Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

44 reviews

5 sterren
(12)
4 sterren
(12)
3 sterren
(5)
2 sterren
(3)
1 ster
(12)

12 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(10)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
bevalt zoals altijd prima
JMM Brunken uit Helden, 28 december 2017

Hebben 30 jaar Essent als leverancier gehad, toen 1 jaar naar iemand anders nu weer terug op het oude nest

Reactie van Essent - 29 december 2017

Beste Klant,

Wat leuk dat je weer klant bent geworden. Welkom terug! Bedankt voor je review en een fijne jaarwisseling!

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Domme koe?
Ingrid 11 december 2017

Ik heb hier een review gegeven en daarop kan Essent reageren en ik vervolgens niet meer op hun reactie dus doe het even zo.

Er word gesuggereerd dat wij anders stroom zijn gaan verbruiken en dat we daarom duurder uit zijn. Heeeeeel frappant aangezien wij al jaren, lees 10 jaar minimaal, bij de nuon zitten en al jaren goed uit komen met ons maandbedrag en heeeeel toevallig nu we zijn overgestapt zou het aan ons liggen dat we niet uit komen.

Niet overstappen naar deze energieleverancier dus want ze zijn niet eerlijk en durven het dan ook nog op de klant af te schuiven.

Reactie van Essent - 12 december 2017

Beste Ingrid,

Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent omdat je niet uitkomt met het termijnbedrag. Wij willen niet beweren dat jij anders bent gaan verbruiken maar er zijn andere factoren die invloed kunnen hebben op je verbruik zoals bijvoorbeeld het weer. Overigens is het maar een voorlopig advies over je verbruik, het advies kan natuurlijk over enkele maanden weer bijgesteld worden. Het lijkt me daarom handiger om het gesprek over het verbruik te hebben als we een jaarverbruik van je hebben op de komende jaarafrekening.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Esssent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Duurder uit
Ingrid 10 december 2017

Ik betaalde bij Nuon een bedrag dat naar Essent standaard te hoog zou zijn, maar we zouden het bedrag even gelijk houden want dan hou je over aan het einde van het jaar. Een half jaar in mn contract zeggen ze dat ik aan het eind van mn contract tekort zal komen. Zo snel mogelijk weer terug naar Nuon dus.

Reactie van Essent - 11 december 2017

Beste Ingrid,

Dankjewel voor je review. Dat geeft ons meer inzicht en de kans om het uit te leggen. Op het moment dat je van ons een aanbod krijgt doen we dat op basis van het verwachte jaarverbruik. Die vergelijking doen we dan in jouw geval met Nuon. Op basis van dat verbruik zou je dus minder hoeven te betalen, dit komt omdat de tarieven lager zijn.

Elk jaar is anders, elke winter is anders. Op het moment dat je een herberekening maakt houden wij rekening met de verwachte weersomstandigheden. Dit om ervoor te zorgen dat je straks geen verrassingen hebt. Aangezien de sneeuw nu op de daken ligt en vorig jaar december de verwarming nog niet aan hoefde, is het verbruik ook veranderd.

Mocht je willen inzien wat je verbruik tot nu toe is. Of je hebt het gevoel dat je bij aanmelding verkeerd bent voorgelicht. Laat het ons alsjeblieft weten. Dan zorgen we dat we contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geld klopperij!!
gaston uit tilburg, 8 december 2017

Ben een nieuwe klant bij essent al bijna een jaar! ik sta twee maanden achter met betalen en steeds weer komt er 20 euro bij en dat elke week of om de 2 weken dat is wel lekker makkelijk geld verdienen zo! zelf.

Ben momenteel werkloos heb wel een ww dat is geen vet pot probeer toch snel weer aan het werk te zijn en nu willen ze de contract ontbinden! als ik nou een half of meer zo achter lopen met betalen van mijn termijn zo ik zeggen het is terecht met het ontbinden van de contract maar voor 2 maanden achter met mij termijn vind ik niet kunnen ik vind dat essent wat meer socialer en begrip moet hebben voor mensen die in z´n situatie terecht komt want dat hebben ze niet om gevraagd! en dat er meer kosten komen voor de klant zoals de waarborg! slaat ook nergens op! zo kom de kassa wel gevuld.

Reactie van Essent - 11 december 2017

Beste klant,

Dankjewel voor het bericht. Vooral als je in een vervelende situatie zit als werkloos zijn kan ik me voorstellen dat aanmaankosten extra vervelend zijn. Het is inderdaad zo dat wij na een achterstand van 2 maanden kosten maken en deze moeten doorberekenen. Wij denken op die momenten graag met de klant mee. Heb je de situatie al eens besproken? Indien wij weten wat er speelt kunnen we met een uitstel of regeling die bijkomende kosten vaak voor zijn.

Op dit moment is het verder gevorderd en vragen wij om een waarborg om de levering te kunnen voortzetten. Voor jou natuurlijk erg vervelend en een bedrag wat op dit moment waarschijnlijk te hoog is. Heb je al eens nagedacht om een melding te maken bij de gemeente? Wellicht kunnen zij je helpen omdat de betalingen toch elke maand weer terugkomen. Dat kan rust geven in deze moeilijke tijd.

Mijn advies is dan ook om eens te kijken naar een leverancier die geen borg vraagt. Wij kunnen er dan voor zorgen dat het openstaande bedrag na de eindafrekening in termijnen voldaan kan worden. Wellicht kunnen we dan zo tot een oplossing komen? We horen graag van je,

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Essent niet nemen!
avatar
Anonymous 2.0 8 november 2017

Essent is een vervelende energieleverancier. Dit is mijn 1ste keer en de laatste keer dat ik voor deze leverancier heb gekozen. Ze komen nadat ik 250 euro heb neergeteld voor de kosten die ik heb gemaakt en wat zwart op wit staat weer met "nieuwe kosten" die ik moet betalen. NOOIT MEER ESSENT. Heb familie leden met ook een vervelende ervaring bij ze.

Reactie van Essent - 10 november 2017

Beste Anonymous 2.0,

Ik vind het jammer om te zien dat je een slechte ervaring hebt gehad met Essent. Ik wil graag voor je uitzoeken wat er exact gebeurd is om samen met je tot een oplossing te komen.

Kun je daarvoor je bericht en je postcode en huisnummer naar webcare@essent.nl sturen?

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
duidelijk
s. van dijk uit Deventer, 19 oktober 2017

Na de jaarafrekening gekeken of ik bij de andere energie leveranciers goedkoper uit zou zijn, maar als je alle kosten optelt en vergelijkt (ook de cash back kortingen doorrekenen, en de kleine lettertjes lezen), zijn er vele zelfs duurder en maar 2 of 3 echt goedkoper. Maar na het lezen van de reviews al snel afgehaakt bij die leveranciers.

ook tijdens een sessie over energieverbruik op het werk, waar we ook elkaars energierekeningen naast elkaar hebben gelegd, bleek ik toch de meest voordelige tarieven te hebben.

Door de verbruiksmanager app heb je geen verrassingen op de jaarrekening.

Reactie van Essent - 20 oktober 2017

Bedankt voor je positieve feedback! Fijn dat je zo tevreden bent en klant blijft! Mocht je ooit vragen hebben, kun je altijd bij onze klantenservice terecht.

Vriendelijke groet,

Melanie

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
5 jaar niks gekregen
Heybeli uit Woerden, 14 oktober 2017

Na 5 jaar klant te zijn geweest bij Essent belde ik ze op om te zeggen dat ik wilde overstappen. Ik Vertelde ze over de actie die nuon heeft en die essent ook heeft. Namelijk 250 euro korting. Dit was niet voor bestaande klanten ik heb ze gezegd dan stap ik over. Jammer zeiden ze meer niet. Raar dat je een klant van 5 jaar niet vast wil houden.... heb nuon gebeld en ben overgestapt

Reactie van Essent - 16 oktober 2017

Beste klant,

We vinden het jammer dat je bent overgestapt. Ik zie dat er contact is geweest met een collega en dat we je helaas niet konden bieden wat jij in gedachten had. Als we de optie hadden om je hetzelfde aan te bieden dan hadden we je uiteraard graag als klant behouden. Ik hoop dat we in de toekomst een aanbod hebben die je aanspreekt en je kunnen verwelkomen als nieuwe klant.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Reactie van Heybeli - 23 oktober 2017
probleem is niet opgelost

Konden me niet aanbieden wat ik vroeg. Na 5 jaar toch overgestapt naar Nuon.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Fijne klantenservice tot nu altijd fijn geholpen.
sterredag 10 oktober 2017

Ik ben nu al 3 jaar bij Essent en heb nooit klachten of problemen ervaren.

Het bekijken van je termijnbedrag en het aanpassen daarvan gaat erg eenvoudig. Ik heb mijn product ook via internet en telefoon afgesloten (dus niet via iemand aan de deur, of iemand die mij beldde)

Nu een half jaar voor mijn contract afloopt krijg ik de aanbieding: direct een lager tarief? Verleng nu je contract naar altijd daltarief.

Leuk dacht ik, dan hoef ik niet meer zo op de tijd te letten. Na afsluiten ervan bleek de ingangsdatum pas einde contract te zijn. Dus ik bel op. Moest even een printscreen sturen van die aanbieding en Essent steldde mij in het gelijk. Mijn contractaanvraag werd geannuleerd en ik kreeg meteen een nieuwe, volgens de nieuwe voorwaarden met ingangsdatum eind deze maand (ivm bedenktermijn)

Geweldig geholpen! Hartelijk dank daarvoor!

Reactie van Essent - 12 oktober 2017

Beste sterredag,

Bedankt voor je review! Fijn om te horen dat je naar alle tevredenheid bent geholpen door mijn collega! Normaal gesproken gaat een nieuwe aanbieding inderdaad in na einde contract. Als wij dat verkeerd vermelden in de aanbieding, dan moeten we dat uiteraard ook gewoon netjes oplossen voor je!

Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan weet je ons te vinden ;)

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht
heij.n uit amsterdam, 27 september 2017

niet beginnen,met deze maatschappij,grote bek,word opgehangen,als je niet in hun praatje past en krijgt jaarafrekeningen,die voor geen meter kloppen,niet aan beginnen,kijk beter naar een klantvriendelijke leverancier

Reactie van Essent - 2 oktober 2017

Beste Klant,

Vervelend om te lezen dat de jaarafrekening niet klopt en je niet netjes te woord bent gestaan. Hiervoor bied ik mijn excuses aan. Ik zie dat er meerdere keren telefonisch contact is geweest over het verbruik en binnenkort de netbeheerder langskomt om de meter te controleren.

Mijn collega neemt nadat de controle is geweest telefonisch contact op om dit verder te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
super vriendelijk Top geholpen!
Miranda 27 september 2017

Ik heb zojuist een hele fijne medewerker aan de telefoon gehad van de klantenservice (***). We hebben samen even mijn situatie doorgesproken en ze is me helemaal tegemoet gekomen en had echt engelen geduld. Zulke medewerkers mogen ze zuinig op zijn bij Essent. Deze medewerker heeft voor mij meteen de beste deal genomen zonder opdringen van een meerjarig contract of andere dingen aan te smeren! ze was echt oprecht. Ze heeft voor mij een contractcheck gedaan en een mooi aanbod, nu maar hopen dat het kabinet alleen niet weer van alles ophoogd. Hier vergissen veel mensen zich nogal eens in en houden hier geen rekening mee,dat is niet aan de energieleverancier maar het kabinet die dan de prijzen opdrijft btw en heffingen etc etc. Ik heb nu weer een jaar contract afgesloten en blijf dus gewoon bij essent. Als ik een aanbieding krijg van een ander bel ik gewoon naar Essent en gelukkig komen we er dan samen uit. Ga zo door! dan blijven wij klant.

Reactie van Essent - 2 oktober 2017

Beste Miranda,

Super om te lezen dat je naar alle tevredenheid te woord bent gestaan door mijn collega. Als een andere aanbieder een aanbod doet, zien we je gesprek tegemoet. Bedankt voor je review!

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Netjes
NC Dijkstra uit Schagen, 7 september 2017

tijdens contract keurige behandelingna het contract meteen verhoging van tarievengeen goed aanbod aan bestaande klantenklanten die blijven behoren dezelfde voorwaarden te krijgen als nieuwe klanten

Reactie van Essent - 8 september 2017

Beste klant,

Jammer om te horen dat het je zo bevallen is toen het contract was afgelopen. Ook voor bestaande klanten hebben we hele leuke aanbiedingen. Om alle mogelijkheden te bekijken, adviseer ik je om hiervoor contact op te nemen met onze speciale "Contract Check" afdeling via: 0800-3773680.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Mijn ervaring met Essent is positief.
O. L. uit Leusden, 1 september 2017

Als een klant heb ik allen maar een goede indruk over de dienst van Essent gehad.

Reactie van Essent - 4 september 2017

Beste klant,

Bedankt voor je positieve review, mochten we iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goed inlevingsvermogen en zeer klantgericht
Hardenberg 24 augustus 2017

Zeer goed contact via Twitter. Er word snel gereageerd op je vraag en de medewerker toont empathie: ze begrijpen de situatie en vanuit dat punt wordt er oprecht meegedacht om samen tot een oplossing te komen. En er worden verschillende oplossingen geboden. Ja, dan ben je klantgericht bezig, dan heb je respect voor de klant en verdien je het op z'n minst evenveel terug. Ik ervaar de klantvriendelijkheid en betrokkenheid (het meedenken) van Essent tot op heden als zeer positief. Een groot compliment hiervoor, dit waardeer ik, het siert ze. Keep up the good work svp, hiermee kan je klanten winnen.

Reactie van Essent - 25 augustus 2017

Beste Hardenberg,

Bedankt voor je mooie review! We doen ons best om bij iedere klantvraag zo goed mogelijk mee te denken. Super om te horen dat dit zo positief ervaren wordt!

Wij gaan dit uiteraard volhouden. Mocht je ooit nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
klacht
beek uit apeldoorn, 7 juli 2017

Als je dus een rekening van 4 jaar geleden krijgt, en je schrijft slechtere recentie, krijg je dus geen antwoord, typisch Essent

Reactie van Essent - 8 juli 2017

Beste,

Vervelend dat u eerder geen reactie heeft ontvangen, mijn excuses hiervoor. Als een vordering is overgedragen aan een externe partij is het mogelijk om via de externe partij bezwaar te tekenen of de vordering op te vragen. Zij kunnen u hier verder over informeren. Ik kan hier verder geen informatie over geven.

Met vriendelijke groet,

Rick

Essent.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service
V Beek uit Apeldoorn, 22 juni 2017

Krijg je ineens een rekening van 4 jaar geleden, die ze uit handen hebben gegeven aan Interpay/webcasso. Als je vragen stelt hoe dit kan, en waar dit vandaan komt Hebben ze het dossier niet meer , lekker makkelijk zo,n antwoord. Er valt niets meer na te kijken, het is van een adres waar we niet eens meer woonde , echt schandalig. Maar moeten ondertussen wel 500euro betalen, aan dubieus incasso bureau. Webcasso. Geen enkele coulance van Essent. Wij hebben dit bij het programma kassa aan de kaak gesteld, en gezien de vele klachten over Essent gaan ze er mee aan de slag. Dus. Wees verstandig ga NOOIT met Essent in zee , zijn onbetrouwbaar

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
veel duurder dan electrabel ?
lampaert peter uit houthulst, 19 juni 2017

er werd mij telefonisch beloofd dat ik een 300€ goedkoper ging zijn op jaarbasis , na mijn eerste betaling moest ik al maandelijks 2€ meer betalen en na 6 maand krijg ik al een afrekening van 485€ , zal ik nu op het einde van het jaar 300 + 485€ terug gestort zien op mijn rekening ?daar heb ik wel mijn twijfels over!

Reactie van Essent - 20 juni 2017

Hoi Peter,

Ik zie dat je een review hebt geplaatst voor Essent België. Wij, van Essent Nederland, hebben geen inzicht in de gegevens van Essent België.

Je kunt op www.essent.be kijken voor de contactmogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
CS uit Tuk, 15 juni 2017

Een jaar lang stroom en gas afgenomen via Essent. Geen problemen, handige website om je verbruik bij te houden. Daarna overgestapt, ook probleemloos.

Reactie van Essent - 16 juni 2017

Beste CS,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Jammer dat je bent overgestapt! We zien je volgend jaar graag terug als klant.

Met vriendelijke groet,

Rick

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles correct afgehandeld steeds
j.c.m. wezenberg uit Badhoevedorp, 14 mei 2017

Geen problemen met tarieven of foutieve afrekeningen. Verder gewoon energieleverancier, niks mis mee, correcte afhandelingen. Bonus meteen na einde looptijd op rekening bijgestort.

Reactie van Essent - 15 mei 2017

Wat een mooie review om te lezen! Daar worden wij erg blij van.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Essent Klantenservice

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
grote beloftes maar dikke tegenvaller
Linda Poeder uit Nieuw Roden, 4 mei 2017

bij het overstappen werd mij een groot voordeel beloofd ten opzichte van Nuon. Maar nu de eindafrekening in zicht komt is dit een grote tegenvaller. Bijna 500 euro meer betaald in het afgelopen jaar. Dus ik stap snel over op een andere leverancier.

Reactie van Essent - 5 mei 2017

Beste mevrouw,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Ik heb aangegeven dat er een bepaald jaarverbruik in de verbruiksmanager staat. Dit jaarverbruik voor gas stond niet correct. Vandaar dat u de melding hebt gekregen dat u minder terug krijgt dan verwacht.

Ik heb voor u een handmatige berekening gemaakt en daaruit is naar voren gekomen dat u meer termijnbedragen heeft betaald dan dat de kosten zijn op dit moment.

In de maand juli ontvangt u de jaarafrekening.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Essent Klantenservice

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
beter kon het niet
g.j van V. uit Zwolle, 27 april 2017

Het is een prima energieleverancier, alles verliep volgens afspraak

Informatie was keurig netjes en op tijd

Reactie van Essent - 28 april 2017

Beste G.J,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat alles naar wens is verlopen. Als er in de toekomst vragen zijn dan staan we voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed betrouwbare leverancier
Beau uit Meppel, 26 maart 2017

Essent is een goede en betrouwbare energieleverancier.

Een handige site waar je je persoonlijke verbruik kan zien en regelen.

Ik was graag gebleven, maar ik moet helaas ook op de centen letten.

Ik kom graag terug bij een goede prijs

Reactie van Essent - 27 maart 2017

Beste Beau,

Bedankt voor de positieve review. Het is er fijn om te lezen dat u in de toekomst graag weer terug komt. Als wij weer een aanbod hebben dat u aanspreekt, dan verwelkomen wij u graag weer.

Met vriendelijke groet,

Dave

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed en slecht
M V. uit Schoorl, 16 maart 2017

Zo lang ik klant was alles prima. Maar opzeggen ging erg lastig. Heel veel moeten bellen met zwaar zuchtende medewerkers. Kon ook al voor de eind datum niet meer in 'mijn Essent', moest de eind meterstanden door bellen. Ook dus geen inzicht meer in verbruik en eerdere rekeningen.

Reactie van Essent - 17 maart 2017

Beste M V.,

Jammer om te horen dat het opzeggen lastig is verlopen. Mijn excuses daarvoor, dat is uiteraard niet de bedoeling.

Uw online account blijft echter wel bestaan waar u nog eerdere jaarafrekeningen in kan zien. Ik zou u hierin willen adviseren om de "wachtwoord vergeten" procedure door te lopen. Mocht het inloggen dan nog steeds niet lukken, wil ik u vragen om een e-mail te sturen naar antwoordconsument@essent.nl, of gebruik te maken van het contactformulier op onze website.

Dan kijken we er samen naar.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima levering maar wil niet loslaten
G Smulders uit Leiden, 16 maart 2017

Gewone overstap en gewoon energie, weinig over te zeggen en dat is dus goed, geen gezeur of gedoe.

Alleen nadat ik weer overstapte blijft Essent aanhouden, ze blijven mailen en bellen, irritant.

Reactie van Essent - 17 maart 2017

Beste G Smulders,

Jammer om te horen dat je steeds gebeld en gemaild worden na je overstap.

Hier wil ik graag achteraan om te zorgen dat dit stopt.

Ik zou je willen vragen om je postcode, huisnummer en telefoonnummer te mailen, samen met een kopie van je review, naar webcare@essent.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Kater na kapot verwarmingspaneeltje bij Essent
J. te P. 1 maart 2017

Wij hebben enige tijd geleden een infrarood paneeltje bij Essent gekocht. Op zich waren wij hier tevreden mee totdat dit spontaan na 1 3/4 jaar barstte. De garantietermijn was inmiddels verlopen. Natuurlijk is het paneeltje enige tijd gebruikt en heeft het soms lang aangestaan, maar het lijkt ons toch niet dat het paneeltje (ongeacht hoe lang het aanstaat) door haar eigen warmte kan/mag barsten. Door de beveiliging is het ook niet meer te gebruiken. Wij zitten met een kater en hebben derhalve de mening en standpunt van Essent gevraagd.

Op de eerste mail via de orderbon heeft Essent niet gereageerd. Op vervolgens een klacht via "mijn essent" kregen wij direct een telefoontje van een zeer aardige meneer. Deze vertelde ons dat Essent het probleem begrijpt, dit probleem nog niet eerder had gehoord, dit probleem zich ook niet zou moeten voordoen en zich kon verplaatsen in de situatie dat we hierdoor met een kater blijven zitten. Het standpunt van Essent is echter dat ze niets hiermee doen omdat de garantie is afgelopen. Essent maakt wel een aantekening (?!) indien dit euvel vaker zou voorkomen.

Wij zijn van mening dat zo een paneeltje niet zomaar kan/mag barsten. Volgens ons kan Essent zich uiteraard houden aan de garantietermijn maar dit is zo een rare storing dat:

A) gezien het begrip van de situatie door Essent en de conclusie van Essent dat dit zich niet kan/mag voordoen uit coulance het paneeltje gewisseld kon worden of ..

B) Essent een telefoontje naar de leverancier van het paneeltje kon doen. Immers, misschien kan/wil deze iets leren van dit probleem of ging deze sowieso gezien de situatie van/met zijn product tot actie over.

Geen van beide. Essent kiest de weg van de minste weerstand en zegt daarmee "veel plezier ermee". Wij vinden dit voor dit afwijkende geval een zeer slechte service.

Reactie van Essent - 2 maart 2017

Beste,

Ik begrijp dat het ontzettend vervelend is.

Echter kunnen wij dit niet aan u vergoeden omdat het buiten de garantieperiode valt.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Essent Klantenservice

Webcare

Reactie van J. te P. - 9 maart 2017
probleem is opgelost

Wij waren het (opnieuw) niet eens met het antwoord van Essent. Wederom aangegeven dat niet zozeer de garantie het probleem was maar dat de kortzichtige standaard reactie cq de afhoudende houding van Essent het probleem was. Dit is niet wat je van zo een bedrijf mag verwachten bij zo een afwijkende niet-standaard storing. Essent gooide met haar antwoord meteen alle deuren dicht, koos de weg van de minste weerstand en zei daarmee "veel plezier met uw probleem". N.a.v. onze reactie op het standaard antwoord van Essent heeft Essent de klacht opnieuw opgepakt en op de 2e lijn-support beoordeeld. Gezien de afwijkende standaard garantieperiode op het product (normaal 2 jr. nu 1 jr.) en de afwijkende aard van de storing heeft Essent alsnog beoordeeld dat het antwoord door de 1e lijn-support bij herhaling inderdaad wat kort door de bocht was en heeft hiervoor excuses aangeboden. Voor wat de schade betreft hebben wij beiden water bij de wijn gedaan. Het probleem is derhalve uiteindelijk na veel mailtjes en telefoontjes eindelijk alsnog naar behoren opgepakt en opgelost. De 1e lijn-support treft overigens volgens ons in deze geen enkele blaam, zij volgen gewoon de regeltjes die door het management zijn opgesteld om per saldo zoveel mogelijk bij te dragen aan de winst. Misschien zijn de regels m.b.t. ons probleem iets te strak of niet toereikend? Bij deze derhalve excuses aanvaard. Was deze tijdverslindende rompslomp allemaal nodig: zeker niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
geen aanrader
Nicole van der Heijden uit Eindhoven, 23 februari 2017

Ik voel me door Essent echt opgelicht. Bij de mediamarkt werd ons vertelt dat de tarieven bij Essent gelijk lagen aan die van greenchoice waar we al jaren bij zaten. Dus het was voor ons alleen maar een winsituatie. nog steeds groene stroom, dezelfde tarieven en een mediamarkt bon. We betalen hetzelfde maandbedrag als voorheen en nu we de jaarafrekening krijgen, krijgen we bij Essent 350 euro minder terug, dus de mediamarkt bon hebben we zelf betaald en we hebben eigenlijk bij moeten leggen. Door informatie geven om klanten binnen te halen is gewoon ***. Als die 3jaar voorbij zijn, zijn wij weg en ik zal niemand aanraden naar jullie toe te gaan. Niet alleen omdat jullie duurder zijn, maar vooral om deze actie, dit kan gewoon niet!

Reactie van Essent - 24 februari 2017

Beste Nicole,

Het is jammer om te horen dat je er zo over denkt en dat je het zo ervaart.

Helaas heb ik geen gegevens kunnen achterhalen om te kijken waar dit precies door komt, dit kan namelijk meerdere oorzaken hebben.

Is het verbruik wel gelijk als het jaarverbruik dat je bij Greenchoice had?

Om dit verder voor je uit te zoeken, ontvang ik graag je postcode en huisnummer, plus een kopie van dit bericht (plus mijn reactie) naar webcare@essent.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?