Ervaringen Innova Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Innova Energie. U kunt uw ervaring met Innova Energie ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Opzegvergoeding boven alle proporties!
I. Koetsenruijter uit Roosendaal , 5 januari 2018

Vorig jaar gestart als heel kleine zelfstandige en binnen een maand twee vriendelijke dames aan de deur die mij overtuigden dat overstappen naar innova heel voordelig zou zijn als ondernemer. Alleen de voordelen genoemd en niet de consequenties en de voorwaarden..

Daar ben ik, naïef genoeg mee akkoord gegaan zonder me goed in te lezen in het contract en de kleine lettertjes.

Na 7 maanden besloten om over te stappen naar een voor mij voordeliger aanbieder.

Helaas in de eindafrekening tot de ontdekking gekomen dat ik met mijn goede vertrouwen een contract van 5 jaar heb afgesloten en dat er een zakelijke overeenkomst is, zodat de opzegvergoeding belachelijk hoog is. Ik moet per geleverde dienst, een opzegvergoeding van €100,- per jaar betalen. Dat betekent €1000,- voor gas en elektriciteit.

En dat ik dat binnen twee weken maar moet overmaken!

Na een klachtenbrief te hebben verzonden, wordt er op geen enkele manier geprobeerd tot een regeling te komen, maar ontvang ik wel een betalingsherinnering. Binnen een week betalen of extra kosten..

Met een part time baan en een onderneming die momenteel niets oplevert, is dit op geen enkele manier haalbaar..

Schandalig hoe je er als kleine onwetende ondernemer bewust in wordt geluisd!!

Reactie van Innova Energie , 11 januari 2018

Beste I. Koetsenruijter,

Wij hebben u meerdere keren geprobeerd te bereiken. Dit is tot op heden helaas niet gelukt. Wij willen graag met u uw ervaring doornemen om te kijken of we met u een overeenstemming kunnen bereiken. U kunt ons bereiken op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of via e-mail klantenservice@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Bedrog door Inhoofdzaak. Ongewild 5 jaar vast aan Innova.
H. Doorenbos uit Amsterdam, 1 december 2017

Nadat ik zo stom was geweest een persoon van Inhoofdzaak binnen te laten toen ik een keer ziek thuis was van mijn werk bleek ik 2 weken later vast te zitten aan een 5-jarig contract bij Innova en een wurgcontract bij Inhoofdzaak. De dame van Inhoofdzaak die ik aan de deur kreeg deed het voorkomen alsof ik een offerte zou krijgen binnen 2 weken dat mij meer duidelijkheid zou verschaffen over de voordelen van een zakelijke energie levering bij Innova. Ik zou veel goedkoper uit zijn. Dit bleek achteraf niet waar te zijn, want de electra was goedkoper, maar het gas was duurder dan mijn vorige energie leverancier. Naïef van mij om haar binnen te laten en nog naïever om iets te tekenen, want dat was natuurlijk geen offerte maar een wurgcontract. Er werd door haar met geen woord gerept over het tekenen van een contract, over de enorm lange termijn van 5 jaar, over de enorme boetes die mij boven het hoofd hangen als ik wegens omstandigheden mijn huur en daarbij mijn energie leverancier opzeg. Boetes van Innova en nog grotere boetes van Inhoofdzaak. Natuurlijk bleek ik de mail binnen die 14 dagen over het hoofd gezien te hebben. Daarna een enorme knoop in mijn maag hierover. Omdat het natuurlijk duidelijk in de kleine lettertjes stond en ik precies een dag te laat ontdekte wat voor een stommiteit ik had begaan besloot ik het toentertijd maar te laten. Maar nu wil ik mijn huur opzeggen en bij mijn vriend intrekken, die natuurlijk al een energie leverancier heeft. Dit kan mij dus duizenden euro's aan boete kosten, die ik natuurlijk niet heb liggen. Wat een rot situatie. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Een energie bedrijf zou nooit met zulke **** in zee moeten gaan. Inhoofdzaak zou aangeklaagd moeten worden voor deze **** praktijken.

Reactie van Innova Energie , 6 december 2017

Beste H. Doorenbos,

Vervelend om te lezen dat u zich niet goed geïnformeerd voelt. Inmiddels hebben wij contact met u opgenomen om de situatie te bespreken. Als u nog vragen heeft, kunt u ons altijd bereiken via telefoonnummer 070 301 66 10 of via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
misleiding
Martin, 29 november 2017

Let op:

Innova Energie hanteert forse boete bij opzegging.

Wij wilden prive switchen naar een andere energieleverancier. Naar zeggen van Innova ( een voor allen, Ilona) zouden wij goedkoper uit zijn met een zgn zakelijke overeenkomst, en dan zou o.a. de BTW terug te vragen zijn, en de energie beduidend goedkoper.

Na een jaar verhuisden wij naar een goedkopere leverancier ( United Consumers). Onze voorschotnota's waren hoger dan het werkelijk verbruik, en we zouden ca € 243 terug moeten krijgen, echter de eindnota vermelde een na te betalen bedrag van € 357.

Wat blijkt: Innova rekent een opzegboete van maar liefst € 600.

Wij hebben weliswaar meerdere bv's, maar het betrof hier een levering van energie op ons privéadres, en ook de betalingen werden afgeboekt van ons prive rekeningnummer, niets zakelijks dus, en ook de BTW valt niet te verrekenen, immers de fiscus stelt zich op het standpunt dat het een privéaangelegenheid is, en geen zakelijk verhaal.

Innova heeft dus met een vooropgezet misleidend verhaal de overeenkomst een zakelijk karakter gegeven, om zodoende bij een eventuele opzegging een boete te kunnen innen.......

Inmiddels hebben we een jurist geraadpleegd, en dit schijnt idd misleiding te zijn. Innova blijft halsstarrig en heeft met inschakeling van een deurwaarder gedreigd bij monde van de debiteurenbeheerder ***

Wij vechten de beslissing van Innova Energie aan wegens misleiding en onredelijkheid en billijkheid.

Inmiddels is ons bekend, dat veel meer mensen met deze materie te maken hebben. Wie mee wil liften op de procedure mag zich bij ons melden op info@infiltratietechniek.nl

Reactie van Innova Energie , 3 januari 2018

Naar aanleiding van het met u besproken voorstel zouden wij graag telefonisch met u in contact komen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk contact met ons op te nemen via telefoonnummer 070-3016610. Dit kan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.

Reactie Martin, 29 januari 2018

Oplossing naar tevredenheid;

Inmiddels hebben wij met Innova deze kwestie naar tevredenheid opgelost.

Groet

Martin ter Woerds

Dalu Holding BV

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onterecht terugvorderen vergoeding
Ria Nijenhuis uit Markelo, 7 november 2017

Wij hebben een contract gesloten met Innova, na 1,5 jaar zijn we geswitcht naar een andere leverancier. Innova had voor ons 1,5 jaar geleden de boete vergoed. Nu zou je denken dat ze dit maar 12 maanden kunnen terugvorderen. Nu beroepen ze zich op het feit dat wij een zogenaamd zakelijke overeenkomst zouden hebben. Er is hier aan dit huis niets zakelijks, we hebben wel een inschrijving bij de kvk maar hier is dan ook alles mee gezegd.

Pas dus op met contracten bij Innova, ze halen alle trucs uit de kast om je maar geld afhandig te maken.

Reactie van Innova Energie , 14 november 2017

Beste Ria Nijenhuis,

Wij hebben contact met u opgenomen en zijn samen tot een oplossing gekomen. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 070 - 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vreemd contract met Innova
j. Burggraaf, 22 oktober 2017

Na een telefongesprek had ik opeens een contract van Innova aan mijn broek. Volgens mij niet rechtsgeldig. Heb afgesproken dat ik er af kan na een jaar. Komen ze met een rekening van € 400,00. Mensen ga NIET in zee met dit bedrijf.

Reactie van Innova Energie , 23 oktober 2017

Beste j. Burggraaf,

Wij hebben u inmiddels gesproken en de rekening van €400,- berust in uw geval op een misverstand. Onze excuses hiervoor. Wij hopen dat de geboden oplossing het probleem naar tevredenheid heeft opgelost. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Reactie j. Burggraaf, 29 oktober 2017

Klopt. Heb netjes credit factuur gekregen. Werd ook persoonlijk benaderd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onrechtgeldige contract van Innova
Sun, 4 oktober 2017

DE KLACHT

Mei 2016 een contract getekend met een bemiddelaar, in de contract staat letterlijk direct oversluiten binnen 60 dagen van oude leverancier naar Innova met belofte dat e.v.t boete gaan ze voor mij betalen. Het was ook de reden van het overstap, omdat goedkoper word voor mij. Maar overgaan naar innova is nooit gebeurd, dus tot 31-07-2017 ben ik gewoon met mijn oude leverancier doorgegaan. In die tussentijd had niemand mij vertelt wat voor reden zijn dat de energie niet binnen 60 dagen Overgenomen wordt.

Nu na 15 maanden komt Innova met contract dat ingaat op 1-8-2017 voor 3 jaar vast voor mij, Anders boete €600. Maar ik heb nooit iets getekend met Innova, ik vindt wel terecht als Innova toen binnen 60 dagen van mijn oude leverancier overgenomen zijn, dan is de contract rechtsgeldig. Maar Innova kunnen toch niet zomaar aan iets veranderen in de contract die ik met bemiddelaar getekend zijn, Namelijk De contract moet ingaan binnen 60 dag na het teken van de contract.

Het is bizar dat Innova zonder overleg met mij dat ingaandatum van de contract voor mij bepaalt op 1-8-2017 ( 15 maanden later).

Ik dacht als de contract niet volgens de inhoud gegaan is, dan is die contract toch niet meer in orde. Dan hoef ik toch niet aan die contract houden voor 3 jaar vast met ingaan op 1-8-2017. Ik heb meerdere keer contact gehad met Klantservice, uitgelegd hoe de situatie is , ze kunnen niks voor mij doe.

Heel slechte praktijk en ik zal tot mij uiterste vechten voor mijn recht.

Reactie van Innova Energie , 9 oktober 2017

Beste Sun,

Wij zijn inmiddels tot een oplossing gekomen, waar beide partijen tevreden over zijn. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 070 - 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl. Wij staan voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Innova met inhoofdzaak is pure oplichting
de Bruijn uit Wijchen, 3 oktober 2017

Enige tijd geleden heb ik hier al mijn klacht gedaan over Innova in samenwerking met Inhoofdzaak. Ik ben onder valse voorwendselen bij Innova een (buiten mijn weten om ) een zakelijk contract aangegaan. Naar meerdere malen aan de verkoper gevraagd te hebben of het echt goedkoper wasen of ik gewoon onder het particulier recht viel, is er een contract aangegaan met Innova via inhoofdzaak. Nu wil ik er vanaf omdat ik helemaal de btw niet af kan trekken omdat het een privé woonhuis betreft ( zou volgens de verkoper wel kunnen ) en ik zeer zeker niet goedkoper uit ben ( wat volgens de verkoper minimaal 25% goedkoper moest zijn ). Ik ben geflest, besodemieterd en bedrogen maar innova wil niet luisteren. Ik moet €1000,- boete betalen omdat ik niet , wat wel door de verkoper benadrukt is, onder het particulier recht val. Zelfs na verhuizing kan je niet van ze af, zonder de boete van €1000,- te betalen. Innova doet zaken met een malafide bedrijf, die onder valse voorwendselen contracten verkrijgt.

Nu is nog niet zo lang gelden dit probleem met inhoofdzaak in combinatie met Innova bij TROS radar is geweest, waaruit blijkt dat ik de waarheid spreek, en dat er heel veel mensen zo bedrogen zijn als ik. Ik roep dan ook iedereen op, om samen een vuist te maken en te zorgen dat Innova alle onder valse voorwendselen verkregen contracten via inhoofdzaak omzet naar een particulier contract.

Reactie Sun, 4 oktober 2017

Ik heb ook zeer slecht ervaring met Innova, vooral de manier van opstandkomen van de contract. Ze sturen de contract die door hun bepaalt op, dan moet de klanten binnen 14 dagen te annuleren, ongeacht wat voor reden zijn dat niet op reageert, dan zit je aan vast. Ik zal tot mijn uiterste aanvechten. Heeft u de tip voor mij en alle andere lotgenoten.

Reactie van Innova Energie , 23 oktober 2017

Beste de Bruijn,

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Helaas kunnen wij niet direct iets betekenen in uw klacht en daarom hebben wij u in contact gebracht met Inhoofdzaak. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen, dan horen wij dat graag. U kunt ons bereiken op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Sjoemel-energieboetes Innova Energie
J. Stevens, 23 september 2017

Innova Energie werft bewust nieuwe "zakelijke" contracten onder ZZP-ers en MKB-bedrijven met een KVK-inschrijving. Het contract heeft meestal een looptijd van 5 jaar.

Innova weet dat in die periode vele contracten beeindigd zullen worden door wisselende omstandigheden. In ons geval omdat we moesten overstappen naar een andere leverancier omdat Innova Energie geen collectieve zonnepanelen levert, cq. kan verrekenen.

Het is terecht dat er een boete geldt bij opzegging van een contract; we hebben de standaardboete van € 125,- dan ook keurig betaald. Feitelijk was dit achteraf eigenlijk niet nodig omdat het contract niet opgezegd want de gaslevering loopt gewoon door, alleen elektra niet meer.

Er wordt echter een "zakelijke" boete van € 500,- (per product) geëist. Dus bij opzegging van gas+elektra zou de sjoemelboete zelfs € 1000,- zijn.

Bij navraag naar de reden hiervoor wordt gemeld dat de energie reeds "ingekocht" was. Het is echter dezelfde energie als bij een standaard consumenten-contract.

Er worden dus bewust "zakelijke" contracten afgesloten (bij ZZP-ers / MKB-ers) door Innova Energie om bij voortijdige beëindiging sjoemel-boetes in rekening te kunnen brengen.

Het wordt tijd om deze sjoemel-boetes grootschalig onder de aandacht te brengen via sociale media danwel via de (landelijke) pers. Binnenkort gaan we hier mee starten.

Mogelijk komt dan aan het licht dat deze sjoemelboetes door Innova Energie massaal gehanteerd worden.

De boete moet binnen 6 weken volgens wettelijk voorgeschreven regels gefactureerd moet worden (door Innova Energie). De EnergieKamer stelt dat de boete anders NIET betaald te worden. In ons geval werd deze termijn ruimschoots overschreden.

Trust Krediet Beheer (Amsterdam) ondersteunt Innova Energie in deze kwalijke praktijken. Zij sturen meerdere dreigbrieven en dreigende email-berichten (over gerechtelijke procedure's) om de sjoemelboetes te kunnen innen.

Er worden door Innova Energie "zakelijke" boetes gehanteerd maar er wordt niet volgens wettelijk voorgeschreven zakelijke regels gehandeld. De factuur werd zelfs pas opgesteld nadat hier specifiek om gevraagd werd.

Binnenkort wil Innova Energie (cq. Trust Krediet Beheer) een gerechtelijke procedure starten.

Dat mag men uiteraard doen. We nemen de extra kosten hiervan NIET voor onze rekening.

Wel gaat het veel "free publicity" genereren.

Referentie 2000-0090-2548

Reactie van Innova Energie , 23 oktober 2017

Beste heer Stevens,

Vervelend om te lezen dat u deze ervaring heeft.

Als energieleverancier is ons doel ondernemers van energie te voorzien en hun rendement te verbeteren met duurzame energieoplossingen, zoals met zonnepanelen. Als jonge en vooruitstrevende energieleverancier hebben wij de ambitie om elke dag een stukje beter te worden in onze service en ons aanbod van producten en diensten, in het voordeel van onze klanten: ondernemers. Wij zijn ons ervan bewust dat wij nog een lange weg te gaan hebben in ons aanbod van duurzame producten en diensten. Zo zitten zonnepanelencollectieven inderdaad (nog) niet ons aanbod, zoals u benoemt.

Voor ons is een energiecontract een bewuste commitment die wij met onze zakelijke klanten aangaan. Als wij met u een contract voor een bepaald aantal jaren aangaan, dan heeft u ons beloofd om voor deze periode klant te blijven. Daar krijgt u een extra scherp tarief voor terug, samen met onze service en duurzame energieadviezen die wij u aanbieden. Als u toch besluit het energiecontract voor de einddatum te beëindigen, valt het voordeel voor ons weg. Om dat te compenseren, vragen wij een opzegvergoeding. Dit hebben wij u ook in onze voorwaarden aangegeven toen u klant bij ons werd, evenals de hoogte van de opzegvergoeding en dat dit per product is. Tevens hebben wij u toen bedenktijd gegeven om de voorwaarden goed door te nemen en over uw contract na te denken, waarbij u de mogelijkheid had om kosteloos van uw contract af te zien. Voor klanten die de vrijheid willen hebben om flexibel en kosteloos te kunnen opzeggen, bieden wij contracten aan met een variabel tarief. Bij deze contracten geldt geen opzegvergoeding en kunt u het contract beëindigen wanneer u dat wilt.

Wij hebben u eerder een e-mail verstuurd en gaan graag met u gesprek om te kijken wat wij voor u kunnen doen.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 070 - 301 66 10 of via e-mail: klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Bedonderd
Adem odabas uit Enschede, 13 september 2017

wij hebben met de nieuwe eigenaar van mijn café afgesproken een contract overname te hebben. Hij neemt mijn café over plus alle contracten elektriciteit gas water licht telefoon et cetera. We hebben dat ook bij innova aangegeven. Maar innova heeft mijn contract beëindigd en hem een nieuw contract gegeven. Ik heb ook twee keer een contract overnameformulier ingevuld. Ik dacht blijkbaar een grote misverstand want in plaats van dat ik geld terug moet krijgen moet ik nu opeens betalen. Ik vertelde dit per telefoon maar ze sturen me een aanmaning telkens hoger bedrag

Reactie van Innova Energie , 15 september 2017

Beste heer Odabas,

Wij hebben elkaar inmiddels gesproken en u een oplossing aangeboden. Wij hopen dat dit uw klacht naar tevredenheid heeft opgelost. Mocht er toch onverhoopt nog iets zijn, dan kunt u ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via

klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Let op! zelfs bij verhuizing (samenwonen) opzegvergoeding betalen
Hesse, 13 september 2017

Ik voel me ontzettend bij de benen genomen door Innova Energie. In juli mijn contract opgezegd omdat ik mijn woning had verkocht en ging samenwonen in het huis van mijn partner. Ik had een zakelijk contract op mijn privé woning, die werd mij geadviseerd omdat ik zelfstandig ondernemer ben.

Nu blijkt dat ik een opzegvergoeding verschuldigd ben van € 200,- per energiesoort en 150,-- opzegvergoeding. In totaal bedraagt de opzegvergoeding: € 550,- Innova verschuild zich achter de Algemene voorwaarden, waarin een boete duidelijk beschreven zou zijn, maar daar wordt je niet op gewezen als je de overeenkomst aangaat!

Gezien alle andere klachten valt dit bedrag € 550,- nog mee..., maar ik vind het ongehoord veel geld. temeer omdat het in dit geval niet om een overstap gaat maar om een verhuizing

Voor iedereen die een overeenkomst met Innova Energie overweegt: WEES GEWAARSCHUWD!!!

Reactie van Innova Energie , 14 september 2017

Beste heer/mevrouw Hesse,

Vervelend om te lezen dat u zich niet goed geïnformeerd voelt. Graag komen wij met u in contact om uw klacht te bespreken. Uit uw bericht kunnen wij niet voldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Wij willen u vragen om contact met ons op te nemen. Dat kan op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline & Daniëlle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Weg bij Innova een nooit meer terug
Eric uit Heerhugowaard, 12 september 2017

Sinds 3 jaar ben ik bij Innova.. dat is de vaste periode als je erin wordt geluisd om met hun in zee te gaan. De overstap kwam plots omdat ze toen het beleid hadden dat als je de papieren die zij opsturen niet terug stuurt, je akkoord gaat met de overstap. Echter deze papieren heb ik nooit gehad.. blijkbaar ergens zoek geraakt met de post (dit gebeurd wel vaker). Dus ik kon niks terug sturen. Gebeld hierover met Innova maar dat maakt hun niet uit want ze hebben alles opgestuurd. Maar even nabellen of alles in goede orde is ontvangen is er niet bij, want dan had ik aan kunnen aangeven dat ik niks heb gehad! Ik kon hoog en laag springen, , maar zat er dus mooi 3 jaar aan vast.. Schandalig. Nu ook een aanmaning gehad dat ik mijn rekening niet betaald heb.. Klopt! Die was ik vergeten. In de brief staan dan ook nog 'ondanks herhaalde verzoeken' welke verzoeken!! Ik heb geen herinnering gehad! Niks.. noppes.. nada! Dus maar even bellen hoe dat zit.. Krijg ik echt een ongeïnteresseerde medewerker aan de lijn die mij vraagt wat nu het probleem is terwijl ik had uitgelegd dat ik geen herinnering heb gehad. Gaat ze me nog eens wijzen op het feit dat er een verval datum op de eerste factuur staat.. Ja!! Dat weet ik ook wel, maar ik was het vergeten,, dat kan een keer gebeuren. Maar omdat gelijk een aanmaning met verhoging te sturen gaat mij echt te ver!! Dus bedankt Innova.. jullie nogmaals bewezen dat ik nooit meer zaken met jullie doe!! In januari kan ik eindelijk boetevrij overstappen.

Reactie van Innova Energie , 14 september 2017

Beste Eric,

Wij hebben u meerdere keren geprobeerd te bereiken. Helaas is dat nog niet gelukt. Mocht u in de gelegenheid zijn zelf contact met ons op te nemen dan kunt u ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle en Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Innova lost de zaken netjes op
Raymond Blackson uit Amsterdam, 25 augustus 2017

Na een hooglopend dispuut met Innova over een ( mijn inziens) niet terechte overstap zijn we er uiteindelijk op een hele nette manier uitgekomen. Innova heeft ons voorgesteld om alsnog klant te worden tegen zeer scherpe tarieven en heeft aangegeven de opzegboete bij mijn huidige leverancier te gaan betalen. ( out of the box gedacht) Een zeer nette oplossing, dank je ***, waarbij ik scherpere tarieven heb en een gelukkige klant van Innova ben.

Reactie van Innova Energie , 28 augustus 2017

Beste heer Blackson,

Wij vinden het fijn dat wij er samen uit zijn gekomen en hopen met u een langdurige relatie op te bouwen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u mij altijd bereiken via klantenservice@innovaenergie.nl of telefoonnummer 070 301 66 10 (op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur).

Met vriendelijke groet,

Daniëlle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
plots hogere rekening
Mtje uit Amsterdam, 20 augustus 2017

Ik ga overstappen naar een andere aanbieder voor gas en elektra. Heb mijn contract van 3 jaar uitgezeten bij INNOVA. Heb daar 3 jaar gunstige tarieven gehad. En nu ik weg ga is mijn jaarrekening plots 324 euro duurder terwijl er niets veranderd is aan de tarieven en ik geen andere/ extra apparaten of meer heb verbruikt. Dat is toch wel erg vreemd.. Zijn er meerdere mensen die dit zo hebben meegemaakt?

Reactie van Innova Energie , 23 augustus 2017

Beste heer/mevrouw Mtje,

U geeft aan dat er op uw jaarnota een hoger bedrag in rekening is gebracht dan u had verwacht. Dit kan verschillende redenen hebben:

• Het niet of niet tijdig doorgeven van uw meterstanden: geeft u de meterstanden niet of te laat door, dan zijn wij genoodzaakt uw meterstanden te schatten, waardoor uw nota hoger kan uitvallen.

• Groter verbruik: wanneer u meer energie verbruikt dan het verbruik waarop uw termijnbedrag is gebaseerd, dan worden de kosten van het extra verbruik op de jaar- of eindnota in rekening gebracht.

• Overgang vast contract in variabel contract: wanneer de duur van uw vaste contract is verstreken en u deze niet heeft verlengd, wordt uw contract automatisch omgezet in een variabel contract, waarbij u te maken krijgt met variabele (vaak hogere) kosten voor gas en elektriciteit.

• Niet of te laat de energienota’s betalen: wanneer u niet of niet op tijd betaalt, kunt u extra kosten verwachten in de vorm van aanmaningskosten en incassokosten.

Uit dit bericht kunnen wij onvoldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Mocht u samen met ons willen kijken naar de oorzaak van de hogere jaarnota dan kunt u ons altijd bereiken via klantenservice@innovaenergie.nl of telefoonnummer 070 301 66 10 (op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur). Wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Overrompeling en geen communicatie mogelijk
A. van Opijnen uit Hoogvliet-Rotterdam, 15 augustus 2017

Ik ben heel erg boos op de manier waarop Innova Energie haar klanten werft aan de deur. Mijn dochter was in het huis van haar vriend toen een deurverkoper haar overrompelde. Ze blijkt nu een contract getekend te hebben voor maar liefst 5 jaar. Een exemplaar hiervan is ook niet achtergelaten door de verkoper. Dit is niet mogelijk zonder bedenktijd volgens de Nederlandse wetgeving. Tevens niets meer gehoord daarna, geen contract, geen bevestiging of een mededeling dat er andere leverancier zou zijn. Kosteloos opzeggen schijnt in zijn geheel niet mogelijk te zijn, terwijl je een bedenktijd van 30 dagen zou moeten hebben. Ze kwamen er bij toeval achter omdat ze wilden gaan verhuizen. Daarbij bleek ook nog eens dat het contract op naam staat van het bedrijf van haar schoonvader, waarvoor zij natuurlijk helemaal niet tekenbevoegd is. Zoals gezegd is Innova Energie tot geen enkele oplossing bereid zonder dat daar heel veel geld tegenover staat. Ik ga hier zeker een zaak van maken en zullen het voor de rechter uitvechten want de consumenten regels zoals deze in Nederland gelden worden met voeten getreden. Een bedrijf waarbij je zeker niet in zee moet gaan en gebruik maakt van zeer agressieve verkopers en een klantenservice die tot geen enkele medewerking bereid is en tevens zeer onbeschoft is.

Reactie van Innova Energie , 17 augustus 2017

Beste heer/mevrouw Van Opijnen,

Inmiddels hebben wij contact met u gehad om het probleem op te lossen. Fijn dat wij er samen uit zijn gekomen.

Het contact dat u in uw klacht beschrijft, heeft plaatsgevonden met een intermediair. Wij vinden het vervelend dat u dit contact op deze manier ervaren heeft. Uiteraard zullen wij contact opnemen met de intermediair om uw feedback door te geven.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons altijd bereiken via klantenservice@innovaenergie.nl of telefoonnummer 070 301 66 10 (op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur).

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
*
v H. , 7 augustus 2017

Tot ons grote spijt zijn wij ook overgestapt naar Innova energie via Inhoofdzaak. Door de bele mooie BELOFTES. Wij zouden 400€ per jaar gaan besparen. Nu moeten wij 40€!!! per maand meer gaan betalen en zoals ik in reviews lees krijgen we elk jaar ook een bijbetaling. Dat is bijna 500€ meer. Met het contract van 5 jaar betekend dat dat we 2500€ extra gaan betalen, zonder de energieverhogingen en bijbetalingen meegerekend. Mailtjes lezen ze niet, krijg steeds dezelfde standaardmail terug. Hun energie kost ons nu veel energie. Wij hebben begin juli een berekening per post van ze gehad en de dag daarna ervanaf gezien. Dat is ruim binnen de 14 dagen! Volgens hun was dit niet het eerste wat wij hebben ontvangen, dus zitten we er aan vast. Wij hebben nooit eerder iets van ze ontvangen. Ook hebben ze mailtjes naar een ander mailadres gestuurd wat niet van ons is. Zo kan ik het ook!! Wat een vuile ****!!

Reactie van Innova Energie , 8 augustus 2017

Beste v H.

Graag zouden we met u in contact willen komen gezien de aard van uw klacht.

Wij hebben bij deze klacht echter geen gegevens van u kunnen vinden.

Wilt u zo vriendelijk zijn om onze klantenservice te bellen om deze situatie te begrijpen en op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Misleidend aanbod
Fam. Oostrom, 4 augustus 2017

In juni 2016 is een jongeman van Collectief Voordelig (ik zal omwille van de privacy geen naam vermelden) aan de deur geweest op basis van mijn Kamer van Koophandel registratie. Hij gaf een overtuigend betoog dat wij veel goedkoper uit konden zijn wat betreft de energiekosten, als wij zouden overstappen naar Innova. Hij maakte berekeningen aan de hand van de op dat moment geldende tarieven en garandeerde ons dat wij bij gelijk verbruik zeker 200 euro minder zouden hoeven te betalen.

Nu staan wij nogal argwanend tegenover verkoop/promotie aan de deur, maar deze jongeman kwam betrouwbaar over en omdat hij ons verzekerde dat een aantal voor ons belangrijke zaken in orde zou zijn (waaronder dat het contract jaarlijks opzegbaar zou zijn; dat een zakelijk contract geen extra verplichtingen met zich meebrengt ten opzichte van een particulier contract, daar de bij de KvK geregistreerde onderneming al sinds 2015 niet actief is) en dat deed ons besluiten om over te stappen en het een jaar aan te kijken.

Een jaar verder, blijkt bij de jaarafrekening dat wij juist bijna 200 euro duurder uit zijn dan bij de vorige leverancier, dat het contract wel degelijk voor 5 jaar vast staat zonder tussentijds boetevrij op te kunnen zeggen, en bovendien de overstapvergoeding vele malen hoger uitvalt doordat het een zakelijk contract betreft en geen particulier contract.

Wij hebben hierover telefonisch contact opgenomen met Innova, met als reactie: 'Maar daar heeft u toch zelf voor getekend?' Wij vinden het enorm bezwaarlijk dat het aanbod dat door Collectief Voordelig is gebracht misleidend is geweest. Wij hebben inderdaad een handtekening gezet, maar wel op basis van de voorwaarden die de vertegenwoordiger van Collectief Voordelig ons heeft toegezegd. We voelen ons vastgeketend aan een contract dat wij willen ontbinden, daar een overstapvergoeding van 1000 euro ons echt te veel is. Bovendien voelt het onrechtvaardig om de voorwaarden van een zakelijk contract in de maag gesplitst te krijgen, terwijl geen van ons beiden een functie als ZZP'er beoefent en er slechts een inschrijving bij de KvK is.

Wij hebben hierdoor zowel met Collectief Voordelig als Innova een zeer onprettige ervaring en betreuren klant te (moeten) zijn.

Reactie van Innova Energie , 8 augustus 2017

Beste Fam Oostrom,

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u ontevreden bent met het contract wat u heeft getekend met de verkoper van Collectief Voordelig en met onze reactie op uw vragen.

Daar u bij uw ervaring op dit forum geen gegevens heeft geplaats is het voor ons lastig om inhoudelijk te reageren en we zouden daarom graag met u in contact willen komen.

Zou u onze klantenservice willen benaderen zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken en uw eventuele vragen kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Innova Energie

Reactie Fam. Oostrom, 8 augustus 2017

Goedemiddag,

Is er een contactpersoon bij de klantenservice naar wie ik kan vragen?

Fam. Oostrom

Reactie van Innova Energie , 10 augustus 2017

Geachte fam. Oostrom,

Inmiddels hebben wij elkaar gesproken. Hartelijk dank voor het fijne gesprek.

Wij zijn blij dat wij samen met u naar tevredenheid een oplossing hebben kunnen vinden.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan staan wij voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Innova
Driss uit Utrecht , 14 juli 2017

Ergens in maart een meneertje van innova aan de deur gehad. Heel mooi verhaal voor goedkope gas en energie voor mij als zzper. Nooit een contract gezien of wat dan ook.

2 dagen hierna met ze gebeld om alles te annuleren...geen bericht of wat dan ook.

Maanden later... (eneco gaat nog gewoon door) ...komt er een brief thuis of ik even 2 facturen van totaal 360 wil betalen.. kassa!..

Direct met ze gebeld dat dit natuurlijk niet kan en dat het gewoon niet eens plaats heeft gevonden gezien ik netjes telefonisch het geval heb geannuleerd...

Geen enkel woord gaat er bij ze in.

Dan blijkt dat ene 'inhoofdzaak' ook een rol hierin speelt.. als klant weet je niet meer waar te zoeken!

Ik negeer nu alles van hen. Gezien ik nooit bij Eneco weg ben geweest.. maar wat een hoofdpijn!

Dit moet gerechtelijk een halt toe worden geroepen!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Teleurstelling teleurstelling
Sonny van Schijndel uit Oss, 7 juli 2017

Ook hier een hele slechte ervaring met Innova Energie ! In 2016 benaderd door *** (contactpersoon) met een ‘’geweldig’’ aanbod. We zouden makkelijk 200 euro per jaar besparen op energie. Wat blijkt nu ? we moeten 282 euro bij betalen. Dat is een verschil van bijna 500 euro (200 terug tegenover 282 euro bij betalen. Tevens werd onze maandbedrag flink verhoogd.

Na heel wat telefoon en mailverkeer heb ik uiteindelijk de jaarnota onze vorige energie leverancier Essent doorgemaild. *** had immers deze gegevens gebruikt waarbij hij tot deze ‘’geweldige’’ aanbod kwam. Toen werd er door Innova een andere berekening op los gelaten waarbij ik minder voor gas en electra zou betalen. Maar… het vastrecht stond eerst op 35 euro per product (x2) en nu ineens op 90 euro per product (x2). Hoe dan ? Ook hier over contact gehad en kreeg daarbij een wazig verhaal over afspraken met collectief etc etc.

En die 282 euro bijbetaling ? Die blijft gewoon staan en kunnen ze niks aan doen volgens *** (afdeling klantenservice).

Nee mensen ik wilde mijn vader en een vriend adviseren om ook over te stappen. Dat gaat dus niet gebeuren want die 282 blijft dus gewoon staan en wordt in termijnen betaald ! We moeten het nog 4 jaar (einde contract) uitzitten, en dan hang ik thuis slingers op.

De reden dat ik deze namen noem is dat het de werkelijke situatie betreft met daaraan een flinke dosis teleurstelling wat ik zeer, maar dan ook zeer betreur !

Hiermee hoop ik anderen voor Innova te behoeden en mijn ervaring(en) zal ik verder verspreiden !

S v S

Reactie Sonny van Schijndel uit WEZEP, 4 augustus 2017

Beste meneer van Schijndel, Hier dezelfde ervaring. Heel kort: had contract bij NUON voor 132 p/m. Bemiddelingspersoon (Naam bekend bij mij) kwam met lucratief aanbod. Besparing van ongeveer 30 euro p/m .. Nu eindafrekening: Wat blijkt ... Wij hebben 236 KwH MINDER gebruikt dan vorig jaar en 118 m3 MINDER gebruikt ..... Berekening van INNOVA ..... We moeten 395 euro BIJBETALEN en maandbedrag gaat van 125 naar 168 euro ..... Rara hoe kan dat. Bemiddeling was door InHoofdzaak uit Eindhoven en bemiddelaar was R.F. G.A.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Pure misleiding
PVDD, 23 juni 2017

Ook ik ben er ingelopen met een mooi verhaal over dat een ZZP-er ook moet kunnen profiteren van lage tarieven net als de grote bedrijven. Kreeg op een gegeven moment een mail of ik even wilde invullen en tekenen. Heb ik niet gedaan want het hele gedoe stond me niet aan. Het zou om een zakelijk contact zijn over 5 jaar. Inmiddels kreeg ik wel rekeningen binnen terwijl bij mijn vorige leverancier alles automatisch werd afgeschreven. Uiteindelijk heb ik ze maar voldaan maar na een kleine drie maanden ben ik weer teruggegaan naar mijn oude leverancier en komt Innova met twee opzegvergoedingen van € 500 en € 591,49, later met een administratie erbij van € 115 en nog eens € 100 voor het afbetalen van mijn vorige leverancier. In mijn ogen pure oplichting. De totale kosten aan energie waren € 686 waarover Innova nog een € 1306 overheen gooit. Voor twee en een halve maand zou ik € 2090 kwijt zijn voor een gewoon huis.

Inmiddels hebben ze een incassobureau in de hand genomen en staat de teller op € 1475.

IK ben zeer benieuwd hoe INNOVA ( In Nederland Netjes Oplichten Via Anderen) hier op reageert?

Reactie van Innova Energie , 21 juli 2017

Geachte PVDD,

Inmiddels hebben wij een aantal keer contact met elkaar gehad en hebben wij samen uw klacht naar tevredenheid op kunnen lossen. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, vernemen wij het natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline en Danielle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
onterechte switch door Innova
raymond blackson uit Amsterdam, 19 juni 2017

in oktober 2016 telefonisch benaderd door verslademarkt, een callcenter dat belt voor Innova. Ik was op dat moment in Brazilie en mijn hoofd stond er niet echt naar. Er is mij mondeling een voorstel gedaan en dat is ook per email opgestuurd. Helaas kon ik niet reageren binnen de gestelde termijn en ben ik dus geswitched van Total naar hun. Total kwam direct met een forse boete omdat ik nog een lopend contract had. Ik heb door mijn energie bemiddelaar de zaak terug laten draaien. Nu komt Innova met een torenhoge rekening en incaassokosten voor 56 dagen levering van energie!! Innova is onvermurwbaar en wil dat ik de boete en incasso kosten betaal. Onterecht want ik wilde helemaal niet overstappen !!! En nu dreigt men met rechtzaken. Ik heb getracht het op te lossen door een schikking te treffen met Innova ( *** ) maar die willen niet mee in het verhaal. Ik voel me volledig misleid en opgelicht !! Ze moeten die call centers afschaffen, dit is echt niet goed. Als ondernemer ben ik gewoon in de val gelokt. en het gaat hier om 5 contracten die men ook nog een op een verkeerde bedrijfsnaam heeft overgezet. schandalig deze handelswijze. IK WAARSCHUW IEDEREEN, DOE GEEN ZAKEN MET INNOVA... EN ZEKER NIET VIA HUN CALLCENTER. WIL JE OVERSTAPPEN DOE DIT DAN BEWUST EN OP HET MOMENT DAT JE HOOFD ERNAAR STAAT, DAT SCHEELT JE HEEL WAT KOPZORGEN, FRUSTRATIE EN GELD. RAYMOND BLACKSON finalmente brasil amsterdam www.finalmentebrasil.nl

Reactie Vanessa Cassa, 20 juni 2017

Is het zondermeer mogelijk om zonder controle van de KvK registratie energie contracten van een bedrijf over te zetten naar een ander bedrijf? Volgens mij zijn de contracten dan niet juridisch correct tot stand gekomen. Heeft Innova niet eerst deze controle gedaan? Innova kan bedrijf B niet verplichten de energie rekeningen van bedrijf A te betalen!! Als dit mag, hebben alle energie bedrijven vrij spel en kunnen ze de klanten manupuleren. Hebben de bedrijven dan geen rechten? Of is het verdienmodel van Innova juist hierop gebasseerd? Dit zijn praktijken die nader onderzocht moeten worden. De klanten moet hiervoor ook de mogelijkheid hebben om een fikse schadeloosstellingen te krijgen. Absurd dat dit in deze tijd nog gebeurd in Nederland.

Reactie van Innova Energie , 26 juni 2017

Beste heer Blackson,

Wij hebben uw contactpersoon meerdere malen geprobeerd te bereiken. Dit is tot op heden niet meer gelukt. Wij willen u vragen om contact met ons op te nemen op telefoonnummer 070 301 66 10, wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9;00 tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
dat is schrikken
gabrielle uit Berkel en Rodenrijs, 29 mei 2017

eind Januari benaderd door Inhoofdzaak. vervolgens duurt het maanden eer het contract overgesloten kan worden. Ondertussen heb ik een andere goedkopere energieleverancier gevonden. Ook door menigeen negatieve ervaringen wilde ik hier niet meer mee verder. Krijg ik een eindafrekening gepresenteerd van 2 maal 500 euro opzegvergoeding...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben ermee bezig hoor. want dit lijkt mij niet kunnen

Reactie van Innova Energie , 30 mei 2017

Beste Gabrielle,

Wij hebben elkaar vanmiddag kort gesproken. Mocht ik nog wat voor u kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Opletten. in hoofdzaak informeert slecht!
Leon van der Zanden uit mierlo, 25 mei 2017

In hoofdzaak heeft ons vorig jaar een zakelijk contract voorgesteld bij innova. We zaten net 2 jaar bij engie. Ook zakelijk via kvk via zzp van mijn partner. Mij was gezegd dat ik na 1 jaar weer kon wisselen. Maar nu het zover is blijkt dat het een 5 jarig contract is met een boete van 1000 euro als ik nu opzeg! Als ons dat vorig jaar was gezegd dan had ik dit nooit gekozen. Bij engie was het veel beter geregeld. Dus we zitten er nog 4 jaar aan vast. De tarieven zijn aan de hoge kant vergeleken bij de concurrentie. Laat u goed informeren voor u iets tekent! Wij voelen ons goede vertrouwen nu beschaamd. Het is eigenlijk In Hoofdzaak die me slecht geïnformeerd heeft maar de vertrekboete is extreem hoog en voor mijn gevoel staat er te weinig tegenover.

Reactie van Innova Energie , 29 mei 2017

Beste heer van der Zanden,

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wij zullen de feedback doorgeven aan inHoofdzaak.

Mocht u nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Fout op fout in eindafrekening door Innova
Jaap Niemeijer uit Leeuwarden, 31 maart 2017

Sinds augustus 2012 waren we klant bij Innova Energie. Onze verhuurder heeft ons huurcontract beëindigd wegens dringend eigen gebruik. Gelukkig hebben we een alternatief pand gevonden vlakbij bij onze oude locatie. Het nieuwe pand wordt aangeboden incl. energie waardoor we genoodzaakt waren het contract met Innova na meer dan 4 jaar op te zeggen.

Op 15 november 2016 hebben we ons oude pand verlaten waarbij foto's zijn gemaakt van de metereindstanden. De eigenaar van het pand zou de meterstanden doorgeven.

Op 8 december 2016 ontvingen we de eindafrekening van Innova waar tot onze stomme verbazing een opzegvergoeding van in totaal € 400,- vermeld stond. Wij moesten hierdoor nog € 100,40 bijbetalen dat dadelijk van onze rekening was afgetrokken. Hierop hebben we een mail aan Innova gestuurd met de vraag waarom we een opzegvergoeding moeten betalen.

Als reactie werd ons gevraagd naar ons nieuwe huurcontract als we bewijs dat we nu inclusief energie huren en dus niet in de positie waren om het contract op een ander adres voort te zetten. Ons contract hebben we doorgestuurd maar dat was niet voldoende; Innova moest een ondertekend contract zien. Op 26 januari 2017 hebben we het gescande ondertekende huurcontract naar Innova gemaild.

Als reactie op onze mail kregen we op 3 februari 2017 een creditfactuur van € 100,40 terwijl we voor € 400,- opzegvergoeding waren gefactureerd. Innova had dus € 299,60 te weinig gecrediteerd! Op 6 februari 2017 is Innova gemaild dat er onvoldoende gecrediteerd was en dat we graag het resterende bedrag zouden willen ontvangen.

Op 7 februari 2017 ontvingen we per mail een gecorrigeerde eindafrekening waarop de eindstand van het electriciteitsgebruik 3136 kWh hoger is! De opzegvergoeding van € 400,- was niet meer vermeld. Wij moesten € 118,57 - de reeds betaalde € 100,40 = € 18,17 bijbetalen! We hadden het gevoel dat er gegoocheld werd met cijfers.

Afgelopen week de cijfers toch maar weer nagekeken en het blijkt dat de eindstand van electriciteitsgebruik 645 kWh lager is dan vermeld op de eindfactuur van 7 februari 2017! De eindstand is zichtbaar op de foto die ik gemaakt heb bij onze oude pandoplevering. Vervolgens een nieuwe eindafrekening opgemaakt waaruit blijkt dat Innova € 91,58 aan ons verschuldigd is. Dit hebben we donderdagochtend 30 maart 2017 aan Innova gemaild, vrijdag 31 maart 2017 (vandaag) kregen we een aanmaning van het incassobedrijf dat voor Innova werkt.

Wij vinden het een vreemde werkwijze om tijdens overleg over een meningsverschil een incasso aanmaning naar ons gestuurd wordt. Dit hebben we ook aan het incassobedrijf gemeld.

Later vanochtend kregen we de reactie op onze mail van gisteren. Volgens Innova kan de correcte eindstand niet meer verrekend worden en moeten we het openstaande bedrag betalen.

Dit voor ons de druppel om dit verhaal publiekelijk te maken. Bij Innova is niet de wil aanwezig om geschillen met hun klanten op te lossen. Hierbij willen we collega ondernemers waarschuwen voor de praktijken van Innova.

Reactie van Innova Energie , 13 april 2017

Beste heer Niemeijer,

Wij hebben inmiddels contact gehad en zijn er samen uitgekomen. Mocht u nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onterechte boete voor opzegging
Antoon, 18 maart 2017

Trap niet in de verkooppraatjes van InHoofdzaak die probeert via deurverkoop klanten te winnen voor Innova.

InHoofdzaak pretendeert onafhankelijk te zijn, omdat ze zegt te worden betaald vanuit een subsidiepot gevuld door alle energieleveranciers. Maar voor wat we nu weten komt InHoofdzaak altijd uit bij Innova, die vervolgens lagere tarieven (elektra/gas) hanteert, maar dat compenseert met een fors hoger vastrecht. Dit is een vergoeding voor administratieve kosten die door iedere energieleverancier zelf mag worden bepaald en dus niet vast staat. Pas 41 (!) dagen later, ipv per ommegaande zoals in de algemene voorwaarden staat, blijkt dit door het dan ontvangen tarievenblad van Innova. Opzegging van het contract binnen 14 dagen bedenktijd wordt door Innova probleemloos geaccepteerd maar vervolgens stuurt InHoofdzaak een nota van € 1210 voor opzegging buiten hun 14 dagen bedenktijd. De klantenservice van Innova zegt dan doodleuk dat dit een geschil is met InHoofdzaak en Innova daar niets mee te maken heeft.

Doe je voordeel met deze informatie!

Reactie van Innova Energie , 21 maart 2017

Beste Antoon,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Uw feedback helpt ons om onze dienstverlening en de werkwijze met intermediairs te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
****!!!
Ger, 2 maart 2017

Inhoofdzaak en innova de 2 grootste oprichtingsbedrijven waar ik ooit in aanraking ben gekomen wat een waardeloze bedrijven.

Ga nooit met deze bedrijven in zee!!

Reactie van Innova Energie , 6 maart 2017

Beste Ger,

Graag ga ik met u in gesprek om te achterhalen waarom u dit zo ervaren heeft en wat ik hierin eventueel nog voor u kan betekenen. Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd met de vraag om uw klantnummer of postcode en huisnummer door te geven.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?