Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

116 reviews

5 sterren
(11)
4 sterren
(10)
3 sterren
(4)
2 sterren
(10)
1 ster
(81)

72 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(12)
in behandeling
(5)
onbekend
(48)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Eneco-ellende
Jacob de Jonge 23 januari 2020

Overzicht Eneco-ellende

- Op 4 jan 2020 heb ik een Energiecontract afgesloten via Consumentenbond. Ik had 14 dagen om het contract te annuleren.

- Op het contract dat ik heb ontvangen stond, zonder overleg over de ingangsdatum, dat de levering startte op 27 januari maar het contract bij mijn huidige Energieleverancier stopt pas op 6 april 2020.

- Na meerdere keren telefonisch contact waren mijn gegevens nog niet ingevoerd in het systeem bij Eneco en kon de medewerker niets voor mij doen wat betreft de ingangsdatum. Hierdoor was het voor mij dus onduidelijk wanneer het contract in zou gaan en wilde ik niet het risico van een opzeg-boete bij mijn huidige leverancier riskeren.

- Op 15 januari heb ik om 11:50 uur een telefonisch gesprek gevoerd met meneer Broekhuizen. Hij was er niet helemaal 'bij' want hij noemde steeds andere data dan die ik vermeldde en ik moest hem daarop steeds corrigeren. Een wederzijds vervelend gesprek. Ook hij kon mij niet garanderen dat de ingangsdatum binnen de 14 dagen kon worden aangepast en aan mij kon worden doorgemaild.

Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat het contract van 4 januari opgezegd zou worden en hij, de heer Broekhuizen, verzekerde mij dat het contract beëindigd zou worden en dat ik per omgaande via de mail een bevestiging daarvan zou krijgen. Dat is niet gebeurd. Nu, 23 januari 2020, heb ik nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen.

- Daarom heb ik op 15 januari het contract maar via de website van Eneco beëindigd. Ik zou, stond op de site, binnen drie dagen een bevestiging krijgen. Nu, 23 januari, heb ik ook daar nog geen bevestiging van gekregen.

- Ik kreeg een mail van Eneco om mijn ervaring te delen van de contacten die ik met hun had gehad. Ik heb, op 15 januari het hele verhaal opgeschreven via de site en tot op heden, 23 jan heb ik ook daar nog geen reactie op gekregen.

- Op 23 januari heb ik maar weer gebeld en een gesprek gehad met dhr. Taoufik Makarni, Hij wist niet waarom ik geen bevestiging heb gehad maar kon ook niet via het systeem mij een bevestiging toesturen. Daarom heeft hij zelf een mailtje naar mij gestuurd met de bevestiging dat het contract beëindigd was.

- Ik ben dus zeer ontevreden over de Eneco-medewerker meneer Broekhuizen.

- Ik ben dus zeer ontevreden over de gehele procedure waar maar zo, zonder contact en overleg, een begindatum van de energielevering wordt bepaald.

Reactie van Eneco - 24 januari 2020

Beste heer De jonge,

Spijtig te lezen dat u de overstap zo heeft ervaren. Bij een aanmelding controleren we eerst de einddatum van het lopende contract bij de andere leverancier. Als het contract binnen 3 maanden afloopt, switchen we u nadat uw oude contract is afgelopen. Is de looptijd langer dan 3 maanden pakken we de eerst mogelijke switchdatum.

Na het ontvangen van de bevestiging is het wel mogelijk om de startdatum handmatig aan te passen. De voorwaarde is dat de aanpassing gemaakt wordt binnen de afkoelperiode en de gewenste switchdatum maximaal 150 dagen in de toekomst ligt. Jammer dat het niet goed is uitgelegd aan u en u daardoor de aanmelding heeft geannuleerd.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht u toch nog open staan voor een aanbod op maat, dan kunt u terecht bij onze klantenservice (telefoonnummer 088-8955 955).

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ontzettend slecht
Wouter uit Den Haag, 23 januari 2020

Afsluiten was een ramp, medewerkers lijken niet te weten waar ze mee bezig zijn, contact verloopt enorm stroef, in totaal al 1,5 uur aan de telefoon gehangen en er is nog steeds niks afgesloten. Inmiddels wel 4x doorverbonden aan andere collega's. Redenen waren onder andere 'het lukt mij niet, misschien kan je het bij een collega proberen' en 'het systeem doet raar'. Als Eneco niet de enige aanbieder van stadswarmte in mijn woonplaats was geweest was ik nooit klant geworden. Kan iedereen aanraden nooit klant te worden bij Eneco.

Reactie van Eneco - 23 januari 2020

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Jammer dat de aanmelding niet soepel is verlopen dat vinden we erg spijtig. Stuur ons een bericht via Facebook of Twitter dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Lenie

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
ELKE UIT NEERPELT
ELKE VINKEN uit NEERPELT, 22 januari 2020

BAH WAT EEN INHALIG BEDRIJF !!! MEERDERE MALEN AANGEGEVEN DAT IK FACTUUR NIET HEB ONTVANGEN EN UITGELEGD DAT IK NIET PER MAIL WIL CQ KAN ONTVANGEN .

MEN HOORT DAAR ALLEEN WAT MEN WIL HOREN EN REKENT GRAAG BOETE 'S

WEES WIJS EN GA NIET MET ENECO IN ZEE ALS JE GEEN ERGENIS WIL HEBBEN !!

KWIJL KWIJL OP NEGATIEVE REVIEWS WAAR JE NIETS MEE OPSCHIET ZIE EN HUIVER !!

ONDANKS GEEN FACTUUR HEB IK OP 1 X NA ALTIJD OP TIJD BETAALD EN NOG DURVEN ZE WEER BOETE TE LATEN BETALEN

2 JANUARIE 2020 HEB IK MIJN VOORSCHOT NOTA KEURIG OP TIJD BETAALD ONDANKS WEER GEEN FACTUUR EN MOET NU WEER 8 EURO BOETE BETALEN WAARVOOR ???

PAS OP VOOR DEZE ENERGIE LEVERANCIER NIET TE VERTROUWEN !!

BEN DAAR PER 12 02 GELUKKIG WEG EN MEN HEEFT HET LEF OM MIJ EEN ZEER AMICALE BRIEF TE STUREN VAN ;BESTE FAMMILIE ,,,,,, NOU GELUKKIG NIET

Reactie van Eneco - 23 januari 2020

Bedankt voor uw reactie. Spijtig dat u het zo heeft ervaren. De bedragen die u noemt herken ik niet als een boetebedrag. Stuur een reactie via Facebook of Twitter dan kijken we samen naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Lenie

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erg slechte klantenservice
Willie Reinders uit Dieren, 21 januari 2020

Bel ik eneco over een probleem, heel loyal werd het opgelost.Ik zou bevestigingsmail krijgen.

Bleef uit, belde nog een keer, bleek het helemaal niet opgelost.Miste daardoor een cashback van 290 euro en een boete van 100 euro.Kijk uit dat je niet voor het einde van de contract datum overstapt!!Eneco houd dat niet in de gaten, wel onsympathiek om zo onder de betaling van de cashback uit te komen.

Reactie van Eneco - 22 januari 2020

Dag Willie,

Goed dat je hier melding van maakt. Zo te lezen is er behoorlijk wat mis gegaan. We zoeken graag voor je uit wat er precies heeft plaatsgevonden en of we hierin iets voor jou kunnen betekenen. Hiervoor dienen we nog te beschikken over je klantnummer. Kan je deze, samen met dit verhaal, met ons delen? Je bereikt ons online via Facebook, Twitter of de Eneco Community en telefonisch op 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eneco is geen 'klantenbedrijf' meneer Ruud Sonsag!
Co Ko 21 januari 2020

Sinds 18 december 2019 bezig om antwoord te krijgen op een paar vragen. Voortdurend aan het lijntje gehouden.Op advies een mail gestuurd. Die hebben ze intern doorgestuurd en vervolgens komt daar ook geen antwoord op!Het zou fijn zijn als Eneco mij het gevoel geeft dat ik gehoord wordt! Om een voorbeeld te noemen: waar blijft de maandrapportage over december 2019? Het is inmiddels 21 januari 2020.

Reactie van Eneco - 21 januari 2020

Beste Co Ko,

Goed dat je hier melding van maakt. Ik kan mij voorstellen dat je duidelijkheid wilt in deze situatie. We helpen je hier graag mee. Hiervoor heb ik jouw klantnummer nodig. Kan je deze, samen met dit verhaal, met ons delen? Je bereikt ons online via Facebook, Twitter, de Eneco Community of telefonisch op 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
slechte bereikbaarheid en 0 respons
van der Pijl 15 januari 2020

de klantenservice duurt minimaal een uur voordat je ze aan de telefoon krijgt.

Via mail word er alleen een mail gestuurd met het volgende:

Beste mevrouw, heer

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij streven ernaar uw vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden.

mijn eerste mail was 27-11-2019 en de daaropvolgende waren in december. en nog nooit een reactie gehad !!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
doortrapt, onbetrouwbaar
Izzet uit zwaag, 10 januari 2020

telefonisch is er een zzp contract aangeboden dat goedkoper zou zijn dan het particulier contract van nuon. Er kwam geen schriftelijke bevestiging en uiteindelijk werden er aanmaningen ontvangen voor maandbedragen die hoger waren dan telefonisch afgesproken. Gas en licht werden apart verrekend. Ineens kwam er ook weer een rekening van nuon waarschijnlijk heeft eneco de aanmelding/overschrijving gedaan. Aanmanen doen ze schriftelijk , contracten doen ze niet echt aan, schriftelijk informeren is er niet bij. Bellen/contact gaat niet echt, de wachttijd is te lang meer dan een half uur en alleen in werktijd en dat voor zzpérs!. Het lijkt er op dat onbetrouwbare informatie en te hoog facturen i.c.m. invorderen het business model van Eneco is. Blijf weg van deze firma!!

Reactie van Eneco - 13 januari 2020

Beste Izzet,

Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp dat je contact wilt met onze zakelijke afdeling. Ik adviseer je een e-mail te sturen met je klantnummer naar zakelijk@eneco.com dan pakken we dit op.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van Izzet - 23 januari 2020
probleem is niet opgelost

Zeeer ontevreden. Eneco heeft gisteren gereageerd met de opmerking dat energiekosten kunnen variëren maar zij gaan niet in op de kern van de zaak. Eneco heeft namelijk kosten in rekening gebracht zoals dienstenvergoeding, coördinatiefee en beëindigingskosten. Deze kosten zijn niet afgesproken en niet geakkordeerd door mij. Een en ander is het gevolg van de inzet door Eneco van een bedenkelijke telefonische wervingsfirma – Djoen corporate uit Delft. Ik had een brief met deze uitleg bijgesloten bij de communicatie aan Eneco maar zij hebben die kennelijk niet gelezen.

Het gesprek s dus gestopt, Ik heb echter om bewijsstukken gevraagd aangezien ze nu ook collect masters (een incassobureau voor Eneco) hebben ingezet.

Mijn conclusie: mijdt Eneco, ze zijn onbetrouwbaar en houden louche contractpartners de hand boven het hoofd!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Jaarcontract hadden ze fout ingelicht
Ruud van der Waal uit Zwijndrecht, 6 januari 2020

Door een fout is mijn contract niet overlapt, Eneco had niet goed gekeken, en doorgegeven dat mijn contract einddatum later was als ik overstapte.

Hun tonen geen enkel begrip, en ik kreeg een boute van 100 euro en kreeg mijn welkomst bonus niet van 250 euro. Klantenservice medewerkers zijn een beetje net als de gestapo, en konden geen uitzondering maken en mij tegemoed komen.

Ga naar Vattenfall of essent, NEEM NOOIT ENECO!

Reactie van Eneco - 7 januari 2020

Dag Ruud,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Jammer dat het zo is misgelopen met je overstap en jou niet de hulp is geboden die je nodig had. We helpen je graag verder met een oplossing. Daarvoor hebben we wel gegevens van je nodig. Wil je ons daarom een privébericht sturen via Facebook, Twitter of via livechat? Dan helpen we je verder op weg.

Sabrina

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Veel te duur
Tom uit Den haag, 29 december 2019

Ondanks de warmtewet is Eneco extreem duur voor warmte. Je voelt je gevangen, omdat je voor warmte geen alternatief hebt. Dit is slecht geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Erg duur
John uit Den haag, 29 december 2019

Warmte levering is extreem duur, oneerlijke concurrentie

Reactie van Eneco - 2 januari 2020

Beste John,

Bedankt voor je bericht.

De stelling die je maakt zou kloppen als Eneco de prijs van warmte levering zelf bepaald.

Wist je dat de ACM (Autoriteit Consument en Markt) , volgens de warmtewet, jaarlijks de maximale warmtetarieven vast stelt die een warmteleverancier in rekening mag brengen. Het uitgangspunt bij de berekening van de tarieven is dat de kosten bij het gebruik van warmte vergelijkbaar zijn met de kosten bij het gebruik van gas voor centrale verwarming en warm water (inclusief wettelijke heffingen). Dit is het zogenaamde 'Niet-Meer-Dan-Anders' (NMDA) principe. Via onderstaande link lees je hier meer over.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/besluit-maximumprijs-levering-warmte-2019

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van John - 9 januari 2020
probleem is niet opgelost

Ze vragen veel te hoge tarieven voor warmte. Ze vragen het maximale wat is toegestaan volgens de warmtewet. Ze zijn niet klantvriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Het kastje en de muur.
Nicolaas uit Eindhoven, 29 december 2019

Het afsluiten van het contract verliep (uiteraard) vlekkeloos. Totdat het einde van het jaar in zicht kwam en de eindafrekening voor de deur stond. Ik moest flink bijbetalen, zo flink dat de enige optie een betalingsregeling was. Daarnaast wilde ik niet weg, dus maakte ik afspraken over het te betalen bedrag en sloot ik een nieuw contract af. De telefonische afspraken die daar over gemaakt werden, bleken bij later contact niet gedocumenteerd te zijn.

Toen kwam er een aanmaning. Geen probleem zou je denken, gewoon even contact opnemen. Niet dus. Op e-mails werd niet gereageerd, telefonisch sta je uren in de wacht en als je dan iemand aan de lijn krijgt, kan die persoon je niet doorverbinden met de juiste afdeling, want dan zou je de wachtrij proberen te omzeilen. Alleen via Facebook wordt er snel gereageerd, maar daar kunnen ze helaas niet meer voor je betekenen dan een berichtje achterlaten bij de desbetreffende afdeling.

Inmiddels ben ik twee maanden en een aantal aanmaningen (met bijbehorende kosten) verder. De kosten die ik gemaakt heb door de tijd die ik geïnvesteerd heb, denk aan belkosten en uren die ik in mijn eigen werk had kunnen steken, kan ik nergens verhalen. Ondertussen heb ik heb nog steeds geen fatsoenlijk contact met iemand gehad en ik denk dat ik kan fluiten naar mijn geld. Jammer genoeg zit ik nog een jaar vast aan mijn nieuwe contract.

Na dat jaar ben ik meteen weg. Ik raad het iedereen met klem af om in zee te gaan met Eneco. De hardwerkende medewerkers van de klantenservice hebben beperkt inzicht in wat de verschillende afdelingen doen, wat voor zowel hen als mij zeer frustrerend is. Mijn tip aan Eneco: verbeter de interne communicatie, documentatie en creëer daarmee overzichtelijkheid en inzichtelijkheid. Geloof me, het is nodig.

Reactie van Eneco - 4 januari 2020

Dag Niek,

Erg jammer om te lezen dat het zo gelopen is, dit verdient alles behalve een schoonheidsprijs. We willen het toch graag zo goed en snel mogelijk voor je oplossen. Als je hier interesse in hebt kan je dit weekend bijvoorbeeld opnieuw contact opnemen via Facebook. Als je hierbij aangeeft ook een review te hebben achtergelaten op deze website, kunnen we de context erbij halen.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima service!
Joost H 24 december 2019

Nadat de CV ketel een storing aangaf op zondagavond, de ochtend daarop direct contact opgenomen met Eneco. Zij kunnen alleen een storing aannemen als je een onderhoudscontract hebt lopen. Zodoende ook een onderhoudscontract afgesloten met een mooie korting om zo een koude kerst te voorkomen.Waar een partij als Feenstra je simpelweg afwijst omdat ze 'geen nieuwe adressen meer aannemen' en je glashard doorverwijst naar een partij die met de kerst gesloten is, neemt Eneco binnen 5 minuten de telefoon op en staat diezelfde dag een monteur bij je op de stoep.De zeer vriendelijke en capabele monteur had binnen een minuut door wat het probleem was en heeft ervoor gezorgd dat wij warm de kerst in gaan.Kortom, zeer tevreden over de service van Eneco en blij hier een review over te kunnen schrijven!

Reactie van Eneco - 24 december 2019

Beste Joost,

Wat fijn om te horen dat u warm de kerstdagen in gaat! We zijn dankbaar voor deze mooie review.

Hele fijne en vooral warme feestdagen toegewenst!

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Vreselijk bedrijf!!
de Haas 4 december 2019

Meerdere malen contact moeten hebben met dit bedrijf. Elke keer werd ik onbeschoft behandeld en lieten ze me niet uitpraten.De wachttijden aan de telefoon zijn abnormaal hoog. De laatste keer dat ik ze moest bellen duurde het 55 minuten eer ik contact had met een medewerker van de klantenservice. Dit heb ik ook kenbaar gemaakt en de reactie is dat dit probleem bekend is bij Eneco!! Als het bekend is kan er dus ook een oplossing gevonden worden. Maar nee dat zal wel teveel geld kosten. Liever laten ze mij als ondernemer bijna een uur wachten. Mijn tijd als ondernemer is ook kostbaar!! Ik ben blij dat ik binnenkort naar een andere leverancier kan overstappen.

Reactie van Eneco - 5 december 2019

Goedemorgen,

Wat vervelend dat u zo'n nare ervaring heeft en jammer dat u wilt overstappen. Graag verwijs ik u naar het Groot Zakelijke telefoonnummer 010890 6901 (gebruikelijke belkosten) of naar het e-mail adres zakelijk@eneco.com.

Met vriendelijke groet,

Adrie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energie maatschappij
R David uit Julianadorp, 27 november 2019

Prima energie maatschappij alleen jammer dat je nog steeds bij elke maatschappij moet overstappen om daadwerkelijk geld te besparen.

Reactie van Eneco - 29 november 2019

Beste R. David,

Dank voor uw positieve reactie. Wij hopen dan ook dat u lang klant bij ons mag blijven!

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
eneco goed alleen de eneco app niet
jeff bras uit dordrecht, 27 november 2019

Ik heb vd week de eneco app geinstalleerd maar daar staat mijn dag en normaal tariefstand sinds afgelopen mei omgewisseld.de jaarnota klopt gelukkig wel maar de app is nu waardeloos voor mij.

Reactie van Eneco - 29 november 2019

Beste Jeff Bras,

De Mijn Eneco app is natuurlijk alleen van meerwaarde als die naar behoren functioneert. Zou u met ons hierover in gesprek willen? Dan kunnen we zoeken naar een oplossing. U kunt ons telefonisch bereiken op 088 895 59 55 (gebruikelijke belkosten). Ook kunt u ons een privébericht sturen via Facebook, Twitter en ons benaderen via de chat. We horen graag van u.

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
1
Harmen uit Amsterdam, 27 november 2019

Eneco is te duur ,niet tevreden

Reactie van Eneco - 29 november 2019

Beste Harmen,

Wat vergelijkt u hier precies met elkaar? We helpen u hier graag bij. Ziet u kans contact met ons op te nemen via FB/Twitter/Chat? Dan kijken we met u mee!

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte service , proberen overal geld uit te trekken
Patricia gelderblom uit Langerak, 18 november 2019

Alleen maar problemen met de toon, een heel weekend zonder kachel gezeten. Maandag de eneco gebeld en gevraagt voor een nieuwe module. Waarop hun reactie was; ik kan u een monteur sturen voor 75 euro of de module komt na 10 dagen. Dit kan echt niet. Totaal geen service. In het vervolg word het geen eneco meer

Reactie van Eneco - 19 november 2019

Hoi Patricia,

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt met ons. We zetten onze klanten natuurlijk niet graag in de kou. Je kan het beste een berichtje sturen via Facebook of Twitter zodat we met je mee kunnen kijken of er nog een andere oplossing is.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht bedrijf!
Shira 12 november 2019

Waar zal ik beginnen?

Vrijdag 18 oktober blijkt onze cv-ketel defect te zijn. Gelukkig hebben wij een all-in onderhoudscontract bij de Eneco. Al ruim 30 jaar trouwe klant. Best uniek in deze tijd al zeg ik het zelf. Ik bel met de klantenservice en vertel mijn verhaal. Blijkt mijn defecte cv ketel geen calamiteit te zijn. Oké dat wordt koud douchen dit weekend. Nadat ik mijn contract en de website uitpluis blijkt dit wel degelijke een calamiteit. Ik bel maandag weer en de klantenservice medewerker maakt zijn excuus want ik had gelijk dit blijkt een calamiteit. Ik stuur u een bos bloemen en veel excusses. Erg vriendelijk van hem. Een monteur komt op maandag. Niet wetende dat wij de beste man de komende drie weken op de doordeweekse dagen tot onze inboedel mogen rekenen. Helaas blijkt ons ketel probleem nog steeds geen calamiteit te zijn bij de Eneco. Ook de twee weekenden na de bos bloemen krijgen wij dit namelijk te horen. Ondanks het feit dat wij de monteur meer dan eens hebben gevraagd om Nefit naar de ketel te laten komen kijken weigert hij hen te laten komen. Hij kan het zelf wel oplossen. Op vrijdag 1 november besluit de beste man dat hij de ketel niet kan maken en besluit alle geïnstalleerde onderdelen weer te verwijderen, daar heeft u toch niks meer aan was zijn melding. u moet een nieuwe ketel. Ik zal wel een spoed aanvraag voor een offerte voor u doorgeven. Helaas ook die offerte is nooit gekomen. Opnieuw stuur ik een e-mail met een tijdspad van de zaken die ons zijn overkomen en verzoek om contact met een manager. Ik word op 4 november gebeld door een klantenservice medewerkster. Zo betrokken als ze naar mijn verhaal luisterde en beloofde dit verhaal bij haar manager neer te leggen en op maandag 11 november om half 5 ons te bellen met een oplossing/voortel. Helaas je begrijpt het al dit telefoontje is nooit gekomen. Ook op mijn mails wordt niet meer gereageerd. Inmiddels douchen wij sinds drie dagen weer met warm water. Niet met dank aan Eneco wij hebben namelijk zelf een installateur gebeld en een nieuwe ketel aanlaten sluiten. Hij zag aan de verkeerde verbranding de pijp en de achtergebleven "lege" ketel waar het probleem moet hebben gezeten. Als je van problemen houd en van koud douchen dan raad ik iedereen aan om bij de Eneco een onderhoudscontract af te sluiten de garantie op koud water is 100 procent. Ik daarin tegen HAAK AF!!!!!!

Reactie van Eneco - 15 november 2019

Beste Shira,

Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat u het vertrouwen in ons bent verloren. Dat vinden we eeuwig zonde na al die jaren. Wat u beschrijft is natuurlijk niet de werkwijze die wij voor ogen hebben en het spijt ons dat we hiermee voor veel overlast hebben gezorgd bij u en dat we het probleem uiteindelijk niet hebben opgelost.

We nemen uw klacht hierover hoog op en zoeken graag uit hoe dit zo gelopen is om herhaling te voorkomen. Hiervoor hebben we uw klantgegevens nodig. Wilt u deze met ons delen via 088-8955000 (lokaal tarief)? We zoeken dan graag met u naar een gepaste oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Kelly,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
probleemloos en correct
R N. uit Houten, 1 november 2019

Prettige communicatie, goede app

Reactie van Eneco - 5 november 2019

Hoi,

Bedankt voor de positieve review.

Groet

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ziekmakende reclame
Henri 30 oktober 2019

Politiek correcte reclame over blije mensen met een windmolen in hun achtertuin en zonnepaneelvelden i.p.v. groen. Kwetsend voor mensen die in het echt elke dag last hebben van ziekmakende windreuzen in hun omgeving. En dan nog maar niet te spreken aan al die mooie vogels die geofferd worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klantenservice is niet bekwaam
Ivor Vlasblom uit Oosterhout, 26 oktober 2019

Ik had vorig jaar nog geen slimme meter thuis. Ik heb twee keer met de klantenservice gebeld om te vragen of mijn voorschotbedrag in lijn lag met mijn verbruik. Oftewel: moet ik mijn voorschotbedrag verhogen om uit te komen voor de jaarnota?

Beide keren gaf ik de huidige meterstand telefonisch door en sloeg de medewerker aan het rekenen. Beide keren konden ze geen duidelijk antwoord geven en was het advies om voor de zekerheid maar te verhogen. De eerste keer van 80 naar 100 euro per maand, daarna naar 130 euro per maand. Uiteindelijk bleek dit bij de jaarnota niet nodig te zijn geweest en kreeg ik geld terug en het advies om op 80 euro te blijven. Heel raar dat de klantenservice doet alsof ze inzicht hebben en advies kunnen geven, terwijl dit niet bleek te kloppen.

Reactie van Eneco - 5 november 2019

Hoi Ivor,

Wat vervelend dat je een eerder een onjuist advies hebt gekregen over je voorschotbedrag.

Op onze website https://www.eneco.nl/klantenservice lees je hoe je met ons in contact komt. Zo kunnen we dit voor je oplossen.

Groet

Eneco Webcare

Reactie van Ivor Vlasblom - 12 november 2019
probleem is niet opgelost

De reactie van Eneco gaat totaal voorbij aan mijn klacht/beoordeling en geeft des te meer aan dat de klantenservice niet luistert naar de (in dit geval ex-)klant maar vooral haar eigen geluid wil laten klinken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ongelofelijk wat een ... bedrijf
Peter 23 oktober 2019

Copy, paste van Martijn want zo ben ik ook net benaderd!! Met enige aanvulling dat er meteen gevraagd werd of mijn gegevens nog kloppen zodat het meteen in orde gemaakt kon worden!!

Schandelijk bedrijf!

Martijn 22 oktober 2019

Vandaag gebeld door de klantenservice dat er een verandering in mijn contract is geweest. Er vreemd verhaal omdat wij niet aangesloten zitten bij Eneco...Aangegeven dat ik in het bel me niet register sta en gemeld te hebben aan de persoon dat ik geen contract heb bij Eneco, werd er maar direct opgehangen.Schandelijk bedrijf en asociaal dat mensen nog steeds lastig gevallen worden met een kul verhaal

Reactie van Eneco - 24 oktober 2019

Beste Peter,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Graag stel ik voorop dat we een eerlijke en transparante wervingswijze belangrijk vinden. Daarom bied ik je onze excuses aan voor de manier waarop je benaderd bent. Dit is zeker niet het beeld die we bij jouw willen achterlaten.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandelijk bedrijf!
Martijn 22 oktober 2019

Vandaag gebeld door de klantenservice dat er een verandering in mijn contract is geweest. Er vreemd verhaal omdat wij niet aangesloten zitten bij Eneco...Aangegeven dat ik in het bel me niet register sta en gemeld te hebben aan de persoon dat ik geen contract heb bij Eneco, werd er maar direct opgehangen.Schandelijk bedrijf en asociaal dat mensen nog steeds lastig gevallen worden met een kul verhaal

Reactie van Eneco - 23 oktober 2019

Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend dat u dit zo heeft moeten ervaren.

Opmerkelijk dat u een belletje krijgt van Eneco terwijl u geen klant bent met dit verhaal.

Het klinkt alsof een concurrent de naam Eneco hier niet goed gebruikt met een verkoop verhaal.

Indien nodig kijk ik graag verder met u mee. U kunt contact opnemen via Facebook, Twitter of de chat op onze website.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Top leverancier
Anoniem uit Bergen op Zoom, 20 oktober 2019

Je weet pas wat je hebt als je het niet meer hebt. Dat is echt hier van toepassing. Recent over gestapt maar echt spijt. Wat een verademing is Eneco tov Essent en Nuon. Top app met duidelijk overzicht van het verbruik, je krijgt snel iemand aan de lijn. Als dit huidig contract is afgelopen stap ik gelijk weer over terug naar Eneco.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Jaarafrekening
Ali uit Kootwijkerbroek, 13 oktober 2019

Wanneer komt de eindafrekening nou eens binnen? Vanaf juli 2018 tot met nu nog niets gehad . Ben wel benieuwd of we bij moeten be talen of terugkrijgen. De voorschotten worden elke maand netjes betaald , dus was nu wel eens benieuwd. Kan bellen tot ik een ons weeg. Sta een tijd in de wacht. Op mails wordt niet gereageerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?