Beloon uzelf en stap nu over!
Hulp nodig?
  • Energieprijzen van Energiedirect.nl vergelijken

    Op deze pagina kunt u de beoordelingen / ervaringen lezen over EnergieDirect. Ook kunt u zelf uw beoordeling / ervaring over Energiedirect plaatsen. Bent u benieuwd wat de energieprijzen van Energiedirect.nl zijn ten opzichte van andere energieleveranciers en wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energierekening? Maak dan snel een vergelijking en stap vandaag nog zorgeloos over!

     

    • Top 5 goedkoopste actie producten

      Jaarkosten voor een gemiddeld huishouden (3500 kWh en 1800m3)

    • 1 €1587 / jaar
      €132.25 / maand
      Vergelijk
    • 2 €1590 / jaar
      €132.5 / maand
      Vergelijk
    • 3 €1595 / jaar
      €132.92 / maand
      Vergelijk
    • 4 €1610 / jaar
      €134.17 / maand
      Vergelijk
    • 5 €1618 / jaar
      €134.83 / maand
      Vergelijk
  • Ervaringen Energiedirect.nl

  • Meest recente ervaringen

    Meest nuttig eerst | Meest recent eerst
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maarten | 16-9-2016

      Na anderhalve maand leg ik mijn klacht OPNIEUW voor aan EnergieDIrect via het Klachtenformulier op hun website.

      Het Webcare team heb je blijkbaar ook niets aan.
      Reactie van Energiedirect.nl | 16-9-2016 Beste Maarten,

      Als allereerst wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Dit heeft veel te lang geduurd! De welkomstpremie waar je gewoon recht op hebt hoor je na 12 maanden te ontvangen op je rekening. Het is natuurlijk niet goed dat je zo lang op duidelijkheid hebt moeten wachten.

      Ik heb de 226 euro voor je in orde gemaakt. Deze is nu onderweg naar de bank en ontvang je binnen 5 werkdagen.

      Met vriendelijke groet,

      Renske
      energiedirect.nl
      Reactie van Rose | 16-9-2016 "Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt." "Ik ga koffie halen en moet zo naar huis want anders mis ik GTST, voor de rest bekijk je het maar." aldus energiedirect.nl
      Reactie van Jan | 16-9-2016 Dit is inderdaad niet uit te leggen. Hoeveel geld zou Energie direct op deze manier stelen van hun klanten?
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maarten | 16-9-2016

      EnergieDirect moet maar even in RADAR komen. Voor het afwimpelen van ex-klanten met lastige vragen en het stelselmatig niet beantwoorden van klachten.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maarten | 14-9-2016

      De EnergieDirect soap gaat verder...

      Mijn contract is afgelopen op 31-07-16. Keurig 12 maanden betaald. Zoals gezegd mijn contract maakt melding van 2 x 113 euro energietegoed. Echter op de eindafrekening is dit NIET VERMELD.

      Gereclameerd op 8 augustus. Deze mail heb ik gereplied. Zou kunnen dat niet de juiste methode is... antwoordconsumentservice@energiedirect.nl heb ik gebruikt. In ieder geval geen antwoord gehad op hun 'zo daar ben ik vanaf'-mail.

      Vervolgens op aanraden van het webcareteam van ED nu voor de TWEEDE MAAL!!! mijn klacht/verhaal aan het 'webcare..."-team gemaild.

      BEIDE MALEN, NIETS GEHOORD!!!

      *** SCHANDALIG!!!
      Reactie van K.S.Prins | 15-9-2016 Geachte Maarten,

      Mijn ervaring is net zo , bellen mailen het helpt niets . ze beloven te reageren maar vervolgens hoor je niks meer.
      gewoon waardeloos bedrijf !!
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maarten | 8-9-2016

      Mijn irritatie is nu zo hoog dat ik het maar even laat rusten. Het is nu een maand geleden dat ik mijn klacht heb gestuurd.

      Ik geef jullie op een briefje dat het energietegoed de komende weken (de 6 weken zijn dan verstreken) niet op mijn rekening staat. Ik ga nu lekker genieten van de zonne-energie in mijn tuin om weer een goed humeur te krijgen.

      Over twee weken zal ik hier terugkeren en verdere actie ondernemen naar die slaapkoppen van ED.

      "Wat vervelend om te horen dat u..." GAAP.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maarten | 8-9-2016

      Je raadt het nooit, ik reageer dus op die slecht geschreven mail van de Klantenservicemedwerker. Reactie geen! Ik stuur mijn klacht naar het "webcare??? - team". Reactie: geen!!!

      Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

      In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

      Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:
      "Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

      Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

      Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

      IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.
      Reactie van Energiedirect.nl | 9-8-2016

      ---------------------------------------------------------------

      Beste Maarten,

      Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.
      Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.
      Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

      Met vriendelijke groet,

      --------------------------------------------------------------

      Beste lezer,

      Jullie antwoord op mijn vraag vind ik niet duidelijk en het riekt zelfs naar gemakzucht, maar het kan dat ik dat verkeerd zie...

      "Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

      ...kan overgemaakt worden... - Dit interpreteer ik als "de mogelijkheid bestaat". Mocht het dan niet op mijn rekening staan, PAS dan gaan jullie het nakijken. Waarom wordt het niet NU nagekeken??? Zodat ik over 6 weken NIET weer aan de bel hoef te trekken???

      BOVENDIEN op jullie site staat bij FAQ (en dat was ook bij een vorig contract dat ik bij jullie had, het energietegoed op de eindafrekening vermeldt wordt. Bij mijn eindafrekening is dit ditmaal NIET zo. Ik heb dus alle reden om aan te nemen dat er helemaal niets uitbetaald zou worden als ik niet aan de bel trek. Vreemde gang van zaken.

      MIJN BROEK HANGT OP MIJN ENKELS VAN DEZE CLUB!!! Bellen heeft ook weinigen vrees ik, ben bang dat ik een 'licht' aan de telefoon krijg waarbij ik het hele verhaal wederom op kan gaan hangen en een onwetend 'kluitje-in-het-riet" antwoord ontvang. Dus zich niet bewust zijnde vandaar zeer slechte serviceverlening. Net als het antwoord op mijn eerste klachtmail.
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-9-2016 Beste Maarten,

      Mijn excuses voor de verwarring die is ontstaan naar aanleiding van de onduidelijkheid in het gekregen antwoord.

      Het energietegoed, zie het vorige antwoord, betalen we uit na 12 maanden. Omdat er geen klantgegevens bij je bericht staan, kan ik niet nagaan wat de situatie precies is.

      Gezien het antwoord dat je van een andere collega gekregen hebt, vermoed ik dat je een jaarnota ontvangen hebt over denkelijk 11 maanden, is dat ook zo? In die situatie snap ik namelijk het antwoord van mijn collega. Ik geef je echter wel gelijk in het feit dat het vreemd verwoord wordt.

      Ik zou je toch willen vragen om bovenstaande tekst, samen met je adresgegevens, te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Ik kan dan voor je nagaan wat de situatie is en uiteraard nu ook al nakijken wat er is gebeurd met je energietegoed. Er hoeft namelijk tot die tijd geen twijfel te zijn of het "misschien of waarschijnlijk" goed komt. Hierin wil ik je graag nu al duidelijkheid in geven.

      Met vriendelijke groet,

      Ron
      Webcare energiedirect.nl
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      K.S.Prins | 1-9-2016

      We zijn onlangs overgestapt naar Budget-Energie, omdat we over onze vorige leverancier Energiedirect totaal niet tevreden waren. Er is ons bij aangaan van het contract een welkomstpremie van 350euro belooft deze is echter nooit uitgekeerd. na telefonisch contact werd ons verteld dat dit bij de jaarlijkse eindafrekening zou worden verrekend . dat is natuurlijk nooit gebeurd. wij hebben altijd netjes onze voorschotbedragen betaald net als onze eindafrekening . toch vindt Energie-Direct het blijkbaar leuk om nog steeds het voorschotbedrag van onze rekening te halen . deze heb ik uiteraard terug laten storten waarop we een mevrouw van Energie-Direct aan de telefoon kregen . zij zou na ons verhaal te hebben aangehoord, het allemaal nakijken en ons de volgende dag terug bellen, dat heeft ze natuurlijk niet gedaan. vandaag ontvingen we een E-mail of we het openstaande bedrag alsnog willen voldoen, anders wordt het bedrag verhoogd U begrijpt : Energie-Direct NOOIT aan beginnen
      Reactie van Maarten | 15-9-2016 Mailt u ook tevergeefs met uw klacht naar het webcare team van EnergieDirect terwijl ze notabene zelf deze optie aandragen??? Ik wel. Ben nu anderhalve maand bezig met NUL resultaat. Het lijkt op een soort ontmoedigingsbeleid zodat iedereen denkt, dat maar zitten.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-9-2016 Beste K.S. Prins,

      Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een beloofde welkomstpremie niet wordt uitbetaald als je hier recht op hebt. Het is dan ook erg vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen.

      Als je wilt dat ik voor je nakijk wat er fout is gegaan, wil ik je vragen een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl

      Met vriendelijke groet,
      MIreille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      hobma | 1-9-2016

      kan niet op de website komen die jullie doorgeven
      lekker makkelijk !
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-9-2016 Beste Hobma,

      Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met je bericht. www.energiedirect.nl is de url van onze website. Mocht het niet lukken om op de persoonlijke pagina in te loggen, wil ik je vragen het contactformulier in te vullen, zodat we je hiermee verder kunnen helpen.

      Groetjes,
      Mireille
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      a hobma | 1-9-2016

      moest afgelopen jaar best veel bijbetalen heb ik gevraagd of het in drie keer kon geen probleem
      krijg ik een mail dat ik de maandelijkse termijn niet betaald had.
      werd altijd automatisch afgeschreven heb gebeld hoe dat kon kreeg als antwoord dit ligt aan uw zelf !!!!
      moet je maar automatisch betalen. viel niet mee te praten. denk je dat het goed geregeld is!
      ze mogen daar weleens een opleiding gaan volgen hoe je met klanten omgaat
      ben bijna de hele week bezig met dat gedoe dat moet toch niet nodig zijn
      Reactie van ahobma | 1-9-2016 dit antwoord had ik niet verwacht.
      dacht dat alles in orde was
      blijkbaar niet
      Reactie van Energiedirect.nl | 1-9-2016 Beste klant,

      Dit is inderdaad erg vervelend, het is namelijk zo dat als er een termijnbedrag niet voldaan is om welke reden dan ook de betalingsregeling komt te vervallen. Dit is een van de voorwaarden. Als het termijnbedrag al is voldaan dan willen wij je graag helpen met de betalingsregeling. Omdat er geen gegevens bekend zijn op de website wil ik je vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan nemen wij contact met je op hierover. Excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      F.J. DE HEK | 24-8-2016

      Dinsdag 23/8 melde zich een jongmens aan mijn deur met de mededeling dat hij kwam voor "gas en elektriciteit".
      Ik vond dat nogal vaag maar heb hem binnengelaten.Eenmaal binnen probeerde hij me voor iets te laten tekenen,
      zonder zich bekend te maken als colporteur van Energie Direct en aanvankelijk ook zonder uit te leggen waarvoor
      hij mijn handtekening nodig had.Toen een en ander duidelijk was heb ik hem de deur gewezen.Het komt mij voor
      dat Energie Direct,mede gezien het enorme aantal klachten op de site,lak heeft aan toekomstige en bestaande klanten en aan fatsoenlijk zaken doen.
      Reactie van Energiedirect.nl | 25-8-2016 Beste Heer/Mevrouw,

      Ik vind het vervelend om te lezen dat de verkoper niet naar behoren heeft gehandeld. Ik wil je dan ook verzekeren dat wij hier geen lak aan hebben en dat wij hier graag een melding van maken zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

      Ik wil dan ook graag een klacht voor je indienen. Kun je daarvoor je postcode, huisnummer en je telefoonnummer sturen naar webcare@energiedirect.nl? Het telefoonnummer kan gebruikt worden voor een terugkoppeling.

      Mijn excuses voor het ongemak.

      Met vriendelijke groet,
      Simon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Maarten | 8-8-2016

      Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

      In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

      Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:
      "Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

      Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

      Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

      IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.
      Reactie van Energiedirect.nl | 9-8-2016 Beste Maarten,

      Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.
      Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.
      Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Overhage | 4-8-2016

      Ben zojuist zeer onbeschoft en intimiderend afgebekt door een van uw colporteurs van Energiedirect.
      Zat even te lezen voor het huis, toen hij me lastig viel en zich voordeed als mijn energieleverancier.
      Daarna poogde hij me informatie te ontfutselen met zijn:" U bent zeker bij nuon?"
      Toen het me duidelijk werd dat het colportage betrof, zei ik liever een schriftelijke offerte te ontvangen,
      waarna hij demonstratief mijn huisnummer noteerde -alsof ik op de bon geslingerd werd- en riep dat ik geen
      aanbieding meer zou krijgen. "Ja, brutaal ben ik he!", schreeuwde hij nog. Wat doet U hieraan?
      Reactie van Energiedirect.nl | 5-8-2016 Beste meneer, mevrouw,

      Ik vind het zeer vervelend om te lezen dat je zo te woord bent gestaan door de colporteurs van onze wervingspartner. Namens energiedirect.nl bied ik mijn excuses aan voor de gebeurtenis.
      Ik wil hierover graag een klacht over werving namens je indienen, om ervoor dat deze situaties in de toekomst niet meer voorkomen.
      Zou je een e-mail willen sturen naar webcare@energiedirect.nl met bovenstaande gebeurtenis, contactmoment, adresgegevens en telefoonnummer? Dan zorg ik ervoor dat dit wordt gemeld bij de juiste afdeling.

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E.j bettinger | 29-7-2016

      Er werden diverse termijnen van mijn bankrekening afgeschreven zonder dat ik met energiedirect een contract aan ben gegaan.
      Diverse keren een mail gestuurt hoe dit kan maar nooit een normaal antwoord gehad.
      Alleen als antwoord je geeft aan dat we geld van je rekening afschrijven hiermee zijn we gestopt.
      Lekker bedrijf zorg dat je nooit wat met ze aangaat.
      Reactie van Energiedirect.nl | 2-8-2016 Vervelend om te lezen dat er bedragen werden afgeschreven, terwijl je geen klant van energiedirect.nl bent. Daarbij vind ik het jammer dat je geen antwoord hebt ontvangen, behalve dat er niet meer wordt afgeschreven.

      Ik wil je vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl, met bovenstaande situatie en rekeningnummer waarvan wij afschreven.

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jessica Janssen | 21-7-2016

      Vanmorgen de eindafrekening gekregen van energie direct en vol verbazing. Wij zijn erg energiezuinig, ik krijg elk jaar een leuk bedrag terug. Ik liet het bedrag ook hoger staan. Ook in de tweemaandelijkse overzichten zaten wij de helft onder het bedrag wat we maandelijks betaalde. En nu kreeg ik echt maar een klein bedragje terug. Hoe kan dit? Wij zijn ter controle zelfs een keer gebeld omdat we zo zuinig waren. En zelfs bij onze nieuwe leverancier laag ingezet op basis van gegevens. Dus ergens klopt er iets niet? De afgesproken tarieven? Of de slimme meter of andere gegevens? Heb hier telefonisch contact over gehad maar die mevrouw luisterde niet eens en praatte constant door me heen. Graag zou ik willen dat er even naar gekeken wordt
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-7-2016 Beste Jessica,

      Ik begrijp dat je graag nagekeken wilt hebben wat er is gebeurd in de eindafrekening en vervelend om te lezen dat je je telefonisch niet geholpen voelde. Om inhoudelijk verder in te gaan op je vraag, wil ik je vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met bovenstaande situatie en de postcode en huisnummer. Ik zie graag je e-mail tegemoet.

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      M. Overgoor | 18-7-2016

      Zeer slechte ervaring met Energiedirect.
      Te lage maandbedrag inschaling voor een gezin met 5 personen. Daarna een zeer hoge naheffing (meer dan 3000 euro) die meteen en onaangekondigd werd afgeschreven.
      Reactie van Energiedirect.nl | 18-7-2016 Beste M.,

      Vervelend om te lezen dat er een hoge naheffing kwam die onaangekondigd werd afgeschreven. Ik wil graag voor u nagaan of we hierin nog iets voor u kunnen betekenen. Zou u hiervoor een e-mail willen sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin uw postcode, huisnummer en bovenstaande situatie?

      Met vriendelijke groet,
      Marlon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Postma | 6-7-2016

      Wat ik wel merk/Lees dat er veel fouten voorkomen door dat de mensen zelf niet correct handelen. D.w.z. het goed doorgeven van de meterstanden, goed kijken wanneer hun contract met de huidige leverancier is beëindigd voor het overstappen. En wat misschien nog beter is, gewoon op tijd betalen (automatische incasso). Ik ben al jaren klant bij energie direct en heb nog nooit een probleem ondervonden, ben zelfs een keer overgestapt naar een "marktleider" maar daar heb ik alleen maar problemen ondervonden. Als er een verkoper aan de deur komt met een verhaal van "overstappen loont" maar hoe vinden hun het als dan ik dan ook weer naar een jaar overstap? Zoals bovengenoemd al jaren bij energie direct en ik heb geen problemen ondervonden. En ik ben ook geen PSV fan, maar ja er rijden ook opels in Amsterdam toch?
      Reactie van Energiedirect.nl | 7-7-2016 Dankjewel voor het plaatsen van deze heerlijk nuchtere ervaring! Bij ieder bedrijf kunnen verschillende situaties ontstaan die ook verschillende oorzaken kunnen hebben. Ik ben blij om te lezen dat je er zo over denkt:)

      En inderdaad Opels rijden overal ;-)
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Mariska | 6-7-2016

      Ik heb sinds dit voorjaar een contract bij energiedirect voor 1 jaar vast gas en stroom en nu ben ik gisteren gebeld dat de tarieven helaas omhoog gaan. Ik had geen tijd op dat moment maar vind het een erg vreemd verhaal... vast is vast,toch? Ik word bovendien niet heel blij van de verhalen hieronder en maak me wel zorgen, voorheen bij diverse andere partijen gezeten en nooit gedoe gehad.
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-7-2016 Beste Mariska,

      Bedankt voor je bericht. Ik wil dit graag voor uitzoeken. Bij een vast contract liggen onze tarieven inderdaad gewoon vast. Kun je per e-mail je postcode en huisnummer, met een kopie van je bericht, sturen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,

      Simon
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ingrid | 21-6-2016

      Ze weten dat ik gelijk heb!

      Ze reageren NIET meer!!

      Hoe is het mogelijk dat een grote onderneming anoniem belt?

      Ze staan niet in de lijst van goedkope aanbieders, goh?

      Het zijn een stel ***
      Reactie van jan | 19-7-2016 Ach, gewoon in dit bedrijf geen energie meer steken. (woordspeling) Zelfs deze reactie is eigenlijk al zonde van de energie. Ik ben weg daar en kom nooit meer terug. Er zijn gelukkig meer dan voldoende alternatieven.
      Reactie van Ingrid | 22-6-2016 Relatienummer is 131095304 voorheen 1480630.

      Op 26 april heb ik 150 overgemaakt met vermelding relatienummer 1480630 want toen had ik dat andere nummer niet EN
      19 mei 2916 was het bedrag 841,81 eveneens met vermelding relatienummer 1480630 want toen had ik ook dat andere, nieuwe nummer niet
      Reactie van Energiedirect.nl | 22-6-2016 Beste Ingrid,

      Ik wil graag met je meekijken wat er precies aan de hand is. Omdat er geen klantgegevens bij je beoordeling staan heb ik hier nu geen inzicht in. Ik wil je wel graag helpen.

      Zou je me in een email naar webcare@energiedirect.nl meer informatie willen geven over de precieze situatie?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Ingrid | 21-6-2016

      Als je een termijn bent vergeten te betalen, krijg je te maken met € 25 incassokosten!!
      Wij hebben zeer slechte ervaringen met deze onderneming!
      Ga er nooit mee in zee.
      Reactie van ingrid | 21-6-2016 Eerst zeggen ze dat het een termijn van mei 2016 betreft, nu krijg ik via een mailtje te horen, dat het april 2016 zou betreffen.

      Maar dit kan NIET!
      Op 28 mei en 7 juni 2016 stond er niets open aan vorderingen.

      Het inloggen via je accountant kan niet meer na 7 juni 2016.

      Die zwetsen daar wat af
      Reactie van Ingrid | 21-6-2016 Op 28 mei 2016 stond er NIETS meer open!

      Bij de afrekening op 7 juni 2016 ook niet!

      Toen bleek opeens bij de overboeking dat er WEL nog een termijn openstond van 110 euro?

      Hierbij kwamen de incassokosten van 25 euro plus btw.

      Tussen de periode 28 mei en 7 juni 2016 werd niets aan openstaande posten gevonden, maar tussen de periode van 7 tot 20 juni 2016 opeens wel en daarom moet men nog 25 incassokosten betalen plus btw

      Krijgen de medewerkers provisie van al hetgeen ze ten onrechte in rekening brengen?
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-6-2016 Beste Ingrid,

      Wanneer een termijnbedrag niet voldaan is sturen we hier een email over ter herinnering. Hierin staat een Ideallink om de factuur alsnog te voldoen. Het klopt inderdaad dat, wanneer je een termijnbedrag niet op tijd voldoet, we hier uiteindelijk incassokosten voor in rekening brengen.

      Als je wilt kun je een email sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je klantgegevens. We kunnen dan meteen controleren of we je juist emailadres in onze administratie hebben staan.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Hofman | 21-6-2016

      **** zijn het.
      Een fout van nu moeten wij voor betalen komen ze gaan met we kunnen 200 euro verminderen op de jaar nota
      Terwel zij hun mensen niet goed opleiden
      Je word niet goed te woord gestaan
      Echt waardeloos zijn ze
      Reactie van Ingrid | 22-6-2016 Jaja, een korting!
      Neem van mij aan, dat ze dit later zo aanpassen, dat jij zelf hun zogenaamde korting betaald.
      Wij betaalden eerst 80 euro aan voorschotbedrag maand en kregen nog terug bij het moederbedrijf.
      Heb mij laten verleiden, dom, dom, dom, om met hun in zee te gaan.
      Moest opeens 110 euro per maand gaan betalen en kreeg een naheffing van bijna 280 euro.
      Deze grote onderneming laat de werknemers bellen met anonieme telefoonnummers, das al vreemd, en die neem ik NIET aan.
      Ga er NOOIT mee in zee, je komt van een zeer koude kermis thuis!!
      Reactie van Energiedirect.nl | 21-6-2016 Beste mevrouw Hofman,

      Vanochtend heb ik je al een reactie gestuurd op je facebookbericht. Mijn collega heeft je een aanbod gedaan als oplossing voor je klacht.

      Ik heb je uitleg gegeven over je termijnbedrag en waar dit is mis gegaan. We hebben inderdaad een fout gemaakt bij de berekening van je termijnbedrag. De jaarnota zelf bevat geen fouten. Ik wil je dan ook mijn excuses aanbieden voor de informatie die je hebt ontvangen.

      Vanwege de vervelende situatie heeft mijn collega je de korting aangeboden op de jaarnota zelf. Je hebt telefonisch aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Helaas kunnen we je niets anders aanbieden.

      Mocht je toch akkoord gaan met de oplossing van mijn collega kun je reageren op de e-mail die vanochtend hierover gestuurd is.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      R. | 14-6-2016

      Slechte ervaringen gehad met Energie Direct.

      * Ten eerste na een aantal keren gevraagd wat betreft de opzeg vergoeding werd mij verteld dat de centen meteen worden vergoed.

      * Nadat ik klant werd van Energie Direct werd mij opeens verteld dat de opzeg vergoeding zal worden verwerkt met de jaar nota. Ik moest dus gewoon maar wachten.

      * Na enkele e-mails heen en weer te sturen, werd ik gewoon genegeerd, hoe bedoel je klant onvriendelijk!

      * Na 6 maanden besloten om over te gaan naar een beter energie leverancier die mij wel mijn opzegvergoeding netjes heeft betaald. En Energie Direct weigert nu mijn opzeg vergoeding terug te storten omdat ik na 6 maanden ben overgestapt.
      Reactie van L. de Hoog | 15-6-2016 Als ik deze reviews lees ben ik erg opgelucht dat ik gisteravond niet op de aanbieding ben ingegaan. De mensen van Energie Direct (wel helaas een meisje met een sluier, dat is minder) waren in 1e instantie erg vriendelijk, maar dat werd snel minder toen ik mijn bankrekening nr niet wilde geven. Ik vroeg ze mij eerst de mail te sturen zodat ik e.e.a.rustig kon vergelijken. Nee, dat kon niet.

      De prijzen zouden per 1 juli a.s. stijgen, wat een leugen, ze worden verlaagd. Ook kritiek op mijn huidige leverancier. Kortom wens ik NIET meer gestoord te worden met dit soort goedkope verhalen. Geen nieuwe klant voor Energie Direct, ik ben er niet ingetrapt, gelukkig.
      Reactie van Energiedirect.nl | 15-6-2016 Beste R.,

      Vervelend om te vernemen dat u uw tijd bij energiedirect.nl als slecht hebt ervaren vanwege de uitbetaling van de opzegvergoeding.

      Ik kan me goed voorstellen dat de communicatie hierover erg verwarrend is geweest, hiervoor mijn excuses.

      U geeft aan inmiddels te zijn overgestapt naar een andere leverancier. Bij bevestiging over de opzegvergoeding wordt aangegeven dat de uitbetaling niet plaatsvindt als klanten binnen een jaar weg gaat. Hierin kan ik geen verdere actie meer voor u ondernemen.

      Met vriendelijke groet.
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      ger | 10-6-2016

      Ook ik ben na een week of 2 overgestapt te zijn naar energiedirect al gebeld dat het contract beter omgezet kan worden naar een langdurig contract ivm prijsverlagingen. Heb dit telefoontje beetje raar ervaren, gezien ik een aantal weken gelden een contract heb afgesloten met hele goede marktprijzen volgens energiedirect. Vind het maar opdringerig om mensen te bellen die zojuist nieuw klant zijn geworden. Niet aan mij besteed in ieder geval. Gelukkig maar een contract voor 1 jaar afgesloten, ben benieuwd wat ik de komende tijd nog mag horen van energiedirect.
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-6-2016 Beste Ger,

      Wat vervelend om te horen dat je ons aanbod als opdringerig hebt ervaren. Dit is natuurlijk niet de manier waarop we dit bedoelt hebben. Ik wil je hier dan ook mijn excuses voor aanbieden.

      Groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      marjan Zegger | 9-6-2016

      Per 1-6 overgestapt naar EnergieDirect. Vandaag ( 9-6) al gebeld met een ander aanbod. Het aanbod klonk goed, prijsverlaging. Maar gebeld worden met "onbekend nummer" en de weigering om het aanbod per mail te doen maakte mij achterdochtig. Toen ben ik gaan graven. Het bleek geen goed aanbod! De prijsverlaging voor electra blijkt zeer minimaal en de prijsverlaging voor gas blijkt een prijsverhoging!
      Misleiding dus.
      Reactie van Energiedirect.nl | 10-6-2016 Beste Marjan,

      Jammer om te horen dat dit om deze manier is gelopen. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling om misleidend over te komen.

      In deze situatie ben je door een externe partner van ons gebeld voor een aanbod, zij hebben helaas niet de mogelijkheid om een aanbod per e-mail te sturen.

      Mocht je nog vragen hebben over dit aanbod, of een ander aanbod dan hoor ik dat graag van je. Hiervoor kun je een e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je klantgegevens.

      Groetjes Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jos | 7-6-2016

      Wel mijn ervaring is Energie Direct een bedrijf is dat alleen erop uit is als te laat betaalde je 40 euro incasso moet betalen ze zetten zo je levering stop en als toch wil blijven moet je 600 euro aan sluitings kosten betalen je krijgt die naar 3 jaar terug mits goed gedrag zodus moet 3 jaar blijven en als je dan volgens hun geen goed gedrag zou hebben ben je 600 euro kwijt dat zal de pot zijn voor PSV te sponseren
      Reactie van Energiedirect.nl | 8-6-2016 Beste klant,

      Ik begrijp uw ongenoegen. Ik geef u nog wat uitleg hierover. Wanneer u een waarborgsom hebt voldaan om de levering voort te zetten. Krijgt u deze inderdaad na 3 jaar goed betaalgedrag terug. Wanneer u echter eerder een overstap maakt en dus de overeenkomst beëindigd bij ons dan krijgt u de waarborgsom terug mits alle achterstanden zijn voldaan, zijn deze niet voldaan dan gebruiken wij de waarborgsom hiervoor. Dus als alles is voldaan krijgt u de waarborgsom gewoon terug.

      Met vriendelijke groet,

      Rick
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 0 van de 0 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      Jeannine | 5-6-2016

      Wel mijn ervaring is dat een energie bedrijf is die het niet verdiende van op de markt te zijn het niet zo goedkoop ze sluiten je zo van het net af ook al doe aan al je verplichtingen misschien dat ik eens een maand niet heb betaalde en dan als nog betaalde heb met 40 euro boete word van het net af gesloten je moet als op het net wil blijven aan hun 600 euro betalen en als je dan zegde ik betaal het dan zeggen ze ja maar dan word toch af gesloten zodus ze ontvangen 600 euro en je word toch nog af gesloten ik heb hartklachten van gekregen en maagklachten ik heb al twee keer op de spoed opname geweest zodus volg mijn goed raad trap niet in hun praatjes
      Reactie van Jeannine | 6-6-2016 Wel een antwoord gekregen ik was vergeten de maand Januari te betalen nu heb ik die betaalde ook van Mei alleen moet ik voor de maand Mei nog 38 euro betalen en daarom is mijn levering stop gezet zodus een gewaarschuwde mens telde voor twee
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-6-2016 Beste Jeannine,

      Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit zo is gelopen. Uit je verhaal begrijp ik dat het gaat over de betalingen. Mocht je hier nog telefonisch contact over willen dan hoor ik dat graag van je.

      Stuur je me dan een e-mail met je klantgegevens naar webcare@energiedirect.nl?

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
    • 1 van de 1 mensen vonden de volgende ervaring nuttig:

      E. | 4-6-2016

      De jaarnota van EnergieDirect verwacht ik ergens dit jaar. Daarna ga ik overstappen. Ik ben niet te spreken over de brutaliteit bij deze energieleverancier.
      Mijn voorschot van vorig jaar was te laag, dus een naheffing had ik wel verwacht. Gebeld om een betalingsregeling te treffen, is dat niet mogelijk. In plaats daarvan hadden ze ZONDER mijn toestemming een voor mij nogal groot bedrag van mijn bankrekening gehaald. En zonder de klant in te lichten verhogen ze ook ZONDER jouw toestemming het maandelijkse voorschot, na de jaarnota. Daarover had ik ook al gebeld, maar helaas kreeg ik diverse primaten aan de lijn die mij onfatsoenlijk te woord stonden. Voor mij heel duidelijk dat ik na mijn laatste jaarnota ga overstappen. Dus mensen, ik raad EnergieDirect NIET aan. EnergieDirect: mij hoeven jullie niet te benaderen na deze beoordeling. Jullie hebben al genoeg schade aangericht. Weet er iemand een klantvriendelijke energieleverancier?
      Reactie van Energiedirect.nl | 6-6-2016 Beste E,

      Jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Ik zou graag telefonisch contact met je opnemen over de hoge jaarnota om de mogelijkheden te bespreken.

      Wanneer je hier interesse in hebt ontvang ik graag in een email naar webcare@energiedirect.nl je klantgegevens. We kunnen dan samen kijken wat er precies gebeurd is met deze nota en wat de opties voor een eventuele betalingsregeling zijn.

      Met vriendelijke groet,
      Renske
      Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige ervaringen
      Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
  •  
    Pagina 1 van 16