Ervaringen Innova Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Innova Energie. U kunt uw ervaring met Innova Energie ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Naar gevoel
E., 3 maart 2020

Vrijwel ieder jaar stap ik over van energieleverancier via Gaslicht.com. Altijd goed gegaan en nagenoeg nooit iets bij hoeven te betalen bij eindrekeningen. Behalve het jaar dat Innova Energie het contract over had genomen van Energieflex. Eind 2019 heb ik een eindrekening ontvangen van bijna € 800,00. Voor mij onduidelijk hoe dat is gekomen. En om het dan nog even af te maken krijg ik begin 2020 nog een een rekening via Proximo van ruim € 200,00. Innova reageert niet op een bericht wat ik ze stuur om nadere uitleg. Zeg het niet vaak maar wat heb ik een naar gevoel overgehouden aan deze organisatie. NOOIT MEER INNOVA ENERGIE zelfs al komen ze als goedkoopste uit de tests . Vreselijk en voel me redelijk genaaid. Wil er niks meer mee te maken hebben

Reactie van Innova Energie , 4 maart 2020

Beste E.

Wij begrijpen dat het schrikken is wanneer u onverwachts een naheffing krijgt op een eindafrekening.

Graag kijk ik met u mee naar hoe de naheffing komt en of er eventueel een oplossing mogelijk is. Helaas beschik ik over te weinig gegevens om contact met u op te nemen. Zou u telefonisch contact willen opnemen met onze klantenservice?

Met vriendelijke groet,

Marijke

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Dubbel pech!
Izadbakhsh uit Roermond, 15 februari 2020

Van Flexenergie B.V. heb ik nog 20.53+wlkon bouns euro tegoed,het is failliet gegaan.. Zonder vrije keuze ben ik contractueel overgeheveld naar Innova.Innova maakt misbruik van de malheur van burgers.Belachelijke tarieven en slechte service.zij stuurt mij naar incassobureau innova proximo aan moet ik nog bedrag 6.17 betalen

Reactie van Innova Energie , 17 februari 2020

Beste Izadbakhsh,

Hartelijk dank voor uw review.

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u bent benadeeld door het faillissement van EnergieFlex en dat u nu een nota ontvangt van Proximo.

Wij adviseren u om contact op te nemen met Proximo, zodat zij u van de juiste informatie kunnen voorzien.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie Izadbakhsh uit Roermond, 17 februari 2020

ik heb met proximo incasso contact genomen zij zijn ook oplichter net als juille

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ik zou als bedrijf energie afnemen , terwijl ik particulier ben . Daardoor zou ik een hoge boete krijgen .
Rien van den Hurk uit Enspijk, 15 februari 2020

ik wordt ten onrechte met Innova Energie in verband gebracht door beller . ook dat ik een hoge boete zou krijgen omdat ik als bedrijf staat aangemeld terwijl ik gewoon particulier gebruiker ben van energie. ik ben nog contractueel verbonden aan Vattenfall t/m 31 mei 2020 en maak dat contract ook gewoon af. tussentijds heb ik wel een aanbieding van Budget Energie ontvangen op 11 -02- 2020 maar deze niet geaccepteerd en een ontbinding/herroeping formulier verstuurt per 15-02-2020 . het telefonisch gesprek verliep heel warrig en ik begreep ook niet vanuit welke firma hij belde , alhoewel hij wel vertelde dat Innova Energie mijn leverancier was en ik ingeschreven stond als bedrijf . dat zou mij problemen geven en hij kon dat oplossen . ik ben particulier afnemer en nooit anders geweest . gesprek afgebroken en vind het een vreemd verhaal .

Reactie van Innova Energie , 17 februari 2020

Beste Rien van den Hurk,

Wat vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over het contact met een van onze tussenpartijen.

Wij komen graag hierover met u in contact om uw ervaring inhoudelijk te bespreken. Wij verzoeken u vriendelijk om hierover contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ongewenst aanbod
Andre Dalmolen, 4 februari 2020

Vanavond (3-2-2020) gebeld door Innova. Naam werd niet genoemd, maar wel een verhaal over een zekerheidsregeling mbt verlagen tarief bij 3 jarig contract bij mijn energieleverancier. En dat de tarieven zijn gedaald en ik hiervan gebruik mag maken. Een heel verhaal, waarbij mij een sms werd verstuurd met de nieuwe aanbieding.

Bij het openen van Sms werd mij pas duidelijk dat het om een andere maatschappij ging. Ik heb de opname verstoord door vragen hierover te stellen. Ze wist mij te vertellen dat alleen de Facturatie dan via hun ging en de energie gewoon bij de beheerder blijft. Dus mijn reactie: jullie willen mij bij Eneco weghalen? Zij: alles blijft hetzelfde behalve dat zij de facturatie gingen doen. Ik: dus overstappen. Aangegeven dat ik dit niet wil. Maandbedrag is hoger. En dan zou ik de Toon nog apart moeten betalen.

Dit riekt naar oplichting!

Reactie van Innova Energie , 5 februari 2020

Beste Andre Dalmolen,

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent omtrent het contact met een van onze tussenpartijen en dat het voor u vooraf niet duidelijk was dat het om een aanbod van Innova Energie ging.

Wij komen hierover graag met u in contact, helaas kunnen wij uit uw review niet voldoende gegevens halen om contact met u op te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Misleid
L.Meijerink, 30 december 2019

In november ben, tijdens mijn werk, ik gebeld door iemand die zich voordeed als iemand van mijn energieleverancier, Budgetenergie, met de vraag of mijn verbruik wel klopte, want die was zo laag. Dat klopte wel, want ik ben vrachtwagenchauffeur, woon alleen en ben de hele week van huis. Dan kon ik beter overstappen, werd gezegd want dan was het nog goedkoper. Toen ik zei dat ik nog een contract had bij Budgetenergie, werd gezegd dat dat niet erg was omdat dit ook via hun ging. Ik heb toen ja gezegd en er verder geen aandacht meer aangeschonken, tot ik half december een brief van Innova energie kreeg met mijn voorschot bedrag. Dus helemaal geen Budgetenergie, zoals gezegd. Nu moet ik ook nog een boete betalen omdat ik mijn contract niet heb uitgediend! Pure misleiding dus.

Reactie van Innova Energie , 2 januari 2020

Beste L. Meijerink,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent met hoe de aanmelding is verlopen. Wij komen hierover graag met u in contact.

