Reviews Innova Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

45 reviews

5 sterren
(10)
4 sterren
(2)
3 sterren
(2)
2 sterren
(1)
1 ster
(30)

28 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(0)
onbekend
(20)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova zag een lucratief verdienmodel in de overname van de door curator gebonden klanten.
G.Bouma uit Zutphen, 7 januari 2019

Helaas lukt het mij niet om bij mijn eerdere bericht te reageren op Innova klantenservice, Ik zal mijn reactie/ervaring alsnog proberen toe te lichten.

Ik en vele met mij waren klant bij Energieflex en betaalden daar onze maandbedragen, vele mensen stonden in de plus met de bedragen en deze zouden aan het eind van het contract verrekend worden.

Omdat Energieflex failliet ging zijn we dat geld kwijt. De curator ging vervolgens opzoek naar een partij (energiemaatschappij) die de klanten van Energieflex over zou willen nemen.

Innova Energie zag er wel brood in om deze door de curator gebonden klanten over te kopen en bedacht een constructie die lucratief zou kunnen zijn. ( Ja u leest het goed!...Innova kocht de Energieflex klanten via de curator zonder dat de klanten daar ook maar iets aan konden doen).

Innova Energie koopt dus de klanten van Energieflex over en deelt ze allemaal in het hogere variabele tarief in (hierin hadden de Energieflex klanten geen keus). Wel deelt men via de mail mede dat iedereen een scherpe aanbieding zal krijgen.

Na een tijdje komt die aanbieding, men kan een scherper tarief krijgen als men een contract van 1 of 3 jaar bij Innova Energie afsluit. Doet ment dit dan zal de eerste maand ook voor dat tarief zijn....gaat men geen contract van 1 of 3 jaar aan dan geld het hogere variabele tarief dat sowieso bij de ex-Energieflex klanten door de “strot” is geduwd.

Echter de voorgestelde aanbieding voor 1 of 3 jaar bleek helemaal niet zo scherp te zijn. Dit bleek naar vergelijking op Gaslicht.com en telefonisch contact met een medewerker van Gaslicht.com.

Dit was dus reden om verder te kijken naar een andere energieleverancier.

Maar ongevraagd zit ik en vele met mij dus met veel te hoge kosten voor de periode van 01-11-2018 tot 20-12-2018. (En die winter waar u het over heeft is helemaal nog niet zo streng)

Innova Energie had ook de fatsoenlijke weg kunnen bewandelen, klanten van Energieflex overnemen en deze een fatsoenlijk en scherp tarief aan kunnen bieden…..al was het maar voor de eerste periode (1e maand) dat klanten geen keus hadden en de tijd kregen dit even uit te zoeken. Daarna had men kunnen communiceren dat men bij geen actie van de klant naar een hoger variabel tarief zou gaan tenzij de klant een contract voor 1 of 3 jaar af zou sluiten.

Zo zie ik het dus.

Mijn 06 nummer en mailadres is bij Innova Energie bekent, dus mocht Innova Energie nog vragen hebben dan ben ik te bereiken!

Mvg G.Bouma

Reactie van Innova Energie - 8 januari 2019

Beste G. Bouma,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie.

Zoals eerder aangegeven hebben wij alle klanten overgenomen tegen een marktconform variabel tarief. Dit tarief is op 01-11-2018 gecommuniceerd naar alle klanten. Enkele dagen hierna heeft u het aanbod gekregen voor 1 en 3 jaar. Ook zijn er meerdere malen herinneringen over het aanbod gestuurd en zijn de klanten na gebeld hierover. Wij kunnen daarom niets doen aan de hoogte van het variabele tarief waarop u bent afgerekend.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalige prijs voor gas en elektra bij Innova Energie
familie van den Ende-Verhoef uit Arnhem, 7 januari 2019

Omdat wij i.v.m. het faillissement van Energieflex noodgedwongen moesten overstappen naar Innova Energie, hebben wij een maand gebruik moeten maken van de energielevering van Innova. Wij zijn hevig geschrokken van de maandafrekening. In eerste instantie gingen wij uit van een onterechte dubbele incasso, maar bij nader inzien en vergelijking van de energiekosten ontdekten wij dat Innova bijna twee maal zoveel rekent voor gas en elektra als andere energiemaatschappijen. Innova energie heeft dus grof misbruik gemaakt van het buiten de klanten om genomen besluit van de curator om te kiezen voor Innova.

Gelukkig zijn wij bijtijds overgestapt naar een andere energiemaatschappij, maar wij gaan Innova energie wel aanklagen. Ook zullen wij de Consumentenbond inschakelen.

Reactie van Innova Energie - 11 januari 2019

Beste heer, mevrouw van den Ende - Verhoef,

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier.

Wij maken een eindnota op waarop wij de betaalde bedragen verrekenen met de kosten van de energie die wij geleverd hebben in de periode dat u klant was bij ons.

Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen, helaas is dit niet gelukt. Indien u nog vragen heeft over de eindafrekening kunt u ons op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur bellen via 088 - 54 54 243 of mailen op service@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Gebruikten o.a. het faillissement van Energieflex als verdienmodel!
G.Bouma uit Zutphen, 4 januari 2019

Waarschuwing, laat u niet in met deze "roverbende"....zij gebruikten o.a. het faillissement van Energieflex als verdienmodel!

Door het faillissement van Energieflex is de curator opzoek gegaan naar een partij die de klanten van Energieflex over wilde nemen.

In die periode waren klanten van Energieflex verplicht om te blijven tot de curator een nieuwe partij had gevonden, zelf overstappen kon dus niet.

De geldwolven van Innova energie zagen wel brood in de vastzittende klanten en namen de klanten van Energieflex over tegen hoge variabele tarieven.

Op deze manier werden klanten zonder vrije keus met hoge kosten opgezadeld en overstappen kon pas nadat dit al door de "strot" was geduwd!

Inmiddels ben ik gelukkig overstapt, maar de kosten die ik gemaakt heb van 01-11-2018 tot 20-12-2018 zijn echt te gek voor woorden.

Waarschijnlijk zijn er ook veel oud klanten van Energieflex die dit niet in de gaten hebben en denken dat alles gewoon goed geregeld is......maar niets is minder waar!!!

Deze "slapende"klanten zullen straks met de eindafrekening wakker schrikken, en deze "roversbende"(Innovaenergie) vervloeken.

Ik heb contact met de klantenservice van Innovaenergie gezocht en dit tot niets leidende gesprek met een puffende en zuchtende medewerkster opgenomen, dit gesprek en mijn facturen e.t.c. zal ik doorsturen naar consumentenbond en programma's zodat zij misschien de nu nog "slapende" klanten wakker kunnen schudden en hopelijk dit soort roverij in de toekomst wordt voorkomen.

Wees dus gewaarschuwd voor Innova Energie!

Reactie van Innova Energie - 7 januari 2019

Beste G. Bouma,

Vandaag hebben wij meerdere malen geprobeerd om telefonisch in contact te komen betreffende uw review. Helaas is dit niet gelukt. Wij komen alsnog graag telefonisch in contact met u om dit te bespreken. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 17:00 uur via 088 - 54 54 243.

U geeft aan dat u bent overgenomen vanuit EnergieFlex welke failliet is. In samenspraak met het ACM is ervoor gekozen om alle klanten van EnergieFlex over te nemen. De lopende contracten van de klanten zijn niet overgenomen. U bent hierdoor op een marktconform variabel tarief klant bij ons geworden. Wij hebben alle klanten een aanbod gedaan voor een 1 of 3 jarig vast contract met een cashback. U bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Hierdoor hebben wij u afgerekend tegen de marktconforme variabele leveringstarieven. Deze liggen wat hoger dan de tarieven bij een vaste overeenkomst. Ook is het zo dat de maanden november en december in vergelijking met de zomermaanden relatief dure maanden zijn. U verbruikt dan meer dan het termijnbedrag wat u betaald. Over een heel jaar zou dit zichzelf recht moeten trekken, maar omdat de eindafrekening over 2 maanden is is dit niet het geval geweest en heeft u meer verbruik gehad dan het termijnbedrag wat u heeft betaald.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie van G.Bouma - 21 januari 2019
probleem is niet opgelost

Verschuilen achter curator en ACM.

Innova energie kan ik alleen maar afraden. Het zijn "rovers" die een verdienmodel vonden in de overname van een failliet bedrijf (kopen klantgegevens zonder toestemming) en vervolgens uitbuiten door hoge variabele tarieven. Hopelijk grijpt de Autoriteit Persoonsgegevens of Autoriteit Consument en Markt alsnog in. Dit handelen kan absoluut niet.

Let op voor u met deze "rovers" in zee wilt gaan!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte leverancier en geen tot late reactie
Ed Peters uit Roermond, 23 december 2018

Ik had een contract met Energie flex en dit is ontbonden omdat zij failliet zijn gegaan. De curator heeft het klantenbestand verkocht aan Innova zonder mijn toestemming. Alle klantgegevens zijn overgenomen door Innova en zelfs de automatische incasso waarvoor zij niet gemachtigd zijn.

De meterstanden zijn voor de eindafrekening van Energieflex geschat. Voor mij zijn ze te laag geschat, waardoor ik geld terug krijg van Energieflex en hierna kan fluiten omdat ze failliet zijn. Energieflex wil de stand niet wijzigen, omdat zij de stand van de netbeheerder ontvangen hebben. Het verbruik wordt dus dubbel in rekening gebracht. Ik heb zelf nu een contratc met een andere leverancier afgesloten, maar Innova reageert niet op verzoeken om de rekening te crediteren. Ik heb de bedragen laten storneren bij de bank, want ik ga niets betalen aan Innova. Zij moeten mij maar eerst een contract dat ik met hun heb gesloten laten zien.

Ik iedereen afraden met Innova in zee te gaan, want op hun site beloven zij veel, maar ze komen niets na.

Ed uit Roermond

Reactie van Innova Energie - 28 december 2018

Beste Ed,

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen door het Faillissement van Energieflex gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie. Ook het mandaat van EnergieFlex voor de automatisch incasso is overgenomen door Innova Energie.

Wij rekenen u af op de meterstanden die wij van u hebben ontvangen. Indien wij geen meterstanden ontvangen zijn wij verplicht om een schatting te maken voor de afrekening.

Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen, helaas is dit niet gelukt. Wanneer u nog vragen heeft over de afrekening kunt u ons op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur bellen via 088 - 54 54 243 of mailen op service@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ga niet in zee met Innova Energie!
Claudia uit Roermond, 11 december 2018

Ik zal nooit iemand aanbevelen om klant te worden van Innova Energie!

Onze leverancier Energieflex ging failliet en Innova energie heeft alle klanten overgenomen (overgekocht). We kregen de mogelijkheid over te stappen en dit hebben we binnen een week gedaan omdat het aanbod van Innova veel duurder was dan ons vorige contract en andere leveranciers. Voor die paar dagen Innova werd nog voor we iets konden doen een maandelijks voorschot afgeschreven (waarop gebaseerd?). Een behoorlijk bedrag, we stapten over naar een andere leverancier en die schreef die maand natuurlijk ook af. Dubbele kosten dus, dit kan gebeuren maar Innova betaalt niet terug!!

We kregen na 6 weken de afrekening van Innova met een torenhoog bedrag voor maar een week verbruik. Het restant van het voorschot zou teruggestort worden..dit is niet gebeurd op de datum genoemd in de afrekening en ook niet in de week erna. Ik heb telefonisch contact gezocht met Innova en de medewerker die ik sprak wilde helemaal niets voor me doen. Doorverbinden met de financiële afdeling was niet mogelijk en ik moest maar afwachten wanneer ik "mijn" geld teruggestort zou krijgen, dit had namelijk vertraging.

Als ik een rekening betaal moet dit voor een bepaalde datum, als ik zou zeggen van ik betaal wat later wordt dit ook niet geaccepteerd! Mijn gegevens zijn gewoon doorverkocht inclusief machtiging voor afschrijven waar ik nooit voor heb getekend!! Innova gaat hier schandalig mee om.

Personeel wil niets voor je doen, iets voor je oplossen al helemaal niet.

Reactie van Innova Energie - 17 december 2018

Beste Claudia,

Onze excuses voor de late reactie.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier.

Wij maken een eindnota op waarop wij de betaalde bedragen verrekenen met de kosten van de energie die wij geleverd hebben in de periode dat u klant was bij ons.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u de teruggave niet heeft ontvangen. Dit zoeken wij graag voor u uit.

Wilt u contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 088 - 54 54 243 of per e-mail service@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte communicatie per mail.
Anja 5 december 2018

Vragen per mail krijg je geen antwoord op. Wel een aanmaning versturen.

Bij telefonisch contact 15 minuten wachten ipv de 8 minuten die ze aan het begin van het gesprek aangeven.

Ga niet met deze maatschappij in zee!!!

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste Anja,

Vervelend dat u problemen met onze bereikbaarheid heeft ervaren.

In verband met de overname van de klanten van Energie Flex is het drukker dan normaal. Daarom is onze reactietijd ook minder snel dan onze klanten normaal gesproken van ons gewend zijn. Onze excuses voor dit ongemak maar u mag er van uitgaan dat u nog reactie krijgt op uw e-mail.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstappen
jos 5 december 2018

Energieflex failliet.Contract overgenomen door Innova.Tot mijn grote schrik enorme prijsverhoging zonder overleg of aankondiging, nee pas op het moment van leveren wordt men daar plotseling mee geconfronteerd!!Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn afspraken gewoon nagekomen worden?? Zeker als men mijn contract overneemt.

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste Jos,

Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent.

De curator van EnergieFlex heeft er voor gezorgd dat alle klanten energie bleven ontvangen na het faillissement van EnergieFlex. De klanten van EnergieFlex zijn daarom overgedragen aan Innova Energie.

Wij hebben niet uw contract overgenomen van EnergieFlex maar wij hebben u op 2 november een mooi aanbod gestuurd met een cash back die kan oplopen tot €180,00.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie van jos - 13 december 2018
probleem is niet opgelost

Mijn ja tegen hun nee.

Ik word in ieder geval nooit geen klant van Innova...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
UITSTEKEND
De Smet Timi 5 december 2018

heel goede service en prijzen, klantvriendelijk

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste De Smet Timi,

Hartelijk dank voor uw positieve review en mooie cijfer!

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
géén problemen ervaren
j.elissen uit odijk, 4 december 2018

vanaf het begin van het contract geen problemen ervaren.

ook later van contract verlenging idem .

ben benieuwd naar nieuwe verlenging.

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste J.Elissen,

Hartelijk dank voor uw complimenten! Wij hopen dat u nog lang tevreden klant bij ons blijft.

Als u contract binnen een jaar afloopt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit zodat wij u een nieuw aanbod kunnen doen voor de verlening van uw contract.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goed
L.G.J. van Dijk uit Nijmegen, 4 december 2018

Betrouwbaar. Communicatie deugt. Zou groener kunnen.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste L.G.J. van Dijk,

Hartelijk dank voor uw review en het mooie cijfer! Bij Innova Energie bent u verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova Energie
Miriam uit Reusel, 4 december 2018

Wat ze beloven komen ze ook na.Het is ook fijn dat ze elke maand een overzicht mailen hoe de stand van zaken is.Hoeveel je verbruikt hebt. Dat vind ik zelf erg makkelijk en interessant.Dan zie je ook meteen de verschillen met vorige maanden. En ben je ook betrokken bij je verbruik dat ben je toch wel maar dan zie je de resultaten.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste Miriam,

Hartelijk dank voor uw positieve bericht en fijn om te vernemen dat u het verbruiks- en kostenoverzicht waardeert. Wij doen onze best om u meer inzicht te geven in uw verbruik.

Mocht u in de toekomst vragen voor ons hebben dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
erg goed
Jaroslaw 4 december 2018

goed solide bedrijf

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste Jaroslaw,

Hartelijk dank voor het mooie cijfer!

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantvriendelijk,
Go-Britain.nl uit Tilburg, 4 december 2018

Wat wij allemaal al niet samen hebben doorstaan door de jaren heen dat wij nu al klant zijn bij Innova, teveel om op te noemen. Alle wisselingen, omzettingen, nieuwe aanmeldingen etc. werden binnen mum van tijd uitgevoerd. Niets was teveel voor die mensen daar. Kortom een service die je bijna nergens meer tegenkomt.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste Go-Britain.nl,

Hartelijk dank voor uw complimenten! Erg fijn om te lezen en we hopen dat u nog lang tevreden klant bij ons blijft.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
betrouwbare energie leverancier
Erik uit Heerle, 3 december 2018

mijn aansluitingen prima geregeld door Innova

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste Erik,

Hartelijk dank voor de positieve review!

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
probleemloos met service
W. Woets uit Nieuw Vennep, 3 december 2018

Het hele proces rond de energielevering verloopt probleemloos en de service gaat zover dat als ze voor de afgesproken datum (per ongeluk) een termijn afboeken, het bedrag terug willen boeken en later op de juiste datum alsnog afschrijven.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste W. Woets,

Fijn dat u tevreden bent met onze service! Hartelijk dank voor het mooie cijfer en postieve bericht.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
goed
W.Eland uit Ulvenhout, 3 december 2018

ik ben nog maar heel kort klant, en kan nog niet zo goed een oordeel vormen!

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste W. Eland,

Wij begrijpen dat het lastig is om ons te beoordelen als u nog maar kort klant bent. Wij hopen dat u tevreden zult zijn over onze dienstverlening.

Mocht u in de toekomst vragen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag van u.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Correct en effectief!
J.H. Siemerink uit Oldenzaal, 3 december 2018

Correct behandeld tegen een concurrerende prijs.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste J.H. Siemerink,

Hartelijk dank voor uw positieve bericht en cijfer!

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bereikbaar??
irsel uit waalwijk, 20 november 2018

Onbereibaar!

Mailadres: onbereikbaar!

Telefoon; na 20 minuten en 39 seconden wordt de verbinding doodleuk verbroken ZONDER ook maar een letter gesproken te hebben!!

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste Irsel,

Heel vervelend dat u problemen heeft ondervonden met onze bereikbaarheid. In verband met de overname van de klanten van Energie Flex is het drukker dan normaal. Daarom is onze reactietijd ook minder snel dan onze klanten normaal gesproken van ons gewend zijn.

Graag komen wij met u in contact. Zou u contact willen opnemen met onze klantenservice via 088 - 54 54 243 of via service@innovaenergie.nl?

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Na opzegging veel te hoge jaarnota!
Peter de Rover uit Rijnsburg, 18 september 2018

Na een 2jarig contract met veel misverstanden en fouten, heeft innova als afsluitende jaarnota een veel te hoog bedrag berekend. Het gaat om een zakelijke rekening. Ik ben therapeut en werk 4dagen in het pand. Waar de energie en gas 74euro per maand was als voorschot. Nu op de eindnota moet ik 842 euro extra betalen. Dit klopt absoluut niet! Het is vele malen hoger dan het voorgaande jaar. Is dit omdat ik naar een ander ben gestapt??! Ik hoop dat Innova mij kan contacteren hierover.

Reactie van Innova Energie - 19 september 2018

Beste Peter de Rover,

Wij hebben een prettig gesprek gehad naar aanleiding van uw klacht over de jaarnota en samen zijn wij tot een oplossing gekomen. Zoals afgesproken hebben wij een verzoek ingediend om de jaarnota te corrigeren.

Indien u nog vragen heeft vernemen wij dat graag. U kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur - 17:00 uur op het telefoonnummer 070-3016610 of per mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
dramatische leverancier!
davide pedrini uit Obbicht , 29 augustus 2018

ik heb een afreken factuur gekregen waar ik opeens (als 1 mans huishouden) veel meer verbruik????

Ik kook 1x per week thuis en douche 1x per dag.

Daarna willen zij het ook nog een keer verhogen qua kosten???

Hier klopt helemaal niks van.

De vervolg stap zal oriëntatie zijn en weggaan bij het bedrijf als zij niet met een goede oplossing komen.

Reactie van Innova Energie - 31 augustus 2018

Beste Davide Pedrini,

Wij hebben telefonisch contact gehad en ik heb u de jaarnota toegelicht. Wij hebben afgesproken dat indien u meer vragen hierover heeft, u met ons contact opneemt.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Reactie van davide pedrini - 16 september 2018
probleem is deels opgelost

Gebeld daarna zakelijk wat in mijn geval helemaal niet kon omgezet naar particulier.

Voor de rest tevreden met de oplossing

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze bedrijf!!!
Yavuz Okur uit Amsterdam, 20 juli 2018

Heb een contract getekend bij een tussenpersoon omdat die beweerde dat ik goedkooper zou uitkomen. Ik heb de contract ondertekend omdat de tussenpersoon bleef doordringen, ik had 2 weken bedenktijd dus ik dacht ik kan het binnen mijn bedenktijd kostenloos opzeggen. Contract getekend maar geen copie van het contract gekregen. Ik wist ook niet meer om welke bedrijf het ging dus ik kon niks anders doen dan op een brief te wachten van het Innova. De contract is getekend in jan 2016 en in jul 2016 heb ik een mail gekregen die bij mij in het ongewenst postvak terecht is gekomen. Ik heb deze mail dus nooit gezien omdat ik me ongewenste postvak niet in de gaten houd. Op 24 mei 2017 (verzend datum stond er op) heb ik brief ontvangen waarin staat vermeld dat de levering 20 mei 2017 gaat beginnen. Ik heb gelijk contact opgenomen en het hele verhaal verteld, het enige wat ze me konden vertellen is dat ik een contract had getekend en dat ze hier niks meer aan konden veranderen. Ik heb ze verteld dat ik geen copie van het contract had gekregen, dat ze duurder waren dan mijn huidige levarancier (mij werd verteld dat ik goedkoper zal uitkomen), dat ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn bedenktijd en dat ik eerder geen bericht heb gehad over de levering. Het maakte niks uit en ze konden niks doen, wouden ook niet de boete betalen bij mijn huidige levarancier. Doordat ik niet heb betaald hebben ze de contract beeindigd. Ik heb heel moeilijk een andere leverancier kunnen vinden doordat ik als wanbetaler was opgegeven door het Innova. Ik heb een boete van €600,- gekregen en de maandtermijnen hebben ze uit handen gegeven. Goedkoop ben ik zeker niet uitgekomen door al het gedoe. Innova denkt helemaal niet mee en wilt niet helpen. Diverse gesprekken gehad en om een oplossing gevraagd. De oplossing was dat ik alle openstaande kosten zou betalen en een borg van €1000,- moest betalen dan zou de boete vervallen en zou ik nog klant kunnen blijven bij Innova. Ben nog steeds bezig met het incassobureau omdat ik vind dat ik een copie had moeten krijgen van het contract en dat ik gebruik had moeten kunnen maken van mijn bedenktijd. Copie gekregen van de contract van het Innova... hierin staat duidelijk dat ik een copie zou krijgen van de getekende contract of dat dit later per mail zou gestuurd worden en dat Innova mij binnenkort een schriftelijke bevestiging zou sturen. Mensen lees dit goed en ga niet in zee met het Innova. Goedkoper word het zeker niet en alle problemen / stress krijg je er cadeau bij!!!!!!!!

Reactie van Innova Energie - 23 juli 2018

Beste Yvz,

Afgelopen vrijdag hebben wij contact gehad omtrent uw klacht. Ik wil u bedanken voor het fijne gesprek.

Wij hebben uw situatie tijdens het gesprek besproken. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden.

Mochten wij nog iets voor u kunnen doen, dan kunt u ons bereiken op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 of via klantenservice@innovaenergie.nl. U kunt naar mij vragen, als ik niet aanwezig ben, dan helpen mijn collega's u graag.

Met vriendelijke groet,

Merian

Reactie van Yavuz Okur - 30 juli 2018
probleem is niet opgelost

Ik ben netjes gebeld maar zonder oplossingen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbare Energie Leverancier
Johan uit Emmen, 5 juli 2018

Ga nooit met deze energie leverancier in zee! Zonder dat je iets tekent zit je er aan vast omdat ze naar eigen zeggen bandopnames hebben. (Mag dit trouwens wel van de nieuwe privacy wet?) Ik heb geen voorstel van hun ontvangen via de mail. Staat niet in de mail op mijn computer en ook niet op de server bij Ziggo. In de tussentijd een week op vakantie geweest en nu is de 14 dagen bedenktijd verstreken volgens Innova. Naar mijn mening ga je op deze manier geen overeenkomsten aan. Juridisch gezien lijkt me dit niet oké. Gezien de vele slechte ervaringen op deze site maar een tijd om dit aan te kaarten. Maar eens doorsturen naar de redactie van Kassa!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Maandbedrag veels te hoog kan nooit opzeggen omdat het zakelijk is alleen met een mega boete
Peter uit Helmond, 26 juni 2018

Verbruik is van emergie en stroom veels te hoog kan gewoon nooit termijnbedrag van 170 euro maar bijna nooit thuis en kook nooit wil opzeggen maar krijg dan te horen dat het alleen kan als ik 1000 euro boete betaal omdat het zakelijk is.

Reactie van Innova Energie - 2 juli 2018

Beste heer van Doorne,

Inmiddels is er contact geweest inzake uw klacht met de contractant en de huidige bewoonster van het betreffende adres. Wij hebben met de huidige bewoonster van het adres meerdere opties besproken. Uiteindelijk heeft mevrouw ervoor gekozen om over te stappen. Wij respecteren deze keuzen en wij zullen dit verder met de huidige contractant afhandelen.

Met vriendelijke groet,

Marieke

Reactie van Peter - 9 juli 2018
probleem is deels opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
*** zijn het
Ruud Bozelie uit Spankeren, 5 juni 2018

Zonder het te weten ben ik klant van innova geworden.

Heb nergens voor getekend .

Krijg wel elke keer een factuur met aanmaningen kosten.

Krijg nooit een gewone factuur.

Weet niet eens hoelang een contract duurt.

Weet eigenlijk niks.

Hoe ben ik in godsnaam hier klant van geworden.

Zeg het maar.

Reactie van Innova Energie - 6 juni 2018

Beste Ruud Bozelie,

Wij hebben een prettig gesprek gehad naar aanleiding van de onduidelijkheid over de facturen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons telefonisch bereiken op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 via telefoonnummer 070-30 16 610 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
meedenkend en bereid problemen op te lossen
Frenk Kaufmann 19 april 2018

Maar ook eens een positieve. Mijn ouders kwamen bij Innova terecht dankzij de aanhoudende verkoper (3 keer terug geweest na 2 keer NEE gehoord te hebben) die mijn ouders van +80 jaar toch er wist in te luizen (goedkoper dan de leverancier die ik ze geregeld had zeker niet). Mijn ouders voelden zich bezeikt en stapeten terug naar de eerdere leverancier. Gevolg 2 x 500 Euro boete plus terugvordering van de betaalde boete van de vorige leverancier.Na uitleg heeft Innova haar uiterste best gedaan het voor ons op te lossen. Toen echter Collectief Voordelig totaal niet reageerde hebben ze het zelf in behandeling genomen en mijn ouders de 2 x 500 Euro terug gestort.Het is verfrissend te zien hoe een bedrijf haar verantwoordelijkheid neemt ondanks dat ze zich achter de Collectief Voordelig colporateurs hadden kunnen verstoppen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?