Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

108 reviews

5 sterren
(42)
4 sterren
(23)
3 sterren
(5)
2 sterren
(7)
1 ster
(31)

30 problemen opgepakt

opgelost
(5)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(1)
onbekend
(21)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Zonder problemen overgeschakeld
avatar
K.A. Dijkstra uit 's-Gravenhage, 20 juni 2017

Wij hadden geen behoefte aan veelgeprezen "toeters en bellen" maar wilden gewoon een goede prijs en eenvoudige omschakeling.

Reactie van Energiedirect.nl - 21 juni 2017

Beste K.A. Dijkste,

Voor een goede prijs en een eenvoudige overstap ben je bij ons aan het goede adres! Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
energie direct aan de deur
caroline 15 juni 2017

Ik kreeg net 2 mannen aan de deur om energie direct te verkopen.

de 1 ste begon heel netjes en beleefd, meneer 2 kwam er tussen en die wilde zijn gelijk hebben over een contract wat ik heb bij een ander. Hij bleef volhouden dat hij gelijk had, hij wist het wel 200% zeker enz.enz.. Ik zei dat ik wel wist wat voor een contract ik had afgesloten en dat ik hierover niet in discussie wilde gaan met hem. Hij zei tot slot dat ik toch nog maar mijn contract na moest gaan kijken want hij wist zeker dat hij gelijk had. Conclusie: op deze manier absoluut geen Energie direct voor mij!!!!

Reactie van Energiedirect.nl - 16 juni 2017

Goedemorgen Caroline,

Ik begrijp dat dit geen leuke ervaring is. Het is niet de bedoeling dat je zo wordt benaderd. Ik wil dan ook graag melding maken hiervan, kun je een e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl en hierin je postcode & huisnummer vermelden? Dan kan de klacht naar de juiste persoon worden doorgestuurd. Excuses voor dit onprettige bezoek.

Met vriendelijke groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlekkeloos
N.P. van der R. uit Hoofddorp, 10 juni 2017

Alles verliep soepel!

Reactie van Energiedirect.nl - 12 juni 2017

Super om te horen! Dankjewel voor het plaatsen van deze review.

Groetjes

Renske

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
goed
g m B. uit Vlaardingen, 8 juni 2017

goed

Reactie van Energiedirect.nl - 9 juni 2017

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review :)

Groetjes Renske

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Digitaal opzeggen contract: niet mogelijk!
Rob uit Velsen Zuid, 1 juni 2017

Ik heb ooit een contract afgesloten bij energie direct. Aanleiding was het verhaal dat Nuon - mijn toenmalige leverancier - zijn prijzen kunstmatig hoog hield terwijl de inkoop gewoon lager werd. De klant profiteerde daar dus niet van mee. Een Energiedirect-verkoper kwam bij mij met dit verhaal aan de deur, compleet met krantenknipsel als bewijs. Ik voelde me bedrogen door Nuon en impulsief besloot ik met Energiedirect in zee gegaan. Ik ben jaren zonder problemen klant bij hen geweest.

Ik ben nu al weer een tijdje geleden verhuisd en mijn oude woning waar Energiedirect de energie leverde is na lang wachten verkocht. Om de lopende kosten eindelijk te stoppen (mijn huis stond 2,5 jaar te koop) wilde ik direct opzeggen. Op de site is dit niet mogelijk, het is al lastig om het woord "opzeggen" überhaupt tussen de geboden keuze mogelijkheden te onderscheiden. Je ziet wel direct het woord boete staan, bij opzeggen. Je mag niet zomaar opeens opzeggen.

Nee, je moet opbellen. Ik kan niet bedenken waarom, wellicht proberen ze je dan met een leuk aanbod weer klant te maken op je volgende adres(?) Ik kan digitaal €100.000 overmaken maar opzeggen van je energielevering kan alleen telefonisch.

Het telefoonnummer van Energiedirect staat op de site maar helaas staat er niet bij wanneer ze bereikbaar zijn. Je bent dus direct € 0,70 kwijt om te horen "dat ze op dit moment gesloten zijn". Eigenlijk gewoon weer zoals de vertrouwde Nuon, van hetzelfde laken een pak. Hoeveel mensen zouden 's avonds proberen contact te maken? Dat tikt lekker aan.

Ik heb ze nu een mail gestuurd met mijn meterstanden. Ik ga ze niet meer bellen met zoveel onbeschoftheid naar hun trouwe klanten toe. Laat ze mij maar bellen. Mijn makelaar is getuige van de meterstanden.

Zo zou ik dit verhaal aan een vriend vertellen. Ik heb niet gescholden, geen spelfouten gemaakt en hoofdletters achterwege gelaten. Maar ik weet zeker dat Energiedirect het niet plaatst.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Moderne dieven
Barbara uit Bergen op zoom, 31 mei 2017

Overgestapt naar een ander levrancier eind afrekening van energiedirect honderden euro's waar ik niet mee eens was. Nu deurwaarder op de mat met het dubbele bedrag. Wie moet ik laten geloven dat het eind afrekening niet klopt. Moderne dieven energie direct, incaso, gerechtsdeurwaarder.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 juni 2017

Goedemiddag,

Ik snap dat deze situatie erg vervelend is, zeker omdat het al is overgedragen aan een deurwaarder. Ik begrijp dat je graag meer duidelijkheid ontvangt. Daarom heb ik je een e-mail gestuurd met de stappen die je kunt nemen om de situatie helder te krijgen.

Met vriendelijk groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht vijandige overnamen door Energiedirekt
jos 29 mei 2017

Zonder enige vorm van goedkeuring onvrijwillig over gezet door hun dienst en dan ook nog voor 3 jaar vast voor een hoger tarief dan mijn huidige leverancier .en daar is dan niet aan te doen schandalig gewoon.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 mei 2017

Beste Jos,

Ik vind het jammer om te horen dat je een slechte ervaring hebt over energiedirect.nl. Ik wil dit dan ook graag samen met je oplossen. Hier heb ik echter wel meer informatie voor nodig. Ik wil je dan ook vragen om een e-mail te sturen naar webcare@energiedirect.nl met je postcode, huisnummer en bovenstaand bericht.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Netjes en goed
A.W de B. uit Hoogeveen, 24 mei 2017

Een heel goed contact in levering van energie maar ook staan ze je ten alle tijde goed te woord en helpen daar waar nodig

Reactie van Energiedirect.nl - 29 mei 2017

Bedankt voor je positieve review en fijn dat alles naar wens is!

Groetjes, Melanie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Behulpzaam en vriendelijk
NN uit Zoetermeer, 23 mei 2017

Ik had een hoge eindafrekening. Ligt helemaal aan mij trouwens. Betalingsregeling afgesproken die achteraf toch niet haalbaar was voor me. Gebeld en zeer vriendelijk geholpen. Regeling afgesproken die wel haalbaar is. Ze denken met je mee en zijn echt ontzettend behulpzaam. Ook niet duur. Ik voel me nog echt klant is koning bij Energie Direct.

Reactie van Energiedirect.nl - 26 mei 2017

Bedankt voor je positieve review! We streven ernaar om onze klanten een zo moeiteloze ervaring te geven. Het is fijn om te lezen dat je een goede ervaring hebt met ons.

Met vriendelijke groet,

Michael

Klantenservice energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Super
Tevreden klant uit Venray, 14 mei 2017

Betrouwbaar en doen wat ze zeggen. Als je een e-mail stuurt dan bellen ze meestal terug. Als je zelf belt kost het money. Ik heb weer een jaartje bijgetekend. Goede en concurrerende deal gekregen.

Reactie van Energiedirect.nl - 15 mei 2017

Wat fijn om te lezen dat je nog een jaar bij ons blijft! Dankjewel voor het plaatsen van deze mooie review!

Met vriendelijke groet,

Renske

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
super goed alles geregeld zoals het was overeengekomen.
A A Witlox uit Son en Breugel, 8 mei 2017

als energie direct een redelijke nieuwe aanbieding had gedaan had ik geen seconde getwijfeld.

ik heb zelfs geprobeerd hen te benaderen.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 mei 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat je bij ons bent gebleven en bedankt voor je review. Mochten we je ergens mee kunnen helpen dan horen wij dat graag.

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden over energiedirect
Linda uit Geldrop uit Geldrop, 8 mei 2017

Wij zijn tevreden over energiedirect. De overstap ging goed. Na 1 jaar hebben we de bonus ontvangen die beloofd was.

Reactie van Energiedirect.nl - 9 mei 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze service en bedankt voor je review.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer correct
J.G.M. Timmermans uit Baarlo, 4 mei 2017

alles oke

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
PRIMA SERVICE
V. Spauwen uit Heerlen, 25 april 2017

Zeer goede service en correcte afspraken komt energiedirect altijd na.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima leverancier, komt afspraken na
JFTG Berendsen uit Doetinchem, 21 april 2017

Zonder problemen in 2016 overgestapt naar Energiedirect en dit jaar ook een heel scherp aanbod ontvangen (bellen wil ook wel eens een extraatje opleveren).

Reactie van Energiedirect.nl - 24 april 2017

Goed om te horen dat je bij ons blijft! Dankjewel voor het plaatsen van deze review en het mooie cijfer!

Groetjes Renske

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Betrouwbaar en behulpzaam
N D. uit Zwolle, 21 april 2017

Dik tevreden! Eigenlijk heb ik nooit problemen met energiedirect.nl gehad. Ruim 1,5 heb ik bij heb gezeten en vond ze betrouwbaar en behulpzaam. Ik woonde in een oud huis met oude meters en ze hebben mij destijds bij het invullen van de meterstanden goed geholpen. Verder was de prijs ook niet te duur. Wat natuurlijk erg gunstig is voor de portomonee.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 april 2017

Beste mevrouw Dijksman,

Het is leuk en fijn om terug te lezen dat je tevreden bent over ons als leverancier. Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Michael

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Perfecte service
Niels uit Enschede, 19 april 2017

Nu meerdere jaren achter elkaar via energieleverancier gewisseld via energiedirect. Helder, snel en duidelijk (deze enquête invullen duurt langer). Einde van het jaar de bonus en een automatische herinneringsmail met overstapvoorstel + nieuw bosnusbedrag.

Reactie van Energiedirect.nl - 20 april 2017

Bedankt voor je mooie review! Daar worden we blij van.

We hopen dat je nog lang klant blijft bij ons.

Groetjes,

Mireille

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed en snel geregeld
F B. uit Heerlen, 19 april 2017

Het afsluiten van een energie contract was makkelijk en snel.

Toen ik het contactformulier invulde op de website om een vraag te stellen, werd ik ga een paar uur gebeld met een antwoord, goede service!

Na het eerste jaar mijn termijnbedrag moeiteloos aan kunnen passen.

Kortom, niks te klagen!

Reactie van Energiedirect.nl - 20 april 2017

Beste F B.

Fijn om te lezen dat je zo weinig moeite hebt hoeven doen om antwoord op je vraag te krijgen. Dat is de bedoeling. Bedankt voor het delen van je ervaring met ons.

Groet,

Mireille

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima!
A.F uit Hellevoetsluis, 19 april 2017

Totaal geen problemen. Doet wat beloofd is.

Reactie van Energiedirect.nl - 19 april 2017

Beste A.F.

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat onze service naar wens is. Als er in de toekomst vragen hebt dan staan we voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Nooit naar Essent
Vera uit Amstelveen, 26 maart 2017

in augustus 2016 schreef ik een stukje over de veel te hoge afrekeningen van Essent, dus eigenlijk betaal je de lokkertjes als gratis kado-bonnen zelf....Essent beloofde de zaak grondig uit te zoeken...voor een 1 persoonshuishouden ongeveer 190 euro per maand betalen, ik ben de helft van de tijd niet eens thuis...dat kan niet kloppen. Vond Essent ook. Maar helaas....geen onderzoek, wel een rechtszaak.....aardig hoor Essent! In mijn nieuwe woning betaal ik trouwens 90 euro per maand bij NLE.

Reactie van Energiedirect.nl - 27 maart 2017

Beste Vera,

Jammer om te horen van de situatie bij Essent. Weet je zeker dat deze review wel voor ons (energiedirect.nl) bedoeld is?

Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen, mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via telefoon, contactformulier of via onze social media kanalen.

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Naadloos
M.B Rijnbeek uit Akersloot, 10 maart 2017

Was de aantrekkelijkste in prijs en de service is prima, oude contract werd opgezegd en zonder er iets van te merken nieuwe leverancier, alleen de prijs was het verschil

Reactie van Energiedirect.nl - 13 maart 2017

Beste M.B Rijnbeek,

Bedankt voor deze review. Wij vinden het fijn om te horen dat de overstap soepel verlopen is :-)

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snel, helder en correct
J.H.M. Z. uit Veghel, 10 maart 2017

Ik heb vooraf ter vergelijking met andere leveranciers een energieberekening laten maken op basis van het zelfde energieverbruik (in kwh en m3) . Hierbij kwam een jaarcontract met Energiedirect als goedkoopste uit de bus. Het contract was snel en helder ter beschikking. Zodoende was mij duidelijk waar ik aan toe was. Het maandvoorschot was overeenkomstig de berekening vooraf. Uiteraard ben ik benieuwd of eventuele "knelpunten" die zich zouden voordoen tijdens mijn jaarcontract ook efficiënt en klantvriendelijk worden opgelost. Dat zal moeten blijken.

Reactie van Energiedirect.nl - 13 maart 2017

Beste J.H.M. Z.,

Bedankt voor je review. Fijn om te horen dat ons aanbod helder is!

We gaan er uiteraard niet van uit dat er knelpunten voor gaan komen, maar mocht dat het geval zijn dan kun je altijd contact met ons opnemen en dan komen we er samen uit ;)

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekend!
L.G.M. van der Meer uit Ede, 3 maart 2017

Ik ben heel tevreden over Energiedirect.nl. Na een jaar werd de welkomstpremie van bijna 300 euro keurig uitbetaald. Ik kon mijn meterstanden online doorgeven. De afrekening kwam binnen een week! Omdat mijn stroomverbruik was gedaald werd mijn maandelijks voorschot meteen naar beneden aangepast. Energiedirect.nl geeft ook korting aan bestaande klanten. Ik heb mijn contract voor twee jaar vernieuwd en kan over een jaar weer een premie van 100 euro verwachten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valse voorlichting
Mirjam uit Vught, 27 februari 2017

Ik ben echt absoluut niet te spreken over energiedirect. Ze hebben ons gezegd dat overstappen mogelijk was ZONDER boete, dat we nergens meer aan vast zaten bij de oude leverancier. Nu krijgen we ineens van de vorige leverancier een afrekening van € 795,00. Reactie: "Dan had u de kleine lettertjes beter moeten lezen". Echt heel erg slecht.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slechte klantenbehandeling
h.perik uit vriezenveen, 27 februari 2017

wij zijn overgegaan naar een andere leverancier en moesten dus een eindnota krijgen van energiedirect.nl proberen in te loggen maar kregen te lezen geen klant meer, dus wachten wordt er gebeld u moet de eindnota nog betalen inclusief 40,00 euro extra kosten ivm niet op tijd betalen?? dus uitgelegd dat wij geen nota hadden!!! ja is naar uw email gestuurd alleen wij hebben al een poosje een nieuw adres!!! ja dat moet u doorgeven: wij kunnen niet inloggen !!! kunnen wij niets aandoen dus u MOET die 40,00 euro betalen anders wordt u afgesloten!!!! sorry maar is onze schuld niet!!!! en dan nog er is ook nog zoiets als post!!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?