Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

102 reviews

5 sterren
(42)
4 sterren
(23)
3 sterren
(6)
2 sterren
(2)
1 ster
(29)

23 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(4)
in behandeling
(1)
onbekend
(13)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Overstappen kost veel geld!
Dik K. uit Capelle aan den IJssel, 11 december 2017

Op 22-11-2017 via Energieleveranciers aangegeven dat ik wil overstappen van Eneco naar Energie Direct. Diezelfde dag al de bevestiging met de data dat de overstap zou plaats vinden. Het viel mij op dat de datum van de overstap voor Gas en Electra verschillend zijn. Gas op 7 december en Electra op 15 januari. Op 15 januari vervalt mijn huidige contract met Eneco. Dit heb ik laten weten aan Energie Direct.Diezelfde dag krijg ik de bevestiging dat het is aangepast. Beiden op 15 januari gezet.Op 08-12-2017 krijg ik bericht dat ik voor wat Gas betreft ben overgestapt van Eneco naar Energie Direct. Via e-mail aan Energie Direct doorgegeven dat er iets mis is gegaan.Op 09-12-2017 heb ik via de website van Energie Direct een klacht ingediend dat er iets mis is gegaan.Op 12-12-2017 krijg ik de eindafrekening van Eneco voor Gas. Met daarin een boete van 50 euro in verband met contractbreuk.In de voorwaarden van Eneco staat dat de bonus van 195 euro alleen geldt voor 1 jaar afname Gas EN Electra. Het lijkt er dus op dat het foutje van Energie Direct me 245 euro gaat kosten.

Reactie van Energiedirect.nl - 11 december 2017

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht. Jammer om te lezen dat het aanpassen van uw startdatum niet goed verwerkt is. Het is nooit de bedoeling geweest om u onnodige kosten te laten maken.

Ik zie dat één van mijn collega's vandaag telefonisch contact met u heeft opgenomen. Mijn collega zorgt er voor dat uw contract bij Eneco wordt hersteld tot 15-1-2018. Zo kunt u alsnog uw contract uitdienen en kosten vermijden. Per 15-1-2018 zorgen wij er voor dat uw contract alsnog start bij energiedirect.nl.

Welgemeende excuses voor de ontstane situatie.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik graag van u.

Met vriendelijk groet,

Will

webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstap
R van der Graaf uit Rotterdam, 4 december 2017

Tot nu toe prima.

Reactie van Energiedirect.nl - 5 december 2017

Beste meneer van der Graaf,

Bedankt voor je review!

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
E Veldkamp uit Enter, 4 december 2017

Mijn ervaring met Energiedirect is goed. Er wordt snel gehandeld en mochten er problemen zijn dan wordt je snel te woord gestaan en goed geholpen.

Reactie van Energiedirect.nl - 5 december 2017

Beste mevr Veldkamp,

Welkom bij energiedirect.nl en fijn om te lezen dat het u bevalt. Als u nog vragen hebt dan weet u ons te vinden.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
2 jaar vast, 2e jaar 300 euro duurder
Marco uit Oosterwolde, 1 december 2017

De titel zegt het al, alle prijzen zijn in het 2e jaar van mijn 2 jaar vast ineens gunstiger voor ED en Netbeheerder en belasting, en ongunstiger voor mij, resulterend in 300 euro meer betalen.

Ik heb iets meer verbruikt dan verleden jaar, maar na dat vergeleken te hebben blijkt dat 200 euro van de 300 een verhoging is die niets te maken heeft met mijn verbruik.

Dus 2 jaar vast is een leugen, prijzen veranderen gewoon na een jaar, dit wordt niet duidelijk aangegeven, dus is de 2 jaar vast gewoonweg een leugen, ik ben dit inmiddels wel gewend van bedrijven, dus voortaan neem ik alleen nog maar jaarcontracten, nooit meer langer dan een jaar.

ED had de mogelijkheid om aan me te laten zien dat bedrijven ook het juiste kunnen doen, zoals ze bij iedereen elke keer opnieuw krijgen, maar net zoals alle andere bedrijven hebben ze gewoon maling aan ons klanten en doen gewoon lekker wat ze zelf willen, en allemaal om meer geld binnen te krijgen, sorry dat ik het weer eens moet zeggen, maar bedrijven maken de wereld een onaangename plek, keer op keer weer.

Reactie van Energiedirect.nl - 4 december 2017

Geachte heer Heijndijk,

Bedankt dat je contact opneemt. Je geeft aan dat je een 2 jarig contract hebt en dat de tarieven wel veranderen. Ik zal je inlichten hoe het specifiek in elkaar zit.

Het tarief voor gas en stroom bestaat uit het kaaltarief, opslag duurzame energie, energiebelasting en BTW. Het kaaltarief zal hetzelfde blijven. De tarieven naast het kaaltarief zijn overheidskosten. Die kunnen en stijgen of dalen en dat wordt doorberekend. Jammerlijk genoeg is het zo dat ze de afgelopen paar jaar steeds gestegen zijn.

Bij je vorige jaarnota kreeg je geld terug. Om die reden is het maandbedrag verlaagd. Als je een soortgelijk verbruik zou vertonen dan was een bijbetaling niet noodzakelijk. Het verbruik is echter gestegen. Dit is jammerlijk genoeg de reden waarom je moest bij betalen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

energiedirect.nl

Reactie van Marco - 11 december 2017
probleem is niet opgelost

Ik krijg van die standaardantwoorden, en daar kan ik niets mee, ze zeggen dat het normaal is dat de prijs 300 gestegen is vanwege mijn hogere gebruik, maar de kosten zijn teveel gestegen mijns inziens, en ze zeggen dat ze een vaste prijs voor gas en energie gerekend hebben, maar op mijn jaaroverzicht staat dat de gasprijs 3 maanden na aanmelding gezakt is, dus ook al is dat dan net gunstig voor mij, het geeft wel aan dat de prijzen dus niet vast staan, en ook dat ondanks dat ik iets meer gas gebruikt heb terwijl het goedkoper werd, ik toch veel meer moest betalen vanwege de hogere belasting etc. Feit is dat op de gasprijs na alles ten ongunste van mij veranderd is, en dat ik 135 bij moest betalen terwijl ik verleden jaar met 200 kuub minder 180 euro terug kreeg, energiegebruik was verder nagenoeg hetzelfde, 200 kuub gas kost geen 300 euro.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
afspraken zijn nagekomen.
Lodewijk uit Roermond, 30 november 2017

prima voorstel, geen gezeur met overstappen.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 december 2017

Fijn om dat te lezen Lodewijk.

Welkom bij energiedirect.nl!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Agressieve verkopers aan de deur
Berdien uit Amstelveen, 29 november 2017

Ik heb nog nooit zulke brutale verkopers aan de deur gehad. Ik zei van het begin af aan dat ik geen interesse had en dat ik het te druk had. Ze bleven maar mooie praatjes verkopen. Dan nog mij uitlachen met zn tweeën dat ik bij de concurrent zit. Heel dwingend kwamen ze over om even snel binnen 1 minuut mij te registreren. Met hele vage bewijzen probeerden ze de concurrenten zwart te maken. Energiedirect was wel beter want daar betaalde ik dan 3 euro minder per maand. En toen ik zei dat ik me online wel zou registreren en er eerst goed over wilde nadenken dan kreeg ik als antwoord: ‘maar daar zijn die aanbiedingen niet’. Helemaal top Energiedirect! Je kunt ook met respect je klanten winnen!

Reactie van Energiedirect.nl - 30 november 2017

Beste Berdien,

Ik vind het jammer om te zien dat je op deze manier een slechte ervaring met energiedirect.nl hebt gehad. Ik wil je hiervoor dan ook mijn excuses aanbieden, dit is inderdaad geen manier om klanten te werven.

Daarnaast wil ik hier graag een melding van maken, zodat dit in de toekomst niet meer voor komt. Ik wil je hiervoor vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met bovenstaand bericht en de volgende gegevens:

- Je naam

- Postcode en huisnummer

- Het telefoonnummer waarmee wij gebeld hebben

- Het telefoonnummer waarop wij gebeld hebben

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Perfecte overstap en moeiteloos
LACM Lammerse uit Assendelft, 27 november 2017

Moeiteloos overgestapt en prima op de hoogte gehouden via de E-mail. En mooie lage prijzen natuurlijk.

Reactie van Energiedirect.nl - 28 november 2017

Goed om te lezen dat alles naar wens verloopt. Bedankt voor je positieve review!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed voor elkaar
R.L. uit Gramsbergen, 16 november 2017

Geen problemen, niks van de overstap gemerkt.

Reactie van Energiedirect.nl - 20 november 2017

Beste klant,

Dankjewel voor je review. Fijn om te lezen dat de overstap soepel verlopen is.

Welkom bij energiedirect.nl.

Groetjes,

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima.
MvdP uit Tricht, 15 november 2017

Heldere communicatie.In mijn geval ook i.v.m. met mijn wens tot overstap van dubbel- naar enkeltarief, wat aanvankelijk wat onduidelijkheid gaf in de aanbieding via de vergelijkingssite enerzijds en de aanmelding bij Energiedirect anderzijds. Dat is door Energiedirect actief en helder opgepakt.

Reactie van Energiedirect.nl - 16 november 2017

Beste MvdP,

Bedankt voor je review! Leuk om te lezen dat je tevreden bent over onze geboden service. Daar krijgen wij direct energie van! Bedankt voor het delen!

Groetjes, Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
lekkere overstap
GPNM Haring uit Schipluiden, 14 november 2017

Alles is geruisloos overgegaan van Greenchoice naar energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 15 november 2017

Beste G. Haring,

Super dat de overstap zo soepel is verlopen! Daar doen we het voor :) Wij zullen goed voor je zorgen.

Met vriendelijke groet,

Tabitha energiedirect.nl webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
De overstap gaat snel en simpel
A.C.J.M. Peerdeman uit Alkmaar, 8 november 2017

Inmiddels voor de derde keer via Energiedirect.nl overgestapt naar een andere leverancier. Door de duidelijke webside gaat de overstap snel, simpel en zonder problemen.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 november 2017

Beste meneer Peerdeman,

Ik vind het fijn om te zien dat de overstap naar tevredenheid is verlopen. Bedankt voor de positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
super
J.H.A Peters uit Hoensbroek, 7 november 2017

hallo ik heb besloten om van energieleverancier te wisselen.Energiedirect kwam goed ,betrouwbaar en goedkoop over.Geen enkel probleem bij de overstap gehad.Ben niet iemand die elk jaar wisselt,maar dit was een goede zet.

Reactie van Energiedirect.nl - 8 november 2017

Hallo meneer Peters,

Welkom bij energiedirect.nl! Fijn dat de overstap soepel verlopen is. Ik zie dat uw contract inmiddels al een tijdje gestart is en alles soepel verloopt.

Mocht u ons ooit nodig hebben, dan zitten we klaar voor u.

Met vriendelijk groet,

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Voorlopig tevreden
L. uit Zeist, 6 november 2017

Ik ben pas 1 maand klant, dus moeilijk te zeggen. Overstap ging vlekkeloos aan de kant van Energiedirect.nl, afschrijven gaat goed en klantenservice direct bereikbaar via chat. Niets te klagen. Als het zo door blijft gaan, heb ik geen reden om over een jaar over te stappen.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 november 2017

Beste klant,

Goed om te lezen dat alles naar wens verloopt. Dit gaan we uiteraard zo voortzetten! Als je ooit vragen hebt, dan helpen we je graag via de chat, facebook, Twitter, telefoon of e-mail. Bedankt voor je positieve review.

Met vriendelijke groet,

Michael

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
doen niet wat ze beloven.
jack de weerdt 1 november 2017

normaal krijg ik de jaar nota rond 22 okt' echter dit keer niet.gevraagd of dit kan . de medewerker zij dat ik direct de afrekening zou krijgen.Echter nog steeds geen afrekening.Is dit een truck van energie direct.Waarom kan het niet als je er om vraag .Wel beloven en niet doen.

Ik denk dat ik naar een andere energie firma overstap.

Reactie van Energiedirect.nl - 2 november 2017

Beste Jack de Weerdt,

Zojuist heb ik je telefonisch gesproken om je meer duidelijkheid te geven over de jaarnota. Ik wil je mijn excuses aanbieden voor de eerdere communicatie en ik hoop dat ik nu wel duidelijk heb kunnen geven.

Als laatste wil ik je nog bedanken voor het prettige gesprek!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Reactie van jack de weerdt - 17 november 2017
probleem is deels opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
waarschijnlijk nooit weer
hjk uit Zevenhuizen, 26 oktober 2017

Het begon zo goed. Vooral het zeer lage bedrag vastrecht gaf de doorslag tot overstappen naar energiedirect. Toen het contractjaar ten einde liep ging het echter mis.In het voorstel voor verlenging werd de vastrechtsom dermate verhoogd dat energiedirect duurder werd dan de concurrentie. Overstappen dan maar weer, de eindafrekening kwam binnen.Die was onvolledig omdat hij al werd verzonden voordat het contractjaar verstreken was. Een maand later volgde een aanvullende eindfaktuur.Hier zat een gemenigheidje in, de teruggave energiebelasting was "vergeten".....Bij navraag kreeg ik de opmerking dat het zelden gebeurde dat de nota zo goed gecontroleerd werd. Dat bevestigde mijn vermoeden dat hier moedwil in het spel was waar dit bedrijf kennelijk bijna altijd mee weg komt.Een medewerker klantenservice probeerde mij nog af te bluffen door stellig te beweren dat hier rechtmatig was gehandeld en dat energiedirect deze (wettelijk geregelde) belastingteruggave niet hoefde uit te betalen. Die beheerste kennelijk de materie niet. Pas toen ik verklaarde dat ik hierover inmiddels in overleg was met de belastingdienst en de zaak in onderzoek heb gegeven vanuit het sterke vermoeden dat hier structureel "vergissingen" worden gemaakt werd de gewraakte factuur, na 5 gesprekken met verschillende mensen, teruggedraaid. Vermeld kan nog worden dat energiedirect slechts telefonisch wil communiceren, waarschijnlijk zodat geen schriftelijk bewijsmateriaal kan worden verzameld.Reden voor ons om met energiedirect geen verbintenissen meer aan te gaan.

Reactie van Energiedirect.nl - 27 oktober 2017

Beste hjk,

Ik vind het jammer om te zien dat, na een goed begin, meerdere zaken niet goed zijn verlopen. Ik begrijp dat je overstapt als een andere leverancier goedkoper uit de bus komt, maar als ik je verhaal lees kan ik ook begrijpen dat je niet tevreden bent.

Ik wil je mijn excuses aanbieden voor het niet factureren van de vermindering energiebelasting en de manier van communiceren die daarna volgde. Dit is niet de manier waarop wij willen communiceren.

Ik wil dit graag volledig voor je uitzoeken, maar hier heb ik wel enkele gegevens voor nodig. Kun je bovenstaand bericht en je postcode en huisnummer opsturen naar webcare@energiedirect.nl? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Waardeloze app die geen actueel inzicht geeft ondanks slimme meter
J. L. uit Hoogerheide, 24 oktober 2017

Overstap van Greenchoice naar Energiedirect ging soepel. Alleen biedt Energiedirect een waardeloze app waar je niets mee kunt. Ondanks slimme meter kun je via de app niet je actuele verbruik zien zoals bij app van Greenchoice. Niet van deze tijd...

Reactie van Energiedirect.nl - 25 oktober 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat de overstap soepel is verlopen. Wij lezen om de twee maanden de meterstanden uit en dit krijg je ook te zien via de app/persoonlijke pagina. We hebben helaas nog niet de mogelijkheid om het actuele verbruik te weergeven. Uiteraard zijn we bezig om de app en de persoonlijke pagina te verbeteren en daarom wil ik je bedanken voor je feedback.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Fluitje van een cent
LMJ Robroek uit Gennep, 22 oktober 2017

Het was erg makkelijk en na de beslissing wordt alles geregeld ....

Reactie van Energiedirect.nl - 23 oktober 2017

Geachte heer Robroek,

Hartelijk dank voor deze positieve woorden. Het is een vereiste om een klant zo goed mogelijk te helpen en zo veel mogelijk te ontlasten. Aangezien deze dingen vanzelfsprekend zijn, stellen wij het enorm op prijs dat iemand de moeite neemt om zijn waardering kenbaar te maken. Neem gerust contact met ons op voor al uw vragen. Zoals u inmiddels weet, wij helpen u graag!

Groet, energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima service en duidelijke uitleg aan de telefoon
Yvo uit Venray, 22 oktober 2017

Wij zijn in augustus verhuisd en moesten een nieuwe energieleverancier hebben. Energie is voor mij niet echt een merkgebonden iets dus ben ik gaan kijken naar de prijs/kwaliteitverhouding. Er waren enkele iets goedkopere aanbieders, maar reviews lieten zien dat de service niet altijd goed was. Daarnaast had ik zelf nog een vraag. Ik heb deze online gesteld aan energiedirect en werd binnen een paar uur gebeld met een duidelijk antwoord. Dit was voor mij een bevestiging dat we hiervoor moesten gaan. Tot nu toe geen enkele problemen gehad!

Reactie van Energiedirect.nl - 23 oktober 2017

Hallo Yvo,

Wat fijn om te horen dat het allemaal zo is gelopen. U hebt de reviews gelezen en u hebt uw keuze gebaseerd op uw persoonlijke ervaring. Super goed! Het is onze bedoeling om deze tevredenheid voort te zetten en constant op hetzelfde peil te houden. Ik wil u om die reden vragen om direct contact met ons op te nemen als u vragen hebt. Zoals u inmiddels weet, wij helpen u graag!

Groet, energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
soepele overstap
A S. uit Heerenveen, 21 oktober 2017

Eigenlijk zegt de titel alles al :) Ik stap elk jaar over om maximaal voordeel te hebben. Wel laat ik dat afhangen of de energiemaatschappij met een goed aanbod komt voor verlengen. Tot nu toe is dat niet het geval geweest. We shall see!!

Reactie van Energiedirect.nl - 23 oktober 2017

Geachte heer Spinder,

Bedankt voor deze mooie woorden. Ik hoop dat wij u kunnen behouden door middel van een leuk aanbod. Dat zal volgend jaar wezen. Voor nu wil ik u vragen om contact op te nemen als u vragen hebt. Naast onze lage tarieven, willen wij laten zien dat wij u altijd helpen met al uw vragen.

Groet, energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed geregeld
floyd uit Sint Hubert, 20 oktober 2017

Soepele overschrijving en alles met 1 melding geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Mijn liefje wat wil je nog meer!
PWHA Mennens uit Tilburg, 19 oktober 2017

Met de ogen dicht - zij regelen alles perfect!

Reactie van Energiedirect.nl - 20 oktober 2017

Beste klant,

Welkom bij energiedirect.nl en fijn dat je de moeite hebt genomen op een review te schrijven. Als we iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klant worden ?, dacht het niet !!
De heer de Moor 11 oktober 2017

In augustus contact gehad met medewerker van Energiedirect, energieprijzen van augustus besproken, omdat mijn contract in december afloopt wordt mij geadviseerd te wachten tot oktober, dat is binnen de 75 dagen zodat ik geen boete krijgt bij mijn huidige energieleverancier. Mijnheer ik noteer u in de agenda en bel u op 4 oktober terug, uiteraard worden de prijzen van augustus aan u berekent.Op 4 oktober ben ik niet terug gebeld, dus bel zelf op 6 oktober, alles uitgelegd, vervelend maar wij zenden u per e-mail een bevestiging met de energieprijzen van augustus. Er wordt geen e-mail ontvangen, ik vraag mij hardop af, wil ik nog wel klant worden bij zo’n organisatie.Opnieuw contact gezocht, ontvang ik eerst een e-mail met link naar aanbieding van Essent, en later van Energiedirect, door zelfde dame ondertekend. In de e-mail staat een verkeerd telefoonnummer, uiteraard krijgen ze mij hierdoor niet te spreken. Hoewel tot 2 maal toe door een medewerker telefonisch bevestigd ontvang ik per e-mail een aanbieding met de nu geldende energieprijzen in plaats van die van augustus. Als je belt krijg je te horen dat de opname gebruikt kan worden voor trainingsdoeleinden.Beluister nog eens de tot nu toe 3 gevoerde telefoongesprekken, waarbij ik het voortouw heb genomen voor contact, daar valt voor Energiedirect nog een hoop te leren.

Reactie van Energiedirect.nl - 12 oktober 2017

Beste klant,

Allereerst vind ik het erg jammer om te horen dat je niet terug gebeld bent. Wij proberen natuurlijk al onze afspraken met klanten na te komen, als het druk is of de medewerker niet beschikbaar is op dat moment kan het weleens voorkomen dat we de afspraken niet kunnen nakomen.

Mijn collega die je hebt gesproken in het eerdere contact had de beste bedoelingen om een boete bij je huidige leverancier te voorkomen. Uit je verhaal begrijp ik dat er een misverstand was in de aangeboden tarieven. Wij kunnen de tarieven van de desbetreffende maand alleen aanbieden in de maand zelf, het is helaas niet mogelijk om in oktober te tarieven van augustus aan te bieden. Ik vind het jammer dat het contact zo is verlopen en onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Energiedirect is prima
avatar
P Hildebrand uit Zaltbommel, 10 oktober 2017

Via Energieleveranciers.nl ben ik aan Energiedirect gekomen. Ik zag dat zij de goedkoopste tarieven hadden voor gas en elektra. Geen hoge kortingen of cadeaus maar goedkope tarieven. Daar heb ik wat aan. Daarom heb ik voor Energiedirect gekozen als leverancier

Reactie van Energiedirect.nl - 11 oktober 2017

Beste P Hildebrand,

Bedankt voor je positieve review! Ik ben blij om te zien dat je bij ons het goedkoopste uit bent. Wij houden het graag makkelijk en overzichtelijk voor onze klanten en kunnen zo de beste aanbiedingen doen.

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slinkse verkoopmethode
J.C. van der Linden uit Gouda, 7 oktober 2017

Vorige week vrijdag is mijn moeder (87 jaar en doof)ongevraagd bezocht door 1 van hun verkopers.

Terwijl mijn moeder visite had heeft deze verkoper haar een energie contract aangesmeerd.

Mijn moeder is heel erg doof en van deze materie begrijpt ze niet veel.

Ze zegt ja op vragen, omdat ze dan van het geneuzel af is.

de verkoper van energie direct heeft zonder instemming een outlook.com email adres aangemaakt op naam van mijn moeder.

m.a.w. hij geeft zich uit voor een ander. M.i. is hier sprake van identiteit fraude.

Afgelopen dinsdag was ik toevallig bij haar en heb ik het telefoongesprek wat 1 van hun medewerkers met haar voerde kunnen overnemen.

Inmiddels is de overname ongedaan gemaakt.

Wat overblijft, is het dat het outlook.com adres nog bestaat.

Helaas heb ik uit mijn eigen praktijk als bewindvoerder en privé hun vreselijke verkoopmethode's mogen meemaken.

Ik weet niet beter dan dat zij omzet wil halen over de ruggen van zwakkere mensen in onze samenleving.

Ik overweeg om aangifte te doen wegens identiteit fraude.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waarom tankpasje
Luuk uit Klazienaveen , 29 augustus 2017

Ik ben al 2 jaar bij energiedirect en over paar maanden loopt mijn contract af dus verder kijken de reden ervan is dat ik me ontzettend boos maak waarom die een auto heeft 15 cent per liter korting krijgt en die geen auto heeft die grijpt ernaast reken maar op jaarbasis . Waarom voor die klanten niet war andere een slimme thermostaat bv en ze pompen maar miljoenen in psv schandalig wou me contract verlengen maar voor die 140 euro hoeft me niet want die een auto heeft krijgt het nl ook wil best mijn contact verlengen moeten ze wel meer dan huidige actie bieden anders stap ik over

Reactie van Energiedirect.nl - 31 augustus 2017

Beste Luuk,

Bedankt voor je review. Ik snap dat je boos bent omdat je geen gebruik kan maken van Tankey omdat je geen auto hebt. Deze actie, die voor al onze klanten geldt als een extraatje , is wel voor de mensen met een auto.

Je signaal om iets anders te doen voor mensen zonder auto, zet ik meteen door naar onze marketing afdeling. Wie weet zie je binnenkort dan nog een ander extraatje voorbij komen!

Aan de energie aanbieding zelf kan ik helaas niets meer voor je betekenen. Onze tarieven wijzigen eens per maand namelijk, en de acties periodiek. De eerdere aanbieding die je gekregen hebt is daarbij momenteel ons beste aanbod. Je kan altijd nog maandelijks even kijken of we iets beters voor je hebben ;)

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?