Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

204 reviews

5 sterren
(63)
4 sterren
(64)
3 sterren
(21)
2 sterren
(18)
1 ster
(38)

41 problemen opgepakt

opgelost
(7)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(4)
in behandeling
(1)
onbekend
(28)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

***
avatar
marcel stelder uit Eefde, 20 september 2018

Geen overstap korting gekregen van 2x125 euro en mijn jaarafrekening zou ik 211euro terug krijgen. Nou blijkt dat ze dat verrekend hebben met iets uit 2011.dat mag en kan helemaal niet. Verjaring (als er al wat open stond want ze staan meteen met incasso bureau klaar).Ik vind het asociaal en getuigt van oplichting. Ik wil gewoon waar ik recht op heb.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
weer stuk duurder
A.v.T. uit Berg en Dal, 19 september 2018

De reden van overstappen was dat na vele jaren vaste trouwe klant gewoon te veel betaald in vergelijking met andere leveranciers. Na overstap vorig jaar een stuk voordeliger uit, zover het er nu uitziet ook incl. eindafrekening. na 1 jaar dus weer terug bij Nuon omdat het nu "een van de goedkoopste" zou zijn... Noppes ! ik betaal weer het hoge bedrag van eerst. 30 euro pm meer . Kan zij dat aan het eind van het contract gecorrigeerd wordt, eerst zien dan geloven. Ik denk dat het verder wel een goede energie leverancier is omdat men ook zonne-energie promoot.

Reactie van Nuon - 20 september 2018

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw feedback. Fijn dat u weer terug bent. Het maandbedrag wordt altijd ingeschat op basis van gemiddelde verbruikscijfers. Uw jaarnota is uiteindelijk leidend en geeft uw daadwerkelijk voordeel weer. Ik ga er daarom ook van uit dat u er een mooi voordeel aan over zult houden. Indien daar nog aanvullende vragen over zijn, verzoek ik u contact op te nemen met ons via www.nuon.nl/contact

Met vriendelijke groet,

Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
slechte mail geen gegevens
M Piroglu uit IJmuiden, 11 september 2018

klant nummer is niet te vinden op je mail zoals bij EON Eneco dat is echt stukken beter. Klasse verschil, NUON nu al spijt van. Jaja staat op je afschrift maar daar heb ik nu geen ene moer aan omdat er pas over 1 maand wordt geïncasseerd maar ik wel nu al lid ben, wat een drama niet en teleurstellend.

Reactie van Nuon - 13 september 2018

Beste M Piroglu, wat jammer om te lezen dat u niet tevreden bent. We helpen u graag verder met al uw vragen. Wilt u dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap
M. G. G. uit Kapelle, 4 september 2018

De overstap van de vorige energieleverancier naar Nuon is vlekkeloos en perfect verlopen

Reactie van Nuon - 5 september 2018

Fijn om te lezen dat het perfect is verlopen. Bedankt voor het delen van je ervaring!

Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet overgestapt
W Lemmens uit Grevenbicht, 28 augustus 2018

Alle papieren ontvangen en deze bleken niet overeen te komen met de voorgestelde voorwaarden!

Reactie van Nuon - 29 augustus 2018

Goedemiddag, dank je wel voor jouw review. Wat vervelend dat dit niet goed ging. We helpen je hier graag mee. Mogen wij via Facebook of Twitter een privebericht met jouw adresgegevens en geboortedatum? Dan gaan we hiermee aan de slag. Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima begeleiding, ook als er iets fout is gegaan
Ben de Snoo uit Almere, 27 augustus 2018

Prima contact, en zeer oplossend gericht ook toen Liander een dubbel EAN nummer op ons adres had gezet, en ik natuurlijk net niet de juiste had gebruikt. klasse!

Reactie van Nuon - 29 augustus 2018

Dank je wel voor deze review, Ben! Daar zijn we ontzettend blij mee! Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snelle eenvoudige overstap
Kees88 uit Volendam, 21 augustus 2018

Snel en eenvoudig geregeld via energieleveranciers.nl

Reactie van Nuon - 22 augustus 2018

Dank je voor de mooie beoordeling, Kees! Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Allemaal een pot nat
A.v.d.D uit 's-Hertogenbosch, 21 augustus 2018

Opletten en welkomskorting opstrijken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Levert energie. Niets bijzonders
W de G. uit Nijmegen, 16 augustus 2018

Niets bijzonders

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed verlopen overstap.
Mevr Marleen Sterenberg. uit Uithuizen, 14 augustus 2018

Ik wil graag wel mededelen; dat het excat zo goed is als wat ik voor voor dat energyflexs had en nu nuon. Alles goed verlopen met overstappen. Hier en daar wat gebelt. Maar allemaal gegaan zoals ik in mijn woning moest doen. Fijn, erg bedankt. Goed voor mij zelf. Hoop dat weer gemoedigd verder kan met de energy van de leverancier van nuon, Ik ben er erg blij mee en vind het fantasties en dat er goede severes word geleverd voor mij van nuon.

Reactie van Nuon - 15 augustus 2018

Beste Marleen,

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent. We hopen dat we je nog vele jaren van dienst mogen zijn. Groet, Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
voldoende
PK B. uit Almere, 30 juli 2018

nuon voldoet aan gemiddelde energie leveranciers

Reactie van Nuon - 31 juli 2018

Bedankt voor de beoordeling. Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slechte ervaring
Tassie 53 uit Purmerend, 21 juli 2018

we wilden overstappen naar Nuon, maar dan moesten we ruim 500 euro "borg"betalen,wat we na een jaar weer teruggestort konden krijgen. In het verleden zijn we persoonlijk failliet verklaard geweest, maar zelfs tijdens die periode hebben wij altijd keurig onze crediteuren betaald en de totale schuld ingelost. Door Nuon worden we nu "gebrandmerkt" en gaan dus nooit in zee met NUON. Wij voelen ons schandalig behandeld.

Reactie van Nuon - 23 juli 2018

Beste Tassie 53, wat jammer dat de kredietwaardigheidstoets negatief is uitgevallen. Dit laten wij door een extern bedrijf uitvoeren, dus wij kunnen hier zelf geen uitspraken over doen. Wel is het natuurlijk zonde dat we je hierdoor niet welkom kunnen heten. Hopelijk verandert dit in de toekomst nog. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed
A.C. Dijkstra uit Almere, 21 juli 2018

Een energiemaatschappij waar je altijd weet waar je aan toe bent. Duidelijke communicatie. Is gewoon wat je ervan verwacht. Informatie wordt snel opgestuurd per post en via de mail. Mijn ouders zitten ook al jaren bij de Nuon en hebben nooit problemen gehad. Dit maakte de keus vrij eenvoudig.

Reactie van Nuon - 23 juli 2018

Beste A.C. Dijkstra, bedankt voor deze positieve review. Erg fijn om te lezen dat alles naar wens is. Hopelijk mogen we zowel jou als je ouders lang van energie voorzien. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
C.E. uit Castricum, 20 juli 2018

Het termijnbedrag was goed gekozen. Bij de eindafrekening was eerst onduidelijkheid omdat stroom en gas apart afgerekend zouden worden. Een vrij groot bedrag zou daardoor betaald en later ongeveer teruggekregen worden. Na een telefoontje werd dit vlot omgezet in een totaalrekening.

Reactie van Nuon - 23 juli 2018

Beset C.E., wat fijn om te lezen dat dit snel en naar tevredenheid is verholpen. Bedankt voor je positieve review! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Een jaarlang energie
J.A. K. uit Amstelveen, 18 juli 2018

Gebruik makende van de mogelijkheid om van energieleverancier te veranderen moet ik zeggen dat dit wat betreft Nuon goed is verlopen. Geen moment zonder energie gezeten alsmede de verandering verliep smetteloos. De overstap premie kreeg ik zonder problemen binnen. Wie weet verander ik volgend jaar weer van energieleverancier en kom ik weer terug bij Nuon.

Reactie van Nuon - 19 juli 2018

Bedankt voor het delen van je ervaring! We zien je graag terug komen volgend jaar. Sneller mag natuurlijk ook ;). Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede self service portal
DJA Swets Pieters uit Nijkerk, 18 juli 2018

Na aanmelding bij NUON ben ik ingelogd op de portal. Hier kon ik zelf alles regelen. Zag er goed uit. NUON was voor het komende jaar mijn goedkoopste aanbieder.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Nuon luistert niet naar klachten
Rien uit Valkenswaard, 15 juli 2018

Nuon is blijkbaar niet in staat om adequaat te reageren op klachten. Al diversemalen geattendeerd op het feit dat ze mails naar vervallen adressen sturen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel snel en goede service
W M. uit Zwolle, 14 juli 2018

Ik heb een woning het gas laten afsluiten. Dat kostte eerst meer via de netwerk leverancier maar op advies Nuon was er een goedkopere service een slot ipv weghalen. Was snel en goed geregeld zonder tip van Nuon was het duurder geweest.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ik had het moeten weten!
Vincent Bakker uit Bergen, 11 juli 2018

Een aantal jaar geleden al een keertje met nuon in aanraking gezamenlijke, drama, stuurden een rekening van 1600 euro te hoog vanwege ' gemiddeld gebruik van de buurt'.

Jaja... Uiteindelijk toch opgelost maar wat een drama zeg potverdikkie!

Nu 10 jaar later wederom moeilijk moeilijk. Mijn huis verkocht en ik ga naar een gemeubileerd huis. Contractbreuk, dus 100 euro boete.. Terwijl ik in goed overleggen met pwn, ziggo e.d. Gewoon mocht opzeggen.

Aan de ene kant logisch, aan de andere kant moeilijk moeilijk!!

Reactie van Nuon - 13 juli 2018

Hoi Vincent, dank je voor jouw review. Graag geef ik je onze reactie. Ik begrijp waarom je ons leveringscontract met andere contracten vergelijkt. Daar zit toch wel een verschil in. Ik geef je hier graag wat uitleg over. Als je een contract voor een bepaalde tijd neemt, kopen wij die energie voor je in. Als dan eerder wordt besloten om het leveringscontract te beëindigen, blijven wij met de kosten van dat contract zitten. Om deze reden mogen de energieleveranciers een vergoeding voor een gedeelte van die kosten vragen. De rest komt voor onze rekening. Om dit soort situaties te vermijden bieden we ook aan om het leveringscontract mee te verhuizen. Was dit een optie bij jou geweest? Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstapservice via Energieleveranciers.nl
J Trip uit Assen, 11 juli 2018

Via energieleveranciers.nl bleek, dat Nuon het beste tarief had. Daarom naar Nuon overgestapt.

De overstap was zeer snel geregeld en is probleemloos verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
perfect
J. H W. uit Wagenborgen, 5 juli 2018

een bedrijf wat doet wat ze zeggen

Reactie van Nuon - 6 juli 2018

Hoi. Bedankt voor je mooie feedback en je vertrouwen. Groet, Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service
Tim uit Hilversum, 4 juli 2018

Service was (voor ons) prima, via hun live chat snel dingen kunnen regelen m.b.t. opzegging/verhuizing.

Enige nadeel is dat de 'mijn' omgeving niet vanzelfsprekend is, moet je je (op dit moment) apart voor aanmelden. Initieel ook wat gedoe gehad met het inloggen daarop (wat mogelijk aan mijzelf gelegen kon hebben), maar ook was de 'mijn' omgeving een poos helemaal onbereikbaar. Kan gebeuren natuurlijk, maar heb het gevoel dat de nieuwe spelers (budgetenergie, energiedirect,..) dit stuk, ook qua gebruikersvriendelijkheid, beter op orde hebben.

Desondanks lijkt het erop dat je bij hun Support desk (chat/telefoon/whatever) prima terecht kunt als je wat nodig hebt..

Reactie van Nuon - 5 juli 2018

Hi Tim,

Hartelijk dank voor de positieve feedback! We hebben inderdaad wat issues gehad met onze online 'Mijn Nuon' omgeving vanwege storingen en onderhoud. We doen ons best om dit weer zo goed mogelijk te laten functioneren en gebruiksvriendelijk te maken.

Groet, Dena

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
geen problemen
Jan uit Heerlen, 3 juli 2018

Ik als vriend zou je dit aanbevelen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier
B K. uit Rijssen, 3 juli 2018

Prima leverancier, goede info, komt afspraken na, goede website en uitstekende communicatie.

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over ons, B K. Bedankt voor het delen van je review! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen problemen
Korting! uit 's-Gravenhage, 2 juli 2018

Snelle makkelijke overstap gemaakt van vorige leverancier naar Nuon. Goede korting die bij jaarafrekening verrekent is. Alles zonder problem verlopen een heel jaar.Nu overgestapt naar andere leverancier omdat daar korting hoger was.Jammer dat Nuon pas na oversluiten bij andere leverancier met meer korting kwam

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Dat is inderdaad jammer :( Gemiste kans voor ons! Wel evengoed bedankt voor het delen van je positieve review. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer welkom heten! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?