Ervaringen Eneco

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Eneco. U kunt uw ervaring met Eneco ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Eneco levert prut en ik betaal een boete....
P.J.Prins uit Den Haag, 10 september 2019

Ik ben net overgestapt op Eneco maar de app werkt niet. Ik kan geen meterstanden invoeren. Als je daarover gaat klagen zeggen ze dat ze daaraan werken, maar dat is al weken zo...

Dus wil ik terug naar Oxxio want die hebben een prima app, maar dan moet ik een boete betalen van 250 euro. Dus Eneco levert een slecht product en ik moet de boete betalen....?

Reactie van Eneco , 16 september 2019

Beste P.J. Prins,

Leuk dat je voor Eneco hebt gekozen! Balen dat het niet lukt om de standen door te geven. Wist je dat dit op meerdere manieren kan? Dit leggen we graag aan je uit via ons Facebook- of Twitterkanaal. We zien je bericht graag tegemoet via dat kanaal.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slimme boiler , maar bij Eneco zijn ze niet slim !
H.A.F. van Hofwegen uit Zwijndrecht, 17 augustus 2019

Er kwam een monteurtje over de vloer van een ingehuurd bedrijf.Het was eind van de middag en het was duidelijk dat er weinig zin meer was. Zei niet te kunnen plaatsen te veel kabels in de muur.

De voedingskabel , die hij bij zich had was te kort en in 4m2 ( gipsblokken) zaten alleen maar kabels.Schreef op zijn i-phone een tekst , die ik niet mocht lezen , maar moest wel tekenen , dat hij geweest was. Div. malen geklaagd bij het afsprakenburo en bij Eneco zonder succes. Werd gebeld door iemand die zich uitgaf als Eneco-medewerker , maar van het ingehuurde bedrijf was.Viel niet normaal mee te praten. Heb gesteld een gekwalificeerde monteur te willen hebben of ik zou overstappen naar een andere leverancier. Antwoord : " Dan gaat u maar , heb geen enkel belang bij u. Maar weer mails gestuurd naar de klantenservice. Je krijgt na verloop van tijd eens antwoord van iemand , die niet goed kan lezen , niets begrijpt en elk moeilijk Nederlands woord moet opzoeken in een woordenboek, maar na tig mailtjes niet aan zijn verstand te brengen is , dat ik de leidinggevende van het servicecentrum wil spreken om een goede ENECO-monteur te krijgen.

Dat is de service als je binnenkort 45 jaar klant bent.

Ik woon in een groot complex met zo'n 500 huur een koopwoningen en hoor aan alle kanten dat er problemen zijn met Eneco , met zeer grote regelmaat staan en dan ook servicewagens van

Eneco en Stedin voor de deur.

Reactie van Eneco , 22 augustus 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding!

Spijtig om te lezen dat u dit zoveel moeite en frustraties heeft moeten opleveren.

Wij gaan graag na wat er heeft gespeeld en wat we hier nu voor u aan kunnen doen.

Ziet u kans om contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter? Dit kan ook via de chat op onze website.

Wilt u in dit geval ook uw klantnummer meesturen? Dan kunnen we gelijk meekijken.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie H.A.F. van Hofwegen uit Zwijndrecht, 22 augustus 2019

Ik schrijf een review over de behandeling van Eneco wanneer je zo ongeveer 45 jaar klant bent.

Je geeft via Energieleveranciers je e-mailadres (!) op en dan krijg je van Eneco een reactie , dat je maar via Facebook e.d. hen moet benaderen.

De service wordt nog slechter en men heeft klantvriendelijkheid uit hun woordenboek geschrapt !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen boete betaald
Bibi, 16 augustus 2019

Ik heb een slechte ervaring als nieuwe klant bin Eneco. Ik ben 2 keer achterelkaar overgestapt . Nu wilt Eneco maar 1 keer de overstap boete betalen. Terwijl ze dat wel hebben beloofd. Staat ook op band. Ik ga toch niet overstappen als ik daar zelf 250 euro voor moet neerleggen? Ik zeg kom na wat je hebt toegezegd Eneco!

Reactie van Eneco , 22 augustus 2019

Beste heer, mevrouw,

Goed dat u dit laat weten!

Wij gaan graag voor u na wat er mogelijk is.

Ziet u kans om contact op te nemen via Facebook, Twitter of de chat op onze website?

Graag zien wij uw persoonlijke gegevens ook tegemoet om gelijk met u mee te kunnen kijken.

Ik kijk uit naar uw bericht.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Servicemonteur laat het afweten
hgh smeets uit sittard, 13 augustus 2019

Vrijdag 26 juli stond een servivebeurt gepland (tussen 12.00 en 14.00) Kreeg die ochtend een vriendelijk mailtje om de monteur een glaasje water aan te bieden ivm de temperatuur. Geen monteur gezien die dag, wel 2 x gemaild naar Eneco. Krijg een tegenbericht dat binnen 5 werkdagen gereageerd zal worden. U raadt het al: geen tegenbericht.

Op maandag gebeld en de situatie uitgelegd: wordt overladen met excuses etc. maar de monteur zal vandaag nog contact opnemen .....dat is beloofd.

Een week later nog een keer gebeld naar Eneco, reactie: slechte zaak, dit mag niet, ik zal ervoor zorgen dat vandaag nog contact wordt opgenomen voor een afspraak ... ik wacht nog steeds.

Vandaag (13 augustus) gebeld met de klantenservice en het abo opgezegd. Mag wel nog even betalen tot 13 september. Op mijn vraag waarvoor ik die 2 jaar betaald heb , krijg ik geen antwoord.

Ik ga zo meteen contact opnemen met Essent.

Reactie van Eneco , 22 augustus 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor deze melding!

Jammer om te lezen dat dit zo verlopen is. Het verbaasd mij dat u niet gewoon antwoord heeft gehad op uw vraag.

Wij gaan graag voor u na wat er heeft gespeeld en komen ook graag terug op uw overige vragen.

Ik wil u daarom vragen contact op te nemen via Facebook, Twitter of de chat via de site. Wilt u dan ook uw klantnummer doorgeven? Zo kunnen we gelijk met u meekijken.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie hgh smeets, 27 augustus 2019

Als ik een reactie wil dan graag persoonlijk (mijn email hebben jullie) en niet via Facebook (heb ik niet)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete bij overstap naar andere leverancier
Fam. Koers uit Drachten, 6 augustus 2019

Doordat Eneco verkeerde informatie heeft gegeven over de boete van de overstap naar een andere energieleverancier is de boete nu 2x zo hoog! Na telefonisch contact te hebben gehad met Eneco melden ze daar niks aan te kunnen doen. Erg slecht dat het personeel van Eneco niet op de hoogte is met de overstapboete. Wij zijn erg teleurgesteld in Eneco.

Reactie Bibi, 19 augustus 2019

Precies hetzelfde meegemaakt laatst. Als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt naar Eneco. Dit geintje heeft mij 250 euro gekost!

Reactie Fam. Nijboer uit Eindhoven, 22 augustus 2019

Hier exact hetzelfde, met die overstap een hoop problemen. Zou met de eindafrekening nog recht hebben op 120 euro, al een half jaar regelmatig gebeld. Is me drie keer toe gezegd dat ik het geld terug kreeg en vervolgens niets. Incompetente telefonistes die loze beloften doen, foute administratie en naar je geld kan je fluiten. Never nooit geen klant meer worden van Eneco!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Het is een chaos
Heijnis, 30 juli 2019

Vandaag voor de 7e keer contact gezocht met de klantenservice. Vandaag wordt mijn probleem uitgezet bij de klachten afdeling. Binnen vijf werkdagen zou het probleem zijn opgelost. Helaas de vorige keren was dat ook zo.

Ik maar wachten.

Reactie van Eneco , 1 augustus 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We gaan er vanuit dat we snel aan de slag kunnen met hetgeen waar je tegenaan loopt. Hoor of lees je binnen 5 werkdagen niks van aan ons, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Mocht dat het geval zijn, dan lezen we het graag terug. Je bereikt ons hiervoor online via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oneerlijkheid Eneco!!!
Tom Berwers uit Reeuwijk, 28 juli 2019

Tom Berwers 28-7-2019 - 15:33

Reageer

Eneco doet geen eerlijke zaken. Wij hebben een onderhoudscontract bij Eneco afgesloten. "fijn dat u klant geworden bent. U krijgt van ons een gratis ketelcheck twv 49,95 (voor 60 min). Uit navraag bleek dat de check bij een ketel die niets mankeert geen 60 min zou duren. Gelukkig was mijn ketel in prima staat. Geen enkel probleem gevonden. Alleen kwam de monteur toen hij klaar was erachter dat hij een onderdeel was vergeten terug te plaatsen en kon alles weer open. Oke kan gebeuren maar die tijd hoeven wij mijnsinziens niet te betalen. Wat schets mijn verbazing:

Ik krijg een rekening van de gratis checktwv 49,95 van 79,50 euro. Uiteraard gebeld en kreeg te horen dat de monteur 1 uur en 45 min is bezig geweest. Grote onzin!!!! Na over en weer gebabbeld zouden er wat minuten worden gecrediteerd. Moest ik alsnog 45,95 bijbetalen. Ongeveer het bedrag van de gratis check. (hoezo gratis) Weer 5x gebeld zou steeds terug gebeld worden. Niet dus!!! Maar binnen no time lag er een aanmaning in de bus. Dat dan weer wel. Laatste keer kregen wij de mededeling dat we maar moesten bewijzen dat de monteur maar 45 min is bezig geweest. Ik heb toen om een manager gevraagd met verstand van zaken. Een die weet hoelang een check duurt waar verder niets te doen is. Ook die laat niets van zich horen. Ik denk dat de monteurs uberhaubt weggestuurd worden met de opdracht 1 uur meer te schrijven dan daadwerkelijk gewerkt. Ik voel me opgelicht door Eneco en hou mijn hart vast voor de onderhoudsbeurt. Wat gebeurd er dan!! Hoelang wordt er dan geschreven. MIJN ADVIES AAN IEDEREEN IS: TRAP ER NIET IN!!! NEEM GEEN ONDERHOUDSCONTRACT BIJ ENECO!!! of maak foto's van de aankomst en vertrektijd van de monteur.

Reactie van Eneco , 1 augustus 2019

Dag Tom,

Bedankt voor je feedback. Toevallig hebben we elkaar hier eerder in de week over gesproken, waarna wij jouw klacht hebben doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. We gaan er vanuit dat het daarmee is opgelost. Nog onze excuses voor het ongemak.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Tom Berwers uit Reeuwijk, 1 augustus 2019

Helemaal niets opgelost. Niemand heeft contact met ons opgenomen. Wederom niet zoals beloofd teruggebeld!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ben tevreden behalve...
Anne uit Amstelveen, 28 juli 2019

Ik ben al jaren een tevreden klant bij Eneco Ik weet alleen niet of ik wel of niet teveel betaal, maar alles loopt wel altijd gesmeerd heb nooit klachten dus ik laat het maar zo, alleen bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt komt de monteur nooit op dagen nu weer niet ,afspraak gemaakt niet komen, bellen helpt niet ze kunnen ze ook niet bereiken, dat is nou jammer.

Reactie van Eneco , 1 augustus 2019

Dag Anne,

Bedankt voor je review. Het hoort niet zo te zijn dat er nooit een monteur komt opdagen. We zoeken daarom graag samen met jou uit wat er misgaat en hoe we dit kunnen oplossen. Zowel voor nu als in de toekomst. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechttttttttt
Albina uit Amersfoort, 17 juli 2019

Eneco maakte een foutje en ik moest voor betalen. Paar keer gebeld naar klantenservice en ik kreeg gelijk maar toch moest ik betalen en niemand die mij wilde helpen. Volgende jaar ga ik overstappen

Reactie van Eneco , 19 juli 2019

Dag Albina,

Bedankt voor je feedback. We denken graag met je mee over een passende oplossing. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online bereik je ons op Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
niet aan afspraak houden
varik, 17 juli 2019

jaar nota krijg je wanneer het hun uitkomt ze zeggen uiterst die datum maar nee niks ik heb al 3 x gebeld zeer slechte zaak

Reactie van Eneco , 19 juli 2019

Dag Varik,

Bedankt voor je feedback. We zorgen er graag voor dat je alsnog zo snel mogelijk je jaarnota ontvangt. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online bereik je ons op Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service
Will Linssen uit Maastricht, 9 juli 2019

Als klant wordt je bij Eneco niet serieus genomen. Afspraken worden consequent niet nagekomen, bereikbaarheid is zeer slecht. Kortom ga niet met dit bedrijf in zee.

Reactie van Eneco , 12 juli 2019

Dag Will,

Bedankt voor je feedback. We helpen jou graag mocht je momenteel een vraag hebben of ergens tegenaan lopen. Via Facebook en Twitter reageren we binnen enkele uren en op de Eneco Community dezelfde dag nog. Zien wij je daar terug?

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Factuur 0,00 na toon plaatsen. Half jaar later, was fout ik krijg als nog een factuur.
JJ uit Julianadorp, 14 juni 2019

Vorig jaar november had ik mijn toon met zonnemodule ontvangen en werd geplaatst door de monteur, ff later kreeg ik een mail met een factuur dat 0,00 euro daar voor hoefde te betalen, ik blij. Half jaar later vandaag 14 juni 2019 krijg ik een mail, door een fout in het systeem toen de tijd krijgt u als nog de juiste factuur met excuces erbij. Stom verbaasd. De klacht gemaild.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos overstapproces
Koen, 30 mei 2019

Via Gaslicht.com een contract afgesloten bij Eneco. In dat contract werd ook een datum genoemd wanneer de overstap zou plaatsvinden. Bij het bereiken van die datum werd alsnog een termijn van mijn vorige leverancier afgeschreven. Na Eneco te bellen bleek mijn contract uitgevallen te zijn. Ok kan gebeuren dacht ik en de medewerker zei dat ze het in orde zouden maken, dat ik me vooral verder geen zorgen hoefde te maken. Vervolgens 2 weken later weer gebeld, maar contract bleek nog steeds uitgevallen en de klantenservicemedewerker begreep niet wat er aan de hand was. 20 minuten gesprek aan de lijn, waarvan 2x meer dan 5 minuten in de wacht heb ik op een gegeven moment opgehangen, want de medewerker kwam na de laatste wachttijd niet meer terug. Vervolgens nog een keer gebeld een paar dagen later; de medewerker wist weer van niks: eerder is er geen contactmoment aangemaakt en ik moest weer het hele verhaal uitleggen. Uiteindelijk wilde de medewerker aan de lijn opnieuw mijn contract gaan opstellen. Daar heb ik niet voor gekozen. Een overstap hoort simpel te zijn, zoals het voor mij bij 6 eerdere overstappen ook simpel was. Ongelofelijk dat een groot bedrijf als Eneco zo incompetent blijkt te zijn, of misschien juist ook niet... Bij Vandebron, Qurrent, BudgetEnergie en nog 3 andere partijen heb ik echt nooit ook meer één keer contact hoeven te zoeken. Inmiddels gekozen voor een andere energieleverancier.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde verhogingen
Willem, 13 mei 2019

Ik maak iedere maand, ongeveer 3 dagen na het beëindigen van een maandelijkse afname periode een screen print vanaf de app wat mn verbruik van die afgelopen maand was. De app geeft ook aan dat de maandelijkse periode voorbij is althans deze geeft aan wat de laatste peildatum is dus de 30ste of 31ste . Het vreemde is dat als je een paar dagen later nogmaals het bedrag van verbruik van die maandelijkse periode bekijkt deze altijd ( stevig) hoger is als een paar dagen daarvoor dit dus terwijl die maandelijkse periode al lang afgelopen was ... ra ra

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarcontract
J.W. Staal uit Nieuwkoop, 13 mei 2019

Voor ons geen Eneco meer. Per 3 januari jl. Eneco gas en stroom jaar

contract afgesloten. Nuon bleef echter ook maandelijks een bedrag afschrijven. Na contact opgenomen te hebben met Nuon bleek dat wij bij Eneco alleen een contract voor gas hadden afgesloten. Wij hebben echter volgens het in ons bezit zijnde contract wel degelijk een contract afgesloten bij Eneco voor gas en stroom. Gelijk contact opgenomen met Eneco. Zeer slecht bereikbaar en na een half uur met een medewerker aan de telefoon te hebben gehangen bleek dat het contract niet kon worden omgezet. Dus u begrijpt het goed, Eneco maakt een fout en de klant is de dupe van dit alles. Toen ik hen vroeg hoe het met de 150,00 cash back zat gaven zij aan dat ik dat alleen maar kreeg als ik op dat moment een 3 jarig contract!!! zou afsluiten. Terugbellen hebben ze ook nog nooit van gehoord, Nu afgelopen maand hadden wij ineens een afschrijving van 176,00 per maand ipv 92,00 per maand van Eneco. Weer telefonisch contact opgenomen met Eneco. Zij blijken nu ineens zonder ons medeweten ons contract wel te hebben omgezet. Ingaande maart jl. Weer ruim een half uur met een medewerker gesproken. Volgens hem zou ik van Nuon een eindnota te hebben ontvangen en de betalingen aan Nuon per april jl. te zijn stopgezet. U kunt het wellicht raden. Ook deze betalingen lopen gewoon door. Ons contract schijnt volgens de betreffende medewerker gewoon per januari 2020 opgezegd te kunnen worden maar ik voorzie nu al de nodige problemen. Ook de 150,00 cash back kunnen we naar fluiten denk ik zo. De betreffende medewerker gaf aan dat alles in het systeem is gezet en als er volgend jaar problemen ontstaan moesten we maar een advocaat!! inschakelen. Wij zitten dus nu bij twee leveranciers en staan met onze rug tegen de muur. Onze meterstanden blijven doorlopen bij twee leveranciers. Wie gaat dit alles betalen? Voor ons dus absoluut nooit geen Eneco meer. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco maakt fout en klant moet niet zeuren
Marieke uit Utrecht, 10 mei 2019

21 april 2019 sluit ik mijn contract af - met spoed!- ingangsdatum 23 april. Zodoende ook bevestigd in contract:

.

"Uw startdatum levering en uw termijnbedrag

U gaat betalen tegen bijgevoegd tarief, zodra wij starten met de levering van energie. De door u opgegeven startdatum levering is 23 april 2019."

.

Begin Mei krijg ik een brief van Stedin dat ik geen aansluiting heb. Ik bel Eneco, uitleg:

.

"Ja, dit komt door de proefperiode van 2 weken waar u zich in bevindt. Daarom kan Stedin niet zien dat er wel degelijk een aansluiting is. U hoeft zich geen zorgen te maken. Wij kunnen dit proces van de proefperiode helaas niet versnellen. "

Week later krijg ik weer een brief van Stedin. Er is geen aansluiting, ik heb nog 7 dagen en anders word ik afgesloten en dan word de zaak doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder en de kosten, daar moet ik voor opdraaien. Ik bel Stedin en zij zeggen dat ik echt even aan Eneco moet vragen om het contract door te zenden. Ik geef aan dat Eneco dat niet kan versnellen, ik word geadviseerd dat toch dringend te verzoeken, want anders word ik afgesloten met alle gevolgen van dien.

.

Ik bel op 10 mei 2019 Eneco en leg het verhaal uit. Meneer geeft aan:

.

"Er is een fout gemaakt, doordat er iets mis is gegaan is het contract nooit ingegaan. Dit is een fout van onze kant. Ik kan een nieuwe contract aanmaken en dan bent u binnen 48 uur aangesloten en is het probleem opgelost."

.

Ik geef aan dat ik dit graag zwart op wit wil, want mocht er weer iets misgaan, dan moet ik dit wel kunnen verantwoorden tegenover Stedin. Een nieuw contract betekent ook een nieuwe startdatum (de oude had de datum van 23 april). Meneer begrijpt mijn zorg niet en geeft aan dat ze geen dingen zwart op wit voor mij gaan zetten. Ik probeer het weer uit te leggen, namelijk dat het eerder misging en dat er voor mij nogal gevolgen aan kunnen zitten als het fout gaat. Hoe kan ik weten dat het nu goed zal gaan? Hij beantwoordt mijn vraag door aan te geven dat het goed zal gaan. Ik blijf mij zorgen maken om deze nieuwe contractdatum en gezien het afsluiten van G/W/L helemaal nieuw is voor mij hoopte ik op wat geruststellende uitleg. Meneer zegt op geirriteerde toon:

.

"We zijn hier nu al 7 minuten over in gesprek. Neem je het contract ja of nee? IK blijf hier niet over in circeltjes met je praten. ('uhh ik wil gewoon wat uitleg?' zeg ik ). Ik doe je een aanbod om je met JOUW probleem te helpen, ik ben oplossingsgericht aan het werk, ik kan het contract nu voor je maken, ja of nee??'

.

Compleet verrast door deze botte reactie geef ik aan dat als dit de manier is waarom Eneco met klanten omgaat ik mijn contract wil stopzetten. Hij zegt direct: 'ok dan maak ik dat voor je in orde. Goede dag gewenst.'

Ik heb hem geen goede dag teruggewenst. Bizar dit.

.

.

Verzoek aan Eneco:

.

Luister ons gesprek maar terug, want dan kunnen jullie horen dat ik gewoon beleefd ben geweest naar meneer. Als dit jullie manier is van omgang met klanten dan raad ik iedereen af bij Eneco klant te worden.

Ik ben nu maar lid geworden van Nuon, daar was ik binnen 2 uur aangesloten en was me probleem met Stedin opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
grote oplichter
anoniem, 2 mei 2019

Bende van energie leveranciers met neppe eneco facturen, zakelijk@eneco.com email wat niet antwoord. Telefoon nummer wat niet opneemt:-) en factuur opsturen van een andere huisnummer. Wat denk je zelf smerige oplichter? Ze gebruiken telefoon nummer 088-8953592...

Reactie van Eneco , 6 mei 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Helaas wordt ons niet niet direct duidelijk wat er speelt. We gaan uiteraard graag het gesprek hierover aan. Ik nodig je daarom van harte uit ons een bericht te sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco is erg stram
Annet Uijterwaal, 30 april 2019

In verband met mijn ziekte (k. vul de rest zelf maar in) was ik vandaag pas in staat om in een pand van mijn werkgever pas de meterstand op te nemen.

Eneco bleek al een paar herinneringen te hebben gestuurd maar zoals ik net al schreef kon ik niet eerder omdat ik te ziek was.

Nu zit ik op kantoor om de meterstanden door te geven en zie ik ineens een mail van Eneco van vandaag met daarin een jaarafrekening.

Daarom zojuist gebeld met Eneco en de situatie uitgelegd (+ het feit dat ik de rekening over 3 huurders en een trappenhuis eerlijk moet verdelen) en gevraagd of zij de gestuurde (met als afrekeningsdatum 24 april en ook nog eens onjuiste) afrekening kunnen intrekken en een nieuwe kunnen sturen met de juiste getallen en per de juiste datum.

Nee dus..... zij weigeren dit te doen.

Hoe triest dat ze het mij in deze situatie zo moeilijk maken.

Reactie van Eneco , 30 april 2019

Dag Annet,

Bedankt voor je review. We kijken graag met je mee naar wat er mogelijk is in de situatie. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community. Je kan ook telefonisch contact met ons opnemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte communicatie en contract niet volgens afspaak
H.T. Hamstra uit Sneek, 16 april 2019

Sinds jaren ben ik klant bij Eneco zonder klachten. Nadat Eneco een aantrekkelijk aanbod deed heb ik besloten om opnieuw een energiecontract voor 3 jaar af te sluiten. Dit was op 8 maart j.l.

Sindsdien ben ik alléén maar bezig om met de klantenservice te bellen om door Eneco gemaakte fouten te laten corrigeren.

Er was afgesproken dat ik een Toon thermostaat geleverd zou krijgen. Bij het maken van de afspraak voor de installatie hiervan werd mij verteld dat, omdat ik zonnepanelen heb, ik wel een zogeheten "Zon-module" moest aanschaffen voor het registreren van de opgewekte stroom en teruglevering. Op dit moment heb ik een oud type Toon die qua functioneren minder wordt. De werking i.c.m. de zonnepanelen is prima. Ik begrijp dan ook niet waarom Eneco mij deze "Zon-module" probeert aan te smeren. Doordat ik deze module niet wilde zou de Toon thermostaat worden geannuleerd, ter compensatie zijn we een vergoeding overeengekomen.

Tot mijn grote verbazing werd mijn huidige Toon-abonnement per direct beëindigd met als resultaat dat ik al tijdens het gesprek met Eneco geen gebruik meer kon maken van de Toon.

Het meest vervelende vind ik nog wel dat ik ook mijn volledige verbruikshistorie kwijt ben.

Dit terwijl ik er niet om had gevraagd om dit abonnement te beëindigen.

Na wederom contact te hebben opgenomen met de klantenservice werd mijn Toon-abonnement weer geactiveerd. Pas in mei kan ik weer zien of ik teveel of te weinig heb verbruikt, echt onacceptabel. Op 3 mei heb ik een klacht ingediend per email maar heb tot op heden geen reactie mogen ontvangen.

Al met al is Eneco erg snel in het afsluiten van een energiecontract en het ongevraagd afsluiten van je Toon abonnement maar zijn ze erg traag in het corrigeren van de gemaakte fouten en het reageren om de emails.

Reactie van Eneco , 19 april 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. Vervelend om te lezen dat het mis is gegaan na het afsluiten van het nieuwe contract en je nu ook de historie kwijt bent op Toon. Dit kunnen wij helaas ook niet terughalen. Desalniettemin streven we ernaar je klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen en op zoek te gaan naar een passende oplossing.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ik besta geloof ik niet
Martine uit Hellevoetsluis , 10 april 2019

Hebik en ster echter me naam ofzo?

Vanaf het begin gaat alles mis .zie eerdere mails en telefoontjes. Nu weer het volgende. Ik zou makkelijk en snel mn geld voor het overstappen terugkrijgen. Nu na 2.5 weken maar even gebeld en ja hoor weer niks ontvangen, opnieuw proberen. Zelf maar even weer een mail gestuurd ( tenslotte gaat vanaf het begin van het tekenen van het contract alles al mis) weer niks. Nu wachten tot een brief via de post. Het zou allemaal makkelijk en snel gaan. Kost me tot nu toe allemaal weer veel tijd en gezeik.

Wat krijg je gratis zon€ 15,- per jaar terug en een sorry... even serieus alles maar dan ook Alles loopt vast bij jullie naar ons toe.

Kan deze mail wel sturen maar zal toch green antwoord krijgen ik moet bellen net als vorige keer, maar dan krijg ik alleen maar een "wat vervelend" te horen. Hoe gaan we het oplossen dat ik toch nog een beetje hoop krijg in Eneco?

Tevreden klant? Zeker niet! Het beloofde gemak is hier zeker niet aan de orde , erg jammer. Moet overal achteraan en naar me geld kan ik dus nog steeds fluiten.

Groet,

Martine bloemendal

Reactie van Eneco , 16 april 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Het lijkt er inderdaad op dat alles wat fout kan gaan ook werkelijk fout gaat bij u.

Ik help u hier graag mee.

Wilt u mij uw persoonlijke gegevens en verdere uitleg sturen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service en afspraken niet na komen
Faiza, 31 maart 2019

In januari heb ik een eindafrekening ontvangen waarbij de begin stand niet klopte. Ik heb een mail terug gestuurd met daarbij de foto van de beginstand en het verzoek om de nota aan te passen. Binnen 15 werkdagen zou ik een correctie ontvangen. In maart heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Vervolgens stuur ik weer een mail met de vraag waar de correctie blijft. Als antwoord krijg ik een excuus en de mededeling dat ik de correctie binnen 15 dagen ontvang. Na 2 weken heb ik nog geen correctie ontvangen en neem ik telefonisch contact op. Weer een excuus en weer wordt medegedeeld dat het met spoed opgepakt zou worden en binnen 15 dagen de correctie wordt opgemaakt! Inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder en heb ik nog geen correctienota ontvangen! Hoe moeilijk is het om een correctienota op te maken? Met spoed versta ik geen 3 maanden maar hooguit 2 dagen! En dan heb ik het nog niet over wat er allemaal daar voor is misgegaan toen ik nog wel klant was. Schandalig en dan te bedenken dat ik zelf bij een energieleverancier werk en me niet kan bedenken dat wij zo met klanten om zouden gaan!

Reactie van Eneco , 3 april 2019

Dag Faiza,

Bedankt voor je feedback. Het is inderdaad niet de bedoeling om je zo lang te laten wachten op een correctie. We lossen dit daarom graag voor je op. Neem je hiervoor contact met ons op? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Faiza, 3 april 2019

Contact opgenomen en er werd verteld dat het verzoek vandaag opnieuw is ingediend en dat ik weer 2 weken moet wachten!!!!! Belachelijk slecht onprofessioneel bedrijf!!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service en afspraken niet na komen
Faiza, 31 maart 2019

In januari heb ik een eindafrekening ontvangen waarbij de begin stand niet klopte. Ik heb een mail terug gestuurd met daarbij de foto van de beginstand en het verzoek om de nota aan te passen. Binnen 15 werkdagen zou ik een correctie ontvangen. In maart heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Vervolgens stuur ik weer een mail met de vraag waar de correctie blijft. Als antwoord krijg ik een excuus en de mededeling dat ik de correctie binnen 15 dagen ontvang. Na 2 weken heb ik nog geen correctie ontvangen en neem ik telefonisch contact op. Weer een excuus en weer wordt medegedeeld dat het met spoed opgepakt zou worden en binnen 15 dagen de correctie wordt opgemaakt! Inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder en heb ik nog geen correctienota ontvangen! Hoe moeilijk is het om een correctienota op te maken? Met spoed versta ik geen 3 maanden maar hooguit 2 dagen! En dan heb ik het nog niet over wat er allemaal daar voor is misgegaan toen ik nog wel klant was. Schandalig en dan te bedenken dat ik zelf bij een energieleverancier werk en me niet kan bedenken dat wij zo met klanten om zouden gaan!

Reactie van Eneco , 4 april 2019

Dag Faiza,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag om de correctie alsnog zo snel mogelijk te ontvangen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
waardeloos colporteurs grote oplichters
schuitema uit musselkanaal, 27 maart 2019

de colporteurs zijn grote oplichters en daarna verhaal halen bij enenco zelf krijg je geen gehoor

Reactie van Eneco , 29 maart 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We lezen graag terug waar je precies tegenaan loopt om je hierbij verder te helpen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ZEER SLECHT
Saskia, 21 maart 2019

Sinds November al bezig met het inplannen van een onderhoudsafspraak en we zitten nu in Maart!

Ik ben zeer teleurgesteld in de service van Eneco. Er is veel verwarring ontstaan omtrent mijn onderhoudsafspraak, sinds dat ik dit in November 2018 netjes via de mail heb verzet.

Ten eerste duurde het twee weken voordat ik antwoord had gekregen op mijn mail (na een herinnerings mail vanuit mij kant).

Ten tweede stond er in Januari in jullie systeem dat er onderhoud bij mij is uitgevoerd terwijl dit nooit is gebeurd.

Dit heb ik met bewijsstukken, meerdere malen uit moeten leggen.

Vervolgens stond er eindelijk weer een onderhoudsafspraak voor mij ingepland op 7 februari tussen 11:00 en 14:00 en komt niemand opdagen (helaas ook zonder berichtgeving). Ik heb afspraken verzet om thuis te blijven, helemaal voor niks.

Ondertussen krijg ik thuis twee brieven om een afspraak in te plannen terwijl er al een afspraak ingepland stond.

Na 7 februari was de eerst volgende mogelijkheid pas op 14 Maart tussen 11:00 en 14:00. Weer afspraken verzet om thuis te blijven. Krijg ik om 13:30 een mail dat het is uitgevallen!

Weer gebeld. Dit keer een afspraak op 21 Maart tussen 8:00 en 11:00. Bel ik om 10:55, krijg ik te horen dat er helemaal geen afspraak staat in het systeem!!!!!!!

Eneco, ik ben HE-LE-MAAL klaar met jullie!

Saskia Maria

Reactie van Eneco , 25 maart 2019

Beste Saskia,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Sorry dat het maken van een afspraak met ons zusterbedrijf Eneco Installatiebedrijven zo moeizaam verloopt. Het verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs dat er zoveel contact is geweest en de afspraak nog altijd niet succesvol ingepland is.

Wij komen graag met jou in contact om dit op te lossen. Wil je ons een bericht sturen via één van onze online kanalen? Wij zijn te vinden via Facebook, Twitter of via de Eneco community.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco reageert niet op klachten
Bas Reedijk uit Gouda, 9 maart 2019

Afgelopen dinsdag een mail gestuurd over onheuse behandeling door de klantenservice via facebook/messenger en onjuist in rekening gebrachte tarieven. Hier wordt helaas niet op gereageerd

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer