Reageer op de ervaring van Paul over Essent

Hieronder staat tekst die ik in eerste instantie op deze site plaatste. Inmiddels heb ik de geluidsopnames binnengekregen en gehoord. Nu blijkt dat een groot gedeelte van de opnames zijn gewist. Het stuk waar ik duidelijk aangeef dat ik ALLEEN AKKOORD GA ALS IK NIET MEER BETAAL DAN BIJ OXXIO, is geheel verdwenen. Het bandje wordt abrupt afgebroken.

Het is schandalig hoe callcenters te werk gaan. Je wordt vaak gebeld, ze praten snel en onduidelijk en er worden dingen toegezegd die niet waargemaakt worden. De bellers zullen wel worden afgerekend op hun prestaties, hoe meer nieuwe klanten hoe meer..........

Maar dit gaat natuurlijk ten kosten van deze nieuwe klanten. Ik denk dat veel mensen gedupeerd worden en verbaast zijn over het uiteindelijke contract dat ze krijgen en totaal anders is (beleven) dan uit het telefonische contact wat ze hebben gehad. Op het moment dat ze bellen namens de Essent is zij hier ook verantwoordelijk voor. Dus ook voor het 'wissen' van een essentieel onderdeel van de geluidsopnames. Mijn inziens komen alle gemaakte afspraken te vervallen om dat zij 'valsheid in geschriften' hebben gepleegd. Maar er is vast wel ergens een organisatie waar ik hiermee iets kan ondernemen, een geschillencommissie of iets dergelijks. Wie kan mij hiermee helpen?

Nog steeds wil ik het op een normale manier oplossen maar krijg er zo wel een hard hoofd in. Niet alleen voor mijzelf maar voor alle andere gedupeerde. Het enige wat ik van Essent ontvang is aanmaningen, dit terwijl ik dik het bedrag betaal wat telefonisch is afgesproken. Hopelijk komt er snel een eind aan deze nachtmerrie. Het is zonde tijd en ik heb wel meer te doen.

Ik wil zonder kosten hier uitkomen en dat gemaakte afspraken nakomen.

Tot zover

Paul

Nijmegen

TEKST: ENERGIELEVERANCIERS.NL :

Essent komt afspraken niet na.

Paul uit Nijmegen, 8 mei 2019

November 2018 werd ik gebeld door Essent (of iemand in opdracht van

Essent) die mij voorstelde om over te stappen naar Essent omdat ik dan

goedkoper uit zou zijn. Aangezien ik die maand helemaal suf werd

gebeld door allerlei callcenters heb ik het even afgehouden en gezegd

dat ik er over na wil denken en het een en ander eerst wil uitzoeken.

We hebben daarna nog twee keer telefonisch contact gehad.

Voor mij natuurlijk de eerste vraag: waarom zou ik overstappen. Dat ik

maandelijks goedkoper uit zou zijn is natuurlijk een legitieme reden,

zeker in deze tijd. Op dat moment betaalde ik € 90 (inclusief btw) bij

Oxxio, zelfs kreeg ik jaarlijks geld terug. De jongeman die mij belde

zij dat ik bij Essent voor hetzelfde verbruik maar €70 per maand zou

betalen. Daarnaast zou ik na een jaar altijd kunnen veranderen van

leverancier. We hebben de afspraken later op band laten vast zetten.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alleen akkoord ga als ik

maandelijks niet duurder uit zou zijn. Ik ga ervan uit dat wat

telefonisch is afgesproken ook rechtsgeldig is.

Dus toen ik het contract binnenkreeg heb ik niet het hele boekwerk met

alle condities doorgelezen, is altijd standaard. En ik mag aannemen

dat een gerenommeerd bedrijf als Essent zich niet kan permitteren om

te liegen, lijkt mij. Nu krijg ik twee maanden later de eerste nota

van € 120,- , dit is toch echt anders dan de afgesproken € 70,-. Nu

blijkt ook de tarieven hoger te liggen dan ik bij Oxxio betaalde,

sterker nog in een keer komt er ook nog een de btw bij waardoor het

verschil nog groter wordt. Omdat ik in een keer een zakelijk contract

heb. Het woonhuis blijft hetzelfde, levering, meter en alles is nog

hetzelfde. Ik snap er niets van. Het kan ook niet zijn omdat in 2019

de kosten zijn verhoogd omdat het contract van na 1 januari is.

Inmiddels meerdere keren contact gehad en wordt mijn verzoek tot

ontbinding contract Essent en herstel van mijn oude aansluiting

systematisch afgewezen.

Zelfs heb ik meerdere keren om de geluidsopname gevraagd waar uit

blijkt dat ik niet duurder zou uitkomen per maand dan bij mijn vorige

leverancier. Krijg geen reactie alleen maar nota's. Daarnaast lukt het

niet om in te loggen in Mijn Essent, dit terwijl ik al twee keer ook

een nieuw wachtwoord heb gekregen. Ik baal als een stekker omdat ik

steeds met zaken bezig ben waar ik niet mee bezig wil zijn. En dat

zo'n grote organisatie op deze manier aan haar klanten moet komen en

gewoon liegt, vindt ik meer dan verwerpelijk en zal er alles op alles

aan doen op dit tot een goed einde te brengen. Al moet ik alle sociale

media inschakelen die maar mogelijk is. Het gaat mij niet alleen om

die paar tientjes maar de hele gang van zaken. Tot zover

Kies een verificatiewijze.
Maak uw review meer betrouwbaar en verifieer met Google of Facebook. Dit geeft anderen zekerheid dat uw review authentiek is.
Uw email blijft verborgen voor anderen.