Reviews E.ON

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

95 reviews

5 sterren
(26)
4 sterren
(22)
3 sterren
(9)
2 sterren
(7)
1 ster
(31)

21 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(1)
onbekend
(13)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
bagger
R V. uit Ridderkerk, 22 januari 2018

waardeloos is het enigste woord die ik kan bedenken..

Reactie van E.ON - 22 januari 2018

Goedemiddag,

Wat jammer om te horen dat u niet tevreden bent over E.ON. Graag horen we wat we kunnen verbeteren. U kunt dit kenbaar maken in een e-mail naar webcare@eon.nl.

^ Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede energie leverancier
JL R. uit Maasland, 19 januari 2018

Vlekkeloos verlopen, zonder problemen en bij vragen hele vriendelijke medewerkers die je te woord staan.

Reactie van E.ON - 22 januari 2018

Bedankt voor de positieve feedback! ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vrijwel ongemerkt geregeld.
Robert uit Apeldoorn, 18 januari 2018

De overstap is zonder problemen en nauwelijks merkbaar geregeld, dus dat is goed.

Reactie van E.ON - 22 januari 2018

Beste Robert, bedankt voor je positieve feedback! ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Let op! U betaalt ieder jaar 14 maanden. Telkens 2 maanden later de afrekening!
Quaedvlieg uit Heerlen, 16 januari 2018

Eon zegt die extra maanden moeten toch betaald worden, maar zo werkt t niet!!! Onze beurs werkt zo niet! Wij klanten gaan uit van de kosten over 1 jaar en niet over 14 maanden!

Reactie van E.ON - 17 januari 2018

Wat vervelend om te lezen. Indien gewenst kijken we graag na waardoor uw factuur over 14 maanden loopt, dit is inderdaad niet gebruikelijk. Als je dit wilt ontvangen we graag je naw-gegevens via een e-mail naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prettige leverancier
J.J.M van der Zwaan uit Ter Aar, 13 januari 2018

Overstap van Eneco naar EON ging vlot en zonder problemen. Elektriciteit en gas worden vlot geleverd en van een goede kwaliteit. Administratieve afhandeling geen enkel probleem.

Reactie van E.ON - 15 januari 2018

Beste heer Zwaan, bedankt voor je positieve feedback! ^Team E.ON webcare.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
de overstap ging geheel zonder problemen
F.P.J. van Dreumel uit Boven-Leeuwen, 2 januari 2018

Ik kreeg via mail alle informatie die ik nodig had voor de overstap, ik vulde de vragenlijst in wachtte op de overstapdatum, stuurde de meterstanden naar E.ON en was op hetzelfde moment daadwerkelijk overgestapt en kreeg enkele dagen later de eindafrekening van de Nuon en de volgende maand werd het eerste voorschotbedrag voor de E.ON afgeschreven

Inmiddels heeft de regering de belasting weer aangepast dus per saldo zal ik wel duurder uit zijn dan beloofd.

Reactie van E.ON - 3 januari 2018

Bedankt voor uw feedback! ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Onduidelijke prijsopgave.
Arnldus uit Amsterdam, 2 januari 2018

Bij het aanvragen van het contract werd een maandbedrag van €70 vastgesteld. Later bleek dit veel hoger te zijn , namelijk €86, terwijl het geschatte jaarverbruik niet veel afweek van het werkelijke verbruik het jaar ervoor.

Reactie van E.ON - 3 januari 2018

Graag kijk ik dit voor je na. Wil je je adresgegevens doorgeven via webcare@eon.nl? ^ Team E.ON Webcare

Reactie van Arnldus - 10 januari 2018
probleem is deels opgelost

Ik heb het maandelijkse termijnbedrag weten te verlagen met €8 en betaal nu €78, i.p.v. €86. Maar de kans bestaat, dat ik bij de eindafrekening plm. €100 moet bijbetalen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
E.On tot zover top
C van D. uit Best, 27 december 2017

Overstappen ging goed. Prijs is prima. Daarom tevreden

Reactie van E.ON - 28 december 2017

Dankjewel voor je positieve feedback!

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onduidelijke contracten
Jan Bok uit Nij Beets, 24 december 2017

Even buiten beschouwing laten dat ik door de nationale energievergelijker misleid en opgelicht ben en een 5 jarig zakelijk wurg contract in de maag gesplitst heb gekregen zijn de contracten bij de EON onduidelijk en onvolledig .

Men laat voorkomen een contract te krijgen tegen een vast tarief maar dat geld alleen voor de netto prijzen van gas en stroom alle kosten en belastingen zijn gewoon variabel.

En men hoeft geen econoom te zijn als men weet dat een M3 gas netto 25 cent kost en vermeerderd met alle heffingen op 65 cent uitkomt wat de grootste invloed heeft op het uiteindelijk te betalen maand bedrag,

Met andere woorden ik heb geen enkel idee wat mijn maand bedrag eventueel zou zijn na telefonisch contact kon de EON hier geen antwoord op geven.

Ik heb zonnepanelen hierover is in het contract niets te vinden wat een eventuele vergoeding zou zijn indien ik een overschot aan terug geleverde kw zou hebben.

Conclussie misleidende en onduidelijke informatie en dus geen goede keuze

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
onterecht contract
Dorien Schrijen uit Boxmeer, 19 december 2017

Zonder dat wij ervan op de hoogte waren, is ons contract bij Engie beeindigd en blijken wij al 2 maanden energie/gas geleverd te krijgen van E.ON. Wij hebben hiervoor niets getekend, geen offerte aangevraagd, niets van dit alles.

Al diverse malen gebeld. Men heeft alle begrip, maar het probleem wordt niet opgelost.

Een hele slechte zaak, als iets , waar je totaal geen deel aan hebt, niet wordt opgelost!!

Reactie van E.ON - 21 december 2017

Wat vervelend om te lezen dat je aangemeld bent zonder je medeweten Dorien. Graag zoek ik dit voor je uit. Wil je je adresgegevens doorgeven via webcare@eon.nl?

Team webcare E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afgesproken termijn bedrag contract duur wijkt af
Jur uit Amsterdam , 14 december 2017

Hele gladde prater hier aan de deur.Werd gezegd dat ik om het half jaar kan overstappen nu zie ik dat 36 maanden aan het contract vast zit. Ook het termijnbedrag wijkte af van wat we aan de deur hadden afgesproken. Zeker wel 20€ verschil. Kreeg het definitief termijn bedrag pas te zien in de 3e mail die later dan de leveringsdatum kwam. IK GA HIER WERK VAN MAKEN !! voel me voor de gek gehouden

Reactie van E.ON - 14 december 2017

Goedemorgen,

Wat vervelend dat je een slechte ervaring hebt gehad door een van de colporteurs. Het termijnbedrag en de contractduur wordt altijd gecorrespondeerd in de contractbevestiging, deze heeft u binnen 3 dagen na aanmelding ontvangen. Op het moment dat u deze ontvangt gaat de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen in. U had dus toen de kans om het kosteloos op te zeggen. Als u dat niet heeft gedaan, bent u dus akkoord gegaan met hetgeen in de contractbevestiging.

Het termijnbedrag is altijd gebaseerd op het historisch verbruik als u van mening bent dat u meer of minder gaat verbruiken, kunt u het termijnbedrag gewoon aan laten passen door een van mijn collega's op het nummer 0900 0601.

^Webcare team E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterechte contract aanmelding
Jan Bok uit Nij Beets, 11 december 2017

Door de nationale energie vergelijker gebeld niet te verwarren met de energie vergelijker.

Tijdens dit gesprek duidelijk aangegeven open te staan voor een vrijblijvende offerte die ik op mijn gemak wil bekijken en narekenen.

Ondanks dit duidelijk te hebben aangegeven dat het hier om een offerte gaat verleid desbetreffende mevrouw mij om in de door haar gestuurde email op bevestigen te drukken.

En er van uitgaande dat het hier nog steeds om een offerte gaat zit ik nu vast aan een 5 jarig zakelijk contract bij de EON en na wat rekenwerk geen gunstig contract.

Contact gezocht met EON die de verantwoordelijkheid bij de nationale energie vergelijker legt.

Na diverse pogingen om contact op te nemen met de nationale energie vergelijker geen reactie,

Wederom contact gezocht met EON om tot een oplossing te komen verwijzen deze naar de opgenomen voise log en dat deze rechtsgeldig zou zijn.

Nadat EON mij doorverbonden heeft met de nationale energie vergelijker en na een zeer moeizaam gesprek mij de toezegging werd gedaan om de voise log op te sturen geen enkele reactie of voise log van de nationale energie vergelijker.

Wederom contact gezocht met EON die mij binnen een half uur van de voise log heeft voorzien.

Hierin wil ik EON wel in prijzen tevens in de bereikbaarheid die ik als ruim voldoende beoordeel.

Conclusie uit dit verhaal ik voel mij doelbewust opgelicht in dit verhaal door de nationale energie vergelijker maar leg de verantwoordelijkheid bij EON om tot een redelijke oplossing te komen.

Komen wij er niet uit ga ik aangifte doen wegens oplichting en laat ik het op een rechtszaak aankomen gezien de beluisterde voise mail waarop ik op geen enkele manier aangeef een overeenkomst te sluiten met de EON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Veel te hoge boete.
avatar
relax just relax a min, 30 november 2017

De eon vraagt mij om klant te worden. Via de deur verkoop.

Als je nu overstapt naar een andere leverancier krijg je een boete van 450 euro boven op de boetes voor stroom en gas elk 100 euro. Kado's die jullie vergoeden moeten aan het eind van de rit dubbel terug betaald worden

Reactie van E.ON - 4 december 2017

Beste heer,

De verkoper aan de deur heeft geen inzage in uw huidige contract. De hoogte van de boete is afhankelijk van het type contract. Wettelijk gezien mag particulier maximaal €250,- in rekening gebracht worden voor contractbreuk en maximaal €100,- voor een ontvangen cadeau of premie.

Bij zakelijke contracten kan dit hoger zijn. ^E.ON Webcare team

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap naar E.ON
A GARDENIER uit Deurningen, 14 november 2017

Overstap geregeld via Energieleveranciers.nl.

In de concept aanbieding van E.ON staat een hoger maandbedrag (ca.€60) dan in de vergelijking waarop is gekozen. Na telefonisch overleg met E.ON zou dot worden aangepast. Na twee weken is de aanbieding definitief maar niet aangepast. Uiteindelijk na weer een telefoontje wordt de tweede maand aangepast. Afspraak met helpdesk niet geheel betrouwbaar. Verder ben ik tot heden tevreden.

Reactie van E.ON - 15 november 2017

Beste Gardenier,

Dank u wel voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat u een afspraak heeft gemaakt om het termijnbedrag aan te passen en dat dit niet direct is verwerkt. Wij zullen dit meenemen en we hopen ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt.

^E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf. Komen afspraken niet na!!
Sander 13 november 2017

Mijn werd een maandbedrag voor gesteld en afgesproken en bij de eerste afschrijving was het maandbedrag met 31 euro per maand verhoogd.

Ook werd mijn verteld dat de overstap geheel kosteloos zou zijn.

Echter na over gestapt te zijn blijkt hier ineens een maximum aan te zitten en blijf ik met de overige kosten zitten.

Voordat ik ging overstappen had ik duidelijk gevraagd of hier kosten aan zaten en werd mij nogmaals verteld dat het kosteloos was.

Heb nog nooit zoveel spijt gehad van een overstap en zou iedereen die overstapt naar e-on willen adviseren om alles op papier te zetten

Met vriendelijke groet,

Een klant die spijt heeft van de overstap.

Reactie van E.ON - 14 november 2017

Beste Sander, jammer om te lezen dat je je overstap zo ervaart. In de productvoorwaarden die we bij je contractbevestiging meesturen staat vermeld wat je kan verwachten betreft de vergoeding van je boete van je vorige leverancier. Ik begrijp dat het tegenvalt als eerder tegen je gezegd is dat de overstap geheel kosteloos zou zijn. Mocht je hier verder contact over willen met ons, stuur dan even je adresgegevens, volledige naam en eventueel je telefoonnummer naar webcare@eon.nl. We kunnen dan ook even bekijken wat we voor je kunnen betekenen betreft je maandelijkse termijnbedrag. ^E.ON Webcare Team

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geruisloze overgang naar E. ON
A. de Z. uit Balk, 6 november 2017

Totaal geen moeite met de overgang van onze oude energieleverancier naar E.ON.

Reactie van E.ON - 7 november 2017

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor de positieve feedback.

^Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Weinig behulpzaam
Frank uit 's-Gravenhage, 5 november 2017

EON heeft een weinig flexibele klantenservice, die er gemiddeld een week over doet om je terug te mailen, waardoor het onwaarschijnlijk veel moeite kost om iets gedaan te krijgen ( in mijn geval inzicht krijgen in mijn daadwerkelijke verbruik en kosten). Omdat de service het enige verschil is tussen leveranciers, geen aanrader.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ergerlijk
Ed van Haren uit Almelo, 2 november 2017

Ik heb in 2013 via de EON zonnepanelen aangeschaft. Technisch is er iets mis, bij harde wind valt de zekering uit. Ik heb via allerlei wegen de EON benaderd, maar krijg niet de juiste persoon te pakken. Wel plaatsen, maar daarna service verlenen, echt niet. Jammer.

Reactie van E.ON - 3 november 2017

Hallo meneer Van Haren,

Vervelend om te lezen dat je technisch probleem hebt met de zonnepanelen die je in het verleden via E.ON hebt aangeschaft.

Wij hebben je inmiddels voorzien van de juiste contactgegevens en ik verwacht dat je hiermee verder op weg geholpen bent. Mocht dit niet het geval zijn stuur een mail met je adresgegevens naar webcare@eon.nl. Ik verwacht dat dit niet nodig zal zijn.

^Webcareteam E.ON

Reactie van Ed van Haren - 8 december 2017
probleem is opgelost

In eerste instantie was het lastig om de vraag bij de juiste persoon te leggen. Nu is het heel goed opgelost. Een nieuwe aardlekschakelaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf
Leon uit Amsterdam, 30 oktober 2017

Via overstappen.nl bijna in een deal met E.ON getrapt. Nu is het lastig te beoordelen of de foutieve informatie aan overstappen.nl ligt of aan E.ON, maar het feit is dat er een mooie aanbieding wordt getoond, maar als puntje bij paaltje komt is het feitelijke maandbedrag wat erna wordt gecommuniceerd door E.ON hoger. Gelijk besloten te cancelen. Zowel bij overstappen.nl alsmede bij E.ON aangegeven dat ik wilde annuleren. Bij overstappen.nl kreeg ik reactie, dat E.ON de annulering heeft bevestigd, en dit nog per post aan mij bevestigt. Tot op heden bijna 2 weken later niks ontvangen. Op de mail aan E.ON zelf kreeg ik een prachtige automatische reply van ontvangst, en ook de ingestelde leesbevestiging werd bevestigd. Tot op heden 2 weken later geen reactie. Met dit soort bedrijven ga ik niet in zee!

Reactie van E.ON - 2 november 2017

Hoi Leon,

Vervelend om te lezen dat er verwarring is ontstaan over de kosten en het tot stand komen van het indicatief termijnbedrag.

Je geeft aan dat je nog geen bevestiging hebt ontvangen op je mail, graag kijk ik na of deze goed aangekomen is en je annulering goed verwerkt.

Zou jij je naam, adres en woonplaats gegevens kunnen mailen naar webcare@eon.nl dan kijk ik het graag voor je na.

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Maandbedrag bleek in werkelijkheid hoger
S W. uit Amsterdam, 28 oktober 2017

Er werdt een aantrekkelijk aanbod getoond op energieleveranciers.nl maar bij de bevestiging van mijn nieuwe contract bleek het maandbedrag veel hoger dan geadverteerd. Ik heb daarom onmiddelijk gebruik gemaakt van mijn recht om het nieuwe contract binnen twee weken te ontbinden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en efficiënte service
R.E. F. uit Wageningen, 26 oktober 2017

Helemaal tevreden snel en vriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
overstappen moeilijk hoezo.
P G. uit Ried, 14 oktober 2017

De overstap is zoals ik had verwacht uitstekent gegaan ,het maandbedrag wat zij opgave heb ik naar beneden bijgesteld .

Ik weet wat ik jaarlijks verbruik .

Ik ben pas 7 weken klant , dus kan ik verder geen bevindingen geven.

Reactie van E.ON - 16 oktober 2017

Fijn om te lezen dat de overstap goed verlopen is en alles naar wens gaat.

Bedankt voor uw positieve review!

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen app
DJ K. uit Harderwijk, 10 oktober 2017

Goedkoopste volgens de vergelijksite. Je krijgt alleen geen app waarin je je energieverbruik kan zien. Deze had ik hiervoor wel bij mijn oude leverancier oxxio. Volgend jaar maar weer terug want ik mis de app. Ik kan bij e.on ook niet iets dergelijks krijgen omdat ik via de vergelijksite bij e.on gekomen ben.

Reactie van E.ON - 11 oktober 2017

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw review. Ik kan me voorstellen dat het erg makkelijk is wanneer u de gegevens via een app in kunt zien. Helaas, zoals u zelf al aangeeft hebben wij deze mogelijkheid (nog) niet. Uiteraard zullen wij bekijken of we dit in de toekomst kunnen realiseren.

^E.on Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
vlotte overstap
nieuwe gebruiker uit Waspik, 10 oktober 2017

overstappen is makkelijker dan je denkt!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima geregeld
SDM Hettinga uit Almere, 7 oktober 2017

Sinds een aantal jaar stap ik ieder jaar over naar de beste deal en dit jaar is dat EON. Het werkt net zo als bij andere leveranciers dus geen verrassingen, easy peasy.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?