Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

129 reviews

5 sterren
(45)
4 sterren
(30)
3 sterren
(15)
2 sterren
(11)
1 ster
(28)

43 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(4)
onbekend
(32)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Prima leverancier
I. THOLEN uit Geervliet, 21 juli 2018

Alles is prima geregeld, van aanmelding tot afrekening. Indien in de toekomst weer een goede aanbieding komt zal ik zeker weer kunnen kiezen voor Oxxio.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Oxxio goede service
Anoniem uit Groningen, 19 juli 2018

Goede service van Oxxio; rondom overstappen geen problemen. Daarnaast handige communicatie via website waar je je gegevens kunt terugvinden en meterstanden kunt bij houden. Ook is Oxxio via bijvoorbeeld de chat goed te bereiken voor vragen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Kortingen vervallen als men looptijd contract wil veranderen
Ben Anonimi uit Amsterdam, 18 juli 2018

Ik had bijna voor deze supplier gekozen, maar vond een goedkopere die mij ook de korting gaf die men mij beloofde. Je moet dus altijd goed de kleine letterjes lezen. Het is namelijk een energie-markt waar geconcureerd wordt op prijs, energie is een bulkgoed. Online aanbieders kunnen goedkoper worden als ze beknibbelen op lonen van medewerkers etc. niet zozeer op hun leveranties, hoewel grotere partijen waarschijnlijk goedkoper kunnen inkopen. Oxxio bleek geen korting te geven als ik afweek van hun (gestandaardiseerde) contractvoorstel. Hoe minder flexibiliteit, des onaantrekkelijker een energieleverancier voor mij.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Bezint eer ge begint!
J.J. D. uit Nieuwerkerk a/d IJssel, 17 juli 2018

Overstap verliep soepel maar termijnbedrag werd ineens meer dan verdubbeld!!onzinnige verklaring van de klantenservice.

Reactie van Oxxio - 18 juli 2018

Beste,

Wat fijn om te lezen dat jouw overstap soepel is verlopen. Daar worden wij blij van.

De berekening die je maakt om een aanbod te ontvangen, wordt berekend met het door jou opgegeven verbruik. Na de aanmelding vragen wij het historisch verbruik van je woning op bij de netbeheerder. Met die verbruiken, berekenen wij een nieuw termijnbedrag dat past bij je woning. In sommige gevallen ontstaat er een afwijking, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het voor jou een nieuwe woning is. Natuurlijk kan je termijnbedrag wel aangepast worden. Dit kun je doen naar eigen inzicht, na de eerste incasso. Mocht je hier nog vragen over hebben dan ontvangen wij deze graag via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
is Oxxio wel een profesioneel bedrijf ?
Hans 15 juli 2018

Is Oxxio wel een professionele bedrijf als men weigert om hun afspraak na te komen ?

Hoe kan het zo zijn dat een gemaakte afspraak met een Oxxio medewerker later door een andere Oxxio medewerker zomaar in de prullenbak wordt gegooid ? Deze medewerker geeft aan dat zij praat namens Oxxio en ze zet haar collega weg als iemand die een fout heeft gemaakt ?

Maar haar collega, deze medewerker zet daar toch ook namens Oxxio ?

Blijkbaar is deze collega lager in rang ? Haar schriftelijk Oxxio overeenkomst met mij is gewoon niet geldig.

het verhaal.

Na het afsluiten van mijn jaar contract heb ik mijn 2 meter tarief om laten zetten naar een enkel tarief. Dit wilde ik al aan het begin van het contract maar volgens Oxxio was dat niet mogelijk en kon ik het pas aanpassen na het afsluiten van het contract.

Dat heb ik dus gedaan en de communicatie was met de klantenservice was correct soepel.

Het nieuwe enkel tarief zou het gemiddelde worden van het dal en normaal tarief ( bij elkaar optellen en delen door 2). Hier voor heb ik mijn akkoord gegeven op 7 December 2017.

Nu kom ik er achter dat ik meer betaal dan wat was afgesproken.

Volgens de Oxxio medewerker die ik nu spreek zie het niet mogelijk om de eerder gemaakte afspraak na te komen.

Weet wel, het verzoek voor de het enkelmeter tarief en dat ze zouden middelen heb ik op schrift ( alles gaat via een app) . Dit heb ik ook doorgestuurd zodat ze het zelf ook kunnen lezen.

Als antwoord krijg ik terug dat de vorige medewerker een fout heeft gemaakt daarmee is haar afspraak met mij niet geldig.

Ik weet niet of het aan mij lig maar wat is de waarde van een overeenkomst met Oxxio als deze eenzijdig kan worden gebroken?

Wat zegt dat uberhoupt over Oxxio ?

- Contract afspraak met Oxxio wordt niet nagekomen, eigenlijk laat het hun koud..

- Oxxio Collega zet een andere Oxxio collega weg als iemand die fouten maakt zonder haar enigzins te beschermen.

- Een enorme arrogantie en geen enkele verbondenheid met de klant.

- Oxxio communiceerd niet open wat je betaal per KWH. Ik weet nu nog niet wat ik betaal per KWH. Oxxio blijft spreken in vage termen maar geeft geen bedrag per KWH aan me door

Ik heb mijn oude contract op papier en ontvangen toen ik klant ben geworden.

Dit contract is echter op basis van een dal en normaal tarief .

Nu ik een enkel tarief heb weet ik niet meer wat ik werkelijk betaal. Er dacht het gemiddelde maar dat is dus niet waar. Maar wat betaal ik dan wel ?

De Oxxio medewerker geeft aan dat wat ik iets meer betaal dan het gemiddelde van dal en normaal tarief maar een bedrag krijg ik niet door

Als ik inlog op de website van Oxxio en mijn persoonlijke gegevens inkijk dan zie ik een bedrag per kWh staan dat 3% hoger is dan het normaal tarief volgens mijn contract. Oxxio middelt dus wel ,maar blijkbaar naar boven.

Ik hoop dat de lezer het met me eens is met mijn stelling over Oxxio.

Ik verwacht door deze publicatie ook een reactie van Oxxio.

Het enige wat ik vraag is dat Oxxio is transparantie en gewoon het contract nakomen dat jullie zelf hebben gemaakt.

Reactie van Oxxio - 18 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat vervelend om de lezen dat jouw start bij Oxxio op deze manier is verlopen. Om de tarieven te controleren ontvangen wij graag je gegevens via de chat of via een van onze social media kanalan: Facebook- of Twitter. Onze collega's helpen je hier graag verder.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zonder zorgen overstappen
Herman uit Hierden uit Hierden, 14 juli 2018

Probleemloos overstappen zonder omkijken of zorgen of het goed gaat.

Reactie van Oxxio - 16 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw positieve review. Hier worden wij blij van op maandagmiddag.

Als je in de toekomst vragen hebt, helpen we je graag via de chat op onze website of via onze Facebook- of Twitterpagina.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
EJG van de Wiel uit Bladel, 13 juli 2018

Tot nu toe goed tevreden, nog heen problemen ondervonden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet overstappen naar Oxxio. onpersoonlijk en geen respect voor je oude contract.
Ton Schobben uit Bellingwolde, 10 juli 2018

Zeer onbehoorlijk gedrag bij Oxxio. Ter goeder trouw stap je over en ga er van uit dat je contract van de oude energieleverancier wordt gerespecteerd. Dit werd ook geschreven in de eerste bevestiging van de overstap. Ik stap ieder jaar over en het is tot nu toe altijd goed gegaan. Echter is dit bij Oxxio niet gebeurd en heb ik een boete van 100,-- euro bij mijn oude leverancier gekregen. Het contact met Oxxio is ook nog eens moeizaam. Alles aangegeven in een chatsessie maar geen bevredigend resultaat. Ik moest een terugbelverzoek doen. dit kon pas ruim 10 dagen later. Op het tijdstip idd teruggebeld althans ik ging eerst nog even in de wacht ppfff. Dan verwacht je dat ze weten waarover ze je bellen maar helaas. En de boete ivm contractbreuk van de oude leverancier kon helaas niet vergoed worden. zo gauw mogelijk maar weer weg bij Oxxio. En u lezers, u bent gewaarschuwd!! delen op facebook of andere media mag!

Reactie van Oxxio - 11 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat vervelend om te lezen dat jouw overstap niet vlekkeloos is verlopen. Om dit nogmaals voor je te kunnen controleren ontvangen wij graag je gegevens via onze live chat op de website of via een van onze social media kanalen: Facebook of Twitter. Onze collega's helpen je hier graag verder.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap
H van Eeden uit Amersfoort, 7 juli 2018

De overstap ging zoals verwacht goed.Was zeer tevreden over de regelmatige info en de app, deze gaf mij dagelijks het verbruik en de kosten geweldig.

Reactie van Oxxio - 9 juli 2018

Beste,

Tof om te lezen dat alles is verlopen zoals verwacht en dat je blij bent met onze App. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, ben je van harte welkom op de chat op onze website of via ons Facebook- of Twitterkanaal. We staan voor je klaar.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
correct
JHG P. uit Brunssum, 4 juli 2018

doelmatig en correct

Reactie van Oxxio - 9 juli 2018

Beste,

Dat is kort maar krachtig. Mooi compliment, bedankt hiervoor. Mocht je ooit vragen hebben, ben je welkom op onze webchat of via ons Facebook- of Twitterkanaal.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed!
Ano Niem uit Hardenberg, 3 juli 2018

Voor 2e x gekozen voor Oxxio.Goede prijs/kwaliteit verhoudingGedeeltelijk groene stroomEn de Oxxio app werkt erg gemakkelijk en overzichtelijk!

Reactie van Oxxio - 9 juli 2018

Beste,

Gaaf dat je weer terug bij ons bent, welkom! Mocht je vragen hebben, je weet ons te vinden.

Op naar een mooie samenwerking.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed!
A De Vos uit Willemstad, 1 juli 2018

OXXIO is duidelijk, goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Overstap ging vlot.

Reactie van Oxxio - 3 juli 2018

Beste,

Ontzettend bedankt voor deze positieve review. Hier worden we blij van! Mocht je in de toekomst vragen hebben, dan kun je ons bereiken via onze Facebook- of Twitterpagina óf via de chat op onze website. Op naar een mooie samenwerking!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Doen stroef over termijnbedrag
Anoniem uit Rijswijk, 28 juni 2018

Het minimale termijnbedrag is online veel te hoog. Ook telefonisch doen ze moeilijk om dit aan te passen.

Reactie van Oxxio - 3 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend dat het minimale termijnbedrag voor jou te hoog is. Via de zelf service in de App en op Mijn Oxxio hebben we er bewust voor gekozen om het termijnbedrag maximaal met 10% te kunnen verlagen. Voor grotere wijzigingen kun je terecht bij onze klantenservice. Ook hier geldt er een minimum termijnbedrag. Echter kunnen er uitzonderingen gemaakt worden waar nodig.

Als je ons een bericht stuurt via de chat op onze website, of via ons Facebook- of Twitterkanaal, dan kijken we graag met je mee naar de mogelijkheden. Zien we je daar?

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van Anoniem - 10 juli 2018
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
niet beter of slechter dan anderen
anoniem uit Utrecht, 21 juni 2018

Waar ik behoorlijk van baal is dat je het maandbedrag niet naar eigen inzicht kan bijstellen. Ik heb zonnepanelen waardoor mijn stroomverbruik erg laag. Dat past echter niet in het systeem van Oxxio. Je kunt dan wel je maandbedrag aanpassen, echter naar beneden aanpassen kan maar zeer beperkt. Niet naar eigen inzicht. En de automatische helpdesk is op deze vraag niet ingesteld.

Reactie van Oxxio - 3 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw reactie. We passen graag het termijnbedrag voor je aan naar jouw wensen. Wil je ons een bericht sturen via de chat op onze website óf via ons Facebook- of Twitterkanaal? We helpen je graag.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht
groot uit breda, 20 juni 2018

oxio is alleen per chat te bereiken. wil je n mederwerker aan de lijn krijgen kost dat 95 ent per minuut . schandalig. ik stap dus zeker over !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap van Nuon naar Oxxio
van K uit Berghem, 20 juni 2018

Overstap ging simpel, alleen Oxxio maakt dan in eerste instantie een maandbedrag wat voor ons meer dan het dubbele zou worden dan wat we bij Nuon betaalden.

Even bellen met Oxxio, maar dat kun je beter niet doen, je krijgt allerlei verhalen hoe zij aan dat bedrag komen, uiteindelijk na veel irritatie heb ik de moet maar opgegeven.

Ik dacht ik betaal het bedrag gewoon en krijg het teveel betaalde bij de jaarrekening wel weer terug, maar wat schetst onze verbazing Oxxio past het bedrag bij ingang van de levering netjes aan.

Had dat direct gedaan dan had dat een hoop irritatie voor de nieuwe klant gescheeld.

Mensen die overstappen naar een andere levererancier weten namelijk best wat zij per jaar verbruiken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekende communicatie!
R E. uit Amersfoort, 17 juni 2018

Overstappen was een eitje en ik werd heel vaak op de hoogte gehouden over de status van mijn bestellling en wanneer die precies inging.

Reactie van Oxxio - 19 juni 2018

Beste,

Bedankt voor deze review. Super om te lezen dat je de communicatie rondom de overstap zo prettig vindt, daar krijgen we energie van. Van harte welkom en op naar een mooie samenwerking!

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
lekker warm
WE van Ramshorst uit Putten, 14 juni 2018

Ben tevreden over de levering van mijn energie.Hoop dat dit zo blijft

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service, duidelijk overzicht verbruik
Anoniem uit Amsterdam, 5 juni 2018

De app van Oxxio is heel duidelijk en overzichtelijk. Ik kan precies zien hoeveel ik verbruik per maand en hoe hoog de kosten zijn. Ook bij mijn overstap naar een nieuwe woning met stadsverwarming waren ze erg behulpzaam!

Reactie van Oxxio - 6 juni 2018

Bedankt voor je reactie. We zijn erg blij om te horen dat je tevreden bent over onze diensten, hier doen wij erg ons best voor.

Groet,

Miryam

Webcare- Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen poespas, wel goed opletten
F.C.P. U. uit Oss, 25 mei 2018

De energie werd goed geleverd. We hadden enkel tarief aangevraagd en kregen dubbel tarief. Met een gesprek via Facebook Messenger was dit zo opgelost. Dit is 3 uit de 3 keer gebeurd met overstappen via Energieleveranciers.nl, dus misschien ligt dit probleem niet bij Oxxio maar bij de communicatie van energieleveranciers.nl.

Er was ook een probleem met de toegang tot de slimme meter. Hierdoor kon ik het verbruik niet inzien. Na wat kastje/muur verwijzingen van energieleverancier naar netbeheerder etc. was het toch geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht.........
j mainzer uit Landgraaf, 23 mei 2018

Ze zijn per telefoon niet te bereiken zeer slecht nooit meer Oxxio..

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
misleidend
CJJM G. uit Schijndel, 8 mei 2018

Oxxio heeft het over hun mooie goedwerkende app. Ik heb 3 apparaten die draaien op Android en niet 1 is compatibel voor hun app. Ik ben gelijk weer overgestapt naar een betere leverancier

Reactie van Oxxio - 9 mei 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat ontzettend vervelend dat onze App niet werkt op jouw devices.

Om een energie-App up to date te houden en de beste digitale service te kunnen borgen moeten we telkens weer keuzes maken. We kunnen immers niet alles tegelijk oplossen en verbeteren. Daarom luisteren we heel goed naar onze klanten. We kiezen ervoor om zaken op te pakken of door te ontwikkelen waar de meeste klantfeedback op komt. Oftewel, klanten bepalen waar wij aan werken.

Klachten dat de App niet compatible is en daardoor niet werkt krijgen we maar zelden. En we krijgen wel veel feedback over hoe we andere services kunnen vereenvoudigen. Omdat we focussen op dat wat klanten van ons vragen, zijn we op dit moment de best gewaardeerde energie-App in de App Stores.

Je kan als klant gebruikmaken van de webversie van Mijn Oxxio. De site werkt sowieso. Mocht je hier nog vragen over hebben, helpen we je graag via de chat op de site of via Facebook of Twitter.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van CJJM G. - 16 mei 2018
probleem is niet opgelost

Oxxio heeft gereageerd via mijn review en niet persoonlijk. Ik ben gelijk overgestapt en niets gehoord van hun kant

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Super slecht
J van de K. uit Harderwijk, 7 mei 2018

Heel hoog bedrag als borg, belachelijk

Reactie van Oxxio - 9 mei 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw feedback. Over de hoogte van de borg is zorgvuldig nagedacht. Wij doen bij iedere nieuwe klant een kredietwaardigheid controle. Als de krediet controle negatief uitvalt, willen we er zeker van zijn dat de toekomstige betalingen goed lopen. Met het vragen van een waarborgsom, nemen we dat stukje onzekerheid weg. Natuurlijk krijg je het bedrag van ons netjes terug als je goed betaalt.

Als je nog vragen hebt hierover, mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via de chat op onze website, of via Facebook of Twitter. We helpen je graag.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niks op aan te merken
AAJ M. uit Eindhoven, 6 mei 2018

Jaarlijks verander ik van leverancier, nu was Oxxio de goedkoopste. Probleemloos overgegaan en ook weer probleemloos overgstapt.

Reactie van Oxxio - 9 mei 2018

Beste,

Bedankt voor je feedback. Wat fijn om te lezen dat de overstap zo soepel is verlopen. Natuurlijk wel jammer dat je ons weer gaat verlaten. Graag zien we je in de toekomst weer terug als klant.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Fijn gebruik app en goede communicatie!
W.B. van Veen uit Nijkerk, 29 april 2018

Het is stroom en gas en dat is top, vooral als je niet in het donker wil zitten en eten wilt koken.De app vinden wij heel fijn in gebruik, laat duidelijk zien wat je verbruikt en wat de kosten zijn.Ook tijdens het afsluiten van het contract goed contact gehad met Oxxio, ook omdat dit eerste keer was.

Reactie van Oxxio - 1 mei 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor deze review, hier krijgen wij energie van! Wat ontzettend fijn om te lezen dat je blij bent met onze Oxxio app en met onze klantenservice. Van harte welkom bij Oxxio en op naar een mooie contractperiode.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?