Reviews Innova Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

46 reviews

5 sterren
(12)
4 sterren
(2)
3 sterren
(2)
2 sterren
(1)
1 ster
(29)

28 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(1)
onbekend
(20)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleiding
jvd uit klarenbeek, 6 september 2019

Er wordt een maandbedrag afgesproken van 160 euro in de maand nadat ik een energievergelijker heb ingevuld. Uitendelijk vraagt innova 270 euro per maand, een absurd hoog bedrag voor een huishouden van twee personen in een normale woning. Helaas lees ik dit na de bedenktijd van het contract. Innova is niet bereid om ook maar een beetje mee te denken in een tegemoetkoming.

Reactie van Innova Energie - 17 september 2019

Beste Jvd,

Wij hebben prettig gesprek met u gehad naar aanleiding van u review. Hierin hebben wij aan u toegelicht hoe het termijnbedrag tot stand komt en dat deze gezien uw situatie te hoog is ingesteld.

Indien wij nog iets voor u kunnen betekenen dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geweldig
Fien Mooij uit Hoogwoud, 5 september 2019

Nooit eerder zo,n geweldige energie leverancier gehad.

Je wordt vriendelijk en correct telefonisch geholpen. De assistenten nemen echt alle tijd voor je.ze zijn heel vriendelijk en kunnen heel goed luisteren.

Je voelt je niet bezwaard een vraag te stellen.

Reactie van Innova Energie - 16 september 2019

Beste Fien Mooij,

Hartelijk dank voor de positieve review en 5 sterren!

Wij zijn blij om te vernemen dat u tevreden bent over de service van Innova Energie.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
mevr.
Acm 3 september 2019

de opvolging op mijn vragen is altijd correct.

Reactie van Innova Energie - 16 september 2019

Beste Acm,

Hartelijk dank voor uw positieve review!

Wij doen onze uiterste best om alle klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien wij nog iets voor u kunnen betekenen, dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters, zo uitgekookt heb ik het niet eerder meegemaakt
Gino uit Den Haag, 8 augustus 2019

Ze bellen jou op met een 010 nummer zogenaamd niet geheim, maar als je dit nummer terug belt krijg je geen gehoor. Verder doen ze zich voor als energie intermediair die de consument even gaat helpen om het laagste tarief te gaan betalen. In het zogenaamde telefoongesprek maken ze gewoonweg een contract op die ze per e-mail gaan sturen en die zogenaamd per ongeluk in de spambak terecht komt en vaak niet meer gezien wordt. Reageer je niet binnen 14 dagen dan zit je eraan vast. Door bij de laatste vraag JA te zeggen klikken zij op akkoord en zit je 5 jaar vast aan een zeer slecht contract terwijl je nog 2 jaar bij jou huidige leverancier zit en dus overstapboete moet gaan betalen. Gelukkig vond ik het verhaal zo ongeloofwaardig dat ik geen JA heb gezegd en zei tegen de jongen dat ik zijn informatie op mail wel ga lezen voordat ik ja zeg. Op dat moment werd de jongeman die mij aan het oplichten was best ongeduldig en wilde perse dat ik nu JA zeg. Aan het einde zegt hij nog dat hij het gesprek gaat beëindigen en ik kan de mail als niet verzonden beschouwen. Gelukkig was het vinkje van akkoord niet aangevinkt. Had ik JA gezegd had hij het voor mij gedaan zonder dat ik het weet. Ik ben netjes door hem naar Belmenietregister door gestuurd en ik heb dit allemaal weer opnieuw aangevuld dat ik niet meer gebeld wil worden voor dit soort dingen en ook niet door dat nummer, maar twee dagen later word ik weer gebeld met hetzelfde oplichtingsverhaal. Toen heb ik ze wel even hun plek gewezen. Ik weet zeker dat deze mensen heel veel mensen dagelijks oplichten, simpelweg omdat het verhaal gewoon gelogen is en op geen moment gesproken wordt van een contract maar stiekem smeren ze je wel eentje aan. Zo uitgekookt heb ik het nog niet eerder meegemaakt. En ik hoef geen antwoord van Innova met een uitleg, jullie blijven grote oplichters.

Reactie van Innova Energie - 13 augustus 2019

Geachte Gino.

Hartelijk dank voor uw review.

Om uw review met u te bespreken komen we graag met u in contact. Helaas kunnen wij onvoldoende gegevens uit uw review halen om met u in contact te komen. Wij willen u vragen om telefonisch contact met ons op te nemen dit kan op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 op het volgende telefoonnummer: 070 3016610.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Team Innova Energie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet direct geweldig
Willem Kaijser uit Drunen , 30 juli 2019

Wat gas betreft slaan ze er maar een slag naar.Ik gebruik elke maand hetzelfde omdat ik geen gas gebruik voor mijn verwarming maar toch zien ze van uit hun kantoor dat ik in 7 maanden 200 m3 gebruik en na 1 jan voor 4.5 maand 395 m3 nodig heb.Dat zal wel zijn omdat de prijs dan naar boven is bijgesteld en zo nog een paar euro,s meer van mij hebben gejat.

Reactie van Innova Energie - 5 augustus 2019

Beste Willem Kaijser,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij komen graag met u in contact, helaas hebben wij u nog niet kunnen bereiken. Wellicht bent u in de gelegenheid om contact ons op te nemen. Dit kan op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer: 070 - 301 66 10 of per e-mail: klantenservice@innovanenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
prima energieleverancier
Ans Kasting uit Sassenheim, 17 juli 2019

Innova Energie bevalt mij goed, groene energie, gunstige prijsafspraak, korte lijntjes - als ik een vraag heb krijg ik direct iemand aan de telefoon die ook nog eens mijn vraag snel beantwoordt, komt daar maar eens eens om bij een grote energiemaatschappij.

Reactie van Innova Energie - 17 juli 2019

Beste Ans Kasting,

Hartelijk dank voor uw positieve review!

Wij zijn blij te vernemen dat u zo tevreden bent over Innova Energie, onze tarieven en onze klantenservice.

Indien wij nog iets voor u kunnen betekenen dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Mijn mening
Gert uit Wassenaar, 15 juli 2019

Een keurig netjes bedrijf, duidelijk en overzichtelijk, best tevreden

Reactie van Innova Energie - 16 juli 2019

Beste Gert,

Hartelijk dank voor uw positieve review!

Indien wij nog iets voor u kunnen betekenen dan vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet in zee gaan met dit bedrijf
C. uit Amersfoort, 6 juli 2019

Onder valse voorwendselen een contract aangesmeerd waar je niet meer vanaf komt. Ze gebruiken extern bedrijf om klanten te krijgen, die je van alles beloven, maar dan kom je erachter dat je meer betaald dan voorheen en alle afspraken vervallen omdat je die niet met Innova hebt gemaakt.

Verkopers aan de deur meteen wegsturen!!!

Zit nu vast aan een 5 jarig contract en betaal elke maand 20,- meer dan voorheen. Wil ik er vanaf dan betaal ik een fikse boete van een paar duizend.

Ben nu 2 jaar verder en met de jaarrekening moest ik elk jaar 120,- bij betalen. Woon nog in dezelfde woning met hetzelfde gebruik. Heb gebeld voor een jaaroverzicht, nooit gekregen.

Wees gewaarschuwd, ik moet nog 3 jaar uitzitten.

Reactie van Innova Energie - 9 juli 2019

Beste C.,

Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat uw energie kosten zijn gestegen. Hierover komen wij graag met u in contact, zodat wij met u mee kunnen kijken waardoor uw energie kosten zijn gestegen en om u alsnog de opgevraagde jaarnota toe te sturen.

Helaas kunnen wij uit uw review niet voldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Wij verzoeken u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 3016610 of per e-mail: klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Te gek voor woorden
Steff 25 juni 2019

Gebeld door innova.Meneer aan de telefoon verteld meerdere keren dat het bedrijf als klantenservice werkt voor meerdere grote energie leveranciers. Verteld meerdere keren dat het niet gaat om overstappen maar alleen om tarieven omlaag te zetten. Pas wanneer je de email leest kom je erachter dat het wel degelijk om overstappen gaat. Er word gevraagd om gewoon even op akkoord te klikken om je gegevens te bevestigen. Gelukkig niet gedaan want je zit gelijk vast aan ze. Zwaar onbeschoft om op deze manier aan je klanten te komen. Overigens werd mij afgeraden aan het einde van het gesprek om het allemaal na te checken bij mijn huidige leverancier, maar heb deze tog maar op de hoogte gebracht van hun fake klantenservice.

Reactie van Innova Energie - 25 juni 2019

Beste Steff,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u onjuist bent geinformeerd tijdens uw aanmeldingsproces. Wij komen graag met u in contact, om de details hiervan te bespreken zodat wij kunnen onderzoeken waar het mis is gegaan om dit in het vervolg te voorkomen.

Helaas beschikken wij niet over uw gegevens. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 070 - 301 66 10 of via e-mail: klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie van Steff - 2 juli 2019
probleem is deels opgelost

Ze willen graag contact maar daar heb ik geen behoefte aan gezien ik geen zin heb in verkooppraatjes.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Reactie van Innova
Tom van Hell uit Scherpenzeel, 1 mei 2019

Omdat ik niet onder mij eigen review op de reactie van Innova kan reageren doe ik het even zo. In reactie op mijn bericht met het kopje Oplichters, Heeft Innova gereageerd met: " Beste Tom, Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent. Wij hebben telefonisch contact met u gehad en u een passende oplossing geboden. Indien u van ons voorstel gebruik wenst te maken dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Team Innova Energie" Ik ben ontevreden met het voorstel, Ze hebben wel geprobeerd om me tegemoet te komen Maar de boete is nog altijd een stuk hoger dat de normalen boete voor een particuliere aansluiting. Omdat wij als particulier een zeer laag verbruik hebben kan ik die opzegboete misschien net terug verdienen als ik overstap met die boete. Ik ga er dus niet op in en blijf dus achter mijn review staan zoals eerder geschreven

Reactie van Innova Energie - 3 mei 2019

Beste Tom van Hell,

Wij vinden het vervelend dat u de door ons aangeboden oplossing niet naar volle tevredenheid voor u is. Echter hebben wij u een naar ons inzien redelijk voorstel gedaan.

U geeft aan dat de door ons geboden oplossing hoger is dan de particuliere opzegvergoeding. Dit is niet zo en hetzelfde als door de ACM beschreven.

De extra kosten komen uit:

uit bonusen en vergoedingen die u heeft ontvangen, maar hier geen recht meer op hebt omdat u het contract wilt ontbinden.

Indien u hier alsnog van gebruik wenst te maken dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Lydia van der Kroon uit Deventer, 19 april 2019

Ook wij zijn slachtoffer van het faillissement van EnergieFlex, Gedwongen overgestapt naar Innova Energie. Wat een oplichters

Reactie van Innova Energie - 23 april 2019

Beste Lydia van der Kroon,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad naar aanleiding van uw review.

Wij hebben u een naar ons inziens redelijk voorsteld gedaan. U heeft aangegeven dat u hier niet op in wilt gaan.

Indien u nog vragen heeft of wij u iets voor u kunnen betekenen dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichtersbende, niet vrijwillig aan beginnen.
Inge 16 april 2019

Heb 1 dag verplicht bij Innova energie moeten zitten ivm dat ze me niet vrijgaven na het faillissement van Energieflex. (op 20-9 heb ik nl. al overstap aangevraagd.) Voor die ene dag zou ik 20m3 gas verbruikt hebben tegen een torenhoge prijs. Moest dus 20,- betalen voor 1 dag energielevering. Bewijs van mijn meterstanden kunnen ze me niet leveren en na 3 maanden zinloos over en weer mailen kreeg ik allerlei incassodreigingen. Uiteindelijk maar met hevig protest betaald om van het gezeur af te zijn. Honderden mensen hebben hetzelfde verhaal. Lekker verdienmodel zo. Wees gewaarschuwd. De meeste reviews over Innova zijn positief omdat het vaak niet lukt om een slechte beoordeling te plaatsen. Wees daar ook bedacht op.

Reactie van Innova Energie - 25 april 2019

Beste Inge,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek, hebben wij u een toelichting toegezonden inzake uw verbruik. Helaas hebben wij niks meer van u vernomen. Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Tom uit Scherpenzeel, 11 april 2019

Ook ik voel me als kleine eenmanszaak benadeeld door dit contract waar ik voorlopig niet vanaf kan. IK zit er nu 2 jaar en moet er nog 3. Ik wist dat het voor 5 jaar was maar dat je een asociale afkoopsom hebt hebben ze me nooit verteld en nooit aan gedacht omdat het om een gewoon rijtjeshuis gaat. Ook dat ze buiten de acm vallen door zonder waarschuwing een zakelijk contract te verkopen zegt al genoeg over hun werkwijze. De leuke dingen vertellen ze je wel,. Bijvoorbeeld dat je wel met de prijs meegaat naar beneden gaat als energie goedkoper word maar niet omhoog. Maar dat is dus niet waar.

Uiteindelijk betaal ik nu bij Innova meer dan dat ik nu bij hun concurrenten zou betalen. Toen ik net begon bij Innova was het de voordeligste keus. Maar inmiddels ben ik met 800 kuub gas en 1865 kwh

stroom wel 150 - 200 euro per jaar goedkoper uit bij meerdere energie leveranciers. Dus dat mee om laag gaan klopt dus niet, integendeel. Ik betaal nu dat valt wel mee, 1 euro per maand (108 p/mnd) meer dan toen ik begon. Maar bij veel concurrenten kan je nu voor 150 -200 Euro per jaar minder terecht. Kan je zo zien bij vergelijkers

Dus mee omlaag dat maken ze niet waar en overstappen lukt je niet zonder zware financiële kleerscheuren.

MIJN ADVIES, DOE GEEN ZAKEN MET DEZE LEVERANCIER trap er niet in

Reactie van Innova Energie - 26 april 2019

Beste Tom,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent.

Wij hebben telefonisch contact met u gehad en u een passende oplossing geboden. Indien u van ons voorstel gebruik wenst te maken dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Reactie van Tom - 3 mei 2019
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters!
P. Schipper uit Almelo, 5 april 2019

Circa 5 maanden klant geweest.

Eerder moest er al ruim € 700,- betaald worden voor 3 maanden. En nu weg bij hun komen ze voor die korte periode met een zogenaamde eindafrekening weer € 715,- bijbetalen. Als je hun vraagt om een eindafreking zodat ook voor mij als klant zichtbaar is waarop dit bedrag is gebasseerd, krijg je een mailtje met enkel een factuur. En nog steeds geen specificatie! Maar wel een link om direct geld over te maken. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Pure oplichting Innova Energie!

Reactie van Innova Energie - 17 april 2019

Beste P. Schipper,

Wij hebben een aantal keren geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat de eindnota niet duidelijk voor u is. Wij komen hierover graag met u in contact om deze onduidelijkheden weg te nemen. Indien u alsnog graag contact wenst naar aanleiding van uw review verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bar slecht
Marissuus uit Hengelo, 28 februari 2019

Al het onderstaande klopt! Belachelijke prijzen, pure oplichterij

Reactie van Innova Energie - 5 maart 2019

Beste Marissuus,

Wij hebben contact met u gehad naar aanleiding van uw review. Hoewel wij begrijpen dat u niet had verwacht een naheffing te ontvangen op uw eindnota hebben wij u een naar ons inziens een redelijk voorstel gedaan.

U heeft aangegeven dat dit voor u niet tot de gewenste oplossing leid. Indien u nog vragen heeft of als u toch in wilt gaan op ons voorstel dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichterij
Mervin Livingstone uit Den Haag, 26 februari 2019

Ik was klant van Innova voor 3 maanden daarna overgetapt naar energiedirect. Ik ben klant van Energiedirect vanaf 1 februari 2019. Innova heeft mij in januari een eindnota gestuurd, nu willen zij dat ik februari betaal, terwijl ik geen klant bij hun ben. En dan komen zij met dreigingen ook.

Ik vind het een rot streek en nu vertellen zij mij dat als zij de termijn van februari hadden meegerekend in de eindnota dat zou ik te weinig betalen. Dus nu moet ik betalen voor iets dat ik niet geleverd kreeg

Reactie van Innova Energie - 28 februari 2019

Beste Mervin Livingstone,

Er is vanochtend telefonisch contact geweest tussen u en onze klantenservice. Het een en ander is opgehelderd. Wanneer u toch nog vragen heeft hierover vernemen wij dit uiteraard graag.

U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur via 070 - 30 16 610.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova Energie licht mijn gezin op door belachelijke hoge prijzen waar niemand voor zou kiezen
Joeri Out uit Amstelveen, 18 februari 2019

Beste lezers en ik hoop Innova Energie,

Wij hadden ook een contract bij EnergieFlex. Toen EnergieFlex failliet ging hadden wij 321,36 euro tegoed. Dit bedrag krijgen wij niet terug. Ik heb hier meteen voor gebeld met Innova, dus contact gehad, en daar kon niks aan gedaan worden. Door de verplichte overstap naar Innova moet ik (eindafrekening Energieflex) voor overmorgen 20 februari 2019 nog eens 463,73 extra betalen. Dus ik kreeg nog 321,36 van Energieflex en moet nu extra 463,73 betalen. Samen 785,46 euro. Wij betalen altijd iets extra zodat wij niks extra hoeven te betalen bij de eindafrekening en nu krijgen we dit. Ik heb gebeld met Innovaenergie en ik kreeg een vriendelijke jongeman aan de lijn die aangaf dat ons gebruik ook niet opeens flink omhoog was gegaan. Maar dat de kosten voor gas en energie een stuk hoger lagen dan in ons oude energie contract van Energieflex. Ik vind echt dat we opgelicht zijn. Ik heb Innovaenergie meerdere keren aan de lijn gehad en zij hebben me nooit ingelicht over de vele malen hogere prijs die ik ging betalen met hun nieuwe energie contract. Zijn er mensen die hier ook werk van willen maken?

Met vriendelijke groeten,

Joeri Out

Reactie van Innova Energie - 21 februari 2019

Beste J. Out,

Afgelopen dinsdag hebben wij telefonisch met elkaar gesproken. Ik heb met u afgesproken om uw eindnota te controleren en hier per e-mail nog op terug te komen. Dit heb ik zojuist gedaan.

Uw eindnota is correct opgemaakt. In de e-mail geef ik u meer informatie hierover.

Hoewel wij u helaas niet de oplossing hebben kunnen bieden die u graag gewild had hopen wij u wel meer inzicht te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Feitelijk aantoonbaar geen goede einafrekening
matthijs uit Alblasserdam, 5 februari 2019

Na het faillissement van mijn vorige energieleverancier werd ik automatisch klant van Innova Energie. Tijdens deze overgang was ik op vakantie en tijdens de gehele periode ben ik op vakantie geweest. Toen ze mij om de meterstanden vroegen heb ik direct gereageerd dat ik op vakantie was. Hierdoor zeggen ze de meterstanden geschat te hebben. Terwijl ik dus de gehele 1,5 maand dat ze mij van energie voorzagen op vakantie was moest ik bij mijn eindafrekening naast het volledige maandbedrag ook nog bijbetalen. Dit terwijl ik kan bewijzen dat ik niet thuis ben geweest en er minimale elektriciteit en geen gas is gebruikt omdat ik de hele periode niet thuis ben geweest. Dit meerdere malen bij de klantenservice aangegegeven maar krijg steeds de reactie dat het mijn eigen schuld is dat ik geen meterstanden heb doorgegeven. Innova energie wil verder geen onderzoek instellen en wijgerd elke vorm van medewerking. Na het faillissement van mijn vorige energiemaatschappij ben ik dus dubbel gedupeerd. Zelf dit vindt Innova energie geen rede om uberhaupt medeleven te tonen of excuus aan te bieden.

Reactie van Innova Energie - 7 februari 2019

Beste Matthijs,

Het is ons helaas niet gelukt om telefonisch met u in contact te komen om uw review te bespreken. Zojuist heb ik u een e-mail gestuurd met uitleg over uw eindnota. Hierin wordt onder andere uitleg gegeven over de geschatte beginstand, de juiste eindstand en het verbruik.

Wanneer u hier nog vragen over heeft vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichtersbende
Richard Westelaken uit Den Bosch , 29 januari 2019

Richard Westelaken 29-1-2019

Dit is een pure oplichtersbende

Heb € 183,99 tegoed van Inova energie.

Heb opnames mails waarin ze mij vanaf, 14-12-2018 al aan het beloven zijn dat de € 183,99 is overgemaakt naar mijn rekening, maar tevergeefs naar vele mails en telefonisch contact geen steek verder,

En blijkt nu dat hedendaags 29-01-2019 het bedrag wel op een lijst staat,

maar door vreemde omstandigheden, waar niemand mij een duidelijk antwoord op kan geven,

het bedrag vast staat beetje vreemd vind je niet.

dan komt er nog bij kijken dat als je de klantenservice belt ,een beetje geïrriteerd raakt omdat je met iemand aan de lijn hangt die je niet laat uit praten maar alleen door je heen rebbeld.

Kunnen ze het niet af, krijg je een andere mederwerkster aan de lijn die zich wel bekwaam acht,maar helaas daalt de professionaliteit van de klantenservice tot ver onder het nulpunt,waarop ze de verbinding verbreken,en je gewoon in het ongewisse laten hangen.

de Comedie is hier eigenlijk al zijn geld waard wat een bedrijf vermaak me kostelijk,maar hier laat ik het dus niet zomaar bij zitten mijn geld krijg ik wel is het niet linksom dan maar rechtsom!!!

De boel oplichten doe je maar bij een ander!!!!!!!!!

Reactie van Innova Energie - 7 februari 2019

Beste Richard Westelaken,

Zojuist hebben wij telefonisch contact met elkaar gehad. Het bedrag wat u tegoed had is vandaag naar uw rekening over gemaakt. Nogmaals excuses dat dit langer op zich heeft laten wachten.

Wij hopen dat alles naar tevredenheid voor u is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Keurig
Ron uit Almelo, 28 januari 2019

Ik moest van energieflex naar innova .Heb 1 maand verplicht energie van ze gehad daarna overgestapt .Eindafrekening was keurig op tijd.Kreeg zelfs geld terug en ook dit is netjes uitbetaald.Concludie ..misschien iets te hoge tarieven maar klantenservice is top .

Reactie van Innova Energie - 6 februari 2019

Beste Ron,

Hartelijk dank voor uw positieve review!

Wij vinden het fijn om te vernemen dat u tevreden bent over het overstapproces en de eindnota. Wij horen het graag als wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova Energie zijn Boeven 1e klas
Hageman 23 januari 2019

Ook wij moesten verplicht overstappen naar Innova omdat EnergieFlex failliet was gegaan. Dit is al vervelend genoeg. De maand november moest je verplicht bij Innova blijven, daarna mocht je overstappen. Het aanbod dat ze deden had vrij hoge tarieven daardoor hebben we voor een andere maatschappij gekozen. Tot onze grote schrik moeten wij 175 euro bijbetalen over 2,5 maand!! De tarieven die ze hebben gerekend zijn belachelijk hoog!

Hoe durf je klanten die al benadeeld zijn nog eens extra te benadelen. Ze verdienen geen nieuwe klanten. En als je dan de reacties leest op de onderstaande reviews, dan kan er net zo goed geen reactie zijn. Ik hoef geen reactie als ze niet gewoon een normaal tarief hanteren en het bij het betalen bedrag bijstellen. Innova Energie heeft waarschijnlijk een prachtige omzet.

Reactie van Innova Energie - 25 januari 2019

Beste heer/mevrouw Hageman,

Wij respecteren uw wens om geen telefonisch contact te hebben. Helaas kunnen wij niet ingaan op uw verzoek om de tarieven te wijzigen.

Wij begrijpen dat de variabele tarieven hoger liggen dan de tarieven die u bij EnergieFlex gewend was. In de huidige energie markt kunnen wij echter de tarieven welke u bij EnergieFlex had niet meer hanteren.

Naast de hogere variabele tarieven helpt het er niet bij dat de periode wat wij met u hebben afgerekend wintermaanden betreft. Het termijnbedrag heeft uw verbruik in de donkere en koudere maanden niet kunnen dekken.

Indien u naar aanleiding van deze uitleg nog vragen heeft of toch graag iets met ons wilt bespreken kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Marieke

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
C. Enthoven uit Hoofddorp, 22 januari 2019

Vandaag ook de afrekening van Innova ontvangen voor 2 maanden energie afnemen moet ik nog een extra maandbedrag bij betalen. Belachelijk.....en dan reageren ze hier op deze site iedere keer met hetzelfde lulverhaal. Verschuilen zich achter de curator en dat ze genoodzaakt (???) waren om de variabele kosten te berekenen en dat ze een goed aanbod hebben gedaan voor een 1 en 3 jarig contract. Dit aanbod was helemaal niet zo interessant en we zijn daarom overgestapt naar een andere energieleverancier. Maar je wordt dus achteraf genaaid door Innova omdat je niet bij ze blijft. Als ze zo coulant zijn hadden ze ook een normaal tarief kunnen berekenen en niet een buiten proporties variabel tarief. Maar ik ga ook eens even kijken bij welke geschillencommissies ik mijn klacht kan neerleggen.

Reactie van Innova Energie - 4 februari 2019

Beste C. Enthoven,

Allereerst vinden wij het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent. Wij komen hierover graag met u in contact. Helaas is het nog niet gelukt om u te bereiken.

Wij begrijpen dat het variabele tarief hoger ligt dan het tarief dat u bij EnergieFlex betaalde. Wij kunnen echter in de huidige energiemarkt u niet de tarieven bieden die u bij EnergieFlex had. Het termijnbedrag dat u heeft betaald heeft uw verbruik helaas niet kunnen dekken waardoor u een naheffing heeft ontvangen. Dit is mede ontstaan doordat dit heeft plaatst gevonden in de wintermaanden, waardoor uw verbruik hoger is.

Indien u in de gelegenheid bent of als u nog vragen heeft dan vernemen wij dit graag. Dit kan via het telefoonnummer of het e-mailadres welke u van ons per e-mail heeft ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overname Innova Energie na faillisement EnergieFlex
C. Tilma 16 januari 2019

Absoluut ontevreden, in mijn ogen een vorm van oplichting. Ook wij worden geconfronteerd met een torenhoge rekening voor de maand november 2018 na het faillisement van EnergieFlex. Verplicht 30 dagen afnemen, geen keuze over de gehanteerde tarieven en geen coulance in welke vorm dan ook. Bellen en vragen om een oplossing heeft geen zin. Schande!

Reactie van Innova Energie - 21 januari 2019

Beste heer/mevrouw C. Tilma,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent met uw overstap naar Innova Energie.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Wij hebben de klanten overgenomen tegen marktconforme variabele leveringstarieven. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gedaan met vaste tarieven voor 1 en 3 jaar waarin een cash back is meegenomen die kan oplopen tot €180,00. U heeft ervoor gekozen om over te stappen naar een andere energieleverancier. Hierdoor bent u afgerekend tegen de variabele leveringstarieven die wij hebben gecommuniceerd in de leveringovereenkomst.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie van C. Tilma - 28 januari 2019
probleem is niet opgelost

Ik heb een standaard mail gekregen net als vele anderen. Ik heb nogmaals rechtstreeks een klacht ingediend, daar heb ik nog niets gehoord. Zij negeren het probleem volledig en doen helemaal niets!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte Energie maatschappij ooit!
Maud Roodenburg uit Badhoevedorp, 11 januari 2019

Onze ervaring van Innova Energie is zeer slecht. Zonder keus door faillisement over moeten gaan van Energieflex naar Innova Energie. Nu een rekening van 5 weken energie van 539 euro gekregen, normaal betalen we 130 euro per maand maar doordat we automatisch in het hoogste tarief zijn gezet moeten we dit betalen. Echt te schandalig voor woorden! Na het failissement zijn we zsm overgestapt naar een andere maatschappij maar dit duurt altijd even voordat dit doorgezet is, dus zonder akkoord gewoon overgezet naart Innova energie na het faillisement en een rekening onder mijn neus geschoeven van 639 euro. BELACHELIJK.

Reactie van Innova Energie - 22 januari 2019

Beste Maud Roodenburg,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad en de eindnota voor u gecontroleerd en aan u toegelicht.

Hoewel dit niet tot een andere uitkomst heeft geleid is uw klacht naar tevredenheid afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schending AVG bij verkoop klantgegevens aan Innova Energie
Ger 11 januari 2019

Op 1 november 2018 ging EnergieFlex failliet, dit faillissement is vooraf aangekondigd en klanten van EnergieFlex hadden dus gewoon de tijd gehad om een andere energieleverancier te regelen via de bekende energievergelijkings-sites en per 1 november 2018 over te stappen naar een leverancier met scherpe tarieven.

Maar de curator van advocatenkantoor Wijn en Stael besliste om alle EnergieFlex klanten vast te houden in de periode van aangekondigd faillissement tot definitief faillissement (zelf alvast een andere energieleverancier regelen mocht dus niet).

De reden van vasthouden van de klanten was voor curator Wijn en Stael om de waarde van het klantenbestand van Energieflex hoog te houden.

Als klanten zelf al zouden opstappen zou de waarde van het klantenbestand beduidend lager uit gaan vallen en de curator is tenslotte aangetrokken in belang van het failliete bedrijf en de schuldeisers...het is voor hem dus zaak zoveel mogelijk geld binnen te harken.

Maar verkoop van klant bestanden is gebonden aan strenge europese privacy regels (AVG), en die privacy regels gelden voor het belang van de klanten (eigenaren van de gegevens).

Overigens worden deze regels zeer vaak overtreden door curatoren!

Voorop staat dus het belang van de belanghebbende (klant en eigenaar van de gegevens) in de AVG.

In principe zou er een officiële toestemming van de klant nodig zijn ingeval zijn of haar gegevens zouden worden door verkocht aan een andere commerciële partij, echter is het vrijwel ondoenlijk om van duizenden klanten een officieel akkoord (of niet akkoord) te krijgen in een bepaalt tijdsbestek.

In dit geval zou er een deurtje zijn naar de belangenafweging....uiteraard het belang van de klant, het gaat tenslotte om zijn of haar privacy gegevens.

Belangrijke punten in deze belangen afweging zouden zijn...

1 - wordt hetzelfde product of dienst aan de klant geleverd bij verkoop van zijn of haar privacy gegevens aan een andere commerciële partij. Het antwoord hierop is in dit geval JA.

2 - wordt de dienst en het product dat geleverd werd verder gehandhaafd. Het antwoord hierop is JA.

3 - wordt de klant niet op enige wijze benadeeld bij verkoop van zijn privacy gegevens aan een andere commerciële partij. Het antwoord hierop is NEE....doordat Innova Energie een hoger variabel tarief heeft gehanteerd bij de klanten die minimaal 30 dagen klant moesten blijven zijn deze klanten wel degelijk financieel benadeeld, ook werden bijkomende kosten als netbeheer etcetera flink opgeschroefd.

Er werd uiteindelijk door Innova Energie wel een lager tarief geboden, maar alleen als men een 1 of 3 jarig contract aan zou gaan met Innova Energie (en ook dat aanbod was niet scherp als men het checkte op de bekende energievergelijkings-sites)

Kortom met deze verkoop van de klantgegevens zonder specifieke toestemming van de eigenaar van de gegevens is de klant financieel benadeeld en dit is niet verenigbaar met de huidige geldende europese privacy regels AVG in mijn beleving (zoals ik de privacy wet lees).

Hierin is de curator van Wijn en Stael de verantwoordelijke partij en dus ook degene die gezorgd heeft dat duizenden klanten onterechte hoge kosten hebben gehad over de periode 1 november tot 30 november 2018.

In mijn beleving is Wijn en Stael dus ook de partij die aansprakelijk is voor de benadeling van Energieflex klanten....zij hebben het belang van schuldeisers hoger gezet als de privacy gegevens van de Energieflex klanten.

Verder is van belang in hoeverre de Autoriteit Consument en Markt (ACM) hier steken heeft laten vallen. Deze autoriteit aanschrijven en om uitleg vragen is ook zeker verstandig.

Ook de Autoriteit Persoonsgegevens inlichten over de privacy schending van u gegevens en benadeling van u is zeker een stap die verstandig is.

Laat het niet zomaar aan u voorbijgaan, ook voor toekomstige zaken is het belangrijk dat dit uitgezocht zal worden en er duidelijkheid komt!

Reactie van Innova Energie - 15 januari 2019

Beste Ger,

Wij vinden het belangrijk dat de AVG wetgeving wordt nageleefd daarom is de overeenkomst onder toezicht van de ACM en in samenspraak met de curator tot stand gekomen.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met marktconforme variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gestuurd voor 1 en 3 jaar met een cashback die kan oplopen tot €180,00.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft met betrekking tot de afwikkeling verzoeken wij u om deze aan de curator te stellen.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie van Ger - 22 januari 2019
probleem is niet opgelost

Energie Cowboys, beter geen zaken me doen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›