Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

115 reviews

5 sterren
(16)
4 sterren
(9)
3 sterren
(8)
2 sterren
(10)
1 ster
(72)

78 problemen opgepakt

opgelost
(5)
deels opgelost
(4)
niet opgelost
(11)
in behandeling
(1)
onbekend
(57)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Afscheid zit er niet bij als je weggaat
Kevin uit Venlo, 10 juni 2019

Geen klachten alles in het begin goed gestart makkelijk te regelen via de app.Op het einde van het jaar contract was het verbruik van de maand niet meer goed inzichtelijk fout in de app? goede actie bij eneco via energieleveranciers.nl aangemeld waardoor ik het jaar contract heb genomen.Alleen toen ik overstapte naar andere leverancier vanwege hoge prijs qua aanbod van Eneco kon ik mijn gegevens in de app na het jaarcontract direct niet meer inzien omdat ik geen klant meer ben. Hier aan te raden om iets meer tijd te gunnen aan Klanten/ex klanten om hun gegevens nog inzichtelijk te houden. Eventueel stuur alle info die een klant nodig heeft per e-mail direct na opzeggen.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Kevin,

Bedankt voor je review. Fijn dat je klachtvrij bent gebleven tot einde van jouw overeenkomst met ons! Ook mooi dat je ons positief beoordeelt langs deze weg. Het klopt dat de gegevens via Mijn Eneco niet meer inzichtelijk zijn na de overstap. Niet altijd handig maar alle info met betrekking tot de overstap, meterstanden en de eindnota welke binnen maximaal 6 weken wordt nagestuurd.

De wens om de Mijn Eneco omgeving nog wat langer open te houden na overstap of verhuizing ligt er wel. Hopelijk gaat dit op korte termijn gerealiseerd worden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nou, prima.
D K. uit Coevorden, 8 juni 2019

Eneco deed eigenlijk precies wat ik verwachtte van een Energieleverancier. Het afsluiten van het contract was simpel en vlot, de service van goed. Via de website kan men vanalles aanpassen en dat is er prettig. Kom je er zelf niet uit, dan kun je altijd even bellen met Eneco. De medewerkers die je in eerste instantie aan de lijn krijgt zijn vriendelijk, maar helaas niet erg kundig (studenten bijbaan?).

Al met al ben ik heel tevreden met Eneco.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste DK.

Bedankt voor jouw positieve review. Fijn dat je tevreden bent met onze producten en dienstverlening. Het niveau van al onze telefonisch medewerkers zou gelijk moeten liggen en allen zouden ook even kundig moeten zijn in het beantwoorden van jouw vragen. Sorry als je dit niet zo hebt ervaren.

Indien je nog wat wens te weten of ons inhoudelijk van feedback wil voorzien kun je ons ook altijd een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of via onze community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
top
S Maycock uit Den Helder, 7 mei 2019

no problems

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je review, fijn om te lezen dat het vlekkeloos is verlopen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier
Familie de Vries uit Wieringerwaard, 7 mei 2019

Overstap ging vlot, levering idem. Afhandelen van overstap na einde contract ook prima. Tevreden klant.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je positieve review, fijn om te lezen dat het zo goed is verlopen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
H D. uit Brunssum, 24 april 2019

Ik heb dus danig goede ervaringen met Eneco dat ik iedereen zou aanraden om de keus op hen te laten vallen.

Reactie van Eneco - 26 april 2019

Hallo,

Bedankt voor je positieve review!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Redelijk
P Overduin uit 's-Gravenhage, 10 april 2019

Leuk contract met cashback afgesloten.

Maar ben nu 3 maanden later nog steeds bezig die cashback te ontvangen. Diverse malen vriendelijk contact gehad maar wacht ondertussen nóg steeds op me geld.

Reactie van Eneco - 16 april 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding.

Ik vind het erg vervelend dat u zo lang moet wachten.

Door uw gegevens erbij te pakken is het mij opgevallen dat u gisteren nog contact heeft gehad en dat mijn collega het een en ander in gang heeft gezet om snel tot een uitbetaling te komen. Ik ga er vanuit dat dit nu goed geregeld is.

Indien dit onverhoopt toch niet het geval is dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goede energieleverancier.
Sce F. uit Horst, 4 april 2019

Het is een duidelijke website. Aanmelden is eenvoudig.

De app werkt super. Je kunt dagelijks je verbruik inzien.

Reactie van Eneco - 11 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat mooi om te lezen dat je tevreden bent over onze producten en diensten. Hopelijk mogen we jou nog veel langer van dienst zijn als jouw energieleverancier!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratief een drama.
D. D. uit IJsselstein, 10 maart 2019

In beginsel geen slechte aanbieder, maar bij onze verhuizing ging het hopeloos mis. Dan bel je en wordt er een oplossing gezocht. Dan denk je dat komt wel goed. Niet dus... tot twee maal toe weer moeten bellen. Bij de eindafrekening was de beloofde bonus niet terug te vinden. Dus kon ik er weer achteraan. Al met al heb ik het idee dat het administratie wel wat beter kan.

Reactie van Eneco - 13 maart 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en zonde om te lezen dat het is misgegaan bij je verhuizing. Als er op het moment nog zaken zijn waar je tegenaan loopt, dan helpen we daar graag bij. Zo kan je ons online bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Betrowbaar
A Rustom uit Veendam, 7 maart 2019

Eneco is heel goed en de app is perfect .

De jaarnoote is duidelijk .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
In contract andere bedragen dan in de aanbieding
C V uit Rotterdam, 26 februari 2019

Via de test kwam Eneco als goedkoopste/beste keuze eruit. Na de contract aanvraag bleek dat de berekening toch anders was en het maandelijkse bedrag veel hoger ligt. Van de eenmalige korting merk ik niets.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
stalkers
slachtoffer uit Buren, 24 februari 2019

Stroom via eneco is op zich geen probleem. Tot het jaar om is en je overstapt naar een andere leverancier.

Na de overstap werd ik in 1 week wel 6x gebeld.

Steeds een ander, steeds een aanbieding, steeds niet luisteren.

Bij de 6de keer heb ik op mijn mobiel de microfoon uitgezet en de telefoon weggelegd. Vrij snel hingen ze op en sindsdien geen belletjes meer.

Reactie van Eneco - 26 februari 2019

Hallo,

Jammer om te lezen dat het mis is gegaan na de overstap. Het is niet onze bedoeling geweest om onnodig meerdere malen te bellen. Mocht dit opnieuw voorkomen, meld het dan gerust.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekend
D S. uit Hoofddorp, 21 februari 2019

Prima service!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
duidelijke verbruiksoverzichten
NN uit Drachten, 20 februari 2019

De site van Eneco geeft inzicht in verbruik, mooie en duidelijke grafieken. Ook zijn veel gegevens on-line aan te passen.

Jammer dat communicatiemogelijkheden niet optimaal zijn. Zou mooi zijn wanneer er een chatfunctie zou zijn icm bereikbaarheid ‘s avonds.

Reactie van Eneco - 22 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Wist je dat we via Facebook en Twitter op werkdagen tussen 08.00 en 21.00 uur en in het weekend tussen 10.00 en 16.00 uur bereikbaar zijn? Je kan dus ook 's avonds en in het weekend contact opnemen.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
gemiddeld
een klant uit Rijswijk, 17 februari 2019

Levering, voorschotten en eindafrekening zonder problemen, maar weinig communicatie. Opzegging is niet te controleren tot de dag dat het een feit is. Dan kan je ook per direct je online omgeving niet meer op, ook al heb je de jaarrekening nog niet eens binnen.

Reactie van Eneco - 19 februari 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw terugkoppeling!

Ik help u graag verder met uw vragen over de opzegging en de nota's. Hiervoor heb ik uw persoonlijke gegevens nodig. Ziet u kans om contact op te nemen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
zeer slecht
DP Kloos uit Hoofddorp, 2 februari 2019

Bij deze overstap is alles wat maar fout kon gaan fout gegaan. Hebben dit ook zelf toegegeven .Is ook nog steeds niet opgelost.Heeft mij veel telefoontjes en ergernis gekost.

Reactie van Eneco - 6 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. We voorzien je graag van een update en helpen waar mogelijk verder om tot een passende oplossing te komen. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je daarom contact met ons opnemen? Je kan ons online bereiken via Twitter, Facebook, de Eneco Community of een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van DP Kloos - 14 februari 2019
probleem is opgelost

Na 3 maanden en veel telefoontjes en fouten heb ik 1 medewerker getroffen die de foute boverstap ongedaan heeft gemaakt

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstap
A. Alaerds uit Melderslo, 21 januari 2019

Prima geholpen door Eneco met mijn vragen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Probleemloze overstap
J.W. van der Poel uit Leeuwarden, 13 januari 2019

Overstap ging zonder problemen. Helaas was het aanbod na een jaar niet meer competitief. Nadat ik al was overgestapt kreeg ik wel weer een aantrekkelijk aanbod. Was dit tijdig geweest dan had ik mijn contract zeker verlengd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed gegaan
G M M J. uit Nederweert-Eind, 19 december 2018

Al vaak overgestapt via energieleveranciers.nl altijd goed gegaan geen probleem nu ook naar energie alles goed verlopen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
voor - en na inlichtingen optimaal
H.M. P. uit Tilburg, 11 december 2018

alles optimaal verlopen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Helemaal goed
C van Ringelenstein uit Bodegraven, 19 november 2018

Overstap zonder probleem en goede informatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
H Moreira Gruitroij uit Hoogezand, 11 oktober 2018

Geen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima Eneco
RL van den Berg uit Vlaardingen, 21 september 2018

Ben 1 jaar bij de Eneco geweest vanwege de korting. Maar na een jaar betaal je weer het volle pond, dus overgestapt naar Nuon die weer de maximale korting geeft. Dus ieder jaar een kwartiertje op de computer en je bespaard zo weer 160 euro.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Telefonische beloften worden niet nagekomen.
J Geerlings uit Utrecht, 18 september 2018

Drie maanden voor het aflopen van mijn energiecontract bij Eneco kreeg ik een goed aanbod van Eneco om te verlengen. Dat aanbod heb ik geaccepteerd. Toen een en ander administratief afgehandeld was bleek dat het nieuwe contract ogenblikkelijk was ingegaan, dus twee maanden voor het aflopen van het lopende contract. En hoewel ik daarover vier keer met Eneco heb gebeld, en mij daarbij iedere keer is verzekerd dat deze fout recht gezet zou worden, is dat niet gebeurd.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste J Geerlings,

Zo zou dit zeker niet moeten lopen, vooral als je al zo vaak gebeld hebt.

Wil je mij een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan zorg ik er voor dat dit goed verwerkt gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van J Geerlings - 26 september 2018
probleem is niet opgelost

Ik kon alleen reageren via Twitter of Facebook, maar voor geen van beide platforms heb ik een account, dus reageren is voor mij niet mogelijk. Bovendien is mij de afgelopen drie maanden telefonisch al vier keer toegezegd dat het probleem zou worden opgelost, en dat is toen ook niet gebeurd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlekkeloos verlopen overstap.
V Pol uit IJsselstein, 17 september 2018

De overstap verliep heel makkelijk, dat was absoluut een pluspunt. Het enige tot nu toe negatieve punt is dat de door Eneco berekende maandelijkse energiekosten nogal hoger liggen dan ik zelf op hun site kon uitrekenen. Heb dat uiteraard met de correcte meterstanden gedaan.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste V Pol,

Welkom bij Eneco!

Een maandbedrag kan inderdaad wat afwijken, we bieden dan ook de optie om hier zelf mee te spelen via Mijn Eneco. Hier help ik je graag mee!

Wil je contact opnemen via Facebook of Twitter met je klantgegevens?

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van V Pol - 26 september 2018
probleem is opgelost

Door de uitleg in de reactie van Eneco kan ik het maanbedrag zelf aanpassen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede app zeker in samenwerking met Toon
B Bouten uit Landgraaf, 3 september 2018

Ideaal samen met de Toon app

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›