Reviews ENGIE

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

26 reviews

5 sterren
(11)
4 sterren
(3)
3 sterren
(5)
2 sterren
(1)
1 ster
(6)

1 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(1)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte medewerking
Natascha uit Nijverdal, 17 september 2019

Er staat op de site dat je betalingsregeling kan treffen en op het moment dat je het aanvraagt is het niet mogelijk omdat ze aangeven dat ik te lang heb gewacht met aanvragen. Heb al meerdere malen geprobeerd te bellen en krijg gewoon geen reactie. Ze bieden alles heel mooi aan maar als het er op aan komt dan zijn ze niet bereikbaar

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Qua energie niks mis mee. Kan alleen niet inloggen. Werkt voor geen meter
J.F. ROOSJEN uit Wieringerwerf, 7 september 2019

Qua energie niks mis mee. Kan alleen niet inloggen. Werkt voor geen meter

Reactie van ENGIE - 16 september 2019

Beste,

Vervelend om te horen dat u niet kan inloggen in MijnENGIE. Ik help u hier graag mee.

Kan u anders uw vraag en uw gegevens per e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com. Dan help ik u graag verder.

Alvast bedankt voor de moeite.

Hartelijke groet,

Leon - Webcare ENGIE

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niks mis mee
Robert Terwilliger uit Geldrop, 26 augustus 2019

Ik heb geen enkele klacht, ondanks mijn verhuizing en overstap naar een slimme meter. Lijkt me een aanrader, dus.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
E. Goedhart uit Ermelo, 23 augustus 2019

Zit nu 1 jaar bij Engie. Weet niet of ze op dit moment het goedkoopst zijn, maar ik heb gewoon geen "gedoe" met ze tot nog toe.

Ik hoop dat dat het komende jaar zo blijft natuurlijk.

Geen eindeloze benadering, reclame of wat dan ook.

Kreeg bovenfien na 1 jaar honderden euros terug. Dus voor mij zijn ze het goedkoopst want andere aanbieders beloofden allerlei hebbedingetjes. Heb liever gewoon een goede prijs per maand.

Ook geen problemen van wat voor aard dan ook gehad in het afgelopen jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
H. L. uit Elim, 15 mei 2019

weinig te melden .... alleen dat het contract met Engie verlengd is... dat zegt genoeg denk ik.

Ik kan Engie aanbevelen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mooie praatjes door call center figuur
Roger van Haeften uit Nijmegen, 11 april 2019

Helaas ik ben er weer ingetrapt om over te stappen.... ik kreeg een hele praatlustige dame aan de telefoon die wel van een jonge vent hield (hoezo onprof.?) Het begon al met het afgesproken maand bedrag wat ze zelf al 5 euro hoger hadden gezet . Vervolgens word belooft met max 6 weken de boete vergoeding uit te betalen met de opmerking dat ik de eind factuur van de vorige leverancier maar even moest laten liggen alles geregeld contract afgesloten en wat denk je het duurt minimaal 11 weken voordat er uitbetaald word dus Engie erg bedankt voor een lastige maand neem dit jullie niet in dank af!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ontevreden
Priscilla 31 maart 2019

Engie heeft mij een aantal maanden geleden overgehaald om mijn vorige leverancier te verlaten, dit omdat Engie mij een zeer aantrekkelijk maandbedrag beloofde. Dit zou mij een aantal tientjes per maand schelen, als aanstaande moeder van twee jonge jongens komt dit mij natuurlijk goed uit.

Echter wilde ik na een maand weten of mijn maandbedrag overeen kwam met mijn verbruik. Nou probeer dan maar contact te krijgen met Engie. Ook kwam ik via de app er niet uit. Ik wilde gewoon iemand aan te telefoon hebben. Heel moeizaam verliep dit. Uiteindelijk kon de klantenservice mij ook niet helpen, ik moest dit echt opzoeken via de app.

Uiteindelijk kwam ik er dus achter(via de app, het duurde even maar het was gelukt) dat mijn maandbedrag niet overeen kwam met mijn verbruik kosten. Totaal niet zelfs. Ik baalde zo stevig van dit hele verhaal, dat ik besloot om over te stappen naar mijn vorige leverancier. Ik was er gewoon ingetrapt, mooie verhaaltjes en beloftes nou mooi niet.

Krijg ik van Engie een eind afrekening , logisch. Maar wat schrok ik van de boete. 175 euro voor gas en 175 euro van stroom. Dit komt totaal niet overeen met de vastgestelde maximale boete volgens de ACM. Dat is namelijk maximaal 125 euro.

Mag Engie dit wel doen? Daarbij heb ik nog steeds niet mijn boete vergoeding gekregen en hebben ze deze ook niet in mindering gebracht op de eind afrekening. Pff wat een gedoe dit. Zo'n spijt dat ik overgestapt ben naar Engie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ontevreden
a.b fomenko uit Eefde, 28 maart 2019

Enige haalt haar klanten binnen met een aantrekkelijk maandbedrag. Maar na een jaar kregen wij een drastische prijsverhoging en nadat wij voor een andere leverancier hadden gekozen, kregen we nog een gepeperde nacalculatie.

Wij adviseren dus geen Engie! Tot nu toe hebben wij altijd bij de jaarafrekening een bedrag teruggekregen terwijl de maandlasten zeker niet veel hoger waren!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erg slechte klachtenafhandeling
diana 25 maart 2019

Ik kreeg in nov 18 de jaarafrekening, van de energie van het huis wat ik in dec 17 had gekocht. Ik merkte bij bestudering dat de dag- en nachttellers omgewisseld waren. Dit gold ook voor teruggeleverde energie. Ik heb op 21 dec 18 een verzoek tot correctie van de meterstanden ingediend. Daarna nog een aantal keren contact met de klantenservice gehad, waarbij werd aangegeven dat men er mee aan de slag ging. Het is vandaag 25 maart 19: maar wéér eens contact opgenomen om te kijken hoe het er mee staat. Wij zijn er mee bezig, is het antwoord met de complexe uitleg, dat er inmiddels 3 partijen bij betrokken zijn! Het gaat hier om een correctie van slechts 25 a 30 euro!! Men neemt niet de moeite om mij op de hoogte te houden. Ik heb niet bepaald het gevoel dat iemand serieus met mijn klacht aan de slag gaat. Sterker nog: ik verwacht zelfs niet meer dat het opgelost gaat worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Engie prettige energieleverancier
J.A. B. uit Warnsveld, 25 maart 2019

geen problemen ondervonden bij overstappen naar Engie. De eindafrekening was erg vlot, echter de uitbetaling duurde vrij lang. Zou vlotter kunnen !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Normale leverancier
Kees uit Eindhoven, 22 maart 2019

Nooit problemen gehad met het contract en ook de eindafrekening was duidelijk. Alleen telefonisch contact krijgen met een deskundige medewerkeer en de manier waarop dat vervolgens gaat is een crime (net zoals tegenwoordig bij al dit soort bedrijven). Daar zouden ze zich - als ze dat willen - in kunnen onderscheiden in de massa van leveranciers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Naar afspraak?
wm zuiddam uit Oss, 10 maart 2019

Engie zegt een bonus te geven van €350,-

Helaas zie je dit niet terug

Je betaald wel een hoger tarief dus zeg maar bonus uit eigen zak.

Jammer maar naar 1 jaar weer terug naar United consumers

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
H Meeuwsen uit Eindhoven, 7 maart 2019

Nergens problemen mee gehad alles oké

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen probleem gehad
M Alkhatib uit Deventer, 28 februari 2019

Ik had een jaar contract en ik heb overgestapt omdat ik een goedkopere contract bij een andere leverancier gevonden. Toen ik de contract bij Engie aangesloten heb, was ze de goedkoopste. Verder geen probleem gehad

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima, voordellig en overzichtelijk
S V. uit Rhenen, 12 februari 2019

Verder niets op aan te merken. Ze doen wat de bedoeling is en dat tegen een goede prijs. Via de app heb je goed overzicht in je verbruik en kun je tussentijds je maandtermijn aanpassen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
leveren goede stroom en gas
jwr W. uit Bilthoven, 9 februari 2019

was vorig jaar de goedkoopste

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op met de jaarafrekening (en)!
Lynda uit Den Haag, 4 februari 2019

In eerste instantie was ik dik tevreden ; soepele overstap, goede prijsverhouding; prettige app en klantenservice ( heb ze in deze tijden zelfs 2 x aan de lijn gehad). Ik ben iemand die ieder jaar verandert van leverancier om zo de kosten laag te houden dus ook dit jaar op tijd gedaan. Bij de eerste jaarafrekening kreeg idd geld terug ( de helft van de actiekorting). Deze jaarafrekening hebben ze nog voor de 10e van maand opgemaakt terwijl mijn contract tot de 31e liep. En daar komt het: afgelopen week kreeg ik de volgende jaarafrekening of ik even 200 euro wil betalen van overige weken 10 december tot 10 januari (11 januari start leverering van andere partij), terwijl ik normaliter 97 euro betaalde tot 31 december (toch?). In die rekening zijn mijn gemaakte kosten iets hoger vanwege de wintermaand maar word ik merendeel opnieuw belast met hoge overheidskosten, btw, netbeheerkosten etc. . Ik voel me behoorlijk belazerd en dubbel belast. Vooral omdat mijn verbruik niet in verhouding is met deze rekening in een maand tijd. Als antwoord kreeg ik ook omdat deze weken buiten mijn contract viel dus mogen ze andere bedragen hanteren. Ik had toch een contract tot eind december? Ja mevrouw en als u niet van leverancier was veranderd had u dit bedrag ook niet hoeven te betalen, dan was het verrekend met de zomermaanden daarop!

Geldwolven!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zo ongeveer alles gaat fout (en traag)
M D. uit 's-Gravenhage, 25 januari 2019

Absoluut geen aanrader, alles gaat fout vanaf het moment van overstap al.

Er zouden mails gestuurd zijn die nooit verstuurd zijn, verkeerde gegevens worden gebruikt, beloftes worden niet nagekomen en de gemiddelde reactie-tijd van de klantenservice is ongeveer 2 weken per mail.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstapservice
Solar uit Laren, 10 januari 2019

Sinds kort overgestapt op Engie, wel even wennen dat alle communicatie via de app gaat maar ze reageren dezelfde dag. Het overstappen gaat inderdaad probleemloos. Ik moet nog even afwachten over het financieel ook werkelijk een voordeel oplevert bij de jaarafrekening, gezien alle overheidstoeslagen, daar kan ik nu nog niet over oordelen maar dat volgt in november 2019. Vooralsnog is ons maandbedrag lager dan bij de vorige energie leverancier o.b.v. ons gemiddelde verbruik van stroom en gas. Dat zou dan een jaarlijkse besparing van rond de €350 zijn. M.u.v. wat de overheid dan nog gaat berekenen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Top
S K. uit 's-Gravenhage, 7 januari 2019

Goed en goedkoop

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Telefonisch slecht bereikbaar en website chatbot geeft irrelevante antwoorden.
Huub uit Oosterhout, 3 januari 2019

Op meerdere tijdstippen geprobeerd telefonisch contact te krijgen met de klantenservice ivm opzeggen van een extra leveringsadres (kan niet via mijnengie) maar lukt gewoon niet. Geen terugbel mogelijkheid en ook het telefoonnummer van de klantenservice verkrijgen is een hele tour. Ik ben echt nog niet blij met Engie maar misschien komt dat nog

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Beste tarief. Soepele overgang.
Frank uit Eindhoven, 25 december 2018

Beste tarief en een soepele overgang zonder problemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contract afgesloten zonder toestemming
Svetlana Skulj uit Amsterdam, 23 december 2018

Onze ervaring met Engie is heel slecht. Alles wat mis kon gaan, ging mis:

- wij werden gebeld om overtuigd te worden om naar Engie te overstappen. Dat wouden wij niet. Een paar maanden daarna kregen wij bericht dat onze contract bij huidige leverancier is beeindigd en dat Engie onze nieuwe leverancier is

- Ik heb gelijk gebeld en gevraagd naar het bandje opnames van het gesprek met de account managers van Engie- na 3 maanden en nog een paar keer terug te bellen, kreeg ik te horen dat ze die niet terug kunnen vinden

-uiteindelijk gelukt om van ze af te komen maar in november schrijven zij 4 x laatste maand bedrag ipv 1 x

- eindrekening kwam en het te veel betaalde bedrag zou binnen 3 weken teruggestort worden. Nu zijn wij de 4 weken verder maar nog niets terug ontvangen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstap zonder problemen
Mevrouw M uit Best, 23 december 2018

Overgestapt naar Engine omdat ik hoop en denk dat dit financieel een goede keus is. De overstap is goed verlopen.

1 tip : ik had graag een automatische incasso en deze ook aangevraagd maar dat loopt tot nu toe nog niet

Verder hecht ik veel waarde aan privacy !

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snelle overstap
Aldo uit Hoogwoud, 22 december 2018

Overstap ging snel en werd goed op de hoogte gehouden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›