Helaas beschikken wij niet over voldoende gegevens om contact met u op te nemen. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 uur.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie Mike uit Gem doetinchem, 4 januari 2020

Heel herkenbaar. Innova zijn pure oplichters wij hangen aan een contract van drie jaar zonder ooit enige vorm van aanmelding te hebben gedaan. Zelfs geen contract thuisgestuurd gekregen ivm wettelijke bedenktijd van 2 weken. Na urenlang bellen met hun zegt plots iemand u heeft per sms bevestigd. We zijn nu bezig met de rechtswinkel om hun hierover aan te pakken. Mensen wees bewust dat innova een bedrijf is die onterechte aansluitingen doet. Wees allert en stap nooit over naar dit bedrijf.

Reactie L.Meijerink, 5 januari 2020

Nog even een aanvulling op mijn eerste reactie. Ik heb wel alle formulieren ed ontvangen, alleen heb ik er geen aandacht aan gegeven, omdat ik dacht dat het van mijn eigen energieleverancier was. Ik spreek niet van oplichting maar van misleiding door de telefonische verkoper. Nu heb ik alle formulieren nog eens doorgelezen en het blijkt dat ik de opzegboete die ik aan Budgetenergie moet betalen, bij Innova kan indienen en retour krijg. Dus nig even afwachten of dat ook gaat gebeuren, maar dan valt het dus nog mee.

Reactie Boos op innova uit Gem Doetinchem , 5 januari 2020

Innova is voor mij pure oplichting. Men liegt als je ze belt zeggen ik heb via sms bevestigd dit is nooit door mij gedaan. Ik vraag stuur me hier een bevestiging van je raad het vast want het antw is nee doen we niet. Ook ik zat bij budget energie en ben gebeld door iemand van hun ( achteraf was dit iemand anders ). Ik heb in dit gesprek gezegd het bevalt me uitstekend bij budget energie. Nu zegt innova we hebben het gesprek beluisterd en u heeft daar aan dat u wilt overstappen. Ook hiervan krijg ik geen bewijs. Mijn personalia op het contract is compleet foutief. Een contract met wettelijke bedenktijd is naar een verkeerd mail adres gestuurd. Innova heeft me dit via mail bevestigd. Toch kan ik niet onder het contract uit. Daarom is innova bezorg met oplichting. Echter doordat iemand vd klantenservice heeft bevestigd dat het contract naar de verkeerde mailadres is gestuurd en ik daardoor mijn wettelijke bedenktijd niet heb gehad gaan ze dit verliezen. Ik maak er een zaak van. Innova reageert op dit forum begripvol tegen elke klacht dmv neem contact op met ons. Nou ik kan zeggen ik heb al uren met hun gebeld zonder resultaat. Schandalig dat dit zomaar kan. Daarom ben ik voornemens een zaak te starten en officieel aangifte te doen. Wordt vervolgt maar voor alle lezers zorg dat u niet met innova in contact komt. Wordt u gebeld met vragen over u energie leverancier verbreek snel de verbinding want hier zit innova achter zo komen ze aan klanten want normale wijze stapt niemand naar hun over. Dit bedrijf heeft geen lang bestaansrecht gezien alle klachten tegen hun .

Reactie Andre Dalmolen, 4 februari 2020

Vanavond (3-2-2020) gebeld door videsk/innova. Naam werd niet genoemd, maar wel een verhaal over een zekerheidsregeling mbt verlagen tarief bij 3 jarig contract bij mijn energieleverancier. En dat de tarieven zijn gedaald en ik hiervan gebruik mag maken. Een heel verhaal, waarbij mij een sms werd verstuurd met de nieuwe aanbieding.

Bij het openen van Sms werd mij pas duidelijk dat het om een andere maatschappij ging. Ik heb de opname verstoord door vragen hierover te stellen. Ze wist mij te vertellen dat alleen de Facturatie dan via hun ging en de energie gewoon bij de beheerder blijft. Dus mijn reactie: jullie willen mij bij Eneco weghalen? Zij: alles blijft hetzelfde behalve dat zij de facturatie gingen doen. Ik: dus overstappen. Aangegeven dat ik dit niet wil. Maandbedrag is hoger. En dan zou ik de toon nog apart moeten betalen.

Dit riekt naar oplichting!

Videsk/Innova Stop hiermee! Noem direct en duidelijk dat jullie bellen om een overstap-voorstel te doen en niet dat via Videsk de facturatie wordt overgenomen door Innova en ook niet pas bij de opname van het gesprek voor de overstap...

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Misleid
Ivonne Dieterman uit Groningen, 17 december 2019

Op 5 november ben ik gebeld door provider adviseurs blijkbaar om klanten te werven voor Innova energie. In dat gesprek werd mij verteld dat ik goedkoper kon qua energie. Ik heb toen aangegeven dat ik tevreden ben bij Budget energie en dus niet over wil stappen naar een andere energieleverancier. Hier is door de mannelijke telefonist bevestigend op geantwoord, ik zou dus niet overstappen maar bij Budget energie blijven. Door ziekte heb ik de weken daarna niet de mogelijkheid gehad mijn mail goed te lezen. Tegen de tijd dat ik dat wel weer kon en ik Innova energie zag staan heb ik meteen gebeld om dit te annuleren. Ik wilde immers niet overstappen. Dat was op 27 november en blijkbaar kon ik tot en met 26 november kosteloos opzeggen. De dame zou in gang zetten dat het telefoongesprek met provider adviseurs beluisterd werd omdat ik zeker weet dat ik gezegd heb dat ik niet over wil stappen. Dat zou volgens haar maximaal 7 werkdagen duren. Toen ik op 6 december nog niks gehoord had van Innova energie heb ik zelf weer gebeld. Toen kreeg ik ********* aan de lijn. Hij zei dat er iets fout gegaan was want er stond niet eens iets van mijn vorige gesprek in de computer. Dus werd dit alles opnieuw in gang gezet. Opnieuw moest ik 7 werkdagen wachten. Op 16 december had ik nog steeds niets van Innova energie vernomen dus heb ik weer gebeld. En weer hetzelfde antwoord dat ze nog van niets wist. Ik heb gevraagd of ik een leidinggevende aan de lijn kon krijgen omdat dit dus niet opschiet en ik me totaal niet gehoord voel maar dit was niet mogelijk. Wel heeft ze overlegd met haar leidinggevende en ze moest er spoed achter zetten en mij diezelfde dag terugbellen. U snapt al wel dat dit niet gebeurd is. Toen ik 17 december weer belde kreeg ik van ******** weer het verhaal dat ik geduld moet hebben. Nou mijn geduld is inmiddels op. Het zou 7 dagen duren en we zijn al 3 weken verder. Ik begrijp werkelijk niet hoe dit zo moeilijk kan zijn. Dat gesprek met provider adviseurs is opgenomen dus dat is als het goed is zo terug te vinden. Ik voel me door Innova energie misleid. Ik wilde niet overstappen en heb dit duidelijk benoemd maar toch is dit gedaan. Vervolgens voel ik me totaal niet gehoord door de klantenservice. Voor mijn gevoel word ik aan het lijntje gehouden en wordt er helemaal niet aan gewerkt om dit probleem op te lossen.

Reactie van Innova Energie , 19 december 2019

Beste Ivonne Dieterman,

Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer u via een tussenpartij ongewenst bent overgestapt naar Innova Energie.

In verband met uw ongewenste overstap naar Innova Energie hebben wij telefonisch contact met u opgenomen om met u te kijken naar een passende oplossing.

Mocht u nog vragen hebben vernemen wij dat graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Dubbel pech!
Cisko Rijken uit Adorp, 11 december 2019

Van Flexenergie B.V. heb ik nog €985,64 euro tegoed, maar het is failliet gegaan. Zonder vrije keuze ben ik contractueel overgeheveld naar Innova. Die heeft mij in het begin vele reclame-achtige mails gestuurd met aanbiedingen van cashbacks, maar door de drukte van alledag heb ik niet de rust gehad mij erin te verdiepen. Zonder nadrukkelijk te activeren per mail gaat Innova er gemakshalve maar vanuit dat iemand "kiest" voor de minst voordelige contractsvorm zonder cashback. Wie wil dat immers niet?!

Innova neemt het klantenbestand van Flexenergie over, maar niet de lasten. Het keert niet de bedragen uit die Flexenergie nog aan zijn klanten verschuldigd is. Ook is Innova veel duurder dan Flexenergie was en nu heb ik een schrikbarend hoge eindafrekening van Innova ontvangen, waardoor ik €1.415,84 mag terug betalen!

Ik heb meermaals met Innova telefonisch contact opgenomen en er is mij een 'coulance' van €100,- aangeboden mits ik wederom bij Innova een contract aan ga. Daarbij is mij ook de optie aangeboden om het verschuldigde bedrag in termijnen terug te betalen.

Met de beperkte opties die er voor mij zijn, heb ik Innova in ieder geval gevraagd om een schriftelijke/e-mail- bevestiging van deze toezeggingen en deze heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen. Meerdere telefoongesprekken en beloftes ten spijt.

Van 'geld tegoed' naar 'geld verschuldigd' en geen betrouwbare klantenservice. Een sumiere tegemoetkoming mondeling aangeboden gekregen en geen schriftelijke helderheid ontvangen. Overstappen naar een ander bedrijf kan door deze omstandigheden ook niet zomaar en ik zit momenteel met deze nare kwestie opgescheept.

Graag zie ik dat Innova zijn afspraken na komt en met een beter, redelijk voorstel komt met betrekking tot de hoogte van mijn verschuldigde bedrag en de termijnen waarbinnen ik dit kan voldoen.

Reactie van Innova Energie , 16 december 2019

Beste Cisko Rijken,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u gedupeerd bent door het faillissement van Energieflex en dat u schrikt van de hoge eindafrekening.

Wij kijken graag met u mee naar een eventuele passende oplossing. Wij hebben daarom meerdere pogingen gedaan om contact met u op te nemen. Helaas is het ons niet gelukt om persoonlijk contact te krijgen.

Zou u contact met ons willen opnemen zodat wij samen kunnen kijken naar een eventuele passende oplossing en uw klacht te bespreken? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur po telefoonnummer 070 - 30 16 610.

Met vriendelijke groet,

Marijke

Team Innova Energie

Reactie Cisko Rijken, 19 december 2019

Zojuist gesproken met iemand van Innova.

Er is geen enige vorm van coulance. De 100 euro is slechts een vorm van cashback. Cashback van 180 euro die me destijds trouwens ook is beloofd.

Zij hebben voor een schijntje de gedupeerde klanten van Flexenergie B.V. overgenomen en willen naar nu blijkt graag de lusten maar niet de lasten.

Schandalig! Geen enkele tegemoetkoming, hier zakt me de broek van af..

Het zou me niets verbazen of Innova gaat straks ook failliet en hetzelfde trukkje herhaalt zich.

Die hele geprivatiseerde energiebusiness in dit kouwe kikkerlandje is sowieso een schande!

Reactie van Innova Energie , 19 december 2019

Beste Cisko Rijken,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u gedupeerd bent door het faillissement van Energieflex en dat het schrikken is wanneer u een hoge naheffing op de jaarnota ontvangt echter dient u bij iedere energieleverancier uw daadwerkelijk verbruik af te rekenen.

Wij hebben telefonisch contact met u gehad naar aanleiding van uw klacht en u uitleg gegeven over de eventuele teruggave van Energieflex en de van ons ontvangen jaarnota. Wij hebben u een regeling aangeboden om de naheffing van de jaarnota in termijnen te voldoen.

Mocht u nog vragen hebben vernemen wij dat graag via onze klantenservice.

Met vriendelijk groet,

Marijke

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
ongeloofwaardig hoge jaarnota (in mijn ogen pure oplichting)
S. La Grand uit Goes, 10 december 2019

In eerste instantie zat ik bij Energieleverancier Energieflex, die het afgelopen jaar failliet zijn verklaart, omdat zij contracten afsloten die ze zelf niet meer konden bekostigen.

Innova Energie heeft het contract overgenomen en heeft geadviseerd om het maandbedrag te verhogen, zodat ik geen hoge eindafrekening zou ontvangen. Dit heb ik vervolgens ook gedaan. Ik heb mijn maandbedrag verhoogd van 150,00 Euro naar 175,00 Euro per maand. Waar ik eerder een vast contract had (vast bedrag per jaar/maand bij de vorige energieleverancier), is dit overgegaan op een variabel contract. Hiervoor heb ik geen toestemming gegeven en dit is automatisch omgezet naar de variabele en dus duurdere tarieven.

Wat nu blijkt is dat er op de eindnota een te betalen bedrag wordt gesteld van 1087,68 Euro. Dat de verhoging van 25 euro per maand terecht is i.v.m. de hogere energieprijzen/inkoop, begrijp ik volledig. Daar zal je me niet over horen. (vanaf maart 2019 tot nu (9 x 25 euro = 225,00 Euro extra) Geen probleem.

Maar om vervolgens achteraf een eindafrekening te sturen van 1087,68 Euro en aansturen op een termijnverhoging van maar liefst 271,00 euro per maand, gezien het zogezegd buitensporige gebruik. Ik dacht het niet!! Omgerekend zou dit grapje betekenen dat wij (mijn vrouw en ik + een kleine) op jaarbasis 225,00 + 1087,68 = 1312,68 Euro meer moeten gaan betalen voor gas en licht op basis van mijn oorspronkelijke contract met de failliete Energieflex.. Dat is bijna 110,00 euro in de maand meer. Absurd en ongeloofwaardig.

Zeker gezien ik het verbruik op de afrekening van Innova heb gebruikt, om een indicatie te krijgen wat de kosten zijn bij andere energie leveranciers op jaar en maandbasis. Hieruit blijkt dat de maandbedragen voor vaste contracten (1 jaar vast), voor ons jaarverbruik: stroom 4350 kwH en gas 1850 m3, rond de 2200,00 a 2300,00 euro per jaar liggen. 2250 : 12 = 187,50 EURO per maand

De conclusie van mijn schrijven is als volgt:

De 175,00 euro die ik maandelijks betaal, zit slechts 12,50 euro onder de gemiddelde bedragen van de concurrenten. Dat wil zeggen dat de jaarnota 12 x 12,50 = 150,00 Euro duurder had mogen uitvallen. Met een uitloop van 100 euro extra meegerekend, is dat misschien max. 250 euro op de jaarnota en GEEN 1087,68 euro. Dit is schrikbarend hoog. Ik geloof dat gewoonweg niet.

Mocht ik fouten hebben gemaakt in mijn vrij eenvoudige, maar naar mijn menig correcte berekening, wordt ik daar graag op gewezen.

Innova is telefonisch niet in staat om tekst en uitleg te geven over deze absurd hoge kosten. Dat vind ik helemaal onacceptabel. Vanuit die reden ben ik per direct overgestapt naar een andere energie leverancier.

Het zou netjes wezen als Innova Energie alsnog besluit om tekst en uitleg te geven. Daarnaast ga ik bezwaar maken tegen deze jaarnota. (Ik heb gezien dat er nog vele met mij zijn)

Reactie van Innova Energie , 16 december 2019

Beste S. La Grand,

Hartelijk dank voor het prettige contact.

Wij kunnen ons voorstellen dat u schrikt van de naheffing op uw jaarnota. Wij zijn met u in gesprek om onduidelijkheden weg te nemen en om samen met u tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Dubbel pech!
Cisko Rijken uit Adorp, 8 december 2019

Van Flexenergie B.V. heb ik nog €985,64 euro tegoed, maar het is failliet gegaan. Zonder vrije keuze ben ik contractueel overgeheveld naar Innova. Die heeft mij in het begin vele reclame-achtige mails gestuurd met aanbiedingen van cashbacks, maar door de drukte van alledag heb ik niet de rust gehad mij erin te verdiepen. Zonder nadrukkelijk te activeren per mail gaat Innova er gemakshalve maar vanuit dat iemand "kiest" voor de minst voordelige contractsvorm zonder cashback. Wie wil dat immers niet?!

Innova neemt het klantenbestand van Flexenergie over, maar niet de lasten. Het keert niet de bedragen uit die Flexenergie nog aan zijn klanten verschuldigd is. Ook is Innova veel duurder dan Flexenergie was en nu heb ik een schrikbarend hoge eindafrekening van Innova ontvangen, waardoor ik €1.415,84 mag terug betalen!

Ik heb meermaals met Innova telefonisch contact opgenomen en er is mij een 'coulance' van €100,- aangeboden mits ik wederom bij Innova een contract aan ga. Daarbij is mij ook de optie aangeboden om het verschuldigde bedrag in termijnen terug te betalen.

Met de beperkte opties die er voor mij zijn, heb ik Innova in ieder geval gevraagd om een schriftelijke/e-mail- bevestiging van deze toezeggingen en deze heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen. Meerdere telefoongesprekken en beloftes ten spijt.

Van 'geld tegoed' naar 'geld verschuldigd' en geen betrouwbare klantenservice. Een sumiere tegemoetkoming mondeling aangeboden gekregen en geen schriftelijke helderheid ontvangen. Overstappen naar een ander bedrijf kan door deze omstandigheden ook niet zomaar en ik zit momenteel met deze nare kwestie opgescheept.

Graag zie ik dat Innova zijn afspraken na komt en met een beter, redelijk voorstel komt met betrekking tot de hoogte van mijn verschuldigde bedrag en de termijnen waarbinnen ik dit kan voldoen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
email
andre uit bunschoten, 8 december 2019

ik zit al de hele week te mailen naar ze maar nooit geen reacte terug

ook niet op mijn innova ik heb mn termijn bedrag verhoogt en komt er gewoon niet op te staan

bij nuon had ik nooit geen problemen

Reactie van Innova Energie , 12 december 2019

Beste Andre,

Wat vervelend om te vernemen dat u nog reactie heeft ontvangen op uw e-mail(s). Wij doen onze uiterste best om alle e-mails zo snel mogelijk te beantwoorden. Helaas kan het door drukte voorkomen dat het langer duurt dan dat u van ons gewend bent.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Zomaar een contract
Maike Leusenkamp uit Wehl, 4 december 2019

Op 2 dec krijg ik een brief dat ik ben overgestapt naar innova. De brief met foutieve personalia wel met mijn adres. Heb gebeld kreeg een erg geïrriteerde mdw aan de lijn men zou het uitzoeken. Mijn leverancier ( budget energie ) gebeld en bij hun is het opgezegd en innova wordt de nieuwe leverancier. Echter ik heb nooit een aanmelding gedaan sterker ik ken innova helemaal niet. Ik heb de mdw aangegeven dat men dan mij moet bewijzen dat ik iets getekend hebt want dit heb ik nooit gedaan. Dit voelt als pure misleiding ik heb de neiging om een vervelend woord als oplichting toch te noemen

Reactie van Innova Energie , 5 december 2019

Beste Maike Leusenkamp,

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent. Wij hierover graag met u in contact, helaas beschikken wij over onvoldoende gegevens om contact met u op te nemen.

Wij verzoeken u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 uur.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie Maike Leusenkamp uit Wehl, 7 januari 2020

Ik heb inmiddels vele uren gebeld maar helaas volgens u een legitieme aansluiten. Onvoorstelbaar gezien dit hele gebeuren. Zit niks anders op dan dit opgedrongen contract uit te zitten. Wees gewaarschuwd beste mensen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Administratie niet op orde
Jeroen P, 13 november 2019

Ik ben als klant van het failliet verklaarde Energieflex automatisch klant geworden bij Innova. ze hebben geen enkele betaling goed verwerkt, komen met aanmaningen op reeds gedane betalingen, en komen met steeds verschillende openstaande bedragen op de proppen. ze kunnen geen eindafrekening sturen met kloppende bedragen, en geven uiteindelijk niet kloppende vorderingen uit handen aan een incassobureau. ik ben inmiddels meer dan 10 uur kwijt door bij 3 verschillende partijen (Innova, Flexenergie/Energieflex en incassobureau Proximo) alle betaalbewijzen door te sturen en alle administratie weer op orde te krijgen.

wegblijven bij deze firma is mijn advies!

Reactie van Innova Energie , 15 november 2019

Beste Jeroen P,

Wat vervelend om te vernemen dat uw betalingen niet goed verwerkt zijn. Omdat er onvoldoende informatie uit uw review staat en wij graag met u in contact komen.

Willen wij u verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice? Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 of via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Een en al misleiding.
Henk, 8 november 2019

Er wordt gebeld zonder te melden dat je van Innova bent. Bang dat er direct wordt opgehangen?

Vervolgens wordt met leugens geprobeerd je vertrouwen te winnen. Zo stelt men je ooit bij de mediamarkt te hebben gesproken. Kortom een en al misleiding. Als men daarmee wordt geconfronteerd wordt de verbinding verbroken.

Reactie van Innova Energie , 15 november 2019

Beste Henk,

Hartelijk dank voor uw review.

Graag kom ik met u in contact, helaas staan er in uw review onvoldoende info om met u in contact te komen.

Wij nodigen u dan ook graag uit om telefonisch contact op te nemen met ons. Dit kan op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 op het volgende telefoonnummer: 070-3016610.

Met vriendelijke Groet,

Michelle

Team Innova Energie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichting
Shahbabai, 29 oktober 2019

Zojuist probeerde een dame van gastlicht-wijzer.nl mij op te lichten om mijn contract over te zetten naar Innova. Ik lees heel herkenbare verhalen hier.

Volgens haar werden de kosten 13 euro goedkoper, het was geen overstap, mijn huidig contract bleef behouden. Op de vraag hoe ze aan mij tel nr komen gaf ze aan dat zij mij vorig jaar ook geholpen hebben met Budget energie (wat niet waar is). Gelukkig heb ik telefonisch geen akkoord gegeven omdat ik haar slecht verstond. Thuis heb ik hun mail erbij gepakt en zag toen pas dat het een contract was van Innova. Ze belde me avonds terug of ik op de oranje knop wil drukken voor een akkoord. Omdat ik achterdochtig was, begon ze me zelfs uit te lachen en het gesprek was meteen afgelopen.

Reactie van Innova Energie , 4 november 2019

Beste Shahbabai,

Hartelijk dank voor uw review.

Wat een vervelende situatie, dit kan niet de bedoeling zijn en staat Innova Energie ook zeker niet achter. Wij komen graag met u in contact om uw review te bespreken. Wij willen u verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice, dit kan op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 op het volgende telefoonnummer 070-3016610.

Met vriendelijke Groet,

Michelle

Team Innova Energie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Misleidend
CS uit Arnhem, 18 oktober 2019

Er werd bij oversluiten veel beloofd, maar dan blijkt veel niet te kloppen. Heb ander contract dna beloofd en kan er niet van af. Trap er niet in mensen!

Reactie van Innova Energie , 21 oktober 2019

Beste CS,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent met uw overstap naar Innova Energie.

Wij komen graag met u in contact hierover. Wij beschikken helaas niet over voldoende gegevens om contact met u op te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk om contact met ons op te nemen, wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 of per e-mail via: klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
2e kans is weer een teleurstelling
Lennart, 18 september 2019

Gebeld door Innova dat ze een tweede kans wilden na de gedwongen overstap van vorig jaar. Ze willen mij weer terug als klant en hadden een goed aanbod. Prijzen vergeleken met wat ik nu betaal en deze konden ze voor komend jaar matchen.

Vergelijk ik de aangeboden prijzen nog even op de energievergelijkers, blijken ze mij een hogere prijs aan te bieden! Belachelijk en schandalig dat je rechtstreeks duurder uit bent!

Innova is dus niet een geloofwaardig bedrijf, hun 2e kans is voor mij hun laatste geweest.

Reactie van Innova Energie , 23 september 2019

Beste Lennart,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over Innova Energie.

De tarieven die wij aanbieden kunnen per dag verschillen. Dit is afhankelijk van de inkoopprijs op het moment dat wij de energie inkopen.

Wij komen graag met u in contact, helaas kunnen wij uit uw review niet voldoende gegeven halen om contact met u op te nemen. Wij verzoeken u vriendelijk om telefonisch contact met ons op te nemen op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer: 070 - 301 66 10.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Waardeloos
inge, 5 september 2019

veel te veel betalen!

door overname van innova tgv faillissement was ik noodgedwongen afnemer van Innova. nadat ik al 1000 euro kwijt was tgv van het faiillissement van de vorige energielevenrancier rekende deze INNOVA nog eens de hoofdprijs aan kosten voor ons omdat ik maar kort energie afnam bij hen. schandalig! in 1 maand ben ik 1500 euro aan energie kwijt geweest!

Innova maakt misbruik van de malheur van burgers.

Reactie van Innova Energie , 16 september 2019

Beste heer/mevrouw,

Aan de hand van uw review kunnen wij geen gegevens van u achterhalen.

Graag komen wij in telefonisch contact met u om uw review te bespreken. U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 op het volgende telefoonnummer: 070 - 30 16 610.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
trap er niet in
debora, 2 juli 2019

Ik werd gister middag gebeld door energie bedrijf Innova.

Ze wisten dat ik een contract had bij Essent. Meneer wilde even wat gegevens checken: voorletters, geboortedatum, hoeveel ik per maand betaal etc... Dan komt het verhaal.. Wist u dat Essent stroom haalt bij Innova en doorverkoopt met winst aan klanten? Ik antwoord dat ik er geen idee van heb. Ja, want de prijzen zijn veel lager dan wat u nu betaald namelijk, stroom van 31 cent naar 27 cent en gas 81 cent naar 75 cent bla bla bla. Vervolgens zegt hij dat ik dus veel korting zou kunnen krijgen omdat u nu teveel betaald voor Essent. Ik vraag nog duidelijk dat er niks verandert tussen mij en Essent? Ik ben tevreden over Essent dus ik stap niet over zei ik nog. Nee mevrouw u betaald voor de prijs die bij innova geldt. Oke prima zei ik. ik snapte al niet echt waar hij naartoe wilde. Ik begreep dat ik korting kreeg op de uurtarieven vanuit Innova bij Essent...? Meneer zegt dat ie mij een sms zou sturen zodat we de gegevens samen konden checken. Ik open de link en zie dat ik een contract aan zou gaan voor 3 jaar vast bij Innova... Ik heb net nog gevraagd of dit iets zou veranderen aan het contract en dat ik niet weg ga en dan nog proberen ze je te misleiden om alsnog een contract te tekenen! NOW WAY!!! Niet op deze manier. Ik heb gezegd dat ik het niet ga doen en zelfs nog proberen ze je van alles wijs te maken. U moet het zelf weten mevrouw maar deze aanvraag blijft nog 24 u geldig EN het is KOSTELOOS.. Ik zei: Jammer dan. Vriendelijk bedankt. Ze beginnen te praten aan de telefoon met een mooi verhaaltje , vervolgens geef je antwoord en je hebt nog geen ja of nee gezegd en snoeren ze je de mond weer met het volgende verhaal of vraag... verschrikkelijk zijn ze en nu ik deze reactie lees ben ik HEEL blij dat ik op tijd ben afgehaakt.

Reactie van Innova Energie , 3 juli 2019

Beste Debora,

Wij betreuren het dat u het gesprek als vervelend heeft ervaren en onjuist bent geinformeerd tijdens uw aanmeldingsproces. Hierover komen wij graag met u in contact, om de details hiervan te bespreken zodat wij kunnen nagaan waar het mis is gegaan, om dit in het vervolg te voorkomen.

Helaas beschikken wij niet over uw gegevens. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 of via e-mail: klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichting
chris coppens uit Udenhout, 22 maart 2019

3maanden klant geweest bij innova energie,400 euro betalen voor energiebelasting,dat is dus zonder gaskosten en electriciteitkosten,ook 400 euro,wat een oplichting,chriscoppens66@hotmail.com voor meer van deze gevallen zodat we ze collectief aan kunnen pakken

Reactie van Innova Energie , 25 maart 2019

Beste Chris Coppens,

Wij hebben een prettig gesprek gehad naar aanleiding van uw review. Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent maar helaas heeft dit gesprek voor u niet geleid tot de gewenste oplossing.

U heeft aangegeven dat u de energiebelasting die in rekening is gebracht op uw eindnota erg hoog vindt. Wij hebben als energie leverancier geen invloed op de overheidsheffingen (energiebelasting) dit wordt vastgesteld door de belastingdienst.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Belachelijke tarieven!!!!
Single moeder, 5 maart 2019

Belachelijke tarieven en slechte service. Als single moeder (kinderen twee van de vier weken niet thuis!) moest ik 550 euro BIJ betalen in deze ‘winter’ over 4 mnd!

Beloofd werd te kijken of het verschil tussen hen en de normale maatschappij waar ik nu bij ben terug te storten, maar men kwam met een belachelijke aanbieding van 35 euro. Ik kan mensen alleen aanraden te delen waar mogelijk dat deze maatschappij zo te wek gaat.

Reactie van Innova Energie , 6 maart 2019

Beste Single moeder,

Wij hebben contact met u gehad naar aanleiding van uw review. Hoewel wij begrijpen dat u niet had verwacht een naheffing te ontvangen op uw eindnota hebben wij u een naar ons inziens een redelijk voorstel gedaan.

U heeft aangegeven dat dit voor u niet tot de gewenste oplossing leid. Indien u nog vragen heeft of als u toch in wilt gaan op ons voorstel dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onklantvriendelijk
DaRo, 4 februari 2019

Na faillissement van Energieflex noodgedwongen ondergebracht bij Innova Energie. Kon toen al fluiten nasr de welkomstbonus van €180. Contact met Energieflex verliep al zéér slecht, erg onklantvriendelijk, en dat ging zo ook door bij Innova Energie tot zelfs het contract werd beëindigd ondanks men op de hoogte was van de persoonlijke situatie. Er is direct op 11 januari jl. een klacht hierover ingediend en jawel vandaag (4 februari) ontving ik een reactie waar ik totaal niets aan heb.....

Heb gelukkig inmiddels een voor mij op het moment écht klantvriendelijke energieleverancier gevonden waar wel met je word meegedacht en begrip hebben voor je situatie.

Oplossing is vrij simpel:

Verreken de welkomstbonus die mij door de neus is geboord van Energieflex met de eindafrekening van Innova Energie dan kunnen we dit contact vanuit beide kanten goed afsluiten.

Reactie van Innova Energie , 6 februari 2019

Beste DaRo,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u het contact met onze klantenservice als onvriendelijk heeft ervaren en dat u het gevoel heeft dat wij geen rekening hebben gehouden met uw persoonlijke situatie.

Wij komen hierover graag met u in contact. Helaas kunnen wij uit uw review niet voldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen op het telefoonnummer 070 - 301 66 10. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie DaRo, 6 februari 2019

Ga niet bellen, jullie kunnen mij via mail bereiken. Deze moet nu wel zichtbaar zijn voor jullie.

Reactie van Innova Energie , 7 februari 2019

Beste DaRo,

Wij hebben geprobeerd om telefonisch met u in contact te komen en uw klacht te bespreken. U heeft aangegeven dat u graag een reactie per e-mail wilde hebben. Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd met uitleg omtrent de beëindiging van de levering.

Helaas kunnen wij niet aan uw verzoek voldoen om de welkomstbonus van EnergieFlex te verrekenen met uw eindnota. Wij vinden het erg jammer dat u deze bonus bent mis gelopen vanwege het failissement, maar kunnen hierin helaas niets voor u betekenen.

Wanneer u nog vragen heeft ontvangen wij graag een reactie op de e-mail. Indien u alsnog telefonisch contact wenst vernemen wij dit uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ten onrechte in rekening gebrachte opzegvergoeding cq -boete
Carla uit omgeving Meppel, 16 januari 2019

Ik ben als klant van het per 1 november 2018 failliet gegane Energieflex verplicht ondergebracht bij Innova. Door de Consumentenbond waren alle gedupeerde klanten van Energieflex ondergebracht bij Innova. Toen ik eind oktober hierover de berichtgeving kreeg van de Consumentenbond was ik al op zoek naar een nieuwe energieleverancier omdat mijn contract met Energieflex begin december 2018 eindigde. Door de overname door Innova per 1 november 2018 kwam ik bij Innova terecht. Hoewel ik geen toestemming had gegeven aan Innova om de maandelijkse termijnen van mijn rekening te incasseren, deed Innova dit wel met de termijn van november: 240 euro. Toen ik dat bemerkte heb ik de incasso direct geblokkeerd. Ik had immers geen toestemming gegeven! Nadat ik de incasso had geblokkeerd heeft Innova nog een tweetal malen geprobeerd om bedragen via mijn bankrekening te innen.

De oud-klanten van Energieflex hadden een maand de tijd om een nieuwe energieleverancier te zoeken als zij dat wilden. Deze had ik per 28 november 2018 gevonden in Greenchoise/Homestroom. Mooi op tijd geregeld dacht ik...………….

Bij de eindafrekening van Innova, die ik op 18 december 2018 ontving bleek dat ik nog eens 126,44 moest bijbetalen over de 27 dagen dat ik bij hen was ondergebracht. Totale kosten voor 27 dagen energielevering 240 + 126,44 = 366,44. Maar.....dat was nog niet alles: ik moest ook nog een opzegvergoeding voor gas en electra 2 x 50 euro betalen = 100,00 euro extra! Ik heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van Innova en daar vertelden ze me dat ik wel degelijk een energiecontract had aangevraagd (????????) bij hen.

Ik heb echter nooit een contract bij hen aangevraagd, want ik was al met een tweetal andere leveranciers in gesprek en van meet af aan niet van plan om klant te worden bij Innova omdat deze veel te duur was. Volgens Innova had ik echter wel degelijk een contact gekregen en dat had ik te laat opgezegd. Ik heb hierover een aantal malen contact gehad met de klantenservice met de vraag om mij dan het bewijs toe te sturen van mijn aanvraag, maar dat kunnen ze niet en ze blijven beweren dat ik een contact met ze ben aangegaan. Dat bestrijd ik. Op advies van de Consumentenbond heb ik schriftelijk via de mail aan Innova een bewijs gevraagd waar uit blijkt dat ik een dergelijk contract zou hebben aangevraagd. Tot nu toe hult Innova zich al een maand in stilzwijgen. Ik heb al diverse malen een reminder aan Innova gestuurd via de mail, maar het enige dat dit heeft opgeleverd is een betaalherinnering die ik op 11 januari jl. ontving met de mededeling dat ik nog 100,00 euro zou moeten betalen. Straks sta ik als wanbetaler te boek omdat ik iets niet wil betalen omdat dit ten onrechte in rekening is gebracht! Wat een klantonvriendelijke, agressieve manier van handelen. Bah. Ik voel mij dubbel gedupeerd: ik heb nog een teveel betaald bedrag van Energieflex te goed en dan gedwongen bij een energiemaatschappij onder gebracht worden die een slaatje denkt te slaan uit dit faillissement door de oud klanten van Energieflex een poot uit te draaien met ten onrechte in rekening gebrachte boetes. Voor mij een slecht einde van 2018, dat toch al heel verdrietig was door het plotseling overlijden van mijn man en alle sores die daarbij op mij afkwam.

Reactie van Innova Energie , 21 januari 2019

Beste Carla,

Helaas heb ik uit bovenstaande gegevens geen klantgegevens kunnen halen. Wij komen graag met u in contact om tot een oplossing te komen. Ik wil u vriendelijk verzoeken om uw klantgegevens te mailen naar klantenservice@innovaenergie.nl met als onderwerp: Energieleveranciers.nl Carla. Wij zullen dit dan spoedig voor u oppakken.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie Carla uit omgeving Meppel, 21 januari 2019

Beste Merian van Innova,

Blijkbaar wordt er bij Innova langs elkaar heen gewerkt en niet onderling gecommuniceerd.

Nog geen twee uur na het verschijnen van mijn bovenvermelde verhaal over mijn ervaringen met Innova, had ik een email van een collega van jou die blijkbaar wel mijn gegevens heel snel kon vinden. De opzegvergoeding is in mindering gebracht op de nota, ik heb hierover nog dezelfde middag een nieuwe, aangepaste nota ontvangen. Aangezien ik eind december de afrekening al had voldaan aan Innova m.b.t. de "geleverde energie"over de periode 1 tot 28 november 2018 is hiermee de zaak afgedaan. Ik heb nog nooit zulke dure energie afgenomen van een energieleverancier, maar het zal wel. In elk geval heeft het mij wel heel veel NEGATIEVE energie opgeleverd. Vette streep eronder wat mij betreft. Dank aan je collega die dit wel snel heeft opgepikt.

Reactie Jeanet uit Elburg, 25 mei 2019

Hier kwam ook een hele aardige man aan de deur. Gezegd dat we een eenmanszaak waren. Geen probleem. Na 2 jaar zijn we overgestapt krijgen we een boete van 600 euro. Volgens de Nuon mag dit alleen maar bij grote bedrijven en niet bij een eenmanszaak. Ga hier dus wel werk van maken. En als je ze belt doen ze net of ze dom zijn. Je wordt gewoon misleid!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Privacy schending bij verplichte overgang Energieflexklanten naar Innova energie?
Y.Boers uit Amersfoort, 16 januari 2019

Innovaenergie en de Curator schermen met dat de overname is gedaan om energielevering te kunnen blijven garanderen. Dat is een mooi verhaal en zeer nobel (ehhmm).

ECHTER, als de Curator de Energieflex klanten die zelf over wilde stappen niet met handen en voeten had gebonden (om de prijs voor klantgegevens hoog te houden) dan hadden deze Energieflex klanten zelf per 1 november gewoon hun nieuwe contract bij een zelf gekozen energieleverancier in kunnen laten gaan en voor een laag tarief. Het faillissement van Energieflex was tenslotte al op 15 oktober bekend!

Via de energiesites of telefonisch is overstappen een eitje.

Ook had men er voor kunnen kiezen om Energieflex klanten over te zetten naar Innovaenenergie maar dan wel zo dat mensen die dat wilden vrij waren om over te stappen (per 01-11-18) en niet zoals nu 30 dagen vast tegen hoge kosten.

Maar dat zou de prijs van de klantgegevens aanzienlijk verlagen en dit is de reden dat Curator Van Andel van advocatenkantoor Wijn en Stael heeft gekozen voor de 30 dagen vast periode alvorens Energieflex klanten alsnog vrije keus konden krijgen.

In het kort, er is zeer waarschijnlijk fout gehandeld met betrekking tot de verkoop van privacy gegevens van Energieflex klanten. De Energieflex klanten zijn benadeeld en beperkt in hun keus.

Ik ben zelf flink genaaid in deze soap en heb inmiddels een klacht ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens en de ACM. Hopelijk ondernemen meer mensen stappen, dit moet aangepakt worden!

U kunt dit vermoeden van privacy schending van u persoonsgegevens laten toetsen door de Autoriteit Persoonsgegevens. Dien u klacht in en hopelijk zal recht worden gesproken.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/

Reactie van Innova Energie , 21 januari 2019

Beste heer/mevrouw Boers,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden met betrekking tot de overstap naar Innova Energie.

Wij begrijpen dat u graag een eigen keuze had willen hebben met betrekking tot uw energie. Er is echter in samenspraak met de curator en het ACM besloten om alle klanten over te nemen. Dit is niet in strijd met de AVG wetgeving zoals u aangeeft. Uiteraard is dit allemaal onderzocht.

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft met betrekking tot de afwikkeling verzoeken wij u om deze aan de curator te stellen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
voel me opgelicht
h. Schroder uit amsterdam, 15 januari 2019

Ben 1maand klant geweest bij Innova energie, door faillissement energie flex. was niet mijn keuze.Krijg nu de af rekening ze vragen voor een maand gas 49.55 variabelen kosten .daar komen nog 7 euro vaste kosten bij.De dame aan de telefoon zei ja wij zijn duur.

Reactie van Innova Energie , 21 januari 2019

Beste H. Schroder,

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Wij hebben de klanten overgenomen tegen marktconforme variabele leveringstarieven. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gedaan met vaste tarieven voor 1 en 3 jaar waarin een cash back is meegenomen die kan oplopen tot €180,00. U heeft ervoor gekozen om over te stappen naar een andere energieleverancier. Hierdoor bent u afgerekend tegen de variabele leveringstarieven die wij hebben gecommuniceerd in de leveringovereenkomst.

Indien u hier nog vragen over heeft dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 088 - 54 54 243 of via service@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Extreem hoge afrekening
L. Heijl uit Cuijk, 13 januari 2019

Na het faillissement van Energieflex automatisch overgezet naar Innova Energie. Inmiddels overgestapt naar een nieuwe leverancier en de afrekening ontvangen. Komt er simpelweg op neer dat ik 2 maanden en 6 dagen energie heb afgenomen 3 maanden voorschot betaald heb en dan toch € 160, 37 moet nabetalen. deze tarieven zijn veel te hoog en rieken naar diefstal. Ik heb nooit toestemming gegeven aan Innova om Energie aan mij te leveren, zeker niet tegen deze absurde tarieven. Bij overname van een bestaand lopend contract met Energieflex moet men de lusten en de lasten overnemen, op basis van toen afgesloten voorwaarden en tarieven. Het automatisch incasso is inmiddels geblokkeerd

Reactie van Innova Energie , 15 januari 2019

Beste L. Heijl,

Wij begrijpen dat u graag een eigen keuze had willen hebben met betrekking tot uw energie.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen. Echter, vergeleken met de concurrentie is ons huidige tarief zeer scherp.

Wij maken een eindnota op waarop wij de betaalde bedragen verrekenen met de kosten van de energie die wij geleverd hebben in de periode dat u klant was bij ons.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie L. Heijl, 15 januari 2019

Hallo Esther,

Dank je wel voor je reactie, echter het vreemde is dat Innova alles overneemt tegen de oude voorwaarden, contract, automatisch incasso, maand bedrag etc. wat er verzuimd wordt is te waarschuwen dat er met dit maandbedrag nooit de door Innova geldende tarieven betaald kunnen worden. Innova biedt absoluut geen concurrerende tarieven want anders waren we niet overgestapt. Kun je mij uitleggen hoe het mogelijk is dat ik maar liefst € 160,37 moet nabetalen terwijl er 3 maanden betaald zijn voor iets meer dan 2 maanden verbruiken. Innova is zwaar in gebreken gebleven door niet te waarschuwen voor een nabelasting nav de door Innova gehanteerde tarieven. Ik verwacht een passend voorstel om dit geschil op te lossen.

mvrgr

L. Heijl

Reactie Esmeralda Schouw uit Roosendaal, 16 januari 2019

Ik heb precies hetzelfde. Verplicht overgenomen door Innova Energie na het faillissement van EnergieFlex. Ik woon alleen in een huisje van 45m2, ik krijg na 2 maanden energie leveren een eindafrekening van 240 euro ?! Dat is echt bizar. Ik vind dit echt boeven gedrag! Ik heb nooit toestemming gegeven om tegen deze bizar hoge tarieven energie te leveren. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om over te stappen, helaas kon dit pas per januari. Ik verwacht dat zij met een passend aanbod gaan komen en de eindafrekening aan gaan passen tegen normale tarieven. Ook ik ga de automatische incasso blokkeren.

Wanneer er niet gereageerd gaat worden, ga ik dit een stap hoger zoeken en andere kanalen inschakelen tot ik wel een antwoord krijg.

Graag hoor ik van Innova Energie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?