Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

51 reviews

5 sterren
(3)
4 sterren
(2)
3 sterren
(1)
2 sterren
(2)
1 ster
(43)

25 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(3)
onbekend
(17)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte klantenservice
Ruud Rijneveld uit Zoetermeer, 17 mei 2018

Zowel gisteren als vandaag een zeer onprettige ervaring gehad met de klantenservice van Essent. Ik ben sinds 1 mei verhuist en dus geen eigenaar meer van mijn vorige woning, nu krijg ik een eindafrekening van mijn vorige woning en die klopt exact met de meterstanden. Alleen krijg ik een rekening waarin ook het voorschot van mei is meegenomen, terwijl ik geen eigenaar meer ben van mijn vorige woning. Hier klopt iets niet of Essent wil het bedrag van de eindafrekening kunstmatig laag houden door gewoon nog een voorschot te berekenen over een maand waarin ik geen bewoner eigenaar meer ben of er gaat iets fout op de afdeling facturatie. Ik heb daarover gebeld met de klantenservice, die naam mag men daar eigenlijk niet voeren, maar dat terzijde, en daar begreep men mijn klacht niet want het is toch normaal dat een voorschot nog in rekening gebracht wordt als je een eindafrekening krijgt. Zelfs als je er niet meer woont / eigenaar bent. Als ik de definitie van voorschot erbij pak staat er niets meer dan het vooruit betalen van een bedrag om de kosten van die periode te dekken. Ik kwam er niet uit met de betreffende medewerker en heb via een klachtenformulier mijn ongenoegen kenbaar gemaakt omdat deze medewerker mij vrij onbehoorlijk te woord stond. Binnen een uur werd ik door dezelfde medewerker terug gebeld met de vraag of hij het nogmaals uit moest leggen aan mij omdat ik het niet begreep. dom dom dom. Vandaag werd ik gebeld n.a.v. van mijn klacht die ik ingediend had en het gesprek begon al met, misschien begrijp u niet.???? Ik ben nog nooit door welke klantendienst zo onbehoorlijk bejegend als de klantenservice van Essent, en ik ben dan ook voornemens over te stappen naar een andere leverancier. Essent is duidelijk uit haar jasje gegroeid. En het erge is dat ik ooit zelf een medewerker ben geweest en dan met name voor het oplossen van problemen....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Essent is geen geoliede machine en maakt het klanten onnodig moeilijk
Dik de Goede uit Westervoort, 17 mei 2018

Ik ben in februari overgestapt naar Essent en zou voor de gasprijs € 0,64 betalen, maar bij een verbruik van resp. 64-90 en 11 kuub - in februari-maart en april - moet ik € 0,8425 - € 0,8430 en maar liefst € 2,0718 per kuub betalen! Ik heb meerdere keren contact gezocht, en heb op mail alles aangegeven, maar ben tot op heden niet door ze geholpen. Ook het terugbellen na een gemaakte afspraak is niet nagekomen. Mijn vrouw en ik vinden dit erg vervelend.

Reactie van Essent - 18 mei 2018

Hallo Dik,

Uit uw bericht begrijp ik dat u meer moet gaan betalen voor gas en dat u tot op heden niet bent geholpen. Ik vind het spijtig om te lezen dat de afspraken niet zijn nagekomen en dat de onduidelijkheden nog steeds spelen. Ik snap dat u dit vervelend vindt en ik geef u hier graag een duidelijk antwoord op zodat u weet waar u aan toe bent.

Gastarief

In november 2017 bent u een contract met ons aangegaan. De levering van stroom en gas is gestart in februari 2018.

Het kale tarief exclusief BTW is € 0,26120

Het leveringstarief inclusief BTW is € 0,31605

Het totale gastarief is € 0,64074. Dit is inclusief de BTW en overheidsheffingen.

Per 1 januari 2018 zijn de overheidsheffingen gestegen en zijn uw tarieven als volgt.

Het kale tarief exclusief BTW is € 0,26120

Het leveringstarief inclusief BTW is € 0,31605

Het totale gastarief is € 0,66515. Dit is inclusief de BTW en de nieuwe overheidsheffingen.

