Reageer op de ervaring van Henk van den Boogaard over Essent

DE KLACHT

en het blijft maar duren. Met regelmaat schenkt de landelijke pers er aan dacht aan. Het blijft echter gebeuren dat Essent zich op kwalijke wijze profileert in individuele klant situaties. Mijn persoonlijke geval staat dan ook niet op zichzelf en is net als bij zovelen te triest voor woorden. Je moet je er toch als zo'n grote landelijk opererende partij voor schamen dat je zo'n reputatie aan het opbouwen bent, dat je op zo'n laakbare wijze afbreuk doet aan je goede (?) naam. Allereerst door (strategisch!) gebruik te maken van wederverkopers die schijt hebben aan persoonlijke belangen van klanten en alleen uit zijn op eigen gewin. Ten tweede door dan nog eens te blijven volharden in je foute werkwijze. Zoals in mijn geval waarin aantoonbaar door de wederverkoper (....) van Gaslicht.nl een foutief maand totaal bedrag wordt gegarandeerd maar dat na ontvangst van de overeenkomst niet blijkt te kloppen (40% hoger!). Ook de termijn van 5 jaar die plotseling in de overeenkomst vermeldt staat maar die echter nooit genoemd is en waaraan je dan als ZZP-er definitief vast zit. Essent, je moet je schamen dat je niet meer ontvankelijk bent voor het betoog van een gedupeerde die volkomen fout is voorgelicht en er dus in is geluisd. Dat je maar blijft volhouden en nauwelijks communiceert. Essent je moet je schamen dat je uiteindelijk bakzeil haalt als uit een gespreksopname toch blijkt dat er inderdaad nooit is gesproken over een termijn van 5 jaar en je dus geen poot hebt om op te staan en je de zgn. overeenkomst annuleert maar tegelijk toch ook nog een factuur stuurt over een zogenaamd verbruik waar ik niets van af weet, niet om gevraagd heb en ook volkomen onterecht is omdat er nou eenmaal geen overeenkomst was. Het gaat slechts om een bedrag van € 115 (voor EEN week levering!) maar die door mij om principiële redenen nooit zal worden betaald! Essent heeft nl. overeenkomst gezonden die niet conform de afspraak was en op basis waarvan ik per omgaande heb laten weten niet verder met ze in zee te gaan. Inmiddels heeft Essent de vordering 'verkocht' aan een incasso bureau(!) zodat zij zichzelf aan deze lastige discussie kunnen onttrekken. Hiertegen kan je je dan gaan verzetten maar nu al wordt gedreigd dat er beslag wordt gelegd op je bankrekening. Essent: schaam je! Schaam je voor je werkwijze.Schaam je omdat je het woord EXCUSES niet in je vocabulaire hebt staan en van 'goed fatsoen' nog nooit gehoord hebt. Uiteraard ga ik dat incasso bureau betalen om nog meer ellende te voorkomen. Maar je wordt gewoonweg met je rug tegen de muur geplaatst. Maar Essent is voor mij verworden tot een partij van een zeer bedenkelijk niveau. Mijn advies is dan ook nooit met hen in zee te gaan! Tot slot: ik heb Essent al weer enkele maanden geleden een factuur gestuurd waarmee ik de uren in rekening bracht die ik heb moeten besteden aan weerleggen van het onrechtmatige contract dat mij is aangesmeerd. Tot op heden (ca. 2 maanden later) niets gehoord, ook niet op mijn aanmaning. Geen briefje dat mijn factuur niet ontvankelijk is. Dezelfde arrogantie. de incasso van mijn factuur gaat nu ook naar een incassobureau.

Kies een verificatiewijze.
Maak uw review meer betrouwbaar en verifieer met Google of Facebook. Dit geeft anderen zekerheid dat uw review authentiek is.
Uw email blijft verborgen voor anderen.