Reviews Greenchoice

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

74 reviews

5 sterren
(26)
4 sterren
(19)
3 sterren
(8)
2 sterren
(5)
1 ster
(16)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte, onvriendelijke klantenservice en waardeloze niet functionerende website met " mijn dossier".
Monique 5 september 2019

Het 1e jaar ging alles redelijk goed en je werd vriendelijk geholpen, daarna ging het bergafwaarts!

De website met mijn online dossier is een drama, als je tussentijds je meterstanden invult; heb je altijd meer verbruikt tov vorig jaar, dat zou er volgens mij zelfs staan als je 0 verbruik had, en dit alles mits je überhaupt het online dossier in kan komen!

Termijnbedrag wordt iedere maand op een andere datum afgeschreven, een vaste datum mag je niet kiezen. Elk jaar vragen ze (te) laat naar de meterstanden, eerder doorgeven mag niet, dus betaal je meer dan 12 termijnen!

De klantenservice heeft totaal geen verstand van zaken meer, eenvoudige vragen moet je 10 keer herhalen maar dan nog snappen ze het niet en verkapt worden ze dan onvriendelijk en behandelen ze je alsof je een achterlijke debiel bent; door hun woorden geven ze je dat gevoel, terwijl zijzelf gewoon GEEN kennis hebben om eenvoudige vragen goed te begrijpen en antwoorden.

4 maanden voor je contract afloopt, loopt je mailbox al vol dat je moet verlengen, lijkt wel spam!

Blijven loont niet bij Greenchoice, in tegendeel! Het is echter mijn enige overstap ooit geweest, en die is dramatisch verlopen, dus twijfel ik ieder jaar of ik weer de ellende van een overstap aankan.

Maar na wederom een verschrikkelijke ervaring met de klantenservPIS en onbereikbare website vandaag, zou ik iedereen afraden om over te stappen naar Greenchoice, ze zijn hard achteruit gegaan de afgelopen jaren en volstrekt ONTRANSPARANT!

Als ik zou weten welk bedrijf wèl een goede service bied, en dan ga ik niet eens voor de laagste prijs, (toen ik naar Greenchoice overstapte was dat wegens de goede service, ze waren niet de goedkoopste hoor!) zal ik overstappen; maar elke vergelijkingswebsite gaat alleen maar over hoeveel geld je kunt besparen, niet over transparantie, eerlijkheid, duidelijkheid en goede klantenservice!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer goed
M.H.E. Huisman uit Heerhugowaard, 11 augustus 2019

Greenchoice levert groene energie. Ik heb nog nooit problemen gehad en het is niet duur.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
mailadres
holtkuile uit Wesepe, 31 juli 2019

Ik kan jullie niet bereiken om mijn nieuwe mailadres door te geven …………………………….

Het is dat jullie zeggen groene stroom leveren ,maar anders was ik weer overgestapt . want er is meer beloofd . Beetje veel blabla ……………………………..

nieuwe mailadres is jholtkuile@hotmail.com

hoop dat het aan komt en mijn nieuwe mailadres wijzigen . of contact met mij zoeken . groet j. Holtkuile

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Binnenhalen en daarna veel betalen
R.D. K. uit Ruinerwold, 30 juli 2019

We zijn bewust en prettig overgestapt naar Greenchoice. Echter bij verlenging mag je ineens de hoofdprijs gaan betalen dus weer overgestapt naar een andere provider. Ook werd ons een mooi aanbod gedaan voor een warmtepomp maar vervolgens blijft het stil en, ook na telefoontjes hierover, geen warmtepomp gerealiseerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Vrijenegie en vertrouwen gevoel
Ana Maria Pueyo uit Boxmeer, 23 juli 2019

Super netjes en eerlijk .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
1e jaar prima na verlenging meer kosten zonder een goede verklaring
p V. uit Schiedam, 15 juli 2019

Na verlenging en de plaatsing van de slimme meter ( weet niet zeker of er een verband is maar het is een vermoeden) zijn de kosten verdubbeld. Verbruik is niet anders, geen andere apparatuur, alles nieuw aangeschaft.Na meerdere malen contact geven ze toe dat het vreemd is maar kunnen geen verklaring geven en bieden ook geen oplossing. Greenchoice verwijst naar Stedin en visa versa. Je wordt op den duur zo gek dat je alles op ga schrijven wanneer je stroom gebruikt en hoe lang. Greenchoice vindt het allemaal wel prima en ik ook. Het vertrouwen is weg!! Zodra het kan stap ik over.

Andere onverklaarbare actie:

Je contract verlengen met 1 jaar vast tarief. Dit komt niet goed door en ze verlengen je contract voor 3 jaar variabel. Hier kom je dan per ongeluk achter in een telefoongesprek. Dit kunnen ze met moeite aanpassen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energie leverancier
W.J. van Doorn uit Rhenen, 12 juli 2019

Ik vind Greenchoice een goede leverancier. Dit was voor de 2 e keer dat wij energie van deze maatschappij hebben gehad voor een jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Efficiënt, scherp geprijsd en klantvriendelijk
JW uit Wassenaar, 7 juli 2019

Makkelijk overstappen, er was een probleem met standen dat opgelost is en na een jaar weer voor drie jaar verlengd met goede offer. En het is groen stroom/bos gecompenseerd gas....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Mooi weer praatjes
r.a. P. uit Alphen, 28 juni 2019

Vorig jaar overgestapt met een mooie aanbieding, kort geleden verlengvoorstel ontvangen en totaal niet meer markt conform. Hetzelfde dus als alle andere partijen, dwingen je bijna tot ieder jaar overstappen om een goed tarief te krijgen.

Contact met klantenservice inzake de jaarnota ( niet afgerekend volgens contract prijs) en dan vertellen ze doodleuk dat het je eigen schuld is want dan had je de verlenging maar moeten accepteren. Achteraf dus verkeerde keus.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klant worden geen probleem, maar geld terug na verhuizing is een probleem
MEG Janssen 27 juni 2019

Indien je bij greenchoice weg gaat door verhuizing heeft greenchoice 6 weken nodig nadat de meterstanden bekent zijn om de rekening op te maken. Hopelijk gaan ze dat halen, anders dien ik maar een vordering in te gaan zetten. De klantenservice lacht je alleen maar uit als je daar een opmerking over maakt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
zeker tevreden
JHC H. uit Heerlen, 23 juni 2019

Eigenlijk nooit een probleem gehad. Alle communicatie is beleefd en nooit opdringerig. Uiteraard zijn de energieprijzen belachelijk hoog. Maar dat is een landelijk gegeven en geld voor alle energieleveranciers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima, maar alleen voor nieuwe klanten.
J. uit Aadorp, 12 juni 2019

Greenchoice is prima voor nieuwe klanten. Lage prijzen, incasso klopt, website is goed etc. Waarom dan geen 5 sterren? Omdat klanten HOUDEN geen sterk punt is. Ze bieden wel een verlengings-contract aan, maar die prijzen zijn hoger dan voor nieuwe klanten, en ook hoger dan voor nieuwe klanten bij de concurrent, dus in feite jagen ze bestaande klanten weer weg. Ze hopen kennelijk op "slapers" die niets doen of het verlengings-contract accepteren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Maakt waar wat ze beloven.
J.W. van den Broek uit Winssen, 9 juni 2019

De beste leverancier van Nederland op dit moment.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Erg tevreden
AMA A. uit Bergen op Zoom, 30 mei 2019

Goed bereikbare klantenservice en goed inzicht in het verbruik in de app

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Greenchoice laat zich beperken
Joop uit Capelle a/d IJssel, 24 mei 2019

Ik wil zonnepanelen maar ik heb twee dakkapellen met een schuin dak. De aannemer van Greenchoice is NIET in staat om panelen te plaatsen omdat ze geen valbeveiliging hebben voor dit soort situaties. Jammer, ik heb nu contact met een aannemer die dit wel kan. Jammer dat het opwekken van groene stroom door een "beperkte" installateur wordt beperkt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goedkoop kan duurkoop worden!
Piet uit Gorinchem, 17 mei 2019

Bij Greenchoice was ik op jaarbasis netto 70 euro duurder uit in vergelijking met de collectieve aanbieding van VEH bij een andere energieleverancier. Uit veel reviews blijkt dat overstappen problemen kan veroorzaken en consumenten er daarna spijt van hebben (met alle kosten en rompslomp achteraf er bij). Er zitten grote (onzichtbare) verschillen in de betrouwbaarheid van energieleveranciers. Alleen de allerlaagste prijs is niet de belangrijkste factor. De 6 euro per maand die ik bij Greenchoice meer betaal geeft mij weer een jaar zekerheid dat ik van hun gebleken betrouwbaarheid gebruik kan blijven maken. Dat ik daarbij een "groene" bijdrage lever aan een beter milieu geeft mij bovendien een goed gevoel.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima bedrijf.
E B. uit Zwolle, 15 mei 2019

Prima bedrijf, dat als een contract afloopt met een prima aanbieding komt. Het allermooiste is dat je na het afsluiten van een 3 jarig contract hier altijd zonder boete onderuit kan. Hier kunnen de andere energie bedrijven nog iets van leren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Gewoon goed
J.p.m. C. uit Eindhoven, 5 mei 2019

Nette prijzen. Duidelijke website. Alles online te regelen..

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Chaotische organisatie
M van Dijk 26 april 2019

Mijn ervaring met Greenchoice is ronduit slecht te noemen.Zeer trage terugkoppeling van eenvoudige vragen en de afrekeningen zijn verre van transparant te noemen.Tip: Koop aub geen Windvangers, hierbij bevinden zich nl veel adders onder het gras.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Helemaal goed
Cristan Meijer uit Moordrecht, 15 april 2019

Overgang ging goed, goede communicatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen klachten
H. de Zwart uit Alphen aan den Rijn, 14 april 2019

Geen klachten. Maar ook geen directe problemen of contact gehad. Dus kan niets zeggen over hun klantvriendelijkheid. We krijgen elke maand een overzicht van ons verbruik. Erg overzichtelijk. Internetsite is ook goed gebruiksvriendelijk. Hadden de mogelijkheid om dit jaar weer over te stappen, maar andere aanbiedingen waren niet veel beter, zijn dus maar gebleven.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze klantenbehandeling
Jeanette Harmsen uit Amsterdam, 13 april 2019

Ik betaal mijn rekeningen. Op tijd. Al 15 keer op rij sinds het begin dat ik klant ben bij greenchoice. Ik houd zelfs mijn verbruik bij zodat mijn maandbedrag klopt. Groot was mijn verbazing dat er toch nog een rekening voor 400 euro kwam waar maandbedragen bijgeteld werden die net 1 dag na de bijgewerkte dag waren afgeschreven. En dus weiger ik de incasso. Ik hoef greenchoice geen 200 euro voor te schieten lijkt me. En wat doen ze? Bellen om te vragen hoe en waarom? Nee. Misschien een vriendelijke herinnering? Nee ook niet. Er wordt direct in gebrekestelling gemeld en gedreigd met afsluiting. Binnen 10 dagen. Daar zit je op te wachten als alleenstaande hardwerkende moeder. Dus heb ik alsnog betaald, zonder dat ik het ermee eens ben. Leuk hoor, zon zaadje om klant te worden. Maar hun ware gezicht toont het moment dat er echt even iets is. Ik stap over zodra ik kan. T zaadje houd ik als je t niet erg vindt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik zit hier jammer genoeg 3 jaar aan vast
W kruize 11 april 2019

Eind januari benaderd door iemand van greenchoice of ik wel weer wilde terugkeren naar hun.

Man man man wat heb ik een spijt dat ik dat gedaan heb.

Zie mijn ervaringen met greenchoice

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Perfect
M V. uit Houten, 18 maart 2019

Een jaar klant geweest, nooit problemen gehad. Goede app voor op de smartplhone ook.

Duidelijk bedrijf. Ben weg gegaan vanwege een scherpe aanbieding van een concurrent.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier
B. S. uit Purmerend, 18 maart 2019

Ze hebben een duidelijke site waarin je je meterstanden kan bijhouden. Prima service

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?