Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

111 reviews

5 sterren
(25)
4 sterren
(14)
3 sterren
(10)
2 sterren
(10)
1 ster
(52)

50 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(12)
in behandeling
(0)
onbekend
(34)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Waardeloos
HAPM Lavina uit Amsterdam, 18 mei 2019

Ik kreeg alleen een contract met Oxxio, mits ik bereid was een borg van €400,- op voorhand te betalen!?

Ik had absoluut géén betalingsachterstand bij mijn toenmalige energieleverancier, maar wél klachten over hun manier van werken!

Als Oxxio zo weinig vertrouwen heeft in een evt. nieuwe cliënt (als ik een betalingsachterstand had gehad; had ik sowieso nooit kunnen overstappen) , zonder enige verder informatie te verstrekken / op te vragen, over de eis van een borg....dan wil ik al niets meer met zo'n energieleverancier te maken te hebben.

Uiteindelijk ben ik wél overgestapt naar een andere leverancier, waarbij ik in plaats van een te betalen borg, €199,- als welkomstgeschenk heb gekregen!

Zó kan het dus ook!!

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Lavina,

Ik kan goed begrijpen dat dit nogal als een verassing komt. Ik leg je graag nog even uit hoe onze kredietcontrole precies werkt. Wanneer er een energiecontract bij Oxxio wordt afgesloten wordt er altijd door een kredietbeoordelaar (Focum) een kredietcontrole uitgevoerd. Als het resultaat wat wij van hen krijgen negatief is brengen wij een waarborgsom in rekening. Het komt ook voor dat dit geen betrekking op jou als persoon heeft, maar dat Focum naar je adres kijkt. Het kan dus ook zijn dat vorige bewoners een negatieve kredietwaardigheid hadden. Wanneer je als consument zelf weet dat je wel degelijk kredietwaardig bent kun je in zo'n geval een her-analyse door Focum laten doen door contact op te opnemen met Focum zelf. Wanneer zij na de her-analyse aangeven dat zij toch geen reden zien om de waarborg in rekening te brengen kan Oxxio alsnog de levering starten zonder dat je de waarborg hoeft te voldoen. Mocht je in de toekomst toch nog interesse hebben in een levering van gas en stroom door Oxxio en er wordt opnieuw een waarborg in rekening gebracht, kun je nog even contact met ons opnemen via onze social media kanalen of via de chat zodat wij je hier verder mee kunnen helpen. We staan voor je klaar!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede service
EV uit Eindhoven, 15 mei 2019

Goede service, goede app

Reactie van Oxxio - 16 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment en de positieve review. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen! Bedankt. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, daar zijn we enorm blij mee. Welkom bij ook onze telecomservices. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Helder met een fijne app
EA van Prooijen uit Breda, 13 mei 2019

De overstap van Nuon naar Oxxio liep perfect. Ik heb er zelf niets voor hoeven doen. De Oxxio-app is een heel groot pluspunt. Je kunt precies zien wat je verbruik is, per dag. Via de app kun je ook makkelijk je tarief aanpassen etc.

Ik ben nu weer voor een jaartje overgestapt naar Nuon i.v.m. een mooie cashback, maar als Oxxio volgend jaar weer een actie heeft, ben ik zo weer bij ze terug. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, bedankt voor de positieve review en hopelijk tot volgend jaar! We gaan zeker ons best doen voor een mooie actie. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prettige energieleverancier
M W. uit Zoetermeer, 11 mei 2019

Oxxio vind ik oke en een van de redenen is dat zij niet zo'n agressieve campagne hebben!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio
marcel klein uit Borne, 7 mei 2019

Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Beste,

Neem even contact met ons op wanneer je geen contract hebt bij Oxxio maar hier wel berichten over krijgt. We zien jouw berichtje graag tegemoet zodat wij dit op kunnen lossen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Super bad service ! Energieleverancier is not better !
... uit Rotterdam, 6 mei 2019

Just followed the invite from energielevering to pick a new supplier.

Neither Oxxio nor energieleverancier reminded me that this is an obvious mistake - my contract of 12 month was not finished. Huge penalty

Thanks - super bad service

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Dear,

Thank you for your review. It's very unfortunate that your contract got cut-off early. Please contact us via Facebook or Twitter so we can check what went wrong. If you don't use Facebook or Twitter please check the other options via www.oxxio.nl/contact.

Regards,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel fijn!
Haarlem uit Haarlem, 5 mei 2019

Prima service, geen problemen ondervonden. De overstap ging soepel. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 6 mei 2019

Hi,

Wat leuk om te lezen! Bedankt voor je review en welkom bij Oxxio.

Groet,

Wilco

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Waardeloze ervaring
S K. uit Groningen, 21 maart 2019

Als je het overweegt om over te stappen, doe het niet! Bespaar jezelf de enorme frustraties van de app die niet werkt, de klantenservice met lange wachttijden en onervaren medewerkers, de fouten die ze in de facturen maken en enorme fouten zoals dat ze de maandelijkse termijn zelf hoger zetten terwijl je daar geen machteging voor hebt gegeven. Kortom NIET DOEN! Het heeft mij enorm veel moeite gekost om van ze af te komen en zelfs na 6 maanden bij een andere leverancier te zijn duiken nog vervelende verassingen op.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
postieve contractovername met Oxxio
P H. uit Bergschenhoek, 18 maart 2019

ik heb totaal geen problemen ondervonden met de overdracht

Reactie van Oxxio - 25 maart 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Welkom bij Oxxio en bedankt voor de positieve review! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niet blij
AAM Dinghs uit Horst, 11 maart 2019

Wij hadden een contract met Oxio vanaf 1-2-2018, deze hanteert een opzegtermijn van 90 dagen, Op 12-11-2018 ben ik begonnen met aanvraag nieuwe energie maatschappij, via Pricewise, dit waren 79 dagen voor einde contract van Oxio. Voor ons kwam Energie Direct het beste uit de bus, en wij gingen ervan uit dat zij de opzegtermijn van Oxio zouden respecteren en pas gaan leveren als zonder boete en zonder extra kosten van onze zijde het contract beëindigd kon worden. Op 27-11-2018 is Energie Direct gaan leveren, wij gingen ervan uit dat dit onderling goed geregeld was, echter op de eindnota van Oxio worden nu 50,00 voor stroom en 50,00 voor gas opzegboete berekend i.v.m. contractbreuk, en lopen wij de 200,00 welkomstbonus mis. Dus het contract van Oxio heeft van 1-2-2018 tot 27-11-2018 gelopen dit zijn 64 dagen en geen 90 Energie direct (Klantnummer 0132102255) zegt dat de opzegtermijn van nieuwe maatschappij word gehanteerd en die zou 75 dagen zijn en dat de 75 dagen ingaan op dag van aanvraag en niet op de leverdatum. Wij hadden een contract met Oxio en hebben, mijn inziens, niets vandoen met opzegtermijn van Energie Direct. Wij zijn al meerdere keren overgestapt, eens ook al met 10 maanden, en toen werd er keurig de bonus berekend en geen boete voor contract breuk. Onze vraag is staan zij in hun recht om dit op deze manier te doen, wij krijgen het gevoel dat deze maatschappijen onder een hoedje werken om zo geen bonussen e.d. te hoeven uit te keren. In de bijlage treft u een kopie van de eindnota van Oxio. 

Reactie van Oxxio - 12 maart 2019

Beste Fons en Anita,

Wat een vervelende kwestie. Wij gaan aansluitend starten met leveren, als het huidige contract nog maximaal 3 maanden loopt. Met een minimum van ongeveer 4 weken. Duurt het contract nog langer dan 3 maanden? Dan gaan we zo snel mogelijk starten met leveren. Dit is marktconforme afspraak en geldt voor elke leverancier. Zij zitten hier dus fout en ik wil je adviseren om een klacht bij hen in te dienen. Ze hadden gewoon aansluitend (1 februari 2019) moeten starten met leveren.

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vriendelijk
John Reijmers (schoonzoon) uit Beek, 30 januari 2019

Klantgericht maar pas op met verlengen want dan vragen ze de hoofdprijs.

Als je Oxio met een vergelijkingssite boekt zijn ze goedkoper.

Zal ook wel bij meerder maatschappijen voorkomen.

Reactie van Oxxio - 6 februari 2019

Hi John,

We doen ons best om zo goedkoop mogelijke aanbiedingen te doen. Soms is een bodemprijs (zoals op die sites) niet nogmaals mogelijk. Daarom doen ons meest scherpe aanbod, waardoor je alsnog voordeel hebt.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
matige communicatie
Ton P. uit Zutphen, 23 januari 2019

Als je contact met de leverancier wil, is nergens een telefoonnummer te vinden.

Hun website is "under construction"dus niet goed bruikbaar.

Oxxio wil voornamelijk communiceren via app.

Reactie van Oxxio - 28 januari 2019

Hi Ton,

Bedankt voor de review & feedback. Als je voor Oxxio kiest, kies je voor digitaal contact. Heb je vragen? Dan kom je via de Oxxio App, de website, Facebook of Twitter met ons in contact. Dat onze website (https://www.oxxio.nl) under constuction is, is ons niet bekend. Kom je dit probleem nogmaals tegen? Neem dan even contact met ons op.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Aanrader
N S. uit 's-Gravenhage, 16 januari 2019

Oxxio heeft goede tarieven en is begripvol in elke situatie. Ik zou Oxxio zeker aanraden als energieleverancier

Reactie van Oxxio - 22 januari 2019

Bedankt N S! Wat onwijs leuk om te lezen.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vlekkeloze overgang
Johnnie uit Venlo, 13 januari 2019

Geen problemen en duidelijke informatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap tot nu vlekkeloos
Michael uit Bocholtz, 6 januari 2019

Sinds 1 week krijg ik gas en stroom van Oxxio en tot nu is alles prima verlopen!

Oxxio heeft voor mij het contract bij mijn oude leverancier opgezegd, dat verliep probleemloos. Omdat ik in bezit ben van slimme meters hoefde ik zelf ook geen meterstanden door te geven.

Oxxio bied ook een app aan die ik onlangs geïnstalleerd heb, ervaring heb iik hier nog niet mee natuurlijk maar iik kon wel gelijk mijn maandbedrag aanpassen em verder ziet deze er op het eerste oog fatsoenlijk uit.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Hi Michael,

Wat leuk dat je klant bent geworden en je eerste ervaringen hier deelt. Bedankt voor de complimenten en welkom bij Oxxio!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duur en ondoorzichtelijk
R J van Trooijen uit Amsterdam, 6 januari 2019

Ik krijg een hoge rekening die ver boven de schattingen ligt voor een appartement van deze afmetingen, en oxxio is onbereikbaar.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Hi Robbert,

Ik snap dat dit schrikken is en dat je hierover contact wilt hebben. Wij zijn gewoon bereikbaar via Facebook, Twitter en de chatfunctie in de Oxxio App. We horen graag van je en staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
vloeidende overstap
J. V. uit Zwijndrecht, 2 januari 2019

Overstappen is bijna geheel automatisch gegaan. slechts 1 emailtje was voldoende om alles te regelen.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Beste heer, mevrouw,

Welkom bij Oxxio en bedankt voor de positieve review. Wij zijn blij met u als klant!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Mijn probleem zelf opgelost. Communicatie - onvoldoende.
PM S. uit Delft, 21 december 2018

Mijn contract was onterecht overgenomen door een andere energieleverancier, door een fout die niet de mijne was. Oxxio kon mij hierbij niet helpen. Het probleem werd pas opgelost toen ik het zelf regelde met de andere energieleverancier.

De communicatie met Oxxio was slecht. Ze zijn niet bereikbaar behalve via hun app. En dan kunnen zij of niet helpen of je krijgt gewoon geen reactie.

Volgende keer ga ik ergens anders heen.

Reactie van Oxxio - 27 december 2018

Beste heer, mevrouw,

We snappen dat dit erg vervelend voor je is. Als je onterecht bent overgenomen door een andere leverancier moet er inderdaad door de klant zelf gebeld worden. Dit vanwege de privacy. De nieuwe leverancier onderzoekt of het bezwaar terecht is en of de overname teruggedraaid moet worden. Dit is een strikte procedure!

Ik schrik van het feit dat je aangeeft dat we niet bereikbaar zijn via de app. Tijdens openingstijden staat onze chat open en kan je bij ons terecht.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ik ben geen bank..
Tandenknarsende klant uit Baarn, 13 december 2018

Oxxio vraagt me een review te schrijven, vooruit dan maar..Denk echter niet dat ze er blij mee zijn. Volgens jaarafrekening kreeg ik geld terug maar toch werd het nieuwe termijnbedrag €34 hoger! Ik ben geen bank!

Via de app aanpassen niet mogelijk en telefonisch contact is ook niet mogelijk als je aangeeft al klant te zijn. Enige optie is via chat.

Tot slot, taalgebruik als "onwijs leuk.." en "balen dat..." vind ik ergerlijk en ronduit ongepast. Gebruik taalgebruik als dit voor privé appjes maar niet voor klanten.

Reactie van Oxxio - 14 december 2018

Beste heer, mevrouw,

Wat jammer om dit te lezen. Maar ondanks dat kunnen we begrijpen dat je dit zo kan ervaren. We hopen dat het inmiddels naar wens is opgelost. Anders horen we het graag via de chat! Bedankt voor de feedback.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeldzaam slechte service met domme fouten
SWC Correljé uit Arnhem, 13 december 2018

Ik had een nieuwe energieleverancier nodig ivm verhuizing. In de aanmelding aangegeven een spoedbehandeling te willen aangezien ik anders zou worden afgesloten van energie. Bij de aanmelding waren er al problemen met mijn e-mailadres(?!), wat 4 dagen heeft geduurd. Bovendien moest ik elke dag aan een andere werknemer uitleggen dat mijn aanmelding niet was voltooid. Er werd door de werknemers onderling niet over gecommuniceerd. uiteindelijk was de aanmelding voltooid en toen bleek dat de spoedaanvraag was genegeerd; ik zou pas energie krijgen een week ná afsluiting van energie. Dit kon niet meer veranderd worden. Vervolgens heb ik geen antwoord gekregen van de chatklantenservice. Ik heb uiteindelijk mijn contract binnen de bedenktermijn opgezegd en heb een spoedaanvraag gedaan bij een andere leverancier (Powerpeers). Bij deze leverancier werd ik zeer snel, behulpzaam en adequaat geholpen. Ik zou mensen die waarde hechten aan een behoorlijke service aanraden NOOIT een contract af te sluiten bij Oxxio.

Reactie van Oxxio - 14 december 2018

Beste heer, mevrouw,

Wat een vervelende kwestie voor u. Excuses voor het ongemak! Dit is absoluut niet de normale gang van zaken. Maar begrijpen uw keuze.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Bereikbaarheid????NIET DUS.
G van Suijlekom uit Hoogvliet Rotterdam, 5 december 2018

Zeer klant onvriendelijk

Reactie van Oxxio - 7 december 2018

Beste,

Bedankt voor het indienen van je klacht. Wat vervelend dat je het zo ervaart. Graag wil ik je toch helpen. Zou je ons een berichtje kunnen sturen via onze chat, Facebook of Twitter? Dan helpen we je daar verder. Ik zie je berichtje tegemoet.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima service
Tevreden klant uit Dordrecht, 1 december 2018

goed te doen

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste tevreden klant,

bedankt voor je review! We zijn ook erg blij met jou als tevreden klant.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eenvoudige overstap, handig inzicht in verbruik
W van der V. uit Weesp, 26 november 2018

Eigenlijk niets op aan te merken, handige app, makkelijk voorschotbedrag wijzigen. Mogen wel iets sneller reageren op de chat van de app.

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor jouw review. Wat fijn dat je tevreden bent met onze Oxxio App. Ik zal het zeker als feedback meenemen over de reactietijd van onze chat.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?