Ervaringen Essent

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Essent. U kunt uw ervaring met Essent ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Ook eens een tevreden klant.
J.A.Bos uit Rheden, 19 januari 2019

Lees de meest beroerde verhalen maar kan in die zin er nog niet over meepraten en wou dat zo houden en geef ook een redelijke beoordeling. (Moet wat achter de hand houden)

Ik had zo’n probleem met NUON, wilde mij afsluiten omdat ik de rekeningen niet betaald zou hebben terwijl het een automatische incasso was. Die mogen bij mij niet eens meer aan de deur komen als krijg ik de energie voor niks.

Dus overgestapt naar GreenChoice en nooit ergens problemen mee gehad, een perfecte club en een fijne helpdesk. Dus in ieder geval een topper.

3 jaar geleden overgestapt net als velen via de Mediamarkt met een mooie cadeaucheck bij een contract voor 3 jaar.

Deze loopt over een paar maanden af en stond in twijfel om weer naar GreenChoice te gaan, maar kan niet anders zeggen dat ik een mooi cadeau aanbod heb gehad voor de volgende 3 jaar.

De regels zijn dat deze word uitgekeerd na een jaar en hou dat sterk in de gaten want ben een aardige controle freak. En omdat zaken door de telefoon soms wat te snel gaan voor iemand met 63 lentes het ik alles via de mail laten bevestigen en binnen een uurtje netjes ontvangen

Rekeningen zijn tot op heden correct en duidelijk, mocht er in de aankomende jaren zich rare zaken bij Essent voordoen zal ik niet schromen om dit ook te vermelden.

Dus voor mensen die niet tevreden zijn GreenChoice is ook een goede club.

Voor nu een tevreden Essent klant.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalig en manipulatief manier om klanten contracten te laten tekenen, geen hulp bij klacht
M V uit Amsterdam, 18 januari 2019

Ik werd door Vedion Advies telefonisch benaderd en door foutieve informatie en manipulatie hebben zij mij een contract laten tekenen bij Essent. De contract die ik door deze 'fraud' heb getekend is een dure energiepakket waar ik nooit bewust voor zou kiezen. Na een telefonisch gesprek met Essent kreeg ik geen hulp aangeboden, de mevrouw begreep wel dat het om een misleiding ging via Vedion, maar gaaf gewoon aan dat ik nu een contract had, en dat ik een boete moet betalen als ik deze af wil zeggen.

Schandalig dat Essent zulke oneerlijke, manipulatieve manieren gebruikt om klanten binnen te halen. Ik raad iedereen af om voor Essent te kiezen!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding....
Alie Borger uit Schoonoord, 16 januari 2019

In Oktober kwam hier iemand aan de deur voor Essent.Hij wou ons een andere energie contract aanbieden. Wij waren in Juni daarvoor net overgestapt van jaren bij Essent te hebben gezeten, naar de Nuon. Dit vanwege betere aanbieding in gas/elektriciteit. De man vroeg wat de Nuon ons had uitgerekend en vertelde ons dat bij Essent we nog een scherpere aanbieding konden krijgen. Daar hadden wij wel oren na natuurlijk. Hij wou ons eerst per direct overnemen, wat ik weigerde. Dit omdat als we een jaar bij de Nuon zitten, we de overstap bonus krijgen. Het nieuwe contract zou dus pas ingaan nadat onze contract van de Nuon was afgelopen. Dit was voor ons 1 Juni. Denkende dat alles goed geregeld zou worden hebben we het geaccepteerd. Kleine maand later krijgen we van de Nuon post, dat we een boete krijgen en ook geen recht hadden op het overstapvergoeding... "omdat we te vroeg overstappen naar Essent". Ik met hun bellen....en hun gaven mij aan dat Essent 1 Maart had aangegeven als startdatum..... Daarna belde ik met Essent... Daar hoorde ik dat er dan iets fout was gegaan en de begindatum kon worden aangepast.....maar dit kon pas in een tijdsbestek van 3-4 maand voor de afloop van ons contract met Nuon. "Wij zouden daarover gebeld worden tegen die tijd"!!! Wij hebben niks gehoord of via de email gehad. Op 19 december werden wij gebeld door een dame van Essent. Ze wou ons een energie contract aanbieden... Nadat we alles door gelopen waren deed ze een opsomming van de gegevens.. Daarin zei ze dat alles na een berekening was gedaan naar zoveel KWH en ook....verbruik van 400 Kuub gas.... Ik onderbrak haar..en zei 400 kuub gas per jaar...waar haal je dat weg..Ons verbruik ligt rond de 600 kuub... Okee zei ze, maar dan komen we boven de 120 euro gemiddeld in de maand uit!!! Ik zei van, maar dat is veel meer dan we bij de Nuon kwijt zijn.... Toen werd de verbinding verbroken en kreeg ik een keuze menu... Ik heb opgehangen...maar werd niet terug gebeld... Omdat we niks hoorden heb ik de Nuon eens gebeld en gevraagd hoe alles zat. Bij hun stonden wij als einde contract op de 1ste Maart.... Ik zei dat het niet klopte en omdat we nooit iets van Essent weer hadden vernomen er vanuit gaande dat we gewoon het contract van de Nuon hadden. Hij adviseerde mij om met Essent te bellen. Toen ik Essent belde kreeg ik te horen dat wij bij hun in de computer stonden met de ingangsdatum van Juni. Daarop vertelde ik dat we nooit iets terug hadden gehoord en verder ook geen toestemming was gevraagd aan ons na de datum verandering... Bij onze jongen staat de ingangs-datum nog op 1 Maart zag ik... Na veel tijd erin gestoken te hebben om het uit te leggen, kwam zij iedere keer weer terug met dat het contract van oktober bindend is. Dit alles is erg raar. Essent wil ons nu geld laten betalen voor het te vroeg beëindigen van een contract... Dit geldt voor ons en voor onze jongen, waar wij bewindvoerder voor zijn. We zijn degene die aan de deur was geweest ook voor hem een contract aangegaan. We zijn eerst in Oktober voorgelogen dat Essent goedkoper zou zijn voor ons en onze jongen dan de Nuon... Daarna heeft Essent de verkeerde datum aangegeven, terwijl in ons gesprek wij duidelijk spraken over de einde contract van de Nuon. Na mijn telefoon gesprek over de begin datum zouden wij worden terug gebeld, maar taal nog teken.... Bij een verandering van een datum....moeten wij naar mijn weten een akkoord geven? Maar wij hebben daar niks over vernomen. Ook raar dat er iemand van hun op 19 december belt voor een energiecontract, als er al een contract zou zijn?? Nu wordt ons en onze jongen ieder 250 euro als boete opgelegd. Iets waar ik niet bij kan, aangezien er bij hun zoveel fouten zijn gemaakt.Wij zijn, voordat we de overstap naar Nuon hebben gedaan 22 jaar klant geweest bij Essent...Maar om zo behandeld te worden...

