Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

178 reviews

5 sterren
(48)
4 sterren
(55)
3 sterren
(18)
2 sterren
(10)
1 ster
(47)

60 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(7)
in behandeling
(4)
onbekend
(45)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
geen contract afgesloten, alleen kosten vergeleken.
A.H.J van Santen uit Zoeterwoude, 16 november 2017

voel mij in de maling genomen.

Reactie van Oxxio - 17 november 2017

Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend dat je dit gevoel hebt. Dit is zeker niet onze bedoeling. Hiervoor bieden we onze excuses aan. Wil je via Facebook of Twitter contact met ons opnemen? Dan proberen we dit gevoel bij je weg te nemen en een oplossing aan te bieden.

Groet, Audrey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier, goed apps
W A. uit Enkhuizen, 13 november 2017

De overgang naar Oxxio is vorig jaar soepel verlopen. Ook een goede app om de meterstanden bij te houden en inzicht te krijgen in je verbruik. Top.

Omdat jaarlijks overstappen naar een andere leverancier financiële voordelen levert ben ik dit jaar weer overgestapt naar een andere leverancier. Volgend jaar hier meer over.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ervaringen met OXXIO
L. W. Verheijen uit Sliedrecht, 13 november 2017

Mijn ervaring met OXXIO is ronduit slecht.De klantenservice heeft mij een dusdanig slecht advies gegeven dat mij dat honderden euro's heeft gekost.Zonder notificatie is mijn gascontract beëindigd waardoor ik ineens zonder leverancier bleek te zitten.Verder worden contracten niet goed ingevoerd waardoor er elke keer herberekeningen uitgevoerd worden.Herhaalde malen contact met OXXIO klantenservice heeft mij een telefonische reis door het bedrijf opgeleverd van meerdere uren, maar antwoorden heb ik niet gekregen.Afspraken die via de OXXIO app gemaakt worden leeft OXXIO niet na.NOOIT MEER OXXIO voor mij!!

Reactie van Oxxio - 14 november 2017

Hallo,

Erg spijtig om te vernemen dat je problemen hebt ervaren met ons. Dit hadden we liever voorkomen uiteraard, maar helaas ging het blijkbaar mis met je contract en het invoeren daarvan. Graag kijk ik met je mee om dit alsnog uit te zoeken, mocht je hier meer duidelijkheid en informatie over willen. Kun je ons berichten via Facebook Messenger?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
doen wat men beloofd
l g p van Holstein uit Horst, 12 november 2017

Oxxio vind ik een goeie energieleverancier, Geen "praatjes vullen gaatjes "maar men doet wat men beloofd. bovendien als je een vraag heb wordt je gewoon zonder onbegrijpelijke term te woord gestaan. ik vind OXXIO tot nu toe gewoon goed.

Reactie van Oxxio - 14 november 2017

Hallo,

Wat fijn om te vernemen dat je tevreden met ons bent! We doen ons best om toegankelijk, eerlijk en servicegericht te zijn en dat pakt goed uit zo te vernemen! Dank voor je review, dat doet ons goed. ;)

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
S uit Gouda, 11 november 2017

Niet duur, goede app.

Wel meteen na een jaar weg, omdat het zonder de introductierefund wel flink duurder is.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlotte overgang
Lauraly uit Valkenburg, 8 november 2017

Ik ben net een maandje bij oxxio, kan er dus niets zinnigs over zeggen. Het aanmelden en afsluiten ging prima. Mails werden snel en goed beantwoord. Volgend jaar zal ik een gefundeerde mening kunnen geven.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Top!
J van der W. uit Alkmaar, 8 november 2017

Altijd goede service en alle gegevens in een overzichtelijke app.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Probleemloos overstappen
H Z. uit Amstelveen, 8 november 2017

De besparingen die ik me voorgesteld had zijn ruimschoots bereikt.

Bovendien is de Oxxio app handig in gebruik en het geeft goed inzicht in het verbuik.

Ik ben na 'n jaar weer overgestapt naar 'n andere leverancier omdat het overstappen beloond wordt met 'n veel hogere premie dan de korting die gegeven wordt aan de blijvers.

Volgende keer weer 'n jaar de energie via Oxxio is voor mij geen bezwaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
slechte communicatie
kip uit Weesp, 4 november 2017

Ik ga zo snel mogelijk over naar een andere leverancier.

Zeer slechte communicatie en ze bombardeerden me met sms berichten.

Reactie van Oxxio - 7 november 2017

Beste,

Jammer om te horen dat het zo verlopen is! Ik hoop dat er nog wat te redden valt? We leren graag van wat er mis is gegaan in de communicatie richting jou. Wil je ons hierover een bericht versturen via Facebook of Twitter? Alvast bedankt!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Altijd extra kosten bij oxxio
Maray uit Huissen, 29 oktober 2017

Ik heb meerdere malen contact gehad bij oxxio ivm de extra kosten die krijg van iets wat ik nooit verbruikt heb. Dit geven ze ook toe alleen kunnen ze niks doen geven ze aan. Oxxio geeft ook alle gegevens van de vorige bewoner en de nieuwe bewoners. Dit zou ik zelf nooit prettig vinden omdat mensen hier misbruik van kunnen maken *** geven allemaal toe dat ik geen 9572 kw gebruitk kan hebben in een jaar maar ik moet er wel 1200,- euro extra voor betalen naast de 106.00 die ik elke maand betaald heb.

Reactie van Oxxio - 1 november 2017

Beste heer, mevrouw,

Dank voor de review. Op klachtenkompas.nl en op klacht.nl hebben we je klacht ook gezien. Inmiddels hebben we je voorzien van reactie. We vernemen graag of je nog vragen hebt, dan helpen we je uiteraard mee verder!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte voorlichting
B.R. B. uit Lelystad, 27 oktober 2017

Nooit voor Oxxio kiezen. Hun voorlichting stemt niet overeen met hun acties. De klantenservice verstrekt bewust verkeerde informatie. Slotsom je mag extra betalen en in mijn geval betreft het einde contract ivm verhuizing. Als ik niet op basis van hun advies had gehandeld had me dat heel veel geld gescheeld......

Reactie van Oxxio - 1 november 2017

Beste,

Zonde om te vernemen dat je verkeerd bent geïnformeerd! Wat de situatie precies is ga ik graag voor je na, ondanks dat ik verwacht dat je er al genoeg contact over hebt gehad. Kun je ons via Facebook Messenger benaderen en je klantnummer doorgeven? Dan bekijken we graag de situatie want dit klinkt niet rechtvaardig.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Wel Redelijk
Amersfoort uit Amersfoort, 26 oktober 2017

De app was handig maar klopte uiteindelijke totaal niet. Ik zou volgens de app meer dan € 500,00 bespaard hebben en uiteindelijk was dat maar € 100,00. Ook is het contact lastig.. ik wilde weten wanneer mijn contract afliep en dat duurde even.

Reactie van Oxxio - 27 oktober 2017

Beste Amersfoort,

Dank voor je review. Spijtig dat de uitkomst in de app niet overeen kwam met de uitkomst op de jaarnota. De app geeft een indicatie aan en afwijkingen kunnen er zeker in zitten. Dit is best een grote afwijking, waardoor we graag achterhalen waar hem dan in heeft gezeten. Zijn de meterstanden wel allemaal goed doorgevoerd?

Blij om te vernemen dat we je verder hebben geïnformeerd over jouw contract.

We zien anders graag jouw bericht via Facebook Messenger tegemoet, dan kijken we alsnog naar de Tussenstand en als je overige vragen hebt, helpen we je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
geen bijzonderheden
J.S. V. uit Utrecht, 25 oktober 2017

Geen bijzonderheden, was alleen beetje jammer dat ik zelf om de welkomstpremie moest vragen, die was niet verrekend in het jaaroverzicht. Opletten dus.

Reactie van Oxxio - 26 oktober 2017

Beste J.S. V.,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Jammer om te vernemen dat de cashback niet direct op jouw jaarnota verrekend is, goed dat je dit hebt opgemerkt! Hoe spijtig ook, nadat we dit constateren kan het ontbrekende bedrag spoedig alsnog in orde gemaakt worden. Ik neem aan dat dit bij jou ook het geval is? Is dat niet zo, laat het ons dan alsjeblieft weten. Je kunt hiervoor een bericht versturen via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. We helpen je graag verder!

Groet,

Rodney

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Kan pas een mening geven na eindafrekening
Proxy uit Oostzaan, 22 oktober 2017

Hoezo nu al deze vraag? Energieleveranciers zijn pas goed als ze ook de blijvende klant een korting verstrekken. We wachten dit af...

Reactie van Oxxio - 23 oktober 2017

Beste,

Dank voor je terugkoppeling. Logisch dat je het jaar af wilt wachten voordat je een review kunt doorgeven. We zien hem volgend jaar dan tegemoet en we doen ons best om alles naar wens te regelen dit jaar! ;)

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
oxxi
Bart de Rijck uit Veghel, 21 oktober 2017

toen ik het contract afsloot waren ze de goedkoopste.

de rest van de service boeit me niet. stroom of gas van de ander is ook goed.

dus zorg dat jullie volgend jaar een interessante aanbieding hebben. dan blijf ik klant.

Reactie van Oxxio - 23 oktober 2017

Hallo,

Mooi dat je voor ons hebt gekozen! Als je maar stroom en gas hebt natuurlijk, dat is het belangrijkste!

Hoe of wat voor volgend jaar kun je dan bekijken inderdaad. We doen ons best om weer een mooi aanbod te hebben.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Excellent service
F.M. Meimaraki uit Amsterdam, 20 oktober 2017

Very good service provider, nice application and trustworthy with charges! Totally recommended! My only issue is that there is no english translation, so not that easy for expats like me to use the app.

Reactie van Oxxio - 23 oktober 2017

Hello,

Thanks for your review! Sorry for the translation, we don't have that. But I hope you can use everything. Otherwise we help you. You can send us a message on Facebook or Twitter.

Regards,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte organisatie
M.J. Van der Vlis uit Katwijk, 14 oktober 2017

Zonder informatie is mijn vrijstelling energiiebebeleasting €369 niet meegenomen in de de eindaflevering 2016/2017. Na diverse telefoontjes en e-mail is het mij niet niet gelukt, ondanks 40 jaar in deze hoofdwoning niet de wettelijke korting te krijgen. Na veel gecorrespondeerd, met ge gegevens uit digitale gegevens is het mij gelukt om de korting te krijgen.

Na 40 jaar jaar op het zelfde adres gewoond te hebben is dit voor mij onacceptabel en ben van energie leverancier veranderd.

Reactie van Oxxio - 16 oktober 2017

Hallo,

Spijtig dat het niet in eerste instantie is goed gegaan. Sorry voor het ongemak! Ik ben blij om te vernemen dat het alsnog in orde is gemaakt.

Mochten we iets voor je kunnen doen dan verneem ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie van M.J. Van der Vlis - 23 oktober 2017
probleem is opgelost

Na veel gebel en mails is het probleem opgelost. Ik moest aantonen dat ik woonachtig was/Ben op mijn adres Jupiter 18 te Katwijk, waar ik al 39 jaar woonachtig ben.Ik moest bewijzen overleggen dat dit mijn hoofdadres is.Door al deze narigheid ben ik per 1 nov. over gestapt naar een andere leverancier.Groet Maarten vd Vlis

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zeer tevreden met klein minpuntje
R.G. van H. uit Stadskanaal, 14 oktober 2017

Over Oxxio als leverancier energie kan je zeer tevreden zijn, ook en dat vooral super klantvriendelijk en goed reageren op e-mail met vragen of meterstanden.

Minder goed ervaren de eindafrekening, niet transparant genoeg en ook na navraag per e-mail maar gedeeltelijk een antwoord, andere vraag werd niet beantwoord inzake net beheerskosten en openheid in de rekening, dat was echt jammer. Dus Oxxio dat even aanpassen.

Verder is Oxxio goed aan te bevelen en vooral als ze transparantie geven in net beheerkosten.

Reactie van Oxxio - 16 oktober 2017

Hallo,

Dank voor je review! Fijn dat je tevreden over ons bent.

Ook prettig dat je aangeeft wat er beter kan, daar hebben we wat aan! Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden via Facebook.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verborgen kosten
Peter uit zuiden, 13 oktober 2017

Vorig jaar over gestapt naar Oxxio.

Nu komt de jaarafrekening en krijgen wij € 6,- administratiekosten in rekening gebracht.

Deze kosten staan niet in de overeenkomst vermeld, wel staat er dat een rekening € 2,- kost en dat je dit retour krijgt bij automatische incasso. In de kleine lettertjes in de algemene voorwaarden staat deze € 6,- wel vermeld. Dit hoort en mag niet

Buiten dat is de eindafrekening niet controleerbaar door opsplitsing afgesproken eenheidstarieven.

Na een klacht hierover blijft het al een week heel erg stil.

Reactie van Oxxio - 18 oktober 2017

Beste heer, mevrouw,

De administratiekosten zijn meegenomen in de voorwaarden, wat je hebt gelezen. Per incasso brengen wij €0,50 in rekening en over een jaar gezien is dat maximaal €6.

Zonde dat je hier een klacht over hebt, aangezien er juridisch naar behoren is gehandeld vanuit ons.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
voorschotsbedrag kan niet lager dan 80eur per maand
TK uit Hengelo, 12 oktober 2017

ik kom niet onder aanmaningskosten uit. dit terwijl de herrinnerings nota niet eens per post is verzonden.

medewerker legde me uit dat wanneer oxxio een emailadres heeft dat de rekeningen dan per mail gaan. met het gevolg dat gmail de mail dan in of 'reclame' of 'spam' laat belanden waardoor ik het niet zie.

Heb mijn email laten verwijderen uit het systeem bij oxxio zodat ik de rekening per post kan ontvangen. Dat het voorschot maandbedrag niet lager kan dan 80 euro per maand in mijn geval daar baal ik ook goed van. Het verbruik wordt (denk ik) ingeschat naar het bouwjaar van de woning, en verbruik van anderen in de buurt. iemand die alleen woont verbruikt veel minder dan een heel gezin. hiermee wordt geen rekening gehouden. bij de jaarafrekening wordt het wel rechtgetrokken,

graag een herrinnering per sms als een betaling niet gelukt is.

dat de automatische incasso mislukte was overigens aan mijzelf toe te wijten

verder snelle klantenservice per chat. ideaal

Reactie van Oxxio - 18 oktober 2017

Beste heer, mevrouw,

Zonde dat het mis ging met het ontvangen van de nota's en de herinneringen. Nu komt alles weer per post en kun je het goed in de gaten houden.

Het termijnbedrag kunnen we handmatig wel aanpassen voor je, want inderdaad is er een marge ingebouwd als je het termijnbedrag zelf wilt verlagen. Kun je ons berichten via Facebook zodat we je verder kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier !!
PPFA S. uit Nederweert, 5 oktober 2017

Correct, snel en accuraat. Goede verbruiksapp om periodiek verbruik te monitoren

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
De slechtste klantbehandeling die ik ooit heb meegemaakt.
Maray 28 september 2017

Ik raad iedereen af om voor Oxxio te kiezen.

Totaal niet behulpzaam en je kan alleen online bij ze terecht met je klacht.

Ze geven toe dat de gegevens en meterstanden die zij hebben niet kloppen maar ik moet zelf bewijzen wat wel alle goede cijfers horen te zijn en anders kost me dat €1198,56 euro voor 1 jaar naast mij €106,- euro die ik netjes elkemaand heb betaald.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Moderne leverancier met goede app
T.P.J. van W. uit Maassluis, 27 september 2017

Oxxio heeft mij 1 jaar prima energie geleverd en hun iOS app werkte goed. Ik ben overgestapt op een andere leverancier vanwege de welkomstkorting. Als Oxxio de cashback korting voor nieuwe klanten ook voor blijvende klanten had gegeven dan was ik gebleven.

Reactie van Oxxio - 28 september 2017

Hallo,

Fijn dat je naar tevredenheid klant bent geweest en bedankt voor de review. Wie weet kunnen wij je in de toekomst weer verwelkomen als klant!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
review oxxio
M Nieuwenhuizen uit Oostzaan, 25 september 2017

Ik raad oxxio aan omdat ze goede uitleg geven hoe je kan overstappen en wat de maandelijkse kosten zullen zijn zonder addertjes onder het gras. Ook netjes alles zelf kunnen inzien op oxxio.nl en anders kan je ze bijna altijd bellen met korte wachttijden.

Reactie van Oxxio - 26 september 2017

Beste heer, mevrouw,

Wat leuk dat je dit aan ons laat weten! Bedankt hiervoor. Dit waarderen we enorm.

Groet, Audrey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vriendelijke service, groen product, goede prijs
R. W. uit Amsterdam, 21 september 2017

De overstap betrof dit keer een contract verlenging waarbij ik wel opnieuw een welkomstpremie kreeg. Ik ben heel tevreden over Oxxio, ze hebben energie die vrijwel 100% groen is. Enige reden waarom ik geen vijf sterren geef is dat er soms administratief nog wel iets misgaat. Zo was na de overstap mijn termijnbedrag opeens verlaagd tot € 9 en dat is natuurlijk niet reëel. Na een mailtje was dit meteen gecorrigeerd.

Reactie van Oxxio - 22 september 2017

Beste R.W,

Bedankt voor je uitgebreide en (voornamelijk) positieve review. We zijn blij te lezen dat je tevreden bent over ons en dat ook de administratieve misser al opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?