Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

100 reviews

5 sterren
(21)
4 sterren
(12)
3 sterren
(6)
2 sterren
(5)
1 ster
(56)

45 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(11)
in behandeling
(4)
onbekend
(27)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Goed en overzichtelijk
A.E.C. van der A. uit Eindhoven, 14 augustus 2019

Ik ben zeer tevreden geweest over oxxio. Via de app was mijn verbruik overzichtelijk en kon ik veel zelf bepalen. Mijn overstap is puur vanwege een lager maandbedrag.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor jouw positieve review. Superfijn om te lezen! Zien we jou in de toekomst weer terug bij Oxxio? Je bent in ieder geval welkom. Groet, Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel duidelijk maand, week en zelfs uuroverzicht qua verbruik.
E. L N. uit Hengelo, 6 augustus 2019

Erg tevreden over Oxxio. Duidelijke app en heel inzichtelijk in te zien hoeveel ik wanneer verbruikt heb.

Reactie van Oxxio - 7 augustus 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor de positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
L.B van Z. uit Tiel, 21 juli 2019

Goeie service, duidelijk, goeie app!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nergens problemen mee gehad
CB Bourgonje uit Enschede, 18 juli 2019

Ben een jaarlijkse overstapper en heb al eerder bij Oxxio gezeten. Toen geen problemen en nu ook niet. Tot over een paar jaar maar weer. Als er een cashback is tenminste :)

Reactie van Oxxio - 19 juli 2019

Hi, daar gaan we zeker ons best voor doen. Bedankt voor je review! Groet, Wilco

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vlot verlopen
MLPM van Caulil uit Dongen, 29 juni 2019

Geen problemen ondervonden

Reactie van Oxxio - 3 juli 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor je positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Handige app, klantenservice lastig te bereiken
W uit Maarssen, 27 juni 2019

Oxxio maakt gebruik van een echt handige app als je je gebruik bij wilt houden. Klantenservice was echt minder en slecht te bereiken. Bij mij was er met de rekeningen wat mis gegaan omdat oxxio na mijn verhuizing de gebruiksgegevens van de oude bewoners zonder overleg had overgenomen waardoor ik ineens halverwege mijn contract een flinke verhoging op mijn rekening kreeg. Geprobeerd te bellen, kon alleen via een terugbel afspraak met een wachttijd van een week. Wel met medewerkers gesproken via de chat, maar die leken druk (lang wachten op antwoord) en niet echt geinteresseerd om even mee te kijken naar het probleem.

Reactie van Oxxio - 1 juli 2019

Goedemorgen! Bedankt voor je review. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de indruk krijgt dat mijn collega's niet de moeite doen om even met je mee te kijken. Mijn oprechte excuses daarvoor, zeker iets om intern mee te nemen. Het is inderdaad zo dat wanneer er een nieuwe levering start we als energieleverancier altijd het drie-jarig historisch verbruik doorkrijgen van je netbeheerder. Hier wordt vervolgens het eerste termijnbedrag op gebaseerd wat past bij de woning. Na de eerste maand ben je vrij om dit bedrag naar eigen inzicht aan te passen. Omdat Oxxio volledig gericht is op de digitale service kun je dit zelf doen via de Oxxio app of de Mijn Oxxio omgeving op onze website. Je kunt hierover ook altijd contact over opnemen via Facebook en Twitter waar we binnen twee uur reageren, de live chat op onze website waar meestal binnen 5 minuten reageren of via 'Inbox & Chat' in de Oxxio app waar we binnen 24 uur reageren, maar vaak al sneller. We staan voor je klaar! Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Waardeloos
HAPM Lavina uit Amsterdam, 18 mei 2019

Ik kreeg alleen een contract met Oxxio, mits ik bereid was een borg van €400,- op voorhand te betalen!?

Ik had absoluut géén betalingsachterstand bij mijn toenmalige energieleverancier, maar wél klachten over hun manier van werken!

Als Oxxio zo weinig vertrouwen heeft in een evt. nieuwe cliënt (als ik een betalingsachterstand had gehad; had ik sowieso nooit kunnen overstappen) , zonder enige verder informatie te verstrekken / op te vragen, over de eis van een borg....dan wil ik al niets meer met zo'n energieleverancier te maken te hebben.

Uiteindelijk ben ik wél overgestapt naar een andere leverancier, waarbij ik in plaats van een te betalen borg, €199,- als welkomstgeschenk heb gekregen!

Zó kan het dus ook!!

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Lavina,

Ik kan goed begrijpen dat dit nogal als een verassing komt. Ik leg je graag nog even uit hoe onze kredietcontrole precies werkt. Wanneer er een energiecontract bij Oxxio wordt afgesloten wordt er altijd door een kredietbeoordelaar (Focum) een kredietcontrole uitgevoerd. Als het resultaat wat wij van hen krijgen negatief is brengen wij een waarborgsom in rekening. Het komt ook voor dat dit geen betrekking op jou als persoon heeft, maar dat Focum naar je adres kijkt. Het kan dus ook zijn dat vorige bewoners een negatieve kredietwaardigheid hadden. Wanneer je als consument zelf weet dat je wel degelijk kredietwaardig bent kun je in zo'n geval een her-analyse door Focum laten doen door contact op te opnemen met Focum zelf. Wanneer zij na de her-analyse aangeven dat zij toch geen reden zien om de waarborg in rekening te brengen kan Oxxio alsnog de levering starten zonder dat je de waarborg hoeft te voldoen. Mocht je in de toekomst toch nog interesse hebben in een levering van gas en stroom door Oxxio en er wordt opnieuw een waarborg in rekening gebracht, kun je nog even contact met ons opnemen via onze social media kanalen of via de chat zodat wij je hier verder mee kunnen helpen. We staan voor je klaar!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede service
EV uit Eindhoven, 15 mei 2019

Goede service, goede app

Reactie van Oxxio - 16 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment en de positieve review. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen! Bedankt. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, daar zijn we enorm blij mee. Welkom bij ook onze telecomservices. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helder met een fijne app
EA van Prooijen uit Breda, 13 mei 2019

De overstap van Nuon naar Oxxio liep perfect. Ik heb er zelf niets voor hoeven doen. De Oxxio-app is een heel groot pluspunt. Je kunt precies zien wat je verbruik is, per dag. Via de app kun je ook makkelijk je tarief aanpassen etc.

Ik ben nu weer voor een jaartje overgestapt naar Nuon i.v.m. een mooie cashback, maar als Oxxio volgend jaar weer een actie heeft, ben ik zo weer bij ze terug. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, bedankt voor de positieve review en hopelijk tot volgend jaar! We gaan zeker ons best doen voor een mooie actie. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prettige energieleverancier
M W. uit Zoetermeer, 11 mei 2019

Oxxio vind ik oke en een van de redenen is dat zij niet zo'n agressieve campagne hebben!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio
marcel klein uit Borne, 7 mei 2019

Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Beste,

Neem even contact met ons op wanneer je geen contract hebt bij Oxxio maar hier wel berichten over krijgt. We zien jouw berichtje graag tegemoet zodat wij dit op kunnen lossen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Super bad service ! Energieleverancier is not better !
... uit Rotterdam, 6 mei 2019

Just followed the invite from energielevering to pick a new supplier.

Neither Oxxio nor energieleverancier reminded me that this is an obvious mistake - my contract of 12 month was not finished. Huge penalty

Thanks - super bad service

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Dear,

Thank you for your review. It's very unfortunate that your contract got cut-off early. Please contact us via Facebook or Twitter so we can check what went wrong. If you don't use Facebook or Twitter please check the other options via www.oxxio.nl/contact.

Regards,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel fijn!
Haarlem uit Haarlem, 5 mei 2019

Prima service, geen problemen ondervonden. De overstap ging soepel. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 6 mei 2019

Hi,

Wat leuk om te lezen! Bedankt voor je review en welkom bij Oxxio.

Groet,

Wilco

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Waardeloze ervaring
S K. uit Groningen, 21 maart 2019

Als je het overweegt om over te stappen, doe het niet! Bespaar jezelf de enorme frustraties van de app die niet werkt, de klantenservice met lange wachttijden en onervaren medewerkers, de fouten die ze in de facturen maken en enorme fouten zoals dat ze de maandelijkse termijn zelf hoger zetten terwijl je daar geen machteging voor hebt gegeven. Kortom NIET DOEN! Het heeft mij enorm veel moeite gekost om van ze af te komen en zelfs na 6 maanden bij een andere leverancier te zijn duiken nog vervelende verassingen op.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
postieve contractovername met Oxxio
P H. uit Bergschenhoek, 18 maart 2019

ik heb totaal geen problemen ondervonden met de overdracht

Reactie van Oxxio - 25 maart 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Welkom bij Oxxio en bedankt voor de positieve review! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niet blij
AAM Dinghs uit Horst, 11 maart 2019

Wij hadden een contract met Oxio vanaf 1-2-2018, deze hanteert een opzegtermijn van 90 dagen, Op 12-11-2018 ben ik begonnen met aanvraag nieuwe energie maatschappij, via Pricewise, dit waren 79 dagen voor einde contract van Oxio. Voor ons kwam Energie Direct het beste uit de bus, en wij gingen ervan uit dat zij de opzegtermijn van Oxio zouden respecteren en pas gaan leveren als zonder boete en zonder extra kosten van onze zijde het contract beëindigd kon worden. Op 27-11-2018 is Energie Direct gaan leveren, wij gingen ervan uit dat dit onderling goed geregeld was, echter op de eindnota van Oxio worden nu 50,00 voor stroom en 50,00 voor gas opzegboete berekend i.v.m. contractbreuk, en lopen wij de 200,00 welkomstbonus mis. Dus het contract van Oxio heeft van 1-2-2018 tot 27-11-2018 gelopen dit zijn 64 dagen en geen 90 Energie direct (Klantnummer 0132102255) zegt dat de opzegtermijn van nieuwe maatschappij word gehanteerd en die zou 75 dagen zijn en dat de 75 dagen ingaan op dag van aanvraag en niet op de leverdatum. Wij hadden een contract met Oxio en hebben, mijn inziens, niets vandoen met opzegtermijn van Energie Direct. Wij zijn al meerdere keren overgestapt, eens ook al met 10 maanden, en toen werd er keurig de bonus berekend en geen boete voor contract breuk. Onze vraag is staan zij in hun recht om dit op deze manier te doen, wij krijgen het gevoel dat deze maatschappijen onder een hoedje werken om zo geen bonussen e.d. te hoeven uit te keren. In de bijlage treft u een kopie van de eindnota van Oxio. 

Reactie van Oxxio - 12 maart 2019

Beste Fons en Anita,

Wat een vervelende kwestie. Wij gaan aansluitend starten met leveren, als het huidige contract nog maximaal 3 maanden loopt. Met een minimum van ongeveer 4 weken. Duurt het contract nog langer dan 3 maanden? Dan gaan we zo snel mogelijk starten met leveren. Dit is marktconforme afspraak en geldt voor elke leverancier. Zij zitten hier dus fout en ik wil je adviseren om een klacht bij hen in te dienen. Ze hadden gewoon aansluitend (1 februari 2019) moeten starten met leveren.

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vriendelijk
John Reijmers (schoonzoon) uit Beek, 30 januari 2019

Klantgericht maar pas op met verlengen want dan vragen ze de hoofdprijs.

Als je Oxio met een vergelijkingssite boekt zijn ze goedkoper.

Zal ook wel bij meerder maatschappijen voorkomen.

Reactie van Oxxio - 6 februari 2019

Hi John,

We doen ons best om zo goedkoop mogelijke aanbiedingen te doen. Soms is een bodemprijs (zoals op die sites) niet nogmaals mogelijk. Daarom doen ons meest scherpe aanbod, waardoor je alsnog voordeel hebt.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
matige communicatie
Ton P. uit Zutphen, 23 januari 2019

Als je contact met de leverancier wil, is nergens een telefoonnummer te vinden.

Hun website is "under construction"dus niet goed bruikbaar.

Oxxio wil voornamelijk communiceren via app.

Reactie van Oxxio - 28 januari 2019

Hi Ton,

Bedankt voor de review & feedback. Als je voor Oxxio kiest, kies je voor digitaal contact. Heb je vragen? Dan kom je via de Oxxio App, de website, Facebook of Twitter met ons in contact. Dat onze website (https://www.oxxio.nl) under constuction is, is ons niet bekend. Kom je dit probleem nogmaals tegen? Neem dan even contact met ons op.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Aanrader
N S. uit 's-Gravenhage, 16 januari 2019

Oxxio heeft goede tarieven en is begripvol in elke situatie. Ik zou Oxxio zeker aanraden als energieleverancier

Reactie van Oxxio - 22 januari 2019

Bedankt N S! Wat onwijs leuk om te lezen.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vlekkeloze overgang
Johnnie uit Venlo, 13 januari 2019

Geen problemen en duidelijke informatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap tot nu vlekkeloos
Michael uit Bocholtz, 6 januari 2019

Sinds 1 week krijg ik gas en stroom van Oxxio en tot nu is alles prima verlopen!

Oxxio heeft voor mij het contract bij mijn oude leverancier opgezegd, dat verliep probleemloos. Omdat ik in bezit ben van slimme meters hoefde ik zelf ook geen meterstanden door te geven.

Oxxio bied ook een app aan die ik onlangs geïnstalleerd heb, ervaring heb iik hier nog niet mee natuurlijk maar iik kon wel gelijk mijn maandbedrag aanpassen em verder ziet deze er op het eerste oog fatsoenlijk uit.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Hi Michael,

Wat leuk dat je klant bent geworden en je eerste ervaringen hier deelt. Bedankt voor de complimenten en welkom bij Oxxio!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duur en ondoorzichtelijk
R J van Trooijen uit Amsterdam, 6 januari 2019

Ik krijg een hoge rekening die ver boven de schattingen ligt voor een appartement van deze afmetingen, en oxxio is onbereikbaar.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Hi Robbert,

Ik snap dat dit schrikken is en dat je hierover contact wilt hebben. Wij zijn gewoon bereikbaar via Facebook, Twitter en de chatfunctie in de Oxxio App. We horen graag van je en staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
vloeidende overstap
J. V. uit Zwijndrecht, 2 januari 2019

Overstappen is bijna geheel automatisch gegaan. slechts 1 emailtje was voldoende om alles te regelen.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Beste heer, mevrouw,

Welkom bij Oxxio en bedankt voor de positieve review. Wij zijn blij met u als klant!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?