Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

172 reviews

5 sterren
(53)
4 sterren
(50)
3 sterren
(17)
2 sterren
(8)
1 ster
(44)

53 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(5)
onbekend
(41)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Toch niet zo best
m A. uit Rotterdam, 23 januari 2018

Onduidelijke eindnota, en bij vraag naar duidelijkheid kun je lang wachten...

Reactie van Oxxio - 23 januari 2018

Beste,

Vervelend om te vernemen dat de eindnota onduidelijk voor jou is. Uit jouw opmerking, heb je al eerder gevraagd naar uitleg hierover. Via welke weg heb je ons gevraagd om duidelijkheid? Graag helpen wij je verder. Wij zien jouw gegevens graag via Facebook Messenger of Twitter tegemoet, zodat we ervoor kunnen zorgen dat wij dit voor je uitzoeken en je terugkoppeling kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onduidelijke eindnota en geen reactie op de vraag om uitleg
Suzanne uit Baarn, 22 januari 2018

Elk jaar stappen wij over, Nuon, Eneco, energiedirect, Budgetenergie allemaal hebben we ze al wel gehad. Nergens problemen gehad met overstappen maar Oxxio krijgt het voor elkaar. Bij de jaarnota gaat het al vreemd; bij geldteruggave beslissen zij dat ze dan wel 2 (toekomstige) maanden extra kunnen verrekenen. En nu ontvangen wij de eindnota met bedragen die volledig uit het luchtledige gegrepen lijken te zijn, dus gemaild, want bellen kan je ze niet, met het verzoek uitleg te geven, maar geen reactie. Nog een herinneringsmail gestuurd, maar doodse stilte. Ook op de zogenaamde chat, wordt niet gereageerd. Ik geef ze nog een week en dan schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in, want ik heb het gevoel dat ik opgelicht word.

Reactie van Oxxio - 22 januari 2018

Beste Suzanne,

Spijtig zeg dat het mis gaat met de jaarnota en de eindnota! Graag helpen we je verder. Telefonisch kun je ons bereiken op 088 – 89 55 999 of we zien graag jouw gegevens via Facebook Messenger tegemoet, zodat we ervoor kunnen zorgen dat we dit uitzoeken en je voorzien van een terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer goed klantvriendelijk
S van der H. uit Zaandam, 21 januari 2018

Goede service! Prima

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ik ben tevreden
s.j Bernadina uit 's-Gravenhage, 21 januari 2018

Ja

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
opstartende onderneming met goede intenties
MG P. uit Amsterdam, 21 januari 2018

Er deden zich meerdere slordigheden voor in de communicatie, maar uiteindelijk klopten de berekeningen en afrekeningen wel allemaal. De uitermate losse aanspreekstijl kwam bij mij niet altijd goed aan, te meer omdat ze vergezeld werd door slordigheden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Bij verhuizing ontbind Oxxio het contract zonder enige correspondentie
EEPA S. uit Oss, 19 januari 2018

Wij zijn dit jaar verhuist, en volgens de Oxxio site, zou je energie contract dan automatisch meeverhuizen naar het nieuwe adres. Niet dus...We kwamen er in het nieuwe huis achter (na dreiging van afsluiting door Enexis) dat het contract met Oxxio ontbonden was. Hierover hebben we echter nooit enig bericht ontvangen.

Reactie van Oxxio - 19 januari 2018

Beste EEPA S,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ontzettend zonde natuurlijk dat er onduidelijkheid is ontstaan over het doorgeven van een verhuizing. Wanneer je verhuist, dien je dit zelf aan ons door te geven. Wij melden je dan aan op het nieuwe adres, dit gaat helaas niet automatisch. Mocht je hier toch nog extra aanvullende vragen over hebben, stuur ons gerust een privébericht via Facebook of Twitter. De interactie op die kanalen ligt hoger.

Groet,

Sabrina

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Hier klopt niks van
Marco uit Hoogeveen, 18 januari 2018

11-12-2017 een mail gekregen van oxxio over wijziging voorwaardenoverzicht, wat ook voor mij geld. En daar staat bij wijziging van het voorwaardenoverzicht mag je je contract beëindigen.

Zo gezegd, zo gedaan ik ben direct overgestapt naar eneco en alles doorgegeven per 5 januari ga ik over. Onder tussen krijg ik mijn jaarnota binnen op 27 december te ontvangen bedrag 368.00 euro daar gaat het nieuwe termijn bedrag af van 122 euro blijft over 246 euro die wordt betaald op 2 januari. En nu gaat het gebeuren, op 18 januari krijg ik bericht van een correctienota krijg terug 378,50 euro – 122,00 = 256,50 te ontvangen in de zelfde tijd krijg ik weer bericht. Nieuwe correctienota krijg 342,21 – 125,00 = 217.21 te ontvangen. En als dat nog niet genoeg is krijg ik op de zelfde moment een bericht Je eindnota, ik moet nu 383,62 betalen waar mijn nieuwe termijn bedrag van 122 euro al af is. Dus 505,62 euro in nog geen maand. Ik ben 2 jaar bij oxxio daar voor was ik ook bij oxxio, maar ik ga nooit meer naar oxxio en ik laat het hier ZEKER niet bij zitten.

Kijk ook maar op hun site, als je nieuwe klant wil worden hoe makkelijk je een telefoonnummer kan vinden. En als je een klacht heb dan moet je maar via facebook of twitter doen. Die zijn gek, dat doe ik nooit. Ik bel wel maandag als of ik nieuwe klant ben.

Groetjes Marco.

Reactie van Oxxio - 19 januari 2018

Beste Marco,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Bijbetalen is nooit leuk. We kijken uiteraard graag met je mee waardoor dit komt. Wil je ons een privébericht sturen via Facebook of Twitter? De interactie op die kanalen ligt namelijk hoger.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Pas op lokken met tarieven 2017
Maarten Verhoeve 18 januari 2018

Eind 2017 ben ik overgestapt naar Oxxio obv de tarieven die ze vermelde op de website. Ik melde me aan en kreeg exact de tarieven voor 2018 bevestigd in mijn overeenkomst. Nu is mijn overeenkomst net gestart en hebben ze de tarieven direct opgehoogd i.v.m. overheidsheffingen. Dit kan echt niet. DIT IS MISLEIDEND. Eind 2017 wisten jullie allang dat overheidsheffingen zouden wijzigen. Jullie lokken klanten met prijs X en leveren aan hogere prijs Y. Ik ben zeer ontevreden hierover.

Reactie van Oxxio - 19 januari 2018

Beste Maarten,

Bedankt voor je review. Het is zeker niet onze intentie geweest om je te misleiden. Dat je dit zo ervaren hebt vinden we erg spijtig. Helaas hebben we geen invloed op de overheidsheffingen. Mocht je hier toch nog aanvullende vragen over hebben, stuur ons dan gerust een privébericht via Facebook of Twitter. De interactie op die kanalen licht hoger.

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
A de B. uit Hoogwoud, 15 januari 2018

Prima energie leverancier. Mooie app.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Kleuterschool en incomplete info
Dhr. Tielemans 14 januari 2018

Gelukkig is mijn contract afgelopen. Je hebt een klantenservice met emojis, gifs en uitroeptekens ... alsof je met een kleuter praat. Serieus genomen worden zit er niet bij. Daarnaast zeer slechte info in app, incompleet tot jaarnota kwam; plots dus toch bijbetalen volgens oxxio!

Reactie van Oxxio - 15 januari 2018

Beste heer,

Bedankt voor het delen van je mening over ons. Zonde dat je niet tevreden bent over het contact met ons. Je kunt op diverse manieren contact met ons opnemen. Bijvoorbeeld via chat of Facebook waarbij er gebruik kan worden gemaakt van emojis. Dit doet echter niets af aan het feit dat we je inhoudelijk correct willen informeren. Het spijt ons als je dit anders hebt ervaren.

