Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

112 reviews

5 sterren
(13)
4 sterren
(9)
3 sterren
(5)
2 sterren
(9)
1 ster
(76)

74 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(10)
in behandeling
(0)
onbekend
(57)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Slechte service
cheyenne uit Dordrecht, 9 september 2019

In een half uur tijd 4 keer worden doorverbonden en vervolgens bij elke medewerker precies hetzelfde lulverhaal horen? Alsof er een blaadje voor hun neus ligt met wat ze moeten zeggen. 2 jaar geleden ingeschreven bij Toon, blijkt nu dat we helemaal niet staan ingeschreven. Helemaal TOP! Kan nu mijn verwarming dus niet aanzetten... We kunnen bijna wolkjes blazen in ons eigen huis. Maar verder is Eneco een top bedrijf hoor! #Sarcasme

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Cheyenne,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat zonde om te lezen dat het contact stroef is verlopen, sorry hiervoor. We helpen je graag alsnog met de installatie van je Toon. Ik adviseer je contact op te nemen via ons Facebook- of Twitterkanaal of het Eneco forum? Dan gaan we graag het gesprek met je aan.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstap zakelijk naar prive
Ria Scholtes 2 september 2019

Duurt al 8 maanden om een contract over te zetten van zakelijk naar privé, hoe moeilijk kan dit zijn

Heel veel keren gebeld en van kastje naar de muur gestuurd

Net weer gebeld en was mijn eigen schuld dat er zoveel is misgegaan , de stoom komt mn oren uit en vraag aan mijnheer waar dit op gebaseerd is en zeg hem dat hij met de verkeerde vinger wijst !!

Vervolgens wordt ik met een grote mond vergeleken met zijn kinderen en vind dat ik mijn excuses moet aanbieden aan hem

Waarvoor ??? Dat weiger ik dus, hier door weigert hij mij verder te woord te staan en verbreekt de verbinding

Ik ben met stomheid geslagen , dit slaat werkelijk alles en ben helemaal klaar ENECO

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Ria,

Bedankt voor het delen van je review. Heftig om te lezen dat je zo een nare ervaring hebt gehad met onze klantenservice, sorry hiervoor. We willen je graag alsnog helpen met het rechtzetten van je contract. Ik adviseer je om die reden contact met ons op te nemen via onze Facebook- of Twitterkanaal. Ook kan je ons benaderen via het Eneco forum.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schalige manier van klanten behandeling
Etienne de Krieger uit Schiedam, 29 augustus 2019

Sinds Februari een huis gekocht en in dat huis is een lease ketel aanwezig wat niet gemeld is bij de verkoop. Zowel op funda als in het contract bij de notaris stond dit niet vermeld. Eneco heeft zonder toestemming de betaling overgezet naar mij voor de ketel, maar hij staat nog op naam van de vorige bewoner. Volgens de AVG mag ik geen contract opvragen, omdat deze niet op mijn naam staat. Na +/- 10 telefoontjes geen stap verder gekomen. Uiteindelijk heeft de vorige bewoner het erkent en opdracht gegeven tot afkopen van de ketel. Zowel hij als ik mailen al sinds Juni continue over de status hiervan. Wij krijgen geen reactie van Eneco. Ik heb een brief gestuurd begin Augustus naar de klanten service en wederom geen enkele reactie. Ik heb een contract van energie afgesloten van 4 jaar als tevreden klant, maar ik vind dit bizar en onacceptabel hoe er met klanten omgegaan word. Inmiddels heb ik al €210,- ongevraagd betaald een aan ketel waar ik niets van afwist en ook heb ik nooit ergens getekend voor goedkeuring van incasseren van dit bedrag.

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Etienne,

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. Wat balen dat je nog geen duidelijkheid hebt gekregen over de huur van de cv-ketel. Ik adviseer je contact op te nemen via ons Facebook- of Twitterkanaal. We spreken je graag via die weg over de mogelijkheden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Roy Veenendaal 28 augustus 2019

Hoewel het inmiddels al wel een half jaar terug is dat ik over ben gestapt, wil ik hierbij toch mijn verhaal kwijt over deze overstap, welke mij ongeveer 400 euro armer heeft gemaakt...

Ik werd in februari benaderd door een verkoper aan de deur, welke met zijn mooie praatjes mijn belangstelling opwekte. Ik had echter wel meerdere keren gemeld dat ik een paar maanden eerder al een contract met een andere leverancier had afgesloten en gevraagd of dat geen nare gevolgen zou hebben. Volgens de verkoper zou ik hier geen nare gevolgen van ondervinden.

Een tijdje later kreeg ik de rekening de rekening van mijn vorige leverancier, waar allemaal kosten bij zaten die dus niet door de deurverkoper gemeld waren. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik plus minus 400 euro armer werd door deze overstap. Ik heb Eneco gebeld, mijn frustraties hierover geuit, maar er kon helaas, volgens de telefonist, geen oplossing geboden worden.

Wat mij in dit verhaal echt pissig heeft gemaakt is dat ik van een kennis, die werk heeft in het verkopen van energiecontracten, gehoord heb dat ik de aankoop zelfs na de standaard 14 dagen nog terug had kunnen draaien omdat de verkoper aan de deur mij foutief geïnformeerd had. Ik had het erg fijn gevonden als de telefonist bij Eneco hier zelf mee kwam, want nu is het te laat om de schade terug te draaien.

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Roy,

Bedankt voor het delen van je review. Wat naar om te lezen dat je bij je overstap naar ons niet voldoende bent geïnformeerd over een eventuele opzegboete, sorry hiervoor. Als een nieuwe klant krijg je op deze manier een niet al te beste indruk van ons. We gaan hierover graag met je in gesprek. Ik adviseer je ons te benaderen via Facebook- of Twitterkanaal of het Eneco forum.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onderhoud
Rutten 9 augustus 2019

Afspraak voor onderhoudsmonteur op maandagmiddag. Ik ben de hele middag thuis gebleven maar er kwam niemand. Dit is al de 2e keer. Als je belt zeggen ze vakantietijd, drukte en onderaannemer is de oorzaak.

Bij contact voor nieuwe afspraak was de dame aan de telefoon zelfs niet vriendelijk, de arrogantie!

Ik zeg mijn abonnement op!

Reactie van Eneco - 9 augustus 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. Het spijt ons om te lezen dat het zo verlopen is. We zorgen daarom ook graag voor een passende oplossing. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erbarmelijk zeer slecht
Louis 7 augustus 2019

Ze lossen niks op en laten zogenaamde trouwe oude klanten zoals ze zelf zeggen stikken, wat een waardeloze maatschappij valse informatie en veel te duur.Nooit van mijn leven meer Eneco, zit dan nog liever in de kou.

Reactie van Eneco - 7 augustus 2019

Dag Louis,

Bedankt voor je feedback. Erg jammer om te lezen dat het zo is verlopen. Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen hierin, dan doen wij dit graag. Hiervoor bereik je ons online via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
al maanden in afwachting op terug betaling van kosten
Ron Planken uit Rotterdam, 7 augustus 2019

In april de stadsverwarming af laten sluiten met een verzegeling. Hiervoor heb ik onterecht een veel te hoog bedrag betaald. Eert moet ik maanden wachten tot dat Eneco intern er uit is wat nu de technische mogelijkheden zijn . Eenmaal de toezegging v an tereug betaling ontvangen start het lange wachten. Het zou namelijk 3 weken duren voor dat het teveel betaalde terug betaald zou zijn. Na 4 weken nogmaals gevraag hoe het er voor staat. Toen de toezegging dat het met een spoed betaling zijn worden geregeld. Men was het namelijk gewoon vergeten. Nu weer een week verder en nog geen terug betaling ontvangen. Ook geen reactie meer op mijn rappelletjes. Nu moet ik nog wat betalen aan Eneco wat gelijk is aan wat ik nog moet krijgen. Verrekenen kan net volgens Eneco. Nou, dan wacht ik toch ook met betalen tot ik het geld terug heb gekregen. Waarom moet ik wel op tijd betalen als Eneco dit niet hoeft.

Reactie van Eneco - 7 augustus 2019

Dag Ron,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder met deze kwestie. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Twitter, Facebook en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service!
Onbekend 3 augustus 2019

Ontzettend slechte service! Je wordt absoluut niet geholpen en krijgt geen antwoord op je vraag. Meerdere mailen gebeld en gemaild, wordt niets opgelost en zelfs met slimme meters moet je meerdere keren foto’s doorsturen van de stand... door ongelooflijk veel fouten van Eneco!! uiteindelijk geen gas

Reactie van Eneco - 6 augustus 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We helpen je alsnog graag verder met deze kwestie. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Louis uit Spijkenisse, 29 juli 2019

Ik vind het asociaal voor een paar maanden klant geworden te zijn door zo'n verkoper aan de deur die mij onder valse voorwendselen binnen heeft gehaald bij die geldwolven van Eneco. Kost mij meer dan €800 om ervan af te komen. O ja het zou nog uitgezocht worden en ik zou er nog over horen alleen ze zeggen niet in wat voor jaar. Wat een bedrijf bah.

Reactie van Eneco - 1 augustus 2019

Dag Louis,

Bedankt voor je feedback. We zoeken graag voor je uit wat er precies heeft plaatsgevonden en of we tot een passende oplossing kunnen komen. Kan je hiervoor klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Contractperiode was prima
Léon uit Uden, 27 juli 2019

Geen issues ervaren in de contractperiode. Helaas willen ze klanten niet behouden, want ik kreeg een verlengingsvoorstel wat zo slecht was dat je uit jezelf al gaat zoeken naar alternatieven. Tip: stuur een concurrerende aanbieding die tenminste gelijk is in de prijs (ex belastingen en heffingen).

Reactie van Eneco - 1 augustus 2019

Dag Léon,

Bedankt voor je review. Mocht je interesse hebben, dan kijken we graag samen met jou naar de mogelijkheden wat betreft een nieuw aanbod. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Energiecontract beeindigd ipv adreswijziging
Rutger Verbeij uit Boskoop, 23 juli 2019

Energiecontract beeindigd ipv adreswijziging. Dit kon niet teruggedraaid worden. Er werd mij een duurder energiecontract aangeboden. Ivm prijsstijgingen en uitblijven van startkorting.

Reactie van Eneco - 25 juli 2019

Dag Rutger,

Bedankt voor je feedback en vervelend om te lezen dat het is misgegaan. We helpen je graag alsnog met een oplossing. Kan je contact met ons opnemen om je klantgegevens te delen? Online kan je ons bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Very confusing invoicing system and NO customer support
Emmi uit Amsterdam, 13 juli 2019

I received 2-3 invoices per month and had to pay them all manually. When I contacted customer support to ask I could just pay with automatic, scheduled payments, I never heard back from them. I wrote to them twice about different things (invoices that seemed to charge too high fees etc) and waited for 2 months before any kind of response. And the response I eventually got? Well, it did not answer any of my questions.

Reactie van Eneco - 16 juli 2019

Hello Emmi,

Thank you for your review. So unfortunate to read that you're not happy with our customer service. Sorry! It's no problem at all tot pay automatic. We are happy to talk about making a payment arrangement. How many installments, is depending on the cause of the payment arrears.

Please contact us through our Facebook - or Twitteraccount.

Regards,

Eneco Webcare

Reactie van Emmi - 23 juli 2019
probleem is niet opgelost

I didn't get help when I needed it so I changed my energy provider.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht in alle facetten
Dolf 9 juli 2019

- slechte communicatie- verhoging van verbruik zonder aanwijsbare reden- niet in te loggen- bellen is kl*te- afwerking eindafrekening is onduidelijkCONCLUSIE: niet voor kiezen!

Reactie van Eneco - 9 juli 2019

Dag Dolf,

Bedankt voor je feedback. Heel jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt overgehouden. We zoeken graag voor je uit wat er precies is misgegaan en helpen ook graag waar nodig. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima
J Van Beek uit Culemborg, 7 juli 2019

Alles goed geregeld en een hele goede app. Daar kunnen anderen nog wat van leren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Probleem netjes afgehandeld en Keurig opgelost
Jh.buis uit Drachten, 6 juli 2019

Na Een sleche start bij mijn overstappen van Een andere leverancier naar Eneco. Hebben ze het nu netjes en Keurig afgehandeld. Ook mijn compliment voor de mensen die mijn vriendelijke en zeer behulpzaam te woord hebben gestaan met de vele telefoontje die er voor af zijn gegaan. Ook hebben ze netjes mijn boete betaald. Ondanks de sleche start geef Ik julli nu Een 8 en zeg ga zo door groetjes Bianca Buis

Reactie van Eneco - 9 juli 2019

Dag Bianca,

Bedankt voor je mooie review!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
zeer slecht
maartje uit Waddinxveen, 1 juli 2019

helaas word er via mail en telefoon geen respons gegeven.

hopelijk via deze weg wel.

Heb namelijk teveel betaald, maar dat was al op 15 mei en ik wacht nog steeds op reactie!!

bellen kost mij minimaal een uur in de wacht voordat er iemand aan de lijn komt en op de mail word niet gereageerd.

Reactie van Eneco - 3 juli 2019

Dag Maartje,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag om het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk terug te krijgen. Hiervoor hebben wij wel jouw klantgegevens nodig. Kan je deze met ons delen? Online zijn wij hiervoor te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte ervaring met Eneco
G H. uit Bergschenhoek, 1 juli 2019

Jaarcontract bij Eneco door fout 2 dagen te vroeg opgezegd de welkomstbonus wordt daarom niet uitbetaald. Eneco heeft na opzegging hier geen melding van gemaakt alleen nu het om betalen aan gaat zijn ze niet thuis.

Reactie van Eneco - 3 juli 2019

Beste,

Bedankt voor je review. We zoeken graag voor je uit wat wij in deze situatie voor jou kunnen betekenen. Hiervoor dienen wij wel te beschikken over je klantgegevens. Kan je deze met ons delen? Online kan je ons bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eneco
C van Haperen uit Breda, 27 juni 2019

Prima service Div opties om je maandelijks termijn te betalen

Klant vriendelijk Met de toner in huis volledig beeld van je verbruik En nu met m’n nieuwe zonnepanelen zie ik gelijk wat dit doet betreft energie Heb halverwege t jaarcontract aangegeven dat ik bij hun blijf en mijn contract aanlaten passen met gunstig vastgestelde tarieven Met als cadeau de toner Wat ik niet meer wil missen in m’n huis Ik ben een tevreden klant

Reactie van Eneco - 1 juli 2019

Hi!

Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent met Toon, daarvoor doen we het natuurlijk. Heel veel plezier nog van Toon en de zonnepanelen.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloze klantenservice
Marjo 27 juni 2019

Tot u over gaat stappen is Eneco iw vriend! Maar dan... iedere leverancier bied bij overstap aan de boete te betalen over de contract breuk. Zo ook Eneco, maar als je overstapt naar een andere leverancier na 1,5 jaar, krijg je en de nieuwe boete, maar ook een rekening voor de door Eneco betaalde boete omdat ze zo blij zijn u als klant te ontvangen, want als u weggaat bij Eneco is de boete die zij voor je betalen ineens geen kadootje meer omdat ze je graag willen hebben.... nee hoor ze gebruiken t alleen maar om jou te kunnen dreigen niet weg te gaan!

Ze zullen niet even contact opnemen met jou om je te overtuigen om bij hen te blijven... eerst een dikke rekening en 2 maanden erna bellen ze je op hoe de overstap is gegaan en dat ze een mooie aanbieding hebben.... waarom bel je niet om te vragen waarom we willen overstappen? Waarom pas erna als je de dikke rekening hebt mogen incassere.... bah bah walgelijke service! En me opbellen nadien oké heel fijn ook al vind ik het niet goed gegaan, maar om dan te vragen naar het waarom niet en tijdens mijn uitleg op te hangen.... Noway.

Dat ik mijn boete moet betalen ja logisch! Maar een boete op een boete naast de boete van contractbreuk dat begrijpt geen enkele leverancier!!! Eneco ik moest jullie een ster geven om een recensie te kunnen geven maar voor mij zijn jullie niet eens 1 ster waardig!

Reactie van Eneco - 1 juli 2019

Hi Marjo,

Bedankt voor je feedback! Vervelend om te lezen dat de overstap zo gelopen is. Graag licht ik het een en ander toe.

Wij vergoeden inderdaad de boete van je vorige leverancier wanneer je klant van ons wordt. Zoals je zelf aangeeft, omdat we je graag als klant zien! Als jij na 1.5 jaar weggaat (ik gok dat je contract nog niet afgelopen was) verbreek jij onze afspraak. Wij betalen de boete als jij de volledige looptijd van je contract klant blijft. Hiervoor geef je ook akkoord als je de boete bij ons declareert.

De reden dat we niet eerder hebben gebeld, is omdat wij dat pas op de dag dat je overstapt horen van jouw nieuwe leverancier. Dat doen ze zo laat mogelijk, omdat wij anders inderdaad bellen om te vragen waarom. Hoe dit telefoontje is verlopen, is inderdaad niet hoe het hoort. Ophangen tijdens een gesprek is alles behalve netjes. Daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
restitutie na overstappen nog steeds niet gehad
Stefan uit Nieuwegein, 21 juni 2019

Onlangs overgestapt naar Eneco mede omdat Eneco de overstapboete zou betalen. Eerst al gezeur met het declaratieformulier. Eerste keer ingevuld, maar ik hoorde maar niks. Dus gebeld, maar ze hadden niks ontvangen. Toen nogmaals ingevuld op hun aanraden en toen zagen ze ineens toch ook de eerste invulling. Afijn, terugbetalen zou 2 weken duren. Echter, ik ontving niks. Dat werd toen in de volgende mail 14 werkdagen. Nu na een maand (ruim 20 werkdagen) nog steeds geen geld terug gehad. Een mail duurt een week voordat je een reactie krijgt. Ik ben dus nu al ruim twee maanden bezig om de boetvergoeding terug te krijgen. Ik heb al ruim 5 mails verstuurd en vaker gebeld. Steeds met de volgende belofte die niet nagekomen wordt. Erg jammer dit.

Reactie van Eneco - 22 juni 2019

Dag Stefan,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder om het bedrag van je declaratie alsnog zo snel mogelijk te ontvangen. Hiervoor dienen wij wel te beschikken over je klantgegevens. Kan je deze met ons delen? Online zijn wij hiervoor te bereiken via de Eneco Community, Facebook of Twitter.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Stefan - 1 juli 2019
probleem is opgelost

Na bericht op deze website vrij snel het bedrag retour gekregen. Erg jammer dat het zo veel moeite heeft gekost dit voor elkaar te krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht bereikbaar voor zakelijke klanten
Glaszetterij de Haan uit Haarlem, 18 juni 2019

Het is gewoon een zooitje bij dat bedrijf.

Al weken proberen wij contact met hun te zoeken maar telkens heb je minimaal 25 wachtende voor je.

Dat is op zich niet zo erg maar na een kwartier zijn het er nog steeds 25.

Reactie van Eneco - 20 juni 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We komen graag met je in contact om je verder te helpen. Je kan ons hiervoor ook online bereiken, bijvoorbeeld via de Eneco Community, Facebook of Twitter. We reageren gemiddeld binnen 1 uur.

Spreken wij je daar?

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Afscheid zit er niet bij als je weggaat
Kevin uit Venlo, 10 juni 2019

Geen klachten alles in het begin goed gestart makkelijk te regelen via de app.Op het einde van het jaar contract was het verbruik van de maand niet meer goed inzichtelijk fout in de app? goede actie bij eneco via energieleveranciers.nl aangemeld waardoor ik het jaar contract heb genomen.Alleen toen ik overstapte naar andere leverancier vanwege hoge prijs qua aanbod van Eneco kon ik mijn gegevens in de app na het jaarcontract direct niet meer inzien omdat ik geen klant meer ben. Hier aan te raden om iets meer tijd te gunnen aan Klanten/ex klanten om hun gegevens nog inzichtelijk te houden. Eventueel stuur alle info die een klant nodig heeft per e-mail direct na opzeggen.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Kevin,

Bedankt voor je review. Fijn dat je klachtvrij bent gebleven tot einde van jouw overeenkomst met ons! Ook mooi dat je ons positief beoordeelt langs deze weg. Het klopt dat de gegevens via Mijn Eneco niet meer inzichtelijk zijn na de overstap. Niet altijd handig maar alle info met betrekking tot de overstap, meterstanden en de eindnota welke binnen maximaal 6 weken wordt nagestuurd.

De wens om de Mijn Eneco omgeving nog wat langer open te houden na overstap of verhuizing ligt er wel. Hopelijk gaat dit op korte termijn gerealiseerd worden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Nou, prima.
D K. uit Coevorden, 8 juni 2019

Eneco deed eigenlijk precies wat ik verwachtte van een Energieleverancier. Het afsluiten van het contract was simpel en vlot, de service van goed. Via de website kan men vanalles aanpassen en dat is er prettig. Kom je er zelf niet uit, dan kun je altijd even bellen met Eneco. De medewerkers die je in eerste instantie aan de lijn krijgt zijn vriendelijk, maar helaas niet erg kundig (studenten bijbaan?).

Al met al ben ik heel tevreden met Eneco.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste DK.

Bedankt voor jouw positieve review. Fijn dat je tevreden bent met onze producten en dienstverlening. Het niveau van al onze telefonisch medewerkers zou gelijk moeten liggen en allen zouden ook even kundig moeten zijn in het beantwoorden van jouw vragen. Sorry als je dit niet zo hebt ervaren.

Indien je nog wat wens te weten of ons inhoudelijk van feedback wil voorzien kun je ons ook altijd een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal of via onze community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onvoorstelbaar slechte service
kramer uit rijswijk, 6 juni 2019

Blijkt mijn prive aansluiting in ene overgegaan in een zakelijke aansluiting, voor de stroom. Krijg ik uit het niets een afrekening met daarbij een boete van 50 euro.

Gisterochtend 2 uur aan de telefoon gehangen, 7 mensen gesproken, 56 minuten totaal in de wacht gestaan. laatste meneer belooft het op te lossen, krijg ik net een mail dat hij de aantekeningen van gisterochtend niet heeft opgeslagen. Of ik alles nog even op de mail wil zetten ; werkelijk onvoorstelbaar.

Een van de medewerkers zegt ronduit dat er wel 100-den mensen zijn bij wie tussenpersonen aansluitingen hebben veranderd en daar een zooitje van gemaakt hebben. maar hij kon het niet voor me oplossen, klntenservice ook niet. Ander telefoonnummer gekregen voor eneco zakelijk, die slaan dus blijkbaar aantekeningen van gesprekken onzorgvuldig of niet op.

ik heb geen vertrouwen dat deze review iets uithaalt, de standaard reachtie is :

Bedankt voor jouw review. Wat een vervelend verhaal zeg! Sorry. Uiteraard gaan we hierover graag met jou in gesprek want dit verdient geen schoonheidsprijs.

Wil je ons een bericht sturen via onze Facebook - of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl?

Groet,

Eneco Webcare

Hahaha of ik contact wil opnemen om in gesprek te gaan? Dat heb ik gisteren 2 uur gedaan.

Nee, zo snel mogelijk weg bij eneco lijkt mij. En ik ga nooit iemand aanbevelen bij eneco te gaan. Amateuristisch en kafkaesk tegelijk. En niemand die verantwoordelijkheid neemt.

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Kramer,

Het klopt inderdaad dat ik je wil gaan bedanken voor jouw review en ook dat ik het zeer spijtig vind om te lezen dat je zo'n enorm slechte ervaring hebt met onze dienstverlening. Wij vragen om via een ander kanaal contact op te nemen zodat we gegevens kunnen uitwisselen (regels volgen van de privacy wetgeving) en daarmee inhoudelijk kunnen oordelen over wat er speelt.

De reactie die wij geven via deze route kan, om bovenstaande reden, dan ook standaard doen overkomen. Sorry daarvoor. Het maakt de wens om hierover met jou in gesprek te gaan niet minder gemeend. Dit om hiervan te leren en bovenal samen tot een oplossing te komen.

Indien hier nog behoefte aan is gaan we dus graag het gesprek aan via ons Facebook- of Twitterkanaal.

Groet, Erica

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Dat ze zeggen dat ze goedkoper zijn als andere leveranciers en het dus niet waar blijkt te wezen
Bianca uit Drachten , 5 juni 2019

Na Een telefoontje te hebben gehad zeiden ze dat ze vijftien euro per maand goedkoper waren dan andere leveranciers. Ik bij hun een contact afgesloten blijkt het dat ik dus meer ga betalen als dat bij andere leveranciers. Mooien verkoop praatjes maar achteraf kat in de zak en dus meer gaan betalen ipv minder. Achteraf dus spijt dat Ik naar Hun Ben overgestapt . Had dus liever bij mijn oude leverancier gebleven. Dan had Ik zelf tien euro per maand goedkoper uit geweest als bij Enneco

Reactie van Eneco - 11 juni 2019

Beste Bianca,

Bedankt voor je review. Goed dat je je ervaring met ons deelt. Wat jammer om te lezen dat je spijt hebt van je overstap naar ons. Uiteraard kijken we graag met je mee waar het verschil in prijs/maandtermijn vandaan komt. Het hoeft namelijk niet perse duurder te zijn vanwege het tarief, maar kan ook in het verschil zitten tussen het opgegeven, en het historisch verbruik van jouw woning.

Wil je ons een bericht sturen via onze Facebook - of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl? Dan kunnen we hier uitsluitsel over geven.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?