Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

102 reviews

5 sterren
(14)
4 sterren
(9)
3 sterren
(4)
2 sterren
(7)
1 ster
(68)

40 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(4)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(7)
onbekend
(24)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Snel, efficient en vriendelijk
Tarik Najab uit Veldhoven, 23 april 2018

Ik was vanochtend aan het wachten op de installateur die zou tussen 08 u. en 10 u. langskomen.zogezegd zo gedaan, ik kreeg om iets over 08 een belletje van de installateur die zou binnen enkelen minuten er zijn.hij kwam zoals aangekondigd en binnen een kwartiertje was het helemaal gefixed!Toen het klaar was heft hij mij nog het een en het andere uitgelegd!Super!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Hi Tarik,

Wat onwijs leuk om te lezen. Welkom bij NLEx en bedankt voor de positieve review!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit meer NLE
Henk 18 april 2018

Wat een waardeloze maatschappij is dit, begin februari een verhuisbericht getracht in te voeren,ging niet met nieuwe postcode/ huisnummer ( was niet bekend in het systeem van NLE)

Adres handmatig ingevoerd, krijg ik na 2 weken bericht dat het ze het jammer vinden dat het contract wordt beëindigd ??? 5 x € 50.-- van eindafrekening afgehouden i.v.m. contractbreuk.

Ik via de site gemaild en toegelicht dat het niet het geval was, geen reactie dus!!!,

Na 2 weken zelf maar eens gebeld, na lang wachten een werknemer gesproken, deze zou alles uitzoeken.

Op het nieuw adres een levering begonnen op 15 maart, maandbedrag € 157.--

Wordt op 15 april 2 x afgeschreven.

Week later een mail dat de contract beëindiging niet juist was, fout NLE, geld zou worden teruggestort op mijn rekening.

Op 30 maart een mail dat op 27 maart op het zelfde adres een nieuwe levering van energie zou starten, maandbedrag € 161.- ?????????????

Meerdere malen over gebeld, zou teruggebeld worden, gebeurd niet ***

Vandaag iemand gesproken, weer het hele verhaal uitgelegd, ze slaan blijkbaar niets op.

Ze zou het uitzoeken, ik weer in de wacht, na een kwartier eindelijk weer een stem na de vreselijke wachtmuziek, ze gaf aan dat op 27 maart de nieuwe levering plaats gaat vinden en de oude stopt.

Ik vroeg of ik dan weer 2 x maandtermijn zou moeten betalen, een volmondig ja was het antwoord, maar het vorige zou dan weer worden teruggestort, ik gevraagd wanneer dat gaat gebeuren, kon ze geen antwoord op geven.

Daar ik de 2 x € 50.-- ook nog niet heb ontvangen, heb ik gemeld dat ik per direct stop met deze waardeloze klantonvriendelijke club.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Beste Henk,

Wat een onwijs verwarrende en vervelende situatie. Mijn excuses. Als u wilt dat we alles nog eens voor u nakijken, neem dan alstublieft nogmaals contact met ons op. We horen dan ook graag hoe we u weer tevreden kunnen krijgen. Contact met ons opnemen kan ook via Facebook, Twitter of WhatsApp. We staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters!!
Denise 14 april 2018

Vorige week is er een sluwe verkoper van NLE bij mijn ouders aan de deur geweest om hun van alles aan te smeren. Toen hij doorhad dat het niet helemaal werkte, vertelde de medewerker dat hij ook voor oxxio werkt ( energiemaatschappij waar zij nu zitten) en dat hij hun een een lager termijnbedrag kon aanbieden i.v.m. contractverlening.Mijn vader die normaliter dit soort zaken niet regelt, is hier mee akkoord gegaan. Tot mijn verbazing wordt er gisteren een bedrag afgeschreven die niet eens in de buurt komt van het bedrag wat er was afgesproken, maar dat terzijde. Wij hebben überhaupt geen bevestiging of een contract ontvangen. Ik wil ONMIDDELLIJK het contract beëindigen! Ik probeer al vanaf vanmorgen 11 uur in contact te komen met NLE via de chat maar ik word compleet genegeerd. Als je maar een klein beetje overweegt om klant te worden bij NLE, doe het niet!!!! Dit soort sluwe praktijken kan gewoon niet en is niet van deze tijd!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Beste Denise,

Bedankt voor uw review! Omdat uw vader akkoord is gegaan met een aanmelding bij ons, gaan wij uiteindelijk ook afschrijven en gaan wij vervolgens de levering starten. Het kan prima voorkomen dat een termijnbedrag anders is als het bedrag dat aan de deur is genoemd. We gaan namelijk van een ander verbruik uit. We begrijpen dat dit verwarrend is. Maar zolang de tarieven wel overeenkomen hoeft u zich geen zorgen te maken. Een termijnbedrag is indicatief, een schatting en aanpasbaar.

Om de aanmelding inhoudelijk te kunnen beoordelen vragen we u om contact met ons op te nemen via Facebook, Twitter, e-mail of telefoon. We horen graag van u en staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Rip off artists
MAYA uit Amsterdam, 12 april 2018

I told them not to go through with the contract on the phone because they couldn't provide for me what I needed. But they did it anyway. And for a 5 YEAR CONTRACT which I NEVER would have agreed to in the first place. They called my other contractor and cancelled my contract with them against my will.

Then I got a bill for 187 euros per month, when I used only 83 euros in gas and electricity. I never get an itemised bill from them for what I am paying. I was told by NUON that energiebelasting is supposed to be refunded to me. But NLE charges me for it.

After them telling me there was no way out of this contract, (which is a lie) they told me that the average bill for my apartment for the last 5 years was 116 euros per month. And that is what they would charge me. But my first bill came and it was 131. So I had to call them and adjust it AGAIN.

After waiting on hold for 40 minutes, I was yelled at by the customer 'service' representative, and she hung up on me. Any time you call them, they act as if they are doing you a favour by answering the phone. A favour they DO NOT want to do. They are rude and sometimes outright MEAN.

These people are rip off artists, who will do ANYTHING and say ANYTHING to get your money. And ALL of your money. DO NOT MAKE A CONTRACT WITH NLE. DO NOT EVEN CALL THEM, OR YOU WILL FIND YOU HAVE A 5 YEAR CONTRACT WITH THEM. A VERY EXPENSIVE CONTRACT.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Hi Maya,

I am sorry to hear that from you! Because we are more than willing to investigate everything for you, we ask you to contact us via Facebook and Twitter. My apologies for the way we've helped you over the phone. That is not acceptable. We hope to hear from you soon.

Greetings,

Wilco from NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervolg drama
Cees 11 april 2018

Het CV-onderhoudscontract is door HollandWarmte per 01-04-2018 opgezegd. Op 29 maart van NLE telefonisch bericht gekregen dat er geen openstaande rekeningen meer zijn. Schriftelijk of via de mail verneem je niets van NLE. Krijg op 3 april weer een afschrijving over de maand april welke is gestorneerd op 5 april. Ja hoor, op 6 april volgt weer de eerste herinnering. Als grootste ergernis volgt er op 11 april weer een afschrijving over de maand januari. Wanneer stopt dit eindelijk eens. Ik heb HollandWarmte hierover ingelicht. Hopelijk dat zij hieraan wel iets kunnen doen!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 13 april 2018

Beste Cees,

We snappen dat dit heel vervelend voor u is. Neem daarom toch nog even contact met ons op. Wij gaan namelijk over de facturatie en lossen het graag voor u op.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een drama!
Cees 27 maart 2018

Zeer slechte ervaring. Alle rekeningen betaald, krijg toch aanmaningen. Op e-mail wordt niet gereageerd. Brief gestuurd aan de directie; krijg zelfs geen ontvangstbevestiging. wat een ramp, nooit aan beginnen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 12 april 2018

Beste Cees,

Ik snap dat dit erg vervelend is. Neem daarom even contact met ons op via Facebook of Twitter. Dan kunnen we u sneller helpen!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE *** en co
Houthuyzen 6 maart 2018

Sinds november overgestapt zou een overstap vergoeding krijgen vaan 200 euro nu 4 maandag verder een mail gekregen 1 maart dat het bedrag binnen 5 dagen op mijn rekening zou staan gebeld met de klantenservice van nle ze kon mij vertellen dat het bedrag 15 maart op mijn rek zou staan de factuur zou afgemaakt zijn en bij de bank liggen ik de bank gebeld en die kunnen niks zien als je met de klantenservice belt en je daar je ongenoegen verteld vertellen ze jou dat je niet moet schreeuwen en dat je moet luisteren naar ze ik vind dat ze naar mij moeten luisteren en niet dreigen met de hoorn op de haak te gooien ben dus nog steeds afwachtend over hoe nu verder ook al mail gestuurd maar daar hoor je ook niks over ik raad iedereen aan om niet met dit geweldige *** kwalitatief uitermate teleurstellend bedrijf in zee tegaan is niet goed voor eigen gezondheid

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 7 maart 2018

Beste heer/mevrouw,

Het klopt dat wij het bedrag op 15 maart 2018 gaan overmaken. Het kan door de verwerkingstijd van de bank enkele dagen duren voordat het is bijgeschreven. Onze excuses voor de foutieve informatie. Want het klopt dat de bank dit nog niet kan zien. Hoewel schreeuwen geen oplossing is, kunnen we uw ongenoegen goed begrijpen. Hopelijk is deze uitleg en mijn excuses voldoende.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
colportage
P. Oppedijk uit Bolsward, 27 februari 2018

Via vastelastendienst.nl te Heerenveen overgestapt naar NLE. Er werden in een persoonlijk gesprek vele en mooie beloften gedaan. Het vreemde was dat zij precies op de hoogte waren met mijn toenmalige contract met NUON. Zij konden via NLE behoorlijk goedkoper en dus wou ik overstappen. Toen het contract binnen kwam bleken deze gegevens niet geheel juist. Er werd wat gegoocheld met exclusief en inclusief BTW prijzen. Nog leek het (iets minder) goedkoper. Was in twijfel maar toch getekend. Daarna hoorde ik echt niks meer behalve dat de termijnbedragen netjes worden afgeschreven (dat dan weer wel). Zou namelijk ook eens per 2 maanden een overzicht krijgen van mijn gebruik en mijn teruglevering via zonnepanelen. Nu blijkt dat ze dat niet willen of kunnen geven. Krijg verder ook helemaal geen gegevens, nieuws of tips o.i.d. in tegenstelling tot mijn oude maatschappij. Het is een echte spookmaatschappij. Na 50 minuten aan de lijn te hebben gezeten was ik daar ook echt bang voor!! Overigens is die vastelastendienst niet bereikbaar meer op hun enige mobiele telefoonnummer. Gevalletje fake neem ik aan. Teveel klachten of tijdelijk opgetuigd? Over ruim een half jaar de 1e afrekening en waarschijnlijk ook 1e bericht dat ik van ze krijg. Denk dat het weer een shock krijg want afspraken en beloften lopen te ver uiteen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 28 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat vervelend dat u dit zo ervaart. Maakt u zich geen zorgen, wij zijn geen spookmaatschappij. Neem alstublieft nogmaals telefonisch contact met ons op, om op alle vragen een antwoord te krijgen. Door de drukte kan het even duren voordat we opnemen. We doen ons best.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht bedrijf ***
Baer Cremers uit Venlo, 26 februari 2018

Met een woord *** Hebben mij benaderd tel en een contract doorgemaild wilde hiervan geen gebruik heb dan ook niet bevestigd nu kreeg ik een mail dat de levering overt twee weken van start gaat heb hierover gebeld met NLE probleem voorgelegd antwoord U had binnen twee weken moeten reageren op contract kon van contract af voor 250 euro ps NLE nog niks geleverd duur 250 euro voor doorgeven contract *** zijn het 1 dag bij NLE dan weer terug naar Nuon die overigens die boete van 250 euro betalen.Door dit grapje loop ik 150 euro mis die ik nog zou krijgen van Nuon Bedankt NLE hebben jullie goed gedaan stelletje *** Hopelijk lezen heel VEEL mensen mijn review om ze te waarschuwen voor deze *** meer kan ik hier over niks zeggen *** NLE

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 27 februari 2018

Beste Baer,

Wat vervelend! Neem via Facebook even contact met ons op. Dan kijken we er nogmaals naar.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Huilen
Lilly 20 februari 2018

Vreselijk. Ze zijn niet te bereiken...via geen enkel kanaal. Ze halen veel meer geld van je rekening dan waarvoor je het contract getekend hebt. De mensen aan de deur kletsen maar wat. Geven zelfs hun telefoonnummer...je mag mij altijd bellen...maar zijn niet te bereiken. Oplichting!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 21 februari 2018

Beste mevrouw,

Wat vervelend om te lezen dat u ons niet te pakken krijgt. Het is op dit moment erg druk waardoor het iets langer duurt voordat wij opnemen of reageren. Maar, geen zorgen. Wij reageren altijd! Wij werken met zijn allen keihard om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Rianne van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles ging zoals je zou verwachten
Anoniem uit Utrecht, 15 februari 2018

Overstappen ging vlot. Een fout van mij werd met één telefoontje opgelost. Heel duidelijke berichten ontvangen met stand van zaken/volgende stap.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat fijn om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen en is opgelost. Welkom bij NLE!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
soepele overstap
PH van Oort uit Oost West en Middelbeers, 15 februari 2018

Nederlandse Energie Maatschappij neemt je helemaal mee in het proces van overstappen met duidelijke stappen. Overstap is soepel gegaan en een heldere site met alle informatie bij de hand.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw van Oort,

Wat leuk om te lezen. Welkom bij NLE en bedankt voor het compliment!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
Deb uit Zwolle, 13 februari 2018

Ik kreeg direct bevestiging van mijn overstap. Daarbij kreeg ik ook razendsnel alle informatie die ik nodig had. Over de overstapdatum zodat ik bevestiging had dat die datum klopte (ivm voorkomen boetes), over het doorgeven van de meterstanden, en over het gehele proces dat zou volgen. De informatie van de Nederlandse Energie Maatschappij is uitgebreid en duidelijk. Je blijft niet met vragen zitten waardoor je met de klantenservice contact zou hoeven opnemen. First time right!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste mevrouw,

Wat fijn om te lezen dat u tevreden bent en van harte welkom bij NLE. Bedankt voor de positieve review!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
goed zo
j fokke uit Nijverdal, 11 februari 2018

ben bij de dezelfde gebleven kreeg meer bonus

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste Jan,

U bent dus geen klant bij ons geworden? Wat jammer om te lezen. Hopelijk zien we u nog eens terug.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE
avatar
M H uit Aardenburg, 11 februari 2018

Ik ben geen klant en heb al meerdere aanmaningen ontvangen voor het betalen van een termijn.

HEB IN HET VERLEDEN AL EEN ZAAK VIA DE GESCHILLENCOMMISIE GEWONNEN , dus zal ik wederom stappen ondernemen

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

We snappen dat u hiervan opkijkt. Maar laten we er eerst samen eens naar kijken. Neem daarom even contact met ons op. We staan voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
A.u.b. nooit aanbeginnen.
Postma uit Drachten, 9 februari 2018

Ik kan U niet genoeg waarschuwen, het lijkt allemaal correct maar schijn bedriegt. Hier alles zwart op wit, maar de overstappremie blijkt de helft te zijn van de beloofde €150,- en de belofte om de contractbreuk te vergoeden ( hoewel dat zwart op wit staat) kent een praktische implementatie waar U niet blij van wordt.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat u ontevreden bent. Inmiddels hebben we per e-mail contact met u. Graag zien wij de benodigde documenten tegemoet, zodat wij voor u aan de slag kunnen gaan. Ook heb ik even naar de bonus gekeken. Zoals u op uw contract kunt zien gaat het om een bonus van €75,00 per product. U heeft 2 producten, dus dit komt uit op €150,00. Maakt u zich dus geen zorgen. Op www.nle.nl/voorwaarden vindt u alle informatie en voorwaarden terug omtrent deze bonus. Lees dit goed door! Als u nog vragen heeft, horen we dat graag.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Reactie van Postma - 5 maart 2018
probleem is niet opgelost

In ieder geval is er nu communicatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantenservice niet aanwezig, absoluut niet aan beginnen
avatar
Hans De Bruyn 9 februari 2018

NLE heeft totaal geen klantenservice. Telefonisch, via mail en whatsapp gewoon onbereikbaar. Nooit aan beginnen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat u dit advies geeft. Maar het klopt dat het erg druk is en wij hierdoor later dan gewenst antwoorden of opnemen. Excuses hiervoor! Wij doen ons best om dit te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE onbereikbaar en klantenservice niet bestaand
Erik uit Diemen, 9 februari 2018

Klantenservice is kennelijk een onbekend begrip voor NLE, het bedrijf is/houdt zich volstrekt onbereikbaar. Voor vragen of klachten via het contactformulier op de website vindt het kennelijk normaal om twee weken de tijd te nemen voor beantwoording, telefonisch zijn wachttijden zo lang dat de verbinding op gegeven moment vanzelf verbroken wordt.

Zelfs als de tarieven voordeliger zijn, dan nog is mijn advies: GEEN gebruik van maken,

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer om te lezen dat u ontevreden bent. Maar ik kan dit heel goed begrijpen. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Correct
w W. uit Emmen, 8 februari 2018

Alles simpel en prima geregeld

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat leuk om te lezen! Bedankt voor de positieve review.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Correct
w W. uit Emmen, 8 februari 2018

Alles simpel en prima geregeld

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat fijn om te lezen dat u tevreden bent. Zoals 't hoort! Bedankt voor de review.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen communicatie
S J 6 februari 2018

Tweemaal aangemeld, omdat de 1e keer (via telefonische verkoop) geen korting was gegeven. 1 week later deur-aan-deur verkoop kon ik ineens 150€ korting krijgen! Dus dat zou geregeld worden. Hoe? door tweemaal het termijnbedrag van mijn rekening te halen in 1 maand, het termijnbedrag spontaan te verhogen en geen duidelijk antwoord geven via klantencontact (hoe vind je überhaupt snel het juiste nummer om heen te bellen met een klacht?) Zou absoluut niet overstappen naar deze maatschappij. Ik kom van NUON en heb spijt dat ik ben overgestapt. Bij NUON was alles netjes geregeld (ze waren alleen iets duurder vandaar dat ik was overgestapt..als ik dit had geweten.....)

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste Sanne,

Ik snap dat dit heel vervelend voor u is. Gelukkig heeft u op 8 februari 2018 telefonisch contact met ons gehad en is alles duidelijk geworden. U heeft uw vertrouwen in ons uitgesproken. Bedankt daarvoor!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
stelletje ***
Patrycja Zerkowska uit Rotterdam, 6 februari 2018

Gisteren kwam een meneer aan de deur met een mooi verhaal. Wat de beste is kwam hij laat in de avond na 6 uur. Hij wist zijn verhaaltje zo goed te vertellen dat hij al de contract voor mij opgesteld hebt zonder dat ik het wist en zonder een momentje te hebben of informatie te achterhalen over het bedrijf. Niet eens 5 minuten na dat die weg was werd ik gebeld door de NLE om de vragen door te nemen gelukkig heb ik in de tussentijds reviews gelezen. De telefonist van de NLE kwam ook met een hele mooie verhaal. Ik zou volgens hun twee 85 euro per maand (een vaste prijs) moeten betalen. Ik heb aangegeven dat ik tijd wil om erover na te denken door de hele slechte reviews. De telefonist kwam met een mooi verhaal dat de reviews van paar jaar terug zijn en dat ik op de datums moet kijken. Op dit moment voelde ik me al niet gewaardeerd als een klant omdat ik wel al na de datums hebt gekeken en die waren allemaal van januari 2018. Na het gesprek krijg ik meteen een contract in mijn email met een termijnbedrag van 115 euro per maand. Al veel hoger dus. Ik heb gelijk een email gestuurd dat ik het meteen ook stop wil zetten en dat ik niks van hun wil ontvangen stelletje *** en ***. Op dat email werd niet gereageerd. Vandaag heb ik ze dus gebeld eerst de telefoon niet opnemen daarna hoorde ik dat er 9 wachtende voor mij waren. Ja dag dat ga ik niet wachten, Opgehangen en gebeld met de technische afdeling. Toen ik zei dat ik ze ineens wel snel te pakken heb gekregen door een andere nummer te kiezen kreeg ik te horen ja verrassend he. Like *** heb je wel eens een telefoontraining gekregen? Zo praat je totaal niet tegen een klant. Heel erg onprofessioneel. Ik werd doorverboden met de juiste afdeling. Gelukkig namen ze ook meteen op. Gelijk alles stop laten zetten en meteen een bevestiging via mijn email ontvangen. Lang verhaal kort maken : NLE zijn stelletje *** die je alleen leugens geven zodat je overstapt! Daarna krijg je heel veel problemen onprofessionele hulp en medewerkers aan de lijn die niks over de klant geven en niet vriendelijk klant gericht zijn. Niet doen!!!!!!!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste mevrouw Zerkowska,

Excuses voor dit ongemak! Het definitieve termijnbedrag wordt pas na de aanmelding berekend. Hoewel de tarieven wel blijven zoals aan de deur besproken, kan het geschatte verbruik waarop wij het termijnbedrag baseren anders uitvallen. Dit had even vermeld moeten worden. Ook had er aangegeven moeten worden dat een termijnbedrag altijd aanpasbaar is. Gelukkig hebben we dit naar uw wens kunnen afhandelen. Hopelijk zien we u, ondanks alles, toch nog eens terug. Bedankt voor de review!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Spijt dat ik ben overgestapt
Pascal 6 februari 2018

Wat een verschikkelijk slecht bedrijf. De eerste paar keer als ik de klantenservice wilde bellen, heb ik van ellende maar opgehangen na dik een uur in de wacht te hebben gestaan.

Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gekregen.

In november zoek ik elk jaar naar de voordeligste energieleverancier. Dit keer was dat nle.

Nu stap ik over en krijg daar ook netjes een contract voor met daarop de juiste tarieven.

Nu een maand later kijk ik wat mijn tarieven zijn in de app, zijn ze aangepast.

Dus ik bellen waarom dat is, krijg ik als antwoord ja dat is altijd elk jaar in januari passen wij dat aan omdat de belasting dan bekend is.

Ik heb dit nog nooit mee gemaakt, altijd zijn het de tarieven die in mijn contract staan elk jaar weer.

Nle nooit meer...

En wilco reageer niet als je niks te zeggen hebt op al die klachten hier!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste Pascal,

Het klopt wat de collega heeft aangegeven. De overheid past elk jaar de belastingen aan, op 1 januari. Omdat jouw aanmelding in 2017 heeft plaatsgevonden zijn de tarieven op dat contract inclusief de belastingen van 2017. Omdat wij, en elke leverancier, per wet verplicht zijn om dit door te voeren ziet u sinds 1 januari 2018 andere tarieven op uw persoonlijke Mijn NLE-pagina. Helaas kunnen wij hier niets aan veranderen. Anders hadden we dit uiteraard gedaan.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bellen en e-mail werkt niet bij nle
A.van Vliet uit Zierikzee, 5 februari 2018

1feb.had ik na meer dan 30min iemand aan de lijn.

Mijn vraag of mijn dubbeltarief meter overgezet kan worden naar een enkeltarief geen probleem werd mij gezegd. Gevraagd voor een e-mail ter bevesteging wat blijkt geen e-mail ontvangen

Er is niets veranderd volgens mijn nle na verschillende e mails nog steeds niks gehoord van nle

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Helaas heeft de wijziging vertraging opgelopen. We zullen dit zo snel mogelijk doorvoeren en u een bevestiging sturen. Excuses voor dit ongemak.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Allerslechtste bedrijf van Nederland
Daan Beusink uit Utrecht, 5 februari 2018

Al voor ingang van mijn contract hopeloos veel problemen met NLE. Ingangsdatum was oorspronkelijk 24 januari. Omdat NLE de EAN codes van de slimme meter niet kon vinden was de aanvraag blijven liggen. Er werd helaas geen contact met mij opgenomen dus ik moest zelf aan de slag. Het bedrijf is op geen enkele mogelijkheid te bereiken. Via de telefoon (meer dan 10 wachtenden) niet te bereiken. Via Whatsapp niet te bereiken en op email wordt niet gereageerd.

Uiteindelijk na een uur tijd contact gehad met NLE via de telefoon. De codes waren nu wel ineens duidelijk alleen zou de nieuwe datum nu 15 feb worden!!! NLE heeft mij toegezegd dat Stedin ons niet zal afsluiten maar dat gaat nu toch echt gebeuren.

Ik hoop dat het nog op tijd geregeld gaat worden maar als u ooit maar overweegt om over te stappen naar deze piratenpartij dan raad ik u het ten strengste af.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 19 februari 2018

Beste Daan,

Wij zijn blij dat wij een afsluiting vanuit de netbeheerder hebben kunnen voorkomen! Als u nog vragen heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?