Reageer op de ervaring van Christiaan over Essent

In mei vorig jaar een verkoper aan de deur gehad die beweerde dat Essent de beste was. Nu zie ik dat als een uitdaging om het tegendeel te beweren maar deze jongeman had de zaken goed voor elkaar. Helaas heb ik zelf de boel niet goed nagelezen waar ik afgelopen week achter kwam.

Dit beloofde de verkoper:

- na 12 maanden € 300 cashback (€ 150,- per product)

- na 12 maanden boetevrij opzeggen (5jr contract)

De verkoper beweerde dit zelf ook zo te doen en elk jaar tussen Nuon en Essent te wisselen wat die geven de hoogste cashback.

Dit is het geworden:

- de € 300,- wordt gefaseerd uitgekeerd over 5 jaar

- na 12 maanden zeker niet boetevrij opzeggen.

Dus ik zit nu nog een paar jaar aan Essent vast. Ik heb via Essent een klacht ingediend, maar ik weet natuurlijk dat ik zwak sta. Ik kan niks bewijzen wat de verkoper mij verteld heeft. Dat snap ik. Ik hoop alleen dat er meer mensen over deze verkoper een klacht hebben ingediend dat ze wellicht een gesprek met hem aangaan.

Voor nu is het denk ik handig dat ik overstap naar Nuon voor 3 jaar. Dan wordt mijn € 250,- opzegboete vergoed en ben ik a) van Essent af en b) heb ik een kortere looptijd om te wisselen van leverancier.

Voor nu voel ik mij ontzettend dom dat ik er toch ingetrapt ben. Ik duik altijd in de energieprijzen om voor mijzelf de beste deal eruit te slepen en dat overkomt mij zoiets doms. #aldoendeleertmen blijkbaar.

Kies een verificatiewijze.
Maak uw review meer betrouwbaar en verifieer met Google of Facebook. Dit geeft anderen zekerheid dat uw review authentiek is.
Uw email blijft verborgen voor anderen.