Reviews EnergieFlex

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

143 reviews

5 sterren
(21)
4 sterren
(18)
3 sterren
(10)
2 sterren
(16)
1 ster
(78)

89 problemen opgepakt

opgelost
(21)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(8)
in behandeling
(1)
onbekend
(56)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energieflex werkt niet mee aan postcoderegeling voor zonnepanelen
Micha 9 april 2018

Ik vind Energieflex niet duurzaam omdat ze niet meewerken aan collectieve initiatieven voor zonnepanelen via de postcoderoos regeling.Erg jammer als je zonnepanelen wilt en op je woning geen plek hebt.Daarnaast vind ik de informatie verstrekking over mijn verbruik uiterst beperkt.

Reactie van EnergieFlex - 11 april 2018

Beste Micha,

Wij vinden het jammer te vernemen dat je ons niet duurzaam vindt en dat terwijl we wel groene stroom aanbieden. Momenteel doen wij niet mee aan de postcoderoos regeling maar daar kan in de toekomst verandering in komen. Wanneer je problemen ondervindt met het berekenen of achterhalen van het gebruik, laat het ons weten, we helpen je graag!

Met Energieke groet,

Vernon

Klantenservice medewerker

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeker geen aanrader
Martin 4 april 2018

In de maand januari hebben we van Energieflex een mailtje ontvangen waarin werd aangegeven dat de incassodatum stapsgewijs gewijzigd zou gaan worden. De betaling zou uiteindelijk de 28e van iedere maand afgeschreven worden. Dit zou zogenaamd gemakkelijker zijn i.v.m. de salarisbetalingen. (wat ik sowieso al een vreemd argument vond) Echter, we kwamen er al heel vlot achter dat het vooral voor Energieflex nogal makkelijk was, aangezien ze er nogal op gebrand waren dat men voortaan vooruit zou gaan betalen. Derhalve hebben ze in de maand Maart maar liefst tweemaal geld afgeschreven. (iets wat niet expliciet via de mail werd aangekondigd) Eerlijk gezegd zijn we nog nooit zo slecht behandeld. Dus beste mensen; bezint eer ge begint.

Reactie van EnergieFlex - 5 april 2018

Beste heer,

Wij vinden het vervelend dat deze wijziging bij u niet uitkwam. Helaas hebben wij in verband met onze overgang geen andere oplossing kunnen bieden.

Hopelijk gaat de verwerking inmiddels weer goed en heeft u hier geen verder problemen mee gekregen.

Wij danken u in ieder geval hartelijk voor de terugkoppeling.

Mocht u ergens vragen over hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met energieke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overzicht gebruik
W.ziel uit Emmeloord , 3 april 2018

Ik wil ivm zonnepanelen weten wat ik de laatste 8 maanden verbruikt heb aan elektriciteit. Als ik inlog, komt het niet te voorschijn. Ik heb twee keer gebeld, ze nemen gewoon niet op. Hoe lang ik ook bel.

Ik heb ze 4 keer een mail gestuurd, Geen reactie.

Ik begin het aardig zat te worden.

Wanneer reageren jullie!

Reactie van EnergieFlex - 4 april 2018

Beste Willie,

Allereerst onze excuses voor het uitblijven van contact.

We proberen zo goed en zo snel mogelijk iedere klantvraag in behandeling te nemen.

De e-mail die jij ons hebt verzonden hebben wij in behandeling. Het duurt alleen even voor we de meters hebben uitgelezen ivm complicaties. Wij vragen daarom nog even geduld.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Energieflex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energieflex helemaal NIET FLEX!!
jur uit Den Haag, 30 maart 2018

Bij leegstand van ons appartement een energiecontract afgesloten bij Energieflex. Na een maand eindelijk een nieuwe huurder gevonden en contract proberen om te zetten naar huurder. Dit was helaas niet mogelijk volgens Energieflex?! We moeten nu bij beëindiging contract per dienst 50 euro boete betalen! Dus gas en elektra ff 100 euro extra kwijt! Echt ***, kleine lettertjes praktijken bij deze leverancier!!

Reactie van EnergieFlex - 3 april 2018

Beste Joeri,

Vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt niet volledig geïnformeerd te zijn door ons.

Ik zou graag je postcode en huisnummer ontvangen zodat ik voor je kan kijken wat bij ons de mogelijkheden zijn.

Je mag dit ook per e-mail toesturen aangezien energieleveranciers.nl een openbaar platform is. De e-mail mag ter attentie van Marieke.

Ik zoek het graag voor je uit en wacht je reactie af.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Net bedrijf
Sjoerd Kuilman uit Arnhem, 19 maart 2018

Ik ben een jaar klant geweest bij EnergieFlex. Gedurende het jaar hebben er zich geen bijzonderheden of problemen voorgedaan. Een enkele keer heb ik contact gehad met de klantenservice, toen ben ik netjes te woord gestaan.

Reactie van EnergieFlex - 20 maart 2018

Beste Sjoerd,

Bedankt voor je positieve reactie!

Erg fijn om te lezen dat je een positieve ervaring hebt gehad.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos, *** zijn t
Karagus 16 maart 2018

Ik ben ook binnen gehaald door ze met de belofte van een welkomstpremie van 240 euro totaal.Alleen na afloop van contract blijkt dat ze dit niet uitkeren omdat ik minimaal 2 betalingsherinneringen heb gehad. Deze herinneringen uiteraard wel gewoon betaald binnen de gestelde termijn. Maar van de Klantenservice krijg je dan te horen dat ze daar zoveel extra kosten voor maken dat ze de welkomstpremie niet uitkeren. Dit zou ook in de algemene voorwaarden staan. Nergens iets hierover kunnen terugvinden.

Reactie van EnergieFlex - 16 maart 2018

Beste meneer Karagus,

Allereerst bedankt voor uw review.

Ik vind het erg jammer dat u niet op de hoogte was van onze actievoorwaarden.

Wij sturen deze ten aller tijde mee met onze overeenkomsten.

U kunt de actievoorwaarden inderdaad niet terugvinden in de algemene voorwaarden, omdat dit een los bestand is.

Helaas kan ik uw welkomstbonus niet alsnog uitkeren.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan sta ik u uiteraard graag te woord.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Beoordeling Energieflex
H van Mierlo uit Velp, 24 februari 2018

Super meer kan ik niet zeggen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vijfdagen hahaha
Remmerswaal uit Delft, 22 februari 2018

Hahaha lopen beetje achter in deze tijd vijf dagen verwerkings tijd...terwijl je met een druk op de knop het al.kan zien..en als je nog niet beeindigd ben en je kan zien dat het er is ben je toch kansloos om het door te zetten ..en het alnog te beeindigen..geen enkel respect ..

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Dreigen van afsluiting kunnen ze wel . Maar zelf op tijd geld terug storten niet
Tolhuisen uit Arnhem , 21 februari 2018

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt ik maak geld over naar energie flex . Nou dat is ineens een verkeerd rekening nummer en konden ze niet verwerken . En ik zou mijn geld binnen twee weken terug hebben . Maar moest nog wel een keer extra betalen anders werd ik afgesloten.Ik heb dat gedaan want je wilt niet in de kou zitten . Maar na twee weken zit ik nog steeds op me geld te wachten en elke keer zeggen ze ja het komt er aan hoor. Maar ho maar. Ik vind dit zo.n slecht bedrijf .Zou hem nooit meer aanraden aan iemand

Reactie van EnergieFlex - 22 februari 2018

Geachte heer/mevrouw Tolhuisen,

Ik heb u zojuist via Facebook een bericht gestuurd. Hierbij wil ik je ook graag nogmaals onze excuses aanbieden voor de vertraging die de betaling heeft opgelopen.

Met vriendelijke groet,

Floris

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
had eigenlijk weinig klagen over ze..tot ik dit meemaakten ze zijn totaatl niet meelevend willen klanten liever kwijt dan rijk..
Remmerswaal uit Delft, 20 februari 2018

Valt niet mee te praten hun wil is hun wet.zal ze ook nooit of te nimmer meer aanprijzen bij anderen ..wat ik eerst wel deet...

Reactie van EnergieFlex - 22 februari 2018

Beste heer/mevrouw Remmerswaal,

Wij vinden het jammer dat u het als klant zo bij ons heeft ervaren. Nadat er meerdere betalingsherinneringen gestuurd zijn hebben wij helaas geen betaling mogen ontvangen, waardoor wij genoodzaakt waren om het contract te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Floris

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Reviews of previous energy users helps
CP 19 februari 2018

We were considering to take EnergieFlex as our energy supplier but thanks to all the reviews we have decided not to do so. Thanks to those who have taken the effort to warn us, new and potential customers.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
2 "herinneringen" bij Energieflex kostte mij maar liefst 220 euro!!
Mourad uit Almere, 17 februari 2018

Nadat ik op zoek gegaan ben naar een nieuwe energieleverancier ben ik bij Energieflex uitgekomen vanwege de aantrekkelijke bonus van 220 euro. Dit blijkt achteraf gezien een wassen neus. Na contact te hebben gehad met de klantenservice blijkt dat als je 2 herinneringen hebt gekregen je recht op bonus komt te vervallen.

Nadat ik 2 herinneringen heb gekregen heb ik wel deze direct betaald. Ik vind dit echter misleiding en voel mij flink genaaid. Nooit meer dus!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer gefocust op geld verdienen.
avatar
Gert Mastenbroek uit Amersfoort, 6 februari 2018

Pas op als u even een financiëel probleempje heeft!

Ik wil eenieder waarschuwen voor bedrijven met een beleid zoals dat van Energieflex, tot in alles gefocust op geld verdienen en winst maken. Men doet alles volgens de regels en wetten maar oh wee als u een probleem heeft, dan is het bedrijf er niet voor u. Bij een probleem hoeft u echt niet op service en/of hulp te rekenen, men wimpelt u af met de mededeling dat het bedrijf in zijn recht staat en dat daar "helaas" niets aan te doen is. U bent er niet mee geholpen als u even in de problemen zit.

Een voorbeeld uit eigen ervaring:

Wanneer een afschrijving door Energieflex niet is gelukt, pas dan op. Energieflex stuurt 1 dag daarna al een herinnering met de mededeling dat als na 14 dagen het verschuldigde bedrag nog niet is voldaan er € 15 administratiekosten in rekening wordt gebracht, niet omdat die kosten daadwerkelijk gemaakt worden (een herinnering per automatische email kost geen €15) maar omdat het wettelijk toegestaan is. Mocht u in de ongelukkige omstandigheid zijn die termijn van 14 dagen niet te halen dan is dat makkelijk verdiend geld voor Energieflex.

Het is niets abnormaals dat iemand eens een keer een probleem heeft met het betalen van een rekening. Normaal gesproken zal een beetje zichzelf, en de klant, respecterend bedrijf een klant in problemen helpen. Een net bedrijf zal dan eerst een herinnering sturen en pas bij de tweede herinnering wellicht administratiekosten in rekening brengen, vaak ook dan nog niet eens. Energieflex niet, berekent direct € 15 en bij een vraag om medewerking herhaalt men eindeloos dat het volgens de regeltjes is, maar de klant wordt daarmee niet geholpen.

Ik geef Energieflex de titel "asociaal bedrijf".

P.S. : Ik verwacht nu een "helaas" reaktie waar niemand wijzer van wordt, ook Energieflex niet.

Reactie van EnergieFlex - 7 februari 2018

Beste meneer Mastenbroek,

U heeft ons via meerdere platforms benaderd over uw klacht.

Inmiddels hebben wij u ook op meerdere platforms onze reactie gegeven.

Hierom gaan we dan ook niet meer in op deze kwestie.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Welkomst bonus niet uitgekeerd
Johan Netten uit Zaandam , 5 februari 2018

Ik ben zeer teleurgesteld over de diensten van Energieflex. Ik had in december 2016 een jaarcontract afgeloten voor gas en electra.

Halverwege het contract had ik mijn woning verkocht en wilde ik tijdelijk levering op 2 adressen. Ik wilde mijn jaarcontract ook niet verbreken. Het heeft in totaal 4 telefoontjes en 6 emails gekost om de levering tot stand te laten komen. Ook kreeg ik een brief van de netwekbeheerdeer, dat ik zou worden afgesloten omdat ik nog geen leverancier had gekozen. Dit had energieflex dus niet op tijd doorgegeven. Ik kreeg zelfs een email met het verzoek foto's te sturen van mijn meterstanden omdat deze volgens hen te laag waren. Dit alkes terwijl ik een slimme meter heb op mijn nieuwe adres, en dit op afstand uitgekezen kan worden!

Toen ik merkte dat het nieuwe maand bedrag met 150% was verhoogd, wilde ik het maand bedrag verlagen. Dus wederom gemaild.

Na een wederom lange wacht tijd kreeg ik bericht dat het maand bedrag slechts met 15%

velaagd kon worden. Ik wist niet beter dan dat je dit bedrag zelf mocht bepalen. Met deze wetenschap heb ik 2 incasso's laten storneren, en direct weer twee verlaagde bedragen betaald, dus deze stonden direct weer op hun rekening. Daarna kreeg ik een email dat het op deze manier niet mogelijk was het maandbedragte wijzigen. En kreeg het verzoek de oude maand bedragen weer aan te vullen naar het originele bedrag. Dit heb ik direct gedaan. Deze email was niet aangemerkt als " herinnering of aanmaning. Afgelopen december was mijn jaarcontract verlopen en ben ik van ik an leverancier gewisseld.

Helaas werd bij de eindnota de welkomstbonus van € 220 niet uitgekeerd.

Na een telefoontje, kreeg ik te horen dat ik de bonus niet krijg, omdat ik 2 aanmaningen heb ontvangen. Ik vind dat de gestorneerde incasso's niet mogen aangemerkt als herinnering of aanmaning, aangezien ik nooit een papieren of digitale sommatie heb ontvangen.

Aangezien het geld dezelfde dag nog op hun rekening stond, ben ik van mening dat er geen sprake is geweest van een te late betaling.

Aangezien de fouten die ik heb moeten accepteren omtrent mijn verhuizing, vindt ik dat energieflex water bij de wijn mag doen.

En alsnog de welkomstbonus aan mij mag uitkeren.

Reactie van EnergieFlex - 6 februari 2018

Beste Johan,

Allereerst bedankt voor je review.

Ik vind het vervelend om te lezen dat het verwerken van de verhuizing moeizaam ging.

Het is inderdaad zo dat wij op een nieuw adres ook een nieuw termijnbedrag berekenen.

Dit doen wij op basis van het gemiddeld jaarverbruik op dat adres van de afgelopen drie jaar.

Het doel hiervan is om te voorkomen dat onze klanten een hoge jaarnota krijgen. Dit is tevens de reden dat wij een verlaging van maximaal 15% voor het termijnbedrag hanteren.

Op het moment dat u met ons een betaalverplichting bent aangegaan. Wij hebben aangegeven een ander termijnbedrag aan te houden, u heeft dit willens en wetens genegeerd en gestorneerd.

Het recht op een welkomstkorting vervalt ook in dit geval, daar wij hiervan ten aller tijde bericht geven aan de klant.

Daarnaast garandeert een overboeking niet dat de betaling direct bij ons binnen is, bijvoorbeeld door factoren zoals verwerkingstijd.

We blijven dan ook bij ons besluit om de welkomstkorting te laten vervallen.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie van Johan Netten - 13 februari 2018
probleem is niet opgelost

Energieflex weigert om mij tegemoet te komen, niet voor kiezen mensen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog altijd op mijn geld (406 euro!) aan het wachten
A. Baines 2 februari 2018

EnergieFlex is gewoonweg een waardeloos bedrijf. 1 dag te laat met opwaarderen en wordt je afgesloten. Vervolgens moet je 42 dagen op je eindafrekeing wachten (bij een pre-paid contract?) en zou je binnen 10 dagen je geld gestort krijgen. BINNEN 10 dagen. Nu zitten wij op 12 werkdagen en nog steeds geen geld op de rekening. Dat innen gaat makkelijk maar ho maar als ze het terug moeten geven. Ik verwacht dat het geld uiterlijk maandag op de rekening staat anders ga ik stappen ondernemen. Het gaat tenslote niet om 10 euro maar honderde euros.

Reactie van EnergieFlex - 5 februari 2018

Beste meneer Baines,

Bedankt voor uw review.

Het is inderdaad zo dat u naar aanleiding van uw eindnota een bedrag van ons terug kreeg.

Helaas hebben de excasso's enige vertraging opgelopen.

Echter verwachten we dat uiterlijk vandaag het bedrag op uw rekening zal staan!

Onze welgemeende excuses voor de vertraging.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van u!

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
They owe me money!
ajkay 29 januari 2018

Helaas zijn de uitbetalingen te laat verzonden, waardoor deze nog niet zijn uitbetaald.

Onze oprechte excuses hiervoor.

Momenteel is het nog niet duidelijk wanneer de uitbetalingen wel plaats zullen vinden. Wij zullen u hiervan op de hoogte houden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
schending contractsvoorwaarden door energieflex
wim laurens 23 januari 2018

Energieflex laat weten dat ze de incassodatum naar voren gaan halen, van de 7e van de maand naar de 28e van de vorige maand.Echter in mijn overeenkomst van een jaar staat de 7e van de maand, dus juridisch gezien kan Energieflex pas na afloop van de jaarovereenkomst bij een eventuele verlenging dit aanpassen. Eerst werd mij gezegd dat dat niet in mijn contract staat (??? het staat er expliciet: "incasso 7e van de maand") en dat ze toch de incassodatum naar voren gaan halen, zo werd mij telefonisch medegedeeld. Mijn opmerking dat een contract TWEE partijen heeft en dat dat niet zo maar eenzijdig kan worden aangepast, werd niet serieus genomen.Waardeloos wat mij betreft dat Energieflex, geen klantenfocus.Ben bij Energieflex gekomen via een inschrijving van de Consumentenbond, ga daar nu wel aan de bel trekken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Energieflex onbereikbaar!
Anne 22 januari 2018

Beste mensen die dit lezen,

Heb een jaar contract gehad over de periode 2017 voor gas en electra!

Normaal ontvang je een jaar nota en wat je eventueel terug krijgt.

Bellen met de klantenservice heeft geen enkele zin, de telefoon wordt nooit opgenomen!

Voel mij behoorlijk besodemieterd door deze organisatie!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Super
Leroy uit Zeist, 22 januari 2018

Beste EnergieFlex (Hoi ***), Wat hebben we toch een fijne periode samen gekend. Ik heb altijd met plezier bij jullie gewerkt en naar aanleiding hiervan een contract bij jullie afgesloten. We werken niet meer samen, dat is natuurlijk jammer. Wel doet het me goed dat ik op sommige momenten, wanneer mijn lampen branden of mijn kachel me warm houdt, toch nog even aan jullie mag denken. Helaas hebben we elkaar al enige tijd niet gesproken, maar dat zie ik vooral als iets positiefs. Wanneer ik jullie niet spreek, betekent dat dat er geen aanleiding is om contact op te nemen. Keep up the good work! Met vriendelijke groet, Leroy

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
B W. uit Meppel, 19 januari 2018

Fijne ervaring met EnergieFlex.

Duidelijk en betrouwbaar. De eindafrekening is ook

overzichtelijk.

Kortom: Een goede energieleverancier!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Communicatie
Jan Salami 7 januari 2018

Als je je wilt voelen als een nummertje in plaats van als een gewaardeerde klant dan moet je niet zijn bij energieflex. Bijvoorbeeld wanneer een rekening even is ontschoten word er op echt een nare manier gecommuniceerd. De missie van energieflex heeft ook helemaal niets met mensen of de wereld te maken. Het is duidelijk dat ze alleeen maar geld willen verdienen. SOmmige mensen zullen misschien zeggen: daar is toch niets mis mee? Ik zeg: de wereld wordt lelijker en slechter met dit soort oppervlakkig en leeg gedrag. BAH!

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste,

Bedankt voor uw review.

Wij vinden het jammer dat wij u dit gevoel hebben gegeven. Wij waarderen onze klanten enorm hoewel wij dit niet altijd hebben kunnen laten merken, daar er bij ons veel zaken zijn geweest die niet naar verwachting liepen.

Vanaf dit jaar hebben wij een grote veranderingen doorgevoerd, waardoor wij ons echt kunnen richten op service naar onze klanten. Service hebben wij hoog in het vaandel staan. Het is dan ook aan ons om onze klanten tevreden te stellen en te houden.

Wij waarderen uw eerlijkheid en hopen uw kijk op onze organisatie te kunnen veranderen.

Mochten er zaken zijn waar u tegen aan loopt of problemen die nog niet zijn opgelost, willen wij u vragen contact op te nemen met onze klantenservice of een bericht te sturen via Facebook/Twitter.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Administratief een zooitje
Chanttie 3 januari 2018

Nog nooit zoveel problemen gehad met een energie bedrijf als met Energieflex. Wat een zooitje is het administratief en bij de klantenservce. Meterstanden had ik netjes doorgegeven, een bevestiging van ontvangen, maar hebben ze niet verwerkt in het systeem. Vervolgens kreeg ik een eindafrekening die niet klopte en daarna een jaarafrekening waar ik €330,- moet bijbetalen. Als je belt krijg je een standaard riedel te horen zoals strenge winter, veel verbruikt. Ze begrijpen je niet en denken niet met de klant mee.1 Dag te laat betalen ivm feestdagen en andere bank van Energieflex en mijn bank, sturen ze meteen een incassoburo op je af. Als alles betaald is blijven ze het incassoburo op je afsturen. Debiteurenadministratie weet niet hoe snel ze een incassoburo op je af moet sturen. Maar hoo maar om door te geven aan het incassoburo dat er niets open staat. Weer een voorbeeld van niet met de klant meedenken.

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste,

Hartelijk dank voor het invullen van uw review.

Wij vinden het vervelend om te horen dat de reguliere zaken niet goed zijn afgehandeld.

Helaas kunnen wij niets anders doen dan beamen dat er door een hectische periode veel administratieve fouten zijn gemaakt.

Momenteel werken wij er hard aan om onze administratie te automatiseren, zodat dit soort problemen absoluut niet meer kunnen voorkomen.

Hiermee hopen wij onze klanten de service te kunnen bieden dat van ons wordt verwacht.

Wanneer het probleem tot op heden niet is opgelost, willen wij u vragen dit kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar klantenservice@energieflex.nl of via Facebook/Twitter.

onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
pre paid pakket energie flex
Stuart Sylvester uit Landsmeer, 28 december 2017

In het begin dachten we een fijne partner met Energie flex te hebben. Zeker met de pre paid pakket die ze hadden. Nu gaan ze dit afschaffen en zijn we van plan om over te stappen (November 2017).

Zodra we dit bekend hadden gemaakt krijgen we binnen een week een jaar rekening van "2015->2016" terwijl we een prepaid pakket hebben. Aangegeven dat we over die periode een pre paid pakket hadden en dat een jaar rekening niet van toepassing kan zijn. Dit werd ook door de desbetreffende medewerker erkent! Een paar uur daarna kregen we een mail! dat de desbetreffende medewerker een fout had gemaakt en dat de jaar afrekening toch betaald moest worden omdat de slimme meter in die periode niet uitleesbaar was en als we dit anders zouden willen we de betalingsbewijzen moeten toesturen.

Een ding dat ik zeker weet is dat de meter in de periode goed uitleesbaar is en ik mag er vanuit gaan dat Energie flex in die periode bijhoudt of er betalingen van de een bepaalde klant binnenkomt. Daarnaast lijkt mij dat ze een hoog aangeschreven firma gebruikt maakt van een ERP pakket waar dmv een contract nummer gekeken kan worden of er wel betaald is.

Ondertussen krijgen we wel dreig mails dat ze ons gaan afsluiten als we de jaar nota van 2015->2016 niet betalen. Hierover nog een keer contact gezocht met energie flex en die geeft aan dat wij als klant echt moeten bewijzen dat we betaald hebben, dus we moeten zo snel mogelijk het bewijs leveren anders worden we afgesloten!!!!!!!

Dit is volgens mij inziens echt de omgekeerde wereld en onfatsoenlijk richting een klant die in die periode altijd netjes heeft betaald. Daarnaast hebben in de betreffende jaar nooit iets gehoord dat we moesten betalen. Het lijkt mij ook dat een bedrijf dit bij houd?

Dus als iemand nog in zee wil gaan met Energie flex NIET DOEN!!!!!!!! JE MAAKT EEN FOUT!!!!!!! Tarieven zijn misschien interessant maar hun administratieve medewerker blijk jezelf te zijn want ze kunnen dus niet checken of je wel betaald heb. Dus als je toch klant bent en je wil bij energie flex blijven zorg zelf dat je de administratie voor Energie flex gaat bijhouden want dat doen ze zelf niet.

Ze besparen klaarblijkelijk op medewerkers en een fatsoenlijk systeem omdat ze toch op hun klanten kunnen terugvallen (oftewel dreigen) om te bewijzen dat ze een betaling hebben binnen gekregen.

Dus advies is niet doen!!!! Kijk naar een fatsoenlijke partner die ze klanten netjes behandeld.!!!

mvg,

Een voormalig geïriteerde klant van Energie flex.!!!!!

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste heer,

Hartelijk dank voor het invullen van de review.

Wij vinden het enorm vervelend om te horen dat uw ervaring met EnergieFlex alles behalve positief is.

Wanneer een slimme meter niet uitgelezen kan worden krijgen wij hier vaak geen melding. Dit is de voornaamste reden dat wij zijn gestopt met het leveren van ons prepaid product. Wij kunnen simpelweg de administratie niet goed bijhouden, omdat de communicatie tussen ons en derden partijen niet goed verliep en wij hierdoor onze klanten niet optimaal van dienst konden zijn.

Om die reden is ervoor gekozen om afrekeningen op te maken, zodat wanneer er teveel of te weinig is betaald wij dit netjes kunnen verrekenen.

Momenteel werken wij er hard aan om alle gemaakte fouten te herstellen. Wij verwachten dat medio februari zodra alle eindafrekeningen zijn opgemaakt alles loopt zoals het zou moeten lopen.

Wanneer u nog geen oplossing voor de klacht heeft gekregen, willen wij u vragen dit kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar klantenservice@energieflex.nl of via Facebook/ Twitter, zodat wij de afhandeling alsnog naar wens kunnen realiseren.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
uitstekend
A. van Hooijdonk uit Rucphen, 27 december 2017

ik heb een jaarcontract gehad bij Energieflex en alle contacten zijn naar volle tevredenheid verlopen.Ik had binnen 3 weken mijn geld terug op mijn bankrekening. ( het teveel betaalde geld.)hartelijk dank!!

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Beste,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om een positieve review te plaatsen.

Wij vinden het fijn om te horen dat de afhandeling naar tevredenheid is verlopen. Wij streven ernaar om dit bij al onze klanten te doen. Helaas lopen ook wij nog weleens tegen dingen aan, waar we overigens wel weer van kunnen leren.

Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Nog nooit zo veel problemen gehad met een energieleverancier
Robin 27 december 2017

Het duurt altijd lang voordat je de klantenservice aan de lijn hebt. Na het doorgeven van mijn verhuizing bleek ik zonder overleg opeens een nieuw jaarcontract te hebben gekregen. In het systeem sta ik als 'mevrouw' in plaats van 'meneer'. Na de verhuizing ben ik niet in staat geweest om via de website een nieuw account aan te maken; dit eindigde altijd in een foutmelding. Een e-mail is nooit beantwoord (behalve een automatisch antwoord met bevestiging van de melding). Na drie weken maar eens gebeld, toen wel antwoord gekregen.

In mijn laatste gesprek, zojuist, werd ter controle mijn geboortedatum gevraagd, waarna de dame aan de andere kant doodleuk vertelt dat er geen geboortedatum van mij in het systeem staat geregistreerd.

Dit laatste gesprek ging over de vraag of de wettelijke termijn van 42 dagen gehaald ging worden (dat is overmorgen). Nee, dat ging niet lukken. Ik moest rekening houden met nog eens een week vertraging. Ze kon pas een spoedaanvraag doen bij de debiteurenadministratie als de wettelijke termijn was verstreken. Er bestaat dus een procedure om om te gaan met klagende mensen over het feit dat het bedrijf zich niet houdt aan de wettelijk bepaalde termijn!

Als ik zo naar de klachten kijk over precies dit onderwerp, blijkt EnergieFlex al jaren deze termijn (in ieder geval wanneer ze moeten terugbetalen) te overschrijden. Dat geeft me het gevoel dat dit niet gaat om tijdelijke drukte of een slecht geoptimaliseerde administratie, maar het moedwillig vasthouden van geld dat moet worden terugbetaald.

Ik ben in ieder geval actief bezig om familie en collega's te waarschuwen voor dit bedrijf.

Wanneer de termijn overmorgen is overschreden, zal ik ze officieel in gebreke stellen en verder op het internet mijn ervaringen delen.

Reactie van EnergieFlex - 9 januari 2018

Geachte heer,

Hartelijk dank voor het invullen van uw review.

Wij vinden het vervelend om te horen dat de afhandeling van uw contract niet volgens de wettelijke termijn is nagekomen.

Wij streven ernaar om alle afrekeningen en daarbij de uitbetalingen binnen de gestelde termijn af te handelen. Helaas hebben wij enige vertraging opgelopen, waardoor wij meerdere klanten hebben moeten teleurstellen. Dit is absoluut niet de manier waarop wij over willen komen, daar wij juist onze klanten tevreden willen stellen en optimale service willen bieden.

Aangezien wij sinds 1 januari 2018 een hele hoop veranderingen hebben doorgemaakt en nog steeds bezig zijn met het optimaliseren van onze service en automatisering, kunnen wij garanderen dat het nieuwe jaar voor ons en daarbij ook voor onze consumenten vlot en vlekkeloos zal verlopen. Dit geldt met name voor de automatisering van onze administratie.

Mocht u tot op heden nog geen afrekening of uitbetaling hebben ontvangen, willen wij u vragen dit kenbaar te maken via e-mail (klantenservice@energieflex.nl) of via Facebook of Twitter.

Onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Alissa van EnergieFlex

Reactie van Robin - 23 januari 2018
probleem is opgelost

Ze doen niets voor je zolang de wettelijke termijn nog niet is verstreken voor het opmaken van de eindnota. Na het verstrijken ervan kan er een spoedbetaling aangevraagd worden, werd me in een telefoongesprek verteld. Maar dat lijkt bij mij niet gelukt: zelfs na het opstellen van de eindnota heb ik ruim 10 werkdagen moeten wachten op de uitbetaling van het geld. Tussentijds gedane toezeggingen zijn niet nagekomen. Er wordt gezegd dat men hard werkt aan het op orde krijgen van de administratie (moet ook wel, nadat de ACM dreigde de vergunning in te trekken wanneer verbetering uitblijft), maar tegelijkertijd actief nieuwe klanten werven. Al met al heb ik niet het idee dat ik het uitbetalen heb kunnen bespoedigen ondanks diverse telefoongesprekken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?