Reviews Nederlandse Energie Maatschappij

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

153 reviews

5 sterren
(15)
4 sterren
(5)
3 sterren
(6)
2 sterren
(9)
1 ster
(118)

2 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(2)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waanzinnig slechte klantenservice
B Brink uit Groningen, 10 juli 2019

Niet normaal hoe lang deze mensen je in de wacht laten staan. Echt gênant. Wij zijn met meerdere bedrijven klant en als ik dit vtv had geweten was ik hier nooit klant geworden. Laat het een waarschuwing zijn voor alle mensen die overwegen hiermee in zee te gaan. Helemaal als het zakelijk is.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Veel te lang wachten op afrekening bij vertrek en niet bereikbare klantenservice
Rob Pauwels uit Houten, 9 juli 2019

Mijn contract is afgelopen en wacht al weken op afrekening (heb teveel betaald en krijg geld terug)

Mails naar klantenservice gestuurd, geen respons. Gebeld, wordt niet opgenomen.

Waardeloze after sales en totaal geen benul van “klantenservice”.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte service
René Dokter uit Landgraaf, 8 juli 2019

Wij zijn al meer dan 2 maanden aan het wachten op de uibetaling van de jaarnota. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze zijnal wekenlang aan het vertellen dat het geld is overgemaakt maar tot op heden niks ontvangen. Mensen sluit nooit een contract af bij dit waardeloos bedrijf

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Heel slecht!!
M. J. uit Roosendaal, 6 juli 2019

Wij zijn nu inmiddels een half jaar klant van NLE. Wij proberen al drie maanden contact te krijgen om een extra aansluiting te krijgen voor een TV op onze slaapkamer. Als je belt ben je minimaal een uur aan de telefoon. Vervolgens krijg je een medewerker aan de lijn die zegt dat het niet mogelijk is om een extra aansluiting te regelen. NLE is hier al een tijd mee bezig. Dat snap ik, als je er een week mee bezig bent, maar wij zijn nu inmiddels al drie maanden verder en er is niks geregeld. Medewerkers staan je super slecht te woord en leven totaal niet mee. Ik probeer elke keer te vragen hoe lang het duurt (als je iemand te pakken krijgt), maar krijg elke keer zelfde antwoord, namelijk, wij zijn er mee bezig en weten niet hoe lang het nog gaat duren. De service is super slecht, wij zitten nog een paar maanden uit, omdat we aan een contract vast zitten. Wij raden iedereen aan om nooit een contract af te sluiten met NLE, is echt heel slecht.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte communicatie
Wim 28 juni 2019

Mensen, alstublieft, sluit NOOIT een contract af bij dit afschuwelijk bedrijf. Totaal geen communicatie mogelijkheden. Wat een bagger!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ronduit slecht
Dick Sluis 27 juni 2019

geen contract sluiten. Ze zijn onbereikbaar per mail, telefoon. Inloggen niet mogelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Service hopeloos..
PJJ Heemskerk uit Noordwijk, 26 juni 2019

Beste Vriend, weleens geprobeerd NLE telefonisch te bereiken per telefoon. Geen goed idee, probeer het niet, bespaar je de ergernis , is niet te doen... dus... NIET DOEN !!

Groet, Je vriend

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service
A.Kiel 22 juni 2019

Heb je een probleem dan is het moeilijk om Nle nog te bereiken. Kon je, niet zo lang geleden, nog een appje versturen waarop vrij snel werd gereageerd, dat is nu onmogelijk. Een uur in de wacht als je belt is niet abnormaal en een klacht indienenm kan een wachttijd opleveren van een week of meer. Jammer als je zonder bv. TV zit.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PASOP met NLE!!! Belachelijke omgang met klanten!!!
Arjan Fennema uit Groningen, 21 juni 2019

Ik ben midden mei gebeld door een dame van Nationale Energie Vergelijker en de berekening liet zien dat op basis van mijn huidig gebruik van Gas en Licht er een maandelijkse besparing van 20 euro gerealiseerd kon worden in mijn voordeel. Das niet niks!! Wel kon het zo zijn vertelde de dame in kwestie dat het eerste termijn bedrag hoger kon zijn dan dat ik daadwerkelijk zou gaan betalen. Een en ander uitvoerig doorgesproken of er toch geen beren op de weg waren en vervolgens over gegaan tot een contract.

Op 18 mei ontving ik het contract en inderdaad bleek het termijn bedrag precies het zelfde bedrag dat ik nu betaal aan mijn huidige leverancier. Dit heb ik zo gelaten maar ergens voelde het niet goed. Ik heb daarom contact opgenomen met NLE en dat is werkelijk waar EEN GROTE RAMP. Voordat je iemand aan de lijn hebt ben je zeker 5 minuten verder en als je iemand aan de llijn hebt en je zegt waarvoor je belt wordt je doorverbonden met een ander persoon. Dit is mij 4x gebeurd. Klantenservice van het jaar 0.!!!

Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en gevraagd hoe het zat met de termijn bedragen en of dat ook daadwerkelijk naar beneden zou gaan gedurende de rest van het contract zoals afgesproken en overeengekomen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, excuses en nog een keer zoveel excuses verder en bij een nieuwe ''herberekening'' door NLE zelf bleek dat ik zelfs meer moet betalen dan mijn huidige leverancier. Ik stond op ontploffen. Wat een malafide praktijken en wat voelde ik me belazerd.

Lang verhaal kort, het contract kan niet meer worden ontbonden en ik zit er 3 jaar aan vast.

Het kan wel worden ontbonden maar dan betaal ik dan 250 euro voor.

Beste consument, een gewaarschuwd mens telt voor twee en ga alstublieft NIET in zee met NLE. Ze verdienen het niet om klanten te hebben. Zeg het voort!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet te bereiken
Klaver uit Haaksbergen, 19 juni 2019

Bij klachten zijn ze niet meer bereikbaar bel maar eens naar 0202254236

SCHANDE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
15 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalige werkwijze en misleiding door de NLE, alles behalve soiciaal!
SlechteDeal uit Noord Nederland, 11 juni 2019

Op misleidende wijze werd mij telefonisch door de "onafhankelijke" gaslichtvergelijkers" een contract bij de NLE aangesmeerd. Hij refereerde naar mijn huidige contract, wat een normaal particulier contract betrof... De NLE was de voordeligste aanbieder voor mijn gebruik op dat moment...De verkoper bleek verzwegen te hebben dat er ook nog maandelijkse vaste kosten (euro 22,-/mnd) waren, naast KwH en m3 tarieven voor stroom en gas bij de NLE. Ik heb daartoe het contract binnen enkele weken ontbonden, daar mijn maandelijkse kosten stegen i.p.v. dalen zoals mij werd voorgerekend.Als klap op de vuurpeil bleek ik (geheel ongewenst!) een zakelijk contract te hebben afgesloten. Daar heeft de verkoper met geen woord over gerept tijdens het gesprek... De NLE stuurt mij na opzegging dus nu een factuur met euro 1.000,= aan boete.Dit hele verhaal is een groot misverstanden ruikt naar pure misleiding. Ik voel me enorm gedupeerd op dit moment!!!Ik krijg ook een enorm slecht gevoel over de handelswijze die de NLE hier samen met gaslichtvergelijkers heeft gehanteerd.Mij bekruipt het gevoel dat de NLE helemaal niet succesvol is door scherpe prijzen en een geweldige service, zoals in de website prachtig wordt geschetst.Ik heb op dit moment het gevoel dat er op geraffineerde wijze wordt geprobeerd om mensen met alle middelen aan een contract te binden en zich dan op de kleine lettertjes te beroepen.Omdat ik een bedrijf geregistreerd heb op het prive-adres en omdat ik de mail met bevestiging niet in detail heb doorgelezen wil de NLE mij nu absoluut houden aan het contract en de afkoopsom. Er is geen greintje bij van gevoel of begrip. De klantenservice gaat er gewoon ook met gestrekt been in. U bent gewaarschuwd om een contract bij de NLE af te sluiten!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE schrapt teruggeleverde energie standen!!! LET op!
Chris Vroegindeweij uit Ooltgensplaat , 29 mei 2019

Volgens mij werken hier niet bijster slimme mensen. Wat wil het geval.

Ik ben afgelopen jaar verhuisd en heb sindsdien 2 huizen waarvoor ik dan ook beide betaal.

Nu had ik meteen na het verhuizen zonnepanelen laten leggen echter die was ik blijkbaar vergeten te melden. Wat doet de Nederlandse Energie Maatschappij. Zonder ook maar enige melding of terugkoppeling werden mijn teruggeleverde meterstanden van mijn factuur gehaald. Aangezien ik mijn eindafrekening wel goed bekeek, ze hopen waarschijnlijk op mensen die dit niet doen, had ik meteen een vraag gesteld via de mail (kreeg de factuur ook via de mail). Uitdrukkelijk gevraagd om terugkoppeling voordat de factuur geïncasseerd werd. Na 3 dagen geen reactie, opnieuw gemaild, na 6 dagen nog geen reactie, gemaild en klacht ingediend. Week erna nogmaals. Geen reactie of feedback van NLE. Inmiddels werd wel doodleuk mijn factuur geïncasseerd. Ik die incasso gestorneerd en nogmaals een klacht ingediend. Krijg ik toch doodleuk binnen paar uur een reactie en uitsluitsel over mijn vraag! HET KAN DUS WEL!!! Ik had ook nog eens gelijk, NLE had omdat ik mijn zonnepanelen niet gemeld had maar even mijn meterstanden aangepast. Op de vraag waarom ze dit niet even melden zit ik opnieuw te wachten...

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze zeer onbetrouwbaar zijn. Elk zelfrespecterend bedrijf zou zijn klanten moeten informeren over deze zaken. Erger nog, a la minute een incassomail na de stornering maar dingen afhandelen ho maar. Hoop dat het een lui persoon binnen de administratie van NLE betreft maar hier lijkt stelselmatig iets mis. Helaas afwachtend op mijn zoveelste klacht richting NLE kan ik niet meer dan 0,5 ster geven aangezien ik niet lager kan. :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Lang voor afrekeninglevering
Hj deiman 25 mei 2019

Jaarafrekening duurt Lang. Geen afwijkingen tov vorig jaar. Gebeld. Geen soelaas. Laten weten als een computer/ robot :” alle standen worden gecontroleerd”. Slimme meters ook. Worden maandijks uitgelezen maar toch Geen gecontroleerde standen. ?? VREEMD!!!! Maar ja t is mijn geld maar zo was ook de telefonische reactie. Oh ja. Nieuw voorschot werd WEL op tijd geiind

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nieuwe website NLE (voor Energie) is dramatsch slecht geworden
Hans 25 mei 2019

Ik was altijd redelijk tevreden over NLE, van wie ik gas en electra af neem. Via de website was altijd redelijk je energie verbruik te volgen en waren er jaar gafrieken met gebruik dit jaar en vorig jaar beschikbaar.

Sinds enkele maanden hebben ze een nieuwe website. Energie verbruik is alleen nog maar per maand op te vragen, van sommige maanden zijn geen gegevens beschikbaar en gegevens vorig jaar zijn ook verdwenen.

Daarnaast wordt er verkeerd gerekend. Ik heb een contract voor enkel tarief, maar in het jaarverbruik wordt met dubbel tarief en de verkeerde tarieven gerekend.

"Bij NLE regel je het zelf" is hun sloagan. Met de nieuwe website in elk geval niet meer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer vakkundig, en zeer hulpzaam
Demir uit Haarlem, 21 mei 2019

Je wordt als klant zeer serieus genomen en

Er worden oplossingen en alternatieven gezocht als er problemen zijn! Zeer hulpzaam

En zijn goed op de hoogte van de leverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Komen afspraken niet na
L. van Elp uit Meppel, 17 mei 2019

Brengt na beëindigen van een éénjarig contract een 13e termijn in rekening.

Deze termijn gestorneerd, daarna een aanmaning ontvangen.

Telefonisch gereageerd met de afd. klantenservice, toezegging cq belofte gekregen dat deze 13e termijn niet betaald hoefde te worden en dat er geen aanmaningen meer zouden komen, want de afrekening van het afgelopen contractjaar werd opgemaakt.

Desondanks toch twee aanmaningen met een verhoging van € 40,00 ontvangen.

Hierover 2 keer een email gestuurd waarop NLE niet reageerde,

De afrekening ontvangen waarop € 40,-- op ingehouden werd in verband met de aanmaningen.

Telefonisch gereageerd en daarin werd mij simpel gezegd dat de toezegging in het telefoongesprek, na de eerste aanmaning, niet had mogen worden gedaan door de medewerker.

De € 40,- .werd niet terugbetaald.

Dus uitkijken om met deze firma een contract af te sluiten want gedane toezeggingen worden niet nagekomen en op mails reageren ze niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Siegfried, Je bent een topper!
A. Abu uit Amsterdam, 16 mei 2019

Zojuist ben Ik door Siegfried (klantenservice medewerker) geholpen. Siegfried als je dit terug leest, super bedankt dat je me gerust hebt gesteld en geduldig het een en ander voor me hebt uitgezocht! Gods zegen,

Groet,

Mevrouw A. Abu

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wordt geen klant!
Noor 16 mei 2019

Zeer slechte bedrijf dat heel hard z'n best doet om klanten weg te jagen. Communicatie is zeer slecht en van service hebben ze nog nooit gehoord. We mochten opzeggen ivm zender wijziging. Graag stappen wij op, maar e-mail werd niet beantwoordt. Dus voor de zekerheid nog maar even gebeld. Na lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik te horen dat we per 3 juni geen diensten meer zullen ontvangen terwijl in de e-mail staat dat wij tot 3 juni kosteloos kunnen opzeggen. Dat is dan toch heel klantonvriendelijk als je zo snel de diensten stopzet.... Je hebt niet 123 een nieuwe aansluiting bij een andere provider... Dame aan de telefoon was ook onprofessioneel in het beantwoorden van mijn klacht en uiteindelijk ook boosheid over dit beleid.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar, onvriendelijk, verbruik niet te controleren, pak dit verschrikkelijke bedrijf nooit.
René 10 mei 2019

Overzicht opeens niet meer te zien, eerst kon je zien hoeveel je terug krijgt en opeens niet meer.Na een paar keer bellen, mailen etc. Nog geen duidelijkheid. Houden vol dat hun nieuw systeem better is maar hun zijn de enigste die het geloven. Kunnen niet vertellen wanneer de eindafrekening komt. Ja, uh, dat weten we niet, het kan in Juni of juli zijn krijg je opeens als antwoord. Maar eerst had u toch gezegd in Mei? Ja, dat zou ook zomaar kunnen. Op de vraag hoeveel we tot op heden terug krijgen krijg je als antwoord, dat weten we niet. Het enigste wat ik weet dat we heel hard weglopen also ons contract afgelopen is. Vreselijk arrogant en Dom bedrijf. Begin er nooit aan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
rikie uit hardenberg, 9 mei 2019

zeer slecht bedrijf zowel gas/ electra als tv / internet helemaal niet tevreden eens maar nooit weer . wou dat het contract van allebei morgen maar om waren. zes weken storing gehad met de tv.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
MENSENENERGIEZUIGERS
Nel 8 mei 2019

danwel aanlevering verzorgen aan de beesten die leven van menselijke energie. Zie toch al deze ergernis van"klanten"/mede-eigenaren/deelgenoten/reisGENOTEN JA leuk was het !

willens en wetens

moedwillig door "bedrijven" opgewekt.. al bij mijn 6e NLE premieafschrijving vroeg ik om mij per email dus schriftelijk (en leesbaar) de einddatum 12-1-19 te bevestigen.

En medewerking bij soepele overstap per 12-1-19. Simpel.

incasso@nle.nl geniet de advocaten te laten zweten want die moeten DOKKEN als ze de rechter niet uit de boot krijgen! En deze Ordinaire, (Rechter heet dat) zweet bij elke nieuwe rechtszaak, want die wil dolgraag DAT JIJ! in zijn/haar plaats IN DE BOOT ZIT. PLAATSVERVANGEND HEET DAT.

Wij, echte mensen: ze SMULLEN van onze reviews, weet: dit is VOER/ETEN.. voor hen . .

tijd voor de juiste aktie de rechters in de boot te laten

en

deze gemene spelletjes bij deze oplichters te laten! NLE en andere parasieten: oprotten van ster aarde!

ALLES is mogelijk, terwijl zij doen of wij niet zouden kunnen denken door tussen onze menselijke benodigdheden te gaan staan. Door angst aanjagerij. aandegrondhoudende vaccinaties..

En wie doet hierin mee ?.. precies de Consumentenbond die zo ook met mij omging! ..

We zullen jullie! (uitbuiterij van wat al van ons is)! massaal afsluiten!!!

Wie kan mij een energiezelfvoorzienende bus geven ? Bedankt!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
nooit doen
Nel 6 mei 2019

Pfffft! Nu nog een nieuwe provider die mij direct bij overstap per 12 januari 2019 riante overstapbonus uitkeert als bewijs..

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen service en niet bereikbaar
Monique 6 mei 2019

Wijzigen zonder mededeling incassodatum, blijven incasseren na opzegging. Als je dan storneert sturen ze aanmaningen. Klantenservice niet bereikbaar of verbinding wordt verbroken. Afspraken worden niet nagekomen. Waardeloze firma, niet aan beginnen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NLE vreselijk bedrijf!
Ashna Baatsen uit Hoofddorp, 3 mei 2019

Ben door blijkbaar een partner bedrijf met een callcenter benaderd die zich voordeed als mijn eigen energie leverancier. Ze hadden de juiste naw gegevens en bankrekeningnummer. Dus voor ik het wist kreeg ik ineens een mail met bedankt voor uw overstap naar NLE. Terwijl ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik tevreden ben en niks wil veranderen. En over de informatie die zij gaven wilde nadenken maar niet voornemens ben om over te stappen. Met de mededeling dat succes en dan belt u zelf maar terug want u bent overgestapt werd er opgehangen. Heb er meteen achteraan gemaild en gebeld en op Social media zelfs berichten gepost om aan te geven dat ik niet overstap, geen contract heb en binnen het termijn van bedenktijd zit. En zelfs de huidige energieleverancier op de hoogte gesteld. Schandalig dat men op zo een agressieve manier klanten probeert te werven! Bah! Een ding is zeker, mocht ik ooit van leverancier willen overstappen dan zal ik na dit geintje het never nooit meer overwegen! Vreselijk bedrijf!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
energiebelasting teruggave
C. Boer 2 mei 2019

Reeds 8 jaar NLE als leverancier energie. Nu blijkt dat er al die jaren dubbel energiebelasting door ons betaald is. Het betreft 1 WOZ locatie met 2 aansluitingen.

Sinds februari dit aangegeven bij NLE ,reeds alle gevraagde documenten aangeleverd.

Na vele telefoontjes en mails naar NLE nog steeds geen reactie en betalen dus tot op de dag van vandaag teveel energiebelasting . Treurig! Waarom moet dit zo lang duren?

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?