Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

174 reviews

5 sterren
(60)
4 sterren
(44)
3 sterren
(13)
2 sterren
(12)
1 ster
(45)

53 problemen opgepakt

opgelost
(8)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(7)
in behandeling
(1)
onbekend
(37)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Niet lang aarzelen maar vertrouwd overstappen.
Gewoon een klant uit Ewijk, 25 februari 2017

Overstappen via Energieleveranciers.nl. , de site bezoeken, voorschotbedrag wijzigen.

Allemaal probleemloos en niet te vergeten: de prijs was ook goed.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
gewoon goed
M.W. B. uit Heemskerk, 25 februari 2017

alles probleemloos geregeld tot nu toe

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Totaal geen klachten
M.G. uit Leveroy, 24 februari 2017

Alles werkt prima, terug betalingen gaan veel sneller als bij andere leveranciers.

Reactie van Energiedirect.nl - 25 februari 2017

Beste M.G,

Fijn om te lezen dat onze service naar alle tevredenheid is. Bedankt voor je review!

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer tevreden!
P.V Baidjoe uit 's-Gravenhage, 23 februari 2017

Ik heb nog nooit zoveel bespaard en zoveel teruggekregen bij een energieleverancier als bij EnergieDirect.nlZeker een aanrader!

Reactie van Energiedirect.nl - 24 februari 2017

Dankjewel voor je mooie review! Ik ben blij om te lezen dat je zoveel hebt kunnen besparen :)

Groetjes

Renske energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
FCM S. uit Terneuzen, 22 februari 2017

Ben voor 1 jaar dit contract aangegaan en overschakelen ging zonder problemen

Reactie van Energiedirect.nl - 23 februari 2017

Beste FCM S,

Bedankt voor het delen van je ervaring met ons!

Goed om te lezen dat het overstappen probleemloos is verlopen. Dat is precies de bedoeling!

Groetjes,

Mireille

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen woorden maar daden
R de V. uit Oosterhout, 21 februari 2017

Wordt goed geluisterd en mee gedacht.

Er wordt gedaan wat er is afgesproken binnen het tijdvak.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 februari 2017

Beste R. de V.,

Bedankt voor de positieve review. Fijn om te horen dat mijn collega zo met je mee denkt en het ook goed regelt binnen het tijdvak.

Met vriendelijke groet,

Ron

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duidelijkheid door mail "wie regelt wat"
Jack uit Susteren, 15 februari 2017

Op de site van energieleveranciers.nl had energiedirect.nl voor mij de beste aanbieding. Na de aanmelding heb ik direct alle noodzakelijke gegevens ontvangen en is de overstap van greenchoice naar energiedirect.nl in gang gezet. De mail "wie regelt wat" van energiedirect.nl is zonder meer zeer duidelijk met betrekking tot het opzeggen van de oude leverancier, meterstand slimme meter, termijnbedrag, beloning etc. etc.

Ik heb na de aanmelding verder niets meer hoeven te doen. Energiedirect.nl heeft alles perfect geregeld, daardoor is de overstap zeer voorspoedig verlopen.

Reactie van Energiedirect.nl - 16 februari 2017

Hallo Jack,

Dank je wel voor je mooie review. Dat doet ons super goed om te horen dat je zo tevreden bent.

Met vriendelijke groet,

Angelique

Energiedirect.nl Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Contract op voor mij onbekend adres en onbekend rekeningnummer
Dennis van iersel uit Tilburg, 14 februari 2017

Ik heb een energiecontract van energiedirect op mijn naam gekregen terwijl het leveradres bij mij onbekend is , ook het rekeningnummer ken ik niet. Bijzonder dat ik zomaar een contract op mijn naam kan krijgen van deze *** instantie terwijl ik nooit ergens voor getekend heb en een onbekend adres is. Dan gaan ze de vordering ook nog eens doorverkopen aan een *** incassoburo genaamd webcasso of directpay wat een bedrijf is. Schande van een bedrijf dat een volle dochter van Essent is

Reactie van Energiedirect.nl - 15 februari 2017

Hallo Dennis,

Ik vind het jammer om te lezen dat het zo is gelopen. Wij willen dit graag voor je uitzoeken en hiervoor hebben we je gegevens nodig. Kun je het bovenstaande verhaal samen met de postcode/huisnummer waarop de aanmelding is gedaan en telefoonnummer sturen naar webcare@energiedirect.nl. Alvast bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
perfect
J.P.M. van Doorn uit Boxtel, 14 februari 2017

vlotte afwerking,geen problemen,afspraak is afspraak en komen dat na.

Reactie van Energiedirect.nl - 15 februari 2017

Beste klant,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om de review te schrijven. We vinden het erg fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze service.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service
j schonewille uit Emmen, 14 februari 2017

Eerlijk en betrouwbaar, met een scherp goedkoop tarief

Reactie van Energiedirect.nl - 14 februari 2017

Beste J. Schonewille,

Bedankt voor de mooie complimenten en de positieve review! Dit doet ons goed! :)

Groetjes,

Simon

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
heel snel geregeld zonder poespas
A Willemsen uit Raalte, 9 februari 2017

zie geen aanleiding om over te stappen dit was snel en correct geregeld.

Ze belde me zelfs terug of alles nu klopte

Reactie van Energiedirect.nl - 10 februari 2017

Beste Adri,

Bedankt voor je positieve review! Goed om te lezen dat onze service goed is bevallen. :)

Groetjes, Mariska

energiedirect.nl webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
soepele overstap
C.J. Busch uit Vlaardingen, 9 februari 2017

Geen enkel probleem. Soepele overstap. Goed bereikbaar, correcte medewerkers helpdesk.

Reactie van Energiedirect.nl - 10 februari 2017

Beste C.J. Busch,

Fijn om te lezen dat je overstap naar energiedirect.nl goed is bevallen! Dit zetten we in de toekomst natuurlijk graag verder door! :)

Groetjes,

Mariska

energiedirect.nl webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
EnergieDirect
Marcel uit IJmuiden, 7 februari 2017

Sinds 1 februari zit ik bij Nuon. Echter willen zij toch dat ik het termijn van de maand februari betaal. Heel erg vreemd, aangezien ik helemaal geen contract meer bij ze heb. De reden dat ik ben opgestapt is dat ze een zeer slechte klantenservice hebben en het uiterst moeilijk is om iets met ze te regelen. Ik ben daarom erg blij met Nuon. Ik betaal iets meer, maar de service is nu al 10 keer beter!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
teleurstellend
Hein 7 februari 2017

Bij afsluiten van mijn contract is op basis van eigen opgave een maandbedrag vastgesteld. Na 1 jaar werd ik geconfronteerd met een nabetaling maar maar liefst bij € 870,=. Uit boosheid meteen opgezegd, wat denk je een eindafrekening van € 576,73. (over slechts 41 dagen). U krijgt van mij een gratis advies. LICHT de klant tussentijds in om zijn maandbedrag te verhogen. Hiermee voorkom je boze/teleurgestelde klanten bij de klantenservice en hoge nota's achteraf. Jammer, jammer jammer. Gemiste kans.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen problemen gehad.
G Asselman uit Den Helder, 3 februari 2017

Ik had verwacht dat vroegtijdig kontakt met mij was opgenomen voor eventuele verlenging kontrakt. Niet gebeurd.

Reactie van Energiedirect.nl - 3 februari 2017

Bedankt voor deze heldere beoordeling! Uiteraard vind ik het jammer om te zien dat je ons inmiddels hebt verlaten :(. Bedankt voor de periode dat je bij ons klant bent geweest. In de toekomst zien we je heel graag terug als klant. We zullen dan ook rekening houden met je wens om contact op te nemen over je verlenging!

Groetjes Renske

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
zeer slechte service
Paul 1 februari 2017

na het overlijden van mijn vader wordt de rekening geblokkeerd.hierdoor heb ik 1 maand achterstand opgelopen.deze wil een maand na dato verrekenen met de eindafrekening.dit blijkt zeer lastig, al na 14 dagen wordt ik geconfronteerd met incasso kosten, wordt ik per mail gevraagd een raadselachtig bedrag over te maken.ook contact met hen is erg lastig, alles via een contact formulier of een duur 0900 nummer tot 16.00 uur. wanneer ze mij bellen isd it een geblokkeerd nummer en spreken ze geen voicemail in.

Reactie van Energiedirect.nl - 2 februari 2017

Hallo Paul,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader. Als ik het goed begrijp heb je een achterstand van 1 termijnbedrag opgelopen en deze wilde je laten verrekenen met de eindnota. In de tussentijd heb je incassokosten gekregen over hetzelfde termijnbedrag. Ik begrijp uiteraard dat je hier niet tevreden over bent.

Ik wil je vragen om de postcode en huisnummer op te sturen naar webcare@energiedirect.nl, zodat wij dit voor je op kunnen lossen. Ook kun je in deze e-mail je telefoonnummer aan ons doorgeven als je telefonisch contact prettiger vindt.

Met vriendelijke groet,

Simon

Reactie van Paul - 9 februari 2017
probleem is opgelost

Het probleem is achteraf na veel energie van mij goed opgelost.

Jammer dat zij dit aan de voorkant niet beter geregeld hebben om deze problemen te voorkomen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
J L. uit Spijkenisse, 30 januari 2017

De overstap ging prima. De welkomskorting werd netjes aan het eind van de looptijd van het contract gestort. Verder geen problemen ondervonden.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 januari 2017

Wat een mooie review! Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit met ons te delen :) Ik ben blij om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen.

Groetjes

Renske energiedirect.nl.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
Eureka60 uit Venlo, 29 januari 2017

Tevreden met deze leverancier van energie en nooit enige problemen gekend

Reactie van Energiedirect.nl - 30 januari 2017

Bedankt voor je review, Eureka60.

Fijn om te horen dat je tevreden bent en dat er nooit problemen zijn geweest!

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
top
cma jillissen uit 's-Gravenhage, 29 januari 2017

Geen klachten. Service is goed en als je belt wordt je goed geholpen. Het zou wel gratis moeten zijn voor de mensen met een minder inkomen.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 januari 2017

Beste CMA Jillissen,

Bedankt voor het plaatsen van deze review! Goed om te lezen dat je zo goed geholpen. Ons telefoonnummer is inderdaad niet gratis maar we reageren gemiddeld binnen 24 uur op onze emails via het contactformulier. Ook helpen we je graag via social media verder zonder dat hier de telefoonkosten bijkomen :)

Groetjes Renske

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Matig
LGM Lampe uit Wijnjewoude, 29 januari 2017

Het jaarcontracttermijn komt niet overeen met de jaarafrekening. Mijn jaarcontract loopt van 1 januari tot 31 december. Mijn jaarafrekening loopt van 1 december tot 30 november.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 januari 2017

Bedankt voor de review meneer Lampe,

De jaarnota is inderdaad niet precies gegaan over 365 dagen vanaf 1 januari. Ik zal je feedback doorgeven aan de desbetreffende afdeling om ervoor te zorgen dat we dit gaan meenemen voor de volgende facturen. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Renske Energiedirect.nl

Reactie van LGM Lampe - 6 februari 2017
probleem is niet opgelost

Energiedirect erkent mijn probleem, heeft ook begrip voor mijn probleem, maar doet er verder niets mee.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
prima
a.c.g. C. uit Dieren, 29 januari 2017

probleemloze overstap naar deze leverancier, inmiddels ben ik na een jaar weer overgestapt naar een andere leverancier ivm welkomstbonus ook dit ging probleemloos.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 januari 2017

Beste a.c.g. C.,

Bedankt voor je review.

Fijn dat de overstap naar ons toe en naar de volgende leverancier probleemloos verlopen is!

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
intimiderend gedrag nav review
anonime uit Amsterdam, 27 januari 2017

Ik werd net gebeld door energie direct over de review die ik hier gister had achtergelaten over het feit dat ik 50 euro per product moet afrekenen als boete voor mijn opzegging door verhuizing.. (dus 100 euro in totaal). Er is nu gedreigt met een boete van 125 euro per product en wordt mij stevig uitgelegd dat ze echt in hun juridische recht staan.

Voor de helderheid.. er kan geen sprake zijn van meenemen van contract omdat in het andere/nieuwe huis al een contract liep. Ik ga dus niet van 1 huis naar een ander huis.. ik zeg 1 huis op en ga in mn 2e huis wonen waar al vaste contracten lopen.

Het mag helder zijn... goedkoop is duurkoop in deze en een trap na krijg je er gratis bij van ze.

Waar het eerst nog een vriendelijk toon was bij de opzegging is het nu vervallen tot onvriendelijk bijna intimiderend gedrag (bijvoorbeeld stiltes laten vallen aan hun kant om een reactie aan mijn kant uit te lokken, mij verwijten niet open te staan voor hun verhaal (namelijk herhaling van wat al gezegd was) en bijvoorbeeld vertellen dat ze met een oplossing komen door te vermelden dat ze het recht hebben om 125 euro te eisen per product dus 250 euro per in totaal (curieuze oplossing die je dan aanbied.. pardon?!))

Er is hier maar 1 oplossing en dat is de voorgenomen boete intrekken en ophouden met intimiderende telefoontjes!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte service, onduidelijke voorwaarden en wurgcontracten
anoniem uit amsterdam, 26 januari 2017

let op let op... als je contract afsluit en door omstandigheden moet verhuizen zullen ze je boetes opleggen van 50 euro per product.. dus als je gas en electra hebt is dat 100 euro!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap zonder problemen
J.M.L. Baten uit Eindhoven, 23 januari 2017

Je kunt zorgeloos overstappen. Merk je helemaal niets van. Je houdt alleen geld over.

Reactie van Energiedirect.nl - 24 januari 2017

Beste J.M.L. Baten,

Bedankt voor de positieve review!

Groet,

Dave

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima behandeling alles correct
avatar
A.G. M. uit Sneek, 21 januari 2017

Prima behandeling alles correct nooit problemen gehad alles incl. de 300 euro bonus op tijd netjes afgehandeld

Reactie van Energiedirect.nl - 23 januari 2017

Beste A.G. M.,

Bedankt voor je review.

Fijn om te horen dat zonder problemen alles netjes is afgehandeld. Dit is waar we naar streven!

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?