Ervaringen EnergieFlex

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over EnergieFlex. U kunt uw ervaring met EnergieFlex ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

ondoorzichtig
Fam Blanken uit Zutphen, 10 juli 2017

Bij mijn overstap gingen wij 30 euro meer betalen.

Het afgelopen jaar heb ik meer dan eens gevraagd om inzage in de kosten.

Na bijna een jaar is dat niet gelukt

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
flessentrekkers zijn het
peter meeusen uit tilburg, 10 mei 2017

ik ben ook klant geweest bij deze flessentrekkers om klant te worden bij prepaid moest ik een dekkingstegoed van maar 225 betalen is oke verder geen problemen gehad tot ik wilde overstappen ik dacht ik heb borg betaald dus verreken de laatste rekening daar maar mee op 8 april eindigde mijn contract nu 10 mei zit ik nog op me geld te wachten 42 dagen voor ze de eindafrekening opmaken welke eindafrekening ik zou toch betalen wat ik verbruik simpele berekening wat open staat trek je van de borgsom af rest maak je over nee zeggen zij moet wachten op eindnota 42 dagen dus ik heb er niet veel vertrouwen meer in dat ik nog iets terug zie kijk vandaag nog of ze het berekend hebben zie ik tot overmaat van ramp dat ik mei dus ook nog energie kosten heb hoe kan dat als ik op 8 april al afgemeld ben bij enexis zoals ik al zij flessentrekkers zijn het

Reactie van EnergieFlex , 11 mei 2017

Dag,

Op het moment dat het contract is beeindigid op 8 april ontvangt u inderdaad binnen 42 dagen de eindnota. Dit is het termijn wat wij hanteren. Het openstaande bedrag wordt verrekend met de waarborg op de eindnota. Na 8 april zullen wij geen energie in rekening brengen omdat het contract is beƫindigd.

Mocht u als nog vragen hebben bel dan even met 088-3041000.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
teruggave geld
Claudia uit Tubbergen, 4 mei 2017

op zich geen problemen mee gehad maar ben onlangs overgestapt naar een ander ivm lagere kosten. Nu krijg ik nog 125 euro van energieflex(eindafrekening) maar dit wordt maar niet overgemaakt. Erg frustrerend!!!

Reactie Claudia, 4 mei 2017

net toch maar even gebeld aangezien ik op mijn mailtjes geen antwoorden kreeg.

Ze hadden geen rekeningnummer van mij (ben jaren klant bij ze geweest) daarom was het nog niet overgemaakt. Geef ze maar even het voordeel van de twijfel, maar volgende week moet het er toch echt op staan!!

Reactie van EnergieFlex , 4 mei 2017

Dag,

Fijn om te horen dat de levering naar wens is verlopen.

Helaas bent u overgestapt naar een andere leverancier. Omdat u bent overgestapt, ontvangt u van ons een eindafrekening. Op moment van uitbetaling van het openstaande bedrag constateerde wij dat er geen rekeningnummer bekend was in ons systeem. Vandaar dat er vertraging heeft plaats gevonden.

U heeft vandaag uw rekeningnummer doorgegeven en u zult spoedig het openstaande bedrag van ons ontvangen.

Hopelijk kunnen wij u in de toekomst opnieuw begroeten.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Reactie Claudia, 4 mei 2017

Blijf het vreemd vinden dat jullie geen rekeningnummer van me hebben aangezien ik toch maandelijks opwaardeerde.

Ga ervanuit dat het bedrag zeker volgende week op de rekening staat!

Reactie Dennis uit Nieuwegein, 9 mei 2017

Dag,

Wanneer u geld opwaardeert kan dat met een willekeurig rekeningnummer. Dit nummer wordt niet automatisch gekoppeld aan uw account. Wanneer u zelf geen rekeningnummer aan ons heeft doorgegeven of in de loop van de tijd is het rekeningnummer gewijzigd en die wijziging hebben wij niet doorgekregen hebben wij niet het juiste rekeningnummer in het systeem staan.

Vandaar dat wij gevraagd hebben om het juiste rekeningnummer door te geven.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Reactie Claudia, 9 mei 2017

Dan kun je dat toch aan mij doorgeven of vragen!!! Nu heb ik zelf gebeld, maar vraag me af wanneer en of jullie anders uit jezelf hadden gebeld.

Jullie hebben het rekeningnummer nu dus waarom maken jullie het geld dan niet gelijk over???

Reactie Claudia, 9 mei 2017

Net wederom gebeld met de vraag wanneer ik uitbetaald wordt. Nu moet ik weer 10 werkdagen wachten op mijn geld!!!! Dus hun maken een fout en daar moet ik steeds voor boeten! Zodra je een dag te laat bent met betalen staan ze geliik.klaar maar als hun moeten betalen hebben ze smoezen en rekken ze het maar. Waardeloos!!! Ben echt woedendšŸ˜ šŸ˜ šŸ˜ šŸ˜ 

Reactie Dennis uit Nieuwegein, 11 mei 2017

Goedemiddag,

Gisteren is het bedrag overgemaakt naar uw rekeningnummer. Als dat vandaag niet zichtbaar is ga ik er vanuit dat het uiterlijk morgen op uw rekening te zien is.

Fijne avond.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Reactie Claudia, 12 mei 2017

U zegt dat het woensdag is overgemaakt maar tot nu heb ik nog niks op de rekeningšŸ˜¤. Of staat daar ook weer 10 werkdagen vooršŸ¤”

Reactie Claudia, 15 mei 2017

Nog steeds geen cent op mijn rekeningšŸ˜ 

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ellende ellende
Sharon uit Appingedam , 14 maart 2017

Er had moeten staan " betaal 800 euro meer" ipv bespaar 300 euro per jaar. Er klopt echt iets niet aan dit bedrijf ..... wij moeten maandelijks bijna bedragen betalen van 300 euro .. ze kunnen niet verklaren waarom. En tussen door krijgen we ook nog onduidelijke rekeningen . Wij hebben de boete van 100 euro betaald en stappen vanaf 1 april over naar Nuon. Liever een boete dan nog een jaar lang zoveel kosten aan Energieflex

Reactie van EnergieFlex , 21 maart 2017

Geachte mevrouw,

U heeft gekozen om gebruik te maken van Flex Prepaid. U betaald dan puur voor het werkelijk verbruik in de woning. Het gene wat u betaald is dus puur wat u heeft verbruikt per dag. Momenteel zitten we in de winter periode en dan is het verbruik logischerwijs hoger dan in de zomer periode. U zou gaan merken dat wanneer de zomer periode aanbreekt het verbruik lager zou zijn.

Bij start van levering was er nog geen slimme meter aanwezig waardoor u een vast termijnbedrag betaalde per maand. Dit bedrag is een gemiddeld bedrag voor over een jaar gezien. De overgangsnota die heeft plaats gevonden is over de periode van 21-11-2016 t/m 23-01-2017. Het termijnbedrag is dus niet dekkend geweest in vergelijking met het verbruik wat er heeft plaats gevonden. Dit is verrekend met de overgangsnota door middel van de begin en eindstand voordat de slimme meter geplaatst is.

Helaas heeft u ervoor gekozen om over te stappen, dit in vergelijking met over grotendeel die wel tevreden zijn met het Flex Prepaid product.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Energieflex

^Dennis

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
EnergieFlex wat een ramp
Gerard Wanink uit Grootebroek, 19 februari 2017

Ik heb een prepaid contract bij EnergieFlex en dat is mooi systeem omdat je je dan heel bewust word van je verbruik. Het nadeel is rammelende software die op dit moment enorme hoeveelheden gas berekent ( tot 4 keer het werkelijke verbruik ) en dit netjes per dag van je saldo afschrijft. Het week en maand overzicht laat weer een ander verbruik zien zodat je er totaal niet uitkomt wat er hier gebeurd. Na bellen werd mij verzekerd dat alleen het beeld niet klopt en dat achter de schermen wel alles goed gaat. Maar ik vertrouw het niet en maak per dag screenshots waaruit blijkt dat de verkeerde dagberekeningen gewoon van je saldo word afgeschreven. Bijkomend probleem is dat soms zomaar alles veranderd in de overzichten zonder dat je kan zien hoe het daarvoor was. Meterstanden tonen iedere dag aan dat er veel teveel berekend word en de saldo verwerking staat volledig los van week of maand verbruik. Ik word hier bestolen en ik ga dat met screenshots aantonen.

Reactie van EnergieFlex , 9 mei 2017

Dag,

Het klopt inderdaad dat het verbruik niet goed werd weergeven. Het daadwerkelijk verbruik werd gelukkig wel achter de schermen goed door berekend. Gelukkig is het goede verbruik ook weer zichtbaar op uw verbruiksmonitor.

Nogmaals excuus voor het ongemak.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ellende met energieflex eindafrekening en welkomstkorting
Monique uit Amsterdam, 26 januari 2017

Ik heb me een 1.5 jaar geleden aangemeld bij Energieflex, ze waren op dat moment de goedkoopste en hadden een welkomstbonus in het vooruitzicht gesteld. Vanaf het moment van aansluiting heb ik alleen maar problemen gehad. Mails kon ik op mijn I Phone niet lezen, verschillende keren hierover gebeld, maar dat lag aan mij. Ook de bijlagen waren niet te openen op de PC, hierdoor heb ik een betalingsherinnering gemist en kreeg ik ineens een afsluitbericht van Liander. Snel de openstaande rekening betaald. Ik heb 11 maanden moeten wachten op een slimme meter. Met 12 maanden, in oktober 2016, had ik een jaarnota moeten krijgen maar niet ontvangen. Deze heb ik uiteindelijk in Januari 2017 gekregen , gelijk met de eindafrekening toen ik een andere leverancier gevonden had en overstapte.

Alleen geen bedrag van de toegezegde welkomstkorting . Ik gebeld,dit zou uitgezocht worden en ik zou hierover teruggebeld worden!! In ieder geval zouden de jaar- en eindnota voor 21 januari uitbetaald worden, ik kreeg in totaal al zo'n 400 ā‚¬ terug, echter op 23 januari nog geen geld ontvangen van Energieflex en niet teruggebeld zoals afgesproken over de welkomstkorting. Dus afgelopen maandag ben ik weer gaan bellen met een allervriendelijkste jongeman, die wist me te vertellen dat zowel de jaar- als eindnota niet het juiste tarief hebben en dat het nog niet lukt om dit goed te krijgen , een probleem met het systeem???

Ook kon hij niets zinnigs melden over de welkomstbonus. Hij zou in ieder geval de volgende dag bellen en het niet los laten voordat het opgelost was echter vandaag nog niets gehoord dus zelf maar weer gebeld. Mevrouw we zijn ermee bezig.. u hoort vandaag of anders echt morgen van ons... ik heb geen enkel vertrouwen in een correcte afhandeling meer.. ik heb het gevoel aan het lijntje gehouden te worden omdat ze mij geld moeten betalen. Erg bot en onvriendelijk toen er bij mij een rekening mis ging maar nu toch alleraardigst alleen ze lijken niet te willen betalen???

Reactie Monique uit Amsterdam, 1 februari 2017

Nu een week verder.. nog steeds geen jaarnota, eindnota en welkomstbonus. Men geeft aan dat de backoffice ermee bezig is en dat het vandaag opgelost gaat worden, maar dit hoor ik iedere dag van de afgelopen week. Ook zegt men steeds dat ik teruggebeld word maar helaas.

Ik schijn de enige klant te zijn die hier last van heeft???

Reactie van EnergieFlex , 3 februari 2017

Beste heer, mevrouw,

Het spijt ons te lezen dat u niet tevreden bent over EnergieFlex. We willen graag inhoudelijk reageren op uw review maar we beschikken helaas niet over uw contactgegevens. We zouden graag contact met u willen opnemen om er voor te zorgen dat we uw vragen kunnen beantwoorden. Zou u ons hiervoor een mail willen sturen met uw contactgegevens? U kunt die mail sturen naar klantenservice@energieflex.nl

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,

Klantenservice EnergieFlex

^Ralph

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Wat een ellende....
Jack Dhaeze uit Roosendaal, 14 januari 2017

Heb helaas een 3-jarig contract en zit hier nog aan vast tot januari 2018. Vorig jaar hier 2 ervaringen gepost mbt. de eerste jaarafrekening die eg problematisch verliep. Op de laatste kwam van de klantenservice deze reactie;

"Reactie van EnergieFlex - 21 april 2016

Geachte heer Dhaeze,

Hartelijk dank voor uw review.

Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad omtrent de punten die u noemt in uw review.

Na onze oprechte excuses kunnen wij aangeven dat er hard aan wordt gewerkt om contracten inzichtelijk te maken op de persoonlijke pagina's van onze klanten. Helaas kunnen wij nog geen indicatie geven wanneer dit wordt geĆÆmplementeerd.

Wij danken u hartelijk voor de feedback en zullen dit dan ook meenemen in de evaluatie van Energieflex.

Indien u verder nog vragen heeft, kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen of een e-mail sturen. Wij zullen er zorg voor dragen dat deze spoedig beantwoord zal worden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Energieflex"

Inmiddels zijn we weer een jaar verder en is het weer tijd om de meterstanden door te geven. Daarom zojuist geprobeerd om in te loggen op de portal van En.Flex. Wat blijkt nu; er zijn totaal geen gegevens meer bekend van mijn account en/of mijn contract....... Zucht.

Daarom weer maar eens een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Wat een ellende allemaal. Ik houd m'n hart vast voor de volgende jaarafrekening.

Reactie van EnergieFlex , 25 januari 2017

Beste heer, mevrouw,

We hebben uw laatste mail ontvangen en de meterstanden hebben we voor u verwerkt. Dit hebben we zojuist ook per mail aan u bevestigd. We hebben u tevens gevraagd om aan ons door te geven welke foutmelding u krijgt als u wilt inloggen. Dan kunnen wij op basis daarvan uitzoeken wat de oorzaak van de inlogproblemen is en er voor zorgen dat u weer in kunt loggen zoals dat hoort.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice EnergieFlex

^Ralph

Reactie Jack Dhaeze, 27 januari 2017

Beste ^*** van de klantenservice; Bij de mail die ik heb gestuurd en waaraan jij refereert, was een printscreen bijgevoegd mbt. de foutmelding. Je stelt dus een overbodige vraag want die informatie heb je al. mvrgr.

Reactie Jack Dhaeze, 5 februari 2017

Zojuist, 5-2-2017 onderstaande mail verstuurd aan Energieflex;

Klantnummer; 820485

Dag,

Zojuist heb ik mijn jaarnota van u mogen ontvangen.

