Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

133 reviews

5 sterren
(40)
4 sterren
(29)
3 sterren
(10)
2 sterren
(8)
1 ster
(46)

27 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(3)
onbekend
(19)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Onterechte incasso
Mike uit Heiloo, 17 mei 2019

Wordt opeens €251,35 afgeschreven van m’n zakelijke rekening. Voor een adres in Emmen ( andere kant van NL) 2 weken na contact gezocht te hebben nog steeds geen reactie. Erg vreemd dat dit zomaar kan, en nog vreemder dat ze niks van zich laten horen. Oplichters..

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Erg rommelige administratie maar goed product
E Jacobse uit Noordwijkerhout, 14 mei 2019

In mijn 1e jaar bij Nuon in mijn eerste eigen woning ben ik mij meerdere malen rot geschrokken van brieven met tarieven die tot 4x boven mijn energieverbruik gingen. Voorgaande jaren had ik immers niets ter vergelijking. Grove fouten gemaakt in de berekeningen "dit heeft de computer dan verkeerd berekend" maar vervolgens met eigen berekeningen toch constateren dat ik niet zoveel heb verbruikt, wat ook klopte. Einde van de rit een grote som geld teruggekregen bij de jaarafrekening dus ik ben blij. Verder post ontvangen op oude adres (van voor verhuizing) en tot 3 maal toe per telefoon de wijziging doorgekgeven om vervolgens ALSNOG dit op het oude adres te ontvangen na dit in uitvoerige gesprekken te hebben besproken. Nu mijn 2e jaar in met een korting door alle fouten die zijn gemaakt, om ze een kans te geven het goed te maken. Ik ben benieuwd.

Pluspunten: een goed product, nooit problemen gehad met gas of electra, redelijk goedkoop, stellen wel een kleine vergoeding tegenover gemaakte fouten

Minpunten: grove fouten gemaakt (bij mij althans), personeel moeten uitleggen hoe berekeningen te maken, slechte klantenservice (niet luisteren, post tot 3 maal naar verkeerd adres blijven sturen ondanks belofte dat het nu goed staat).

Reactie van Nuon - 15 mei 2019

Beste E Jacobse,

bedankt voor de review. Er zijn duidelijk een aantal dingen niet goed gegaan. Excuses. Als je zou willen dat we het nogmaals goed nakijken dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte meting en service nadien
Michel 7 mei 2019

Nuon had de rekening verhoogd met een kleine 500 euro.. papieren erbij gezocht en bij overstappen van oude meter naar nieuwe meter hadden ze de standen intern FOUT doorgegeven.. met een waarde van 1000!! 3dagen aan het bellen uitzoeken en regelen (voor de 2de keer.. was vorig jaar ook ineens verhoogd met 200euro wat niet klopte) en bij een normale vraag voor een vergoeding wordt er gewoon dom gelachen en gezegt dat het zo niet werkt. Zeker een afrader dat Nuon...

Reactie van Nuon - 13 mei 2019

Hoi Michel,

Goed dat je dit aangeeft. We kijken dit graag na natuurlijk. Wil je anders contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede leverancier
DJF Gys uit Putte, 1 mei 2019

Wij waren tevreden over nuon maar veranderen jaarlijks voor de bonus

Reactie van Nuon - 3 mei 2019

Beste DJF Gys,

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review :) Hopelijk kunnen we je over een jaar weer welkom heten!

Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterechte eindafrekening die ze niet willen wijzigen
Mike uit Loosdrecht, 29 april 2019

Vanwege een verhuizing wou ik de meterstanden (binnen een week na overdracht) doorgeven. Dit kon ik echter zelf niet meer invullen omdat schijnbaar de nieuwe bewoners al meterstanden hadden doorgegeven met daarin waarschijnlijk de standen van een aantal dagen na de overdracht aangezien deze niet meer overeen kwamen met de standen tijdens overdracht.

Na hier een vraag via de website over te stellen werd ik terug gebeld met de melding dat ze alleen de standen konden wijzigen als dit een groter verschil was van 99 m3 gas en/of 249 kWh aangezien Nuon anders extra kosten moet maken bij een extern bedrijf. En schijnbaar is dit mijn probleem want ze willen het echt niet aanpassen.

Hierna een klacht ingediend hierover en kreeg weer een telefoontje met het zelfde verhaal. In zowel de klacht als telefonisch had ik dan ook al gemeld dat als ze het foute bedrag zouden proberen te incasseren dat ik de incasso zou weigeren. Dus zo gezegd zo gedaan, echter binnen een week een brief gekregen met daarin een dreiging dat ze er 40 euro incasso kosten op zouden gooien.

Dus nu maar zelf het juiste bedrag overgemaakt na het te berekenen (scheelt 13 euro maar het gaat om het principe) en kijken waar ze dan mee komen. Ik heb bij de nieuwe woning nu ook Nuon maar dat ga ik in ieder geval zo snel mogelijk overzetten naar een ander bedrijf dan Nuon!

Voor iedereen dus schijnbaar de tip als je een nieuwe bewoner in een huis wordt, zolang je eerder de meter standen dan de oude bewoner doorgeeft dan kan je dat doen voor 99 m3 gas en 249 kWh meer dan op de meters stonden en dan gaat Nuon in ieder geval niets wijzigen dus dat mag de oude bewoner dan voor je gaan betalen.

Reactie van Nuon - 1 mei 2019

Hoi Mike,

Dank je voor jouw review. Zo te lezen had je graag gewild dat dit anders was gelopen. De uitleg van het minimale verschil voor een correctie klopt. We kunnen jouw kwestie echter nog een keer inkijken. Zou je via Facebook of Twitter een privebericht met jouw adresgegevens en een samenvatting naar ons willen sturen? Dan kijken we ernaar.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onterechte eindafrekening die ze niet willen wijzigen
Mike 26 april 2019

Vanwege een verhuizing wou ik de meterstanden (binnen een week na overdracht) doorgeven. Dit kon ik echter zelf niet meer invullen omdat schijnbaar de nieuwe bewoners al meterstanden hadden doorgegeven met daarin waarschijnlijk de standen van een aantal dagen na de overdracht aangezien deze niet meer overeen kwamen met de standen tijdens overdracht.

Na hier een vraag via de website over te stellen werd ik terug gebeld met de melding dat ze alleen de standen konden wijzigen als dit een groter verschil was van 99 m3 gas en/of 249 kWh aangezien Nuon anders extra kosten moet maken bij een extern bedrijf. En schijnbaar is dit mijn probleem want ze willen het echt niet aanpassen.

Hierna een klacht ingediend hierover en kreeg weer een telefoontje met het zelfde verhaal. In zowel de klacht als telefonisch had ik dan ook al gemeld dat als ze het foute bedrag zouden proberen te incasseren dat ik de incasso zou weigeren. Dus zo gezegd zo gedaan, echter binnen een week een brief gekregen met daarin een dreiging dat ze er 40 euro incasso kosten op zouden gooien.

Dus nu maar zelf het juiste bedrag overgemaakt na het zelf te berekenen (scheelt maar 12 a 13 euro maar het gaat om het principe) en kijken waar ze dan mee komen. Ik heb bij de nieuwe woning nu ook Nuon maar dat ga ik in ieder geval zo snel mogelijk overzetten naar een ander bedrijf dan Nuon!

Voor iedereen dus schijnbaar de tip als je een nieuwe bewoner in een huis wordt, zolang je eerder de meter standen dan de oude bewoner doorgeeft dan kan je dat doen voor 99 m3 gas en 249 kWh meer dan op de meters stonden en dan gaat Nuon in ieder geval niets wijzigen dus dat mag de oude bewoner dan voor je gaan betalen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Problemen
G van Lamoen uit Nieuw-Vennep, 25 april 2019

Ondanks problems 5 sterren. Of de problemen aan Nuon lagen is niet duidelijk want Liander kan het ook gedaan hebben, maar in al mijn contacten met de klantenservice ben ik enorm vriendelijk geholpen. Men deed echt moeite, en er werd ook snel terug gerapporteerd.

Reactie van Nuon - 29 april 2019

Beste G van Lamoen, bedankt voor het delen van uw positieve review. Goed om te lezen dat het contact met ons goed is verlopen. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Het gaat wel.
J.P. van Leeuwen uit Haren Gn, 14 april 2019

Het was een gebed zonder eind. Bij elke verandering of bericht moest ik weer apart met de klantenservice bellen, omdat het weer niet ging zoals afgesproken. Verlenging voor een voordelig tarief kon alleen als je automatisch liet afschrijven, maar dat stond nergens vermeld. Dat merkte je achteraf pas. Het nieuwe maandbedrag werd vastgesteld op zeker duizend KWh per jaar meer dan ik werkelijk verbruikt had en waarom ik 600 euro terug had gekregen. Dus het had juist een lager maandverbruik en -bedrag moeten zijn. De contacten waren steeds erg vriendelijk en hulpvaardig, maar ik had liever gehad dat er niet zoveel fouten waren gemaakt en de informatie beter was geweest. Dan waren al die sympathieke en hulpvaardige contacten niet nodig geweest.

Reactie van Nuon - 17 april 2019

Geachte heer van Leeuwen,

Dank u wel voor de review Fijn dat u hier ook even een uitleg bij geeft. Door dit soort informatie kunnen wij ervoor zorgen dat dit de volgende keer beter gaat.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Ruim voldoende tot goed
M.W. Ludema uit Rotterdam, 8 april 2019

Een prima en betrouwbare energieleverancieer die niet zoals vele andere leveranciers traditionele energiebronnen veroordeeld.

Reactie van Nuon - 11 april 2019

Dank je voor het mooie cijfer!

Groeten,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Beoordeling Nuon
Vital uit Nieuwvliet, 3 april 2019

Nuon is een leverancier met een mooie aanbieding en een goede website. De afrekening is duidelijk en correct.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Opgelicht
G.A.M. C. uit Berghem, 30 maart 2019

Bij de vergelijking kwam Nuon als best uit de bus. Bij de eindafrekening een verrassing. De tarieven die op 30 december per e-mail waren verstuurd bleken met pakweg 10% te zijn verhoogd. Meerdere e-mails hierover gestuurd maar alleen nummerloze telefoontjes gekregen onder werktijd die ik dan niet opneem. Nuon zelf niet te bereiken. Vele malen geprobeerd of gesloten of uren in de wacht. Gevraagd om een schriftelijke reactie maar dat was niet mogelijk omdat ze dit alleen telefonisch met we wilden bespreken. Na het indienen van een klacht eindelijk iemand gesproken. Nuon vertelt dan doodleuk dat die tarieven van 30 december konden wijzigen en dat ze hier een brief over hebben gestuurd. Geen brief gezien. Ik voel me opgelicht en heb dat ook verteld. Geen bevestiging per e-mail of per brief dus dat zegt genoeg. Voor mij één keer Nuon maar nu nooit Nuon meer. Verkoper reageert gewoon niet daarop dus dan is het voor mij ook zo en dat is waarom ze vermoedelijk niet bereikbaar zijn. Te veel klachten. Oplichters!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
meedenkend
A. L. uit Annen, 29 maart 2019

Elke maand krijg ik, heel handig, een gebruiksoverzicht op de mail. Zo kan ik gelijk zien hoe mijn gebruik is geweest. Ze vergelijken het dan met een jaar ervoor, wat in het eerste jaar nog niet kan natuurlijk, en met gemiddeld gebruik in Nederland qua gezinssamenstelling en woningtype. Zo kan je in één oogopslag zien of je gebruik passend is. Wanneer je contract bijna afloopt geven ze je een nieuw aanbod die je rustig online kunt bekijken, dus je hoeft niet on the spot al te kiezen als je gebeld wordt.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo A. L.,

Dank je wel voor je mooie review. Goed te lezen dat je de weergave en het inzicht waardeert. Dat is precies onze opzet.

Fijne dag, groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijne, meedenkende energieleverancier
AvR uit Vleuten, 28 maart 2019

Het fijnst is dat je zelf kunt bepalen op welk moment van de maand het voorschotbedrag wordt afgeschreven.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo AvR!

Dat klopt helemaal. Je kunt een incassodag kiezen van elke 1ste van de maand tot en met de 27ste van de maand. Daar komen we altijd uit met onze klanten. En betalen via automatische incasso is ook nog eens gratis. Wanneer je voor deze betaalwijze kiest kun je ook nog eens in aanmerking komen voor de korting via Blijven Loont. Wat een voordelen.

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Oversluiting
M Hummel van Ploeg uit Hoensbroek, 27 maart 2019

Heb geen op of aanmerking over of slecht functioneren van Nuon,

oversluiting had puur te maken met verkrijging van korting andere leverancier. Wellicht dat bij een volgende keer wederom de keuze Nuon wordt.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo mevrouw, meneer Hummel,

We realiseren ons dat al onze klanten alert zijn op mooie acties en aanbiedingen, ook van onze collega's. Daarom zien we je graag volgend jaar weer terug bij Nuon!

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier
Anoniem uit Heesch, 24 maart 2019

In 2018 had Nuon een goede aanbieding met scherpe energieprijzen. De beloofde cashback is aan het einde van het jaarcontract netjes overgemaakt. Daarna zijn wij overgestapt omdat de prijs fors omhoog ging, en er voor bestaande klanten niet dezelfde aanbiedingen gelden als voor nieuwe klanten.

Reactie van Nuon - 8 april 2019

Hallo!

Dank je wel voor je eerlijke review. Het aanbod voor bestaande en nieuwe klanten is inderdaad anders. De tarieven zijn dit jaar bij alle leveranciers verhoogd door de landelijke verhoging. We zien je graag op een later moment terug bij Nuon!

Met vriendelijke groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overgestapt
B. Jansma uit Nietap, 20 maart 2019

Heb een mail gestuurd over de jaarafrekening.

Geen antwoord op gehad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
doet maar wat
nn uit Drachten, 19 maart 2019

verhogen de maandafdracht zonder overleg en luisteren niet, dat ik dat niet wil. Ben over gestapt

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nooit weer
Erik uit Sneek, 18 maart 2019

Stap nooit over na deze aanbieder.

Eerst mooi lokken met aantrekkelijk kortingsbedrag, maar op het einde weten het zo te "berekenen" dat dit bedrag opeens teniet wordt gedaan door vage kosten...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Beoordeling Nuon
J.HC.M. R. uit Herten, 18 maart 2019

Geen klachten over Nuon, alles correct afgehandeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
levering verliep prima ,eenmalig goedkoper ,daarna veel duurder
theo uit Beuningen Gld, 17 maart 2019

Als je nieuw binnenkomt was ik goedkoper uit na eerste jaar ga je gelijk veel meer betalen zodat je bij een andere leverancier weer goedkoper uit bent. Verder geen onderhandeling mogelijk.Ze geven je een vaste klanten korting die dan nog duurder uitkomt. Dus gelijk weer overgestapt. Argument was dat het energie veel duurder werd maar heb een vast contract afgesloten voor dezelfde prijs met hetzelfde verbruik. Volgend jaar maar verder kijken weer. De goedkoopste mag leveren. Overstappen stelt tegenwoordig niets meer voor . energie is hetzelfde.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nuon betaald welkomstbonus niet uit!
Peter uit Den Bosch, 15 maart 2019

Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is.

Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018.

Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende aanbiedingen en het eerste aanbod van Nuon was simpelweg te hoog. Na wederom contact gehad te hebben met Nuon sales kwamen zij met een nieuw aanbod waarbij ik een Nuon VastePrijsEnergie met Nuon blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau zou krijgen. Dit was een goed bod dat ik ook geaccepteerd heb destijds. De medewerker van Nuon had een nieuw contract samengesteld en heeft deze naar me toegestuurd. Ook een pagina met de aanbieding is in dit contract toegevoegd onder de benaming ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau.

Dit contract was van 1-2-2018 t/m 31-12-2018.

Eind 2018 ben ik wederom gaan vergelijken bij diverse energiemaatschappijen en helaas kon Nuon me nu geen goed bod doen. Ik heb besloten om voor 2019 een contract aan te gaan bij een andere energiemaatschappij.

Toen ik de eindafrekening kreeg van Nuon voor het jaar 2018 is de ellende begonnen.

Ik zag dat het welkomstcadeau van 250 euro niet was verwerkt in mijn eindafrekening. Diverse telefoontjes met Nuon gehad waarbij ze toegaven dat de aanbieding in mijn contract als bijlage is toegevoegd MAAR dat in de kleine lettertjes staat dat de actie alleen geldt wanneer de klant het afgelopen jaar geen stroom en/of gas bij Nuon heeft afgenomen.

- Uiteraard heeft de verkoper van Nuon hier destijds niets over verteld. Ik ben akkoord gegaan met de goede aanbieding die Nuon mij destijds heeft gedaan en heb uiteraard niet alle kleine lettertjes gelezen.

- De aanbieding zit als bijlage bij mijn contract. Erg raar dat ze een aanbieding in mijn contract stoppen die ook nog genoemd wordt ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon BLIJVEN LOONT''. Waarom deze actie in mijn contract stoppen als ik toch niet voldoe volgens de kleine lettertjes? Waarom de actie BLIJVEN LOONT noemen terwijl je helemaal niet mocht blijven....

Na veel telefoontjes met Nuon (dit duurt uren want je krijgt de klantenservice niet zomaar te pakken) heeft Nuon mij de aanbieding gedaan om gezien de verwarring die is ontstaan 125 euro aan te bieden en hiermee de zaak af te doen. Mijn reactie hierop was dat ik hier niet mee akkoord ga en deze case graag door een andere afdeling die hierover kunnen beslissen voor te leggen.

Na wederom een aantal telefoontjes heb ik de betreffende afdeling gesproken en ze hebben mij gelijk gegeven. Ze gaven toe dat de aanbieding in mijn contract stond en dat het dus raar zou zijn dat deze niet toegekend zou worden. Hij was tenslotte als bijlage in het contract toegevoegd. Er werd meteen een betalingsopdracht aangemaakt om de 250 euro naar mij over te maken. Dit kon echter nog 4 weken duren maar zou voor eind februari overgemaakt moeten zijn.

In de tussentijd werd ik nog gebeld door de Nuon klantenservice of dat ik gecontacteerd was over bovenstaande waarop ik nogmaals heb gevraagd of de betaling was aangemaakt en dit werd bevestigd. Ik helemaal blij en het was dus afwachten!

Helaas was vorige week de betaling nog niet overgemaakt. Ik dus weer bellen met Nuon....... Blijkt dat de betaling gestoneerd/Gecanceled is en de reden is onbekend. Ik ben ook niet gebeld door Nuon toen de betaling gestoneerd was, erg rare zaak dus. Klantenservice kon me niet direct antwoord geven maar de zaak zou weer bij de verantwoordelijke neergelegd worden en ik zou op zeer korte termijn teruggebeld worden.

Helaas vandaag nog niet teruggebeld en heb zelf maar weer even contact gezocht. Kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn die me vertelde dat ik toch geen recht heb op de 250 euro welkomstcadeau. Helaas kon ze verder geen informatie geven en ik wordt nog teruggebeld door iemand die van de hoed en de rand weet. Maar conclusie was dat ik er geen recht op zou hebben.

Conclusie:

- In 2017 een jaarcontract met Nuon aangegaan die perfect is verlopen.

- In 2018 een nieuw jaarcontract aangegaan met Nuon BLIJVEN LOONT en 250 euro welkomstcadeau die de verkoper als actie ook in mijn contract heeft toegevoegd. Helaas staat in de kleine lettertjes dat je alleen recht hebt op deze actie als je nog geen klant was. Raar om een aanbieding in het contract te doen waar je toch geen recht op hebt? Raar om een aanbieding met BLIJVEN LOONT te benoemen terwijl je een nieuwe klant moet zijn???

- Nuon wil in eerste instantie gezien de verwarring het afdoen met 125 euro, ik ga niet akkoord.

- Nuon geeft me gelijk en gaat zorgen dat de 250 euro wordt overgemaakt.

- Na verlopen termijn heeft Nuon zonder enig contact de betaling gestoneerd.

- Nuon geeft aan dat ik geen recht heb op de 250 euro cash back en ik kan dus na al die uren telefoneren waarbij ik ook nog eens gelijk heb gekregen fluiten naar het geld.

Ik hou deze pagina up-to-date, dus als er veranderingen optreden zal ik deze verwerken.

Maar alvast een waarschuwing aan eventuele nieuwe klanten! Nuon komt de afspraken mbt het welkomstcadeau of cash-back niet na! Betalingsopdrachten worden zonder communicatie gestoneerd en je bent uren bezig met de wachtrij van de klantenservice om ook maar een beetje gehoord te krijgen. Klantenservice kan niet altijd antwoord geven op je vragen, je wordt doorverwezen en je moet maar hopen dat je terug wordt gebeld.

Lang maar eerlijk verhaal. Hoop dat Nuon dit toch nog op een goede manier met me wil oplossen. Ik ben namelijk wel een beetje klaar met deze zaak.

Wees gewaarschuwd!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Oplichting
Anoniem uit Leeuwarden, 14 maart 2019

Nuon kwam als goedkoopste uit de energie vergelijker, maar bij levering was het bedrag hoger dan mijn vorige leverancier. Enkelvoudige stroom was aangevraagd maar Nuon bereknde dubbele stroom. Wilde de fout niet verbeteren. De laatste maand werd belast met een extra maandbedrag hoger dan het reguliere eindbedrag zijnde de eindafrekening. Toegang tot de website met gebruikersnaam en wachtwoord was onmogelijk. Telefonisch vriendelijk maar geen eerlijke anrwoorden, kortom oplichting.

Reactie van Nuon - 20 maart 2019

Wat jammer om te lezen dat de ervaring bij ons niet naar wens was. Dat is natuurlijk niet wat we graag zien. We zouden hierover graag nog in gesprek gaan om wat meer uitleg te geven. Neem je hiervoor contact op met onze klantenservice via nuon.nl/contact? Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog nooit zo slecht meegemaat
Carolien uit Poortugaal, 14 maart 2019

Contact onmogelijk. Informatie op “mijn Nuon” onjuist. Nog nooit zo’n slechte administratie bij een energieleverancier meegemaakt. Nuon is zelfs die ene ster niet waard.

Reactie van Nuon - 20 maart 2019

Wat weg om te lezen dat je zo negatief over ons bent, Carolien. Dat is absoluut niet het visitekaartje wat we willen achterlaten. Kunnen we hierover nog in gesprek gaan met je? Dan vragen we je om hiervoor contact op te nemen met onze via klantenservice via nuon.nl/contact. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Meest waardeloze klantenservice ooit
Randy 8 maart 2019

Komt afspraken niet na, wijzigt ongevraagd contracten. Wie betaalt uiteindelijk? Juist ja, de klant

Reactie van Nuon - 12 maart 2019

Hoi Randy, wat jammer om te lezen dat je geen goede ervaringen aan ons hebt overgehouden. We zien je natuurlijk liever als tevreden klant en hopelijk kunnen we dan ook nog verandering brengen in de situatie. Neem je hiervoor contact op met onze klantenservice? Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
overzichtelijke verbruikscijfers
A.J. van der Sanden uit Vlijmen, 6 maart 2019

Overstap naar Nuon was zonder problemen verlopen.

Nuon geeft periodiek een overzicht van je stroom- en gasverbruik waarbij een vergelijking met andere gebruikers van vergelijkbare woonsituaties, gezinssamenstelling; erg handig.

Toen het contract na 'n jaar afliep kwam Nuon met een nieuw voorstel maar dat viel erg ongunstig uit. Het variabel tarief zou gunstiger zijn volgens Nuon maar klopte niet. Ook het feit dat Nuon geen groene stroom levert stond me tegen, daarom het contract opgezegd, ook zonder problemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?