Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

102 reviews

5 sterren
(12)
4 sterren
(7)
3 sterren
(4)
2 sterren
(8)
1 ster
(71)

43 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(5)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(33)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slechte service
Sylvia lelieveld uit Den Haag, 18 juli 2018

Via eindecontractmelder.nl offerte opgevraagd, via email ontvangen en blijkt dat we gelijk een contract hebben bij de NLE. Direct gebeld met NLE omdat we de overstap niet wilen, maar we waren binnen de 14 dagen bedenktijd 1 dag te laat om de overstap te kunnen annuleren.

Later nogeens telefonisch contact opgenomen met NLE omdat we geen antwoord kregen op onze emails. We willen immers de overstap niet doen en willen weten hoe het er nu voor staat. De medewerker van de klantenservice laat weten dat hij niet weet wanneer ons dossier behandeld wordt, maar het streven is om dit binnen 7 dagen te doen. Hij kon wel bevestigen dat onze e-mails waren gekoppeld aan ons dossier. We vertellen dat er nogal haast mee is omdat we willen voorkomen dat de overstap wordt gedaan.

Volgens NLE beleid was deze medewerker niet in staat om van onze melding urgentie te maken.

Hij kon dit niet aan iemand doorsturen die het direct zou oppakken. NLE kan wel dezelfde dag als je om een offerte vraag direct een contract sturen, maar een klacht wordt niet direct behandeld.

Dus voor mij slechte service bij NLE, waarom toch een contract doordrukken waar we niet om gevraagd hebben en de overstap helemaal niet willen maken naar NLE.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Eindeloos..........
Aura van den Boorn uit Beek, 16 juli 2018

Zojuist heb ik voor de 4e keer geprobeerd contact te leggen met de klantenservice van NLE.

Een ramp!

Ik heb inmiddels 4 keer 10 minuten aan de lijn gehangen waarin 1 keer iemand heb gesproken die mij vriendelijk doorverbond naar haar collega.

Weer tien minuten later was ik het zat.

Inmiddels heb ik in totaal ongeveer drie kwartier aan de lijn gehangen zonder dat ik mijn vraag heb kunnen stellen.

Als je tussen de beltoon door voor de zoveelste keer hoort dat je je vraag wellicht ook op internet kunt vinden word ik nog bozer.

Mijn vraag staat er niet tussen daarom probeer ik te bellen....

Ik heb op verschillende dagen en momenten gebeld. Op alle momenten waren er meer dan tien wachtenden voor me.

Helaas geen bandje dat je laat horen of het aantal wachtenden minder wordt zodat je inzicht krijgt. Enkel muziek of een beltoon.

Zeer slechte bereikbaarheid.

In het verleden hadden we betere ervaringen met NLE .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nle krijg het eens voor elkaar
avatar
lowie kuipers uit heerenveen, 12 juli 2018

toen ik dik twee jaar geleden lid werd, werd beloofd (nu staat het nog steeds op de site) Dat je je abonement via mijn nle kunt aanpassen Kan nog steeds niet toen werd de vraag toen beantwoord , met we zijn er druk mee bezig geadviseerd werd toen gebruik de app Deze werkt inmiddels al drie maanden niet vragen toen over dit onderwerp werd beantwoord We zijn er druk mee bezig Zal ook wel jaren weer duren De *** is dat als je telefonisch contact wil dat de wachttijden erg lang zijn , OVER DE INSTALATIE BEN IK TEVREDEN over de mooie woorden ook Echter over de daden zeer ontevreden Advies is maak dat eens waar neem een goed ict bedrijf in dienst via het telefonisch contact werd ook gezegd we zijn er druk mee bezig De instalatie zelf is prima, echter de rest zorgt voor 1 ster

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte app doet het niet en straks krijg je ook niets meer per post waardeloos.
Marcel uit Waadhoeke, 11 juli 2018

De app doet het niet, en straks krijg je ook geen post meer van ze waardeloos kan je ook geen meterstanden doorgeven en jaarafrekeningen ontvangen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Anna
JW 20 juni 2018

Waardeloze klantenservice, en thermostaat/app

De app voor de thermostaat Anna werkt niet. Via de klantenservice op Whatsapp word niet, of zeer traag gereageerd (soms meer dan 12 uur later). Na telefonisch contact, zou mijn telefoon te oud zijn, (2 jaar oud model). Heb inmiddels een nieuwe telefoon en de app werkt wederom niet. Op de android Playstore heeft de app een score van maar 1.8, ik ben dus duidelijk niet de enige met problemen.Voor deze "service "betaal iK wel maandelijks servicekosten.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 21 juni 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review. Het klopt dat het erg druk is, excuses hiervoor. Ook vind ik het erg spijtig om te lezen dat de Anna-app niet goed werkt, ondanks de nieuwe telefoon. Neem alstublieft nogmaals contact op met ons. Dan kijken we er nog eens naar.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PAS OP Geen klantenserive, ***?
Georgus 13 juni 2018

Let op mensen! Ga niet in zee met dit bedrijf. De klantenservie is echt om te huilen. Kies beter voor een bedrijf met een klantenservice voor ietsje meer dan deze bende.

Had alles in 1, ben gelukkig overgestapt, maar krijg nogsteeds rekeningen voor de maand na mijn opzegging. Heb contact gezocht en heb bericht gekregen dat het inderdaag niet klopt, maar krijg tot op heden nogsteeds incassos van deze club.

Bereikbaarheid: Ik probeerde te emailen en kreeg doodleuk deze email:

"Hi, leuk dat je ons mailt! Maar wist je dat dit veel sneller kan?

We ontvangen namelijk bergen met mails en dan kan het wel eens even duren voordat je antwoord krijgt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hebben daarom besloten geen mails meer te beantwoorden"

Voor sommige zaken is het handiger niet te bellen, en je kunt dit "bedrijf" alleen bereiken via facebook en whatsapp. Ik vindt dit al een beetje droevig.

Maar dan moet je ook nog dagenlang wachten op een korte domme react ie waar je niets aan hebt. Omdat de klantenservie nieteens een poging doet om een probleem op te lossen. Je krijgt letterlijk iedere keer te maken met ondeskundige klantenservicemedewerkers, die je keer op keer gewoon snel een dom antwoord geven. Het lijkt alsof ze de berichten nieteens helemaal lezen.

Bellen is ook kansloos en waardeloos, als je uren in de wacht wil staan en zogenaamd geholpen wil worden (er wordt beloofd maar niets ondernomen) dan moet je dit clubje bellen.

Kortom een onbereikbare waardeloze bedrijf die alleen rekeningen kan innen van klanten maar daadwerkelijk iets leveren of service verlenen is teveel gevraagd.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 14 juni 2018

Beste Georgus,

Wat een onwijs vervelende kwestie. We begrijpen heel goed dat u hier ontevreden over bent. Omdat ik hier geen gegevens van u heb kan ik u niet helpen. Bel daarom alstublieft nogmaals naar onze Klantenservice. We gaan u dan naar behoren helpen! Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
***
Karel 5 juni 2018

Heel slecht bedrijf die zelf gegevens veranderen of colpateur van nle die opzeggen uit jou naam. Heb aangifte gedaan van fraude bij politie

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 7 juni 2018

Beste Karel,

Wij schrikken enorm van uw review. Neem daarom alstublieft contact met ons op via 088-7307307. Op basis van uw e-mailadres kunnen wij geen gegevens terugvinden in ons systeem. Anders hadden we zelf even contact opgenomen. We staan voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
geen inzicht op teruglevering op verbruiksoverzicht
Marcel H. 4 juni 2018

Sinds januari 2018 klant bij NLE. Nu (mei 2018) geconstateerd dat in het periodieke verbruiksoverzicht de teruglevering van energie van de zonnepanelen niet wordt vermeld. Na telefonisch contact werd gemeld dat dit op de eindafrekening wordt meegenomen en niet op het periodieke verbruiksoverzicht . Dus je moet zelf maar bij gaan houden of het straks allemaal klopt, WAARDELOOS. Door de medewerker van NLE werd verwezen naar www.energieverbruiksmanager.nl, als tool om dit te doen, maar ja mijn simpele excel sheet voldoet prima. (Hiervoor bij Essent, Budget energie en Current gezeten en werden altijd ALLE meterstanden keurig vermeld).

Voor het telefonisch contact ook nog een mail gestuurd naar NLE. Hier wordt niet op gereageerd want: "We ontvangen namelijk bergen met mails en dan kan het wel eens even duren voordat je antwoord krijgt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hebben daarom besloten geen mails meer te beantwoorden". Erg raar dat zij wel mails naar jouw als consument sturen maar dat je niet terug kunt mailen....

Eind dit jaar maar weer op zoek naar een goede energieleverancier.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 7 juni 2018

Beste Marcel,

Bedankt voor uw review. Ik snap dat u beide zaken liever anders zou zien. We zullen dit zeker meenemen.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nieuw contract niet geaccepteerd
PW van den Bos uit den haag, 29 mei 2018

Ik werd 4 maanden van tevoren gebeld met een aanbod voor een nieuw contract. Ze moeten er tijdig bijzijn, dat snap ik ook. Gelukkig heb ik 14 dagen opzegtermijn waarvan ik ook gebruik heb gemaakt. Na even zoeken kon ik elders 8% goedkoper terecht. Contact maken is problematisch. Op mail wordt niet gereageerd en er wordt verwezen naar whatsapp. Ik heb daar mijn vraag gepost, maar het bericht komt er niet terecht. Geen twee v-tjes van verzonden, laat staan dat het gelezen wordt.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 30 mei 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat jammer dat u voor een ander heeft gekozen. Het lijkt erop dat u een foutief WhatsApp-nummer gebruikt. Kijk deze nog even na. Natuurlijk kunt u ons ook bellen of bereiken via Facebook en Twitter. We staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht bedrijf!!!
Gerrit Hilgen uit Emmen, 17 mei 2018

NLE is een zeer slecht bedrijf ze googelen met de bedragen ,

Ik ben verhuisd van mijn vorige woning kreeg ik een eindnota ,daarop stond een boete van 100 euro omdat ik contract had afgemeld terwijl ik op mijn nieuw adres ook gewoon energie van hun kreeg .

Vervolgens nieuwe eindnota ,moest ik 46 euro toebetalen ,ok dat kan ,maar ....een paar dagen later nog eens 141 euro omdat dit bedrag nog open stond van mijn vorige woning ,dit bedrag stond wel op mijn eindnota als betaald ,maar ik had hem nog niet betaald .

Vervolgens halen ze een paar dagen later 300 euro van mijn rekening ,150 euro achteraf en 150 euro in vooruit !!!!

Nee een zeer slechte energiemaatschappij ,als het mij lukt om via mond op mond reclame mensen ervan af kan houden om met dit bedrijf in zee te gaan is mijn dag meer dan goed ..ik ga mijn best doen!!!!!!

Gerrit Hilgen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 18 mei 2018

Beste Gerrit,

Bedankt voor de review. We kijken dit graag voor u na en zorgen ook graag voor duidelijkheid. Neemt u even contact met ons op? We staan voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Telefonische verkoop praatjes
Mekern uit Vlaardingen, 12 mei 2018

Mijn man werd benaderd door jullie met een leuk praatje en hij zou nergens aan vast zitten. We hebben geen overeenkomst ontvangen en er wordt vooraf al geïncasseerd. WAAROM?? Asociaal noem ik zoiets. Hij heeft dus geen bedenktijd gehad. Het is naar mijn weten nog altijd zo dat bij een overeenkomst een handtekening nodig is of in ieder geval een bevestiging dat je akkoord gaat. Wij wensen dus ook geen gebruik te maken van jullie diensten. Zeker niet na al deze reviews....wat een zooitje is het zeg

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 17 mei 2018

Beste Karin,

Ik snap dat u hier niet blij mee bent. Neem alstublieft contact met ons op, zodat we dit na kunnen kijken.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Van dubbel naar enkeltarief. Vervolg.
Pieter 11 mei 2018

Nadat ik al eerder meldde hoe lang men er over doet bij NLE om mijn tarief keuze om te zetten krijg ik bij die vorige review het antwoord dat dat idd. erg lsng duurt. En zowaar het advies om contact met hen op te nemen. Dit had ik echter al een aantal keren gedaan. Mail beantwoord men niet omdat het te druk is (krijg je als reply) en als je dan oo hun advies whatsappt met ze krijg je als antwoord dat je nog wat geduld moet hebben. Er blijft nog een 1 sterretje over voor de moeite..

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 18 mei 2018

Beste Pieter,

Bedankt voor uw review en excuses voor het ongemak. We doen ons best!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte leverancier
dirk vanderperk uit diemen, 10 mei 2018

Ze hebben wel een mooie website waar al je gegevens zouden staan maar je kunt nergens vinden hoeveel je het afgelopen jaar hebt verbruikt. Dit is dus ook niet te controleren.dit doen ze uiteraard zodat je moelijker kun energie vergelijken. Ze hebben dus iets te verbergen. En dat is dat ze duur zijn.Slechte zaak, slechte website en geen inzicht in je verbruik.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 11 mei 2018

Beste Dirk,

Als u al meerdere jaren klant bent, kunt u uw eerdere jaarnota's via Mijn NLE downloaden en zo uw verbruik inzien. Wilt u zich als nieuwe klant aanmelden? Dan kunnen we dit inderdaad niet inzien. Dit is per wet verboden. U kunt natuurlijk wel zelf de jaarnota's van uw vorige leveranciers erbij pakken. Dan kunt u goed vergelijken en bepalen of u op ons aanbod ingaat. Op de website staan alle tarieven en voorwaarden duidelijk vermeld. Wat ons betreft enorm transparent, waardoor er geen vergissingen meer zouden mogen voorkomen. Als u nog vragen heeft, neem dan vooral contact op met onze Klantenservice. We helpen u graag!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ze luisteren niet naar wat je zegt
m.van der heijden uit lage mierde, 8 mei 2018

wij hebben de eindnota gekregen klopt niets van we moeten meer betalen ondanks ze de stroom zijn vergeten bij de eind nota ra ra hoe kan dat en gelijk dreigen met de deurwaarde wij moeten ongeveer nog 500 euro van hun krijgen nou laat ze maar komen het is een rot firma

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 11 mei 2018

Beste Mick,

We snappen dat u dit niet fijn vindt. Neem nogmaals contact met ons op. Dan gaan we er nog eens naar kijken.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Van dubbel naar enkeltarief
Pieter 7 mei 2018

Sinds begin April bij de maatschappij.NLE is nu al 4 weken bezig om mijn contract te veranderen van dubbeltarief naar enkeltarief. Dit op mijn verzoek. Tot nu toe nog geen enkele verandering te zien. Dit terwijl ik een mail heb van hen waarin ze aangeven het om te zetten. Hoeveel tijd kan dit kosten????

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 11 mei 2018

Beste Pieter,

Dat duurt inderdaad wel erg lang. Logisch dat u dit vreemd vindt. Neem nogmaals contact met ons op, zodat we kunnen nakijken of we iets voor u kunnen betekenen. Ik kan niets beloven!

Groet,

Wilco van NLE

Reactie van Pieter - 25 mei 2018
probleem is opgelost

Probleem lijkt te zijn opgelost maar het heeft erg veel inspanning en geduld gekost.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE De onbetrouwbare leverancier!
H.G. Rump uit Zwaag, 7 mei 2018

Ik ben ex- klant van NLE en blij toe, want NLE komt haar afspraken niet na! Men had mij namelijk een "kom erbij bonus van € 145,00 + als ex-klant van de Nuon een extra korting van 2 x € 25,00 beloofd. Bij de eindafrekening werd echter een bedrag van € 145,00 i.p.v. € 195,00 verrekend. Men bevestigde dat de afspraak met een medewerker was gemaakt m.b.t. de extra korting en dat daar ook een notitie van was gemaakt, maar beriep zich erop dat de betreffende medewerker dit niet had mogen doen. Met andere woorden je reinste ***. Wees dus gewaarschuwd en ga niet met NLE in zee!!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 11 mei 2018

Beste Herman,

Goed dat u even een berichtje plaatst, want hier kijken we graag nog eens naar. Neem daarom contact met ons op via social media. We staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Incompente klantenservice
Ruben uit L'voorde, 2 mei 2018

Ik heb abusievelijk de verkeerde meterstand voor de elektra doorgegeven, dit de eerst volgende werkdag meteen aan NLE doorgegeven maar volgens NLE was al een aantal dagen daarvoor verwerkt.Toen ik ze erop wees dat het een dag eerder (notabene een zondag) pas was doorgegeven werden er excuses gemaakt en beloofd dat alles aangepast zou worden "geen bericht is goed bericht" werd er letterlijk gemeld.Het resultaat kun je al wel raden, de gegevens zijn niet gewijzigd en de oude energie leverancier heeft gewoon de verkeerde gegevens ontvangen. Telefonisch levert niet veel op "die wijzigingen hadden al moeten zijn verwerkt"

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 11 mei 2018

Beste Ruben,

Ik snap dat dit erg vervelend is. Neem alstublieft nogmaals contact met ons op, maar dan via social media. We staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Snel, efficient en vriendelijk
Tarik Najab uit Veldhoven, 23 april 2018

Ik was vanochtend aan het wachten op de installateur die zou tussen 08 u. en 10 u. langskomen.zogezegd zo gedaan, ik kreeg om iets over 08 een belletje van de installateur die zou binnen enkelen minuten er zijn.hij kwam zoals aangekondigd en binnen een kwartiertje was het helemaal gefixed!Toen het klaar was heft hij mij nog het een en het andere uitgelegd!Super!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Hi Tarik,

Wat onwijs leuk om te lezen. Welkom bij NLEx en bedankt voor de positieve review!

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit meer NLE
Henk 18 april 2018

Wat een waardeloze maatschappij is dit, begin februari een verhuisbericht getracht in te voeren,ging niet met nieuwe postcode/ huisnummer ( was niet bekend in het systeem van NLE)

Adres handmatig ingevoerd, krijg ik na 2 weken bericht dat het ze het jammer vinden dat het contract wordt beëindigd ??? 5 x € 50.-- van eindafrekening afgehouden i.v.m. contractbreuk.

Ik via de site gemaild en toegelicht dat het niet het geval was, geen reactie dus!!!,

Na 2 weken zelf maar eens gebeld, na lang wachten een werknemer gesproken, deze zou alles uitzoeken.

Op het nieuw adres een levering begonnen op 15 maart, maandbedrag € 157.--

Wordt op 15 april 2 x afgeschreven.

Week later een mail dat de contract beëindiging niet juist was, fout NLE, geld zou worden teruggestort op mijn rekening.

Op 30 maart een mail dat op 27 maart op het zelfde adres een nieuwe levering van energie zou starten, maandbedrag € 161.- ?????????????

Meerdere malen over gebeld, zou teruggebeld worden, gebeurd niet ***

Vandaag iemand gesproken, weer het hele verhaal uitgelegd, ze slaan blijkbaar niets op.

Ze zou het uitzoeken, ik weer in de wacht, na een kwartier eindelijk weer een stem na de vreselijke wachtmuziek, ze gaf aan dat op 27 maart de nieuwe levering plaats gaat vinden en de oude stopt.

Ik vroeg of ik dan weer 2 x maandtermijn zou moeten betalen, een volmondig ja was het antwoord, maar het vorige zou dan weer worden teruggestort, ik gevraagd wanneer dat gaat gebeuren, kon ze geen antwoord op geven.

Daar ik de 2 x € 50.-- ook nog niet heb ontvangen, heb ik gemeld dat ik per direct stop met deze waardeloze klantonvriendelijke club.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Beste Henk,

Wat een onwijs verwarrende en vervelende situatie. Mijn excuses. Als u wilt dat we alles nog eens voor u nakijken, neem dan alstublieft nogmaals contact met ons op. We horen dan ook graag hoe we u weer tevreden kunnen krijgen. Contact met ons opnemen kan ook via Facebook, Twitter of WhatsApp. We staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters!!
Denise 14 april 2018

Vorige week is er een sluwe verkoper van NLE bij mijn ouders aan de deur geweest om hun van alles aan te smeren. Toen hij doorhad dat het niet helemaal werkte, vertelde de medewerker dat hij ook voor oxxio werkt ( energiemaatschappij waar zij nu zitten) en dat hij hun een een lager termijnbedrag kon aanbieden i.v.m. contractverlening.Mijn vader die normaliter dit soort zaken niet regelt, is hier mee akkoord gegaan. Tot mijn verbazing wordt er gisteren een bedrag afgeschreven die niet eens in de buurt komt van het bedrag wat er was afgesproken, maar dat terzijde. Wij hebben überhaupt geen bevestiging of een contract ontvangen. Ik wil ONMIDDELLIJK het contract beëindigen! Ik probeer al vanaf vanmorgen 11 uur in contact te komen met NLE via de chat maar ik word compleet genegeerd. Als je maar een klein beetje overweegt om klant te worden bij NLE, doe het niet!!!! Dit soort sluwe praktijken kan gewoon niet en is niet van deze tijd!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Beste Denise,

Bedankt voor uw review! Omdat uw vader akkoord is gegaan met een aanmelding bij ons, gaan wij uiteindelijk ook afschrijven en gaan wij vervolgens de levering starten. Het kan prima voorkomen dat een termijnbedrag anders is als het bedrag dat aan de deur is genoemd. We gaan namelijk van een ander verbruik uit. We begrijpen dat dit verwarrend is. Maar zolang de tarieven wel overeenkomen hoeft u zich geen zorgen te maken. Een termijnbedrag is indicatief, een schatting en aanpasbaar.

Om de aanmelding inhoudelijk te kunnen beoordelen vragen we u om contact met ons op te nemen via Facebook, Twitter, e-mail of telefoon. We horen graag van u en staan voor u klaar!

Groet,

Wilco van NLE

Reactie van Denise - 4 mei 2018
probleem is deels opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Rip off artists
MAYA uit Amsterdam, 12 april 2018

I told them not to go through with the contract on the phone because they couldn't provide for me what I needed. But they did it anyway. And for a 5 YEAR CONTRACT which I NEVER would have agreed to in the first place. They called my other contractor and cancelled my contract with them against my will.

Then I got a bill for 187 euros per month, when I used only 83 euros in gas and electricity. I never get an itemised bill from them for what I am paying. I was told by NUON that energiebelasting is supposed to be refunded to me. But NLE charges me for it.

After them telling me there was no way out of this contract, (which is a lie) they told me that the average bill for my apartment for the last 5 years was 116 euros per month. And that is what they would charge me. But my first bill came and it was 131. So I had to call them and adjust it AGAIN.

After waiting on hold for 40 minutes, I was yelled at by the customer 'service' representative, and she hung up on me. Any time you call them, they act as if they are doing you a favour by answering the phone. A favour they DO NOT want to do. They are rude and sometimes outright MEAN.

These people are rip off artists, who will do ANYTHING and say ANYTHING to get your money. And ALL of your money. DO NOT MAKE A CONTRACT WITH NLE. DO NOT EVEN CALL THEM, OR YOU WILL FIND YOU HAVE A 5 YEAR CONTRACT WITH THEM. A VERY EXPENSIVE CONTRACT.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 23 april 2018

Hi Maya,

I am sorry to hear that from you! Because we are more than willing to investigate everything for you, we ask you to contact us via Facebook and Twitter. My apologies for the way we've helped you over the phone. That is not acceptable. We hope to hear from you soon.

Greetings,

Wilco from NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervolg drama
Cees 11 april 2018

Het CV-onderhoudscontract is door HollandWarmte per 01-04-2018 opgezegd. Op 29 maart van NLE telefonisch bericht gekregen dat er geen openstaande rekeningen meer zijn. Schriftelijk of via de mail verneem je niets van NLE. Krijg op 3 april weer een afschrijving over de maand april welke is gestorneerd op 5 april. Ja hoor, op 6 april volgt weer de eerste herinnering. Als grootste ergernis volgt er op 11 april weer een afschrijving over de maand januari. Wanneer stopt dit eindelijk eens. Ik heb HollandWarmte hierover ingelicht. Hopelijk dat zij hieraan wel iets kunnen doen!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 13 april 2018

Beste Cees,

We snappen dat dit heel vervelend voor u is. Neem daarom toch nog even contact met ons op. Wij gaan namelijk over de facturatie en lossen het graag voor u op.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Reactie van Cees - 1 mei 2018
probleem is opgelost

Uiteindelijk heeft NLE ingezien dat de eindafrekening onjuist was. Dit is nu gecorrigeerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een drama!
Cees 27 maart 2018

Zeer slechte ervaring. Alle rekeningen betaald, krijg toch aanmaningen. Op e-mail wordt niet gereageerd. Brief gestuurd aan de directie; krijg zelfs geen ontvangstbevestiging. wat een ramp, nooit aan beginnen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 12 april 2018

Beste Cees,

Ik snap dat dit erg vervelend is. Neem daarom even contact met ons op via Facebook of Twitter. Dan kunnen we u sneller helpen!

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE *** en co
Houthuyzen 6 maart 2018

Sinds november overgestapt zou een overstap vergoeding krijgen vaan 200 euro nu 4 maandag verder een mail gekregen 1 maart dat het bedrag binnen 5 dagen op mijn rekening zou staan gebeld met de klantenservice van nle ze kon mij vertellen dat het bedrag 15 maart op mijn rek zou staan de factuur zou afgemaakt zijn en bij de bank liggen ik de bank gebeld en die kunnen niks zien als je met de klantenservice belt en je daar je ongenoegen verteld vertellen ze jou dat je niet moet schreeuwen en dat je moet luisteren naar ze ik vind dat ze naar mij moeten luisteren en niet dreigen met de hoorn op de haak te gooien ben dus nog steeds afwachtend over hoe nu verder ook al mail gestuurd maar daar hoor je ook niks over ik raad iedereen aan om niet met dit geweldige *** kwalitatief uitermate teleurstellend bedrijf in zee tegaan is niet goed voor eigen gezondheid

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 7 maart 2018

Beste heer/mevrouw,

Het klopt dat wij het bedrag op 15 maart 2018 gaan overmaken. Het kan door de verwerkingstijd van de bank enkele dagen duren voordat het is bijgeschreven. Onze excuses voor de foutieve informatie. Want het klopt dat de bank dit nog niet kan zien. Hoewel schreeuwen geen oplossing is, kunnen we uw ongenoegen goed begrijpen. Hopelijk is deze uitleg en mijn excuses voldoende.

Groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
colportage
P. Oppedijk uit Bolsward, 27 februari 2018

Via vastelastendienst.nl te Heerenveen overgestapt naar NLE. Er werden in een persoonlijk gesprek vele en mooie beloften gedaan. Het vreemde was dat zij precies op de hoogte waren met mijn toenmalige contract met NUON. Zij konden via NLE behoorlijk goedkoper en dus wou ik overstappen. Toen het contract binnen kwam bleken deze gegevens niet geheel juist. Er werd wat gegoocheld met exclusief en inclusief BTW prijzen. Nog leek het (iets minder) goedkoper. Was in twijfel maar toch getekend. Daarna hoorde ik echt niks meer behalve dat de termijnbedragen netjes worden afgeschreven (dat dan weer wel). Zou namelijk ook eens per 2 maanden een overzicht krijgen van mijn gebruik en mijn teruglevering via zonnepanelen. Nu blijkt dat ze dat niet willen of kunnen geven. Krijg verder ook helemaal geen gegevens, nieuws of tips o.i.d. in tegenstelling tot mijn oude maatschappij. Het is een echte spookmaatschappij. Na 50 minuten aan de lijn te hebben gezeten was ik daar ook echt bang voor!! Overigens is die vastelastendienst niet bereikbaar meer op hun enige mobiele telefoonnummer. Gevalletje fake neem ik aan. Teveel klachten of tijdelijk opgetuigd? Over ruim een half jaar de 1e afrekening en waarschijnlijk ook 1e bericht dat ik van ze krijg. Denk dat het weer een shock krijg want afspraken en beloften lopen te ver uiteen.

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 28 februari 2018

Beste heer/mevrouw,

Wat vervelend dat u dit zo ervaart. Maakt u zich geen zorgen, wij zijn geen spookmaatschappij. Neem alstublieft nogmaals telefonisch contact met ons op, om op alle vragen een antwoord te krijgen. Door de drukte kan het even duren voordat we opnemen. We doen ons best.

Met vriendelijke groet,

Wilco van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?