Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

6 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(0)
3 sterren
(0)
2 sterren
(0)
1 ster
(5)

2 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(2)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima ervaring
H.J. S. uit Sprang-Capelle, 4 februari 2020

In 2019 overgestapt naar Energiedirect. Bleek goede keuze te zijn. Geen problemen ervaren en de welkomstbonus werd zelfs een maand voor contract einde op op onze rekening gestort. De eindafrekening kwam ook zeer vlot. Zeker aan te bevelen!!

Reactie van Energiedirect.nl - 5 februari 2020

Bedankt voor de mooie woorden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
In general OK
JMB uit Maastricht, 11 december 2019

Geen problemen mee gekend.De APP zou iets uitgebreider kunnen qua aangeven verbruik

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen gedoe
W. Kuipers uit Hoofddorp, 27 oktober 2019

In ons jaarcontract netjes energie geleverd, goed op de hoogte gehouden van verbruik en ze hebben tussentijds mijn termijnbedrag verhoogd 'om niet voor nare verrassingen komen te staan'. Bij de eindafrekening evengoed geld teruggekregen.

Wel héél vervelend dat ná dat jaar (financieel interessanter weer overgestapt op andere energieleverancier) een medewerkster van energiedirect.nl IRRITANT aandringt om weer bij ze terug te komen, hoewel herhaaldelijk gezegd dat ik dat volgend jaar weer bekijk, blééf ze dwingend. Dat werkt helaas averechts bij mij...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
heel tevreden
RMH W. uit Dronten, 7 mei 2019

Ik zou zo weer overstappen naar Energiedirect, alleen positieve ervaring mee.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 mei 2019

Dat vind ik heel fijn om te horen, bedankt voor deze mooie review!

Welkom bij Energiedirect.nl!

Groetjes,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ben in het algemeen heel tevreden, over alles
M van der Kaaij uit Apeldoorn, 6 mei 2019

Energiedirect heeft mij goed geholpen, vandaar ook dat ik mijn contract weer voor 1 jaar hebt verlengt. ‘t blijft bij 1 jaar, zodat ik de prijzen kan vergelijken. Ik heb in het geheel geen klachten alleen vind ik het vervelend als ik opbel in de wacht wordt gezet (langdurig). Het zou fijn zijn om mij na een mailtje terug te bellen, zodat ik zelf niet hoef te bellen

Reactie van Energiedirect.nl - 7 mei 2019

Beste heer, mevrouw van der Kaaij,

Hartelijk dank voor het verlengen van uw contract bij energiedirect.nl. Fijn dat u goed geholpen bent.

Ik snap dat u het niet prettig vind om lang in de wacht te staan. Als u in het vervolg in uw mail aangeeft graag teruggebeld te worden dan regelen wij dat voor u.

Ik wens u een prettige dag.

Groetjes,

Will

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
tevreden
P. Houwers uit Reuver, 19 maart 2019

ben tevreden. alles verloopt correct via email. tot nu toe geen klachten gehad.

Reactie van Energiedirect.nl - 23 maart 2019

Heel fijn om te horen! Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijn en eerlijk enerig bedrijf
A. K. uit Terheijden, 15 februari 2019

Ik ben heel tevreden van energie direct, goedkoop prijzen en 100 € in het einde van het.jaar.

Reactie van Energiedirect.nl - 20 februari 2019

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor je positieve review en we hebben volgend jaar weer een goed aanbod voor je om klant te blijven.

Groetjes,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
energie eerste huis
A Plomp uit Woerden, 4 februari 2019

Het ging heel soepel. en vragen werden snel beantwoord via de app

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Fijn om te horen dat alles zo soepel verloopt :)

Hartelijk dank voor het delen van jouw review!

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klantvriendelijk
Joop uit Rijswijk, 2 februari 2019

Goede informatie, goede app

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Bedankt voor de mooie review, Joop!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geweldige ondersteuning na failliet energiebedrijf.
Peter uit 's-Hertogenbosch, 1 februari 2019

Ik moest verplicht naar Innova energie omdat EnergieFlex failliet ging. Voor lezers: Blokkeer onmiddellijk je automatische afschrijving en laat je laatste afschrijving terugboeken.

Via Energieleveranciers.nl kon ik uitzonderlijk snel overstappen naar Energiedirect wat ~€ 350 op jaarbasis goedkoper was. Door de snelle actie was ik gelukkig maar 2 dagen bij Innova die toch netjes daarover een bijna € 0 factuur stuurden.

Per telefoon en email heeft Energiedirect mij bijna iedere dag op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Super geweldige ondersteuning.

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Wauw! Deze review steken wij toch mooi maar weer in onze zak :)

Super fijn om te horen dat alles zo prettig is verlopen, Peter!

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Duidelijkheid
K R. uit Scherpenisse, 29 januari 2019

Duidelijk, open en eerlijk naar de consument

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Hartelijk dank voor deze mooie review, K.R.!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
fouten en moeilijk te bereiken
Geen naam uit Amsterdam, 27 januari 2019

fouten en moeilijk te bereiken

Reactie van Energiedirect.nl - 29 januari 2019

Bedank voor de review. Wat vervelend dat je er zo over denkt. Graag zou ik hierover met je in gesprek willen gaan. Wat zijn de fouten? En op welke manier wilde je ons bereiken? Wij willen hierin graag verbeteren!

Stuur me je feedback en gegevens naar webcare@energiedirect.nl. Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eenvoudig overstappen
PMSA Gruijthuijzen uit 's-Hertogenbosch, 17 januari 2019

Elk jaar stap ik over van energieleverancier. Dit jaar ben ik teruggekomen bij EnergieDirect, en niet alleen op basis van laagste prijs.

Reden: Energiedirect communiceert duidelijk via de mail en geeft mij elke maand een overzicht van mijn stroom- en gasgebruik. Da's mooi.

Reactie van Energiedirect.nl - 21 januari 2019

Bedankt voor uw review! Dat vinden wij fijn om te horen :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
M M T Peters uit Gemert, 11 januari 2019

Zeer tevreden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
joh.g P. uit Wierden, 9 januari 2019

Er is niets mis met energiedirect de overstap verliep probleemloos en het energieoverzicht was goed .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Onredelijk
Thedo uit Helmond, 17 december 2018

Ontedelijk bedrijf dat terugvalt op de kleine lettertjes die je als consument niet herkent.Hypocriet!! Jammer maar gelukkig zijn er genoeg anderen waar je dus beter naar toe kunt

Reactie van Energiedirect.nl - 18 december 2018

Beste Thedo,

Ik vind het jammer om te horen dat je er zo over denkt en natuurlijk ben je vrij om je mening kenbaar te maken. We hebben de situatie meerdere malen intern besproken maar ons standpunt is dat wij een opzegvergoeding in rekening mogen brengen in deze situatie.

Ik vind het dan ook erg jammer dat ik je hetzelfde antwoord moet geven als dat je van mijn collega’s hebt gehad.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Tevreden
Ajh van den B. uit Boxmeer, 14 december 2018

Ben tevreden

Reactie van Energiedirect.nl - 17 december 2018

Fijn om te horen! Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
RTL Visser uit Kaatsheuvel, 22 november 2018

Goede ervaringen en een fijne en handige app

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede levering
KB uit Hardenberg, 7 november 2018

Geen problemen gehad

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles keurig geregeld!
Lindsay uit Eindhoven, 22 oktober 2018

Eigenlijk merk ik niet zoveel van Energiedirect.nl. En dat is goed! Alles is netjes geregeld, jaarafrekening is duidelijk, prima communicatie, gewoon helemaal in orde dus. Laatst moesten mijn meters vervangen worden en moest ik last minute de afspraak verzetten wegens een noodgevalletje op mijn werk. Dat was geen probleem en de nieuwe afspraak (op een tijd die mij uitkwam) was zo geregeld. Ik werd zelfs nog bedankt voor het bellen. Wat mij betreft is dit een aanrader.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 oktober 2018

Bedankt voor deze aardige woorden Lindsay. Laten we het zo houden zou ik zeggen. Als je nog vragen hebt, neem gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima
AHM B. uit Heinkenszand, 21 oktober 2018

Ben al diverse malen veranderd van energieleverancier. Bij energie direct gaat het heel simpel.

Ze werken alles netjes af en zorgen dat jezelf alleen de noodzakelijkste stappen hoeft te doen.

Krijg regelmatig een overzicht van mijn gebruik.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 oktober 2018

Heel fijn om te horen en bedankt dat je de moeite neemt om dit aan te geven! Als je vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slecht
IA Buunen - de Coole uit Buurmalsen, 19 oktober 2018

Er is van alles misgegaan in het opstarten van het nieuwe contract. Energie direct heeft onjuiste/onzorgvuldige navraag gedaan en daardoor niet afgewacht tot de einddatum van ons vorige contract (die 1 week na de door hen gekozen datum lag en dus binnen de afsluitvoorwaarden van energieleveranciers viel). Daardoor miste wij de welkomspremie en kregen we een boete van onze vorige energie leverancier. De telefonische contacten met energiedirect om uit te zoeken wat er mis ging, verliepen zeer klantonvriendelijk. Energiedirect bleef zeggen dat onze constatering niet klopte en zij niks verkeerd hadden gedaan, ook wilde ze de datum niet herstellen. Gelukkig was onze vorige energieleverancier (ENECO) zeer behulpzaam en klantvriendelijk. Zij (ENECO) hebben uitgezocht en uitgelegd wat er mis was gegaan (door energiedirect) en hebben ons de boete kwijtgescholden en de welkomstpremie van het afgeronde contract alsnog gegund omdat het slechts een ruime week tijdsverschil betrof. Chapeau voor de klantvriendelijkheid van ENECO, een dikke dikke onvoldoende voor de communicatieve vaardigheden en bereidwilligheid van Energie direct. Enkel een excuus voor de gemaakte fout was al enigszins voldoende geweest om dit netjes af te ronden. Overal worden fouten gemaakt, dus dat zien wij niet als probleem maar zelfs daar was energiedirect niet toe bereid.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 oktober 2018

Jammer om te horen dat het verkeerd is gegaan Richard maar wel goed om te zien dat het uiteindelijk goed is gekomen. wij hanteren een aanmeldvenster van 75 dagen. Dat houd het volgende in. Als de einddatum van je vorige leverancier binnen dat venster van 75 dagen ligt, dan starten wij na afloop van dat contract. Als dat niet het geval is, dan starten we binnen 14 dagen.

Ik kan verder in detail treden maar gelukkig is de situatie opgelost. Ik zal ervoor zorgen dat we hiervan leren om soortgelijke situaties te voorkomen. Bedankt dat je dit aangeeft.

Als je vragen hebt, neem gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, webcare energieirect.nl

Reactie van IA Buunen - de Coole - 30 oktober 2018
probleem is deels opgelost

Energiedirect heeft een reactie op onze review gegeven waarbinnen ze suggereren dat onze opzegging/aanvraag niet binnen de 75 dagen termijn viel. Daarbij geven ze een uitleg alsof wij het allemaal niet begrepen hebben. Dat was nou juist niet het geval. Onze aanvraag voldeed aan ALLE voorwaarden die op de energieleveranciers site vermeld werden, dat is tot op de bodem uitgezocht en wij hadden de regels goed begrepen en binnen de juiste termijn onze aanvraag gedaan. Verder benoemen ze dat ze het fijn vinden dat alles goed gekomen is alsof ze de indruk willen geven dat ze daar aan mee hebben gewerkt. Alles is goed gekomen omdat Eneco het erg sneu vond voor ons hoe het liep, de tegenwerking van Energiedirect zag en ons daarom tegemoet wilde komen. Van Energiedirect is nog altijd geen excuus o.i.d gekomen. Ook niet in deze openbare reactie op onze review. Ze eindigen hun reactie met: als je vragen hebt...... terwijl ze al die tijd niet toegankelijk waren voor onze vragen over hun fouten en over hun aanpak om dat recht te zetten. De taal/schrijffouten in hun review geven o.i. ook enig gebrek aan professionaliteit van deze organisatie aan. Maar ach, nu wordt het echt zout op alle slakken leggen..... Onze frustratie, tav hoe Energiedirect zich opstelt, is niet afgenomen en wij zullen hen zeker niet bij anderen aanbevelen of deze gang van zaken als netjes afgehandeld beschouwen en verkondigen. Eneco daarentegen krijgt van ons een dikke dikke pluim vor klantvriendelijkheid en wordt gewoon weer onze volgende energie leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima
M Z. uit Leiderdorp, 12 oktober 2018

alles is vlekkeloos verlopen tegen een gunstig tarief.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Overschrijving vlot en correct verlopen
J.C.A. Vos uit Eindhoven, 24 augustus 2018

Overschrijving vlot en correct verlopen zonder enig probleem

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
vlotte overstap naar energie direct
N van S uit Zeeland, 14 mei 2018

Eerste indruk is heel goed. Vlotte overstap en telefonische heel netjes en snel geholpen met mijn vragen.

Reactie van Energiedirect.nl - 15 mei 2018

Beste N van S,

Ik ben blij om te zien dat de overstap naar tevredenheid is verlopen. Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?