Ervaringen Nuon

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Nuon. U kunt uw ervaring met Nuon ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Verhoging termijn bedrag
M. Pieterse, 21 januari 2019

Mijn termijn bedrag wordt verhoogt met 34% van €187 naar €250,-. Dit mag niet aangepast worden ondanks beide kinderen vanaf 1 aug 2018 buitenhuis wonen.

Mijn rendement op mijn spaarhypotheek is 6,5% dus verwacht dit ook van Nuon komend jaar mocht ik wederom net als dit jaar 2018 €605,- terug ontvangen in 2019.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Colportage
Armandd uit Heerlen, 17 januari 2019

Graag van mijn deur blijven,. Vraag dit al 2 jaar netjes, nu niet meer.

ROT OP!!!

Schrijf me uit en kom noooooit meer. Ik heb nota bene al 6 jaar zonnepanelen maarja jullie weten nagenoeg alles behalve of je zelf energie opwekt. Dus wat zou ik er uberhaupt mee moeten.

Daaaaaaag

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters verdubbelen zonder iets te melden of vragen het termijnbedrag.
Ralf, 14 januari 2019

Leuk dat we gebrainwashed worden met "DE ENERGIE WORD DUURDER" maar de energie prijzen gaan echt niet verdubbelen en ik leef al 10 jaar hetzelfde. Schandalige manier van Nuon om even flink te cashen en dan het geld een jaar op een rekening te zetten en pas bij de eindafrekening weer terug betalen. Rente trekken over de rug van het volk bah.

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Hoi Ralf, voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

https://www.nuon.nl/service/tarieven-2019/extra-informatie/

Groet, Joeri

Reactie Ralf, 17 januari 2019

Doelloos nep antwoord schaam jezelf dat je voor zon bedrijf werkt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters!
Evy uit Maastricht, 14 januari 2019

1-1-2018 lid geworden met de actie dat we een welkomstpremie van €250,- zouden krijgen. Omdat we niet tevreden waren over Nuon, eind dit jaar opgezegd om weer terug naar het vertrouwde Essent te gaan. De meneer die ik bij Nuon aan de telefoon had garandeerde mij dat we minder verbruikt hadden en dus bovenop de €250 ook nog een ander bedrag terug zouden krijgen. Nou, net de jaarrekening ontvangen: we krijgen net €100,- terug omdat we te veel verbruikt hebben! Dit heb ik van mijn leven nog nooit meegemaakt. Wij betalen juist bewust te veel, zodat we aan het einde van het jaar altijd een leuk bedrag terug krijgen. Bij Essent altijd rond de €300 teruggekregen van alleen de stroom, dus geen bonussen of dergelijke en hier maken ze mij wijs dat ik te veel verbruik. Wat een oplichters. NOOIT MEER NUON!

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Evy, wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent. Je was duidelijk verrast door de jaarnota. Als je wilt dat we het inhoudelijk nakijken om je meer uitleg te geven dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Forse verhoging voor niks
Alexandra, 13 januari 2019

Mijn moeder is sinds 2018 klant bij Nuon. Ze woont alleen in een flatje. Drie dagen geleden kreeg ze haar jaarnota: ze ontvangt 111 euro terug. Dat is mooi zou je denken. Maar Nuon verhoogt desondanks haar maandbedrag van 91 euro naar 158! Pardon? Energieleveranciers, het zijn allemaal boeven met smoesjes en slappe uitleg. Uiteindelijk trek je toch altijd aan het kortste eind.

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Alexandra, afgelopen weken is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we je graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat je er weer op kunt vertrouwen dat je goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Bij deze berekening hebben we de nieuwe tarieven, maar ook uw verwachte energieverbruik gebruikt. Alleen als we deze allebei meenemen in de berekening voorkomen we verrassingen op uw komende jaarafrekening.

Zelf uw termijnbedrag controleren of aanpassen kan via ons termijnbedragadvies

Voor 24% van onze klanten is er niets veranderd aan het maandbedrag. Deze klanten betalen maandelijks al voldoende waardoor wij geen bijbetaling op de jaarafrekening verwachten

De meeste klanten, 68%, hebben tot eind 2018 voldoende betaald voor hun verbruik, het termijnbedrag is dan alleen aangepast vanwege de tariefswijziging

Voor een kleine groep, zo’n 8% van onze klanten, is het termijnbedrag aangepast met een groter percentage.

Groet, Joeri

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Alexandra, afgelopen week is er in de media veel aandacht geweest voor de verhoging van de energietarieven. We begrijpen dat dit onrust veroorzaakt. Daarom vertellen we u graag precies hoe de vork in de steel zit. Zodat u er weer op kunt vertrouwen dat u goed zit bij ons.

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening.

https://www.nuon.nl/service/tarieven-2019/extra-informatie/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misgelopen welkomstpremie Nuon
Wim uit Alblasserwaard, 11 januari 2019

Op 01-01-2018 heb een een jaarcontract afgesloten bij Nuon voor levering van electriciteit en gas met een welkomstpremie. Door een administratieve fout bij Nuon, zij hebben dit niet genoteerd in hun administratie, loop ik deze welkomstpremie mis. Wel krijg ik elke keer mailtjes om mijn contract te verlengen maar dat zit er even niet in.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt>

Reactie Jan, 16 januari 2019

Jazeker, geen contract van NUON gekregen tot op heden.

Vandaag gebeld........krijg ik veel hogere bedragen te horen dan die zijn afgesproken via gaslicht.com. Toentertijd (augustus 2018) contact gehad met man bij NUON, die OOK al met andere bedragen aankwam dan ik via de site had geaccepteerd..............zou hij rechtzetten, evenals de welkomstpremie, er was iets misgegaan met de aanmelding via gaslicht.com.............ik zou een mail met contract- en inloggegevens toegestuurd krijgen.

Tot op heden niks ontvangen, ben vaak weggeweest afgelopen half jaar, niet meer aan het contract gedacht tot aan vandaag. Ik wilde zien welke bedragen per januari zullen worden gerekend, en dan vergelijken met het "bestaande" contract.

NUON schermt met lagere prijzen en rekent dan toch lekker hogere bedragen.

Lekker bezig NUON.

Einde contract in augustus? Echt wel !!!!!!!!!!!!!!

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Wim, wat vervelend om te lezen. Als blijkt dat wij een fout hebben gemaakt en een belofte hebben gedaan dan dienen we dat natuurlijk na te komen. We kijken het daarom ook graag verder na. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nuon nooit meer
Flavia uit Oosterbeek, 9 januari 2019

Na dat ik dubbel betaald heb kreeg ik te horen van Nuon dat ze MIJN geld niet kan terug storten.Eerste met een smoes dat ik bij mijn bank moest oplossen daarna had ik achtstandsbataling en daarna kon niet door hun systeem Lachendwekken het is mijn pakkie aan niet het is mijn geld wel grappig dat zij bepalen wat zij gaat doen met MIJN GELD ik wou dit per email hebben en volgens nuon kon dat niet "slim he"en daarbij heb ik in de verleden meer problemen gehad met nuon.Afgelopen week stond nuon op tv niets voor niks als oplichters door vriendin van mij hoor ik dat en dan dat ook nog mij vriendin en nog een paar buren zijn ook overgestapt .Nuon NOOIT meer

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Flavia, spijtig om te lezen. We willen dit graag verder nakijken. Wil je dan contact met ons opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbegrijpelijk verhoging bij Nuon
Raad uit Almere, 8 januari 2019

Ik krijg een verhoging in de premie van €100 naar €182 voor 2019.

Onbegrijpelijk terwijl ben ik verhuisde van een woning van 4+1 naar een kleine woning van 2+1 toch de premie omhoog gaat! In de woning van 4+1 betaalde ik €100 per maand premie. En nooit over de jaren achteraf moest ik betalen voor het gebruikte energie (Elektra&Gas).

Ik houd altijd mijn gebruik in de gaten door zelf te registeren.

Ik vind het een slechte zaak van Nuon. Jammer voor hun representatie en hun klanten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nuon blijven loont. loont niet!!!!!!!!
Peter uit Wapenveld, 31 december 2018

Contact gehad met de Nuon klantenservice over mijn Nuon blijven loont.

Ben al ruim 35 jaar klant van Nuon en sluit dan ook meerjarige contracten af om voordelig uit te zijn dan elk jaar overstappen.Dit word ook door Nuon op hun site gepromoot, met de woorden dat ze blij zijn met trouwe klanten.

Nu geven ze bij Nuon zeer hoge kortingen en cadeaubonnen weg om klanten te trekken,waar op zich niets mis mee is.

Echter door deze kortingen is het Nuon blijven loont totaal niet meer voordeliger.

Heb dit bij de klantenservice aangegeven en kreeg te horen dat zij voor trouwe klanten niets konden betekenen.Mijn verbazing werd nog groter toen mij ook nog werd medegedeeld dat overstappen beter was,en je zo dus voordeliger uit bent.

Kort samengevat lokken ze nieuwe klanten met hoge kortingen en trouwe klanten jagen ze de deur uit.

Reactie Ger uit Oegstgeest, 7 januari 2019

Precies het zelfde meegemaakt na 44 jaar trouwe klant kreeg ik het zelfde te horen wij kunnen niks voor je betekenen zou in u geval overstappen zijden ze

Reactie Pieta, 9 januari 2019

Daarnet een chatgesprek met klantenservice medewerker Nuon over hetzelfde. Hij adviseerde mij op te zeggen, naar een andere energieleverancier te gaan en na een jaar weer terugkomen als nieuwe klant waardoor ik dan een kado zou krijgen, nou ja wat onprofessioneel....

Reactie van Nuon , 17 januari 2019

Beste Peter, nieuwe klanten heten we natuurlijk van harte welkom. Maar trouwe klanten die besluiten bij ons te blijven: voor hen zetten wij een stap extra. Daarin zijn wij anders. Daar is Nuon Blijven Loont juist voor bedoeld. Wat jammer om te lezen dat je dat niet zo ervaart. We willen het natuurlijk graag voor je nakijken. Wil je dan contact met ons opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
wantrouw principieel alle Nuon-colporteurs
J.H. Megens uit Doetinchem, 28 december 2018

Het wordt de hoogste tijd dat de Nuon haar beleid inzake selectie van personeel eens nader onder de loep gaat nemen.

In de zomer van 2017 wordt er aangebeld door een vriendelijke jonge dame van de Nuon die beweert dat ze ons een zeer aantrekkelijk aanbod kan doen inzake de energiekosten van mijn huis. Ik laat haar binnen en we halen energieverbruikscijfers van de periode 2016/2017 erbij. Op basis van die cijfers rekent ze uit dat ik in de komende 12 maanden bij gelijkblijvend energieverbruik ongeveer 200 euro per maand betaal. Dat klinkt heel lucratief want ik betaalde tot dan toe 250 euro in de maand. Het contract wordt dus getekend en omdat de verbruikscijfers niet wezenlijk verschillen van de voorgaande periode ga ik uit van een maandelijks bedrag van 200 euro.

Dan komt de eindafrekening en wat blijkt: ik betaal ca. 850 euro meer dan in de periode 2016/2017! En ik stel vast dat de Nuon-medewerkster haar "lucratieve" aanbod deed op basis van verbruikscijfers die ver onder de effectieve verbruikscijfers van de periode 2016/2017 lagen.

Ik heb diverse keren gebeld met de Nuon en telkens wordt er beloofd de zaak uit te zoeken en terug te bellen. Loze beloftes! Ook berichten aan mevrouw Kroon, de directeur Klanten, blijven onbeantwoord.

Ik voel me belazerd en begrijp niet dat de Nuon hier niets op uit doet. Kennelijk voelt men zich niet verantwoordelijk voor het gemanipuleer van haar medewerkers.

Ik zou het zeer op prijs stellen als de Nuon contact met mij zou willen opnemen inzake deze kwestie, maar waarschijnlijk is dat vergeefse hoop.

Reactie van Nuon , 2 januari 2019

Beste heer/mevrouw Megens,

Vervelend om te lezen dat het een en ander zo is gelopen. Uiteraard is een berekening altijd een schatting. U betaalt altijd het werkelijke verbruik. Het is echter niet de bedoeling dat er met lager verbruik wordt gerekend. Het is dan ook altijd goed om tarieven te vergelijken bij een aanbod, zo heeft u een goed overzicht. Uiteraard zoeken we dit graag voor u uit. We willen contact met u opnemen maar hebben hier geen gegevens van u. Op naam kunnen we helaas niet zoeken. Wilt u hiervoor contact opnemen met ons via nuon.nl/contact? Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ook extreme verhoging voorschot per januari 2019
Arian , 24 december 2018

Heb ook een contract met vaste energieprijs bij nuon voor 3 jaar afgesloten. Krijg nu ook een forse verhoging van dit voorschotbedrag wegens overheidsbelastingen etc. Schandalig. Vast is vast.

Maar blijkbaar denkt Nuon daar anders over!! Bij hen is een vaste prijs vast met gruwelijke prijsverhogingen. Dit staat ook niet in het contract geschreven en lijkt me zeker een mogelijkheid om contractbreuk te vragen en over te stappen.

Ik voel me door Nuon hierdoor erg bedonderd. Lees dus dat ze dat bij meerdere mensen identiek proberen.

Dit vraag om een reactie van Nuon, lijkt me zo!!!

Reactie van Nuon , 2 januari 2019

Hallo Arian, jammer om te lezen dat je hier zo over denkt. Overheidstarieven kunnen gedurende je contract wijzigen, dit is wettelijk geregeld. Wij plegen hierbij geen contractbreuk, het is geldig voor alle Nederlanders ongeacht je leverancier.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen wij dit graag van je. Je kunt ons bereiken op nuon.nl/contact. Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Absurde verhoging maandbedrag
Robert van Rookhuizen, 14 december 2018

Ik heb een mail ontvangen met de volgende tekst :

**U heeft gekozen voor een contract met vaste prijs. Daar heeft u nu profijt van. Want onze variabele prijzen stijgen per 1 januari 2019. En uw vaste prijs blijft natuurlijk gelijk. Een goede keuze dus.

Toch hebben we uw termijnbedrag gecheckt. Want de energieprijs bestaat ook uit netbeheerkosten en overheidsheffingen. De overheidsheffingen stijgen komend jaar fors. Daarom hebben we uw termijnbedrag hierop aangepast. Ook uw verbruiksgegevens hebben we hierin meegenomen. Zo voorkomen we verrassingen op de jaarafrekening.

uw termijnbedrag is nu € 119,00

dit wordt vanaf 01 februari 2019 € 267,00**

De verhoging is dus €148,00 Dit is 124%

Dat lijkt me nogal absurd veel.

Reactie van Nuon , 2 januari 2019

Beste heer van Rookhuizen,

De reden dat sommige klanten een forse verhoging hebben is dat we ook kijken naar geschat verbruik tot de jaarafrekening. Dit kan bij u het geval zijn. We kijken graag mee naar de situatie. Wilt u daarvoor contact met ons opnemen via nuon.nl/contact?

Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalige verhoging in 2019 van € 80 per maand.
Mark, 14 december 2018

Ik had gekozen voor Nuon vaste prijs, alleen gaat die prijs met € 960,- per jaar omhoog. Ik wil nu direct van Nuon af, dit lijkt mij contractbreuk van hun kant, prijsverhoging is per direct opzegbaar contract.

U heeft gekozen voor een contract met vaste prijs. Daar heeft u nu profijt van. Want onze variabele prijzen stijgen per 1 januari 2019. En uw vaste prijs blijft natuurlijk gelijk. Een goede keuze dus.

Toch hebben we uw termijnbedrag gecheckt. Want de energieprijs bestaat ook uit netbeheerkosten en overheidsheffingen. De overheidsheffingen stijgen komend jaar fors. Daarom hebben we uw termijnbedrag hierop aangepast. Ook uw verbruiksgegevens hebben we hierin meegenomen. Zo voorkomen we verrassingen op de jaarafrekening.

uw termijnbedrag is nu € 276,00

dit wordt vanaf 18 februari 2019 € 359,00

Reactie Mark, 15 december 2018

Het kan nog gekker, zie mijn bericht van 14 december op deze site .

**uw termijnbedrag is nu € 119,00

dit wordt vanaf 01 februari 2019 € 267,00.**

Dit is 124% meer

Wellicht is er een manier te vinden om hierover gezamenlijk in het verweer te komen ?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verlengingsaanbod
D, Sijtsma uit Oosterwolde, 14 november 2018

Het is belachelijk dat ik een verlengingsaabod kreeg met 20 blijven kloont korting waarbij de tarieven hoger bliken te zijn dan op de website van NUON als je standaard begint met 5% blijven loont korting

Reactie van Nuon , 5 december 2018

Hoi! Ik kan mij indenken dat dit vragen oproept. Het kan zijn dat wij je een aanbod met de nieuwe tarieven hebben gestuurd en die op de website nog niet bij waren gewerkt. We kijken het graag voor je na. Zou je via https://www.nuon.nl/service/contact/ contact met ons op willen nemen? Groeten, Eugene

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
agressief verkoper nuon
jans-harm uit noordwolde, 29 oktober 2018

op 4 oktober een klacht ingediend bij Nuon...en zoals het een groot bedrijf betaamt ze reageren er niet op,agressief gedrag om iets op te dringen aan de deur zal wel normaal wezen bij Nuon.

heb vanavond in mijn eigen woorden aangegeven dat ik de volgende verkoper van Nuon op mijn eigen wijze van ons erf zal verwijderen,en nooit klant bij ze zal worden.zoals ze klachten afhandelen zegt mij genoeg over de werkwijze van Nuon als bedrijf.

Reactie van Nuon , 3 november 2018

Hallo Jans-Harm, wat een vervelende ervaring met onze medewerkers heb jij gehad. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. We gaan graag met je in gesprek over je klacht. Die willen we er graag bij zoeken als deze nog onbeantwoord is. Wil je ons in een privéberichtje via Facebook of Twitter je adres, geboortedatum en tenaamstelling doorgeven? Met vriendelijke groeten, Pauline, Nuon Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer onprettige ervaring aan de deur
Harm uit Veenendaal, 12 oktober 2018

Vanavond bezoek gehad aan de deur. "Gefelliceerd, u staat op een lijst dat u gegarandeerd goedkoper stroom geleverd kunt krijgen."

Voorzichtig vroeg ik op welke lijst dan? Dat wilde men hij mij niet vertellen. Hij belde vervolgens zijn leidinggevende. Ik kreeg de telefoon en zijn leidinggevende vertelde dat het om informatie van EDSN was. Bij doorvragen bleek dat toch weer niet zo te zijn, maar bleek het een lijst te zijn van alle adressen die geen klant waren bij Nuon.

Raar verhaal dat je op basis van "iedereen die geen klant bij Nuon is" de uitspraak kunt doen dat je "gegarandeerd goedkoper stroom kunt krijgen". Dat riekt naar opzettelijk liegen en misschien wel oplichting.

Toen ik even later mijnheer verzocht om mijn erf te verlaten, ging mijnheer ernstig vloeken en ontstond er bijna (gelukkig niet op mijn innitiatief een handgemeen. Een zeer bijzondere en onprettige ervaring dus.

Kortom: Nuon, stop met dit soort van activiteiten aan mijn deur en verwijder mij en mijn adres van alle lijsten en uit alle bestanden.

Reactie van Nuon , 18 oktober 2018

Hallo Harm, dat is zeker geen goed contact. Wij horen hier graag meer over van je. Wil je contact met ons opnemen via nuon.nl/contact ? Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
brutale manier van colportage
W.P.J. van den Hoek uit Nieuw-Buinen, 5 oktober 2018

meerdere keren iemand van uw bedrijf aan de deur gehad. een keer werd de tabloid voor de videofoon gehouden zodat het lijkt dat deze buiten werking is, doch dit ws niet het geval. een tweede keer gingen ze buiten het beeld staan van de videofoon maar gaven geen antwoordt. de derde keer belt men bij iemand anders aan en gaan dan alsnog naar anderen . men moet altijd bij de mensen aanbellen waar men moet zijn maar niet doorlopen naar de andere bewoners. Nuon moet met dit agressieve manier van colportage stoppen. of moeten we de politie inschakelen i.v.m. huisvrede breuk.

Reactie van Nuon , 11 oktober 2018

Beste W.P.J. van den Hoek ,

bedankt voor het delen van deze ervaring. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Graag willen we dit verder nakijken. Wilt u aangeven waar dit precies was en wanneer? Dat kan dan naar webcare@nuon.com

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Meterstand na plaatsing slimme meter
R ten Harmsen uit Drachten, 3 oktober 2018

Nieuwe slimme meter geplaatst op 29 Aug 2018 stand 0 Kwh

Laatste meterstand oude meter 47.202 kWh 29 Aug. 2018

Meterstand in "mijn nuon" en app ,elektra verbruik in 2018 tot nu toe 43.874 kWh ??????

Ruim € 8100,00 ????

(Dat is ongeveer het verbruik van Philips in een maand)

De fout in de berekening is gemaakt door NUON

De Jaar afrekening meterstand 2017 was 45.538 kWh,

Daar is ,door NUON, afgetrokken het verbruik tot aan plaatsing slimme meter van 1.663 kWh

Dan is de uitkomst van 43.873 kWh (het verbruik dat ik zou hebben tot nu toe) dus fout.

45.538 kWh – 1.663 kWh = 43.873 kWh

Te.l en mail contact ( we lossen het op) hebben tot nu toe niets opgeleverd.

over 7 weken jaar afrekening, ben benieuwd!

Reactie van Nuon , 4 oktober 2018

Je hebt contact met ons gehad. Dan gaan wij er ook vanuit dat we het oplossen zoals we hebben aangegeven. We horen graag van je hoe het is afgelopen.

Groet, Joeri

Reactie R ten Harmsen, 12 oktober 2018

Na zeven weken nog niet opgelost.

Reactie R ten Harmsen, 16 oktober 2018

Hoera eindelijk iemand die aan de knoppen zit heeft het opgelost!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindafrekening
H.J.Thijssen uit Tegelen, 2 oktober 2018

Ik had mijn contract sinds 11 September 2018 bij Nuon beëindigd, ik zou 1034,88 euro terug krijgen, ik had de laatste maand dan ook niet mijn 163,77 euro aan hun over gemaakt, nu krijg ik vandaag de eindafrekening op de bank hebben ze mij voor de hele maand September nog eens 163,77 euro afgetrokken en ook nog 40 euro incasso kosten laten betalen, dus het uitbetaald bedrag was maar 667,34 euro, alhoewel ik aan de nieuwe leverancier voor de maand September ook al betaald heb, 40 euro incassokosten betalen van mijn eigen geld, waar zij al die tijd mee hebben kunnen werken. Dit is toch werkelijk van de gekke, hoe ze de mensen beduivelen, wat een bedrijf is die Nuon, dit is te gek voor woorden.Incassokosten over mijn eigen geld. Arme mensen die maar klakkeloos hun eindafrekeningen niet goed controleren, daar maakt Nuon gretig misbruik van.

Reactie van Nuon , 4 oktober 2018

Geachte H.J.Thijssen,

bedankt voor het delen van uw ervaring. We geven u graag duidelijkheid. Uw teruggave is berekend op alle in rekening gebrachte voorschotten. Dus ook die van september. Anders zou u dus €163,77 te veel hebben ontvangen. We kijken bij de eindnota niet of de voorschotten zijn betaald namelijk.

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slaat kompleet de plank mis door een waarborg te vragen b8j nieuwe klanten
Iloon uit Enschede, 29 september 2018

Ik ben zwaar beledigt. Ik denk ik stap over naar een andere leverancier.

Krijg ik vervolgens via een brief te horen dat ik een waarborg moet betalen omdat ze twijfelen aan mijn betaalgedrag.

Laten we even vooropstellen in deze !!dat ik nog nooit 1 dag te laat ben geweest met de betaling bij mijn leverancier de laatste 20 jaar.

Dus nuon..

Wat een belachelijk schrijven . U denkt toch niet dat ik 350 euro waarborg betaal om maandelijks bij jullie stroom af te nemen.

En een jaar dit geld kwijt ben!!

Ik zal zeker geen aanvraag meer doen in de toekomst !

Wat een belachelijk bedrijf om zo mensen te behandelen.

Misschien omdat ik mijn huis met verlies hebt verkocht in de verkeerde tijd .

Dit is al tijden opgelost en niemand te kort aangekomen laat staan dat ik een wanbetaler ben.

Nuon er zijn nog zoveeel andere bedrijven ga zo door!

Reactie van Nuon , 2 oktober 2018

Hallo Iloon, bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend om te lezen dat je beledigd bent door het opleggen van de waarborgsom. Bij iedere aanmelding doen wij een kredietwaardigheidstoets. Wij toetsen dit niet zelf, maar besteden de toets uit aan Focum. Wanneer je het niet eens bent met de beoordeling adviseren wij je contact op te nemen met Focum. Zij kunnen je uitleggen waarom de waarborgsom is opgelegd. Met vriendelijke groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet zo goed als ze zich voordoen
Alex Silver, 26 september 2018

Nuon is een beetje ouderwets bedrijf, ze maken gebruik van verleidingstactieken om je binnen te halen, en verhullen de cijfers en info een beetje zodat je als je weer vertrekken wilt bij ze, ze je maximaal proberen te benadelen. De "helpdesk" is getraind om je in de vertrekt fase niet te helpen, maar dwars te zitten, weer met bepaalde tactieken. Doe jezelf een plezier en zoek een andere leverancier, want dit is niet meer van deze tijd.

Reactie van Nuon , 27 september 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat u het zo ervaart bij ons. Dat is niet de manier waarop wij werken of onze klanten te woord zouden willen staan. Indien u daar de mogelijkheid toe wil bieden, zouden we graag het tegendeel bewijzen. Neem dan gerust contact met ons op via één van de kanalen.

Met vriendelijke groet,

Jenny

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Computer says no
Viv, 13 september 2018

Overstappen prima, levering prima, maar service ho maar. Jaarafrekening kan alleen maar op een door Nuon te bepalen moment. Na meterstanden doorgeven nog 5 weken wachten op jaarnota terwijl deze in 1 minuut op te maken is en ik het overzicht nu nodig heb. Computer zegt alleen dat dat pas op een door de computer te bepalen moment kan !?

Reactie van Nuon , 18 september 2018

Hoi Viv, wat jammer om te lezen dat je dat je niet tevreden bent. Wij stellen vooraf de data voor de jaarafrekeningen in. Dan hoeven er ook geen handen aan te pas te komen. Als de meterstanden zijn ontvangen, wordt de jaarafrekening automatisch opgemaakt en verzonden. Dit is voor ons de meest efficiënte manier om te werken. Hij spijt ons de datum jou dit keer niet uitkomt. Groeten, Eugene

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
oneerlijke afrekening
Sandra uit Utrecht, 8 september 2018

in april ben ik overgestapt van nuon naar een andere leverancier. Alles was betaald en nu wil nuon nog ruim 800 euro extra van mij voor de zomermaanden. Ik neem niet eens meer diensten af van ze in de zomermaanden. Dit is echt van de zotte. Op klachten wordt niet gereageerd en het openstaande bedrag is overgedragen aan een incassobureau met extra kosten. Ga nooit met Nuon in zee. Dit is het grote bedrijf tegen de kleine consument. Echt schandalig.

Reactie van Nuon , 10 september 2018

Hallo Sandra, ik heb je klacht ook op andere websites gezien en heb daar gereageerd. Met vriendelijke groet, Jeppe

Reactie van Nuon , 13 september 2018

Hoi Sandra, wat vervelend om te lezen. Inhoudelijk kijken we het graag voor je na. Wil je dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Reactie Sandra uit Utrecht, 22 september 2018

ik heb al meerdere keren gereageerd via de genoemde site. Of ik kreeg niets te horen of er werd maar herhaald dat ik de zomermaanden ook moest betalen. Terwijl ik sinds april een andere leverancier heb. Het is echt een grof schandaal dat nuon zo te werk gaat.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
nare club, constant gedoe
F, 31 augustus 2018

Ik wil de medewerkers van de helpdesk niet afvallen, maar wat gaat er veel mis bij Nuon. Zat meer dan 10 jaar bij deze club, vaak gefrustreerd over rekeningen, maar te lui om werkelijk in de energieleveranciers te duiken. Toen dit jaar overgestapt naar Qurrent. Voelt als een verlichting.

Hoe kan het dat ik bij Nuon op dezelfde inlognaam niet al mijn contracten kan inlezen? Een digitaal probleem dat Nuon niet kan oplossen. Steeds worden dan pdf's nagestuurd (of dat wordt beloofd), maar die komen dan niet aan, terwijl ik gewoon wil in kunnen loggen op mijn Nuon en de laatste rekeningen wil inzien.

Veel wordt niet begrepen. Eindeloos word ik nagebeld over iets dat allang is opgelost en dat ik steeds opnieuw geacht wordt uit te leggen, dat soort zaken.

Ik kan geen sterren geven in deze recensie, maar het zou er maar 1 ½ zijn.

Reactie van Nuon , 3 september 2018

Bedankt voor het delen van je ervaring met Nuon. Jammer om te lezen dat deze negatief is. Om daar meer over te kunnen zeggen zou ik dat inhoudelijk na moeten kijken. Als je wilt dat ik dat doe dan hoor ik dat graag. Vooralsnog vind ik het jammer dat je deze ervaringen met ons hebt.

Groet, Joeri

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
De nieuwe rage zonnepanelen
Arnoud , 24 augustus 2018

Arnoud uit: Den Bosch16-08-2018

3,0

Ervaring:

Wij zijn nu al vanaf april bezig om zonnepanelen te laten plaatsen. Omdat wij deze gaan huren zouden wij geen extra investeringen hoeven te doen. Na de schouw was het aan te raden om een nieuwe groepenkast te laten plaatsen. Feenstra mailde dat dit zo'n 495 euro zou gaan kosten. Maar wat we terug zouden gaan krijgen daarvoor geen idee. (Merk? Arbeidskosten? Etc).

Na contact met Feenstra (dochter onderneming NUON) kregen wij niet te horen hoe zij aan dit bedrag kwamen, nee en op onze vraag een gespecificeerde offerte te krijgen van wat de kosten zouden zijn en wat ze gaan plaatsen; daar doen we niet aan !

Dus wij belden NUON, waar wij betuttelend werden toegesproken door de afdeling zonhuur.

Ja ook wij weten niet wat er geplaatst gaat worden, nee :1 op 1 ?

Dus wij hebben geen keuze? Mijn bevestiging van de offerte die wij in mei hadden gehad, oeps sorry die zijn we kwijt?

Maar u kunt in termijnen aan ons betalen...

Omdat wij nog steeds niet wisten wat ze dus in onze kast gingen plaatsen, hebben wij op een andere naam gebeld met Feenstra, en wat denkt u? Ja we plaatsen dan een Emat met 4 groepen, u kan dan denken aan zo'n 600 euro, of als u een 3 fase kast wilt kunnen we er een plaatsen met 8 groepen... He er is wel keuze, zolang je maar niet zegt dat je een offerte wilt ivm het plaatsen van NUON zonnepanelen.

Bent u de draad al kwijt? Wij ook.

Dus wij bellen Feenstra terug, op de achtergrond staat de medewerker waar wij deze vragen bij neer hadden gelegd, te roepen naar zijn collega aan de telefoon; 1 op 1 vervanging, geen offerte.

Ik leg de heer aan de telefoon uit dat we weten welk merk, groepen, offerte etc het is. Oeps, ja dat klopt.

Ook zeg ik hem dat je toch ook niet zomaar een schilder vraagt je huis te schilderen, zonder hiervoor een offerte te vragen.

Maar goed, ik bel hem dus met de mededeling dat de medewerker van NUON ons gemeldt heeft dat wij de rekening aan NUON voldoen, dus de installatie doorgang kan vinden.

Hier schrikt hij van...

Nee hoor jullie moeten aan ons de 495 betalen..

Hij gaat informeren bij NUON, normaal betaald de klant aan ons.

Even later belt hij terug, wij krijgen een nieuwe offerte?

Ik zeg iemand probeert mensen een oortje aan te naaien..

De geheime ondoorzichtige wereld van de zonnepanelen, ik begin me bedonderd te voelen. Moet alleen nog kijken door wie.

Waarom wordt er niet inzichtelijk gemaakt wat de daadwerkelijke kosten zijn?

Waarom mag ik als klant niet weten niet weten welke groepenkast er wordt geplaatst, waar is mijn keuze vrijheid?

O ja bijna vergeten, zo duurt het wel langer .... is dit een dreiging? Wij zaten ruim in de actie periode, alleen omdat jullie pas kwamen kijken in Julli en nu jn augustus gaan pushen, zouden wij niet kritisch mogen zijn?

Kortom waardeloos!

Op 17-8 heb ik dit bericht ook op de Facebook pagina van NUON geplaatst, daarom moest ik prive contact opnemen.

Hierover heb ik nog steeds geen contact gehad.

Jammer...

Ik snap dat het even duurt om een afspraak te maken met een chirurg om de zonnepanelen te plaatsen, want zo begjn ik erover te denken...

U zult zich afvragen ; chirurg? Ja, om de zonnepanelen te plaatsen waar de zon niet schijnt.

Ik ben nu rond aan t kijken naar andere leveranciers die klantvriendelijk zijn en dat terwijl ik niet weg wilde.

Ik was zo tevreden bij jullie, leuke acties, etc...

Maar klantvriendelijkheid? Afspraken? Weet niet waar t fout gaat, maar ben er wel een beetje klaar mee.

Maar ik ben maar een lastige klant...

Hoop dat jullie beseffen dat deze klant niet lastig is maar kritisch is.

Reactie van Nuon , 27 augustus 2018

Hallo Arnoud, vervelend om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt. Inmiddels hebben we ook op andere kanalen contact met je, waar we je graag verder helpen.

Groet, Jeppe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer