Reviews EnergieFlex

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

154 reviews

5 sterren
(25)
4 sterren
(21)
3 sterren
(11)
2 sterren
(16)
1 ster
(81)

100 problemen opgepakt

opgelost
(22)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(1)
onbekend
(64)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

schending contractsvoorwaarden door energieflex
wim laurens 23 januari 2018

Energieflex laat weten dat ze de incassodatum naar voren gaan halen, van de 7e van de maand naar de 28e van de vorige maand.Echter in mijn overeenkomst van een jaar staat de 7e van de maand, dus juridisch gezien kan Energieflex pas na afloop van de jaarovereenkomst bij een eventuele verlenging dit aanpassen. Eerst werd mij gezegd dat dat niet in mijn contract staat (??? het staat er expliciet: "incasso 7e van de maand") en dat ze toch de incassodatum naar voren gaan halen, zo werd mij telefonisch medegedeeld. Mijn opmerking dat een contract TWEE partijen heeft en dat dat niet zo maar eenzijdig kan worden aangepast, werd niet serieus genomen.Waardeloos wat mij betreft dat Energieflex, geen klantenfocus.Ben bij Energieflex gekomen via een inschrijving van de Consumentenbond, ga daar nu wel aan de bel trekken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energieflex onbereikbaar!
Anne 22 januari 2018

Beste mensen die dit lezen,

Heb een jaar contract gehad over de periode 2017 voor gas en electra!

Normaal ontvang je een jaar nota en wat je eventueel terug krijgt.

Bellen met de klantenservice heeft geen enkele zin, de telefoon wordt nooit opgenomen!

Voel mij behoorlijk besodemieterd door deze organisatie!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super
Leroy uit Zeist, 22 januari 2018

Beste EnergieFlex (Hoi ***), Wat hebben we toch een fijne periode samen gekend. Ik heb altijd met plezier bij jullie gewerkt en naar aanleiding hiervan een contract bij jullie afgesloten. We werken niet meer samen, dat is natuurlijk jammer. Wel doet het me goed dat ik op sommige momenten, wanneer mijn lampen branden of mijn kachel me warm houdt, toch nog even aan jullie mag denken. Helaas hebben we elkaar al enige tijd niet gesproken, maar dat zie ik vooral als iets positiefs. Wanneer ik jullie niet spreek, betekent dat dat er geen aanleiding is om contact op te nemen. Keep up the good work! Met vriendelijke groet, Leroy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
B W. uit Meppel, 19 januari 2018

Fijne ervaring met EnergieFlex.

Duidelijk en betrouwbaar. De eindafrekening is ook

overzichtelijk.

Kortom: Een goede energieleverancier!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Communicatie
Jan Salami 7 januari 2018

Als je je wilt voelen als een nummertje in plaats van als een gewaardeerde klant dan moet je niet zijn bij energieflex. Bijvoorbeeld wanneer een rekening even is ontschoten word er op echt een nare manier gecommuniceerd. De missie van energieflex heeft ook helemaal niets met mensen of de wereld te maken. Het is duidelijk dat ze alleeen maar geld willen verdienen. SOmmige mensen zullen misschien zeggen: daar is toch niets mis mee? Ik zeg: de wereld wordt lelijker en slechter met dit soort oppervlakkig en leeg gedrag. BAH!

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste,

Bedankt voor uw review.

Wij vinden het jammer dat wij u dit gevoel hebben gegeven. Wij waarderen onze klanten enorm hoewel wij dit niet altijd hebben kunnen laten merken, daar er bij ons veel zaken zijn geweest die niet naar verwachting liepen.

Vanaf dit jaar hebben wij een grote veranderingen doorgevoerd, waardoor wij ons echt kunnen richten op service naar onze klanten. Service hebben wij hoog in het vaandel staan. Het is dan ook aan ons om onze klanten tevreden te stellen en te houden.

Wij waarderen uw eerlijkheid en hopen uw kijk op onze organisatie te kunnen veranderen.

Mochten er zaken zijn waar u tegen aan loopt of problemen die nog niet zijn opgelost, willen wij u vragen contact op te nemen met onze klantenservice of een bericht te sturen via Facebook/Twitter.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Administratief een zooitje
Chanttie 3 januari 2018

Nog nooit zoveel problemen gehad met een energie bedrijf als met Energieflex. Wat een zooitje is het administratief en bij de klantenservce. Meterstanden had ik netjes doorgegeven, een bevestiging van ontvangen, maar hebben ze niet verwerkt in het systeem. Vervolgens kreeg ik een eindafrekening die niet klopte en daarna een jaarafrekening waar ik €330,- moet bijbetalen. Als je belt krijg je een standaard riedel te horen zoals strenge winter, veel verbruikt. Ze begrijpen je niet en denken niet met de klant mee.1 Dag te laat betalen ivm feestdagen en andere bank van Energieflex en mijn bank, sturen ze meteen een incassoburo op je af. Als alles betaald is blijven ze het incassoburo op je afsturen. Debiteurenadministratie weet niet hoe snel ze een incassoburo op je af moet sturen. Maar hoo maar om door te geven aan het incassoburo dat er niets open staat. Weer een voorbeeld van niet met de klant meedenken.

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste,

Hartelijk dank voor het invullen van uw review.

Wij vinden het vervelend om te horen dat de reguliere zaken niet goed zijn afgehandeld.

Helaas kunnen wij niets anders doen dan beamen dat er door een hectische periode veel administratieve fouten zijn gemaakt.

Momenteel werken wij er hard aan om onze administratie te automatiseren, zodat dit soort problemen absoluut niet meer kunnen voorkomen.

Hiermee hopen wij onze klanten de service te kunnen bieden dat van ons wordt verwacht.

Wanneer het probleem tot op heden niet is opgelost, willen wij u vragen dit kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar klantenservice@energieflex.nl of via Facebook/Twitter.

onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
pre paid pakket energie flex
Stuart Sylvester uit Landsmeer, 28 december 2017

In het begin dachten we een fijne partner met Energie flex te hebben. Zeker met de pre paid pakket die ze hadden. Nu gaan ze dit afschaffen en zijn we van plan om over te stappen (November 2017).

Zodra we dit bekend hadden gemaakt krijgen we binnen een week een jaar rekening van "2015->2016" terwijl we een prepaid pakket hebben. Aangegeven dat we over die periode een pre paid pakket hadden en dat een jaar rekening niet van toepassing kan zijn. Dit werd ook door de desbetreffende medewerker erkent! Een paar uur daarna kregen we een mail! dat de desbetreffende medewerker een fout had gemaakt en dat de jaar afrekening toch betaald moest worden omdat de slimme meter in die periode niet uitleesbaar was en als we dit anders zouden willen we de betalingsbewijzen moeten toesturen.

Een ding dat ik zeker weet is dat de meter in de periode goed uitleesbaar is en ik mag er vanuit gaan dat Energie flex in die periode bijhoudt of er betalingen van de een bepaalde klant binnenkomt. Daarnaast lijkt mij dat ze een hoog aangeschreven firma gebruikt maakt van een ERP pakket waar dmv een contract nummer gekeken kan worden of er wel betaald is.

Ondertussen krijgen we wel dreig mails dat ze ons gaan afsluiten als we de jaar nota van 2015->2016 niet betalen. Hierover nog een keer contact gezocht met energie flex en die geeft aan dat wij als klant echt moeten bewijzen dat we betaald hebben, dus we moeten zo snel mogelijk het bewijs leveren anders worden we afgesloten!!!!!!!

Dit is volgens mij inziens echt de omgekeerde wereld en onfatsoenlijk richting een klant die in die periode altijd netjes heeft betaald. Daarnaast hebben in de betreffende jaar nooit iets gehoord dat we moesten betalen. Het lijkt mij ook dat een bedrijf dit bij houd?

Dus als iemand nog in zee wil gaan met Energie flex NIET DOEN!!!!!!!! JE MAAKT EEN FOUT!!!!!!! Tarieven zijn misschien interessant maar hun administratieve medewerker blijk jezelf te zijn want ze kunnen dus niet checken of je wel betaald heb. Dus als je toch klant bent en je wil bij energie flex blijven zorg zelf dat je de administratie voor Energie flex gaat bijhouden want dat doen ze zelf niet.

Ze besparen klaarblijkelijk op medewerkers en een fatsoenlijk systeem omdat ze toch op hun klanten kunnen terugvallen (oftewel dreigen) om te bewijzen dat ze een betaling hebben binnen gekregen.

Dus advies is niet doen!!!! Kijk naar een fatsoenlijke partner die ze klanten netjes behandeld.!!!

mvg,

Een voormalig geïriteerde klant van Energie flex.!!!!!

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste heer,

Hartelijk dank voor het invullen van de review.

Wij vinden het enorm vervelend om te horen dat uw ervaring met EnergieFlex alles behalve positief is.

Wanneer een slimme meter niet uitgelezen kan worden krijgen wij hier vaak geen melding. Dit is de voornaamste reden dat wij zijn gestopt met het leveren van ons prepaid product. Wij kunnen simpelweg de administratie niet goed bijhouden, omdat de communicatie tussen ons en derden partijen niet goed verliep en wij hierdoor onze klanten niet optimaal van dienst konden zijn.

Om die reden is ervoor gekozen om afrekeningen op te maken, zodat wanneer er teveel of te weinig is betaald wij dit netjes kunnen verrekenen.

Momenteel werken wij er hard aan om alle gemaakte fouten te herstellen. Wij verwachten dat medio februari zodra alle eindafrekeningen zijn opgemaakt alles loopt zoals het zou moeten lopen.

Wanneer u nog geen oplossing voor de klacht heeft gekregen, willen wij u vragen dit kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar klantenservice@energieflex.nl of via Facebook/ Twitter, zodat wij de afhandeling alsnog naar wens kunnen realiseren.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
uitstekend
A. van Hooijdonk uit Rucphen, 27 december 2017

ik heb een jaarcontract gehad bij Energieflex en alle contacten zijn naar volle tevredenheid verlopen.Ik had binnen 3 weken mijn geld terug op mijn bankrekening. ( het teveel betaalde geld.)hartelijk dank!!

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om een positieve review te plaatsen.

Wij vinden het fijn om te horen dat de afhandeling naar tevredenheid is verlopen. Wij streven ernaar om dit bij al onze klanten te doen. Helaas lopen ook wij nog weleens tegen dingen aan, waar we overigens wel weer van kunnen leren.

Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog nooit zo veel problemen gehad met een energieleverancier
Robin 27 december 2017

Het duurt altijd lang voordat je de klantenservice aan de lijn hebt. Na het doorgeven van mijn verhuizing bleek ik zonder overleg opeens een nieuw jaarcontract te hebben gekregen. In het systeem sta ik als 'mevrouw' in plaats van 'meneer'. Na de verhuizing ben ik niet in staat geweest om via de website een nieuw account aan te maken; dit eindigde altijd in een foutmelding. Een e-mail is nooit beantwoord (behalve een automatisch antwoord met bevestiging van de melding). Na drie weken maar eens gebeld, toen wel antwoord gekregen.

In mijn laatste gesprek, zojuist, werd ter controle mijn geboortedatum gevraagd, waarna de dame aan de andere kant doodleuk vertelt dat er geen geboortedatum van mij in het systeem staat geregistreerd.

Dit laatste gesprek ging over de vraag of de wettelijke termijn van 42 dagen gehaald ging worden (dat is overmorgen). Nee, dat ging niet lukken. Ik moest rekening houden met nog eens een week vertraging. Ze kon pas een spoedaanvraag doen bij de debiteurenadministratie als de wettelijke termijn was verstreken. Er bestaat dus een procedure om om te gaan met klagende mensen over het feit dat het bedrijf zich niet houdt aan de wettelijk bepaalde termijn!

Als ik zo naar de klachten kijk over precies dit onderwerp, blijkt EnergieFlex al jaren deze termijn (in ieder geval wanneer ze moeten terugbetalen) te overschrijden. Dat geeft me het gevoel dat dit niet gaat om tijdelijke drukte of een slecht geoptimaliseerde administratie, maar het moedwillig vasthouden van geld dat moet worden terugbetaald.

Ik ben in ieder geval actief bezig om familie en collega's te waarschuwen voor dit bedrijf.

Wanneer de termijn overmorgen is overschreden, zal ik ze officieel in gebreke stellen en verder op het internet mijn ervaringen delen.

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Geachte heer,

Hartelijk dank voor het invullen van uw review.

Wij vinden het vervelend om te horen dat de afhandeling van uw contract niet volgens de wettelijke termijn is nagekomen.

Wij streven ernaar om alle afrekeningen en daarbij de uitbetalingen binnen de gestelde termijn af te handelen. Helaas hebben wij enige vertraging opgelopen, waardoor wij meerdere klanten hebben moeten teleurstellen. Dit is absoluut niet de manier waarop wij over willen komen, daar wij juist onze klanten tevreden willen stellen en optimale service willen bieden.

Aangezien wij sinds 1 januari 2018 een hele hoop veranderingen hebben doorgemaakt en nog steeds bezig zijn met het optimaliseren van onze service en automatisering, kunnen wij garanderen dat het nieuwe jaar voor ons en daarbij ook voor onze consumenten vlot en vlekkeloos zal verlopen. Dit geldt met name voor de automatisering van onze administratie.

Mocht u tot op heden nog geen afrekening of uitbetaling hebben ontvangen, willen wij u vragen dit kenbaar te maken via e-mail (klantenservice@energieflex.nl) of via Facebook of Twitter.

Onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Reactie van Robin - 23 januari 2018
probleem is opgelost

Ze doen niets voor je zolang de wettelijke termijn nog niet is verstreken voor het opmaken van de eindnota. Na het verstrijken ervan kan er een spoedbetaling aangevraagd worden, werd me in een telefoongesprek verteld. Maar dat lijkt bij mij niet gelukt: zelfs na het opstellen van de eindnota heb ik ruim 10 werkdagen moeten wachten op de uitbetaling van het geld. Tussentijds gedane toezeggingen zijn niet nagekomen. Er wordt gezegd dat men hard werkt aan het op orde krijgen van de administratie (moet ook wel, nadat de ACM dreigde de vergunning in te trekken wanneer verbetering uitblijft), maar tegelijkertijd actief nieuwe klanten werven. Al met al heb ik niet het idee dat ik het uitbetalen heb kunnen bespoedigen ondanks diverse telefoongesprekken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Een goed alternatief als je groene energie wil voor grijze prijs.
avatar
hans lindlau uit Amsterdam , 18 december 2017

Ik heb destijds door bij energie direct als een hond behandeld te zijn een sprong in het diepe gemaakt. Ik had een driejarig contract met energie direct door een ziekenhuis opname is mijn post te laat gebracht en heb ik geen email bekeken. Als ik 300 euro betaalde was alles geregeld. Ik maak het geld over en vervolgens hoor ik dat ik de rekening niet volledig betaald heb. Ze eisten plotseling 600 euro borg. Anders afsluiting. Ik heb rondgebeld en kreeg een advies van een medewerkster van een andere firma ze raadde me prepaid energie aan bij energieflex en een borg van 250 en een slimme meter plaatsen' 90 euro. De tijd tot plaatsing van de meter betaalde ik een vooschotbedrag per maand van 140 euro. Het probleem was het bedrag niet als betaling van het prepaid energie contract werd verwerkt. Uiteindelijk werd ik ondanks betaling toch afgesloten of ik moest snel heraansluitingskosten aan liander van 100 euro betalen. Mijn tegoed was zelfs bijna 800 euro na veel frustratie en bellen en de plaatsing na 4 maanden van de slimme meter kreeg ik sms na sms om bij te storten. Uiteindelijk werd op een prettige manier de hele toestand stabiel. Ik heb net het preaid contract laten overzetten omdat ze stoppen met prepaid nu wacht Ik 42 dagen op terugbetalen 250 euro borg en 430euro prepaid tegoed. Ik betaal een goede prijs voor mijn energie alleen jammer dat ik het geld niet sneller terug krijg. Verder raad ik ze aan omdat ze er als nieuwe speler leren van hun fouten en de klanten service redelijk is. Ik heb het plan om ook mijn verzekering inboedel e.d.bij flex te regelen. Ik hoop dat U dit niet als een negatieve beoordeling ziet. Ik heb al meerdere aanbiedingen van andere leveranciers gehad en ben toch gebleven ik ben verder tevreden. Alleen het uitbetalen van

Reactie van EnergieFlex - 20 december 2017

Beste,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met EnergieFlex te delen.

Uiteraard stellen wij uw eerlijkheid zeer op prijs en zien elke review ongeacht of deze negatief of positief als een leermoment voor onze organisatie.

Wij vinden het jammer dat u lang moet wachten op de uitbetaling van uw waarborgsom. De regels bij EnergieFlex is dat uitbetalingen binnen 10 werkdagen na ontvangst van de nota worden uitbetaald. helaas is de verwerking per bank verschillend, waardoor wij geen exacte datum kunnen geven waarop het bedrag op uw rekening staat.

Wij doen ons uiterste best om onze klanten zo snel mogelijk uit te betalen wanneer zij een bedrag van ons tegoed hebben.

Nogmaals hartelijk dank voor het invullen van de review.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
lang wachten op eindafrekening en tegoed
avatar
jolanda hofstede 14 december 2017

Energieflex is heel snel met innen." maar uitbetalen ho maar. einde contract september we zitten nu in december!!!Betalen jullie nu ook een boete voor te laat uitbetalen?Als morgen 15-12-2017 mijn tegoed niet op mijn rekening staat dan ga ik stappen ondernemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op voor deze dubieuze energieleverancier Energieflex
P.Wentink 6 december 2017

Het flex in de naam Energieflex staat alleen voor de flexibele houding die dit bedrijf naar zich zelf heeft. Na een jaar meterstanden doorgegeven en binnen 42 dagen zou verrekening plaats vinden.

U raad het vast al, dat ging niet helemaal zoals afgesproken. ik heb op tijd de meterstanden doorgegeven en heb na 6 weken zelf maar eens gebeld hoe het zat met de eindafrekening. Die was nog niet verstuurd en men wist niet hoe dat nou toch kon kreeg ik te horen. De eindafrekening werd direct gemaild met excuses. Ik kreeg nog geld terug en ging er van uit dat er verrekening zou plaatsvinden. Dit duurde achteraf gezien nog wat langer want na een week werd de eindafrekening wederom opgestuurd en u raad het al na nog een week werd het geld pas terug gestort. 18 dagen te laat. 2 maanden nadat het contract jaar dus afgelopen was..

Binnen een week hierna kreeg ik een mail waarin men doodleuk mijn contract per direct beëindigd. Dit gold zowel voor een tot eind van dit jaar doorlopend verhaal van een prepaid contract alsmede het nieuwe contract wat ik aangeboden had gekregen en wat per 1-1-2018 zou ingaan. ik heb direct de klantenservice gebeld om de vergissing recht te zetten en gezegd dat ik direct via paypal het openstaande bedrag zou betalen en m,n excuses aangeboden dat ik de verrekening verwacht had op de nota en vandaar het termijnbedrag nog niet overgemaakt had.

Men begreep de verwarring en boden direct een oplossing aan. Of ik zo vriendelijk wilde zijn om maar even 800 euro extra borg te betalen om een nieuw contract te krijgen.... Ik vertelde dat hun al meer dan een jaar in bezit zijn van een door mij betaalde borgsom en dat het me dus vreemd leek om alsnog een borg te betalen. Ik vroeg begrip voor de situatie maar kreeg direct nee te horen.Ik heb toen gevraagd naar iemand die hoger in de lijn zat om dit te bespreken en kreeg toen de cluster-servicemanager aan de telefoon. Ook deze cluster-servicemanager wees direct alle flexibiliteit van energieflex aan de kant en vertelde dat hij toch echt graag een extra borgsom wilde ontvangen om de problemen op te lossen.U begrijpt dat ik deze manier van zakendoen eerder een maffiose manier van mensen geld afpersen vond dan dat er service en begrip verleend werd. Dat ik begrip had getoond voor het te laat terugbetalen aan mij wegens het te laat versturen en verrekenen van de jaarnota deed niet ter zake. Zo Flex moet ik dus zijn. Energieflex is niet flexibel en ronduit eenzijdig met problemen oplossen.Omdat ik begrijp dat de mensen die ik aan de telefoon kreeg niet beslissingsbevoegd zijn om echt een probleem op te lossen vroeg ik de clustermanager naar zijn directe leidinggevende. Dat was de aandeelhouder en directeur van Energieflex werd mij verteld. Deze directeur is natuurlijk niet bereikbaar en dus houd het op. Ik heb bij een andere leverancier me direct aangemeld en kreeg daar zelf het aanbod om een eventuele boete die Energieflex zou kunnen opleggen vergoed kon krijgen.Ook een borg was niet nodig toen ze mijn gegevens daar hadden gecontroleerd. Al met al raad ik een ieder aan om heel goed na te denken om met deze leverancier in zee te gaan.

Slechte service en hondsbrutale behandeling van klanten door naast de reeds betaalde borg nog even 800 euro extra geld binnen te willen slepen met de toezegging dat de andere borg na 2 maanden eventueel verrekend gaat worden.Uit ervaring en wat ik hier nog meer lees op de deze site hoe mensen behandeld worden heb ik er geen vertrouwen in dat Energieflex zich zal houden aan hun verplichtingen om op tijd de boel te regelen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
S K Kausar uit Amsterdam, 26 november 2017

Heel goed

Reactie van EnergieFlex - 5 december 2017

Beste,

Hartelijk dank voor uw review.

Wij vinden het fijn dat u de tijd heeft genomen om de review in te vullen en u onze service positief ervaart.

Een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Reviews
rob silvertand uit landgraaf, 21 november 2017

Sinds een paar maanden ben ik overgestapt naar Energieflex. Positief vind ik dat jullie alle reviews plaatsen. Maar als ik de overwegend negatieve beoordelingen (en de beantwoording daarvan) lees dan zal er toch nog veel verbeterd moeten worden bij EnergieFlex wil ik mijn contract verlengen.

Reactie van EnergieFlex - 22 november 2017

Beste,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om de review te plaatsen en ook andere reviews te lezen.

Wij zijn ervan overtuigd dat eerlijkheid het langst duurt. De oriënterende klant kan naar aanleiding van positieve en negatieve ervaringen zelf bepalen om klant te worden of niet.

Wij zijn een groeiende organisatie waar service bij ons hoog in het vaandel staat. Ook wij hebben zaken die verbeterd moeten worden. Daarom hechten wij veel waarde aan reviews en feedback van onze consumenten, zodat wij op basis daarvan onze service kunnen verbeteren.

Mocht u bepaalde punten hebben die u graag anders ziet, horen wij dit uiteraard graag van u.

Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
2 jaar bij Energieflex zonder echte problemen
Kees uit Alkmaar, 16 november 2017

Reeds 2 jaar bij Energieflex doormiddel van inschrijving via de Consumentenbond en heb een contract met ze voor 3 jaar totaal. Ze zijn in elk jaar laat geweest met de jaarafrekeningsnota en moest er elk jaar voor bellen wanneer ik deze mag verwachten, maar daarna was ze snel in huis. Ik geef zelf mijn meterstanden door. Ik heb geen fouten kunnen ontdekken in de nota.Jammer dat Energieflex schijnbaar niet meer meedoet met de veilingen van de Consumentenbond. De tarieven op de website zijn hoger dan vergeleken met aandere prijsvechters en het verlengingsaanbod was tot nu toe echt veels te duur. Dat wordt dus (helaas!) overstappen net na de afloop van het derde jaar.

Reactie van EnergieFlex - 20 november 2017

Beste,

Hartelijk dank voor uw review.

Wij vinden het erg jammer om te horen dat u tot tweemaal toe de jaarafrekening te laat hebt ontvangen. Wij streven ernaar om de nota binnen de gestelde termijn van 6 weken op te maken. Helaas hebben wij door de vele aanmeldingen via de consumentenbond een vertraging opgelopen in het opmaken van de jaar en eindafrekeningen. Wij hebben ons uiterste best gedaan om onze klanten toch binnen de gestelde termijn te voorzien van de afrekening. Helaas is dit bij u in beide gevallen niet gelukt. Hiervoor bieden wij u onze oprechte excuses aan.

Inmiddels lopen wij bij met het opmaken van de nota's en kunnen wij binnen de gestelde termijn alsnog de nota's opmaken. Wij zullen u voor de derde keer dan ook op tijd de nota doen toekomen.

Wellicht zullen wij in de toekomst weer mee doen aan het collectief van de Consumentenbond. Helaas kunnen wij hier momenteel niet veel over zeggen.

Uiteraard hopen wij u na dit jaar een goede aanbieding te kunnen doen, zodat wij u als klant kunnen behouden.

Mocht u verder nog vragen hebben, kunt u hiervoor altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstap
E B. uit Amsterdam, 9 november 2017

Overstap ging zonder enige probleem. Betalingen zijn gewoon gestart. Helemaal goed.

Reactie van EnergieFlex - 14 november 2017

Beste,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw positieve review.

Wat fijn om te horen dat de overstap zonder problemen is verlopen.

Mocht u als nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar op 088-3041000 of per e-mail, facebook en/of twitter.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Heel goed
j.j de wolde uit Schoonebeek, 7 november 2017

Alles wordt prima geregeld en alles wat er bij komt kijken om over te stappen hoef je niets voor te doen, het is zo voor elkaar.

Reactie van EnergieFlex - 14 november 2017

Beste,

Wat fijn dat u de overstap als positief heeft ervaren en wat goed dat u dat online laat weten.

Mocht u als nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar op 088-3041000 of per e-mail, facebook en/of twitter.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte ervaring
De jong uit Smilde, 31 oktober 2017

Engerieflex werkt met een opwaardering systeem, erg vervelend vond ikzelf, op donderdag contact gehad met de klantenservice van engerieflex, met een meneer afgesproken dat ik die donderdag ochtend ging overboeken via mijn eigen bank omdat de link in mijn mail niet werkte ( ongeldig email gaf hij elke keer aan ) prima dat afgesproken ik het meteen overgemaakt ( ging om 35euro ) als ik dat niet overmaakte die donderdag was einde contract de volgende dag.. ik heb die donderdag netjes mijn geld overgemaakt en omdat het via mijn internetbankieren ging was het vrijdag niet bij hun binnen... en wat denk je' einde contact die donderdagmiddag einde van de dag had ik al mail einde contact... ik vrijdag gebeld en meneer vertelde vriendelijk als ik bij engerieflex wou blijven ik 800euro mocht betalen' omdat het bedrag niet op tijd binnen komt..wat belachelijk en wat een service om op deze manier (35euro) je 'klant' op onnodige kosten te jagen..

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Beste,

Wij vinden het vervelend om te horen dat de communicatie niet helemaal juist is overgekomen.

Wanneer er handmatige betalingen worden gedaan, dient er altijd rekening gehouden te worden met een verwerkingstijd van 5 dagen. Pas als de betaling daadwerkelijk op onze rekening staat, kunnen wij actie ondernemen.

Daar wij sinds 1 september geen prepaid meer aanbieden, kunnen wij u enkel aanmelden met een normaal contract.

Omdat u bent afgemeld door ons, is een borg voor het nieuwe contract noodzakelijk.

Helaas heb ik via dit kanaal te weinig persoonlijke informatie van u, waardoor ik niet kan kijken wat er mis is gegaan of wat er is gecommuniceerd.

Wel kunt u contact opnemen met onze klantenservice om de heraansluiting verder te bespreken.

U kunt hiervoor een e-mail sturen of bellen naar nummer: 088-3041000.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Na overschrijving geen slimme meetgegevens?
R. de Roon uit Poortugaal, 30 oktober 2017

Na overschrijving van mijn energie contract van ENergiedirect naar Enenergieflex kan ik geen slimmemeter data meer ontvangen.Na onderzoek blijkt de geregistreerd contract persoon gewijzigd is bij de inschrijving!Door deze wijziging is het nu niet mogelijk om slimmemeter data optehalen.Nu uitvinden hoe de contactpersoon is geregistreerd in het basismeetregister.Wat een slechte zaak! Dat naam op contract niet overeen komt met registratie.

Reactie van EnergieFlex - 31 oktober 2017

Beste heer,

Hartelijk dank voor uw review.

Wat vervelend dat er geen data meer opgehaald kan worden vanuit de slimme meter. Wanneer wij uw energie leveren, kan ik dit voor u navragen bij uw netbeheerder.

Aangezien ik geen gegevens van u heb, wil ik vragen hierover contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zullen vervolgens een verzoek indienen bij uw netbeheerder om de meter uit te lezen.

U kunt bellen naar nummer 088-3041000 of een e-mail sturen met uw gegevens naar klantenservice@energieflex.nl.

Met vriendelijke groeten,

Alissa

Klantenservice EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Onjuiste meterstand
J W. uit Oudehaske, 26 oktober 2017

Nuon, bij wie ik opzei hanteerde een onjuiste meterstand op de eindafrekening. Geeft gehannes. Wordt nog uitgezocht.

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Dag,

Wij als nieuwe leverancier zijnde vragen altijd de meterstand op bij de klant. Vervolgens corresponderen wij de meterstand aan de vorige leverancier waarmee zij de eindnota zullen opstellen. Blijkbaar is dit niet helemaal goed gegaan. Gelukkig wordt dit uitgezocht en wij gaan er vanuit dat dit spoedig recht is gezet zodat u een correcte eindafrekening zult ontvangen.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Reactie van J W. - 16 november 2017
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goed
H. Vermee 23 oktober 2017

Per 1 okt. opgezegd. 16 okt. eindafrekening. Vandaag 23 okt. is het teveel in rekening gebrachte geld op mijn rekening bijgeschreven. Niks mis mee.

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Goedemiddag,

Fijn dat alles naar wens is verlopen en wat goed dat u dat online laat weten.

Mocht er nog iets zijn dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar op 088-3041000, e-mail, facebook en of twitter. Hopelijk mogen wij u in de toekomst opnieuw begroeten.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
snelle probleemloze overgang
J. van der Aa uit Sint-Michielsgestel, 20 oktober 2017

moeite waard om te vergelijken en over te stappen

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Goedemiddag,

Fijn om te horen dat u tevreden bent en wat goed dat u dat online laat weten! Mocht er toch een keer iets zijn dan helpen wij u graag.

Wij zijn bereikbaar op 088-3041000, e-mail, facebook en of twitter.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niets gemerkt van de overstap.
CE S. uit Oisterwijk, 20 oktober 2017

Ben overgestapt maar heb tot op heden er niets van gemerkt en dat vind ik positief.

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Goedemiddag,

Fijn om te horen dat u positief bent en wat goed dat u dat online laat weten! Mocht er toch een keer iets zijn dan helpen wij u graag.

Wij zijn bereikbaar op 088-3041000, e-mail, facebook en of twitter.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Afspraken worden niet nagekomen
M. B. 13 oktober 2017

Beste lezers,ik ben tot voor kort klant geweest bij energieflex, ik wil bij deze de manier van omgaan van energieflex met klanten uitleggen althans wat ik heb ervaren, ik ben overgestapt naar een andere energiemaatschappij en had nog een overschot van mijn borg wat ik binnen 10 werkdagen op mijn rekening zou krijgen, maar laat staan dat ik mijn geld heb ontvangen heb ik in een week tijd 2 mails ontvangen wat later bleek niet voor mij bestemd te zijn en wat inhoud betreft mij werd gedwongen om op te waarderen omdat we gebruik maakten van een slimme meter, daarbij heb ik 4 keer telefonisch kontakt gehad waar ik telkens een ander verhaal te horen kreeg waarom het geld niet werd overgemaakt wat varieert van wetten, regels, menselijke fouten en als laatst technische mankementen, en nu zelfs dat ze het niet meer weten wanneer het geld zou worden overgemaakt.

Energieflex is wat mij betreft niet te vertrouwen omdat ze telkens met een ander verhaal komen en ze de eerdere gemaakte afspraken niet nakomen, soms ontkennen, en als ze er niet uitkomen van alles verzinnen om alsnog hun gelijk te halen en de klant minachten.

Schandalig en beschamend van jullie energieflex

ik raad niemand aan om voor energieflex te kiezen want geen enkele afspraak wordt nagekomen en ze verzinnen de minste smoezen.

en als je maar 1 dag te laat bent met opwaarderen krijg je een vette boete en daar zijn ze wel als de kippen erbij maar bij het uitbetalen verzinnen ze de gekste dingen, bah om misselijk van te worden

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Goedemorgen,

Helaas heeft er daadwerkelijk een technische mankementen plaats gevonden waardoor de uitbetaling later heeft plaats gevonden dan gewenst. Wij willen hiervoor onze excuus aanbieden. Dit probleem is inmiddels verholpen en de uitbetaling heeft daadwerkelijk plaats gevonden. Helaas heeft u hiervan hinder moeten ondervinden in tegenstelling van het overgrote deel van onze klanten.

Het klopt dat wanneer u in het rood komt te staan bij Flex Prepaid dat er 0.20 cent aan boete per product in rekening wordt gebracht. Daarbij mag u maximaal 30 dagen rood staan.

Wilt u als nog enige uitleg over deze situatie dan zijn we naast ons 088-3041000 en e-mail ook bereikbaar via facebook en twitter.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wacht al ruim 2 maanden op teruggave geld Jaarrekening.
R. Sulman uit Nieuwegein, 13 oktober 2017

Het is bij de beesten af als je geld moet ontvangen van EnergieFlex bij einde overeenkomst.

Ik heb een substantieel bedrag te goed door minder verbruik van Energie.

Men schuilt zich achter het feit dat er een technisch probleem is met betalingen naar de bank toe.

Deze week zou het geld weer worden uitbetaald, maar wat schets mijn verbazing, het gaat weer 5 werkdagen duren voordat de betaling wordt gedaan. En zo houden we de mensen zoet!

IK DENK: ER IS GEEN GELD, EN HET ENE GAT WORDT GEVULD MET HET ANDERE!

Ik heb altijd aan mijn verplichtingen voldaan!

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Reactie van EnergieFlex - 1 november 2017

Dag,

Wij vinden het niet prettig om te lezen dat u langer heeft moeten wachten op de uitbetaling dan wenselijk is. Helaas heeft er daadwerkelijk technische problemen plaats gevonden bij de uitbetaling. Gelukkig is dit inmiddels verholpen en gaan wij er vanuit dat dit niet meer plaats vind.

Desalniettemin willen bij deze onze excuus aanbieden voor de ontstaande situatie.

Wilt u als nog enige uitleg over deze situatie dan zijn we naast ons 088-3041000 en e-mail ook bereikbaar via facebook en twitter.

Groeten,

Dennis van Energieflex

Reactie van R. Sulman - 9 november 2017
probleem is opgelost

Schijnbaar moet je eerst op internet je ongenoegen plaatsen om daarna het geld te ontvangen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?