Reviews E.ON

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

37 reviews

5 sterren
(9)
4 sterren
(12)
3 sterren
(6)
2 sterren
(3)
1 ster
(7)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Begon leuk bij EON.
R Timmers uit 's-Gravenhage, 8 april 2019

Begon leuk bij EON maar na twee maanden werden ze overgenomen door Eneco en als ik ergens niet bij wil zijn is het dat hypocriete clubje Eneco! Laatste tien maanden maar uitgezeten en gewoon weer overgestapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen groot verschil tussen aanbieders van Energie
P Bax uit Zevenbergen, 4 april 2019

Er zit niet veel verschil tussen de energieleveranciers wat betreft prijzen. Soms is de een iets goedkoper als de andere, maar dan kan per jaar schelen. Zolang de leveranciers zelf geen contact opnemen met de klant wanneer het contract ten einde loopt, en dan geen goede aanbieding doen, kun je het beste elk jaar van leverancier wisselen. Wat ik intussen al jaren heb gedaan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
E.ON - Eneco
Ronald Milan uit Uden, 2 april 2019

Na het vergelijken van de energietarieven besloot ik te kiezen voor levering van stroom en gas via E-On. Zo gezegd zo gedaan. Conform afspraak werd het contract afgesloten en de voorzieningen vanuit E-ON geleverd.

Ik heb nooit vervelende ervaringen gehad. Met de verbruiksmonitor kon je duidelijk zien wat je verbruik was.

Ik huur een woning, het waterverbruik loopt via de woningbouwvereniging en is in de huurprijs opgenomen. Vandaar dat dit in het verhaal niet benoemd is.

Medio april 2018 werd E-ON overgenomen door Eneco-Zuid. Ook dit is prima en vlekkeloos verlopen. De tarieven zijn hetzelfde gebleven hetgeen voor mij de belangrijkste reden is geweest om te blijven zitten waar ik zat en niet over te stappen naar een andere leverancier na 12 maanden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima service
Nn uit Bronkhorst, 4 maart 2019

Bij telefonisch contact correct te woord gestaan en prima geholpen. Moest alleen even navraag doen naar uitbetaling welkomstpremie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandalig
Ciska uit Vlaardingen , 14 januari 2019

Eneco heeft E.ON overgenomen , vijf jaar lang geen problemen gehad bij E.ON . Nu heeft E.ON de eindstand als overstap stand gebruikt en 1 jan 2019 standen ingevuld of ik even 1418,50 bij wil betalen !!! Ja u ziet het goed !!!! Dus ik wil dit wel even uit laten zoeken want dit klopt van geen kant en ik ben erg boos !!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en eenvoudig overgestapt
MNGJ H. uit Elst, 11 december 2018

Van nuon naar Eon overgestapt dat heel eenvoudig is gegaan. Eon was aanzienlijk goedkoper, wat ook mede door de overstappremie komt. Vervolgens dit jaar weer overgestapt naar Green Chios. Wederom eenvoudig en ook weer goedkoper door de premie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Eenvoudig en zeer goed
S D. uit Elst, 11 december 2018

Ik ben van nuon naar eon gegaan. de overstap was heel eenvoudig. Eon was aanzienlijk goedkoper, maar dat komt mede door de overstap premie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
was oke
a wouters uit Amsterdam, 7 december 2018

ik voel geen verschil in alle energie leveranciers. hooguit is er een verschil in de hoeveelheid groene stroom. Dus ik ga elk jaar voor de goedkoopste

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tussen tijds overgenomen door Eneco
J.G. B. uit IJmuiden, 22 november 2018

E.ON is tussentijds overgenomen door Eneco, bij eindafrekening geen bonus uitgekeerd. Na telefonisch overleg en E mails gestuurd uit het contract van het verleden en toezegging dat over 15 dagen de 195 Euro wordt uitgekeerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed ,geen problemen,alles netjes afgehandeld.
J.A.M P. uit Vortum-Mullem, 5 november 2018

Goed ,geen problemen,en alles netjes afgehandeld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima, geen bijzonderheden
EvA uit Maarssen, 29 oktober 2018

Ik heb 1 jaar bij EON gezeten en het overstappen naar EON ging gemakkelijk. Ben uiteindelijk toch weer overgestapt naar een andere maatschappij omdat ik daar weer een nieuwe welkomstkorting kreeg. Maar de ervaring bij EON was prima, geen bijzonderheden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Niet voor herhaling vatbaar
J van H. uit Linne, 18 oktober 2018

Stroom is stroom en gas is gas natuurlijk. Hebben geen app voor inzicht in gebruik en klantenservice wil liever niet helpen dan wel. Ik zal niet snel meer kiezen voor E.ON. Misschien wordt het nu beter onder Eneco.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede ervaring
B.S. N. uit Amstelveen, 1 oktober 2018

Ik heb goede ervaring met E.ON.

Overgestapt naar Oxxio omdat ik een betere aanbiding kreeg. Na de eindrekenig alsnog €65 geld terug gekregen top👍🏼

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zeer goed geregeld
HW van B. uit Montfoort, 25 augustus 2018

Goed geregeld en nette afhandeling einde contract

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Soepel en keurig
IH uit Waarder, 25 augustus 2018

Overstap en ook vertrek verliepen soepel en foutloos. Afspraken werden keurig nagekomen, dus prima partij om mee in zee te gaan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zeer teleurstellend
Ronald Van A. uit Middelburg, 14 augustus 2018

Ik werd goed ontvangen bij EON , maar na de verhuizing alleen maar gedoe. Termijnen werden niet afgeschreven , na diverse mails te hebben verstuurd , hierdoor een behoorlijke naheffing. Ook telefonisch zeer slecht bereikbaar, lange wachttijden . Online omgeving niet gebruiksvriendelijk . Ik ben blij eon verkocht is want het is een waardeloze partij . Hopelijk wordt de dienstverlening beter onder Eneco .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap soepel, jaarafrekening moeizaam
D.P. Antonius uit Eersel, 11 augustus 2018

Overstap en levering naar eon (later Eneco) verliep soepel en eenvoudig. Ook gedurende het jaar geen problemen. Alleen toen ik naar een jaar overstapte naar een andere energieleverancier en per e-mail mijn jaarafrekening kreeg ging het moeizaam. Op de website kon ik niet inloggen omdat mijn account niet bekend was. Na een telefoontje naar de behulpzame helpdesk, kreeg ik de toezegging dat ik mijn afrekening per post zou ontvangen. Dit duurde zou wel even langer duren, maar vormde geen probleem. Helaas bleek dat mijn afrekening per post retour was gezonden. Eneco / eon, had deze naar mijn oude adres gestuurd, waar ik al 8 jaar niet meer woon. Onbegrijpelijk hoe dit is gekomen. In alle eerdere correspondentie stond mijn huidige adres. Erg slordig en voor mij een reden om voor een andere leverancier te kiezen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Komen afspraken niet na
J.A. H. uit Makkum, 31 juli 2018

Na afloop van mijn contract ben ik overgegaan naar een andere leverancier. Toch werd alsnog weer een maandbedrag door E.ON afgeschreven. Tevens zou ik, volgens mijn contract, na 10 maanden een welkomstpremie van € 100,00 ontvangen. Dit is dus ook niet gebeurd. Contact opgenomen via telefoon. Constant te druk. Contact via email: geen enkele reactie tot nu toe.Conclusie: E.ON belooft van alles, maar komt het niet na.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima
H.F. Postma uit Huissen, 24 juli 2018

Klantvriendelijkheid is prima. Geen gezeur, gewoon elektriciteit leveren, heldere communicatie en redelijke prijzen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstap naar Eneco, beloofde service niet waargemaakt
Ontevreden klant uit Kudelstaart, 11 juli 2018

Wij hadden ons aangemeld voor E.ON, mede omdat er een tool beschikbaar zou zijn welke ons dagelijks inzicht zou geven in ons energieverbruik.

Op het moment van energie leveren, kregen wij en brief van Eneco. Hier snapten wij niets van: na telefonisch contact bleek dat E.ON was overgenomen: niet zo prettig dat dit niet aan ons was laten weten. Vervolgens is ons maandbedrag 2x aangepast zonder dit aan ons te laten weten, en is er geen app beschikbaar voor klanten zoals wij. De app/website van Eneco kunnen wij niet gebruiken omdat wij ‘E.ON klanten zijn’, en de website van E.ON is niet beschikbaar omdat E.ON niet meer bestaat... belachelijk!

Had achteraf graag bij oxxio gebleven.. ik begrijp dat een overname kan gebeuren, maar dit kondig je aan en je zorgt voor een goede overgangsregeling.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
probleemloos
R N. uit Maarssen, 4 juli 2018

alles is vlekkeloos gegaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Klantvriendelijk
M.G.J Koolen uit Deurne , 4 juli 2018

In het begin problemen omdat de e.a.n. nummers van de gasmeters van twee adressen omgewisseld waren. …………….. 17A en 17B. Na enig heen en weer gebel naar tevredenheid opgelost.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duidelijk
anoniem uit Klaaswaal, 3 juli 2018

Duidelijke voorwaarden en je weet waar je aan toe bent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima
K K T. uit Veenendaal, 28 juni 2018

Geen gedoe en makkelijk

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
E.on bestaat ineens niet meer
uit Lieshout, 20 juni 2018

Zeer slecht stond niks bij e.on over eventuele overname door ander bedrijf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?