Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

153 reviews

5 sterren
(16)
4 sterren
(5)
3 sterren
(6)
2 sterren
(8)
1 ster
(118)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles perfect
Stijn DC uit Amsterdam, 20 februari 2019

Facturen, metingen,...en natuurlijk de leveringen van de elektriciteit, alles gaat perfect, zonder opmerking. En daarbij een van de betere prijzen voor mijne situatie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
NLE blijft na afloop contract afschrijven
Sam uit Rotterdam, 10 februari 2019

Over de levering geen klachten. Wel moet je er rekening mee houden dat je op verstuurde berichten nooit wat hoort. Ben na 1 jaar overgestapt, en er waren al 12 termijnen afgeschreven, maar dat heeft ze er niet van weerhouden toch een nieuwe maandtermijn af te schrijven. Hele vreemde gang van zaken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer slecht
A. Hoogeveen uit Haarlem, 5 februari 2019

4 november 2017 heb ik een contract afgesloten bij NLE, ingaande per 10 januari 2018. De 1e termijn werd ietwat voortvarend al geïnd op 28 dec. 2017. Nou ja, vroeg betaald, vroeg er vanaf zou je dan kunnen denken. Ik heb er sinds 5 jaar een gewoonte van gemaakt om elk jaar over te stappen, volgens de algemene adviezen om geen dief van je portemonnee te zijn, echter elke keer toch enigszins weer spannend. Nu blijkt die spanning helaas terecht. Voor 2019 ben ik per 10 januari overgestapt naar Oxxio, dit keer al geregeld in oktober 2018. Echter, tot mijn verbazing ging NLE gewoon door met termijnafschrijvingen in 2019. Over gebeld (bespaar mij de moeite die ik daarvoor heb moeten doen), ondertussen de incasso gestorneerd, want voor iets betalen waar ik niet eens voor geleverd kan gaan krijgen, gaat bij mij niet op. Dat was geen probleem volgens de dame van NLE, maar ik had mijn geld echt wel netjes teruggekregen volgens haar, eventueel verrekend met de jaarnota, die zoals zij vermoedde, met 3 weken zou komen. Die 3 weken zijn al ruim om, nog geen jaarnota en ondertussen heb ik nu een aanmaning gekregen verhoogd met 15 euro boete! Wéér over gebeld: ik neem geen energie meer van jullie af! Ik ben nu bij Oxxio! en ik betaal geen boete. Nou niets aan te doen, als ik niet betaal, dan wordt het 40 euro boete. En ook nog de mededeling dat het nog wel 6 weken kan duren voordat de jaarnota opgesteld is. Gaan de termijnafschrijvingen dan gewoon door? Ik heb er geen woorden voor en de dame van de klantenservice blijkbaar ook niet, want zij hing gewoon op! Ik ben dan ook zeer verbolgen over mijn 'straf' van 15 euro én het feit dat voor niet geleverde diensten er zomaar maandelijkse termijnen afgeschreven kunnen worden, terwijl ik toch echt nu bij een andere leverancier zit. En om een nog hogere boete te vermijden ik dus gewoon die gestorneerde termijn móet betalen. Na 5 jaren overstappen zijn zij de eerste die deze negatieve review van mij krijgen! NLE?, wég ermee!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Hopeloos
Hopeloos uit IJsselmuiden, 3 februari 2019

- apps geven foute waardes

- klantenservice niet te bereiken

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
NLE
NM van den Dungen-Bille uit Leeuwarden, 31 januari 2019

In oktober 2018 consument geworden van NLE. Tot de dag van vandaag, zeer tevreden.

Ik hoop dat het zo blijft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
No nonsense leveranciet
T Kooistra uit Rinsumageast, 25 januari 2019

Ruime en duidelijke keuze. Geen gedoe met overstap.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Kosten waren vele malen hoger dan voorspeld
Klant uit Oosterwolde, 16 januari 2019

Enorme hoge naheffing ontvangen van meer dan 600 euro. Duurste energie leverancier ooit

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gelukkig overgestapt naar een andere leverancier
W. B. uit Utrecht, 20 december 2018

Ik zou bij het afsluiten van een contract aan het eind een mooi bedrag terugkrijgen als welkomstbonus. Ik geloof 179 euro o.i.d. Echter moest ik mijn contract met spoed laten ingaan en hebben ze de voorwaarden daarom aangepast. Toen ik vroeg of alles hetzelfde zou blijven zeiden ze dat dit zeker zo zou zijn. Later kreeg ik te horen dat dit echter niet het geval zou zijn en de bonus was vervallen door het spoedcontract. Hier baalde ik enorm van. Vervolgend ben ik in de maanden erop regelmatig gebeld om een contract voor langere tijd af te sluiten en moest ik negeren dat ze een hoog bedrag noemden, ik geloof 300 of 500 euro in het telefonisch afsluiten van een contract van een jaar. Hier heb ik het gesprek afgekapt want ik vond dit erg onbetrouwbaar en ga niet akkoord met een hoog bedrag die wel benoemd word en bindend is maar waarbij niet goed uitgelegd word wat het betekend en ik dat maar moet negeren op goed vertrouwen van een verkopertje aan de telefoon. Ben inmiddels overgestapt naar een leverancier die direct de bonus uitkeerde en mij verder niet lastig valt met telefoongesprekken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Soepele overstap. Goed geregeld.
A Vink uit Hoogeveen, 5 december 2018

De leverancier geeft je goede voorlichting. Ook de app is ideaal. Kun je zien het hoe en wanneer. Alles leggen ze goed uit, wanneer wat gebeurt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ze reageren niet snel op e-mail. Ik mis de chat-functie. App werkt niet.
H uit Zeewolde, 5 december 2018

Jammer dat de app niet werkt. En van wat ik lees in de app-store is dat al heel lang zo?

Er wordt teruggewezen naar de website waar ook alle info staat. Maar juist de app op je telefoon werkt prettig en was ik gewend bij vorige energieleverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles prima geregeld
M P. uit Rijswijk, 28 november 2018

Overstap is makkelijk enzonder problemen geregeld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service
Iris uit Oosterwolde, 23 november 2018

Ik ben maar kort lid geweest, in verband met een verhuizing.

Telefonisch hierover contact gehad om het contract op te zeggen. Ze gaven uit zichzelf aan, dat als ik een geldige reden had om om het contract niet mee te nemen, ik geen boete hoefde te betalen. Dit vond ik netjes. Hierna hiervan ook meteen bevestiging gekregen. Prima service.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Tot nu toe gaat alles prima.
P.J. H. uit Rijssen, 21 november 2018

Ik ben pa overgestapt en dat is prima verlopen. Ik had alleen mijn wens om over te stappen opgegeven en alles is automatisch verlopen en door de Ned. Energie Maatschappij geruisloos afgewikkeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Probleemloos overgestapt
PB C. uit Reuver, 5 november 2018

Zonder enige problemen is de overstap verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goed
A M Kutyla uit 's-Gravenhage, 24 oktober 2018

is best wel goed maar beter dat je twee keer overdenkt.succes

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratieve puinhoop
G de Graaf uit Assen, 20 oktober 2018

Administratieve puinhoop, meerdere fouten in eindnota wat 3 maanden duurt om te corrigeren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
Anoniem uit Emmen, 18 oktober 2018

Overstap is goed gegaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zeer slecht
A.M. van der S. uit Lemmer, 16 oktober 2018

ik vind dit de meest asociale maat schappij die ik ooit heb mee gemaakt zij reageren niet op mails wat ze schrijven komen ze niet na. Zijn zeer slecht bereikbaar en dan weten ze ook nog niet alles en lichten je slecht in over alles. ik zit er over te denken om het daar weer op te zeggen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geruisloos en heel effectief
Meijlink uit Eindhoven, 10 oktober 2018

Ik heb zelfs niet eens begrepen dat de door mij geraadpleegde NEM bij meer informatie ophalen van gekozen nieuwe leverancier direct de overgang geregeld had. Geruisloos dus wanneer je eenmaal de nieuwe leverancier van je keuze hebt aangeklikt.

Geen onnodige adviezen of voordelen, alleen een inzichtelijke hulp bij het maken van de overstapkeuze.

Aanbeveling is hier zeker gerechtvaardigd !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
redelijk goede ervaring
hjm uit Purmerend, 17 september 2018

Alles prima geregeld. Tot ze geld terug moeten betalen. Dan moet je 14 dagen wachten op je geld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Afgelopen jaar veel fout gegaan
Jan van den B. uit Eindhoven, 8 september 2018

Geen inzage in mijn verbruik gedurende het hele jaar. Ook de Jaarafrekening klopte niet (ik heb €100 teruggekregen en dan zeggen ze onterecht “uit coulance”). Kortom: controle op de verbruikersgegevens is er totaal niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap feiloos !!!!
P.J.M T. uit Budel, 7 september 2018

Ik ben zeer tevreden over de nederlandse energie maatschappij, de overstap is zonder problemen verlopen. TOP !!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Doet wat het moet doen
J W. uit Zwolle, 1 september 2018

Prima maatschappij en de overstap was snel geregeld. Klantenservice was helaas minder goed bereikbaar wat leidde tot lange wachttijden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstap
G Dammers uit Utrecht, 27 augustus 2018

Geen bijzonderheden tot nu toe, lijkt vloeiend te gaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles ging zoals je zou verwachten
Anoniem uit Utrecht, 15 februari 2018

Overstappen ging vlot. Een fout van mij werd met één telefoontje opgelost. Heel duidelijke berichten ontvangen met stand van zaken/volgende stap.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat fijn om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen en is opgelost. Welkom bij NLE!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?