Ervaringen Nuon

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Nuon. U kunt uw ervaring met Nuon ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Overstapvergoeding
T. van Moorset, 8 november 2019

Probeer al weken nuon te bereiken voor een overstapvergoeding. Word categorisch weg gedrukt. Geprobeerd via mijn nuon kan alleen als je automatische incasso instelt wat ik niet wil. Al weken geprobeerd de vertegenwoordiger dhr ********* die erg behulpzaam was in het afsluiten van 3 contracten en als er iets was moest ik direct bellen. Geprobeerd via whats app en via 06 nummer. Ook hier word niet opgenomen en word weggedrukt. Al met al een grote bak ellende met nuon behalve als je een termijnfactuur niet op tijd betaald dan weten ze je perfect te vinden. Voor mij NOOIT MEER nuon

Reactie van Nuon , 18 november 2019

Geachte heer/mevrouw van Moorset. Dank u voor uw bericht. We helpen u evengoed hier graag mee. Is het mogelijk dat u ons een privebericht via Facebook of Twitter stuurt? Zou u dan ook een openbaar bericht naar ons willen sturen met de melding dat u dit heeft gedaan? Dan zoeken we het bericht gelijk erbij.

Groet,

Eugene

Vattenfall

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
afrekening nu voor tweede jaar onleesbaar
a breederveld uit dronten, 25 oktober 2019

onleesbare afrekening voor zo veel ste jaar ook betaal je 1,06 incl alle kosten per kuub bij andere 93

Reactie van Nuon , 5 november 2019

Goedemiddag, u geeft aan dat de jaarafrekening onleesbaar is. Kunt u precies uitleggen hoe deze er dan uitziet? Zou u dit via een privebericht op Facebook of twitter naar ons willen sturen? We kijken hier graag naar. Het gastarief dat u opgeeft komt niet overeen met de tarieven die wij hebben. Kunt u aangeven waar u dat tarief heeft gezien?

Reactie van Nuon , 6 november 2019

Bedankt voor u review. Jammer dat de afrekening niet duidelijk voor u is. We helpen u vraag via: https://www.vattenfall.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wederom een opdringende verkoper
Rob Zentveld uit Geleen, 17 oktober 2019

Alweer NUON aan de deur. Ik geef aan dat ik géén interesse heb.....blablabla...., ik snap je, maar ik heb geen interesse..... maar ik wil alleen blablabla. ik zeg: 'je hebt begrepen dat ik géén interesse heb? Jawel....blablabla..... laatste keer, ik heb géén interesse, je luistert niet naar mij. Ik maak hier een melding van. Bla.... fijne avond.

Nuon, de nieuwe Jehova's, uiteindelijk brengen ook zij het licht

Reactie van Nuon , 21 oktober 2019

Beste Rob,

bedankt voor je review. Het is geen beste ervaring zo te lezen. We kunnen ervoor zorgen dat we niet meer langskomen. Neem je dan contact met ons op via: https://www.vattenfall.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Reactie Consumentenbond uit Den Haag, 29 oktober 2019

Zeg NUON waarom negeren jullie als de Geschillen Commissie Energiebedrijven is in geschakeld is met die fraudefakturen van jullie. Want dit is toch geen klantenbinding leveren aan de consument om zulke bedreigingen te leveren. En oplossing komt er niet door z'n slechte klantenservice van Nuon als Energiebedrijf.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vermakelijke energie jehova
Marcel uit Zaandam, 6 oktober 2019

Bij ons in het centrum van zaandam was van de zomer een leger nuon-studenten. Nog nat achter de oren en blikken in de ogen van een naaktslak zonder levenservaring probeerde zij de portemonnee’s te vangen van ieder die op hun wensenlijst stond vermeld.

Relaxed zittend in mijn voortuin komt de beste man naar ons toe. Start zijn sales-pitch. Een pitch zoals elke telemarketier/ straatwerker deze voorgeschoteld krijgt door een firma “die nuon in de hand neemt” die meerderjarige kinderen in dienst nemen om vervolgens koud met kwantiteit een schot hagel in de telefoonlijnen schiet en de riolering van een stad vol gooien met de geld-hongerigen studenten/ van school geschopte straatschoffie’s.

Alleen dat is al vermakelijk.

Toen ik de beste jongeman aangaf off grid te wonen zag je dat dit aankwam alsof je een hotdog worstje van 9 hoog in een lege emmer gooide.

Of ik toch niet wilde overwegen nuon te nemen als leverancier. Bij de vraag of hij wist wat off grid is bleef het enige tijd stil. Na het te hebben uitgelegd ging hij er vandoor. Ook heb ik geen nuon-slaven meer in de straat gezien sindsdien. Wat ik jammer vind want ik hou wel van verstandsverarming in de ogen te kijken. Puur omdat het een vrijwillige keuze is van de slaafs opgestelde die dit werk aannemen. Energie jehova met als drive een voor de bek gehouwen vette wordt bij on target scoren.

Ik vindt het puur vermaak hoe mensen in staat zijn minuten van hun leven te verkopen aan bedrijven die te werk gaan alsof we nog in 1946 leven en provisie nodig hebben als drukmiddel.

Woon ik off grid?

Nee natuurlijk niet............

😂😂😂👍🏼👍👍🏾👍🏿

Succes nuon en marketing slaven

Reactie van Nuon , 10 oktober 2019

Hallo Marcel,

Welkom bij Vattenfall.

Je mening over onze medewerkers is duidelijk maar niet reëel. Toch bedankt voor jouw weergave. . Behalve je vraag over off grid zie ik geen verdere vraag.

Groet, Pauline

Reactie Consumentenbond uit Den Haag, 29 oktober 2019

Door een artikel in het Algemeen Dagblad gaf de Directeur Cindy Kroon van Nuon aan, dat zij zwaar bedroeft is, wat bij de huis aan huis verkoper in de prijs van het leveren van gas en electra doet afwijken, maar Nuon(Vatteval) denken gewoon weg Patat wij gaan gestug verder. Tot de Provinciale Staten van Gelderland weer doet ingrijpen .

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slimme meter functioneert niet
Marieke, 2 oktober 2019

Wij hebben sinds april dit jaar een slimme meter. Nu hebben wij een overzicht gekregen met het verbruik en vielen een aantal dingen op:

1. Ons verbruik is bijna vervierdubbeld. Hoe dan?? Wij hebben sinds juni zonnepanelen, zijn in augustus bijna 2 weken op vakantie geweest en toch enorm hoog verbruik.

2. De maand juli mist in het overzicht. Waarom????

3. September wordt getoond in weken terwijl de maanden april tm aug maar 1 overzicht wordt getoond. Hoezo??

Gebeld en geappt maar een duidelijk antwoord krijgen we niet. We krijgen wel te horen dat het geen abnormaal verbruik is. Ook krijgen we te horen dat de oude meter misschien niet goed functioneerde. Maar heb deze verhalen ook gelezen. Nu moet dat dus eerst bewezen worden.

Ik was al bang dat dit zou gebeuren omdat ik deze verhalen al had gehoord van gedupeerden en dat ze ineens veel meer geld moesten betalen. Wij gaan hier sws niet mee akkoord!

Graag jullie reactie nuon want wij zijn behoorlijk boos!!

Reactie van Nuon , 4 oktober 2019

Hallo Marieke,

Dat is de lastigste vraag die je ons kunt stellen. We kunnen je verbruik niet verklaren vanaf een afstand. Wat kan volgens jou de reden zijn? Wanneer je twijfelt aan de slimme meter, kun je contact opnemen met je netbeheerder, die is eigenaar van deze meter. Nuon levert alleen de energie. Aan die situatie kan ik niets veranderen, waardoor ik je niet kan helpen wanneer het over die meter gaat.

Ik check graag waarom juli mist in het overzicht. Daarvoor heb ik meer informatie nodig; adres, naam en geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer. Die kun je via een DM of privébericht Facebook doorgeven.

Groet, Pauline

Reactie Consumentenbond uit Den Haag, 29 oktober 2019

P****** van Nuon Vatteval.

Op de wet van de bescherming van de persoonsgegevens en de bescherming van bank gegevens is het niet toegestaan om aan de klant hier te vragen om de laatste 3 cijfers van het bankrekening naar te vragen.

Dit is geen service van jouwe zijde en ook geen service verlenen P*******.

Hier ben je nu in overtreding.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Spijt als haren op mijn hoofd
Nicole uit Tilburg, 12 september 2019

Altijd bij Essent geweest en 86 pm betaald als alleenstaande en kreeg ieder jaar ongeveer 200-250 terug. Vorig jaar overgestapt vanwege 300 cashback. Voorschot advies 81 maar hield het bij 87. Krijg nu het advies om voorschot te verhogen naar 134!!!!!!! Dus zou ik dik moeten bijbetalen. Daaag cashback. Ook heel raar. Heb vorig jaar al mijn kozijnen vervangen door kunststof en HR++ ramen en heel veel minder thuis. Tja.....Nuon hoe kan dat? En dan de bereikbaarheid.....telefonisch tot 15.00!!! En geen mailadres te vinden. Baal enorm!!! Ben hier niet klaar mee.

Reactie van Nuon , 16 september 2019

Hoi Nicole, je bent duidelijk verrast door ons termijnbedragadvies. We zijn op werkdagen inderdaad telefonisch bereikbaar tot 15:00. Daarna kan dat via Whatsapp. We kijken natuurlijk graag met je mee. Neem je dan contact met ons op via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte Service
Anoniem uit Arnhem, 14 augustus 2019

Als men overstapt naar Nuon dan krijgt men € 193,00 cadeau, helaas dat bedrag krijgt u niet, want Nuon doet niet aan klantenbinding maar weten wel dubbele facturen te sturen.

Zelfs de ouderen zorg worden door Nuon Klantenservice misleid om ook voor het oude adres te laten betalen.

Stuurde men aan Nuon een brief moet u maar afwachten of u wel antwoord krijgt omdat Nuon Klantenservice mooi heeft gehoord wat nu Klantenbinding doet betekenen, maar dubbele incasso's laten betalen , daar moet je bij Energie Bedrijf Nuon on.Arnhem wezen

Dit is geen klantenservice van Nuon.Arnhem

Reactie van Nuon , 22 augustus 2019

Hallo,

Zo te lezen is het een en ander niet naar je wens gegaan. We willen dit graag met je bespreken. Wil je hiervoor contact opnemen via nuon.nl/contact?

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen reactie NUON
Ineke Visser uit Lelystad, 8 augustus 2019

In vervolg op mijn eerdere review en persoonlijke mail aan NUON blijft het van hun kant uit erg stil. Op positieve reviews en mails reageren ze snel, maar in gevallen dat er klachten zijn, blijft het stil “aan de overkant”. Ik had wel een reactie verwacht, maar het uitblijven ervan verbaast mij eigenlijk niet. Niet reageren is schuld bekennen in mijn ogen. Ogen die zij sluiten voor hun tekortkomingen.

Reactie van Nuon , 9 augustus 2019

Hoi Ineke, ik kan geen andere review van je vinden. Wanneer heb je die verzonden? Zijn er bij dit bericht geen gegevens toegevoegd. Hierdoor kan ik niet zijn wat er met jouw e-mail is gebeurd. Zou je ons een bericht via Facebook of Twitter willen sturen? Je kunt anders ook via onze contactpagina kijken op welke andere wijze je contact met ons op kunt nemen. Groeten, Eugene

Reactie Een gedupeerde uit Arnhem, 29 oktober 2019

Nou stuurde men een klachtenbrief naar jullie, krijgt men geen brief van jullie retour.

Is dit nu klantenservice van jullie?

Denk het maar van niet, maar jullie sturen wel weer een rekening naar de consument.

Zo ook weten jullie ouderen mensen te misleiden door facturen te sturen waar de ouderen niet doen wonen.

Dan komt er 1 van het ouderen stel te komen overlijden , maar dan komt Nuon in actie om van de ouderen met een fikse bedrag te laten betalen binnen de limiet van 6 maanden.

Dan blijkt dat de provinciale staten van Gelderland een deel van Nuon te hebben opgekocht, wat zegt Nuon Klantenservice", nee dat is niet van waarheid".

Zeg Nuon waarom heeft het dan in de ochtend laden gestaan?

Of zijn jullie van de Klantenservice het Energiebedrijf aan het kapot te maken door de consument niet als klant te willen aanvaarden?

Het lijkt er op dat in jullie werkterrein een persoon bevind die geld doet ontvreemden want elke keer blijkt de factuur iets niet in te doen kloppen met de prijs.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstap van Engie naar NUON
avatar
H.E.M. Visser uit Lelystad, 23 juli 2019

NUON maakt de vrees van velen waar. Mijn overstap naar NUON heeft mij 310 euro gekost. In een telefoongesprek werd mij toegezegd dat NUON bij een overstap rekening zou houden met de einddatum van mijn huidige contract. Ook heb ik iemand aan deur gehad en die vertelde mij hetzelfde. Na mijn aanmelding heb ik netjes een bevestigingsmail gekregen van de overstap maar (mijn fout) niet de einddatum gecontroleerd. NUON wil natuurlijk zsm geld verdienen aan de klanten en hebben per direct mijn contract omgezet, dit terwijl het huidige contract nog niet was afgelopen. Het is wel mijn fout dat ik de einddatum niet heb gecontroleerd, maar ga ervan uit dat als ik een toezegging van de NUON heb, dat zij bij een overstap rekening houden met een boetebedrag en welkomstpremie, dat ik daar gewoon blind van uit kan gaan. Zij hebben al mijn gegevens en weten dus dat mijn contract beëindigd is voor de einddatum. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice en zij zeggen dat zij niets voor mij kunnen doen en dat het dus vervelend voor mij is, maar daar blijft het bij.

Ik zit nu nog een jaar bij de NUON, maar heb ze laten weten dat ik in mijn slechte ervaringen met hun breeduit kenbaar zal maken.

Bij deze dus het advies, geloof NUON NIET. Zij komen hun afspraken niet na en je bent gewoon een melkkoe voor ze. Klanten werven is het motto, ongeacht de situatie. Binnen is binnen.

Voor mij NOOIT MEER NUON !!!

Reactie Barbara Leyen uit Alkmaar, 7 augustus 2019

Bij mij exact hetzelfde, voor mij ook nooit meer Nuon!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Gewoon een betrouwbare solide maatschappij
R. Schippers, 11 juli 2019

Betrouwbaar, alles klopt en ze denken mee. Goede tariefen en geweldige klantenservice. Nuon begrijpt hoe het moet. Mijn complimenten.

Reactie van Nuon , 16 juli 2019

Beste heer/mevrouw Schippers,

Bedankt voor het delen van uw ervaring! Wij zijn erg blij dat u tevreden bent over onze dienstverlening. We hopen u nog lang van energie te mogen voorzien.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
criminelen zijn het
rikobo@live.nl, 12 mei 2019

Nuon is een crimineel bedrijf omdat en handelen naar hun monopolie positie in almere .

rekening die niet kloppen en veel te hoog zijn . geld terug ontvangen omdatje zuinig bent geweest ja goed zo . maar dan toch niets terug krijgen . als je een keus heb kies dan niet voor nuon vatten val tis eerder een ratten val .

Reactie van Nuon , 15 mei 2019

Bedankt voor het delen van je ervaring. Zo te lezen ben je niet blij met ons. Dat zijn nogal heftige uitspraken. We gaan natuurlijk graag met je in gesprek. Dat kan via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Reactie van Nuon , 16 mei 2019

Hallo Rik,

Zo te elzen ben je erg boos op ons. Vervelend om te lezend at je deze ervaring hebt. We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen. Als je hiervoor open staat kun je contact met ons opnemen via nuon.nl/contact.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nuon komt afspraken 250 euro welkomstcadeau/cashback niet na!
Peter uit Den Bosch, 12 maart 2019

Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is.

Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018.

Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende aanbiedingen en het eerste aanbod van Nuon was simpelweg te hoog. Na wederom contact gehad te hebben met Nuon sales kwamen zij met een nieuw aanbod waarbij ik een Nuon VastePrijsEnergie met Nuon blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau zou krijgen. Dit was een goed bod dat ik ook geaccepteerd heb destijds. De medewerker van Nuon had een nieuw contract samengesteld en heeft deze naar me toegestuurd. Ook een pagina met de aanbieding is in dit contract toegevoegd onder de benaming ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau.

Dit contract was van 1-2-2018 t/m 31-12-2018.

Eind 2018 ben ik wederom gaan vergelijken bij diverse energiemaatschappijen en helaas kon Nuon me nu geen goed bod doen. Ik heb besloten om voor 2019 een contract aan te gaan bij een andere energiemaatschappij.

Toen ik de eindafrekening kreeg van Nuon voor het jaar 2018 is de ellende begonnen.

Ik zag dat het welkomstcadeau van 250 euro niet was verwerkt in mijn eindafrekening. Diverse telefoontjes met Nuon gehad waarbij ze toegaven dat de aanbieding in mijn contract als bijlage is toegevoegd MAAR dat in de kleine lettertjes staat dat de actie alleen geldt wanneer de klant het afgelopen jaar geen stroom en/of gas bij Nuon heeft afgenomen.

- Uiteraard heeft de verkoper van Nuon hier destijds niets over verteld. Ik ben akkoord gegaan met de goede aanbieding die Nuon mij destijds heeft gedaan en heb uiteraard niet alle kleine lettertjes gelezen.

- De aanbieding zit als bijlage bij mijn contract. Erg raar dat ze een aanbieding in mijn contract stoppen die ook nog genoemd wordt ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon BLIJVEN LOONT''. Waarom deze actie in mijn contract stoppen als ik toch niet voldoe volgens de kleine lettertjes? Waarom de actie BLIJVEN LOONT noemen terwijl je helemaal niet mocht blijven....

Na veel telefoontjes met Nuon (dit duurt uren want je krijgt de klantenservice niet zomaar te pakken) heeft Nuon mij de aanbieding gedaan om gezien de verwarring die is ontstaan 125 euro aan te bieden en hiermee de zaak af te doen. Mijn reactie hierop was dat ik hier niet mee akkoord ga en deze case graag door een andere afdeling die hierover kunnen beslissen voor te leggen.

Na wederom een aantal telefoontjes heb ik de betreffende afdeling gesproken en ze hebben mij gelijk gegeven. Ze gaven toe dat de aanbieding in mijn contract stond en dat het dus raar zou zijn dat deze niet toegekend zou worden. Hij was tenslotte als bijlage in het contract toegevoegd. Er werd meteen een betalingsopdracht aangemaakt om de 250 euro naar mij over te maken. Dit kon echter nog 4 weken duren maar zou voor eind februari overgemaakt moeten zijn.

In de tussentijd werd ik nog gebeld door de Nuon klantenservice of dat ik gecontacteerd was over bovenstaande waarop ik nogmaals heb gevraagd of de betaling was aangemaakt en dit werd bevestigd. Ik helemaal blij en het was dus afwachten!

Helaas was vorige week de betaling nog niet overgemaakt. Ik dus weer bellen met Nuon....... Blijkt dat de betaling gestoneerd/Gecanceled is en de reden is onbekend. Ik ben ook niet gebeld door Nuon toen de betaling gestoneerd was, erg rare zaak dus. Klantenservice kon me niet direct antwoord geven maar de zaak zou weer bij de verantwoordelijke neergelegd worden en ik zou op zeer korte termijn teruggebeld worden.

Helaas vandaag nog niet teruggebeld en heb zelf maar weer even contact gezocht. Kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn die me vertelde dat ik toch geen recht heb op de 250 euro welkomstcadeau. Helaas kon ze verder geen informatie geven en ik wordt nog teruggebeld door iemand die van de hoed en de rand weet. Maar conclusie was dat ik er geen recht op zou hebben.

Conclusie:

- In 2017 een jaarcontract met Nuon aangegaan die perfect is verlopen.

- In 2018 een nieuw jaarcontract aangegaan met Nuon BLIJVEN LOONT en 250 euro welkomstcadeau die de verkoper als actie ook in mijn contract heeft toegevoegd. Helaas staat in de kleine lettertjes dat je alleen recht hebt op deze actie als je nog geen klant was. Raar om een aanbieding in het contract te doen waar je toch geen recht op hebt? Raar om een aanbieding met BLIJVEN LOONT te benoemen terwijl je een nieuwe klant moet zijn???

- Nuon wil in eerste instantie gezien de verwarring het afdoen met 125 euro, ik ga niet akkoord.

- Nuon geeft me gelijk en gaat zorgen dat de 250 euro wordt overgemaakt.

- Na verlopen termijn heeft Nuon zonder enig contact de betaling gestoneerd.

- Nuon geeft aan dat ik geen recht heb op de 250 euro cash back en ik kan dus na al die uren telefoneren waarbij ik ook nog eens gelijk heb gekregen fluiten naar het geld.

Ik hou deze pagina up-to-date, dus als er veranderingen optreden zal ik deze verwerken.

Maar alvast een waarschuwing aan eventuele nieuwe klanten! Nuon komt de afspraken mbt het welkomstcadeau of cash-back niet na! Betalingsopdrachten worden zonder communicatie gestoneerd en je bent uren bezig met de wachtrij van de klantenservice om ook maar een beetje gehoord te krijgen. Klantenservice kan niet altijd antwoord geven op je vragen, je wordt doorverwezen en je moet maar hopen dat je terug wordt gebeld.

Lang maar eerlijk verhaal. Hoop dat Nuon dit toch nog op een goede manier met me wil oplossen. Ik ben namelijk wel een beetje klaar met deze zaak.

Wees gewaarschuwd!

Reactie van Nuon , 21 maart 2019

Beste Peter,

Bedankt voor het delen van je uitgebreide review en excuses voor het ongemak wat we hebben veroorzaakt. We maken inderdaad onderscheid tussen contracten voor nieuwe klanten, en contracten voor bestaande klanten. Onderdeel van dit onderscheid is het feit dat je als bestaande klant geen recht hebt op een eventuele cashback. Dat klopt. Maar dit betekent ook dat wij dit aanbod niet bij een verlenging moeten voorleggen zonder daarbij duidelijk te vermelden dat de cashback niet uitgekeerd kan worden. Helaas is dit wel gebeurd, en dit is erg jammer. Ik kan mij goed voorstellen dat je enerzijds te horen krijgt dat de cashback niet wordt uitgekeerd, dit is immers de regel. Anderzijds kan ik mij ook goed voorstellen dat wij gezien de verwarring hier toch coulant in zijn, en de cashback toch toekennen. Wel moeten wij hier eenduidig in zijn. Als wij hebben aangeboden om de cashback alsnog volledig uitkeren, dan moeten wij hier ook gehoor aan geven. Ik zorg er dan ook graag voor dat deze uitbetaling in goede banen wordt geleid, en dat je hier verder geen zorg meer aan heeft. Zou je ons hiervoor een e-mail willen sturen op webcare@nuon.com? Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Tyas

Nuon Webcare

Reactie Peter uit Den Bosch, 27 maart 2019

Reeds contact gehad met de klantenservice en ze hebben me beloofd alsnog de 250 euro welkomstbonus uit te betalen. Fijn dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen al heeft me dit wel vele uren telefoneren gekost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
playstation
Dave Disseldorp, 22 februari 2019

Ben over gestapt naar Nuon met als welkomskado de playstation

Kreeg een mail dat ze op waren en hem nu medio februari zouden opsturen.

Van de week gemaild of hij al verstuurd is maar helaas geen enkele reactie

Graag ontvang ik een reactie

Reactie van Nuon , 7 maart 2019

Beste Dave,

Wat leuk dat je naar ons bent overgestapt! We helpen je graag verder met je vraag. Je kunt je vraag mailen naar info@nuonwebwinkel.nl. Daar kunnen ze met je mee kijken.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
colporteur geeft mislijdende informatie
p.fransen uit nijmegen, 6 februari 2019

T. ter Hoeven 001061219 2516n

deze jongen kwam aan mijn deur en beweerde dat ik klant van NUON was. Toe ik aangaf bij pure energie klant was gaf hij aan dat dit de verkeerde leverancier was. Ik moest bij NUON zijn. Ik heb de deur dicht gemaakt en realiseerde me kort daarna met oplichting te maken te hebben. Ik ben de jongen achterna gelopen en heb zijn legitimatie (zie hierboven) gevraagd. Hij zij nu dat ik een "oud klant"was. Volgens de AVG wet mag hij deze informatie (zeker ouder dan 10 jaar) niet bezitten, laat staan gebruiken. Ik zal bij de autoriteit persoongegevens hiervan dan ook melding maken.

Reactie van Nuon , 21 februari 2019

Hallo,

Het is goed om scherp te zijn als je aan de deur een aanbieding krijgt. Persoonsgegevens zijn intern strikt vertrouwelijk, een contractverleden kan een medewerker inderdaad zien. Mocht u het contact niet op prijs stellen of zich willen afmelden voor toekomstig bezoek dan kunt u hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Met vriendelijke groet, Jeppe

Reactie p.fransen, 22 februari 2019

Reactie van Nuon , 21 februari 2019 Hallo, Het is goed om scherp te zijn als je aan de deur een aanbieding krijgt. Persoonsgegevens zijn intern strikt vertrouwelijk, een contractverleden kan een medewerker inderdaad zien. Mocht u het contact niet op prijs stellen of zich willen afmelden voor toekomstig bezoek dan kunt u hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Met vriendelijke groet, --- reactie --- , 22 februari 2019 Wanneer een colporteur mijn contract verleden kan zien is er dus wel degelijk (meer dan 15 jaar oude) data over mij in het bezit van NUON. Ik wil van NUON weten welke data (alle) is er over mij heeft! Waarom heeft Nuon deze data ? Waarom geeft u eerst aan geen gegevens over mij te kunnen vinden. Deze kunt u dus wel vinden, getuige uw opmerking

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geven nooit bestaande klanten iets
A piers uit Castricum , 4 februari 2019

Krijgen vaste klanten ook een keer wat ipv alleen maar nieuwe klanten te lokken?????

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste A Piers, we gaan graag met u in gesprek. Dat kan via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
zeer slecht
sha willems uit stein, 4 februari 2019

van af het begin al door gegeven op 2018 dat de meter standen niet kloppen wat nuon aangeeft via de app . heb een slimme meter . antwoord nuon dat is niet onze fout je moet je slimme meter laten eiken wat je moet betalen bij enexis wat aardig wat kost maar die was goed na meerdere keren gebeld met nuon in 2018 ,ze gaven aan dat het inderdaad niet klopte. maar er was geen oplossing voor . ze zouden er een notitie van maken ,die ze kwijt zijn ja ja afgelopen jaar 16 zonnepanelen op men dak laten liggen en een pelletkachel laten instaleren waar door ik zeer energie zuinig ben . men verbruik moet zeer laag zijn ik betaal 149.- per maand maar nuon geeft me geen enkele toegang wat ik verbruik heb niet via de app of als je contact probeert te maken met nuon krijg je geen duidelijk antwoord ze kunnen niet zien wat ik verbruik . l antwoord nuon we kijken toch niet wat de app aangeeft nu begin 2019 kan NUON me niet vertellen wat ik verbruik heb in een jaar tot men app heb ik geen toegang meer. nuon is de enigste leverancier waar je app meteen wordt afgesloten precies op de dag dat je contact afloopt dus je jaar verbruik zien bij nuon gaat niet heb de meter standen thuis genoteerd bij aanvang contract gebeld met nuon stevan dakar , 4-2-2019 geen oplossing ik verbind u door zij ******** 1uur en 30 minuten in de wachtlijn nog geen gehoor . met vriendelijk . S HA willems

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste sha willems,

erg jammer dat je nog niet bent geholpen. Ik kijk dat graag na verder. Wil je dan dit bericht en je adresgegevens sturen naar webcare@nuon.com

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde gang van zaken
Limpie uit Hoensbroek, 2 februari 2019

In september overgestapt naar de Nuon, gaf aan dat ik het per April 2019 wilde ivm boete contract.

De Nuon heeft het alsnog per direct gedaan, daarna had ik naar mijn weten een jaarcontract afgesloten, maar dat blijkt een 3 jarig contract te zijn. Nu ook nog eens een tariefstijging van bijna 100% (van 140 euro naar 277 euro)

Belachelijk dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

En kom aub niet met het standaard verhaal, dat de tarieven flink stijgen en dat de regering de boel verhoogd heeft, want volgens mij is de Nuon bezig met paniek zaaien

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste Limpie,

we willen het graag inhoudelijk nakijken. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Stop met die colportage
Norp uit Bussum, 29 januari 2019

Wilt u voortaan uw colporteurs weghouden van onze voordeur. Het betreft de man die ik enige maanden geleden ook al had gezegd dat we géén belangstelling hebben in Nuon. Dit individu echter is zeer vasthoudend, hij steekt meteen zijn hand uit, luistert absoluut niet en praat door me heen over zijn geweldige aanbod. Ik heb vanmiddag de deur voor zijn neus moeten dichtdoen om het te stoppen. Deze man zal zijn targets wel moeten halen maar het is onbeschoft gedrag. Stop hiermee s.v.p.

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste Norp, we kunnen dat nakijken en bespreken met de medewerker. We komen dan ook niet meer langs. Wil je dat doorgeven via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse belofte
Tam, 24 januari 2019

Ben net klant geworden van Nuon met via verkooppraatjes aan de deur.

Daar wordt gezegd dat de boetevergoeding door hen wordt betaald. Wat denk je.... NOT!!!

Tot 50€ per product staat in het contract maar ja, dan krijg ruim na de twee weken bedenktijd een eindafrekening van de andere energieleverancier van €250,-.

HOEZO OPGELICHT!!! Denk je dat je er nog onderuit kan? Ze weten het wel zo te brengen dat je er buikpijn aan overhoudt.

Bedankt Nuon!!! 😤🤬

Reactie van Nuon , 29 januari 2019

Beste Tam,

bedankt voor het delen van je ervaring op deze website. We kijken graag met je mee. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarafrekening
thijs van Reemst uit Groningen, 23 januari 2019

De klacht

JAARAFREKING. Nuon zou de 23ste het bedrag uitbetalen maar doen ze niet nu gaan brutaal doen tegen ons geef ons vandaag het geld terug en behandel ons als klanten niet als leveranciers.

De oplossing

NUON vandaag een excuus schrijft en het geld nog vandaag over maakt en niet ons weer weken laten wachten klant is koning toch?

Reactie van Nuon , 29 januari 2019

Hoi Thijs, wij helpen je graag verder. Zou je dan contact op willen nemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verhoging termijn bedrag
M. Pieterse, 21 januari 2019

Mijn termijn bedrag wordt verhoogt met 34% van €187 naar €250,-. Dit mag niet aangepast worden ondanks beide kinderen vanaf 1 aug 2018 buitenhuis wonen.

Mijn rendement op mijn spaarhypotheek is 6,5% dus verwacht dit ook van Nuon komend jaar mocht ik wederom net als dit jaar 2018 €605,- terug ontvangen in 2019.

Reactie van Nuon , 29 januari 2019

Beste M. Pieterse,

afgelopen weken is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we u graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat u er weer op kunt vertrouwen dat u goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Bij deze berekening hebben we de nieuwe tarieven, maar ook uw verwachte energieverbruik gebruikt. Alleen als we deze allebei meenemen in de berekening voorkomen we verrassingen op uw komende jaarafrekening.

Zelf uw termijnbedrag controleren of aanpassen kan via ons termijnbedragadvies

Voor 24% van onze klanten is er niets veranderd aan het maandbedrag. Deze klanten betalen maandelijks al voldoende waardoor wij geen bijbetaling op de jaarafrekening verwachten

De meeste klanten, 68%, hebben tot eind 2018 voldoende betaald voor hun verbruik, het termijnbedrag is dan alleen aangepast vanwege de tariefswijziging.

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Colportage
Armandd uit Heerlen, 17 januari 2019

Graag van mijn deur blijven,. Vraag dit al 2 jaar netjes, nu niet meer.

ROT OP!!!

Schrijf me uit en kom noooooit meer. Ik heb nota bene al 6 jaar zonnepanelen maarja jullie weten nagenoeg alles behalve of je zelf energie opwekt. Dus wat zou ik er uberhaupt mee moeten.

Daaaaaaag

Reactie van Nuon , 24 januari 2019

Beste Armandd,

wat jammer om te lezen. We kunnen ervoor zorgen dat we niet meer langskomen. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Reactie Armandd uit Heerlen, 24 januari 2019

Nee sorry, probeer dit al 2 jaar en kreeg onlangs het advies van de door u genoemde klantenservice via fb messenger het advies om mijn gegevens achter te laten om me af te melden!? Why? Beetje omgedraaide wereld niet. Je weet het nu toch,. Suc6 met me afmelden zou ik zeggen want de betreffende medewerker bij ons aan de deur toonde me al onze gegevens trots op zijn mobiele device.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters verdubbelen zonder iets te melden of vragen het termijnbedrag.
Ralf, 14 januari 2019

Leuk dat we gebrainwashed worden met "DE ENERGIE WORD DUURDER" maar de energie prijzen gaan echt niet verdubbelen en ik leef al 10 jaar hetzelfde. Schandalige manier van Nuon om even flink te cashen en dan het geld een jaar op een rekening te zetten en pas bij de eindafrekening weer terug betalen. Rente trekken over de rug van het volk bah.

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Hoi Ralf, voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

https://www.nuon.nl/service/tarieven-2019/extra-informatie/

Groet, Joeri

Reactie Ralf, 17 januari 2019

Doelloos nep antwoord schaam jezelf dat je voor zon bedrijf werkt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters!
Evy uit Maastricht, 14 januari 2019

1-1-2018 lid geworden met de actie dat we een welkomstpremie van €250,- zouden krijgen. Omdat we niet tevreden waren over Nuon, eind dit jaar opgezegd om weer terug naar het vertrouwde Essent te gaan. De meneer die ik bij Nuon aan de telefoon had garandeerde mij dat we minder verbruikt hadden en dus bovenop de €250 ook nog een ander bedrag terug zouden krijgen. Nou, net de jaarrekening ontvangen: we krijgen net €100,- terug omdat we te veel verbruikt hebben! Dit heb ik van mijn leven nog nooit meegemaakt. Wij betalen juist bewust te veel, zodat we aan het einde van het jaar altijd een leuk bedrag terug krijgen. Bij Essent altijd rond de €300 teruggekregen van alleen de stroom, dus geen bonussen of dergelijke en hier maken ze mij wijs dat ik te veel verbruik. Wat een oplichters. NOOIT MEER NUON!

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Evy, wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent. Je was duidelijk verrast door de jaarnota. Als je wilt dat we het inhoudelijk nakijken om je meer uitleg te geven dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Forse verhoging voor niks
Alexandra, 13 januari 2019

Mijn moeder is sinds 2018 klant bij Nuon. Ze woont alleen in een flatje. Drie dagen geleden kreeg ze haar jaarnota: ze ontvangt 111 euro terug. Dat is mooi zou je denken. Maar Nuon verhoogt desondanks haar maandbedrag van 91 euro naar 158! Pardon? Energieleveranciers, het zijn allemaal boeven met smoesjes en slappe uitleg. Uiteindelijk trek je toch altijd aan het kortste eind.

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Alexandra, afgelopen weken is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we je graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat je er weer op kunt vertrouwen dat je goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Bij deze berekening hebben we de nieuwe tarieven, maar ook uw verwachte energieverbruik gebruikt. Alleen als we deze allebei meenemen in de berekening voorkomen we verrassingen op uw komende jaarafrekening.

Zelf uw termijnbedrag controleren of aanpassen kan via ons termijnbedragadvies

Voor 24% van onze klanten is er niets veranderd aan het maandbedrag. Deze klanten betalen maandelijks al voldoende waardoor wij geen bijbetaling op de jaarafrekening verwachten

De meeste klanten, 68%, hebben tot eind 2018 voldoende betaald voor hun verbruik, het termijnbedrag is dan alleen aangepast vanwege de tariefswijziging

Voor een kleine groep, zo’n 8% van onze klanten, is het termijnbedrag aangepast met een groter percentage.

Groet, Joeri

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Alexandra, afgelopen week is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we u graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat u er weer op kunt vertrouwen dat u goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

https://www.nuon.nl/service/tarieven-2019/extra-informatie/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer