Op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur
Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.
Zorgeloos overstappen
Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.
Ik zou toch kiezen voor een andere.. duurder als bij de vergelijking, bij een minder verbruik!!
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Stap ieder jaar over en heb met geen enkele leverancier problemen gehad. Energieleveranciers maakt het echt heel makkelijk voor je. De reminder rond einde contract zodat je weet dat je weer kunt switchen is ook erg prettig. Inhoudelijke vragen worden door de experts snel opgepakt. Prima allemaal.
Goedemorgen, Jan. Dank u voor het mooie cijfer. Daar zijn we blij mee.
Met vriendelijke groet,
Eugene
Vattenfall
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Zeer fijn bedrijf geen problemen mee
Wat fijn om te lezen dat je tevreden over ons bent. Bedankt voor het delen! Groeten, Tyas
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Alleen maar slechte ervaringen met Nuon. Onterechte aanmaankosten. Te hoge termijnbedragen, waar ze pas mee komen als je al aangemeld bent. Niet ok.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?De energie die ik geleverd kreeg voldeed aan alle eisen, al mijn apparaten bleven het doen zoals ze het altijd gedaan hebben. Daarom ben ik tevreden.
Hallo mevrouw, meneer Van Mourik,
Bedankt voor uw review!
Groet, Pauline
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Het overstappen naar Nuon liep vlekkeloos.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Geven zgn. blijverskorting en zijn dan nog steeds duurder. Ik ben daarom overgestapt, daarna doet Nuon mij een aanbod met extra korting in een poging mij terug te halen. Blijkbaar kan er
dan wel wat van hun winstmarge af. Bevestigd alleen maar dat ze te duur zijn.
Kansloze actie van Nuon.
Hoi Helder licht, we vinden het jammer om te lezen dat je onze tarieven te duur vindt. Er zullen altijd bedrijven zijn die op dat moment goedkoper dan de anderen zijn. Dit verandert bijna maandelijks. We hopen in de toekomst nog eens van dienst te zijn.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Nuon is te duur, + hun website (je eigen portal) is niet op orde, ik switch elk jaar van energie leverancier en ik bleef data houden van 2 jr ervoor. dus ik kon t hele jaar geen live data inkijken. gebeld met de servicedesk niet opgelost.
Dus en slechte portal en te duur.
Hallo Arnold,
Welkom bij Vattenfall!
Wat vervelend dat je niet bij de juiste info kon komen. Meestal lossen we dat wel op, maar dat lukte dus niet? Dat is onhandig.
We nemen graag het huidige aanbod aan acties met je door. Dat is heel dynamisch, dus wat niet was, kan nu zijn. Stuur je ons dan je adres toe via bijvoorbeeld Facebook of Twitter,
Groet, Pauline
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?3 of 4 jaar geleden overstap van Nuon naar qurent , kost me juist dubbele energie rekening,Bij Nuon moet ik nog juist bij betalen terwijl ik was jaren klant van Nuon,mijn contract was onbepaalde tijd.
Dus ik kijk wel uit zolang qurrent nog goedkoop om weer over te stappen de reclame zijn wel mooier dan werkelijkheid om over te stappen.
Hallo, zo te lezen ben je ontevreden over je eindafrekening. Als we nog iets voor je kunnen betekenen kun je hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Groet, Jeppe
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Gewoon goed,geen klachten.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ben al twee keer klant van Nuon geweest. Enige redenen om van energieleverancier te veranderen was het jaarlijkse premiecircus waardoor een wissel financieel aantrekkelijk is. Het "Nuon blijven loont" systeem weegt niet op tegen een welkomstpremie van een ander leverancier.
Dank u wel voor uw beoordeling. Daar zijn we erg blij mee.
Met vriendelijke groet,
Eugene
Nuon Webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?valt weinig over te zeggen. de stroom kwam uit de stopcontacten he. Alleen bij het afsluiten van een nieuw contract waren ze duurder dan mijn huidige leverancier. en ik ga alleen naar de goedkoopste in deze tijden van gekte en hoge rekeningen
Beste Willy,
Bedankt voor je feedback. Het is logisch dat je kritisch naar de prijzen kijkt. Het wordt ook allemaal duurder. Ook wij bieden vele mogelijkheden om de energiekosten zo laag mogelijk te houden. Mochten we daar iets in voor je kunnen betekenen, neem gerust contact met ons op via www.nuon.nl/contact.
Met vriendelijke groet,
Jenny
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Heb 2 contracten voor verschillende locaties bij de 1 wel een nieuwe prijs voor 2019. Bij het andere adres niet mogelijk omdat daar het verbruik hoger is. Hier moest ik meer gaan betalen. Ben direct overgestapt.
Goedemiddag,
Kunt u hier meer duidelijkheid over geven? Het kan zijn dat voor het ene adres uw contract af was gelopen. Dan krijgt u een nieuw aanbod van ons. Als het contract van het andere adres nog niet af is gelopen, dan doen wij nog geen nieuw aanbod. Dit doen wij immers tegen het einde van het leveringscontract.
Zou u ons een privebericht via Facebook of Twitter willen sturen? We kijken het graag voor u in.
Groeten,
Eugene
Nuon Webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?per e-mail niet berijkbaar p
per telefoon 3x een half uur in de wacht gestaan
Goedemiddag, dank u voor uw review. Het klopt inderdaad dat het wat drukker is. Ik vind het vervelend om te lezen dat u zo lang moest wachten. U kunt ons ook via Facebook en Twitter bereiken. Dan helpen we u zo snel mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Eugene
Nuon Webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ik stap elk jaar over op de meest voordelige energieleverancier afgestemd op mijn situatie mbv energieleveranciers. Alles, het moment van start levering t/m eindafrekening is vlekkeloos verlopen ondanks dat ik het nauwlettend in de gaten hield. Ook netjes op de hoogte gehouden over het verloop door Nuon. Door de maandoverzichten, een aanwinst, kun je zelf een goede inschatting maken of je te weinig betaalt of terug ontvangt. Prima!
Hallo mevrouw, meneer,
Wat een mooie samenvatting van alles waar Nuon voor staat. Bedankt!
Met groeten,
Pauline
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Nuon is in vergelijking met "vroeger" een stuk klantvriendelijker geworden. Overstap ging vlekkeloos. Energieverbruik per week te volgen bij "Mijn Nuon" dankzij de slimme meter.
Dank je wel voor het mooie cijfer, Harry. Daar zijn we erg blij mee!
Groeten, Eugene
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?In mijn 1e jaar bij Nuon in mijn eerste eigen woning ben ik mij meerdere malen rot geschrokken van brieven met tarieven die tot 4x boven mijn energieverbruik gingen. Voorgaande jaren had ik immers niets ter vergelijking. Grove fouten gemaakt in de berekeningen "dit heeft de computer dan verkeerd berekend" maar vervolgens met eigen berekeningen toch constateren dat ik niet zoveel heb verbruikt, wat ook klopte. Einde van de rit een grote som geld teruggekregen bij de jaarafrekening dus ik ben blij. Verder post ontvangen op oude adres (van voor verhuizing) en tot 3 maal toe per telefoon de wijziging doorgekgeven om vervolgens ALSNOG dit op het oude adres te ontvangen na dit in uitvoerige gesprekken te hebben besproken. Nu mijn 2e jaar in met een korting door alle fouten die zijn gemaakt, om ze een kans te geven het goed te maken. Ik ben benieuwd.
Pluspunten: een goed product, nooit problemen gehad met gas of electra, redelijk goedkoop, stellen wel een kleine vergoeding tegenover gemaakte fouten
Minpunten: grove fouten gemaakt (bij mij althans), personeel moeten uitleggen hoe berekeningen te maken, slechte klantenservice (niet luisteren, post tot 3 maal naar verkeerd adres blijven sturen ondanks belofte dat het nu goed staat).
Beste E Jacobse,
bedankt voor de review. Er zijn duidelijk een aantal dingen niet goed gegaan. Excuses. Als je zou willen dat we het nogmaals goed nakijken dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/
Groet, Joeri
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Wij waren tevreden over nuon maar veranderen jaarlijks voor de bonus
Beste DJF Gys,
Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review :) Hopelijk kunnen we je over een jaar weer welkom heten!
Groeten, Tyas
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ondanks problems 5 sterren. Of de problemen aan Nuon lagen is niet duidelijk want Liander kan het ook gedaan hebben, maar in al mijn contacten met de klantenservice ben ik enorm vriendelijk geholpen. Men deed echt moeite, en er werd ook snel terug gerapporteerd.
Beste G van Lamoen, bedankt voor het delen van uw positieve review. Goed om te lezen dat het contact met ons goed is verlopen. Groeten, Tyas
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Het was een gebed zonder eind. Bij elke verandering of bericht moest ik weer apart met de klantenservice bellen, omdat het weer niet ging zoals afgesproken. Verlenging voor een voordelig tarief kon alleen als je automatisch liet afschrijven, maar dat stond nergens vermeld. Dat merkte je achteraf pas. Het nieuwe maandbedrag werd vastgesteld op zeker duizend KWh per jaar meer dan ik werkelijk verbruikt had en waarom ik 600 euro terug had gekregen. Dus het had juist een lager maandverbruik en -bedrag moeten zijn. De contacten waren steeds erg vriendelijk en hulpvaardig, maar ik had liever gehad dat er niet zoveel fouten waren gemaakt en de informatie beter was geweest. Dan waren al die sympathieke en hulpvaardige contacten niet nodig geweest.
Geachte heer van Leeuwen,
Dank u wel voor de review Fijn dat u hier ook even een uitleg bij geeft. Door dit soort informatie kunnen wij ervoor zorgen dat dit de volgende keer beter gaat.
Nogmaals bedankt.
Met vriendelijke groet,
Eugene
Nuon Webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Een prima en betrouwbare energieleverancieer die niet zoals vele andere leveranciers traditionele energiebronnen veroordeeld.
Dank je voor het mooie cijfer!
Groeten,
Eugene
Nuon Webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Nuon is een leverancier met een mooie aanbieding en een goede website. De afrekening is duidelijk en correct.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Bij de vergelijking kwam Nuon als best uit de bus. Bij de eindafrekening een verrassing. De tarieven die op 30 december per e-mail waren verstuurd bleken met pakweg 10% te zijn verhoogd. Meerdere e-mails hierover gestuurd maar alleen nummerloze telefoontjes gekregen onder werktijd die ik dan niet opneem. Nuon zelf niet te bereiken. Vele malen geprobeerd of gesloten of uren in de wacht. Gevraagd om een schriftelijke reactie maar dat was niet mogelijk omdat ze dit alleen telefonisch met we wilden bespreken. Na het indienen van een klacht eindelijk iemand gesproken. Nuon vertelt dan doodleuk dat die tarieven van 30 december konden wijzigen en dat ze hier een brief over hebben gestuurd. Geen brief gezien. Ik voel me opgelicht en heb dat ook verteld. Geen bevestiging per e-mail of per brief dus dat zegt genoeg. Voor mij één keer Nuon maar nu nooit Nuon meer. Verkoper reageert gewoon niet daarop dus dan is het voor mij ook zo en dat is waarom ze vermoedelijk niet bereikbaar zijn. Te veel klachten. Oplichters!
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Elke maand krijg ik, heel handig, een gebruiksoverzicht op de mail. Zo kan ik gelijk zien hoe mijn gebruik is geweest. Ze vergelijken het dan met een jaar ervoor, wat in het eerste jaar nog niet kan natuurlijk, en met gemiddeld gebruik in Nederland qua gezinssamenstelling en woningtype. Zo kan je in één oogopslag zien of je gebruik passend is. Wanneer je contract bijna afloopt geven ze je een nieuw aanbod die je rustig online kunt bekijken, dus je hoeft niet on the spot al te kiezen als je gebeld wordt.
Hallo A. L.,
Dank je wel voor je mooie review. Goed te lezen dat je de weergave en het inzicht waardeert. Dat is precies onze opzet.
Fijne dag, groeten,
Pauline
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Het fijnst is dat je zelf kunt bepalen op welk moment van de maand het voorschotbedrag wordt afgeschreven.
Hallo AvR!
Dat klopt helemaal. Je kunt een incassodag kiezen van elke 1ste van de maand tot en met de 27ste van de maand. Daar komen we altijd uit met onze klanten. En betalen via automatische incasso is ook nog eens gratis. Wanneer je voor deze betaalwijze kiest kun je ook nog eens in aanmerking komen voor de korting via Blijven Loont. Wat een voordelen.
Met vriendelijke groeten,
Pauline
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?