Ervaringen E.ON

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over E.ON. U kunt uw ervaring met E.ON ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Eindafrekening
Corine Roodzant, 27 januari 2019

Al sinds september 2018 bezig met de eindafrekening vanwege verkoop huis ! Bij de klantenservice prima ter woord gestaan; maar daarna hoor je niets meer ! Er wordt steeds een eindafrekening beloofd; maar tot op heden niets gezien!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eind afrekening toren hoog
Ciska uit Vlaardingen , 16 januari 2019

E.ON is over gegaan automatisch naar eneco , prima bedrijf maar ik heb al verschillende gesprekken gedeeld over een te hoge eindafrekening van Eneco . Volgens eneco komt dit doordat E.ON de Eindstand heeft gebruikt als overstap stand , nu is het geval dat ik 1418,00 moet bij betalen . Ik heb bijna vijf jaar bij E.ON gezeten en heb als hoogste ooit eens 200 euro bij moeten betalen . Dus 1418,00 is nu wel erg veel he . Ik ben het bellen zat om iedere keer maar de zelfde antwoorden te krijgen ik ben nu bezig met iemand van ee televizie programma om zowel E.ON als Eneco helmaal af te branden ik ben het spoegzat!!! Dit is al mijn tweede verhaal hier en dan staat er iets wat je aan kan klikken zodat E.ON dan contact met je op kan nemen nou volgens mij hebben ze daar niet zo n zin in !! In iedergeval komen ze hier echt niet mee weg geloof me maar !!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Super super slecht!!!
Rob uit Prinsenbeek, 31 juli 2018

Ik heb echt spijt dat ik bij E.on klant geworden ben en nu het Eneco is geworden is er niets verandert jammer genoeg.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verkeerd contract via verkoper aan deur, E.On doet niets.
Hugo uit Amersfoort, 26 juli 2018

Een verkoper heeft me een contract aangesmeerd van 3 jaar lang terwijl het verkocht was als een contract van 1 jaar. Dan komt de bedenk tijd langs en voordat je alles goed nog gecontroleerd hebt zit je hieraan vast. Helaas doet E.ON dan niks, omdat de tijd verstreken is, nu een is een jaar al voorbij en als ik dus weg zou willen moet ik een forse boete betalen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Pas op voor Eneco
Jeroen, 27 juni 2018

Waarschuwing, EON is overgenomen door Eneco, en die proberen door niets van zich te laten horen de oude contracten over te zetten naar duurdere nieuwe contracten, LET OP MENSEN. Dus je denkt ik heb een contract bij EON. Krijg je plotseling een mail dat je bij Eneco zit en dat er volgende maand een duurder tarief gerekend wordt. Ga nu natuurlijk direct shoppen, weg met dit soort onbetrouwbare bedrijven.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
klacht overgaan van naar Eneco
c.c.riper-felderhoff uit Barendrecht, 9 juni 2018

Als een dief in de nacht overvallen, bleek mij dat ik ineens i.p.v. E.ON klant was van Eneco. Gisteren, 8 juni dus, tenminste een uur bezig geweest om een offerte te krijgen voor eventuele verlenging van mijn contract. Niet gelukt ergerlijk. Heb inmiddels interessante aanbiedingen van andere leveranciers en zal daar uit een keus maken., dus EXIT E.ON/ENECO

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen duidelijkheid over openstaande bedragen
Mil uit Lelystad, 9 mei 2018

Heb nu meerdere malen contact met E.on gehad over wat er nu totaal nog financieel open zou staan.

Ik krijg elke maand een e-mail met het openstaande maandelijkse termijn bedrag die ik netjes betaal.

Dan krijg ik een brief met dagtekening op 2 mei 2018 of ik binnen 7 dagen €300 wil overmaken, maar waarvan de datum voor de betaling voor Mei nog niet is verstreken.

Maar de brief zelf krijg ik pas op 9mei in mijn brievenbus, dus termijn van 7 dagen verstreken.

Op 9 mei 2018 bel ik netjes op naar E.on (ondertussen Eneco) om uit te leggen dat ik het wel wil betalen maar mij niet aan de termijn in de brief meer kan houden, en wat er nu dan precies openstaat?

Krijg ik als reachtie dat ik 3 maanden zou achterlopen, dat er incassokosten bovenop zijn gekomen en dat steeds verrekkend is met de maand daarvoor.

En sinds dat E.on, Eneco is geworden dat ik nog geen enkele betaling aan hen heb gedaan.

Mijn mond en die is best groot viel gewoon stil en open.

Ik heb mijn ING geopend en voor mevrouw aan de telefoon opgesomt wat ik allemaal betaald heb vanaf dat ik bij E.on zit of zat.

Mevrouw ging in de meeveer modus mevrouw M, ik vind het heel erg voor u en als ik iets kon veranderen?

Ik heb gevraagd om uitleg voor de blijkbaar nog openstaande maanden?

En waarom dit dan niet eventueel bij mijn maandelijkse openstaande rekening(en) erbij vermeld staat?

En of zij een notitie erbij kon zetten over de verstreken termijn?

Mevrouw bleef zeggen dat ik een aantal maanden had openstaan en dat ik die gewoon moet betalen.

En toen ging het van kwaad tot erger.

Het zal fijn zijn als er een medewerkeb vaj E.on/Eneco telefonisch contact met mij wilt opnemen om alles uit te zoeken en het niet gooit op openstaande incassokosten die maandelijks verrekkend worden als ik vanaf dag 1 netjes betaald heb.

Groet,

Reactie Mil, 19 mei 2018

Tot nu toe nog geen enkele vorm van contact vernomen, los van een smsje en brief over betalen vanuit Eneco.

Reactie Bdijkman uit Groningen , 14 augustus 2018

Ik heb Presies hetzelfde nooit wat van rekening gehad nooit brief ontvangen of mail heb nu tot 23 sept anders afgesloten

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit weer Eon
Mark Jongsma uit Luinjeberd , 27 april 2018

Wacht al sinds december op teruggave geld van een door Eon foutieve afrekening. Meer dan 10 telefoontjes verder. Vele beloftes en excuses en nog geen stap verder. De klantenservice is super aardig. Maar op een of andere manier gaat het daarna verkeerd. Was altijd tevreden, maar dit is echt niet normaal. Nooit weer Eon!

Reactie van E.ON , 30 april 2018

Beste Mark, vervelend te vernemen dat je nog steeds wacht op de correctie. We kijken graag na waarom je nog geen correctie hebt ontvangen. Graag ontvangen we je naw-gegevens en de laatste vier cijfers van je IBAN via webcare@eon-benelux.com. ^E.ON team Wecare

Reactie van E.ON , 30 april 2018

Beste mijnheer Jongsma, bedankt voor uw feedback. Vervelend dat dit zo gelopen is. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen, dan verzoek ik u vriendelijk om naw-gegevens en de laatste vier cijfers van uw IBAN door te sturen naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Reactie Mark Jongsma uit Luinjeberd, 24 mei 2018

Wederom contact opgenomen en alles weer uitgelegd. Wederom alle begrip en excuses. Vandaag 24 mei maar liefst 2 afrekeningen gehad en alle twee weer fout. Ik wordt er moedeloos van. Rechtstreeks communiceren kan niet, de klantenservice zit er tussen. Maar weer een mail sturen. Maar weer bellen en 20 minuten in de wacht staan. Weer 8 weken op antwoord wachten. En nu voor de 3e en 4e maal een foutieve afrekening. Ik mag aannemen dat de mensen bij Eon kunnen rekenen. Ik begin oprecht te twijfelen aan de eerlijkheid van Eon. Dit zijn toch maffia- praktijken. Vier maal een verkeerde afrekening is niet normaal. Dat heb je niet-capabele mensen aan het werk of er wordt het werk wordt met opzet niet serieus genomen. Het is opvallend dat het steeds in mijn nadeel is. Sinds 3 november ben ik bezig om een correcte afrekening te krijgen. Ik heb er ondertussen wel vier uur aan moeten besteden. Bellen, mailen en met bewijsstukken moeten komen. Zo duidelijk allemaal en toch gaat het structureel fout. Ik ben enorm teleurgesteld in Eon. Nooit weer. Ik geef niet op. Ik ga ermee naar Radar of Kassa. Desnoods de rechter. Het wordt nu een principe en ik kan slecht tegen onrecht. Zou graag met de behandelende werknemer willen praten en niet iedere keer worden afgescheept door een aardig iemand van de klantenservice.

Reactie Mark Jongsma uit Luinjeberd , 29 september 2018

Situatie is door Eneco naar tevredenheid opgelost. Mijn dank daarvoor! Groet Mark Jongsma

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
***
Bert, 23 april 2018

Net als zovelen hieronder op eenzelfde wijze ***. Z&Z Sales uit Amsterdam aan de deur, mooi verkooppraatje waaruit bleek dat we 40 euro per maand goedkoper uit zouden zijn bij EON. Gevraagd naar addertjes onder het gras, overstapboetes oid maar nee, dat zou geen probleem zijn. Er zou een boete van 250 euro gelden maar die zou EON vergoeden. Mocht dat niet in één keer goed gaan dan moesten we de verkoper gewoon even bellen en zou hij het regelen. Na overstap ruim €700,- boete gekregen. EON vergoedt niets, verkoper niet meer bereikbaar. Via via collega aan de lijn gekregen die toegeeft dat het fout is maar vervolgens nooit meer terugbelt en ook niet meer oppakt. Op enig moment teruggebeld door Major Quality (hoort bij Z&Z sales). Ze gaven toe dat alles verkeerd was gegaan en zouden het oplossen. Inmiddels 3 keer gehoord dat ze het met EON rond hebben dat alles teruggedraaid zal worden en dat ze binnenkort langskomen. Komen ze uiteraard niet en telefoon wordt niet meer opgenomen. Bel je met een ander nummer dan pakken ze spontaan op maar drukken je ook zo snel mogelijk weer weg. Conclusie: ruim 700 overstapboete en een aansluiting bij EON wat ruim 50 euro per maand duurder is dan ons oorspronkelijke aansluiting bij Gazprom!

Niemand geeft thuis, ook EON niet. Aan de klachten hieronder te zien wordt dit dus op grote schaal gedaan, allemaal richting EON. Wat is de reactie van EON hierop? Het kan toch niet waar zijn dat een 'betrouwbare' leverancier als EON op deze manier aan klanten wil komen?!

Reactie van E.ON , 24 april 2018

Goedemorgen Bert,

Wat vervelend om te lezen dat er een onterechte aanmelding is gedaan met verkeerde informatie.

Het is zeker niet de bedoeling dat wij op de manier die hier wordt beschreven klanten willen aanmelden.

Mag ik de volgende gegevens ontvangen

Postcode + huisnummer

Voorletters + achternaam

Dit ontvangen wij graag op het e-mailadres webcare@eon.nl zodat we het probleem kunnen oplossen!

^ Team Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frauduleuze werkwijze E.ON
theo tetteroo uit Hoogerheide, 15 april 2018

Ben door Regionaal Totaal belazerd. Zit nu aan een veel duurder contract vast dan bij mijn vorige leverancier BUGET. Dat E.ON op deze frauduleuze manier zaken wilt doen. En allemaal onder het mom van een zakelijk contract.

Reactie van E.ON , 17 april 2018

Beste mijnheer Tetteroo, bedankt voor uw feedback. Jammer dat u deze ervaring heeft. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen, dan verzoek ik u vriendelijk om naw-gegevens en de laatste vier cijfers van uw IBAN door te sturen naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Reactie Jolanda uit Culemborg, 20 april 2018

Hier nog iemand nee mevrouw u bent veel goedkoper uit vervolgens ga ik nou 20 euro meer betalen dan bij qurrent. *** zijn het

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindafrekening
Jansen uit Eindhoven , 9 april 2018

Inmiddels overgestapt ik kreeg en krijg geen uitleg over een eindafrekening van ruim 700 euro

Joost mag weten waarvan en het wordt me niet uitgelegd.

Tussentijds gebeld ivm voorschot maar dit kkopte prima

Nu dikke rekening... En incassobureau in mijn nek... Ik heb tijd zat dus dat laat ik mijn advocaat mooi uitzoeken.

Reactie van E.ON , 10 april 2018

Hoi Jansen,

Een eindafrekening waarin je dient bij te betalen is nooit fijn om te krijgen.

In de eindafrekenin staat alle informatie over je verbruik en kosten. Graag kijk ik met je mee en geef je extra uitleg. Stuur je Naam, Adres en Woonplaats naar webcare@eon.nl en ik stuur je direct een reactie terug met uitleg.

^Webcareteam E.ON

Reactie Stevens uit Appelscha , 3 mei 2018

Hier ook eindrekening met €882,00 bijbetalen. ***!! Geen uitleg, tarieven en belasting die niet klopt. 1e jaar ruim €400 terug ontvangen, ondanks de teruggave, maandtermijnen door eon met €50,00 verhoogt en als toetje ook nog €882,00 bijbetalen. Vertel mij maar eens hoe een 3 persoonshuishouden ruim €3500,00 energiekosten maakt in 10 maanden!! Verbruik is niet toegenomen ten opzichte van het eerste jaar. Op 1 m3 gas na. 1m3 gas meer verbruikt...

Uiteraard mail gestuurd en om uitleg gevraagd. Daarnaast herziening gevraagd... antwoord. Rekening klopt u miet betalen. Ja ja... het zal.

En dan nog een kers op het toetje... de maand na de afrekening ook nog het volgende termijn afschrijven! Wat een oplichting!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht!
Lisette Flipsen, 26 maart 2018

Inmiddels zit ik alweer 3 maanden bij E.ON, en ook ik betaal veel meer als bij mij vorige leverancier (budget energie) . Mijn ervaring komt eigenlijk op hetzelfde neer als Mohamed uit Amsterdam. Via de nationale energievergelijker (telefonische) over laten halen en ook door onduidelijke informatie 5 jaar contract voor elektra en 3 jaar gas contract. Zo'n spijt dat ik weg ben gegaan bij budget energie..

L. Flipsen

Reactie van E.ON , 28 maart 2018

Geachte Flipse, bedankt voor de feedback. Vervelend te horen dat je spijt hebt van de overstap naar E.ON. Mocht je het prettig vinden dan kijken we het graag voor je na. Graag onvangen dan je naw-gegevens en de laatste vier cijfers van je IBAN via webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht!
ingeborg de haan uit Zaandijk, 23 maart 2018

Via een deurverkoper overgestapt naar E.on, die mij beloofde i.p.v. 45 euro per maand (bij NUON) nog maar 35 euro per maand te kunnen laten betalen bij E.on. Dit klonk erg goed dus ik ging er akkoord mee, bij mij eerste rekening bleek ik geen 35 euro te moeten betalen maar 53 euro!! Ik werd op dat moment gebeld door NUON die zich afvroegen waarom ik was overgestapt en of hun nog iets voor mij konden betekenen. ik vertelde het verhaal en hun wilde dit graag voor mij terug draaien. Nu ben ik weer terug bij NUON waar ik nu 50 euro per maand betaal, dus alsnog 5 euro duurder dan ik gewend was doordat ik weer opnieuw begonnen ben. Vandaag een rekening ontvangen van E.on van 210 euro omdat ik mijn contract ontbonden heb, want zoals de deurverkoper mooi vertelde 'kan opgezegd worden wanneer je wil' blijkt ook niks te kloppen. ik voel me zwaar voorgelogen door E.on en toen ik hier over belde dreigde ze alleen maar met het feit dat ik gewoon moet betalen en anders deurwaarders aan de deur krijg. Hierdoor vind ik het de slechtste energieleverancier die ik mee heb gemaakt, totaal niet klantvriendelijk en een stel liegende ***. Nuon daarin tegen heb ik hierna gebeld en die wil een deel van mijn rekening vergoeden, hier kan E.on nog heel veel van leren.

Reactie van E.ON , 26 maart 2018

Beste Ingeborg de Haan,

Ik vind het vervelend te horen dat je deze ervaring hebt bij ons. Wij kijken het graag voor je na. Vriendelijk verzoek ik je om je naw-gegevens door te geven via webcare@eon.nl

^Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wachttijd correctie eindafrekening
H.H Didden, 8 maart 2018

Wacht nu al 3½ maand op correctie eindafrekening gaat maar over 2000 Kwh = ca € 400,00

Reactie van E.ON , 12 maart 2018

Beste mijnheer, mevrouw Didden, bedankt voor deze feedback. Vervelend te horen dat u nog wacht op bericht over uw eindafrekening. Mocht u het prettig vinden dan kijken we graag met u mee. Graag onvangen we dan uw naw-gegevens en de laatste vier cijfers van uw rekeningnummer via webcare@eon-benelux.com, ^ Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Op voorspraak van Regionaal Totaal overgestapt naar E.ON
Daan Westenburg uit Naarden, 6 maart 2018

Naarden, 6 maart 2018 ik heb het nu echt helemaal gehad en zou nu heel graag na ruim twee maanden bellen en iedere keer weer “van het kastje naar de muur gestuurd te worden” een oplossing willen voor het probleem wat Regionaal Totaal in eerste veroorzaakt heeft en waar energieleverancier E.ON zegt geen oplossing voor te hebben (??). Hieronder nog even chronologisch wat er aan de hand is: 1) Gebeld in september/oktober 2017 door Regionaal Totaal die een afspraak wilde maken om over verlaging (??) van mijn energienota te praten. 2) Bezoek gehad in oktober 2017 van de heer *** van Regionaal Totaal. Ik heb hem van mijn huisadres ***  in Naarden de eindnota 2016 (zie bijlage) van Budget Energie gegeven en gezegd dat als hij het voor mij goedkoper per maand kon regelen hij mij kon omzetten naar een andere energieleverancier. Ter info: ik betaalde over 2016 een maandbedrag van € 127 en dat zou in 2017 naar € 139 per maand gaan. Hij zei dat dat alleen zou kunnen als dan de factuur op mijn BV zou komen te staan die ook op dat datzelfde adres gevestigd is. Dat maakte mij niet uit maar voor de goede orde: ik betaal de nota’s gewoon privé en dat heb ik ook aangegeven. 3) Wat schetst mijn verbazing toen ik op 6 januari 2018 twee (voorschot) facturen van E.ON kreeg; één voor gasverbruik van € 164,45 en één voor elektra van € 37,66 = totaal € 202,11 per maand i.p.v. de € 139 die ik gewend was te betalen in 2017 bij Budget Energie. Dan voel je je plat gezegd “goed ***” door meneer *** van Regionaal Totaal kan ik u vertellen want die is bezig om zoveel mogelijk klanten binnen te harken waarbij hij waarschijnlijk alleen denkt aan de provisie die hij voor elke nieuwe klant krijgt en hij is dus niet bezig met wat goed is voor de klanten (ik dus in dit geval)!! 4) Vervolgens zeker 6 keer gebeld met E.ON die je doorverwijst naar Regionaal Totaal die op haar beurt je weer terugverwijst naar E.ON en ga zo maar door……om helemaal gek van te worden!! Niemand maar dan ook niemand die je probleem oplost of die je kan doorverbinden met een manager die wel iets kan betekenen in deze. 5) Als ik op de site van E.ON privé mijn jaarverbruik elektra (1883) en jaaropgave gas (1654) invoer dan zou ik hooguit maandelijks € 150 betalen i.p.v. nu de nota’s van totaal € 202,11 Wie van u kan mij in contact brengen met diegene bij E.ON die dit probleem “eindelijk” voor mij “met terugwerkende kracht” kan oplossen want dit is om gek van te worden, van mijn kant zoveel energie stoppen in telefoongesprekken waar uiteindelijk helemaal niets mee wordt gedaan. Ik hoor graag bij wie ik moet zijn om dit nu eindelijk opgelost te krijgen, M vr gr Daan Westenburg

Reactie van E.ON , 7 maart 2018

Geachte heer Westenburg. bedankt voor uw feedback. Wat vervelend om te horen.

We kijken graag met je mee. Vriendelijk verzoek ik je om naw-gegevens en de laatste vier cijfers van je IBAN door te sturen naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wachttijd klanten service telefoon
Hugo, 26 februari 2018

Ik wacht nu al 30 minuten.

Reactie van E.ON , 27 februari 2018

Hi Hugo,

Vervelend dat je langer hebt gewacht dan dat je van ons gewend bent. Mocht je sneller een reactie wensen probeer eens onze twitter of Facebook pagina of dechat op onze website. Excuses voor het ongemak.

^Webcareteam E.ON

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
super slecht!
renate munneke uit hooglanderveen, 22 februari 2018

Super slecht en duur! En wat blijkt, mijn contract is ipv 3 jaar 5 jaar, mij waren mooie prijzen belooft, ben er erg op achteruit gegaan. Er komen blijkbaar veel extra kosten bij en nu betaal ik de hoofdprijs. Hier was mij niets over verteld, en wat blijkt, om 15:20 al niet meer bereikbaar. Blijkt de zakelijke afdeling maar tot 15:00 uur bereikbaar te zijn, sorry??? Ik wil hier zoooo graag van af!! En dit stond allemaal niet in mijn contract :-( Die is zo onduidelijk dat je er niet achter komt, pas als de afschrijvingen maar door blijven gaan.

Reactie van E.ON , 23 februari 2018

Beste Renate,

Wat vervelend dat u dit mee maakt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Ik ontvang graag op ons e-mailadres webcare@eon-benelux.com uw NAW gegevens. ^Team Webcare E.ON

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte ervaring
patrick en saskia mol uit ijmuiden, 15 februari 2018

vandaag iemand aan de telefoon gehad voor een aanbod dat we goedkoper kwamen te zitten. ik vroeg of mogelijk was om het op de mail te zetten zodat ik het rustig kan doornemen met mijn man. zie ik op de email dat er een nieuwe overeenkomst is afgesloten, dit wilde ik helemaal niet alleen goed informatie. erg misleidend dus. ik zie hier graag vanaf en heb nu al meerdere email adressen geprobeerd maar krijg geen repons .

Reactie van E.ON , 16 februari 2018

We helpen je hier graag mee verder. Stuur even je naam, adresgegevens en geboortedatum naar webcare@eon.nl ^ Team E.ON Webcare

Reactie roel Raadsen uit Harderwijk, 22 november 2018

Vorige week door Regionaal Totaal gebeld met een zeer opdringerig telefoontje, waarover ik achteraf een zeer slecht gevoel had. Nu wederom door Regionaal Totaal (de heer *********) benaderd: wederom opdringerig. Ze hadden precies uitgezocht wanneer mijn huidige contract bij een andere E-leverancier afloopt. Direct gezegd dat dit ongewenst is en dat ze zonder het "Bel me niet register" te raadplegen klanten voor opdringerige telefonische verkoop en smoespraatjes over kortingen etc. Ik heb de indruk dat je alleen maar het woordje "ja" hoeft te laten vallen om aan een ander energiecontract te worden geholpen; zonder rekening en met de kans dat je de aanzienlijke korting die is opgebouwd bij mijn huidige energieleverancier; of na enige tijd overvallen wordt door rekeningen, afsluitingen of dwangbetalingen. Ook wijzen ze niet op de wettelijke 14 dagen herroepingsrecht! KWALIJK! NIET INTUINEN!

Reactie roel Raadsen uit Harderwijk, 22 november 2018

Vorige week door Regionaal Totaal gebeld met een zeer opdringerig telefoontje, waarover ik achteraf een zeer slecht gevoel had. Nu wederom door Regionaal Totaal (de heer *********) benaderd: wederom opdringerig. Ze hadden precies uitgezocht wanneer mijn huidige contract bij een andere E-leverancier afloopt. Direct gezegd dat dit ongewenst is en dat ze zonder het "Bel me niet register" te raadplegen klanten voor opdringerige telefonische verkoop en smoespraatjes over kortingen etc. Ik heb de indruk dat je alleen maar het woordje "ja" hoeft te laten vallen om aan een ander energiecontract te worden geholpen; zonder rekening en met de kans dat je de aanzienlijke korting die is opgebouwd bij mijn huidige energieleverancier; of na enige tijd overvallen wordt door rekeningen, afsluitingen of dwangbetalingen. Ook wijzen ze niet op de wettelijke 14 dagen herroepingsrecht! KWALIJK! NIET INTUINEN!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
eindafrekening
p.ernest uit Bergeijk, 14 februari 2018

EON komt de termijn welke zij hebben aangegeven het terug te betalen bedrag op de eindafrekening terug te zullen storten niet na. Hierover zelf weer contact over opgenomen. Daarnaast is de klantenservice alleen via een 900 nummer bereikbaar, belachelijk dat een klant hiervoor ook nog eens moet betalen!!

Reactie van E.ON , 15 februari 2018

Goedemiddag,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Je betaalt voor ons 0900 nummer lokaal tarief, wij brengen hiervoor dus geen extra kosten in rekening. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, horen wij het graag van je via webcare@eon.nl. ^LW

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Regionaal Totaal *** Ellende
Paul Besselink uit Eindhoven, 22 januari 2018

Eind oktober kreeg ik een factuur van de EON op m'n mat en kwam er zo achter dat ik kennelijk al vanaf 1 oktober mijn gas en licht bij hun afnam en weggehaald was bij mijn energieleverancier GreenChoice zonder daarvan op de hoogte te zijn gesteld.

Wat een geweldige actie van aardige *** uit Limburg, namens Regionaal Totaal, dat zij daar nu twee maal 15 euro servicekosten per maand voor mogen opstrijken van de EON (die ik natuurlijk mag betalen) gedurende 63 maanden ! Jammer alleen dat er helemaal geen service geleverd is en wordt en *** alleen een mooi verhaal bij mij thuis kwam doen en de mooie beloftes helaas niet nakwam.

*** had een mooi verhaal over het omzetten van mijn particuliere energiecontract van GreenChoice naar een zakelijk energiecontract van GreenChoice zodat ik zakelijk mijn voordeel kon doen met mijn energiecontract maar wel nog steeds dezelfde groene energie zou krijgen. Bovendien zei ze dat geheel belangeloos te regelen want ze kreeg daar geen commissie voor of zo want zij moesten het hebben van de grote bedrijven en niet van kleine zzp-ers zoals ik maar wij zouden van het voordeel dat we er van zouden hebben wel lekker op vakantie kunnen want zo veel goedkoper zou het zijn als we het via haar zouden regelen.

De verbazing maakte daarom al snel plaats voor boosheid toen ik op de factuur zag dat ik enkel en alleen maar grijze stroom geleverd kreeg en dan ook nog van de minst groene energieleverancier op de markt en dat ik nota bene net zo veel of zelfs nog meer moest betalen als voorheen toen ik groene energie geleverd kreeg. Vervolgens ga je dan het traject in van bellen en mailen om eerst van het kastje naar de muur gestuurd te worden totdat uiteindelijk EON zegt dat ze niets kunnen doen omdat er een getekende overeenkomst ligt en Regionaal Totaal, Say4You of hoe ze zich ook noemen en mevrouw *** niet meer reageren op mail, telefoon en sms. *** zei nog dat ze alles zou regelen maar daarna is alle contact afgehouden en gebeurde er niets meer.

Ik heb nooit voor dit contract getekend en heb dat meermalen aangegeven maar dat maakt schijnbaar niemand iets uit. Dit duurt nu al drie maanden en de klantenservice bij de EON is zeer klantonvriendelijk en dreigend. Om woedend van te worden ! Morgen heb ik een afspraak bij de politie om aangifte te doen maar met het aangiftebeleid en de bureaulade problematiek daar is het nog maar de vraag of daar (snel) iets uit zal komen.

Reactie van E.ON , 23 januari 2018

Beste heer Besselink,

Wat vervelend om te vernemen. Graag zouden wij het voor je nakijken.

Vriendelijk verzoek ik je om naw-gegevens toe te sturen via webcare@eon.nl zodat wij hierop terug kunnen komen. ^Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
WURGcontract EON
Jan Wijnands uit Hegelsom, 7 januari 2018

EON maakt de kostenverlaging geheel naar waar die het intermediair via welke ik bij hen terecht was gekomen (Regionaal Totaal uit Rotterdam) had beloofd. Komt na enkele maanden zelfs met een zeer forse prijsverhoging. Wat daarnaast stoort is de buitensporige boete die EON hanteert bij contractverbreking. De enige leverancier voor zover ik ken met een echt Wurgcontract.

Absoluut af te raden dus.

Reactie van E.ON , 9 januari 2018

Beste heer Wijnands,

Jammer te vernemen dat u niet tevreden bent over uw contract bij E.ON.

Mocht u willen dan kijken wij graag met u mee. U kunt uw adresgegevens doorsturen via webcare@eon.nl ^Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet transparant
avatar
Rens Wijnakker uit Utrecht, 16 december 2017

E.ON heeft een verschrikkelijk model waabij je achteraf ineens flink bij moet betalen. Ik zou nooit met ze in zee gaan. Bij ons kwamen ze na 1,5 jaar ineens met een torenhoge rekening, want na 1 jaar was het slechts een schatting die vele malen lager lag. Waarom niet dit na een jaar al aangeven? We zaten ook echt ver boven het landelijk gemiddelde, terwijl we echt niet met energie strooiden. Totaal geen transparantie. E.ON heb ik inmiddels al 3 bevriende stellen afgeraden, want dit kan zo natuurlijk niet.

Reactie van E.ON , 18 december 2017

Beste Rens,

Ik vind het vervelend te horen dat u deze ervaring heeft bij ons. Wij kijken het graag voor u na. Vriendelijk verzoek ik u om uw naw-gegevens door te geven via webcare@eon.nl. ^ Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Er in geluisd
Ben Hofstee, 1 december 2017

Ben gebeld door een tussenpersoon (provider adviseur) met een zeer aantrekkelijk aanbod om over te stappen van eneco naar EON. De tarieven zijn aantrekkelijker en je krijgt stroom een half jaar gratis. De verkoper was vrij agressief en het inmiddels toegezonden voorstel moest ik direct accepteren dan zou alles in werking gesteld worden. Later zag ik dat het om een contract van drie jaar ging. Dat had ik niet begrepen en voor mij reden om te annuleren. Na zeven dagen (binnen de gestelde termijn van 14 dagen) heb ik een modelformulier ontbinding gedownload, uitgeprint, ingevuld en opgestuurd naar EON.

Echter na een paar weken zag ik dat mijn TOON thermostaat niet meer werkte en bleek mijn contract met ENECO opgezegd. Heb diverse malen gebeld echter door lange wachttijden niemand aan de telefoon gekregen. Gisteren lukte het uiteindelijk maar werd na een paar minuten de verbinding verbroken. Eerder heb ik een mail gestuurd met het verzoek tot ontbinding van het contract tot op heden echter geen reactie. Vandaag weer gebeld werd er doodleuk gezegd dat ze geen brief hebben ontvangen en dat ze niks kunnen doen. Het lijkt erop dat de postkamer niet op orde is bij EON waardoor ik nu met een contract zit die ik niet wil en waar niet over gesproken kan worden.

Kortom hier moet je niet wezen, de tarieven zijn niet beter dan elders en de klantenservice is weinig klantgericht

Reactie van E.ON , 4 december 2017

Beste heer Hofstee,

Wat vervelend te horen dat het zo verlopen is.

Om het e.e.a. uit te zoeken verzoeken wij u vriendelijk uw naw-gegevens via webcare@eon.nl toe te sturen. ^ E.ON webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slinkse praatjes
Cordef uit Utrecht, 28 november 2017

Ik kreeg begin oktober een telefoontje van een of andere opzeg bedrijf dat achteraf voor eon belde om mij op slinkse manier overhalen om bij eon mijn energie te krijgen. Ik ben nooit akkoord gegaan met een contract. In heb een paar weken geleden een brief van mijn energieleverancier gekregen dat ik niet meer bij hun zit. Tot mijn schrik belde ik naar mijn vorige leverancier Energie direct en die zei dat het om eon ging. Ik zei "ik weet nergens van". We zijn nu bijna 2mnd verder en ik bedaal aan eon en aan mijn huidige leverancier waar ik wel mee akkoord ben gegaan. Ik vind jullie waardeloos en wil nooit meer wat met jullie te maken hebben. Ik wacht nog steeds op antwoord. Stelletjes ****.

Reactie van E.ON , 4 december 2017

Beste heer, mevrouw,

Ik vind het vervelend te horen dat u zich niet bewust bent van een overstap naar E.ON.

Wij kijken het graag voor u na. Vriendelijk verzoek ik u om uw naw-gegevens door te geven via webcare@eon.nl. ^ Team E.ON Webcare

Reactie van E.ON , 7 december 2017

Beste heer, mevrouw,

Ik vind het vervelend te horen dat u zich niet bewust bent van een overstap naar E.ON.

Wij kijken het graag voor u na. Vriendelijk verzoek ik u om uw naw-gegevens door te geven via webcare@eon.nl. ^ Team E.ON Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ONBEGRIJPELIJK
M.Engelbracht uit Hendrik ido Ambacht, 8 november 2017

Wacht al 3 weken op mijn contract ? Krijg nu wel de torenhoge rekening net binnen. € 15,- voor gas levering en € 15,- apart voor stroom. Dat is al € 30,-. Wat een DUUR GRAPJE. Nog meer dan bij m'n vorige leverancier.En dan te bedenken dat E-on goedkoper zou zijn ??? Allereerst ben ik er ingeluisd door Regionaal totaal of Contractcoach of hoe het heet. Verkoper  *** beloofde me van alles. Contract zou 14 dagen ter inzage komen en dan kon ik besluiten het te doen of niet.Ik zou het overleggen met mijn vrouw.Om er zeker van te zijn dat de genoemde tarieven die hij op een roze vodje had gezet ook echt de tarieven zouden zijn moest ik even tekenen. Enfin u raad het hiermee was de inluis actie geslaagd. Na diverse mails geen enkele reactie. Toen ik merkte dat er van alles leek te veranderen bekroop mij het gevoel dat het contract reeds actief was. En ja hoor daar kwam de eindbrief van ENECO MET BOETES. Ook daar weer onbegrijpelijke discussies over met Regionaal totaal Contractcoach of hoe ze heten. Het verhaal duurt nog 3 uur en dat zal wel. Ik snap niet dat E-On met dergelijke verkoopacties meegaat. En dat mijn contract er nog steeds niet is. DE REKENINGEN AL WEL. WAAR ZIJN MIJN 14 dagen termijnzicht nu heen. WAAR IS MIJN CONTRACT ?? Waar zijn mijn gegevens ter inzage ???? Kortom HALLO HALLO E-ON BEN IK WEL EEN KLANT ???

Reactie van E.ON , 14 november 2017

Wat vervelend dat u deze ervaring heeft. Graag zouden wij hierover met u in contact willen komen, wilt u uw adresgegevens aan ons mailen via webcare@eon.nl? Eventueel ook uw telefoonnummer zodat we hier telefonisch contact over kunnen hebben met u, als u daar prijs op stelt natuurlijk. Alvast bedankt. ^Team Webcare E.ON

Reactie
avatar
Angelique Huggers, 4 juli 2018

Wij zijn nu aan de beurt.

R.. Was bij ons

Roze papiertje ondertekend voor regionaal totaal voor 30 euro minder.

Zitten we ineens bij Eneco voor 40 euro duurder dan de leverancier die we hadden.

Nooit geen contract getekend bij Eneco

Wel boetes binnen.

R.. en het hele bedrijf (contractcoach) laat niks meer horen. Bellen continue emailen apps enz...totaal geen gehoor

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer