Ervaringen Eneco

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over Eneco. U kunt uw ervaring met Eneco ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

ZEER SLECHT
Saskia, 21 maart 2019

Sinds November al bezig met het inplannen van een onderhoudsafspraak en we zitten nu in Maart!

Ik ben zeer teleurgesteld in de service van Eneco. Er is veel verwarring ontstaan omtrent mijn onderhoudsafspraak, sinds dat ik dit in November 2018 netjes via de mail heb verzet.

Ten eerste duurde het twee weken voordat ik antwoord had gekregen op mijn mail (na een herinnerings mail vanuit mij kant).

Ten tweede stond er in Januari in jullie systeem dat er onderhoud bij mij is uitgevoerd terwijl dit nooit is gebeurd.

Dit heb ik met bewijsstukken, meerdere malen uit moeten leggen.

Vervolgens stond er eindelijk weer een onderhoudsafspraak voor mij ingepland op 7 februari tussen 11:00 en 14:00 en komt niemand opdagen (helaas ook zonder berichtgeving). Ik heb afspraken verzet om thuis te blijven, helemaal voor niks.

Ondertussen krijg ik thuis twee brieven om een afspraak in te plannen terwijl er al een afspraak ingepland stond.

Na 7 februari was de eerst volgende mogelijkheid pas op 14 Maart tussen 11:00 en 14:00. Weer afspraken verzet om thuis te blijven. Krijg ik om 13:30 een mail dat het is uitgevallen!

Weer gebeld. Dit keer een afspraak op 21 Maart tussen 8:00 en 11:00. Bel ik om 10:55, krijg ik te horen dat er helemaal geen afspraak staat in het systeem!!!!!!!

Eneco, ik ben HE-LE-MAAL klaar met jullie!

Saskia Maria

Reactie van Eneco , 25 maart 2019

Beste Saskia,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Sorry dat het maken van een afspraak met ons zusterbedrijf Eneco Installatiebedrijven zo moeizaam verloopt. Het verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs dat er zoveel contact is geweest en de afspraak nog altijd niet succesvol ingepland is.

Wij komen graag met jou in contact om dit op te lossen. Wil je ons een bericht sturen via één van onze online kanalen? Wij zijn te vinden via Facebook, Twitter of via de Eneco community.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco reageert niet op klachten
Bas Reedijk uit Gouda, 9 maart 2019

Afgelopen dinsdag een mail gestuurd over onheuse behandeling door de klantenservice via facebook/messenger en onjuist in rekening gebrachte tarieven. Hier wordt helaas niet op gereageerd

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco brengt onjuiste tarieven in rekening
Bas Reedijk uit Gouda, 6 maart 2019

Per mail wordt doorgegeven dat het gastarief per 1 januari 2019 78ct/m3 bedraagt. In Mijn Eneco blijkt het tarief op 85 ct/m3 te staan. Uit de jaarnota 2018 blijkt dat het tarief wat over 2018 in rekening gebracht is ook 85 ct/m3 is. Dit ligt 20 ct boven het 1 januari 2018 tarief dat Eneco in december 2017 per mail doorgaf. Eneco weigert in te gaan op ons klacht en weigert het te verrekenen. Volgens de Eneco klantenservice klopt de gasprijs "als een zwerende vinger"

(letterlijke tekst van de Eneco klantenservice)

Reactie van Eneco , 9 maart 2019

Dag Bas,

Bedankt voor je review. We kijken graag voor je na of voor 2018 en 2019 de juiste tarieven worden gebruikt, zodat we dit voor de volle 100% zeker weten. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht via WhatsApp sturen (06 - 13 22 06 00).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
ongenoegen Eneco
K de Hesse-Bouw uit Arnhem, 2 maart 2019

Bij deze wil ik ook mijn ongenoegen uiten richting Eneco.

Middels een telefoontje is mijn vrouw er ingeluisd om een zakelijk contract af te sluiten voor 4 jaar met Eneco.

De telefonist gaf aan dat hij van Nuon was en dat ons tarief naar beneden kon als wij een zakelijk contract zouden afsluiten. Mijn vrouw moest een paar keer telefonisch op akkoord drukken en opeens hadden we een contract bij Eneco. Omdat we nog geen jaar bij Nuon zaten krijgen we een boete van Nuon, geen jaarkorting en veel hogere tarieven tov ons huidige contract. Na meerdere keren vele uren telefonisch in de wacht te hebben gestaan bij Eneco kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die toegaf dat Eneco mensen middels ''malafide'' methoden binnen haalt en baalde hier ook enorm van. Maar wanneer ik een mail zou sturen naar zakelijk@eneco.com zou Eneco ervoor zorgen dat het contract ontbonden zou worden en het ontract bij Nuon tegen huidige voorwaarden voortgzet kon worden omdat ze geen klanten wilden hebben die eigenlijk geen klant wilden zijn. Echter, 15 februari 2019 een e-mail gestuurd maar tot op heden nog geen enkele reactie mogen ontvangen.

Reactie van Eneco , 6 maart 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Allereerst stellen we voorop dat we een transparante wervingsactie belangrijk vinden. Ik vind het daarom ook jammer om te lezen dat het zo verlopen is. Ik heb jouw ervaring voorgelegd aan Eneco Zakelijk. Ik ga ervan uit dat er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen en onze excuses voor de veroorzaakte overlast.

Groet, Audrey

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco heeft 3 maanden nodig om zijn eigen fouten recht te zetten
Klaas Breukelman uit Zoetermeer, 27 februari 2019

Kenmerk Eneco: KOA/1609/CON1634/BEVESTIG/0718/1001

Klantnummer ???: 16886708

Langs deze weg wil ik mijn ernstig ongenoegen uiten over de onterechte handelswijze van Eneco.

Mijn klacht is gebaseerd op de volgende feiten.

Na telefonisch contact heb ik op 7 februari jl. een voorstel voor een Elektriciteit/Gas contract van Eneco ontvangen.

Na vergelijking met mijn huidige contract heb ik besloten er geen gebruik van te maken.

Op 13 februari j.l. heb ik, geheel volgens de Eneco regels, een "Modelformulier voor annulering (herroeping)" ingevuld en per post (Eneco Consument; Postbus 1650; 3000BR Rotterdam) aan Eneco doen toekomen.

Op dinsdag 26 februari j.l. meldt tot mijn stomme verbazing, mijn huidige energieleverancier, dat mijn energiecontract per 1 maart 2019 door Eneco is overgenomen, en dat er naast de eindafrekening een opzegvergoeding van €.50,- in rekening zal worden gebracht!

Op woensdag 27 februari j.l. heb ik in een telefonisch gesprek met de klantenservice van Eneco aangegeven dat ik de overname naar Eneco niet accepteer. Ik heb mij keurig gehouden aan de regels, en wens niet de gedupeerd te worden door de administratieve chaos bij Eneco.

Concreet, Ik heb geen contract met Eneco en ik wil geen contract met Eneco, en ik heb dat ook duidelijk gemeld.

Na dit eerste gesprek, waarin de vertegenwoordigster van Eneco haar excuses aanbied, geeft ze aan dat er een heraansluitings procedure in werking zal worden gesteld, en dat ze mij daarvoor zal door verbinden met de afdeling annuleringen.

De betrokken medewerker van de afdeling annuleringen hoort mij welwillend aan, vult tijdens het gesprek een “hera” in, en stelt dat men alles in het werk zal stellen om dit “zo snel mogelijk te regelen”.

Vlak voordat het, in mijn ogen uiterst onbevredigde, gesprek wordt beëindigd geeft de medewerker aan dat de heraansluitingsprocedure "MAXIMAAL 3 MAANDEN" in beslag kan nemen. Ik heb hem zekerheidshalve gevraagd of hij dit écht serieus meende. Want dit betekent dus dat ik, zonder een contract met Eneco te hebben afgesloten, blijkbaar drie maanden “ongewilde klant” bij Eneco wordt ?

Ik heb aangegeven dat ik dit volstrekt onacceptabel vind. Aan de betrokken medewerker heb ik zijn mening gevraagd, (die hij niet had ! ). Daarna heb ik tot drie maal toe verzocht om een direct leidinggevende van de betrokken medewerker te spreken. Dit werd mij even zo vele malen geweigerd. Hij gaf mij zo waar de mogelijkheid om een "klacht" via de klantenservice bij Eneco in te dienen.

Samenvattend:

Ik heb geen contract, en ik wens geen contract met Eneco.

Ik heb mij aan de Eneco regels gehouden voor wat betreft de annulering.

Door de administratieve chaos bij Eneco is men blijkbaar niet in staat een "Modelformulier voor annulering (herroeping)" op de juiste wijze te verwerken.

Vervolgens heeft Eneco "DRIE maanden" nodig om een administratieve fout te corrigeren. (Het afsluiten van een nieuw contract gaat denk ik beduidend sneller, nietwaar ?)

Ik accepteer dit niet, wens NIET dat mijn contract met mijn huidige energieleverancier wordt beëindigd, en wens niet voor drie maanden tot Eneco te worden veroordeeld.

Uiteraard zal ik eventuele kosten die ontstaan, of die mij door mijn huidige leverancier in rekening worden gebracht bij Eneco in rekening brengen !

Wanneer ik vervolgens deze reactie via de reguliere weg via klantenservice bij Eneco onder de aandacht breng, neemt men niet eens de moeite deze KLACHT te bevestigen. !

Ik ga er nu vanuit dat Eneco deze administratieve blunder op de kortst mogelijke termijn zal rechtzetten, en dat is mijn optiek géén drie maanden !

K. Breukelman

Reactie van Eneco , 1 maart 2019

Dag Klaas,

Goed dat je hier melding van maakt, zo te lezen is hebben wij de fout gemaakt door je contract niet op tijd te annuleren. Dat betekent dat we je aanmelding moeten terugdraaien. Dit is een administratief proces waar inderdaad tijd overheen gaat, maximaal 3 maanden. In die 3 maanden annuleren wij alsnog jouw contract en melden wij je opnieuw aan bij je vorige leverancier. Op een eindnota bij de vorige leverancier na, worden hiervoor verder geen kosten in rekening gebracht. Het is helaas niet mogelijk dit proces te versnellen. Voor verdere vragen kan je gerust contact met ons opnemen. Zo zijn wij online te bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie C van Wijngaarden, 1 maart 2019

Dit lijkt een standaard strategie van Eneco want ook ik kreeg vandaag een email nadat ik een paar weken geleden gebeld ben door Eneco en ook tijdens het gesprek al aangegeven heb dat ik niet ga overstappen. Vervolgens ben ik twee weken lang elke dag gebeld zodat ik uiteindelijk het nummer geblokkeerd heb. Schandalig dat ik nu van alles in actie moet zetten omdat ik ONGEVRAAGD een contract in mijn mail vind! Voor mij reden om echt nooit en te nimmer over te stappen naar Eneco, ook al zouden alle andere leveranciers duurder zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ongewenst contract bij Eneco
J. van Geest, 26 februari 2019

Gister ben ik gebeld door Nederlands Collectief voor Ondernemers voor een zakelijk contract.

Tijdens het telefoongesprek heb ik aangegeven dat het huis waar ik woon (en waar het kvk nr op gevestigd is) niet op mijn naam staat en niet van mij is. Dit maakte allemaal niets uit maar nu bekruipt mij wel het nare gevoel dat ik er in geluisd ben. Graag zou ik in contact komen met Eneco.

Reactie van Eneco , 28 februari 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat dit telefoongesprek twijfels en argwaan oproept. Zo te lezen is het ook niet gegaan zoals wij dit zelf voor ogen hebben als het aankomt op werven van nieuwe klanten. Wij gaan ook graag met jou in gesprek hierover.

Omdat dit betrekking heeft op de zakelijke markt van Eneco adviseren wij dit te delen via e-mail of telefonie. De juiste route hiervoor is terug te vinden via www.eneco.nl/zakelijk.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Reactie van Eneco teleurstellend
André van Druten uit @Woubrugge, 22 februari 2019

Op mijn uitgebreid bericht op uw site betreffende Eneco reageert Eneco met het verzoek om contact met hen op te nemen via de social media. Dat ga ik niet doen, want dan ga ik opnieuw de mallemolen in met alle ergernis van dien. Ik verwacht van Eneco een fatsoenlijke schriftelijke en inhoudelijke reactie op uw site.

Reactie van Eneco , 26 februari 2019

Beste André,

We helpen je graag verder, alleen is energieleveranciers.nl daar niet de juiste plek voor. Op onze website lees je hoe je met ons in contact komt.

https://www.eneco.nl/klantenservice-contact/

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte communicatie : foute jaarnota
André van Druten uit Woubrugge, 21 februari 2019

Eind december 2018 correct mijn meterstanden doorgegeven, incl. aanwezigheid van 20 zonnepanelen en dus teruglevering met saldering. Jaarnota vermeldt vervolgens een schatting van mijn stroomverbruik en een bijbetaling van +/- € 800.- over 2018 alsook een wijziging van het termijnbedrag van € 106.- naar € 235.- per maand !! Medio januari Klantenservice Eneco gebeld om opheldering. Reactie : Was een foutje !! Waarom stroomverbruik dan geschat en op welke aanname ? Antwoord : Doet andere afdeling ! Waarom termijn bedrag omhoog met 221 % !!!!??? Antwoord : Doet andere afdeling ! Voorstel Klantenservice : Nabetaling van € 800.- wordt uitgesteld en termijnbedrag gaat naar € 125.- in afwachting van correctienota. Ben ik akkoord mee gegaan.

Na 3 telefoontjes mijnerzijds komt op 20 februari uiteindelijk de correctienota met terugbetaling aan mij van ruim € 300.- !!!

Vragen aan Eneco :

1. Waarom worden de door mij doorgegeven meterstanden niet correct verwerkt ?

2. Waarom gaat Eneco vervolgens over tot een schatting van mijn stroomverbruik ?

3. Waarom duurt het 6 weken voordat ik een correctienota krijg ?

4. Waarom belt Eneco de klant niet terug nadat hij door een medewerker ruim 10 minuten in de wacht is gezet en hij (de klant) de verbinding heeft verbroken ?

4. En de belangrijkste vraag : Waarom belt Eneco bij het zien van zulke grote wijzigingen op geen enkel moment de klant op om te vragen wat er aan de hand is ?

Reactie van Eneco , 22 februari 2019

Dag André,

Goed dat je deze vragen stelt. We geven je graag meer inzicht in wat er is gebeurd. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij hiervoor te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Contract Eneco in mailbox waar ik niks van af weet!
Josée van Dongen, 20 februari 2019

Op dinsdag 19 FEBRUARI 2019 zie ik in mijn mailbox een contract van Eneco staan waar ik NIETS van af weet en dus NIET voor getekend heb.

Ik zal even vertellen hoe ze aan mijn gegevens komen. Op 9 JANUARI 2019 heb ik me door een verkoper aan de deur laten overhalen om over te stappen naar Eneco. Op 17 JANUARI heb ik dit contract geannuleerd en op 18 JANUARI kreeg ik van Eneco een bevestiging van mijn annulering.

Daarna heb ik NIETS meer ondernomen en ben gewoon bij mijn oude leverancier gebleven. Ik was dus hoogst verbaasd (en best wel boos en verbolgen) dat er ruim een maand later op 19 FEBRUARI ineens (zonder dat ik me aangemeld heb) uit het niets weer een contract van Eneco in mijn mailbox zit. Dit kan toch zomaar niet? Dat je blijkbaar klant bent zonder dat je je hebt aangemeld? Ik heb het contract van 19 FEBRUARI bekeken en er stonden precies dezelfde gegevens in als in het contract dat ik op 9 JANUARI aan de deur had afgesloten. Ook de checklist was van 9 JANUARI. Uiteraard heb ik de klantenservice gelijk gebeld. 'Mijn' contract van 19 FEBRUARI (wat ik dus NIET afgesloten heb) is geannuleerd (iets annuleren dat officieel niet afgesloten is, ra, ra hoe is het mogelijk?) . Verder dan annuleren kwam de klantenservice niet. Ik kreeg als antwoord op mijn vraag hoe zoiets kan gebeuren 'dat het systeem al een paar dagen niet goed werkt'. Dit antwoord stelt me niet gerust: wie weet gebeurt het binnenkort nog een keer. En stel dat ik een paar weken weg was geweest en mijn mail een tijdje niet geopend had? Dan was ik zonder iets getekend te hebben en zonder iets aangevraagd te hebben, overgestapt naar Eneco omdat het systeem bij Eneco 'van slag' is? Ik vind dit absurd en had van de klantenservice op zijn minst excuses verwacht. Dit is in mijn ogen gewoon een zware fout en ik vind het te makkelijk om het systeem de schuld te geven. Ik wil dan ook dat Eneco mij helemaal uit hun systeem schrapt. Om te voorkomen dat ik straks weer ongevraagd een contract onder mijn neus krijg en ik zelf weer actie moet ondernemen om iets waar ik niet om gevraagd heb ongedaan te maken.

Reactie van Eneco , 22 februari 2019

Dag Josée,

Goed dat je je hierover uitspreekt. Het is inderdaad niet de bedoeling om een contract ongewenst van start te laten gaan. Hier is duidelijk iets misgegaan waarvoor we onze excuses aanbieden. Je hoeft je geen zorgen te maken over de toekomst. We doen ons best om dit soort scenario's te voorkomen en waar nodig op te lossen.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie Josée van Dongen, 26 februari 2019

De reactie van Eneco neemt mijn zorgen niet weg. Bovendien vind ik het een erg algemene reactie en ik kan nergens uit de reactie halen dat er daadwerkelijk naar mijn situatie is gekeken, laat staan dat er is onderzocht hoe er in godsnaam op 19 FEBRUARI een ongevraagd en ongewenst spookcontract in mijn mailbox zit, waarbij gegevens zijn gebruikt van een op 17 JANUARI geannuleerd contract. Het enige dat in het spookcontract veranderd was (t.o.v. het op 17 JANUARI geannuleerde contract), was de datum in de aanhef van de contractbevestiging (van 16 JANUARI veranderd naar 19 FEBRUARI) én de startdatum van de levering was veranderd (van 8 februari naar 14 maart). Er is dus met twee datums gesleuteld in mijn geannuleerde contract en daarmee probeert Eneco mij ongevraagd een nieuw contract aan te smeren. Echt absurd en bizar dat Eneco op deze wijze mij ongevraagd een contract opdringt.

Ik ben hier erg boos over. Absurd dat ik actie moet ondernemen om iets waar ik NIET om gevraagd heb ongedaan te maken.

Ik neem geen genoegen met de reactie van de klantenservice om het systeem de schuld te geven. Ik geloof ook niet dat een systeem eigenhandig gaat sleutelen in een geannuleerd contract én in dat geannuleerd contract eigenhandig twee datums verandert. Mij maak je niet wijs dat een systeem dit uit zichzelf doet.

Zoals ik al eerder schreef, heeft de medewerker van de klantenservice het spookcontract van 19 FEBRUARI geannuleerd, maar ik vertrouw de hele gang van zaken niet. Mijn vertrouwen in Eneco is tot een dieptepunt gezakt.

Ik wil dan ook een bevestiging dat de annulering van het spookcontract van 19 FEBRUARI ook DAADWERKELIJK IS VERWERKT IN HET SYSTEEM.

Tot slot wil ik de garantie dat ik NOOIT MEER een ongevraagd en ongewild en zéér ongewenst spookcontract van Eneco door mijn strot geduwd krijg.

Deze handelswijze (iemand ongewenst een spookcontract door de neus boren) vind ik zeer ernstig. Volgens mij mag het ook niet, is het onwettig en wellicht zelfs strafbaar. Het riekt mijns inziens naar oplichting en zware misleiding.

Dus beste mensen van Eneco: stuur mij een bevestiging dat de annulering op 19 FEBRUARI van het spookcontract van (eveneens) 19 FEBRUARI daadwerkelijk is verwerkt in jullie systeem en val mij a.u.b. NOOIT MEER lastig met ongevraagde spookcontracten.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco schrijft 100,00 EURO kosten af vanwege contractbreuk terwijl wij al 2 jaar energie bij hen afnemen
Ronnie te Lintelo uit Haaksbergen, 11 februari 2019

Hallo, Ik wil mijn ervaring met jullie delen over Eneco. In Januari zijn wij overgestapt naar een nieuwe leverancier, nl. Energie Direct. Wij zijn sinds Januari 2017 bij Eneco. Nu hebben we onlangs de eindafrekening gehad van Eneco en zie ik tot mijn verbazing dat ze 100,00 EURO hebben ingehouden, vanwege contract breuk ! Op hun eindafrekening staat dat wij klant zouden zijn, vanaf 23 April 2018. Hierover heb ik op 31-1-2019 kontakt opgenomen met dhr. **** van Eneco. Hij vertelde mij, dat wij waarschijnlijk waren overgestapt ( vreemde uitspraak ). Wij zijn nooit overgestapt en Eneco heeft ook elke maand vanaf Januari 2017 t/m Januari 2019 kosten afgeschreven voor energie bij ons. Wij hebben tussentijds ook niets veranderd of opgezegd. De medewerker vertelde mij, dat zij een storing hadden en dat hij niets na kon kijken. Hij zou mij binnen 5 dagen terugbellen. U raad het al, vandaag is het 11 Februari en ik ben nog steeds niet teruggebeld. Dus heb ik vandaag zelf maar weer gebeld. Ruim 5 minuten in de wacht gestaan wat weer geld kost. Uiteindelijk krijg ik Dhr. **** aan de lijn. Ik vroeg meteen naar de heer *** aangezien hij het verhaal al kende. Meneer *** gaf aan dat hij dhr.*** niet kende en of hij kon helpen. Dus nog maar een keer mijn verhaal gedaan. Wederom dezelfde reactie. Hij vertelde dat we pas een contract hadden sinds april 2018. Toen heb ik aangegeven, dat zij dan maar alle kosten die wij hebben betaald sinds januari 2017 zouden moeten terugstorten. Toen werd het stil. Hij vroeg of ik kon bewijzen dat wij al klant waren sinds Januari 2017. Ik vertelde hem dat zij al sinds Januari 2017 maandelijks kosten afschrijven voor energie en dat hij dat zelf kan verifieren via hun financiele administratie. Ik vroeg hem dat te checken. Dit was niet mogelijk zei hij. Ik zei dat ik dit zeer vreemd vond. Hij stelde voor om mij over 2 weken terug te bellen ! Ik zei hem dat ik het daar niet mee eens was en dat ik nu een oplossing wil voor het probleem. Dat bleek niet mogelijk. Hij gaf uiteindelijk aan dat hij mij maandag a.s. op 18 Februari wil terugbellen. Ik vertelde dat ik daar geen vertrouwen in heb, aangezien zijn collega ook niet terug heeft gebeld. Hij vertelde dat hij zijn werk goed deed en dat hij zeker terug zou bellen, anders zou hij zijn ontslag krijgen. Ik antwoordde dat zijn collega dan ook nu ontslagen zou moeten worden. Nu maar weer afwachten wat er uit gaat komen. Ik heb er weinig vertrouwen in. De medewerkers kunnen blijkbaar zelf niets nakijken of checken en moeten overal een onderzoek voor laten starten, waar dan gewoon geen antwoord op komt. Vervolgens moet je dan maar weer zelf bellen, met de nodige kosten en irritatie. Nee de service laat veel te wensen over. Nooit meer klant bij Eneco, dat is wel zeker voor mij. Ronnie te Lintelo Haaksbergen

Reactie van Eneco , 11 februari 2019

Dag Ronnie,

Bedankt voor je review. We zoeken graag voor je uit per wanneer je nou echt klant bij ons bent en of deze boetes dus terecht zijn. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je daarom contact met ons opnemen? Online zijn wij ook bereikbaar via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
eindafrekening of wraak?
vijai uit rotterdam, 11 februari 2019

ik heb netjes aan Eneco per telefoon doorgegeven dat ik verhuis en als klant stop. Direct ook mijn nieuwe adres doorgegeven.

Na een paar maanden krijg ik ineens brieven van de deurwaarder dat ik niet reageer op mijn eindafrekeningen. Blijkt dat ze deze naar mijn oude adres hebben gestuurd. Bewijslast dat ik de wijziging heb doorgegeven ligt nu bij mij.

Dit terwijl mijn telefoonnummer en emailadres ook bekend zijn bij Eneco.

Waardeloze afscheid!

Reactie van Eneco , 11 februari 2019

Hallo Vijai,

Bedankt voor je review. We helpen je graag verder om tot een passende oplossing te komen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco laat mensen in de kou zitten
R. Plaisier-den Arend uit Moordrecht, 5 februari 2019

In een korte tijd al 3 keer problemen gehad met een huurboiler van Eneco. Zojuist weer gebeld maar kunnen pas morgen een monteur sturen. Zegt genoeg over de kwaliteit van de boilers en de service van Eneco lijkt mij.

Ik ga maar eens overstappen.

Reactie van Eneco , 6 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en onze excuses voor deze ongemakken. Inmiddels staat er een afspraak met een monteur. Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen, schroom dan niet contact met ons op te nemen en de voorgeschiedenis aan te geven.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Slechte ervaringen met Eneco
Patrick uit Veghel, 1 februari 2019

Heb alleen maar slechte ervaringen met Eneco.

Contact gaat erg moeizaam en niemand kan mijn vragen beantwoorden.

Heb gas en electra met dubbele meter, telkens vul ik exact het verbruik in en nu ik terug kijk blijken alle ingevulde meterstanden te zijn veranderd en niet bepaalt ten goede, heb een verbruik van gemiddeld 100kwu en blijkt nu te zijn veranderd naar 5289 kwu in 1 maand uh = even 1200 euro.

Gebeld dik een uur aan de lijn zonder iets wijzer te worden.

Meterstanden van januari doorgegeven via de telefoon om het te controleren en het antwoord is: dat zijn de meterstanden van Oktober.

Houd exact de standen bij, ook op mijn iPad vul ik deze in een grafiek in, 1 ding weet ik 100% zeker, Eneco doet maar een dotje met de meterstanden en het boeit niemand iets of het klopt maar wie mag die verkeerde meterstanden betalen?

Zodra ik over kan stappen ben ik weg, wat een slechte leverancier!

Reactie van Eneco , 6 februari 2019

Dag Patrick,

Bedankt voor je review. We helpen je graag verder om meer inzicht te krijgen in de meterstanden en waar nodig deze te corrigeren. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Gigantische rekening
HD uit Utrecht, 23 januari 2019

In 2016 betrok ik een flat in Utrecht aan de Naxosdreef. Meterstanden keurig opgegeven. In april 2017 krijg ik de schrik van mijn leven wanneer ik een rekening krijg van 1500 eur over verbruik krijg. Meteen Eneco gebeld, de communicatie duurde maanden zonder een oplossing. Want tja mevrouw dat is nu eenmaal uw verbruik. Uiteindelijk een betalingsregeling getroffen en mijn termijnbedrag werd hoger gezet naar 358 eur per maand. Hier was ik het niet mee eens gezien ik weet dat ik absoluut niet zoveel verbruik. Maar Eneco blijft rommelen met de bedragen. Dan betaal ik bijv juni 170 euro, vervolgens moet ik in juli 586 euro betalen alleen voor de maand Juli! Vervolgens krijg ik weer een rekening voor de maand augustus van 358 euro. Twee weken geleden een nota gehad van 3150 euro. Nadat ik gefrustreerd aan de telefoon hing zouden ze het uitzoeken. Gisteren kreeg ik een nota dat ik een bedrag van 1097 euro teveel had betaald, Ik dacht eindelijk! Maar nee hoor, als ik verder lees staat er dat ik dat geld niet terug krijg want ik ben nog een bedrag van 2130 eur schuldig aan Eneco. Hoe kan het dat ik teveel heb betaald en dan ook nog te weinig heb betaald??! Het verschrikkelijke van deze situatie is dat ik gewoon vast zit aan deze parasieten. Mijn flat waar ik woon heeft een contract met ze. Ik ben nu zo kwaad, alsof ik even 2000 euro heb om te betalen aan energie die ik niet verbruik heb. Er wordt beloofd dat het uitgezocht zal worden, maar het blijft het zelfde. I

Ik was erg blij met mijn woning, maar dit gedoe met Eneco verpest mijn woonplezier. Er rest mij niets anders dan te verhuizen! Nooit eerder zo een slechte ervaring gehad met een energie maatschappij. Eneco is een verschrikking.

Reactie van Eneco , 25 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. We zijn inmiddels met elkaar in gesprek via Facebook en helpen je daar graag verder.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Afstandsverklaring niet-bestaande geiser
Irene, 22 januari 2019

We krijgen een brief waarin staat dat Eneco hun geiser aan ons gaat overdragen aangezien we, na eerdere brieven, niet in zijn gegaan op hun aanbod om een huurcontract met ze af te sluiten.

MAAR:

1. We hebben nooit eerdere brieven ontvangen: waarom controleren ze dat niet eerst (via een ander medium)?

2. We huren onze woning al bijna 8 jaar: waarom nu pas een huurcontract?

3. De brief is niet persoonlijk aan ons geadresseerd maar 'Aan de bewoner(s) van': welke gegevens staan er eigenlijk in hun administratie?

4. De brief staat bol van vette, onderstreepte en rode zinnen die ons wijzen op de gevaren van een eigen geiser: is Eneco echt bezorgd, of willen ze je bang maken?

5. Contact opnemen met Eneco gaat alleen via een (veel te lang) e-mailadres: waarom kan dat niet makkelijker?

6. We hebben helemaal geen open geiser (maar een HR-ketel): waarom vinden zij van wel?

Kortom, deze brief lijkt op spam om bewoners te manipuleren tot het tekenen van één of ander huurcontract voor een niet-bestaand product. Bangmakerij en geldklopperij dus.

Voor mij (en mijn huurbaas) slechts tijdverspilling omdat we er niet intrappen, maar voor andere bewoners? Het excuus van Eneco zal zijn "Onze gegevens kloppen niet", en ze komen er wel weer mee weg.

Reactie van Eneco , 25 januari 2019

Dag Irene,

Bedankt voor je review. We zoeken dit graag verder uit voor jou en je huisbaas. Kan je hiervoor contact met ons opnemen op 088 - 8 955 000 (gebruikelijke belkosten)? Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Wachttijd telefoon en juiste medewerker aan de lijn.
M.Verheij uit Stolwijk, 21 januari 2019

Na telefonisch opnieuw een jaarcontract te hebben afgesloten met medewerker eneco deze per mail toegestuurd gekregen. Alle gegevens kloppen behalve het huis en leverings adres. Nu na al 2 dagen, men had beloofd mij terug te bellen, 6 medewerkers en ca 2 uur aan de telefoon verder geen oplossing. Veel begrip, dit moet de klanten service uiteraard ook zeggen maar wordt iedere keer met een ander door verbonden en dan weer het hele verhaal. Men zou nu weer contact met mij opnemen. Dit na 46 jr klant. Hoe moeilijk kan het zijn om een adres te veranderen.

Reactie van Eneco , 25 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Zo te lezen gaat er iets goed mis, het zou inderdaad niet nodig hoeven zijn om hier zoveel tijd in te steken. We lossen het graag voor je op, maar kunnen dit hier niet doen. Kan jij contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community (forum.eneco.nl). Je kan eventueel ook een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
automatiche incasso toon na eindnota
J.S.N. de Wit uit Petten, 21 januari 2019

Op 31 maart 2017 gingen wij verhuizen en hebben wij de diensten van Eneco opgezegd. Hiervoor hebben wij een eindnota ontvangen. Echter de maandelijkse bijdrage voor de toon (€4,50 per maand) werd nog maandelijks afgeschreven. Wij hebben hiervoor nooit een factuur ontvangen in onze mailbox. In onze mailbox werden wel altijd de facturen van Eneco gestuurd. Per toeval kwam ik er vandaag achter dat deze betaling nog steeds werd geïncasseerd. Totaal gaat het nu om € 99,00 dat ten onrechte is geincasseerd want wij hebben de diensten opgezegd per 01-04-2017. Helaas krijgen we dit geld niet terug! Ik baal er echt van!!!!

Reactie van Eneco , 25 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Het Toon abonnement is een andere overeenkomst dan bijvoorbeeld het contract voor de levering van gas en stroom. Dat betekent dat een Toon abonnement expliciet opgezegd dient te worden bij een verhuizing. Gebeurt dit niet, dan loopt deze automatisch door.

Heb je hier verder vragen over of kunnen wij je hierin helpen? Dan zien we je graag terug op bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Je kan ook een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00) of bellen naar 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet aanpassen van verkeerd afgesloten contract
J. Cornet uit Leidschendam, 18 januari 2019

Mijn dochter heeft sinds 2017 een woning betrokken waarin alleen elektra en een KOOKgas abonnement voor afgesloten behoeft te worden. Dit KOOKgas beslaag 65 m3. Bij het afsluiten van dit abonnement bleek dat er geen collectief EAN nr. bekend was en na veel ellende is er voor haar bij STEDIN een nieuw nr. aangemaakt. Heel raar, want de flat heeft 98 woningen en deze moeten allemaal beschikken over hetzelfde collectieve EAN nr. Wij kwamen er op dat moment achter dat er een heleboel bewoners niets betaalden voor het KOOKgas, maar goed, ieder voor zich. Naar aanleiding van de ellende om voor haar dit abonnement af te sluiten, hebben wij slapende honden wakker gemaakt en dit is toch verder uitgezocht. Hierop reageerde de woningbouw rond oktober 2018 met een brief dat de kosten (volgens hun zou dat € 10 gaan bedragen) geïnd zouden gaan worden via de servicekosten en zij zouden dan voor verdere afhandeling zorg dragen. Degene die een kookgas abonnement had, moest deze dan opzeggen. Later is er weer een brief verstuurt naar de bewoners met de opmerking dat ze dit dus niet gaan innen en men moest zelf (maar weer) een abonnement afsluiten. Gelukkig had mijn dochter nog niets opgezegd. Maar wat schetst mijn verbazing, mijn dochter betaald al vanaf het begin bijna € 39. Ze betaald nl. voor kookgas (65 m3) en opwarmen voor tapwater (440m3). Na het uitzoeken van dit verschil van € 29 kwam er een heleboel ellende naar boven. Ik woon nl. in dezelfde straat als mijn dochter en hier staan 3 grote flats. 2 Flats zijn van de ene woningbouw en die mijn dochter bewoont is van een andere. Omdat het problemen geeft om dit naar het goede abonnement om te zetten vertelde ik aan de klantenservice, kijk even naar mijn gegevens, deze moeten exact hetzelfde zijn, alleen huur ik een woning van een andere woningbouw. Toen bleek dus dat de 2 flats van mijn woningbouw al 6 jaar, iedere maand, € 20 teveel betaalden. 6 Jaar geleden zijn bij ons de geisers verwijderd en wij zouden toen een besparing (maandelijks voordeel) krijgen van geiserhuur en opwarmen tapwater. Het zou automatisch aangepast gaan worden, nadat de afrekening van 2013 had plaatsgevonden, maar dit is dus nooit gebeurd. Mondjesmaat gaat deze correctie na veel bellen, appen en mailen nu eindelijk gebeuren. Voor mijn dochter gebeurt dus (nog) niets. Het antwoord van ENECO is steeds dat we geduld moeten hebben want ze moeten eerst van STEDIN een reactie krijgen of dit mag en dit alles is een LANDELIJKE PROBLEEM. Het schijnt op meerdere plaatsen in het land zo te zijn dat men niets betaald voor een collectieve gas aansluiting. Mijn inziens is dat niet ons probleem. Wij vragen om een correctie van de aansluiting, want vanaf het begin hebben wij aangegeven alleen maar voor kookgas te hoeven betalen. De rest wordt allemaal collectief betaald via de servicekosten aan de desbetreffende woningbouw. Er zijn diverse bewijzen verstuurd naar ENECO, maar tot op de dag van vandaag VERDOMMEN ze gewoon om dit aan te passen. Het heeft tijd nodig, zeggen ze. Ze reageren zelfs niet op hun klachtenmails. SCHANDALIG.

Waarom hebben ze wel direct tijd om een nieuw abonnement af te sluiten, maar niet om een, door hun zelf, verkeerd abonnement aan te passen. Zegt mijn dochter op, dan moet ze een boete betalen en is ze wel klant af bij ENECO, maar krijgt ze het teveel betaalde nooit meer terug.

Zo jammer, dat zo'n groot bedrijf, met zo'n grote marktpositie, niet bereidt is om dit, binnen een redelijke termijn, keurig aan te passen.

Zodra (ik ga er in mijn onschuld maar vanuit dat dit ooit gaat gebeuren) alles geregeld is voor mijn dochter (dan bedoel ik dat ze haar teveel betaalde geld terug heeft), stap ik, haar broer, zijzelf en haar vader op bij ENECO. Mijn raad aan iedereen is, GEEN ENECO, je geld kan je overal kwijt

Reactie J. Cornet uit Leidschendam, 18 januari 2019

Nog even ter aanvulling op bovenstaande. Het beslaat meer als ik hierboven heb neergezet, maar heb het zo beknopt mogelijk gehouden. Verder moet ik er nog wel even bij vermelden dat Eneco het teveel betaalde vanaf 2013 t/m heden voor de 2 flats aan het aanpakken is. Het gaat daadwerkelijk terug betaald worden. Waarschijnlijk omdat men over het tv programma RADAR begon. Per flat zijn er 98 huishoudens, dus totaal 196. Men is niet allemaal klant van Eneco, maar een groot aantal wel. Als ik een kleine schatting maak en er vanuit ga dat er 100 huishoudens geld terug krijgen (p.p. € 1.500), is dit al een bedrag van € 150.000. Ik snap dat Eneco met mij niet zo blij is.

Reactie van Eneco , 21 januari 2019

Beste heer, heer,

Bedankt voor het delen van je review. Wat zonde om te lezen dat je dochter nog geen duidelijkheid heeft omtrent haar correctie. Het is zeker niet de bedoeling jou of je dochter het gevoel te geven dat we niet op klachten reageren. Kan je dochter via ons Forum, Facebook of Twitter contact met ons opnemen? Dan lossen we dit graag voor je op.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie J. Cornet uit Leidschendam, 21 januari 2019

Beste Enecomedewerker,

Afgelopen vrijdag is eindelijk het 'probleem' opgelost wat al geruime tijd aan de gang was. Jammer dat iets zo simpel (wat het uiteindelijk bleek te zijn) zolang moet duren voordat het opgelost kan worden.

Bedankt voor je reactie

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eneco hanteert andere tarieven dan in mijn contract staat
Fleur van Oorschot uit Oudenbosch, 15 januari 2019

Eneco heeft vorig jaar E.on overgenomen. Ik had een 3 jarig contract met e.on tot 1 april 2019. Van rechtswege is dat contract nu overgegaan op Eneco.

Eind nov krijg ik een jaarafrekening van Eneco waarin compleet andere tarieven gehanteerd worden dan in mijn contract met E.on staat. Daar heb ik direct via de website een klacht over ingediend. Dit was op 20 november. Ik krijg een bevestigingsmail dat er binnen 5 dagen gestreefd wordt naar een reactie. Op 2 december heb ik nog steeds geen reactie gehad en ga ik bellen. De dame weet niet wat er mis is gegaan maar verzekerd me dat het nu goed doorgezet is. De betaling van de jaarafrekening heeft ze naar januari gezet, want dan zal ik zeker reactie gehad hebben. Nu is het inmiddels zover en is de afschrijving gedaan maar ik heb nu, bijna 2 maanden later nog steeds geen reactie!! Ongelofelijk dat dit bij een leverancier als Eneco gebeurt. In mijn ogen is deze kwestie heel simpel, want er is namelijk een rechtsgeldig contract waarin de afgesproken tarieven keurig staan. Blijkbaar houdt Eneco zich niet aan contracten. Dat is in ieder geval wat ik hieruit haal.

Reactie van Eneco , 16 januari 2019

Dag Fleur,

Bedankt voor je review. Begrijpelijk dat je wilt dat dezelfde tarieven gebruikt worden als bij E.ON. We helpen je hier graag verder bij, kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter. Je kan ook een bericht sturen via WhatsApp (06-13220600) of bellen naar 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten). Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie Fleur van Oorschot, 16 januari 2019

Als jullie (eneco) nou eens goed de review lezen, dan zie je dat ik al 3 x contact heb opgenomen. Telkens de belofte dat erop terug gekomen wordt. Ik hoop dat er nu ook reactie gaat komen, naar aanleiding van mijn laatste contact moment. Maar dit soort loze reacties op mijn ervaring, terwijl mijn mailadres bij jullie bekend is, heeft niemand wat aan.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opgelicht bij verlenging van contract
Hans uit Eneco, 10 januari 2019

Na een lange tijd trouwe klant te zijn bij Eneco komt mijn abbonoment bij hun nu ten einde. Gezien bij het verlengen van mijn huidige contract de kosten flink stijgen. Als ik dan online rondkijk bieden ze zelf, via energieverlijker.nl, een gelijk contract als mij aan maar een stuk goedkoper. Zowel op leveringskosten, kosten per kwh en gaskosten. Verschil? Ruim 100 euro de jaar.

Andere energiebedrijven ben ik zelfs 150 euro de jaar goedkoper uit, dus na even bellen waarom mijn kosten zo hard omhoog gaan word ik van de een naar de ander gewezen en bereik ik uiteindelijk niets. Ik heb in totaal 4 mensen gesproken, 2 in de ochtend. De eerste geeft me een direct nummer naar de 2de, die zegt dat ze niet eens directe nummers hebben en dat ze niets kan doen wegens een interne telefoon storing.

In de middag werd ik weer doorverwezen naar iemand die wat voor me kon betekenen, maar helaas die persoon was bijzonder onbeschoft. Nadat ik mijn verhaal heb uitgelegd en simpelweg vraag "Dus wat kunt u voor mij betekenen?" krijg ik als reactie "Oh gaan we zo beginnen?", gevolgd door een "ik ben toch al voor u aan het werk?". Conclusie, kon niets doen want het waren dagacties die iedere dag in waarde veranderde.

Allemaal rare dingen, met een waardeloze klantenservice.

Reactie van Eneco , 14 januari 2019

Dag Hans,

Bedankt voor je review en goed dat je dit aankaart. Zonde dat de gesprekken zo verlopen zijn, dit is niet wat wij voor ogen zien. Als je interesse hebt in een daadwerkelijk voordelig aanbod, dan kijken we hier samen met jou graag nog eens naar. Je kan ons hiervoor online bereiken via Facebook en Twitter. Het is ook mogelijk een bericht te sturen via WhatsApp (06-13220600). Wellicht tot binnenkort!

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Dubbele betalingen onderhoud ketel
Marc van Doezelaar uit Utrecht, 7 januari 2019

Begin vorig jaar heb ik 162,95 Euro betaald voor het reinigen van mijn ketel.

Dit gaat al jaren zo en is altijd goed gegaan.

Tot mijn schrik zie ik ineens dat er vanaf juli 2018 maandelijks 16,45 Euro wordt afgeschreven. Dit heb ik gelijk stopgezet.

Nadat ik telefonisch contact heb gelegd werd mij verteld dat het bedrag dat ik betaalde voor 2017 was. ENECO EN ACHTERAF BETALEN?? Dit heb ik nooit gedaan en anderen ook niet die ik ken.

Op de nota staat het wel, maar ik heb altijd vooruit betaald en nooit achteraf. Dat doet geen enkele leverancier of onderhoudsbedrijf.

Nu moet ik oude nota's overleggen zodat ik het kan bewijzen. Zij hebben het betalingssysteem overgeheveld en kunnen maar een anderhalf jaar terugkijken. Dus ik heb het nakijken omdat ik de oude nota's van jaren geleden niet meer heb.

Gelijk heb ik mijn contract opgezegd.

Echt om misselijk van te worden.

Reactie van Eneco , 7 januari 2019

Beste,

Bedankt voor jouw review. Enorm vervelend dat er onduidelijkheid is over de maandelijkse kosten van het onderhoudsabonnement. Sorry!

We gaan hierover graag met je in gesprek. Wil je ons een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of je kunt telefonisch contact opnemen via 088- 8955 5000 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten). Dan zoeken we dit graag voor jou uit.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos
MMC, 4 januari 2019

3 jaar lang keurig aan mijn contract gehouden en een verlenging aangevraagd, toch echter binnen de opzegtermijn ( zwart op wit ) mijn contract geannuleerd. Na 2 mails te hebben verstuurd en alles zwart op wit bevestigd te hebben, telefonisch contact opgenomen met Eneco.

Mijn TOON hebben ze ondertussen wel afgesloten, maar ze sturen wel tot 2x toe een bevestiging van een nieuw contract, terwijl alles bevestigd is.

Na telefonisch contact schijnt het 4 tot 5 weken te duren voor ze iets kunnen regelen.

Toch weer voor de 2e x een nieuw contract aangesmeerd gekregen.

Ondertussen heb ik een advocaat ingeschakeld die zich zal inzetten om deze loose praktijken van Eneco te laten stoppen.

Voor mij nooit geen Eneco meer.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos - geen levering en geen communicatie hierover
F Roumans, 31 december 2018

Op 10-10 overgestapt, 11-10 bevestiging en contract van Eneco ontvangen met als datum levering 2-11 en met bevestiging dat zij huidige contract opzeggen. Daarna niets meer vernomen, wel nog rekeningen van huidige leverancier die desgevraagd aangeeft geen opzegging te hebben ontvangen van Eneco.

Telefonisch contact gehad met Eneco. Ze geven aan dat het overzetten van de levering niet is doorgezet, zonder daarbij een verklaring te kunnen geven. Zeer vreemd.

Ook geen verklaring waarom ik daar geen bericht van had gekregen. Ook geen excuus.

Ik zou doorverbonden worden met andere afdeling om dit leveringsverzoek opnieuw in te dienen, kwam ik weer in de wacht met bericht dat wachttijd 20 minuten zou zijn.

Dikke onvoldoende voor Eneco.

Reactie van Eneco , 8 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Erg jammer om te lezen dat de overstap niet is gelukt, onze excuses hiervoor. We helpen je graag verder om het gewenste contract alsnog door te voeren. Kan je hiervoor telefonisch contact met ons opnemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten)?

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verhuizing
Van Gemerden, 22 december 2018

Wíj hebben al meer dan 25 jaar een energie contract bij Eneco. Begin oktober hebben wij de sleutel gekregen van onze nieuwbouwwoning en ons huidige contract mee genomen naar dit huis . 12 november was de overdracht van ons oude huis en is ons contact op dat huis opgezegd .

Een week later kregen we van de nieuwe bewoners een brief van Eneco voor ons op het oude adres. Dat was vreemd want wij kregen op het nieuwe adres ook al post . In de brief stond dat wij vanaf 13 november een nieuw contract hadden op het oude adres ? We hadden nu dus weer twee contracten. Na bellen met Eneco zou dit opgelost worden .

Na weer een week belde de nieuwe bewoners weer op er was nu 145 euro gestort op hun rekening "eindafrekening Eneco " Dat had dus op onze rekening moeten komen . Sterker nog wij zouden ook nog een maand niet hoeven te betalen maar die hebben we dus wel betaald en de nieuwe bewoners niet .

Na weer bellen blijken al onze gegevens verwisseld te zijn zoals klantnummer en rekening nummers en telefoon gegevens want de nieuwe bewoners zijn al twee keer gebeld door Eneco in de veronderstelling dat ze ons bellen .

We hebben elke week gebeld (soms twee keer) en al twee keer een klacht via email in gediend maar daar krijgen we helemaal geen reactie op .

Elke week wordt er belooft dat onze gegevens hersteld worden en het geld ruim 300 euro overgemaakt wordt . Maar nu al weer een werk verder weer niks .

Misschien dat er via deze weg een oplossing komt want via de klantenservice komen we niet verder .

Reactie van Eneco , 27 december 2018

Hallo,

Bedankt voor je eerlijke review. Zo te lezen gaan er inderdaad een aantal dingen goed mis, die we graag willen oplossen. Deze website (energieleveranciers.nl) biedt ons niet de kans om hierover in gesprek te gaan, dus ik raad je aan via een ander kanaal contact met ons op te nemen. Houd je het liever online, dan kan je ons vinden via Facebook, Twitter of WhatsApp (06-13220600). Telefonisch zijn wij te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Wij hopen tot snel!

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Verschrikkelijk bedrijf met slechte communicatie
P.D. van Bekkum, 19 december 2018

Ik ben al sinds begin oktober in contact met Eneco over de jaarrekening die niet klopt. Door een fout van Stedin is een meter die is weggehaald niet afgemeld. Met beide bedrijven regelmatig contact. Stedin heeft alles opgelost en naar Eneco gemaild (20 oktober). Van Stedin 2 weken geleden netjes creditnota ontvangen, daarnaast ook netjes op de hoogte gehouden door Stedin. Maar Eneco........ Ik hoor niks van ze. Blijf zelf maar bellen maar kan niet meer verteld worden dan we zijn ermee bezig. Krijg er ondertussen een hard hoofd in, zeker als degene aan de telefoon zegt "grappig vlakbij uw adres zit ik op school"

Reactie van Eneco , 21 december 2018

Beste heer, mevrouw Bekkum,

Meer dan vervelend om te lezen dat de communicatie vanuit ons zo moeizaam verloopt. Sorry! We komen graag met je in contact om dit bespreekbaar te maken. Wil je ons om die reden een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal?

Groet,

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer