Ervaringen Nederlandse Energie Maatschappij

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Nederlandse Energie Maatschappij. U kunt uw ervaring met Nederlandse Energie Maatschappij ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

M. Levi, 30 augustus 2013

Via vereniging eigenhuis veiling gingen we in zee met Nederlandse Energie Maatschappij. Overstap ging prima, prijs was gunstig. Het nieuwe jaar zouden we aanmerkelijk meer moeten betalen dus besloten we, via eigenhuis veiling over te stappen maar wat blijkt. De jaarnota die we van NEM kregen is ok maar op de eindnota klopt het van geen kant! In 21 dagen hebben we bijna net zoveel verbruikt als in 1 jaar. We gebruiken ong 3000 Kw en op de eindafrekening staat een gebruik van ong 2500 Kw. Ook het gasverbruik was abnormaal hoog. We wachten op een telefoontje van NEM na het weekend.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 2 september 2013

Beste M. Levi,

wij begrijpen dat er sprake is van een afwijkend verbruik. Wij kijken dit graag voor u na. Kunt u ons uw klantgegevens sturen via onlineklantenservice@nle.nl? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaap, 27 augustus 2013

via een consumentenbond bij deze club gekomen, 1 jaar contract met bonus einde jaar van 100 euro retour

Deze staat niet op eindafrekening, wel 82,66.

Vraag waarom dat 82,66 is en niet 100 euri retour:

Da's BTW meneer, (is 100 euro overmaken een BTW plichtige dienst? .... is deze BTW 17,34%?.... waarom staat deze BTW nergens gespecificeerd dan? ).

ze geven in ieder geval nog wel toe dat heel veel mensen hierover klagen en het inderdaad nergens staat in de reclame uittingen..... maar ze doen het toch.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 28 augustus 2013

Beste Jaap,

Wij crediteren op uw jaarnota het volledige bedrag van de korting dat bij aanmelding is beloofd. U geeft aan dat, hoewel u recht heeft op €100,00 korting, er maar een credit van €82,66 op de jaarnota staat. De korting gaat van uw totale energiekosten af, en daarmee ook van de BTW die wij over uw energiekosten afdragen. Om die reden vermelden wij op de jaarnota het gecrediteerde kortingsbedrag exclusief BTW.

Maar als wij nu die €82,66 van uw totale leveringskosten afhalen, dan wordt de totaal afgedragen BTW €17,34 lager. Daarmee heeft u de volledige €100,00 van ons teruggekregen.

Ik begrijp dat de weergave verwarrend is, maar vanwege voornoemde reden vermelden wij de korting toch exclusief BTW op de jaarnota. Wanneer iemand vragen heeft over zijn korting lichten wij dit natuurlijk graag toe.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Joris, 13 augustus 2013

Na een jaar als tevreden klant van NLE de afrekening waarbij er geen rekening gehouden was met een dubbele meter. Tel. contact ( omdat NLE alleen maar te bereiken is als je aan hun cookies voorwaarden voldoet) en aangegeven. Zij zouden intern dubbele meter berekenen en bericht sturen. Niet dus! Maar wel eindafrekening van onze rekening afgeschreven. Stornering toegepast. Nu een brief met dreiging incasso ontvangen. Keurig brief teruggestuurd.

Resume: Onzorgvuldig handelen van NLE, slechte communicatie en slechte bereikbaarheid door cookies gedrag.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 14 augustus 2013

Beste Joris,

Wij hechten veel waarde aan de tevredenheid van onze klant en stellen uw reactie daarom zeer op prijs. De NLE is wettelijk verplicht om u te informeren over het gebruik van cookies.

Wij willen graag de meterstanden met u nakijken. Kunt u uw contactgegevens mailen naar onlineklantenservice@nle.nl? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wim, 12 augustus 2013

Nee dank U zonde van mijn tijd. Ik heb het gehad met jullie !

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 12 augustus 2013

Beste Wim,

Wij hechten veel waarde aan de tevredenheid van onze klanten. Wij willen daarom graag met u kijken naar een passende oplossing. Zonder uw klantgegevens kunnen wij u niet verder helpen.

Mocht u van gedachte veranderen dan kunt u uw klantgegevens mailen naar onlineklantenservice@nle.nl.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wim, 10 augustus 2013

Ik zal iedereen maar mijn ellende met NEM besparen, ben nu al een half jaar bezig om zaken die NEM incorrect heeft behandeld op te lossen, er komt maar geen eind aan, ik wil jullie nogmaals de details besparen.

Ik zal weer over stappen naar mijn oude leverancier, schijnbaar iets duurder maar in de 20 jaar daar als klant nooit geen problemen gehad met nota.s en jaarafrekeningen, altijd geld terug ontvangen. En dit is mij alle geeld waard.

Reactie Nederlandse Energie Maatschappij, 12 augustus 2013

Beste Wim,

Wij willen bovenstaande graag voor u nagaan. Echter, hiervoor hebben wij meer informatie nodig. Graag ontvangen wij uw contactgegevens. Deze kunt u mailen naar onlineklantenservice@nle.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hans van Welie, 5 augustus 2013

September 2012 heb ik 24 panelen laten plaatsen. Ik had nog een analoge draaischijfmeter die netjes terug liep als ik meer leverde dan verbruikte. Ik heb de netbeheerder Leander laten weten dat ik panelen hen laten installeren en zij hebben mij verzocht de meter gratis te laten vervangen door een "slimme meter". Ja, inderdaad slim maar dan voor de NEM maar niet voor mij. Vorige week de afrekening ontvangen en niets terug te vinden van terug levering. Ik heb er spijt van dat ik mijn oude draaimeter heb laten vervangen door een (voor de NEM) "slimme meter". Ik moet nu maar zien dat ik wat terug krijg. Als ik alle ervaringen met de NEM op internet lees weet ik zo net nog niet of dit wel goed komt. Enkele weken geleden heb ik het contract met de NEM verlengt voor een jaar maar ik denk dat ik ondanks een boete toch maar voor een andere leverancier ga kiezen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 6 augustus 2013

Geachte Hans van Welie,

Wij begrijpen de onduidelijkheden omtrent de teruggave van de geplaatste zonnepanelen. U zult naast uw jaarnota, een aparte nota ontvangen voor terug levering van uw zonnepanelen. Wij willen u dit graag mondeling toelichten.

Graag ontvangen wij uw contactgegevens. Deze kunt u mailen naar onlineklantenservice@nle.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen,

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Petra Theunis, 3 augustus 2013

Sinds 2009 woon ik weer in Nederland. Vanwege de veel advertenties dat de NEM de goedkoopste zou zijn heb ik nij daar aangemeld. Het eerste jaar betaalde ik 52 euro, wat al gauw opliep, vond ik vrij logisch want het was een schatting, nu is het zo dat ik elk jaar nij moet betalen en elk jaar weer duurder uit ben, ik begrijp er werkelijk niets van, ben zelfs gestopt met mijn wasdroger te gebruiken. En nog moet is 124 euro bij betalen, hoe kan dit, terwijl ze beweren de goedkoopste te zijn.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 6 augustus 2013

Beste Petra Theunis,

Wij willen bovenstaande graag voor u nagaan. Echter, hiervoor hebben wij meer informatie nodig. Graag ontvangen wij uw contactgegevens. Deze kunt u mailen naar onlineklantenservice@nle.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kramer, 2 augustus 2013

Vorig jaar juni overgestapt naar NLE via de vereniging eigenhuis. voor 1 jaar vast. In maart/april kon ik volgens de verbruiksmonitor op hun site nog geld terug krijgen, nu heb ik de eindafrekening gekregen en moet ik meer dan 300 euro bijbetalen. Ik snap niet waar dat enorme verschil vandaan komt Bij mijn vorige energie leverancier had ik een enkeltarief voor de stroom, nu blijkt op de eindrekening dat de NLE met een piek en dal tarief werkt.

Nee... ik heb geen goed gevoel bij deze leverancier.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 6 augustus 2013

Beste Kramer.

Wij willen bovenstaande graag voor u nakijken. Graag ontvangen wij uw contactgegevens. Deze kunt u mailen naar onlineklantenservice@nle.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 6 augustus 2013

Beste Kramer,

Naar aanleiding van uw klacht over de verbruiksmonitor hebben wij telefonisch contact met u opgenomen. Wij zijn blij dat wij u voldoende hebben kunnen informeren.

Heeft u nog vragen?

De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
franssel, 23 juli 2013

Tot nog toe geen ervaring , maar wat ik meemaak vind ik vreemd .

ik geef mijn meterstanden door voor de eerste keer , maar kan geen teruggeleverde energie van m'n PV opgeven .

daarom wilde ik inloggen op de site mijnnle.nl (wat nooit problemen GAF) , maar dat lukt dus niet meer omdat wanneer ikop cookies-accepteren druk gebeurt er niets , ook niet op andere PC's

mijn naam lijkt geblokkeerd .

op 10tallen andere site's geen probleem .

bellen wil ik niet ook al is dat gratis , ik versta slecht en via email kan ik het nog eens nalezen

Reactie Nederlandse Energie Maatschappij, 24 juli 2013

Beste franssel,

Vervelend om te vernemen dat u problemen hebt ondervonden met het doorgeven van de meterstanden en inloggen op Mijn Energie. Wij willen graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn, ontvangen wij graag uw naam, adresgegevens en telefoonnummer. Deze kunt u mailen naar onlineklantenservice@nle.nl.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Reactie franssel, 25 juli 2013

telefonisch kontact gehad , wel snel viel mij op , en zaak waarschijnlijk goed geregeld .

dus toch iets positiefs tussen alle klachten hier .

toch jammer dat ik mijn teruglevering alleen telefonisch kan doorgeven .

en jammer van de slechte verbruiksmonitor .

in maart zou ik nog 780 euro terugkrijgen (maar zou ik 30 euro minder betalen p/m tot aug dan zou ik op 0 uitkomen ? ? ) .

en in juli nog maar 140 , ondanks mijn zonnepanelen .

dus ben benieuwd in aug

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 25 juli 2013

Beste franssel,

Voordat de jaarnota wordt opgemaakt, ontvangt u een meterstandenkaart zodat u de meterstanden kunt doorgeven voor de afgenomen energie.

Wanneer u gebruik maakt van zonnepanelen en energie teruglevert, ontvangt u een aparte meterstandenkaart voor de teruggeleverde energie.

Hierbij is het moment dat u een jaarnota ontvangt van belang. Echter, wij hebben meer gegevens nodig om uw situatie te kunnen beoordelen.

Wij verzoeken u graag uw contactgegevens te sturen naar onlineklantenservice@nle.nl. Wij zullen een terugkoppeling via de e-mail geven.

Met vriendelijke groeten,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Anton, 13 juli 2013

Ik heb me ruim 1 jaar geleden laten overhalen door de collectieve inkoop via Eigen Huis. Mijn maandbedrag zou 40 euro lager worden dan bij mijn oude energie leverancier. Het gedonder begon al bij de overstap. De meterstanden voor piek- en dal tarief waren omgedraaid. Met veel pijn en moeite kunnen herstellen. Gedurende het jaar via de voorschotsmonitor het verhaal dat ik ruim 900 euro terug zou krijgen en of ik mijn maandbedrag wilde verlagen. Dit niet gedaan. Dit voorjaar opnieuw via Eigen Huis een jaarcontract aangegaan bij NLE. Tot zover niets aan de hand. En toen kwam de jaarnota. Weer waren de meterstanden van piek en dal tarief omgedraaid. Bijna geen verbruik op piek tarief en alles op dal tarief en of ik even 480 euro wilde bij betalen. WTF, ik kreeg toch geld terug volgens de voorschotsmonitor (elke maand keurig mijn meterstanden opgegeven). Contact opgenomen met NLE en deze kwamen met een zwak excuus over de koude winter en koud voorjaar wat extra gasverbruik had veroorzaakt. Dit kwam niet overeen met de voorschotsmonitor, ik zat ook in de koude winter en voorjaar onder mijn gemiddeld verbruik en zou nog steeds geld terug krijgen. Smoes dat de fout in de voorschotsmonitor zat. De uitdraai die ik in April gamaakt had van de voorschotsmonitor telde niet zoals in de kleine lettertjes onderaan gelezen kon worden. Met het nieuwe contract, wat al afgesloten was voor de jaarnota ineens mijn maandbedrag 42 euro per maand omhoog. Hoezo collectieve goedkoper. Je wordt genaaid.

Inmiddels de aanvraag lopen om bij mijn oude energieleverancier terug te keren. Met het zelfde verbruik een lager maandtarief. Die 100 euro opzeg boete voor gas en licht neem ik voor lief.

Nooit en nooit weer NLE en Eigen Huis moet zich schamen met z'n partij als NLE in zee te gaan.

Reactie Nederlandse Energie Maatschappij, 15 juli 2013

Beste Anton,

Vervelend om te vernemen dat u problemen hebt ondervonden met de Voorschotmonitor. Wij willen graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn, ontvangen wij graag uw naam, adresgegevens en telefoonnummer. Deze kunt u mailen naar onlineklantenservice@nle.nl.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Reactie Anton, 21 juli 2013

Leuk hoor NLE klantenservice! Vragen om informatie en vervolgens niets meer van je laten horen.

Reactie Nederlandse Energie Maatschappij, 23 juli 2013

Beste Anton,

Wij hebben uit uw e-mail begrepen dat u geen behoefte had aan contact met onze Klantenservice. Onze excuses.

Wij zullen u per e-mail benaderen voor uw contactgegevens. Indien u deze toestuurt zullen wij telefonisch contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Lopes, 3 juli 2013

Ervaringen Nederlandse Energie Maatschappij .

Ze hebben mij flink in de maling genomen begin dit jaar kreeg ik een eind afrekening . Maar liefst 1100 euro bij betalen.. Lol lol.. Gelukkig heb ik mijn contacten binnen het bedrijf omdat ik in het zelfde gebouw werk als dat deze maatschappij gevestigd is in Rotterdam. Ik heb het laten uitzoeken door de medewerker en eind stand kreeg ik 700 euro terug een verschil van mar liefst 1800 EURO..Toen ik me aanmeldde bij de de N.E.M. gaven ze me aan dat ik 21 % korting zou krijgen op je jaar nota ..DIE HEB IK NOOIT GEKREGEN.. DE REDEN NA EEN JAAR KWAMEN ZE MET DE MELDING.. DAT IK NIET AUTOMATISCH HET GELD MAANDLEIJK HAD LATEN INCASSEREN. Dus geen 21 % korting daar kon ik naar fluiten..dan komt er nog bij kijken dat ik altijd 122 euro per maand betaalde aan mijn energie, bij de N.E.M. moets ik ineens 145 euro per maand gaan betalen. TERWIJL ze aangaven dat zij de goedkoopste van NEDERLAND ZOUDEN zijn..

Maar eindstand zijn ze de duurste van NEDERLAND. Ik WEET wel waarom omdat ze graag geld verdien over de rug van de klanten.. Ze gaan dan ook geregeld met het hele bedrijf op vakantie zoals aankomende september oktober gaan ze met heel het bedrijf naar Bali toe,, Grappig in tijden van deze crises..Ik weet dit Omdat er geregeld mensen samen met mij in het algemene ROOKHOK staan In het Rotterdam gebouw..

Klanten service van N>E>M cijfer 1

IK heb geen goed woord over voor deze maatschappij ik raad daarom ook iedereen aan om niet met dit bedrijf in zee te gaan .

Overstappen naar de N.E.M heeft me ook geld gekost omdat ze de afspraken niet na komen dat ze de overgang voor je regelen..weg gaan gaat al net zo moeilijk dan krijg je ook weer problemen waar je u tegen zegt..

Het enigste wat ze je vertellen zijn smoesjes en zo gaat het heel de tijd door..

Daarom mensen blijf ver weg bij de N.E.M

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 4 juli 2013

Beste Lopes.

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen naar onlineklantenservice@nle.nl.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
M.Mud, 3 juli 2013

Geachte M.Mud,

Klik hier om uw beoordeling te bevestigen.

Nadat u op de bovenstaande bevestigingslink hebt geklikt verschijnt uw beoordeling op Energieleveranciers.nl

Uw beoordeling:

Energieleverancier: Nederlandse Energie Maatschappij

Prijs: 1

Klantenservice: 3

Bereikbaarheid: 4

Klachtenafhandeling: 2

Verloop switchproces: 2

Energierekening: 1

Motivatie beoordeling: Nederlandse energie maatschappij

Elk jaar geef ik mijn meterstanden telefonisch door want dat vind ik makkelijker. In mei dit jaar belde ik met de NEM om te vragen of mijn maandbedrag omlaag kon. Ik gaf mijn meterstanden door. 'Nou, u zult een aardig hoge rekening krijgen van zo'n 2200 euro' u kunt het bedrag beter verhogen met 100 euro' ik had het hartstikke druk dus dacht er verder even niet over na want dat bedrag leek mij absurd hoog. ik woon alleen, fulltime baan, dat zal wel loslopen. Een paar weken later dacht ik er weer aan, even bellen, het zou toch moeten kloppen. Nog een keer meterstand doorgegeven, notities gemaakt etc. Ik zei nog dat het toch raar was. Maar niks aan te doen. Ondertussen kreeg een brief of ik mijn meterstanden door wilde geven voor de jaarnota. Ik dacht, huh? Dat heb ik toch net gedaan? 2 keer zelfs! Drie weken later weer een brief of ik zsm mijn meterstanden wilde doorgeven. Ik bellen, hoe kan dat nou? 'mevrouw u zult uw jaarnota moeten afwachten' ik wilde het maandbedrag weer omlaag want ondertussen betaalde ik wel 216 euro. In mijn eentje. Nog geen 3 dagen later weer een brief, dat ik binnen vijf dagen mijn meterstanden moest doorgeven. Ik dacht dat ik gek werd. Ik weer bellen, met de vraag wat de laatste meterstand was die ze hadden. Die was van 2012 1 juli. Een geschatte vermoed ik want ze kon al mijn eerdere tig telefoontjes niet meer vinden. En als klap op de vuurpijl kon ik mijn meterstanden ookal niet meer doorgeven terwijl ik net op 1 juli een nieuw verzoek had gekregen en meteen heb gebeld! Dus, terwijl ik steeds mijn meterstanden telefonisch doorgaf zijn zij ze blijven schatten. Ik legde dit voor aan het meisje en ze zei dat ze er een notitie van zou maken en als de eindafrekening teveel afweek er een correctie plaats zou vinden. Nou weet ik inmiddels wat er met de vorige notities is gebeurd....dus ik hoop dat dit wel goed wordt opgelost.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 4 juli 2013

Beste M. Mud.

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen naar onlineklantenservice@nle.nl.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Reactie Jenny, 24 juli 2013

Hai

Ben helemaal met de rapportcijfers eens.Een jaar geleden ben ik zakelijk overgestapt naar de ned. energie maatschappij.Als beloning?zou ik een bonus krijgen van€ 550,00 die verrekend zou worden met de jaarafrekening,nou je voelt het al aankomen,addertjes onder het gras.De bonus wordt alleen verrekend als je 1. via automatische incasso betaald. 2. als je 1 x tussentijds om wat voor reden anders betaald bv zelf over maken,vervalt de bonus,dit is mij overkomen,heb een maand betaling een keer zelf overgemaakt en nu vervalt de bonus,ook wordt je gedreigd vlak voor de einddatum dat het contract zal worden ontbonden en daardoor ook de bonus komt te vervallen???

Ze weten vast dat er veel mensen en ondernemers na zo,n jaar bij N.E.M. overstappen naar een andere leverancier en de beloofde bonus op welke wijze ook door je neus boren

Liever een goede leverancier dan die zogenaamde overstap beloningen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
arend, 18 juni 2013

Veel ervaringen gelezen en vergeleken met mijn ervaring zegt mij dat U te maken heeft met 'geraffineerde' geldkloppers. Ik noem het nu maar netjes geldkloppers maar bedoel een woord wat strafvervolging zou verdienen. Ik snap dan ook niet dat deze 'dienstverleners' gewoon weg kunnen komen met de praktijken die ze toepassen en de vele klachten hierover.

Maar er zijn meer belangen en partijen die hun voordeel er mee doen, denk ik. De netbeheerder blijft meestal buiten schot maar deze is tenslotte degene die uiteindelijk over de meterstanden gaat en'/of de schatting doet. En dat 'schatten' is nooit in het voordeel van de afnemer. Ze 'wandelen' allemaal onder dezelfde paraplu.

Wat me nu opvalt is dat ze nu te laag in gaan schatten. In mijn jaar bij hun (2012) gingen ze juist hoger terwijl je overstapte om goedkoper uit te zijn en dus ook om lagere maandlasten te krijgen. Maar doordat ze je binnenhalen met 47% korting op je verbruik die aan het einde van het jaar zou worden verrekend neem je het voor lief . Je kijkt dus uit naar de jaarafrekening want je betaalt dus al meer dan bij je oude leverancier per maand en dan nog eens die korting...(ze kwamen toch ook als goedkoopste uit de bus?).

Dan begint na ruim een half jaar ineens de telefonische (storende) colpotage.....Ja hoor .het kan nog goedkoper. De bedoeling was om je 2 jaar vast te krijgen. Omdat mijn eerste jaar nog niet eens verstreken was vond ik dat vreemd en voelde enige argwaan want een ander contract kan gevolgen hebben voor m'n bestaande overeenkomst waarbij ik 47% korting krijg aan het einde van m'n contract jaar. Het aandringen (telkens telefonisch) was voor mij dan ook reden om deze club te verlaten. Had nog ruim de maanden opzegtermijn. Daarnaast had ik de dame aan de telefoon ook al gezegd dat ik hun belofte eerst af wilde wachten en dat ze te vroeg waren bij mij met die nieuwe 'aanbieding'. Daarnaast ook maar even duidelijk gevraagd om de bevestiging van mijn opzegging. (mijn voorgevoel was negatief ). Deze kreeg ik dan ook. Om een lang verhaal maar kort te houden kan ik U zeggen dat ik nu een half jaar na overstap euro 100,- minder hoef te betalen per maand maar nog steeds met de NLE/NEM bezig ben om transparantie te krijgen over de eindnota. Ze waren mij niet te slim af en heb stap voor stap (ken de klappen van de zweep) hun klem gezet en zo uiteindelijk meterstanden laten corrigeren die niet juist waren....nieuwe jaarrekening en tenslotte nieuwe eindafrekening geeist en telkens lukt het ze niet om dit te overleggen en die 47% krijg je over een bedrag dat niet te herleiden is enz enz. En maar bellen en dan weet klantenservice het ook niet ? Beloven ze dat je het als nog krijgt en dan sturen ze weer iets waar je al hebt en of niet om heb gevraagd.

Maar dit alles schijnt hun vaste tactiek te zijn als ik het hier zo lees. Chaos stichten in berekeningen..vergissen...jaarcontract kan 11 mnd zijn of 13...het kan allemaal ! Wel gooien ze je dan mooi in het variabele tarief wat een nog hogere rekening oplevert met het verhaal s winters verbruikt U meer, meneer. Terwijl januari 2013 zelfs als warm kon worden gezien en mijn contract ten einde was. Maar wel zo brutaal om gewoon met automatische incasso het geld af te schrijven. (en dus storneren). Ik heb gelukkig tijd en geduld en zal dan ook graag naar de rechter gaan als ze mij niet willen/kunnen uitleggen wat ze berekenen en aantonen dat dit WEL klopt en over ga tot betaling. Ze zijn me nu dan ook langzamerhand zat en hebben er euro 40,- bovenop gezet met dreiging van de deurwaarder. Eindelijk ..duidelijke taal ! Daar zat ik dus al op te wachten en ik wacht nog steeds........

Mensen.....als een bedrijf zo slecht te boek staat met zoveel dezelfde klachten en ze komen aan het eind van het jaar met een afrekening welke niet klopt dan doe je huiswerk en steek er energie in en (laat) zoek het uit. Ze weten dat U geen stress wilt en liever betaalt om er maar vanaf te zijn. En het zal de netbeheerders worst wezen hoe hun 'onderdanen' de buit binnen halen. Zij leveren en profiteren er ook van mee. Dus denk niet als je overstapt dat je goed zit. Hou je standen bij en sta erop dat ingevulde/gevraagde meterstanden ook vermeld wordt op contracten en rekeningen. Zorg dus voor schriftelijke bevestigingen daarvan. (en bewaar alles!). Bij de netbeheerders is het tegenwoordig al gauw een 'systeemfout' waardoor de meterstanden geschat worden enz. Niet opletten, goed van vertrouwen, gemakzucht .....dat is waar op geraffineerde manier gebruik van wordt gemaakt, helaas.

Hoop dus dat er meer mensen voor hun geld opkomen en niet buigen voor intimidatie en bedrog en dan maar betalen. Verzamel en stop er een beetje energie in en dan moeten zij maar aantonen of ze wel recht hebben op dat geld....en dan biedt de rechter toch zeker de beste uitkomst? Het is altijd David tegen Goliat en daar zal een (kanton) rechter zeker rekening mee houden. (ervaring).

Succes allemaal !

Reactie Jan B, 24 juni 2013

Beste Arend.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben er ook helemaal klaar. Ik heb mijn probleem doorgestuurd naar de Nma, maar heb hier nog geen reactie op gehad. Ik hoop dat meerdere mensen dit doen, zodat we met z'n allen een vuist kunnen maken tegen dit soort geboefte.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
J, 17 juni 2013

Ik ben sinds november 2012 gelukkig geen klant meer van de nederlandse energie maatschappij.

Ik zou toen 219,45 euro terug krijgen op mijn eindafrekening volgens de site.

Toen ik hem met de post kreeg was dit op miraculeuze wijze veranderd in 178,69 bijbetalen.

Na heel veel correspondentie(dreiging aanmaankosten) toch maar betaald.

Het rare is nu dat in mijn online facturen deze hoge bedragen niet terug kan vinden.

Ik vond het toen al vreemd dat mijn jaarcontract van 24 okt.2011 tot 21 nov.2012 liep aangezien het een jaarcontract was.

Wat klopt hier niet en hoe kan dit worden opgelost?

Graag zou ik alle correspondentie van de nederlandse energie maatschappij ontvangen,zodat ik alles nog eens goed kan nakijken.

Ik heb net even op de site ingelogd en kan er helemaal niks meer terug vinden.

Geen nota's,jaarnota,adresgegevens.Niks meer?!

Daar ik vorige week net geklaagd heb over de onmogelijke verschillen in de online rekeningen en die ik thuis heb bewaard hoop ik dat de online versie snel weer verschijnt en dan graag correct.

Geloof dat ik nog recht heb op een leuk bedrag terug.

Wat een waardeloze administratie/klantenservice.

Mensen denk goed na voor je overstapt naar deze xxxx!!

Mvg

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 18 juni 2013

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening en de onduidelijkheid rondom het betaaloverzicht. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Helaas hebben wij u telefonisch niet kunnen bereiken. Kunt u aangeven op welk moment en telefoonnummer wij u het beste kunnen bereiken?

Met vriendelijke groet,

Klantenservice NLE

Reactie J, 18 juni 2013

Hallo,

Daar ik weet dat telefonisch contact met de nederlandse energie maatschappij tot een heleboel beloftes,maar geen concrete oplossing leidt heb ik daar natuurlijk geen belang bij.

Ik zou graag kopieen van alle correspondentie ontvangen,zodat ik alles kan nakijken.

Ik weet namelijk zeker dat de facturen incorrect zijn en ik teveel heb betaald.

Dit bedrag zou ik dan ook graag terug ontvangen.

Ik heb gister geprobeerd mijn nieuwe rekeningnummer door te geven via de site.

Helaas is dit niet gelukt.

Ik vind het zeer vreemd dat ik sinds mijn brief niks terug kan vinden op de site.

De nederlandse energie maatschappij kan mij via deze site en/of mijn email benaderen.

Ik wil het namelijk graag opgelost zien.

Mvg

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bert, 10 juni 2013

Ik heb een aantal maanden al een reactie gestuurd mbt de voorschotmonitor. Deze zou volgens de nle aangepast zijn. Ik houdt de standen nu per week aan maar kan er niets van maken. Oftewel, er is niets veranderd. Mijn contract loopt over een paar weken af en ben nu erg benieuwd naar de afrekening. Ze zijn hier namelijk helemaal niet eerlijk over geweest. Je kunt beter een paar centen meer betalen en een eerlijke maatschappij hebben. Ook ik stap weer over.

gr Bert

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Robbert van Vliet, 9 juni 2013

Deze week de jaarrekening gekregen van de Nederlandse Energie Maatschappij. Een RAMP voor ons huishouden. Na overgestapt te zijn vorig jaar worden we geconfronteerd met een rekening en bijbetaling van bijna 2500 euro. Ons maandbedrag van 119,50 euro blijkt gewoon veel te laag ingeschat. Ook blijkt op deze manier NEM gewoon veel duurder te zijn dan we eerder bij andere leveranciers verbruikt hebben.

IK ADVISEER EEN IEDER NOOIT MEER IN TE STAPPEN BIJ DIT BEDRIJF!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
J. Boeijink, 7 juni 2013

Vorig jaar september hebben wij 17 zonnepanelen laten een plaatsen met een opbrengst van 4000 Kwh. Wat neer zou komen op de helft van ons verbruik.

Bij de afrekening op de jaarnota van 18/04/2013 (met daarin 6 maanden panelen) zouden wij meer stroom afgenomen dan de jaren zonder panelen. Het was +/- 9100 Kwh voorgaande jaren en dit jaar bijna 10.000 Kwh!!! Zonder extra aanpassingen van verbruik in huis.

Ra ra hoe kan dat??

Kort voor de opmaak van de jaarnota werd nog vermeld op de verbruiksmonitor van "mijn energie", dat ik €857,00 terug zou ontvangen, nu moet ik ineens honderden euros bijbetalen. Ik heb hier toen gelijk over gebeld. De reactie was, dat wat op de site op de monitor stond klopt niet. Ja,ja.

Je kon precies zien in de monitor de maanden vanaf de installatie van de panelen, dat het verbruik inderdaad met de helft was teruggebracht. Echter kort voor de opmaak van de jaarnota waren deze gegevens plotseling van de site verdwenen. Helaas heb ik deze niet uitgeprint.

Na enkele e-mails over de afrekening van de teruglevering, die niet werden beantwoord, heb ik afgelopen week maar weer eens gebeld.

Nl Energie meldde dat zij nog niet zo ver waren met de verrekening. Ze gingen uit 2 tot 4 weken, nu moet je al rekenen op 8 weken. Man, wat heb ik een spijt dat we vorig jaar zijn overgestapt.

Ik heb een dame van NlE nogmaals uitgelegd over de situatie, ondanks panelen meer verbruikt dan zonder panelen in voorgaande jaren en ze kon het zich zowaar voorstellen dat dit vreemd is. Ik betaal me weer scheel aan voorschotten.

2 weken geleden stond op " mijn energie" weer een overzicht van het verbruik in mei. Ook hier zag je weer, dat het verbruik de helft was van wat geprognotiseerd was, net als de gegevens sinds september vorig jaar. En wat schetst mijn verbazing, plots was deze site weer verdwenen. Gelukkig heb ik deze keer de gegevens wel uitgeprint.

Ik weet nu al wel dat ik mijn verbintenis met nlenergie zeker niet zal verlengen. Ik heb een erg wrang gevoel gekregen sinds mijn overstap naar nle.

Ik heb ook inmiddels contact gehad met Liander. De meterstanden die zij in hun systeem hebben zijn leidend. Hierbij valt hen gelijk op dat zij nog geen gegevens aan NLE hebben doorgegeven. De opnameperiode is pas in augustus/september. Liander zal dan om de meterstanden vragen. Vervolgens geft Liande deze meterstanden aan Nl-energie door. Veel leveranciers maken naar aanleiding van onze gegevens de jaarafrekening op. Sommige leveranciers, zoals die van u hanteren hun eigen periode. Zij gebruiken dan hun eigen gegevens en nemen onze meterstanden ter kennisgeving aan.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Willem, 2 juni 2013

Zeer slecht na een jaar een hoge afrekening,kon niet afgeschreven worden,binnen 14 dagen beginnen ze te dreigen met kosten en afsluiting dit is niet normaal betaal altijd optijd maar nu lukte dit een keer niet bellen helpt niet en email berichten zijn antwoorden die standaard zijn.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 3 juni 2013

Beste Willem,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw klantgegevens te sturen naar onlineklantenservice@nle.nl.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Flip, 30 mei 2013

De Ned. Energiemaatschapij geregeld via collectieve inkoop ver. Eigenhuis. Onlangs heb ik vernomen dat deze consumentenclub aardig wat verdient op iedere aansluiting via de collectieve inkoop. Erg zuur dat mijn voordeel grotendeels wordt afgeroomd, en in andermans zak verdwijnt. Ik dacht dat ver. Eigenhuis voor transparantie stond!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Haans, 18 mei 2013

Dag allemaal,

Mijn ervaring in een notendop met: NEM a.k.a. NLEnergie. Een onprettige en onbetrouwbare club.

Ik ben een aantal weken geleden overgestapt, nadat ik vorig jaar via Vereniging Eigen Huis een prachtaanbod mocht ontvangen van NLEnergie voor zowel stroom als gas

De praktijk:

- Na één jaar: een totaal chaotische jaarnota, waarbij men alle bedragen in kwartalen rekent en optelt tot een jaarlijks geheel. Niet transparant, onduidelijk en een drempelverhoger om eens goed uit te zoeken of e.e.a. wel kloppend is.

- Een gering bedrag voor 'opslag duurzame energie'. Bijzonder, daar ik 'grijze stroom' bij hen heb afgenomen.

Het zijn slechts enkele euro's die men in rekening brengt. Het gaat mij om het principe.

- Meerdere mails naar de klantenservice gestuurd waarvan ik uiteindelijk één reactie mocht ontvangen.

- Verhoging van mijn maandtermijnen zijn pas na 2 maanden doorgevoerd.

Nu een actie van Essent genomen. Vastrecht is hoger, maar tarieven per m3 / kwh goedkoper.

En niet te vergeten; Essent acht ik een betrouwbare club.

Met vriendelijke groet,

Haans

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
J Groenewoud, 13 mei 2013

Een jaar geleen via consumentenbond actie was N.E.M. de goedkoopste. Nu na een jaar blijkt dit niet te kloppen. Zij hebben veel te laag de maandlasten opgegeven en wij kunnen nu op de jaarnota honderden euro's bijbetalen. Zij blijken dus uiteindelijk gewoon duur te zijn. Waarop het maandbedrag gebaseerd was kan ik maar niet scherp krijgen, maar het lijkt erop dat hierin de belastingen niet meegenomen waren. Doel is duidelijk klanten trekken. Schandalig dat dit gebeurd. Kijk dus uit met dit soort acties. Bij de helpdesk van NEM heb ik in ieder geval mijn mening geuit en dat lucht op.

Reactie Amad Laghari, 15 mei 2013

Dat de Nederlandse Energie Maatschappij de goedkoopste is uitgekomen via de consumentenbond veiling heeft niks te maken met uw maandelijkse voorschot maar met de scherpe tarieven en deze tarieven liggen dan ook vast gedurende de looptijd van uw energiecontract.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de klantenservice

Reactie J Groenewoud, 15 mei 2013

Dat zal wel kloppen, maar een jaarnota van ruim 600 euro bijbetalen klopt gewoon niet en dit bij een gebruik welke zelfs nog iets onder het door de NEM ingeschatte gebruik lag. Het enigste wat de helpdesk wist te melden dat er belastingen en regiokosten bijkwamen. Conclusie, er wordt een te laag maandbedrag gesteld, en van de een jaar geleden voorgehouden zogenaamde kostenbesparing is niets terecht gekomen. En kom nou niet aan met die strengere winter, want het gebruik is echt lager dan vooraf ingeschat. Een en ander is inmiddels uitgebreid met de helpdesk besproken.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
M Schurgers, 13 mei 2013

Mijn ervaring met de Nederlandse Energie Maatschappij is NEGATIEF! Ik heb mij vorig jaar laten overhalen om mee te doen met het energiecollectief van de Nederlandse Energie Maatschappij. Dit op aanraden (!) van de consumentenbond. Als ik zou overstappen zou ik 249 euro per jaar gaan besparen. Aangezien ik een laag betaalde baan heb zag ik dit wel zitten. Een paar dagen geleden kreeg ik de jaarnota en nu blijkt dat ik 370,54 moet bijbetalen! Daarnaast is het termijnbedrag verdubbelt na 159 euro. Ik woon al jaren op hetzelfde adres en mijn verbruik is niet veranderd t.o.v. voorgaande jaren. Ik kan het (nog) niet bewijzen maar volgens mij klopt er hier iets niet.

Reactie Amad Laghari, 15 mei 2013

Heeft u contact opgenomen met de klantenservice? u kunt ook rekening houden met het lange strenge winter dit jaar en dat de btw en energiebelasting op uw tarieven zijn gestegen en opslag duurzame energie is erbij gekomen.

Reactie M Schurgers, 15 mei 2013

Het eerste wat ik deed, toen ik mijn jaarnota ontving, was de klantenservice bellen. Daar konden ze me niet uitleggen waarom ik die korting niet had ontvangen. Waarschijnlijk, zo werd mij verteld, had dat te maken met de strenge winter. Mijn verbruik is hetzelfde gebleven als voorgaande jaren. Het excuus dat het de schuld van de strenge winter is gaat dus niet op. Ik ben inmiddels weer terug gegaan na mijn oude leverancier (ESSENT) die zo vriendelijk zijn om de boete die ik nu waarschijnlijk krijg van de NEM te betalen! De Nederlandse Energie Maatschappij ik zeg gewoon NIET doen!

Reactie Amad Laghari, 15 mei 2013

Dat is vervelend om te horen.

Een energieleverancier kan een klant alleen de kale leveringstarieven en het kale vastrecht beloven (zonder belastingen) en in sommige gevallen een vaste klanten korting. (bonussen of premies)

Energiebelasting wordt door de energieleverancier geïnd voor de overheid. Deze belastingtarieven zijn bij iedere energieleverancier hetzelfde. De berekening is gebaseerd op de energiebelasting over 2013 incl. btw: voor gas €0,22530 per m³ en voor elektriciteit €0,14097 per kWh. Opslag duurzame energie is een soort extra energiebelasting die de overheid invoert om de productie van duurzame energie te kunnen subsidiëren

De tarieven van de Nederlandse Energie Maatschappij hebben betrekking op de levering van stroom en gas en niet op de kosten voor het netbeheer. U betaalt aan uw netbeheerder ook een vergoeding voor het gebruik en onderhoud van het energienet. Voor deze kosten ontvangt u geen aparte factuur. Bij NLE staan alle kosten op één nota. Dat hebben ze met alle netbeheerders afgesproken dat ze de netbeheerkosten voor hen aan u factureren. Alleen om makkelijker te maken.

U ontvangt bij elektriciteit daarnaast ook nog een vergoeding van de overheid, de zogeheten heffingskorting. Deze heffingskorting is voor ieder huishouden hetzelfde en voor 2013 vastgesteld op €385,53 incl. btw. De heffingskorting wordt op uw jaarafrekening in mindering gebracht. De energiebelasting, heffingskorting en opslag duurzame energie worden jaarlijks door de overheid vastgesteld en kunnen dus ieder jaar wijzigen.

Met andere woorden behalve de kale leveringstarieven en het kale vastrecht betaalt u niks anders aan een energieleverancier en deze kale leveringstarieven en het kale vastrecht staan gedurende de looptijd van de overeenkomst vast. Verder betaalt u uw netbeheerkosten/transportkosten aan uw netbeheerder, belastingen aan de overheid en uw verbruik is afhankelijk van uw zelf

Dus de mogelijkheden kunnen zijn dat uw verbruik omhoog is gegaan of energieleverancier heeft uw verbruik door een of andere reden laag ingeschat (misschien door verkeerde info van meterstanden vanuit netbeheerder) en natuurlijk btw in oktober 2012 en energiebelasting is op 1 januari 2013 gestegen. Opslag duurzame energie betaalt iedereen vanaf januari 2013 op de tarieven,

Vaste klanten korting bij de NLE krijgt uw altijd op uw jaarnota. Dat betekend dat u volledige looptijd van uw contract wel hoort uit te dienen, altijd met automatische incasso te betalen en geen achterstand te hebben. U geeft aan dat uw opzegvergoeding door uw nieuwe energieleverancier wel wordt vergoed. Dat kan.

Maar dat betekent wel dat u voortijdig bent overgestapt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
de jager, 8 mei 2013

ook bij ons werd gezegt dat wij goedkoper uit zouden zijn en dat een bedrag van 150 euro genoeg was per maand en dat wij verhoogt hebben naar 200 euro 'zo dachten we dat we een mooi spaarpotje te hebben komt de afrekening of je dan even 805 euro wil bij betalen voel me aardig bij de neus genomen door de nl energie maatschappij

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Marco, 4 mei 2013

De NLE.

volgens mijn voorschotmonitor zou ik in ongeveer 600 Euro terug krijgen. net zoals beneden beschreven werkte de voorschotmonitor niet meer.

Nu heb ik de jaarnota ontvangen en moest 32 euro bijbetalen en mijn maandelijkse kosten verhoogd.

Ik ga nu alles herberekenen en laten berekenen of het klopt met mijn contract.

Jullie horen hiervan.

Reactie Jan, 5 mei 2013

Marco,

Helemaal mee eens!

Voorbeeld van ons:

PUUR ALLEEN DE VERBRUIKTE HOEVEELHEDEN (volgens NEM)

JAARNOTA:(volgens NEM)

3 januari 2013 ontvangen

Afreken periode 25 december 2012 - 26 november 2012

dagen 338: gas 1806 m3, electr 2626 kwh.

Omgerekend per dag

dagen 1: gas 5,34 m3, electr 7,77 kwh.

===============================

"TUSSENTIJDSE NOTA"(volgens NEM)

2 mei 2013 ontvangen

Afreken periode 27 november 2012 - 3 februari 2013

dagen 69: gas 921 m3, electr 599 kwh.

Omgerekend per dag

dagen 1: gas 13,35 m3, electr 8,68 kwh.

Ik ga ook eens wat vragen stellen aan Verg.Eigen Huis.

gasgebruik in de laatste periode 2,50 keer meer per dag dan voorgaande periode

electriciteit in de laatste periode 1,12 keer meer per dag dan voorgaande periode.

Deze winter was kouder dan enkel winters daarvoor, maar 2,5 x kouder?

Groeten Jan,

Almere.

Reactie Amad Laghari, 15 mei 2013

JAARNOTA

dagen 338: gas 1806 m3, electr 2626 kwh.

TUSSENTIJDSE NOTA

dagen 69: gas 921 m3, electr 599 kwh.

een klant heeft altijd een hoge verbruik in de winter maanden en lage energieverbuik in zomer maanden.

Normaal is het zo dat wanneer u een jaarnota ontvang dan kunt u zien wat u verbruik was geweest in winter en zomer maanden.

Dus de winter en zomer maanden worden gecompenseerd en kunt u zien wat u uiteindelijk over een hele jaar heeft verbruikt en wat u daarvoor betaald heb

In een tussentijds nota kunt u zien wat uw verbruik was in 2 tot 3 maanden

in uw geval lagen deze maanden in de winter en waren nog niet gecompenseerd met de zomer maanden en daardoor ziet u dat uw gas verbruik 2,5x hoger ligt dan bijvoorbeeld in uw jaarnota.

voor meer informatie zou ik u aanraden om contact op te nemen met de klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Joost Verheul, 27 april 2013

Ook ik ben benaderd om van nle particulier naar nle zakelijk over te stappen. De verkoper vertelde mij dat ik circa 100 euro kon besparen. Ik stond daar sceptisch tegenover, al dat geregel, maar de verkoper verzekerde mij dat ik niets hoefde te doen en dat het geruisloos over zo gaan. So far so Good. Het particuliere kontrakt werd beëindigd. Ik ontving een afrekennota van een kleine 1000 EUR te betalen. Het kontrakt werd namelijk direct beëindigd zodat ik de afrekening ontving van 6 maanden ( de winterperiode). Het nieuwe kontrakt gaat nu in voor 1 jaar, zodat mijn voorschot bedrag hetzelfde blijft. Door deze overstap ben ik 1000 EUR kwijt en betaal ik gewoon hetzelfde termijnbedrag. Het duurt dus 10 jaar voordat ik mijn voordeeltje van 100 EUR per jaar terug heb verdiend! Dit is mij niet verteld, anders zou ik nooit zijn overgestapt! Hierover heb ik contact gezocht met de klantenservice. Deze vertelde mij dat het heel vervelend is maar dat zij hier niets aan kunnen doen. Ze kunnen het ook niet ongedaan maken. Ik ben hier zeer boos over en vind dit een zeer misleidende aanbieding. Ga niet in zee met nle!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer