Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Schandalig
avatar
Chris Lamberts, 22 mei 2017

Wij hebben energiedirect afgesloten voor 2 jaar maar kan u nu al verzekeren dat het daar ook bij blijft .

Energiedirect is zeer snel met incasso kosten rekenen. Waardoor mensen nog meer in de problemen zullen komen.

Er moet natuurlijk gewoon betaald worden en liefst ook op tijd .maar er zijn zoveel partijen die op tijd betaald willen worden.

Waardoor er keuzes gemaakt moeten worden wie je nu het 1 ste gaat betalen

Wij hebben nog geen schulden en willen dit ook graag zo houden

Maar door de belachelijke incasso die opgelegd word komen mensen zo wel in de problemen

Dus na deze 2 jaar ga ik toch echt terug naar mijn vertrouwde provider

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Colporteur ENERGIEDIRECT in Alphen aan den Rijn aan de deur ( let op )
avatar
Rob Buchly, 9 mei 2017

Vandaag zijn er verkopers van Energiedirect aan de deur geweest sinds jaren regel ik de energiekosten voor mijn ouders, of de ene of andere manier zijn ze binnengekomen en hebben mijn ouders een contract van 3 jaar aangesmeerd, op de vraag of ze van de huidige aanbieder waren werd ja gezegd zodoende zijn ze erin getuind en dachten dat ze wat geld terug te krijgen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

U ontvangt van ons 75 euro. 12 maanden na ingang van de overeenkomst wordt het bedrag overgemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 mei 2017

Goedemiddag,

Dankjewel voor je reactie. Ik wil graag direct contact met je opnemen om dit voor je ouders op te lossen. Dit is namelijk niet de manier om een contract te verkopen. Wil je mij via: webcare@energiedirect.nl je telefoonnummer en ook de postcode en het huisnummer van je ouders toesturen?

Groetjes, Will

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klasse Energiedirect!
Xander, 7 mei 2017

Na jarenlang klant geweest te zijn van de Eneco kwam vorig jaar een deur aan deur verkoper aan de deur! Legde alles heel goed uit! Vroeg of ik de jaarnota erbij kon pakken. Naar grote verbazing kon de verkoper me laten zien dat ik veel goedkoper uit kon komen als ik zou overstappen door de HOGE tarieven van de Eneco. Ik zou 456 euro op jaarbasis gaan besparen.

Termijnbedrag heb ik het zelfde gelaten en een jaar later heb ik dus echt meer dan 500 euro terug gekregen op de afrekening (inclusief welkomstpremie) ! De top verkoper heeft me echt wakker geschud. Eneco VAARWEL!

Reactie van Energiedirect.nl , 8 mei 2017

Beste Xander,

Wat fijn om te lezen dat je daadwerkelijk zoveel geld hebt kunnen besparen

door de overstap naar energiedirect.nl! Ik wil je bedanken voor je positieve

review.

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oplichting oudere mensen
Akira uit Beek LB, 4 mei 2017

Energiedirect benadert vooral oudere mensen nu met de zogenaamde belofte wij zijn goedkoper... dus echt niet! Ondertussen meerdere mensen gesproken die hetzelfde hebben ervaren. Energiedirect belooft van alles maar maakt niks waar daarnaast is de klantenservice belachelijk dom! je belt ze en ze weten zelf niet of ze energiedirect zijn....

Ze zijn tevens zo smerig om het contract na de wettelijke opzeg periode van 14 dagen pas op te sturen. Dus na de 14 dagen kun je pas iets doen, want ze houden zich van de domme als je binnen de 14 dagen belt naar energiedirect, meneer/mevrouw is geen klant bij ons..

Reactie van Energiedirect.nl , 5 mei 2017

Beste klant,

Ik vind het jammer om te lezen dat je er zo over denkt en ik kan je gelukkig verzekeren dat dit niet onze werkwijze is. Wij versturen de contractbevestiging altijd als wij de aanmelding binnen hebben, de bedenktijd van 14 kalenderdagen gaat ook pas in als de contractbevestiging is verstuurd. Dit is wettelijk bepaald en wij wijken ook niet van de werkwijze.

Ik wil graag voor je nakijken wat er precies is gebeurt en hiervoor heb ik de gegevens nodig van het adres waarover de aanmelding gaat. Kun je in een e-mail het bovenstaande verhaal samen met de postcode/huisnummer sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Komt afspraak niet na
Gea uit Sappemeer, 21 april 2017

Eigenlijk heb ik nooit klachten over energiedirect, maar vorig jaar een afspraak gemaakt, telefonisch, als ik 3 jaar klant bleef, dat ik 350 euro zou ontvangen, nu krijg ik maar 150 en op de band was niets terug tehoren van deze afspraak, maar ik verzin het toch echt niet. Ik moet nog 2 jaar bij energie direct en hoop op een goede oplossing, anders ben ik weg.

Reactie Gea uit Sappemeer, 21 april 2017

Heb een email gehad van energie direct, ze konden mij telefonisch niet bereiken, nee logisch was ook totaal niet mijn telefoonnr, klopt niks van.

Reactie Gea uit Sappemeer, 21 april 2017

Na nog een keer contact te hebben gehad met energiedirect, is mijn klacht naar mijn tevredenheid opgelost

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
energiedirect goedkoper echt niet!!!!!!
annemiek uit den helder , 20 april 2017

lid geworden op 01-09-2015 van energiedirect goedkoper van de huidige energie leverancier dus doen !!! alleenstaande dus altijd lekker als je minder kwijt bent ...... eerste instantie op 16 mei 2015 moest ik na de slimme meter wissel 600 euro betalen ne een hoop heen en weer gebel en mensen die me verschrikkelijk te woord stonden eindelijk geregeld verkeerd opgeschreven een . vergeten jaaaa zo kan ik ze ook verdienen na al dat gedoe ging het goed dacht ik..... afrekening afgelopen oktober 2016 bedraagt 350.00 euro wat !!! goedkoper echt niet dus oke netjes een regeling getroffen en aangezien het een jaar contract betrof over naar een andere energie leverancier ..... even duidelijk november thuis december op vakantie tot en met maart.... bij thuiskomst was de na heffing let op : 315,00 euro en dat in 1 maand ik werk ook nog hele dagen van 6 uur smorgens de deur uit tot en met 19:00 uur thuis dat is dus de maand november...afgelopen week gebeld door de klanten service die me beloofd heeft dat ze nu echt na 4x gebeld te hebben terug bellen want hoe kan ik in godsnaam 315 euro verbruikt hebben in 1 maand ..... nou vanavond 20-04-2017 krijg ik een betalings herinnering en ja hoor verhoogd pfffff wat een bedrijf leugens na leugens ik heb ipv een jaar contract een 2 jarig contract ja had u uw papieren maar na moeten lezen ..... *** zijn het werkelijk waar .... gebruik je verstand energiedirect is dus NIET goedkoper.... je betaald dus duidelijk het dubbele met als antwoord dan moet je je meter na laten kijken .... beloof me niet terug gebeld te worden voor een oplossing en dan een regeling te treffen maar verhoog het gewoon

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht geholpen aan de telefoon
W.M van de Ridder uit Barneveld, 21 maart 2017

Heb vorig jaar vanaf 1maart een contract afgesloten met energie direct voor een maand bedrag van 93 euro. Eerste keer dat ik betaalde was 18 maart 2016, vervolgens word er netjes elke maand 93 euro afgeschreven laatste afschrijving 20 februari 2017. Precies 12 keer 93 euro. Vervolgens krijg ik jaarafrekening, geven ze aan dat ik nog 150, 35 euro terugkrijg. Ik was zeer tevreden over energiedirect dus ik heb in februari 2017 gebeld om een nieuw jaarcontract af te sluiten van 1 maart 2017 tot 1maart 2018 voor een maandbedrag van 72 euro. Nou was het 20 maart 2017 kreeg ik 150,35 - 93 = 57,35 terug gestord op mijn rekening. Dus ik bel Energiedirect op dat dat niet klopt omdat ik nu 13 x 93 euro heb betaald en dat er in een jaar maar 12 maanden zitten. Ik geef aan dat het bedrag wat ze van die 150,35 af moeten trekken 72 euro moet zijn( vanwege nieuw ingegaan contract met lagere premie). Nou die jongen aan de telefoon snapte er niks meer van en bleef maar vol houden dat ik maar 12 x 93 euro betaalde. Dus ik al de datums opgenoemd dat ze automatisch 93 euro hadden afgeschreven + dat ze dan nu weer 93 euro hadden verrekend met de jaarafrekening en ik dus 13 x 93 euro heb betaald. Nou die jongen snapte er helemaal niks meer van en moest 2 keer aan een andere collega vragen hoe dat dan precies zat, maar steeds kreeg ik het zelfde antwoord dat die verrekening nog bij het jaarcontract hoorde en dat ik dan precies op 12 uit kwam. Ik zeg als ik al mijn bankafschriften erbij pak kom ik op 13 keer 93 euro.

Nou ik zeg geef mij je collega dan die daar overgaat dan zal ik het hem uitleggen. Vervolgens geeft hij aan dat dat niet kan omdat alleen hun van de klantenservice jou kunnen helpen en niet degene die over de jaarafrekening gaat. Vervolgens geeft hij aan dat hij een mail stuurt waarin hij het duidelijk zal uitleggen omdat hij het via de telefoon niet goed kan verwoorden. En als ik dan nog vragen heb moet ik dan de volgende dag maar weer bellen. Dus we beeindegen het telefoon gesprek. Heb voor 40 minuten X 0.70 cent = 28 euro aan telefoon kosten gemaakt en ben nog steeds geen stap verder. Vervolgens stuurt hij een mail waar hij precies het zelfde aangeeft als dat hij ook door de telefoon aangaf dat die 93 euro een verrekening is van het vorig contract en dat we dan precies op 12 X 93 euro uitkomen. wat dus niet klopt want nu kom ik op 13 X 93 euro. Nou kan ik dus morgen weer gaan bellen voor 0.70 cent per minuut, en dan maar afwachten als ik iemand aan de telefoon krijg die over die jaarafrekening gaat. Ik ga denk ik stappen ondernemen om ook het geld voor de telefoonrekening terug te vorderen. Ik vind het niet kunnen als men 0.70 euro telefoon kosten rekent en dat je dan niet eens een deskundig iemand aan de lijn kan krijgen die hun eigen gemaakte fout kan oplossen.

Reactie annemiek, 20 april 2017

ja daar zijn ze goed in kosten maken over jou rug ... we bellen u terug ik wacht nog....

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbetrouwbare verkopers aan de deur
Jan Bos uit Leidschendam, 21 maart 2017

Een verkoper voor Energiedirect die aan de deur klopte was in het kort gezegd een oneerlijke en onvoldoende geschoolde vent. Mijn contract was voor een bepaald bedrag per maand en ik werd gegarandeerd dat er geen ande kosten per jaar zouden zijn, ook geen kosten met een eindrekening. Dat bleek een leugen te zijn om mij over te halen naar Energie Direct. Ik kreeg een eind nota die zo hoog was dat ik beter af was met mijn oude energie leverancier. Ik heb klantenservice gebeld en de jonge dame die me te word stond was veel beter ingelicht dan de verkoper aan de deur en ik heb geen klachten over de klanten service. Maar het is zielig dat zo'n groot bedrijf zulke onervaren mensen de straat oop sturen om klanten aan te ronselen. zodra mijn contract met hen over is krijgen we een andere leverancier en het is vaarwel met Energie Direct.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte zaak
ceesderven uit oudenbosch, 15 maart 2017

waarom zijn jullie niet te bereiken moet ik maar naar een andere provider gaan ben ik niet belangrijk genoeg is alleen de reclame op tv van voetbalclubs belangrijk die kosten toch alleen maar geld is mij geld iets wat voor jullie niks uitmaakt toch no

Reactie van Energiedirect.nl , 16 maart 2017

Beste Cees,

Ik vind het jammer om te lezen dat je het idee hebt dat wij lastig te bereiken zijn. Uiteraard nemen we graag contact met je op. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je vraag, adresgegevens en telefoonnummer. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaring
avatar
Scribs Idk uit Almere, 9 maart 2017

Ja, mijn schuld dat ik achter liep met betalen. Als je werkloos word en je moet 3 maanden op bijstand van gemeente wachten schiet het niet op.

Brievenbus dus maar niet open gedaan.

Vandaag; 3x 941,80 ontvangen van de bijstand op terugwerkende kracht!

Alles uit de brievenbus gehaald. Netjes gesorteerd. Uitpakken overmaken! Tot je bij energiedirect komt.

600 euro borg? Erg meelevend. Maar goed snel ingelogd op energiedirect.nl om te kijken waar de schade uit bestaat. 308,- euro openstaand vanaf december.

De maand dat ik werkloos ben geworden en van mijn laatste 12 uur arbeid en vakantiegeld de feestmaand in moest.

Ik heb dus alles vandaag overgemaakt, maar helaas is aan alle rekeningen en betalingsafspraken het geld op. Heb nog 29 euro erop staan. De 600 borg heb ik verder op de site niets van vernomen bij het overmaken van de openstaande facturen.

En mocht ik weg moeten, doe ik dat met een opgeheven hoofd en een wijze les! Betaal op tijd, achteraf is het toch eigen schuld.

En zou graag de 600 (liever de helft uiteraard!) voldoen in 12 termijnen bovenop het maand bedrag met voorwaarde dat de rekening elke maand ook daadwerkelijk betaald is anders ontbinding contract.

Lijkt me een fantastische oplossing. Zou graag in contact komen.

Met vriendelijke groeten,

Reactie van Energiedirect.nl , 9 maart 2017

Beste Scribs Idk,

Het is jammer om te lezen dat deze situatie is ontstaan.

Als er facturen een langere tijd open staan, besluiten we om de levering te beëindigen. In dit geval vragen we eerst om een waarborgsom om de levering voort te zetten. Deze dient in één keer betaald te worden, het is hierbij dus helaas niet mogelijk om dit in termijnen te betalen.

Mocht je de waarborgsom niet kunnen of willen betalen, dan wordt op 4 april 2017 de levering stopgezet. Het beste kun je dan op de volgende site kijken voor meer informatie:

https://www.energieleveranciers.nl/energie/borg

Hier vindt je alle informatie omtrent een waarborgsom en wat andere leveranciers in Nederland vragen. Hou hierbij ook in de gaten dat je, afhankelijk van wanneer je een nieuwe aanmelding doet en wat de startdatum is, mogelijk een spoedaanmelding moet hebben.

Ook in onze verstuurde brief van 1 maart 2017 vindt je meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Reactie
avatar
Scribs Idk, 9 maart 2017

Geweldig meelevend.

Hoop dat jij lekker slaapt vanavond.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
per telefoon slecht kost 70 cent per minuut lange wachten
thomassen uit siebengewald, 5 maart 2017

jaarafrekening kan men niet per mail krijgen beter per post dan weet men het zeker

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
We hadden toch iets anders afgesproken...
Kersten uit Zeist, 15 februari 2017

Ik heb opgegeven aan elektriciteit 2600Kw te verbruiken en heb daar een aanbieding op ontvangen. Nu blijkt dat er door Energiedirect geen 2600Kw is aangehouden, maar dat dit door hen is aangepast naar 2100Kw. Daar had ik geen weet van, daar kom je pas achter als je de jaarrekening ontvangt en blijkt dat het maandbedrag niet op de 2600Kw is gebaseerd waardoor je aan het eind flink moet bijbetalen. Vandaag contact gehad met klantenservice, niet correct behandeld. Jammer!

Tip, laat je niet verleiden door de welkomstpremie!

Reactie van Energiedirect.nl , 16 februari 2017

Hallo,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Ik heb jouw feedback doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling zodat dit niet meer mag voorkomen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Energiedirect.nl Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Inlogproblemen
Joop wellen uit Ommen, 11 februari 2017

Het inloggen op mijn energiedirekt

is steeds hopeloos, wilt U mij de

jaarafrekenin nu per mail zenden?!

Bvb dank

Joop Wellen

Reactie van Energiedirect.nl , 13 februari 2017

Beste Joop,

Bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat je graag je jaarnota zou ontvangen. De meterstanden zijn op 11.02.2017 uitgelezen vanaf je slimme meter. Met deze meterstanden wordt er dan zsm een jaarnota opgemaakt. Van de jaarnota ontvang je per e-mail een notificatie, deze staat dan op je Mijn energiedirect.nl omgeving. Momenteel is de jaarnota nog niet klaar.

Om in te loggen op je Mijn energiedirect.nl gebruik je een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze zijn persoonlijk. Mocht je niet in kunnen loggen wil je dit dan middels een bericht via facebook of telefonisch laten weten. Hier help ik je dan graag bij.

Met vriendelijke groet,

Tabitha energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
klacht
Hans van de Poel, 2 februari 2017

Energiedirct verkoopt een vordering op R. Dekker ad. € 100.- aan DiretPay. Dit incasso bureau stuurt dreigbrieven aan mijn adres.. Ik heb dit buro vertelt dat het adres onjuist is. De klacht wordt door gegeven aan hun afdeling Fraude. Ik heb verzocht het adres te schrappen want ik wil geen dreigbrieven van dit buro te ontvangen. Dit kan niet gegarandeerd worden.

Reactie van Energiedirect.nl , 3 februari 2017

Bedankt voor je signaal hier op energieleverancier.nl meneer Van de Poel.

Ik heb ook vanuit onze kant een verzoek ingediend om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben hoor je dit per email van ons!

Met vriendelijke groet,

Renske

energiedirect.nl.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overschrijven overeenkomst
Jj van oosten uit Nieuwegein, 27 januari 2017

Wat een waardeloos bedrijf. Om een bepaalde reden is het belangrijk dat het energiekontrakt op naam van mijn vrouw wordt gesteld. Dus kontakt opgenomen met energie direkt. Een eenvoudige vraag lijkt mij, zet het contract op naam van mijn vrouw, ben gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd, dus feitelijk zijn we toch al beiden aansprakelijk voor het nakomen van de overeenkomst. Een kleine vergoeding voor de gemaakte administratiekosten zou dus redelijk zijn. Maar nee, energie direkt is van mening dat ik hiermee de overeenkomst beëindig en een nieuwe overeenkomst moet afsluiten. En als gevolg hiervan moet er een boete worden betaald. Niet normaal. PAS OP ga niet in zee met deze burocraten.

Reactie van Energiedirect.nl , 30 januari 2017

Bedankt voor het plaatsen van deze review.

Helaas heb je bij de review geen gegevens geplaatst waardoor het niet mogelijk is om dit telefonisch met je te bespreken.

Dit zou ik graag alsnog doen, daarom wil ik je vragen om via een email naar webcare@energiedirect.nl je gegevens te sturen. Het omzetten van het contract van de ene naar de andere naam is administratief niet mogelijk omdat het contract dan niet meer rechtsgeldig is. Vandaar dat we dit niet zomaar konden aanpassen. Het is echter niet de bedoeling dat jullie hier beiden ontevreden mee zijn. Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Renske energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Genept
Jaap uit Amsterdam, 5 januari 2017

In dec benaderd via fb door energie direct ....gelijk zomaar overgeschreven zonder toestemming ...Hoe kan dat

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Jaap,

Wat vreemd om te horen. Wij benaderen zelf namelijk niemand uit eigen initiatief via facebook om een contract te verlengen/aan te gaan. We willen dit natuurlijk graag voor je controleren. Ik wil je verzoeken om op onze site het webformulier in te dienen met de situatie en je vraag. Dan kunnen we dit voor je controleren.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Perfecte service aan de deur
Robert, 1 januari 2017

Na jarenlang trouwe klant bij Eneco in Rotterdam en Capelle te zijn geweest kwam er een deur aan deur verkoper. Erg vriendelijk en duidelijk. Geen poespas. De jongeman vroeg mij de jaarnota erbij te halen en liet mij zien dat ik al die tijd veel te hoge tarieven had. Hij kon het zwart op wit laten zien aan de hand van mijneneco account en met zijn tarieven. Ik ben nu veel minder gaan betalen dankzij deze verkoper. ( €275 besparing ). Na een leuk gesprek en goede adviezen (over bezuinigen van je verbruik) is de jongeman weg gegaan en moet hem een dik compliment geven. Blij dat ik na jaren lang te veel betalen ben overgestapt.

Ik snap sommige ervaringen niet van anderen hier.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Robert,

Goed om te horen dat je veel gaat besparen! Daar kun je weer van genieten met een leuk weekendje weg. Bedankt voor je positieve review.

Met vriendelijke groet,

Michael

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opeens client bij Energiedirect?
Patty Maidman uit Zaandam, 31 december 2016

Wat een rare, agressieve manier om zaken te doen. Ik heb geen toezegging gedaan, niet mondeling en ook niet schriftelijk. Van Energiedirect ontving ik op 31-12-2016 een sms dat ik ben overgestapt. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Jullie hebben me geen contract gestuurd, ook geen melding gemaakt van de maandelijkse kosten. Gelieve alles terug te draaien, dus ongedaan te maken.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Patty,

Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je aangemeld zou zijn bij ons en je bent het hier niet mee eens. We willen dit natuurlijk graag voor je controleren. Ik wil je verzoeken op onze site het webformulier in te dienen en toe te lichten wat de situatie is. We zullen je dan zo spoedig mogelijk een reactie geven. We zien je bericht graag tegemoet komen.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Postma, 9 november 2016

Hallo ,op straat aangesproken door jullie colporteurs en een deal gesloten , maar deze in de loop van de week erna opgezegd. Nu bleek mijn email niet te kloppen dus het duurde en het duurde. tot van de week ik een sms kreeg met de mededeling dat ik op 9-11-2016 over ga naar jullie.Dit is dus niet zo. Zou binnen 24 uur een mail krijgen met de opzegging , maar nog steeds niets gehad nu 26 uur geleden. Mijn advocaat wacht met smart op jullie mail met de opzegging. Ik hoop zsm op jullie antwoord.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 november 2016

Hallo Chris,

Ik vind het jammer om te lezen dat je niets hebt ontvangen. Omdat ik op dit moment niet over je gegevens beschik wil ik je vragen om een mail te sturen met je gegevens en bovenstaand verhaal naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 28 oktober 2016

Beste Energiedirect, ik heb een brief ontvangen dat jullie mijn contract willen gaan beëindigen omdat ik een betalingsachterstand had. Bovendien wordt er een borgsom van €600 gevraagd. Inmiddels heb ik de achterstand volledig voldaan maar ik kan niet aan jullie eis voldoen om ook nog een borg over te maken. Ik word geadviseerd om over te gaan op een ander energiemaatschappij. Inmiddels heb ik dat gedaan en wordt er vanaf 22 november door een ander maatschappij geleverd. Krijg ik nu ook te maken met een opzegboete? Ik had klant willen blijven maar ik kan niet aan de eisen van jullie hoge borg voldoen en ga dus in op jullie advies om over te stappen. Met vriendelijke groet Peter

Reactie van Energiedirect.nl , 31 oktober 2016

Beste Peter,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Zonder de waarborgsom gaan wij alsnog de levering stopzetten. Fijn dat je al een aanmelding hebt gedaan bij een andere leverancier. Zo word je in ieder geval niet afgesloten door de netbeheerder. Wanneer wij de levering stopzetten brengen wij geen opzegvergoeding in rekening. Wij maken uiteraard wel een eindnota op. Bij een grote bijbetaling is er de mogelijkheid om een betalingsregeling aan te gaan.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Reactie Peter, 31 oktober 2016

Beste Rick,

ondanks dat je weinig voor mij kunt betekenen wil ik jouw bedanken voor je begripvolle reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 25 oktober 2016

Vanwege tijdelijk verlies van een baan heb ik helaas mijn energie nota niet kunnen voldoen. Ik heb verzocht aan Energiedirect of een betalingsregeling mogelijk was. Dit was niet mogelijk. Je kunt hooguit een paar dagen uitstel krijgen van de betaling. Omdat een regeling niet mogelijk was heb ik maanden te maken gehad met 40 euro extra kosten. Als ik deze extra kosten niet had gehad was er uiteindelijk ook geen achterstand geweest. Je had de achterstand dus sneller kunnen inlopen. Je blijft dus achter de feiten aanlopen. Inmiddels heb ik met pijn en moeite al mijn nota's voldaan maar krijg ik nu een brief dat ik word november afgesloten word als ik geen borg van € 600 overmaak. De service bij Energiedirect is ver te zoeken. De meeste bedrijven denken met de klant mee en willen graag een oplossing. Graag wil ik mijn contract voortzetten omdat ik nog een korting krijg op de eindafrekening maar het word je erg lastig gemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 26 oktober 2016

Goedemorgen Peter,

Dankjewel voor je bericht. Het is inderdaad niet mogelijk om voor een termijnbedrag een betalingsregeling af te spreken. Ik begrijp dat het vervelend is om vervolgens met incassokosten geconfronteerd te worden. Ik moet ook aangeven dat ik niet kan afwijken van de voorwaarden zoals in de brief beschreven. Zonder de betaling van de waarborgsom zal je contract beëindigd worden. Ik adviseer dan om over te stappen zodat er een leverancier actief blijft op je adres. Hiermee voorkom je afsluiting door je netbeheerder.

Met vriendelijke groet,

Will

Energiedirect.nl

Reactie peter, 26 oktober 2016

Will, omdat jullie eenzijdig mijn contract willen beëindigen omdat ik mijn waarborgsom niet kan voldoen rekenen jullie dan ook een overstap boete? Ik word op deze wijze gedwongen om over te stappen. Wordt dan de energiekorting alsnog verrekend?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
W prins, 19 oktober 2016

Net over gestapt naar energie direct de over stap boete van 100,00 wordt pas eind 2017 verrekend let op als je over stapt dit wordt niet vermeld ,de suggesties wordt gewekt dat dit soepel wordt geregeld maar je moet er meer dan een jaar opwachten als ik dit van tevoren had geweten was ik nog een paar maanden

bij mijn vorige leverancier gebleven het contract was op drie maanden na verlopen.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste W prins,

Een opzegvergoeding wordt inderdaad na 12 maanden levering vergoed. Dit wordt in de actievoorwaarden vermeld. Actievoorwaarden zijn ten alle tijde op te vragen bij de klantenservice indien gewenst.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Burgers, 19 oktober 2016

Zeer slecht!!

Ik ben een tijd geleden klant geworden van Energiedirect. Ik moest een borg betalen omdat ik bij de leverancier voor energiedirect een rekening niet betaald had. Borg is netjes door mij betaald 600 Euro per aansluiting dus in totaal 1200 Euro overgemaakt om aangesloten te mogen worden. Deze betaalde borg zou of verrekend worden of terugbetaald worden. Na aansluiting geen problemen mee gehad tot aan Augustus 2015.

Tot en met Augustus 2015 heb ik altijd netjes mijn rekeningen betaald aan energiedirect. De rekeningen die hierna kwamen heb ik door financiele redenen helaas niet kunnen voldoen. Mijn fout! Hierdoor werd het contract beeindigd wat natuurlijk logisch is.

Uiteindelijk heb ik zelf contact opgenomen met energiedirect waar de eindafrekening bleef. Deze heb ik natuurlijk gekregen en het te betalen bedrag was even ineens +- 2200 Euro! Na meer dan een half uur aan de telefoon hebben gehangen en tig keer in de wacht gezet a 70 cent per minuut blijkt dat ze overgestapt zijn naar een nieuw computersysteem waardoor ze veel gegevens kwijt zijn geraakt. Dit betekent in mijn geval dus dat ze en de borgbetaling en de toegestuurde meterstanden KWIJT zijn!

Ook word er, omdat de meterstanden bij hun niet meer in het systeem staan, een energiebelasting van +- 1100 Euro berekend??? Ik weet niet waar deze vandaan komen maar lijkt mij aan de HELE hoge kant.

Nu moet ik morgen naar de rechtbank want ik heb energiedirect al gezegd dat ik alles zwart op wit heb staan maar hier geloven ze niet in en willen dus ook niet toegeven dat het probleem bij hun ligt.

Zal mij heel erg benieuwen hoe ze dit gaan oplossen als ik aan de rechter alle bewijzen kan overleggen van de betaalde borg, de doorgegeven meterstanden etc. aan toe. Inmiddels is het te betalen bedrag +- 3300 Euro ivm. deurwaarderskosten en rechtkosten etc. Maar die ga ik toch zeker niet betalen! De totale openstaande rekeningen die ik niet betaald heb zijn 4 x 152 Euro en deze wil ik natuurlijk graag betalen. Na aftrek van de betaalde borg krijg ik dus nog veel geld van hun terug!

Mijn advies blijf er ver bij weg bij deze oplichters!

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste Chris,

Dat is jammer om te lezen. We zijn inderdaad veranderd van systemen, maar hiermee zijn we geen gegevens kwijtgeraakt. Meterstanden worden overigens ook opgeslagen in een nationaal register.

Energiebelasting is iets wat de overheid bepaalt en je betaalt dit over het verbruik. Bij een hoog verbruik is de energiebelasting dus ook hoog.

Ik wil graag meekijken wat en hoe het is verlopen aan onze kant. Uit je bericht kan ik helaas geen gegevens halen.

Daarom zou ik je willen vragen om deze review samen met je postcode en huisnummer te willen sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Patrick, 18 oktober 2016

Ik ben enkele weken geleden gebeld door een of ander bedrijf met de vraag om over te stappen van energieleverancier.

Ik VROEG om informatie en zou even thuis overleggen.

Meteen na het gesprek ontvang ik een mail om me aan te melden en binnen 2 minuten een welkomstmail. Ik word welkom geheten bij ED. VREEMD, ZEER VREEMD, want ik was op dat moment aan het werk en was niet in de gelegenheid mijn mail te checken.

Verder niet al te veel aandacht meer aan geschonken en ineens ontvang ik vrijdag jl. een mail om direct mijn meterstanden door te geven.

Ik ben klant van ED.

Ik wil dus geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier.

Ik maandag jl. gebeld met ED en daar kunnen ze niets voor me doen. Ik krijg een telefoonnummer (dat overigens niet werkt en behoort bij besparenkan.nl)

ED kan niets meer voor me doen, is het antwoord.

Ik word dus gedwongen om klant te worden, maar zo gauw als ik eenmaal klant ben, dan houd het ook op.

Nogmaals, ik wil geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier!

Hoe kom ik van deze energieleverancier af???

Reactie van Energiedirect.nl , 18 oktober 2016

Beste Patrick,

Vervelend om te lezen dat je geen klant hebt willen worden.

In een bevestigingsmail wordt echter aangegeven dat je een contract bent aangegaan. Ook staat hierbij vermeld dat je 14 dagen wettelijke bedenktijd hebt en je het contract binnen deze periode kunt annuleren. We hebben binnen deze wettelijke bedenktijd geen afmelding van je ontvangen.

Ik wil graag voor je uitzoeken wat er fout is gegaan en achterhalen of het contract rechtsgeldig tot stand is gekomen. Ik wil je dan ook vragen om hierover een mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Mireille

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Els van Beek, 13 oktober 2016

Het zijn net Jehova getuigen: als ze je bellen kom je moeilijk van ze af. Uiteindelijk de hoorn erop gegooid. Blijven maar door praten. Agressief gedrag!

Reactie van Energiedirect.nl , 14 oktober 2016

Beste Els,

Dit is inderdaad erg vervelend en niet onze manier van werven. Ik wil dit dan ook graag voor u stopzetten. Omdat er geen gegevens bekend zijn op deze pagina, wil ik u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer