Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

16 reviews

5 sterren
(2)
4 sterren
(3)
3 sterren
(1)
2 sterren
(0)
1 ster
(10)

3 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(2)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos! service 0 klantvriendelijkheid vette 0
Susanne 4 maart 2020

Jarenlang energiedirect gehad op mijn oude adres. Nooit problemen gehad. Na een aantal jaren weer een woning gevonden dus weer energiedirect. Toen begon de ellende. Na een jaar het contract verlengd met een zogenaamde aanbieding. Die bleek dus heel veel duurder te zijn dan voorgesteld. De woning stond lange tijd leeg en ik betaalde mega veel. Ik wilde een gesprek en zei dat ik naar het ziekenhuis moest dus de dag erna. Nee hoor ik zat nog niet bij de arts of ze bleven maar bellen terwijl ik bij de specialist zat voor een moeilijk gesprek en dat ook duidelijk had aangegeven. Helemaal geen respect voor de klant. Daarna wilden ze geen gesprek meer. Het moest meteen NU. Dus direct al besloten op te stappen zo gauw ik kon. Ze hebben al voor de afronding van het contract het hele overzicht van mijn betalingen gewist en bleven maar mails sturen dat ik nog steeds moest betalen. Gevraagd om een overzicht en die mail bleef onbeantwoord. Erg ziek dus vergeten om te eisen dat ze antwoorden. Toen kwam de aanmaning en dan krijg je wel antwoord dat je gewoon moet betalen. Nee ze doen niks aan de kosten want het is normaal dat je betalingsoverzicht gewist is. Waar betaal je voor? Geen idee want alles is gewist dus je kunt niks zien. De klapper was een aanbieding om toch vooral bij hun te blijven ........... weken nadat ik al bij de nieuwe leverancier zat. Ammehoela van zijn leven niet meer. Ik heb via familie gehoord over een kennis die even een rekening kreeg met 5 getallen voor een gewone woning. Dat vinden ze normaal dus onmiddellijk betalen. Hij heeft ze langere tijd dagelijks moeten stalken voordat ze in wilden zien dat dit niet mogelijk is en er ergens een fout was gemaakt. Energiedirect is blijkbaar teruggevallen naar het niveau van toen ze net begonnen. Toen was er ook altijd heel veel kritiek op de eigen inlogpagina die niet klopte en klantenservice die slecht of niet reageerde.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 maart 2020

Jammer om te horen dat het allemaal op die manier is gegaan. Al helemaal omdat het wel er afwijkt met de manier hoe wij normaal gesproken met onze klanten omgaan.

Ik weet uiteraard niet wat de huidige stand van zaken zijn. Als er nog wens is voor meer duidelijkheid, stuur mij een bericht via webcare@energiedirect.nl en ik zal kijken wat ik kan doen.

Dat geldt uiteraard voor die kennis.

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf
S.L.Wootten uit Gouda, 29 februari 2020

Een nette jongeman van Energie Direct verkocht mij een jaar abonnement voor gas en licht voor €37,- per maand berekend over het verbruik van de afgelopen jaren. Huidige contract € 55/60 per maand (en dat was al goedkoop) en hij rekende het nogmaals uit op €37,- Dus ik stapte zonder problemen over van mn huidige leverancier naar Energie Direct. Alle gegevens genoteerd incl. de bank gegevens voor automatische afschrijving. De volgende dag al de mail binnen met als maand bedrag €37,- maar verder stond er niets bij. Mail terug gestuurd en gevraagd of ze er even bij wilde zetten dat deze €37,- berekend was over het gebruik van de afgelopen jaren, en niet nog even een naheffing zou krijgen van 6/700 euro. Geen antwoord en na twee telefoontjes hier over kreeg ik een mail waarin stond dat ze het jammer vonden dat ik het contract had geannuleerd. Ik had niets geannuleerd, maar begreep wel dat ze van mij af wilde komen. Jammer er gaat toch een hoop tijd in zitten. En daar om geef ik dit bedrijf een halve ster. Vroeger ook dit bedrijf gehad, toen ging het gelukkig wat beter. Jammer hoor deze slechte praktijken. 😡😡.

Reactie van Energiedirect.nl - 2 maart 2020

Jammer om te horen dat het een en ander is verkeerd is gegaan. Ik kan je alleen maar het volgende zeggen. In het contract stond dat het maandbedrag weldegelijk €37 was. Ondanks dat, had je ons een mail gestuurd om te vragen om het maandbedrag op €37 te zetten (zoals besproken) en op basis van een bepaald verbruik.

Bij dat verbruik zou €37 niet voldoende zijn. Sterker nog, je was in het verleden klant bij ons. Dus jouw verbruikgegevens waren al bekend. Daarnaast is het een maandbedrag niet contractueel vastgelegd. Dat kan/mag je per maand aanpassen. Alleen de tarieven zijn contractueel vastgelegd.

We willen je zeker niet afwimpelen en ik ben het niet helemaal eens met het negatieve taalgebruik in je bericht. Ik begrijp echter dat er sprake is van frustratie. Jammerlijk genoeg heb ik niet meer de mogelijkheid om het een en ander recht te zetten.

Mocht je alsnog interesse hebben, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag!

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening van 7 maanden is meer dan het dubbele wat ik per jaar betaalde
Adriana 28 februari 2020

Ik ben overgestapt op een andere energieleverancier. Ik betaalde voor mijzelf best wel veel en had verwacht dat ik geld terug zou krijgen. Wat blijkt? Ik moet het dubbele betalen. Ik ben vrij veel weg en betaal nu onderhand voor een gezin. Met die Slimme Meter plaatsen zal het wel fout zijn gegaan. Ik heb blindelings getekend, maar aan de statistieken kunnen ze zien dat ik nooit zoveel gas en stroom verbruik. Ik ga die 140 euro bijbetaling op 13 maart niet voldoen, want het klopt niet.

Reactie van Energiedirect.nl - 28 februari 2020

Hoi Adriana,

Ik vind het ook raar. Ik ben toch benieuwd naar het werkelijk verbruik. Je geeft wel iets interessants aan. Namelijk dat je na 7 maanden bent overgestapt. Dat is namelijk in de winterperiode. Als er voornamelijk geleverd is in de winter, dan mis je de compensatie van de zomerperiode. In de zomer betaal je meer dan dat je verbruikt. In de winter betaal je juist minder. Ik denk dat dat het is.

Neem anders contact met ons op. Dan nemen we gewoon een kijkje. Alvast bedankt!

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
na je contract mag je oprotten
Vikash 27 februari 2020

Ik ben verhuisd en ben overgestapt op een andere aanbieder.Per abuis geen toegang meer tot mijn online account en krijg nog wel 3 tot 4 rekeningen.Geen e-mail niets, pas bij de aanmaning krijg ik een e-mail dat er wat openstaat met incassokosten.Contact met de klantenservice: Ja bent toch geen klant meer, dus geen coulance. gewoon betalen, vette pech.

Reactie van Energiedirect.nl - 28 februari 2020

Om eerlijk te zijn schets je een volledig ander verhaal dan de realiteit. Uiteraard is het mogelijk om in te loggen in de digitale omgeving en de app. Dit weet je omdat je contact nam via de chatfunctie van onze app.

De informatieverschaffing is beperkt want er valt weinig te vertellen als er geen actieve levering is. De betaalinformatie blijft echter wel zichtbaar. Daarmee bedoel ik openstaande bedragen en de jaar/eindafrekeningen.

Ik heb je betaalhistorie bekeken en je betaalt nagenoeg structureel te laat. De betalingen worden gedaan via Ideal en die gaat gepaard met herinneringen. Die methode (daarmee bedoel ik met iDeal en te laat) heeft ervoor gezorgd dat we geen coulance verlenen. We attenderen je op het feit dat er bedragen open staan. Bij die herinneringen geven we aan dat aanmaankosten erbij kunnen komen. Helaas kwamen ze simpelweg te laat binnen.

Mocht je nog vragen hebben hierover, dan kunnen we het altijd netjes toelichten!

Groet,

Webcare Energiedirect

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima ervaring
H.J. S. uit Sprang-Capelle, 4 februari 2020

In 2019 overgestapt naar Energiedirect. Bleek goede keuze te zijn. Geen problemen ervaren en de welkomstbonus werd zelfs een maand voor contract einde op op onze rekening gestort. De eindafrekening kwam ook zeer vlot. Zeker aan te bevelen!!

Reactie van Energiedirect.nl - 5 februari 2020

Bedankt voor de mooie woorden!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte service
Mariska Vossen uit Dorst, 24 januari 2020

Telefonisch zijn wij overgestapt naar energie direct omdat de verkoper aangaf dat dit voordeliger zou zijn dan onze energie leverancier destijds. We hebben toen niet gezien dat de verkoper totaal verkeerde jaarcijfers heeft gebruikt van ons. Hier kwamen we een par manden later achter en dit hebben we gecommuniceerd met energie direct. We zagen dat meer klanten hier ontevreden over zijn. Na veel overleg kwamen we tot de oplossing om dit jaar het afgesproken bedrag te betalen en de andere jaren het daadwerkelijke nieuwe bedrag. Nu hebben we alsnog een jaarrekening gekregen en zegt energie direct dat het jammer is dat we opgelicht zijn maar ze doen er niks mee. Ik heb nog een bevestiging van de medewerker die het voorstel stuurt. Alsnog hebben ze het jaarbedragen afgeschreven. Zeer zeer zeer slechte service.

Reactie van Energiedirect.nl - 24 januari 2020

Goedemorgen Mariska,

Leuk dat jullie klant zijn geworden bij energiedirect.nl. Bijbetalen op een jaarafrekening is natuurlijk nooit leuk. Dat is zeker niet de bedoeling van de verkoper geweest. Daarom is het altijd belangrijk om gedurende het jaar het verbruik in de gaten te houden. Ik zie dat wij maandelijks het advies hebben gegeven om het maandbedrag te verhogen. Echter is er niet voldoende verhoogd om een bijbetaling te voorkomen. Voor het komende jaar is het maandbedrag verhoogd zodat volgend jaar de kans op een bijbetaling een stuk kleiner is. Als je het maandelijkse advies in de gaten blijft houden dan moet het goedkomen.

Met vriendelijke groet,

webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
In general OK
JMB uit Maastricht, 11 december 2019

Geen problemen mee gekend.De APP zou iets uitgebreider kunnen qua aangeven verbruik

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fantastische ervaring ook dit jaar weer
Helen uit Velp, 9 december 2019

Ik ben om het jaar klant bij Energiedirect: de reden zit in mijn kleinverbruik dus het vastrecht is het struikelblok om een doorlopend contract te hebben. Als meest positief ervaar ik de weergaloos overzichtelijk en punctueel jaar/eindnota. Ik heb zelf een excell programma met alles er op en eraan (vooral die belastingen zijn een pijnpunt... ) gemaakt, (hele klus maar na ervaringen met de GROTE jongens zoals Eneco en zo bleek dat nodig...) en de eindnota klopt ! Al 3 jaar. Dus neen, echt ik snap sommige reviews echt niet, in elk geval is dat niet mijn ervaring. Het aanbod voor verlenging is inderdaad geen reden geweest om te blijven. Van de telefonische contacten was er slechts 1 minder positief te noemen, kennelijk had de dame in kwestie geen telefoon- en verkoopervaring ..., de andere keren was het prima. Als je de verkopers van de grote jongens aan de deur mee gemaakt hebt (schrikbarend welke leugens die vertellen...) dan is telefonisch colportage aanvaardbaar. Het is natuurlijk wel handig als potentiele klant om dan goed door te vragen; mijn ervaring met mijn klanten is dat ze vergeten dat de kosten van de overheid meetikt en die drukt zwaar door op de nota.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Telefoongesprek wordt gewoon afgebroken
Ronald 30 november 2019

Ik ben onlangs overgestapt van Energiedirect naar een andere leverancier. Twee jaar geen problemen gehad, maar bij de verlenging was er geen goed aanbod.

Twee weken na de overstap werd ik gebeld door Energiedirect. Ze wilden dat ik terugkwam als klant, zouden eventuele kosten betalen en 10 euro per maand korting geven op mijn tarief bij de nieuwe aanbieder. Ik heb deze meneer uitgebreid te woord gestaan en uiteindelijk aangegeven dat ik er niet op in zou gaan. En wat denk je... de verbinding werd direct verbroken. Wat een onbeschoft gedrag zeg... De volgende keer pas ik direct.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Enorm slecht, tegen oplichterij aan.
Freek 21 november 2019

Ik snap echt niet dat mensen hier een positieve ervaring mee hebben. Volgens mij is er een team studenten een heleboel fake reviews aan het schrijven om het cijfer hier een beetje hoog te houden. Duizenden euro’s per jaar en ze lokken je met een paar tientjes. Niet doen mensen!

Reactie van Energiedirect.nl - 22 november 2019

Hi Freek,

Ik kan je in ieder geval via deze weg laten weten dat de reviews gewoon door klanten worden achtergelaten ;) Maar van jouw review schrik ik nogal.

Heel graag zou ik met je in contact komen om de situatie te bekijken en samen te bespreken.

Zou je mij een mailtje willen sturen via webcare@energiedirect.nl

Alvast heel erg bedankt voor de moeite en hoop dat we elkaar snel te spreken.

Groetjes,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijk, slecht, irritant en nooit weer.
Hans 21 november 2019

Zeer bijdehand aan de telefoon. Klantenservice amper bereikbaar. Extreem hoge kosten aan het einde van het jaar (ik betaal 60 euro per maand en heb letterlijk een koelkast, wasmachine en televisie aan electra) er kwam 400 euro bij. Vervolgens gaan ze je mailen op de meest rare tijden. Zondag ochtend 6 uur? Echt waar? Wat een vreemde en onbeleefde partij. VERMIJDEN!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Praatjes vullen geen gaatjes
D K uit Schiedam, 19 november 2019

Ik had op 18 november 2019 een huis-aan-huisverkoper die beweerde te weten wat mijn jaarlijkse energieverbruik was. Hij zei dat het voorlopig rond 1800KwH was (jan-nov). Ik vertelde hem, dat wat hij mij uit probeerde te leggen zeer onwaarschijnlijk is, omdat een paar jaar geleden onze jaarlijkse kosten op ongeveer 3000KwH stond. Niet alleen dat, maar ze liegen ook tegen je over de werkelijke KOSTEN van de energie die ze je leveren, door de TOTALE energiekosten voor je te verbergen. Ik herinner me dit goed, want het was pas gisteren dat dit gebeurde. Dit werd bevestigd door mijn huidige bedrijf, die al jaren energie aan mij levert. Goede bedrijven zullen je vertellen dat je online een contract kunt tekenen als je dat wilt, op je eigen tijd. De slechteriken zullen beweren dat ze een eenmalige deal hebben, die 99/100 keer onzin is. Ik heb geen medelijden met mezelf of de verkoper die bij mij aan de deur kwam, maar ik heb medelijden met ouderen en minder geïnformeerden. Deze wanpraktijken moeten stoppen en eerlijk gezegd dacht ik dat deze zakelijke praktijken niet eens meer waren toegestaan. Ik wist dat ik een periode van 14 dagen had om mijn contract te annuleren, dus ik had geen risico's. Onderteken GEEN contract met dit bedrijf, het is duurder dan mijn huidige en aanzienlijk slechter in stabiliteit en service.

- D K

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte leverancier
A.B. Steenbergen uit Zwolle , 15 november 2019

Houdt zich niet aan gemaakte afspraken en maakt de klant uit voor leugenaar.

Reactie van Energiedirect.nl - 19 november 2019

Hallo meneer Steenbergen,

Goed dat je meerdere malen contact met ons hebt opgenomen om samen te kijken waarom de betalingsregeling is komen te vervallen. Jammer genoeg komen we niet tot het punt om jou de juiste uitleg te geven, omdat het gesprek een andere wending krijgt.

Wij staan er nog steeds voor open om een gesprek met je te voeren. Mocht je het gevoel hebben dat je niet gehoord word of niet goed genoeg geholpen word. Laat het dan weten, misschien kunnen wij een telefoongesprek met een 3e persoon voeren.

Groetjes,

Danisha

Klantenservice energiedirect.nl

Reactie van A.B. Steenbergen - 29 november 2019
probleem is niet opgelost

Zelfs nadat het hier geplaatst is, blijft energiedirect mij voor leugenaar uitmaken. Daarom heb ik besloten om over te stappen naar een andere leverancier. Nu willen ze voor de maand december nog het maandbedrag ontvangen terwijl ze daar geen recht meer op hebben omdat de overstap per 26 november 2019 een feit is. Al met al kan en mag ik nu dus beweren dat energiedirect een oplichter is en ik waarschuw andere klanten..... Ga hier weg en zorg dat je alles zwart op wit heb.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Geen gedoe
W. Kuipers uit Hoofddorp, 27 oktober 2019

In ons jaarcontract netjes energie geleverd, goed op de hoogte gehouden van verbruik en ze hebben tussentijds mijn termijnbedrag verhoogd 'om niet voor nare verrassingen komen te staan'. Bij de eindafrekening evengoed geld teruggekregen.

Wel héél vervelend dat ná dat jaar (financieel interessanter weer overgestapt op andere energieleverancier) een medewerkster van energiedirect.nl IRRITANT aandringt om weer bij ze terug te komen, hoewel herhaaldelijk gezegd dat ik dat volgend jaar weer bekijk, blééf ze dwingend. Dat werkt helaas averechts bij mij...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ik word steeds meer geplukt door ed
J W 10 oktober 2019

Wat ik niet begrijp is dit, eerst was bij de contract was 120 euro pm gaan betalen per februari dit jaar paar maanden later kreeg ik melding dat het rekening moet gaan verhogen naar 130 euro terwijl het niet de afspraak was. Na juli is het ook weer gaan verhogen vanwege met de belasting dus heb ik maar per sept gaan verhogen naar 140 euro. En nu heb ik weer een melding gekregen dat het niet goed komt in feb volgend jaar want ze zijn bang dat ik in feb vj meer moet gaan betalen voor 80 euro en dat ik beter maar moet gaan verhogen naar 160 euro. Wat ik niet begrijp dat ik hetzelfde gas verbruikt ging gebruiken bij andere leverancier heb ik nooit een verhoging gehad hoe kan het bij ed wel meer heb verbruikt????? Nu heb ik neiging om minder moeten gaan eten koken slaat toch nergens op ik gebruik gas weinig als je slim bent hoe je ermee om gaat verbruik je niet zo veel. Het klopt gewoon niet. Maar goed volgend jaar ga ik toch maar naar andere leverancier ik word gewoon geplukt door energiedirect.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantenservice
Marcelino 30 september 2019

Na de verhuizing is er een schatting gemaakt voor de eindafrekening, echter kon er in eerste instantie geen duidelijkheid worden verschaft waarop deze nota was gebaseerd.

Na te hebben gesproken met dhr. van Moergastel heb ik duidelijkheid gekregen in de eindnota.

Nogmaals bedankt voor uw inzet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PAS OP!!! Bij wet verboden gedrag
Marianne Tulp uit Zwolle, 11 september 2019

Wanneer je besluit eerder over te stappen dan verwacht, sturen ze je een eindafrekening waar ze ook de maanden die je niet bij hen afneemt in rekening brengen. Dus wanneer je 7 mnd ipv 12 mnd klant bij hen bent, willen ze dat je de overige 5 mnd ook betaald. Ik heb gebeld met Consuwijzer. Dit blijkt wettelijk niet te mogen. Wel mogen ze 2x €50,- in rekening brengen voor contractbreuk. Dit krijg je van de volgende leverancier terug. Kijk op de site van Consuwijzer.nl daar vind je voorbeeldbrieven om bezwaar te maken.

Reactie van Energiedirect.nl - 16 september 2019

Beste Marianne,

Wij sturen inderdaad altijd een eindafrekening wanneer je bij ons weggaat.

Deze afrekening is een opsomming van je verbruik en eventuele boetes voor het te vroeg opzeggen van je contract.

Ik zie dat jij destijds een 3 jarig contract hebt afgesloten, welke jij niet volledig hebt uitgezeten. Je hebt zelfs maar een paar maanden dit contract gehad. Daarna ben je overgestapt. Afhankelijk van de looptijd van je contract, en hoever je al in je contract zit, wordt een boete opgesteld. Deze kan maximaal 250 euro bedragen. Hier zitten wij in jouw geval ook onder.

Daarnaast heb je van ons een welkomstgeschenk ontvangen. Hiervan vorderen wij ook een deel terug, omdat je nog geen heel jaar klant was.

Wij brengen geen maanden in rekening waarin jij geen klant bent geweest. Dit mogen wij ook helemaal niet. Wij brengen alleen het verbruik in rekening, op basis van de meterstanden.

Omdat jij bent overgestapt na de winter, heb jij ontzettend veel gas en elektra verbruikt. In de wintermaanden verbruik je namelijk +/- 80 % van je totale gasverbruik. In deze maanden betaal jij een termijnbedrag welke eigenlijk niet hoog genoeg is voor het verbruik in die maanden. Wel is dit vaak hoog genoeg als je 12 maanden ditzelfde bedrag betaalt. Je verbruikt bijna geen gas in de zomer, waarmee je het verbruik en de termijnbedragen van de winter kunt compenseren.

Jij bent bij ons klant geweest van oktober t/m maart. Dit zijn echt precies die koude maanden geweest. Je hebt dit verbruik dus niet kunnen compenseren met de zomermaanden, omdat je toen al weg was. Daarnaast heb je een opzegboete ontvangen en vorderen wij een deel van je welkomstcadeau terug.

Wij hebben dus echt alleen je verbruik (incl. alle belastingen etc.) en de boetes in rekening gebracht. Je bent alleen net in de verkeerde periode overgestapt, waardoor je zo'n hoge afrekening van ons hebt ontvangen.

Mocht je hierover nog vragen hebben dan mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Groet,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NOOIT MEER ENERGIEDIRECT!
H de Ruiter 2 september 2019

Tot mijn verbazing ontving ik een brief van energiedirect.nl waarin ik gesommeerd werd een openstaand bedrag van 3 maanden te betalen plus een boete en waarborgsom van €350, plus de aankondiging dat mijn energie afgesloten wordt als ik niet direct het hele bedrag betaal.

Aangezien ik in een vorig telefoongesprek met energiedirect samen met de medewerker had geregeld dat de betaling automatisch zou geschieden (wat ik altijd laat doen maar nu om onduidelijke redenen niet was gebeurd, met mijn bank of bankrekening had het niets te maken) was ik ervan uitgegaan dat dit geregeld was en heb er verder niet naar gekeken. Ik heb geen enkele waarschuwing of aanmaning, niet per mail, noch per brief of telefoon van energiedirect ontvangen in die 3 maanden terwijl hun vorige mails altijd keurig binnenkwamen. Nu echter stond in de brief dat er diverse aanmaningen en herinneringen gestuurd waren. Dit beweerde ook de medewerkster van de klantenservice en toen ik zei dat de laatste mail van juni was en keurig was binnengekomen en dat er niets in de spambox stond snauwde zij dat zij ''hierover niet in discussie ging'' met mij! De brutaliteit. De klant is er blijkbaar voor de klantenservice en niet omgekeerd. Over de incasso's die blijkbaar niet waren doorgegaan zei zij dat het door ''een blokkade bij de bank" kwam! De ING ontkende dit bij navraag en waarom zou de bank dat ook doen bij voldoende saldo. Ik heb direct de openstaande facturen overgemaakt en zei dit ook tegen de medewerkster maar ook dat deed haar niet besluiten mij met enige beleefdheid en welwillendheid tegemoet te treden. Zij bleef herhalen dat zij aan de verplichtingen hadden voldaan.

Ik heb dus NIETS binnengekregen van hen voorafgaande aan de brief met sommatie, boete en aankondiging van afsluiten van de energie! Ik kan niet controleren of zij mails hebben getuurd, er is niets binnengekomen en waarom er niet eerder een brief aan gewijd, zou je denken, ik wilde duidelijk gewoon betalen zoals bleek uit mijn vorige contact met de klantenservice, toen het ook al niet via automatische incasso kon en ik dat wilde regelen.

Gelukkig ontbindt energiedirect nu de leveringsovereenkomst (stom want zij verliezen dus permanent een klant), want ik wil nooit meer iets met ze te maken hebben!

Reactie van Energiedirect.nl - 16 september 2019

Beste,

Vervelend om te horen dat het contact onderling niet soepel verliep.

Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat wij een einde levering hebben laten ingaan.

Helaas is het zo dat, wanneer een afschrijving om welke reden dan ook niet lukt, dit wel een verantwoordelijkheid is van de klant. Omdat wij echt meerdere herinneringen hebben gestuurd, en hierop geen reactie hebben ontvangen, is onze laatste stap een Einde Levering. Hoe vervelend ook. Het is ook vreemd dat deze berichten nooit zijn aangekomen (ook niet de berichten voor juni, zoals je destijds ook aangaf), omdat ons bericht in juni wel in aangekomen. Wellicht dat ons e-mail adres geblokkeerd is door je e-mail provider?

Wij hebben het e-mail adres gecontroleerd na de laatste communicatie, en toen was deze correct. Dat deze berichten dan niet aankomen, vind ik erg vervelend maar hier kunnen wij op dat moment niks aan doen.

Ik heb wel 1 keer de aanmaankosten weg laten halen á 25 euro. Dit omdat ik ook van mening ben dat deze niet geheel terecht zijn. Dit waren namelijk nog aanmaankosten van voor het vorige contactmoment. De overige aanmaankosten blijven wel openstaan, omdat wij je echt op de hoogte hebben gebracht van de openstaande bedragen.

Ik zie ook dat je inderdaad wel wilt betalen, maar het blijft echt eigen verantwoordelijkheid dat het termijnbedrag maandelijks voldaan wordt. Op welke manier dan ook.

Nogmaals ik snap echt dat dit een vervelende kwestie is. Helaas kan ik hierin op dit moment niks voor je betekenen. Mijn excuses hiervoor.

Mochten er nog vragen zijn, laat het ons dan weten.

Groet,

Webcare Essent

Reactie van H de Ruiter - 23 september 2019
probleem is niet opgelost

Energiedirect volhardt in zijn standpunt zonder enig bewijs te leveren. Geen antwoord op de vraag waarom ze niet even hebben gebeld of een brief gestuurd. Geen excuus voor hun bewering dat de ING hun afschrijving niet geblokkeerd had (was uiteraard niet het geval). Heeft zelfs NA mijn prompte betaling (reeds tijdens! het bijzonder onaangename telefoongesprek) Stedin en de gemeente ingelicht dat ik afgesloten moest worden!

Heb alles zelf recht moeten zetten. Nog nooit zoiets meegemaakt! De verklaring zal wel gelegen zijn in het feit dat de onterecht ingehouden boetes van niet verzonden aanmaningen een makkelijk verdienmodel zijn. Klanten opgelet!!!

NOOIT MEER ENERGIEDIRECT!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstappremie welkomstgeschenk en contractverlenging
Maes 23 augustus 2019

Na 1 jaar krijg ik een aanbod om contract te verlengen. Miz is het dan omdat ik bij leverancier blijf een verlenging maar volgens firma nieuw contract. Dit beeindig ik voortijdig en moet welkomstgeschenk terug betalen. Welkomstgeschenk blijkt hetzelfde te zijn als vergoeding overstappremie????

Maar dat was voor het 1e contract en niet 2de contract want ik was al bij leverancier.

Vele telefoontjes met on/duidelijke uitleg.

Geef ik het op. Betaal de 100 euro.

Ik kom hier nooooit meer terug

Reactie van Energiedirect.nl - 28 augustus 2019

Goedemiddag,

Wat een vervelende situatie! Ik begrijp dat er al meerdere malen contact hierover is geweest .

Als u wilt kijk ik nog graag samen met u naar deze situatie. Kunt u mij dan uw gegevens sturen naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl.

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend aanbod, geen compensatie
Robin Bouwmeester uit Heemskerk, 23 juli 2019

Wij hebben iemand aan de deur gehad die ons een aanbod deed van 76 euro per maand, ten opzichte van de 103 die wij toen per maand betaalde bij onze vorige aanbieder.

Toen wij een jaar later de jaarrekening kregen van energiedirect mochten we even 548 euro bij betalen. Dat terwijl ons verbruik vrijwel exact was zoals verwacht.

Bleek dat deze persoon aan de deur ons een berekening heeft voorgeschoteld gebaseerd op ongefundeerd laag verbruik.

Energiedirect vind dat wij dit maar zelf hadden moeten controleren en bied geen enkele vergoeding.

mensen binnenhalen met misleidende aanbiedingen en vervolgens een dikke rekening sturen, dat is wat energiedirect doet!

Reactie van Energiedirect.nl - 25 juli 2019

Hoi Robin,

Heel vervelend dat je dit is overkomen. Ik wil graag kijken wat ik nog voor je kan betekenen. Zou je ons een e-mail met tekst en uitleg willen sturen via webcare@energiedirect.nl .

Reactie van Robin Bouwmeester - 1 augustus 2019
probleem is deels opgelost

Uiteindelijk een kleine tegemoetkoming ontvangen van Energiedirect. Klantenservice is zeer vriendelijk en behulpzaam, maar mag weinig naar het lijkt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opzegging ivm verhuizing netjes afgehandeld, eindafrekening netjes gekregen en 2 maanden later spontaan een rekening.
Martin van Viersen 26 mei 2019

Ik ben per 30 Januarie weg bij Energie Direct. nooit problemen gehad.

En ik kreeg netjes via mail de bevestiging van het einde van mijn contract.

Ik kreeg zelfs 90.- terug ! dus dat was fijn.

In de eindafrekening stond ook dat eventuele achterstanden daar nog vanaf zouden worden getrokken, maar die waren er niet dus kreeg ik mijn geld netjes gestort, en dacht ik dat dit netjes was afgerond.

begin mei kreeg ik een mail met daarin de melding dat ik een achterstallige betaling had van 50.-

Dit klopte niet met bovenstaand verhaal.

dus op 10 mei vulde ik netjes een klachtformulier in op de website van Energie Direct en ik voegde de pdf van de eind afrekening toe ter verduidelijking

Ik kreeg per mail een bevestiging dat de klacht was ontvangen, maar nu 16 dagen later krijg ik een mail waarin de kosten zijn verhoogd met 25.- omdat die rekening nog niet betaald is.

Dinsdag maar eens bellen en kijken hoe dit wordt opgelost.

Reactie van Energiedirect.nl - 28 mei 2019

Goedemorgen Martin,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te lezen dat je nooit problemen met ons gehad hebt. De verhoging met € 25,- is uiteraard niet zo fijn. Ik snap dat je hier van baalt.

Ik heb je gegevens bekeken en zie dat wij op 8 mei van je bank het bericht ontvingen dat er een termijnbedrag van € 59,- was teruggeboekt. Daarom stond het bedrag toen weer open en heb je op 9-5 een kosteloze herinnering van ons ontvangen. Op 11-5 heeft mijn collega dit ook per e-mail aan je uitgelegd.

Helaas hebben wij je betaling pas op 27-5 ontvangen. Toen waren de € 25,- kosten al in rekening gebracht. Ook deze zijn inmiddels betaald, waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Reactie van Martin van Viersen - 5 juni 2019
probleem is opgelost

duidelijke uitleg gehad, en alles is netjes opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fraude door EnergieDirect
Pieter Slits 17 mei 2019

Nov 2018 contract met EnergieDirect. Levering vanaf half december tegen redelijk tarief. Maar in voorwaarden van EnergieDirect staat dat per 1 januari en/of 1 juli tarieven kunnen wijzigen en dat zij de wijziging dan zullen publiceren en persoonlijk bericht zullen sturen. Publicatie vooraf eb persoonlijk bericht uiterlijk binnen 4 weken na ingangsdatum. Maar per 1 januari geen gewijzigde tarieven op website van Energie direct te vinden en gedurende januari geen bericht dat tarieven gewijzigd zijn. Dit waren de zaken die in hun eigen voorwaarden stonden. Dan op 4 feb mail van EnergieDirect en hun tarieven zijn met 50% (hé hoeveel, ja 50%) verhoogd. En ze zouden ingaan op 1 januari. Medewerker van EnergieDirect vertelt mij dat ik op de website een nieuwe offerte zou moeten aanvragen en dat ik dan de nieuwe tarieven te zien zou krijgen, maar dat vind ik geen publiceren.

Dus contract opgezegd en is per 7 maart beëindigd. Eindafrekening van EnergieDirect bevat echter de hoge tarieven. Maar zij hebben niet volgens hun eigen voorwaarden gehanded en wijziging van de tarieven veel te laat gemeld. Dus de oude tarieven die in november 2018 waren afgesproken blijven van kracht. Dus ik heb zelf de afrekening maar berekend, hun incasso laten terugstorten en zelf de betaling van het verschuldigde bedrag gedaan.

Nu blijft EnergieDirect proberen te incasseren en ze sturen dreigende mails.

En dat terwijl ik mij uiterst coulant heb opgesteld. Ik had tot 30 juni 2019 de levering tegen het lagere tarief kunnen afdwingen. En heb ze hier maar aan gehouden tot 7 maart 2019.

Ze zijn duidelijk verstrikt geraakt in hun eigen voorwaarden en hun eigen slechte administratie.

Advies: Als je ook een contract hebt bij EnergieDirect met variabele tarieven en je hebt de wijziging van de tarieven pas in februari 2019 gemeld gekregen, houdt dan vast aan de oude tarieven.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 mei 2019

Hoi Pieter,

Fijn dat wij elkaar zojuist gesproken hebben. Zoals beloofd stuur ik je een bevestiging van onze afspraak.

Het resterende openstaande bedrag waarvoor je herinnerd bent hoeft niet meer betaald te worden. Het bedrag heb ik kwijtgescholden. Wij zullen geen herinneringen meer versturen.

Ik vertrouw er op je hiermee voldoend geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl webcare

Reactie van Pieter Slits - 29 mei 2019
probleem is opgelost

EnergieDirect is akkoord gegaan met de door mij opgestelde eindafrekening.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vreselijk ED
JJdB 16 mei 2019

Contact en terug bellen is niet mogelijk. Daarbij werkt de ED app niet of slecht.

Medewerker eindelijk aan de telefoon gekregen praat vreselijk snle om er iets in hollands van te begrijpen. Dan spreek ik nog niet over de bedreigingen na 1 maand te laat betalen van herringskosten ED direct noodzaak ziet je af te sluiten van gas en elek !!!

Reactie van Energiedirect.nl - 17 mei 2019

Wat vreselijk om te lezen, JJdB!

Helaas heb ik geen gegevens van je mogen ontvangen zodat ik hier mee aan de slag kan!

Je mag, als je dat wil, je gegevens sturen naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl

Zou je ons dan ook nogmaals deze tekst toe kunnen sturen, dan kan dit direct naar de juiste afdeling.

Ik hoop spoedig iets van je te horen!

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opzeggen wordt onnodig moeilijk gemaakt
Map 15 mei 2019

oh oh wat gebruiksvriendelijk, alles kan online behalve opzeggen dan moet je bellen en eindeloos in de wacht staan. Waardeloos, afrader!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Service
Vincent Lankveld uit Silvolde, 12 mei 2019

Superslecht wanneer je contact met hun wilt hebben vooral als iemand tot 5 uur moet werken.Zelf contact gezocht over de facturen sta je een half uur in de wacht en het koste me nog eens een halve snipperdag.Wordt gezegd dat Energiedirect de goedkoopste was maar de concurrent was €4,00 goedkoper.Dus alles is lariekoek service is 3 keer 0.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›