Ervaringen Innova Energie

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Innova Energie. U kunt uw ervaring met Innova Energie ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Waardeloos
inge, 5 september 2019

veel te veel betalen!

door overname van innova tgv faillissement was ik noodgedwongen afnemer van Innova. nadat ik al 1000 euro kwijt was tgv van het faiillissement van de vorige energielevenrancier rekende deze INNOVA nog eens de hoofdprijs aan kosten voor ons omdat ik maar kort energie afnam bij hen. schandalig! in 1 maand ben ik 1500 euro aan energie kwijt geweest!

Innova maakt misbruik van de malheur van burgers.

Reactie van Innova Energie , 16 september 2019

Beste heer/mevrouw,

Aan de hand van uw review kunnen wij geen gegevens van u achterhalen.

Graag komen wij in telefonisch contact met u om uw review te bespreken. U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 op het volgende telefoonnummer: 070 - 30 16 610.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
trap er niet in
debora, 2 juli 2019

Ik werd gister middag gebeld door energie bedrijf Innova.

Ze wisten dat ik een contract had bij Essent. Meneer wilde even wat gegevens checken: voorletters, geboortedatum, hoeveel ik per maand betaal etc... Dan komt het verhaal.. Wist u dat Essent stroom haalt bij Innova en doorverkoopt met winst aan klanten? Ik antwoord dat ik er geen idee van heb. Ja, want de prijzen zijn veel lager dan wat u nu betaald namelijk, stroom van 31 cent naar 27 cent en gas 81 cent naar 75 cent bla bla bla. Vervolgens zegt hij dat ik dus veel korting zou kunnen krijgen omdat u nu teveel betaald voor Essent. Ik vraag nog duidelijk dat er niks verandert tussen mij en Essent? Ik ben tevreden over Essent dus ik stap niet over zei ik nog. Nee mevrouw u betaald voor de prijs die bij innova geldt. Oke prima zei ik. ik snapte al niet echt waar hij naartoe wilde. Ik begreep dat ik korting kreeg op de uurtarieven vanuit Innova bij Essent...? Meneer zegt dat ie mij een sms zou sturen zodat we de gegevens samen konden checken. Ik open de link en zie dat ik een contract aan zou gaan voor 3 jaar vast bij Innova... Ik heb net nog gevraagd of dit iets zou veranderen aan het contract en dat ik niet weg ga en dan nog proberen ze je te misleiden om alsnog een contract te tekenen! NOW WAY!!! Niet op deze manier. Ik heb gezegd dat ik het niet ga doen en zelfs nog proberen ze je van alles wijs te maken. U moet het zelf weten mevrouw maar deze aanvraag blijft nog 24 u geldig EN het is KOSTELOOS.. Ik zei: Jammer dan. Vriendelijk bedankt. Ze beginnen te praten aan de telefoon met een mooi verhaaltje , vervolgens geef je antwoord en je hebt nog geen ja of nee gezegd en snoeren ze je de mond weer met het volgende verhaal of vraag... verschrikkelijk zijn ze en nu ik deze reactie lees ben ik HEEL blij dat ik op tijd ben afgehaakt.

Reactie van Innova Energie , 3 juli 2019

Beste Debora,

Wij betreuren het dat u het gesprek als vervelend heeft ervaren en onjuist bent geinformeerd tijdens uw aanmeldingsproces. Hierover komen wij graag met u in contact, om de details hiervan te bespreken zodat wij kunnen nagaan waar het mis is gegaan, om dit in het vervolg te voorkomen.

Helaas beschikken wij niet over uw gegevens. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 of via e-mail: klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichting
chris coppens uit Udenhout, 22 maart 2019

3maanden klant geweest bij innova energie,400 euro betalen voor energiebelasting,dat is dus zonder gaskosten en electriciteitkosten,ook 400 euro,wat een oplichting,chriscoppens66@hotmail.com voor meer van deze gevallen zodat we ze collectief aan kunnen pakken

Reactie van Innova Energie , 25 maart 2019

Beste Chris Coppens,

Wij hebben een prettig gesprek gehad naar aanleiding van uw review. Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent maar helaas heeft dit gesprek voor u niet geleid tot de gewenste oplossing.

U heeft aangegeven dat u de energiebelasting die in rekening is gebracht op uw eindnota erg hoog vindt. Wij hebben als energie leverancier geen invloed op de overheidsheffingen (energiebelasting) dit wordt vastgesteld door de belastingdienst.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Belachelijke tarieven!!!!
Single moeder, 5 maart 2019

Belachelijke tarieven en slechte service. Als single moeder (kinderen twee van de vier weken niet thuis!) moest ik 550 euro BIJ betalen in deze ‘winter’ over 4 mnd!

Beloofd werd te kijken of het verschil tussen hen en de normale maatschappij waar ik nu bij ben terug te storten, maar men kwam met een belachelijke aanbieding van 35 euro. Ik kan mensen alleen aanraden te delen waar mogelijk dat deze maatschappij zo te wek gaat.

Reactie van Innova Energie , 6 maart 2019

Beste Single moeder,

Wij hebben contact met u gehad naar aanleiding van uw review. Hoewel wij begrijpen dat u niet had verwacht een naheffing te ontvangen op uw eindnota hebben wij u een naar ons inziens een redelijk voorstel gedaan.

U heeft aangegeven dat dit voor u niet tot de gewenste oplossing leid. Indien u nog vragen heeft of als u toch in wilt gaan op ons voorstel dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onklantvriendelijk
DaRo, 4 februari 2019

Na faillissement van Energieflex noodgedwongen ondergebracht bij Innova Energie. Kon toen al fluiten nasr de welkomstbonus van €180. Contact met Energieflex verliep al zéér slecht, erg onklantvriendelijk, en dat ging zo ook door bij Innova Energie tot zelfs het contract werd beëindigd ondanks men op de hoogte was van de persoonlijke situatie. Er is direct op 11 januari jl. een klacht hierover ingediend en jawel vandaag (4 februari) ontving ik een reactie waar ik totaal niets aan heb.....

Heb gelukkig inmiddels een voor mij op het moment écht klantvriendelijke energieleverancier gevonden waar wel met je word meegedacht en begrip hebben voor je situatie.

Oplossing is vrij simpel:

Verreken de welkomstbonus die mij door de neus is geboord van Energieflex met de eindafrekening van Innova Energie dan kunnen we dit contact vanuit beide kanten goed afsluiten.

Reactie van Innova Energie , 6 februari 2019

Beste DaRo,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u het contact met onze klantenservice als onvriendelijk heeft ervaren en dat u het gevoel heeft dat wij geen rekening hebben gehouden met uw persoonlijke situatie.

Wij komen hierover graag met u in contact. Helaas kunnen wij uit uw review niet voldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen op het telefoonnummer 070 - 301 66 10. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie DaRo, 6 februari 2019

Ga niet bellen, jullie kunnen mij via mail bereiken. Deze moet nu wel zichtbaar zijn voor jullie.

Reactie van Innova Energie , 7 februari 2019

Beste DaRo,

Wij hebben geprobeerd om telefonisch met u in contact te komen en uw klacht te bespreken. U heeft aangegeven dat u graag een reactie per e-mail wilde hebben. Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd met uitleg omtrent de beëindiging van de levering.

Helaas kunnen wij niet aan uw verzoek voldoen om de welkomstbonus van EnergieFlex te verrekenen met uw eindnota. Wij vinden het erg jammer dat u deze bonus bent mis gelopen vanwege het failissement, maar kunnen hierin helaas niets voor u betekenen.

Wanneer u nog vragen heeft ontvangen wij graag een reactie op de e-mail. Indien u alsnog telefonisch contact wenst vernemen wij dit uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ten onrechte in rekening gebrachte opzegvergoeding cq -boete
Carla uit omgeving Meppel, 16 januari 2019

Ik ben als klant van het per 1 november 2018 failliet gegane Energieflex verplicht ondergebracht bij Innova. Door de Consumentenbond waren alle gedupeerde klanten van Energieflex ondergebracht bij Innova. Toen ik eind oktober hierover de berichtgeving kreeg van de Consumentenbond was ik al op zoek naar een nieuwe energieleverancier omdat mijn contract met Energieflex begin december 2018 eindigde. Door de overname door Innova per 1 november 2018 kwam ik bij Innova terecht. Hoewel ik geen toestemming had gegeven aan Innova om de maandelijkse termijnen van mijn rekening te incasseren, deed Innova dit wel met de termijn van november: 240 euro. Toen ik dat bemerkte heb ik de incasso direct geblokkeerd. Ik had immers geen toestemming gegeven! Nadat ik de incasso had geblokkeerd heeft Innova nog een tweetal malen geprobeerd om bedragen via mijn bankrekening te innen.

De oud-klanten van Energieflex hadden een maand de tijd om een nieuwe energieleverancier te zoeken als zij dat wilden. Deze had ik per 28 november 2018 gevonden in Greenchoise/Homestroom. Mooi op tijd geregeld dacht ik...………….

Bij de eindafrekening van Innova, die ik op 18 december 2018 ontving bleek dat ik nog eens 126,44 moest bijbetalen over de 27 dagen dat ik bij hen was ondergebracht. Totale kosten voor 27 dagen energielevering 240 + 126,44 = 366,44. Maar.....dat was nog niet alles: ik moest ook nog een opzegvergoeding voor gas en electra 2 x 50 euro betalen = 100,00 euro extra! Ik heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van Innova en daar vertelden ze me dat ik wel degelijk een energiecontract had aangevraagd (????????) bij hen.

Ik heb echter nooit een contract bij hen aangevraagd, want ik was al met een tweetal andere leveranciers in gesprek en van meet af aan niet van plan om klant te worden bij Innova omdat deze veel te duur was. Volgens Innova had ik echter wel degelijk een contact gekregen en dat had ik te laat opgezegd. Ik heb hierover een aantal malen contact gehad met de klantenservice met de vraag om mij dan het bewijs toe te sturen van mijn aanvraag, maar dat kunnen ze niet en ze blijven beweren dat ik een contact met ze ben aangegaan. Dat bestrijd ik. Op advies van de Consumentenbond heb ik schriftelijk via de mail aan Innova een bewijs gevraagd waar uit blijkt dat ik een dergelijk contract zou hebben aangevraagd. Tot nu toe hult Innova zich al een maand in stilzwijgen. Ik heb al diverse malen een reminder aan Innova gestuurd via de mail, maar het enige dat dit heeft opgeleverd is een betaalherinnering die ik op 11 januari jl. ontving met de mededeling dat ik nog 100,00 euro zou moeten betalen. Straks sta ik als wanbetaler te boek omdat ik iets niet wil betalen omdat dit ten onrechte in rekening is gebracht! Wat een klantonvriendelijke, agressieve manier van handelen. Bah. Ik voel mij dubbel gedupeerd: ik heb nog een teveel betaald bedrag van Energieflex te goed en dan gedwongen bij een energiemaatschappij onder gebracht worden die een slaatje denkt te slaan uit dit faillissement door de oud klanten van Energieflex een poot uit te draaien met ten onrechte in rekening gebrachte boetes. Voor mij een slecht einde van 2018, dat toch al heel verdrietig was door het plotseling overlijden van mijn man en alle sores die daarbij op mij afkwam.

Reactie van Innova Energie , 21 januari 2019

Beste Carla,

Helaas heb ik uit bovenstaande gegevens geen klantgegevens kunnen halen. Wij komen graag met u in contact om tot een oplossing te komen. Ik wil u vriendelijk verzoeken om uw klantgegevens te mailen naar klantenservice@innovaenergie.nl met als onderwerp: Energieleveranciers.nl Carla. Wij zullen dit dan spoedig voor u oppakken.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie Carla uit omgeving Meppel, 21 januari 2019

Beste Merian van Innova,

Blijkbaar wordt er bij Innova langs elkaar heen gewerkt en niet onderling gecommuniceerd.

Nog geen twee uur na het verschijnen van mijn bovenvermelde verhaal over mijn ervaringen met Innova, had ik een email van een collega van jou die blijkbaar wel mijn gegevens heel snel kon vinden. De opzegvergoeding is in mindering gebracht op de nota, ik heb hierover nog dezelfde middag een nieuwe, aangepaste nota ontvangen. Aangezien ik eind december de afrekening al had voldaan aan Innova m.b.t. de "geleverde energie"over de periode 1 tot 28 november 2018 is hiermee de zaak afgedaan. Ik heb nog nooit zulke dure energie afgenomen van een energieleverancier, maar het zal wel. In elk geval heeft het mij wel heel veel NEGATIEVE energie opgeleverd. Vette streep eronder wat mij betreft. Dank aan je collega die dit wel snel heeft opgepikt.

Reactie Jeanet uit Elburg, 25 mei 2019

Hier kwam ook een hele aardige man aan de deur. Gezegd dat we een eenmanszaak waren. Geen probleem. Na 2 jaar zijn we overgestapt krijgen we een boete van 600 euro. Volgens de Nuon mag dit alleen maar bij grote bedrijven en niet bij een eenmanszaak. Ga hier dus wel werk van maken. En als je ze belt doen ze net of ze dom zijn. Je wordt gewoon misleid!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Privacy schending bij verplichte overgang Energieflexklanten naar Innova energie?
Y.Boers uit Amersfoort, 16 januari 2019

Innovaenergie en de Curator schermen met dat de overname is gedaan om energielevering te kunnen blijven garanderen. Dat is een mooi verhaal en zeer nobel (ehhmm).

ECHTER, als de Curator de Energieflex klanten die zelf over wilde stappen niet met handen en voeten had gebonden (om de prijs voor klantgegevens hoog te houden) dan hadden deze Energieflex klanten zelf per 1 november gewoon hun nieuwe contract bij een zelf gekozen energieleverancier in kunnen laten gaan en voor een laag tarief. Het faillissement van Energieflex was tenslotte al op 15 oktober bekend!

Via de energiesites of telefonisch is overstappen een eitje.

Ook had men er voor kunnen kiezen om Energieflex klanten over te zetten naar Innovaenenergie maar dan wel zo dat mensen die dat wilden vrij waren om over te stappen (per 01-11-18) en niet zoals nu 30 dagen vast tegen hoge kosten.

Maar dat zou de prijs van de klantgegevens aanzienlijk verlagen en dit is de reden dat Curator Van Andel van advocatenkantoor Wijn en Stael heeft gekozen voor de 30 dagen vast periode alvorens Energieflex klanten alsnog vrije keus konden krijgen.

In het kort, er is zeer waarschijnlijk fout gehandeld met betrekking tot de verkoop van privacy gegevens van Energieflex klanten. De Energieflex klanten zijn benadeeld en beperkt in hun keus.

Ik ben zelf flink genaaid in deze soap en heb inmiddels een klacht ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens en de ACM. Hopelijk ondernemen meer mensen stappen, dit moet aangepakt worden!

U kunt dit vermoeden van privacy schending van u persoonsgegevens laten toetsen door de Autoriteit Persoonsgegevens. Dien u klacht in en hopelijk zal recht worden gesproken.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/

Reactie van Innova Energie , 21 januari 2019

Beste heer/mevrouw Boers,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden met betrekking tot de overstap naar Innova Energie.

Wij begrijpen dat u graag een eigen keuze had willen hebben met betrekking tot uw energie. Er is echter in samenspraak met de curator en het ACM besloten om alle klanten over te nemen. Dit is niet in strijd met de AVG wetgeving zoals u aangeeft. Uiteraard is dit allemaal onderzocht.

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft met betrekking tot de afwikkeling verzoeken wij u om deze aan de curator te stellen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
voel me opgelicht
h. Schroder uit amsterdam, 15 januari 2019

Ben 1maand klant geweest bij Innova energie, door faillissement energie flex. was niet mijn keuze.Krijg nu de af rekening ze vragen voor een maand gas 49.55 variabelen kosten .daar komen nog 7 euro vaste kosten bij.De dame aan de telefoon zei ja wij zijn duur.

Reactie van Innova Energie , 21 januari 2019

Beste H. Schroder,

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Wij hebben de klanten overgenomen tegen marktconforme variabele leveringstarieven. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gedaan met vaste tarieven voor 1 en 3 jaar waarin een cash back is meegenomen die kan oplopen tot €180,00. U heeft ervoor gekozen om over te stappen naar een andere energieleverancier. Hierdoor bent u afgerekend tegen de variabele leveringstarieven die wij hebben gecommuniceerd in de leveringovereenkomst.

Indien u hier nog vragen over heeft dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 088 - 54 54 243 of via service@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Extreem hoge afrekening
L. Heijl uit Cuijk, 13 januari 2019

Na het faillissement van Energieflex automatisch overgezet naar Innova Energie. Inmiddels overgestapt naar een nieuwe leverancier en de afrekening ontvangen. Komt er simpelweg op neer dat ik 2 maanden en 6 dagen energie heb afgenomen 3 maanden voorschot betaald heb en dan toch € 160, 37 moet nabetalen. deze tarieven zijn veel te hoog en rieken naar diefstal. Ik heb nooit toestemming gegeven aan Innova om Energie aan mij te leveren, zeker niet tegen deze absurde tarieven. Bij overname van een bestaand lopend contract met Energieflex moet men de lusten en de lasten overnemen, op basis van toen afgesloten voorwaarden en tarieven. Het automatisch incasso is inmiddels geblokkeerd

Reactie van Innova Energie , 15 januari 2019

Beste L. Heijl,

Wij begrijpen dat u graag een eigen keuze had willen hebben met betrekking tot uw energie.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen. Echter, vergeleken met de concurrentie is ons huidige tarief zeer scherp.

Wij maken een eindnota op waarop wij de betaalde bedragen verrekenen met de kosten van de energie die wij geleverd hebben in de periode dat u klant was bij ons.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie L. Heijl, 15 januari 2019

Hallo Esther,

Dank je wel voor je reactie, echter het vreemde is dat Innova alles overneemt tegen de oude voorwaarden, contract, automatisch incasso, maand bedrag etc. wat er verzuimd wordt is te waarschuwen dat er met dit maandbedrag nooit de door Innova geldende tarieven betaald kunnen worden. Innova biedt absoluut geen concurrerende tarieven want anders waren we niet overgestapt. Kun je mij uitleggen hoe het mogelijk is dat ik maar liefst € 160,37 moet nabetalen terwijl er 3 maanden betaald zijn voor iets meer dan 2 maanden verbruiken. Innova is zwaar in gebreken gebleven door niet te waarschuwen voor een nabelasting nav de door Innova gehanteerde tarieven. Ik verwacht een passend voorstel om dit geschil op te lossen.

mvrgr

L. Heijl

Reactie Esmeralda Schouw uit Roosendaal, 16 januari 2019

Ik heb precies hetzelfde. Verplicht overgenomen door Innova Energie na het faillissement van EnergieFlex. Ik woon alleen in een huisje van 45m2, ik krijg na 2 maanden energie leveren een eindafrekening van 240 euro ?! Dat is echt bizar. Ik vind dit echt boeven gedrag! Ik heb nooit toestemming gegeven om tegen deze bizar hoge tarieven energie te leveren. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om over te stappen, helaas kon dit pas per januari. Ik verwacht dat zij met een passend aanbod gaan komen en de eindafrekening aan gaan passen tegen normale tarieven. Ook ik ga de automatische incasso blokkeren.

Wanneer er niet gereageerd gaat worden, ga ik dit een stap hoger zoeken en andere kanalen inschakelen tot ik wel een antwoord krijg.

Graag hoor ik van Innova Energie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindafrekening niet uitgekeerd
E. van Oosterhout, 11 januari 2019

Waarschuwing aan iedereen die over wil stappen naar Innova:

Ik heb om 23 december de jaarafrekening ontvangen, nadat ik een maand klant bij ze geweest ben na het faillisement van EnergieFlex. Op 6 januari zou deze afrekening uitgekeerd worden. Helaas tot op heden niets ontvangen.

Nu ik de reviews van mede-gedupeerden lees heb ik geenzins vertrouwen dat ik mijn geld nog terug ga zien.

Bellen met de klantenservice geeft geen resultaat (wachttijd is onmogelijk lang) en een reactie op een mail kan 10 (!) werkdagen duren.

Wat ik maandag ga doen als ik niks meer gehoord heb is de laatste incasso storneren, zodat ik nog maar een tientje terug hoef te krijgen van Innova. Schandalige praktijken dit.

Mochten mensen van Innova dit lezen: ik ga jullie NIET meer bellen of mailen. Bellen jullie mij maar en reageer anders op ticketnummer 1374428.

Gr. E. van Oosterhout

Reactie van Innova Energie , 17 januari 2019

Beste E. van Oosterhout,

Wij begrijpen dat u het als vervelend heeft ervaren dat u de teruggave van uw eindnota later heeft ontvangen dan u van ons mag verwachten.

Wij hebben contact met u gehad en hebben van u begrepen dat u de teruggave heeft ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boeven!
Mieke van den Broek uit Den Bosch, 9 januari 2019

Innova energie is de slechtste leverancier waar ik ooit mee te maken heb gehad.

Ze blijven geld van je rekening afschrijven en blijven bij hoog en laag beweren dat zij dat geld teruggestort hebben. Als ik aan hen vraag om mij daarvan het bewijs te leveren schrijft “klantenservice” het volgende:

“Het is voor ons niet mogelijk om het door u opgevraagde bewijs van de overschrijving naar u toe te sturen omdat er naast uw gegevens vertrouwelijke informatie op staat. Door u dit bewijs te sturen zouden wij gegevens van andere klanten verspreiden U begrijpt dat wij er alles aan doen om vertrouwelijk om te gaan met de gegevens van onze klanten. Hierdoor kunnen wij het door u opgevraagde bewijs niet toe sturen, wij hopen op uw begrip hiervoor”

Reactie Mieke van den Broek uit Alphen aan den Rijn, 10 januari 2019

beste Mieke de Boer,

als je niet wilt dat Innova geld van je rekening afschrijft dan bel je je bank en zeg je hun Innova te blokkeren voor jouw rekening stuur een mail naar Innova waarin je dit mededeeld met de reden waarom.

geld wat Innova onterecht van je rekening heeft afgeschreven kun je via een stornering terug halen als zij dan zeggen dat ze dat geld al teruggestort hebben zullen ze met bewijs moeten komen anders heb jij gewoon je geld teruggehaald.

mocht je vragen hebben stel ze gerust.

met vriendelijke groet

F. Linschoten

Reactie Mieke van den Broek uit Den Bosch, 10 januari 2019

Dat heb ik uiteraard gedaan, Ik heb twee keer gestorneerd en daarna heb ik ze geblokkeerd. Nooit eerder heb ik met zo'n slecht energiebedrijf te maken gehad. Ik heb en klacht ingediend bij de klachtenfunctionaris maar....alle klachten worden bij Innova door "klantenservice" behandeld.

Reactie van Innova Energie , 15 januari 2019

Beste mevrouw van den Broek,

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent.

Wij hebben u klacht reeds in behandeling. Zodra wij meer informatie voor u hebben nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie Mieke van den Broek uit Den Bosch, 15 januari 2019

Ik hoop dat u met een passende oplossing komt daar ik al vele uren van mijn kostbare tijd kwijt ben aan Innova. Let wel: ik heb op 1 november meteen aan u laten weten dat ik niets met jullie te maken wil hebben. Er is een bedrag betaald en daar wil ik het bij laten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boevenpraktijken
Frans uit Veenendaal , 3 januari 2019

Ga nooit naar deze BOEVEN. Ze hanteren veel te hoge tarieven. Al jaren is mijn maandlast €90,00, maar bij deze oplichters betaal ik €218,00!! Zelfs de dame van de klantenservice, beaamde dat ze veel te duur zijn. Als ik dit geweten had, dan was ik direct naar Energiedirect overgestapt, maar ik had enigszins vertrouwen in hen. Foute keus dus. Energiedirect vertelde, dat mijn verbruik in november 2016 €92,00 was. Dit na mijn opmerking, dat in de wintermaanden energie logischerwijs duurder zou zijn! Ook de klachtenlijn heeft mij verteld, dat er helaas niets meee aan te doen is. Dit betalen en nooit meer naar deze OPLICHTERS.

Reactie van Innova Energie , 7 januari 2019

Beste Frans,

Helaas hebben wij geen klantgegevens van u ontvangen. Wij komen graag in contact met u om uw klacht te bespreken en samen tot een oplossing te komen.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen via 070 - 30 16 610 op werkdagen tussen 09:00 uur of 17:00 uur of via klantenservice@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte behandeling en direct overgestapt
Andrea, 31 december 2018

Vandaag naar aanleiding van voorschot nota voor januari en vergelijk op "energievergelijkingssite" waar we Euro 600 konden besparen, contact gezocht met Innova met vraag of wij ook van hun als nog een nieuwe wat betere offerte konden krijgen. Offerte zou binnen 2 minuten geregeld worden. idd binnen 2 minuten een nieuwe offerte. Ipv goedkoper Euro 70 per maand duurder en enkel maandbedragen geen enkele uitsplitsing over prijzen per eenheid. Even bellen. Wij snappen het het allemaal niet volgens "verkoopmedewerker " *****, belasting wordt hoger, tarieven hoger dus wordt het duurder. Maar jullie eigen voorschot nota voor januari is Euro 70 per maand goedkoper?! Geen verdere uitleg, dit is het. Verder nog vragen. Nee dus. Bedankt na 4 jaar klant te zijn geweest. Direct overstappen naar een andere. Innova, geen aanrader dus...

Reactie van Innova Energie , 7 januari 2019

Beste Andrea,

Helaas hebben wij aan de hand van uw review onvoldoende klantgegevens om rechtstreeks contact met u op te nemen.

U geeft aan dat u een nieuw aanbod heeft ontvangen welke duurder is. Uiteraard kunnen wij het aanbod wel uitsplitsen voor u zoals de tarieven per kWh, de tarieven per m3, de netbeheerkosten, de overheidsbelastingen enzovoort. Het klopt inderdaad dat de tarieven in de afgelopen periode zijn gestegen. Dit in verband met een concurrerende en stijgende energiemarkt.

Indien u hier meer uitleg over wenst te ontvangen helpen wij u graag verder. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur via 070 - 30 16 610 of via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters
WGM van den Broek uit 's-Hertogenbosch, 23 december 2018

Na het faillissement van Energie Flex kwam ik op 1 november 2018 noodgedwongen met Innova in aanraking maar omdat zij zeer slecht bekend staan heb ik aangegeven dat ik op 1 november een contract afgesloten heb bij Oxxio. Oxxio kon helaas niet eerder dan 23 november bij mij leveren. Ik heb alle telefoongesprekken met Innova “klantenservice” opgenomen en heb vanaf het moment dat ik energie van hen kreeg aangegeven dat ik niets met hen te maken wilde hebben en heb meerdere malen benadrukt dat ik geen contract met hen aan ben gegaan en niet vrijwillig met hen in aanraking ben gekomen.

Op 1 november heb ik Innova het volgende geschreven:

Mijn meterstanden zijn: Electriciteit: 01945 - Gas: 43782 - Zou u zo vriendelijk willen zijn om via de mail te bevestigen dat u notie hebt genomen van mijn bericht en het contract wat u mij aanbiedt vernietigd kan worden?

Innova blijft zonder toestemming geld van de rekening af te schrijven en beweert, ondanks dat ik de pdf-bestandjes van de bank toe gestuurd heb, niets ontvangen te hebben.

Inoova eist € 185,85 van mij.

Verbruik electra: 110

Verbruik gas: 192

Morgen ga ik naar het politiebureau om aangifte te doen.

Reactie van Innova Energie , 28 december 2018

Geachte mevrouw van den Broek,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad omtremt uw klacht. Hoewel wij het vervelend vinden dat u niet tevreden bent hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen door het Faillissement van Energieflex gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Wij rekenen u af op de meterstanden die wij van u hebben ontvangen voor de periode waarin u klant bij ons was.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie WGM van den Broek uit Den Bosch, 28 december 2018

Geachte mw. *********, Bij deze dien ik nogmaals een klacht in omdat u, ondanks dat u dat toegezegd hebt, niet eens de moeite hebt genomen om de administratie na te kijken wat er precies gebeurt is. Volgens de algemene voorwaarden van Innova hoef ik de rekening niet te betalen als ik binnen de betalingstermijn bezwaar indien. Ik verwijs nogmaals naar de brief die per post en e-mail verzonden is.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
innova wil mij meer laten betalen dan dat ik werkelijk verbruikt heb
F. Linschoten uit Alphen aan den Rijn, 20 december 2018

Ik was klant bij Energie Flex en die gingen failliet dus kwam ik ineens bij Innova door alle slechte reviews wilde ik niks met hun te maken hebben en heb dis op 1 nov een contract afgesloten bij Essent dat op 2 nov ingegaan is .in eerste instantie nog een hoop gezeur van Innova over 30 dagen die ik minimaal bij hun moest blijven ik ben daar niet op in gegaan en heb ze verteld dat ik geen contract met hun heb en dat ik dus ook niks te maken heb met 30 dagen opzegtermijn. Ineens kreeg ik een bericht via da bank app dat Innova een bedrag van mijn rekening wilde afschrijven dit heb ik onmiddellijk gestopt en heb Innova bij de bank laten blokkeren voor al mijn rekeningen en heb een klacht ingediend bij Currence ,ik kreeg van hun een mail terug dat er meer klachten binnen waren gekomen en dat zij de klachten aan de huisbankier van Innova de ING bank hebben door gegeven Innova pleegt door zonder toestemming te incasseren namelijk incasso fraude en dat is strafbaar Innova zegt dat ze de incasso met het klantenbestand hebben overgenomen maar dat kan helemaal niet de wet zegt dat je expliciet schriftelijk toestemming aan een bedrijf moet geven om te mogen incasseren. daar ik dus maar 1 dag energie van Innova heb gebruikt heb ik ze verteld dat ze me voor die ene dag een rekening mogen sturen en dat ik die dan zal betalen, en die rekening kreeg ik met een veel te hoog bedrag en verkeerde meterstanden gelukkig neem ik altijd foto's van de meter en die heb ik dus op 1 en 2 november genomen .ik Innova gebeld en mij werd verteld dat ik niet de enige was met een foute rekening dus ze zouden het melden bij de afdeling die er mee bezig was even ter verduidelijking het verbruik van die ene dag was 3 m3 gas en 3 kWh Electra normaal tarief en 3 kWh dal tarief de rekening kwam voor 28 kWh normaal tarief en 13 kWh dal tarief gas viel mee dat was volgens hun 4 m3.

Na een paar dagen kreeg ik een mail van Innova dat zolang er geen verschil is van min 250kwh of 100 m3 zij de rekening niet zullen corrigeren omdat het dan 'verbruik verschuiven zou zijn' blijkbaar moet ik betalen voor iets wat ik niet bij hun verbruikt heb nu gaat het over een klein bedrag maar voor mij gaat het om het principe als ik in een restaurant een schnitzel bestel betaal ik ook niet voor een biefstuk.

Ik denk dat als Innova hier nog lang mee door gaat ik maar eens naar het politiebureau ga om aangifte wegens poging tot diefstal in te dienen

Reactie van Innova Energie , 24 december 2018

Beste F. Linschoten,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad en zijn samen tot een oplossing gekomen.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie Van den Broek uit Den Bosch, 9 januari 2019

Ik ben heel benieuwd hoe Innova het probleem opgelost heeft.

Kunt u dat met ons delen?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Begin er niet aan
KvSE, 18 december 2018

Ik ben ook via Inhoofdzaak terechtgekomen bij Innova. Ik was een zeer kleine ondernemer (lees: webshop 'erbij') en ben enorm slecht geïnformeerd door de verkoper in kwestie. Ik heb tot op de dag van vandaag spijt: betaal véél meer dan eerder bij Energiedirect, maar zit wel jaren vast aan dit contract. Ook nu ik mijn zaak heb opgezegd. Slechte service en hoge tarieven.

Reactie van Innova Energie , 21 december 2018

Beste KvSE,

Wij vinden het jammer om te lezen dat u niet goed geïnformeerd zou zijn door de verkoper van inhoofdzaak. Helaas kunnen wij dit niet voor u beoordelen.

U geeft aan dat u nu meer betaald dan bij uw vorige energieleverancier. Als het goed is zijn de tarieven tijdens het verkoopgesprek met elkaar vergeleken, en u heeft nog 2 weken bedenktijd gekregen om alles te vergelijken en om eventueel van het contract af te zien.

Wanneer u nog vragen hierover heeft of wilt dat wij met u meekijken dan wil ik u vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen via 070 - 30 16 610 of klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Merian

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verhuizing
B. Mulder, 17 december 2018

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar bij Innova via Inhoofdzaak. Een besluit waar ik tot op de dag van vandaag erg veel spijt van heb. Veel duurder dan mijn vorige leverancier en voor mijn gevoel zwaar opgelicht door Inhoofdzaak. Maar nu dus het volgende. Ik ben 1 jaar geleden verhuisd en heb mijn contract meegenomen naar het nieuwe adres. Nu zie ik alleen dat de startdatum van mijn contract is veranderd naar de datum van mijn verhuizing. Dat zou dus betekenen dat bij elke verhuizing mijn 5 jarig contract opnieuw in zou gaan. Het lijkt me dat dat niet klopt. Het contract is persoonsgebonden niet adres gebonden.

Reactie van Innova Energie , 18 december 2018

Beste B. Mulder,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet tevreden bent.

Wij komen graag hierover met u in contact. Uit uw bericht kunnen wij helaas onvoldoende gegevens halen om contact met u op te nemen. Zou u contact met ons op willen nemen via klantenservice@innovaenergie.nl of 070-3016610.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Correcte dienstverlening na overstap vanwege Energieflex faillissement.
JBruinsma uit Achlum, 14 december 2018

Afrekening geheel in overeenstemming met verleende diensten na overgang naar nieuwe energieleverancier miv 22-11-2018.

Reactie van Innova Energie , 18 december 2018

Beste JBruinsma,

Fijn dat u uw positieve ervaring deelt.

Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opzeggen contract binnen de bedenktermijn
Marja Luiken uit Blokker, 20 oktober 2018

Ik werd (ongevraagd) door Innova opgebeld om klant te worden. Ik heb toen ingestemd en ik kon binnen 2 weken kosteloos van het contract afzien. Na een paar dagen heb ik mij bedacht en heb de klantenservice opgebeld om het contract te annuleren. Er werd mij verteld dat ik dit d.m.v een email moest doen en heb toen een opzeg email met mijn mobiel verstuurd. Ik ging er van uit dat het zo goed was. Verbaasd was ik dat ik na een maand een rekening van Innova kreeg. Gebeld met de klantenservice en het bleek dat mijn mail van de opzegging daar niet was aangekomen. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik bij mijn oude energieleverancier NUON wilde blijven. Vervolgens NUON gebeld om door te geven dat ik daar klant wilde blijven. Vervolgens krijg ik een eindafrekening van Innova met €600(!) opzegkosten. Wederom met de klantenservice met Innova gebeld en gemaild om bezwaar tegen de opzegkosten te maken. Ondanks dat ik niet meer kon aantonen dat de opzegmail was verstuurd, maar wel dat ik gebeld had om op te zeggen, heeft Innova afgezien van het het in rekening brengen van de opzegkosten.

Klantenservice is vriendelijk en alle mails worden netjes beantwoord. Ook wordt er volgens afspraak netjes terug gebeld. Ik heb grote waardering voor mevr. Merian Meerveld van de klantenservice. Ondanks dat ik geen klant bij Innova wil zijn, heeft zij haar uiterste best heeft gedaan om de opzegkosten van de eindafrekenig te krijgen.

Bij het afsluiten van een contract moet Innova de klant duidelijk maken hoe kan worden afgezien van het contract binnen de bedenktermijn. Bevestiging van Innova na het opzeggen is belangrijk.

Reactie van Innova Energie , 25 oktober 2018

Beste Marja Luiken,

Ik ben blij dat we samen tot een oplossing zijn gekomen.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 070-3016610 op werkdagen van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Merian

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
wat een oplichterij
R. Reugebrink, 28 augustus 2018

Ik ben penningmeester van een wereldwinkel. Vorig jaar werd ik benaderd voor het verlengen van het contract voor 3 jaar. Ik gaf aan dat het geen zin had, omdat er al plannen waren te winkel te gaan sluiten. De medewerkster zei dat het contract dan natuurlijk ontbonden werd en kon ik zolang nog mijn voordeel pakken. Dan komt er een bandje waarop je alleen ja en nee mag zeggen. Ik geef nog aan dat het dus volgens het besprokene is (natuurlijk is dat stukje niet opgenomen).

In april heb ik doorgegeven dat het huurcontract van de winkel zal eindigen op 15 juni en alle activiteiten worden gestopt. Nu is de winkel gesloten en moeten we een boete van 800 euro betalen; geld dat bestemd is voor een goed doel- daar gaat het geld dat over is naar toe volgens onze statuten. Maar nu zeggen ze dus dat opzeggen alleen van toepassing is bij faillissement.

Als stichting- non profit instelling met alleen vrijwilligers- zou het wel heel dom zijn geweest zolang door te gaan; immers ben je dan als bestuur persoonlijk aansprakelijk.

Ik heb nog voorgesteld ons al particulier gebruiker te behandelen- boete lager- of met een beetje reclame op hun site het geld alsnog te schenken aan een goed doel.

Het is opzettelijke misleiding en onttrekken van geld dat aan een ander toekomt.

Er is geen praten aan- ongelofelijk!!!

Reactie Van den Broek uit Den Bosch, 9 januari 2019

Het zijn boeven. Wat zij doen is crimineel! Ze blijven geld van je rekening afschrijven en blijven bij hoog en laag beweren dat zij dat geld teruggestort hebben. Als ik aan hen vraag om mij daarvan het bewijs te leveren schrijft “klantenservice” het volgende:

“Het is voor ons niet mogelijk om het door u opgevraagde bewijs van de overschrijving naar u toe te sturen omdat er naast uw gegevens vertrouwelijke informatie op staat. Door u dit bewijs te sturen zouden wij gegevens van andere klanten verspreiden U begrijpt dat wij er alles aan doen om vertrouwelijk om te gaan met de gegevens van onze klanten. Hierdoor kunnen wij het door u opgevraagde bewijs niet toe sturen, wij hopen op uw begrip hiervoor”

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
***
Marco uit Hoorn , 12 juni 2018

Ook wij zijn er ingetrapt inhoofdzaak maar met oplossingen komen ho maar, invova energie valt altijd terug op de algemene voorwaarden en op ALLE ervaringen websites is het NOOIT HUN SCHULD. Trap er niet in!!!!

Trap er niet in!!! Alles wat innova energie te maken heeft is besmet ook de mederwerkers weten hoeveel mensen ze ***. ***.

Reactie van Innova Energie , 20 juni 2018

Beste Marco,

Vervelend dat u dit gevoel heeft over ons. Wij willen graag met u kijken waar dit gevoel vandaan komt en of wij dit kunnen wegnemen. Helaas kunnen wij uit uw bericht niet genoeg gegevens halen om contact met u op te nemen. Wij willen u dan ook vragen om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Innova
JW Soek uit Almelo, 29 mei 2018

Ook wij zijn, echter al in 2017, in een mooi verkooppraatje getrapt van een lieftallige jongedame van InHoofdzaak. Lagere tarieven hebben mij er helaas toe doen besluiten om over te stappen van Essent. Helaas moeten we nu, een jaar later, veel bij betalen omdat de jaarafrekening veel hoger uit valt. Schimmige facturen en hoge opzegvergoeding (zakelijk contract ivm inschrijven KvK), maakt dat het ontzettend slecht voelt om klant te zijn van Innova.

Reactie van Innova Energie , 31 mei 2018

Beste JW Soek,

Wij hebben samen met u gezocht naar de oorzaak van de hoge jaarnota en de daarbij behorende bijbetaling. Uiteindelijk bleek dat het verbruik hoger lag dan het van tevoren ingeschatte termijnbedrag, waardoor u op de jaarnota moest bijbetalen. Het termijnbedrag is inmiddels bijgesteld, dus bij gelijkblijvend verbruik zou de volgende jaarnota gunstiger uit moet komen. Een koudere winter of warmere zomer kunnen ervoor zorgen dat er een hoger verbruik plaatsvindt. Wij kunnen tussentijds voor u nakijken of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik, u hoeft hiervoor alleen maar uw meterstanden door te geven.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt ons bereiken via telefoonnummer 070 301 66 10 of via e-mail klantenservice@innovaenergie.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zonnepanelen
Ce klarenbeek uit Wijk bij duurstede, 7 mei 2018

Vorig jaar 140 zonnepanelen geplaatst hebben goed stroom geleverd maar niet volgens innova verbruik 13000 kWh gestegen en het maandelijkse voorschot wordt hoger hoe is dit is mogelijk wordt van het kastje naar de muur gestuurd door stedin en innova

Reactie van Innova Energie , 9 mei 2018

Beste Ce Klarenbeek,

Wij hebben via e-mail contact met u gehad over uw zonnepanelen en het bijbehorende verbruik Wij zijn voor u aan het nagaan wat er mis is gegaan. Helaas is het probleem niet direct door ons zelf op te lossen en hebben wij de hulp ingeschakeld van Stedin. Hierdoor kan een reactie vanuit ons wat langer op zich laten wachten. Wij doen onze uiterste best om het probleem zo snel en goed mogelijk voor u op te lossen. Wij hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Reactie Ce klarenbeek, 11 mei 2018

Stedin heeft correct gereageerd maar die kan niets doen omdat de energieleverancier in dit geval innova de jaarafrekening opmaakt en die willen gewoon niet de juiste meterstanden gebruiken die gaan je verbruik gewoon schatten ik wacht het nog even af ze zijn er weer mee bezig zeggen ze dit duurt nu al maanden ben het zo zat het enigste wat ik wil is een juiste jaarafrekening

Reactie Ce klarenbeek, 28 mei 2018

Nog steeds geen jaarafrekening van innova een voorschotrekening kunnen ze wel maken een die veel te hoog is het is schandalig deze energieleverancier moet je niet hebben ben zo blij dat eind van het jaar het contact aflooptwil nooit meer iets met ze te maken hebben

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vaste leveringskosten van Innova Energie
Tineke Berends uit Eerbeek, 8 april 2018

Ook wij (ik eigenlijk) zijn "erin gestonken" bij Innova Energie! Op een dag kwam er een hele aardige jongen van Inhoofdzaak langs dat we gebruik konden maken gas en elektriciteit van de zakelijke markt, veel goedkoper dat de andere leveranciers. Stom genoeg heb ik me er niet veel in verdiept en heb de man op zijn mooie ogen gelooft...stom stom stom! Nu een jaar later krijgen we de jaarnota. We moeten bijbetalen...terwijl we dit jaar een nieuwe CV ketel hebben gekregen en ik mijn droger sinds een half jaar niet meer gebruik. Ook wij moesten vanaf het begin al een hoger maandbedrag betalen dan bij de vorige leverancier, dit heb ik terug laten zetten. Immers we gingen toch minder betalen aan energiekosten. Na deze jaarnota met de jaarnota van de vorige energieleverancier vergeleken te hebben zag ik het probleem! De vaste leveringskosten (deze mogen door de leverancier zelf vastgesteld worden!) De man van Inhoofdzaak zei me dat de vaste leveringskosten € 7,99 bedroeg per product en dat dit voor iedereen hetzelfde bedrag was, ik dacht dat hij bedoelde dat dat bij elke energieleverancier hetzelfde was...niet dus. Bij onze vorige leverancier (Essent) koste dit in 2016/2017 voor elektriciteit en gas (per product) € 0,09509 bij Innova € 0,26301. Dat is dus wel een heel verschil!! Oh ja en we zitten er ook nog eens voor 5 jaar vast aan Innova Energie. Daar is eigenlijk niet over gesproken (ook hier weer niet goed gekeken, ik weet het) We willen nu wel heel graag overstappen naar een andere leverancier, maakt niet uit welke want we voelen ons bij Innova vreselijk bedondert, maar ja die overstapkosten....

Ik ben boos, op de aardige jongeman van Inhoofdzaak (ik heb zijn kaartje gekregen maar een maand later werkte hij daar al niet meer) boos op Innova Energie dat ze aangeven dat ze zoveel goedkoper elektriciteit en gas kunnen leveren en ondertussen hoge vaste leveringskosten hanteren en ja heel erg boos op mezelf..ik voel me zo stom. Een harde en dure les die ik geleerd heb en ik zal zeker geen reclame voor Innova Energie maken.

Reactie van Innova Energie , 10 april 2018

Beste Tineke Berends,

Wij hebben twee fijne gesprekken met u gehad. Jammer genoeg zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij uw gevoel over de grond van uw klacht niet kunnen wegnemen. U bent een bemiddelingsovereenkomst met Inhoofdzaak aangegaan en wij hebben geen concrete invloed op de werkwijze en processen van Inhoofdzaak. . Wel hopen wij onze relatie met u te verbeteren tijdens de verdere looptijd van uw contract. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 070 - 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl. Wij staan voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding Inhoofdzaak/Innova
Jeffrey Cornelissen, 3 april 2018

Zoals menig ander (helaas) in de mooie verkooppraatjes getrapt van Inhoofdzaak. Daardoor een contract -onder blijkt valse voorwendselen - voor 5 jaar afgesloten. Ons voorschotbedrag ging ook aanzienlijk omhoog tot onze verbazing.. Maar goed, dat geaccepteerd. Alles is prima tot dat een ander mooi bod zich voordoet als oud klant bij een andere energiemaatschappij. Natuurlijk is het meer dan logisch om een vergoeding te betalen, maar waarom deze €400,- per aansluiting moet kosten is mij compleet een raadsel. Anderzijds was dit des tijds (2016) ook nergens terug te vinden. En heb ik de algemene voorwaarden van Innova nooit gezien. Heel erg slecht van Inhoofdzaak.

Gezien de klok inmiddels 19:27 slaat, zal ik morgen 04-04-18 -als- Innova geen contact heeft gezocht, contact met hun opnemen over de stand van zaken.

Reactie van Innova Energie , 5 april 2018

Beste Jeffrey,

Hartelijk dank voor het prettige gesprek dat wij vanmiddag met u hebben gevoerd. Wij zijn samen tot een passende oplossingen gekomen. Als wij nog iets voor u kunnen betekenen verneem ik dat graag van u. U kunt ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Naomi

Reactie Roger Kuypers, 23 augustus 2019

Mijn vader kreeg ook iemand van Innova aan de lijn met het verhaal veel minder te gaan betalen (98 euro i.p.v de huidige 108 euro). Uiteindelijk kwam er een contract met een verkeerde naam en mijn vader heeft gebeld en ze zouden het regelen. Uiteindelijk niets meer gehoord en op enig moment kwam het bericht dat mijn vader 139 euro moest betalen als termijnbedrag. Mijn vader was het er niet mee eens en toen wilde hij het contact ontbinden en moest toen 250 euro betalen. Schijnbaar komt hij er niet meer onderuit en moet hij zijn impulsaankoop maar voor lief nemen. In ieder geval neemt Innova geen contact op, maakt afspraken en komt ze niet na en als je dit met meerdere klanten doet is het een mooi verdienmodel. In ieder geval de mensen verkeerd voorlichten en zeer slecht communiceren passen bij dit bedrijf en dat zie ik ook bij de meeste reviews.

Jammer maar het is niet anders en dan de tip: ga over naar een andere leverancier als je dat zelf wil! Laat je niet aan de telefoon overhalen want het is vaak een dure les!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer