Ervaringen Nederlandse Energie Maatschappij

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Nederlandse Energie Maatschappij. U kunt uw ervaring met Nederlandse Energie Maatschappij ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Overgestapt naar een andere energiemaatschappij
Waasdijk uit Dronten, 19 februari 2020

In januarie ben ik overgestapt van NLE naar Budget energie,dit zou 6 feberuari ingaan. Nu kan ik heer vervelend niet meer in mijn account van NLE,maar ze hebben wel de gehele maand februari geincaseerd. Zou geen probleemmoeten zijn omdat de jaarnoto 2019 zou komen en ik dus het teveel betaalde terugzou ontvangen, maar de jaarnota komt maar niet. Ondertussen heeft Budget ook voor de maand feb geincasseerd. Dus dubbel betaald deze maand en dat met een partime baan is dat zeer kostbaar voor mij!! Incasso van feb doie NLE heeft geincasseerd teruggeboekt, hier reageerde ze wel de volgende dag op dat ik direct de maand feb moest betallen terwijl ze maar recht hebben op 5 dagen. Bellen heeft geen zin want je zit uren in de wacht?? Via internet contact lukt ook niet, alleen standart vragen kan je vinden. Dus geld maar weer terug gestord door middel van hulp van fam. Jammer dat het zo eindigen moet, ik ben zeer ontevreden over de klantvriendelijkheid!! Maar afwachten of ik ooit de jaarafrekening krijg.....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overgestapt naar een andere energiemaatschappij
Waasdijk uit Dronten, 19 februari 2020

In januarie ben ik overgestapt van NLE naar Budget energie,dit zou 6 feberuari ingaan. Nu kan ik heer vervelend niet meer in mijn account van NLE,maar ze hebben wel de gehele maand februari geincaseerd. Zou geen probleemmoeten zijn omdat de jaarnoto 2019 zou komen en ik dus het teveel betaalde terugzou ontvangen, maar de jaarnota komt maar niet. Ondertussen heeft Budget ook voor de maand feb geincasseerd. Dus dubbel betaald deze maand en dat met een partime baan is dat zeer kostbaar voor mij!! Incasso van feb doie NLE heeft geincasseerd teruggeboekt, hier reageerde ze wel de volgende dag op dat ik direct de maand feb moest betallen terwijl ze maar recht hebben op 5 dagen. Bellen heeft geen zin want je zit uren in de wacht?? Via internet contact lukt ook niet, alleen standart vragen kan je vinden. Dus geld maar weer terug gestord door middel van hulp van fam. Jammer dat het zo eindigen moet, ik ben zeer ontevreden over de klantvriendelijkheid!! Maar afwachten of ik ooit de jaarafrekening krijg.....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit een contract afsluiten ! oplichters.
F Huis uit schiedam, 15 februari 2020

Jaren gelden op advies van Vereniging Eigen Huis overgestapt. {wat een slecht advies! Is de slechtste Energie maatschappij van Nederland. Niet bereikbaar reageren niet mail, meldingen via hun site en telefonisch niet bereikbaar . Heb nog steeds geld van hun tegoed ten onrechte is bij beëindiging van mijn looptijd contract extra geld ingehouden . Kwam hier achter na tip van buren. Bij mij klachten gebeurt verder niets werkelijk asociaal , dan maar de harde confrontatie We wachten met nog twee lotgenoten nu tot eind Feb. Soms moet je eigen rechten halen... Plannen om binnen kort Directrice C**** P**** te confronteren in Amsterdam. Als het geen fictieve naam is .... we zullen het zien. Maar mijn geld komt terug.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE: te triest voor woorden
Anne, 21 januari 2020

Al 9 maanden staan er van mijn woning geen verbruiksgegevens op Mijn NLE. Hierdoor kan ik niet toetsen of mijn maandbedrag te hoog of laag is, maar krijg ik binnenkort wel een jaarrekening over een verbruik dat ik niet kan verifieren. Viermaal een mail over gestuurd, geen reactie. Eenmaal over het ontbreken van mijn verbruiksgegevens een reactie gegeven op hun "verlengingsvoorstel" (hoe verzin je het), geen reactie. Tweemaal gebeld met de klantenservice die bevestigde dat er tweemaal een mail is ontvangen maar dat ze het druk hadden. Vrijdag 17 januari jl. weer met de klantenservice gebeld, maar toen lag het systeem van NLE er uit en zou ik uiterlijk maandag 20 januari jl. een reactie krijgen. Inmiddels is dinsdagavond 21 januari 2020 en heb ik nog steeds geen antwoord en geen verbruiksgegevens. Op hun eigen website staat dat NLE zich onderscheid door hun klantenservice. Dat doen ze zeker, maar dan in negatieve zin omdat NLE niet reageert. Verder schermt NLE op hun website met een beoordelingscijfer van een 10, maar daar heb ik volstrekt een ander beeld bij en velen met mij als ik de reacties op deze webpagina bekijk. Ik lees van diverse klanten dat zij eerder tot volle tevredenheid klant zijn geweest bij NLE, maar dat de huidige behandeling door NLE buitengewoon slecht is. Dat is helaas ook mijn ervaring. Ik kan niet anders dan concluderen dat NLE zijn beste tijd heeft gehad! Ik heb geen enkele hoop meer dat ik een reactie krijg van NLE want dat is klaarblijkelijk NLE nieuwe stijl. Het enige wat ik binnenkort van NLE verwacht is een vette rekening van mijn verbruik, zonder dat ik dat kan verifieren. Buitengewoon jammer dat NLE vindt dat ze zo met hun klanten om kunnen gaan. Te triest voor woorden. Een ieder die dezelfde klachten heeft over NLE mag mijn reactie publiceren op welk social medium of webpagina dan ook.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE (Nederlandse Energie Maatschappij) NEE!!!
Ronald Gerrits uit Arnhem, 5 januari 2020

Hoezo klantenknuffelaars, niet dus.

Ik ben totaal niet tevreden! Per ongeluk is 1 dag te vroeg mijn contract beeindigd, wordt mij meteen de welkomstbonus van 140,-- euro ingehouden, tijdens het contact met de serviceafdeling kon ik niet met de chef of verantwoordelijke persoon worden doorverbonden er was geen discussie mogelijk.

Ik weet het staat in het contract maar 1 dag! Alle termijnen zijn netjes op tijd betaald en ik ben vaker bij jullie klant geweest, gaan jullie zo met trouwe klanten om?

Bovendien werd op de factuur nergens vermeld dat de welkomstbonus zou worden ingehouden, dit kreeg ik pas bij navraag te horen.

Op mijn e-mail aan de klantenservice wordt totaal NIET gereageerd, gewoon onbeschoft noem ik dat.

Voor mij nooit meer NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Persoonsgegevens liggen op straat
Jabouchta, 3 december 2019

mijn gegevens zijn op straat komen te liggen waarvoor hartelijk dank NLE.

het vertrouwen in NLE is hierdoor gezakt naar 0 %

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Incasso
Mark uit Wijchen, 16 oktober 2019

Incasso van NLE verloopt niet goed

Bij mij werd er altijd via NLE afgeschreven tot op een gegeven moment via een andere benaming werd afgeschreven ... daardoor heb ik mijn bedrag ook gestorneerd omdat ik niet wist over wat voor een afschrijving dit ging ... NLE heeft hier ook direct 15 euro incasso op berekend .... klantenservice gebeld ( als je geluk hebt ben je binnen een half uur aan de beurt en wordt onbeschoft geholpen )aan mij kenbaar gemaakt dat meerdere klanten hier over geklaagd hebben maar incassokosten niet in mindering gebracht worden ...ik heb gewoon betaald maar voor mij geen NLE meer ... onbetrouwbaar !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Fraude
avatar
Yeliz uit Zwijndrecht, 10 september 2019

Telefonisch benaderd door een mannetje van een energiemaarschappij. Ik heb hem meerdere malen nadrukkelijk vertelt dat ik niet van plan ben over te stappen. Deze mannetje zei: wij zijn niet van het overstappen, dat is niet ons werk, wij zijn van u huidige leverancier,en bellen met onze eigen klanten voor een betere aanbod. Ik geloofde hem, ben blijven luisteren. Hij stuurde een mail. Ik moest daaraan meedoen want, alleen zo kon het geregeld worden op kantoor. Op de mail die hij verzond was ook niet te zien dat het om een andere leverancier ging. Na akkoord zijn te gaan, en de bevestiging had ontvangen , zag ik : contract afgesloten met Nedelandse energie maatschappij......???!!! Ik ben woest, Laaiend! Deze mannetje E********* heeft mij met leugens er in geluisd!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
wat een ramp
sl.maas uit Rekken, 29 augustus 2019

agressieve benadering.aanbod van termijnbedrag werd met 30 euro verhoogd in mail na 5 dagen. Was bijna mijn bonus kwijt van mijn huidige leverancier als ik met ze had ingestemd.men zei dat ik 84 ct per kuub betaalde bij mijn huidige leverancier en zij 74 cent rekenen. klopte voor geen meter. mijn nieuwe termijn zou zelfs hoger worden. met andere woorden..ze bedonderen je als je er mee instemt.Dus agressief,verkeerde/valse informatie met maar 1belang. hun EIGEN.Wees gewaarschuwd

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Voorgelogen door verkoopmedewerker
M Sanderse, 26 juli 2019

Ik ben gebeld door NLE met het verhaal dat ik recht zou hebben op ondernemerskorting. Lang verhaal kort. Ik vroeg of deze meneer de prijzen naar mijn mailadres wilde sturen. Ik heb meerdere keren gevraagd of ik nergens aan vast zit na dit gesprek. 'Nee meneer u zit nergens aan vast', was het antwoord.

Toen het gesprek afgelopen was kreeg ik op mijn mail een bevestiging van de bestelling!!

Een paar dagen later heb ik een mail geschreven om het contract te annuleren, precies volgens de richtlijnen die zij op de site hebben staan. We zijn nu bijna een week verder en ik heb nog geen reactie op het annuleren! Sterker nog ik heb net een mail gehad waarin mijn aanmelding wordt bevestigd!

Ik ben erg boos hierover!

Ze verdienen nul sterren van mij

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet te geloven!
L Pals, 16 juli 2019

Na diverse klachten over mijn verhuizing inschrijving en óók weer uitschrijving het door elkaar halen van de beide adres dacht ik t eindelijk voor elkaar te hebben, DE eind nota. Maar door de eerdere fouten was de uitschrijving datum later dan de daadwerkelijke, waardoor hogere rekening. Hier kon niets aan gedaan worden. Na diverse klachten en beloftes vandaag eindelijk de correctie eindnota, 399 euro welke ik eerder ontvangen had terug te betalen; deze wordt binnen 14 dagen van de rekening afgeschreven. Met daarbij vermeld , GEEN ZORGEN! Daarmee doelen ze op hetgeen er wie weet binnenkort een goede rekening komt! Hellup!

Reactie L Pals, 18 juli 2019

De nieuwe eindafrekening ontvangen. Met dezelfde verkeerde einddatum en nog een hoger bedrag. Dit omdat nu ook het verbruik nieuwe bewoners is meegerekend.

Na maanden strijd vind ik het nu genoeg geweest....Machteloos!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slecht
Jaap Meijer, 12 juli 2019

Onderneming overgenomen met een contract van NLE. Inloggegevens ontbreken en getracht deze te verkrijgen bij NLE. Vele malen klantenservice gebeld: 'dit gesprek wordt opgenomen' en daarna leuk muziekje. Maar nimmer iemand aan de lijn gekregen. Email gezonden, geen reactie.

Per aangetekend schrijven overeenkomst(en) beëindigd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ongelooflijk
ludy keuten uit Maastricht, 12 juli 2019

moet een account aanpassen daarvoor moet ik inloggen maar dit is niet mogelijk gebleken. Geprobeerd klantenservice te bereiken maar deze is nog moeilijker te bereiken dan onze koning.

Verschrikkelijk dit is de laatste keer dat ik bij NLE klant ben. Als jullie je klanten zo blijven behandelen zullen jullie niet lang meer toonaangevend zijn in nederland. Na afloop contract weg hier en nooit meer terug. Andere opties, dan optie 4, namen telefoon binnen een minuut op maar konden me niet helpen. Klantenservice van lik me vestje.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hopeloos
Pieter, 7 mei 2019

Ik probeer al tijden de klantenservice te bereiken. Als ze al opnemen na 30-40 minuten wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Digitale service, laat me niet lachen. Een digitale ramp, inloggen lukt je echt niet met de gegevens die je van hun krijgt. Als je er van af kunt, meteen doen. Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die nog geen contract met hen heeft.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreselijk bedrijf NLE
Ashna Baatsen uit Hoofddorp, 3 mei 2019

Ben door blijkbaar een partner bedrijf met een callcenter benaderd die zich voordeed als mijn eigen energie leverancier. Ze hadden de juiste naw gegevens en bankrekeningnummer. Dus voor ik het wist kreeg ik ineens een mail met bedankt voor uw overstap naar NLE. Terwijl ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik tevreden ben en niks wil veranderen. En over de informatie die zij gaven wilde nadenken maar niet voornemens ben om over te stappen. Met de mededeling dat succes en dan belt u zelf maar terug want u bent overgestapt werd er opgehangen. Heb er meteen achteraan gemaild en gebeld en op Social media zelfs berichten gepost om aan te geven dat ik niet overstap, geen contract heb en binnen het termijn van bedenktijd zit. En zelfs de huidige energieleverancier op de hoogte gesteld. Schandalig dat men op zo een agressieve manier klanten probeert te werven! Bah! Een ding is zeker, mocht ik ooit van leverancier willen overstappen dan zal ik na dit geintje het never nooit meer overwegen! Vreselijk bedrijf! En ik laat het zeker tot een rechtzaak komen als mijn zgn aanmelding niet wordt geannuleerd!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Aanhoudende fouten bij onterechte ingebruikname en oplichting bij Wettelilijk Herroepingsrecht
Roy Koops uit Enschede, 30 april 2019

Contract afgesloten via PriceWise. 25-01-2019 om 15:49 telefonisch contract niet in laten gaan omdat het aanbod niet overeenkwam (misleiding omdat de netbeheerkosten inclusief vermeld werden maar bij het uiteindelijke contract plotseling exclusief). Toen ik van de wettelijke bedenktijd gebruikmaakte om deze telefonisch bij de klantenservice kenbaar te maken werd het telefonisch bevestigd door de medewerker die het invoerde (zei hij) en geregeld was. Er zou nog een bevestiging gestuurd worden. 7-2-2019 mail NLE dat de 1e betaling geïnd werd. NLE klantenservice gebeld, medewerkster zei dat er niets ik het systeem staat van een annulering en ze gaan gewoon leveren, was mijn probleem dan. Opzeggen? Boete! Nieuw juist contract met Nuon was op dag van opzegging dmv wettelijke bedenktijd gelijk geregeld maar dus nu vangt NLE door een simpele oplichtingstruc 100,- waar ze niets voor doen, klant oplichten en klaar. Een bewijs van de call was er ‘uiteraard’ niet (zei men). Vervolgens via Klacht.nl een klacht aangemaakt en na wat berichten is op 26-02-2019 om 09:03 een fout-erkennende reactie gedaan door NLE dat de opzegging toch is gedaan na een check van het telefoongesprek en zij het zouden regelen. 5-03-2019: Eindnota gestuurd met volledige bedragen en 2x 50,- BOETE! 7-03-2019 om 14:50 gesproken met klantenservice-dame Letica die zegt dat het zou komen te vervallen. Maar geen bevestiging kan sturen maar het komt goed zegt ze. 22-3: wegens doodse stilte NLE klantenservice gebeld en 'moet maar afwachten'. 26-3 1e betaling NLE gestorneerd want ik HAD maar € 6,43 hoeven betalen voor 11 dagen (onterecht!) gebruik. 6-04-2019 komt er gewoon een herinnering binnen! 25-04 Correctienota dat NLE € 57,57 van mij wenst. 25-4 direct per mail gereageerd dat deze factuur nooit betaald zal worden, en de 6,43 voor de uren aan belkosten en aan tijd en irritatie al niet toereikend zijn als tegengestelde kosten. 29-4 Dhr. - van de klantenservice gesproken die gewoon niet luistert, niet oplet en het intern wel zal gaan sturen naar de afdeling maar geen ENKELE oplossing kan bieden en OPHANGT! Volgende stappen reeds genomen: - Consumentenbond - Rechtsbijstand reeds geïnformeerd in afwachting van correcte € 0-factuur Vervolgstappen bij geen correcte afhandeling: - Geschillencommissie Energie - Online Politie-aangifte internet-oplichting

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Grote rommeltje
i.szabo, 16 april 2019

Er zijn "slimme" meters door mijn strot gedrukt. Sindsdien zijn ze niet uitgelezen, dus kan ik mijn verbruik niet zien. Bellen met klantenservice is niet mogelijk - 45 minuten naar bandje luisteren...

De enige, wat goed werkt, zijn de rekeningen innen. Hopeloos

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wacht al 4 maanden op een oplossing
Fedor, 29 maart 2019

Helaas ben ik overgestapt naar NLE, vanaf dag 1 een klacht betreft haperend beeld en wegvallend signaal. Vanaf dag 1 geen contact te krijgen met de klantenservice, heb zelfs het idee dat hier helemaal niemand werkt. Nu 4 maanden verder en nog niets gehoord, maar de facturen komen wel. Schande is het, snap niet dat niemand van hogere hand hier niet ingrijp. De consument is hier de dupe en het kost ons alleen maar geld! Kijk niet naar de aanbiedingen van deze firma, ga niet in zee met NLE!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbereikbaar
Rianne B uit Heesch, 26 maart 2019

Ik probeer al 3 dagen contact te leggen met NLE maar ik heb geen geluk. Geprobeerd via de telefoon, maar als je gewoon een vraag wilt stellen over energie wordt die mogelijkheid niet geboden in het keuzemenu en er is geen "overige vragen" mogelijkheid.

Er staat met grote letters in de app dat je NLE ook via Whatsapp kunt bereiken maar er staat geen nummer bij; je kan ook twitteren maar als je op twitter @NLE ingeeft kom je bij een leuke Noorse mijnheer en dus niet bij de energiemaatschappij. En facebook: die mogelijkheid bestaat ook niet meer: bestaat het bedrijf nog wel?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Criminelen
Romi Rosine van Arum uit Amsterdam, 13 maart 2019

Netjes maand van te voren contract opgezegd (contract liep sowieso af). Er wordt alsnog een nieuw termijnbedrag in rekening gebracht terwijl ik daar niet eens meer woon! Vervolgens krijg je iemand aan de telefoon die verschrikkelijk brutaal is. Ga niet bij deze energiemaatschappij. Je betaald voor iets wat je niet krijgt en verschrikkelijke klantenservice!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Contract beéndigd en toch afschijving termijnbedrag
Paul Jansen, 22 februari 2019

Op 21 februari loopt mijn contract bij NLE af en ga ik over naar een andere leverancier. Toch wordt op 22 februari opnieuw een termijnbedrag afgeschreven van mijn rekening.

Wat is de diepere gedachte hierachter?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE zeer slechte klantenservice
Karin, 16 februari 2019

Via het energiecollectief van Vereninging Eigenhuis vorig jaar overgestapt naar NLE. Een verschrikkelijke klantonvriendelijk firma. Zeer slecht bereikbaar, wachttijden aan de telefoon van meer dan 45 min. Gelukkig had ik maar een contract voor een jaar. In dit jaar 3x gebeld met NLE, 3x lange wachttijden en 3x zeer onbeschofte klantonvriendelijke medewerkers aan de telefoon. Bij overstappen naar andere energieleverancier begin februari 2019 problemen met mijn kom-er-bij bonus. Deze stond niet op de eindnota en er werd gezegd dat ik er geen recht op heb. Via klacht.nl klacht ingediend en dan heb je opeens wel binnen 2 dagen een reactie. Onbegrijpelijk dat een organisatie als Vereniging EigenHuis met een dergelijke firma in zee gaat. Mijn advies kies niet voor NLE.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE
Leon, 5 februari 2019

Ik heb energie afgenomen bij NLE. Erg slechte ervaringen met NLE. Na overstap na een andere energiemaatschappij blijven ze maar aanmaningen sturen. Meerdere keren contact gehad met klantenservice staan je netjes te woord, beloven het te verhelpen maar er gebeurt niks. Aanmaningen blijven komen. Mailen heeft geen zin, daarop krijg je geen reactie. Mij zien ze daar nooit meer terug.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
BETALEN DE "KOM ERBIJ' BONUS NIET UIT
boze klant uit Haarlem, 5 februari 2019

Ik ben na een jaar een energie contract te hebben gehad bij NLE overgestapt naar een andere leverancier. Ik had bij NLE een jaarcontract afgesloten met daarin opgenomen een kom erbij bonus van 30 euro per energie product.

Op mijn jaarafrekening was echter géén sprake van uitkeren van de bonus!

Na 2 keer ontzettend lang telefonisch in de wachtrij te hebben gestaan werd ik uiteindelijk doorverbonden met de klantenservice met mijn vraag waarom ik de door NLE beloofde bonus niet heb gekregen.

Ik kreeg geld terug en ging ervan uit dat mijn laatste termijnbedrag automatisch werd verrekend met de teruggave. Ik had netjes elke maand mijn energiekosten betaald.

Conclusie: ga NIET met NLE in zee. Ze beloven een bonus maar aan het eind van het verhaal betalen ze de bonus niet uit!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE betaalt niet terug volgens de eindnota 2018
Edward van Gaalen, 5 februari 2019

Ik beveel je aan om geen zaken meer te doen met de NLE. Het restitutiebedrag op de eindnota 2018 werd nog steeds niet uitbetaald. Mailen kun je ze niet meer en de telefoon wordt niet opgenomen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer