Reviews Essent

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

43 reviews

5 sterren
(3)
4 sterren
(2)
3 sterren
(1)
2 sterren
(2)
1 ster
(35)

20 problemen opgepakt

opgelost
(1)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(1)
onbekend
(14)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Mosterd na de maaltijd
H.M.V 14 mei 2019

Na jaren klant te zijn geweest en nu een overstap worden we gebeld met PRACHTIGE aanbiedingen. Op het moment dat ik aan heb gegeven er geen gebruik van te maken werd ik bijna onheus bejegend. Helaas Essent. Klantvriendelijkheid laat op zo’n moment erg te wensen over.

Reactie van Essent - 16 mei 2019

Beste H.M.V. ,

Mijn excuses voor de onvriendelijke ervaring die u met ons had. Dat is niet waar Essent voor staat en zeker niet de bedoeling.

Zou u mij via: webcare@essent.nl wat meer uitleg willen geven? En stuurt u ook uw postcode/ huisnummer en het telefoonnummer waarmee wij u gebeld hebben? Dan zorg ik er voor dat mijn collega op zijn gedrag wordt aangesproken.

Met vriendelijke groet,

Will

Essent webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Jaarcontract Essent bleek 5 jarig contract te zijn
Arjan 6 mei 2019

Begin 2018 ben ik gebeld door een vriendelijke dame van Essent met een voorstel, omdat dit redelijk klonk ben ik hier op ingegaan.

Dit jaar dacht ik over te stappen naar een andere leverancier, toen bleek een jaar contract een 5 jarig contract te zijn.

boete 2x 125,-

Vandaag gebeld met Essent, tonen begrip en verder kom je niet .

Met de jaarafrekening 450,-bijbetaald, geen probleem als er meer verbruikt is.

Maar 1 maand later weer een factuur (eindafrekening) van 350,-

Ik begrijp dat alles duurder word, maar dit gaat te hard.

Voor mij geen Essent meer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Horrible company
Mike uit Amsterdam, 28 april 2019

I hate them the rest of my live. Only focussed on the money from their customers.

Reactie van Essent - 1 mei 2019

Hi Mike,

I'm so sorry to hear that!

Can you explain what you mean, because I really want to fix this problem for you! Can you also send me your zipcode and housenumber? After I receive your message, I will do the best I can!

Kind regards,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Essent onbetrouwbaar! (Groot zakelijk aansluiting)
Sander uit Waddinxveen, 27 april 2019

Onlangs een groot zakelijk contract afgesloten bij Essent maar contract bleek (achteraf) totaal niet marktconform, verre van zelfs. Wegens verhuizing en drukte en onder tijdsdruk helaas niet scherp geweest op de tarieven. Vervolgens geprobeerd een beter contract te bedingen maar werd niet op in gegaan onder het mom van had u maar beter moeten opletten... Absoluut een onbetrouwbare partij en totaal niet begaan met haar klanten!

Reactie van Essent - 1 mei 2019

Hi Sander,

Hartelijk dank voor je bericht. Wat een vervelende situatie zeg!

Omdat je nu rechtstreeks contact hebt met de particuliere afdeling van Essent heb ik je bericht doorgezet naar de klachtenafdeling van MKB.

Ik ga er vanuit dat je spoedig een reactie van hen krijgt. Zij gaan dit tot de bodem met je uitzoeken.

Laat je me volgende week even weten als er nog geen contact is geweest! Anders duik ik er gewoon nog een keertje op!

Groeten en een fijne avond!

Marlon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte klantenservice na gemaakte afspraken met verkoper.
Wildeboer uit Utrecht, 25 april 2019

Wij waren content met onze energie leverancier vorig jaar (2018) voor de huidige woning. Wij ontvangen de sleutels voor onze energie zuinige woning (zonder gas!) dit jaar (2019). Wij hadden geen reden om over te stappen naar Essent, aangezien wij de energie nog maar een jaar nodig waren voor de huidige woning.

In het verleden zijn wij klant geweest bij Essent. Wij werden vorig jaar gebeld door een vriendelijke verkoper die wel een hele goede aanbieding voor ons had. Zoals gezegd hadden we geen reden om over te stappen, maar de volhoudende jonge man die meerdere keren heeft terug gebeld had een goede aanbieding. Een 5-jarig contract met lage energie en gas kosten en daarnaast was het geen probleem om kosteloos het contract op te zeggen. We hebben expliciet aangegeven aan de verkoper dat het niet langer dan een jaar nodig was. Geen probleem zei de verkoper u kunt dit gewoon kosteloos opzeggen.

Enfin nu was het moment aangebroken om het contract op te zeggen. Nu moeten wij alsnog een boete betalen voor het verbreken van het contract. Want het is onze eigen keus dat wij dit contract nu willen opzeggen. In geen van het mailverkeer wat je na een telefoongesprek ontvangt kan je de naam vinden van degene die je aan de lijn hebt gehad. En de boete was nu eenmaal de procedure werd ons verteld.

Na onze klacht op de site van Essent werden wij netjes gebeld. Het was vervelend voor ons dat dit zo is gelopen. We konden wel het huidige contract mee verhuizen kosteloos. Er werd nog even aangestipt dat het verschil van tarief bij de nieuwe leverancier en de boete van 250 euro iets was waar we over na konden denken. Maar goed een contract voor gas als je dat niet hebt in je nieuwe woning lijkt mij overbodig. Een verdere passende oplossing was niet bespreekbaar. De dame gaf nog wel aan dat we de nieuwe energieleverancier konden vragen de boete over te nemen.

Wil je overstappen naar Essent? Trap dan niet in de verkooptrucjes en valse voorwenselen van de verkoper. Afspraken die hij met je maakt zijn achteraf nergens te vinden. Of laat dit met naam bevestigen en via de mail naar je toe sturen en niet via de gestandaardiseerde mails die je vanuit de klantenservice krijgt. De jongeman moet waarschijnlijk verkoopdoelen halen, maar achteraf geven zij zich niet thuis voor het niet nakomen van gemaakte afspraken en daarnaast is de klanten service ver te zoeken.

Wij gaan sowieso nooit meer terug komen bij Essent na deze ervaring.

Reactie van Essent - 29 april 2019

Beste Wildeboer, bedankt voor de review.

Super vervelend dat u niet op de juiste manier bent geïnformeerd over het opzeggen van het contract. Oprecht mijn excuses hiervoor!

Inmiddels heeft u al meerdere keren contact gehad met mijn collega's. Uit uw verhaal merk ik, dat daar tot op heden geen passende oplossing uit is gekomen. Daarom wil graag nog één keer met u meekijken of er nog mogelijkheden zijn in deze situatie.

Zou u mij daarom een e-mail willen sturen met dit verhaal en uw postcode en huisnummer naar webcare@essent.nl. Wie weet verassen we elkaar nog!

Met vriendelijk groet,

Sharona

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet aan beginnen
Bersee 25 april 2019

Wat een waardeloos bedrijf.

Het grootste gedeelte vd telefonisten is totaal niet opgeleid voor hun werk en luisteren niet.

Ik heb zo vaak moeten bellen voordat mn jaarafrekening klopte en nu bij het stopzetten, wilden ze me een boete geven, terwijl ik in mn nieuwe huis niet eens aansluitingen voor gas of elektra heb. Ik heb er heel veel over gebeld, steeds maar weer een nieuwe telefoniste, totdat er 1 wel luisterde. Probleem opgelost zou je denken, maar nee: ‘s nachts gewoon weer een automatische mail over de boete.

En dan de eindafrekening, die kreeg ik binnen een week na de verhuizing en heb die betaald, maar toch weer gezeik, want ik had de eindfactuur moeten bestuderen, dan had ik kunnen zien dat er nog een termijn open stond van april (deze maand) terwijl ik per 1/4 al weg was en er op mijn essent of via de mail geen termijnrekening was binnen gekomen.

Bellen en bellen, wat leverde het op? Een boete van €20,- omdat ik inmiddels een paar dagen te laat was.

Reactie van Essent - 29 april 2019

Beste Bersee, bedankt voor het bericht.

Super vervelend om te lezen dat er niet op de juiste manier is gehandeld. Dit kan absoluut beter! Sorry hiervoor!

Graag wil ik met u kijken naar een passende oplossing. Zou u daarom dit verhaal met uw postcode en huisnummer willen sturen naar webcare@essent.nl?

Dan ga ik graag voor u aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opgelicht
louis 9 april 2019

Opgelicht!

Wij zijn klant bij NLE en hebben sedert december 2018 een conflict met Essent.

Eind december 2018 is ons een contract van maar liefst 5 jaar “aangesmeerd” door een medewerker van de “onafhankelijke” Ondernemers Energievergelijker.nl.

Ik was van mening dat ik een medewerker van NLE aan de telefoon had en hij bevestigde dit ook. Deze persoon zei dat ze ook samenwerkten met Essent(!) en dat Essent goedkoper zou zijn dan NLE.

Door de “gladde” manier van praten door deze verkoper, ben ik er “ingeluisd”.

Deze man in kwestie was geen medewerker van NLE maar van een zgn. Energievergelijker.nl en in opdracht van Essent werkt.

In het gesprek werd gezegd dat een en ander per mail nog zou worden toegestuurd en dat we dan een goedkeuring zouden kunnen geven.

Er kwam wel een mail maar dit bleek al direct het contract te zijn.

Het contract staat op naam van het bedrijf van mijn vrouw, hetgeen zeer zeker niet de bedoeling is.

Er is door ons nooit een goedkeuring gegeven en ook nooit een I.P. adres afgegeven (laat staan dat we weten wat dit inhoudt).

Wij vragen ons dan ook af hoe men aan deze gegevens komt om maar niet te spreken van de brutaliteit waarmee men omgaat met deze gegevens (hoezo privacy wetgeving!)

Naam en geboortedatum worden in het contract vermeld waarvan zij geen weet heeft. Zij heeft niemand aan de telefoon gehad.

U begrijpt dat wij zeker niet akkoord gaan met dit soort oplichtingspraktijken.

Wij kunnen wel van het contract af aldus een medewerker van Essent maar dan kost dat een boete van 800 euro of ik moet doodgaan!

Reactie van Essent - 15 april 2019

Beste Louis, wat een ontzettend vervelende situatie! Het spijt me oprecht dat het op deze manier is gegaan! Dit is zeker niet hoe het hoort.

Ik merk dat je te maken hebt met onze zakelijke afdeling. Hier kan ik helaas niet in. Daarom zou ik je willen vragen om dit verhaal te richten tot Essent MKB. Je kunt hen bereiken via 0900-1466 of ondernemersdesk@essent.nl.

Wat ik je als tip wil geven, je zou op basis van dit verhaal een OTA aan kunnen vragen. Een Onterecht Aanmelding. Het lijkt er namelijk op, dat je onder valse voorwendselen bent overgestapt. Dit is voor niemand goed.

Met vriendelijke groet,

Sharona

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opgelicht door Essent
Ivo Houben uit Maastricht, 2 april 2019

Ik heb een boete van 250 euro gekregen nadat een externe sales medewerker van Essent me heeft overgehaald. In dit gesprek zijn de kosten meerdere malen besproken en is een boete niet aan de orde gekomen. Ik heb een klacht ingediend online en bij Essent en de ondernemersdesk zou het opgenomen gesprek met deze medewerker opvragen. Enorm treurig dat ik niet eens meer iets heb vernomen hieromtrent. Voor mijn gevoel ben ik gewoon opgelicht. Ik stop per direct met de betalingen totdat de klacht is opgelost!

Reactie van Essent - 3 april 2019

Dag Ivo,

Hartelijk dank voor je bericht! Ik heb direct je klacht doorgezet naar de MKB afdeling. Ik zit er bovenop en vertrouw er op dat je klacht zo snel mogelijk wordt opgepakt.

Mocht je vragen hebben, dan help ik je natuurlijk meer dan graag!

Groeten en een fijne dag,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super en snel geholpen door Stephen!!
M. Jonker uit Emmeloord, 25 maart 2019

Wegens tijdelijke verhuur van ons pand moesten we de zakelijke verbruikskosten weten over die periode.

Stephen heeft ons ontzettend goed geholpen en beloofde ons een mail te sturen met de betreffende energiekosten. Binnen een uur hadden we alles keurig uitgewerkt ontvangen in de mail.

Stephen nogmaals bedankt!!

Reactie van Essent - 29 maart 2019

Wat fijn om te horen zeg, meneer of mevrouw Jonker :)

Super bedankt voor uw fijne terugkoppeling!

Mocht er nog iets zijn dat we voor u kunnen betekenen, dan helpen we u met liefde en plezier.

Ik wil u alvast een mooi weekend wensen.

Groeten,

Marlon

Essen Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vriendelijk en meedenkend
Jolanda 20 maart 2019

Was over gestapt naar een andere leverancier. Deze waren niet klantvriendelijk. Terug gegaan naar Essent. Super geholpen. Was even mis communicatie dit heel netjes opgelost.

Reactie van Essent - 25 maart 2019

Bedankt voor review Jolanda en welkom terug :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Halve waarheid
I Verhagen 19 maart 2019

Misleid door verkoopadviseur #essent kans gegeven om het keurig op te lossen, staan ze niet voor open. Het verhaal; Via verkoopadviseur over gestapt, zouden nooit meer dan 300 aan oude leverancier hoeven te betalen... guess what...

Is €554. Navraag bij #essent nee dit is wat anders, je hebt overstapboete en verbruiksnota... tsjaaa... daar kunnen wij niets aan doen. Wat misleidend in verkoop gesprek en wat een slechte manier om het op te lossen. #gemistekans

Hierna nooit meer Essent!

Reactie van Essent - 25 maart 2019

Bedankt voor uw review. Het klinkt als een zeer vervelende situatie. Mijn oprechte excuses dat u de overstap op deze manier heeft ervaren.

Om u beter te helpen heb ik wat meer gegevens nodig. Dan kan ik er in duiken en kijken naar de mogelijkheden. Zou daarom uw verhaal met postcode en huisnummer willen sturen naar webcare@essent.nl? Dan kan ik voor uw aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valse voorwendselen gelokt.
E. H. BORST uit Hengelo, 12 maart 2019

Ben door Essent onder valse voorwendselen gelokt om bij hen te komen.

Vorig jaar juni door Essent gebeld en ze vertelden mij dat ze met onze tarieven altijd de goedkoopste waren. Hij kwam op een maand tarief uit van € 112,-- per maand en ben overgegaan voor 5 jaar.

Nu op 12 maart zie ik in mijn afschrift en Essent heeft het bedrag uit voorzorg verhoogt van € 112,--naar € 285,--.

Ze wisten mij te vertellen dat het voor 4 maand is anders moet ik aan het eind bij betalen. Meer dan € 600,--

De dame aan de telefoon heeft het uitgezocht en kwam allemaal met excusesen (ze erkende dat Essent daarin fout was) aan voor de mensen die zo klanten binden, maar ze konden er niet veel aan doen.

Te compensatie voor de fout die zij gemaakt hebben, zetten ze mijn 5 jarig contract om naar variabel. Zodat ik de mogelijkheid krijg om over te stappen.

Wat een waardeloze compensatie van een gerenommeerd bedrijf als Essent. Vind het een erg koude douche van Essent.

Verwacht toch een beter antwoord.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte ervaring met Essent energiewacht
R Slagter uit Bussum, 7 maart 2019

Zeer teleurstellende ervaring met energiewacht van Essent. Het eerste onderhoudsbezoek van de monteur was waardeloos: na een opgelezen disclaimer(?) was hij na 3 minuten weer vertrokken omdat er zaken niet in order zouden zijn. De ketel was slechts 3 jaar oud en geinstalleerd door een erkende gasfitter! Wel eerst een verwijzing naar een gas installateur die de zaken zou herstellen( slim bedacht). Wel een rekening gekregen van 90 euro. specificatie: 2 tijdseenheden reparatie ( niks gedaan). En wat voor tijdseenheid? een uur, een kwartier?

Wel eerst een abonnement afgesloten. Stelt dus niks voor.

NIET DOEN !

[inmiddels is een erkende gasfitter langs geweest en alles in orde!!]

Reactie van Essent - 8 maart 2019

Dag meneer Slagter,

Wat een vervelende situatie zeg. Het spijt me enorm dat u zo'n vervelende ervaring heeft met Energiewacht. Omdat ik op uw emailadres geen gegevens kon vinden heb ik u helaas niet direct kunnen bellen.

Graag zou ik wat gegevens van u ontvangen zodat we samen de situatie kunnen oplossen. Ik help u meer dan graag. U kunt uw postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen naar webcare@essent.nl. Stuurt u ook nog een keer uw bericht mee? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ik vertrouw er op u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Groeten en een mooi weekend,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte financiele admin. en apathische klantenservice.
R van R 27 februari 2019

Automatische Facturatie vervalt op het moment dat je een keer de factuur niet kan betalen. Ik was te laat maar heb de factuur toch netjes betaald via handmatige overschrijving zoals beschreven in hun email. En dezelfde dag weer aangegeven automatisch geïncasseerd te willen worden in de toekomst, ook op instructie van hun e-mail. Door dit verzoek (om autom. Incasso weer te activeren) begreep de financiële admin mijn handmatige overschrijving niet, stortte het bedrag terug. Waardoor er een maand later incassokosten van €40,- bij kwamen. Die heb ik gelijk betaald en dacht dat ik die wel terug zou krijgen omdat ze een fout hadden gemaakt door mijn handmatige overschrijving weer terug te storten.. Opgebeld naar de klantenservice en een mail gestuurd. Ze wilden ‘uit coulance’ maar 20,- terugbetalen. Ik denk hoezo uit coulance? Omdat jullie een vergissing hebben gemaakt. Mevrouw was zelfs op haar pik getrapt dat ik 40,- terug wilde hebben en dreigde nog met “oh ik heb er al spijt van dat ik dit voor u ga doorvoeren. Ik heb nog zo mijn best voor u gedaan.” Dat snap ik kind, maar je weet niet waar de fout vandaan kwam. “Bent u nu naar tevredenheid geholpen?” wilde ze afsluiten. Ik zei “nou nee.” “Oh dan ga ik het gesprek beëindigen want ik vind het geen fijn gesprek.” Belachelijk. Mevrouw van de financiële admin stond mij later te woord maar had mijn mailtje niet eens gezien, met de instructies hoe ik het bedrag over moest maken en wat ik moest doen om automatische incasso weer te activeren. (Doe je huiswerk als een klant ontevreden is!) Ze bleef dezelfde plaat afspelen over hoe hun systeem werkte en weigerde in te zien dat ik volledig heb gehandeld volgens hun e-mail qua betalen en automatische incasso reactiveren. Hou die 20,- maar lekker. Na dit jaartje ga ik lekker weg bij Essent.

Reactie van Essent - 1 maart 2019

Hi Roderick,

Wat een vervelende situatie zeg! Ik kan me helemaal dat dit gesprek niet is gegaan zoals je graag had gehoopt.

Graag wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen, echter kan ik op basis van je e-mail adres geen gegevens vinden. Kun je mij wellicht je postcode en huisnummer geven, zodat ik voor je in actie kan komen. Je kunt je gegevens heel eenvoudig mailen naar webcare@essent.nl.

Wanneer ik je gegevens heb ontvangen ga ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om de mogelijkheden te bekijken.

Ik wil u alvast een fijn weekend wensen en graag tot horens.

Groeten,

Marlon

Essent Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Agressieve verkoop via telefoon
Suzanne 19 februari 2019

Ik word steeds gebeld door Essent om mijn 'contract' te verlengen. Ik heb geen contract en wil al helemaal niet verlengen! Wat een agressieve verkoopmanier! Bah bah.

Reactie van Essent - 20 februari 2019

Beste Suzanne,

Jammer om te horen dat de verkopers blijven bellen om een contract te verkopen. Als je geen interesse hebt, horen zij niet meer te bellen. Ik begrijp je volledig dat dit vervelend is. Mijn excuses hiervoor. Stuur je ons via webcare@essent.nl, samen met deze review, het telefoonnummer dat jou steeds belt, en ook het nummer waarop je gebeld wordt? Dan zorg ik ervoor dat de managers van de betreffende verkopers dit te weten krijgen zodat zij actie kunnen ondernemen, en uiteraard het ook laten stoppen.

Groetjes, Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vervelend en opdringerig
Robin uit den bosch, 18 februari 2019

Ik vind het erg jammer dat ik al meerdere malen ben gebeld door een opdringerige callcenter medewerker van Essent. Ook ben ik al meerdere malen uit het systeem gehaald maar werkt blijkbaar niet. Dus stop met bellen aub.

Reactie van Essent - 20 februari 2019

Beste Robin,

Jammer om te horen dat de verkopers blijven bellen. Dat is niet zoals het hoort, sorry! Stuur je mij via webcare@essent.nl deze review mee, samen met het telefoonnummer waarop je gebeld wordt, en het nummer dat jou steeds belt? Dan zorg ik ervoor dat het stopt en dat de managers van de verkopers hier actie op kunnen ondernemen.

Groetjes, Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Erg dure leverancier die extreem hoge rekeningen stuurt.
bart uit Eindhoven, 12 februari 2019

We hebben ons huis geisoleerd, daarna zonnecellen... en toen overgestapt op Essent helaas... de maandrekening ging omhoog van 130 naar 160 euro, terwijl we dachten dat isolatie en zonnecellen zouden besparen. Ieder telefoontje en e-mail wordt beantwoord... ja we kunnen het onderzoeken maar dat kost erg duur.. wel hebben ze een slimme meter doorgedrukt (zogenaamd gratis), waardoor het verbruik bijna is verdubbeld.

Reactie van Essent - 12 februari 2019

Beste Bart,

Jammer om te horen dat ondanks de duurzame maatregelen toch het termijnbedrag hoger is geworden.

Als wij een termijnbedrag instellen bij een jaarafrekening, dan houden we rekening met het gemiddelde verbruik van de woning. Dit hoeft niet per se overeen te komen met de nieuwe situatie. Het is logisch dat je minder stroom verbruikt door de zonnepanelen en ook minder gas door de betere isolatie. Wij kunnen daarom een verwachting inschatten op basis van de nieuwe situatie.

Een slimme meter gaat verder niet via ons maar via de netbeheerder, ik zie geen reden waarom wij deze door zouden drukken bij je. Het komt weleens voor dat dit voor de zonnepanelen nodig is, als de oude meter geen teruglevering kan registreren. Een nieuwe meter zorgt verder ook niet voor extra verbruik.

Helaas heb ik bij deze review geen klantgegevens van je. Wil je mij alles doorsturen via antwoordconsument@essent.nl, of contact opnemen via 0900 1550? Dan kijken we graag naar de situatie voor een nieuwe berekening.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opgelicht door Essent
M V 10 februari 2019

Ik werd door Vedion Advies telefonisch benaderd en door foutieve informatie en manipulatie hebben zij mij een contract laten tekenen bij Essent. De contract die ik door deze 'fraud' heb getekend is een dure energiepakket waar ik nooit bewust voor zou kiezen. Na een telefonisch gesprek met Essent kreeg ik geen hulp aangeboden, de mevrouw begreep wel dat het om een misleiding ging via Vedion, maar gaaf gewoon aan dat ik nu een contract had, en dat ik een boete moet betalen als ik deze af wil zeggen.

Schandalig dat Essent zulke oneerlijke, manipulatieve manieren gebruikt om klanten binnen te halen. Ik raad iedereen af om voor Essent te kiezen!

Reactie van Essent - 11 februari 2019

Goedemiddag M.V

Jeetje, wat vervelend om te lezen dat je deze negatieve ervaring hebt opgedaan. Het verbaast mij dan ook dat een collega hier zó op gereageerd heeft. Sorry!

Ik kijk graag met je mee naar de wijze waarop het contract tot stand is gekomen, en of dit rechtsgeldig is. Kun je mij je postcode+huisnummer sturen naar webcare@essent.nl?

Wil je daar ook gelijk de klacht nogmaals in vermelden?

Zodra ik dit heb ontvangen, ga ik voor je aan de slag!

Groetjes,

Sanne

Webcare essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opgelicht door deur aan deur verkoper
Jasper 9 februari 2019

Aan de deur werd door een verkoper beweerd dat Essent voor mij onder de prijs van Oxxio kon gaan zitten. Als ik hetzelfde termijnbedrag aan zou houden als bij Oxxio dan zou ik een flink bedrag terugkrijgen aan het einde van het jaar. Na 2 maanden kreeg ik een mail dat mijn termijnbedrag per maand met een kleine 20 euro omhoog moet, omdat ik anders heel veel moet bijbetalen aan het eind van het jaar. Essent heeft mij dus onder valse voorwendselen in een contract gelokt. Om hier uit te komen moet ik een boete van 250 euro betalen. Pas dus goed op voor verkopers van Essent aan de deur. Ze beloven bergen met goud, maar bestelen je uiteindelijk.

Reactie van Essent - 11 februari 2019

Dat klinkt als een vervelende situatie. Super vervelend dat je je zo voelt door de verkoper aan de deur.

Wat wel een feit is, zijn de belastingverhogingen. Deze zijn niet mis en zorgen inderdaad voor een flinke verhoging. Dit geldt voor iedereen, zowel klanten als de leveranciers.

Daarom zou ik graag voor je willen uitzoeken hoe de vork in de steel steekt. Stuur me daarom je bericht met de postcode en huisnummer naar webcare@essent.nl.

Al vast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet, Sharona

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afgrijselijke oplichter
Mike uit Amsterdam, 8 februari 2019

Zeer klantonvriendelijk bedrijf, die alleen maar met het binnenhalen van klanten bezig is, tegen welke prijs dan ook. Onder valse voorwendselen ben ik een abonnement aangesmeerd, waar ik zonder boete niet van af kon.

Onderstaand recent nieuws verbaast mij totaal niet.

https://www.geenstijl.nl/5146195/tweede-voicemail-essent-medewerker-opgedoken/

Reactie van Essent - 11 februari 2019

Beste Mike,

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt! Ik zoek dan ook graag voor je uit, hoe het contract tot stand is gekomen, en of deze rechtsgeldig is. Graag ontvangen wij je gegevens zodat we dit na kunnen kijken voor je. De manier van werving, hoort transparant en klantvriendelijk te zijn, dit is ook ons wervingsbeleid.

Kun je je postcode+huisnummer+ je klacht sturen naar webcare@essent.nl? Zodra we je gegevens hebben, gaan we aan de slag!

Groetjes,

Sanne

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Incassokosten
Vd akker uit Heesch, 6 februari 2019

Ik ben 1 jan overgestapt op een andere energieleverancier. Ik kreeg nog een factuur van Essent waar op stond januari 2019. Ik heb contact hierover gehad met essent op 21 januari en deze vertelde mij niet betalen wachten op de eindfaktuur. Vorige week 1 februari werd ik gebeld door essent dat ik de factuur toch moest betalen. Dus deze betaald op 2 februari

en nu krijg ik vandaag een brief met incassokosten omdat het bedrag 2 februari op hun rekening had moeten staan. Ik weer gebeld met essent en die vertelde dat ik had gezegd op 21 januari dat ik de factuur niet wilde betalen, terwijl essent zei dat ik op de eindafrekening moest wachten en dat het mijn woord was tegen hun.

Ik ben 25 jaar klant geweest bij essent maar ik ga nooit meer terug.( ik had van huis uit meegekregen dat essent de beste was) als ik als bedrijf met een klant in contact ben ga ik geen incassokosten sturen omdat ze misschien 1 dag later betalen.

Reactie van Essent - 7 februari 2019

Beste meneer/mevrouw vd Akker,

Ik vind het jammer dat er zoveel onduidelijkheid was over de betalingen en dat je daardoor extra kosten in rekening hebt gekregen. Mijn collega’s van de zakelijke afdeling nemen contact met je op om het nogmaals te bespreken. Ik kan je geen garanties geven maar we kunnen het natuurlijk altijd bespreken.

Groetjes,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Gemene misleiders
Gerda 4 februari 2019

Heel veel jaren klant geweest bij Essent. Laatste contract blijkt een driejarig contract te zijn die vanwege verhuizing 11 maanden voor einde contract moet worden beeindigd omdat er geen gasaansluiting meer nodig is en voor electra een andere maatschappij gekozen. Nu moet ik per product € 50 boete betalen. Ook loop ik het lokkertje mis want dat krijg je pas na einde contract. Zo vangen zij dubbelop en jarenlang een te dure energiemaatschappij gehad. Tip: neem nooit langdurig contract want in drie of vijf jaar is de kans groot dat je gaat verhuizen en sowieso is essent echt het allerduurste. Dus goed orienteren en laat je niet ompraten door te snelle misleidende verkopers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onbetrouwbaar
crommentuijn 30 januari 2019

mijn man werd gebeld door een medewerkster voor een zakelijk contract en dat we goedkoper uit zouden zijn als waar we nu zitten, wat niet klopt, mijn man vroeg al kan ik er nog onder uit als ik alles heb terug gelezen en ja was geen probleem.

nu zitten we aan een contract vast van 5 jaar wat pas 1 dec ingaat, ik ben laaiend, ook omdat aan de telefoon de waarheid niet word verteld en bij mijn weten krijg je via de mail papieren thuis gestuurd en heb je nog de tijd om te reageren, als essent het niet oplost ga ik stappen ondernemen zo laaiend ben ik.

Reactie van Essent - 6 februari 2019

Beste Crommentuijn!

Jeetje, dit klinkt als een vervelende situatie. Ik wil dolgraag voor je uitzoeken hoe de aanmelding precies tot stand is gekomen, en of deze rechtsgeldig is aangegaan.

Om je gelijk goed te kunnen helpen, wil ik je vragen contact op te nemen met onze zakelijke lijn, waar mijn collega's kunnen uitzoeken of de aanmelding rechtsgeldig is. Het nummer waar je ze op kunt bereiken is : 0900 1466. De reden waarom ik je doorverwijs naar het zakelijke nummer, is puur omdat wij zelf geen inzicht hebben in zakelijke gegevens. Dit in verband met de AVG privacywet.

Ik begrijp heel goed, dat je hier geen fijn gevoel over hebt, en dit niet de manier is waarop je een contract aan wil gaan. Excuses voor het feit dat je deze vervelende ervaring hebt gehad met mijn collega. Mijn collega's op zakelijk, gaan uiteraard hun uiterste best doen, om je zo goed mogelijk te helpen!

Succes, en bedankt voor deze feedback!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Het wordt nooit een 10
Herman Meijer uit Roden, 29 januari 2019

Sinds ver in de vorige eeuw al Essent klant. En zonder klachten.

Zojuist weer met vijf jaar verlengd. Liberalisering van de energiemarkt is niet mijn keuze. Overal is wel wat bij.

Ik ben altijd bij Essent netjes te woord gestaan, afrekeningen kloppen en betalingen zijn immer correct. Dat mag ik van een leverancier ook verwachten. Dus van onze kant geen klachten of het moet al zijn dat de tarieven scherper kunnen. Dus vandaar geen 10 maar een ruime 9 als rapportcijfer.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
E-nurse energie lezer
G Hameleers uit Maastricht, 28 januari 2019

Waarom verkopen Jullie de e- nurse energie lezer als Jullie het probleem niet kunnen oplossen We kunnen hem wel terug sturen en zo is voor Jullie het probleem opgelost Essen bedankt voor de oplossen ( niet dus) ********

Reactie van Essent - 29 januari 2019

Beste G. Hameleers,

Jammer om te horen dat u problemen heeft met de nsure energielezer. In onze gegevens zie ik dat mijn collega, die uw e-mail heeft opgepakt, de situatie heeft neergelegd bij nsure technologies, het bedrijf achter de nsure. Zodra zij meer weet over een oplossing, informeert zij u meteen.

Mijn excuses dat het langer duurt dan verwacht.

Met vriendelijke groet,

Ron

Essent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?