Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

107 reviews

5 sterren
(31)
4 sterren
(19)
3 sterren
(14)
2 sterren
(5)
1 ster
(38)

45 problemen opgepakt

opgelost
(7)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(4)
in behandeling
(3)
onbekend
(30)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Poging tot nieuwe klant
Mike 18 januari 2019

Mijn mening over Eneco, man man.. ik weet niet of iedereen zulke slechte ervaringen heeft hier maar wat een rampen bedrijf is dit. Ik wou een nieuwe klant worden bij Eneco, ik had gebeld voor een 3 jarig contract. Na ong 15 minuten in de wacht te hebben gestaan werd ik eindelijk geholpen. Mij werd verteld dat ik beter een 4 jarig contract kan afsluiten omdat ik dan een gratis toom zou krijgen en zonder installatie kosten (wat bij een 3 jarig contract niet zo is).

Dit was 4 dagen geleden, nu vandaag had ik besloten om voor het 4 jaar durende contract te kiezen door zijn verkoop praatje over die gratis toom en installatie. Dus ik bel Eneco op, 12 minuten in de wacht en er word opgehangen zonder dat ik iemand gesproken heb. Dus ik bel terug, uiteraard weer 15 minuten in de wacht en er neemt een dame op. Ik vertel haar het verhaal dat ik een nieuwe klant wil worden, en voor een 4 jarig contract kies i.v.m. met de gratis toon en installatie. Verteld ze mij dat de installatie niet meer gratis is sinds kort.. moet rap gegaan zijn dan aangezien ik 4 dagen geleden heb gebeld. Dus ik leg haar dat uit, die jonge die verteld mij 4 dagen geleden dat ik voor een 4 jarig contract moet kiezen om de toon en installatie gratis te krijgen, en jij verteld me nu dat dat niet zo is? "Ja maar dat is al 2 weken ongeveer, waarschijnlijk was hij niet geinformeerd.." (wat trouwens erg slecht is als het al 2 weken zo is)

Maar goed, zij kon er niks aan doen verder en wou me doorsturen naar een andere afdeling omdat die mij verder zou kunnen helpen met de afspraak die ik 4 dagen geleden heb gemaakt. Dus ik stemde daar mee in, zij stuurt me door en daar kwam het antwoord apparaat weer, de wachttijd betreft ongeveer 12 minuten.

Toen ik vandaag de 1e keer belde vertelde dat antwoord apparaat mij dat de wachttijd ongeveer 6 minuten is. Ik was toen 12 minuten aan het wachten en de verbinding werd zomaar verbroken.. daarna weer 15 minuten gewacht. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is.. Dat apparaat werkt ook niet helemaal best. Van ongeveer 6 minuten naar bijna een half uur is wel heel fout. Ik wou niet eens weten hoe het af zou lopen bij die "wachttijd van ongeveer 12 minuten."

Nou kijk ik net op internet en ook daar staat dat er bij een 4 jarig contract de toon en installatie kosten gratis zijn..

https://www.eneco.nl/energieproducten/toon-thermostaat/

Het lijkt er een beetje op dat de communicatie binnen Eneco faalt. En dat het zo moeilijk zou zijn om bij Eneco klant te worden had ik niet verwacht. Werd aangeraden door de meeste dus ik had er een goed gevoel bij maar nu.. wat een zooitje zeg.

Ik had in me hoofd dat 4 jarige contract al getekend.. Maar nu toch maar is bij Nuon kijken.

-Mike.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening
Bert 15 januari 2019

Wij zijn al drie maanden bezig om ons geld wat wij nog te goed hebben van de eindafrekening van onze oude woning terug te krijgen . Ze hadden het op de rekening van de nieuwe bewoners gestort en gelijk al onze gegevens verwisseld. We moeten elke week zelf bellen en worden dan consequent afgescheept met "we bellen u terug " maar dat gebeurt nooit . Ook al een paar keer via email geprobeerd maar daar krijg ik helemaal geen reactie op . April loopt ons contract af en dan gauw wegwezen bij deze club . Het enige wat ons rest is onze rechtsbijstand verzekering inschakelen .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Probleemloze overstap
J.W. van der Poel uit Leeuwarden, 13 januari 2019

Overstap ging zonder problemen. Helaas was het aanbod na een jaar niet meer competitief. Nadat ik al was overgestapt kreeg ik wel weer een aantrekkelijk aanbod. Was dit tijdig geweest dan had ik mijn contract zeker verlengd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Poot uitdraaien
Motamedinia uit Amersfoort, 12 januari 2019

Deze week een monteur van Eneco over de vloer gehad omdat de temperatuur in huis wisselt. De monteur is 11 minuten binnen geweest, rekening gehad van 152 euro. Schandalig wordt ook niet betaald en wij sturen aangetekende brief. Vroeger werd er door de grote bedrijven gezegd dat de kleintjes oplichters waren. Nu betwijfel ik dat !!!!!!

Reactie van Eneco - 14 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en goed dat je dit aankaart. We kijken graag met je mee om uit te zoeken wat er precies in rekening wordt gebracht. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken op Facebook en Twitter. Je kan ons ook een bericht sturen via WhatsApp (06-13220600) of telefonisch bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Ophalen oude huurboiler
loots 10 januari 2019

Bij mijn ouders moest de oude huur- boiler wijken voor een nieuwe combiketel die niet van Eneco gehuurd wordt maar hun eigendom is. Het huurbedrag was 160 euro per jaar en dit al 26 jaar lang dus een totaalhuuropbrengst van 4160 euro. De klantenservice van Eneco gebeld met de vraag hoe te handelen daar de boiler eigendom was van Eneco. Wij kregen te horen dat als wij de boiler wilden houden dat 100 euro zou gaan kosten. Als wij de boiler wilden laten ophalen en deze moest door eneco medewerkers van de muur gehaald worden op de zolder dan zou dat 250 euro gaan kosten. Maar nu komt het als wij zouden zorgen dat de boiler gereed voor transport bij de voordeur zouden leggen dan zou het verschuldigd bedrag tussen de 60 en 80 euro liggen. Hier hoef je geen rekenwonder voor te zijn om voor de laatste optie te kiezen zeker als de nieuwe cv -installateur aanbied de boiler gratis te demonteren en naar beneden te brengen. Wat schetst onze verbazing Eneco stuurt doodleuk een rekening van 250 euro voor de verwijdering. De klantenservice gebeld zouden het uitzoeken niks meer gehoord. Betalingsherinnering. Eneco gebeld zagen wel dat er contact was geweest zouden er achteraan gaan en we moesten nog niets doen en wachten op een nieuwe rekening nou die kwam 250 euro met een verhoging van 40 euro vanwege niet op tijd betalen!!!! KLANTENSERVICE weer gebeld kregen we te horen dat we die 250 euro maar wel moesten betalen en dat ze haar best ging doen om die 40 euro boete er af te krijgen. Het moet toch niet gekker worden die denken daar dat ze met een of andere malloot te doen hebben zeker. Als ik ze 100 euro had betaald had de boiler van mij geweest had ik een opkoper gebeld en had ik nog 25 euro voor het koper gekregen en was de totale schade 75 euro geweest . IK HEB HIER GEEN GOED WOORD VOOR OVER ENECO MENSEN VAN 90 en 95 JAAR PLUKKEN. Dit gaat alle perken te buiten.

Reactie van Eneco - 14 januari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en goed dat je dit aankaart. We gaan graag samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook en Twitter. Je kan de klantgegevens van je ouders ook delen via WhatsApp (06-13220600) of telefonisch door te bellen naar 088 - 8 955 000 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
krijg nu al spijt
Willem 7 januari 2019

