Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

104 reviews

5 sterren
(33)
4 sterren
(26)
3 sterren
(15)
2 sterren
(6)
1 ster
(24)

36 problemen opgepakt

opgelost
(6)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(2)
onbekend
(23)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Misleid aan de deur
Erik 23 april 2018

Aan de deur belooft Eneco 10% goedkopere prijs voor gas en elektra in vergelijking met mijn huidige leverancier. Ze willen mij immers graag terug, en wij wonen in hun regio! Er werd verteld dat ze mijn contract opvragen bij de leverancier en op basis daarvan doen ze mij een voorstel. Ik krijg er dan als kado nog een Toon bij ook (geen aanschaf en installatiekosten).Resultaat een 10% duurder voorstel dan mijn huidig contract. De tarieven die genoemd zijn in het contract zijn de standaardtarieven. Hieruit blijkt niet dat ze mij terug willen. Contract opgezegd. Of ik ook Toon wilde opzeggen? Mijn reactie; Nee, ik wil de Toon graag houden als ik die gratis ontvang en ik alleen het maandbedrag à € 4,50 hoef te betalen. Had verwacht dat ze dat als compensatie zouden voorstellen. Maar nee, ook daaruit bleek niet dat ze mij als klant wilde. Toon gratis ontvangen was geen optie.Wat een misleiding.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
weet ik nog niets zinnigs over te zeggen. ik ben er nog maar enkele maanden bij.
P. L. uit Middelburg, 22 april 2018

ik zal het er met vriebden nog niet over hebbn

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Geen problemen ondervonden
J.A. B. uit Apeldoorn, 21 april 2018

Alles verliep volgens afspraak. Eindafrekening is netjes geleverd en verrekend. Kortom, voor mij is het een prima leverancier geweest.

Reactie van Eneco - 23 april 2018

Hallo,

Bedankt voor je positieve review. Jammer dat we je zijn kwijt geraakt, laat het ons gerust horen wanneer we iets voor je kunnen betekenen.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Verlenging i.p.v. Overstap
J. Ph. Stroobach uit Uithoorn, 18 april 2018

Al enige jaren klant bij Eneco en na jaarlijkse verlengingen op basis van een Eneco aanbod ditmaal voor een aanbod van Energieleveranciers.nl gekozen vanwege de mogelijkheid om bij Eneco te blijven met een gunstige blijf premie op de jaarafrekening.

Bij Eneco zijn nimmer problemen met de (jaar)afrekening geweest.

Tevens is de tariefstelling niet onredelijk met een helaas een weinig gestegen vastrecht dat toch nog steeds gunstiger is dan bij de concurenten.

Reactie van Eneco - 19 april 2018

Beste J. Ph. Stroobach

Bedankt voor je positieve review. Mocht je in de toekomst geïnteresseerd zijn in een nieuw aanbood, schroom dan niet om dit kenbaar te maken bij ons. We zijn je graag van dienst!

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Toon van Eneco waardeloos. Niet aan beginnen met abonnement
Frits Langerak uit Delft, 9 april 2018

Ik gebruik Toon sinds een paar maanden. Als Eneco gebruiker hiervoor een 4 jarig abonnement moeten afsluiten met groene energie.

Vanaf het begin stoort Toon. Met vinger kan ik de verwarming vaak niet laten aanslaan of uitdoen. Springt dan op Toon. Na 10 minuten wachten springt deze dan weer op menu en lukt weer wel.

Ik ben het nu zat en heb de helpdesk van Toon gebeld. Ik blijk verouderde software te hebben. Telefonisch bijna 3 kwartier bezig geweest om te updaten maar lukt niet. Dan weer een UTP kabel moeten zoeken maar die heb ik niet. Vervolgens moest ik een UTP kabel halen bij de store van Eneco. Gevraagd om een servicemonteur maar die sturen ze alleen als je € 75,00 betaalt. Al met al moet ik er nu iemand bijhalen met een UTP kabel die met Eneco opnieuw belt. Het niet goed reageren met de vingertoets zal ongetwijfeld niets met de update software te maken hebben. Eneco vervangt niet de Toon zomaar. Daar ben je dan 40 jaar afnemer van Eneco.

Wat een slechte service !,,

Reactie van Eneco - 10 april 2018

Hallo Frits,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Bijzonder jammer dat het hierbij niet om een positieve review gaat. Graag gaan we met je in gesprek zodat we jou op korte termijn alsnog tot een tevredenheid Toon gebruiker kunnen scharen. Op https://forum.toon.nl/ kun je ons hierover een bericht versturen zodat we samen kunnen werken aan een oplossing.

Alvast bedankt!

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
voordelig
anno niem uit Oldemarkt, 7 april 2018

veel voordeliger en goed contact

Reactie van Eneco - 9 april 2018

Hallo,

Bedankt voor de positieve review, fijn om te lezen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Helaas
J.E.M. Schraven uit Wijchen, 5 april 2018

De overstap duurde te lang waardoor ik in een maand 675 euro kwijt wa aan kosten want na 1 week schreef eneco al 175 euro af en moest ik Nuon 500 euro betalen.toen ik er over belde was het;jammer kan er niets aan doen!!!!

Reactie van Eneco - 5 april 2018

Beste J.E.M. Schraven,

Bedankt voor het delen van jouw review. Het is zeker niet de bedoeling om je op kosten te jagen als je naar ons overstapt. Vaak is het wel zo dat je in een winterperiode, het spaarpotje niet van de zomerperiode hebt, waardoor een eindnota hoger kan uitvallen en een betaling aan 2 energieleveranciers onvermijdelijk is.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snelle service
R R. uit Woubrugge, 1 april 2018

Ik wilde overstappen naar een goedkopere energie leverancier en zag dat eneco een mooie aanbieding had voor eneco klanten. En ben gebleven en de aanbieding genomen. Super snelle service kreeg gelyk een mail van ze. En ben bij eneco gebleven

Reactie van Eneco - 3 april 2018

Hoi R.

Wat tof dat je dit met ons deelt! We zijn ontzettend trots op jou als klant van Eneco, dit waarderen we enorm.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Veel zonnepanelen dus logisch om ENECO te kiezen
Jan Jansen uit Eindhoven, 30 maart 2018

ENECO is gekozen vanwege de lage gasprijs en de terugleveringsmogelijkheden van energie opgewekt door de zonnepanelen. De omschakeling is uitstekend verlopen en later heeft de netbeheerder een slimme meter geplaatst. Ook de verwerking van oude naar nieuwe standen is foutloos verlopen. Zowel bij de netbeheerder als bij Eneco.

Reactie van Eneco - 3 april 2018

Hoi Jan,

Wat goed dat je dit met ons deelt, hier zijn we erg blij mee!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Top
M.H.J. van de G. uit Veldhoven, 29 maart 2018

Ben al meerdere keren overgestapt, deze ging geruisloos! Super

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Zolang er maar geld wordt verdiend
Dylan F. uit Heerhugowaard, 27 maart 2018

Optijd aangegeven dat ik ging verhuizen maar in plaats van een verhuizing in te voeren werd mijn contract opgezegd en zodoende moest ik dus een boete betalen wegens het eerder opzeggen, en zoals de meeste mensen willen we aan het einde van het jaar de nieuwe aanbiedingen bekijken. Echter liander had in de gaten dat ik niet aangesloten was bij een maatschappij, dus Eneco gebeld en ze konden me weer aansluiten maar dan wel voor weer een jaar.. dacht het niet, nu bij Energiedirect, goed bereikbaar en niet duur. Daarnaast ook nog een giftcard gekregen van Bol.com. Met Eneco zal ik geen zaken meer doen, gelukkig zijn er genoeg energie maatschappijen. Kijk maar goed verder mensen!

Reactie van Eneco - 28 maart 2018

Goedemiddag, wat vervelend om te horen, dat het niet goed is velropen bij ons. Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen dan kun je ons bereiken via ons Facebook en Twitter acount.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Misleid en *** door Eneco
A de Jong uit Alphen, 26 maart 2018

Ik ben zeer teleurgesteld in de houding en de werkwijze van Eneco aangaande mijn nieuwe contract voor gas en stroom De feiten: 1- Via vergelijkingssite Energieleveranciers kies ik op 26.12.2017 Eneco voor een 1-jarig contract voor gas en stroom 2- Op 27.12.2017 krijg het contract bevestigd van Eneco met daarin vermeld de contract termijn, 18.01.2018-18.01-2019, en de tarieven die voor mij van toepassing zijn. 3- Bij het ingaan van het nieuwe contract zie ik op de website in mijn Eneco dat er hogere tarieven vermeld worden als gecontracteerd en zoek ik contact met de klantenservice. Ik krijg de uitleg dat de hogere tarieven komen door hogere overheidsheffingen die per 01.01.2018 van toepassing zijn. 4- Dit is voor mij niet acceptabel Reden: 1- Op moment van het contract, 27.12.2017, was Eneco op de hoogte dat de energiebelastingen gaan wijzigen, wat deze zijn in 2018 en hiervan geen enkele melding van heeft gemaakt naar mij dat de prijzen vermeld in het contract niet juist zijn. 2- Bij tarieven, artikel 9, wordt vermeld dat Eneco het recht heeft de tarieven aan te passen wanneer de overheidsheffingen worden aangepast gedurende de looptijd van het contract. De looptijd is 18.01.2018-18.01.2019. Eneco wijzigt de tarieven vóór dat het contract in gaat en dat is nergens vermeld in de voorwaarden en juridisch niet correct. Eneco heeft mij misleid en mij willens en wetens een contract voorgelegd waarvan op dat moment, 27 december, bekend was dat de vermelde tarieven niet correct waren. Ik voel me er ingeluisd.

Reactie van Eneco - 31 maart 2018

Beste A. de Jong,

Bedankt voor uw review en feedback. De tarieven worden pas omgezet wanneer de nieuwe overheidsheffingen van kracht zijn. Dit wordt vooraf gemeld aan klanten die al een lopend contract hebben op dat moment. De overheidsheffingen gaan ten alle tijden mee met onze tarieven, daar hebben wij zelf geen invloed op.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed,maar ook minpunten
LvL uit Loenen aan de Vecht, 22 maart 2018

Eneco is goed qua leverancier maar qua service via contact een stuk minder.

Eneco app niet up to date ,vage antwoorden bij vragen.

Toon app kan alleen als je hiervoor abbonement afsluit,ook niet echt klantvriendelijk .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
J Willemsen uit Herkingen, 21 maart 2018

Ik ben zeer tevreden met mijn contract bij Eneco. Vriendelijk behandeld via de telefoon en mail. Als je toch wilt overstappen kijk dan eens bij hun site. Het is de moeite waard

Reactie van Eneco - 22 maart 2018

Hallo,

Bedankt voor de mooie review!

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Uitstekend
R.J.M. Visschedijk uit Oldenzaal, 21 maart 2018

Ik ben klant van Eneco sinds 28 febr. 2017 en het bevalt mij prima. Ook als ik telefonisch inlichtingen wil wordt ik zeer vriendelijk, geduldig en deskundig te woord gestaan.

Niets dan lof over Eneco.

Reactie van Eneco - 22 maart 2018

Hallo,

Bedankt voor uw positieve review. Deze lijn zetten wij uiteraard graag voort!

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Overstapservice Eneco
A.C. Goedegebuure uit Breda, 21 maart 2018

Overstappen liep niet helemaal vlekkeloos, maar na enig telefonisch heen en weer bellen is het verholpen, al was het maandbedrag hoger dan via de overstapservice was toegezegd.

Reactie van Eneco - 22 maart 2018

Hallo,

Bedankt voor uw review. Fijn om te lezen dat de situatie inmiddels opgelost. Een termijnbedrag wordt definitief samengesteld n.a.v. de informatie die een netbeheerder verstrekt. Dit is altijd nog aan te passen, nadat de levering van start is gegaan. Mocht u hier gebruik van willen maken, dan kunt u onder andere contact met ons opnemen via Facebook & Twitter of telefonisch op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Liegende verkoper
Patrick 21 maart 2018

Hun verkoper heeft meerdere mensen hier er in geluisd door over de actie voorwaarden te liegen. Vervolgen laat eneco je niet onder het contract uit zonder de boete te betalen.

Reactie van Eneco - 22 maart 2018

Hallo Patrick,

Wat zonde dat deze situatie is ontstaan, dit draaien wij graag alsnog om. Voor vragen of hulp raden wij u aan contact met ons op te nemen, dit kan bijvoorbeeld via Facebook, Twitter of telefonisch op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Gemakkelijk en vlug geregeld
Segw Van den B. uit Echt, 18 maart 2018

Overstappen was gemakkelijk en vlug geregeld alles is vlekkeloos verlopen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slecht
Jacques uit Soest, 15 maart 2018

Ik zit al ruim 11 jaar bij Eneco en nooit klachtrn gehad, tot nu. Maandelijks betaalde ik een bedrag van 111,- euro en kreeg ik jaarlijks een flink bedrag terug gestort op mijn rekening. Nu de afgelopen maanden is het bar en boos. Ik heb geen apparaten gekocht en tot mijn verbazing moet ik maandelijks bijna 200 euro gaan betalen. Telefonisch contact gehad waar het in moet zitten maar ze kunnen geen inhoudelijke informatie geven waar het in moet zitten. Uiteindelijk besproken om het bedrag hoog te zetten waardoor ik niet met overige kosten komt te zitten eind van het jaar. Nou, na 4 maanden krijg ik een eind rekening gepresenteerd van 220,00 euro wat ik nog even bij moet gaan betalen. Ik heb geen goed woord meer over, over Eneco. Het is schandalig wat ik ineens moet betalen maandelijks. Ze vinden het zelf ook raar dat ik van 111 naar bijna 200 euro maandelijks zit. Daar mag je het mee doen. Verder word er niets mee gedaan. Ben er laaiend over... Ben nu aan het overwegen en rond aan het kijken om over te stappen, want dit is te gek voor woorden.

Reactie van Eneco - 15 maart 2018

Hallo Jacques,

Bedankt voor uw review. Ik kan me goed voorstellen dat u op zoek bent naar de verklaring voor de toegenomen kosten. Het is goed om te weten dat we de jaarnota en ook de hoogte van het maandelijkse termijnbedrag, baseren op uw energieverbruik. Gaat dit omhoog, dan gaan automatisch ook de kosten omhoog.

Hebben we in voorgaande jaren het energieverbruik ook altijd op werkelijke standen afgerekend? Is op basis hiervan een toename in het verbruik te zien? Een toename in het verbruik is voor ons lastig dan wel niet te verklaren. Wij hebben uiteraard geen inzicht in uw verbruikspatroon.

Andere administratieve redenen voor de plotselinge stijging (bijvoorbeeld schattingen in het verleden), zijn voor ons wel in te zien.

Mocht u hierover nog graag contact met ons wensen, neem dan gerust contact met ons op. We denken namelijk graag met u mee hierover.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima overstapregeling
L D. uit Spijkenisse, 13 maart 2018

Na aanmelding zonder problemen vriendelijk en correct geholpen met overstappen.

Reactie van Eneco - 14 maart 2018

Beste,

Bedankt voor jouw positieve review. Wat fijn dat je zo tevreden bent met de overstap en onze service. Hopelijk mogen we nog heel lang jouw energieleverancier blijven.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed en warm
JJW van Weelde uit De Bilt, 13 maart 2018

Goed

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Een leverancier die weet hoe hij zijn diensten aan moet bieden aan de klant.
JJ H. uit Woerden, 13 maart 2018

Qua energielevering, valt weinig op te merken. Gas en licht is immer als water uit de kraan. Dit werkt altijd, mits je maar op tijd betaald. Qua prijsaanbieding voor trouwe klanten ben ik iets minder te spreken over de wijze waarop Eneco dat doet. Ze zijn daarin te passief en laten je veel te gemakkelijk gaan. Bij een reële aanbieding had ik zeker gebleven, maar de terugval(na aftrek welkomstkorting etc.) was te groot. Ook al gaat het maar om een paar euro !! De flexibiliteit is hier ver te zoeken. Het zou voor een trouwe klant handiger zijn om een prijsgarantie af te geven. Gewoon even vergelijken met anderen en daar waar nodig onderhandelen met de klant. Helaas.

En dan de Toon. Mooie toevoeging, maar er wordt te veel, over de rug van de klant, aan gesleuteld, waardoor de prijs zomaar, ongevraagd, weer wordt opgehoogd. Een hele EURO !!!! Dit is koppelverkoop en voelt niet goed voor de service die je eigenlijk gewoon zou mogen verwachten bij je eigen Energieleverancier. (Dus betalen voor TOONgebruik i.c.m. andere energieleverancier zou ik mij wel kunnen voorstellen ivm het leveren van extra dienst).

Jammer !!! Al die poespas als ketelonderhoud en lampen of afstandbediening, etc. zit ik niet op te wachten, maar heb geen keuze en moet gewoon meebetalen als ENECO klant voor heel TOON love(nd) Nederland.

Reactie van Eneco - 13 maart 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedank voor het delen van jouw ervaring. Het liesft zijn we niet passief als het gaat om een aanbod van trouwen klanten. Daarom zetten we voor een groot deel van onze klanten een aanbod klaar zodra het contract binnen 3 maanden afloopt. Helaas komt het weleens voor dat we dit niet tijdig klaarzetten bij alle vaste klanten. Tóch proberen we een nieuw en passend aanbod te doen bij en verlenging van een contract. Of dit gunstiger is dan bij nieuwe klanten, dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Natuurlijk is dit wel ons streven.

Toon is een slimme thermostaat waar we voor het eerst sinds dit op de markt is, het Toon abonnement met 1 euro hebben verhoogd. Deze verhoging was nodig om nieuwe features mogelijk te maken. Wel is het jammer dat je hier niet perse gebruik van wilt maken, omdat je hier niet op wacht.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Snelle en duidelijke afhandeling
Groen uit Venlo, 10 maart 2018

Snel geholpen, duidelijk geinformeerd

Reactie van Eneco - 13 maart 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor jullie postieve feedback! Hier zijn we blij mee.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Betrouwbaar
D,P,J. Meijs uit Vught, 6 maart 2018

Een betrouwbaar bedrijf

Reactie van Eneco - 7 maart 2018

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw positieve ervaring. Hopelijk mogen we nog heel lang jouw energieleverancier zijn!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Spijt ervan dat ik niet bij eneco ben gebleven
RJW Cohen uit Leunen, 5 maart 2018

Energi direct is echt een afrader zij maken verkeerde berekeningen. Ik hen ervoor om zelf voorzienend te zijn om onafhankelijk te zijn, van welke energie bedrijf dan ook. Zij worden rijker van de armen. HIER KLOPT HEEL VEEL NIET AAN HET SYSTEEM.

Reactie van Eneco - 6 maart 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Kan het heel goed kloppen dat deze review bestemd is voor Energie Direct?

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?