Ervaringen EnergieFlex

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over EnergieFlex. U kunt uw ervaring met EnergieFlex ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Ik voel me gepiepeld door EnergieFlex maar ook door de Consumentebond
Bert van den E, 20 februari 2019

Ik kan heel kort zijn over mijn bevindingen, had veel vertrouwen in de Consumentenbond waarvan ik al ruim 40 jaar lid ben en had een driejarig contract afgesloten met EnergieFlex voor de levering van elektra en gas op advies van mijn Consumentenbond. Dan anderhalf jaar later zit ik met een grote kater EnergieFlex is failliet en ik heb in totaal ruim 400 euro teveel betaald aan termijn voorschotten. Ik vraag mij af: als EnergieFlex deze voorschotten niet terug betaald is dit dan niet wederrechtelijk toeëigenen van € 400,-- , want voor dit geld zijn geen diensten of goederen geleverd. Wat gaat de curator hiermee doen?

Reactie Ann Lips, 20 februari 2019

Voor mij geldt ongeveer hetzelfde verhaal, ik heb nog E250,- tegoed van EnergieFlex, dat is met een inkomen van E1200,- p/m een behoorlijk bedrag!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Faillissement EnergieFlex
Antonia Rommen uit Hoofddorp, 19 november 2018

Onlangs ben ik overgestapt naar EnergieFlex als leverancier, nou zat ik daar amper 2 maanden. Toen ik van een mail ontving, betreffende hun faillissement. Naar mijn geld wat ik teveel betaald heb ik kan ik fluiten, bovendien ben ik overgeleverd aan Innova Energie, die zal wel het meest hebben betaald voor de klanten van EnergieFlex. Daar ben ik dan verplicht om 30 dagen te blijven, aleer ik over mag stappen. Tja het stookseizoen is net begonnen, dus dat wordt fors bijbetalen. Dus helaas zal ik moeten blijven zitten daar voorlopig, dan krijg je een zgn scherp contract wat veel goedkoper moet zijn dan de Nuon ehhh even de tarievenlijst van de Nuon erbij gepakt. Ze zijn veel en veel duurder dan de Nuon. Voel me compleet in de zeik genomen en opgelicht, want laten we eerlijk wezen dit wisten ze van te voren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onzekerheid over eindafrekening
Bianca uit Rotterdam , 30 oktober 2018

Energie flex is failliet. En ze kunnen niet zeggen hoe het verder gaat met een afrekening en of je teveel betaalde energie terug krijgt. Ik had bewust een hoger maandbedrag en wil mn geld gewoon terug wat ik te veel heb betaald.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaring met EnergieFlex
Jan Woning uit groningen, 26 oktober 2018

Jaren was ik bij Essent. Daar betaalde ik elke maand teveel. Dan kreeg ik in een keer een hoop geld terug. per 1 april ben ik overgestapt naar EnergieFlex en dacht datzelfde doe ik nu ook. dat ging tot 2 weken geleden goed. Toen kreeg ik een mail dat ze failliet gingen. Toen heb ik gerekend dat ik 320 teveel had betaald betaald in die 7 maand. Toen heb ik 2 maanden retour laten storten.2x 150. Anders was ik dat kwijt. Nog teveel heb ik betaald, want met mijn zonnepanelen heb ik meer terug gekregen dan gebruikt heb. Ik hield elke maand de meterstanden bij..Ik moet ook nog een welkomst bedrag van 155 euro van hun hebben.Nu krijg ik het bericht dat ik nog 2x 150 euro moet betalen. Dat doe ik niet. Desnoods ga ik aangifte bij de politie doen en een advocaat inschakelen

Reactie Jan Woning uit Nijmegen, 31 oktober 2018

Dat heeft U een punt,EnergieFlex heeft willens en wetens klanten onder valse voorwendselen voorgelicht mbt contracten en nieuwe contracten.....terwijl ze wisten dat ze in zwaar weer verkeerden.

Reactie Ab, 16 februari 2019

Hoe is dit bij u afgelopen? Ik dien ook nog een forse eindafrekening te betalen terwijl de bonus niet verrekend wordt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
EnergieFlex failliet ! en wat nu ???
Hans Nolet uit Den Haag, 17 oktober 2018

EnergieFlex is failliet en het is niet duidelijk wat er met mij als klant gaat gebeuren. Overal zie ik op het internet dat men bedragen aan het storneren is. Moet ik dat ook doen ?

Reactie wil jansen uit tilburg, 27 oktober 2018

Dat is ook mijn vraag om te stroneren of niet???

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
account energieflex
L.Busink uit Valthermond, 5 oktober 2018

Niet mogelijk om in te loggen bij mijn energieflex , klantservice ingeschakeld maar wat je ook doet , je kan je eigen gegevens niet inzien , er word je vijf keer hetzelfde verteld hoe je in moet loggen en met welk klantnummer maar aangezien het de eerste vier keer niet werkte dan werkt het de vijfde keer ook niet .Zodra je de link hebt gekregen maar weer nieuw wachtwoord aangemaakt, en dan schijn je een email te krijgen dat je weer in kan loggen , komt echter nooit 1 email in je box. Heb de hoop nu maar opgegeven , nooit zo'n stom probleem gehad bij een stroomleverancier , heb helaas een drie jarig contract gesloten dus moet het nog maar twee jaar uitzitten , maar als zoiets eenvoudigs al niet werkt, schuld werd uiteraard bij mij neergelegd omdat mijn systemen wel verouderd zullen zijn , maar heb twee laptops en tablet , zijn allen up to date, dus dacht het niet!

Reactie van EnergieFlex , 5 oktober 2018

Beste heer,

Hartelijk dank voor feedback. Als eerst onze excuses voor het feit dat u nog steeds niet heeft kunnen inloggen op onze website. Ik zou graag met u telefonisch de stappen willen doorlopen, zodat u daarna toch kunt inloggen.

Ik zal vandaag nog telefonisch contact met u opnemen. Komt dit niet goed uit? Laat ons dan weten wanneer we u kunnen bereiken.

Fijn weekend toegewenst.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geen kortingsbedrag ontvangen en oncorrecte invulling van de meterstanden
jankees, 2 oktober 2018

helaas moest ik er zelf achter komen dat er bij de jaarrekening onjuiste meterstanden stonden ingevoerd. Ik had deze echter wel correct opgestuurd. na melding is dit wel opgelost. Alleen heb ik het kortingsbedrag nog niet gekregen. Ze lokken je wel met allerlei kortingsbedragen maar als het na een jaar uitbetaald moet worden moet er er zelf om vragen. Beetje raar en onzuiver allemaal.

Hopelijk wordt het goed opgelost. Klantenservice is wel goed bereikbaar.

Reactie van EnergieFlex , 3 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het invullen van uw review.

Wat vervelend om te horen dat er verkeerde meterstanden zijn gebruikt voor het opmaken van de jaarafrekening ondanks dat er wel juiste standen zijn opgegeven. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig is dit probleem voor u opgelost.

Wat betreft de korting hebben wij deze helaas niet kunnen verrekenen met de jaarafrekening zoals in eerste instantie wordt vermeld op de overeenkomst.

Wanneer u voldoet aan de voorwaarden heeft u uiteraard recht op uw beloofde korting. De korting wordt echter met een aparte factuur aan u uitgekeerd. Dit hebben wij aan u gecommuniceerd in de begeleidende e-mail van de jaarafrekening.

Mocht u de korting tot op heden niet hebben ontvangen wil ik u vragen om contact op te nemen met onze klantenservice.

Onze excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
wel eind facturen, geen betaling
Svend Ruijs, 26 september 2018

De afrekeningen zijn al sinds begin sept binnen, ik krijg alles bij elkaar bijna € 500,- van jullie terug, de vraag is alleen wanneer komen jullie eens over de brug.

Mijn termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald, het zou prettig zijn als jullie ook gewoon op tijd betalen, of willen jullie een betalingsregeling ?!!!

Niet netjes......

Reactie van EnergieFlex , 27 september 2018

Beste Svend,

Bedankt voor je bericht.

De eindafrekening en creditfactuur hebben achtereenvolgend vervaldatum 24 en 26 september. Dit houdt in dat de uitbetaling deze week gaat plaatsvinden. We vragen nog even om je geduld.

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Energieflex

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
EnergieFlex houdt geen rekening met klanten die stookkosten betalen aan hun verhuurder
Jen uit Schiedam, 18 september 2018

Op de vraag waarom klanten die stookkosten aan hun verhuurder betalen meer energie in de winter zouden verbruiken kreeg ik het volgende antwoord:

“Klanten gebruiken in de regel meer gas in de winter, we berekenen het daadwerkelijke gebruik door meterstanden die eens per jaar worden doorgegeven omdat je een conventionele meter hebt en nog geen slimme meter die iedere dag het gebruik berekend, dus ik heb er geen inzicht in of je meer in de winter dan in de zomer gebruikt.”

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat klanten die stookkosten aan hun verhuurder betalen meer energie verbruiken in de winter.

a) Het koude kraanwater moet in de zomer en winter worden verwarmd.

b) In de zomer wordt meer gedoucht (3x p/dag), omdat het warm is. In de winter minder (2x p/dag), omdat het koud is. Het energieverbruik kan ook gelijk blijven wanneer de zomer niet zo warm is, omdat er minder wordt gedoucht (2x p/dag).

c) In de zomer wordt meestal gebruikgemaakt van een ventilator en soms een airco. Deze apparaten worden niet in de winter gebruikt.

d) Er wordt wel eerder donker in de winter, dus meer licht nodig. Er wordt later donker in de zomer, dus minder licht nodig. Maar er komt meestal een apparaat bij. Er wordt (meestal) gebruikgemaakt van een ventilator in de zomer.

EnergieFlex negeert de door mij genoemde factoren.

Antwoord van EnergieFlex:

“Helaas is door voor ons onmogelijk te faciliteren wij op voorhand niet weten dat u stookkosten overlegd met uw verhuurder. Dit zou u dan naar rato zelf moeten berekenen. Er wordt gewoon door het systeem een fractietabel gebruikt om te berekenen welk deel van het verbruik we vóór, en welk deel we ná 01-01-18 gebruiken voor de Energiebelasting/Opslag duurzame energie en de variabele leveringskosten. Het zou gaan om een paar centen verschil.”

Het gaat niet om een paar centen. Het gaat om €4,01. De nota van EnergieFlex is niet de enige nota die klanten moeten betalen. Dus centen worden snel hele euro’s als iemand overal een paar centen meer zou moeten betalen. En als Energieflex van tienduizend klanten een euro meer zou ontvangen, dan zou dat tienduizend euro winst voor EnergieFlex en of de belastingdienst zijn.

Aangezien EnergieFlex het niet erg vindt wanneer klanten een paar centen extra moeten betalen, nam ik aan dat EnergieFlex het ook niet erg zou vinden wanneer klanten een paar centen minder zouden betalen. Ik heb aan EnergieFlex doorgegeven dat ik het bedrag van de eindafrekening min €4,01 zou overmaken.

Antwoord van EnergieFlex:

“Ik kan u ervan verzekeren dat wij inderdaad een dergelijk systeem voor deze verdeling hanteren, hierbij houden wij rekening met o.a. de door u genoemde factoren. Dat uw berekening afwijkt van onze berekening is echter geen grond voor correctie, daar wij voor al onze klanten met conventionele meters eenzelfde systeem hanteren. Ik zal ons systeem, de zogeheten verdeelsleutel, meesturen ter referentie.”

Link naar de verdeelsleutel:

https://p17.zdusercontent.com/attachment/669471/E6T2gb2fNPpUwokCtBxMM7PxU?token=eyJhbGciOiJkaXIiLCJlbmMiOiJBMTI4Q0JDLUhTMjU2In0..N6UFSUJiz49M5iE6lZpkIQ.qk4FuF3e4ualrrxFsNs5UH5EICxRSp-2N5AYQm4ZUevaol7kBvSZz0gzNR0bdZLILhAvNOCLhuauJT_27V2oT1HpcKm4LgiyFvsO_tc0Yer359BiotG1PeG5bOimQ6VO3PdHGLh-f1uLtk-nvwOvMOh4esS3C_GsbTumMfm_RzT1ypcUjefE3SWuBpfbUAXGSR0Q2XDoEnTOum7TP_JtnixQauEFGznS-I1_0NK--ihL77s8K1Y09c12QxI6nVda_5UmqcYMpvV0LlhW0SBCdQ.m_aa0unKTqoQkUp3W9eBEA

Hoe kan EnergieFlex rekening houden met de door mij genoemde factoren (a, b, c en d)? EnergieFlex hanteert eenzelfde systeem voor alle klanten met conventionele meters. De verdeelsleutel heeft hogere percentages in de winter.

Ik heb weer aan EnergieFlex doorgegeven dat ik het bedrag van de eindafrekening min €4,01 aan hen zou overmaken.

Antwoord van EnergieFlex:

“Het is vervelend dat de verdeelsleutel geen rekening houdt met uw situatie en u €4,01 meer moet betalen dan u zelf heeft berekend. Echter is onze verdeelsleutel opgesteld middels de richtlijnen vanuit de belastingdienst. Wij stellen dit van te voren vast en hanteren bij elke klant (afhankelijk van het type aansluiting) dezelfde verdeelsleutel, wat soms nadelig en soms voordelig voor de klant kan uitpakken. Om bovenstaande reden zullen wij geen wijziging maken in de nota en verwachten wij het volledige bedrag tegemoet te kunnen zien. Indien dit niet het geval is zullen wij het resterende bedrag moeten doorzetten naar een incassobureau. EnergieFlex gaat niet meer in op uw verzoek of klacht met betrekking hiertoe, de kwestie is beoordeeld en verzoek tot wijziging is namelijk afgewezen.”

Ik heb contact opgenomen met de belastingdienst en heb een bel afspraak gemaakt. De medewerker die mij heeft teruggebeld wist niets over richtlijnen voor een verdeelsleutel. Hij verwees mij naar hun site waar de tarieven per m³ en kWh staan.

EnergieFlex blijft op hun standpunt, want ze weten dat klanten niet naar de Geschillencommissie zullen stappen voor een paar centen. Ze dreigen ook meteen met het inschakelen van een incassobureau voor een paar centen. Dit is gewoon machtsmisbruik. Als klant kun je niets doen wanneer je onterecht een paar centen meer moet betalen, omdat EnergieFlex weigert twee systemen te hanteren: een voor klanten met conventionele meters die geen stookkosten aan hun verhuurder betalen en een voor klanten met conventionele meters die wel stookkosten aan hun verhuurder betalen.

Reactie van EnergieFlex , 19 september 2018

Beste heer/mevrouw,

Om een beter beeld te krijgen van uw situatie wil ik u vragen om uw gegevens privé bij ons achter te laten.U ontvangt dan al snel een antwoord van mij terug!

Reactie van EnergieFlex , 20 september 2018

Beste mevrouw,

Dank voor uw feedback. Wij hebben u een aantal dagen geleden gemaild betreft uw vraag. U kunt onze mail van 12 september -nogmaals- inzien of opvragen.

Wij hopen dat dit voldoende informatie voor u is.

Reactie Jen, 20 september 2018

Feedback? Ik zie twee reacties van EnergieFlex op mijn klacht, maar ik heb helemaal geen kans gehad om op de eerste reactie te reageren. En heeft EnergieFlex de klacht op deze site gelezen? Als EnergieFlex geen serieuze reactie wil geven, geef dan geen reactie. Ik heb de e-mail van 12/9 gelezen en in de klacht geplaatst. Ik heb zelfs telefonisch contact gehad met de belastingdienst. De medewerker wist niets over richtlijnen voor een verdeelsleutel. Dus ik heb voor de zekerheid ook een brief naar de belastingdienst gestuurd. Nogmaals, de e-mail van 12/9.

**************

From: Support

Sent: Wednesday, September 12, 2018 11:58 AM

To: ???

Subject: Re: (EnergieFlex Klachtenformulie) & (mw. ??? van Consuwijzer)

12 sep. 11:58 CEST

Beste ???

Bedankt voor uw bericht.

Het is vervelend dat de verdeelsleutel geen rekening houdt met uw situatie en u €4,01 meer moet betalen dan u zelf heeft berekend. Echter is onze verdeelsleutel opgesteld middels de richtlijnen vanuit de belastingdienst. Wij stellen dit van te voren vast en hanteren bij elke klant (afhankelijk van het type aansluiting) dezelfde verdeelsleutel, wat soms nadelig en soms voordelig voor de klant kan uitpakken.

Om bovenstaande reden zullen wij geen wijziging maken in de nota en verwachten wij het volledige bedrag tegemoet te kunnen zien.

Indien dit niet het geval is zullen wij het resterende bedrag moeten doorzetten naar een incassobureau. EnergieFlex gaat niet meer in op uw verzoek of klacht met betrekking hiertoe, de kwestie is beoordeeld en verzoek tot wijziging is namelijk afgewezen.

Met energieke groet,

M***e

Klantenservice medewerker

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindafrekening ?? Nu ruim 6 weken geleden overgestapt, maar nog steeds niets..
Corinda Hofman, 31 augustus 2018

Tot nu toe redelijk tevreden geweest, maar helaas als je opgezegd hebt, word het automatisch een stuk minder.

Ik wacht op mijn eindafrekening, per 12 juli opgezegd, al diversen malen gebeld, waar je minimaal een half uur aan de lijn hangt, voordat je iemand spreekt. Soms lukt het gewoon helemaal niet. Per email antwoord gekregen, maximaal 5 weken, per telefoon maximaal 6 weken. uiterlijk deze week, etc..,etc.. Nu zitten we aan het eind van week 7. Wat een teleurstelling ! Ik wacht het nog een week af, en anders ga ik stappen ondernemen, wat een enorme slechte klantenservice !

Reactie van EnergieFlex , 31 augustus 2018

Dag mevrouw Hofman,

Excuus voor het ongemak, het is inderdaad niet fijn om heel te lang wachten op de nota. Kunt u uw postcode en huisnummer via de mail doorgeven. Dan ga ik het zo snel mogelijk voor u oppakken. U kunt mailen naar: klantenservice@energieflex.nl

Dank voor uw feedback. Dit nemen wij mee om de service te verbeteren.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Administratief zooitje
Robbert Laan uit Hoorn, 29 augustus 2018

Geheel eens met klanten die vinden dat het niet goed geregeld is bij EnergieFlex. Ik heb ze gekozen omdat zij voor mij het voordeligst waren. Heb dan ook geen spijt dat ik bij hun klant ben geweest. Helaas was het niet zonder extra moeite. Klantengegevens van mijn broer en mij waren verwisseld en deels kwijtgeraakt (aangezien ze aan mij het telefoonnummer van mijn broer vroegen nadat ze hem probeerde te bellen en mij aan de lijn kregen). We wonen in verschillende steden, dus een typfoutje van huisnummer is uitgesloten. Mijn broer kreeg de email binnen dat mijn energiecontract bijna afliep, hierdoor was ik te laat met overstappen en dat kost mij helaas een beetje geld. Is ook een beetje mijn eigen schuld, ik had ook gewoon op de kalender kunnen kijken.

Nu wacht ik al ruim 8 weken op de eindafrekening, en krijg ik een nutteloos antwoord op mijn vraag wanneer ik deze kan verwachten. "De maximale termijn dat je de eindnota kunt verwachten is 6 weken vanaf het moment dat wij je niet meer leveren. Dit zijn de maximale termijnen, uiteraard doen wij ons best om ruim voor die tijd de afrekening naar je toe te sturen." Ondertussen waren er al bijna 8 weken om.

Kortom, geen spijt dat ik bij ze energie inkoop, helaas raad ik ze ook niet aan bij potentiele nieuwe klanten.

Reactie Robbert Laan, 3 september 2018

Ondertussen zijn er 9 weken om, en nog steeds geen eindafrekening...

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
**
Jacqueline Dammers uit Herpen, 6 augustus 2018

Ik kreeg mijn eindafrekening, nadat ik al zoveel met hun meegemaakt had ben ik overgestapt!

Ze hebben mij met die eindafrekening voor ruim 420 euro geprobeerd op te lichten!!!

Gelukkig kijk ik alles heel goed na en zag het meteen

Ik kreeg nog geen excuus!

Geen oplossing en nu nog klopt de eindafrekening niet weer de kosten van 10 kub in mijn nadeel, hun zeggen dat gaat om zo weinig geld, dat veranderen we niet eens!!!

Reactie van EnergieFlex , 6 augustus 2018

Beste mevrouw Dammers,

Bedankt voor uw review.

Onlangs heeft u bij ons een fout in de nota aangekaart, naar aanleiding hiervan hebben wij deze voor u gecorrigeerd. We hebben geen poging gedaan om het foutieve bedrag bij u te incasseren.

Op 26 juli hebben wij u hierover geïnformeerd en onze excuses aangeboden via de e-mail.

Voor ons is het helaas niet mogelijk om de correctie te maken van de 10 kubieke meter. Uw nieuwe leverancier is hiervoor verantwoordelijk en heeft deze standen bij ons aangeleverd. Wij zijn wettelijk verplicht de door hen opgegeven startstanden aan te houden als onze eindstand.

U heeft ons de bevestiging van de door uw nieuwe leverancier ontvangen meterstanden doorgestuurd, het is echter zo dat zij iets anders in het landelijk register hebben geregistreerd. Op de jaarnota die u volgend jaar bij hen krijgt wordt het verschil hoe dan ook voor u rechtgetrokken.

Uiteraard nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie Jacqueline Dammers uit Herpen, 6 augustus 2018

Jullie kunnen het mooi schrijven...is alleen niet geheel naar waarheid!!!

Jullie zijn gewoonweg betrapt!!!!

En iedereen moet gewaarschuwd worden !!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jammer!!!
Klein Brinke, 30 juli 2018

Beste EnergieFlex,

Ik heb, en hoor, hele goede ervaringen als men overstapt naar jullie. Na het aflopen van het contract en een overstap naar een andere energieleverancier hoor en ervaar ik nu zelf ook dat de eindafrekening/jaarafrekening niet volgens de termijn van 6 weken wordt afgehandeld. Dit geeft toch een heel ander beeld over jullie dan je zou verwachten. Waarom verprutsen jullie het aan het einde voor zoveel mensen die daar klachten over hebben. Geef daar nu eens een duidelijk antwoord op want het gaat wel over Geld!!!

Reactie van EnergieFlex , 1 augustus 2018

Beste heer Klein Brinke,

Hartelijk dank voor je review.

Voor de jaarafrekeningen hebben wij maximaal 8 weken en voor de eindafrekening 6 weken. Jouw eindafrekening is al uitbetaald en zal op zeer korte termijn worden bijgeschreven op je rekening.

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Vernon

Reactie Klein Brinke, 3 augustus 2018

Beste Energieflex,

Zoals jullie zelf kunnen zien is mijn jaarafrekening en eindafrekening hetzelfde. We hoeven dus niets te verzinnen of iets te zoeken om achter te verschuilen, het is klaar. Die 6 weken zijn niet gehaald. Ben blij dat alles onder druk nu afgehandeld is. Ik weet wel dat jullie het voor jezelf erg moeilijk maken voor de toekomst, mocht je volgend jaar een interessante aanbieding hebben voor veel mensen weet ik zeker dat men 3 keer nadenkt hierover, ik zeker.

Dat dit alles nog plaats kan vinden ondanks de waarschuwing een half jaar geleden van ACM (https://www.acm.nl/nl/publicaties/energieflex-moet-administratie-op-orde-brengen) is zeer twijfelachtig en weinig hoopgevend voor de toekomst.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Teveel geïnd voorschot wordt niet terugbetaald
G.Habets uit Hoensbroek, 17 juli 2018

Tijdens de looptijd werd al enkele keren voorschot geïnd van verkeerd bankrekeningnr. (Tijdens mijn vechtscheiding van de rekening van mijn ex.. die vond dat niet grappig)

(...’sorry mijnheer, door de ingebruikname van een nieuw systeem is de wijziging van het rekeningnr. door onbekende oorzaak verloren gegaan’...)

Maar na afloop van het contract begonnen de problemen pas echt.

18 mei: Einde contract. Vervolgens geen bonus (€170) of eindafrekening.

27 juni: Gebeld. Gevraagd om spoedige afhandeling. Ik verwacht een groot bedrag terug te krijgen en heb dat ivm mijn echtscheiding dringend nodig.

‘We gaan onze uiterste best voor u doen mijnheer’.

En waarempel: tijdens ons telefoongesprek kwam de bonus ineens mijn bankrekening ‘binnenvliegen’. Super!! En de dag erna ook de eindafrekening in de bus. Ruim €400 terug. Kwam dat even goed uit! Jippie!!

....Maar.... te vroeg gejuichd. Want terugbetaling bleef uit.

Dus sindsdien telkens maar bellen en mailen. Ik kreeg uiteindelijk een zeer onvriendelijk mailtje terug dat het bedrag op 27 juli (!!!) zou worden overgemaakt. Dat is bijna 5 weken na de eindafrekening en ruim 2 maanden na einddatum contract!! Uiteindelijk heb ik hen moeten wijzen op hun eigen voorwaarden (....zal binnen 10 werkdagen na het opmaken van de eindafrekening op uw rekening worden gestort....art.7.12 leveringsvoorwaarden maart 2017). Het bedrag had uiterlijk 11 juli op de rekening moeten staan.

Dus in plaats van de terugbetaling te bespoedigen (zoals toegezegd) houdt Energieflex mijn geld LANGER vast dan hun eigen voorwaarden toestaan.

Om niet in de problemen te geraken heb ik geld bij familieleden moeten lenen (bedankt daarvoor Energieflex. Ik schaam me dood!!)

Vanochtend (inmiddels 17 juli) maar weer eens gebeld.... boos.... gefrustreerd.... iets minder beleefd.... ‘ ik wil NU mijn geld krijgen!’

‘U hebt helemaal gelijk mijnheer! Ik ga het vanochtend nog voor u regelen. U wordt in de loop van de ochtend teruggebeld.

Maar, zoals verwacht...de ochtend is voorbij... geen telefoon.... geen geld.

En nu dan? Moet ik dan echt een juridisch geschil gaan openen? Energieflex in gebreke stellen? Schadevergoeding is zo langzamerhand wel op zijn plaats!! Moet ik gaan procederen om Energieflex aan hun eigen voorwaarden te houden?? Kan toch niet waar zijn! En dat noemt zich ‘klantenservice’?

Schande! Schande!

Reactie van EnergieFlex , 19 juli 2018

Beste meneer Habets,

Bedankt voor uw review.

Ik heb de voorgaande correspondentie doorgenomen en wil u namens EnergieFlex onze welgemeende excuses aanbieden voor de gang van zaken. Uw reactie vind ik ook absoluut begrijpelijk en het is nooit onze bedoeling dat onze klanten bij familie moeten lenen met alle gevolgen en emoties van dien.

Naar aanleiding hiervan ben ik voor u in de zaak gedoken en heb ik contact onderhouden met de betreffende afdeling. Zij hebben aangegeven dat het bedrag uiterlijk morgen op uw rekening zal staan. Omdat dit incident dermate is geëscaleerd heb ik ook voor u geïnformeerd naar een eventuele compensatie, helaas kan ik hierover momenteel geen details geven maar we zijn hier nog mee bezig.

Nogmaals onze excuses, ik hou de kwestie in de gaten en verneem graag of het zo naar tevredenheid is afgehandeld. Uiteraard snap ik dat dit voor u pas na maandag te beoordelen is. Persoonlijk wil ik u nog sterkte toewensen met uw scheiding.

Met energieke groet,

Marieke

Medewerker klantenservice

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht geregeld!
Liesbeth Rox uit Utrecht, 11 juli 2018

Ik ben een jaar klant van EnergieFlex geweest en wat ik op andere sites over deze leverancier lees, klopt. De klantenservice reageert niet of traag op mails. Maar wat ik het helemaal niet vind kunnen, is dat je lang moet wachten op je eindafrekening. En nog erger: ik ben sinds 3 mei bij ze weg en heb nog steeds mijn bonus niet mogen ontvangen!!

Reactie van EnergieFlex , 13 juli 2018

Beste Liesbeth,

Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk te reageren. Door de enorme drukte is het helaas niet altijd mogelijk om dat binnen de gewenste tijd te doen. Onze excuses hiervoor. Betreft je welkomstbonus, zou je met de klantenservice contact op willen nemen hierover? Je kan dan vragen naar Floris. Ik ga het dan gelijk voor je oppakken.

Floris

Klantenservice EnergieFlex

Reactie Liesbeth Rox, 17 juli 2018

Hallo Floris,

Ik deel mijn vermoedens met die van andere reacties: volgens mij is op jullie administratie een puinhoop. Ik heb weliswaar een reactie ontvangen op mijn verzoek om nu eindelijk eens met mijn bonus over de brug te komen, maar nu worden er weer allerlei redenen verzonnen om niet over de brug te komen. Heel slecht dus.

Gelukkig heb ik allerlei 'bewijsmateriaal' bewaard dat ik zo nodig de Geschillencommissie kan overleggen, als Energieflex mij de bonus blijft onthouden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit meer!
K. Blom, 9 juli 2018

Dit is de eerste keer dat ik mijn mening deel, want ik heb nooit eerder problemen gehad met bedrijven of leveranciers.

Denk goed na voordat je overstapt! De overstap zelf verloopt uiteraard vlekkeloos.

Qua administratie is het daar een puinhoop. Let ook goed op je betalingen, mocht je door omstandigheden en onduidelijke communicatie vanuit hun 1 termijn ietwat te laat betalen wordt je meteen afgesloten. Communicatie naar de klant toe is erg slecht.

Op je eindafrekening kan je daarentegen heel lang wachten. Hun geven "binnen" 42 dagen aan maar reken erop dat dit langer gaat duren! Je moet er zelf achteraan gaan én heel goed nakijken want men "vergeet" weleens betaalde voorschotten en waarborgsom op de nota te zetten waardoor het te ontvangen bedrag honderden euro's lager uitvalt dan waar je recht op hebt! Kortom: mocht je uit zijn op een hoop gedoe, telefoontjes, frustraties en, naar mijn gevoel, malifide praktijken dan ben je bij hun zeker aan het goede adres! Voor mij in ieder geval noooooit meer. Wacht nog steeds op een correctie van de eindafrekening en de uitbetaling (waar ik waarschijnlijk helaas nog een hele lange tijd op kan wachten)!

Reactie van EnergieFlex , 11 juli 2018

Beste K. Blom,

Bedankt voor je review.

Vervelend om te lezen dat je een slechte ervaring hebt. Het is inderdaad zo dat wij in de afgelopen periode enkele nota's niet tijdig hebben kunnen versturen, dit naar aanleiding van de overgang naar een nieuw systeem. Uiteraard is het absoluut niet de bedoeling dat onze klanten daar in enige mate de dupe van worden, waarvoor excuses!

Wat betreft het afsluiten bij één openstaande termijn die ietwat laat openstaat, dit is niet ons beleid. Mocht je het gevoel hebben dat dit onjuist is afgehandeld dan verneem ik dat graag zodat wij dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Het is jammer om te lezen dat je het vertrouwen in ons bent verloren. Ik wil je namens EnergieFlex nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak en wens je een prettige dag toe.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie K. Blom, 11 juli 2018

Beste M***e, bedankt voor je respons en jullie excuses. Echter kan ik uit jouw reactie niet opmaken wanneer ik de gecorrigeerde eindafrekening én mijn geld kan verwachten. Afgelopen maandag contact gehad met een van uw collega's, waarbij zij mij botweg vertelde dat ze er pas vrijdag (!) naar zullen "kijken"! Maar dat ik de eindafrekening zeker nog niet zal ontvangen! Ik heb al te laat de eindafrekening ontvangen en door jullie fout kan ik kennelijk nog langer wachten! Het minste wat jullie kunnen doen en het meest klandvriendelijkste wat jullie kunnen doen is per direct de eindafrekening aan te passen en het bedrag over te maken. De door jullie gemaakte fout is tevens erkend door een andere medewerker. Met belangstelling verneem ik graag je reactie.

Reactie Alissa uit Amersfoort, 12 juli 2018

Beste heer Blom,

Ik wil graag voor u nakijken of er al verdere actie is ondernomen omtrent het opmaken van de gecorrigeerde nota en de uitbetaling hiervan.

Helaas kunnen wij vanaf dit platform geen klantgegevens inzien behalve uw naam.

Kunt u ons een e-mail sturen met uw postcode+huisnummer of klantnummer?

Dan zal ik voor u nagaan wat de status is.

De e-mail mag u sturen naar klantenservice@energieflex.nl.

Als u liever via social media ( Facebook/Twitter) wilt reageren, mag dat ook.

Ik zie uw e-mail/reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Lang wachten geld terug van eindafrekening
avatar
Joyce van der Aa uit Helmond, 3 juli 2018

Als je bij Energieflex te laat betaald heb je een groot probleem.. Maar krijg je geld terug op de eindafrekening dan kun je lang wachten op je geld. Als je vraagt waar het blijft krijg je als antwoord dwt eraan gewerkt word maar ze niet kunnen zeggen wanneer je je geld terug krijgt... Heel slecht!

Reactie van EnergieFlex , 4 juli 2018

Beste Joyce,

Bedankt voor je review.

Vervelend om te lezen dat je de uitbetaling nog niet hebt ontvangen, dit is helaas een onvoorzien gevolg van de overgang naar een nieuw systeem. Ik heb het voor je nagevraagd bij de betreffende afdeling en zij geven aan dat je uiterlijk vrijdag het bedrag op je rekening hebt staan.

Voor nu wil ik je een fijne dag toe wensen!

Met energieke groet,

Marieke

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen duidelijk inzicht. erg laks
Arianne uit Kesteren, 3 juli 2018

Online bekijken wat je verbruik is met een slimme meter word wel beloofd maar is helaas niet mogelijk.

Al ruim 3 weken aan het wachten op onze terug gave van ruim 300 euro.. storing dit storing dat.. incasseren gaat een stuk sneller van hun kant.. terug betalen laat echt op zich wachten. 1 jaar klant geweest... nooit meer !

Reactie van EnergieFlex , 4 juli 2018

Beste Arianne,

Bedankt voor je review.

Vervelend dat je de uitbetaling nog niet terug hebt gehad. Ik heb voor je geïnformeerd en er is aangegeven dat het deze vrijdag uiterlijk op je rekening zal staan!

Wat betreft het inzicht in je verbruik; vanaf juli bieden wij voor al onze klanten met uitleesbare slimme meters een maandelijks verbruiksoverzicht. In dit overzicht tonen we de verbruikskosten tot nu toe in vergelijking met je betaalde termijnbedragen.

Ik wil je graag nog wel onze excuses aanbieden voor de vertraging. We hebben inderdaad enige hinder ondervonden door de overgang naar een nieuw systeem, maar het is uiteraard nooit de bedoeling dat een klant hier ook last van heeft.

Nog een prettige dag toegewenst!

Met energiek groet,

Marieke

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wat een geknoei..
Martin, 2 juni 2018

Ondanks het feit dat we inmiddels (gelukkig) zijn overgestapt naar een andere leverancier, en qua betalingen (ongevraagd) ook al een maand in het voren liepen, is er alsnog ten onrechte een voorschot van onze bank afgeschreven voor de maand juni. Toch maar even bellen.. maar helaas, na een lange poos wachten vertelde een zeer onwetende medewerker dat we maar even 42 dagen moeten wachten op de eindafrekening. Dus voor de tweede maal zou ik mijn medemens dit leed graag willen besparen.

Reactie van EnergieFlex , 5 juni 2018

Beste Martin,

Bedankt voor je review.

Vervelend dat wij een maand te veel hebben geïncasseerd. Het is inderdaad zo dat ons systeem het op dit moment niet toe laat om een dergelijke nota te laten vervallen en dat er op de eindnota op gewacht dient te worden.

Ik heb je probleem kenbaar gemaakt bij de betreffende afdeling en zij gaan hiermee aan de slag voor een betere oplossing. Ik snap dat jij daar nu wellicht niet veel meer aan hebt, maar we willen laten weten dat je feedback wordt gewaardeerd en meegenomen.

Excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie Martin, 7 juni 2018

Beste Marieke, dank voor je response. We hopen dan maar dat het zich niet tot slechts mooie woorden gaat beperken. Dit zijn immers behoorlijke blunders die gewoon echt niet door de beugel kunnen. Hoewel het zich bij ons alleen maar beperkt tot een hoop ongemak, zo zijn er anno 2018 genoeg gezinnen die maar amper de eindjes aan elkaar kunnen knopen, en dus niet zomaar even een extra voorschot kunnen missen. We hopen nu oprecht dat verdere grove fouten zullen uitblijven, zodat we deze kwestie na de eindafrekening nog enigszins waardig af kunnen sluiten. Groet, Martin..

Reactie Christel uit Tegelen, 26 juni 2018

Ook bij ons een extra nota in rekening gebracht over de maand juni. Terwijl wij al overgestapt waren Deze hadden wij natuurlijk niet betaald maar kregen wij een aanmaning van. Met de klantenservice gebeld en daar werd ons doodleuk vertelt dat deze toch voldaan moest worden. Zoniet kregen wij een incassobureau op ons dak. Deze nota zou dan wel via de eindafrekening terugbetaald worden. Die dus nog enkele weken op zich laat wachtenSlaat dus echt nergens op. Wij hebben notabele zonnepanelen waardoor wij een hoop energie aan hun terugleverden. Blij dat ik er weg ben waardeloze firma met een administratie die een groot zooitje is.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Reactie snelheid op vragen
Post uit Hengelo, 1 juni 2018

Reactie snelheid op vragen is traag en antwoord niet relevant!

Geen mogelijkheid om verbruik zelf te monitoren.

Slechte communicatie

Reactie van EnergieFlex , 4 juni 2018

Beste,

Bedankt voor de review.

Vervelend dat je niet tevreden bent over de communicatie en het inzicht in je verbruik. We zijn druk bezig met onze klanten meer inzicht in hun verbruik aan te bieden, dit is echter wel een proces.

Mocht je nog vragen of suggesties hebben dan hoor ik het graag. Je kunt dit doen door te e-mailen, of via social media contact met me op te nemen.

Met energieke groet,

Marieke

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Komen afspraken niet na!
Ans uit Eindhoven, 16 mei 2018

Veranderen per feb 2018 betalings voorwaarde ( ivm cashflow problemen ) waarop ik geprotesteerd heb en betaling per iDeal afspreek niet wetende dat ik nu geen recht meer heb op het welkomst cadeau a 170 euro ! Gelukkig al overgestapt maar voel me toch BESTOLEN. Met dank aan M***

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ontevreden, geen (goede) klachtenbehandeling
Pjotr uit Rotterdam, 16 mei 2018

FlexEnergie heeft geen enkele interesse om klachten (goed) te behandelen. Eerst is er geen klachtenbehandeling, dan opeens weer wel (maar wel met het e-mailadres van de klantenservice). Conclusie: geen fijne organisatie, die niet wil leren van fouten en die ook geen moeite wil doen in tevreden klanten.

Misschien lijkt FlexEnergie goedkoop, maar er gaat heel veel fout en het kost je dus heel veel ergernis. Wordt het toch weer goedkoop = duurkoop want service NUL.

Trap er niet in, mensen.

Reactie van EnergieFlex , 17 mei 2018

Beste Pjotr,

Vervelend om te lezen dat je geen goede ervaring bij ons hebt gehad.

Binnen onze afdeling hebben wij enkele medewerkers die de klachtafhandeling regelen, hier is inderdaad geen apart e-mail adres voor. Uiteraard worden klachten altijd afgehandeld door medewerkers die hierbij niet zelf betrokken waren.

Op dit moment heb ik helaas te weinig inzicht in de situatie om dit goed te beoordelen, we kunnen dit nogmaals evalueren wanneer je een e-mail stuurt. Je kunt dit doen t.a.v. Marieke, mocht ik eerder betrokken zijn geweest hierbij dan laat ik een collega je klacht helemaal opnieuw oppakken.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie Pjotr uit Rotterdam, 17 mei 2018

M*** was hierbij betrokken.. Ondanks vele malen navragen heb ik geen serieuze klacht behandeling gekregen Ik werd met een paar regels het bos in gestuurd. Zaak gesloten.gestuurd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een en al ellende!
Jan Fiene, 14 mei 2018

Dit is mijn zoveelste e-mail naar deze ***! Telefoongesprekken worden niet gearchiveerd of beantwoord. Ik ben helemaal klaar met deze "energieleverancier"

Beste heer C***,

U heeft mij tijdens ons telefoongesprek j.l. vrijdag beloofd mij dezelfde dag terug te bellen. Is niet gebeurd….

Dit verwachtte ik al gezien eerdere gesprekken en afspraken met EnergieFlex medewerkers.

Weer ontvang ik een mail op mijn maanden geleden aan EnergieFlex aangegeven, niet meer operationeel in gebruik zijnde email adres. (Wegens pensionering niet meer in gebruik),

Vandaar dat ik vandaag, voor de laatste keer, dit oude mail-adres raadpleegde.

Overigens geeft U aan dat mijn wel operationele email-adres (jan.fiene@kpnmail.nl), bij jullie bekend is. Dit kan ook niet anders want ik heb enkele maanden geleden al gevraagd al mijn nota’s en correspondentie naar dit adres te sturen. Hetgeen dus niet gebeurd is en nog steeds niet gebeurt.

Verder verbaas ik mij nog steeds dat mijn betaling (factuur 00287159) die ik op 5 april j.l. gedaan heb nog steeds niet in jullie administratie verwerkt is. We zijn inmiddels meer dan een maand verder!

U vroeg om een zgn print/screen hiervan. Deze bijgaand maar dit is wel de laatste keer.

Deze vraag werd mij namelijk ook al gesteld ivm mijn betaling van 21 maart j.l. (factuur 00025889). Ook deze heb ik een week na overboeking op verzoek van/naar EnergieFlex moeten sturen! Heb ik ook nog gedaan… Zie mijn e-mail d.d. 27 maart/[#KM-332879] [#RL-43534]).

Hierbij heb ik gevraagd om mij desnoods gewoon schriftelijke nota’s te doen toekomen!

Ook dit is natuurlijk niet gebeurd….

Het lijkt me dat er e.e.a. in jullie boekhouding, administratie en klantenservice “iets” niet goed gaat…!

Conclusie;

Ik krijg op 9 mei weer een e-mail waarin wordt aangegeven dat de energie-levering gestaakt zal worden.

Dit weer via e-mail, op een niet meer, zoals reeds eerder aan EnergieFlex aangegeven, in gebruik zijn email adres!

Een van de drie zogenaamd openstaande nota’s is al op 5 april betaald!

De resterende twee zijn nog niet betaald omdat ze niet als nota schriftelijk of op mijn juiste e-mail adres bij mij zijn aangekomen.

Graag verneem ik p.o. wanneer EnergieFlex de afmelding bij mijn net-beheerder ongedaan maakt! Wat een idioterie!

P.S. Vandaag kreeg ik al een schrijven van Liander waarin de a.s. afsluiting aangekondigd stond.

Met energieke groet,

Reactie van EnergieFlex , 15 mei 2018

Beste meneer Fiene,

Bedankt voor je review.

Ik zal de zaak nogmaals bekijken en hier, in verband met persoonsgegevens, via een e-mail antwoord op geven.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie Jan Fiene, 30 mei 2018

Daar gaan we weer!

EnergieFlex is echt een complete ellende!!!!!

Zie onderstaande mail die ik vandaag, 30 mei, naar hen verstuurd heb.

Deze is natuurlijk ook naar Consuwijzer.nl en de ACM verstuurd.

Dag EnergieFlex,

Weer geen reactie van jullie op onderstaande mail! Ik zou 28 mei geinformeerd worden over de status van mijn betaling d.d. 21 maart j.l. aan Energieflex. Weer niet gebeurd dus, zoals gewoonlijk...

Ik neem aan dat jullie deze betaling nu wel achterhaald hebben (was ook pas 2 maanden geleden betaald...) daar ik vandaag een factuur ontvang met de kosten voor juni, (zie bijlage) terwijl EnergieFlex mij op 9 mei schriftelijk heeft vermeld dat men, wegens wanbetaling, mijn energie leverantie zal stoppen en dit ook bij de netwerkbeheerder heeft aangemeld.

Uit mijn eerdere mails kan je ook zien dat ik tweemaal eerder gevraagd ben om een print/screen van mijn andere maandelijkse betalingen aan jullie te sturen. Ook hier had ik het factuurnummer vermeld! Niemand binnen de back-office van EnergieFlex kon achterhalen wat hiermee gebeurd was!

Wat een administratie hebben jullie!

Verder heb ik na jullie onterechte “einde levering mail” van 9 mei j.l. (zie bijlage) direct een andere leverancier in de arm genomen.

Wie schetst mijn verbazing dat deze leverancier, GreenChoice, op 28 mei aangemeld bij Liander en energie geleverd op 29 mei, vandaag,30 mei, vervangen is door EnergieFlex!

Waarschijnlijk omdat EFlex er nu eindelijk is achter gekomen dat ik wel mijn betalingen gedaan heb en mij opnieuw heeft aangemeld.

EnergieFlex heeft mijn contract op 9 mei beeindigd en mij aangeraden een andere leverancier in de arm te nemen. Dit heb ik gedaan.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat jullie nu weer energie aan mij leveren i.p.v. GreenChoice? IK WIL GEEN ENERGIEFLEX! NOOIT MEER!

Ik heb geen nieuw contract met EnergieFlex afgesloten en zal dit ook beslist nooit meer doen! Meer dan genoeg negatieve ervaringen.

GreenChoice zal mij opnieuw aanmelden bij Liander.

(P.S. EnergieFlex: Zij reageren onmiddellijk adequaat per telefoon of per mail als je een vraag hebt; kunnen jullie als EFlex een hoop van leren).

Resume:

EnergieFlex heeft mij op 9 mei j.l. een einde levering mail gestuurd.

Ik heb GreenChoice als nieuwe leverancier in de arm genomen.

GreenChoice is op 28 mei aangemeld bij Liander en heeft mij 29 mei energie geleverd maar is op onbegrijpelijke wijze vandaag, 30 mei weer vervangen door EnergieFlex als leverancier.

Ik wil beslist nu en nooit meer zaken met EnergieFlex doen!

Voorschot nota van juni van EnergieFlex zal dan ook NIET betaald worden.

GreenChoice is mijn nieuwe energie leverancier!

Ik verzoek EnergieFlex mij binnen 14 dagen een eindafrekening te sturen. (maar ook dat zal wel weer niet gebeuren....).

Energieke groet,

een gelukkige klant van GreenChoice!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bezint eer gij begint met EnergieFlex
J.W. Heinekamp uit Lottum, 30 april 2018

Och, och, wat heb ik spijt dat ik mij niet voldoende georiënteerd heb op recensies over EnergieFlex. Nadat ik via Gaslicht.com (ik was er van overtuigd dat zij alleen zaken doen met betrouwbare bedrijven) ben overgestapt naar EnergieFlex is het één brok ellende. Reeds eerder meldde ik op Energieleveranciers.nl het volgende:

“Dit is dus geen goed begin. Ik krijg op 26-4 een mail van jullie dat er niet betaald is en dat de levering van 1 mei wordt opgeschort naar 8 mei. Echter op 26 april is er wel 129,06 van mijn rekening afgeschreven. Dit geeft weinig vertrouwen naar de toekomst en ik wil dan ook gevrijwaard blijven van dergelijke mails.”

Vandaag 30-4 om 09:10 een gesprek gehad met klantenservice, naar ik meen met (naam). Deze meldde mij dat de mail over de te late betaling onterecht was en excuses, er zou nog een mail van EnergieFlex hierop volgen. Ok een foutje kan een keer maar de gevolgen zijn voor mij onacceptabel, zie hier………

Op mijn vraag om de levering niet op te schorten naar 8 mei werd geantwoord, “dit is niet mogelijk”.

Als EnergieFlex fouten maakt kan dit dus niet hersteld worden ??? Antwoord: “Dit kost teveel geld”.

De consequentie is dat ik mogelijk volgend jaar niet op 1 mei kan overstappen doch op 8 mei. Dit wil ik beslist niet. Ik wil gewoon volgend jaar per 1 mei kunnen opzeggen en dus geen boete betalen over de 7 dagen. Ik wil graag dat dit schriftelijk aan mij bevestigd wordt !!! antwoord: “Ik wens u een prettige dag verder”.

Dit is dus mijn nieuwe energieleverancier en heet EnergieFlex. Waar dat Flex voor is begrijp ik niet en ik raadt dit bedrijf ten sterkste af mocht u een nieuwe leverancier zoeken.

Reactie van EnergieFlex , 1 mei 2018

Beste meneer Heinekamp,

Bedankt voor je review.

Ik zie dat we gisteren op jouw verzoek, zoals wij voorgesteld hebben als oplossing bij je eerdere review, de startleverdatum alsnog op 1-5-2018 hebben gezet. Wij zijn dus per vandaag van start met de levering op je adres en je kan per 1-5-2019 boetevrij overstappen.

Nogmaals excuses voor het ongemak, wij beschouwen het probleem echter als opgelost daar wij zoals afgesproken per 1-5-2018 van start zijn gegaan.

Met energieke groet,

Marieke

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
eerste indruk is niet best
J.W. Heinekamp uit Lottum, 26 april 2018

Dit is dus geen goed begin. Ik krijg op 26-4 een mail van jullie dat er niet betaald is en dat de levering van 1 mei wordt opgeschort naar 8 mei. Echter op 26 april is er wel 129,06 van mijn rekening afgeschreven. Dit geeft weinig vertrouwen naar de toekomst en ik wil dan ook gevrijwaard blijven van dergelijke mails.

Reactie van EnergieFlex , 30 april 2018

Beste mevrouw/meneer Heinekamp,

Bedankt voor je review, het is inderdaad zo dat wij ten onrechte een herinnering naar meerdere nieuwe klanten hebben gestuurd. Je mag deze e-mail als niet verzonden beschouwen. De eerste incasso is vorige week donderdag wel degelijk uitgevoerd.

Je hoeft nu niets te doen. Als de incasso op donderdag is geslaagd, hoef je niet opnieuw via iDEAL te betalen. De levering gaat gewoon van start. Mocht het toch nodig zijn dat de levering sneller van start gaat, omdat de netbeheerder dit van je verwacht, kun je dit per e-mail of telefonisch aan ons doorgeven. Ik kan het uiteraard ook voor je regelen.

Met energieke groet,

Marieke

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer