Reviews Energiedirect.nl

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

49 reviews

5 sterren
(23)
4 sterren
(5)
3 sterren
(2)
2 sterren
(2)
1 ster
(17)

12 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(2)
onbekend
(9)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Geverifieerde klant
Fijn en eerlijk enerig bedrijf
A. K. uit Terheijden, 15 februari 2019

Ik ben heel tevreden van energie direct, goedkoop prijzen en 100 € in het einde van het.jaar.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Extreem slecht
Henk 11 februari 2019

Vorig jaar met een prachtig tarief naar binnen gelokt. Eenpersoons huishouden met standaard dingen er in zoals een kleine koelkast een wasmachine en een tv. De eindafrekening van het jaar kwam en ik moest ineens meer dan 400 euro bijbetalen. Ik weet niet waar deze tarieven vandaan komen maar enorm geschrokken en zal zo snel mogelijk een andere maatschappij kiezen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geen worden voor
Khadija 10 februari 2019

Ben maanden bezig om die 100 euro terug te krijgen maar tevergeefs. Ze beloven bergen van goud maar nooit wordt er contact opgenomen laat staan dat het geld gestort wordt. Meerdere keren zou ik gebeld worden. Nooit gebeurt. Ik heb echt spijt dat ik ooit overstapt ben op energiedirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 11 februari 2019

Beste Khadija,

Mijn excuses dat het zolang duurt voordat je die € 100,- terug krijgt. Een compensatie van de opzegvergoeding wordt altijd na 3 maanden na de start van de levering uitbetaald. In jouw situatie was dit helaas niet zo. Mijn excuses voor het ongemak.

Het systeem waar mijn collega's in keken, bleek foutief te zijn. De uitbetaaldatum werd steeds uitgesteld zonder verklaring. Ik heb zowel onze financiële afdeling als onze IT hiervan op de hoogte gebracht. Jouw aanvraag wordt met spoed uitgepakt. Het bedrag van € 100,- zou je uiterlijk volgende week moeten ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Ron

Energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Goede deur aan deur overstap
Pieter uit Veenendaal, 7 februari 2019

Afgelopen maand ben ik via een deur aan deur verkoper overgestapt. Door middel van de berekening vanaf mijn jaarnota was de besparing 108 euro. Na een prettig gesprek, goed advies en duidelijke berekening ben ik na jaren lang eneco overgestapt. Complimenten.

Reactie van Energiedirect.nl - 7 februari 2019

Bedankt voor deze mooie review, Pieter. Fijn om te horen dat de overstap goed verlopen is na een prettig en duidelijk gesprek.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
energie eerste huis
A Plomp uit Woerden, 4 februari 2019

Het ging heel soepel. en vragen werden snel beantwoord via de app

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Fijn om te horen dat alles zo soepel verloopt :)

Hartelijk dank voor het delen van jouw review!

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Meedenken ho maar
Anoniem 4 februari 2019

Contract afgesloten, binnen een maand onverhoopt moeten opzeggen. Boete van €250. Niet meedenkend, bijdehante chat operator. Nooit meer EnergieDirect.

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Jammer om te horen dat uw ervaring met ons niet positief is bevallen.

Ik kan begrijpen dat u erg baalt van de opzegvergoeding. Helaas is deze, zoals opgenomen in onze voorwaarden, wel terecht.

Sorry dat ik het antwoord er niet leuker of beter op kan maken voor u. Uiteraard betreuren wij het wel dat u het contact met onze collega niet als prettig heeft ervaren.

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klantvriendelijk
Joop uit Rijswijk, 2 februari 2019

Goede informatie, goede app

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Bedankt voor de mooie review, Joop!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geweldige ondersteuning na failliet energiebedrijf.
Peter uit 's-Hertogenbosch, 1 februari 2019

Ik moest verplicht naar Innova energie omdat EnergieFlex failliet ging. Voor lezers: Blokkeer onmiddellijk je automatische afschrijving en laat je laatste afschrijving terugboeken.

Via Energieleveranciers.nl kon ik uitzonderlijk snel overstappen naar Energiedirect wat ~€ 350 op jaarbasis goedkoper was. Door de snelle actie was ik gelukkig maar 2 dagen bij Innova die toch netjes daarover een bijna € 0 factuur stuurden.

Per telefoon en email heeft Energiedirect mij bijna iedere dag op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Super geweldige ondersteuning.

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Wauw! Deze review steken wij toch mooi maar weer in onze zak :)

Super fijn om te horen dat alles zo prettig is verlopen, Peter!

Met vriendelijke groet, Tessa

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Duidelijkheid
K R. uit Scherpenisse, 29 januari 2019

Duidelijk, open en eerlijk naar de consument

Reactie van Energiedirect.nl - 6 februari 2019

Hartelijk dank voor deze mooie review, K.R.!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
fouten en moeilijk te bereiken
Geen naam uit Amsterdam, 27 januari 2019

fouten en moeilijk te bereiken

Reactie van Energiedirect.nl - 29 januari 2019

Bedank voor de review. Wat vervelend dat je er zo over denkt. Graag zou ik hierover met je in gesprek willen gaan. Wat zijn de fouten? En op welke manier wilde je ons bereiken? Wij willen hierin graag verbeteren!

Stuur me je feedback en gegevens naar webcare@energiedirect.nl. Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sharona

Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eenvoudig overstappen
PMSA Gruijthuijzen uit 's-Hertogenbosch, 17 januari 2019

Elk jaar stap ik over van energieleverancier. Dit jaar ben ik teruggekomen bij EnergieDirect, en niet alleen op basis van laagste prijs.

Reden: Energiedirect communiceert duidelijk via de mail en geeft mij elke maand een overzicht van mijn stroom- en gasgebruik. Da's mooi.

Reactie van Energiedirect.nl - 21 januari 2019

Bedankt voor uw review! Dat vinden wij fijn om te horen :)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Brutaal
Piet 14 januari 2019

Vandaag 14 januari 2019 kwam een verkoopster van energiedirect.nl aan mijn deur met de mededeling dat ik bij deze maatschappij veel goedkoper uit zou zijn dan mijn huidige energieleverancier (Weet zij dan wie mijn huidige leverancier is?). Ik zei dat ik niet gediend ben van deze verkooptechnieken aan de deur, waarop haar antwoord was dat ik dan een stikker op mijn deur moest plakken, hoezo brutaal!!

Ik heb gezegd dat ze maar door moest lopen, daar had ze ook weer commentaar op, ze bleef brutaal. Voor mij geen energiedirect.nl.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
M M T Peters uit Gemert, 11 januari 2019

Zeer tevreden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
joh.g P. uit Wierden, 9 januari 2019

Er is niets mis met energiedirect de overstap verliep probleemloos en het energieoverzicht was goed .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend
DJ Oostra 3 januari 2019

Onder voorbehoud overgestapt. Door e-mails niet te beantwoorden is bedenktijd verstreken en zitten ik en een vriendin beide aan deze energieleverancier vast. Tegen ongunstiger voorwaarden, want de energiebelastingstijging was natuurlijk niet meegerekend. Ook de cashbackregeling is opeens €50,- minder. Vermijd deze profiteur; uw geld verdwijnt met miljoenen in de voetbalsponsering!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
Jeroen uit Lichtenvoorde, 31 december 2018

Probeer al dagen in contact te komen met EnergieDirect; via de app, facebook of telefoon.... heeel lastig. Ze hanteren ook incorrecte gegevens (hou namelijk alles zelf ook bij) voor het maken van een aanbod. En vergeten de zonnepanelen er bij te berekenen. Dus een SCHERP aanbod voor een bestaande klant is € 1000,- duurder dan als ik mij opnieuw zou aanmelden Of bij een ander.... dat laatste gaat waarschijnlijk gebeuren als men niet snel contact opneemt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Onredelijk
Thedo uit Helmond, 17 december 2018

Ontedelijk bedrijf dat terugvalt op de kleine lettertjes die je als consument niet herkent.Hypocriet!! Jammer maar gelukkig zijn er genoeg anderen waar je dus beter naar toe kunt

Reactie van Energiedirect.nl - 18 december 2018

Beste Thedo,

Ik vind het jammer om te horen dat je er zo over denkt en natuurlijk ben je vrij om je mening kenbaar te maken. We hebben de situatie meerdere malen intern besproken maar ons standpunt is dat wij een opzegvergoeding in rekening mogen brengen in deze situatie.

Ik vind het dan ook erg jammer dat ik je hetzelfde antwoord moet geven als dat je van mijn collega’s hebt gehad.

Met vriendelijke groet,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Klantenservice
Danny uit Roswinkel, 17 december 2018

Contact met ******** over een storing in de regelneef app. ****** bood aan om de meterstanden handmatig door te geven en een berekening terug te sturen. Netjes behandeld en binnen half uur de berekening via de mail terug. Dikke pluim voor de snelle service.

Reactie van Energiedirect.nl - 18 december 2018

Hoi Danny,

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over het contact dat er is geweest en bedankt voor je review.

Als we je ergens mee kunnen helpen dan staan we voor je klaar.

Groetjes,

Denis

Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Tevreden
Ajh van den B. uit Boxmeer, 14 december 2018

Ben tevreden

Reactie van Energiedirect.nl - 17 december 2018

Fijn om te horen! Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Goede start, slechte afronding
Jur 14 december 2018

Na afsluiten contract vorig jaar prima opstart. Ook de app met maandelijkse update en opties is goed. De afronding daarentegen is zeer matig. Na opzeggen stopt direct het maandelijkse overzicht en de afrekening laat volgens een medewerker 6 weken op zich wachten, uitbetaling duurt dus nog langer. Dit is bij Essent en Nuon duidelijk beter geregeld, binnen 2 weken. De medewerker gaf ook nog even aan dat wanneer je verlengd de afrekening wel direct geregeld wordt. Echter, het nieuwe, op zich niet verkeerde, aanbod van Energie Direct kwam 2 weken te laat. De levering van de nieuwe leverancier was al gestart. Ook dat is slordig.

Reactie van Energiedirect.nl - 17 december 2018

Jammer om te horen dat het zo is gegaan. Twee weken eerdere en je was wellicht klant gebleven. Zeer jammerlijk. Ik moet wel zeggen dat elk leverancier een tijdbestek van 6 weken hanteert voor de eindnota. Over het algemeen is het eerder dan dat beschikbaar.

Om je zo concreet mogelijk in te lichten over het overzicht heb ik wel je gegevens nodig. Ik kan je wel vertellen dat we geen gegevens meer krijgen wanneer de levering gestopt is. Over die periode hebben we geen overzicht.

Ik wil je graag bedanken dat je klant was geworden. Hopelijk mogen wij je, in de toekomst, wederom verwelkomen!

Groet, Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima
RTL Visser uit Kaatsheuvel, 22 november 2018

Goede ervaringen en een fijne en handige app

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede levering
KB uit Hardenberg, 7 november 2018

Geen problemen gehad

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Alles keurig geregeld!
Lindsay uit Eindhoven, 22 oktober 2018

Eigenlijk merk ik niet zoveel van Energiedirect.nl. En dat is goed! Alles is netjes geregeld, jaarafrekening is duidelijk, prima communicatie, gewoon helemaal in orde dus. Laatst moesten mijn meters vervangen worden en moest ik last minute de afspraak verzetten wegens een noodgevalletje op mijn werk. Dat was geen probleem en de nieuwe afspraak (op een tijd die mij uitkwam) was zo geregeld. Ik werd zelfs nog bedankt voor het bellen. Wat mij betreft is dit een aanrader.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 oktober 2018

Bedankt voor deze aardige woorden Lindsay. Laten we het zo houden zou ik zeggen. Als je nog vragen hebt, neem gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima
AHM B. uit Heinkenszand, 21 oktober 2018

Ben al diverse malen veranderd van energieleverancier. Bij energie direct gaat het heel simpel.

Ze werken alles netjes af en zorgen dat jezelf alleen de noodzakelijkste stappen hoeft te doen.

Krijg regelmatig een overzicht van mijn gebruik.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 oktober 2018

Heel fijn om te horen en bedankt dat je de moeite neemt om dit aan te geven! Als je vragen hebt, neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag!

Groet, Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onbeschoft
Willem Sauer uit Enschede, 20 oktober 2018

Bellen en bellen mij maar. Ook als ik in het belmijnietregister sta blijven deze gasten mij lastig vallen. Als ik dan met de mededeling kom dat ik er niet van gediend ben en sta vermeld in het belmijnietregister hangen ze onbeschoft op zonder iets te zeggen. Ben er wel klaar mee.

Reactie van Energiedirect.nl - 22 oktober 2018

Jammer om te horen dat er wordt opgehangen. Zo sla je de plank natuurlijk mis. Mijn excuses voor het ongemak. Als je in het verleden een klant bent geweest, dan heb ik een oplossing voor je. Ik kan namelijk je gegevens verwijderen en je nummer uit het belbestand verwijderen.

We zijn te bereiken op 0900-3347328 (Van ma t/m vr van 09.00 uur tot 16.00 uur. Alleen reguliere belkosten) Neem snel contact met mij op en ik ga direct aan de slag voor je.

Alvast bedankt.

Groet, Webcare energiedirect.nl

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?