Verder is het inderdaad vervelend dat de app niet volledig was en je hierdoor onverwachts moest bijbetalen. Dat is natuurlijk niet de gedachte achter de app! Ik weet niet wat hier technisch gezien mis gegaan is. Mocht je hierover nog contact met ons willen, laat het ons dan weten.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Makkelijk
F ten B. uit Sneek, 11 januari 2018

Oxxio is heel gebruiksvriendelijk. Als je bericht van ze krijgt zoals het invullen van de meterstanden zijn de berichten heel duidelijk en heel gebruiksvriendelijk. Ook zo in te vullen op je smartphone zonder overal in te hoeven loggen. Heel prettig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon heel tevreden
G. S. uit Winschoten, 11 januari 2018

Alles liep vlekkeloos, zowel aanmelden als leveren. Nooit vragen of opmerkingen gehad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
A.L. Mulder uit Halfweg, 8 januari 2018

Tot nu toe uitstekendensevice, en de korting op de eindnota mooi afgerekend.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Jammer!,
Dekker 5 januari 2018

De app werkt zeer slecht.Binnen 2 dagen een plus van 300Euro naar een min van 250 Euro op het verwachte eind resultaat in September 2018

Reactie van Oxxio - 8 januari 2018

Hallo,

Zonde dat het niet goed gat met de app. Heb je slimme meters of voer je de meterstanden zelf in? Mogelijk is er een foutje in geslopen. De jaarcheck hoort goed te werken dus we gaan graag voor je na wat er aan de hand is. Kun je ons berichten via Facebook Messenger?

Alvast bedankt.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helaas niet wat er berekend werd
NHC Verbeten uit Bergeijk, 4 januari 2018

Alles is prima maar voel me wel enigszins misleid. Op de site berekening gedaan wat het me kost en naderhand wordt dan toch het bedrag hoger bepaald. En ruim 10Euro.

Reactie van Oxxio - 5 januari 2018

Hi,

Bedankt voor je review! Ik kan me je gevoel voorstellen, goed dat je het deelt! Het termijnbedrag na de start van levering wordt gebaseerd op het historisch verbruik wat we ontvangen van de netbeheerder, niet op het bedrag wat tijdens het aanbod berekend is.

Eén van de redenen waarom het je ook vrij staat dit termijnbedrag te wijzigen. Het historische verbruik kan immers afwijken van wat je zelf verwacht te verbruiken. Stuur ons gerust een bericht via Facebook of Twitter, we helpen je hier graag mee verder.

Alvast bedankt!

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van NHC Verbeten - 12 januari 2018
probleem is niet opgelost

Ze zeggen dat ik mijn bedrag omlaag kon: kan zetten. Maar daar zit eengrens aan.

Ik betaal minimaal 10 euro te veel en kan daar niet onder gaan zitten.

Dus de informatie die ze als reactie gaven, klopt niet eens

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed
K M. uit Hooge Mierde, 2 januari 2018

Alles makkelijk en snel geregeld bij Oxxio. Ook een makkelijke overzichtelijke app.

Reactie van Oxxio - 3 januari 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Fijn dat de overstap soepel is verlopen en je tevreden bent over ons paradepaardje, de Oxxio app. Hopelijk mogen we je nog heel lang van dienst zijn.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snel geregeld
A D. uit Zaandam, 2 januari 2018

Een snelle over stap is zo geregeld zonder problemen

Reactie van Oxxio - 3 januari 2018

Beste,

Bedankt voor jouw positieve review en het delen van deze ervaring. Hopelijk mogen wij nog heel lang jouw energieleverancier zijn.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Het is me niet waard.
Merc. uit Sneek, 29 december 2017

De nota is duurder uitgevallen dan alle eerste berekeningen (lokkertje).

Geen oor en oog voor de ouderen die niet kunnen Appen. Je wordt (bijna met geweld) gedwongen om digitaal/ met een App te communiceren, of je het nu kunt of niet.

De klantenservice is voor de meeste!! gangbare vragen telefonisch niet bereikbaar en de mails worden niet beantwoord, kortom, contactloos.

Niet wat ik ervan verwachtte.

Reactie van Oxxio - 2 januari 2018

Beste,

Spijtig dat de nota anders was dan vooraf berekend. Dat kan te maken hebben net het verbruik wat niet overeen komt, omdat het werkelijke verbruik mogelijk iets afwijkt.

Telefonisch zijn we nog te bereiken, alleen de voorkeur gaat naar digitale mogelijkheden. Mochten we iets voor je kunnen doen dan kun je ons bereiken op 088 – 89 55 999.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duidelijke communicatie
W Michels uit Capelle aan den IJssel, 29 december 2017

Ik ben overgestapt naar Oxxio via Energieleveranciers,dit proces loopt simpel en goed,je hoeft niet bang te zijn om te switchen tegenwoordig,nu er een centraal register is waar alle energieleveranciers de meterstanden kunnen raadplegen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Meterstanden
Gebruiker 24 december 2017

Email van Oxxio ontvangen dat ik vóór 25-12-2017 de meterstanden moet doorgeven.

Als ik dit doe op 24-12-2017, dan krijg ik de melding dat de standen al doorgegeven zijn en dat deze niet nogmaals doorgegeven kunnen worden ......

Daarna maar ingelogd bij Oxxio en de meterstanden opgegeven onder "Meterstanden bijwerken".

Bij Oxxio niemand bereikbaar.

Ben benieuwd naar de standen op de jaarnota.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zoals het hoort te zijn.
A van Beek uit Meppel, 23 december 2017

Over het algemeen vind ik de leverancier niet relevant. Ik ga voor de laagste maandlaasten en stap daarom jaarlijks over. Afgelopen jaar had Oxxio voor mij de beste aanbieding. Het overstappen verliep soepel. De communicatie van Oxxio is goed. De eindafrekening was goed en duidelijk. Niks mis mee. Zelf houd ik maandelijks de standen bij. Dit is ook mogelijk bij Oxxio, maar de app is hierin niet echt makkelijk. Ik kon geen beginstand meegeven. Tevens vond ik de app weinig toevoegen. Dit is eigenlijk het enige minpuntje. Maar als je dit niet boeit, dan is Oxxio een goede leverancier om een jaar gebruik van te maken. Tip: In menig review lees ik, dat de eindafrekening hoger uitvalt. Dit kun je voorkomen door maandelijks te monitoren en zonodig het maandbedrag aan te passen. Jij bent dan zelf fout als je moet bijbetalen en niet de leverancier. Die baseert het maandbedrag op het verbuik wat je bij de aanmelding hebt doorgegeven. Als je meer verbruikt, dan is het logisch dat je moet bijbetalen.

Reactie van Oxxio - 29 december 2017

Beste,

Bedankt voor jouw feedback. Fijn om te lezen dat je tevreden bent, maar jammer dat de app niet overzichtelijk is voor jou. Ik help je graag met het toelichten van de app, zodat ook dit overzichtelijk wordt voor jou. Wil je ons daarom een privébericht sturen via Facebook, Twitter? De interactie op die kanalen ligt namelijk hoger. Graag zien we je reactie tegemoet.

Groet,

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
👌
FG Stuiver uit Arnhem, 21 december 2017

Oxxio is een engergie leverancier die niet alleen goede prijzen heeft, maar ook je verbruik zeer gedetailleerd weergeeft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Regelmatig overstappen loont
G W. uit Wachtum, 13 december 2017

De overstap verliep vlekkeloos. Gezien wij een dubbeltarief meter hebben werden wij standaard ook voorzien van piek-dal tarief. Maar dit werd door het melden van onze voorkeur voor enkeltarief direct omgezet naar 1 tarief. super!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Oxxio is zo👍👍
W.M. Machielse uit Goes, 11 december 2017

De overgang naar Oxxio is soepel verlopen. Voor het overige zijn we ook zeer te spreken. Tot nu toe geen enkel probleem. Houden zo👏

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima geregeld
LFM den Os uit Nunspeet, 10 december 2017

Tevreden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?