Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

101 reviews

5 sterren
(23)
4 sterren
(13)
3 sterren
(7)
2 sterren
(7)
1 ster
(51)

46 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(11)
in behandeling
(2)
onbekend
(30)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht contact
H. Don uit Swifterabnt, 11 juli 2019

Wat een slecht bedrijf, chatten gaat nauwelijks. Wachttijd op antwoord meer dan 12 minuten.Bellen na 16.00 niet mogelijk.Bel afspraak maken is pas mogelijk na minimaal 8 dagen.Mensen ga nooit met dit bedrijf een contract aan.Jij en jou, hi is de taal.U kennen ze niet, net als service en klantvriendelijk zijn

Reactie van Oxxio - 12 juli 2019

Hi,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Wij begrijpen dat niet iedereen het prettig vindt om met je of jij aangesproken te worden. Dit mag je daarom altijd aangeven! Geen enkel probleem. Dit is echter wel onze manier van communiceren en wij zullen een gesprek daarom altijd op die manier openen.

Wanneer je via de website een chat start krijg je altijd binnen 5 minuten een reactie, en vaak nog sneller. Via de app kan het inderdaad wat langer duren, wij zien dat ook niet als een échte live-chat. Wel doen wij ons best om de reactietijd zo laag mogelijk te houden.

Het is een bewuste keuze geweest om na 16:00 niet meer telefonisch bereikbaar te zijn voor servicevragen. Je kan dan terecht in de chat op de website, de Oxxio App of via een van onze social media kanalen: Facebook- of Twitter.

Vragen? Stel ze gerust! Wij staan voor je klaar.

Groet, Joey

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vlot verlopen
MLPM van Caulil uit Dongen, 29 juni 2019

Geen problemen ondervonden

Reactie van Oxxio - 3 juli 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor je positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Handige app, klantenservice lastig te bereiken
W uit Maarssen, 27 juni 2019

Oxxio maakt gebruik van een echt handige app als je je gebruik bij wilt houden. Klantenservice was echt minder en slecht te bereiken. Bij mij was er met de rekeningen wat mis gegaan omdat oxxio na mijn verhuizing de gebruiksgegevens van de oude bewoners zonder overleg had overgenomen waardoor ik ineens halverwege mijn contract een flinke verhoging op mijn rekening kreeg. Geprobeerd te bellen, kon alleen via een terugbel afspraak met een wachttijd van een week. Wel met medewerkers gesproken via de chat, maar die leken druk (lang wachten op antwoord) en niet echt geinteresseerd om even mee te kijken naar het probleem.

Reactie van Oxxio - 1 juli 2019

Goedemorgen! Bedankt voor je review. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de indruk krijgt dat mijn collega's niet de moeite doen om even met je mee te kijken. Mijn oprechte excuses daarvoor, zeker iets om intern mee te nemen. Het is inderdaad zo dat wanneer er een nieuwe levering start we als energieleverancier altijd het drie-jarig historisch verbruik doorkrijgen van je netbeheerder. Hier wordt vervolgens het eerste termijnbedrag op gebaseerd wat past bij de woning. Na de eerste maand ben je vrij om dit bedrag naar eigen inzicht aan te passen. Omdat Oxxio volledig gericht is op de digitale service kun je dit zelf doen via de Oxxio app of de Mijn Oxxio omgeving op onze website. Je kunt hierover ook altijd contact over opnemen via Facebook en Twitter waar we binnen twee uur reageren, de live chat op onze website waar meestal binnen 5 minuten reageren of via 'Inbox & Chat' in de Oxxio app waar we binnen 24 uur reageren, maar vaak al sneller. We staan voor je klaar! Groet, Mitchel. Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters!
Ruben 30 mei 2019

Ik werd gister gebeld door Oxxio met een mooi aanbod. Ik ging hiermee akkoord omdat mij 2 keer verteld werd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over de overstap en opzegboete van mijn huidige leverancier, omdat Oxxio zou wachten tot mijn huidige contract afliep (over 4 maanden) en dan pas zou beginnen met leveren. Nu de volgende ochtend krijg ik ineens een email waarin staat dat mijn contract volgende maand al bij ze begint, en ik dus risico loop op een opzegboete van mijn huidige leverancier.. Ik heb 2 keer gevraagd voordat ik akkoord ging of hij wist dat mijn huidige contract nog langer dan 3 maanden loopt, en 2 keer werd door de medewerker van Oxxio bevestigd dat zij zouden wachten tot september tot mijn contract afliep. Hij heeft dus gewoon gelogen..

Ik heb dit hele gesprek gelukkig opgenomen, dus als er ook maar iets fout gaat bij de opzegging van dit waardeloze contract bij Oxxio, en ik daardoor mijn welkomstbonus misloop bij mijn huidige leverancier, ga ik ze ook direct aanklagen. En uiteraard is hun klantenservice vandaag dicht, dus kan ik wachten tot morgen om ze te bereiken en direct mijn contract met ze te verbreken. Daarna mag ik mijn huidige leverancier bellen om te bevestigen dat er geen opzegbevel is gegeven vanuit Oxxio. Dit heeft mijn ogen wel geopend en me laten zien wat een oplichters dit zijn.. Hier kom ik dus nooit meer bij terug. Ook heb ik de naam van de persoon die mij belde dus hem zal ik ook nog even persoonlijk benaderen en hem vertellen wat een vieze leugenaar hij is. Bespaar jezelf een hoop gedoe, wacht met overstappen tot het minder dan 3 maanden duurt voor je contract afloopt, en zorg vooral dat je Oxxio vermijd!

Reactie van Oxxio - 31 mei 2019

Beste Ruben,

Bedankt voor het plaatsen van je review. Ik kan heel goed begrijpen dat je je hierdoor niet serieus genomen voelt. Dit is inderdaad niet de normale gang van zaken en had nooit mogen gebeuren. Mijn oprechte excuses hiervoor. Het is inderdaad zo dat wanneer je huidige contract binnen 3 maanden afloopt wij aansluitend kunnen gaan leveren. Wanneer de aanmelding eerder dan 3 maanden wordt gedaan, beginnen we al na 3 tot 6 weken met leveren. Je hebt dan dus inderdaad foutieve informatie gekregen. Wanneer je ons via Facebook of Twitter nog even een bericht stuurt met je klantgegevens en de naam van de medewerker, kunnen we dit intern aankaarten en de startdatum van je contract bij Oxxio aanpassen of de aanmelding in zijn geheel annuleren.

We staan voor je klaar en horen graag van je.

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Reactie van Ruben - 7 juni 2019
probleem is opgelost

Na wat telefoon gesprekken, en een vlugge reactie via hun Twitter was de datum op m'n contract aangepast naar de juiste datum. Jammer dat het in eerste instantie fout ging en dat ik er zelf achteraan moest maar gelukkig is de klantenservice snel en lossen ze meteen het probleem op zonder dat ik daarvoor uren aan de telefoon hoef te hangen zoals bij veel andere leveranciers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ontvangst bos bloemen na lang wachten mbt klacht
R.Verweij uit Houten, 20 mei 2019

Nadat ik vele keren met Oxxio had gechat over een klacht mbt gewijzigd gastarief in mijn lopend jaarcontract, nam medewerker Quirine mijn klacht duidelijk serieus; zij belde zelf een aantal keren op om het verloop door te geven en stuurde nog een mooie bos bloemen. Het gastarief is uiteindelijk goed gecorrigeerd.

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Verweij,

Wat fijn om te horen dat het uiteindelijk toch nog goed is opgelost door mijn top collega Quirina. Zo hoort het! De bloemen zijn je van harte gegund, super bedankt voor je geduld. Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we het graag van je. We staan voor je klaar.

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Waardeloos
HAPM Lavina uit Amsterdam, 18 mei 2019

Ik kreeg alleen een contract met Oxxio, mits ik bereid was een borg van €400,- op voorhand te betalen!?

Ik had absoluut géén betalingsachterstand bij mijn toenmalige energieleverancier, maar wél klachten over hun manier van werken!

Als Oxxio zo weinig vertrouwen heeft in een evt. nieuwe cliënt (als ik een betalingsachterstand had gehad; had ik sowieso nooit kunnen overstappen) , zonder enige verder informatie te verstrekken / op te vragen, over de eis van een borg....dan wil ik al niets meer met zo'n energieleverancier te maken te hebben.

Uiteindelijk ben ik wél overgestapt naar een andere leverancier, waarbij ik in plaats van een te betalen borg, €199,- als welkomstgeschenk heb gekregen!

Zó kan het dus ook!!

Reactie van Oxxio - 24 mei 2019

Beste heer/mevrouw Lavina,

Ik kan goed begrijpen dat dit nogal als een verassing komt. Ik leg je graag nog even uit hoe onze kredietcontrole precies werkt. Wanneer er een energiecontract bij Oxxio wordt afgesloten wordt er altijd door een kredietbeoordelaar (Focum) een kredietcontrole uitgevoerd. Als het resultaat wat wij van hen krijgen negatief is brengen wij een waarborgsom in rekening. Het komt ook voor dat dit geen betrekking op jou als persoon heeft, maar dat Focum naar je adres kijkt. Het kan dus ook zijn dat vorige bewoners een negatieve kredietwaardigheid hadden. Wanneer je als consument zelf weet dat je wel degelijk kredietwaardig bent kun je in zo'n geval een her-analyse door Focum laten doen door contact op te opnemen met Focum zelf. Wanneer zij na de her-analyse aangeven dat zij toch geen reden zien om de waarborg in rekening te brengen kan Oxxio alsnog de levering starten zonder dat je de waarborg hoeft te voldoen. Mocht je in de toekomst toch nog interesse hebben in een levering van gas en stroom door Oxxio en er wordt opnieuw een waarborg in rekening gebracht, kun je nog even contact met ons opnemen via onze social media kanalen of via de chat zodat wij je hier verder mee kunnen helpen. We staan voor je klaar!

Groet, Mitchel

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede service
EV uit Eindhoven, 15 mei 2019

Goede service, goede app

Reactie van Oxxio - 16 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment en de positieve review. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen! Bedankt. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
a.p.th H. uit 's-Heerenberg, 14 mei 2019

ik ben zeer tevrede over oxxio, heb me ook al aangemeld voor internet alles in een.

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, daar zijn we enorm blij mee. Welkom bij ook onze telecomservices. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helder met een fijne app
EA van Prooijen uit Breda, 13 mei 2019

De overstap van Nuon naar Oxxio liep perfect. Ik heb er zelf niets voor hoeven doen. De Oxxio-app is een heel groot pluspunt. Je kunt precies zien wat je verbruik is, per dag. Via de app kun je ook makkelijk je tarief aanpassen etc.

Ik ben nu weer voor een jaartje overgestapt naar Nuon i.v.m. een mooie cashback, maar als Oxxio volgend jaar weer een actie heeft, ben ik zo weer bij ze terug. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, bedankt voor de positieve review en hopelijk tot volgend jaar! We gaan zeker ons best doen voor een mooie actie. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Zeer onoverzichtelijke eindnota en jaarnota; Teveel marketing aan de "voorkant"..
Ron 13 mei 2019

Overstap gemaakt van Oxxio naar Essent. Reden: De constructie van de eindnota en jaarnota van Oxxio is voor mij een reden om Oxxio op te zeggen. Het mist voor mij overzicht en transparantie.

Het kan en mag best een stuk duidelijker.

Mijns inziens zijn de eindnota en jaarnota teveel dicht "getimmerd" voor de gemiddelde consument. Om dit goed te begrijpen en gelijk overzicht te hebben. Dit wekt bij mij niet het vertrouwen op wat ik prettig vind. En is niet naar mijn verwachting.

Zelfs de servicemedewerker van Oxxio deelde mijn mening. Dat de nota's meer duidelijkheid nodig hebben. Dat ze voor een "leek" lastig zijn te begrijpen. Ik ben blij dat ik de overstap naar Essent heb gemaakt. Misschien betaal je ietsje meer. Maar uiteindelijk bespaard het je letterlijk en figuurlijk meer "energie"! Dit door dat je minder inspanningen en telefoontjes hoeft te plegen (-:

En minder ergernissen hebt...

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Beste Ron,

Dat vinden we enorm jammer om te lezen en is zeker niet de bedoeling. We ontvangen graag jouw feedback, zodat we hier eventueel wat mee kunnen. Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om hier jouw review te plaatsen.

Groet,

Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prettige energieleverancier
M W. uit Zoetermeer, 11 mei 2019

Oxxio vind ik oke en een van de redenen is dat zij niet zo'n agressieve campagne hebben!

Reactie van Oxxio - 14 mei 2019

Hi, wat leuk om te lezen. Bedankt voor het compliment. Groet, Wilco van Oxxio

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Niet Klantgericht, slecht bereikbaar en service beneden pijl
Annelies van der wal 7 mei 2019

Deze energieleverancier, die zich volledig op de online doelgroep richt (c'est moi), slaat volledig de plank mis. Het doel lijkt vooral gericht om maar niet toegankelijk te zijn voor de klant. Chat is traag en kan bijna niet real time (tenzij je de hele dag kan wachten op een reactie). Online vragen worden ineens telefonisch beantwoord (net op het moment wanneer het niet uitkomt). Uitleg over vragen is onvolledig en niet klantgericht. Bedrijf is dus vooral intern gericht bezig. Erg jammer, want mij zie je niet meer terug als klant.

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Vervelend om te lezen dat je niet voldoende of volledig geholpen bent. Wij richten ons inderdaad op de online doelgroep, daarom kan je op verschillende manieren contact met ons opnemen. De chat in de app is een van deze mogelijkheden. Wij promoten deze ook niet als live-chat. Ben je op zoek naar een live-chat? Kijk dan eens op www.oxxio.nl/contact. Hier krijg je via de chat direct contact met een van onze medewerkers. Naast de chats kan je contact opnemen via Facebook- of Twitter waar wij ook snel reageren. Wil je liever bellen? Plan dan een terugbelafspraak in.

Heb je op dit moment nog vragen voor ons? Neem dan contact op via de kanalen die worden aangeboden op www.oxxio.nl/contact.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio
marcel klein uit Borne, 7 mei 2019

Ik heb helemaal geen contract bij Oxxio

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Beste,

Neem even contact met ons op wanneer je geen contract hebt bij Oxxio maar hier wel berichten over krijgt. We zien jouw berichtje graag tegemoet zodat wij dit op kunnen lossen.

Groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Super bad service ! Energieleverancier is not better !
... uit Rotterdam, 6 mei 2019

Just followed the invite from energielevering to pick a new supplier.

Neither Oxxio nor energieleverancier reminded me that this is an obvious mistake - my contract of 12 month was not finished. Huge penalty

Thanks - super bad service

Reactie van Oxxio - 10 mei 2019

Dear,

Thank you for your review. It's very unfortunate that your contract got cut-off early. Please contact us via Facebook or Twitter so we can check what went wrong. If you don't use Facebook or Twitter please check the other options via www.oxxio.nl/contact.

Regards,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel fijn!
Haarlem uit Haarlem, 5 mei 2019

Prima service, geen problemen ondervonden. De overstap ging soepel. Aanrader!

Reactie van Oxxio - 6 mei 2019

Hi,

Wat leuk om te lezen! Bedankt voor je review en welkom bij Oxxio.

Groet,

Wilco

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
verkeerde rekening
Jochem Schaaff uit Haarlem, 30 april 2019

Oxxio heeft de begin meterstanden voorafgaand aan het contract overgenomen voor water en elektriciteit, maar de gas stand genegeerd en op nul gezet. Hierdoor heb ik een extreme rekening gekregen. In plaats van een excuses en een correctie, wordt het bedrag gewoon afgeschreven en moet ik zelf maar zien dat het goed komt.

Totaal onacceptabel en ik heb inmiddels ook verenging eigen huis ingeschakeld.

Reactie van Oxxio - 2 mei 2019

Hi Jochem,

Dat is zeker niet fijn. Excuses! Wil je alsjeblieft contact met ons opnemen via Facebook of de chatfunctie in de Oxxio App? Dan kijken we hiernaar. We horen graag van je!

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
G O TO ANY OTHER PROVIDER
Sergio 29 april 2019

"WORST PROVIDER EVER" (This is the title for this review that they have banned, they do not allow to add negative words like worst, bad, etc..)

There is not customer service at all. If they do not know how to answer the questions they hang up. They lie to you.

App does not work. Web does not work. It is impossible to log in. They've have had IT problems since almost one year that I joined.

Definitely the worst provider that I tried in the NL so far.

Reactie van Oxxio - 1 mei 2019

Dear,

Thank you for posting your review. We're sorry to hear that you've experienced our service in a negative way. We are aware of the fact that some functions in the App do not work properly. Please send us a message via Facebook or Twitter so we can check what is going on with your app or account.

Regards,

Oxxio Customer service

Reactie van Sergio - 9 mei 2019
probleem is niet opgelost

Nothing has changed. Nobody from oxxio contacted me.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
tot nu toe nog niet echt problemen alleen de app!!
Barbara uit zwolle, 28 april 2019

Wij hebben tot nu toe nog geen problemen ondervonden het enige

probleem wat ik steeds heb is dat de app niet werkt iedere keer voeg ik de meterstanden door

en dan loop hij helemaal vast of zelfs als ik alleen maar op de app kijk kan hij niet laden best vervelend

Reactie van Oxxio - 1 mei 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Fijn om te lezen dat je naast de problemen met de app geen problemen hebt ondervonden. Stuur je ons even een berichtje via Facebook of Twitter zodat wij uit kunnen zoeken wat er precies mis gaat? Wij horen graag van je.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bedenktijd is een sog, Klantenservice is zeer ondermaats
Bram Teeuwissen uit Nijmegen, 26 april 2019

Ben pas oxxio klant sinds 6 maart 2019. Vanaf het eerste contact met oxxio wilde ik al meteen niets meer te maken hebben met dit bedrijf. Twee keer via de klantenservice zeer onbeschoft en zonder inlevingsvermogen van de dame aan de telefoon behandeld. Zit vast aan jaar lang traag internet wat ik niet heb kunnen testen, want de bedenktijd verloopt al nog voordat het internet is aangesloten!

Heb direct mijn energiecontract opgezegd, god zij dank had ik een energiecontract afgesloten voor onbepaalde tijd, en heb dus een maand opzegtermijn.

Ik had veel eerder alle reviews en recensies moeten lezen, want er is echt niets positiefs op internet te vinden over dit bedrijf!

Reactie van Oxxio - 1 mei 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wat jammer dat je het op deze manier hebt ervaren. Wij begrijpen heel goed dat je hier niet vrolijk van wordt. Je mag altijd nog even contact opnemen via Facebook of Twitter zodat wij samen met jou kunnen zoeken naar een oplossing. Wij staan voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie van Bram Teeuwissen - 8 mei 2019
probleem is niet opgelost

Ik heb geen twitter nog facebook, dus geen oplossing geboden...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
overall matige dienstverlening
Hans van Dijk uit Best, 18 april 2019

Nu bijna een jaar bij Oxxio. De overstap naar Oxxio is probleemloos verlopen. Dit werd echter geregeld door GasLicht.com. Het installeren van de App verliep zeer moeizaam en de verstrekte informatie is gebrekkig een onvoldoende om goed inzicht te krijgen.Ik hoopte dat het tweede jaar dit beter zou worden. Geprobeerd contact te krijgen met Oxxio voor de verlenging. Via de site kan dit alleen via de chat en dan moet je een kwartier wachten. Hoezo service!!Het verlengingsaanbod is slechter dan een nieuwe klant krijgt. Ik vind dit pure (prijs)discriminatie. Andere aanbieders belonen juist hun trouwe klanten. Daarnaast is het voorstel zo opgesteld dat het moeilijk is om het te vergelijken met andere aanbieders. Oxxio probeert je binnen te krijgen om vervolgens te verlengen tegen hogere tarieven.Als je chat of een mail verstuurt is de reactie niets zeggend. M.a.w. e vinden het niet erg als je vertrekt. Aan die wens kan ik tegemoet komen.Voor mij binnenkort geen Oxxio meer.

Reactie van Oxxio - 19 april 2019

Hi Hans,

Wat jammer om te lezen dat je niet 100% tevreden bent. Maar dat kan ik me dit goed voorstellen, na het lezen van jouw review. Excuses voor de slechte service via de chat. Dat hoort gewoon soepel te verlopen. We doen elke dag ons best om zo snel mogelijk te antwoorden. Soms lukt dit door de drukte niet. Maar dan moet het antwoord zelf natuurlijk wel duidelijk en fijn zijn. Graag ontvangen we via de chat meer informatie over deze gesprekken, zodat we dit kunnen bespreken met de medewerkers en van de nodige feedback kunnen voorzien.

Wat betreft het aanbod: het klopt dat verlengingen duurder uitvallen dan het aanbod voor nieuwe klanten. Dit is omdat het niet haalbaar voor ons is om een voordeliger aanbod te doen. Gelukkig zijn deze aanbiedingen alsnog erg scherp. Dat dit overkomt als discriminatie is zeker niet de bedoeling. En daarnaast willen we benadrukken dat we absoluut niet willen dat je vertrekt.

We zien je chatberichtje graag tegemoet. Vermeld er dan gelijk bij hoe we je tevreden kunnen maken en ervoor kunnen zorgen dat je klant bij ons blijft. Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Administratief is het een zooitje
T.Hamburg 18 april 2019

Begin maart is de overstap geregeld naar Oxxio maar alle gegevens zijn nog steeds niet door Oxxio goed ingevoerd. Talloze keren gebeld/gechat. Ik wilde n.l. enkel tarief terwijl ik wél een dubbele meter heb. Bij de aanmelding in febr. werd gezegd dat ik enkel tarief moest doorgeven als de levering daadwerkelijk was gestart. Toen werd er gezegd dat ik tot maandag moest wachten. Toen werd er gezegd dat ik tot eind vd. week moest wachten. Toen werd gezegd dat ik tot eind volgende week moest wachten.En zo ging het maar door. Uiteindelijk is het enkel tarief inmiddels ingevoerd maar nu weer niet vanaf de begindatum en daar moet ik nu nog ruim een week op wachten voordat dit daadwerkelijk is ingevoerd. Als ik dit allemaal had geweten was ik nooit naar Oxxio gegaan.

Reactie van Oxxio - 19 april 2019

Beste heer of mevrouw,

Wat onwijs vervelend! Dat loopt normaal veel soepeler. We zullen dit zeker noteren en meenemen. Excuses voor dit ongemak. Wil je weten of het is opgelost? Stuur dan nog even een chatberichtje alsjeblieft. We staan voor je klaar.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ga nooit met dit bedrijf in zee!
Joey Smits uit Den Haag, 9 april 2019

Gas en elektra afgesloten en internet & tv. Gas en elektra was prima geregeld, echter moet ik mijn jaarnota nog afwachten.

Internet & TV drama. Ik kreeg het installatie pakket binnen en zag dat ik geen KPN aansluiting had. Wel de kabel, maar deze was niet zichtbaar in mijn woning. Hierover 5x gebeld. Er was 4 keer aangegeven dat ik terug gebeld zou worden, 4 keer niet terug gebeld. De 5e keer een idioot aan de lijn. Zegt tegen me ja wij leveren signaal naar de kabel en that's it. Opzeggen kon niet meer, omdat ik voorbij de 14 dagen bedenktermijn zat. Ze konden wel een aansluiting maken maar dat kost even €125. Dus als ik een nieuwe auto koop, dan moet ik apart nog de accu kopen omdat ik hem anders toch niet kan gebruiken? Onzin! Toen kreeg ik te horen dat ik maar even alle muren in mijn woning moest openbreken om zo de kabel te zoeken. Zijn jullie wel goed bij jullie hoofd? Wat een idioot antwoord. Uiteindelijk met veel pijn en moeite en op advies van KPN zelf voet bij stuk gehouden. Hierna voor een 6e keer gebeld en gedreigd dat ik dit verhaal bij mijn rechtsbijstandverzekering neer zou leggen. Toen kon het abonnement opeens wel gecanceld worden. Ze weten dat ze fout zitten, maar willen je gewoon op kosten jagen. Service is nergens te vinden. Zodra mijn jaarcontract bij gas en elektra klaar is, stap ik per direct over! Wat een kutbedrijf!

Reactie van Oxxio - 11 april 2019

Beste Joey, zoals ik via gaslicht.com ook aangaf ben ik het met je eens. Dit is absoluut niet netjes en correct verlopen. Mijn welgemeende excuses hiervoor. Ik heb jouw review als leermoment doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Leuk telefoon gesprek om terug te keren - schijn bedrieg
J uit Hellevoetsluis, 5 april 2019

Vorig jaar was ik gebeld om terug te keren naar Oxxio, heb gezegd dat ik deze jaar ging immigreren zo het heeft geen nut maar meneer dacht er anders over - immigreren was toch anders, daar zatten geen kosten aan ( boetes ) zou je denken maar niets is minder waar 100 piek willen hun nu hebben for gas en elektra - contact met klanten service levert niets op - gewoon overheen praten als of je gek ben.

Als ik ooit terug keer naar Nederland dan vermijdt ik Oxxio.

Reactie van Oxxio - 11 april 2019

Beste J, bedankt voor jouw review. Ik snap dat je dit heel vervelend vindt. Neem daarom even via Facebook contact met ons op. Dan kijken we hier nogmaals naar. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio is de hel op aarde
Klant uit Amstelveen, 3 april 2019

Na vele Twitter en e-mail verzoeken zoek ik mij heil op andere social media platforms.

2015:3 bewoners geld terug vN oxxio. 2016: 3 bewoners GELD TERUG VAN oxxio. 2017: 2 bewoners klein bedrag bij betalen (hier begon t al te wringen).

2018: 1 bewoner 16-11 slimme meter, jaar nota komt en meteen 374 oververbruik.

Ik slaap en douche alleen thuis, werk en ben er nauwelijks.

Koken doe ik ook niet, maar oxxio weet me wel te melden dat mijn gasverbruik omhoog is gegaan. Laatste keer dat ik kookte was 2e kerst, om 2 weken hierna alles ongeroerd weg te gooien.

Een eitje bak ik 3-4 keer per maand, sinds januari. Ik heb nog geen dag een warme maaltijd gekookt in 2019. Toch wordt er als ik naar oxxio belt aangegeven dat mijn gasverbruik erg hoog is. Mijn gaskraan staat ALTIJD UIT! Deze gast alleen aan als ik gasfornuis actief gebruik.

Mijn verbruik is zeer minimaal. Maar oxxio zegt dat oververbruik alweer uit 2017 is,

Maar toen nooit is verrekend.

Eind januari zegt oxxio per e-mail, toe meterbon op te zullen vragen nav mijn klacht/ vraag.

Dit is op 04 en 20-02 nogmaals per mail aan me bevestigd. In maart geeft oxxio ze aan dat ze wachten tot ik meterbon aanlever ivm privacywet. Na maanden wachten wordt me niet gevraagd de bon op te vragen, maar doet oxxio voorkomen alsof ik verzaak hun op weg te helpen.

Dat gelieg over mijn ‘oververbruik’ en het niet per post (zoals vele malen gevraagd) willen laten zien vd cijfers (mijn oxxio is eeuwig onder constructie, weergeeft niet de juiste info, en laten we aub niet over die falende oxxio app beginnen) maakt dat ik radeloos ben. Er wordt niet gereageerd op mijn verzoek tot onderzoek hiernaar.

Ik hoef toch niet het werk van oxxio

Te doen?

De oxxio app: deze vraagt om toestemming om

Meterstanden op afstand af te kunnen lezen vd ‘slimme’ meter (ja u leest t goed).

Terwijl oxxio aangeeft dat de slimme meter is geplaatst, zodat er op afstand afgelezen kan worden. Waarom moet ik dan toestemming geven? De site werkt niet goed, en als je via de app geen toestemming geeft, zie je geen tot weinig info.

De app geeft vervolgens aan dat er dan schatting gemaakt zal worden, van de daadwerkelijk meterstanden (dus geef toestemming. Hier komt t op neer)

Maar als je vervolgens ja klikt, wordt dit antw niet geacccepteerd en blijft de nee van toepassing, dus kom je als klant niet verder.

Reactie van Oxxio - 4 april 2019

Beste heer/mevrouw,

Wat een vervelende kwestie zeg. Excuses voor alle ongemakken. Je moet apart toestemming geven omdat we per wet (privacy!) niet zomaar data van jou mogen uitlezen. Hier ontkomen we niet aan en moeten we dus vragen. Maar dan moet dit wel geaccepteerd worden, als je hier akkoord op geeft. Ik snap dat dit echt niet fijn is.

Ik stel voor om alles nogmaals goed na te kijken en te bespreken, want ik snap jouw frustraties en twijfels heel goed. Daarvoor moet er vanuit jou contact met ons worden opgenomen via Facebook Messenger. We helpen je graag en zien je berichtje daar tegemoet!

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?