Reageer op de ervaring van Paul over Essent

November 2018 werd ik gebeld door Essent (of iemand in opdracht van Essent) die mij voorstelde om over te stappen naar Essent omdat ik dan goedkoper uit zou zijn. Aangezien ik die maand helemaal suf werd gebeld door allerlei callcenters heb ik het even afgehouden en gezegd dat ik er over na wil denken en het een en ander eerst wil uitzoeken. We hebben daarna nog twee keer telefonisch contact gehad.

Voor mij natuurlijk de eerste vraag: waarom zou ik overstappen. Dat ik maandelijks goedkoper uit zou zijn is natuurlijk een legitieme reden, zeker in deze tijd. Op dat moment betaalde ik € 90 (inclusief btw) bij Oxxio, zelfs kreeg ik jaarlijks geld terug. De jongeman die mij belde zij dat ik bij Essent voor hetzelfde verbruik maar €70 per maand zou betalen. Daarnaast zou ik na een jaar altijd kunnen veranderen van leverancier. We hebben de afspraken later op band laten vast zetten. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alleen akkoord ga als ik maandelijks niet duurder uit zou zijn. Ik ga ervan uit dat wat telefonisch is afgesproken ook rechtsgeldig is.

Dus toen ik het contract binnenkreeg heb ik niet het hele boekwerk met alle condities doorgelezen, is altijd standaard. En ik mag aannemen dat een gerenommeerd bedrijf als Essent zich niet kan permitteren om te liegen, lijkt mij. Nu krijg ik twee maanden later de eerste nota van € 120,- , dit is toch echt anders dan de afgesproken € 70,-. Nu blijkt ook de tarieven hoger te liggen dan ik bij Oxxio betaalde, sterker nog in een keer komt er ook nog een de btw bij waardoor het verschil nog groter wordt. Omdat ik in een keer een zakelijk contract heb. Het woonhuis blijft hetzelfde, levering, meter en alles is nog hetzelfde. Ik snap er niets van. Het kan ook niet zijn omdat in 2019 de kosten zijn verhoogd omdat het contract van na 1 januari is. Inmiddels meerdere keren contact gehad en wordt mijn verzoek tot ontbinding contract Essent en herstel van mijn oude aansluiting systematisch afgewezen.

Zelfs heb ik meerdere keren om de geluidsopname gevraagd waar uit blijkt dat ik niet duurder zou uitkomen per maand dan bij mijn vorige leverancier. Krijg geen reactie alleen maar nota's. Daarnaast lukt het niet om in te loggen in Mijn Essent, dit terwijl ik al twee keer ook een nieuw wachtwoord heb gekregen. Ik baal als een stekker omdat ik steeds met zaken bezig ben waar ik niet mee bezig wil zijn. En dat zo'n grote organisatie op deze manier aan haar klanten moet komen en gewoon liegt, vindt ik meer dan verwerpelijk en zal er alles op alles aan doen op dit tot een goed einde te brengen. Al moet ik alle sociale media inschakelen die maar mogelijk is. Het gaat mij niet alleen om die paar tientjes maar de hele gang van zaken. Tot zover

Kies een verificatiewijze.
Maak uw review meer betrouwbaar en verifieer met Google of Facebook. Dit geeft anderen zekerheid dat uw review authentiek is.
Uw email blijft verborgen voor anderen.