Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

96 reviews

5 sterren
(18)
4 sterren
(12)
3 sterren
(6)
2 sterren
(5)
1 ster
(55)

42 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(0)
onbekend
(28)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Pijn in mijn buik van Oxxio
Roger Bos 12 september 2019

Ik ben al jaren klant bij Oxxio. 3 Jaar geleden ben ik eenmalig overgestapt naar een andere leverancier, maar daarna toch weer terug naar Oxxio. Mijn contract verliep op 26 juni 2019, maar door tijdgebrek ben ik er niet aan toegekomen mijn contract over te sluiten of te verlengen. Daardoor had ik dus een modelcontract. Op de website van Oxxio zag ik een interessante aanbieding, dus ik belde met de klantenservice met de vraag of ik hier ook voor in aanmerking kwam. "Natuurlijk was dat mogelijk", maar dan moest mijn huidige contract worden beëindigd en dan zou het nieuwe contract aansluitend in werking gaan. Een en ander zou een dag of 6 duren, maar geen probleem. Mijn contract zou worden opgezegd, en ik zou de volgende dag rond een uur of 12 teruggebeld worden om het nieuwe contract af te sluiten, Nu werd echter mijn huidige contract al de dag na het eerste contact beëindigd en ik werd ook niet teruggebeld. Dus zelf maar weer contact gezocht. In eerste instantie werd mij verteld dat een nieuw contract pas na 4 weken kon ingaan en dat ik dus verkeerd was voorgelicht en zat zonder energiecontract. Helaas, daar konden ze niets aan veranderen. Pijn in mijn buik! Na ongeveer 5 minuten werd ik teruggebeld door de medewerker die ik de dag ervoor aan de lijn gehad had. "Geen probleem, alles zou goed komen". Het nieuwe contract zou gewoon ingaan en ik zou niet zonder gas en licht komen te zitten. Oh jee, de kredietwaardigheid controle geeft een negatieve kredietwaardigheid aan!? Ik zou een waarborgsom moeten betalen of bij Focum een herwaardering moeten aanvragen. Ik heb geen achterstanden of schulden en ben al jaren klant bij Oxxio, maar ineens ben ik niet kredietwaardig en zit ik zonder energiecontract. Ik voel mij diep gekrenkt en heb hier behoorlijk pijn in mijn buik van!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
I pad actie per 2013
Belinda uit Amsterdam, 9 september 2019

Ik ben overgestapt van de Nuon naar de Oxxio en op zich was alles prima in orde en had ik voor onbepaalde tijd een abonnement. Na 2 of 3 jaar ben ik gebeld of ik wilde overstappen naar variabel en ik heb toen,NEE gezegd en wat blijkt, Ik ontvang nu bericht dat met ingang van 1 okt 19 de nieuwe los-vast tarieven ingaan, waarin ik nooit mijn akkoord voor heb gegeven.

ik ga overstappen weer naar de Nuon, ben er klaar mee.

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi Belinda, bedankt voor je review. Het vreemde is dat wij nooit bellen met de vraag of je wil overstappen naar een variabel contract. Wij bellen alleen als jouw vaste contract afloopt en of je wederom je contract wil vastzetten. In onze voorwaarden vind je ook terug dat je na afloopt van je contract standaard overgaat naar LosVast-tarieven, mits je tijdig verlengt. Maar ik snap goed dat je dit niet zo fijn vindt, als het allemaal onduidelijk is. Ik vind het dan ook erg jammer dat je vertrekt. Wil je toch verlengen of even contact met ons hebben? We staan voor je klaar. Fijne dag! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
App werkt niet
Mariët Trouwborst 5 september 2019

De app werkt niet. Na meerdere malen contact app verwijderd. Moet nu 3 weer weken wachten. Het zal mij benieuwen of het dan wel werkt.

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi Mariët, wat een gedoe zijn. Mijn excuses en onwijs bedankt voor je geduld. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet echt ....
A A. uit Hilversum, 31 augustus 2019

Klantenservice niet / zeer slecht bereikbaar .

Alles moet via een app die de halve Tijd ook niet goed werkt.

In de app staan opties die nooit doorkomen aan hun kant .

Al met al *meeh🤷‍♀️*

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi, wat jammer om te horen dat het *meeh🤷‍♀️* is! Ondanks dat het wat drukker is zijn we wel prima te bereiken. Namelijk via de chatfunctie in de app, de chatfunctie op de website en via Facebook of Twitter. We staan daar voor je klaar! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Scherpe tarieven
L W. uit Schiedam, 23 augustus 2019

Twee jaar lang energie van Oxxio afgenomen. De app werkte niet altijd even goed, de eerste keer duurde het meer dan een maand voordat het advies was om de app opnieuw te installeren.... probleem opgelost. De tweede keer liep het verbruik steeds een paar weken achter. Maar meestal werkte de app goed. Scherpe tarieven. Ben uiteindelijk overgestapt naar een meer duurzame leverancier.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2019

Hoi, Mitchel van Oxxio hier! Bedankt voor je review. Onze ontwikkelaars zijn dagelijks bezig om de app steeds gebruiksvriendelijker te maken. Jouw feedback nemen we dan ook zeker mee. Je bent in de toekomst natuurlijk altijd welkom bij ons. Nadat je huidige contract afloopt kunnen we voor je kijken of we weer een mooie aanbieding voor je klaar hebben staan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nooit geen Oxxio meer..!!
Ton Schobben, Bellingwolde uit Bellingwolde, 22 augustus 2019

Omslachtig bereikbaar. Bij bel afspraak meteen mijn klacht vermeld maar de persoon die belde weet dan nergens van. Oude leverancier is door Oxxio te snel opgezegd waardoor ik een boete moest betalen. 14 dagen later zou er niets aan de hand zijn geweest.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2019

Hoi Ton, Mitchel van Oxxio hier! Wat onhandig dat je net te vroeg bent overgenomen door ons. Het is normaal zo dat wanneer je binnen 3 maanden voordat je huidige contract afloopt een aanmelding doet we aansluitend kunnen leveren. Doe je dit eerder dan die 3 maanden dan gaan we ook al eerder leveren. We kijken graag nog even voor je na hoe dit bij jou precies zo gekomen is. Stuur ons gerust nog even een bericht met je klantgegevens. Oxxio is volledig gericht op de online service. We zijn dan ook voornamelijk bereikbaar via Facebook, Twitter, de live chat op onze website, de chat in de Oxxio app en het contactformulier op www.oxxio.nl.

Reactie van Ton Schobben, Bellingwolde - 4 september 2019
probleem is niet opgelost

Oxxio zelf kijkt niet of u over kan stappen. Zelf goed in de gaten houden. Belangrijkste is een klant in de wacht slepen. Uw contractbreukboete interesseert ze helemaal niks.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Goed, wanneer u voor het eerst klant wordt bij Oxxio
Peter van Veldhuisen uit Ede, 19 augustus 2019

Begin dit jaar, door eerdere ervaring weer overgestapt naar Oxxio. Echter blijkt wanneer je reeds eerder klant bent geweest bij Oxxio het nagenoeg onmogelijk is om gebruik te maken van de app. De oude inlog zit namelijk nog aan je oude klantnummer gekoppeld waarmee de app aangeeft dat je geen leveringsovereenkomst hebt. Na meerdere pogingen in drie dagen (omdat ik een wijziging rekeningnummer wou doorgeven) leek het dan uiteindelijk gelukt.Via Messenger uiteindelijk het rekeningnummer laten wijzigen aangezien de app niet goed functioneerde, en laten bevestigen dat ook het laatste maandbedrag van mijn nieuwe rekeningnummer afgeschreven zou worden. Desondanks deze bevestiging werd er niks afgeschreven en zadelen ze je alsnog op met 40 euro incassokosten. De klantenservice kon er schijnbaar wel om lachen, ik als klant echter niet. Ze hebben nu de incassokosten dan tegengeboekt.Als je voor het eerst overstapt is het een prima leverancier. Wanneer je overstapt terwijl je al klant bij Oxxio bent geweest, dan kan je jezelf bedenken dat het lastig kan zijn om een inlog te krijgen of iets te wijzigen bij Oxxio. Overigens moet ik wel vermelden dat de App verder prettig werkt en je inzicht kan geven in je verbruik wanneer je een slimme meter(s) hebt.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi Peter, bedankt voor het delen van jouw review. Het is inderdaad nogal lastig om een nieuw account aan te maken wanneer je al eerder klant bent geweest bij Oxxio. Je kan daarom het beste contact opnemen via www.oxxio.nl/contact zodat wij jouw oude account direct kunnen veranderen. Na 24 uur kan je een nieuw account aanmaken en kan je weer gebruik maken van de app.

Goed om te lezen dat de app wel prettig werkt met de slimme meter(s) om jouw verbruik bij te houden. Daar worden we blij van.

Groet,

Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onbegrijpelijke jaarafrekening 2018
Liedje 17 augustus 2019

Ondanks dat ik verstandig een hoog maandbedrag had betaald èn een welkomstpremie zou ontvangen op de jaarrekening, moest ik toch bij betalen? Het was de medewerker onmogelijk mij dit uit te leggen. Door dit onveilige en teleurstellende gevoel heb ik mijn contract niet verlengd.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hey, bedankt voor het delen van jouw review. Ik begrijp dat je ervan schrikt wanneer je moet bijbetalen terwijl je ervan overtuigd was dat het maandbedrag hoog genoeg was. Wij raden daarom altijd aan om het verbruik bij te houden in de Oxxio App. Hier zie je precies of je goed zit met jouw termijnbedrag. Je mag natuurlijk altijd contact met ons opnemen zodat wij de nota nogmaals voor je kunnen uitpluizen. We hopen je in de toekomst weer te mogen verwelkomen.

Groet,

Joey,

Oxxio Webcare

Reactie van Liedje - 30 augustus 2019
probleem is opgelost

Op de uitnodiging om wederom een uitleg over mijn jaarrekening aan te gaan met Oxxio ben ik niet ingegaan.Dit zou mij niets opleveren en alleen maar tijd kosten. Ik had slechts de behoefte mijn ervaring te delen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 keer verkeerde eindnota ontvangen. Voor 1000 euro mij geprobeerd af te zetten.
Anne 17 augustus 2019

Mijn contract liep tot 26 juli en ik wilde mijn contract opzeggen omdat ik zou verhuizen op 1 juli. Aangegeven dat ik het geen probleem vond om mijn contract tot 26 juli te laten zijn om zo de boete te ontlopen. Deze toch gekregen. Nou, prima. Daar kan ik op zich nog wel mee leven.

Toen begon het drama, ik had een e-mail gekregen met: "Je hebt een slimme meter, dus je hoeft je meterstanden niet door te geven." Een paar weken later ontving ik mijn eindnota: Ik moest €450,- bij betalen. Naar mijn inschatting zou ik juist ongeveer dit bedrag van hen terug moeten krijgen, na bestudering van de eindnota kwam ik erachter dat ze een schatting hadden gemaakt van mijn meterstanden. Na contact met Oxxio bleek dat mijn slimme meter de meterstanden niet had doorgegeven, niet netjes dat ik geen bericht hierover had gekregen. Ik heb de nieuwe meterstanden doorgegeven, dit zou binnen 14 dagen verwerkt worden. Na 3 weken toch weer contact gezocht en hadden ze mijn verzoek tot wijzigen van de eindnota niet eens doorgezet. Ik kreeg een 'excuses voor het ongemak'. De volgende dag kreeg ik de correctienota waarop stond dat ik €320,- terug zou krijgen van hen. Dit vond ik alsnog laag, dus na bestudering van de nota zag ik dat ze wel mijn gasstanden hadden aangepast, maar niet van de elektriciteit. Weer contact gezocht, weer een 'excuus voor het ongemak' en weer een e-mail gestuurd met daarin de juiste meterstanden. Nu vanochtend eindelijk de juiste nota gekregen. Ik krijg €548 terug van hen in totaal. Dit gedoe heeft mij heel veel tijd en stress gekost en een heel nare nasmaak in mijn mond, want als ik niet oplettend was geweest hadden ze mij voor €1000,- opgelicht. Een excuses voor het ongemak is naar mijn mening niet op zijn plaats. Foutjes mogen gemaakt worden, maar zulke fouten verdienen toch meer dan 'excuses voor het ongemak'.

Mijn tip voor toekomstige klanten: ga niet bij Oxxio en wanneer je dit toch doet, wees zeer alert!

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor het delen van jouw review. Daar is inderdaad een flinke tijd overheen gegaan! Ook wij vinden het vervelend dat het op deze manier is gelopen en dat de meterstanden zijn geschat. Gelukkig is de nota nu op de juiste manier gecorrigeerd, goed dat je zo oplettend bent geweest.

Groet,

Joey,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima zolang je geen problemen/vragen hebt
Max 14 augustus 2019

Een jaar geleden was ik verhuisd en besloten om voor Oxxio te kiezen vanwege de lage prijzen. Via internet een contract afgesloten. In de mail kreeg ik bericht dat ze mij niet binnen 3 weken konden aansluiten. Dit zou betekenen dat ik minstens 1 week zonder stroom en gas zou zitten. Dus ik probeerde contact te krijgen met Oxxio. Ik meld mij netjes aan via de app, maar deze gaf helaas de melding dat ik het verkeerde mailadres gebruikte en ik het juiste mailadres moest invoeren. Erg vervelend aangezien Oxxio ALLES via de app regelt. Dus ik kon de app niet in. Geprobeerd via de website contact te zoeken maar elke weg verwees naar de app, welke het dus niet voor mij deed. Via google een telefoonummer van Oxxio proberen te vinden maar toentertijd was deze niet onvindbaar. Uiteindelijk een mailadres (of chat, te lang geleden) gevonden om met de klantenservice contact te krijgen. Gevraagd of het mogelijk was om op datum X toch de aansluiting op te voeren. Antwoord was gewoonweg nee. Verder geen moeite gedaan om toch e.e.a. te regelen.

Ik was meteen klaar mee de klantenservice en de app. Ik had toentertijd al besloten zodra mijn contract vrij is stap ik meteen over en dat heb ik dus gedaan.

Oxxio is prima zolang je geen problemen hebt. Wanneer je wel problemen hebt hoop ik dat je je via de app kunt redden. Want klantenservice (buiten de app om) dat kennen ze niet.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor het delen van jouw review. Balen dat het op deze manier is gelopen, ik snap dat je daar niet héél blij van wordt. Wij hadden destijds inderdaad meer moeite moeten en kunnen doen om de onzekerheid bij je weg te nemen.

Naast de Oxxio App kan je ons altijd bereiken via: www.oxxio.nl/contact. Hier vind je onder andere onze live-chat en social mediakanalen: Facebook- of Twitter. Via deze weg is het mogelijk om contact met ons op te nemen.

Groet,

Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en overzichtelijk
A.E.C. van der A. uit Eindhoven, 14 augustus 2019

Ik ben zeer tevreden geweest over oxxio. Via de app was mijn verbruik overzichtelijk en kon ik veel zelf bepalen. Mijn overstap is puur vanwege een lager maandbedrag.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor jouw positieve review. Superfijn om te lezen! Zien we jou in de toekomst weer terug bij Oxxio? Je bent in ieder geval welkom. Groet, Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel duidelijk maand, week en zelfs uuroverzicht qua verbruik.
E. L N. uit Hengelo, 6 augustus 2019

Erg tevreden over Oxxio. Duidelijke app en heel inzichtelijk in te zien hoeveel ik wanneer verbruikt heb.

Reactie van Oxxio - 7 augustus 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor de positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Waardeloze communicatie en service.
Karin uit Amsterdam, 31 juli 2019

Het lukt Oxxio niet mijn termijn bedrag automatisch te incasseren. Na diverse keren appen is dit niet opgelost en maakt men het mijn probleem. Telefonisch contact zoeken is ook frustrerend, duurt lang en de manier van met klanten omgaan is mij te popi Jopie.

Reactie van Oxxio - 2 augustus 2019

Hi Karin,

Wat vervelend zeg! Excuses hiervoor. Wil je alsjeblieft een Facebook- of chatberichtje sturen? Dan helpen we je van dit probleem af.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Meest waardeloze provider ooit
Gerben uit Amsterdam, 30 juli 2019

Het zou geen probleem zijn om over te stappen en dus een abonnement afgesloten. Was toen wel even balen toen ik hoorde dat ik het zelf moest gaan aansluiten voor die prijs en dan ook nog 2 weken moest wachten. Vervolgens na 2 weken opgebeld en blijkt bestelling geannuleerd door vorige bewoners. Nieuwe bestelling blijkt twee weken later niet geleverd te kunnen worden. Ondertussen een maand verder en nog steeds geen internet, veel tijd aan klantenservice kwijt, niet 1x een verontschuldiging gehoord, totale afrader Oxxio dus!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze app
Louis 27 juli 2019

De app werkt slecht. Laatst heb ik met geluk een vraag kunnen stellen aan de klantenservice. Binnen 2 dagen krijg je dan antwoord. Bij het openen van de app zie ik dat er is gereageerd. Echter bij het willen openen van het bericht door het aan te klikken valt de app terug in menu. Klik ik daar ‘ inbox’ aan, reageert de app niet op. Even later is zelfs ‘ inbox’ uit het menu verdwenen?

Vraag ik aan ‘O’ waar mijn inbox is, geeft ‘O’ aan dat ik niet spraakzaam ben. Totaal niet mee te werken en het antwoord van oxxio op mijn vraag is verdwenen.

Waardeloze app en hierdoor al het overstappen waard.

Reactie van Oxxio - 31 juli 2019

Hi Louis,

Wat onwijs vervelend. Excuses voor dit ongemak! Helpt het als je de app helemaal opnieuw installeert? Ik hoor het graag.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechtse klanten service ooit
jan 24 juli 2019

Al meerdere jaren klant by oxxio echter door contact met klantenservice dermate teleurgesteld dat ik over stap , niet om de goedkoopste te kiezen maar door een onvriendelijke , onkundige helpdesk die normaal communiceren niet in haar vaandel heeft staan

Reactie van Oxxio - 25 juli 2019

Hi Jan,

Dat is absoluut niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor. Ik wil je vragen om even contact met ons op te nemen via de chatfunctie in de Oxxio App, Facebook of Twitter. Want ik maak je graag weer tevreden, ondanks dat je vertrekt.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Reactie van jan - 1 augustus 2019
probleem is niet opgelost

Oxxio blijft weigeren op mijn probleem in te gaan,geeft ook geen enkele mogelijkheid om terechte klacht te escaleren. Hier op besloten over te stappen naar andere leverancier zodra contract dit toelaat.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Oxxio OPLICHTERS EN BEDRIEGERS!! Ga hier nooit naar toe
Chris uit Utrecht, 24 juli 2019

Ze verlengen je contract stilzwijgend en geven telefonisch telkens aan dat je een vast contract hebt. Wanneer je vraagt of je een opzegboete krijgt, krijg je te horen dat dat niet het geval is omdat je variabele tarieven betaalt....

Je betaalt dus bijna een jaar variabele tarieven, terwijl ze zeggen dat je het afgesproken vaste tarief betaalt.

Reactie van Oxxio - 25 juli 2019

Hi Chris,

Als jouw contractperiode is afgelopen en je niet verlengt, ga je over in een variabel contract. Hiermee ben je akkoord gegaan tijdens jouw aanmelding en vind je terug in onze voorwaarden. Dit variabele contract geldt voor een jaar, maar is kosteloos opzegbaar. Betaal je liever minder? Neem dan even contact op. Dan doen we je een scherp verlengaanbod.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
L.B van Z. uit Tiel, 21 juli 2019

Goeie service, duidelijk, goeie app!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nergens problemen mee gehad
CB Bourgonje uit Enschede, 18 juli 2019

Ben een jaarlijkse overstapper en heb al eerder bij Oxxio gezeten. Toen geen problemen en nu ook niet. Tot over een paar jaar maar weer. Als er een cashback is tenminste :)

Reactie van Oxxio - 19 juli 2019

Hi, daar gaan we zeker ons best voor doen. Bedankt voor je review! Groet, Wilco

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht contact
H. Don uit Swifterabnt, 11 juli 2019

Wat een slecht bedrijf, chatten gaat nauwelijks. Wachttijd op antwoord meer dan 12 minuten.Bellen na 16.00 niet mogelijk.Bel afspraak maken is pas mogelijk na minimaal 8 dagen.Mensen ga nooit met dit bedrijf een contract aan.Jij en jou, hi is de taal.U kennen ze niet, net als service en klantvriendelijk zijn

Reactie van Oxxio - 12 juli 2019

Hi,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Wij begrijpen dat niet iedereen het prettig vindt om met je of jij aangesproken te worden. Dit mag je daarom altijd aangeven! Geen enkel probleem. Dit is echter wel onze manier van communiceren en wij zullen een gesprek daarom altijd op die manier openen.

Wanneer je via de website een chat start krijg je altijd binnen 5 minuten een reactie, en vaak nog sneller. Via de app kan het inderdaad wat langer duren, wij zien dat ook niet als een échte live-chat. Wel doen wij ons best om de reactietijd zo laag mogelijk te houden.

Het is een bewuste keuze geweest om na 16:00 niet meer telefonisch bereikbaar te zijn voor servicevragen. Je kan dan terecht in de chat op de website, de Oxxio App of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Vragen? Stel ze gerust! Wij staan voor je klaar.

Groet, Joey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vlot verlopen
MLPM van Caulil uit Dongen, 29 juni 2019

Geen problemen ondervonden

Reactie van Oxxio - 3 juli 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor je positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Handige app, klantenservice lastig te bereiken
W uit Maarssen, 27 juni 2019

Oxxio maakt gebruik van een echt handige app als je je gebruik bij wilt houden. Klantenservice was echt minder en slecht te bereiken. Bij mij was er met de rekeningen wat mis gegaan omdat oxxio na mijn verhuizing de gebruiksgegevens van de oude bewoners zonder overleg had overgenomen waardoor ik ineens halverwege mijn contract een flinke verhoging op mijn rekening kreeg. Geprobeerd te bellen, kon alleen via een terugbel afspraak met een wachttijd van een week. Wel met medewerkers gesproken via de chat, maar die leken druk (lang wachten op antwoord) en niet echt geinteresseerd om even mee te kijken naar het probleem.

Reactie van Oxxio - 1 juli 2019

Goedemorgen! Bedankt voor je review. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de indruk krijgt dat mijn collega's niet de moeite doen om even met je mee te kijken. Mijn oprechte excuses daarvoor, zeker iets om intern mee te nemen. Het is inderdaad zo dat wanneer er een nieuwe levering start we als energieleverancier altijd het drie-jarig historisch verbruik doorkrijgen van je netbeheerder. Hier wordt vervolgens het eerste termijnbedrag op gebaseerd wat past bij de woning. Na de eerste maand ben je vrij om dit bedrag naar eigen inzicht aan te passen. Omdat Oxxio volledig gericht is op de digitale service kun je dit zelf doen via de Oxxio app of de Mijn Oxxio omgeving op onze website. Je kunt hierover ook altijd contact over opnemen via Facebook en Twitter waar we binnen twee uur reageren, de live chat op onze website waar meestal binnen 5 minuten reageren of via 'Inbox & Chat' in de Oxxio app waar we binnen 24 uur reageren, maar vaak al sneller. We staan voor je klaar! Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters!
Ruben 30 mei 2019

Ik werd gister gebeld door Oxxio met een mooi aanbod. Ik ging hiermee akkoord omdat mij 2 keer verteld werd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over de overstap en opzegboete van mijn huidige leverancier, omdat Oxxio zou wachten tot mijn huidige contract afliep (over 4 maanden) en dan pas zou beginnen met leveren. Nu de volgende ochtend krijg ik ineens een email waarin staat dat mijn contract volgende maand al bij ze begint, en ik dus risico loop op een opzegboete van mijn huidige leverancier.. Ik heb 2 keer gevraagd voordat ik akkoord ging of hij wist dat mijn huidige contract nog langer dan 3 maanden loopt, en 2 keer werd door de medewerker van Oxxio bevestigd dat zij zouden wachten tot september tot mijn contract afliep. Hij heeft dus gewoon gelogen..

Ik heb dit hele gesprek gelukkig opgenomen, dus als er ook maar iets fout gaat bij de opzegging van dit waardeloze contract bij Oxxio, en ik daardoor mijn welkomstbonus misloop bij mijn huidige leverancier, ga ik ze ook direct aanklagen. En uiteraard is hun klantenservice vandaag dicht, dus kan ik wachten tot morgen om ze te bereiken en direct mijn contract met ze te verbreken. Daarna mag ik mijn huidige leverancier bellen om te bevestigen dat er geen opzegbevel is gegeven vanuit Oxxio. Dit heeft mijn ogen wel geopend en me laten zien wat een oplichters dit zijn.. Hier kom ik dus nooit meer bij terug. Ook heb ik de naam van de persoon die mij belde dus hem zal ik ook nog even persoonlijk benaderen en hem vertellen wat een vieze leugenaar hij is. Bespaar jezelf een hoop gedoe, wacht met overstappen tot het minder dan 3 maanden duurt voor je contract afloopt, en zorg vooral dat je Oxxio vermijd!

Reactie van Oxxio - 31 mei 2019

Beste Ruben,

Bedankt voor het plaatsen van je review. Ik kan heel goed begrijpen dat je je hierdoor niet serieus genomen voelt. Dit is inderdaad niet de normale gang van zaken en had nooit mogen gebeuren. Mijn oprechte excuses hiervoor. Het is inderdaad zo dat wanneer je huidige contract binnen 3 maanden afloopt wij aansluitend kunnen gaan leveren. Wanneer de aanmelding eerder dan 3 maanden wordt gedaan, beginnen we al na 3 tot 6 weken met leveren. Je hebt dan dus inderdaad foutieve informatie gekregen. Wanneer je ons via Facebook of Twitter nog even een bericht stuurt met je klantgegevens en de naam van de medewerker, kunnen we dit intern aankaarten en de startdatum van je contract bij Oxxio aanpassen of de aanmelding in zijn geheel annuleren.

We staan voor je klaar en horen graag van je.

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Reactie van Ruben - 7 juni 2019
probleem is opgelost

Na wat telefoon gesprekken, en een vlugge reactie via hun Twitter was de datum op m'n contract aangepast naar de juiste datum. Jammer dat het in eerste instantie fout ging en dat ik er zelf achteraan moest maar gelukkig is de klantenservice snel en lossen ze meteen het probleem op zonder dat ik daarvoor uren aan de telefoon hoef te hangen zoals bij veel andere leveranciers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ontvangst bos bloemen na lang wachten mbt klacht
R.Verweij uit Houten, 20 mei 2019

Nadat ik vele keren met Oxxio had gechat over een klacht mbt gewijzigd gastarief in mijn lopend jaarcontract, nam medewerker Quirine mijn klacht duidelijk serieus; zij belde zelf een aantal keren op om het verloop door te geven en stuurde nog een mooie bos bloemen. Het gastarief is uiteindelijk goed gecorrigeerd.

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Verweij,

Wat fijn om te horen dat het uiteindelijk toch nog goed is opgelost door mijn top collega Quirina. Zo hoort het! De bloemen zijn je van harte gegund, super bedankt voor je geduld. Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we het graag van je. We staan voor je klaar.

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Waardeloos
HAPM Lavina uit Amsterdam, 18 mei 2019

Ik kreeg alleen een contract met Oxxio, mits ik bereid was een borg van €400,- op voorhand te betalen!?

Ik had absoluut géén betalingsachterstand bij mijn toenmalige energieleverancier, maar wél klachten over hun manier van werken!

Als Oxxio zo weinig vertrouwen heeft in een evt. nieuwe cliënt (als ik een betalingsachterstand had gehad; had ik sowieso nooit kunnen overstappen) , zonder enige verder informatie te verstrekken / op te vragen, over de eis van een borg....dan wil ik al niets meer met zo'n energieleverancier te maken te hebben.

Uiteindelijk ben ik wél overgestapt naar een andere leverancier, waarbij ik in plaats van een te betalen borg, €199,- als welkomstgeschenk heb gekregen!

Zó kan het dus ook!!

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Lavina,

Ik kan goed begrijpen dat dit nogal als een verassing komt. Ik leg je graag nog even uit hoe onze kredietcontrole precies werkt. Wanneer er een energiecontract bij Oxxio wordt afgesloten wordt er altijd door een kredietbeoordelaar (Focum) een kredietcontrole uitgevoerd. Als het resultaat wat wij van hen krijgen negatief is brengen wij een waarborgsom in rekening. Het komt ook voor dat dit geen betrekking op jou als persoon heeft, maar dat Focum naar je adres kijkt. Het kan dus ook zijn dat vorige bewoners een negatieve kredietwaardigheid hadden. Wanneer je als consument zelf weet dat je wel degelijk kredietwaardig bent kun je in zo'n geval een her-analyse door Focum laten doen door contact op te opnemen met Focum zelf. Wanneer zij na de her-analyse aangeven dat zij toch geen reden zien om de waarborg in rekening te brengen kan Oxxio alsnog de levering starten zonder dat je de waarborg hoeft te voldoen. Mocht je in de toekomst toch nog interesse hebben in een levering van gas en stroom door Oxxio en er wordt opnieuw een waarborg in rekening gebracht, kun je nog even contact met ons opnemen via onze social media kanalen of via de chat zodat wij je hier verder mee kunnen helpen. We staan voor je klaar!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?