Reviews EnergieFlex

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

159 reviews

5 sterren
(30)
4 sterren
(22)
3 sterren
(14)
2 sterren
(13)
1 ster
(80)

77 problemen opgepakt

opgelost
(14)
deels opgelost
(4)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(1)
onbekend
(48)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Beoordeling Energie Flex
S.A. Oomen uit Zwartsluis, 22 juli 2018

Geen enkele op- of aanmerkingen alles is voorlopig netjes in orde gemaakt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
Cagj Trompert uit Alkmaar, 18 juli 2018

Goed bedrijf. De overstap verliep vlekkeloos. Via mail werd dit aangekondigd. Goede communicatie.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima.
H. J. K. uit Nederweert, 16 juli 2018

Zeer soepele overgang van vorige leverancier naar EnergieFlex .

Reactie van EnergieFlex - 18 juli 2018

Beste H.J.K.,

Fijn om te lezen dat je een soepele overgang hebt gehad!

We gaan er van uit dat de rest van onze samenwerking even soepel zal gaan.

Voor nu wens ik je een fijne dag toe.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tedelijk
RRG van Leusden uit Eindhoven, 16 juli 2018

Website beter geworden was heel slecht

Reactie van EnergieFlex - 18 juli 2018

Beste R.R.G. van Leusden,

Bedankt voor de positieve woorden met betrekking tot onze website!

We hebben deze in de afgelopen periode inderdaad verbeterd, maar staan absoluut nog open voor suggesties.

Mocht je deze nog hebben dan vernemen we dat graag.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Makkelijk
J M. uit Slochteren, 14 juli 2018

Het is een groene energieleverancier en overstappen is nog nooit zo makkelijk geweest

Reactie van EnergieFlex - 16 juli 2018

Beste J M.,

Bedankt voor je positieve review!

Fijn om te lezen dat je overstap zo soepel is verlopen.

Ik wens je nog een fijne dag toe.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Je krijgt wat je verwacht
JJ D. uit Nieuwerkerk a/d IJssel, 14 juli 2018

Geen gezeur. Men doet wat men beloofd heeft.

Reactie van EnergieFlex - 16 juli 2018

Beste JJ D.,

Bedankt voor je review!

Fijn dat alle beloftes na zijn gekomen.

Ik wens je nog een fijne dag toe.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Altijd keurig geholpen totdat..
Imane 10 juli 2018

Altijd keurig geholpen en geen problemen met Energieflex. Totdat ik communiceerde met ene *** en vroeg hoe het zat met mijn afrekening. Zij schreef het volgende: U heeft dit jaar dus veel meer verbruikt dan betaald.”. Ik heb gebruik gemaakt van een welkomskorting en Lisa vond dat ik daarom niet verder mocht vragen hoe het zat, want heb toch minder betaald dan verbruikt. Zo klantONvriendelijk!

Reactie van EnergieFlex - 11 juli 2018

Beste Imane,

Bedankt voor je review.

Ik heb je correspondentie terug gelezen en de medewerkster gesproken hierover, hieruit maak ik op dat er sprake was van miscommunicatie. De uitspraak "U heeft dit jaar dus veel meer verbruikt dan betaald" is dan ook niet klantonvriendelijk bedoeld, slechts als toelichting van uw nota.

We zullen later deze dag proberen telefonisch contact met u op te nomen over de kwestie zodat we op deze manier e.e.a. kunnen toelichten.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
het voordeel van de twijfel
JMH Deumens uit Amsterdam, 9 juli 2018

ik kan het begrijpen dat voor iedere dubbele boeking - "Energieflex en Nuon -de bewijsvoering bij de klant ligt. Omdat het echter automatisch is en verplicht komt Nuon niet echt in beeld. Nuon was echter al enkele maanden mijn energie leverancier.zonder dat ik het wist (Nieuw gebouw Akropolis, 90 appartementen, ten dele op huurbasis zoals ik. gemeenschappelijk omdat het onder Humanitas valt, gericht op 55 plussers,

Reactie van EnergieFlex - 10 juli 2018

Beste J.M.H. Deumens,

Bedankt voor de review.

Helaas kan ik niet helemaal opmaken uit de review wat er precies speelt. Mocht dit een lopend issue zijn dan verneem ik dat graag zodat wij eventueel nog verdere actie kunnen ondernemen.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Die het niet!!!!
Chantal 4 juli 2018

Wat een vreselijk bedrijf! Zit al 3 weken op €520 te wachten. Het welkomstgeschenk kunnen ze wel verrekenen maar je jaarrekening uitbetalen ho maar. Zit iedere dag aan de telefoon en die meiden kunnen er ook niets aan doen. Ze kunnen/mogen niet doorverbinden en hebben hun vaste tekst. Maat goed als ze het dan niet meer weten en gewoon de hoorn erop gooien... Foutje het is echt overgemaakt. Gisteren is er beloofd een spoedbetaling te doen en zou het op rekening staan. Weer niets.... ABN Amro zegt dat het onmogelijk is dat er 4 a 5 dagen overheen gaat. Het duurt hooguit 2 dagen om voordat het op je rekening staat. Ik ben benieuwd of er nog wel genoeg geld op hun rekening staat!!!!

Reactie van EnergieFlex - 6 juli 2018

Hoi Chantal,

Ik vind het vervelend om te horen dat de uitbetaling langer geduurd heeft dan verwacht. Mijn collega heeft via de e-mail aan je laten weten dat de uitbetaling met spoed verwerkt gaat worden. Ook hebben wij een kleine smakelijke attentie naar je opgestuurd, dit omdat we de situatie erg vervelend vinden. Ik wil je dan ook nogmaals onze oprechte excuses aanbieden.

Met energieke groet,

Floris

Klantenservice EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onterecht incasso bureau ingeschakeld
T.C.B. uit Maastricht, 4 juli 2018

Nooit mee in zee gaan, hebben de zaken slecht op orde!

Ik ben een betalingsregeling aangegaan voor betalen van een naheffing op de jaarrekening 2017.

Hiervan heb ik vervolgens een bevestiging per mail ontvangen waarin in vermeld stond dat het termijn bedrag ook overgemaakt kon worden met vermelding van je klantnummer.

Zo gelezen, zo gedaan.

Krijg ik opeens uit het niks een mail van een incasso bureau die het gehele bedrag en nu met incasso kosten willen incasseren.

Aan de telefoon met Energieflex; ''Oh we zien de betaling maar deze is niet gelinkt aan deze betaalregeling, dit had via Ideal betaald moeten worden, kunt u onze eigen mail even sturen waarin we zelf zeggen dat het ook per overboeking kan?''

Zo gevraagd, zo gedaan.

Hoor je vervolgens 4 dagen niks krijg je vrolijk de 2e aanmaning van het incasso bureau.

Erg teleurstellend.

Reactie van EnergieFlex - 6 juli 2018

Geachte T.C.B.,

Ik heb van mijn collega begrepen dat deze zaak op dit moment bij onze financiële afdeling ligt. Zij zijn op dit moment de zaak aan het beoordelen. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.

Floris

Klantenservice EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening en welkomstpremie nog steeds niet ontvangen
Dennis 28 juni 2018

1 jaar bij energieflex via pricewise. Slechtste beslissing ooit. Sinds begin mei geen klant meer daar. Al sinds begin mei bezig om welkomstpremie en eindafrekening geld gestort te krijgen. Elke keer als je belt of contact zoekt word er datum gezegd nu al.3x laatste datum was 27-6 staat het op uw rekening. Vandaag 28-6 17:00 uur nog niets en weer gebeld word volgende week word er gezegd als je er iets op zegt dat het zeer slecht is word het stil aan de lijn. en nog steeds niets ontvangen!! Gaat om bedrag van rond de 400 euro. En ook bizar gewoon eind mei termijn voor juni afgeschreven terwijl je al overgestapt bent. Dus wees gewaarschuwd veel loze beloftes. En je geld wat je tegoed hebt kan je na fluiten. Zal tijd worden dat de consument beter beschermd word tegen zulke bedrijven.

Reactie van EnergieFlex - 29 juni 2018

Hoi Dennis,

Bedankt voor je melding. Ik begrijp je frustratie volledig. Alle uitbetalingen stonden inderdaad gepland op 27-6, echter door een vertraging bij de facturatie is deze uitbetaling een dag later pas verwerkt. Hierdoor staat het geld pas volgende week op je rekening. Ik wil je hier dan ook onze oprechte excuses voor aanbieden. Wij proberen er alles aan te doen om de uitbetalingen zo snel mogelijk plaats te laten vinden. De termijn van juni die is afgeschreven is verwerkt op je eindnota. Doordat wij de factuur al opgemaakt hadden voordat de opzegging bij ons bekend was is dit bedrag geïncasseerd.

Ik wil je bedanken voor het geduld dat je hebt gehad en wil je een heel fijn weekend toewensen.

Floris

Klantenservice EnergieFlex

Reactie van Dennis - 6 juli 2018
probleem is niet opgelost

Zie reactie energieflex wederom leugen. Dinsdag nog geen terugbetaling weer gebeld en toen was het weer einde week staat het erbij. Volgens hun konden ze het proces niet bespoedigen. Zelf uitgelegd dat als je van nederlandse bank naar nederlandse bank overmaakt het dezelfde dag en uiterlijk volgende dag erbij staat. Slechte klantenservice respectloos

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles verlopen zoals het hoort.
J.C. H. uit Breda, 27 juni 2018

Alles verlopen zoals het hoort. Niet bijzonder maar ook geen problemen.

Reactie van EnergieFlex - 29 juni 2018

Hoi J.C.H.,

Bedankt voor je positieve reactie. Fijn om te horen dat tijdens de levering alles goed is verlopen.

^Floris

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
EnergieFlex beroodeling
avatar
M S E Abdelfadiel uit Reuver, 27 juni 2018

ik denk deze bedrijf hele goed met mij ..

Reactie van EnergieFlex - 29 juni 2018

Hoi Abdelfadiel, bedankt voor je positieve reactie!

Floris

Klantenservice EnergieFlex

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Niet beter of slechter dan andere energieleveranciers
G.B. A. uit Heemskerk, 24 juni 2018

Verledenjaar zijn wij overgestapt naar EnergieFlex omdat zij de beste prijsaanbieding had. Geen problemen gehad.

Reactie van EnergieFlex - 25 juni 2018

Beste G.B. A.,

Bedankt voor je review!

Fijn om te lezen dat alles vlekkeloos is verlopen.

Nog een prettige dag toegewenst!

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
vlotte afhandeling van de overstap
P Eeckelaert uit Brunssum, 23 juni 2018

De medewerkster was zeer vriendelijk en goed op de hoogte om mij verder te helpen bij de overstap, ik denk dat binnen de 5 minuten alles klaar was. Enkel minpuntje is dat ik jaarlijks gebruik maak van deze overstaphulp en dat ik dan steeds opnieuw al mijn gegevens dien door te geven. Ook heb ik momenteel nog geen afrekening gekregen van mijn oude leverancier

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Good
P.M. Azme uit Leidschendam, 22 juni 2018

Tot nu toe heb ik geen probleem mee.

Reactie van EnergieFlex - 22 juni 2018

Beste P.M. Azme,

Bedankt voor je review!

We gaan er vanuit dat er zich ook geen problemen zullen voordoen.

Fijn weekend alvast toegewenst!

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Betrouwbare leverancier
H B. uit Beinsdorp, 20 juni 2018

Goede voorlichting en berichtgeving

Reactie van EnergieFlex - 21 juni 2018

Beste H B,

Bedankt voor je positieve review!

Je bent een topper!

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
administratieve zooi bij energieflex
W A Laurens 18 juni 2018

Ik heb een energiecontract gesloten bij energieflex. Contractueel is vastgelegd dat de maandelijkse betaling per de 7e van de maand wordt afgeschreven. Energieflex wilde dat veranderen maar ik heb aangegeven daar niet mee akkoord te zijn en heb dat juridisch gechecked bij de ACM. Energieflex voerde dat toch door in hun systemen en stuurt mij sindsdien aanmaningen met verwijzingen naar Intrum Justitia, terwijl ik keurig op tijd iedere maand betaal. Hier heb ik ze al een aantal malen op gewezen, maar het antwoord is dat het zo in het automatiseringssysteem zit en ze dat niet kunnen veranderen. Nou dan had je dat niet moeten invoeren denk ik dan. En natuurlijk kan het wel veranderd worden, gewoon een kwestie van een blokkering op die uitgaande aanmaning voor dat bepaalde klantnummer invoeren. Vind het heel vervelend die aanmaningen te ontvangen. Zo ga je niet met klanten om. De administratie is toch het enige waarmee zo'n bedrijf zich zou kunnen onderscheiden, want die prik uit het stopcontact is toch overal hetzelfde. Twee dikke duimen naar beneden voor dit ***bedrijf.

Reactie van EnergieFlex - 19 juni 2018

Beste Laurens,

Wat vervelend voor je dat het wijzigen van de incassodatum je niet uitkomt. Wij kunnen dit helaas niet wijzigen naar de 7e van de maand.

Wat misschien voor jou een oplossing is is de betaalwijze wijzigen naar een iDEAL betaal link. Op deze manier doe je de betalingen iedere maand zelf.

Onze excuses voor het ongemak.

Met energieke groet,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Excellent
GL Z. uit Kamperland, 17 juni 2018

Sehr zu empfehlen

Reactie van EnergieFlex - 19 juni 2018

Danke für diese positive empfehlung

Mit energischem Gruß,

Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbetrouwbaar!
Martine 15 juni 2018

Ik heb talloze energieleveranciers gehad en dat verliep altijd probleemloos. Maar overstappen naar EnergieFlex bleek helaas een slechte beslissing...

Veel gedoe en nu een eindafrekening waarbij een veel hoger verbruik is gehanteerd dan de standen die ik had doorgegeven, een onjuiste (uiteraard latere) overstapdatum is toegepast en daarnaast ook nog de welkomstpremie ontbreekt.

Drie fouten lijkt me geen toeval, ik vermoed daaarom dat dit structureel gebeurt en dat zou dan natuurlijk gewoon ordinaire oplichting zijn. Blijkbaar is het nodig om zelf grondig te controleren, maar dat zal in mijn geval NOOIT meer een eindafrekening van EnergieFlex zijn.

Reactie van EnergieFlex - 19 juni 2018

Beste Martine,

Wat vervelend dat er op je eindafrekening een hoger verbruik is gehanteerd. Wij proberen iedere klant zo goed mogelijk te helpen.

Wanneer de standen afwijken op de eindafrekening kunnen wij een eventuele correctie voor je opmaken.

Wanneer je nog recht hebt op de welkomstpremie ontvang je hem deze week op een aparte factuur.

Onze excuses voor het ongemak.

^Vernon

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eerste betaling
Han-wei Xia 12 juni 2018

Op 5 juni heb ik een mail ontvangen van de bank over een aankondiging van de Euro-incasso van de eerste betaling aan Energieflex. Vervolgens is de incasso geweigerd door de bank, wat niet de schuld is van Energieflex. Hierover heb ik verder geen mail ontvangen van mijn bank dat de incasso is mislukt, dus ik was nergens van op de hoogte.Verder kreeg ik pas van Energieflex een herinnering/ eerste aanmaningsmail, één dag voor de startdatum (12-06-2018) van mijn contract, waarin zij aangeven dat zij de startdatum van de levering hebben verschoven naar 19-06-2018.Toen ik deze mail zag heb ik meteen gecheckt of de betaling daadwerkelijk niet was gelukt en toen meteen via hun ideal link betaalt. Na vandaag contact te hebben gehad met Energieflex blijkt het dat ze verder niet de startdatum weer op de origineel geplande datum kunnen uitvoeren, terwijl ik gewoon op 11-06-2018 heb betaald. Doordat zij mij pas een dag voor de startdatum er op attenderen dat mijn betaling niet is gelukt, mag ik een week lang de volle mep gaan betalen bij mijn oude energieleverancier.Ik heb gebeld met de klantenservice van Energieflex en deze hebben totaal geen medeleven getoond of wat dan ook. Ik weet nu in ieder geval dat ik over een jaar geen klant meer zal zijn van Energieflex.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede service
A H. uit Schiedam, 12 juni 2018

Alles word netjes voor je geregeld

Reactie van EnergieFlex - 12 juni 2018

Beste A. H.,

Bedankt voor de positieve review!

Fijn om te lezen dat alles vlekkeloos is verlopen.

Nog een fijne dag toegewenst.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte klantenservice
Arie uit Eindhoven, 10 juni 2018

De klanten reageert laat of helemaal niet op je vragen. Is een van de redenen dat ik na 1 jaar weer ben overgestapt naar een andere leverancier. Ook het inzien van mijnenergieflex is waardeloos, dan zijn de meterstanden wel zichtbaar, dan weer niet.

Reactie van EnergieFlex - 11 juni 2018

Beste Arie,

Allereerst wil ik je bedanken voor je review. Het is jammer om te lezen dat je geen goede ervaring met onze klantenservice hebt. Ik begrijp dat je in verband met je overstap niet veel vragen meer zal hebben, indien dat wel het geval is mag je vragen direct aan mij stellen. Dit kan door een mailtje naar klantenservice@energieflex.nl te sturen t.a.v. Marieke, telefonisch ben ik ook bereikbaar via ons algemene nummer.

Wat de online omgeving aangaat, het is inderdaad zo dat de inzicht in verbruik wisselend is geweest de laatste periode. Wij zijn druk bezig met een nieuwe overzichtelijke en inzichtelijke online omgeving lanceren en vinden het jammer dat jij daarbij ongemak hebt ervaren.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie van Arie - 18 juni 2018
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
5
S SŁAWOMIR KARCZYK uit Velsen-Noord, 9 juni 2018

Super

Reactie van EnergieFlex - 11 juni 2018

Beste ,

Bedankt voor je positieve reactie!

Ook super fijn om te lezen.

Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen dan staan onze medewerkers van de klantenservice je graag te woord.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
afsluiting
wal uit zwijndrecht , 7 juni 2018

ik ben 2mnd klant,en nu beëindigen ze mijn contract,na een telefoongesprek en mails die niet goed gecommuniceerd werden.er valt niet te praten en beëindigen zo je levering!!!!!

Reactie van EnergieFlex - 8 juni 2018

Beste mevrouw Wal,

Bedankt voor je review.

We snappen dat het vervelend is om afgesloten te worden, we informeren onze klanten daarom tijdig over de openstaande facturen en het proces wat hierbij hoort. Jammer dat je de communicatie slecht hebt ervaren.

Gisteren heb je bij een collega aangegeven dat de afsluiting onterecht is omdat je extra tijd had gekregen om te betalen, wij hebben je daarop gevraagd of je de e-mail waarin dit bevestigd zou zijn door te sturen.

Op dit moment zijn we nog in afwachting hiervan, zodra we dit hebben ontvangen kunnen we de afsluiting opnieuw evalueren.

In afwachting van je e-mail.

Met energieke groet,

Marieke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?