Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

97 reviews

5 sterren
(37)
4 sterren
(22)
3 sterren
(4)
2 sterren
(3)
1 ster
(31)

25 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(4)
in behandeling
(0)
onbekend
(17)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Prima
R Bernardus uit de Wijk, 1 augustus 2017

Snel en zonder vragen aangemeld en uitgeschreven zonder problemen. Levering zonder problemen. Misschien wat meer duidelijkheid m.b.t. levering en terug levering. Bonus is direct overgemaakt. Prima

Reactie van Energiedirect.nl - 2 augustus 2017

Hallo R. Bernardus,

Ik vind het fijn om te zien dat de overstap naar tevredenheid is verlopen, bedankt voor de positieve review! Daarnaast wil ik je ook bedanken voor je feedback. Zo kunnen wij onze service blijven verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Simon

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
J. M. Zuurbier uit Wognum, 31 juli 2017

Mijn overstap naar energie direct verliep zeer goed. Ze regelde alles met de vorige leverancier. Als er iets niet goed verloopt, lossen ze het snel en goed op. Het contact is heel goed, zowel via de mail als telefonisch ( je staat niet lang in de wacht). Kortom ik ben zeer tevreden.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 augustus 2017

Hallo J. M. Zuurbier,

Bedankt voor je positieve review! We doen altijd ons best om het contact zo prettig mogelijk te maken. Tegenwoordig kan dit ook via Facebook, Twitter of de app Regelneef. Nog meer gemak om contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Tabitha energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte regeling van overstap
avatar
George Ottens uit Enschede, 31 juli 2017

Ik ben naar Energiedirect.nl overgestapt. Je gaat ervan uit dat Energiedirect.nl rekening houdt met de opzegtermijn van je oude contract. Dit hebben ze dus niet gedaan met als gevolg dat ik een boete moet betalen bij mijn vorige energieleverancier.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 augustus 2017

Beste George,

Eerder hebben we u uitgelegd hoe het overstappen werkt. Op het moment van de aanmelding controleren wij de einddatum van het contract van de vorige leverancier. Destijds duurde dat nog langer dan 75 dagen. In die situatie melden we u zo snel mogelijk aan, na de bedenktijd, en ontstaat er contractbreuk bij uw vorige leverancier. Dit leggen wij ook uit in onze productvoorwaarden die gelden bij ons aanbod.

Tijdens ons gesprek gaf u ook aan dat u onze contractbevestiging niet heeft doorgelezen in de bedenktijd. In deze periode kon u aangeven dat onze startdatum niet klopte. Daar is helaas geen gebruik van gemaakt. Het is zeer spijtig dat u een opzegvergoeding heeft gekregen van uw vorige leverancier, hierin kunnen wij niets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zoals afgesproken.
Afnemer uit Boskoop, 27 juli 2017

Geleverd en afgerekend zoals overeengekomen. Prima dus.

Het weggegeven sponsorgeld t.b.v. voetbal is beter te vergeven aan klanten middels lagere prijzen voor energie. Dat is veel directer.

Reactie van Energiedirect.nl - 31 juli 2017

Beste Afnemer,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat alles is gegaan zoals overeengekomen.

Wij zijn trots op onze sponsorship met PSV. Juist daar die investering kunnen we prijzen voor onze klanten laag houden ;)

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Uitstekend
L S. uit Heerhugowaard, 25 juli 2017

Correcte club

Reactie van Energiedirect.nl - 26 juli 2017

Beste L.S.,

Bedankt voor uw review. Mocht u ooit vragen, horen wij dat graag. Wij staan voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
verdient te veel geld.
M van Lierop uit Gennep, 6 juli 2017

als je een topclub van nederland sponsort moet je veel winst maken.

Al die miljoenen had ik graag verdeeld gezien over de klanten.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 juli 2017

Beste M,

De sponsoring van PSV helpt ons bij het krijgen van naamsbekendheid. Door onze naamsbekendheid te vergroten en daardoor meer klanten te krijgen kunnen we onze scherpe tarieven blijven garanderen. Bedankt voor het plaatsen van de review.

Groetjes,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Boete bij verhuizing
Debby Wadie uit Zeewolde, 6 juli 2017

Na 20 maanden klant te zijn geweest ga ik verhuizen. Bij het opzeggen krijg ik te horen dat ik € 100,- boete krijg omdat ik 3.5 maand te vroeg mijn contract opzeg! Omdat ik tijdelijk bij mijn vriend intrek en hij geen energie bij energiedirect afneemt moet ik de volle € 100,- betalen. Erg jammer dat ze dit niet na rato doen, daar had ik alle begrip voor gehad. Wij zullen binnen nu en een half jaar een nieuw contract bij iemand moeten afsluiten en dit zorgt er dan ook zeker voor dat wij niet nogmaals een contract bij dit bedrijf zullen afsluiten.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 juli 2017

Beste klant,

Ik begrijp dat dit erg vervelend is. De hoogte van de opzegvergoeding is in overeenstemming met de ACM vastgesteld op basis van de resterende looptijd. Dit is de reden waarom het niet na rato in rekening is gebracht.

Als je binnen 12 maanden weer klant van ons wordt en daarbij een contract met vaste looptijd aangaat, vergoeden wij de opzegvergoeding weer aan je terug.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Reactie van Debby Wadie - 14 juli 2017
probleem is niet opgelost

Zij blijven bij hun standpunt. Ik zal de € 100 euro moeten betalen.

Ik heb zojuist een nieuwe woning gekregen en ga mijn nieuwe contract bij Nuon afsluiten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zonder problemen
ltmm cuijpers uit Roermond, 6 juli 2017

Informatie van E.D. was correct. Overstap is zonder problemen geregeld. Benodigde eigen aktie was minimaal.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 juli 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat de overstap zonder poespas is geregeld. Bedankt voor je positieve review.

Groetjes,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
let op! Energiedirect oplichters aan je deur
Jacek Rajewski uit Amsterdam, 30 juni 2017

Medewerkers van Energiedirect aan de deur gehad. Zij beginnen met een leugen: 'in uw buurt gaat de netbeheerder veranderen. Liander stopt er mee. We willen u meer toelichting geven, doe de deur open". Dat is dus onzin, en ook nog super brutaal. Vervolgens, in een koort gesprek, wil meneer eigenlijk weten of ik met mijn LEVERANCIER blij bent. Dan gaan alle lichten bij mij op rood. Ik vraag voor een ID en daarna stel ik een vraag: 'aha, dus jullie willen eigenlijk dat ik naar jullie overstap?', de antwoord is 'ja', voor mij einde gesprek. Ik benadruk dat ik dit niet eerlijk vind en dat ik mij aangevalen voel. Exit Energiedirect. Zo is het, toch? Agressieve verkoop is dat! Als ik ergens naar toe overstapen wil, dan zoek ik mijn nieuwe levarancieer rustig online uit. En ga niet in op leugens van Energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 3 juli 2017

Beste Jacek,

Dit is inderdaad erg vervelend en niet onze manier van klantenwerving! Ik wil hier dan ook graag melding van maken om dit in de toekomst te voorkomen. Ik wil je vragen om per e-mail je postcode, huisnummer en toelichting te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan kan ik het correct verwerken. Mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
verbazing
v.kragt uit amsterdam, 29 juni 2017

ik liet -helaas- een medewerker van deze leverancier binnen en was voor dat ik het wist overgestapt, maar daar heb ik niet voorgetekend. Ik heb ook geen mailtje ontvangen. Deze gang van zaken is zeer mysterieus mede daar ik niet van plan was om over te stappen.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 juni 2017

Beste v.kragt,

Aan de hand van het e-mailadres bij je contactgegevens hier op deze site, kon ik geen gegevens van je vinden.

Indien er een onterechte aanmelding is gedaan, kunnen we dit herstellen voor je. Ik zou je daarom willen vragen om met ons contact op te nemen via ons telefoonnummer 0900-3347328, dan helpen we je verder.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Reactie van v.kragt - 7 juli 2017
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zonder problemen overgeschakeld
avatar
K.A. Dijkstra uit 's-Gravenhage, 20 juni 2017

Wij hadden geen behoefte aan veelgeprezen "toeters en bellen" maar wilden gewoon een goede prijs en eenvoudige omschakeling.

Reactie van Energiedirect.nl - 21 juni 2017

Beste K.A. Dijkste,

Voor een goede prijs en een eenvoudige overstap ben je bij ons aan het goede adres! Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
energie direct aan de deur
caroline 15 juni 2017

Ik kreeg net 2 mannen aan de deur om energie direct te verkopen.

de 1 ste begon heel netjes en beleefd, meneer 2 kwam er tussen en die wilde zijn gelijk hebben over een contract wat ik heb bij een ander. Hij bleef volhouden dat hij gelijk had, hij wist het wel 200% zeker enz.enz.. Ik zei dat ik wel wist wat voor een contract ik had afgesloten en dat ik hierover niet in discussie wilde gaan met hem. Hij zei tot slot dat ik toch nog maar mijn contract na moest gaan kijken want hij wist zeker dat hij gelijk had. Conclusie: op deze manier absoluut geen Energie direct voor mij!!!!

Reactie van Energiedirect.nl - 16 juni 2017

Goedemorgen Caroline,

Ik begrijp dat dit geen leuke ervaring is. Het is niet de bedoeling dat je zo wordt benaderd. Ik wil dan ook graag melding maken hiervan, kun je een e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl en hierin je postcode & huisnummer vermelden? Dan kan de klacht naar de juiste persoon worden doorgestuurd. Excuses voor dit onprettige bezoek.

Met vriendelijke groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlekkeloos
N.P. van der R. uit Hoofddorp, 10 juni 2017

Alles verliep soepel!

Reactie van Energiedirect.nl - 12 juni 2017

Super om te horen! Dankjewel voor het plaatsen van deze review.

Groetjes

Renske

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
goed
g m B. uit Vlaardingen, 8 juni 2017

goed

Reactie van Energiedirect.nl - 9 juni 2017

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review :)

Groetjes Renske

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Digitaal opzeggen contract: niet mogelijk!
Rob uit Velsen Zuid, 1 juni 2017

Ik heb ooit een contract afgesloten bij energie direct. Aanleiding was het verhaal dat Nuon - mijn toenmalige leverancier - zijn prijzen kunstmatig hoog hield terwijl de inkoop gewoon lager werd. De klant profiteerde daar dus niet van mee. Een Energiedirect-verkoper kwam bij mij met dit verhaal aan de deur, compleet met krantenknipsel als bewijs. Ik voelde me bedrogen door Nuon en impulsief besloot ik met Energiedirect in zee gegaan. Ik ben jaren zonder problemen klant bij hen geweest.

Ik ben nu al weer een tijdje geleden verhuisd en mijn oude woning waar Energiedirect de energie leverde is na lang wachten verkocht. Om de lopende kosten eindelijk te stoppen (mijn huis stond 2,5 jaar te koop) wilde ik direct opzeggen. Op de site is dit niet mogelijk, het is al lastig om het woord "opzeggen" überhaupt tussen de geboden keuze mogelijkheden te onderscheiden. Je ziet wel direct het woord boete staan, bij opzeggen. Je mag niet zomaar opeens opzeggen.

Nee, je moet opbellen. Ik kan niet bedenken waarom, wellicht proberen ze je dan met een leuk aanbod weer klant te maken op je volgende adres(?) Ik kan digitaal €100.000 overmaken maar opzeggen van je energielevering kan alleen telefonisch.

Het telefoonnummer van Energiedirect staat op de site maar helaas staat er niet bij wanneer ze bereikbaar zijn. Je bent dus direct € 0,70 kwijt om te horen "dat ze op dit moment gesloten zijn". Eigenlijk gewoon weer zoals de vertrouwde Nuon, van hetzelfde laken een pak. Hoeveel mensen zouden 's avonds proberen contact te maken? Dat tikt lekker aan.

Ik heb ze nu een mail gestuurd met mijn meterstanden. Ik ga ze niet meer bellen met zoveel onbeschoftheid naar hun trouwe klanten toe. Laat ze mij maar bellen. Mijn makelaar is getuige van de meterstanden.

Zo zou ik dit verhaal aan een vriend vertellen. Ik heb niet gescholden, geen spelfouten gemaakt en hoofdletters achterwege gelaten. Maar ik weet zeker dat Energiedirect het niet plaatst.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Moderne dieven
Barbara uit Bergen op zoom, 31 mei 2017

Overgestapt naar een ander levrancier eind afrekening van energiedirect honderden euro's waar ik niet mee eens was. Nu deurwaarder op de mat met het dubbele bedrag. Wie moet ik laten geloven dat het eind afrekening niet klopt. Moderne dieven energie direct, incaso, gerechtsdeurwaarder.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 juni 2017

Goedemiddag,

Ik snap dat deze situatie erg vervelend is, zeker omdat het al is overgedragen aan een deurwaarder. Ik begrijp dat je graag meer duidelijkheid ontvangt. Daarom heb ik je een e-mail gestuurd met de stappen die je kunt nemen om de situatie helder te krijgen.

Met vriendelijk groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht vijandige overnamen door Energiedirekt
jos 29 mei 2017

Zonder enige vorm van goedkeuring onvrijwillig over gezet door hun dienst en dan ook nog voor 3 jaar vast voor een hoger tarief dan mijn huidige leverancier .en daar is dan niet aan te doen schandalig gewoon.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 mei 2017

Beste Jos,

Ik vind het jammer om te horen dat je een slechte ervaring hebt over energiedirect.nl. Ik wil dit dan ook graag samen met je oplossen. Hier heb ik echter wel meer informatie voor nodig. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met je postcode, huisnummer en bovenstaand bericht.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Netjes en goed
A.W de B. uit Hoogeveen, 24 mei 2017

Een heel goed contact in levering van energie maar ook staan ze je ten alle tijde goed te woord en helpen daar waar nodig

Reactie van Energiedirect.nl - 29 mei 2017

Bedankt voor je positieve review en fijn dat alles naar wens is!

Groetjes, Melanie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Behulpzaam en vriendelijk
NN uit Zoetermeer, 23 mei 2017

Ik had een hoge eindafrekening. Ligt helemaal aan mij trouwens. Betalingsregeling afgesproken die achteraf toch niet haalbaar was voor me. Gebeld en zeer vriendelijk geholpen. Regeling afgesproken die wel haalbaar is. Ze denken met je mee en zijn echt ontzettend behulpzaam. Ook niet duur. Ik voel me nog echt klant is koning bij Energie Direct.

Reactie van Energiedirect.nl - 26 mei 2017

Bedankt voor je positieve review! We streven ernaar om onze klanten een zo moeiteloze ervaring te geven. Het is fijn om te lezen dat je een goede ervaring hebt met ons.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Super
Tevreden klant uit Venray, 14 mei 2017

Betrouwbaar en doen wat ze zeggen. Als je een e-mail stuurt dan bellen ze meestal terug. Als je zelf belt kost het money. Ik heb weer een jaartje bijgetekend. Goede en concurrerende deal gekregen.

Reactie van Energiedirect.nl - 15 mei 2017

Wat fijn om te lezen dat je nog een jaar bij ons blijft! Dankjewel voor het plaatsen van deze mooie review!

Met vriendelijke groet,

Renske

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
super goed alles geregeld zoals het was overeengekomen.
A A Witlox uit Son en Breugel, 8 mei 2017

als energie direct een redelijke nieuwe aanbieding had gedaan had ik geen seconde getwijfeld.

ik heb zelfs geprobeerd hen te benaderen.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 mei 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat je bij ons bent gebleven en bedankt voor je review. Mochten we je ergens mee kunnen helpen dan horen wij dat graag.

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden over energiedirect
Linda uit Geldrop uit Geldrop, 8 mei 2017

Wij zijn tevreden over energiedirect. De overstap ging goed. Na 1 jaar hebben we de bonus ontvangen die beloofd was.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 mei 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze service en bedankt voor je review.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer correct
J.G.M. Timmermans uit Baarlo, 4 mei 2017

alles oke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
PRIMA SERVICE
V. Spauwen uit Heerlen, 25 april 2017

Zeer goede service en correcte afspraken komt energiedirect altijd na.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier, komt afspraken na
JFTG Berendsen uit Doetinchem, 21 april 2017

Zonder problemen in 2016 overgestapt naar Energiedirect en dit jaar ook een heel scherp aanbod ontvangen (bellen wil ook wel eens een extraatje opleveren).

Reactie van Energiedirect.nl - 24 april 2017

Goed om te horen dat je bij ons blijft! Dankjewel voor het plaatsen van deze review en het mooie cijfer!

Groetjes Renske

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?