Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

186 reviews

5 sterren
(55)
4 sterren
(52)
3 sterren
(23)
2 sterren
(17)
1 ster
(39)

39 problemen opgepakt

opgelost
(7)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(0)
onbekend
(28)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Slechter dan slecht
hs de G. uit Zutphen, 21 november 2018

Een offerte aangevraagd, moet je eerst €360 betalen voordat ze met je in zee gaan, omdat je in de schuldsanering hebt gezeten. Nooit geen achterstand gehad. Sanering was ergens anders voor.

Belachelijk voor woorden. Gelukkig een andere leverancier gevonden.

Voor mij nooit geen Nuon meer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
mooie welkomstbonus
Vera2018 uit Emmen, 20 november 2018

Mijn maandbedrag was wat aan de hoge kant,

ik heb daarover contact opgenomen en een week later was dit veranderd in 'mijn Nuon'

Betrouwbaar, mooie welkomstbonus, goeie prijs-kwaliteit verhouding

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Komen afspraken niet na
Johan van Dalen uit Breda, 13 november 2018

Helaas is klanttevredenheid bij Nuon blijkbaar ergens onder aan het prioriteiten lijstje beland. Ik had een lopend contract bij Nuon maar dat is zonder mijn toestemming overgezet naar een andere partij. Aanvankelijk toen ik belde werd mij beloofd dat dit terug gezet zou worden en een eventuele boete vergoed zou worden. Toen ik hierover terug belde om dit te gaan regelen bleek dit ineens toch niet mogelijk te zijn. Slechts een deel zou vergoed kunnen worden en alleen onder de voorwaarde dat ik een vast contract van 3 jaar afsloot. Dat ik eerder mondeling andere afspraken toegezegd had gekregen, bleek niets meer uit te maken.

Ik ga verder kijken en hoop een energieleverancier te vinden die mij nog wel graag als klant wil.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nuon kent mij niet
AE D. uit Nijmegen, 11 november 2018

Overstap ging prima en digitaal ging alles goed met Nuon. Op het moment van verlenging bleek dat zij mij niet echt kende. Dat bleek uit:

- ik kreeg een hoger termijnbedrag in het aanbod vanuit hun analyse van mijn gebruik. Teruglevering door zonnepanelen was blijkbaar niet meegenomen. Op de eindafrekening kreeg ik met het lage termijnbedrag zelfs nog geld terug.

- op de antwoordkaart stond een heel oud emailadres toen ik ook eens bij Nuon heb gezeten.

- Er wordt geschermd met de slogan "Blijven loont", maar toen ik naar de details keek ging het alleen over stroom dat ik saldeer en niet over gas. Dus het loonde helemaal niet om te blijven.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goede en duidelijke communicatie
S uit Heerde, 10 november 2018

Een energieleverancier waar je gerust meen in zee kunt gaan. ca. 40 jaar mijn energieleverancier geweest.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
T van Dijk uit Alphen aan den Rijn, 4 november 2018

Wij waren tevreden, ook als je de klantenservice nodig had, had je snel contact en werd vriendelijk en deskundig geholpen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon goed
AHM B. uit Heinkenszand, 30 oktober 2018

Alles goed geregeld, zelf hoef je nergens achter aan te gaan. Ook de overstap is heel soepel verlopen

Reactie van Nuon - 3 november 2018

Hallo mevrouw, meneer, wat goed om te lezen dat je overstap goed geregeld is. En dat alles goed is geregeld door Nuon. Dank je wel. Met vriendelijke groeten, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Komen geen enkele afspraak na
H 21 oktober 2018

Gewoonlijk gebruik ik 1200 à 1700 M3 gas per jaar. Vanwege een vasttarief aanbod ben ik na een jaar weer overgestapt naar NUON. Daarvoor was ik ook al jaren klant bij NUON.

Ik ontving een eindafrekening na afloop van het vasttarief contract van meer dan 4000 M3 gasverbruik over één jaar. Dat is 265 % meer dan normaal. Ik ben bijna nooit thuis en als ik er ben dan is mijn verbruik beperkt tot douchen. Eten Doe ik namelijk veelal buitenshuis.

Hierover heb ik contact gehad met NUON. Zij zouden het uitzoeken en kwamen met opmerkingen als: geschatte meterstanden etc. Dat klopt uiteraard niet. Ik geef altijd die door en zij ontvangen die ook van de netbeheerder.

Terwijl er afgesproken is dat Nuon en ik de oorzaak van deze stijging gaan onderzoeken, wordt er een incassobureau ingeschakeld.

Ik ben al meer dan twintig jaar op verschillende adressen klant van NUON en nog geen één keer heb ik een betalingstermijn gemist. Ik machtig NUON telkens voor de betalingen. Deze actie van NUON voelt daarom extra als een belediging.

Na daarover gebeld en gemaild te hebben zijn de incassokosten eraf gehaald. Ik kreeg het gevoel bij dat contact dat ik een halve crimineel was en hen wel mocht bedanken voor hun bereidwilligheid.

Er is blijkbaar iets mis met mijn meter. De netbeheerder wil de meter alleen gaan herijken als ik een erkende installateur alle buizen laat controleren en een rapport laat opmaken. Dat gaat mij meer dan € 300,- kosten. En fin, dat is nu met NUON afgesproken. Echter NUON dreigt weer met afsluiten, 'verkoop' van de schuld (blijkbaar heet dat zo bij een incassotraject) en reageren sinds augustus niet op mijn e-mail en telefoons tot vorige week (17 oktober).

De dame van de klantenservice begint aardig en belooft de 'verkoop' van mijn schuld in te trekken. Zij verwacht echter dat ik haar daarvoor zeer dankbaar ben en ik blijkbaar geen enkel kritiek meer mag uiten over hun dienst. Zij verheft haar stem en kapt mij af wanneer ik de gemaakte afspraken herhaal met het verzoek zich (NUON) daaraan te houden. Aangezien zij daar boos om wordt en ik op zoek ben naar een oplossing bedank ik haar uitvoerig en maak complimenten voor haar zeer intelligente kijk naar deze zaak. Zij komt tot bedaren en belooft mij terug te bellen.

De dag daarna ontvang ik een e-mailadres dat NUON meer dan € 350,- verrekend met de openstaande 'schuld'. Wederom een actie tegen de afspraken in. Het moet immers nog blijken of de eindafrekening klopt.

Ondertussen ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier. Ondanks dat die duurder is, zal ik nooit meer terug gaan naar NUON!

Nu maar afwachten hoeveel ergernis de komende contacten nog gaan opleveren. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in.

Reactie van Nuon - 23 oktober 2018

Hallo mevrouw, meneer,

Ik ben het met je eens dat we zolang we in gesprek zijn, op een redelijke termijn, de betreffende facturen niet aanmanen. Het is ook zo dat we te allen tijde beleefd en professioneel moeten blijven als we in gesprek gaan met onze klanten. Mijn excuses dat je deze ervaring niet als zodanig hebt gehad.

Ik zie dat mijn collega Miranda u vorige week een e-mail heeft gestuurd met onderlinge afspraken. De verdere afhandeling van deze kwestie kan nu het beste via haar verlopen, anders gebeuren dingen misschien niet of dubbel.

Persoonlijk hoop ik dat we je op een ander moment toch nog eens terugzien bij Nuon!

Groet, Pauline, Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog nooit zo'n slechte klantenservice meegemaakt
Sarah Drijkoningen 16 oktober 2018

In de loop van 2018 kwam ik erachter dat mijn electriciteitsmeter niet meer werkte, omdat volgens mijn verbruiksoverzichten ik niets verbruikte. Dit heb ik gemeld, en 31 juli is er een nieuwe meter geplaatst. In augustus werd er plots ca. 250 euro afgeschreven bij mij. Dit voor verbruik tijdens de periode dat de meter kapot was, zogenaamd van januari 2017 tot en met juli 2018. Mijn meter werkte in 2017 nog prima, dus ik heb gebeld om meer uitleg over deze factuur. Dat heeft mij 3 uur gekost, en het enige antwoord dat ik uiteindelijk kreeg was dat ik bij Stedin moest zijn. 16 september heb ik zowel bij Stedin als Nuon een klacht ingediend. Stedin heeft netjes onderbouwd binnen 3 werkdagen uitgelegd dat Nuon dit moet oppakken, en hoe ze dat moeten doen. Van de kant van Nuon niets. 26 september heb ik een brief van 4 pagina's gestuurd aan Nuon naar het speciale Management Klachtafhandeling. Daar heb ik heel specifiek gevraagd om een schriftelijke reactie, en met name een specificatie van de naheffing. En een correctie van de korting waar ik recht op heb, want die klopte ook niet. 9 oktober werd ik gebeld, terwijl ik uitdrukkelijk om een schriftelijke reactie vroeg. Ik ontving toen een mail met de graag of ik een specificatie wilde, en zo ja, dan zou da geregeld worden. Inmiddels is het 16 oktober. Vandaag word ik gebeld door Nuon. Met de vraag wat ze voor me kunnen doen! Blijkbaar kunnen ze niet lezen want zowel in de brief als in mijn mail staat dat heel duidelijk beschreven. Vervolgens ben ik nog maar eens in de wacht gezet. Uiteindelihk heb ik opgehangen. Een van mijn klachten in de 4 pagina lange brief was dat telefoneren metNuon veel te lang duurt, oa wegens de tijd in de wacht. Vervolgens ben ik teruggebeld door een figuur die nog maar eens vroeg wat er was (kon blijkbaar ook niet lezen). Toen ik aangaf mijn geduld echt kwijt te raken, heeft ie daar. hoorn erop gegooid.

Vandaag dus nog maar een brief voor het management waar je niets van hoort geschreven. En uiteraard direct aangemeld bij een andere leverancier. Wat een zondag van het geld en tijd dat Nuon. Nu dus naar de geschillencommissie, misschien dat z dan wel hun werk eens gaan doen.

Ik raad iedereen aan ver uit de buurt van Nuon re blijven. Ik denk dat ze denken dat als ze zich maar lang genoeg van de domme houden, ze je vaak genoeg van het kastje naar de muur sturen, en naar la g genoeg niets doen, je wel opgeeft. Nog nooit in mijn hele leven heb ik zulke slechte klantenservice meegemaakt.

De stroom werkt overigens prima, maar administratief/financieel onbetrouwbaar, onprofessioneel en ondeskundig.

Reactie van Nuon - 18 oktober 2018

Hallo Sarah, wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt met ons. Uiteraard streven wij ernaar je wel goed te helpen. Als ik het goed begrijp is de klacht inmiddels bij de geschillencommissie neergelegd. Mochten je dit toch ook nog met ons willen bespreken dan kun je contact opnemen via nuon.nl/contact. Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Heldere eindafrekening!
Andor Klink uit Raalte, 15 oktober 2018

Afgelopen jaar weer jaar klant geweest bij Nuon en weer zeer tevreden! Vond de eindafrekening duidelijk en helder. Ook heb ik zonnepanelen en is het duidelijk wat ik heb verbruikt en wat ik heb teruggeleverd. Dat is in het verleden bij andere leveranciers wel eens anders geweest. Jammer dat door de welkomst bonussen het switchen van leverancier nog altijd veel gunstiger is dan klant blijven. Anders was ik zeker gebleven.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Aanvragen was een drama
Carola 12 oktober 2018

Ik heb stadsverwarming en word verplicht dit af te nemen bij Nuon. Op zich prima maar stroom is elders goedkoper dus ik sluit dit daar af en vraag Nuon om stadsverwarming. Vervolgens snappen ze er aan de telefoon niks van en word ik meerdere malen doorverbonden. En niemand weet wat van de dreigingsbrieven dat ik afgesloten ga worden....

Het is heel simpel, ik wil een contract voor stadsverwarming op mijn adres waar al een aansluiting is?! Regel het gewoon.

Reactie van Nuon - 18 oktober 2018

Hallo Carola, dat is uiteraard niet de bedoeling. We regelen dit graag voor je. Wil je contact met ons opnemen via nuon.nl/contact? Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
overstap energieleverancier
JHA Peters uit Hoensbroek, 9 oktober 2018

Hallo,ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier die goede voorwaarden heeft.

Nuon beviel goed,alles ging heel makkelijk,en ze hebben een goede site waar je alles op kunt vinden over je verbruik en dergelijke.Goed dat ik deze keus gemaakt heb.

Reactie van Nuon - 11 oktober 2018

Beste JHA Peters,

bedankt voor de review.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Dodewaard .Fruitstraat
ahmad alhamoud uit Dodewaard, 8 oktober 2018

heel goed

Reactie van Nuon - 11 oktober 2018

Bedankt!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima bedrijf, maar blijven loont prijs te hoog
J. B. uit Epe, 6 oktober 2018

Mooie aanbieding voor nieuwe klanten, overstap was geen probleem. Na 1 jaar bood Nuon een blijven loont korting, maar deze bleek niet concurrerend ten opzichte van andere aanbieders.

Reactie van Nuon - 11 oktober 2018

Beste J. B.

Bedankt voor je review. Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met het laatste aanbod.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Al jaren klant bij Nuon.
Stefan van driel uit Lelystad, 3 oktober 2018

Wij zijn al jaren klant bij Nuon. Ook in de afgelopen tijd waarin wij moeilijkheden ondervonden op persoonlijk vlak, zijn wij netjes geholpen. Bij iedere energie leverancier zijn wel eens klachten te vinden, maar tot op heden hebben wij altijd alles netjes kunnen oplossen met hen. Het vergt echter wel wat energie en tijd om alles juist af te handelen, maar waar is dit niet het geval?

Reactie van Nuon - 4 oktober 2018

Hoi Stefan, bedankt voor je review. Wij zijn er altijd om in gesprek te gaan en een oplossing te beiden.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima
e.w. westra uit Landsmeer, 1 oktober 2018

helemaal OK, leuke berichten af en toe met goede tips

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet voor herhaling vatbaar
D van de K. uit Tilburg, 29 september 2018

Stroom en gas is allemaal hetzelfde. Het verschil zit 'm in de klantenservice en wat dat betreft scoort nuon niet best. Ten eerste is het onnodig moeilijk om op te zeggen. Via internet is het onmogelijk, en telefonisch kwam ik keer op keer in een idioot lange wachtrij met dito keuzemenu's terecht. Toen het me eenmaal gelukt was om mijn contract te beëindigen werd ik -nadat ik mijn eindafrekening al binnen had- nog getrakteerd op 5 mails, 4 sms berichten en een eindeloze stroom automatische telefoontjes met het verzoek om mijn meterstanden door te geven.

Voor alle duidelijkheid, ik had een 'slimme meter', dus nuon kon dat gewoon uitlezen, ik had ze ook al doorgegeven, en ik had de (kloppende) eindafrekening al binnen.

Reactie van Nuon - 2 oktober 2018

Bedankt voor het delen van je ervaring. Vervelend om te lezen dat dit zo stroef is verlopen. Dat is absoluut niet de bedoeling. Komen er nu nog verzoeken binnen? Dan zetten wij ze graag stop. Je kunt ons in dat geval bereiken op nuon.nl/contact. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
***
marcel stelder uit Eefde, 20 september 2018

Geen overstap korting gekregen van 2x125 euro en mijn jaarafrekening zou ik 211euro terug krijgen. Nou blijkt dat ze dat verrekend hebben met iets uit 2011.dat mag en kan helemaal niet. Verjaring (als er al wat open stond want ze staan meteen met incasso bureau klaar).Ik vind het asociaal en getuigt van oplichting. Ik wil gewoon waar ik recht op heb.

Reactie van Nuon - 25 september 2018

Beste heer Stelder, ik heb gisteren op uw klacht gereageerd op een andere website. Wij mogen oude openstaande posten nog wel verrekenen. Wij mogen ze na 5 jaar inderdaad niet meer vorderen. Dat zijn echter verschillende dingen. Vervelend om te lezen dat u het er niet mee eens bent. U kunt op die website terug komen op uw klacht mocht u nog vragen of opmerkingen hebben.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
weer stuk duurder
A.v.T. uit Berg en Dal, 19 september 2018

De reden van overstappen was dat na vele jaren vaste trouwe klant gewoon te veel betaald in vergelijking met andere leveranciers. Na overstap vorig jaar een stuk voordeliger uit, zover het er nu uitziet ook incl. eindafrekening. na 1 jaar dus weer terug bij Nuon omdat het nu "een van de goedkoopste" zou zijn... Noppes ! ik betaal weer het hoge bedrag van eerst. 30 euro pm meer . Kan zij dat aan het eind van het contract gecorrigeerd wordt, eerst zien dan geloven. Ik denk dat het verder wel een goede energie leverancier is omdat men ook zonne-energie promoot.

Reactie van Nuon - 20 september 2018

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw feedback. Fijn dat u weer terug bent. Het maandbedrag wordt altijd ingeschat op basis van gemiddelde verbruikscijfers. Uw jaarnota is uiteindelijk leidend en geeft uw daadwerkelijk voordeel weer. Ik ga er daarom ook van uit dat u er een mooi voordeel aan over zult houden. Indien daar nog aanvullende vragen over zijn, verzoek ik u contact op te nemen met ons via www.nuon.nl/contact

Met vriendelijke groet,

Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slechte mail geen gegevens
M Piroglu uit IJmuiden, 11 september 2018

klant nummer is niet te vinden op je mail zoals bij EON Eneco dat is echt stukken beter. Klasse verschil, NUON nu al spijt van. Jaja staat op je afschrift maar daar heb ik nu geen ene moer aan omdat er pas over 1 maand wordt geïncasseerd maar ik wel nu al lid ben, wat een drama niet en teleurstellend.

Reactie van Nuon - 13 september 2018

Beste M Piroglu, wat jammer om te lezen dat u niet tevreden bent. We helpen u graag verder met al uw vragen. Wilt u dan contact opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap
M. G. G. uit Kapelle, 4 september 2018

De overstap van de vorige energieleverancier naar Nuon is vlekkeloos en perfect verlopen

Reactie van Nuon - 5 september 2018

Fijn om te lezen dat het perfect is verlopen. Bedankt voor het delen van je ervaring!

Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet overgestapt
W Lemmens uit Grevenbicht, 28 augustus 2018

Alle papieren ontvangen en deze bleken niet overeen te komen met de voorgestelde voorwaarden!

Reactie van Nuon - 29 augustus 2018

Goedemiddag, dank je wel voor jouw review. Wat vervelend dat dit niet goed ging. We helpen je hier graag mee. Mogen wij via Facebook of Twitter een privebericht met jouw adresgegevens en geboortedatum? Dan gaan we hiermee aan de slag. Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima begeleiding, ook als er iets fout is gegaan
Ben de Snoo uit Almere, 27 augustus 2018

Prima contact, en zeer oplossend gericht ook toen Liander een dubbel EAN nummer op ons adres had gezet, en ik natuurlijk net niet de juiste had gebruikt. klasse!

Reactie van Nuon - 29 augustus 2018

Dank je wel voor deze review, Ben! Daar zijn we ontzettend blij mee! Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snelle eenvoudige overstap
Kees88 uit Volendam, 21 augustus 2018

Snel en eenvoudig geregeld via energieleveranciers.nl

Reactie van Nuon - 22 augustus 2018

Dank je voor de mooie beoordeling, Kees! Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Allemaal een pot nat
A.v.d.D uit 's-Hertogenbosch, 21 augustus 2018

Opletten en welkomskorting opstrijken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?