Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

45 reviews

5 sterren
(18)
4 sterren
(4)
3 sterren
(2)
2 sterren
(3)
1 ster
(18)

13 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(2)
niet opgelost
(1)
in behandeling
(0)
onbekend
(8)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Klantenservice
Marcelino 30 september 2019

Na de verhuizing is er een schatting gemaakt voor de eindafrekening, echter kon er in eerste instantie geen duidelijkheid worden verschaft waarop deze nota was gebaseerd.

Na te hebben gesproken met dhr. van Moergastel heb ik duidelijkheid gekregen in de eindnota.

Nogmaals bedankt voor uw inzet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
PAS OP!!! Bij wet verboden gedrag
Marianne Tulp uit Zwolle, 11 september 2019

Wanneer je besluit eerder over te stappen dan verwacht, sturen ze je een eindafrekening waar ze ook de maanden die je niet bij hen afneemt in rekening brengen. Dus wanneer je 7 mnd ipv 12 mnd klant bij hen bent, willen ze dat je de overige 5 mnd ook betaald. Ik heb gebeld met Consuwijzer. Dit blijkt wettelijk niet te mogen. Wel mogen ze 2x €50,- in rekening brengen voor contractbreuk. Dit krijg je van de volgende leverancier terug. Kijk op de site van Consuwijzer.nl daar vind je voorbeeldbrieven om bezwaar te maken.

Reactie van Energiedirect.nl - 16 september 2019

Beste Marianne,

Wij sturen inderdaad altijd een eindafrekening wanneer je bij ons weggaat.

Deze afrekening is een opsomming van je verbruik en eventuele boetes voor het te vroeg opzeggen van je contract.

Ik zie dat jij destijds een 3 jarig contract hebt afgesloten, welke jij niet volledig hebt uitgezeten. Je hebt zelfs maar een paar maanden dit contract gehad. Daarna ben je overgestapt. Afhankelijk van de looptijd van je contract, en hoever je al in je contract zit, wordt een boete opgesteld. Deze kan maximaal 250 euro bedragen. Hier zitten wij in jouw geval ook onder.

Daarnaast heb je van ons een welkomstgeschenk ontvangen. Hiervan vorderen wij ook een deel terug, omdat je nog geen heel jaar klant was.

Wij brengen geen maanden in rekening waarin jij geen klant bent geweest. Dit mogen wij ook helemaal niet. Wij brengen alleen het verbruik in rekening, op basis van de meterstanden.

Omdat jij bent overgestapt na de winter, heb jij ontzettend veel gas en elektra verbruikt. In de wintermaanden verbruik je namelijk +/- 80 % van je totale gasverbruik. In deze maanden betaal jij een termijnbedrag welke eigenlijk niet hoog genoeg is voor het verbruik in die maanden. Wel is dit vaak hoog genoeg als je 12 maanden ditzelfde bedrag betaalt. Je verbruikt bijna geen gas in de zomer, waarmee je het verbruik en de termijnbedragen van de winter kunt compenseren.

Jij bent bij ons klant geweest van oktober t/m maart. Dit zijn echt precies die koude maanden geweest. Je hebt dit verbruik dus niet kunnen compenseren met de zomermaanden, omdat je toen al weg was. Daarnaast heb je een opzegboete ontvangen en vorderen wij een deel van je welkomstcadeau terug.

Wij hebben dus echt alleen je verbruik (incl. alle belastingen etc.) en de boetes in rekening gebracht. Je bent alleen net in de verkeerde periode overgestapt, waardoor je zo'n hoge afrekening van ons hebt ontvangen.

Mocht je hierover nog vragen hebben dan mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Groet,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
NOOIT MEER ENERGIEDIRECT!
H de Ruiter 2 september 2019

Tot mijn verbazing ontving ik een brief van energiedirect.nl waarin ik gesommeerd werd een openstaand bedrag van 3 maanden te betalen plus een boete en waarborgsom van €350, plus de aankondiging dat mijn energie afgesloten wordt als ik niet direct het hele bedrag betaal.

Aangezien ik in een vorig telefoongesprek met energiedirect samen met de medewerker had geregeld dat de betaling automatisch zou geschieden (wat ik altijd laat doen maar nu om onduidelijke redenen niet was gebeurd, met mijn bank of bankrekening had het niets te maken) was ik ervan uitgegaan dat dit geregeld was en heb er verder niet naar gekeken. Ik heb geen enkele waarschuwing of aanmaning, niet per mail, noch per brief of telefoon van energiedirect ontvangen in die 3 maanden terwijl hun vorige mails altijd keurig binnenkwamen. Nu echter stond in de brief dat er diverse aanmaningen en herinneringen gestuurd waren. Dit beweerde ook de medewerkster van de klantenservice en toen ik zei dat de laatste mail van juni was en keurig was binnengekomen en dat er niets in de spambox stond snauwde zij dat zij ''hierover niet in discussie ging'' met mij! De brutaliteit. De klant is er blijkbaar voor de klantenservice en niet omgekeerd. Over de incasso's die blijkbaar niet waren doorgegaan zei zij dat het door ''een blokkade bij de bank" kwam! De ING ontkende dit bij navraag en waarom zou de bank dat ook doen bij voldoende saldo. Ik heb direct de openstaande facturen overgemaakt en zei dit ook tegen de medewerkster maar ook dat deed haar niet besluiten mij met enige beleefdheid en welwillendheid tegemoet te treden. Zij bleef herhalen dat zij aan de verplichtingen hadden voldaan.

Ik heb dus NIETS binnengekregen van hen voorafgaande aan de brief met sommatie, boete en aankondiging van afsluiten van de energie! Ik kan niet controleren of zij mails hebben getuurd, er is niets binnengekomen en waarom er niet eerder een brief aan gewijd, zou je denken, ik wilde duidelijk gewoon betalen zoals bleek uit mijn vorige contact met de klantenservice, toen het ook al niet via automatische incasso kon en ik dat wilde regelen.

Gelukkig ontbindt energiedirect nu de leveringsovereenkomst (stom want zij verliezen dus permanent een klant), want ik wil nooit meer iets met ze te maken hebben!

Reactie van Energiedirect.nl - 16 september 2019

Beste,

Vervelend om te horen dat het contact onderling niet soepel verliep.

Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat wij een einde levering hebben laten ingaan.

Helaas is het zo dat, wanneer een afschrijving om welke reden dan ook niet lukt, dit wel een verantwoordelijkheid is van de klant. Omdat wij echt meerdere herinneringen hebben gestuurd, en hierop geen reactie hebben ontvangen, is onze laatste stap een Einde Levering. Hoe vervelend ook. Het is ook vreemd dat deze berichten nooit zijn aangekomen (ook niet de berichten voor juni, zoals je destijds ook aangaf), omdat ons bericht in juni wel in aangekomen. Wellicht dat ons e-mail adres geblokkeerd is door je e-mail provider?

Wij hebben het e-mail adres gecontroleerd na de laatste communicatie, en toen was deze correct. Dat deze berichten dan niet aankomen, vind ik erg vervelend maar hier kunnen wij op dat moment niks aan doen.

Ik heb wel 1 keer de aanmaankosten weg laten halen á 25 euro. Dit omdat ik ook van mening ben dat deze niet geheel terecht zijn. Dit waren namelijk nog aanmaankosten van voor het vorige contactmoment. De overige aanmaankosten blijven wel openstaan, omdat wij je echt op de hoogte hebben gebracht van de openstaande bedragen.

Ik zie ook dat je inderdaad wel wilt betalen, maar het blijft echt eigen verantwoordelijkheid dat het termijnbedrag maandelijks voldaan wordt. Op welke manier dan ook.

Nogmaals ik snap echt dat dit een vervelende kwestie is. Helaas kan ik hierin op dit moment niks voor je betekenen. Mijn excuses hiervoor.

Mochten er nog vragen zijn, laat het ons dan weten.

Groet,

Webcare Essent

Reactie van H de Ruiter - 23 september 2019
probleem is niet opgelost

Energiedirect volhardt in zijn standpunt zonder enig bewijs te leveren. Geen antwoord op de vraag waarom ze niet even hebben gebeld of een brief gestuurd. Geen excuus voor hun bewering dat de ING hun afschrijving niet geblokkeerd had (was uiteraard niet het geval). Heeft zelfs NA mijn prompte betaling (reeds tijdens! het bijzonder onaangename telefoongesprek) Stedin en de gemeente ingelicht dat ik afgesloten moest worden!

Heb alles zelf recht moeten zetten. Nog nooit zoiets meegemaakt! De verklaring zal wel gelegen zijn in het feit dat de onterecht ingehouden boetes van niet verzonden aanmaningen een makkelijk verdienmodel zijn. Klanten opgelet!!!

NOOIT MEER ENERGIEDIRECT!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstappremie welkomstgeschenk en contractverlenging
Maes 23 augustus 2019

Na 1 jaar krijg ik een aanbod om contract te verlengen. Miz is het dan omdat ik bij leverancier blijf een verlenging maar volgens firma nieuw contract. Dit beeindig ik voortijdig en moet welkomstgeschenk terug betalen. Welkomstgeschenk blijkt hetzelfde te zijn als vergoeding overstappremie????

Maar dat was voor het 1e contract en niet 2de contract want ik was al bij leverancier.

Vele telefoontjes met on/duidelijke uitleg.

Geef ik het op. Betaal de 100 euro.

Ik kom hier nooooit meer terug

Reactie van Energiedirect.nl - 28 augustus 2019

Goedemiddag,

Wat een vervelende situatie! Ik begrijp dat er al meerdere malen contact hierover is geweest .

Als u wilt kijk ik nog graag samen met u naar deze situatie. Kunt u mij dan uw gegevens sturen naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl.

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend aanbod, geen compensatie
Robin Bouwmeester uit Heemskerk, 23 juli 2019

Wij hebben iemand aan de deur gehad die ons een aanbod deed van 76 euro per maand, ten opzichte van de 103 die wij toen per maand betaalde bij onze vorige aanbieder.

Toen wij een jaar later de jaarrekening kregen van energiedirect mochten we even 548 euro bij betalen. Dat terwijl ons verbruik vrijwel exact was zoals verwacht.

Bleek dat deze persoon aan de deur ons een berekening heeft voorgeschoteld gebaseerd op ongefundeerd laag verbruik.

Energiedirect vind dat wij dit maar zelf hadden moeten controleren en bied geen enkele vergoeding.

mensen binnenhalen met misleidende aanbiedingen en vervolgens een dikke rekening sturen, dat is wat energiedirect doet!

Reactie van Energiedirect.nl - 25 juli 2019

Hoi Robin,

Heel vervelend dat je dit is overkomen. Ik wil graag kijken wat ik nog voor je kan betekenen. Zou je ons een e-mail met tekst en uitleg willen sturen via webcare@energiedirect.nl .

Reactie van Robin Bouwmeester - 1 augustus 2019
probleem is deels opgelost

Uiteindelijk een kleine tegemoetkoming ontvangen van Energiedirect. Klantenservice is zeer vriendelijk en behulpzaam, maar mag weinig naar het lijkt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opzegging ivm verhuizing netjes afgehandeld, eindafrekening netjes gekregen en 2 maanden later spontaan een rekening.
Martin van Viersen 26 mei 2019

Ik ben per 30 Januarie weg bij Energie Direct. nooit problemen gehad.

En ik kreeg netjes via mail de bevestiging van het einde van mijn contract.

Ik kreeg zelfs 90.- terug ! dus dat was fijn.

In de eindafrekening stond ook dat eventuele achterstanden daar nog vanaf zouden worden getrokken, maar die waren er niet dus kreeg ik mijn geld netjes gestort, en dacht ik dat dit netjes was afgerond.

begin mei kreeg ik een mail met daarin de melding dat ik een achterstallige betaling had van 50.-

Dit klopte niet met bovenstaand verhaal.

dus op 10 mei vulde ik netjes een klachtformulier in op de website van Energie Direct en ik voegde de pdf van de eind afrekening toe ter verduidelijking

Ik kreeg per mail een bevestiging dat de klacht was ontvangen, maar nu 16 dagen later krijg ik een mail waarin de kosten zijn verhoogd met 25.- omdat die rekening nog niet betaald is.

Dinsdag maar eens bellen en kijken hoe dit wordt opgelost.

Reactie van Energiedirect.nl - 28 mei 2019

Goedemorgen Martin,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te lezen dat je nooit problemen met ons gehad hebt. De verhoging met € 25,- is uiteraard niet zo fijn. Ik snap dat je hier van baalt.

Ik heb je gegevens bekeken en zie dat wij op 8 mei van je bank het bericht ontvingen dat er een termijnbedrag van € 59,- was teruggeboekt. Daarom stond het bedrag toen weer open en heb je op 9-5 een kosteloze herinnering van ons ontvangen. Op 11-5 heeft mijn collega dit ook per e-mail aan je uitgelegd.

Helaas hebben wij je betaling pas op 27-5 ontvangen. Toen waren de € 25,- kosten al in rekening gebracht. Ook deze zijn inmiddels betaald, waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,

Webcare energiedirect.nl

Reactie van Martin van Viersen - 5 juni 2019
probleem is opgelost

duidelijke uitleg gehad, en alles is netjes opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Fraude door EnergieDirect
Pieter Slits 17 mei 2019

Nov 2018 contract met EnergieDirect. Levering vanaf half december tegen redelijk tarief. Maar in voorwaarden van EnergieDirect staat dat per 1 januari en/of 1 juli tarieven kunnen wijzigen en dat zij de wijziging dan zullen publiceren en persoonlijk bericht zullen sturen. Publicatie vooraf eb persoonlijk bericht uiterlijk binnen 4 weken na ingangsdatum. Maar per 1 januari geen gewijzigde tarieven op website van Energie direct te vinden en gedurende januari geen bericht dat tarieven gewijzigd zijn. Dit waren de zaken die in hun eigen voorwaarden stonden. Dan op 4 feb mail van EnergieDirect en hun tarieven zijn met 50% (hé hoeveel, ja 50%) verhoogd. En ze zouden ingaan op 1 januari. Medewerker van EnergieDirect vertelt mij dat ik op de website een nieuwe offerte zou moeten aanvragen en dat ik dan de nieuwe tarieven te zien zou krijgen, maar dat vind ik geen publiceren.

Dus contract opgezegd en is per 7 maart beëindigd. Eindafrekening van EnergieDirect bevat echter de hoge tarieven. Maar zij hebben niet volgens hun eigen voorwaarden gehanded en wijziging van de tarieven veel te laat gemeld. Dus de oude tarieven die in november 2018 waren afgesproken blijven van kracht. Dus ik heb zelf de afrekening maar berekend, hun incasso laten terugstorten en zelf de betaling van het verschuldigde bedrag gedaan.

Nu blijft EnergieDirect proberen te incasseren en ze sturen dreigende mails.

En dat terwijl ik mij uiterst coulant heb opgesteld. Ik had tot 30 juni 2019 de levering tegen het lagere tarief kunnen afdwingen. En heb ze hier maar aan gehouden tot 7 maart 2019.

Ze zijn duidelijk verstrikt geraakt in hun eigen voorwaarden en hun eigen slechte administratie.

Advies: Als je ook een contract hebt bij EnergieDirect met variabele tarieven en je hebt de wijziging van de tarieven pas in februari 2019 gemeld gekregen, houdt dan vast aan de oude tarieven.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 mei 2019

Hoi Pieter,

Fijn dat wij elkaar zojuist gesproken hebben. Zoals beloofd stuur ik je een bevestiging van onze afspraak.

Het resterende openstaande bedrag waarvoor je herinnerd bent hoeft niet meer betaald te worden. Het bedrag heb ik kwijtgescholden. Wij zullen geen herinneringen meer versturen.

Ik vertrouw er op je hiermee voldoend geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Will

energiedirect.nl webcare

Reactie van Pieter Slits - 29 mei 2019
probleem is opgelost

EnergieDirect is akkoord gegaan met de door mij opgestelde eindafrekening.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vreselijk ED
JJdB 16 mei 2019

Contact en terug bellen is niet mogelijk. Daarbij werkt de ED app niet of slecht.

Medewerker eindelijk aan de telefoon gekregen praat vreselijk snle om er iets in hollands van te begrijpen. Dan spreek ik nog niet over de bedreigingen na 1 maand te laat betalen van herringskosten ED direct noodzaak ziet je af te sluiten van gas en elek !!!

Reactie van Energiedirect.nl - 17 mei 2019

Wat vreselijk om te lezen, JJdB!

Helaas heb ik geen gegevens van je mogen ontvangen zodat ik hier mee aan de slag kan!

Je mag, als je dat wil, je gegevens sturen naar antwoordconsumentservice@energiedirect.nl

Zou je ons dan ook nogmaals deze tekst toe kunnen sturen, dan kan dit direct naar de juiste afdeling.

Ik hoop spoedig iets van je te horen!

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opzeggen wordt onnodig moeilijk gemaakt
Map 15 mei 2019

oh oh wat gebruiksvriendelijk, alles kan online behalve opzeggen dan moet je bellen en eindeloos in de wacht staan. Waardeloos, afrader!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Service
Vincent Lankveld uit Silvolde, 12 mei 2019

Superslecht wanneer je contact met hun wilt hebben vooral als iemand tot 5 uur moet werken.Zelf contact gezocht over de facturen sta je een half uur in de wacht en het koste me nog eens een halve snipperdag.Wordt gezegd dat Energiedirect de goedkoopste was maar de concurrent was €4,00 goedkoper.Dus alles is lariekoek service is 3 keer 0.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
heel tevreden
RMH W. uit Dronten, 7 mei 2019

Ik zou zo weer overstappen naar Energiedirect, alleen positieve ervaring mee.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 mei 2019

Dat vind ik heel fijn om te horen, bedankt voor deze mooie review!

Welkom bij Energiedirect.nl!

Groetjes,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ben in het algemeen heel tevreden, over alles
M van der Kaaij uit Apeldoorn, 6 mei 2019

Energiedirect heeft mij goed geholpen, vandaar ook dat ik mijn contract weer voor 1 jaar hebt verlengt. ‘t blijft bij 1 jaar, zodat ik de prijzen kan vergelijken. Ik heb in het geheel geen klachten alleen vind ik het vervelend als ik opbel in de wacht wordt gezet (langdurig). Het zou fijn zijn om mij na een mailtje terug te bellen, zodat ik zelf niet hoef te bellen

Reactie van Energiedirect.nl - 7 mei 2019

Beste heer, mevrouw van der Kaaij,

Hartelijk dank voor het verlengen van uw contract bij energiedirect.nl. Fijn dat u goed geholpen bent.

Ik snap dat u het niet prettig vind om lang in de wacht te staan. Als u in het vervolg in uw mail aangeeft graag teruggebeld te worden dan regelen wij dat voor u.

Ik wens u een prettige dag.

Groetjes,

Will

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Vast en voordelig geld niet altijd blijkbaar
Jantje Tiesema uit Roden, 11 april 2019

Als je een vast en voordelig contract word aangeboden ga je er toch van uit dat je termijnbedrag vast is voor je contract periode?,, blijkbaar toch niet al na 3 a 4 maanden word verzocht je termijnbedrag omhoog te gooien omdat je anders niet uitkomt met je eindejaar afrekening? Hoezo verhogen 3 jaar vast en voordelig toch??,

Reactie van Energiedirect.nl - 16 april 2019

Hoi Jantje,

Dankjewel voor het plaatsen van je review!

Ik kan me voorstellen dat het vreemd is dat wij adviseren om het termijnbedrag omhoog te zetten. Ik leg je graag uit waarom.

Bij het aangaan van het contract berekenen wij de jaarkosten, deze verdelen wij over de maanden zodat je een termijnbedrag krijgt. Dit is een voorschot per maand en na een jaar weten we het exacte jaarverbruik en de kosten. Het kan zijn dat je verbruik wat hoger is en wij dan vermoeden dat je een bijbetaling krijgt. Dan adviseren wij om het termijnbedrag te verhogen. Deze staat dus nooit vast. Uiteraard staan wel je tarieven vast tijdens het contract!

Heb je nog meer vragen? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag!

Groetjes,

Laura

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overzichtelijk en voordelig
Van der Laan uit Rhenen , 8 april 2019

Benaderd door een adviseur. Goede besparing.

De app is ook handig. Elke maand een goed overzicht hoe ik qua kosten er voor sta.

3 jaar voordelig en vast

Reactie van Energiedirect.nl - 11 april 2019

Welkom bij Energiedirect.nl!

Hartelijk dank voor de positieve review, dit vinden wij erg fijn om te lezen.

Mochten we toch nog iets voor u kunnen betekenen neem dan gerust contact met ons op, wij helpen u graag.

Groeten,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
oplichters
Ziegenhardt uit Den Haag, 28 maart 2019

Ik heb mijn abonnement opgezegd per 1 Mei omdat ik ga samenwonen, omdat mijn contract nog niet verlopen is ( loopt nog 2 maanden)moet ik € 200 boete betalen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een stelletje oplichters.

Reactie van Energiedirect.nl - 29 maart 2019

Beste meneer van Ziegenhardt,

Wat leuk dat je gaat samenwonen en ik kan me voorstellend at je dan niet op een boete zit te wachten.

Je bent op 06-07-2018 een contract van 3 jaar aangegaan, dit kun je terugvinden in je contractbevestiging. Omdat je contract dus nog ruim 2 jaar door zou lopen brengen we helaas wel een boete in rekening.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
tevreden
P. Houwers uit Reuver, 19 maart 2019

ben tevreden. alles verloopt correct via email. tot nu toe geen klachten gehad.

Reactie van Energiedirect.nl - 23 maart 2019

Heel fijn om te horen! Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Makkelijke overstap
Mario uit Wijk bij Duurstede , 14 maart 2019

Overgestapt naar energiedirect. Een lage prijs voor 3 jaar. Na het eerste jaar meer terug gekregen te hebben dan verwacht ben ik zeer tevreden. De overstap is foutloos gegaan. Eerst was ik huiverig, maar ik ben blij met mijn keus.

Reactie van Energiedirect.nl - 18 maart 2019

Hoi Mario,

Bedankt voor je positieve review! Fijn dat het naar tevredenheid gaat :). Dat horen wij heel graag!

Voor vragen kun je altijd bij ons terecht via 0900-3347328 , facebook en twitter.

Groetjes Melanie

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onjuiste informatie (schuld van "het systeem")
L.A. Plugge uit Roermond, 6 maart 2019

Op mijn.energiedirect.nl staat o.a. informatie over de opbouw van het termijnbedrag. In mijn geval staat daarin bij "Gas levering € -5,16". Een negatief bedrag, alsof ik gas teruglever! Na e-mailen, bellen en e-mailen over de vraag hoe dit kan, waarom er een negatief staat en dat ik een correct overzicht wil, krijg ik de volgende reactie (sic!):

"Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik stuur u deze mail naar aanleiding van uw bericht.

In de printscreen kan ik inderdaad zien wat u bedoeld en ik heb het ook gelijk uitgezocht voor u.

Dit probleem komt helaas wat vaker voor. Het kan zijn dat u bij uw verbruik een - getal ziet en als dit zo is wordt het verrekend op de jaarrekening. Het - bedrag gaat over uw totale bedrag en het systeem doet dat zo automatisch. Na de 1e jaarrekening ziet u de min niet meer staan."

Ik waardeer de excuses voor de late reactie.

De rest van het bericht is echter zo onbeholpen, dat er nauwelijks chocola van is te maken.

Het komt er feitelijk op neer dat:

1. het klopt dat u een negatief bedrag ziet, wij zien dat ook;

2. dat komt vaker voor (waarom dat zo is, wordt niet verklaard);

3. dat doet het systeem zo automatisch (waarom dat zo is, wordt niet verklaard);

4. na het eerste jaaroverzicht is het weg. (m.a.w. gaat u maar rustig slapen, het komt vanzelf goed).

Ik heb recht op correcte informatie, anders tast ik in het duister over de juistheid van de berekeningen over mijn termijnbedrag.

Nogmaals:

1. hoe kan het dat er een negatief getal staat achter "Gas levering"?

2. Wat is dan het juiste bedrag?

3. Kloppen de overige bedragen op de specificatie? (Wat zijn die bedragen?)

4. Waarom is het negatieve bedrag in de specificatie van het termijnbedrag pas na het eerste jaaroverzicht weg?

Als ik geen duidelijke antwoorden krijg op die vragen, is het wat mij betreft einde oefening voor deze leverancier.

Reactie van Energiedirect.nl - 8 maart 2019

Bedankt voor het gesprek. Als er nog vragen zijn, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!

Vriendelijke groet,

Webcare Energiedirect

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Fijn en eerlijk enerig bedrijf
A. K. uit Terheijden, 15 februari 2019

Ik ben heel tevreden van energie direct, goedkoop prijzen en 100 € in het einde van het.jaar.

Reactie van Energiedirect.nl - 20 februari 2019

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor je positieve review en we hebben volgend jaar weer een goed aanbod voor je om klant te blijven.

Groetjes,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Extreem slecht
Henk 11 februari 2019

Vorig jaar met een prachtig tarief naar binnen gelokt. Eenpersoons huishouden met standaard dingen er in zoals een kleine koelkast een wasmachine en een tv. De eindafrekening van het jaar kwam en ik moest ineens meer dan 400 euro bijbetalen. Ik weet niet waar deze tarieven vandaan komen maar enorm geschrokken en zal zo snel mogelijk een andere maatschappij kiezen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geen worden voor
Khadija 10 februari 2019

Ben maanden bezig om die 100 euro terug te krijgen maar tevergeefs. Ze beloven bergen van goud maar nooit wordt er contact opgenomen laat staan dat het geld gestort wordt. Meerdere keren zou ik gebeld worden. Nooit gebeurt. Ik heb echt spijt dat ik ooit overstapt ben op energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 11 februari 2019

Beste Khadija,

Mijn excuses dat het zolang duurt voordat je die € 100,- terug krijgt. Een compensatie van de opzegvergoeding wordt altijd na 3 maanden na de start van de levering uitbetaald. In jouw situatie was dit helaas niet zo. Mijn excuses voor het ongemak.

Het systeem waar mijn collega's in keken, bleek foutief te zijn. De uitbetaaldatum werd steeds uitgesteld zonder verklaring. Ik heb zowel onze financiële afdeling als onze IT hiervan op de hoogte gebracht. Jouw aanvraag wordt met spoed uitgepakt. Het bedrag van € 100,- zou je uiterlijk volgende week moeten ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goede deur aan deur overstap
Pieter uit Veenendaal, 7 februari 2019

Afgelopen maand ben ik via een deur aan deur verkoper overgestapt. Door middel van de berekening vanaf mijn jaarnota was de besparing 108 euro. Na een prettig gesprek, goed advies en duidelijke berekening ben ik na jaren lang eneco overgestapt. Complimenten.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 februari 2019

Bedankt voor deze mooie review, Pieter. Fijn om te horen dat de overstap goed verlopen is na een prettig en duidelijk gesprek.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
energie eerste huis
A Plomp uit Woerden, 4 februari 2019

Het ging heel soepel. en vragen werden snel beantwoord via de app

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Fijn om te horen dat alles zo soepel verloopt :)

Hartelijk dank voor het delen van jouw review!

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Meedenken ho maar
Anoniem 4 februari 2019

Contract afgesloten, binnen een maand onverhoopt moeten opzeggen. Boete van €250. Niet meedenkend, bijdehante chat operator. Nooit meer EnergieDirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Jammer om te horen dat uw ervaring met ons niet positief is bevallen.

Ik kan begrijpen dat u erg baalt van de opzegvergoeding. Helaas is deze, zoals opgenomen in onze voorwaarden, wel terecht.

Sorry dat ik het antwoord er niet leuker of beter op kan maken voor u. Uiteraard betreuren wij het wel dat u het contact met onze collega niet als prettig heeft ervaren.

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klantvriendelijk
Joop uit Rijswijk, 2 februari 2019

Goede informatie, goede app

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Bedankt voor de mooie review, Joop!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?