Reactie van Essent , 18 januari 2019

Dag Alie Borgers,

Wat een vreselijk vervelende ervaring! Hartelijk dank voor uw bericht. Dit is absoluut niet de manier waarop Essent met haar klanten om gaat. Al helemaal niet met mensen die al 22 jaar trouw zijn aan Essent.

Graag zou ik met u willen kijken naar een oplossing. Omdat ik geen gegevens van u heb op dit moment kan ik niet direct in actie voor u komen.

Graag zou ik u willen vragen om uw postcode en huisnummer samen met deze uitbreide mail te mailen naar webcare@essent.nl

Wanneer ik al uw gegevens heb ontvangen zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Het spijt me dat u en uw zoon op deze wijze benaderd zijn door Essent. Graag wil ik deze situatie dan ook voor u oplossen.

Ik hoop spoedig de gegevens van u en uw jongen te ontvangen.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Marlon

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Essent zonnepanelen aanvraag
Ger uit Helmond, 16 januari 2019

Bij essent 2x offertes gevraagd voor zonnepanelen, 1x voor koop en 1x voor huur, dit om te vergelijken.

Men beloofd dat je binnen 2-3 dagen de offerte in huis hebt maar de aanvraag is nu 6 dagen geleden gedaan en op beide offerten niks nakkes nada reactie gehad tot nu.

Is dus een loze belofte van die 2-3 dagen!!!!

Ik neem dus aan dat men geen interesse heeft .

Reactie van Essent , 18 januari 2019

Beste Ger,

Ik vind het jammer om te horen dat je al 6 dagen moet wachten op een offerte, onze excuses hiervoor. Helaas beschik ik niet over je gegevens om contact met je op te nemen. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je gegevens te sturen naar webcare@essent.nl.

We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een tevreden klant
Ruud uit Nistelrode , 14 januari 2019

Ik lees hier veel negativiteit over Essent, ik wil alleen maar zeggen dat er ook positieve klanten zijn, al die andere hebben ook die problemen die hier beschreven worden. De slechte dingen onthouden terwijl de goede dingen worden vergeten. Overal is wel wat.

Ik discussiër verder niet.

Reactie van Essent , 15 januari 2019

Dankuwel voor de positieve woorden, Ruud. Dat waarderen wij!

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleidende verkoop Essent; komen afspraken niet na! Acteren in conflict met eigen gedragsregels!
Jeroen uit Borne, 14 januari 2019

December 2018 gebeld door medewerker Essent. Gelijk aangegeven geen interesse te hebben aangezien ik reeds een 5 jarencontract had lopen afgesloten in een periode dat de prijzen erg laag stonden.

Medewerker Essent geeft aan dat wij over een BTW nummer beschikken; is ervan overtuigd een betere aanbieding te kunnen maken.

We spreken een referentie voor een vergelijk af van 4500kwh en 950m3 gas. Conclusie: maandbedrag Essent is op basis van deze grondslag hoger.

Verkoper Essent geeft uiteindelijk aan een korting te kunnen verstrekken. Hij doet mij een voorstel voor nieuw maandbedrag op basis van een korting die 5 jaar geldig is; ik ga akkoord. Vervolgens ontvang ik het contract met aanvullende documentatie. In de documentatie staan tarieven beschreven met een bevestiging van het exacte afgesproken maandbedrag. Dit wordt dan omschreven als “op basis van het gebruik dat u heeft opgegeven wordt uw termijnbedrag ….” inclusief alle kostencomponenten. Je denk dan als afnemer dat de afgesproken kortingen in de systemen verwerkt zijn. Ik noteer zelf de referenties in mijn eigen administratie.

Wat nu: Jaarafrekening ontvangen; 726 euro bijbetalen op basis van iets meer verbruik dan de afgesproken referentie. Vol ongeloof neem ik contact met Essent op.

Klachtenafdeling Essent geeft zowel per telefoons als per mail Essent aan:

Kunnen niet achterhalen wat de grondslag is? Niet vastgelegd/bekend ondanks dat men wel een maandbedrag heeft bevestigd (kan helemaal niet). Mijn verzoek om gelijk de telefoongesprekken na te trekken als referentie voor complete duidelijkheid over het verloop zijn spontaan niet meer beschikbaar. Van kortingen is er geen sprake; contract getekend dus gewoon verbruik keer tarief betalen; ons probleem want we hebben een contract getekend. Uiteindelijk heeft men de wil om een symbolische tegemoetkoming te doen en ik kan in termijnen betalen want het is allemaal zo vervelend voor ons.

Samenvatting van dit verhaal op basis van deze uitkomst: pure misleiding Essent bij de verkoop

Logica in dit verhaal is ook dat ik willens en wetens zou overstappen van een goed contract naar Essent en er dan voor kies om tientallen euro’s per maand meer te betalen.

Ben nu weer (pfffff) bezig met de klachtenafdeling Essent:

Wederom aangegeven dat mijn referentie voor een gezin met twee kinderen in een twee-onder-een-kap woning allerzins reëel en geloofwaardig is. Mijn referentie voor gas is zelf behoorlijk onder gemiddeld. Als je het maandbedrag terug gaat rekenen zijn de referenties die men heeft aangehouden belachelijk en derhalve niet geloofwaardig. Er moet dus wel sprake van toegezegde kortingen zijn!

Daarnaast heeft Essent eigen gedragsregels opgesteld waarbij alles in het teken staat van een “aanbieding op maat” bij de verkoop van hun product. Men geeft zelfs expliciet aan dat men allerlei tools heeft om dit in het gesprek voor je te checken dan wel voor je te bepalen en dus aanbieding op maat te borgen.

De omvang van het bij te betalen bedrag geeft alleen al aan dat er sprake van misleiding is en dat het daarnaast dan in conflict is met hun eigen gedragsregels waar men zelf in communicatie zo groot op gaat. Deze zijn dus voor Essent niets waard.

Ben weer in afwachting van serieuze reactie van de kant van Essent. Als we er niet snel uitkomen rest mij niets anders dat de geschillencommissie in te schakelen hetgeen ik zonder twijfel zal uitvoeren.

Tevens wil ik iedereen behoeden voor deze situatie en zal derhalve alle middelen inzetten mensen voor deze werkwijze van Essent te waarschuwen.

Reactie van Essent , 15 januari 2019

Beste Jeroen,

Ik vind het jammer om te horen dat u een flinke bijbetaling heeft op de jaarafrekening omdat de door de verkoper beloofde kortingen niet verwerkt zijn. Uit uw bericht geeft u aan dat ons klachtenteam op de hoogte is van uw klacht en situatie. Graag kijk ik zelf extra na wat ik hierin voor u kan betekenen. Stuurt u mij deze review, samen met uw postcode en huisnummer, door naar webcare@essent.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opgelicht door Het Beheer over abonnement van Essent
Fred van der Heijden uit Arnhem, 14 januari 2019

Op 29-11-2018 werd ik telefonisch benaderd door iemand van Het Beheer die mij absoluut niets wilde verkopen, maar attenderen op het feit dat ik als zzp-er recht had op een zakelijk abonnement bij Essent. Voordeel zou zijn dat ik stukken goedkoper uit zou zijn en dat kosten niet zouden mee stijgen als dat het geval zou zijn. En wanneer het zou dalen, ik daar wel van kon profiteren. Nu blijkt dat ik er vijf jaar aan vast zit(!) en dat ik nu 55 euro per maand meer betaal! Ik krijg hier zo'n vieze smaak van in mijn mond! Ik ben gewoon opgelicht! Is dit de manier van zaken doen van Essent? Graag krijg ik een oplossing om dit abonnement op te zeggen!

Reactie van Essent , 15 januari 2019

Beste Fred,

Ik baal ervan dat u uzelf opgelicht voelt. Dat is niet hoe wij klanten willen werven. Ik wil u vragen om deze review, samen met uw adres- en contactgegevens door te sturen naar ondernemersdesk@essent.nl. Mijn collega's van onze MKB afdeling nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
E-thermostaat
M. H Boetes uit Dronten, 2 januari 2019

Gepropageerd en verkocht door Essent de E-thermostaat (fabrikant ICY) Essent zegt samenwerking op met ICY

Zonder verdere mededeling van Essent

De thermostaat is waardeloos

of betalen aan ICY 25 euro per jaar

Kan dit zomaar dit is mi oplichting of oneerbaar handelen van Essent

Reactie van Essent , 8 januari 2019

Beste M.H. Boetes,

Ik begrijp dat u baalt van onze opzegging van de ondersteuning van de e-thermostaat. Wij willen ons met onze producten richten om het leven thuis duurzamer en leuker te maken. Met de thermostaten die we aanbieden (Honeywell en Nest) zien wij meer voordelen.

Omdat wij de e-thermostaat al langere tijd niet meer aanbieden, hebben we eind 2018 besloten om per 1 februari 2019 te stoppen met de ondersteuning. U kan bij producent ICY een klacht indienen indien u het niet eens bent met de kosten die zij willen vragen voor de ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Reactie A van Doorn uit Etten-leur, 17 januari 2019

Zit met hetzelfde probleem binnenkort een waardeloze thermostaat,ik dacht een nieuw contract af te sluiten inclusief Nest thermostaat maar dan word je door Essent nog een keer benadeelt want ze bieden je als vaste klant een 5 jarig abonnement waarvoor nieuwe klanten 3 jaar geldt.Schamen zich nergens voor.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opgelicht door CEV tot een ongewenste contract met Essent
NA Knoller uit Amsterdam, 22 december 2018

Ik ben 27 november 2018 telefonisch benaderd door een "**********" van de Centrale Energie Vergelijker, die voorstelde een "ondernemerskorting" toe te passen op mijn energiecontract. Ik sta op de bel-mij-niet register, en ik heb haar ook gevraagd of ze iets wil verkopen, maar zij heeft uitgelegd dat ze geen verkoopster was en niets verkoopt, en dat zij daardoor mij wel mag bellen. Ik doe nooit zaken op telefoon, daarom sta ik op de register en daarom mijn vragen. Toch heeft ze mij doorgedrongen tot het klikken op een knop op een website, en verleidde mij tot een overstap naar Essent. Na het gesprek ging ik verder onderzoeken naar die "ondernemerskorting". Ik heb alleen een verhaal op AVRO-TROS gevonden over oplichterij door bemiddelaars... Een ondernemerskorting bestaat niet echt, zeker niet voor thuisgebruik van energie bij kleine ondernemers die geen kantoor met een aparte ingang o.i.d. hebben. Dus, voor mij was het niet van toepassing. Toch heb ik nu een 5-jaar zakelijke contract bij Essent, zo blijkt het. Ik heb, op advies van de consuwijzer, binnen 3 dagen een mail gestuurd aan beide CEV en Essent om te annuleren. CEV hebben heel kort beantwoord dat het niet kan, want het gaat op een "zakelijk contract". Ik heb Essent ook een aangetekend brief gestuurd om te annuleren, binnen de wettelijke bedenktijd en die hebben zij 4 december ontvangen. Toch hebben ze het opzegging van dit onterechte contract nog niet bevestigd, en vandaag kreeg ik een melding van mijn huidige leverancier dat ik wegga van hen door een overname van mijn contract door Essent! Essent heeft mij vanuit een privénummer (dus, anoniem!) geprobeerd te bereiken, en ik naam niet op want ik heb alleen maar slechte ervaringen met anonieme bellers, dus zij hebben mij een mail gestuurd over mijn "klacht". Ik heb niet geklaagd. Ik wil niet klant worden van Essent. Het was geen klacht, het was een melding of een bericht van opzegging van een onterechte contract.

Reactie van Essent , 27 december 2018

Beste NA Knoller,

Jammer om te horen dat de verkoopster van CEV u onjuiste informatie heeft gegeven en dat u nu, ongewenst, een contract bij Essent Zakelijk heeft. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Stuurt u mij een kopie van deze review, samen met uw postcode en huisnummer, door naar ondernemersdesk@essent.nl? Dit komt dan uit bij onze zakelijke afdeling zodat ze hier nogmaals naar kunnen kijken voor een oplossing.

Wij bellen inderdaad anoniem. Mochten zij u niet kunnen bereiken dan sturen zij u een e-mail om u te berichten. Indien u zelf wenst te bellen, dan is de betreffende zakelijke afdeling bereikbaar op 0900-1466.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onterecht verbonden aan een contract
Astrid Flugr uit Weesp, 18 december 2018

Ik ben telefonisch benaderd door iemand (********) die belde namens Essent met een zakelijke aanbieding voor een goedkoper gas en elektriciteitstarief voor een contract periode van 3 jaar. De mevrouw die belde wilde eigenlijk dat ik ter plekke op de button "klant worden" zou klikken, maar ik gaf aan dat ik het eerst eens rustig wilde lezen. Ook zei ze dat de "klant worden button" groen van kleur zou zijn, maar bij was deze grijs en leek het erop of je er helemaal niet op kon klikken. Na veel doorgevraag van de mevrouw over wat ik er niet aan vertrouwde en waar ik aan twijfelde, kreeg ik een uur van d'r om alles te lezen. Na een uur heeft ze inderdaad terug gebeld, maar dat telefoontje heb ik door andere omstandigheden gemist. Ik open vervolgens mijn mail om de aanbieding door te lezen, wat blijkt: Ik ben automatisch aangemeld en er is een mijnessent account aangemaakt. Ik direct gemaild dat ik hier niet op in ga, gebruik wil maken van de 14 dagen bedenktijd regeling, en ik geen overeenkomst aan wil gaan met Essent. Krijg ik vervolgens een mail dat ik al een zakelijke overeenkomst ben aangegaan en dat deze overeenkomt geen wettelijke bedenktijd heeft. Als ik een overstap wil maken, riskeer ik een boete. Dit terwijl de mevrouw die belde mij minstens drie keer heeft verteld: U gaat een zakelijke overeenkomst aan onder particuliere voorwaarden. Zo voel je je echt opgelicht, machteloos en beetgenomen. Ik heb inmiddels iemand van de klantenservice gesproken. Ze denken niet dat ze mij kunnen helpen omdat ik waarschijnlijk aan het kortste eind trek, maar de mevrouw gaf wel aan dat ik voor de aanbieding gebeld ben door iemand van een extern call center! Ik wist niet eens dat dit kon en ben totaal geshockeerd dat Essent zulke mensen klanten voor zich laat werven!!

Reactie van Essent , 21 december 2018

Beste Astrid,

Ik baal ervan om te horen dat de verkoper je zonder akkoord heeft aangemeld voor een aanbod. Dat is niet de bedoeling, mijn excuses daarvoor. Uit je verhaal zie ik dat het om een zakelijke overeenkomst gaat en dat onze zakelijke afdeling al contact heeft gehad met je.

Zelf kan ik niet in de zakelijke gegevens kijken, maar ik zet deze review graag door naar onze MKB klachtenteam zodat ze hier extra naar kunnen kijken en onderzoeken. Wil je mij deze review, samen met je postcode en huisnummer, doorsturen naar webcare@essent.nl? Dan zorg ik ervoor dat ons klachtenteam nogmaals een onderzoek start.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleid door Gas licht vergelijkers.nl
MJC Timmermans uit Schalkwijk, 18 december 2018

Op 7 november 2018 ben ik benaderd door Gas Licht Vergelijkers.nl Met deze brief laat ik u weten dat ik misleid ben door dit bedrijf. Er werd mij verteld dat ik wel € 100,- tot € 150,- per jaar zou kunnen besparen. Ook vertelde deze meneer dat Eneco, mijn vorige leverancier, geen groene stroom meer zou leveren, omdat ze gefuseerd waren met Eon. Er werd mij ook geadviseerd over te gaan op een zakelijk contract. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen BTW kon terug vragen, omdat dit mijn privé adres is en hiervan niet zakelijk gewerkt wordt. Dat was geen probleem gaf de man van Gas Licht Vergelijkers aan, want ook al kon ik de BTW niet terugvragen, ik zou toch nog veel goedkoper uit zijn. Uiteindelijk heb ik me laten misleiden/overhalen. Toen het contract van u, Essent binnen kwam, bleek ook nog eens dat ik een contract heb van 5 jaar. Hier ben ik al helemaal niet over ingelicht. Daarbij komt ook nog eens dat ik per maand € 6,- duurder uit ben. Ik wens dat u eens naar deze zaak kijkt. Ik kan me niet voorstellen dat u op deze manier aan uw klanten wenst te komen. Ik hoop dat u kan regelen dat ik een tevreden klant van Essent kan zijn.

Reactie van Essent , 21 december 2018

Beste MJC,

Ik baal ervan om te lezen dat de verkoper van Gas Licht Vergelijkers u verkeerde informatie heeft gegeven en tevens ook een 5 jarige overeenkomst zonder u hierover in te lichten.

Begrijp ik goed dat er uiteindelijk een zakelijke overeenkomst is verwerkt voor u? Stuurt u mij een kopie van uw review, samen met uw postcode en huisnummer, naar webcare@essent.nl? Dan zorg ik ervoor dat uw signaal doorgezet wordt naar ons MKB klachtenteam.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding door Essent
G.L. Boerkamps, 11 december 2018

Ik kreeg vanmiddag (11 december 2018) bezoek van iemand die oud-klanten van Essent weer probeerde over te halen om opnieuw klant te worden bij Essent. Hij maakte meteen een berekening voor mijn energiekosten bij Essent voor komend jaar. Bij een jaarlijks verbruik van 4000 kilowatt stroom en 500 m3 gas zou dan mijn maandlast € 90 worden, op jaarbasis dus € 1080 , volgens zijn berekening. Een stuk goedkoper dan bij mijn huidige leverancier, een mooi aanbod dus. Ik kreeg na zijn bezoek per mail meteen het contract voor 5 jaar toegestuurd, alles opgeteld € 1410 per jaar, toch wel iets anders dan het aanbod en ook duurder dan bij mijn huidige leverancier. Ik kan nog wel 2 weken afzien van het contract, dat moet ik dan wel schriftelijk of telefonisch laten weten. Meteen de klantenservice gebeld om te laten weten dat ik afzie van het contract." Jammer meneer, het kan nog wel 2 dagen duren voordat wij uw contract kunnen zien, we kunnen nog niet ingaan op uw verzoek, bel nog maar eens terug over een of twee dagen.... " Tja....Ik ben ooit weggegaan bij Essent wegens klant onvriendelijk gedrag, nou weet ik het weer.

Reactie van Essent , 17 december 2018

Beste G.L. Boerkamps,

Jammer om te horen dat de berekening van de verkoper niet bleek te kloppen. Ik begrijp goed dat u daarom ook meteen wilde annuleren. Ik betreur dat mijn collega waarmee u telefonisch contact heeft gehad, dit niet beter heeft opgepakt. Zo had ze uw gegevens kunnen noteren en zodra mogelijk kunnen annuleren. Mijn excuses voor de gang van zaken. Is het inmiddels gelukt om de overeenkomst te annuleren? Zo niet, dan wil ik u vragen om uw review, samen met uw postcode en huisnummer, door te sturen naar webcare@essent.nl zodat ik u hiermee verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
!! GA NIET IN ZEE MET ESSENT !!
Rick Roomer uit Utrecht, 5 december 2018

Waardeloos bedrijf. Ze gebruiken bedrijven om klanten voor hun te winnen. Deze bedrijven zijn op internet nergens terug te vinden, wimpelen je af als je een klacht stuurt via de mail of als je ze belt. Een schande dat 'een groot bedrijf als Essent' samenwerkt met zulke bedrijven. Ik ben gebeld door CEV (centrale energievergelijker). Ze hebben mij gebeld en ze lieten het lijken alsof ik door mijn huidige leverancier werd gebeld met een beter aanbod. Ze hebben me op het verkeerde been gezet en daardoor heb ik een contract met ze afgesloten. Het contract kon niet ontbonden worden want ze hebben zogenaamd alleen het stuk opgenomen waarbij ik akkoord ging en niet het stuk waar ik werd misleid. Via de telefoon werd ik van het kastje naar de muur gestuurd door Essent. Kortom: ESSENT IS EEN WAARDELOOS BEDRIJF. GA NIET MET ZE IN ZEE

Reactie Linda van Sluisveld, 7 december 2018

Ik heb helaas een vergelijkbare situatie als je hier beschrijft *****. Bij mij gaat het om een zakelijk contract, bij jou ook? Ik ben beginnend ondernemer en wordt plat gebeld door energie-bedrijven en tussenbedrijven. In mijn geval was het Gas Licht Nederland. Die inmiddels niet meer reageert op telefoon, brieven en mail. En Essent verwijst natuurlijk naar Gas licht Nederland. Van t kastje naar de muur. Trouwens, bij een zakelijk contract heb je geen 14 dagen bedenktermijn. Maar of iedere beginnende ondernemer (zoals ik) dat weet.... ik verwacht van niet. En zelfs bij navraag over de telefoon of er nog nadelen aan het contract zitten werd mij hier niets over verteld. Als je als bedrijf op deze manier groot moet worden..... triest! Zit jij nog in de bedenktijd ****? Of kan je vorige leverancier nog iets betekenen in het terugnemen van het contract. Meestal betalen ze een boete tot een bepaald bedrag voor je. Het is misschien de moeite waard dit eens uit te zoeken. Succes!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Laatste termijnbetaling
Mike uit Biddinghuizen, 1 december 2018

Alles oké bij essent maar ze wisten dat ik ging overstappen naar engie en dan bij me laatste termijnbetaling nog ff 20 euro erboven op gooien zogenaamd te laat betaald niet erg netjes van ze miss maken ze het nog goed met de afrekening we zullen zien

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service
Roman, 6 november 2018

Na 20 jaar klant te zijn geweest, heb ik besloten om dit jaar over te stappen naar een andere leverancier. Service en klantgerichtheid zijn mij erg tegen gevallen, op zijn zachtst gezegd. Er wordt niet meegewerkt en zijn ook niet meedenkend. En dat voor een klant die al zoveel jaren aangesloten is geweest. Klantgerichte service is tegenwoordig schaars en dit bedrijf laat dat helaas ook blijken.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oude klanten actie Essent
René van den Broek uit Roosendaal, 30 oktober 2018

Vandaag thuis benaderd door sales persoon die voor Essent werkt. Volgens haar al 6 jaar. Kreeg een voorstel en na een voorlopig akkoord paar uur daarna een aanbieding (met mogelijkheid van annuleren).

Bij het narekenen (zie hieronder meerdere mensen die Excelletjes kunnen bouwen) kom ik als ik uit ga van het verbruik van afgelopen jaar op een jaarbedrag dat euro 500 hoger is dan wat wij bij onze huidige leverancier NLE betalen.... dat sommetje was vanmiddag toch wel anders op grond van de actie voor oude klanten...

In de jaren daarvoor waren wij inderdaad Essent klant... jarenlang... De berekening die werd voorgehouden was gebaseerd op een veel lager verbruik en de vrouw (naam en Essent ID-nummer bij mij bekend) gaf vervolgens de kosten bij NLE aan (zij zou dat kunnen zien c.q. berekenen). Maar op grond van het verbruik van afgelopen jaar (wat dus per definitie afwijkt van haar berekening, en dat is de dan natuurlijk de vertroebeling) kom ik tot een veel lager kostenbedrag bij NLE dan bij Essent. De aanbieding van Essent was door mij redelijk makkelijk aan te passen aan de door mij gehanteerde verbruikshoeveelheden. Niet euro 20 goedkoper per maand dus maar euro 50 duurder per maand.. En dat vermoedelijk door het hanteren van een onjuist bedrag van de kosten bij NLE... en dat wordt dan zo maar even genoemd door een salespersoon van Essent genoemd...

Verder... net als zoveel mensen hier.. 5 jaar contract en een verhaal over het kunnen opzeggen na één jaar... maar zie daar in de uiteindelijke stukken die binnenkwamen in de mailbox niks van terug... heb nog geeneens zin meer om het uit te gaan spitten... vrees dat ook dat gewoonweg niet klopt en dat je simpelweg vast zit aan een 5 jaars contract... wordt dus morgen annuleren...

Al met al een bijzondere ervaring... eentje waar ik niet meer op zat te wachten na de overgang anderhalf jaar geleden van Essent naar NLE en nu doen ze het toch weer... vind dit echt gewoon bizar... als ik alle verhalen hieronder even snel doorloop, dan is het met de benadering van de oude klanten actie overal hetzelfde... kan hier echt niks tegen gedaan worden... dit neigt toch naar... vertroebeling, zand in de ogen strooien... laat ik het zo maar voorzichtig uitdrukken...

Reactie van Essent , 1 november 2018

Beste René,

Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent over de manier waarop dit is gegaan, onze excuses hiervoor.

Bij Essent vinden wij het belangrijk dat klanten ook daadwerkelijk klant willen worden op basis van een juiste berekening. Ik vind het jammer om te horen dat het niet op die manier is gegaan en ik wil dan ook namens jou een klacht indienen.

Om een klacht in te dienen heb ik je postcode en huisnummer nodig, de gegevens kun je sturen naar webcare@essent.nl.

Alvast bedankt voor je medewerking,

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichterij
Den Bleker uit Ter Aar, 4 oktober 2018

Er Word je van alles beloofd door de telefoon, blijkt achteraf dat je verkeerde info hebt gekregen maar je zit wel aan ze vast. Ga niet met deze lui in zee.

Reactie van Essent , 8 oktober 2018

Beste Den Bleker,

Ik begrijp dat er verkeerde informatie is gegeven aan de telefoon. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Sorry daarvoor. Graag kijk ik met je mee voor een oplossing hierin.

Stuur je mij een toelichting met wat er gezegd is, plus je postcode en huisnummer? Dat mag naar webcare@essent.nl.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos
C. Konings uit Helmond, 3 oktober 2018

Iedereen kent het wel, wordt er weer gebeld door een adviseur van een der welke energiemaatschappij met de vraag om over te stappen. Zo werd ik gebeld door eene ** met de vraag of ik bereid was over te stappen naar Essent aangezien hij een erg scherpe aanbieding kon doen. Uiteraard was ik benieuwd. Hij schotelde mij voor dat ik voor de komende 5 jaar 71 euro per maand zou gaan betalen. Uiteraard had deze beste man gerekend met de getallen die ik hem noemde, 1500m³ gas en 1200kWh teruglevering vanwege zonnepanelen. Hier bovenop kreeg ik er een slimme thermostaat en sensor t.w.v. 248 euro gratis bij. Te bedenken dat ik nu 86 euro betaal vond ik het wel de moeite en ging akkoord. Vervolgens krijg ik deze meneer wederom aan de telefoon om de laatste formaliteiten te regelen, hij geeft aan dit hij het tarief naar 75 euro heeft gezet om eventuele extra verbruiken te bufferen. Prima! Daaropvolgend krijg ik de bevestiging per mail waarop alles uitgeschreven staat en ik alleen nog op de groene knop diende te drukken. Gelijk viel mij op dat ons gasverbruik op 1153m³ gezet is i.p.v. de afgesproken 1500m³, dus geef ik dit aan. Maar meneer ** zou dit oplossen tegen hetzelfde tarief van 75 euro per maand. Uiteraard kon meneer ** deze fabeltjes niet waarmaken en heb ik mijn contract ontbonden. Zonde van mijn tijd! Waardeloos dat Essent dergelijke oplichters van een inkomen voorziet en daarmee welwillende consumenten schaamteloos dupeert. Aan een ieder die denkt aan een overstap zou ik willen meegeven: "Let op dat u verbruiksgegevens kloppen op het contract!"

Reactie van Essent , 4 oktober 2018

Beste C. Konings,

Ik baal ervan dat de verkoper de berekeningen en het maandbedrag met andere verbruiken heeft gedaan. Vooral nadat u nadrukkelijk het verbruik benoemd heeft. Dit is niet professioneel van de verkoper en wij willen niet dat er op basis van foutieve en/of afwijkende berekeningen en informatie klanten worden geworden. Mijn excuses voor de ervaring die u met deze verkoper heeft gehad.

U geeft aan dat u de overeenkomst ontbonden heeft. Dat begrijp ik ten zeerste. Graag dien ik een klacht in bij de manager van de verkoper om te zorgen dat de nodige acties ondernomen worden. Hiervoor ontvang ik graag het telefoonnummer waarop u gebeld bent, en ook het telefoonnummer dat de verkoper gebruikte om u te bellen. Stuurt u dit door naar webcare@essent.nl, samen met bovenstaande review? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
essent verkoopster aan deur
dennis, 1 oktober 2018

Agressieve Essent verkoopster aan deur. Via haar kleren begreep ik direct dat het een verkoop verhaal van Essent zou worden. Ik zei duidelijk dat ik geen interesse had in iets te kopen. Daarna probeert ze je in de war te krijgen , door je straat en huisnummer op een tablet te laten zien, met een niet duidelijk verhaal erbij. Ik heb gezegd dat ze maar een brief moet schrijven, en deur dicht gedaan.

Essent: nee is nee. Ik krijg zo de indruk dat ik jullie niet kan vertrouwen.

Reactie van Essent , 2 oktober 2018

Beste Dennis,

Jammer om te horen dat u de verkoopster als agressief heeft ervaren. Dit is niet hoe onze verkopers te werk moeten gaan. Ik heb hier een algemene melding van gemaakt bij onze door-to-door verkooppartners, waarbij ik heb aangegeven dat men beter naar de signalen van de consument moet luisteren.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleidende verkoop
avatar
Evelien Zwaans uit Den Bosch , 3 september 2018

Vandaag een verkoper van Essent die een mooi aanbod had. Lagere tarieven én een cashback van 250 euro én ik kon na een jaar opzeggen.

Vervolgens op internet gezocht, cashback van 300 euro. Ik vraag dat na en de verkoper zegt dat dat klopt, dan kan ik niet na 1 jaar weg.

Ok, ik ga in op het aanbod en in de avond krijg ik mijn contract via mail....

5 jaar contract, 250 euro cashback en als ik na een jaar weg ga moet ik een opzegvergoeding betalen van 125 euro per product... weg cashback....

Heel raar verhaal, klopt niks van, ik ga dus annuleren.

Reactie van Essent , 4 september 2018

Beste Evelien,

Mijn excuses voor de verwarring. Ik begrijp dat de aanmelding niet juist is verlopen. Ik heb geen gegevens, anders had ik het meteen voor je nagekeken!

Via onze klantenservice kun je alles doornemen en eventueel annuleren of het contract wijzigen. Je kunt bellen op 0900-1550.

Vriendelijke groet,

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse voorstelling van zaken
G. Boltjes, 22 augustus 2018

Gisteren belde iemand van Essent, ze willen ons graag terug als klant. Wij zijn een jaar geleden overgestapt op Greenchoice. Voorstel Essent nu: Bij hetzelfde verbruik gaat onze maandlast 27 euro naar beneden mits ik voor vijf jaar teken. In principe ben ik geïnteresseerd, dus alles doorgenomen met de man aan de telefoon en vervolgens via de mail een voorstel ontvangen. Hij wil dit graag gelijk doornemen dan kan hij het vandaag nog klaarmaken. Dit afgewimpeld. Ik wil er eerst rustig naar kijken. Gelukkig maar. In de mail geen onderbouwing van het maandbedrag. Wel op het eerste blad onze gegevens, ons verbruik en de indicatieve maandkosten. Inderdaad 27 euro lager.

Vervolgens staat op de volgende pagina's het tarief per kwh en m3. Omdat ik redelijk goed kan rekenen heb ik snel een excel overzicht gemaakt. Daaruit blijkt dat ik bij het voorgestelde verbruik en de voorgestelde tarieven op een maandlast kom die tussen de 90 en 100 euro per maand hoger is dan het indicatieve maandbedrag.

Vervolgens een mail gezonden om onderbouwing van het maandbedrag. Geen reactie.

Vandaag ben ik teruggebeld door dezelfde man die eigenlijk even mijn akkoord wilde. Hij had geen mail gezien, vond hij zelf wel raar maar kon gebeuren. Vervolgens aangegeven dat ik op heel andere maandbedragen kwam. Hij heeft geen idee hoe de berekening in elkaar zit, hij heeft een programma op de computer en voert daar gegevens in (dus ligt aan de 'computer'). Mogelijk is daar iets mis gegaan. Hij doet het nog een keer en komt nu 50 euro hoger uit per maand (op basis van dezelfde gegevens). Als ik vraag om een onderbouwing van dat bedrag, blijkt ook dat niet mogelijk, hij noemt een paar ronde bedragen die echter totaal niet overeenkomen en gedurende het gesprek ook zomaar weer 10% omhoog gaan.

De man geeft aan dat we het gesprek maar moeten beëindigen, ik ben niet de juiste klant voor Essent. Iemand die zelf gaat uitrekenen wat het kost is niet de doelgroep.

Jammer, ik ben in het verleden bijna 30 jaar klant geweest en had best terug gewild. Maar nu blijkt dat ze door een volstrekt foute voorstelling van zaken proberen om klanten terug te halen. En ik heb de voorstellen allemaal zwart op wit, het is echt een bewuste actie om klanten met een laag maandbedrag te lokken en dan achteraf te confronteren met een hoge afrekening. Maar dan zit je al voor vijf jaar vast. In nette bewoordingen is dit volgens mij nog steeds oplichting.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstap naar Essent
J vd Dungen uit S Hertogenbosch, 15 augustus 2018

7 augustus 2018, de heetste dag van dit jaar, werd ik telefonisch benaderd door Essent klantenwerving met een mooi verhaal dat zij mij graag terug wilde als klant. Aanbod: ; 300 € terug plus slimme thermostaat gratis. Het maand bedrag vijf jaar vast 3 maandelijks opzegbaar. Bij ontvangst offerte blijkt dat het opzeggen niet van.toepassing is. De 300 € wordt versnipperd om de maandlasten naar beneden te brengen. Kortom werving met een luchtje door een meisje met een vlotte babbel. Zij zal op provisie basis werken waardoor zij klanten.een oor aan naait in haar eigen.voordeel.

Reactie van Essent , 16 augustus 2018

Beste meneer/mevrouw vd Dungen,

Ik kan me voorstellen dat u op zo’n warme dag niet zit te wachten op een aanbod vooral als u het gevoel hebt dat het aanbod onjuist is. Vaste contracten hebben geen opzegtermijn van 3 maanden en we brengen een opzegvergoeding bij vroegtijdige contract beëindiging. De informatie die u heeft ontvangen is ook onjuist, onze excuses hiervoor. We willen graag hier een melding van maken en de aanmelding voor u annuleren, als het zover was gekomen. Om een melding hiervan te maken en de aanmelding te annuleren heb ik uw postcode en huisnummer nodig. We ontvangen dan ook graag uw gegevens met het bovenstaand verhaal in een e-mail. De e-mail kunt u sturen naar webcare@essent.nl, alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opdringerige verkoper
Anne, 8 augustus 2018

Onbehoorlijk, onbeschoft en zeer aandringend gedrag van jonge verkoper in winkelcentrum Alkmaar. Hoewel ik direct duidelijk aangaf geen gesprek te willen bleef hij doorgaan. ‘Mag ik u dan wel een vraag stellen?’ Nee dus. Maar hij vond dat een vraag stellen geen gesprek is. Ik zei nogmaals nee waarop hij vroeg bij welke leverancier ik nu zit. Graag uw verkopers duidelijk instrueren. Nee is nee. Op deze manier krijg je geen nieuwe klanten. Ik heb mijzelf niet voor niets bij het bel mij niet register aangemeld en een niet-colportage sticker op de deur geplakt.

Reactie van Essent , 9 augustus 2018

Beste Anne,

Jammer om te horen dat de verkoper bleef doordringen nadat u duidelijk "nee" heeft gezegd. Dit is niet hoe wij klanten willen werven, en ik baal dan ook enorm dat de verkoper niet luisterde naar u.

Ik heb een klacht ingediend bij de betreffende manager, opdat de verkoper hierop aangesproken wordt, en het niet nog een keer gebeurd. Mijn excuses voor de ervaring die u heeft gehad met de verkoper.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slimme meter ellende
B.G. de Vries uit Schoonebeek, 18 juli 2018

24 april 2018 kregen we de eindafrekening van Essent. We schrokken ons het apezuur. Iedere maand 183 euro betaald. Dat is teveel hadden we berekend, dus we zouden een bedrag terugkrijgen.

Echter wij mogen 4449,05 bijbetalen. Omdat de slimme meter 9100 m3 heeft berekend voor een jaar. Met name de laatste 3 maanden, januari, februari en maart vloog er 3000 m3 door de meters. Als u ons kunt vertellen waar we dat aan verbruikt hebben? We worden zo van het kastje naar de muur gestuurd. We zijn absoluut niet van plan om dit belachelijk hoge bedrag te betalen. Normaal verbruiken we tot maximaal 2400 m3. per jaar. Essent en Enexis aanbidden de heilige slimme meter. Deze zou geen fouten maken. Waarom vallen wij dan in de prijzen en hebben wij een slimme meter die niet slim is? We hebben het hele circus al doorlopen van meterijking en installatie doormeten, daar zijn we al enkele honderden euro's aan kwijt.

Wij zijn zeer zeker niet de enige mensen die problemen met de slimme meter hebben. Hoe durven jullie mensen zo met een kluitje in het riet te sturen? Wij staan hier mee op en gaan er mee naar bed. Het is zo oneerlijk. Wij hebben deze hoeveelheid gas niet gebruikt. Is het de bedoeling om lekker veel mensen in de financiële problemen te helpen? En in de emotionele problemen? Is dat de doelstelling van Essent en Enexis? Er is niemand die met ons in gesprek wil, we komen niet door de telefoonlijn heen. Het enige wat ze zeggen is dat ze je nog een fijne dag wensen. Ik weiger om dat aan te horen. Door Essent/Enexis/slimme meter ellende hebben wij al 3 maanden geen fijne dag meer, en dan durven ze dat ook nog te wensen. Te zot voor woorden. Door invloed van ledlampen, opladers, laptops enz, kunnen slimme meters tot 6 keer meer meten. Is er dan helemaal niemand die toe wil geven dat er kinderziektes in de slimme meters zitten, en dat er af en toe toch eentje niet helemaal naar behoren werkt.

We hebben een landis en gyr. Daar zijn behoorlijk wat klachten over verschenen.

Wij zijn van mening dat we al genoeg voorschot hebben betaald. Teveel zelfs, dus u kunt het teveel betaalde bedrag op onze rekening storten.

U kunt uitgaan van 2400 m 3 voor het afgelopen jaar.

Kijk naar de afgelopen jaren, de afgelopen 3 of 5 of 10 jaar, en neem daar een gemiddelde van.

Dit is zo onschuldige burgertjes pesten. 553 euro per maand. Zouden wij verbruikt hebben. Hoeveel verbruikt u zelf? Mogen wij dan niet meer leven? Hoeveel geld wilt u van ons hebben?

Volgend jaar is het misschien wel 1000 euro per maand.

En onze dag blijft niet fijn tot dit op een volwassen manier is opgelost.

Reactie van Essent , 19 juli 2018

Beste heer en mevrouw de Vries,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik snap helemaal dat u zich rot geschrokken bent. Wat een flink bedrag dient u af te rekenen.

Gezien de extreme verhoging van het verbruik zou ik uw situatie graag bekijken en het gesprek met u aangaan.

Heel graag ontvang ik via: webcare@essent.nl uw postcode/huisnummer en uw geboortedatum.

Na uw bericht neem ik binnen 2 werkdagen contact met u op.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Will

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Agressieve verkoop
Kees uit Hoofddorp, 18 juli 2018

Schrijft eigenlijk nooit een review op internet maar Essent maakt het zo bont dat ik mijn ervaring wel moet delen. Aantal jaren geleden klant geweest bij Essent, sindsdien bellen ze om de zoveel tijd weer om mij terug te halen als klant. Gisteren opnieuw Essent aan de telefoon. Ze hadden een speciale actie voor voormalig klanten in Hoofddorp (zeer belangrijk gebied voor Essent volgens de medewerkster aan de telefoon). Na wat gegevens uit gewisseld te hebben over verbruik werd aangegeven dat ik wel 30 euro goedkoper uit zou zijn dan bij mijn huidige leverancier. Ik zou een 5 jaar contract krijgen maar maandelijks kunnen opzeggen. Dus 5 jaar het vaste tarief met de mogelijkheid maandelijks op te zeggen.

Aangezien ik goed wil vergelijken en het aanbod van maandelijkse opzeg mogelijkheid te mooi om waar te zijn vond heb ik het verzoek gedaan om het aanbod met de tarieven te mailen.

Dit was niet mogelijk, ik kon alleen een 'inkijkmail' krijgen maar moest direct hierin beslissen. Dit aanbod was eenmalig en deze tarieven waren lager dan op internet staan aangegeven. Toen ik niet direct 'hapte' en aangaf het aanbod even goed te willen bestuderen werd medewerkster geïrriteerd en beëindigde het gesprek.

Ben inmiddels klaar met de terugkerende telefoontjes van Essent, er werd gebeld met een 073 (Den Bosch) nummer. Dit nummer geblokkeerd.

Essent, dit is niet de manier om klanten terug te winnen. Wees gewoon eerlijk en transparant over tarieven en voorwaarden.

Reactie van Essent , 19 juli 2018

Beste Kees,

Ik vind het jammer dat u deze ervaring heeft gehad met één van onze verkopers. U mag, vooral als ex-klant, beter verwachten van Essent met betrekking tot transparantie. Mijn excuses voor het ongemak dat u hierdoor heeft ondervonden, alsmede voor de verkeerde informatie van de verkoopster. Vaste overeenkomsten zijn niet maandelijks opzegbaar.

Graag dien ik dan ook een klacht in bij de managers tegen deze verkoopster. Mag ik u vragen om deze review te kopiëren en naar mij toe te sturen via webcare@essent.nl? Daarbij ontvang ik ook graag uw postcode en huisnummer, samen met uw telefoonnummer en het volledige nummer waardoor u gebeld bent, zodat ik hier de juiste acties op kan uitzetten.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer