Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Chris Postma, 9 november 2016

Hallo ,op straat aangesproken door jullie colporteurs en een deal gesloten , maar deze in de loop van de week erna opgezegd. Nu bleek mijn email niet te kloppen dus het duurde en het duurde. tot van de week ik een sms kreeg met de mededeling dat ik op 9-11-2016 over ga naar jullie.Dit is dus niet zo. Zou binnen 24 uur een mail krijgen met de opzegging , maar nog steeds niets gehad nu 26 uur geleden. Mijn advocaat wacht met smart op jullie mail met de opzegging. Ik hoop zsm op jullie antwoord.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 november 2016

Hallo Chris,

Ik vind het jammer om te lezen dat je niets hebt ontvangen. Omdat ik op dit moment niet over je gegevens beschik wil ik je vragen om een mail te sturen met je gegevens en bovenstaand verhaal naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 28 oktober 2016

Beste Energiedirect, ik heb een brief ontvangen dat jullie mijn contract willen gaan beëindigen omdat ik een betalingsachterstand had. Bovendien wordt er een borgsom van €600 gevraagd. Inmiddels heb ik de achterstand volledig voldaan maar ik kan niet aan jullie eis voldoen om ook nog een borg over te maken. Ik word geadviseerd om over te gaan op een ander energiemaatschappij. Inmiddels heb ik dat gedaan en wordt er vanaf 22 november door een ander maatschappij geleverd. Krijg ik nu ook te maken met een opzegboete? Ik had klant willen blijven maar ik kan niet aan de eisen van jullie hoge borg voldoen en ga dus in op jullie advies om over te stappen. Met vriendelijke groet Peter

Reactie van Energiedirect.nl , 31 oktober 2016

Beste Peter,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Zonder de waarborgsom gaan wij alsnog de levering stopzetten. Fijn dat je al een aanmelding hebt gedaan bij een andere leverancier. Zo word je in ieder geval niet afgesloten door de netbeheerder. Wanneer wij de levering stopzetten brengen wij geen opzegvergoeding in rekening. Wij maken uiteraard wel een eindnota op. Bij een grote bijbetaling is er de mogelijkheid om een betalingsregeling aan te gaan.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Reactie Peter, 31 oktober 2016

Beste Rick,

ondanks dat je weinig voor mij kunt betekenen wil ik jouw bedanken voor je begripvolle reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 25 oktober 2016

Vanwege tijdelijk verlies van een baan heb ik helaas mijn energie nota niet kunnen voldoen. Ik heb verzocht aan Energiedirect of een betalingsregeling mogelijk was. Dit was niet mogelijk. Je kunt hooguit een paar dagen uitstel krijgen van de betaling. Omdat een regeling niet mogelijk was heb ik maanden te maken gehad met 40 euro extra kosten. Als ik deze extra kosten niet had gehad was er uiteindelijk ook geen achterstand geweest. Je had de achterstand dus sneller kunnen inlopen. Je blijft dus achter de feiten aanlopen. Inmiddels heb ik met pijn en moeite al mijn nota's voldaan maar krijg ik nu een brief dat ik word november afgesloten word als ik geen borg van € 600 overmaak. De service bij Energiedirect is ver te zoeken. De meeste bedrijven denken met de klant mee en willen graag een oplossing. Graag wil ik mijn contract voortzetten omdat ik nog een korting krijg op de eindafrekening maar het word je erg lastig gemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 26 oktober 2016

Goedemorgen Peter,

Dankjewel voor je bericht. Het is inderdaad niet mogelijk om voor een termijnbedrag een betalingsregeling af te spreken. Ik begrijp dat het vervelend is om vervolgens met incassokosten geconfronteerd te worden. Ik moet ook aangeven dat ik niet kan afwijken van de voorwaarden zoals in de brief beschreven. Zonder de betaling van de waarborgsom zal je contract beëindigd worden. Ik adviseer dan om over te stappen zodat er een leverancier actief blijft op je adres. Hiermee voorkom je afsluiting door je netbeheerder.

Met vriendelijke groet,

Will

Energiedirect.nl

Reactie peter, 26 oktober 2016

Will, omdat jullie eenzijdig mijn contract willen beëindigen omdat ik mijn waarborgsom niet kan voldoen rekenen jullie dan ook een overstap boete? Ik word op deze wijze gedwongen om over te stappen. Wordt dan de energiekorting alsnog verrekend?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
W prins, 19 oktober 2016

Net over gestapt naar energie direct de over stap boete van 100,00 wordt pas eind 2017 verrekend let op als je over stapt dit wordt niet vermeld ,de suggesties wordt gewekt dat dit soepel wordt geregeld maar je moet er meer dan een jaar opwachten als ik dit van tevoren had geweten was ik nog een paar maanden

bij mijn vorige leverancier gebleven het contract was op drie maanden na verlopen.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste W prins,

Een opzegvergoeding wordt inderdaad na 12 maanden levering vergoed. Dit wordt in de actievoorwaarden vermeld. Actievoorwaarden zijn ten alle tijde op te vragen bij de klantenservice indien gewenst.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Burgers, 19 oktober 2016

Zeer slecht!!

Ik ben een tijd geleden klant geworden van Energiedirect. Ik moest een borg betalen omdat ik bij de leverancier voor energiedirect een rekening niet betaald had. Borg is netjes door mij betaald 600 Euro per aansluiting dus in totaal 1200 Euro overgemaakt om aangesloten te mogen worden. Deze betaalde borg zou of verrekend worden of terugbetaald worden. Na aansluiting geen problemen mee gehad tot aan Augustus 2015.

Tot en met Augustus 2015 heb ik altijd netjes mijn rekeningen betaald aan energiedirect. De rekeningen die hierna kwamen heb ik door financiele redenen helaas niet kunnen voldoen. Mijn fout! Hierdoor werd het contract beeindigd wat natuurlijk logisch is.

Uiteindelijk heb ik zelf contact opgenomen met energiedirect waar de eindafrekening bleef. Deze heb ik natuurlijk gekregen en het te betalen bedrag was even ineens +- 2200 Euro! Na meer dan een half uur aan de telefoon hebben gehangen en tig keer in de wacht gezet a 70 cent per minuut blijkt dat ze overgestapt zijn naar een nieuw computersysteem waardoor ze veel gegevens kwijt zijn geraakt. Dit betekent in mijn geval dus dat ze en de borgbetaling en de toegestuurde meterstanden KWIJT zijn!

Ook word er, omdat de meterstanden bij hun niet meer in het systeem staan, een energiebelasting van +- 1100 Euro berekend??? Ik weet niet waar deze vandaan komen maar lijkt mij aan de HELE hoge kant.

Nu moet ik morgen naar de rechtbank want ik heb energiedirect al gezegd dat ik alles zwart op wit heb staan maar hier geloven ze niet in en willen dus ook niet toegeven dat het probleem bij hun ligt.

Zal mij heel erg benieuwen hoe ze dit gaan oplossen als ik aan de rechter alle bewijzen kan overleggen van de betaalde borg, de doorgegeven meterstanden etc. aan toe. Inmiddels is het te betalen bedrag +- 3300 Euro ivm. deurwaarderskosten en rechtkosten etc. Maar die ga ik toch zeker niet betalen! De totale openstaande rekeningen die ik niet betaald heb zijn 4 x 152 Euro en deze wil ik natuurlijk graag betalen. Na aftrek van de betaalde borg krijg ik dus nog veel geld van hun terug!

Mijn advies blijf er ver bij weg bij deze oplichters!

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste Chris,

Dat is jammer om te lezen. We zijn inderdaad veranderd van systemen, maar hiermee zijn we geen gegevens kwijtgeraakt. Meterstanden worden overigens ook opgeslagen in een nationaal register.

Energiebelasting is iets wat de overheid bepaalt en je betaalt dit over het verbruik. Bij een hoog verbruik is de energiebelasting dus ook hoog.

Ik wil graag meekijken wat en hoe het is verlopen aan onze kant. Uit je bericht kan ik helaas geen gegevens halen.

Daarom zou ik je willen vragen om deze review samen met je postcode en huisnummer te willen sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Patrick, 18 oktober 2016

Ik ben enkele weken geleden gebeld door een of ander bedrijf met de vraag om over te stappen van energieleverancier.

Ik VROEG om informatie en zou even thuis overleggen.

Meteen na het gesprek ontvang ik een mail om me aan te melden en binnen 2 minuten een welkomstmail. Ik word welkom geheten bij ED. VREEMD, ZEER VREEMD, want ik was op dat moment aan het werk en was niet in de gelegenheid mijn mail te checken.

Verder niet al te veel aandacht meer aan geschonken en ineens ontvang ik vrijdag jl. een mail om direct mijn meterstanden door te geven.

Ik ben klant van ED.

Ik wil dus geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier.

Ik maandag jl. gebeld met ED en daar kunnen ze niets voor me doen. Ik krijg een telefoonnummer (dat overigens niet werkt en behoort bij besparenkan.nl)

ED kan niets meer voor me doen, is het antwoord.

Ik word dus gedwongen om klant te worden, maar zo gauw als ik eenmaal klant ben, dan houd het ook op.

Nogmaals, ik wil geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier!

Hoe kom ik van deze energieleverancier af???

Reactie van Energiedirect.nl , 18 oktober 2016

Beste Patrick,

Vervelend om te lezen dat je geen klant hebt willen worden.

In een bevestigingsmail wordt echter aangegeven dat je een contract bent aangegaan. Ook staat hierbij vermeld dat je 14 dagen wettelijke bedenktijd hebt en je het contract binnen deze periode kunt annuleren. We hebben binnen deze wettelijke bedenktijd geen afmelding van je ontvangen.

Ik wil graag voor je uitzoeken wat er fout is gegaan en achterhalen of het contract rechtsgeldig tot stand is gekomen. Ik wil je dan ook vragen om hierover een mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Mireille

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Els van Beek, 13 oktober 2016

Het zijn net Jehova getuigen: als ze je bellen kom je moeilijk van ze af. Uiteindelijk de hoorn erop gegooid. Blijven maar door praten. Agressief gedrag!

Reactie van Energiedirect.nl , 14 oktober 2016

Beste Els,

Dit is inderdaad erg vervelend en niet onze manier van werven. Ik wil dit dan ook graag voor u stopzetten. Omdat er geen gegevens bekend zijn op deze pagina, wil ik u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
de Jel, 4 oktober 2016

Ik wacht ook al op een antwoord en oplossing voor mijn tegoed van 235 euro bij Energie Direct. Dit zou op de jaarrekening vermeld moeten staan en uit betaald moeten worden. Dit is nog steeds niet gebeurd ook niet na diverse telefoontjes. Nieuwe klanten een worst voor houden en vervolgens de klant laten wachten en niet informeren. Kom je afspraken na Energie Direct zo moeilijk kan het niet zijn!!!!

Mvg Raymond de Jel

Reactie van Energiedirect.nl , 5 oktober 2016

Beste Klant,

Dit klinkt niet goed. Normaal gesproken krijg je na 12 maanden levering een eventueel tegoed/welkomstpremie. Dit is niet altijd precies het moment van de jaarnota. Mocht dit 12 maanden na de start van onze levering nog niet uitbetaald zijn dan ontvang ik graag je adresgegevens middels een email. Deze email kun je sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Renske

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 16 september 2016

Na anderhalve maand leg ik mijn klacht OPNIEUW voor aan EnergieDIrect via het Klachtenformulier op hun website.

Het Webcare team heb je blijkbaar ook niets aan.

Reactie Jan, 16 september 2016

Dit is inderdaad niet uit te leggen. Hoeveel geld zou Energie direct op deze manier stelen van hun klanten?

Reactie Rose, 16 september 2016

"Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt." "Ik ga koffie halen en moet zo naar huis want anders mis ik GTST, voor de rest bekijk je het maar." aldus energiedirect.nl

Reactie van Energiedirect.nl , 16 september 2016

Beste Maarten,

Als allereerst wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Dit heeft veel te lang geduurd! De welkomstpremie waar je gewoon recht op hebt hoor je na 12 maanden te ontvangen op je rekening. Het is natuurlijk niet goed dat je zo lang op duidelijkheid hebt moeten wachten.

Ik heb de 226 euro voor je in orde gemaakt. Deze is nu onderweg naar de bank en ontvang je binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Renske

energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 16 september 2016

EnergieDirect moet maar even in RADAR komen. Voor het afwimpelen van ex-klanten met lastige vragen en het stelselmatig niet beantwoorden van klachten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 14 september 2016

De EnergieDirect soap gaat verder...

Mijn contract is afgelopen op 31-07-16. Keurig 12 maanden betaald. Zoals gezegd mijn contract maakt melding van 2 x 113 euro energietegoed. Echter op de eindafrekening is dit NIET VERMELD.

Gereclameerd op 8 augustus. Deze mail heb ik gereplied. Zou kunnen dat niet de juiste methode is... antwoordconsumentservice@energiedirect.nl heb ik gebruikt. In ieder geval geen antwoord gehad op hun 'zo daar ben ik vanaf'-mail.

Vervolgens op aanraden van het webcareteam van ED nu voor de TWEEDE MAAL!!! mijn klacht/verhaal aan het 'webcare..."-team gemaild.

BEIDE MALEN, NIETS GEHOORD!!!

*** SCHANDALIG!!!

Reactie K.S.Prins, 15 september 2016

Geachte Maarten,

Mijn ervaring is net zo , bellen mailen het helpt niets . ze beloven te reageren maar vervolgens hoor je niks meer.

gewoon waardeloos bedrijf !!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 september 2016

Mijn irritatie is nu zo hoog dat ik het maar even laat rusten. Het is nu een maand geleden dat ik mijn klacht heb gestuurd.

Ik geef jullie op een briefje dat het energietegoed de komende weken (de 6 weken zijn dan verstreken) niet op mijn rekening staat. Ik ga nu lekker genieten van de zonne-energie in mijn tuin om weer een goed humeur te krijgen.

Over twee weken zal ik hier terugkeren en verdere actie ondernemen naar die slaapkoppen van ED.

"Wat vervelend om te horen dat u..." GAAP.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 september 2016

Je raadt het nooit, ik reageer dus op die slecht geschreven mail van de Klantenservicemedwerker. Reactie geen! Ik stuur mijn klacht naar het "webcare??? - team". Reactie: geen!!!

Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.

Reactie van Energiedirect.nl | 9-8-2016

---------------------------------------------------------------

Beste Maarten,

Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.

Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.

Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------

Beste lezer,

Jullie antwoord op mijn vraag vind ik niet duidelijk en het riekt zelfs naar gemakzucht, maar het kan dat ik dat verkeerd zie...

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

...kan overgemaakt worden... - Dit interpreteer ik als "de mogelijkheid bestaat". Mocht het dan niet op mijn rekening staan, PAS dan gaan jullie het nakijken. Waarom wordt het niet NU nagekeken??? Zodat ik over 6 weken NIET weer aan de bel hoef te trekken???

BOVENDIEN op jullie site staat bij FAQ (en dat was ook bij een vorig contract dat ik bij jullie had, het energietegoed op de eindafrekening vermeldt wordt. Bij mijn eindafrekening is dit ditmaal NIET zo. Ik heb dus alle reden om aan te nemen dat er helemaal niets uitbetaald zou worden als ik niet aan de bel trek. Vreemde gang van zaken.

MIJN BROEK HANGT OP MIJN ENKELS VAN DEZE CLUB!!! Bellen heeft ook weinigen vrees ik, ben bang dat ik een 'licht' aan de telefoon krijg waarbij ik het hele verhaal wederom op kan gaan hangen en een onwetend 'kluitje-in-het-riet" antwoord ontvang. Dus zich niet bewust zijnde vandaar zeer slechte serviceverlening. Net als het antwoord op mijn eerste klachtmail.

Reactie van Energiedirect.nl , 8 september 2016

Beste Maarten,

Mijn excuses voor de verwarring die is ontstaan naar aanleiding van de onduidelijkheid in het gekregen antwoord.

Het energietegoed, zie het vorige antwoord, betalen we uit na 12 maanden. Omdat er geen klantgegevens bij je bericht staan, kan ik niet nagaan wat de situatie precies is.

Gezien het antwoord dat je van een andere collega gekregen hebt, vermoed ik dat je een jaarnota ontvangen hebt over denkelijk 11 maanden, is dat ook zo? In die situatie snap ik namelijk het antwoord van mijn collega. Ik geef je echter wel gelijk in het feit dat het vreemd verwoord wordt.

Ik zou je toch willen vragen om bovenstaande tekst, samen met je adresgegevens, te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Ik kan dan voor je nagaan wat de situatie is en uiteraard nu ook al nakijken wat er is gebeurd met je energietegoed. Er hoeft namelijk tot die tijd geen twijfel te zijn of het "misschien of waarschijnlijk" goed komt. Hierin wil ik je graag nu al duidelijkheid in geven.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
K.S.Prins, 1 september 2016

We zijn onlangs overgestapt naar Budget-Energie, omdat we over onze vorige leverancier Energiedirect totaal niet tevreden waren. Er is ons bij aangaan van het contract een welkomstpremie van 350euro belooft deze is echter nooit uitgekeerd. na telefonisch contact werd ons verteld dat dit bij de jaarlijkse eindafrekening zou worden verrekend . dat is natuurlijk nooit gebeurd. wij hebben altijd netjes onze voorschotbedragen betaald net als onze eindafrekening . toch vindt Energie-Direct het blijkbaar leuk om nog steeds het voorschotbedrag van onze rekening te halen . deze heb ik uiteraard terug laten storten waarop we een mevrouw van Energie-Direct aan de telefoon kregen . zij zou na ons verhaal te hebben aangehoord, het allemaal nakijken en ons de volgende dag terug bellen, dat heeft ze natuurlijk niet gedaan. vandaag ontvingen we een E-mail of we het openstaande bedrag alsnog willen voldoen, anders wordt het bedrag verhoogd U begrijpt : Energie-Direct NOOIT aan beginnen

Reactie van Energiedirect.nl , 6 september 2016

Beste K.S. Prins,

Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een beloofde welkomstpremie niet wordt uitbetaald als je hier recht op hebt. Het is dan ook erg vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen.

Als je wilt dat ik voor je nakijk wat er fout is gegaan, wil ik je vragen een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl

Met vriendelijke groet,

MIreille

Reactie Maarten, 15 september 2016

Mailt u ook tevergeefs met uw klacht naar het webcare team van EnergieDirect terwijl ze notabene zelf deze optie aandragen??? Ik wel. Ben nu anderhalve maand bezig met NUL resultaat. Het lijkt op een soort ontmoedigingsbeleid zodat iedereen denkt, dat maar zitten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
hobma, 1 september 2016

kan niet op de website komen die jullie doorgeven

lekker makkelijk !

Reactie van Energiedirect.nl , 6 september 2016

Beste Hobma,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met je bericht. www.energiedirect.nl is de url van onze website. Mocht het niet lukken om op de persoonlijke pagina in te loggen, wil ik je vragen het contactformulier in te vullen, zodat we je hiermee verder kunnen helpen.

Groetjes,

Mireille

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
a hobma, 1 september 2016

moest afgelopen jaar best veel bijbetalen heb ik gevraagd of het in drie keer kon geen probleem

krijg ik een mail dat ik de maandelijkse termijn niet betaald had.

werd altijd automatisch afgeschreven heb gebeld hoe dat kon kreeg als antwoord dit ligt aan uw zelf !!!!

moet je maar automatisch betalen. viel niet mee te praten. denk je dat het goed geregeld is!

ze mogen daar weleens een opleiding gaan volgen hoe je met klanten omgaat

ben bijna de hele week bezig met dat gedoe dat moet toch niet nodig zijn

Reactie van Energiedirect.nl , 1 september 2016

Beste klant,

Dit is inderdaad erg vervelend, het is namelijk zo dat als er een termijnbedrag niet voldaan is om welke reden dan ook de betalingsregeling komt te vervallen. Dit is een van de voorwaarden. Als het termijnbedrag al is voldaan dan willen wij je graag helpen met de betalingsregeling. Omdat er geen gegevens bekend zijn op de website wil ik je vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan nemen wij contact met je op hierover. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Reactie ahobma, 1 september 2016

dit antwoord had ik niet verwacht.

dacht dat alles in orde was

blijkbaar niet

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
F.J. DE HEK, 24 augustus 2016

Dinsdag 23/8 melde zich een jongmens aan mijn deur met de mededeling dat hij kwam voor "gas en elektriciteit".

Ik vond dat nogal vaag maar heb hem binnengelaten.Eenmaal binnen probeerde hij me voor iets te laten tekenen,

zonder zich bekend te maken als colporteur van Energie Direct en aanvankelijk ook zonder uit te leggen waarvoor

hij mijn handtekening nodig had.Toen een en ander duidelijk was heb ik hem de deur gewezen.Het komt mij voor

dat Energie Direct,mede gezien het enorme aantal klachten op de site,lak heeft aan toekomstige en bestaande klanten en aan fatsoenlijk zaken doen.

Reactie van Energiedirect.nl , 25 augustus 2016

Beste Heer/Mevrouw,

Ik vind het vervelend om te lezen dat de verkoper niet naar behoren heeft gehandeld. Ik wil je dan ook verzekeren dat wij hier geen lak aan hebben en dat wij hier graag een melding van maken zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik wil dan ook graag een klacht voor je indienen. Kun je daarvoor je postcode, huisnummer en je telefoonnummer sturen naar webcare@energiedirect.nl? Het telefoonnummer kan gebruikt worden voor een terugkoppeling.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Simon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 augustus 2016

Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.

Reactie van Energiedirect.nl , 9 augustus 2016

Beste Maarten,

Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.

Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.

Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

Met vriendelijke groet,

Marlon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overhage, 4 augustus 2016

Ben zojuist zeer onbeschoft en intimiderend afgebekt door een van uw colporteurs van Energiedirect.

Zat even te lezen voor het huis, toen hij me lastig viel en zich voordeed als mijn energieleverancier.

Daarna poogde hij me informatie te ontfutselen met zijn:" U bent zeker bij nuon?"

Toen het me duidelijk werd dat het colportage betrof, zei ik liever een schriftelijke offerte te ontvangen,

waarna hij demonstratief mijn huisnummer noteerde -alsof ik op de bon geslingerd werd- en riep dat ik geen

aanbieding meer zou krijgen. "Ja, brutaal ben ik he!", schreeuwde hij nog. Wat doet U hieraan?

Reactie van Energiedirect.nl , 5 augustus 2016

Beste meneer, mevrouw,

Ik vind het zeer vervelend om te lezen dat je zo te woord bent gestaan door de colporteurs van onze wervingspartner. Namens energiedirect.nl bied ik mijn excuses aan voor de gebeurtenis.

Ik wil hierover graag een klacht over werving namens je indienen, om ervoor dat deze situaties in de toekomst niet meer voorkomen.

Zou je een e-mail willen sturen naar webcare@energiedirect.nl met bovenstaande gebeurtenis, contactmoment, adresgegevens en telefoonnummer? Dan zorg ik ervoor dat dit wordt gemeld bij de juiste afdeling.

Met vriendelijke groet,

Marlon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
E.j bettinger, 29 juli 2016

Er werden diverse termijnen van mijn bankrekening afgeschreven zonder dat ik met energiedirect een contract aan ben gegaan.

Diverse keren een mail gestuurt hoe dit kan maar nooit een normaal antwoord gehad.

Alleen als antwoord je geeft aan dat we geld van je rekening afschrijven hiermee zijn we gestopt.

Lekker bedrijf zorg dat je nooit wat met ze aangaat.

Reactie van Energiedirect.nl , 2 augustus 2016

Vervelend om te lezen dat er bedragen werden afgeschreven, terwijl je geen klant van energiedirect.nl bent. Daarbij vind ik het jammer dat je geen antwoord hebt ontvangen, behalve dat er niet meer wordt afgeschreven.

Ik wil je vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl, met bovenstaande situatie en rekeningnummer waarvan wij afschreven.

Met vriendelijke groet,

Marlon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jessica Janssen, 21 juli 2016

Vanmorgen de eindafrekening gekregen van energie direct en vol verbazing. Wij zijn erg energiezuinig, ik krijg elk jaar een leuk bedrag terug. Ik liet het bedrag ook hoger staan. Ook in de tweemaandelijkse overzichten zaten wij de helft onder het bedrag wat we maandelijks betaalde. En nu kreeg ik echt maar een klein bedragje terug. Hoe kan dit? Wij zijn ter controle zelfs een keer gebeld omdat we zo zuinig waren. En zelfs bij onze nieuwe leverancier laag ingezet op basis van gegevens. Dus ergens klopt er iets niet? De afgesproken tarieven? Of de slimme meter of andere gegevens? Heb hier telefonisch contact over gehad maar die mevrouw luisterde niet eens en praatte constant door me heen. Graag zou ik willen dat er even naar gekeken wordt

Reactie van Energiedirect.nl , 22 juli 2016

Beste Jessica,

Ik begrijp dat je graag nagekeken wilt hebben wat er is gebeurd in de eindafrekening en vervelend om te lezen dat je je telefonisch niet geholpen voelde. Om inhoudelijk verder in te gaan op je vraag, wil ik je vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met bovenstaande situatie en de postcode en huisnummer. Ik zie graag je e-mail tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Marlon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
M. Overgoor, 18 juli 2016

Zeer slechte ervaring met Energiedirect.

Te lage maandbedrag inschaling voor een gezin met 5 personen. Daarna een zeer hoge naheffing (meer dan 3000 euro) die meteen en onaangekondigd werd afgeschreven.

Reactie van Energiedirect.nl , 18 juli 2016

Beste M.,

Vervelend om te lezen dat er een hoge naheffing kwam die onaangekondigd werd afgeschreven. Ik wil graag voor u nagaan of we hierin nog iets voor u kunnen betekenen. Zou u hiervoor een e-mail willen sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin uw postcode, huisnummer en bovenstaande situatie?

Met vriendelijke groet,

Marlon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Postma, 6 juli 2016

Wat ik wel merk/Lees dat er veel fouten voorkomen door dat de mensen zelf niet correct handelen. D.w.z. het goed doorgeven van de meterstanden, goed kijken wanneer hun contract met de huidige leverancier is beëindigd voor het overstappen. En wat misschien nog beter is, gewoon op tijd betalen (automatische incasso). Ik ben al jaren klant bij energie direct en heb nog nooit een probleem ondervonden, ben zelfs een keer overgestapt naar een "marktleider" maar daar heb ik alleen maar problemen ondervonden. Als er een verkoper aan de deur komt met een verhaal van "overstappen loont" maar hoe vinden hun het als dan ik dan ook weer naar een jaar overstap? Zoals bovengenoemd al jaren bij energie direct en ik heb geen problemen ondervonden. En ik ben ook geen PSV fan, maar ja er rijden ook opels in Amsterdam toch?

Reactie van Energiedirect.nl , 7 juli 2016

Dankjewel voor het plaatsen van deze heerlijk nuchtere ervaring! Bij ieder bedrijf kunnen verschillende situaties ontstaan die ook verschillende oorzaken kunnen hebben. Ik ben blij om te lezen dat je er zo over denkt:)

En inderdaad Opels rijden overal ;-)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mariska, 6 juli 2016

Ik heb sinds dit voorjaar een contract bij energiedirect voor 1 jaar vast gas en stroom en nu ben ik gisteren gebeld dat de tarieven helaas omhoog gaan. Ik had geen tijd op dat moment maar vind het een erg vreemd verhaal... vast is vast,toch? Ik word bovendien niet heel blij van de verhalen hieronder en maak me wel zorgen, voorheen bij diverse andere partijen gezeten en nooit gedoe gehad.

Reactie van Energiedirect.nl , 6 juli 2016

Beste Mariska,

Bedankt voor je bericht. Ik wil dit graag voor uitzoeken. Bij een vast contract liggen onze tarieven inderdaad gewoon vast. Kun je per e-mail je postcode en huisnummer, met een kopie van je bericht, sturen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ingrid, 21 juni 2016

Ze weten dat ik gelijk heb!

Ze reageren NIET meer!!

Hoe is het mogelijk dat een grote onderneming anoniem belt?

Ze staan niet in de lijst van goedkope aanbieders, goh?

Het zijn een stel ***

Reactie van Energiedirect.nl , 22 juni 2016

Beste Ingrid,

Ik wil graag met je meekijken wat er precies aan de hand is. Omdat er geen klantgegevens bij je beoordeling staan heb ik hier nu geen inzicht in. Ik wil je wel graag helpen.

Zou je me in een email naar webcare@energiedirect.nl meer informatie willen geven over de precieze situatie?

Met vriendelijke groet,

Renske

Reactie Ingrid, 22 juni 2016

Relatienummer is 131095304 voorheen 1480630.

Op 26 april heb ik 150 overgemaakt met vermelding relatienummer 1480630 want toen had ik dat andere nummer niet EN

19 mei 2916 was het bedrag 841,81 eveneens met vermelding relatienummer 1480630 want toen had ik ook dat andere, nieuwe nummer niet

Reactie jan, 19 juli 2016

Ach, gewoon in dit bedrijf geen energie meer steken. (woordspeling) Zelfs deze reactie is eigenlijk al zonde van de energie. Ik ben weg daar en kom nooit meer terug. Er zijn gelukkig meer dan voldoende alternatieven.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer