Ervaringen Energiedirect.nl

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Energiedirect.nl. U kunt uw ervaring met Energiedirect.nl ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slecht geholpen aan de telefoon
W.M van de Ridder uit Barneveld, 21 maart 2017

Heb vorig jaar vanaf 1maart een contract afgesloten met energie direct voor een maand bedrag van 93 euro. Eerste keer dat ik betaalde was 18 maart 2016, vervolgens word er netjes elke maand 93 euro afgeschreven laatste afschrijving 20 februari 2017. Precies 12 keer 93 euro. Vervolgens krijg ik jaarafrekening, geven ze aan dat ik nog 150, 35 euro terugkrijg. Ik was zeer tevreden over energiedirect dus ik heb in februari 2017 gebeld om een nieuw jaarcontract af te sluiten van 1 maart 2017 tot 1maart 2018 voor een maandbedrag van 72 euro. Nou was het 20 maart 2017 kreeg ik 150,35 - 93 = 57,35 terug gestord op mijn rekening. Dus ik bel Energiedirect op dat dat niet klopt omdat ik nu 13 x 93 euro heb betaald en dat er in een jaar maar 12 maanden zitten. Ik geef aan dat het bedrag wat ze van die 150,35 af moeten trekken 72 euro moet zijn( vanwege nieuw ingegaan contract met lagere premie). Nou die jongen aan de telefoon snapte er niks meer van en bleef maar vol houden dat ik maar 12 x 93 euro betaalde. Dus ik al de datums opgenoemd dat ze automatisch 93 euro hadden afgeschreven + dat ze dan nu weer 93 euro hadden verrekend met de jaarafrekening en ik dus 13 x 93 euro heb betaald. Nou die jongen snapte er helemaal niks meer van en moest 2 keer aan een andere collega vragen hoe dat dan precies zat, maar steeds kreeg ik het zelfde antwoord dat die verrekening nog bij het jaarcontract hoorde en dat ik dan precies op 12 uit kwam. Ik zeg als ik al mijn bankafschriften erbij pak kom ik op 13 keer 93 euro.

Nou ik zeg geef mij je collega dan die daar overgaat dan zal ik het hem uitleggen. Vervolgens geeft hij aan dat dat niet kan omdat alleen hun van de klantenservice jou kunnen helpen en niet degene die over de jaarafrekening gaat. Vervolgens geeft hij aan dat hij een mail stuurt waarin hij het duidelijk zal uitleggen omdat hij het via de telefoon niet goed kan verwoorden. En als ik dan nog vragen heb moet ik dan de volgende dag maar weer bellen. Dus we beeindegen het telefoon gesprek. Heb voor 40 minuten X 0.70 cent = 28 euro aan telefoon kosten gemaakt en ben nog steeds geen stap verder. Vervolgens stuurt hij een mail waar hij precies het zelfde aangeeft als dat hij ook door de telefoon aangaf dat die 93 euro een verrekening is van het vorig contract en dat we dan precies op 12 X 93 euro uitkomen. wat dus niet klopt want nu kom ik op 13 X 93 euro. Nou kan ik dus morgen weer gaan bellen voor 0.70 cent per minuut, en dan maar afwachten als ik iemand aan de telefoon krijg die over die jaarafrekening gaat. Ik ga denk ik stappen ondernemen om ook het geld voor de telefoonrekening terug te vorderen. Ik vind het niet kunnen als men 0.70 euro telefoon kosten rekent en dat je dan niet eens een deskundig iemand aan de lijn kan krijgen die hun eigen gemaakte fout kan oplossen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbetrouwbare verkopers aan de deur
Jan Bos uit Leidschendam, 21 maart 2017

Een verkoper voor Energiedirect die aan de deur klopte was in het kort gezegd een oneerlijke en onvoldoende geschoolde vent. Mijn contract was voor een bepaald bedrag per maand en ik werd gegarandeerd dat er geen ande kosten per jaar zouden zijn, ook geen kosten met een eindrekening. Dat bleek een leugen te zijn om mij over te halen naar Energie Direct. Ik kreeg een eind nota die zo hoog was dat ik beter af was met mijn oude energie leverancier. Ik heb klantenservice gebeld en de jonge dame die me te word stond was veel beter ingelicht dan de verkoper aan de deur en ik heb geen klachten over de klanten service. Maar het is zielig dat zo'n groot bedrijf zulke onervaren mensen de straat oop sturen om klanten aan te ronselen. zodra mijn contract met hen over is krijgen we een andere leverancier en het is vaarwel met Energie Direct.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechte zaak
ceesderven uit oudenbosch, 15 maart 2017

waarom zijn jullie niet te bereiken moet ik maar naar een andere provider gaan ben ik niet belangrijk genoeg is alleen de reclame op tv van voetbalclubs belangrijk die kosten toch alleen maar geld is mij geld iets wat voor jullie niks uitmaakt toch no

Reactie van Energiedirect.nl , 16 maart 2017

Beste Cees,

Ik vind het jammer om te lezen dat je het idee hebt dat wij lastig te bereiken zijn. Uiteraard nemen we graag contact met je op. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met daarin je vraag, adresgegevens en telefoonnummer. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaring
avatar
Scribs Idk uit Almere, 9 maart 2017

Ja, mijn schuld dat ik achter liep met betalen. Als je werkloos word en je moet 3 maanden op bijstand van gemeente wachten schiet het niet op.

Brievenbus dus maar niet open gedaan.

Vandaag; 3x 941,80 ontvangen van de bijstand op terugwerkende kracht!

Alles uit de brievenbus gehaald. Netjes gesorteerd. Uitpakken overmaken! Tot je bij energiedirect komt.

600 euro borg? Erg meelevend. Maar goed snel ingelogd op energiedirect.nl om te kijken waar de schade uit bestaat. 308,- euro openstaand vanaf december.

De maand dat ik werkloos ben geworden en van mijn laatste 12 uur arbeid en vakantiegeld de feestmaand in moest.

Ik heb dus alles vandaag overgemaakt, maar helaas is aan alle rekeningen en betalingsafspraken het geld op. Heb nog 29 euro erop staan. De 600 borg heb ik verder op de site niets van vernomen bij het overmaken van de openstaande facturen.

En mocht ik weg moeten, doe ik dat met een opgeheven hoofd en een wijze les! Betaal op tijd, achteraf is het toch eigen schuld.

En zou graag de 600 (liever de helft uiteraard!) voldoen in 12 termijnen bovenop het maand bedrag met voorwaarde dat de rekening elke maand ook daadwerkelijk betaald is anders ontbinding contract.

Lijkt me een fantastische oplossing. Zou graag in contact komen.

Met vriendelijke groeten,

Reactie van Energiedirect.nl , 9 maart 2017

Beste Scribs Idk,

Het is jammer om te lezen dat deze situatie is ontstaan.

Als er facturen een langere tijd open staan, besluiten we om de levering te beëindigen. In dit geval vragen we eerst om een waarborgsom om de levering voort te zetten. Deze dient in één keer betaald te worden, het is hierbij dus helaas niet mogelijk om dit in termijnen te betalen.

Mocht je de waarborgsom niet kunnen of willen betalen, dan wordt op 4 april 2017 de levering stopgezet. Het beste kun je dan op de volgende site kijken voor meer informatie:

https://www.energieleveranciers.nl/energie/borg

Hier vindt je alle informatie omtrent een waarborgsom en wat andere leveranciers in Nederland vragen. Hou hierbij ook in de gaten dat je, afhankelijk van wanneer je een nieuwe aanmelding doet en wat de startdatum is, mogelijk een spoedaanmelding moet hebben.

Ook in onze verstuurde brief van 1 maart 2017 vindt je meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Reactie
avatar
Scribs Idk, 9 maart 2017

Geweldig meelevend.

Hoop dat jij lekker slaapt vanavond.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
per telefoon slecht kost 70 cent per minuut lange wachten
thomassen uit siebengewald, 5 maart 2017

jaarafrekening kan men niet per mail krijgen beter per post dan weet men het zeker

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
We hadden toch iets anders afgesproken...
Kersten uit Zeist, 15 februari 2017

Ik heb opgegeven aan elektriciteit 2600Kw te verbruiken en heb daar een aanbieding op ontvangen. Nu blijkt dat er door Energiedirect geen 2600Kw is aangehouden, maar dat dit door hen is aangepast naar 2100Kw. Daar had ik geen weet van, daar kom je pas achter als je de jaarrekening ontvangt en blijkt dat het maandbedrag niet op de 2600Kw is gebaseerd waardoor je aan het eind flink moet bijbetalen. Vandaag contact gehad met klantenservice, niet correct behandeld. Jammer!

Tip, laat je niet verleiden door de welkomstpremie!

Reactie van Energiedirect.nl , 16 februari 2017

Hallo,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Ik heb jouw feedback doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling zodat dit niet meer mag voorkomen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Energiedirect.nl Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Inlogproblemen
Joop wellen uit Ommen, 11 februari 2017

Het inloggen op mijn energiedirekt

is steeds hopeloos, wilt U mij de

jaarafrekenin nu per mail zenden?!

Bvb dank

Joop Wellen

Reactie van Energiedirect.nl , 13 februari 2017

Beste Joop,

Bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat je graag je jaarnota zou ontvangen. De meterstanden zijn op 11.02.2017 uitgelezen vanaf je slimme meter. Met deze meterstanden wordt er dan zsm een jaarnota opgemaakt. Van de jaarnota ontvang je per e-mail een notificatie, deze staat dan op je Mijn energiedirect.nl omgeving. Momenteel is de jaarnota nog niet klaar.

Om in te loggen op je Mijn energiedirect.nl gebruik je een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze zijn persoonlijk. Mocht je niet in kunnen loggen wil je dit dan middels een bericht via facebook of telefonisch laten weten. Hier help ik je dan graag bij.

Met vriendelijke groet,

Tabitha energiedirect.nl webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
klacht
Hans van de Poel, 2 februari 2017

Energiedirct verkoopt een vordering op R. Dekker ad. € 100.- aan DiretPay. Dit incasso bureau stuurt dreigbrieven aan mijn adres.. Ik heb dit buro vertelt dat het adres onjuist is. De klacht wordt door gegeven aan hun afdeling Fraude. Ik heb verzocht het adres te schrappen want ik wil geen dreigbrieven van dit buro te ontvangen. Dit kan niet gegarandeerd worden.

Reactie van Energiedirect.nl , 3 februari 2017

Bedankt voor je signaal hier op energieleverancier.nl meneer Van de Poel.

Ik heb ook vanuit onze kant een verzoek ingediend om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben hoor je dit per email van ons!

Met vriendelijke groet,

Renske

energiedirect.nl.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overschrijven overeenkomst
Jj van oosten uit Nieuwegein, 27 januari 2017

Wat een waardeloos bedrijf. Om een bepaalde reden is het belangrijk dat het energiekontrakt op naam van mijn vrouw wordt gesteld. Dus kontakt opgenomen met energie direkt. Een eenvoudige vraag lijkt mij, zet het contract op naam van mijn vrouw, ben gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd, dus feitelijk zijn we toch al beiden aansprakelijk voor het nakomen van de overeenkomst. Een kleine vergoeding voor de gemaakte administratiekosten zou dus redelijk zijn. Maar nee, energie direkt is van mening dat ik hiermee de overeenkomst beëindig en een nieuwe overeenkomst moet afsluiten. En als gevolg hiervan moet er een boete worden betaald. Niet normaal. PAS OP ga niet in zee met deze burocraten.

Reactie van Energiedirect.nl , 30 januari 2017

Bedankt voor het plaatsen van deze review.

Helaas heb je bij de review geen gegevens geplaatst waardoor het niet mogelijk is om dit telefonisch met je te bespreken.

Dit zou ik graag alsnog doen, daarom wil ik je vragen om via een email naar webcare@energiedirect.nl je gegevens te sturen. Het omzetten van het contract van de ene naar de andere naam is administratief niet mogelijk omdat het contract dan niet meer rechtsgeldig is. Vandaar dat we dit niet zomaar konden aanpassen. Het is echter niet de bedoeling dat jullie hier beiden ontevreden mee zijn. Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Renske energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Genept
Jaap uit Amsterdam, 5 januari 2017

In dec benaderd via fb door energie direct ....gelijk zomaar overgeschreven zonder toestemming ...Hoe kan dat

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Jaap,

Wat vreemd om te horen. Wij benaderen zelf namelijk niemand uit eigen initiatief via facebook om een contract te verlengen/aan te gaan. We willen dit natuurlijk graag voor je controleren. Ik wil je verzoeken om op onze site het webformulier in te dienen met de situatie en je vraag. Dan kunnen we dit voor je controleren.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Perfecte service aan de deur
Robert, 1 januari 2017

Na jarenlang trouwe klant bij Eneco in Rotterdam en Capelle te zijn geweest kwam er een deur aan deur verkoper. Erg vriendelijk en duidelijk. Geen poespas. De jongeman vroeg mij de jaarnota erbij te halen en liet mij zien dat ik al die tijd veel te hoge tarieven had. Hij kon het zwart op wit laten zien aan de hand van mijneneco account en met zijn tarieven. Ik ben nu veel minder gaan betalen dankzij deze verkoper. ( €275 besparing ). Na een leuk gesprek en goede adviezen (over bezuinigen van je verbruik) is de jongeman weg gegaan en moet hem een dik compliment geven. Blij dat ik na jaren lang te veel betalen ben overgestapt.

Ik snap sommige ervaringen niet van anderen hier.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Robert,

Goed om te horen dat je veel gaat besparen! Daar kun je weer van genieten met een leuk weekendje weg. Bedankt voor je positieve review.

Met vriendelijke groet,

Michael

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opeens client bij Energiedirect?
Patty Maidman uit Zaandam, 31 december 2016

Wat een rare, agressieve manier om zaken te doen. Ik heb geen toezegging gedaan, niet mondeling en ook niet schriftelijk. Van Energiedirect ontving ik op 31-12-2016 een sms dat ik ben overgestapt. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Jullie hebben me geen contract gestuurd, ook geen melding gemaakt van de maandelijkse kosten. Gelieve alles terug te draaien, dus ongedaan te maken.

Reactie van Energiedirect.nl , 11 januari 2017

Beste Patty,

Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je aangemeld zou zijn bij ons en je bent het hier niet mee eens. We willen dit natuurlijk graag voor je controleren. Ik wil je verzoeken op onze site het webformulier in te dienen en toe te lichten wat de situatie is. We zullen je dan zo spoedig mogelijk een reactie geven. We zien je bericht graag tegemoet komen.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Postma, 9 november 2016

Hallo ,op straat aangesproken door jullie colporteurs en een deal gesloten , maar deze in de loop van de week erna opgezegd. Nu bleek mijn email niet te kloppen dus het duurde en het duurde. tot van de week ik een sms kreeg met de mededeling dat ik op 9-11-2016 over ga naar jullie.Dit is dus niet zo. Zou binnen 24 uur een mail krijgen met de opzegging , maar nog steeds niets gehad nu 26 uur geleden. Mijn advocaat wacht met smart op jullie mail met de opzegging. Ik hoop zsm op jullie antwoord.

Reactie van Energiedirect.nl , 10 november 2016

Hallo Chris,

Ik vind het jammer om te lezen dat je niets hebt ontvangen. Omdat ik op dit moment niet over je gegevens beschik wil ik je vragen om een mail te sturen met je gegevens en bovenstaand verhaal naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 28 oktober 2016

Beste Energiedirect, ik heb een brief ontvangen dat jullie mijn contract willen gaan beëindigen omdat ik een betalingsachterstand had. Bovendien wordt er een borgsom van €600 gevraagd. Inmiddels heb ik de achterstand volledig voldaan maar ik kan niet aan jullie eis voldoen om ook nog een borg over te maken. Ik word geadviseerd om over te gaan op een ander energiemaatschappij. Inmiddels heb ik dat gedaan en wordt er vanaf 22 november door een ander maatschappij geleverd. Krijg ik nu ook te maken met een opzegboete? Ik had klant willen blijven maar ik kan niet aan de eisen van jullie hoge borg voldoen en ga dus in op jullie advies om over te stappen. Met vriendelijke groet Peter

Reactie van Energiedirect.nl , 31 oktober 2016

Beste Peter,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Zonder de waarborgsom gaan wij alsnog de levering stopzetten. Fijn dat je al een aanmelding hebt gedaan bij een andere leverancier. Zo word je in ieder geval niet afgesloten door de netbeheerder. Wanneer wij de levering stopzetten brengen wij geen opzegvergoeding in rekening. Wij maken uiteraard wel een eindnota op. Bij een grote bijbetaling is er de mogelijkheid om een betalingsregeling aan te gaan.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Reactie Peter, 31 oktober 2016

Beste Rick,

ondanks dat je weinig voor mij kunt betekenen wil ik jouw bedanken voor je begripvolle reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Peter, 25 oktober 2016

Vanwege tijdelijk verlies van een baan heb ik helaas mijn energie nota niet kunnen voldoen. Ik heb verzocht aan Energiedirect of een betalingsregeling mogelijk was. Dit was niet mogelijk. Je kunt hooguit een paar dagen uitstel krijgen van de betaling. Omdat een regeling niet mogelijk was heb ik maanden te maken gehad met 40 euro extra kosten. Als ik deze extra kosten niet had gehad was er uiteindelijk ook geen achterstand geweest. Je had de achterstand dus sneller kunnen inlopen. Je blijft dus achter de feiten aanlopen. Inmiddels heb ik met pijn en moeite al mijn nota's voldaan maar krijg ik nu een brief dat ik word november afgesloten word als ik geen borg van € 600 overmaak. De service bij Energiedirect is ver te zoeken. De meeste bedrijven denken met de klant mee en willen graag een oplossing. Graag wil ik mijn contract voortzetten omdat ik nog een korting krijg op de eindafrekening maar het word je erg lastig gemaakt.

Reactie van Energiedirect.nl , 26 oktober 2016

Goedemorgen Peter,

Dankjewel voor je bericht. Het is inderdaad niet mogelijk om voor een termijnbedrag een betalingsregeling af te spreken. Ik begrijp dat het vervelend is om vervolgens met incassokosten geconfronteerd te worden. Ik moet ook aangeven dat ik niet kan afwijken van de voorwaarden zoals in de brief beschreven. Zonder de betaling van de waarborgsom zal je contract beëindigd worden. Ik adviseer dan om over te stappen zodat er een leverancier actief blijft op je adres. Hiermee voorkom je afsluiting door je netbeheerder.

Met vriendelijke groet,

Will

Energiedirect.nl

Reactie peter, 26 oktober 2016

Will, omdat jullie eenzijdig mijn contract willen beëindigen omdat ik mijn waarborgsom niet kan voldoen rekenen jullie dan ook een overstap boete? Ik word op deze wijze gedwongen om over te stappen. Wordt dan de energiekorting alsnog verrekend?

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
W prins, 19 oktober 2016

Net over gestapt naar energie direct de over stap boete van 100,00 wordt pas eind 2017 verrekend let op als je over stapt dit wordt niet vermeld ,de suggesties wordt gewekt dat dit soepel wordt geregeld maar je moet er meer dan een jaar opwachten als ik dit van tevoren had geweten was ik nog een paar maanden

bij mijn vorige leverancier gebleven het contract was op drie maanden na verlopen.

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste W prins,

Een opzegvergoeding wordt inderdaad na 12 maanden levering vergoed. Dit wordt in de actievoorwaarden vermeld. Actievoorwaarden zijn ten alle tijde op te vragen bij de klantenservice indien gewenst.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Chris Burgers, 19 oktober 2016

Zeer slecht!!

Ik ben een tijd geleden klant geworden van Energiedirect. Ik moest een borg betalen omdat ik bij de leverancier voor energiedirect een rekening niet betaald had. Borg is netjes door mij betaald 600 Euro per aansluiting dus in totaal 1200 Euro overgemaakt om aangesloten te mogen worden. Deze betaalde borg zou of verrekend worden of terugbetaald worden. Na aansluiting geen problemen mee gehad tot aan Augustus 2015.

Tot en met Augustus 2015 heb ik altijd netjes mijn rekeningen betaald aan energiedirect. De rekeningen die hierna kwamen heb ik door financiele redenen helaas niet kunnen voldoen. Mijn fout! Hierdoor werd het contract beeindigd wat natuurlijk logisch is.

Uiteindelijk heb ik zelf contact opgenomen met energiedirect waar de eindafrekening bleef. Deze heb ik natuurlijk gekregen en het te betalen bedrag was even ineens +- 2200 Euro! Na meer dan een half uur aan de telefoon hebben gehangen en tig keer in de wacht gezet a 70 cent per minuut blijkt dat ze overgestapt zijn naar een nieuw computersysteem waardoor ze veel gegevens kwijt zijn geraakt. Dit betekent in mijn geval dus dat ze en de borgbetaling en de toegestuurde meterstanden KWIJT zijn!

Ook word er, omdat de meterstanden bij hun niet meer in het systeem staan, een energiebelasting van +- 1100 Euro berekend??? Ik weet niet waar deze vandaan komen maar lijkt mij aan de HELE hoge kant.

Nu moet ik morgen naar de rechtbank want ik heb energiedirect al gezegd dat ik alles zwart op wit heb staan maar hier geloven ze niet in en willen dus ook niet toegeven dat het probleem bij hun ligt.

Zal mij heel erg benieuwen hoe ze dit gaan oplossen als ik aan de rechter alle bewijzen kan overleggen van de betaalde borg, de doorgegeven meterstanden etc. aan toe. Inmiddels is het te betalen bedrag +- 3300 Euro ivm. deurwaarderskosten en rechtkosten etc. Maar die ga ik toch zeker niet betalen! De totale openstaande rekeningen die ik niet betaald heb zijn 4 x 152 Euro en deze wil ik natuurlijk graag betalen. Na aftrek van de betaalde borg krijg ik dus nog veel geld van hun terug!

Mijn advies blijf er ver bij weg bij deze oplichters!

Reactie van Energiedirect.nl , 20 oktober 2016

Beste Chris,

Dat is jammer om te lezen. We zijn inderdaad veranderd van systemen, maar hiermee zijn we geen gegevens kwijtgeraakt. Meterstanden worden overigens ook opgeslagen in een nationaal register.

Energiebelasting is iets wat de overheid bepaalt en je betaalt dit over het verbruik. Bij een hoog verbruik is de energiebelasting dus ook hoog.

Ik wil graag meekijken wat en hoe het is verlopen aan onze kant. Uit je bericht kan ik helaas geen gegevens halen.

Daarom zou ik je willen vragen om deze review samen met je postcode en huisnummer te willen sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Patrick, 18 oktober 2016

Ik ben enkele weken geleden gebeld door een of ander bedrijf met de vraag om over te stappen van energieleverancier.

Ik VROEG om informatie en zou even thuis overleggen.

Meteen na het gesprek ontvang ik een mail om me aan te melden en binnen 2 minuten een welkomstmail. Ik word welkom geheten bij ED. VREEMD, ZEER VREEMD, want ik was op dat moment aan het werk en was niet in de gelegenheid mijn mail te checken.

Verder niet al te veel aandacht meer aan geschonken en ineens ontvang ik vrijdag jl. een mail om direct mijn meterstanden door te geven.

Ik ben klant van ED.

Ik wil dus geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier.

Ik maandag jl. gebeld met ED en daar kunnen ze niets voor me doen. Ik krijg een telefoonnummer (dat overigens niet werkt en behoort bij besparenkan.nl)

ED kan niets meer voor me doen, is het antwoord.

Ik word dus gedwongen om klant te worden, maar zo gauw als ik eenmaal klant ben, dan houd het ook op.

Nogmaals, ik wil geen klant worden van ED en al zeker niet op deze manier!

Hoe kom ik van deze energieleverancier af???

Reactie van Energiedirect.nl , 18 oktober 2016

Beste Patrick,

Vervelend om te lezen dat je geen klant hebt willen worden.

In een bevestigingsmail wordt echter aangegeven dat je een contract bent aangegaan. Ook staat hierbij vermeld dat je 14 dagen wettelijke bedenktijd hebt en je het contract binnen deze periode kunt annuleren. We hebben binnen deze wettelijke bedenktijd geen afmelding van je ontvangen.

Ik wil graag voor je uitzoeken wat er fout is gegaan en achterhalen of het contract rechtsgeldig tot stand is gekomen. Ik wil je dan ook vragen om hierover een mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Mireille

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Els van Beek, 13 oktober 2016

Het zijn net Jehova getuigen: als ze je bellen kom je moeilijk van ze af. Uiteindelijk de hoorn erop gegooid. Blijven maar door praten. Agressief gedrag!

Reactie van Energiedirect.nl , 14 oktober 2016

Beste Els,

Dit is inderdaad erg vervelend en niet onze manier van werven. Ik wil dit dan ook graag voor u stopzetten. Omdat er geen gegevens bekend zijn op deze pagina, wil ik u vriendelijk vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
de Jel, 4 oktober 2016

Ik wacht ook al op een antwoord en oplossing voor mijn tegoed van 235 euro bij Energie Direct. Dit zou op de jaarrekening vermeld moeten staan en uit betaald moeten worden. Dit is nog steeds niet gebeurd ook niet na diverse telefoontjes. Nieuwe klanten een worst voor houden en vervolgens de klant laten wachten en niet informeren. Kom je afspraken na Energie Direct zo moeilijk kan het niet zijn!!!!

Mvg Raymond de Jel

Reactie van Energiedirect.nl , 5 oktober 2016

Beste Klant,

Dit klinkt niet goed. Normaal gesproken krijg je na 12 maanden levering een eventueel tegoed/welkomstpremie. Dit is niet altijd precies het moment van de jaarnota. Mocht dit 12 maanden na de start van onze levering nog niet uitbetaald zijn dan ontvang ik graag je adresgegevens middels een email. Deze email kun je sturen naar webcare@energiedirect.nl.

Met vriendelijke groet,

Renske

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 16 september 2016

Na anderhalve maand leg ik mijn klacht OPNIEUW voor aan EnergieDIrect via het Klachtenformulier op hun website.

Het Webcare team heb je blijkbaar ook niets aan.

Reactie Jan, 16 september 2016

Dit is inderdaad niet uit te leggen. Hoeveel geld zou Energie direct op deze manier stelen van hun klanten?

Reactie Rose, 16 september 2016

"Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt." "Ik ga koffie halen en moet zo naar huis want anders mis ik GTST, voor de rest bekijk je het maar." aldus energiedirect.nl

Reactie van Energiedirect.nl , 16 september 2016

Beste Maarten,

Als allereerst wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Dit heeft veel te lang geduurd! De welkomstpremie waar je gewoon recht op hebt hoor je na 12 maanden te ontvangen op je rekening. Het is natuurlijk niet goed dat je zo lang op duidelijkheid hebt moeten wachten.

Ik heb de 226 euro voor je in orde gemaakt. Deze is nu onderweg naar de bank en ontvang je binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Renske

energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 16 september 2016

EnergieDirect moet maar even in RADAR komen. Voor het afwimpelen van ex-klanten met lastige vragen en het stelselmatig niet beantwoorden van klachten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 14 september 2016

De EnergieDirect soap gaat verder...

Mijn contract is afgelopen op 31-07-16. Keurig 12 maanden betaald. Zoals gezegd mijn contract maakt melding van 2 x 113 euro energietegoed. Echter op de eindafrekening is dit NIET VERMELD.

Gereclameerd op 8 augustus. Deze mail heb ik gereplied. Zou kunnen dat niet de juiste methode is... antwoordconsumentservice@energiedirect.nl heb ik gebruikt. In ieder geval geen antwoord gehad op hun 'zo daar ben ik vanaf'-mail.

Vervolgens op aanraden van het webcareteam van ED nu voor de TWEEDE MAAL!!! mijn klacht/verhaal aan het 'webcare..."-team gemaild.

BEIDE MALEN, NIETS GEHOORD!!!

*** SCHANDALIG!!!

Reactie K.S.Prins, 15 september 2016

Geachte Maarten,

Mijn ervaring is net zo , bellen mailen het helpt niets . ze beloven te reageren maar vervolgens hoor je niks meer.

gewoon waardeloos bedrijf !!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 september 2016

Mijn irritatie is nu zo hoog dat ik het maar even laat rusten. Het is nu een maand geleden dat ik mijn klacht heb gestuurd.

Ik geef jullie op een briefje dat het energietegoed de komende weken (de 6 weken zijn dan verstreken) niet op mijn rekening staat. Ik ga nu lekker genieten van de zonne-energie in mijn tuin om weer een goed humeur te krijgen.

Over twee weken zal ik hier terugkeren en verdere actie ondernemen naar die slaapkoppen van ED.

"Wat vervelend om te horen dat u..." GAAP.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Maarten, 8 september 2016

Je raadt het nooit, ik reageer dus op die slecht geschreven mail van de Klantenservicemedwerker. Reactie geen! Ik stuur mijn klacht naar het "webcare??? - team". Reactie: geen!!!

Ik heb in 2012 een contract afgesloten bij Energiedirect en na afloop was mijn ''energietegoed" keurig verrekend bij de eindafrekening.

In 2015 heb ik wederom een contract afgesloten en zou ik 2x 113 euro energietegoed ontvangen (staat uiteraard ook in mijn contract). Echter ditmaal, is het tegoed niet verrekend bij de eindafrekening in 2016.

Ik heb een mail gestuurd waarbij ik het volgende antwoord ontving:

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

Betekent dit dat ook als ik niet geklaagd had ik mijn tegoed gewoon 6 weken na de einddatum had ontvangen?

Ik vind dit antwoord eigenaardig, het is niet eenduidig. Het zou ook kunnen dat ze denken, shit we zijn het 'vergeten' maar we gaan het gewoon alsnog overmaken.

IK denk dat veel mensen dit helemaal niet checken en Energiedirect nu volop beloofde energietegoeden niet verrekend dan wel naderhand uitkeert.

Reactie van Energiedirect.nl | 9-8-2016

---------------------------------------------------------------

Beste Maarten,

Vervelend om te lezen dat je het als erg onduidelijk ervaart en deze indruk van ons krijgt.

Energietegoed wordt volgens het contract na 12 maanden uitgekeerd. Dit gebeurd op de jaarnota of op een aparte nota. Het tegoed ontvang je hoe dan ook.

Zou je bovenstaande situatie naar ons willen mailen op webcare@energiedirect.nl met je adresgegevens erbij? Dan kan ik je feedback terugkoppelen aan de juiste personen.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------

Beste lezer,

Jullie antwoord op mijn vraag vind ik niet duidelijk en het riekt zelfs naar gemakzucht, maar het kan dat ik dat verkeerd zie...

"Het energietegoed kan 6 weken na de einddatum aan je overgemaakt worden. Ik wil je vragen om dit nog even in de gaten te houden, en als het na 6 weken na de einddatum niet op je rekening staat kun je weer contact met ons opnemen. Dan kunnen wij het voor je nakijken."

...kan overgemaakt worden... - Dit interpreteer ik als "de mogelijkheid bestaat". Mocht het dan niet op mijn rekening staan, PAS dan gaan jullie het nakijken. Waarom wordt het niet NU nagekeken??? Zodat ik over 6 weken NIET weer aan de bel hoef te trekken???

BOVENDIEN op jullie site staat bij FAQ (en dat was ook bij een vorig contract dat ik bij jullie had, het energietegoed op de eindafrekening vermeldt wordt. Bij mijn eindafrekening is dit ditmaal NIET zo. Ik heb dus alle reden om aan te nemen dat er helemaal niets uitbetaald zou worden als ik niet aan de bel trek. Vreemde gang van zaken.

MIJN BROEK HANGT OP MIJN ENKELS VAN DEZE CLUB!!! Bellen heeft ook weinigen vrees ik, ben bang dat ik een 'licht' aan de telefoon krijg waarbij ik het hele verhaal wederom op kan gaan hangen en een onwetend 'kluitje-in-het-riet" antwoord ontvang. Dus zich niet bewust zijnde vandaar zeer slechte serviceverlening. Net als het antwoord op mijn eerste klachtmail.

Reactie van Energiedirect.nl , 8 september 2016

Beste Maarten,

Mijn excuses voor de verwarring die is ontstaan naar aanleiding van de onduidelijkheid in het gekregen antwoord.

Het energietegoed, zie het vorige antwoord, betalen we uit na 12 maanden. Omdat er geen klantgegevens bij je bericht staan, kan ik niet nagaan wat de situatie precies is.

Gezien het antwoord dat je van een andere collega gekregen hebt, vermoed ik dat je een jaarnota ontvangen hebt over denkelijk 11 maanden, is dat ook zo? In die situatie snap ik namelijk het antwoord van mijn collega. Ik geef je echter wel gelijk in het feit dat het vreemd verwoord wordt.

Ik zou je toch willen vragen om bovenstaande tekst, samen met je adresgegevens, te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Ik kan dan voor je nagaan wat de situatie is en uiteraard nu ook al nakijken wat er is gebeurd met je energietegoed. Er hoeft namelijk tot die tijd geen twijfel te zijn of het "misschien of waarschijnlijk" goed komt. Hierin wil ik je graag nu al duidelijkheid in geven.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer