Reviews Nuon

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

100 reviews

5 sterren
(21)
4 sterren
(16)
3 sterren
(8)
2 sterren
(7)
1 ster
(48)

32 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(0)
onbekend
(26)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Kansloos
Helder licht uit Apeldoorn, 2 november 2019

Geven zgn. blijverskorting en zijn dan nog steeds duurder. Ik ben daarom overgestapt, daarna doet Nuon mij een aanbod met extra korting in een poging mij terug te halen. Blijkbaar kan er

dan wel wat van hun winstmarge af. Bevestigd alleen maar dat ze te duur zijn.

Kansloze actie van Nuon.

Reactie van Nuon - 5 november 2019

Hoi Helder licht, we vinden het jammer om te lezen dat je onze tarieven te duur vindt. Er zullen altijd bedrijven zijn die op dat moment goedkoper dan de anderen zijn. Dit verandert bijna maandelijks. We hopen in de toekomst nog eens van dienst te zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onprettig
L de Jong uit Gouda, 19 oktober 2019

Sinds donderdag 17-10 ben ik ineens klant van vattenfall?

Mijn contract bij eneco is gewoon opgezegd door vattenfall, waar ik niks vanaf weet, na heen en weer bellen,mailen een hele ochtend bezig geweest, van het kastje naar de muur gestuurd.

Totdat de postbode kwam met een contract van nuon door mijn bus, blijkt dat deze op naam van mijn buurman staat, maar wel op ons huisnummer.

Nu moet ik er zelf achter aan dat dit wordt teruggedraaid, kan dus zelf alles gaan regelen met eneco dat ik weer aangesloten moet worden....het is echt van de gekke dat dit zomaar kan.

Ik wil dat dit zsm geregeld wordt door Nuon

Reactie van Nuon - 21 oktober 2019

Hoi,

De onjuiste aanmelding ga ik voor u herstellen.

* U hoeft hier niets voor te betalen. Heeft u al facturen aan ons betaald, dan storten wij de

bedragen weer terug op uw rekening.

* U kunt alle post over de verkeerde aanmelding als niet verzonden beschouwen.

* U kunt na vandaag nog post van ons krijgen, dit is al onderweg. Dat kunt u negeren.

* Het adres wordt op uw naam weer afgemeld.

* Binnen zes weken krijgt u een bevestiging van een afmelding.

Deze brief kunt u beschouwen als bevestiging dat de aanmelding is teruggedraaid.

* De informatie die verder in deze brief staat is niet voor u van toepassing.

Reactie van L de Jong - 29 oktober 2019
probleem is opgelost

na gebeld te hebben met Nuon, hebben ze mij een mail gestuurd dat ze het teruggedraaid hebben, het probleem is nu dus opgelost, Eneco gebeld en alles is weer bij het oude

thanx

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
lopen alleen hard voor nieuwe klanten
Marijke Jansen uit Ermelo, 14 oktober 2019

Had deze week paar keer contact nodig met NUON, ik sta dus bijna 20 minuten in de wacht! Beide keren!!Omdat uw baas te belazerd is meer personeel aan te nemen, omdat ie dan 20,1 miljard winst maakt ipv 20,2 miljard hangen al uw klanten slaafs aan de telefoon. Een bericht via Messenger sturen helpt ook niet want dat duurde 3 dagen voordat ik antwoord kreeg!Maar o wee als ik een nieuwe klant ben, dan is de wachttijd korter dan 1 minuut!Hele slechte zaak!!

Reactie van Nuon - 17 oktober 2019

Beste Marijke,

bedankt voor je review. Het is een uitdaging voor ons op dit moment. We doen het nu met de mensen die we hebben. Excuses voor het ongemak.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
opdringerig en asociaal gedrag.
Marieke 8 oktober 2019

zeer slecht en opdringerige verkoop aan de deur. ze proberen je over te halen ook al zeg je dat er geen interesse is.

Reactie van Nuon - 10 oktober 2019

Hallo Marieke,

Dat is niet de bedoeling. Sorry voor dat ongemak, een nee is een nee.

Ik geef je melding door aan het team, dank je wel.

Groet,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Nuon te duur
Arnold uit Wijk aan Zee, 6 oktober 2019

Nuon is te duur, + hun website (je eigen portal) is niet op orde, ik switch elk jaar van energie leverancier en ik bleef data houden van 2 jr ervoor. dus ik kon t hele jaar geen live data inkijken. gebeld met de servicedesk niet opgelost.

Dus en slechte portal en te duur.

Reactie van Nuon - 10 oktober 2019

Hallo Arnold,

Welkom bij Vattenfall!

Wat vervelend dat je niet bij de juiste info kon komen. Meestal lossen we dat wel op, maar dat lukte dus niet? Dat is onhandig.

We nemen graag het huidige aanbod aan acties met je door. Dat is heel dynamisch, dus wat niet was, kan nu zijn. Stuur je ons dan je adres toe via bijvoorbeeld Facebook of Twitter,

Groet, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Irritante en onbeschofte deurverkoper
Harmen Visser uit Eindhoven, 2 oktober 2019

Ik heb hier net een vreselijk irritante verkoper van Nuon aan de deur gehad. Ik meldde meteen al dat ik geen interesse had en geen nieuw energiecontract wilde. Toen begon hij meteen een verhaal dat hij hier niet was om iets te verkopen maar dat ik de "prijsdaling voor energie misgelopen was", Een verkooppraatje dus. Toen ik zei dat ik geen interesse had werd ik uitgemaakt voor mafkees. Lekker bezig hoor, Nuon!

Reactie van Nuon - 4 oktober 2019

Hallo Harmen, dat is niet de service die we willen geven. Sorry voor deze nare ervaring. Wanneer je ons je adres via een DM Twitter of via een privéberichtje via Facebook wilt doorgeven, geven we je melding aan die verkoper door.

Groet, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slecht slecht slecht
Ayse uit Etten-leur, 29 september 2019

Aantal jaar gelden overgstapt naar nuon. 1ste 2jaar altijd gel ontavngen mey eindafrekening. Een bedrag van 1300 euro wat ik voorheen ook altijd kreeg. Ik betaal elke maar meer zodat ik eindafrekening gespraard heb. Elke jaar word het gehalveerd. Ineens werd het brdrag wat ik terug kreeg. 800 euro. De jaar erop kreeg ik maar 100 euro terug. Ik heb mensen laten komen of er gas lekage is of iets anders aan de hand is. Ze beweren van niet. Maar dan ineers staat er in het systeem en mega veel verschil wat ze niet kunnen veklaren. En nu maar afwachten wat ik dit jaar erboven op moet betalen. Okal moet ik opzegging boete betalen ik ben zsm weg hier. Je word niet een fatsoenlijk geholpen

Reactie van Nuon - 2 oktober 2019

Bedankt voor je review Ayse. Je bent dus niet blij met de jaarnota. Dat hangt dus af van je verbruik en je termijnbedrag. Zo te lezen hebben we daar al inhoudelijk naar gekeken. Mocht je nog contact willen opnemen dan kan dat via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
weg bij nuon
annelies 26 september 2019

ik ben al 2 jaar klant bij nuon. dit jaar moest ik een keer een afrekening betalen. is logische.

maar wat niet logische is, is dat nuon bij een termijn betaling van 6 maanden nog 5 euro extra vraagt aan de klant. vandaag had ik iemand van klantenservice aan de telefoon omdat ik graag in termijnen wil betalen. maar omdat ik in termijnen wil betalen zegt nuon dan moet je er wel 5 euro extra bij betalen per maand, want wij moeten ook dan wachten op onze geld. dit vind ik belachelijk. nuon jaagt dus de klanten op extra kosten. mijn jaar afrekening is 285 euro. maar nu omdat ze dus die 5 euro per maand extra vragen ( omdat zij ook moeten wachten op hun geld ) betaal ik nu me eind afrekening 310.

BELACHELIJK!!! zodra mijn contract is afgelopen bij nuon ben ik weg.

STELLETJE AFZETTERS!!!!

Reactie van Nuon - 2 oktober 2019

Hoi, je bent het duidelijk niet eens met onze vertragingskosten. Door een late betaling hebben wij kosten omdat we al geleverd hebben en ook nog ons geld te laat krijgen. Daarom brengen wij deze administratiekosten in rekening.

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Verschrikkelijk bedrijf
Marianne 19 september 2019

Vanaf juli 2016 tot februari 2018 woonde ik in een huur huis. Mijn huur was All-in. Toen ik net verhuisd was, kreeg ik opeens een eindafrekening van NUON! Ik wist niet eens dat ik klant was van NUON...

Wat blijkt nou mijn huurbaas heeft NUON op mijn naam gezet met mijn geboortedatum erbij. Maar van zijn eigen bankrekening. Heel vreemd dat dan de eindafrekening wel bij mij komt.

Na een jaar lang aandringen bij NUON, kreeg ik eindelijk bewijsstukken. Wat blijkt nou.. ze komen met een soort contract (Wat volgens de politie geen contract is) , maar geven wel netjes aan dat de maandelijkse termijnen altijd netjes zijn betaald van de bankrekening van mij huurbaas. VREEMD dat dan de afrekening bij mij komt.

Doordat mijn gegevens zijn gebruikt, ben ik gaan kijken wat ik hier tegen kan doen. Juridisch loket opgebeld. Die vertellen mij dat ik aangifte moet doen, omdat het een strafbare feit is. Dus ik heb een afspraak gemaakt op het politiebureau. Daar zeiden ze dat ik niet genoeg bewijs had. Eindelijk de bewijsstukken gekregen van NUON. Eerst weer juridisch loket gebeld en die blijven er bij dat het een strafbare feit is... weer opnieuw naar het politiebureau. En weer krijg ik te horen "er is niet genoeg bewijs". Van hun moet ik NUON vragen om bewijsstukken zoals hoe de contract is afgesloten. (Als het via de telefoon is gegaan, moeten er tapes van zijn).

Hier heb ik meerdere keren omgevraagd bij NUON, maar volgens valt er niks te achter halen... en hebben ze geen tapes... Slechte zaak!!!

Tevens wil ik ook nog zeggen dat de klantvriendelijkheid van de meeste medewerkers die aan de telefoon komen toch wel zeer verbeterd mag worden! (En dat is nog netjes uitgedrukt).

Daarbij vind ik het best vreemd dat iedereen zomaar NUON op je naam kan zetten, zonder een handtekening te vragen of wat dan ook...

Momenteel weet ik even niet meer wat ik moet doen, maar ik ga toch verder kijken als ik nog wat er aan kan doen.

Reactie van Nuon - 24 september 2019

Hallo Marianne,

Het is overduidelijk een vreselijke situatie die is ontstaan. Zojuist heb ik bij mijn collega's nagevraagd wat de status van de kwestie is. Als het goed is, heeft de politie ook op 12 september een e-mailadres gekregen. Naar dat e-mailadres kon de klacht worden doorgegeven. Heb jij niets meer van de politie gehoord?

Groet, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
nuon helpt je naar de klo..
Bob Hollander uit Duiven, 17 september 2019

Nuon schrijft leuk dat ik contact moet opnemen met hun , als of ik dat al niet 6 keer gedaan heb.

En geen stap verder kom!!

Reactie van Nuon - 24 september 2019

Hallo Bob,

Ik lees terug dat we bijna tientallen keren contact met je hebben gehad en wilden krijgen. De situatie is eenvoudig; wij willen iets installeren en u laat onze monteurs niet binnen om de klus te klaren. U wilt dat we op voor u goede tijden als na kantoortijden en in het weekend, de werkzaamheden gaan uitvoeren. Wij geven duidelijk aan dat dit niet mogelijk is. Daar houdt de communicatie wat ons betreft op. Dus, wanneer u bereid bent om een afspraak te maken, laat het ons weten. De facturen en de betalingen spelen overigens in dit verhaal geen enkele rol meer.

Groet, Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nuon helpt ( je naar de klo..)
Hollander uit Duiven, 11 september 2019

Nuon heeft mijn warm tapwater ( stadsverwarming ) afgesloten ze vonden het oude netwerk te duur ( waar ik al 32 jaar dik voor betaal ) en hebben het uit besteed aan feenstra die het warmtap water over wil bouwen naar de verwarming van mijn verwarming.

Dat kan alleen in kantoor tijd. ( volgens hen )

Ik kan helaas dan niet een hele dag vrij voor krijgen ( seizoenswerk )

Nu hebben ze mij al maanden gewoon afgesloten van warm water o.a. de douche.

Dat dat zo maar kan in nederland, terwijl ik al keurig 32 jaar mijn rekeningen op tijd betaal.

wat een ... bedrijf

Dit verhaal is ook al door gestuurd naar de gelderlander / kassa en radar!!!!

Reactie van Nuon - 16 september 2019

Hoi, om je beter te kunnen helpen kun je het beste contact met ons opnemen via: https://www.nuon.nl/service/contact/ Inhoudelijk kunnen wij niks voor u nakijken nu.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
kost geld
H.S ALDJAIDI uit Amsterdam, 26 augustus 2019

3 of 4 jaar geleden overstap van Nuon naar qurent , kost me juist dubbele energie rekening,Bij Nuon moet ik nog juist bij betalen terwijl ik was jaren klant van Nuon,mijn contract was onbepaalde tijd.

Dus ik kijk wel uit zolang qurrent nog goedkoop om weer over te stappen de reclame zijn wel mooier dan werkelijkheid om over te stappen.

Reactie van Nuon - 28 augustus 2019

Hallo, zo te lezen ben je ontevreden over je eindafrekening. Als we nog iets voor je kunnen betekenen kun je hierover contact opnemen via nuon.nl/contact. Groet, Jeppe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
M M. uit Terneuzen, 11 augustus 2019

Gewoon goed,geen klachten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit meer Nuon!
Barbara Leyen uit Alkmaar, 7 augustus 2019

Jarenlang klant geweest, overgestapt omdat Nuon niets voor trouwe klanten deed, je betaalt de hoofdprijs. Steeds jaarlijks overgestapt en dit jaar kwam Nuon als goedkoopste uit de bus. Twijfel, maar toch overgestapt.

Blijkt na het ontvangen van mijn jaarrekening van mijn oude leverancier dat ze mij te vroeg hebben overgenomen. Een boete van 100 euro en weg korting 200 euro aan einde contract.

Nuon zegt eigen schuld, u kunt aankloppen bij uw oude leverancier of zij coulance willen tonen. Terwijl Nuon de fout heeft gemaakt. Ik moet dit jaar afmaken, maar stap de eerst volgende gelegenheid over. Nooit meer Nuon voor mij!

Reactie van Nuon - 9 augustus 2019

Hoi Barbara, dank je voor jouw review. Ik zie dat je via easyswitch over bent gestapt. Heb je daar aangegeven per wanneer het nieuwe contract moest starten? Als het contract van de oude leverancier binnen twee maanden afloopt, wachten we dat af. Dit juist om boetes te voorkomen. Als de datum daarbuiten valt, gaat het zo snel mogelijk in. Het is belangrijk om de einddatum van een contract in de gate te houden. En anders om ervoor te zorgen dat de begindatum na de einddatum van het huidige contract valt. Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed geregeld met Nuon
H F. uit Renkum, 29 juli 2019

Ben al twee keer klant van Nuon geweest. Enige redenen om van energieleverancier te veranderen was het jaarlijkse premiecircus waardoor een wissel financieel aantrekkelijk is. Het "Nuon blijven loont" systeem weegt niet op tegen een welkomstpremie van een ander leverancier.

Reactie van Nuon - 31 juli 2019

Dank u wel voor uw beoordeling. Daar zijn we erg blij mee.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Meest waardeloze bedrijf en oplichters
R. K. uit Amsterdam, 22 juli 2019

Ik heb sinds 2017 een contract met Nuon voor mijn energie. Vorig jaar moest ik €504.88 betalen voor mijn jaarafrekening.

Begin Juli kreeg ik mijn jaarafrekening voor dit jaar binnen en ik zou €497.98 terug krijgen.Vervolgens stuur Nuon mij een brief waarin staat

dat het bedrag is verrekend met openstaande posten uit 2012 en 2013 die exact €497.98 is. Ik weet 100% zeker dat er niks open staat uit deze periode.

Ik heb met ze contact opgenomen en heb ze uitgelegd dat het niet kon zijn dat er nog openstaande posten zijn uit die periode. Ik Heb ze nog eens gevraagd

of ik überhaupt nog een nieuw contract zou krijgen als er nog openstaande posten waren uit verleden waarop antwoorden zij van niet!

Vervolgens heb ik ze gevraagd waarom ze niet eerder hiermee zijn gekomen, waarop ze geen antwoord konden geven.

De medewerker zou de zaak voor me uitzoeken en met mij contact opnemen wat ze niet heeft gedaan. Ik heb vandaag weer zelf met de klanten service contact opgenomen en nu kreeg ik een medewerker aan de lijn die heel geirriteerd mij zegt dat er wel degelijk iets open stond en dat ik maar met betaal bewijzen uit 2012 en 2013 moest komen om te zorgen dat het bedrag over te laten maken. Op mijn reactie dat het 7 jaar geleden is en dat ik geen betalingsbewijzen meer heb uit deze periode, zegt ze heel simple, Jammer! Als u de betaling bewijzen hebt gaan we het uitkeren.

Ik heb inmiddels mijn advocaat ingeschakeld die vind dat de zaak niet klopt en zo nodig dit via de rechtbank gaan oplossen.

Reactie van Nuon - 24 juli 2019

Goedemiddag,

Een behoorlijk nare situatie, zo te lezen. Excuses voor deze ervaring. Ook wij willen er toch graag een blik op werpen, als je dat goed vindt. Het is niet onze intentie om je met zo'n gevoel 'achter te laten'. Wil je daarom contact met ons opnemen via www.nuon.nl/contact, zodat we je dossier opnieuw kunnen bekijken? Ik hoop dat je ons nog een kans geeft.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
niet goed niet slecht
willy wortel uit Wissenkerke, 19 juli 2019

valt weinig over te zeggen. de stroom kwam uit de stopcontacten he. Alleen bij het afsluiten van een nieuw contract waren ze duurder dan mijn huidige leverancier. en ik ga alleen naar de goedkoopste in deze tijden van gekte en hoge rekeningen

Reactie van Nuon - 24 juli 2019

Beste Willy,

Bedankt voor je feedback. Het is logisch dat je kritisch naar de prijzen kijkt. Het wordt ook allemaal duurder. Ook wij bieden vele mogelijkheden om de energiekosten zo laag mogelijk te houden. Mochten we daar iets in voor je kunnen betekenen, neem gerust contact met ons op via www.nuon.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Jenny

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Oneerlijke behandeling
s Z. uit Abcoude, 30 juni 2019

Heb 2 contracten voor verschillende locaties bij de 1 wel een nieuwe prijs voor 2019. Bij het andere adres niet mogelijk omdat daar het verbruik hoger is. Hier moest ik meer gaan betalen. Ben direct overgestapt.

Reactie van Nuon - 3 juli 2019

Goedemiddag,

Kunt u hier meer duidelijkheid over geven? Het kan zijn dat voor het ene adres uw contract af was gelopen. Dan krijgt u een nieuw aanbod van ons. Als het contract van het andere adres nog niet af is gelopen, dan doen wij nog geen nieuw aanbod. Dit doen wij immers tegen het einde van het leveringscontract.

Zou u ons een privebericht via Facebook of Twitter willen sturen? We kijken het graag voor u in.

Groeten,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht berijkbaar
JAM Matthijssen uit Berkel-Enschot, 14 juni 2019

per e-mail niet berijkbaar p

per telefoon 3x een half uur in de wacht gestaan

Reactie van Nuon - 19 juni 2019

Goedemiddag, dank u voor uw review. Het klopt inderdaad dat het wat drukker is. Ik vind het vervelend om te lezen dat u zo lang moest wachten. U kunt ons ook via Facebook en Twitter bereiken. Dan helpen we u zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Helemaal prima
A. van de Sluis uit Nijmegen, 7 juni 2019

Ik stap elk jaar over op de meest voordelige energieleverancier afgestemd op mijn situatie mbv energieleveranciers. Alles, het moment van start levering t/m eindafrekening is vlekkeloos verlopen ondanks dat ik het nauwlettend in de gaten hield. Ook netjes op de hoogte gehouden over het verloop door Nuon. Door de maandoverzichten, een aanwinst, kun je zelf een goede inschatting maken of je te weinig betaalt of terug ontvangt. Prima!

Reactie van Nuon - 11 juni 2019

Hallo mevrouw, meneer,

Wat een mooie samenvatting van alles waar Nuon voor staat. Bedankt!

Met groeten,

Pauline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Terug van weg geweest
Harry uit Heiloo, 3 juni 2019

Nuon is in vergelijking met "vroeger" een stuk klantvriendelijker geworden. Overstap ging vlekkeloos. Energieverbruik per week te volgen bij "Mijn Nuon" dankzij de slimme meter.

Reactie van Nuon - 4 juni 2019

Dank je wel voor het mooie cijfer, Harry. Daar zijn we erg blij mee!

Groeten, Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen enkele reactie na aanvraag zonnepanelen.
R. Prins uit Hoogwoud, 30 mei 2019

Heb nu 2 x een aanvraag gedaan om zonnepanelen te plaatsen, maar geen enkele reactie nu is het wel zo dat NUON dit niet zelf doet maar uitbesteed aan Feenstra dat is al jammer maar goed.

Je bent dus verplicht om een andere installateur te zoeken, mijn mening NUON zoek een goede installateur die wel achter zijn klanten aan gaat.

Reactie van Nuon - 3 juni 2019

Beste heer/mevrouw Prins,

'

Wat jammer om te lezen dat er geen gehoor wordt gegeven aan uw verzoek. Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd zodat we dit alsnog voor u kunnen verzorgen. Ik hoop dat we het contact per e-mail kunnen voortzetten.

Met vriendelijke groet,

Tyas

Nuon Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Lees en kijk goed,niet goedkoopste zoals aangegeven!
Nelle 17 mei 2019

Bijna vaste 1 jaar contract aangevraagd bij Nuon.Op alle vergelijk sites komt Nuon beste uit de buis,denk je.Maar,als je beter leest en kijkt zie je dat vaste tarief contract loopt tot 31 mei volgend jaar!In mijn huidige situatie:Oude huidige contract loopt tot 10 juli 2019,pas dan begint mijn nieuwe contract bij Nuon(anders overstap-opzeg boete) en loopt tot 31-05-2020,(wel duidelijk aangegeven)Maar dat is dan niet een jaar vaste tarief maar minder?Na deze datum krijg ik nog laatste anderhalf maand te maken met dure Nuon variabele stroom en gas tarief!Dat vind ik misleidend want meeste mensen zien dat niet.Ik hou niet van trucjes.

Reactie van Nuon - 24 mei 2019

Hoi Nelle, dank je voor jouw review. Het klopt dat de einddata van onze vastenprijsaanbiedingen vast staan. Na 1 juni kan je voor een contract kiezen waarvan de einddatum op 31 juni ligt.

Het staat niet vast dat je in 2020 met duurdere elektriciteits- en gastarieven te maken zou hebben gehad. Die tarieven zijn namelijk niet bekend. Het zou dus kunnen dat de tarieven in de twee wijzigingen tussen nu en dan zakken.

Met vriendelijke groeten,

Eugene

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterechte incasso
Mike uit Heiloo, 17 mei 2019

Wordt opeens €251,35 afgeschreven van m’n zakelijke rekening. Voor een adres in Emmen ( andere kant van NL) 2 weken na contact gezocht te hebben nog steeds geen reactie. Erg vreemd dat dit zomaar kan, en nog vreemder dat ze niks van zich laten horen. Oplichters..

Reactie van Nuon - 20 mei 2019

Hoi Mike, dat is inderdaad een vreemde situatie. Ik zou je willen vragen om hierover nogmaals contact met ons op te nemen zodat we dit voor je kunnen onderzoeken. Je vindt onze contactgegevens op www.nuon.nl/contact. Alvast bedankt, we lossen dit graag voor je op. Groeten, Tyas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Erg rommelige administratie maar goed product
E Jacobse uit Noordwijkerhout, 14 mei 2019

In mijn 1e jaar bij Nuon in mijn eerste eigen woning ben ik mij meerdere malen rot geschrokken van brieven met tarieven die tot 4x boven mijn energieverbruik gingen. Voorgaande jaren had ik immers niets ter vergelijking. Grove fouten gemaakt in de berekeningen "dit heeft de computer dan verkeerd berekend" maar vervolgens met eigen berekeningen toch constateren dat ik niet zoveel heb verbruikt, wat ook klopte. Einde van de rit een grote som geld teruggekregen bij de jaarafrekening dus ik ben blij. Verder post ontvangen op oude adres (van voor verhuizing) en tot 3 maal toe per telefoon de wijziging doorgekgeven om vervolgens ALSNOG dit op het oude adres te ontvangen na dit in uitvoerige gesprekken te hebben besproken. Nu mijn 2e jaar in met een korting door alle fouten die zijn gemaakt, om ze een kans te geven het goed te maken. Ik ben benieuwd.

Pluspunten: een goed product, nooit problemen gehad met gas of electra, redelijk goedkoop, stellen wel een kleine vergoeding tegenover gemaakte fouten

Minpunten: grove fouten gemaakt (bij mij althans), personeel moeten uitleggen hoe berekeningen te maken, slechte klantenservice (niet luisteren, post tot 3 maal naar verkeerd adres blijven sturen ondanks belofte dat het nu goed staat).

Reactie van Nuon - 15 mei 2019

Beste E Jacobse,

bedankt voor de review. Er zijn duidelijk een aantal dingen niet goed gegaan. Excuses. Als je zou willen dat we het nogmaals goed nakijken dan horen we dat graag via: https://www.nuon.nl/service/contact/

Groet, Joeri

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?