Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

132 reviews

5 sterren
(13)
4 sterren
(2)
3 sterren
(5)
2 sterren
(7)
1 ster
(105)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
Zeer onprettige onderneming mbt klantencontact
Angelique 2 december 2019

zeer onpersoonlijk en onprettig klantencontact en weinig flexibelIk ben per direct overgestapt en wordt zeker geen klant meer van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Klantenservice....is die er nog wel?
j.Ulijn uit Oss, 2 december 2019

Ik ben al jaren lang klant van NLE. Echter de laatste jaren wordt het als maar slechter.

Ik probeer contact te krijgen met de klantenservice echter zonder resultaat. Ook op mijn mail wordt niet gereageerd. De ervaring is, als ze een contract willen afsluiten ze snel genoeg zijn. echter de aftersales ........waardeloos.

Heb mij termijn bedrag aangepast, dit is ook zichtbaar op mijn NELE, echter de oude bedragen worden afgeschreven. Ook werkt de App niet meer. Dit is ook niet gecommuniceerd.

Ik overweeg na een jaar of 7 a 8 toch maar eens over te stappen.

Jammer NLE (jullie waren eens goed)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contact zeer slecht
van A. 15 november 2019

Ik heb nu 3 mails gestuurd, maar krijg totaal geen contact/reactie.

Wat een slechte service!

Aanmelden ging prima, maar netjes opzeggen en afhandelen kunnen ze niet regelen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze klantenservice
Jacob uit Assen, 7 november 2019

Verbruiksmanager werkt al 3 maanden niet en daarom contact opgenomen. Het probleem werd idd erkend en zou vandaag terug gebeld worden. Niet dus..termijnbedrag is veel te hoog en geen mogelijkheid om het aan te passen.

Bijna 7 jaar klant maar word als stront Behandeld. Heb juist een verlengaanbod gekregen....steek die maar in je... Deze klant gaat op zoek naar een andere leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waar is mijn beoordeling van de NLE gebleven?
Bad Karma 2 november 2019

Ik had een mening, gebaseerd op een analyse van de gang van zaken bij NLE en NEM, over NEM NLE geschreven. Er is bevestigd dat deze geplaatst was maar ik zie m nergens.

Durft u het niet aan deze analyse te plaatsen? Het was ook niet niks, dat is zo.

.

Het verdien-model van de NLE lijkt te zijn:

verbruik te laag inschatten zodat het lijkt of je goedkoop zit bij NLE,

na enkele jaren stuur je de echte jaarafrekening met de werkelijke meterstanden.

En dan moet je dokken tegen de op DAT moment geldende prijs.

Binnen een maand zijn de 300 euro incassokosten op de rekening bij geteld (mag helemaal wettelijk gezien niet) en even later krijg je een ingebrekestelling om je oren.

Vervolgens sta op eens als wanbetaler bij de gemeente te boek en heb er naast je hypotheek een nieuwe inschrijving bij de BKR bij.

Daarmee wordt je onder druk gezet en gehouden tot je braaf alle te hoge kosten ophoest.

En dat is het verdienmodel van NLE NEM.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
halve ster is nog teveel ...
jules Stijnen 1 november 2019

Een pedante klantenservice die blijft beweren dat een overboeking van ING naar ING drie dagen duurt om zo boetes te kunnen innen of afsluitingen in gang te zetten, bevestigd opnieuw het beeld dat dit soort organisaties niet te vertrouwen zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE / NEM is wat geld innen betreft doortrapt schorem
verkeerd verzonden 29 oktober 2019

EERST even over deze site, die beoordelingen verzamelt.

Er zijn 133 meningen gegeven op het moment dat ik dit schrijf. Met een totaal van 229 punten.

Ik kom dan als gemiddelde beoordeling voor deze NLE / NEM op 1,72 ster, en niet meer.

Afgerond zou er dan voor NLE 1 1/2 ster geel moeten zijn. En geen drie.

.

Dus .. van wie is deze beoordelingssite eigenlijk? Van de energieleveranciers zelf soms?

.

Mijn beoordeling van de NLE / NEM volgt nog, maar ik heb al gezien dat anderen soortgelijke ervaringen hebben.

Bij ons ging het aldus:

Jaarafrekening met extreem hoog bedrag.

Niet reageren op onze mededeling dat we dat niet in een keer konden betalen.

Geen voorwaarden of contract aan ons sturen waardoor we niet wisten van betalingsregeling.

Binnen 34 dagen lag er een aanmaning waarin de rekening met 300 eu was verhoogd.

Weer een dag later werd gedreigd af te sluiten. (Achteraf blijkt in hun voorwaarden te staan dat ze dat bij particulieren NIET doen, maar ze dreigen er dus wel mee...Zijn ze knettergek daar?)

En nog een paar dagen later werden we in gebreke gesteld enzovoort enzovoort.

.

We zijn door hun gedonderjaag vanuit het niets opeens stevig in de financiele problemen gekomen. Echt ongelofelijk. En nu lees ik ook nog dat ze van alle nog bestaande klanten 2 maanden voorschot willen hebben omdat het aantal wanbetalers oploopt ... Ze hebben een zero-tolerance beleid als het om gemiste betaling gaat. Binnen een maand dreigen ze je af te sluiten en heb je de wettelijk maximaal te vragen incassokosten aan je broek hangen terwijl er helemaal geen incassobureau aan te pas is gekomen.

.

Uitkijken met die toko.

En wegwezen zodra je kunt.

Bijvoorbeeld wanneer zij de voorwaarden veranderen.

Of wanneer zij dreigen je af te sluiten.

.

Weg met die ellendige rottent van een NLE / NEM.

Opdonderen ermee.

.

Zo die moest ik even kwijt.

Dat lucht op.

:)

PS: We gaan onze rechtsbijstandvragen contact met NLE / NEM op te nemen. Ze tillen ons, en vele met ons lees ik hier, doodleuk voor 400 euro. 300 incasso, ONTERECHT, en 100 opzegvergoeding, terwijl ZIJ opgezegd hebben op het moment dat ze ons dreigden af te sluiten. Niet wij hebben opgezegd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Energie maatschappij die gewoon 4x iets anders verteld!
Kowsar uit Waalwijk , 28 oktober 2019

Hoe kan je 4x iets anders vertellen! Mijn laatste telefoontje ging de medewerker mij 20 min in de wacht zetten om een andere collega aan de lijn krijgen. Kortom een klote energiemaatschappij. Julie moeten beter jullie klantenservice opleiden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Afsluiting door NLE door een administratieve fout, excuses kan er niet van af
Bas uit Dordrecht, 26 oktober 2019

Door de verhuizing naar een groter huis, meer verbruik en te laag ingeschatte voorschot, kregen we een behoorlijke naheffing. Daarvoor hebben we met NLE een afspraak gemaakt om het in termijnen te betalen. Omdat mijn vrouw eind van de maand haar salaris krijgt, probeerden we de afschrijving ook in die periode te laten doen, maar dat bleek niet mogelijk. (Echt?)

Om de een of andere administratieve fout dacht NLE dat wij niet aan onze betalingsverplichting voldeden (terwijl we echt netjes op tijd betaald hebben). Gevolg: schofterige dreigtelefoontjes en dreigbrieven. We namen contact op en volgens NLE hadden we inderdaad betaald en snapten ze niet waar de melding dat we niet betaald zouden hebben, vandaan kwam.

Sterker nog: er kwam een mededeling dat ze ons af gingen sluiten, gevolgd door een brief van de netbeheerder met de datum van afsluiten! Natuurlijk hebben we weer contact opgenomen, blijkt het wederom een misverstand, maar dit is absoluut niet goed te praten! We schieten er behoorlijk van in de stress en excuses kan er bij NLE niet van af. Gelukkig loopt het contract volgend jaar af. :-(

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Prima service
Peter uit Assen , 23 oktober 2019

Al enkele jaren ben ik klant bij NLE, eerst met een tweejarig contract. Aansluitend kreeg ik een voorstel voor drie jaar, ik heb het voorstel vergeleken en het blijkt nu na twee jaar nog steeds een goede keuze geweest die andere maatschappijen niet hebben kunnen verbeteren. De contacten met de helpdesk zijn positief, email worden snel beantwoord. De afrekening komt ook snel nadat ik de meterstanden doorgeef. Voor mij is NLE een prima energie maatschappij.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Netjes
Reitsma uit Uithoorn, 23 oktober 2019

Prettige maatschappij, vriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
betrouwbaar
Piet van Brandwijk uit Barneveld, 17 oktober 2019

Ik heb ervaren dat NLE betrouwbaar is en afspraak is afspraak

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Perfect
F van zoggel uit Sterksel, 16 oktober 2019

Al jaren klant, zeer tevreden ,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nle is echt slecht
Leon 16 oktober 2019

Wat een kut provider zeg, niks anders over te zeggen. Tv blijft constant haperen, we zijn laatst overgestapt van kpn, blijkt kpn net zo slecht om te gaan met klanten als deze provider.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nederlandse energie maatschappij TOP
M uit Delft, 16 oktober 2019

De service is super goed. Je betaald niet teveel

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte en onbeleefde service
Susanne 8 oktober 2019

Ik wil mijn abonnement verhuizen naar mijn nieuwbouw woning, maar dat kan niet omdat de nieuwe bewoner van mijn huidige adres mijn abonnement al heeft stopgezet. Dus nle kan nu niets meer doen en ze willen ook geen leuk aanbod doen zodat je een tevreden klant houdt. Erg teleurstellend!!!!

En ook onvriendelijk behandeld door een medewerker.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Uitbetalen overstapboete
P. Mathey uit Hellevoetsluis, 11 september 2019

Zeer snelle uitbetaling van de overstapboete!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Top leverancier 9.0
R.Makhaisingh uit Rotterdam , 11 september 2019

Heb nooit problemen gehad met Nederlandse Energie Maatschappij en telefonisch heel snel bereikbaar plus punt ze zijn heel behulpzaam en heel geduldig

Zal ook niet overstappen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
trap er niet in
van wijk 10 september 2019

doen alsof je een klant van hen bent, schotelen je een besparing voor en vragen vervolgens naar je gegevens. 'het enige verschil is dat u de factuur van iemand anders krijgt', en: 'bent u altijd zo wantrouwend?'

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik wil in delen betalen.
Cor de Ridder uit Vlaardingen, 8 september 2019

Ik heb NLE opgezegd nu staat er nog 1 termijn wat ik nog moet betalen. Maar ik kan het niet in een keer betalen . Ik heb al verschillende malen verzocht door de telefoon om het te betalen .Word ik 30 minuten aan de lijn gehouden .Daarna word de verbinding verbroken. Nu moet ik nog boetes gaan betalen boven op het maandelijkse bedrag.Dit is niet netjes .groetjes C de R****** ***********

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ik betaalde meer bij de NEM
Zeg maar dag met je handje tegen Jantje uit Alphen aan den Rijn, 27 augustus 2019

Ik ben bij de NEM meer gaan betalen dan ik deed en ik ben nu naar een ander overgestapt en betaal nu weer 30% minder, Vooral het vastrecht is kennelijk erg duur want mijn verbruik is minimaal

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht kloten firma -0
Thijs uit Sevenum, 15 augustus 2019

NLE is zeer goed in boetes opleggen en dan niet de boete van de andere leverancier willen betalen.

Al ben ik daar 4 dagen klant geweest, zeggen ze, u ben geen klant meer we betalen de boete van de vorige leverancier niet meer. Wat een flauwe kul.

En zonder iets te overleggen, je door stoten naar een andere leverancier.

Mensen let op als je met de Nederlandse Energie Maatschappij in zee gaat.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE (Slechtste klantenservice ervaring ooit)
Kerkdreef Ooltgensplaat uit Ooltgensplaat, 7 augustus 2019

Aangezien ik mijn originele post niet aan kan passen wil ik hier toch even vermelden dat nadat NLE zonder enige terugkoppeling naar mijn kant zomaar mijn teruggeleverde energiestanden schrapte waarna ik in een traject ben beland waarin ik geprobeerd heb dit gecorrigeerd te krijgen. Ik ben inmiddels MAANDEN verder! Ik kan een ieder adviseren NOOIT met deze mensen in zee te gaan. Als nieuwe klant ben je vast zo geholpen, als bestaande klant word je van het kastje naar de muur gestuurd als je uberhaupt al reactie krijgt. Kijk ook eens even op de facebook pagina van NLE en zie HONDERDEN mensen met soortgelijke problemen. Die enkele persoon die hier 5 sterren geeft werkt vast bij NLE, persoonlijk niets gezien afgelopen maanden van de service die daar vermeld wordt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
oplichting of klant onvriendelijk of lig het aan mij?
jos mentzij uit roosendaal, 28 juli 2019

ben benaderd door zon telefoon verkoop truc man die mij misschien wel 40 keer op mijn werk heeft gebeld voor nle.

zou goed koop zijn (bleek ook )maar de eerste maand klant te zijn al voor 15€ onterecht incasso kosten in rekening gebracht!!! netjes gebeld en gemaild met de bewijzen dat ik optijd betaald heb.

en ze zijn niet klant vriendelijk kort maar krachtig zonder uitleg kreeg ik dit terug na mijn 5de mail en klacht met bewijzen dat ik 13 jullie had betaald:

(Geachte heer

Bedankt voor uw e-mail. Echter omdat het termijnbedrag voor 15 juli voldaan moest zijn en niet ontvangen is hebben wij hierover extra kosten berekend. Uw betaling staat elke maand op automatische incasso, alleen zullen wij elke maand maar éénmalig proberen af te schrijven. Hierna zullen wij u een herinnering sturen met een ideallink om het zelf te voldoen)

dit is alles wat ik terug kreeg

ik had foto met betaling van 13 jullie netjes in de mail bij gevoegd.

het was niet optijd binnen dus betaling duurt dan meer dan 3 dagen als dat zo is ben ik akkoord, maar ik geloof echt niet dat het de 15de niet binnen was. en hadden ook wat klantvriendelijker kunnen reageren en met wat uitleg in een mail dan was ik misschien nu nog klant!.

ik heb na deze eerste maand gelijk mijn contract zo snel ik kon opgezegd voor dat deze praktijken verder gaan want ik dacht en durf het aast te zeggen nu dat nle deze truck toepast bij klanten en daar hun voordeel ook nog uit haalt.

nu ik mijn contract heb opgezegd blijft het misschien maar bij 15 euro!

anders had het denk ik hele dure energie geworden terwijl ik toch echt over gestapt ben om een stuk goedkoper energie te krijgen dan bij mijn vorige leverancier!!!

dus (mijn) mening is:

dat dit soort praktijken door kunnen gaan begrijp ik nog steeds niet

nle weg er mee!!!!

zo jammer dat een mens zijn tijd hier in ga zitten

dit is mij ervaring met nle.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik zou het iedereen aan kunnen raden, ben vol lof over deze onderneming.
Jan Tol uit Volendam, 24 juli 2019

4 jaar onafgebroken klant geweest, alles goed en overzichtelijk geregeld tot in de puntjes, ook bij het eindigen van het contract alles duidelijk en nogmaals snel en goed geregeld. Een aanrader.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›