Ervaringen Eneco

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Eneco. U kunt uw ervaring met Eneco ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Factuur 0,00 na toon plaatsen. Half jaar later, was fout ik krijg als nog een factuur.
JJ uit Julianadorp, 14 juni 2019

Vorig jaar november had ik mijn toon met zonnemodule ontvangen en werd geplaatst door de monteur, ff later kreeg ik een mail met een factuur dat 0,00 euro daar voor hoefde te betalen, ik blij. Half jaar later vandaag 14 juni 2019 krijg ik een mail, door een fout in het systeem toen de tijd krijgt u als nog de juiste factuur met excuces erbij. Stom verbaasd. De klacht gemaild.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos overstapproces
Koen, 30 mei 2019

Via Gaslicht.com een contract afgesloten bij Eneco. In dat contract werd ook een datum genoemd wanneer de overstap zou plaatsvinden. Bij het bereiken van die datum werd alsnog een termijn van mijn vorige leverancier afgeschreven. Na Eneco te bellen bleek mijn contract uitgevallen te zijn. Ok kan gebeuren dacht ik en de medewerker zei dat ze het in orde zouden maken, dat ik me vooral verder geen zorgen hoefde te maken. Vervolgens 2 weken later weer gebeld, maar contract bleek nog steeds uitgevallen en de klantenservicemedewerker begreep niet wat er aan de hand was. 20 minuten gesprek aan de lijn, waarvan 2x meer dan 5 minuten in de wacht heb ik op een gegeven moment opgehangen, want de medewerker kwam na de laatste wachttijd niet meer terug. Vervolgens nog een keer gebeld een paar dagen later; de medewerker wist weer van niks: eerder is er geen contactmoment aangemaakt en ik moest weer het hele verhaal uitleggen. Uiteindelijk wilde de medewerker aan de lijn opnieuw mijn contract gaan opstellen. Daar heb ik niet voor gekozen. Een overstap hoort simpel te zijn, zoals het voor mij bij 6 eerdere overstappen ook simpel was. Ongelofelijk dat een groot bedrijf als Eneco zo incompetent blijkt te zijn, of misschien juist ook niet... Bij Vandebron, Qurrent, BudgetEnergie en nog 3 andere partijen heb ik echt nooit ook meer één keer contact hoeven te zoeken. Inmiddels gekozen voor een andere energieleverancier.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde verhogingen
Willem, 13 mei 2019

Ik maak iedere maand, ongeveer 3 dagen na het beëindigen van een maandelijkse afname periode een screen print vanaf de app wat mn verbruik van die afgelopen maand was. De app geeft ook aan dat de maandelijkse periode voorbij is althans deze geeft aan wat de laatste peildatum is dus de 30ste of 31ste . Het vreemde is dat als je een paar dagen later nogmaals het bedrag van verbruik van die maandelijkse periode bekijkt deze altijd ( stevig) hoger is als een paar dagen daarvoor dit dus terwijl die maandelijkse periode al lang afgelopen was ... ra ra

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarcontract
J.W. Staal uit Nieuwkoop, 13 mei 2019

Voor ons geen Eneco meer. Per 3 januari jl. Eneco gas en stroom jaar

contract afgesloten. Nuon bleef echter ook maandelijks een bedrag afschrijven. Na contact opgenomen te hebben met Nuon bleek dat wij bij Eneco alleen een contract voor gas hadden afgesloten. Wij hebben echter volgens het in ons bezit zijnde contract wel degelijk een contract afgesloten bij Eneco voor gas en stroom. Gelijk contact opgenomen met Eneco. Zeer slecht bereikbaar en na een half uur met een medewerker aan de telefoon te hebben gehangen bleek dat het contract niet kon worden omgezet. Dus u begrijpt het goed, Eneco maakt een fout en de klant is de dupe van dit alles. Toen ik hen vroeg hoe het met de 150,00 cash back zat gaven zij aan dat ik dat alleen maar kreeg als ik op dat moment een 3 jarig contract!!! zou afsluiten. Terugbellen hebben ze ook nog nooit van gehoord, Nu afgelopen maand hadden wij ineens een afschrijving van 176,00 per maand ipv 92,00 per maand van Eneco. Weer telefonisch contact opgenomen met Eneco. Zij blijken nu ineens zonder ons medeweten ons contract wel te hebben omgezet. Ingaande maart jl. Weer ruim een half uur met een medewerker gesproken. Volgens hem zou ik van Nuon een eindnota te hebben ontvangen en de betalingen aan Nuon per april jl. te zijn stopgezet. U kunt het wellicht raden. Ook deze betalingen lopen gewoon door. Ons contract schijnt volgens de betreffende medewerker gewoon per januari 2020 opgezegd te kunnen worden maar ik voorzie nu al de nodige problemen. Ook de 150,00 cash back kunnen we naar fluiten denk ik zo. De betreffende medewerker gaf aan dat alles in het systeem is gezet en als er volgend jaar problemen ontstaan moesten we maar een advocaat!! inschakelen. Wij zitten dus nu bij twee leveranciers en staan met onze rug tegen de muur. Onze meterstanden blijven doorlopen bij twee leveranciers. Wie gaat dit alles betalen? Voor ons dus absoluut nooit geen Eneco meer. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco maakt fout en klant moet niet zeuren
Marieke uit Utrecht, 10 mei 2019

21 april 2019 sluit ik mijn contract af - met spoed!- ingangsdatum 23 april. Zodoende ook bevestigd in contract:

.

"Uw startdatum levering en uw termijnbedrag

U gaat betalen tegen bijgevoegd tarief, zodra wij starten met de levering van energie. De door u opgegeven startdatum levering is 23 april 2019."

.

Begin Mei krijg ik een brief van Stedin dat ik geen aansluiting heb. Ik bel Eneco, uitleg:

.

"Ja, dit komt door de proefperiode van 2 weken waar u zich in bevindt. Daarom kan Stedin niet zien dat er wel degelijk een aansluiting is. U hoeft zich geen zorgen te maken. Wij kunnen dit proces van de proefperiode helaas niet versnellen. "

Week later krijg ik weer een brief van Stedin. Er is geen aansluiting, ik heb nog 7 dagen en anders word ik afgesloten en dan word de zaak doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder en de kosten, daar moet ik voor opdraaien. Ik bel Stedin en zij zeggen dat ik echt even aan Eneco moet vragen om het contract door te zenden. Ik geef aan dat Eneco dat niet kan versnellen, ik word geadviseerd dat toch dringend te verzoeken, want anders word ik afgesloten met alle gevolgen van dien.

.

Ik bel op 10 mei 2019 Eneco en leg het verhaal uit. Meneer geeft aan:

.

"Er is een fout gemaakt, doordat er iets mis is gegaan is het contract nooit ingegaan. Dit is een fout van onze kant. Ik kan een nieuwe contract aanmaken en dan bent u binnen 48 uur aangesloten en is het probleem opgelost."

.

Ik geef aan dat ik dit graag zwart op wit wil, want mocht er weer iets misgaan, dan moet ik dit wel kunnen verantwoorden tegenover Stedin. Een nieuw contract betekent ook een nieuwe startdatum (de oude had de datum van 23 april). Meneer begrijpt mijn zorg niet en geeft aan dat ze geen dingen zwart op wit voor mij gaan zetten. Ik probeer het weer uit te leggen, namelijk dat het eerder misging en dat er voor mij nogal gevolgen aan kunnen zitten als het fout gaat. Hoe kan ik weten dat het nu goed zal gaan? Hij beantwoordt mijn vraag door aan te geven dat het goed zal gaan. Ik blijf mij zorgen maken om deze nieuwe contractdatum en gezien het afsluiten van G/W/L helemaal nieuw is voor mij hoopte ik op wat geruststellende uitleg. Meneer zegt op geirriteerde toon:

.

"We zijn hier nu al 7 minuten over in gesprek. Neem je het contract ja of nee? IK blijf hier niet over in circeltjes met je praten. ('uhh ik wil gewoon wat uitleg?' zeg ik ). Ik doe je een aanbod om je met JOUW probleem te helpen, ik ben oplossingsgericht aan het werk, ik kan het contract nu voor je maken, ja of nee??'

.

Compleet verrast door deze botte reactie geef ik aan dat als dit de manier is waarom Eneco met klanten omgaat ik mijn contract wil stopzetten. Hij zegt direct: 'ok dan maak ik dat voor je in orde. Goede dag gewenst.'

Ik heb hem geen goede dag teruggewenst. Bizar dit.

.

.

Verzoek aan Eneco:

.

Luister ons gesprek maar terug, want dan kunnen jullie horen dat ik gewoon beleefd ben geweest naar meneer. Als dit jullie manier is van omgang met klanten dan raad ik iedereen af bij Eneco klant te worden.

Ik ben nu maar lid geworden van Nuon, daar was ik binnen 2 uur aangesloten en was me probleem met Stedin opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
grote oplichter
anoniem, 2 mei 2019

Bende van energie leveranciers met neppe eneco facturen, zakelijk@eneco.com email wat niet antwoord. Telefoon nummer wat niet opneemt:-) en factuur opsturen van een andere huisnummer. Wat denk je zelf smerige oplichter? Ze gebruiken telefoon nummer 088-8953592...

Reactie van Eneco , 6 mei 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Helaas wordt ons niet niet direct duidelijk wat er speelt. We gaan uiteraard graag het gesprek hierover aan. Ik nodig je daarom van harte uit ons een bericht te sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco is erg stram
Annet Uijterwaal, 30 april 2019

In verband met mijn ziekte (k. vul de rest zelf maar in) was ik vandaag pas in staat om in een pand van mijn werkgever pas de meterstand op te nemen.

Eneco bleek al een paar herinneringen te hebben gestuurd maar zoals ik net al schreef kon ik niet eerder omdat ik te ziek was.

Nu zit ik op kantoor om de meterstanden door te geven en zie ik ineens een mail van Eneco van vandaag met daarin een jaarafrekening.

Daarom zojuist gebeld met Eneco en de situatie uitgelegd (+ het feit dat ik de rekening over 3 huurders en een trappenhuis eerlijk moet verdelen) en gevraagd of zij de gestuurde (met als afrekeningsdatum 24 april en ook nog eens onjuiste) afrekening kunnen intrekken en een nieuwe kunnen sturen met de juiste getallen en per de juiste datum.

Nee dus..... zij weigeren dit te doen.

Hoe triest dat ze het mij in deze situatie zo moeilijk maken.

Reactie van Eneco , 30 april 2019

Dag Annet,

Bedankt voor je review. We kijken graag met je mee naar wat er mogelijk is in de situatie. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community. Je kan ook telefonisch contact met ons opnemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte communicatie en contract niet volgens afspaak
H.T. Hamstra uit Sneek, 16 april 2019

Sinds jaren ben ik klant bij Eneco zonder klachten. Nadat Eneco een aantrekkelijk aanbod deed heb ik besloten om opnieuw een energiecontract voor 3 jaar af te sluiten. Dit was op 8 maart j.l.

Sindsdien ben ik alléén maar bezig om met de klantenservice te bellen om door Eneco gemaakte fouten te laten corrigeren.

Er was afgesproken dat ik een Toon thermostaat geleverd zou krijgen. Bij het maken van de afspraak voor de installatie hiervan werd mij verteld dat, omdat ik zonnepanelen heb, ik wel een zogeheten "Zon-module" moest aanschaffen voor het registreren van de opgewekte stroom en teruglevering. Op dit moment heb ik een oud type Toon die qua functioneren minder wordt. De werking i.c.m. de zonnepanelen is prima. Ik begrijp dan ook niet waarom Eneco mij deze "Zon-module" probeert aan te smeren. Doordat ik deze module niet wilde zou de Toon thermostaat worden geannuleerd, ter compensatie zijn we een vergoeding overeengekomen.

Tot mijn grote verbazing werd mijn huidige Toon-abonnement per direct beëindigd met als resultaat dat ik al tijdens het gesprek met Eneco geen gebruik meer kon maken van de Toon.

Het meest vervelende vind ik nog wel dat ik ook mijn volledige verbruikshistorie kwijt ben.

Dit terwijl ik er niet om had gevraagd om dit abonnement te beëindigen.

Na wederom contact te hebben opgenomen met de klantenservice werd mijn Toon-abonnement weer geactiveerd. Pas in mei kan ik weer zien of ik teveel of te weinig heb verbruikt, echt onacceptabel. Op 3 mei heb ik een klacht ingediend per email maar heb tot op heden geen reactie mogen ontvangen.

Al met al is Eneco erg snel in het afsluiten van een energiecontract en het ongevraagd afsluiten van je Toon abonnement maar zijn ze erg traag in het corrigeren van de gemaakte fouten en het reageren om de emails.

Reactie van Eneco , 19 april 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. Vervelend om te lezen dat het mis is gegaan na het afsluiten van het nieuwe contract en je nu ook de historie kwijt bent op Toon. Dit kunnen wij helaas ook niet terughalen. Desalniettemin streven we ernaar je klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen en op zoek te gaan naar een passende oplossing.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ik besta geloof ik niet
Martine uit Hellevoetsluis , 10 april 2019

Hebik en ster echter me naam ofzo?

Vanaf het begin gaat alles mis .zie eerdere mails en telefoontjes. Nu weer het volgende. Ik zou makkelijk en snel mn geld voor het overstappen terugkrijgen. Nu na 2.5 weken maar even gebeld en ja hoor weer niks ontvangen, opnieuw proberen. Zelf maar even weer een mail gestuurd ( tenslotte gaat vanaf het begin van het tekenen van het contract alles al mis) weer niks. Nu wachten tot een brief via de post. Het zou allemaal makkelijk en snel gaan. Kost me tot nu toe allemaal weer veel tijd en gezeik.

Wat krijg je gratis zon€ 15,- per jaar terug en een sorry... even serieus alles maar dan ook Alles loopt vast bij jullie naar ons toe.

Kan deze mail wel sturen maar zal toch green antwoord krijgen ik moet bellen net als vorige keer, maar dan krijg ik alleen maar een "wat vervelend" te horen. Hoe gaan we het oplossen dat ik toch nog een beetje hoop krijg in Eneco?

Tevreden klant? Zeker niet! Het beloofde gemak is hier zeker niet aan de orde , erg jammer. Moet overal achteraan en naar me geld kan ik dus nog steeds fluiten.

Groet,

Martine bloemendal

Reactie van Eneco , 16 april 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Het lijkt er inderdaad op dat alles wat fout kan gaan ook werkelijk fout gaat bij u.

Ik help u hier graag mee.

Wilt u mij uw persoonlijke gegevens en verdere uitleg sturen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service en afspraken niet na komen
Faiza, 31 maart 2019

In januari heb ik een eindafrekening ontvangen waarbij de begin stand niet klopte. Ik heb een mail terug gestuurd met daarbij de foto van de beginstand en het verzoek om de nota aan te passen. Binnen 15 werkdagen zou ik een correctie ontvangen. In maart heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Vervolgens stuur ik weer een mail met de vraag waar de correctie blijft. Als antwoord krijg ik een excuus en de mededeling dat ik de correctie binnen 15 dagen ontvang. Na 2 weken heb ik nog geen correctie ontvangen en neem ik telefonisch contact op. Weer een excuus en weer wordt medegedeeld dat het met spoed opgepakt zou worden en binnen 15 dagen de correctie wordt opgemaakt! Inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder en heb ik nog geen correctienota ontvangen! Hoe moeilijk is het om een correctienota op te maken? Met spoed versta ik geen 3 maanden maar hooguit 2 dagen! En dan heb ik het nog niet over wat er allemaal daar voor is misgegaan toen ik nog wel klant was. Schandalig en dan te bedenken dat ik zelf bij een energieleverancier werk en me niet kan bedenken dat wij zo met klanten om zouden gaan!

Reactie van Eneco , 3 april 2019

Dag Faiza,

Bedankt voor je feedback. Het is inderdaad niet de bedoeling om je zo lang te laten wachten op een correctie. We lossen dit daarom graag voor je op. Neem je hiervoor contact met ons op? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Faiza, 3 april 2019

Contact opgenomen en er werd verteld dat het verzoek vandaag opnieuw is ingediend en dat ik weer 2 weken moet wachten!!!!! Belachelijk slecht onprofessioneel bedrijf!!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service en afspraken niet na komen
Faiza, 31 maart 2019

In januari heb ik een eindafrekening ontvangen waarbij de begin stand niet klopte. Ik heb een mail terug gestuurd met daarbij de foto van de beginstand en het verzoek om de nota aan te passen. Binnen 15 werkdagen zou ik een correctie ontvangen. In maart heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Vervolgens stuur ik weer een mail met de vraag waar de correctie blijft. Als antwoord krijg ik een excuus en de mededeling dat ik de correctie binnen 15 dagen ontvang. Na 2 weken heb ik nog geen correctie ontvangen en neem ik telefonisch contact op. Weer een excuus en weer wordt medegedeeld dat het met spoed opgepakt zou worden en binnen 15 dagen de correctie wordt opgemaakt! Inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder en heb ik nog geen correctienota ontvangen! Hoe moeilijk is het om een correctienota op te maken? Met spoed versta ik geen 3 maanden maar hooguit 2 dagen! En dan heb ik het nog niet over wat er allemaal daar voor is misgegaan toen ik nog wel klant was. Schandalig en dan te bedenken dat ik zelf bij een energieleverancier werk en me niet kan bedenken dat wij zo met klanten om zouden gaan!

Reactie van Eneco , 4 april 2019

Dag Faiza,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag om de correctie alsnog zo snel mogelijk te ontvangen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
waardeloos colporteurs grote oplichters
schuitema uit musselkanaal, 27 maart 2019

de colporteurs zijn grote oplichters en daarna verhaal halen bij enenco zelf krijg je geen gehoor

Reactie van Eneco , 29 maart 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We lezen graag terug waar je precies tegenaan loopt om je hierbij verder te helpen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ZEER SLECHT
Saskia, 21 maart 2019

Sinds November al bezig met het inplannen van een onderhoudsafspraak en we zitten nu in Maart!

Ik ben zeer teleurgesteld in de service van Eneco. Er is veel verwarring ontstaan omtrent mijn onderhoudsafspraak, sinds dat ik dit in November 2018 netjes via de mail heb verzet.

Ten eerste duurde het twee weken voordat ik antwoord had gekregen op mijn mail (na een herinnerings mail vanuit mij kant).

Ten tweede stond er in Januari in jullie systeem dat er onderhoud bij mij is uitgevoerd terwijl dit nooit is gebeurd.

Dit heb ik met bewijsstukken, meerdere malen uit moeten leggen.

Vervolgens stond er eindelijk weer een onderhoudsafspraak voor mij ingepland op 7 februari tussen 11:00 en 14:00 en komt niemand opdagen (helaas ook zonder berichtgeving). Ik heb afspraken verzet om thuis te blijven, helemaal voor niks.

Ondertussen krijg ik thuis twee brieven om een afspraak in te plannen terwijl er al een afspraak ingepland stond.

Na 7 februari was de eerst volgende mogelijkheid pas op 14 Maart tussen 11:00 en 14:00. Weer afspraken verzet om thuis te blijven. Krijg ik om 13:30 een mail dat het is uitgevallen!

Weer gebeld. Dit keer een afspraak op 21 Maart tussen 8:00 en 11:00. Bel ik om 10:55, krijg ik te horen dat er helemaal geen afspraak staat in het systeem!!!!!!!

Eneco, ik ben HE-LE-MAAL klaar met jullie!

Saskia Maria

Reactie van Eneco , 25 maart 2019

Beste Saskia,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Sorry dat het maken van een afspraak met ons zusterbedrijf Eneco Installatiebedrijven zo moeizaam verloopt. Het verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs dat er zoveel contact is geweest en de afspraak nog altijd niet succesvol ingepland is.

Wij komen graag met jou in contact om dit op te lossen. Wil je ons een bericht sturen via één van onze online kanalen? Wij zijn te vinden via Facebook, Twitter of via de Eneco community.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco reageert niet op klachten
Bas Reedijk uit Gouda, 9 maart 2019

Afgelopen dinsdag een mail gestuurd over onheuse behandeling door de klantenservice via facebook/messenger en onjuist in rekening gebrachte tarieven. Hier wordt helaas niet op gereageerd

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco brengt onjuiste tarieven in rekening
Bas Reedijk uit Gouda, 6 maart 2019

Per mail wordt doorgegeven dat het gastarief per 1 januari 2019 78ct/m3 bedraagt. In Mijn Eneco blijkt het tarief op 85 ct/m3 te staan. Uit de jaarnota 2018 blijkt dat het tarief wat over 2018 in rekening gebracht is ook 85 ct/m3 is. Dit ligt 20 ct boven het 1 januari 2018 tarief dat Eneco in december 2017 per mail doorgaf. Eneco weigert in te gaan op ons klacht en weigert het te verrekenen. Volgens de Eneco klantenservice klopt de gasprijs "als een zwerende vinger"

(letterlijke tekst van de Eneco klantenservice)

Reactie van Eneco , 9 maart 2019

Dag Bas,

Bedankt voor je review. We kijken graag voor je na of voor 2018 en 2019 de juiste tarieven worden gebruikt, zodat we dit voor de volle 100% zeker weten. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht via WhatsApp sturen (06 - 13 22 06 00).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ongenoegen Eneco
K de Hesse-Bouw uit Arnhem, 2 maart 2019

Bij deze wil ik ook mijn ongenoegen uiten richting Eneco.

Middels een telefoontje is mijn vrouw er ingeluisd om een zakelijk contract af te sluiten voor 4 jaar met Eneco.

De telefonist gaf aan dat hij van Nuon was en dat ons tarief naar beneden kon als wij een zakelijk contract zouden afsluiten. Mijn vrouw moest een paar keer telefonisch op akkoord drukken en opeens hadden we een contract bij Eneco. Omdat we nog geen jaar bij Nuon zaten krijgen we een boete van Nuon, geen jaarkorting en veel hogere tarieven tov ons huidige contract. Na meerdere keren vele uren telefonisch in de wacht te hebben gestaan bij Eneco kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die toegaf dat Eneco mensen middels ''malafide'' methoden binnen haalt en baalde hier ook enorm van. Maar wanneer ik een mail zou sturen naar zakelijk@eneco.com zou Eneco ervoor zorgen dat het contract ontbonden zou worden en het ontract bij Nuon tegen huidige voorwaarden voortgzet kon worden omdat ze geen klanten wilden hebben die eigenlijk geen klant wilden zijn. Echter, 15 februari 2019 een e-mail gestuurd maar tot op heden nog geen enkele reactie mogen ontvangen.

Reactie van Eneco , 6 maart 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Allereerst stellen we voorop dat we een transparante wervingsactie belangrijk vinden. Ik vind het daarom ook jammer om te lezen dat het zo verlopen is. Ik heb jouw ervaring voorgelegd aan Eneco Zakelijk. Ik ga ervan uit dat er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen en onze excuses voor de veroorzaakte overlast.

Groet, Audrey

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco heeft 3 maanden nodig om zijn eigen fouten recht te zetten
Klaas Breukelman uit Zoetermeer, 27 februari 2019

Kenmerk Eneco: KOA/1609/CON1634/BEVESTIG/0718/1001

Klantnummer ???: 16886708

Langs deze weg wil ik mijn ernstig ongenoegen uiten over de onterechte handelswijze van Eneco.

Mijn klacht is gebaseerd op de volgende feiten.

Na telefonisch contact heb ik op 7 februari jl. een voorstel voor een Elektriciteit/Gas contract van Eneco ontvangen.

Na vergelijking met mijn huidige contract heb ik besloten er geen gebruik van te maken.

Op 13 februari j.l. heb ik, geheel volgens de Eneco regels, een "Modelformulier voor annulering (herroeping)" ingevuld en per post (Eneco Consument; Postbus 1650; 3000BR Rotterdam) aan Eneco doen toekomen.

Op dinsdag 26 februari j.l. meldt tot mijn stomme verbazing, mijn huidige energieleverancier, dat mijn energiecontract per 1 maart 2019 door Eneco is overgenomen, en dat er naast de eindafrekening een opzegvergoeding van €.50,- in rekening zal worden gebracht!

Op woensdag 27 februari j.l. heb ik in een telefonisch gesprek met de klantenservice van Eneco aangegeven dat ik de overname naar Eneco niet accepteer. Ik heb mij keurig gehouden aan de regels, en wens niet de gedupeerd te worden door de administratieve chaos bij Eneco.

Concreet, Ik heb geen contract met Eneco en ik wil geen contract met Eneco, en ik heb dat ook duidelijk gemeld.

Na dit eerste gesprek, waarin de vertegenwoordigster van Eneco haar excuses aanbied, geeft ze aan dat er een heraansluitings procedure in werking zal worden gesteld, en dat ze mij daarvoor zal door verbinden met de afdeling annuleringen.

De betrokken medewerker van de afdeling annuleringen hoort mij welwillend aan, vult tijdens het gesprek een “hera” in, en stelt dat men alles in het werk zal stellen om dit “zo snel mogelijk te regelen”.

Vlak voordat het, in mijn ogen uiterst onbevredigde, gesprek wordt beëindigd geeft de medewerker aan dat de heraansluitingsprocedure "MAXIMAAL 3 MAANDEN" in beslag kan nemen. Ik heb hem zekerheidshalve gevraagd of hij dit écht serieus meende. Want dit betekent dus dat ik, zonder een contract met Eneco te hebben afgesloten, blijkbaar drie maanden “ongewilde klant” bij Eneco wordt ?

Ik heb aangegeven dat ik dit volstrekt onacceptabel vind. Aan de betrokken medewerker heb ik zijn mening gevraagd, (die hij niet had ! ). Daarna heb ik tot drie maal toe verzocht om een direct leidinggevende van de betrokken medewerker te spreken. Dit werd mij even zo vele malen geweigerd. Hij gaf mij zo waar de mogelijkheid om een "klacht" via de klantenservice bij Eneco in te dienen.

Samenvattend:

Ik heb geen contract, en ik wens geen contract met Eneco.

Ik heb mij aan de Eneco regels gehouden voor wat betreft de annulering.

Door de administratieve chaos bij Eneco is men blijkbaar niet in staat een "Modelformulier voor annulering (herroeping)" op de juiste wijze te verwerken.

Vervolgens heeft Eneco "DRIE maanden" nodig om een administratieve fout te corrigeren. (Het afsluiten van een nieuw contract gaat denk ik beduidend sneller, nietwaar ?)

Ik accepteer dit niet, wens NIET dat mijn contract met mijn huidige energieleverancier wordt beëindigd, en wens niet voor drie maanden tot Eneco te worden veroordeeld.

Uiteraard zal ik eventuele kosten die ontstaan, of die mij door mijn huidige leverancier in rekening worden gebracht bij Eneco in rekening brengen !

Wanneer ik vervolgens deze reactie via de reguliere weg via klantenservice bij Eneco onder de aandacht breng, neemt men niet eens de moeite deze KLACHT te bevestigen. !

Ik ga er nu vanuit dat Eneco deze administratieve blunder op de kortst mogelijke termijn zal rechtzetten, en dat is mijn optiek géén drie maanden !

K. Breukelman

Reactie van Eneco , 1 maart 2019

Dag Klaas,

Goed dat je hier melding van maakt, zo te lezen is hebben wij de fout gemaakt door je contract niet op tijd te annuleren. Dat betekent dat we je aanmelding moeten terugdraaien. Dit is een administratief proces waar inderdaad tijd overheen gaat, maximaal 3 maanden. In die 3 maanden annuleren wij alsnog jouw contract en melden wij je opnieuw aan bij je vorige leverancier. Op een eindnota bij de vorige leverancier na, worden hiervoor verder geen kosten in rekening gebracht. Het is helaas niet mogelijk dit proces te versnellen. Voor verdere vragen kan je gerust contact met ons opnemen. Zo zijn wij online te bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie C van Wijngaarden, 1 maart 2019

Dit lijkt een standaard strategie van Eneco want ook ik kreeg vandaag een email nadat ik een paar weken geleden gebeld ben door Eneco en ook tijdens het gesprek al aangegeven heb dat ik niet ga overstappen. Vervolgens ben ik twee weken lang elke dag gebeld zodat ik uiteindelijk het nummer geblokkeerd heb. Schandalig dat ik nu van alles in actie moet zetten omdat ik ONGEVRAAGD een contract in mijn mail vind! Voor mij reden om echt nooit en te nimmer over te stappen naar Eneco, ook al zouden alle andere leveranciers duurder zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongewenst contract bij Eneco
J. van Geest, 26 februari 2019

Gister ben ik gebeld door Nederlands Collectief voor Ondernemers voor een zakelijk contract.

Tijdens het telefoongesprek heb ik aangegeven dat het huis waar ik woon (en waar het kvk nr op gevestigd is) niet op mijn naam staat en niet van mij is. Dit maakte allemaal niets uit maar nu bekruipt mij wel het nare gevoel dat ik er in geluisd ben. Graag zou ik in contact komen met Eneco.

Reactie van Eneco , 28 februari 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat dit telefoongesprek twijfels en argwaan oproept. Zo te lezen is het ook niet gegaan zoals wij dit zelf voor ogen hebben als het aankomt op werven van nieuwe klanten. Wij gaan ook graag met jou in gesprek hierover.

Omdat dit betrekking heeft op de zakelijke markt van Eneco adviseren wij dit te delen via e-mail of telefonie. De juiste route hiervoor is terug te vinden via www.eneco.nl/zakelijk.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Reactie van Eneco teleurstellend
André van Druten uit @Woubrugge, 22 februari 2019

Op mijn uitgebreid bericht op uw site betreffende Eneco reageert Eneco met het verzoek om contact met hen op te nemen via de social media. Dat ga ik niet doen, want dan ga ik opnieuw de mallemolen in met alle ergernis van dien. Ik verwacht van Eneco een fatsoenlijke schriftelijke en inhoudelijke reactie op uw site.

Reactie van Eneco , 26 februari 2019

Beste André,

We helpen je graag verder, alleen is energieleveranciers.nl daar niet de juiste plek voor. Op onze website lees je hoe je met ons in contact komt.

https://www.eneco.nl/klantenservice-contact/

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte communicatie : foute jaarnota
André van Druten uit Woubrugge, 21 februari 2019

Eind december 2018 correct mijn meterstanden doorgegeven, incl. aanwezigheid van 20 zonnepanelen en dus teruglevering met saldering. Jaarnota vermeldt vervolgens een schatting van mijn stroomverbruik en een bijbetaling van +/- € 800.- over 2018 alsook een wijziging van het termijnbedrag van € 106.- naar € 235.- per maand !! Medio januari Klantenservice Eneco gebeld om opheldering. Reactie : Was een foutje !! Waarom stroomverbruik dan geschat en op welke aanname ? Antwoord : Doet andere afdeling ! Waarom termijn bedrag omhoog met 221 % !!!!??? Antwoord : Doet andere afdeling ! Voorstel Klantenservice : Nabetaling van € 800.- wordt uitgesteld en termijnbedrag gaat naar € 125.- in afwachting van correctienota. Ben ik akkoord mee gegaan.

Na 3 telefoontjes mijnerzijds komt op 20 februari uiteindelijk de correctienota met terugbetaling aan mij van ruim € 300.- !!!

Vragen aan Eneco :

1. Waarom worden de door mij doorgegeven meterstanden niet correct verwerkt ?

2. Waarom gaat Eneco vervolgens over tot een schatting van mijn stroomverbruik ?

3. Waarom duurt het 6 weken voordat ik een correctienota krijg ?

4. Waarom belt Eneco de klant niet terug nadat hij door een medewerker ruim 10 minuten in de wacht is gezet en hij (de klant) de verbinding heeft verbroken ?

4. En de belangrijkste vraag : Waarom belt Eneco bij het zien van zulke grote wijzigingen op geen enkel moment de klant op om te vragen wat er aan de hand is ?

Reactie van Eneco , 22 februari 2019

Dag André,

Goed dat je deze vragen stelt. We geven je graag meer inzicht in wat er is gebeurd. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij hiervoor te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Contract Eneco in mailbox waar ik niks van af weet!
Josée van Dongen, 20 februari 2019

Op dinsdag 19 FEBRUARI 2019 zie ik in mijn mailbox een contract van Eneco staan waar ik NIETS van af weet en dus NIET voor getekend heb.

Ik zal even vertellen hoe ze aan mijn gegevens komen. Op 9 JANUARI 2019 heb ik me door een verkoper aan de deur laten overhalen om over te stappen naar Eneco. Op 17 JANUARI heb ik dit contract geannuleerd en op 18 JANUARI kreeg ik van Eneco een bevestiging van mijn annulering.

Daarna heb ik NIETS meer ondernomen en ben gewoon bij mijn oude leverancier gebleven. Ik was dus hoogst verbaasd (en best wel boos en verbolgen) dat er ruim een maand later op 19 FEBRUARI ineens (zonder dat ik me aangemeld heb) uit het niets weer een contract van Eneco in mijn mailbox zit. Dit kan toch zomaar niet? Dat je blijkbaar klant bent zonder dat je je hebt aangemeld? Ik heb het contract van 19 FEBRUARI bekeken en er stonden precies dezelfde gegevens in als in het contract dat ik op 9 JANUARI aan de deur had afgesloten. Ook de checklist was van 9 JANUARI. Uiteraard heb ik de klantenservice gelijk gebeld. 'Mijn' contract van 19 FEBRUARI (wat ik dus NIET afgesloten heb) is geannuleerd (iets annuleren dat officieel niet afgesloten is, ra, ra hoe is het mogelijk?) . Verder dan annuleren kwam de klantenservice niet. Ik kreeg als antwoord op mijn vraag hoe zoiets kan gebeuren 'dat het systeem al een paar dagen niet goed werkt'. Dit antwoord stelt me niet gerust: wie weet gebeurt het binnenkort nog een keer. En stel dat ik een paar weken weg was geweest en mijn mail een tijdje niet geopend had? Dan was ik zonder iets getekend te hebben en zonder iets aangevraagd te hebben, overgestapt naar Eneco omdat het systeem bij Eneco 'van slag' is? Ik vind dit absurd en had van de klantenservice op zijn minst excuses verwacht. Dit is in mijn ogen gewoon een zware fout en ik vind het te makkelijk om het systeem de schuld te geven. Ik wil dan ook dat Eneco mij helemaal uit hun systeem schrapt. Om te voorkomen dat ik straks weer ongevraagd een contract onder mijn neus krijg en ik zelf weer actie moet ondernemen om iets waar ik niet om gevraagd heb ongedaan te maken.

Reactie van Eneco , 22 februari 2019

Dag Josée,

Goed dat je je hierover uitspreekt. Het is inderdaad niet de bedoeling om een contract ongewenst van start te laten gaan. Hier is duidelijk iets misgegaan waarvoor we onze excuses aanbieden. Je hoeft je geen zorgen te maken over de toekomst. We doen ons best om dit soort scenario's te voorkomen en waar nodig op te lossen.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie Josée van Dongen, 26 februari 2019

De reactie van Eneco neemt mijn zorgen niet weg. Bovendien vind ik het een erg algemene reactie en ik kan nergens uit de reactie halen dat er daadwerkelijk naar mijn situatie is gekeken, laat staan dat er is onderzocht hoe er in godsnaam op 19 FEBRUARI een ongevraagd en ongewenst spookcontract in mijn mailbox zit, waarbij gegevens zijn gebruikt van een op 17 JANUARI geannuleerd contract. Het enige dat in het spookcontract veranderd was (t.o.v. het op 17 JANUARI geannuleerde contract), was de datum in de aanhef van de contractbevestiging (van 16 JANUARI veranderd naar 19 FEBRUARI) én de startdatum van de levering was veranderd (van 8 februari naar 14 maart). Er is dus met twee datums gesleuteld in mijn geannuleerde contract en daarmee probeert Eneco mij ongevraagd een nieuw contract aan te smeren. Echt absurd en bizar dat Eneco op deze wijze mij ongevraagd een contract opdringt.

Ik ben hier erg boos over. Absurd dat ik actie moet ondernemen om iets waar ik NIET om gevraagd heb ongedaan te maken.

Ik neem geen genoegen met de reactie van de klantenservice om het systeem de schuld te geven. Ik geloof ook niet dat een systeem eigenhandig gaat sleutelen in een geannuleerd contract én in dat geannuleerd contract eigenhandig twee datums verandert. Mij maak je niet wijs dat een systeem dit uit zichzelf doet.

Zoals ik al eerder schreef, heeft de medewerker van de klantenservice het spookcontract van 19 FEBRUARI geannuleerd, maar ik vertrouw de hele gang van zaken niet. Mijn vertrouwen in Eneco is tot een dieptepunt gezakt.

Ik wil dan ook een bevestiging dat de annulering van het spookcontract van 19 FEBRUARI ook DAADWERKELIJK IS VERWERKT IN HET SYSTEEM.

Tot slot wil ik de garantie dat ik NOOIT MEER een ongevraagd en ongewild en zéér ongewenst spookcontract van Eneco door mijn strot geduwd krijg.

Deze handelswijze (iemand ongewenst een spookcontract door de neus boren) vind ik zeer ernstig. Volgens mij mag het ook niet, is het onwettig en wellicht zelfs strafbaar. Het riekt mijns inziens naar oplichting en zware misleiding.

Dus beste mensen van Eneco: stuur mij een bevestiging dat de annulering op 19 FEBRUARI van het spookcontract van (eveneens) 19 FEBRUARI daadwerkelijk is verwerkt in jullie systeem en val mij a.u.b. NOOIT MEER lastig met ongevraagde spookcontracten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco schrijft 100,00 EURO kosten af vanwege contractbreuk terwijl wij al 2 jaar energie bij hen afnemen
Ronnie te Lintelo uit Haaksbergen, 11 februari 2019

Hallo, Ik wil mijn ervaring met jullie delen over Eneco. In Januari zijn wij overgestapt naar een nieuwe leverancier, nl. Energie Direct. Wij zijn sinds Januari 2017 bij Eneco. Nu hebben we onlangs de eindafrekening gehad van Eneco en zie ik tot mijn verbazing dat ze 100,00 EURO hebben ingehouden, vanwege contract breuk ! Op hun eindafrekening staat dat wij klant zouden zijn, vanaf 23 April 2018. Hierover heb ik op 31-1-2019 kontakt opgenomen met dhr. **** van Eneco. Hij vertelde mij, dat wij waarschijnlijk waren overgestapt ( vreemde uitspraak ). Wij zijn nooit overgestapt en Eneco heeft ook elke maand vanaf Januari 2017 t/m Januari 2019 kosten afgeschreven voor energie bij ons. Wij hebben tussentijds ook niets veranderd of opgezegd. De medewerker vertelde mij, dat zij een storing hadden en dat hij niets na kon kijken. Hij zou mij binnen 5 dagen terugbellen. U raad het al, vandaag is het 11 Februari en ik ben nog steeds niet teruggebeld. Dus heb ik vandaag zelf maar weer gebeld. Ruim 5 minuten in de wacht gestaan wat weer geld kost. Uiteindelijk krijg ik Dhr. **** aan de lijn. Ik vroeg meteen naar de heer *** aangezien hij het verhaal al kende. Meneer *** gaf aan dat hij dhr.*** niet kende en of hij kon helpen. Dus nog maar een keer mijn verhaal gedaan. Wederom dezelfde reactie. Hij vertelde dat we pas een contract hadden sinds april 2018. Toen heb ik aangegeven, dat zij dan maar alle kosten die wij hebben betaald sinds januari 2017 zouden moeten terugstorten. Toen werd het stil. Hij vroeg of ik kon bewijzen dat wij al klant waren sinds Januari 2017. Ik vertelde hem dat zij al sinds Januari 2017 maandelijks kosten afschrijven voor energie en dat hij dat zelf kan verifieren via hun financiele administratie. Ik vroeg hem dat te checken. Dit was niet mogelijk zei hij. Ik zei dat ik dit zeer vreemd vond. Hij stelde voor om mij over 2 weken terug te bellen ! Ik zei hem dat ik het daar niet mee eens was en dat ik nu een oplossing wil voor het probleem. Dat bleek niet mogelijk. Hij gaf uiteindelijk aan dat hij mij maandag a.s. op 18 Februari wil terugbellen. Ik vertelde dat ik daar geen vertrouwen in heb, aangezien zijn collega ook niet terug heeft gebeld. Hij vertelde dat hij zijn werk goed deed en dat hij zeker terug zou bellen, anders zou hij zijn ontslag krijgen. Ik antwoordde dat zijn collega dan ook nu ontslagen zou moeten worden. Nu maar weer afwachten wat er uit gaat komen. Ik heb er weinig vertrouwen in. De medewerkers kunnen blijkbaar zelf niets nakijken of checken en moeten overal een onderzoek voor laten starten, waar dan gewoon geen antwoord op komt. Vervolgens moet je dan maar weer zelf bellen, met de nodige kosten en irritatie. Nee de service laat veel te wensen over. Nooit meer klant bij Eneco, dat is wel zeker voor mij. Ronnie te Lintelo Haaksbergen

Reactie van Eneco , 11 februari 2019

Dag Ronnie,

Bedankt voor je review. We zoeken graag voor je uit per wanneer je nou echt klant bij ons bent en of deze boetes dus terecht zijn. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je daarom contact met ons opnemen? Online zijn wij ook bereikbaar via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
eindafrekening of wraak?
vijai uit rotterdam, 11 februari 2019

ik heb netjes aan Eneco per telefoon doorgegeven dat ik verhuis en als klant stop. Direct ook mijn nieuwe adres doorgegeven.

Na een paar maanden krijg ik ineens brieven van de deurwaarder dat ik niet reageer op mijn eindafrekeningen. Blijkt dat ze deze naar mijn oude adres hebben gestuurd. Bewijslast dat ik de wijziging heb doorgegeven ligt nu bij mij.

Dit terwijl mijn telefoonnummer en emailadres ook bekend zijn bij Eneco.

Waardeloze afscheid!

Reactie van Eneco , 11 februari 2019

Hallo Vijai,

Bedankt voor je review. We helpen je graag verder om tot een passende oplossing te komen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco laat mensen in de kou zitten
R. Plaisier-den Arend uit Moordrecht, 5 februari 2019

In een korte tijd al 3 keer problemen gehad met een huurboiler van Eneco. Zojuist weer gebeld maar kunnen pas morgen een monteur sturen. Zegt genoeg over de kwaliteit van de boilers en de service van Eneco lijkt mij.

Ik ga maar eens overstappen.

Reactie van Eneco , 6 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en onze excuses voor deze ongemakken. Inmiddels staat er een afspraak met een monteur. Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen, schroom dan niet contact met ons op te nemen en de voorgeschiedenis aan te geven.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaringen met Eneco
Patrick uit Veghel, 1 februari 2019

Heb alleen maar slechte ervaringen met Eneco.

Contact gaat erg moeizaam en niemand kan mijn vragen beantwoorden.

Heb gas en electra met dubbele meter, telkens vul ik exact het verbruik in en nu ik terug kijk blijken alle ingevulde meterstanden te zijn veranderd en niet bepaalt ten goede, heb een verbruik van gemiddeld 100kwu en blijkt nu te zijn veranderd naar 5289 kwu in 1 maand uh = even 1200 euro.

Gebeld dik een uur aan de lijn zonder iets wijzer te worden.

Meterstanden van januari doorgegeven via de telefoon om het te controleren en het antwoord is: dat zijn de meterstanden van Oktober.

Houd exact de standen bij, ook op mijn iPad vul ik deze in een grafiek in, 1 ding weet ik 100% zeker, Eneco doet maar een dotje met de meterstanden en het boeit niemand iets of het klopt maar wie mag die verkeerde meterstanden betalen?

Zodra ik over kan stappen ben ik weg, wat een slechte leverancier!

Reactie van Eneco , 6 februari 2019

Dag Patrick,

Bedankt voor je review. We helpen je graag verder om meer inzicht te krijgen in de meterstanden en waar nodig deze te corrigeren. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer