Ervaringen Innova Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Innova Energie. U kunt uw ervaring met Innova Energie ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Eindafrekening niet uitgekeerd
E. van Oosterhout, 11 januari 2019

Waarschuwing aan iedereen die over wil stappen naar Innova:

Ik heb om 23 december de jaarafrekening ontvangen, nadat ik een maand klant bij ze geweest ben na het faillisement van EnergieFlex. Op 6 januari zou deze afrekening uitgekeerd worden. Helaas tot op heden niets ontvangen.

Nu ik de reviews van mede-gedupeerden lees heb ik geenzins vertrouwen dat ik mijn geld nog terug ga zien.

Bellen met de klantenservice geeft geen resultaat (wachttijd is onmogelijk lang) en een reactie op een mail kan 10 (!) werkdagen duren.

Wat ik maandag ga doen als ik niks meer gehoord heb is de laatste incasso storneren, zodat ik nog maar een tientje terug hoef te krijgen van Innova. Schandalige praktijken dit.

Mochten mensen van Innova dit lezen: ik ga jullie NIET meer bellen of mailen. Bellen jullie mij maar en reageer anders op ticketnummer 1374428.

Gr. E. van Oosterhout

Reactie van Innova Energie , 17 januari 2019

Beste E. van Oosterhout,

Wij begrijpen dat u het als vervelend heeft ervaren dat u de teruggave van uw eindnota later heeft ontvangen dan u van ons mag verwachten.

Wij hebben contact met u gehad en hebben van u begrepen dat u de teruggave heeft ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Boeven!
Mieke van den Broek uit Den Bosch, 9 januari 2019

Innova energie is de slechtste leverancier waar ik ooit mee te maken heb gehad.

Ze blijven geld van je rekening afschrijven en blijven bij hoog en laag beweren dat zij dat geld teruggestort hebben. Als ik aan hen vraag om mij daarvan het bewijs te leveren schrijft “klantenservice” het volgende:

“Het is voor ons niet mogelijk om het door u opgevraagde bewijs van de overschrijving naar u toe te sturen omdat er naast uw gegevens vertrouwelijke informatie op staat. Door u dit bewijs te sturen zouden wij gegevens van andere klanten verspreiden U begrijpt dat wij er alles aan doen om vertrouwelijk om te gaan met de gegevens van onze klanten. Hierdoor kunnen wij het door u opgevraagde bewijs niet toe sturen, wij hopen op uw begrip hiervoor”

Reactie Mieke van den Broek uit Alphen aan den Rijn, 10 januari 2019

beste Mieke de Boer,

als je niet wilt dat Innova geld van je rekening afschrijft dan bel je je bank en zeg je hun Innova te blokkeren voor jouw rekening stuur een mail naar Innova waarin je dit mededeeld met de reden waarom.

geld wat Innova onterecht van je rekening heeft afgeschreven kun je via een stornering terug halen als zij dan zeggen dat ze dat geld al teruggestort hebben zullen ze met bewijs moeten komen anders heb jij gewoon je geld teruggehaald.

mocht je vragen hebben stel ze gerust.

met vriendelijke groet

F. Linschoten

Reactie Mieke van den Broek uit Den Bosch, 10 januari 2019

Dat heb ik uiteraard gedaan, Ik heb twee keer gestorneerd en daarna heb ik ze geblokkeerd. Nooit eerder heb ik met zo'n slecht energiebedrijf te maken gehad. Ik heb en klacht ingediend bij de klachtenfunctionaris maar....alle klachten worden bij Innova door "klantenservice" behandeld.

Reactie van Innova Energie , 15 januari 2019

Beste mevrouw van den Broek,

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent.

Wij hebben u klacht reeds in behandeling. Zodra wij meer informatie voor u hebben nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie Mieke van den Broek uit Den Bosch, 15 januari 2019

Ik hoop dat u met een passende oplossing komt daar ik al vele uren van mijn kostbare tijd kwijt ben aan Innova. Let wel: ik heb op 1 november meteen aan u laten weten dat ik niets met jullie te maken wil hebben. Er is een bedrag betaald en daar wil ik het bij laten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Boevenpraktijken
Frans uit Veenendaal , 3 januari 2019

Ga nooit naar deze BOEVEN. Ze hanteren veel te hoge tarieven. Al jaren is mijn maandlast €90,00, maar bij deze oplichters betaal ik €218,00!! Zelfs de dame van de klantenservice, beaamde dat ze veel te duur zijn. Als ik dit geweten had, dan was ik direct naar Energiedirect overgestapt, maar ik had enigszins vertrouwen in hen. Foute keus dus. Energiedirect vertelde, dat mijn verbruik in november 2016 €92,00 was. Dit na mijn opmerking, dat in de wintermaanden energie logischerwijs duurder zou zijn! Ook de klachtenlijn heeft mij verteld, dat er helaas niets meee aan te doen is. Dit betalen en nooit meer naar deze OPLICHTERS.

Reactie van Innova Energie , 7 januari 2019

Beste Frans,

Helaas hebben wij geen klantgegevens van u ontvangen. Wij komen graag in contact met u om uw klacht te bespreken en samen tot een oplossing te komen.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen via 070 - 30 16 610 op werkdagen tussen 09:00 uur of 17:00 uur of via klantenservice@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Slechte behandeling en direct overgestapt
Andrea, 31 december 2018

Vandaag naar aanleiding van voorschot nota voor januari en vergelijk op "energievergelijkingssite" waar we Euro 600 konden besparen, contact gezocht met Innova met vraag of wij ook van hun als nog een nieuwe wat betere offerte konden krijgen. Offerte zou binnen 2 minuten geregeld worden. idd binnen 2 minuten een nieuwe offerte. Ipv goedkoper Euro 70 per maand duurder en enkel maandbedragen geen enkele uitsplitsing over prijzen per eenheid. Even bellen. Wij snappen het het allemaal niet volgens "verkoopmedewerker " *****, belasting wordt hoger, tarieven hoger dus wordt het duurder. Maar jullie eigen voorschot nota voor januari is Euro 70 per maand goedkoper?! Geen verdere uitleg, dit is het. Verder nog vragen. Nee dus. Bedankt na 4 jaar klant te zijn geweest. Direct overstappen naar een andere. Innova, geen aanrader dus...

Reactie van Innova Energie , 7 januari 2019

Beste Andrea,

Helaas hebben wij aan de hand van uw review onvoldoende klantgegevens om rechtstreeks contact met u op te nemen.

U geeft aan dat u een nieuw aanbod heeft ontvangen welke duurder is. Uiteraard kunnen wij het aanbod wel uitsplitsen voor u zoals de tarieven per kWh, de tarieven per m3, de netbeheerkosten, de overheidsbelastingen enzovoort. Het klopt inderdaad dat de tarieven in de afgelopen periode zijn gestegen. Dit in verband met een concurrerende en stijgende energiemarkt.

Indien u hier meer uitleg over wenst te ontvangen helpen wij u graag verder. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur via 070 - 30 16 610 of via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichters
WGM van den Broek uit 's-Hertogenbosch, 23 december 2018

Na het faillissement van Energie Flex kwam ik op 1 november 2018 noodgedwongen met Innova in aanraking maar omdat zij zeer slecht bekend staan heb ik aangegeven dat ik op 1 november een contract afgesloten heb bij Oxxio. Oxxio kon helaas niet eerder dan 23 november bij mij leveren. Ik heb alle telefoongesprekken met Innova “klantenservice” opgenomen en heb vanaf het moment dat ik energie van hen kreeg aangegeven dat ik niets met hen te maken wilde hebben en heb meerdere malen benadrukt dat ik geen contract met hen aan ben gegaan en niet vrijwillig met hen in aanraking ben gekomen.

Op 1 november heb ik Innova het volgende geschreven:

Mijn meterstanden zijn: Electriciteit: 01945 - Gas: 43782 - Zou u zo vriendelijk willen zijn om via de mail te bevestigen dat u notie hebt genomen van mijn bericht en het contract wat u mij aanbiedt vernietigd kan worden?

Innova blijft zonder toestemming geld van de rekening af te schrijven en beweert, ondanks dat ik de pdf-bestandjes van de bank toe gestuurd heb, niets ontvangen te hebben.

Inoova eist € 185,85 van mij.

Verbruik electra: 110

Verbruik gas: 192

Morgen ga ik naar het politiebureau om aangifte te doen.

Reactie van Innova Energie , 28 december 2018

Geachte mevrouw van den Broek,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad omtremt uw klacht. Hoewel wij het vervelend vinden dat u niet tevreden bent hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen door het Faillissement van Energieflex gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Wij rekenen u af op de meterstanden die wij van u hebben ontvangen voor de periode waarin u klant bij ons was.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie WGM van den Broek uit Den Bosch, 28 december 2018

Geachte mw. *********, Bij deze dien ik nogmaals een klacht in omdat u, ondanks dat u dat toegezegd hebt, niet eens de moeite hebt genomen om de administratie na te kijken wat er precies gebeurt is. Volgens de algemene voorwaarden van Innova hoef ik de rekening niet te betalen als ik binnen de betalingstermijn bezwaar indien. Ik verwijs nogmaals naar de brief die per post en e-mail verzonden is.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
innova wil mij meer laten betalen dan dat ik werkelijk verbruikt heb
F. Linschoten uit Alphen aan den Rijn, 20 december 2018

Ik was klant bij Energie Flex en die gingen failliet dus kwam ik ineens bij Innova door alle slechte reviews wilde ik niks met hun te maken hebben en heb dis op 1 nov een contract afgesloten bij Essent dat op 2 nov ingegaan is .in eerste instantie nog een hoop gezeur van Innova over 30 dagen die ik minimaal bij hun moest blijven ik ben daar niet op in gegaan en heb ze verteld dat ik geen contract met hun heb en dat ik dus ook niks te maken heb met 30 dagen opzegtermijn. Ineens kreeg ik een bericht via da bank app dat Innova een bedrag van mijn rekening wilde afschrijven dit heb ik onmiddellijk gestopt en heb Innova bij de bank laten blokkeren voor al mijn rekeningen en heb een klacht ingediend bij Currence ,ik kreeg van hun een mail terug dat er meer klachten binnen waren gekomen en dat zij de klachten aan de huisbankier van Innova de ING bank hebben door gegeven Innova pleegt door zonder toestemming te incasseren namelijk incasso fraude en dat is strafbaar Innova zegt dat ze de incasso met het klantenbestand hebben overgenomen maar dat kan helemaal niet de wet zegt dat je expliciet schriftelijk toestemming aan een bedrijf moet geven om te mogen incasseren. daar ik dus maar 1 dag energie van Innova heb gebruikt heb ik ze verteld dat ze me voor die ene dag een rekening mogen sturen en dat ik die dan zal betalen, en die rekening kreeg ik met een veel te hoog bedrag en verkeerde meterstanden gelukkig neem ik altijd foto's van de meter en die heb ik dus op 1 en 2 november genomen .ik Innova gebeld en mij werd verteld dat ik niet de enige was met een foute rekening dus ze zouden het melden bij de afdeling die er mee bezig was even ter verduidelijking het verbruik van die ene dag was 3 m3 gas en 3 kWh Electra normaal tarief en 3 kWh dal tarief de rekening kwam voor 28 kWh normaal tarief en 13 kWh dal tarief gas viel mee dat was volgens hun 4 m3.

Na een paar dagen kreeg ik een mail van Innova dat zolang er geen verschil is van min 250kwh of 100 m3 zij de rekening niet zullen corrigeren omdat het dan 'verbruik verschuiven zou zijn' blijkbaar moet ik betalen voor iets wat ik niet bij hun verbruikt heb nu gaat het over een klein bedrag maar voor mij gaat het om het principe als ik in een restaurant een schnitzel bestel betaal ik ook niet voor een biefstuk.

Ik denk dat als Innova hier nog lang mee door gaat ik maar eens naar het politiebureau ga om aangifte wegens poging tot diefstal in te dienen

Reactie van Innova Energie , 24 december 2018

Beste F. Linschoten,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad en zijn samen tot een oplossing gekomen.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie Van den Broek uit Den Bosch, 9 januari 2019

Ik ben heel benieuwd hoe Innova het probleem opgelost heeft.

Kunt u dat met ons delen?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Begin er niet aan
KvSE, 18 december 2018

Ik ben ook via Inhoofdzaak terechtgekomen bij Innova. Ik was een zeer kleine ondernemer (lees: webshop 'erbij') en ben enorm slecht geïnformeerd door de verkoper in kwestie. Ik heb tot op de dag van vandaag spijt: betaal véél meer dan eerder bij Energiedirect, maar zit wel jaren vast aan dit contract. Ook nu ik mijn zaak heb opgezegd. Slechte service en hoge tarieven.

Reactie van Innova Energie , 21 december 2018

Beste KvSE,

Wij vinden het jammer om te lezen dat u niet goed geïnformeerd zou zijn door de verkoper van inhoofdzaak. Helaas kunnen wij dit niet voor u beoordelen.

U geeft aan dat u nu meer betaald dan bij uw vorige energieleverancier. Als het goed is zijn de tarieven tijdens het verkoopgesprek met elkaar vergeleken, en u heeft nog 2 weken bedenktijd gekregen om alles te vergelijken en om eventueel van het contract af te zien.

Wanneer u nog vragen hierover heeft of wilt dat wij met u meekijken dan wil ik u vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen via 070 - 30 16 610 of klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Merian

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Verhuizing
B. Mulder, 17 december 2018

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar bij Innova via Inhoofdzaak. Een besluit waar ik tot op de dag van vandaag erg veel spijt van heb. Veel duurder dan mijn vorige leverancier en voor mijn gevoel zwaar opgelicht door Inhoofdzaak. Maar nu dus het volgende. Ik ben 1 jaar geleden verhuisd en heb mijn contract meegenomen naar het nieuwe adres. Nu zie ik alleen dat de startdatum van mijn contract is veranderd naar de datum van mijn verhuizing. Dat zou dus betekenen dat bij elke verhuizing mijn 5 jarig contract opnieuw in zou gaan. Het lijkt me dat dat niet klopt. Het contract is persoonsgebonden niet adres gebonden.

Reactie van Innova Energie , 18 december 2018

Beste B. Mulder,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet tevreden bent.

Wij komen graag hierover met u in contact. Uit uw bericht kunnen wij helaas onvoldoende gegevens halen om contact met u op te nemen. Zou u contact met ons op willen nemen via klantenservice@innovaenergie.nl of 070-3016610.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Correcte dienstverlening na overstap vanwege Energieflex faillissement.
JBruinsma uit Achlum, 14 december 2018

Afrekening geheel in overeenstemming met verleende diensten na overgang naar nieuwe energieleverancier miv 22-11-2018.

Reactie van Innova Energie , 18 december 2018

Beste JBruinsma,

Fijn dat u uw positieve ervaring deelt.

Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Opzeggen contract binnen de bedenktermijn
Marja Luiken uit Blokker, 20 oktober 2018

Ik werd (ongevraagd) door Innova opgebeld om klant te worden. Ik heb toen ingestemd en ik kon binnen 2 weken kosteloos van het contract afzien. Na een paar dagen heb ik mij bedacht en heb de klantenservice opgebeld om het contract te annuleren. Er werd mij verteld dat ik dit d.m.v een email moest doen en heb toen een opzeg email met mijn mobiel verstuurd. Ik ging er van uit dat het zo goed was. Verbaasd was ik dat ik na een maand een rekening van Innova kreeg. Gebeld met de klantenservice en het bleek dat mijn mail van de opzegging daar niet was aangekomen. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik bij mijn oude energieleverancier NUON wilde blijven. Vervolgens NUON gebeld om door te geven dat ik daar klant wilde blijven. Vervolgens krijg ik een eindafrekening van Innova met €600(!) opzegkosten. Wederom met de klantenservice met Innova gebeld en gemaild om bezwaar tegen de opzegkosten te maken. Ondanks dat ik niet meer kon aantonen dat de opzegmail was verstuurd, maar wel dat ik gebeld had om op te zeggen, heeft Innova afgezien van het het in rekening brengen van de opzegkosten.

Klantenservice is vriendelijk en alle mails worden netjes beantwoord. Ook wordt er volgens afspraak netjes terug gebeld. Ik heb grote waardering voor mevr. Merian Meerveld van de klantenservice. Ondanks dat ik geen klant bij Innova wil zijn, heeft zij haar uiterste best heeft gedaan om de opzegkosten van de eindafrekenig te krijgen.

Bij het afsluiten van een contract moet Innova de klant duidelijk maken hoe kan worden afgezien van het contract binnen de bedenktermijn. Bevestiging van Innova na het opzeggen is belangrijk.

Reactie van Innova Energie , 25 oktober 2018

Beste Marja Luiken,

Ik ben blij dat we samen tot een oplossing zijn gekomen.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 070-3016610 op werkdagen van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Merian

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
wat een oplichterij
R. Reugebrink, 28 augustus 2018

Ik ben penningmeester van een wereldwinkel. Vorig jaar werd ik benaderd voor het verlengen van het contract voor 3 jaar. Ik gaf aan dat het geen zin had, omdat er al plannen waren te winkel te gaan sluiten. De medewerkster zei dat het contract dan natuurlijk ontbonden werd en kon ik zolang nog mijn voordeel pakken. Dan komt er een bandje waarop je alleen ja en nee mag zeggen. Ik geef nog aan dat het dus volgens het besprokene is (natuurlijk is dat stukje niet opgenomen).

In april heb ik doorgegeven dat het huurcontract van de winkel zal eindigen op 15 juni en alle activiteiten worden gestopt. Nu is de winkel gesloten en moeten we een boete van 800 euro betalen; geld dat bestemd is voor een goed doel- daar gaat het geld dat over is naar toe volgens onze statuten. Maar nu zeggen ze dus dat opzeggen alleen van toepassing is bij faillissement.

Als stichting- non profit instelling met alleen vrijwilligers- zou het wel heel dom zijn geweest zolang door te gaan; immers ben je dan als bestuur persoonlijk aansprakelijk.

Ik heb nog voorgesteld ons al particulier gebruiker te behandelen- boete lager- of met een beetje reclame op hun site het geld alsnog te schenken aan een goed doel.

Het is opzettelijke misleiding en onttrekken van geld dat aan een ander toekomt.

Er is geen praten aan- ongelofelijk!!!

Reactie Van den Broek uit Den Bosch, 9 januari 2019

Het zijn boeven. Wat zij doen is crimineel! Ze blijven geld van je rekening afschrijven en blijven bij hoog en laag beweren dat zij dat geld teruggestort hebben. Als ik aan hen vraag om mij daarvan het bewijs te leveren schrijft “klantenservice” het volgende:

“Het is voor ons niet mogelijk om het door u opgevraagde bewijs van de overschrijving naar u toe te sturen omdat er naast uw gegevens vertrouwelijke informatie op staat. Door u dit bewijs te sturen zouden wij gegevens van andere klanten verspreiden U begrijpt dat wij er alles aan doen om vertrouwelijk om te gaan met de gegevens van onze klanten. Hierdoor kunnen wij het door u opgevraagde bewijs niet toe sturen, wij hopen op uw begrip hiervoor”

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
***
Marco uit Hoorn , 12 juni 2018

Ook wij zijn er ingetrapt inhoofdzaak maar met oplossingen komen ho maar, invova energie valt altijd terug op de algemene voorwaarden en op ALLE ervaringen websites is het NOOIT HUN SCHULD. Trap er niet in!!!!

Trap er niet in!!! Alles wat innova energie te maken heeft is besmet ook de mederwerkers weten hoeveel mensen ze ***. ***.

Reactie van Innova Energie , 20 juni 2018

Beste Marco,

Vervelend dat u dit gevoel heeft over ons. Wij willen graag met u kijken waar dit gevoel vandaan komt en of wij dit kunnen wegnemen. Helaas kunnen wij uit uw bericht niet genoeg gegevens halen om contact met u op te nemen. Wij willen u dan ook vragen om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Innova
JW Soek uit Almelo, 29 mei 2018

Ook wij zijn, echter al in 2017, in een mooi verkooppraatje getrapt van een lieftallige jongedame van InHoofdzaak. Lagere tarieven hebben mij er helaas toe doen besluiten om over te stappen van Essent. Helaas moeten we nu, een jaar later, veel bij betalen omdat de jaarafrekening veel hoger uit valt. Schimmige facturen en hoge opzegvergoeding (zakelijk contract ivm inschrijven KvK), maakt dat het ontzettend slecht voelt om klant te zijn van Innova.

Reactie van Innova Energie , 31 mei 2018

Beste JW Soek,

Wij hebben samen met u gezocht naar de oorzaak van de hoge jaarnota en de daarbij behorende bijbetaling. Uiteindelijk bleek dat het verbruik hoger lag dan het van tevoren ingeschatte termijnbedrag, waardoor u op de jaarnota moest bijbetalen. Het termijnbedrag is inmiddels bijgesteld, dus bij gelijkblijvend verbruik zou de volgende jaarnota gunstiger uit moet komen. Een koudere winter of warmere zomer kunnen ervoor zorgen dat er een hoger verbruik plaatsvindt. Wij kunnen tussentijds voor u nakijken of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik, u hoeft hiervoor alleen maar uw meterstanden door te geven.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt ons bereiken via telefoonnummer 070 301 66 10 of via e-mail klantenservice@innovaenergie.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Zonnepanelen
Ce klarenbeek uit Wijk bij duurstede, 7 mei 2018

Vorig jaar 140 zonnepanelen geplaatst hebben goed stroom geleverd maar niet volgens innova verbruik 13000 kWh gestegen en het maandelijkse voorschot wordt hoger hoe is dit is mogelijk wordt van het kastje naar de muur gestuurd door stedin en innova

Reactie van Innova Energie , 9 mei 2018

Beste Ce Klarenbeek,

Wij hebben via e-mail contact met u gehad over uw zonnepanelen en het bijbehorende verbruik Wij zijn voor u aan het nagaan wat er mis is gegaan. Helaas is het probleem niet direct door ons zelf op te lossen en hebben wij de hulp ingeschakeld van Stedin. Hierdoor kan een reactie vanuit ons wat langer op zich laten wachten. Wij doen onze uiterste best om het probleem zo snel en goed mogelijk voor u op te lossen. Wij hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Reactie Ce klarenbeek, 11 mei 2018

Stedin heeft correct gereageerd maar die kan niets doen omdat de energieleverancier in dit geval innova de jaarafrekening opmaakt en die willen gewoon niet de juiste meterstanden gebruiken die gaan je verbruik gewoon schatten ik wacht het nog even af ze zijn er weer mee bezig zeggen ze dit duurt nu al maanden ben het zo zat het enigste wat ik wil is een juiste jaarafrekening

Reactie Ce klarenbeek, 28 mei 2018

Nog steeds geen jaarafrekening van innova een voorschotrekening kunnen ze wel maken een die veel te hoog is het is schandalig deze energieleverancier moet je niet hebben ben zo blij dat eind van het jaar het contact aflooptwil nooit meer iets met ze te maken hebben

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vaste leveringskosten van Innova Energie
Tineke Berends uit Eerbeek, 8 april 2018

Ook wij (ik eigenlijk) zijn "erin gestonken" bij Innova Energie! Op een dag kwam er een hele aardige jongen van Inhoofdzaak langs dat we gebruik konden maken gas en elektriciteit van de zakelijke markt, veel goedkoper dat de andere leveranciers. Stom genoeg heb ik me er niet veel in verdiept en heb de man op zijn mooie ogen gelooft...stom stom stom! Nu een jaar later krijgen we de jaarnota. We moeten bijbetalen...terwijl we dit jaar een nieuwe CV ketel hebben gekregen en ik mijn droger sinds een half jaar niet meer gebruik. Ook wij moesten vanaf het begin al een hoger maandbedrag betalen dan bij de vorige leverancier, dit heb ik terug laten zetten. Immers we gingen toch minder betalen aan energiekosten. Na deze jaarnota met de jaarnota van de vorige energieleverancier vergeleken te hebben zag ik het probleem! De vaste leveringskosten (deze mogen door de leverancier zelf vastgesteld worden!) De man van Inhoofdzaak zei me dat de vaste leveringskosten € 7,99 bedroeg per product en dat dit voor iedereen hetzelfde bedrag was, ik dacht dat hij bedoelde dat dat bij elke energieleverancier hetzelfde was...niet dus. Bij onze vorige leverancier (Essent) koste dit in 2016/2017 voor elektriciteit en gas (per product) € 0,09509 bij Innova € 0,26301. Dat is dus wel een heel verschil!! Oh ja en we zitten er ook nog eens voor 5 jaar vast aan Innova Energie. Daar is eigenlijk niet over gesproken (ook hier weer niet goed gekeken, ik weet het) We willen nu wel heel graag overstappen naar een andere leverancier, maakt niet uit welke want we voelen ons bij Innova vreselijk bedondert, maar ja die overstapkosten....

Ik ben boos, op de aardige jongeman van Inhoofdzaak (ik heb zijn kaartje gekregen maar een maand later werkte hij daar al niet meer) boos op Innova Energie dat ze aangeven dat ze zoveel goedkoper elektriciteit en gas kunnen leveren en ondertussen hoge vaste leveringskosten hanteren en ja heel erg boos op mezelf..ik voel me zo stom. Een harde en dure les die ik geleerd heb en ik zal zeker geen reclame voor Innova Energie maken.

Reactie van Innova Energie , 10 april 2018

Beste Tineke Berends,

Wij hebben twee fijne gesprekken met u gehad. Jammer genoeg zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij uw gevoel over de grond van uw klacht niet kunnen wegnemen. U bent een bemiddelingsovereenkomst met Inhoofdzaak aangegaan en wij hebben geen concrete invloed op de werkwijze en processen van Inhoofdzaak. . Wel hopen wij onze relatie met u te verbeteren tijdens de verdere looptijd van uw contract. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 070 - 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl. Wij staan voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Misleiding Inhoofdzaak/Innova
Jeffrey Cornelissen, 3 april 2018

Zoals menig ander (helaas) in de mooie verkooppraatjes getrapt van Inhoofdzaak. Daardoor een contract -onder blijkt valse voorwendselen - voor 5 jaar afgesloten. Ons voorschotbedrag ging ook aanzienlijk omhoog tot onze verbazing.. Maar goed, dat geaccepteerd. Alles is prima tot dat een ander mooi bod zich voordoet als oud klant bij een andere energiemaatschappij. Natuurlijk is het meer dan logisch om een vergoeding te betalen, maar waarom deze €400,- per aansluiting moet kosten is mij compleet een raadsel. Anderzijds was dit des tijds (2016) ook nergens terug te vinden. En heb ik de algemene voorwaarden van Innova nooit gezien. Heel erg slecht van Inhoofdzaak.

Gezien de klok inmiddels 19:27 slaat, zal ik morgen 04-04-18 -als- Innova geen contact heeft gezocht, contact met hun opnemen over de stand van zaken.

Reactie van Innova Energie , 5 april 2018

Beste Jeffrey,

Hartelijk dank voor het prettige gesprek dat wij vanmiddag met u hebben gevoerd. Wij zijn samen tot een passende oplossingen gekomen. Als wij nog iets voor u kunnen betekenen verneem ik dat graag van u. U kunt ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Naomi

Reactie Roger Kuypers, 23 augustus 2019

Mijn vader kreeg ook iemand van Innova aan de lijn met het verhaal veel minder te gaan betalen (98 euro i.p.v de huidige 108 euro). Uiteindelijk kwam er een contract met een verkeerde naam en mijn vader heeft gebeld en ze zouden het regelen. Uiteindelijk niets meer gehoord en op enig moment kwam het bericht dat mijn vader 139 euro moest betalen als termijnbedrag. Mijn vader was het er niet mee eens en toen wilde hij het contact ontbinden en moest toen 250 euro betalen. Schijnbaar komt hij er niet meer onderuit en moet hij zijn impulsaankoop maar voor lief nemen. In ieder geval neemt Innova geen contact op, maakt afspraken en komt ze niet na en als je dit met meerdere klanten doet is het een mooi verdienmodel. In ieder geval de mensen verkeerd voorlichten en zeer slecht communiceren passen bij dit bedrijf en dat zie ik ook bij de meeste reviews.

Jammer maar het is niet anders en dan de tip: ga over naar een andere leverancier als je dat zelf wil! Laat je niet aan de telefoon overhalen want het is vaak een dure les!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
***
Peters uit Elst, 19 maart 2018

Wat een slecht bedrijf, heb nog nooit met zulke mensen te maken gehad. Ze sturen je zogenaamd een mail en dan heb je omdat je niet reageerde een contract afgesloten. ***

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Innova
S. C. uit Hengelo, 7 maart 2018

Mijn verhaal is precies hetzelfde als alle andere verhalen hieronder. Praatjesmaker aan de deur met allerlei beloften. Uiteindelijk flink meer kosten betaald dan bij mijn vorige leverancier en als klap op de vuurpijl (omdat ik uiteraard ben opgestapt bij Innova) een opzegvergoeding per adres van minimaal € 800,00!!!!! (had 2 adressen dus totaal € 1700,00) Ze zullen het waarschijnlijk nodig hebben.

Heb nog geprobeerd om het telefonisch op te lossen maar met van allerlei drogredenen van het kastje naar de muur gestuurd. Wij zijn Innova en hebben niets met de verkopende partij te maken..!! Lekker makkelijk toch!

Nou mensen, NIET DOEN! Zoek lekker een andere maatschappij die gewoon een opzegvergoeding van maximaal € 125,00 hanteren en bij overstap kun je dit nog terugvragen bij de nieuwe leverancier.

Enorm teleurgesteld in mensen en dit bedrijf. Redelijkheid ver te zoeken maar ik denk dat ze daar enorme honger hebben, anders kan ik het niet verklaren!

Verder houd ik er nu mee op want het heeft geen enkele zin. Ga het bedrag waarschijnlijk laten terugstorten door de bank en dan wacht ik en mijn rechtsbijstand het verder wel af. Wij hebben nog wel het e.e.a. achter de hand dus we zijn nog niet klaar!

Reactie van Innova Energie , 8 maart 2018

Beste S.C.,

Wij begrijpen dat het niet prettig is om een opzegvergoeding in rekening gebracht te krijgen. Daarom hebben wij sinds uw overstap meerdere keren contact met u gehad om de situatie te bespreken. U heeft voor beide adressen, via een intermediair, een contract afgesloten. Als wij met u een contract voor een bepaald aantal jaren aangaan, dan heeft u ons beloofd om voor deze periode klant te blijven. Daar krijgt u een extra scherp tarief voor terug, samen met onze service en duurzame energieadviezen die wij u aanbieden. Als u toch besluit het energiecontract voor de einddatum te beëindigen, valt het voordeel voor ons weg. Om dat te compenseren, vragen wij een opzegvergoeding. Dit hebben wij u ook in onze voorwaarden aangegeven toen u klant bij ons werd, evenals de hoogte van de opzegvergoeding en dat dit per product is.

Wij hebben u aangeboden om bij ons terug te komen als klant, waardoor de opzegvergoeding zal komen te vervallen. Deze oplossing ligt helaas niet in lijn met u persoonlijke wensen. Dit vinden wij uiteraard erg jammer, maar wij respecteren uw keuze. Mocht u zich nog bedenken, dan kunt t/m 8-4-2018 gebruik maken van de aangeboden oplossing.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Innova
avatar
Mark Gerritsen uit Markelo, 3 maart 2018

Wij hebben een slechte ervaring met innova energie.

Hier kwam een aantal jaren geleden een z.g.n. verkoper met mooie praatjes aan de deur, het was een mooie zomerse dag en besloten achter het huis met een kopje koffie te luisteren naar wat deze kalige, getinte man te zeggen had.

Zijn termen als: goedkoper, makkelijk opzegbaar, u betaalt minder als wij ook minder betalen maar nooit meer klonk wel goed in de oren.

Doet u maar meneer, maar niet voor lange tijd a.u.b.... Wat blijkt.... 5 jaar vast... Dat is toch behoorlijk lang lijkt me... Ook heb ik nooit de algemene voorwaarden onder ogen gehad en is mij nooit verteld dat ik een gigantische opzegvergoeding van €800,- moet betalen + de opzegvergoeding van €250,- die zij eerder voor ons hebben vergoed aan de vorige energieleverancier.

Als klap op de vuurpijl moeten we ook nog ca €250,- bij betalen op de eindafrekening. Altijd hebben wij rond de €166,- in de maand betaald aan gas en licht, nu zou het maandtermijn ineens op ca €248,- komen??? In hetzelfde huis waar we niet eens gekkere dingen doen dan normaal.

Inmiddels hebben wij al een geruime tijd geleden het bedrijf beïndigd en willen nu ook overstappen naar een betrouwbare energiemaatschappij aangezien we in een schuldsaneringstraject komen en geen nieuwe schulden zoals deze kunnen gebruiken.

Als Innova geen fatsoenlijke oplossing bied of de reguliere opzetboete verlaagt naar €125,- per product + kwijtschelding van eerder betaalde opzegvergoedingen raad ik dit bedrijf ten strengste af, ik zal dan ook alle mogelijkheden aangrijpen om hier van groot nieuws te maken om dit soort wanpraktijken een halt toe te roepen. Gelukkig heb ik zo mijn contacten in de media dus we staan niet alleen.

Nog even wachten op een reactie van innova

Reactie van Innova Energie , 6 maart 2018

Beste Mark Gerritsen,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. De dag nadat u deze ervaring online had geplaatst, heeft u rechtstreeks contact opgenomen met onze klantenservice. Wij zijn blij om u weer als klant te mogen verwelkomen. Als u nog vragen heeft , kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
*** Onbetrouwbaar en Slechte Service
Astrid , 26 februari 2018

Als opvolger van MKB-energie telefonisch benadert door Innova Energie en duidelijk een 1-jarig contract afgesloten omdat ons huis in de verkoop zou komen. Vervolgens een 3-jarig contract in de maag gesplitst!! Ja, dan had u maar de papierpen moeten controleren...

Afspraak is afspraak toch?! Nou, bij Innova Energie dus blijkbaar niet.

De nieuwe bewoners hebben geen zakelijke energie en willen na onderzoek absoluut geen zaken doen met Innova energie. Begrijpelijk. Het is namelijk ook niemand aan te raden. Want wat blijkt nu er moet een boete van maar liefst 600,- euro betaald worden om bij deze onbetrouwbare partij weg te komen. Wat een oplichterij!! Innova Energie levert geen goedkopere energie/gas aan ondernemers maar buiten de zakelijke contracten uit waarbij je dus geen consumentenrechten meer hebt. Dit is waar het allemaal om draait. mensen bezint eer ge begint!

Reactie van Innova Energie , 27 februari 2018

Beste Astrid,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen uw ervaring op papier te zetten. Wij vinden het vervelend om te horen dat uw ervaring niet positief is. Wij komen graag hierover met u in contact. Uit dit bericht kunnen wij helaas onvoldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Zou u contact met ons op willen nemen via klantenservice@innovaenergie.nl of 070-3016610 zodat wij uw ervaring gericht op kunnen pakken?

Met vriendelijke groet,

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Mooie praatjes maar nu financiële problemen
V Esdonk uit Den bosch, 22 februari 2018

Ook hier een spontane verkoper aan de deur.. kon allemaal goedkoper als ik bij innova gas en energie zou afnemen.

Wat blijkt bij de 1e rekening ik ging nog meer betalen. Dus opgezegd en terug naar waar ik vandaan kwam. Dan geld ineens de zakelijke kant en 1000 euro boete die ik niet kan betalen. Ben namelijk maar een kleine zzp-er die graag minder per m aan ging betalen om kosten te drukken . Maar nu financieel in de problemen.

TRAP ER NIET IN MENSEN..!!

Reactie van Innova Energie , 23 februari 2018

Beste V Esdonk,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u dit zo ervaart. Wij komen graag hierover met u in contact. Uit dit bericht kunnen wij onvoldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@innovaenergie.nl of 070-3016610. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Exorbitante boete
avatar
Cees Kreuning uit Hilversum, 21 februari 2018

Ook ik was gebruiker van de diensten van Innova. Met een min of meer slapende BV was het mogelijk om een zakelijke overeenkomst te sluiten. Ik ben nu overgestapt op een leverancier die ook zonnepanelen levert en werd onaangenaam verrast door een opstap-boete van zowat 80% van mijn totale jaarverbruik. Een aantal mails en een telefonisch contact om mijn ongenoegen kenbaar te maken kan op geen enkel begrip rekenen bij Innova. Er wordt steevast en continue verwezen naar het contract en wat voor een gebruiker je bent interesseert ze helemaal niets. Hun mantra is: “contract is contract en daar gaan we niets in aanpassen”.

Een opstap-boete kan ik best begrijpen, niet dat er exorbitant hoge bedragen naar binnen worden geharkt. Ik ben bepaald niet de enige, zo leert een rondje via Google.

Bijzonder teleurgesteld in een starre en 100% onbuigbare geld binnenslurpende organisatie als Innova. Waardeloos!!

Reactie van Innova Energie , 27 februari 2018

Beste Cees Kreuning,

Het is niet fijn om een opzegvergoeding in rekening gebracht te krijgen.

Inmiddels hebben wij meerdere keren contact met u gehad en de situatie toegelicht. Voor ons is een energiecontract een bewuste commitment die wij met onze zakelijke klanten aangaan. Als wij met u een contract voor een bepaald aantal jaren aangaan, dan heeft u ons beloofd om voor deze periode klant te blijven. Daar krijgt u van een extra scherp tarief voor terug, samen met onze service en duurzame energieadviezen die wij u aanbieden. Als u toch besluit het energiecontract vóór de einddatum te beëindigen, staat daar een opzegvergoeding tegenover. Wij hebben u ook hierover geïnformeerd in onze algemene voorwaarden, waarbij wij ook de hoogte van de opzegvergoeding hebben vermeld.

De belangrijkste beweegreden om over te stappen waren uw zonnepanelen. Ook met uw zonnepanelen en de energie die u daarmee opwekt kunt u bij ons terecht.

Wij hebben u aangeboden om de contractbreuk ongedaan te maken en bij ons terug te komen als klant, waarmee de opzegvergoeding komt te vervallen. Maar helaas is dit tot nu toe niet in lijn met uw persoonlijke wensen. Mocht u zich bedenken, kunt u tot 31 maart a.s. terugkomen op ons aanbod.

Met vriendelijke groet,

Jimmy

Reactie
avatar
Administratie De Nuts Adviseurs uit Hengelo, 16 oktober 2018

Beste Cees,

Indien u een groot gedeelte van de boete terug wilt vorderen kunt u zich aanmelden op www.boetevergoeding.nl

Wij gaan dan voor u aan de slag om de boete terug te halen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Exobitant hoge boete bij Innova bij opzeggen wegens verkoop zakelijk deel huis.
erica , 7 februari 2018

Nog een ontevreden klant over de afwikkeling van het contract bij Innova energie.

Ook wij zijn de dupe van de exorbitant hoge boete bij Innova. Ons huis met praktijk verkocht en vol vertrouwen het contract opgezegd. Immers bij verkoop van een particuliere woning waar je als ZZp-er werkt, ga je er niet vanuit dat je geconfronteerd wordt met een boete. We hebben aangegeven dat we nu inclusief energie huren voor zowel wonen als werken. We hebben geen enkele melding gehad dat dit financiële gevolgen zou hebben of een boete met zich zou meebrengen. Ik begrijp dat je boetes uitdeelt om te voorkomen dat er zomaar contracten worden opgezegd. Maar bij een verhuizing naar een plek waar energie al inclusief is en je het contract dus niet kan meenemen, al zou je het willen?

Goed ik heb gebeld om mijn schrik en onvrede te uiten, maar helaas er werd geen enkele passende oplossing gezocht. Ja je kunt je contract laten overnemen door de nieuwe bewoners, maar ja die hebben geen zaak in hun huis. Of je kunt je contract laten overnemen door een andere zakelijke partij. Welke andere zakelijke partij kan het contract nu overnemen als je een particulier huis verkoopt? Hebben jullie dan een nieuwe klant van jullie voor mij, die het contract overneemt Innova? Dat zou fijn zijn. Ik heb als ZZP-er die mogelijkheid niet en ik denk dat de regel ook meer iets is voor zakelijke gebouwen. Helaas werd in het gesprek vooral gehamerd op de kleine lettertjes die helaas niet zijn herhaald bij onze opzegging. Helaas is ons ook nooit mondeling medegedeeld dat dit de consequenties zijn van een tussentijdse opzegging bij verkoop van je huis! We zijn zeer ontevreden over deze afwikkeling en de onduidelijke regels van de diverse energieaanbieders die met innova samenwerken. Wel boete bij overstappen, maar boete bij verkoop daar waren ze toch niet zo duidelijke over als de harde munt die we nu moeten betalen.

Reactie van Innova Energie , 12 februari 2018

Beste Erica,

Bedankt voor het prettige gesprek dat u gevoerd heeft met ons. Wij zijn blij dat we samen tot een oplossing zijn gekomen. Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij die graag. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 070 301 66 10 op werkdagen geopend van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
INNOVA Bespottelijke opzegboete omdat we gaan verhuizen naar het buitenland
Johan Wegdam uit Emmen, 30 januari 2018

Ik wilde telefonisch doorgeven dat we gaan verhuizen naar het buitenland en het contract opzeggen.

Ooit in 2016 middels telefonisch klantenwerver overgehaald om bij innova mijn energie te betrekken waarin in mij geheel niets is verteld over een dergelijk boete stelsel. Wel altijd de goedkoopste wat ook al niet waar bleek te zijn. Maar nu met nog anderhalf te gaan kreeg ik te horen dat me een minimale boete te wachten staat van 400 euro. Daar kan ik onderuit komen als ik de nieuwe bewoners zover kan krijgen om mijn contract over te nemen. Als ik deze mensen moet gaan vertellen dat ik een leverancier heb met dit soort voorwaarden dan vul zelf het antwoord maar in. Een geruststelling is dat wanneer je komt te overlijden deze regel niet van kracht is. Ik hoop hiermee vele toekomstige Innova klanten goed en duidelijk te hebben geïnformeerd. Bedenk u 10 x voordat u met dit bedrijf in zee gaat. Johan Wegdam

Reactie van Innova Energie , 1 februari 2018

Beste Johan,

Wij vinden het vervelend dat u zo'n ervaring heeft. Wij willen graag met u zoeken naar een passende oplossing. Inimddels heeft u hierover contact gehad met mijn collega.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Reactie van Innova Energie , 9 februari 2018

Beste Johan Wegdam,

U heeft inmiddels contact gehad met een van mijn collega's. U bent samen tot een, voor beide partijen, bevredigende oplossing gekomen. Mochten wij nog wat voor u kunnen betekenen, dan horen we dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
zeer slecht
avatar
Thea Baltessen uit meterik, 12 januari 2018

kreeg een leuke dame aan de van top selectief en ze bracht het verhaal zeer mooi en ook zou innova goedkoper zijn dan essent etc. maar achteraf waren het allemaal leugens, ook zou deze dame *** mijn contract bij essent opzeggen, ook dit was niet gebeurd. Dus 1/12 contract bij Innova, waren zo slim om mij direct gratis over te nemen van Greenchoice en per 1/1 kreeg ik nog even een bericht dat ik weer bij essent zat. Dus gelijk van Innova een telf. dat ik mijn het beste bij essent moest afmelden, daar betaalde ik maar een klein bedrag aan boete en bij Innova ga ik nu 1000,- euro boete betalen, mooi geregeld door deze dame, dus mensen ga aan de deur geen contracten en ook niet via telf. je wordt gewoon beetgenomen. Dus blijf weg bij Innova energie, de boete is dus 1000,- als je wilt overstappen, dit wordt nooit verteld dus.

Reactie van Innova Energie , 17 januari 2018

Beste Thea,

Vervelend dat u de werkwijze van Top Selectief als leugenachtig ervaart.

Uit uw bericht begrijp ik dat uw klacht hoofdzakelijk gaat over de niet nagekomen afspraken met Top Selectief. Top Selectief is een onafhankelijke organisatie en om deze reden kunnen wij in deze situatie helaas niets voor u betekenen. Wij hebben Top Selectief wel verzocht naar uw situatie te kijken. Wij adviseren u dan ook om rechtstreeks contact op te nemen met Top Selectief. Dit kan op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur via telefoonnummer 085 782 8000.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Reactie Thea Baltessen uit Meterik, horst aan de maas, 19 januari 2018

Leuke reactie van Innova, verwijzen mij nu weer naar Top Selectief terug, maar in haar mail moet ik bij Collectiefvoordelig zijn, want zei verkopen nu contracten voor Innova, dus zijn wij Topselectief weggegaan en nu moet ik mij via hun melden bij Voordeelselectief.nl, dus pas op mensen, innova heeft een nieuwe tussenpersoon in dienst genomen en hier bij Collectiefvoordelig werkt maar 1 persoon op kantoor, dus kijk op internet wat hierover allerlei vermeld wordt, voordat je met deze tussenpersoon in zee gaat, Allemaal hetzelfde verhaal, klopt achteraf niets van.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?