Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

52 reviews

5 sterren
(2)
4 sterren
(1)
3 sterren
(0)
2 sterren
(2)
1 ster
(47)

25 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(2)
onbekend
(20)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

reactie op mijn beoordeling van 17 augustus
Rob 7 september 2019

Op 17 augustus jl. heb ik een beoordeling geplaatst op deze site betreffende Essent.

Een paar dagen later kwam ( ook via deze site ) een reactie van Essent. Zoals gevraagd heb ik een mail gestuurd naar het genoemde mailadres. Geen enkele reactie meer ontvangen, heel flauw.

Beste mensen, denk heel goed na voor je in zee gaat met Essent, veel mooie beloftes en 0 follow up.

Reactie van Essent - 16 september 2019

Beste Rob,

Wat vervelend dat je nog steeds geen reactie van ons hebt ontvangen!

Ik snap dat je graag een reactie van ons krijgt, zeker wanneer je hier al eerder een mail over hebt gestuurd.

Als ik zo in onze postvak kijk, kan ik echter geen mail met jouw naam vinden die nog openstaat.

Ik wil je heel graag verder helpen, alleen wil ik je toch vragen om nog eenmaal een mail te sturen naar webcare@essent.nl. Vergeet je dan niet om dit bericht te vermelden/een screenshot hiervan mee te sturen? En daarnaast natuurlijk ook je vraag.

Nogmaals vind ik het super vervelend dat je zolang moet wachten op een reactie van ons. Ik hoop dat je ons nog een kans wilt geven.

Groet,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Don't choose Essent!
Guy 28 augustus 2019

Don't choose Essent! They tricked me, overcharged me and had really bad customer service. They are very nice at the beginning, when they try to sell you something, but once I had a contract with them I was used and mistreated several times. Do not choose this company.

Reactie van Essent - 16 september 2019

Hi Guy,

I am sorry to hear you are not happy with Essent.

May I ask why you have the feeling you were used and mistreated?

I would like to hear from you, so we can learn from it and maybe find a solution to your problem (if possible).

You can contact us by Phone, or send us an e-mail with your problem. You can send this to webcare@essent.nl or call us 0900-1550.

Best,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Respectloos, arrogant bedrijf die geen respect heeft voor zijn klanten!
Mike uit Enschede, 26 augustus 2019

Door mijn vele reizen heb ik een paar jaar geleden met ze afgesproken dat alle communicatie via de mail zou verlopen. Echter bleven ze maar brieven sturen die ik dus te laat kreeg en las. Hierdoor zag ik een maandfactuur te laat die blijkbaar niet betaald was. In plaats dat ze met mij contact opnemen hebben ze mijn contract beeindigd. Dat heeft voor veel problemen gezorgd.

Toen ik eenmaal weer in Nederland was, heb ik contact met Essent opgenomen om dit op te lossen, maar hun manier van oplossen is " als u klant van ons wilt blijven, moet u 350 euro betalen". Arrogante club vol amateurs die geen enkel respect voor de klant hebben.

En dat terwijl ik al ruim 20 jaar klant was van Essent. 20 JAAR klant contract annuleren om een maandtermijn betaling. Ik heb natuurlijk de achterstand bedrag meteen overgemaakt, maar 350 euro ga ik aan andere dingen besteden.

Toen ik ze e-mailde dat het maandbedrag was overgemaakt, maar dat ik die 350 euro niet zou betalen, kreeg ik een half uur later een dreigtelefoontje dat mijn contract alsnog ontbonden zou worden als ik die 350 niet zou betalen. Prima, dan niet. Ik ben dan ook overgestapt naar een bedrijf die wel klanten wil.

Mensen, wees gewaarschuwd, ga nooit met Essent in zee. Bespaar je de moeite, zenuwen en geld en ga met een bedrijf die wel wat om zijn klanten geeft.

Reactie van Essent - 28 augustus 2019

Beste Mike,

Bedankt voor het delen van uw ervaring!

Ik vind het jammer om te horen dat alles zo gelopen is. Op het moment dat er een achterstand is wordt er eerst op meerdere manieren geprobeerd contact met u op te nemen. Eerst via een herinnering, daarna aanmaning en dan nog een laatste betaalmogelijkheid.

Pas daarna zullen wij overgaan tot einde levering. Hier gaat dus eerst nog een heel proces aan vooraf.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat wanneer u in het buitenland zit u niet alles in de gaten kunt houden. Het blijft echter wel uw verantwoordelijkheid om de maandelijkse betalingen te voldoen.

Mocht u hierover nog in gesprek willen met ons dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Groeten,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
waardeloze club
Rob 17 augustus 2019

Essent en haar partners brengen op belachelijke wijze hun producten aan de man. Voor je het weet heb je een vijfjarig contract aan je broek dat van geen kant klopt met datgeen je is vooorgehouden. Als je vervolgens een klacht indient en het contract wilt beëindigen onderzoeken ze deze zelf en stellen vast dat alles correct is gelopen en het contract alleen met een vette afkoopsom kan worden beëindigd. Ja zo kan ik ook klachten afhandelen.

Mijn advies: blijf uit de buurt van deze club en haar partners!

Reactie van Essent - 22 augustus 2019

Hallo Rob, wat ontzettend jammer om dit te lezen. Het is absoluut niet de bedoeling dat wij onze klanten op deze manier werven. Oprecht mijn excuses hiervoor!

En ik wil je daarom graag helpen. Zou je mij die kans ook willen geven?

Stuur me dan een e-mail naar webcare@essent.nl. Zet daarin jouw bericht, je postcode en huisnummer en mijn antwoord. Dan weten mijn collega's en ik direct wat te doen.

Groetjes Sharona

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht bedrijf, wordt afgeraden
Mike uit Amsterdam, 7 augustus 2019

Klantonvriendelijk, alleen uit op omzet en winst. Ik kon niet af van een proefcontract en moest daarvoor een boete betalen.

Reactie van Essent - 9 augustus 2019

Hoi Mike,

Dit klinkt niet goed! Ik zou hierover graag met je in gesprek willen gaan.

Zou je mij je gegevens kunnen sturen via antwoordconsument@essent.nl.

Groetjes,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik ben ook bedrogen door een medewerker van Essent
G Dekkers uit Aarle -Rixtel, 26 juli 2019

Ik was al 45 jaar bij hetzelfde energie bedrijf wat later essent is geworden.Nu was ik in januari aan een nieuwe tv toe en bij Media Markt kreeg ik een kadobon van €250.In maart was mijn contract bij essent verlopen dus ben ik overgestapt naar Budget energie.In mei kreeg ik een telefoontje van een medewerker van essent, en die vroeg waarom ik was overgestapt en ik heb hem verteld waarom.Hij vroeg me of ik terug wilde komen bij essent, ik heb hem toen verteld over de boete en de kadobon die ik gekregen had en geen trubbel wilde hebben met Budget energie.Hij verzekerde mij dat als ik terug kwam bij essent ( hij rekende het even snel voor mij uit )dat ik dan op het einde van het jaar nog €50 overhield.En hij vertelde me dat als er een boete ik die maar moest doorsturen naar de kalntenservice van essent en dat had ik gedaan.Dus vol vetrouwen heb ik ja gezegd, maar nu komt het Ik moest €350 boete en voor de kadobon terug betalen aan Budget energie en krijg van essent €250 terug dus zit ik voor €100 in de verlies.Toen ik met de klantenservice van essent belde vertelde ze me dat ze daar niets aan konden veranderen en ik kreeg een blijmakertje (bosje bloemen waar ik dan €100 voor in de verlies ga)Ik voel me opgelicht door essent.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Very bad performing supplier
Mike uit Amsterdam, 18 juli 2019

Worst company I ever met !! Totaly focussed on OWN income. This company should be shutdown by the Dutch government. They do fraude on a legal basis. They made me an offer and because I did not respond I had to pay. Did not user a single second of energy from Essent. This is how they want to earn money from naive customers. You are warned ..!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening
Manuel uit Zeist, 4 juli 2019

Oplichterij. Er is amper een winter geweest. Het huis heeft 3 maanden leeggestaan. En nog heb ik bijna het volledige bedrag verbruikt volgens essent €150 per maand voor een appartement van 60m2. Echt mensen begin niet aan essent.

Reactie van Essent - 24 juli 2019

Beste Manuel,

Hartelijk dank voor uw review. Ik begrijp dat u een andere verwachting had betreft de afrekening. Ik heb uw gegevens gecontroleerd en zie dat er een stuk minder is verbruikt dan het voorgaande jaar. Daardoor krijg u ook een stuk meer terug. Daarnaast is er ook een opzegvergoeding van € 100,- in rekening is gebracht. Dat scheelt natuurlijk ook.

Groetjes,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Niet nakomen contract
Henk Michielse uit Dongen, 17 juni 2019

Essent kan al meerdere maanden de contracten niet nakomen met betrekking tot de verbruikrsmanager. Sinds het plaatsen van een slimme meter kan men niet meer beschikken over deze verbruiksmanager. Deze klacht is al geruime tijd bekend bij Essent maar om hiervan op hun site een mededeling te doen is te veel gevraagd. Er zou een nieuwe udate komen maar daarover is nog niets bekend wanneer deze er aan komt. Dat zo'n groot bedrijf niet in staat is hun klanten hiervan op de hoogte te stellen is ronduit belachelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contract
Jamie 14 juni 2019

Onlangs een contract met jullie aangegaan, maar dit nooit moeten doen. Net contact met Essent gehad, Essent beweert dat wij een maand niet hebben betaald en gooien er zo 60 euro bij op maar aangezien we bewijs hebben dat we gewoon netjes hebben betaald en dit nog op gaan sturen betalen we het voorlopig niet en denken we er over na om over te stappen. Heel jammer.

Reactie van Essent - 14 juni 2019

Hallo Jamie,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je baat van de extra kosten. Ik bel je zojuist (anoniem) omdat ik graag nog een keer de betalingen met je wil doornemen. Er staat namelijk echt nog 1 termijnbedrag open. Plus de 60 euro kosten. Ik zou het jammer vinden als je hierdoor in de problemen komt. Daarom maak ik graag een goede betaalafspraak met je. Laat je mij via webcare@essent.nl weten wanneer en op welk nummer je het beste te bereiken bent?

Groetjes,

Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Holle excuses
Jos 6 juni 2019

Excuses geven deed Essent snel en makkelijk....te makkelijk bleek want vervolgens blijft men erna vrolijk doorstalken voor betaling van verkeerde eindafrekening van maar liefst 2000 euro. Interne afstemming, correctie doorvoeren en communicatie blijkt lastig, incassokosten erop gooien des te makkelijker.

Reactie van Essent - 11 juni 2019

Hoi Jos,

Een forse eindrekening is natuurlijk nooit leuk, gelukkig heb je hier contact over opgenomen!

De eindrekening is nu gecorrigeerd waardoor het bedrag is uitgekomen op €1.048,57,- Dat is al een stuk beter, toch? Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Groetjes,

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
klachten oplossen? er wordt niets opgelost! Schande Essent!
Henk van den boogaard uit Oostkapelle, 3 juni 2019

zelf ben ik verwikkeld in een maandenlange discussie met Essent waarbij mij in 2018 een contract is 'aangesmeerd' op basis van ondeugdelijke feiten (véél hoger tarief dan in verkoopgesprek is afgesproken + een termijnduur van 5 jaar waarover niets is gezegd zoals zelfs de bandopname van het gesprek bewijst!). Onmiddellijk heb ik Essent gemeld dat ik niet met ze verder wil en dat ik dus geen contract met Essent wens dat op misleidende, incorrecte informatie tot stand is gekomen. Ik heb er uren aan besteedt om dit te weerleggen maar men blijft volhouden dat ik een contract ben aangegaan en hebben mij zelfs kosten voor energieafname in rekening gebracht. Nu heb ik een factuur gestuurd voor de vele uren die ik zelf heb moeten besteden om te bestrijden dat ik een contract heb gehad en dat Essent volhardt in een standpunt dat niet klopt.

Een trieste zaak waarbij de houding van Essent zeer afkeurenswaardig is. Voor mij is dit dan ook een principiële kwestie die door Essent in een incassoprocedure wordt voortgezet en waarbij ik een rechtszaak met vertrouwen en behulp van rechtsbijstand zal ingaan. Maar in feite moet Essent zich diep schamen. Volharden in een standpunt dat op geen enkele wijze klopt. Schande!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Essent zakelijk
BTC Bouw uit Lage zwaluwe, 25 mei 2019

Slecht bij het afhandelen van klachten

Reactie van Essent - 31 mei 2019

Beste heer/mevrouw,

Uit je bericht begrijp ik dat je een klacht hebt en dat je niet blij bent over de afhandeling van je klacht. Om je verder te kunnen helpen heb ik wat meer gegevens van je nodig.

Je kunt je klacht sturen naar webcare@essent.nl samen met je vraag en gegevens.

We nemen dan je klacht zo snel mogelijk in behandeling.

Groetjes,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
essent mafia: respectloos gedrag en misleidende wervingsacties
henk van den boogaard uit oostkapelle, 25 mei 2019

een langslepende affaire die al vanaf december loopt. Ik heb nooit een contract gehad en toch blijven zij dit claimen en brengen hiervoor maar kosten in rekening en dreigen met deurwaarder. Een wederverkoper had mij onder valse info een (zakelijk) contract aangesmeerd. Na bevestiging hiervan door Essent onmiddellijk opgezegd omdat het contract niet klopte maar hier zit je dus meteen aan vast. Essent houdt vol maar ik ook! Principekwestie geworden. vandaag een laatste aanmaning gekregen van Essent. daarna volgt de deurwaarder. Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld en ik ga een tegenvordering indien van vele uren die ik aan deze kwestie heb moeten besteden en die ten koste van mijn eenmanszaak zijn gegaan. Wat een waardeloos bedrijf Essent. Mijn advies aan iedereen: blijf er ver weg van!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
drammers
Mac uit Assen, 23 mei 2019

Nadat ons contract verliep hebben we bij Essent om een leuke aanbieding gevraagd die we NIET kregen. Dus overgestapt naar een ander die wel moeite voor ons deed. Daarna kregen we ineens WEL een aanbieding maar daar zijn we dus niet op in gegaan. (Toen kon het dus wel) Gevolg is dat we nu 3 x daags lastig worden gevallen door Essent die ons alsnog wilt overhalen terug te komen. De drammers. Al aangegeven dat ze te laat zijn maar daar trekken ze zich niets van aan. Ze drammen gewoon door tot 3 x daags aan toe. Dat duurt nu dus al ruim een jaar! Dram, dram en dram! Walchelijke tent.

Reactie van Essent - 24 mei 2019

Goedemiddag,

Allereerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om een bericht te sturen.

Wat ik nu lees, daar word ik niet zo blij van! Ik kan me goed voorstellen dat je hier helemaal niet op zit te wachten. Sorry dat je zo vaak wordt benadert.

Zou je alsjeblieft een mail willen sturen naar: webcare@essent.nl, met de volgende gegevens:

- Postcode + huisnummer / eventueel klantnummer

- Het telefoonnummer waardoor je steeds wordt gebeld

Zodra we dit hebben ontvangen, zal ik Recht van Verzet voor je aanzetten. Je zult dan niet meer door Essent worden benaderd.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes en geniet van het weekend,

Team Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Oplichters
wb 23 mei 2019

Trap er niet in. Wordt GEEN klant van Essent. Er zijn mij bij aanmelding toezeggingen gedaan die ze niet nakomen. Bij de klantenservice begrijpen ze vervolgens mijn frustratie, maar oplossen is helaas niet mogelijk. Dit grapje kost me €350. Het zijn oplichters, trap er niet in. U bent gewaarschuwd!

Reactie van Essent - 24 mei 2019

Oei, dit klinkt niet positief!

Heel graag zou ik met je in contact willen komen.

Zou je alsjeblieft een mail willen sturen naar: webcare@essent.nl

Ik ontvang graag:

- klantnummer

- omschrijving van het probleem/de klacht

- of je telefonisch contact wenst

Alvast enorm bedankt.

Ik wens je een goed weekend.

Groeten,

Team Webcare van Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Mosterd na de maaltijd
H.M.V 14 mei 2019

Na jaren klant te zijn geweest en nu een overstap worden we gebeld met PRACHTIGE aanbiedingen. Op het moment dat ik aan heb gegeven er geen gebruik van te maken werd ik bijna onheus bejegend. Helaas Essent. Klantvriendelijkheid laat op zo’n moment erg te wensen over.

Reactie van Essent - 16 mei 2019

Beste H.M.V. ,

Mijn excuses voor de onvriendelijke ervaring die u met ons had. Dat is niet waar Essent voor staat en zeker niet de bedoeling.

Zou u mij via: webcare@essent.nl wat meer uitleg willen geven? En stuurt u ook uw postcode/ huisnummer en het telefoonnummer waarmee wij u gebeld hebben? Dan zorg ik er voor dat mijn collega op zijn gedrag wordt aangesproken.

Met vriendelijke groet,

Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Jaarcontract Essent bleek 5 jarig contract te zijn
Arjan 6 mei 2019

Begin 2018 ben ik gebeld door een vriendelijke dame van Essent met een voorstel, omdat dit redelijk klonk ben ik hier op ingegaan.

Dit jaar dacht ik over te stappen naar een andere leverancier, toen bleek een jaar contract een 5 jarig contract te zijn.

boete 2x 125,-

Vandaag gebeld met Essent, tonen begrip en verder kom je niet .

Met de jaarafrekening 450,-bijbetaald, geen probleem als er meer verbruikt is.

Maar 1 maand later weer een factuur (eindafrekening) van 350,-

Ik begrijp dat alles duurder word, maar dit gaat te hard.

Voor mij geen Essent meer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Horrible company
Mike uit Amsterdam, 28 april 2019

I hate them the rest of my live. Only focussed on the money from their customers.

Reactie van Essent - 1 mei 2019

Hi Mike,

I'm so sorry to hear that!

Can you explain what you mean, because I really want to fix this problem for you! Can you also send me your zipcode and housenumber? After I receive your message, I will do the best I can!

Kind regards,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Essent onbetrouwbaar! (Groot zakelijk aansluiting)
Sander uit Waddinxveen, 27 april 2019

Onlangs een groot zakelijk contract afgesloten bij Essent maar contract bleek (achteraf) totaal niet marktconform, verre van zelfs. Wegens verhuizing en drukte en onder tijdsdruk helaas niet scherp geweest op de tarieven. Vervolgens geprobeerd een beter contract te bedingen maar werd niet op in gegaan onder het mom van had u maar beter moeten opletten... Absoluut een onbetrouwbare partij en totaal niet begaan met haar klanten!

Reactie van Essent - 1 mei 2019

Hi Sander,

Hartelijk dank voor je bericht. Wat een vervelende situatie zeg!

Omdat je nu rechtstreeks contact hebt met de particuliere afdeling van Essent heb ik je bericht doorgezet naar de klachtenafdeling van MKB.

Ik ga er vanuit dat je spoedig een reactie van hen krijgt. Zij gaan dit tot de bodem met je uitzoeken.

Laat je me volgende week even weten als er nog geen contact is geweest! Anders duik ik er gewoon nog een keertje op!

Groeten en een fijne avond!

Marlon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte klantenservice na gemaakte afspraken met verkoper.
Wildeboer uit Utrecht, 25 april 2019

Wij waren content met onze energie leverancier vorig jaar (2018) voor de huidige woning. Wij ontvangen de sleutels voor onze energie zuinige woning (zonder gas!) dit jaar (2019). Wij hadden geen reden om over te stappen naar Essent, aangezien wij de energie nog maar een jaar nodig waren voor de huidige woning.

In het verleden zijn wij klant geweest bij Essent. Wij werden vorig jaar gebeld door een vriendelijke verkoper die wel een hele goede aanbieding voor ons had. Zoals gezegd hadden we geen reden om over te stappen, maar de volhoudende jonge man die meerdere keren heeft terug gebeld had een goede aanbieding. Een 5-jarig contract met lage energie en gas kosten en daarnaast was het geen probleem om kosteloos het contract op te zeggen. We hebben expliciet aangegeven aan de verkoper dat het niet langer dan een jaar nodig was. Geen probleem zei de verkoper u kunt dit gewoon kosteloos opzeggen.

Enfin nu was het moment aangebroken om het contract op te zeggen. Nu moeten wij alsnog een boete betalen voor het verbreken van het contract. Want het is onze eigen keus dat wij dit contract nu willen opzeggen. In geen van het mailverkeer wat je na een telefoongesprek ontvangt kan je de naam vinden van degene die je aan de lijn hebt gehad. En de boete was nu eenmaal de procedure werd ons verteld.

Na onze klacht op de site van Essent werden wij netjes gebeld. Het was vervelend voor ons dat dit zo is gelopen. We konden wel het huidige contract mee verhuizen kosteloos. Er werd nog even aangestipt dat het verschil van tarief bij de nieuwe leverancier en de boete van 250 euro iets was waar we over na konden denken. Maar goed een contract voor gas als je dat niet hebt in je nieuwe woning lijkt mij overbodig. Een verdere passende oplossing was niet bespreekbaar. De dame gaf nog wel aan dat we de nieuwe energieleverancier konden vragen de boete over te nemen.

Wil je overstappen naar Essent? Trap dan niet in de verkooptrucjes en valse voorwenselen van de verkoper. Afspraken die hij met je maakt zijn achteraf nergens te vinden. Of laat dit met naam bevestigen en via de mail naar je toe sturen en niet via de gestandaardiseerde mails die je vanuit de klantenservice krijgt. De jongeman moet waarschijnlijk verkoopdoelen halen, maar achteraf geven zij zich niet thuis voor het niet nakomen van gemaakte afspraken en daarnaast is de klanten service ver te zoeken.

Wij gaan sowieso nooit meer terug komen bij Essent na deze ervaring.

Reactie van Essent - 29 april 2019

Beste Wildeboer, bedankt voor de review.

Super vervelend dat u niet op de juiste manier bent geïnformeerd over het opzeggen van het contract. Oprecht mijn excuses hiervoor!

Inmiddels heeft u al meerdere keren contact gehad met mijn collega's. Uit uw verhaal merk ik, dat daar tot op heden geen passende oplossing uit is gekomen. Daarom wil graag nog één keer met u meekijken of er nog mogelijkheden zijn in deze situatie.

Zou u mij daarom een e-mail willen sturen met dit verhaal en uw postcode en huisnummer naar webcare@essent.nl. Wie weet verassen we elkaar nog!

Met vriendelijk groet,

Sharona

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet aan beginnen
Bersee 25 april 2019

Wat een waardeloos bedrijf.

Het grootste gedeelte vd telefonisten is totaal niet opgeleid voor hun werk en luisteren niet.

Ik heb zo vaak moeten bellen voordat mn jaarafrekening klopte en nu bij het stopzetten, wilden ze me een boete geven, terwijl ik in mn nieuwe huis niet eens aansluitingen voor gas of elektra heb. Ik heb er heel veel over gebeld, steeds maar weer een nieuwe telefoniste, totdat er 1 wel luisterde. Probleem opgelost zou je denken, maar nee: ‘s nachts gewoon weer een automatische mail over de boete.

En dan de eindafrekening, die kreeg ik binnen een week na de verhuizing en heb die betaald, maar toch weer gezeik, want ik had de eindfactuur moeten bestuderen, dan had ik kunnen zien dat er nog een termijn open stond van april (deze maand) terwijl ik per 1/4 al weg was en er op mijn essent of via de mail geen termijnrekening was binnen gekomen.

Bellen en bellen, wat leverde het op? Een boete van €20,- omdat ik inmiddels een paar dagen te laat was.

Reactie van Essent - 29 april 2019

Beste Bersee, bedankt voor het bericht.

Super vervelend om te lezen dat er niet op de juiste manier is gehandeld. Dit kan absoluut beter! Sorry hiervoor!

Graag wil ik met u kijken naar een passende oplossing. Zou u daarom dit verhaal met uw postcode en huisnummer willen sturen naar webcare@essent.nl?

Dan ga ik graag voor u aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opgelicht
louis 9 april 2019

Opgelicht!

Wij zijn klant bij NLE en hebben sedert december 2018 een conflict met Essent.

Eind december 2018 is ons een contract van maar liefst 5 jaar “aangesmeerd” door een medewerker van de “onafhankelijke” Ondernemers Energievergelijker.nl.

Ik was van mening dat ik een medewerker van NLE aan de telefoon had en hij bevestigde dit ook. Deze persoon zei dat ze ook samenwerkten met Essent(!) en dat Essent goedkoper zou zijn dan NLE.

Door de “gladde” manier van praten door deze verkoper, ben ik er “ingeluisd”.

Deze man in kwestie was geen medewerker van NLE maar van een zgn. Energievergelijker.nl en in opdracht van Essent werkt.

In het gesprek werd gezegd dat een en ander per mail nog zou worden toegestuurd en dat we dan een goedkeuring zouden kunnen geven.

Er kwam wel een mail maar dit bleek al direct het contract te zijn.

Het contract staat op naam van het bedrijf van mijn vrouw, hetgeen zeer zeker niet de bedoeling is.

Er is door ons nooit een goedkeuring gegeven en ook nooit een I.P. adres afgegeven (laat staan dat we weten wat dit inhoudt).

Wij vragen ons dan ook af hoe men aan deze gegevens komt om maar niet te spreken van de brutaliteit waarmee men omgaat met deze gegevens (hoezo privacy wetgeving!)

Naam en geboortedatum worden in het contract vermeld waarvan zij geen weet heeft. Zij heeft niemand aan de telefoon gehad.

U begrijpt dat wij zeker niet akkoord gaan met dit soort oplichtingspraktijken.

Wij kunnen wel van het contract af aldus een medewerker van Essent maar dan kost dat een boete van 800 euro of ik moet doodgaan!

Reactie van Essent - 15 april 2019

Beste Louis, wat een ontzettend vervelende situatie! Het spijt me oprecht dat het op deze manier is gegaan! Dit is zeker niet hoe het hoort.

Ik merk dat je te maken hebt met onze zakelijke afdeling. Hier kan ik helaas niet in. Daarom zou ik je willen vragen om dit verhaal te richten tot Essent MKB. Je kunt hen bereiken via 0900-1466 of ondernemersdesk@essent.nl.

Wat ik je als tip wil geven, je zou op basis van dit verhaal een OTA aan kunnen vragen. Een Onterecht Aanmelding. Het lijkt er namelijk op, dat je onder valse voorwendselen bent overgestapt. Dit is voor niemand goed.

Met vriendelijke groet,

Sharona

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opgelicht door Essent
Ivo Houben uit Maastricht, 2 april 2019

Ik heb een boete van 250 euro gekregen nadat een externe sales medewerker van Essent me heeft overgehaald. In dit gesprek zijn de kosten meerdere malen besproken en is een boete niet aan de orde gekomen. Ik heb een klacht ingediend online en bij Essent en de ondernemersdesk zou het opgenomen gesprek met deze medewerker opvragen. Enorm treurig dat ik niet eens meer iets heb vernomen hieromtrent. Voor mijn gevoel ben ik gewoon opgelicht. Ik stop per direct met de betalingen totdat de klacht is opgelost!

Reactie van Essent - 3 april 2019

Dag Ivo,

Hartelijk dank voor je bericht! Ik heb direct je klacht doorgezet naar de MKB afdeling. Ik zit er bovenop en vertrouw er op dat je klacht zo snel mogelijk wordt opgepakt.

Mocht je vragen hebben, dan help ik je natuurlijk meer dan graag!

Groeten en een fijne dag,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super en snel geholpen door Stephen!!
M. Jonker uit Emmeloord, 25 maart 2019

Wegens tijdelijke verhuur van ons pand moesten we de zakelijke verbruikskosten weten over die periode.

Stephen heeft ons ontzettend goed geholpen en beloofde ons een mail te sturen met de betreffende energiekosten. Binnen een uur hadden we alles keurig uitgewerkt ontvangen in de mail.

Stephen nogmaals bedankt!!

Reactie van Essent - 29 maart 2019

Wat fijn om te horen zeg, meneer of mevrouw Jonker :)

Super bedankt voor uw fijne terugkoppeling!

Mocht er nog iets zijn dat we voor u kunnen betekenen, dan helpen we u met liefde en plezier.

Ik wil u alvast een mooi weekend wensen.

Groeten,

Marlon

Essen Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?