De meterstanden op mijn afrekening kloppen niet, wat moet ik doen?


Voordat u stappen onderneemt richting uw energieleverancier, beantwoord eerst de volgende vragen:

  • Heeft u de meterstanden zelf doorgegeven schriftelijk, telefonisch of per internet?
    Zo niet, dan wordt het verbruik geschat. Het geschat verbruik kan (sterk) afwijken van het werkelijk verbruik.
  • Heeft u nieuwe apparaten in huis die veel stroom/gas verbruiken?
  • Is uw gezinssamenstelling gewijzigd?
  • Heeft u wel eens alles uitgeschakeld? Dus ook de waakvlammetjes en de standby standen? Blijft de meter dan nog lopen?
  • Staan er meeliftposten op uw rekening, zoals rioolrecht of een kabelabonnement? Zijn die meeliftposten hoger geworden? 
  • Is de verbruiksperiode op de jaarrekening misschien langer dan voorgaande jaren?
  • Heeft u al eens een vergelijking gemaakt met buren die een soortgelijke (gezins)samenstelling hebben?
  • Heeft u het energiebedrijf al gevraagd een onderzoek te doen?
    Wanneer dit niets oplevert, kunt u met het energiebedrijf afspreken de meter te laten ijken op kosten van ongelijk. Let op: dit is geen goedkoop onderzoek.  

Energie vergelijken en overstappen

Op Energieleveranciers.nl kunt u in enkele stappen energie vergelijken. Vul uw gegevens in en onze energievergelijker geeft u direct een overzicht van de tarieven van een groot aantal energieleveranciers. Stap vandaag nog over naar de goedkoopste energieleverancier voor jou!

Bekijk uw besparing