Reviews E.ON

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

93 reviews

5 sterren
(19)
4 sterren
(25)
3 sterren
(9)
2 sterren
(7)
1 ster
(33)

18 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(0)
onbekend
(13)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Overstap naar Eneco, beloofde service niet waargemaakt
Ontevreden klant uit Kudelstaart, 11 juli 2018

Wij hadden ons aangemeld voor E.ON, mede omdat er een tool beschikbaar zou zijn welke ons dagelijks inzicht zou geven in ons energieverbruik.

Op het moment van energie leveren, kregen wij en brief van Eneco. Hier snapten wij niets van: na telefonisch contact bleek dat E.ON was overgenomen: niet zo prettig dat dit niet aan ons was laten weten. Vervolgens is ons maandbedrag 2x aangepast zonder dit aan ons te laten weten, en is er geen app beschikbaar voor klanten zoals wij. De app/website van Eneco kunnen wij niet gebruiken omdat wij ‘E.ON klanten zijn’, en de website van E.ON is niet beschikbaar omdat E.ON niet meer bestaat... belachelijk!

Had achteraf graag bij oxxio gebleven.. ik begrijp dat een overname kan gebeuren, maar dit kondig je aan en je zorgt voor een goede overgangsregeling.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
probleemloos
R N. uit Maarssen, 4 juli 2018

alles is vlekkeloos gegaan

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Klantvriendelijk
M.G.J Koolen uit Deurne , 4 juli 2018

In het begin problemen omdat de e.a.n. nummers van de gasmeters van twee adressen omgewisseld waren. …………….. 17A en 17B. Na enig heen en weer gebel naar tevredenheid opgelost.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duidelijk
anoniem uit Klaaswaal, 3 juli 2018

Duidelijke voorwaarden en je weet waar je aan toe bent

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima
K K T. uit Veenendaal, 28 juni 2018

Geen gedoe en makkelijk

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
E.on bestaat ineens niet meer
uit Lieshout, 20 juni 2018

Zeer slecht stond niks bij e.on over eventuele overname door ander bedrijf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Levering loopt
I H. uit Nijmegen, 3 juni 2018

De levering loopt prima, het afsluiten was best moeilijk, ze wilden een borg omdat ze ons postcodegebied als niet kredietwaardig achtten, belachelijk. Verlengen was ook moeilijk, veel emails heen en weer en dan telefonisch verlengd en dat werd dan niet verwerkt. Opnieuw beginnen....

Maar de levering loopt op rolletjes en met de slimme meter geen omkijken naar meterstanden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Toppie!!!
J.S Harmsen uit Delft, 25 mei 2018

Jammer, heel erg jammer da E.ON ni meer is, was altijd heel tevreden. Eneco heeft het over genomen, maar ik wil geen klant van Eneco zijn!!!Druk aant zoeken voor beter dan Eneco!!!😒

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klantenservice matig
D W. uit Eindhoven, 21 mei 2018

Contact met de klantenservice is echt matig. Geen reactie op mail of pas na lange tijd. Heel vermoeiend. Er zou een bonus uitgkeerd worden na 10 maanden (contractuele korting). Pas na verschillende mail ontvangen in maand 12. Prijs voor een nieuw jaar aangevraagd, kreeg een super slecht aanbod, overduidelijk te duur. Die moeite die neem ik volgende keer niet meer, maar meteen energie vergelijken en overstappen.Heb niet vaak zo'n slechte ervaring met een bedrijf gehad als bij dit bedrijf pff heel vermoeiend

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 ster is nog te veel moet zwaar min zijn
Karima Yahyaoui uit Gouda, 16 mei 2018

wat een *** bedrijf en wat een onbeschofte personeel hebben zei echt probeer al 2 dagen mijn meter standen door te geven maar door die onbeschofte personeel die gewooon in je oren ophangen *** bedrijf *** personeel

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Stroom is stroom
R K. uit Amsterdam, 15 mei 2018

Ik ben via energieleveranciers.nl overgestapt naar E.ON. Dit ging soepel. Na een jaar gebruik zou E.ON €150,- duurder zijn dan het jaar daarvoor en €250,- per jaar duurder zijn dan een andere provider, dus maar weer overgestapt.

Het blijft een rare praktijk dat vaste klanten op deze manier benadeeld worden, maar daar is E.ON niet de enige in.

Prima leverancier als je gebruik maakt van een aanbieding, maar zorg dat je na een jaar weer overstapt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
H R. uit Emmen, 14 mei 2018

Scherpe prijs

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prettige dienstverlening
A.S. Kerkhof uit Venhuizen, 8 mei 2018

Geen heen en weer gebel, gewoon via internet aanvragen en klaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
E.on....niet doen!!
lisa uit roermond, 4 mei 2018

Nog steeds niet geholpen na een proces van maanden (foutieve eindberekening waardoor ik een bedrag van 250 euro heb moeten betalen terwijl ik in werkelijkheid niks hoef bij te betalen) Allerlei beloftes worden gedaan waarvan niks wordt waar gemaakt. Alles loopt langs elkaar af. Waardeloze organisatie....heb nog nooit zo'n slechte service gehad!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
ik denk dat het wel goed is
PMC Florijn uit Leiden, 3 mei 2018

EON, NUON, Essent. gebeten door hond of kat ...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede overgang
Pipo uit Spijkenisse, 3 mei 2018

Goede overgang zonder gedoe. E.ON heeft automatisch de oude meterstanden opgevraagd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
elektriciteit
A Shokri uit Heerlen, 2 mei 2018

Zeer goede deal

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen gedoe
JE te O uit Oentsjerk, 23 april 2018

Netjes - geen gedoe. Keurige afwikkeling

Reactie van E.ON - 24 april 2018

Bedankt voor de positieve feedback!

^Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
alles goed tot heden
I Pantazi uit 's-Gravenhage, 22 april 2018

Alles goed, goede klantenservice, nog niet duidelijk over mijn maandbedrag

Reactie van E.ON - 23 april 2018

Beste heer, mevrouw Pantazi, bedankt voor uw feedback. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen, dan verzoek ik u vriendelijk om naw-gegevens en de laatste vier cijfers van uw IBAN door te sturen naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
EON....NIET DOEN!
lisa uit roermond, 17 april 2018

Verloop van mijn eerdere review:Er was een fiks bedrag afgeschreven wat niet klopte. Bleek dat er een foutieve eind berekening gemaakt was. Na mijn eerdere review werd er meteen contact met me opgenomen met excuses.Ook werd er wederom bevestigd dat ik geen bedrag hoef bij te betalen. Een week later krijg ik een brief binnen dat ik het bedrag binnen 5 dagen moet betalen en dat er anders rente over het bedrag komt! Ik bel weer klantenservice.....en ze weten van niks !!!Ik ben echt woest...ben nog nooit zo slecht geholpen. Hoe simpel is het om even een aantekening te maken bij mijn naam en adres??

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Een On persoonlijk bedrijf
Amn Van de vossenberg uit Ospel, 17 april 2018

Communicatie en betalingen lopen 3 keer langs elkaar af. Zeer onprofessioneel.

Reactie van E.ON - 17 april 2018

Geachte heer, mevrouw van de Vossenberg,

Wat vervelend om te horen dat er moeilijkheden waren in de betalingen.

Graag ontvangen we de adres gegevens via de e-mail zodat we u verder kunnen helpen.

U mag dit sturen naar het e-mailadres webcare@eon.nl

^ Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Minimale klantgerichtheid.
B.Rijken 16 april 2018

In "Mijn Eon" kan ik na inloggen en doorklikken naar "mijn contractgegevens" niet zien/lezen welke energieprijzen E.ON aan mij berekent. Lijkt mij een essentiëel onderdeel van een contract. Wordt door E.on afgedaan met het sturen van een algemene bijlage. Een bijlage die wettelijk gezien niet persoonsgebonden is. Kortom : bij bv. problemen bij de jaarafrekening staat de klant letterlijk in de kou. E.ON weigert "mijn contractgegevens" te optimaliseren.

Reactie van E.ON - 17 april 2018

Geachte heer, mevrouw Rijken,

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de zichtbaarheid in Mijn E.ON.

Het klopt dat uw contract gegevens niet worden weergegeven in uw Mijn E.ON account, u heeft een contractbevestiging ontvangen ten tijde van de aanmelding.

Als u deze contractbevestiging met daarin de tarieven niet meer heeft kunnen wij daarvan een kopie sturen.

Graag ontvangen wij uw adres gegevens en e-mailadres op ons e-mailadres webcare@eon.nl.

^Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Verhuist
Martine Beukens uit Woudenberg , 13 april 2018

Helaas heb ik ook een slechte ervaring gehad met E.ON.

Ik ben gaan samenwonen en heb mijn huurwoning opgezegd. De nieuwe huurders heb ik naar E.ON doorverwezen omdat zij goedkoper waren dan de vorige leverancier. Zij (nieuwe huurders) hebben dit direct geregeld en met mij is niks afgestemd over de laatste meterstand en is vanuit de nieuwe huurder uit gegaan.

Nu moet ik ruim €350 terugbetalen gebaseerd op mijn verbruik dat meer was dan geschat terwijl ik er de laatste 8 maanden maximaal 10 dagen ben geweest omdat ik al bij mijn vriend woonde. Dat zou betekenen dat ik meer verbruikt heb in die 8 dagen dan dat ik in de maanden verbruikte dat ik er volledig woonde.

Daarnaast krijg ik een boete terwijl de nieuwe huurders door mij ook zijn overgestapt naar deze leverancier. Mij was toegezegd dat bij een verhuizing geen boete zou worden toegekend, maar dit is wel het geval. Ook krijg ik weinig tijd om in bezwaar te gaan en wordt het bedrag zomaar afgeschreven. Deze heb ik nu teruggeboekt tot dat ik een juiste verklaring ontvang.

Erg jammer dit.

Reactie van E.ON - 30 april 2018

Beste Martine, wat vervelend te horen dat wij een eindafrekening hebben gemaakt op basis van verkeerde meterstanden. Graag ontvangen wij je naw-gegevens en de laatste vier cijfers van je IBAN via webcare@eon-benelux.com zodat wij met je mee kunnen kijken. ^E.ON Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
JJM V. uit Druten, 12 april 2018

Niet lang gebruik gemaakt van de diensten van E.ON maar erg tevreden over de service. Klantgericht en accuraat. Zeker een leverancier voor mij om in de toekomst weer gebruik van te gaan maken als de condities interessant worden.

Reactie van E.ON - 13 april 2018

Bedankt voor uw positieve feedback! ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Slechte geregeld
M.J.W. van der Horst uit Asten, 11 april 2018

Voor 1 jaar bij E.on geweest. Daarna overgestapt zoals ieder jaar. 13 maand termijnen in rekening gebracht door E.on !?! Tussentijds verhuisd mijn contract was daardoor ineens gestopt en ik kon geen verhuizing doorgeven. Dit omdat de nieuwe bewoners al een andere leverancier hadden aangevraagd. Mijn contact toen opnieuw af moeten sluiten. Een hoop rompslomp.

Reactie van E.ON - 12 april 2018

Beste heer, mevrouw Van der Horst, bedankt voor uw feedback. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen, stuur dan uw naw-gegevens en de laatste 4 cijfers van uw IBAN naar webcare@eon-benelux.com ^ Team E.ON Webcare

Reactie van M.J.W. van der Horst - 26 april 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?