Ervaringen Nuon

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Nuon. U kunt uw ervaring met Nuon ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

criminelen zijn het
rikobo@live.nl, 12 mei 2019

Nuon is een crimineel bedrijf omdat en handelen naar hun monopolie positie in almere .

rekening die niet kloppen en veel te hoog zijn . geld terug ontvangen omdatje zuinig bent geweest ja goed zo . maar dan toch niets terug krijgen . als je een keus heb kies dan niet voor nuon vatten val tis eerder een ratten val .

Reactie van Nuon , 15 mei 2019

Bedankt voor het delen van je ervaring. Zo te lezen ben je niet blij met ons. Dat zijn nogal heftige uitspraken. We gaan natuurlijk graag met je in gesprek. Dat kan via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Reactie van Nuon , 16 mei 2019

Hallo Rik,

Zo te elzen ben je erg boos op ons. Vervelend om te lezend at je deze ervaring hebt. We kijken graag wat we voor je kunnen betekenen. Als je hiervoor open staat kun je contact met ons opnemen via nuon.nl/contact.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nuon komt afspraken 250 euro welkomstcadeau/cashback niet na!
Peter uit Den Bosch, 12 maart 2019

Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is.

Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018.

Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende aanbiedingen en het eerste aanbod van Nuon was simpelweg te hoog. Na wederom contact gehad te hebben met Nuon sales kwamen zij met een nieuw aanbod waarbij ik een Nuon VastePrijsEnergie met Nuon blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau zou krijgen. Dit was een goed bod dat ik ook geaccepteerd heb destijds. De medewerker van Nuon had een nieuw contract samengesteld en heeft deze naar me toegestuurd. Ook een pagina met de aanbieding is in dit contract toegevoegd onder de benaming ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau.

Dit contract was van 1-2-2018 t/m 31-12-2018.

Eind 2018 ben ik wederom gaan vergelijken bij diverse energiemaatschappijen en helaas kon Nuon me nu geen goed bod doen. Ik heb besloten om voor 2019 een contract aan te gaan bij een andere energiemaatschappij.

Toen ik de eindafrekening kreeg van Nuon voor het jaar 2018 is de ellende begonnen.

Ik zag dat het welkomstcadeau van 250 euro niet was verwerkt in mijn eindafrekening. Diverse telefoontjes met Nuon gehad waarbij ze toegaven dat de aanbieding in mijn contract als bijlage is toegevoegd MAAR dat in de kleine lettertjes staat dat de actie alleen geldt wanneer de klant het afgelopen jaar geen stroom en/of gas bij Nuon heeft afgenomen.

- Uiteraard heeft de verkoper van Nuon hier destijds niets over verteld. Ik ben akkoord gegaan met de goede aanbieding die Nuon mij destijds heeft gedaan en heb uiteraard niet alle kleine lettertjes gelezen.

- De aanbieding zit als bijlage bij mijn contract. Erg raar dat ze een aanbieding in mijn contract stoppen die ook nog genoemd wordt ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon BLIJVEN LOONT''. Waarom deze actie in mijn contract stoppen als ik toch niet voldoe volgens de kleine lettertjes? Waarom de actie BLIJVEN LOONT noemen terwijl je helemaal niet mocht blijven....

Na veel telefoontjes met Nuon (dit duurt uren want je krijgt de klantenservice niet zomaar te pakken) heeft Nuon mij de aanbieding gedaan om gezien de verwarring die is ontstaan 125 euro aan te bieden en hiermee de zaak af te doen. Mijn reactie hierop was dat ik hier niet mee akkoord ga en deze case graag door een andere afdeling die hierover kunnen beslissen voor te leggen.

Na wederom een aantal telefoontjes heb ik de betreffende afdeling gesproken en ze hebben mij gelijk gegeven. Ze gaven toe dat de aanbieding in mijn contract stond en dat het dus raar zou zijn dat deze niet toegekend zou worden. Hij was tenslotte als bijlage in het contract toegevoegd. Er werd meteen een betalingsopdracht aangemaakt om de 250 euro naar mij over te maken. Dit kon echter nog 4 weken duren maar zou voor eind februari overgemaakt moeten zijn.

In de tussentijd werd ik nog gebeld door de Nuon klantenservice of dat ik gecontacteerd was over bovenstaande waarop ik nogmaals heb gevraagd of de betaling was aangemaakt en dit werd bevestigd. Ik helemaal blij en het was dus afwachten!

Helaas was vorige week de betaling nog niet overgemaakt. Ik dus weer bellen met Nuon....... Blijkt dat de betaling gestoneerd/Gecanceled is en de reden is onbekend. Ik ben ook niet gebeld door Nuon toen de betaling gestoneerd was, erg rare zaak dus. Klantenservice kon me niet direct antwoord geven maar de zaak zou weer bij de verantwoordelijke neergelegd worden en ik zou op zeer korte termijn teruggebeld worden.

Helaas vandaag nog niet teruggebeld en heb zelf maar weer even contact gezocht. Kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn die me vertelde dat ik toch geen recht heb op de 250 euro welkomstcadeau. Helaas kon ze verder geen informatie geven en ik wordt nog teruggebeld door iemand die van de hoed en de rand weet. Maar conclusie was dat ik er geen recht op zou hebben.

Conclusie:

- In 2017 een jaarcontract met Nuon aangegaan die perfect is verlopen.

- In 2018 een nieuw jaarcontract aangegaan met Nuon BLIJVEN LOONT en 250 euro welkomstcadeau die de verkoper als actie ook in mijn contract heeft toegevoegd. Helaas staat in de kleine lettertjes dat je alleen recht hebt op deze actie als je nog geen klant was. Raar om een aanbieding in het contract te doen waar je toch geen recht op hebt? Raar om een aanbieding met BLIJVEN LOONT te benoemen terwijl je een nieuwe klant moet zijn???

- Nuon wil in eerste instantie gezien de verwarring het afdoen met 125 euro, ik ga niet akkoord.

- Nuon geeft me gelijk en gaat zorgen dat de 250 euro wordt overgemaakt.

- Na verlopen termijn heeft Nuon zonder enig contact de betaling gestoneerd.

- Nuon geeft aan dat ik geen recht heb op de 250 euro cash back en ik kan dus na al die uren telefoneren waarbij ik ook nog eens gelijk heb gekregen fluiten naar het geld.

Ik hou deze pagina up-to-date, dus als er veranderingen optreden zal ik deze verwerken.

Maar alvast een waarschuwing aan eventuele nieuwe klanten! Nuon komt de afspraken mbt het welkomstcadeau of cash-back niet na! Betalingsopdrachten worden zonder communicatie gestoneerd en je bent uren bezig met de wachtrij van de klantenservice om ook maar een beetje gehoord te krijgen. Klantenservice kan niet altijd antwoord geven op je vragen, je wordt doorverwezen en je moet maar hopen dat je terug wordt gebeld.

Lang maar eerlijk verhaal. Hoop dat Nuon dit toch nog op een goede manier met me wil oplossen. Ik ben namelijk wel een beetje klaar met deze zaak.

Wees gewaarschuwd!

Reactie van Nuon , 21 maart 2019

Beste Peter,

Bedankt voor het delen van je uitgebreide review en excuses voor het ongemak wat we hebben veroorzaakt. We maken inderdaad onderscheid tussen contracten voor nieuwe klanten, en contracten voor bestaande klanten. Onderdeel van dit onderscheid is het feit dat je als bestaande klant geen recht hebt op een eventuele cashback. Dat klopt. Maar dit betekent ook dat wij dit aanbod niet bij een verlenging moeten voorleggen zonder daarbij duidelijk te vermelden dat de cashback niet uitgekeerd kan worden. Helaas is dit wel gebeurd, en dit is erg jammer. Ik kan mij goed voorstellen dat je enerzijds te horen krijgt dat de cashback niet wordt uitgekeerd, dit is immers de regel. Anderzijds kan ik mij ook goed voorstellen dat wij gezien de verwarring hier toch coulant in zijn, en de cashback toch toekennen. Wel moeten wij hier eenduidig in zijn. Als wij hebben aangeboden om de cashback alsnog volledig uitkeren, dan moeten wij hier ook gehoor aan geven. Ik zorg er dan ook graag voor dat deze uitbetaling in goede banen wordt geleid, en dat je hier verder geen zorg meer aan heeft. Zou je ons hiervoor een e-mail willen sturen op webcare@nuon.com? Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Tyas

Nuon Webcare

Reactie Peter uit Den Bosch, 27 maart 2019

Reeds contact gehad met de klantenservice en ze hebben me beloofd alsnog de 250 euro welkomstbonus uit te betalen. Fijn dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen al heeft me dit wel vele uren telefoneren gekost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
playstation
Dave Disseldorp, 22 februari 2019

Ben over gestapt naar Nuon met als welkomskado de playstation

Kreeg een mail dat ze op waren en hem nu medio februari zouden opsturen.

Van de week gemaild of hij al verstuurd is maar helaas geen enkele reactie

Graag ontvang ik een reactie

Reactie van Nuon , 7 maart 2019

Beste Dave,

Wat leuk dat je naar ons bent overgestapt! We helpen je graag verder met je vraag. Je kunt je vraag mailen naar info@nuonwebwinkel.nl. Daar kunnen ze met je mee kijken.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
colporteur geeft mislijdende informatie
p.fransen uit nijmegen, 6 februari 2019

T. ter Hoeven 001061219 2516n

deze jongen kwam aan mijn deur en beweerde dat ik klant van NUON was. Toe ik aangaf bij pure energie klant was gaf hij aan dat dit de verkeerde leverancier was. Ik moest bij NUON zijn. Ik heb de deur dicht gemaakt en realiseerde me kort daarna met oplichting te maken te hebben. Ik ben de jongen achterna gelopen en heb zijn legitimatie (zie hierboven) gevraagd. Hij zij nu dat ik een "oud klant"was. Volgens de AVG wet mag hij deze informatie (zeker ouder dan 10 jaar) niet bezitten, laat staan gebruiken. Ik zal bij de autoriteit persoongegevens hiervan dan ook melding maken.

Reactie van Nuon , 21 februari 2019

Hallo,

Het is goed om scherp te zijn als je aan de deur een aanbieding krijgt. Persoonsgegevens zijn intern strikt vertrouwelijk, een contractverleden kan een medewerker inderdaad zien. Mocht u het contact niet op prijs stellen of zich willen afmelden voor toekomstig bezoek dan kunt u hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Met vriendelijke groet, Jeppe

Reactie p.fransen, 22 februari 2019

Reactie van Nuon , 21 februari 2019 Hallo, Het is goed om scherp te zijn als je aan de deur een aanbieding krijgt. Persoonsgegevens zijn intern strikt vertrouwelijk, een contractverleden kan een medewerker inderdaad zien. Mocht u het contact niet op prijs stellen of zich willen afmelden voor toekomstig bezoek dan kunt u hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Met vriendelijke groet, --- reactie --- , 22 februari 2019 Wanneer een colporteur mijn contract verleden kan zien is er dus wel degelijk (meer dan 15 jaar oude) data over mij in het bezit van NUON. Ik wil van NUON weten welke data (alle) is er over mij heeft! Waarom heeft Nuon deze data ? Waarom geeft u eerst aan geen gegevens over mij te kunnen vinden. Deze kunt u dus wel vinden, getuige uw opmerking

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geven nooit bestaande klanten iets
A piers uit Castricum , 4 februari 2019

Krijgen vaste klanten ook een keer wat ipv alleen maar nieuwe klanten te lokken?????

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste A Piers, we gaan graag met u in gesprek. Dat kan via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
zeer slecht
sha willems uit stein, 4 februari 2019

van af het begin al door gegeven op 2018 dat de meter standen niet kloppen wat nuon aangeeft via de app . heb een slimme meter . antwoord nuon dat is niet onze fout je moet je slimme meter laten eiken wat je moet betalen bij enexis wat aardig wat kost maar die was goed na meerdere keren gebeld met nuon in 2018 ,ze gaven aan dat het inderdaad niet klopte. maar er was geen oplossing voor . ze zouden er een notitie van maken ,die ze kwijt zijn ja ja afgelopen jaar 16 zonnepanelen op men dak laten liggen en een pelletkachel laten instaleren waar door ik zeer energie zuinig ben . men verbruik moet zeer laag zijn ik betaal 149.- per maand maar nuon geeft me geen enkele toegang wat ik verbruik heb niet via de app of als je contact probeert te maken met nuon krijg je geen duidelijk antwoord ze kunnen niet zien wat ik verbruik . l antwoord nuon we kijken toch niet wat de app aangeeft nu begin 2019 kan NUON me niet vertellen wat ik verbruik heb in een jaar tot men app heb ik geen toegang meer. nuon is de enigste leverancier waar je app meteen wordt afgesloten precies op de dag dat je contact afloopt dus je jaar verbruik zien bij nuon gaat niet heb de meter standen thuis genoteerd bij aanvang contract gebeld met nuon stevan dakar , 4-2-2019 geen oplossing ik verbind u door zij ******** 1uur en 30 minuten in de wachtlijn nog geen gehoor . met vriendelijk . S HA willems

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste sha willems,

erg jammer dat je nog niet bent geholpen. Ik kijk dat graag na verder. Wil je dan dit bericht en je adresgegevens sturen naar webcare@nuon.com

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde gang van zaken
Limpie uit Hoensbroek, 2 februari 2019

In september overgestapt naar de Nuon, gaf aan dat ik het per April 2019 wilde ivm boete contract.

De Nuon heeft het alsnog per direct gedaan, daarna had ik naar mijn weten een jaarcontract afgesloten, maar dat blijkt een 3 jarig contract te zijn. Nu ook nog eens een tariefstijging van bijna 100% (van 140 euro naar 277 euro)

Belachelijk dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

En kom aub niet met het standaard verhaal, dat de tarieven flink stijgen en dat de regering de boel verhoogd heeft, want volgens mij is de Nuon bezig met paniek zaaien

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste Limpie,

we willen het graag inhoudelijk nakijken. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Stop met die colportage
Norp uit Bussum, 29 januari 2019

Wilt u voortaan uw colporteurs weghouden van onze voordeur. Het betreft de man die ik enige maanden geleden ook al had gezegd dat we géén belangstelling hebben in Nuon. Dit individu echter is zeer vasthoudend, hij steekt meteen zijn hand uit, luistert absoluut niet en praat door me heen over zijn geweldige aanbod. Ik heb vanmiddag de deur voor zijn neus moeten dichtdoen om het te stoppen. Deze man zal zijn targets wel moeten halen maar het is onbeschoft gedrag. Stop hiermee s.v.p.

Reactie van Nuon , 6 februari 2019

Beste Norp, we kunnen dat nakijken en bespreken met de medewerker. We komen dan ook niet meer langs. Wil je dat doorgeven via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse belofte
Tam, 24 januari 2019

Ben net klant geworden van Nuon met via verkooppraatjes aan de deur.

Daar wordt gezegd dat de boetevergoeding door hen wordt betaald. Wat denk je.... NOT!!!

Tot 50€ per product staat in het contract maar ja, dan krijg ruim na de twee weken bedenktijd een eindafrekening van de andere energieleverancier van €250,-.

HOEZO OPGELICHT!!! Denk je dat je er nog onderuit kan? Ze weten het wel zo te brengen dat je er buikpijn aan overhoudt.

Bedankt Nuon!!! 😤🤬

Reactie van Nuon , 29 januari 2019

Beste Tam,

bedankt voor het delen van je ervaring op deze website. We kijken graag met je mee. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarafrekening
thijs van Reemst uit Groningen, 23 januari 2019

De klacht

JAARAFREKING. Nuon zou de 23ste het bedrag uitbetalen maar doen ze niet nu gaan brutaal doen tegen ons geef ons vandaag het geld terug en behandel ons als klanten niet als leveranciers.

De oplossing

NUON vandaag een excuus schrijft en het geld nog vandaag over maakt en niet ons weer weken laten wachten klant is koning toch?

Reactie van Nuon , 29 januari 2019

Hoi Thijs, wij helpen je graag verder. Zou je dan contact op willen nemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verhoging termijn bedrag
M. Pieterse, 21 januari 2019

Mijn termijn bedrag wordt verhoogt met 34% van €187 naar €250,-. Dit mag niet aangepast worden ondanks beide kinderen vanaf 1 aug 2018 buitenhuis wonen.

Mijn rendement op mijn spaarhypotheek is 6,5% dus verwacht dit ook van Nuon komend jaar mocht ik wederom net als dit jaar 2018 €605,- terug ontvangen in 2019.

Reactie van Nuon , 29 januari 2019

Beste M. Pieterse,

afgelopen weken is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we u graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat u er weer op kunt vertrouwen dat u goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Bij deze berekening hebben we de nieuwe tarieven, maar ook uw verwachte energieverbruik gebruikt. Alleen als we deze allebei meenemen in de berekening voorkomen we verrassingen op uw komende jaarafrekening.

Zelf uw termijnbedrag controleren of aanpassen kan via ons termijnbedragadvies

Voor 24% van onze klanten is er niets veranderd aan het maandbedrag. Deze klanten betalen maandelijks al voldoende waardoor wij geen bijbetaling op de jaarafrekening verwachten

De meeste klanten, 68%, hebben tot eind 2018 voldoende betaald voor hun verbruik, het termijnbedrag is dan alleen aangepast vanwege de tariefswijziging.

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Colportage
Armandd uit Heerlen, 17 januari 2019

Graag van mijn deur blijven,. Vraag dit al 2 jaar netjes, nu niet meer.

ROT OP!!!

Schrijf me uit en kom noooooit meer. Ik heb nota bene al 6 jaar zonnepanelen maarja jullie weten nagenoeg alles behalve of je zelf energie opwekt. Dus wat zou ik er uberhaupt mee moeten.

Daaaaaaag

Reactie van Nuon , 24 januari 2019

Beste Armandd,

wat jammer om te lezen. We kunnen ervoor zorgen dat we niet meer langskomen. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Reactie Armandd uit Heerlen, 24 januari 2019

Nee sorry, probeer dit al 2 jaar en kreeg onlangs het advies van de door u genoemde klantenservice via fb messenger het advies om mijn gegevens achter te laten om me af te melden!? Why? Beetje omgedraaide wereld niet. Je weet het nu toch,. Suc6 met me afmelden zou ik zeggen want de betreffende medewerker bij ons aan de deur toonde me al onze gegevens trots op zijn mobiele device.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters verdubbelen zonder iets te melden of vragen het termijnbedrag.
Ralf, 14 januari 2019

Leuk dat we gebrainwashed worden met "DE ENERGIE WORD DUURDER" maar de energie prijzen gaan echt niet verdubbelen en ik leef al 10 jaar hetzelfde. Schandalige manier van Nuon om even flink te cashen en dan het geld een jaar op een rekening te zetten en pas bij de eindafrekening weer terug betalen. Rente trekken over de rug van het volk bah.

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Hoi Ralf, voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

https://www.nuon.nl/service/tarieven-2019/extra-informatie/

Groet, Joeri

Reactie Ralf, 17 januari 2019

Doelloos nep antwoord schaam jezelf dat je voor zon bedrijf werkt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters!
Evy uit Maastricht, 14 januari 2019

1-1-2018 lid geworden met de actie dat we een welkomstpremie van €250,- zouden krijgen. Omdat we niet tevreden waren over Nuon, eind dit jaar opgezegd om weer terug naar het vertrouwde Essent te gaan. De meneer die ik bij Nuon aan de telefoon had garandeerde mij dat we minder verbruikt hadden en dus bovenop de €250 ook nog een ander bedrag terug zouden krijgen. Nou, net de jaarrekening ontvangen: we krijgen net €100,- terug omdat we te veel verbruikt hebben! Dit heb ik van mijn leven nog nooit meegemaakt. Wij betalen juist bewust te veel, zodat we aan het einde van het jaar altijd een leuk bedrag terug krijgen. Bij Essent altijd rond de €300 teruggekregen van alleen de stroom, dus geen bonussen of dergelijke en hier maken ze mij wijs dat ik te veel verbruik. Wat een oplichters. NOOIT MEER NUON!

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Evy, wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent. Je was duidelijk verrast door de jaarnota. Als je wilt dat we het inhoudelijk nakijken om je meer uitleg te geven dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Forse verhoging voor niks
Alexandra, 13 januari 2019

Mijn moeder is sinds 2018 klant bij Nuon. Ze woont alleen in een flatje. Drie dagen geleden kreeg ze haar jaarnota: ze ontvangt 111 euro terug. Dat is mooi zou je denken. Maar Nuon verhoogt desondanks haar maandbedrag van 91 euro naar 158! Pardon? Energieleveranciers, het zijn allemaal boeven met smoesjes en slappe uitleg. Uiteindelijk trek je toch altijd aan het kortste eind.

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Alexandra, afgelopen weken is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we je graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat je er weer op kunt vertrouwen dat je goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Bij deze berekening hebben we de nieuwe tarieven, maar ook uw verwachte energieverbruik gebruikt. Alleen als we deze allebei meenemen in de berekening voorkomen we verrassingen op uw komende jaarafrekening.

Zelf uw termijnbedrag controleren of aanpassen kan via ons termijnbedragadvies

Voor 24% van onze klanten is er niets veranderd aan het maandbedrag. Deze klanten betalen maandelijks al voldoende waardoor wij geen bijbetaling op de jaarafrekening verwachten

De meeste klanten, 68%, hebben tot eind 2018 voldoende betaald voor hun verbruik, het termijnbedrag is dan alleen aangepast vanwege de tariefswijziging

Voor een kleine groep, zo’n 8% van onze klanten, is het termijnbedrag aangepast met een groter percentage.

Groet, Joeri

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Alexandra, afgelopen week is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we u graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat u er weer op kunt vertrouwen dat u goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

https://www.nuon.nl/service/tarieven-2019/extra-informatie/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misgelopen welkomstpremie Nuon
Wim uit Alblasserwaard, 11 januari 2019

Op 01-01-2018 heb een een jaarcontract afgesloten bij Nuon voor levering van electriciteit en gas met een welkomstpremie. Door een administratieve fout bij Nuon, zij hebben dit niet genoteerd in hun administratie, loop ik deze welkomstpremie mis. Wel krijg ik elke keer mailtjes om mijn contract te verlengen maar dat zit er even niet in.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt>

Reactie Jan, 16 januari 2019

Jazeker, geen contract van NUON gekregen tot op heden.

Vandaag gebeld........krijg ik veel hogere bedragen te horen dan die zijn afgesproken via gaslicht.com. Toentertijd (augustus 2018) contact gehad met man bij NUON, die OOK al met andere bedragen aankwam dan ik via de site had geaccepteerd..............zou hij rechtzetten, evenals de welkomstpremie, er was iets misgegaan met de aanmelding via gaslicht.com.............ik zou een mail met contract- en inloggegevens toegestuurd krijgen.

Tot op heden niks ontvangen, ben vaak weggeweest afgelopen half jaar, niet meer aan het contract gedacht tot aan vandaag. Ik wilde zien welke bedragen per januari zullen worden gerekend, en dan vergelijken met het "bestaande" contract.

NUON schermt met lagere prijzen en rekent dan toch lekker hogere bedragen.

Lekker bezig NUON.

Einde contract in augustus? Echt wel !!!!!!!!!!!!!!

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Wim, wat vervelend om te lezen. Als blijkt dat wij een fout hebben gemaakt en een belofte hebben gedaan dan dienen we dat natuurlijk na te komen. We kijken het daarom ook graag verder na. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nuon nooit meer
Flavia uit Oosterbeek, 9 januari 2019

Na dat ik dubbel betaald heb kreeg ik te horen van Nuon dat ze MIJN geld niet kan terug storten.Eerste met een smoes dat ik bij mijn bank moest oplossen daarna had ik achtstandsbataling en daarna kon niet door hun systeem Lachendwekken het is mijn pakkie aan niet het is mijn geld wel grappig dat zij bepalen wat zij gaat doen met MIJN GELD ik wou dit per email hebben en volgens nuon kon dat niet "slim he"en daarbij heb ik in de verleden meer problemen gehad met nuon.Afgelopen week stond nuon op tv niets voor niks als oplichters door vriendin van mij hoor ik dat en dan dat ook nog mij vriendin en nog een paar buren zijn ook overgestapt .Nuon NOOIT meer

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Flavia, spijtig om te lezen. We willen dit graag verder nakijken. Wil je dan contact met ons opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbegrijpelijk verhoging bij Nuon
Raad uit Almere, 8 januari 2019

Ik krijg een verhoging in de premie van €100 naar €182 voor 2019.

Onbegrijpelijk terwijl ben ik verhuisde van een woning van 4+1 naar een kleine woning van 2+1 toch de premie omhoog gaat! In de woning van 4+1 betaalde ik €100 per maand premie. En nooit over de jaren achteraf moest ik betalen voor het gebruikte energie (Elektra&Gas).

Ik houd altijd mijn gebruik in de gaten door zelf te registeren.

Ik vind het een slechte zaak van Nuon. Jammer voor hun representatie en hun klanten.

Reactie van Nuon , 24 januari 2019

Beste Raad, bedankt voor het delen van je ervaring. Afgelopen weken is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we u graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat u er weer op kunt vertrouwen dat u goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Bij deze berekening hebben we de nieuwe tarieven, maar ook uw verwachte energieverbruik gebruikt. Alleen als we deze allebei meenemen in de berekening voorkomen we verrassingen op uw komende jaarafrekening.

Zelf uw termijnbedrag controleren of aanpassen kan via ons termijnbedragadvies.

Voor 24% van onze klanten is er niets veranderd aan het maandbedrag. Deze klanten betalen maandelijks al voldoende waardoor wij geen bijbetaling op de jaarafrekening verwachten

De meeste klanten, 68%, hebben tot eind 2018 voldoende betaald voor hun verbruik, het termijnbedrag is dan alleen aangepast vanwege de tariefswijziging

Voor een kleine groep, zo’n 8% van onze klanten, is het termijnbedrag aangepast met een groter percentage.

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nuon blijven loont. loont niet!!!!!!!!
Peter uit Wapenveld, 31 december 2018

Contact gehad met de Nuon klantenservice over mijn Nuon blijven loont.

Ben al ruim 35 jaar klant van Nuon en sluit dan ook meerjarige contracten af om voordelig uit te zijn dan elk jaar overstappen.Dit word ook door Nuon op hun site gepromoot, met de woorden dat ze blij zijn met trouwe klanten.

Nu geven ze bij Nuon zeer hoge kortingen en cadeaubonnen weg om klanten te trekken,waar op zich niets mis mee is.

Echter door deze kortingen is het Nuon blijven loont totaal niet meer voordeliger.

Heb dit bij de klantenservice aangegeven en kreeg te horen dat zij voor trouwe klanten niets konden betekenen.Mijn verbazing werd nog groter toen mij ook nog werd medegedeeld dat overstappen beter was,en je zo dus voordeliger uit bent.

Kort samengevat lokken ze nieuwe klanten met hoge kortingen en trouwe klanten jagen ze de deur uit.

Reactie Ger uit Oegstgeest, 7 januari 2019

Precies het zelfde meegemaakt na 44 jaar trouwe klant kreeg ik het zelfde te horen wij kunnen niks voor je betekenen zou in u geval overstappen zijden ze

Reactie Pieta, 9 januari 2019

Daarnet een chatgesprek met klantenservice medewerker Nuon over hetzelfde. Hij adviseerde mij op te zeggen, naar een andere energieleverancier te gaan en na een jaar weer terugkomen als nieuwe klant waardoor ik dan een kado zou krijgen, nou ja wat onprofessioneel....

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Peter, nieuwe klanten heten we natuurlijk van harte welkom. Maar trouwe klanten die besluiten bij ons te blijven: voor hen zetten wij een stap extra. Daarin zijn wij anders. Daar is Nuon Blijven Loont juist voor bedoeld. Wat jammer om te lezen dat je dat niet zo ervaart. We willen het natuurlijk graag voor je nakijken. Wil je dan contact met ons opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
wantrouw principieel alle Nuon-colporteurs
J.H. Megens uit Doetinchem, 28 december 2018

Het wordt de hoogste tijd dat de Nuon haar beleid inzake selectie van personeel eens nader onder de loep gaat nemen.

In de zomer van 2017 wordt er aangebeld door een vriendelijke jonge dame van de Nuon die beweert dat ze ons een zeer aantrekkelijk aanbod kan doen inzake de energiekosten van mijn huis. Ik laat haar binnen en we halen energieverbruikscijfers van de periode 2016/2017 erbij. Op basis van die cijfers rekent ze uit dat ik in de komende 12 maanden bij gelijkblijvend energieverbruik ongeveer 200 euro per maand betaal. Dat klinkt heel lucratief want ik betaalde tot dan toe 250 euro in de maand. Het contract wordt dus getekend en omdat de verbruikscijfers niet wezenlijk verschillen van de voorgaande periode ga ik uit van een maandelijks bedrag van 200 euro.

Dan komt de eindafrekening en wat blijkt: ik betaal ca. 850 euro meer dan in de periode 2016/2017! En ik stel vast dat de Nuon-medewerkster haar "lucratieve" aanbod deed op basis van verbruikscijfers die ver onder de effectieve verbruikscijfers van de periode 2016/2017 lagen.

Ik heb diverse keren gebeld met de Nuon en telkens wordt er beloofd de zaak uit te zoeken en terug te bellen. Loze beloftes! Ook berichten aan mevrouw Kroon, de directeur Klanten, blijven onbeantwoord.

Ik voel me belazerd en begrijp niet dat de Nuon hier niets op uit doet. Kennelijk voelt men zich niet verantwoordelijk voor het gemanipuleer van haar medewerkers.

Ik zou het zeer op prijs stellen als de Nuon contact met mij zou willen opnemen inzake deze kwestie, maar waarschijnlijk is dat vergeefse hoop.

Reactie van Nuon , 2 januari 2019

Beste heer/mevrouw Megens,

Vervelend om te lezen dat het een en ander zo is gelopen. Uiteraard is een berekening altijd een schatting. U betaalt altijd het werkelijke verbruik. Het is echter niet de bedoeling dat er met lager verbruik wordt gerekend. Het is dan ook altijd goed om tarieven te vergelijken bij een aanbod, zo heeft u een goed overzicht. Uiteraard zoeken we dit graag voor u uit. We willen contact met u opnemen maar hebben hier geen gegevens van u. Op naam kunnen we helaas niet zoeken. Wilt u hiervoor contact opnemen met ons via nuon.nl/contact? Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ook extreme verhoging voorschot per januari 2019
Arian , 24 december 2018

Heb ook een contract met vaste energieprijs bij nuon voor 3 jaar afgesloten. Krijg nu ook een forse verhoging van dit voorschotbedrag wegens overheidsbelastingen etc. Schandalig. Vast is vast.

Maar blijkbaar denkt Nuon daar anders over!! Bij hen is een vaste prijs vast met gruwelijke prijsverhogingen. Dit staat ook niet in het contract geschreven en lijkt me zeker een mogelijkheid om contractbreuk te vragen en over te stappen.

Ik voel me door Nuon hierdoor erg bedonderd. Lees dus dat ze dat bij meerdere mensen identiek proberen.

Dit vraag om een reactie van Nuon, lijkt me zo!!!

Reactie van Nuon , 2 januari 2019

Hallo Arian, jammer om te lezen dat je hier zo over denkt. Overheidstarieven kunnen gedurende je contract wijzigen, dit is wettelijk geregeld. Wij plegen hierbij geen contractbreuk, het is geldig voor alle Nederlanders ongeacht je leverancier.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen wij dit graag van je. Je kunt ons bereiken op nuon.nl/contact. Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Absurde verhoging maandbedrag
Robert van Rookhuizen, 14 december 2018

Ik heb een mail ontvangen met de volgende tekst :

**U heeft gekozen voor een contract met vaste prijs. Daar heeft u nu profijt van. Want onze variabele prijzen stijgen per 1 januari 2019. En uw vaste prijs blijft natuurlijk gelijk. Een goede keuze dus.

Toch hebben we uw termijnbedrag gecheckt. Want de energieprijs bestaat ook uit netbeheerkosten en overheidsheffingen. De overheidsheffingen stijgen komend jaar fors. Daarom hebben we uw termijnbedrag hierop aangepast. Ook uw verbruiksgegevens hebben we hierin meegenomen. Zo voorkomen we verrassingen op de jaarafrekening.

uw termijnbedrag is nu € 119,00

dit wordt vanaf 01 februari 2019 € 267,00**

De verhoging is dus €148,00 Dit is 124%

Dat lijkt me nogal absurd veel.

Reactie van Nuon , 2 januari 2019

Beste heer van Rookhuizen,

De reden dat sommige klanten een forse verhoging hebben is dat we ook kijken naar geschat verbruik tot de jaarafrekening. Dit kan bij u het geval zijn. We kijken graag mee naar de situatie. Wilt u daarvoor contact met ons opnemen via nuon.nl/contact?

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalige verhoging in 2019 van € 80 per maand.
Mark, 14 december 2018

Ik had gekozen voor Nuon vaste prijs, alleen gaat die prijs met € 960,- per jaar omhoog. Ik wil nu direct van Nuon af, dit lijkt mij contractbreuk van hun kant, prijsverhoging is per direct opzegbaar contract.

U heeft gekozen voor een contract met vaste prijs. Daar heeft u nu profijt van. Want onze variabele prijzen stijgen per 1 januari 2019. En uw vaste prijs blijft natuurlijk gelijk. Een goede keuze dus.

Toch hebben we uw termijnbedrag gecheckt. Want de energieprijs bestaat ook uit netbeheerkosten en overheidsheffingen. De overheidsheffingen stijgen komend jaar fors. Daarom hebben we uw termijnbedrag hierop aangepast. Ook uw verbruiksgegevens hebben we hierin meegenomen. Zo voorkomen we verrassingen op de jaarafrekening.

uw termijnbedrag is nu € 276,00

dit wordt vanaf 18 februari 2019 € 359,00

Reactie Mark, 15 december 2018

Het kan nog gekker, zie mijn bericht van 14 december op deze site .

**uw termijnbedrag is nu € 119,00

dit wordt vanaf 01 februari 2019 € 267,00.**

Dit is 124% meer

Wellicht is er een manier te vinden om hierover gezamenlijk in het verweer te komen ?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verlengingsaanbod
D, Sijtsma uit Oosterwolde, 14 november 2018

Het is belachelijk dat ik een verlengingsaabod kreeg met 20 blijven kloont korting waarbij de tarieven hoger bliken te zijn dan op de website van NUON als je standaard begint met 5% blijven loont korting

Reactie van Nuon , 5 december 2018

Hoi! Ik kan mij indenken dat dit vragen oproept. Het kan zijn dat wij je een aanbod met de nieuwe tarieven hebben gestuurd en die op de website nog niet bij waren gewerkt. We kijken het graag voor je na. Zou je via https://www.nuon.nl/service/contact/ contact met ons op willen nemen? Groeten, Eugene

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
agressief verkoper nuon
jans-harm uit noordwolde, 29 oktober 2018

op 4 oktober een klacht ingediend bij Nuon...en zoals het een groot bedrijf betaamt ze reageren er niet op,agressief gedrag om iets op te dringen aan de deur zal wel normaal wezen bij Nuon.

heb vanavond in mijn eigen woorden aangegeven dat ik de volgende verkoper van Nuon op mijn eigen wijze van ons erf zal verwijderen,en nooit klant bij ze zal worden.zoals ze klachten afhandelen zegt mij genoeg over de werkwijze van Nuon als bedrijf.

Reactie van Nuon , 3 november 2018

Hallo Jans-Harm, wat een vervelende ervaring met onze medewerkers heb jij gehad. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. We gaan graag met je in gesprek over je klacht. Die willen we er graag bij zoeken als deze nog onbeantwoord is. Wil je ons in een privéberichtje via Facebook of Twitter je adres, geboortedatum en tenaamstelling doorgeven? Met vriendelijke groeten, Pauline, Nuon Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer