Ervaringen Eneco

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Eneco. U kunt uw ervaring met Eneco ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Wachttijd telefoon en juiste medewerker aan de lijn.
M.Verheij uit Stolwijk, 21 januari 2019

Na telefonisch opnieuw een jaarcontract te hebben afgesloten met medewerker eneco deze per mail toegestuurd gekregen. Alle gegevens kloppen behalve het huis en leverings adres. Nu na al 2 dagen, men had beloofd mij terug te bellen, 6 medewerkers en ca 2 uur aan de telefoon verder geen oplossing. Veel begrip, dit moet de klanten service uiteraard ook zeggen maar wordt iedere keer met een ander door verbonden en dan weer het hele verhaal. Men zou nu weer contact met mij opnemen. Dit na 46 jr klant. Hoe moeilijk kan het zijn om een adres te veranderen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
automatiche incasso toon na eindnota
J.S.N. de Wit uit Petten, 21 januari 2019

Op 31 maart 2017 gingen wij verhuizen en hebben wij de diensten van Eneco opgezegd. Hiervoor hebben wij een eindnota ontvangen. Echter de maandelijkse bijdrage voor de toon (€4,50 per maand) werd nog maandelijks afgeschreven. Wij hebben hiervoor nooit een factuur ontvangen in onze mailbox. In onze mailbox werden wel altijd de facturen van Eneco gestuurd. Per toeval kwam ik er vandaag achter dat deze betaling nog steeds werd geïncasseerd. Totaal gaat het nu om € 99,00 dat ten onrechte is geincasseerd want wij hebben de diensten opgezegd per 01-04-2017. Helaas krijgen we dit geld niet terug! Ik baal er echt van!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet aanpassen van verkeerd afgesloten contract
J. Cornet uit Leidschendam, 18 januari 2019

Mijn dochter heeft sinds 2017 een woning betrokken waarin alleen elektra en een KOOKgas abonnement voor afgesloten behoeft te worden. Dit KOOKgas beslaag 65 m3. Bij het afsluiten van dit abonnement bleek dat er geen collectief EAN nr. bekend was en na veel ellende is er voor haar bij STEDIN een nieuw nr. aangemaakt. Heel raar, want de flat heeft 98 woningen en deze moeten allemaal beschikken over hetzelfde collectieve EAN nr. Wij kwamen er op dat moment achter dat er een heleboel bewoners niets betaalden voor het KOOKgas, maar goed, ieder voor zich. Naar aanleiding van de ellende om voor haar dit abonnement af te sluiten, hebben wij slapende honden wakker gemaakt en dit is toch verder uitgezocht. Hierop reageerde de woningbouw rond oktober 2018 met een brief dat de kosten (volgens hun zou dat € 10 gaan bedragen) geïnd zouden gaan worden via de servicekosten en zij zouden dan voor verdere afhandeling zorg dragen. Degene die een kookgas abonnement had, moest deze dan opzeggen. Later is er weer een brief verstuurt naar de bewoners met de opmerking dat ze dit dus niet gaan innen en men moest zelf (maar weer) een abonnement afsluiten. Gelukkig had mijn dochter nog niets opgezegd. Maar wat schetst mijn verbazing, mijn dochter betaald al vanaf het begin bijna € 39. Ze betaald nl. voor kookgas (65 m3) en opwarmen voor tapwater (440m3). Na het uitzoeken van dit verschil van € 29 kwam er een heleboel ellende naar boven. Ik woon nl. in dezelfde straat als mijn dochter en hier staan 3 grote flats. 2 Flats zijn van de ene woningbouw en die mijn dochter bewoont is van een andere. Omdat het problemen geeft om dit naar het goede abonnement om te zetten vertelde ik aan de klantenservice, kijk even naar mijn gegevens, deze moeten exact hetzelfde zijn, alleen huur ik een woning van een andere woningbouw. Toen bleek dus dat de 2 flats van mijn woningbouw al 6 jaar, iedere maand, € 20 teveel betaalden. 6 Jaar geleden zijn bij ons de geisers verwijderd en wij zouden toen een besparing (maandelijks voordeel) krijgen van geiserhuur en opwarmen tapwater. Het zou automatisch aangepast gaan worden, nadat de afrekening van 2013 had plaatsgevonden, maar dit is dus nooit gebeurd. Mondjesmaat gaat deze correctie na veel bellen, appen en mailen nu eindelijk gebeuren. Voor mijn dochter gebeurt dus (nog) niets. Het antwoord van ENECO is steeds dat we geduld moeten hebben want ze moeten eerst van STEDIN een reactie krijgen of dit mag en dit alles is een LANDELIJKE PROBLEEM. Het schijnt op meerdere plaatsen in het land zo te zijn dat men niets betaald voor een collectieve gas aansluiting. Mijn inziens is dat niet ons probleem. Wij vragen om een correctie van de aansluiting, want vanaf het begin hebben wij aangegeven alleen maar voor kookgas te hoeven betalen. De rest wordt allemaal collectief betaald via de servicekosten aan de desbetreffende woningbouw. Er zijn diverse bewijzen verstuurd naar ENECO, maar tot op de dag van vandaag VERDOMMEN ze gewoon om dit aan te passen. Het heeft tijd nodig, zeggen ze. Ze reageren zelfs niet op hun klachtenmails. SCHANDALIG.

Waarom hebben ze wel direct tijd om een nieuw abonnement af te sluiten, maar niet om een, door hun zelf, verkeerd abonnement aan te passen. Zegt mijn dochter op, dan moet ze een boete betalen en is ze wel klant af bij ENECO, maar krijgt ze het teveel betaalde nooit meer terug.

Zo jammer, dat zo'n groot bedrijf, met zo'n grote marktpositie, niet bereidt is om dit, binnen een redelijke termijn, keurig aan te passen.

Zodra (ik ga er in mijn onschuld maar vanuit dat dit ooit gaat gebeuren) alles geregeld is voor mijn dochter (dan bedoel ik dat ze haar teveel betaalde geld terug heeft), stap ik, haar broer, zijzelf en haar vader op bij ENECO. Mijn raad aan iedereen is, GEEN ENECO, je geld kan je overal kwijt

Reactie J. Cornet uit Leidschendam, 18 januari 2019

Nog even ter aanvulling op bovenstaande. Het beslaat meer als ik hierboven heb neergezet, maar heb het zo beknopt mogelijk gehouden. Verder moet ik er nog wel even bij vermelden dat Eneco het teveel betaalde vanaf 2013 t/m heden voor de 2 flats aan het aanpakken is. Het gaat daadwerkelijk terug betaald worden. Waarschijnlijk omdat men over het tv programma RADAR begon. Per flat zijn er 98 huishoudens, dus totaal 196. Men is niet allemaal klant van Eneco, maar een groot aantal wel. Als ik een kleine schatting maak en er vanuit ga dat er 100 huishoudens geld terug krijgen (p.p. € 1.500), is dit al een bedrag van € 150.000. Ik snap dat Eneco met mij niet zo blij is.

Reactie van Eneco , 21 januari 2019

Beste heer, heer,

Bedankt voor het delen van je review. Wat zonde om te lezen dat je dochter nog geen duidelijkheid heeft omtrent haar correctie. Het is zeker niet de bedoeling jou of je dochter het gevoel te geven dat we niet op klachten reageren. Kan je dochter via ons Forum, Facebook of Twitter contact met ons opnemen? Dan lossen we dit graag voor je op.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie J. Cornet uit Leidschendam, 21 januari 2019

Beste Enecomedewerker,

Afgelopen vrijdag is eindelijk het 'probleem' opgelost wat al geruime tijd aan de gang was. Jammer dat iets zo simpel (wat het uiteindelijk bleek te zijn) zolang moet duren voordat het opgelost kan worden.

Bedankt voor je reactie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco hanteert andere tarieven dan in mijn contract staat
Fleur van Oorschot uit Oudenbosch, 15 januari 2019

Eneco heeft vorig jaar E.on overgenomen. Ik had een 3 jarig contract met e.on tot 1 april 2019. Van rechtswege is dat contract nu overgegaan op Eneco.

Eind nov krijg ik een jaarafrekening van Eneco waarin compleet andere tarieven gehanteerd worden dan in mijn contract met E.on staat. Daar heb ik direct via de website een klacht over ingediend. Dit was op 20 november. Ik krijg een bevestigingsmail dat er binnen 5 dagen gestreefd wordt naar een reactie. Op 2 december heb ik nog steeds geen reactie gehad en ga ik bellen. De dame weet niet wat er mis is gegaan maar verzekerd me dat het nu goed doorgezet is. De betaling van de jaarafrekening heeft ze naar januari gezet, want dan zal ik zeker reactie gehad hebben. Nu is het inmiddels zover en is de afschrijving gedaan maar ik heb nu, bijna 2 maanden later nog steeds geen reactie!! Ongelofelijk dat dit bij een leverancier als Eneco gebeurt. In mijn ogen is deze kwestie heel simpel, want er is namelijk een rechtsgeldig contract waarin de afgesproken tarieven keurig staan. Blijkbaar houdt Eneco zich niet aan contracten. Dat is in ieder geval wat ik hieruit haal.

Reactie van Eneco , 16 januari 2019

Dag Fleur,

Bedankt voor je review. Begrijpelijk dat je wilt dat dezelfde tarieven gebruikt worden als bij E.ON. We helpen je hier graag verder bij, kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter. Je kan ook een bericht sturen via WhatsApp (06-13220600) of bellen naar 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten). Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Fleur van Oorschot, 16 januari 2019

Als jullie (eneco) nou eens goed de review lezen, dan zie je dat ik al 3 x contact heb opgenomen. Telkens de belofte dat erop terug gekomen wordt. Ik hoop dat er nu ook reactie gaat komen, naar aanleiding van mijn laatste contact moment. Maar dit soort loze reacties op mijn ervaring, terwijl mijn mailadres bij jullie bekend is, heeft niemand wat aan.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opgelicht bij verlenging van contract
Hans uit Eneco, 10 januari 2019

Na een lange tijd trouwe klant te zijn bij Eneco komt mijn abbonoment bij hun nu ten einde. Gezien bij het verlengen van mijn huidige contract de kosten flink stijgen. Als ik dan online rondkijk bieden ze zelf, via energieverlijker.nl, een gelijk contract als mij aan maar een stuk goedkoper. Zowel op leveringskosten, kosten per kwh en gaskosten. Verschil? Ruim 100 euro de jaar.

Andere energiebedrijven ben ik zelfs 150 euro de jaar goedkoper uit, dus na even bellen waarom mijn kosten zo hard omhoog gaan word ik van de een naar de ander gewezen en bereik ik uiteindelijk niets. Ik heb in totaal 4 mensen gesproken, 2 in de ochtend. De eerste geeft me een direct nummer naar de 2de, die zegt dat ze niet eens directe nummers hebben en dat ze niets kan doen wegens een interne telefoon storing.

In de middag werd ik weer doorverwezen naar iemand die wat voor me kon betekenen, maar helaas die persoon was bijzonder onbeschoft. Nadat ik mijn verhaal heb uitgelegd en simpelweg vraag "Dus wat kunt u voor mij betekenen?" krijg ik als reactie "Oh gaan we zo beginnen?", gevolgd door een "ik ben toch al voor u aan het werk?". Conclusie, kon niets doen want het waren dagacties die iedere dag in waarde veranderde.

Allemaal rare dingen, met een waardeloze klantenservice.

Reactie van Eneco , 14 januari 2019

Dag Hans,

Bedankt voor je review en goed dat je dit aankaart. Zonde dat de gesprekken zo verlopen zijn, dit is niet wat wij voor ogen zien. Als je interesse hebt in een daadwerkelijk voordelig aanbod, dan kijken we hier samen met jou graag nog eens naar. Je kan ons hiervoor online bereiken via Facebook en Twitter. Het is ook mogelijk een bericht te sturen via WhatsApp (06-13220600). Wellicht tot binnenkort!

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dubbele betalingen onderhoud ketel
Marc van Doezelaar uit Utrecht, 7 januari 2019

Begin vorig jaar heb ik 162,95 Euro betaald voor het reinigen van mijn ketel.

Dit gaat al jaren zo en is altijd goed gegaan.

Tot mijn schrik zie ik ineens dat er vanaf juli 2018 maandelijks 16,45 Euro wordt afgeschreven. Dit heb ik gelijk stopgezet.

Nadat ik telefonisch contact heb gelegd werd mij verteld dat het bedrag dat ik betaalde voor 2017 was. ENECO EN ACHTERAF BETALEN?? Dit heb ik nooit gedaan en anderen ook niet die ik ken.

Op de nota staat het wel, maar ik heb altijd vooruit betaald en nooit achteraf. Dat doet geen enkele leverancier of onderhoudsbedrijf.

Nu moet ik oude nota's overleggen zodat ik het kan bewijzen. Zij hebben het betalingssysteem overgeheveld en kunnen maar een anderhalf jaar terugkijken. Dus ik heb het nakijken omdat ik de oude nota's van jaren geleden niet meer heb.

Gelijk heb ik mijn contract opgezegd.

Echt om misselijk van te worden.

Reactie van Eneco , 7 januari 2019

Beste,

Bedankt voor jouw review. Enorm vervelend dat er onduidelijkheid is over de maandelijkse kosten van het onderhoudsabonnement. Sorry!

We gaan hierover graag met je in gesprek. Wil je ons een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of je kunt telefonisch contact opnemen via 088- 8955 5000 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten). Dan zoeken we dit graag voor jou uit.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos
MMC, 4 januari 2019

3 jaar lang keurig aan mijn contract gehouden en een verlenging aangevraagd, toch echter binnen de opzegtermijn ( zwart op wit ) mijn contract geannuleerd. Na 2 mails te hebben verstuurd en alles zwart op wit bevestigd te hebben, telefonisch contact opgenomen met Eneco.

Mijn TOON hebben ze ondertussen wel afgesloten, maar ze sturen wel tot 2x toe een bevestiging van een nieuw contract, terwijl alles bevestigd is.

Na telefonisch contact schijnt het 4 tot 5 weken te duren voor ze iets kunnen regelen.

Toch weer voor de 2e x een nieuw contract aangesmeerd gekregen.

Ondertussen heb ik een advocaat ingeschakeld die zich zal inzetten om deze loose praktijken van Eneco te laten stoppen.

Voor mij nooit geen Eneco meer.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos - geen levering en geen communicatie hierover
F Roumans, 31 december 2018

Op 10-10 overgestapt, 11-10 bevestiging en contract van Eneco ontvangen met als datum levering 2-11 en met bevestiging dat zij huidige contract opzeggen. Daarna niets meer vernomen, wel nog rekeningen van huidige leverancier die desgevraagd aangeeft geen opzegging te hebben ontvangen van Eneco.

Telefonisch contact gehad met Eneco. Ze geven aan dat het overzetten van de levering niet is doorgezet, zonder daarbij een verklaring te kunnen geven. Zeer vreemd.

Ook geen verklaring waarom ik daar geen bericht van had gekregen. Ook geen excuus.

Ik zou doorverbonden worden met andere afdeling om dit leveringsverzoek opnieuw in te dienen, kwam ik weer in de wacht met bericht dat wachttijd 20 minuten zou zijn.

Dikke onvoldoende voor Eneco.

Reactie van Eneco , 8 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Erg jammer om te lezen dat de overstap niet is gelukt, onze excuses hiervoor. We helpen je graag verder om het gewenste contract alsnog door te voeren. Kan je hiervoor telefonisch contact met ons opnemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten)?

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verhuizing
Van Gemerden, 22 december 2018

Wíj hebben al meer dan 25 jaar een energie contract bij Eneco. Begin oktober hebben wij de sleutel gekregen van onze nieuwbouwwoning en ons huidige contract mee genomen naar dit huis . 12 november was de overdracht van ons oude huis en is ons contact op dat huis opgezegd .

Een week later kregen we van de nieuwe bewoners een brief van Eneco voor ons op het oude adres. Dat was vreemd want wij kregen op het nieuwe adres ook al post . In de brief stond dat wij vanaf 13 november een nieuw contract hadden op het oude adres ? We hadden nu dus weer twee contracten. Na bellen met Eneco zou dit opgelost worden .

Na weer een week belde de nieuwe bewoners weer op er was nu 145 euro gestort op hun rekening "eindafrekening Eneco " Dat had dus op onze rekening moeten komen . Sterker nog wij zouden ook nog een maand niet hoeven te betalen maar die hebben we dus wel betaald en de nieuwe bewoners niet .

Na weer bellen blijken al onze gegevens verwisseld te zijn zoals klantnummer en rekening nummers en telefoon gegevens want de nieuwe bewoners zijn al twee keer gebeld door Eneco in de veronderstelling dat ze ons bellen .

We hebben elke week gebeld (soms twee keer) en al twee keer een klacht via email in gediend maar daar krijgen we helemaal geen reactie op .

Elke week wordt er belooft dat onze gegevens hersteld worden en het geld ruim 300 euro overgemaakt wordt . Maar nu al weer een werk verder weer niks .

Misschien dat er via deze weg een oplossing komt want via de klantenservice komen we niet verder .

Reactie van Eneco , 27 december 2018

Hallo,

Bedankt voor je eerlijke review. Zo te lezen gaan er inderdaad een aantal dingen goed mis, die we graag willen oplossen. Deze website (energieleveranciers.nl) biedt ons niet de kans om hierover in gesprek te gaan, dus ik raad je aan via een ander kanaal contact met ons op te nemen. Houd je het liever online, dan kan je ons vinden via Facebook, Twitter of WhatsApp (06-13220600). Telefonisch zijn wij te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Wij hopen tot snel!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verschrikkelijk bedrijf met slechte communicatie
P.D. van Bekkum, 19 december 2018

Ik ben al sinds begin oktober in contact met Eneco over de jaarrekening die niet klopt. Door een fout van Stedin is een meter die is weggehaald niet afgemeld. Met beide bedrijven regelmatig contact. Stedin heeft alles opgelost en naar Eneco gemaild (20 oktober). Van Stedin 2 weken geleden netjes creditnota ontvangen, daarnaast ook netjes op de hoogte gehouden door Stedin. Maar Eneco........ Ik hoor niks van ze. Blijf zelf maar bellen maar kan niet meer verteld worden dan we zijn ermee bezig. Krijg er ondertussen een hard hoofd in, zeker als degene aan de telefoon zegt "grappig vlakbij uw adres zit ik op school"

Reactie van Eneco , 21 december 2018

Beste heer, mevrouw Bekkum,

Meer dan vervelend om te lezen dat de communicatie vanuit ons zo moeizaam verloopt. Sorry! We komen graag met je in contact om dit bespreekbaar te maken. Wil je ons om die reden een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal?

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Begindatum contract
Judith , 13 december 2018

Ik heb een contract afgesloten via energievergelijken.com bij Eneco. Er staat duidelijk bij vermeld dat als je binnen de laatste 3 maanden van je huidige contract zit er rekening wordt gehouden met de ingangsdatum van je nieuwe contract. Nou mooi niet dus! Een foutje maken kan gebeuren, maar wat ik vreselijk irritant vind, is dat je als klant niet de mogelijkheid hebt om zélf deze datum te wijzigen, maar hiervoor dus de klantenservice mag gaan bellen waar je 10 minuten voor in de wacht hangt. Vervolgens de mededeling dat je nog niet in het hoofdsysteem staat, dus je mag morgen ook nog even terug bellen. Dus tip voor Eneco: zorg dat klanten zelf hun ingangsdatum kunnen wijzigen (scheelt ook weer wachttijd bij de klantenservice) ik zou zeggen 2 vliegen in 1 klap!

Reactie van Eneco , 18 december 2018

Hoi Judith,

Bedankt voor jouw bericht, fijn dat je voor ons gekozen hebt! Het is inderdaad zo geregeld dat wij als nieuwe leverancier ervoor zorgen dat jouw overeenkomst pas start per afloop van de huidige mits je binnen drie maanden voor de einddatum voor ons kiest. Erg spijtig dat hierin iets is misgegaan bij jou.

Voor een volgende vraag of opmerking nodig ik je graag uit gebruik te maken van onze klantenservice per social media, dat scheelt doorgaans de telefonische wachttijd! Je kunt ons benaderen via onder andere Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Toon zorgt voor extra energieverbruik
G. Seegers, 9 december 2018

Onlangs belde ik Eneco met de vraag wanneer mijn contract afloopt. De einddatum is 1 januari 2019. Nadat ik bedankte voor de informatie is achter de schermen alles in werking gezet om mijn abonnement te beëindigen. Een paar dagen later had ik vijf mails; een eindafrekening en vier boetes omdat ik mijn contract voortijdig had opgezegd. In plaats van 145 terug te ontvangen moet ik 350 terug betalen. (dit gaat een pittig telefoongesprek worden).

Let dus op als je bij Eneco ook maar iets over je einddatum vraagt. Voor je het weet ben je geen klant meer.

Hartstikke handig hoor, dat Toon op afstand. Energiebedrijven lijken schijnbaar o zo hard bezig om de uitstoot te verminderen. Dat kan door bijvoorbeeld minder energie te verbruiken. Ik heb Toon drie jaar gebruikt en kwam er achter dat ik ongemerkt juist meer ging verbruiken...waarschijnlijk net als heel veel mensen die Toon op afstand gebruiken. Want wat gebeurt er feitelijk? Vanaf mijn werk is het een half uur naar huis rijden. Voor vertrek zet ik via de app de kachel thuis aan, zodat het warm is als ik thuis kom. Dit doe ik vijf keer per week en stook hierdoor 2,5 uur meer dan in de periode dat ik nog geen Toon op afstand had.

Slimme truc van Eneco om te doen alsof je minder gaat verbruiken, maar feitelijk verbruik je door deze luxe gewoonweg meer energie.

Daarnaast blijf ik me er over verbazen dat ik maandelijks administratieve kosten moet betalen omdat me een mail (maandelijkse kosten: 50 cent) wordt gestuurd met mijn verbruik. Overbodige informatie, want doordat ik Toon gebruik wist ik dit natuurlijk allang.

En nu ik toch bezig ben...Stop met die misleidende reclames over groene stroom en volg het nieuws!! Energiecertificaten in Scandinavische landen inkopen en doen alsof dit eigen opgewekte stroom is om dit zo als groene stroom te verkopen. Ga je schamen en hou op om je zakken te vullen ten koste van het milieu!

Reactie van Eneco , 12 december 2018

Beste heer, mevrouw Seegers,

Bedankt voor het plaatsen van jouw bericht, graag reageer ik op de review. Spijtig om te lezen dat de overeenkomst onbedoeld eerder is stopgezet dan wenselijk. We zien onze klanten natuurlijk liever niet gaan dus het mag duidelijk zijn dat dit een misverstand betreft.

Waar nodig draaien we dit dan ook graag terug, hierbij komt vanzelfsprekend ook de boete contractbreuk te vervallen.

Het gebruiksgemak die Toon met zich meebrengt is uiteraard iets waarvan je zelf de mate bepaalt. Je kunt immers volledig zelf beslissen of je wél of niet voor thuiskomst besluit de verwarming alvast aan te zetten.

Het voordeel hiervan is thuiskomen in een warme woning. Toon laat je daarbij exact zien wat dit met je verbruik doet.

Om het hier en over andere punten uit je review te hebben, nodigen we je graag uit tot een privégesprek. Zie je kans ons hierover te benaderen via Facebook of Twitter?

Alvast bedankt!

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Toon als lokkertje
Nonius, 19 november 2018

Ik werd eind 2017 benaderd om over te stappen op Eneco. Als aanbieding kreeg ik de Toon die op afstand de CV-instalatie zou kunnen bedienen. Ik heb nadrukkelijk aan de verkoper gevraagd of hier extra kosten aan waren verbonden. Die zouden er niet zijn.

Helaas zijn die er dus wel. De Toon krijg je kosteloos maar dan kan je dus niks van afstand bedienen. De app om de Toon te bedienen zit een abonnement aan vast! Dan heb je dus niks anders dan een groot uitgevallen thermostaat waar Eneco in kan kijken.

Ik heb er spijt van.

Reactie van Eneco , 4 december 2018

Goedendag,

Bedankt voor het delen van jouw review. Zonde dat er een misverstand is over Toon en de bijkomende kosten. In veel gevallen bieden we Toon inderdaad gratis aan. Dat geldt dus voor de aanschaf én de installatie.

Om de functies van Toon als slimme thermostaat vervolgens te benutten, geldt het abonnement van 4,50 euro per maand. We zien dat gebruikers gemiddeld 10% besparen op hun energiekosten na de installatie van Toon. Zo verdien je het abonnement al snel terug!

Benader ons gerust via Facebook of Twitter mocht je hierbij nog vragen hebben..

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nieuw contract.. geen Toon.
Kuijl, 10 november 2018

Ik heb nu 4 jaar Toon van Eneco en ben daar tot nu toe tevreden over. Nu wil ik weer een 3 of 4 jarig contract afsluiten maar daarbij wil ik nu wel een nieuwe Toon. Het oude model is te traag en werk niet meer goed. Helaas wil Eneco hier niet aan mee werken. Ze bieden mij niets aan.. erg jammer en vervelend. Had minstens een nieuwe Toon verwacht bij het afsluiten van een nieuw contract!

Reactie Kuijl, 13 november 2018

Eneco heeft mij inmiddels een goed voorstel kunnen doen. Moest van ver komen maar uiteindelijk toch tevreden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!
Emma , 7 november 2018

Mijn contract bij Eneco is onterecht stopgezet, waardoor er een boete van mij rekening is afgeschreven. Oplossen!? Echt niet, vanaf augustus hoor ik elke week: we zijn er mee bezig. Slechtste organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad!

Reactie van Eneco , 4 december 2018

Hoi Emma,

Bedankt voor het delen van jouw review. Jammer om te lezen dat je hier al enkele maanden mee bezig bent. We gaan graag voor je na hoe we dit voor je kunnen oplossen.

Stuur je ons hiervoor een bericht via Facebook of Twitter? Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Trudy uit Hooglanderveen, 7 december 2018

Herkenbaar, om goed contact met eneco te krijgen is Zeer moeilijk!

Sterker...het lukt gewoon niet!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
De beste leverancier
Miss D, 5 november 2018

Na een slechte start bij Oxxio, ben ik bij Eneco terechtgekomen.

Zij hebben mij echt uit de brand geholpen.

Goeie service, goeie klantvriendelijkheid en ze luisteren echt naar je.

Eneco stond telefonisch ook gelijk voor me klaar, en de dame die ik sprak heeft mij ook heel goed geholpen met het overstappen.

Ik zou Eneco iedereen aanraden!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slecht
Marm, 29 oktober 2018

Goede service als je klant bent, maar zodra je opzegd begint de ellende. Fout maken bij het verwerken van een adreswijziging, daardoor onnodig incassobureau ingeschakeld zonder contact op te nemen. 2 eindafrekeningen sturen welke niet kloppen. Ze geven hun fout toe maar lossen het niet op.

Reactie van Eneco , 31 oktober 2018

Hi Marm,

Bedankt voor jouw review, vervelend dat er een incassobureau is ingeschakeld! Graag gaan we voor je na hoe we dit kunnen oplossen. Zie je kans ons hierover te benaderen via Facebook of Twitter? We staan je graag te woord, alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Is 'bewust' NIET communiceren een nieuwe kernwaarde van Eneco of gewoon een strategie?
Robin , 28 september 2018

Eneco heeft als kernwaarden: klant eerst, samen en vertrouwen & verantwoordelijkheid maar gewoon communiceren lukt al niet. Vanaf begin augustus wacht ik op een reactie van Eneco. Inmiddels heb ik al mails verstuurd, gebeld en zelfs een aangetekende brief verstuurd! Geen reactie, niet eens een ontvangstbevestiging.

Om eerlijk te zijn kon ik het weten, mijn vorige vraag van nu al bijna 2 jaar geleden is ook nooit beantwoord!

Reactie van Eneco , 28 september 2018

Dag Robin,

Bedankt voor je review. Het is niet onze bedoeling geweest om je te negeren, dus we zoeken deze correspondentie alsnog graag voor je op. Kan jij contact met ons opnemen via bijvoorbeeld Facebook of Twitter voor het versturen van je klantgegevens? Dan weten wij waar we naar moeten zoeken. Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Robin , 2 oktober 2018

Als echt vanuit de kernwaarde zou worden gehandeld dan zou verantwoordelijkheid worden genomen. De actie dient weer vanuit de klant te komen.

Let wel de aangetekende brief die ik nu al enige tijd heb verstuurd was ook een actie op verzoek van Eneco.

Tip: via mijn mail adres heeft u mijn naam en door intern contact te leggen met de schadeafhandeling van de afdeling Warmte en Koude BV krijgt u meer inzicht in de zaak.

Bij voorbaat dank en om eerlijk te zijn ben ik benieuwd hoe dit afloopt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
LET OP!!!!!!!!
jeannine pouwels uit cuijk, 15 september 2018

Zorgeloos overstappen?????!!!!!!

nog niet eerder heeft een nieuwe energiemaatschappij geen rekening gehouden met het contract dat bij mijn vorige leverancier liep. Zit nu met een boetebedrag van 100 euro.

Eneco laat je contract meteen ingaan!!!!!!

Let dus goed op de startdatum als je het contract ontvangt, je hebt dan nog bedenktijd!!!!

Reactie van Eneco , 18 september 2018

Hoi Jeannine,

Bedankt voor het delen van jouw review. Enorm zonde van de boete. De startdatum van levering vermelden we inderdaad in jouw contractbevestiging. Zo heb je nog de gelegenheid deze datum te wijzigen waar nodig. Heb je hier nog vragen over? Stuur ons gerust een bericht via Facebook of Twitter, we helpen je graag verder.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kunnen geen afspraken maken
Joop Bloothoofd uit Vlaardingen, 7 september 2018

Afspraak gemaakt (eerst weer 12 minuten in de wacht) voor 31 augustus tussen 14.00 en 17.00 uur. Wie er echter niet kwam was de monteur van Eneco. Dus de hele middag voor Jan met de korte achternaam in huis gezeten. Op 30 augustus kreeg ik nog een berichtje dat ze er aan kwamen dus of ik maar ruimte in de CV kast wilde maken.

Direct gebeld , weer 9 minuten in de wacht. Men kon mij niet helpen , excuses meneer, Ja daar koop je wat voor. Zou € 20.- voor het fout gaan ontvangen.

Zou maandagmorgen teruggebeld worden, vergeet het maar. niemand heeft contact opgenomen.

Klacht ingediend en zou binnen 5 werkdagen iets horen. Vergeet het maar.

Ook de hogere goden hebben schijnbaar geen tijd om te reageren.

Vandaag zelf maar weer gebeld en men heeft tijd om 27 september a.s. tussen 8 en 11 uur te komen. De toegezegde € 20.- voor het thuis zitten is ook nog steeds niet binnen.

Spijt dat ik met Eneco in zee ben gegaan, maar ja , wel al 2 jaar onderhoudskosten betaald.

Reactie van Eneco , 7 september 2018

Dag Joop,

Zonde van deze slechte start! Neem gerust contact met ons op via Facebook of Twitter, we pakken je klacht via één van deze kanalen graag op.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Joop Bloothoofd uit Vlaardingen, 13 september 2018

Op 7 september gereageerd op hun verzoek.

Tot op heden nog geen enkele reactie ontvangen. Neem svp geen diensten van Eneco af, bij problemen doen ze helemaal niets.

Ben wel benieuwd of de nieuwe afspraak die ik zelf weer heb gemaakt wel goed gaat

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbetrouwbaar niet te vertrouwengrou
avatar
Anja Meulen uit Grou, 30 augustus 2018

17 juli klant geworden bij eneco, 2 weken bedenktijd. Dezelfde dag heb ik 2x naar eneco gemaild om niet met hun in zee te gaan. En wat denk je....nooit een mail ontvangen, en hebben ze abrupt mijn toen huidige leverancier maar even opgezegd. We hebben hierover contact met eneco gehad. Hun zouden de eventuele boete betalen, 2 x een bedrag van €125 overmaken en nog eens €100 voor het overstappen als nieuwe klant.

Binnen 4 weken zou dit gebeuren......maar helaas niks. Aantal keren contact gehad ze doen beloftes maar maken ze nier waar. Wij moeten op tijd betalen hun ook lijkt mij. Het is een mens blij maken met een dode mus. Aansmeer praatjes. Bah!

Reactie Madeleine uit Rotterdam, 30 augustus 2018

Klopt zo zijn hun de grootste ***, *** erger Kan niet, zij moesten mij terug betalen nooit gedaan alleen maar betallen aan hun.. ik raad adviseer iedereen over hun en gelukkig zijn velen het eens en doen mond reclame want Eneco mag van mij failliet!!!! Denken slim te zijn hun dag komt nog wel..

Reactie van Eneco , 31 augustus 2018

Dag Anja,

Bedankt voor je review. Erg vervelend om te lezen dat we op de verkeerde voet van start gegaan. Neem gerust contact met ons op, bijvoorbeeld via Facebook of Twitter, zodat wij dit alsnog recht kunnen zetten.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechtste energiebedrijf die ik ken!
Madeleine uit Rotterdam , 28 april 2018

Totaal niet klantvriendelijk,

Afspraken nakomen kennen zij niet,

Pakken jou geld zwaar af door slim en sluw aan te pakken met mooie praatjes,

Nemen nooit de klacht sirieus!

Kortom slechte energiebedrijf!!!!!

Reactie van Eneco , 30 april 2018

Beste Madeleine,

Bedankt voor jouw review. Fijn dat je de moeite hebt genomen om jouw ervaring te delen. Eeuwig zonde dat je ons als slechte leverancier beoordeeld. Wij nemen klachten wel degelijk serieus met als doel hiervan te leren.

Wil je ons een bericht sturen van ons Facebook- of Twitterkanaal? Dan gaan we graag met je in gesprek.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Madeleine uit Rotterdam, 30 april 2018

Ik ben al heel lang in contact met jullie via email en ik wacht nog steeds op een antwoord via klachten Eneco...

Maar zie dat mijn klacht niet zo erg is voor jullie want het wachten duurt al te lang dus dan heeft weer in contact gaan met jullie via Facebook en Twitter ook geen zin omdat we er hellemaal niet uit komen ben al lang bezig met dit probleem bij jullie! Ik heb liever contact via de mail..

Reactie
avatar
Anja Meulen uit Grou, 30 augustus 2018

Dat is eneco, stap over naar NLE veel beter en vriendelijker en ze beloven je van alles maar helaas kunnen ze niet meer in hun systeem terug vinden dan bedoel ik dan eneco.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zon op Toon
Maikel van Veen uit Heerlen, 18 april 2018

Ik had onderstaande klacht ingediend en de rewactie hierop was behoorlijk treurig. Meneer moet niet zeuren dat er geen fase 3 meter benodigd is, is al de compensatie:

Hallo,

Op 9 maart heb ik via jullie 2 nieuwe contracten afgesloten.

* Abonnement op Toon.

* Zon op Toon

Op dit moment heb ik er spijt van dat ik hiervoor gekozen heb. Hieronder zal ik een toelichting geven waarom.

Op 21 februari 2018 heb ik via Volta Solar 17 zonnepanelen laten plaatsen. Toen heb ik met jullie vrij kort daarna telefonisch contact gezocht met de vraag of het mogelijk is om de actuele opbrengst en teruglevering kan inzien op Toon. Hierop was het antwoord ja dat is zeker mogelijk u heeft dan enkel een abonnement op Toon nodig en Zon op Toon. Dus ik was erg enthousiast hierover en dus dacht van dat gaan we doen totdat ik daarna te horen kreeg Zon op Toon is niet meteen beschikbaar als u een abonnement op Toon neemt nee u moet hiervoor een aparte kwH meter aanschaffen en een stuk software laten installeren door een monteur die Eneco aanstuurt. Ik dacht toen van wat gaat mij dat dan kosten. De eerste vraag was toen dat kost u dan 99,95 voor de kwH meter. Toen tijdens het gesprek bleek te zijn dat ik meer als 12 panelen had weliswaar 17 moest ik geen fase 1 kwH meter hebben maar een fase 3 kwH meter kosten 199,95,- Zoals u kunt denken schrok ik hier natuurlijk van van 99,95 naar 199,95. Naar een paar dagen toch besloten om Zon op Toon af te nemen bij Eneco. Ik had een Toon die problemen had met de internet connectie regelmatig wegvallen hiervoor is toen ook door een monteur bij jullie aangegeven deze op vrijdag 16 maart om 18:00 uur te komen plaatsen. Ik werd eerder die week door jullie monteur gebeld met de vraag of het niet eerder op de dag kon of zelfs in het weekend. Ik had weer even een moment van pardon die afspraak is toch bevestigd en kan niet zomaar vrij nemen om dit eerder op een dag te komen doen. Toch maar de monteur tegemoet gekomen en aangeven dat zaterdag 17 maart ook kan maar wel tussen 09:00 - 10:00 uur. De monteur was op zaterdag inderdaad op tijd waar hij enkel geen rekening mee had gehouden was een activatiecode voor Toon. Bij het installeren van de nieuwe Toon bleek al snel dat hij niks meer kon doen,. Dus hier had ik weer zo iets van daar gaan we weer. Nou op dinsdag 20 maart was deze monteur ook ingepland om Zon op Toon te installeren. Ik had hier al een slecht gevoel over en mijn gevoel kwam wederom uit. Nieuwe Toon geïnstalleerd + kwH fase 1 meter opgehangen ik dacht fase 1 ik moest toch fase 3 hebben. Nee dat gaat prima hoor. Tijdens installatie bleek dat de Toon verkeerde waarde aangaf van de zonnepanelen en ook huidig stroom verbruik. De installateur gaf aan dit kan even duren de waarden moeten zich nog corrigeren en ook moet u nog de firmware van de energiemeter en toon bijwerken. De monteur heeft de software update aangeklikt en is tijdens update naar huis gegaan. Nadat de software van Toon was bijgewerkt moest ik zelf nog de firmware van de energiemeter installeren. Ik dacht weer dit hoor ik niet te doen zit toch bij het pakket. 2 dagen later nog steeds verkeerde waarden op Toon zichtbaar + Toon op afstand werkte niet meer. Ik wederom contact opgemomen met Eneco Toon met de vraag hoe kan dit? Meneer Toon op afstand heeft echt te maken met uw internet graag contact opnemen met Ziggo hier kunnen wij niks aan doen. En met die verkeerde waarden hebben we nog nooit gezien dus dit is vreemd. Wij sturen wederom een monteur naar u toe om dit op te lossen. De monteur heeft mij inderdaad vandaag goed geholpen. De monteur had ook twijfels over die fase 1 kwH meter dus heeft mij gevraagd contact op te nemen met Eneco om dit na te vragen. De antwoorden bij jullie waren meneer er komt vandaag een monteur die lost dit voor u op. Waarop ik aangeeft dat vraag ik niet heb ik nu een fase3 of fase 1 kwH meter nodig met 17 panelen. Wederom antwoord meneer er komt een monteur langs die lost dit op. De monteur stond op dat moment naast me en knikte echt van dat vraagt u niet. Gaf niet bepaald een goede indruk. De monteur heeft toen zelf maar contact opgenomen met zijn directe collega's. En die gaven aan wat Eneco zegt klopt niet op een fase 1 kwH meter kunt u tot 20 panelen gebruiken. Dus ik dacht ik heb dit verdomme 3 keer nagevraagd en steeds opnieuw fout geïnformeerd. .De monteur heeft uiteindelijk geconstateerd dat zijn collega de kabels niet correct heeft aangesloten in de groepen kast en dat de energiemeter niet in orde was. De monteur heeft deze energiemeter vervangen en Toon geeft nu inderdaad de juiste waarden aan. Ook heeft de monteur geprobeerd geprobeerd te ondersteunen met de Toon App die niet functioneert. Prima service maar de App werkt nog steeds niet niet via Andriod als iOs. Wederom opnieuw contact gehad met jullie Toon afdeling en daar werd aangegeven ik zie het al er is een verkeerde display code gekoppeld aan uw Toon. Kunt u Toon terugzetten in fabrieksinstellingen. Uiteindelijk heb ik Toon dus zelf van 0 moeten installeren en configureren. Toen had ik de juiste Displaycode gekoppeld en werkt Toon op afstand (Toon App) nog steeds niet.

Ik werd door de collega van Toon geïnformeerd dater iets fout zit in mijn account waardoor de App niet werkt. De ontwikkelaars hebben mijn accountgegevens opgevraagd en proberen dit nu op te lossen.

28-03-2018 19:05 Heeft de Toon afdeling aangegeven dat mijn account weer functioneert.

Dus vanaf nu zijn al mijn problemen opgelost. Dit heeft mij zoals jullie misschien al merken behoorlijk wat bel minuten van mijn leven gekost.

Om heel eerlijk te zijn heb ik dus echt spijt van mijn keus.

Momenteel staat er nog een nota open Wellicht kunnen jullie mij hierin nog tegemoet komen??

Hieronder leest u de belangrijkste informatie over uw nota.

Berekening van uw nota

Omschrijving Bedrag

Zon op Toon met 1-fase KwH-meter ? 99,95

DIN Rail KWh Meter incl. installatie ? 69,95

Voorrijkosten installatie Zon op Toon uitbreidingsset ? 36,00

Korting Voorrijkosten inst. Toon op Zon uitbreidingsset ? -36,00

Totaal: ? 169,90

Reactie van Eneco , 19 april 2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw uitgebreide review. Via deze weg kunnen wij helaas niet uw klantgegevens uitvragen om uw klacht in behandeling te nemen. Wij raden u daarom aan contact op te nemen met ons via Facebook, Twitter of het Eneco Forum. We pakken u vraagstuk graag daar op.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Huur boiler
Michelle, 12 april 2018

Huur vooral geen boiler via Eneco. Als je op Google zoekt naar reviews dan komen dit soort verhalen vaker naar voren. Helaas hadden wij dit toen niet gedaan, omdat je dit niet verwacht van een grote leverancier. Ook wij zijn de dupe van de zogenaamde huur boiler van Eneco. Wij betrokken ons appartement zonder boiler omdat de eigenaar dit zelf niet wilde regelen. Dit hebben wij toen zelf telefonisch geregeld met eneco en is vervolgens de boiler bij ons aangesloten. Wij hebben toen geen contract gezien met voorwaarden. Nu een aantal jaar later willen we gaan verhuizen en blijkt dat de eigenaar de woning wil gaan verkopen ipv verhuren. Wij willen dus de boiler teruggeven aan Eneco. Je raad het al, wij zitten dus met de boiler. Mijn huisgenoot had destijds alles geregeld en ik had geen idee dat zij ook geen contract had gezien toen, logisch gevolg is dus dat ik het contract opvraag. Na 3 weken eindelijk een reactie dat ze het opgaan vragen bij de administratie. 3 weken later krijg ik weer een teleurstellende reactie; er is geen huurcontract meer. Nou als ik de reviews lees, hebben jullie nooit een huurcontract in jullie administratie. Dit komt erg onbetrouwbaar over. Ik voel mij nu na de verhuizing ook zeker niet verplicht tot betaling van een boete, omdat jullie blijkbaar een huurperiode van ca. 10-12 jaar berekenen en dus een boete berekenen (ook erg vreemd want bijna niemand huurt zo'n lange periode en zoals in ons geval kan de woning ook ineens verkocht gaan worden ipv verhuur), maar dit staat dus blijkbaar niet zwart op wit en dus hebben wij geen verplichtingen om een boete te betalen.

Reactie van Eneco , 13 april 2018

Beste heer, mevrouw,

Wat een vervelende ervaring op deze manier. Het spijt ons dat het zo gelopen is. Bent U intussen nog in contact met Eneco Installatiebedrijven?

Zo niet, horen we dat uiteraard graag. Wilt u dan contact opnemen met ons installatiebedrijf via 088-8955000

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer klantonvriendelijk!!!
h arts uit Zwolle, 5 maart 2018

Tot 1 december 2017 had ik een jaarcontract bij Eneco waar ik bij de eindafrekening 69 euro terug kreeg. Op 27 februari 2018 ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Binnen 1 dag kreeg ik de eindafrekening van Eneco binnen over de 3 maanden. Over de periode 1 dec. 2017 t/m 27 febr. 2018 moet ik maar liefst 794 euro betalen -266 euro van tweemaal het maandbedrag wat ik al betaald had over de maanden dec en jan dus totaal nog 528 euro!! Ik heb ze meerdere malen gebeld en gevraagd om mijn abonnement voort te zetten maar dit is niet mogelijk. Het enige antwoord wat ik krijg is "Ja in de wintermaanden stook je ook het meest", en" U kunt een nieuw abonnement afsluiten voor 4 jaar en dan mag u de 528 euro in 11 maanden terug betalen". Dus 11 x 49 euro bovenop mijn maandbedrag!!!! DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN!!!

Ze hebben me nooit de keuze gegeven om eventueel mijn abonnement te herroepen, ze willen alleen maar NU geld zien. BAH!

Waar ze heel snel mee komen is een betalingsregeling verspreid over de komende 3 maanden van 167 euro p.m.

Eneco bedankt!!

Reactie van Eneco , 6 maart 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw review. Wat jammer om te lezen dat u bent ovegestapt. We zien u namelijk liever als klant van Eneco. Uiteraard respecteren we uw keuze. De situatie omtrent de eindafrekeningen en betalingen is mij helaas niet duidelijk. Wilt u via What's app, Facebook, Twitter contact met ons opnemen? We nemen graag uw klacht omtrent de betalingen graag in behandeling.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer