Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

213 reviews

5 sterren
(68)
4 sterren
(74)
3 sterren
(19)
2 sterren
(15)
1 ster
(37)

38 problemen opgepakt

opgelost
(8)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(2)
onbekend
(21)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Geen problemen
L uit Arnhem, 19 april 2018

Weinig contact gehad met nuon. Ze leveren gewoon wat ze hebben afgesproken. Wel slecht ingeschat wat het maandelijkse verbruik is. Met name de gasrekening kwam veel duurder uit.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Erg stil, maar ik denk goed geregeld?
A. uit uit Munstergeleen, 17 april 2018

Ik had lang voor de overstapdatum mijn overstap geregeld. Daar is vervolgens door mijn oude energieleverancier nogal wat gedoe om geweest, daar had ik Nuon ook over gecontacteerd. Nuon had hierin overigens niets verkeerd gedaan.

Ik had het alleen wel fijn gevonden om rond de overstapdatum een bericht te krijgen van Nuon. Zoiets van: 'op die en die datum stapt u over, u hoeft niets te regelen, wij regelen alles voor u'. Zoiets lijkt me ook netjes, als een contract al een paar maanden geleden is afgesloten. Een soort herinnering.

Verder komt er gewoon stroom uit het stopcontact en heb ik nog warm water, dus het zal wel goed gekomen zijn. :-)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima service
D.M. uit Den Helder, 11 april 2018

Overstap verliep bijna zonder problemen, het probleem dat was ontstaan is netjes opgelost en de afspraken die waren gemaakt werden nagekomen zonder dat ik daar zelf achteraan hoefde te bellen. De medewerkers zijn professioneel, vriendelijk en behulpzaam.

De Nuon app krijgen ze helaas niet juist dus jammer genoeg heb ik geen juist inzicht in mijn verbruik.

Reactie van Nuon - 12 april 2018

Bedankt voor uw review. Het is inderdaad zo dat Mijn Verbruik via de online omgeving niet inzichtelijk is. Via de App moet dit wel werken en zo te lezen kunt u hier nu geen gebruik van maken. Mochten wij hiermee kunnen helpen, wilt u ons dan benaderen via een van onze kanalen die u via deze weg kunt vinden: www.nuon.nl/contact.

Groeten, Nancy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon geweldig
A Radsma uit Amsterdam, 10 april 2018

Ik ben steeds tevreden over Nuon wil verlopig niet overstappen

Reactie van Nuon - 12 april 2018

Wat fijn om te lezen dat u zo blij bent met ons :-)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Arrogant bedrijf
J.H. van den Brink uit Heerenveen, 9 april 2018

Heb bij Nuon protest gemaakt tegen de boete bij overstappen. 2 dagen te vroeg, volle boete. Kreeg een auto-reply, dat men contact met me zou opnemen. Volgende wat gebeurde was, dat men de boete (die ik dus van de rekening had afgetrokken, totdat men contact met mij opnam) met daarover weer een boete ging incasseren. Dus nooit contact opgenomen en gewoon doordrammen. Ik ga NOOIT, NOOIT NOOIT meer naar NUON.

Reactie van Nuon - 10 april 2018

Beste J.H. van den Brink,

Wat jammer om te lezen. We zien dat er inderdaad een opzegboete in rekening is gebracht omdat het contract te vroeg is beëindigd. Heeft u dit ook doorgegeven aan uw nieuwe leverancier?

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
De overstap
C S. uit Hoofddorp, 5 april 2018

De overstap is prima gelukt ,het is geregeld door dochter en was snel geregeld

Reactie van Nuon - 10 april 2018

Dat is erg fijn om te lezen. Bedankt.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles prima verlopen, hopen dat dit zo blijft, dan melden wij ons komend seizoen weer bij U
B.M. Kamphuis-Tigcheler uit Oldenzaal, 5 april 2018

Kan daar nog weinig over zeggen na lidmaatschap v. amper 2 maanden, heb echter het volste vertrouwen in NUON

Reactie van Nuon - 10 april 2018

Beste B.M. Kamphuis-Tigcheler,

Bedankt voor de review. We zitten altijd voor u klaar.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima
G.J. Bosch uit Posterholt, 5 april 2018

ben tot nu toe zeer tevreden over gang van zaken.

Reactie van Nuon - 10 april 2018

Beste G.J. Bosch,

Bedankt voor de mooie review.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
nuon betrouwbare energielevwrancier
M M. uit Dordrecht, 4 april 2018

Van aangaan van contract tot opstellen eindafrekening; alles is soepel verlopen

Reactie van Nuon - 5 april 2018

Beste meneer Molenaar,

Bedankt voor de positieve review!

Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon een goede energieleverancier
M Peters uit Nijkerkerveen, 4 april 2018

Volgens mij is elke energie leverancier hetzelfde en energie is energie. Nuon heeft alles uit handen genomen voor een eenvoudige en snelle overgang.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Slechte overgangsservice
Gebruiker uit Waddinxveen, 3 april 2018

Op basis van diverse recenties gekozen voor overgang naar Nuon. Bij overgang kijken ze niet naar contract einddatums, niets. Gewoon overzetten maar en de (zsm ex) klant opzadelen met door hen veroorzaakte extra kosten. Telecom kan het ook netjes, waarom energie dan niet? gewoon onwil.

Reactie van Nuon - 5 april 2018

Hallo,

Wat jammer om te lezen dat er niet is gekeken naar de einddatum van je contract. Dit bieden wij wel aan, dan moet dit worden aangegeven. Anders gaat je contract op de 1e van de maand na je aanvraag in. Is daar toch iets niet goed gegaan dan horen wij dat graag. Je kunt contact met ons opnemen via www.nuon.nl/contact.

Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Erg slecht
Js Hendriks uit Klazienaveen, 3 april 2018

Gemaakte afspraken worden niet na gekomen! Naar 10 x bellen is het nog niet geregeld !! Erg slecht ! Zou dit niemans aanbevelen

Reactie van Nuon - 5 april 2018

Hallo Meneer of mevrouw Hendriks,

Vervelend om te lezen dat je probleem niet is opgelost na zoveel contact. Om je hier alsnog mee te helpen hebben we meer informatie over het probleem nodig. Je kunt contact met ons opnemen via www.nuon.nl/contact.

Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Als er iets fout gaat is het een slecht bedrijf.
A.E Hogeveen uit Nijkerk, 3 april 2018

Ik ben zolang nuon bestaat klant geweest, vorig jaar is er een slimme meter vervangen deze was defect, Linader heeft dit niet goed verwerkt in hun administratie .ik heb diverse keren gebeld en e-mails gestuurd,dat het niet klopte , er word dan niet of dom op gereageerd. ik zit nu al 2 maanden te wachten op mijn jaar afrekening dankzij die stomme slimme meter.

Reactie van Nuon - 5 april 2018

Hallo meneer of mevrouw Hoogeveen,

Vervelend om te lezen dat het een en ander niet goed verloopt. Wij helpen graag om dit alsnog op te lossen. Je kunt hiervoor contact opnemen via onze website, www.nuon.nl/contact.

Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Voorlopige beoordeling.
A.J. Sluyer uit Zuidwolde, 2 april 2018

Sinds een paar week energie via Nuon.Voorlopig zeer tevreden. Zelfs de boete van de vorige leverancier wordt door Nuon vergoed.Dus tot nu toe tevreden, nog 11 maand te gaan. 😆

Reactie van Nuon - 3 april 2018

Beste A.J. Sluyer,

Wat een mooie review zeg. Bedankt :-)

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen problemen met Nuon
N. M. V. uit Havelte, 2 april 2018

Heel tevreden. De overstap werd ook prima geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
J Vissers uit Panningen, 30 maart 2018

Overgang ging soepel en overzicht duidelijk

Reactie van Nuon - 3 april 2018

Beste J Vissers,

bedankt voor de review.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed maar veel te duur en zeker niet goed voor vaste klanten.
H. C. Klompmaker uit De Knipe, 29 maart 2018

Ben wel 40 jaar klant bij Nuon geweest, tot voor enkele jaren terug, toen lieten ze mij voor 25.00 euro vallen. (Verschil met andere leverancier.) Ook dit jaar in januari waren ze 300.-- euro duurder dan een concurrent, dit vind ik nogal veel. Een paar weken geleden gebeld door Nuon waarom ik niet doorgegaan ben na 1 jaar Nuon,heb dit uitgelegd en kreeg van de beller begrip, ook bleek bij Nuon nog een korting te zijn, dit hadden ze mij niet verteld. Al met al een slordig gedoe en ik blijf er dan ook bij dat ik ieder jaar maar weer de goedkoopste blijf zoeken, eigenlijk onbegrijpelijk je krijgt het sterke gevoel dat je *** wordt. Zal mij benieuwen of ze dit stukje ook publiceren. Groeten Henk

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
uitstekend
j.h nijhuis uit Oldenzaal, 28 maart 2018

ga naar nuon daar wordt je uitstekend behandelt

Reactie van Nuon - 3 april 2018

Beste j.h nijhuis,

bedankt voor de mooie review.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
communicatie is minder
MTC Jansen uit Groessen, 27 maart 2018

Ik vind Nuon niet erg sterk in de communicatie, Ik mis ook een verbruiks app om ons verbruik te kunnen regelen.

Reactie van Nuon - 28 maart 2018

Hi MTC,

Voor je verbruik kun je gebruik maken van je online Mijn Nuon account. Daar kun je ons akkoord geven om je meterstanden via je slimme meter uit te lezen of om je meterstanden zelf op te geven. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, laat het dan vooral weten via een van onze kanalen die je op onze website kunt vinden: www.nuon.nl/contact.

Groeten, Nancy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Makkelijke overstap
I H. uit Hazerswoude-Dorp, 27 maart 2018

Prima leverancier, handige app. Wat wel heel jammer was, is dat er storingen waren waardoor het niet mogelijk was om in te loggen op de site. Is inmiddels verholpen en nu werkt alles super!

Reactie van Nuon - 28 maart 2018

Goedemiddag,

Dank je voor je mooie review. Er zijn inderdaad wat technische problemen geweest maar we doen er alles aan om de service van Mijn Nuon zo optimaal mogelijk te houden.

Groeten, Nancy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nuon blijven loont niet
Huibers 26 maart 2018

Ik ben 2 jaar op rij klant geweest bij Nuon, vorig jaar kreeg ik een verlengingsaanbod, maar ik kwam nog 220 euro te kort bij vergelijking. Een medewerker heeft het aanbod aanscherpt onder het motte van Nuon blijven loont. nog 40 euro verschil maar daar stapte ik overeen.

Ik heb vorige week het vernieuwingsaanbod voor dit jaar gekregen van Nuon.

Totaalbedrag: 1886,76 € t.o.v. 1456,41 euro bij goedkoopste concurrent.

Dit verschil is voor Nuon te groot om te kunnen overbruggen.

Via een medewerker kreeg ik een scherper aanbod van 1.617,99 euro.

Helaas lijkt het toch weer uit te komen dat ik weer elk jaar over ga stappen.

Nuon is verder professioneel, heel goed bereikbaar en een leuke App voor meterstanden.

Ik zou zo weer terug overstappen, maar jammer dat ze dan telkens zoveel geld kwijt zijn om mij terug te kopen. ;)

Reactie van Nuon - 28 maart 2018

Goedemiddag Huibers,

Bedankt voor deze positieve review. Ondanks dat u een overstap hebt gemaakt, bent u natuurlijk weer van harte welkom wanneer u volgend jaar naar de voordeligste aanbieder op zoek gaat :-)

Groeten, Nancy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Veel aparte afdelingen en het systeem ligt er uit was het antwoord
Sammy uit Moergestel, 26 maart 2018

Ik heb veel aan de telefoon gehangen en met mensen geschat, over de nieuwe aansluiting in mijn nieuw huis. Het was niet overzetten van leverancier. Maar meteen een nieuw contract.En ze hebben me nog steeds niet duidelijk aan kunnen geven of ik nu wel of niet in aanmerking kom van de actie die op energieleverancier.nl toen was. waar ik daarom naar Nuon ben gegaan.Hieronder mijn contacten naar Nuon tot nu toe,18 dec 2017 overstapbevestiging, 18 dec chat,19 dec chat, 19 dec antwoord,19 dec welkom klantenservice, 20 dec mail gestuurd, 21 dec chat, 22 dec klantenservice, 11 jan 2018 pas aanmelding Mijn Nuon,11 jan antwoord, 16 jan vragenlijst ingevuld, 16 jan antwoord dat ze mijn terug bellen. Nooit gebeurd.Was er op dat moment echt klaar mee, ook omdat ik meer dingen aan mijn hoofd had met het nieuwe huis.

Reactie van Nuon - 27 maart 2018

Beste Sammy, bedankt voor het delen van je review en excuses voor het ongemak. Een contract aanvragen hoort natuurlijk niet zoveel moeite met zich mee te brengen, erg jammer om te lezen. Als we hierover nog vragen kunnen beantwoorden, wil je ons dan een e-mail sturen op webcare@nuon.com? Dan beantwoorden we deze natuurlijk graag voor je. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duidelijk in de berichtgeving bij het overstappen.
J.Keijzer uit Ede, 25 maart 2018

Voor de tweede maal maar weer overgestapt naar Nuon. Je probeert al eens wat

Reactie van Nuon - 27 maart 2018

Wat fijn dat we je weer welkom mogen heten, J. Keijzer! Hopelijk mogen we je nog lang van energie voorzien. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
ok
B Z Wozniak uit Rotterdam, 24 maart 2018

Everything is clear . Dates agree on time.

I had no problem with anything yet.

Reactie van Nuon - 27 maart 2018

And let's keep it that way! Thanks for sharing your review, B Z Wozniak. We appreciate your rating very much :) Regards, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer slecht inclusief hun dochterbedrijf Feenstra
J v O uit Heemstede, 24 maart 2018

Van de beloofde gratis maand nog niets gezien. Blijverskorting is alleen geldig op stroom, nog steeds duurder dan vele anderen. Zonnepanelen laten plaatsen via Nuon door Feenstra (is eigendom van Nuon) daar moet je helemaal geen zaken mee doen slechtste en onbetrouwbaarste installatiebedrijf in het land.

Reactie van Nuon - 27 maart 2018

Beste J v O, wat jammer om te lezen dat niet alles naar wens verloopt. Eventuele kortingen die we aanbieden, zoals een gratis maand, verrekenen wij altijd op de jaarafrekening. Dit betekent in principe niet dat er een maand niet betaald hoeft te worden. Ik vind het ook jammer om te lezen je niet tevreden bent over onze partner Feenstra. Mochten we hier iets in kunnen betekenen dan vernemen we dat natuurlijk graag. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?