Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

124 reviews

5 sterren
(16)
4 sterren
(9)
3 sterren
(5)
2 sterren
(9)
1 ster
(85)

41 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(4)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(32)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Arrogante mail om niet meer via mail te reageren
Blonk 22 september 2018

Na overgang naar andere leverancier direct als gebruiker uit MijnNLE gegooid. En dan in de mail van de afrekening verwijzing naar MijnNLE. HOE DAN? En als reactie op een mailverzoek om de afrekening te mailen een autoreply met de mededeling dat NLE niet meer op mails reageert en verwijst naar de website of MijnNLE...ik zeg, vooral doorgaan. Zeer klantgericht.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geen valse beloften.
Clemens uit Hilversum NH, 20 september 2018

Contacten met dit bedrijf verlopen zakenlijk, vriendelijk en soepel.

Bij vragen zijn ze helder in hun uitleg en afspraken worden onmiddellijk bevestigd en opgevolgd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
redelijk goede ervaring
hjm uit Purmerend, 17 september 2018

Alles prima geregeld. Tot ze geld terug moeten betalen. Dan moet je 14 dagen wachten op je geld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht,afrader
avatar
jaana michiels uit Rotterdam, 10 september 2018

Klantenservice: onsportief en zeer lange wachttijden, geen tot weinig resultaat op je antwoord. Ik raad een andere energieleverancier aan omdat ze geen goede service bieden, je niet helpen maar van het kastje naar de muur sturen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbereikbaar
Tom van straalen uit Vianen, 10 september 2018

Wil je iets weten. Nou. Trek er een dag vooruit. Meer dan 10 wachtenden voor u ,als je belt

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Afgelopen jaar veel fout gegaan
Jan van den B. uit Eindhoven, 8 september 2018

Geen inzage in mijn verbruik gedurende het hele jaar. Ook de Jaarafrekening klopte niet (ik heb €100 teruggekregen en dan zeggen ze onterecht “uit coulance”). Kortom: controle op de verbruikersgegevens is er totaal niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Enorm slechte klantenservice en beloftes worden niet waargemaakt, terwijl je er recht op hebt!
Jeffrey 8 september 2018

Wat een ongeorganiseerde rommel is bij dit bedrijf. Als je een vraag hebt, duurt het weken voor je antwoord krijgt en als je tussendoor belt hoor je van elke medewerker een ander verhaal.

Wij hadden in ons vorige appartement alleen een elektriciteit-contract en geen gas nodig. Wij hebben dit elektriciteit-contract afgesloten bij NLE.

Toen wij na 2 jaar gingen verhuizen, hadden we in het nieuwe appartement wel gas nodig. Ik heb NLE gebeld voor de mogelijkheden. Er werd mij verteld dat we apart een gascontract af kon sluiten voor een bepaalde periode. Dit contract zou apart lopen, naast het elektriciteit-contract en dus zouden wij twee contracten hebben. Wij zouden ook een kom erbij bonus van 80 euro ontvangen op het door mij nieuw afgesloten gascontract.

Nadat we de eerste maand geen 80 euro bonus hadden gehad, heb ik hierover gebeld. Deze bonus zou worden verrekend met de eerste jaarnota. Na het ontvangen van de jaarnota kwamen we er achter dat de kom erbij bonus van 80 euro niet verrekend was. Toen weer gebeld en het bleek dat er een fout gemaakt was. De medewerkster zei dat ze het aparte gascontract kon inzien en ze zag inderdaad bij bijzondere voorwaarden de kom erbij bonus van 80 euro (per product!) staan. Dit zouden we binnen enkele weken op onze rekening ontvangen.

3 weken later nog steeds niets ontvangen en toen heb ik weer gebeld over hoe lang het nog ging duren. De mevrouw die ik aan de lijn had vertelde dat het overmaken van het geld wel even kon duren, maar ze verzekerde mij dat we de bonus zouden ontvangen. Ik vertelde dat ik al meerdere keren gebeld en gemaild had en ik vroeg om een bevestiging van wat ze mij vertelde. Deze bevestiging kon mevrouw niet sturen via de mail, maar ze verzekerde mij nogmaals dat we recht hadden op het bedrag en dit zou binnen enkele weken op onze rekening staan.

Vervolgens hebben wij 2 weken later nog steeds niets op onze rekening ontvangen en kregen wij een mail dat wij aan één of meer voorwaarden voor de kom erbij bonus niet voldoen. Volgens onze contracten voldoen wij aan alle voorwaarden. Het is immers een bonus die je krijgt als je een nieuw contract afsluit. Wat betreft elektriciteit waren wij al klant, maar wat betreft gas werden wij een nieuwe klant en in het gascontract staat dus de bonus vermeld.

Ik heb weer gebeld over deze mail, die alle eerdere verhalen tegenspreekt. Meneer vertelde mij dat ik geen recht heb op dit bedrag van de kom erbij bonus, omdat ik al eerder klant was met het elektriciteit-contract. Hierdoor geldt de welkomsbonus niet, omdat het gascontract bij het elektriciteit-contract gevoegd is. Dit is een compleet ander verhaal dan ik te horen kreeg bij het afsluiten van het nieuwe gascontract en bij de keren dat ik hierover gebeld heb. Zo wordt je als consument in de maling genomen en gelokt met mooie verhalen! Ik heb NLE gemaild dat ik die 80 euro bonus eis, omdat ze hun beloftes niet waar maken!

Daarnaast komt het afgesproken bedrag voor gas in de (volgens NLE) samengevoegde contracten niet overeen met het bedrag in het eerste, aparte gas contract. Het bedrag is namelijk hoger dan ik voor 3 jaar vast gezet heb bij het afsluiten van het nieuwe (eerste!) gascontract.

Ook ben ik na onze verhuizing weken bezig geweest met het in orde krijgen van de meterstanden, nadat deze door vorige bewoners van ons appartement verkeerd waren doorgegeven. Er werd mij gevaagd om een foto te maken van de meterstanden en dit op te sturen. Toen ik dit gedaan had, kreeg ik niets te horen. Na meerdere keren bellen werd duidelijk dat de foto’s van de meterstanden niet goed gekeurd waren en dat er nieuwe foto’s gemaakt moesten worden. Er werd mij gevraagd om een krant te kopen en deze naast de meterstanden te houden en zo een foto te maken, zodat NLE zeken kon weten dat de meterstanden van dit moment/deze datum waren. Dit slaat natuurlijk nergens op en ik ging hier niet mee akkoord. Een dag later werden de eerste foto’s alsnog goed gekeurd.

Kortom: een waardeloze klantenservice bij dit bedrijf. Het duurt weken voordat je iets hoort en je moet zelf tussendoor bellen anders hoor je helemaal niets. Medewerkers vertellen verschillende verhalen en doen beloftes, die andere medewerkers weer tegenspreken. Mijn advies: wordt geen klant bij NLE!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap feiloos !!!!
P.J.M T. uit Budel, 7 september 2018

Ik ben zeer tevreden over de nederlandse energie maatschappij, de overstap is zonder problemen verlopen. TOP !!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
goed
H van Horssen uit Wildervank, 6 september 2018

goed contact vriendelijk en goed geholpen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Doet wat het moet doen
J W. uit Zwolle, 1 september 2018

Prima maatschappij en de overstap was snel geregeld. Klantenservice was helaas minder goed bereikbaar wat leidde tot lange wachttijden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen contract nemen
Wilma de Graaff uit Oud Beijerland, 30 augustus 2018

Op 28 aug telefonisch benaderd. Had binnen 1 uur contract binnen. Naam niet correct en een ander maandelijks tarief (hoger) Dan door de telefoon ge zegt werd. Gelijk de,elfde avond contract teruggestuurd per mail en gevraagd om een reactie. De volgende dag weer een bericht gestuurd en tot op heden nog steeds geen reactie. Slechte service geen vertrouwen in het bedrijf

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte service
Herman van Tiuurenhout 29 augustus 2018

Onvoldoende voorgelicht als zpp'er over de consequenties van verhuizen zonder meenemen van het contract.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geen NLE meer
Anne uit Middelburg, 28 augustus 2018

Ga niet in zee met de NLE!! Het zijn een stelletje boeven die hun ongelijk niet willen toegeven en je hierdoor onterecht met incassokosten opzadelen! Tevens slechte interne communicatie, zeer slechte bereikbaarheid en klantenservice. Mensen, bedenk je twee keer voordat hier iets afsluit. Uiteraard verloopt de overgang vanaf een andere leverancier zonder problemen, maar zodra je in een later stadium contact wilt opnemen geven ze niet thuis.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Boeven NLE stelen 281 euro op eindnota ondanks ingebrekestelling en vele brieven
Traas 28 augustus 2018

NLE , NLE steelt 2x 75 euro (stroom en gas) en ten onrechte extra inhouding maand bedrag a 131 euro middels inhouden bij eind nota. 131 was al betaald en ik heb NLE diverse malen aangeschreven en uiteindelijk aangetekend in gebreke gesteld (en contract opgezegd ivm ingebrekestelling) in verband met van alles wat verkeerd ging. Hierop is door NLE ondanks mijn verzoek om schriftelijk te reageren nooit op gereageerd. Kortom NLE heeft nu middels eindnota ten onrechte 281 euro gestolen. Neem nooit Energie of internet af bij NLE kies voor betere leveranciers. hoogachtend

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima overstap
G Dammers uit Utrecht, 27 augustus 2018

Geen bijzonderheden tot nu toe, lijkt vloeiend te gaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Klantenservice voldoet niet aan hedendaagse standaard
Nick Hermes uit Rotterdam, 27 augustus 2018

Tijdens de aanvraag van mijn abonnement is er iets misgegaan met het doorgeven van de nieuwe adresgegevens. Hierdoor kan de stroom nu niet geleverd worden.

Echter, omdat het abonnement nog niet is ingegaan kan ik op mijn NLE ook niet het adres wijzigen. Probleem: De klantenservice is NIET BEREIKBAAR. Wachttijden van 60 minuten zijn niet meer normaal en als klant zou je ad hoc in contact moeten kunnen komen op welke manier dan ook.

Met een hedendaags telefoonabonnement heb je vaak minder dan 60 belminuten per maand, dus ik kan het mij gewoonweg niet veroorloven om met jullie in contact te komen. Op facebook en/ of mail wordt ook ZEER slecht/ langzaam gereageerd.

De reacties die op de NLE facebook staan liegen er niet om. Mensen zijn zeer ontevreden met de wachttijden, en hier moet echt snel wat aan veranderen voordat het bedrijf permanente reputatieschade zal oplopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ontzettend slechte klantenservice
Nina sturms 27 augustus 2018

NLE heeft voordelige prijzen in vergelijking tot andere energie maatschappijen. Helaas is NLE ontzettend slecht met hun klanten. Ik ben al 3 jaar klant en heb meerdere keren vervelende situatie gehad waarbij zij fout zaten. Door bijvoorbeeld verkeerde incasso’s, uitschrijving niet voltooien en verkeerde aanmaningen. Hier moest ik dan weer zelf als klant over bellen en bij de klantenservice stond ik dan meestal 38 minuten in de wacht.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Laatste keer dat ik met dit bedrijf in zee ben gegaan
Chris 25 augustus 2018

Slechte bereikbaarheid en slechte service. Vanaf 17 juli jl probeer ik al in contact te komen met de NLE. Administratieve zaken komen niet binnen in onze mail, hierover ontving ik een sms met de mededeling 'het is ons vandaag niet gelukt om u per mail te bereiken, klik op onderstaande link om een correct e-mailadres door te geven' Vervolgens werkt de link niet dus daarover contact geprobeerd op te nemen met NLE, tevergeefs. Steeds staan er meer dan 10 wachtenden voor me en er gebeurt helemaal niks. Niemand gesproken dus, maar de sms jes met bovenstaand bericht blijven maar binnenkomen en de link kan niet geopend worden. Als ik inlog in mijnNLE krijg ik de melding 'geen actieve aansluiting aanwezig'. Hier heb ik dus ook niks aan. Tevergeefs al heel vaak geprobeerd telefonisch contact op te nemen. Deze week ontving ik (nu eindelijk per post) een brief met een openstaand bedrag incl incassokosten!!! Toen werd ik natuurlijk helemaal laaiend en via facebook een bericht gestuurd. Hier werd op gereageerd; maar de dames (3 verschillende dames waar contact mee is geweest via facebook) die hier mee gemoeid zijn lijken niet te begrijpen waar het hier om gaat. Er wordt gewoon domweg gezegd; als u met NLE een contract aangaat dan moet u elke maand een bedrag betalen en als wij dit bedrag niet kunnen afschrijven ontvangt u kosteloos een herinnering en als daaraan ook niet wordt voldaan dan worden er incassokosten in rekening gebracht. Ja dames dat begrijp ik wel maar als ik op geen enkele manier inzage in mijn NLE gegevens heb en jullie niet bereikbaar zijn en ik geen administratieve mailtjes van jullie ontvang (ik ontvang nl wel andere mail van jullie op hetzelfde mailadres!!) hoe kan ik dan weten wat er open staat! Ik heb dus gewoon geen kans gehad om het openstaande bedrag te betalen omdat jullie (NLE) gewoonweg niet bereikbaar zijn. Ik overweeg serieus om de consumentenbond hierover te benaderen want ik vind dit echt een hele vreemde gang van zaken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbeschofte klantenservice
Laura uit Purmerend, 22 augustus 2018

Nog nooit eerder heb ik de moeite genomen een slechte review te schrijven over iets, maar ik ben net zo onbeschoft behandeld door de klantenservice van NLE dat het voelt alsof ik niet anders kan.

Na jaren lang klant te zijn en netjes te betalen heb ik (mijn inziens) een foutieve aanmaning gekregen. De dame aan de telefoon was uitermate onbeschoft en sloot af met de tekst.. de kosten moeten gewoon betaald worden, fijne dag nog en de verbinding was verbroken. Hoe kan je nou in de oor van je klant ophangen?! Ze hebben in ieder geval weer een klant minder.. dat ruimt lekker op.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
SLECHT BEREIK NL ZAKELIJK!
a meessen uit Rotterdam, 21 augustus 2018

Na 20 min in de wacht te hebben gezeten zou ik door verbonden worden naar mijn vaste aanspreekpunt bij NLE zakelijk. Na nog eens 30 min te hebben gewacht heb ik uiteindelijk opgehangen. Mijn vragen / problemen zijn nog niet opgelost. Terugbellen heeft op dit moment geen zin.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Waardeloze tent die steeds slechter wordt !
jaap hoogendoorn uit amersfoort, 17 augustus 2018

Jarenlange klant: wordt denk ik te groot want met de dag slechter: website die het niet of nauwelijks doet; geen reactie; uren lange wachttijden

Anna teruggestuurd zoek geraakt nu krijg ik een boete

enfin ik ga zo wie zo mijn contract per 31-12 niet verlengen dus nog even en ik ben er van verlost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte app
avatar
Erinejohn Megens uit Eindhoven, 10 augustus 2018

Wat een ** app, werkt voor geen meter, kan niet eens inloggen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbare energieleverancier
Astrid 7 augustus 2018

Via de telefoon werd me op een nare en misleidende manier een contact aangesmeerd. Wegens privé omstandigheden heb ik net niet binnen de 14 dagen bedenktijd kunnen annuleren waardoor ik nu 3 jaar vastzit aan een contract met hogere tarieven dan ik voorheen betaalde bij Oxxio. Nu blijkt ook de app van NLE niet te werken, waardeloos. Ik heb spijt dat ik in hun val getrapt ben en me heb laten misleiden.

Ik zou NLE aan niemand aanraden. Oxxio daarentegen is echt een aanrader!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 9 augustus 2018

Beste Astrid,

Wat vervelend om te lezen dat u deze ervaring met ons heeft. Dat is niet de bedoeling! Wanneer er een contract is afgesloten ontvangt u deze per mail. U heeft dan 14 kalenderdagen de tijd om te annuleren. Doet u dit niet, dan is het contract rechtsgeldig geworden. Daar kan ik niets aan veranderen.

We willen u graag helpen om de app te laten werken. Heeft u al eens gekeken of u kunt inloggen op Mijn NLE via de computer? Mocht u er niet uitkomen kunt u altijd contact met ons opnemen via bijvoorbeeld Facebook, Twitter of e-mail. We helpen u graag!

Met vriendelijke groet,

Inge van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Anna uit Rotterdam, 5 augustus 2018

2,5 jaar gelden service contract voor. Ijn cv ketel afgesloten bij NLE die het heeft uitbesteedt aan Holland warmte. Voor het eerste onderhoud betaald, na 2 jaar, gebeld voor her maken van een afspraak. Holland warmte zou zelf over 1 maand contact opnemen om een afspraak in te plannen. Niets gehoord dus weer nagebeld. Ik kon pas 3 maanden later een afspraak inplannen. In april zou het 2- jarig contract met NLE aflopen, deze zou stilzwijgend verlengd worden. Maar tot mijn verbazing zegt NLE dit contract op. Ik stuur NLE een klacht dat dit een stilzwijgende verlenging betreft, ik krijg een standaard bericht dat het contract is opgezegd. Ondertussen heeft Holland warmte de afspraak in juni afgezegd omdat ik geen contract direct bij holland warmte wil aangaan, omdat zij geen service binnen 2 jaar hebben verleend. WEL BETALEN MAAR GEEN ONDERHOUD CONFORM CONTRACT DUS. Geen betrouwbare partij Holland warmte, slechte klantenservice. Ondertussen ruik ik gas boven bij mijn cv ketel ( zul je net zien). Dus noodgedwongen ander service contract afgesloten idd gaslek. nu 5 maanden later krijg ik bericht van de NLE dat ze een foutje hebben gemaakt en hebben ze via een automatische incasso het bedrag van de afgelopen maanden geincasseerd. Wat een stelletje onbetrouwbare hufters. GEEN ZAKEN DOEN MET NLE EN HOLLAND WARMTE!!!!!

Reactie van Nederlandse Energie Maatschappij - 9 augustus 2018

Beste Anna,

Ik kan me goed voorstellen dat u hiervan baalt. Daarom geef ik u hier graag meer informatie over.

Nadat het 2-jarige contract is afgelopen houdt u een servicecontract bij ons. Het is dan maandelijks opzegbaar, van stilzwijgend verlengen is dus geen sprake. Door een foutje aan onze kant is de facturatie niet doorgelopen. Daarom heeft u nu een e-mail ontvangen waarin we aangeven dat we dit inhalen.

Natuurlijk begrijp ik dat u hier niet meer op gerekend had. Daarom kunnen we met terugwerkende kracht de facturatie stopzetten per de datum dat het 2-jarige contract afliep. Wilt u hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice? U kunt ons bellen via telefoonnummer 088-7307307, of u kunt een berichtje sturen via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Inge van NLE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Had ik dit maar allemaal eerst gelezen
Carla Koopman uit Tilburg, 31 juli 2018

Wat een misleiding vanaf het begin. Telefonisch een link aangeklikt waarmee ik alleen maar even zou kunnen kijken naar tarieven enz. Blijkt het dat je je dan aangemeld hebt. Meteen een kontrakt gekregen, heb me onmiddellijk afgemeld, telefonisch, want ik was hier meer kwijt uiteindelijk dan bij mijn oude maatschappij. Vervolgens een aantal eindeloze mails en telefoontjes met minstens een half uur wachttijd. Mijn oude energiemaatschappij ingeschakeld. Geen enkel resultaat. Nu ik al die reviews lees zie ik hoeveel mensen hiermee worstelen. Ik krijg het nog niet voor elkaar, ik schakel ook Radar en Kassa in en een jurist. Maar voorlopig ben ik veroordeeld tot deze energieleverancier. Ze blijven vriendelijk en maar verwijzen naar dat telefoonnummer maar niemand die je verder kan helpen. ALSJEBLIEFT GA NIET BIJ DEZE MAATSCHAPPIJ EN VERTEL HET DOOR

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?