Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

148 reviews

5 sterren
(15)
4 sterren
(5)
3 sterren
(5)
2 sterren
(11)
1 ster
(112)

5 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(5)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Zeer vakkundig, en zeer hulpzaam
Demir uit Haarlem, 21 mei 2019

Je wordt als klant zeer serieus genomen en

Er worden oplossingen en alternatieven gezocht als er problemen zijn! Zeer hulpzaam

En zijn goed op de hoogte van de leverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Komen afspraken niet na
L. van Elp uit Meppel, 17 mei 2019

Brengt na beëindigen van een éénjarig contract een 13e termijn in rekening.

Deze termijn gestorneerd, daarna een aanmaning ontvangen.

Telefonisch gereageerd met de afd. klantenservice, toezegging cq belofte gekregen dat deze 13e termijn niet betaald hoefde te worden en dat er geen aanmaningen meer zouden komen, want de afrekening van het afgelopen contractjaar werd opgemaakt.

Desondanks toch twee aanmaningen met een verhoging van € 40,00 ontvangen.

Hierover 2 keer een email gestuurd waarop NLE niet reageerde,

De afrekening ontvangen waarop € 40,-- op ingehouden werd in verband met de aanmaningen.

Telefonisch gereageerd en daarin werd mij simpel gezegd dat de toezegging in het telefoongesprek, na de eerste aanmaning, niet had mogen worden gedaan door de medewerker.

De € 40,- .werd niet terugbetaald.

Dus uitkijken om met deze firma een contract af te sluiten want gedane toezeggingen worden niet nagekomen en op mails reageren ze niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Siegfried, Je bent een topper!
A. Abu uit Amsterdam, 16 mei 2019

Zojuist ben Ik door Siegfried (klantenservice medewerker) geholpen. Siegfried als je dit terug leest, super bedankt dat je me gerust hebt gesteld en geduldig het een en ander voor me hebt uitgezocht! Gods zegen,

Groet,

Mevrouw A. Abu

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wordt geen klant!
Noor 16 mei 2019

Zeer slechte bedrijf dat heel hard z'n best doet om klanten weg te jagen. Communicatie is zeer slecht en van service hebben ze nog nooit gehoord. We mochten opzeggen ivm zender wijziging. Graag stappen wij op, maar e-mail werd niet beantwoordt. Dus voor de zekerheid nog maar even gebeld. Na lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik te horen dat we per 3 juni geen diensten meer zullen ontvangen terwijl in de e-mail staat dat wij tot 3 juni kosteloos kunnen opzeggen. Dat is dan toch heel klantonvriendelijk als je zo snel de diensten stopzet.... Je hebt niet 123 een nieuwe aansluiting bij een andere provider... Dame aan de telefoon was ook onprofessioneel in het beantwoorden van mijn klacht en uiteindelijk ook boosheid over dit beleid.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar, onvriendelijk, verbruik niet te controleren, pak dit verschrikkelijke bedrijf nooit.
René 10 mei 2019

Overzicht opeens niet meer te zien, eerst kon je zien hoeveel je terug krijgt en opeens niet meer.Na een paar keer bellen, mailen etc. Nog geen duidelijkheid. Houden vol dat hun nieuw systeem better is maar hun zijn de enigste die het geloven. Kunnen niet vertellen wanneer de eindafrekening komt. Ja, uh, dat weten we niet, het kan in Juni of juli zijn krijg je opeens als antwoord. Maar eerst had u toch gezegd in Mei? Ja, dat zou ook zomaar kunnen. Op de vraag hoeveel we tot op heden terug krijgen krijg je als antwoord, dat weten we niet. Het enigste wat ik weet dat we heel hard weglopen also ons contract afgelopen is. Vreselijk arrogant en Dom bedrijf. Begin er nooit aan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
rikie uit hardenberg, 9 mei 2019

zeer slecht bedrijf zowel gas/ electra als tv / internet helemaal niet tevreden eens maar nooit weer . wou dat het contract van allebei morgen maar om waren. zes weken storing gehad met de tv.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
MENSENENERGIEZUIGERS
Nel 8 mei 2019

danwel aanlevering verzorgen aan de beesten die leven van menselijke energie. Zie toch al deze ergernis van"klanten"/mede-eigenaren/deelgenoten/reisGENOTEN JA leuk was het !

willens en wetens

moedwillig door "bedrijven" opgewekt.. al bij mijn 6e NLE premieafschrijving vroeg ik om mij per email dus schriftelijk (en leesbaar) de einddatum 12-1-19 te bevestigen.

En medewerking bij soepele overstap per 12-1-19. Simpel.

incasso@nle.nl geniet de advocaten te laten zweten want die moeten DOKKEN als ze de rechter niet uit de boot krijgen! En deze Ordinaire, (Rechter heet dat) zweet bij elke nieuwe rechtszaak, want die wil dolgraag DAT JIJ! in zijn/haar plaats IN DE BOOT ZIT. PLAATSVERVANGEND HEET DAT.

Wij, echte mensen: ze SMULLEN van onze reviews, weet: dit is VOER/ETEN.. voor hen . .

tijd voor de juiste aktie de rechters in de boot te laten

en

deze gemene spelletjes bij deze oplichters te laten! NLE en andere parasieten: oprotten van ster aarde!

ALLES is mogelijk, terwijl zij doen of wij niet zouden kunnen denken door tussen onze menselijke benodigdheden te gaan staan. Door angst aanjagerij. aandegrondhoudende vaccinaties..

En wie doet hierin mee ?.. precies de Consumentenbond die zo ook met mij omging! ..

We zullen jullie! (uitbuiterij van wat al van ons is)! massaal afsluiten!!!

Wie kan mij een energiezelfvoorzienende bus geven ? Bedankt!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
nooit doen
Nel 6 mei 2019

Pfffft! Nu nog een nieuwe provider die mij direct bij overstap per 12 januari 2019 riante overstapbonus uitkeert als bewijs..

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen service en niet bereikbaar
Monique 6 mei 2019

Wijzigen zonder mededeling incassodatum, blijven incasseren na opzegging. Als je dan storneert sturen ze aanmaningen. Klantenservice niet bereikbaar of verbinding wordt verbroken. Afspraken worden niet nagekomen. Waardeloze firma, niet aan beginnen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE vreselijk bedrijf!
Ashna Baatsen uit Hoofddorp, 3 mei 2019

Ben door blijkbaar een partner bedrijf met een callcenter benaderd die zich voordeed als mijn eigen energie leverancier. Ze hadden de juiste naw gegevens en bankrekeningnummer. Dus voor ik het wist kreeg ik ineens een mail met bedankt voor uw overstap naar NLE. Terwijl ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik tevreden ben en niks wil veranderen. En over de informatie die zij gaven wilde nadenken maar niet voornemens ben om over te stappen. Met de mededeling dat succes en dan belt u zelf maar terug want u bent overgestapt werd er opgehangen. Heb er meteen achteraan gemaild en gebeld en op Social media zelfs berichten gepost om aan te geven dat ik niet overstap, geen contract heb en binnen het termijn van bedenktijd zit. En zelfs de huidige energieleverancier op de hoogte gesteld. Schandalig dat men op zo een agressieve manier klanten probeert te werven! Bah! Een ding is zeker, mocht ik ooit van leverancier willen overstappen dan zal ik na dit geintje het never nooit meer overwegen! Vreselijk bedrijf!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
energiebelasting teruggave
C. Boer 2 mei 2019

Reeds 8 jaar NLE als leverancier energie. Nu blijkt dat er al die jaren dubbel energiebelasting door ons betaald is. Het betreft 1 WOZ locatie met 2 aansluitingen.

Sinds februari dit aangegeven bij NLE ,reeds alle gevraagde documenten aangeleverd.

Na vele telefoontjes en mails naar NLE nog steeds geen reactie en betalen dus tot op de dag van vandaag teveel energiebelasting . Treurig! Waarom moet dit zo lang duren?

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechtste service ooit!
jacolien uit delft, 2 mei 2019

"Wij geloven in ECHT goede service" is het statement van de NLE op de website..

Internet/tv en energie onder 1 dak. handig zou je zeggen! maar wanneer je dit wilt regelen met de klantenservice weten ze bij internet/tv NIKS van energie en andersom. Om op al mijn vragen antwoord te kunnen krijgen zou ik 3 keer doorverbonden moeten worden!! echter sta ik eerst 30(!!) minuten in de wacht om überhaupt geholpen te worden. wanneer de medewerkster geen enkele vraag kan beantwoorden (behalve met: dat is voor een andere afdeling ik verbind u door, daar is geen wachttijd) word ik doorverbonden en sta ik WEER in de wacht. Ondertussen ben ik al 59 minuten verder.. en bedenk ik mij dat ik bij NLE geen klant meer wil blijven. Op naar de afdeling "beëindigen contract" dan maar, maar shit..... dan moet ik WEER worden doorverbonden...........

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een prutsers. Dat KPN zich deze club begrijp ik echt niet
Rob Kaak 1 mei 2019

Reageren op niets! Spreken tarieven met je af die ze niet nakomen. Minachten hun klant!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
verandering
m van Hoek 30 april 2019

Opeens kan je alle tabellen met verbruik niet meer lezen, de jaarafrekening komt niet en ik weet wel waarom, ik krijg nl meer dan 700 euro terug en de slimme meter wordt opeens ook niet meer uitgelezenal 2x 45 minuten in de wacht gehangen bij de klantenservice, hoezo serviceBagger dit!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Komen afspraken niet na
Kirsten uit Alphen aan den rijn, 30 april 2019

Heb m’n contract beëindigd en heb nog een tegoed van ze. Maar al ruim 1,5 maand bezig om dit geld terug te krijgen. Per e-mail wordt er niet gereageerd en telefonisch wordt de ene bewering en belofte na de andere gedaan. Maar steeds geen geld! Heb m’n rechtsbijstand erop gezet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
H v d Sande uit Esch, 27 april 2019

Nle verandert zomaar de verwerking van het verbruikers overzicht naar digitaal ik heb nog een oudere meter dus kan hier niks mee.

Heb hierover gebeld en gemaild maar er gebeurd dus niks, ga dus kassa maar eens inschakelen voor een oplossing.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
klantenservice onbereikbaar en geen melding wijziging overzicht mijn verbruik
B. van der Snee uit Haarlem, 24 april 2019

NLE heeft het overzicht van mijn verbruik gewijzigd zonder dit te melden en nu zie ik alleen nog maar per maand mijn verbruik. Alle voorgaande grafieken zijn verdwenen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Telefonisch ingewikkeld duurt te lang ,via contactformulier gaat het makkelijk
Hes uit Castricum, 24 april 2019

Zit er voor 2 jaar gaat soepel

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service en minachting v/d klant
Henny Renders uit Eindhoven , 23 april 2019

Op 2 maart klacht ingediend bij klantenservice, na 1 maand geen reactie. Opnieuw gebeld en men toonde veel begrip. (Waarom werd er dan niet gereageerd?) E-mail adres gekregen van klantenservice voor de klachten commissie o. d. Tot op heden, (3 weken later) nog steeds geen reactie ? Geen goede zaak. Klacht door de klantenservice als terecht beoordeeld?? Wacht nog even af en dan zal ik helaas genoodzaakt zijn het hogerop te zoeken, begrijp hier niets van?

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fascinerend dat ze nog bestaan
Judith uit Roelofarendsveen, 23 april 2019

Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt met zulke slechte service.

Er zijn bij ons meerdere fouten gemaakt. Eerst was een de verhuizing die niet was doorgekomen bij ze, hierdoor werden wij bijna afgesloten. Vervolgens leggen zijn de fout bij Liander, er was daar een storing. Helemaal niet waar natuurlijk, na een belletje naar Liander bleek dat NLE gewoon de foute code in hadden gevoerd. Niet erg handig.

Vervolgens kregen we de eindnota van onze vorige woning met allerlei bedragen daarop die niet klopte. Na weer uren in de wacht (want snel iemand aan de telefoon krijgen zijn ze niet echt van) kregen we daarin gelijk, ze hadden (alweer) een fout gemaakt. Uiteindelijk kregen we de goede eindnota.

Vervolgens is ons maandelijks bedrag, voor een nieuwbouwwoning met zonnepanelen, vastgesteld op een enorm hoog bedrag. Dit enorme hoge bedrag konden we niet aanpassen, na 2 maanden is dat wel gelukt. Het kwam er wel op neer dat we even voor twee maanden een monsterbedrag in 1 keer moesten overmaken. Ik ben momenteel in afwachting van de manier waarop de berekening voor onze woning is gemaakt. Daar wist mevrouw klantenservice niet veel over te vertellen.

Nadat ik vanmiddag weer uren in de wacht heb gestaan, begreep ze mijn probleem met dit bedrag maar ging ze hier toch echt niks aan doen. Hadden we maar eerder moeten bellen, wat we hadden gedaan..

Vandaar, fascinerend dat dit bedrijf nog bestaat.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
WEK zelf energie
Nel 23 april 2019

Stijn wilde graag van mij een review: jaarkontrakt start levering 12-1-2018 volgens Nle emailkenmerk N032_MBLC loopt al meer dan 15!!! maanden. Vanaf de 6e maand ben ik al bezig NLE duidelijkheid OP mijn e-mail te BEVESTIGEN. Dit omdat ze schreven: "gelukkig was u al klant bij ons!" (Dat is erg vreemd, want in diezelfde e-mail wist NLE wél te vermelden dat mijn originele kontrakt HERsteld was. NLE rekent ook 2x met aansluitkosten, terwijl 12 achtereenvolgende maanbetalingen geweest!!! Mijn overstapbonus is nog niet binnen bij mijn weten. En welke makelaar verkoopt mij mijn volgende zon en wind ? Ik wil nu natuurlijk eerst hun overstapbonus innen. Het is medewerking dat ik verwacht! Mijn e-mail blijft hier voor tips staan en is nel8health@gmail.com

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte bereikbaarheid
Henk Kooijman 17 april 2019

Als de klantenservice beld wordt in de wacht gezet. Bel je nummer om je aan te melden, wordt je direct doorgeschakeld. Zodra je zegt dat het om wat anders gaat, hup meteen weer in de wacht !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos !!!
Hoogendoorn uit Veghel, 16 april 2019

Onbeschoft aan de telefoon , als je ze al aan de telefoon krijgt . 10 wachtende voor u , je wordt dan door verbonden . Weer 6 wachtenden . Via bespaarplan binnengekomen . Niet na komen afspraken . Emails worden niet beantwoord . Dus ook niet binnen 14 dagen je opzegging

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Serpil 15 april 2019

28 februari werd ik gebeld door bespaarplan, leuke offerte bekijkt u het even... gaat u er niet mee akkoord binnen 14 dagen via telefoon of mail aan ons melden. Zo gezegd zo gedaan.. 8 maart annuleringsmail gestuurd. Ondertussen krijg ik mails van Nle dat er een maandbedrag wordt afgeschreven. Bespaarplan gebeld... ja hoor mevrouw we hebben uw annulering ontvangen, ga dit nogmaals doorgeven. Mails van nle kon ik als niet verzonden beschouwen. Ondertussen bedrag afgeschreven, ik gelijk teruggeboekt en nle gebeld... bevestiging van annulering opgestuurd... we gaan het voor u regelen, u heeft op tijd geannuleerd. Krijg ik vandaag een mail... blijkt dus dat ik bespaarplan wel netjes had afgemeld maar dat ik nog een aanbod had gekregen op 28 februari (zelfde dag) van ene BOEM marketing...

Morgen maar weer aan de telefoon hangen... ben hier zo klaar mee

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dráma
Mark 15 april 2019

contract sluiten gaat heel makkelijk, maar de klantenservice is een drama. Wat een on professionele organisatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?