Ervaringen Nederlandse Energie Maatschappij

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Nederlandse Energie Maatschappij. U kunt uw ervaring met Nederlandse Energie Maatschappij ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Als u graag bedonderd wilt worden kiest u NLE
Daniëlle , 19 januari 2019

Wederom grove fouten van NLE. Ik ben er zo onderhand wel klaar mee. En dan te bedenken dat ik niet eens meer klant ben bij NLE. Verhaal nummer zoveel: Een tijd geleden heb ik mijn energiecontract opgezegd per 1 december. Toen is alsnog een termijnnota (met herinneringen n.b.) naar mij gestuurd voor de maand december, de maand dat niet meer geleverd zou worden. Uiteindelijk, na heel veel gedoe weer eens, is mij toegezegd dat ik het termijnbedrag voor december niet zou hoeven betalen. Terecht lijkt mij, want er wordt immers niets geleverd en er is voor die maand ook geen contract. Nu heb ik dan de eindafrekening gekregen. Helemaal goed, ik ben op de hoogte van de opzegvergoeding en dergelijke en wil dit ook zeker z.s.m. betalen. Ik heb de rekening nog maar even gecheckt voor de zekerheid. Goed dat ik dat gedaan heb, want je raadt het al... staat daar hetzelfde termijnbedrag van december weer op! Ik begrijp niet wat er misgaat. Hoe kunnen jullie een termijnbedrag vorderen over een periode dat jullie niet leveren. Ik heb de betalingen nagekeken en alles is tot en met november betaald. Ook is mij toegezegd dat dit termijnbedrag niet verschuldigd is. Dit heb ik ook zwart op wit. Dit is namelijk wat NLE mij destijds heeft gezegd en wat lijkt te kloppen: "Hoi, ik heb het nog een keer uitgezocht en zie dat ik me vergist heb in de jaar- en eindnota, excuses hiervoor. We hebben inderdaad nog geen eindnota opgemaakt, wel de jaarnota. Op de jaarnota heb je €189,82 terug ontvangen zoals het hoort. Het bedrag van december 2018 is inderdaad niet meegenomen op de jaarnota, deze staat er helemaal los van. We zijn op 29 november 2018 gestopt met leveren. De incasso voor het termijnbedrag van december was op 18 november 2018 al ingepland. Deze konden we niet meer terugtrekken, omdat we pas de dag voor je overstap naar een andere leverancier het definitieve bericht krijgen dat wij de levering moeten stoppen. De incasso van het al ingeplande termijnbedrag gaat dan wel door. Omdat je inderdaad geen verbruik meer hebt in december, hebben wij de laatste incasso geblokkeerd. Je krijgt dan geen herinnering en ook geen incassokosten. Zodra de meterstanden van de slimme meter bij ons bekend zijn, maken we de eindnota op. Dan is alles afgerond. Als je nog vragen hebt horen we het heel graag! 🙂" Het lijkt er echt op alsof jullie de boel expres aan het bedonderen zijn zo onderhand. Ik word hier enorm moe van. Antwoord van NLE: "Hi ****, Bedankt voor je bericht en geduld! Ik geef je graag meer toelichting. De levering is gestopt per 29 november. Aangezien de facturatie past stopt op het moment dat de levering stopt. Kan het zijn dat wij voor het einde van de levering al een betaalverzoek naar de bank verzonden hebben. Dat is dus ook gebeurd met het termijnbedrag wat wij in december alsnog afgeschreven hebben. Dat is heel normaal, aangezien we daar ook rekening mee houden en je het termijnbedrag natuurlijk verrekend krijgt op je eindnota met het beëindigen van je levering." Dit antwoord klopt niet en hier heb ik NLE vorige week op gewezen. Het bedrag staat namelijk debet (en dus niet credit!) op de factuur. Reactie van NLE: "Hi Bibi, Ik geef je graag meer duidelijkheid. Op de eindnota zijn alle in rekening gebrachte bedragen verrekend met jouw verbruik tot de einddatum van de levering. Alles wat we te veel in rekening hebben gebracht krijg je terug van ons. Het overzicht dat je meestuurt is een beknopte samenvatting van de eindnota. Je kunt de volledige eindnota inzien via www.mijn.nle.nl. Mocht je er niet uitkomen dan horen we het graag van je!" Ook dit antwoord klopt niet! Alle termijnbedragen tot december, dus tot einde levering, zijn betaald!! Dus ik heb wederom reactie gevraagd. Deze blijft alweer uit. Ik klaar continu van mij horen, maar er wordt nagelaten een tijdige reactie te geven en als er al een reactie komt is deze of niet compleet, of geheel foutief. Telefonisch is NLE niet te bereiken, na een half uur in de wacht wordt de verbinding grofweg beëindigd. Via de chat komt er pas een week na verzending een antwoord, wat inhoudelijk kant noch wal slaat. Dit is al zo vanaf het moment dat ze begonnen te leveren, gedurende een jaar waarbij ik toch zeker maandelijks contact heb proberen te zoeken. Hallo NLE, waar zijn jullie mee bezig?!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos !!!
theo, 10 januari 2019

