Ervaringen Greenchoice

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Greenchoice. U kunt uw ervaring met Greenchoice ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

vreselijke en waardelose klantenservice
marjo, 10 februari 2020

had een vraag over fractuur nadat jaarnota verrekend was en jaarabbonement beeindigd, eerst gekeken in mijn dossier..snapte t niet..gebeld.. gemiddeld 40 sec wachten duurt meerdere minuten voor je een medewerker aan de lijn hebt..T*** in eerste instantie vriendelijk, echter al snel geirriteerd en onbeschofd..en nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe t kan dat t maandelijks voorschot €240 bedraagt..ik op 10 jan. op de eindnota €75 retour krijg en ik over de hele maand dec. nu 10 febr.€ 122 moet betalen voor gebruik gas&stroom. uitleg sloeg nergens op..geirriteerd en onbeschofd werd ik verwezen naar mijn dossier...ik vroeg zijn naam kreeg alleen zijn voornaam...T***.. Privacy gevoelige informatie delen geldt alleen voor de (ex)klant. Zo bind je zeker geen klanten..waardeloos!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
OPZEG FORMULIEREN GAAN IN DE PRULLENMAND
P.M. van Zwam uit Hoofddorp, 26 januari 2020

Heb in het najaar een contract getekend , maar naar aanleiding van de vele negatieve reacties binnen het termijn het opzeg formulier teruggestuurd , maar ze hebben mijn contract niet geannuleerd ,en dat terwijl mijn huidige leverancier energie Budget daardoor binnenkort afloopt

Wie herkent dit probleem?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Waardeloze communicatie
Wilma, 26 januari 2020

Waardeloze communicatie bij Greenchoice, dus hierbij mij recensie :

Ik heb 4 x geprobeerd te communiceren per email, 1 x per reguliere post, 3 verschillende bevestigingen met verschillende termijnbedragen, alles en iedereen loopt langs elkaar heen daaro..... dikke 1 !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Niet zoals verwacht
Y.mutluel uit Dordrecht , 7 januari 2020

Mn electrische meter kast is kapot wordt op het eindafrekening en gemiddelde aangehouden terwijl mijn gasverbruik met 6 % gedaald is met vorig jaar komt er als eind resultaat...nou goed krijg geld van hun terug het is al januari en nog niet het eindafrekening terug gekregen..denk dat het anders zou zijn als zij tegoed hadden..en een zeer slechte klantenservice niemand weet van elkaar.storingen niet bereikbaar mensen never doen.ben blij met mn overstap

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Klantenservice negeert klant
M.A.J. Fichtmuller, 13 december 2019

Omdat ik, ook na meer dan een jaar, "gewoon" voorschotten in rekening kreeg gebracht. Wel altijd netjes betaald, wel meterstanden doorgegeven (alhoewel met slimme meter niet nodig). Vanwege zonnepanelen een flink tegoed bij Greenchoice, maar een jaarnota ho maar.

Gebeld....in eerste instantie antwoord dat het nog wel een aantal weken ging duren. Toen ik aangaf dat dit na 13 maanden incasso op grond van hun eigen voorwaarden dat er 1 keer per jaar een afrekening volgt niet kan, werd het antwoord "we gaan het uitzoeken u wordt geïnformeerd"....na 2 weken niets!

Klacht ingediend.....ontvangstbevestiging......weer wachten niets!

Incasso gestorneerd en gemaild.......wel een waarschuwing ontvangen.....verder weer niets!

Kortom: De "Klantenservice" negeert alle signalen volledig en Greenchoice doet wat het wil OF (ik heb eerdere ervaring met Energieflex) is dit soms de voorbode voor een faillissement?

Reactie Wilma, 26 januari 2020

Waardeloze communicatie bij Greenchoice, dus hierbij volledige instemming :

alles en iedereen loopt langs elkaar heen daar..... schrikbarend slecht !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Prima
Karin uit Hoensbroek, 27 november 2019

Al jaren ervaring met Greenchoice, via telefoon laten overhalen om over te stappen naar Essent. Veel duurder uit. Blij weer terug te zijn bij Greenchoice! Herken de klachten die anderen hebben totaal niet! Prima geholpen, steeds weer.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Zeer slechte klantenservice
Martijn uit Drachten, 9 november 2019

Zodra je klant wilt worden dan geven ze op alle vlakken netjes thuis. Levering gaat goed en tarieven zijn gunstig.

Klantenservice/aftersales is echt een drama met de hoofdletter D. Niet reageren op mail, facebookberichten etc.

Toezeggingen doen, en die vervolgens niet nakomen is al helemaal killing lijkt mij, maar voor Greenchoice de regel van de dag.

Ik ga op zoek naar een andere leverancier

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
duurder contractaanbod dan op de vergelijkingssite Gaslicht.com was toegezegd
Sanny van Ginkel uit Wijk bij Duurstede, 2 november 2019

heb net contractbevestiging binnen. Greenchoice gebruikt lagere jaarinschatting dan ik heb opgegeven! En het contract blijkt 304,00 euro per jaar duurder dan op site was vermeld. Wat een domper.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Als het goed is zeg ik het ook Chris Hop Jan Hop Roosendaal
Chris Hop uit Roosendaal, 21 oktober 2019

Echt HEEL slecht.

1. Ik heb een vergelijkingsofferte aangevraagd weet niet eens meer op welke site. (NIET op greenchoice)

2. Dit is automatisch een contract geworden? niets getekend of gevraagd!

3. Na 6 dagen ontving ik bevestiging van levering met GESCHATTE meterstanden van greenchoice

4. Direct gemeld dat dit niet de bedoeling was.

5. Contract is direct weer gestopt met afrekening van 6 dagen en € 440,- aan geschat verbruik

6. Mijn eigen leverancier Nuon heeft heel januari ook gewoon gefactureerd, dus ja 2x gelijke periode gefactureerd.

7. na minimaal 50 mails en telefoontjes heb ik het opgegeven en heb € 150,- aan webcasso betaald om er vanaf te zijn. (dat is ongeveer mijn werkelijke verbruik in de max.)

8. 3 jaar lang NIETS gehoord (dit komt nml uit 2016) nu een aanmaning uit 2016 voor het verschil?

9. Gaan we weer..........

Jammer dat grote bedrijven af en toe zo de plank mis slaan. The matrix is dichterbij dan we denken. Computers nemen het echt over. Iemand achter de knoppen/telefoon zetten die dit soort database fouten MAG oplossen is er blijkbaar niet meer bij.

Chris Hop

Reactie Wilma, 26 januari 2020

Amaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Waardeloze communicatie idd bij Greenchoice, dus volledige instemming :

iedereen loopt langs elkaar heen daar..... ERG KWALIJK !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Aso deurverkopers
Gaat je niks aan uit Heerenveen, 10 oktober 2019

De deurverkoper deed zich voor als iemand van liander om zodoende binnen te kunnen komen en de meters te controleren. Na half uur pas aangeven dat die van greenchoice is. RONDUIT ASOCIALE BENADERING!!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Goed partij, maar duur.
Orn uit Gelderland, 8 oktober 2019

Ik ben wel tevreden over Greenchoice om eerlijk te zijn. Ongeveer 3 maanden voor het aflopen van mijn contract kreeg ik een medewerker van sales aan de lijn. Snap wel dat ze graag willen dat ik blijf, maar een contract aansmeren van 5 jaar heb ik nooit eerder meegemaakt. Ik kreeg niet eens de keuze namelijk. Later sturen ze mij een mail met bevestiging. Alsnog heb ik een overstap gemaakt naar een andere leverancier simpelweg omdat ze goedkoper waren. Greenchoice werd namelijk niet eens opgenomen in de lijst van voordelige leveanciers. Ze doen het goed met 'groen', maar de portomonnee van de consument is ook belangrijk.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Fijne energie leverancier.
A. Dijkstra uit Spijkenisse, 28 september 2019

Vreemd wat ik hier lees over Greenchoise, ik zit er nu al ruim 10 jaar en heb geen enkel probleem. Gaat gewoon goed..ook met de slimme meter..elke maand netjes een overzicht van verbruik via de mail....en elk jaar teveel betaald geld terug gekregen. Voor Greenchoise zat ik bij Eneco....dat zijn pas boeven. Daar zal ik never nooit meer een contract mee aangaan. Greenchoise is voor mij eennhrle goeie keus geweest...

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Maandelijks opzegbaar
Lukas, 27 september 2019

Ik wilde Greenchoice omdat het een van de weinige aanbieders is die zowel groene stroom levert als maandelijks opzegbaar is. Ik was tevreden. Ook over klantenservice, 2x moeten bellen eerst om op te zeggen en later voor de eindstand. In beide gevallen was ik binnen 30s aan de beurt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Opmerkelijk
Ron, 18 september 2019

Ik kwam net voor het eerst op deze website en schrik toch wel van de ervaringen van anderen met Greenchoice. Mijn ervaring na jaren is namelijk gewoon zoals het hoort te zijn: positief. Maar ik ben dan ook geen energiehopper die elk jaar van leverancier verandert om kadotjes en kortingen te krijgen. Mogelijk betaal ik dan teveel, maar ik heb in ieder geval niet de ellende die anderen hier omschrijven. Van verkopers aan de deur ook geen last van, je kan daar leuke stickertjes voor kopen die je naast je deurbel plakt: geen collectanten, colporteurs en geloofsovertuigers. Die sticker hangt er nu een jaar of drie en werkelijk nog niemand van die categorie die hier heeft aangebeld.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ergernis
Gerrit , 13 september 2019

Website werkt niet, ik wil gemak. Geen ergernis en gedoe.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Wat heb ik een spijt van mijn overstap
W Kruize, 11 april 2019

Eind januari werd ik telefonisch benaderd door een medewerkster van Greenchoice met de vraag of ik als oude klant wel weer naar Greenchoice wilde. Kreeg een aanbieding (stom van mij...3 jarige) Geen probleem leek het mij toen.

Per 1-4 overgegaan. Voordien en nadien diverse keren telefonisch contact met hun gehad (mail gaat een eeuwigheid duren) omdat er was afgesproken dat ik geen elektra kosten betaal( alleen transport kosten a 5 euro) Dit omdat ik veel meer terug lever. Ook hier telefonisch contact over gehad, ook hier maar weer afwachten wat het word.

Tot mijn stomme verbazing zag ik een paar week terug dat men normaal en dal teruglevering omgekeerd hadden.......... Telefonisch werd toegezegd dat dit opgelost zou worden, inmiddels paar week verder en nog steeds staat het verkeerd.

Nu kreeg ik afgelopen week een nota van mijn oude leverancier voor een afschrijving van de maand april. Begin deze week en mail gestuurd naar Greenchoice met de vraag of zij hun zaakjes goed op orde hadden, heb nm weinig vertrouwen meer in deze toko. Mijn financiele middelen zijn niet onbeprkt dat ik 2 afschrijvingen van 2 leveranciers kan hebben.

Maar geen respons van Greenchoice, (verbaast mij niets.)

Zelf maar mijn oude leverancier gebeld om te vragen hoe het zit met de afschrijving,

Waarschijnlijk heeft Greenchoice de overstap niet goed geregeld. Ik word hier nog over teruggebeld.

Tja wat moet ik daar verder over zeggen.

Als het kon zou ik per direct naar mijn oude leverancier weer teruggaan.

Dus mensen die een overstap prefereren naar Greenchoice.....denk er nog even over na.

Bij elke leverancier zal wel wat zijn, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
addertje onder het gras
Nienke, 4 april 2019

aanbieding aan de deur: cashback 350 euro bij 5-jarig contract

na 1 jaar kan je inderdaad wel overstappen zonder verlies van recht op cashback

maar de boete van contractbreuk is dan wel 125 euro

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Brutale colporteurs
Kritische energieklant, 15 maart 2019

Vandaag een zeer brutale colporteur van Greenchoice aan de deur die beweert dat op zijn lijst staan omdat we eerder klant zijn geweest (pertinent onwaar), geen BTW hebben betaald (waar die onzin op slaat mag Joost weten) en dan ook nog wilt weten wat wij vandaag eten omdat ik vraag of hij aan wil geven waarvoor hij heeft aangebeld aangezien ik druk ben met eten voorbereiden.

Zo brutaal heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Reactie Frank, 26 april 2019

Vandaag hetzelfde meegemaakt. Ongekend onbeschofte colporteurs (2 dames) die niet luisteren en alleen bezig zijn hun mening te zenden. Onbeschofte en persoonlijke vragen en bij een beetje tegengas van mijn kant waarbij duidelijk werd dat ik geen klant zou worden liepen ze weg. Tijdens het weglopen nog roepend dat ik wel wat meer mag lachen. Ongekend!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichterij!!
Nancy uit Arnhem, 11 maart 2019

Contract van 3 jaar aangesmeerd door valse informatie te geven over mijn verbruik, die ze nota bene zelf opgevraagd hebben!

Mensen, wees gewaarschuwd!

Reactie Gerrit, 15 maart 2019

Wij hebben hetzelfde als Nancy ervaren. Na veel telefoontjes en mails over hun bijzonder lage tarieven vroegen wij een offerte maar kregen meteen een contractbevestiging opgestuurd met contractnummer etc. voor nota bene 3 jaar! Nooit iets getekend! Wel in eerdere contacten gezegd dat wij e.e.a. wilden vergelijken en er mogelijk op terug zouden komen.

Gelukkig op tijd kunnen reageren per telefoon. Ik werd wel 3x bedankt dat ik de tijd en moeite had genomen om contact op te nemen, anders was het contract per 12-07-2019 ingegaan! Duidelijk mijn ongenoegen geuit voor dit soort praktijken. Geen excuses. Gevraagd om annuleringsbevestiging per omgaand. Gerrit - 15 maart 2019

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ongevraagd word je aangesloten.
Nicole, 7 maart 2019

Ik kreeg een telefoontje van Greenchoice, ze vroegen naar mevrouw [naam]. Ja, dat ben ik (Ik had mijn naam al genoemd bij het opnemen).

Of ze even de gegevens met me door konden nemen alvorens ze mij gingen overzetten naar hun contract.

Contract? Welk contract? Wanneer zou ik dat dan afgesloten moeten hebben?

Dat konden ze me niet zeggen, wél dat het voor drie jaartjes was. Of ze even de gegevens konden doornemen (voor de tweede keer).

Ik heb ze duidelijk gemaakt dat we helemaal niets zouden doornemen of oversluiten en dat ze maar eens rap al mijn gegevens uit hun systeem moesten halen, en dat ik daar een bevestiging van wilde hebben per e-mail.

Ik moet die nog steeds krijgen...

Oplichtersbende!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Slechte windvangers app.
Brand, 26 februari 2019

Al weken probeer ik via contactformulier en bellen met Greenchoice erachter te komen hoe de informatie over windvangers in de app wordt aangegeven.

Ik kan er al lang geen logica in ontdekken en ben het gaan bijhouden.

Conclusie: het onderdeel windvangers wordt regelmatig in de app. 4 tot 5 dagen niet bijgewerkt.

Er worden lukraak opgebouwde euro's bijgeschreven die geen relatie lijken te hebben met de opgebouwde kilowatt.

Bijvoorbeeld: opgebouwde euro +1 met kilowatt+ 4 maar ook opgebouwde euro +1 met kilowatt +17..

Ook dagen dat er wel euro bijkomt maar geen opgewekte kilowatt.

Klantenservice( 3 keer gebeld) snapt er zelf ook niets van en weet niet hoeveel kilowatt omgerekend hoeveel euro is.

Kortom ik vertrouw het hele concept windvangers niet meer zo met al deze op zijn minst onduidelijke informatie ..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
3 Weken nodig om antwoord te geven?
Gerrit Rozeboom uit Hoogvliet, 13 februari 2019

Als je Greenchoice mailt of via hun website een formulier invult heeft het bedrijf er 3 weken voor nodig om te antwoorden, ze geven dit ook direct aan. 3 weken !!!! werkt er daar maar 1 persoon voor halve dagen of zo. Onbegrijpelijk als je een contract wil afsluiten heb je direct de dag erna een bevestiging en contract via post binnen 2 weken in huis maar antwoord geven op vragen duurt 3 weken.

Schaam je als bedrijf als je zo met klanten omgaat

Ps, ik doe alles via mail of website formulier omdat ik dan zwart op wit antwoord heb , via de telefoon kan er van alles worden gezegd of beloofd maar heb je geen bewijs.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Geniaal creatief als het om afspraken gaat😡😡
Wim Konijn uit Waddinxveen, 11 februari 2019

Het is waanzinnig wat er wordt aangevoerd om de overeengekomen welkomstpremie nu te moeten uit betalen.

Hier volgt het complete email antwoord op mijn vraag. Er is niets aan toegevoegd of weggelaten.

Klantnummer: *****

Beste heer ****,

Bedankt voor uw bericht van 26 januari in verband met welkomstpremie. Ik informeer u graag:

Fijn dat u écht groene energie van Greenchoice afneemt. Dankzij u kunnen wij iedere dag blijven werken aan een schoner Nederland.

U heeft een eindnota gekregen met een teruggave van €360,10. U mist de beloofde welkomstpremie van €150. Na uw overstap per 29-1-2018 heeft u voor elektra het groen mix contract afgenomen tot 1 januari van dit jaar. Deze tarieven zijn zo laag dat de korting hier al in is verwerkt. De €150 wordt zodoende niet apart uitgekeerd.

Ik hoop dat alles duidelijk is voor u. Is dat niet zo, stel uw vraag dan aan onze klantenservice via vragen@greenchoice.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

*******

https://cdn.greenchoice.nl/signature/greenchoice.png

Kruisplein 15

3014 DB Rotterdam

T 010 478 23 26

www.greenchoice.nl

Reactie en deriks uit horst, 28 juni 2019

mailen naar greenchoice heeft geen zin.

ik ben in januari overgestapt naar gc.

meteen het eerste jaarafschrift in maart had ik in 3 weken tijd 1100 kwh verbruikt.

na vele telefoontjes snappen ze het ook niet."ik had de cijfers omgedraaid."

van normaal en hoog tarief.

niemand kan mij zeggen hoe dit kan.moet wel even €211.00 aftikken extra.daar doe ik normaal 2 maanden over.en dan houdt ik nog geld over...schandalig zoals ik wordt geholpen met allerlei smoesjes."mischienheeft u een jacuzzi gekocht"ja duh!!!ik zeg en ook geen wietplantage in de garage!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Greenchoice
M uit ., 31 januari 2019

Hallo.

Mijn ervaring met greenchoice is om het zo te zeggen een regelrechte ramp.

Ze doen maar wat. Slimme meters worden niet uitgelezen. Maand bedragen worden naar 120 euro per maand gezet voor alleen electriciteit. Geen gas. Mocht je iets willen aanpassen sta je voor een gesloten deur.

En dan hebben ze al het geld binnen. Dan krijg je een jaarafrekening dat je ook nog eens 400 euro moet bijbetalen.

Ik woon alleen en heb na contact met mijn netwerkbeheerder gehoord dat mijn verbruik 1550 kWh per jaar is. Greenchoice maakt maar schattingen. Leest niks uit.

Dan wil je daar over in gesprek gaan en hun afrekeningen inzien en dan zijn ze niet thuis. Ja ze zijn wel thuis, ze zeggen de leveringen stop en zadelen je op met incassobureau.

Er valt met dit zogenaamd groen(green) bedrijf dus niet praten

Trap er niet in. Ik heb gelukkig het bewijs van de slimme meter en ook de betalingen die ik heb gedaan

Tips.

Media erbij halen.

Slimme meter

Lees vooral de ervaringen op internet

Gelukkig ben ik van ze af, hun alleen nog niet van mij.....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eindafrekening niet juist, onbeschofte medewerkerin helpdesk, duur en nooit meer GreenChoice
Hans, 23 januari 2019

In november 2018 overgestapt naar GC, gebruik makende van een aanbieding FNV i.s.m. GC.

Na diverse malen bellen omtrent ingangsdatum(iedere keer verkeerd) en naam, ook onduidelijkheid over looptijd(de ene medewerker zei dat het per kalenderjaar ging, andere per direct en dan 12 maanden.

Na 2 weken eindelijk voor elkaar. Eind december bericht omtrent afloop contract, dus toch per kalenderjaar en een aanbod voor een nieuw contract.

Heb geen mail gehad omtrent opname meterstanden(heb geen slimme meter), maar heb wel zelf de meterstanden in MIJN DOSSIER GC ingevuld per 1 jan 2019.

Nieuw contract was vele malen duurder dan andere leveranciers, dus na 1 jan over naar een andere en dat was per 17 jan 2019.

Net de eind afrekening gehad waarin GEEN onderscheidt in zat qua meterstanden en contract/variabele termijn.

Overigens waren bij het narekenen per rekenregel ook nog eens verschillen in de afronding, waren maar een paar centen, maar in totaal met alle regels tikte dat ook aan.

Vanaf 1 jan zijn ook nog eens de belastingen op energie hoog gestegen en variabel is ook duurder dan contract, dus redenen genoeg om te bellen.

Heb gebeld met helpdesk GC en werd te woord gestaan door een vrouw die me vertelde dat ze algemeen deden afrekenen en dat het soms in het voordeel klant was of niet, en bij mij dus niet en bedankt GC.

Ze kon er ook niet aan beginnen met wel 50 verschillende vormen van aanbiedingen om de afrekening te specificeren en ik moest niet moeilijk doen om een paar euro!

Waar gaat het om, GC had minder verbruik(stroom norm, DAL en gas) volgens contract in rekening gebracht en meer in het variabele tarief, terwijl het andersom had moeten zijn.

GC had totaal niet gekeken naar hetgeen ik ingebracht had aan meterstanden op 1 jan 2019.

Mijn dossier GC is voor hen inzichtelijk.

Vervolgens probeerde ze me af te poeieren op een redelijk onbeschofte wijze.

Ze bevestigde ook dat ze inzage had in mijn meterstanden van 1 jan 2019, want ze kon zo de verschillen aangeven.

Wacht nu op een aanpassing, ik hou ze in de gaten!

Overigens vermeld ik het hier en niet op de klachtensite van GC met als reden dat dit soort zaken niet alleen intern GC dienen te blijven.

Overigens zal ik ook de FNV informeren.

Nooit meer GC mensen en let op, vraag schriftelijke bevestiging!

Overigens jammer dat het zo moet.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?