Reviews Innova Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

40 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(2)
3 sterren
(1)
2 sterren
(1)
1 ster
(27)

24 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(1)
onbekend
(15)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bar slecht
Marissuus uit Hengelo, 28 februari 2019

Al het onderstaande klopt! Belachelijke prijzen, pure oplichterij

Reactie van Innova Energie - 5 maart 2019

Beste Marissuus,

Wij hebben contact met u gehad naar aanleiding van uw review. Hoewel wij begrijpen dat u niet had verwacht een naheffing te ontvangen op uw eindnota hebben wij u een naar ons inziens een redelijk voorstel gedaan.

U heeft aangegeven dat dit voor u niet tot de gewenste oplossing leid. Indien u nog vragen heeft of als u toch in wilt gaan op ons voorstel dan vernemen wij dit graag via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Oplichterij
Mervin Livingstone uit Den Haag, 26 februari 2019

Ik was klant van Innova voor 3 maanden daarna overgetapt naar energiedirect. Ik ben klant van Energiedirect vanaf 1 februari 2019. Innova heeft mij in januari een eindnota gestuurd, nu willen zij dat ik februari betaal, terwijl ik geen klant bij hun ben. En dan komen zij met dreigingen ook.

Ik vind het een rot streek en nu vertellen zij mij dat als zij de termijn van februari hadden meegerekend in de eindnota dat zou ik te weinig betalen. Dus nu moet ik betalen voor iets dat ik niet geleverd kreeg

Reactie van Innova Energie - 28 februari 2019

Beste Mervin Livingstone,

Er is vanochtend telefonisch contact geweest tussen u en onze klantenservice. Het een en ander is opgehelderd. Wanneer u toch nog vragen heeft hierover vernemen wij dit uiteraard graag.

U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur via 070 - 30 16 610.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova Energie licht mijn gezin op door belachelijke hoge prijzen waar niemand voor zou kiezen
Joeri Out uit Amstelveen, 18 februari 2019

Beste lezers en ik hoop Innova Energie,

Wij hadden ook een contract bij EnergieFlex. Toen EnergieFlex failliet ging hadden wij 321,36 euro tegoed. Dit bedrag krijgen wij niet terug. Ik heb hier meteen voor gebeld met Innova, dus contact gehad, en daar kon niks aan gedaan worden. Door de verplichte overstap naar Innova moet ik (eindafrekening Energieflex) voor overmorgen 20 februari 2019 nog eens 463,73 extra betalen. Dus ik kreeg nog 321,36 van Energieflex en moet nu extra 463,73 betalen. Samen 785,46 euro. Wij betalen altijd iets extra zodat wij niks extra hoeven te betalen bij de eindafrekening en nu krijgen we dit. Ik heb gebeld met Innovaenergie en ik kreeg een vriendelijke jongeman aan de lijn die aangaf dat ons gebruik ook niet opeens flink omhoog was gegaan. Maar dat de kosten voor gas en energie een stuk hoger lagen dan in ons oude energie contract van Energieflex. Ik vind echt dat we opgelicht zijn. Ik heb Innovaenergie meerdere keren aan de lijn gehad en zij hebben me nooit ingelicht over de vele malen hogere prijs die ik ging betalen met hun nieuwe energie contract. Zijn er mensen die hier ook werk van willen maken?

Met vriendelijke groeten,

Joeri Out

Reactie van Innova Energie - 21 februari 2019

Beste J. Out,

Afgelopen dinsdag hebben wij telefonisch met elkaar gesproken. Ik heb met u afgesproken om uw eindnota te controleren en hier per e-mail nog op terug te komen. Dit heb ik zojuist gedaan.

Uw eindnota is correct opgemaakt. In de e-mail geef ik u meer informatie hierover.

Hoewel wij u helaas niet de oplossing hebben kunnen bieden die u graag gewild had hopen wij u wel meer inzicht te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Feitelijk aantoonbaar geen goede einafrekening
matthijs uit Alblasserdam, 5 februari 2019

Na het faillissement van mijn vorige energieleverancier werd ik automatisch klant van Innova Energie. Tijdens deze overgang was ik op vakantie en tijdens de gehele periode ben ik op vakantie geweest. Toen ze mij om de meterstanden vroegen heb ik direct gereageerd dat ik op vakantie was. Hierdoor zeggen ze de meterstanden geschat te hebben. Terwijl ik dus de gehele 1,5 maand dat ze mij van energie voorzagen op vakantie was moest ik bij mijn eindafrekening naast het volledige maandbedrag ook nog bijbetalen. Dit terwijl ik kan bewijzen dat ik niet thuis ben geweest en er minimale elektriciteit en geen gas is gebruikt omdat ik de hele periode niet thuis ben geweest. Dit meerdere malen bij de klantenservice aangegegeven maar krijg steeds de reactie dat het mijn eigen schuld is dat ik geen meterstanden heb doorgegeven. Innova energie wil verder geen onderzoek instellen en wijgerd elke vorm van medewerking. Na het faillissement van mijn vorige energiemaatschappij ben ik dus dubbel gedupeerd. Zelf dit vindt Innova energie geen rede om uberhaupt medeleven te tonen of excuus aan te bieden.

Reactie van Innova Energie - 7 februari 2019

Beste Matthijs,

Het is ons helaas niet gelukt om telefonisch met u in contact te komen om uw review te bespreken. Zojuist heb ik u een e-mail gestuurd met uitleg over uw eindnota. Hierin wordt onder andere uitleg gegeven over de geschatte beginstand, de juiste eindstand en het verbruik.

Wanneer u hier nog vragen over heeft vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichtersbende
Richard Westelaken uit Den Bosch , 29 januari 2019

Richard Westelaken 29-1-2019

Dit is een pure oplichtersbende

Heb € 183,99 tegoed van Inova energie.

Heb opnames mails waarin ze mij vanaf, 14-12-2018 al aan het beloven zijn dat de € 183,99 is overgemaakt naar mijn rekening, maar tevergeefs naar vele mails en telefonisch contact geen steek verder,

En blijkt nu dat hedendaags 29-01-2019 het bedrag wel op een lijst staat,

maar door vreemde omstandigheden, waar niemand mij een duidelijk antwoord op kan geven,

het bedrag vast staat beetje vreemd vind je niet.

dan komt er nog bij kijken dat als je de klantenservice belt ,een beetje geïrriteerd raakt omdat je met iemand aan de lijn hangt die je niet laat uit praten maar alleen door je heen rebbeld.

Kunnen ze het niet af, krijg je een andere mederwerkster aan de lijn die zich wel bekwaam acht,maar helaas daalt de professionaliteit van de klantenservice tot ver onder het nulpunt,waarop ze de verbinding verbreken,en je gewoon in het ongewisse laten hangen.

de Comedie is hier eigenlijk al zijn geld waard wat een bedrijf vermaak me kostelijk,maar hier laat ik het dus niet zomaar bij zitten mijn geld krijg ik wel is het niet linksom dan maar rechtsom!!!

De boel oplichten doe je maar bij een ander!!!!!!!!!

Reactie van Innova Energie - 7 februari 2019

Beste Richard Westelaken,

Zojuist hebben wij telefonisch contact met elkaar gehad. Het bedrag wat u tegoed had is vandaag naar uw rekening over gemaakt. Nogmaals excuses dat dit langer op zich heeft laten wachten.

Wij hopen dat alles naar tevredenheid voor u is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Keurig
Ron uit Almelo, 28 januari 2019

Ik moest van energieflex naar innova .Heb 1 maand verplicht energie van ze gehad daarna overgestapt .Eindafrekening was keurig op tijd.Kreeg zelfs geld terug en ook dit is netjes uitbetaald.Concludie ..misschien iets te hoge tarieven maar klantenservice is top .

Reactie van Innova Energie - 6 februari 2019

Beste Ron,

Hartelijk dank voor uw positieve review!

Wij vinden het fijn om te vernemen dat u tevreden bent over het overstapproces en de eindnota. Wij horen het graag als wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova Energie zijn Boeven 1e klas
Hageman 23 januari 2019

Ook wij moesten verplicht overstappen naar Innova omdat EnergieFlex failliet was gegaan. Dit is al vervelend genoeg. De maand november moest je verplicht bij Innova blijven, daarna mocht je overstappen. Het aanbod dat ze deden had vrij hoge tarieven daardoor hebben we voor een andere maatschappij gekozen. Tot onze grote schrik moeten wij 175 euro bijbetalen over 2,5 maand!! De tarieven die ze hebben gerekend zijn belachelijk hoog!

Hoe durf je klanten die al benadeeld zijn nog eens extra te benadelen. Ze verdienen geen nieuwe klanten. En als je dan de reacties leest op de onderstaande reviews, dan kan er net zo goed geen reactie zijn. Ik hoef geen reactie als ze niet gewoon een normaal tarief hanteren en het bij het betalen bedrag bijstellen. Innova Energie heeft waarschijnlijk een prachtige omzet.

Reactie van Innova Energie - 25 januari 2019

Beste heer/mevrouw Hageman,

Wij respecteren uw wens om geen telefonisch contact te hebben. Helaas kunnen wij niet ingaan op uw verzoek om de tarieven te wijzigen.

Wij begrijpen dat de variabele tarieven hoger liggen dan de tarieven die u bij EnergieFlex gewend was. In de huidige energie markt kunnen wij echter de tarieven welke u bij EnergieFlex had niet meer hanteren.

Naast de hogere variabele tarieven helpt het er niet bij dat de periode wat wij met u hebben afgerekend wintermaanden betreft. Het termijnbedrag heeft uw verbruik in de donkere en koudere maanden niet kunnen dekken.

Indien u naar aanleiding van deze uitleg nog vragen heeft of toch graag iets met ons wilt bespreken kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Marieke

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
C. Enthoven uit Hoofddorp, 22 januari 2019

Vandaag ook de afrekening van Innova ontvangen voor 2 maanden energie afnemen moet ik nog een extra maandbedrag bij betalen. Belachelijk.....en dan reageren ze hier op deze site iedere keer met hetzelfde lulverhaal. Verschuilen zich achter de curator en dat ze genoodzaakt (???) waren om de variabele kosten te berekenen en dat ze een goed aanbod hebben gedaan voor een 1 en 3 jarig contract. Dit aanbod was helemaal niet zo interessant en we zijn daarom overgestapt naar een andere energieleverancier. Maar je wordt dus achteraf genaaid door Innova omdat je niet bij ze blijft. Als ze zo coulant zijn hadden ze ook een normaal tarief kunnen berekenen en niet een buiten proporties variabel tarief. Maar ik ga ook eens even kijken bij welke geschillencommissies ik mijn klacht kan neerleggen.

Reactie van Innova Energie - 4 februari 2019

Beste C. Enthoven,

Allereerst vinden wij het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent. Wij komen hierover graag met u in contact. Helaas is het nog niet gelukt om u te bereiken.

Wij begrijpen dat het variabele tarief hoger ligt dan het tarief dat u bij EnergieFlex betaalde. Wij kunnen echter in de huidige energiemarkt u niet de tarieven bieden die u bij EnergieFlex had. Het termijnbedrag dat u heeft betaald heeft uw verbruik helaas niet kunnen dekken waardoor u een naheffing heeft ontvangen. Dit is mede ontstaan doordat dit heeft plaatst gevonden in de wintermaanden, waardoor uw verbruik hoger is.

Indien u in de gelegenheid bent of als u nog vragen heeft dan vernemen wij dit graag. Dit kan via het telefoonnummer of het e-mailadres welke u van ons per e-mail heeft ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overname Innova Energie na faillisement EnergieFlex
C. Tilma 16 januari 2019

Absoluut ontevreden, in mijn ogen een vorm van oplichting. Ook wij worden geconfronteerd met een torenhoge rekening voor de maand november 2018 na het faillisement van EnergieFlex. Verplicht 30 dagen afnemen, geen keuze over de gehanteerde tarieven en geen coulance in welke vorm dan ook. Bellen en vragen om een oplossing heeft geen zin. Schande!

Reactie van Innova Energie - 21 januari 2019

Beste heer/mevrouw C. Tilma,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent met uw overstap naar Innova Energie.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons wel een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Wij hebben de klanten overgenomen tegen marktconforme variabele leveringstarieven. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gedaan met vaste tarieven voor 1 en 3 jaar waarin een cash back is meegenomen die kan oplopen tot €180,00. U heeft ervoor gekozen om over te stappen naar een andere energieleverancier. Hierdoor bent u afgerekend tegen de variabele leveringstarieven die wij hebben gecommuniceerd in de leveringovereenkomst.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie van C. Tilma - 28 januari 2019
probleem is niet opgelost

Ik heb een standaard mail gekregen net als vele anderen. Ik heb nogmaals rechtstreeks een klacht ingediend, daar heb ik nog niets gehoord. Zij negeren het probleem volledig en doen helemaal niets!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte Energie maatschappij ooit!
Maud Roodenburg uit Badhoevedorp, 11 januari 2019

Onze ervaring van Innova Energie is zeer slecht. Zonder keus door faillisement over moeten gaan van Energieflex naar Innova Energie. Nu een rekening van 5 weken energie van 539 euro gekregen, normaal betalen we 130 euro per maand maar doordat we automatisch in het hoogste tarief zijn gezet moeten we dit betalen. Echt te schandalig voor woorden! Na het failissement zijn we zsm overgestapt naar een andere maatschappij maar dit duurt altijd even voordat dit doorgezet is, dus zonder akkoord gewoon overgezet naart Innova energie na het faillisement en een rekening onder mijn neus geschoeven van 639 euro. BELACHELIJK.

Reactie van Innova Energie - 22 januari 2019

Beste Maud Roodenburg,

Wij hebben telefonisch contact met u gehad en de eindnota voor u gecontroleerd en aan u toegelicht.

Hoewel dit niet tot een andere uitkomst heeft geleid is uw klacht naar tevredenheid afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schending AVG bij verkoop klantgegevens aan Innova Energie
Ger 11 januari 2019

Op 1 november 2018 ging EnergieFlex failliet, dit faillissement is vooraf aangekondigd en klanten van EnergieFlex hadden dus gewoon de tijd gehad om een andere energieleverancier te regelen via de bekende energievergelijkings-sites en per 1 november 2018 over te stappen naar een leverancier met scherpe tarieven.

Maar de curator van advocatenkantoor Wijn en Stael besliste om alle EnergieFlex klanten vast te houden in de periode van aangekondigd faillissement tot definitief faillissement (zelf alvast een andere energieleverancier regelen mocht dus niet).

De reden van vasthouden van de klanten was voor curator Wijn en Stael om de waarde van het klantenbestand van Energieflex hoog te houden.

Als klanten zelf al zouden opstappen zou de waarde van het klantenbestand beduidend lager uit gaan vallen en de curator is tenslotte aangetrokken in belang van het failliete bedrijf en de schuldeisers...het is voor hem dus zaak zoveel mogelijk geld binnen te harken.

Maar verkoop van klant bestanden is gebonden aan strenge europese privacy regels (AVG), en die privacy regels gelden voor het belang van de klanten (eigenaren van de gegevens).

Overigens worden deze regels zeer vaak overtreden door curatoren!

Voorop staat dus het belang van de belanghebbende (klant en eigenaar van de gegevens) in de AVG.

In principe zou er een officiële toestemming van de klant nodig zijn ingeval zijn of haar gegevens zouden worden door verkocht aan een andere commerciële partij, echter is het vrijwel ondoenlijk om van duizenden klanten een officieel akkoord (of niet akkoord) te krijgen in een bepaalt tijdsbestek.

In dit geval zou er een deurtje zijn naar de belangenafweging....uiteraard het belang van de klant, het gaat tenslotte om zijn of haar privacy gegevens.

Belangrijke punten in deze belangen afweging zouden zijn...

1 - wordt hetzelfde product of dienst aan de klant geleverd bij verkoop van zijn of haar privacy gegevens aan een andere commerciële partij. Het antwoord hierop is in dit geval JA.

2 - wordt de dienst en het product dat geleverd werd verder gehandhaafd. Het antwoord hierop is JA.

3 - wordt de klant niet op enige wijze benadeeld bij verkoop van zijn privacy gegevens aan een andere commerciële partij. Het antwoord hierop is NEE....doordat Innova Energie een hoger variabel tarief heeft gehanteerd bij de klanten die minimaal 30 dagen klant moesten blijven zijn deze klanten wel degelijk financieel benadeeld, ook werden bijkomende kosten als netbeheer etcetera flink opgeschroefd.

Er werd uiteindelijk door Innova Energie wel een lager tarief geboden, maar alleen als men een 1 of 3 jarig contract aan zou gaan met Innova Energie (en ook dat aanbod was niet scherp als men het checkte op de bekende energievergelijkings-sites)

Kortom met deze verkoop van de klantgegevens zonder specifieke toestemming van de eigenaar van de gegevens is de klant financieel benadeeld en dit is niet verenigbaar met de huidige geldende europese privacy regels AVG in mijn beleving (zoals ik de privacy wet lees).

Hierin is de curator van Wijn en Stael de verantwoordelijke partij en dus ook degene die gezorgd heeft dat duizenden klanten onterechte hoge kosten hebben gehad over de periode 1 november tot 30 november 2018.

In mijn beleving is Wijn en Stael dus ook de partij die aansprakelijk is voor de benadeling van Energieflex klanten....zij hebben het belang van schuldeisers hoger gezet als de privacy gegevens van de Energieflex klanten.

Verder is van belang in hoeverre de Autoriteit Consument en Markt (ACM) hier steken heeft laten vallen. Deze autoriteit aanschrijven en om uitleg vragen is ook zeker verstandig.

Ook de Autoriteit Persoonsgegevens inlichten over de privacy schending van u gegevens en benadeling van u is zeker een stap die verstandig is.

Laat het niet zomaar aan u voorbijgaan, ook voor toekomstige zaken is het belangrijk dat dit uitgezocht zal worden en er duidelijkheid komt!

Reactie van Innova Energie - 15 januari 2019

Beste Ger,

Wij vinden het belangrijk dat de AVG wetgeving wordt nageleefd daarom is de overeenkomst onder toezicht van de ACM en in samenspraak met de curator tot stand gekomen.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met marktconforme variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gestuurd voor 1 en 3 jaar met een cashback die kan oplopen tot €180,00.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft met betrekking tot de afwikkeling verzoeken wij u om deze aan de curator te stellen.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie van Ger - 22 januari 2019
probleem is niet opgelost

Energie Cowboys, beter geen zaken me doen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energielevering Innova ivm faillissement Energieflex
fam. van den Ende-Verhoef uit Arnhem, 10 januari 2019

Energielevering door Innova ivm faillissement Energieflex

Gegeven het resultaat van de energieveiling georganiseerd door de Consumentenbond sloten wij op op 26 november 2017 een contract af met Energieflex. Op 16 oktober 2018 ontvingen wij de mededeling dat het betreffende bedrijf vanaf 1 november 2018 niet langer aan zijn verplichtingen kon voldoen. Op grond van wet- en regelgeving konden wij pas per 1 december 2018 overstappen naar een zelfgekozen energiebedrijf. Tot die tijd waren wij verplicht akkoord te gaan met de energielevering door Innova Energie. De curator had met dit bedrijf een overeenkomst afgesloten.

Gedurende elf maanden leverde Energieflex energie tegen een maandbedrag van 138 euro. De eindafrekening over die elf maanden gaf een positief saldo en we hadden ook nog recht op een bonus van 100 euro.

Over de ene maand waarin Innova de energie leverde (november 2018) werd een declaratienota ingediend van 291,83 euro, een verschil van 153,83. Dankzij bestaande wet- en regelgeving, het optreden van de curator van Energieflex en de toezichthouder ACM kon Innova een slaatje slaan uit het faillissement van Energieflex. Dat dit bedrijf dat doet als het de kans krijgt, noemt men goed ondernemerschap. Het zij zo. Dat het toezichtsorgaan zorg draagt dat de afnemer energie krijgt geleverd is een goede zaak. Maar dat regelgeving het mogelijk maakt dat de curator en Innova zich ten koste van de afnemer kunnen verrijken is door en door slecht.

Wij vragen ons het volgende af:

* Waren er werkelijk geen andere bedrijven geïnteresseerd in de overname van het klantenbestand van Energieflex? Of boden die te weinig naar zin van de curator?

* Dient de ACM geen oog te hebben voor de financiële belangen van de consument?

* Dient de regelgeving niet zodanig te zijn dat dergelijk misbruik door de markt kan worden voorkomen?

Voor de toekomst valt er misschien iets te leren:

* Dient bij het organiseren van veilingen niet alleen gelet te worden op de scherpste prijs, maar ook op de financiële sterkte van het bedrijf?

* Door Innova wordt erop gewezen dat het door hun geoffreerde aanbod tot stand is gekomen in ‘samenspraak’ met de ACM. Zou de ACM geen duidelijkheid moeten verschaffen wat onder deze volstrekt vage term ‘samenspraak’ moet worden verstaan? Dit woord doet nogal knullig aan voor een toezichtsorgaan dat werkt namens de overheid.

* Ligt hier niet een speciale opdracht voor de Consumentenbond als belangenorganisatie en als organisator van de energieveiling, om aan de deelnemers helderheid te verschaffen hoe het kan dat Innova zo kan profiteren van gedupeerde consumenten?

Wij adviseren de gedupeerde afnemers van Energieflex de Consumentenbond te benaderen met vragen zoals hiervoor gesteld, en de ACM met de vraag waarom deze niet ook rekening houdt met de financiële nadelen voor de afnemers.

Het bovenstaande zal door ons worden voorgelegd aan de Consumentenbond, de ACM, en de curator.

Reactie van Innova Energie - 15 januari 2019

Beste familie van den Ende - Verhoef,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met marktconforme variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie. Daarnaast hebben wij alle klanten een aanbod gestuurd voor 1 en 3 jaar met een cashback die kan oplopen tot €180,00.

Veel klanten van EnergieFlex waren daar al enige tijd klant en zij hebben relatief voordelige tarieven af kunnen sluiten omdat de inkoopprijzen van energie een tijd geleden een stuk lager waren dan nu. Oftewel: omdat wij nu energie tegen de huidige prijzen moeten inkopen is de kans aanwezig dat onze tarieven boven die van EnergieFlex liggen.

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft met betrekking tot de afwikkeling verzoeken wij u om deze aan de curator te stellen.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
MENSEN!!! NOOIT BIJ INNOVA ENERGIE IETS AFSLUITEN
Y uit Hoorn, 10 januari 2019

Innova energie nooit van gehoord en opeens mijn energie leverancier. Ik heb voor 56 dagen €240 moeten betallen aan die oplichters. Ik woon alleen en gebruik niet eens zo veel energie. Dus mensen begin er niet aan ze zijn de duurste en meest gemeenste energie maatschappij die er maar bestaat.

Reactie van Innova Energie - 15 januari 2019

Beste Y,

Helaas hebben wij geen klantgegevens van u uit uw review kunnen halen. Wij komen graag telefonisch met u in contact om de situatie te bespreken.

Wij willen u vriendelijk verzoeken om werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur telefonisch contact op te nemen via 088 - 54 54 243.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Reactie op eerder bericht. Innova zag een lucratief verdienmodel in de overname van de door curator gebonden klanten.
G.Bouma uit Zutphen, 8 januari 2019

Beste Merian / Innova Energie,

Nogmaals!

Klanten zaten de eerste 30 dagen (opzegtermijn) ongewild vast aan Innova Energie tegen het hoge variabele tarief, alleen als men een contract van 1 of 3 jaar zou tekenen zou het tarief lager worden...echter was het zogenaamde scherpe aanbod van Innova Energie bij een 1 of 3 jarig contract absoluut niet zo scherp toen ik het checkte via een energievergelijkingssite.

En gebeld door Innova, ben ik die periode niet zoals u beweert.

Ook het door Innova Energie kopen van mijn privé gegevens via de curator en hierdoor ongewild ineens verplicht klant zijn van Innova Energie vindt ik zeer discutabel. Om het nog maar niet eens te hebben over het automatisch geld van mijn rekening afschrijven zonder mijn toestemming!

Met vriendelijke groet G.Bouma

Reactie van Innova Energie - 15 januari 2019

Beste G. Bouma,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Zoals eerder aangegeven hebben wij alle klanten overgenomen tegen een marktconform variabel tarief. Dit tarief is op 01-11-2018 gecommuniceerd naar alle klanten. Enkele dagen hierna heeft u het aanbod gekregen voor 1 en 3 jaar. Ook zijn er meerdere malen herinneringen over het aanbod gestuurd en zijn de klanten na gebeld hierover. Wij kunnen daarom niets doen aan de hoogte van het variabele tarief waarop u bent afgerekend.

U geeft aan dat u ongewild verplicht klant bent geworden en het niet eens bent met de automatische incasso. Dit is in samenspraak met de curator en met goedkeuring van het ACM gegaan.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie van G.Bouma - 22 januari 2019
probleem is niet opgelost

Wolven en schaapskleren.

Wees gewaarschuwd!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova zag een lucratief verdienmodel in de overname van de door curator gebonden klanten.
G.Bouma uit Zutphen, 7 januari 2019

Helaas lukt het mij niet om bij mijn eerdere bericht te reageren op Innova klantenservice, Ik zal mijn reactie/ervaring alsnog proberen toe te lichten.

Ik en vele met mij waren klant bij Energieflex en betaalden daar onze maandbedragen, vele mensen stonden in de plus met de bedragen en deze zouden aan het eind van het contract verrekend worden.

Omdat Energieflex failliet ging zijn we dat geld kwijt. De curator ging vervolgens opzoek naar een partij (energiemaatschappij) die de klanten van Energieflex over zou willen nemen.

Innova Energie zag er wel brood in om deze door de curator gebonden klanten over te kopen en bedacht een constructie die lucratief zou kunnen zijn. ( Ja u leest het goed!...Innova kocht de Energieflex klanten via de curator zonder dat de klanten daar ook maar iets aan konden doen).

Innova Energie koopt dus de klanten van Energieflex over en deelt ze allemaal in het hogere variabele tarief in (hierin hadden de Energieflex klanten geen keus). Wel deelt men via de mail mede dat iedereen een scherpe aanbieding zal krijgen.

Na een tijdje komt die aanbieding, men kan een scherper tarief krijgen als men een contract van 1 of 3 jaar bij Innova Energie afsluit. Doet ment dit dan zal de eerste maand ook voor dat tarief zijn....gaat men geen contract van 1 of 3 jaar aan dan geld het hogere variabele tarief dat sowieso bij de ex-Energieflex klanten door de “strot” is geduwd.

Echter de voorgestelde aanbieding voor 1 of 3 jaar bleek helemaal niet zo scherp te zijn. Dit bleek naar vergelijking op Gaslicht.com en telefonisch contact met een medewerker van Gaslicht.com.

Dit was dus reden om verder te kijken naar een andere energieleverancier.

Maar ongevraagd zit ik en vele met mij dus met veel te hoge kosten voor de periode van 01-11-2018 tot 20-12-2018. (En die winter waar u het over heeft is helemaal nog niet zo streng)

Innova Energie had ook de fatsoenlijke weg kunnen bewandelen, klanten van Energieflex overnemen en deze een fatsoenlijk en scherp tarief aan kunnen bieden…..al was het maar voor de eerste periode (1e maand) dat klanten geen keus hadden en de tijd kregen dit even uit te zoeken. Daarna had men kunnen communiceren dat men bij geen actie van de klant naar een hoger variabel tarief zou gaan tenzij de klant een contract voor 1 of 3 jaar af zou sluiten.

Zo zie ik het dus.

Mijn 06 nummer en mailadres is bij Innova Energie bekent, dus mocht Innova Energie nog vragen hebben dan ben ik te bereiken!

Mvg G.Bouma

Reactie van Innova Energie - 8 januari 2019

Beste G. Bouma,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie.

Zoals eerder aangegeven hebben wij alle klanten overgenomen tegen een marktconform variabel tarief. Dit tarief is op 01-11-2018 gecommuniceerd naar alle klanten. Enkele dagen hierna heeft u het aanbod gekregen voor 1 en 3 jaar. Ook zijn er meerdere malen herinneringen over het aanbod gestuurd en zijn de klanten na gebeld hierover. Wij kunnen daarom niets doen aan de hoogte van het variabele tarief waarop u bent afgerekend.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalige prijs voor gas en elektra bij Innova Energie
familie van den Ende-Verhoef uit Arnhem, 7 januari 2019

Omdat wij i.v.m. het faillissement van Energieflex noodgedwongen moesten overstappen naar Innova Energie, hebben wij een maand gebruik moeten maken van de energielevering van Innova. Wij zijn hevig geschrokken van de maandafrekening. In eerste instantie gingen wij uit van een onterechte dubbele incasso, maar bij nader inzien en vergelijking van de energiekosten ontdekten wij dat Innova bijna twee maal zoveel rekent voor gas en elektra als andere energiemaatschappijen. Innova energie heeft dus grof misbruik gemaakt van het buiten de klanten om genomen besluit van de curator om te kiezen voor Innova.

Gelukkig zijn wij bijtijds overgestapt naar een andere energiemaatschappij, maar wij gaan Innova energie wel aanklagen. Ook zullen wij de Consumentenbond inschakelen.

Reactie van Innova Energie - 11 januari 2019

Beste heer, mevrouw van den Ende - Verhoef,

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier.

Wij maken een eindnota op waarop wij de betaalde bedragen verrekenen met de kosten van de energie die wij geleverd hebben in de periode dat u klant was bij ons.

Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen, helaas is dit niet gelukt. Indien u nog vragen heeft over de eindafrekening kunt u ons op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur bellen via 088 - 54 54 243 of mailen op service@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Gebruikten o.a. het faillissement van Energieflex als verdienmodel!
G.Bouma uit Zutphen, 4 januari 2019

Waarschuwing, laat u niet in met deze "roverbende"....zij gebruikten o.a. het faillissement van Energieflex als verdienmodel!

Door het faillissement van Energieflex is de curator opzoek gegaan naar een partij die de klanten van Energieflex over wilde nemen.

In die periode waren klanten van Energieflex verplicht om te blijven tot de curator een nieuwe partij had gevonden, zelf overstappen kon dus niet.

De geldwolven van Innova energie zagen wel brood in de vastzittende klanten en namen de klanten van Energieflex over tegen hoge variabele tarieven.

Op deze manier werden klanten zonder vrije keus met hoge kosten opgezadeld en overstappen kon pas nadat dit al door de "strot" was geduwd!

Inmiddels ben ik gelukkig overstapt, maar de kosten die ik gemaakt heb van 01-11-2018 tot 20-12-2018 zijn echt te gek voor woorden.

Waarschijnlijk zijn er ook veel oud klanten van Energieflex die dit niet in de gaten hebben en denken dat alles gewoon goed geregeld is......maar niets is minder waar!!!

Deze "slapende"klanten zullen straks met de eindafrekening wakker schrikken, en deze "roversbende"(Innovaenergie) vervloeken.

Ik heb contact met de klantenservice van Innovaenergie gezocht en dit tot niets leidende gesprek met een puffende en zuchtende medewerkster opgenomen, dit gesprek en mijn facturen e.t.c. zal ik doorsturen naar consumentenbond en programma's zodat zij misschien de nu nog "slapende" klanten wakker kunnen schudden en hopelijk dit soort roverij in de toekomst wordt voorkomen.

Wees dus gewaarschuwd voor Innova Energie!

Reactie van Innova Energie - 7 januari 2019

Beste G. Bouma,

Vandaag hebben wij meerdere malen geprobeerd om telefonisch in contact te komen betreffende uw review. Helaas is dit niet gelukt. Wij komen alsnog graag telefonisch in contact met u om dit te bespreken. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur tot 17:00 uur via 088 - 54 54 243.

U geeft aan dat u bent overgenomen vanuit EnergieFlex welke failliet is. In samenspraak met het ACM is ervoor gekozen om alle klanten van EnergieFlex over te nemen. De lopende contracten van de klanten zijn niet overgenomen. U bent hierdoor op een marktconform variabel tarief klant bij ons geworden. Wij hebben alle klanten een aanbod gedaan voor een 1 of 3 jarig vast contract met een cashback. U bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Hierdoor hebben wij u afgerekend tegen de marktconforme variabele leveringstarieven. Deze liggen wat hoger dan de tarieven bij een vaste overeenkomst. Ook is het zo dat de maanden november en december in vergelijking met de zomermaanden relatief dure maanden zijn. U verbruikt dan meer dan het termijnbedrag wat u betaald. Over een heel jaar zou dit zichzelf recht moeten trekken, maar omdat de eindafrekening over 2 maanden is is dit niet het geval geweest en heeft u meer verbruik gehad dan het termijnbedrag wat u heeft betaald.

Met vriendelijke groet,

Merian

Team Innova Energie

Reactie van G.Bouma - 21 januari 2019
probleem is niet opgelost

Verschuilen achter curator en ACM.

Innova energie kan ik alleen maar afraden. Het zijn "rovers" die een verdienmodel vonden in de overname van een failliet bedrijf (kopen klantgegevens zonder toestemming) en vervolgens uitbuiten door hoge variabele tarieven. Hopelijk grijpt de Autoriteit Persoonsgegevens of Autoriteit Consument en Markt alsnog in. Dit handelen kan absoluut niet.

Let op voor u met deze "rovers" in zee wilt gaan!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte leverancier en geen tot late reactie
Ed Peters uit Roermond, 23 december 2018

Ik had een contract met Energie flex en dit is ontbonden omdat zij failliet zijn gegaan. De curator heeft het klantenbestand verkocht aan Innova zonder mijn toestemming. Alle klantgegevens zijn overgenomen door Innova en zelfs de automatische incasso waarvoor zij niet gemachtigd zijn.

De meterstanden zijn voor de eindafrekening van Energieflex geschat. Voor mij zijn ze te laag geschat, waardoor ik geld terug krijg van Energieflex en hierna kan fluiten omdat ze failliet zijn. Energieflex wil de stand niet wijzigen, omdat zij de stand van de netbeheerder ontvangen hebben. Het verbruik wordt dus dubbel in rekening gebracht. Ik heb zelf nu een contratc met een andere leverancier afgesloten, maar Innova reageert niet op verzoeken om de rekening te crediteren. Ik heb de bedragen laten storneren bij de bank, want ik ga niets betalen aan Innova. Zij moeten mij maar eerst een contract dat ik met hun heb gesloten laten zien.

Ik iedereen afraden met Innova in zee te gaan, want op hun site beloven zij veel, maar ze komen niets na.

Ed uit Roermond

Reactie van Innova Energie - 28 december 2018

Beste Ed,

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen door het Faillissement van Energieflex gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier. Tot die tijd betaalt u ons voor de geleverde energie. Ook het mandaat van EnergieFlex voor de automatisch incasso is overgenomen door Innova Energie.

Wij rekenen u af op de meterstanden die wij van u hebben ontvangen. Indien wij geen meterstanden ontvangen zijn wij verplicht om een schatting te maken voor de afrekening.

Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen, helaas is dit niet gelukt. Wanneer u nog vragen heeft over de afrekening kunt u ons op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur bellen via 088 - 54 54 243 of mailen op service@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ga niet in zee met Innova Energie!
Claudia uit Roermond, 11 december 2018

Ik zal nooit iemand aanbevelen om klant te worden van Innova Energie!

Onze leverancier Energieflex ging failliet en Innova energie heeft alle klanten overgenomen (overgekocht). We kregen de mogelijkheid over te stappen en dit hebben we binnen een week gedaan omdat het aanbod van Innova veel duurder was dan ons vorige contract en andere leveranciers. Voor die paar dagen Innova werd nog voor we iets konden doen een maandelijks voorschot afgeschreven (waarop gebaseerd?). Een behoorlijk bedrag, we stapten over naar een andere leverancier en die schreef die maand natuurlijk ook af. Dubbele kosten dus, dit kan gebeuren maar Innova betaalt niet terug!!

We kregen na 6 weken de afrekening van Innova met een torenhoog bedrag voor maar een week verbruik. Het restant van het voorschot zou teruggestort worden..dit is niet gebeurd op de datum genoemd in de afrekening en ook niet in de week erna. Ik heb telefonisch contact gezocht met Innova en de medewerker die ik sprak wilde helemaal niets voor me doen. Doorverbinden met de financiële afdeling was niet mogelijk en ik moest maar afwachten wanneer ik "mijn" geld teruggestort zou krijgen, dit had namelijk vertraging.

Als ik een rekening betaal moet dit voor een bepaalde datum, als ik zou zeggen van ik betaal wat later wordt dit ook niet geaccepteerd! Mijn gegevens zijn gewoon doorverkocht inclusief machtiging voor afschrijven waar ik nooit voor heb getekend!! Innova gaat hier schandalig mee om.

Personeel wil niets voor je doen, iets voor je oplossen al helemaal niet.

Reactie van Innova Energie - 17 december 2018

Beste Claudia,

Onze excuses voor de late reactie.

De curator van EnergieFlex heeft er in samenspraak met de ACM voor gezorgd dat Innova Energie de energielevering voor alle klanten van EnergieFlex overneemt. Daarmee is geborgd dat iedereen gewoon energie blijft ontvangen. Daarom heeft u van ons een leveringsovereenkomst ontvangen met variabele tarieven. Dat is omdat we wel stroom en gas leveren totdat u eventueel overstapt naar een andere energieleverancier.

Wij maken een eindnota op waarop wij de betaalde bedragen verrekenen met de kosten van de energie die wij geleverd hebben in de periode dat u klant was bij ons.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u de teruggave niet heeft ontvangen. Dit zoeken wij graag voor u uit.

Wilt u contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur op het telefoonnummer 088 - 54 54 243 of per e-mail service@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte communicatie per mail.
Anja 5 december 2018

Vragen per mail krijg je geen antwoord op. Wel een aanmaning versturen.

Bij telefonisch contact 15 minuten wachten ipv de 8 minuten die ze aan het begin van het gesprek aangeven.

Ga niet met deze maatschappij in zee!!!

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste Anja,

Vervelend dat u problemen met onze bereikbaarheid heeft ervaren.

In verband met de overname van de klanten van Energie Flex is het drukker dan normaal. Daarom is onze reactietijd ook minder snel dan onze klanten normaal gesproken van ons gewend zijn. Onze excuses voor dit ongemak maar u mag er van uitgaan dat u nog reactie krijgt op uw e-mail.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstappen
jos 5 december 2018

Energieflex failliet.Contract overgenomen door Innova.Tot mijn grote schrik enorme prijsverhoging zonder overleg of aankondiging, nee pas op het moment van leveren wordt men daar plotseling mee geconfronteerd!!Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn afspraken gewoon nagekomen worden?? Zeker als men mijn contract overneemt.

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste Jos,

Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent.

De curator van EnergieFlex heeft er voor gezorgd dat alle klanten energie bleven ontvangen na het faillissement van EnergieFlex. De klanten van EnergieFlex zijn daarom overgedragen aan Innova Energie.

Wij hebben niet uw contract overgenomen van EnergieFlex maar wij hebben u op 2 november een mooi aanbod gestuurd met een cash back die kan oplopen tot €180,00.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Reactie van jos - 13 december 2018
probleem is niet opgelost

Mijn ja tegen hun nee.

Ik word in ieder geval nooit geen klant van Innova...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
UITSTEKEND
De Smet Timi 5 december 2018

heel goede service en prijzen, klantvriendelijk

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste De Smet Timi,

Hartelijk dank voor uw positieve review en mooie cijfer!

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
géén problemen ervaren
j.elissen uit odijk, 4 december 2018

vanaf het begin van het contract geen problemen ervaren.

ook later van contract verlenging idem .

ben benieuwd naar nieuwe verlenging.

Reactie van Innova Energie - 6 december 2018

Beste J.Elissen,

Hartelijk dank voor uw complimenten! Wij hopen dat u nog lang tevreden klant bij ons blijft.

Als u contract binnen een jaar afloopt kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit zodat wij u een nieuw aanbod kunnen doen voor de verlening van uw contract.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goed
L.G.J. van Dijk uit Nijmegen, 4 december 2018

Betrouwbaar. Communicatie deugt. Zou groener kunnen.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste L.G.J. van Dijk,

Hartelijk dank voor uw review en het mooie cijfer! Bij Innova Energie bent u verzekerd van 100% groene stroom. Met energie uit water, wind en zon dragen wij ons steentje bij aan een betere toekomst. Voor gas is het helaas nog niet mogelijk om dit landelijk groen aan te bieden.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova Energie
Miriam uit Reusel, 4 december 2018

Wat ze beloven komen ze ook na.Het is ook fijn dat ze elke maand een overzicht mailen hoe de stand van zaken is.Hoeveel je verbruikt hebt. Dat vind ik zelf erg makkelijk en interessant.Dan zie je ook meteen de verschillen met vorige maanden. En ben je ook betrokken bij je verbruik dat ben je toch wel maar dan zie je de resultaten.

Reactie van Innova Energie - 5 december 2018

Beste Miriam,

Hartelijk dank voor uw positieve bericht en fijn om te vernemen dat u het verbruiks- en kostenoverzicht waardeert. Wij doen onze best om u meer inzicht te geven in uw verbruik.

Mocht u in de toekomst vragen voor ons hebben dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Esther

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?