En de geschiedenis herhaalt zich; nadat we vorig jaar het drama hebben gekend dat u tot 3 maal toe een jaarnota heeft moeten opstellen alvorens deze zonder fouten was, blijkt ook dit jaar de nota niet te kloppen.... Om moedeloos van te worden.

Op de 1e plaats heeft u de verkeerde meterstanden verwerkt. Hieronder ziet u uw mail van 25 januari waarin u aan mij bevestigd welke meterstanden u zou gaan gebruiken voor het opmaken van de jaarnota. DOE DAT DAN OOK!!!! Nee, u gebruikt weer heel andere meterstanden met als opnamedatum 20-01-2017. Uiteraard dienen deze te worden gecorrigeerd.

Daarnaast zie ik ook dit jaar dat u weer maar eens 'vergeet' mijn welkomstkorting te verrekenen van ā‚¬ 60,-- per product per jaar (ā‚¬ 360,-- over 3 jaar in totaal). Ook dit dient te worden gecorrigeerd.

Om moedeloos van te worden. Mogelijk dat er nog andere punten op de jaarnota niet kloppen, maar dat laat ik u dan wel zo nodig aansluitend aan de 2e versie van de jaarnota weten.

In afwachting van uw reactie,

Hoogachtend,

J. Dhaeze,

Roosendaal.

Reactie Jack Dhaeze, 8 februari 2017

Zojuist, 8-2, weer maar eens gemaild aan de klantenservice. Zie onder;

Klantnummer; 820485

Dag,

Zojuist heb ik de gecorrigeerde jaarnota van u mogen ontvangen (bijgevoegd) Klaarblijkelijk heeft u mijn mail van 5 februari (zie onder) niet voldoende gelezen, want ook deze gecorrigeerde jaarnota KLOPT NIET. Op deze nota heeft U nu wel gelukkig de juiste meterstanden gehanteerd, maar nog altijd is de welkomstkorting niet verrekend waarop ik recht kreeg bij het aangaan van mijn 3-jarig contract. Lees hieronder mijn mail van 5-2.

Tot aan het moment waarop de nota helemaal klopt zal ik uiteraard geen enkele betaling doen van welke kosten dan ook.

Mag ik u (weer maar eens) verzoeken om mij een gecorrigeerde nota toe te sturen?

In afwachting hiervan,

Hoogachtend,

J. Dhaeze,

Roosendaal

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Energieflex: volstrekt hopeloze organisatie
derk jonker, 10 januari 2017

Wissel bijna elk jaar van energieleverancier en dat altijd probleemloos.

Totdat Energieflex op mijn pad kwam. Het begon met te vroeg leveren, waardoor de vorige energieleverancier een boete van 100 euro oplegde. Na maanden heen en weer gemail werd de fout erkend. Uren en uren en veel ergernis heeft het gekost.

Inmiddels ben ik al vanaf mei 2016 bezig om in te loggen op de persoonlijke pagina om wat te wijzigen. Keer op keer lukt dat niet, klantnummer onbekend enz. verzin het maar.

Al vele malen heb ik deze instelling dit probleem voorgelegd via de mail. Men neemt nooit de moeite te reageren. Mensen, deze club is een ongeorganiseerde puinhoop die zijn weerga niet kent. Blijf er weg ! al zijn ze 10 keer goedkoper dan anderen. Ik stuur ze nu al geruime tijd wekelijks een mail met verzoek het inloggen mogelijk te maken. Er wordt niet op gereageerd.

De meest klantonvriendelijke organisatie die ik ooit heb meegemaakt.

Gewenste oplossing: maak het inloggen mogelijk na 7 maanden en reageer eens een keer !

Reactie Jaap, 16 januari 2017

Dat goedkoper valt ook wel mee ,ze rekenen bijvoorbeeld een euro voor opwaarderen ,bij kleine bedragen opwaarderen gaat dat best veel kosten.

Reactie van EnergieFlex , 25 januari 2017

Beste heer, mevrouw,

In het overgrote deel van de gevallen verloopt de overstap naar EnergieFlex naar volle tevredenheid van onze klanten. We vinden het dan ook jammer te lezen dat uw overstap naar EnergieFlex niet probleemloos verlopen is. Onze collega's werken er nog aan om het voor u mogelijk te maken om in te loggen in uw online omgeving. Wij informeren u direct zodra het probleem voor u opgelost is.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice EnergieFlex

^Ralph

Reactie derk jonker, 11 april 2017

Reageer nog een keer als oorspronkelijke melder van de klacht. Opgelost is er nog steeds niets. Gelukkig kan ik de misere met energieflex de volgende maand beeindigen door op te zeggen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Niet aan beginnen
avatar
CliffCarp ., 9 december 2016

Ik heb maanden betaald nix aan de hand tot dat de slimme meter kwam en in een een bericht dat je over je kosten heen bent terwijl er niemand in dat huis zit

Maar all die maanden ervoor was het goed

Er klopt iets niet aan dit praktijk

En in het verhaal maar het interesseert ze nix die energie flex is een *** bedrijf

Medewerkers die ophangen aan de telefoon nou ik zou er never aan beginnen

Reactie van EnergieFlex , 25 januari 2017

Beste heer, mevrouw,

We zouden graag voor u uitzoeken wat er is gebeurd nadat uw slimme meter is geplaatst maar u heeft helaas geen contactgegevens achter gelaten. Als u ons een mail met uw contactgegevens, stuurt, dan zoeken wij e.e.a. graag voor u uit. U kunt ons bereiken via klantenservice@energieflex.nl

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice EnergieFlex

^Ralph

Reactie
avatar
Linda Bar, 3 maart 2017

nou hier dus hetzelfde verbruik van meer dan 500 euro in een maand tijd en dat als alleenstaande moeder met een kind belachelijk gwn.

kan echt voor geen meter kloppen .

ben ook nog niet eens veel thuis dus wat verbruik ik dan volgends hun

gebeld vanwege dat ze me gingen afsluiten wil je een regeling treffen moet je ff 500 euro dokken om te heraansluiten ... waar haal ik dat vandaan zo opeens dan

belachelijk bedrijf en wil je niet eens helpen

heb al dik 200 euro betaald die maand komt er nog es bijna 300 bij

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Margreet, 7 november 2016

Ik heb dezelfde ervaring als de heer Bak uit Amersfoort.

Ik kan ook met geen mogelijkheid inloggen op onze account.

Als je de slechte reviews leest wil je graag inzicht hebben in je account maar het blijft zo allemaal duister.

Jammer dat de Consumentenbond hier niets aan doet.

Zij selecteren ook voor de energiecontracten.

Reactie
avatar
Jan van den Berg, 18 februari 2017

sterker nog ,je kan al helemaal niets meer zien als je bent overgestapt naar een ander ..is de website waar je gegevens staan direct onbereikbaar geworden ..dus kan je niets meer controleren.

Moet nu maar op hun blauwe ogen vertrouwen dat het allemaal klopt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Theodora, 26 oktober 2016

Ik wissel regelmatig van energieleverancier en heb daar goede ervaringen mee. Nu ben ik sinds juli dit jaar bij Energieflex, via een aanbieding van de Consumentenbond. Ik heb erg spijt van deze overstap. Bij de aanbieding is niet duidelijk gemaakt dat ze alleen dubbeltariefstroom leveren. Dat zag ik pas na aansluiting. Hierover heb ik telefonisch contact gehad. Eerst werd gezegd dat dubbeltarief de enige oplossing was. Ik heb aangegeven dat als ik dit had geweten, ik niet voor Energieflex zou hebben gekozen. Enkeltarief is voor mij nl veel voordeliger. Ik heb gevraagd waar ik deze informatie had kunnen vinden in hun aanbod. Daar heb ik geen antwoord op gekregen. Ik ben doorverbonden en kreeg toen te horen dat enkeltarief sinds een paar dagen wel mogelijk was. Dit heb ik via de telefoon aangevraagd (7 september) en per mail bevestigd. Tot op de dag van vandaag heb ik geen bevestiging gehad, ook niet na een aantal herinneringen. Ze geven elke keer reactietijden aan in de ontvangstmail, maar daarna hoor je niets van ze. Ik kan het zelf ook niet checken want ik kan al weken niet meer inloggen. Enorme spijt!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
F. Krijbolder, 14 september 2016

ook ik vergelijk jaarlijks de energieprijzen via vergelingssite en besluit op basis daarvan mij ergens aan te verbinden. Vorig kwam energieflex als gunstig uit de bus dus daar een contract afgesloten. Product energie is net als elders. Niet duur noch goedkoop. Daarin onderscheidt Energieflex zich zeker niet.

Feitelijk en overeenkomstig ervaringen op ander gebied ook niet. Duurt onredelijk lang alvorens ik mijn maandtermijn te horen krijg. Vanuit Energieflex gebeurt dit sowieso niet. Tijdens looptijd diverse keren contact gezocht met klantenservice en daarbij valt op dat je elke keer opnieuw je verhaal moet doen. Op emails wordt slechts zelden gereageerd en wanneer dat wel gebeurd is het standaard antwoorden die niet of nauwelijks corresponderen met de vragen. Tussentijds vragen over hoe het verbruik ervoor staat kan niet zo wordt me verteld als ik een keer iemand te spreken krijg. Begin dit jaar ontvang ik een mail waarin wordt aangekondigd dat er vanaf heden geen ongelijke termijnen worden afgeschreven. Halve termijn ota's worden naar beneden ofwel naar boven afgerond en geincasseerd zo luidt de mail. Nu wil het geval dat ik een heel bedrag als maandtermijn heb. Daarin hoefde dus niets te worden afgerond zou je denken. Nou dat bleek dus een denkfout. De eerst volgende termijn bleek dus met exact 1 euro verhoogd. Geleerd van bellen met klantenservice, hierover een mail gestuurd. Na een paar dagen ontvang ik een reactie van Energieflex. Zou een foutje zijn geweest welke met de eerstkomende termijn gecorrigeerd zou worden. Nou dat moet dan meerdere maanden nadien nog gebeuren zeker. Zo heb ik op andere mails met vragen louter een ontvangstbevestiging ontvangen waarin mij wordt bellofd dat een inhoudelijk antwoordt volgt. Die beloften blijken niets waard.

Afijn inmiddels contract opgezegd en vervolgens duurt het tot na de einddatum dat om meterstanden wordt gevraagd. Die inmiddels al drie weken geleden opgegeven en nadien is het net als voorheen......... wachten op niets.

Ik ben benieuwd of en wanneer Energieflex komt met mijn eindafrekening en hoelang het duurt voordat zij mij het teveel betaalde restitueren. Dit natuurlijk dan inclusief mijn bij contract overeengekomen welkomstpremie!

FK te DH

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
A. Starrenburg, 10 augustus 2016

Ik ben 2 maanden geleden overgestapt van Nuon naar EnergieFlex. Ik heb daar nu al spijt van. Telefonisch zijn ze vrijwel niet bereikbaar door lange wachttijden. Op e-mails reageren ze nauwelijks of niet. Telefonisch afgesproken dat het maandelijkse voorschotbedrag aan het eind van de maand zou worden geincasseerd. Nu wordt het toch aan het begin van de maand geincasseerd. Als alleenstaande werd mij een voorschotbedrag van 167 Euro per maand in rekening gebracht. Dit vond ik veel te hoog en heb ik telefonisch kunnen verlagen. De klantenservice van deze leverancier komt heel zakelijk en onvriendelijk over. Ook is het voor klanten die zich na april hebben aangemeld niet mogelijk om online je gegevens en de berekende voorschotbedragen en facturen te checken. Door de Consumentenbond wordt deze maatschappij een aanrader genoemd. Dat is ze absoluut niet. Geen aanrader dus!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Mariska Pinas, 2 augustus 2016

We zijn nu inmiddels al 2 weken verder sinds ik een Spoedaanvraag heb gedaan bij energieflex. Op de website staat binnen 24 uur aangesloten nou daar klopt blijkbaar helemaal niks van. Nu na 2 weken nog niks. Afgelopen vrijdag een mail gestuurd dat ik afzie van het contract en dat ik mijn geld dat gestort is weet wil terug hebben , want nog steeds op een reactie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
JD Tromp-van Galen, 31 juli 2016

Ik sluit me aan bij de vele zeer herkenbare verhalen over de absurde klantenservice en arrogante debiteurenbenadering van EnergieFlex.

Sinds vorige zomer zijn wij via het collectief van de Consumentenbond aangesloten bij EnergieFlex voor een vast contract van 3 jaar. Het maandelijks afgesproken bedrag werd netjes afgeschreven. De eerste zes maanden, dan. In februari van dit jaar ontdekte ik bij mijn steekcontrole van de bankrekening, dat in januari en februari een hoger bedrag was afgeschreven en dat hetzelfde bedrag stond aangekondigd als automatische incasso voor de volgende maand. Ik heb direct contact opgenomen en gevraagd om uitleg.

Het verhaal was dat men per 1 januari j.l. was overgegaan op een ander betalingsverwerkingssysteem en dat daarom alle bedragen waren aangepast zodat het door hun systeem zou kunnen worden verwerkt. Op mijn vraag waarom daarover geen communicatie vooraf was geweest en ik daarin geen keuze had aangeboden gekregen, maar dat men gewoon maar even eigenhandig het maandelijks voorschotbedrag had verhoogd, kreeg ik niet veel respons. Wel kon ik afspreken dat het bedrag zou worden aangepast per direct naar wat ik voorstelde (lager dus). Ook spraken wij af dat de maand februari door mij zou worden gestorneerd en ik na die verwerking het voorschotbedrag voor februari zelf zou overmaken (en zo geschiede dat ook). EnergieFlex zou vanaf maart dan het nieuwe termijnbedrag wederom automatisch incasseren. Tevens kreeg ik dit verhaal bevestigd per mail.

Toen kwam mei; en een e-mail van EnergieFlex dat februari nog openstond en of ik dat even wilde overmaken. Een mailtje terug: het is overgemaakt in februari. Een mail van EnergieFlex: het staat nog open, wij beƫindigen het contract en hebben u aangemeld om te worden afgesloten. Mail terug: breng jullie administratie op orde, het is voldaan op die en die datum. Brief van Liander: we komen u binnenkort afsluiten. Mail van EnergieFlex: betalingsbewijs graag. Mail terug met betalingsbewijs. Geen Liander gezien; blijkbaar opgeschort ofzo - geen communicatie daarover. (Inmiddels zitten we in juni.) Mail van EnergieFlex: het voorschot van februari hadden ze verrekend met maart; februari staat dus nog open. Beƫndiging contract; afsluiting. (2e keer) (Pardon??) Weer een brief van Liander. (We zitten nu in juli) Mail terug: wij hebben een afspraak gemaakt (bevestigingsmail daarover bijgesloten) waaraan ik me heb gehouden en jullie niet. Ik verwacht dat jullie je ook aan de afspraak houden. Heraansluiting gesommeerd. Geen reactie op mijn mail. Consumentenbond gebeld voor juridisch advies; ik sta in mijn recht. Dan ontdek ik dat EnergieFlex ondertussen wel het voorschot voor juli heeft afgeschreven. ; twee weken geleden stond meneer van Liander inderdaad op de stoep. Situatie uitgelegd, meneer belt EnergieFlex, klantenservice bevestigd ontvangst betalingsbewijs, ontdekt dat ik gewoon nog " op actief" sta en meld mij voor de regio weer aan (zo snel kan een heraansluiting dus gaan), beloofd het intern uit te zoeken en mij erover te mailen. Meneer van Liander hoort het ook nog even, die reageert met: "dus mevrouw krijgt uw excuses en een bos bloemen?" Nee, mevrouw kreeg geen bos bloemen met excuses; mevrouw kreeg de volgende dag een e-mail waarin EnergieFlex laat weten uit coulance weer een heraansluiting te hebben uitgevoerd. (Coulance? Pardon?) Bovendien wederom een sommering om februari te voldoen. Hoe vaak moet ik het nog zeggen??? (En ja, maart is voldaan, door mij overgemaakt omdat zij er een potje van hadden gemaakt). Een week later weer een mail: weer contractbeƫindiging. En weer een brief van Liander. Dit keer het advies erbij een andere energieleverancier te zoeken. Weet je wat? We zijn klaar - ik stap over!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Willem, 26 juli 2016

Energieflex reageerde snel en adequaat op een dreigende afsluiting in ons nieuwe huis. Vlotte helpdesk, pragmatisch, no-nonsense, ondanks dat consumentenbond en liander zeer moeilijk deden.

Consumentbond helpdesk beweerde dat de aanmelding zes weken zou duren, nou het was in 6 dagen geregeld!

Liander kon niets anders dan herhalen dat ze ons gingen afsluiten omdat dat zo in de wet stond. Niet meedenken, niet met oplossingen komen, alleen moeilijk doen.

Energieflex: Well done!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ruud, 22 juli 2016

Overstap naar Energieflex is goed gegaan.

Na overstap naar nieuwe leverancier wordt het minder. Op de eindafrekening is de welkomstkorting niet verrekend. 5 juli mailtje gestuurd, 20 juli (!) antwoord.

Ik moet het bewijs opsturen dat ik recht heb op de korting !! In de administratie is het NIET bekend, ze weten ook niet welke mailtjes er verstuurd zijn.

Als je dus niet alert bent loop je je welkomstkorting mis.....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
A. de Jong, 1 juli 2016

Sinds 27 mei jl. ben ik klant bij Energieflex. Helaas is deze energieleverancier telefonisch onbereikbaar. Tot nu zijn alle belpogingen met maximaal 10 minuten wachttijd gestrand. Inmiddels kan ik de woorden dromen: 'Goedendag. Blijft u alstublieft aan de lijn. Wij doen er alles aan om u zo spoedig mogelijk te antwoorden'!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Natasja Sobhie, 31 mei 2016

De eerste termijn dat ze aangaven voor de eindnota is al overschreden. Hun hadden de fout gemaakt door mijn begin standen te schatten, terwijl ik dus bleef aangeven met bewijs dat ik ze destijds nog dezelfde dag had gemaild met de beginstanden. Door hun fout moest ik 6 weken langer wachten. Uiteindelijk werd ik gebeld dat het binnen 2 weken geregeld zou zijn, maar heb niets meer gehoord. Ze hebben wel nog 1 dag, maar betwijfel op bericht morgen. Ik had ze ook nog gemaild of ze wat meer wisten maar geen reactie. Ik acht de kans dus heel klein in of ze zich dit keer wel aan hun afspraak houden. Ik zal het morgen wel merken en het laten weten.

Reactie Natasja, 3 juni 2016

Nu heb ik pas bericht gekregen, maar moet 2 weken wachten tot ik het zal ontvangen. Bovendien stond het bedrag dat ik nog terugkreeg voor de slimme meter dan nooit geplaats is er niet in verwerkt. Dus contact gezocht en werd er verteld dat dat apart gaat. Ja, wanneer dan? Konden ze niets over vertellen.. word geregeld. Wat dan? Ik heb betaald voor iets, maar nooit ontvangen. Lijkt me dus vrij simpel. Moest trouwens contact zoeken via FB, want op mailtjes werd er gwn niet gearageerd. Heb je dus nog wat van ze te goed, is het maanden afwachten! Al is het een duidelijke en goed geregelde zaak. Ik denk als hun wat tegoed hebben dat ze veel sneller zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
luc, 9 mei 2016

In zit nu ruim 12 maanden bij EnergieFlex.

Hiervoor bij andere leveranciers ging het altijd mis, het is bij de aanmelding of met de jaarnota. Voor het eerst maak ik dus nu mee dat er bij EnergieFlex zonder problemen bent overgestapt en ook de korting netjes verwerkt .

Wellicht juist geleerd van wat er fout kan gaan bij de grote jongens.

De e-mails mogen wel wat beknopter.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
e boedhoe, 28 april 2016

ik kreeg een e mail gedateerd op 27 april dat ik 80 euro in de min stond op 25 april zou dit zijn 52 euro in de min echter op 20 april zou ik 177 euro aan energietegoed in de plus staan ik woon alleen, ben bijna nooit thuis dus gebruik enorm weinig energie het enige wat bij mij thuis aanstaat zijn mijnkoelkast enlaptop als ik thuis ben en verlichting en tv gebruik ik nagenoeg nooit hoe kan ik dan in hemelsnaam zoveel energie gebruikt hebben? vooral uw mail gedateerd op 27 april deed mij enorm schrikken 28 euro energie verbruikt in 2 dagen? dat terwijl mijn laptop alleen gebruikt wordt en mijn koelkast als enige aanstond? douchen doe ik dagelijks op de sportschool verder ben ik enorm zuinig met energie ik mag gierig genoemd worden ok maar met een netto inkomen van 970 euro per maand moet ik wel. ik kan opeens niet inloggen en dat is bekend het probleem was voor 1 dag opgelost toen zagik dat ik 54 euro in de min stond. er zou aan het probleem gewerkt worden want een extern bedrijf die alles bij zou houden heeft de fouten gemaakt. als dat zo is waarom kan ik niet meer inloggen bij energieflex en als ik een nieuwe wachtwoord wil aanmaken herkent het systeem mijn email adres niet meer. volgens een erdere mail zou ik me geen zorgen hoeven maken ik zou bericht worden als ik zou moeten opwaarderen leg mij dan eens uit hoe ik 257 euro aan energie in 8 dagen zou hebben opgebruikt? ik wordt er psychisch van. e. boedhoe

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
B.Djoegan, 11 maart 2016

Beste mensen,

Mijn aangekaarte probleem wordt niet opgelost en ze blijuven als maar

met het zelfde antwoord komen.

Dus ik wordt niet gehoord door hun. Als basis moet je bediend en

gehoord worden door de leverancier. Enig waar zij druk om maken is

indekken en geld vangen.

mvg

Rawie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
deeltijdpunker, 20 februari 2016

Ik heb heb slechte ervaringen met Energieflex. Ik had een energie contract nodig om een aansluiting te krijgen. Ik moest Energieflex al tegoeden gaan betalen terwijl ik nog geen gas en licht afnam. Toen ik eenmaal een aansluiting had moest ik mijn prepaid tegoed weer aan opwaarderen, dat kon niet middels de betaalde tegoeden. Ik moest zelfs al boete geld betalen omdat ik telaat had opgewaardeerd, terwijl de inlog gegevens die zij hadden gestuurd niet werkten. Ik ben immidels elders klant geworden. Ik wacht nog steeds op mijn te veel betaalde tegoeden. Ik heb 861,60 betaald voor 15 dagen energie! Op email reageren ze niet.

KORTOM ENERGIEFLEX NIET DOEN!

Reactie Klantenservice, 24 februari 2016

Geachte heer/mevrouw,

Wij vinden erg jammer dat u geen klant meer is van ons.

Graag ontvangen wij uw klantnummer om te beoordelen waar de communicatie is misgegaan.

Op alle berichten krijgt u binnen 5 werkdagen reactie van onze klantenservice.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice EnergieFlex

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
C den Hertog, 15 januari 2016

Kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met Energieflex door verschillende positieve ervaringen en services die ik bij andere energieleverantiers niet had zoals:

- Maak gebruik van het FlexPrepaid systeem ( Zie www.energieflex.nl )

- Verbruik per dag/week/maand/jaar te zien, dus zeer overzichtelijk.

- Geen factuur met afrekening aan het einde van het jaar.

- Mocht je door een onbekende oorzaak ( bv gaslekkage) op eens meer gas gaan verbruiken is dat zeer snel te constateren, door dagelijks of per week je verbruik te controleren.

Reactie Jaap, 16 januari 2017

Als je huisje is ontploft door een gas lekkage ,heb je er niet veel aan om dat te constateren op je verbruik ..heb je alvorens het mis gaat meer aan je neus ....en een monteur.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
a, 12 november 2015

zeer slechte energiebedrijf energieflex.je word nadat je 1 dag telaat heb betaald gelijk afgemeld.ze waren nog wel zo vriendelijk om een borg en 1 maand vooruit te vragen zodat ze alles konden terugdraaien.mensen in de bijstand hebben geen 400 euro extra kwel die mensen toch niet zo.goede service is ook ver te zoeken

dankjewel energie flex dankzij jullie sta ik binnenkort zonder gas en licht samen met mijn dochtertje

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?