Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

We hadden toch iets anders afgesproken...
Kersten uit Zeist, 15 februari 2017

Ik heb opgegeven aan elektriciteit 2600Kw te verbruiken en heb daar een aanbieding op ontvangen. Nu blijkt dat er door Energiedirect geen 2600Kw is aangehouden, maar dat dit door hen is aangepast naar 2100Kw. Daar had ik geen weet van, daar kom je pas achter als je de jaarrekening ontvangt en blijkt dat het maandbedrag niet op de 2600Kw is gebaseerd waardoor je aan het eind flink moet bijbetalen. Vandaag contact gehad met klantenservice, niet correct behandeld. Jammer!

Tip, laat je niet verleiden door de welkomstpremie!

Reactie van Energiedirect.nl , 16 februari 2017

Hallo,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Ik heb jouw feedback doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling zodat dit niet meer mag voorkomen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Energiedirect.nl Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Inlogproblemen
Joop wellen uit Ommen, 11 februari 2017

Het inloggen op mijn energiedirekt

is steeds hopeloos, wilt U mij de

jaarafrekenin nu per mail zenden?!

Bvb dank

Joop Wellen

Reactie van Energiedirect.nl , 13 februari 2017

Beste Joop,

Bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat je graag je jaarnota zou ontvangen. De meterstanden zijn op 11.02.2017 uitgelezen vanaf je slimme meter. Met deze meterstanden wordt er dan zsm een jaarnota opgemaakt. Van de jaarnota ontvang je per e-mail een notificatie, deze staat dan op je Mijn energiedirect.nl omgeving. Momenteel is de jaarnota nog niet klaar.

Om in te loggen op je Mijn energiedirect.nl gebruik je een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze zijn persoonlijk. Mocht je niet in kunnen loggen wil je dit dan middels een bericht via facebook of telefonisch laten weten. Hier help ik je dan graag bij.

Met vriendelijke groet,

Tabitha energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
klacht
Hans van de Poel, 2 februari 2017

Energiedirct verkoopt een vordering op R. Dekker ad. € 100.- aan DiretPay. Dit incasso bureau stuurt dreigbrieven aan mijn adres.. Ik heb dit buro vertelt dat het adres onjuist is. De klacht wordt door gegeven aan hun afdeling Fraude. Ik heb verzocht het adres te schrappen want ik wil geen dreigbrieven van dit buro te ontvangen. Dit kan niet gegarandeerd worden.

Reactie van Energiedirect.nl , 3 februari 2017

Bedankt voor je signaal hier op energieleverancier.nl meneer Van de Poel.

Ik heb ook vanuit onze kant een verzoek ingediend om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben hoor je dit per email van ons!

Met vriendelijke groet,

Renske

energiedirect.nl.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overschrijven overeenkomst
Jj van oosten uit Nieuwegein, 27 januari 2017

Wat een waardeloos bedrijf. Om een bepaalde reden is het belangrijk dat het energiekontrakt op naam van mijn vrouw wordt gesteld. Dus kontakt opgenomen met energie direkt. Een eenvoudige vraag lijkt mij, zet het contract op naam van mijn vrouw, ben gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd, dus feitelijk zijn we toch al beiden aansprakelijk voor het nakomen van de overeenkomst. Een kleine vergoeding voor de gemaakte administratiekosten zou dus redelijk zijn. Maar nee, energie direkt is van mening dat ik hiermee de overeenkomst beëindig en een nieuwe overeenkomst moet afsluiten. En als gevolg hiervan moet er een boete worden betaald. Niet normaal. PAS OP ga niet in zee met deze burocraten.

Reactie van Energiedirect.nl , 30 januari 2017

Bedankt voor het plaatsen van deze review.

Helaas heb je bij de review geen gegevens geplaatst waardoor het niet mogelijk is om dit telefonisch met je te bespreken.

Dit zou ik graag alsnog doen, daarom wil ik je vragen om via een email naar webcare@energiedirect.nl je gegevens te sturen. Het omzetten van het contract van de ene naar de andere naam is administratief niet mogelijk omdat het contract dan niet meer rechtsgeldig is. Vandaar dat we dit niet zomaar konden aanpassen. Het is echter niet de bedoeling dat jullie hier beiden ontevreden mee zijn. Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Renske energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Genept
Jaap uit Amsterdam, 5 januari 2017

In dec benaderd via fb door energie direct ....gelijk zomaar overgeschreven zonder toestemming ...Hoe kan dat

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Jaap,

Wat vreemd om te horen. Wij benaderen zelf namelijk niemand uit eigen initiatief via facebook om een contract te verlengen/aan te gaan. We willen dit natuurlijk graag voor je controleren. Ik wil je verzoeken om op onze site het webformulier in te dienen met de situatie en je vraag. Dan kunnen we dit voor je controleren.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Perfecte service aan de deur
Robert, 1 januari 2017

Na jarenlang trouwe klant bij Eneco in Rotterdam en Capelle te zijn geweest kwam er een deur aan deur verkoper. Erg vriendelijk en duidelijk. Geen poespas. De jongeman vroeg mij de jaarnota erbij te halen en liet mij zien dat ik al die tijd veel te hoge tarieven had. Hij kon het zwart op wit laten zien aan de hand van mijneneco account en met zijn tarieven. Ik ben nu veel minder gaan betalen dankzij deze verkoper. ( €275 besparing ). Na een leuk gesprek en goede adviezen (over bezuinigen van je verbruik) is de jongeman weg gegaan en moet hem een dik compliment geven. Blij dat ik na jaren lang te veel betalen ben overgestapt.

Ik snap sommige ervaringen niet van anderen hier.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Robert,

Goed om te horen dat je veel gaat besparen! Daar kun je weer van genieten met een leuk weekendje weg. Bedankt voor je positieve review.

Met vriendelijke groet,

Michael

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opeens client bij Energiedirect?
Patty Maidman uit Zaandam, 31 december 2016

Wat een rare, agressieve manier om zaken te doen. Ik heb geen toezegging gedaan, niet mondeling en ook niet schriftelijk. Van Energiedirect ontving ik op 31-12-2016 een sms dat ik ben overgestapt. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Jullie hebben me geen contract gestuurd, ook geen melding gemaakt van de maandelijkse kosten. Gelieve alles terug te draaien, dus ongedaan te maken.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Patty,

Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je aangemeld zou zijn bij ons en je bent het hier niet mee eens. We willen dit natuurlijk graag voor je controleren. Ik wil je verzoeken op onze site het webformulier in te dienen en toe te lichten wat de situatie is. We zullen je dan zo spoedig mogelijk een reactie geven. We zien je bericht graag tegemoet komen.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Postma, 9 november 2016

Hallo ,op straat aangesproken door jullie colporteurs en een deal gesloten , maar deze in de loop van de week erna opgezegd. Nu bleek mijn email niet te kloppen dus het duurde en het duurde. tot van de week ik een sms kreeg met de mededeling dat ik op 9-11-2016 over ga naar jullie.Dit is dus niet zo. Zou binnen 24 uur een mail krijgen met de opzegging , maar nog steeds niets gehad nu 26 uur geleden. Mijn advocaat wacht met smart op jullie mail met de opzegging. Ik hoop zsm op jullie antwoord.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 november 2016

Hallo Chris,

Ik vind het jammer om te lezen dat je niets hebt ontvangen. Omdat ik op dit moment niet over je gegevens beschik wil ik je vragen om een mail te sturen met je gegevens en bovenstaand verhaal naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 28 oktober 2016

Beste Energiedirect, ik heb een brief ontvangen dat jullie mijn contract willen gaan beëindigen omdat ik een betalingsachterstand had. Bovendien wordt er een borgsom van €600 gevraagd. Inmiddels heb ik de achterstand volledig voldaan maar ik kan niet aan jullie eis voldoen om ook nog een borg over te maken. Ik word geadviseerd om over te gaan op een ander energiemaatschappij. Inmiddels heb ik dat gedaan en wordt er vanaf 22 november door een ander maatschappij geleverd. Krijg ik nu ook te maken met een opzegboete? Ik had klant willen blijven maar ik kan niet aan de eisen van jullie hoge borg voldoen en ga dus in op jullie advies om over te stappen. Met vriendelijke groet Peter

Reactie van Energiedirect.nl , 31 oktober 2016

Beste Peter,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Zonder de waarborgsom gaan wij alsnog de levering stopzetten. Fijn dat je al een aanmelding hebt gedaan bij een andere leverancier. Zo word je in ieder geval niet afgesloten door de netbeheerder. Wanneer wij de levering stopzetten brengen wij geen opzegvergoeding in rekening. Wij maken uiteraard wel een eindnota op. Bij een grote bijbetaling is er de mogelijkheid om een betalingsregeling aan te gaan.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Reactie Peter, 31 oktober 2016

Beste Rick,

ondanks dat je weinig voor mij kunt betekenen wil ik jouw bedanken voor je begripvolle reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 25 oktober 2016

Vanwege tijdelijk verlies van een baan heb ik helaas mijn energie nota niet kunnen voldoen. Ik heb verzocht aan Energiedirect of een betalingsregeling mogelijk was. Dit was niet mogelijk. Je kunt hooguit een paar dagen uitstel krijgen van de betaling. Omdat een regeling niet mogelijk was heb ik maanden te maken gehad met 40 euro extra kosten. Als ik deze extra kosten niet had gehad was er uiteindelijk ook geen achterstand geweest. Je had de achterstand dus sneller kunnen inlopen. Je blijft dus achter de feiten aanlopen. Inmiddels heb ik met pijn en moeite al mijn nota's voldaan maar krijg ik nu een brief dat ik word november afgesloten word als ik geen borg van € 600 overmaak. De service bij Energiedirect is ver te zoeken. De meeste bedrijven denken met de klant mee en willen graag een oplossing. Graag wil ik mijn contract voortzetten omdat ik nog een korting krijg op de eindafrekening maar het word je erg lastig gemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 26 oktober 2016

Goedemorgen Peter,

Dankjewel voor je bericht. Het is inderdaad niet mogelijk om voor een termijnbedrag een betalingsregeling af te spreken. Ik begrijp dat het vervelend is om vervolgens met incassokosten geconfronteerd te worden. Ik moet ook aangeven dat ik niet kan afwijken van de voorwaarden zoals in de brief beschreven. Zonder de betaling van de waarborgsom zal je contract beëindigd worden. Ik adviseer dan om over te stappen zodat er een leverancier actief blijft op je adres. Hiermee voorkom je afsluiting door je netbeheerder.

Met vriendelijke groet,

Will

Energiedirect.nl

Reactie peter, 26 oktober 2016

Will, omdat jullie eenzijdig mijn contract willen beëindigen omdat ik mijn waarborgsom niet kan voldoen rekenen jullie dan ook een overstap boete? Ik word op deze wijze gedwongen om over te stappen. Wordt dan de energiekorting alsnog verrekend?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
W prins, 19 oktober 2016

Net over gestapt naar energie direct de over stap boete van 100,00 wordt pas eind 2017 verrekend let op als je over stapt dit wordt niet vermeld ,de suggesties wordt gewekt dat dit soepel wordt geregeld maar je moet er meer dan een jaar opwachten als ik dit van tevoren had geweten was ik nog een paar maanden

bij mijn vorige leverancier gebleven het contract was op drie maanden na verlopen.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste W prins,

Een opzegvergoeding wordt inderdaad na 12 maanden levering vergoed. Dit wordt in de actievoorwaarden vermeld. Actievoorwaarden zijn ten alle tijde op te vragen bij de klantenservice indien gewenst.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Burgers, 19 oktober 2016

Zeer slecht!!

Ik ben een tijd geleden klant geworden van Energiedirect. Ik moest een borg betalen omdat ik bij de leverancier voor energiedirect een rekening niet betaald had. Borg is netjes door mij betaald 600 Euro per aansluiting dus in totaal 1200 Euro overgemaakt om aangesloten te mogen worden. Deze betaalde borg zou of verrekend worden of terugbetaald worden. Na aansluiting geen problemen mee gehad tot aan Augustus 2015.

Tot en met Augustus 2015 heb ik altijd netjes mijn rekeningen betaald aan energiedirect. De rekeningen die hierna kwamen heb ik door financiele redenen helaas niet kunnen voldoen. Mijn fout! Hierdoor werd het contract beeindigd wat natuurlijk logisch is.

Uiteindelijk heb ik zelf contact opgenomen met energiedirect waar de eindafrekening bleef. Deze heb ik natuurlijk gekregen en het te betalen bedrag was even ineens +- 2200 Euro! Na meer dan een half uur aan de telefoon hebben gehangen en tig keer in de wacht gezet a 70 cent per minuut blijkt dat ze overgestapt zijn naar een nieuw computersysteem waardoor ze veel gegevens kwijt zijn geraakt. Dit betekent in mijn geval dus dat ze en de borgbetaling en de toegestuurde meterstanden KWIJT zijn!

Ook word er, omdat de meterstanden bij hun niet meer in het systeem staan, een energiebelasting van +- 1100 Euro berekend??? Ik weet niet waar deze vandaan komen maar lijkt mij aan de HELE hoge kant.

Nu moet ik morgen naar de rechtbank want ik heb energiedirect al gezegd dat ik alles zwart op wit heb staan maar hier geloven ze niet in en willen dus ook niet toegeven dat het probleem bij hun ligt.

Zal mij heel erg benieuwen hoe ze dit gaan oplossen als ik aan de rechter alle bewijzen kan overleggen van de betaalde borg, de doorgegeven meterstanden etc. aan toe. Inmiddels is het te betalen bedrag +- 3300 Euro ivm. deurwaarderskosten en rechtkosten etc. Maar die ga ik toch zeker niet betalen! De totale openstaande rekeningen die ik niet betaald heb zijn 4 x 152 Euro en deze wil ik natuurlijk graag betalen. Na aftrek van de betaalde borg krijg ik dus nog veel geld van hun terug!

Mijn advies blijf er ver bij weg bij deze oplichters!

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste Chris,

Dat is jammer om te lezen. We zijn inderdaad veranderd van systemen, maar hiermee zijn we geen gegevens kwijtgeraakt. Meterstanden worden overigens ook opgeslagen in een nationaal register.

Energiebelasting is iets wat de overheid bepaalt en je betaalt dit over het verbruik. Bij een hoog verbruik is de energiebelasting dus ook hoog.

Ik wil graag meekijken wat en hoe het is verlopen aan onze kant. Uit je bericht kan ik helaas geen gegevens halen.

Daarom zou ik je willen vragen om deze review samen met je postcode en huisnummer te willen sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Patrick, 18 oktober 2016

Ik ben enkele weken geleden gebeld door een of ander bedrijf met de vraag om over te stappen van energieleverancier.

Ik VROEG om informatie en zou even thuis overleggen.

Meteen na het gesprek ontvang ik een mail om me aan te melden en binnen 2 minuten een welkomstmail. Ik word welkom geheten bij ED. VREEMD, ZEER VREEMD, want ik was op dat moment aan het werk en was niet in de gelegenheid mijn mail te checken.

Verder niet al te veel aandacht meer aan geschonken en ineens ontvang ik vrijdag jl. een mail om direct mijn meterstanden door te geven.

Ik ben klant van ED.

Ik wil dus geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier.

Ik maandag jl. gebeld met ED en daar kunnen ze niets voor me doen. Ik krijg een telefoonnummer (dat overigens niet werkt en behoort bij besparenkan.nl)

ED kan niets meer voor me doen, is het antwoord.

Ik word dus gedwongen om klant te worden, maar zo gauw als ik eenmaal klant ben, dan houd het ook op.

Nogmaals, ik wil geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier!

Hoe kom ik van deze energieleverancier af???

Reactie van Energiedirect.nl , 18 oktober 2016

Beste Patrick,

Vervelend om te lezen dat je geen klant hebt willen worden.

In een bevestigingsmail wordt echter aangegeven dat je een contract bent aangegaan. Ook staat hierbij vermeld dat je 14 dagen wettelijke bedenktijd hebt en je het contract binnen deze periode kunt annuleren. We hebben binnen deze wettelijke bedenktijd geen afmelding van je ontvangen.

Ik wil graag voor je uitzoeken wat er fout is gegaan en achterhalen of het contract rechtsgeldig tot stand is gekomen. Ik wil je dan ook vragen om hierover een mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Mireille

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Els van Beek, 13 oktober 2016

Het zijn net Jehova getuigen: als ze je bellen kom je moeilijk van ze af. Uiteindelijk de hoorn erop gegooid. Blijven maar door praten. Agressief gedrag!

Reactie van Energiedirect.nl , 14 oktober 2016

Beste Els,

Dit is inderdaad erg vervelend en niet onze manier van werven. Ik wil dit dan ook graag voor u stopzetten. Omdat er geen gegevens bekend zijn op deze pagina, wil ik u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
de Jel, 4 oktober 2016

Ik wacht ook al op een antwoord en oplossing voor mijn tegoed van 235 euro bij Energie Direct. Dit zou op de jaarrekening vermeld moeten staan en uit betaald moeten worden. Dit is nog steeds niet gebeurd ook niet na diverse telefoontjes. Nieuwe klanten een worst voor houden en vervolgens de klant laten wachten en niet informeren. Kom je afspraken na Energie Direct zo moeilijk kan het niet zijn!!!!

Mvg Raymond de Jel

Reactie van Energiedirect.nl , 5 oktober 2016

Beste Klant,

Dit klinkt niet goed. Normaal gesproken krijg je na 12 maanden levering een eventueel tegoed/welkomstpremie. Dit is niet altijd precies het moment van de jaarnota. Mocht dit 12 maanden na de start van onze levering nog niet uitbetaald zijn dan ontvang ik graag je adresgegevens middels een email. Deze email kun je sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Renske

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 16 september 2016

Na anderhalve maand leg ik mijn klacht OPNIEUW voor aan EnergieDIrect via het Klachtenformulier op hun website.

Het Webcare team heb je blijkbaar ook niets aan.

Reactie Jan, 16 september 2016

Dit is inderdaad niet uit te leggen. Hoeveel geld zou Energie direct op deze manier stelen van hun klanten?

Reactie Rose, 16 september 2016

"Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt." "Ik ga koffie halen en moet zo naar huis want anders mis ik GTST, voor de rest bekijk je het maar." aldus energiedirect.nl

Reactie van Energiedirect.nl , 16 september 2016

Beste Maarten,

Als allereerst wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Dit heeft veel te lang geduurd! De welkomstpremie waar je gewoon recht op hebt hoor je na 12 maanden te ontvangen op je rekening. Het is natuurlijk niet goed dat je zo lang op duidelijkheid hebt moeten wachten.

Ik heb de 226 euro voor je in orde gemaakt. Deze is nu onderweg naar de bank en ontvang je binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Renske

energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 16 september 2016

EnergieDirect moet maar even in RADAR komen. Voor het afwimpelen van ex-klanten met lastige vragen en het stelselmatig niet beantwoorden van klachten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 14 september 2016

De EnergieDirect soap gaat verder...

Mijn contract is afgelopen op 31-07-16. Keurig 12 maanden betaald. Zoals gezegd mijn contract maakt melding van 2 x 113 euro energietegoed. Echter op de eindafrekening is dit NIET VERMELD.

Gereclameerd op 8 augustus. Deze mail heb ik gereplied. Zou kunnen dat niet de juiste methode is... antwoordconsumentservice@energiedirect.nl heb ik gebruikt. In ieder geval geen antwoord gehad op hun 'zo daar ben ik vanaf'-mail.

Vervolgens op aanraden van het webcareteam van ED nu voor de TWEEDE MAAL!!! mijn klacht/verhaal aan het 'webcare..."-team gemaild.

BEIDE MALEN, NIETS GEHOORD!!!

*** SCHANDALIG!!!

Reactie K.S.Prins, 15 september 2016

Geachte Maarten,

Mijn ervaring is net zo , bellen mailen het helpt niets . ze beloven te reageren maar vervolgens hoor je niks meer.

gewoon waardeloos bedrijf !!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 september 2016

Mijn irritatie is nu zo hoog dat ik het maar even laat rusten. Het is nu een maand geleden dat ik mijn klacht heb gestuurd.

Ik geef jullie op een briefje dat het energietegoed de komende weken (de 6 weken zijn dan verstreken) niet op mijn rekening staat. Ik ga nu lekker genieten van de zonne-energie in mijn tuin om weer een goed humeur te krijgen.

Over twee weken zal ik hier terugkeren en verdere actie ondernemen naar die slaapkoppen van ED.

"Wat vervelend om te horen dat u..." GAAP.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 september 2016

Je raadt het nooit, ik reageer dus op die slecht geschreven mail van de Klantenservicemedwerker. Reactie geen! Ik stuur mijn klacht naar het "webcare??? - team". Reactie: geen!!!

Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.

Reactie van Energiedirect.nl | 9-8-2016

---------------------------------------------------------------

Beste Maarten,

Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.

Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.

Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------

Beste lezer,

Jullie antwoord op mijn vraag vind ik niet duidelijk en het riekt zelfs naar gemakzucht, maar het kan dat ik dat verkeerd zie...

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

...kan overgemaakt worden... - Dit interpreteer ik als "de mogelijkheid bestaat". Mocht het dan niet op mijn rekening staan, PAS dan gaan jullie het nakijken. Waarom wordt het niet NU nagekeken??? Zodat ik over 6 weken NIET weer aan de bel hoef te trekken???

BOVENDIEN op jullie site staat bij FAQ (en dat was ook bij een vorig contract dat ik bij jullie had, het energietegoed op de eindafrekening vermeldt wordt. Bij mijn eindafrekening is dit ditmaal NIET zo. Ik heb dus alle reden om aan te nemen dat er helemaal niets uitbetaald zou worden als ik niet aan de bel trek. Vreemde gang van zaken.

MIJN BROEK HANGT OP MIJN ENKELS VAN DEZE CLUB!!! Bellen heeft ook weinigen vrees ik, ben bang dat ik een 'licht' aan de telefoon krijg waarbij ik het hele verhaal wederom op kan gaan hangen en een onwetend 'kluitje-in-het-riet" antwoord ontvang. Dus zich niet bewust zijnde vandaar zeer slechte serviceverlening. Net als het antwoord op mijn eerste klachtmail.

Reactie van Energiedirect.nl , 8 september 2016

Beste Maarten,

Mijn excuses voor de verwarring die is ontstaan naar aanleiding van de onduidelijkheid in het gekregen antwoord.

Het energietegoed, zie het vorige antwoord, betalen we uit na 12 maanden. Omdat er geen klantgegevens bij je bericht staan, kan ik niet nagaan wat de situatie precies is.

Gezien het antwoord dat je van een andere collega gekregen hebt, vermoed ik dat je een jaarnota ontvangen hebt over denkelijk 11 maanden, is dat ook zo? In die situatie snap ik namelijk het antwoord van mijn collega. Ik geef je echter wel gelijk in het feit dat het vreemd verwoord wordt.

Ik zou je toch willen vragen om bovenstaande tekst, samen met je adresgegevens, te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Ik kan dan voor je nagaan wat de situatie is en uiteraard nu ook al nakijken wat er is gebeurd met je energietegoed. Er hoeft namelijk tot die tijd geen twijfel te zijn of het "misschien of waarschijnlijk" goed komt. Hierin wil ik je graag nu al duidelijkheid in geven.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
K.S.Prins, 1 september 2016

We zijn onlangs overgestapt naar Budget-Energie, omdat we over onze vorige leverancier Energiedirect totaal niet tevreden waren. Er is ons bij aangaan van het contract een welkomstpremie van 350euro belooft deze is echter nooit uitgekeerd. na telefonisch contact werd ons verteld dat dit bij de jaarlijkse eindafrekening zou worden verrekend . dat is natuurlijk nooit gebeurd. wij hebben altijd netjes onze voorschotbedragen betaald net als onze eindafrekening . toch vindt Energie-Direct het blijkbaar leuk om nog steeds het voorschotbedrag van onze rekening te halen . deze heb ik uiteraard terug laten storten waarop we een mevrouw van Energie-Direct aan de telefoon kregen . zij zou na ons verhaal te hebben aangehoord, het allemaal nakijken en ons de volgende dag terug bellen, dat heeft ze natuurlijk niet gedaan. vandaag ontvingen we een E-mail of we het openstaande bedrag alsnog willen voldoen, anders wordt het bedrag verhoogd U begrijpt : Energie-Direct NOOIT aan beginnen

Reactie van Energiedirect.nl , 6 september 2016

Beste K.S. Prins,

Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een beloofde welkomstpremie niet wordt uitbetaald als je hier recht op hebt. Het is dan ook erg vervelend dat je in deze situatie terecht bent gekomen.

Als je wilt dat ik voor je nakijk wat er fout is gegaan, wil ik je vragen een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl

Met vriendelijke groet,

MIreille

Reactie Maarten, 15 september 2016

Mailt u ook tevergeefs met uw klacht naar het webcare team van EnergieDirect terwijl ze notabene zelf deze optie aandragen??? Ik wel. Ben nu anderhalve maand bezig met NUL resultaat. Het lijkt op een soort ontmoedigingsbeleid zodat iedereen denkt, dat maar zitten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
hobma, 1 september 2016

kan niet op de website komen die jullie doorgeven

lekker makkelijk !

Reactie van Energiedirect.nl , 6 september 2016

Beste Hobma,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met je bericht. www.energiedirect.nl is de url van onze website. Mocht het niet lukken om op de persoonlijke pagina in te loggen, wil ik je vragen het contactformulier in te vullen, zodat we je hiermee verder kunnen helpen.

Groetjes,

Mireille

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
a hobma, 1 september 2016

moest afgelopen jaar best veel bijbetalen heb ik gevraagd of het in drie keer kon geen probleem

krijg ik een mail dat ik de maandelijkse termijn niet betaald had.

werd altijd automatisch afgeschreven heb gebeld hoe dat kon kreeg als antwoord dit ligt aan uw zelf !!!!

moet je maar automatisch betalen. viel niet mee te praten. denk je dat het goed geregeld is!

ze mogen daar weleens een opleiding gaan volgen hoe je met klanten omgaat

ben bijna de hele week bezig met dat gedoe dat moet toch niet nodig zijn

Reactie van Energiedirect.nl , 1 september 2016

Beste klant,

Dit is inderdaad erg vervelend, het is namelijk zo dat als er een termijnbedrag niet voldaan is om welke reden dan ook de betalingsregeling komt te vervallen. Dit is een van de voorwaarden. Als het termijnbedrag al is voldaan dan willen wij je graag helpen met de betalingsregeling. Omdat er geen gegevens bekend zijn op de website wil ik je vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan nemen wij contact met je op hierover. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Reactie ahobma, 1 september 2016

dit antwoord had ik niet verwacht.

dacht dat alles in orde was

blijkbaar niet

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
F.J. DE HEK, 24 augustus 2016

Dinsdag 23/8 melde zich een jongmens aan mijn deur met de mededeling dat hij kwam voor "gas en elektriciteit".

Ik vond dat nogal vaag maar heb hem binnengelaten.Eenmaal binnen probeerde hij me voor iets te laten tekenen,

zonder zich bekend te maken als colporteur van Energie Direct en aanvankelijk ook zonder uit te leggen waarvoor

hij mijn handtekening nodig had.Toen een en ander duidelijk was heb ik hem de deur gewezen.Het komt mij voor

dat Energie Direct,mede gezien het enorme aantal klachten op de site,lak heeft aan toekomstige en bestaande klanten en aan fatsoenlijk zaken doen.

Reactie van Energiedirect.nl , 25 augustus 2016

Beste Heer/Mevrouw,

Ik vind het vervelend om te lezen dat de verkoper niet naar behoren heeft gehandeld. Ik wil je dan ook verzekeren dat wij hier geen lak aan hebben en dat wij hier graag een melding van maken zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.

Ik wil dan ook graag een klacht voor je indienen. Kun je daarvoor je postcode, huisnummer en je telefoonnummer sturen naar webcare@energiedirect.nl? Het telefoonnummer kan gebruikt worden voor een terugkoppeling.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Simon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 augustus 2016

Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.

Reactie van Energiedirect.nl , 9 augustus 2016

Beste Maarten,

Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.

Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.

Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

Met vriendelijke groet,

Marlon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer