Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

228 reviews

5 sterren
(82)
4 sterren
(79)
3 sterren
(21)
2 sterren
(11)
1 ster
(35)

35 problemen opgepakt

opgelost
(7)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(3)
onbekend
(17)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klant worden makkelijk, service is waardeloos
Wouter uit Bakkum, 23 januari 2018

Klant worden was binnen drie minuten geregeld. Welkomstbonus zou eind november 2017 worden uitbetaald maar helaas ontvingen wij niks. Gebeld: "nee meneer, we hebben de regeling gewijzigd en u ontvangt het tijdens uw eindafrekening." Zonder ons te informeren! ("Volgens onze voorwaarden mogen wij dit doen.")Eindafrekening alleen van stroom ontvangen, blijkt iets mis te zijn gegaan bij de afrekening van het gas. Ikzelf drie keer er achteraan gebeld, gaan ze het eindelijk regelen: "de verwerking hiervan duurt vier weken, dit kan systeemtechnisch niet sneller. De wettelijke termijn is zelfs zes weken, wij regelen het in vier."Ongelooflijk, 2018 en ze doen er vier weken over om op een knopje te drukken... NOOIT meer Nuon, wat een onbetrouwbaar, log en traag bedrijf zeg.

Reactie van Nuon - 23 januari 2018

Hallo Wouter, zo te lezen ben je het niet eens met onze werkwijze. Het klopt dat het welkomst cadeau tegenwoordig op de jaarafrekening staat.

Er kan daarnaast tijd zitten tussen het opmaken van de eindafrekening van stroom en gas. Uiteraard krijg je deze wel binnen de daarvoor gestelde termijn van ons.

Heb je toch nog een vraag of opmerking dan kun je ons bereiken via webcare@nuon.com.

Groeten, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Erg onvriendelijke en niet hulpvaardige klantenservice
Carolien B. uit Den Hoorn, 18 januari 2018

Ik heb contact met Nuon gehad over het functioneren van mijnnuon en gevraagd om het uitreiken van een btw factuur van de eindafrekening. Contact zowel per chat als per telefoon. Dit was een bijzonder frustrerende ervaring. Er werd niet meegedacht, niets bleek mogelijk en dat alles op een bijzonder verkeerde toon. Ik overweeg over te stappen naar een andere leverancier.

Reactie van Nuon - 23 januari 2018

Hallo Carolien, het is uiteraard de bedoeling dat wij op de juiste toon met jou in gesprek zijn. Vervelend om te lezen dat je dit niet zo hebt ervaren. Ik heb even meegekeken en zie dat er inderdaad geen optie is om een btw factuur aan te maken, dit doen wij alleen voor zakelijke klanten. Mocht je dit willen dan kunnen wij je contract aanpassen naar een zakelijk contract zodat je in de toekomst wel een btw factuur krijgt.

Groeten, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en snel geregeld
K Gerding uit Assen, 17 januari 2018

Ivm verhuizing op zoek naar een nieuwe energieleverancier kwam ik via deze site terecht waar je iedereen kunt vergelijken.

Daar kwamen zij als beste naar voren met een goede deal.

Snel geregeld en nog geld terug ontvangen.

Ook het aanleveren van informatie over de zonne panelen werd goed opgepakt en verder met de netwerk beheerder afgerond.

Reactie van Nuon - 23 januari 2018

Fijn om te lezen dat alles soepel is verlopen, veel plezier in je nieuwe woning!

Groeten, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
GOED
M Z Okupniczak uit Roosendaal, 16 januari 2018

Ik vind wel leuk en ook dat er allees goed werkt er zij geen problemen ik vind allees oke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Wel okey
J S. uit Doesburg, 11 januari 2018

Ja ze leveren stroom en daarmee is het klaar. Vriendelijk aan de telefoon maar dat ik eventueel zou besparen op de kosten.. tot nu toe nog niet mee mogen maken

Reactie van Nuon - 12 januari 2018

Goedemiddag,

Daar helpen we je altijd graag mee verder, heb je onze bespaartips al gelezen? www.nuon.nl/duurzame-energie/energie-besparen/?o=a&q=

Groeten, Nancy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
belabberd en frustrerend !!
avatar
K Mulder uit Staphorst, 10 januari 2018

eind december na wikken en wegen toch maar overgestapt van budgetenergie naar nuon omdat deze leverancier voor mij (volgens EasySwitsch) €30 per maand goedkoper zou zijn. gasverbruik doorgegeven zónder stroom want ik lever zelf 5500 kwh per jaar op voor eigen gebruik. verbazing.. krijg ik een contract wat €100 per maand duurder is dan budgetenergie.... vervolgens kan ik met mijn postcode geen account aanmaken om het voorschot aan te passen. via de chat van nuon geprobeerd en aan de medewerker uitgelegd wat er aan de hand was ,en alles zou goed komen en zou per mail de gemaakte afspraken van de chat als bevestiging krijgen.. NIET gekregen.. terwijl het emailadres bekend is. ik zou haast zeggen dat nuon dit doet om de bedenktijd van het contract op deze manier te overbruggen ??? door afspraken niet na te komen en stommetje te spelen. Geen aanrader EN IK WIL VAN DIT CONTRACT AF!!

Reactie van Nuon - 12 januari 2018

Beste K Mulder,

Wat vervelend om te lezen zeg. We helpen je natuurlijk graag met al je vragen. Wil je ons dan een E-mail sturen naar webcare@nuon.com

Groet, Joeri

Reactie van K Mulder - 19 januari 2018
probleem is opgelost

Heb mijn probeem zelf maar opgelost !! Na mijn aanmelding (eind december) bleek Nuon onbereikbaar te zijn. kon ook geen account aanmaken en telefonisch was er geen door komen aan. nog wel contact gehad met hun chat... veel sorry beloven en alles zou goed komen maar zelfs het chatgesprek met afspraken kreeg ik niet terug op de mail. ( mijn mailadres was bekend ) maar was het gezeur met Nuon meer dan beu en heb me inmiddels bij een andere leverancier aangemeld waar het allemaal direct gelukt en geregeld is. dag Nuon.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Aanbod energieleveranciers anders dan aanbod Nuon
Anoniem uit Amsterdam, 8 januari 2018

Via de website van Energieleveranciers zag ik dat een contract bij Nuon (op basis van mijn gemiddelde verbruik) ongeveer 77 euro per maand zou kosten. Hier bovenop zou ik na een jaar 200 euro cashback krijgen. ik had mij aangemeld en kreeg vervolgens een contract van Nuon binnen voor een maandbedrag van 88 euro, waarin de cashback korting al was verrekend. Dit is een behoorlijk verschil. Ik heb het contract met Nuon geannuleerd en mij aangemeld bij een andere energieleverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
M L. uit Gorinchem, 8 januari 2018

Netjes behandeld en alles was snel geregeld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
geen internetcontact nuon.
jack uit Martin Luther Kingstraat. 89 Heerhugowaard, 7 januari 2018

probeer al van af 24 november in te loggen met NUON maar het lukt nog steeds niet !!!.Ik ben een nieuwe klant . het begint dus niet al te best.geen bericht na overstappen , na het contract.

Reactie van Nuon - 9 januari 2018

Goedemiddag,

Er zijn inderdaad technische problemen geweest waardoor inloggen onmogelijk was. Excuses hiervoor! Deze problemen zouden opgelost moeten zijn na het verwijderen van de cookies. Mocht uw contract nog niet gestart zijn, hopen wij dat uw account vanaf volgende week maandag weer beschikbaar is.

Groeten, Nancy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
In 11-2017 aangemeld, nog steeds geen contract en activeringsmail voor mijn nuon
Arjan 5 januari 2018

Per 31-12-2017 is de levering via mijn oude leverancier gestopt, dit volgens afspraak omdat Nuon per 1-1-2018 zou gaan leveren. Half november netjes een bedankt mailtje van nuon en ook een 'van harte welkom'. Hierin wordt beloofd binnen 5 dagen (dat zou 28-11 moeten zijn) het contract in huis te hebben en tevens binnen 24 uur de activeringsmail voor mijn nuon.

Beide nooit ontvangen! 1-1 is al geweest en ik weet niet wie mij nu stroom levert? Mijn nuon kon ik nog op inloggen omdat ik eerder klant ben geweest maar daar staat mijn huidige adres niet bij. Dit maakt mij angstig. Wat nu Nuon?

Reactie van Nuon - 9 januari 2018

Goedemiddag Arjan,

We hebben je e-mail ook ontvangen en daarop heb ik al gereageerd.

Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten.

Groeten, Nancy

Reactie van Arjan - 18 januari 2018
probleem is opgelost

Ik had op verschillende manieren contact gezocht met Nuon en ik ben direct de dag erna gebeld. Alles is opgelost, contract is binnen en meterstanden zijn doorgegeven.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima (maar)
pjj van der kruis uit Maarheeze, 4 januari 2018

De afrekening van elektriciteit vind ik erg hoog en ik hoor van kennissen dat u veel lagere elektriciteitstarieven kunt aanbieden.

Reactie van Nuon - 4 januari 2018

Beste pjj van der kruis,

bedankt voor de review. Het kan zijn dat uw termijnbedrag te laag was t.o.v uw verbruik. We kijken dat graag na. Wil u ons dan een E-mail sturen naar webcare@nuon.com

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede dienstverlening. Duidelijke website
M. vd G uit Rotterdam, 3 januari 2018

Dit was voor mij de 1e keer dat ik een contract bij een energieleverancier heb afgesloten. Positieve ervaring. Duidelijke informatie. Alles was snel geregeld.

Reactie van Nuon - 4 januari 2018

Bedankt voor de positieve review. Fijn om te lezen.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Correct
J.H.Th. Smaling uit Landgraaf, 3 januari 2018

Daar ik eerst 6 weken klant ben is een objectieve review ietwat voorbarig. Daar en tegen staat dat de omschakeling van leverancier door Nuon zeer correct en duidelijk is gedaan.

Reactie van Nuon - 4 januari 2018

Bedankt voor de review. Fijn om te lezen dat u tevreden bent.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Matige communicatie over de overstap. Mijn Nuon al 2 weken niet beschikbaar!
SHF Verest uit Geldrop, 3 januari 2018

De communicatie over het afsluiten van het contract ging nog goed. Daarna geen communicatie meer ontvangen dat de overstap inderdaad heeft plaatsgevonden. Verder is het nu nog steeds niet mogelijk om mijn maandbedrag aan te passen op Mijn Nuon omdat de site al 2 weken niet beschikbaar is.

Reactie van Nuon - 4 januari 2018

Beste SHF,

Bedankt voor de review. Vervelend om te lezen. We werken hard aan een oplossing.

Groet, Joeri

Reactie van SHF Verest - 12 januari 2018
probleem is opgelost

De Mijn Nuon site was ruim 2 weken niet te gebruiken. Ik heb ook geen bericht gehad dat de functionaliteit wel weer online was. Dit heb ik zelf ontdekt door maar weer eens te kijken. Waarna ik zelf het maand termijn bedrag naar beneden heb bijgesteld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
R. Smit uit Groningen, 2 januari 2018

Prima service en nooit geen problemen gehad met Nuon. Tussentijds de meterstanden bijhouden vond ik wel fijn om zo aan het einde van het jaar niet voor een verassing komen te staan.

Reactie van Nuon - 4 januari 2018

Bedankt voor de mooie review.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
E Nijman uit Nijverdal, 30 december 2017

Duidelijk goed contact

Reactie van Nuon - 2 januari 2018

Hallo Esther, bedankt het delen van je ervaring en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groeten, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed
Niels uit Maarssen, 29 december 2017

Wij hadden aanvankelijk een probleem met onze maandelijkse betaling. Deze was te hoog ingeschat. Na een relatief kort telefoongesprek met een uiterst vriendelijke medewerker was dit zo opgelost. Bovendien is overstappen eenvoudig.

Reactie van Nuon - 2 januari 2018

Hallo Niels, wat leuk dat je bij ons klant bent geworden. Bedankt voor je mooie review en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groeten, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
In verband met verhuizing, heel goede prijs-kwaliteitverhouding
MMJ van A. uit Heemskerk, 28 december 2017

Wij zijn in september verhuisd en via www.energievergelijken.nl hebben wij een 1 jaar vast contract met cashback bij Nuon afgesloten. Tot nu toe, alles prima verlopen.

Reactie van Nuon - 2 januari 2018

Beste Jules,

Bedankt voor het delen van je ervaring en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Groeten, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nuon komt zijn afspraken na
J.N.J. van B. uit Harderwijk, 27 december 2017

In september dacht ik daar heb je ze weer,ga je verhuizen en dan verlies je je bonus. Maar nadat ik belde hebben ze het rechtgezet en binnen een dag kreeg ik een nieuwe aangepaste afrekening.

Reactie van Nuon - 28 december 2017

Bedankt voor de mooie review. Fijn om te lezen.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Andere tarieven op papier dan overeengekomen
Arjan Hanegraaf uit Geldrop, 23 december 2017

Via www.energievergelijken.nl een 1 jaar vast contract met cashback bij Nuon afgesloten op di 19 december. Krijg ik vandaag het contract van Nuon binnen. Blijken de leveringstarieven fors hoger dan wat ik heb afgesloten en variabel. Heb gelijk de annulering op de bus gedaan en gemaild. Hier houd ik niet van. Mogelijk volgt er van de week nog een tweede annulering. Dit ter info. Check goed wat er op papier staat. Wijkt het af ontbinden. Heb nu via Independer mijn in eerste instantie 2e keuze bij Budget Energie afgesloten. Zo verlies je klanten. Daarnaast niet bereikbaar op zaterdag overdag. De concurrent en de vergelijkingssite binnen minuut contact via telefoon en chat. Fijne feestdagen...

Reactie van Nuon - 28 december 2017

Beste Arjan Hanegraaf,

vervelend om te lezen. De tarieven per 1 januari stijgen door voornamelijk de overheidsheffingen. Kan het zijn dat de vergelingssite hier (nog) geen rekening mee heeft gehouden?

Groet, Joeri

Reactie van Arjan Hanegraaf - 4 januari 2018
probleem is niet opgelost

In de bedenktijd 2 contracten met Nuon gecancelled en 2 contracten bij Budget Energie afgesloten. Nuon duurt paar dagen eer je een reactie krijgt. Bij Budget Energie binnen 5 - 15 min al een reactie via Chat/Facebook. Prijzen in het contract van Nuon wijken negatief af van wat overeengekomen was via www.energievergelijken.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
weinig flexibel
V T van der Steen uit Breda, 22 december 2017

Een mooi aanbod, maar als je dan onverhoopt binnen een jaar het contract moet beëindigen vanwege (werkgerelateerde) noodzakelijke verhuizing, betaal je een forse boete van honderden euro's. Overleg en toelichting over de situatie,....Nuon heeft geen enkel begrip en dus oplossing opgeleverd. Dus als je niet (100%) zeker weet dat je langer blijft wonen, niet doen!

Reactie van Nuon - 28 december 2017

Beste V T van der Steen,

Bedankt voor de review. Het klopt dat wij een opzegvergoeding in rekening brengen als het contract voegtijding wordt beëindigd. Vervelend om te lezen dat u het daar niet mee eens bent.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Nuon verkoper liegt over voorwaarden
evie uit eindhoven, 20 december 2017

huis aan huis verkoper heeft mij onlangs een contract aangesmeerd door te liegen over een voorwaarde. Hij adviseerde mij tot 3x toe na een jaar over te stappen naar een andere leverancier zodra ik de 250 euro korting heb ontvangen. Nu blijkt dat je de 250 euro alleen krijgt als je 3 jaar klant blijft. Gelukkig had ik 14 dagen om het contract op te zeggen

Reactie van Nuon - 22 december 2017

Beste Evie,

Dat is niet de werkwijze die je van ons mag verwachten. Wil je mij dit per E-mail sturen naar webcare@nuon.com Dan bespreek ik dit intern. Ik ontvang dan ook je adresgegevens.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
goed
d.a D. uit Roermond, 13 december 2017

na een aanpassing van mijn contract ben ik nu dik tevreden. De medewerkers van NUON zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Reactie van Nuon - 20 december 2017

Bedankt voor uw mooie review, we hopen u nog lang van energie te mogen voorzien :-)

Groeten,

Nancy, Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Had graag willen overstappen, maar het verliep te stroef, daarom niet overgestapt
KS 13 december 2017

Ik ben al jaren klant bij Eneco en ben daar heel tevreden over. Omdat de tarieven en belasting omhoog gaan ben ik gaan vergelijken en zag dat Nuon er op basis van mijn energieverbruik het goedkoopste uitkwam. Overstap gedaan via de Consumentenbond, maar daarna begon meteen het gezeur. Geen e-mail voor het bevestigen van het account, slecht bereikbare klantenservice en de eerste medewerkster die ik aan de lijn kreeg was niet heel vriendelijk. De medewerker van de annuleringsafdeling was wel behulpzaam en vriendelijk. Ik heb nu besloten bij Eneco te blijven en dan maar een stukje meer te betalen. Alles werd daar uitstekend m.b.t. automatisering, bovendien is de klantenservice daar altijd snel bereikbaar en vriendelijk.

Reactie van Nuon - 20 december 2017

Goedemiddag, dank u voor uw feedback.

Wat jammer om te lezen dat we zo'n eerste indruk achter hebben gelaten, excuses hiervoor.

Groeten,

Nancy, Nuon Webcare

Reactie van KS - 27 december 2017
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstappen
geco uit Veenendaal, 11 december 2017

Overstappen naar Nuon ging zonder problemen.

Zelfs de meterstanden hoefde ik niet op te geven, dit deed men aan de hand van de slimme meters. Wel had ik graag tijdig een berichtje gehad, dat ik geaccepteerd was. Verder alles prima verlopen.

Reactie van Nuon - 20 december 2017

Bedankt voor uw mooie review en feedback :-)

Groeten,

Nancy, Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?