Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

***/Misleiding
Dennis, 16 mei 2018

Eind maart komt er een verkoper van Energie Direct aan de deur. Na opgave jaarverbruik komt hij met een voordeel van 180 euro op jaarbasis.

Achteraf bleek zijn berekening niet te kloppen en geeft Energie Direct niet meer thuis.

Energie Direct is dus geen betrouwbare partij!!

Reactie van Energiedirect.nl , 17 mei 2018

Beste Dennis,

Ik vind het jammer om te horen dat er fouten zijn gemaakt in de berekening van het aanbod, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Onze excuses voor de onduidelijkheid en de gemaakte fouten. Zulke klachten nemen we erg serieus en we willen hier graag een melding van maken. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je gegevens door te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding
Anja van Mierlo uit Nederweert-eind, 11 mei 2018

Vorig jaar overgestapt naar Energie Direct. Mijn jaarverbruik van essent opgegeven en zij kwamen met een zeer gunstig voorstel, dus over gestapt. Maar kan dat wel zo veel goedkoper? Na enkele maanden toch eens gebeld of het allemaal wel klopt. Ik moest me volgens medewerkster geen zorgen maken en alles zou duidelijk zijn bij jaarafrekening. Toch maakte ik me zorgen en belde na een paar maanden weer. "Klopt dit bedrag wel? 40 euro goedkoper dan essent? Straks heb ik een probleem met de jaarafrekening". Op mijn verzoek werd het nogmaals berekend en inderdaad, er was een verkeerd advies gegeven. Dus onder valse voorwendselen binnen gehaald? Nou, ik moest me niet te druk maken en jaarafrekening afwachten volgens medewerkster. Leek mij niet verstandig om daarop te wachten. Medewerkster had overleg met klachtenafdeling en namens mij een klacht ingediend. Maar ik kon laag maandbedrag laten staan en dan wacht de jaarrekening maar af. ' ..want daar zijn ze niet te flauw in...". Ik stelde voor om mijn maandbedrag toch te verhogen naar het bedrag wat het in eerste instantie moest zijn.

Vorige week jaarafrekening gekregen en moet 450 euro bijbetalen. Natuurlijk even gebeld want volgens medewerksters is Energie-direct niet zo flauw bij een gemaakte fout. Daar was deze medewerker het niet mee eens. Ik had in het contract kunnen zien wat de prijzen zijn en zelf uit kunnen rekenen wat maandbedrag zou zijn. Nou sorry hoor, ik vergelijk gewoon mijn maandbedrag met eenzelfde verbruik. Dat is door Energie Direct berekend en met een maandvoorstel wordt je toch gelokt?

Energie Direct wil mij tegenmoet komen met voortaan een juist maandbedrag te incasseren! Wat uiteindelijk overeenkomt met Essent bedrag. Dus overstap was niet nodig geweest! En de 450 euro bijbetaling kon in termijnen betaald worden. als tegemoetkoming!

Ik heb contact opgenomen met andere energieleveranciers met de vraag hoe zij hier tegen aan kijken. Moet ik als klant de eurocenten vergelijken of wordt er van uit gegaan dat klanten kijken naar maandbedragen? Het laatste dus. Maar volgens Energie Direct was dat mijn fout, ondanks dat zij een niet kloppend voorstel hebben gedaan en ik tot twee keer toe de medewerksters er op heb gewezen dat het niet klopt. Nee, Energie Direct doet niet zo moeilijk en heeft ondertussen ook de 450 euro alvast van mijn rekening afgeschreven. Sinds wanneer is een tegemoetkoming van verspreid betalen (vanwege hun fout) een betaling binnen 7 dagen? Hopelijk staat alles in mijn case vermeld maar heb er weinig vertrouwen in. Gelukkig heb ik zelf alle bewijzen.

Reactie van Energiedirect.nl , 15 mei 2018

Beste Anja van Mierlo,

Ik begrijp volkomen dat je niet blij bent met de geboden tegemoetkoming en ik snap ook dat je onvrede via deze website laat blijken.

Bij de aanmelding dient er inderdaad een juist termijnbedrag berekend te worden. Uit je bericht merk ik op dat je meerdere keren contact hebt opgenomen om te controleren of het termijnbedrag daadwerkelijk overeenkomt met het verbruik. Hierbij is in eerste instantie aangegeven dat het termijnbedrag klopte en daarna is aangegeven dat het termijnbedrag niet juist was, maar dat jij je geen zorgen hoefde te maken over de jaarnota.

Ik wil je mijn excuses aanbieden voor het onjuist berekende termijnbedrag bij de aanmelding en voor de communicatie die daarna heeft plaatsgevonden. Graag wil ik samen met jou tot een passende oplossing komen en uiteraard ook voorkomen dat dit in de toekomst nog eens plaats kan vinden.

Op dit moment heb ik helaas geen gegevens van je om de situatie voor mezelf helder te krijgen en om contact met je op te nemen. Kun je hiervoor jouw bericht en je postcode en huisnummer aan mij doorgeven via webcare@energiedirect.nl?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
***
Richella uit Hoogvliet, 1 mei 2018

Ik vind dit echt te ver gaan! Een man staat aan de deur en zegt dat hij van de gemeente infomatie kom opvragen over t verbruik, en vraagt of ik mee wil doen. En vraagt mij gegevens.. op het moment dat hij rekening nummer vroeg, vroeg ik waarom. Zijn antwoord was als wij te veel betalen dat wij dit terug krijgen van hun.. een instatie van uit de gemeente.. eenmaal alles gedaan, open ik me mail en kom ik er achter dat ik zo juist ben overgestapt?????? Ik vind dit zo asso.. de man kon amper nederlands. Morgen zoek ik uit wat voor stappen ik kan onder nemen tegen jullie!!!

Reactie van Energiedirect.nl , 2 mei 2018

Hoi Richella,

Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de manier waarop dit is gegaan, onze excuses hiervoor. Dit is absoluut niet onze werkwijze en we willen graag namens jou een klacht indienen zodat dit niet meer in de toekomst voorkomt. Ik wil je ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl samen met je gegevens zodat we dit kunnen uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer onbetrouwbare verkoop praatje van de verkoper
Stolp uit Hoofddorp, 14 april 2018

Verkoper deed geloven of endergie direct de volledige boete zou overnemen. NIET DUS! Ook vertelde hij er niet bij dat overstappen in het begin van het nieuwe jaar niet voordelig is. Uiteindelijk ben ik ondanks een lager termijn bedrag uiteindelijk toch duurder uit. Ik raad niemand aan om over te stappen naar energie direct. De verkopers zijn niet realistisch, niet eerlijk.

Klantenservice wel prima, konden helaas niks meer voor mij doen....

Reactie van Energiedirect.nl , 17 april 2018

Beste meneer Stolp,

Ik vind het jammer om te horen dat de overstap niet naar wens was en dat je verkeerde informatie hebt ontvangen. Omdat we helaas geen gegevens van je hebben kan ik je vraag niet beantwoorden. Ik wil je dan ook vragen om het bovenstaand verhaal samen met je gegevens te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstap uiterst slecht bevallen
Jonathan vartan kowelc uit Dordrecht, 3 april 2018

Wij zijn vorig jaar overgestapt van Essent naar Energiedirect, en kunnen wij een review plaatsen voor het afgelopen jaar.

Kortgezegd geen klachten over de levering van energie, dit is gelijk gebleven.

Wel heeft de deurverkoper een mooi verhaal opgehangen over de besparingen ten opzichte van andere energieleveranciers door mooie cijfers te laten zien.

Mijn woonsituatie is gelijk gebleven, enkel betaal ik momenteel een hoger termijnbedrag en is de eindafrekening hoger dan in voorgaande jaren.

Mijn advies is om niet in zee te gaan met energiedirect indien u lage(re) maandlasten en eerlijkheid belangrijk vindt.

Reactie van Energiedirect.nl , 4 april 2018

Beste Jonathan,

Vervelend dat je deze ervaring hebt gehad met onze deurverkoper. Ik wil graag de situatie voor je nakijken. Stuur je mij bovenstaande review, samen met je postcode en huisnummer, in een e-mail naar webcare@energiedirect.nl? Dan kijken we naar hoe de situatie in elkaar zit. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Als je wil problemen neem Energiedirect .
M. Hasanovic uit Heerenveen, 29 maart 2018

Mijn ervaring met Energiedirect.

Twee jaar geleden besloot ik over

te stappen naar andere leverancier van

stroom en gas dus naar Energiedirect die was

toen goedkoopste leverancier van gas en stroom.

Tot december vorige jaar toen is prijs omhoog gegaan

dacht ik weg hier naar andere goedkopere.

Zo besloten zo gedaan overstappen naar Eneco.

Dacht ik alles betalen en klaar maar is niet zo.

Ik heb alles betaald en geen schulden achtergelaten.

Maar later krijg ik brief van incasso bureau dat ik

openstaande schuld heb bij Enrgiedirect van 235 euro geen

idee waar voor maar ik heb zogenaamd schuld dus ik ziet nog met hun.

Ik ga dat niet betalen want ik weet niet waar is het voor

ik heb klacht ingediend maar niemand antwoordt.

Dus als je wil problemen neem Energiedirect .

Reactie van Energiedirect.nl , 31 maart 2018

Beste,

Jammer dat je ons hebt verlaten. Ik kan me voorstellen dat je graag eerst wilt weten waar dit bedrag van is. Ik ga dit dan ook graag voor je nakijken. Hiervoor heb ik wel meer gegevens nodig.

Ik ontvang graag een email met hierin je postcode, huisnummer en een kopie van dit bericht. De email kun je sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Zodra we jouw e-mail hebben ontvangen, nemen we direct contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Webcare Energiedirect

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Lastig en onbetrouwbaar
Suurd, 14 maart 2018

Vanavond is er een persoon aan de deur geweest die zich uitgaf als iemand van Energie direct.

Ondanks onze sticker tegen verkopers drong deze man toch aan.

Mijn vrouw deed open en de vertegenwoordiger stelde allemaal heel persoonlijke vragen over de situatie in huis. Aantal honden en wat voor soort we hebben.

Toen mijn vrouw daar niet op in ging kwam de vraag of hij wel even naar de wc mocht.

De man was erg opdringerig en begon uiteindelijk pas over overstappen.

Het leek er meer op dat er iemand de buurt aan het verkennen was voor eventueel latere inbraak.

Energie direct als er iemand langs moet komen volgens jullie, laat dit dan eerst eens weten via een mail ofzo.

WIJ DOEN NOOIT WEER OPEN!

Reactie van Energiedirect.nl , 15 maart 2018

Beste Suurd,

Wat vervelend om te horen dat je deze ervaring gehad hebt. Mijn excuses daarvoor.

Onze verkopers dragen een energiedirect.nl jas en zijn verplicht zich te legitimeren, en ook om de reden van hun bezoek meteen duidelijk aan te kondigen.

Wilt u bovenstaande toelichting, samen met uw postcode en huisnummer naar ons doorsturen via webcare@energiedirect.nl? Ik zet de klacht dan meteen door naar de juiste manager zodat er actie ondernomen kan worden hierop.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding en loze beloftes
Bloemendaal uit IJsselstein, 10 maart 2018

Gebeld door de telemarketeers van dit bedrijf met de melding dat zij mijn energie nota goedkoper konden aanbieden.

Het maand bedrag kan €20,- naar beneden. Men wist mij te vertellend dat mijn abbonement bij Eneco nog tot juni doorloopt, maar zij nemen de boete over.

Niets is minder waar. Mijn eind afrekening bij eneco bedraag €500,- en krijg nu €100,- boete terug.

Kost mij dus €400,-

Doordat ik drie maanden eerder opzeg vorderd Eneco de boete van de voorgaande overstap nu op mij terug, maar dit vergoed energie direct niet!

Dit heb ik besproken met de telemarketeer, maar zou vergoed worden.

Anders had ik gewoon kunnen wachten en pas over 3 maanden over stappen?

Ik zet in de agenda dat ik over 2 jaar weer afscheid ga nemen van dit waardeloze bedrijf, vol met loze beloftes.

Het eind is niet in zicht, want ik ga mijn rechtsbijstand erop zetten.

Het is gewoon misleiding en diefstal

Reactie van Energiedirect.nl , 14 maart 2018

Beste heer/mevrouw,

Ik begrijp dat het behoorlijk schrikken is om een eindnota te ontvangen van 500 euro. U geeft aan dat er door de verkoper is gezegd dat energiedirect.nl de terugvordering ook op zich neemt. Ik vind het erg kwalijk dat dit zo met u is besproken, ik wil dit daarom graag voor u uitzoeken.

Helaas beschik ik niet over uw contactgegevens via deze website, ik wil u daarom vragen om uw ervaring door te sturen naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl of te bellen met onze klantenservice via 0900-3347328 (Op werkdagen van 9:00 uur tot 16:00 uur, reguliere belkosten). We bespreken dan graag het probleem met u, om zo de situatie uit te kunnen zoeken.

Met vriendelijke groet,

Melanie

energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Mooie woorden en niks is waar!
Florian uit Haarlem, 2 maart 2018

Na 1.5 jaar moest ik 2700 euro bijbetalen, ondanks de maandelijkse termijnen die ik betaalde! Jammer genoeg ging het meteen via een incassobureau, zonder mij persoonlijk ingelicht te hebben! Ik heb gebeldt met energiedirect en zei vertelden mij dat ik onbereikbaar was. Lijkt mij sterk aangezien zei energie leveren aan een bepaalt adres?! Nog steeds in strijd met energiedirect ondanks het al 3 jaar geleden is! Ik kan nog even doorgaan met vertellen over mijn ervaring met energiedirect maar dan ven ik morgen nog niet klaar! Ik ben nog steeds in conclaaf. Mijn advies aan iedereen neem een echte energieleverancier en betaal wat meer! Energiedirect belooft lage prijzen maar aan het eind van het contract betaal je veel meer bij! Wees gewaarschuwd

Reactie van Energiedirect.nl , 2 maart 2018

Beste klant,

Ik vind het jammer om te horen dat je een nota hebt ontvangen en dat de maandelijkse termijnen niet voldoende waren. Om bijbetaling te voorkomen adviseren wij altijd om een herberekening van het termijnbedrag aan te vragen. Omdat ik geen gegevens van je heb kan ik je vraag helaas niet meteen beantwoorden en wil ik je vragen om het bovenstaand verhaal samen met je gegevens te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer nare ervaring met vertegenwoordiger.
Anne uit Groningen, 7 februari 2018

Heb net (7 Februarie 2018) een zeer nare ervaring gehad met een medewerker van Energiedirect. Leek verbaast te zijn dat ik de hoofdbewoner van ons huis was. Was zeer opdringerig, en reageerde bijzonder defensief op vragen van mijn kant. Kreeg te horen dat ik "zijn werk gewoon niet begreep" toen ik wilde weten waarom hij aan de deur kwam terwijl in niet had aangegeven te willen overstappen. Bijzonder neerbuigend en onplezierig. Dit was mijn eerste ervaring met Energiedirect. Ik heb nog nooit een negatieve klantenervaring met een medewerker gedeeld op het internet, maar dit was bijzonder naar.

Anne.

Reactie van Energiedirect.nl , 8 februari 2018

Beste Anne,

Wat jammer om te horen dat je een vervelende ervaring hebt gehad met één van onze verkopers. Uiteraard is dit absoluut niet de bedoeling en ik betreur dat dit zo onplezierig is geweest. Mijn excuses voor deze nare ervaring! Ik wil hier graag een melding van maken, er wordt dan nagekeken wie er bij jou in de wijk aan het werk is geweest en je klacht zal serieus besproken worden met de medewerker.

Om dit te kunnen doen heb ik meer gegevens nodig, wil je mij een e-mail sturen via webcare@energiedirect.nl met ditzelfde bericht en daarbij je postcode & huisnummer en eventueel een beschrijving van de medewerker? Ik hoop van je te horen!

Vriendelijke groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Reactie Afie uit IJsselstein, 9 februari 2018

Ook zo een sukkel. Vroeg meerdere malen wat is de bedoeling.. ja wil even kijken of het goedkoper kan... Eindstand moest ik overstappen.. haha kansloos figuur die niet begreep dat ik dat niet wilde... En hij kon het niet hebben dat ik niet erin trapte

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Energidirect lijkt rancuneus te zijn en te handelen als je overstapt.
Wesley uit Maarssen, 30 januari 2018

Zoals altijd, bij het aflopen van mij energiecontract, ga ik tegen het einde van het jaar shoppen naar een nieuwe, cq goedkopere leverancier. Zo ook nu weer. Ik betaalde bij energiedirect een maandbedrag van 177 euro. Dit contract heb ik zonder enige problemen 2 jaar lang gehad. Zonder betalings achterstand, kortom een goede klant lijkt mij.

Vervolgens stap ik over naar Nuon, omdat zij mij simpelweg een gunstiger tarief kunnen bieden. Nuon heeft aangegeven dat ik verder niets hoef te regelen, maar dat zij de opzegging doen bij Energiedirect. Echter krijg ik in december een rekening van Energiedirect van 196 euro, met de vermelding dat dit mijn nieuwe termijnbedrag is. Om hier meer over te weten te komen heb ik ingelogd op de site. Op deze site stonden geen rekeningen meer. Ofwel, ik was in de veronderstelling dat alles reeds afgehandeld was. Ik heb dus ook geen contact opgenomen met Enrgiedirect. Achteraf blijkt dat zij mij een herinneringsmail hebben gestuurd. Ik moet eerlijk bekennen deze nooit te hebben gezien. Zou best kunnen dat ik heb ontvangen, maar over het hoofd heb gezien. Maar wie schets mijn verbazing als ik 26 januari een herinnering krijg met een verhoging. In totaal een bedrag van 221 euro. Wederom op de site gekeken, maar geen openstaande rekeningen zichtbaar.

Ik heb toen een mail gestuurd naar Energiedirect en het probleem uitgelegd. Uiteindelijk werd ik vandaag terug gebeld door een medewerker. Deze medewerker nam in mijn ogen niet eens de tijd om behoorlijk te luisteren naar mijn uitleg. Na vele male onderbroken te zijn en uiteindelijk toch mijn verhaal te hebben kunnen uitleggen, werd mij gezegd dat het een gautomatiseerd systeem is en dat hier verder niet over te praten valt. "Had ik maar moeten melden dat ik overgestapt ben!" was het antwoord.

Ofwel ronduit onbeschoft. Op mijn vraag waar de verhoging vandaan kwam, werd geantwoord dat men verwacht dat ik het komend jaar meer zal verbruiken. En dat terwijl in net een nieuwe HR++ ketel heb aangeschaft en nieuwe dubele beglazing. Geen idee dus waar zij dit op baseren, want mijn verbruik is de afgelopen tijd juist omlaag gegaan.

Mijn advies: Ga niet met Energiedirect in zee. Los van het hele voorval, verloopt de communicatie zeer star en onbeschoft.

Reactie Wesley, 30 januari 2018

Is het toeval?

Binnen een half uur na het plaatsen van deze review, ben ik gebeld door een zeer beleefde en geduldige dame van Energidirect. Deze heeft op correcte wijze mijn verhaal aangehoord en mij verteld dat de verhoging onterecht was.

Bij deze wil ik deze vriendelijke dame bedanken voor haar begrip en het oplossen van het probleem.

Reactie van Energiedirect.nl , 31 januari 2018

Hi Wesley,

Wat rot om te lezen dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad. Ik wil graag, ondanks dat je bent overgestapt, kijken of ik je klacht weg kan nemen. Wil je mij je postcode en huisnummer sturen via een mailtje naar webcare@energiedirect.nl? Dan gaan we aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Job

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ontbinden kan
Roger, 7 januari 2018

Zou 20 euro per mnd goedkoper uit zijn. Vooruitkijker geeft nu aan dat ik behoorlijk moet bijbetalen. Dit terwijl ik nog minder heb verbruikt dan vorig jaar bij Essent. Zelf nagerekend en kom uit op een teruggaaf. Medewerker gesproken, deze gaf aan dat bij de vooruitkijker gekeken wordt naar het landelijk gemiddelde. Obv mijn uitgerekend verwacht verbruik kwam de medewerker nagenoeg op 3 euro gelijk uit aan mijn berekening. We wachten de jaarrekening af. Maar zoals iedereen hou ik niet van verassingen. Mocht ik bij de jaarafrekening bedrogen uitkomen, laat ik het contract simpelweg vernietigen obv dwaling. Dat kan heel simpel via aangetekende brief (buitengerechtelijke verklaring). Dus snap niet waarom iedereen zich hier zo druk maakt. Vergeet je rechten niet!

Reactie van Energiedirect.nl , 9 januari 2018

Beste Roger,

Vervelend om te lezen dat het niet geheel duidelijk was hoe dat de berekening van de Vooruitkijker tot stand komt. Ik kan me voorstellen dat je verbaasd bent als het advies hoger is dan besproken bij de aanmelding. Goed dat je hier contact over hebt opgenomen.

Het resultaat van de Vooruitkijker wordt gebaseerd op het verbruik dat je al hebt gehad, ten opzichte van het verbruik dat wij over een geheel jaar verwachten. Op basis hiervan wordt een advies gegeven voor het termijnbedrag. Het kan voorkomen dat voor het verwacht jaarverbruik, het gemiddelde verbruik van de woning wordt gehanteerd. Dit wordt uit het landelijk registratiesysteem gehaald. Als dit verbruik hoger bekend staat dan dat je daadwerkelijk verbruikt, dan geeft de Vooruitkijker een te hoog advies aan. Het advies van de Vooruitkijker wordt accurater als het verwacht verbruik overeenkomt met het daadwerkelijke verbruik. Dit kan worden aangepast als je dit aan ons doorgeeft.

Goed om te lezen dat de berekening van mijn collega grotendeels overeenkwam met jouw berekening. Tenzij er grote veranderingen plaatsvinden in je verbruik, verwacht ik geen verrassingen op de jaarnota.

Met vriendelijke groet,

Michael

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters!!
Nathalie uit Hilversum, 4 januari 2018

Een maand geleden kwam een medewerker aan de deur. Vertelde dat ik nog het 1 en ander met mijn vriend wou bespreken. Tot nu toe heel tevreden. Later op de avond kwam de medewerker terug tijdens etenstijd. Een druk moment op de dag als je een kind erbij hebt. Vervolgens van een andere leverancier gisteren te horen gekregen dat energiedirect onze had veel te laag heeft neergezet zoals beloofd. Kortom gelogen en misbruik gemaakt van de situatie.

Ga niet met energiedirect in zee. Ook een buurvrouw verderop bij ons heeft hetzelfde ervaren als ons! En nog een andere vriend van ons kwam ook met hetzelfde probleem te kampen!

Reactie van Energiedirect.nl , 8 januari 2018

Goedemiddag Nathalie,

Ik vind het jammer om te zien dat je een slechte ervaring hebt gehad met energiedirect.nl. Ik snap dat je dit gevoel hebt als achteraf blijkt dat de kosten met een te laag verbruik berekend zijn. Ik wil hier dan ook graag een melding van maken zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden. Kun je daarvoor jouw postcode en huisnummer en het moment dat dit heeft plaatsgevonden sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
***
Nicky, 4 januari 2018

Zoals meerdere mensen reeds hebben aangekaart, worden er bedragen beloofd en luchtkastelen die ze niet kunnen waarmaken.

Het valt me ook op te zien dat er, net als wij, veel mensen zijn die niet zelf op zoek zijn gegaan naar Energiedirect, maar dat zij naar ons op zoek gaan. Vervolgens wordt ons verteld dat we veel te veel betalen bij Eneco (€ 150,-) en dit veel goedkoper kan.. We moeten nu € 290,- per maand bij ze betalen, anders moeten we bijbetalen..

We gaan dus in hetzelfde huis, in dezelfde samenstelling (2 volwassenen) binnen 1,5 jaar van € 1800,- per jaar naar € 3480,- per jaar! Een verhoging van bijna € 1700.

Oftewel, bij onze oude leverancier goed voor bijna 2 huishoudens is bij Energiedirect 1 huishouden.

De enige oplossing die ik graag zie is het ontbinden van mijn contract, welke voor 3 jaar is (zonder dat ons hierover iets verteld is).

Verder zal ik iedereen adviseren om nooit, maar dan echt nooit over te stappen naar Energiedirect. Als iets te mooi blijkt om waar te zijn, is dat het in hun geval ook zeker..

Ps. bij de beoordelingen valt het op dat de 'positieve' berichten (welke alleen over het overstappen gaan, wacht maar tot ze een eerste jaar hebben volgemaakt) direct geverifieerd worden maar de negatieve -of zoals ik ze liever noem; Realistische - berichten zijn zogezegd geen geverifieerde klanten. Ook dit is een vreemde gang van zaken, want ze mogen mijn klantnummer best weten.

Als ik daarmee boetevrij van dit contract af kan, mogen ze alles van me weten!

Reactie van Energiedirect.nl , 5 januari 2018

Beste Nicky,

Ik begrijp dat je niet blij bent met het geadviseerde termijnbedrag. Bij je beoordeling heb ik geprobeerd om uit te leggen hoe dit advies van het termijnbedrag is ontstaan en waardoor dit verschil zo groot is. Hierbij wil ik nogmaals aangeven dat het termijnbedrag niet elke maand € 290,- had moeten zijn, maar dat dit komt doordat er nog maar één termijnbedrag in rekening gebracht gaat worden voor de jaarnota.

Wij hebben geen invloed op het verifiëren van berichten of klanten. Geverifieerde klanten zijn klanten die via deze website zijn overgestapt naar energiedirect.nl. Energieleveranciers.nl bepaalt hierbij het verifiëren van klanten en/of berichten.

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Links laten liggen deze tent!
Martijn, 2 januari 2018

Nooit zaken doen met deze oplichters!!!!!!!! Komen binnen met aantrekkelijk voorstel om je vervolgens een poot uit te draaien! Ik moet €200 bijbetalen en als je vraagt om meterstanden overzicht geven ze niets. 

Reactie van Energiedirect.nl , 3 januari 2018

Hoi Martijn,

Ik vind het jammer om te horen dat je € 200 dient bij te betalen. Uiteraard kan ik me voorstellen dat je meer inzicht wilt in je verbruik. Op dit moment heb ik helaas niet genoeg informatie om je hierbij te kunnen helpen. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen met het bovenstaand verhaal samen met je postcode/huisnummer naar webcare@energiedirect.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om je vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Reactie
avatar
Nicky Ipenburg, 4 januari 2018

Martijn, je hebt helemaal gelijk.

Mijn vrouw werd buiten aangesproken en met mooie verhalen wijs gemaakt dat ze o.a. weinig mensen in dienst hebben en dus de prijzen laag kunnen houden. Wij zijn toen overgestapt van Eneco (150 euro p.m) naar EnergieDirect (inmiddels 290 euro p.m).

Eerst zeiden ze: "Nee, als u het maandbedrag dan op 170,- zet, krijgt u in februari lekker iets terug. Mooi spaarpotje etc.."

Nu is het 290,- , anders moeten we alsnog bijbetalen.

Ben dus bijna 2x duurder uit.

Het mooie is, het is een contract van 3 jaar dus kan niet van ze af!!!

Reactie Marcel, 3 februari 2018

Tuurlijk kan je er vanaf, gewoon overstappen, de nieuwe leverancier betaald meestal ook je opzegvergoeding.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Het is weer zover
Marco uit Oosterwolde, 27 december 2017

Elk jaar als ik overstap krijg ik van mijn energieleverancier een eindnota die niet klopt, zo ook weer bij energiedirect, ik had een klacht gestuurd dat ze moesten stoppen met emails sturen (ik had me tenslotte al 2x afgemeld voor emails en energiedirect zet dat gewoon weer aan), en mij uit hun database moesten halen, daarop kreeg ik een mail dat dat niet kon omdat er nog 168 euro open zou staan, dus ik log in op energiedirect en zie dat het bedrag online 53 euro is, zou ook niet kunnen 168, want ik heb alles tot en met november netjes betaald en mijn maandbedrag is 116 euro (net vers berekend door ED zelf), en op 12 december ontvang ik energie van Oxxio.

Dus die 53 euro lijkt zelfs iets te hoog te zijn want 116/30*12=46.40

Dit is tegenwoordig standaard bij alle bedrijven lijkt het wel, als je opzegt gaan ze je treiteren met rekeningen die niet kloppen, ik heb het de laatste 10 jaar bij werkelijk ieder bedrijf, en ze moeten zich schamen.

krijg je ook nog gelijk een mail bedankt dat je klant was en blijf bij ons, nu kan het nog.

Denken ze natuurlijk dat mensen dan van het gezeur af willen zijn en maar bij ze blijven, maar zo zit ik niet in elkaar, ik ga desnoods door tot aan de rechter, iedere keer weer, want ik bewaar van alles bewijzen (ga je vanzelf doen als je elke keer bedonderd word), en ik win altijd, dus ik snap ook niet dat ze dat maar blijven doen, en eerlijk gezegd snap ik ook niet dat dit allemaal maar kan in een land als Nederland waarvan ze altijd zeggen en iedereen zo trots is op hoe goed het hier allemaal geregeld is, er is werkelijk niets goed geregeld, het is een bananenrepubliek, een boeltje is het.

Dus ook Energiedirect is afgeschreven voor me, ga ik ook nooit meer bij, het gaat nog lastig worden om in de toekomst een energieleverancier te vinden zo, want ik heb er al 4 waar ik nooit meer bij wil omdat ze me hebben geprobeerd te bedonderen, en ook al 4 ziektekostenverzekeraars, wat is er toch aan de hand met deze wereld ?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichters
Marizsa, 25 december 2017

Uitkijken met dit bedrijf! Ze proberen klanten te werven via colportage aan de deur (met name ouderen) en schrikken niet terug voor het "stelen" van klanten via een "contract" waarvan de klant niet eens op de hoogte is. Ze gebruiken gegevens die ze elders hebben gevonden en die niet eens altijd kloppen. Dat "contract" kan de betrokkene dus ook niet opzeggen. Bijzonder verdachte klantenwerving. Bovendien heeft dit bedrijf, dat alles per email zegt te doen, niet eens een email-adres. Veelzeggend!! Dan laten ze standaard iemand elke maand veel te weinig betalen, maar komen aan het eind van het jaar met een torenhoge afrekening. Uiteindelijk betaalt de consument veel meer dan elders! Dus vermijden!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opzegging contract in voordeel van Energiedirect
BJ van Honk uit Beusichem, 24 december 2017

Door een zeer vervelende ervaring met een verhuurder in Alemlo moest ik hals over kop verhuizen. Aangegeven bij Energiedirect en nu 4 maanden later wacht ik nog steeds op de eindafreening!! Wel inmiddels door Energiedirect een incassoprocedure aangevangen voor de door hen vergoedde boete aan Engie (€ 100,=) en een contractbreuk boete van € 250,= € ontvangen, erg slecht! Overmacht kent men klaarblijkelijk niet. Op mails en vragen en klachten krijg ik geen eensluidend antwoord en de afdelingen van Energiedirect in Den Bosch en Haarlem weten van elkaar niet wat ze doen, en aansluiten op mijn nieuwe adres zodat de boete en de terugbetaalde boete aan Enige komt te vervallen ho maar. Eergiedirect zegt: "WIj kunnen u daar niet aansluiten omdat u een achterstand in betalingen heeft". Lekker makkelijk in hun voordeel! Een fictieve betalingsachterstand ja! Die Eergiedirect creerde ja, een andere achterstand is er niet omdat ik tot op heden geen enkele afrekening van mijn oude adres heb ontvangen. Het door mij berekende bedrag te betalen op dat adres is nog geen € 40,=!! Slechte beurt Energiedirect! Sinds augustus ben ik hiermee bezig en niks, nu is het eind December. Erg jammer.

Reactie van Energiedirect.nl , 27 december 2017

Beste,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je tot op heden nog geen eindnota hebt ontvangen.

Graag ga ik dit voor je nakijken en hiervoor een oplossing bieden. Hiervoor heb ik echter meer gegevens nodig.

Wil je een email sturen naar webcare@energiedirect.nl met hierin een kopie van jouw review op deze website en de postcode en het huisnummer van de betreffende woning.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Angelique

Webcare Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Aanvraag geannuleerd
Lizbeth, 16 december 2017

Ik had een aanvraag gedaan bij jullie maar deze heb ik binnen 14 dagen geannuleerd. De reden is dat ik de ingangsdatum op 1 maart wilde zetten ivm boete clausule bij de huidige leverancier. Echter, na een gesprek met jullie blijkt dat je de ingangsdatum maar 3 maanden vanaf de aanvraag datum kunt zetten. Er is afgesproken de huidige aanvraag te annuleren en dat ik eind december een nieuwe aanvraag zou indienen met ingangsdatum 1 maart. Nu blijkt mijn contract met de huidige leverancier toch stopgezet te worden per 1 januari, terwijl ik geen contract met jullie heb.

Reactie van Energiedirect.nl , 18 december 2017

Beste Lizbeth,

Goed dat je contact opneemt hierover. Jammer om te lezen dat je de overeenkomst wenst te annuleren. Omdat er geen gegevens zijn verstuurd, kan ik niet achterhalen of het al daadwerkelijk geannuleerd is in onze administratie.

Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar: webcare@energiedirect.nl met daarin de postcode, huisnummen en korte toelichting, dan kan ik dit nakijken.

Als je inmiddels al een bevestiging van de annulering hebt ontvangen, dan is een e-mail niet nodig en gaan we de levering niet starten.

Ik vertrouw erop je voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
EnergieDirect-PSV
Jan , 22 november 2017

Was van plan over te stappen naar EnergieDirect en bedacht me dat zij de hoofdsponsor van PSV zijn, de club waarvan ik een seizoenskaart hebt en dus verwacht mijn voordeel daarmee te kunnen doen en een beter aanbod te krijgen. Maar via de site van Energiedirect krijg ik een veel beter aanbod als via de link vanaf de PSV site, daar betaal ik € 25,- meer per maand, krijg ik wel een PSV shirt, maar dat kost me dus € 300,- in dat jaar.

Reactie van Energiedirect.nl , 23 november 2017

Beste Jan,

Ik ben blij om te zien dat je interesse hebt in ons PSV-aanbod. Daarnaast vind ik het natuurlijk jammer dat je zo'n groot verschil ziet in de twee aanbiedingen. Een verschil van € 25,- per maand is wel erg groot en daarom kijk ik graag met je mee hoe dit is ontstaan.

Kun je bovenstaand bericht, het gehanteerde verbruik en je postcode en huisnummer aan mij doorgeven via webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
het zelfde verhaal als bij Jim uit den haag bij beoordelingen
netty uit Ulvenhout, 19 november 2017

zit bij beoordelingen te kijken en lees bijna mijn eigen verhaal van Jim uit Den Haag op 18-8-'17

Er werd heel wat moois voorgesteld, wij overwegen toch over te stappen ondanks de boete die zal volgen.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 november 2017

Hoi Netty,

Jammer om te lezen dat je overweegt om over te stappen. Ik zou graag met je in contact komen. Wil je mij via: webcare@energiedirect.nl je gegevens toesturen?

Met vriendelijk groet,

Will

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Aanhoudende deurverkoper
Cynthia uit Houten, 20 oktober 2017

Vandaag een verkoper van energiedirect aan de deur gehad. Deze was erg beleefd maar standvastig. Na zeker 4 keer aan te geven op dit moment geen interesse te hebben moest ik bijna de deur dichtsmijten om van hem af te komen. Ik gaf aan dat ik aan het werk was en verder wilde gaan met Mn werkzaamheden en nog bleef hij aanhouden. Toen heb ik maar langzaam de deur gesloten. Heel vervelend!!!

Reactie van Energiedirect.nl , 23 oktober 2017

Hoi Cynthia,

Wat jammer om te horen dat het zo is gegaan. Ik geef het toe, een bepaalde vorm van vasthoudendheid is op zich normaal. Als je echter duidelijk (en meerdere keren) aangeeft dat je geen interesse hebt en bijna, zoals je dat zelf zegt, de deur dicht wil smijten, dan verliest het zijn charme! Mijn excuses voor het ongemak.

Ik wil je bedanken dat je dit aangeeft. Zoals eerder vermeld zal elke verkoper gretigheid vertonen. Dat hoort bij het vak. Op het moment dat mensen het als vervelend ervaren, dan sla je de plank mis. Daarom vind ik het goed dat je aangeeft. Wij geven dit door zodat het niet nog een keer gebeurd. Wees gerust dat ze absoluut op de hoogte worden gebracht door middel van een algemene aanduiding.

Ik bied wederom mijn excuses aan. Tevens bedank ik je voor je tijd en genomen moeite!

Groet, energiedirect.nl

Reactie Cynthia uit Houten, 23 oktober 2017

Bedankt voor jullie reactie. Uiteraard is vasthoudendheid een eigenschap die de verkopers moeten bezitten, maar ook het inzicht als "het er niet in zit". Groetjes !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Erg teleurgesteld
TvdH, 30 september 2017

Weliswaar ben ik door mijn eigen fout 3 dagen te vroeg overgestapt en daardoor een premie van 220 euro misgelopen bij de vorige energieleverancier. Oxxio gebeld: konden niets doen, contract was eenmaal opgezegd: helaas pindakaas. Energiedirect gebeld: konden ook niets doen want ik was zelf 3 dagen te vroeg overgestapt. Van enige coulance was bij geen de partijen sprake. Ik ben ernstig teleurgesteld!

Reactie van Energiedirect.nl , 3 oktober 2017

Beste klant,

Ik vind het jammer om te lezen dat je door een te vroege overstap naar Oxxio de opzegvergoeding bent misgelopen. Om dit voor je uit te zoeken wil ik je vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode/huisnummer naar webcare@energiedirect.nl te sturen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
klantenservice
W.BEYES uit thorn, 13 september 2017

als nieuwe klant kreeg ik steeds email van Energiedirect zonder inhoud

daarover gebeld met klantenservice:deze klacht horen we vaker

de volgende mail:weer geen inhoud

weer gebeld:ligt aan mijn laptop word op zeer onvriendelijke manier verteld door medewerkster Saskia(die weigerde om haar achternaam te noemen)

helaas is mijn bedenktijd van 14 dagen net 1 dag verstreken,kan dus ook niet meer opzeggen

nog nooit meegemaakt bij welke leverancier dan ooit

Reactie van Energiedirect.nl , 14 september 2017

Beste klant,

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om lege mails te ontvangen en ik vind het erg jammer dat het contactmoment dat je hebt gehad niet naar wens is verlopen. Wij willen dit graag voor je nakijken en zorgen dat je geen lege mails meer ontvangt, hiervoor hebben we wel je gegevens nodig. Ik wil je dan ook vragen om bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer naar webcare@eenergiedirect.nl te sturen. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Reactie
avatar
Fina Horstink uit d., 10 mei 2018

Hebben wij ook, onleesbare mailtjes een hoop vage tekens:

Wilt u teruggebeld worden? Vul dan hieronder uw telefoonnummer in.