Ik heb een jaar lang NLE gehad en tevens NLEx.

De energie en de internet.

In beiden gevallen slecht:

- Slechte klantenservice

- verkeerde informatie

- verschillende informatie

- ik krijg een incasso, terwijl ik deze niet zou krijgen

- telefonische en via facebook zeer slecht bereikbaar

- meermaals inlogproblemen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht bereikbaar, blijven incasseren terwijl wij al zijn overgestapt!
Fam van Dijk uit Enschede, 2 januari 2019

Gezien NLE via de telefoon nagenoeg niet te bereiken is, heb een pogjng gedaan en dat duurde 30 min! Heb alsnog niemand gesproken. Daarna via messenger en mail. Daarop ook nog geen antwoord. Echt ik ben zo boos! Per 01-01-2018 zijn wij klant bij de T-mobile Thuis en onze energie bij Greenchoice. Wij zijn dus vanaf 01-01-2019 geen klant meer bij NLE en gebruiken ook geen diensten meer van hun. Er zijn bij de NLE voor beide diensten netjes 12 termijnen betaald, toch blijft NLE incasseren. Gisteren kreeg ik een email van NLEx dat 03-01-2019 weer een termijn word afgeschreven, op dit factuur staat letterlijk dat het voor de periode 02-01-2019 tot 01-02-2019 gaat. Zo ook voor energie, vanmorgen is er een termijn afgeschreven met omschrijving termijn 1 van 12. NLE heeft voor beide diensten vooraf (al in december 3017) geincasseert toen de levering begon. Waarom blijven ze incasseren en wat te doen??

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Deskundige , vriendelijke en oplossingsgerichte klantenservicemedewerkster mevr.*******
Harry Cordewener uit Geleen, 8 december 2018

Wachttijd contact met klantenservice was 15 minuten Dit zou korter moeten zijn. Eenmaal in gesprek met medewerkster mevr******* nam zij ruim de tijd . Deskundig, vriendelijk en oplossingsgericht, Zij excuseerde zich voor de lange wachttijd aan de telefoon.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE
Marco Dool, 16 oktober 2018

Op de eindnota zie ik dat er 13 maanden zijn afgeschreven terwijl een jaar 12 maanden heeft. Ook de laatste mand is vooraf afgeschreven wat maakt dat er 14 maanden zijn betaalt. De welkom bonus is niet wat ze belooft hebben en val veel lager uit dan belooft is. Al met al een vage organisatie die tovert met cijfers in de hoop dat de consument het niet in de gaten heeft.

Reactie
avatar
Adrienne Garber uit Amsterdam, 19 oktober 2018

Opdringerig en misleidend proberen langs slinkse weg telefonisch een contract aan te smeren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Lange wachttijd en administratieve chaos
Michel, 15 oktober 2018

Omdat wij de overdracht van ons verkochte huis per 19-9-2018 hadden ruim op tijd gevraagd aan NLE om het contract van zowel gas&electriciteit te beëindigen.

Dat leek allemaal goed te gaan want eind september ontvingen we een keurige bevestiging dat we 550 euro terug kregen ivm teveel betaalde voorschotten minus een boete van 100 euro omdat we het jaarcontract vroegtijdig verbraken. Begin oktober kwam plots een mailtje binnen dat ze ons weer gingen aansluiten binnen 5 werkdagen op het adres van ons verkochte huis....Dat gaat niet goed dus ik bellen met NLE ! Na 25 minuten in de wacht gestaan te hebben werd de lijn opgepakt en daarna direct verbroken ...Nieuwe poging weer bijna een half uur moeten wachten verhaal uitgelegd daarna weer meer als 5 minuten in de wacht gestaan. Het was een misverstand en de fout lag bij Eneco blijkbaar de nieuwe energieleverancier op ons oude adres. Die 100 euro zou ook niet terecht in rekening zijn gebracht aldus de medewerker van NLE. Hij zou het in hun systeem zetten en mij intern doorverbinden met de financiële afdeling omdat hij zelf niet gemachtigd was om dit aan te passen. Intern doorverbinden duurde ook zeker 15 minuten...Het verhaal uitgelegd dat haar collega alle info 15 minuten terug in mijn dossier heeft gezet.

Dit bleek na weer 5 minuten in de wacht gezet te zijn een verkeerde veronderstelling van de eerste collega.

Oké zeg ik ontvang ik mijn teveel betaalde voorschotten dan wel 10 oktober terug. Nee dat gaat 12 oktober worden ...Oké mag ik u naam dan noteren. Nee die krijgt u niet ivm de wet op de privicy was waar vriendelijke antwoord. Sindsdien heb ik 4 automatisch gegenereerde mailtjes ontvangen waarvan de laatste een “laatste kans aangaf om mijn meterstanden door te geven” Aangezien ik geen account meer heb zou ik deze telefonisch door moeten geven. Dit terwijl ze deze al lang in hun bezit hebben bij NLE.Heb de eindafrekening van NLE tenslotte in mijn bezit. Ben er helemaal klaar mee met deze klant onvriendelijke energie leverancier. Je moet hard vechten om je eigen teveel betaalde voorschot terug te krijgen. Brrrr zo waardeloos nooit maar dan ook nooit zal ik hier nog klant worden al krijg ik de energie voor de helft van de prijs. Heb ondertussen ook al een klacht ingediend bij NLE maar de reactie blijft zoals ik al verwacht had uit. Volgende stap is de Consumenten Bond inschakelen ....Dit bedrijf heeft naast te weinig personeel ook ondeskundig personeel in dienst.Wat een waardeloos log klantonvriendelijkheid bedrijf is NLE !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
belachelijk
Henk, 9 oktober 2018

mijn vriendin klaagt over een hardnekkige medewerker die bleef zeggen: "druk op akkoord, druk op akkoord"

ze zou iets gewonnen hebben? Ik ben blij dat ze hier niet is ingetrapt, ik hoop NOOIT MEER contact met jullie te hebben.

Henk

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Incassoś zonder machtiging
Hans, 5 oktober 2018

Dit jaar (2018) probeert NLE, nu al voor de derde keer, zonder dat er sprake is van een contract of anderzijds een machtiging geld van mijn rekening te incasseren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onvrijwillig klant.
Albert Hoving uit Rolde, 1 oktober 2018

Ik kreeg via een mail te horen dat ik een nieuwe klant was bij NLE. Ik had me nooit aangemeld. Via de teruggestuurde mail kreeg ik de mededeling, dat er zoveel mail binnenkwam, dat er geen tijd was om ze te lezen. Ik moest via mijn NLE maar contact zoeken, dus een account aanmaken, maar ik was geen klant. Daarna werd er zomaar €160 van mijn bankrekening afgeschreven. Dit onmiddellijk teruggeboekt. Daarna telefonisch contact gezocht met NLE. De medewerker ging er van uit dat ik klant was. De klanten waten geworven door een andere organisatie. Ik moest bewijzen dat ik geen klant was. Ze begreep me niet of wilde dit niet. Daarna een klachtenbrief per post gestuurd. Hier is nooit op gereageerd. Wel kwam er een mail dat ik geweigerd was als klant omdat ik de eerste termijn niet had betaald. Hoe komen ze aan je bankrekening? Dit zijn zeer discutabele praktijken en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Wel een klacht ingediend bij Consuwijzer.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
12 jaar met het ochten door NLE
avatar
Willie Brockotter uit Rotterdam, 29 september 2018

Als NLE al 12 jaar ervaring bezit? Zou ik eerder vermelden, 12 jaar ervaring met consumenten doen ***. Volgens de voorwaarde mag een wild vreemde persoon geen contract afsluiten voor een andere consument. NLE negeer deze voorwaarde zelfs het leveren vanalles I1 pakket leverd NLE niet. Maar weten wel hoe zij consumenten te doen oplichten Wat NLE nu doet is Valsheid in Geschriften doen overtreden. Dat houdt in Artikel 225 van het Wetboek van Strafrecht doen overtredemet de boete vonnis van € 82.000,00 wegens vervalste contracten in omloop te doen brengen. NLE ik verzoek u iedere gedupeerde de boete bedrag aan hun te doen betalen. En ieder aar een klant vriendelijke Energie bedrijf over te doen stappen want NLE ligt u op.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vriendelijke Vincent
Anna, 27 september 2018

Zojuist gebeld door uw medewerker Vincent. Wilde even melden dat ik blij verrast ben dat hij, ondanks mijn 'nee dank u', toch vriendelijk van toon bleef. Dat is in mijn ervaring vaak wel anders. Dus top, Vincent!

Reactie
avatar
Willie Brockotter uit Arnhem , 1 oktober 2018

Volgens de voor giften heeft een energie bedrijf aan de regels te doen houden. Waarom worden deze regels niet nagekomen?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Werven en HOUDEN van zakelijke klanten. NIET BIJ DE NLE!
Leendert van Wezel, 28 augustus 2018

Als zzp'er word je overstroomt door allerlei aanbiedingen om een zakelijk contract af te sluiten. Uiteindelijk ging ik helaas overstag door de NLE verkoper. Voor vijf jaar. Na een jaar ging ik vanwege privé omstandigheden verhuizen naar een adres waar al een goed energiecontract is. Wat bleek; ik moest € 800,- extra betalen. De penalty als je voortijdig het NLE zakelijk contract beëindigd. Natuurlijk NIET vertelt door de onbetrouwbare verkoper!

Tip: Dus ga als simpele zzp'er NOOIT in zee met de NLE. En nu bestaat de kans dat ik mijn bedrijfje in een zakenpand ga onderbrengen. Tja, u raadt het al de NLE is als zakelijke klant-onvriendelijke boevenclub voor mij geen optie!

Reactie
avatar
Willie Brockotter uit Rotterdam, 1 oktober 2018

De voorschriften van NLE is, dat zijn klant kunnen vasthouden,. Door dat de klantenservice na genoeg niet na kunnen komen bijhet :e stellen van producten. Dat houdt i. Dat NLE beter gezegt de klant ziet weggaan dan de klant ziet komen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Na beeindigen van energiecontract blijft NLE onterecht vooschotten incasseren en dreigen met incassokosten !!!!
Jan uit Apeldoorn, 31 juli 2018

Nooit mee in zee gaan !!!!!!!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 9 augustus 2018

Hi Jan,

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent met ons! We lossen het probleem graag voor je op. Wil je alsjeblieft contact opnemen met onze Klantenservice?

We horen graag van je!

Groet,

Miranda van NLE

Reactie Jan uit apeldoorn, 9 augustus 2018

Klantenservice heeft dit probleem tot nu toe nog niet kunnen oplossen en om deze te bereiken moet je echt engelengeduld hebben !!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE
Bert Groen uit Nijmegen, 30 juli 2018

Ondanks herhaalde afmeldingen voor hun mailings blijven ze mailings toezenden. De *** hebben niet door, dat dit bij velen, zoals mij een averechts effect sorteert..... Elk woord aan hen besteed, is er één teveel. Eind vorig jaar kwam ik bij hen terecht via het energiecollectief van de Consumentenbond, maar dit jaar hebben ze het definitief verbruid! En vooruitlopende op het feit, dat ik hieronder het vakje aanvink bij 'Stuur mijn mailadres naar Nederlandse Energie Maatschappij', kan ik hen nu al meedelen, dat hun bericht wordt gedelete! Misschien komt de boodschap dan eindelijk aan....

Reactie Bert Groen, 30 juli 2018

Nog even een aanvulling. De eindafrekeningsmail wordt tzt natuurlijk nog wel geaccepteerd. Maar die mailings met superscherpe aanbiedingen.... Drie keer: nu niet, dan niet en nooit

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 9 augustus 2018

Hi Bert,

Oei, dat gaat niet helemaal goed. Sorry!

Ik zorg er natuurlijk graag voor dat dit alsnog wordt opgelost. Het lijkt er op dat je je e-mailadres niet via deze website naar ons hebt gestuurd, daarom kan ik nog geen actie ondernemen onze e-mails te stoppen. Wil je ons eens bellen om dit door te geven? Dan regelen we het direct.

Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 088-7307307.

We horen graag van je!

Groet,

Miranda van NLE

Reactie Bert Groen, 9 augustus 2018

NLE

****, 30 juli 2018

Ondanks herhaalde afmeldingen voor hun mailings blijven ze mailings toezenden. De *** hebben niet door, dat dit bij velen, zoals mij een averechts effect sorteert..... Elk woord aan hen besteed, is er één teveel. Eind vorig jaar kwam ik bij hen terecht via het energiecollectief van de Consumentenbond, maar dit jaar hebben ze het definitief verbruid! En vooruitlopende op het feit, dat ik hieronder het vakje aanvink bij 'Stuur mijn mailadres naar Nederlandse Energie Maatschappij', kan ik hen nu al meedelen, dat hun bericht wordt gedelete! Misschien komt de boodschap dan eindelijk aan....

Reactie*** Bert Groen, 30 juli 2018

Nog even een aanvulling. De eindafrekeningsmail wordt tzt natuurlijk nog wel geaccepteerd. Maar die mailings met superscherpe aanbiedingen.... Drie keer: nu niet, dan niet en nooit

Dit was de eerste melding WAARBIJ IK HET VAKJE STUUR MIJN ADRES NAAR NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ WEL DEGELIJK HEB AANGEVINKT EN DUS MIJN MAILADRES VERSTREKT! Je kunt lezen of je kunt het niet!

Daarop werk nimmer gereageerd.

En dan volgt heden, nadat ik gisteren 8 augustus wederom op de site van Energieleveranciers mijn beklag heb gedaan:

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 9 augustus 2018

Hi ***

Oei, dat gaat niet helemaal goed. Sorry!

Ik zorg er natuurlijk graag voor dat dit alsnog wordt opgelost. Het lijkt er op dat je je e-mailadres niet via deze website naar ons hebt gestuurd, daarom kan ik nog geen actie ondernemen onze e-mails te stoppen. Wil je ons eens bellen om dit door te geven? Dan regelen we het direct.

Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 088-7307307.

We horen graag van je!

Groet,

**** van NLE

En dan beweert Miranda van NLE doodleuk, dat ik mijn mailadres niet zou hebben verstrekt en of ik maar even telefoonkosten wil maken voor het geklooi van NLE!!!!

***, doe je werk en zoek zelf de eerste ervaring van 30 juli op, waar mijn mailadres is gevoegd!!!!

****,

Nijmegen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Anna
Jager, 15 juni 2018

Beste NLM

Wij hebben een jaar contract afgesloten doormiddel van 1 van uw gladde deurverkopers, wij zouden de Anna thermostaat krijgen en de oude energiemaatschappij zou opgezegd worden en de daaruit vloeiende kosten zouden voor NLE zijn. nou. raad eens

GEEN en ik herhaal GEEN van dat alles is NLE nagekomen. Gebeld, gemaild, geappt met de gladde meneer maar alles loopt zo stroef, van het kastje naar de muur gestuurd via de telefoon minimaal 6 medewerkers gesrproken en uiteindelijk kregen we een dame aan de telefoon die het snapte. Dachten we. Want tot heden nog geen Anna nog geen bericht over de overstap kosten en.. als klap op de vuurpijl zijn we 30 euro per maand duurder uit. NLE.. diep triest doe hier iets aan

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 19 juni 2018

Beste lezer,

Bedankt voor de review! Wat een vervelende kwestie. Klopt het dat wij gisteren via Facebook met elkaar hebben gesproken?

Groet,

Wilco van NLE

Reactie Visch uit Rijssen, 29 juni 2018

*** zijn het. Ben net gebeld door de nederlandse energiemaatschappij met de smoes dat mijn huidige leverancier en hun waren samengegaan en hun mij nu (natuurlijk) een veel voordeliger aanbieding konden doen.

Het verhaal een beetje aangehoord en op een gegeven moment "nee" gezegd. Gelijk was de verbinding verbroken. Vieze colporteurs!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ga absoluut niet met NLE in zee
avatar
Veerle Van Der Meulen uit Bussum, 7 juni 2018

Ja, terwijl je alleen een huis koopt ga je er niet vanuit dat je de liefde van je leven na een aantal maanden op de stoep staat. Het leven zit vol verrassingen en na anderhalf jaar in mijn huis te hebben gewoond besloten we om samen te gaan wonen. Van Flevoland naar de Randstad en van een huis naar een appartement. In het appartement worden alle voorzieningen gezamenlijk geregeld en daarom had ik niet de mogelijkheid mijn contract van NLE mee te nemen naar mijn nieuwe adres. Met dit nieuws nam ik contact op met NLE en zonder moeite of enige additionele informatie werd mijn contract beëindigd. Tot zo ver prima, waar het niet dat twee weken later een boete op mijn mat lag van 800 EURO! voor het vroegtijdig stoppen van mijn contract. Ik heb meteen mijn contactpersoon van NLE opgebeld, die beloofde mij er achteraan te gaan want dit kon zo niet volgens hem. Maar helaas vond meneer de moeite die hij in mij moest steken te veel want ik werd niet teruggebeld. Sterker nog, de telefoon werd na twee keer met hem gesproken te hebben niet meer opgenomen, mijn appjes niet meer beantwoord of überhaupt gelezen, maar toen ik het met het telefoonnummer van mijn werk probeerde, nam meneer gewoon op. Zwaar waardeloos en NLE heeft mij echt figuurlijk in de kou laten staan, terwijl ik geen andere mogelijkheid. Ik mag hopen dat NLE begrijpt dat zij mij nooit meer terug zien als klant, en ik hoop met mij nog velen die ik over dit voorval mag spreken.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 8 juni 2018

Beste heer/mevrouw,

We begrijpen dat dit onwijs vervelend is. Onze excuses voor de slechte service. Dat is niet hoe wij normaal gesproken te werk gaan. Maar helaas is de boete wel terecht, want gezien de hoogte schat ik in dat het om een zakelijk contract was. Ondanks de reden die u opgeeft, moeten zakelijke contracten altijd afgekocht worden als deze voortijdig stopgezet worden. Een uitzondering is onmogelijk.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE hoeft geen vaste klanten?!
WenT uit De Meern, 4 juni 2018

We zijn 2x prima behandeld bij NLE, ze hebben een probleem opgelost dat bijna onoplosbaar leek. We vragen ons alleen af of ze daardoor denken dat we tot in eeuwigheid bij ze zullen blijven.

Het nieuwe tarievenaanbod dat we kregen is een stuk hoger dan de tarieven die we nu betalen en nóg hoger dan nieuwe klanten zouden gaan betalen. Op onze vraag of we dus maar moesten vertrekken kwam een heel onverschillig antwoord. "Dat is uw beslissing".

Dit maakt dat we serieus op zoek zijn gegaan naar een andere (goedkopere) aanbieder.

Zo zijn we dus ook op deze site terechtgekomen.

Het lijkt ons dat NLE hier toch een steekje heeft laten vallen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 7 juni 2018

Beste heer/mevrouw,

We snappen dat u dat antwoord niet fijn vindt. Maar helaas is een scherper aanbod niet altijd haalbaar. We doen u ons beste aanbod, welke gelukkig voordeliger is dan de verlengaanbiedingen van onze grootste concurrenten. Hopelijk blijft u er toch bij. Bedankt voor uw review!

Groet,

Wilco van NLE

Reactie WenT, 7 juni 2018

Hoe komt het dan dat er voor nieuwe klanten wél een beter aanbod beschikbaar is? Waarom kan dat aanbod niet ook voor ons beschikbaar komen?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bij verhuizen honderd euro in rekening gebracht.
P.W. van den Bos, 30 mei 2018

Het is maar goed dat ik de eindafrekening van het oude adres heb nagekeken. Zomaar €100 in rekening gebracht voor opzeggen contract. Gebeld en ze zouden het in orde maken. Ik zit twee dagen te wachten op de nieuwe eindnota en hoop dat die nog komt.

V.w.b. mijn vorige review: ik heb echt het nummer gebruikt voor whatsapp wat ze mij hadden toegestuurd en niet een ander nummer, maar ik ga er verder geen ja-nee-spelletje van maken. In een eerder geval werkte de whatsapp wel.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 31 mei 2018

Beste heer/mevrouw,

Ik snap dat u hier niet blij mee bent. Maar dit binnen 2 dagen oplossen is niet haalbaar. We vragen u dus om wat geduld. Zodra er meer bekend is, nemen wij contact met u op. Wat betreft WhatsApp: erg vreemd dat de berichten nu niet aankomen. Want de WhatsApp-dienst werkt prima. Als u dit vaker tegenkomt, geef het dan nogmaals door. Dan kunnen we dit nakijken! Wij willen u bedanken voor uw geduld en medewerker!

Groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos
William, 16 mei 2018

Stel *** die mensen wel in de problemen helpen. Voor mij nooit meer NLE.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 18 mei 2018

Beste William,

Dat klinkt niet goed. Neem alsjeblieft contact met ons op, zodat we u kunnen helpen. Dat doen we namelijk graag.

Groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wat een klantonvriendelijk bedrijf
J.M. van der Meerendonk uit Haarlem, 2 maart 2018

I.v.m. het overlijden van mijn zwager hebben wij geprobeerd de gebruikersnaam van de inloggegevens op de naam van mijn zuster te zetten. Dit lukte niet,omdat wij het oude wachtwoord niet kenden. Gebeld met NLE, na heeeeel lang wachten uiteindelijk een medewerker gesproken, die vertelde niets voor ons te kunnen doen. We moeten het dus maar doen met de gebruikersnaam van mijn verleden zwager. NLE ga je schamen !

Wij in ieder geval nooit een contract bij NLE.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 6 maart 2018

Beste heer/mevrouw,

Wij snappen dat dit ongepast en vervelend voor jullie is. Onze excuses! Neemt u alstublieft via Facebook even contact met ons op. Wij denken een oplossing te hebben gevonden.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
NLE onbereikbaar en klantenservice niet bestaand
Erik uit Diemen, 9 februari 2018

Klantenservice is kennelijk een onbekend begrip voor NLE, het bedrijf is/houdt zich volstrekt onbereikbaar. Voor vragen of klachten via het contactformulier op de website vindt het kennelijk normaal om twee weken de tijd te nemen voor beantwoording, telefonisch zijn wachttijden zo lang dat de verbinding op gegeven moment vanzelf verbroken wordt.

Zelfs als de tarieven voordeliger zijn, dan nog is mijn advies: GEEN gebruik van maken,

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat u ontevreden bent. Maar we begrijpen uw reactie. Excuses hiervoor en we doen uiteraard ons best om in de toekomst sneller te reageren en op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
zeer slecht (niet) bereikbaar
anke uit soerendonk, 30 januari 2018

Is dan wel goedkoop maar voor vragen of wijzigingen onbereikbaar. geen reactie op de app, de reactie op de chat duurt zo lang dat de verbinding wordt verbroken. en telefonisch meer dan 30 minuten wachten. de app werkt ook niet. Ben nu al twee dagen aan het proberen contact te krijgen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 1 februari 2018

Beste Anke,

Dat klopt! Excuses voor dit ongemak. We doen ons best om zo snel mogelijk te antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opzegvergoeding
avatar
rob achten, 23 januari 2018

Ben sinds kort bij nle. Geld wordt al voor de 1e termijn datum eraf gehouden! Echter de opzeg boete van oxxio a €300,- nog niks van gehoord van nle. En daar iemand bereiken?? Zo goed als onmogelijk! Ik hang 5 jaar aan dit zootje vast, maar heb niet de indruk dat ik deze ga af maken. Wat een zooitje ongeregeld! Triest...

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 25 januari 2018

Beste Rob,

Wat jammer om te lezen dat u ontevreden bent! Het klopt dat wij vooraf afschrijven. Maar dit bedrag bewaren we voor de eerste actieve levermaand. Wat betreft de opzegvergoeding van Oxxio willen we u vragen om nogmaals contact met ons op te nemen. Het kan inderdaad even duren voordat we antwoorden. Wij doen ons best en willen u bedanken voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Reactie Peter Altena uit Nijkerk, 27 februari 2018

Wij hebben dezelfde ervaring, een boete van 200 euro van EON en nu schijnt het dat we een week te laat zijn met aanvragen vanbde vergoeding, erg leuk dat ze het jammer vinden maar dat ons dat 200 euro kost vind ik meer dan jammer.

Reactie van de helpdesk, alles staat in de voorwaarden,

Ben erg teleurgesteld in NLE, tuurlijk weer door gladde getrainde verkoper aan de deur binnengehaald met een praatje dat de opzegvergoeding max 50 euro zou zijn, volgende deurloper zal niet meer lang aan de deurnstaan.

De laatste 3 overstappogingen om zogenaamd goedkoper per maand energie af te nemen hebben ons al zeker 500 euro gekost.

Ben er wel klaar mee wat mij betreft is het een grote energie mafia die er alleen maar op uit is om opzegboetes binnen te slepen omnhet verschil in prijs te compenseren.

Reactie C. de Groen, 13 april 2018

Ook ik heb dezelfde vervelende ervaring. Ben in december 2017 klant geworden bij NLE, via een nutsadviseur. De opzegboete van 200 euro zou betaald worden zodra ze de eindafrekening van mijn vorige leverancier ENGIE binnen hadden. Die werd ingestuurd op 20 december. Op 23 januari kreeg ik een mail van NLE dat ze ook een bewijs van betaling wilden, dus het bankafschrift meteen verstuurd. Daarna niets meer vernomen. Eind februari maar eens de Nutsadviseur gebeld. Die meldde, na terugkoppeling met NLE, dat ze daar alles kwijt waren, of hij de boel maar opnieuw wilde insturen....!! Heeft ie gedaan. Weer stilte. Op 28 maart de nutsadviseur weer gebeld. Hij meldde terug: "ze zijn ermee bezig, binnen 3 weken heeft u het bedrag op uw rekening staan..." . Nog steeds niets.

NLE: jullie moeten je diep schamen om zo met klanten om te gaan. Eerst nieuwe klanten binnenhalen met mooie beloftes en deze vervolgens in de kou te laten staan. Ik beraad me op de volgende stap: de media inschakelen of maar 2 incasso's storneren. Want incasseren kunnen jullie als de beste. Misschien worden jullie dan wakker

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
als klant ben je absoluut niet belangrijk voor NLE
Merel, 23 januari 2018

Begin oktober ben ik verhuisd en heb NLE meegenomen als energieleverancier met een 3 jarig contract en tevens nog een extra contract voor 3 jaar afgesloten voor een bijgebouw. Ook Anna heb ik besteld. Dit was in oktober en wacht nog steeds op Anna, wel contract en bevestiging ontvangen maar geen Anna. Diverse malen gebeld met NLE en steeds wordt je afgewimpeld met een smoes waar je niets tegenin kunt brengen. Contact gezocht via Messenger en ook hier al vanaf december mee bezig. Dezelfde vragen van diverse medewerkers maar niemand lijkt het iets te interesseren. Mijn laatste antwoord op een vraag is verzonden op 5 januari en het bericht is niet eens meer door de medewerkers gelezen.

Wat zou ik graag van NLE af willen maar ja, dat kan uiteraard niet zonder hoge boete en de nodige ergernis dus ik blijf maar met de hoop dat NLE eindelijk eens een keer leert wat klantvriendelijkheid betekent en de medewerkers wat fatsoenlijker en aardiger opvoedt.

Volgende keer zal ik onthouden dat goedkoop echt duurkoop is !

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 25 januari 2018

Beste Merel,

Wat vervelend zeg. Niet antwoorden is absoluut niet de bedoeling. Stuur daarom alstublieft nogmaals een berichtje via Facebook Messenger. We staan voor u klaar, om dit op te lossen!

Groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
beëindigen van je contract zeer problematisch
Pim de Bruijn, 12 januari 2018

in oktober met NLE gemaild dat ik mijn contract beëindig ivm verhuizing en de vraag wat kost dat. De medewerker zegt €50,-- per jaar of deel daarvan dat contract nog duurt. Ik geef aan dat ik dan wil opzeggen. Blijkt niet verwerkt te zijn en inmiddels proberen wij dat al 2,5 maand op te lossen. 0 medewerking van de call center medewerker die de schuld terugschiet naar de klant.

ADVIES: Ga nooit met NLE in zee want de dienstverlening is bar slecht!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij , 16 januari 2018

Beste Pim,

Dat lijkt niet helemaal goed te gaan. Neem via Facebook of Twitter even contact met ons op. Dan kijken we voor je naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer