Nederlandse Energie Maatschappij

Meer over NLE

Op deze site kun je energie vergelijken van de Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie). NLE staat voor Nederlandse Energie Maatschappij. Ze zijn opgericht in 2005 en zijn gevestigd in Rotterdam. Ze noemen zichzelf een technologie gedreven onderneming die de toekomst van de energieleveranciers ziet als datadienstverleners. NLE levert vooral energie die is opgewekt uit waterkrachtcentrales in het buitenland. Ze kopen hiervoor certificaten (GVO’s).


Historie NLE

Begin 2018 in NLE overgenomen door de Nutsgroep (tevens eigenaar van Budget Energie).


Overige producten van NLE

Naast gas en elektriciteit kun je bij NLE ook internet, tv en bellen afnemen. Ze hebben ook een eigen slimme thermostaat ontwikkeld: Anna.


Overstappen naar NLE

Wil je weten of NLE de goedkoopste energieleverancier voor jou is? In onze energievergelijker bieden we verschillende contracten van NLE aan. Maak een vergelijking en stap direct over!

 

Contactgegevens NLE

Tel: 088 - 730 7307
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

 

Duurzaamheid NLE

Cijfer duurzaamheid van deze energieleverancier.
Onderzoek door Consumentenbond, Greenpeace, Wise, Natuur & Milieu:

5,3

Om beter te scoren in dit onderzoek zou het bedrijf vooral haar inkoopbeleid moeten veranderen: in plaats van handelsmix zou er duurzame elektriciteit direct bij de bron ingekocht moeten worden.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Van uw netbeheerder ontvangen wij de gemiddelde verbruiksgegevens van de woning. Dit is een gemiddelde van de afgelopen 3 jaar. Op basis van dit verbruik en de tarieven van uw contract, berekenen wij het termijnbedrag.
Ja, wij verzorgen de volledige overstap. Hier hoeft u zelf niets voor te doen. Wel zo makkelijk.
Op het energiecontract dat u na aanmelding bij ons ontvangt staat de geplande startdatum van de levering. Is deze datum te laat om afsluiting te voorkomen? Dan kunt u contact met onze klantenservice opnemen. Wij kunnen de levering meestal voor u versnellen. Hou er alleen wel rekening mee dat we daar ongeveer een week de tijd voor nodig hebben.
Wij sturen de jaarnota elk jaar rond de startdatum van uw contract. Bent u per 1 juni klant, dan ontvangt u elk jaar in juni de jaarnota. Wij vragen de meterstanden hiervoor jaarlijks rond de startdatum van uw contract op. Als u een slimme meter hebt, worden uw standen automatisch uitgelezen. De jaarnota kunt u na ontvangst ook vinden op Mijn NLE.
U kunt de klantenservice van NLE op verschillende manieren bereiken: Contactformulier Twitter en / of Facebook Telefonisch: 088 730 730 7 (lokaal tarief / werkdagen van 8.00-18.00 en zaterdag van 10.00-16.00)