Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

133 reviews

5 sterren
(13)
4 sterren
(3)
3 sterren
(6)
2 sterren
(8)
1 ster
(103)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte en onbeleefde service
Susanne 8 oktober 2019

Ik wil mijn abonnement verhuizen naar mijn nieuwbouw woning, maar dat kan niet omdat de nieuwe bewoner van mijn huidige adres mijn abonnement al heeft stopgezet. Dus nle kan nu niets meer doen en ze willen ook geen leuk aanbod doen zodat je een tevreden klant houdt. Erg teleurstellend!!!!

En ook onvriendelijk behandeld door een medewerker.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Uitbetalen overstapboete
P. Mathey uit Hellevoetsluis, 11 september 2019

Zeer snelle uitbetaling van de overstapboete!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Top leverancier 9.0
R.Makhaisingh uit Rotterdam , 11 september 2019

Heb nooit problemen gehad met Nederlandse Energie Maatschappij en telefonisch heel snel bereikbaar plus punt ze zijn heel behulpzaam en heel geduldig

Zal ook niet overstappen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
trap er niet in
van wijk 10 september 2019

doen alsof je een klant van hen bent, schotelen je een besparing voor en vragen vervolgens naar je gegevens. 'het enige verschil is dat u de factuur van iemand anders krijgt', en: 'bent u altijd zo wantrouwend?'

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik wil in delen betalen.
Cor de Ridder uit Vlaardingen, 8 september 2019

Ik heb NLE opgezegd nu staat er nog 1 termijn wat ik nog moet betalen. Maar ik kan het niet in een keer betalen . Ik heb al verschillende malen verzocht door de telefoon om het te betalen .Word ik 30 minuten aan de lijn gehouden .Daarna word de verbinding verbroken. Nu moet ik nog boetes gaan betalen boven op het maandelijkse bedrag.Dit is niet netjes .groetjes C de R****** ***********

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ik betaalde meer bij de NEM
Zeg maar dag met je handje tegen Jantje uit Alphen aan den Rijn, 27 augustus 2019

Ik ben bij de NEM meer gaan betalen dan ik deed en ik ben nu naar een ander overgestapt en betaal nu weer 30% minder, Vooral het vastrecht is kennelijk erg duur want mijn verbruik is minimaal

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht kloten firma -0
Thijs uit Sevenum, 15 augustus 2019

NLE is zeer goed in boetes opleggen en dan niet de boete van de andere leverancier willen betalen.

Al ben ik daar 4 dagen klant geweest, zeggen ze, u ben geen klant meer we betalen de boete van de vorige leverancier niet meer. Wat een flauwe kul.

En zonder iets te overleggen, je door stoten naar een andere leverancier.

Mensen let op als je met de Nederlandse Energie Maatschappij in zee gaat.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE (Slechtste klantenservice ervaring ooit)
Kerkdreef Ooltgensplaat uit Ooltgensplaat, 7 augustus 2019

Aangezien ik mijn originele post niet aan kan passen wil ik hier toch even vermelden dat nadat NLE zonder enige terugkoppeling naar mijn kant zomaar mijn teruggeleverde energiestanden schrapte waarna ik in een traject ben beland waarin ik geprobeerd heb dit gecorrigeerd te krijgen. Ik ben inmiddels MAANDEN verder! Ik kan een ieder adviseren NOOIT met deze mensen in zee te gaan. Als nieuwe klant ben je vast zo geholpen, als bestaande klant word je van het kastje naar de muur gestuurd als je uberhaupt al reactie krijgt. Kijk ook eens even op de facebook pagina van NLE en zie HONDERDEN mensen met soortgelijke problemen. Die enkele persoon die hier 5 sterren geeft werkt vast bij NLE, persoonlijk niets gezien afgelopen maanden van de service die daar vermeld wordt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
oplichting of klant onvriendelijk of lig het aan mij?
jos mentzij uit roosendaal, 28 juli 2019

ben benaderd door zon telefoon verkoop truc man die mij misschien wel 40 keer op mijn werk heeft gebeld voor nle.

zou goed koop zijn (bleek ook )maar de eerste maand klant te zijn al voor 15€ onterecht incasso kosten in rekening gebracht!!! netjes gebeld en gemaild met de bewijzen dat ik optijd betaald heb.

en ze zijn niet klant vriendelijk kort maar krachtig zonder uitleg kreeg ik dit terug na mijn 5de mail en klacht met bewijzen dat ik 13 jullie had betaald:

(Geachte heer

Bedankt voor uw e-mail. Echter omdat het termijnbedrag voor 15 juli voldaan moest zijn en niet ontvangen is hebben wij hierover extra kosten berekend. Uw betaling staat elke maand op automatische incasso, alleen zullen wij elke maand maar éénmalig proberen af te schrijven. Hierna zullen wij u een herinnering sturen met een ideallink om het zelf te voldoen)

dit is alles wat ik terug kreeg

ik had foto met betaling van 13 jullie netjes in de mail bij gevoegd.

het was niet optijd binnen dus betaling duurt dan meer dan 3 dagen als dat zo is ben ik akkoord, maar ik geloof echt niet dat het de 15de niet binnen was. en hadden ook wat klantvriendelijker kunnen reageren en met wat uitleg in een mail dan was ik misschien nu nog klant!.

ik heb na deze eerste maand gelijk mijn contract zo snel ik kon opgezegd voor dat deze praktijken verder gaan want ik dacht en durf het aast te zeggen nu dat nle deze truck toepast bij klanten en daar hun voordeel ook nog uit haalt.

nu ik mijn contract heb opgezegd blijft het misschien maar bij 15 euro!

anders had het denk ik hele dure energie geworden terwijl ik toch echt over gestapt ben om een stuk goedkoper energie te krijgen dan bij mijn vorige leverancier!!!

dus (mijn) mening is:

dat dit soort praktijken door kunnen gaan begrijp ik nog steeds niet

nle weg er mee!!!!

zo jammer dat een mens zijn tijd hier in ga zitten

dit is mij ervaring met nle.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik zou het iedereen aan kunnen raden, ben vol lof over deze onderneming.
Jan Tol uit Volendam, 24 juli 2019

4 jaar onafgebroken klant geweest, alles goed en overzichtelijk geregeld tot in de puntjes, ook bij het eindigen van het contract alles duidelijk en nogmaals snel en goed geregeld. Een aanrader.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super slecht
Lynette uit Ede, 19 juli 2019

Via valse voorwendselen hier gekomen klanten service kan niet helpen klacht ingediend en daar reageren ze niet op. Ga nooit hier naar toe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waanzinnig slechte klantenservice
B Brink uit Groningen, 10 juli 2019

Niet normaal hoe lang deze mensen je in de wacht laten staan. Echt gênant. Wij zijn met meerdere bedrijven klant en als ik dit vtv had geweten was ik hier nooit klant geworden. Laat het een waarschuwing zijn voor alle mensen die overwegen hiermee in zee te gaan. Helemaal als het zakelijk is.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Veel te lang wachten op afrekening bij vertrek en niet bereikbare klantenservice
Rob Pauwels uit Houten, 9 juli 2019

Mijn contract is afgelopen en wacht al weken op afrekening (heb teveel betaald en krijg geld terug)

Mails naar klantenservice gestuurd, geen respons. Gebeld, wordt niet opgenomen.

Waardeloze after sales en totaal geen benul van “klantenservice”.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte service
René Dokter uit Landgraaf, 8 juli 2019

Wij zijn al meer dan 2 maanden aan het wachten op de uibetaling van de jaarnota. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze zijnal wekenlang aan het vertellen dat het geld is overgemaakt maar tot op heden niks ontvangen. Mensen sluit nooit een contract af bij dit waardeloos bedrijf

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Heel slecht!!
M. J. uit Roosendaal, 6 juli 2019

Wij zijn nu inmiddels een half jaar klant van NLE. Wij proberen al drie maanden contact te krijgen om een extra aansluiting te krijgen voor een TV op onze slaapkamer. Als je belt ben je minimaal een uur aan de telefoon. Vervolgens krijg je een medewerker aan de lijn die zegt dat het niet mogelijk is om een extra aansluiting te regelen. NLE is hier al een tijd mee bezig. Dat snap ik, als je er een week mee bezig bent, maar wij zijn nu inmiddels al drie maanden verder en er is niks geregeld. Medewerkers staan je super slecht te woord en leven totaal niet mee. Ik probeer elke keer te vragen hoe lang het duurt (als je iemand te pakken krijgt), maar krijg elke keer zelfde antwoord, namelijk, wij zijn er mee bezig en weten niet hoe lang het nog gaat duren. De service is super slecht, wij zitten nog een paar maanden uit, omdat we aan een contract vast zitten. Wij raden iedereen aan om nooit een contract af te sluiten met NLE, is echt heel slecht.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
14 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte communicatie
Wim 28 juni 2019

Mensen, alstublieft, sluit NOOIT een contract af bij dit afschuwelijk bedrijf. Totaal geen communicatie mogelijkheden. Wat een bagger!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ronduit slecht
Dick Sluis 27 juni 2019

geen contract sluiten. Ze zijn onbereikbaar per mail, telefoon. Inloggen niet mogelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Service hopeloos..
PJJ Heemskerk uit Noordwijk, 26 juni 2019

Beste Vriend, weleens geprobeerd NLE telefonisch te bereiken per telefoon. Geen goed idee, probeer het niet, bespaar je de ergernis , is niet te doen... dus... NIET DOEN !!

Groet, Je vriend

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service
A.Kiel 22 juni 2019

Heb je een probleem dan is het moeilijk om Nle nog te bereiken. Kon je, niet zo lang geleden, nog een appje versturen waarop vrij snel werd gereageerd, dat is nu onmogelijk. Een uur in de wacht als je belt is niet abnormaal en een klacht indienenm kan een wachttijd opleveren van een week of meer. Jammer als je zonder bv. TV zit.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
16 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PASOP met NLE!!! Belachelijke omgang met klanten!!!
Arjan Fennema uit Groningen, 21 juni 2019

Ik ben midden mei gebeld door een dame van Nationale Energie Vergelijker en de berekening liet zien dat op basis van mijn huidig gebruik van Gas en Licht er een maandelijkse besparing van 20 euro gerealiseerd kon worden in mijn voordeel. Das niet niks!! Wel kon het zo zijn vertelde de dame in kwestie dat het eerste termijn bedrag hoger kon zijn dan dat ik daadwerkelijk zou gaan betalen. Een en ander uitvoerig doorgesproken of er toch geen beren op de weg waren en vervolgens over gegaan tot een contract.

Op 18 mei ontving ik het contract en inderdaad bleek het termijn bedrag precies het zelfde bedrag dat ik nu betaal aan mijn huidige leverancier. Dit heb ik zo gelaten maar ergens voelde het niet goed. Ik heb daarom contact opgenomen met NLE en dat is werkelijk waar EEN GROTE RAMP. Voordat je iemand aan de lijn hebt ben je zeker 5 minuten verder en als je iemand aan de llijn hebt en je zegt waarvoor je belt wordt je doorverbonden met een ander persoon. Dit is mij 4x gebeurd. Klantenservice van het jaar 0.!!!

Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en gevraagd hoe het zat met de termijn bedragen en of dat ook daadwerkelijk naar beneden zou gaan gedurende de rest van het contract zoals afgesproken en overeengekomen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, excuses en nog een keer zoveel excuses verder en bij een nieuwe ''herberekening'' door NLE zelf bleek dat ik zelfs meer moet betalen dan mijn huidige leverancier. Ik stond op ontploffen. Wat een malafide praktijken en wat voelde ik me belazerd.

Lang verhaal kort, het contract kan niet meer worden ontbonden en ik zit er 3 jaar aan vast.

Het kan wel worden ontbonden maar dan betaal ik dan 250 euro voor.

Beste consument, een gewaarschuwd mens telt voor twee en ga alstublieft NIET in zee met NLE. Ze verdienen het niet om klanten te hebben. Zeg het voort!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet te bereiken
Klaver uit Haaksbergen, 19 juni 2019

Bij klachten zijn ze niet meer bereikbaar bel maar eens naar 0202254236

SCHANDE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
21 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalige werkwijze en misleiding door de NLE, alles behalve soiciaal!
SlechteDeal uit Noord Nederland, 11 juni 2019

Op misleidende wijze werd mij telefonisch door de "onafhankelijke" gaslichtvergelijkers" een contract bij de NLE aangesmeerd. Hij refereerde naar mijn huidige contract, wat een normaal particulier contract betrof... De NLE was de voordeligste aanbieder voor mijn gebruik op dat moment...De verkoper bleek verzwegen te hebben dat er ook nog maandelijkse vaste kosten (euro 22,-/mnd) waren, naast KwH en m3 tarieven voor stroom en gas bij de NLE. Ik heb daartoe het contract binnen enkele weken ontbonden, daar mijn maandelijkse kosten stegen i.p.v. dalen zoals mij werd voorgerekend.Als klap op de vuurpeil bleek ik (geheel ongewenst!) een zakelijk contract te hebben afgesloten. Daar heeft de verkoper met geen woord over gerept tijdens het gesprek... De NLE stuurt mij na opzegging dus nu een factuur met euro 1.000,= aan boete.Dit hele verhaal is een groot misverstanden ruikt naar pure misleiding. Ik voel me enorm gedupeerd op dit moment!!!Ik krijg ook een enorm slecht gevoel over de handelswijze die de NLE hier samen met gaslichtvergelijkers heeft gehanteerd.Mij bekruipt het gevoel dat de NLE helemaal niet succesvol is door scherpe prijzen en een geweldige service, zoals in de website prachtig wordt geschetst.Ik heb op dit moment het gevoel dat er op geraffineerde wijze wordt geprobeerd om mensen met alle middelen aan een contract te binden en zich dan op de kleine lettertjes te beroepen.Omdat ik een bedrijf geregistreerd heb op het prive-adres en omdat ik de mail met bevestiging niet in detail heb doorgelezen wil de NLE mij nu absoluut houden aan het contract en de afkoopsom. Er is geen greintje bij van gevoel of begrip. De klantenservice gaat er gewoon ook met gestrekt been in. U bent gewaarschuwd om een contract bij de NLE af te sluiten!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE schrapt teruggeleverde energie standen!!! LET op!
Chris Vroegindeweij uit Ooltgensplaat , 29 mei 2019

Volgens mij werken hier niet bijster slimme mensen. Wat wil het geval.

Ik ben afgelopen jaar verhuisd en heb sindsdien 2 huizen waarvoor ik dan ook beide betaal.

Nu had ik meteen na het verhuizen zonnepanelen laten leggen echter die was ik blijkbaar vergeten te melden. Wat doet de Nederlandse Energie Maatschappij. Zonder ook maar enige melding of terugkoppeling werden mijn teruggeleverde meterstanden van mijn factuur gehaald. Aangezien ik mijn eindafrekening wel goed bekeek, ze hopen waarschijnlijk op mensen die dit niet doen, had ik meteen een vraag gesteld via de mail (kreeg de factuur ook via de mail). Uitdrukkelijk gevraagd om terugkoppeling voordat de factuur geïncasseerd werd. Na 3 dagen geen reactie, opnieuw gemaild, na 6 dagen nog geen reactie, gemaild en klacht ingediend. Week erna nogmaals. Geen reactie of feedback van NLE. Inmiddels werd wel doodleuk mijn factuur geïncasseerd. Ik die incasso gestorneerd en nogmaals een klacht ingediend. Krijg ik toch doodleuk binnen paar uur een reactie en uitsluitsel over mijn vraag! HET KAN DUS WEL!!! Ik had ook nog eens gelijk, NLE had omdat ik mijn zonnepanelen niet gemeld had maar even mijn meterstanden aangepast. Op de vraag waarom ze dit niet even melden zit ik opnieuw te wachten...

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze zeer onbetrouwbaar zijn. Elk zelfrespecterend bedrijf zou zijn klanten moeten informeren over deze zaken. Erger nog, a la minute een incassomail na de stornering maar dingen afhandelen ho maar. Hoop dat het een lui persoon binnen de administratie van NLE betreft maar hier lijkt stelselmatig iets mis. Helaas afwachtend op mijn zoveelste klacht richting NLE kan ik niet meer dan 0,5 ster geven aangezien ik niet lager kan. :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Lang voor afrekeninglevering
Hj deiman 25 mei 2019

Jaarafrekening duurt Lang. Geen afwijkingen tov vorig jaar. Gebeld. Geen soelaas. Laten weten als een computer/ robot :” alle standen worden gecontroleerd”. Slimme meters ook. Worden maandijks uitgelezen maar toch Geen gecontroleerde standen. ?? VREEMD!!!! Maar ja t is mijn geld maar zo was ook de telefonische reactie. Oh ja. Nieuw voorschot werd WEL op tijd geiind

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nieuwe website NLE (voor Energie) is dramatsch slecht geworden
Hans 25 mei 2019

Ik was altijd redelijk tevreden over NLE, van wie ik gas en electra af neem. Via de website was altijd redelijk je energie verbruik te volgen en waren er jaar gafrieken met gebruik dit jaar en vorig jaar beschikbaar.

Sinds enkele maanden hebben ze een nieuwe website. Energie verbruik is alleen nog maar per maand op te vragen, van sommige maanden zijn geen gegevens beschikbaar en gegevens vorig jaar zijn ook verdwenen.

Daarnaast wordt er verkeerd gerekend. Ik heb een contract voor enkel tarief, maar in het jaarverbruik wordt met dubbel tarief en de verkeerde tarieven gerekend.

"Bij NLE regel je het zelf" is hun sloagan. Met de nieuwe website in elk geval niet meer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?