Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

45 reviews

5 sterren
(4)
4 sterren
(2)
3 sterren
(1)
2 sterren
(2)
1 ster
(36)

25 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(0)
onbekend
(18)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Vriendelijk en meedenkend
Jolanda 20 maart 2019

Was over gestapt naar een andere leverancier. Deze waren niet klantvriendelijk. Terug gegaan naar Essent. Super geholpen. Was even mis communicatie dit heel netjes opgelost.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Halve waarheid
I Verhagen 19 maart 2019

Misleid door verkoopadviseur #essent kans gegeven om het keurig op te lossen, staan ze niet voor open. Het verhaal; Via verkoopadviseur over gestapt, zouden nooit meer dan 300 aan oude leverancier hoeven te betalen... guess what...

Is €554. Navraag bij #essent nee dit is wat anders, je hebt overstapboete en verbruiksnota... tsjaaa... daar kunnen wij niets aan doen. Wat misleidend in verkoop gesprek en wat een slechte manier om het op te lossen. #gemistekans

Hierna nooit meer Essent!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valse voorwendselen gelokt.
E. H. BORST uit Hengelo, 12 maart 2019

Ben door Essent onder valse voorwendselen gelokt om bij hen te komen.

Vorig jaar juni door Essent gebeld en ze vertelden mij dat ze met onze tarieven altijd de goedkoopste waren. Hij kwam op een maand tarief uit van € 112,-- per maand en ben overgegaan voor 5 jaar.

Nu op 12 maart zie ik in mijn afschrift en Essent heeft het bedrag uit voorzorg verhoogt van € 112,--naar € 285,--.

Ze wisten mij te vertellen dat het voor 4 maand is anders moet ik aan het eind bij betalen. Meer dan € 600,--

De dame aan de telefoon heeft het uitgezocht en kwam allemaal met excusesen (ze erkende dat Essent daarin fout was) aan voor de mensen die zo klanten binden, maar ze konden er niet veel aan doen.

Te compensatie voor de fout die zij gemaakt hebben, zetten ze mijn 5 jarig contract om naar variabel. Zodat ik de mogelijkheid krijg om over te stappen.

Wat een waardeloze compensatie van een gerenommeerd bedrijf als Essent. Vind het een erg koude douche van Essent.

Verwacht toch een beter antwoord.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte ervaring met Essent energiewacht
R Slagter uit Bussum, 7 maart 2019

Zeer teleurstellende ervaring met energiewacht van Essent. Het eerste onderhoudsbezoek van de monteur was waardeloos: na een opgelezen disclaimer(?) was hij na 3 minuten weer vertrokken omdat er zaken niet in order zouden zijn. De ketel was slechts 3 jaar oud en geinstalleerd door een erkende gasfitter! Wel eerst een verwijzing naar een gas installateur die de zaken zou herstellen( slim bedacht). Wel een rekening gekregen van 90 euro. specificatie: 2 tijdseenheden reparatie ( niks gedaan). En wat voor tijdseenheid? een uur, een kwartier?

Wel eerst een abonnement afgesloten. Stelt dus niks voor.

NIET DOEN !

[inmiddels is een erkende gasfitter langs geweest en alles in orde!!]

Reactie van Essent - 8 maart 2019

Dag meneer Slagter,

Wat een vervelende situatie zeg. Het spijt me enorm dat u zo'n vervelende ervaring heeft met Energiewacht. Omdat ik op uw emailadres geen gegevens kon vinden heb ik u helaas niet direct kunnen bellen.

Graag zou ik wat gegevens van u ontvangen zodat we samen de situatie kunnen oplossen. Ik help u meer dan graag. U kunt uw postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen naar webcare@essent.nl. Stuurt u ook nog een keer uw bericht mee? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Groeten en een mooi weekend,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte financiele admin. en apathische klantenservice.
R van R 27 februari 2019

Automatische Facturatie vervalt op het moment dat je een keer de factuur niet kan betalen. Ik was te laat maar heb de factuur toch netjes betaald via handmatige overschrijving zoals beschreven in hun email. En dezelfde dag weer aangegeven automatisch geïncasseerd te willen worden in de toekomst, ook op instructie van hun e-mail. Door dit verzoek (om autom. Incasso weer te activeren) begreep de financiële admin mijn handmatige overschrijving niet, stortte het bedrag terug. Waardoor er een maand later incassokosten van €40,- bij kwamen. Die heb ik gelijk betaald en dacht dat ik die wel terug zou krijgen omdat ze een fout hadden gemaakt door mijn handmatige overschrijving weer terug te storten.. Opgebeld naar de klantenservice en een mail gestuurd. Ze wilden ‘uit coulance’ maar 20,- terugbetalen. Ik denk hoezo uit coulance? Omdat jullie een vergissing hebben gemaakt. Mevrouw was zelfs op haar pik getrapt dat ik 40,- terug wilde hebben en dreigde nog met “oh ik heb er al spijt van dat ik dit voor u ga doorvoeren. Ik heb nog zo mijn best voor u gedaan.” Dat snap ik kind, maar je weet niet waar de fout vandaan kwam. “Bent u nu naar tevredenheid geholpen?” wilde ze afsluiten. Ik zei “nou nee.” “Oh dan ga ik het gesprek beëindigen want ik vind het geen fijn gesprek.” Belachelijk. Mevrouw van de financiële admin stond mij later te woord maar had mijn mailtje niet eens gezien, met de instructies hoe ik het bedrag over moest maken en wat ik moest doen om automatische incasso weer te activeren. (Doe je huiswerk als een klant ontevreden is!) Ze bleef dezelfde plaat afspelen over hoe hun systeem werkte en weigerde in te zien dat ik volledig heb gehandeld volgens hun e-mail qua betalen en automatische incasso reactiveren. Hou die 20,- maar lekker. Na dit jaartje ga ik lekker weg bij Essent.

Reactie van Essent - 1 maart 2019

Hi Roderick,

Wat een vervelende situatie zeg! Ik kan me helemaal dat dit gesprek niet is gegaan zoals je graag had gehoopt.

Graag wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen, echter kan ik op basis van je e-mail adres geen gegevens vinden. Kun je mij wellicht je postcode en huisnummer geven, zodat ik voor je in actie kan komen. Je kunt je gegevens heel eenvoudig mailen naar webcare@essent.nl.

Wanneer ik je gegevens heb ontvangen ga ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om de mogelijkheden te bekijken.

Ik wil u alvast een fijn weekend wensen en graag tot horens.

Groeten,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Agressieve verkoop via telefoon
Suzanne 19 februari 2019

Ik word steeds gebeld door Essent om mijn 'contract' te verlengen. Ik heb geen contract en wil al helemaal niet verlengen! Wat een agressieve verkoopmanier! Bah bah.

Reactie van Essent - 20 februari 2019

Beste Suzanne,

Jammer om te horen dat de verkopers blijven bellen om een contract te verkopen. Als je geen interesse hebt, horen zij niet meer te bellen. Ik begrijp je volledig dat dit vervelend is. Mijn excuses hiervoor. Stuur je ons via webcare@essent.nl, samen met deze review, het telefoonnummer dat jou steeds belt, en ook het nummer waarop je gebeld wordt? Dan zorg ik ervoor dat de managers van de betreffende verkopers dit te weten krijgen zodat zij actie kunnen ondernemen, en uiteraard het ook laten stoppen.

Groetjes, Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervelend en opdringerig
Robin uit den bosch, 18 februari 2019

Ik vind het erg jammer dat ik al meerdere malen ben gebeld door een opdringerige callcenter medewerker van Essent. Ook ben ik al meerdere malen uit het systeem gehaald maar werkt blijkbaar niet. Dus stop met bellen aub.

Reactie van Essent - 20 februari 2019

Beste Robin,

Jammer om te horen dat de verkopers blijven bellen. Dat is niet zoals het hoort, sorry! Stuur je mij via webcare@essent.nl deze review mee, samen met het telefoonnummer waarop je gebeld wordt, en het nummer dat jou steeds belt? Dan zorg ik ervoor dat het stopt en dat de managers van de verkopers hier actie op kunnen ondernemen.

Groetjes, Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Erg dure leverancier die extreem hoge rekeningen stuurt.
bart uit Eindhoven, 12 februari 2019

We hebben ons huis geisoleerd, daarna zonnecellen... en toen overgestapt op Essent helaas... de maandrekening ging omhoog van 130 naar 160 euro, terwijl we dachten dat isolatie en zonnecellen zouden besparen. Ieder telefoontje en e-mail wordt beantwoord... ja we kunnen het onderzoeken maar dat kost erg duur.. wel hebben ze een slimme meter doorgedrukt (zogenaamd gratis), waardoor het verbruik bijna is verdubbeld.

Reactie van Essent - 12 februari 2019

Beste Bart,

Jammer om te horen dat ondanks de duurzame maatregelen toch het termijnbedrag hoger is geworden.

Als wij een termijnbedrag instellen bij een jaarafrekening, dan houden we rekening met het gemiddelde verbruik van de woning. Dit hoeft niet per se overeen te komen met de nieuwe situatie. Het is logisch dat je minder stroom verbruikt door de zonnepanelen en ook minder gas door de betere isolatie. Wij kunnen daarom een verwachting inschatten op basis van de nieuwe situatie.

Een slimme meter gaat verder niet via ons maar via de netbeheerder, ik zie geen reden waarom wij deze door zouden drukken bij je. Het komt weleens voor dat dit voor de zonnepanelen nodig is, als de oude meter geen teruglevering kan registreren. Een nieuwe meter zorgt verder ook niet voor extra verbruik.

Helaas heb ik bij deze review geen klantgegevens van je. Wil je mij alles doorsturen via antwoordconsument@essent.nl, of contact opnemen via 0900 1550? Dan kijken we graag naar de situatie voor een nieuwe berekening.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opgelicht door Essent
M V 10 februari 2019

Ik werd door Vedion Advies telefonisch benaderd en door foutieve informatie en manipulatie hebben zij mij een contract laten tekenen bij Essent. De contract die ik door deze 'fraud' heb getekend is een dure energiepakket waar ik nooit bewust voor zou kiezen. Na een telefonisch gesprek met Essent kreeg ik geen hulp aangeboden, de mevrouw begreep wel dat het om een misleiding ging via Vedion, maar gaaf gewoon aan dat ik nu een contract had, en dat ik een boete moet betalen als ik deze af wil zeggen.

Schandalig dat Essent zulke oneerlijke, manipulatieve manieren gebruikt om klanten binnen te halen. Ik raad iedereen af om voor Essent te kiezen!

Reactie van Essent - 11 februari 2019

Goedemiddag M.V

Jeetje, wat vervelend om te lezen dat je deze negatieve ervaring hebt opgedaan. Het verbaast mij dan ook dat een collega hier zó op gereageerd heeft. Sorry!

Ik kijk graag met je mee naar de wijze waarop het contract tot stand is gekomen, en of dit rechtsgeldig is. Kun je mij je postcode+huisnummer sturen naar webcare@essent.nl?

Wil je daar ook gelijk de klacht nogmaals in vermelden?

Zodra ik dit heb ontvangen, ga ik voor je aan de slag!

Groetjes,

Sanne

Webcare essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opgelicht door deur aan deur verkoper
Jasper 9 februari 2019

Aan de deur werd door een verkoper beweerd dat Essent voor mij onder de prijs van Oxxio kon gaan zitten. Als ik hetzelfde termijnbedrag aan zou houden als bij Oxxio dan zou ik een flink bedrag terugkrijgen aan het einde van het jaar. Na 2 maanden kreeg ik een mail dat mijn termijnbedrag per maand met een kleine 20 euro omhoog moet, omdat ik anders heel veel moet bijbetalen aan het eind van het jaar. Essent heeft mij dus onder valse voorwendselen in een contract gelokt. Om hier uit te komen moet ik een boete van 250 euro betalen. Pas dus goed op voor verkopers van Essent aan de deur. Ze beloven bergen met goud, maar bestelen je uiteindelijk.

Reactie van Essent - 11 februari 2019

Dat klinkt als een vervelende situatie. Super vervelend dat je je zo voelt door de verkoper aan de deur.

Wat wel een feit is, zijn de belastingverhogingen. Deze zijn niet mis en zorgen inderdaad voor een flinke verhoging. Dit geldt voor iedereen, zowel klanten als de leveranciers.

Daarom zou ik graag voor je willen uitzoeken hoe de vork in de steel steekt. Stuur me daarom je bericht met de postcode en huisnummer naar webcare@essent.nl.

Al vast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet, Sharona

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afgrijselijke oplichter
Mike uit Amsterdam, 8 februari 2019

Zeer klantonvriendelijk bedrijf, die alleen maar met het binnenhalen van klanten bezig is, tegen welke prijs dan ook. Onder valse voorwendselen ben ik een abonnement aangesmeerd, waar ik zonder boete niet van af kon.

Onderstaand recent nieuws verbaast mij totaal niet.

https://www.geenstijl.nl/5146195/tweede-voicemail-essent-medewerker-opgedoken/

Reactie van Essent - 11 februari 2019

Beste Mike,

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt! Ik zoek dan ook graag voor je uit, hoe het contract tot stand is gekomen, en of deze rechtsgeldig is. Graag ontvangen wij je gegevens zodat we dit na kunnen kijken voor je. De manier van werving, hoort transparant en klantvriendelijk te zijn, dit is ook ons wervingsbeleid.

Kun je je postcode+huisnummer+ je klacht sturen naar webcare@essent.nl? Zodra we je gegevens hebben, gaan we aan de slag!

Groetjes,

Sanne

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Incassokosten
Vd akker uit Heesch, 6 februari 2019

Ik ben 1 jan overgestapt op een andere energieleverancier. Ik kreeg nog een factuur van Essent waar op stond januari 2019. Ik heb contact hierover gehad met essent op 21 januari en deze vertelde mij niet betalen wachten op de eindfaktuur. Vorige week 1 februari werd ik gebeld door essent dat ik de factuur toch moest betalen. Dus deze betaald op 2 februari

en nu krijg ik vandaag een brief met incassokosten omdat het bedrag 2 februari op hun rekening had moeten staan. Ik weer gebeld met essent en die vertelde dat ik had gezegd op 21 januari dat ik de factuur niet wilde betalen, terwijl essent zei dat ik op de eindafrekening moest wachten en dat het mijn woord was tegen hun.

Ik ben 25 jaar klant geweest bij essent maar ik ga nooit meer terug.( ik had van huis uit meegekregen dat essent de beste was) als ik als bedrijf met een klant in contact ben ga ik geen incassokosten sturen omdat ze misschien 1 dag later betalen.

Reactie van Essent - 7 februari 2019

Beste meneer/mevrouw vd Akker,

Ik vind het jammer dat er zoveel onduidelijkheid was over de betalingen en dat je daardoor extra kosten in rekening hebt gekregen. Mijn collega’s van de zakelijke afdeling nemen contact met je op om het nogmaals te bespreken. Ik kan je geen garanties geven maar we kunnen het natuurlijk altijd bespreken.

Groetjes,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Gemene misleiders
Gerda 4 februari 2019

Heel veel jaren klant geweest bij Essent. Laatste contract blijkt een driejarig contract te zijn die vanwege verhuizing 11 maanden voor einde contract moet worden beeindigd omdat er geen gasaansluiting meer nodig is en voor electra een andere maatschappij gekozen. Nu moet ik per product € 50 boete betalen. Ook loop ik het lokkertje mis want dat krijg je pas na einde contract. Zo vangen zij dubbelop en jarenlang een te dure energiemaatschappij gehad. Tip: neem nooit langdurig contract want in drie of vijf jaar is de kans groot dat je gaat verhuizen en sowieso is essent echt het allerduurste. Dus goed orienteren en laat je niet ompraten door te snelle misleidende verkopers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onbetrouwbaar
crommentuijn 30 januari 2019

mijn man werd gebeld door een medewerkster voor een zakelijk contract en dat we goedkoper uit zouden zijn als waar we nu zitten, wat niet klopt, mijn man vroeg al kan ik er nog onder uit als ik alles heb terug gelezen en ja was geen probleem.

nu zitten we aan een contract vast van 5 jaar wat pas 1 dec ingaat, ik ben laaiend, ook omdat aan de telefoon de waarheid niet word verteld en bij mijn weten krijg je via de mail papieren thuis gestuurd en heb je nog de tijd om te reageren, als essent het niet oplost ga ik stappen ondernemen zo laaiend ben ik.

Reactie van Essent - 6 februari 2019

Beste Crommentuijn!

Jeetje, dit klinkt als een vervelende situatie. Ik wil dolgraag voor je uitzoeken hoe de aanmelding precies tot stand is gekomen, en of deze rechtsgeldig is aangegaan.

Om je gelijk goed te kunnen helpen, wil ik je vragen contact op te nemen met onze zakelijke lijn, waar mijn collega's kunnen uitzoeken of de aanmelding rechtsgeldig is. Het nummer waar je ze op kunt bereiken is : 0900 1466. De reden waarom ik je doorverwijs naar het zakelijke nummer, is puur omdat wij zelf geen inzicht hebben in zakelijke gegevens. Dit in verband met de AVG privacywet.

Ik begrijp heel goed, dat je hier geen fijn gevoel over hebt, en dit niet de manier is waarop je een contract aan wil gaan. Excuses voor het feit dat je deze vervelende ervaring hebt gehad met mijn collega. Mijn collega's op zakelijk, gaan uiteraard hun uiterste best doen, om je zo goed mogelijk te helpen!

Succes, en bedankt voor deze feedback!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Het wordt nooit een 10
Herman Meijer uit Roden, 29 januari 2019

Sinds ver in de vorige eeuw al Essent klant. En zonder klachten.

Zojuist weer met vijf jaar verlengd. Liberalisering van de energiemarkt is niet mijn keuze. Overal is wel wat bij.

Ik ben altijd bij Essent netjes te woord gestaan, afrekeningen kloppen en betalingen zijn immer correct. Dat mag ik van een leverancier ook verwachten. Dus van onze kant geen klachten of het moet al zijn dat de tarieven scherper kunnen. Dus vandaar geen 10 maar een ruime 9 als rapportcijfer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
E-nurse energie lezer
G Hameleers uit Maastricht, 28 januari 2019

Waarom verkopen Jullie de e- nurse energie lezer als Jullie het probleem niet kunnen oplossen We kunnen hem wel terug sturen en zo is voor Jullie het probleem opgelost Essen bedankt voor de oplossen ( niet dus) ********

Reactie van Essent - 29 januari 2019

Beste G. Hameleers,

Jammer om te horen dat u problemen heeft met de nsure energielezer. In onze gegevens zie ik dat mijn collega, die uw e-mail heeft opgepakt, de situatie heeft neergelegd bij nsure technologies, het bedrijf achter de nsure. Zodra zij meer weet over een oplossing, informeert zij u meteen.

Mijn excuses dat het langer duurt dan verwacht.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze service eigenlijk geen ster waard.
A van Doorn uit Etten-Leur, 17 januari 2019

Ik had een E-thermostaat van Essent maar omdat die dienst van Essent stopt en mijn thermostaat niet meer doet waar je hem voor aangeschaft hebt dacht ik een nieuw contract te nemen inclusief: nest thermostaat.

En dan denk je een fatsoenlijk contract te krijgen ten eerste omdat je een thermostaat van Essent hebt die buiten mijn schuld om dadelijk niet meer ondersteunt word middels een app en omdat je al sinds 1980 bij Essent klant bent.

Dan bieden ze een contract aan van 5 jaar inclusief: nest thermostaat voor nieuwe klanten is het 3 jaar.In eerste instantie had ik zoiets van doe maar,doch dezelfde dag had ik er spijt van en heb het contract geannuleerd en ik zou de volgende dag terug gebeld worden we zijn nu ruim 14 dagen verder en heb ook al 2 keer een klacht mail gestuurd waar je binnen 5 dagen antwoord op dient te krijgen maar geen respons.

Ik krijg de indruk dat het de werknemers aan de helpdesk niet uitmaakt of je klant bent of niet.

Ik wacht nog een paar dagen en dan stap ik over naar Eneco daar hebben ze ook contracten met thermostaat.

Reactie van Essent - 18 januari 2019

Beste meneer/mevrouw van Doorn,

Naar aanleiding van je klacht over de e-thermostaat en het nieuwe aanbod, bericht ik je het volgende.

Ik vind het jammer om te horen dat je niet blij bent met de aangeboden oplossing. We willen dit graag telefonisch met je besproken maar ik heb helaas geen telefoonnummer van je. Kun je het bovenstaand verhaal samen met je telefoonnummer sturen naar webcare@essent.nl.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Reactie van A van Doorn - 1 februari 2019
probleem is deels opgelost

Mijn probleem was een E-thermostaat die vanaf 01-02-19.niet meer is in te programmeren door de app.En daar deze thermostaat van Essent is had ik van Essent ook een redelijke vergoeding verwacht door een hogere cashback bij een contract en dat is niet gebeurt nu € 125 cashback voor 3 jarig contract en vorig jaar voor het probleem met de thermostaat bestond €175 cashback voor 1 jarig contract.(knierterigheid ten top ).

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Essent louche bedrijf dat samenwerkt met oplichters!
Sip 3 januari 2019

Ik snap daadwerkelijk niet waarom Essent niet optreedt tegen al die malafide bedrijven die burgers belachelijke contracten aanbieden waar ze moeilijk vanaf komen (colportage). Ze richten zich vooral ZZP'ers omdat ze die dan op sluwe wijze zakelijke contracten aansmeren van 5 jaar waar men moeilijk vanaf kan komen.

Essent ziet zelf al die namen voorbij komen van al die firma's list en bedrog. Je gaat me niet vertellen dat Essent niet weet deze praktijken eerder regel zijn dan uitzondering. Als Essent daadwerkelijk zo klantvriendelijk was dan zouden ze meteen in actie moeten komen als de zoveelste gedupeerde klant zich aanmeldt en deze tegemoet komen.

Het zou Essent sieren als ze zich openlijk spreken hierover. Of gaan ze dat pas doen als het consumentenprogramma Radar ze in het vizier heeft?

Reactie van Essent - 8 januari 2019

Beste Sip,

Ik begrijp dat u vraagtekens heeft over de colportage van, in dit geval, ZZP'ers. Wanneer zij het niet eens zijn met de manier van colporteren, of een klacht hebben over de verkoper, mogen zij dat bij onze MKB afdeling melden via 0900 1446. Er wordt dan samen gekeken naar de situatie en naar een oplossing.

Onze verkooppartners krijgen van ons regels en richtlijnen waaraan zij zich moeten houden. Mocht een verkoper zich hier niet aan houden dan koppelen we dit terug aan de betreffende managers.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Agressieve werving en slechte service
HenkM 22 december 2018

Na agressieve werving door een door Essent ingehuurd bedrijf helaas in de rappe babbel getrapt. Valse informatie en rappe verkoop trucs om klanten te binden.

Essent geeft achteraf aan geen meelij te hebben en helaas dikke pindakaas.

Wat een waardeloos bedrijf is Essent geworden.

Trap NOOIT in verkoop trucs van Essent ze vertellen de halve (of mindere) waarheid alleen voor eigenbelang.

Doe je zelf een lol en mijd dit bedrijf.

Reactie van Essent - 27 december 2018

Beste Henk,

Jammer om te horen dat de verkoper u verkeerde informatie heeft gegeven. Dit is niet hoe wij klanten willen werven. Mijn excuses daarvoor.

Kunt u mij in een e-mail naar webcare@essent.nl aangeven, samen met uw review, wat de verkoper gezegd heeft dat niet zou kloppen? Ook ontvang ik graag de betreffende postcode en huisnummer. Dan ga ik er verder achter aan en kijk ik graag na wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Reactie van HenkM - 3 januari 2019
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Stalkers
AJ de Jong 20 december 2018

Pas met een 'scherpe aanbieding' komen als je geen klant meer bent. Daarover heb ik ze nooit gehoord toen ik nog klant was. Loyaliteit wordt daar verkeerd begrepen. En dan blijven bellen. Ondanks je voor de zoveelste keer hebt aangegeven geen interesse te hebben. En weer. Zeer opdringerig.

Telefoonnummer 073 200 40 80 toegevoegd aan geblokkeerde nummers en zal nooit meer klant worden van Essent. Boefjes.

Reactie van Essent - 21 december 2018

Beste AJ,

Jammer om te horen dat na meerdere keren aangegeven te hebben, je nog steeds gebeld wordt. Via je contactgegevens hier heb ik de oude klantgegevens gevonden. Daar heb ik je telefoonnummer verwijderd en tevens ook het recht van verzet verwerkt. Hiermee mogen wij jou niet meer benaderen met een aanbod. Bij de bellende partner heb ik tevens een klacht ingediend met de mededeling per direct te stoppen met bellen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar
Annelieke uit Waddinxveen, 19 december 2018

Aan de deur een meneer van essent gehad.

Ons contract liep toevallig af en hij had een nieuw contract in de aanbieding.

Duidelijk verhaal en vriendelijke kerel, we hebben nu een TOON meter en die kon vervangen worden door een NEST thermostaat maar dit kon ik nog aangeven.

Online zag ik via Essent een betere contract aanbieding. Hierna meerdere pogingen gedaan om Essent te bereiken om dit te bespreken. Telefonisch elke dag meer dan een half uur in de wacht gestaan en niemand kunnen bereiken, via de mail uiteindelijk na 2 weken reactie gekregen, dat ik de klantenservice moet bellen.

Nu zit ik vast aan een contract met een bedrijf waar ik absoluut geen vertrouwen in heb. Ik ga ook mijn uiterste best doen om hier onderuit te komen.

TRAP ER NIET IN.

Reactie van Essent - 21 december 2018

Beste Annelieke,

Ik baal ervan om te horen dat je niet de gewenste overeenkomst gekregen hebt, en dat je vanwege drukte aan onze kant nu ongewenst een verkeerde overeenkomst hebt.

Zojuist belde ik je om te bespreken hoe ik dit samen met jou kan oplossen, maar kreeg helaas geen gehoor. Ik heb je daarom een e-mail gestuurd. Graag hoor ik van je zodat ik opnieuw contact kan opnemen.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf dat in zee gaat met oplichters
Rick uit Utrecht, 5 december 2018

Waardeloos bedrijf. Ze gebruiken malafide bedrijven om klanten voor hun te winnen.

Deze bedrijven zijn op internet nergens terug te vinden, wimpelen je af als je een klacht stuurt via de mail of als je ze belt. Een schande dat 'een groot bedrijf als Essent' samenwerkt met zulke malafide bedrijven. Ik ben gebeld door het malafide bedrijf genaamd CEV (centrale energievergelijker).

Ze hebben mij gebeld en ze lieten het lijken alsof ik door mijn huidige leverancier werd gebeld met een beter aanbod. Ze hebben me op het verkeerde been gezet en daardoor heb ik een contract met ze afgesloten.

Het contract kon niet ontbonden worden want ze hebben zogenaamd alleen het stuk opgenomen waarbij ik akkoord ging en niet het stuk waar ik werd misleid. Via de telefoon werd ik van het kastje naar de muur gestuurd door Essent.

Kortom: ESSENT IS EEN WAARDELOOS BEDRIJF. GA NIET MET ZE IN ZEE

Reactie van Essent - 6 december 2018

Beste Rick,

Ik vind het jammer om te lezen dat het op deze manier is gegaan en ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de manier waarop dit gegaan is. Helaas heb ik geen gegevens van je om dit voor je uit te zoeken. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@essent.nl samen met je gegevens en het bovenstaand verhaal.

Als we je gegevens hebben ontvangen zullen we dit tot de bodem uitzoeken en contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Reactie van Rick - 13 december 2018
probleem is niet opgelost

0 initiatief van Essent en hulp hoef je ook niet van ze te verwachten. Ik heb 10 keer met ze gebeld. Ben nu overgestapt naar een andere energieleverancier, zij hebben het opgelost voor me en kopen mijn contract af.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service, niks mogelijk.
Wesley uit Huizen, 4 december 2018

Door iets wat bij Essent is fout gegaan heb ik daar nu last van, en als je dan om enige coulance vraagt is er niks mogelijk. Wel jaren geld ontvangen maar service verlenen ho maar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Trap er niet in!
MoosMes 11 oktober 2018

Gister via staatverkoop bij de AH in Alkmaar een contract aangegaan met Essent, aldaar goed verhaal, vriendelijke verkoper, goede aanbieding.Echter vandaag mn contract alweer herroepen....De straatverkoper had samen met mij mn verbruik ingevuld echter bij thuiskomst zag ik dat hij 400 kWh minder had ingevuld en bij gas 250m3 minder verbruik had ingevuld..... Ja, zo kom ik ook op een lager maand bedrag uit.....Tevens kreeg ik een korting van €250 na een jaar, waarop ik nog gevraagd heb of de korting via de site van Essent hetzelfde. Neeee, dit was veel hoger dan via de site, “ op straat krijgt u een veeel betere aanbieding dan op de site mevr” was zn antwoord. Wat schets mn verbazing thuis... via de site van Essent, krijg ik, met hetzelfde contact €50 meer terug na een jaar.Jammer Essent, van zulke verkooppraktijken ben ik niet gediend. Dit ruikt naar oplichting.Ook werd er bij het contact via de klantenservice van Essent verteld dat de straatverkoop los staat van Essent..... Me hoela!!! Ze verkopen voor jullie in opdracht van jullie!

Reactie van Essent - 12 oktober 2018

Vervelend dat de eerste indruk van Essent op deze manier is verpest. Ik vind het jammer te horen dat de verkopers deze werkwijze hebben gehanteerd. Wij staan er juist om bekend dat ons aanbod altijd op maat is.

Dat je aan de telefoon verteld werd dat de straatverkopers los staan van Essent is denk ik een miscommunicatie geweest of de verkeerde bewoording. De straatverkopers werken bij externe partijen waar wij mee samenwerken. Volgens mij probeerde de man/vrouw aan de telefoon je dat te vertellen.

Ik ontvang graag via de mail je postcode en huisnummer. Op die manier kan ik een klacht over werving aanmaken. Aan de hand van je postcode en huisnummer kan ik achterhalen wie er werkzaam was in jouw wijk. Uiteindelijk kunnen we hopelijk de juiste straatverkopers aanspreken op hun gedrag. Als het nodig is worden er ook eventuele andere consequenties verbonden aan dit verhaal.

Op deze manier hoop ik te voorkomen dat dit nog zal gebeuren in de toekomst.

Ik hor graag van je!

Team Webcare Essent

webcare@essent.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eigenlijk nog minder dan zeer slecht!
JM den Bleker uit Ter Aar, 4 oktober 2018

Als je ongevraagd gebeld word, word er van alles beloofd. Trap hier niet in. Maar het blijkt een typische verkoop truc. Achteraf zijn er allerlei zaken aan je contract toegevoegd waar je niet meer onder uit kan. Laat je niet verleiden. ZEER SLECHTE ervaring met Essent. Doe hier Geen contract mee sluiten!!

Reactie van Essent - 5 oktober 2018

Beste klant,

Jammer om te lezen dat u een slechte ervaring met ons hebt op dit moment. Ik begrijp uit uw review dat er allerlei zaken zijn toegevoegd aan de overeenkomst. Ik kijk dit graag voor u na. Ik zie dat er geen gegevens bekend zijn in uw review. Ik wil u daarom vragen om toelichting samen met de postcode en huisnummer te sturen naar webcare@essent.nl.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?