Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

111 reviews

5 sterren
(15)
4 sterren
(6)
3 sterren
(3)
2 sterren
(9)
1 ster
(78)

26 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(22)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Nle goed .???
H,de roij uit Wijchen, 21 januari 2019

Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd. Ik was toennog tevreden.

Maar de laatste weken lukt het niet om in teloggen.ik krijg wel een berichtje hoe het moet. Maar...,... helaas.steeds een bericht dat mijn aansluiting niet actief is. Ik heb verschillende meningen gelezen. Ik geloof het.

NLE doe er iets aan en wel snel.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Leugenaars!
Ronald 21 januari 2019

Ik kan niet anders zeggen dan dat het leugenaars zijn. Een mooi vals verhaal ophangen om je als klant te binden om er vervolgens zelf achter te komen dat je bent belazerd! Klantenservice geeft ook niet thuis, moeilijk te bereiken en weinig klantgericht. Één tip: kies NOOIT voor NLE !!! Ik ben er na 3 maanden snel vanaf gestapt, en heb met plezier de 100 Euro "afkoopboete" voor betaald. Wat een schurkenbende!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Veel beloven, weinig geven doet een gek in vreugde leven
H. Keller 20 januari 2019

Waardeloos bedrijf, moeilijk bereikbaar en de app waarin je de instellingen kan wijzigen werkt niet. Je krijgt een mail met de mededeling uw factuur staat klaar en vervolgens kan je die niet inzien omdat hun eigen app niet werkt. Sterker nog,je kunt die app niet eens vinden in de play Store. Wat wel werkt is hun incasso!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet bereikbaar.
Eric Groot uit Huizen, 18 januari 2019

Zeer ontevreden, nog steeds geen info over verlengen contract. Al langer klant bij inloggen met postcode en huisnummer : geen aansluiting bekend op dit adres !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Kosten waren vele malen hoger dan voorspeld
Klant uit Oosterwolde, 16 januari 2019

Enorme hoge naheffing ontvangen van meer dan 600 euro. Duurste energie leverancier ooit

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Er wordt niet gereageerd op klachten per mail
Arie B. van der Linden uit Sliedrecht, 10 januari 2019

Er is een fout gemaakt in de eindafrekening van ons contract, de berekende restitutie is één maandtermijn van € 97,- te laag. Meerdere keren over gebeld, (bij elkaar zeker twee uur) maar de klacht komt niet over en de dames kunnen niet uitleggen waarom ik ongelijk zou hebben. Advies gekregen om te mailen, maar de enige reactie daar op was "We hebben geen fout gemaakt". In een volgende mail onze klacht nogmaals beschreven en volledig onderbouwd. Gevraagd om binnen twee werkweken de fout te herstellen of schriftelijk aan te geven waarom NLE gelijk zou hebben. Totaal geen reactie gekregen, alleen restitutie van het door NLE berekende bedrag, we komen dus nog steeds € 97,- tekort,

Ik ga nu een klacht indienen via de Geschillencommissie.

Heel onprofessioneel dat men niet reageert en weigert de afrekening te corrigeren of tenminste hun standpunt te verduidelijken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantcontact
Sjoerd Hoogerdijk uit Amstelveen, 2 januari 2019

Zeer slechte webpagine, klantengegevens webpagina is continue down. Inloggen is niet mogelijk. Lastig telefoonnummer op NLE webpagina te vinden. Er wordt aangegeven dat klantenservice telefonisch bereikbaar is tot 21.00. Maar na keuzemenu doorlopen te hebben wordt aangegeven dat ze gesloten zijn (20.10 's avonds) en wordt de hoorn er automatisch op gegooid. Heel frustreren allemaal dat zelfservice niet werkt maar dat er ook geen contact opgenomen kan worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fraud
Mary uit Terschellingsestraat 24b, 30 december 2018

He hare lied, they have sellers call to the clients promised discount every mounths, and nothing they told us, he knows ours consumption, after ask for how much we pay in the old company, after say we pay to much if we change we gonna pay much less, and for people have company said the Dutch government give discount every mounths, after contract nobody now nothing about this.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Soepel overgang van ziggo naar nle
Bert de Vries uit Amewrsfoort, 22 december 2018

Tja ik zie altijd veel negatieve reacties maar de overgang van Ziggo naar NLE ging erg soepel. Super eenvoudig te installeren en het werkt allemaal prima. Overigens ook het opzeggen bij Ziggo ging eigenlijk erg goed en het terugsturen van de spullen naar ziggo had Ziggo erg eenvoudig gemaakt. Kortom complimenten voor beide providers! de expedia box V10 werkt ook perfect. Er zit op de afstandbediening alleen geen toetsenbord (das best handig zo nu en dan). So far so good :) !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gelukkig overgestapt naar een andere leverancier
W. B. uit Utrecht, 20 december 2018

Ik zou bij het afsluiten van een contract aan het eind een mooi bedrag terugkrijgen als welkomstbonus. Ik geloof 179 euro o.i.d. Echter moest ik mijn contract met spoed laten ingaan en hebben ze de voorwaarden daarom aangepast. Toen ik vroeg of alles hetzelfde zou blijven zeiden ze dat dit zeker zo zou zijn. Later kreeg ik te horen dat dit echter niet het geval zou zijn en de bonus was vervallen door het spoedcontract. Hier baalde ik enorm van. Vervolgend ben ik in de maanden erop regelmatig gebeld om een contract voor langere tijd af te sluiten en moest ik negeren dat ze een hoog bedrag noemden, ik geloof 300 of 500 euro in het telefonisch afsluiten van een contract van een jaar. Hier heb ik het gesprek afgekapt want ik vond dit erg onbetrouwbaar en ga niet akkoord met een hoog bedrag die wel benoemd word en bindend is maar waarbij niet goed uitgelegd word wat het betekend en ik dat maar moet negeren op goed vertrouwen van een verkopertje aan de telefoon. Ben inmiddels overgestapt naar een leverancier die direct de bonus uitkeerde en mij verder niet lastig valt met telefoongesprekken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
uitbetaling overstappremie weigeren
Remie 18 december 2018

behandelen herstel kontrakt alsof dit een nieuw kontrakt zou zijn, zodat ik 26-12-18 het geld niet krijgen zou waarvoor ik naar NLE overstapte. ONzin dus!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik voel me opgelicht door NLE
Khalid uit Gouda, 10 december 2018

Ik heb een jaar contract genomen bij nle. Met de instap bonus was ik verkocht en sloot een jaarcontract af. De bonus zou ik krijgen aan het eind van het jaar. Ik had daarbij mijn twijfels maar ging het contract aan.Ze verhoogden ongevraagd en verlagen ongevraagd mijn tarieven. Na veel bellen en betalen besloot ik zelf de betalingen te doen met extra kosten voor mij namelijk 2,50 extra kosten omdat het via de mail gaat.Einde van het contract komt de jaarnota tot mijn verbazing zonder de bonus nadat ik heb gebeld vertellen ze het volgende; u betaalde niet met automatische incasso dus heeft u geen recht op de 100 euro bonus ! (Ik vertel hierbij dat het mij niet vertelt is en dat het vaak mis is gegaan waardoor ik koos voor dat ik via de mail wil betalen, de medewerker zegt maak je niet druk het komt goed dus ik ga er vanuit dat het een betrouwbaar bedrijf is)De mensen van nle zijn onbeschoft en zoeken gericht naar een uitweg om maar niet aan de afspraken te houden. Neem geen contract bij nle!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Soepele overstap. Goed geregeld.
A Vink uit Hoogeveen, 5 december 2018

De leverancier geeft je goede voorlichting. Ook de app is ideaal. Kun je zien het hoe en wanneer. Alles leggen ze goed uit, wanneer wat gebeurt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ze reageren niet snel op e-mail. Ik mis de chat-functie. App werkt niet.
H uit Zeewolde, 5 december 2018

Jammer dat de app niet werkt. En van wat ik lees in de app-store is dat al heel lang zo?

Er wordt teruggewezen naar de website waar ook alle info staat. Maar juist de app op je telefoon werkt prettig en was ik gewend bij vorige energieleverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles prima geregeld
M P. uit Rijswijk, 28 november 2018

Overstap is makkelijk enzonder problemen geregeld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service
Iris uit Oosterwolde, 23 november 2018

Ik ben maar kort lid geweest, in verband met een verhuizing.

Telefonisch hierover contact gehad om het contract op te zeggen. Ze gaven uit zichzelf aan, dat als ik een geldige reden had om om het contract niet mee te nemen, ik geen boete hoefde te betalen. Dit vond ik netjes. Hierna hiervan ook meteen bevestiging gekregen. Prima service.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Tot nu toe gaat alles prima.
P.J. H. uit Rijssen, 21 november 2018

Ik ben pa overgestapt en dat is prima verlopen. Ik had alleen mijn wens om over te stappen opgegeven en alles is automatisch verlopen en door de Ned. Energie Maatschappij geruisloos afgewikkeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer klantonvriendelijk bij annulering aanbod
R. van Slooten 7 november 2018

Mijn bejaarde ouders kregen 3 maanden voor het eind van hun lopende jaarcontract een telefonisch aanbod tot verlenging. De mailbevestiging van het aanbod kwam echter niet overeen met het besprokene (EUR 200 per jaar duurder). Annuleren van het aanbod kan volgens NLE per telefoon, mail of met een formulier. Prima. Zou je denken.

Op een annuleringsmail werd telefonisch gereageerd en bars gezegd dat het formulier verplicht is. Voor mijn vader veel te ingewikkeld. Vervolgens heb ik zelf gebeld. Een toegezegde bevestiging van de annulering bleef echter ook toen uit. Opnieuw gebeld. Na opnieuw uitleg van mijn kant werd alsnog een bevestiging gezonden. Helaas was dit een bevestiging van de einddatum van het lopende jaarcontract (?), waaruit wij kennelijk moeten afleiden dat dit betekent dat het aanbod tot verlenging is geannuleerd. Na aandringen werd alsnog (en met tegenzin) een bevestiging gezonden waarin werd gerefereerd aan het (geannuleerde) aanbod. Dit moest ik zelf citeren. De verkoper vond dit allemaal maar normaal.

Ongelooflijk. Zo klantonvriendelijk maak ik dit soort bedrijven niet vaak mee.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Probleemloos overgestapt
PB C. uit Reuver, 5 november 2018

Zonder enige problemen is de overstap verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
op eens klant van de NLE
david uit oss, 26 oktober 2018

had tot op heden nooit over NLE gehoord tot ik in eens een brief krijg dat ik de facturen moet betalen of anders afgesloten woord

uh wat voor facturen nooit ontvangen bel ik mijn eigen energie bedrijf blijk ik bij hun geen klant meer te zijn sinds 31 augustus

probeer ik NLE te bellen om verhaal te halen is daar geen doorkomen aan

kort gezegt NLE neemt mijn energie contract over terwijl ik niks geregeld heb met hun

sturen mij vervolgens geen facturen maar wel een brief met dreigement om mij af te sluiten

lekker is dat

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Burhenne uit Venlo , 26 oktober 2018

GEEN goede klantenservice, helpen je niet .Rekenen te hoge bedragen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goed
A M Kutyla uit 's-Gravenhage, 24 oktober 2018

is best wel goed maar beter dat je twee keer overdenkt.succes

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratieve puinhoop
G de Graaf uit Assen, 20 oktober 2018

Administratieve puinhoop, meerdere fouten in eindnota wat 3 maanden duurt om te corrigeren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
Anoniem uit Emmen, 18 oktober 2018

Overstap is goed gegaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een waardeloos bedrijf
Wesley 18 oktober 2018

Daar een alles in een pakket aangevraagd. Vervolgens 4 weken lang niks van ze gehoord!! Dus maar hij Telfort klant geworden. Krijg ik in een x een mail dat ze het contract bij Telfort opgezegd hebben. Terwijl ik al had gestuurd dat ik niks meer van hun nodig heb, en als ik wel iets binnen krijg het zo de straat op vliegt!! Nu moet ik alle maanden het bedrag gaan betalen. Terwijl ik nooit niks van hun heb verbruikt en geen pakket heb gehad. Mensen word nooit klant bij dit achterlijke bedrijf. Ohjaa en als je meteen antwoord van ze verwacht kan je lang wachten. Smaandags een bericht gestuurd, en donderdags pas een keer antwoord krijgen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?