Ervaringen Eneco

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Eneco. U kunt uw ervaring met Eneco ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Grote oplichters
Nick uit Moordrecht , 12 december 2019

Aan de deur alles beloven.

Vraag ze wil je hier tekenen zodat ik je informatie kan opzoeken. Ik vraag 3 keer dan sluit ik toch geen contact af? Nee hoor meneer echt niet. 4 weken later blijkt het wel zo te zijn kan je er niet meer vanaf gewoon schandalig

Reactie van Eneco , 13 december 2019

Hi Nick,

Bedankt voor het delen van deze ervaring. Dit verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Sorry dat je hier nu flink ongemak door hebt. We kijken graag samen met jou naar de oplossing. Wil je ons een bericht sturen via het Eneco Forum of ons Facebook- of Twitterkanaal? Dan kunnen we het gesprek met je aangaan.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Deel 2 klacht
Shira, 8 december 2019

Helaas heeft Eneco tot op de dag van vandaag niet meer gereageerd op onze klacht. Wij zijn echt verbaasd over de werkwijze van Eneco. Eerst vier weken geen warm water en verwarming. Nu al bijna vier weken geen reactie na onze klacht. Hopelijk komen ze nog terug op onze klacht met een goed alternatief of voorstel. Wordt vervolgd!,!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
waardeloze ondersteuning bij vraag
nydia, 3 december 2019

zonder mijn toezegging is zat ik opeens bij Eneco zakelijk, na eindeloos proberen te bellen en mailen hebben ze heel lafjes het weer NA 6 MAANDEN terug kunnen zetten zonder enige uitleg. ze zijn gewoon niet te bereiken, hele bizarre klantenservice!

Reactie van Eneco , 5 december 2019

Goedemorgen,

Wat vervelend dat u zo'n nare ervaring heeft met Eneco zakelijk. Ik verwijs hiervoor naar onze Groot zakelijke afdeling. Zij zijn te bereiken op telefoonnummer 010890 6901 of via zakelijk@eneco.com. U kunt ons ook benaderen via facebook of twitter.

Met vriendelijke groet,

Adrie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
slechter dan slecht
marco jillings uit sneek, 23 november 2019

volgens eneco heb ik in 1 jaar 55000.00 kwh stroom verbruikt terwijl mijn gemiddelde verbruik per jaar 2.200 kwh is. in samen spraak met de liander is er een kfficieel onderzoek naar de meter gedaan waarbij de einafrekening van €7.700,- on hold moest waar eneco zich wettelijk aan moest houden maar dat natuurlijk niet deden. ik en liander kunnen niet verklaren hoe eneco aan zo'n verbruik komen want zelfs als we berekenen dat de meter 40 jaar geleden werd opgehangen tot aan nu is het verbruik te hoog om ook dat aan tenemen. ik vindt het bijzonder erg dat eneco totaal geen moeite neemt om te kijken of het een administratieve fout is of dat zij mij zoveel telaag hebben ingeschat wat zo wie zo niet kan.ik gun elke winst die ze kunnen maken maar wel fair en zonder oplichterij en meer behulpzaam als er problemen zijn in plaats behandeld te worden als een stuk vuil.

bedankt eneco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ben 2 maanden bezig cv onderhoud
Versteeg uit Haarlem, 16 november 2019

Ik betaal 8.95 per maand voor een standaard onderhoudscontract

Het langer als twee jaar voor onderhoud ben al 2 maanden voor een afspraak te maken via mail

Bel je op naar eneco dat er niet door komt krijg ik weer over 6 weken een uitnodiging om een onderhouds afspraak te maken gaat het weer 6 weken gaat maar door

Nooit problemen gehad bij gas service kennermerland elk kreeg een melding dat ze kwamen

Ik betaal 8.95 per maand langer als twee jaar maar niks als je het omrekent is dat rond 214 euro voor niks afspraken maken is echt shit

Reactie van Eneco , 19 november 2019

Vervelend dat je deze ervaring met ons hebt gehad. Dit is niet waar wij voor willen staan. Je kan het beste even telefonisch contact opnemen met ons installatiebedrijf op 088 895 5000. Wellicht dat we alsnog een afspraak met je kunnen maken.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Reageren niet en lossen niets op
Patricia, 12 november 2019

Eneco snapte kennelijk niet dat ze het bedrag van een ander banknummer moesten afboeken (zoals andere bedrijven dit na overstapservice van bank dit wel deden) en hierdoor ontstond er een betalingsachterstand. Deze werd ff gemeld dmv een sommatie. Sepa formulier gemaild begin september en toen begon de echte ellende pas. • Automatische incasso nog steeds niet kunnen aanpassen na meldingen van onze bank ivm overstapservice • Onze dubbele betaling van augustus niet terugstort cq gebruikt voor de betaling van september (zoals ik voorstelde in een mail) • Wij een brief krijgen dd 29/10 ivm de nieuwe tarieven en die is dan gericht aan een compleet ander bedrijf gecombineerd met ons adres (?) • Dat het opnamenummer ontvangen van Eneco kennelijk niet combineert met ons huisnummer. Terwijl deze "combinatie"gewoon op hun eigen kaart stond. Kon dus niet de standen online doorgeven. • Dat de bedragen van oktober van één adres waren afgeboekt en ook ineens flink hoger waren dan normaal. En deze verhoging wordt niet ff medegedeeld. En van de andere locatie waren de bedragen van oktober nog niet afgeboekt. Kwalijk vind ik dat WIJ als KLANT alles moeten uitzoeken. En dat ik op 29/10 een hele opsomming stuur per mail en als reactie krijg dat de afdeling debiteuren de geschetste voorgeschiedenis mis (?) en ik nog een keer een mail stuur op 06/11 met feiten maar verdere reacties/acties van Eneco blijven uit!!! En nee ik hoef geen automatisch antwoord dat ik maar een mail moet sturen naar *******@eneco.com of ***********@eneco.com want dat heeft geen zin. Reageren niet! En ja ik heb het gemeld via FB (messenger). Dus ben benieuwd. Wij zijn langzaam helemaal klaar met Eneco.

Reactie van Eneco , 15 november 2019

Beste Patricia,

Dank voor het delen van uw ervaring. Begrijpelijk dat u niet tevreden bent met deze gang van zaken. Zo hoort het natuurlijk niet te gaan.

Goed dat u al contact met ons heeft opgenomen via Facebook. Dat stelt ons in staat om inhoudelijk te kijken naar deze kwestie en dit voor u op te lossen. Ik vertrouw erop dat het op deze manier goed komt.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Misbruik van machtspositie
Arie Klootwijl, 6 november 2019

Enenco neemt serieuze klachten over veel te hoge jaarnota's (€ 800 meer dan jaar ervoor) niet serieus. De klantenservice poeiert je af met een smoes, en weigert vervolgens je klacht door te sturen nar de bevoegde directie. Als je die directie of hun secrretaresse vervolgens wilt bellen of mailen , is dat niet mogelijk. Het is een buitengewoon klantonvriendelijk bedrijf, dat misbruik maakt van haar machspositie.

Reactie van Eneco , 15 november 2019

Beste Arie,

Dank voor het delen van uw ervaring. Begrijpelijk dat u graag meer uitleg wilt over een jaarnota met een aanzienlijk bij te betalen bedrag. Wanneer u ons belt met een vraag, doen we er alles aan om deze zo volledig en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Het spijt ons dat u dit niet zo ervaren heeft.

We zijn benieuwd waar het hier precies misgegaan is. Wilt u daarom contact met ons opnemen via 088 – 8 955 955 (lokaal tarief) zodat we dit alsnog naar uw wens met u kunnen bespreken?

Met vriendelijke groet,

Kelly,

Eneco Webcare

Reactie Arie Klootwijk uit Doorn, 15 november 2019

Geachte ******, Heb zoals u vroeg het vermelde nummer gebed, en uw collega's wisten niet van uw reactie op deze website. Dit heeft dus geen zin, net zo min als een klacht indienen bij Eneco. Eneco is kennelijk niet in staat een klacht te behandelen, en al helemaal niet om waardering op te brengen voor iemand die al 23 jaar klant is. Naar bedrijf.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
GA NOOIT MET ENECO-OXXIO IN ZEE! Oxxio is onderdeel van Eneco.
Dirk Peert uit Hippo, 5 november 2019

GA NOOIT MET ENECO-OXXIO IN ZEE! Oxxio is onderdeel van Eneco.

Afgezien van het feit dat men niet te bereiken is en je als klant het allemaal zelf mag ''uitzoeken'' word je het hele jaar en worst voor gehouden met je lage maandelijkse verbruik maar kom je aan het einde van het jaar terug van een koude kermis. Afspraken en beloftes worden niet nagekomen of ineens ontkent, alle collega's spreken elkaar tegen met onwaarheden en sturen je van het kastje naar de muur. Sommige geven zelfs indirect aan niet eerlijk te mogen zijn van ''de baas'' en dus moeten liegen en zo de consument moeten misleiden om extra geld in het laatje te brengen. Zelfs nadat er meermaals is gebeld in het afgelopen jaar met Oxxio en daarbij word aangegeven dat het verbruik in de mails klopt en leidend is, word dit eerst ontkent en word er nu ineens gezegd dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan de mails en uitspraken van de telefonistes. Sommige komen zelfs met een vreemd verhaal dat zei achteraf zelf de tarieven naar wens mogen aanpassen zoals zij dit willen...Kortom mensen, GOEDKOOP IS DUURKOOP! Ik ben bewust 50% meer gaan betalen t.o.v. vorig jaar om zo save te zitten en gek genoeg moet ik praktisch weer hetzelfde bedrag bij betalen ondanks bepaalde collega's mij bijna 300,- terug hebben beloofd! LET OP! OXXIO bedonderd en misleid de consument je bent uren /dagen/ weken/ maanden aan het bellen en mailen maar komt geen stap verder. Als je lid wilt worden is men uiterst vriendelijk, heb je een moeilijke vraag of kritiek wimpelt men je zonder pardon af of gooit de hoorn erop.DE collega's welke mij in het gelijk stelde zijn zogenaamd steeds niet aanwezig/of niet bereikbaar of ze komen met een smoes dat ze je niet mogen doorverbinden en anders hun baan verliezen. Ze weten dus dat ze fout zitten maar blijkbaar accepteert de gemiddelde Nederlandse consument dut allemaal anders komen ze er niet zo vaak mee weg! Hieronder zal nu een mooi bericht komen van Oxxio :''wat vervelend voor u wij kijken graag samen naar een oplossing, kunt u contact met ons opnemen? ''Trap hier niet in, want er word niks gedaan voor je, dit is allemaal schijn naar de buitenwereld. Als u geld en tijd u lief is, vermijd dat Oxxio! (onderdeel/dekmantel van Eneco)

Reactie van Eneco , 15 november 2019

Beste Dirk,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen uw ongenoegen via deze weg aan ons kenbaar te maken. Ik lees dat er voor u verschillende redenen zijn voor uw ontevredenheid.

Oxxio is een dochteronderneming van ons maar handelt zelfstandig. Uw klacht staat wat dat betreft los van Eneco. Wat u omschrijft over de informatie die u al dan niet heeft gekregen rondom uw contract, herkennen wij niet van Oxxio. Transparantie vinden we zowel bij Oxxio als Eneco van groot belang.

Wanneer u een contract aangaat, zijn vooral de tarieven van belang. Deze bepalen uiteindelijk, samen met uw verbruik, de kosten van de jaarnota. Wanneer u een contract voor een bepaalde tijd aangaat, staan de tarieven gedurende de contractperiode vast. Deze tarieven worden tijdig aan u kenbaar gemaakt en zijn te vinden in uw contractbevestiging. Het termijnbedrag wordt gebaseerd op het verwachte jaarverbruik, ook dit wordt aan u meegedeeld. Op die manier horen er dus geen verassingen te ontstaan. We vinden het jammer dat dit bij u toch gebeurd is.

Mocht u toch inhoudelijk hierover nog in gesprek willen, neemt u dan gerust contact met Oxxio op.

Met vriendelijke groet,

Kelly,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaring met aanmelding
Gertjan uit Stolwijk, 28 oktober 2019

Ik heb me aangemeld voor levering per 29 nov. Nu zijn ze gaan leveren per 25 okt. Ik woon nog helemaal niet op dat adres. Vriendelijk mensen aan de telefoon maar niemand die iets oplost 😅😅😅

Reactie van Eneco , 5 november 2019

Hoi Gertjan,

Wat vervelend dat we je eerder hebben aangemeld. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we al leveren terwijl je nog niet in de woning woont.

Op onze website https://www.eneco.nl/klantenservice lees je hoe je met ons in contact komt. Zo kunnen we dit voor je oplossen.

Groet

Adrie

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Na 29 jaar ENECO.
Jan Nieterink uit Vianen, 27 september 2019

Eneco is 29 jaar mijn energieleverancier en nu wil ik 2 maanden voor afloop van mijn 3 jarig contract overstappen, maar ze willen daarvoor nog wel even 50,00 euro voor de stroom en 50,00 euro voor het gas ontvangen.

Daarvoor was ik nu 29 Jaar klant en het gaat niet om de klant maar om de EURO,S

Heb al jaren veel te veel betaald, en hun zitten spekken, maar nu is de maat vol.

Naar mijn verbruik van de afgelopen 2 jaar SPAAR IK NU PER MAAND 50,00 EURO!!!!

Wat denkt u hoe ik me voel?

Weg met hun geen een nette aanbieding heb ik gehad.

Reactie van Eneco , 4 oktober 2019

Goedemiddag,

Jammer dat u ons gaat verlaten! We zijn blij dat u de afgelopen 29 jaar klant bij ons bent geweest. U kunt het beste telefonisch contact opnemen met onze commerciële afdeling. Misschien dat zij nog iets voor u kunnen doen. Het telefoonnummer is 088-895-5955-Lokaal tarief)

Groet,

Eneco

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco levert prut en ik betaal een boete....
P.J.Prins uit Den Haag, 10 september 2019

Ik ben net overgestapt op Eneco maar de app werkt niet. Ik kan geen meterstanden invoeren. Als je daarover gaat klagen zeggen ze dat ze daaraan werken, maar dat is al weken zo...

Dus wil ik terug naar Oxxio want die hebben een prima app, maar dan moet ik een boete betalen van 250 euro. Dus Eneco levert een slecht product en ik moet de boete betalen....?

Reactie van Eneco , 16 september 2019

Beste P.J. Prins,

Leuk dat je voor Eneco hebt gekozen! Balen dat het niet lukt om de standen door te geven. Wist je dat dit op meerdere manieren kan? Dit leggen we graag aan je uit via ons Facebook- of Twitterkanaal. We zien je bericht graag tegemoet via dat kanaal.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slimme boiler , maar bij Eneco zijn ze niet slim !
H.A.F. van Hofwegen uit Zwijndrecht, 17 augustus 2019

Er kwam een monteurtje over de vloer van een ingehuurd bedrijf.Het was eind van de middag en het was duidelijk dat er weinig zin meer was. Zei niet te kunnen plaatsen te veel kabels in de muur.

De voedingskabel , die hij bij zich had was te kort en in 4m2 ( gipsblokken) zaten alleen maar kabels.Schreef op zijn i-phone een tekst , die ik niet mocht lezen , maar moest wel tekenen , dat hij geweest was. Div. malen geklaagd bij het afsprakenburo en bij Eneco zonder succes. Werd gebeld door iemand die zich uitgaf als Eneco-medewerker , maar van het ingehuurde bedrijf was.Viel niet normaal mee te praten. Heb gesteld een gekwalificeerde monteur te willen hebben of ik zou overstappen naar een andere leverancier. Antwoord : " Dan gaat u maar , heb geen enkel belang bij u. Maar weer mails gestuurd naar de klantenservice. Je krijgt na verloop van tijd eens antwoord van iemand , die niet goed kan lezen , niets begrijpt en elk moeilijk Nederlands woord moet opzoeken in een woordenboek, maar na tig mailtjes niet aan zijn verstand te brengen is , dat ik de leidinggevende van het servicecentrum wil spreken om een goede ENECO-monteur te krijgen.

Dat is de service als je binnenkort 45 jaar klant bent.

Ik woon in een groot complex met zo'n 500 huur een koopwoningen en hoor aan alle kanten dat er problemen zijn met Eneco , met zeer grote regelmaat staan en dan ook servicewagens van

Eneco en Stedin voor de deur.

Reactie van Eneco , 22 augustus 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding!

Spijtig om te lezen dat u dit zoveel moeite en frustraties heeft moeten opleveren.

Wij gaan graag na wat er heeft gespeeld en wat we hier nu voor u aan kunnen doen.

Ziet u kans om contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter? Dit kan ook via de chat op onze website.

Wilt u in dit geval ook uw klantnummer meesturen? Dan kunnen we gelijk meekijken.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie H.A.F. van Hofwegen uit Zwijndrecht, 22 augustus 2019

Ik schrijf een review over de behandeling van Eneco wanneer je zo ongeveer 45 jaar klant bent.

Je geeft via Energieleveranciers je e-mailadres (!) op en dan krijg je van Eneco een reactie , dat je maar via Facebook e.d. hen moet benaderen.

De service wordt nog slechter en men heeft klantvriendelijkheid uit hun woordenboek geschrapt !

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen boete betaald
Bibi, 16 augustus 2019

Ik heb een slechte ervaring als nieuwe klant bin Eneco. Ik ben 2 keer achterelkaar overgestapt . Nu wilt Eneco maar 1 keer de overstap boete betalen. Terwijl ze dat wel hebben beloofd. Staat ook op band. Ik ga toch niet overstappen als ik daar zelf 250 euro voor moet neerleggen? Ik zeg kom na wat je hebt toegezegd Eneco!

Reactie van Eneco , 22 augustus 2019

Beste heer, mevrouw,

Goed dat u dit laat weten!

Wij gaan graag voor u na wat er mogelijk is.

Ziet u kans om contact op te nemen via Facebook, Twitter of de chat op onze website?

Graag zien wij uw persoonlijke gegevens ook tegemoet om gelijk met u mee te kunnen kijken.

Ik kijk uit naar uw bericht.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Servicemonteur laat het afweten
hgh smeets uit sittard, 13 augustus 2019

Vrijdag 26 juli stond een servivebeurt gepland (tussen 12.00 en 14.00) Kreeg die ochtend een vriendelijk mailtje om de monteur een glaasje water aan te bieden ivm de temperatuur. Geen monteur gezien die dag, wel 2 x gemaild naar Eneco. Krijg een tegenbericht dat binnen 5 werkdagen gereageerd zal worden. U raadt het al: geen tegenbericht.

Op maandag gebeld en de situatie uitgelegd: wordt overladen met excuses etc. maar de monteur zal vandaag nog contact opnemen .....dat is beloofd.

Een week later nog een keer gebeld naar Eneco, reactie: slechte zaak, dit mag niet, ik zal ervoor zorgen dat vandaag nog contact wordt opgenomen voor een afspraak ... ik wacht nog steeds.

Vandaag (13 augustus) gebeld met de klantenservice en het abo opgezegd. Mag wel nog even betalen tot 13 september. Op mijn vraag waarvoor ik die 2 jaar betaald heb , krijg ik geen antwoord.

Ik ga zo meteen contact opnemen met Essent.

Reactie van Eneco , 22 augustus 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor deze melding!

Jammer om te lezen dat dit zo verlopen is. Het verbaasd mij dat u niet gewoon antwoord heeft gehad op uw vraag.

Wij gaan graag voor u na wat er heeft gespeeld en komen ook graag terug op uw overige vragen.

Ik wil u daarom vragen contact op te nemen via Facebook, Twitter of de chat via de site. Wilt u dan ook uw klantnummer doorgeven? Zo kunnen we gelijk met u meekijken.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie hgh smeets, 27 augustus 2019

Als ik een reactie wil dan graag persoonlijk (mijn email hebben jullie) en niet via Facebook (heb ik niet)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete bij overstap naar andere leverancier
Fam. Koers uit Drachten, 6 augustus 2019

Doordat Eneco verkeerde informatie heeft gegeven over de boete van de overstap naar een andere energieleverancier is de boete nu 2x zo hoog! Na telefonisch contact te hebben gehad met Eneco melden ze daar niks aan te kunnen doen. Erg slecht dat het personeel van Eneco niet op de hoogte is met de overstapboete. Wij zijn erg teleurgesteld in Eneco.

Reactie Bibi, 19 augustus 2019

Precies hetzelfde meegemaakt laatst. Als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt naar Eneco. Dit geintje heeft mij 250 euro gekost!

Reactie Fam. Nijboer uit Eindhoven, 22 augustus 2019

Hier exact hetzelfde, met die overstap een hoop problemen. Zou met de eindafrekening nog recht hebben op 120 euro, al een half jaar regelmatig gebeld. Is me drie keer toe gezegd dat ik het geld terug kreeg en vervolgens niets. Incompetente telefonistes die loze beloften doen, foute administratie en naar je geld kan je fluiten. Never nooit geen klant meer worden van Eneco!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Het is een chaos
Heijnis, 30 juli 2019

Vandaag voor de 7e keer contact gezocht met de klantenservice. Vandaag wordt mijn probleem uitgezet bij de klachten afdeling. Binnen vijf werkdagen zou het probleem zijn opgelost. Helaas de vorige keren was dat ook zo.

Ik maar wachten.

Reactie van Eneco , 1 augustus 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We gaan er vanuit dat we snel aan de slag kunnen met hetgeen waar je tegenaan loopt. Hoor of lees je binnen 5 werkdagen niks van aan ons, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Mocht dat het geval zijn, dan lezen we het graag terug. Je bereikt ons hiervoor online via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Oneerlijkheid Eneco!!!
Tom Berwers uit Reeuwijk, 28 juli 2019

Tom Berwers 28-7-2019 - 15:33

Reageer

Eneco doet geen eerlijke zaken. Wij hebben een onderhoudscontract bij Eneco afgesloten. "fijn dat u klant geworden bent. U krijgt van ons een gratis ketelcheck twv 49,95 (voor 60 min). Uit navraag bleek dat de check bij een ketel die niets mankeert geen 60 min zou duren. Gelukkig was mijn ketel in prima staat. Geen enkel probleem gevonden. Alleen kwam de monteur toen hij klaar was erachter dat hij een onderdeel was vergeten terug te plaatsen en kon alles weer open. Oke kan gebeuren maar die tijd hoeven wij mijnsinziens niet te betalen. Wat schets mijn verbazing:

Ik krijg een rekening van de gratis checktwv 49,95 van 79,50 euro. Uiteraard gebeld en kreeg te horen dat de monteur 1 uur en 45 min is bezig geweest. Grote onzin!!!! Na over en weer gebabbeld zouden er wat minuten worden gecrediteerd. Moest ik alsnog 45,95 bijbetalen. Ongeveer het bedrag van de gratis check. (hoezo gratis) Weer 5x gebeld zou steeds terug gebeld worden. Niet dus!!! Maar binnen no time lag er een aanmaning in de bus. Dat dan weer wel. Laatste keer kregen wij de mededeling dat we maar moesten bewijzen dat de monteur maar 45 min is bezig geweest. Ik heb toen om een manager gevraagd met verstand van zaken. Een die weet hoelang een check duurt waar verder niets te doen is. Ook die laat niets van zich horen. Ik denk dat de monteurs uberhaubt weggestuurd worden met de opdracht 1 uur meer te schrijven dan daadwerkelijk gewerkt. Ik voel me opgelicht door Eneco en hou mijn hart vast voor de onderhoudsbeurt. Wat gebeurd er dan!! Hoelang wordt er dan geschreven. MIJN ADVIES AAN IEDEREEN IS: TRAP ER NIET IN!!! NEEM GEEN ONDERHOUDSCONTRACT BIJ ENECO!!! of maak foto's van de aankomst en vertrektijd van de monteur.

Reactie van Eneco , 1 augustus 2019

Dag Tom,

Bedankt voor je feedback. Toevallig hebben we elkaar hier eerder in de week over gesproken, waarna wij jouw klacht hebben doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. We gaan er vanuit dat het daarmee is opgelost. Nog onze excuses voor het ongemak.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Tom Berwers uit Reeuwijk, 1 augustus 2019

Helemaal niets opgelost. Niemand heeft contact met ons opgenomen. Wederom niet zoals beloofd teruggebeld!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ben tevreden behalve...
Anne uit Amstelveen, 28 juli 2019

Ik ben al jaren een tevreden klant bij Eneco Ik weet alleen niet of ik wel of niet teveel betaal, maar alles loopt wel altijd gesmeerd heb nooit klachten dus ik laat het maar zo, alleen bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt komt de monteur nooit op dagen nu weer niet ,afspraak gemaakt niet komen, bellen helpt niet ze kunnen ze ook niet bereiken, dat is nou jammer.

Reactie van Eneco , 1 augustus 2019

Dag Anne,

Bedankt voor je review. Het hoort niet zo te zijn dat er nooit een monteur komt opdagen. We zoeken daarom graag samen met jou uit wat er misgaat en hoe we dit kunnen oplossen. Zowel voor nu als in de toekomst. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechttttttttt
Albina uit Amersfoort, 17 juli 2019

Eneco maakte een foutje en ik moest voor betalen. Paar keer gebeld naar klantenservice en ik kreeg gelijk maar toch moest ik betalen en niemand die mij wilde helpen. Volgende jaar ga ik overstappen

Reactie van Eneco , 19 juli 2019

Dag Albina,

Bedankt voor je feedback. We denken graag met je mee over een passende oplossing. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online bereik je ons op Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
niet aan afspraak houden
varik, 17 juli 2019

jaar nota krijg je wanneer het hun uitkomt ze zeggen uiterst die datum maar nee niks ik heb al 3 x gebeld zeer slechte zaak

Reactie van Eneco , 19 juli 2019

Dag Varik,

Bedankt voor je feedback. We zorgen er graag voor dat je alsnog zo snel mogelijk je jaarnota ontvangt. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online bereik je ons op Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte service
Will Linssen uit Maastricht, 9 juli 2019

Als klant wordt je bij Eneco niet serieus genomen. Afspraken worden consequent niet nagekomen, bereikbaarheid is zeer slecht. Kortom ga niet met dit bedrijf in zee.

Reactie van Eneco , 12 juli 2019

Dag Will,

Bedankt voor je feedback. We helpen jou graag mocht je momenteel een vraag hebben of ergens tegenaan lopen. Via Facebook en Twitter reageren we binnen enkele uren en op de Eneco Community dezelfde dag nog. Zien wij je daar terug?

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Factuur 0,00 na toon plaatsen. Half jaar later, was fout ik krijg als nog een factuur.
JJ uit Julianadorp, 14 juni 2019

Vorig jaar november had ik mijn toon met zonnemodule ontvangen en werd geplaatst door de monteur, ff later kreeg ik een mail met een factuur dat 0,00 euro daar voor hoefde te betalen, ik blij. Half jaar later vandaag 14 juni 2019 krijg ik een mail, door een fout in het systeem toen de tijd krijgt u als nog de juiste factuur met excuces erbij. Stom verbaasd. De klacht gemaild.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos overstapproces
Koen, 30 mei 2019

Via Gaslicht.com een contract afgesloten bij Eneco. In dat contract werd ook een datum genoemd wanneer de overstap zou plaatsvinden. Bij het bereiken van die datum werd alsnog een termijn van mijn vorige leverancier afgeschreven. Na Eneco te bellen bleek mijn contract uitgevallen te zijn. Ok kan gebeuren dacht ik en de medewerker zei dat ze het in orde zouden maken, dat ik me vooral verder geen zorgen hoefde te maken. Vervolgens 2 weken later weer gebeld, maar contract bleek nog steeds uitgevallen en de klantenservicemedewerker begreep niet wat er aan de hand was. 20 minuten gesprek aan de lijn, waarvan 2x meer dan 5 minuten in de wacht heb ik op een gegeven moment opgehangen, want de medewerker kwam na de laatste wachttijd niet meer terug. Vervolgens nog een keer gebeld een paar dagen later; de medewerker wist weer van niks: eerder is er geen contactmoment aangemaakt en ik moest weer het hele verhaal uitleggen. Uiteindelijk wilde de medewerker aan de lijn opnieuw mijn contract gaan opstellen. Daar heb ik niet voor gekozen. Een overstap hoort simpel te zijn, zoals het voor mij bij 6 eerdere overstappen ook simpel was. Ongelofelijk dat een groot bedrijf als Eneco zo incompetent blijkt te zijn, of misschien juist ook niet... Bij Vandebron, Qurrent, BudgetEnergie en nog 3 andere partijen heb ik echt nooit ook meer één keer contact hoeven te zoeken. Inmiddels gekozen voor een andere energieleverancier.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Vreemde verhogingen
Willem, 13 mei 2019

Ik maak iedere maand, ongeveer 3 dagen na het beëindigen van een maandelijkse afname periode een screen print vanaf de app wat mn verbruik van die afgelopen maand was. De app geeft ook aan dat de maandelijkse periode voorbij is althans deze geeft aan wat de laatste peildatum is dus de 30ste of 31ste . Het vreemde is dat als je een paar dagen later nogmaals het bedrag van verbruik van die maandelijkse periode bekijkt deze altijd ( stevig) hoger is als een paar dagen daarvoor dit dus terwijl die maandelijkse periode al lang afgelopen was ... ra ra

Reactie Rachel, 8 november 2019

Nou dat zelfde probleem heb ik dus ook. Maak overal screenshots van en schrijf ook op wat mijn verbruik is. Heb net met hun een chat gesprek gehad, ze kunnen het niet verklaren misschien dat de oude app niet de juiste verbruik had en nu in de nieuwe wel, ik zeg ja dat kan alleen is het juist in de nieuwe app het grootste verschil. Blijf dit elke maand bijhouden en ben blij dat ik dit vanaf het begin heb gedaan

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarcontract
J.W. Staal uit Nieuwkoop, 13 mei 2019

Voor ons geen Eneco meer. Per 3 januari jl. Eneco gas en stroom jaar

contract afgesloten. Nuon bleef echter ook maandelijks een bedrag afschrijven. Na contact opgenomen te hebben met Nuon bleek dat wij bij Eneco alleen een contract voor gas hadden afgesloten. Wij hebben echter volgens het in ons bezit zijnde contract wel degelijk een contract afgesloten bij Eneco voor gas en stroom. Gelijk contact opgenomen met Eneco. Zeer slecht bereikbaar en na een half uur met een medewerker aan de telefoon te hebben gehangen bleek dat het contract niet kon worden omgezet. Dus u begrijpt het goed, Eneco maakt een fout en de klant is de dupe van dit alles. Toen ik hen vroeg hoe het met de 150,00 cash back zat gaven zij aan dat ik dat alleen maar kreeg als ik op dat moment een 3 jarig contract!!! zou afsluiten. Terugbellen hebben ze ook nog nooit van gehoord, Nu afgelopen maand hadden wij ineens een afschrijving van 176,00 per maand ipv 92,00 per maand van Eneco. Weer telefonisch contact opgenomen met Eneco. Zij blijken nu ineens zonder ons medeweten ons contract wel te hebben omgezet. Ingaande maart jl. Weer ruim een half uur met een medewerker gesproken. Volgens hem zou ik van Nuon een eindnota te hebben ontvangen en de betalingen aan Nuon per april jl. te zijn stopgezet. U kunt het wellicht raden. Ook deze betalingen lopen gewoon door. Ons contract schijnt volgens de betreffende medewerker gewoon per januari 2020 opgezegd te kunnen worden maar ik voorzie nu al de nodige problemen. Ook de 150,00 cash back kunnen we naar fluiten denk ik zo. De betreffende medewerker gaf aan dat alles in het systeem is gezet en als er volgend jaar problemen ontstaan moesten we maar een advocaat!! inschakelen. Wij zitten dus nu bij twee leveranciers en staan met onze rug tegen de muur. Onze meterstanden blijven doorlopen bij twee leveranciers. Wie gaat dit alles betalen? Voor ons dus absoluut nooit geen Eneco meer. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer