Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

115 reviews

5 sterren
(13)
4 sterren
(9)
3 sterren
(4)
2 sterren
(11)
1 ster
(78)

74 problemen opgepakt

opgelost
(4)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(11)
in behandeling
(2)
onbekend
(54)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
Slechte service , proberen overal geld uit te trekken
Patricia gelderblom uit Langerak, 18 november 2019

Alleen maar problemen met de toon, een heel weekend zonder kachel gezeten. Maandag de eneco gebeld en gevraagt voor een nieuwe module. Waarop hun reactie was; ik kan u een monteur sturen voor 75 euro of de module komt na 10 dagen. Dit kan echt niet. Totaal geen service. In het vervolg word het geen eneco meer

Reactie van Eneco - 19 november 2019

Hoi Patricia,

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt met ons. We zetten onze klanten natuurlijk niet graag in de kou. Je kan het beste een berichtje sturen via Facebook of Twitter zodat we met je mee kunnen kijken of er nog een andere oplossing is.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slecht bedrijf!
Shira 12 november 2019

Waar zal ik beginnen?

Vrijdag 18 oktober blijkt onze cv-ketel defect te zijn. Gelukkig hebben wij een all-in onderhoudscontract bij de Eneco. Al ruim 30 jaar trouwe klant. Best uniek in deze tijd al zeg ik het zelf. Ik bel met de klantenservice en vertel mijn verhaal. Blijkt mijn defecte cv ketel geen calamiteit te zijn. Oké dat wordt koud douchen dit weekend. Nadat ik mijn contract en de website uitpluis blijkt dit wel degelijke een calamiteit. Ik bel maandag weer en de klantenservice medewerker maakt zijn excuus want ik had gelijk dit blijkt een calamiteit. Ik stuur u een bos bloemen en veel excusses. Erg vriendelijk van hem. Een monteur komt op maandag. Niet wetende dat wij de beste man de komende drie weken op de doordeweekse dagen tot onze inboedel mogen rekenen. Helaas blijkt ons ketel probleem nog steeds geen calamiteit te zijn bij de Eneco. Ook de twee weekenden na de bos bloemen krijgen wij dit namelijk te horen. Ondanks het feit dat wij de monteur meer dan eens hebben gevraagd om Nefit naar de ketel te laten komen kijken weigert hij hen te laten komen. Hij kan het zelf wel oplossen. Op vrijdag 1 november besluit de beste man dat hij de ketel niet kan maken en besluit alle geïnstalleerde onderdelen weer te verwijderen, daar heeft u toch niks meer aan was zijn melding. u moet een nieuwe ketel. Ik zal wel een spoed aanvraag voor een offerte voor u doorgeven. Helaas ook die offerte is nooit gekomen. Opnieuw stuur ik een e-mail met een tijdspad van de zaken die ons zijn overkomen en verzoek om contact met een manager. Ik word op 4 november gebeld door een klantenservice medewerkster. Zo betrokken als ze naar mijn verhaal luisterde en beloofde dit verhaal bij haar manager neer te leggen en op maandag 11 november om half 5 ons te bellen met een oplossing/voortel. Helaas je begrijpt het al dit telefoontje is nooit gekomen. Ook op mijn mails wordt niet meer gereageerd. Inmiddels douchen wij sinds drie dagen weer met warm water. Niet met dank aan Eneco wij hebben namelijk zelf een installateur gebeld en een nieuwe ketel aanlaten sluiten. Hij zag aan de verkeerde verbranding de pijp en de achtergebleven "lege" ketel waar het probleem moet hebben gezeten. Als je van problemen houd en van koud douchen dan raad ik iedereen aan om bij de Eneco een onderhoudscontract af te sluiten de garantie op koud water is 100 procent. Ik daarin tegen HAAK AF!!!!!!

Reactie van Eneco - 15 november 2019

Beste Shira,

Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat u het vertrouwen in ons bent verloren. Dat vinden we eeuwig zonde na al die jaren. Wat u beschrijft is natuurlijk niet de werkwijze die wij voor ogen hebben en het spijt ons dat we hiermee voor veel overlast hebben gezorgd bij u en dat we het probleem uiteindelijk niet hebben opgelost.

We nemen uw klacht hierover hoog op en zoeken graag uit hoe dit zo gelopen is om herhaling te voorkomen. Hiervoor hebben we uw klantgegevens nodig. Wilt u deze met ons delen via 088-8955000 (lokaal tarief)? We zoeken dan graag met u naar een gepaste oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Kelly,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
probleemloos en correct
R N. uit Houten, 1 november 2019

Prettige communicatie, goede app

Reactie van Eneco - 5 november 2019

Hoi,

Bedankt voor de positieve review.

Groet

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ziekmakende reclame
Henri 30 oktober 2019

Politiek correcte reclame over blije mensen met een windmolen in hun achtertuin en zonnepaneelvelden i.p.v. groen. Kwetsend voor mensen die in het echt elke dag last hebben van ziekmakende windreuzen in hun omgeving. En dan nog maar niet te spreken aan al die mooie vogels die geofferd worden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Klantenservice is niet bekwaam
Ivor Vlasblom uit Oosterhout, 26 oktober 2019

Ik had vorig jaar nog geen slimme meter thuis. Ik heb twee keer met de klantenservice gebeld om te vragen of mijn voorschotbedrag in lijn lag met mijn verbruik. Oftewel: moet ik mijn voorschotbedrag verhogen om uit te komen voor de jaarnota?

Beide keren gaf ik de huidige meterstand telefonisch door en sloeg de medewerker aan het rekenen. Beide keren konden ze geen duidelijk antwoord geven en was het advies om voor de zekerheid maar te verhogen. De eerste keer van 80 naar 100 euro per maand, daarna naar 130 euro per maand. Uiteindelijk bleek dit bij de jaarnota niet nodig te zijn geweest en kreeg ik geld terug en het advies om op 80 euro te blijven. Heel raar dat de klantenservice doet alsof ze inzicht hebben en advies kunnen geven, terwijl dit niet bleek te kloppen.

Reactie van Eneco - 5 november 2019

Hoi Ivor,

Wat vervelend dat je een eerder een onjuist advies hebt gekregen over je voorschotbedrag.

Op onze website https://www.eneco.nl/klantenservice lees je hoe je met ons in contact komt. Zo kunnen we dit voor je oplossen.

Groet

Eneco Webcare

Reactie van Ivor Vlasblom - 12 november 2019
probleem is niet opgelost

De reactie van Eneco gaat totaal voorbij aan mijn klacht/beoordeling en geeft des te meer aan dat de klantenservice niet luistert naar de (in dit geval ex-)klant maar vooral haar eigen geluid wil laten klinken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ongelofelijk wat een ... bedrijf
Peter 23 oktober 2019

Copy, paste van Martijn want zo ben ik ook net benaderd!! Met enige aanvulling dat er meteen gevraagd werd of mijn gegevens nog kloppen zodat het meteen in orde gemaakt kon worden!!

Schandelijk bedrijf!

Martijn 22 oktober 2019

Vandaag gebeld door de klantenservice dat er een verandering in mijn contract is geweest. Er vreemd verhaal omdat wij niet aangesloten zitten bij Eneco...Aangegeven dat ik in het bel me niet register sta en gemeld te hebben aan de persoon dat ik geen contract heb bij Eneco, werd er maar direct opgehangen.Schandelijk bedrijf en asociaal dat mensen nog steeds lastig gevallen worden met een kul verhaal

Reactie van Eneco - 24 oktober 2019

Beste Peter,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Graag stel ik voorop dat we een eerlijke en transparante wervingswijze belangrijk vinden. Daarom bied ik je onze excuses aan voor de manier waarop je benaderd bent. Dit is zeker niet het beeld die we bij jouw willen achterlaten.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schandelijk bedrijf!
Martijn 22 oktober 2019

Vandaag gebeld door de klantenservice dat er een verandering in mijn contract is geweest. Er vreemd verhaal omdat wij niet aangesloten zitten bij Eneco...Aangegeven dat ik in het bel me niet register sta en gemeld te hebben aan de persoon dat ik geen contract heb bij Eneco, werd er maar direct opgehangen.Schandelijk bedrijf en asociaal dat mensen nog steeds lastig gevallen worden met een kul verhaal

Reactie van Eneco - 23 oktober 2019

Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend dat u dit zo heeft moeten ervaren.

Opmerkelijk dat u een belletje krijgt van Eneco terwijl u geen klant bent met dit verhaal.

Het klinkt alsof een concurrent de naam Eneco hier niet goed gebruikt met een verkoop verhaal.

Indien nodig kijk ik graag verder met u mee. U kunt contact opnemen via Facebook, Twitter of de chat op onze website.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Top leverancier
Anoniem uit Bergen op Zoom, 20 oktober 2019

Je weet pas wat je hebt als je het niet meer hebt. Dat is echt hier van toepassing. Recent over gestapt maar echt spijt. Wat een verademing is Eneco tov Essent en Nuon. Top app met duidelijk overzicht van het verbruik, je krijgt snel iemand aan de lijn. Als dit huidig contract is afgelopen stap ik gelijk weer over terug naar Eneco.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Jaarafrekening
Ali uit Kootwijkerbroek, 13 oktober 2019

Wanneer komt de eindafrekening nou eens binnen? Vanaf juli 2018 tot met nu nog niets gehad . Ben wel benieuwd of we bij moeten be talen of terugkrijgen. De voorschotten worden elke maand netjes betaald , dus was nu wel eens benieuwd. Kan bellen tot ik een ons weeg. Sta een tijd in de wacht. Op mails wordt niet gereageerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechtste energieleverancier
Terburg 4 oktober 2019

Zakelijke klantenservice niet te bereiken. Vandaag 1,5 uur in de wacht gestaan. 2-3 wachten op een reactie op de mail.

Sturen facturen niet op en de website is slecht en niet informatief.

Weg blijven van hen!!!

Reactie van Eneco - 9 oktober 2019

Beste,

Vervelend om te lezen dat de communicatie niet vlot verloopt.

Helaas is het momenteel zeer druk bij onze zakelijke collega's waardoor de wachttijden langer zijn dan normaal.

Je kan als zakelijke klant ook zelf je facturen downloaden via Mijn Eneco. Heb je deze optie al geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer ontevreden zelfs boos op eneco.
Rachel uit Wijhe, 4 oktober 2019

Waar zal ik beginnen... Ik word al 9 maanden lang van het kastje naar de muur gestuurd. Klantencontact aan de telefoon is waardeloos onderhand al 12 keer gebeld en elke keer een ander antwoord en een andere belofte. Diefen dat zijn jullie. Dingen beloven maar niet na komen. Ik ben altijd netjes geweest nooit boos geworden. Maar als ik 4 weken wacht op bericht terug van de backoffice en ik krijg te horen sorry ze zijn vergeten contact op te nemen terwijl dat al 5 keer eerder gebeurt is. Is dat de druppel. Misschien dat k op deze manier wel geholpen word. Want het is te belachelijk voor worden hoe slecht ik geholpen ben.

Reactie van Eneco - 9 oktober 2019

Beste Rachel,

Jeetje wat een verhaal. Dit is uiteraard niet de normale gang van zaken.

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik help je graag verder.

Zou je via Facebook, Twitter of het Eneco forum contact op kunnen nemen met je verhaal. En dan kijken we wat er nu precies aan hand is en wat we voor je kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
deelname opgezegd
W.J. van der Griendt uit Utrecht, 2 oktober 2019

Bleek achteraf toch duurder te zijn dan mijn huidige leverancier.

Reactie van Eneco - 4 oktober 2019

Wat jammer dat het achteraf toch duurder is dan uw huidige leverancier. Misschien in de toekomst een nieuw aanbod?

Reactie van W.J. van der Griendt - 11 oktober 2019
probleem is opgelost

n.v.t.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Pluimpje
T. Heijmans 16 september 2019

Vandaag mijn aanmelding, van zaterdag jl, bij Eneco geannuleerd.

Even doorzetten om het telefonische contact tot stand te brengen maar... de telefonist stond mij beleefd te woord en binnen een kwartier had ik de bevestiging online binnen.

Een pluim.

Reactie van Eneco - 23 september 2019

Beste T. Heijmans,

Bedankt voor jouw positieve woorden, hoewel zonde dat dit gaat over de keuze om niet met ons in zee te gaan. Hopelijk is ons aanbod in de toekomst overtuigend genoeg om wel klant te worden.

In ieder geval enorm fijn om te lezen dat de annulering uiteindelijk op de gewenste manier is verwerkt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verlenging
Nas uit Didam, 16 september 2019

Ik verbaas me erover dat ze goede klanten zo eenvoudig laten overstappen zonder met een redelijk verlengingsaanbod te komen.

Na veel praten wordt er wel wat gezakt in prijs, maar echt een serieus aanbod doen ze niet. Jammer Eneco.

Reactie van Eneco - 23 september 2019

Beste heer Nas,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Zonde dat onze afdeling Klant Advies de overstap niet heeft kunnen voorkomen. Uiteraard zien we onze vaste, trouwe klanten liever niet gaan. Jammer genoeg kunnen we niet aan alle wensen voldoen om overstap volledig tegen te gaan.

Wellicht zien we jou in de toekomst nog eens terug als klant!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
waarschuwing
T. Heijmans 15 september 2019

Nog nooit heb ik, via een verkoper aan de deur, mij laten overhalen tot een aankoop (ik behoor tot de bejaarden).

Afgelopen zaterdag, 14/09, is dat toch gebeurd.

Een zeer, zeer dominante verkoper/adviseur van Eneco die niet weg te krijgen was, hoewel ik herhaalde malen duidelijk te kennen gaf dat ik geen interesse had, wist mij na lange tijd toch over te halen.

Resultaat: een 4 jarig contract met oa een gratis "Toon" thermostaat waarmee ik ongeveer 10% per maand aan gaskosten zou kunnen besparen, er werd NIET VERMELD dat Toon E 4,50 per maand kost, dat zag ik pas op de aanmeldings e-mail. (Had ik natuurlijk moeten zien toen er om een handtekening werd gevraagd maar helaas, een krabbeltje is vlug gezet).

Een smerige verkooptruc!!! Nooit gedacht dat zoiets mij zou kunnen gebeuren.

(OPGEPAST!! Eneco maakt dus gebruik van een agressieve/dominante verkoopwijze aan de deur).

Ik heb alleen AOW en dan is E 4,50 p m veel, nu heb ik een gratis thermostaat van de woningbouwvereniging en wil ik graag deze "aankoop" annuleren.

Echter, na het lezen van de vele negatieve reviews slaat de schrik mij om het hart of dit wel gaat lukken. Hopelijk laat Eneco zich van de goede kant zien en stopt Eneco met deze oneerlijke verkooppraktijken.

Reactie van Eneco - 23 september 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs dat er verkocht wordt aan de deur onder valse voorwaarden. Dit soort gedrag keuren wij dan ook af en worden onze deur aan deur medewerkers streng op toegesproken. Sorry voor dit ongemak.

Het annuleren van een contract binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen moet altijd mogelijk zijn. Ik adviseer dan ook om telefonisch contact met ons op te nemen om de annulering zo snel als mogelijk in gang te zetten. Het telefoonnummer is 010 890 6981 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zijn erg duur geworden
Willy meyer uit Soest, 15 september 2019

Ik heb geen problemen met eneco maar vind ze wel erg duur geworden. Dus toch maar eens kijken naar andere energie leverbaar. Ik heb me maandbedrag al verhoogd maar zie op de app I waarin ik alles bij houd dat ik nu al minder terug krijg als afgelopen jaar en dan moet de winter nog beginnen. Ga me er nu toch maar in verdiepen om andere energie leverraar te vinden. Wil het over niet gebeld

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service
cheyenne uit Dordrecht, 9 september 2019

In een half uur tijd 4 keer worden doorverbonden en vervolgens bij elke medewerker precies hetzelfde lulverhaal horen? Alsof er een blaadje voor hun neus ligt met wat ze moeten zeggen. 2 jaar geleden ingeschreven bij Toon, blijkt nu dat we helemaal niet staan ingeschreven. Helemaal TOP! Kan nu mijn verwarming dus niet aanzetten... We kunnen bijna wolkjes blazen in ons eigen huis. Maar verder is Eneco een top bedrijf hoor! #Sarcasme

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Cheyenne,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat zonde om te lezen dat het contact stroef is verlopen, sorry hiervoor. We helpen je graag alsnog met de installatie van je Toon. Ik adviseer je contact op te nemen via ons Facebook- of Twitterkanaal of het Eneco forum? Dan gaan we graag het gesprek met je aan.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Overstap zakelijk naar prive
Ria Scholtes 2 september 2019

Duurt al 8 maanden om een contract over te zetten van zakelijk naar privé, hoe moeilijk kan dit zijn

Heel veel keren gebeld en van kastje naar de muur gestuurd

Net weer gebeld en was mijn eigen schuld dat er zoveel is misgegaan , de stoom komt mn oren uit en vraag aan mijnheer waar dit op gebaseerd is en zeg hem dat hij met de verkeerde vinger wijst !!

Vervolgens wordt ik met een grote mond vergeleken met zijn kinderen en vind dat ik mijn excuses moet aanbieden aan hem

Waarvoor ??? Dat weiger ik dus, hier door weigert hij mij verder te woord te staan en verbreekt de verbinding

Ik ben met stomheid geslagen , dit slaat werkelijk alles en ben helemaal klaar ENECO

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Ria,

Bedankt voor het delen van je review. Heftig om te lezen dat je zo een nare ervaring hebt gehad met onze klantenservice, sorry hiervoor. We willen je graag alsnog helpen met het rechtzetten van je contract. Ik adviseer je om die reden contact met ons op te nemen via onze Facebook- of Twitterkanaal. Ook kan je ons benaderen via het Eneco forum.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Schalige manier van klanten behandeling
Etienne de Krieger uit Schiedam, 29 augustus 2019

Sinds Februari een huis gekocht en in dat huis is een lease ketel aanwezig wat niet gemeld is bij de verkoop. Zowel op funda als in het contract bij de notaris stond dit niet vermeld. Eneco heeft zonder toestemming de betaling overgezet naar mij voor de ketel, maar hij staat nog op naam van de vorige bewoner. Volgens de AVG mag ik geen contract opvragen, omdat deze niet op mijn naam staat. Na +/- 10 telefoontjes geen stap verder gekomen. Uiteindelijk heeft de vorige bewoner het erkent en opdracht gegeven tot afkopen van de ketel. Zowel hij als ik mailen al sinds Juni continue over de status hiervan. Wij krijgen geen reactie van Eneco. Ik heb een brief gestuurd begin Augustus naar de klanten service en wederom geen enkele reactie. Ik heb een contract van energie afgesloten van 4 jaar als tevreden klant, maar ik vind dit bizar en onacceptabel hoe er met klanten omgegaan word. Inmiddels heb ik al €210,- ongevraagd betaald een aan ketel waar ik niets van afwist en ook heb ik nooit ergens getekend voor goedkeuring van incasseren van dit bedrag.

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Etienne,

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. Wat balen dat je nog geen duidelijkheid hebt gekregen over de huur van de cv-ketel. Ik adviseer je contact op te nemen via ons Facebook- of Twitterkanaal. We spreken je graag via die weg over de mogelijkheden.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Roy Veenendaal 28 augustus 2019

Hoewel het inmiddels al wel een half jaar terug is dat ik over ben gestapt, wil ik hierbij toch mijn verhaal kwijt over deze overstap, welke mij ongeveer 400 euro armer heeft gemaakt...

Ik werd in februari benaderd door een verkoper aan de deur, welke met zijn mooie praatjes mijn belangstelling opwekte. Ik had echter wel meerdere keren gemeld dat ik een paar maanden eerder al een contract met een andere leverancier had afgesloten en gevraagd of dat geen nare gevolgen zou hebben. Volgens de verkoper zou ik hier geen nare gevolgen van ondervinden.

Een tijdje later kreeg ik de rekening de rekening van mijn vorige leverancier, waar allemaal kosten bij zaten die dus niet door de deurverkoper gemeld waren. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik plus minus 400 euro armer werd door deze overstap. Ik heb Eneco gebeld, mijn frustraties hierover geuit, maar er kon helaas, volgens de telefonist, geen oplossing geboden worden.

Wat mij in dit verhaal echt pissig heeft gemaakt is dat ik van een kennis, die werk heeft in het verkopen van energiecontracten, gehoord heb dat ik de aankoop zelfs na de standaard 14 dagen nog terug had kunnen draaien omdat de verkoper aan de deur mij foutief geïnformeerd had. Ik had het erg fijn gevonden als de telefonist bij Eneco hier zelf mee kwam, want nu is het te laat om de schade terug te draaien.

Reactie van Eneco - 16 september 2019

Beste Roy,

Bedankt voor het delen van je review. Wat naar om te lezen dat je bij je overstap naar ons niet voldoende bent geïnformeerd over een eventuele opzegboete, sorry hiervoor. Als een nieuwe klant krijg je op deze manier een niet al te beste indruk van ons. We gaan hierover graag met je in gesprek. Ik adviseer je ons te benaderen via Facebook- of Twitterkanaal of het Eneco forum.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Onderhoud
Rutten 9 augustus 2019

Afspraak voor onderhoudsmonteur op maandagmiddag. Ik ben de hele middag thuis gebleven maar er kwam niemand. Dit is al de 2e keer. Als je belt zeggen ze vakantietijd, drukte en onderaannemer is de oorzaak.

Bij contact voor nieuwe afspraak was de dame aan de telefoon zelfs niet vriendelijk, de arrogantie!

Ik zeg mijn abonnement op!

Reactie van Eneco - 9 augustus 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. Het spijt ons om te lezen dat het zo verlopen is. We zorgen daarom ook graag voor een passende oplossing. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erbarmelijk zeer slecht
Louis 7 augustus 2019

Ze lossen niks op en laten zogenaamde trouwe oude klanten zoals ze zelf zeggen stikken, wat een waardeloze maatschappij valse informatie en veel te duur.Nooit van mijn leven meer Eneco, zit dan nog liever in de kou.

Reactie van Eneco - 7 augustus 2019

Dag Louis,

Bedankt voor je feedback. Erg jammer om te lezen dat het zo is verlopen. Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen hierin, dan doen wij dit graag. Hiervoor bereik je ons online via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
al maanden in afwachting op terug betaling van kosten
Ron Planken uit Rotterdam, 7 augustus 2019

In april de stadsverwarming af laten sluiten met een verzegeling. Hiervoor heb ik onterecht een veel te hoog bedrag betaald. Eert moet ik maanden wachten tot dat Eneco intern er uit is wat nu de technische mogelijkheden zijn . Eenmaal de toezegging v an tereug betaling ontvangen start het lange wachten. Het zou namelijk 3 weken duren voor dat het teveel betaalde terug betaald zou zijn. Na 4 weken nogmaals gevraag hoe het er voor staat. Toen de toezegging dat het met een spoed betaling zijn worden geregeld. Men was het namelijk gewoon vergeten. Nu weer een week verder en nog geen terug betaling ontvangen. Ook geen reactie meer op mijn rappelletjes. Nu moet ik nog wat betalen aan Eneco wat gelijk is aan wat ik nog moet krijgen. Verrekenen kan net volgens Eneco. Nou, dan wacht ik toch ook met betalen tot ik het geld terug heb gekregen. Waarom moet ik wel op tijd betalen als Eneco dit niet hoeft.

Reactie van Eneco - 7 augustus 2019

Dag Ron,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder met deze kwestie. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Twitter, Facebook en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte service!
Onbekend 3 augustus 2019

Ontzettend slechte service! Je wordt absoluut niet geholpen en krijgt geen antwoord op je vraag. Meerdere mailen gebeld en gemaild, wordt niets opgelost en zelfs met slimme meters moet je meerdere keren foto’s doorsturen van de stand... door ongelooflijk veel fouten van Eneco!! uiteindelijk geen gas

Reactie van Eneco - 6 augustus 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We helpen je alsnog graag verder met deze kwestie. Kan je hiervoor je klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Louis uit Spijkenisse, 29 juli 2019

Ik vind het asociaal voor een paar maanden klant geworden te zijn door zo'n verkoper aan de deur die mij onder valse voorwendselen binnen heeft gehaald bij die geldwolven van Eneco. Kost mij meer dan €800 om ervan af te komen. O ja het zou nog uitgezocht worden en ik zou er nog over horen alleen ze zeggen niet in wat voor jaar. Wat een bedrijf bah.

Reactie van Eneco - 1 augustus 2019

Dag Louis,

Bedankt voor je feedback. We zoeken graag voor je uit wat er precies heeft plaatsgevonden en of we tot een passende oplossing kunnen komen. Kan je hiervoor klantgegevens met ons delen? Online bereik je ons via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›