Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

107 reviews

5 sterren
(31)
4 sterren
(16)
3 sterren
(11)
2 sterren
(14)
1 ster
(35)

45 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(2)
onbekend
(29)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Waardeloze klantenservice, moeilijk toegankelijk
T. 21 januari 2019

Geen problemen met de levering van stroom en gas via Oxxio. Nu bij overstappen naar andere leverancier wordt het spannend "ze weten van niks". Maar hoe ik hier achter moest komen is ronduit belachelijk. Eerst meerdere malen een vraag moeten invullen op de servicepagina voordat ik überhaupt toegang kreeg tot een contactmogelijkheid (messenger facebook). Na nog herhaaldelijk de vraag op een andere manier te stellen uiteindelijk toegang gekregen tot een directe chatmogelijkheid. Ik vraag me toch af, waarom is er niet gewoon een e-mail adres, telefoonnummer en link naar directe chatmogelijkheid beschikbaar op de site????BELACHELIJK

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Aanrader
N S. uit 's-Gravenhage, 16 januari 2019

Oxxio heeft goede tarieven en is begripvol in elke situatie. Ik zou Oxxio zeker aanraden als energieleverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlekkeloze overgang
Johnnie uit Venlo, 13 januari 2019

Geen problemen en duidelijke informatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte service
Roy 12 januari 2019

De tarieven bij Oxxio waren in 2017 aanleiding om over te stappen. In 2018 ben ik snel weer overgestapt naar Greenchoice. Wat een verademing dat Greenchoice. Daar nemen ze de telefoon gewoon op of kun je een e-mail naar sturen. Oxxio denkt dat dit niet nodig is om haar klanten tevreden te stellen. Je kunt alleen chatten. De eindafrekening is een grote puinhoop. Geen afgesproken cashback, onjuiste meterstand elektra en meer dan 6 weken wachten op mijn geld. Begin dat maar eens uit te leggen via de chat. Zeer omslachtig en geen bewijs van communicatie. Blijkbaar wordt een chat ook niet bewaard. Ik moet telkens opnieuw mijn verhaal doen. Ik krijg het gevoel dat ze het erom doen. Voor mij geen Oxxio meer.

Reactie van Oxxio - 15 januari 2019

Beste Roy,

Excuses voor alle ongemakken! Het is niet de bedoeling dat je dit zo ervaart. Ik wil je vragen om via Facebook nog eens contact met ons op te nemen. Want dit moet gewoon opgelost worden. We staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap tot nu vlekkeloos
Michael uit Bocholtz, 6 januari 2019

Sinds 1 week krijg ik gas en stroom van Oxxio en tot nu is alles prima verlopen!

Oxxio heeft voor mij het contract bij mijn oude leverancier opgezegd, dat verliep probleemloos. Omdat ik in bezit ben van slimme meters hoefde ik zelf ook geen meterstanden door te geven.

Oxxio bied ook een app aan die ik onlangs geïnstalleerd heb, ervaring heb iik hier nog niet mee natuurlijk maar iik kon wel gelijk mijn maandbedrag aanpassen em verder ziet deze er op het eerste oog fatsoenlijk uit.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Hi Michael,

Wat leuk dat je klant bent geworden en je eerste ervaringen hier deelt. Bedankt voor de complimenten en welkom bij Oxxio!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duur en ondoorzichtelijk
R J van Trooijen uit Amsterdam, 6 januari 2019

Ik krijg een hoge rekening die ver boven de schattingen ligt voor een appartement van deze afmetingen, en oxxio is onbereikbaar.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Hi Robbert,

Ik snap dat dit schrikken is en dat je hierover contact wilt hebben. Wij zijn gewoon bereikbaar via Facebook, Twitter en de chatfunctie in de Oxxio App. We horen graag van je en staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
vloeidende overstap
J. V. uit Zwijndrecht, 2 januari 2019

Overstappen is bijna geheel automatisch gegaan. slechts 1 emailtje was voldoende om alles te regelen.

Reactie van Oxxio - 8 januari 2019

Beste heer, mevrouw,

Welkom bij Oxxio en bedankt voor de positieve review. Wij zijn blij met u als klant!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ongevraagde en gedwongen overname door Oxxio
W. 28 december 2018

Tot 2 december dit jaar was ik (tevreden) klant bij Oxxio geweest.Daarna ben ik overgestapt naar Nuon. Alles was toen keurig afgehandelddoor Oxxio door middel van eindafrekening.Nu krijg ik ineens per 27 december een opzegbevestiging van Nuon endat mijn contract wordt beeindigd per 31 december dit jaar en dat ikopzegkosten moet betalen vanwege contractsbreuk. Ik heb hiervoorgebeld naar Nuon en zij geven aan dat in hun systeem staat dat Oxxiomij zal overnemen per 1 januari. En zij gaven aan dat dit op 24december door Oxxio is aangegeven. Als ik de overname door Oxxioongedaan wil maken, dat ik hiervoor contact moet opnemen met Oxxio endat Nuon hier verder niets aan kan doen.Nu heb ik gisteren gebeld met de klantenservice van Oxxio. Demedewerker gaf aan dat zij niets kunnen vinden van een overname in hunsysteem. Het enige dat zij zien is dat ik klant was geweest tot 2december, maar dat zij mij verder ook niet meer kunnen helpen. Er isniets bekend over een overname.Vervolgens heb ik weer naar Nuon gebeld en aangegeven dat Oxxiohierover niets weet. Nuon geeft aan dat in het zogenaamdeoverkoepelende systeem van energieleveranciers er echt staat dat Oxxiomij gaat overnemen per 1 januari.Hoe kan het zijn dat Oxxio mij ineens kan overnemen zonder mijntoestemming? Ik ga niet akkoord met deze overname (en heb ook nooitakkoord gegeven hiervoor).

Reactie van Oxxio - 28 december 2018

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben op jouw andere reviews en klacht op klacht.nl geageerd. Neem daar dus een kijkje!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht bereikbaar
Hagoort 27 december 2018

Heb me bij Oxxio vastgelegd maar krijg geen contact met ze. Als je er niet uit komt met hun antwoorden op de site en de app hoop je dat je ze kunt bellen maar dat kan niet. Pas na een terugbelafspraak de volgende dag. Afwachten maar.

Reactie van Oxxio - 28 december 2018

Beste heer, mevrouw,

Welkom bij Oxxio! Wat onwijs leuk om te lezen dat je klant bent geworden. Maar we begrijpen dat je graag direct contact hebt wanneer nodig. De terugbelafspraken kunnen door drukte wat langer duren. Maar via de app kan je met ons chatten! Daarnaast zijn we via Facebook en Twitter te bereiken. We staan voor je klaar.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Mijn probleem zelf opgelost. Communicatie - onvoldoende.
PM S. uit Delft, 21 december 2018

Mijn contract was onterecht overgenomen door een andere energieleverancier, door een fout die niet de mijne was. Oxxio kon mij hierbij niet helpen. Het probleem werd pas opgelost toen ik het zelf regelde met de andere energieleverancier.

De communicatie met Oxxio was slecht. Ze zijn niet bereikbaar behalve via hun app. En dan kunnen zij of niet helpen of je krijgt gewoon geen reactie.

Volgende keer ga ik ergens anders heen.

Reactie van Oxxio - 27 december 2018

Beste heer, mevrouw,

We snappen dat dit erg vervelend voor je is. Als je onterecht bent overgenomen door een andere leverancier moet er inderdaad door de klant zelf gebeld worden. Dit vanwege de privacy. De nieuwe leverancier onderzoekt of het bezwaar terecht is en of de overname teruggedraaid moet worden. Dit is een strikte procedure!

Ik schrik van het feit dat je aangeeft dat we niet bereikbaar zijn via de app. Tijdens openingstijden staat onze chat open en kan je bij ons terecht.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet betrouwbaar, komt contract afspraak niet na.
Hans 20 december 2018

In december 2017 ben ik overgestapt naar Oxxio en vanwege mijn negatieve ervaring ben ik al na 1 jaar weer weggegaan.

Het contract dat Oxxio mij aan in dec 2017 heeft geboden bestond uit electra en gas.

Voor electra was dit opgebouwd uit een dal en normaal tarief.

Tijdens het aangaan van het contract heeft oxxio mij verteld dat indien ik geen dal en normaal tarief wil dit later kan worden omgezet naar 1 vast tarief. Dus nadat ik het standaard contract had getekend. Het nieuwe tarief voor electra zou dan worden Dal+normaal tarief optellen en dan delen door 2. Dit heb ik na het aangaan van het contract dus per direct gedaan.

Dit heb ik ook van Oxxio ook zo bevestigd gekregen.( ik heb daar zelfs een kopie van uit de app)

Ik heb echter geen aangepast contract ontvangen, wel de bevestiging dat ik nu een standaard tarief had.

In Februari kwam ik erachter dat Oxxio een hoger tarief hanteerde dan mij in de app was toegezegd .

Ik heb daarna vele uren geprobeerd ( via de app) om oxxio uit te leggen dat ze toch echt een afspraak met mij hebben gemaakt over het standaard tarief en heb hun een kopie gestuurd van deze afspraak.

De stelling van Oxxio was echter ongelofelijk.

Volgens Oxxio is communicatie via de app niet rechtsgeldig en kan worden gelezen als een persoonlijke mening van een medewerker.

Ik laat het nu rusten daar ik als ik naar mijn eindafrekening kijk we praten over minder dan 50 euro. Ik heb ervan geleerd.

Lezers, doe hier uw voordeel mee.

Reactie van Oxxio - 24 december 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Ik zie inderdaad dat jouw contract op 07-12-2017 is gestart en dat het enkeltarief correct is verwerkt. Ik begrijp echter niet waar het tarief zou moeten afwijken.

Aangezien je aangeeft in december 2017 klant te zijn geworden en in 2018 hogere tarieven zag raad ik je aan om de energiebelasting te controleren. Deze is begin 2018 namelijk aangepast waardoor het totale tarief omhoog gaat.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan raad ik je aan om dit verder toe te lichten via Facebook of Twitter. Onze collega's helpen je daar graag verder met al je vragen.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare.

Reactie van Hans - 31 december 2018
probleem is niet opgelost

De reactie van Oxxio op mijn review is een bevestiging van mijn ervaring met dit bedrijf.

Hun verzoek om via de app te reageren heeft geen enkel nut vanwege :

1. Men is zeer vriendelijk en op het oog behulpzaam.

2. voor hun is dit een nieuwe klacht.

3. Dit bewijst dat er geen enkele registratie is van mijn eerder klanten contact.

Ik ben met mijn klacht meerdere malen met oxxio in contact geweest zowel via hun eigen App als via facebook messenger. (met > 6 medewerkers )

Helaas heeft men bij Oxxio geen klanten registratie systeem maw, alles wat je je schrijft gaat na het sluiten van de chat direct in de prullenbak. Een volgende medewerker weet van niets en dus begin je weer opnieuw.

4. De suggestie door Oxxio dat het prijs verschil mogelijk komt door de verandering in belasting op energie per 1-1-2018 geeft precies weer waar ik zo boos om kan worden. Dit heb ik dus meerdere keren gehoord via de app en keer op keer moeten uitleggen dat het hier niet om belasting gaat.

Ik heb het in mijn review ook over het uitmiddelen van dal en normaal tarief.

Dat mijn berekening klopt en dat ik gelijk heb is door oxxio erkent. Het gaat om de stap erna. Wil je het oplossen en dan geeft Oxxio niet thuis

Oxxio verteld me dan dat ik helaas verkeerd ben geïnformeerd door een medewerker van oxxio en dat het nieuwe tarief altijd meer moet zijn dan dal normaal/2.

Alles wat een medewerker schrijft in de app heeft geen enkele waarde of status, dus wat is dan het nut van een app ?

Mocht oxxio ECHT geïnteresseerd zijn en hiervan willen leren, ik heb alle app conversatie beschikbaar en kan het zo toesturen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstapservice, lachertje
Marc De Bruijn uit Soest, 15 december 2018

Oxxio zou mijn ouders afgelopen maand inwijden als klant, echter lijkt Oxxio dit maar niet te begrijpen. Mijn ouders hebben zich bij Oxxio aangemeld en zij zouden de overstap van Essent naar Oxxio regelen. Prima en de overstap verliep verder ook goed. Echter, nu na de eerste maand zegt Oxxio dat mijn ouders intussen de levering van elektriciteit zouden hebben opgezegd en geven een boete van € 50. Bellen dus..... Na diverse zeer lang durende gesprekken, waarbij Oxxio uiteindelijk erkent dat er NIET is opgezegd (de netwerkbeheerder had inmiddels aangegeven dat Oxxio toch echt de leverancier is) leek het probleem opgelost. En toch vanmorgen wederom voor de zoveelste maal een mail ontvangen dat er een boete wordt opgelegd door opzegging van levering van elektriciteit. De afgelopen maand zien ze inderdaad dat Oxxio slechts gas afrekent..... Is de levering van elektriciteit dan anno 2018 eindelijk gratis in Nederland?

Reactie van Oxxio - 19 december 2018

Beste,

Wat een vervelende situatie. Wij begrijpen dat dit erg verwarrend is. Graag ontvangen wij een berichtje via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter zodat wij dit voor jullie kunnen uitzoeken aangezien dit niet loopt zoals het zou moeten.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ik ben geen bank..
Tandenknarsende klant uit Baarn, 13 december 2018

Oxxio vraagt me een review te schrijven, vooruit dan maar..Denk echter niet dat ze er blij mee zijn. Volgens jaarafrekening kreeg ik geld terug maar toch werd het nieuwe termijnbedrag €34 hoger! Ik ben geen bank!

Via de app aanpassen niet mogelijk en telefonisch contact is ook niet mogelijk als je aangeeft al klant te zijn. Enige optie is via chat.

Tot slot, taalgebruik als "onwijs leuk.." en "balen dat..." vind ik ergerlijk en ronduit ongepast. Gebruik taalgebruik als dit voor privé appjes maar niet voor klanten.

Reactie van Oxxio - 14 december 2018

Beste heer, mevrouw,

Wat jammer om dit te lezen. Maar ondanks dat kunnen we begrijpen dat je dit zo kan ervaren. We hopen dat het inmiddels naar wens is opgelost. Anders horen we het graag via de chat! Bedankt voor de feedback.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeldzaam slechte service met domme fouten
SWC Correljé uit Arnhem, 13 december 2018

Ik had een nieuwe energieleverancier nodig ivm verhuizing. In de aanmelding aangegeven een spoedbehandeling te willen aangezien ik anders zou worden afgesloten van energie. Bij de aanmelding waren er al problemen met mijn e-mailadres(?!), wat 4 dagen heeft geduurd. Bovendien moest ik elke dag aan een andere werknemer uitleggen dat mijn aanmelding niet was voltooid. Er werd door de werknemers onderling niet over gecommuniceerd. uiteindelijk was de aanmelding voltooid en toen bleek dat de spoedaanvraag was genegeerd; ik zou pas energie krijgen een week ná afsluiting van energie. Dit kon niet meer veranderd worden. Vervolgens heb ik geen antwoord gekregen van de chatklantenservice. Ik heb uiteindelijk mijn contract binnen de bedenktermijn opgezegd en heb een spoedaanvraag gedaan bij een andere leverancier (Powerpeers). Bij deze leverancier werd ik zeer snel, behulpzaam en adequaat geholpen. Ik zou mensen die waarde hechten aan een behoorlijke service aanraden NOOIT een contract af te sluiten bij Oxxio.

Reactie van Oxxio - 14 december 2018

Beste heer, mevrouw,

Wat een vervelende kwestie voor u. Excuses voor het ongemak! Dit is absoluut niet de normale gang van zaken. Maar begrijpen uw keuze.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Bereikbaarheid????NIET DUS.
G van Suijlekom uit Hoogvliet Rotterdam, 5 december 2018

Zeer klant onvriendelijk

Reactie van Oxxio - 7 december 2018

Beste,

Bedankt voor het indienen van je klacht. Wat vervelend dat je het zo ervaart. Graag wil ik je toch helpen. Zou je ons een berichtje kunnen sturen via onze chat, Facebook of Twitter? Dan helpen we je daar verder. Ik zie je berichtje tegemoet.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima service
Tevreden klant uit Dordrecht, 1 december 2018

goed te doen

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste tevreden klant,

bedankt voor je review! We zijn ook erg blij met jou als tevreden klant.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eenvoudige overstap, handig inzicht in verbruik
W van der V. uit Weesp, 26 november 2018

Eigenlijk niets op aan te merken, handige app, makkelijk voorschotbedrag wijzigen. Mogen wel iets sneller reageren op de chat van de app.

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor jouw review. Wat fijn dat je tevreden bent met onze Oxxio App. Ik zal het zeker als feedback meenemen over de reactietijd van onze chat.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
A. v.d.E. uit Rosmalen, 5 november 2018

Is prima .

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor jouw review. Wat fijn dat je tevreden bent met ons.

Groet, Oxxio webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
oplichters
eva uit groningen , 4 november 2018

Pff ben zo kwaad op ze! ineens een dikke jaarnota van 800 euro. betalingsregeling hebben ze zelf opeens afgebroken. als ze met ze belt hangen ze gewoon op zonder iets te zeggen! enorm slecht. dacht dat ze goed waren maar klantenservice hebben ze niet hoor. mensen de ellende in helpen daar zijn ze goed in.

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste mevrouw,

Bedankt voor het indienen van je review. Wat vervelend dat je jaarnota hoger is te komen vallen, dan verwacht. Graag kijk ik voor je na wat er aan de hand is. Zou je met ons contact op kunnen nemen via onze chat, Facebook of Twitter. Dan kunnen wij jouw gelijk te woord staan en verder op weg helpen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen Facebook
Rosa uit Amsterdam, 2 november 2018

Goedenmidaag,

Dank u wel voor uw reactie op mijn review maar ik heb helaas geen Facebook kan dit ook op een andere manier ?

Hoor het graag van u met vriendelijke groeten,

Rosa

Reactie van Oxxio - 6 december 2018

Beste mevrouw,

Bedankt nogmaals voor het indienen voor je review. Je kan ons ook benaderen via onze chat op de Oxxio app of op onze website. Graag staan we je daar verder te woord en helpen we je verder. Ik zie je dan verschijnen.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van Rosa - 14 december 2018
probleem is niet opgelost

Het klopt nog steeds niet in de eerste brief stond achterstand van een paar maanden van 2018 . Brief van de incassobureau stond dat het over het jaar 2017 ging ???? In de 1ste brief stond dat het om een bedrag ging van 400 nog wat euro en in de brief van de incassobureau stond dat het om een bedrag ging van rond de 280eu dus ergens gaat het heel goed mis . Maar ben nu overgestapt maar Nuon zonder problemen heb een regeling getroffen met de incassobureau waar ik het nog steeds niet mee eens ben dus ik ga dit wel meenemen naar de commissie raad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ze Zeggen dat ik een achterstand heb wat niet zo is
Rosa uit Amsterdam, 27 oktober 2018

Goedemiddag, Ik huur een kamer bij een vriend en wij hebben de afspraak dat ik ook Oxxio betaal deze vriend vertelde mij dat hij 110eu pm moest betalen en dat hij alleen zijn gegevens bij het kopje kenmerk invult en dit al jaren doet op deze manier omdat de acceptgiro niet altijd op tijd binnen komt. Oké zo gezegd zo gedaan ik kwam er na 4 maanden achter dat het bedrag niet 110eu maar 116eu pm was krijg die vriend van me afgelopen week een brief van Oxxio dat er een achterstand is vanaf de maanden dat ik het betaal van €436eu ???? Ik kan niet bellen naar hun vanwege wet van privacy dus die vriend van me moest bellen heeft ie gedaan is in behandeling hoorde hij, 2 dagen daarna weer gebeld moest een mail sturen ook gedaan . Volgende dag weer geen bericht gekregen hij weer bellen moest toch maar naar een ander mail adres gestuurd worden naar de persoon die over deze zaak ging ook gedaan tot op heden geen antwoord totdat we nu net een brief van liander in de bus krijgen dat Oxxio het contract heeft beëindigd??????? Dus eerst is het zogenaamd in behandeling en nu een week later is het contract beëindigd terwijl ik kan aantonen wat er ook in de mail is gezegd dat ik al die maanden gewoon betaald hebben en 4x 6euro te weinig betaald hebben is nog steeds 24eu en geen 436eu . Ik vind het echt te gek voor woorden dat je zo met je klanten omgaat dit kan toch niet ??? Al die maanden hebben ze geld ontvangen idd 4 maanden lang 6eu maar waar is die 4x 110eu naar toe gegaan dan ??? Ik laat die vriend van me maandag weer naar ze bellen want ik ga hier zeker een klacht over indienen ik kan alles aantonen dat er betaald is tot de dag van vandaag. Ik raad de mensen echt af om Oxxio als energieleverancier!!!!

Reactie van Oxxio - 2 november 2018

Beste Rosa,

Ik snap dat je hier absoluut niet blij mee bent. Neem alsjeblieft via Facebook contact met ons op en vermeld in dat bericht het klantnummer en de geboortedatum van de klant. We gaan dan alles tot op de bodem voor je uitzoeken. We staan voor je klaar!

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van Rosa - 16 november 2018
probleem is niet opgelost

Worden valse beloftes gemaakt ! Zijn langer dan 3 weken bezig geweest hiermee en je contract word in de tussentijd gewoon beëindigd terwijl er word gezegd dat het in behandeling is . Ben nu genoodzaakt om over stappen en alsnog een volgens hun een achterstallige rekening te betalen maar niemand kan me uitleggen waarop deze gebaseerd is .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima club
R.J. Ploeg uit Otterlo, 27 oktober 2018

Ik heb veel plezier met Oxxio

Reactie van Oxxio - 2 november 2018

Beste Rijk,

Wat leuk om te lezen. Wij natuurlijk ook met jou. Bedankt voor je review!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar
Hans Remeeus uit Zieuwent, 25 oktober 2018

Oxxio gooit Hoog en Laag door elkaar, terwijl ik het heel netjes en correct opgegeven heb, ook in hun app. Vragen bij klantenreacties@oxxio.nl worden niet beantwoord, zelfs na meerdere malen niet, zelfs na zes weken nog niet. In de maand september 2018 krijg ik een vele te hoge meterstand van Oxxio, ik zou 154% meer verbruikt hebben. Dit klopt niet. Wanneer ik het oneens ben met de jaarnota, dan werkt hun internetsite niet; na een paar weken nog steeds niet. Bellen kan niet, alleen chatten. Dan zit je soms 15 minuten te wachten, vragen: Bent u er nog? Dit werkt voor geen meter. Ik ben zeer ontevreden over Oxxio. Nooit meer!!

Reactie van Oxxio - 27 oktober 2018

Beste Hans,

Bedankt voor je review en excuses voor alle ongemakken. We snappen dat je hier niet blij mee bent. We maken het daarom graag goed en vragen je om via Facebook of Twitter contact met ons op te nemen. We staan voor je klaar en lossen het graag voor je op!

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van Hans Remeeus - 4 november 2018
probleem is niet opgelost

Ik ben al bijna twee maanden bezig met Oxxio om een nieuwe jaarnota ontvangen. Iedereen belooft van alles en nog wat, maar ze doen niets. Rond 1 september heeft Oxxio het hoog- en laagtarief plotseling omgedraaid, zonder mij hierover te informeren. Hierdoor heb ik ineens 154% meer verbruikt. Dat is lekker verdienen voor Oxxio! Ik vind het een waardeloze, zeer onbetrouwbare en zeer klantonvriendelijke leverancier. Alleen al het feit dat je ze niet kunt spreken maar alleen kunt chatten (waarbij je soms een kwartier lang naar een leeg scherm zit te kijken) spreekt al boekdelen. Wegwezen daar!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
App gebruik
Roy vogel uit Apeldoorn, 18 oktober 2018

Ik ben 6 weken niet thuis en heb een gas verbruik van 12 m2 en stroom verbruik van 7 kWh, ik vraag een uitleg waarom m’n verbruik zo hoog is en ze antwoorden over vaste beheerskosten. Ik wil inzichtelijk krijgen , op de app, wat zijn de vaste kosten Pm , gas verbruik en electra verbruik. Hier zit ik al 3 weken te wachten en krijg een kont verhaal te horen. Wat een waardeloos bedrijf, communiceren 0,0

Reactie van Oxxio - 19 oktober 2018

Beste Roy,

Bedankt voor je bericht! We snappen dat je dit heel vervelend vindt. We willen je daarom vragen nogmaals contact met ons op te nemen, maar dan via Facebook. Vermeld alsjeblieft deze review erbij. Dan maken we het goed met je!

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bereikbaarheid
H. Snijders 12 oktober 2018

Dit was mijn review op 29 augustus.

Bereikbaarheid

H. Snijders uit Helmond, 29 augustus 2018

Je kunt ze alleen maar bereiken via Facebook of Twitter of via een duur 0900 nummer.

Ik ben overgestapt naar Oxxio en ik wil de meterstanden doorgeven, dat moet met de app mijn Oxxio die heb ik wel maar dat is een account van 2 jaar geleden en daar is het klantennummer mijn oude klantennummer.

ik heb nu een ander klantennummer gekregen.

Ik kan geen nieuw account aanmaken omdat ik eerst het oude account moet verwijderen en dat moet via Facebook of Twitter dat ik niet heb en ook niet wil dus ik denk er over om de overstap ongedaan te maken.

Het is mij nog steeds niet gelukt om oude account op een normale wijze te verwijderen.

Ik kan dus geen nieuw account aanmaken maar ze zoeken het maar uit.

Ik weiger Facebook of Twitter dat wil ik niet op mijn computer en dat chatten is ook een puinhoop

Ik ga kijken of ik zonder boete over kan stappen naar een andere leverancier.

Reactie van Oxxio - 19 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Wij snappen dat je dit vervelend vindt! Via onze website kan je (zonder in te loggen) ook met ons chatten. Maar daarnaast zijn wij ook via 88 - 89 55 999 te bereiken. Omdat wij hier geen gegevens van je hebben kunnen we je niet via hier helpen. We horen graag van je.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van H. Snijders - 28 oktober 2018
probleem is opgelost

Oxxio heeft via E-Mail contact met mij opgenomen en alles opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?