Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

133 reviews

5 sterren
(14)
4 sterren
(8)
3 sterren
(4)
2 sterren
(9)
1 ster
(98)

35 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(28)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer klantonvriendelijk bij annulering aanbod
R. van Slooten 7 november 2018

Mijn bejaarde ouders kregen 3 maanden voor het eind van hun lopende jaarcontract een telefonisch aanbod tot verlenging. De mailbevestiging van het aanbod kwam echter niet overeen met het besprokene (EUR 200 per jaar duurder). Annuleren van het aanbod kan volgens NLE per telefoon, mail of met een formulier. Prima. Zou je denken.

Op een annuleringsmail werd telefonisch gereageerd en bars gezegd dat het formulier verplicht is. Voor mijn vader veel te ingewikkeld. Vervolgens heb ik zelf gebeld. Een toegezegde bevestiging van de annulering bleef echter ook toen uit. Opnieuw gebeld. Na opnieuw uitleg van mijn kant werd alsnog een bevestiging gezonden. Helaas was dit een bevestiging van de einddatum van het lopende jaarcontract (?), waaruit wij kennelijk moeten afleiden dat dit betekent dat het aanbod tot verlenging is geannuleerd. Na aandringen werd alsnog (en met tegenzin) een bevestiging gezonden waarin werd gerefereerd aan het (geannuleerde) aanbod. Dit moest ik zelf citeren. De verkoper vond dit allemaal maar normaal.

Ongelooflijk. Zo klantonvriendelijk maak ik dit soort bedrijven niet vaak mee.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze firma, NIET MEE IN ZEE GAAN
T. uit Bavel, 6 november 2018

Wij vroegen om een vrijblijvende offerte, de dag erna hadden we een contract afgesloten volgens hun en gingen ze een termijnbedrag van een paar 100 euro afschrijven. Belachelijk. Een vrijblijvende offerte is toch iets anders dan een contract. En we kwamen er niet vanaf! Wij mailen, maar we kregen na telefonisch contact te horen dat ze standaard geen mails lezen. ???? wat?

Na twee weken mailen en bellen eindelijk de annulering. Wat een waardeloze bedoening daar, ik vind het gewoon OPLICHTERS

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Compensatieregeling
Anky 6 november 2018

NLE zou binnen 8 weken de compensatieregeling terug betalen, maar nog steeds niets gekregen, geen email van hun gehad helemaal niets. Zelf gebeld en er werd gezegd dat ze achter waren het het nog wel enkele weken kon duren voordat ik het terug zou krijgen. Dit kan niet, ten eerste neem je daarvoor contact op met je klant, wat ze dus niet gedaan hebben. Ook krijg je geen rente over het bedrag wat later wordt uitbetaald, wat in mijn ogen dus nu gewoon een lening is ivm met het te laat uitbetalen. Leef op een laag inkomen dus dit geld heb ik hard nodig.....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterecht
Kemper uit Amersfoort, 5 november 2018

Wegens verhuizing heb ik mijn leverancier van energie meegenomen naar mijn nieuwe adres. Krijg ik van de nle post op mijn oude adres dat zij mijn nieuwe leverancier zijn. En dat terwijl ik nooit contact met nle heb gehad of iets heb ondertekend. En het mooie van alles is dat ze zelfs mijn iban nummer hebben die ik nooit aan ze heb gegeven. En dan bel je netjes op dat je je nooit hebt aangemeld als klant vermelden ze vriendelijk dat het contract bindend is ook al heb je niets getekend en zit je totaal bij een andere leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Incasso's zonder machtiging
Risto Piravaliev uit Maarssen, 5 november 2018

Helaas zijn wij ook slachtoffer geworden van een incasso zonder machtiging. Mijn vrouw heeft een mail ontvangen op haar werkmail, die in de spam is beland, waarbij als je niet binnen 14 dagen reageert dan automatisch klant bent geworden en je verplicht bent aan hun contract.

Voor alle duidelijkheid, wij hebben hier niet om gevraagd of welk vorm van contact gezocht vooraf.

Wij zijn heel lang klant bij onze huidige leverancier en dat willen we ook zo houden.

Het ergste maar ook meest verontrustend is dat zij gelijk zich vrij voelen om het geld af te schrijven van ons bankrekening nummer en het geld is daadwerkelijk afgeschreven. Voor alle duidelijkheid, mijn vrouw heeft op de mail niet gereageerd en geen acceptatie c,q bevestiging gedaan om over te stappen. Ik wil hierbij ook terug vallen c.q gebruik maken van de vernieuwde wet van Privacy, het is heel zorgelijk dat zij zonder onze toestemming en zonder dat wij onze gezamenlijke bankrekening aan hun hebben bekend gemaakt de vrijheid hebben om dit te kunnen doen. Hoe komen zij aan onze bankrekeningnummer??? Hier wil ik graag een antwoord op.

Ik heb bij mijn bank gelijk terug vordering gedaan om het geld terug te laten storten. Hopelijk gaat dit lukken en zal ook gelijk de machtiging stoppen om niet legitieme praktijken te laten plaats vinden. Zo niet ben ik genoodzaakt om juridische hulp in te schakelen.

Ik voel me op zijn zachts uitgedrukt boos, missleid maar vooral niet veilig en gerust gesteld als dit soort malafide praktijken kunnen plaats vinden. Ik wil hierbij ook een oproep doen aan de regering die de wet van Privacy samengesteld heeft om maatregelen te nemen zodat dit niet meer voorkomt en dat andere mensen beter beschermd worden.

Ik wil tot slot een oproep doen aan de Nederlandse Energie Maatschappij om het contract als niet rechtsgeldig te beschouwen of anders gezegd vernietigen, want wij gaan zeker niet in mee.

Hopende U allen voldoende geïnformeerd te kunnen hebben.

Met vriendelijke groet,

Risto Piravaliev

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Volkomen waardeloos bedrijf
A.C. Meerse uit Schoonhoven, 4 november 2018

Afwikkeling van vragen t.a.v. onbegrijpelijke rekeningen, even onbegrijpelijke meterstanden en vele andere zaken is er niet. Enige reactie van de "helpdesk"(?) is: betalen wat we U zeggen. Mijn aanbod om ten kantore met alles wat blijkbaar - en duidelijk - verkeerd is gegaan aan tafel te gaan wordt pertinent geweigerd.

Omdat verwacht kan worden dat de dame aan de telefoon niet de CEO is van de organisatie gevraagd naar haar meerdere: "doen we niet". Als je dat niet accepteert gaat de telefoon erop! En dat meerdere keren!

Klantvriendelijk? Nooit iets slechters meegemaakt.

Meerse - Schoonhoven

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen snelle service.
Annejet uit Dordrecht , 1 november 2018

Na afmelding van offerte NLE hebben ze mijn contract doorgezet. Meerdere keren contact opgenomen om het te laten ontbinden. Uiteindelijk heb ik per email een bericht gekregen dat ik geen contract heb bij NLE. Wel is het factuurbedrag van mijn rekening gehaald. Zijn niet snel, slim en duurt weken voordat je iets rond krijgt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
op eens klant van de NLE
david uit oss, 26 oktober 2018

had tot op heden nooit over NLE gehoord tot ik in eens een brief krijg dat ik de facturen moet betalen of anders afgesloten woord

uh wat voor facturen nooit ontvangen bel ik mijn eigen energie bedrijf blijk ik bij hun geen klant meer te zijn sinds 31 augustus

probeer ik NLE te bellen om verhaal te halen is daar geen doorkomen aan

kort gezegt NLE neemt mijn energie contract over terwijl ik niks geregeld heb met hun

sturen mij vervolgens geen facturen maar wel een brief met dreigement om mij af te sluiten

lekker is dat

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Burhenne uit Venlo , 26 oktober 2018

GEEN goede klantenservice, helpen je niet .Rekenen te hoge bedragen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goed
A M Kutyla uit 's-Gravenhage, 24 oktober 2018

is best wel goed maar beter dat je twee keer overdenkt.succes

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratieve puinhoop
G de Graaf uit Assen, 20 oktober 2018

Administratieve puinhoop, meerdere fouten in eindnota wat 3 maanden duurt om te corrigeren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
Anoniem uit Emmen, 18 oktober 2018

Overstap is goed gegaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een waardeloos bedrijf
Wesley 18 oktober 2018

Daar een alles in een pakket aangevraagd. Vervolgens 4 weken lang niks van ze gehoord!! Dus maar hij Telfort klant geworden. Krijg ik in een x een mail dat ze het contract bij Telfort opgezegd hebben. Terwijl ik al had gestuurd dat ik niks meer van hun nodig heb, en als ik wel iets binnen krijg het zo de straat op vliegt!! Nu moet ik alle maanden het bedrag gaan betalen. Terwijl ik nooit niks van hun heb verbruikt en geen pakket heb gehad. Mensen word nooit klant bij dit achterlijke bedrijf. Ohjaa en als je meteen antwoord van ze verwacht kan je lang wachten. Smaandags een bericht gestuurd, en donderdags pas een keer antwoord krijgen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service, extra kosten en onduidelijke informatie
Jessica 17 oktober 2018

Een rekening was terug geboekt van nle, dus kreeg een betalingsherinnering. Nu kreeg ik een sms’je met een link om het bedrag alsnog te betalen waarin letterlijk stond:

De betaallink uit uw betalingsherinnering voor NLE vervalt op 17-10-2018.

Voorkom extra kosten en klik op de link om direct online het openstaande bedrag van €95,00 te betalen.

https://transactions.nle.nl/

Met vriendelijke groet,

NLE

Direct de rekening betaald op 15-10-2018 toen ik het sms’je kreeg via het linkje, waar ook in staat dat ik maar 95 euro verschuldigd ben, krijg ik een dag later de rekening nog een keer met een aanmaning erbij. Terwijl duidelijk in het sms’je staat dat als ik direct betaal, er geen extra kosten in rekening worden gebracht.

Heb ik geklaagd bij NLE, word mij verteld dat ik toch extra mag gaan betalen ondanks de informatie die ze gestuurd hebben.

Daarnaast heb ik 12 zonnepanelen op mijn dak en heb een slimme meter. Nu is mijn termijn per maand 95 euro maar ze adviseren dat mijn termijn bedrag toch 105 euro zal moeten zijn. Terwijl ik alleen ben en niet veel thuis ben. Ik woon hier nu 3 maanden maar zelfs bij Nuon was ik niet zo duur uit.

Slechte communicatie en slechte service. Heb spijt dat ik ben overgestapt. Zodra ik naar een andere leverancier kan ga ik ook zeker overstappen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zeer slecht
A.M. van der S. uit Lemmer, 16 oktober 2018

ik vind dit de meest asociale maat schappij die ik ooit heb mee gemaakt zij reageren niet op mails wat ze schrijven komen ze niet na. Zijn zeer slecht bereikbaar en dan weten ze ook nog niet alles en lichten je slecht in over alles. ik zit er over te denken om het daar weer op te zeggen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geruisloos en heel effectief
Meijlink uit Eindhoven, 10 oktober 2018

Ik heb zelfs niet eens begrepen dat de door mij geraadpleegde NEM bij meer informatie ophalen van gekozen nieuwe leverancier direct de overgang geregeld had. Geruisloos dus wanneer je eenmaal de nieuwe leverancier van je keuze hebt aangeklikt.

Geen onnodige adviezen of voordelen, alleen een inzichtelijke hulp bij het maken van de overstapkeuze.

Aanbeveling is hier zeker gerechtvaardigd !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een wardeloze klantenservice
Natalia Saikina uit Apeldoorn , 8 oktober 2018

We hebben een contract getekend voor TV en Internet. Omdat we meerdere providers hadden moesten we zelf onze huidige abonementen af te zeggen, dus belde mijn man met NLE om zeker te zijn dat we nieuwe internet en tv op tijd kunnen krijgen. Een keer gebeld: de medewerker ging iets uit te zoeken, zette mijn man op hold voor 30 minuten, daarna belde mijn man nog een keer en uiteindelijk weer op hold gezet. En het mooiste is mijn man bleef bijna een uur aan de lijn, pas daarna heeft hij ontdekt dat de werktijden zijn afgelopen. Ze zetten hem op hold en gewoon gingen naar huis! Daarna probeerde ik contact de klantenservice via Facebook op te nemen. Ook geen reactie. Nou morgen gelijk het contract op zeggen! Als ze nieuwe klanten zo behandelen, durf niet voorstellen hoe ze verder werken!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
in de maling genomen?
A.J.P van den Biggelaar uit Den Haag, 5 oktober 2018

beloven niet wat ze zeggen ik ben ziek er was een lager bedrag afgesproken dan wat er nu wordt afgeschreven ivm ziekte en ziekenhuis niet gereageerd dacht dat zit wel goed en wat wordt er tot mijn verbazing af geschreven bijna t dubbele per maand ja kom hier nog maar eens onderuit heb dit natuurlijk niet gezien binnen 14 dgn dacht t zit wel goed heb gelukkig wel ons gesprek opgenomen .lig nog steeds in ziekenhuis maar ga wel stappen onder nemen *** inplaats van iets van 34 euro per maand wordt er nu 60 euro afgeschreven terwijl ik bij Engie 42 betaalde

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet Klant gericht
Willie Brockotter uit Arnhem , 29 september 2018

Almen de re lame verleent over Enervie+Ales in 1 op telecom. gebied, moet men niet de consument gaan voorliegen. Want dan stopt de consument snel o er naar een correcte Energie bedrijf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
wissel nieuwe meter
R. van der Pas uit Weesp, 24 september 2018

Op 1 juni 2018 heeft Liander een nieuwe meter geplaatst. Bij de omwisseling gaf de monteur al aan dat hij de oude meter niet goed uit kon lezen. Hij kreeg allemaal verschillende getallen, dit had hij nog nooit eerder meegemaakt. Hij heeft toen een schatting doorgegeven en melding gemaakt van deze vreemde situatie. Hier hebben wij vervolgens niets meer van vernomen.

Wij hebben echter altijd keurig de standen op tijd doorgegeven en nu blijkt dat dit bij de eerste keer niet goed is doorgekomen. Er toen weer een schatting gedaan. Nu blijkt dat wij al op dit moment al over de stand zitten van het vorig jaar. De schatting is dat wij € 500/600 in november moeten bij betalen. Hoe kan dit. Wij hebben natuurlijk in de wintermaanden iets meer verstookt, .

maar zoveel meer is onmogelijk. Onze gezinssituatie is niet gewijzigd.

Waar wij met name heel boos over zijn is dat wij nooit, maar dan ook nooit een terugkoppeling van de wisseling en de constatering van de monteur hebben teruggekregen. Wij worden dus als klant geheel overgeleverd aan de grillen van de NLE.

Als wij de klantenservice van NLE bellen, worden wij met een "kluitje in het riet gestuurd", de opmerking die wij continue krijgen is dat we een strenge winter hebben gehad. Het is ons een raadsel dat afgelopen winter € 500/600 extra gekost zou hebben.

Wij verwachten echt dat NLE serieus kijkt naar waar het bij de plaatsing van de nieuwe meter fout is gegaan.

Met vriendelijke groet,

R. van der Pas

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Arrogante mail om niet meer via mail te reageren
Blonk 22 september 2018

Na overgang naar andere leverancier direct als gebruiker uit MijnNLE gegooid. En dan in de mail van de afrekening verwijzing naar MijnNLE. HOE DAN? En als reactie op een mailverzoek om de afrekening te mailen een autoreply met de mededeling dat NLE niet meer op mails reageert en verwijst naar de website of MijnNLE...ik zeg, vooral doorgaan. Zeer klantgericht.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen valse beloften.
Clemens uit Hilversum NH, 20 september 2018

Contacten met dit bedrijf verlopen zakenlijk, vriendelijk en soepel.

Bij vragen zijn ze helder in hun uitleg en afspraken worden onmiddellijk bevestigd en opgevolgd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
redelijk goede ervaring
hjm uit Purmerend, 17 september 2018

Alles prima geregeld. Tot ze geld terug moeten betalen. Dan moet je 14 dagen wachten op je geld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht,afrader
jaana michiels uit Rotterdam, 10 september 2018

Klantenservice: onsportief en zeer lange wachttijden, geen tot weinig resultaat op je antwoord. Ik raad een andere energieleverancier aan omdat ze geen goede service bieden, je niet helpen maar van het kastje naar de muur sturen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbereikbaar
Tom van straalen uit Vianen, 10 september 2018

Wil je iets weten. Nou. Trek er een dag vooruit. Meer dan 10 wachtenden voor u ,als je belt

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?