Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

126 reviews

5 sterren
(38)
4 sterren
(26)
3 sterren
(9)
2 sterren
(7)
1 ster
(46)

25 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(1)
onbekend
(19)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Helemaal prima
A. van de Sluis uit Nijmegen, 7 juni 2019

Ik stap elk jaar over op de meest voordelige energieleverancier afgestemd op mijn situatie mbv energieleveranciers. Alles, het moment van start levering t/m eindafrekening is vlekkeloos verlopen ondanks dat ik het nauwlettend in de gaten hield. Ook netjes op de hoogte gehouden over het verloop door Nuon. Door de maandoverzichten, een aanwinst, kun je zelf een goede inschatting maken of je te weinig betaalt of terug ontvangt. Prima!

Reactie van Nuon - 11 juni 2019

Hallo mevrouw, meneer,

Wat een mooie samenvatting van alles waar Nuon voor staat. Bedankt!

Met groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Terug van weg geweest
Harry uit Heiloo, 3 juni 2019

Nuon is in vergelijking met "vroeger" een stuk klantvriendelijker geworden. Overstap ging vlekkeloos. Energieverbruik per week te volgen bij "Mijn Nuon" dankzij de slimme meter.

Reactie van Nuon - 4 juni 2019

Dank je wel voor het mooie cijfer, Harry. Daar zijn we erg blij mee!

Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Erg rommelige administratie maar goed product
E Jacobse uit Noordwijkerhout, 14 mei 2019

In mijn 1e jaar bij Nuon in mijn eerste eigen woning ben ik mij meerdere malen rot geschrokken van brieven met tarieven die tot 4x boven mijn energieverbruik gingen. Voorgaande jaren had ik immers niets ter vergelijking. Grove fouten gemaakt in de berekeningen "dit heeft de computer dan verkeerd berekend" maar vervolgens met eigen berekeningen toch constateren dat ik niet zoveel heb verbruikt, wat ook klopte. Einde van de rit een grote som geld teruggekregen bij de jaarafrekening dus ik ben blij. Verder post ontvangen op oude adres (van voor verhuizing) en tot 3 maal toe per telefoon de wijziging doorgekgeven om vervolgens ALSNOG dit op het oude adres te ontvangen na dit in uitvoerige gesprekken te hebben besproken. Nu mijn 2e jaar in met een korting door alle fouten die zijn gemaakt, om ze een kans te geven het goed te maken. Ik ben benieuwd.

Pluspunten: een goed product, nooit problemen gehad met gas of electra, redelijk goedkoop, stellen wel een kleine vergoeding tegenover gemaakte fouten

Minpunten: grove fouten gemaakt (bij mij althans), personeel moeten uitleggen hoe berekeningen te maken, slechte klantenservice (niet luisteren, post tot 3 maal naar verkeerd adres blijven sturen ondanks belofte dat het nu goed staat).

Reactie van Nuon - 15 mei 2019

Beste E Jacobse,

bedankt voor de review. Er zijn duidelijk een aantal dingen niet goed gegaan. Excuses. Als je zou willen dat we het nogmaals goed nakijken dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede leverancier
DJF Gys uit Putte, 1 mei 2019

Wij waren tevreden over nuon maar veranderen jaarlijks voor de bonus

Reactie van Nuon - 3 mei 2019

Beste DJF Gys,

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review :) Hopelijk kunnen we je over een jaar weer welkom heten!

Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Problemen
G van Lamoen uit Nieuw-Vennep, 25 april 2019

Ondanks problems 5 sterren. Of de problemen aan Nuon lagen is niet duidelijk want Liander kan het ook gedaan hebben, maar in al mijn contacten met de klantenservice ben ik enorm vriendelijk geholpen. Men deed echt moeite, en er werd ook snel terug gerapporteerd.

Reactie van Nuon - 29 april 2019

Beste G van Lamoen, bedankt voor het delen van uw positieve review. Goed om te lezen dat het contact met ons goed is verlopen. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Het gaat wel.
J.P. van Leeuwen uit Haren Gn, 14 april 2019

Het was een gebed zonder eind. Bij elke verandering of bericht moest ik weer apart met de klantenservice bellen, omdat het weer niet ging zoals afgesproken. Verlenging voor een voordelig tarief kon alleen als je automatisch liet afschrijven, maar dat stond nergens vermeld. Dat merkte je achteraf pas. Het nieuwe maandbedrag werd vastgesteld op zeker duizend KWh per jaar meer dan ik werkelijk verbruikt had en waarom ik 600 euro terug had gekregen. Dus het had juist een lager maandverbruik en -bedrag moeten zijn. De contacten waren steeds erg vriendelijk en hulpvaardig, maar ik had liever gehad dat er niet zoveel fouten waren gemaakt en de informatie beter was geweest. Dan waren al die sympathieke en hulpvaardige contacten niet nodig geweest.

Reactie van Nuon - 17 april 2019

Geachte heer van Leeuwen,

Dank u wel voor de review Fijn dat u hier ook even een uitleg bij geeft. Door dit soort informatie kunnen wij ervoor zorgen dat dit de volgende keer beter gaat.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ruim voldoende tot goed
M.W. Ludema uit Rotterdam, 8 april 2019

Een prima en betrouwbare energieleverancieer die niet zoals vele andere leveranciers traditionele energiebronnen veroordeeld.

Reactie van Nuon - 11 april 2019

Dank je voor het mooie cijfer!

Groeten,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Beoordeling Nuon
Vital uit Nieuwvliet, 3 april 2019

Nuon is een leverancier met een mooie aanbieding en een goede website. De afrekening is duidelijk en correct.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Opgelicht
G.A.M. C. uit Berghem, 30 maart 2019

Bij de vergelijking kwam Nuon als best uit de bus. Bij de eindafrekening een verrassing. De tarieven die op 30 december per e-mail waren verstuurd bleken met pakweg 10% te zijn verhoogd. Meerdere e-mails hierover gestuurd maar alleen nummerloze telefoontjes gekregen onder werktijd die ik dan niet opneem. Nuon zelf niet te bereiken. Vele malen geprobeerd of gesloten of uren in de wacht. Gevraagd om een schriftelijke reactie maar dat was niet mogelijk omdat ze dit alleen telefonisch met we wilden bespreken. Na het indienen van een klacht eindelijk iemand gesproken. Nuon vertelt dan doodleuk dat die tarieven van 30 december konden wijzigen en dat ze hier een brief over hebben gestuurd. Geen brief gezien. Ik voel me opgelicht en heb dat ook verteld. Geen bevestiging per e-mail of per brief dus dat zegt genoeg. Voor mij één keer Nuon maar nu nooit Nuon meer. Verkoper reageert gewoon niet daarop dus dan is het voor mij ook zo en dat is waarom ze vermoedelijk niet bereikbaar zijn. Te veel klachten. Oplichters!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
meedenkend
A. L. uit Annen, 29 maart 2019

Elke maand krijg ik, heel handig, een gebruiksoverzicht op de mail. Zo kan ik gelijk zien hoe mijn gebruik is geweest. Ze vergelijken het dan met een jaar ervoor, wat in het eerste jaar nog niet kan natuurlijk, en met gemiddeld gebruik in Nederland qua gezinssamenstelling en woningtype. Zo kan je in één oogopslag zien of je gebruik passend is. Wanneer je contract bijna afloopt geven ze je een nieuw aanbod die je rustig online kunt bekijken, dus je hoeft niet on the spot al te kiezen als je gebeld wordt.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo A. L.,

Dank je wel voor je mooie review. Goed te lezen dat je de weergave en het inzicht waardeert. Dat is precies onze opzet.

Fijne dag, groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijne, meedenkende energieleverancier
AvR uit Vleuten, 28 maart 2019

Het fijnst is dat je zelf kunt bepalen op welk moment van de maand het voorschotbedrag wordt afgeschreven.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo AvR!

Dat klopt helemaal. Je kunt een incassodag kiezen van elke 1ste van de maand tot en met de 27ste van de maand. Daar komen we altijd uit met onze klanten. En betalen via automatische incasso is ook nog eens gratis. Wanneer je voor deze betaalwijze kiest kun je ook nog eens in aanmerking komen voor de korting via Blijven Loont. Wat een voordelen.

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Oversluiting
M Hummel van Ploeg uit Hoensbroek, 27 maart 2019

Heb geen op of aanmerking over of slecht functioneren van Nuon,

oversluiting had puur te maken met verkrijging van korting andere leverancier. Wellicht dat bij een volgende keer wederom de keuze Nuon wordt.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo mevrouw, meneer Hummel,

We realiseren ons dat al onze klanten alert zijn op mooie acties en aanbiedingen, ook van onze collega's. Daarom zien we je graag volgend jaar weer terug bij Nuon!

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier
Anoniem uit Heesch, 24 maart 2019

In 2018 had Nuon een goede aanbieding met scherpe energieprijzen. De beloofde cashback is aan het einde van het jaarcontract netjes overgemaakt. Daarna zijn wij overgestapt omdat de prijs fors omhoog ging, en er voor bestaande klanten niet dezelfde aanbiedingen gelden als voor nieuwe klanten.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo!

Dank je wel voor je eerlijke review. Het aanbod voor bestaande en nieuwe klanten is inderdaad anders. De tarieven zijn dit jaar bij alle leveranciers verhoogd door de landelijke verhoging. We zien je graag op een later moment terug bij Nuon!

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overgestapt
B. Jansma uit Nietap, 20 maart 2019

Heb een mail gestuurd over de jaarafrekening.

Geen antwoord op gehad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
doet maar wat
nn uit Drachten, 19 maart 2019

verhogen de maandafdracht zonder overleg en luisteren niet, dat ik dat niet wil. Ben over gestapt

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nooit weer
Erik uit Sneek, 18 maart 2019

Stap nooit over na deze aanbieder.

Eerst mooi lokken met aantrekkelijk kortingsbedrag, maar op het einde weten het zo te "berekenen" dat dit bedrag opeens teniet wordt gedaan door vage kosten...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Beoordeling Nuon
J.HC.M. R. uit Herten, 18 maart 2019

Geen klachten over Nuon, alles correct afgehandeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
levering verliep prima ,eenmalig goedkoper ,daarna veel duurder
theo uit Beuningen Gld, 17 maart 2019

Als je nieuw binnenkomt was ik goedkoper uit na eerste jaar ga je gelijk veel meer betalen zodat je bij een andere leverancier weer goedkoper uit bent. Verder geen onderhandeling mogelijk.Ze geven je een vaste klanten korting die dan nog duurder uitkomt. Dus gelijk weer overgestapt. Argument was dat het energie veel duurder werd maar heb een vast contract afgesloten voor dezelfde prijs met hetzelfde verbruik. Volgend jaar maar verder kijken weer. De goedkoopste mag leveren. Overstappen stelt tegenwoordig niets meer voor . energie is hetzelfde.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Oplichting
Anoniem uit Leeuwarden, 14 maart 2019

Nuon kwam als goedkoopste uit de energie vergelijker, maar bij levering was het bedrag hoger dan mijn vorige leverancier. Enkelvoudige stroom was aangevraagd maar Nuon bereknde dubbele stroom. Wilde de fout niet verbeteren. De laatste maand werd belast met een extra maandbedrag hoger dan het reguliere eindbedrag zijnde de eindafrekening. Toegang tot de website met gebruikersnaam en wachtwoord was onmogelijk. Telefonisch vriendelijk maar geen eerlijke anrwoorden, kortom oplichting.

Reactie van Nuon - 20 maart 2019

Wat jammer om te lezen dat de ervaring bij ons niet naar wens was. Dat is natuurlijk niet wat we graag zien. We zouden hierover graag nog in gesprek gaan om wat meer uitleg te geven. Neem je hiervoor contact op met onze klantenservice via nuon.nl/contact? Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
overzichtelijke verbruikscijfers
A.J. van der Sanden uit Vlijmen, 6 maart 2019

Overstap naar Nuon was zonder problemen verlopen.

Nuon geeft periodiek een overzicht van je stroom- en gasverbruik waarbij een vergelijking met andere gebruikers van vergelijkbare woonsituaties, gezinssamenstelling; erg handig.

Toen het contract na 'n jaar afliep kwam Nuon met een nieuw voorstel maar dat viel erg ongunstig uit. Het variabel tarief zou gunstiger zijn volgens Nuon maar klopte niet. Ook het feit dat Nuon geen groene stroom levert stond me tegen, daarom het contract opgezegd, ook zonder problemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
5 stars
P Pilarski uit Etten-Leur, 2 maart 2019

Goed company

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duur
Susannak uit 's-Gravenhage, 1 maart 2019

Prijzen helaas hoger dan bij andere energieleveranciers, daarom overgestapt.

Reactie van Nuon - 7 maart 2019

Hoi Susanna,

Wat jammer om te lezen dat je bent overgestapt. Hopelijk zien we je in de toekomst weer terug komen!

Met vriendelijke groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Hopen dat je blijft
A. N. uit Reeuwijk, 27 februari 2019

Eigenlijk verliep alles prima. Echter na een jaar zie je de prijzen ineens enorm stijgen en krijg je pas korting na elk jaar dat je klant bent. Beetje de omgekeerde wereld. Ze willen dus dat je er heen switcht en hopen vervolgens dat je blijft plakken. Echt een trade beslissing, maar niet vanuit de klant geredeneerd. Ik ben dus weer weg.

Reactie van Nuon - 28 februari 2019

Beste A. N.

Bedankt voor de review. Jammer om te lezen dat je ons hebt verlaten. Nieuwe klanten heten we natuurlijk van harte welkom. Maar trouwe klanten die besluiten bij ons te blijven: voor hen zetten wij een stap extra. Daarin zijn wij anders. We bieden dan inderdaad Nuon Blijven Loont aan. Daarmee heb je uiteindelijk een blijven korting van 25% op het variabele leveringstarief op stroom. Daarnaast hebben we ook Nuon Exclusief. Dan spaar je voor leuke cadeautjes.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Abnormale prijsverhoging
R van der Wel uit Zevenbergen, 27 februari 2019

2018 EUR 243, 2019 EUR 369 per maand. Over 2018 EUR 126 bijbetalen.

Verklaring van Nuon verhoging belasting en energieprijs.

Dat bleef men volhouden.

Via mijn.nuon kon ik prijs maximaal verlagen tot EUR 269.

Dus, volgend jaar andere energieleverancier.

Nuon hoef mij niet meer te benaderen.

Reactie van Nuon - 28 februari 2019

Beste R van der Wel,

Voor de jaarlijkse tariefswijziging hebben we de termijnbedragen opnieuw berekend. Dat was nodig, want de verhoging van de overheidsheffingen en de variabele leveringstarieven zijn fors. Zo voorkomen we verrassingen op uw eerstvolgende jaarafrekening. We nemen dus ook uw verbruik mee in de berekening. Dit nieuwe termijnbedrag geldt tot aan uw eerstvolgende jaarafrekening. Daarna berekenen we uw termijnbedrag weer opnieuw.

Groet, Joeri

Reactie van R van der Wel - 7 maart 2019
probleem is niet opgelost

Men draait er omheen. Geen probleem omdat wij 2020 een andere leverancier kiezen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Onbetrouwbaar
A.T. v.d. Berg uit Ledeacker, 21 februari 2019

De prijs die ze in rekening brachten voor gas of stoom , was hoger dan de opgegeven prijs.

Hiervoor heb ik gebeld en er werd me verteld dat dit opgelegd werd door de overheid. Dit betrof geen belasting verhoging, maar energie verhoging.

Ik kon me dit niet voorstellen en vond het erg vreemd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?