Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Doe het niet!
Tom Verhagen uit Deurne , 27 februari 2020

Na jaren bij Essent (tevreden) klant te zijn geweest toch maar eens een overstap gedaan naar Energiedirect. Ik betaal met dezelfde gezinssamenstelling en hetzelfde gemiddelde verbruik inmiddels €100,- pm meer dan dat ik bij Essent deed. Ik ben begonnen met een adviestarief van Energiedirect van €166,- pm. In januari ook weer op advies verhoogd naar €204,- en na zojuist wederom een advies opgevraagd te hebben adviseert Energiedirect om het maandbedrag aan te passen naar €280,- pm!!! Ik begrijp hier niets van hoe dit kan, met ongeveer hetzelfde verbruik (gas en stroom) en een ongewijzigde gezinssamenstelling.

Reactie van Energiedirect.nl , 28 februari 2020

Hoi Tom,

Ik kan me zeker voorstellen dat het raar is. Dat vind ik namelijk ook. Het enige wat ik je kan vertellen is dat het maandbedrag gebaseerd is op je verbruik. Om die reden ben ik benieuwd wat je werkelijk verbruik is bij zowel Essent en energiedirect. Niet het gemiddeld verbruik. Dat is zichtbaar op de jaarrekening.

Ik zou graag met je meewillen kijken. Neem contact met ons en ik zal je hiermee helpen!

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Overstappen
chantal uit Groningen, 25 februari 2020

Wanneer je bij energiedirect weg wil, doen ze alles om je te zieken, na 6 jaar klant te zijn geweest. In december ben ik verhuist heb ik al een andere energieleverancier, het is inmiddels februari en nog trekken ze het geld af. In mijn account kan ik al lang niet meer, dat is wel geblokt, want stel je voor dat ik het termijnbedrag naar beneden zou zetten. Nu zou ik teruggebeld worden, maar dat word ook niet gedaan, maar wel mails sturen met 30 euro incassokosten. 230 euro voor 1 maart betalen, en dan krijg je als smoes, ja d factuur stond nou eenmaal nog klaar, dat is langs elkaar heen gelopen, dat word later dan wel verrekend. Ik ben geen bank dat ik jullie het geld even voor ga schieten, jullie er rente over vangen, en ik mijn eigen geld na maanden even terug krijg. Ook mooi hoe je het eerste jaar met een termijnbedrag van 130 euro 500 terugkrijgt, en op den duur op 190 euro zit en 300 bij moet betalen. Geloof je het zelf? Ik weet dat de mensen die werken bij energiedirect hierom lachen, weer van die domme klantjes, maar hoe meer dit bekend word, hoe minder klanten, tijd dat energiedirect helemaal failliet gaat. Waarschijnlijk gaan de zaken al niet zo best, anders hoefden ze niet op zo,n zielige manier bij klanten aan geld te komen.

Reactie van Energiedirect.nl , 27 februari 2020

Beste Chantal,

Vervelend dat je dit zo hebt ervaren, dit is namelijk absoluut niet iets wat energiedirect.nl wil creëren of uitstralen! Ik vind het uiteraard jammer dat je overstapt, maar het is absoluut niet de bedoeling om je te zieken op het moment dat je weg gaat. Ik wil je heel graag toelichten wat er allemaal bij komt kijken op het moment dat je overstapt. Helaas heb ik geen klantgegevens waardoor ik het niet persoonlijk voor je kan nakijken. Mocht je willen dat ik het telefonisch toelicht, dan ontvang ik graag per e-mail via webcare@energiedirect.nl je contactgegevens.

Om je toch wat informatie te geven leg ik hieronder in het kort uit hoe het in zijn werk gaat.

|Betalingen|:

Ik kijk het graag voor je na wat betreft de betalingen waar je het over hebt. Je betaalt bij ons namelijk alleen voor wat je hebt afgenomen, absoluut niet meer en niet minder.

Verder kom ik even terug op de incasso kosten, we sturen je eerst natuurlijk altijd een gratis herinnering en brengen geen incasso kosten in rekening op het moment dat de betaling op tijd binnen is.

|Termijnbedrag|:

Het klopt inderdaad dat je geen bank bent en wij dan ook geen geld van je lenen door het aan ons voor te schieten, wat we wel doen is de stroom en gas leveren op jouw adres.

Op het moment dat je overstapt wordt het verbruik in rekening gebracht wat je tot en met de overstapdatum hebt afgenomen.

Al het teveel of te weinig betaalde wordt daarna in rekening gebracht of aan je uitbetaald door middel van een eindfactuur. Het zou namelijk vreemd zijn als je iedere dag stroom en gas verbruikt maar hier geen factuur voor ontvangt.

|Verbruik|:

Is er niets gewijzigd in je woonsituatie waardoor je verbruik is verandert? Een wijziging in de kosten door de overheid en netbeheerder is in het contract namelijk altijd mogelijk en tevens bij iedere energieleverancier gelijk, maar dat zou niet de oorzaak moeten zijn tot een grote bijbetaling.

Ook dit kijk ik graag voor je na.

Ik als energiedirect medewerker lach hier absoluut niet om en neem je reactie dan ook zeker serieus.

Ik hoor graag van je.

Groetjes, Noura

Webare team Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
1 gemiste betaling
Stephanie De zeeuw uit Rotterdam, 17 februari 2020

Ik betaal altijd trouw optijd mijn rekeningen. Nu is de rekening van eind januari dus niet afgeschreven door een financiële tegenvaller. Ik dacht ik maak het dan eind februari wel dubbel over. Krijg ik net een telefoontje dat ik voor de 18 februari moet betalen anders komen er incasso kosten bij! Ik heb nog gevraagd of ik dan een betalingsregeling kon treffen om dat te voorkomen maar dat kon dus niet. Nu mag ik dus zo goed als zeker incasso kosten er boven op betalen omdat ik in al de jaren dat klant bent 1 keer niet tijdig kon betalen. Ik snap dat er gewoon betaald moet worden maar net die ene maand dat het niet lukt verwacht ik toch wel een beetje geduld en tijd vanuit de energiemaatschappij. Als ik een wanbetaler was of dit kwam geregeld voor dan had ik het wel begrepen. Ik vind dit een trieste manier om mensen extra geld afhandig te maken in moeilijkere tijden. Heel erg jammer, gelukkig gaan de meeste bedrijven niet zo te werk!

Reactie van Energiedirect.nl , 18 februari 2020

Beste Stephanie,

Ik adviseer je om altijd contact met ons op te nemen wanneer je een betaling niet binnen een bepaalde tijd kan voldoen. Zo komen er anders inderdaad incasso kosten bij. Uitstel van betaling geven wij altijd 1x per jaar. Mocht je voorheen alles op tijd betaald hebben, dan zou uitstel geen probleem moeten zijn.

Je kunt een e-mail sturen naar antwoordcosumentservice@energiedirect.nl om uitstel van betaling aan te vragen. Vergeet niet je persoonlijke gegevens erbij te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Reactie
avatar
Stephanie De zeeuw uit Rotterdam, 18 februari 2020

Ik heb een mail gestuurd naar antwoordcosumentservice@energiedirect.nl helaas krijg ik terug dat mijn bericht niet verstuurd kon worden naar dat mail adres. Ik zal wel even telefonische contact op proberen te nemen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Opzeggen een ramp en enorm duur
Dirk , 12 februari 2020

Dit is gewoon oplichting. Ik kan u garanderen dat u voor zeer nare financiële verassingen komt te staan als u met deze partij in zee gaat. Ze hebben een heel leger ingezet om valse positieve ervaringen op websites zoals deze te laten plaatsen maar leest u maar eens de echte ervaringen. Die zeggen genoeg. Dolblij dat ik inmiddels weg ben maar het heeft me wel ongeveer 3x het gemiddelde bedrag van andere partijen gekost. U bent gewaarschuwd.

Reactie van Energiedirect.nl , 13 februari 2020

Hallo Dirk,

Jammer om te lezen dat je bij ons geconfronteerd bent met een nare financiële verrassing. Indien gewenst zou ik graag samen met je bespreken hoe de kosten precies tot stand zijn gekomen. Stuur je mij via webcare@energiedirect.nl een kopie van je vraag samen met je postcode en huisnummer?

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl webcare

Reactie Dirk , 13 februari 2020

Ik heb het betaald en hoop dat je blij bent met je centen. Het slaat nergens op en zal me aansluiten bij de diverse ontevreden klanten die juridische stappen gaan nemen. Zorgen jullie er nog wel even voor dat jullie dat callcenter dat is ingeschakeld om mij rondom etenstijd met een geheimnummer een keer of 6 per dag te laten bellen te laten stoppen? Dat zou fijn zijn. Succes me de volgende slachtoffers.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Cookies
Kloppenburg uit Badhoevedorp, 12 februari 2020

22-01-20M: Goedendag,

Dank voor deze opgave (Jaaroverzicht). Helaas blijkt ook deze niet te openen/op te slaan zonder dat ik mij EERST geheel akkoord verklaar met al uw cookies.

DAAR BEN IK HET NIET MEE EENS.

Ook wettelijk is het niet geven van een keuze niet toegestaan.

Ik ga wel akkoord met de zgn. functionele cookies, maar beslist niet met de 2 andere categorieën. Verzoek dus keuzemogelijkheid mogelijk te maken zoals het hoort, opdat ik het overzicht kan openen en mij te laten weten wanneer ik dat kan.

12-02-20: nooit antwoord ontvangen

www.energieleveranciers.nl laat b.v. zien hoe het moet.

Reactie van Energiedirect.nl , 13 februari 2020

Beste heer, mevrouw, Kloppenburg,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Vervelend om te lezen dat u nooit een reactie heeft mogen ontvangen. Graag zou ik uw feedback alsnog samen met u bespreken. Zou u mij via webcare@energiedirect.nl een kopie van uw vraag en uw postcode en huisnummer willen toesturen?

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Mijn contract blijkt niet opgezegd
Erna de Langen, 5 februari 2020

Ik heb al een maand geleden mijn contract opgezegd bij energiedirect. Nu krijg ik een mail met nieuwe tarieven, voor doorzetting van een nieuw termijn bij energiedirect. Maar ik ben al lang overgestapt. Zie hun eigen mail: Uw nieuwe leverancier heeft ons laten weten dat u uw energiecontract voor gas van energiedirect.nl wilt opzeggen. Dat vinden we erg jammer. We krijgen automatisch bericht van de datum waarop uw nieuwe leverancier start met het leveren van gas.Tot die tijd blijven wij uw energieleverancier. Zo zorgen we ervoor dat u niet zonder energie komt te zitten.

Wij hebben uw contract bij energiedirect.nl beëindigd per februari 2020.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 februari 2020

Hallo Erna,

Bedankt voor je review. Ik zou graag voor je nakijken of de opzegging goed verwerkt is en hoe het zit met termijnbedragen en verrekening op een eindafrekening. Wil je mij via: webcare@energiedirect.nl een kopie van je vraag toesturen in combinatie met je postcode en huisnummer? Dan nemen wij spoedig contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Het zijn echte diep bedroefde oplichters
Gerard de leeuw uit Driezum, 3 februari 2020

Bij ons moest de meter gewisseld worden heeft de monteur van de netwerk beheerder zogenaamd de standen niet goed door gegeven

Terwijl wij 2600 kwh terug geleverd hebben blijven ze ons bij energie direct

Mooi van het kastje naar de muur sturen

Wat een kinderachtig volk bij energie direct wacht nu al twee maanden op mijn geld moet je bij hun is proberen een paar maanden niet betalen dan wordt af gesneden Mvg. Gerard de leeuw

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichting??
A.B. Steenbergen uit Zwolle , 15 januari 2020

Sinds 25 november 2019 geen klant meer en toch wilt energiedirect het termijnbedrag voor december 2019 ontvangen! Eindafrekening is opgemaakt en ik heb zelfs recht op teruggave. Energiedirect weigert te betalen omdat zij van mening zijn dat ze recht hebben op de maand december 2019. Vandaag, 15 januari 2020, dreigmail ontvangen. Energiedirect dreigt met afsluiten electra terwijl ze niet de leverancier zijn. Intimideren noem ik dat. Verzoek aan Energiedirect : Stop met mij lastig te vallen. Stop met bedreigen! Bij aanhoudende bedreigingen zal ik aangifte gaan doen. Dank voor uw aandacht. Met vriendelijke groet, A.B St*****

Reactie van Energiedirect.nl , 16 januari 2020

Beste. Ik kan begrijpen dat het erg verwarrend is als er nog een termijnbedrag geïncasseerd word ná de einddatum. Dit gebeurt inderdaad in enkele gevallen, afhankelijk van de opmaakdatum van uw maandelijkse factuur. Heeft u al wel gezien dat dit termijnbedrag al was meegerekend op uw eindafrekening, ondanks dat deze nog niet is/was geïncasseerd? Omdat dit bedrag al is meegerekend, dient deze nog wel betaald te worden. Stel we hadden dit bedrag niet meegerekend op uw eindafrekening - waardoor we deze ook niet nog trachten te incasseren na opmaak van uw eindafrekening - dan was uw teruggave lager geweest door aftrek van dat bedrag. Hoe we het ook wenden of keren, de uiteindelijke uitkomst zou op hetzelfde neerkomen. Mocht er nog wat onduidelijk zijn, dan hoor ik dat graag van u! In dat geval zie ik graag een kopie van uw en mijn bericht, samen met uw postcode/huisnummer, naam en geboortedatum tegemoet via webcare@energiedirect.nl

Met vriendelijke groet, Tessa | Webcare energiedirect.nl

Reactie A.B. Steenbergen uit Zwolle, 16 januari 2020

Eindafrekening is exclusief het voorschot voor december.

Aangezien ik het al meerdere keren kenbaar heb gemaakt ga ik nu juridische stappen ondernemen.

De administratie van Energiedirect klopt voor geen meter en de (ex)klant wordt er de dupe van.

Ik stuur dus niets meer op en laat het over aan de advocaat.

Reactie
avatar
Mevr telgA.B. Steenbergen uit Rotterdam , 17 januari 2020

Ook voor mij is dit een oplichting ik wil ze per maand € 24 betalen de sociale raadslieden proberen het over 2 weken weer ik raad mensen af voorzichtig te zijn met deze maatschappij ik ben terug naar de oude leverancier en geen problemen

Mee men is gewaarschuwd pas op met energie direkt de oplichting begint over straat mevr Telg

Reactie Dirk, 12 februari 2020

Graag doe ik mee met deze juridische stappen. Ik heb een soortgelijk verhaal. Ik had eind december opgezegd en alle rekeningen voldaan. Per 21 januari was ik weg. Nu wil EnergieDirect van mij meer dan 120 euro zien voor de periode van 1 tot 22 januari.... op een appartement van minder dan 50m2. Ze zijn compleet geschift geworden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Onterecht aanmaningskosten ontvangen
Geeta, 27 december 2019

Heb onterecht aanmaningskosten ontvangen. Vreemde gang van zaken. Je krijgt mensen aan de lijn die je niet verder kunnen helpen vanwege de door hun baar opgelegde beperkingen. Ze begrijpen je en zeggen als ze meer konden en mochten doen ze de aanmaningskosten hadden ingetrokken. Ben een nette betaler. Echter is er 1 keer een overschrijving niet gelukt en meteen krijg je een aanmaning. Het ergste van alles is dat de medewerker aangeeft dat dit nu eenmaal de consequenties zijn van niet betalen. Het doet pijn als je niets kan doen en je steeds een standaard tekst van een medewerker moet aanhoren (de medewerker kan er natuurlijk niets aan doen). Het bedrijf heeft alle touwtjes in handen. Dit is wat mensen zich in corrupte landen voelen. Inmiddels ben ik overgestapt en wil ik niets meer te maken hebben met energiedirect. Ik voel me niet gehoord en het gaat niet om die 25 eur, maar om hoe je behandeld wordt.

Reactie van Energiedirect.nl , 2 januari 2020

Beste Geeta,

Jammer om te lezen dat je jezelf niet gehoord voelt. Dat kan beter vanuit onze kant. Mocht je het op prijs stellen dan nemen wij graag nog een keer contact met je op om de situatie te bespreken. Dan ontvang ik graag je postcode, huisnummer en je telefoonnummer via: webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Will

webcare energiedirect.nl

Reactie A.B. Steenbergen uit Zwolle , 15 januari 2020

Nog sterker...... Ben sinds 25 november 2019 geen klant meer en kreeg vandaag de mail dat ze willen gaan afsluiten als ik niet tot betaling overga. Energiedirect denkt recht te hebben op het termijnbedrag voor de maand december. Oplichters zijn het.

Reageren op klachten doen ze niet.

Dreigen doen ze wel.

Ik overweeg aangifte te doen wegens bewuste oplichting.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
gelijk aanmaningskosten
avatar
Roberto Savelberg uit Heerlen, 18 december 2019

Ik had iets over het hoofd gezien, herinneringsmail was in de spambox terecht gekomen en nog geen maand later, krijg je een aanmaning met 25 euro aanmaningskosten. Als ik nu iemand was die liet zien, dat hij niet bereid was te betalen,dan begrijp ik dat je aanmaningskosten berekent. Maar dit vind ik gewoon inhaligheid, van een bedrijf die zijn inkomsten wil opkrikken.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Beet genomen
G uit Twente, 18 december 2019

Ik ben 2 jaar bij Energie direct.nl klant geweest.

Het 1e jaar was bijbetalen niet nodig.

Het 2e jaar kreeg ik de bonus terug.

Maar nu heb ik opgezegd kort voor net 2e jaar voorbij was. Moet ik €200,- betalen!!

Ik woon alleen!

Nee nooit meer Energiedirect voor mij.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Bestaande klanten zijn duur uit!
Guus, 15 december 2019

Zit al jaren lang bij EnergieDirect. Ze zeggen dat bestaande klanten ook bij hun de voordelige delas krijgen. Niets is minder waar....bij vernieuwen van mijn contract krijg ik hogere tarieven dan waar ze nu mee adventeren en wel de welkomstbonus van 110 Euro. Maar mijn vaste tarief voor gas en elktra samen gaat ook met 108 Euro omhoog! Allemaal sigaren uit eigen doos. Hun antwoord: Maar heeft eerder ook al de goedkope actie tariven gehad (ja 3 jaar terug!). Dus...een keer actie tarief daarna de hoofdprijs. Maar wel op de site net doen als de tarieven normaal zijn en voor vaste klanten roepen: "Contract verlengen? Altijd een scherpe deal. Ook als je al klant bent. Bij energiedirect.nl krijg iedereen altijd een scherpe deal. Of je nu klant wordt of al jaren bent. Nu blij, straks blij." Nou nee, toen blij, nu niet meer blij. Ik ben weg.....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Komen afspraken slecht na!
Fouzia uit Moordrecht, 18 november 2019

Er was een hele probleem met de jaar afrekening die belachelijk veelste te hoog is dit jaar en vooral omdat ik op mezelf woon en niet zoveel verbruik. Afspraken nakomen was erg matig. Elke keer moest ik achter hun aan. Geen 2de keer, geen 3de keer maar zeker wel 4 keer moest ik achter hun aan en dan kwamen ze steeds met een excuus dat het “ niet verzonden was” of “ dat het vergeten is”. Ik word er moe van! Uiteindelijk advocaat moeten inschakelen voor de jaarafrekening, want communicatie met hun zal jaren duren en je zal jezelf gek maken🙂

Reactie van Energiedirect.nl , 19 november 2019

Hi Fouzia,

Oh wat vervelend dat je dit heb moeten ervaren. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat wij gemaakte afspraken na komen!

Jammer genoeg zijn er geen gegevens van jouw beschikbaar waardoor ik niet gelijk een kijkje kan nemen in jouw dossier. Wij staan er nog steeds open voor om met jou naar jouw jaarafrekening te kijken. Je mag mij een e-mail sturen naar het e-mail adres webcare@energiedirect.nl en dan kijken ik gelijk naar jouw jaarafrekening!

Groetjes,

Danisha

Webcare energiedirect.nl

Reactie Fouzia, 19 november 2019

Er is al gekeken naar mijn jaarafrekening. Jullie berekening is anders dan die van Stedin🙂 maar ik word steeds heen en weer gestuurd. Stedin wijst mij naar jullie en jullie sturen mij weer naar Stedin. Het lijkt alsof ik niemand kan aanspreken hierover daar lijkt het op. Vandaar dat ik juridische stappen ben gaan nemen zodat het op deze manier afgehandeld word.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichters
A.B. Steenbergen uit Zwolle , 15 november 2019

Je maakt een betalingsafspraak en conform deze afspraak betaal ik maandelijks het voorschot + aflossing. Afgesproken dat het maandelijks voor de 7e van de maand betaald is.

Elke maand heb ik de bedragen op de 4e van de maand overgemaakt. Nu wordt er beweerd dat ik mij niet aan de afspraak heb gehouden terwijl ik de betalingsbewijzen heb liggen. Je wordt door Energiedirect gewoon voor leugenaar uitgemaakt. En dan vinden ze het gek dat je boos wordt.

Energiedirect is dus een absolute afrader en ze zijn zeker niet meer de goedkoopste.

Reactie van Energiedirect.nl , 19 november 2019

Hi,

Zoals eerder aangegeven staan wij open voor een telefoongesprek zonder dat wij worden uitgescholden. Het kan inderdaad zijn dat wij een betaling niet hebben ontvangen. Je zou bijvoorbeeld een bevestiging van jouw overschrijving naar ons kunnen e-mailen.

We staan er natuurlijk altijd open voor om met je mee te denken naar mogelijkheden. Je zou dus de bevestiging kunnen e-mailen naar webcare@energiedirect.nl.

Groetjes,

Danisha

Reactie A.B. Steenbergen uit Zwolle, 19 november 2019

Beste,

Jullie begrijpen niet hoe frustrerend het is om een mail te krijgen waarin verteld wordt dat de gemaakte afspraak niet is nagekomen. De onbeschofte houding van jullie was de druppel die de emmer deed overlopen. Vind u het gek dat ik dan boos wordt??

Ik heb maandelijks het afgesproken bedrag gestort op de 4e van elke maand. Afspraak was voor de 7e van de maand...... Bank werkt tegenwoordig zo dat op het moment van betalen, het bedrag bij jullie is bijgeschreven binnen 5 seconden! Dat jullie daarna traag zijn in het verwerken, wat normaal bij een goed bedrijf volledig automatisch gaat, is niet mijn probleem en jullie mogen dan ook NOOIT de klant gaan mailen zoals jullie bij mij hebben gedaan. En dan zou ik nu het bewijs moeten gaan mailen naar jullie, terwijl jullie niet eens het FATSOEN hebben om te reageren als ik mail naar webcare@energiedirect.nl...........

Gelukkig ben ik overgestapt naar een leverancier die wel meedenkt en ook nog eens GOEDKOPER is dan jullie. Jullie rekening zal nu mee worden genomen in het traject SDV, alwaar de advocaat mee bezig is. Hoop verder verschoond te blijven van jullie mails en heb voor de zekerheid jullie geblokkeerd. Net zoals jullie mij geblokkeerd hebben op Facebook. Want tsja, stel je nu eens voor dat andere klanten kunnen lezen en reageren op de wijze waarop jullie met de klanten omgaan....... Let wel, ik heb een democratisch recht in dit land. Een recht om mijn mening te geven en nu moet ik het doen via dit soort websites en andere forums.... Schandalig!!!!!!!

En dan nu even wat anders..... Jullie advies voor het voorschot.... was bij mij altijd voldoende en nu, na de jaarafrekening, adviseren jullie een lager bedrag.... Ben ik niet in meegegaan en dat is maar goed ook.... want met een maandverbruik van 77 euro en dan jullie advies volgen van 64 euro voorschot, is vragen om ellende en ik kan en mag stellen dat jullie bewust de klant misleiden.

Hopelijk gaan jullie je beter gedragen naar andere klanten toe, want ik verzamel ook de klachten over Energiedirect en die zijn niet misselijk.......

Hoogachtend,

A.B. Steenbergen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Zeer vervelende ervaring
Remko wissink uit Enschede , 13 november 2019

Energiedirect is we heel fanatiek met mensen terug halen! Wel zo dat ze aangeven dat de nieuwe leverancier fouten maakt omtrent het contract! Vraag in begin vesprek wat het doel is, en ze zegt nakijken of het bij de nieuwe leverancier wel klopt! Vervolgens moet ze wel weten wat het maandbedrag is! Vraag nogmaals wat is het doel van dit gesprek, weer zelfde antwoord en toen ineens oh u betaalt veel te veel ik zeg dat klopt! En dan zeggen dat kunnen wij veel goedkoper! Ik zei en dit is dus de reden dat we bij julie weg zijn ze bellen wel 20 x binnen en na contract ivm verkoop niks met klantvriendlijkheid te maken!

Reactie van Energiedirect.nl , 15 november 2019

Hoi Remco. Ik kan begrijpen dat je het niet erg prettig vind om aldoor door ons gebeld te worden! Wat betreft de manier van werven, is dit niet de manier van communiceren en/of informeren waar wij achter staan.

Om ervoor te zorgen dat je niet meer ongevraagd door ons benadert word, wil ik je vragen je postcode/huisnummer samen met een kopie van mijn bericht, je naamgegevens en telefoonnummer toe te sturen via webcare@energiedirect.nl. Ik zorg er dan voor dat het Recht van Verzet word aangezet voor je.

Groetjes, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Reactie A.B. Steenbergen uit Zwolle , 15 november 2019

Ze reageren niet via het door hun opgegeven mailadres. Heb het vandaag zelf ondervonden. Het zijn oplichters, niets meer en niets minder. Dus kijk uit met wat ze beloven. Ze konen hun belifte/afspraak niet na en jij bent als klant de leugenaar.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
App energiedirect
C, 7 oktober 2019

Een verhuisdatum doorgegeven en tijdelijk twee adressen tot 7 november.

Na een aantal keren gebeld te hebben, blijkt dat de app niet werkt op twee adressen en ik voor twee maanden niet kan zien wat mijn verbruik op beide adressen is.

Ik zou energiedirect willen vragen om dit op te lossen en in de app mogelijk te maken om op twee adressen het verbruik te kunnen zien.

App nu onbruikbaar en kan ook niet via app bijvoorbeeld contact met jullie opnemen.

Reactie van Energiedirect.nl , 9 oktober 2019

Beste klant,

Hartelijk dank voor het meeverhuizen van uw contract naar de nieuwe woning. Ik snap goed dat u voor beide het verbruik inzichtelijk zou willen hebben. Op dit moment is dit echter helaas nog niet mogelijk, hoe graag ik het ook zou willen regelen voor u.

Wel zou ik willen nakijken waarom u geen contact via de app kunt opnemen. Stuurt u mij een kopie van uw vraag + postcode/huisnummer via: webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Vervelende medewerkers
Sander uit Den bosch, 1 oktober 2019

Ik heb vorig jaar een collega van jullie verteld niet meer gebeld te willen worden, want ik wil niet meer terug bij jullie. Nu werd ik vandaag gebeld en kreeg ik woorden met de verkoper. Zijn onprofessionele houding en uitdagende teksten jegens mij, heb ik de medewerker ook uitgescholden. Niet netjes nee, maar eens is de maat vol. Jullie willen niet luisteren. Ik heb geen zin om langs te komen op jullie kantoor in den bosch om dat uit te leggen, want dit moet telefonisch ook duidelijk genoeg te zijn. Blijkbaar is het telefonisch verkopend personeel te dom en vervelend om dat te begrijpen. Ik hoop dat als iemand meerdere keren vraagt om niet meer gebeld te worden, dit ook niet meer gebeurd. Dus zorg ervoor dat het een keer duidelijk is. En de volgende keer als een medewerker mij vraagt om langs te komen naar het kantoor, kom ik zeker, want achter een telefoontje durven die medewerkers wel

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
opzeggen contract na overlijden
g.paulen, 17 september 2019

na het overlijden van mijn vader en de verkoop van zijn huis probeer ik zijn contract op te zeggen. Online wordt ik verwezen naar de klantenservice. Deze is reeds om 16 uur niet meer bereikbaar. Vandaag nogmaals geprobeerd. Krijg te horen dat het nummer niet bereikbaar is en ik 1200 moet bellen. Hier kan ik enkel een mobiel nummer intypen, (het nummer dat ik wil bellen). Het nummer van de klantenservice is echter geen mobiel nummer waarmee ik dus niet verder kom! Het huis is verkocht, bewoond door andere bewoners en ik kan energiedirect niet bereiken om het contract van mijn vader op te zeggen!

Reactie van Energiedirect.nl , 24 september 2019

Aller eerst gecondoleerd! Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Vervelend dat het niet is gelukt om ons te bereiken. Telefonisch is de klantenservice inderdaad bereikbaar tot 16:00.

Graag wil ik de opzegging alsnog voor je verwerken. Hiervoor hoef je geen telefonisch contact op te nemen. Je mag de opzegging ook doorgeven via de chat. De chat vind je in de app regelneef. Lukt het niet om in te loggen. Dan mag je de opzegging altijd naar mij mailen.

Voor het opzeggen per e-mail heb ik de volgende gegevens nodig:

- Naam contractant.

- geboortedatum

- Postcode en huisnummer.

- Rede opzegging met gewenste datum (zodat mijn collega's dit op de juiste manier kunnen verwerken)

E-mail mag je sturen naar: Webcare@energiedirect.nl.

Ik zie je gegevens graag tegemoet!

Groetjes,

Mandy

Webcare Essent.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Van kastje naar de muur sturen
Steffanie uit Almere , 5 augustus 2019

Ik werd gebeld dat ik achterstand had kwa betalen en gaf aan dat wedit echter betaald hadden. Ze zouden het gaan uitzoeken en maandag terug gebeld worden. Maandag gebeld door jullie maar niemand wist van iets van en had niemand gesproken van jullie. Beetje typische dat ik jullie toch echt gsprken heb en heb maandag nog een keer uitgelegd. Toen was het ja anders moet u even een van onze andere nummers proberen misschien kunnen zei jullie verder helpen. Ik heb duidelijk vermeld dat ik dat niet van plan was want ik heb jullie al aan de lijn en na drie dagen van kastje naar de muur te sturen was ik niet van plan om zelf nog verder achter aan te bellen. Ik hang op en bam krijg bericht allemaal administratie lsoten er over heen. Ik pik dit echt niet. Ondertussen weten we nog steeds niks want niemand weet van iets of checken iedergal even als ik betaald is maar helaas gebeurt niet.

Reactie van Energiedirect.nl , 6 augustus 2019

Hoi Steffanie. Hmm, ergens loopt het zo te horen niet helemaal lekker! Als ik het goed begrijp ben je maandag wel gebeld door ons.. alleen heb je toen nog niet echt duidelijkheid gekregen. Super verwarrend allemaal! Wel moet ik zeggen dat wij maar 1 telefoonnummer hebben. Ik vraag me dan ook af of je direct met onze klantenservice contact hebt gehad?

Om de situatie nu voor eens en altijd goed met je te bekijken en bespreken, ontvang ik graag je postcode + huisnummer samen met je naam, geboortedatum en e-mailadres via webcare@energiedirect.nl

Ik zie je gegevens graag tegemoet!

Groetjes, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Reactie Almere uit Almere, 30 augustus 2019

Ik heb al me geven gestuurd helaas tot op de dag van vandaag nog steeds geen oplossing maar wel blijven verhogen en willen afsluiten

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Goede service
Jolanda uit Doorn, 13 juli 2019

Al een paar keer gebeld met energie direct. Na een heldere uitleg en niet eens hoeven wachten werd ik direct geholpen aan de telefoon. Prima service.

Reactie van Energiedirect.nl , 16 juli 2019

Dat is ontzettend goed om te horen Jolanda! Bedankt :)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Hoge eindafrekening vorige leverancier
Bonny segers uit Gorinchem, 5 juli 2019

Energie direct heeft mij benaderd met een mooi aanbod. Ze zouden alles regelen. Nu heb ik een boete en een eindafrekening van mijn vorige leverancier gekregen. Dit bedrag komt op totaal €497,09,-. Energie direct heeft na 5maanden eindelijk de boete betaald, maar het resterende bedrag moet ik volgens zeggen zelf betalen. EN BEDANKT! Heel fijn als je in de bijstand zit en kinderen eten moet geven. Ik vind het zeer slecht dat ze dit niet aan mij hebben vermeld. Want had ik het geweten dan was ik niet overgestapt/ geannuleerd.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 juli 2019

Hoi Bonny,

Erg vervelend dat zo'n hoge eindrekening hebt gehad, dit soort kosten vindt niemand leuk..

Echter moet je natuurlijk wel betalen voor het verbruik in die periode. Dit verbruik konden wij van te voren natuurlijk niet inzien, dus dat is altijd afwachten. Als je de eindrekening over de winterperiode hebt gekregen, is het ook mogelijk dat deze hoger uitvalt. Dit komt omdat je in de wintermaanden aanzienlijk meer verbruikt (vooral gas). Dus mocht je ooit nog willen overstappen, doe dit dan in de zomerperiode!

Groetjes,

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Niet open en transparant betreffende het overzicht.
P.J.C. uit Wijlre, 21 juni 2019

Het valt op dat kosten in de energievergelijker lager uitvallen dan in de maand voorspelling die energiedirect doet na het afsluiten van het jaarcontract. Zij hangen overal, bij de afname een kosten plaatje aan. Bij terug levering alleen het aantal kw. Dit geeft onduidelijkheid! Je weet zo niet of het al meegerekend is of niet. In mijn geval lever ik meer terug aan kw dan dat ik afneem en toch staat het bedrag niet in mindering gebracht. Ook mijn verbruik is momenteel lager als voorgaande jaren en kom tot de conclussie, dat ik volgens de voorspelling veel duurder uit ben aan het einde van het jaar. Vreemd toch! Heb contact gehad, helpdesk probeert antwoord te geven maar is voor mij niet overtuigend. Rede hiervoor is dat ze veel vertellen kunnen, tekst met getallen, - en + tekens zou duidelijker zijn. Mijn advies; energie direct kijk eens bij concurrenten hoe zij alles berekenen en overzichtelijk maken voor de klant. Als ik zelf moet gaan rekenen en openheid of transparantie niet duidelijk is, krijg ik een vreemde smaak. Wanneer mijn maandkosten volgens de voorspeller van energie direct hoger uitvallen bij minder afname van energie, dan voorgaande jaren bij meer afname, krijg ik een pijn in de buik gevoel. Het antwoord is; aan het eind van het jaar wordt alles correct verrekend. Erg misleidend!

Ik ben nu nog klant tot eind jan. maar ben al uit aan het kijken naar een nieuwe leverancier. Dat gevoel heb ik al vanaf het begin, maar krijg het ook niet weggenomen.

Jammer!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Opzeg boete
Thomas, 21 juni 2019

In januari heb ik een verhuizing doorgegeven gezien ik ging samen wonen met mijn partner. Een paar weken later heb ik tot 2 maal toe de verhuizing om laten zetten in een beëindiging van het contract gezien de voorwaarden van mijn partner gunstiger waren dan mijn voorwaarden. Ik ben op de hoogte gebracht van een opzegboete omdat ik mijn contract niet volledig uitzit. Ik ben akkoord gegaan ook al vind ik het bijzonder dat je bij een verkoop van een huis wel je hypotheek contract ontbonden krijgt maar je energiecontract niet.

In april ben ik gaan wonen op het nieuwe adres en werd er opeens geld afgeschreven van mijn rekening. Wat bleek was de opzegging bij energiedirect niet goed gegaan. Ik had dus al 2 x de moeite genomen om de verhuizing te annuleren en om te zetten naar een opzegging en nu moest ik alsnog voor de derde keer met energiedirect contact leggen. Die wisten van niks..... Nogmaals tot 2 x toe aan de telefoon gehangen, het was zelfs zo dat ik uiteindelijk gevraagd heb aan qurrent om contact te leggen met energiedirect gezien ze beide aan het leveren waren op het nieuwe adres......

Na denk ik 7 x met ze gesproken te hebben over de eindfactuur en de opzegboete heb ik uiteindelijk besloten de opzegboete niet te betalen. De moeite die ik gedaan voor het omzetten van verhuizing naar beëindiging stond niet gelijk aan de opzegboete. Ik heb dan ook een vordering kenbaar gemaakt via een online formulier waarin ik stelde dat ik recht zou hebben op een vergoeding van € 100,- voor de moeite om tot beëindiging van het contract te komen.

Op die manier zou de opzegboete en de moeite die ik heb moeten doen om het goed geregeld te krijgen tegen elkaar weg gestreept kunnen worden.

Ik heb als reactie hierop gekregen dat de boete a € 100,- gewoon betaald dient te worden.

Nog steeds geen enkele toenadering en hulp.

Nogmaals contact gehad met energiedirect die ik gevraagd heb nogmaals naar mijn dossier te kijken en mij tegemoet te komen.

Antwoord: Helaas, we kunnen hieraan niet meewerken......

De aller slechtste ervaring ooit met een bedrijf. Geen enkele blijk van oplossingsgerichtheid, verplaatsen in de klant, gevoel voor service.

Helaas toch maar besloten het bedrag te betalen, ik wacht nog op antwoord van energiedirect, ze hebben me verteld dat een andere afdeling me binnen 2 weken te bellen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
gebrekkig of geen contact met en informatie van Energiedirect
F. Rosenhart, 13 juni 2019

Informatie over mijn verbruik kan ik niet krijgen, De vooruitkijker werkt niet, Mijn verbruik en verbruiksgeschiedenis wordt niet gegeven. Ook niet na mijn eerdere meldingen. IK voel mij hoogtst onzeker bij Energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl , 14 juni 2019

Beste heer, mevrouw Rosenhart,

Jammer om te lezen dat u problemen ervaart met de vooruitkijker. Ik snap dat u graag een inzicht in uw verbruik heeft. Ik help u daar graag bij. Stuurt u mij uw gegevens en een kopie via uw bericht via: webcare@energiedirect.nl?

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Reactie F. Rosenhart, 14 juni 2019

Waarom moet ik nu weer dingen doen? ik heb mijn klachten gemeld. EniergieDirect doet er niets mee en zegt mij dat ik weer dingen moet doen. EniergieDirect kan hun naam beter veranderen in EnertieNooit. Ik zal nimmer iemand aanraden met EnergieDirect in zee te gaan. Wat een armoe.

Reactie van Energiedirect.nl , 18 juni 2019

Hallo mevrouw/meneer Rosenhart,

Bedankt voor je bericht!

Kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Ik zie dat je op 29 mei 2019 de laatste keer je meterstanden hebt ingevoerd. Kunt u mij hiervan een screenshot van sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Ik hoor graag van je!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
De vragen worden niet beantwoord.
Rens, 7 mei 2019

Het is een brok ellende dat je vele emails moet sturen omdat de mails niet gelezen en daarom niet volledig en juist worden beantwoord. Veelal standaard antwoorden door meerdere medewerkers die niet van elkaar weten wat er werd geantwoord. Sturen je voor verbruiksgegevens door naar de netbeheerder maar die laat weten dat Energie direct die gegevens wel degelijk kan leveren. Als je teneinde raad een mail stuurt ter attentie van Hoofd klantenservice wordt geantwoord dat er geen Hoofd is!!

Weten niet wat er onder klantenservice verstaan moet worden.

Heb alle mails met niet relevante beantwoording nog beschikbaar.

Je bent er weken mee bezig en kost onnodige energie, erg frustrerend.

Ga er niet meer over bellen of zo. Heb de intentie dit nog eens door Kassa of Tros Radar in de actualiteit te brengen in hun consumentenprogramma.

Reactie van Energiedirect.nl , 9 mei 2019

Beste Rens,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring, ook al is het geen goede geweest.

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat u meerdere e-mails moet versturen en uiteindelijk nog geen goede oplossing heeft gehad van ons. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik zou nog graag met u in contact komen om de situatie bespreken en te werken aan een oplossing. Helaas kan ik in deze review geen contactgegevens zien dus ga ik u toch nog vragen om een e-mail te sturen. Dit mag naar webcare@energiedirect.nl.

Ik kan me voorstellen dat u liever geen e-mail meer stuurt maar als we de contactgegevens hebben gaan we aan de slag!

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?