Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Ongevraagd contract
Bram, 20 januari 2019

Na een contract afgesloten te hebben met een nieuwe energieleverancier en daar via een mail bevestiging van te hebben gehad kreeg ik 4 dagen later een mail van Energiedirect dat ze blij waren dat ik voor hen had gekozen.

Ik had geen contact met ze gehad en reageerde dus ook niet erop.

Van de nieuwe leverancier kreeg ik na ingang van het contract ineens bericht dat er een andere leverancier hen had bericht dat ik overgestapt was. Nu wilt Energiedirect na 2 weken telefonisch contact waarbij duidelijk is geworden dat ik klant ben en blijf van het andere energiebedrijf een vergoeding wegens voortijdig overstappen.

Volgens mij oplichting van het zuiverste soort.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Torenhoge rekening door hoge belasting.
Anouk , 18 januari 2019

Ik woon in een klein appartement, werk 40 uur in de week.. Dus erg weinig thuis. Rekening van 66 euro opgehoogd naar 92 euro.

Belachelijk hoge prijzen..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kansloos
Saskia R. uit Schiedam, 16 januari 2019

Nog nooit zoveel problemen gehad als met dit bedrijf.

Bij einde van het contract ivm overstappen opeens een latere datum dan gevraagd waardoor ik nog een aantal weken aan een variabel contract zou vastzitten. Sowieso vond ik het vreemd dat een contract met duidelijke einddatum ongevraagd en zonder mededelen verlengd wordt.

Uiteindelijk na wat aandringen het contract toch op de goede datum kunnen laten eindigen. Dit verliep al erg stroef.

Vervolgens krijg ik een afrekening, ik zou geld terugkrijgen. Op 1 januari zou het overgemaakt worden, maar niet geheel onverwachts niks ontvangen. Zelf geprobeerd contact op te nemen, maar zeer zeer slecht bereikbaar via alle wegen. Uiteindelijk iemand aan de lijn, snapte het niet en niemand beschikbaar om hulp te vragen. Zou teruggebeld worden. Niet gebeurt dus wederom zelf gebeld, na 30 min in de wacht hallelujah iemand aan de lijn. Deze meneer kon het wel uitzoeken, blijkbaar omdat er nog een klein bedrag verrekend moest worden wat ik nog moest betalen was er een blokkade op de uitbetaling. Niemand heeft mij hierover ingelicht, als ik zelf geen contact had gezocht had ik dus kunnen fluiten naar mijn centen. Blokkade zou verwijderd worden en het geld zou alsnog gestort worden binnen 3 werkdagen.

Wat een verrassing, ik had na drie dagen geen geld. Wederom via alle manierem contact gezocht. Uit wanhoop zelfs overwogen om rooksignalen te gebruiken.

Uiteindelijk via messenger het antwoord:

Het duurt zelfs 3 tot 5 werkdagen tot het gestort wordt. Nog even geduld aub.

En ja hoor, 5 werkdagen later, nog steeds niks, nakkes, nada.

Klantenservice tot 16.00 telefonisch bereikbaar, chat is gehackt of iets dergelijks want die werkt gewoon nooit.

In ieder geval nooit meer energiedirect voor mij. Wat een pauperbedrijf.

Reactie van Energiedirect.nl , 21 januari 2019

Beste Saskia,

Jammer om te horen dat de afmelding en het uitbetalen van het tegoed stroef is verlopen bij u. Dit is niet onze bedoeling. De laatste tijd is het enorm druk bij onze telefonische klantenservice, dit kan voor langere wachttijden zorgen.

Het klopt dat we bij een verrekening en een blokkade dit niet mededelen. Dit heeft voor verwarring en frustratie veroorzaakt, sorry daarvoor. Ik zal dit doorspelen naar de desbetreffende afdeling zodat zij naar verbeteringen kunnen kijken.

Ik vertrouw erop dat u uw tegoed zo snel mogelijk ontvangt.

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Minder verbruik maar maandbedrag 44 euro omhoog?
Jan hendrik kemkers uit Tolbert, 16 januari 2019

Ik kreeg eerder deze week een mail dat ik minder heb verbruikt.

Tevens in de app wordt gevraagt mijn huidige termijnbetaling van 141 euro te verhogen naar 180 euro per maand.

Dit had ik vorig jaar ook al. als ik klant bleef voor 1 jaar, ging het 14 euro naar

beneden.

Binnen een maand bericht dat ik per maand meer moest betalen.

Reactie van Energiedirect.nl , 21 januari 2019

Beste Jan Hendrik,

Ik begrijp dat u minder verbruikt dan verwacht, maar toch een advies krijgt om uw termijnbedrag te verhogen. Graag kijken wij dit voor u na. Stuur u deze toelichting, samen met uw postcode en huisnummer, door naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Energiedirect oplichters
Jolanda schuitemaker uit Enkhuizen, 16 januari 2019

Jaarafrekening is gewoon totale onzin...ik gebruik zo weinig gas en elekra wegens ziekte. Gewoon samen met essent oplichters. Van 90 naar 135 en nu 150 per maand...

Reactie van Energiedirect.nl , 21 januari 2019

Beste Jolanda,

Ik begrijp dat u denkt dat de jaarnota niet klopt omdat u weinig stroom en gas zou verbruiken. Graag kijk ik de jaarnota voor u na. Stuurt u mij uw vragen en uw postcode en huisnummer door via webcare@energiedirect.nl? Dan kan ik ook meteen kijken waarom uw termijnbedrag verhoogd is. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de nieuwe overheidsheffingen, gas is namelijk een stuk duurder geworden.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Een van de zoveel slachtoffers
Yvanca uit Sexbierum, 15 januari 2019

Ik lees hier dat ik een van de zoveel slachtoffers ben van energie direct.

Lulletje rozenwater komt langs en smeert mij iets aan van 76 Pm “dat kan je toch niet aan je voorbij laten gaan?!” Zei hij ook nog..

Jaarafrekening ontvangen die zit op 1246,84 !!!! JULLIE ZIJN EEN STEL SMERIGE OPLICHTERS! die het ook nog eens goed proberen te praten via de antwoorden.

Maar owee als ik niet betaal dan word de uitkering van deze alleenstaande moeder gewoon zonder pardon ingehouden.

Ik heb gister gebeld voor een regeling en ze denken dat ik ff 250 Pm betaal omdat ze geen langere regeling doen dan 6 maanden. Hoe bedoel je iemands jaar totaal vergallen.

Alles wat ik hier lees neem ik mee in de zaak tegen jullie. Wel zou ik graag nog even een naam van jullie adviseur lulletjerozenwater hebben.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bestaat het bedrijf nog??
MichaelSD uit Rolde, 9 januari 2019

Telefoon wordt niet opgenomen. Chats werden niet beantwoord. Klachtenformulieren negeerd. Geen reactie op Twitter. Alleen wordt het geld nog steeds afgeschreven. Dus alles is blijkbaar normaal.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte klantenservice geen reacties op mails waardoor afsluiting dreigt
Tettje, 31 december 2018

Ben helaas door omstandigheden te laat met betalen rekeningen. Idd mijn fout. Toen ik daar achter kwam ben ik gaan mailen met verzoek tot twee weken uitstel van betaling.... geen reactie. Behalve dreiging dat ze gaan afsluiten, daarop nog een aantal keer gemaild.... betalingsachterstanden voldaan, maar totaal geen reactie.... wat nu? Toch maar andere leverancier zoeken met risico op afkoop nota?

Reactie van Energiedirect.nl , 31 december 2018

Beste Tettje,

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is en dat er wordt gedreigd met afsluiting. Bedankt dat je de achterstand hebt voldaan. Ik zou je heel graag meteen meer informatie willen geven, maar ik beschik helaas niet over contactgegevens.

Het is momenteel erg druk bij ons, hierdoor kan een reactie via e-mail wat langer duren. Mijn excuses hiervoor. Dringende vragen kun je het beste telefonisch bespreken.

Ik wil je vragen om ons vandaag nog te bellen, dit kan tot 16 uur op 0900-3347328. Lukt dit niet, kun je ons ook mailen via webcare@energiedirect.nl. Vermeld in de e-mail postcode, huisnummer, naam en geboortedatum.

Met vriendelijke groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
telefonische bereikbaarheid
van Hoof uit asten, 27 december 2018

Ik ben/wordt klant van energiedirect.

Ik wilde een vraag stellen via een telefonisch contact.

Na meerdere keren bellen en lang in de wacht te hebben gestaan heb ik het maar via de lange weg van het mailen gedaan.

Antwoord moet ik nog krijgen maar gezien het trage systeem neem ik aan dat het probleem wat ik aan wilde aankaarten noch lang zal duren.

Zeer slecht telefonisch bereikbaar

Reactie van Energiedirect.nl , 27 december 2018

Beste heer/mevrouw van Hoof,

Super leuk dat u klant wordt bij energiedirect.nl. Ik begrijp dat u telefonisch probeert contact met ons op te nemen, maar dat moeilijk blijkt door de lange wachtrij.

Het is inderdaad erg druk bij ons waardoor zowel onze wachtrij op de telefonie en e-mail langer duren dan wenselijk. We werken hard om de voorraad vragen zo snel en zo goed mogelijk weg te werken. Mijn excuses voor de vertraging hierin.

Ik vertrouw erop dat uw vraag/probleem spoedig wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
het stalken houdt niet op
Diana, 23 december 2018

Ik ben eerder klant geweest van energie direct en daarom weten ze mn telefoon nummer. Sinds 2 weken wordt ik op werkdagen zo'n 6 - 8 keer gebeld. Ook na uitleg dat ik hier niet van gediend ben en dat ik dit vele bellen als stalken ervaar, wordt ik gewoon een andere dag door een andere medewerker weer gebeld. Waarschijnlijk maken ze zoveel winst dat dit uit kan maar ik overweeg de gesprekken ook op te nemen aangifte van stalking te doen

Reactie van Energiedirect.nl , 27 december 2018

Beste Diana,

Ik schrik van de hoeveelheid belletjes die u ontvangt van onze verkopers. Mijn excuses daarvoor, ik kan zeker begrijpen dat dat uiterst vervelend is.

Stuurt u mij uw review, samen met uw telefoonnummer waarop u gebeld wordt en het nummer dat u steeds belt, door naar webcare@energiedirect.nl? Dan ga ik hier voor u achter aan zodat dit stopt.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
eers slechte behandeling na valse aanmelding
Kempers Rob uit Huis ter Heide, 7 december 2018

Naar aanleiding van een telefoongesprek die ik met de AVG heb gehad hebben zij mij naar u verwezen om een klacht in te dienen over Energiediriect.

Het volende is gebeurd het gaat om Mijn zoon ************ Wonende te ***************. klant nummer *************.

Hij kwam naar mij toe en vertelde dat er 25 euro was afgeboekt op 6 november 2018 terwijl hij geen klant is daarop heb ik zijn energieleverancier Eneco gebeld en kreeg te horen dat het contract was omgezet door energiedirect en dat hij was overgestapt terwijl hij van niets wist daarop heb ik energiedirect gebeld en hoorde dat hij een contract had afgesloten en ik vroeg of zij het contract naar mij konden sturen wat zij gelijk hebben gedaan ik stuur u de overeenkomst met zijn gegevens als bijlage naar u toe.

Het is natuurlijk schandalig dat dit allemaal kan men spreekt over privacy het blijkt dus maar naar een kant toe de dader wordt beschermd en het slachtoffer niet, op dat moment heb ik terug gebeld naar Energiedirect dat de gegevens totaal niet klopt een vals e-mailadres fout telefoon nummer en een bankrekening nummer die hij op een of andere manier heeft ontfutseld wordt dus niet gecontroleerd. Geven uit eindelijk toe dat het niet goed is wij hebben het geld gestorneerd en een algemeen incasso stop er opgezet het nadeel is natuurlijk als er meerder klachten komen dat Energiedirect in problemen kan komen. Zij gaven wel toe dat ik geen contract had maar dat het een week of twee kan duren voordat het recht gezet kan worden ook schandalig is dat dat je een fout niet direct kan afhandelen. Na dreigen van aangifte kon het wel in een keer en er was afgesproken dat ik te horen zou krijgen wie ons dat heeft geflikt maar dat kon ook weer twee weken duren vanmorgen heb ik gebeld en die meneer zei mij dat ik geen naam krijg vanwege privacy nu dat slaat natuurlijk nergens op hij wordt beschermd en wij niet. Daarnaast was het wat netter geweest als energiedirect een excuus brief hadden gestuurd en een kleine vergoeding voor alle ellende die het met zich mee bracht. Ook is het zo dat Stedin het recht had om afsluiten van de stroom daar er geen contract is. Daarnaast ga ik ook aangifte van fraude doen van een vals contract van Energiedirect ook geef ik het aan bij de VGA.

Jammer dat het zo moet lopen maar Energiedirect (en Essent) is nu in iedergeval 2 klanten kwijt in de toekomst want wij zullen daar nooit naar toe gaan.

U ziet ook in het contract staan als email adres ************************* en hij heet ma kempers dat had al vraag tekens moeten geven ook het telefoonnummer klopt niet

Reactie van Energiedirect.nl , 7 december 2018

Beste meneer Kempers,

Ik vind het jammer om te horen dat de aanmelding ongewenst was en zonder de toestemming van uw zoon. Dit is niet de reguliere werkwijze en wij betreuren dat het zo is gelopen. Het is natuurlijk vervelend voor u, uw zoon en voor ons. De afhandeling hiervan kan in sommige gevallen een aantal werken omdat we contact dienen op te nemen met de rechtmatige leverancier om de levering te herstellen.

De medewerker(s) die hierbij betrokken zijn worden door de leidinggevende hierop aangesproken en ik kan u verzekeren dat we actie ondernemen maar we kunnen geen naam aan je doorgeven.

Op dit moment heb ik helemaal geen gegevens van u en kan ik u geen inhoudelijk antwoord geven. Ik wil u dan ook vragen om de gegevens van uw zoon samen met het bovenstaand verhaal naar het volgende e-mail adres te sturen webcare@energiedirect.nl.

Alvast bedankt voor uw medewerking en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nooit meer bij energiedirect
avatar
Ali sajadi uit Arnhem, 29 november 2018

ik ben vorige jaar door adviseur van Energiedirect gebeld en toen hebben ze voor mij een bedrag van 60 euro gekozen en vervolgens ben ik een jaar verder dan krijg ik vandaag jaarafrekening van 1268 euro die ik moet betalen in 13 dagen . ik vind erg schandalig dat energiedirect op deze manier mensen oplichten en deze reactie zal vooral komen staan en ik zal vrienden en familie afraden om te bij energiedirect aan te sluiten

Reactie van Energiedirect.nl , 5 december 2018

Wow, een bijbetaling van 1268,00 euro is niet niks! Ik vind het jammer om te horen dat je fout bent geïnformeerd over het maandelijks termijnbedrag. Normaal vragen we ook gewoon het verwacht jaarverbruik op. Aan de hand van het verwacht jaarverbruik doen we onze aanbiedingen.

Ik kijk graag voor je na wat er precies allemaal gespeeld heeft. Zou je dan je postcode, huisnummer en het bovenstaande verhaal per e-mail willen toesturen? Dit kan je sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Ik hoop snel van je te horen!

Reactie Riet pabst uit Veenendaal, 6 januari 2019

Ik ben net overgestapt naar hun met dezelfde voorwaarde dat ik na een jaar geld van ze tegoed heb

Hoop niet dat mij hetzelfde gebeurt

Per 1 jan zit ik bij hun en mijn maandelijkse betalingsafspraak klopt al niet

Zit hoger als bij mijn vorige

Probeer te chatten met ze maar krijg geen antwoord van ze

Voel mijn eigen goed belazert door ze

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
De overstap
Emile, 5 november 2018

Of de belofte uit zal komen dat ik echt goedkoper uit zal komen, betwijfel ik.

Vragen daar over werden pas na 14 dagen m.o.m. beantwoord, na de bezwaar termijn dus. De cijfers betreffende de Electro bleken niet te kloppen, gas bleek wel overeen te komen met de meter gegevens..

Klantenservice doet wel moeite om helpen, maar dat gaat erg traag.

Mijn energie direct werkte eerst niet, later weer wel en dan weer niet.

De klantenservice heeft dat nu verholpen. Hopelijk blijft dat zo.

Wanneer een link wordt gegeven werkt die niet.

Reactie van Energiedirect.nl , 5 december 2018

Oh wat vreemd dat de cijfers niet zijn overeengekomen met onze belofte. Dit zoek ik graag tot de bodem voor je uit! Echter heb ik geen contactgegevens. Zou je deze willen sturen naar webcare!@energiedirect.nl. Als je dan je postcode, huisnummer en het bovenstaande verhaal toestuurt, kunnen we je snel helpen!

Ik hoor graag van je!

Reactie Emile uit Venlo, 7 december 2018

Leuk dat er gereageerd wordt en u het wil onderzoeken.

Helaas werkt de gegeven link niet, zodat ik mijngegevens niet door kan geven.

Een dode mus?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
14 dagen bedenktijd
W Kuperus, 28 oktober 2018

Slecht bereik en kan geen mail sturen.

Reactie van Energiedirect.nl , 30 oktober 2018

Beste heer/mevr Kuperus,

Vervelend dat u ons niet goed kan bereiken. Wij zijn van maandag tot met vrijdag tot 16:00 uur telefonisch bereikbaar op 0900-3347328. Via de chat zijn wij van maandag tot met vrijdag tot 20:00 uur bereikbaar. Ons e-mailadres is klantenservice@energiedirect.nl.

Groeten Jennifer

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nep?
E.L. van Oeijen uit Venlo, 22 oktober 2018

Ik werd door *** gebeld en hij had een betere aanbieding, dan Essent.

De manier van "Mijn Essent" zou hetzelfde zijn, want het was een dochter. Ik heb dat geverifieerd d.m.v. een mail aan de klanten service en dat duurde natuurlijk langer dan die14 dagen. Ik kreeg een ontkenning, ik kon niet zelf het maandbedrag bepalen, maar dat moest via een medewerker doen! Ik heb nu het contract bekeken. Deze geeft niet aan dat het contract echt drie jaar vast is en de berekening van de Electra is niet gebaseerd op gebruik, maar fictief, het verbruik wordt niet aangegeven. Het gasgebruik is naar beneden bijgesteld , dus te goedkoop voorgesteld. Kortom, ondanks het prettige gesprek met Nino, heb ik nu het gevoel gekregen dat ik er ben ingeluisd. Dat is gebruikelijk bij telefonische benadering. Mijn bedoeling was een goedkoper tarief te krijgen voor drie jaar vast en dat werd ook zo afgesproken, maar kennelijk zit dat er niet in. Gezien de extreem korte bezwaar periode lijkt het er inderdaad op dat ik ben belazerd.

Reactie R, Posthumus uit Peize, 5 november 2018

Energiedirect heeft mij ook proberen over te halen. Toen ik echter met kritische vragen kwam over mijn verbruik etc. en waarom ik nu in één keer meer zou gaan betalen dan bij Essent, kreeg ik geen bevredigend antwoord. Essent zou geen rekening houden met de belastingverhoging, was het enige wat ik te horen kreeg. Al met al zou ik bij EnergieDirect bijna € 30,00 per maand meer moeten gaan betalen dan mijn huidige maandbedrag bij Essent,. Terwijl ze me hadden voorgehouden, dat ik € 24,00 minder zou gaan betalen. Daarbij gingen ze uit van een veel hoger maandbedrag bij Essent dan mijn huidige (net aangepaste) maandbedrag. Op mijn vraag het voorstel, zonder enige verplichting naar mij toe te sturen, kreeg ik het antwoord, dat ze me alleen een voorstel konden sturen, als ik akkoord ging met een overstap. Al met al in mijn ogen een agressieve verkoop methoden, die duidelijk op aannames is gebaseerd en geen enkele onderbouwing heeft. Energiedirect denkt alleen aan hun eigen voordeel (een nieuwe klant)l en niet aan het voordeel voor de klant.

Reactie Riet pabst uit Veenendaal, 6 januari 2019

Bij mij nu ook gebeurt

Ik zou 30 euro minder betalen maar ik zit hoger als bij mijn vorige leverancier

Je word er goed belazert

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen begrip en respect
avatar
Willeke Wolvers, 19 oktober 2018

Mijn echtgenoot had een contract met energiedirect aangegaan, zonder dat ik het wist, we zouden goedkoper uit zijn. Dat klopte ook en zonder problemen overgegaan naar Energiedirect.

Nadat ik doordat ik door hoge kosten financieel in de problemen zat werden er twee maandtermijnen door de bank teruggeboekt. We kregen ineens een email of we asap even €679,00 wilden betalen! Huh? Ik gebeld en ik kreeg een jongen aan de telefoon die denk ik net zou oud was als mijn jongste zoon..alles uitgelegd en hij zou dit met hogerhand gaan bespreken. Ik had gevraagd of we dit evt in delen konden betalen..Er zou weer contact worden gezocht..

Niet dus.. alleen via de mail en weer moesten we dit bedrag asap gaan betalen..Ik een bericht neergezet in het contact formulier, of we dit bedrag alsnog in delen konden betalen. Geen reactie, alleen via de mail en als we dit bedrag niet voor 31-10-2018 betalen we worden afgesloten op 1-11-2018

Nu een brief van Liander gekregen met dezelfde inhoud. Als we niet betalen voor 1-11-2018 worden gas en stroom afgesloten.

Wij zitten hier met ongelooflijke stress.. Er is totaal geen begrip voor onze situatie en emphatieloos worden we behandeld. Alleen we worden keihard onder druk gezet..het gaat om twee termijnen..Dat bedrag is voor ons wel op te brengen maar even €679,00 dat dus niet..

Ik werk in de thuiszorg en werk momenteel te weinig uren, waardoor mijn eega met zijn loon alles moet betalen.

Slapen gaat amper terwijl ik wel een zware baan heb.. Genoeg reden voor een tweede burnout zullen we maar zeggen..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vervalste contract
avatar
Willie Brockotter uit NEDERLAND, 4 oktober 2018

Door geen contract te hebben met Energiedirect heeft men een bedrag geïnd van € 92,00 waar Energiedirect op verdenking doet staan aan Fraude op Criminaliteit is vermeld. Dus beste Consument stap over naar een klant vriendje Energie bedrijf over.

Reactie van Energiedirect.nl , 5 oktober 2018

Hoi Willie,

Het is erg vreemd dat wij een bedrag hebben afgeschreven terwijl je geen klant bent. Ik kan je vertellen dat we dit tot de bodem gaan uitzoeken. Op dit moment heb ik geen gegevens van je en de gegevens heb ik wel nodig om dit voor je uit te zoeken. Zou je een e-mail kunnen sturen naar webcare@energiedirect.nl samen met je postcode/huisnummer en het rekeningnummer. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misleiding en gebruik maken van goedheid senior
Conny, 3 oktober 2018

Mijn 80-jarige vader is in augustus aan de deur benaderd door Energie direct voor het afsluiten van een contract. Gesproken met ** Hij heeft mijn vader duidelijk overgehaald om vooral over te stappen. Mijn moeder was het er niet mee eens. Mijn vader is toch overstag gegaan. Hij heeft geen kopie van een ondertekend contract oid ontvangen. De volgende dag heeft mijn vader ** direct gebeld met de mededeling dat hij er toch vanaf zag. Te goeder trouw (als 80-jarige) is hij er vanuit gegaan dat ** het zou doorgeven asn het hoofdkantoor. ** beloofde dit te regelen. Zoals verwacht, mijn vader heeft immers geen poot om op te staan en Energiedirect weet dit, heeft ** helemaal niets doorgegeven aan het hoofdkantoor. Op 2 oktober jl. heeft mijn vader ** opnieuw telefonisch gesproken omdat bleek dat mijn vader nu toch aan het contract vastzit. ** gaf toe dat hij ‘vergeten’ was de opzegging aan het hoofdkantoor door te geven en dat hij er niets meer aan kon doen. Schandalig gewoon! Mensen van deze leeftijd, die niet handig zijn met computers, op deze manier misleiden. Pure oplichterij en een agressieve verkooptechniek! Ik verwacht dat Energiedirect het contract met mijn vader kosteloos ontbind zodat hij terug kan naar zijn oorspronkelijke energieleverancier. Binnen 24 uur is aangegeven dat het contract ontbonden moest worden. Een mondelinge afspraak is bindend. Energiedirect moet voldoen aan dit verzoek.

Reactie van Energiedirect.nl , 3 oktober 2018

Ten eerste vind ik het erg vervelend om te horen hoe jij de samenwerking met Energiedirect.nl hebt ervaren. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit onze werkwijze is. Dit is namelijk niet hoe wij te werk gaan.

Ik wil de situatie dan ook graag wat beter onderzoeken voordat ik met oplossingen kan komen. Zou je de postcode en huisnummer van de contractant willen mailen naar webcare@energiedirect.nl ? Als je dan het bovenstaande verhaal even meestuurt, weten we precies waar het over gaat en kunnen we de situatie bekijken voor je.

Ik ga me uiterste best doen om dit verhaal tot een goed eind te brengen.

Ik hoor graag van je!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalige service, spook rekeningen + extra gerechtelijke kosten en rente
Jack Duin uit Nijmegen, 10 september 2018

Een aantal jaar geleden kreeg ik out of the blue een jaar rekening, waarbij ik nog plusminus 2800 Euro extra moest afrekening. Deze rekening zou voortkomen uit 2 jaar gas verbruikt, waarbij ik 4800 m3 heb verbruikt. Voor de beeldvorming is dat 2 jaar een vrijstaand huis waarbij een gezin van 5 personen woont. Daarbij ook de vraag, heeft iemand mijn gezin en vrijstaand huis gezien? Mijn toenmalig appartement van 65 m2 meter, waar ik zelden was, want ik werkte 70 uur in de week, en goed geïsoleerd is, leek me dit sterk. Nu blijkt dat een typefout bij het doorgeven van mijn eerste meterstand + de bewoner voor mij nooit meterstanden heeft doorgegeven, me duur komt te staan. Tevens het jaar daarna was mijn gas verbruik nog geen 700 m3, en door mijn extreem hoge maand bedrag kreeg ik 1100 Euro terug, die in mindering werd gebracht op het "openstaande" bedrag. Nu wonend in een rijtjes huis verbruik ik nog geen 1000 m3, waarbij het eerste half jaar ik boven enkel glas had.

Het vervolg is een maanden lang in de wacht staan, keer op keer mijn verhaal opnieuw moeten uitleggen, uiterst onvriendelijk te woord ben gestaan, uren in de wacht heb moeten staan (a 1 euro per minuut). Ik heb aangegeven alles schriftelijk te willen afhandelen omdat ik zaken zwart op wit wilde hebben. Maar heb jaren niets meer gehoord. Tot vorige maand een deurwaarder aanklopte of ik binnen een week ruim 2000 Euro wilde betalen waarvan ruim 500 Euro rente en gerechtelijke kosten wilde betalen.

Mensen, mijn advies, ga niet naar deze partij, ze hebben hun administratie niet op orde, zijn uiterst onvriendelijk, communicatie kennen ze niet en voor je het weet betaal je je blauw omdat je dit gezeur beu bent.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
zeer agressieve telefonist
R. Weber, 29 augustus 2018

Vanochtend is mijn man gebeld door energie direct.

De telefonist zei dat ik had gevraagd om een nieuw energie contract.

Ze hadden al onze gegevens. Hoeveel wij gebruiken enz.

Hoe komen zij aan die gegevens?

Ik heb nooit maar dan ook nooit gevraagd om een nieuw energiecontract.

De telefonist zei dat ze het contract opstuurt en dat we binnen 14 dagen van dit contract af kunnen. Mijn man heeft gezegd dat hij geen contract wil. Toen hing de telefonist op. Er kwam wel een sms met een contract. Op de vaste telefoon.

Inmiddels is er ook een contract per mail binnen gekomen.

Een vijf jaars contract nota bene waar we en niet om gevraagd hebben en van gezegd hebben dit niet te willen. Ik vind deze werkwijze te grof voor woorden en vreselijk dat dit mag.

Hoe komen zij aan onze gegevens? Welke hack zit daar achter. Het is een zeer agressieve marketing.

Kan ik hier een klacht over indienen?

Reactie van Energiedirect.nl , 30 augustus 2018

Goedemiddag mevrouw Weber,

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te lezen dat er ongevraagd een contract is opgestuurd. Ik snap dat u antwoord wil op uw vragen en een klacht wil indienen.

Ik moet wel aangeven dat energiedirect.nl geen contracten voor 5 jaar verkoopt. Daarom verwacht ik dat u door een andere leverancier bent benaderd.

Ik zou graag samen met u uitzoeken wat er precies gebeurd is. Wilt u mij via: webcare@energiedirect.nl uw postcode/huisnummer, e-mailadres en telefoonnummer toesturen?

Dan neem ik contact met u op voor hulp.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waarom word ik steeds opnieuw gebeld ik weet dat het van energie direct is als ik opneem hoor ik niets het lijkt wel een manier van stalken
J.M.van Leuken uit uden, 23 augustus 2018

Ben ooit klant geweest, als ik daar behoefte aan heb bel ik zelf wel ik wil niet steeds geconfronteerd worden met een z.g. nieuwe aanbieding

Reactie van Energiedirect.nl , 27 augustus 2018

Hartelijk dank voor je reactie. Ik kan begrijpen dat je niet aldoor benaderd wilt worden met een "nieuwe aanbieding". Graag help ik je dan ook door het Recht van Verzet bij ons te activeren. Hiermee zorgen we ervoor, dat je niet meer benaderd zal worden door ons.

Om dit te kunnen doen, wil ik je vragen je reactie, je postcode en huisnummer door te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt en mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tessa (Webcare energiedirect.nl)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onder valse voorwendselen overgestapt
Ellen van Putten uit Beverwijk, 30 juni 2018

Dat was even schrikken, 425 euro bijbetalen terwijl ik steeds zuiniger leef. Overstappen loont echt niet, ik trap hier dan ook nooit meer in.

Reactie Ellen van Putten uit Beverwijk, 30 juni 2018

Oh ja en dit:

Geachte heer, mevrouw,

Welkom bij energiedirect.​nl!

We zijn blij dat u voor ons heeft gekozen. Uw energieovereenkomst en uw tarievenoverzicht vindt u als bijlage bij deze e-mail. Verder leest u hier wat energiedirect.​nl voor u regelt en wanneer u dat kunt verwachten.

Uw energie

• Stroom 3 jaar vast groen AltijdVoordeel met ingangsdatum 3 juli 2017.

• Gas 3 jaar vast AltijdVoordeel met ingangsdatum 3 juli 2017.

Wat houdt dit dan in? 3 jaar vast? Ik betaal nu gewoon ineens 40 euro per maand meer.

Onbegrijpelijk voor een simpele ziel als ik.

En erg dom ook dat ik hier ingetrapt ben.

Reactie van Energiedirect.nl , 2 juli 2018

Goedemorgen Ellen,

Dat zal inderdaad schrikken geweest zijn. Ik wil graag met je kijken naar de jaarnota en alle eventuele onduidelijkheid wegnemen bij je. Stuur je me een mailtje naar webcare@energiedirect.nl? Dan gaan we samen aan de slag als je dat graag wilt!

Groetjes,

Job

Reactie Ellen van Putten uit Beverwijk, 4 juli 2018

Bedankt voor uw reactie, ik zal even kijken of het nog zin heeft, betalen zal ik toch moeten neem ik aan. Het is gewoon erg jammer dat men onder valse voorwendselen overstapt en dan een jaar later de rekening gepresenteerd krijgt. En zo te zien ben ik niet de enige onbenul. Ik neem het vooral ook mezelf kwalijk dat ik hier ingetrapt ben. Met vriendelijke groet, Ellen

Reactie Hekman uit Marienberg, 10 september 2018

Ja hier hetzelfde probleem

Lekker hoor even 425 euro aftikken!

Man man man.. niet iedereen kan dat zo even ophoesten!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
bijna ingetrapt
d uit Huizen, 28 juni 2018

Gisteravond iemand van Energiedirect aan de deur gehad. In het gesprek werd aangegeven dat ik informatie zou krijgen om het te kunnen vergelijken met mijn huidige leverancier. hier had zij wat gegevens voor nodig zoals naam adres email etc. op het laatst vroeg ze om mijn IBAN nr. Waarop ik zei, moet ik betalen voor de informatie ofzo. nee, want ze ging het contract voor me in orde maken. Ik zei dat ik dat helemaal niet wil, maar dat het mij puur om de informatie ging. Nee dat was niet het geval en ik had het verkeerd begrepen. Tuurlijk! En het leukste was nog als ik dus ja had gezegd dat het contract direct inging en ik geen gebruik kon maken van de 14 dagen bedenktijd, daar deed zij niet aan. Echt belachelijk om op zo'n sluwe manier iemand er in te laten trappen.

Reactie van Energiedirect.nl , 2 juli 2018

Oei, dit klinkt heel vervelend en ook niet waar wij achter staan. Iedereen heeft altijd recht op 14 dagen bedenktijd, zoals in de wet ook omschreven en dit soort werving wil ik graag in die kiem smoren. Zou je me een mailtje willen sturen naar webcare@energiedirect.nl met wat gegevens (rekeningnummer niet nodig)? Dan maak ik hier melding van en zorgen we dat dit niet bij andere mensen gebeurt!

Ik hoor graag van je en oprechte excuses voor het ongemak dat je hierdoor hebt ervaren.

Groetjes,

Job

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Klanten service ?
H.Hoek, 17 juni 2018

17/6/2018

Vorige week ontving ik van Energie Direct een mail dat het bij hun bekende mailadres van mij niet goed was , na controle blek dat inderdaad het geval te zijn.

Om dit te veranderen moest ik naar " Mijn Energiedirect " hier wilde ik inloggen met het bij hun bekende adres , dit lukte niet , na 3x een nieuw wachtwoord gevraagd te hebben , heb ik de vierde keer maar een ander adres genomen ( het adres wat het moest worden ! ) met een vierde wachtwoord , kwam ik in " Mijn Energiedirect " en heb het goede emailadres opgegeven.

Toen ik toch in Mijn Energiedirect zat wilde ik eens kijken wat mijn verbruik en wat mijn kosten waren , daar kwam ik dus NIET bij !

Hierover heb ik vrijdag 15/6 via een klachtenformulier uitleg gevraagd , waarop ik door een meneer van E.D. gebeld werd , na enig heen en weer gepraat was deze meneer ineens weg , ik hoorde hem op afstand met iemand anders spreken , heb toen nog 7minuten gewacht en toen de hoorn neergelegd , waarom niet even gezegd "meneer heeft u een moment, ik moet een collega even wat uitleggen " ?

Vanmorgen vond ik in mijn inbox een standaardmail van E.D. dat ik uitgesloten was van Mijn Energiedirect !

Dat is hun klantenservice ! in mijn geval ! H.W.H.

klant nummer 0132266638.

Ik heb geen google en zit ook niet op Facebook !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
6 x per dag gebeld
Thora uit Den haag , 8 juni 2018

Ik wordt gemiddeld 3 x per dag gebeld door energie direct. Variërend van 1-6 keer. Afgelopen dinsdag verteld dat ik geen interesse heb (waarna de toon ineens om sloeg en de telefoon bij wijze van spreke met een kwak erop gegooid werd)

Wordt ik woensdag WEER 3 x gebeld.

IK WIL HET NIET!!

Ik heb het nummer nu geblokkeerd, maar wat begrijpen jullie niet aan ‘nee dankjewel’?!

Reactie van Energiedirect.nl , 8 juni 2018

Beste Thora,

Jammer om te horen dat u gebeld blijft worden door onze verkopers. Ik begrijp dat dit vervelend wordt, vooral als u al aan heeft gegeven geen interesse te hebben. Mijn excuses voor de overlast.

Graag dien ik hiervoor intern een klacht in bij de betreffende verkoop afdeling. Wilt u hiervoor bovenstaande review, samen met uw postcode, huisnummer en telefoonnummer, doorsturen naar webcare@energiedirect.nl? Ook ontvang ik graag het nummer dat u steeds belt, dan weet ik welke afdeling het is.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer