Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

93 reviews

5 sterren
(36)
4 sterren
(20)
3 sterren
(5)
2 sterren
(2)
1 ster
(30)

22 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(3)
in behandeling
(1)
onbekend
(14)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Goed geregeld
floyd uit Sint Hubert, 20 oktober 2017

Soepele overschrijving en alles met 1 melding geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Mijn liefje wat wil je nog meer!
PWHA Mennens uit Tilburg, 19 oktober 2017

Met de ogen dicht - zij regelen alles perfect!

Reactie van Energiedirect.nl - 20 oktober 2017

Beste klant,

Welkom bij energiedirect.nl en fijn dat je de moeite hebt genomen op een review te schrijven. Als we iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klant worden ?, dacht het niet !!
De heer de Moor 11 oktober 2017

In augustus contact gehad met medewerker van Energiedirect, energieprijzen van augustus besproken, omdat mijn contract in december afloopt wordt mij geadviseerd te wachten tot oktober, dat is binnen de 75 dagen zodat ik geen boete krijgt bij mijn huidige energieleverancier. Mijnheer ik noteer u in de agenda en bel u op 4 oktober terug, uiteraard worden de prijzen van augustus aan u berekent.Op 4 oktober ben ik niet terug gebeld, dus bel zelf op 6 oktober, alles uitgelegd, vervelend maar wij zenden u per e-mail een bevestiging met de energieprijzen van augustus. Er wordt geen e-mail ontvangen, ik vraag mij hardop af, wil ik nog wel klant worden bij zo’n organisatie.Opnieuw contact gezocht, ontvang ik eerst een e-mail met link naar aanbieding van Essent, en later van Energiedirect, door zelfde dame ondertekend. In de e-mail staat een verkeerd telefoonnummer, uiteraard krijgen ze mij hierdoor niet te spreken. Hoewel tot 2 maal toe door een medewerker telefonisch bevestigd ontvang ik per e-mail een aanbieding met de nu geldende energieprijzen in plaats van die van augustus. Als je belt krijg je te horen dat de opname gebruikt kan worden voor trainingsdoeleinden.Beluister nog eens de tot nu toe 3 gevoerde telefoongesprekken, waarbij ik het voortouw heb genomen voor contact, daar valt voor Energiedirect nog een hoop te leren.

Reactie van Energiedirect.nl - 12 oktober 2017

Beste klant,

Allereerst vind ik het erg jammer om te horen dat je niet terug gebeld bent. Wij proberen natuurlijk al onze afspraken met klanten na te komen, als het druk is of de medewerker niet beschikbaar is op dat moment kan het weleens voorkomen dat we de afspraken niet kunnen nakomen.

Mijn collega die je hebt gesproken in het eerdere contact had de beste bedoelingen om een boete bij je huidige leverancier te voorkomen. Uit je verhaal begrijp ik dat er een misverstand was in de aangeboden tarieven. Wij kunnen de tarieven van de desbetreffende maand alleen aanbieden in de maand zelf, het is helaas niet mogelijk om in oktober te tarieven van augustus aan te bieden. Ik vind het jammer dat het contact zo is verlopen en onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Energiedirect is prima
avatar
P Hildebrand uit Zaltbommel, 10 oktober 2017

Via Energieleveranciers.nl ben ik aan Energiedirect gekomen. Ik zag dat zij de goedkoopste tarieven hadden voor gas en elektra. Geen hoge kortingen of cadeaus maar goedkope tarieven. Daar heb ik wat aan. Daarom heb ik voor Energiedirect gekozen als leverancier

Reactie van Energiedirect.nl - 11 oktober 2017

Beste P Hildebrand,

Bedankt voor je positieve review! Ik ben blij om te zien dat je bij ons het goedkoopste uit bent. Wij houden het graag makkelijk en overzichtelijk voor onze klanten en kunnen zo de beste aanbiedingen doen.

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slinkse verkoopmethode
J.C. van der Linden uit Gouda, 7 oktober 2017

Vorige week vrijdag is mijn moeder (87 jaar en doof)ongevraagd bezocht door 1 van hun verkopers.

Terwijl mijn moeder visite had heeft deze verkoper haar een energie contract aangesmeerd.

Mijn moeder is heel erg doof en van deze materie begrijpt ze niet veel.

Ze zegt ja op vragen, omdat ze dan van het geneuzel af is.

de verkoper van energie direct heeft zonder instemming een outlook.com email adres aangemaakt op naam van mijn moeder.

m.a.w. hij geeft zich uit voor een ander. M.i. is hier sprake van identiteit fraude.

Afgelopen dinsdag was ik toevallig bij haar en heb ik het telefoongesprek wat 1 van hun medewerkers met haar voerde kunnen overnemen.

Inmiddels is de overname ongedaan gemaakt.

Wat overblijft, is het dat het outlook.com adres nog bestaat.

Helaas heb ik uit mijn eigen praktijk als bewindvoerder en privé hun vreselijke verkoopmethode's mogen meemaken.

Ik weet niet beter dan dat zij omzet wil halen over de ruggen van zwakkere mensen in onze samenleving.

Ik overweeg om aangifte te doen wegens identiteit fraude.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waarom tankpasje
Luuk uit Klazienaveen , 29 augustus 2017

Ik ben al 2 jaar bij energiedirect en over paar maanden loopt mijn contract af dus verder kijken de reden ervan is dat ik me ontzettend boos maak waarom die een auto heeft 15 cent per liter korting krijgt en die geen auto heeft die grijpt ernaast reken maar op jaarbasis . Waarom voor die klanten niet war andere een slimme thermostaat bv en ze pompen maar miljoenen in psv schandalig wou me contract verlengen maar voor die 140 euro hoeft me niet want die een auto heeft krijgt het nl ook wil best mijn contact verlengen moeten ze wel meer dan huidige actie bieden anders stap ik over

Reactie van Energiedirect.nl - 31 augustus 2017

Beste Luuk,

Bedankt voor je review. Ik snap dat je boos bent omdat je geen gebruik kan maken van Tankey omdat je geen auto hebt. Deze actie, die voor al onze klanten geldt als een extraatje , is wel voor de mensen met een auto.

Je signaal om iets anders te doen voor mensen zonder auto, zet ik meteen door naar onze marketing afdeling. Wie weet zie je binnenkort dan nog een ander extraatje voorbij komen!

Aan de energie aanbieding zelf kan ik helaas niets meer voor je betekenen. Onze tarieven wijzigen eens per maand namelijk, en de acties periodiek. De eerdere aanbieding die je gekregen hebt is daarbij momenteel ons beste aanbod. Je kan altijd nog maandelijks even kijken of we iets beters voor je hebben ;)

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Fijne leverancier
GHEM Broens uit Swalmen, 26 augustus 2017

Energiedirekt is een leverancier met weinig poespas , online kun je alles met hun regelen . Ideale partner ik blijf er nog een tijd bij .

Reactie van Energiedirect.nl - 28 augustus 2017

Beter had ik het zelf niet kunnen verwoorden. Wat een top review, dank je wel! Wij blijven ons best doen en zullen goed voor je zorgen.

Met vriendelijke groet,

Tabitha

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Tevreden.
H.C.M. BOLLEN uit Mechelen, 25 augustus 2017

Energiedirect levert goede service en hebben steeds goede prijsaanbiedingen.

Reactie van Energiedirect.nl - 25 augustus 2017

Dank je wel voor je mooie review! Dit vinden we natuurlijk altijd fijn om te horen :-)

Met vriendelijke groet,

Angelique

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zelde zo'n slecht bedrijf mee gemaakt
Joyce van rijn uit Julianadorp, 24 augustus 2017

De overstap liep al voor geen meter.

Ik had me levering al laten starten in de oude woning ruim een maand voor de verhuizing want ik vertrouwde het al niet als dat pas in zou gaan tijdens de verhuizing.

Ik kreeg de papieren om de meterstanden door te geven en ik kreeg bericht dat ze zouden gaan starten. Gelijk op de website door gegeven dat ik een maand later zou verhuizen en gelijk de opzeg vergoeding aangevraagd ivm vroegtijdig overstappen. Vrij vlot kreeg ik te horen dat ze de overstap boeten zouden betalen. Iets later kreeg ik het verzoek tot her invullen van de meterstanden van de oude woning.

Eenmaal in ons nieuwe huis kreeg ik maar geen bericht. Ik bellen en bellen en bellen ja lastig lastig lastig we gaan het uitzoeken. Paar dagen later krijg ik een melding van uw eindnota staat klaar met de datum van einde contract. Ik weer bellen, wat bleek ze hadden me nooit aangemeld dat ik zou verhuizen. Inmiddels wonen we al ruim 2 weken in ons nieuwe huis.

Met andere worden ik had geen contract meer met ze. Of ik me maar weer even opnieuw via de website wilde aanmelden als klant. Oké weet je wat prima toen ik hem vroeg hoe het dan zat met de opzegvergoeding, die moest ik ook maar even opnieuw doen want hij kon dat niet.

Puntje bij paaltje na een maand eindelijk onder contract. Maar geen bevestiging meer gehad van de overstap boete. Ik weer bellen. Ja die hadden ze ontvangen maar geannuleerd omdat ik binnne een maand weer weg was, heel het verhaal uitgelegd oh nou of ik het dan nogmaals wilde invullen dan kwam het wel goed.

Kleine week later bericht we gaan het uitbetalen kan max 3 maanden duren, prima.

Voor onze nieuwe woning willen we graag zonnepanelen, maar ik zat net wat vragen over terug levering van stroom. Weer belle, schijnbaar had ze telefoniste haar dag niet want ik moest zulke dingen zelf maar uitzoeken en als ze elke dag dit soort vragen kreeg had ze er geen zin meer in. Ik stond echt met me oren te klapperen, wat zeg je??? Ik vraag je hoe het zit met electra terug leveren niet hoe ik wereld vrede moet creëren. Op mijn vraag of er een collega was die me misschien wel kon helpen kreeg ik de reactie, nee dan moet je maar opnieuw bellen en dan zie je wel wie ke krijgt.

Ik heb maar opgehangen.

Het zat me niet lekker hoe alles is gelopen. Ik ga naar een andere leverancier. Overstap in 123 geregeld. Tot ik de eind nota kreeg van energie direct, geen uitbetaling van de overstap boete. Weer contact, ja mevrouw u bent binnen een jaar overgestapt.

Ja snap ik verhaal uitgelegd, maakte niets uit. Dus ik zeg maar jullie hebben het toegezegd, maakt niet uit hup voorwaarden als u binnnen een jaar overstapt dan mogen wij tot 100 euro terug vorderen, prima zeg ik maar dan krijg ik als nog 50euro. Jullie hebben namelijk een belofte gedaan van 2 x75 euro. Nee doen we niet. Had u maar niet moeten overstappen.

Ik nogmaals uitgelegd dat ik al meer dan 3 maanden op dat geld wacht vanwege een fout die zij hebben gemaakt. Nee maakt niet uit. Ik ben overgestapt dus eigen schuld dikke bult.

Ik ben blij dat ik er weg ben. Zulke service kan toch niet meer in deze tijd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Let op: bij verhuizing gaat alles niet door.
Dijk uit Helmond, 23 augustus 2017

Wij zijn een half jaar na het aangaan van het contract verhuisd. Geheel onverwachts. Drie maanden ingewoond en daarna een eigen huis. Op zo'n moment is de afspraak van 1 jaar 'geschonden' en kreeg ik niet de eur 250,00 korting. Zelfs niet als ik na die drie maanden weer opnieuw een 'jaar' contract zou afsluiten, om toch weer het oude jaar vol te maken. Ik kon wel eur 100,00 korting ontvangen als ik opnieuw een contract af zou sluiten maar niet de eerst beloofde eur 250,00.

Reactie van Energiedirect.nl - 23 augustus 2017

Beste van Dijk,

Uit je bericht begrijp ik dat je het liefst de welkomstbonus van je oude overeenkomst had gewild als je je opnieuw aanmeld met je nieuwe adres.

De welkomstbonussen zijn gebonden aan de overeenkomsten. Op dit moment zijn de overeenkomsten heel anders dan mei 2016, en de welkomstbonussen ook.

Bij een nieuwe aanmelding (binnen een jaar na de vorige opzegging) krijg je gelukkig wel de opzegvergoeding terug die je in januari 2017 hebt gekregen van ons. Daarnaast krijg je bij een nieuwe overeenkomst ook een nieuwe welkomstbonus.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Een betrouwbare energieleverancier
L Maat uit Heerlen, 18 augustus 2017

De overstap van Energiedirect.nl naar een ander energieleverancier is probleemloos verlopen.

De afspraken die ze met mij hebben gemaakt zijn ze allemaal netjes nagekomen.

Reactie van Energiedirect.nl - 21 augustus 2017

Bedankt voor de review en lovende woorden! Hopelijk zien we je nog eens terug.

Met vriendelijke groet,

Tabitha ,

Webcare Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Leugens aan de deur, slechte klantenservice
Jim uit Den Haag, 18 augustus 2017

Eerder klant geweest bij energie direct en als het goed gaat, gaat het goed. Maar pas op voor oplichting, loop altijd de feiten na. Want als er iets mis is, dan is hulp ver te zoeken.

- Ik kreeg de belofte dat ik minder zou gaan betalen. Er werd in het verkoopgesprek heel erg gestuurd op het lagere maandbedrag. Wat natuurlijk niets zegt over wat je daadwerkelijk gaat betalen omdat dit verbonden zit aan je verbruik. Het maandbedrag is een schatting. Hoe dichter bij je daadwerkelijke verbruik, hoe minder het verschil bij de jaarrekeneing. Waarop ik aangaf dat het maandbedrag mij niet uitmaakt maar dat het mij juist gaat om wat ik daadwerkelijk ga betalen. Dus mijn huidige contract en tarieven erbij gepakt.

- Tarieven naast elkaar gehouden en mevrouw liet aan mij op de tablet tarieven zien ook daadwerkelijk lager waren dan wat ik nu betaalde.

- Bij mijn vraag over wat die vaste leveringskosten nu precies waren, kreeg met een stalen gezicht: “die zijn voor iedere leverancier hetzelfde, dus maakt u zich daar geen zorgen over”.

- Mijn huidige contract is nog niet verlopen. Overstappen is geen probleem, Energie direct vergoed de boete.

- Ik gaf aan dat ik nu een 1 jaar contract had en liever geen 3 jaar contract > geen probleem, na het eerste jaar als u de welkomstbonus hebt ontvangen kunt u gewoon weg. Ze gaf aan dat ze dit eigenlijk niet mocht zeggen. (Maar ik moest wel een 3 jaar contract tekenen)

- Top! Dus we gaan het doen!

Afgesloten en bevestiging in de e-mail.

- Leugen 1: In de brief staat bovenin helemaal niet dat ik €100 na het eerste jaar krijg, maar per jaar 25-25-50 = €100 na 3 jaar. Logisch, maar lieg niet!

- Leugen 2: er staat een 0900 nummer in de brief met mededeling dat kosten €0,70 per gesprek zijn. Dit is niet waar, gaat alleen om eigen belkosten. Dus foutieve informatie geplaatst om bellen te demotiveren.

- Leugen 3: Ik ga wel meer betalen. Tarieven in het aanbod zijn hoger dan aan mij getoond op de tablet EN hoger dan wat ik nu betaal.

- Leugen 4: vaste leveringskosten zijn ruim 6 keer hoger dan bij mijn huidige leverancier. Helemaal niet voor elke leverancier hetzelfde, hier zit juist een erg groot verschil tussen.

- Leugen 5: Contract is 3 jaar en na eerste jaar kun je niet zomaar weg. Je verbreekt een contract.

Reactie van Energiedirect.nl - 23 augustus 2017

Beste Jim,

Bedankt voor de tijd en moeite die je hebt genomen om je review te schrijven. Uit je verhaal begrijp ik dat er meerdere zaken verkeerd (dan wel of niet bewust) zijn uitgelegd aan je. Daarvoor wil ik je allereerst mijn excuses aanbieden.

Ik heb je een aantal keer geprobeerd te bellen, maar dat is helaas niet gelukt. Vandaar dat ik je nu via een reactie op je review bericht.

Dit is uiteraard niet de manier waarop wij klanten willen werven, dit moet wel gebeuren op basis van juiste en transparante informatie.

Ook begrijp ik dat, als wij je klacht doorzetten naar de leidinggevende van de verkoopster, je graag terugkoppeling hierover wilt.

Mijn collega heeft je op 17 augustus gemaild wat er gebeurd is met je klacht. Omdat wij bij deur-aan-deur verkoop minder toezicht hebben, nemen wij deze klachten heel serieus. Verkopers krijgen daarom (afhankelijk van de ernst van de klacht), 2 kansen. Bij één klacht krijgen ze een officiële waarschuwing en bij een volgende klacht wordt de samenwerking beëindigd.

De verkoopster in kwestie heeft naar aanleiding van jouw terechte klacht een officiële waarschuwing gekregen.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, mag je dat natuurlijk altijd kenbaar maken aan ons.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gemak van overstappen
Niek van B uit Loenen, 17 augustus 2017

Met het grootste gemak overgestapt. Goede en snelle dienstverlening, dit jaar weer kijken wie de goedkoopste leverancier is.

Reactie van Energiedirect.nl - 18 augustus 2017

Beste Niek,

Bedankt voor je review! Fijn om te horen dat de overstap zeer gemakkelijk verlopen is!

Ook voor vaste klanten hebben we zeer scherpe aanbiedingen, kijk vooral eens op: https://www.energiedirect.nl/beste-bod

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
R Bernardus uit de Wijk, 1 augustus 2017

Snel en zonder vragen aangemeld en uitgeschreven zonder problemen. Levering zonder problemen. Misschien wat meer duidelijkheid m.b.t. levering en terug levering. Bonus is direct overgemaakt. Prima

Reactie van Energiedirect.nl - 2 augustus 2017

Hallo R. Bernardus,

Ik vind het fijn om te zien dat de overstap naar tevredenheid is verlopen, bedankt voor de positieve review! Daarnaast wil ik je ook bedanken voor je feedback. Zo kunnen wij onze service blijven verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Simon

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
J. M. Zuurbier uit Wognum, 31 juli 2017

Mijn overstap naar energie direct verliep zeer goed. Ze regelde alles met de vorige leverancier. Als er iets niet goed verloopt, lossen ze het snel en goed op. Het contact is heel goed, zowel via de mail als telefonisch ( je staat niet lang in de wacht). Kortom ik ben zeer tevreden.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 augustus 2017

Hallo J. M. Zuurbier,

Bedankt voor je positieve review! We doen altijd ons best om het contact zo prettig mogelijk te maken. Tegenwoordig kan dit ook via Facebook, Twitter of de app Regelneef. Nog meer gemak om contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Tabitha energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte regeling van overstap
avatar
George Ottens uit Enschede, 31 juli 2017

Ik ben naar Energiedirect.nl overgestapt. Je gaat ervan uit dat Energiedirect.nl rekening houdt met de opzegtermijn van je oude contract. Dit hebben ze dus niet gedaan met als gevolg dat ik een boete moet betalen bij mijn vorige energieleverancier.

Reactie van Energiedirect.nl - 1 augustus 2017

Beste George,

Eerder hebben we u uitgelegd hoe het overstappen werkt. Op het moment van de aanmelding controleren wij de einddatum van het contract van de vorige leverancier. Destijds duurde dat nog langer dan 75 dagen. In die situatie melden we u zo snel mogelijk aan, na de bedenktijd, en ontstaat er contractbreuk bij uw vorige leverancier. Dit leggen wij ook uit in onze productvoorwaarden die gelden bij ons aanbod.

Tijdens ons gesprek gaf u ook aan dat u onze contractbevestiging niet heeft doorgelezen in de bedenktijd. In deze periode kon u aangeven dat onze startdatum niet klopte. Daar is helaas geen gebruik van gemaakt. Het is zeer spijtig dat u een opzegvergoeding heeft gekregen van uw vorige leverancier, hierin kunnen wij niets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zoals afgesproken.
Afnemer uit Boskoop, 27 juli 2017

Geleverd en afgerekend zoals overeengekomen. Prima dus.

Het weggegeven sponsorgeld t.b.v. voetbal is beter te vergeven aan klanten middels lagere prijzen voor energie. Dat is veel directer.

Reactie van Energiedirect.nl - 31 juli 2017

Beste Afnemer,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat alles is gegaan zoals overeengekomen.

Wij zijn trots op onze sponsorship met PSV. Juist daar die investering kunnen we prijzen voor onze klanten laag houden ;)

Met vriendelijke groet,

Ron

energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Uitstekend
L S. uit Heerhugowaard, 25 juli 2017

Correcte club

Reactie van Energiedirect.nl - 26 juli 2017

Beste L.S.,

Bedankt voor uw review. Mocht u ooit vragen, horen wij dat graag. Wij staan voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
verdient te veel geld.
M van Lierop uit Gennep, 6 juli 2017

als je een topclub van nederland sponsort moet je veel winst maken.

Al die miljoenen had ik graag verdeeld gezien over de klanten.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 juli 2017

Beste M,

De sponsoring van PSV helpt ons bij het krijgen van naamsbekendheid. Door onze naamsbekendheid te vergroten en daardoor meer klanten te krijgen kunnen we onze scherpe tarieven blijven garanderen. Bedankt voor het plaatsen van de review.

Groetjes,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Boete bij verhuizing
Debby Wadie uit Zeewolde, 6 juli 2017

Na 20 maanden klant te zijn geweest ga ik verhuizen. Bij het opzeggen krijg ik te horen dat ik € 100,- boete krijg omdat ik 3.5 maand te vroeg mijn contract opzeg! Omdat ik tijdelijk bij mijn vriend intrek en hij geen energie bij energiedirect afneemt moet ik de volle € 100,- betalen. Erg jammer dat ze dit niet na rato doen, daar had ik alle begrip voor gehad. Wij zullen binnen nu en een half jaar een nieuw contract bij iemand moeten afsluiten en dit zorgt er dan ook zeker voor dat wij niet nogmaals een contract bij dit bedrijf zullen afsluiten.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 juli 2017

Beste klant,

Ik begrijp dat dit erg vervelend is. De hoogte van de opzegvergoeding is in overeenstemming met de ACM vastgesteld op basis van de resterende looptijd. Dit is de reden waarom het niet na rato in rekening is gebracht.

Als je binnen 12 maanden weer klant van ons wordt en daarbij een contract met vaste looptijd aangaat, vergoeden wij de opzegvergoeding weer aan je terug.

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Reactie van Debby Wadie - 14 juli 2017
probleem is niet opgelost

Zij blijven bij hun standpunt. Ik zal de € 100 euro moeten betalen.

Ik heb zojuist een nieuwe woning gekregen en ga mijn nieuwe contract bij Nuon afsluiten.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zonder problemen
ltmm cuijpers uit Roermond, 6 juli 2017

Informatie van E.D. was correct. Overstap is zonder problemen geregeld. Benodigde eigen aktie was minimaal.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 juli 2017

Beste klant,

Fijn om te lezen dat de overstap zonder poespas is geregeld. Bedankt voor je positieve review.

Groetjes,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
let op! Energiedirect oplichters aan je deur
Jacek Rajewski uit Amsterdam, 30 juni 2017

Medewerkers van Energiedirect aan de deur gehad. Zij beginnen met een leugen: 'in uw buurt gaat de netbeheerder veranderen. Liander stopt er mee. We willen u meer toelichting geven, doe de deur open". Dat is dus onzin, en ook nog super brutaal. Vervolgens, in een koort gesprek, wil meneer eigenlijk weten of ik met mijn LEVERANCIER blij bent. Dan gaan alle lichten bij mij op rood. Ik vraag voor een ID en daarna stel ik een vraag: 'aha, dus jullie willen eigenlijk dat ik naar jullie overstap?', de antwoord is 'ja', voor mij einde gesprek. Ik benadruk dat ik dit niet eerlijk vind en dat ik mij aangevalen voel. Exit Energiedirect. Zo is het, toch? Agressieve verkoop is dat! Als ik ergens naar toe overstapen wil, dan zoek ik mijn nieuwe levarancieer rustig online uit. En ga niet in op leugens van Energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 3 juli 2017

Beste Jacek,

Dit is inderdaad erg vervelend en niet onze manier van klantenwerving! Ik wil hier dan ook graag melding van maken om dit in de toekomst te voorkomen. Ik wil je vragen om per e-mail je postcode, huisnummer en toelichting te sturen naar webcare@energiedirect.nl. Dan kan ik het correct verwerken. Mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,

Rick

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
verbazing
v.kragt uit amsterdam, 29 juni 2017

ik liet -helaas- een medewerker van deze leverancier binnen en was voor dat ik het wist overgestapt, maar daar heb ik niet voorgetekend. Ik heb ook geen mailtje ontvangen. Deze gang van zaken is zeer mysterieus mede daar ik niet van plan was om over te stappen.

Reactie van Energiedirect.nl - 30 juni 2017

Beste v.kragt,

Aan de hand van het e-mailadres bij je contactgegevens hier op deze site, kon ik geen gegevens van je vinden.

Indien er een onterechte aanmelding is gedaan, kunnen we dit herstellen voor je. Ik zou je daarom willen vragen om met ons contact op te nemen via ons telefoonnummer 0900-3347328, dan helpen we je verder.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Reactie van v.kragt - 7 juli 2017
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zonder problemen overgeschakeld
avatar
K.A. Dijkstra uit 's-Gravenhage, 20 juni 2017

Wij hadden geen behoefte aan veelgeprezen "toeters en bellen" maar wilden gewoon een goede prijs en eenvoudige omschakeling.

Reactie van Energiedirect.nl - 21 juni 2017

Beste K.A. Dijkste,

Voor een goede prijs en een eenvoudige overstap ben je bij ons aan het goede adres! Bedankt voor je positieve review!

Met vriendelijke groet,

Simon

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
energie direct aan de deur
caroline 15 juni 2017

Ik kreeg net 2 mannen aan de deur om energie direct te verkopen.

de 1 ste begon heel netjes en beleefd, meneer 2 kwam er tussen en die wilde zijn gelijk hebben over een contract wat ik heb bij een ander. Hij bleef volhouden dat hij gelijk had, hij wist het wel 200% zeker enz.enz.. Ik zei dat ik wel wist wat voor een contract ik had afgesloten en dat ik hierover niet in discussie wilde gaan met hem. Hij zei tot slot dat ik toch nog maar mijn contract na moest gaan kijken want hij wist zeker dat hij gelijk had. Conclusie: op deze manier absoluut geen Energie direct voor mij!!!!

Reactie van Energiedirect.nl - 16 juni 2017

Goedemorgen Caroline,

Ik begrijp dat dit geen leuke ervaring is. Het is niet de bedoeling dat je zo wordt benaderd. Ik wil dan ook graag melding maken hiervan, kun je een e-mail sturen naar webcare@energiedirect.nl en hierin je postcode & huisnummer vermelden? Dan kan de klacht naar de juiste persoon worden doorgestuurd. Excuses voor dit onprettige bezoek.

Met vriendelijke groet,

Melanie

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?