Reviews E.ON

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

92 reviews

5 sterren
(22)
4 sterren
(20)
3 sterren
(7)
2 sterren
(7)
1 ster
(36)

22 problemen opgepakt

opgelost
(3)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(2)
in behandeling
(4)
onbekend
(12)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Geen gedoe
JE te O uit Oentsjerk, 23 april 2018

Netjes - geen gedoe. Keurige afwikkeling

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
alles goed tot heden
I Pantazi uit 's-Gravenhage, 22 april 2018

Alles goed, goede klantenservice, nog niet duidelijk over mijn maandbedrag

Reactie van E.ON - 23 april 2018

Beste heer, mevrouw Pantazi, bedankt voor uw feedback. Mochten wij iets voor u kunnen betekenen, dan verzoek ik u vriendelijk om naw-gegevens en de laatste vier cijfers van uw IBAN door te sturen naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
EON....NIET DOEN!
lisa uit roermond, 17 april 2018

Verloop van mijn eerdere review:Er was een fiks bedrag afgeschreven wat niet klopte. Bleek dat er een foutieve eind berekening gemaakt was. Na mijn eerdere review werd er meteen contact met me opgenomen met excuses.Ook werd er wederom bevestigd dat ik geen bedrag hoef bij te betalen. Een week later krijg ik een brief binnen dat ik het bedrag binnen 5 dagen moet betalen en dat er anders rente over het bedrag komt! Ik bel weer klantenservice.....en ze weten van niks !!!Ik ben echt woest...ben nog nooit zo slecht geholpen. Hoe simpel is het om even een aantekening te maken bij mijn naam en adres??

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Een On persoonlijk bedrijf
Amn Van de vossenberg uit Ospel, 17 april 2018

Communicatie en betalingen lopen 3 keer langs elkaar af. Zeer onprofessioneel.

Reactie van E.ON - 17 april 2018

Geachte heer, mevrouw van de Vossenberg,

Wat vervelend om te horen dat er moeilijkheden waren in de betalingen.

Graag ontvangen we de adres gegevens via de e-mail zodat we u verder kunnen helpen.

U mag dit sturen naar het e-mailadres webcare@eon.nl

^ Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Minimale klantgerichtheid.
B.Rijken 16 april 2018

In "Mijn Eon" kan ik na inloggen en doorklikken naar "mijn contractgegevens" niet zien/lezen welke energieprijzen E.ON aan mij berekent. Lijkt mij een essentiëel onderdeel van een contract. Wordt door E.on afgedaan met het sturen van een algemene bijlage. Een bijlage die wettelijk gezien niet persoonsgebonden is. Kortom : bij bv. problemen bij de jaarafrekening staat de klant letterlijk in de kou. E.ON weigert "mijn contractgegevens" te optimaliseren.

Reactie van E.ON - 17 april 2018

Geachte heer, mevrouw Rijken,

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de zichtbaarheid in Mijn E.ON.

Het klopt dat uw contract gegevens niet worden weergegeven in uw Mijn E.ON account, u heeft een contractbevestiging ontvangen ten tijde van de aanmelding.

Als u deze contractbevestiging met daarin de tarieven niet meer heeft kunnen wij daarvan een kopie sturen.

Graag ontvangen wij uw adres gegevens en e-mailadres op ons e-mailadres webcare@eon.nl.

^Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
JJM V. uit Druten, 12 april 2018

Niet lang gebruik gemaakt van de diensten van E.ON maar erg tevreden over de service. Klantgericht en accuraat. Zeker een leverancier voor mij om in de toekomst weer gebruik van te gaan maken als de condities interessant worden.

Reactie van E.ON - 13 april 2018

Bedankt voor uw positieve feedback! ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Slechte geregeld
M.J.W. van der Horst uit Asten, 11 april 2018

Voor 1 jaar bij E.on geweest. Daarna overgestapt zoals ieder jaar. 13 maand termijnen in rekening gebracht door E.on !?! Tussentijds verhuisd mijn contract was daardoor ineens gestopt en ik kon geen verhuizing doorgeven. Dit omdat de nieuwe bewoners al een andere leverancier hadden aangevraagd. Mijn contact toen opnieuw af moeten sluiten. Een hoop rompslomp.

Reactie van E.ON - 12 april 2018

Beste heer, mevrouw Van der Horst, bedankt voor uw feedback. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen, stuur dan uw naw-gegevens en de laatste 4 cijfers van uw IBAN naar webcare@eon-benelux.com ^ Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
meest makkelijke en duidelijke info
AAW H. uit Elst, 9 april 2018

In een paar stappen had ik direct een duidelijk beeld van de prijzen en mogelijkheden, dit heeft mij ook direct doen besluiten om de overstap te maken. De overstap is exact gegaan zoals aangegeven probleemloos. Dus een echte aanrader.

Reactie van E.ON - 10 april 2018

Hi,

Dankjewel voor je positieve feedback!

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
E.O.N....niet doen!
Lisa uit roermond, 6 april 2018

Overgestapt naar e.o.n, helaas bleek dit duurder te zijn. Na 3 maanden terug over gestapt naar mijn vorige energie leverancier. Kreeg ik een fikse eindafrekening. Gebeld met de klantenservice, bleek dat er een foutieve berekening gemaakt was. Er zou geen geld worden afgeschreven en ik zou terug worden gebeld nadat zou worden uitgezocht wat de werkelijke kosten zijn. Uiteindelijk ben ik niet terug gebeld en is het bedrag toch afgeschreven Toen ik naar klantenservice belde wisten zij van niks en beweerde de mevrouw aan de telefoon dat ik werkelijk zoveel kosten had gemaakt in de winter periode. Erg Jammer. Nu wordt dit opnieuw uitgezocht (had al lang gebeurd moeten zijn)Nu maar afwachten wanneer ik mijn geld terug krijg!!

Reactie van E.ON - 9 april 2018

Beste mevrouw Lisa, bedankt voor uw feedback. Jammer dat u deze ervaring heeft met ons. Ik ontvang graag wat meer gegevens via webcare@eon.nl. Ik verzoek u vriendelijk uw NAW-gegevens en de laatste vier cijfers van uw IBAN door te sturen naar de eerder vernoemde e-mailadres. ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
L.L. J. uit Bergambacht, 3 april 2018

Ben tot nu toe tevreden over E.ON. Ik moest snel laten afsluiten en had hiervoor gebeld. Ze hebben dit gelijk en netjes geregeld waardoor ik niet zonder gas en licht zat. Verder heb ik het maar een paar maandjes dus kan verder niet over andere zaken oordelen hoe ik dit vind gaan.

Reactie van E.ON - 4 april 2018

Hoi,

Dankjewel voor je positieve feedback! Fijn om te lezen dat je blij bent met onze manier van aanpakken en meedenken.

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
vriendelijk
pj hoep uit Wieringerwaard, 3 april 2018

je wordt goed te woord gestaan zijn erg vriendelijk

Reactie van E.ON - 4 april 2018

Hi,

Fijn om te lezen dat je het contact als prettig hebt ervaren, dankjewel voor je feedback!

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Misleidend energieberekening
CMC Baroncelli uit 's-Gravenhage, 2 april 2018

Ik heb een energieberekening gedaan en voor die rede heb ik dan besloten om van mijn vorige energieleverancier af te stappen.

De berekening was misleidend en ik betaal nu MEER dan voorheen.

Ik zie uit om het contract zo snel mogelijk te beëindigen!

Reactie van E.ON - 3 april 2018

Beste heer, mevrouw Baroncelli, bedankt voor uw feedback. Jammer dat u deze ervaring heeft.

Mochten wij iets voor u kunnen betekenen, dan verzoek ik u vriendelijk om naw-gegevens en de laatste vier cijfers van uw IBAN door te sturen naar webcare@eon.nl. ^Team E.ON Webcare

Reactie van CMC Baroncelli - 10 april 2018
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
overstap
hmm van den Elzen uit Nistelrode, 2 april 2018

volgens E.ON zou ik op energie kosten besparen,maar daar kan ik nu nog weinig over zeggen omdat ik in januarie pas overgestapt ben.

Reactie van E.ON - 3 april 2018

Bedankt voor uw feedback. ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht!
avatar
krien van Geffen 30 maart 2018

Eigenlijk al dinsd jaar en dag bij E.ON, op zich prima leverancier en bij prijsvergelijken die ik deed zaten ze ook altijd wel goed.

Tot we eind vorig jaar een naheffing kregen van 1.000,- euro, geen uitleg of niets, of we even af konden tikken. Na diverse mails en telefoontjes niets wijzer geworden. Uiteindelijk onder dreiging van gigantische verhogingen maar accoord gegaan met een betalingsregeling.

Wat bleek, ze hadden de laatste 5 jaar niet goed het tarief afgelezen (slimme meter..) en dit was waar ze op uitkwamen over de afgelopen jaren.

1. dit was niet correct gedaan

2. er mag maar 2 jaar gecorrigeerd worden

Ik heb er 3 maanden over gedaan en het heeft veel kruim gekost om dit gecorrigeerd te krijgen.

Uiteindelijk kregen we wederom een nieuwe eindafrekening met een veel lager bedrag. Geen uitleg of niets.

Naja is het toch gelukt denk je dan.. mooi.

Even later weer een acceptgiro met een veervaldatum van 2017, moest snel betaald worden dus anders weer een fixe verhoging.

Bellen, was dat de correctie over 2016. Wederom geen uitleg of niets, alleen een acceptgiro.

Nooit meer E.On dus.

Wees gewaarschuwd, als er een probleem is ben je de pineut!!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima overstap ging vlekkeloos
S. Buisman uit Houten, 29 maart 2018

Ik stap ieder jaar over via Energieleveranciers.nl

Dit keer dus naar EON. Het ging, net als alle andere jaren, probleemloos.

Het maakt eigenlijk niet zo veel uit naar wie je overstapt. Dit keer had Eon voor mij de gunstigste tarieven.

Reactie van E.ON - 3 april 2018

Hoi Buisman,

Hartelijk dank voor je positieve feedback en fijn om te lezen dat je zo blij bent met E.ON als je nieuwe leverancier.

^Webcareteam E.ON.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen inzicht verbruik
F. Bos uit Meppel, 29 maart 2018

Geen inzicht verbruik

Reactie van E.ON - 3 april 2018

Hoi Bos,

Bedankt voor je feedback!

^Webcareteam E.ON

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
verzwegen info
F.R. T. uit Arnhem, 26 maart 2018

kreeg van de vorige energieleverancier een naheffing voor de wintermaanden, daar hadden jullie me wel voor mogen waarschuwen. Ik denk: maandbedrag is maandbedrag, en als dat lager is bij jullie stap ik over. Nu is de overstap opeens veel duurder dan ik had verwacht.

Reactie van E.ON - 26 maart 2018

Ik begrijp uit je reactie dat je bij het bespreken van je overstap niet gewezen bent op mogelijk hogere kosten van de eindafrekening van je oude leverancier vanwege het moment van overstappen. Bedankt voor deze feedback, ik kan me voorstellen dat je dat fijn had gevonden. Excuses voor het ongemak dat je hiervan ervaart. Mochten wij nog iets kunnen betekenen voor je, stuur dan je adresgegevens naar webcare@eon.nl ^ Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Beoordeling E.O.N
RBH Meijer uit Amersfoort, 23 maart 2018

Ben overgestapt naar E.O.N. maandbedrag valt hoger uit dan eerder gemeld op de vergelijking site. heb een jaarcontract, stap zeker weten over eind dit jaar en kies in de toekomst niet meer voor E.O.N

Reactie van E.ON - 26 maart 2018

Geachte heer, mevrouw Meijer,

Wat jammer om te horen dat u zeker gaat overstappen zodra uw contract is afgelopen. Het bedrag op uw bevestiging is aan de hand van historische verbruiksgegeven en kan daarom afwijken van het bedrag wat u zelf heeft berekend.

Het bedrag kan uiteraard aangepast worden. U kunt daarvoor een e-mail sturen naar webcare@eon.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechtste energieleverancier ooit
ingeborg de haan uit Zaandijk, 23 maart 2018

Via een deurverkoper overgestapt naar E.on, die mij beloofde i.p.v. 45 euro per maand (bij NUON) nog maar 35 euro per maand te kunnen laten betalen bij E.on. Dit klonk erg goed dus ik ging er akkoord mee, bij mij eerste rekening bleek ik geen 35 euro te moeten betalen maar 53 euro!! Ik werd op dat moment gebeld door NUON die zich afvroegen waarom ik was overgestapt en of hun nog iets voor mij konden betekenen. ik vertelde het verhaal en hun wilde dit graag voor mij terug draaien. Nu ben ik weer terug bij NUON waar ik nu 50 euro per maand betaal, dus alsnog 5 euro duurder dan ik gewend was doordat ik weer opnieuw begonnen ben. Vandaag een rekening ontvangen van E.on van 210 euro omdat ik mijn contract ontbonden heb, want zoals de deurverkoper mooi vertelde 'kan opgezegd worden wanneer je wil' blijkt ook niks te kloppen. ik voel me zwaar voorgelogen door E.on en toen ik hier over belde dreigde ze alleen maar met het feit dat ik gewoon moet betalen en anders deurwaarders aan de deur krijg.Totaal geen overleg om hier misschien samen uit te komen, maar alleen maar hun word tegen het mijne gebruiken. Hierdoor vind ik het de slechtste energieleverancier die ik mee heb gemaakt, totaal niet klantvriendelijk en een stel liegende ***. Nuon daarin tegen heb ik hierna gebeld en die wil een deel van mijn rekening vergoeden, hier kan E.on nog heel veel van leren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Slecht
Pjk M. uit Brunssum, 22 maart 2018

Heb al een review geschreven.Nog steeds slecht niet tevreden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
J.F. Bond uit Volendam, 21 maart 2018

Overstappen ging vrij soepel

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Misleiding door E.ON
R.G. Springer uit Wijchen, 12 maart 2018

Op verzoek van E.ON heb ik mijn meterstanden ( verbruik van een heel jaar ) gegeven, zelfs een beetje ruim gedaan om mij niet in de vingers te snijden. E.ON kwam daarop direct met een maandbedrag dat ik zou moeten betalen dat tientjes lager lag dan mijn toenmalige energie-leverancier. Er stond zelfs bij dat er geen verborgen kosten zouden zijn en ik er dus zeker van kon zijn dat het geen dubbeltje meer zou zijn. Niets was minder waar zo bleek later. Het maandbedrag dat automatisch van mijn rekening ging lag zelfs tientjes hoger dan wat ik gewend was te betalen. Zeer misleidend dus...!! Ik zou zo gelijk weer terug willen naar mijn vorige leverancier...en ik weet voortaan beter...ik zal nooit meer een platform raadplegen als de uwen.

Reactie van E.ON - 14 maart 2018

Geachte heer Springer, vervelend om te horen. Als je wilt kunnen wij met je mee kijken hoe dit komt. Graag ontvangen ik dan je naw-gegevens en de laatste vier cijfers van je IBAN. ^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onduidelijkheid van nationale energievergelijker en E.ON
Mohamed uit Amsterdam , 6 maart 2018

Door onduidelijke informatie van nationale energievergelijker en E.ON heb ik een 5jaar zakkelijk contract voor elektra gehad.

3 jaar contract voor gas.

Bedenktijd: niet van toepassing.

Vastrecht stroom heel hoog: 18.14 euro per maand.

Vastrecht gas : 18 .14 euro per maand.

Klanten op deze manier binnenhalen is niet leuk.

Reactie van E.ON - 7 maart 2018

Beste Mohamed, bedankt voor je feedback. Vervelend te horen dat er onduidelijkheid is geweest rondom de overstap naar E.ON. Mocht je het prettig vinden dan kijken we graag met je mee. Graag onvangen we dan naw-gegevens en de laatste via cijfers van je IBAN via webcare@eon.nl ^ Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed.
P.M. D. uit Nagele, 5 maart 2018

Goede service ,niets op aan te merken.

Nette overzichtelijke jaarafrekening.

Reactie van E.ON - 6 maart 2018

Bedankt voor je positieve feedback!

^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Live chat niet bereikbaar
CP 20 februari 2018

Great - zitten we te overwegen om ons bij E.on aan te sluiten, typ ik al onze vragen in tijdens de live chat om dan het bericht te krijgen dat er op dit moment geen medewerker beschikbaar is voor live chat. Zo live is E.on dus niet. Dit doet ons zeker twijfelen.

Reactie van E.ON - 20 februari 2018

Goedemiddag,

wat vervelend te lezen dat er geen medewerker beschikbaar was. Helaas kan het voorkomen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Mochten de vragen nog niet beantwoord zijn, helpen we je graag alsnog verder. U kunt een e-mail sturen naar webcare@eon.nl.

^Team E.ON Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?