Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

135 reviews

5 sterren
(44)
4 sterren
(27)
3 sterren
(17)
2 sterren
(11)
1 ster
(36)

53 problemen opgepakt

opgelost
(5)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(1)
onbekend
(41)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend maandbedrag voorgeschoteld gekregen
Oxxio klant 11 september 2018

1. Misleidend maandbedrag voorgeschoteld gekregen bij afsluiten contract (door derde partij blijkt achteraf)

Waar Oxxio zich ook achter verschuilt, (met verhaal over historisch verbruik)

2. Klantenservice telefonisch nauwelijks te bereiken +- 35 minuten wachttijd.

3. Na opnieuw Oxxio klant te zijn geworden veel problemen gehad met de oxxio App doordat oude accountgegevens nog in het systeem stonden.

Eerst moest oude account verwijderd worden en een nieuwe worden aangemaakt.

Dit is na een aantal dagen uiteindelijk ook nog maar half gelukt.

Kan na twee weken de meterstanden nog steeds niet doorgeven.

Al met al tegenvallende en stroeve overstap :-(

Dit jaar maar uitzitten bij Oxxio. Als het contract afloopt stap ik direct over om bij deze slecht bereikbare en oneerlijke partij nooit meer terug te keren.

Waardeloos !

Ps.

3 jaar geleden had ik een veel betere ervaring met Oxxio

Reactie van Oxxio - 19 september 2018

Beste,

wat vervelend dat je maandbedrag hoger is uitgekomen dan het aanbod die je eerst had gezien. De berekening die je maakt om een aanbod te ontvangen, wordt berekend met het door jou opgegeven verbruik. Na de aanmelding vragen wij het historisch verbruik van je woning op bij de netbeheerder. Met die verbruiken, berekenen wij een nieuw termijnbedrag dat past bij je woning. In sommige gevallen ontstaat er een afwijking, dit kan bijvoorbeeld komen doordat het voor jou een nieuwe woning is. Natuurlijk kan je termijnbedrag wel aangepast worden. Dit kun je doen naar eigen inzicht, na de eerste incasso. Als je maandbedrag nog steeds niet is veranderd, dan adviseer ik je om contact op te nemen met ons via onze social kanalen Twitter, Facebook of via onze chat op de site. Dan kunnen wij ook gelijk kijken wat er in je Oxxio App gebeurt met de meterstanden. Dan staan we klaar om je te helpen. Helaas was onze wachtrij inderdaad langer dan dat wij hadden verwacht. Onze excuses daarvoor. Met vriendelijke groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Sympathieke groene energieleverancier
R W. uit Amsterdam, 8 september 2018

Al een paar jaar bij Oxxio, elk jaar een refund bij verlenging via Energieleveranciers.nl daarom is het voor ons niet nodig om over te stappen. Sympathieke klantenservice nooit problemen gehad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet eerlijk tijdens de werving
Rex 7 september 2018

Ik ben bij Oxxio klant geworden omdat zij mij hebben verteld dat ik mijn verbruik elke dag kan inzien via de app, net als bij mijn oude provider Greenchoice, omdat ik hier veel gebruik van maak de overstap gewaagd. Nu blijkt dat er ineens een vertraging van maarliefst 1 week in de app zit en ze dit ook niet kunnen veranderen.Erg oneerlijk dat ik onder valse voorwaarden klant ben gemaakt, als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt.

Reactie van Oxxio - 17 september 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend dat er een vertraging in je Oxxio App zit. Dit hoort natuurlijk niet. Graag zoeken we voor je uit hoe dit is ontstaan. Zou je ons een berichtje kunnen sturen hierover via Facebook of Twitter.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet nakomen afspraken.
E S. uit Vlaardingen, 5 september 2018

Ik ben ontevreden over Oxxio omdat zij hun afspraken niet na zijn gekomen. Ze gaven aan welk maandbedrag ik moest betalen en dit kwam hoger uit. De klantenservice nam meteen contact op nadat ik een terugbelbericht plaatste maar die konden mij hiermee niet helpen. Ik heb meteen opgezegd.

Reactie van Oxxio - 7 september 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat je termijnbedrag hoger uitkwam dan was afgesproken. Graag zoeken we voor je uit hoe dit is ontstaan. Stuur je ons hierover een berichtje via Facebook of Twitter? We staan voor je klaar.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van E S. - 17 september 2018
probleem is niet opgelost

Nu aangeven dat ik via facebook of twitter contact op kan nemen heeft voor mij geen zin. Het had op het moment zelf telefonisch opgelost moeten worden, nu heb ik al een andere energieleverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima service
M De Graaf uit Katwijk, 31 augustus 2018

Duidelijke app, mooie tarieven (na 1 jaar wilde ik overstappen maar oxxio gaf de meeste korting als ik bleef), goed telefonisch bereikbaar. Zeer tevreden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bereikbaarheid
H. Snijders uit Helmond, 29 augustus 2018

Je kunt ze alleen maar bereiken via Facebook of Twitter of via een duur 0900 nummer.

Ik ben overgestapt naar Oxxio en ik wil de meterstanden doorgeven, dat moet met de app mijn Oxxio die heb ik wel maar dat is een account van 2 jaar geleden en daar is het klantennummer mijn oude klantennummer.

ik heb nu een ander klantennummer gekregen.

Ik kan geen nieuw account aanmaken omdat ik eerst het oude account moet verwijderen en dat moet via Facebook of Twitter dat ik niet heb en ook niet wil dus ik denk er over om de overstap ongedaan te maken.

Reactie van Oxxio - 31 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Het klopt inderdaad dat wij telefonisch beperkt bereikbaar zijn. Je kan ons echter ook via andere kanalen benaderen, zoals: de live-chat op www.oxxio.nl, de chat in de Oxxio app of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter. Voor de eerste twee opties is geen social media account nodig. Wij helpen je daarom graag verder via de chat zodat jouw account gekoppeld kan worden aan het juiste klantnummer. Stuur je ons een berichtje?

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Géén klantenservice
B Pieters uit Helmond, 28 augustus 2018

Helaas luisteren ze totaal niet naar je. Uiteindelijk moest ik zelf alles regelen en er achteraan . En als je dan klaagt, doen ze net of ze je niet snappen en geven uiteindelijk gwen gehoor!!! Bah. wat een arroga

Reactie van Oxxio - 31 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat vervelend om te lezen dat je niet correct door onze collega's bent geholpen en dat je het gevoel hebt gekregen dat wij niet naar je luisteren. Dat is uiteraard niet de bedoeling! Onze collega's helpen je graag verder via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter. Zou je ons daar een berichtje willen sturen zodat wij de situatie kunnen bespreken?

Groet, Oxxio Webcare

Reactie van B Pieters - 7 september 2018
probleem is niet opgelost

Ze doen net of ze gek zijn en houden je gewoon aan het lijntje. Echt GEEN service. IK wil bij deze dan een oproep plaatsen om OXXIO te boycotten. Ga er niet mee in zee want een doffe ellende. Zo ga je niet met klanten en mensen om.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio
Bakker HA uit Heemstede, 27 augustus 2018

Je wordt gepakt en er is niets wat je er aan kunt doen.....Let op: Jaarafrekening 554.- euro bij betalen, en direct een nieuw termijn bedrag van 194. - euro.Het oude maandbedrag was 115.- euro. Het bij te betalen bedrag 554.- euro keurig betaald contact opgenomen met Oxio en maandbedrag opnieuw naar oud tarief 115.- per maand.En nu komt het... Oxio rekent de eerste nieuwe termijn gewoon 194.- euro, ik heb dit niet door en betaal keurig 115. euro. Dus achterstand van 79.- euro en en aanmaning van 40.- euro.Je kan mailen chatten en ik weet niet wat er is niet door te komen. Ik reken het af en ga per direct op zoek naar iets anders. Wat een tillers

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2018

Beste,

Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent.

Om met je mee te kijken en dit te verduidelijken, ontvangen wij je gegevens graag via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Drama
Pika Power 27 augustus 2018

Wat een drama om ook maar iemand te spreken bij Oxxio.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2018

Beste,

Wij kiezen er inderdaad bewust voor om nog beperkt bereikbaar te zijn via telefonie en e-mail. Dit met het oog op de toekomst. Wel kun je ons bereiken via ons Facebook- of Twitterkanaal en via de chatoptie in onze app

Als je ons daar een berichtje stuurt, helpen we je graag verder!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Derde jaar
H.J. van Dalen uit Hoogeveen, 26 augustus 2018

Heb nu via Energieleveranciers Oxxio voor de derde keer verlengd.

We kijken volgend jaar wel óf we weer verlengen, kijken bewust naar de prijs.

Nog wel een kanttekening voor bestaande klanten van Oxxio.

De Cashback wordt wel ieder jaar lager en lager.

We kijken wel weer in Juni 2019

De goedkoopste wint, en gas/elektrisch is overal het zelfde

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
A. Goedhart uit Apeldoorn, 25 augustus 2018

Ze zijn tot nog toe alle afspraken nagekomen. Overstap goed geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Oxxio is top
W B. uit Bergen op Zoom, 24 augustus 2018

Overstap en vervolg ontzettend duidelijk en goed geregeld!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Kapitalisten
Gabriel 21 augustus 2018

Ik geef advies om bij Oxxio geen energie af te nemen. In Augustus hebben zij de prijzen verhoogd. Medewerkers niet klant vriendelijk. Kortom zit je bij Oxxio overweeg om andere energie leverancier te nemen als je geld wilt besparen. Doe de energie check. Wat een waardeloze en een ***bedrijf. Mensen pas op!!!!.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2018

Beste,

Wat jammer om te lezen dat je zo'n ervaring hebt gehad en onze medewerkers niet klantvriendelijk vindt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Mocht je nog vragen hebben dan ontvangen wij deze graag via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen klantenservice
Stefan uit Best, 20 augustus 2018

Ik had een vraag over mijn jaarafrekening en ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd een antwoord te krijgen, via de app van Oxxio, via de website en via de live chat. Helaas zonder resultaat en ondanks mijn verzoek heb ik niemand telefonisch kunnen spreken. De live chat belooft binnen 5 min antwoord. Ik heb totaal bijna twee uur nutteloos gewacht op een antwoord. Op de website is ook geen telefoonnummer te vinden. Waardeloos!

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dit zijn reviews waar wij niet blij van worden. Sorry voor dit ongemak.

Graag helpen we je alsnog met jouw vragen. Wil je ons hierover een bericht sturen via Facebook- of Twitter? Dan helpen we je graag meteen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verhuizen, herinneringen of snel een reactie? Prima, maar we doen er niks mee..
avatar
Matthijs Lubbers uit Warnsveld, 20 augustus 2018

Verhuizing ruim van te voren doorgegeven via de website en ook een bevestigingsmail van gekregen. Echter bleek later dat er hier helemaal niks mee is gedaan en moest ik er na de verhuizing achteraan om het alsnog te regelen. (Heb al gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar blijkbaar vind Oxxio het niet zo'n groot issue.)

"Direct antwoord via de app" moet je bij Oxxio lezen als "Het duurt 22 uur voordat we alleen een wedervraag stellen om je klantnummer te vragen, waarna je weer uren mag wachten op een reactie."

En klantnummer? Ik chat toch met jullie via de app, waar ik ingelogd moet zijn. Dan hebben jullie vast al wel ergens mijn klantnummer lijkt me.

Al weken lang vul ik de meterstanden via de goed uitziende app in, waarna mij gevraagd wordt of ik een wekelijkse herinnering in wilt stellen. Nou dat lijkt me super handig dus die vinken we steeds maar aan. Jammer dat ik nog nooit een herinnering heb ontvangen. Het Oxxio ontwikkelteam is op de hoogte van de bug, maar het is blijkbaar belangrijker om nieuwe klanten confetti en toeters te laten zien in de app.

Nee, tot nu toe geen positieve ervaring.

Reactie van Oxxio - 23 augustus 2018

Beste,

Wat vervelend om te lezen dat jouw ervaring met ons op dit moment niet positief is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Het klopt inderdaad dat wij de afgelopen week iets langer op ons hebben laten wachten via de chat. Het was helaas drukker dan verwacht, onze klanten hebben daarom langer moeten wachten om een volledig antwoord te krijgen. Onze excuses hier voor.

Wij zijn er inderdaad van op de hoogte dat verhuizing niet altijd volledig verwerkt worden in ons systeem. Daarom werken wij er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, helaas duurt dit iets langer dan verwacht.

Daarnaast werken onze developers altijd eerst aan de grotere problemen binnen de app, het geheugensteuntje staat iets lager op de lijst maar uiteraard worden alle punten wel even serieus genomen.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een moeizame contactprocedure
avatar
WEB Kortenoeven uit Haarlem, 18 augustus 2018

Oxxio wil alleen contact via de chat. Bellen mag niet maar ze vragen wel je telefoonnummer.

Het werkt sloom. Nu een aantal weken klant en de gegevens kloppen niet meer. Na contract meteen weer weg.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2018

Beste,

Wat ontzettend balen om te lezen dat je dit zo ervaart en dat al aan de start van onze overeenkomst. Graag helpen we met al je vragen, heb je ons al een bericht gestuurd via Facebook- Twitter of via de chatfunctie in onze App? We gaan graag voor de herkansing.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
P van dijk uit Ridderkerk, 13 augustus 2018

Goede communicatie

Reactie van Oxxio - 14 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons. Fijn om te lezen dat je tevreden bent met onze communicatie. Mocht je in de toekomst vragen helpen, schroom niet om ons een berichtje te sturen via de chat op onze website of via één van onze Social Media-kanalen. We helpen je graag.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Teruglevering
Henk uit Emmen, 11 augustus 2018

Als je zonnepanelen hebt en geen slimme meter kun je bij Oxxio niet je huidige standen doorgeven van je geleverde stroom. op de app. Als je dan vraagt hoe ze dit op de eindafrekening met je gaan verrekenen krijg je (afhankelijk van welke medewerker je appt) een verschillend verhaal.

Irritant en niet professioneel.

Ook valt me op dat tussen de meterstanden die ik opgeef en het daadwerkelijke gebruik een verschil zit. Ben benieuwd naar de afrekening van volgend jaar.

Tot op heden nog niet het juiste gevoel qua betrouwbaarheid.

Henk

Reactie van Oxxio - 15 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Wat jammer om te lezen dat je het op deze manier ervaart. Wanneer je een traditionele meter hebt dan kan je inderdaad de teruglevering niet bijhouden in de app. Uiteraard wordt deze wel afgerekend op de jaarnota wanneer je de standen correct hebt doorgegeven. Als je hier nog vragen over hebt dan wil ik je vragen om contact op te nemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter. Onze collega's helpen je daar graag verder!

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Renew Oxxio contract
M Goyal uit 's-Gravenhage, 7 augustus 2018

The revised prices were very attractive and Oxxio was prompt to renew the contract.

The only problem - the revised pricing is not reflected in my monthly bank statement and instead i am still being charged the same amount from my previous contract.

this needs to be corrected as i am paying extra.

Reactie van Oxxio - 8 augustus 2018

Dear Sir / Madam,

Thank you for posting your feedback and good to see that you stayed with us. Normally with a contract renewel your installment per month won't change automatically. If you'd like to pay the lower installment from the renewal, that's possible. We can help you to change it.

Will you send us a message on Facebook? Then we can fix it immediately for you.

Kind regards, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dramatische klantenservice
Mounir 2 augustus 2018

Bij Oxxio staan de App en digitale klantenservice centraal, waar ik normaal gesproken ook voorstander van ben. Als je dit doet moet je echter wel zorgen voor voldoende medewerkers of een wachtrij voor de chat o.i.d. Ik zit nu steeds 5-10 minuten te wachten op een antwoord nadat ik een bericht heb gestuurd. Op dit tempo zit ik anderhalf uur in een chatgesprek voor een hele eenvoudige vraag..... Doe mij dan toch maar een 'normale' klantenservice waarbij je misschien 10 minuten moet wachten maar daarna wel normaal geholpen wordt, niet te doen dit.

Reactie van Oxxio - 8 augustus 2018

Beste Mounir,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Bij Oxxio streven we inderdaad naar een ultieme online servicebeleving. Door onverwachte drukte is het helaas op alle kanalen drukker dan verwacht.

Op dit moment is de drukte weer onder controle en kunnen we jouw vragen dus weer binnen de beoogde tijden beantwoorden. Stuur je ons je volgende vraag via de chat? We gaan graag voor de herkansing.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Het is prima afgehandeld,maar ik heb een te gehaaste beslissing genomen door na 1 maand te vlug terug te gaan naar Nuon.
W.C.M. Hol uit Wijchen, 31 juli 2018

Over hetgeen ik hierboven heb vermeld betreft niet hetgeen waar U iets over weten.

Reactie van Oxxio - 1 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat goed om te lezen dat alles netjes is afgehandeld. Het is uiteraard wel zonde dat je een maand te vroeg bent weggegaan. Als je hier nog vragen over hebt dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een ellende / Jaarnota klopt niet door te vroege mail van OXXIO
van Hoteren uit NL, 30 juli 2018

Via VEH zijn wij bij OXXIO terecht gekomen. Ook voor het nieuwe contractjaar dat per half augustus 2018 zou ingaan en waarbij staat: 'Uw maandbedrag wordt niet verhoogd.'

Nou wel dus, bijna 1,5x zoveel omdat er iets fout ging bij het opmaken van de jaarnota.

Er werden meterstanden gevraagd, drie weken voor einde contract. Wij dachten dat ze deze zouden opslaan voor einde contract, dus vullen wij de geschatte standen in.

BAM! Binnen 3 seconden kregen wij de jaarrekening die lang geen jaar in beslag na.

Daar OXXIO géén telefoonnummer vrijgeeft en géén e-mailadres gebruikt moet je om contact te krijgen chatten. Leuk voor jonge mensen maar voor ouderen als wij is dit hartstikke lastig.

Bovendien werkt de knop op de site niet dus ga je van vraag naar vraag en dan kom je weer bij een venster en dan maar chatten.

Maar goed...binnen 5 minuten antwoord staat er...vooruit dan maar.

Het duurde en duurde en duurde en pas na ruim een half uur (!) kreeg ik iemand aan het typen.

Ja, hoor die jaarnota was goed. Wij nog eens alles uitgelegd. Deed dat neuzeltje alsof hij ons niet geloofde en moesten wij foto's van onze meters opsturen.

Dus fototoestel gezocht, foto's gemaakt, op de computer gezet en via de chat verstuurd.

Probleem...je zag opeens geen tekst meer alleen een grote foto van de meter.

En geen schuifbalkje.

Ten einde raad alles maar afgebroken en opnieuw begonnen.

Lang verhaal kort...eindelijk kregen wij een emailadres om de foto's op te sturen.

En over 6 weken (!!!) krijgen wij een nieuwe jaarnota ALS OXXIO het er mee eens is dat de meterstanden goed zijn.

Walgelijk!

Reactie van Oxxio - 1 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wanneer wij vragen om de meterstanden dan zijn deze altijd voor de afrekening van jouw verbruik bij ons. Alleen de standen die je in de app zet zijn voor eigen inzicht / administratie. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je via de chat een half uur moet wachten, onze excuses hier voor. Wij willen je niet het gevoel geven dat wij je niet geloven, maar om standen als deze te corrigeren hebben wij bewijs (de foto's) nodig. Deze vragen wij niet zomaar. De doorlooptijd van een correctie is 15 werkdagen, geen 6 weken. Dat is natuurlijk een meevaller.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt over dit proces dan wil ik je vragen om contact op te nemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Kortzichtig
L uit Rosmalen, 30 juli 2018

Voor mijn schoonmoeder van 88 jaar heb ik op 1 september 2017 een contract geregeld bij Oxxio met een welkomstpremie van 180 euro. Aan het eind van het contract op 1 september 2018 zou ze dus 180 euro ontvangen. Helaas is zij genoodzaakt overgeplaatst naar een verpleeg tehuis en zal helaas niet meer thuis kunnen wonen. Per 1 augustus 2018 moeten wij haar woning leeg halen en de huur opzeggen. Dus hebben wij ook per 1 augustus het contract bij Oxxio op moeten opzeggen. Na contact te hebben gehad met Oxxio blijkt dat zij nu contract breuk pleegt doordat zij een maand eerder opgezegd dan de bedoeling was. Daardoor loopt zij nu de welkomstpremie mis. Oxxio was niet te vermurwen en heeft totaal geen begrip voor de situatie. De welkomstpremie is een stok achter de deur om te voorkomen dat klanten zomaar vrijwillig naar een andere leverancier overstappen. Daar is in dit geval geen sprake van. Mijn schoonmoeder gaat niet voor haar plezier naar een verpleeghuis. Dat de welkomst premie op 1 maand na niet uitgekeerd wordt vindt ik ronduit erg klant onvriendelijk. Het zou Oxxio sieren als zij begrip toonden voor de situatie en een gedeelte van de welkomstpremie alsnog zou uitkeren. Door deze halsstarrige opstelling van Oxxio kies ik niet voor deze leverancier.

Reactie van Oxxio - 1 augustus 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Het is begrijpelijk dat het in een situatie als deze erg klantonvriendelijk lijkt om de cashback niet uit te betalen. Wanneer er als reden wordt opgegeven dat de klant wordt opgenomen in een verzorgingstehuis dan komen wij de klant al tegemoet door het vergoeden van eventuele opzegboetes. Voor de cashback trekken wij 1 lijn. Deze worden nooit uitbetaalt wanneer het contract niet vol wordt gemaakt, om welke reden dan ook. Helaas kunnen wij daarom ook niet een gedeelte van de cashback uitbetalen. Onze excuses hier voor.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan wil ik je vragen om contact op te nemen via de chat of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Groet, Oxxio Webcare

Reactie van L - 8 augustus 2018
probleem is niet opgelost

Oxxio blijft bij haar standpunt dat contracten die voor het einde van de looptijd worden opengebroken niet in aanmerking komen voor een welkomstpremie. Onder welke omstandigheden het contract wordt opengebroken. Erg halsstarrig naar mijn mening.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
I. THOLEN uit Geervliet, 21 juli 2018

Alles is prima geregeld, van aanmelding tot afrekening. Indien in de toekomst weer een goede aanbieding komt zal ik zeker weer kunnen kiezen voor Oxxio.

Reactie van Oxxio - 24 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat fijn om te lezen dat jouw ervaring met Oxxio zo positief is geweest. Wij zien je in de toekomst graag terug bij Oxxio.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Oxxio goede service
Anoniem uit Groningen, 19 juli 2018

Goede service van Oxxio; rondom overstappen geen problemen. Daarnaast handige communicatie via website waar je je gegevens kunt terugvinden en meterstanden kunt bij houden. Ook is Oxxio via bijvoorbeeld de chat goed te bereiken voor vragen.

Reactie van Oxxio - 24 juli 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met Oxxio. Wat goed om te lezen dat jouw overstap soepel is verlopen. Wij werken er hard aan om zo goed mogelijk bereikbaar te zijn via de chat en onze social media kanalen: Facebook- en Twitter. Het is fijn om te lezen dat onze klanten dit ook merken en als positief ervaren.

Groet, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?