Reviews EnergieFlex

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

132 reviews

5 sterren
(23)
4 sterren
(24)
3 sterren
(10)
2 sterren
(5)
1 ster
(70)

44 problemen opgepakt

opgelost
(7)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(6)
in behandeling
(4)
onbekend
(25)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Goede energieleverancier
romans P. uit Oss, 22 september 2018

Het is een goede energieleverancier met goedkope prijzen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht
JPA van Oorschot uit Bergen op Zoom, 22 september 2018

ze hebben met een datum smoes van begin en eind van de maand 2 keer een incasso gedaan in maart 2018 en dat niet op de lijst termijnbedragen vermeld ze zijn die betaling nog steeds kwijt zeggen ze dus heb ik een maand gestoneerd , ook de afrekening van een jaar liep raar er is genoeg termijnbedragen betaald maar toch moest ik 70.55 bij betalen wat over was namen ze mee voor het volgende jaar die 70.55 hebben ze ook 2 x keer geincaseerd dus heb ik die 70.55 ook gestoneerd ik heb nu een andere leverancier gelijk toen ik heb opgezegd hebben ze de prijs verhoogd van gas en elektr, ook op de mails krijg je heel laat reactie met andere woorden een slecht bedrijf misschien moet ik er mee naar de ombudsman of radar om daar eens reclame te maken voor dit bedrijf ....ben 14 dagen niet te bereiken op 8 okt ben ik weer terug groet JPA v Oorschot

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
ervaring met energieflex
a valk uit Rotterdam, 20 september 2018

niet doen dreigen gelijk met incasso

Reactie van EnergieFlex - 21 september 2018

Beste heer/mevrouw,

Dank voor de korte review. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat er betalingen worden gedaan, anders kunnen wij niet blijven leveren. Mocht u een achterstand hebben, laat het ons dan weten zodat wij u daarbij kunnen helpen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Snel met incasseren, terugbetalen is blijkbaar moeilijk
Co Timmermans 19 september 2018

Ik heb al twee weken mijn eindafrekening binnen, ben overgestapt en toch is er nog een extra maand afgeschreven. Krijg ook nog een bonus, volgens een mail maar blijkbaar is dit bedrijf erg goed in het vasthouden van mijn geld. Ik krijg ruim 800 euro, dit zou ik "rond" de 17e terugkrijgen. Inmiddels is het de 20e maar ik heb nog niets ontvangen.

Reactie van EnergieFlex - 20 september 2018

Beste heer Timmermans,

Wat vervelend om te horen dat de betalingen enigszins uitblijven. Echter hebben de facturen de status "betaald" wat betekent dat de betaling op korte termijn worden bijgeschreven. We vragen daarom nog om je geduld.

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
na slechte reviews gelezen te hebben,toch netjes geregeld en goed geholpen
c a J. uit Spijkenisse, 17 september 2018

alles ging soepel, goed geholpen nette prijs.

nadeel is dat het termijn van tevoren geïnd wordt ,zo dat je een maand dubbel zit.en je afrekening een een maand later komt.

verder goede klantendienst hebben me goed geholpen.

Reactie van EnergieFlex - 18 september 2018

Beste c a J.,

Bedankt voor je review!

We vinden het erg fijn om te lezen dat je tevreden bent met onze samenwerking.

Nog een prettige dag toegewenst.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gewoon goed
Martijn Janssen uit Oss, 15 september 2018

Aanmelden ging simpel, levering was goed, mails met info over gebruik. Enige minpunt was dat het na een jaar automatisch wordt omgezet in wisselende tarieven. Daarom overgestapt.

Reactie van EnergieFlex - 18 september 2018

Beste Martijn,

Bedankt voor je review!

We vinden het prettig om te lezen dat je een goede ervaring hebt gehad.

Momenteel zijn we druk bezig met manieren vinden om pro-actiever verlengingen aan te bieden, we hopen hiermee het aantal klanten dat automatisch in variabel tarief terecht komt te minimaliseren.

Nogmaals bedankt.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier
Gezin, 4 kinderen, vrijstaande woning. uit Zwolle, 15 september 2018

Wij zijn nu 1.5 jaar klant bij EnergieFlex. Wij hebben de beste prijs vergeleken met anderen. We zijn tevreden. De factuur is op tijd. De klanten service medewerker reageert altijd, al kan het wat langer duren. Het contact loopt via de e-mail. Wij zijn tevreden.

Reactie van EnergieFlex - 18 september 2018

Beste ,

Bedankt voor de review!

We vinden het prettig om te lezen dat jullie nog steeds tevreden zijn.

Nog een fijne dag toegewenst.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onklantvriendelijk!!!
DaRo 13 september 2018

Op 7 september jl. heb ik al een review achtergelaten onder de titel "Onklantvriendelijk na foutieve berekening ingebrekestelling" maar dit krijgt dus nog een staartje.......

Na de beloofde 5 werkdagen van Kimberly is het bedrag nog steeds NIET bijgeschreven op mijn rekening en kreeg ik een reactie via deze weg:

"Beste DaRo,

Bedankt voor je review.

Het is ronduit vervelend dat je onduidelijke communicatie ontvangt met betrekking tot betalingen.Wederom onze excuses daarvoor. Ik wil graag nog even nagaan wat er nu precies speelt en kijken wat ik voor je kan betekenen hierin. Helaas heb ik nu geen contactgegevens van je, daarom wil ik je vragen of je een e-mail ter attentie van Marieke naar de klachtenafdeling wil sturen.

Ik zie het graag tegemoet!

Met energieke groet,

Marieke"

Dan stuur je netjes de gegevens via mail naar de klachtenafdeling en vervolgens blijft het een ping pong verhaal (vooral via Twitter DM) want ondanks ik blijf aangeven dat het een serieuze klacht is reageren ze daarop met:

"Hoi DaRo, ik zie dat je vraag nog bij onze afdeling Finance ligt. We zijn in afwachting van een antwoord van hen op dit moment. ^Marieke"

"Ik kan er helaas momenteel niet veel meer van maken. Mijn collega's zoeken het uit en ik hoop zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven. ^Marieke"

En dat noemt zich dan medewerker van een klachtenafdeling?!? Ik voel me hierin zo niet serieus genomen. Men had dit simpelgenoeg kunnen afhandelen en hierin gehoor kunnen geven maargoed tel de dagen af dat ik van dit vreselijke louche bedrijf af ben!

Reactie van EnergieFlex - 16 september 2018

DaRo hier even;

Omdat ik géén reactie zie onder mijn review zoals mij is aangegeven stuur ik de ontvangen mail via deze weg. EnergieFlex is namelijk zo slim om de mail met link voor het geven van een reactie op een review naar mij door te sturen.

"Reactie van Mourad (EnergieFlex) 14 sep. 13:42 CEST

Beste DaRo,

Ik heb zojuist reageert op jouw review. De uitbetaling staat vandaag gepland. Je hoort het bedrag dan volgende week (maandag) op jouw rekening te zien.

Mocht je hierover nog vragen hebben, laat het ons dan weten door het reageren op dit bericht!

Met energieke groet,

Mourad

Klantenservice medewerker"

Ik ga het meemaken of a.s. maandag 17 september de betaling ook is bijgeschreven op mijn rekening!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
eind afrekening
A.J.Polman 10 september 2018

Ben nu bijna 1 jaar afnemer van EnergieFlex.Het afgelopen jaar tot tevredenheid verlopen met als minpunten het eenzijdig vervroegen van de betaaldatum en geen automatische verbruiks gegevens als men geen teller heeft.Ik heb dan ook mijn contract verlengd.Bij het zien van de al jaren lopende problemen die men met de eindafrekening ondervindt begin ik me met het naderen van 6 oktober(eindafrekeningsdatum) zorgen te maken of het bij mij wel snel en vlekkeloos verloopt.Ik heb eind augustus al september betaald.Hoop hierover een positieve review te kunnen schrijven!

Reactie van EnergieFlex - 11 september 2018

Beste heer Polman,

Bedankt voor je bericht.

Goed om te horen dat het afgelopen jaar naar tevredenheid is verlopen.

Wij gaan ervan uit deze goede samenwerking voor te zetten.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onklantvriendelijk na foutieve berekening ingebrekestelling
DaRo 7 september 2018

Sinds maart contract aangegaan maar nu al spijt. Ondanks ik per mail een betaalafspraak heb gemaakt omdat termijnbedrag juni niet kon worden afgeschreven kreeg ik na een paar dagen brief "ingebrekestelling". Uit angst te worden afgesloten en om miscommunicatie te voorkomen het "direct te voldoen" € 140 bedrag meteen overgemaakt. Vervolgens word er alsnog geprobeerd termijnbedrag juli te incasseren maar dat zouden zij al in die "ingebrekestelling" al hebben verrekend met een bedrag wat ik terug zou krijgen vanwege een verhuizing.

Als reactie op mijn eerste mail, of de betaling in goede orde is ontvangen, was dit juist maar € 40 te veel. Dat bedrag word teruggestort maar moest dan nog wel het termijnbedrag van juli betalen (die dus al was verrekend in de brief "ingebrekestelling"). Ik heb ze toen geprobeerd te bellen maar dat is ook iets wat je gewoon beter niet kunt doen scheelt geld en tijd want na ruim 20 minuten heb ik maar wederom mail gestuurd dat die berekening van hun volgens mij niet klopt. Dan krijg je wéér een reactie van als wij de uitbetaling verrekenen dan moet er nog € 20,95 worden betaald?!?!?!?!? Ik heb juist € 19,05 TEVEEL betaald. Omdat er ineens een verkeerd rekeningnummer is genoteerd duurde het wat langer maar na ruim een week heb ik maar weer gemaild (inclusief cc naar afdeling klachten) waar het geld blijft en krijg als reactie: "Helaas heb ik van de financiële afdeling vernomen dat de uitbetalingen zijn vertraagd. Mijn welgemeende excuses. Ik heb aangegeven dat er spoed achter gezet moet worden. Ik ga er vanuit dat u binnen 5 werkdagen het bedrag op uw rekening bijgeschreven ziet staan."

Inmiddels is het na 5 werkdagen nog steeds NIET bijgeschreven en duurt dit hele gedoe al één maand! Heb serieus nu al spijt van de overstap, dit kost mij mijn eigen energie en kan niet wachten om volgend jaar naar een eerlijke energieleverancier te gaan.

Reactie van EnergieFlex - 10 september 2018

Beste DaRo,

Bedankt voor je review.

Het is ronduit vervelend dat je onduidelijke communicatie ontvangt met betrekking tot betalingen.Wederom onze excuses daarvoor. Ik wil graag nog even nagaan wat er nu precies speelt en kijken wat ik voor je kan betekenen hierin. Helaas heb ik nu geen contactgegevens van je, daarom wil ik je vragen of je een e-mail ter attentie van Marieke naar de klachtenafdeling wil sturen.

Ik zie het graag tegemoet!

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ze zijn hun afspraken nagekomen. Alles keurig afgewikkeld. Welkomstbonus netjes verrekend.
J J E L F. uit Heikant, 6 september 2018

Ze zijn hun afspraken nagekomen. Alles keurig afgewikkeld. Welkomstbonus netjes verrekend.

Reactie van EnergieFlex - 10 september 2018

Beste J J E L F,

Bedankt voor de positieve review!

We vinden het altijd fijn om te lezen dat onze klanten een prettige ervaring hebben gehad.

Ik wens je nog een prettige dag toe!

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Matig
R.J. Holwerda uit Wier, 6 september 2018

Termijmbedrag wordt gewijzigd naar eigen inzicht, zonder overleg met klant.

Ben meerdere keren verkeerd geinformeerd over een eindafrekening. Communicatie verliep over het algemeen wat stroef

Reactie van EnergieFlex - 10 september 2018

Beste R.J. Holwerda,

Bedankt voor je review!

Jammer om te lezen dat de communicatie stroef is verlopen. Ook vreemd om te lezen dat het termijnbedrag zonder overleg is aangepast. Onze excuses daarvoor.

Mocht een van deze kwesties nog lopen dan hoor ik het graag, je kan dan een e-mailtje sturen ter attentie van mij.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte communicatie
C. Dijkhuizen uit Rijswijk, 4 september 2018

Wij zijn per 1 augustus overgestapt naar een andere leverancier. Hebben netjes de 12 maandtermijnen betaald wordt er in augustus weer 1 maand afgeschreven. Geld laten terugstorten en binnen korte tijd een aanmaning. Via de mail uitgelegd dat wij zijn overgestapt en dat de eindafrekening kon worden opgemaakt. Kregen een afrekening hoger dan verwacht. Uitleg was dat de energiebelasting was verhoogd en dat er meer stroom was gebruikt. Heb geantwoord dat er wel 400 kWh meer was gebruikt maar 200 m2 minder gas gebruikt. Ook hebben wij lang moeten wachten op de bonus. Wordt gemaild op 24 augustus dat het 29 september is overgemaakt. Ik heb terugemaild dat ik dat knap vind. Kreeg als antwoord sorry het is op 29 augustus gestort. Vind ik nog steeds knap op 24 augustus. Heb inmiddels wel de bonus ontvangen maar ben helemaal klaar met dit louche bedrijf.

Reactie van EnergieFlex - 5 september 2018

Beste meneer Dijkhuizen,

Bedankt voor uw review.

Ik vind het vervelend om te lezen dat de uitbetaling van de bonus enigszins is vertraagd. Ook is het jammer dat in de communicatie omtrent deze situatie een menselijke fout is geslopen, waardoor de informatie van de medewerker verwarrend overkwam.

U geeft aan dat wij een 13e termijn bij u hebben afgeschreven, eerder hebben wij toelichting gegeven wat dit heeft veroorzaakt en hebben wij deze factuur voor u laten vervallen.

We betreuren het dat dit ertoe heeft geleid dat u geen zaken meer met ons wil doen, uiteraard is dat volledig uw keuze om te maken. Ik wil u wel nog, namens EnergieFlex, een hele fijne dag toe wensen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Vervelende Ervaringen
Ed uit Zwolle, 31 augustus 2018

Begin contract per juli 2017 automatische afschrijving per 7e v/d lopende maand. Wordt ineens gewijzigd naar de 1e v/d maand en later naar de 28e van de voorafgaande maand.Overgestapt op handmatige betaling om het betalingsverkeer synchroon te houden met dezelfde maand. Telkens onpersoonlijke herinnerings-email en negatieve ervaringen met de klantenservice.Vervolgens per 7 juli van dit jaar overgestapt naar een klantvriendelijker bedrijf. Morgen is het 1 september en wacht ik al bijna 2 maanden op de eindafrekening van Energieflex! Slordig.

Reactie van EnergieFlex - 31 augustus 2018

Beste heer,

Dit is inderdaad heel vervelend. Ik zie dat de eindnota tegengehouden worden door een blokkade. Ik ga hiervan de oorzaak achterhalen en zal dit zo snel mogelijk voor u oplossen! Wij houden u via de mail op de hoogte!

Reactie van Ed - 17 september 2018
probleem is opgelost

Na 10 weken is de eindnota eindelijk opgesteld en het tegoed op mijn rekening overgemaakt. Over het hoe en waarom het zo lang heeft moeten duren geen verdere reactie en/of excuses van EnergieFlex gehad.

Bijzonder slordig!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima ervaring!
Hijlkema 28 augustus 2018

1 jaar klant geweest en geen problemen gehad. Alles volgens afspraak. Welkomstbonus werd apart overgemaakt tegelijk met de eindafrekening. Klantenservice bellen vereist wel beetje geduld qua tijd maar ook dan werd ik prima geholpen. Kortom geen rare fratsen zoals ik ze hier op de site her en der wel lees....

Reactie van EnergieFlex - 29 augustus 2018

Beste heer/ mevrouw,

Hartelijk dank voor uw positieve review.

Wat fijn om te horen dat de levering vanuit EnergieFlex van begin tot eind zoals het hoort is verlopen.

Uw positiviteit waarderen wij enorm.

Mocht u ergens vragen over hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Wanneer wij telefonisch door drukte niet te bereiken zijn, kan dit ook via Facebook/Twitter.

Een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klacht snel opgelost
J D. uit Hoorn, 23 augustus 2018

Na een jaar overgestapt van Energieflex naar een andere leverancier. Jammer dat in de eindafrekening de welkomstkorting niet was verrekend en je daar zelf achter aan moest. Na contact werd het bedrag na een paar weken toch in mindering gebracht.

Reactie van EnergieFlex - 24 augustus 2018

Dank voor uw bericht en feedback. Wij gaan naar aanleiding hiervan achterhalen of de communicatie betreft de korting verbetert kan worden, zodat klanten hiervan op de hoogte zijn.

Wij wensen u nog veel succes bij de nieuwe leverancier!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte afhandeling eindafrekening en welkomstbonus
Exklant 23 augustus 2018

Ook ik heb Energieflex niet heel hoog zitten.

Ik heb bijvoorbeeld mijn hele contractsperiode nooit op de online portal kunnen kijken.

Wel meerdere malen nieuw aanmeldingnummer gehad, maar t heeft nooit mogen werken.

Bij de eindafrekening komen ze de uiterlijke betaaltermijn van de welkomstbonus niet na.

Welkomstbonus uiteindelijk ontvangen, na bellen, mailen moeite doen.

Ik heb nu nog een klein bedrag van ze tegoed van de eindafrekening. Met uiterlijke betaaltermijn van 28-augustus. Ben zeer benieuwd.

Ook wil ik een ieder die ook problemen heeft of heeft gehad, aanraden melding te maken bij ACM over wangedrag van Energieflex.

Dit kan ook anoniem.

Blij dat ik bijna van ze af ben!

En zal in de toekomst zeer zeker nooit meer overstappen naar dit bedrijf!

Reactie van EnergieFlex - 23 augustus 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedank voor het invullen van uw review.

Wij vinden het jammer om te horen dat u een slechte ervaring heeft gehad met EnergieFlex.

Er zijn inderdaad problemen geweest met het inloggen, echter proberen wij ondanks dat altijd behulpzaam te zijn. Het is natuurlijk jammer om te horen dat u deze ervaring niet deelt.

De uitbetalingen zoals deze aan u is gecommuniceerd, zullen wij uiteraard nakomen.

Mocht u verder vragen hebben, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ware klantenterreur!
G. Mastenbroek uit Amersfoort, 10 augustus 2018

Ik ben nu bijna een jaar klant van Energieflex. Aanvankelijk leek alles in orde totdat ik een keer te laat was met de betaling van mijn voorschotbedrag. let wel, voorschot. Reden: een hartoperatie in februari. Ik had ernstiger dingen om mij zorgen over te maken dan de energierekening. Nog geen drie dagen na de afgesproken datum van afschrijving kwam al meteen een aanmaning, vrij snel naar mijn idee. Terwijl ik poogde in leven te blijven na de operatie heb ik gebeld met vermelding van reden. Daar had men geen boodschap aan, het systeem werkt nu eenmaal zo. Na twee weken een tweede aanmaning met daarop 15 euro aan kosten. Wederom gebeld, terwijl ik nog steeds in het ziekenhuis verbleef herstellende van de operatie, maar wederom het antwoord dat het systeem nu eenmaal zo werkt en er niets gedaan kon worden. Na drie weken brachten mijn buren een brief van Stedin mee waarin werd vermeld dat Energieflex hen had opgedragen mij binnenkort van levering uit te sluiten, de kosten die daarmee gemoeid zouden gaan zouden meer dan 300 euro zijn. Uiteindelijk heb ik het gered de betaling te doen, uitgezonderd de boete, dat wel. Er werd afgesproken dat ik beter het mail-to-pay kon gebruiken, daar ging ik mee akkoord. De eerste keer ging het al mis, men had een aantal klanten gemigreerd wat betekende dat er naar een ander bankrekening moest worden overgemaakt, mij was daarvan echter niets bekend, ik had wel betaald maar de betaling werd teruggestort door Energieflex, dus wederom ging ik in het traject van de aanmaningsterreur en wederom was er niets mogelijk. Ook deze keer is het mij desondanks gelukt de betaling te doen.Let wel, het is allemaal precies volgens de wet wat ze doen en je kan er geen speld tussen krijgen, maar naar mijn mening is er weinig "flex"ibiliteit, men denkt vooral aan het eigen banksaldo, niet aan wat de klant wil of doormaakt. Het deed mij na de operatie dan ook direct naar een vergelijkingssite gaan en ik heb inmiddels een nieuwe, goedkopere, socialere maatschappij gevonden die mij laat kiezen op welke datum ik mijn termijn wil overmaken. Iets wat bij Energieflex onmogelijk lijkt. Nee, het mag dan mooi lijken maar achter die facade schuilt een gemeen en asociaal beleid. Vanaf 20 augustus ben ik gelukkig verlost van Energieflex, en dat is een pak van mijn hart (na de operatie).

Reactie van EnergieFlex - 10 augustus 2018

Beste Mastenbroek,

Vervelend om te horen hoe de afhandeling van je betaling gelopen is. Voor de continuïteit van het bedrijf is het belangrijk om goede regels op te stellen betreft betalingen die niet op tijd binnen komen, en om deze dan vervolgens na te leven.

Hier komen soms specifieke gevallen voorbij, die wij altijd proberen zo goed mogelijk op te pakken. In jouw geval is dit niet empathisch genoeg gegaan, hiervoor dan ook onze oprechte excuses.

Ik hoop dat de operatie goed verlopen is en wens je dan ook een spoedig herstel toe.

Met vriendelijke groet,

Floris EnerigeFlex

Reactie van G. Mastenbroek - 24 augustus 2018
probleem is niet opgelost

Ik wacht op de eindafrekening maar in plaats daarvan kreeg ik een nieuwe mail met het verzoek het voorschot voor september te betalen terwijl ik inmiddels overgestapt ben naar Oxxio. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik een eindafrekening krijg.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Automatische incasso
Gj Wolven 8 augustus 2018

Strooien met aanmaningen terwijl energie flex zelf vergeet om de laatste maand van het kontrakt automatisch te incasseren. ( ) Vervolgens de eindafrekening waarin de overstap bonus NIET in is verwerkt.

Het zal mij benieuwen of men op deze manier de bonus wil omzeilen wegens te laat betalen. Mocht dit zo wezen dan is u gewaarschuwd!

Reactie van EnergieFlex - 9 augustus 2018

Beste heer,

Hartelijk dank voor uw review.

Wij hebben de laatste termijn op 1 augustus geïncasseerd. Deze incasso was inderdaad te laat, waardoor u een onterechte aanmaning hebt ontvangen. Hiervoor bieden wij u onze excuses voor aan.

De incasso is helaas teruggeboekt, waardoor het bedrag nu open staat. Echter hebben wij het bedrag wel meegenomen op de eindafrekening waardoor de alsnog betaald dient te worden.

Zoals duidelijk vermeld in de mail van de eindafrekening het volgende:

Kortingsbedrag

Als je een contract hebt afgesloten met een kortingsbedrag, dan ontvang je dit bedrag via een aparte nota indien je aan alle actievoorwaarden hebt voldaan.

Indien u aan alle voorwaarden heeft voldaan, ontvangt u nog een aparte nota voor het uitkeren van de welkomstkorting. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
0
y youssef guerrouj uit Rotterdam, 8 augustus 2018

Ik wil nils met jullie te maken hebben

Reactie van EnergieFlex - 8 augustus 2018

Beste heer,

Bedankt voor uw bericht.

Jammer om te horen dat u niets van ons wilt weten.

Wij hebben uw contract per 14 juli beëindigd en de eindafrekening is inmiddels verstuurd.

Voor vragen kunt u alsnog contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Alles ok
BGT uit Amsterdam, 2 augustus 2018

Oversluiten goed gegaan. Aangevraagd om voortijdig (binnen 6 weken) over te sluiten. Was geen probleem, binnen 5 dagen geregeld!

Reactie van EnergieFlex - 3 augustus 2018

Beste klant,

Hartelijk dank voor het positieve berichtje. Wij streven naar enkel tevreden klanten.

Een hele fijne dag gewenst!

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima aanmelding en afhandeling
F.J. Klein uit Hoofddorp, 1 augustus 2018

Een van de betere energieleveranciers

Reactie van EnergieFlex - 2 augustus 2018

Beste F.J Klein,

Hartelijk dank voor het invullen van de review.

Wij vinden het fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening.

Mocht u verder vragen hebben of ergens tegen aan lopen, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met energieke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Onbereikbare klantenservice, zeer weinig informatie op online 'portaal'
Lucas van Biert 31 juli 2018

Ik zou EnergieFlex niet willen aanbevelen. Het berekende maandbedrag voor gas/elektriciteit was veelste hoog en om het verschil terug te krijgen na het einde van het contract was bijna onmogelijk (het is nog steeds niet terug). De klantenservice is extreem moeilijk te bereiken.

Daarnaast, zijn op het online portal alleen facturen te zien, maar mist een goed overzicht in je verbruik en kosten.

Reactie van EnergieFlex - 1 augustus 2018

Beste Lucas,

Wat vervelend dat je het bedrag nog niet terug hebt ontvangen. Het bedrag van de eindafrekening zal binnen zeer korte termijn worden bijgeschreven op je rekening.

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen bonus op eindafrekening
Jeroen 30 juli 2018

Na ontvangt van de eindafrekening heb ik zelf moeten constateren dat de bonus van € 180,00 niet met de factuur is verrekend. In de e-mail wordt hier niet over gesproken terwijl ze intern weten van dit probleem. Niet netjes en niet mijn fout. Graag zo spoedig mogelijk corrigeren en nabetalen.

Reactie van EnergieFlex - 1 augustus 2018

Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad niet jouw fout en de welkomstkorting heb je al via een separate factuur ontvangen en zal op korte termijn worden uitgekeerd

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overduidelijk dat Energieflex niet liquide is
Martijn Slagman uit Veenendaal, 30 juli 2018

Vorig jaar een aparttement gekocht en bij Energieflex een contract afgesloten. Achteraf niet zo'n handige beslissing.

1. Zonder overleg de afschrijving dag naar voren halen in de maand, onder excuus dat het beter voor de klant uit zou komen. Wat een nonsens. Daarnaast zou je dit prima voor de nieuwe klanten kunnen doen en niet voor je reeds bestaande klanten.

2. Had een voorschot indicatie van rond 65 euro en deze werd na 2 weken in 1 keer 160 euro(!). Ja want het historische verbruik was zo hoog, dus ze moesten het termijnbedrag wel bijstellen. De grap is dat dit een nieuwbouw aparttement is en er helemaal geen historisch verbruik is. Uiteindelijk termijnbedrag nog omlaag kunnen laten schroeven naar 80 euro, maar lager kon echt niet volgens Energieflex. En wat blijkt nu bij de eindafrekening? Ik krijg ~300 euro van ze, wat een verrassing......

3. Het is tijd voor de eindafrekening en vallen mij meerdere dingen op. De betaaltermijn hebben ze erg ruim voor zichzelf ingezet, namelijk meer dan een maand. Terwijl bij de meeste energie leveranciers je binnen 14 dagen(en vaak eerder) je geld van de eindafrekening krijgt. En je raadt het al als je andere reviews hebt gelezen, ze zijn al weer te laat. Het is nog maar 4 dagen te laat, maar in deze tijd van automatisering heb je geen excuus meer om te laat te betalen. Zeker niet als je wel prima elke maand op tijd kan incasseren. Ik ben benieuwd of ze ook problemen hebben met eindafrekeningen van klanten, waarbij de klant ze iets verschuldigd is.

Kortom alle punten lijden mij tot 1 conclusie, Energieflex lijkt een liquiditeitsprobleem te hebben. Terugbetalingen uitstellen en mondjesmaat betalen onder het mom van interne problemen, hebben we allemaal wel eens eerder gehoord. Incasseren vervroegen, te hoge termijnbedragen nadat je eerst een gunstig voorstel kreeg zijn allemaal tekenen aan de wand.

En als het echt een automatiseringsprobleem is, pak een boekhouder en laat deze desnoods met de hand overmaken. Je kan later nog altijd intern verrekenen en corrigeren zonder dat de klant hier last van heeft.

Eindconclusie: Mijden als de pest totdat ze de betalingsproblemen hebben opgelost.

Reactie van EnergieFlex - 1 augustus 2018

Beste Martijn,

Bedankt voor je bericht.

We vinden het heel vervelend dat het één en het ander bij de aansluiting zijn misgegaan.

Om antwoord te geven op je punten:

1. Wij hebben de betaaldatum naar voren geschoven omdat dit bij veel klanten beter uitkwam. Wanneer het niet uitkwam bestond er nog de mogelijkheid de betaalwijze te wijzigen naar een maandelijkse iDeal betaal link zodat de betalingen zelf konden worden overgemaakt.

2. Het historisch verbruik wordt berekend door de netbeheerder. Wij berekenen aan de hand van dat verbruik een termijnbedrag. Het termijnbedrag kan uiteraard hoog uitvallen maar de klant kan deze ten allen tijde verlagen of verhogen.

3. Wettelijk is vastgelegd dat er voor een jaarrekening 6 tot 8 weken gerekend mag worden en voor een eindafrekening is dat 6 weken.

Wij begrijpen dat het frustrerend is dat wanneer je iets verwacht en dit niet uitkomt.

Wij bieden ons daarvoor onze excuses.

De betaling van de eindafrekening kun je binnen korte termijn tegemoet zien.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?