Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

56 reviews

5 sterren
(2)
4 sterren
(1)
3 sterren
(1)
2 sterren
(2)
1 ster
(50)

23 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(0)
onbekend
(19)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
Klantenservice Essent heeft geen service
JPV 21 november 2019

Essent Klantenservice heeft geen service.Koop niets bij Essent Webshop want Essent kent geen garantie.Garantie? "Belt u zelf maar naar de fabrikant".Niet opgelost? "Stuur zelf maar even een mail naar de fabrikant".Nog niet opgelost? "Stuur nog maar een mail naar de fabrikant maar we kijken wat we hier kunnen doen en we bellen u terug". Dus niet!Bijna een week verder met bellen, wachten, mailen, wachten enz enz enz.Resultaat na bijna een week: je moet zelf bij een andere leverancier het artikel bestellen, dat wordt vergoed, maar je krijgt van alle kosten om iets te bereiken in de garantieperiode een klein deel vergoed.Essent heeft haar afdeling Klantenservice opgeheven.Essent u hoeft niet te wachten op mijn service want ik geef u de garantie het is tijd om over te stappen!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Essent maffia OPLICHTERS
W 13 november 2019

Essent zijn de grootste oplichters, Haha

Vroegtijdig mijn energie en gas contract beëindigd, 100 EURO kosten gekregen en akkoord mee gegaan.

Daarna telefonisch afgesproken dat al mijn openstaande rekeningen zouden worden afgehandeld met mijn eindafrekening zonder evt extra kosten, zoals nadrukkelijk gezegd aanmaningen.

Krijg ik doodleuk een brief met daarin aanmaning kosten van 20 euro die zei automatisch hebben verrekend met mijn eindbedrag.

Dit allemaal door gegeven aan de klachten service, en zei hebben natuurlijk altijd gelijk. Haha nogmaals grootste oplichters, die 20 euro kosten mogen jullie in stikken ik hoop dat essent ooit nog eens failliet gaat.

Reactie van Essent - 15 november 2019

Beste,

Je klacht hebben we ook via een andere site ontvangen. Hierbij hebben we naar je persoonlijke gegevens gevraagd. Ik ga er vanuit dat je dat ons hebt gestuurd. Dan wordt het via één kanaal opgepakt.

Groetjes

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Klantenservice geeft verkeerde informatie die mij geld kost
G. Akkerman uit Assen, 7 november 2019

Mijn zonnepanelen bleken bij de eindafrekening al een jaar niet meer terug te leveren. Ik had in dat jaar twee keer heel expliciet gevraagd aan Essent klantenservice hoeveel de panelen terugleverden. Ik kreeg beide keren een getal te horen. Ik had natuurlijk zelf ook eens op zolder kunnen kijken of de omvormer misschien een storing had, wat later zo bleek te zijn, maar als jou tot twee keer toe een getal wordt genoemd, dan ga je toch niet bedenken dat er wel eens een storing kan zijn? En dan leuk bij de eindafrekening pas melden dat de panelen nul komma nul doen! Een jaar lang. Hoe komt men dan tot twee keer toe aan een getal dat mij werd voorgehouden? Verzonnen? Onbetrouwbare informatie! Je moet erop aan kunnen dat dat wat je wordt verteld door een energiemaatschappij, dat dat waar is! Dat was in juni verteld, dat uit de lucht gegrepen getal, en als ik toen had geweten dat het nul was, dan had ik toen al een monteur ingeschakeld! En had ik van al de warme maanden nog teruglevering gehad! Nu moet ik notabene bij betalen. Die verkeerde info gebeurde ook weer in september. Toen ik een klacht indiende, dat dit mij een paar honderd euro kostte, werd er onbeschoft gereageerd in een telefoontje naar mij. Dat ik toch terecht bijbetaalde als de panelen niets gedaan hadden? Op een toon... maar men snapte dus mijn klacht niet over foutieve informatie van hun klantenservice.

Ook op het maandoverzicht staat niet wat de panelen hebben gedaan, dus daar kon ik het ook niet aan zien. Terwijl Nuon dat wel elke maand op hun overzichten meldt. Geen goede service.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2x zo duur als Eneco
Bes 23 oktober 2019

Enegievergelijker gaf aan dat ik goedkoper uit zou zijn bij Essent. Na paar maanden gebeld waarommen termijn bedrag steeds omhoog moest. Was niet nodig termijn wat ik nu zou betalen zou ik niet bij hoeven te betalen. Ik betaalde al gemiddeld 100 euro meer als bij Eneco. Jaarafrekening binnen toch bij betalen. Minder verbruikt toch hogere kosten. Weer gebeld konden ze vorige gesprek niet terugvinden alsof ik het uit mijn duim gezogen had.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onvriendelijk
K.K uit Leeuwarden, 10 oktober 2019

Mails komen in de SPAM, je gaat op vakantie en komt terug; blijkt je termijnbetaling niet zijn afgeschreven wat automatisch moet gaan met genoeg saldo.

Vervolgens heb ik aanmaningkosten en Essent weigert het terug te trekken.

Raad Essent volledig af

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nooit doen!!!
Martijn 27 september 2019

Gewoon een verschrikkelijke maatschappij. Denken niet met je mee en hebben totaal onbekwaam personeel bij de hulplijn. Adviseren je verkeerde zaken en geven verkeerde contracten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zo veel slechte reviews over Essent... Essent je moet je schamen!
henk van den boogaard uit oostkapelle, 23 september 2019

en het blijft maar duren. Met regelmaat schenkt de landelijke pers er aan dacht aan. Het blijft echter gebeuren dat Essent zich op kwalijke wijze profileert in individuele klanten situaties. Mijn persoonlijke geval staat dan ook niet op zichzelf en is net als bij zovelen te triest voor woorden. Je moet je er toch als zo'n grote landelijk opererende partij voor schamen dat je zo'n reputatie aan het opbouwen bent, dat je op zo'n laakbare wijze afbreuk doet aan je goede (?) naam. Allereerst door (strategisch!) gebruik te maken van wederverkopers die schijt hebben aan persoonlijke belangen van klanten en alleen uit zijn op eigen gewin. Ten tweede door dan nog eens te blijven volharden in je foute werkwijze. Zoals in mijn geval waarin aantoonbaar door de wederverkoper (....) van Gaslicht.nl een foutief maand totaal bedrag wordt gegarandeerd maar dat na ontvangst van de overeenkomst niet blijkt te kloppen (40% hoger!). Ook de termijn van 5 jaar die plotseling in de overeenkomst vermeldt staat maar die echter nooit genoemd is en waaraan je dan als ZZP-er definitief vast zit. Essent, je moet je schamen dat je niet meer ontvankelijk bent voor het betoog van een gedupeerde die volkomen fout is voorgelicht en er dus in is geluisd. Dat je maar blijft volhouden en nauwelijks communiceert. Essent je moet je schamen dat je uiteindelijk bakzeil haalt als uit een gespreksopname toch blijkt dat er inderdaad nooit is gesproken over een termijn van 5 jaar en je dus geen poot hebt om op te staan en je de overeenkomst dus annuleert maar tegelijk toch ook nog een factuur stuurt over een zogenaamd verbruik waar ik niets van af weet, niet om gevraagd heb en ook volkomen onterecht is omdat er nou eenmaal geen overeenkomst was. Het gaat slechts om een bedrag van € 115 (voor EEN week levering!) maar die door mij om principiële redenen nooit zal worden betaald! Inmiddels heeft Essent de vordering 'verkocht' aan een incasso bureau zodat zij zichzelf aan deze lastige discussie kunnen onttrekken. Essent: schaam je! Schaam je omdat je het woord EXCUSES niet in je vocabulaire hebt staan en van 'goed fatsoen' nog nooit gehoord hebt. Langs deze weg zal ik eenieder op de hoogte houden van het verloop van deze schandelijke affaire die zich voor de rechtbank zal voltrekken. Wordt dan ook vervolgd!

Reactie van Essent - 26 september 2019

Dag Henk,

Wederom bedankt voor je uitgebreide uitleg via deze weg.

Via Klachtenkompas heb ik je een bericht gestuurd met de vraag of je ons, het Webcareteam, even een mailtje wilt sturen zodat wij deze kunnen doorzetten naar de MKB afdeling.

Hartstikke logisch dat je boos bent en je niet gehoord voelt. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik wacht op je mailtje en ga mijn collega's van de MKB afdeling vragen om telefonisch contact met je op te nemen. Alvast bedankt voor de moeite.

Fijne dag vandaag!

Reactie van henk van den boogaard - 3 oktober 2019
probleem is niet opgelost

Vanmorgen nog een gesprek gehad met een overigens nette dame van Essent. Zij doet ook maar haar werk. Essent blijft steeds maar volharden in het feit dat er een contract is afgesloten! en dat is de grote onwaarheid. Gaslicht Nederland.nl heeft in december 2018 een veel te laag (all-in) maandbedrag beloofd en in het toegezonden contract blijkt plots een termijn van 5 jaar vast te liggen. In de opgevraagde tape van het gesprek is ook niets te horen over een termijn van 5 jaar! Per omgaande heb ik gemaild niet verder met Essent in zee te gaan op basis van het incorrecte contract. Uren, dagen, weken ben ik bezig geweest om te bestrijden dat ik een contract heb zonder response van de zijde van Essent en/of Gaslicht Nederland.nl. 'Uit coulance' hebben zij dit contract uiteindelijk beëindigd maar wel nadat ze nog een factuur hebben gestuurd voor verbruikte energie waarvan ik geen weet had, niet om gevraagd heb en mij ook niet van op de hoogte is gesteld. 'Uit coulance' is natuurlijk een farce. Men wist donders goed dat de hele transactie niet deugde.

Ik heb Essent een factuur gestuurd van de uren die ik heb moeten besteden om dit alles te weerleggen. Geen antwoord ontvangen. Voor mij is het een principekwestie geworden om deze laakbare werkwijze en arrogante houding van Essent te bestrijden. Men is zover gegaan om de factuur waartegen ik meerdere malen bezwaar heb gemaakt, uit handen te geven aan een deurwaarder. Uiteraard is dit dan vechten tegen de bierkaai! De vordering is 'verkocht' aan een premiejager.....

Zojuist, terwijl ik dit schrijf, krijg ik een mail binnen van de dame van Essentmet een schikkingsvoorstel. Of ik mijn rekening nummer wil mailen waarop het bedrag kan worden teruggestort. Eindelijk na bijna een jaar 'trekt men de keutel in'. wel met woorden dat men het allemaal vervelend vindt dat ik kosten heb moeten maken en dat men niet aan mijn verwachtingen heeft kunnen voldoen. Prima, helaas een verontschuldiging en een 'sorry' is teveel, men vindt het dus vervelend..... Ik ga er een punt achter zetten en ik hoop bereikt te hebben dat Essent ervaren heeft dat zij met een arrogante klanten benadering alleen maar negativiteit oproepen. Ik ben overigens maar één geval, er zijn er nog velen meer. Ook bij partijen zoals Nuon. Hoe dan ook dank voor de dame van Essent die de negatieve spiraal toch met deze stap doorbroken heeft.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ga niet in zee met bellers van Essent!
Mark 13 september 2019

Vorig jaar gebeld door Essent. Medewerker geeft aan dat het veel goedkoper kon en na ontvangst van offerte zwart op wit akkoord gegaan. Nu jaar later blijkt alles gelogen te zijn. Afrekening fors hoger op basis van lager verbruik. Klacht neergelegd bij Essent. Behandelaar Evelien R. ( complexe klachten) doet er alles aan om de klacht te traineren, reageert niet op vragen en negeert volledig de bewijzen welke ik zwart op wit heb - ik heb letterlijk de offerte en bevestiging dat het contract op consumentenvoorwaarden is opgemaakt, echter ondanks herhaaldelijk verzoek reageert ze hier niet op en stelt o.s, enkel dat ik een klein zakelijk contract heb. Daarnaast stelt ze in haar mail dat op de geluidsopnames niet te horen is over de gemaakt afspraak dat het contract na een jaar boetevrij is. Terwijl dit 199% zeker tijdens de opname door mij is besproken. Aks ik vervolgens de opnames opvraag; blijkt er een te zijn verdwenen en kent de andere opname enkel ruis. Dat is toch wel erg bijzonder. Ze zitten er niet om de klacht op te lossen enkel om je met een kluitje in het riet te sturen. Kies een betere partij, Essent liegt, bedriegt en negeert feiten en afspraken zwart op wit. Een partij dus om verre van te blijven. Ik lees op andere sites vergelijkbare ervaringen. Ik meld mijn stukken o,a, aan bij ACM. Mocht je eenzelfde ervaring hebben, die dit dan ook. Dergelijke praktijken moeten toch gestopt worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
reactie op mijn beoordeling van 17 augustus
Rob 7 september 2019

Op 17 augustus jl. heb ik een beoordeling geplaatst op deze site betreffende Essent.

Een paar dagen later kwam ( ook via deze site ) een reactie van Essent. Zoals gevraagd heb ik een mail gestuurd naar het genoemde mailadres. Geen enkele reactie meer ontvangen, heel flauw.

Beste mensen, denk heel goed na voor je in zee gaat met Essent, veel mooie beloftes en 0 follow up.

Reactie van Essent - 16 september 2019

Beste Rob,

Wat vervelend dat je nog steeds geen reactie van ons hebt ontvangen!

Ik snap dat je graag een reactie van ons krijgt, zeker wanneer je hier al eerder een mail over hebt gestuurd.

Als ik zo in onze postvak kijk, kan ik echter geen mail met jouw naam vinden die nog openstaat.

Ik wil je heel graag verder helpen, alleen wil ik je toch vragen om nog eenmaal een mail te sturen naar webcare@essent.nl. Vergeet je dan niet om dit bericht te vermelden/een screenshot hiervan mee te sturen? En daarnaast natuurlijk ook je vraag.

Nogmaals vind ik het super vervelend dat je zolang moet wachten op een reactie van ons. Ik hoop dat je ons nog een kans wilt geven.

Groet,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Don't choose Essent!
Guy 28 augustus 2019

Don't choose Essent! They tricked me, overcharged me and had really bad customer service. They are very nice at the beginning, when they try to sell you something, but once I had a contract with them I was used and mistreated several times. Do not choose this company.

Reactie van Essent - 16 september 2019

Hi Guy,

I am sorry to hear you are not happy with Essent.

May I ask why you have the feeling you were used and mistreated?

I would like to hear from you, so we can learn from it and maybe find a solution to your problem (if possible).

You can contact us by Phone, or send us an e-mail with your problem. You can send this to webcare@essent.nl or call us 0900-1550.

Best,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Respectloos, arrogant bedrijf die geen respect heeft voor zijn klanten!
Mike uit Enschede, 26 augustus 2019

Door mijn vele reizen heb ik een paar jaar geleden met ze afgesproken dat alle communicatie via de mail zou verlopen. Echter bleven ze maar brieven sturen die ik dus te laat kreeg en las. Hierdoor zag ik een maandfactuur te laat die blijkbaar niet betaald was. In plaats dat ze met mij contact opnemen hebben ze mijn contract beeindigd. Dat heeft voor veel problemen gezorgd.

Toen ik eenmaal weer in Nederland was, heb ik contact met Essent opgenomen om dit op te lossen, maar hun manier van oplossen is " als u klant van ons wilt blijven, moet u 350 euro betalen". Arrogante club vol amateurs die geen enkel respect voor de klant hebben.

En dat terwijl ik al ruim 20 jaar klant was van Essent. 20 JAAR klant contract annuleren om een maandtermijn betaling. Ik heb natuurlijk de achterstand bedrag meteen overgemaakt, maar 350 euro ga ik aan andere dingen besteden.

Toen ik ze e-mailde dat het maandbedrag was overgemaakt, maar dat ik die 350 euro niet zou betalen, kreeg ik een half uur later een dreigtelefoontje dat mijn contract alsnog ontbonden zou worden als ik die 350 niet zou betalen. Prima, dan niet. Ik ben dan ook overgestapt naar een bedrijf die wel klanten wil.

Mensen, wees gewaarschuwd, ga nooit met Essent in zee. Bespaar je de moeite, zenuwen en geld en ga met een bedrijf die wel wat om zijn klanten geeft.

Reactie van Essent - 28 augustus 2019

Beste Mike,

Bedankt voor het delen van uw ervaring!

Ik vind het jammer om te horen dat alles zo gelopen is. Op het moment dat er een achterstand is wordt er eerst op meerdere manieren geprobeerd contact met u op te nemen. Eerst via een herinnering, daarna aanmaning en dan nog een laatste betaalmogelijkheid.

Pas daarna zullen wij overgaan tot einde levering. Hier gaat dus eerst nog een heel proces aan vooraf.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat wanneer u in het buitenland zit u niet alles in de gaten kunt houden. Het blijft echter wel uw verantwoordelijkheid om de maandelijkse betalingen te voldoen.

Mocht u hierover nog in gesprek willen met ons dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Groeten,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
waardeloze club
Rob 17 augustus 2019

Essent en haar partners brengen op belachelijke wijze hun producten aan de man. Voor je het weet heb je een vijfjarig contract aan je broek dat van geen kant klopt met datgeen je is vooorgehouden. Als je vervolgens een klacht indient en het contract wilt beëindigen onderzoeken ze deze zelf en stellen vast dat alles correct is gelopen en het contract alleen met een vette afkoopsom kan worden beëindigd. Ja zo kan ik ook klachten afhandelen.

Mijn advies: blijf uit de buurt van deze club en haar partners!

Reactie van Essent - 22 augustus 2019

Hallo Rob, wat ontzettend jammer om dit te lezen. Het is absoluut niet de bedoeling dat wij onze klanten op deze manier werven. Oprecht mijn excuses hiervoor!

En ik wil je daarom graag helpen. Zou je mij die kans ook willen geven?

Stuur me dan een e-mail naar webcare@essent.nl. Zet daarin jouw bericht, je postcode en huisnummer en mijn antwoord. Dan weten mijn collega's en ik direct wat te doen.

Groetjes Sharona

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht bedrijf, wordt afgeraden
Mike uit Amsterdam, 7 augustus 2019

Klantonvriendelijk, alleen uit op omzet en winst. Ik kon niet af van een proefcontract en moest daarvoor een boete betalen.

Reactie van Essent - 9 augustus 2019

Hoi Mike,

Dit klinkt niet goed! Ik zou hierover graag met je in gesprek willen gaan.

Zou je mij je gegevens kunnen sturen via antwoordconsument@essent.nl.

Groetjes,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik ben ook bedrogen door een medewerker van Essent
G Dekkers uit Aarle -Rixtel, 26 juli 2019

Ik was al 45 jaar bij hetzelfde energie bedrijf wat later essent is geworden.Nu was ik in januari aan een nieuwe tv toe en bij Media Markt kreeg ik een kadobon van €250.In maart was mijn contract bij essent verlopen dus ben ik overgestapt naar Budget energie.In mei kreeg ik een telefoontje van een medewerker van essent, en die vroeg waarom ik was overgestapt en ik heb hem verteld waarom.Hij vroeg me of ik terug wilde komen bij essent, ik heb hem toen verteld over de boete en de kadobon die ik gekregen had en geen trubbel wilde hebben met Budget energie.Hij verzekerde mij dat als ik terug kwam bij essent ( hij rekende het even snel voor mij uit )dat ik dan op het einde van het jaar nog €50 overhield.En hij vertelde me dat als er een boete ik die maar moest doorsturen naar de kalntenservice van essent en dat had ik gedaan.Dus vol vetrouwen heb ik ja gezegd, maar nu komt het Ik moest €350 boete en voor de kadobon terug betalen aan Budget energie en krijg van essent €250 terug dus zit ik voor €100 in de verlies.Toen ik met de klantenservice van essent belde vertelde ze me dat ze daar niets aan konden veranderen en ik kreeg een blijmakertje (bosje bloemen waar ik dan €100 voor in de verlies ga)Ik voel me opgelicht door essent.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Very bad performing supplier
Mike uit Amsterdam, 18 juli 2019

Worst company I ever met !! Totaly focussed on OWN income. This company should be shutdown by the Dutch government. They do fraude on a legal basis. They made me an offer and because I did not respond I had to pay. Did not user a single second of energy from Essent. This is how they want to earn money from naive customers. You are warned ..!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening
Manuel uit Zeist, 4 juli 2019

Oplichterij. Er is amper een winter geweest. Het huis heeft 3 maanden leeggestaan. En nog heb ik bijna het volledige bedrag verbruikt volgens essent €150 per maand voor een appartement van 60m2. Echt mensen begin niet aan essent.

Reactie van Essent - 24 juli 2019

Beste Manuel,

Hartelijk dank voor uw review. Ik begrijp dat u een andere verwachting had betreft de afrekening. Ik heb uw gegevens gecontroleerd en zie dat er een stuk minder is verbruikt dan het voorgaande jaar. Daardoor krijg u ook een stuk meer terug. Daarnaast is er ook een opzegvergoeding van € 100,- in rekening is gebracht. Dat scheelt natuurlijk ook.

Groetjes,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Niet nakomen contract
Henk Michielse uit Dongen, 17 juni 2019

Essent kan al meerdere maanden de contracten niet nakomen met betrekking tot de verbruikrsmanager. Sinds het plaatsen van een slimme meter kan men niet meer beschikken over deze verbruiksmanager. Deze klacht is al geruime tijd bekend bij Essent maar om hiervan op hun site een mededeling te doen is te veel gevraagd. Er zou een nieuwe udate komen maar daarover is nog niets bekend wanneer deze er aan komt. Dat zo'n groot bedrijf niet in staat is hun klanten hiervan op de hoogte te stellen is ronduit belachelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contract
Jamie 14 juni 2019

Onlangs een contract met jullie aangegaan, maar dit nooit moeten doen. Net contact met Essent gehad, Essent beweert dat wij een maand niet hebben betaald en gooien er zo 60 euro bij op maar aangezien we bewijs hebben dat we gewoon netjes hebben betaald en dit nog op gaan sturen betalen we het voorlopig niet en denken we er over na om over te stappen. Heel jammer.

Reactie van Essent - 14 juni 2019

Hallo Jamie,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je baat van de extra kosten. Ik bel je zojuist (anoniem) omdat ik graag nog een keer de betalingen met je wil doornemen. Er staat namelijk echt nog 1 termijnbedrag open. Plus de 60 euro kosten. Ik zou het jammer vinden als je hierdoor in de problemen komt. Daarom maak ik graag een goede betaalafspraak met je. Laat je mij via webcare@essent.nl weten wanneer en op welk nummer je het beste te bereiken bent?

Groetjes,

Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Holle excuses
Jos 6 juni 2019

Excuses geven deed Essent snel en makkelijk....te makkelijk bleek want vervolgens blijft men erna vrolijk doorstalken voor betaling van verkeerde eindafrekening van maar liefst 2000 euro. Interne afstemming, correctie doorvoeren en communicatie blijkt lastig, incassokosten erop gooien des te makkelijker.

Reactie van Essent - 11 juni 2019

Hoi Jos,

Een forse eindrekening is natuurlijk nooit leuk, gelukkig heb je hier contact over opgenomen!

De eindrekening is nu gecorrigeerd waardoor het bedrag is uitgekomen op €1.048,57,- Dat is al een stuk beter, toch? Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Groetjes,

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
klachten oplossen? er wordt niets opgelost! Schande Essent!
Henk van den boogaard uit Oostkapelle, 3 juni 2019

zelf ben ik verwikkeld in een maandenlange discussie met Essent waarbij mij in 2018 een contract is 'aangesmeerd' op basis van ondeugdelijke feiten (véél hoger tarief dan in verkoopgesprek is afgesproken + een termijnduur van 5 jaar waarover niets is gezegd zoals zelfs de bandopname van het gesprek bewijst!). Onmiddellijk heb ik Essent gemeld dat ik niet met ze verder wil en dat ik dus geen contract met Essent wens dat op misleidende, incorrecte informatie tot stand is gekomen. Ik heb er uren aan besteedt om dit te weerleggen maar men blijft volhouden dat ik een contract ben aangegaan en hebben mij zelfs kosten voor energieafname in rekening gebracht. Nu heb ik een factuur gestuurd voor de vele uren die ik zelf heb moeten besteden om te bestrijden dat ik een contract heb gehad en dat Essent volhardt in een standpunt dat niet klopt.

Een trieste zaak waarbij de houding van Essent zeer afkeurenswaardig is. Voor mij is dit dan ook een principiële kwestie die door Essent in een incassoprocedure wordt voortgezet en waarbij ik een rechtszaak met vertrouwen en behulp van rechtsbijstand zal ingaan. Maar in feite moet Essent zich diep schamen. Volharden in een standpunt dat op geen enkele wijze klopt. Schande!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Essent zakelijk
BTC Bouw uit Lage zwaluwe, 25 mei 2019

Slecht bij het afhandelen van klachten

Reactie van Essent - 31 mei 2019

Beste heer/mevrouw,

Uit je bericht begrijp ik dat je een klacht hebt en dat je niet blij bent over de afhandeling van je klacht. Om je verder te kunnen helpen heb ik wat meer gegevens van je nodig.

Je kunt je klacht sturen naar webcare@essent.nl samen met je vraag en gegevens.

We nemen dan je klacht zo snel mogelijk in behandeling.

Groetjes,

Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
essent mafia: respectloos gedrag en misleidende wervingsacties
henk van den boogaard uit oostkapelle, 25 mei 2019

een langslepende affaire die al vanaf december loopt. Ik heb nooit een contract gehad en toch blijven zij dit claimen en brengen hiervoor maar kosten in rekening en dreigen met deurwaarder. Een wederverkoper had mij onder valse info een (zakelijk) contract aangesmeerd. Na bevestiging hiervan door Essent onmiddellijk opgezegd omdat het contract niet klopte maar hier zit je dus meteen aan vast. Essent houdt vol maar ik ook! Principekwestie geworden. vandaag een laatste aanmaning gekregen van Essent. daarna volgt de deurwaarder. Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld en ik ga een tegenvordering indien van vele uren die ik aan deze kwestie heb moeten besteden en die ten koste van mijn eenmanszaak zijn gegaan. Wat een waardeloos bedrijf Essent. Mijn advies aan iedereen: blijf er ver weg van!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
drammers
Mac uit Assen, 23 mei 2019

Nadat ons contract verliep hebben we bij Essent om een leuke aanbieding gevraagd die we NIET kregen. Dus overgestapt naar een ander die wel moeite voor ons deed. Daarna kregen we ineens WEL een aanbieding maar daar zijn we dus niet op in gegaan. (Toen kon het dus wel) Gevolg is dat we nu 3 x daags lastig worden gevallen door Essent die ons alsnog wilt overhalen terug te komen. De drammers. Al aangegeven dat ze te laat zijn maar daar trekken ze zich niets van aan. Ze drammen gewoon door tot 3 x daags aan toe. Dat duurt nu dus al ruim een jaar! Dram, dram en dram! Walchelijke tent.

Reactie van Essent - 24 mei 2019

Goedemiddag,

Allereerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om een bericht te sturen.

Wat ik nu lees, daar word ik niet zo blij van! Ik kan me goed voorstellen dat je hier helemaal niet op zit te wachten. Sorry dat je zo vaak wordt benadert.

Zou je alsjeblieft een mail willen sturen naar: webcare@essent.nl, met de volgende gegevens:

- Postcode + huisnummer / eventueel klantnummer

- Het telefoonnummer waardoor je steeds wordt gebeld

Zodra we dit hebben ontvangen, zal ik Recht van Verzet voor je aanzetten. Je zult dan niet meer door Essent worden benaderd.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes en geniet van het weekend,

Team Webcare Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Oplichters
wb 23 mei 2019

Trap er niet in. Wordt GEEN klant van Essent. Er zijn mij bij aanmelding toezeggingen gedaan die ze niet nakomen. Bij de klantenservice begrijpen ze vervolgens mijn frustratie, maar oplossen is helaas niet mogelijk. Dit grapje kost me €350. Het zijn oplichters, trap er niet in. U bent gewaarschuwd!

Reactie van Essent - 24 mei 2019

Oei, dit klinkt niet positief!

Heel graag zou ik met je in contact willen komen.

Zou je alsjeblieft een mail willen sturen naar: webcare@essent.nl

Ik ontvang graag:

- klantnummer

- omschrijving van het probleem/de klacht

- of je telefonisch contact wenst

Alvast enorm bedankt.

Ik wens je een goed weekend.

Groeten,

Team Webcare van Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Mosterd na de maaltijd
H.M.V 14 mei 2019

Na jaren klant te zijn geweest en nu een overstap worden we gebeld met PRACHTIGE aanbiedingen. Op het moment dat ik aan heb gegeven er geen gebruik van te maken werd ik bijna onheus bejegend. Helaas Essent. Klantvriendelijkheid laat op zo’n moment erg te wensen over.

Reactie van Essent - 16 mei 2019

Beste H.M.V. ,

Mijn excuses voor de onvriendelijke ervaring die u met ons had. Dat is niet waar Essent voor staat en zeker niet de bedoeling.

Zou u mij via: webcare@essent.nl wat meer uitleg willen geven? En stuurt u ook uw postcode/ huisnummer en het telefoonnummer waarmee wij u gebeld hebben? Dan zorg ik er voor dat mijn collega op zijn gedrag wordt aangesproken.

Met vriendelijke groet,

Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›