Ervaringen Oxxio

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Oxxio. U kunt uw ervaring met Oxxio ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Cashback niet op jaarnota
Nicoline Driessen uit Utrecht, 31 mei 2019

Ik heb de jaarnota gekregen van Oxxio,

maar de beloofde cashback van € 100,- staat er niet op.

Gelukkig heb ik het contract van de verlenging bewaard.

Ik ben benieuwd hoe Oxxio hier op gaat reageren. Jammer wel dat ik hier over moet gaan bellen, chatten of mailen..

Ik verwacht van een grote maatschappij dat dit soort dingen professioneel zijn geregeld. Maar nee..

Reactie van Oxxio , 4 juni 2019

Hoi Nicoline,

Dat is natuurlijk verre van handig en had niet mogen gebeuren. Heel goed dat je het contract nog hebt bewaard. Je kunt dit contract nog even via de chat of via één van onze social media kanalen doorsturen. We kunnen er dan voor zorgen dat je alsnog de cashback ontvangt van ons. We gaan er achteraan voor je!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Foute informatie
Bianca uit Hilversum, 15 mei 2019

Je krijgt foute tariefinformatie aan de telefoon.

Ik heb een contract afgesloten waarbij voor stroom een dal- en normaaltarief in vermeld staan. Ik wil naar enkeltarief, maar dat kon pas gewijzigd worden als de levering was gestart (hoe slim, want dan ben je dus al klant). Dat heb dus gedaan. Na de wijziging zou ik een nieuw gewijzigd contract krijgen met de aangepaste tarieven. Na 4x gebeld te hebben en de afgesproken tarieven nog gecheckt heb en deze telefonisch bevestigd te hebben gekregen, nog geen aangepast contract gezien. Nog een week wachten dan maar. Vanochtend dan toch weer gebeld waar mijn nieuwe contract bleef, bleek dat de tarieven die ik telefonisch had afgesproken niet meer te gelden (die waren natuurlijk nu hoger). En ze konden het contract niet meer aanpassen, maar daar kwamen ze pas achter na veel zoekwerk. Ondertussen zit ik al 40 minuten aan de telefoon! Frustratie! Ik denk erover om mijn contract op te zeggen, want ik ben zeer teleurgesteld in de afhandeling hiervan. 4x tarieven telefonisch gecheckt! En bevestigd gekregen! Niets op papier krijgen, maar ondertussen de tarieven wel verhogen, waar je dus niets van afweet! SCHANDE!

Reactie van Oxxio , 17 mei 2019

Hi Bianca,

Dat is vervelend zeg, want telefonisch hadden we het enkeltarief alvast kunnen geven. Een nieuw contract is in dit geval nooit mogelijk. Maar dat de tarieven hoger liggen, dat klopt niet. Want bij de aanmelding hoort een dubbel- en enkeltarief. Als je dit achteraf wijzigt naar dubbel of enkel, is dat altijd dat tarief. Natuurlijk kan de belasting worden verhoogd, maar het basistarief staat gewoon vast.

Ik ben dus bang dat dit op een misverstand berust en daarom wil ik je vragen om via de Oxxio App een chatberichtje te sturen en naar mij (Wilco) te vragen. Want dit is niet de bedoeling en ik snap de frustratie enorm. Excuses voor het ongemak, miscommunicatie en ik hoor graag van je.

Groet, Wilco, Oxxio Wecare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Erg tevreden!
Bas Vroegop uit Sint Maartensdijk, 6 mei 2019

Erg tevreden over Oxxio! Via gaslicht.com overgestapt en ze zijn alle afspraken netjes nagekomen. Bij vragen tussendoor snel reactie, via Messenger / Oxxio app maar voor mij geen probleem. Na aflopen contract binnen 2 dagen de eindafrekening binnen. Erg tevreden en zeker weer een optie voor volgend jaar!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
cashback ... jaja ...
richard, 2 mei 2019

In april 2018 ging ik een jaarcontract aan met Oxxio vanwege lage tarieven en een interessante cashback. In de eindafrekening ontbrak echter de cashback. Na eindeloos gechat en gemail met Oxxio bleek aanvankelijk dat ze het vergeten waren en ik binnen 3-4 weken het bedrag op mn rekening kon verwachten. Na een maand nog niets ontvangen en maar weer s contact opgenomen. Nou, naar die cashback kon ik fluiten. Het bleek dat ik mn contract te vroeg had opgezegd: dat liep tot tot 5 april 2019, en ik was per 1 april overgestapt naar een nieuwe leverancier. Want die 1 april (geen grap) stond ook als einddatum in mn contract met Oxxio, maar kennelijk stond in de welkomstmail die ik ooit van Oxxio had ontvangen dat de einddatum naar 5 april 2019 is verschoven. En wie bewaart een welkomstmail? Ik niet … Kortom, 5 dagen te vroeg opgezegd, € 230 misgelopen …. en denk maar niet dat Oxxio even waarschuwt van hey, je gaat je gaat je cashback verliezen. En het feit dat ik er zelf achteraan moet om uit vinden hoe het precies zit ondanks de toezegging dat ik die cashback alsnog zou ontvangen geeft aan dat de klantenservice rijp is voor verbetering

Reactie van Oxxio , 7 mei 2019

Beste,

Vervelend om te lezen dat het op deze manier is gelopen. Wij begrijpen natuurlijk dat dit onduidelijk kan zijn. Zoals je inderdaad aangeeft in jouw review staat de startdatum vermeld in de welkomstmail.. Om deze reden kunnen wij de cashback niet als nog uitbetalen. Het is uiteraard wel vreemd dat je te vroeg bent overgenomen, aangezien wij de einddatum doorgeven aan de nieuwe leverancier. Je zou even kunnen checken bij de nieuwe leverancier of er daarbij iets mis is gegaan.

Heb je vragen of wil je hier op terug komen? Neem dan zeker even contact met ons op.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht contact en nooit een oplossing
Jordy van der wolde uit Groningen, 29 april 2019

Ik loop nu al meer dan een jaar met Oxxio in de clinch over een bedrag wat ik van hun terug moet krijgen.

Word telkens verwezen naar een 3e partij (deurwaarder) die hun zonder mij bericht ervan te geven ingeschakeld hebben over het orginele te betalen bedrag, welke later bleek niet te kloppen en nu ik geld terug moet krijgen klopt er telkens iets niet bij hun systeem.

De mensen op de klantenservice zijn ronduit onbeschoft (gelukkig neem ik de gesprekken nu op)

Er mag nu wel eens een oplossing komen.

Dit is een bizar voorval wat maar weer eens laat zien hoe de consument genaaid word.

Probeer zelf maar eens een jaar geen rekening te betalen aan de Oxxio

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet nakomen aanbieding
ME, 15 april 2019

Ik heb een aanbieding voor een nieuw contract gekregen via de chat van oxxio en bevestigd dat hij akkoord was. Vervolgens moest het volgens oxxio via de telefoon bevestigd worden. Na enkele weken en twee keer aangegeven te hebben dat ik niet gebeld was maar weer eens navraag gedaan in de chat.

Excuses dat we u vergeten zijn maar helaas geldt de aanbieding niet meer?! PARDON.....

Zelfs een klacht ingediend maar helaas de cashback van €150.- die u beloofd is krijgt u niet meer.

Ik kan er niet bij, een aanbieding doen en vervolgens na een eigen fout aangeven dat ze hem niet meer kunnen geven......

Ik stap over!

Reactie van Oxxio , 17 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wij zijn er inderdaad van op de hoogte dat het aanbod per chat een dag later niet meer aangeboden kan worden. De cashback wijzigt namelijk dagelijks, wij kunnen niet beloven dat wij op een andere dag nog dezelfde cashback kunnen bieden. Uiteraard kijken wij graag even wat er mogelijk is wanneer het om een fout vanuit Oxxio gaat door bijvoorbeeld: niet bellen. Stuur je ons even een berichtje?

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie ME, 17 april 2019

Ik heb twee keer in de chat gevraagd waarom jullie niet bellen om uiteindelijk te horen dat de cashback niet meer geldig is. Compleet absurd.

Kijk maar naar de chat van klant 37867006

Ik hoor graag anders stap ik alsnog over.

Reactie ME, 19 april 2019

Beste oxxio, als je vraagt om een bericht zou je dan ook willen antwoorden?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dat doe je toch geen 2e keer
Edwin Knook, 14 april 2019

in het verleden klant geweest bij oxxio, onlangs hoorde ik reclame van ze en was stomverbaasd dat ze nog bestonden. uit nieuwsgierigheid even op de site gekeken en ze zijn alleen maar erger geworden met hun cashback actie. Als je de site even GOED leest kom je erachter dat je helemaal geen contant geld terug krijgt maar wordt er een bedrag afgetrokken van je veel te hoge rekening. Toen Oxxio zich niet aan hun verplichtingen hield faalde de jaarrekening op te maken en mij een hoop geld terug te betalen en het maandelijks voorschot aan te passen ben ik destijds voortijdig van leverancier overgestapt. Zelfs toen wilde ze een vergoeding voor het voortijdig verbreken van 2 contracten terwijl er alleen sprake was van 1 leveringsovereenkomst voor Gas en elektriciteit. Dit heeft mij een dikke map aan aanmaningen en beloftes van gerechtelijke stappen opgeleverd maar ook die beloftes zijn ze nooit nagekomen. Sindsdien ben ik tevreden klant bij Greenchoice

Reactie van Oxxio , 17 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Vervelend om te lezen dat je het op deze manier hebt ervaren maar ik leg het graag even uit. Een cashback is inderdaad een korting die verrekend wordt op jouw jaar/eindnota. Wij vertellen nergens dat dit een bedrag is dat je contant van ons terug krijgt. Tevens krijg je een opzegboete per product wanneer je je contract verbreekt. Onder een product verstaan wij stroom of gas. Onder 1 contract vallen beide producten en krijg je dus per product een opzegvergoeding. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te informeren.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een afrader
Ellen, 10 april 2019

Dit was -bij gratie- de tweede keer dat ik overstapte naar Oxxio. Wat een drama. App werkt voor geen meter, moest na twee weken leuren om mijn termijnbedrag aan te passen er zelf achter komen dat mijn nieuwe abonnement nog niet ‘aangezet’ was. Beloofden het aan te passen, gebeurde gewoon tot twee keer toe niet. Daarna kon ik alsnog mijn bedrag niet aanpassen. Dat hoefde ook niet meer, want ik ben snel overgestapt. Krijg ik wel een dikke rekening. Stelletje .......

Ik krijg vandaag van de nieuwe leverancier een mailtje met gegevens en binnen 2 seconden kom ik op een pagina waar ik alles aan kan passen. Hoe moeilijk kan het zijn? Nog nooit problemen gehad bij een andere leverancier. Oxxio, jullie hoeven mij nooit meer te bellen... (of te mailen :-)

Reactie van Oxxio , 17 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Balen dat het tijdens de start van jouw contract op deze manier is verlopen. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling geweest. Het termijnbedrag is in de app met 10% te verlagen of met 40% te verhogen. Is dit niet genoeg? Dan helpt onze service-crew jou graag verder met het wijzigen van het termijnbedrag.

Wanneer je overstapt binnen de contractperiode brengen wij inderdaad een opzegboete in rekening. Dit staat ook in de voorwaarde van jouw contract.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te informeren.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Ellen, 17 april 2019

Beste Oxxio,

Ik denk dat u niet goed gelezen heeft dat de app niet werkte dus viel er niets te verlagen plus dat ik niet kon inloggen omdat mijn abonnement nog niet omgezet was. Na contact te hebben gehad met een medewerker die het termijnbedrag zou verhogen is dit niet gebeurd. Afspraak niet nagekomen. En dat is de reden waarom mijn rekening hoger was. Omdat je in de wintermaanden meer verbruikt en ik het niet kon compenseren met het zomerverbruik. Sorry Oxxio, hier komen jullie echt niet onderuit: Er zijn gewoon fouten gemaakt en afspraken niet nagekomen. En die app waar jullie alsmaar naar verwijzen werkte niet.

Reactie Ellen, 17 april 2019

En trouwens, ik vind het ook schandalig dat je zelfs nog een boete moet betalen bij overstappen als je zulke slechte service verleent! Ook zoiets!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio toppers
Casseopeya uit Delft, 29 maart 2019

Tussen al die zeikzakken zal ik even een positieve ervaring zetten.

Wij zaten eerst bij Energieflex tot hij werd overgenomen door Innova en zij gedwongen ons overnamen terwijl wij naar Oxxio waren omdat ten eerste, wij gedwongen zijn gegaan naar Innova wat peperduur is en ten tweede omdat we hun geen cent gunnen door dit. Mijn moeder erachteraan en Oxxio zei dat het wel goed zou komen.

Innova bleef maar doorjanken dat we boeten moest betalen door zogenaamde contractbreuk die ze zonder toestemming hebben overgenomen, uiteindelijk heeft Oxxio toch maar besloten dat Oxxio zelf de boete betaalt en wij toch zijn Overgestapt naar Oxxio in Mei.

Even een tip voor alle andere mensen, vergeet niet, ook al doen ze niet wat je willen blijf vriendelijk! Dan krijg je wellicht meer gedaan dan als continu zuur erover doen💪

Reactie van Oxxio , 2 april 2019

Hi, bedankt voor de positieve review. Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent met de oplossing. Daar doen we het voor. Nogmaals welkom bij Oxxio. Groet, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
schandalig
L Römer uit amsterdam, 26 maart 2019

Oxxio is onbereikbaar. Wat je ook doet je krijgt geen contact met een medewerker Alleen een bandje met een vrolijke dame die je steeds verwijst naar de website "Easy toch "nou helemaal niet. Van hun servicebeloften klopt niets "korte wachttijden "ja als je niet bereik baar bent is dat makkelijk . Direct oplossen... Hoe dan ?

Kortom : totaal geen service nooit klant worden

Reactie van Oxxio , 29 maart 2019

Beste heer of mevrouw,

Bedankt voor de review! We snappen dat dit vervelend is. Op bepaalde momenten kan de wachtrij flink zijn. We doen ons best om dit tot een minimum te beperken. Daarom zijn er weer nieuwe collega's in training. Daarnaast zijn we digitaal via de chatfunctie in de Oxxio App, Facebook en Twitter te bereiken. We helpen je graag!

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Reactie L Römer uit amsterdam, 29 maart 2019

Ik chat niet , facebook niet en twitter niet

Er was geen sprake van wachttijd door gebrek aan medewerkers. Er was alleen een bandje dat verwees naar de website en naar chatten , facebook en twitter

Dus voor mij zijn jullie onbereikbaar

Reactie Annemiek van den Bos uit ‘s-Gravenzande, 29 maart 2019

Ook ik ben niet tevreden helaas. Niet te bereiken en chatten duurd soms zolang eer je antwoord krijgt. Ze denken bij Oxxio dat je constant achter je computer zit. Dan zeggen ze dat ze de klacht meenemen naar de bouwers van de site. En dat ze nog contact opnemen. Helaas worden de afspraken niet nagekomen. Als je wat ouder bent snap je het helemaal niet. Maar er is ook geen mogelijkheid om je vraag gewoon via een telefoon te stellen.

Dus kortom voor mij geen Oxxio straks meer als mijn termijn erop zit.

Reactie Ellen, 15 april 2019

Inderdaad, zeker voor mensen die niet opgegroeid zijn met internet ect., is het heel erg lastig om contact te krijgen. Je raakt bij het bellen al geïrriteerd door het ellenlange verhaal met dat je moet chatten, twitteren etc. Heel erg irritant. Kon je je nog beheersen, kan het dan al niet meer. Ze zeggen dat je moet appen, maar bij mij heeft de app nog nooit gewerkt. En via de site word je van het kastje naar de muur gestuurd en dat is wat het is: Ze willen liever gewoon geen contact. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik vind Oxxio buitengewoon klantonvriendelijk! Het geld wat ze op jou verdienen gaat kennelijk naar de hoge heren!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte/ onbereikbare klantenservice
M. Snippe, 23 maart 2019

Sinds 28-02-2019 ben ik klant bij Oxxio geworden bij de aanschaf van mijn eerste huis. Toen ik de app opende op 13.03.2019 kreeg ik de melding "Jammer dat je weggaat". Dit heb ik nooit gecommuniceerd naar Oxxio en zou graag nog stroom en gas willen ontvangen. Dezelfde dag heb ik contact opgenomen via de chat en zou alles snel voor mij opgelost worden. Vandaag, 23.03.2019, heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen dat het opgelost is, zelfs nadat ik meerdere keren een reminder heb gestuurd en mij meerdere keren werd medegedeeld dat alles goed kwam. Ik ben momenteel het klussen aan mijn huis en vanaf maandag 25.03.2019 zal ik waarschijnlijk geen stroom meer ontvangen omdat ik volgens Enexis geen energiecontract heb. Met mijn drukke fulltimebaan had ik gehoopt dit in het weekend op te lossen maar het blijkt onmogelijk contact te krijgen met de klantenservice in het weekend. Jammer dat mijn eerste ervaring met een energiemaatschappij zo slecht is verlopen, ik zal Oxxio in ieder geval niemand aanraden in de toekomst

Reactie van Oxxio , 29 maart 2019

Beste heer of mevrouw,

Wat vervelend zeg! Excuses hiervoor. Neem alsjeblieft direct via Facebook contact met ons op. Dan kijken we er nogmaals naar en doen we wederom ons best voor je, om voor duidelijkheid en een oplossing te zorgen.

Groet, Wilco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
meterstanden
willem reitsema uit den haag, 22 maart 2019

wanneer komen de verbruiks gegevens actueel op de pc.

Het duurt allemaal wel erg lang ,is dat bij andere leveranciers ook zo lang??

Reactie van Oxxio , 25 maart 2019

Hi Willem, dit kijken we graag even na. Want dat is vervelend voor je. Neem je daarvoor contact met ons op. Hoe? Dat vind je terug op https://www.oxxio.nl/klantenservice/contact/. :-) Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NEEM NOOIT OXXIO!!! Geen gas+energie en tv+internet
Lynn, 20 maart 2019

Het zijn een stelletje oplichters.

Wij hebben nu een jaar oxxio gas en energie.

En hebben een hele hoge eindejaars rekening die niet klopt. Dit hebben wij (met hetzelfde verbruik) nog nooit gehad bij Nuon. Meerdere malen contact gezocht met Oxxio, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is hun woord tegen die van ons. Dit is nog niet alles. Wij zijn vorige maand benaderd door Oxxio met een Combideal (gas+energie en tv+internet) aanbieding.

Er is tegen ons gelogen. Er is gezegd dat Oxxio en KPN samenwerken en daarom ons deze aanbieding mogen geven. Wij zouden gewoon KPN en al onze voordelen behouden maar dan minder betalen.

NIET DUS! Nu hebben wij een contract bij Oxxio voor tv+internet en een boete van 470 euro bij KPN wegens contractbreuk! Ga nooit met Oxxio in zee. Het scheelt je een hoop hoofdpijn en stres.

Reactie van Oxxio , 25 maart 2019

Beste Lynn,

Wat een onwijs vervelende situatie. Ik snap je boosheid heel goed. Neem daarom via Facebook nogmaals contact met ons op. We zorgen dan voor alle duidelijkheid en kijken naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht bereikbare klantenservice - aan het lijntje houden van klanten
Brian, 11 maart 2019

Goede prijs als je naar ze overstapt maar daar is alles ook mee gezegd. Klantenservice is alleen via chatfunctie op de app te bereiken waarbij je een aantal werkdagen moet wachten op een reactie.

Eind januari had ik een overzicht opgevraagd van 2018. Via de app begreep ik dat dit 2 weken zou duren, belachelijk aangezien iedere energie leverancier dit direct uit hun systeem kan halen. Medio februari nog niks ontvangen, dus opnieuw per app (jaja, telefonisch niet te bereiken tenzij je naar hen wil overstappen) contact gezocht. Het zou weer 2 weken duren. Nu is het al bijna medio maart en ik heb nog niks ontvangen.

Per vandaag overgestapt naar een concurrent die duurder is. Betaal liever normale prijs waar klantenservice per telefoon is te bereiken en waar ze klanten niet aan het lijntje houden. Ik heb meerdere energieleveranciers gehad en Oxxio is met hun prijs zeker concurrerend, maar de klantenservice is waardeloos. Het is maar wat je belangrijk vind.

Reactie van Oxxio , 13 maart 2019

Hi Brian,

Wat onwijs jammer om te lezen, maar ik kan me jouw frustratie en keuze goed voorstellen. Excuses voor dit ongemak! Nog steeds niets ontvangen? Dan is een Facebookberichtje het snelste. Maar ook via de chat is de wachttijd veel minder lang. We horen u graag.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geweldig! Ik ga nooit meer weg
Chaveli uit Barendrecht, 8 maart 2019

Oxxio is echt heel klantgericht. Snel bereikbaar, zeer klantvriendelijk en respectvol. Vragen worden super snel opgepakt. De app is geweldig! Ik heb complete controle over mijn energiegebruik en sta nooit voor verrassingen. Mocht dit toch gebeuren dan staan de medewerkers gelijk klaar om het samen op te lossen. Zo werd ik regelmatig gebeld door energievergelijkers die me een “bullshit” verhaal ophingen over Oxxio. Uit eindelijk ben ik van alles gaan opzoeken en kwam ik tot de conclusie dat ik best veel betaalde. Ik heb oxxio geappt met mijn verhaal en bevindingen. Ik werd daarna gebeld door een zeer vriendelijke medewerker om me te bedanken voor mijn bericht en zij heeft al mijn vragen beantwoord en uitgelegd waarom ik iets meer betaalde dan werd aangeboden op internet. Ik had bij mijn verhuizing aangemeld bij Oxxio, maar geen contract afgesloten. Ik kon dus ten alle tijden overstappen en zat nooit ergens aan vast. In onwetendheid had ik dus afgesproken dat ik de duurste tarieven moest betalen. De medewerker heeft mij aan de telefoon door alle contracten heen geholpen en gezorgd dat ik minder kon gaan betalen. Daarbij heb ik ook een korting gekregen, omdat ik trouwe klant ben. Natuurlijk kan elke energie dit aanbieden, maar de service, klantvriendelijkheid, prijs en mogelijkheden met de app zorgen ervoor dat ik nooit meer zal overstappen, al worden ze de duurste leverancier!

Reactie van Oxxio , 12 maart 2019

Hi Chaveli, wat onwijs leuk om te lezen. Hier doen we het voor en is zoals 't hoort. We zijn enorm blij met jou als klant. Bedankt voor het compliment! Groet, Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Toch maar liever niet
Annet, 5 maart 2019

Na het lezen van de vele negatieve reacties zie ik af van de overstap naar Oxxio. Riekt naar goedkoop is duurkoop.

Het laatste waar je als klant behoefte aan hebt is gedoe en een niet adequate klantenservice die het gedoe alleen maar vergroot. Dan betaal ik liever iets meer.

Voor Oxxio is er, zo te lezen, werk aan de winkel

Reactie van Oxxio , 6 maart 2019

Beste,

Wat jammer dat je afziet van jouw contract bij Oxxio. Wij hebben een uitstekende telefonische en online klantenservice. Wij hopen daarom dat je ons in de toekomst weer een kans geeft.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare.

Reactie Cor, 2 april 2019

Ook stond ik vandaag op het punt mij aan te melden bij Oxxio. Maar na het lezen van de vele negatieve reacties lijkt het mij beter hiervan af te zien. De reactie van Oxxio op het commentaar van Annet gaf voor mij de doorslag. Hierin wordt n.l. beweerd, dat Oxxio een uitstekende telefonische en online klantenservice heeft. Echter in negen van de tien reacties wordt door Oxxio juist het tegenovergestelde gezegd door te stellen dat de telefonisch bereikbaarheid van hun klantenservice te wensen overlaat en wordt er gemakshalve verwezen naar hun Facebook-account. En aangezien ik geen Facebook gebruiker ben, houdt het feest voor mij hier dus op.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
OPNIEUW €86,22 IN REKENING GEBRACHT!
C. de Bekker , 19 februari 2019

Zoals ik eerder hier schreef heb ik sinds zo'n 7 maanden(!) jawel je leest het goed.. een probleem met Oxxio terwijl ik ze NIETS verschuldigd ben. Ze bleven bleven aanmanen.. ik bleef ze schrijven e-mailen bellen en maar weer e-mailen.. met bedragen en data noodgedwongen voorgekauwd uitgebreid opgesomd!

In okt '18 ein-de-lijk het verlossende bericht 'dat ze het gevonden hadden; alles was idd netjes betaald; ze hadden geen idee waardoor het fout ging'..

Vervolgens kwamen er opnieuw aanmaningen voor dezelfde €86,22😳🙄 Het bellen en mailen mijnerzijds begon noodgedwongen weer..

Zo'n 4 maanden na aanvang van deze wanboel werd ik op oudejaarsdag gebeld aan het eind vd middag; de jongeman liet mij weten 'dat ze de fout ontdekt hadden'. Eind goed al dan TOCH goed als afsluiter van een wanjaar??

Neeeee!!!! Mn eindafrekening is gekomen en Oxxio heeft €86,22 IN MINDERING GEBRACHT!! Heb ik in AL die tijd ooit vernomen via wat voor kanaal dan ook WAT dat bedrag omhelst, waar het vandaan komt?? Neeeeee!! 'Joost zou een overzicht sturen' maar u raadt het al; dat is er nooit gekomen!

Oxxio maak de €86,22 over naar mijn rekening! En stuur me minimaal een ENORM boeket voor een half jaar pure ellende.

Ps: stuur me geen geautimatiseerd antwoord 'of ik het via de mediakanalen wil sturen etc' want IK wil niets meer! JULLIE dienen ervoor te zorgen dat mijn geld terstond terug wordt gestort

Reactie van Oxxio , 20 februari 2019

Beste heer/mevrouw,

Wat een onwijs vervelende situatie. Excuses! Maar helaas kunnen we je via deze weg niet helpen, omdat er bij dit bericht geen gegevens worden meegestuurd. Neem dus alsjeblieft contact met ons op.

Groet, Oxxio Webcare

Reactie C. de Bekker , 20 februari 2019

Mijn e-mailadres stuurde ik mee achter de schermen maar dat is SOWIESO bij Oxxio bekend van mij als (voormalig) klant

Reactie C. de Bekker , 1 maart 2019

Voormalig klantnummer 37893202-1

Notanummer: 691113936

NOG STEEDS HEB IK DE € 86,22 NIET ONTVANGEN!?!?

TOT TWEEMAAL TOE BEN IK UITEINDELIJK GEBELD 'DAT JULLIE ACHTER DE GEMAAKTE FOUT KWAMEN' WAAAAAR BLIJFT DE ONTERECHT INGEHOUDEN €86,22 VAN MIJN BIJNA €700 TERUG TE ONTVANGEN JAARNOTA DAN?!?!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oxxio stunt met slimme zelfhulp, maar dat blijkt een drama...
Frank uit Amsterdam, 15 februari 2019

Sinds mijn overstap ontvang ik verzoeken voor de meterstanden. Vervelende is dat ik die meterstanden allang heb doorgegeven en blijf doorgeven. Oxxio is pas te bereiken met een terugbelverzoek dat pas enkele dagen later plaatsvindt. Alleen dan krijg je op verzoek een telefoonnummer waarop je ze eventueel een volgende keer direct kunt bereiken... ehhh... na een kwartier wachten want het is knetterdruk. Druk wel meteen op de juiste selectietoets anders eindig je alsnog in stilte.

Na tweemaal zo'n telefonisch gesprek is het met die meterstanden, waarbij Oxxio de standen zelf heeft ingevoerd, nog steeds niet gelukt. De elektra blijft op mijn Oxxio App 000000 weergeven. Dus binnenkort weer een herinneringsverzoek? Hoe zal dat later gaan met de jaarafrekening? Hoe kan ik die berekeningen nog vertrouwen? Ik word hier bloedchagerijnig van!

Oxxio heeft dit jaar geadverteerd met hoge welkomspremies en is tegelijkertijd druk aan het innoveren met 'handige' zelfhulp app en dergelijke. Maar de werkelijkheid is waarschijnlijk dat ze toestroom van klanten niet aan kunnen, vooral niet omdat de 'slimme app' niks oplost en slechts frustraties veroorzaakt. De Oxxio-website is de hele maand februari onder constructie. Wat een timing! Ik koos voor Oxxio door een combinatie van welkomspremie en klantentevredenheid, maar heb nu erge spijt.

Reactie van Oxxio , 20 februari 2019

Hi Frank,

Wat een gedoe, sorry! Wist je dat we ook via de Oxxio Chat (in de app), Facebook en Twitter bereikbaar zijn? Telefonisch is het inderdaad drukker dan wenselijk. Neem dus via de andere kanalen contact met ons op zodat we het nogmaals en correct kunnen nakijken/oplossen. Want het is niet de bedoeling dat je hierdoor gefrustreerd en ontevreden raakt.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen beloofde cashback op mijn eindafrekening
Judith, 15 februari 2019

Vorig jaar overgestapt naar oxxio met een aanlokkelijk voorstel, een welkomstbonus die verrekend wordt via de eindnota van 215 euro. Zoals in meer verhalen hieronder staat deze er eindstand niet bij en via klantenservice word ik ook niet wijzer. Bovendien kon ik in de oxxio app mijn verbruik inzien en dat deed ik met wekelijkse regelmaat. Middels de tool om je maandtermijn up te daten adhv mijn verbruik zag ik ook telkens dat ik ruim onder mijn termijnbedrag zat qua verbruik en dus niks hoefde bij te betalen. Ongeveer vanaf 2 weken voor het eind van mijn contract kon ik deze gegevens opeens niet meer inzien vanwege oud contract. En nu met de eindafrekening moet ik ineens bijbetalen terwijl ik 3 weken daarvoor nog geld terug zou krijgen volgens de berekening van oxxio zelf. Het lijkt aan alle kanten bij oxxio om oplichterij en bedrog te gaan, of op zn minst op misleidende informatie. Ik ben het er zwaar niet mee eens.

Reactie van Oxxio , 20 februari 2019

Beste,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Wat vervelend dat je de cashback niet hebt ontvangen. Ik wil je vragen om een berichtje te sturen naar onze servicecrew zodat zij dit voor jou kunnen uitzoeken.

Wij lichten niemand op en het is ook zeker niet onze bedoeling om dit gevoel te geven aan onze klanten. Ook over dit probleem wil ik je vragen om contact op te nemen met servicecrew. Zij zoeken dit graag voor je uit. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen aanbeveling
Angelique, 15 februari 2019

Juli vorig jaar ben ik klant geworden en in april dit jaar is de overdracht van de sleutel van mijn huis en dus beëindig het contract met Oxxio omdat ik bij mijn ouders ga wonen. Ik belde met de klantenservice om te vragen hoe ik mijn contract kon beëindigen en hoe ik de laatste meterstand kan doorgeven. Ik kreeg een onaangename verassing te horen. Omdat ik een jaarcontract heb afgesloten en deze dus eerder beëindig krijg ik een boete. Dat ik het welkomsbedrag niet zou ontvangen vond ik maar heel normaal maar waarom een boete !!! Ik snap dat ze een boete kunnen opleggen als je gaat verhuizen en je neemt je contract niet mee, maar ik ga bij mijn ouders wonen dus kan geen contract meenemen omdat mijn ouders al een contract bij een andere leverancier hebben. Ik kreeg te horen dat ze hier verder niets aan konden doen. Dat is natuurlijk belachelijk want er is altijd nog zoiets als een coulance regeling. Maar Oxxio heeft blijkbaar geen coulance als je terug naar je ouders moet verhuizen en ziet liever dat er een boete voor de laatste 2 maanden die resteren wordt opgelegd. Ook vind ik trouwens het bedrag van de boete niet in verhouding staan. Voor die laatste 2 maanden moet ik € 100 boete betalen !!!! En dan krijg je te horen dat dit standaard is. Een energiemaatschappij zou hier best van kunnen afwijken als ze dit willen. Oxxio dus niet !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zonder toestemming...
C van den bosch uit Rijswijk, 13 februari 2019

Op 24 juli 2018 is mijn jaar abonnement bij Oxxio gestart.

Begin januari 2019 kreeg ik een e-mail dat dit abonnement is opgezegd, zonder mijn toestemming.

Na meerdere telefoontjes met de klantenservice, beloofden de medewerkers dat alles weer terug word gezet naar het oude.

Van de week heb ik weer contact met klachtenservice gezocht:

Oxxio heeft een nieuw abonnement op 16 januari aangemaakt.

Dit was niet de afspraak, het begindatum zou terug naar 24 juli 2018 veranderd worden en einddatum/jaarnota naar 24 juli 2019

Óók hebben ze de datum van eindnota veranderd naar januari 2020. Nergens zie ik meer staan dat ik de beloofde € welkomscadeau krijg. Ik kan mijn vorige nota’s ook niet meer inzien.

Zonder toestemming zeggen jullie het contract op, zonder toestemming beginnen jullie een nieuw contract.

Jullie houden jullie niet aan het contract van 24 juli 2018.

Reactie van Oxxio , 14 februari 2019

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Wat ontzettend naar dat het contract zonder jouw toestemming is opgezegd. Daar schrik je als klant van en dat begrijpen we.

Uiteraard kunnen we het oude contract weer voor je herstellen. Dit doen we met terugwerkende kracht. De eindnota blijft helaas wel bestaan.

Wil je ons nog een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan checken we de status voor je.

We zien je bericht graag tegemoet!

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie C van den bosch uit Rijswijk, 14 februari 2019

Bedankt voor uw reactie.

Volgens Klantenservice kunnen jullie niks meer voor mij betekenen.

Datum eindnota blijft januari 2020. Nota’s kan ik niet meer inzien, omdat dat het een ‘oude’ abonnement is.

En nergens iets te bekennen dat ik nog die welkomscadeau krijg.

U kan mij persoonlijk contacten via mijn e-mail. Facebook en Twitter heb ik niet..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreselijk
Bas Vaassen, 13 februari 2019

Ik ben 1 jaar klant geweest bij Oxxio, heb in het begin een waarborgsom betaald van €400 omdat ik “op een lijst stond”. Achteraf betwijfel ik ten zeerste of dit het geval was omdat ik altijd netjes mijn rekeningen betaal. Na een jaar zou ik dit geld terug ontvangen, na 3 keer bellen met de klantenservice en telkens de belofte dat ik het geld écht binnen enkele dagen gestort krijg verteld een van de medewerkers mij dat ergens in de kleine lettertjes Oxxio het recht heeft om twee en een halve maand te doen over dit proces... Dit betekend dus dat ik 3 keer ben voorgelogen door de klantenservice. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik geen klant meer wil zijn bij Oxxio, netjes een bevestigingsmail gekregen over mijn opzegging om vervolgens te zien dat ze rustig door gaan met factureren. Na mail contact krijg ik te horen dat ik nog steeds een klant ben bij Oxxio? Zoek ajb een andere leverancier, met dit bedrijf wil je NIKS te maken hebben.

Reactie van Oxxio , 14 februari 2019

Hi Bas,

Wat balen dat je niet goed geholpen bent. We zoeken dit graag voor je uit. Stuur je ons een bericht via Facebook of Twitter? Dan kunnen we voor je aan de slag.

In ieder geval sorry voor het ongemak, hopelijk tot snel.

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
30 euro administratiekosten waarom?
Rinus Bakker , 12 februari 2019

Net overgestapt naar oxxio en de app gedownload lees ik dat er 30 euro service- en administratiekosten extra in rekening gebracht wordt

Dit staat niet vermeldt bij gaslicht.com

Weg voordeel !!!!!

Als ik dat had geweten

Reactie van Oxxio , 14 februari 2019

Hi Rinus,

Bedankt voor jouw review. Het klopt dat er administratiekosten zijn, deze gelden echter alleen voor klanten die betalen per acceptgiro. Voor nieuwe klanten hanteren wij de betaalwijze automatische incasso. Dit houdt in dat de administratiekosten dus niet voor jou gelden.

Als je nog andere vragen hebt waar we je mee mogen helpen, zien we graag een bericht van je tegemoet. Dit kun je doen via Facebook, Twitter of via de chat op onze site.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie Ben, 9 maart 2019

Hoi Oxxio,

Op mijn jaarnota van 2018 zie ik 30,- Administratiekosten terwijl ik 24,- korting krijg voor betaling met automatische incasso. Per saldo betaal ik dus 6,-. Dus wel degelijk administratiekosten. Graag jullie reactie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Annulering van het contract binnen de bedenktijd van 2 weken niet in behandeling genomen door Oxxio.
Wilma D,, 8 februari 2019

In december heb ik mijn moeder geholpen om over te stappen naar Oxxio voor levering gas en elektra. Binnen de bedenktijd een e-mail gestuurd naar Oxxio naar info@oxxio.nl om het contract te annuleren. Vervolgens aangemeld bij een andere leverancier. Oxxio heeft de annulering niet behandeld en mijn moeders contract bij de nieuwe leverancier opgezegd en het contract eenzijdig doorgezet. Nog steeds niet opgelost, Om Oxxio te bereiken moet je eerst een app installeren, dan een account aanmaken en pas dan kan je chatten met Oxxio. Telefoonnummer zijn ook niet te vinden dus contact krijg je niet, waardoor fouten blijven doorgaan.

Reactie van Oxxio , 11 februari 2019

Hi Wilma,

Wat een vervelende kwestie zeg. Het e-mailadres info@oxxio.nl bestaat niet, en daarom hebben we het contract niet kunnen annuleren. Het contract is daarom rechtsgeldig en kan niet meer kosteloos worden opgezegd. Wij hadden u graag een ander antwoord gegeven.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Wilma D,, 11 februari 2019

Aan de hand de tips (van deze website) bij het schrijven van een reactie behandel ik hieronder de wijze van reageren van Oxxio.

Neem verantwoordelijkheid.

Oxxio dit doet u niet : U heeft u eigen mailserver waarop mijn mail moet zijn binnengekomen. Als het mailadres info@oxxio.nl niet (meer) bestaat dan komt het toch bij u op de server binnen. U had toch op zijn minst een berichtje kunnen sturen dat de mail niet afgeleverd kan worden. Ik heb 2 emails gestuurd en geen bericht ontvangen dat de mail niet kon worden afgeleverd. U bent hier in gebreke gebleven. Neem u verantwoordelijkheid en handel alsnog de email af.

Noem oplossingen.

Deze mis ik Oxxio. U geeft ook niet door naar welk mail adres klanten met hetzelfde probleem dan wel hun mail naar toe kunnen sturen. Ik ben er intussen met veel moeite achter gekomen dat het is klantenservice@oxxio.nl .

Vermijd excuses maar kom met een oplossing. Oxxio: Ik zie geen enkele oplossing die u aanbied en zou graag zien dat u deze foutieve switch ongedaan maakt.

Personaliseer

Oxxio u gaat voorbij aan het feit dat ik aangeef dat Oxxio vrijwel onbereikbaar is.

Jammer Oxxio dat u totaal voorbij gaat aan de fouten van het nemen van uw verantwoordelijkheid Oxxio en de fout geheel bij de klant legt en niet transparant bent.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen contact
Arianne Oostra, 5 februari 2019

3 dagen geleden overgestapt naar Oxxio vanwege de cashback aanbieding van 250€. Heb een bevestigingsmail ontvangen, maar mijn klantnummer en email worden niet herkend. De chat op de website werkt niet en de app valt niet te installeren omdat mijn gegevens dus niet herkend worden. Via messenger bericht gestuurd, krijg ik als antwoord dat ik eerst €400 borg storten??? Ik ga hier niet mee akkoord

Reactie van Oxxio , 6 februari 2019

Hi Ariana,

Ik snap dat je hier absoluut niet blij mee bent. Is het inmiddels duidelijk geworden via Facebook Messenger? Stuur anders nog een berichtje. We helpen graag!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer