Reviews Greenchoice

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

103 reviews

5 sterren
(43)
4 sterren
(29)
3 sterren
(10)
2 sterren
(5)
1 ster
(16)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Perfect
M V. uit Houten, 18 maart 2019

Een jaar klant geweest, nooit problemen gehad. Goede app voor op de smartplhone ook.

Duidelijk bedrijf. Ben weg gegaan vanwege een scherpe aanbieding van een concurrent.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier
B. S. uit Purmerend, 18 maart 2019

Ze hebben een duidelijke site waarin je je meterstanden kan bijhouden. Prima service

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte ervaring met zakelijke klantenservice medewerker (Vincent)
monica 13 maart 2019

Ik heb 2 zakelijke contracten online aangesloten, en voor zekerheid moest ik de klantenservice bellen met allerlei vragen. Toevallig kreeg ik Vincent online elke keer dat ik met vragen belde. De derde keer dat ik belde vertelde hij dat klantenservice is niet bedoeld voor elke kleine vraag. Hij was zeer onvriendelijk en wilde mij meteen van de telefoon af om verder te gaan met belangrijke zaken. Ik heb contracten aangesloten van meer dan 10,000 euro per jaar en daarom belde ik voor duidelijkheid. Mijn vraag is of het wel verstandig is om klant bij Greenchoice te blijven. Gelukkig heb ik opnieuw gebeld en met klantvriendelijke medewerker gesproken die mij heel goed heeft geholpen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht bedrijf
Pe 11 maart 2019

Ontzettend slechte klantenservice,ik ben blij dat ik weg ben!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleiding wordt oplichting
Nancy 11 maart 2019

Mijn eerste ervaring met Greenchoice is niet positief.

Telefonisch benaderd voor een 3-jarig contract bij Greenchoice. Laten voorrekenen en uiteindelijk, na lang aandringen, akkoord gegeven met de belofte dat ze de juiste gegevens hadden gebruikt. Niet dus!! Voel me zo stom er ingetrapt te zijn.

Nu nog duurder uit dan mijn huidige contract. GA NIET IN ZEE MET GC!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zonnenpaneel
Henk uit Echt, 27 februari 2019

Super leverancier voor zonnenpanelen klanten

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Beste leverancier in zo ver daar veel verschil in kan zitten
M H Hoefnagel uit Amsterdam, 20 februari 2019

Goed geprijsd, goed bereikbaar, goede service en groen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekend
ZJM Dirks uit Eindhoven, 16 februari 2019

Wij waren zeer tevreden over Greenchoice en blij met de groene energie die we hebben ontvangen. Ook nu nemen we onze energie af bij een "groene" leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschillen in tarieven contractbevestiging en definitieve afspaken
W. Smit uit Hilvarenbeek, 12 februari 2019

Ik heb nu 3 keer een mail gestuurd en gevraagd om een toelichting over de tarieven. Nog steeds geen antwoord. Ik constateer verschillen in het tarieven van 25 tot 40% . Ik heb het dan niet over de energiebelasting ed. De eerste keer werd er verwezen naar "veel gestelde vragen". Op de 2e mail heb ik geen antwoord gekregen. De derde mail is van vandaag.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratieve chaos
P van Beusekom uit Winterswijk, 12 februari 2019

In december 2017 naar Greenchoice overgestapt en dat verliep vlekkeloos. In mei 2018 zonnepanelen laten installeren en dit aan Greenchoice en Liander gemeld. Beiden hebben een bevestiging gestuurd. Wekelijks mijn meterstanden aan Greenchoice doorgegeven via de app.

In december ontvang ik een voorstel voor een nieuw maandbedrag dat €40 p/m hoger is dat het oude maandbedrag. Dit ondanks het feit dat mijn verbruikte kWh tot bijna nul zijn gedaald. Telefonisch contact en men geeft toe dat het niet klopt, maar hoe men tot een dergelijke berekening is gekomen blijft onduidelijk. Al uiteindelijk de eindnota (veel te laat) komt blijkt daarop een verbruik aan elektrisch te staan dat in de verste verte niet in de buurt komt met de werkelijkheid. Wanneer ik op de site mijn verbruik opzoek blijk er begin december een gigantische piek (1000 kWh in 5 dagen) in mijn verbruik te zijn. Opnieuw telefonisch contact. Na meerdere keren in de wacht te zijn gezet is men er achter, ik heb een nieuwe meter gekregen en Liander heeft deze meterstand aan hun doorgegeven. Wanneer ik vertel dat er helemaal geen nieuwe meter is geplaatst komt men met een vaag verhaal over gewijzigde software bij Liander. Wanneer ik aangeef het heel vreemd te vinden dat wanneer Greenchoice vanaf mei van mij wekelijks de meterstanden doorkrijgt hier niets mee doet, maar volledig blind vaart op een schatting van Liander die 2500 kWh te hoog is. Van de teruglevering van 1750 kWh aan het net is ook niets terug te vinden op de eindafrekening. Ik krijg bericht dat hier iets mee mis is gegaan en dat dit bij de volgende jaarafrekening (december 2019) zal worden verrekend. Dat geloof je toch niet!

Opnieuw telefonisch contact. Men vindt het heel vervelend en gaat het uitzoeken. Gelijk een nieuw maandbedrag afgesproken op basis van mij werkelijke verbruik. Helaas wordt er deze maand toch weer een hoger bedrag afgeschreven. Op gestuurde e-mails wordt helemaal niet gereageerd.

U zult begrijpen dat ik helemaal klaar ben met deze chaoten en zo snel mogelijk een andere, betrouwbare leverancier ga zoeken!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Hoe Greenchoice zich uit de markt prijst met zijn verlengingen.
E F. uit Heemstede, 12 februari 2019

Ik was zeer tevreden over Greenchoice, echter de verlengingsaanbieding was verre van interessant.

Dus ben ik maak weer overgestapt naar een ander. Als Greenchoice een vergelijkende gunstige aanbieding had gemaakt was ik bij hun gebleven.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
welkomstbonus nog steeds niet terug
Ahm Vogels uit eindhoven, 9 februari 2019

Ik zou 200 euro bonus krijgen na jaar lidmaatschap. HIervoor heb ik even een jaar een uitstapje gemaakt naar andere energiemaatschappy maar ben járenlang klant geweest van greenchoice Hier ben ik al enkele malen voor aan het bellen,om mijn bonus gestort te krijgen Het jaar is voorbij en er is mij steeds niet gevraagd of ik dit om wil zetten naar 'zon voordeel'panelen oid of uit laten betalen . Omdat ik het laatste wil dat dat gebeurd al steeds op rekening gekeken want ook verrekenen is niet wat de afspraak is. Ik ben nog klant gebleven voor 3 jaar lang omdat de energie overal ook duurder wordt en ik groene stroom wens. Maar greenchoice dient afspraken wel na te komen anders is het toch een keer overstappen en nooit meer terug komen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Helemaal prima
C. M. L. uit Amsterdam, 7 februari 2019

Erg prettig bedrijf. Goed bereikbaar, vriendelijk, vervroegd overstappen zonder boete als je wilt. "Echt" groen ook. De enige reden dat ik ben overgestapt naar een andere leverancier is omdat dat voordeliger is, doe ik elk jaar. Na een jaar kom ik ook altijd terug.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap is goed gegaan
Cognac uit Schijndel, 7 februari 2019

Overstap ging eenvoudig en snel. Wat mij wel opvalt is dat de spanning niet altijd gelijk is wat dat weer betekent dat de verlichting knippert op bepaalde tijden. Ik weet niet of dit aan greenchoise ligt maar voorheen hadden we dit niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Greenchoice, goede keus
RLA J. uit Schiedam, 7 februari 2019

Prima leverancier, overstap ging goed

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Green Energy
N M. uit Rijswijk, 4 februari 2019

I have used Greenchoice as my energy provider for almost 13 years, and I have been satisfied with their good service. The site is very user-friendly, and their energy tariffs are marked competitive.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Dik tevreden
S P. uit Rijswijk, 22 januari 2019

Perfect geregeld!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Problemlose overstap.
H B. uit Maarheeze, 21 januari 2019

Overstap als aangekondigd. Geen gedoe, geen problemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier
Jos uit Ter Aar, 16 januari 2019

De overstap naar Greenchoice verliep geheel vlekkeloos. Verder merk ik niet dat de elektriciteit en gas groener zijn dan bij mijn vorige leverancier, Moet er maar op vertrouwen dat de opwekking groen verloopt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Bedragen kloppen niet.
S B. uit Groesbeek, 15 januari 2019

Gas blijkt ineens 7 cent duurder nu dan als op de bevestiging van energieleveranciers.nl.

Voel me dus behoorlijk genept.

Helaas 14 dagen voorbij dat ik er nu achter kom. Voor mij na contract nooit meer greenchoice.

Ook slecht dat we geen bevestigingsmail met tarieven vanuit greenchoice hebben gehad.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duidelijkheid over je maandlasten
Benita uit Ammerstol, 15 januari 2019

Onlangs contract afgesloten met Greenchoice, het goedkoopste tarief voor mijn woning en mijn situatie. Duidelijk inzicht in mijn verbruik via de website en onlangs kreeg ik een mail met mijn verbruik van de afgelopen maand. Ik kreeg ook een inschatting van het verbruik over het jaar en of ik dan goed zit met mijn huidige maandlasten. Fijn om te weten of ik niet te veel of te weinig betaal!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap naar Greenchoice
H.F. de W. uit Budel, 11 januari 2019

De overstap naar Greenchoice is van de zijde van Greenchoice goed verlopen. Direct contract en tarieven op papier toegestuurd gekregen. E-mail contact bij de uiteindelijke overstap was goed. Ook het aangeven dat ik zonnepanelen had aangeschaft door een voorstel voor verlaging van het voorschotbedrag. Een minpuntje is dat geen bevestiging is gestuurd dat het opzeggen van het contract op de vervaldatum bij de vorige energieleverancier, wat overigens wel door Greenchoice direct gedaan was.

In mijn geval is was het contract bij Greenchoice op 13-10-2018 afgesloten en 1-1-2019 ingegaan.

Echter de vorige leverancier NLE geeft bevestiging van opzegging en doet dat pas op 31-12-2018 zodat ze geplande voorschotnota van 1-1-2019 nog willen innen. Betaal je niet dan krijg geen eindnota en geen bonus. Nog afwachten of het teveel betaalde bedrag bij de eindafrekening terug betaald wordt. Bedenk u dus wanneer u over wil stappen naar NLE!!!

Nog even voor de duidelijkheid Greenchoice heeft hier geen schuld aan!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte communicatie en afspraken
G. van Lobbrecht 4 januari 2019

Ik maak gebruik van Greenchoice. Wat mij opvalt, is dat er tussen hun "papieren" jaarnota en hun "dossier" jaarnota grote verschillen bestaan. Pas als je belt wordt je uitgelegd waar dat vandaan komt.

In mijn optiek zou dat niet mogen.

De offertes die men uitbrengt zijn vrij summier waardoor je niet in 1 oog opslag kan zien wie hoe alles tot stand is gekomen. De grappigheid is dat als je op hun site een berekening maakt deze wel details bevat die een ieder verwacht.

Een andere irritatie is, dat men in november om je jaar verbruik vraagt(terwijl je in een gebroken contract jaar hebt). D.w.z. dat je maand bedrag niet meer in verhouding staat met de normale 12 maanden. M.a.w. Je gaat vaak meer betalen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
communiceren en fouten corrigeren is blijkbaar erg moeilijk
Jos Schrier uit Noordgouwe, 28 december 2018

In april 2018 is het gas afgesloten sinds die tijd is het Greenchoice niet gelukt om dit goed te verwerken, oftewel gas beheerkosten en vaste leveringskosten bleven doorberekend. De jaarnota kon niet worden opgemaakt omdat de meterstand van het gas ontbrak. Toen deze uiteindelijk wel werd aangemaakt was het weer fout en zaten de bekende kosten er weer in. Nog steeds wacht ik op een gecorrigeerde nota, op email wordt niet gereageerd en als ik bel krijg ik gelijk maar er gebeurt niks. Is dit nu die club die groen zo promoot, in mijn geval kunnen ze maar niet van het gas af.. Binnenkort wordt de foute jaarnota geïncasseerd, we zullen deze storneren, benieuwd of dan de aanmaning wel snel komt... jammer dat het op die manier moet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
FLJM veldhuijzen uit Nijmegen, 27 december 2018

We zijn een jaar geleden naar jullie gekomen. Alles goed uitgelegd. Nu ook weer we hebben weer een nieuw contract afgesloten

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?