Reviews Innova Energie

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

12 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(11)

7 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(3)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Na opzegging veel te hoge jaarnota!
Peter de Rover uit Rijnsburg, 18 september 2018

Na een 2jarig contract met veel misverstanden en fouten, heeft innova als afsluitende jaarnota een veel te hoog bedrag berekend. Het gaat om een zakelijke rekening. Ik ben therapeut en werk 4dagen in het pand. Waar de energie en gas 74euro per maand was als voorschot. Nu op de eindnota moet ik 842 euro extra betalen. Dit klopt absoluut niet! Het is vele malen hoger dan het voorgaande jaar. Is dit omdat ik naar een ander ben gestapt??! Ik hoop dat Innova mij kan contacteren hierover.

Reactie van Innova Energie - 19 september 2018

Beste Peter de Rover,

Wij hebben een prettig gesprek gehad naar aanleiding van uw klacht over de jaarnota en samen zijn wij tot een oplossing gekomen. Zoals afgesproken hebben wij een verzoek ingediend om de jaarnota te corrigeren.

Indien u nog vragen heeft vernemen wij dat graag. U kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur - 17:00 uur op het telefoonnummer 070-3016610 of per mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Esther

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
dramatische leverancier!
davide pedrini uit Obbicht , 29 augustus 2018

ik heb een afreken factuur gekregen waar ik opeens (als 1 mans huishouden) veel meer verbruik????

Ik kook 1x per week thuis en douche 1x per dag.

Daarna willen zij het ook nog een keer verhogen qua kosten???

Hier klopt helemaal niks van.

De vervolg stap zal oriëntatie zijn en weggaan bij het bedrijf als zij niet met een goede oplossing komen.

Reactie van Innova Energie - 31 augustus 2018

Beste Davide Pedrini,

Wij hebben telefonisch contact gehad en ik heb u de jaarnota toegelicht. Wij hebben afgesproken dat indien u meer vragen hierover heeft, u met ons contact opneemt.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Reactie van davide pedrini - 16 september 2018
probleem is deels opgelost

Gebeld daarna zakelijk wat in mijn geval helemaal niet kon omgezet naar particulier.

Voor de rest tevreden met de oplossing

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze bedrijf!!!
Yavuz Okur uit Amsterdam, 20 juli 2018

Heb een contract getekend bij een tussenpersoon omdat die beweerde dat ik goedkooper zou uitkomen. Ik heb de contract ondertekend omdat de tussenpersoon bleef doordringen, ik had 2 weken bedenktijd dus ik dacht ik kan het binnen mijn bedenktijd kostenloos opzeggen. Contract getekend maar geen copie van het contract gekregen. Ik wist ook niet meer om welke bedrijf het ging dus ik kon niks anders doen dan op een brief te wachten van het Innova. De contract is getekend in jan 2016 en in jul 2016 heb ik een mail gekregen die bij mij in het ongewenst postvak terecht is gekomen. Ik heb deze mail dus nooit gezien omdat ik me ongewenste postvak niet in de gaten houd. Op 24 mei 2017 (verzend datum stond er op) heb ik brief ontvangen waarin staat vermeld dat de levering 20 mei 2017 gaat beginnen. Ik heb gelijk contact opgenomen en het hele verhaal verteld, het enige wat ze me konden vertellen is dat ik een contract had getekend en dat ze hier niks meer aan konden veranderen. Ik heb ze verteld dat ik geen copie van het contract had gekregen, dat ze duurder waren dan mijn huidige levarancier (mij werd verteld dat ik goedkoper zal uitkomen), dat ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn bedenktijd en dat ik eerder geen bericht heb gehad over de levering. Het maakte niks uit en ze konden niks doen, wouden ook niet de boete betalen bij mijn huidige levarancier. Doordat ik niet heb betaald hebben ze de contract beeindigd. Ik heb heel moeilijk een andere leverancier kunnen vinden doordat ik als wanbetaler was opgegeven door het Innova. Ik heb een boete van €600,- gekregen en de maandtermijnen hebben ze uit handen gegeven. Goedkoop ben ik zeker niet uitgekomen door al het gedoe. Innova denkt helemaal niet mee en wilt niet helpen. Diverse gesprekken gehad en om een oplossing gevraagd. De oplossing was dat ik alle openstaande kosten zou betalen en een borg van €1000,- moest betalen dan zou de boete vervallen en zou ik nog klant kunnen blijven bij Innova. Ben nog steeds bezig met het incassobureau omdat ik vind dat ik een copie had moeten krijgen van het contract en dat ik gebruik had moeten kunnen maken van mijn bedenktijd. Copie gekregen van de contract van het Innova... hierin staat duidelijk dat ik een copie zou krijgen van de getekende contract of dat dit later per mail zou gestuurd worden en dat Innova mij binnenkort een schriftelijke bevestiging zou sturen. Mensen lees dit goed en ga niet in zee met het Innova. Goedkoper word het zeker niet en alle problemen / stress krijg je er cadeau bij!!!!!!!!

Reactie van Innova Energie - 23 juli 2018

Beste Yvz,

Afgelopen vrijdag hebben wij contact gehad omtrent uw klacht. Ik wil u bedanken voor het fijne gesprek.

Wij hebben uw situatie tijdens het gesprek besproken. Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden.

Mochten wij nog iets voor u kunnen doen, dan kunt u ons bereiken op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 of via klantenservice@innovaenergie.nl. U kunt naar mij vragen, als ik niet aanwezig ben, dan helpen mijn collega's u graag.

Met vriendelijke groet,

Merian

Reactie van Yavuz Okur - 30 juli 2018
probleem is niet opgelost

Ik ben netjes gebeld maar zonder oplossingen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onbetrouwbare Energie Leverancier
Johan uit Emmen, 5 juli 2018

Ga nooit met deze energie leverancier in zee! Zonder dat je iets tekent zit je er aan vast omdat ze naar eigen zeggen bandopnames hebben. (Mag dit trouwens wel van de nieuwe privacy wet?) Ik heb geen voorstel van hun ontvangen via de mail. Staat niet in de mail op mijn computer en ook niet op de server bij Ziggo. In de tussentijd een week op vakantie geweest en nu is de 14 dagen bedenktijd verstreken volgens Innova. Naar mijn mening ga je op deze manier geen overeenkomsten aan. Juridisch gezien lijkt me dit niet oké. Gezien de vele slechte ervaringen op deze site maar een tijd om dit aan te kaarten. Maar eens doorsturen naar de redactie van Kassa!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Maandbedrag veels te hoog kan nooit opzeggen omdat het zakelijk is alleen met een mega boete
Peter uit Helmond, 26 juni 2018

Verbruik is van emergie en stroom veels te hoog kan gewoon nooit termijnbedrag van 170 euro maar bijna nooit thuis en kook nooit wil opzeggen maar krijg dan te horen dat het alleen kan als ik 1000 euro boete betaal omdat het zakelijk is.

Reactie van Innova Energie - 2 juli 2018

Beste heer van Doorne,

Inmiddels is er contact geweest inzake uw klacht met de contractant en de huidige bewoonster van het betreffende adres. Wij hebben met de huidige bewoonster van het adres meerdere opties besproken. Uiteindelijk heeft mevrouw ervoor gekozen om over te stappen. Wij respecteren deze keuzen en wij zullen dit verder met de huidige contractant afhandelen.

Met vriendelijke groet,

Marieke

Reactie van Peter - 9 juli 2018
probleem is deels opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
*** zijn het
avatar
Ruud Bozelie uit Spankeren, 5 juni 2018

Zonder het te weten ben ik klant van innova geworden.

Heb nergens voor getekend .

Krijg wel elke keer een factuur met aanmaningen kosten.

Krijg nooit een gewone factuur.

Weet niet eens hoelang een contract duurt.

Weet eigenlijk niks.

Hoe ben ik in godsnaam hier klant van geworden.

Zeg het maar.

Reactie van Innova Energie - 6 juni 2018

Beste Ruud Bozelie,

Wij hebben een prettig gesprek gehad naar aanleiding van de onduidelijkheid over de facturen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons telefonisch bereiken op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 via telefoonnummer 070-30 16 610 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
meedenkend en bereid problemen op te lossen
Frenk Kaufmann 19 april 2018

Maar ook eens een positieve. Mijn ouders kwamen bij Innova terecht dankzij de aanhoudende verkoper (3 keer terug geweest na 2 keer NEE gehoord te hebben) die mijn ouders van +80 jaar toch er wist in te luizen (goedkoper dan de leverancier die ik ze geregeld had zeker niet). Mijn ouders voelden zich bezeikt en stapeten terug naar de eerdere leverancier. Gevolg 2 x 500 Euro boete plus terugvordering van de betaalde boete van de vorige leverancier.Na uitleg heeft Innova haar uiterste best gedaan het voor ons op te lossen. Toen echter Collectief Voordelig totaal niet reageerde hebben ze het zelf in behandeling genomen en mijn ouders de 2 x 500 Euro terug gestort.Het is verfrissend te zien hoe een bedrijf haar verantwoordelijkheid neemt ondanks dat ze zich achter de Collectief Voordelig colporateurs hadden kunnen verstoppen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
misleidend en veel duurder als andere!!!
miranda uit breda, 13 april 2018

we zouden veel minder gaan betalen.... we betalen nu dubbel zoveel per maand en nog moesten we vorig jaar 400 bij betalen!!!!! gelukkig dat we goed op hebben gelet en heffingskorting kregen maar dan nog 100euro bij moeten betalen waar we elders 400 terug kregen al die 9jaar dat we bij de andere maatschappij zaten!!! dus dit is een flink stuk meer betalen dan ergens anders!!! nu zitten we hier nu nog helaas 4jaar aan vast.... ben nu al bang voor de volgende jaarafrekening!!! we krijgen netjes iedere 3 maanden een overzicht en betalen net als vorig jaar iedere maand teveel staat er maar nog moetsen we vorig jaar bij betalen dus hebben gebeld en word er dood leuk gezegd dat het een soort van schatting is dus niet betrouwbaar... maar hoe kan je bij moeten betalen als je iedere maand volgens hun zeggen meer dan 50% meer aan voorschot betaald dan dat je verbruikt... dat betekend dus ik betaal 110 per maand en gebruik daar de helft van zeggen ze dus dan betalen we toch gewoon 50 euro per maand te veel dus moeten we dat terug krijgen maar nee hoor bij deze maatschappij moet je dan nog bij betalen ook!!! klantenservice zeer slecht worden boos als je erover begint of snappen er zelf helemaal niks van!! nee ben blij als ik hier van af kan stappen en dan heel rap bij een ander bedrijf kan die ik wel vertrouw en mij niet oplicht en de service gewoon is zoals die hoort te zijn grootste fout in mijn leven tot nu toe bah!!

Reactie van Innova Energie - 19 april 2018

Beste Miranda,

Wij snappen dat u bent geschrokken van de naheffing op uw jaarnota.

Om het voor u uit te zoeken en u zo goed mogelijk te woord te staan hebben wij meer gegevens van u nodig. Middels een e-mail hebben wij u dan ook om meer gegevens gevraagd, helaas hebben wij hierop nog geen reactie van u mogen ontvangen. Hierdoor kunnen wij u op dit moment alleen een algemeen antwoord bieden.

Bij de berekening van het termijnbedrag wordt er niet alleen gekeken naar het verbruik over het afgelopen jaar, het termijnbedrag wordt berekend aan de hand van het verbruik over de afgelopen drie jaar. Daar het verbruik ieder jaar verschilt wordt hier een gemiddelde van genomen om te verkomen dat u naheffing krijgt op de jaarnota. Is uw verbruik echter hoger dan uw termijnbedrag dan wordt het verschil middels de jaarnota met u afgerekend. Als er in iedere verbruiksupdate die u ontvangt wordt aangegeven dat uw verbruik binnen het termijnbedrag hoger is dan uw werkelijke verbruik, dan klopt het inderdaad niet dat u dient bij te betalen op de jaarnota. Echter is het verbruik binnen het termijnbedrag lager dan uw werkelijke verbruik, dan klopt het dat u naheffing krijgt op de jaarnota.

Wij vinden het jammer om te horen dat u op dit moment ontevreden bent over de jaarnota. Graag komen we met u in contact om samen naar de jaarnota te kijken en na te gaan hoe we de naheffing op de volgende jaarnota kunnen beperken. U kunt ons iedere werkdag van 9:00 tot 17:00 bereiken op het telefoonnummer 070-3016610.

Met vriendelijke groet,

Angélique

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Niet met Innova in zee gaan, misleidende informatie, extreem hoge opzegboete
Betty 27 februari 2018

Via de besparingspartner werd ons een zakelijk contract aangeboden. We zouden hiermee veel goedkoper uit zijn. Eigenlijk houd ik niet van dit soort overstap regelingen maar helaas hebben ze ons toch over weten te halen. De mevrouw van de besparingspartner klonkt zeer betrouwbaar en kon mijn vragen goed weerleggen (leek het). We zouden echt goedkoper uit zijn.

Tot mijn verbazing bleken de maandtermijnen niet lager maar juist een stuk hoger te zijn waardoor wij besloten weer terug te gaan naar onze oude leverancier. Vervolgens kregen we een eindnota met een opzegboete van maar liefst € 600,-! Omdat het een zakelijk contact is, volgens de mevrouw van Innova die ik daarover belde. Jammer dat er geen medewerking verleend werd om tot een oplossing te komen. Op internet reageren is niet mijn stijl maar ik wil bij deze toch anderen waarschuwen.

Ik voel me zeer misleid. De energielevering is aan ons privé adres en de betalingen geschieden ook vanaf onze privé rekening. Btw terug vragen is niet mogelijk omdat het een privé adres betreft. Ik vind het dan ook een zeer teleurstellende werkwijze van Innova en raad een ieder ook echt af om met deze partij in zee te gaan. Vraag het goed na wanneer je met een dergelijk voorstel benaderd wordt!

Ik doe het in ieder geval NOOIT weer!

Reactie van Innova Energie - 5 maart 2018

Beste Betty,

Ik wil u bedanken voor de positieve gesprekken die wij hebben gehad en ben blij dat we samen tot een goede oplossing zijn gekomen. Als wij nog iets voor u kunnen betekenen verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Merian

Reactie van Betty - 12 maart 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Misleidende verkoopmethodes
Erik uit Schiedam, 23 februari 2018

Door misleidende informatie van de deur tot deur verkoper een overeenkomst gesloten waaruit achteraf bleek dat het qua prijs alles behalve goedkoop was, en het opzeggen bij verhuizing kostte mij ook veel geld terwijl de verkoper vertelde dat er geen extra opzegkosten zouden zijn hiervoor. Dit heeft deze persoon mij mondeling uitgelegd waardoor ik geen geldig aantoonbaar argument kan vormen om dit kwijt te schelden. Let dus goed op als iemand je een soortgelijk contract probeert te verkopen, en vergelijk alles goed met andere leveranciers.

Reactie van Innova Energie - 26 februari 2018

Beste Erik,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u zich misleid voelt. Wij komen graag hierover met u in contact. Uit dit bericht kunnen wij helaas onvoldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Zou u contact met ons op willen nemen via klantenservice@innovaenergie.nl of 070-3016610 zodat wij uw ervaring gericht op kunnen pakken?

Met vriendelijke groet,

Innova Energie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Inhoofdzaak/innova
Dcp Conijn uit Volendam, 26 september 2017

Alle verhalen hier zijn me bekend, ook hier zouden we flink besparen en er zou jaarlijks gekeken worden naar de goedkoopste leverancier. De verkoper van Inhoofdzaak had een mooie berekening gemaakt die voordeliger uitkwam, ingestemd met zijn verhaal en vervolgens kregen we een 5 jarig contract met Innova waar je duur voor moet betalen als je er vanaf wil. Ik kan niet me niet goed voorstellen waarom Innova Energie met dergelijke misleidende bedrijven zaken doet....

Reactie van Innova Energie - 29 september 2017

Beste Conijn,

Bedankt voor het prettige gesprek. Mocht u nog vragen hebben dan staan wij voor u klaar. U kunt ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op voor Inhoofdzaak en Innova
Herman Beumer 25 september 2017

Ik heb een contract afgesloten via Inhoofdzaak welke is ondergebracht bij Innova. Het betrof een contract waarvan men wist dat het tijdelijk was, (verhuisservice) een paar maanden. Ik had een pand wat werd verhuurd en stond tijdelijk leeg. Toen het pand weer werd verhuurd is het contract bij Inhoofdzaak telefonisch opgezegt. Ik heb de opname van het telefoongesprek met Inhoofdzaak. Een half jaar later kreeg ik een nota wegens niet nakomen van het contract van ruim €1.200,-. Drie weken later een incassobureau, het te betalen bedrag was toen ruim €1.500,-. Innova wilde mij niet bijstaan in het conflict. Ik heb mijn beklag gedaan bij de ACM en de Geschillencommissie. Tot op heden niets meer van Inhoofdzaak gehoord. Ik heb inmiddels wel mijn lopende contracten beeindigd bij Innova wat mij €800,- heeft gekost.

Reactie van Innova Energie - 26 september 2017

Beste heer Beumer,

Vervelend om te lezen dat u deze ervaring heeft. Wij kunnen helaas niets aan de situatie doen, omdat u de bemiddelingsovereenkomst met Inhoofdzaak bent aangegaan en wij geen concrete invloed hebben op de werkwijze en processen van Inhoofdzaak. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen via telefoonnummer 070 - 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl. Wij staan voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
deelname aan ***
Underwood uit Reuver, 18 september 2017

diverse malen geklaagd over misleidende info betreffend inHoofdzaakhelaas steeds verwezen naar inhoofdzaak dus geen mede werking van deze organisatie ( Innova) zeer teleurgesteld zal alles en iedereen adviseren om hier te vertrekken zie Radar van maandag 18-9-2017 Ned. 1 20.35 u.inmiddels over de 250 Klachten bij het MKB en nog zeggen dat er niks aan de hand is.M.v.g. Raymond Underwood uit Reuver

Reactie van Innova Energie - 22 september 2017

Beste heer Underwood,

Wij vinden het bijzonder vervelend dat u ontevreden bent met de handelswijze van één van onze intermediairs. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Innova Energie heeft maar één belang en dat is energie leveren aan tevreden klanten. Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze dienstverlening en die van onze intermediairs. Klachten over handelswijzen nemen wij serieus en worden maandelijks gemonitord door onze medewerkers. Op basis hiervan doen wij ook aanbevelingen aan onze intermediairs en maken wij duidelijke afspraken om de servicekwaliteit te verbeteren. Ook de uitzending van Radar zullen wij hierin meenemen.

U geeft al aan dat dit eigenlijk een zaak is tussen u en Inhoofdzaak. Wij hebben helaas geen concrete invloed op de werkwijzen die Inhoofdzaak hanteert en de bemiddelingsovereenkomsten die Inhoofdzaak sluit. Wat ik u wel kan aanbieden, is dat mijn collega's uw klacht verder onderzoeken en kijken wat wij als Innova Energie voor u kunnen doen om uw ontevreden gevoel weg te nemen. Als u dit wilt, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 070 - 301 66 10 en vragen naar Jacqueline.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Meewerken, wat is dat?
I.B. Visser 31 augustus 2017

Ik vraag 2 weken uitstel van betaling, dan zijn de 2 achterstanden weg, werken ze niet aan mee. Nee gewoon uithuizingsprocedure. Ze kunnen (willen) er niets aan doen. Waardeloos bedrijf.

Reactie van Innova Energie - 1 september 2017

Beste heer/mevrouw Visser,

Wat vervelend dat u dit zo ervaart. Graag komen wij met u in contact.

Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd met de vraag om uw klantnummer of postcode en huisnummer door te geven.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
INNOVA de energie ***
Ricky uit Amsterdam, 1 augustus 2017

Niet naar Innova aug. Vreselijk slechte ervaringen. Vooral intern administratief. Ik ben vorig jaar overgestapt naar Essent (godzijdank) word ik een jaar na dato geconfronteerd met een voorschotbedrag dat zijn bij de afrekening niet goed hebben berekend. Of ik even 146 euro wil betalen en SNEL. Nadat ik hierover vragen heb gesteld hoe dat kan, en dat mijn bank maximaal 12 maanden terug gaat met online afschriften geven zij aan dat ze hier geen boodschap aan hebben. Ook geen tijd om het uit te zoeken. Binnen 10 dagen een herinnering en of ik even wil betalen, anders krijg ik de incasso op mijn dak. Wat een vreselijke naar bedrijf. Goedkoop is duurkoop past goed bij dit bedrijf.

Reactie van Innova Energie - 2 augustus 2017

Beste Ricky,

Wij vinden het vervelend om te horen dat u dit zo ervaart. Wij komen graag hierover met u in contact en sturen een e-mail naar het door u opgegeven e-mailadres voor extra informatie. Uit dit bericht kunnen wij onvoldoende gegevens halen om met u in contact te komen. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
*** via Inhoofdzaak door Innova energie
Pierre Dunker uit Driebergen, 22 juli 2017

Vorig jaar iets voor September kwam Inhoofdzaak bij mij aan de deur om een betere energiebedrijf met voor mij als ondernemer een betere voordeel. Uiteindelijk kon ik zo overstappen met een "voordeel" bij INNOVA. Voorheen als consument betaalden wij niet meer dan 65 euro per maand aan gas en electra. Maar nu als ondernemer betaalde ik 79,02 euro per maand. Eergisteren werd ik weer een rekening gepresenteerd door INNOVA van 1034,00 euro toen ik weer misleid was door weer een ander bureau om over te stappen naar een ander energiebedrijf. Dus wat er verkocht wordt door deze bureaus is puur in hun voordeel qua commissies die ze eruit trekken. Helemaal niet in het belang van de klant. Voor mijn startende bedrijf 10x15 euro plus nu een boete van 1034 euro.  Het is allemaal hun (Innova en Inhoofdzaak) feestje en leegroof van mijn startende onderneming.

Reactie van Innova Energie - 27 juli 2017

Beste Pierre,

Bedankt voor uw snelle reactie en het positieve gesprek. Wij zijn blij dat wij het samen hebben kunnen oplossen. Heel veel succes met uw startende onderneming en als wij u kunnen helpen in uw energiebehoefte, staan wij voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bedrogen door Inhoofdzaak en door Innova.
J. de Bruijn uit Wijchen, 20 juli 2017

december 2016 iemand van Inhoofdzaak aan de deur gehad. We moesten zakelijke energie aanschaffen, 5 jarig contract. We zouden 25% goedkoper uit zijn. Toen ik vroeg naar de voorwaarden voor zakelijk energie, zouden deze gelijk zijn aan die van een particulier. Ik heb ook gevraagd of het vlekkeloos kon verlopen waarop ik een volmondige ja kreeg.Het vlekkeloos verlopen kon al niet. Twee maanden werd er niets afgeschreven en dus moesten we ineens twee maanden betalen. Goedkoper was het niet, we betaalde hetzelfde als bij de vorige energiemaatschappij. Inhoofdzaak hierover gebeld, vonden het vervelend, maar konden niets aan beide problemen doen.Nu hebben we ons huis verkocht en hebben tijdelijk geen huis. Daar kwam de aap uit de mouw. "meneer u heeft zakelijke energie en u betaald een boete van €100,- per product per niet uitgediend jaar" Dus een misleiding van de verkoper van Inhoofdzaak. Normaal voor een particulier €125,- per product. Heb iemand gesproken van Innova want ik wil niets meer te maken hebben met Inhoofdzaak. Deze mevrouw zou terug bellen, maar moet nu nog bellen. Ik heb zelf terug gebeld, met de vraag dat ik het wel mee wilde verhuizen, maar ik het dan wel particulier wilde maar dan moest ik de boete ook betalen. Nu heb ik de eindafrekening gehad en moet ik de €1000,- boete alsnog betalen, terwijl ik alles op mijn nieuwe adres heb laten zetten. Ik voel me door twee bedrijven bedrogen en opgelicht. Je word van kastje naar de muur gestuurd, en wij maar betalen als ZZPer.Alstublieft mensen trap er in. het kost heel veel geld. Ik snap niet dat dit alles in een land als deze goedgekeurd word. Ik overweeg juridische stappen

Reactie van Innova Energie - 28 juli 2017

Beste heer J. de Bruijn,

Bedankt voor het gesprek. Helaas is het niet gelukt om tot een oplossing te komen omdat u de afspraak heeft gemaakt met een tussenpersoon. Volgende week hebben wij een vervolgafspraak staan. Uiteraard staan wij voor toekomstige vragen en opmerkingen voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidende algemene voorwaarden
Iwan Ridder 17 juli 2017

Bij voortijdige beëindiging van het Innova-contract voor ZZP-ers en kleinverbruikers staat bij de opzegvergoeding dit staatje:

Contractduur Resterende looptijd Max. opzegvergoeding

1 jaar < 1 jaar 50 euro

> 1 jaar < 1,5 jaar 50 euro

1,5 jaar - 2 jaar 75 euro

2 - 2,5 jaar 100 euro

> 2,5 jaar 125 euro

Om in het artikelnummer daaronder vervolgens doodleuk te zetten: Indien de contractant handelt in de uitoefening van een

beroep of bedrijf bedraagt de opzegvergoeding in afwijking

van lid 3 en lid 4 van dit artikel:

3. minimaal 100 euro per niet uitgediend jaar per product

Dit is een contract voor ZZP-ers, die immers altijd uit naam van een beroep of bedrijf handelen. Het staatje met opzegvergoedingen is voor particulieren en hoort hier niet thuis. Er vanuitgaande dat ik 100 euro boete kreeg werd het helaas toch 200 euro. Juridisch correct maar erg misleidend.

Reactie van Innova Energie - 18 juli 2017

Beste heer/mevrouw,

Bij uw bericht staat een e-mailadres dat niet bekend is in ons klantenbestand. Wij nemen contact met u op via dit e-mailadres om uw gegevens op te vragen zodat wij inhoudelijk kunnen bekijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Jim

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
na beoordeling opgebeld door innova
petra 15 juli 2017

ben opgebeld na negatieve beoordeling mijner zijds ,denk dat het toch niet ligt aan innova maar aan de gene die aan de deur je iets wijs maakt,met zijn 20 tot 25 procent goedkoper,dus inhoofdzaak ,luister daar dus niet naar.

Reactie van Innova Energie - 27 juli 2017

Beste Petra,

Bedankt voor uw positieve bericht. Fijn dat wij de situatie hebben kunnen ophelderen. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen, dan staan wij voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Annastasia

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Innova
Wolfgang Schreurs uit Dordrecht, 13 juli 2017

Zoals zo velen hier ben ik ook ooit opgebeld. Ze vertelden me dat Innova goedkoper zou zijn voor mij als ZZP-er. Ik heb gevraagd of ze dit 100% konden garanderen, en ze bevestigden dit. Maar, zoals zovelen, betaal ik veel meer vergeleken bij mijn vorige leverancier. En zit 3 jaar aan dit bedrijf vast. Ga NIET met ze in zee, het zijn ***

Reactie van Innova Energie - 17 juli 2017

Beste heer/mevrouw Schreurs,

Graag komen wij met u in contact om te bespreken wat we voor u kunnen betekenen. Helaas staan er geen contactgegevens in uw bericht. Ik wil u vragen om contact met ons op te nemen wanneer dit u schikt. U kunt met ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Jim

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
geef nog niet een halve ster maar moet het invullen ,daar begint het al mee
petra uit hilversum, 12 juli 2017

ook man aan deur ,hilversum april 2016,zou 20 tot 25 procent goedkoper uit zijn ,zelfstandige, heb nu na een jaar wachten ,hetzelfde betaald als bij oude leverancier ,kreeg iets terug maar had minder verbruikt , heb niet gekregen wat was voorspiegeld door inhoofd zaak ,zit er nu 5 jaar aan vast,man aan deur zei; kan elk jaar opzeggen,maar had het niet over de boetes die je krijgt al met al misleiding, zeg het het liefst direct op

Reactie van Innova Energie - 17 juli 2017

Geachte heer en mevrouw,

Onlangs hebben wij elkaar telefonisch gesproken en ik wil u graag bedanken voor het prettige gesprek. Tijdens dit gesprek hebben wij uw situatie besproken en zijn de onduidelijkheden opgehelderd. Ik hoop dat al uw vragen zijn beantwoord en daarmee de situatie naar tevredenheid is opgelost. Mocht u toch nog vragen en/of opmerkingen hebben, hoor ik het natuurlijk graag.

Met vriendelijk groet,

Daniëlle

Reactie van petra - 24 juli 2017
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Voor gelogen
David uit Purmerend , 7 juli 2017

Bij ons stond er ook in eene 1 voor de deur dat ons stroom kosten met 20 %Lager kon . Nu sturen ze op laatste moment een berekening . En daar uit blijkt dat ik 40 euro meer ga betalen per maand. Trap er niet in. Want wie wil we er Nu Over stappen als je meer moet betalen . Niemand .

Reactie van Innova Energie - 28 juli 2017

Beste David,

Inmiddels hebben wij elkaar gesproken. Helaas is het niet gelukt om met u tot een oplossing te komen omdat u de afspraak heeft gemaakt met een tussenpersoon. Uiteraard staan wij voor toekomstige vragen en opmerkingen voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een bekende verhalen hier, precies zoals het gaat bij Inhoofdzaak/Innova, ze zijn niet te vertrouwen, trap er niet in!!!!!!!!!
Natter uit Haaksbergen, 30 mei 2017

Bij ons is ook ** van Inhoofdzaak aan de deur geweest met een mooi verhaal. (nu niet meer te bereiken werkt op een andere afdeling, volgens de klantenservice). Ze maken mooie berekeningen die niet kloppen, vertellen niet dat je 30% verbruik uit de zaak moet hebben om eventueel voordeel te hebben. Wij zijn ook (€ 91.00 op jaarbasis duurder uit en dat x 5, terwijl ons was voorgerekend dat we voordeliger uit zouden zijn). Je krijgt geen fatsoenlijk antwoord aan de telefoon en wordt van het kastje naar de muur gestuurd met allemaal vage antwoorden. Jammer dat ze beginnende zzp'ers zo te pakken nemen.

Reactie van Innova Energie - 2 juni 2017

Beste heer/mevrouw Natter,

Graag komen wij met u in contact om te bespreken wat we voor u kunnen betekenen. Ik heb u telefonisch geprobeerd te bereiken, dit is helaas niet gelukt. Ik wil u vragen om contact met mij op te nemen wanneer dit u schikt. U kunt met mij bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail via klantenservice@innovaenergie.nl t.a.v. Jacqueline.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Reactie van Natter - 17 juni 2017
probleem is deels opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ook beduveld door inhoofdzaak
Lodiono Zero 29 mei 2017

Bij ons werd ook door een medewerker van inhoofdzaak een aantrekkelijk bod neergelegd.

Hij noemde veel namen van bedrijven uit ons dorp die dit ook hadden gedaan.

Het zou op jaarbasis zelfs 400 euro gaan schelen.

Uiteraard DUS NiET.

Heb uiteraard contact gezocht met innova en de vriendelijke mevrouw heeft het allemaal uitgerekend en ben rond de 80 euro per jaar duurder uit en dat voor 5 jaar.

Zei hebben het contract van inhoofdzaak ondertekent gekregen dus kunnen zij ook niet veel doen.

Het betekend dus met andere woorden.

Je tijd uitzitten.

Dus mensen!

Trap niet in de mooie praatjes van inhoofdzaak.

Heb de desbetreffende persoon ook nooit meer gezien in ons dorp.

Maar dat begrijp ik wel aangezien er niet zoveel blije mensen zijn hier die allemaal getekend hebben.

Reactie van Innova Energie - 30 mei 2017

Beste Lodiono,

Bedankt voor het delen van uw ervaring over inHoofdzaak.

Zou u aan ons door kunnen geven om welke contactpersoon het gaat? Dan kunnen wij dit doorgeven aan inHoofdzaak. U kunt ons bereiken op werkdagen van 9 tot 17 uur op telefoonnummer 070 301 66 10 of per e-mail op klantenservice@innovaenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstappen zonder toestemming
Gerard 18 mei 2017

Onze huidige leverancier weet ons te melden dat we overgestapt zijn naar Innova, zonder dat we daar ooit toestemming voor hebben gegeven. We hebben van Innova ook nooit een brief, mail of telefoontje gehad. Onmiddelijk teruggedraaid.

Reactie van Innova Energie - 18 mei 2017

Beste Gerard,

Vervelend om te horen dat u niets wist van de overstap, dat is natuurlijk nooit onze intentie. Kunt u mij uw postcode en huisnummer doorgeven, via een e-mail naar klantenservice@innovaenergie.nl t.a.v. Jacqueline? Dan ga ik direct voor u nakijken wat er is gebeurd.

Mocht u telefonisch contact op willen nemen dan ben ik bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur op telefoonnummer 070 301 66 10; u kunt vragen naar Jacqueline.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?