Reviews Oxxio

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

94 reviews

5 sterren
(16)
4 sterren
(11)
3 sterren
(5)
2 sterren
(5)
1 ster
(57)

43 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(2)
onbekend
(31)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Malafide praktijken! Pas op! Misleiding en oplichting! Onbereikbaar!
Dirk Valentijn 5 november 2019

GA NOOIT MET OXXIO IN ZEE!Afgezien van het feit dat men niet te bereiken is en je als klant het allemaal zelf mag ''uitzoeken'' word je het hele jaar en worst voor gehouden met je maandelijkse verbruik maar kom je aan het einde van het jaar terug van een koude kermis.Afspraken en beloftes worden niet nagekomen of ineens ontkent, alle collega's spreken elkaar tegen met onwaarheden en sturen je van het kastje naar de muur.Sommige geven zelfs indirect aan niet eerlijk te mogen zijn van ''de baas'' en dus moeten liegen en zo de consument moeten misleiden om extra geld in het laatje te brengen.Zelfs nadat er meermaals is gebeld in het afgelopen jaar met Oxxio en daarbij word aangegeven dat het verbruik in de mails klopt en leidend is, word dit eerst ontkent en word er nu ineens gezegd dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan de mails en uitspraken van de telefonistes.Sommige komen zelfs met een vreemd verhaal dat zei achteraf zelf de tarieven naar wens mogen aanpassen zoals zij dit willen...Kortom mensen, GOEDKOOP IS DUURKOOP!Ik ben bewust 50% meer gaan betalen t.o.v. vorig jaar om zo save te zitten en gek genoeg moet ik praktisch weer hetzelfde bedrag bij betalen ondanks bepaalde collega's mij bijna 300,- terug hebben beloofd!LET OP! OXXIO bedonderd en misleid de consument je bent uren /dagen/ weken/ maanden aan het bellen en mailen maar komt geen stap verder.Als je lid wilt worden is men uiterst vriendelijke, heb je een moeilijke vraag of kritiek wimpelt men je zonder pardon af of gooit de hoorn erop.DE collega's welke mij in het gelijk stelde zijn zogenaamd steeds niet aangezien/of niet bereikbaar of ze komen met een smoes dat ze je niet mogen doorverbinden.Ze weten dus dat ze fout zitten maar blijkbaar accepteert de gemiddelde Nederlandse consument dut allemaal anders komen ze er niet zo vaak mee weg!Hieronder zal nu een mooi bericht komen van Oxxio :''wat vervelend voor u wij kijken graag samen naar een oplossing, kunt u contact met ons opnemen?''Trap hier niet in, want er word niks gedaan voor je, dit is allemaal schijn naar de buitenwereld.Als u geld en tijd u lief is, vermijd dat Oxxio!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oxxio zijn oplichterd
Louis Kusters uit Kerkrade, 1 november 2019

Het hele verhaal begon met een mevrouw die belde met een 'geweldig' aanbod. Ik zou goedkoper uit zijn met internet en tv. Dit was een grote farce. Uiteindelijk ben ik pas anderhalve maand verder en had ik uiteindelijk Internet. Na talloze keren contact te hebben gehad met Oxxio. Wat mij duidelijk is geworden is dat er afspraken worden gemaakt en niet nagekomen. Ik zou de eerste maand niet betalen. Dat leek me eerlijk en redelijk. Toen heb ik 2 weken later een aanmaning gekregen met extra kosten a 40 euro. Dat was blijkbaar normaal. Toen ik contact opnam wist men nergens van. Ik had dit allemaal verzonnen. En dat het zolang duurde voordat alles werkte was ook allemaal mijn eigen domme schuld. Ik sta niet alleen versteld van de manier van communicatie, maar ook van de manier hoe men denkt dat mensen alles maar accepteren. Ik heb in mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt met welk ander bedrijf dan ook. Oxxio is een farce, ga er NOOIT mee in zee. Het zijn oplichters, en alles is jouw eigen schuld.

Reactie van Oxxio - 7 november 2019

Beste heer/mevrouw Kusters,

De aanmelding voor onze diensten is gedaan op het verkeerde adres. U bent per e-mail akkoord gegaan met de overeenkomst, waar ook het verkeerde adres op staat. Wij gaan dan ook gewoon leveren op dat adres.

De wensdatum staat gepland voor 13 september. Dit is wat we met u hebben afgesproken. De order loopt gewoon goed door en wij horen verder niets van u. En wij zijn dus op 13 september begonnen met leveren op het adres. U hebt verder geen contact met ons opgenomen.

Vervolgens belt u ons op 7 oktober, dat u geen diensten van ons hebt. Pas op dat moment wisten wij dat u op een ander adres woonde en konden wij gaan handelen om dit op te lossen. Dit hebben wij toen meteen gedaan. Wij hebben het abonnement verhuisd en de diensten op het juiste adres waren actief op 16 oktober. Dit omdat een verhuizing altijd wat extra tijd in beslag neemt.

Wij konden niet eerder handelen dan 7 oktober omdat wij toen pas bericht kregen. En wij hebben toen z.s.m. gehandeld. En ik zie ook dat mijn collega een creditnota heeft aangemaakt voor de periode van 7 oktober tot 17 oktober. Dat is de periode dat de verhuizing plaatsvond. Dit leek mij een prima oplossing.

Met vriendelijke groet,

Jeroen, Oxxio Telecom Team

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen communicatie mogelijk, de app en chat werkt niet, je krijgt een bandje te horen
Arend 30 oktober 2019

Op de site van Oxxio lijkt alles zo mooi maar de waarheid is anders, die is bitter.

Oxxio is niet te benaderen terwijl ze dit wel zo doet lijken op hun site

Ik wil alleen maar mijn betaalgegevens wijzigen en ik ben al meer dan een uur bezig

De app waar zij naar verwijzen is moeilijk te vinden, de chat met Oxxio werkt niet, er is geen contact mogelijk want het verwijst weer naar de app.

Er is maar één conclusie, liever geen Oxxio.

Dus nieuwe klanten, bezint eer ge begint aan Oxxio

Reactie van Oxxio - 4 november 2019

Beste Arend. Bedankt voor je eerlijke review. Wat jammer om te lezen dat je zo'n negatieve ervaring hebt met onze klantenservice. Oxxio is volledig gericht op de online service. Je kunt onze app vinden door in de Play Store of App store 'Oxxio' in te typen. Via de app kun je in het menu bij 'Inbox & Chat' contact met ons opnemen. Ook zijn we bereikbaar via Facebook en Twitter waar we binnen twee uur reageren. Via de live chat op onze website reageren we al binnen 5 minuten. Mochten we je nog kunnen helpen met het wijzigen van de betaalgegevens, neem dan zeker nog even contact met ons op via één van deze kanalen. Groet, Mitchel. Oxxio Webcare.

Reactie van Arend - 11 november 2019
probleem is opgelost

Gelukkig is er na het plaatsten van het bericht contact gekomen. Het probleem is opgelost.

Wel is het duidelijk dat de Oxxio app niet geïnstalleerd kan worden op een toch maar 4 jaar oude telefoon. Dus een oude versie (apk file) van de Oxxio app gezocht waarmee wel een account aangemaakt kon worden maar waarmee nog niet alle functies werkte.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
OPLICHTERS!! GOEDKOOP IS DUURKOOP!! LAAT U NIET MISLEIDEN!!
Dirk Valentijn 28 oktober 2019

De maandelijkse verbuik monitor van de mail en app verschilt nogal.

Meermaals met Oxxio gebeld afgelopen jaar om zo te weten welk verbruik ik als leidend zou moeten houden en hier zeker van te kunnen zijn.

Hierbij is meermaals toegezegd dat de bedragen en verbuiken per mail leidend zijn en kloppen.

De app zou ''bugs'' hebben en dus totaal irelevant zijn kwa verbruikmonitor.

(Leuk dat ze adverteren met een ''handige'' verbuiksmonitor die dan vervolgens niet werkt, maar goed dat ter zeide)

Als ik de bedragen van de mail zou bijhouden kwam het goed zij de vriendelijke teleofniste toentertijd.

Oktober 2019 hoor ik 254,89 terug te krijgen volgens de email van Oxxio.

Volgens de app tussen de 30 en 160,- met de vermelding '' Je komt goed uit op je jaarrekening ! Goed bezig! enz enz'' ( Nu is dit niet meer te zien nadar de rekening is opgesteld )

Ik ben 33,- per maand omhoog gegaan na de jaarafrekening over 2018 om safe te zitten voor 2019 en heb daarbij o.a een nieuwe hr++ cv ketel laten plaatsen, nieuwe A+++ wasmachine en droger aangeschaft, overal spaarlampen in gedaan, de airco de deur uit gedaan en dus niet gebruikt in 2019, daarbij ben ik dit jaar amper thuis geweest.

Toch moet ik opnieuw hetzelfde bedrag bij betalen als vorig jaar...?

In 2018 was dit nog voor de huidige tarief wijziging waarbij ik volgens oxxio 100% goed uit zou komen in 2019 en safe zou zitten. ( lees: geld terug krijgen aan het einde van het jaar)

( 396,- tarief verhoging tov 2018 en volgens de standen in 2019 veel minder verbuikt dan over 2018 )

Nu zijn snel de bedragen aangepast in de app maar die van de mail staan er gelukkig vast.

Vreemd genoeg liegen veel werknemers mij voor (spreken elkaar allemaal tegen) en proberen mij af te wimpelen met verhaaltjes als '' ja daar moeten de kosten nog bij"meneer'' en '' wij mogen zelf bepalen welke tarieven wij hanteren omdat uw contract stilzwijgend is verlengd'' of '' ja maar mijn collega heeft niet letterlijk gezegd dat u dit geld terugrijgt alleen dat de bedragen per mail kloppen en leidend zijn, maar de jaarafrekening klopt ook naar mijn inziens'' ....... ?!?!?!?!

En dit alles ondanks meerdere andere collega's mij volledig in het gelijk hebben gesteld over deze kwestie maar blijkbaar zijn terugeroepen door de baas/leidingevende..?

Oxxio zit fout, niet ik als consument maar ik kan het wel zelf gaan oplossen.

Steeds word je beloofd dat ze erachteraan gaan en maak je afspraken die vervolgens niet worden nagekomen, je krijgt dan later weer een andere collega die zogenaamd van niets weet en je kan alles weer opnieuw uitleggen.

Ze vertellen allemaal weer wat anders en proberen er zo ondruit te kunnen komen.

Keer op keer kom je geen steek verder, blijkbaar hopen ze dat ik het er bij laat zitten..?

De eigenaar van OXXIO is eerder veroordeeld voor oplichting/misleiding en is een nieuw bedrijf begonnen onder de naam OXXIO lees ik net op google...

Het schijnt ook dat ze de slimme meter op afstand opschroeven zodat je gaat betalen voor energie die je niet eens verbruikt.

Had ik dit 2 jaar geleden maar geweten.

Slim is het niet want aan mij hebben ze een verkeerde gezien me grote sociale netwerk en connecties met bekende Youtubers.

Deze tweehonderd euro gaat ze nu duizenden klanten kosten em honderden duizenden euro's.

Trap er niet in mensen, GOEDKOOP IS DUURKOOP!

Ookal ben je trouwe klant en betaal je iedere maand netjesop tijd, je word bedonderd waar je bij staat!

Dit is voor mij nu een precipe kwestie geworden en daarom zal ik niet rusten voor ik me geld terug heb!

Voor mij nooit meer Oxxio!

Reactie van Oxxio - 6 november 2019

Beste Dirk,

Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring met onze klantenservice hebt gehad. Het is inderdaad zo dat de bedragen in de energierapporten kloppen. In de energierapporten wordt gerekend van de eerste van de maand tot de laatste dag van de maand. In de energierapporten wordt wel aangegeven dat dit alleen om de kosten gaan waar je zelf als consument invloed op kan uitoefenen. De vaste kosten komen er op de jaarnota nog bij. Ik heb eerder met je meegekeken en wanneer ik de jaarnota naast de energierapporten leg komt dit overeen. De energierapporten rekenen alleen zoals ik eerder al aangaf vanaf de eerste tot en met de laatste dag van de maand. De jaarnota rekent van 14-10-2018 tot 14-10-2019. Ook is het op bepaalde maanden niet gelukt de gasmeter uit te lezen. Dit verbruik is uiteindelijk nog wel meegenomen op de jaarnota, omdat dit verbruik er wel geweest is. De overzichten van de energierapporten en de app zijn extra tools om meer inzicht te krijgen in het verbruik, hier kunnen verder geen rechten aan worden ontleend. Op de jaarnota pakken we de begin standen en de eind standen om zo precies te weten wat er over het gehele contractjaar is verbruikt. De jaarnota is leidend en ik kan bevestigen dat de jaarnota bij je klopt. Er zullen geen kosten worden tegengeboekt, omdat het verbruik wat er is geweest altijd afgerekend moet worden.

Het klopt ook inderdaad dat de tarieven in de app wijzigen nadat het contract is verlopen. De app rekent namelijk altijd met de huidige tarieven om vergelijken makkelijker te maken. Dit heeft echter geen invloed op de jaarnota. Op de jaarnota wordt je altijd afgerekend met de tarieven die je op het moment van verbruiken had.

Het spijt ons uiteraard enorm dat er eerder verwarring is ontstaan met het geven van de informatie vanuit onze klantenservice. We kunnen alleen helaas geen €200,- waar je om vraagt teruggeven, omdat je hier geen recht op hebt. Het enige wat wij doen is je begin stand en je eind stand uitlezen. We weten dan je verbruikt. We vermenigvuldigen dit tegen je tarieven. Hier komen de vaste kosten nog bij en zo weten we precies wat de totale kosten op de jaarnota zijn.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is.

Met vriendelijke groet, Mitchel.

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik krijg mijn 1149,11 niet terug
Maurice de Swart uit Hengelo, 23 oktober 2019

In augustus is mijn energiecontract afgelopen, ik kreeg te horen dat ik vóór 14 december 1149,11 terug zou krijgen op mijn rekening, omdat ik met mijn zonnepanelen maandenlang te veel betaald heb. Tot op het heden is er niks overgemaakt. Berichten op de website hebben geen enkele reactie opgeleverd, via de chat hoor ik alleen "ik ga er naar kijken, we laten het je binnen 15 werkdagen weten" en van gaslicht.com hoor ik alleen van Mitchel dat ik via facebook een bericht kan sturen.

Ik wil gewoon mijn geld terug. Oxxio heeft al mijn gegevens, ze weten dat ik nog 1149,11 krijg, ze hebben erkend, maar ze vertikken het mijn geld terug te geven. Ik heb geen zin om nog 15 werkdagen te wachten, en ik heb geen zin meer om nog meer berichten te sturen. Ik ben het nu helemaal zat.

Reactie van Oxxio - 28 oktober 2019

Hoi Maurice! Bedankt voor je review. Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je geld. Ik heb je eerder inderdaad doorverwezen naar onze klantenservice, omdat je via die weg je persoonsgegevens kan toesturen, wij je dossier er bij kunnen pakken en je hiermee kunnen helpen. Mocht het bedrag nog steeds niet zijn uitbetaald, stuur ons dan gerust nog even een bericht met je klantnummer zodat we dit alsnog in orde kunnen maken voor je. Groet, Mitchel.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet te bereiken. Alleen via de mail
Jos Caspers uit Watmond, 20 oktober 2019

Ik ben sinds 1 oktober klant van Oxxio en probeer al 3 weken de app te installeren voor het bijhouden van ons verbruik. Je kan je gegevens wel invullen maar elke keer geeft hij aan (e-mailadres onbekend )terwijl ik wel mijn bevestiging op heb gehad via de mail . Ook herkennen ze mijn klantnummer niet terwijl dat gewoon bij mijn afschrijving staat . Ook krijg je eerst een schatting van je bedrag per maand en verhogen hem met 70 euro . Dit is de laatste keer dat ik naar Oxxio ben overgestapt .

Een bereikbare klantenservice is mij dan ook meer waard .

Jos Caspers

Reactie van Oxxio - 21 oktober 2019

Hoi, Mitchel hier! Bedankt voor je review. Wat vervelend dat het zo stroef begon bij je. Ik zie dat het je vandaag wel gelukt is om een account aan te maken. Dat is mooi! Je zou nu moeten kunnen inloggen met je gebruikersnaam en zelfgekozen wachtwoord. Daarnaast wordt zoals aangegeven tijdens de aanmelding inderdaad eerst geschat aan de hand van de door jou opgegeven verbruiksgegevens. Na de aanmelding ontvangen wij als energieleverancier het 3-jarig historisch verbruik van de woning via de netbeheerder. Hier wordt vervolgens het termijnbedrag op gebaseerd en na de eerste nota ben je vrij dit bedrag naar eigen inzicht aan te passen. Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op via de live chat op onze website, de chat in de app, Facebook of Twitter.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zorgeloos overstappen? Niets is minder waar.
Elise 16 oktober 2019

Overstappen van kpn naar oxxio. De monteur is, sinds het aansluiten van de modem, de deur uitgegaan zonder dat we voorzien waren van internet en tv. Inmiddels een week verder, iedere dag telefonisch contact gehad, de belminuten staan op 0, mobiele data vliegt de deur uit en nog steeds hetzelfde rode lampje op de modem. Geen signaal. Het probleem wordt aangehoord. Meer niet. Samen met installatie bedrijf roamler wordt er keihard gefaald en is de klant de dupe.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede internet verbinding en service
D G. uit Rotterdam, 15 oktober 2019

Geen probleem met de internet. De Oxxio App werkt goed en je kan makkelijk met hun in contact komen

Reactie van Oxxio - 21 oktober 2019

Hoi, Mitchel hier! Bedankt voor je review. Daar zijn we blij mee. Laten we het in de toekomst ook zo houden. :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles loopt soepel
J.L. Van G. uit Oss, 26 september 2019

Van begin tot einde liep alles zoals je hoopt/verwacht. Tussentijds aanpassen ging zeer makkelijk. Ook de eindafrekening verliep zeer goed en snel.Geen enkele klacht van mij

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit weer oxxio
Eelke Hoogeboom uit De Westereen, 17 september 2019

Krijg van oxxio een eindnota waarvan oxxio de beginstand heeft geschat.

Terwijl ik een jaar geleden de beginstand heb doorgegeven, en van oxxio een bevestiging heb gekregen.

Daarom heb ik nu die bevestiging mail , die ik wel heb naar oxxio gestuurd.

Krijg ik een mail terug , met het verhaal, dat de correctienota niet in mijn voordeel zal zijn.

Hiermee ben ik niet akkoord gegaan, omdat ik veel minder gas heb gestookt,

en iets meer stroom heb verbruikt.

Heb nog een mail naar oxxio gestuurd, dat ik de eindstand nog wel heb van mijn vorige leverancier, wat tevens de beginstand is voor oxxio.

Krijg van oxxio weer een mail, dat de backoffice mijn verzoek afkeurt omdat de marge niet groot genoeg is, 500kwh stroom 100 m3 gas

Reactie van Oxxio - 23 september 2019

Hoi! Bedankt voor je review. Het klopt dat wanneer er een groot verschil in de verbruiken zit er een leveranciersverrekening kan worden gedaan. Dit gaat vervolgens in samenspraak met de vorige leverancier. Het verschil moet dan minimaal 100 m3 gas en 500 kWh elektriciteit zijn. Het gasverbruik wat bij Oxxio teveel in rekening is gebracht heb je bij de vorige leverancier niet hoeven te betalen. De stroom die te weinig in rekening is gebracht is bij je vorige leverancier al afgerekend. Wanneer de tarieven bij Oxxio lager waren dan bij je vorige leverancier is het sowieso voordeliger om het zo te laten staan zoals het nu staat, aangezien je anders nog een naheffing zou krijgen van de vorige leverancier en gas duurder is dan stroom. Er zal helaas niet gecorrigeerd worden. Vriendelijke groet, Mitchel. Oxxio Webcare.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niks werkt
D 13 september 2019

Contact is onmogelijk. Opzeggen zeeeer onduidelijk. App werkt niet. Chat geen reaktie.

Reactie van Oxxio - 23 september 2019

Hoi! Bedankt voor je review. Wat gek dat je geen reactie krijgt via de chat. Je zou namelijk binnen 5 minuten reactie moeten krijgen via de chat op onze website. Via de chat in de Oxxio app kan dit tot 24 uur duren, maar vaak al wel eerder. Daarnaast zijn we ook bereikbaar via Facebook, Twitter en het contactformulier via onze website. Stuur ons zeker nog even een bericht met je klantnummer, zodat we kunnen kijken wat het probleem is in de app. Ook jij zou natuurlijk de app moeten kunnen gebruiken. We staan voor je klaar! Groet, Mitchel. Oxxio Webcare.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pijn in mijn buik van Oxxio
Roger Bos 12 september 2019

Ik ben al jaren klant bij Oxxio. 3 Jaar geleden ben ik eenmalig overgestapt naar een andere leverancier, maar daarna toch weer terug naar Oxxio. Mijn contract verliep op 26 juni 2019, maar door tijdgebrek ben ik er niet aan toegekomen mijn contract over te sluiten of te verlengen. Daardoor had ik dus een modelcontract. Op de website van Oxxio zag ik een interessante aanbieding, dus ik belde met de klantenservice met de vraag of ik hier ook voor in aanmerking kwam. "Natuurlijk was dat mogelijk", maar dan moest mijn huidige contract worden beëindigd en dan zou het nieuwe contract aansluitend in werking gaan. Een en ander zou een dag of 6 duren, maar geen probleem. Mijn contract zou worden opgezegd, en ik zou de volgende dag rond een uur of 12 teruggebeld worden om het nieuwe contract af te sluiten, Nu werd echter mijn huidige contract al de dag na het eerste contact beëindigd en ik werd ook niet teruggebeld. Dus zelf maar weer contact gezocht. In eerste instantie werd mij verteld dat een nieuw contract pas na 4 weken kon ingaan en dat ik dus verkeerd was voorgelicht en zat zonder energiecontract. Helaas, daar konden ze niets aan veranderen. Pijn in mijn buik! Na ongeveer 5 minuten werd ik teruggebeld door de medewerker die ik de dag ervoor aan de lijn gehad had. "Geen probleem, alles zou goed komen". Het nieuwe contract zou gewoon ingaan en ik zou niet zonder gas en licht komen te zitten. Oh jee, de kredietwaardigheid controle geeft een negatieve kredietwaardigheid aan!? Ik zou een waarborgsom moeten betalen of bij Focum een herwaardering moeten aanvragen. Ik heb geen achterstanden of schulden en ben al jaren klant bij Oxxio, maar ineens ben ik niet kredietwaardig en zit ik zonder energiecontract. Ik voel mij diep gekrenkt en heb hier behoorlijk pijn in mijn buik van!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
I pad actie per 2013
Belinda uit Amsterdam, 9 september 2019

Ik ben overgestapt van de Nuon naar de Oxxio en op zich was alles prima in orde en had ik voor onbepaalde tijd een abonnement. Na 2 of 3 jaar ben ik gebeld of ik wilde overstappen naar variabel en ik heb toen,NEE gezegd en wat blijkt, Ik ontvang nu bericht dat met ingang van 1 okt 19 de nieuwe los-vast tarieven ingaan, waarin ik nooit mijn akkoord voor heb gegeven.

ik ga overstappen weer naar de Nuon, ben er klaar mee.

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi Belinda, bedankt voor je review. Het vreemde is dat wij nooit bellen met de vraag of je wil overstappen naar een variabel contract. Wij bellen alleen als jouw vaste contract afloopt en of je wederom je contract wil vastzetten. In onze voorwaarden vind je ook terug dat je na afloopt van je contract standaard overgaat naar LosVast-tarieven, mits je tijdig verlengt. Maar ik snap goed dat je dit niet zo fijn vindt, als het allemaal onduidelijk is. Ik vind het dan ook erg jammer dat je vertrekt. Wil je toch verlengen of even contact met ons hebben? We staan voor je klaar. Fijne dag! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
App werkt niet
Mariët Trouwborst 5 september 2019

De app werkt niet. Na meerdere malen contact app verwijderd. Moet nu 3 weer weken wachten. Het zal mij benieuwen of het dan wel werkt.

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi Mariët, wat een gedoe zijn. Mijn excuses en onwijs bedankt voor je geduld. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niet echt ....
A A. uit Hilversum, 31 augustus 2019

Klantenservice niet / zeer slecht bereikbaar .

Alles moet via een app die de halve Tijd ook niet goed werkt.

In de app staan opties die nooit doorkomen aan hun kant .

Al met al *meeh🤷‍♀️*

Reactie van Oxxio - 17 september 2019

Hi, wat jammer om te horen dat het *meeh🤷‍♀️* is! Ondanks dat het wat drukker is zijn we wel prima te bereiken. Namelijk via de chatfunctie in de app, de chatfunctie op de website en via Facebook of Twitter. We staan daar voor je klaar! Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Scherpe tarieven
L W. uit Schiedam, 23 augustus 2019

Twee jaar lang energie van Oxxio afgenomen. De app werkte niet altijd even goed, de eerste keer duurde het meer dan een maand voordat het advies was om de app opnieuw te installeren.... probleem opgelost. De tweede keer liep het verbruik steeds een paar weken achter. Maar meestal werkte de app goed. Scherpe tarieven. Ben uiteindelijk overgestapt naar een meer duurzame leverancier.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2019

Hoi, Mitchel van Oxxio hier! Bedankt voor je review. Onze ontwikkelaars zijn dagelijks bezig om de app steeds gebruiksvriendelijker te maken. Jouw feedback nemen we dan ook zeker mee. Je bent in de toekomst natuurlijk altijd welkom bij ons. Nadat je huidige contract afloopt kunnen we voor je kijken of we weer een mooie aanbieding voor je klaar hebben staan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nooit geen Oxxio meer..!!
Ton Schobben, Bellingwolde uit Bellingwolde, 22 augustus 2019

Omslachtig bereikbaar. Bij bel afspraak meteen mijn klacht vermeld maar de persoon die belde weet dan nergens van. Oude leverancier is door Oxxio te snel opgezegd waardoor ik een boete moest betalen. 14 dagen later zou er niets aan de hand zijn geweest.

Reactie van Oxxio - 28 augustus 2019

Hoi Ton, Mitchel van Oxxio hier! Wat onhandig dat je net te vroeg bent overgenomen door ons. Het is normaal zo dat wanneer je binnen 3 maanden voordat je huidige contract afloopt een aanmelding doet we aansluitend kunnen leveren. Doe je dit eerder dan die 3 maanden dan gaan we ook al eerder leveren. We kijken graag nog even voor je na hoe dit bij jou precies zo gekomen is. Stuur ons gerust nog even een bericht met je klantgegevens. Oxxio is volledig gericht op de online service. We zijn dan ook voornamelijk bereikbaar via Facebook, Twitter, de live chat op onze website, de chat in de Oxxio app en het contactformulier op www.oxxio.nl.

Reactie van Ton Schobben, Bellingwolde - 4 september 2019
probleem is niet opgelost

Oxxio zelf kijkt niet of u over kan stappen. Zelf goed in de gaten houden. Belangrijkste is een klant in de wacht slepen. Uw contractbreukboete interesseert ze helemaal niks.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Goed, wanneer u voor het eerst klant wordt bij Oxxio
Peter van Veldhuisen uit Ede, 19 augustus 2019

Begin dit jaar, door eerdere ervaring weer overgestapt naar Oxxio. Echter blijkt wanneer je reeds eerder klant bent geweest bij Oxxio het nagenoeg onmogelijk is om gebruik te maken van de app. De oude inlog zit namelijk nog aan je oude klantnummer gekoppeld waarmee de app aangeeft dat je geen leveringsovereenkomst hebt. Na meerdere pogingen in drie dagen (omdat ik een wijziging rekeningnummer wou doorgeven) leek het dan uiteindelijk gelukt.Via Messenger uiteindelijk het rekeningnummer laten wijzigen aangezien de app niet goed functioneerde, en laten bevestigen dat ook het laatste maandbedrag van mijn nieuwe rekeningnummer afgeschreven zou worden. Desondanks deze bevestiging werd er niks afgeschreven en zadelen ze je alsnog op met 40 euro incassokosten. De klantenservice kon er schijnbaar wel om lachen, ik als klant echter niet. Ze hebben nu de incassokosten dan tegengeboekt.Als je voor het eerst overstapt is het een prima leverancier. Wanneer je overstapt terwijl je al klant bij Oxxio bent geweest, dan kan je jezelf bedenken dat het lastig kan zijn om een inlog te krijgen of iets te wijzigen bij Oxxio. Overigens moet ik wel vermelden dat de App verder prettig werkt en je inzicht kan geven in je verbruik wanneer je een slimme meter(s) hebt.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi Peter, bedankt voor het delen van jouw review. Het is inderdaad nogal lastig om een nieuw account aan te maken wanneer je al eerder klant bent geweest bij Oxxio. Je kan daarom het beste contact opnemen via www.oxxio.nl/contact zodat wij jouw oude account direct kunnen veranderen. Na 24 uur kan je een nieuw account aanmaken en kan je weer gebruik maken van de app.

Goed om te lezen dat de app wel prettig werkt met de slimme meter(s) om jouw verbruik bij te houden. Daar worden we blij van.

Groet,

Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbegrijpelijke jaarafrekening 2018
Liedje 17 augustus 2019

Ondanks dat ik verstandig een hoog maandbedrag had betaald èn een welkomstpremie zou ontvangen op de jaarrekening, moest ik toch bij betalen? Het was de medewerker onmogelijk mij dit uit te leggen. Door dit onveilige en teleurstellende gevoel heb ik mijn contract niet verlengd.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hey, bedankt voor het delen van jouw review. Ik begrijp dat je ervan schrikt wanneer je moet bijbetalen terwijl je ervan overtuigd was dat het maandbedrag hoog genoeg was. Wij raden daarom altijd aan om het verbruik bij te houden in de Oxxio App. Hier zie je precies of je goed zit met jouw termijnbedrag. Je mag natuurlijk altijd contact met ons opnemen zodat wij de nota nogmaals voor je kunnen uitpluizen. We hopen je in de toekomst weer te mogen verwelkomen.

Groet,

Joey,

Oxxio Webcare

Reactie van Liedje - 30 augustus 2019
probleem is opgelost

Op de uitnodiging om wederom een uitleg over mijn jaarrekening aan te gaan met Oxxio ben ik niet ingegaan.Dit zou mij niets opleveren en alleen maar tijd kosten. Ik had slechts de behoefte mijn ervaring te delen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
2 keer verkeerde eindnota ontvangen. Voor 1000 euro mij geprobeerd af te zetten.
Anne 17 augustus 2019

Mijn contract liep tot 26 juli en ik wilde mijn contract opzeggen omdat ik zou verhuizen op 1 juli. Aangegeven dat ik het geen probleem vond om mijn contract tot 26 juli te laten zijn om zo de boete te ontlopen. Deze toch gekregen. Nou, prima. Daar kan ik op zich nog wel mee leven.

Toen begon het drama, ik had een e-mail gekregen met: "Je hebt een slimme meter, dus je hoeft je meterstanden niet door te geven." Een paar weken later ontving ik mijn eindnota: Ik moest €450,- bij betalen. Naar mijn inschatting zou ik juist ongeveer dit bedrag van hen terug moeten krijgen, na bestudering van de eindnota kwam ik erachter dat ze een schatting hadden gemaakt van mijn meterstanden. Na contact met Oxxio bleek dat mijn slimme meter de meterstanden niet had doorgegeven, niet netjes dat ik geen bericht hierover had gekregen. Ik heb de nieuwe meterstanden doorgegeven, dit zou binnen 14 dagen verwerkt worden. Na 3 weken toch weer contact gezocht en hadden ze mijn verzoek tot wijzigen van de eindnota niet eens doorgezet. Ik kreeg een 'excuses voor het ongemak'. De volgende dag kreeg ik de correctienota waarop stond dat ik €320,- terug zou krijgen van hen. Dit vond ik alsnog laag, dus na bestudering van de nota zag ik dat ze wel mijn gasstanden hadden aangepast, maar niet van de elektriciteit. Weer contact gezocht, weer een 'excuus voor het ongemak' en weer een e-mail gestuurd met daarin de juiste meterstanden. Nu vanochtend eindelijk de juiste nota gekregen. Ik krijg €548 terug van hen in totaal. Dit gedoe heeft mij heel veel tijd en stress gekost en een heel nare nasmaak in mijn mond, want als ik niet oplettend was geweest hadden ze mij voor €1000,- opgelicht. Een excuses voor het ongemak is naar mijn mening niet op zijn plaats. Foutjes mogen gemaakt worden, maar zulke fouten verdienen toch meer dan 'excuses voor het ongemak'.

Mijn tip voor toekomstige klanten: ga niet bij Oxxio en wanneer je dit toch doet, wees zeer alert!

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor het delen van jouw review. Daar is inderdaad een flinke tijd overheen gegaan! Ook wij vinden het vervelend dat het op deze manier is gelopen en dat de meterstanden zijn geschat. Gelukkig is de nota nu op de juiste manier gecorrigeerd, goed dat je zo oplettend bent geweest.

Groet,

Joey,

Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima zolang je geen problemen/vragen hebt
Max 14 augustus 2019

Een jaar geleden was ik verhuisd en besloten om voor Oxxio te kiezen vanwege de lage prijzen. Via internet een contract afgesloten. In de mail kreeg ik bericht dat ze mij niet binnen 3 weken konden aansluiten. Dit zou betekenen dat ik minstens 1 week zonder stroom en gas zou zitten. Dus ik probeerde contact te krijgen met Oxxio. Ik meld mij netjes aan via de app, maar deze gaf helaas de melding dat ik het verkeerde mailadres gebruikte en ik het juiste mailadres moest invoeren. Erg vervelend aangezien Oxxio ALLES via de app regelt. Dus ik kon de app niet in. Geprobeerd via de website contact te zoeken maar elke weg verwees naar de app, welke het dus niet voor mij deed. Via google een telefoonummer van Oxxio proberen te vinden maar toentertijd was deze niet onvindbaar. Uiteindelijk een mailadres (of chat, te lang geleden) gevonden om met de klantenservice contact te krijgen. Gevraagd of het mogelijk was om op datum X toch de aansluiting op te voeren. Antwoord was gewoonweg nee. Verder geen moeite gedaan om toch e.e.a. te regelen.

Ik was meteen klaar mee de klantenservice en de app. Ik had toentertijd al besloten zodra mijn contract vrij is stap ik meteen over en dat heb ik dus gedaan.

Oxxio is prima zolang je geen problemen hebt. Wanneer je wel problemen hebt hoop ik dat je je via de app kunt redden. Want klantenservice (buiten de app om) dat kennen ze niet.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor het delen van jouw review. Balen dat het op deze manier is gelopen, ik snap dat je daar niet héél blij van wordt. Wij hadden destijds inderdaad meer moeite moeten en kunnen doen om de onzekerheid bij je weg te nemen.

Naast de Oxxio App kan je ons altijd bereiken via: www.oxxio.nl/contact. Hier vind je onder andere onze live-chat en social mediakanalen: Facebook- of Twitter. Via deze weg is het mogelijk om contact met ons op te nemen.

Groet,

Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en overzichtelijk
A.E.C. van der A. uit Eindhoven, 14 augustus 2019

Ik ben zeer tevreden geweest over oxxio. Via de app was mijn verbruik overzichtelijk en kon ik veel zelf bepalen. Mijn overstap is puur vanwege een lager maandbedrag.

Reactie van Oxxio - 22 augustus 2019

Hi, bedankt voor jouw positieve review. Superfijn om te lezen! Zien we jou in de toekomst weer terug bij Oxxio? Je bent in ieder geval welkom. Groet, Joey, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel duidelijk maand, week en zelfs uuroverzicht qua verbruik.
E. L N. uit Hengelo, 6 augustus 2019

Erg tevreden over Oxxio. Duidelijke app en heel inzichtelijk in te zien hoeveel ik wanneer verbruikt heb.

Reactie van Oxxio - 7 augustus 2019

Hi, wat onwijs leuk om te lezen. Bedankt voor de positieve review. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze communicatie en service.
Karin uit Amsterdam, 31 juli 2019

Het lukt Oxxio niet mijn termijn bedrag automatisch te incasseren. Na diverse keren appen is dit niet opgelost en maakt men het mijn probleem. Telefonisch contact zoeken is ook frustrerend, duurt lang en de manier van met klanten omgaan is mij te popi Jopie.

Reactie van Oxxio - 2 augustus 2019

Hi Karin,

Wat vervelend zeg! Excuses hiervoor. Wil je alsjeblieft een Facebook- of chatberichtje sturen? Dan helpen we je van dit probleem af.

Groet,

Wilco, Oxxio Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Meest waardeloze provider ooit
Gerben uit Amsterdam, 30 juli 2019

Het zou geen probleem zijn om over te stappen en dus een abonnement afgesloten. Was toen wel even balen toen ik hoorde dat ik het zelf moest gaan aansluiten voor die prijs en dan ook nog 2 weken moest wachten. Vervolgens na 2 weken opgebeld en blijkt bestelling geannuleerd door vorige bewoners. Nieuwe bestelling blijkt twee weken later niet geleverd te kunnen worden. Ondertussen een maand verder en nog steeds geen internet, veel tijd aan klantenservice kwijt, niet 1x een verontschuldiging gehoord, totale afrader Oxxio dus!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?