Op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur
Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.
Zorgeloos overstappen
Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.
Vriend aangeraden klant te worden bij Engie. Na 14 minten eindelijk contact met medewerker. Zou doorverbonden moeten worden met een collega! Zou direct gebeuren. Gezegd dat ik geen tijd had om nog langer te wachten. Uiteindelijk na 30 minuten wachten de lijn maar verbroken
Goedemorgen René,
Wat vervelend om te lezen dat u een lange tijd heeft moeten wachten voordat u contact met ons kon krijgen. Op dit moment kan het erg druk zijn maar uiteraard doen we ons best om iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen.
Als u nog vragen heeft of wij iets voor u kunnen betekenen dan mag u ons altijd een e-mail sturen met uw klantgegevens en vraag. Dit kan u mailen naar socialmedia.nl@engie.com.
Ik wens u een prettige dag toe en alvast een fijn weekend!
Met vriendelijke groet,
Charnella - ENGIE Webcare
Volgende dag teruggebeld en alles perfect geregeld
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Een goede vriendin van mij op leeftijd is net voor de kerst vroeg in de ochtend telefonisch benaderd. Daarbij werd er vrij bot en onduidelijk gecommuniceerd waardoor ze dacht dat ze sprak met haar leverancier Vattenvall. Via pure misleiding is haar een contractoverstap ontfutseld. Het moment is zeer bewust gekozen, waardoor ze te laat was met het ongedaan maken. Dergelijke praktijken zijn naar mijn mening een meer dan schandelijke vertoning; oudere mensen benaderen en net binnen de regels van de wet opereren om een ongewenst contract af te troggelen. WALGELIJK!
Goedemiddag,
Wat vervelend om te lezen dat uw vriendin op deze manier is benaderd voor een contract overstap. Wij hebben reeds via Gaslicht.com gereageerd met de vraag om een e-mail te sturen. Zodra wij de betreffende gegevens ontvangen per e-mail kunnen wij hier verder naar kijken.
Met vriendelijke groet,
Charnella - ENGIE Webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?we werden gebeld door een medewerker die zich voordeed als de huidige energieleverancier van ons.. en daarin werd verteld dat wij 26 euro per maand goedkoper en dat we dan onder engie vielen. Het enigste wat hij nodig had en zo goed als probeerde te eisen was ons bankrekeningnummer, toen we zeiden dat we eerst per mail bevestiging wilden, weigerde hij dit en bleef doordrammen. Toen de verbinding verbroken. We hebben consumentenbond etc allemaal ingelicht, want dit is een sluwe, slinkse en opdringerige manier, waarvoor 1 ster eigenlijk nog te veel is.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ik ben helaas ook misleid ik zou een goedkoper tarief krijgen met een jaar contract, de boete zou volledig door ENGIE betaald worden €250 wat ik duidelijk gezegd heb, dat was geen probleem! Nu is het een contract van 3 jaar en de boete van €250 word pas na 12 weken vergoed mits je het binnen 3 weken aanlevert, lever ik het aan vinden ze het geen eind afrekening!
Probeer je contact te krijgen zit je een half uur inde wacht omdat alle medewerkers in gesprek zijn dan nog weten ze je niks duidelijk te vertellen wat een frustratie levert dat op!!
Hoe misleidend kun je zijn 1 advies stap niet over naar ENGIE het is pure oplichterij!
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Gisteren werd ik gebeld door ene B** die namens mijn huidige energieleverancier belde. Hij zei dat ik een goedkoper tarief kon krijgen. Het bleek om een heel andere energieleverancier te gaan. Namelijk ENGIE. Op mijn vraag of dit hetzelfde was als mijn huidige leverancier zei B***** volmondig JA. Dat is misleiding. Uiteraard heb ik direct het contract ontbonden via mail en aangetekende post. Ik ga ervan uit dat het contract nu geannuleerd is. Wat een misleidende firma. Ik begrijp niet dat ze op deze manier denken klanten te kunnen werven.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Inmiddels overgestapt maar ze blijven de maandelijkse kosten rekenen en herinneringen sturen. Ik heb al gevraagd om een totale afrekening. Maar nee hoor blijven innen. Totaal geen vertrouwen in dit bedrijf.
Goedemiddag Caroline, wat vervelend om te horen dat u het vertrouwen in ENGE bent verloren. Dat is uiteraard niet wat wij wensen. Ik zie dat er inmiddels telefonisch contact heeft plaats gevonden met mijn collega. Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn dan ontvangen wij graag uw postcode, huisnummer en vraag via socialmedia.nl@engie.com. Met vriendelijke groet, Charnella - ENGIE webcare
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Juist deze week de eerste jaarafrekening ontvangen. In een overzichtelijke presentatie werd kort en bondig de resultaten van onze besparingen zichtbaar. Onze bewuste omgang met het energieverbruik werd keurig weergegeven. Verbruik, verdeling van kosten en aanpassing maandbedrag, dit alles wordt prima weergegeven en geen 5 pagina's informatie zoals bij de vorige leverancier. Een verzorgd geheel, zijn dus zeer tevreden met deze leverancier.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?We zijn zeer content met ENGIE
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Contract in 2018 afgesloten voor 2 jaar. Goede prijs en probleemloos tot op heden. Duidelijke maandelijkse rapportage van het gebruik en terugleveren van mijn zonnepanelen.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Er staat op de site dat je betalingsregeling kan treffen en op het moment dat je het aanvraagt is het niet mogelijk omdat ze aangeven dat ik te lang heb gewacht met aanvragen. Heb al meerdere malen geprobeerd te bellen en krijg gewoon geen reactie. Ze bieden alles heel mooi aan maar als het er op aan komt dan zijn ze niet bereikbaar
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Qua energie niks mis mee. Kan alleen niet inloggen. Werkt voor geen meter
Beste,
Vervelend om te horen dat u niet kan inloggen in MijnENGIE. Ik help u hier graag mee.
Kan u anders uw vraag en uw gegevens per e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com. Dan help ik u graag verder.
Alvast bedankt voor de moeite.
Hartelijke groet,
Leon - Webcare ENGIE
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ik heb geen enkele klacht, ondanks mijn verhuizing en overstap naar een slimme meter. Lijkt me een aanrader, dus.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Zit nu 1 jaar bij Engie. Weet niet of ze op dit moment het goedkoopst zijn, maar ik heb gewoon geen "gedoe" met ze tot nog toe.
Ik hoop dat dat het komende jaar zo blijft natuurlijk.
Geen eindeloze benadering, reclame of wat dan ook.
Kreeg bovenfien na 1 jaar honderden euros terug. Dus voor mij zijn ze het goedkoopst want andere aanbieders beloofden allerlei hebbedingetjes. Heb liever gewoon een goede prijs per maand.
Ook geen problemen van wat voor aard dan ook gehad in het afgelopen jaar.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?weinig te melden .... alleen dat het contract met Engie verlengd is... dat zegt genoeg denk ik.
Ik kan Engie aanbevelen.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Helaas ik ben er weer ingetrapt om over te stappen.... ik kreeg een hele praatlustige dame aan de telefoon die wel van een jonge vent hield (hoezo onprof.?) Het begon al met het afgesproken maand bedrag wat ze zelf al 5 euro hoger hadden gezet . Vervolgens word belooft met max 6 weken de boete vergoeding uit te betalen met de opmerking dat ik de eind factuur van de vorige leverancier maar even moest laten liggen alles geregeld contract afgesloten en wat denk je het duurt minimaal 11 weken voordat er uitbetaald word dus Engie erg bedankt voor een lastige maand neem dit jullie niet in dank af!
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Engie heeft mij een aantal maanden geleden overgehaald om mijn vorige leverancier te verlaten, dit omdat Engie mij een zeer aantrekkelijk maandbedrag beloofde. Dit zou mij een aantal tientjes per maand schelen, als aanstaande moeder van twee jonge jongens komt dit mij natuurlijk goed uit.
Echter wilde ik na een maand weten of mijn maandbedrag overeen kwam met mijn verbruik. Nou probeer dan maar contact te krijgen met Engie. Ook kwam ik via de app er niet uit. Ik wilde gewoon iemand aan te telefoon hebben. Heel moeizaam verliep dit. Uiteindelijk kon de klantenservice mij ook niet helpen, ik moest dit echt opzoeken via de app.
Uiteindelijk kwam ik er dus achter(via de app, het duurde even maar het was gelukt) dat mijn maandbedrag niet overeen kwam met mijn verbruik kosten. Totaal niet zelfs. Ik baalde zo stevig van dit hele verhaal, dat ik besloot om over te stappen naar mijn vorige leverancier. Ik was er gewoon ingetrapt, mooie verhaaltjes en beloftes nou mooi niet.
Krijg ik van Engie een eind afrekening , logisch. Maar wat schrok ik van de boete. 175 euro voor gas en 175 euro van stroom. Dit komt totaal niet overeen met de vastgestelde maximale boete volgens de ACM. Dat is namelijk maximaal 125 euro.
Mag Engie dit wel doen? Daarbij heb ik nog steeds niet mijn boete vergoeding gekregen en hebben ze deze ook niet in mindering gebracht op de eind afrekening. Pff wat een gedoe dit. Zo'n spijt dat ik overgestapt ben naar Engie.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Enige haalt haar klanten binnen met een aantrekkelijk maandbedrag. Maar na een jaar kregen wij een drastische prijsverhoging en nadat wij voor een andere leverancier hadden gekozen, kregen we nog een gepeperde nacalculatie.
Wij adviseren dus geen Engie! Tot nu toe hebben wij altijd bij de jaarafrekening een bedrag teruggekregen terwijl de maandlasten zeker niet veel hoger waren!
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ik kreeg in nov 18 de jaarafrekening, van de energie van het huis wat ik in dec 17 had gekocht. Ik merkte bij bestudering dat de dag- en nachttellers omgewisseld waren. Dit gold ook voor teruggeleverde energie. Ik heb op 21 dec 18 een verzoek tot correctie van de meterstanden ingediend. Daarna nog een aantal keren contact met de klantenservice gehad, waarbij werd aangegeven dat men er mee aan de slag ging. Het is vandaag 25 maart 19: maar wéér eens contact opgenomen om te kijken hoe het er mee staat. Wij zijn er mee bezig, is het antwoord met de complexe uitleg, dat er inmiddels 3 partijen bij betrokken zijn! Het gaat hier om een correctie van slechts 25 a 30 euro!! Men neemt niet de moeite om mij op de hoogte te houden. Ik heb niet bepaald het gevoel dat iemand serieus met mijn klacht aan de slag gaat. Sterker nog: ik verwacht zelfs niet meer dat het opgelost gaat worden.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?geen problemen ondervonden bij overstappen naar Engie. De eindafrekening was erg vlot, echter de uitbetaling duurde vrij lang. Zou vlotter kunnen !
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Nooit problemen gehad met het contract en ook de eindafrekening was duidelijk. Alleen telefonisch contact krijgen met een deskundige medewerkeer en de manier waarop dat vervolgens gaat is een crime (net zoals tegenwoordig bij al dit soort bedrijven). Daar zouden ze zich - als ze dat willen - in kunnen onderscheiden in de massa van leveranciers.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Engie zegt een bonus te geven van €350,-
Helaas zie je dit niet terug
Je betaald wel een hoger tarief dus zeg maar bonus uit eigen zak.
Jammer maar naar 1 jaar weer terug naar United consumers
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Nergens problemen mee gehad alles oké
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Ik had een jaar contract en ik heb overgestapt omdat ik een goedkopere contract bij een andere leverancier gevonden. Toen ik de contract bij Engie aangesloten heb, was ze de goedkoopste. Verder geen probleem gehad
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?Verder niets op aan te merken. Ze doen wat de bedoeling is en dat tegen een goede prijs. Via de app heb je goed overzicht in je verbruik en kun je tussentijds je maandtermijn aanpassen.
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?was vorig jaar de goedkoopste
Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.
Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?