Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

33 reviews

5 sterren
(4)
4 sterren
(3)
3 sterren
(2)
2 sterren
(1)
1 ster
(23)

19 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(15)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Trap er niet in!
MoosMes 11 oktober 2018

Gister via staatverkoop bij de AH in Alkmaar een contract aangegaan met Essent, aldaar goed verhaal, vriendelijke verkoper, goede aanbieding.Echter vandaag mn contract alweer herroepen....De straatverkoper had samen met mij mn verbruik ingevuld echter bij thuiskomst zag ik dat hij 400 kWh minder had ingevuld en bij gas 250m3 minder verbruik had ingevuld..... Ja, zo kom ik ook op een lager maand bedrag uit.....Tevens kreeg ik een korting van €250 na een jaar, waarop ik nog gevraagd heb of de korting via de site van Essent hetzelfde. Neeee, dit was veel hoger dan via de site, “ op straat krijgt u een veeel betere aanbieding dan op de site mevr” was zn antwoord. Wat schets mn verbazing thuis... via de site van Essent, krijg ik, met hetzelfde contact €50 meer terug na een jaar.Jammer Essent, van zulke verkooppraktijken ben ik niet gediend. Dit ruikt naar oplichting.Ook werd er bij het contact via de klantenservice van Essent verteld dat de straatverkoop los staat van Essent..... Me hoela!!! Ze verkopen voor jullie in opdracht van jullie!

Reactie van Essent - 12 oktober 2018

Vervelend dat de eerste indruk van Essent op deze manier is verpest. Ik vind het jammer te horen dat de verkopers deze werkwijze hebben gehanteerd. Wij staan er juist om bekend dat ons aanbod altijd op maat is.

Dat je aan de telefoon verteld werd dat de straatverkopers los staan van Essent is denk ik een miscommunicatie geweest of de verkeerde bewoording. De straatverkopers werken bij externe partijen waar wij mee samenwerken. Volgens mij probeerde de man/vrouw aan de telefoon je dat te vertellen.

Ik ontvang graag via de mail je postcode en huisnummer. Op die manier kan ik een klacht over werving aanmaken. Aan de hand van je postcode en huisnummer kan ik achterhalen wie er werkzaam was in jouw wijk. Uiteindelijk kunnen we hopelijk de juiste straatverkopers aanspreken op hun gedrag. Als het nodig is worden er ook eventuele andere consequenties verbonden aan dit verhaal.

Op deze manier hoop ik te voorkomen dat dit nog zal gebeuren in de toekomst.

Ik hor graag van je!

Team Webcare Essent

webcare@essent.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eigenlijk nog minder dan zeer slecht!
JM den Bleker uit Ter Aar, 4 oktober 2018

Als je ongevraagd gebeld word, word er van alles beloofd. Trap hier niet in. Maar het blijkt een typische verkoop truc. Achteraf zijn er allerlei zaken aan je contract toegevoegd waar je niet meer onder uit kan. Laat je niet verleiden. ZEER SLECHTE ervaring met Essent. Doe hier Geen contract mee sluiten!!

Reactie van Essent - 5 oktober 2018

Beste klant,

Jammer om te lezen dat u een slechte ervaring met ons hebt op dit moment. Ik begrijp uit uw review dat er allerlei zaken zijn toegevoegd aan de overeenkomst. Ik kijk dit graag voor u na. Ik zie dat er geen gegevens bekend zijn in uw review. Ik wil u daarom vragen om toelichting samen met de postcode en huisnummer te sturen naar webcare@essent.nl.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
bestaande klant
karwan@live.nl uit Stadskanaal, 1 oktober 2018

Ik ben al jaren klant bij Essent mijn contract loopt over twee manden af en ik wou eigenlijk alvast mijn contract verlenen omdat staat in de voorwaarde als bestaande klant zes maanden van te voren contract verlenen ik heb contact opgenomen met Essent maar ze deden heel moeilijk en ze zeggen dat ik toch moet ik wachten tot de contact helemaal af loopt, terwijl staat in Essent voorwaarde 6 maanden van tevoren recht heb om contract te verlenen. ik vind het jammer dat Essent zo omgaat met de bestaande klanten.

Reactie van Essent - 2 oktober 2018

Beste Karwan,

Jammer om te horen dat mijn collega's bij u aangeven om te wachten met verlengen tot het contract is afgelopen. Dit is niet zoals het hoort, mijn excuses daarvoor.

Graag kijk ik mee naar de mogelijkheden en ga hierover graag met u in gesprek. Stuurt u mij een e-mail met daarin uw postcode en huisnummer? Indien u al een nieuwe aanbieding heeft gezien die uw interesse heeft, hoor ik dat ook graag van u.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Opdringerig personeel
Ex Essent klant 27 augustus 2018

Vorig jaar Essent klant geweest en werd vandaag gebeld over een actie die ze mij wilden aanbieden als ik weer klant zou worden. Na zijn verkooppraatje en ik al zeker 2x had aangegeven het eerst te willen vergelijken met andere e.leveranciers kwam wederom de vraag of ik het geen geweldige actie vond. Eerst vergelijken was mijn antwoord, waarop hij letterlijk zei: "Nou, dan houdt het op man, een betere actie krijg je niet" en werd de telefoon opgegooid.

Ja, omdat het toch duidelijk tijdverspilling was en hij mij niet het laatste woord wil laten hebben en mij het gevoel geven 'Ohnee help ik hoop wel dat ie terugbelt, wat heb ik gedaan?'

Zo geweldig was die actie niet.

En nee ik hoef geen nieuwe actie bel me alsjeblieft niet meer. Zucht.

Later ! (Niet dus.)

Reactie van Essent - 28 augustus 2018

Goedemiddag,

Erg jammer om te horen dat het gesprek op deze manier is verlopen. Mijn excuses hiervoor! Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Ik wil hier graag een melding van maken, ook kan ik er daarbij voor zorgen dat we geen contact meer opnemen.

Je kunt hiervoor een mail sturen naar webcare@essent.nl met de volgende gegevens:

- datum van gesprek

- nummer waardoor je bent gebeld

- eigen telefoonnummer

- postcode & huisnummer voor recht van verzet

Ik ontvang daarbij ook graag opnieuw de toelichting van het gesprek, een kopie van de review is voldoende. Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Melanie

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ontevreden
Louis 2 augustus 2018

Op 19 Juli 2018 geleden kwam een monteur van Essent om onze meterkast uit te halen vanwege een contract dat was verlopen zonder dat wij hier iets van wisten. De monteur gaf ons 3 weken tijd en raadde ons aan om direct een nieuw contract op diezelfde meterkast te zeggen zodat hij het over 3 weken de meterkast niet eruit hoefde te halen. We hadden meteen naar Essent gebeld om dit op te lossen. Daarna vroegen we aan de monteur of alles nu in orde was en of we nog iets moesten doen, waarop de monteur zei dat alles goed is en dat we niets meer hoefden te doen. Op 31 Juli kwamen dit keer 2 monteurs tot onze verbazing bij ons langs om de meterkast eruit te halen. We hadden de situatie uitgelegd, maar ze waren verplicht om de meterkast eruit te halen. We hadden Essent weer gebeld en zeiden ze dat het een aantal werkdagen zou duren om de meterkast weer te installeren. Hierop moesten we minstens 110€ betalen voor het weghalen van de meterkast en 99€ om het weer te herinstalleren. We hebben iedere dag gebeld naar Essent om te vragen wanneer er nou een monteur langskomt om de meterkast te installeren waarop de wachttijden harstikke lang zijn, niet prettig dus. Ze zeggen dat ze ons terugbellen om ons te laten weten wanneer een monteur langskomt. Heb ik ze mijn 2 telefoonnummers gegeven, gisteren de hele dag gewacht op een telefoontje die uiteindelijk niet kwam. 2 Augustus (heden) weer gebeld, en wordt er gezegd dat ze hadden geprobeerd om te bellen (wat niet mogelijk is want ik heb de hele dag erop gelet). Schijnt te zijn dat morgen een monteur komt! Het is nogal frustrerend om 4 dagen te wachten op stroom en niet eens 100% weten wanneer een monteur komt, en daarboven op nog bedragen betalen waarvan je weet dat die onnodig waren. Het enige wat ik gewoon nu wil is stroom voor mijn werk en warm water zodat ik eindelijk eens goed kan douchen onder deze hitte.

Reactie van Essent - 3 augustus 2018

Beste Louis,

Bedankt voor het aangeven en duidelijk toelichten van deze situatie. Ik kan mij voorstellen dat dit op een gegeven moment gaat frustreren ook al is dit absoluut niet de bedoeling.

De meter vervangen is niet iets wat Essent doet maar juist de netbeheerder. Ik wil heel graag weten wat er precies is gebeurd. Hierom wil ik graag voor u en met u uitzoeken wat ik hierin voor u kan betekenen. Zou u mij de volgende gegevens toe willen sturen naar webcare@essent.nl?:

- Postcode, huisnummer

- E-mail adres

- Kopie van uw bericht

Zodra ik deze gegevens heb ontvangen ga ik direct voor u aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Tabitha Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Top
M van oosten uit Waalwijk , 31 juli 2018

Na stroomuitval om 2100 uur o8oo nr gebeld een vriendelijke meneer zou monteur sturen .even moeten wachten ivm drukte en reistijd wat later dan gezegd maar binnen 10 min opgelost nadat hij er was. Top mensen bedankt👍

Reactie van Essent - 2 augustus 2018

Beste M,

Bedankt voor je review en graag gedaan! Fijn dat de storing snel was opgelost nadat de monteur langs was gekomen. Top!

Groet, Rick

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Essent
Erik B uit Dorst, 12 juli 2018

Energie bedrijf als vele anderen, het doet wat het zegt.

Verder niets op aan te merken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
de essent verbruiksmanager NOOIT gebruiken
roland van suchtelen uit Veendam, 7 juli 2018

Al tijden gebruik ik de essent vebruiksmanager, in het leven geroepen om te zorgen dat je geen verasssingen krijgt op je jaarafrekeningen.

om het kwartaal stuurt essent een nette mail uit met het verzoek de standen in te vullen in de manager zodat je kan kijken of je maandpremie nog past bij je huidige verbruik, dit heb ik ook altijd netjes gedaan, nu kreeg ik het advies om te verlagen naar 25 euro, dit is natuurlijk super onlogisch dus heb dit niet gedaan, ook gaf de manager aan dat ik geld terug krijg op de jaarafrekening.

nou dat heeft even anders uitgepakt, ik mag een beste partij centjes bijbetalen.

klacht kenbaar gemaakt via essent klachtformulier, krijg ik te horen van zon scholiertjesmedewerkster die 0.0 ervaring heeft dat ik te vaak mijn standen niet invul dus dikke pech geld weg.

klacht ook kenbaar gemaakt via klacht.nl en daar is de klantenservicemedewerker wel zo aardig om toe te geven dat het niet klopt, maar helaas geen coulanceregeling of iets van een tegemoetkoming in welke vorm dan ook.

mijn contract is reeds te verlengen, heb ze gevraagd of essent wellicht mijn contract weer wil verlengen voor 5 jaar en of ze dan wellicht qua coulance de nest thermostaat willen leveren voor niks, nog geen reactie op gehad, maar denk dat het een overstapje NUON wordt.

tip voor huidige gebruikers: gelijk stoppen met verbruiksmanager.doet zeer in de portomonee!

Reactie van Essent - 9 juli 2018

Beste Roland,

Uit uw klacht begrijp ik dat de verbruiksmanager een onjuist advies heeft gegeven. Dit is inderdaad erg vervelend! Sorry daarvoor! Ik lees uit uw klacht dat u hierover al eerder contact heeft opgenomen. Ik begrijp dat u hierdoor graag een coulance wilt ontvangen in welke vorm dan ook.

We bieden op dit moment een Nest thermostaat aan voor eenmalig €50,- bij een 5 jarige overeenkomst voor elektra en gas. Hierbij krijgt u de standaard installatie ter waarde van €99,- gratis. Ik kan deze helaas niet gratis aanbieden.

We hebben ook een alternatief de Honeywell Lyric T6. Deze is gratis bij een 5 jarige overeenkomst voor gas en elektra. Hierbij zit geen installatie omdat deze zelf te installeren is.

Ik wil graag met u in gesprek gaan over de mogelijkheid tot een uitstel van betaling of betalingsregeling mocht dit nodig zijn. Omdat er geen gegevens in uw klacht staan vermeld welke bij ons bekend zijn. Wil ik u vragen om een e-mail te sturen naar webcare@essent.nl mocht u gebruik willen maken om een betalingsregeling of uitstel van betaling aan te gaan.

Als u gebruik wilt maken van het verlengaanbod met daarbij de Honeywell lyric t6, dan is het mogelijk om hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice op: 0900-1550.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare Essent

Reactie van roland van suchtelen - 16 juli 2018
probleem is opgelost

Ik heb een voorstel gedaan voor verlengen contract en daar zijn ze op in gegaan, feit blijft dat de verbuiksmanager een gevaarlijke tool is en derhalve ook door niemand gebruikt zou moeten worden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
arrogant
W van vollenhoven uit Arnhem, 3 juli 2018

ex klant, ze proberen te werven. Al paar keer aan telefoon verzocht mijn contactgegevens te verwijderen en dus ook niet meer te bellen. Vandaag weer, arrogante reactie van medewerker:"ik moet niets""... tja...

Reactie van Essent - 4 juli 2018

Beste heer/mevrouw van Vollenhoven,

Mijn excuses dat u een onprettig gesprek hebt gehad met één van onze verkopers en dat er niet wordt geluisterd naar uw verzoek. Dit is uiteraard niet zoals het hoort.

Omdat u ex-klant bent, staan uw gegevens nog in ons systeem. Ik wil er graag voor zorgen dat er geen contact meer met u wordt opgenomen. Kunt u hiervoor een e-mail sturen naar antwoordconsument@essent.nl met het verzoek het 'Recht van Verzet' te verwerken? Graag met uw postcode & huisnummer.

Ik kan namens u ook een klacht indienen over de telefonisch verkoop, dan ontvang ik in de e-mail graag ook het telefoonnummer waarop en waarmee u bent gebeld en de datum van het gesprek.

Met vriendelijke groet,

Melanie

Webcare Essent

Reactie van W van vollenhoven - 18 juli 2018
probleem is niet opgelost

eerste contact leek op insteek van Essent daadwerkelijk iets aan het probleem te doen. Daarna kwam verzoek om voormalig klantnummer....(onzin, zo slecht kan hun echt administratie niet zijn...). Na dat verstrekt te hebben nooit meer iets vernomen....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijk!!
Anne 30 juni 2018

Ik kreeg mijn jaarafrekening en omdat ik van bank ging veranderen en ze het niet konden afschrijven gevraagd of ik het twee maanden later kon betalen. . Geen probleem moest 10 juni binnen zijn vertelde de medewerker mij. Ik ben vanaf 7 juni bezig geweest om het via IDeal te betalen wat niet werkte. IDeal gaf een error door. Contact proberen op te nemen met de klantenservice maar er was daar ook een storing dus ook niet te pakken gekregen. Dus het op 9 juni handmatig via internet bankieren overgemaakt. Krijg ik in de nacht van 10 op 11 juni een mail met AANMANINGSKOSTEN 20 euro. Dus een mail gestuurd. Alles uitgelegd. Mail terug sorry u had in april al moeten betalen dus u was ver over de termijn heen. En wij hebben nog niets ontvangen. Weer een mail. Weer alles uitgelegd. En wederom weer u had moeten betalen bla bla bla. En onder aan de mail stond: Tevens wil ik u wijzen op de mogelijkheid de gemeente te benaderen voor schuldhulpverlening mocht u problemen hebben met betalingen van de energienota.

Ik heb geen problemen!! Ik wilde de aanmaningskosten NIET betalen

Hallo. Ik heb vroeg in de ochtend op 9 juni het bedrag betaald omdat de iDeal link niet werkte. Het pas bij Essent 12 juni erop stond. Terwijl mijn bank zegt: voor 12 uur over geboekt dan staat het dezelfde dag op de tegenrekeningen is niet mijn probleem. Het is gewoon intern de 12 de verwerkt.

Die 20 euro aanmaningskosten heb ik nu met tegenzin betaalt maar een klant is niet belangrijk naar mijn mening.

Ik heb ze gezegd dat ik 4 klanten had aangemeld maar het boeit ze niet.

Ik stap zo snel het kan over. Het liefst vandaag nog!!!

Reactie van Essent - 2 juli 2018

Beste Anne,

Uit uw verhaal begrijp ik dat u het niet eens bent met de aanmaningskosten. Na het contactmoment op 27 en 28 maart, hebben wij u een uitstel verleend om de jaarafrekening later te betalen. Hierin gaf u aan dat u het 15 mei kon betalen. Mijn collega heeft, rekening houdend met een verwerkingstijd, uitstel verleend op de jaarafrekening tot 20 mei 2018.

Op 23 mei hebben we een herinnering verstuurd omdat we geen betaling ontvangen hadden. Hierin wordt benoemd om vóór 8 juni 2018 te betalen om aanmaningskosten te voorkomen. Helaas was uw betaling op 9 juni 2018 niet op tijd, waardoor er aanmaningskosten in rekening zijn gebracht.

Ik kan me voorstellen dat een verwijzing naar de gemeente niet gewenst is. Wij hebben dit als zorgplicht, en refereren hier naar wanneer wij zien dat er niet tijdig betaald wordt. Hiermee wordt niet geïnsinueerd dat er daadwerkelijk problemen zijn. Mijn excuses daarvoor als dit zo overkwam op u.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijk
britt van uffelen uit Naaldwijk, 18 juni 2018

2 maanden betaalachterstand en gelijk zonder enige waarschuwing afgesloten. Volgens de helpdesk diverse brieven ontvangen terwijl wij er geen een hebben liggen. Nergens van gehoord en ineens afgesloten, te bizar voor woorden.

Reactie van Essent - 19 juni 2018

Beste Klant,

Ik vind het jammer om te horen dat je energiecontract is beëindigd en dat je hier geen waarschuwing over hebt ontvangen. Wij versturen op verschillende manieren herinneringen over de openstaande kosten zodat hier geen verwarring over bestaat. Om uit te zoeken waarom jij niets hebt ontvangen heb ik je postcode en huisnummer nodig. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer te sturen naar webcare@essent.nl. Bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte klantenservice
Ruud Rijneveld uit Zoetermeer, 17 mei 2018

Zowel gisteren als vandaag een zeer onprettige ervaring gehad met de klantenservice van Essent. Ik ben sinds 1 mei verhuist en dus geen eigenaar meer van mijn vorige woning, nu krijg ik een eindafrekening van mijn vorige woning en die klopt exact met de meterstanden. Alleen krijg ik een rekening waarin ook het voorschot van mei is meegenomen, terwijl ik geen eigenaar meer ben van mijn vorige woning. Hier klopt iets niet of Essent wil het bedrag van de eindafrekening kunstmatig laag houden door gewoon nog een voorschot te berekenen over een maand waarin ik geen bewoner eigenaar meer ben of er gaat iets fout op de afdeling facturatie. Ik heb daarover gebeld met de klantenservice, die naam mag men daar eigenlijk niet voeren, maar dat terzijde, en daar begreep men mijn klacht niet want het is toch normaal dat een voorschot nog in rekening gebracht wordt als je een eindafrekening krijgt. Zelfs als je er niet meer woont / eigenaar bent. Als ik de definitie van voorschot erbij pak staat er niets meer dan het vooruit betalen van een bedrag om de kosten van die periode te dekken. Ik kwam er niet uit met de betreffende medewerker en heb via een klachtenformulier mijn ongenoegen kenbaar gemaakt omdat deze medewerker mij vrij onbehoorlijk te woord stond. Binnen een uur werd ik door dezelfde medewerker terug gebeld met de vraag of hij het nogmaals uit moest leggen aan mij omdat ik het niet begreep. dom dom dom. Vandaag werd ik gebeld n.a.v. van mijn klacht die ik ingediend had en het gesprek begon al met, misschien begrijp u niet.???? Ik ben nog nooit door welke klantendienst zo onbehoorlijk bejegend als de klantenservice van Essent, en ik ben dan ook voornemens over te stappen naar een andere leverancier. Essent is duidelijk uit haar jasje gegroeid. En het erge is dat ik ooit zelf een medewerker ben geweest en dan met name voor het oplossen van problemen....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Essent is geen geoliede machine en maakt het klanten onnodig moeilijk
Dik de Goede uit Westervoort, 17 mei 2018

Ik ben in februari overgestapt naar Essent en zou voor de gasprijs € 0,64 betalen, maar bij een verbruik van resp. 64-90 en 11 kuub - in februari-maart en april - moet ik € 0,8425 - € 0,8430 en maar liefst € 2,0718 per kuub betalen! Ik heb meerdere keren contact gezocht, en heb op mail alles aangegeven, maar ben tot op heden niet door ze geholpen. Ook het terugbellen na een gemaakte afspraak is niet nagekomen. Mijn vrouw en ik vinden dit erg vervelend.

Reactie van Essent - 18 mei 2018

Hallo Dik,

Uit uw bericht begrijp ik dat u meer moet gaan betalen voor gas en dat u tot op heden niet bent geholpen. Ik vind het spijtig om te lezen dat de afspraken niet zijn nagekomen en dat de onduidelijkheden nog steeds spelen. Ik snap dat u dit vervelend vindt en ik geef u hier graag een duidelijk antwoord op zodat u weet waar u aan toe bent.

Gastarief

In november 2017 bent u een contract met ons aangegaan. De levering van stroom en gas is gestart in februari 2018.

Het kale tarief exclusief BTW is € 0,26120

Het leveringstarief inclusief BTW is € 0,31605

Het totale gastarief is € 0,64074. Dit is inclusief de BTW en overheidsheffingen.

Per 1 januari 2018 zijn de overheidsheffingen gestegen en zijn uw tarieven als volgt.

Het kale tarief exclusief BTW is € 0,26120

Het leveringstarief inclusief BTW is € 0,31605

Het totale gastarief is € 0,66515. Dit is inclusief de BTW en de nieuwe overheidsheffingen.

Uit uw bericht begrijp ik dat u alle kosten inclusief de netbeheerkosten bij elkaar heeft opgeteld. De overige kostenposten van de netbeheerder dient u niet op te tellen bij het leveringstarief anders krijgt u een hoog tarief wat niet klopt en niet het tarief is waar we mee berekenen.

Ik had u hier graag over willen spreken en heb u telefonisch gebeld, maar helaas krijg ik geen gehoor.

Mocht u hier nog vragen over hebben dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleid in contractovereenkomst
Nazif Can uit Amsterdam, 16 mei 2018

Ik werd gebeld door iemand van de Essent, mooi de contractvoorwaarden uitgelegd gekregen. Maar daarbij niet verteld dat mijn opzegvergoeding bij mijn huidige leverancier niet VOLLEDIG werd terug betaald. Hierdoor moet ik nu €400 opzegvergoeding betalen, waarvan €75 voor gas en €75 voor electra wordt vergoed. Nou heb ik nog een openstaand vergoeding van €250 wat ik bij mijn huidige leverancier eon(overgenomen door eneco) moet afrekenen. Ik voel me in de maling genomen en bestolen!

Reactie van Essent - 17 mei 2018

Beste Nazif,

Bij een overstap vergoeden we de opzegvergoeding die de vorige leverancier in rekening brengt voor contractbreuk tot een maximum van € 125,- per aansluiting. Eventuele misgelopen welkomstkortingen of andere terugvorderingen (bijvoorbeeld een declaratie van een eerdere opzegvergoeding) worden niet vergoed. Dit benoemen wij in de actievoorwaarden.

Wij weten immers niet welke afspraken uw vorige leverancier met u gemaakt heeft.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend en vervelend bedrijf
ruben uit amsterdam, 11 mei 2018

Zakelijke energie aangeboden gekregen wat veeleer duurder blijkt als voorgeschoteld. Na twee jaar mislukt een auto incasso, per direct 40 e aan admin kosten aan je broek en eenzijdig auto incasso door Essent beëindigd waardoor volgende maand weer 40 euro admin kosten. Riekt naar ***, ik doe NOOIT meer zaken met Essent en zal het iedereen afraden.

Reactie van Essent - 14 mei 2018

Beste Ruben,

Jammer om te horen dat je na 2 jaar vanwege een mislukte automatische incasso herinneringskosten kreeg. Ik kijk graag met je mee naar wat er gebeurd is.

Stuur je mij jouw postcode, huisnummer en bedrijfsnaam door, samen met deze review, naar webcare@essent.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ontevreden klant na misleidende aanbieding
margreet 9 mei 2018

Essent heeft ons overgehaald om over te stappen, maar het is totaal geen voordeel voor ons. Eerst zijn we heel vaak gebeld om over te stappen met een beter tarief, we waren net overgestapt. Dat is de eerste fout: stap nooit te snel weer over en nooit binnen 1 jaar. Daarnaast stap nooit over in of net na de wintermaanden. Dan trek je de hogere kosten nl niet meer gelijk met de maanden als je minder verbruikt. Nu moesten we ter afsluiting de dure maanden betalen aan onze (oude) aanbieder. Volgens Essent waren er alleen maar voordelen en zijn wij gewoon misleid. Uiteindelijk schiet Essent hier ook niets mee op, want wij zijn nu al een ontevreden klant en zullen het hier ook niet bij laten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zakelijk lijkt goedkoper zeker veel duurder
Hazem uit Breda, 9 mei 2018

Ingeluisd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Tevreden maar toch?
F. Dewaide uit Stein, 8 mei 2018

Wij zijn al vele jaren klant van Essent en eigenlijk tot volle tevredenheid. Nooit problemen gehad, zelfs nog nooit contact gehad met de klantenservice. Echter nu ben ik eens gaan energie vergelijken en kijken bij andere leveranciers en overweeg om over te stappen. Lagere maandkosten maken dat dit een overweging waard is.

Reactie van Essent - 9 mei 2018

Beste meneer Dewaide,

We vinden het leuk om te horen dat je al zolang een tevreden klant bent. Ik kan me ook goed voorstellen dat je gebruik wilt maken van een aanbod, aangezien er zoveel leveranciers aanbiedingen doen.

Op dit moment heb je een contract tot 31-12-2018 en we kunnen je pas een aanbieding doen als je contract binnen 6 maanden afloopt. Ik wil je dan ook vragen om even geduld te hebben want we kunnen je pas na 30-06-2018 een aanbod doen. Je kunt na 30-06-2018 contact opnemen met 0900-1550 en dan doen we graag je een aanbod.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Reactie van F. Dewaide - 27 juli 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Telefmarketeers Essent
Veen uit Leeuwarden, 26 april 2018

Ik wil graag mijn ongenoegen uitspreken over Essent. Ik ben in het verleden klant geweest van Essent, een tevreden klant. Om persoonlijke redenen ben ik niet meer klant van Essent, wat niks met het bedrijf Essent heeft te maken. Nu wordt ik wel elk halfjaar gebeld met een 'goede' aanbieding. Maar heb al aangegeven dat ik mijn redenen heb om niet weer naar Essent over te stappen. Al meerdere keren is mij verzekerd dat ik niet meer gebeld zou worden. Maar wat schetst mijn verbazing, ze belde vanavond weer. Voor de zoveelste keer zal ik niet meer gebeld worden. Nu zult u zeggen, luister het bandje aan het gesprek af en registreer je bij het 'bel-me-niet-register'.

Daar ben ik al jaren geregistreerd lid van. Maar bedrijven als Essent blijven mij maar bellen.

Hoe kan het toch dat het dit blijft gebeuren. Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee!!

Reactie van Essent - 30 april 2018

Beste Veen,

Ik begrijp dat je niet meer gebeld wilt worden door ons voor een nieuw aanbod. Mijn excuses dat wij nog steeds contact opnemen, terwijl meerdere keren is toegezegd dat dit niet meer zou gebeuren.

Het is goed dat je jezelf hebt aangemeld voor het bel-me-niet register, maar dit geldt niet voor bedrijven waar je klant bent of ooit bent geweest. Graag wil ik er alsnog voor zorgen dat wij geen contact meer met je opnemen. Hiervoor ontvang ik graag de volgende gegevens via webcare@essent.nl:

- Je postcode en huisnummer

- Het telefoonnummer waarop wij bellen

- Het telefoonnummer waarmee wij bellen

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare Essent

Reactie van Veen - 7 mei 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Fijne service
Anoniem uit Heerlen, 26 april 2018

Er was iets fout gegaan bij de online aanvraag, maar met de hulp van de klantenservice is alles prima verlopen. Fijne service en snel geregeld.

Reactie van Essent - 30 april 2018

Beste,

Ik ben blij om te zien dat het probleem direct is verholpen! Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Contract opgezegd bij Essent
Gyven uit Culemborg, 8 april 2018

Zoals de titel als luidt heb ik me contract opgezegd bij Essent.Gisteren kreeg ik een email dat ik van 01t/m04 2018 meer energie heb verbruikt terwijl er niks is verandert in mij situatie .En de eindafrekening is € 250 (naast mij normaal maandelijks bedrag van €139)Dit vind ik nogal veel voor energiekosten, als ik goed reken dan kom ik uit op4x139 + €250 =€806Voor642,76kwh stroom765m3 gasis dit normaal dat ik €201,5 euro ongeveer per mand aan energiekosten kwijt ben ???groetjes g.ispiri

Reactie van Essent - 9 april 2018

Beste Gyven,

Jammer om te horen dat je je contract hebt opgezegd bij Essent. Een eindafrekening over de wintermaanden (januari t/m april 2018) kan inderdaad hoog uitvallen. Dit komt omdat een termijnbedrag 1/12e deel is van de jaarkosten. In de winter betaal je te weinig voor je energieverbruik maar in de zomer betaal je teveel. In deze eindafrekening heeft jouw termijnbedrag nog geen kans gehad om te compenseren met warmere maanden. Dat zal bijna altijd een bijbetaling zijn.

Ik snap dat het een hoog bedrag lijkt. Hiervoor kan ik je een betalingsregeling aanbieden. Stuur je hiervoor jouw postcode, huisnummer en bovenstaand bericht door naar webcare@essent.nl?

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht geen klant worden!!!
natasja 5 april 2018

Wij hebben sinds november 2015 Essent omdat ze met mooie praatjes kwamen. Nu blijkt dat ik 1 maand achterstand heb terwijl ik dat niet online kon inzien en ik heb nooit emails, brieven gehad of telefoontjes en hebben ze mij afgesloten. Belachelijk gewoon. Ze zien dat ik in de tussen tijd wel gewoon heb betaald en toch nog hebben ze me afgeloten. Alleen als ik een bedrag 350 borg betaal mag ik weer klant worden. Nou echt niet!!! Heb meteen radar aangeschreven en heb me verhaal gedaan. Ik ga hier zeker een zaak van maken via mijn rechtsbijstand

Reactie van Essent - 6 april 2018

Beste Natasja,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je contract beëindigd gaat worden in verband met de achterstand.

Wij hebben je op verschillende manieren proberen te bereiken omdat de achterstand al enkele maanden geleden is ontstaan. Helaas hebben wij geen reactie gehad op onze herinneringen en moeten wij het contract beëindigen. Wij vinden dat wij je voldoende hebben geïnformeerd hierover en de einde levering is dan ook in onze ogen terecht.

Ik kan me voorstellen dat je liever een ander antwoord had verwacht maar de einde levering kan ik helaas niet tegenhouden zonder de voorwaarden die gesteld zijn in de brief dat je hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afspraak niet nagekomen!
A. Donselaar 14 maart 2018

Telefonisch nagevraagd of in mijn nieuwe huis de energie door Essent geleverd kan worden. De Essent verkoper vroeg naar de grootte van de woning en de gezinssamenstelling, en kwam met een maandbedrag. Als ik een contract voor 3 jaar zou tekenen, kreeg ik er gratis een Media Markt waardebon van € 250 euro bij. Na een jaar nog steeds geen bon ontvangen, en navraag gedaan. De waardebon kreeg ik niet omdat in het getekende contract niet stond vermeld dat er een waardebon geleverd zou worden. Opmerking van Essent: u heeft het contract niet goed gelezen dus u krijgt de bon niet. Typisch voorbeeld van een ongelooflijk onbetrouwbare aktie!

Reactie van Essent - 15 maart 2018

Beste A. Donselaar,

Dat is apart en voelt natuurlijk niet prettig! Heeft u de bon niet ontvangen tijdens het afsluiten van de overeenkomst?

Graag wil ik dit voor u uitzoeken. Wilt u mij uw postcode en huisnummer samen met dit bericht toesturen naar het volgende e-mailadres: webcare@essent.nl

Met vriendelijke groet,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snelle service en reactie
Jos uit Amsterdam, 7 maart 2018

Overgang naar Essent verliep soepel en een telefonische vraag was snel beantwoord. Goede website

Reactie van Essent - 7 maart 2018

Hoi Jos, welkom bij Essent en fijn om te lezen dat de overstap soepel is verlopen. Als je nog vragen hebt dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Essent Duur
Harry 16 februari 2018

Ik heb ongeveer 3 jaar gelden bij de media markt mijn contract verlengd.

Ik dacht dat ik goedkoper af was maar als ik het nu vergelijk met andere leveranciers ben ik naar mijn gevoel veel duurder uit.

Zeker dalen nou ik ben niets gedaald, de man die mijn contract verlengde vertelde dat het voor 2 jaar was echter het was voor 5 jaar ook beetje mijn eigen schuld zelf ook niet goed opgelet.

Al met al een slechte zaak ben jaren klant geweest.

Maar als en andere leverancier mijn contract af wil kopen dan nooit meer Essent !

Reactie van Essent - 19 februari 2018

Beste Harry,

Dankjewel voor je reactie. Fijn dat je al zo lang klant bent. Jammer om te lezen dat je voor je gevoel duurder uit bent. Met het Zekerdalen contract ontvang je een korting op het instaptarief voor stroom van 2,5 % in jaar 2 oplopend tot 10 % in jaar 5. Dit zie je terug op de jaarafrekeningen. Je kunt voor een contractcheck ook altijd bellen met: 0800-3773680. Dan controleert mijn collega of er een voordeliger aanbod mogelijk is.

Groet, Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?