Ervaringen Eneco

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Eneco. U kunt uw ervaring met Eneco ook delen.

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Saldering Zonnepanelen
Kuun, 24 februari 2020

In mijn Eneco app is de teruggave stroom per dag altijd een hele kWh. 1, 2 3,4 of 5 maar nooit 3,86 of 2,35 oid. Dit is statistisch onmogelijk. Volgens de afdeling duurzaam wordt dit aan het eind van het jaar op de eindafrekening goed verrekend. Maar ik heb dus geen enkele controle of Eneco de juiste cijfers oplevert. Met een slimme meter moet het toch mogelijk zijn om dagelijks de teruglevering 2 cijfers achter de komma in de app te vermelden. Per uur lukt dit nl wel. Als je dit optelt kom je weer op een hele kWh uit. Dat lijkt dus gemanipuleerd te worden. Ik heb zelf niet het idee dat Eneco mijn teruglevering naar boven afrond.

Reactie van Eneco , 25 februari 2020

Dag Kuun,

Bedankt voor je review. Ik raad je aan dit te melden in de App via de functie App ondersteuning. Zo kunnen onze ontwikkelaars met je meekijken en hierop verder handelen.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Toon begeeft het na vier jaar
T. Prins uit Noordwolde, 19 februari 2020

Na vier jaar zit er een storing in de toon, waardoor hij zelf steeds gaat verwarmen tot 20 graden.

Los van de extra kosten door het hoge gasverbruik, wil eneco ook niet meedenken in oplossing voor de Toon.

Erg jammer!

Het is voor Eneco een bekend probleem dat de toon maar kort mee gaat, maar toch worden deze als lokkertje nog gebruikt zelfs voor de langdurige contracten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Oplichters!!!
Lisa uit HAARLEM, 11 februari 2020

Deur tot deur verkoper heeft ons een contract aangesmeerd waarbij wij moesten tekenen voor 4 jaar, maar mondeling werd afgesproken dat wij een contract van 1 jaar aan zouden gaan. Dit zou deze jongeman nog voor ons aanpassen. Hij wist zichzelf binnen te praten door een bonus van 200 euro te noemen die wij "in onze zak zouden kunnen steken".

De bevestiging van ons nieuwe contract ontvingen wij per post op 27 januari. Hierin stond echter dat wij de 200 euro op onze jaarnota zouden ontvangen, wat ons niet duidelijk is verteld(verkooppraatjes zijn altijd mooier dan dat het werkelijk is, dat weten wij, maar toch...) MAAR HET BELANGRIJKSTE in het contract staat dat wij 4 jaar aan eneco vastzitten ipv de afgesproken 1 jaar. Wij voelen ons flink genept door meneer Idbid.

Wij hebben contact opgenomen met de klantenservice van eneco en kregen een jonge gozer aan de telefoon die ons niet kon helpen. Hij liet weten dat onze bedenktijd van 14 dagen voorbij was en we nu voor 4 jaar vastzitten of evt een opzegboete van 125 euro of zoiets konden riskeren. Wij gaven aan dat wij ons genept voelden en de jongeman zei dat het onze eigen fout was en we een prima contract aangegaan zijn.

Wat een bagger verkoper en een bagger klantenservice van Eneco. Wij hopen dat eneco met een passende oplossing komt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Sluw Eneco schakelt malefide Synnion in nieuwe zakelijke klanten te werven, wurgcontract, geen communicatie mogelijk en pure oplichting!
Rien Ekkels uit oosterwolde, 7 februari 2020

Ik heb een klein recreatiebedrijf in Oosterwolde Friesland en werd in 2019 benaderd door twee adviseurs van Eneco welke mij wegens nieuwe marketing van Eneco een zeer voordelig, nieuw zakelijk energiecontract bij Eneco aanboden. Ik zou € 25,- op maandlasten besparen en de kostenbreuk van het vorige energiebedrijf van € 1000,- zouden worden vergoed door Eneco. Men zou, los hiervan, er zorg voor dragen dat de problemen welke wij sinds kort na overstap naar Eneco privé hadden (Fout Eneco: aanmaningen terwijl wij toestemming hadden gegeven voor automatische incasso) zouden worden opgelost. Ik tekende een contract, kreeg na aandringen een visitekaartje van één van de adviseurs (W*** Bo*****) en kon voor vragen en problemen altijd bellen. Al snel bleken de maandlasten hoger dan bij de vorige energieleverancier, dit zou komen door hogere inschaling aldus W*** B*****, aan het eind van de periode zou het teveel betaald worden terug betaald door Eneco. Intussen was er geen verandering in problemen met Eneco privé. Gek genoeg kon ik niet inloggen bij Eneco zakelijk en als ik wilde bellen met Eneco zelf moest ik bij het ingeven van het klantnummer beginnende met een K, horen dat de wachttijd meer dan een uur was! Er werd intussen hard aan gewerkt door allemaal mensen bij Eneco volgens de adviseur om de problemen op te lossen. Na HEEL veel aandringen, (13 telefoontjes en 24 sms-jes) kreeg ik op 9 januari 2020 bericht van de heer B**** dat de declaraties de volgende dag werden geboekt en dat die van mij er ook bij was. De volgende dag zou hij bellen of de kosten voor contractbreuk overgemaakt zouden gaan worden. Hierna bleef het stil en vernam ik niets meer, er werd niet meer gereageerd op sms-jes telefoon of e-mails.. Omdat ik op e-mails naar Eneco zakelijk ook consequent geen reacties kreeg en er onderhand helemaal klaar mee was, heb ik toch de stoute schoenen aan getrokken en heb tijdens mijn drukke werkzaamheden drie kwartier in de wachtrij bij Eneco zakelijk gestaan tot ik werd geholpen. Ik kwam na een gesprek van nog eens een half uur tot de verbijsterende ontdekking dat Eneco helemaal nooit een vergoeding voor contractbreuk uitbetaalt en dat het contract wat ik had afgesloten was omgezet door iemand van zakelijk naar klein zakelijk/zzp (klantnummer beginnend met een K) en dat dit gelijk de reden was waarom ik niet in kon loggen.... Hoe dit gebeurd kon zijn en door wie dit omgezet was, was niet te zien bij Eneco... Hierbij kwam het hoge woord eruit dat Eneco zakelijk helemaal geen adviseurs heeft en al helemaal niet één die heeft die contracten verkoopt! Bij de vraag hoe het dan kon dat ik toch regelmatig contact had met een adviseur en dat ik hier ook een visitekaartje van had, moest de helpdeskmedewerkster uitzoeken wie mij als klant had aangebracht: Dit bleek het bedrijf Synnion in Zwolle te zijn waarvan al heel veel slechte recenties (oplichting) op internet staan!! Ik kon alleen proberen dit bedrijf te benaderen per mail en hier een verzoek indienen voor teruggave contractbreuk. Eneco vond het heel vervelend maar kon hier niets in betekenen. Ik was helemaal perplex dat de adviseur van Eneco W*** B***** waarmee ik tot nu toe altijd mee had gecommuniceerd, waarvan ik een 06 nummer, een mail-adres had en waarbij ik zijn voicemail :W*** B*****: "adviseur bij Eneco" regelmatig insprak, , mij had opgelicht en mij tot voor kort voortdurend had voor gelogen en nu ook nog eens werkzaam bleek te zijn bij Synnion en niet bij Eneco zakelijk, dit wou er bij mij niet in. Toen de helpdeskmedewerkster zei dat iedereen een visitekaartje kon laten drukken en dat zij niets voor mij kon betekenen barstte bij mij de bom. Omdat zij nogal onder de indruk was van mijn reactie, gaf zij bij hoge uitzondering mij haar persoonlijke email-adres, iets wat echt hoogst ongebruikelijk was zei zij. Ook hier bleek hetzelfde het geval: Na vele malen gemaild te hebben: nooit een reactie gehad. Na mijn hele avontuur met Eneco zakelijk nu alles even op een rijtje, (niet uit de duim gezogen maar geverifieerd op internet!) : 1. Ik ben opgelicht door een werknemer van Synnion die zich uitgeeft als W** B****, adviseur Eneco, ( op Linked-In actief als verhuurmakelaar ?????) Synnion verkoopt ook wurgcontracten bij Eon en Essent, helaas staan hier legio voorbeelden van op internet. 2. Eneco is bekend met het aanmelden van nieuwe klanten door malafide bedrijf Synnion te Zwolle. 3. Klanten aangemeld door malafide verkoopburo's als Synnion krijgen een klantnummer beginnend met K, bij telefonisch contact met Eneco kom je in een wachtrij tot een uur en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Inloggen op Eneco zakelijk lukt niet. Op een andere manier van communicatie als b.v. mail wordt niet gereageerd. Ook hiervan staan helaas tal van voorbeelden op internetl 4. Eneco weet van deze malafide praktijken en probeert door niet te reageren het klanten met een klantnummer beginnende met een K communicatie aan alle kanten zo moeilijk mogelijk te maken. 5. De overstap naar een nieuwe energieleverancier met het daarbij het tekenen van een contract van deze energieleverancier, het krijgen van een visitekaartje en dus contactpersoon van deze energieleverancier en het regelmatig communiceren met deze zelfde persoon zegt nog niet dat deze ook bij deze zelfde energieleverancier werkt!!!!!!! Ik hoop met dit krankzinnige verhaal mensen die overgehaald proberen te worden naar een andere energieleverancier te behoeden voor eenzelfde drama: Ook al denk je alles te hebben gevraagd en weet je zeker dat je je handtekening kunt zetten voor overstap: Doe het niet!!! Regel het ZELF, ZONDER VERKOPER OF ADVISEUR!!!!!! Met hartelijke groet, R*** E****

Reactie van Eneco , 10 februari 2020

Hoi Rien,

Jeetje wat een heftig verhaal. Super vervelend dat je op deze manier klant bent geworden bij ons.

We willen natuurlijk wel graag met je tot een goede oplossing komen. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Groet, Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ontevreden
I.lambregts uit Oosterhout, 5 februari 2020

Je krijgt van iedereen een ander verhaal slecht hoor.

Reactie van Eneco , 10 februari 2020

Hoi Lambregts,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je van iedereen een ander antwoord krijgt.

Als er nog steeds onduidelijkheden zijn helpen we je graag verder. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Je kan ons ook een bericht sturen via Facebook of Twitter.

Groet, Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Telefoonkosten Eneco
Machteld uit Den Haag, 5 februari 2020

Sta nu 16 minuten in de wacht om een storing te melden bij Eneco. Dat is 16x90 cent= ruim 15 euro???? Absurd gewoon, ga nu ophangen. Nog niemand kunnen bereiken en dat kost mij dan 15 euro?????

Reactie van Eneco , 10 februari 2020

Dag Machteld,

Het kan een enkele keer langer duren voordat je iemand te spreken krijgt, onze excuses hiervoor. Overigens betaal je enkel je gebruikelijke belkosten wanneer je ons belt. Afhankelijk van de storing kan je ons ook bereiken via Facebook en Twitter.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eneco heeft maling aan zijn klanten
Vollebregt uit Hendrik ido ambacht, 29 januari 2020

Wat is de eneco een vreselijk bedrijf met onervaren personeel. Om mijn verhaal toch een beetje kort te houden. Mijn jaarnota kwam totaal niet overeen met mijn Toon. Ik had daar vragen over. Ik heb uiteindelijk op mijn mail 6 verschillende antwoorden gehad. Waaronder de Toom komt nooit overeen met u jaarnota...uhhh waarom heb ik dan een Toon als het niet klopt. Nog een antwoord was u juiste termijn wat u betaald staat er niet in. Nee maar ik kan rekenen dus ik heb dat verrekend. Nu is het zo dat mijnklacht ligt bij een "speciale afdeling" . Ik weet niet hoeveel mensen daar werken want we zijn 10 dagen verder en krijg nergens meer reactie op. Eneco is een bedrijf met veel klanten dus een klant meer of minder boeit ze niet. Wij gaan er weg of ik nu meer of minder ga betalen bij een ander energie bedrijf. Ik ben helemaal klaar met de Eneco. Wat een asociaal bedrijf!!!! En het mooie is dat ik telefonisch aangeef dat ik om uitleg over de Toon vraag en dat ik het niet begrijp en overweeg om over te stappen naar een andere energie leverancier. Wordt er gezegd dsn moet u maar overstappen. Wij hebben klanten genoeg. Serieus?? Ik ben nog nooit zo onbeschoft geholpen

Reactie van Eneco , 31 januari 2020

Als ik je verhaal zo lees valt dit niet goed te praten. Het antwoord dat je hebt gekregen op het signaal dat je wilt overstappen is uit den boze. Zo gaan wij niet om met klanten en dit had nooit mogen gebeuren. Dat je op deze wijze reageert is meer dan logisch. Onze oprechte excuses voor deze ervaring. Als je je mocht bedenken en misschien toch open staat voor een laatste gesprek willen wij graag die kans benutten om dit recht te trekken.

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Een lang verhaal
HJG Franzen uit Weert, 27 januari 2020

Het hele verhaal is hier te lezen:

https://enecowanprestaties.wordpress.com/2020/01/10/wantoestanden-rond-jaarnota

En hier:

https://www.facebook.com/foute.energieboer/posts/104681331068915

Tot heden is er nog niets in de situatie veranderd en behalve botte leugens en schofferingen nog niets ontvangen.

P.S. Het Eneco individu A*** A*** dat op mijn vorige post zogenaamd niet kan reageren, heeft de vorige week al per brief gereageerd. Deze brief staat vol leugens, vandaar dat ik het verhaal hier plaats zodat anderen er kennis van kunnen nemen en hun afwegingen maken bij het kiezen van een energieleverancier. Eneco lijkt mij zo ongeveer de slechtste keuze.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Service van eneco
Wim Koolstra uit Den Haag, 27 januari 2020

Ik heb in mij leven veel meegemaakt maar dit is het toppunt van slechte service. Ik ben in het gelukkige bezit van een Toon, handig apparaat als het werkt. Dat heeft het ook een langere tijd. maar natuurlijk in het weekeinde gaat er iets mis de communicatie tussen toon en mij ketel is er niet meer. Ik dus storingsdienst gebeld van toon om 15:00 uur klacht wordt opgenomen. Om 17:15 maar eens gebeld waar de monteur blijft. De eerst klacht niet doorgezet naar TD. weer alles opnieuw moeten opgeven weer doorgezet naar TD. om 20:00 maar weer gebeld, kon omdat het te laat was niemand meer komen. Nu zouden ze zondag tussen 8 uur en 12 uur komen maar dat is dus ook al een loze belofte. Ik ben doordat ik ziek ben afhankelijk van warmte hierdoor krijg ik nu dag en nacht in de kou gezeten te hebben meer last. Ik ga zeker eens kijken welke stappen ik kan ondernemen. Oja ketel werkt uitstekend gewoon warm water en doet het goed door B***** in onderhoud dat zijn mensen waar je op kunt bouwen bellen en ze komen .Dus als ik het even wil samenvatten dat wordt er 4 x gebeld naar de storingsdienst van Toon en die verdwijnen in een zwart gat. Niets meer van terug te vonden. De dames waar ik mee heb gesproken zijn er niet meer. Toch vreemd dat ik op mijn telefoon de gegeven heb staan waar en wanneer ik gebeld heb en dat er constant gezegd wordt dat het gesprek wordt opgenomen. Ik heb op eigen kosten de toon weer aan de praat gekregen omdat er een kabeltje van schakel unit naar ketel geen goed contact maakte hartelijk dank Eneco voor het niet na komen van uw service ik dacht dat als mensen in de kou zaten er iemand langs moest komen. Als u in het weekeinde geen service wil verlenen op Toon moet u dat vermelden. Wat mij nog het meeste stoort in deze het liegen over dat er niet gebeld is voor de storing.

Reactie van Eneco , 28 januari 2020

Beste Wim,

Bedankt voor het delen van deze vervelende ervaring. Ik begrijp goed dat deze gang van zaken geen schoonheidsprijs verdient. Je had nooit zonder verwarming/ warm water moeten zitten. Onze welgemeende excuses hiervoor. We stellen het op prijs dat je de moeite neemt om ons hiervan op de hoogte te brengen. Dit soort meldingen nemen wij zeer serieus. Fijn dat je zelf al een oplossing hebt gevonden. We gebruiken jouw feedback om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Sabrina

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Nooit aan beginnen, waardeloos
Martijn Doorn en Ieteke Bosma uit Steggerda, 15 januari 2020

zakelijk contract. 1. Geen jaarafrekening ontvangen dus gebeld: 19 wachtenden voor u. We zouden bijna 600 euro terug krijgen; gebeurde niet, gemaild in november, geen reactie tot op heden! Zelf weer gebeld: de vinkjes stonden niet goed... 2 weken wachten op je geld. Credit nota ontvangen, zou 28/11 betaald worden... krijgen we notabene op 9 januari een aanmaning met incassokosten dat er nog een factuur open staat. na 2x1,5 uur bellen: Interne factuur hadden we nooit mogen ontvangen...

termijnbedragen worden alleen maar hoger terwijl we minder verbruiken. Geven ze de netleverancier en de slimme meter de schuld.... tussen september en vandaag meerdere malen via de mail contact gezocht: geen respons. Uiteindelijk zijn we er minimaal 8 uur!! Druk mee geweest en geen zak opgeschoten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Slimme meter(standen)
Baas, 14 januari 2020

In 2019 2x de slimme meter door Stedin vervangen. Gevolg: 2x problemen met Eneco over de meterstanden. Ik krijg geen antwoord op de door mij gestelde vragen. Zijn er meer gebruikers van Eneco en Stedin met vergelijke problemen?

Reactie van Eneco , 16 januari 2020

Beste Baas,

Dank voor het delen van uw ongenoegen. Een meterwisseling zou geen reden moeten zijn voor administratieve problemen. Vervelend dat dit bij u wel het geval is geweest.

We helpen u graag verder. Neemt u daarvoor gerust contact met ons op via Facebook, Twitter of het Eneco forum.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie Baas, 16 januari 2020

Voorspelbare reactie. Uiteraard heb ik eerst contact gezocht met zowel Stedin als Eneco. Dan begint ook direct het naar elkaar verwijzen. Maar een concreet antwoord op een simpele vraag wordt niet gegeven. Ook op een formele klacht wordt niet gereageerd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Eenmalige korting Eneco
W.Visser, 11 januari 2020

Bij verlengen of overstappen kun je een eenmalige korting tegemoet zien op je jaarnota bij Eneco.

Zo staat het ook in het contract.

Helaas heeft Eneco hier geen boodschap aan en keert helemaal niets hiervan uit.

Reactie van Eneco , 13 januari 2020

Beste heer, mevrouw Visser,

Bedankt voor je bericht. Graag zoeken we dit voor je uit. Op deze site kunnen we niet reageren en daarom verzoeken we je hierover contact op te nemen met ons via facebook of twitter.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Slecht geregeld
Zehra uit Spijkenisse, 1 januari 2020

Bij Eneco moet je oppassen, hoge tarieven, onvriendelijke klantenservice, je contract wordt zonder geen enkel aanbod verlengd.

Beëindigd zomaar je contract. Geeft niks om zijn klanten, Communiceert niet , Probeer je zelf contact op te nemen, sta je minimaal 15 in wacht. Slechter dan Eneco is er niet.

Reactie van Eneco , 2 januari 2020

Beste Zehra,

Bedankt voor je bericht.

Heel erg jammer om te lezen dat je ervaring met Eneco op deze wijze is verlopen. Ik herken onze klantenservice hier namelijk niet in. Wellicht kunnen we je via social media te woord staan om het een en ander op te helderen, of om te kijken hoe we tot een passende oplossing kunnen komen voor de zaken waar je het niet mee eens bent.

Wil je ons een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal, of via forum.eneco.nl? Daar is geen wachtrij, het is gratis, en je kan makkelijk tussen je dag activiteiten door met ons communiceren.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Frauduleus contract
Gerrit uit Twente, 29 december 2019

Ik heb van Eneco Zakelijk een frauduleus contract ontvangen, met handtekening en mailadres die beiden niet van mij zijn.

Hierover contact gezocht: telefonisch, via mail en via webcare twitter.

Dat heeft allemaal niet geholpen tot vandaag 29 dec. Het contract is nog niet eens begonnen en ik kom al niet van ze af.

Wat een waardeloze verkoopmethoden en klantenservice! Een echte afrader dus.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
DE kleine lettertjes
Jeannet uit Limburg, 23 december 2019

Al vele jaren ben ik gewend om elk jaar een overstap te maken van de ene energieleverancier naar de andere, en bij elke leverancier wordt de opgelegde boete vergoeding zonder problemen aan mij terug betaald. Nu ben ik sinds september 2019 klant bij Eneco, het is een contract van 4 jaar,ook heeft Eneco de boete vergoeding van de vorige leverancier aan mij terug betaald, € 150,00. Maar er staat in dit contract een vreemde regel die ik nog nooit eerder heb gezien namelijk: punt 10, Zegt u het contract met ons op voor de einddatum van de vaste looptijd? DAN MOET U DE VERGOEDING VAN DE OPZEGBOETE AAN ONS TERUGBETALEN. € 150,00. Dat betekend dat Eneco mij dwingt om 4 jaar lang klant te blijven of volgend jaar gewoon wel overstappen met een boeteverg. van Eneco zelf €250,00 + € 150,00 = € 400.00 dit is te zot voor woorden en ik hoop dat deze regel veranderd kan worden. Met vriendelijke groet, J****

Reactie van Eneco , 23 december 2019

Beste Jeannet,

Een boetevergoeding is een coulance regeling om het nieuwe klanten makkelijker te maken om over te stappen. Daar staat wel tegenover dat zij zich voor die periode aan de energieleverancier binden. Mocht de klant toch de keuze maken om toch weer voortijdig over te stappen, dan vervalt deze coulance regel en moet de klant de boetevergoeding inderdaad terugbetalen, dit om misbruik van deze coulanceregel te voorkomen.

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Reactie Jeannet uit Limburg, 23 december 2019

Met mijn jarenlange ervaring om elk jaar naar een andere energie leverancier over te stappen is dit een wel heel nieuw, vreemde regel want dit is mij nog nooit gebeurt , zoals ik al schreef is Eneco de enige leverancier die deze belachelijke regel heeft ingevoerd. Ik zoubegrip hebben dat indien je binnen een jaar zou overstappen dat je dan de vorige boetevergoeding dient terug te betalen maar niet als je 4 jaar lang niet kan overstappen. Ik kan en wil hier niet mee akkoord gaan en als Eneco voet bij stuk houd dan ga ik toch verder bij de geschillen commissie om te zien wat zij hiervan vinden.

Wordt vervolgd.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Grote oplichters
Nick uit Moordrecht , 12 december 2019

Aan de deur alles beloven.

Vraag ze wil je hier tekenen zodat ik je informatie kan opzoeken. Ik vraag 3 keer dan sluit ik toch geen contact af? Nee hoor meneer echt niet. 4 weken later blijkt het wel zo te zijn kan je er niet meer vanaf gewoon schandalig

Reactie van Eneco , 13 december 2019

Hi Nick,

Bedankt voor het delen van deze ervaring. Dit verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Sorry dat je hier nu flink ongemak door hebt. We kijken graag samen met jou naar de oplossing. Wil je ons een bericht sturen via het Eneco Forum of ons Facebook- of Twitterkanaal? Dan kunnen we het gesprek met je aangaan.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Deel 2 klacht
Shira, 8 december 2019

Helaas heeft Eneco tot op de dag van vandaag niet meer gereageerd op onze klacht. Wij zijn echt verbaasd over de werkwijze van Eneco. Eerst vier weken geen warm water en verwarming. Nu al bijna vier weken geen reactie na onze klacht. Hopelijk komen ze nog terug op onze klacht met een goed alternatief of voorstel. Wordt vervolgd!,!!

Reactie Wim uit Den Haag, 27 januari 2020

Komt mijn niet vreemd over ook hebben ze een zwart gat waar meldingen in verdwijnen, normale werktwijze ook bij de service van toon laat niets van je horen dan lost het van zelf op denken ze.

Conclusie voor warmte en comfort niet bij eneco zijn. Betalen Ja en service nee

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
waardeloze ondersteuning bij vraag
nydia, 3 december 2019

zonder mijn toezegging is zat ik opeens bij Eneco zakelijk, na eindeloos proberen te bellen en mailen hebben ze heel lafjes het weer NA 6 MAANDEN terug kunnen zetten zonder enige uitleg. ze zijn gewoon niet te bereiken, hele bizarre klantenservice!

Reactie van Eneco , 5 december 2019

Goedemorgen,

Wat vervelend dat u zo'n nare ervaring heeft met Eneco zakelijk. Ik verwijs hiervoor naar onze Groot zakelijke afdeling. Zij zijn te bereiken op telefoonnummer 010890 6901 of via zakelijk@eneco.com. U kunt ons ook benaderen via facebook of twitter.

Met vriendelijke groet,

Adrie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
slechter dan slecht
marco jillings uit sneek, 23 november 2019

volgens eneco heb ik in 1 jaar 55000.00 kwh stroom verbruikt terwijl mijn gemiddelde verbruik per jaar 2.200 kwh is. in samen spraak met de liander is er een kfficieel onderzoek naar de meter gedaan waarbij de einafrekening van €7.700,- on hold moest waar eneco zich wettelijk aan moest houden maar dat natuurlijk niet deden. ik en liander kunnen niet verklaren hoe eneco aan zo'n verbruik komen want zelfs als we berekenen dat de meter 40 jaar geleden werd opgehangen tot aan nu is het verbruik te hoog om ook dat aan tenemen. ik vindt het bijzonder erg dat eneco totaal geen moeite neemt om te kijken of het een administratieve fout is of dat zij mij zoveel telaag hebben ingeschat wat zo wie zo niet kan.ik gun elke winst die ze kunnen maken maar wel fair en zonder oplichterij en meer behulpzaam als er problemen zijn in plaats behandeld te worden als een stuk vuil.

bedankt eneco

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Ben 2 maanden bezig cv onderhoud
Versteeg uit Haarlem, 16 november 2019

Ik betaal 8.95 per maand voor een standaard onderhoudscontract

Het langer als twee jaar voor onderhoud ben al 2 maanden voor een afspraak te maken via mail

Bel je op naar eneco dat er niet door komt krijg ik weer over 6 weken een uitnodiging om een onderhouds afspraak te maken gaat het weer 6 weken gaat maar door

Nooit problemen gehad bij gas service kennermerland elk kreeg een melding dat ze kwamen

Ik betaal 8.95 per maand langer als twee jaar maar niks als je het omrekent is dat rond 214 euro voor niks afspraken maken is echt shit

Reactie van Eneco , 19 november 2019

Vervelend dat je deze ervaring met ons hebt gehad. Dit is niet waar wij voor willen staan. Je kan het beste even telefonisch contact opnemen met ons installatiebedrijf op 088 895 5000. Wellicht dat we alsnog een afspraak met je kunnen maken.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageren niet en lossen niets op
Patricia, 12 november 2019

Eneco snapte kennelijk niet dat ze het bedrag van een ander banknummer moesten afboeken (zoals andere bedrijven dit na overstapservice van bank dit wel deden) en hierdoor ontstond er een betalingsachterstand. Deze werd ff gemeld dmv een sommatie. Sepa formulier gemaild begin september en toen begon de echte ellende pas. • Automatische incasso nog steeds niet kunnen aanpassen na meldingen van onze bank ivm overstapservice • Onze dubbele betaling van augustus niet terugstort cq gebruikt voor de betaling van september (zoals ik voorstelde in een mail) • Wij een brief krijgen dd 29/10 ivm de nieuwe tarieven en die is dan gericht aan een compleet ander bedrijf gecombineerd met ons adres (?) • Dat het opnamenummer ontvangen van Eneco kennelijk niet combineert met ons huisnummer. Terwijl deze "combinatie"gewoon op hun eigen kaart stond. Kon dus niet de standen online doorgeven. • Dat de bedragen van oktober van één adres waren afgeboekt en ook ineens flink hoger waren dan normaal. En deze verhoging wordt niet ff medegedeeld. En van de andere locatie waren de bedragen van oktober nog niet afgeboekt. Kwalijk vind ik dat WIJ als KLANT alles moeten uitzoeken. En dat ik op 29/10 een hele opsomming stuur per mail en als reactie krijg dat de afdeling debiteuren de geschetste voorgeschiedenis mis (?) en ik nog een keer een mail stuur op 06/11 met feiten maar verdere reacties/acties van Eneco blijven uit!!! En nee ik hoef geen automatisch antwoord dat ik maar een mail moet sturen naar *******@eneco.com of ***********@eneco.com want dat heeft geen zin. Reageren niet! En ja ik heb het gemeld via FB (messenger). Dus ben benieuwd. Wij zijn langzaam helemaal klaar met Eneco.

Reactie van Eneco , 15 november 2019

Beste Patricia,

Dank voor het delen van uw ervaring. Begrijpelijk dat u niet tevreden bent met deze gang van zaken. Zo hoort het natuurlijk niet te gaan.

Goed dat u al contact met ons heeft opgenomen via Facebook. Dat stelt ons in staat om inhoudelijk te kijken naar deze kwestie en dit voor u op te lossen. Ik vertrouw erop dat het op deze manier goed komt.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Misbruik van machtspositie
Arie Klootwijl, 6 november 2019

Enenco neemt serieuze klachten over veel te hoge jaarnota's (€ 800 meer dan jaar ervoor) niet serieus. De klantenservice poeiert je af met een smoes, en weigert vervolgens je klacht door te sturen nar de bevoegde directie. Als je die directie of hun secrretaresse vervolgens wilt bellen of mailen , is dat niet mogelijk. Het is een buitengewoon klantonvriendelijk bedrijf, dat misbruik maakt van haar machspositie.

Reactie van Eneco , 15 november 2019

Beste Arie,

Dank voor het delen van uw ervaring. Begrijpelijk dat u graag meer uitleg wilt over een jaarnota met een aanzienlijk bij te betalen bedrag. Wanneer u ons belt met een vraag, doen we er alles aan om deze zo volledig en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Het spijt ons dat u dit niet zo ervaren heeft.

We zijn benieuwd waar het hier precies misgegaan is. Wilt u daarom contact met ons opnemen via 088 – 8 955 955 (lokaal tarief) zodat we dit alsnog naar uw wens met u kunnen bespreken?

Met vriendelijke groet,

Kelly,

Eneco Webcare

Reactie Arie Klootwijk uit Doorn, 15 november 2019

Geachte ******, Heb zoals u vroeg het vermelde nummer gebed, en uw collega's wisten niet van uw reactie op deze website. Dit heeft dus geen zin, net zo min als een klacht indienen bij Eneco. Eneco is kennelijk niet in staat een klacht te behandelen, en al helemaal niet om waardering op te brengen voor iemand die al 23 jaar klant is. Naar bedrijf.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
GA NOOIT MET ENECO-OXXIO IN ZEE! Oxxio is onderdeel van Eneco.
Dirk Peert uit Hippo, 5 november 2019

GA NOOIT MET ENECO-OXXIO IN ZEE! Oxxio is onderdeel van Eneco.

Afgezien van het feit dat men niet te bereiken is en je als klant het allemaal zelf mag ''uitzoeken'' word je het hele jaar en worst voor gehouden met je lage maandelijkse verbruik maar kom je aan het einde van het jaar terug van een koude kermis. Afspraken en beloftes worden niet nagekomen of ineens ontkent, alle collega's spreken elkaar tegen met onwaarheden en sturen je van het kastje naar de muur. Sommige geven zelfs indirect aan niet eerlijk te mogen zijn van ''de baas'' en dus moeten liegen en zo de consument moeten misleiden om extra geld in het laatje te brengen. Zelfs nadat er meermaals is gebeld in het afgelopen jaar met Oxxio en daarbij word aangegeven dat het verbruik in de mails klopt en leidend is, word dit eerst ontkent en word er nu ineens gezegd dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan de mails en uitspraken van de telefonistes. Sommige komen zelfs met een vreemd verhaal dat zei achteraf zelf de tarieven naar wens mogen aanpassen zoals zij dit willen...Kortom mensen, GOEDKOOP IS DUURKOOP! Ik ben bewust 50% meer gaan betalen t.o.v. vorig jaar om zo save te zitten en gek genoeg moet ik praktisch weer hetzelfde bedrag bij betalen ondanks bepaalde collega's mij bijna 300,- terug hebben beloofd! LET OP! OXXIO bedonderd en misleid de consument je bent uren /dagen/ weken/ maanden aan het bellen en mailen maar komt geen stap verder. Als je lid wilt worden is men uiterst vriendelijk, heb je een moeilijke vraag of kritiek wimpelt men je zonder pardon af of gooit de hoorn erop.DE collega's welke mij in het gelijk stelde zijn zogenaamd steeds niet aanwezig/of niet bereikbaar of ze komen met een smoes dat ze je niet mogen doorverbinden en anders hun baan verliezen. Ze weten dus dat ze fout zitten maar blijkbaar accepteert de gemiddelde Nederlandse consument dut allemaal anders komen ze er niet zo vaak mee weg! Hieronder zal nu een mooi bericht komen van Oxxio :''wat vervelend voor u wij kijken graag samen naar een oplossing, kunt u contact met ons opnemen? ''Trap hier niet in, want er word niks gedaan voor je, dit is allemaal schijn naar de buitenwereld. Als u geld en tijd u lief is, vermijd dat Oxxio! (onderdeel/dekmantel van Eneco)

Reactie van Eneco , 15 november 2019

Beste Dirk,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen uw ongenoegen via deze weg aan ons kenbaar te maken. Ik lees dat er voor u verschillende redenen zijn voor uw ontevredenheid.

Oxxio is een dochteronderneming van ons maar handelt zelfstandig. Uw klacht staat wat dat betreft los van Eneco. Wat u omschrijft over de informatie die u al dan niet heeft gekregen rondom uw contract, herkennen wij niet van Oxxio. Transparantie vinden we zowel bij Oxxio als Eneco van groot belang.

Wanneer u een contract aangaat, zijn vooral de tarieven van belang. Deze bepalen uiteindelijk, samen met uw verbruik, de kosten van de jaarnota. Wanneer u een contract voor een bepaalde tijd aangaat, staan de tarieven gedurende de contractperiode vast. Deze tarieven worden tijdig aan u kenbaar gemaakt en zijn te vinden in uw contractbevestiging. Het termijnbedrag wordt gebaseerd op het verwachte jaarverbruik, ook dit wordt aan u meegedeeld. Op die manier horen er dus geen verassingen te ontstaan. We vinden het jammer dat dit bij u toch gebeurd is.

Mocht u toch inhoudelijk hierover nog in gesprek willen, neemt u dan gerust contact met Oxxio op.

Met vriendelijke groet,

Kelly,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Slechte ervaring met aanmelding
Gertjan uit Stolwijk, 28 oktober 2019

Ik heb me aangemeld voor levering per 29 nov. Nu zijn ze gaan leveren per 25 okt. Ik woon nog helemaal niet op dat adres. Vriendelijk mensen aan de telefoon maar niemand die iets oplost 😅😅😅

Reactie van Eneco , 5 november 2019

Hoi Gertjan,

Wat vervelend dat we je eerder hebben aangemeld. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we al leveren terwijl je nog niet in de woning woont.

Op onze website https://www.eneco.nl/klantenservice lees je hoe je met ons in contact komt. Zo kunnen we dit voor je oplossen.

Groet

Adrie

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Na 29 jaar ENECO.
Jan Nieterink uit Vianen, 27 september 2019

Eneco is 29 jaar mijn energieleverancier en nu wil ik 2 maanden voor afloop van mijn 3 jarig contract overstappen, maar ze willen daarvoor nog wel even 50,00 euro voor de stroom en 50,00 euro voor het gas ontvangen.

Daarvoor was ik nu 29 Jaar klant en het gaat niet om de klant maar om de EURO,S

Heb al jaren veel te veel betaald, en hun zitten spekken, maar nu is de maat vol.

Naar mijn verbruik van de afgelopen 2 jaar SPAAR IK NU PER MAAND 50,00 EURO!!!!

Wat denkt u hoe ik me voel?

Weg met hun geen een nette aanbieding heb ik gehad.

Reactie van Eneco , 4 oktober 2019

Goedemiddag,

Jammer dat u ons gaat verlaten! We zijn blij dat u de afgelopen 29 jaar klant bij ons bent geweest. U kunt het beste telefonisch contact opnemen met onze commerciële afdeling. Misschien dat zij nog iets voor u kunnen doen. Het telefoonnummer is 088-895-5955-Lokaal tarief)

Groet,

Eneco

Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?