Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

114 reviews

5 sterren
(16)
4 sterren
(8)
3 sterren
(7)
2 sterren
(10)
1 ster
(73)

78 problemen opgepakt

opgelost
(5)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(11)
in behandeling
(5)
onbekend
(54)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Very confusing invoicing system and NO customer support
Emmi uit Amsterdam, 13 juli 2019

I received 2-3 invoices per month and had to pay them all manually. When I contacted customer support to ask I could just pay with automatic, scheduled payments, I never heard back from them. I wrote to them twice about different things (invoices that seemed to charge too high fees etc) and waited for 2 months before any kind of response. And the response I eventually got? Well, it did not answer any of my questions.

Reactie van Eneco - 16 juli 2019

Hello Emmi,

Thank you for your review. So unfortunate to read that you're not happy with our customer service. Sorry! It's no problem at all tot pay automatic. We are happy to talk about making a payment arrangement. How many installments, is depending on the cause of the payment arrears.

Please contact us through our Facebook - or Twitteraccount.

Regards,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht in alle facetten
Dolf 9 juli 2019

- slechte communicatie- verhoging van verbruik zonder aanwijsbare reden- niet in te loggen- bellen is kl*te- afwerking eindafrekening is onduidelijkCONCLUSIE: niet voor kiezen!

Reactie van Eneco - 9 juli 2019

Dag Dolf,

Bedankt voor je feedback. Heel jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt overgehouden. We zoeken graag voor je uit wat er precies is misgegaan en helpen ook graag waar nodig. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
J Van Beek uit Culemborg, 7 juli 2019

Alles goed geregeld en een hele goede app. Daar kunnen anderen nog wat van leren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Probleem netjes afgehandeld en Keurig opgelost
Jh.buis uit Drachten, 6 juli 2019

Na Een sleche start bij mijn overstappen van Een andere leverancier naar Eneco. Hebben ze het nu netjes en Keurig afgehandeld. Ook mijn compliment voor de mensen die mijn vriendelijke en zeer behulpzaam te woord hebben gestaan met de vele telefoontje die er voor af zijn gegaan. Ook hebben ze netjes mijn boete betaald. Ondanks de sleche start geef Ik julli nu Een 8 en zeg ga zo door groetjes Bianca Buis

Reactie van Eneco - 9 juli 2019

Dag Bianca,

Bedankt voor je mooie review!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
maartje uit Waddinxveen, 1 juli 2019

helaas word er via mail en telefoon geen respons gegeven.

hopelijk via deze weg wel.

Heb namelijk teveel betaald, maar dat was al op 15 mei en ik wacht nog steeds op reactie!!

bellen kost mij minimaal een uur in de wacht voordat er iemand aan de lijn komt en op de mail word niet gereageerd.

Reactie van Eneco - 3 juli 2019

Dag Maartje,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag om het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk terug te krijgen. Hiervoor hebben wij wel jouw klantgegevens nodig. Kan je deze met ons delen? Online zijn wij hiervoor te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte ervaring met Eneco
G H. uit Bergschenhoek, 1 juli 2019

Jaarcontract bij Eneco door fout 2 dagen te vroeg opgezegd de welkomstbonus wordt daarom niet uitbetaald. Eneco heeft na opzegging hier geen melding van gemaakt alleen nu het om betalen aan gaat zijn ze niet thuis.

Reactie van Eneco - 3 juli 2019

Beste,

Bedankt voor je review. We zoeken graag voor je uit wat wij in deze situatie voor jou kunnen betekenen. Hiervoor dienen wij wel te beschikken over je klantgegevens. Kan je deze met ons delen? Online kan je ons bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eneco
C van Haperen uit Breda, 27 juni 2019

Prima service Div opties om je maandelijks termijn te betalen

Klant vriendelijk Met de toner in huis volledig beeld van je verbruik En nu met m’n nieuwe zonnepanelen zie ik gelijk wat dit doet betreft energie Heb halverwege t jaarcontract aangegeven dat ik bij hun blijf en mijn contract aanlaten passen met gunstig vastgestelde tarieven Met als cadeau de toner Wat ik niet meer wil missen in m’n huis Ik ben een tevreden klant

Reactie van Eneco - 1 juli 2019

Hi!

Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent met Toon, daarvoor doen we het natuurlijk. Heel veel plezier nog van Toon en de zonnepanelen.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze klantenservice
Marjo 27 juni 2019

Tot u over gaat stappen is Eneco iw vriend! Maar dan... iedere leverancier bied bij overstap aan de boete te betalen over de contract breuk. Zo ook Eneco, maar als je overstapt naar een andere leverancier na 1,5 jaar, krijg je en de nieuwe boete, maar ook een rekening voor de door Eneco betaalde boete omdat ze zo blij zijn u als klant te ontvangen, want als u weggaat bij Eneco is de boete die zij voor je betalen ineens geen kadootje meer omdat ze je graag willen hebben.... nee hoor ze gebruiken t alleen maar om jou te kunnen dreigen niet weg te gaan!

Ze zullen niet even contact opnemen met jou om je te overtuigen om bij hen te blijven... eerst een dikke rekening en 2 maanden erna bellen ze je op hoe de overstap is gegaan en dat ze een mooie aanbieding hebben.... waarom bel je niet om te vragen waarom we willen overstappen? Waarom pas erna als je de dikke rekening hebt mogen incassere.... bah bah walgelijke service! En me opbellen nadien oké heel fijn ook al vind ik het niet goed gegaan, maar om dan te vragen naar het waarom niet en tijdens mijn uitleg op te hangen.... Noway.

Dat ik mijn boete moet betalen ja logisch! Maar een boete op een boete naast de boete van contractbreuk dat begrijpt geen enkele leverancier!!! Eneco ik moest jullie een ster geven om een recensie te kunnen geven maar voor mij zijn jullie niet eens 1 ster waardig!

Reactie van Eneco - 1 juli 2019

Hi Marjo,

Bedankt voor je feedback! Vervelend om te lezen dat de overstap zo gelopen is. Graag licht ik het een en ander toe.

Wij vergoeden inderdaad de boete van je vorige leverancier wanneer je klant van ons wordt. Zoals je zelf aangeeft, omdat we je graag als klant zien! Als jij na 1.5 jaar weggaat (ik gok dat je contract nog niet afgelopen was) verbreek jij onze afspraak. Wij betalen de boete als jij de volledige looptijd van je contract klant blijft. Hiervoor geef je ook akkoord als je de boete bij ons declareert.

De reden dat we niet eerder hebben gebeld, is omdat wij dat pas op de dag dat je overstapt horen van jouw nieuwe leverancier. Dat doen ze zo laat mogelijk, omdat wij anders inderdaad bellen om te vragen waarom. Hoe dit telefoontje is verlopen, is inderdaad niet hoe het hoort. Ophangen tijdens een gesprek is alles behalve netjes. Daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
restitutie na overstappen nog steeds niet gehad
Stefan uit Nieuwegein, 21 juni 2019

Onlangs overgestapt naar Eneco mede omdat Eneco de overstapboete zou betalen. Eerst al gezeur met het declaratieformulier. Eerste keer ingevuld, maar ik hoorde maar niks. Dus gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Toen nogmaals ingevuld op hun aanraden en toen zagen ze ineens toch ook de eerste invulling. Afijn, terugbetalen zou 2 weken duren. Echter, ik ontving niks. Dat werd toen in de volgende mail 14 werkdagen. Nu na een maand (ruim 20 werkdagen) nog steeds geen geld terug gehad. Een mail duurt een week voordat je een reactie krijgt. Ik ben dus nu al ruim twee maanden bezig om de boetvergoeding terug te krijgen. Ik heb al ruim 5 mails verstuurd en vaker gebeld. Steeds met de volgende belofte die niet nagekomen wordt. Erg jammer dit.

Reactie van Eneco - 22 juni 2019

Dag Stefan,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder om het bedrag van je declaratie alsnog zo snel mogelijk te ontvangen. Hiervoor dienen wij wel te beschikken over je klantgegevens. Kan je deze met ons delen? Online zijn wij hiervoor te bereiken via de Eneco Community, Facebook of Twitter.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Stefan - 1 juli 2019
probleem is opgelost

Na bericht op deze website vrij snel het bedrag retour gekregen. Erg jammer dat het zo veel moeite heeft gekost dit voor elkaar te krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Zeer slecht bereikbaar voor zakelijke klanten
Glaszetterij de Haan uit Haarlem, 18 juni 2019

Het is gewoon een zooitje bij dat bedrijf.

Al weken proberen wij contact met hun te zoeken maar telkens heb je minimaal 25 wachtende voor je.

Dat is op zich niet zo erg maar na een kwartier zijn het er nog steeds 25.

Reactie van Eneco - 20 juni 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We komen graag met je in contact om je verder te helpen. Je kan ons hiervoor ook online bereiken, bijvoorbeeld via de Eneco Community, Facebook of Twitter. We reageren gemiddeld binnen 1 uur.

Spreken wij je daar?

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Afscheid zit er niet bij als je weggaat
Kevin uit Venlo, 10 juni 2019

Geen klachten alles in het begin goed gestart makkelijk te regelen via de app.Op het einde van het jaar contract was het verbruik van de maand niet meer goed inzichtelijk fout in de app? goede actie bij eneco via energieleveranciers.nl aangemeld waardoor ik het jaar contract heb genomen.Alleen toen ik overstapte naar andere leverancier vanwege hoge prijs qua aanbod van Eneco kon ik mijn gegevens in de app na het jaarcontract direct niet meer inzien omdat ik geen klant meer ben. Hier aan te raden om iets meer tijd te gunnen aan Klanten/ex klanten om hun gegevens nog inzichtelijk te houden. Eventueel stuur alle info die een klant nodig heeft per e-mail direct na opzeggen.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Kevin,

Bedankt voor je review. Fijn dat je klachtvrij bent gebleven tot einde van jouw overeenkomst met ons! Ook mooi dat je ons positief beoordeelt langs deze weg. Het klopt dat de gegevens via Mijn Eneco niet meer inzichtelijk zijn na de overstap. Niet altijd handig maar alle info met betrekking tot de overstap, meterstanden en de eindnota welke binnen maximaal 6 weken wordt nagestuurd.

De wens om de Mijn Eneco omgeving nog wat langer open te houden na overstap of verhuizing ligt er wel. Hopelijk gaat dit op korte termijn gerealiseerd worden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nou, prima.
D K. uit Coevorden, 8 juni 2019

Eneco deed eigenlijk precies wat ik verwachtte van een Energieleverancier. Het afsluiten van het contract was simpel en vlot, de service van goed. Via de website kan men vanalles aanpassen en dat is er prettig. Kom je er zelf niet uit, dan kun je altijd even bellen met Eneco. De medewerkers die je in eerste instantie aan de lijn krijgt zijn vriendelijk, maar helaas niet erg kundig (studenten bijbaan?).

Al met al ben ik heel tevreden met Eneco.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste DK.

Bedankt voor jouw positieve review. Fijn dat je tevreden bent met onze producten en dienstverlening. Het niveau van al onze telefonisch medewerkers zou gelijk moeten liggen en allen zouden ook even kundig moeten zijn in het beantwoorden van jouw vragen. Sorry als je dit niet zo hebt ervaren.

Indien je nog wat wens te weten of ons inhoudelijk van feedback wil voorzien kun je ons ook altijd een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of via onze community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onvoorstelbaar slechte service
kramer uit rijswijk, 6 juni 2019

Blijkt mijn prive aansluiting in ene overgegaan in een zakelijke aansluiting, voor de stroom. Krijg ik uit het niets een afrekening met daarbij een boete van 50 euro.

Gisterochtend 2 uur aan de telefoon gehangen, 7 mensen gesproken, 56 minuten totaal in de wacht gestaan. laatste meneer belooft het op te lossen, krijg ik net een mail dat hij de aantekeningen van gisterochtend niet heeft opgeslagen. Of ik alles nog even op de mail wil zetten ; werkelijk onvoorstelbaar.

Een van de medewerkers zegt ronduit dat er wel 100-den mensen zijn bij wie tussenpersonen aansluitingen hebben veranderd en daar een zooitje van gemaakt hebben. maar hij kon het niet voor me oplossen, klntenservice ook niet. Ander telefoonnummer gekregen voor eneco zakelijk, die slaan dus blijkbaar aantekeningen van gesprekken onzorgvuldig of niet op.

ik heb geen vertrouwen dat deze review iets uithaalt, de standaard reachtie is :

Bedankt voor jouw review. Wat een vervelend verhaal zeg! Sorry. Uiteraard gaan we hierover graag met jou in gesprek want dit verdient geen schoonheidsprijs.

Wil je ons een bericht sturen via onze Facebook - of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl?

Groet,

Eneco Webcare

Hahaha of ik contact wil opnemen om in gesprek te gaan? Dat heb ik gisteren 2 uur gedaan.

Nee, zo snel mogelijk weg bij eneco lijkt mij. En ik ga nooit iemand aanbevelen bij eneco te gaan. Amateuristisch en kafkaesk tegelijk. En niemand die verantwoordelijkheid neemt.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Kramer,

Het klopt inderdaad dat ik je wil gaan bedanken voor jouw review en ook dat ik het zeer spijtig vind om te lezen dat je zo'n enorm slechte ervaring hebt met onze dienstverlening. Wij vragen om via een ander kanaal contact op te nemen zodat we gegevens kunnen uitwisselen (regels volgen van de privacy wetgeving) en daarmee inhoudelijk kunnen oordelen over wat er speelt.

De reactie die wij geven via deze route kan, om bovenstaande reden, dan ook standaard doen overkomen. Sorry daarvoor. Het maakt de wens om hierover met jou in gesprek te gaan niet minder gemeend. Dit om hiervan te leren en bovenal samen tot een oplossing te komen.

Indien hier nog behoefte aan is gaan we dus graag het gesprek aan via ons Facebook- of Twitterkanaal.

Groet, Erica

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Dat ze zeggen dat ze goedkoper zijn als andere leveranciers en het dus niet waar blijkt te wezen
Bianca uit Drachten , 5 juni 2019

Na Een telefoontje te hebben gehad zeiden ze dat ze vijftien euro per maand goedkoper waren dan andere leveranciers. Ik bij hun een contact afgesloten blijkt het dat ik dus meer ga betalen als dat bij andere leveranciers. Mooien verkoop praatjes maar achteraf kat in de zak en dus meer gaan betalen ipv minder. Achteraf dus spijt dat Ik naar Hun Ben overgestapt . Had dus liever bij mijn oude leverancier gebleven. Dan had Ik zelf tien euro per maand goedkoper uit geweest als bij Enneco

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Bianca,

Bedankt voor je review. Goed dat je je ervaring met ons deelt. Wat jammer om te lezen dat je spijt hebt van je overstap naar ons. Uiteraard kijken we graag met je mee waar het verschil in prijs/maandtermijn vandaan komt. Het hoeft namelijk niet perse duurder te zijn vanwege het tarief, maar kan ook in het verschil zitten tussen het opgegeven, en het historisch verbruik van jouw woning.

Wil je ons een bericht sturen via onze Facebook - of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl? Dan kunnen we hier uitsluitsel over geven.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte service en helpen je meer de schulden in
R.G. Khadje uit Den Haag, 5 juni 2019

Ik had een goed contract bij NLE, totdat de deurverkopers van Eneco mij bezochten en mij erin geluisd hadden met een zogenaamde mooi contract.

De dag erna wilde ik direct van het contract af, maar dat kon niet volgens eneco. Vervolgens kreeg ik een boete van NLE en kon ik daardoor niet op tijd mijn rekeningen betalen van Eneco en is mijn schuld nu bij Eneco opgelopen tot bijna €450. Daarnaast betaal ik NLE nog steeds af. Met mijn minimum inkomen ben ik genoodzaakt om naar de schuldhulp verlening te gaan omdat ik de bomen door het bos niet meer zie. Eneco heeft mijn leven de afgelopen maanden niet makkelijker gemaakt. Onlangs betaalde ik het termijnbedrag van €131 voor de maand juni. En ja hoor ze trokken het bedrag van mijn openstaande schuld af, waar ik een betalingsregeling voor had van ongeveer €40. Dus nu moet ik weer €131 betalen voor hetzelfde termijn, omdat zij dit systeemtechnisch niet kunnen oplossen of terugdraaien. Omdat ik dat geld niet heb, hebben ze nu de betalingsregeling geannuleerd en moet ik alles in een keer betalen €450. Hoe dan??

Je begrijpt dat dit bedrijf totaal niet meedenkt of meeleeft met zijn consumenten en alleen op centen uit is. Ik zou dit bedrijf niet eens een halve ster willen geven omdat het aan alle kanten rammelt bij hun!

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste heer, mevrouw Khadje,

Bedankt voor jouw review. Ook via deze route reageren wij graag op uw klacht. Enorm zonde dat de overstap tot zoveel narigheid heeft geleid. Uiteraard is dit niet de manier waarop wij nieuwe klanten wensen te verwelkomen.

Wij hebben jou inmiddels meermalen de gelegenheid gegeven om ons een voorstel tot afbetaling te doen. Dit om tegemoet te komen in de ontstane achterstand zodat je deze niet in één keer hoeft te voldoen.

Via klachtenkompas.nl ronden we dit dan ook graag verder met jou af.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Verschrikkelijk !!!!!
R. Goovaerts uit Landgraaf, 4 juni 2019

November 2018 werden we gebeld door een oplichter van Eneco voor een goedkoop zakelijk kontrakt en een bonus van 240,-- Eur. gaat meteen in, hij vroeg zelfs ons banknummer.

Bonus niet gezien, wel een voorschot nota van, schrik niet 222,-- Euro. Dit is maandelijks 100,-- euro meer dan ons voorschot van onze vorige leverancier. Wij hebben zonnepanelen.

Kontrakt geen bedenktijd, nooit gevraagd naar ons verbruik.

Ik heb herhaaldelijk hierover gemaild, aangetekende brieven verstuurd, je krijgt gewoon geen

antwoord. Wel mag ik de overeenkomst, die ook niet getekend is, zonder boete opzeggen.

Is dat niet geweldig !!!!

Nu krijg ik herhaaldelijk dreigbrieven, maar antwoord op mijn vraag om svp nieuwe fakturen te

sturen met een aangepast termijnbedrag kan ik vergeten.

Bij deze oplichters ben je gewoon machteloos, als je niet binnen 5 dagen betaald krijg je gewoon de boel afgesloten. Bah, als ik al deze reviews lees, begrijp ik niet dat hier niets aan gedaan wordt.

De groeten

Fam. Goovaerts

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste R. Goovaerts,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat enorm zonde dat je al zo'n lange tijd ontevreden bent over de gang van zaken na de overstap. Sorry daarvoor. We gaan hierover nog graag met jou in gesprek om samen tot een gewenste oplossing te komen. Wil je ons om die reden een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of via het Eneco forum?

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht betalende energiemaatschappij
G Schouten uit Eindhoven, 9 mei 2019

Ben al meer dan een maand aan het proberen mijn welkoms premie van 230 euro te innen.

En ik ben niet de enige, mijn overbuurman en mijn vriendin hebben er ook veel moeite mee gehad!!!

Na meerdere telefoontjes en beloftes nog steeds niets gebeurd!!!!

Voor mij nooit geen Eneco meer, wat een slecht betaler!!!

Moet ik eens doen niet betalen, komen er aanmaningen en dreigingen met deurwaarders!!!

Zal ook proberen om mensen niet te laten kiezen voor Eneco!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
TOEVAL bestaat niet bij ENECO net als zelfinzicht
Ron uit Oud-Beijerland, 7 mei 2019

LEES DIT ALSJEBLIEFT en merk dat toeval niet bestaat, maar wel als sluitend argument gebruikt kan worden.

Bij Eneco werd bij ons na meerdere meters installeren gezegd dat ze het wel in de centrale uitkijken, je meterstanden. Het resultaat. Voor het eerst in mijn leven bijbetalen en FORS ook 246 euro extra. Nooit eerder gehad. We leven nog maar met 2 mensen in een kleiner huis (scheelt een complete etage) dat beter geïsoleerd is en verbruiken alleen nog energiezuinige lampen. KANDUSNIET. De reactie Eneco. wij vinden van wel want de meterstand zegt het. Ze sturen mij tussentijds een tussen(meter)stand van iemand uit Hellevoetsluis met een heel andere naam en ik merk dat ik niet meer inloggen kan op mijn ENECO account omdat mijn altijd werkende mailadres ineens niet meer bij mijn klantnummer hoort? Bijzonder zeker ook na de vergissing in de tussenstand van een ander. de meterwisselaar kon niet de standen digitaal doorgeven via zijn laptopje. Ik zeg vergissing andere meter op mijn naam geregistreerd of andere kosten naar mijn eneco-account ovegeheveld? Vefgissinkje, kan gebeuren dacht ik nog. ENECO, nee hoor wij maken geen vergissing. Die mevrouw meneer heeft dan uw mail adres opgegeven. grappig want ik dacht een unieke naam te hebben bedacht. (en dat is zo, er bestaat niets wat er echt op lijkt.

Is het TOEVAL dan? Nee teveel toeval en missers gestapeld levert mij een toevallige hogere rekening op in combinatie met een invoerfout van een monteur wiens nieuwe slimme meters het ook niet doen, werken dus nog steeds niet. Ik moet maar wachten tot STEDIN een oplossing heeft gevonden, want Eneco trekt toevallig zijn handen er van af. Stedin zegt op zijn beurt. Dat is voor ENECO. ENECO zegt voor STEDIN..... dag....... verbruiker, zoek het lekker uit.

Benieuwd naar mijn meterstanden volgend jaar. Is er NIETS tegen te doen? Een schandalige service vol zelfingenomenheid over de geleverde kwaliteit. een toevallig SLECHTE RECLAME op mijn kosten. Zoveel toeval bestaat niet, net als zelfinzicht bij Eneco. dat voorkomt de (niet) slimme meter wel en zadelt mij met de kosten zonder een vorm van bezwaarmogelijkheden.

Toevallig denk ik aan overstappen.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Dag Ron,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag om meer inzicht te krijgen in de situatie en grijpen in waar nodig. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? We zijn online te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community of je kan met ons bellen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
top
S Maycock uit Den Helder, 7 mei 2019

no problems

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je review, fijn om te lezen dat het vlekkeloos is verlopen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier
Familie de Vries uit Wieringerwaard, 7 mei 2019

Overstap ging vlot, levering idem. Afhandelen van overstap na einde contract ook prima. Tevreden klant.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je positieve review, fijn om te lezen dat het zo goed is verlopen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer klantonvriendelijk
Bas Peeters uit Amsterdam, 7 mei 2019

Ik probeer al maanden met Eneco in contact te komen. Ze reageren niet op de mails en telefonisch zit je langer dan een uur in de wacht

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Dag Bas,

Bedankt voor je feedback. We komen graag in contact met je om je verder te helpen. Je kan ons hiervoor ook online bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community. Zien wij je daar?

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Uitgemaakt voor leugenaar
Dhr. Uiterdijk 6 mei 2019

Ik ben blij dat de monteur die zegt dat hij bij ons is aangebeld heeft, niet naar onze ketel heeft gekeken omdat zijn betrouwbaarheid zeer discutabel is. Na een melding van de storing om 18:00 geen monteur gezien. Na contact opgenomen te hebben met Eneco zegt de monteur bij ons aangebeld te hebben wat absoluut niet waar is, waarbij onze geloofwaardigheid in twijfel wordt gebracht. En dit is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurd. Zeer slechte service naar de klant toe. Morgenochtend extra vrij nemen omdat Eneco niet aan zijn afspraken voldoet.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder om dit tot een goede oplossing te brengen. Neem je hiervoor contact met ons op? Je kan ons online bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community of bellen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op ze smeren je onterecht een contract aan d
Jeannette 2 mei 2019

Nooit mee in zee gaan mijn vriend die een herseninfarct heeft gehad hebben ze een contract aangesmeerd, onterecht. Om dit ongedaan te maken moet Je moet minimaal een half uur wachten aan de telefoon voor de klantenservice en nog word het niet geregeld. Waardeloos en oppassen met deze oplichters

Reactie van Eneco - 6 mei 2019

Beste Jeanette,

Bedankt voor jouw review. Wat een vervelend verhaal zeg! Sorry. Uiteraard gaan we hierover graag met jou in gesprek want dit verdient geen schoonheidsprijs.

Wil je ons een bericht sturen via onze Facebook - of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl?

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Overstap
ben 26 april 2019

Eerste factuur niet ontvangen. Krijgen direct factuur met aanmaning. Daarop gereageerd met mail. Regelmatig proberen te bellen maar zeer slecht bereikbaar. Er komt nu weer een aanmaning. Wij willen graag betalen maar eerst contact om te verifiëren of deze facturen echt zijn en geen valse factuur.

Vandaag weer factuur met weer verhoogde aanmaning in de bus. Echt jammer deze service...

Reactie van Eneco - 30 april 2019

Dag Ben,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder om meer duidelijkheid te krijgen in de factuur om zo tot een passende oplossing te komen. Neem je hiervoor contact met ons op? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community. Je kan ons ook bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Echt zwaar slechte service
Stef 26 april 2019

Bij deze net de overstap geregeld naar een andere partij. Aangezien de stroom en het gas dat door de leidingen loopt allemaal hetzelfde is kan je alleen op prijs en service een verschil maken, nou op dat laatste punt gaat het bij Eneco echt helemaal mis!

Opeens was mijn voorschotbedrag meer dan verdubbeld om onduidelijke redenen en dat kon ik zelf niet aanpassen omdat binnen 2 maanden mijn jaarafrekening opgemaakt zou worden. Nou heel fijn dan, bellen naar de klantenservice en toen kon het wel... maar wat blijkt, daarna stond ie weer op het verhoogde voorschot dus kon ik wederom gaan bellen, gelukkig komt die jaarafrekening zo en dan kunt u het zelf terugzetten. En uiteraard was dat nodig want de verhoging was weer gewoon terug.

Toen de jaarafrekening kwam op 6 maart bleek dat ik minder verbruikt had en dus geld terug kreeg, er staat duidelijk vermeld dat dit binnen 14 dagen op mijn bankrekeningnummer (helemaal in IBAN uitgeschreven dus ik weet 100% zeker dat dit klopt) wordt gestort. Heel goed dus maar wat blijkt: helemaal niks gestort. Dus op 22 maart toch maar even bellen wat er mis is gegaan. “Oh, het bedrag staat als tegoed wat betekent dat uw maandelijkse voorschot daarmee verrekend wordt totdat het op is.” Ja heel mooi maar ik wil geen tegoed waarvan ik zelf de hoogte in de gaten moet houden dus maak maar over. “Ik ga het voor u regelen en dan heeft u het binnen 5 werkdagen op uw rekening staan”. Dacht bij mezelf dat worden er dan vast wel 10 want alles werkt daar met 14 dagen maargoed.

En ja hoor, na een week geen geld, maar na 2 weken ook nog steeds niet maar het voorschotbedrag was inmiddels afgeschreven en dus niet verrekend zoals eerder gezegd. en dus 5 april nog maar eens gebeld. “Oh dat komt denk ik omdat we een schatting hebben gemaakt van iw gasverbruik omdat uw doorgegeven meterstand 8 dagen oud was” wat??? “Kunt u de huidige stand alsnog doorgeven?” Ja blijf maar ff aan de lijn dan loop ik nu direct naar de meterkast, wilt u er ook een foto van hebben als bewijs? “Nee hoor dat hoeft niet, ik ga dit meteen verwerken en zorgen dat er spoed achter komt”.

Helemaal toppie maar inmiddels is het vandaag 26 april en ik heb nog steeds geen geld ontvangen en zie in de app staan dat mijn volgende voorschotbedrag alweer klaar staat om geïncasseerd te worden door Eneco.

Wat een service is dat zeg. Aangeven dat je binnen 14 dagen je geld krijgt en na 2 maanden heb je nog steeds niks en mag je lekker je eigen tijd investeren om een sprookje te luisteren want ze kunnen blijkbaar niks waarmaken.

Ik ben er helemaal klaar mee en ga echt NOOIT meer met Eneco in zee.

Reactie van Eneco - 26 april 2019

Dag Stef,

Bedankt voor je feedback en vervelend om te lezen dat het steeds zo veel moeite kost om iets geregeld te krijgen. We helpen je daarom graag om dit zo snel mogelijk op te lossen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter of de Eneco Community. Je kan ook telefonisch contact met ons opnemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?