Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Erg teleurgesteld
TvdH, 30 september 2017

Weliswaar ben ik door mijn eigen fout 3 dagen te vroeg overgestapt en daardoor een premie van 220 euro misgelopen bij de vorige energieleverancier. Oxxio gebeld: konden niets doen, contract was eenmaal opgezegd: helaas pindakaas. Energiedirect gebeld: konden ook niets doen want ik was zelf 3 dagen te vroeg overgestapt. Van enige coulance was bij geen de partijen sprake. Ik ben ernstig teleurgesteld!

Reactie van Energiedirect.nl , 3 oktober 2017

Beste klant,

Ik vind het jammer om te lezen dat je door een te vroege overstap naar Oxxio de opzegvergoeding bent misgelopen. Om dit voor je uit te zoeken wil ik je vragen om het bovenstaand verhaal samen met je postcode/huisnummer naar webcare@energiedirect.nl te sturen.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
klantenservice
W.BEYES uit thorn, 13 september 2017

als nieuwe klant kreeg ik steeds email van Energiedirect zonder inhoud

daarover gebeld met klantenservice:deze klacht horen we vaker

de volgende mail:weer geen inhoud

weer gebeld:ligt aan mijn laptop word op zeer onvriendelijke manier verteld door medewerkster Saskia(die weigerde om haar achternaam te noemen)

helaas is mijn bedenktijd van 14 dagen net 1 dag verstreken,kan dus ook niet meer opzeggen

nog nooit meegemaakt bij welke leverancier dan ooit

Reactie van Energiedirect.nl , 14 september 2017

Beste klant,

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om lege mails te ontvangen en ik vind het erg jammer dat het contactmoment dat je hebt gehad niet naar wens is verlopen. Wij willen dit graag voor je nakijken en zorgen dat je geen lege mails meer ontvangt, hiervoor hebben we wel je gegevens nodig. Ik wil je dan ook vragen om bovenstaand verhaal samen met je postcode en huisnummer naar webcare@eenergiedirect.nl te sturen. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Abnormaal hoog voorschotbedrag
Michel Hack uit Doetinchem, 12 september 2017

Heb vandaag weer mijn verbruiksoverzicht gekregen over de periode 01-07-2017 t/m 31-08-2017. en tot mijn verbazing waren de kosten stroom €18,31 en voor gas €19,84,dus een totaal van €38,15. Nu was het in periode 01-05-2017 t/m 30-06-2017 voor stroom €23,95 en voor gas €31,56 dus een totaal van € 55,51. Dus heb in de periode 01-05-2017 t/m 31-08-2017 totaal €55,51+38,15=€93,66 verbruikt.

Energie direct kan mij niet vertellen waarom ik dan in juli een melding kreeg dat ik mijn voorschotbedrag maandbedrag van €150 naar €185 moest verhogen,anders moest ik bijbetalen.

Die regelneef van ze werkt ook voor geen meter,en je moet dus tijden wachten totdat je je eigen verbruik in kunt zien.

Zit nu iets meer dan een half jaar bij ze,en ga zeker weten contractbreuk plegen en neem de boete voor lief.

Heeft iemand anders ook ervaring met deze manier van werken bij energie direct?

Zijn alle bijkomende kosten dan dus zo duur?

Bedankt,Michel Hack

Reactie van Energiedirect.nl , 13 september 2017

Beste Michel,

Ik begrijp dat je graag meer uitleg wil als je de lage kosten ziet op het verbruiksoverzicht. Ik geef je deze uitleg dan ook graag.

Op het verbruiksoverzicht zie je alleen de verbruikskosten per 2 maanden, hier komen nog vaste kosten bij zoals de netbeheerkosten en de vaste leveringskosten. Ik kan helaas jouw gegevens niet inzien, maar de netbeheerkosten zijn vaak € 30,- per maand en de vaste leveringskosten € 3,75 per maand per product.

Naast de vaste kosten gaan de twee verbruiksoverzichten over de 4 warmste maanden van het jaar. In deze maanden wordt er nauwelijks gas verbruikt en dit zorgt voor grote verschillen als het verbruik per 2 maanden bekeken wordt. In de zomermaanden verbruik je over het algemeen veel minder dan de waarde van het termijnbedrag. In de wintermaanden is het verbruik echter hoger dan het termijnbedrag.

Het is natuurlijk ook mogelijk om dit telefonisch te bespreken, dan kan ik de gegevens ook inzien. Kun je daarvoor bovenstaande tekst en je postcode en huisnummer e-mailen naar webcare@energiedirect.nl?

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
*** door salesteam
Steffan wer uit De Meern, 4 september 2017

Vandaag benaderd door salesteam. Werd mij een speciale offerte aangeboden.

Mijn huidige leverancier greenchoice was goedkoper maar weet u wat, we kunnen u een speciaal actie aanbod sturen...

Hiervoor hadden ze gegevens nodig. Ik zat nergens aan vast.

Expliciet tot 4x gevraagd. "U krijgt een aanbod, hierover een mail. U kunt gewoon dit aanbod afslaan."

Als ik niet reageer op de mail, heb ik dan een contract? "Nee u moet akkoord gaan."

Krijg zojuist een mail in de mailbox: "welkom als nieuwe klant, hier is uw leveringsovereenkomst, u kunt altijd binnen 14dagen opzeggen...."

Deze jongens van sales luizen mensen erin. Ik ga er werk van maken. Oude mensen komen hier te laat achter.

Dit is gewoon strafbaar!

Reactie van Energiedirect.nl , 5 september 2017

Beste Steffan,

We vinden het erg jammer om te lezen dat het zo is gegaan. Dit is niet de gebruikelijke werkwijze van energiedirect.nl en hiervoor onze excuses. We vinden dat als je de klant een aanbod doet de klant ook op de hoogte moet zijn dat het geen informatiepakket betreft.

Omdat we zulke klachten uiterst serieus nemen wil ik je graag vragen om de bovenstaande informatie samen met je gegevens te mailen naar webcare@energiedirect.nl. Uiteraard zorgen wij ervoor dat je aanmelding wordt geannuleerd en koppelen we dit terug aan de desbetreffende afdeling.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
EnergieDirect
Sven uit Utrecht, 31 augustus 2017

Onder het mom van 'meer energie besparen' online mijn gegevens achtergelaten op een site die niks met energie direct te maken leek te hebben; gepakt op mijn eco-hart.

Daarna werd ik gebeld en pa na 15 minuten gesprek kwam de aap uit de mouw: energie direct kan me een goedkoper abonnement bieden. Energie besparen is niet hetzelfde als minder betalen natuurlijk, maar dat maakt ze niet zoveel uit blijkbaar. Het gebeurde zo subtiel dat ik een keer moes navragen: ik had inderdaad iemand van energie direct aan de lijn. Gezegd dat ik daar erg boos over was en de verbinding verbroken. Ze probeerde het zelfs nog recht te praten.

Reactie van Energiedirect.nl , 1 september 2017

Beste Sven,

Bedankt voor je review. Vervelend dat als je minder energie wilt verbruiken en ergens je gegevens achterlaat er een verkoper contact opneemt met lagere energietarieven, dit zijn natuurlijk 2 verschillende onderwerpen. Onze excuses hiervoor.

Het is mij echter niet duidelijk waar je de gegevens hebt achtergelaten. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin toelichting en je contact gegevens. Dan kunnen wij dit ook controleren. Alvast bedankt en nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Agressieve verkopers!!
Burggraaf uit Spijkenisse, 22 augustus 2017

Asociaal en agressief! Ben nu al 3x op een manier aangesproken waar ik echt niet gediend van ben. Zelfs mijn 12-jarige dochter werd aangesproken voor me deur en dood leuk verteld dat haar moeder noch slim noch lief is want ze wilt niet geld voor haar sparen voor later. Vandaag weer een onbeschofte  jongen met je en jij tegen mij en in dezelfde adem tegen een mevrouw zeggen dat ze dom is. Bij winkelcentrum de Akkers ging er een me achterna een kledingzaak binnen maar hij had al een verbod. Vandaag in Spijkenisse centrum. Ik denk dat een melding bij de politie en landelijke actie van toepassing is. De negatieve berichten overspoelen het internet. DOE ER WAT AAN!!!

Reactie van Energiedirect.nl , 23 augustus 2017

Beste heer, mevrouw,

Bedankt dat u dit kenbaar maakt bij ons. Wij nemen alle klachten en signalen omtrent werving zeer serieus en dit is totaal niet de bedoeling waarop wij willen dat de verkopers te werk gaan.

Om uw signalen door te zetten naar de manager van de verkopers, ontvang ik heel graag de betreffende postcodes van de 3 locaties.

Ik wil u vriendelijk vragen om dit per e-mail naar ons door te sturen, zodat wij de juiste acties kunnen uitzetten. Dit mag naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
bedenkelijke colportage aan de deur
Biesiot uit Voorburg, 17 juli 2017

Vandaag kwam er een jonge man aan de deur van Energie Direct. Hij had een soort iPad in de hand die niet oplichte, dus geen info gaf, wel een hoop vette vingers op het scherm. Hij beweerde dat op mijn adres Stedin als netleverancier was vervangen en vroeg naar de meterstanden en wat ik per maand betaalde, dan zou er een voordeliger aanbod komen. Gelukkig ben ik er niet op ingegaan, maar ik vond het een zeer ongepaste actie van Energie Direct

Reactie van Energiedirect.nl , 18 juli 2017

Beste Freek,

Dankjewel voor review. Je hebt helemaal gelijk. De actie die je omschrijft is inderdaad ongepast. Stedin is als netbeheerder niet vervangen. Excuses voor deze onjuist informatie.

Wil je mij via: webcare@energiedirect.nl je postcode, huisnummer en een kopie van je bericht toesturen? Dan maak ik een melding bij de betreffende managers die voor de nodige maatregelen zorgen.

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Pas op met eindejaarsafrekening
w.h.yeung uit den haag, 11 juli 2017

Wij zijn met z'n tweeën, en een kleine kind. Wonen in een tussenhuis, wat kunnen wij nu verbruiken zou je denken? Geen airco, gebruiken de wasmachine en wasdroger alleen in het weekend (dal tarief), koken electrisch. Wat schetst mijn verbazing dat we 4.119 KW/h en ook nog eens 1.884m3 aan gas verbruikt hebben dit jaar. Mijn verbazing ten top als ik nog eens €201.32 moet bijbetalen in plaats van terug ontvangen. Dit hebben we nog nooit meegemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 juli 2017

Beste meneer Yeung,

Bedankt voor uw beoordeling. Een bijbetaling is nooit fijn. Zeker niet als het onverwachts komt. Ik heb uw gegevens gevonden en bekeken wat de situatie is.

De jaarnota van dit jaar zal in de maand augustus worden gefactureerd. De jaarnota waarnaar u verwijst, betreft de jaarnota van 2016. Ik heb het verbruik van deze jaarnota vergeleken met het verbruik van de jaarnota van 2015. Op de jaarnota van 2015 heeft u 3.486 kWh elektra en 1.826 m3 gas verbruikt. Waar de stijging voornamelijk vandaan komt is van elektriciteit. Het gasverbruik zit ongeveer op hetzelfde. Wat de oorzaak van deze stijging is, kan ik via dit kanaal niet achterhalen.

Ik zie dat er eerder geen contact met ons is opgenomen om samen te achterhalen waardoor de bijbetaling is ontstaan. Ik wil u bij dezen verzoeken om ons hierover te benaderen. Wij zijn bereikbaar per e-mail, telefoon, app of via social media (facebook, Twitter).

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Reactie L BRINKMAN uit KORENDIJK, 3 augustus 2017

Ook bij mij is er in juli 334 euro afgehaald van mijn rekening.Normaal 82 euro.Ik heb het bedrag terug laten storten.Maar nog geen reactie van energie direct

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen deskundig personeel
S, 1 juli 2017

Ik heb een hele slechte ervaring met energiedirect, hoop elende gehad, meerdere keren telefonisch contact gehad en dan een meisje aan te telefoon krijgen die er zelf ook niks van snapt, en uiteindelijk veel geld aan hun kwijt, door een fout van hun!

Reactie van Energiedirect.nl , 3 juli 2017

Beste S,

Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over onze dienstverlening. Ik wil dit dan ook graag nakijken. Ik wil je vragen om een e-mail met toelichting, je postcode en huisnummer te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan kan ik de gegevens inzien en controleren of de ongenoegen weggenomen of verzacht kunnen worden. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen fatsoenlijk contact, bellen is niet normaal!
G.A.F. Visbeen uit Wormerveer Noordholland, 29 juni 2017

Heel slecht te bereiken als je een korte vraag hebt en wacht al heel lang op dat ik teruggebeld zou worden, er is mij zelf een REF. nummer gegeven om dit door te geven bij contact?

En hoe krijg je een contact brief, al 4maal aan geklikt en er verschijnt niets?

en wil zo snel mogelijk contact voor wel of niet op zeggen???

Reactie van Energiedirect.nl , 30 juni 2017

Beste G.A.F. Visbeen,

Het is jammer om te horen dat contact opnemen moeizaam is verlopen. Mijn excuses daarvoor.

Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega over je termijnbedrag en je tarieven. Hopelijk zijn daarbij al je vragen beantwoord. Je nieuwe e-mail van vandaag is ook binnen gekomen en ligt inmiddels ook bij de juiste afdeling klaar. Je krijgt hier zo spoedig mogelijk antwoord op.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete voor 5 jaar trouwe klant wegens mijn opzegging omdat ik ga samenwonen
avatar
Raf Visser uit Eindhoven, 19 juni 2017

Ik ben bijna 5 jaar klant geweest bij E.D. De laatste 3 jaar een telefonische verlenging tegen vast tarief aangegaan. Nu blijkt dat ik net enkele maanden voor het einde van dat contract, mijn zaak ga sluiten, waar ik ook boven woonde, en krijg ik een boete van E.D ad.100€!!

Een boete??? Voor al die jaren een trouwe klant te zijn geweest?

Dus je moet wel helderziend zijn, anders leveren onvoorziene omstandigheden je dus een boete op.

Mensen wees slim. Ga nooit in op het voorstel om een 3 jarig contract aan te gaan tegen vast tarief.

Trap er niet in. Want als je ooit in de toekomst door onvoorziene omstandigheden van je telefonisch contract af moet doordat je bijvoorbeeld zoals in mijn situatie, gaat samenwonen, dan krijg je een van E.D dus een gewoon even BOETE als bedankje.

Dat ik ooit nog energie afneem bij E.D is natuurlijk uitgesloten.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 juni 2017

Beste Raf Visser,

Ik vind het jammer om te lezen dat je een slechte ervaring hebt met energiedirect.nl. Als je het contract voortijdig beëindigd zal de opzegvergoeding automatisch in rekening gebracht worden.

Ik kijk graag met je mee of ik nog iets voor je kan betekenen. Helaas kan ik aan de hand van je bericht geen gegevens vinden. Kun je jouw adresgegevens plus bovenstaand bericht e-mailen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kijk uit wat je doet me je geld!!
avatar
M-bekend A van Houten uit Gorinchem, 12 juni 2017

Als je denkt dat er Energiedirect de goedkoopste is dan heb je het mis. Ze houden kunsmatig lage kosten bij verschillende vergelijking sites om mensen te misleiden. Ik ben ook ingetrapt en moest later jaarnota en eindnota vorse kosten betalen omdat ze vanuit zijn gegaan van x verwachte energieverbruikt en niet wordt gekeken naar echte verbruik. Voor 5 maanden tijd moest ik 375euro energiebelasting betalen omdat ze niet 365 dagen energie hadden geleverd. Plus de kosten van elektriciteit en gas extra. Ik vroeg of ik het totale bedrag in termijn kon betalen, ze wilden echt alleen in 6 termijn en niets anders. Voor familie die echt moeilijk hebben kan je zon bedrag echt niet missen. Ze hebben geen begrip van jou situatie en als je het contract vroegtijdig beeindigd krij je nog een boeten ook. Je denk in het begin goedkoop maar in realiteit is Energiedirect erg erg duur. Pas op met energiedirect, kies voor een andere leverancier.

Reactie van Energiedirect.nl , 13 juni 2017

Beste A. van Houten,

Bedankt voor je review.

Wanneer je een overeenkomst afsluit voor een bepaalde tijd gaat dat samen met de algemene voorwaarden. Deze zijn dan ook met de bevestiging meegestuurd. Hierin is aangegeven dat wanneer je je overeenkomst vroegtijdig beëindigd, de leverancier een opzegvergoeding in rekening mag brengen. Dit zoals bepaald binnen de energiewereld.

Energiebelasting is door de overheid bepaalt en is voorr velen gelijk. Tenzij je grotere aansluitingen hebt en uitzonderingen natuurlijk daargelaten maar doorgaans zijn de kosten voor iedereen gelijk. Het is dan ook niet zo dat er energiebelasting in rekening is gebracht omdat je nog geen 365 dagen klant was.

Wanneer je eerder overstapt dan de aangegeven datum, kan je eindnota ook een stuk hoger zijn dan verwacht. Dit omdat je in de winter al bijna 80% van je totale gas hebt verbruikt. Normaal heb je dan de zomer maanden waarin je dit kan compenseren omdat je weinig gas verbruikt. Om dit beter uit te kunnen leggen met jullie situatie wil ik je vragen om je postcode en huisnummer toe te sturen naar: webcare@energiedirect.nl

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tabitha webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
opzegtermijn
Ella, 8 juni 2017

Bijna vijf jaar geleden een contract afgesloten met Energiedirect. Veel rekeningen ontvangen die niet klopten Ook kon moeilijk of niet contact worden opgenomen.

Twee maanden geleden mijn huis verkocht en met de nieuwe bewoners afgesproken dat zij mijn nog twee en een halve maand, die restten van het contract, over zouden nemen, omdat ik niet meteen een nieuw woonadres had.

Wat schetst mijn verbazing, krijg ik van Energiedirect een rekening van 100 euro, boete voor het niet nakomen van mijn contract. Hier heb ik een brief over geschreven naar Energiedirect. Geen antwoord op gehad, maar vandaag wel een nieuwe dreigmail ontvangen, met kosten van deurwaarder enz.. Even heb ik ze nog geprobeerd om deze mail te beantwoorden, maar kreeg hem retour. Dit is Energiedirect ten voeten uit, wel contracten afsluiten, maar verder nauwelijks meer bereikbaar zijn.

Een goede raad, ga nooit een contract aan met Energiedirect.

Ella

Reactie van Energiedirect.nl , 9 juni 2017

Dankjewel voor je bericht Ella,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt dat dit op deze manier is verlopen. Zeker als je ons dan niet te pakken kan krijgen is dat heel frustrerend.

Het telefoonnummer in onze administratie werkt helaas niet meer, ik denk dat dit het nummer is van je vorige woning. Ik wil graag met je bespreken wat we in deze situatie kunnen doen om dit op te lossen.

De einddatum van je contract was 22 juli 2017 en we zijn door een aanmelding bij een andere leverancier(ik ga er even vanuit dat dit de nieuwe bewoners zijn geweest) gestopt met leveren eind april. Ons systeem heeft geen inzicht in je persoonlijke situatie en heeft dus automatisch een opzegvergoeding in rekening gebracht.

In onze administratie kan ik geen correspondentie van je terugvinden, niet per email/brief of telefonisch. Dit is de reden geweest dat we helaas niet hebben kunnen reageren.

Ik wil je vragen om via een email naar webcare@energiedirect.nl met daarin je gegevens te reageren op mijn bericht hier. We nemen dan meteen contact met je op over deze situatie. Mocht je het makkelijker vinden kun je ons ook altijd via facebook of twitter een bericht sturen. Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Renske

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindelijk een duidelijk en eerlijk advies
Arnout , 30 mei 2017

Vandaag mevrouw ** aan de deur gehad.

Deze vriendelijke dame rekende op basis van mijn eigen jaarnota zodat ik het letterlijk naast elkaar kon leggen.

Leverde me mooi wel 23,00 per maand op en ook nog eens 100,00 cadeau

Eerlijker en duidelijker dan dit kan echt niet

Bedank energie direct en ** voor een besparing van 928,00

Groeten Arnout

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nog nooit zo n hoge eindafrekening gehad !!
avatar
saskia Marjoram uit Eindhoven, 30 mei 2017

Ik ben vorig jaar overgestapt naar energie direct omdat ik best wel wat zou kunnen besparen op maandelijkse kosten, dit heb ik gedaan.

Ik moest meestal bij een eindafrekening zo n 80 € bij betalen.

Ik krijg nu een eindafrekening van 466€??!!!!!!

Absurd, terwijl er niets veranderd is in mijn verbruik er is zelfs een persoon minder in ons gezin, ik ben alleen met 3 kinderen !! Ik ben woest en raad het iedereen af om hiermee in zee te gaan, hele mooie praatjes idd maar ik ga vandaag nog mijn contract opzeggen!!

😡😡

Reactie van Energiedirect.nl , 31 mei 2017

Beste Saskia,

Dat is een hoog bedrag, ik snap dat je daar van baalt. Ik heb het meteen voor je uitgezocht.

Vorig jaar ben je aangemeld op basis van een verwacht verbruik van 2.400 kWh stroom en 770 m3 gas. Hierbij is een termijnbedrag van € 74,- voldoende.

Bij je huidige jaarnota blijkt echter dat je bijna het dubbele aan stroom hebt verbruikt en 300 m3 gas meer dan verwacht. Dit heeft ervoor gezorgd dat het een bijbetaling is geworden.

Ik begrijp dat dit een hoog bedrag is om in één keer te betalen. Hiervoor wil ik je een betalingsregeling aanbieden. Mocht je dit willen, dan wil ik je vragen om telefonisch contact op te nemen met ons.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
EnergieDirect
avatar
Muhammed Ali Goktekin uit Leersum, 24 mei 2017

Binnen 1 week gelijk incassokosten en maar bedreigen met emails. Ze loeren op incassokosten want daar verdienen ze het meest aan. Daarnaast de korting bedrag waarmee ze mensen lokken klopt ook niet. Hele hoge eindafrekening ondanks laag verbruik. Heel snel met incassokosten. En als ik bel krijg ik onvriendelijke en botte klanteservice dame aa de lijn. Dus nooit iets afsluiten daar.

Reactie van Energiedirect.nl , 26 mei 2017

Beste meneer Goktekin,

Bedankt voor je review. Ik kan begrijpen dat je het niet eens bent met incassokosten. Het is uiteraard niet prettig om bedragen te moeten voldoen waar je niet op hebt gerekend.

Incassokosten worden in rekening gebracht als er een betaling niet of niet tijdig is voldaan binnen de gestelde termijn. Voordat er daadwerkelijk incassokosten in rekening worden gebracht sturen wij een kosteloze herinnering. Als er naar aanleiding van deze herinnering nog niet wordt voldaan, dan worden er inderdaad incassokosten in rekening gebracht (dit is ongeveer een maand nadat de oorspronkelijke nota voldaan had moeten zijn).

Het is jammer om te lezen dat je ervaring met onze klantenservice niet naar wens is verlopen. We willen dat onze klanten een positieve ervaring hebben met onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak.

Met betrekking tot de welkomstkorting en de hoge eindnota, wil ik je adviseren contact met ons op te nemen via telefoon, e-mail of social media. Ik krijg je gegevens namelijk niet gevonden aan de hand van je e-mailadres en kan hier niet inhoudelijk op ingaan.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Reactie
avatar
Muhammed Ali Goktekin uit Leersum, 26 mei 2017

Leugens en mooie praatjes. Binnen 1 week kreeg ik incassokosten. Daarnaast veel te hoge eindafrekening. Jullie hebben alleen praatjes. Ik heb al een ander leverancier gelukkig ik ben af van jullie. Mijn gegrvens zijn bekend bij jullie alleen jullie hebben geen zin om het te oplossen. Overal moet ik achteraan gaan en bellen. Het kost mij alleen maar meer geld. MENSEN! BETAAL MEER MAAR GA NOOIT BIJ ENERGYDIRECT IETS AFSLUITEN!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalig
avatar
Chris Lamberts, 22 mei 2017

Wij hebben energiedirect afgesloten voor 2 jaar maar kan u nu al verzekeren dat het daar ook bij blijft .

Energiedirect is zeer snel met incasso kosten rekenen. Waardoor mensen nog meer in de problemen zullen komen.

Er moet natuurlijk gewoon betaald worden en liefst ook op tijd .maar er zijn zoveel partijen die op tijd betaald willen worden.

Waardoor er keuzes gemaakt moeten worden wie je nu het 1 ste gaat betalen

Wij hebben nog geen schulden en willen dit ook graag zo houden

Maar door de belachelijke incasso die opgelegd word komen mensen zo wel in de problemen

Dus na deze 2 jaar ga ik toch echt terug naar mijn vertrouwde provider

Reactie van Energiedirect.nl , 23 mei 2017

Beste klant,

Ik vind het jammer om te lezen dat je er zo over denkt. Een bedrijf dient zich te houden aan de wet incasso kosten en energiedirect.nl doet dit ook. Als er sprake is van een achterstand bij energiedirect.nl is het erg belangrijk om ons op de hoogte te houden van de situatie zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Je kunt een e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl samen met je gegevens om dit te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.n.

Reactie
avatar
Muhammed Ali Goktekin uit Leersum, 24 mei 2017

Klopt bij mij ook heel snel incassokosten binnen 1 week. En 2 x zelfs. SCHANDALIG. DIEVEN BOEFJES!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Colporteur ENERGIEDIRECT in Alphen aan den Rijn aan de deur ( let op )
avatar
Rob Buchly, 9 mei 2017

Vandaag zijn er verkopers van Energiedirect aan de deur geweest sinds jaren regel ik de energiekosten voor mijn ouders, of de ene of andere manier zijn ze binnengekomen en hebben mijn ouders een contract van 3 jaar aangesmeerd, op de vraag of ze van de huidige aanbieder waren werd ja gezegd zodoende zijn ze erin getuind en dachten dat ze wat geld terug te krijgen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

U ontvangt van ons 75 euro. 12 maanden na ingang van de overeenkomst wordt het bedrag overgemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 mei 2017

Goedemiddag,

Dankjewel voor je reactie. Ik wil graag direct contact met je opnemen om dit voor je ouders op te lossen. Dit is namelijk niet de manier om een contract te verkopen. Wil je mij via: webcare@energiedirect.nl je telefoonnummer en ook de postcode en het huisnummer van je ouders toesturen?

Groetjes, Will

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klasse Energiedirect!
Xander, 7 mei 2017

Na jarenlang klant geweest te zijn van de Eneco kwam vorig jaar een deur aan deur verkoper aan de deur! Legde alles heel goed uit! Vroeg of ik de jaarnota erbij kon pakken. Naar grote verbazing kon de verkoper me laten zien dat ik veel goedkoper uit kon komen als ik zou overstappen door de HOGE tarieven van de Eneco. Ik zou 456 euro op jaarbasis gaan besparen.

Termijnbedrag heb ik het zelfde gelaten en een jaar later heb ik dus echt meer dan 500 euro terug gekregen op de afrekening (inclusief welkomstpremie) ! De top verkoper heeft me echt wakker geschud. Eneco VAARWEL!

Reactie van Energiedirect.nl , 8 mei 2017

Beste Xander,

Wat fijn om te lezen dat je daadwerkelijk zoveel geld hebt kunnen besparen

door de overstap naar energiedirect.nl! Ik wil je bedanken voor je positieve

review.

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Reactie Atie uit Gouda, 27 september 2017

Beste Xander,

Ik heb dezelfde ervaring. Ik ben goed voorgelicht en inderdaad kreeg ik na een jaar € 508,00 retour. Op eigen verzoek stel ik mijn maandbedrag wel iets hoger in dan de schatting maar dit was wel een leuke meevaller begin december van de jaarafrekening. Ik ben nu 2 jaar bij Energiedirect en zag dat ze na mijn contract van 3 jaar weer hele goede aanbiedingen voor mij hebben.

Dus ik blijf ook.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichting oudere mensen
Akira uit Beek LB, 4 mei 2017

Energiedirect benadert vooral oudere mensen nu met de zogenaamde belofte wij zijn goedkoper... dus echt niet! Ondertussen meerdere mensen gesproken die hetzelfde hebben ervaren. Energiedirect belooft van alles maar maakt niks waar daarnaast is de klantenservice belachelijk dom! je belt ze en ze weten zelf niet of ze energiedirect zijn....

Ze zijn tevens zo smerig om het contract na de wettelijke opzeg periode van 14 dagen pas op te sturen. Dus na de 14 dagen kun je pas iets doen, want ze houden zich van de domme als je binnen de 14 dagen belt naar energiedirect, meneer/mevrouw is geen klant bij ons..

Reactie van Energiedirect.nl , 5 mei 2017

Beste klant,

Ik vind het jammer om te lezen dat je er zo over denkt en ik kan je gelukkig verzekeren dat dit niet onze werkwijze is. Wij versturen de contractbevestiging altijd als wij de aanmelding binnen hebben, de bedenktijd van 14 kalenderdagen gaat ook pas in als de contractbevestiging is verstuurd. Dit is wettelijk bepaald en wij wijken ook niet van de werkwijze.

Ik wil graag voor je nakijken wat er precies is gebeurt en hiervoor heb ik de gegevens nodig van het adres waarover de aanmelding gaat. Kun je in een e-mail het bovenstaande verhaal samen met de postcode/huisnummer sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Komt afspraak niet na
Gea uit Sappemeer, 21 april 2017

Eigenlijk heb ik nooit klachten over energiedirect, maar vorig jaar een afspraak gemaakt, telefonisch, als ik 3 jaar klant bleef, dat ik 350 euro zou ontvangen, nu krijg ik maar 150 en op de band was niets terug tehoren van deze afspraak, maar ik verzin het toch echt niet. Ik moet nog 2 jaar bij energie direct en hoop op een goede oplossing, anders ben ik weg.

Reactie Gea uit Sappemeer, 21 april 2017

Heb een email gehad van energie direct, ze konden mij telefonisch niet bereiken, nee logisch was ook totaal niet mijn telefoonnr, klopt niks van.

Reactie Gea uit Sappemeer, 21 april 2017

Na nog een keer contact te hebben gehad met energiedirect, is mijn klacht naar mijn tevredenheid opgelost

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
energiedirect goedkoper echt niet!!!!!!
annemiek uit den helder , 20 april 2017

lid geworden op 01-09-2015 van energiedirect goedkoper van de huidige energie leverancier dus doen !!! alleenstaande dus altijd lekker als je minder kwijt bent ...... eerste instantie op 16 mei 2015 moest ik na de slimme meter wissel 600 euro betalen ne een hoop heen en weer gebel en mensen die me verschrikkelijk te woord stonden eindelijk geregeld verkeerd opgeschreven een . vergeten jaaaa zo kan ik ze ook verdienen na al dat gedoe ging het goed dacht ik..... afrekening afgelopen oktober 2016 bedraagt 350.00 euro wat !!! goedkoper echt niet dus oke netjes een regeling getroffen en aangezien het een jaar contract betrof over naar een andere energie leverancier ..... even duidelijk november thuis december op vakantie tot en met maart.... bij thuiskomst was de na heffing let op : 315,00 euro en dat in 1 maand ik werk ook nog hele dagen van 6 uur smorgens de deur uit tot en met 19:00 uur thuis dat is dus de maand november...afgelopen week gebeld door de klanten service die me beloofd heeft dat ze nu echt na 4x gebeld te hebben terug bellen want hoe kan ik in godsnaam 315 euro verbruikt hebben in 1 maand ..... nou vanavond 20-04-2017 krijg ik een betalings herinnering en ja hoor verhoogd pfffff wat een bedrijf leugens na leugens ik heb ipv een jaar contract een 2 jarig contract ja had u uw papieren maar na moeten lezen ..... *** zijn het werkelijk waar .... gebruik je verstand energiedirect is dus NIET goedkoper.... je betaald dus duidelijk het dubbele met als antwoord dan moet je je meter na laten kijken .... beloof me niet terug gebeld te worden voor een oplossing en dan een regeling te treffen maar verhoog het gewoon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht geholpen aan de telefoon
W.M van de Ridder uit Barneveld, 21 maart 2017

Heb vorig jaar vanaf 1maart een contract afgesloten met energie direct voor een maand bedrag van 93 euro. Eerste keer dat ik betaalde was 18 maart 2016, vervolgens word er netjes elke maand 93 euro afgeschreven laatste afschrijving 20 februari 2017. Precies 12 keer 93 euro. Vervolgens krijg ik jaarafrekening, geven ze aan dat ik nog 150, 35 euro terugkrijg. Ik was zeer tevreden over energiedirect dus ik heb in februari 2017 gebeld om een nieuw jaarcontract af te sluiten van 1 maart 2017 tot 1maart 2018 voor een maandbedrag van 72 euro. Nou was het 20 maart 2017 kreeg ik 150,35 - 93 = 57,35 terug gestord op mijn rekening. Dus ik bel Energiedirect op dat dat niet klopt omdat ik nu 13 x 93 euro heb betaald en dat er in een jaar maar 12 maanden zitten. Ik geef aan dat het bedrag wat ze van die 150,35 af moeten trekken 72 euro moet zijn( vanwege nieuw ingegaan contract met lagere premie). Nou die jongen aan de telefoon snapte er niks meer van en bleef maar vol houden dat ik maar 12 x 93 euro betaalde. Dus ik al de datums opgenoemd dat ze automatisch 93 euro hadden afgeschreven + dat ze dan nu weer 93 euro hadden verrekend met de jaarafrekening en ik dus 13 x 93 euro heb betaald. Nou die jongen snapte er helemaal niks meer van en moest 2 keer aan een andere collega vragen hoe dat dan precies zat, maar steeds kreeg ik het zelfde antwoord dat die verrekening nog bij het jaarcontract hoorde en dat ik dan precies op 12 uit kwam. Ik zeg als ik al mijn bankafschriften erbij pak kom ik op 13 keer 93 euro.

Nou ik zeg geef mij je collega dan die daar overgaat dan zal ik het hem uitleggen. Vervolgens geeft hij aan dat dat niet kan omdat alleen hun van de klantenservice jou kunnen helpen en niet degene die over de jaarafrekening gaat. Vervolgens geeft hij aan dat hij een mail stuurt waarin hij het duidelijk zal uitleggen omdat hij het via de telefoon niet goed kan verwoorden. En als ik dan nog vragen heb moet ik dan de volgende dag maar weer bellen. Dus we beeindegen het telefoon gesprek. Heb voor 40 minuten X 0.70 cent = 28 euro aan telefoon kosten gemaakt en ben nog steeds geen stap verder. Vervolgens stuurt hij een mail waar hij precies het zelfde aangeeft als dat hij ook door de telefoon aangaf dat die 93 euro een verrekening is van het vorig contract en dat we dan precies op 12 X 93 euro uitkomen. wat dus niet klopt want nu kom ik op 13 X 93 euro. Nou kan ik dus morgen weer gaan bellen voor 0.70 cent per minuut, en dan maar afwachten als ik iemand aan de telefoon krijg die over die jaarafrekening gaat. Ik ga denk ik stappen ondernemen om ook het geld voor de telefoonrekening terug te vorderen. Ik vind het niet kunnen als men 0.70 euro telefoon kosten rekent en dat je dan niet eens een deskundig iemand aan de lijn kan krijgen die hun eigen gemaakte fout kan oplossen.

Reactie annemiek, 20 april 2017

ja daar zijn ze goed in kosten maken over jou rug ... we bellen u terug ik wacht nog....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbetrouwbare verkopers aan de deur
Jan Bos uit Leidschendam, 21 maart 2017

Een verkoper voor Energiedirect die aan de deur klopte was in het kort gezegd een oneerlijke en onvoldoende geschoolde vent. Mijn contract was voor een bepaald bedrag per maand en ik werd gegarandeerd dat er geen ande kosten per jaar zouden zijn, ook geen kosten met een eindrekening. Dat bleek een leugen te zijn om mij over te halen naar Energie Direct. Ik kreeg een eind nota die zo hoog was dat ik beter af was met mijn oude energie leverancier. Ik heb klantenservice gebeld en de jonge dame die me te word stond was veel beter ingelicht dan de verkoper aan de deur en ik heb geen klachten over de klanten service. Maar het is zielig dat zo'n groot bedrijf zulke onervaren mensen de straat oop sturen om klanten aan te ronselen. zodra mijn contract met hen over is krijgen we een andere leverancier en het is vaarwel met Energie Direct.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte zaak
ceesderven uit oudenbosch, 15 maart 2017

waarom zijn jullie niet te bereiken moet ik maar naar een andere provider gaan ben ik niet belangrijk genoeg is alleen de reclame op tv van voetbalclubs belangrijk die kosten toch alleen maar geld is mij geld iets wat voor jullie niks uitmaakt toch no

Reactie van Energiedirect.nl , 16 maart 2017

Beste Cees,

Ik vind het jammer om te lezen dat je het idee hebt dat wij lastig te bereiken zijn. Uiteraard nemen we graag contact met je op. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je vraag, adresgegevens en telefoonnummer. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer