Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

0 reviews

5 sterren
(0)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(0)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
M van D. uit Zoetermeer, 8 februari 2020

Alles netjes geregeld, geen problemen bij overstap. En het is fijn dat je maandelijkse overzichten krijgt van je verbruik.

Reactie van Oxxio - 10 februari 2020

Beste,

Bedankt voor jouw positieve review, daar worden we blij van!

Met vriendelijke groet,

Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier
A Bos uit Nieuwegein, 21 januari 2020

Ik heb via Energieleveranciers.nl vorig kaar een abonnement afgesloten voor 1 jaar bij OXXIO.

Deze is gestopt in januari 2020.

Mijn mening betreft OXXIO is alleen maar positief. Ze maken goede en heldere afspraken en komen deze ook na. een handige app waar je je gebruik kan bijhouden en ze geven tips om je energieverbruik in toom te houden.

Na een nieuwe keuze gemaakt te hebben voor een andere energieleverancier via Energieleveranciers.nl (doe ik elk jaar) is er van de zijde van OXXIO geen "smeekbrieven of emails gekomen om toch te blijven met een "andere aanbieding" of iets dergelijks dit in tegenstelling van andere leveranciers die kunnen je soms maanden "stalken" zij kunnen iets van OXXIO leren. Gewoon helder een contract van 1 jaar en klaar. OXXIO weet hoe het werkt en hoe de consument gebruik maakt van het systeem.

Als OXXIO volgend jaar weer een leuke aanbieding heeft wil ik die zo weer afsluiten bij hen.

OXXIO je krijgt van mij een......11 TOP

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
ik was tevreden over Oxxio
M Mot uit Almere, 14 januari 2020

Ik was tevreden, en een heel leuke app die ze hebben

Reactie van Oxxio - 17 januari 2020

Beste, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijne app!
Irene uit Geleen, 20 december 2019

Geen problemen ervaren. Oxxio heeft een fijne app waarin je, als je dat wilt, regelmatig je meterstanden kunt opgeven en daardoor ziet wat je exact verbruikt hebt. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Reactie van Oxxio - 24 december 2019

Hoi Irene! Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent met onze services. Bedankt voor je positieve review en alvast hele fijne feestdagen. Groet, Mitchel van Oxxio.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
M Notenboom uit Rotterdam, 1 december 2019

Het is een goede leverancier

Reactie van Oxxio - 3 december 2019

Hoi! Wat leuk om te lezen. Fijn dat je zo tevreden bent. Daar doen we het voor :). Groet, Mitchel van Oxxio.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima organisatie.
L.J. van den B. uit Amsterdam, 25 november 2019

Oxxio geeft veel duidelijke informatie. Is toegankelijk

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede leverancier, maar biedt te weinig om loyaal te blijven
G Waterman uit Houten, 14 november 2019

De app en de verdere voorzieningen zijn goed en voldoen aan mijn wensen. Daar dus geen enkel probleem.Echter als je gaat verlengen en dan weer vergelijkt, dan zijn er goedkopere aanbieders met nagenoeg dezelfde voorzieningen gen en dan ben je een dief van je eigen portemonnee om niet te switchen. Jammer is allen dat je nieuwe leverancier de maandelijkse meterstanden niet weet, zodat je historie verloren gaat of met heel veel moeite terug te vinden is

Reactie van Oxxio - 18 november 2019

Hi Bert, bedankt voor de review en wat jammer dat je inmiddels bent vertrokken. Maar we begrijpen je reden. De nieuwe leverancier krijgt inderdaad geen historie mee. Dit omdat dit per wet helaas niet mag. We begrijpen dat dit een minpuntje is. Hopelijk zien we je snel weer terug! Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede internet verbinding en service
D G. uit Rotterdam, 15 oktober 2019

Geen probleem met de internet. De Oxxio App werkt goed en je kan makkelijk met hun in contact komen

Reactie van Oxxio - 21 oktober 2019

Hoi, Mitchel hier! Bedankt voor je review. Daar zijn we blij mee. Laten we het in de toekomst ook zo houden. :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles loopt soepel
J.L. Van G. uit Oss, 26 september 2019

Van begin tot einde liep alles zoals je hoopt/verwacht. Tussentijds aanpassen ging zeer makkelijk. Ook de eindafrekening verliep zeer goed en snel.Geen enkele klacht van mij

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niet echt ....
A A. uit Hilversum, 31 augustus 2019

Klantenservice niet / zeer slecht bereikbaar .

Alles moet via een app die de halve Tijd ook niet goed werkt.

In de app staan opties die nooit doorkomen aan hun kant .

Al met al *meeh🤷‍♀️*

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi, wat jammer om te horen dat het *meeh🤷‍♀️* is! Ondanks dat het wat drukker is zijn we wel prima te bereiken. Namelijk via de chatfunctie in de app, de chatfunctie op de website en via Facebook of Twitter. We staan daar voor je klaar! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Scherpe tarieven
L W. uit Schiedam, 23 augustus 2019

Twee jaar lang energie van Oxxio afgenomen. De app werkte niet altijd even goed, de eerste keer duurde het meer dan een maand voordat het advies was om de app opnieuw te installeren.... probleem opgelost. De tweede keer liep het verbruik steeds een paar weken achter. Maar meestal werkte de app goed. Scherpe tarieven. Ben uiteindelijk overgestapt naar een meer duurzame leverancier.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2019

Hoi, Mitchel van Oxxio hier! Bedankt voor je review. Onze ontwikkelaars zijn dagelijks bezig om de app steeds gebruiksvriendelijker te maken. Jouw feedback nemen we dan ook zeker mee. Je bent in de toekomst natuurlijk altijd welkom bij ons. Nadat je huidige contract afloopt kunnen we voor je kijken of we weer een mooie aanbieding voor je klaar hebben staan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nooit geen Oxxio meer..!!
Ton Schobben, Bellingwolde uit Bellingwolde, 22 augustus 2019

Omslachtig bereikbaar. Bij bel afspraak meteen mijn klacht vermeld maar de persoon die belde weet dan nergens van. Oude leverancier is door Oxxio te snel opgezegd waardoor ik een boete moest betalen. 14 dagen later zou er niets aan de hand zijn geweest.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2019

Hoi Ton, Mitchel van Oxxio hier! Wat onhandig dat je net te vroeg bent overgenomen door ons. Het is normaal zo dat wanneer je binnen 3 maanden voordat je huidige contract afloopt een aanmelding doet we aansluitend kunnen leveren. Doe je dit eerder dan die 3 maanden dan gaan we ook al eerder leveren. We kijken graag nog even voor je na hoe dit bij jou precies zo gekomen is. Stuur ons gerust nog even een bericht met je klantgegevens. Oxxio is volledig gericht op de online service. We zijn dan ook voornamelijk bereikbaar via Facebook, Twitter, de live chat op onze website, de chat in de Oxxio app en het contactformulier op www.oxxio.nl.

Reactie van Ton Schobben, Bellingwolde - 4 september 2019
probleem is niet opgelost

Oxxio zelf kijkt niet of u over kan stappen. Zelf goed in de gaten houden. Belangrijkste is een klant in de wacht slepen. Uw contractbreukboete interesseert ze helemaal niks.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en overzichtelijk
A.E.C. van der A. uit Eindhoven, 14 augustus 2019

Ik ben zeer tevreden geweest over oxxio. Via de app was mijn verbruik overzichtelijk en kon ik veel zelf bepalen. Mijn overstap is puur vanwege een lager maandbedrag.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor jouw positieve review. Superfijn om te lezen! Zien we jou in de toekomst weer terug bij Oxxio? Je bent in ieder geval welkom. Groet, Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel duidelijk maand, week en zelfs uuroverzicht qua verbruik.
E. L N. uit Hengelo, 6 augustus 2019

Erg tevreden over Oxxio. Duidelijke app en heel inzichtelijk in te zien hoeveel ik wanneer verbruikt heb.

Reactie van Oxxio - 7 augustus 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor de positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
L.B van Z. uit Tiel, 21 juli 2019

Goeie service, duidelijk, goeie app!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nergens problemen mee gehad
CB Bourgonje uit Enschede, 18 juli 2019

Ben een jaarlijkse overstapper en heb al eerder bij Oxxio gezeten. Toen geen problemen en nu ook niet. Tot over een paar jaar maar weer. Als er een cashback is tenminste :)

Reactie van Oxxio - 19 juli 2019

Hi, daar gaan we zeker ons best voor doen. Bedankt voor je review! Groet, Wilco

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vlot verlopen
MLPM van Caulil uit Dongen, 29 juni 2019

Geen problemen ondervonden

Reactie van Oxxio - 3 juli 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor je positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Handige app, klantenservice lastig te bereiken
W uit Maarssen, 27 juni 2019

Oxxio maakt gebruik van een echt handige app als je je gebruik bij wilt houden. Klantenservice was echt minder en slecht te bereiken. Bij mij was er met de rekeningen wat mis gegaan omdat oxxio na mijn verhuizing de gebruiksgegevens van de oude bewoners zonder overleg had overgenomen waardoor ik ineens halverwege mijn contract een flinke verhoging op mijn rekening kreeg. Geprobeerd te bellen, kon alleen via een terugbel afspraak met een wachttijd van een week. Wel met medewerkers gesproken via de chat, maar die leken druk (lang wachten op antwoord) en niet echt geinteresseerd om even mee te kijken naar het probleem.

Reactie van Oxxio - 1 juli 2019

Goedemorgen! Bedankt voor je review. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de indruk krijgt dat mijn collega's niet de moeite doen om even met je mee te kijken. Mijn oprechte excuses daarvoor, zeker iets om intern mee te nemen. Het is inderdaad zo dat wanneer er een nieuwe levering start we als energieleverancier altijd het drie-jarig historisch verbruik doorkrijgen van je netbeheerder. Hier wordt vervolgens het eerste termijnbedrag op gebaseerd wat past bij de woning. Na de eerste maand ben je vrij om dit bedrag naar eigen inzicht aan te passen. Omdat Oxxio volledig gericht is op de digitale service kun je dit zelf doen via de Oxxio app of de Mijn Oxxio omgeving op onze website. Je kunt hierover ook altijd contact over opnemen via Facebook en Twitter waar we binnen twee uur reageren, de live chat op onze website waar meestal binnen 5 minuten reageren of via 'Inbox & Chat' in de Oxxio app waar we binnen 24 uur reageren, maar vaak al sneller. We staan voor je klaar! Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Waardeloos
HAPM Lavina uit Amsterdam, 18 mei 2019

Ik kreeg alleen een contract met Oxxio, mits ik bereid was een borg van €400,- op voorhand te betalen!?

Ik had absoluut géén betalingsachterstand bij mijn toenmalige energieleverancier, maar wél klachten over hun manier van werken!

Als Oxxio zo weinig vertrouwen heeft in een evt. nieuwe cliënt (als ik een betalingsachterstand had gehad; had ik sowieso nooit kunnen overstappen) , zonder enige verder informatie te verstrekken / op te vragen, over de eis van een borg....dan wil ik al niets meer met zo'n energieleverancier te maken te hebben.

Uiteindelijk ben ik wél overgestapt naar een andere leverancier, waarbij ik in plaats van een te betalen borg, €199,- als welkomstgeschenk heb gekregen!

Zó kan het dus ook!!

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Lavina,

Ik kan goed begrijpen dat dit nogal als een verassing komt. Ik leg je graag nog even uit hoe onze kredietcontrole precies werkt. Wanneer er een energiecontract bij Oxxio wordt afgesloten wordt er altijd door een kredietbeoordelaar (Focum) een kredietcontrole uitgevoerd. Als het resultaat wat wij van hen krijgen negatief is brengen wij een waarborgsom in rekening. Het komt ook voor dat dit geen betrekking op jou als persoon heeft, maar dat Focum naar je adres kijkt. Het kan dus ook zijn dat vorige bewoners een negatieve kredietwaardigheid hadden. Wanneer je als consument zelf weet dat je wel degelijk kredietwaardig bent kun je in zo'n geval een her-analyse door Focum laten doen door contact op te opnemen met Focum zelf. Wanneer zij na de her-analyse aangeven dat zij toch geen reden zien om de waarborg in rekening te brengen kan Oxxio alsnog de levering starten zonder dat je de waarborg hoeft te voldoen. Mocht je in de toekomst toch nog interesse hebben in een levering van gas en stroom door Oxxio en er wordt opnieuw een waarborg in rekening gebracht, kun je nog even contact met ons opnemen via onze social media kanalen of via de chat zodat wij je hier verder mee kunnen helpen. We staan voor je klaar!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede service
EV uit Eindhoven, 15 mei 2019

Goede service, goede app

Reactie van Oxxio - 16 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment en de positieve review. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen! Bedankt. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, daar zijn we enorm blij mee. Welkom bij ook onze telecomservices. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helder met een fijne app
EA van Prooijen uit Breda, 13 mei 2019

De overstap van Nuon naar Oxxio liep perfect. Ik heb er zelf niets voor hoeven doen. De Oxxio-app is een heel groot pluspunt. Je kunt precies zien wat je verbruik is, per dag. Via de app kun je ook makkelijk je tarief aanpassen etc.

Ik ben nu weer voor een jaartje overgestapt naar Nuon i.v.m. een mooie cashback, maar als Oxxio volgend jaar weer een actie heeft, ben ik zo weer bij ze terug. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, bedankt voor de positieve review en hopelijk tot volgend jaar! We gaan zeker ons best doen voor een mooie actie. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prettige energieleverancier
M W. uit Zoetermeer, 11 mei 2019

Oxxio vind ik oke en een van de redenen is dat zij niet zo'n agressieve campagne hebben!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio
marcel klein uit Borne, 7 mei 2019

Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Beste,

Neem even contact met ons op wanneer je geen contract hebt bij Oxxio maar hier wel berichten over krijgt. We zien jouw berichtje graag tegemoet zodat wij dit op kunnen lossen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?