Overgestapt van Oxxio naar Eneco en reeds dezelfde praktijken gloren aan de horizon. Op 2 januari j.l. screenprint gemaakt van gebruik en bijbehorende kosten over de maand december 2018. App icm slimme meter geeft aan dat maand december 'afgesloten is " en geeft verder aan gebruik 197 kWh stroom en 72 m3 gas voor een bedrag van € 112,58. Mooi.... alleen 2 dagen later op 4 januari keek ik nog een keer op de app en zag dat ik in de reeds afgesloten maand opeens 204 kWh stroom en 74 m3 gas twv € 125, 84 zou hebben verbruikt. Niet alleen ruim € 13 duurder maar voor die dus 2 m3 gas en 6 kWh stroom moet ik € 13,26 ( extra ) betalen. En dat terwijl de maand dus al afgesloten was. Dat is des te meer vreemd omdat ik zoals de app aangeeft over de maand januari vanaf 1 januari tot en met 2 januari 13 kWh stroom en 3 m3 gas gebruikt heb en dan kost dus 50 % meer gas en ruim 100 % meer stroom opeens 'maar € 5,97.Getracht via de app contact te leggen.... 4 dagen later pas een onbetekenend appje terug. Weer geantwoord maar dat zal wel ook 4 dagen gaan duren. Communiceren gaat dus ook met Eneco niet net als met Oxxio terwijl dezelfde Oxxio praktijken dus nu al zichtbaar worden. Kortom,,, ik vertrouw ze voor geen cent meer

Reactie van Eneco - 7 januari 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Balen dat je vertrouwen is geschaad door onder andere onduidelijkheid over de kosten in de app. Sorry! We gaan hierover alsnog graag met je in gesprek.

Wil je ons een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of je kunt telefonisch contact opnemen via 088 - 8 955 955 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Zeer teleurgesteld
Solange Hendriks uit Valkenburg, 22 december 2018

Hoi,

Ik krijg een aanbieding voor drie jaar vast stroom en gas omdat ik afgelopen jaar ook klant was bij Eneco.

Ons jaarcontract loopt af per 31-1-2019 en wij hebben recht oo een cacshbak van €210,00 als wij het jaar volmaken.

Nu gaan wij verlengen en nu ontvangen wij ons contract ik heb tot 2 keer toe gevraagd gaat ons 3 jarig contact in op 31-1-2019 ingaat.

jazeker bevestigde de medewerker van Eneco.

BIJ HET ONTVANGEN GAAT ONS NIEUW CONTRACT IN PER 8 JANUARI 2019 in en zo zouden wij onze cashback waar wij recht op hebben mislopen.

Ook staat er bij terug levering NVT terwijl wij duidelijk aan hebben gegeven dat wij 11 zonnepanelen hebben.

Is dat jullie werkwijze!!!!! graag zou ik heel graag een oplossing willen zien.

Ik heb ook al op jullie Eneco Facebook gereageerd.

En dan vraagt de medewerker of ik de beoordelingslijst wil invullen en ik hem een 10 zou willen geven.

Jullie hebben ook nog alle gegevens op staan en lezen het contract nog voor en zeggen duidelijk de ingangsdatum en de teruglevering.

Een zeer teleurgestelde klant.

Graag zie ik snel een reactie van U tegenmoet,

S.Hendriks

Reactie van Eneco - 27 december 2018

Hallo,

Bedankt voor je eerlijke review. Zo te lezen is je contract inderdaad op de verkeerde startdatum gezet. Wij lezen ook terug dat je inmiddels contact hebt gezocht via Facebook. Kan je daar onze reactie afwachten? Via deze website kunnen wij namelijk niet in gesprek met elkaar.

We hopen je snel te spreken.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed gegaan
G M M J. uit Nederweert-Eind, 19 december 2018

Al vaak overgestapt via energieleveranciers.nl altijd goed gegaan geen probleem nu ook naar energie alles goed verlopen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verschrikkelijke klantenservice
Cuno uit Utrecht, 12 december 2018

Ik wilde een simpele aanpassing doen in mijn contract; ik heb uiteindelijk 3 keer moeten bellen, 2 uur besteedt, en er is twee maal woedend opgehangen, en een keer geboerd door een medewerker klantenservice. Alleen al door de ervaringen met hun klantenservice heb ik spijt van mijn jaarcontract en zal zo snel mogelijk opzeggen. Een absolute afrader.

Reactie van Eneco - 18 december 2018

Hi Cuno,

Bedankt voor jouw review. Vervelend om te lezen dat je zo'n negatieve ervaring met ons hebt! Graag bewijzen we je het tegendeel. Je kunt ons ook benaderen via Facebook of Twitter met vragen, we helpen je graag verder!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
voor - en na inlichtingen optimaal
H.M. P. uit Tilburg, 11 december 2018

alles optimaal verlopen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ruikt naar oplichting
dhr. Besselink 8 december 2018

Let op met contracten welke overgezet zijn van Eon naar Eneco. Welkomstpremies worden niet uitbetaald. Volgens Eneco ben ik 2 dagen te vroeg overgestapt maar dit is niet waar en zo wordt mij €195,- door de neus geboord. Ondanks deze bewijzen weigeren ze de welkomstpremie uit te keren. Ben nu al weken bezig maar er komt geen reactie van de klantenservice behalve het antwoord contract is contract. Ik stap elk jaar over maar zal niet meer naar Eneco gaan. Waarschijnlijk gokken ze erop dat je het er bij laat zitten en zo stopt dit bedrijf aardig wat geld in haar toch al goed gevulde zakken.

Reactie van Eneco - 12 december 2018

Beste heer Besselink,

Bedankt voor het delen van jouw review, graag reageer ik hierop. Bij de overname van E.ON respecteren wij uiteraard de lopende contracten. Afspraak is dus afspraak.

Graag lopen we voor je na hoe het zit met de korting. Zie je kans ons ons te benaderen via Facebook of Twitter met jouw gegevens? We helpen je graag verder!

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van dhr. Besselink - 3 januari 2019
probleem is niet opgelost

Geven geen reactie dramatische klantenservice. Onbegrijpelijk dat dit allemaal kan en mag. Nooit weer eneco voor mij.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Let op Eneco heeft EON overgenomen maar niet de beloften.
Waatze 7 december 2018

Klant geworden bij eon die zij overgenomen door Eneco.

Welkomstpremie nooit gekregen zou in de 10e maand worden uitbetaald (€170) maar nooit ontvangen,vermoed dat Eneco gokt dat de meeste klanten die welkom premi zijn vergeten.

Vervolgens bewust overgestapt naar helaas net 15 dagen te vroeg( niet goed op gelet) vervolgens € 100 boete en ook nog €100 van die welkom premi afhalen terwijl deze allang uitbetaald had moeten worden. Waardeloze services, ze zijn wel goed in mailen en afschuiven intern.

Dus mensen die bij eon klant waren zie alles goed na!!!

Reactie van Eneco - 7 december 2018

Hi,

Bedankt voor het delen van jouw review. Jammer om te lezen dat je baalt van onze service. We lopen graag voor je na of de korting al is uitgekeerd, gezien deze ook wordt teruggevorderd lijkt het daar namelijk wel op.

Stuur ons gerust een bericht via Facebook of Twitter zodat we het kunnen controleren, alvast bedankt!

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Helemaal goed
C van Ringelenstein uit Bodegraven, 19 november 2018

Overstap zonder probleem en goede informatie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Komen afspraken niet na
An uit Den bosch , 29 oktober 2018

Vroeger enthousiast over Eneco omdat ze een leuke thermostaat hadden. Nu paar jaar verder is mijn enthousiasme helemaal weg over Eneco. Ga ook nu overstappen. Mijn grootste ergenis zit in 2 dingen. Ik heb ook onderhoud van mijn ketel en heb 3 afspraken gemaakt om de ketel schoon te laten maken. Kwamen gewoon niet opdagen. Gewoon mij voor niks thuis laten zitten. 4de keer zouden ze in de ochtend komen, krijg ik op de bewuste ochtend een sms dat ze smiddags komen. Hij was die middag exact optijd, dat dan weer wel. Maar nu komt het....... De ketel is al 3 jaar niet meer schoongemaakt en hij vond dat nog steeds niet nodig. Maar ik wilde toch dat deze schoongemaakt zou worden. Vertelde hij dat hij het filter niet bij zich wat dan vervangen moest worden bij de schoonmaak. Ik woon pas in dit huis en wilde toch graag een keer de ketel schoon. Maar hij had er duidelijk geen zin in. Klaar met Eneco!

Het andere was dat mijn gasmeter een keer stuk was. Ik werd van kasje naar de muur gestuurd. Eneco bellen en kreeg te horen dat ik de netwerkbeheerder moest bellen en als ik deze belde kreeg ik weer te horen dat ik de leverancier van het gas, Eneco moest bellen. Heeft een tijdje geduurd.... Boosheid heeft uiteindelijk geholpen. Vriendelijkheid totaal niet. Weer een les geleerd.

En de druppel laatst was dat, omdat mijn energiecontract afliep, ik een geweldige aanbieding kreeg. Ik klikken op de blije knop in mijn mail................ Kom ik op hun website en staat er niks. Uiteraard gaat er wel eens iets mis.... dus paar dagen gewacht en........... weer niks. Geen aanbieding dus. Als bestaande klant voel ik me niet meer welkom en ik denk dat de relatie ten einde loopt. Welke energieleverancier ik dan in de arm moet nemen weet ik niet. Ik ga maar kijken naar leuke aanbiedingen.

Reactie van Eneco - 31 oktober 2018

Goedemiddag An,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Erg jammer dat jouw enthousiasme over ons in vrij korte tijd zo geslonken is! Graag gaan we met je in gesprek over hoe dit terug te draaien. Zie je kans ons hierover te benaderen via Facebook of Twitter? We gaan hierover graag met je in gesprek!

Alvast bedankt!

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte telefonische klantenservice!
Arno Huis in 't Veld 27 oktober 2018

App werkt niet! Krijg geen inzage in verbruik.

Klantenservice is heel vaag in de antwoorden. Standaard: “daar kan ik niks aan doen”! Moet nog tot eind van het jaar wachten op verbruik inzage.

Dus snel overgaan naar een andere leverancier!

Arno

Reactie van Eneco - 29 oktober 2018

Beste Arno,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Jammer om te lezen dat de app niet voor je werkt. Graag brengen we hier verandering in. Zie je kans ons rechtstreeks via de app te benaderen? Zo kunnen we direct meekijken naar wat er speelt.

Je vindt de optie eenmaal ingelogd via Mijn Eneco > Feedback. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Compleet waardeloos
Sara 21 oktober 2018

Klantenservice is heel slecht. Eneco denkt totaal niet mee. Zelfs als je zelf oplossingen aandraagt voor hele simpele zaken blijven ze moeilijk doen. Totale wanorde ook daar. Als ik een verhuizing regel kan ik heel lang niet de meterstanden doorgeven. Dan bel ik en krijg ik te horen dat de verhuizing niet in het systeem staat en dat ik een geheel nieuw contract moet afsluiten. Gezien hun klantenservice ruk is heb ik toen besloten over te stappen naar een andere energieleverancier. En dan krijg ik nu het bericht van Eneco dat de verhuizing is geregeld en dat mijn premie is bepaald. Stelletje sukkels daar. Mijn zondag compleet verpest omdat ze nu gesloten zijn. Maar beter ook want ik ben in staat om ze van alles toe te wensen. Werkelijk, ik heb denk ik in 2 dagen tijd 8 keer gebeld en elke keer krijg ik een ander antwoord. En nu moet ik morgen weer bellen maar ik ben er helemaal klaar mee. Eens kijken hoe ik hogerop hier iets aan kan doen. Voor alle mensen die willen overstappen: Ga niet naar Eneco. Ze zijn echt waardeloos.

Reactie van Eneco - 22 oktober 2018

Goedemiddag Sara,

Bedankt voor het delen van jouw review, spijtig dat je deze indruk van ons hebt! Absoluut begrijpelijk dat je hiervan baalt gezien het aantal contactmomenten. Graag stellen we jouw mening bij. Zie je kans ons een bericht te versturen via Facebook of Twitter? We helpen je graag verder!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Eind en jaar afrekeningen.
M Pi 19 oktober 2018

Wanneer je door omstandigheden 2× te laat betaal ben je een wanbetaler (essent) en moest ik naar een andere leverancier september 2017 (eneco).

Maar eerst een borg betalen. Ik kon per maand opzeggen.

Ik ben juni 2018 verhuist. Van koopwoning naar huur. Steeds op tijd betaald dus geen probleem.

Wel toestanden met eindnota (ging naar de nieuwe bewoners op mijn oude adres) maar van mijn betaalrekening was het bedrag (nog te betalen) automatisch al af.

Na twee keer bellen, een nota ontvangen. Tip: "mijn eneco" kom je niet meer in zodra je opzegt dus kan je zelf niks nakijken dus moet je alles op papier ontvangen ook je jaarafrekeningen.

Borg kreeg ik na een jaar terug, zou sept 2018 zijn uiterlijk 8 oktober2018.

Tip: neem zelf ook de gesprekken op voor bewijs , doen zij ook.

Op 30-8-2018 overgestapt. Pas na 6 weken de nota.

Nota: terug te ontvangen van eneco uiterlijk 16-10-2018 maar geen woord over de borg.

Op 19-10-2018 nog niets binnen (bellen dus). De opdracht tot betalen is nog niet gegeven, uiterlijk 30 oktober2018 moet ik het binnen hebben. Borg krijg ik 2 maanden na de betaling terug voor het geval er nog iets te verrekenen is.

Ik heb bijna 200,00 euro te veel betaald omdat je in juni,juli en augustus weinig energie verbruikt.

Hoe lang mag een bedrijf bijna 600,00 euro van je "achterhouden"?

Dien een klacht in en maak er werk van, Wat een wereld en hoe lang laten we dit toe.

Reactie van Eneco - 22 oktober 2018

Hallo M Pi,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review, goed dat je dit voorlegt. Ik kan me voorstellen dat je graag het geld ontvangt waar je recht op hebt. Iedere leverancier is verplicht binnen zes weken na einde levering de eindnota te presenteren. Wanneer er sprake is van een borg betaling, houden wij dit bedrag uiterlijk 56 dagen na het maken van de eindnota vast waarop het vervolgens uitgekeerd wordt op het rekeningnummer van de betaler. Deze termijn is vastgesteld aan de hand van de storneringsperiode die banken hiervoor hanteren. Wanneer je hier nog vragen bij hebt, nodig ik je uit ons een bericht te versturen via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van M Pi - 13 november 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goed
H Moreira Gruitroij uit Hoogezand, 11 oktober 2018

Geen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Horrible assistance on the phone with a lots of disrespectful
Priscila 27 september 2018

I called today in the morning 27/09/2018, trying to transfer my electricity and heat to my another place, after talked for almost 20 minutes I was informed her sistem wasn't work and she LL be passing to another colleague.

Still on the line I was waiting for almost 15 minutes without any information, only voices with laughs on the background about costume call's.

I don't know what means respectful in this company, but I can say this wasn't what I was expecting from one company like that, in the end one of the employees realize I was on the line waiting and they just decided switch off my phone call without finish my request.

Reactie van Eneco - 28 september 2018

Hello Priscila,

Thanks for your review. I'm sorry to read that the phone call this morning didn't go as planned. We would like to help you by calling you back. Can you contact us via either Facebook or Twitter for this so we can ask you for your client details?

Thanks in advance,

Best,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima Eneco
RL van den Berg uit Vlaardingen, 21 september 2018

Ben 1 jaar bij de Eneco geweest vanwege de korting. Maar na een jaar betaal je weer het volle pond, dus overgestapt naar Nuon die weer de maximale korting geeft. Dus ieder jaar een kwartiertje op de computer en je bespaard zo weer 160 euro.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeldzaam slecht NOOIT meer 3e klacht in 2 weken
Corina van Dun 20 september 2018

Als nieuwe klant ging het al mis toen ik online mijn maandbedrag wilde aanpassen.

Omdat dat niet lukte (was volgens eneco te laag) belde ik de klantenservice.

Vervolgens ging alles mis wat mis kon gaan. Één grote puinhoop. Uren bellen met aardige behulpzame callcenter medewerkers die uiteindelijk niks voor elkaar kregen.

Terugbelafspraken werden niet nagekomen en ik werd van het bekende kastje naar de muur gestuurd.

Uiteindelijk kwam er een 'soort' van oplossing niet dat ik tevreden was maar omdat ik de ENERGIE niet meer had om mijn ENERGIEleverancier nog te bellen (na 3 dagen uren bezig te zijn geweest.

Vandaag ging het opnieuw mis (andere oorzaak) met als gevolg een extra kostenpost waardoor mijn 'bonus' eind volgend jaar bijna op is.

Ik zal u verdere details besparen want dan zit ik nog een uur te typen maar NOOIT meer ENECO dat is zeker.

Eén ding waar ze wél goed in zijn is je klachten afschepen met dooddoeners maar oplossen ho maar. Waardeloze 'service'.

Reactie van Eneco - 21 september 2018

Dag Corina,

Het spijt ons zeer om te lezen dat er inmiddels al het een en ander is misgegaan. Als er momenteel nog zaken liggen die opgelost kunnen worden, dan helpen wij jou hier uiteraard graag bij. Zo kan je ook contact met ons opnemen via Facebook of Twitter, we reageren daar binnen maximaal één uur. Wellicht tot daar!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Voor de gek gehouden
Bianca uit Born, 18 september 2018

2 jaar klant geweest bij eneco,toen overgestapt naar andere leverancier,toen aanbod weer van eneco gekregen zou 100€ krijgen,overstap boete zou bet worden,nadrukkelijk gevraagd of dat geen finaceel consiquentie voor me had als nu alweer overstapten,dat was niet het geval,prima.Grootste fout wat ik heb kunnen maken uiteindelijk heeft het me heel veel geld gekost en stress gekost door over te stappen.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste Bianca,

Dank voor jouw review, dit klinkt niet best!

Zie jij kans om contact op te nemen met ons via Facebook of Twitter? Dan ga ik na wat er precies heeft gespeeld en hoe ik je hier verder mee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Telefonische beloften worden niet nagekomen.
J Geerlings uit Utrecht, 18 september 2018

Drie maanden voor het aflopen van mijn energiecontract bij Eneco kreeg ik een goed aanbod van Eneco om te verlengen. Dat aanbod heb ik geaccepteerd. Toen een en ander administratief afgehandeld was bleek dat het nieuwe contract ogenblikkelijk was ingegaan, dus twee maanden voor het aflopen van het lopende contract. En hoewel ik daarover vier keer met Eneco heb gebeld, en mij daarbij iedere keer is verzekerd dat deze fout recht gezet zou worden, is dat niet gebeurd.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste J Geerlings,

Zo zou dit zeker niet moeten lopen, vooral als je al zo vaak gebeld hebt.

Wil je mij een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan zorg ik er voor dat dit goed verwerkt gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van J Geerlings - 26 september 2018
probleem is niet opgelost

Ik kon alleen reageren via Twitter of Facebook, maar voor geen van beide platforms heb ik een account, dus reageren is voor mij niet mogelijk. Bovendien is mij de afgelopen drie maanden telefonisch al vier keer toegezegd dat het probleem zou worden opgelost, en dat is toen ook niet gebeurd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlekkeloos verlopen overstap.
V Pol uit IJsselstein, 17 september 2018

De overstap verliep heel makkelijk, dat was absoluut een pluspunt. Het enige tot nu toe negatieve punt is dat de door Eneco berekende maandelijkse energiekosten nogal hoger liggen dan ik zelf op hun site kon uitrekenen. Heb dat uiteraard met de correcte meterstanden gedaan.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste V Pol,

Welkom bij Eneco!

Een maandbedrag kan inderdaad wat afwijken, we bieden dan ook de optie om hier zelf mee te spelen via Mijn Eneco. Hier help ik je graag mee!

Wil je contact opnemen via Facebook of Twitter met je klantgegevens?

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van V Pol - 26 september 2018
probleem is opgelost

Door de uitleg in de reactie van Eneco kan ik het maanbedrag zelf aanpassen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
Corina 15 september 2018

Vanaf de verloopdatum van de bedenktijd gaat ALLES mis. Opzeggen omdat ze in gebreke blijven zou me nu €125! kosten. *** waar ik dus nog een jaar aan vast zit NOOIT MEER 😠

Reactie van Eneco - 18 september 2018

Hi,

Bedankt voor het delen van jouw review. Erg spijtig om te lezen dat alles mis gaat. We gaan hierover graag met je in gesprek. Stuur je ons een bericht via Facebook of Twitter? Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?