Uit uw bericht begrijp ik dat u alle kosten inclusief de netbeheerkosten bij elkaar heeft opgeteld. De overige kostenposten van de netbeheerder dient u niet op te tellen bij het leveringstarief anders krijgt u een hoog tarief wat niet klopt en niet het tarief is waar we mee berekenen.

Ik had u hier graag over willen spreken en heb u telefonisch gebeld, maar helaas krijg ik geen gehoor.

Mocht u hier nog vragen over hebben dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleid in contractovereenkomst
Nazif Can uit Amsterdam, 16 mei 2018

Ik werd gebeld door iemand van de Essent, mooi de contractvoorwaarden uitgelegd gekregen. Maar daarbij niet verteld dat mijn opzegvergoeding bij mijn huidige leverancier niet VOLLEDIG werd terug betaald. Hierdoor moet ik nu €400 opzegvergoeding betalen, waarvan €75 voor gas en €75 voor electra wordt vergoed. Nou heb ik nog een openstaand vergoeding van €250 wat ik bij mijn huidige leverancier eon(overgenomen door eneco) moet afrekenen. Ik voel me in de maling genomen en bestolen!

Reactie van Essent - 17 mei 2018

Beste Nazif,

Bij een overstap vergoeden we de opzegvergoeding die de vorige leverancier in rekening brengt voor contractbreuk tot een maximum van € 125,- per aansluiting. Eventuele misgelopen welkomstkortingen of andere terugvorderingen (bijvoorbeeld een declaratie van een eerdere opzegvergoeding) worden niet vergoed. Dit benoemen wij in de actievoorwaarden.

Wij weten immers niet welke afspraken uw vorige leverancier met u gemaakt heeft.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend en vervelend bedrijf
ruben uit amsterdam, 11 mei 2018

Zakelijke energie aangeboden gekregen wat veeleer duurder blijkt als voorgeschoteld. Na twee jaar mislukt een auto incasso, per direct 40 e aan admin kosten aan je broek en eenzijdig auto incasso door Essent beëindigd waardoor volgende maand weer 40 euro admin kosten. Riekt naar ***, ik doe NOOIT meer zaken met Essent en zal het iedereen afraden.

Reactie van Essent - 14 mei 2018

Beste Ruben,

Jammer om te horen dat je na 2 jaar vanwege een mislukte automatische incasso herinneringskosten kreeg. Ik kijk graag met je mee naar wat er gebeurd is.

Stuur je mij jouw postcode, huisnummer en bedrijfsnaam door, samen met deze review, naar webcare@essent.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ontevreden klant na misleidende aanbieding
margreet 9 mei 2018

Essent heeft ons overgehaald om over te stappen, maar het is totaal geen voordeel voor ons. Eerst zijn we heel vaak gebeld om over te stappen met een beter tarief, we waren net overgestapt. Dat is de eerste fout: stap nooit te snel weer over en nooit binnen 1 jaar. Daarnaast stap nooit over in of net na de wintermaanden. Dan trek je de hogere kosten nl niet meer gelijk met de maanden als je minder verbruikt. Nu moesten we ter afsluiting de dure maanden betalen aan onze (oude) aanbieder. Volgens Essent waren er alleen maar voordelen en zijn wij gewoon misleid. Uiteindelijk schiet Essent hier ook niets mee op, want wij zijn nu al een ontevreden klant en zullen het hier ook niet bij laten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zakelijk lijkt goedkoper zeker veel duurder
Hazem uit Breda, 9 mei 2018

Ingeluisd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Tevreden maar toch?
F. Dewaide uit Stein, 8 mei 2018

Wij zijn al vele jaren klant van Essent en eigenlijk tot volle tevredenheid. Nooit problemen gehad, zelfs nog nooit contact gehad met de klantenservice. Echter nu ben ik eens gaan energie vergelijken en kijken bij andere leveranciers en overweeg om over te stappen. Lagere maandkosten maken dat dit een overweging waard is.

Reactie van Essent - 9 mei 2018

Beste meneer Dewaide,

We vinden het leuk om te horen dat je al zolang een tevreden klant bent. Ik kan me ook goed voorstellen dat je gebruik wilt maken van een aanbod, aangezien er zoveel leveranciers aanbiedingen doen.

Op dit moment heb je een contract tot 31-12-2018 en we kunnen je pas een aanbieding doen als je contract binnen 6 maanden afloopt. Ik wil je dan ook vragen om even geduld te hebben want we kunnen je pas na 30-06-2018 een aanbod doen. Je kunt na 30-06-2018 contact opnemen met 0900-1550 en dan doen we graag je een aanbod.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Reactie van F. Dewaide - 27 juli 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Telefmarketeers Essent
Veen uit Leeuwarden, 26 april 2018

Ik wil graag mijn ongenoegen uitspreken over Essent. Ik ben in het verleden klant geweest van Essent, een tevreden klant. Om persoonlijke redenen ben ik niet meer klant van Essent, wat niks met het bedrijf Essent heeft te maken. Nu wordt ik wel elk halfjaar gebeld met een 'goede' aanbieding. Maar heb al aangegeven dat ik mijn redenen heb om niet weer naar Essent over te stappen. Al meerdere keren is mij verzekerd dat ik niet meer gebeld zou worden. Maar wat schetst mijn verbazing, ze belde vanavond weer. Voor de zoveelste keer zal ik niet meer gebeld worden. Nu zult u zeggen, luister het bandje aan het gesprek af en registreer je bij het 'bel-me-niet-register'.

Daar ben ik al jaren geregistreerd lid van. Maar bedrijven als Essent blijven mij maar bellen.

Hoe kan het toch dat het dit blijft gebeuren. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee!!

Reactie van Essent - 30 april 2018

Beste Veen,

Ik begrijp dat je niet meer gebeld wilt worden door ons voor een nieuw aanbod. Mijn excuses dat wij nog steeds contact opnemen, terwijl meerdere keren is toegezegd dat dit niet meer zou gebeuren.

Het is goed dat je jezelf hebt aangemeld voor het bel-me-niet register, maar dit geldt niet voor bedrijven waar je klant bent of ooit bent geweest. Graag wil ik er alsnog voor zorgen dat wij geen contact meer met je opnemen. Hiervoor ontvang ik graag de volgende gegevens via webcare@essent.nl:

- Je postcode en huisnummer

- Het telefoonnummer waarop wij bellen

- Het telefoonnummer waarmee wij bellen

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare Essent

Reactie van Veen - 7 mei 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Fijne service
Anoniem uit Heerlen, 26 april 2018

Er was iets fout gegaan bij de online aanvraag, maar met de hulp van de klantenservice is alles prima verlopen. Fijne service en snel geregeld.

Reactie van Essent - 30 april 2018

Beste,

Ik ben blij om te zien dat het probleem direct is verholpen! Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Contract opgezegd bij Essent
Gyven uit Culemborg, 8 april 2018

Zoals de titel als luidt heb ik me contract opgezegd bij Essent.Gisteren kreeg ik een email dat ik van 01t/m04 2018 meer energie heb verbruikt terwijl er niks is verandert in mij situatie .En de eindafrekening is € 250 (naast mij normaal maandelijks bedrag van €139)Dit vind ik nogal veel voor energiekosten, als ik goed reken dan kom ik uit op4x139 + €250 =€806Voor642,76kwh stroom765m3 gasis dit normaal dat ik €201,5 euro ongeveer per mand aan energiekosten kwijt ben ???groetjes g.ispiri

Reactie van Essent - 9 april 2018

Beste Gyven,

Jammer om te horen dat je je contract hebt opgezegd bij Essent. Een eindafrekening over de wintermaanden (januari t/m april 2018) kan inderdaad hoog uitvallen. Dit komt omdat een termijnbedrag 1/12e deel is van de jaarkosten. In de winter betaal je te weinig voor je energieverbruik maar in de zomer betaal je teveel. In deze eindafrekening heeft jouw termijnbedrag nog geen kans gehad om te compenseren met warmere maanden. Dat zal bijna altijd een bijbetaling zijn.

Ik snap dat het een hoog bedrag lijkt. Hiervoor kan ik je een betalingsregeling aanbieden. Stuur je hiervoor jouw postcode, huisnummer en bovenstaand bericht door naar webcare@essent.nl?

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht geen klant worden!!!
natasja 5 april 2018

Wij hebben sinds november 2015 Essent omdat ze met mooie praatjes kwamen. Nu blijkt dat ik 1 maand achterstand heb terwijl ik dat niet online kon inzien en ik heb nooit emails, brieven gehad of telefoontjes en hebben ze mij afgesloten. Belachelijk gewoon. Ze zien dat ik in de tussen tijd wel gewoon heb betaald en toch nog hebben ze me afgeloten. Alleen als ik een bedrag 350 borg betaal mag ik weer klant worden. Nou echt niet!!! Heb meteen radar aangeschreven en heb me verhaal gedaan. Ik ga hier zeker een zaak van maken via mijn rechtsbijstand

Reactie van Essent - 6 april 2018

Beste Natasja,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je contract beëindigd gaat worden in verband met de achterstand.

Wij hebben je op verschillende manieren proberen te bereiken omdat de achterstand al enkele maanden geleden is ontstaan. Helaas hebben wij geen reactie gehad op onze herinneringen en moeten wij het contract beëindigen. Wij vinden dat wij je voldoende hebben geïnformeerd hierover en de einde levering is dan ook in onze ogen terecht.

Ik kan me voorstellen dat je liever een ander antwoord had verwacht maar de einde levering kan ik helaas niet tegenhouden zonder de voorwaarden die gesteld zijn in de brief dat je hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afspraak niet nagekomen!
A. Donselaar 14 maart 2018

Telefonisch nagevraagd of in mijn nieuwe huis de energie door Essent geleverd kan worden. De Essent verkoper vroeg naar de grootte van de woning en de gezinssamenstelling, en kwam met een maandbedrag. Als ik een contract voor 3 jaar zou tekenen, kreeg ik er gratis een Media Markt waardebon van € 250 euro bij. Na een jaar nog steeds geen bon ontvangen, en navraag gedaan. De waardebon kreeg ik niet omdat in het getekende contract niet stond vermeld dat er een waardebon geleverd zou worden. Opmerking van Essent: u heeft het contract niet goed gelezen dus u krijgt de bon niet. Typisch voorbeeld van een ongelooflijk onbetrouwbare aktie!

Reactie van Essent - 15 maart 2018

Beste A. Donselaar,

Dat is apart en voelt natuurlijk niet prettig! Heeft u de bon niet ontvangen tijdens het afsluiten van de overeenkomst?

Graag wil ik dit voor u uitzoeken. Wilt u mij uw postcode en huisnummer samen met dit bericht toesturen naar het volgende e-mailadres: webcare@essent.nl

Met vriendelijke groet,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snelle service en reactie
Jos uit Amsterdam, 7 maart 2018

Overgang naar Essent verliep soepel en een telefonische vraag was snel beantwoord. Goede website

Reactie van Essent - 7 maart 2018

Hoi Jos, welkom bij Essent en fijn om te lezen dat de overstap soepel is verlopen. Als je nog vragen hebt dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Essent Duur
Harry 16 februari 2018

Ik heb ongeveer 3 jaar gelden bij de media markt mijn contract verlengd.

Ik dacht dat ik goedkoper af was maar als ik het nu vergelijk met andere leveranciers ben ik naar mijn gevoel veel duurder uit.

Zeker dalen nou ik ben niets gedaald, de man die mijn contract verlengde vertelde dat het voor 2 jaar was echter het was voor 5 jaar ook beetje mijn eigen schuld zelf ook niet goed opgelet.

Al met al een slechte zaak ben jaren klant geweest.

Maar als en andere leverancier mijn contract af wil kopen dan nooit meer Essent !

Reactie van Essent - 19 februari 2018

Beste Harry,

Dankjewel voor je reactie. Fijn dat je al zo lang klant bent. Jammer om te lezen dat je voor je gevoel duurder uit bent. Met het Zekerdalen contract ontvang je een korting op het instaptarief voor stroom van 2,5 % in jaar 2 oplopend tot 10 % in jaar 5. Dit zie je terug op de jaarafrekeningen. Je kunt voor een contractcheck ook altijd bellen met: 0800-3773680. Dan controleert mijn collega of er een voordeliger aanbod mogelijk is.

Groet, Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Essent
R.J. Doomen uit Millingen aan de Rijn, 13 februari 2018

Tot nu toe goed. Was in verleden ook zo.

Reactie van Essent - 14 februari 2018

Gelukkig :). Bedankt voor je review! En we hopen je nu en in de toekomst zeker goed van dienst te kunnen zijn.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Een dikke nul
Ferdy uit Den Haag, 5 februari 2018

Wat een *** bedrijf,. ben je klant wordt je genaaid met verhogingen maar zeg op in verband met een verhuizing gaan ze eerst het gas opzeggen en nadat je er na maanden achter komt dat ze niet alles opgezegd hebben kan je een keer het stroom opzeggen, en wat nog erger is, ze geven niet aan dat je je meter stand moet doorgeven wat je zou verwachten dat ze met een slimme meter zelf wel kunnen zien, krijg je Dood leuk een rekening van vele duizenden euro terwijl je een paar maanden alleen de overhead deur heb geopend, ben je helemaal weg bij die *** krijg je maanden later een correctie van inplaats 1785.00 wordt het ineens 5850,00 euro! Wat een *** de vuile *** van ESSENT Ik hoop dat dat bedrijf snel over de kop gaat!

Reactie van Essent - 6 februari 2018

Beste Ferdy,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het heel erg vervelend is om zo'n hoge rekening te ontvangen, zeker gezien je aangeeft dat bepaalde zaken niet naar behoren zijn afgehandeld en er onduidelijkheid is geweest over vervolgstappen. Ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies aan de hand is. Helaas beschik ik via deze weg niet over je gegevens.

Ik wil je daarom vragen om contact op te nemen met onze klantenservice via 0900-1550 of een e-mail te sturen naar webcare@essent.nl. Bellen kan elke werkdag tot 20 uur 's avonds. Alles kan dan met je worden nagelopen en uitgezocht.

Vriendelijke groet,

Melanie

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valt ex-klanten lastig
Marlijn 5 februari 2018

Wordt nooit klant bij Essent, want als je weggaat blijven ze je jaren lastig vallen met eindeloos veel telefoontjes of je terug wilt komen als klant. Toen ik vroeg aan een medewerker of hij ervoor kon zorgen dat ik niet meer gebeld zou worden zei hij dat het systeem elk jaar gereset wordt, dus dat de kans groot is dat ik volgend jaar weer gebeld wordt. Hij moest hier zelfs om lachen...

Reactie van Essent - 6 februari 2018

Goedemiddag Marlijn,

Jammer dat er niet eerder een oplossing is geboden! Ik kan mij voorstellen dat je het onprettig vindt om regelmatig gebeld te worden, excuses hiervoor. Mogelijk heb je eerder gesproken met een medewerker van een partner van ons, deze bellen inderdaad oud klanten voor nieuwe acties. Het is niet waar dat elk jaar het systeem wordt gereset en daardoor wijzigingen verloren gaan.

Ik kan het recht van verzet voor je verwerken, zodat wij jou niet meer benaderen. Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar webcare@essent.nl of contact opnemen met onze klantenservice via 0900-1550. Om het recht van verzet te activeren heb ik jouw adres en telefoonnummer nodig, hiermee kan ik jouw gegevens opzoeken in ons systeem.

Mocht je momenteel gebeld worden door ons, ontvang ik ook graag het nummer waardoor je wordt gebeld. Ik kan dan direct een klacht aanmaken om de actuele belbestanden aan te passen.

Vriendelijke groet,

Melanie

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
in de val gelokt
me vrouw uit thuis, 24 januari 2018

door een mail te openen van essent wil men mij vasthouden, voel me echt misleid, dit is dus een les voor me leven voor mijn buren vrienden, kenissen enz

Reactie van Essent - 25 januari 2018

Beste Janita,

Bedankt voor uw bericht. Aan de hand van uw bericht kan ik me voorstellen dat u zich misleid voelt. Ik heb uw gegevens geprobeerd te vinden aan de hand van uw e-mailadres. Helaas krijg ik geen gegevens gevonden. Uiteraard wil ik u graag helpen met uw vragen. Om u verder te kunnen helpen, wil ik u verzoeken contact op te nemen met nummer 0900-1550 of andere contactmogelijkheden. Kijk hiervoor eens op de volgende pagina: www.essent.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Michael

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
bevalt zoals altijd prima
JMM Brunken uit Helden, 28 december 2017

Hebben 30 jaar Essent als leverancier gehad, toen 1 jaar naar iemand anders nu weer terug op het oude nest

Reactie van Essent - 29 december 2017

Beste Klant,

Wat leuk dat je weer klant bent geworden. Welkom terug! Bedankt voor je review en een fijne jaarwisseling!

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Domme koe?
Ingrid 11 december 2017

Ik heb hier een review gegeven en daarop kan Essent reageren en ik vervolgens niet meer op hun reactie dus doe het even zo.

Er word gesuggereerd dat wij anders stroom zijn gaan verbruiken en dat we daarom duurder uit zijn. Heeeeeel frappant aangezien wij al jaren, lees 10 jaar minimaal, bij de nuon zitten en al jaren goed uit komen met ons maandbedrag en heeeeel toevallig nu we zijn overgestapt zou het aan ons liggen dat we niet uit komen.

Niet overstappen naar deze energieleverancier dus want ze zijn niet eerlijk en durven het dan ook nog op de klant af te schuiven.

Reactie van Essent - 12 december 2017

Beste Ingrid,

Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent omdat je niet uitkomt met het termijnbedrag. Wij willen niet beweren dat jij anders bent gaan verbruiken maar er zijn andere factoren die invloed kunnen hebben op je verbruik zoals bijvoorbeeld het weer. Overigens is het maar een voorlopig advies over je verbruik, het advies kan natuurlijk over enkele maanden weer bijgesteld worden. Het lijkt me daarom handiger om het gesprek over het verbruik te hebben als we een jaarverbruik van je hebben op de komende jaarafrekening.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Esssent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Duurder uit
Ingrid 10 december 2017

Ik betaalde bij Nuon een bedrag dat naar Essent standaard te hoog zou zijn, maar we zouden het bedrag even gelijk houden want dan hou je over aan het einde van het jaar. Een half jaar in mn contract zeggen ze dat ik aan het eind van mn contract tekort zal komen. Zo snel mogelijk weer terug naar Nuon dus.

Reactie van Essent - 11 december 2017

Beste Ingrid,

Dankjewel voor je review. Dat geeft ons meer inzicht en de kans om het uit te leggen. Op het moment dat je van ons een aanbod krijgt doen we dat op basis van het verwachte jaarverbruik. Die vergelijking doen we dan in jouw geval met Nuon. Op basis van dat verbruik zou je dus minder hoeven te betalen, dit komt omdat de tarieven lager zijn.

Elk jaar is anders, elke winter is anders. Op het moment dat je een herberekening maakt houden wij rekening met de verwachte weersomstandigheden. Dit om ervoor te zorgen dat je straks geen verrassingen hebt. Aangezien de sneeuw nu op de daken ligt en vorig jaar december de verwarming nog niet aan hoefde, is het verbruik ook veranderd.

Mocht je willen inzien wat je verbruik tot nu toe is. Of je hebt het gevoel dat je bij aanmelding verkeerd bent voorgelicht. Laat het ons alsjeblieft weten. Dan zorgen we dat we contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geld klopperij!!
gaston uit tilburg, 8 december 2017

Ben een nieuwe klant bij essent al bijna een jaar! ik sta twee maanden achter met betalen en steeds weer komt er 20 euro bij en dat elke week of om de 2 weken dat is wel lekker makkelijk geld verdienen zo! zelf.

Ben momenteel werkloos heb wel een ww dat is geen vet pot probeer toch snel weer aan het werk te zijn en nu willen ze de contract ontbinden! als ik nou een half of meer zo achter lopen met betalen van mijn termijn zo ik zeggen het is terecht met het ontbinden van de contract maar voor 2 maanden achter met mij termijn vind ik niet kunnen ik vind dat essent wat meer socialer en begrip moet hebben voor mensen die in z´n situatie terecht komt want dat hebben ze niet om gevraagd! en dat er meer kosten komen voor de klant zoals de waarborg! slaat ook nergens op! zo kom de kassa wel gevuld.

Reactie van Essent - 11 december 2017

Beste klant,

Dankjewel voor het bericht. Vooral als je in een vervelende situatie zit als werkloos zijn kan ik me voorstellen dat aanmaankosten extra vervelend zijn. Het is inderdaad zo dat wij na een achterstand van 2 maanden kosten maken en deze moeten doorberekenen. Wij denken op die momenten graag met de klant mee. Heb je de situatie al eens besproken? Indien wij weten wat er speelt kunnen we met een uitstel of regeling die bijkomende kosten vaak voor zijn.

Op dit moment is het verder gevorderd en vragen wij om een waarborg om de levering te kunnen voortzetten. Voor jou natuurlijk erg vervelend en een bedrag wat op dit moment waarschijnlijk te hoog is. Heb je al eens nagedacht om een melding te maken bij de gemeente? Wellicht kunnen zij je helpen omdat de betalingen toch elke maand weer terugkomen. Dat kan rust geven in deze moeilijke tijd.

Mijn advies is dan ook om eens te kijken naar een leverancier die geen borg vraagt. Wij kunnen er dan voor zorgen dat het openstaande bedrag na de eindafrekening in termijnen voldaan kan worden. Wellicht kunnen we dan zo tot een oplossing komen? We horen graag van je,

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Essent niet nemen!
Anonymous 2.0 8 november 2017

Essent is een vervelende energieleverancier. Dit is mijn 1ste keer en de laatste keer dat ik voor deze leverancier heb gekozen. Ze komen nadat ik 250 euro heb neergeteld voor de kosten die ik heb gemaakt en wat zwart op wit staat weer met "nieuwe kosten" die ik moet betalen. NOOIT MEER ESSENT. Heb familie leden met ook een vervelende ervaring bij ze.

Reactie van Essent - 10 november 2017

Beste Anonymous 2.0,

Ik vind het jammer om te zien dat je een slechte ervaring hebt gehad met Essent. Ik wil graag voor je uitzoeken wat er exact gebeurd is om samen met je tot een oplossing te komen.

Kun je daarvoor je bericht en je postcode en huisnummer naar webcare@essent.nl sturen?

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
duidelijk
s. van dijk uit Deventer, 19 oktober 2017

Na de jaarafrekening gekeken of ik bij de andere energie leveranciers goedkoper uit zou zijn, maar als je alle kosten optelt en vergelijkt (ook de cash back kortingen doorrekenen, en de kleine lettertjes lezen), zijn er vele zelfs duurder en maar 2 of 3 echt goedkoper. Maar na het lezen van de reviews al snel afgehaakt bij die leveranciers.

ook tijdens een sessie over energieverbruik op het werk, waar we ook elkaars energierekeningen naast elkaar hebben gelegd, bleek ik toch de meest voordelige tarieven te hebben.

Door de verbruiksmanager app heb je geen verrassingen op de jaarrekening.

Reactie van Essent - 20 oktober 2017

Bedankt voor je positieve feedback! Fijn dat je zo tevreden bent en klant blijft! Mocht je ooit vragen hebben, kun je altijd bij onze klantenservice terecht.

Vriendelijke groet,

Melanie

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
5 jaar niks gekregen
Heybeli uit Woerden, 14 oktober 2017

Na 5 jaar klant te zijn geweest bij Essent belde ik ze op om te zeggen dat ik wilde overstappen. Ik Vertelde ze over de actie die nuon heeft en die essent ook heeft. Namelijk 250 euro korting. Dit was niet voor bestaande klanten ik heb ze gezegd dan stap ik over. Jammer zeiden ze meer niet. Raar dat je een klant van 5 jaar niet vast wil houden.... heb nuon gebeld en ben overgestapt

Reactie van Essent - 16 oktober 2017

Beste klant,

We vinden het jammer dat je bent overgestapt. Ik zie dat er contact is geweest met een collega en dat we je helaas niet konden bieden wat jij in gedachten had. Als we de optie hadden om je hetzelfde aan te bieden dan hadden we je uiteraard graag als klant behouden. Ik hoop dat we in de toekomst een aanbod hebben die je aanspreekt en je kunnen verwelkomen als nieuwe klant.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Reactie van Heybeli - 23 oktober 2017
probleem is niet opgelost

Konden me niet aanbieden wat ik vroeg. Na 5 jaar toch overgestapt naar Nuon.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?