best?? Ze moesten ook wachten op antwoord. Daarna verder gecommuniceerd per chat, nadat ik woensdagochtend bericht kreeg dat ze het contract per 03.03. hadden laten ingaan. Ik kom er nu ook niet meer vanaf. Ondanks dat ik via de chat een melding kreeg dat ik tot 24.03. kon opzeggen. Meteen gereageerd, toen werd het 24.02. Volgens mij kan dit niet aangezien er op 09.02. al geannuleerd was! Nu krijg ik een nieuw klantnummer, kan niet meer inloggen en de app werkt ook niet meer. Fantastisch bedrijf. Ik kan het iedereen afraden. Ik was nog nooit zomaar overgestapt, had ik het nu ook maar niet gedaan.

Reactie van Oxxio , 9 maart 2020

Hey Nicky,

Hier is inderdaad het een en ander mis gegaan. Graag kijk ik dit persoonlijk voor je na. Wellicht kunnen we je nog ergens in tegemoet komen. Ik kan heel goed begrijpen dat je de verbinding na 25 minuten wachten verbreekt, dit is dan ook wel heel lang. In ieder geval mijn excuses voor dit ongemak.

Je mag jouw klantnummer mailen met een korte samenvatting naar online@oxxio.nl zodat ik dit nogmaals voor je kan nalopen. Alvast bedankt.

Groet,

Joey, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Voor mij nooit meer Oxxio
Inge uit Venlo, 25 februari 2020

Drie weken bezig zijn om contact te krijgen met Oxxio over vragen m.b.t. de eindafrekening weten ze nog altijd niet meerdere communicatielijnen te bedienen. Alleen telefonisch contact is mogelijk en als dat niet gaat, dan is er met Oxxio communiceren een groot probleem. Mailadres hebben ze niet en reageren op het contactformulier is er ook niet bij.

Uiteindelijk alleen via messenger enige uitleg maar dan wel van 3 verschillende personen die alleen maar doorverwijzen.

Reactie van Oxxio , 26 februari 2020

Beste,

Dat klinkt inderdaad niet best. Balen dat het zo lang heeft geduurd voor je in contact bent gekomen met onze klantenservice. Voor direct contact kan je het beste de livechat gebruiken die je op onze website vindt. Daarnaast zijn wij ook bereikbaar via de Oxxio App, laat hier een berichtje achter en wij reageren zo snel mogelijk. Excuses voor het ongemak! Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker even weten.

Met vriendelijke groet,

Joey, Oxxio Webcare

Reactie Bert, 5 maart 2020

wel vreemd dat ze naar de chat verwijzen als een goede oplossing. Ik ben op zoek naar een andere leverancier en kwam op de oxxio pagina terecht. De vraag voor de chat was duidelijk "Wat zijn de tarieven voor gas en elektra en de leveringskosten van beiden". De robot snapt zo'n vraag niet en de medewerkster die ik later kreeg kon dat ook niet zeggen. Alles werd met wedervragen beantwoord. Tot slot ik kan je dit wel via de telefoon vertellen. Bizarre werkwijze voor een simpele vraag lijkt me! Als je slechts 2 artikelen verkoopt en de klant niet eens kan vertellen wat de prijzen zijn!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ongepaste opmerking klantenservice
Stephan uit Roosendaal, 13 februari 2020

Gisteren 2 keer gebeld door oxxio. In de middag met een vrouw om een aanbod te ontvangen. tegen de avond werd ik weer gebeld door een mannelijke collega. Nadat ik aangaf het aanbod niet te accepteren omdat er goedkopere energieleveranciers zijn kreeg ik de opmerking: u heeft vanmiddag met mijn vrouwelijke collega gesproken. 'Dat is wel een leuke meid hoor. Heeft u zich vermaakt met haar?'

erg onprofessioneel, ongepast en totaal geen relevante vraag! Slechte klantenservice!!!!

Reactie van Oxxio , 14 februari 2020

Beste Stephan,

Dit is inderdaad heel erg ongepast en niet professioneel. Daarvoor in ieder geval mijn excuses. Graag bied ik je ter compensatie een kleinigheidje aan. Wil je jouw gegevens mailen naar online@oxxio.nl? Ik neem dit dan persoonlijk in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Joey, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onfatsoenlijke klantenservice
Gedupeerde uit Arnhem, 6 februari 2020

Slecht, Bij oxxio is het heel normaal hoe zij met de klant gegevens om gaan , als zij aan indiditeitsfraude doen deel nemen. Want niemsnd heeft 2 verschillende klantnummers maar bij oxxio id dat wel het geval. Je wordt onfatsoenlijk te woord gestzan door een J****** via 010-8906921 die dreigt met gerechtsdeurwaarder praktijken , Als Oxxio zelf boete kan betalen van 1 miljoen euro bij onjuiste klant gegevens.

Reactie van Oxxio , 10 februari 2020

Beste,

Dit klikt inderdaad als een vervelende situatie. Zou je contact met ons willen opnemen via een van de servicekanalen die je terugvindt op onze website? Wij lossen het probleem daar graag voor je op. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Joey, Oxxio Webcare

Reactie Gedupeerde uit Gelderlans, 10 februari 2020

Beste medewerker van Oxxio Rotterdam.

Door 3 keer te hebben geprobeerd om alles in correctheid te doen plaatsen is dat het nu zinloos is om nog met uw kantoor in Rotterdam contact op te nemen. Als zelfs de klantenservice van uwe bedrijf . Elke consument uitlacht en de klantgegevens niet in c orrectheid willen plaatsen. Waar Oxxio door een zeer slechte klantenservice hard bezig is om zijn consumenten weg te doen lopen naar een klantvriendelijke energiebedrijf en ook een klantvriendelijke provider.

Want als er bij klacht.nl al wordt vermeld dat Oxxio beter is ermeld als FC Knudde dan wilt dat al zeggen. Dat Oxxio niet klant gericht is.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
MAN WAT SLECHT
B. Eijs, 6 februari 2020

Bij het afsluiten van het contract eerst niks aan de hand, welkomstbonus gekregen en het contract op mijn email bekeken. Prima dus, DACHT IK.

Een maand later ongeveer probeerde ik in te loggen maar ik had geen account dus moest ik die aanmaken, prima. Maar dat kon niet want zij hadden een email die ik kon gebruiken (die niet bestaat) en als ik mijn -wel bestaande- email invulde stond er “dit emailadres is niet bekend bij ons” terwijl hier verdorie wel het energiecontract heen is gemaild na het afsluiten?!!

Ik probeerde oxxio meerdere malen te bellen om mijn incassodatum te veranderen en elke keer werd je uiteindelijk na een lang keuzemenu doorgestuurd naar de mijnoxxio app. Waar ik dus niks aan had want ik kon niet inloggen.

Na weer een tijd lukte het om te chatten met een medewerker. Deze zei mijn email te hebben veranderd naar de wel bestaande en mijn incassodatum ook meteen te hebben aangepast. Ik zei wel “deze maand is er dus al afgeschreven, dan moet dat niet nog eens gebeuren” dat zou ook niet gebeuren, je betaalt immers maar 1x per maand toch.

Nu kreeg ik wel een mail -op mijn bestaande- van oxxio dat ze niet konden incasseren (terwijl ze dit dus ineens voor de tweede keer probeerden wat dus al niet zou gebeuren) en als ik dan naar de site ga om in te loggen zegt die ineens weer dat mijn email niet bekend is bij hen en ik dus de niet bestaande moet gebruiken die zij hebben gemaakt.

En ik ben dit gesodemieter nou goed zat!!

Ik raad oxxio dus ZO NIET aan

Reactie van Oxxio , 10 februari 2020

Beste,

Oei, dat is inderdaad niet helemaal goed verlopen. Je kan het beste een mail sturen naar online@oxxio.nl. Ik pak de desbetreffende mail persoonlijk op zodat we dit op de juiste manier op kunnen lossen. Vermeld hier wel even jouw klantgegevens in zodat ik contact met je kan opnemen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Joey van Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
energyleverancier to AVOID !!!!
Ewa Burzynska, 3 februari 2020

This so called " company " is the one to avoid at any cost !!!!! They =oxxio credit management has made an agreement with me , mid January for a payment of jaarnota in 2 installments ...One was paid in January, second is due at the end of February..All other monthly invoices are paid. Despite of that , they sent a letter to my Gemeente about unpaid invoices !!!!! and closing energy- gas supply to my apartment.They also sent an open amount ( the one that is due in February) to the Collection agency !!!!! and they do not remember what they do.!!! So it seems , that the role of their klantenservice is to get rid of customers and provide them with an incorrect info !!! Their credit management provides a wrong info as well...and they got a memory issues- and do not remember what they are doing -saying-agreed !!! Maybe that so called "company " is an ordinary Hoax ???? -- Hopefully the new japanese owner of mum company= Eneco will put things into the right order...hahaha they will not tolerate such an attitude in their own " family "....So..until my slimmermeter will be checked by outside company...and until you will provide me -in written - all info about extra boete costs ( when changing company ) ...those you love to charge on people, as I can see from other klachten here. !!!.....Our business remains open.... -))) ..Btw. it is a real pity such a websites like this one and other public, serves you to communicate with your clients...instead of using myoxxio account- email or just a klantenservice !!!!!!

Reactie van Oxxio , 5 februari 2020

Hi Ewa, because we gave you multiple answers via your complaint on Klachtenkompas.nl we refer to our answers on that website. Greetings, Wilco from Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
teleurstelling
peter Nieuwenhuis, 27 januari 2020

Jammer dat Oxxio geen coulance toepast of enig begrip toont.

11 dagen te vroeg het energie contract beëindigd. Wel de 12 termijnbedragen incasseren, maar ook een boete van 100 euro geven en geen beloofde welkomstbonus wegens te vroeg opstappen.

Volgens de regels staat OXXIO in hun recht. Maar vind dit te zwaar gestraft.

Omdat ik wel gewoon volgens afspraak alle termijnen van het energiecontract betaald hebt.

Jammer verder is Oxxio gemiddeld met hun service.

Dat baseer ik op gebrekkige werkende Oxioapp, lange wachttijden en standaard antwoorden klantenservice. Neen geen Oxxio voor mij.

Er zijn betere alternatieven

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
the worst klantenservice and energy leverancier ever !!!
Ewa Burzynska uit Den Haag , 10 januari 2020

I am still a client of OXXIO...but going to change it shortly !!!! They =Oxxio klantenservice are not responsive to any messages sent to them.. ...They lost payments I made against my invoices and do not react to any klacht about that ....they sent me an incorrect jaarnota and I am waiting for a 3 months already for a corrections.Instead of that they charged me incasso costs for not paying !!! and the worst of all---there is nobody there to contact to - emails do not work, phone either....chat is just an automatic response...and nobody react to messages sent via contact formulaar....Seems like nobody is working there at all ....In short- its the worst energy leverancier ever !!!! and client unfriendly !!!!!I would advise anybody - to avoid them in any case !!!!!!!!!!!!!!

Reactie van Oxxio , 14 januari 2020

Dear,

Thank you for your message. I've checked the situation for you and I'd like to inform you about the "Jaarnota".

To calculate the usage on the "jaarnota" we use the meterreadings that we get from your smart meter via de grid operator which is Stedin in your case. We've calculated the usage between 19-10-2018 untill 19-10-2019 with the following meterreadings:

19-10-2018: 67m³

01-01-2019: 294m³

Usage: 232m³

01-01-2019:294m³

19-10-2019: 813m³

Usage: 531

Total usage: 763m³.

The total usage of gas is 763m³. This is calculated like said before: with the meter readings we get from the smart meter via Stedin. Since these are real meter readings and they're not "calculated or guessed" we can't correct anything.

If you think the usage is too high you could check if there is any leakage. This is something you can also check with the grid operator. I'm sorry that we can't correct anything for you at this point.

Feel free to ask any other questions that might pop up.

Kind regards,

Joey, Oxxio Webcare

Reactie Ewa Burzynska, 14 januari 2020

my dear oxxio, ..those are general figures. I have contacted you in October to check figures , correct and advise me what to do.And if you would do that you would see that in 2, 5 months 2018 I used 227 m3 of gas and in 9, 5 months of 2019- 519m3 !!!!!! that in one month I used e.i. 20 m3 and in the next 80 ...!!! so monthly figures were bizarre ...and I have contacted you already about it in May/June 2019 as monthly usage showed that I used more gas than vrijstande woning ...hehe and I live in a small apartment ....but you /oxxio are just concerned with money...only with money ... customer is just a source of extra income as you charge an incasso costs for your anti-customer attitude and zero reaction !!! I just wonder why oxxio employes customer service at all ??? ...btw. it is great you react here on this website..as until now there is no reaction whatsoever to my messages via my oxxio account !!!!!...except extra letter I got from your company about killing energy-gas supply or send jaarnota to outside incasso .company ..and this for 260 e !!!! Just a nonsense company...unbealivable !!! btw. I just got a great advise about what to do in this situation from another company !!!

Reactie Ewa Burzynska, 14 januari 2020

and btw. - According to Stedin - it is an energy leverancier ..so it is you=OXXIO who supposed to take care of client problems with energy-gas ...the kind I experienced ...not a Stedin.....

Reactie Ewa Burzynska, 3 februari 2020

This so called " company " is the one to avoid at any cost !!!!! They =oxxio credit management has made an agreement with me , mid January for a payment of jaarnota in 2 installments ...One was paid in january, second is due in February..All other monthly invoices are paid. Despite of that , they sent a letter to my gemeente about unpaid invoices and closing energy- gass supply to my apartment.They also sent an open amount ( that is due in February) to the Collection agency !!!!! and they do not remember what they do..So klantenservice is to get rid of customers and provide them with incorrect info !!! Credit Management should be gone as well- as they provide a wrong info as well...Maybe that should also be future of that " company "--- hopefully the new japanese owner will put things into the right order...hahaha

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
huis verkocht.
peter, 9 januari 2020

Hallo altijd in hun recht staande Oxxio. Het woord coulance staat niet in jullie woordenboek.

Tot 06-02-2020 loopt mijn energiecontract bij Oxxio.

Door een opgelegde verkoop van mijn woonhuis d.d 14-01-2020 ben ik na die datum automatisch uitgeschreven, omdat de nieuwe huurder op dit adres een ander nieuw energiecontract afsluit.

En omdat er maar 1 energiecontract per adres mogelijk is, moet ik voor de resterende 23 dagen van mijn contract een boete betalen van 100 euro + dat ik ook mijn welkomstbonus kwijt raak.

Jammer dat er geen begrip is voor een altijd op tijd betalende klant. Waarom zou je toch?ik ben toch alleen maar een verdien module.

Nooit meer Oxxio waar geld belangrijker is dan hun klant.

groet EX klant

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Verkeerde indeling capaciteitstarief gas eindafrekening Oxxio
Kees, 7 januari 2020

Ik had minder dan 500 m3 gas verbruikt. Daar hoort een lager capaciteitstarief bij, maar Oxxio brengt het hogere tarief voor 500-4000 m3 in rekening.

Dit op basis van het verbruik vorig jaar (bij een andere leverancier).

Contact opgenomen met Oxxio en krijg te horen dat dit normaal is! De netwerkbeheerder maakt een schatting en dat dient dan betaald te worden (maar je krijgt wel direct het hogere tarief als je ineens meer dan 500 m3 gas verbruikt).

Dit is echter volgens de gaswet niet juist. Een en ander vloeit naar het oordeel van de commissie voort uit de verantwoordelijkheid van de leverancier voor een juiste facturatie zoals deze op grond van de Gaswet, in het bijzonder artikel 44 b lid 1 van die wet, aan de leverancier is opgedragen. (uitspraak geschillencommissie energie).

Oxxio zou dan ook de nota moeten corrigeren.

Reactie van Oxxio , 8 januari 2020

Beste Kees. Wat vervelend om te lezen dat je nu op het hogere tarief bent afgerekend. Het is altijd zo dat er naar het historisch verbruik wordt gekeken om het capaciteitstarief te berekenen. In de afgelopen jaren is er dan wellicht gemiddeld net iets meer dan 500 m3 verbruikt. We kunnen uiteraard wel een intern verzoek voor je indienen om dit uit te laten zoeken en waar kan te corrigeren. Neem zeker nog even contact op met onze klantenservice, zodat we dit voor je in werking kunnen zetten. Mocht je toch weer te horen krijgen dat dit niet kan en normaal is, noem dan gerust mijn naam. We staan voor je klaar. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Hoger tarief t.o.v afgesloten contract
Arthur Snijders uit Rotterdam, 5 januari 2020

Check goed of de tarieven van je jaarcontract ook kloppen in de Oxxio app! Bij mij waren deze in de app aanzienlijk hoger t.o.v het afgesloten jaarcontract. Hoop dat het snel aangepast wordt, anders is het wel snel verdienen voor Oxxio op deze wel heel vreemde manier...

Reactie van Oxxio , 6 januari 2020

Hoi! Ben je misschien in 2019 een overeenkomst aangegaan en startte wij in 2020 met het leveren van stroom/gas? Het is namelijk zo dat vanaf 1 januari voor iedereen in Nederland de nieuwe energiebelastingen zijn doorgevoerd. Je ziet dan nu ook net iets andere tarieven dan die je in de overeenkomst terugvindt wanneer je deze vóór 01-01-2020 hebt afgesloten. Als dit niet het geval is, neem dan zeker nog even contact op met onze klantenservice. Dan kijken we er samen nog even naar. Groet, Mitchel van Oxxio.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Waarborgsom
Reinier de Bruin, 7 november 2019

Gisteren online energie contract afgesloten, dit doe ik de afgelopen tienjaar ieder jaar opnieuw.

Tot mijn verbijstering krijg ik vandaag een email van Oxxio, dat ik een betalingsrisico zou vormen, ik zou een slechte betaler zijn en daarom een risico vormen. Daarom wordt ik verzocht om maar even een bedrag van vierhonderd euro over te maken als waarborg.

Oxxio zou mijn credit waardigheid gecontroleerd hebben via Focum, heel knap want volgens de website van Fucum kost een dergelijk verzoek 5 tot 30 werkdagen voordat ze met een advies kunnen komen.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, logisch omdat ik nog nooit iets niet betaald heb, wat zijn dit voor rare praktijken?

Weten klanten van Oxxio wel welk risico ze lopen? Om maar iets te noemen, gaat Oxxio failliet, weg vierhonderd euro! Dat risico ga ik niet aan en waarom zou ik?

Vele energie aanbieders verwelkomen klanten op een veel vriendelijker wijze dan Oxxio!

Reactie van Oxxio , 18 november 2019

Beste Reinier, we begrijpen dat dit een hoog bedrag is en vinden het jammer dat je dit als onvriendelijk ziet. Dat is niet onze bedoeling. Via Focum kan je, bij behoefte, opvragen waarom er nu plots om een waarborg wordt gevraagd. Als je nog vragen voor ons hebt horen we dat graag. Groet, Wilco van Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Niet doen!
Erik uit Utrecht, 23 oktober 2019

Na een jaar klant te zijn geweest krijg ik eindelijk mijn eerste jaarnota binnen! van 55 euro per maand (waarvan er staat dat ik elke maand nog geen eens de helft daarvan haal) naar 72 euro! 22 Euro verhoging omdat ik super zuinig ben???? Wat zijn dit voor rariteiten.

Reactie van Oxxio , 24 oktober 2019

Hoi Erik. Bedankt voor je review! Op de jaarnota wordt altijd je termijnbedrag herberekend aan de hand van je verbruik, je nieuwe tarieven en we houden ook alvast rekening met de energiebelastingen die weer gaan veranderen in januari. Ook wanneer je dus heel zuinig bent geweest en iets terugkrijgt op je jaarnota kan het zijn dat je termijnbedrag hoger wordt. De tarieven per kWh en m3 wijzigen namelijk ook en wanneer je van een vast contract overgaat in een maandelijks opzegbaar contract betaal je doorgaans ook zo'n €3,50 per maand extra. Wij denken dat je met de verhoging van €17,- volgend jaar gewoon weer goed gaat uitkomen op de jaarnota. Je bent natuurlijk vrij om je termijnbedrag naar eigen inzicht aan te passen. Dat is geen probleem. Groet, Mitchel.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Flut bedrijf!
Angela uit Eindhoven, 28 augustus 2019

Al maanden ontvang ik mijn energie rapport niet! Al zo vaak gebelt en elke keer krijg ik antwoord er is een verzoek gedaan bla bla bla.. elke keer beloven ze terug te bellen maar niemand die belt.. vorige week iemand aan de telefoon gehad en beloven ze me de energie rapporten op te sturen van maanden geleden, al vanaf maart, en raad het eens.. paar dagen later en nog steeds niks in de brievenbus ontvangen! Jaren klant geweest bij jullie altijd alles netjes betaald en dan word je vanaf maart zo behandeld.. nou sorry heb gebelt en mezelf meteen af laten melden, vandaag opzoek na een andere leverancier gegaan en bij Eneco terecht gekomen.. doei oxxio hallo Eneco!

Reactie van Oxxio , 17 september 2019

Hi Angela, dat is inderdaad niet netjes. Mijn excuses voor het ongemak en volkomen begrijpelijk dat je vertrekt. Als we nog iets voor je kunnen betekenen horen we dat graag. Groet, Wilco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Klantenservice?
Ed, 6 augustus 2019

In verband met verhuizing wilde ik graag informatie om mijn huidige contract mee te nemen of een nieuw contract af te sluiten. Via de website van oxxio een chat moeten opstarten aangezien er nergens een telefoonnummer van de klantenservice te vinden is. In deze chat krijg je om de 5-15 minuten per vraag een antwoord. Al met al heb ik voor 5 vragen langer dan een uur moeten “chatten”. Het enige antwoord wat je krijgt is dat er geen nummer van de klantenservice wordt gegeven omdat het op dit moment te druk is om te bellen. Later pas vertelde deze “persoon” dat het niet mogelijk is omdat oxxio alles via chat en online probeert op te lossen. Hier wilde ik geen genoegen mee nemen maar na een uur moest ik toch toegeven. Er is niemand telefonisch bereikbaar. Slecht dus als je het klantenservice noemt. Dit is namelijk geen service. Ook via de oxxio app een “chat” opgestart met de vraag of ik telefonisch contact kon krijgen want dat was het advies van de operator op de website maar nu 23:00 uur is er nog geen antwoord gegeven via de app terwijl de eerste berichten rond 14:00 verstuurd zijn. Ik heb nog niet eerder zo’n slechte klantenservice ervaren bij een serieus bedrijf. Als je iets van service wilt of verwacht kies dan niet voor oxxio is mijn advies. Zodra mijn jaarcontract afloopt ga ik ook direct weg naar een ander die wellicht iets meer kost maar dat heb ik er zeker na deze ervaring voor over.

Reactie van Oxxio , 7 augustus 2019

Hi Ed,

Dat duurde inderdaad wel heel erg lang en is absoluut niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor!

Bij Oxxio doen we (het liefst) alles digitaal. Maar als jij graag even gebeld wilt worden, dan hoort de medewerker dat gewoon te doen. Daarom zal ik deze review zeker even delen. Ook is de reactietijd even niet zoals het hoort, door de drukte die we plots ervaren. We doen uiteraard ons uiterste best om dit te verbeteren.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dat waarderen we enorm!

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Foutief overzicht meer of minder verbruikt
avatar
I.M. van Weert, 5 augustus 2019

Slordig als je in het maandoverzicht bij "Jouw stroomverbruik" ter vergelijking met juli 2018 alleen maar het verbruik van "Stroom normaaltarief" aangeeft en "Stroom daltarief" vergeet. In het staafdiagram lukt het wel om ook het daltarief erbij te tellen.

Reactie van Oxxio , 6 augustus 2019

Hi, dat is inderdaad niet echt netjes. We kijken hier dan ook graag even naar. Stuur je ons even een chatberichtje via de Oxxio App of een Facebookberichtje? Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oxxio absoluut niet doen!
Y uit Apeldoorn, 25 juli 2019

Ik heb echt spijt dat dit mijn leverancier is geworden. 3 jaar bij engie gezeten en hier nooit problemen gehad, jaarlijks rond de 400 euro terug gekregen op mijn eind afrekening. Sinds mijn overstap naar oxxio is alles fout gegaan. Ik woon alleen en zou qua stroom een verbruik hebben van een 5 persoonshuishouden, gas word in de zomer amper verbruikt en toch is de ene maand 20m3 en de maand erna 45m3. Oxxio hier ook over opgebeld en dan vooral voor het stroom verbruik, zij verwijzen je door naar de netbeheerder en waarom? Dit is jullie werk!! Ze laten je alles zelf uitzoeken en vangen zelf lekker de volle rekeningen.

Mijn ervaring met oxxio? Slechter kan het haast niet.

Mijn advies? Kijk alsjeblieft ergens anders en sluit echt niks af hier.

Reactie van Oxxio , 29 juli 2019

Hoi, wat een vervelende kwestie. Ik snap heel goed dat je ontevreden bent. Mijn excuses hiervoor. Wij kunnen dit prima voor je uitzoeken! Neem daarom alsjeblieft nogmaals contact met ons op. We maken je dan weer tevreden. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichting eerste klas
Chris uit Utrecht, 24 juli 2019

Ik heb nu al 4x met Oxxio gebeld betreffende mijn contract en 4x wordt er gezegd dat ik nog een vast contract heb. Vervolgens word ik er door kennissen op gewezen dat Oxxio het stilzwijgend verlengd, maar wel de variabele tarieven in rekening brengt. Bel ik nog een keer op blijkt het ook zo te zijn en de klantenservice weet opeens nergens iets vanaf. OPLICHTERS!!!!!!

Reactie van Oxxio , 25 juli 2019

Hi Chris,

Wat een gedoe zeg. Stuur alsjeblieft even een chatberichtje via de Oxxio App en vraag naar mij. Dan ga ik er persoonlijk naar kijken.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Help desk ? Welke Helpdesk
Jan hoffman, 24 juli 2019

Ik heb al meerdere jaren een contract met Oxxio niet omdat het de goedste was maar omdat de service goed was en afrekening eigenlijk foutloos verliepen tot het moment dat ik zonnepanelen kreeg mijn afrekening niet bleek te kloppen.(Geverifieerd door onafhanklijke derde partij) Contact gezocht met de helpdesk, dat kan helaas alleen via chat . Nog nooit ben ik zo onbeschoft van het kastje naar de muur gestuurd . Niet een keer antwoord gekregen op mijn argumenten waarom ik vind dat de jaar afrekening fout is , geen mogelijk om door de muur van arrogantie heen te komen , geen mogelijkheid om de klacht te escaleren . Je moet het doen met antwoorden geschreven door een robot die inhoudelijk niets voorstellen . Het taal gebruik en de manier van afsluiten van mijn klacht doen eerder denken aan een slecht cabaret dan een klantenservice met oog voor de klant. Ik ben dermate bot behandeld dat we na al die jaren bij Oxxio besloten hebben over te stappen naar een andere leverancier met wel een goed opgeleide en bereikbare Helpdesk

Reactie van Oxxio , 25 juli 2019

Beste heer Hoffman,

Wat een vervelende ervaring. Mijn welgemeende excuses hiervoor. Wij begrijpen u goed en lossen uw klacht graag op. Neem daarom nogmaals via de chatfunctie contact met ons op en vraag alstublieft naar mij. Ik help u dan persoonlijk verder!

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onterechte contractafsluiting en de gevolgen daarvan
G. Van Tongerloo uit Zeist, 23 juli 2019

Half juni heeft de nieuwe buurman zijn energiecontract overgeschreven naar een andere leverancier. Hij heeft daarbij per ongeluk mooi mijn huisnummer overgeschreven, zonder dat ik dat wist. Ik kreeg toen van Oxxio dat ik mijn contract verbroken had, boetes daarvoor moest betalen en ik kreeg een afrekening. Na veel speurwerk heb ik de buurman zijn nieuwe leverancier contact met Oxxio laten opnemen om alles terug naar de oorspronkelijke situatie te zetten. Dit is nog steeds niet allemaal gebeurt, stroom zie ik wel de metingen, gas helemaal niets. Ikmheb een afrekening met boetes gekregen, brieven dat ik geen boetes moet betalen, maar het bedrag inclusief boete is geïncasseerd, ondanks toezeggingen. Het maandbedrag was ineens 30% hoger omdat de afrekening enkel over de winterperiode ging en ik moest bijbetalen (ik zou in november heel veel terugkrijgen in de oorspronkelijke situatie wegens isolatie en zonnepanelen). Nu is enkel een raar maandbedrag voor stroom geïncasseerd. De situatie is voor mij totaal onoverzichtelijk geworden, persoonlijk direct contact met Oxxio is niet mogelijk. Ik kan hier helemaal niets aan doen, hoe kan zoiets nu gebeuren dat een onbekende je contract kan stopzetten zonder dat je dat weet. Ik zou graag telefonisch iemand van Oxxio aan de lijn krijgen die dit kan oplossen zodat alles weer bij het oude wordt.

Reactie van Oxxio , 23 juli 2019

Beste heer/mevrouw Van Tongerloo,

Bedankt voor de review. Het komt inderdaad vaker voor dat contracten noodgedwongen worden stopgezet, omdat een andere leverancier door een fout de levering heeft overgenomen. Helaas is dit niet te vermijden en jij zit uiteindelijk met de rompslomp. Wanneer een levering eindigt wordt er altijd een eindnota opgemaakt. Wanneer de levering weer is hersteld wordt ook het maandbedrag weer herberekend. Ik kan goed begrijpen dat dit hierdoor allemaal wat onoverzichtelijk wordt. Wij leggen je graag uit hoe de situatie nu precies is. Neem dus zeker nog even contact met ons op via Facebook, Twitter, de chat in de Oxxio app of de live chat op onze website. We staan voor je klaar.

Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Geterroriseerd door Oxxio
Dhr. R. Wassenberg uit Tilburg, 18 juli 2019

Vele malen ben ik afgelopen 2 maanden gebeld door een anoniem nummer. Ik neem deze in principe niet op, maar na een keer of 45 (1 a 2 keer per dag) heb ik vandaag toch opgenomen. Dat is nodig om bij Ziggo aan te kunnen geven dat je door het stalkende bedrijf niet meer gebeld wilt worden en ze op een zwarte lijst te kunnen zetten. Het blijkt dus Oxxio te zijn met een mooi bod. Ik geef direct aan de dame aan de telefoon aan geen belangstelling te hebben en niet meer gebeld wens te worden. Ik sta in het bel-me-niet-register. 'O dat maakt niet uit hoor, u bent klant bij ons geweest en dus mogen we u 5 jaar lang bellen als we willen ' is het antwoord. 'Maar vooruit, als ik een mooi bod accepteer zullen ze niet meer bellen, anders wel' krijg ik te horen. Dat is je reinste chantage en dat gaf ze zelf ook schoorvoetend toe. 'Maar we zijn toch heel gezellig?' Uiteindelijk krijg ik lachend te horen dat ik het recht van verzet te horen krijg. Absurd, zulke medewerksters dien je direct weg te sturen! En Oxxio, stop met stalken aub!

Reactie van Oxxio , 19 juli 2019

Beste heer Wassenberg,

Wat onwijs vervelend. Dit is zeker niet de bedoeling. Daarvoor dan ook onze oprechte excuses. Om dit te kunnen stoppen willen we vragen om via Facebook, Twitter of de Oxxio App even contact met ons op te nemen. Dan zorgen we er ook voor dat de medewerkers hierop worden aangesproken.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Klantvriendelijkheid
Mevrouw P. Fraenk-Groise uit 's Gravenhage, 17 juli 2019

Oxxio heeft een termijnbedrag aangegeven van 161eur per maand. Naar aanleiding wat wij verbruiken heeft mijn partner telefonisch contact opgenomen voor het wijzigen van het termijn bedrag naar 100eur per maand met ingang van 16 april 2019. Vervolgens ontvingen wij een nota van 161eur. Via de chat heb ik laten weten dat het niet klopt. De medewerker gaf aan dat nota op 24 april was opgemaakt en niet aangepast kon worden.

Ik was niet eens met de beslissing en heb ook de schriftelijke bevestigingen en bewijzen naar Oxxio toegestuurd.

Daarna ontving ik een mail dat ik zelf de keuze had gemaakt om het te verlagen en niet aangepast kan worden op een onbeschofte toon.

Ik hield voet bij stuk dat wij niet verantwoordelijk waren voor een niet tijdig doorvoeren van de wijziging in hun systeem.

Na het versturen van deze reactie via de mail, kreeg ik geen reactie Oxxio en ik was nog steeds in afwachting.

Vervolgens zijn er incassokosten berekend van 40 EUR, terwijl mijn bezwaar nog niet was afgehandeld wat ik naar mijn mening niet redelijk was. En heb ook schriftelijk bezwaar gemaakt over de onterechte incassokosten...weer geen reactie.

Daarna ontvingen wij diverse mails dat het teruggedraaid zal worden maar de incassokosten zijn terecht(nu wel, hoe dan?).

Het afgesproken is bedrag was direct voldaan aan Oxxio en vermeld dat wij niet eens zijn met de incassokosten. Weer geen reactie.

Een week erna ontvingen wij een sms dat er een betaling openstaat van 101 EUR (61 EUR + 40 incasso), terwijl een toezegging is gedaan...

Ik heb gechat met Oxxio en nogmaals het verhaal verteld. In de chat heb ik diverse vragen gesteld, waarop de medewerker aangaf...ik heb geen antwoord voor je ( ik ken de medewerker niet dus waarom 'je') en we gaan de incassokosten niet terugboeken.

Ik laat het niet hierbij zitten en ik zal andere stappen ondernemen zodat mijn bezwaar serieus wordt genomen.

Reactie van Oxxio , 18 juli 2019

Beste mevrouw Fraenk-Groise,

Wat een onwijs vervelende situatie voor u. Onze welgemeende excuses. Ik wil u vragen om nogmaals via de chat contact met ons op te nemen en naar mij te vragen. Dan kijk ik hier persoonlijk naar. Ik sta voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
WORD GEEN KLANT BIJ OXXIO
Yasmin uit Amsterdam, 10 juli 2019

Ik ben meer dan een jaar lid bij Oxxio en mijn maandbedrag is verhoogd van 70 naar 105 euro. Prima, als dit klopt. Om uitleg te vragen nam ik contact op via de chat. Nadat mij een uitleg was gegeven door middel van een geknipt en geplakt stukje tekst gaf ik aan dat dit niet van toepassing was op mij en of dit mij duidelijker uitgelegd kon worden. De persoon op de chat was ronduit onbeschoft. Het antwoord op mijn vraag was: Lees je wel?

Pardon?? Lees ik wel? Wat zijn dit voor een teksten? Ik ben (WAS nu) een klant bij Oxxio en ik dien met respect behandeld te worden. Dit heb ik ook aangegeven in de chat en het gevolg was dat ik werd genegeerd. Ik heb de naam van de persoon in kwestie gevraagd maar ook daar kreeg ik geen reactie op.

Ik ben gelijk overgestapt naar EnergieDirect waar ik wel beschaafd te woord wordt gestaan.

Ik heb foto's van het gesprek gemaakt., ik kan deze echter niet toevoegen.

Reactie van Oxxio , 12 juli 2019

Hey Yasmin,

Wat vervelend om te lezen dat het gesprek op deze manier is verlopen. Dit is zeker niet onze manier van communiceren. Om dit in behandeling te nemen wil ik je vragen om dit verder toe te lichten via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter. Lukt dit niet? Dan mag je ook mailen naar klantenservice@oxxio.nl.

Vragen of opmerkingen? Wij horen het graag.

Groet, Joey

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vaag
Mies, 2 juli 2019

Ik vind Oxxio heel onduidelijk.

Eerst al steeds gedoe met de app die niet werkt , dan komen dingen niet goed door, rare bedragen. De jaarafrekening vind ik vrij omslachtig. De nota komt niet overeen met de maandbedragen van de app. De ene keer is belasting wel inbegrepen de andere keer niet. Ik kan niks terug zien van mijn verbruik van vorig jaar dus moet er maar vanuit gaan dat de jaarnota klopt adhv de slimme meter. Ik heb in februari toestemming gegeven om in te zien, maar heb daardoor totaal geen zicht op alles van vorig jaar hierdoor. Op de chat wordt ik netjes te woord gestaan en wordt het uitgelegd, dus daar heb ik niks negatiefs over, maar ik vind het zelf iets waar ik niet duidelijk de vinger op kan leggen. Misschien ligt het aan mij, maar mijn ervaring met andere aanbieders is anders. Daarom stap ik ook over. Sorry Oxxio.

Reactie van Oxxio , 3 juli 2019

Hi Mies, dat vinden we heel erg jammer. Maar we begrijpen je. Omdat we je graag alle duidelijkheid geven en samen de jaarnota met je willen nakijken, wil ik je vragen om nogmaals contact met ons op te nemen. We staan voor je klaar! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Cashback niet op jaarnota
Nicoline Driessen uit Utrecht, 31 mei 2019

Ik heb de jaarnota gekregen van Oxxio,

maar de beloofde cashback van € 100,- staat er niet op.

Gelukkig heb ik het contract van de verlenging bewaard.

Ik ben benieuwd hoe Oxxio hier op gaat reageren. Jammer wel dat ik hier over moet gaan bellen, chatten of mailen..

Ik verwacht van een grote maatschappij dat dit soort dingen professioneel zijn geregeld. Maar nee..

Reactie van Oxxio , 4 juni 2019

Hoi Nicoline,

Dat is natuurlijk verre van handig en had niet mogen gebeuren. Heel goed dat je het contract nog hebt bewaard. Je kunt dit contract nog even via de chat of via één van onze social media kanalen doorsturen. We kunnen er dan voor zorgen dat je alsnog de cashback ontvangt van ons. We gaan er achteraan voor je!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?