Ervaringen Greenchoice

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Greenchoice. U kunt uw ervaring met Greenchoice ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Brutale colporteurs
Kritische energieklant, 15 maart 2019

Vandaag een zeer brutale colporteur van Greenchoice aan de deur die beweert dat op zijn lijst staan omdat we eerder klant zijn geweest (pertinent onwaar), geen BTW hebben betaald (waar die onzin op slaat mag Joost weten) en dan ook nog wilt weten wat wij vandaag eten omdat ik vraag of hij aan wil geven waarvoor hij heeft aangebeld aangezien ik druk ben met eten voorbereiden.

Zo brutaal heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichterij!!
Nancy uit Arnhem, 11 maart 2019

Contract van 3 jaar aangesmeerd door valse informatie te geven over mijn verbruik, die ze nota bene zelf opgevraagd hebben!

Mensen, wees gewaarschuwd!

Reactie Gerrit, 15 maart 2019

Wij hebben hetzelfde als Nancy ervaren. Na veel telefoontjes en mails over hun bijzonder lage tarieven vroegen wij een offerte maar kregen meteen een contractbevestiging opgestuurd met contractnummer etc. voor nota bene 3 jaar! Nooit iets getekend! Wel in eerdere contacten gezegd dat wij e.e.a. wilden vergelijken en er mogelijk op terug zouden komen.

Gelukkig op tijd kunnen reageren per telefoon. Ik werd wel 3x bedankt dat ik de tijd en moeite had genomen om contact op te nemen, anders was het contract per 12-07-2019 ingegaan! Duidelijk mijn ongenoegen geuit voor dit soort praktijken. Geen excuses. Gevraagd om annuleringsbevestiging per omgaand. Gerrit - 15 maart 2019

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongevraagd word je aangesloten.
Nicole, 7 maart 2019

Ik kreeg een telefoontje van Greenchoice, ze vroegen naar mevrouw [naam]. Ja, dat ben ik (Ik had mijn naam al genoemd bij het opnemen).

Of ze even de gegevens met me door konden nemen alvorens ze mij gingen overzetten naar hun contract.

Contract? Welk contract? Wanneer zou ik dat dan afgesloten moeten hebben?

Dat konden ze me niet zeggen, wél dat het voor drie jaartjes was. Of ze even de gegevens konden doornemen (voor de tweede keer).

Ik heb ze duidelijk gemaakt dat we helemaal niets zouden doornemen of oversluiten en dat ze maar eens rap al mijn gegevens uit hun systeem moesten halen, en dat ik daar een bevestiging van wilde hebben per e-mail.

Ik moet die nog steeds krijgen...

Oplichtersbende!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte windvangers app.
Brand, 26 februari 2019

Al weken probeer ik via contactformulier en bellen met Greenchoice erachter te komen hoe de informatie over windvangers in de app wordt aangegeven.

Ik kan er al lang geen logica in ontdekken en ben het gaan bijhouden.

Conclusie: het onderdeel windvangers wordt regelmatig in de app. 4 tot 5 dagen niet bijgewerkt.

Er worden lukraak opgebouwde euro's bijgeschreven die geen relatie lijken te hebben met de opgebouwde kilowatt.

Bijvoorbeeld: opgebouwde euro +1 met kilowatt+ 4 maar ook opgebouwde euro +1 met kilowatt +17..

Ook dagen dat er wel euro bijkomt maar geen opgewekte kilowatt.

Klantenservice( 3 keer gebeld) snapt er zelf ook niets van en weet niet hoeveel kilowatt omgerekend hoeveel euro is.

Kortom ik vertrouw het hele concept windvangers niet meer zo met al deze op zijn minst onduidelijke informatie ..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
3 Weken nodig om antwoord te geven?
Gerrit Rozeboom uit Hoogvliet, 13 februari 2019

Als je Greenchoice mailt of via hun website een formulier invult heeft het bedrijf er 3 weken voor nodig om te antwoorden, ze geven dit ook direct aan. 3 weken !!!! werkt er daar maar 1 persoon voor halve dagen of zo. Onbegrijpelijk als je een contract wil afsluiten heb je direct de dag erna een bevestiging en contract via post binnen 2 weken in huis maar antwoord geven op vragen duurt 3 weken.

Schaam je als bedrijf als je zo met klanten omgaat

Ps, ik doe alles via mail of website formulier omdat ik dan zwart op wit antwoord heb , via de telefoon kan er van alles worden gezegd of beloofd maar heb je geen bewijs.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geniaal creatief als het om afspraken gaat😡😡
Wim Konijn uit Waddinxveen, 11 februari 2019

Het is waanzinnig wat er wordt aangevoerd om de overeengekomen welkomstpremie nu te moeten uit betalen.

Hier volgt het complete email antwoord op mijn vraag. Er is niets aan toegevoegd of weggelaten.

Klantnummer: *****

Beste heer ****,

Bedankt voor uw bericht van 26 januari in verband met welkomstpremie. Ik informeer u graag:

Fijn dat u écht groene energie van Greenchoice afneemt. Dankzij u kunnen wij iedere dag blijven werken aan een schoner Nederland.

U heeft een eindnota gekregen met een teruggave van €360,10. U mist de beloofde welkomstpremie van €150. Na uw overstap per 29-1-2018 heeft u voor elektra het groen mix contract afgenomen tot 1 januari van dit jaar. Deze tarieven zijn zo laag dat de korting hier al in is verwerkt. De €150 wordt zodoende niet apart uitgekeerd.

Ik hoop dat alles duidelijk is voor u. Is dat niet zo, stel uw vraag dan aan onze klantenservice via vragen@greenchoice.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

*******

https://cdn.greenchoice.nl/signature/greenchoice.png

Kruisplein 15

3014 DB Rotterdam

T 010 478 23 26

www.greenchoice.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Greenchoice
M uit ., 31 januari 2019

Hallo.

Mijn ervaring met greenchoice is om het zo te zeggen een regelrechte ramp.

Ze doen maar wat. Slimme meters worden niet uitgelezen. Maand bedragen worden naar 120 euro per maand gezet voor alleen electriciteit. Geen gas. Mocht je iets willen aanpassen sta je voor een gesloten deur.

En dan hebben ze al het geld binnen. Dan krijg je een jaarafrekening dat je ook nog eens 400 euro moet bijbetalen.

Ik woon alleen en heb na contact met mijn netwerkbeheerder gehoord dat mijn verbruik 1550 kWh per jaar is. Greenchoice maakt maar schattingen. Leest niks uit.

Dan wil je daar over in gesprek gaan en hun afrekeningen inzien en dan zijn ze niet thuis. Ja ze zijn wel thuis, ze zeggen de leveringen stop en zadelen je op met incassobureau.

Er valt met dit zogenaamd groen(green) bedrijf dus niet praten

Trap er niet in. Ik heb gelukkig het bewijs van de slimme meter en ook de betalingen die ik heb gedaan

Tips.

Media erbij halen.

Slimme meter

Lees vooral de ervaringen op internet

Gelukkig ben ik van ze af, hun alleen nog niet van mij.....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindafrekening niet juist, onbeschofte medewerkerin helpdesk, duur en nooit meer GreenChoice
Hans, 23 januari 2019

In november 2018 overgestapt naar GC, gebruik makende van een aanbieding FNV i.s.m. GC.

Na diverse malen bellen omtrent ingangsdatum(iedere keer verkeerd) en naam, ook onduidelijkheid over looptijd(de ene medewerker zei dat het per kalenderjaar ging, andere per direct en dan 12 maanden.

Na 2 weken eindelijk voor elkaar. Eind december bericht omtrent afloop contract, dus toch per kalenderjaar en een aanbod voor een nieuw contract.

Heb geen mail gehad omtrent opname meterstanden(heb geen slimme meter), maar heb wel zelf de meterstanden in MIJN DOSSIER GC ingevuld per 1 jan 2019.

Nieuw contract was vele malen duurder dan andere leveranciers, dus na 1 jan over naar een andere en dat was per 17 jan 2019.

Net de eind afrekening gehad waarin GEEN onderscheidt in zat qua meterstanden en contract/variabele termijn.

Overigens waren bij het narekenen per rekenregel ook nog eens verschillen in de afronding, waren maar een paar centen, maar in totaal met alle regels tikte dat ook aan.

Vanaf 1 jan zijn ook nog eens de belastingen op energie hoog gestegen en variabel is ook duurder dan contract, dus redenen genoeg om te bellen.

Heb gebeld met helpdesk GC en werd te woord gestaan door een vrouw die me vertelde dat ze algemeen deden afrekenen en dat het soms in het voordeel klant was of niet, en bij mij dus niet en bedankt GC.

Ze kon er ook niet aan beginnen met wel 50 verschillende vormen van aanbiedingen om de afrekening te specificeren en ik moest niet moeilijk doen om een paar euro!

Waar gaat het om, GC had minder verbruik(stroom norm, DAL en gas) volgens contract in rekening gebracht en meer in het variabele tarief, terwijl het andersom had moeten zijn.

GC had totaal niet gekeken naar hetgeen ik ingebracht had aan meterstanden op 1 jan 2019.

Mijn dossier GC is voor hen inzichtelijk.

Vervolgens probeerde ze me af te poeieren op een redelijk onbeschofte wijze.

Ze bevestigde ook dat ze inzage had in mijn meterstanden van 1 jan 2019, want ze kon zo de verschillen aangeven.

Wacht nu op een aanpassing, ik hou ze in de gaten!

Overigens vermeld ik het hier en niet op de klachtensite van GC met als reden dat dit soort zaken niet alleen intern GC dienen te blijven.

Overigens zal ik ook de FNV informeren.

Nooit meer GC mensen en let op, vraag schriftelijke bevestiging!

Overigens jammer dat het zo moet.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleidend
O Reinhard, 9 januari 2019

Per 8-11-2017 hebben wij gebruik gemaakt van de diensten van Greenchoice. We switchen eigenlijk elk jaar en zijn gewend dat de datum van start levering ook de start van het contract is.

Dit is ook het geval bij onze nieuwe energieleverancier, VandeBron. We hebben keurig een bevestiging van hun gekregen dat de levering (en ook de tarieven) lopen van 1-12-2018 tot 1-12-2019.

Nu hebben we van Greenchoice de eindafrekening gekregen, ik had verwacht dat we vanaf 8-11-2018 tot 1-12-2018 een hoger tarief zouden betalen omdat ons jaarcontract dan was afgelopen maar ze berekenen al vanaf 1-10-2018 een veel hoger (ca 75% hoger) tarief. Als ik nu terugkijk in de contractbevestiging zie ik dat ik geen poot heb om op te staan, de levering is vanaf 08-11-2017 maar ze vermelden dat de tarieven lopen tot 01-10-2018. Dit is toch ontzettend misleidend? In elk geval nooit meer Greenchoice, triest dat ze het op deze manier moeten verdienen!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klantenservice compleet waardeloos
Marielle de Koning uit Eindhoven, 6 december 2018

Ik ben recentelijk overgestapt van Energieflex (InnovaEnergie) naar Greenchoice omdat mijn oude leverancier failliet is gegaan. Vanwege het faillisement kon ik kosteloos overstappen naar een nieuwe leverancier zolang ik dit binnen 1 maand zou doen.

Na 1 week heb ik al mijn overstap geregeld en daarna begon alle drama. Inmiddels ben ik 10 telefoontjes, brieven en e-mails verder en Greenchoice is gewoon niet in staat om mijn wensen uit te voeren.

Allereerst hebben ze mij voor een verkeerd adres aangemeld. Telefonisch is een paar keer gezegd dat dit was rechtgezet maar dat bleek niet zo te zijn.

Daarnaast is de ingangsdatum van mijn contract tot zeker 6 x toe verkeerd doorgevoerd. Vervolgens bleek dat vanwege de fouten van Greenchoice ik niet meer binnen de maand mijn oude leverancier kon opzeggen waardoor ik een boete krijg als gevolg.

Daarna begon het geemmer over mijn termijnbedrag. Ik ben altijd duidelijk geweest hoeveel ik wilde betalen en tot 4 x toe heeft Greenchoice er wat anders van gemaakt. Uiteraard een stuk hoger dan ik zelf had aangegeven.

Alle schriftelijke communicatie die ik tot nog toe van Greenchoice heb ontvangen bevat OF een foutief adres OF een foutieve startdatum OF een foutief termijnbedrag.

Ik ben oprecht verbouwereerd over wat voor medewerkers daar aan de helpdesk moeten zitten en ben het vertrouwen compleet kwijt. Heb dan ook spijt van mijn keuze voor Greenchoice en zie er nu al tegenop om het contract stop te zetten wanneer ik over een paar maanden ga verhuizen...

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte ervaring greenchoice
Edelbroek, 29 november 2018

Dacht bij greenchoice goed te zitten, totdat ik de jaarafrekeningen ging controleren. Helaas bleken de netbeheerkosten al 3 jaar te hoog in rekening gebracht te zijn. Na vele mails, verwijzingen door Greenchoice naar stedin etc etc. is dit nog altijd niet gecorrigeerd ook al erkend men dat het niet klopt. Stedin is de boosdoener volgens Greenchoice. De klant is de dupe!!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dik tevreden!
Liane Huizen uit Amersfoort, 2 november 2018

Wij hebben al jaren greenchoice als energie leverancier en wij zijn er erg tevreden over. Geen dure telefoonnummers als je de klantenservice wilt bellen. Je kunt ten alle tijden overstappen naar een ander ook al maak je gebruik van 3 jaar vast. Ze zijn goed te bereiken en altijd bereid om mee te denken als je op een probleem stuit. En er kan wel eens wat mis gaan maar als je dan even belt is het ook zo weer verholpen. Ze zijn niet duur en het allerbelangrijkste ze zijn groen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
site greenchoice onbereikbaar
Marco, 22 oktober 2018

Heb greenchoice gebeld hierover, Ze weten het ook niet.

Heb mijn systeembeheerder gebeld. Ook hij krijgt geen verbinding met Greenchoice.

Vreemde zaak.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
"mijn termijnbedrag " en advies klopt van geen kanten en Greenchoice weet dit.
Frans Goris uit Udenhout, 17 september 2018

Altijd tevreden geweest. Nu toch wel verbijsterd: men werkt met een module genaamd Mijn Verbruik die foutieve informatie geeft. Bij mij was de eindconclusie "Uw nieuw ingeschat jaarverbruik voor gas ligt 86% lager dan uw oude jaarverbruik. "

In een gesprek met de klantenservice wordt aangegeven dat dit gebaseerd is op verbruik in de zomermaanden. Wat ontzettend dom zou zijn voor een energiebedrijf. Desalniettemin krijg ik het advies van de website (niet de klantenservice) om mijn maandbedrag drastisch te verlagen: van €100 naar €30.

De klantenservice geeft aan dat het probleem van de onjuiste berekening bekend is maar dat men de foute module gewoon in stand houdt. Als de telefoonlijnen "roodgloeiend" zouden staan dan zou men er (misschien) wat aan doen. Nu laat men het zo want er zou volgend jaar toch een nieuwe module komen. Het is nu pas september dus de foute module blijft minstens nog een half jaar op de site.

Bizar.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Positief.
Jan uit Fryslân , 26 juli 2018

Sinds 2005 energie, gas en stroom van Gc, in het begin, na de eerste meterstand opgave wat problemen gehad omdat de meterstanden erg af weken van wat normaal was.

Dat was makkelijk te verklaren, +/-5300 Wp PV(zonnepanelen), zonneboiler, en een houtkachel.....

Na een copy van de nota(s), en een foto van het dak was alles geregeld.

Alles wordt altijd netjes gesaldeerd, en de +/- 1000kwh die ik extra terug lever wordt (tot opheden) keurig door Gc uitbetaald!

Voor Gc zaten we bij Nuon (stroom), en Eneco (gas) die ook verder goed bevielen

Alleen begon Nuon na het 1e jaar keurig gesaldeerd te hebben, volgens de toen geldende afspraak (natuurstroom contract) moeilijk te doen.

Ik moet nog steeds iets van €270,- van Nuon hebben ik heb het echt tot in " den treure " met met het "Nuon Costumer Care Center" geprobeert, te vergeefs.

Ze waren er toen nog niet aan toe dat klanten zelf ook stroom konden opwekken, de gesprekken in die tijd waren echt grappig..., nee meneer u begrijpt het niet, wij(Nuon) leveren de stroom!!!, U,U bent de gebruiker, en verbruikt, en U moet ONS dus betalen...

Verslagen van 2e kamerverslagen (Samson/Wessels) mochten ook niet baten.

Na de genoemde overstap naar Gc nooit meer een probleem gehad, na doorgeven van meterstanden heb ik meestal een week later de afrekening.

Enige puntje zou kunnen zijn dat de terug betaling (in het verleden) nog wel eens 1,5 maand op zich kon laten wachten maar is altijd goed gekomen!

Ben gewoon een klant, heb hier mee niks te winnen/verliezen. Ik vond dat dit verhaal ook wel eens verteld mag worden,

Jan S te F

2000 zonneboiler, 2001 624wp shell, 2003 4805Wp, 2004 Houtkachel met CV ondersteuning.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Voorschot
Ricardo uit Amstenrade , 24 juni 2018

Hallo,

Ik heb 1,5 jaar geleden een voorschot van 400 euro betaald,ze weigeren dit terug te betalen,

Wat kan ik doen?

Gr ricardo geurts

Reactie R. de Boer, 5 december 2018

Beste Ricardo, ook ik had een borg betaald.

Na informatie te hebben ingewonnen bij de klantenservice, werd ik op de hoogte gesteld van de voorwaarden om deze borg terug te krijgen. n.m.l.

‘Anderhalf jaar geen herinneringen krijgen en als er geen openstaande rekeningen zijn, dan wordt de borg teruggestort’. Na mijn mail aan greenchoice om de borg per ommegaande terug te storten, gebeurde dit ook na 4 weken. Goede service Greenchoice!

Tip: goed de voorwaarden lezen en ipv telefoneren, de terugvordering per mail verzenden.

Vgr. R. de Boer

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
hoge prijzen opeens na opzeggen op eindafrekening
Remco, 2 juni 2018

Opgezegd na een jaar en 2 maanden, wij switchen elk jaar van leverancier vanwege acties, maar waren nu iets later.

Voor die 2 maanden een extreme prijsverhoging opeens van ruim 200%

Daltarief was bijvoorbeeld 25 cent en nu 52 cent. Even 350 euro bijbetalen voor 2 maanden, terwijl we voor het jaar daarvoor juist geld terugkregen.

Dit riekt naar ***, ik ga ze ook aanklagen.

Nooit naar Greenchoice gaan!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Anna
Anna, 4 mei 2018

Zeer ontevreden! Slecht bereikbaar. Mail waarin ik opzeg binnen wettelijke bedenktijd van 14 werd genegeerd. Datum op contract was gedateerd voor bevestigingsmail aanmelding bij greenchoise. Na overstap naar nieuwe leverancier belachelijk hoge rekening voor zeer kort/weinig energie verbruik. We woonde nog niet op ons nieuwe adres.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Greenchoice saldeert verkeerd, en negeert klant
mark uit elst, 22 maart 2018

De netbeheerder wisselde mijn meter om (oud), als gevolg daarvan was het voor Greenchoice nodig om een tussentijdse rekening te sturen. Deze tussentijdse rekening zorgde ervoor dat de saldering niet over het jaar, maar over slechts 5 maanden verrekend werd, met als gevolg dat ik over het hele jaar heen voor ruim 150 euro benadeeld ben m.b.t. het salderen.

Greenchoice beloofde een compensatie van 40 euro, maar deze hebben zij nooit betaald. Er is geen reactie op brieven of mails geweest. Ondertussen heb ik enige tijd geleden een ingebrekestelling gestuurd (aangetekend) waar totaal geen reactie op is geweest. Omdat ik dit soort gedrag vanuit een bedrijf niet wil accepteren is de volgende stap nu de rechter. Voor een foute saldering en uiteindelijk een bedrag van richting de € 150 kiest Greenchoice voor negatieve publiciteit. Behoorlijk dom.

Al met al een behoorlijk asociale instelling voor een bedrijf als Greenchoice. Mijn advies zou ook zijn om hier ver vandaan te blijven.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Extreem late uitbetaling
BH Kleibergen uit Rotterdam, 31 januari 2018

15 jan 2017 was de startdatum levering van Greenchoice. Maandtermijn van 250,-. Echter kregen wij op 27 jan een meterwissel. Er werd een jaarnota opgemaakt voor 12 dagen. De rekening was 158.92 . Kreeg een rekening van 408.92. Na een belletje , ik had toch al een termijn van 250 betaald?. Sorry dat heeft elkaar net gekruist. Dus binnen een maand werd er 407.92 geincasseerd dat is dus al ff gauw 660,-. Eind maart 2017 lieten wij zonnepanelen plaatsen deze voorzien ons voor een geheel jaar van stroom. 23 Dec 2017 ging ons kontrakt van een andere leverancier in. In de tweede week jan 2018 na 3 wekwn nog niks vernomen te hebben van greenchoice maar gaan bellen waar de eindafrekening bleef. We hebben nog niet alle gegevens blabla. Tuurlijjk maar in jan met de meterwissel kreeg ik de nita al na 1 week!. Niet veel later kreeg ik de eindnota yes: bijna 2000,- terug. Dat wist ik komt door de investering vd zonnepanelen. Maar wat schetst mijn stomme verbazing: Dit bedrag wordt omstreeks 10 feb op uw rekening gestort. Schandalig , innen zijn ze haantje de voorste maar uitbetalen duurt een eeuwigheid.

Reactie van Greenchoice , 2 februari 2018

Beste heer, mevrouw Kleibergen,

Bedankt voor uw ervaring met ons. Erg vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw eindnota. Ik zou graag verder op uw bericht willen ingaan. Zou u uw klantnummer of postcode/huisnummer willen mailen naar webcare@greenchoice.nl?

Met vriendelijke groet,

Raymond Korst

Greenchoice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Veel duurder uit! Was ik maar niet overgestapt!!
Dl, 25 januari 2018

Na wat ik dacht een degelijke vergelijking tussen Essent en Greenchoice toch maar de overstap gemaakt. Bij Essent al jaren een relatief stabiel verbruik en dito maandbedrag. Nu 2 maanden klant bij Greenchoice en na een metercheck blijkt mijn maandbedrag met €14 (!!) verhoogd te moeten worden! Dus dat is ruim €150 duurder per jaar. Dit is onmogelijk; mijn situatie is namelijk niet veranderd. Ik heb spijt dat ik ben overgestapt en nog 10 maanden vast zit aan deze organisatie. Volgens mij zitten er toch ergens verborgen kosten verstopt of zo. Dit voelt in ieder geval erg verkeerd. Ik ga terug naar Essent zodra ik kan.

Reactie van Greenchoice , 26 januari 2018

Dag Di,

Bedankt voor je bericht waarin je aangeeft absoluut niet tevreden te zijn met de overstap naar ons. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.

Zou je je klantnummer of adres naar ons willen mailen, zodat ik kan nakijken waarom het termijnbedrag verhoogd zou moeten worden?

Ons e-mailadres is webcare@greenchoice.nl.

Met vriendelijke groet,

Raymond Korst

Greenchoice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarnota
W.v.d. Borgh, 11 januari 2018

Medio november kreeg ik mijn jaarafrekening, begin december heb ik deze gecontroleerd bleek dat ze voor de stroom verkeerde meterstanden hadden overgenomen, ik had ongeveer 500kw terug geleverd via mijn zonnepanelen. Contact opgenomen met Greenchoice en de situatie uitgelegd, ze hadden alle begrip en er zou direct een correctie nota volgen, dus NIET. Vanaf begin december tot heden nog 3 x contact opgenomen maar nog steeds geen correctie nota van Greenchoice steeds hetzelfde verhaal het wordt verwerkt. Tot 2x toe een mail gestuurd GEEN reactie. Ik heb het voorschot van de maand januari terug laten boeken door de bank van deze actie heb ik hun via de mail op de hoogte had gesteld en de volgend dag kreeg ik al een herinnering dat het voorschot niet betaald was . Greenchoice int met liefde maar baart met smart. Uiteraard heb ik mijn contract opgezegd en stap over op een andere leverancier.

Ze doen geen enkele moeite om ondanks hun toezeggingen de fout te herstellen en het is al helemaal onbeschoft om de mail te NEGEREN.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Restitutiehindernis
Gerard , 23 november 2017

In augustus vroeg ik Greenchoice om mijn maandbedrag terug te brengen naar € 25,--. Dat was vergeten, waarvoor excuses. Op 7 oktober verkocht ik mijn huis en vroeg ik om restutie van € 699,--. Binnen 4 tot uiterlijk 6 weken zou ik dat op mijn bankrekening zien, wat mij op zich al verbaasd, in dit digitale tijdperk van slimme meters. De eindfactuur is 8 november aan mij opgestuurd. Ik wacht nog steeds op mijn geld. Ik hoop dat Greenchoice haar service verbeterd. Ik hoop dat ze me toestaan kosteloos naar een andere energieleverancier over te stappen.

Reactie van Greenchoice , 28 november 2017

Beste Gerard,

Wat vervelend dat je nog steeds op je geld aan het wachten bent! Graag kijk ik met je mee wanneer de uitbetaling plaats zal vinden en in hoeverre we dit proces nog voor je kunnen versnellen! Uiteraard staan wij toe dat je kosteloos kan overstappen, wij hanteren immers geen boete, maar ik hoop dat dit uiteindelijk niet nodig zal zijn. Omdat ik verder geen gegevens van je door heb gekregen, wil ik je verzoeken om even een e-mail te sturen, met daarin je naam en klantnummer, naar klachten@greenchoice.nl. Ik kijk dan graag met je mee.

Met vriendelijke groet,

Manuel

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Greenchoice voor mij het beste in prijs/kwaliteit.
Piet Joon uit Gorinchem, 21 mei 2017

Ik ben lid van VEH en vergeleek de prijzen van de offerte van mijn huidige leverancier Greenchoice (1jr contract stroom en gas) met de collectieve aanbieding VEH van Oxxio (1jr contract stroom en gas). Oxxio was per jaar veel goedkoper bij een gelijk verbruik dan Greenchoice. Die tarieven leken mij zeer aantrekkelijk! Ik kreeg sterk de neiging daar maar eens gebruik van te maken.

Ik had (via via) gehoord over de zeer slechte service en contactblunders van Oxxio, dus ik zocht op Google naar "Reviews Oxxio". Ik schrok van de vele zeer negatieve ervaringen. Die werden door de helpdesk van Oxxio consequent afgedaan met een bericht "Jammer dat het mis is gegaan. Neemt u contact met ons op via Facebook of Twitter, dan zullen wij kijken wat wij voor u kunnen doen".

Bellen met de helpdesk van Oxxio kan alleen via een duur betaalnummer en die gesprekken kunnen heel lang duren, las ik. Terugbellen wordt wel beloofd maar dat gebeurt meestal niet. Cliënt belt vanzelf wel weer terug via het betaalnummer. Bingo!

Ik blijf dus, ondanks de hogere prijs bij Greenchoice want ik heb geen enkele behoefte aan irritaties als zich eventueel een probleem voordoet. Greenchoice heeft een normaal tarief voor de helpdesk (deskundige betrokken en respectvolle medewerkers). Greenchoice investeert in onderzoeken voor een beter milieu. Daarop wordt niet bezuinigd en daar wil ik graag wat extra voor betalen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet behulpzaam
martin, 8 mei 2017

Greenchoice is voor mij een bewuste keuze ivm de groene stroom. Als alles goed gaat is het een prima leverancier maar zodra iets afwijkt gaat het allemaal fout. Zo is bij mij door de netbeheerder Stedin de meter verwisselt maar dat is niet doorgevoerd in het systeem waardoor greenchoice het niet wist. Ik moet nu voor het verbruik op de huidige meter betalen (wat logisch is) en de geschatte stand van Stedin van 13 maanden. Met andere woorden ik betaald dubbel, dit is zelfs hun conclusie maar ze willen met niet helpen. Ik moet naar stedin, die mij vervolgens doorstuurt naar greenchoice en visa versa. Nul verantwoordelijkheid vanuit Greenchoice de leverancier van mijn stroom

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer