Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

212 reviews

5 sterren
(69)
4 sterren
(64)
3 sterren
(22)
2 sterren
(18)
1 ster
(39)

41 problemen opgepakt

opgelost
(7)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(0)
onbekend
(27)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
slechte ervaring
Tassie 53 uit Purmerend, 21 juli 2018

we wilden overstappen naar Nuon, maar dan moesten we ruim 500 euro "borg"betalen,wat we na een jaar weer teruggestort konden krijgen. In het verleden zijn we persoonlijk failliet verklaard geweest, maar zelfs tijdens die periode hebben wij altijd keurig onze crediteuren betaald en de totale schuld ingelost. Door Nuon worden we nu "gebrandmerkt" en gaan dus nooit in zee met NUON. Wij voelen ons schandalig behandeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed
A.C. Dijkstra uit Almere, 21 juli 2018

Een energiemaatschappij waar je altijd weet waar je aan toe bent. Duidelijke communicatie. Is gewoon wat je ervan verwacht. Informatie wordt snel opgestuurd per post en via de mail. Mijn ouders zitten ook al jaren bij de Nuon en hebben nooit problemen gehad. Dit maakte de keus vrij eenvoudig.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer goed
C.E. uit Castricum, 20 juli 2018

Het termijnbedrag was goed gekozen. Bij de eindafrekening was eerst onduidelijkheid omdat stroom en gas apart afgerekend zouden worden. Een vrij groot bedrag zou daardoor betaald en later ongeveer teruggekregen worden. Na een telefoontje werd dit vlot omgezet in een totaalrekening.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Een jaarlang energie
J.A. K. uit Amstelveen, 18 juli 2018

Gebruik makende van de mogelijkheid om van energieleverancier te veranderen moet ik zeggen dat dit wat betreft Nuon goed is verlopen. Geen moment zonder energie gezeten alsmede de verandering verliep smetteloos. De overstap premie kreeg ik zonder problemen binnen. Wie weet verander ik volgend jaar weer van energieleverancier en kom ik weer terug bij Nuon.

Reactie van Nuon - 19 juli 2018

Bedankt voor het delen van je ervaring! We zien je graag terug komen volgend jaar. Sneller mag natuurlijk ook ;). Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede self service portal
DJA Swets Pieters uit Nijkerk, 18 juli 2018

Na aanmelding bij NUON ben ik ingelogd op de portal. Hier kon ik zelf alles regelen. Zag er goed uit. NUON was voor het komende jaar mijn goedkoopste aanbieder.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Nuon luistert niet naar klachten
Rien uit Valkenswaard, 15 juli 2018

Nuon is blijkbaar niet in staat om adequaat te reageren op klachten. Al diversemalen geattendeerd op het feit dat ze mails naar vervallen adressen sturen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heel snel en goede service
W M. uit Zwolle, 14 juli 2018

Ik heb een woning het gas laten afsluiten. Dat kostte eerst meer via de netwerk leverancier maar op advies Nuon was er een goedkopere service een slot ipv weghalen. Was snel en goed geregeld zonder tip van Nuon was het duurder geweest.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ik had het moeten weten!
Vincent Bakker uit Bergen, 11 juli 2018

Een aantal jaar geleden al een keertje met nuon in aanraking gezamenlijke, drama, stuurden een rekening van 1600 euro te hoog vanwege ' gemiddeld gebruik van de buurt'.

Jaja... Uiteindelijk toch opgelost maar wat een drama zeg potverdikkie!

Nu 10 jaar later wederom moeilijk moeilijk. Mijn huis verkocht en ik ga naar een gemeubileerd huis. Contractbreuk, dus 100 euro boete.. Terwijl ik in goed overleggen met pwn, ziggo e.d. Gewoon mocht opzeggen.

Aan de ene kant logisch, aan de andere kant moeilijk moeilijk!!

Reactie van Nuon - 13 juli 2018

Hoi Vincent, dank je voor jouw review. Graag geef ik je onze reactie. Ik begrijp waarom je ons leveringscontract met andere contracten vergelijkt. Daar zit toch wel een verschil in. Ik geef je hier graag wat uitleg over. Als je een contract voor een bepaalde tijd neemt, kopen wij die energie voor je in. Als dan eerder wordt besloten om het leveringscontract te beëindigen, blijven wij met de kosten van dat contract zitten. Om deze reden mogen de energieleveranciers een vergoeding voor een gedeelte van die kosten vragen. De rest komt voor onze rekening. Om dit soort situaties te vermijden bieden we ook aan om het leveringscontract mee te verhuizen. Was dit een optie bij jou geweest? Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstapservice via Energieleveranciers.nl
J Trip uit Assen, 11 juli 2018

Via energieleveranciers.nl bleek, dat Nuon het beste tarief had. Daarom naar Nuon overgestapt.

De overstap was zeer snel geregeld en is probleemloos verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
perfect
J. H W. uit Wagenborgen, 5 juli 2018

een bedrijf wat doet wat ze zeggen

Reactie van Nuon - 6 juli 2018

Hoi. Bedankt voor je mooie feedback en je vertrouwen. Groet, Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service
Tim uit Hilversum, 4 juli 2018

Service was (voor ons) prima, via hun live chat snel dingen kunnen regelen m.b.t. opzegging/verhuizing.

Enige nadeel is dat de 'mijn' omgeving niet vanzelfsprekend is, moet je je (op dit moment) apart voor aanmelden. Initieel ook wat gedoe gehad met het inloggen daarop (wat mogelijk aan mijzelf gelegen kon hebben), maar ook was de 'mijn' omgeving een poos helemaal onbereikbaar. Kan gebeuren natuurlijk, maar heb het gevoel dat de nieuwe spelers (budgetenergie, energiedirect,..) dit stuk, ook qua gebruikersvriendelijkheid, beter op orde hebben.

Desondanks lijkt het erop dat je bij hun Support desk (chat/telefoon/whatever) prima terecht kunt als je wat nodig hebt..

Reactie van Nuon - 5 juli 2018

Hi Tim,

Hartelijk dank voor de positieve feedback! We hebben inderdaad wat issues gehad met onze online 'Mijn Nuon' omgeving vanwege storingen en onderhoud. We doen ons best om dit weer zo goed mogelijk te laten functioneren en gebruiksvriendelijk te maken.

Groet, Dena

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
geen problemen
Jan uit Heerlen, 3 juli 2018

Ik als vriend zou je dit aanbevelen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier
B K. uit Rijssen, 3 juli 2018

Prima leverancier, goede info, komt afspraken na, goede website en uitstekende communicatie.

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over ons, B K. Bedankt voor het delen van je review! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen problemen
Korting! uit 's-Gravenhage, 2 juli 2018

Snelle makkelijke overstap gemaakt van vorige leverancier naar Nuon. Goede korting die bij jaarafrekening verrekent is. Alles zonder problem verlopen een heel jaar.Nu overgestapt naar andere leverancier omdat daar korting hoger was.Jammer dat Nuon pas na oversluiten bij andere leverancier met meer korting kwam

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Dat is inderdaad jammer :( Gemiste kans voor ons! Wel evengoed bedankt voor het delen van je positieve review. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer welkom heten! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
Petra uit Leeuwarden, 2 juli 2018

Prima, geen problemen gehad.

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Zoals het hoort :) Bedankt voor het delen van je review, Petra! Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prijs aanbod verhogen tijdens bedenktijd
Joever 29 juni 2018

Zoals ieder jaar wilde ik dit jaar overstappen van energieleverancier. Tijdens mijn vergelijkingsfase werd ik toevallig gebeld door een vriendelijke dame van Nuon met een aanbod. Ze heeft mij vervolgens een mail gestuurd met daarin een link naar een aanbod wat aantrekkelijk bleek te zijn. In de mail stond tevens dat ik tot 18 juli bedenk tijd zou hebben.

“Dit voorstel is geldig tot en met 18 juli 2018. Is uw voorstel verlopen? Neem dan gerust [/service/contact/]contact met ons op.”

Ik zou op 21 juni om 18:00 of later (ik kon niet eerder) teruggebeld worden om te kijken of ik een besluit had genomen. Op 21 juni werd ik om 17:30u al gebeld. Zoals aangegeven was ik niet in de gelegenheid om op te nemen. Aangezien ik voor het aanbod te krijgen plat gebeld werd, ging ik ervan uit dat ze nu ook meerdere pogingen zouden doen. Dit is helaas niet gebeurd.

Na een week besloten om zelf maar eens terug te bellen. Voordat ik terug ging bellen nam ik nogmaals het aanbod erbij. Tot mijn verbazing was de prijs van het aanbod GESTEGEN!!

Met verbazing heb ik contact opgenomen met Nuon. De klantenservice medewerker vond het een vreemd voorval en zou gaan overleggen met een collega van een andere afdeling. Ik zou diezelfde dag omstreeks 15:15u terug gebeld worden. Om 16:30u besloten zelf maar eens te bellen…..

De klantenservice medewerker die ik aan de lijn kreeg gaf, voordat ik mijn gegevens überhaupt had doorgegeven, aan dat er om 15:15u een poging was gedaan mij te bellen. Zelf had ik geen gemiste oproep. Vervolgens vroeg hij om mijn gegevens zodat hij mijn dossier erbij kon pakken om te zien welk contact er is geweest met mij. Dus eerst wist hij dat ik gebeld was om vervolgens te kijken welk contact er met mij geweest was. Beetje vreemde situatie.

Enfin, de jongeman gaf aan dat hij mijn vreemde situatie meteen zou doorgeven aan de collega’s van de correcte afdeling (die mij in eerste instantie het aanbod hebben gedaan) en dat ik vandaag teruggebeld zou worden. Ik heb aangegeven dat ik echter slecht bereikbaar was, het komende half uur niet te bereiken zou zijn en dat het fijn zou zijn dat er meerdere pogingen gedaan zouden worden mocht ik niet opnemen. Dit was geen enkel probleem volgens de medewerker. Nog geen 10 minuten later werd ik al gebeld…… Wederom was ik niet in staat om op te nemen aangezien mij belde op een tijdstip wat aangegeven dat ik niet bereikbaar zou zijn.

De dag erna zelf maar weer teruggebeld (hoe moeilijk is het om klant te worden!!).

Het verhaal nogmaals uitgelegd aan de klantenservice medewerker. Zij vertelde mij dat de energieprijzen vanaf 22 juni gestegen waren en zodoende mijn aanbod ook. Ik vertelde haar dat mijn aanbod tot 18 juli geldig zou zijn (staat tenslotte in de mail!!). Zij vertelde dat dat niets uitmaakte en dat de prijzen toch gestegen waren. Ondanks mijn pleidooi dat als er een voorstel gedaan is de prijs van het voorstel vaststaat (daar gaat tenslotte het hele voorstel over), wilde zij hier niets van weten en ik moest het maar doen met het nieuwe voorstel.

Kortom, Nuon neemt hun (toekomstige) klanten niet serieus en verhogen gewoon de prijzen van een voorstel tijdens de bedenktijd. Tevens nemen ze de wensen m.b.t de tijd waarin de klant bereikbaar is niet serieus of bellen ze helemaal niet terug.

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Beste Joever, bedankt voor het delen van je review en excuses voor het ongemak. Fijn om te zien dat je de tijd neemt om ons hierop te wijzen. Dit is natuurlijk niet het soort service waar wij naar streven. Het tegendeel zelfs. Ik vind het bijzonder jammer om te zien dat we op meerdere vlakken te kort hebben geschoten, duidelijk een gemiste kans voor ons. Hopelijk krijgen we in de toekomst nog een kans om dit over te doen en ons van onze best kant te laten zien. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet tevreden
h.h. Meijerink uit Hoorn, 24 juni 2018

Elke jaar wissel ik van energieleverancier maar nu definitief de laatste keer dat ik bij de Noun een jaar contract. Nu ook weer een forse nabetaling van honderden euro’s. Ben er zo klaar mee. Maw ik nooit meer naar de Nuon. De andere leveranciers voorkomen dit op een of andere manier.

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Beste h.h. Meijerink, wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over ons. Klopt de hoeveelheid energie die wij in rekening brengen wel? Hiermee valt of staat een nabetaling natuurlijk. Als we hierover nog vragen kunnen beantwoorden dan vernemen we dat graag. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima voor een jaar
V uit Wageningen, 22 juni 2018

We hadden een jaarabonnement voor het actietarief. Daarna ging de prijs flink omhoog en zijn we overgestapt

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Beste V, bedankt voor het mooie cijfer! Hopelijk mogen we je in de toekomst weer welkom heten :) Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
eigenwijs
M van Lierop uit Gennep, 22 juni 2018

Contract liep af op 30 april, maar Nuon maakte er 1 mei van om voor 1 dag ook nog een andere prijs te hanteren.Bovendien werd 14 dagen van te voren al eindstanden gevraagd. Dus je moet schatten. Doe je dat niet schatten ze zelf wel.Bleek de elektriciteit te hoog ingeschat. Krijg het verschil niet terug.

Reactie van Nuon - 3 juli 2018

Beste M van Lierop, bedankt voor het delen van je review. Jammer om te lezen dat niet alles naar wens is verlopen. Mocht je nog vragen hebben hierover dan beantwoorden we deze natuurlijk graag. Neem je hiervoor contact met ons op via nuon.nl/contact? Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima aanbod voor prima prijs!
ACS S. uit Schagen, 20 juni 2018

Vooral de klantenservice en aandacht vind ik goed. Ik ben zeer tevreden als NUON klant.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Heeft tot nu toe gedaan, wat afgespoken was.
W. S. uit Eemnes, 15 juni 2018

Heeft tot nu toe gedaan, wat afgesproken was.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte communicatie
avatar
Tahir Özgün uit Schepen Tylbadestraat 25 Roermond, 11 juni 2018

Ik vind Nuon is niet eerlijk!!! Heel slechte communicatie en ..........!!

Reactie van Nuon - 12 juni 2018

Hoi Tahir, wat vervelend om te lezen dat je dit gevoel hebt. Wil je contact met ons opnemen via www.nuon.nl/contact? Dan kijken we met je mee. Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
EGH van Swelm uit Arcen, 10 juni 2018

Over Nuon ben ik heel tevreden.

Overzichtelijk jaar afrekening .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
overgestapt naar Nuon
S.P. van L. uit Breda, 6 juni 2018

Ik was een beetje terughoudend met overstappen via een 3e partij, maar alles ging erg soepel en mijn licht brand nog steeds.

Reactie van Nuon - 7 juni 2018

Welkom bij Nuon! Wij zijn blij om je ervaring te lezen. Fijne dag gewenst! Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
goede energieleverancier
T.H van Eijk uit Vlagtwedde, 4 juni 2018

Zou er bij zijn gebleven maar ik kreeg na 1 jaar client geen 5% korting omdat ik al korting had gekregen bij de over stap. Werd later gecorrigeerd maar toen was ik al overgestapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?