Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

148 reviews

5 sterren
(50)
4 sterren
(40)
3 sterren
(13)
2 sterren
(11)
1 ster
(34)

46 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(2)
onbekend
(38)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Oxxio is super
RAJT Zondag uit Deest, 18 april 2018

Oxxio is een goede energie leverancier alleen zochten wij naar iets goedkopere leverancier

Reactie van Oxxio - 19 april 2018

Beste,

Wat fijn om te lezen dat je ons een goede leverancier vindt, daar krijgen we energie van. Mocht je vragen hebben in de toekomst of een persoonlijk aanbod willen ontvangen, neem je dan contact met ons op via de chat op onze website of via onze Facebook- of Twitterpagina? We helpen je graag!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
N Zahri uit Zeist, 12 april 2018

EEN GOEIE LEVERANCIER ALLEEN MIJN TERMIJN WAS IN APRIL VERHOOGD

Reactie van Oxxio - 13 april 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Fijn dat je ons een goede energieleverancier vindt, we doen ons uiterste best. ;-) Wil je voor je vraag over je termijnbedrag contact opnemen via onze chat op de website of via ons Facebookkanaal? Dan zoeken we het graag voor je uit.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ontzettende slechte service
N Scheffer uit Enschede, 4 april 2018

Ik wilde overstappen naar oxxio omdat zij de beste aanbieding hadden. Omdat ik een huis gekocht heb via een executieveiling werd er gevraagd om een borgsom ivm kredietwaardigheid. Omdat dit de vorige eigenaar betrof was ik niet van plan een borgsom te betalen van 400 euro. Ik kon hiervoor een verklaring opvragen en opsturen. Ik moest de verklaring wel 3 keer opsturen omdat deze niet ontvangen was. Elke keer werd bevestigd dat ik de borgsom niet hoefde te betalen, maar toch werd er wel weer steeds om gevraagd. Toen ik een mail kreeg dat mijn contract ontbonden werd omdat ik de borgsom niet betaalde was ik er klaar mee. Dat je er zo vaak achter aan moet kan echt niet.

Reactie van Oxxio - 13 april 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dit is voor ons zeer waardevol. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het niet goed is gegaan met je aanmelding en de bewijsstukken. We hadden je graag als nieuwe klant willen verwelkomen. Sta je nog open voor een herkansing? We helpen je graag met een goede aanmelding, zonder waarborgsom. Wil je ons een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal? We zien je bericht graag tegemoet.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Afwerking
K uit Echtenerbrug, 1 april 2018

Alles ging prima maar volgens mij alleen zou ik na een jaar de welkomstbonus ontvangen. Heb wel een bedrag ontvagen maar dat was vanwege minder verbruik.

Reactie van Oxxio - 6 april 2018

Hallo K,

Wat goed om te horen dat je een goede ervaring hebt gehad bij Oxxio! Daar zijn we erg blij mee.

Op je jaarnota is de cashback wel verrekend van 220 euro, maar het nieuwe termijnbedrag is toen ook ermee verrekend. Dus het sommetje van je jaarnota was: 220 euro (cashback) + 227,83 euro (je werkelijke kosten waren lager dan de termijnbedragen die je hebt betaald. Het verschil kreeg je terug = 447,83 - 235 euro (Je nieuwe termijnbedrag) = 212,83 euro heb je toen van ons terug gekregen.

Ik hoop dat het nu voor je iets duidelijker is geworden.

Groetjes,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snel en makkelijk
C G. uit Ede, 31 maart 2018

Het energiecontract afsluiten bij Oxxio was totaal geen gedoe en door middel van een app heb je inzicht in je energiegebruik.

Hoewel de bespaartips uit de app niet altijd nuttig zijn, en soms zelfs tegenstrijdig, is de app best handig.

Reactie van Oxxio - 13 april 2018

Beste C G.,

Wat fijn om te lezen dat de overstap naar Oxxio goed en vlekkeloos is verlopen. Gaaf om te zien dat je onze app bent gaan gebruiken. De Oxxio app gaat je zeker helpen met het bijhouden van je verbruik.

Bedankt voor je feedback over de bespaartips in de app, hier gaan we mee aan de slag. Als je goede ideeën hebt over de app kan je deze altijd aan ons doorgeven via de chat in de app.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matig
C.H. V. uit Sint-Oedenrode, 27 maart 2018

Alles gaat via internet en het is niet eenvoudig om iemand aan de telefoon te krijgen

Reactie van Oxxio - 29 maart 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor jouw review. Eeuwig zonde om te zien dat je niet blij bent de manier waarop je contact met ons kan opnemen. Wij kiezen er inderdaad bewust voor om nog beperkt bereikbaar te zijn via telefonie en e-mail. Dit met het oog op de toekomst. Wel kun je ons bereiken via ons Facebook- of Twitterkanaal en via de chatoptie in onze app. Mocht je vragen hebben, weet je ons te vinden.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Volgens mij gaat het niet slecht
T.D. KWIEICEN uit 's-Gravenhage, 13 maart 2018

Tot nu toe ben ik tevreden 😌

Reactie van Oxxio - 15 maart 2018

Goedemiddag,

Fijn compliment. Wij zijn ook blij met jou! :-) Mocht je ooit vragen hebben, kun je deze stellen via onze fantastische app. We staan paraat!

Groet, Valerie

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Alles prima
Thijs uit Tilburg, 10 maart 2018

Overstappen ging heel soepel en ben nu al langere tijd klant. Goede tarieven en een goede app.

Reactie van Oxxio - 13 maart 2018

Hi Thijs,

Fijn om te lezen dat je al langere tijd een tevreden klant bent bij Oxxio en dat je de Oxxio app goed vindt! :)

Groet, Harvey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Andere prijzen
Anoniem uit Beverwijk, 10 maart 2018

Mooie prijzen op de website. Kijk je eenmaal aangesloten naar je tarief dan zitten er weer wat centen per Kwh en M2 bovenop.

Reactie van Oxxio - 13 maart 2018

Beste,

Bedankt voor het doorgeven van je review! Wanneer je een 1-jarig of 3-jarig contract bij Oxxio afsluit, ben je voor de gehele looptijd van het contract verzekerd van dezelfde leveringskosten voor stroom en/of gas, die je bij het afsluiten van het contract bent overeengekomen. Welke prijsschommelingen er ook zijn in de energiemarkt, je hebt er als klant nooit last van!

Ik ben erg benieuwd waar je hebt vernomen dat de leveringskosten voor jou bij de start van het contract zijn gewijzigd. Kun je hiervoor contact opnemen met ons via onze Facebook-kanaal of via de Oxxio app? Alvast bedankt voor de moeite!

Groet, Harvey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap qua levering ging goed, wel mensen laten weten dat oude account eerst verwijderd moet worden.
J.v.d.E. uit Eindhoven, 9 maart 2018

Overstap naar Oxxio qua levering van gas en stroom is goed verlopen, echter de link die ik via de email kreeg werkte niet. Toen ik via mijn (oude) account probeerde mijn gegevens te bekijken, lukte dat ook niet. Daarvoor heb ik gebeld en toen bleek dat eerst het oude account verwijderd moest worden met het oude klantnummer en daarna pas een nieuw account aangemaakt kon worden met mijn nieuwe gegevens.

Reactie van Oxxio - 13 maart 2018

Beste J.v.d.E.

Bedankt voor het plaatsen van je review! Ik ben blij om te vernemen dat het probleem is opgelost door je oude Mijn Oxxio account te verwijderen.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ons een bericht sturen via onze Facebook-pagina of de Oxxio app. We staan voor je klaar! :)

Groet, Harvey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon goed
MJ Loeffen uit Wijchen, 7 maart 2018

Ze leveren gewoon goede stroom ivm spanning. Maar dat doen ze allemaal.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap zonder problemen
J.A. K. uit Ede, 28 februari 2018

De overstap is probleemloos verlopen en de premie is een maand voor verstrijken contract keurig overgemaakt.

Reactie van Oxxio - 28 februari 2018

Hallo,

Bedankt voor je positieve review! Goed om te lezen dat het zo vlekkeloos is verlopen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
Anoniem uit Gorinchem, 24 februari 2018

Korting gekregen zoals staat beschreven

Reactie van Oxxio - 26 februari 2018

Beste,

Bedankt voor uw positieve review! Fijn om te lezen dat de beloofde korting is toegekend.

Met vriendelijke groet,

Sabrina

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Super
P G. uit Hoogvliet Rotterdam, 22 februari 2018

Super

Reactie van Oxxio - 23 februari 2018

Fantastische feedback! :-D Goed om te lezen, we gaan er ons best voor doen dat jouw ervaring met ons ook super blijft. Bij vragen kun je bij ons terecht via de app, Facebook, Twitter, de website en méér. We horen graag van je.

Groet,

Rodney

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
*** artists
Angel Rops 12 februari 2018

Swapped living january 2017, was forced to pay 50eu a month to them for a full year, and now when the contract been terminated they expects me to pay up a further 800euro for a plan i haven't used in over a year. Total utter *** and ***, beware!

Reactie van Oxxio - 13 februari 2018

Good afternoon, thanks for your review. Can you send us a message trhrough our Facebook or Twitter account. Then we will look into it to resolve this message with you. We would like to hear from you. Kind regards, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Betalingen
avatar
I c de Rijber uit Warffum , 5 februari 2018

Ben zeer ontevreden over oxxio... De app valt aldoor uit ( midden in een chat gesprek) en ze houden de betalingen niet bij.... Dan zeggen ze dat je een betaling nog niet hebt gedaan terwijl dat wel het geval Is. En als dat nog niet helemaal genoeg Is krijg je er een boete overheen... Van 40 euro.... Ben er helemaal klaar mee Is ga naar een andere leverancier

Reactie van Oxxio - 6 februari 2018

Beste I C De Rijber,

Bedankt voor je het delen van jouw ervaring. Balen dat de app niet naar behoren werkt en dat er onduidelijkheid is over jouw betalingen. Uiteraard helpen we je graag verder op weg! Stuur ons gerust een privébericht via Facebook of Twitter. De interactie op die kanalen ligt namelijk hoger.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van I c de Rijber - 14 maart 2018
probleem is opgelost

Ik ben in mijn gelijk gesteld... Nadat ik heb gedreigd om over te stappen en mijn mening ongezouten te ventileren

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier
I K. uit Brielle, 4 februari 2018

Oxxio heeft een handige app waarop je jouw dagelijks verbruik kunt volgen. Bij vragen, goed bereikbaar

Reactie van Oxxio - 5 februari 2018

Bedankt voor je positieve review. Dit waarderen wij zeer.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed
L K. uit Beek, 2 februari 2018

-

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Mijn Oxxio.
avatar
H Veenker uit Emmer-Compascuum, 31 januari 2018

Kan zeggen dat ik heel tevreden ben over Oxxio. Goede service, goedkoop en aardigeen medewerkers. Kortom een leverancier om klant bij te worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prijzen kloppen wat ze doorgeven en welkomstbedrag wordt verwerkt via eindafrekening
GMM J. uit Nederweert-Eind, 31 januari 2018

Vorig jaar was oxxio de goedkoopste dit jaar niet dus ieder jaar op energieleveranciers.nl kijken scheelt veel geld en overstappen stelt niks voor kan ook telefonisch

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Problemen met het account
M Vasalis 31 januari 2018

Moeilijk om terecht te komen bij de klantenservice via de site. De app heeft voor mij nooit gewerkt met inloggen. Ik kon steeds niet inloggen en kreeg een nieuw account, het oude werd door hen verwijdert , waardoor al mijn verbruiksgegevens weg waren, dus geen inzicht meer in het verbruik. Ik heb de hele periode al niet kunnen inloggen en zelf mijn maandtermijn aan kunnen passen bijvoorbeeld. Volgende periode stap ik gelijk over.

Reactie van Oxxio - 2 februari 2018

Beste M Vasalis,

Bedankt voor je eerlijke feedback. Rot om te lezen dat je zoveel moeite hebt met het inloggen op Mijn Oxxio. Dat is zonde. We helpen je hier graag verder mee. Wil je contact met ons opnemen? Dit kan het gemakkelijkst via Facebook of Twitter.

Verder vind je onze contactmogelijkheden op: https://www.oxxio.nl/klantenservice/.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Inloggen opgave meterstanden
van der Wouden uit Gemert, 31 januari 2018

Hallo daar aan de andere kant wat is het voor een bende bij jullie, meterstanden kan nu eindelijk na weken storing ingevuld worden maar, in jaar overzichten m.n. eind 2016 en begin 2017 staat geen maandelijks energie gebruik vermeld, naar ik vermoed zijn bovenstaande perioden het energie verbruik opgevoerd naar einde 2017 , vreemde handelswijze over wat al verrekend is met de jaar afrekening(en); m.a.w. dit verbruik wordt doorgerekend naar mei 2018 en gaat mijn voorschot met meer dan 40% omhoog volgens jullie "Bartje ". De meterstanden zijn wel correct maar niet juist gekoppeld aan de grafische weergave met de daaraan gekoppelde informatie, dus voorschot berekening/besparing en controle energie verbruik is waardeloos en misleidend te noemen, zelf maar een exel template aangemaakt om mijn energie verbruik vast te leggen, het doet wat het moet doen kan ik van jullie software niet zeggen. En telefonisch contact ? Ronduit SCHANDALIG!!! Tel.nrs die zogenaamd gratis zijn, lekker door verwijzen naar dure nrs waarvoor je moet betalen; zelfs het nr op de termijnnota 088-- is een doorverwijs nr. EUR 1,00 per min. plus de gebruikelijk tel. kosten. Al jaren klant maar ik overweeg nu om mijn contract bij jullie niet te gaan verlengen, zo respectloos, Gr. v.d. W.

Reactie van Oxxio - 5 februari 2018

Beste van der Wouden,

Bedankt voor de eerlijke en uitgebreide feedback. Begrijpelijk dat je ontevreden bent over de storing in Mijn Oxxio die lang duurde.

Vervelend ook dat er onduidelijkheid bestaat over de weergave van je verbruik in de app. Het is mij zo niet duidelijk wat er precies verkeerd gaat qua weergave. Wil je ons dit toelichten? Om een betaald telefoonnummer te vermijden, hebben we gelukkig verschillende alternatieve manieren om met ons in contact te komen.

Stuur ons bijvoorbeeld een chatbericht via onze website of een privé bericht op Facebook of Twitter o.v.v. je klantnummer. We kijken dan graag verder met je mee in de hoop je spoedig tot onze tevreden klantenkring te mogen rekenen.

Alvast bedankt.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van van der Wouden - 12 februari 2018
probleem is opgelost

Geen direct contact gehad met Oxxio maar men heeft wel de correctie uitgevoerd waarvoor ik melding heb gemaakt,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
oxxio energie
W. S. uit Barneveld, 27 januari 2018

oxxio is een klantvriendelijke energiemaatschappij met een duidelijke app!

Reactie van Oxxio - 29 januari 2018

Goedendag,

Bedankt voor jouw postievie feedback! Dit waarderen we enorm.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ontevreden klant...
M. Ayber uit Rotterdam, 24 januari 2018

Eindnota klopt niet, minder gekregen dan wat ik zou krijgen. Op mijn mails krijg ik geen antwoord. De app heeft ook nooit goed gewerkt. Zal nooit Oxxio aan iemand aanraden!

Reactie van Oxxio - 25 januari 2018

Hallo,

Zonde en spijtig om te vernemen! Wat klopt er precies niet? We zien graag je gegevens en meer informatie via Facebook Messenger, dan zoeken we het voor je uit en informeren je verder!

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
geen succes
N G. uit Oisterwijk, 24 januari 2018

kreeg een aanbieding waar geen rekening gehouden werd met einddatum contract huidige leverancier. Gelukkig zag ik dit tijdig en kon zo een boete voorkomen. Hierdoor weinig vertrouwen in Oxio en overgestapt naar een ander.

Reactie van Oxxio - 24 januari 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het is niet gebruikelijk dat we geen rekening houden met de einddatum van je contract. Na de 14 dagen bedenktijd voeren we altijd nog een extra check uit en indien nodig passen we alsnog de startdatum/einddatum voor je aan. Mocht je hier toch nog vragen over hebben, stuur ons gerust een privébericht via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?