Reageer op de ervaring van Peter over Nuon

Zoals ieder jaar sluit ik elk jaar een nieuw energiecontract af inclusief welkomsbonus omdat dit een stuk voordeliger is.

Zo heb ik in 2017 via een vergelijkingssite een contract met Nuon afgesloten inclusief een cash-back van 185 euro. Dit eerste jaar verliep zeer goed en enkele weken voordat mijn contract van 2017 was afgelopen ben ik wederom benaderd door Nuon om een nieuw contract af te sluiten voor het jaar 2018.

Het eerste aanbod dat ik van Nuon gekregen heb, heb ik afgewezen. Net zoals in 2017 en de jaren daarvoor was ik weer druk met het vergelijken van verschillende aanbiedingen en het eerste aanbod van Nuon was simpelweg te hoog. Na wederom contact gehad te hebben met Nuon sales kwamen zij met een nieuw aanbod waarbij ik een Nuon VastePrijsEnergie met Nuon blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau zou krijgen. Dit was een goed bod dat ik ook geaccepteerd heb destijds. De medewerker van Nuon had een nieuw contract samengesteld en heeft deze naar me toegestuurd. Ook een pagina met de aanbieding is in dit contract toegevoegd onder de benaming ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon Blijven Loont en 250 euro welkomstcadeau.

Dit contract was van 1-2-2018 t/m 31-12-2018.

Eind 2018 ben ik wederom gaan vergelijken bij diverse energiemaatschappijen en helaas kon Nuon me nu geen goed bod doen. Ik heb besloten om voor 2019 een contract aan te gaan bij een andere energiemaatschappij.

Toen ik de eindafrekening kreeg van Nuon voor het jaar 2018 is de ellende begonnen.

Ik zag dat het welkomstcadeau van 250 euro niet was verwerkt in mijn eindafrekening. Diverse telefoontjes met Nuon gehad waarbij ze toegaven dat de aanbieding in mijn contract als bijlage is toegevoegd MAAR dat in de kleine lettertjes staat dat de actie alleen geldt wanneer de klant het afgelopen jaar geen stroom en/of gas bij Nuon heeft afgenomen.

- Uiteraard heeft de verkoper van Nuon hier destijds niets over verteld. Ik ben akkoord gegaan met de goede aanbieding die Nuon mij destijds heeft gedaan en heb uiteraard niet alle kleine lettertjes gelezen.

- De aanbieding zit als bijlage bij mijn contract. Erg raar dat ze een aanbieding in mijn contract stoppen die ook nog genoemd wordt ''Nuon VastePrijsEnergie met Nuon BLIJVEN LOONT''. Waarom deze actie in mijn contract stoppen als ik toch niet voldoe volgens de kleine lettertjes? Waarom de actie BLIJVEN LOONT noemen terwijl je helemaal niet mocht blijven....

Na veel telefoontjes met Nuon (dit duurt uren want je krijgt de klantenservice niet zomaar te pakken) heeft Nuon mij de aanbieding gedaan om gezien de verwarring die is ontstaan 125 euro aan te bieden en hiermee de zaak af te doen. Mijn reactie hierop was dat ik hier niet mee akkoord ga en deze case graag door een andere afdeling die hierover kunnen beslissen voor te leggen.

Na wederom een aantal telefoontjes heb ik de betreffende afdeling gesproken en ze hebben mij gelijk gegeven. Ze gaven toe dat de aanbieding in mijn contract stond en dat het dus raar zou zijn dat deze niet toegekend zou worden. Hij was tenslotte als bijlage in het contract toegevoegd. Er werd meteen een betalingsopdracht aangemaakt om de 250 euro naar mij over te maken. Dit kon echter nog 4 weken duren maar zou voor eind februari overgemaakt moeten zijn.

In de tussentijd werd ik nog gebeld door de Nuon klantenservice of dat ik gecontacteerd was over bovenstaande waarop ik nogmaals heb gevraagd of de betaling was aangemaakt en dit werd bevestigd. Ik helemaal blij en het was dus afwachten!

Helaas was vorige week de betaling nog niet overgemaakt. Ik dus weer bellen met Nuon....... Blijkt dat de betaling gestoneerd/Gecanceled is en de reden is onbekend. Ik ben ook niet gebeld door Nuon toen de betaling gestoneerd was, erg rare zaak dus. Klantenservice kon me niet direct antwoord geven maar de zaak zou weer bij de verantwoordelijke neergelegd worden en ik zou op zeer korte termijn teruggebeld worden.

Helaas vandaag nog niet teruggebeld en heb zelf maar weer even contact gezocht. Kreeg een dame van de klantenservice aan de lijn die me vertelde dat ik toch geen recht heb op de 250 euro welkomstcadeau. Helaas kon ze verder geen informatie geven en ik wordt nog teruggebeld door iemand die van de hoed en de rand weet. Maar conclusie was dat ik er geen recht op zou hebben.

Conclusie:

- In 2017 een jaarcontract met Nuon aangegaan die perfect is verlopen.

- In 2018 een nieuw jaarcontract aangegaan met Nuon BLIJVEN LOONT en 250 euro welkomstcadeau die de verkoper als actie ook in mijn contract heeft toegevoegd. Helaas staat in de kleine lettertjes dat je alleen recht hebt op deze actie als je nog geen klant was. Raar om een aanbieding in het contract te doen waar je toch geen recht op hebt? Raar om een aanbieding met BLIJVEN LOONT te benoemen terwijl je een nieuwe klant moet zijn???

- Nuon wil in eerste instantie gezien de verwarring het afdoen met 125 euro, ik ga niet akkoord.

- Nuon geeft me gelijk en gaat zorgen dat de 250 euro wordt overgemaakt.

- Na verlopen termijn heeft Nuon zonder enig contact de betaling gestoneerd.

- Nuon geeft aan dat ik geen recht heb op de 250 euro cash back en ik kan dus na al die uren telefoneren waarbij ik ook nog eens gelijk heb gekregen fluiten naar het geld.

Ik hou deze pagina up-to-date, dus als er veranderingen optreden zal ik deze verwerken.

Maar alvast een waarschuwing aan eventuele nieuwe klanten! Nuon komt de afspraken mbt het welkomstcadeau of cash-back niet na! Betalingsopdrachten worden zonder communicatie gestoneerd en je bent uren bezig met de wachtrij van de klantenservice om ook maar een beetje gehoord te krijgen. Klantenservice kan niet altijd antwoord geven op je vragen, je wordt doorverwezen en je moet maar hopen dat je terug wordt gebeld.

Lang maar eerlijk verhaal. Hoop dat Nuon dit toch nog op een goede manier met me wil oplossen. Ik ben namelijk wel een beetje klaar met deze zaak.

Wees gewaarschuwd!

Kies een verificatiewijze.
Maak uw review meer betrouwbaar en verifieer met Google of Facebook. Dit geeft anderen zekerheid dat uw review authentiek is.
Uw email blijft verborgen voor anderen.