Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

30 reviews

5 sterren
(6)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(24)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ingebrekestelling over €3,-
Hamelink uit Veere, 6 maart 2020

Buitengewoon kortzichtige klantenservice. We betalen maandelijks via een door ons ingestelde automatische betaling, op basis van een factuur. Dan schiet de betaling één maand maar liefst €3,- tekort, hogen ze meteen op met €10,- en krijg je een week later een ingebrekestelling van €39,-. Dat gaat dus over een bedrag dat gewoon in de jaarafrekening moet worden meegenomen. Te ridicuul voor woorden en mijn primaire gedachte aan NLE is dan ook: graaiers... Ik stap a.s.a.p. over.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
21 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Halve ster nog te veel
Stefan Van Eerde 5 maart 2020

Zorg dat je nooit iets te maken krijgt met NLE.Ze willen je dingen aansmeren op een slinkse wijze.🤮🤮🤮🤮

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
27 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ongewenste overstap naar NLE
Marlon uit Dronten, 10 februari 2020

Zeer slecht...door middel van misleiding en onduidelijkheid zonder mijn medeweten waren zij ineens mijn energieleverancier..veels te hoge maandtermijnen en een opstapboete

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
17 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
oplichters
berg 31 januari 2020

10 x aan de telefoon gevraagd of ze niet aan het verkopen waren ,nee vlgs hun niet gegevens moesten gecontroleerd worden omdat het tarief lager was geworden.

heeft ons een mail gestuurd daarin staat offerte ,dat moesten we allemaal tekenen en nakijken nog 3x keer gevraagd of dat wel klopte! ja hoor. ik ben geen verkoper.

nogmaals gezegd daar staat offerte!! we willen geen nieuwe offerte we zijn tevreden met de oude.

nee u huidige leverancier weet hiervan ! wij kunnen al die gegevens inkijken en bellen uit naam van hun ,wij zijn geen verkopers!

op het moment dat mijn man zegt sorry maar wij hebben wel nog een zakelijk contract voor 5 jaar is hun reactie hierop :dan kunnen we niets meer doen en hangen op .

dus wel een verkoper! wij hadden al getekend onder druk het moest snel,snel.

maar gelukkig door het 5 jarig contract zijn we er weer van af.

want als hun alle gegevens kunnen inzien hadden ze dat ook kunnen zien!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
23 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
OPLICHTERS!!!!!!
Arda akpinar uit Nijmegen, 29 januari 2020

Mijn moeder is als eerst om dr mail en bank rekening gevraagd om zogenaamd gegevens te controleren .. vervolgens heeft ze nee gezegd om over te stappen 6maanden later mail gekregen dat ze is aangemeld zij belt om te zeggen dit heb ik niet gedaan ze konden gesprekken niet terug vinden die word naar 4maanden verwijderd en als ze contract wouw ontbinden kreeg ze 250 euro boete!!! GROOTSTE OPLICHTERS VETROUW DIT VERROTE BEDRIJF NIET!!!!!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
16 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Heel Slecht
Stefan Van Eerde uit Krommenie, 28 januari 2020

Wat een vreselijk corrupte bende dat NLE🤮🤮🤮.Mensen een 5 jarig contract aansmeren, hoe durven jullie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
18 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht
wim 25 januari 2020

Zeer slecht bereikbaar, zowel telefonisch als via mail. Eigenlijk onbereikbaar. Wachttijden zijn zo lang dat je het opgeeft.

Bij overstap een termijnbedrag voorgerekend van €194. Na 2 maanden wilden ze dat verhogen naar €204. Dit heb ik tegen kunnen houden. Na ca 8 maanden wilden ze het verhogen naar €307 !!!!!! Ook dit heb ik tegen kunnen houden. Hun berekeningen gingen uit van een verbruik wat veel hoger lag dan wat ik daadwerkelijk verbruik ( ik hou het zelf bij). Uiteindelijk kom ik na een jaar uit op €195. Ik ga nu weer terug naar Energiedirect, gelukkig:):)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
16 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pure misleiding!
Marinus Beikes 22 januari 2020

Nalv onze laatste jaarafrekening van 2019 bij energie direct ben ik gaan rond kijken om over te stappen, dit omdat energie direct ons een verhoging van ons voorschot bedrag voorstelde. We zouden voor 2020 van 150 naar 167 euro gaan per maand gaan. Echter energie levering zou volgens de berichtgeving in 2020 immers goedkoper worden!

Na rondkijken op allerlei vergelijking sites kwam ik uit bij Budget energie, deze kwam op een maandelijks voorschot bedrag van 117 euro, op basis van dezelfde gegevens waarmee energie direct ons een aanbod van 167 euro deed.

Kortom ik had al een overstap in gang gezet naar Budget energie, tot de landelijke energievergelijker belde. Met het bericht dat de NLE veel betere tarieven had. Nalv dit gesprek heb ik gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht van 14 dagen. En ben overgestapt naar de NLE.

Echter blijft NLE nu komen met een voorschot bedrag van 187 euro per maand!! Wat is het nut van overstappen als ik meer ga betalen dan bij energiedirect??!! Terwijl de tarieven goedkoper zijn bij NLE?

Er was mij verzekerd door de landelijk energie vergelijker dat ik zelf mijn maandbedrag kan aanpassen, dit is dus NIET zo, NLE heeft dit nu al twee keer afgewezen.

Ik voel mij nu toch best wel belazerd.

Kort samen gevat mooie praatjes maar totaal onbetrouwbaar bedrijf, predicaat Nederlands niet waard!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
15 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte energie bedrijf
Mark uit Wilnis , 21 januari 2020

Dit energie bedrijf spreekt dingen met je af die ze niet nakomen.

En als ze zelf weten dat je gelijk hebt krijg je een email dat je kan overstappen als je dit wil.

Ik zou dit zelfs - 5 sterren willen geven maar dat kan helaas niet.

Trap niet in deze onzin een slechter bedrijf als deze is er niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klacht prima opgelost
Ronald Gerrits 18 januari 2020

Na een eerdere klacht op deze website heb ik een telefonisch gesprek gehad met NLE en de klacht is opgelost, zeer klantvriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onder andere firma naam contract proberen aftesluiten
b mulder uit geesbrug, 17 januari 2020

wij werden gebeld door nle dat ze ons goedkoper konden leveren. dat is natuurlijk altijd mooi maar ons bevalt de huidige leverancier prima... dat zou geen probleem zijn ze zouden dan via hun

de facturatie laten lopen. dat gaf bij ons al enige argwaan dus gebeld met huidige leverancier en die gaf aan dat dat helemaal niet waar was. contact gezocht met nle hoe dat zat maar ze kon ons niet helpen moesten de week erna maar weer bellen.. weer gebeld en alles uitgelegd word er zo de telefoon er op gegooid... gelukkig konden wij via mail het contract nog annuleren.. als je dat te laat doet zit je dus vast aan hun. dus pas op met valse voorwenselen komen ze aan hun klanten en klantenservice kennen ze dus ook niet...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
19 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Jan 7 januari 2020

Wij hebben NOOIT een contract bij dit bedrijf gehad. Maar op de een of andere manier kwamen zij aan ons rekeningnummer. Ze hebben 3 maanden lang op automatische incasso bijna 400 euro iedere keer kunnen afschrijven. Nu konden wij van de laatste 2 maanden het geld terugboeken, maar van de eerste maand was dit te laat. Nu zijn wij alweer 5 maanden aan het wachten en nog steeds geen geld terug.

GA NIET BIJ DIT BEDRIJF VAN OPLICHTERS!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Incasso in verband met overlijden
PH 7 januari 2020

Deze week een incassoboete ontvangen van 30,= omdat de termijn factuur paar dagen te laat afgeschreven kon worden. Oorzaak een overlijdensgeval.

Geen enkele begrip van NLE, boete blijft gewoon gehandhaafd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Werd verrast met een hoge opzeg vergoeding
Veerle 26 december 2019

Ik heb mijn contract bij NLE opgezegd omdat ik ging samenwonen. Lijkt mij een hele normale reden om ene contract op te zeggen. Of ik nog even een boete wilde betalen van €200,- wanneer je op zoek bent naar een flexibele partij dan moet je vooral niet met NLE een contract aan gaan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer onprettige onderneming mbt klantencontact
Angelique 2 december 2019

zeer onpersoonlijk en onprettig klantencontact en weinig flexibelIk ben per direct overgestapt en wordt zeker geen klant meer van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
14 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantenservice....is die er nog wel?
j.Ulijn uit Oss, 2 december 2019

Ik ben al jaren lang klant van NLE. Echter de laatste jaren wordt het als maar slechter.

Ik probeer contact te krijgen met de klantenservice echter zonder resultaat. Ook op mijn mail wordt niet gereageerd. De ervaring is, als ze een contract willen afsluiten ze snel genoeg zijn. echter de aftersales ........waardeloos.

Heb mij termijn bedrag aangepast, dit is ook zichtbaar op mijn NELE, echter de oude bedragen worden afgeschreven. Ook werkt de App niet meer. Dit is ook niet gecommuniceerd.

Ik overweeg na een jaar of 7 a 8 toch maar eens over te stappen.

Jammer NLE (jullie waren eens goed)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contact zeer slecht
van A. 15 november 2019

Ik heb nu 3 mails gestuurd, maar krijg totaal geen contact/reactie.

Wat een slechte service!

Aanmelden ging prima, maar netjes opzeggen en afhandelen kunnen ze niet regelen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze klantenservice
Jacob uit Assen, 7 november 2019

Verbruiksmanager werkt al 3 maanden niet en daarom contact opgenomen. Het probleem werd idd erkend en zou vandaag terug gebeld worden. Niet dus..termijnbedrag is veel te hoog en geen mogelijkheid om het aan te passen.

Bijna 7 jaar klant maar word als stront Behandeld. Heb juist een verlengaanbod gekregen....steek die maar in je... Deze klant gaat op zoek naar een andere leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
18 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waar is mijn beoordeling van de NLE gebleven?
Bad Karma 2 november 2019

Ik had een mening, gebaseerd op een analyse van de gang van zaken bij NLE en NEM, over NEM NLE geschreven. Er is bevestigd dat deze geplaatst was maar ik zie m nergens.

Durft u het niet aan deze analyse te plaatsen? Het was ook niet niks, dat is zo.

.

Het verdien-model van de NLE lijkt te zijn:

verbruik te laag inschatten zodat het lijkt of je goedkoop zit bij NLE,

na enkele jaren stuur je de echte jaarafrekening met de werkelijke meterstanden.

En dan moet je dokken tegen de op DAT moment geldende prijs.

Binnen een maand zijn de 300 euro incassokosten op de rekening bij geteld (mag helemaal wettelijk gezien niet) en even later krijg je een ingebrekestelling om je oren.

Vervolgens sta op eens als wanbetaler bij de gemeente te boek en heb er naast je hypotheek een nieuwe inschrijving bij de BKR bij.

Daarmee wordt je onder druk gezet en gehouden tot je braaf alle te hoge kosten ophoest.

En dat is het verdienmodel van NLE NEM.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
halve ster is nog teveel ...
jules Stijnen 1 november 2019

Een pedante klantenservice die blijft beweren dat een overboeking van ING naar ING drie dagen duurt om zo boetes te kunnen innen of afsluitingen in gang te zetten, bevestigd opnieuw het beeld dat dit soort organisaties niet te vertrouwen zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
16 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE / NEM is wat geld innen betreft doortrapt schorem
verkeerd verzonden 29 oktober 2019

EERST even over deze site, die beoordelingen verzamelt.

Er zijn 133 meningen gegeven op het moment dat ik dit schrijf. Met een totaal van 229 punten.

Ik kom dan als gemiddelde beoordeling voor deze NLE / NEM op 1,72 ster, en niet meer.

Afgerond zou er dan voor NLE 1 1/2 ster geel moeten zijn. En geen drie.

.

Dus .. van wie is deze beoordelingssite eigenlijk? Van de energieleveranciers zelf soms?

.

Mijn beoordeling van de NLE / NEM volgt nog, maar ik heb al gezien dat anderen soortgelijke ervaringen hebben.

Bij ons ging het aldus:

Jaarafrekening met extreem hoog bedrag.

Niet reageren op onze mededeling dat we dat niet in een keer konden betalen.

Geen voorwaarden of contract aan ons sturen waardoor we niet wisten van betalingsregeling.

Binnen 34 dagen lag er een aanmaning waarin de rekening met 300 eu was verhoogd.

Weer een dag later werd gedreigd af te sluiten. (Achteraf blijkt in hun voorwaarden te staan dat ze dat bij particulieren NIET doen, maar ze dreigen er dus wel mee...Zijn ze knettergek daar?)

En nog een paar dagen later werden we in gebreke gesteld enzovoort enzovoort.

.

We zijn door hun gedonderjaag vanuit het niets opeens stevig in de financiele problemen gekomen. Echt ongelofelijk. En nu lees ik ook nog dat ze van alle nog bestaande klanten 2 maanden voorschot willen hebben omdat het aantal wanbetalers oploopt ... Ze hebben een zero-tolerance beleid als het om gemiste betaling gaat. Binnen een maand dreigen ze je af te sluiten en heb je de wettelijk maximaal te vragen incassokosten aan je broek hangen terwijl er helemaal geen incassobureau aan te pas is gekomen.

.

Uitkijken met die toko.

En wegwezen zodra je kunt.

Bijvoorbeeld wanneer zij de voorwaarden veranderen.

Of wanneer zij dreigen je af te sluiten.

.

Weg met die ellendige rottent van een NLE / NEM.

Opdonderen ermee.

.

Zo die moest ik even kwijt.

Dat lucht op.

:)

PS: We gaan onze rechtsbijstandvragen contact met NLE / NEM op te nemen. Ze tillen ons, en vele met ons lees ik hier, doodleuk voor 400 euro. 300 incasso, ONTERECHT, en 100 opzegvergoeding, terwijl ZIJ opgezegd hebben op het moment dat ze ons dreigden af te sluiten. Niet wij hebben opgezegd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energie maatschappij die gewoon 4x iets anders verteld!
Kowsar uit Waalwijk , 28 oktober 2019

Hoe kan je 4x iets anders vertellen! Mijn laatste telefoontje ging de medewerker mij 20 min in de wacht zetten om een andere collega aan de lijn krijgen. Kortom een klote energiemaatschappij. Julie moeten beter jullie klantenservice opleiden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afsluiting door NLE door een administratieve fout, excuses kan er niet van af
Bas uit Dordrecht, 26 oktober 2019

Door de verhuizing naar een groter huis, meer verbruik en te laag ingeschatte voorschot, kregen we een behoorlijke naheffing. Daarvoor hebben we met NLE een afspraak gemaakt om het in termijnen te betalen. Omdat mijn vrouw eind van de maand haar salaris krijgt, probeerden we de afschrijving ook in die periode te laten doen, maar dat bleek niet mogelijk. (Echt?)

Om de een of andere administratieve fout dacht NLE dat wij niet aan onze betalingsverplichting voldeden (terwijl we echt netjes op tijd betaald hebben). Gevolg: schofterige dreigtelefoontjes en dreigbrieven. We namen contact op en volgens NLE hadden we inderdaad betaald en snapten ze niet waar de melding dat we niet betaald zouden hebben, vandaan kwam.

Sterker nog: er kwam een mededeling dat ze ons af gingen sluiten, gevolgd door een brief van de netbeheerder met de datum van afsluiten! Natuurlijk hebben we weer contact opgenomen, blijkt het wederom een misverstand, maar dit is absoluut niet goed te praten! We schieten er behoorlijk van in de stress en excuses kan er bij NLE niet van af. Gelukkig loopt het contract volgend jaar af. :-(

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima service
Peter uit Assen , 23 oktober 2019

Al enkele jaren ben ik klant bij NLE, eerst met een tweejarig contract. Aansluitend kreeg ik een voorstel voor drie jaar, ik heb het voorstel vergeleken en het blijkt nu na twee jaar nog steeds een goede keuze geweest die andere maatschappijen niet hebben kunnen verbeteren. De contacten met de helpdesk zijn positief, email worden snel beantwoord. De afrekening komt ook snel nadat ik de meterstanden doorgeef. Voor mij is NLE een prima energie maatschappij.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Netjes
Reitsma uit Uithoorn, 23 oktober 2019

Prettige maatschappij, vriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›