Ervaringen Essent

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Essent. U kunt uw ervaring met Essent ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Belachelijk en incapabel
mk uit Nijkerk, 6 juni 2019

Ik heb een verkoopster aan de deur gehad met een mooi praatje. Ik ging veel minder betalen per maand en kreeg een extra bonus na 1 jaar.

Ik heb haar de vraag gesteld: Wanneer kan ik van het contract af.

Haar antwoord was dat ik ten alle tijden op kon zeggen alleen dat het mij 50 euro per product zou kosten. Na twijfelen heb ik besloten om over te stappen. De verkoopster heeft mijn jaarafrekening bekeken en een maandbedrag betaald. na de overstap periode kwam ik erachter dat het maandbedrag veel te laag ingeschat was en dat de kosten duurder waren dan mijn huidige leverancier vanwege de vele toeslagen welke erbij gekomen zijn.

Vervolgens contact opgenomen met mijn oude leverancier en de boel weer overgesloten..

Al met al ben ik 1,5 maand klant geweest. Toen kwam mijn eindafrekening.. wat bleek.. de boete was geen 50 euro per product maar 125 euro..

Aangezien ik het daar niet mee eens ben ga ik deze niet betalen... het is gewoon schandalig en belachelijk hoe ze je bij Essent behandelen!

De verkoopster aan de deur heeft blijkbaar geen enkel verstand van hetgeen ze verkoopt en is dus volledig incapabel!!!!

De klantenservice heeft contact met mij opgenomen, en dan komt er naar voren dat ze het heel vervelend vinden hoe het gegaan is maar schijt hebben aan de situatie en dat je gewoon moet betalen.

Mijn conclusie:

Zeg allemaal zo snel mogelijk op bij Essent en ga naar energiemaatschappijen die je niet bedonderen

Reactie van Essent , 11 juni 2019

Goedemiddag,

Wat vervelend dat de aanmelding zo is verlopen, dit natuurlijk niet de werkwijze die wij willen nastreven! Omdat ik de huidige situatie nogal betreur, ga ik het hier niet bij laten zitten.

Zou je deze info in een privébericht willen sturen naar onze Facebook-pagina? Een van mijn collega's (of ik) zal deze klacht dan zeker in behandeling nemen!

Groetjes,

Webcare

Reactie mk, 13 juni 2019

Men heeft als oplossing: U heeft pech dat wij een personeelslid ingezet hebben die incapabel is.. en u zoekt het maar lekker uit. Het enige dat ik kan zeggen is -- bedankt

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Asociaal
Van de pasch, 3 juni 2019

Afgelopen november jaarrekening gehad en geld terug gekregen nu door verhuizing in maart een eindafrekening waar we ruim 300 euro moeten bij betalen over een periode van 4 maanden. Dan bel je met essent en vraag je of hun kunnen vertellen dat het bedrag zo hoog is krijg je als antwoord dat maakt toch niet uit u moet gewoon betalen..... Belachelijk asociaal bedrijf!! Tot nu toe nog steeds geen idee hebben waarom die rekening zo hoog is

Reactie van Essent , 5 juni 2019

Beste heer, mevrouw, Van de Pasch,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan mezelf voorstellen dat u baalt van de afrekening. Wat een flink bedrag zeg. Vervelend om te lezen dat u nog geen duidelijke uitleg gehad heeft.

Zonder dat ik de factuur heb bekeken vermoed ik dat de kosten zo hoog zijn omdat u 4 koude maanden afrekent. Bij een afrekening over een winterperiode moet vaak bijbetaald worden omdat de kosten voor het gasverbruik een stuk hoger zijn dan de betaalde termijnbedragen.

Graag zou ik de factuur samen met u doornemen. Stuurt u mij uw gegevens via: webcare@essent.nl? Dan neem ik contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Will

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Essent manipuleert geluidsopnamen.
Paul uit Nijmegen, 30 mei 2019

Hieronder staat tekst die ik in eerste instantie op deze site plaatste. Inmiddels heb ik de geluidsopnames binnengekregen en gehoord. Nu blijkt dat een groot gedeelte van de opnames zijn gewist. Het stuk waar ik duidelijk aangeef dat ik ALLEEN AKKOORD GA ALS IK NIET MEER BETAAL DAN BIJ OXXIO, is geheel verdwenen. Het bandje wordt abrupt afgebroken.

Het is schandalig hoe callcenters te werk gaan. Je wordt vaak gebeld, ze praten snel en onduidelijk en er worden dingen toegezegd die niet waargemaakt worden. De bellers zullen wel worden afgerekend op hun prestaties, hoe meer nieuwe klanten hoe meer..........

Maar dit gaat natuurlijk ten kosten van deze nieuwe klanten. Ik denk dat veel mensen gedupeerd worden en verbaast zijn over het uiteindelijke contract dat ze krijgen en totaal anders is (beleven) dan uit het telefonische contact wat ze hebben gehad. Op het moment dat ze bellen namens de Essent is zij hier ook verantwoordelijk voor. Dus ook voor het 'wissen' van een essentieel onderdeel van de geluidsopnames. Mijn inziens komen alle gemaakte afspraken te vervallen om dat zij 'valsheid in geschriften' hebben gepleegd. Maar er is vast wel ergens een organisatie waar ik hiermee iets kan ondernemen, een geschillencommissie of iets dergelijks. Wie kan mij hiermee helpen?

Nog steeds wil ik het op een normale manier oplossen maar krijg er zo wel een hard hoofd in. Niet alleen voor mijzelf maar voor alle andere gedupeerde. Het enige wat ik van Essent ontvang is aanmaningen, dit terwijl ik dik het bedrag betaal wat telefonisch is afgesproken. Hopelijk komt er snel een eind aan deze nachtmerrie. Het is zonde tijd en ik heb wel meer te doen.

Ik wil zonder kosten hier uitkomen en dat gemaakte afspraken nakomen.

Tot zover

Paul

Nijmegen

TEKST: ENERGIELEVERANCIERS.NL :

Essent komt afspraken niet na.

Paul uit Nijmegen, 8 mei 2019

November 2018 werd ik gebeld door Essent (of iemand in opdracht van

Essent) die mij voorstelde om over te stappen naar Essent omdat ik dan

goedkoper uit zou zijn. Aangezien ik die maand helemaal suf werd

gebeld door allerlei callcenters heb ik het even afgehouden en gezegd

dat ik er over na wil denken en het een en ander eerst wil uitzoeken.

We hebben daarna nog twee keer telefonisch contact gehad.

Voor mij natuurlijk de eerste vraag: waarom zou ik overstappen. Dat ik

maandelijks goedkoper uit zou zijn is natuurlijk een legitieme reden,

zeker in deze tijd. Op dat moment betaalde ik € 90 (inclusief btw) bij

Oxxio, zelfs kreeg ik jaarlijks geld terug. De jongeman die mij belde

zij dat ik bij Essent voor hetzelfde verbruik maar €70 per maand zou

betalen. Daarnaast zou ik na een jaar altijd kunnen veranderen van

leverancier. We hebben de afspraken later op band laten vast zetten.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alleen akkoord ga als ik

maandelijks niet duurder uit zou zijn. Ik ga ervan uit dat wat

telefonisch is afgesproken ook rechtsgeldig is.

Dus toen ik het contract binnenkreeg heb ik niet het hele boekwerk met

alle condities doorgelezen, is altijd standaard. En ik mag aannemen

dat een gerenommeerd bedrijf als Essent zich niet kan permitteren om

te liegen, lijkt mij. Nu krijg ik twee maanden later de eerste nota

van € 120,- , dit is toch echt anders dan de afgesproken € 70,-. Nu

blijkt ook de tarieven hoger te liggen dan ik bij Oxxio betaalde,

sterker nog in een keer komt er ook nog een de btw bij waardoor het

verschil nog groter wordt. Omdat ik in een keer een zakelijk contract

heb. Het woonhuis blijft hetzelfde, levering, meter en alles is nog

hetzelfde. Ik snap er niets van. Het kan ook niet zijn omdat in 2019

de kosten zijn verhoogd omdat het contract van na 1 januari is.

Inmiddels meerdere keren contact gehad en wordt mijn verzoek tot

ontbinding contract Essent en herstel van mijn oude aansluiting

systematisch afgewezen.

Zelfs heb ik meerdere keren om de geluidsopname gevraagd waar uit

blijkt dat ik niet duurder zou uitkomen per maand dan bij mijn vorige

leverancier. Krijg geen reactie alleen maar nota's. Daarnaast lukt het

niet om in te loggen in Mijn Essent, dit terwijl ik al twee keer ook

een nieuw wachtwoord heb gekregen. Ik baal als een stekker omdat ik

steeds met zaken bezig ben waar ik niet mee bezig wil zijn. En dat

zo'n grote organisatie op deze manier aan haar klanten moet komen en

gewoon liegt, vindt ik meer dan verwerpelijk en zal er alles op alles

aan doen op dit tot een goed einde te brengen. Al moet ik alle sociale

media inschakelen die maar mogelijk is. Het gaat mij niet alleen om

die paar tientjes maar de hele gang van zaken. Tot zover

Reactie van Essent , 31 mei 2019

Beste Paul,

Uit je bericht begrijp ik dat er veel onduidelijkheden zijn over je aanmelding. We willen graag nogmaals met je in gesprek gaan hierover.

Hiervoor ontvang ik graag je postcode/huisnummer per e-mail op het volgende e-mail adres webcare@essent.nl.

Groetjes,

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Gigantisch misleid door ESSENT
Anna Donkervoort, 19 mei 2019

In februari gebeld door beller, en zei dat ze van MKB collectief was. Ze vroeg mij of ik nog tevreden was, dat ik mij destijds bij aansloot. Mijn antwoord was dat ik zeer tevreden was met mijn huidige leverancier NUON. Daarbij gaf ik aan op dat moment te druk was, ze bleef aandringen en dat het haar enkel ging om gegevenscontrole of alles nog klopt. Even snel 10 vragen met JA beantwoorden, echter tijdens de 10 vragen vroeg ik, dat het NIET om een overstap ging. Zij verzocht mij pas na 10 vragen, dan vragen kon stellen of op/aanmerkingen kon doen. En verzekerde mij, dat alles onveranderd bleef, en niets hoefde te doen. Nu tot mijn grote verbazing , kreeg ik vorige week mail van ESSENT, dat ik nu klant bij hun was. Met nog een mail met een factuur van 411 euro, 60 euro meer dan bij NUON!!!, zou ik toch NOOIT mee akkoord gaan. Ik ESSENT bellen, wat ik krijg te horen.... ik kan een voicelog doen, maar weten niet hoe het gesprek gegaan is, en wat er is afgesproken... Ik zou toch NOOIT akkoord gaan met 60 euro meer betalen, en daarbij contractbreuk bij NUON waar ik een boete voor moet betalen... Voicelog duurt 6 a 8 weken, BELACHELIJK!!! Ondertussen betaal ik een rekening van 1600 euro..... ESSENT BEDANKT!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Essent komt afspraken niet na.
Paul uit Nijmegen, 8 mei 2019

November 2018 werd ik gebeld door Essent (of iemand in opdracht van Essent) die mij voorstelde om over te stappen naar Essent omdat ik dan goedkoper uit zou zijn. Aangezien ik die maand helemaal suf werd gebeld door allerlei callcenters heb ik het even afgehouden en gezegd dat ik er over na wil denken en het een en ander eerst wil uitzoeken. We hebben daarna nog twee keer telefonisch contact gehad.

Voor mij natuurlijk de eerste vraag: waarom zou ik overstappen. Dat ik maandelijks goedkoper uit zou zijn is natuurlijk een legitieme reden, zeker in deze tijd. Op dat moment betaalde ik € 90 (inclusief btw) bij Oxxio, zelfs kreeg ik jaarlijks geld terug. De jongeman die mij belde zij dat ik bij Essent voor hetzelfde verbruik maar €70 per maand zou betalen. Daarnaast zou ik na een jaar altijd kunnen veranderen van leverancier. We hebben de afspraken later op band laten vast zetten. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alleen akkoord ga als ik maandelijks niet duurder uit zou zijn. Ik ga ervan uit dat wat telefonisch is afgesproken ook rechtsgeldig is.

Dus toen ik het contract binnenkreeg heb ik niet het hele boekwerk met alle condities doorgelezen, is altijd standaard. En ik mag aannemen dat een gerenommeerd bedrijf als Essent zich niet kan permitteren om te liegen, lijkt mij. Nu krijg ik twee maanden later de eerste nota van € 120,- , dit is toch echt anders dan de afgesproken € 70,-. Nu blijkt ook de tarieven hoger te liggen dan ik bij Oxxio betaalde, sterker nog in een keer komt er ook nog een de btw bij waardoor het verschil nog groter wordt. Omdat ik in een keer een zakelijk contract heb. Het woonhuis blijft hetzelfde, levering, meter en alles is nog hetzelfde. Ik snap er niets van. Het kan ook niet zijn omdat in 2019 de kosten zijn verhoogd omdat het contract van na 1 januari is. Inmiddels meerdere keren contact gehad en wordt mijn verzoek tot ontbinding contract Essent en herstel van mijn oude aansluiting systematisch afgewezen.

Zelfs heb ik meerdere keren om de geluidsopname gevraagd waar uit blijkt dat ik niet duurder zou uitkomen per maand dan bij mijn vorige leverancier. Krijg geen reactie alleen maar nota's. Daarnaast lukt het niet om in te loggen in Mijn Essent, dit terwijl ik al twee keer ook een nieuw wachtwoord heb gekregen. Ik baal als een stekker omdat ik steeds met zaken bezig ben waar ik niet mee bezig wil zijn. En dat zo'n grote organisatie op deze manier aan haar klanten moet komen en gewoon liegt, vindt ik meer dan verwerpelijk en zal er alles op alles aan doen op dit tot een goed einde te brengen. Al moet ik alle sociale media inschakelen die maar mogelijk is. Het gaat mij niet alleen om die paar tientjes maar de hele gang van zaken. Tot zover

Reactie van Essent , 9 mei 2019

Beste Paul,

Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent! Een bedrag van €120,00 of €70,00 is wel een heel groot verschil. Ik wil graag voor je uitzoeken waar deze berekening op gebaseerd is.

Stuur een mail naar webcare@essent.nl. Geef een korte toelichting en graag ontvang ik ook je jaarverbruik bij Oxxio (zie oude jaarafrekening).

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Jennifer

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Gemene verkooptrucs
Ruud, 12 april 2019

Ik werk als taalcoach, en maakte het gisteren mee dat mensen die de taal niet goed spreken agressief worden benaderd en hun gegevens te goeder trouw doorgeven via de telefoon. Daarna blijkt dat er een contract afgesloten is voor 5 jaar, dit gebeurde bij een Syrisch gezin waarvan de vader hard werkt en ineens een brief kreeg om meterstanden door te geven. Contract annuleren alleen mogelijk tegen betaling van 2 x €125 !! Ik denk erover aangifte te gaan doen bij de politie. Als de zoon van het gezin belt wordt er doodleuk gezegd dat pa zelf zijn gegevens heeft afgegeven; ze doen zich voor als de eigen energiemaatschappij, de naam Essent of overstappen zou niet genoemd zijn..sowieso ga je iemand die jou niet goed begrijpt/verstaat een contract aansmeren via de telefoon.

Reactie Ruud, 15 april 2019

Ondertussen is de kwestie al afgehandeld en bleek het contract niet geldig. Ik begreep dat het is afgesloten via een extern bedrijf en Essent heeft netjes een excuusbrief gestuurd. Bedankt voor de oplossing van dit probleem!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
VerbruiksManager Essent onzin
LC Jansen uit Amsterdam, 3 april 2019

Essent adverteert met de VerbruiksManager. VerbruiksManager - geen verrassingen op uw jaarrekening! Hoe voorkom ik dat ik moet bijbetalen op mijn jaarrekening - de VerbruiksManager! We hebben de VerbruiksManager iedere maand gecheckt en iedere maand onder het verbruik, dan wel termijnbedrag advies. Nu krijgen we de jaarrekening en moeten fors bijbetalen. Onzin dus die VerbruiksManager. Nooit meer Essent voor ons! Klaar mee!

Reactie IH, 28 mei 2019

Klopt hier hetzelfde verhaal

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Toch in verkooppraatje getrapt
Christiaan uit Zwolle, 2 april 2019

In mei vorig jaar een verkoper aan de deur gehad die beweerde dat Essent de beste was. Nu zie ik dat als een uitdaging om het tegendeel te beweren maar deze jongeman had de zaken goed voor elkaar. Helaas heb ik zelf de boel niet goed nagelezen waar ik afgelopen week achter kwam.

Dit beloofde de verkoper:

- na 12 maanden € 300 cashback (€ 150,- per product)

- na 12 maanden boetevrij opzeggen (5jr contract)

De verkoper beweerde dit zelf ook zo te doen en elk jaar tussen Nuon en Essent te wisselen wat die geven de hoogste cashback.

Dit is het geworden:

- de € 300,- wordt gefaseerd uitgekeerd over 5 jaar

- na 12 maanden zeker niet boetevrij opzeggen.

Dus ik zit nu nog een paar jaar aan Essent vast. Ik heb via Essent een klacht ingediend, maar ik weet natuurlijk dat ik zwak sta. Ik kan niks bewijzen wat de verkoper mij verteld heeft. Dat snap ik. Ik hoop alleen dat er meer mensen over deze verkoper een klacht hebben ingediend dat ze wellicht een gesprek met hem aangaan.

Voor nu is het denk ik handig dat ik overstap naar Nuon voor 3 jaar. Dan wordt mijn € 250,- opzegboete vergoed en ben ik a) van Essent af en b) heb ik een kortere looptijd om te wisselen van leverancier.

Voor nu voel ik mij ontzettend dom dat ik er toch ingetrapt ben. Ik duik altijd in de energieprijzen om voor mijzelf de beste deal eruit te slepen en dat overkomt mij zoiets doms. #aldoendeleertmen blijkbaar.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloze bureaus werken ze mee
Evert, 27 maart 2019

Zeer aggresief en je moet nu beslissen voor 5 jaar vast. Kan je niet meer vanaf als bedrijf zijnde.

Pas dus op wat je doet

Reactie van Essent , 29 maart 2019

Dat meen je niet, Evert! Wat een vervelende situatie zeg!

Als u mij uw postcode en huisnummer geeft dan ga ik hier heel snel achteraan. Van dit soort praktijken worden wij namelijk ook niet vrolijk!

Ik hoor graag spoedig van u, zodat we hier snel een actie op kunnen uitvoeren.

U kunt uw gegevens eenvoudig sturen naar webcare@essent.nl. U kunt in uw mail aangeven dat u mij heeft ''gesproken'' en dat het om een klacht over zakelijke werving gaat.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een mooi weekend.

Groeten,

Marlon

Essent Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Er in geluisterd door gas en licht adviseur bij essent
Hoffer, 21 maart 2019

Echt er IN GELUIST ,door dat ik zzp er was kon ik veel goedkoper gas en stroom ,krijgen.Alles was een stuk beter,je betaald nu wel even meer ,maar dat komt terug op de eind afrekening.

Ik herhaal nog,ben een kleine startende ondernemer ,die de zaken aan de keukentafel regeld,en alleen een huis aansluiting heb!

Gebruik max 1050m3 gas ,en 3200kwh.

Echt gas en licht adviseur ,heeft wel een UUR op me ingedramd .!

Geloofde hem eerst,maar hij had nooit verteld dat de vastkosten voor een zakelijk contract ,een stuk duurder zijn,,,,!

Nu moet ik knokken ,met Essent ,ze moeten de band afluisteren, om eraf te komen ,na latere info,duur 6-8weken 🤕🤕🤕😖

Na achter af blijkt dat dit al meer in het nieuws geweest te zijn,gemist😤

Mij benieuwen was Essent ,hiervoor regeld.

Heb SPIJT ,dat ik ooit met een telefonisch verkoper in zee gegaan ben.

En ZEKER niet met gas en licht !,,!

Brandwacht Hoffer

Reactie Bianca uit Zaanstad, 24 maart 2019

Beste Brandwacht Hoffer, U kunt van dit contract af omdat het een woonhuis betreft waar het contract op is afgesloten en geen bedrijfspand. Hierdoor kunt u de BTW niet terugvorderen en er mogen geen zakelijke contracten op woonhuizen worden afgesloten. Neem contact op met de Autoriteit consument en Markt, u kunt ze bellen en zij vertellen u wat te doen. Leg anders uw klacht ook voor aan de geschillencommissie. Succes! Met vriendelijke groet, Bianca

Reactie van Essent , 25 maart 2019

Bedankt voor de review. Wat een ontzettend vervelende situatie. Dit had zeker beter gekund. Oprecht mijn excuses dat het op deze manier heeft moeten gaan.

Mijn collega's bij Essent Zakelijk zijn er vol op mee bezig. Ik vertrouw er op ook op dat zij met een goede oplossing zullen komen voor de situatie.

Mocht u willen weten wat de status is van uw aanvraag, wil ik u adviseren om contact op te nemen via 0900-1466.

Met vriendelijke groet,

Essent Webcare

Reactie Hoffer, 25 maart 2019

Geachte Essent,

Vervolg mail ,is reeds na gestuurd.

Hopenlijk komen we samen goed uit.

Neem het de gas en licht verkoopadviseurs ,kwalijk.

Met goed ,vertrouwen,

Brandwacht Hoffer

Reactie Limburg, 4 april 2019

Voor mij precies hetzelfde! Ik werk als zzp’er vanuit huis (paar uurtjes per week)..

Ook gebeld door Essent.. Het is veel goedkoper bla bla, en later las ik pas dat het voor 5 jaar vast is.. en toen heb ik gebeld dat ik hem toch wou annuleren, dat kon niet meer.. nu een tijdje laten rusten en wat dingen uitgezocht. Maar het zit me niet lekker en ik wil er graag vanaf!

@essent, ook ik zou graag een oplossing willen hebben!

Reactie Luc van de Riet uit Goirle , 8 april 2019

Ik kom er zojuist ook achter dat ik er door Essent op identieke wijze ben ingeluisd. Mooie verkooppraatjes via de telefoon waarbij duidelijk is gezegd dat er geen enkel addertje onder het gras zou zitten. Bij toeval (een leverancier belde voor voordeligere tarieven en gaf aan dat we niet over konden stappen) kwam ik er zojuist achter dat wij een zakelijk contract voor 5 jaar (?!) hebben afgesloten! Dit is door de betreffende verkoper bewust niet gemeld.

Ik was achterdochtig maar vertrouwde na een aantal keer de verkoper gesproken te hebben zijn verhaal en ben een jaartje geleden overstag gegaan en overgestapt naar Essent. De beloofde lage maand tarieven blijken bij de jaarafrekening te kloppen (dat viel mee) maar nu blijkt dat we nog 4 jaar vastzitten snap ik wel hoe dit kon (ze mogen nog een aantal jaar van ons plukken...).

Ik laat het hier niet bij zitten en ga er alles aan doen om het contract te ontbinden. Belachelijk hoe ze ons hebben gefopt, het zal misschien juridisch gezien mogen wat ze hebben gedaan maar ben hier totaal niet blij mee en ben erg teleurgesteld in Essent.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Pas op!
Tim uit Middelburg, 14 maart 2019

Daar zit je dan als trouwe klant van Essent. Contract mag ik verlengen en omdat ik klant ben krijg ik wel €175,- korting

Maar pas op Essent klanten, een nieuwe Essent klant krijgt voor een contract “onder precies dezelfde voorwaarden” €250,- korting. De omgekeerde wereld dus. Wij gaan dus overstappen.

Reactie van Essent , 15 maart 2019

Beste TIm,

Fijn om te lezen dat je een trouwe klant bent en ik kan me natuurlijk voorstellen dat je ook een goede aanbieding wenst te ontvangen.

Ik kijk dan ook graag voor je na wat er mogelijk is want naast de cashback hebben we ook genoeg andere leuke aanbiedingen voor bestaande klanten.

Omdat ik helaas geen gegevens van je heb kan ik je vraag nu niet beantwoorden. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer te sturen naar webcare@essent.nl.

We nemen zo snel mogelijk contact met je op als we je e-mail hebben ontvangen.

Groetjes,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Triest, daar gaan je ESSENTJES....
Maas, 12 maart 2019

Op 12-03-2019 hebben wij om onze verhuizing door te geven naar het buitenland contact gezocht met; Netflix, Vitens, KPN, Stokertje, energiewacht, fitness en nog meerdere, iedereen wenste ons een fijne toekomst....

Dan nog Essent bellen (contract loopt 13/9).

Dit werd een ander verhaal.

Essent ziet het als contractbreuk, 250 euro boete...

Ik ben echter van mening dat in zake van verhuizing naar het buitenland enige coulance op zijn plaats is! We willen geen contractbreuk maar ESSENT levert niet naar het buitenland.

Jammer daar gaan je ESSENTJES....

NIET NETJESSSSS

Maas

Reactie van Essent , 14 maart 2019

Beste heer, mevrouw Maas,

Hartelijk dank voor uw bericht. Uiteraard wens ook ik u een fijne toekomst.

Ik snap helemaal dat je niet blij bent met de boete van € 250,-. Toch moet ik vermelden dat ik in deze situatie geen coulance verlenen. Bij het voortijdig beëindigen van de overeenkomst wordt de wettelijk vastgestelde opzegvergoeding in rekening gebracht. Ook bij emigratie. Het bedrag zal op de eindafrekening verrekend worden.

Met vriendelijk groet,

Will

Essent webcare

Reactie Maas, 14 maart 2019

Nogmaals, wij willen geen contractbreuk plegen, maar aangezien Essent geen diensten levert in Frankrijk, staan wij voor een voldongen feit en met onze rug tegen de muur. Om dan alsnog op deze wijze te blijven volharden aan het contract is niet klant/servicegericht. Misschien toch eens bekijken in alle redelijkheid of er in dergelijke omstandigheden niet anders mee omgegaan dient te worden vanuit Essent. Wij zullen binnen onze familie, vrienden en werkkring Essent zeker niet aan bevelen. Zeer onterecht!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbeschoft gedrag Essent verkopers is structureel
Harrie van den Meerendonk, 9 maart 2019

Het is enkele jaren geleden dat ik door een telefonische verkoper van Essent ben gebeld met een aanbieding om mij weer als klant terug te krijgen. Mijn antwoord was dat ik een goedkopere leverancier had gevonden en deze wilde behouden. Daarop kreeg ik de reactie dat Ik mij zeker had laten beetnemen, en dat ik daar wel achter zou komen als ik het contract goed zou lezen. Na deze onbeschofte en arrogante opmerking heb ik het gesprek beëindigd. Essent heeft voor mij voorgoed afgedaan en heb ze verzocht mij nooit meer te bellen.

Essent is recentelijk in het nieuws gekomen door onbeschoft gedrag van telefonische verkopers. Met mijn ervaring wil ik duidelijk maken dat dit geen incident is, maar een structureel probleem bij Essent. Ik adviseer iedereen om deze leverancier te mijden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters
Gabriel uit Oss, 7 maart 2019

Besodemieteren en bedonderen de hele boel. Liegen alles bij elkaar. Sturen geen mail wat ze beloven en vervolgens zit je vast aan een zakelijk contract wat ook nog eens niet zomaar STOP gezet kan woorden

Reactie van Essent , 8 maart 2019

Dag Gabriel,

Hartelijk dank voor je bericht. Wat een vervelende situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.

Kun je mij misschien je postcode en huisnummer sturen, dan zorg ik dat onze MKB/zakelijke afdeling contact met je opneemt om deze vervelende situatie te bespreken.

U kunt uw gegevens toesturen naar webcare@essent.nl. Ik doe de rest!

Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Groeten en een mooi weekend,

Marlon

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht duur en onbetrouwbaar
Barbara uit Hoogezand , 6 maart 2019

In december ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier. Had een contract bij Essent. Toen dit ten einde kwam moest ik zelf contact met hun opnemen voor een nieuw aanbod. Zou worden terug gebeld niet gebeurd. Ja na de tweede keer toen ik belde werd ik weken later terug gebeld had toen inmiddels al een andere goedkopere energiemaatschappije gevonden. Nu is mijn contract gestopt en heeft Essen mijn gegevens verkocht dus wordt nu regelmatig lastig gevallen over aanbiedingen voor iets waar ik helemaal geen interesse en tijd voor heb. Na door vragen werd mij verteld dat ze gegevens van Essent hebben ontvangen. Na een zeer slechte service nu als cadeau van Essent ongevraagde aanbiedingen ontvangen. Mijn advies neem niet Essent als energieleverancier. Duur, slordig, niet betrouwbaar en slechte service.

Reactie van Essent , 12 maart 2019

Bedankt voor de review Barbara.

Wat jammer dat je bent overgestapt. Wel kan ik begrijpen dat je dergelijke beslissing neemt wanneer er afspraken niet nagekomen worden.

Graag zou ik hier dieper op in willen gaan. Om een situatie als deze in de toekomst te voorkomen. En om onszelf te kunnen verbeteren. Daarnaast wil ik graag onderzoeken wie zijn of haar afspraken niet na is gekomen. Hierdoor kunnen we allemaal leren.

Ook vind ik het vreemd om te lezen dat je gegevens zijn "verkocht" naar andere leveranciers en aanbieders. Dit is niet bekend bij ons en ook dit wil ik graag onderzoeken.

Zou je me daarom je verhaal met postcode en huisnummer willen sturen naar webcare@essent.nl? Dan kan ik voor je aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Essent Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichting zakelijk abonnement
Jeffrey Timmers uit Rijswijk, 2 maart 2019

Ik ben twee weken geleden benaderd door een “onafhankelijke bemiddelaar” die zei dat ik als zzp’er recht heb op een mooi zakelijk aanbod.

Alles wat deze meneer vertelde leek te mooi om waar te zijn. Inmiddels de eerste termijn rekening gekregen en deze is 75,00 euro hoger dan mijn vorige aanbieder Eneco?!?

Tevens is er geen mogelijkheid om te annuleren want het is een zakelijke abonnement volgens de verkoper.

Oplichting praktijken die zelfs het nieuws gehaald hebben!

Reactie van Essent , 6 maart 2019

Beste Jeffrey,

Jammer om te horen dat je je opgelicht voelt. Ik begrijp dat het termijnbedrag hoger staat dan dat je voorheen betaalde bij Eneco. Graag wil ik je vragen om contact op te nemen met onze zakelijke afdeling via 0900 1466. Zij kunnen de situatie met je bespreken en kijken naar de mogelijkheden en/of oplossingen. Ze helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte financiele adninistratie en klantenservice
R van R, 27 februari 2019

Automatische Facturatie vervalt op het moment dat je een keer de factuur niet kan betalen. Ik was te laat maar heb de factuur toch netjes betaald via handmatige overschrijving zoals beschreven in hun email. En dezelfde dag weer aangegeven automatisch geïncasseerd te willen worden in de toekomst, ook op instructie van hun e-mail. Door dit verzoek (om autom. Incasso weer te activeren) begreep de financiële admin mijn handmatige overschrijving niet, stortte het bedrag terug. Waardoor er een maand later incassokosten van €40,- bij kwamen. Die heb ik gelijk betaald en dacht dat ik die wel terug zou krijgen omdat ze een fout hadden gemaakt door mijn handmatige overschrijving weer terug te storten.. Opgebeld naar de klantenservice en een mail gestuurd. Ze wilden ‘uit coulance’ maar 20,- terugbetalen. Ik denk hoezo uit coulance? Omdat jullie een vergissing hebben gemaakt. Mevrouw  was zelfs op haar pik getrapt dat ik 40,- terug wilde hebben en dreigde nog met “oh ik heb er al spijt van dat ik dit voor u ga doorvoeren. Ik heb nog zo mijn best voor u gedaan.” Dat snap ik kind, maar je weet niet waar de fout vandaan kwam. “Bent u nu naar tevredenheid geholpen?” wilde ze afsluiten. Ik zei “nou nee.” “Oh dan ga ik het gesprek beëindigen want ik vind het geen fijn gesprek.” Belachelijk. Mevrouw van de financiële admin stond mij later te woord maar had mijn mailtje niet eens gezien, met de instructies hoe ik het bedrag over moest maken en wat ik moest doen om automatische incasso weer te activeren. (Doe je huiswerk als een klant ontevreden is!) Ze bleef dezelfde plaat afspelen over hoe hun systeem werkte en weigerde in te zien dat ik volledig heb gehandeld volgens hun e-mail qua betalen en automatische incasso reactiveren. Hou die resterende 20,- maar. Na dit jaartje ga ik lekker weg bij Essent.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vaak gebeld
P. Maarschalkerweerd uit Vlissingen, 19 februari 2019

In korte tijd is mijn vrouw 3x gebeld door Essent om een contract af te sluiten. Vandaag weer gebeld met als lokker een cadeautje, bij een latere vraag van ons wat het cadeautje was bleek er geen te zijn.

Alle keren aangegeven dat we geen interesse hadden maar toch proberen door te drammen. Hier op aangegeven dat ze de "aanbieding" maar per mail moesten sturen. Prompt werd ook gevraagd wat ons rekeningnummer was. Dit hebben wij dus niet gegeven.

Gelukkig hebben wij het hele gesprek opgenomen zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Wij zijn tevreden met onze huidige leverancier.

Reactie van Essent , 20 februari 2019

Beste heer,

Ik baal ervan om te lezen dat uw vrouw en u continu gebeld worden om over te stappen naar Essent. Bij geen interesse zou dit voor de verkoper duidelijk moeten zijn. Dit is hier niet het geval en begrijp u daarom volkomen. Mijn excuses hiervoor. Graag laat ik het bellen stoppen. Stuur u mij uw review, samen met het telefoonnummer waar u op gebeld wordt, én het telefoonnummer dat u belt, door naar webcare@essent.nl? Alvast bedankt!

Groetjes, Ron

Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbereikbaar
Laurens, 13 februari 2019

Heeft Essent wel een klantenservice?

Ze zijn namelijk onbereikbaar. Eerst via de telefoon geprobeerd, maar dan sta je rustig een half uur in de wacht. Via social media komt er ook geen reactie. Tot slot drie dagen geleden het contactformulier ingevuld via de persoonlijke pagina op Essent.nl. Helaas tot op heden ook daar geen reactie op ontvangen. Hoe is het mogelijk om zo slecht bereikbaar te zijn?

Reactie van Essent , 14 februari 2019

We zijn gewoon bereikbaar hoor! Stuur een mail naar webcare@essent.nl met daarin je vraag en je contact gegevens. Ik ga dan direct aan slag!

Alvast bedankt.

Groet, Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Contractbreuk door Essent
Simon, 11 februari 2019

Onlangs kreeg ik een factuur van Total Gas & Power plus een aanmaning met boete, die ik meteen als spam aanmerkte omdat ik geen contract heb met hen. Later kreeg ik van Essent een eindrekening waaruit bleek dat mijn contract voor gas beeindigd was. En er was een opzegvergoeding berekend van 125 euro. Maar ik heb mijn nog vier jaar lopende contract helemaal niet opgezegd. Het is Essent die hier contractbreuk pleegt door onder een hoedje te spelen met Total. Door drukte duurt het antwoord van Essent langer dan je van hen gewend bent, luidt een automatisch aangemaakt bericht. Uiteraard heb ik met Total ook contact gezocht. Op emails reageren ze daar niet. Telefonisch contact levert op dat ze het uitzoeken. Wie het echt maar uit moet zoeken lijkt de klant te zijn.

Reactie van Essent , 11 februari 2019

Oei, dit klinkt niet best Simon!

Het lijkt erop dat Total Gas & Power, je onterecht heeft afgemeld bij ons. Als je hier nooit officieel toestemming voor hebt gegeven, mogen zij je niet aanmelden! Zij dienen dan, om dit recht te trekken, een onterechte aanmelding in te dienen.

Bij een onterechte aanmelding, maakt Total Gas & Power, de aanmelding ongedaan, en zetten ze je onder dezelfde contractvoorwaarden terug over naar ons toe. Hebben ze dit al voor je gedaan?

Al met al, zou ik je dolgraag willen helpen! Ik hoop alleen dat je je beseft, dat dit geen fout is van ons, en wij jou het liefste als klant willen behouden natuurlijk. Mijn advies is dan ook, contact te leggen met Total Gas & Power, en daar de klacht neer te leggen, en uit te laten zoeken of de aanmelding bij hen, rechtsgeldig is. Als consument, heb je daar alle recht op!

Heel veel succes, en wij zien je graag terug!

Groetjes,

Sanne

essent

Reactie Simon uit Diessen, 11 februari 2019

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van Essent. Die heeft toegezegd dat Essent contact opneemt met Total en probeert het vertrek bij Essent terug te draaien.

Toch ben ik van mening dat Essent hier wel degelijk een rol in heeft. Dat een contract tussen Essent en mij opengebroken kan worden door een derde partij, zonder dat ik Esssent daar toestemming voor geef, is buiten alle proporties. Het kost mij een hoop tijd en energie om een eenmaal afgesloten (goedkoper) contract te mogen behouden. Ondertussen brengt Essent ook nog eens 125 euro in rekening voor vroegtijdig opstappen. Dat krijg ik volgens klantenservice terug als 'het contract met Total' teruggedraaid is. Misschien over enkele weken dus. Ik heb geen weet van een contract met Total. Heeft Essent wel een contract gezien voor ze tot ontbinding van mijn contract over gingen? De energiemaatschappijen doen onderling zaken over de hoofden van hun klanten heen en leggen alle narigheid op het bordje van de consument. Vorige week ben ik op deze misstand gestuit en vandaag wijden de kranten er grote artikelen aan. Kennelijk is dit toch een probleem van de branche?

Reactie Simon uit Alkmaar, 26 februari 2019

stelletje raddraaiers , ik ben op dezelfde wijze belazerd door een tussenpartij die de total gas en power aanbied, gelukkig zijn er wel partijen die hun werk naar behoren doen!!! deze partij heeft me kosteloos bij de total ontbonden en teruggezet bij mijn oude leverancier. 

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbeschofte behandeling
Roel, 7 februari 2019

Gistermiddag benaderd door iemand van Essent die vertelde dat hij vanuit het 'hoofdkantoor' van Essent belde om voormalige klanten van Essent een interessante aanbieding te doen om terug te keren naar Essent. Het zou gaan om 10 tot 35 € lager dan mijn huidige maandbedrag + het betalen van de boete die ik bij mijn huidige leverancier zou moeten betalen omdat het contract daar nog 2,5 jr loopt. Afgesproken dat hij 's avonds zou terugbellen. Dat deed hij inderdaad. Toen hij naar mijn huidige maandbedrag vroeg en bij welke leverancier ik zit begon hij een onduidelijk verhaal over belastingverhogingen e.d. en dat het bedrag wat ik nu betaalde zeker 13 € omhoog zou gaan. Hij zou wel eens even nagaan wat mijn voordeel zou zijn als ik bij Essent zou zijn: daarna was het eerst een keuze menu wat ik moet drukken. Natuurlijk niet gedaan en daarna tuut, tuut, tuut .... Behoorlijk onbeschoft. Ik investeer tijd en dan zo behandeld. Nooit meer met Essent in zee.

Reactie van Essent , 11 februari 2019

Bedankt voor de review Roel.

Wat ontzettend vervelend dat je op deze manier een gesprek hebt gehad. Uiteraard zonde van je tijd. Daarom zou ik er ook graag een klacht van willen indienen. Om te zorgen dat dergelijke situatie niet meer ontstaat.

Zou je me daarom dit verhaal willen sturen naar webcare@essent.nl? Voeg daarbij toe door welk nummer je bent gebeld, je eigen telefoonnummer, en de datum van het gesprek. Dan kan ik het verder intern oppakken.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
opgelichtdooressent.nl
Bianca, 7 februari 2019

Bent u ook zo benadeeld door een organisatie die leden werft voor Essent?... Wij wel!

Ik ben onlangs benaderd door een bedrijf die mij namens Essent een contract probeerde te verkopen. Omdat ik tevreden was had ik hier in eerste instantie geen oren naar. De verkoper drong aan en vertelde mij dat , omdat mijn man een eigen bedrijf heeft, het veel goedkoper zou zijn van maatschappij te wisselen. Na aandringen en met meerdere malen de bevestiging dat ik er elk moment vanaf kon komen zonder bijkomende kosten, heb ik telefonisch ingestemd. Nu mijn contract bij mijn huidige energieleverancier is beëindigd blijkt dat ik ja heb gezegd tegen een contract van 5 jaar die stukken duurder is. Ik heb gebeld met Essent hierover maar heb tot op heden niets van hen gehoord. Na contact met mijn rechtsbijstandverzekering heb ik vernomen dat men de geluidsopname waarin je ja zegt tegen het contract bij Essent, zo wordt verknipt dat het lijkt of je overal mee hebt ingestemd. Ik heb het advies gekregen om samen met andere mensen die op deze manier zijn opgelicht een rechtszaak aan te spannen tegen Essent. Ik zoek nu medegedupeerden die hierin mee willen gaan. Dit moet stoppen om meerdere slachtoffers te voorkomen!

Reactie Quint, 7 februari 2019

Willen jullie meedoen?

E-mail dan naar opgelichtdooressent@gmail.com

Reactie NA Knoller, 7 februari 2019

Ik doe mee!

Reactie van Essent , 11 februari 2019

Hallo Bianca,

Jammer om te horen dat het op die manier is gegaan. Uiteraard wil ik graag de algehele situatie bekijken om te zien wat ik voor je kan doen. Dit doe ik omdat je niet alleen ontevreden bent over de gang van zaken. Voornamelijk omdat hetgeen wat je beschrijft, niet de bedoeling is. Daardoor snap ik zeer zeker dat je dit vervelend vindt.

Ik kan je verzekeren dat we de opnames niet "knippen" om het idee te geven dat je akkoord bent gegaan. Daarnaast geef je aan dat je hebt gebeld en dat je niets hebt gehoord. Wil je mij inlichten wat dat precies inhoudt?

Om je verder te helpen ontvang ik graag de volgende gegevens van je:

- Postcode en huisnummer

- Naam contractant

- Geboortedatum contractant

- E-mailadres contractant

Stuur het op naar webcare@essent.nl. Mocht het om een zakelijke overeenkomst gaan, stuur het dan op naar energie@essent.nl Zodra wij jouw gegevens hebben, dan gaan we direct aan de slag voor je!

Alvast bedankt.

Webcare Essent

Reactie van Essent , 13 februari 2019

Beste Bianca,

Jammer om te horen dat u zich opgelicht voelt. Ik kan u verzekeren dat bandopnames bij een verkoopgesprek niet bewerkt worden om te laten lijken dat u ermee in stemt. U geeft immers eerder in uw klacht ook aan dat u telefonisch ingestemd heeft met de overeenkomst.

Uw klacht/review heb ik naar onze MKB Klachtenafdeling doorgezet. Zij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om de situatie te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Reactie Eric Zwart uit Beverwijk, 26 februari 2019

Ik ben vorig jaar benaderd. Of dit nu van essent zelfs was of een andere (verkoop)organisatie, weet ik niet. Er is mij ook duidelijk beloofd na een slechte ervaring, dat wij kosteloos van het contract af zouden kunnen. Wel, vandaag na het checken van de jaarafrekening, die veeeel hoger uitviel dan voorspeld en beloofd was het zover. Helaas zitten we wederom 5 jaar vast, kreeg te horen dat dat bij elk zakelijk contract zo is (weet ik, vandaar de driedubbele navraag en daar op volgende ontkenning door de verkoper). De hoge eindafrekening kwam door een verkeerde aanname (€115 p/m) die ik nergens terug kan vinden, uitgangspunt was 2150 Kwh per jaar (gemiddeld jaarverbruik van 4500Kwh). Rijtjes tussenwoning met 4 personen, . Kids van 16 en 20. Nu schijn ik niet via opgenomen gesprek te hebben bevestigd (vanmiddag om gevraagd) maar door op een per mail gestuurde link te klikken. Vorige maand zo'n soortgelijk voorstel als idioot en tegenovergesteld van juiste werkwijze nog afgewezen). Ik heb ten opzichte van het voorspelde maandbedrag (12×115=1.380, tegen 1x115, 7x145 en 5x175) al €625 meer betaald en moet ook nog even €139 bij betalen. Kreeg vanmiddag (van overigens keurig pratende en handelde contactpersoon, die kan ook alleen maar de regels volgen) wel direct voorstel (uit coulance) om de nog te betalen kosten kwijt te schelden, of, als ik een goedkopere leverancier kan vinden, contract om te zetten in maand overeenkomst waardoor boete bij overstappen komt te vervallen. Ik begrijp dat de belastingen verhoogd zijn, ook al halverwege vorig jaar, maar had dan bij vorige leverancier nog steeds ongeveer (12x140) 325 goedkoper uit geweest. Ik zat nog geen maand bij de vorige via vereniging eigen huis collectief. Vond het verhaal al sterk, was het dus ook. Mijn naam is Eric Zwart uit Beverwijk, ter info.

Reactie Eline uit Den Bosch, 11 maart 2019

ik doe ook mee! Heb je net gemaild.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Incapabele medewerkers die een simpel probleem niet kunnen oplossen
JKbR uit Groningen, 5 februari 2019

Doordat ik eerder mijn nieuwe huis in kon ben ik in oktober 2018 snel opzoek gegaan naar een nieuwe energieleverancier. Omdat we de zakelijke contracten bij Essent hebben was dit privé ook een makkelijke stap. Hier hebben we nog steeds spijt van. Telefonisch het contract afgesloten, de bevestiging welke per mail kwam was alles wat wij niet besproken hadden. Ander termijn bedrag en een latere ingangsdatum dan besproken. Daarnaast zijn we verkeerd voorgelicht over de gratis slimme thermostaat. Hierover gebeld en het zou opgelost worden, wat ook gebeurd is overigens.

Uiteindelijk een klachten formulier ingevuld. N.a.v. daarvan werd er contact opgenomen en gekeken naar een oplossing. Omdat er zoveel misgegaan was zou er compensatie komen. Inmiddels een tweewekelijkse taak gehad om het klachtenformulier in te vullen. Reacties bleven uit op mijn vragen. Klant is absoluut geen koning, afkopen is onbetaalbaar (wettelijk bepaald overigens). Nu blijkt dat de zo genoemde compensatie een algemeen ThuisVoordeel product is... Welke overigens ook niet werkt. Kortom; Onvriendelijk personeel dat de klachtenafhandeling niet goed oppakt. Hier zijn echt stappen te maken voor het bedrijf. Ongeacht wie er in zijn gelijk staat, het vastleggen en reageren op klanten moet beter en is van essentieel belang. Is het verschil dan echt zo groot tussen de zakelijke en particuliere tak?

Ik zit mijn contractduur gezellig uit en ga van de opzegvergoeding goed uit eten.

Reactie van Essent , 6 februari 2019

Bedankt voor de gedetailleerde review. Echter ben ik natuurlijk niet echt blij met het resultaat.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat juist een klant die tevreden was over ons, nu niet meer tevreden is. Graag zou ik hier meer informatie over willen en dus ook de gegevens kunnen in zien. Hierdoor heb ik een beter beeld van wat er daadwerkelijk allemaal fout is gegaan. En zo ook dergelijke fouten in de toekomst te kunnen voorkomen.

Ik zou u daarom willen vragen om deze review te sturen naar webcare@essent.nl. Voeg daarbij uw postcode en huisnummer toe zodat ik de juiste gegevens erbij kan pakken.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Essent Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Essent wil opzegvergoeding na afknijpen E-thermostaat
GJvM, 4 februari 2019

Heb mijn contract verlengd met 3 jaar. Geen bonus. Een paar maanden later meldt Essent dat de functionaliteit van de E-thermostaat wordt beperkt. Vervolgens starre, trage en onjuiste communicatie. Dan maar overstappen. En dan wil men een overstapvergoeding van € 200. Men doet alsof het twee héél verschillende contracten zijn. En oppert dat ik de boete declareer bij een nieuwe leverancier. Stuitend en onredelijk.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ben er ook ingeluisd en voel mij behoorlijk belazerd!!!!!
c uit numansdorp, 3 februari 2019

Zakelijk zou goedkoper zijn dus ik deze afgesloten via online voor 135 euro pm, hierna krijg ik een email van Essent dat ik 173 euro ga betalen en schrok mij rot, Ik gebeld na 20 minuten word er door een medewerkster (zakelijk) gedreigd met een boete en dat er een gerechtsdeurwaarder aan mijn deur zou komen, ik had hiervoor gewoon het hele verhaal aan haar uitgelegd notabene, Ik kreeg hierna de Essent particulier aan de lijn, deze medewerkster verzekerde mij dat er geen sprake zou zijn van een boete omdat ik van Essent zakelijk naar essent particulier zou gaan, het blijft tenslotte gewoon Essent! 1 week later krijg ik via de email de mededeling dat ik een boete moet betalen?? hiervoor heb ik 2 x een klacht en een email verzonden waar ik maar GEEN antwoorden op krijg. WAT IS DIT VOOR EEN BEDRIJF???? ik heb dit werkelijk nog nooit mee gemaakt Essent kom met de oplossing!

Ik heb mijn best gedaan en ben het inmiddels behoorlijk zat met deze leverancier!

Essent kom met antwoorden want dit kan gewoon niet1

Reactie van Essent , 6 februari 2019

Dat klinkt niet als geheel soepel. Oprecht mijn excuses dat de aanmelding op deze manier is verlopen.

Graag wil ik hier verder op ingaan. Echter heb ik hier gegevens voor nodig. Zou u me daarom deze review willen sturen naar webcare@essent.nl. Voeg daarbij uw postcode en huisnummer toe. Dan heb ik direct de juiste gegevens en kan ik aan de slag.

Ik hoop dat we samen tot een goede oplossing kunnen komen en hoor daarom graag van u.

Met vriendelijke groet,

Sharona

Essent Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer