Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

47 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(5)
3 sterren
(1)
2 sterren
(1)
1 ster
(31)

23 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(0)
onbekend
(18)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onjuiste informatie
fl 27 februari 2020

Pas op met de informatie die wordt geboden: Oxxio lijkt goedkope groene energie te leveren, maar doet dit niet. Hoewel ik gelet heb op de kWh-bedragen blijken dan toch weer de leveringskosten anders uit te vallen. Heel vreemd dat iets anders gepresenteerd wordt dan wat uiteindelijk in je app komt te staan als je een contract bent aangegaan. Greenchoice bv is goedkoper, maar dat zie je pas als je alle piepkleine getallen tot in detail uitrekent (iets waar je tijd voor moet nemen). Dat had ik te lang voor me uitgeschoven (mijn fout) en nu zit ik aan een contract vast wegens het verstrijken van de wettelijke bedenktermijn (terwijl pas over drie maanden energie geleverd gaat worden). Coulantie of menselijkheid bij Oxxio (alleen bereikbaar via de chat) zit er in ieder geval niet in, wat ik nogal bevreemdend vind als er nog niet eens energie geleverd wordt. Enfin, opzegbrief ligt klaar.

Reactie van Oxxio - 28 februari 2020

Hoi! Wat jammer dat je deze ervaring met Oxxio hebt. De tarieven die je terugziet tijdens het afsluiten van het contract zijn ook daadwerkelijke de tarieven die je krijgt als je een contract bij ons afsluit. Alleen wanneer je bijvoorbeeld in 2019 een contract hebt afgesloten die pas in 2020 in gaat, betaal je wel net zoals iedereen in Nederland de nieuwe energiebelastingen. Dit wordt ook aangegeven tijdens de aanmelding. Voor de rest zou er geen afwijking in de leveringstarieven moeten zitten. Neem daar gerust nog even contact met ons over op. We zijn gewoon telefonisch, via de chat op onze website, via de chat in de Oxxio app, via het contactformulier op onze website én via onze social media kanalen bereikebaar. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte afhandeling eind afrekening
S Smith 16 februari 2020

,Ik ben zeer ontevreden over de afhandling van mijn eindafrekening , hier is over gebeld er werd mij een hoge teruggave gegarandeerd ik moest fotos als bewijs toezenden van de eindstanden wat ik uiteraard heb gedaan. Nu zijn maal 2 keer foute berekeningen gemaakt ik geef het nog een kans anders schakel ik externe hulp hierbij in. Ik ben zeer ontevreden over dit ik was jaren klant de afhandeling is een aanfluiting...........

Reactie van Oxxio - 17 februari 2020

Beste,

Wat vervelend dat het op deze manier is gelopen en dat je niet tevreden bent over de afhandeling. Ik begrijp inderdaad dat je schrikt wanneer er 1 ding wordt beloofd maar je juist het tegenovergestelde te zien krijgt. Ik ga er vanuit dat alles nu op de juiste manier wordt opgelost, excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Joey van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier
M van D. uit Zoetermeer, 8 februari 2020

Alles netjes geregeld, geen problemen bij overstap. En het is fijn dat je maandelijkse overzichten krijgt van je verbruik.

Reactie van Oxxio - 10 februari 2020

Beste,

Bedankt voor jouw positieve review, daar worden we blij van!

Met vriendelijke groet,

Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier
A Bos uit Nieuwegein, 21 januari 2020

Ik heb via Energieleveranciers.nl vorig kaar een abonnement afgesloten voor 1 jaar bij OXXIO.

Deze is gestopt in januari 2020.

Mijn mening betreft OXXIO is alleen maar positief. Ze maken goede en heldere afspraken en komen deze ook na. een handige app waar je je gebruik kan bijhouden en ze geven tips om je energieverbruik in toom te houden.

Na een nieuwe keuze gemaakt te hebben voor een andere energieleverancier via Energieleveranciers.nl (doe ik elk jaar) is er van de zijde van OXXIO geen "smeekbrieven of emails gekomen om toch te blijven met een "andere aanbieding" of iets dergelijks dit in tegenstelling van andere leveranciers die kunnen je soms maanden "stalken" zij kunnen iets van OXXIO leren. Gewoon helder een contract van 1 jaar en klaar. OXXIO weet hoe het werkt en hoe de consument gebruik maakt van het systeem.

Als OXXIO volgend jaar weer een leuke aanbieding heeft wil ik die zo weer afsluiten bij hen.

OXXIO je krijgt van mij een......11 TOP

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niets mis mee totdat je geld terug krijgt
Hans 14 januari 2020

Maandelijks incasseren is een koud kunstje. Pas nadat ik geld terug bleek te krijgen na het opmaken van de jaarnota begonnen de problemen. Eerst werd aangegeven dat ik vóór een bepaalde datum geld terug zou krijgen. Toen ik na het verstrijken van deze datum contact met Oxxio oonam zei men dat de backoffice het zou oplossen (not). Daarna weer contact opgenomen en toen werd aangegeven dat men mijn melding nog niet eens in behandeling had genomen. Gaat toch om een dikke 300 euro...

Reactie van Oxxio - 17 januari 2020

Beste Hans,

Wat onwijs vervelend en mijn excuses voor dit ongemak. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zodra wij meer weten hoort u van ons! Bedankt voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
ik was tevreden over Oxxio
M Mot uit Almere, 14 januari 2020

Ik was tevreden, en een heel leuke app die ze hebben

Reactie van Oxxio - 17 januari 2020

Beste, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio blijft factureren ondanks opzegging
Raoul 3 januari 2020

Mijn Klacht:

Nadat ik op 19-11-2019 mijn overeenkomst per 31-12-2019 heb opgezegd wordt er wel geprobeerd om januari 2020 te incasseren. De uitleg is simpelweg dat als ik in december nog klant ben, er een nota wordt aangemaakt voor januari. Het lijkt mij logisch dat een opzegging per 31-12-2019 betekent dat de facturatie ook wordt stopgezet op het moment dat de laatste termijn is gefactureerd. Zeker wanneer er in de voorwaarde een opzegtermijn staat van 30 dagen. Het excuus van Oxxio is dat ze tot 31-12 (het einde van de levering) gewoon facturen mogen blijven aanmaken voor toekomstige periodes, ondanks dat de contractperiode verlopen is. Wel zou het bedrag later weer worden teruggestort als blijkt bij de jaar afrekening dat er teveel is betaald. Echter moet ik dan eerst betalen voor januari terwijl ik geen contract meer met hen heb. na veel gesprekken is het duidelijk dat ze dit doen om de eventuele uiteindelijke afrekennota alvast voor een deel binnen hebben. Crediteren van de nota of het eerder maken van een eindafrekening is niet bespreekbaar.

Reactie van Oxxio - 7 januari 2020

Hoi Raoul. Het klopt inderdaad dat de nota van januari nog in rekening is gebracht. Dit komt, omdat deze al op 23-12-2019 was opgemaakt. De levering stopte pas op 31-12-2019. De nota van januari zal daarom nog wel voldaan moeten worden. De termijnbedragen staan los van het verbruik van de desbetreffende maanden. Het is dus niet zo dat het termijnbedrag van januari ook over verbruik van januari gaat. Termijnbedragen zijn altijd voorschotten op de jaar- of eindnota. Binnen 6 weken na einde levering ontvangt u uiteraard de eindnota nog van ons. Als blijkt dat u meer heeft betaald aan termijnbedragen dan dat u heeft verbruikt krijgt u dit verschil uiteraard nog van ons terug. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio vergeet bonus te betalen bij jaarnota
Cornelis 3 januari 2020

Ik lees het antwoord van OXXIO op mijn klacht Oxxio vergeet bonus te betalen bij jaarnota. Maar zie niet hoe direct te reageren binnen het onderwerp, dus maar via nieuwe review. Kan de redctie van energieleveranciers wellicht dit plaatsen bij het betreffende onderwerp.Maandag 24 december heb ik gechat met een van de OXXIO medewerkers. Zij beloofde toen het snel in orde te maken. 15 dagen is niet echt snel lijkt mij. Maar we zullen het zien.Cornelis

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio vergeet bonus te betalen bij jaarnota
Cornelis Braam 29 december 2019

November 2018 via price wise bij Oxxio gebleven omdat ik € 120,-- bonus zou krijgen. Alles bevestigd via emails enz. Vorige week jaarnota gekregen maar zonder betaling van bonus. Daarover Contact gehad week geleden via chatfunctie in App. Eerst werd bonus toekenning ontkent, toen ik e- mail bewijs overlegde kreeg ik toezegging dat zij dit door zouden geven. Ik kreeg geen e-mail adres noch bevestiging omdat chatfunctie dat niet zou kunnen. Tot nu toe verder niets meer gehoord van Oxxio. Slechte service. En geeft te denken

Reactie van Oxxio - 2 januari 2020

Hoi Cornelis! Wat vervelend om te lezen dat dit niet helemaal goed is gegaan bij je. Wanneer mijn collega een intern verzoek heeft ingediend om dit op te lossen kan dit tot 15 werkdagen duren. Ik weet nu natuurlijk niet wanneer je mijn collega gesproken hebt, maar je kunt het beste deze doorlooptijd nog even aanhouden. Je kunt uiteraard ook altijd zelf nog even contact opnemen via één van onze kanalen. Met vriendelijke groet, Mitchel. Oxxio Webcare.

Reactie van Cornelis Braam - 16 januari 2020
probleem is opgelost

Na lang zeuren, heb ook Pricewise ervan op de hoogte gesteld en gedreigd met klacht bij ACM, heeft Oxxio uiteindelijk mijn toegezegde bonus betaalt. Ik had ook het bewijs, bevestigingsmail van zowel Pricewise als Oxxio nog bewaard. Ik heb het allemaal als vervelend ervaren en Oxxio heeft voor mij afgedaan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijne app!
Irene uit Geleen, 20 december 2019

Geen problemen ervaren. Oxxio heeft een fijne app waarin je, als je dat wilt, regelmatig je meterstanden kunt opgeven en daardoor ziet wat je exact verbruikt hebt. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Reactie van Oxxio - 24 december 2019

Hoi Irene! Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent met onze services. Bedankt voor je positieve review en alvast hele fijne feestdagen. Groet, Mitchel van Oxxio.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
M Notenboom uit Rotterdam, 1 december 2019

Het is een goede leverancier

Reactie van Oxxio - 3 december 2019

Hoi! Wat leuk om te lezen. Fijn dat je zo tevreden bent. Daar doen we het voor :). Groet, Mitchel van Oxxio.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht behandeld
Sanne 29 november 2019

In september gebeld door Oxxio met een mooi aanbod, bleek het eerst nog fout te zijn gecommuniceerd, later teruggebeld door een andere collega die aangaf dat de verbruiken niet klopte en dat het aanbod dus nog mooier zou worden. Uit eindelijk hebben we het aanbod geaccepteerd. Echter is ons nooit verteld dat er een voorschot bedrag op de overeenkomst zou staan die hoger uitkomt dan dat wij in eerste instantie aangeboden hadden gekregen. Toen ik op een gegeven moment een email ontvangde met een betaling die 30 euro hoger uitviel. Ben ik verhaal gaan halen. Heb aangegeven dat ik het niet netjes vind en dat ik graag hiervoor een klacht wilde indienen, dat kon. Het zou echter 2 a 3 week duren voordat ik een terugkoppeling zou krijgen. Echter 4 week verder niks gehoord en dus zelf maar aan de bel getrokken. Daar kreeg ik te horen dat er niet een klacht ingediend was. Tot frusterendheid toe. Gevraagd of ik bij hun weg kan ja alleen met een boete, gevraagd of de bandopname kan naluisteren omdat naar mijn mening het geen wat gecommuniceerd moet worden niet is gecommuniceerd. Ik kon de band opname terug luister echter moest ik daarvoor wel naar het hoofdkantoor in Rotterdam komen.

Tussentijds zijn er meerdere problemen geweest waarvoor ik ook moest bellen wat ook niet goed geregeld was.

Tijdens het laatste telefoongesprek werd ik uitgelachen op de achtergrond omdat ik zo boos was.

Dit is de laatste keer dat wij zijn overgestapt naar Oxxio !!!!!!!!

Het vertrouwen is compleet weg .......

Liever vandaag nog bij hun weg dan morgen..

Reactie van Oxxio - 3 december 2019

Beste Sanne,

Wat jammer om te lezen dat je zo'n negatieve ervaring met onze service hebt gehad. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om je niet serieus genomen te laten voelen. Mijn excuses. Het is inderdaad altijd zo dat er een geschat maandbedrag vooraf wordt aangegeven en dat we deze herberekenen aan de hand van het 3-jarig historisch verbruik van de woning die we doorkrijgen van de netbeheerder. Zo komen we tot een maandbedrag wat past bij de woning. Dit wordt ook altijd gemeld tijdens de aanmelding. Uiteindelijk kies je natuurlijk zelf wat je maandelijks betaalt, het termijnbedrag is relatief. Wanneer het bedrag te hoog is kun je dit altijd zelf aanpassen via de Oxxio app of mijn.oxxio.nl of onze klantenservice helpt je hierbij.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel, Oxxio Webcare.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima organisatie.
L.J. van den B. uit Amsterdam, 25 november 2019

Oxxio geeft veel duidelijke informatie. Is toegankelijk

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede leverancier, maar biedt te weinig om loyaal te blijven
G Waterman uit Houten, 14 november 2019

De app en de verdere voorzieningen zijn goed en voldoen aan mijn wensen. Daar dus geen enkel probleem.Echter als je gaat verlengen en dan weer vergelijkt, dan zijn er goedkopere aanbieders met nagenoeg dezelfde voorzieningen gen en dan ben je een dief van je eigen portemonnee om niet te switchen. Jammer is allen dat je nieuwe leverancier de maandelijkse meterstanden niet weet, zodat je historie verloren gaat of met heel veel moeite terug te vinden is

Reactie van Oxxio - 18 november 2019

Hi Bert, bedankt voor de review en wat jammer dat je inmiddels bent vertrokken. Maar we begrijpen je reden. De nieuwe leverancier krijgt inderdaad geen historie mee. Dit omdat dit per wet helaas niet mag. We begrijpen dat dit een minpuntje is. Hopelijk zien we je snel weer terug! Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio geeft fout toe in eindbedrag maar lost niks op! BELACHELIJK!
Vallly_Pit uit Hippolytushoef , 12 november 2019

Oxxio geeft fout toe in eindbedrag maar lost niks op! BELACHELIJK!

Ik heb een mondelinge overeenkomst gemaakt met de telefoniste welke juridisch binden is en wacht dus nog steeds om mijn 250,- teruggave

De Opnames willen ze niet verstrekken zodra het niet in hun voordeel is, omdat ze weten dat ze dan hangen!

Gelukkig zelf diverse opnames in bezit voor de rechtszaak.

Ik moet het steeds doen met van die tweederangs studentes die puur en alleen zijn aangenomen om mensen af te wimpelen en voor de gek te houden, iemand met status krijg je niet te pakken.

Ook hangen ze allemaal weer een ander verhaal op net zo lang tot je het zat bent. Ook gaan ze je bang maken met incasso kosten en wachten ze net zo lang met reageren tot er incasso kosten bijkomen,

Ik ben al weken bezig nu om Jacqueline Jonker Teamleider Oxxio te bereiken en haar dit vreemde verhaal voor te leggen en dan met name de belachelijke en mensonterende manier van werken en communiceren van haar werknemers.

Ik ben een heel eerlijk en open persoon, moet ik betalen doe ik dat maar wil je mij naaien dan heb je aan mij een slechte.

Als ze zo doorgaan zal de hele wereld het weten ook,

Met een eigen juristen team op kantoor om zo legitiem mogelijk mensen te kunnen oplichten durven ze wel, maar de aanhouder wint!

Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen voor die paar honderd euro en een hardwerkende nietsvermoedende goede klant zo beduvelen.

Voorgaande jaren ga ik ook laten uitzoeken en herberekenen zodra het op een rechtszaak uit komt.

Wees gewaarschuwd kies een oprecht en eerlijk bedrijf zoals ESSENT!

P.s ENECO=OXXIO

Reactie van Oxxio - 18 november 2019

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review. Ik zie dat er vorige week donderdag contact is geweest en dat u en mijn collega eruit zijn gekomen. Als dit niet het geval is horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen inzicht
RD 12 november 2019

Beste, sinds het aansluiten van mijn abonnement bij Oxxio vorig jaar heb ik totaal geen inzicht in mijn verbruik, omdat ik nog steeds geen inloggegevens heb. Daarover heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. Helaas nog steeds niet opgelost. Op mijn emails heb ik geen reactie mogen ontvangen. Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar het is zeer jammer.

Dank u

Reactie van Oxxio - 18 november 2019

Beste heer/mevrouw, bedankt voor de review. Ik begrijp dat dit onwijs vervelend is. Als ik het nakijk is er een actief en werkend account aanwezig. Ik heb daarom per e-mail een nieuw wachtwoord gestuurd. Ik hoor graag of het hierna wel werkt. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Malafide praktijken! Pas op! Misleiding en oplichting! Onbereikbaar!
Dirk Valentijn 5 november 2019

GA NOOIT MET OXXIO IN ZEE!Afgezien van het feit dat men niet te bereiken is en je als klant het allemaal zelf mag ''uitzoeken'' word je het hele jaar en worst voor gehouden met je maandelijkse verbruik maar kom je aan het einde van het jaar terug van een koude kermis.Afspraken en beloftes worden niet nagekomen of ineens ontkent, alle collega's spreken elkaar tegen met onwaarheden en sturen je van het kastje naar de muur.Sommige geven zelfs indirect aan niet eerlijk te mogen zijn van ''de baas'' en dus moeten liegen en zo de consument moeten misleiden om extra geld in het laatje te brengen.Zelfs nadat er meermaals is gebeld in het afgelopen jaar met Oxxio en daarbij word aangegeven dat het verbruik in de mails klopt en leidend is, word dit eerst ontkent en word er nu ineens gezegd dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan de mails en uitspraken van de telefonistes.Sommige komen zelfs met een vreemd verhaal dat zei achteraf zelf de tarieven naar wens mogen aanpassen zoals zij dit willen...Kortom mensen, GOEDKOOP IS DUURKOOP!Ik ben bewust 50% meer gaan betalen t.o.v. vorig jaar om zo save te zitten en gek genoeg moet ik praktisch weer hetzelfde bedrag bij betalen ondanks bepaalde collega's mij bijna 300,- terug hebben beloofd!LET OP! OXXIO bedonderd en misleid de consument je bent uren /dagen/ weken/ maanden aan het bellen en mailen maar komt geen stap verder.Als je lid wilt worden is men uiterst vriendelijke, heb je een moeilijke vraag of kritiek wimpelt men je zonder pardon af of gooit de hoorn erop.DE collega's welke mij in het gelijk stelde zijn zogenaamd steeds niet aangezien/of niet bereikbaar of ze komen met een smoes dat ze je niet mogen doorverbinden.Ze weten dus dat ze fout zitten maar blijkbaar accepteert de gemiddelde Nederlandse consument dut allemaal anders komen ze er niet zo vaak mee weg!Hieronder zal nu een mooi bericht komen van Oxxio :''wat vervelend voor u wij kijken graag samen naar een oplossing, kunt u contact met ons opnemen?''Trap hier niet in, want er word niks gedaan voor je, dit is allemaal schijn naar de buitenwereld.Als u geld en tijd u lief is, vermijd dat Oxxio!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio zijn oplichterd
Louis Kusters uit Kerkrade, 1 november 2019

Het hele verhaal begon met een mevrouw die belde met een 'geweldig' aanbod. Ik zou goedkoper uit zijn met internet en tv. Dit was een grote farce. Uiteindelijk ben ik pas anderhalve maand verder en had ik uiteindelijk Internet. Na talloze keren contact te hebben gehad met Oxxio. Wat mij duidelijk is geworden is dat er afspraken worden gemaakt en niet nagekomen. Ik zou de eerste maand niet betalen. Dat leek me eerlijk en redelijk. Toen heb ik 2 weken later een aanmaning gekregen met extra kosten a 40 euro. Dat was blijkbaar normaal. Toen ik contact opnam wist men nergens van. Ik had dit allemaal verzonnen. En dat het zolang duurde voordat alles werkte was ook allemaal mijn eigen domme schuld. Ik sta niet alleen versteld van de manier van communicatie, maar ook van de manier hoe men denkt dat mensen alles maar accepteren. Ik heb in mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt met welk ander bedrijf dan ook. Oxxio is een farce, ga er NOOIT mee in zee. Het zijn oplichters, en alles is jouw eigen schuld.

Reactie van Oxxio - 7 november 2019

Beste heer/mevrouw Kusters,

De aanmelding voor onze diensten is gedaan op het verkeerde adres. U bent per e-mail akkoord gegaan met de overeenkomst, waar ook het verkeerde adres op staat. Wij gaan dan ook gewoon leveren op dat adres.

De wensdatum staat gepland voor 13 september. Dit is wat we met u hebben afgesproken. De order loopt gewoon goed door en wij horen verder niets van u. En wij zijn dus op 13 september begonnen met leveren op het adres. U hebt verder geen contact met ons opgenomen.

Vervolgens belt u ons op 7 oktober, dat u geen diensten van ons hebt. Pas op dat moment wisten wij dat u op een ander adres woonde en konden wij gaan handelen om dit op te lossen. Dit hebben wij toen meteen gedaan. Wij hebben het abonnement verhuisd en de diensten op het juiste adres waren actief op 16 oktober. Dit omdat een verhuizing altijd wat extra tijd in beslag neemt.

Wij konden niet eerder handelen dan 7 oktober omdat wij toen pas bericht kregen. En wij hebben toen z.s.m. gehandeld. En ik zie ook dat mijn collega een creditnota heeft aangemaakt voor de periode van 7 oktober tot 17 oktober. Dat is de periode dat de verhuizing plaatsvond. Dit leek mij een prima oplossing.

Met vriendelijke groet,

Jeroen, Oxxio Telecom Team

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen communicatie mogelijk, de app en chat werkt niet, je krijgt een bandje te horen
Arend 30 oktober 2019

Op de site van Oxxio lijkt alles zo mooi maar de waarheid is anders, die is bitter.

Oxxio is niet te benaderen terwijl ze dit wel zo doet lijken op hun site

Ik wil alleen maar mijn betaalgegevens wijzigen en ik ben al meer dan een uur bezig

De app waar zij naar verwijzen is moeilijk te vinden, de chat met Oxxio werkt niet, er is geen contact mogelijk want het verwijst weer naar de app.

Er is maar één conclusie, liever geen Oxxio.

Dus nieuwe klanten, bezint eer ge begint aan Oxxio

Reactie van Oxxio - 4 november 2019

Beste Arend. Bedankt voor je eerlijke review. Wat jammer om te lezen dat je zo'n negatieve ervaring hebt met onze klantenservice. Oxxio is volledig gericht op de online service. Je kunt onze app vinden door in de Play Store of App store 'Oxxio' in te typen. Via de app kun je in het menu bij 'Inbox & Chat' contact met ons opnemen. Ook zijn we bereikbaar via Facebook en Twitter waar we binnen twee uur reageren. Via de live chat op onze website reageren we al binnen 5 minuten. Mochten we je nog kunnen helpen met het wijzigen van de betaalgegevens, neem dan zeker nog even contact met ons op via één van deze kanalen. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare.

Reactie van Arend - 11 november 2019
probleem is opgelost

Gelukkig is er na het plaatsten van het bericht contact gekomen. Het probleem is opgelost.

Wel is het duidelijk dat de Oxxio app niet geïnstalleerd kan worden op een toch maar 4 jaar oude telefoon. Dus een oude versie (apk file) van de Oxxio app gezocht waarmee wel een account aangemaakt kon worden maar waarmee nog niet alle functies werkte.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
OPLICHTERS!! GOEDKOOP IS DUURKOOP!! LAAT U NIET MISLEIDEN!!
Dirk Valentijn 28 oktober 2019

De maandelijkse verbuik monitor van de mail en app verschilt nogal.

Meermaals met Oxxio gebeld afgelopen jaar om zo te weten welk verbruik ik als leidend zou moeten houden en hier zeker van te kunnen zijn.

Hierbij is meermaals toegezegd dat de bedragen en verbuiken per mail leidend zijn en kloppen.

De app zou ''bugs'' hebben en dus totaal irelevant zijn kwa verbruikmonitor.

(Leuk dat ze adverteren met een ''handige'' verbuiksmonitor die dan vervolgens niet werkt, maar goed dat ter zeide)

Als ik de bedragen van de mail zou bijhouden kwam het goed zij de vriendelijke teleofniste toentertijd.

Oktober 2019 hoor ik 254,89 terug te krijgen volgens de email van Oxxio.

Volgens de app tussen de 30 en 160,- met de vermelding '' Je komt goed uit op je jaarrekening ! Goed bezig! enz enz'' ( Nu is dit niet meer te zien nadar de rekening is opgesteld )

Ik ben 33,- per maand omhoog gegaan na de jaarafrekening over 2018 om safe te zitten voor 2019 en heb daarbij o.a een nieuwe hr++ cv ketel laten plaatsen, nieuwe A+++ wasmachine en droger aangeschaft, overal spaarlampen in gedaan, de airco de deur uit gedaan en dus niet gebruikt in 2019, daarbij ben ik dit jaar amper thuis geweest.

Toch moet ik opnieuw hetzelfde bedrag bij betalen als vorig jaar...?

In 2018 was dit nog voor de huidige tarief wijziging waarbij ik volgens oxxio 100% goed uit zou komen in 2019 en safe zou zitten. ( lees: geld terug krijgen aan het einde van het jaar)

( 396,- tarief verhoging tov 2018 en volgens de standen in 2019 veel minder verbuikt dan over 2018 )

Nu zijn snel de bedragen aangepast in de app maar die van de mail staan er gelukkig vast.

Vreemd genoeg liegen veel werknemers mij voor (spreken elkaar allemaal tegen) en proberen mij af te wimpelen met verhaaltjes als '' ja daar moeten de kosten nog bij"meneer'' en '' wij mogen zelf bepalen welke tarieven wij hanteren omdat uw contract stilzwijgend is verlengd'' of '' ja maar mijn collega heeft niet letterlijk gezegd dat u dit geld terugrijgt alleen dat de bedragen per mail kloppen en leidend zijn, maar de jaarafrekening klopt ook naar mijn inziens'' ....... ?!?!?!?!

En dit alles ondanks meerdere andere collega's mij volledig in het gelijk hebben gesteld over deze kwestie maar blijkbaar zijn terugeroepen door de baas/leidingevende..?

Oxxio zit fout, niet ik als consument maar ik kan het wel zelf gaan oplossen.

Steeds word je beloofd dat ze erachteraan gaan en maak je afspraken die vervolgens niet worden nagekomen, je krijgt dan later weer een andere collega die zogenaamd van niets weet en je kan alles weer opnieuw uitleggen.

Ze vertellen allemaal weer wat anders en proberen er zo ondruit te kunnen komen.

Keer op keer kom je geen steek verder, blijkbaar hopen ze dat ik het er bij laat zitten..?

De eigenaar van OXXIO is eerder veroordeeld voor oplichting/misleiding en is een nieuw bedrijf begonnen onder de naam OXXIO lees ik net op google...

Het schijnt ook dat ze de slimme meter op afstand opschroeven zodat je gaat betalen voor energie die je niet eens verbruikt.

Had ik dit 2 jaar geleden maar geweten.

Slim is het niet want aan mij hebben ze een verkeerde gezien me grote sociale netwerk en connecties met bekende Youtubers.

Deze tweehonderd euro gaat ze nu duizenden klanten kosten em honderden duizenden euro's.

Trap er niet in mensen, GOEDKOOP IS DUURKOOP!

Ookal ben je trouwe klant en betaal je iedere maand netjesop tijd, je word bedonderd waar je bij staat!

Dit is voor mij nu een precipe kwestie geworden en daarom zal ik niet rusten voor ik me geld terug heb!

Voor mij nooit meer Oxxio!

Reactie van Oxxio - 6 november 2019

Beste Dirk,

Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring met onze klantenservice hebt gehad. Het is inderdaad zo dat de bedragen in de energierapporten kloppen. In de energierapporten wordt gerekend van de eerste van de maand tot de laatste dag van de maand. In de energierapporten wordt wel aangegeven dat dit alleen om de kosten gaan waar je zelf als consument invloed op kan uitoefenen. De vaste kosten komen er op de jaarnota nog bij. Ik heb eerder met je meegekeken en wanneer ik de jaarnota naast de energierapporten leg komt dit overeen. De energierapporten rekenen alleen zoals ik eerder al aangaf vanaf de eerste tot en met de laatste dag van de maand. De jaarnota rekent van 14-10-2018 tot 14-10-2019. Ook is het op bepaalde maanden niet gelukt de gasmeter uit te lezen. Dit verbruik is uiteindelijk nog wel meegenomen op de jaarnota, omdat dit verbruik er wel geweest is. De overzichten van de energierapporten en de app zijn extra tools om meer inzicht te krijgen in het verbruik, hier kunnen verder geen rechten aan worden ontleend. Op de jaarnota pakken we de begin standen en de eind standen om zo precies te weten wat er over het gehele contractjaar is verbruikt. De jaarnota is leidend en ik kan bevestigen dat de jaarnota bij je klopt. Er zullen geen kosten worden tegengeboekt, omdat het verbruik wat er is geweest altijd afgerekend moet worden.

Het klopt ook inderdaad dat de tarieven in de app wijzigen nadat het contract is verlopen. De app rekent namelijk altijd met de huidige tarieven om vergelijken makkelijker te maken. Dit heeft echter geen invloed op de jaarnota. Op de jaarnota wordt je altijd afgerekend met de tarieven die je op het moment van verbruiken had.

Het spijt ons uiteraard enorm dat er eerder verwarring is ontstaan met het geven van de informatie vanuit onze klantenservice. We kunnen alleen helaas geen €200,- waar je om vraagt teruggeven, omdat je hier geen recht op hebt. Het enige wat wij doen is je begin stand en je eind stand uitlezen. We weten dan je verbruikt. We vermenigvuldigen dit tegen je tarieven. Hier komen de vaste kosten nog bij en zo weten we precies wat de totale kosten op de jaarnota zijn.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is.

Met vriendelijke groet, Mitchel.

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik krijg mijn 1149,11 niet terug
Maurice de Swart uit Hengelo, 23 oktober 2019

In augustus is mijn energiecontract afgelopen, ik kreeg te horen dat ik vóór 14 december 1149,11 terug zou krijgen op mijn rekening, omdat ik met mijn zonnepanelen maandenlang te veel betaald heb. Tot op het heden is er niks overgemaakt. Berichten op de website hebben geen enkele reactie opgeleverd, via de chat hoor ik alleen "ik ga er naar kijken, we laten het je binnen 15 werkdagen weten" en van gaslicht.com hoor ik alleen van Mitchel dat ik via facebook een bericht kan sturen.

Ik wil gewoon mijn geld terug. Oxxio heeft al mijn gegevens, ze weten dat ik nog 1149,11 krijg, ze hebben erkend, maar ze vertikken het mijn geld terug te geven. Ik heb geen zin om nog 15 werkdagen te wachten, en ik heb geen zin meer om nog meer berichten te sturen. Ik ben het nu helemaal zat.

Reactie van Oxxio - 28 oktober 2019

Hoi Maurice! Bedankt voor je review. Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je geld. Ik heb je eerder inderdaad doorverwezen naar onze klantenservice, omdat je via die weg je persoonsgegevens kan toesturen, wij je dossier er bij kunnen pakken en je hiermee kunnen helpen. Mocht het bedrag nog steeds niet zijn uitbetaald, stuur ons dan gerust nog even een bericht met je klantnummer zodat we dit alsnog in orde kunnen maken voor je. Groet, Mitchel.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet te bereiken. Alleen via de mail
Jos Caspers uit Watmond, 20 oktober 2019

Ik ben sinds 1 oktober klant van Oxxio en probeer al 3 weken de app te installeren voor het bijhouden van ons verbruik. Je kan je gegevens wel invullen maar elke keer geeft hij aan (e-mailadres onbekend )terwijl ik wel mijn bevestiging op heb gehad via de mail . Ook herkennen ze mijn klantnummer niet terwijl dat gewoon bij mijn afschrijving staat . Ook krijg je eerst een schatting van je bedrag per maand en verhogen hem met 70 euro . Dit is de laatste keer dat ik naar Oxxio ben overgestapt .

Een bereikbare klantenservice is mij dan ook meer waard .

Jos Caspers

Reactie van Oxxio - 21 oktober 2019

Hoi, Mitchel hier! Bedankt voor je review. Wat vervelend dat het zo stroef begon bij je. Ik zie dat het je vandaag wel gelukt is om een account aan te maken. Dat is mooi! Je zou nu moeten kunnen inloggen met je gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord. Daarnaast wordt zoals aangegeven tijdens de aanmelding inderdaad eerst geschat aan de hand van de door jou opgegeven verbruiksgegevens. Na de aanmelding ontvangen wij als energieleverancier het 3-jarig historisch verbruik van de woning via de netbeheerder. Hier wordt vervolgens het termijnbedrag op gebaseerd en na de eerste nota ben je vrij dit bedrag naar eigen inzicht aan te passen. Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op via de live chat op onze website, de chat in de app, Facebook of Twitter.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zorgeloos overstappen? Niets is minder waar.
Elise 16 oktober 2019

Overstappen van kpn naar oxxio. De monteur is, sinds het aansluiten van de modem, de deur uitgegaan zonder dat we voorzien waren van internet en tv. Inmiddels een week verder, iedere dag telefonisch contact gehad, de belminuten staan op 0, mobiele data vliegt de deur uit en nog steeds hetzelfde rode lampje op de modem. Geen signaal. Het probleem wordt aangehoord. Meer niet. Samen met installatie bedrijf roamler wordt er keihard gefaald en is de klant de dupe.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede internet verbinding en service
D G. uit Rotterdam, 15 oktober 2019

Geen probleem met de internet. De Oxxio App werkt goed en je kan makkelijk met hun in contact komen

Reactie van Oxxio - 21 oktober 2019

Hoi, Mitchel hier! Bedankt voor je review. Daar zijn we blij mee. Laten we het in de toekomst ook zo houden. :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles loopt soepel
J.L. Van G. uit Oss, 26 september 2019

Van begin tot einde liep alles zoals je hoopt/verwacht. Tussentijds aanpassen ging zeer makkelijk. Ook de eindafrekening verliep zeer goed en snel.Geen enkele klacht van mij

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›