Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

4 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(0)
3 sterren
(1)
2 sterren
(0)
1 ster
(2)

1 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(1)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Er zijn betere, en goedkopere!
Hans uit Elburg, 29 januari 2020

Ik zou toch kiezen voor een andere.. duurder als bij de vergelijking, bij een minder verbruik!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niks mis mee
Jan uit Krimpen aan den IJssel, 23 januari 2020

Stap ieder jaar over en heb met geen enkele leverancier problemen gehad. Energieleveranciers maakt het echt heel makkelijk voor je. De reminder rond einde contract zodat je weet dat je weer kunt switchen is ook erg prettig. Inhoudelijke vragen worden door de experts snel opgepakt. Prima allemaal.

Reactie van Nuon - 27 januari 2020

Goedemorgen, Jan. Dank u voor het mooie cijfer. Daar zijn we blij mee.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Vattenfall

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
mmm van der Putten uit Doetinchem, 17 januari 2020

Zeer fijn bedrijf geen problemen mee

Reactie van Nuon - 24 januari 2020

Wat fijn om te lezen dat je tevreden over ons bent. Bedankt voor het delen! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Hoge en onjuiste tarieven
Maike uit Amsterdam, 6 december 2019

Alleen maar slechte ervaringen met Nuon. Onterechte aanmaankosten. Te hoge termijnbedragen, waar ze pas mee komen als je al aangemeld bent. Niet ok.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Stroom is stroom
H.G. van Mourik uit Delft, 30 november 2019

De energie die ik geleverd kreeg voldeed aan alle eisen, al mijn apparaten bleven het doen zoals ze het altijd gedaan hebben. Daarom ben ik tevreden.

Reactie van Nuon - 4 december 2019

Hallo mevrouw, meneer Van Mourik,

Bedankt voor uw review!

Groet, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap
Jelle uit Bovenkarspel, 28 november 2019

Het overstappen naar Nuon liep vlekkeloos.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Kansloos
Helder licht uit Apeldoorn, 2 november 2019

Geven zgn. blijverskorting en zijn dan nog steeds duurder. Ik ben daarom overgestapt, daarna doet Nuon mij een aanbod met extra korting in een poging mij terug te halen. Blijkbaar kan er

dan wel wat van hun winstmarge af. Bevestigd alleen maar dat ze te duur zijn.

Kansloze actie van Nuon.

Reactie van Nuon - 5 november 2019

Hoi Helder licht, we vinden het jammer om te lezen dat je onze tarieven te duur vindt. Er zullen altijd bedrijven zijn die op dat moment goedkoper dan de anderen zijn. Dit verandert bijna maandelijks. We hopen in de toekomst nog eens van dienst te zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nuon te duur
Arnold uit Wijk aan Zee, 6 oktober 2019

Nuon is te duur, + hun website (je eigen portal) is niet op orde, ik switch elk jaar van energie leverancier en ik bleef data houden van 2 jr ervoor. dus ik kon t hele jaar geen live data inkijken. gebeld met de servicedesk niet opgelost.

Dus en slechte portal en te duur.

Reactie van Nuon - 10 oktober 2019

Hallo Arnold,

Welkom bij Vattenfall!

Wat vervelend dat je niet bij de juiste info kon komen. Meestal lossen we dat wel op, maar dat lukte dus niet? Dat is onhandig.

We nemen graag het huidige aanbod aan acties met je door. Dat is heel dynamisch, dus wat niet was, kan nu zijn. Stuur je ons dan je adres toe via bijvoorbeeld Facebook of Twitter,

Groet, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
kost geld
H.S ALDJAIDI uit Amsterdam, 26 augustus 2019

3 of 4 jaar geleden overstap van Nuon naar qurent , kost me juist dubbele energie rekening,Bij Nuon moet ik nog juist bij betalen terwijl ik was jaren klant van Nuon,mijn contract was onbepaalde tijd.

Dus ik kijk wel uit zolang qurrent nog goedkoop om weer over te stappen de reclame zijn wel mooier dan werkelijkheid om over te stappen.

Reactie van Nuon - 28 augustus 2019

Hallo, zo te lezen ben je ontevreden over je eindafrekening. Als we nog iets voor je kunnen betekenen kun je hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
M M. uit Terneuzen, 11 augustus 2019

Gewoon goed,geen klachten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed geregeld met Nuon
H F. uit Renkum, 29 juli 2019

Ben al twee keer klant van Nuon geweest. Enige redenen om van energieleverancier te veranderen was het jaarlijkse premiecircus waardoor een wissel financieel aantrekkelijk is. Het "Nuon blijven loont" systeem weegt niet op tegen een welkomstpremie van een ander leverancier.

Reactie van Nuon - 31 juli 2019

Dank u wel voor uw beoordeling. Daar zijn we erg blij mee.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
niet goed niet slecht
willy wortel uit Wissenkerke, 19 juli 2019

valt weinig over te zeggen. de stroom kwam uit de stopcontacten he. Alleen bij het afsluiten van een nieuw contract waren ze duurder dan mijn huidige leverancier. en ik ga alleen naar de goedkoopste in deze tijden van gekte en hoge rekeningen

Reactie van Nuon - 24 juli 2019

Beste Willy,

Bedankt voor je feedback. Het is logisch dat je kritisch naar de prijzen kijkt. Het wordt ook allemaal duurder. Ook wij bieden vele mogelijkheden om de energiekosten zo laag mogelijk te houden. Mochten we daar iets in voor je kunnen betekenen, neem gerust contact met ons op via www.nuon.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Oneerlijke behandeling
s Z. uit Abcoude, 30 juni 2019

Heb 2 contracten voor verschillende locaties bij de 1 wel een nieuwe prijs voor 2019. Bij het andere adres niet mogelijk omdat daar het verbruik hoger is. Hier moest ik meer gaan betalen. Ben direct overgestapt.

Reactie van Nuon - 3 juli 2019

Goedemiddag,

Kunt u hier meer duidelijkheid over geven? Het kan zijn dat voor het ene adres uw contract af was gelopen. Dan krijgt u een nieuw aanbod van ons. Als het contract van het andere adres nog niet af is gelopen, dan doen wij nog geen nieuw aanbod. Dit doen wij immers tegen het einde van het leveringscontract.

Zou u ons een privebericht via Facebook of Twitter willen sturen? We kijken het graag voor u in.

Groeten,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht berijkbaar
JAM Matthijssen uit Berkel-Enschot, 14 juni 2019

per e-mail niet berijkbaar p

per telefoon 3x een half uur in de wacht gestaan

Reactie van Nuon - 19 juni 2019

Goedemiddag, dank u voor uw review. Het klopt inderdaad dat het wat drukker is. Ik vind het vervelend om te lezen dat u zo lang moest wachten. U kunt ons ook via Facebook en Twitter bereiken. Dan helpen we u zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helemaal prima
A. van de Sluis uit Nijmegen, 7 juni 2019

Ik stap elk jaar over op de meest voordelige energieleverancier afgestemd op mijn situatie mbv energieleveranciers. Alles, het moment van start levering t/m eindafrekening is vlekkeloos verlopen ondanks dat ik het nauwlettend in de gaten hield. Ook netjes op de hoogte gehouden over het verloop door Nuon. Door de maandoverzichten, een aanwinst, kun je zelf een goede inschatting maken of je te weinig betaalt of terug ontvangt. Prima!

Reactie van Nuon - 11 juni 2019

Hallo mevrouw, meneer,

Wat een mooie samenvatting van alles waar Nuon voor staat. Bedankt!

Met groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Terug van weg geweest
Harry uit Heiloo, 3 juni 2019

Nuon is in vergelijking met "vroeger" een stuk klantvriendelijker geworden. Overstap ging vlekkeloos. Energieverbruik per week te volgen bij "Mijn Nuon" dankzij de slimme meter.

Reactie van Nuon - 4 juni 2019

Dank je wel voor het mooie cijfer, Harry. Daar zijn we erg blij mee!

Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Erg rommelige administratie maar goed product
E Jacobse uit Noordwijkerhout, 14 mei 2019

In mijn 1e jaar bij Nuon in mijn eerste eigen woning ben ik mij meerdere malen rot geschrokken van brieven met tarieven die tot 4x boven mijn energieverbruik gingen. Voorgaande jaren had ik immers niets ter vergelijking. Grove fouten gemaakt in de berekeningen "dit heeft de computer dan verkeerd berekend" maar vervolgens met eigen berekeningen toch constateren dat ik niet zoveel heb verbruikt, wat ook klopte. Einde van de rit een grote som geld teruggekregen bij de jaarafrekening dus ik ben blij. Verder post ontvangen op oude adres (van voor verhuizing) en tot 3 maal toe per telefoon de wijziging doorgekgeven om vervolgens ALSNOG dit op het oude adres te ontvangen na dit in uitvoerige gesprekken te hebben besproken. Nu mijn 2e jaar in met een korting door alle fouten die zijn gemaakt, om ze een kans te geven het goed te maken. Ik ben benieuwd.

Pluspunten: een goed product, nooit problemen gehad met gas of electra, redelijk goedkoop, stellen wel een kleine vergoeding tegenover gemaakte fouten

Minpunten: grove fouten gemaakt (bij mij althans), personeel moeten uitleggen hoe berekeningen te maken, slechte klantenservice (niet luisteren, post tot 3 maal naar verkeerd adres blijven sturen ondanks belofte dat het nu goed staat).

Reactie van Nuon - 15 mei 2019

Beste E Jacobse,

bedankt voor de review. Er zijn duidelijk een aantal dingen niet goed gegaan. Excuses. Als je zou willen dat we het nogmaals goed nakijken dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede leverancier
DJF Gys uit Putte, 1 mei 2019

Wij waren tevreden over nuon maar veranderen jaarlijks voor de bonus

Reactie van Nuon - 3 mei 2019

Beste DJF Gys,

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review :) Hopelijk kunnen we je over een jaar weer welkom heten!

Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Problemen
G van Lamoen uit Nieuw-Vennep, 25 april 2019

Ondanks problems 5 sterren. Of de problemen aan Nuon lagen is niet duidelijk want Liander kan het ook gedaan hebben, maar in al mijn contacten met de klantenservice ben ik enorm vriendelijk geholpen. Men deed echt moeite, en er werd ook snel terug gerapporteerd.

Reactie van Nuon - 29 april 2019

Beste G van Lamoen, bedankt voor het delen van uw positieve review. Goed om te lezen dat het contact met ons goed is verlopen. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Het gaat wel.
J.P. van Leeuwen uit Haren Gn, 14 april 2019

Het was een gebed zonder eind. Bij elke verandering of bericht moest ik weer apart met de klantenservice bellen, omdat het weer niet ging zoals afgesproken. Verlenging voor een voordelig tarief kon alleen als je automatisch liet afschrijven, maar dat stond nergens vermeld. Dat merkte je achteraf pas. Het nieuwe maandbedrag werd vastgesteld op zeker duizend KWh per jaar meer dan ik werkelijk verbruikt had en waarom ik 600 euro terug had gekregen. Dus het had juist een lager maandverbruik en -bedrag moeten zijn. De contacten waren steeds erg vriendelijk en hulpvaardig, maar ik had liever gehad dat er niet zoveel fouten waren gemaakt en de informatie beter was geweest. Dan waren al die sympathieke en hulpvaardige contacten niet nodig geweest.

Reactie van Nuon - 17 april 2019

Geachte heer van Leeuwen,

Dank u wel voor de review Fijn dat u hier ook even een uitleg bij geeft. Door dit soort informatie kunnen wij ervoor zorgen dat dit de volgende keer beter gaat.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ruim voldoende tot goed
M.W. Ludema uit Rotterdam, 8 april 2019

Een prima en betrouwbare energieleverancieer die niet zoals vele andere leveranciers traditionele energiebronnen veroordeeld.

Reactie van Nuon - 11 april 2019

Dank je voor het mooie cijfer!

Groeten,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Beoordeling Nuon
Vital uit Nieuwvliet, 3 april 2019

Nuon is een leverancier met een mooie aanbieding en een goede website. De afrekening is duidelijk en correct.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Opgelicht
G.A.M. C. uit Berghem, 30 maart 2019

Bij de vergelijking kwam Nuon als best uit de bus. Bij de eindafrekening een verrassing. De tarieven die op 30 december per e-mail waren verstuurd bleken met pakweg 10% te zijn verhoogd. Meerdere e-mails hierover gestuurd maar alleen nummerloze telefoontjes gekregen onder werktijd die ik dan niet opneem. Nuon zelf niet te bereiken. Vele malen geprobeerd of gesloten of uren in de wacht. Gevraagd om een schriftelijke reactie maar dat was niet mogelijk omdat ze dit alleen telefonisch met we wilden bespreken. Na het indienen van een klacht eindelijk iemand gesproken. Nuon vertelt dan doodleuk dat die tarieven van 30 december konden wijzigen en dat ze hier een brief over hebben gestuurd. Geen brief gezien. Ik voel me opgelicht en heb dat ook verteld. Geen bevestiging per e-mail of per brief dus dat zegt genoeg. Voor mij één keer Nuon maar nu nooit Nuon meer. Verkoper reageert gewoon niet daarop dus dan is het voor mij ook zo en dat is waarom ze vermoedelijk niet bereikbaar zijn. Te veel klachten. Oplichters!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
meedenkend
A. L. uit Annen, 29 maart 2019

Elke maand krijg ik, heel handig, een gebruiksoverzicht op de mail. Zo kan ik gelijk zien hoe mijn gebruik is geweest. Ze vergelijken het dan met een jaar ervoor, wat in het eerste jaar nog niet kan natuurlijk, en met gemiddeld gebruik in Nederland qua gezinssamenstelling en woningtype. Zo kan je in één oogopslag zien of je gebruik passend is. Wanneer je contract bijna afloopt geven ze je een nieuw aanbod die je rustig online kunt bekijken, dus je hoeft niet on the spot al te kiezen als je gebeld wordt.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo A. L.,

Dank je wel voor je mooie review. Goed te lezen dat je de weergave en het inzicht waardeert. Dat is precies onze opzet.

Fijne dag, groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijne, meedenkende energieleverancier
AvR uit Vleuten, 28 maart 2019

Het fijnst is dat je zelf kunt bepalen op welk moment van de maand het voorschotbedrag wordt afgeschreven.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo AvR!

Dat klopt helemaal. Je kunt een incassodag kiezen van elke 1ste van de maand tot en met de 27ste van de maand. Daar komen we altijd uit met onze klanten. En betalen via automatische incasso is ook nog eens gratis. Wanneer je voor deze betaalwijze kiest kun je ook nog eens in aanmerking komen voor de korting via Blijven Loont. Wat een voordelen.

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?