Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Niet open en transparant betreffende het overzicht.
P.J.C. uit Wijlre, 21 juni 2019

Het valt op dat kosten in de energievergelijker lager uitvallen dan in de maand voorspelling die energiedirect doet na het afsluiten van het jaarcontract. Zij hangen overal, bij de afname een kosten plaatje aan. Bij terug levering alleen het aantal kw. Dit geeft onduidelijkheid! Je weet zo niet of het al meegerekend is of niet. In mijn geval lever ik meer terug aan kw dan dat ik afneem en toch staat het bedrag niet in mindering gebracht. Ook mijn verbruik is momenteel lager als voorgaande jaren en kom tot de conclussie, dat ik volgens de voorspelling veel duurder uit ben aan het einde van het jaar. Vreemd toch! Heb contact gehad, helpdesk probeert antwoord te geven maar is voor mij niet overtuigend. Rede hiervoor is dat ze veel vertellen kunnen, tekst met getallen, - en + tekens zou duidelijker zijn. Mijn advies; energie direct kijk eens bij concurrenten hoe zij alles berekenen en overzichtelijk maken voor de klant. Als ik zelf moet gaan rekenen en openheid of transparantie niet duidelijk is, krijg ik een vreemde smaak. Wanneer mijn maandkosten volgens de voorspeller van energie direct hoger uitvallen bij minder afname van energie, dan voorgaande jaren bij meer afname, krijg ik een pijn in de buik gevoel. Het antwoord is; aan het eind van het jaar wordt alles correct verrekend. Erg misleidend!

Ik ben nu nog klant tot eind jan. maar ben al uit aan het kijken naar een nieuwe leverancier. Dat gevoel heb ik al vanaf het begin, maar krijg het ook niet weggenomen.

Jammer!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opzeg boete
Thomas, 21 juni 2019

In januari heb ik een verhuizing doorgegeven gezien ik ging samen wonen met mijn partner. Een paar weken later heb ik tot 2 maal toe de verhuizing om laten zetten in een beëindiging van het contract gezien de voorwaarden van mijn partner gunstiger waren dan mijn voorwaarden. Ik ben op de hoogte gebracht van een opzegboete omdat ik mijn contract niet volledig uitzit. Ik ben akkoord gegaan ook al vind ik het bijzonder dat je bij een verkoop van een huis wel je hypotheek contract ontbonden krijgt maar je energiecontract niet.

In april ben ik gaan wonen op het nieuwe adres en werd er opeens geld afgeschreven van mijn rekening. Wat bleek was de opzegging bij energiedirect niet goed gegaan. Ik had dus al 2 x de moeite genomen om de verhuizing te annuleren en om te zetten naar een opzegging en nu moest ik alsnog voor de derde keer met energiedirect contact leggen. Die wisten van niks..... Nogmaals tot 2 x toe aan de telefoon gehangen, het was zelfs zo dat ik uiteindelijk gevraagd heb aan qurrent om contact te leggen met energiedirect gezien ze beide aan het leveren waren op het nieuwe adres......

Na denk ik 7 x met ze gesproken te hebben over de eindfactuur en de opzegboete heb ik uiteindelijk besloten de opzegboete niet te betalen. De moeite die ik gedaan voor het omzetten van verhuizing naar beëindiging stond niet gelijk aan de opzegboete. Ik heb dan ook een vordering kenbaar gemaakt via een online formulier waarin ik stelde dat ik recht zou hebben op een vergoeding van € 100,- voor de moeite om tot beëindiging van het contract te komen.

Op die manier zou de opzegboete en de moeite die ik heb moeten doen om het goed geregeld te krijgen tegen elkaar weg gestreept kunnen worden.

Ik heb als reactie hierop gekregen dat de boete a € 100,- gewoon betaald dient te worden.

Nog steeds geen enkele toenadering en hulp.

Nogmaals contact gehad met energiedirect die ik gevraagd heb nogmaals naar mijn dossier te kijken en mij tegemoet te komen.

Antwoord: Helaas, we kunnen hieraan niet meewerken......

De aller slechtste ervaring ooit met een bedrijf. Geen enkele blijk van oplossingsgerichtheid, verplaatsen in de klant, gevoel voor service.

Helaas toch maar besloten het bedrag te betalen, ik wacht nog op antwoord van energiedirect, ze hebben me verteld dat een andere afdeling me binnen 2 weken te bellen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
gebrekkig of geen contact met en informatie van Energiedirect
F. Rosenhart, 13 juni 2019

Informatie over mijn verbruik kan ik niet krijgen, De vooruitkijker werkt niet, Mijn verbruik en verbruiksgeschiedenis wordt niet gegeven. Ook niet na mijn eerdere meldingen. IK voel mij hoogtst onzeker bij Energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl , 14 juni 2019

Beste heer, mevrouw Rosenhart,

Jammer om te lezen dat u problemen ervaart met de vooruitkijker. Ik snap dat u graag een inzicht in uw verbruik heeft. Ik help u daar graag bij. Stuurt u mij uw gegevens en een kopie via uw bericht via: webcare@energiedirect.nl?

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Reactie F. Rosenhart, 14 juni 2019

Waarom moet ik nu weer dingen doen? ik heb mijn klachten gemeld. EniergieDirect doet er niets mee en zegt mij dat ik weer dingen moet doen. EniergieDirect kan hun naam beter veranderen in EnertieNooit. Ik zal nimmer iemand aanraden met EnergieDirect in zee te gaan. Wat een armoe.

Reactie van Energiedirect.nl , 18 juni 2019

Hallo mevrouw/meneer Rosenhart,

Bedankt voor je bericht!

Kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Ik zie dat je op 29 mei 2019 de laatste keer je meterstanden hebt ingevoerd. Kunt u mij hiervan een screenshot van sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Ik hoor graag van je!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
De vragen worden niet beantwoord.
Rens, 7 mei 2019

Het is een brok ellende dat je vele emails moet sturen omdat de mails niet gelezen en daarom niet volledig en juist worden beantwoord. Veelal standaard antwoorden door meerdere medewerkers die niet van elkaar weten wat er werd geantwoord. Sturen je voor verbruiksgegevens door naar de netbeheerder maar die laat weten dat Energie direct die gegevens wel degelijk kan leveren. Als je teneinde raad een mail stuurt ter attentie van Hoofd klantenservice wordt geantwoord dat er geen Hoofd is!!

Weten niet wat er onder klantenservice verstaan moet worden.

Heb alle mails met niet relevante beantwoording nog beschikbaar.

Je bent er weken mee bezig en kost onnodige energie, erg frustrerend.

Ga er niet meer over bellen of zo. Heb de intentie dit nog eens door Kassa of Tros Radar in de actualiteit te brengen in hun consumentenprogramma.

Reactie van Energiedirect.nl , 9 mei 2019

Beste Rens,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring, ook al is het geen goede geweest.

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat u meerdere e-mails moet versturen en uiteindelijk nog geen goede oplossing heeft gehad van ons. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik zou nog graag met u in contact komen om de situatie bespreken en te werken aan een oplossing. Helaas kan ik in deze review geen contactgegevens zien dus ga ik u toch nog vragen om een e-mail te sturen. Dit mag naar webcare@energiedirect.nl.

Ik kan me voorstellen dat u liever geen e-mail meer stuurt maar als we de contactgegevens hebben gaan we aan de slag!

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer zeer zeer ontevreden
C Cheung uit Eindhoven , 1 mei 2019

N bedrijf die mensen oplichten met rekeningen die niet bestaan. Chaotisch in berekeningen. De oplichting praktijk begint al bij de deur. De automatisch incasso kan niet geregeld worden met allerlei smoes. Na half jaar overstap naar n ander, zonder enige hernnerings mail of brief sturen ze gelijk n incasso. Terwijl ik heb netjes de afrekeningen al betaald heb. En ik heb nog nadrukkelijk gevraagd of dat allen rekeningen bijstond. Door de telefoon zeggen ze ja. Geen andere rekeningen meer. Na half jaar niets gehoord. En opeens n rekening van €40. Echt n Zielige bedrijf. Nog nooit gezien. Ik heb al iedereen inmiddels n waarschuwing gestuurdom niet bij energie direct te overstappen. Je krijgt alleen ellende!!!

Reactie van Energiedirect.nl , 3 mei 2019

Dat is een nare situatie wat je beschrijft. Ik wil dit graag tot de bodem uitzoeken. Ik wil je daarom vragen om zo snel mogelijk contact op te nemen met ons. We zijn te bereiken op 0900-3347328 (Van ma t/m vr van 09.00 uur tot 16.00 uur. Alleen reguliere belkosten)

Dan gaan we direct aan de slag voor je! Alvast bedankt.

Groet, Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete
Meggy Mertens uit Sittard, 12 april 2019

Telefonisch werd ik Juli 2018 benaderd of ik wilde overstappen naar een goedkopere energieleverancier. Door mijn woonsituatie had ik een Variabel energie contract bij Essent gezien ik wist dat mijn woning medio zomer 2019 tegen de vlakte zou gaan met een verhuizing als gevolg. Energie direct had voor mij een mooie aanbieding werd gezegt. Ik zou hetzelfde contract krijgen maar dan met fijnere prijzen. Dus ik ging met een digitale handtekening akkoord.

Heden heb ik contact gehad met Energiedirect omtrent mijn opzegging gezien de woning moet worden opgeleverd voor de sloop. Nu werd mij vermeld dat ik een 3jarig contract had en dus een boete moet betalen van €200. Ik viel achterover gezien ik van mening was dat ik een variabel contract had. Blijkt dus niet het geval te zijn. Door mijn digitale handtekening kunnen ze ook geen kwijtschelding van deze boete geven.

Ik weet niet meer wie mij die ‘leuke actie’ heeft voorgelegd maar toen ik mijn vraag stelde; kan ik ten alle tijden zonder problemen mijn contract bij jullie opzeggen was haar antwoord ja. En zie nu, dit is dus niet het geval!

Reactie van Energiedirect.nl , 16 april 2019

Beste Meggy,

Hartelijk dank voor het delen van je ervaring, helaas is dit geen goede geweest ;(

Ik kan me voorstellen dat je nogal schrikt van een boete, zeker als je er niet op gerekend hebt. Als je een vast contract hebt dan wordt deze boete inderdaad in rekening gebracht bij opzegging. Is er ook gesproken over een ander adres? Om het contract mee te nemen eventueel ?

Ik zou hier graag nog over met je in gesprek willen gaan, zou je je gegevens kunnen sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan ga ik uitzoeken wat er exact is gebeurd.

Met vriendelijke groet,

Laura

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Heldere berekening
Arnold uit Ede, 8 april 2019

Dit jaar forst meer gaan betalen bij de Nuon. Nadat de adviseur een berekening maakte bleek dat ik €180 zou besparen bij energie direct.

3 jaar geen stijgingen op mn tarieven. Prima deal!

Reactie van Energiedirect.nl , 16 april 2019

Dat is fijn om te horen, Arnold!

Welkom bij Energiedirect.nl ;) Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag!

Groetjes,

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Agressieve verkoop methode Energiedirect
Bas Vankan uit Maastricht, 22 maart 2019

Energiedirect ondermijnt relatie tussen client en bewindvoerder door client gouden bergen te beloven en vervolgens de bewindvoerder onder druk te zetten akkoord te gaan met contract.

een informatiepakket toesturen wordt geweigerd.

Reactie van Energiedirect.nl , 23 maart 2019

Ik neem aan dat u een offerte bedoeld. Uiteraard is dit mogelijk en tegelijkertijd kunt u ook naar onze website om zelf een berekening te maken! Lekker handig natuurlijk. Om die reden ben ik het niet eens uw beredenering maar ik snap waar het vandaan komt. Neem gerust een kijkje als je nog interesse hebt!

Als u nog vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help u graag!

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zorgeloze overstap
Hans uit Tiel, 14 maart 2019

Via de deur over gestapt naar energie direct. Een fijne uitleg en een goede besparing. Top gedaan ! Komende 3 jaar zit ik goed.

Reactie van Energiedirect.nl , 18 maart 2019

Goedemiddag Hans,

Super om te horen dat de overstap goed is gegaan en dat je door de verkoper goed bent ingelicht. Erg belangrijk! :).

Bedankt voor je review! Mocht je in de toekomst vragen hebben kun je altijd bij ons terecht via o.a. facebook en twitter!

Groetjes Melanie

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Enorm slecht, ten alle tijden vermijden.
Daan, 3 maart 2019

Gelokt met een zeer mooi tarief maar dat bleek niet te kloppen. De jaarrekening was absurd hoog. Toen een betalingsregeling getroffen maar ze brengen elke maand 40 euro in rekening voor deze regeling. Vervolgens vallen ze je lastig op zondagen en feestdagen en is het een van de meest onethische bedrijven die ik ooit heb meegemaakt. Ik betaal hun absurd hoge rekeningen direct en zeg het dan ook direct op. Lieve mensen, kom niet in een soortgelijke situatie en vermijd deze partij.

Reactie van Energiedirect.nl , 6 maart 2019

Hoi Daan. Pff, een bijbetaling op de jaarafrekening is nooit leuk :( Wist je dat het treffen van een regeling, je niets extra's kost bij ons? Ik vermoed dan ook dat de betalingen te laat plaatsvinden.. waardoor je extra kosten erbovenop krijgt. En dit is per factuur maximaal € 40,-. Graag kijk ik met je mee naar waar het nu precies misgaat. Misschien dat ik de datum van de regeling voor je aan kan passen? Dit zodat je niet maandelijks die extra kosten erbij krijgt, want dat is toch super zonde!

Om voor je aan de slag te kunnen, ontvang ik graag een kopie van je bericht samen met je postcode + huisnummer via: webcare@energiedirect.nl

..Ohja, dat je door ons gebeld word op zondagen en feestdagen is wel gek, Dit omdat wij op deze dagen zelf ook gesloten zijn. Weet je zeker dat je je niet vergist?

Groetjes, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Reactie Daan, 6 maart 2019

Tessa.

Ik heb nergens gerept over bellen er staat letterlijk lastigvallen. Wat jullie doen per mail en andere communicatiemiddelen. Vervolgens lag ik in het ziekenhuis en dit was bekend. Ik had aangegeven dit in maart te voldoen en ben die afspraak ook nagekomen. Alsnog sturen jullie op zondagen extra incassokosten die elke maand terug kwamen. Dit terwijl jullie bekend waren met de situatie en er totaal heen begrip voor hadden. De kosten die jullie geclaimed hebben zijn absurd. Zowel voor de energie als de incassokosten. Ik wil niks meer met jullie te maken hebben. De medewerkers zijn ronduit onbeschoft en zeer waarschijnlijk enorm laaggeschoold. Ik adviseer een ieder om weg te blijven bij energiedirect. Een ethiek van 0.0.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zorgeloos overstappen????
Anne Godderij - van Brussel uit Stein, 19 februari 2019

Kleine tip voor mensen die willen overstappen:

Contract altijd per de 1ste van de maand laten ingaan. En direct na een eindafrekening van een volledig jaar van je vorige leverancier. Door schade en schande wijs geworden.

Dat daar gezegd ben ik overgestapt naar Energiedirect per 13 februari 2019 en moet ik voor de hele maand februari het volledige termijnbedrag betalen. Daar was ik erg verbaasd over. Volgens een niet al te vriendelijke chatmedewerker komt dat wel weer goed bij de eindafrekening. Echt een klantvriendelijke oplossing vind ik dit niet. Blijkbaar kunnen alleen energie maatschappijen dit NIET naar rato berekenen?

Ik heb zelf jaren lang gewerkt voor 1 van de grootste telecom providers waar medewerkers uitvoerig werden opgeleid in zowel mondelinge als schriftelijke vaardigheden. Misschien ook een goede tip voor Energiedirect? Zowel de klantenservice als de chat services krijgen van mij een zware onvoldoende. Niet dat er überhaupt gevraagd wordt naar mijn mening aan het einde van het gesprek. Bij dezen dus!

Met klantvriendelijkheid komt je best ver. Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat ik spijt heb van mijn besluit over te stappen. Mijn contract ga ik per 1 maart 2020 opzeggen.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 februari 2019

Beste Anne,

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op dubbele kosten na een overstap, dat wilt natuurlijk niemand en ik vind het ook jammer dat je niet naar tevredenheid bent geholpen. Omdat ik helaas niet over je gegevens beschik kan ik niets zeggen over de situatie. Ik wil natuurlijk wel samen met jou op zoek gaan naar een andere oplossing.

Kun je het bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer naar webcare@energiedirect.nl sturen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om het nogmaals te bespreken.

Alvast bedankt voor je medewerking!

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Extra incassokosten
Bojan uit Kaatsheuvel , 15 februari 2019

Mensen als u krab bij de kassa zit ga vooral niet bij energie direct. In het geval dat u te laat bent met het betalen van een maand premie krijgt u eerst 25 euro incassokosten erbij. Daarna nog een keer 15 euro bovenop. Ik zie dat gewoon als geldklopperij. Nadat ik 25 euro incasso kosten kreeg, word ik telefonisch benaderd om betalingafspraak te maken. Dus niet eerst gaan bellen nee eerst incasso kosten berekenen en dan word je gebeld. Mijn advies, blijf uit de buurt van zulke malafide bedrijven. Voor mij ook tevens eerste keer maar ook tegelijk de laatste keer. Profiteurs

Reactie van Energiedirect.nl , 20 februari 2019

Beste Bojan,

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt en dat je extra kosten in rekening hebt gekregen. Wij brengen niet zomaar kosten in rekening. Je krijgt op verschillende manieren herinneringen om het bedrag alsnog te betalen. Als we geen reactie krijgen op de herinneringen dan zijn we helaas genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen. Hier bestaan overigens regels voor en wij houden ons netjes aan de regels met betrekking tot de incassokosten.

Omdat ik geen gegevens van je heb kan ik over jouw specifieke situatie niets zeggen. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer naar webcare@energiedirect.nl te mailen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
zeer agressieve verkoper
Sacha, 12 februari 2019

Meneer begon met een "grapje" dat hij goed nieuws had maar geen Gaston van de postcodeloterij was.

naarmate ik aangaf geen interesse te hebben bleef die man doorzeuren en "behulpzaam"zijn dat ik uiteindelijk hem een fijne avond heb gewenst en de verbinding heb verbroken.

Dit is iets dat nooit nodig is want meestal zien ze eerder in dat ik toch niet over ga stappen

Reactie van Energiedirect.nl , 15 februari 2019

Beste Sascha,

Mijn excuses voor het feit dat de verkoper zich zo opdrong, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wij vinden het belangrijk dat onze verkopers een prettig gesprek aan gaan, ook al wil je geen klant worden.

We willen dan ook graag hier een melding van maken. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer naar webcare@energiedirect.nl te sturen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Goede deur aan deur overstap
Pieter uit Veenendaal, 7 februari 2019

Afgelopen maand via de deur overgestapt. Na een heldere vergelijking door middel van de jaarnota zag ik dat het 108 euro op jaarbasis zou schelen. Direct de overstap geregeld. Fijne overstap en gesprek.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ET partner Energiedirect??
Rick, 31 januari 2019

Ben vanavond gebeld (020 2148650) door een buitengewoon brutaal en onbeleefde jongeman. Hij wilde mij wel even een nieuw energie contract aanbieden voor € 15 minder per maand. Mijn vraag was: Hoe weet u wat ik nu betaal en hij had het voor zich op de computer. Ik vroeg vervolgens om mij de offerte via de mail mij te sturen. De jongeman zei “ als u even naar de computer gaat dan regelen we even snel een nieuw contract.” Zo doe ik geen zaken vertelde ik de jongeman en zijn reactie was “ Doei doei”. Zijn dit echt de partners van Energiedirect? Hoe gaat Energiedirect om met klantgegevens? ( nieuwe Privacy wetgeving). Waarom belt Energiedirect mij zelf niet? Ik druk mij zacht uit als ik zeg: Ik ben ongemanierd en niet profesioneel benaderd. Leuk klusje voor TROS Radar om verder onderzoek te doen naar dit soort onbetrouwbare akties en privacy regels, tenzij jullie de partners een betere opvoeding geven of beter selecteren en controleren.

Reactie Jacqueline uit Rotterdam, 4 februari 2019

Al in janurai 2010 hadden mijn buren en ik te maken met de onvoorstelbare onbeschoftheid van een jongen die ons klant van Energie Direct wilde laten worden. Hij was ons portiek binnengekomen en ging bij iedereen aan de deur langs. Bij mij als eerste. Leugens: u heeft van uw huidige leverancier een brief gekregen dat wij het over gaan nemen. Brutaliteit: ik ga wel even achter uw computer om het te regelen. Toen ik mijn deur voor hem sloot bonsde hij er heel hard tegenaan en schreeuwde dat dit mij heel veel geld ging kosten: honderden euro's per jaar. Vervolgens is hij bij een buurvrouw gaan bonken en schreeuwen; Ik weet dat u thuis bent! Doe die deur open! Hierop reageerde een andere buurvouw door te roepen dat ze de politie ging bellen en een bovenbuurman kwam naar beneden. Daarop is de jongen er vandoor gegaan.

Samen met een van de buren heb ik contact opgenomen met Kassa. In eerste instantie konden wij ons verhaal komen vertellen, later besloot de Vara echter (een) andere leverancier(s) aan te pakken. Ik was benieuwd hoe het nu zou gaan met dit bedrijf. Helaas! Ze weten dus van geen ophouden en blijkbaar kan het ook allemaal zomaar! Doe het niet! Ga niet met zulke mensen in zee. Deze manier van handelen zegt alles over wat je kunt verwachten van hun klantvriendelijkheid!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Belabberde communicatie
A.M., 30 januari 2019

In 2015 en 2016 contract gehad bij Energiedirect. Dat verliep prima

Inmiddels in 2018 opnieuw een contract voor een ander pand en wat een belabberde communicatie. Geen antwoord op vragen. Betalingsverkeer verloopt niet goed en na verschillende pogingen niet op orde te krijgen.

Reactie van Energiedirect.nl , 6 februari 2019

Ohjee, balen om te horen dat het nu allemaal niet zo vlekkeloos verloopt zoals het voorheen wel deed! Graag denk en kijk ik dan ook met je mee, of ik iets voor je kan betekenen. Stuur je me een uitleg van de situatie samen met je postcode + huisnummer toe via: webcare@energiedirect.nl?

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dubbele kosten door Energiedirect
Roy, 29 januari 2019

November overgestapt van NLE naar Energiedirect. Zou per 2-1-19 gebeuren waarbij Energiedirect het oude contact zou opzeggen.

"U hoeft zelf niets te doen" volgens hun website.

Blijkbaar hebben ze dus niet opgezegd en moet ik zowel Energiedirect als NLE nu betalen.

Dat kan helemaal niet, twee leveranciers op 1 adres!

Vooralsnog weigert Energiedirect dit recht te zetten maar ik kan toch niet twee leveranciers blijven betalen voor dezelfde energie op hetzelfde adres?

Reactie van Energiedirect.nl , 6 februari 2019

Hoi Roy. Hmm, 2 leveranciers tegelijkertijd hebben, dat is inderdaad onmogelijk!

Het kan wel zo zijn dat je bij een overstap, mogelijk een dubbele facturering hebt. Dit bijv. doordat je bij de 1 vooraf, en bij de ander achteraf betaald. En zo kan het zelfs zijn dat je nu voor de maand januari 2 x gaat betalen.. maar je uiteraard later van je vorige leverancier het teveel betaalde terug krijgt. Mocht het toch nog onduidelijk zijn, wil ik je vragen een klopie van je bericht samen met je postcode + huisnummer toe te sturen via: webcare@energiedirect.nl

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Goede service
Abvan den Berg uit Schiedam , 24 januari 2019

Via Energiedienst Nederland heb ik een berekening gekregen dat dat bij energie direct goedkoper uit zou zijn. Moest direct beslissen en daarna 14 dagen bedenktijd.

Toch ja gezegd.

Dag erop spijt. Via chat contact gezocht met energie direct Binnen 2 uur is het bedrag wat ik werkelijk kwijt zou zijn berekend. Scheelde zo weinig en energiedirect moest ws op overstap boete gaan betalen dat ik van de overstap heb afgezien.

Zonder probleem.

Netjes

Ook opzegging direct gekregen

Reactie van Energiedirect.nl , 29 januari 2019

Bedankt voor de review Ab! We handelen graag snel en denken in oplossingen.

Wellicht tot in de toekomst :)

Met vriendelijke groet,

Sharona

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Foutieve informatie
Nick uit Eindhoven, 22 januari 2019

Toen de beste man aan de deur stond werd mij een cashback van 85 euro belooft na een jaar lid te zijn en ik zou een tanktegoed krijgen van 220 euro. Dat laatste was niet de juiste informatie. Ik ben overgestapt voor de 220 euro tanktegoed die je dus niet krijgt. Je kan 0,05 cent korting krijgen bij verschillende tankstations en dat kan per jaar zoon 220 euro opleveren. Toen ik werd gebeld werd door energie direct voor een beoordeling heb ik gemeld dat ik in het contract niets kon vonden over 220 tanktegoed. Daar werd verteld dat ik de app Regelneef moest downloaden en zodra ik lid was kon ik de info daar vinden.. niet dus! Na contact met energie direct wordt gezegd dat ze het personeelslid dat aan de deur is geweest aanspreken op het geven van incorrecte info. Ook nadat ik dat verzoek heb gedaan. Heb spijt dat ik ben overgestapt. Ik was bij mijn oude leverancier namelijk goedkoper uit zonder het zogenaamde tanktegoed. Je kan via de leverancier wel een app downloaden om te besparen op het tanken maar ik weet van mezelf dat ik daar niet voor om ga rijden etc. Als ze mij verteld hadden dat het om een besparing ging i.p.v. een tegoed was ik zeker niet overgestapt!

Reactie van Energiedirect.nl , 28 januari 2019

Beste Nick,

Jammer om te horen dat de verkoper het een tanktegoed heeft genoemd in plaats van de besparing. Het klopt inderdaad dat je met onze Tankey app 5 cent per liter korting krijgt bij bepaalde tankstations. We hopen dat er in de toekomst meer tankstations bij komen, het aanbod blijft namelijk uitbreiden. Mijn excuses dat de verkoper dit niet duidelijk verwoord heeft. Hij wordt hierop aangesproken voor zijn manager.

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongevraagd contract
Bram, 20 januari 2019

Na een contract afgesloten te hebben met een nieuwe energieleverancier en daar via een mail bevestiging van te hebben gehad kreeg ik 4 dagen later een mail van Energiedirect dat ze blij waren dat ik voor hen had gekozen.

Ik had geen contact met ze gehad en reageerde dus ook niet erop.

Van de nieuwe leverancier kreeg ik na ingang van het contract ineens bericht dat er een andere leverancier hen had bericht dat ik overgestapt was. Nu wilt Energiedirect na 2 weken telefonisch contact waarbij duidelijk is geworden dat ik klant ben en blijf van het andere energiebedrijf een vergoeding wegens voortijdig overstappen.

Volgens mij oplichting van het zuiverste soort.

Reactie van Energiedirect.nl , 22 januari 2019

Beste Bram,

Ik vind het jammer om te horen dat het op deze manier is gegaan en we willen dit natuurlijk voor je uitzoeken. Helaas heb ik geen gegevens van je en wil ik je vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer naar webcare@energiedirect.nl te sturen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op hierover.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Torenhoge rekening door hoge belasting.
Anouk , 18 januari 2019

Ik woon in een klein appartement, werk 40 uur in de week.. Dus erg weinig thuis. Rekening van 66 euro opgehoogd naar 92 euro.

Belachelijk hoge prijzen..

Reactie van Energiedirect.nl , 22 januari 2019

Beste Anouk,

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de verhoging, de kosten zijn een stuk hoger geworden. De belastingen en de netbeheerderskosten hebben we helaas niet in de hand, dit wordt bepaald door de overheid en de netbeheerders. Ik wil natuurlijk wel graag nakijken waarom de verhoging zo hoog is en daarvoor heb ik je gegevens nodig. Kun je een mail sturen met je vraag en je postcode/huisnummer naar webcare@energiedirect.nl.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kansloos
Saskia R. uit Schiedam, 16 januari 2019

Nog nooit zoveel problemen gehad als met dit bedrijf.

Bij einde van het contract ivm overstappen opeens een latere datum dan gevraagd waardoor ik nog een aantal weken aan een variabel contract zou vastzitten. Sowieso vond ik het vreemd dat een contract met duidelijke einddatum ongevraagd en zonder mededelen verlengd wordt.

Uiteindelijk na wat aandringen het contract toch op de goede datum kunnen laten eindigen. Dit verliep al erg stroef.

Vervolgens krijg ik een afrekening, ik zou geld terugkrijgen. Op 1 januari zou het overgemaakt worden, maar niet geheel onverwachts niks ontvangen. Zelf geprobeerd contact op te nemen, maar zeer zeer slecht bereikbaar via alle wegen. Uiteindelijk iemand aan de lijn, snapte het niet en niemand beschikbaar om hulp te vragen. Zou teruggebeld worden. Niet gebeurt dus wederom zelf gebeld, na 30 min in de wacht hallelujah iemand aan de lijn. Deze meneer kon het wel uitzoeken, blijkbaar omdat er nog een klein bedrag verrekend moest worden wat ik nog moest betalen was er een blokkade op de uitbetaling. Niemand heeft mij hierover ingelicht, als ik zelf geen contact had gezocht had ik dus kunnen fluiten naar mijn centen. Blokkade zou verwijderd worden en het geld zou alsnog gestort worden binnen 3 werkdagen.

Wat een verrassing, ik had na drie dagen geen geld. Wederom via alle manierem contact gezocht. Uit wanhoop zelfs overwogen om rooksignalen te gebruiken.

Uiteindelijk via messenger het antwoord:

Het duurt zelfs 3 tot 5 werkdagen tot het gestort wordt. Nog even geduld aub.

En ja hoor, 5 werkdagen later, nog steeds niks, nakkes, nada.

Klantenservice tot 16.00 telefonisch bereikbaar, chat is gehackt of iets dergelijks want die werkt gewoon nooit.

In ieder geval nooit meer energiedirect voor mij. Wat een pauperbedrijf.

Reactie van Energiedirect.nl , 21 januari 2019

Beste Saskia,

Jammer om te horen dat de afmelding en het uitbetalen van het tegoed stroef is verlopen bij u. Dit is niet onze bedoeling. De laatste tijd is het enorm druk bij onze telefonische klantenservice, dit kan voor langere wachttijden zorgen.

Het klopt dat we bij een verrekening en een blokkade dit niet mededelen. Dit heeft voor verwarring en frustratie veroorzaakt, sorry daarvoor. Ik zal dit doorspelen naar de desbetreffende afdeling zodat zij naar verbeteringen kunnen kijken.

Ik vertrouw erop dat u uw tegoed zo snel mogelijk ontvangt.

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Minder verbruik maar maandbedrag 44 euro omhoog?
Jan hendrik kemkers uit Tolbert, 16 januari 2019

Ik kreeg eerder deze week een mail dat ik minder heb verbruikt.

Tevens in de app wordt gevraagt mijn huidige termijnbetaling van 141 euro te verhogen naar 180 euro per maand.

Dit had ik vorig jaar ook al. als ik klant bleef voor 1 jaar, ging het 14 euro naar

beneden.

Binnen een maand bericht dat ik per maand meer moest betalen.

Reactie van Energiedirect.nl , 21 januari 2019

Beste Jan Hendrik,

Ik begrijp dat u minder verbruikt dan verwacht, maar toch een advies krijgt om uw termijnbedrag te verhogen. Graag kijken wij dit voor u na. Stuur u deze toelichting, samen met uw postcode en huisnummer, door naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Energiedirect oplichters
Jolanda schuitemaker uit Enkhuizen, 16 januari 2019

Jaarafrekening is gewoon totale onzin...ik gebruik zo weinig gas en elekra wegens ziekte. Gewoon samen met essent oplichters. Van 90 naar 135 en nu 150 per maand...

Reactie van Energiedirect.nl , 21 januari 2019

Beste Jolanda,

Ik begrijp dat u denkt dat de jaarnota niet klopt omdat u weinig stroom en gas zou verbruiken. Graag kijk ik de jaarnota voor u na. Stuurt u mij uw vragen en uw postcode en huisnummer door via webcare@energiedirect.nl? Dan kan ik ook meteen kijken waarom uw termijnbedrag verhoogd is. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de nieuwe overheidsheffingen, gas is namelijk een stuk duurder geworden.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een van de zoveel slachtoffers
Yvanca uit Sexbierum, 15 januari 2019

Ik lees hier dat ik een van de zoveel slachtoffers ben van energie direct.

Lulletje rozenwater komt langs en smeert mij iets aan van 76 Pm “dat kan je toch niet aan je voorbij laten gaan?!” Zei hij ook nog..

Jaarafrekening ontvangen die zit op 1246,84 !!!! JULLIE ZIJN EEN STEL SMERIGE OPLICHTERS! die het ook nog eens goed proberen te praten via de antwoorden.

Maar owee als ik niet betaal dan word de uitkering van deze alleenstaande moeder gewoon zonder pardon ingehouden.

Ik heb gister gebeld voor een regeling en ze denken dat ik ff 250 Pm betaal omdat ze geen langere regeling doen dan 6 maanden. Hoe bedoel je iemands jaar totaal vergallen.

Alles wat ik hier lees neem ik mee in de zaak tegen jullie. Wel zou ik graag nog even een naam van jullie adviseur lulletjerozenwater hebben.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer