Reviews EnergieFlex

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

130 reviews

5 sterren
(21)
4 sterren
(19)
3 sterren
(12)
2 sterren
(5)
1 ster
(73)

35 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(1)
onbekend
(23)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Faillissement EnergieFlex
Ton Morssink uit de Meern, 10 november 2018

Ook ik ben door hun faillissement gedupeerd.

Zowel dit faillissement, het intrekken van hun vergunning door de ACM, alsmede de overname van hun klantenbestand roept tal van vragen bij mij op.

Is het mogelijk om met meerdere gedupeerden één front te vormen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
failliet zonder melding
L Rijken uit Nieuwegein, 4 november 2018

Energieflex is failliet en heeft dit niet gecommuniceerd met haar klanten, nu kan ik fluiten naar mijn geld, welkomstpremie en teveel betalen van de maandelijkse lasten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klant EnergieFlex naar Innova Energie NIET VERPLICHT om te blijven!
PP 31 oktober 2018

Ik ben NIET van plan om klant te worden van Innova Energie.

Ten eerste publiceren ze geen tarieven op hun website, dus bedrijf is totaal niet transparant en ten tweede ben ik huiverig geworden voor een ónbekende, kleine partij...voor je het weet gaat Innova Energie ook failliet en kan ik weer fluiten naar mijn voorschotten en cashbacks....

Innova communiceert dat we pas na 30 dagen over kunnen stappen, maar in hun eigen Leveringsvoorwaarden staat letterlijk dat je het Leveringscontract wat ze toegezonden hebben kunt ontbinden binnen 14 dagen op basis van de wettelijke bedenktijd.

Letterlijke tekst uit hun Leveringscontract is:

Bedenktijd

U mag uw aanmelding bij Innova Energie kosteloos en zonder opgave van redenen annuleren.

Dit kan binnen 14 dagen na de verzenddatum van deze leveringsovereenkomst.

Trouwens, met het geld (Miljoenen euro's volgens Curator in het nieuws) dat Innova Energie aan Energieflex betaald heeft om het klantenbestand over te nemen, kan Energieflex al onze teveel betaalde voorschotten terugbetalen ipv in eigen zak te steken....

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
31 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ACM is volledig tekort geschoten als toezichthouder
Edwin uit Haarlem, 27 oktober 2018

Ben diep in de stof gedoken. ACM wist al jaren dat EnergieFlex een flinke schuld had. Toch werden er in 2018 weer contracten afgesloten zonder de consument te informeren. Ook werd er niet ingegrepen bij sponsorcontracten die ze afsloten. Heb reeds ACM volledig aansprakelijk gesteld voor de eventueel misgelopen overschot/bonus etc. ACM heeft zijn rol als toezichthouder niet (goed) uitgevoerd en heeft pas ingegrepen toe het al te laat was. Heb in mijn leven alle zaken gewonnen, ook tegen grote organisaties. dit wordt de makkelijkste. Bewijzen zijn in overvloed. ACM kan zijn borst nat kan maken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Energie maatschappij failliet
P.R. J. uit Bilthoven, 24 oktober 2018

Helaas gaat de levering van energie bij deze partij niet door ; ze hebben uitstel van betaling aangevraagd!

Reactie van EnergieFlex - 26 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Helaas zijn we op het punt dat er een faillissement is uitgesproken. Alle klanten worden in de komende tijd op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen. Mocht u nog specifieke vragen hebben, dan kunt u ons telefonisch maar ook via de mail bereiken.

Met energieke groet,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overstappen
Spartaan uit Schiedam, 23 oktober 2018

Overstappen naar Energieflex ging probleemloos.Jammer dat deze shirtsponsor in financiële problemen is geraakt.Wacht nu op de mogelijke gevolgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
failliet
F. fan der V. uit Dordrecht, 21 oktober 2018

failliet

Reactie van EnergieFlex - 22 oktober 2018

Beste F.,

Als er meer duidelijk is over het vervolg voor EnergieFlex en haar klanten, zullen wij je hier verder over informeren, daar is op dit moment nog niets over bekend.

Hopelijk hebben wij je hiermee voor nu voldoende geïnformeerd.

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
No cashback
Loek uit Venray, 19 oktober 2018

Energiegoed heeft uitstel van betaling... Dat betekent voor ons dus geen cashback zoals beloofd bij contractafsluiting. En ook het teveel betaalde geld van de maandpremie niet terug... Zwaar shit dus

Reactie van EnergieFlex - 22 oktober 2018

Beste mevrouw Brauer,

Als gevolg van de uitgesproken surseance van betaling zijn alle huidige schulden bevroren. De bewindvoerder zal de komende dagen/weken nodig hebben om alles in kaart te brengen. Zodra dit is afgerond zal beoordeeld worden hoe het verdere verloop zal zijn.

Het spijt ons dat we je op dit moment niet meer informatie kunnen geven, maar we houden je uiteraard op de hoogte!

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Opzet cocumenten fraude of niet??
Alexander Timmers 19 oktober 2018

Ben vanaf april bij EnergieFlex mede door de hoge plaatsing van alle energievergelijking sites door het lage gastarief in maart/april wellicht nog eerder. Nu vlak voor de winter surseance gekregen lijkt me toch wel heel toevallig. Heb inmiddels voorschotten laten storneren en hoop dat ik de rest nog terug gestort krijg als er een afrekening wordt gemaakt.

Reactie van EnergieFlex - 19 oktober 2018

Dag Alexander,

Ik moet je corrigeren omdat er geen sprake is van fraude of andere verboden activiteiten. De financiële situatie van Energieflex is sinds september aan het verslechteren. Dit werd veroorzaakt door: stijgende tarieven en de sterke posities van onze collega's. Ik begrijp inderdaad dat je je zorgen maakt betreft de kwestie die er nu speelt. Wij zijn op dit moment in gesprek met de ACM (Autoriteit Consument en Markt) voor een eventuele doorstart via een andere partij. Voor 31 oktober moet er een plan komen betreft de toekomst van Energieflex. Toekomstige betalingen/incasso's zijn op dit moment bevroren. Er zal dus niets van jouw rekening geïncasseerd worden, totdat er meer duidelijkheid is over de toekomst van Energieflex. Begin november ontvang je meer informatie hierover.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Laie lichters van de bovenste plank
Lijntje Goedegebuure van,t Hof. 18 oktober 2018

Na èèn jaar bij EnergieFlex te zijn, heb ik besloten nog 3 jaar te verlengen,kreeg deze week mijn jaar nota,en wat bleek? 2017-2018 had geen 12 maand termijnen maar 13 dus 1 teveel,kreeg nog een welkomst premie van €100, euro en €57 euro terug ,tel uit je winst??? Komt hier op neer dat ik naar mijn 13e maand en mijn welkomst premie en mijn teveel betaalde voorschot kan fluiten totaal € 237 euro die je nooit meer ziet,ze komen met mooie praatjes dat alles goed komt maar daar geloofd deze mijnheer niet in,directie gaat er met de winst vandoor en wij hebben het nakijken,een corrupte bende,dit kan dus allemaal in dit fijne land👎

Reactie van EnergieFlex - 19 oktober 2018

Dag Lijntje,

Hartelijk dank voor jouw bericht. Ik begrijp inderdaad dat je je zorgen maakt betreft de kwestie die er nu speelt. Wij zijn op dit moment in gesprek met de ACM (Autoriteit Consument en Markt) voor een eventuele doorstart via een andere partij. Voor 31 oktober moet er een plan komen betreft de toekomst van Energieflex. Toekomstige betalingen/incasso's zijn op dit moment bevroren. Er zal dus niets van jouw rekening geïncasseerd worden, totdat er meer duidelijkheid is over de toekomst van Energieflex.

Hoe de afrekening er precies uit gaat zien is nog onbekend. Wij zullen hier later nog op terugkomen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geld weg?
Jan ter Mors 17 oktober 2018

Heb keurig mijn voorschotten betaald. En met 22 zonnepanelen heel veel stroom teruggeleverd. Een fijne mail vertelde mij 'omstreeks 15 oktober krijgt u 703 euro teruggestort'. Waaronder dus veel belastinggeld. Een andere mail: nog 50 euro extra ivm afloop 1e jaar van het contract. En dan gister uitstel van betalingen. Ben benieuwd naar de bevindingen van de bewindvoerder. Riekt naar niet ok bedrijf niet ok geleid. Of nog erger?

Reactie van EnergieFlex - 19 oktober 2018

Dag Jan,

Hartelijk dank voor je bericht. Ik begrijp inderdaad dat je je zorgen maakt betreft de kwestie die er nu speelt. Wij zijn op dit moment in gesprek met de ACM (Autoriteit Consument en Markt) voor een eventuele doorstart via een andere partij. Voor 31 oktober moet er een plan komen betreft de toekomst van Energieflex. Toekomstige betalingen/incasso's zijn op dit moment bevroren. Er zal dus niets van jouw rekening geïncasseerd worden, totdat er meer duidelijkheid is over de toekomst van Energieflex. Begin november ga je meer informatie ontvangen hierover. Wij hopen in de tussentijd dat we op jouw geduld kunnen rekenen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat gebeurt er met de eindafrekening in geval van faillissement?
PK uit Rhoon, 16 oktober 2018

Als klant ben ik zeer verbaasd over het plotselinge surseance-nieuws van Energieflex. Had ik dat als klant kunnen/moeten zien aankomen? Wat een ellende voor de klanten en het personeel. Het is best fijn om in het nieuwsbericht te lezen dat de klanten niet zonder stroom/gas komen te zitten, maar hoe zit het met de betaalde voorschotten? Er wordt nergens gecommuniceerd over de financiele gevolgen. Bestaat er een 'potje' voor gedupeerde klanten van failliete energiebedrijven waarmee de eindafrekeningen verrekend gaan worden of neemt de overnemende energieleverancier de plichten/rechten over van Energieflex? Kunt u a.u.b. ook de financiele gevolgen communiceren aan uw verontruste klanten?

Reactie van EnergieFlex - 17 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review.

Wij begrijpen de bezorgdheid uiteraard.Wij proberen onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden van verdere ontwikkelingen.

Momenteel is alles in handen van de bewindvoerder. Zij maken een inventarisatie van de schulden en kunnen na 12 dagen bepalen wat er gaat gebeuren.

Zodra wij dus meer weten, informeren wij al onze klanten direct.

Wij waarderen je bezorgdheid enorm.

Mocht je vragen hebben, kun je altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Balen
W. Van den wassenberg 16 oktober 2018

Na de overstap al meteen opstartproblemen,(aanmaning voor de 1e premiebetaling meteen met extra kosten maar ze innen zelf via automatische incasso...) wat ik nog nooit bij de grotere maatschappijen heb meegemaakt,en nu na 5 maanden uitstel van betaling....

Elektriciteit en gas blijft gegarandeerd maar hoe zit het met de vooruitbetaalde voorschotten....om over de overstapbonus maar niet te spreken. Lekker zeg!

Reactie van EnergieFlex - 17 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review.

Wij vinden de situatie waarin EnergieFlex momenteel verkeerd enorm vervelend.

Wij doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk te informeren. Na 31 oktober zullen wij meer informatie omtrent de surseance kunnen verstrekken. Voor nu ligt alles stil.

Mocht u specifieke vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Failliet en wat nu
Jan van Grootel 16 oktober 2018

Na twee en een halve maand nadat ik mijn meterstanden had opgegeven heb ik vorige week energieflex gebeld. Mijn aangifte was “uitgeworpen” omdat de meterstanden niet zouden kloppen. Mijn verbruik was een stuk lager vanwege de nieuwe HR ketel, dus de doorgegeven stand klopte wel degelijk. Men heeft nooit contact hierover opgenomen. Na mijn telefoontje kreeg ik binnen drie dagen de eindafrekening: hoera, ik krijg 400 euro terug. Over te maken rond 21 oktober. En dus vandaag krijg ik te horen: uitstel van betaling... naar mijn centen vrees ik te kunnen gaan fluiten. Niemand zal mij nog ooit wijs kunnen maken dat je je voorschot beter wat te hoog kunt zetten, zodat je aan het einde van het jaar niet hoeft bij te betalen. In mijn geval dus te hoog en weg centen. Waardeloos bedrijf.

Reactie van EnergieFlex - 17 oktober 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review.

Wij begrijpen uw bezorgdheid omtrent het tegoed wat u van ons zou moeten ontvangen.

Helaas kunnen wij hier tot op heden nog geen uitspraak over doen. Wij doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Na 31 oktober zullen wij u meer informatie vestrekken omtrent de verdere afhandeling.

Mijn excuses.

Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Faisement
de vries uit Losser, 16 oktober 2018

Na 6 maanden bij deze maatschappij en nu al uitstel van betaling. Lekker zeg

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte service en vage berekening jaarnota
Teun van Boxtel 10 oktober 2018

Ik kreeg na een paar jaar klant bij Energieflex opeens een jaarnota van bijna 500 euro! Het overzicht was zo onduidelijk dat ik ze opgebeld heb. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg gaf me gelijk wat betreft de onduidelijkheid van de jaarnota, en kon me geen uitleg geven. Ze beloofde contact op te nemen, maar na 3 weken niks gehoord te hebben heb ik opnieuw gebeld.

Ik kreeg de smoes dat ze ziek was, en heel veel excuses dat er geen contact meer opgenomen was.

De man die ik sprak kwam over alsof hij het allemaal wist, maar kon me toch geen duidelijke uitleg geven. Hij had het over verkeerde metingen een paar jaar terug, en over storingen, en vervolgens over een bedrag dat het jaar ervoor teveel is terug gestort, maar dat was maar iets meer dan 100 euro.... Nog steeds dus geen duidelijke uitleg en hij zou er op terug komen... Maar, weer hetzelfde... Geen reactie meer, en na een paar weken kreeg ik weer iemand anders aan de lijn die ook weer met een berg excuses kwam.

Zo in totaal 6 mensen aan de lijn gehad en heel lang tussendoor moeten wachten aan de telefoon en op reactie. Ze hebben de jaarnota nog een keer opnieuw berekend, maar het bedrag is nauwelijks veranderd (een paar cent).

Ik moet er ook nog bij melden dat ik ondertussen dat ik aan het corresponderen was, gewoon aanmaningen kreeg en uiteindelijk dreiging met afsluiting.

De service van dit bedrijf is bar en bar slecht en je weet niet waar je voor betaald.

Ik heb nu besloten om maar te betalen om er van af te zijn, en ik heb nu voor de derde keer een betalingsregeling bij ze aangevraagd... Hier ben ik nu op aan het wachten.

Dit loopt nu al ongeveer 3 maanden!!!!!

Zodra alles afgerond is stap ik op!

Reactie van EnergieFlex - 11 oktober 2018

Beste heer Van Boxtel,

We vinden het vervelend dat een correcte nota op zich heeft laten wachten.

Wij hebben in eerste instantie meerdere tarieven berekend op de afrekening.

De nota is op de juiste wijze gecorrigeerd en opnieuw berekend door onze financiële afdeling.

Het termijnbedrag is ten opzichte van het verbruik aan de lage kant geweest. Om deze reden blijft de uitkomst van de gecorrigeerde nota terecht.

Het betalingsvoorstel die je gisteren hebt verstuurd zal op zeer korte termijn worden beantwoordt.

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ondoorzichtige rekening
petra oonk uit roermond, 6 oktober 2018

Ik kreeg een krankzinnig hoge eindafrekening die echt niet kon kloppen: de vermelde posten op de rekening hebben bovendien voor velerlei uitleg vatbare "titels". Tijdens telefonisch contact met de klantenservice leek het alsof de dame tijdens het gesprek werd gecorrigeerd door een ander. Ze paste haar verhaal meermaals aan. Uiteindelijk is er bijna 200 euro teruggestort, maar het is en blijft onduidelijk hoe die rekening tot stand is gekomen. Ik ben zo snel mogelijk overgestapt!

Reactie van EnergieFlex - 9 oktober 2018

Beste mevrouw,

Bedankt voor uw review.

Wij vinden het vervelend om te horen dat het een en ander omtrent de eindafrekening niet duidelijk is.

Als u vragen of twijfels heeft over de afrekening zijn wij uiteraard bereid om dit aan u toe te lichten. Wel willen wij u vragen om hiervoor een verzoek in te dienen bij onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ze verdienen geen halve ster
Joyce uit Rotterdam , 26 september 2018

Onprofessioneel bedrijf die geen weet heeft wat er in hun bedrijf speelt.

Reactie van EnergieFlex - 27 september 2018

Beste Joyce,

Wij vinden het jammer dat je een negatieve ervaring met ons bedrijf hebt ervaren.

Stuur ons je verhaal middels een privé bericht, dan kijken we even of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

In afwachting van je reactie.

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen problemen of verrassingen.
Vincent uit Leiden, 25 september 2018

Mijn 1-jaarcontract is circa 1 maand geleden afgelopen en ik was eigenlijk enigszins huiverig na het lezen van de negatieve recensies. Echter waren er bij mij totaal geen problemen. Binnen twee weken na het einde van mijn contract heb ik mijn eindafrekening en bevestiging van welkomstkorting gekregen met de verwachting dat dit rond 22 september overgemaakt zou worden; wat ook inderdaad zo was.Verder: vergeleken met andere maatschappijen is de site redelijk overzichtelijk qua facturen/verbruik, qua actuele verbruikskosten zou het wel beter kunnen. Enige contact met de klantenservice dat ik heb gehad is binnen een aantal uur beantwoord. Belangrijkste motivatie was uiteraard de laagste jaarprijs voor mijn situatie en gelukkig waren er verder geen problemen of verrassingen.

Reactie van EnergieFlex - 26 september 2018

Beste Vincent,

Hartelijk dank voor je bericht en positieve review. We waarderen het enorm.

Een hele fijne dag gewenst!

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Energieflex
J.v.d.M uit Eindhoven, 24 september 2018

Energieflex was op moment van overstappen voor ons de beste keus. Alles is vlekkeloos verlopen en we hebben géén problemen ondervonden. Voor het nieuwe jaar zijn we weer overgestapt, hoewel Energieflex wel een goed tegenbod gedaan heeft.

Reactie van EnergieFlex - 26 september 2018

Beste heer/ mevrouw,

Hartelijk dank voor je positieve review!

Wij vinden het jammer dat je bent overgestapt, wie weet tot in de toekomst.

Een hele fijne dag gewenst!

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Eind afrekening
Wail A uit Amsterdam , 23 september 2018

Beste Energieflex

Momenteel ben ik overgestapt naar de energie maatschappij Essent. Sinds vorige jaar had ik een energieflex als energie maatschappij.

In de voorwaarden van Energieflex staat letterlijk dat de welkomskorting met de jaarafrekening wordt verrekend. Ik had een paar maanden terug de jaarafrekening gekregen en is het niet verrekend met de bonus. Daardoor had ik telefonisch contact op genomen om te vragen of dat alsnog gedaan kon worden. De medewerker van Energieflex vertelde mij dat ik de welkomskorting betaald krijg na dat ik de eind afrekening heb betaald. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb ik gewezen naar de voorwaarden van Energieflex.

Momenteel heeft Energieflex ervoor gekozen om de eindafrekening over te dragen aan de incassobureau, terwijl Energieflex zich niet houdt aan de eigen gestelde voorwaarden.

Hierbij vindt ik dat ik niet onrechtvaardig wordt behandeld.

Daarnaast advies ik mensen hun niet hier in te schrijven, want de afspraken die op gesteld zijn in de voorwaarden van Energieflex worden niet aan gehouden.

Reactie van EnergieFlex - 26 september 2018

Beste heer Wail,

De welkomstkorting betalen wij uit middels een separate factuur.

Het komt ongeveer op hetzelfde naar als wanneer we de betalingen met elkaar verrekenen.

We begrijpen dat het voor wat ongemak kan zorgen wanneer je iets anders verwacht.

Openstaande betalingen gaan uiteindelijk naar het incassobureau wanneer de betalingen uitblijven.

Als je verder nog vragen hebt dan horen we dat graag.

Met energieke groet,

Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede energieleverancier
romans P. uit Oss, 22 september 2018

Het is een goede energieleverancier met goedkope prijzen.

Reactie van EnergieFlex - 25 september 2018

Beste ,

Bedankt voor je review!

Fijn om te lezen dat je een goede ervaring bij ons hebt gehad.

Prettige dag nog toegewenst!

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht
JPA van Oorschot uit Bergen op Zoom, 22 september 2018

ze hebben met een datum smoes van begin en eind van de maand 2 keer een incasso gedaan in maart 2018 en dat niet op de lijst termijnbedragen vermeld ze zijn die betaling nog steeds kwijt zeggen ze dus heb ik een maand gestoneerd , ook de afrekening van een jaar liep raar er is genoeg termijnbedragen betaald maar toch moest ik 70.55 bij betalen wat over was namen ze mee voor het volgende jaar die 70.55 hebben ze ook 2 x keer geincaseerd dus heb ik die 70.55 ook gestoneerd ik heb nu een andere leverancier gelijk toen ik heb opgezegd hebben ze de prijs verhoogd van gas en elektr, ook op de mails krijg je heel laat reactie met andere woorden een slecht bedrijf misschien moet ik er mee naar de ombudsman of radar om daar eens reclame te maken voor dit bedrijf ....ben 14 dagen niet te bereiken op 8 okt ben ik weer terug groet JPA v Oorschot

Reactie van EnergieFlex - 26 september 2018

Beste heer mevrouw,

Hartelijk dank voor uw review.

Wat vervelend om te horen dat er volgens de administratie een betaling ontbreekt. In uw geval is het verstandig om een betaalbewijs te overleggen met onze klantenservice als het tot op heden niet duidelijk is waar de betaling is gebleven.

Normaliter worden alle betalingen die teveel zijn gedaan direct teruggestort. Dit doen wij omdat er op een jaarafrekening niet meer dan 12 termijnen kunnen worden meegenomen.

Wij hebben begin 2018 een tweemaal een incasso uitgevoerd in 1 maand. Hierdoor lijkt het alsnog er 2 keer voor 1 maand is betaald. Dit is echter niet het geval.

Mocht u hieraan twijfelen kunt u alle betalingen optellen en kijken hoe vaak er is betaald. Uiteraard zullen wij alles wat teveel is betaald aan u terugbetalen.

Wij adviseren u om alsnog contact op te nemen met onze klantenservice wanneer dit probleem nog niet is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
ervaring met energieflex
a valk uit Rotterdam, 20 september 2018

niet doen dreigen gelijk met incasso

Reactie van EnergieFlex - 21 september 2018

Beste heer/mevrouw,

Dank voor de korte review. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat er betalingen worden gedaan, anders kunnen wij niet blijven leveren. Mocht u een achterstand hebben, laat het ons dan weten zodat wij u daarbij kunnen helpen.

Reactie van a valk - 28 september 2018
probleem is niet opgelost

niet meer zeuren u maakte een probleem om het laatste termijn in de afrekening op te nemen en moest zo nodig dreigen met incasso dat valt niet in goede aarde. ons contract was al afgelopen dan nog dreigen dus mij niet vragen om een goed review

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Snel met incasseren, terugbetalen is blijkbaar moeilijk
Co Timmermans 19 september 2018

Ik heb al twee weken mijn eindafrekening binnen, ben overgestapt en toch is er nog een extra maand afgeschreven. Krijg ook nog een bonus, volgens een mail maar blijkbaar is dit bedrijf erg goed in het vasthouden van mijn geld. Ik krijg ruim 800 euro, dit zou ik "rond" de 17e terugkrijgen. Inmiddels is het de 20e maar ik heb nog niets ontvangen.

Reactie van EnergieFlex - 20 september 2018

Beste heer Timmermans,

Wat vervelend om te horen dat de betalingen enigszins uitblijven. Echter hebben de facturen de status "betaald" wat betekent dat de betaling op korte termijn worden bijgeschreven. We vragen daarom nog om je geduld.

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?