Gedragscode Consument en Energieleverancier 2009

De Gedragscode Consument en Energieleverancier 2009 levert een bijdrage aan het vertrouwen van consumenten in de vrije energiemarkt. Leveranciers die de gedragscode toepassen, willen duidelijk maken dat zij consumenten goed zullen voorlichten, op een eerlijke en goede manier klanten werven én het overstappen naar een andere leverancier zo goed mogelijk afwikkelen.

De Gedragscode Consument en Energieleverancier 2009 geldt voor contacten tussen -of namens- de energieleverancier en een consument met betrekking tot de werving, het aangaan, de voortzetting en beëindiging van energiecontracten en daaraan gerelateerde overeenkomsten. Energieleveranciers kunnen de Gedragscode Consument en Energieleverancier 2009 toepassen als zij een overeenkomst aangaan met Energie-Nederland, Federatie van Energiebedrijven in Nederland. Past een leverancier de gedragscode toe, dan moet dit tenminste vermeld staat op hun website.

Op de website van de Energiekamer vindt u een overzicht van de energieleveranciers die de Gedragscode Consument en Energieleverancier 2009 toepassen. De Energiekamer treedt als toezichthouder op als leveranciers de gedragscode onvoldoende naleven.

 

Gedragscode Consument en Energieleverancier en andere begrippen

Uitleg van het begrip Gedragscode Consument en Energieleverancier en andere energie begrippen vindt u op Energieleveranciers.nl. Ook kunt u hier de prijzen van energie vergelijken. Onze energievergelijker is overzichtelijk en betrouwbaar.

Met onze gratis overstapservice is overstappen van energieleverancier nog makkelijker. U kunt honderden euro's per jaar besparen!