Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

108 reviews

5 sterren
(33)
4 sterren
(21)
3 sterren
(15)
2 sterren
(4)
1 ster
(35)

44 problemen opgepakt

opgelost
(8)
deels opgelost
(1)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(1)
onbekend
(29)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Nieuw contract.. geen Toon
Kuijl 10 november 2018

Ik heb nu 4 jaar Toon van Eneco en ben daar tot nu toe tevreden over. Nu wil ik weer een 3 of 4 jarig contract afsluiten maar daarbij wil ik nu wel een nieuwe Toon. Het oude model is te traag en werk niet meer goed. Helaas wil Eneco hier niet aan mee werken. Ze bieden mij niets aan.. erg jammer en vervelend. Had minstens een nieuwe Toon verwacht bij het afsluiten van een nieuw contract!

Owja.. dergelijke communicatie wordt niet door mij via Twitter of Facebook gevoerd. Je mag van een professioneel bedrijf verwachten dat zij ook via professionele lijnen communiceren (telefoon/mail/Whatsapp)

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Komen afspraken niet na
An uit Den bosch , 29 oktober 2018

Vroeger enthousiast over Eneco omdat ze een leuke thermostaat hadden. Nu paar jaar verder is mijn enthousiasme helemaal weg over Eneco. Ga ook nu overstappen. Mijn grootste ergenis zit in 2 dingen. Ik heb ook onderhoud van mijn ketel en heb 3 afspraken gemaakt om de ketel schoon te laten maken. Kwamen gewoon niet opdagen. Gewoon mij voor niks thuis laten zitten. 4de keer zouden ze in de ochtend komen, krijg ik op de bewuste ochtend een sms dat ze smiddags komen. Hij was die middag exact optijd, dat dan weer wel. Maar nu komt het....... De ketel is al 3 jaar niet meer schoongemaakt en hij vond dat nog steeds niet nodig. Maar ik wilde toch dat deze schoongemaakt zou worden. Vertelde hij dat hij het filter niet bij zich wat dan vervangen moest worden bij de schoonmaak. Ik woon pas in dit huis en wilde toch graag een keer de ketel schoon. Maar hij had er duidelijk geen zin in. Klaar met Eneco!

Het andere was dat mijn gasmeter een keer stuk was. Ik werd van kasje naar de muur gestuurd. Eneco bellen en kreeg te horen dat ik de netwerkbeheerder moest bellen en als ik deze belde kreeg ik weer te horen dat ik de leverancier van het gas, Eneco moest bellen. Heeft een tijdje geduurd.... Boosheid heeft uiteindelijk geholpen. Vriendelijkheid totaal niet. Weer een les geleerd.

En de druppel laatst was dat, omdat mijn energiecontract afliep, ik een geweldige aanbieding kreeg. Ik klikken op de blije knop in mijn mail................ Kom ik op hun website en staat er niks. Uiteraard gaat er wel eens iets mis.... dus paar dagen gewacht en........... weer niks. Geen aanbieding dus. Als bestaande klant voel ik me niet meer welkom en ik denk dat de relatie ten einde loopt. Welke energieleverancier ik dan in de arm moet nemen weet ik niet. Ik ga maar kijken naar leuke aanbiedingen.

Reactie van Eneco - 31 oktober 2018

Goedemiddag An,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Erg jammer dat jouw enthousiasme over ons in vrij korte tijd zo geslonken is! Graag gaan we met je in gesprek over hoe dit terug te draaien. Zie je kans ons hierover te benaderen via Facebook of Twitter? We gaan hierover graag met je in gesprek!

Alvast bedankt!

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Slechte telefonische klantenservice!
Arno Huis in 't Veld 27 oktober 2018

App werkt niet! Krijg geen inzage in verbruik.

Klantenservice is heel vaag in de antwoorden. Standaard: “daar kan ik niks aan doen”! Moet nog tot eind van het jaar wachten op verbruik inzage.

Dus snel overgaan naar een andere leverancier!

Arno

Reactie van Eneco - 29 oktober 2018

Beste Arno,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Jammer om te lezen dat de app niet voor je werkt. Graag brengen we hier verandering in. Zie je kans ons rechtstreeks via de app te benaderen? Zo kunnen we direct meekijken naar wat er speelt.

Je vindt de optie eenmaal ingelogd via Mijn Eneco > Feedback. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Compleet waardeloos
Sara 21 oktober 2018

Klantenservice is heel slecht. Eneco denkt totaal niet mee. Zelfs als je zelf oplossingen aandraagt voor hele simpele zaken blijven ze moeilijk doen. Totale wanorde ook daar. Als ik een verhuizing regel kan ik heel lang niet de meterstanden doorgeven. Dan bel ik en krijg ik te horen dat de verhuizing niet in het systeem staat en dat ik een geheel nieuw contract moet afsluiten. Gezien hun klantenservice ruk is heb ik toen besloten over te stappen naar een andere energieleverancier. En dan krijg ik nu het bericht van Eneco dat de verhuizing is geregeld en dat mijn premie is bepaald. Stelletje sukkels daar. Mijn zondag compleet verpest omdat ze nu gesloten zijn. Maar beter ook want ik ben in staat om ze van alles toe te wensen. Werkelijk, ik heb denk ik in 2 dagen tijd 8 keer gebeld en elke keer krijg ik een ander antwoord. En nu moet ik morgen weer bellen maar ik ben er helemaal klaar mee. Eens kijken hoe ik hogerop hier iets aan kan doen. Voor alle mensen die willen overstappen: Ga niet naar Eneco. Ze zijn echt waardeloos.

Reactie van Eneco - 22 oktober 2018

Goedemiddag Sara,

Bedankt voor het delen van jouw review, spijtig dat je deze indruk van ons hebt! Absoluut begrijpelijk dat je hiervan baalt gezien het aantal contactmomenten. Graag stellen we jouw mening bij. Zie je kans ons een bericht te versturen via Facebook of Twitter? We helpen je graag verder!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Eind en jaar afrekeningen.
M Pi 19 oktober 2018

Wanneer je door omstandigheden 2× te laat betaal ben je een wanbetaler (essent) en moest ik naar een andere leverancier september 2017 (eneco).

Maar eerst een borg betalen. Ik kon per maand opzeggen.

Ik ben juni 2018 verhuist. Van koopwoning naar huur. Steeds op tijd betaald dus geen probleem.

Wel toestanden met eindnota (ging naar de nieuwe bewoners op mijn oude adres) maar van mijn betaalrekening was het bedrag (nog te betalen) automatisch al af.

Na twee keer bellen, een nota ontvangen. Tip: "mijn eneco" kom je niet meer in zodra je opzegt dus kan je zelf niks nakijken dus moet je alles op papier ontvangen ook je jaarafrekeningen.

Borg kreeg ik na een jaar terug, zou sept 2018 zijn uiterlijk 8 oktober2018.

Tip: neem zelf ook de gesprekken op voor bewijs , doen zij ook.

Op 30-8-2018 overgestapt. Pas na 6 weken de nota.

Nota: terug te ontvangen van eneco uiterlijk 16-10-2018 maar geen woord over de borg.

Op 19-10-2018 nog niets binnen (bellen dus). De opdracht tot betalen is nog niet gegeven, uiterlijk 30 oktober2018 moet ik het binnen hebben. Borg krijg ik 2 maanden na de betaling terug voor het geval er nog iets te verrekenen is.

Ik heb bijna 200,00 euro te veel betaald omdat je in juni,juli en augustus weinig energie verbruikt.

Hoe lang mag een bedrijf bijna 600,00 euro van je "achterhouden"?

Dien een klacht in en maak er werk van, Wat een wereld en hoe lang laten we dit toe.

Reactie van Eneco - 22 oktober 2018

Hallo M Pi,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review, goed dat je dit voorlegt. Ik kan me voorstellen dat je graag het geld ontvangt waar je recht op hebt. Iedere leverancier is verplicht binnen zes weken na einde levering de eindnota te presenteren. Wanneer er sprake is van een borg betaling, houden wij dit bedrag uiterlijk 56 dagen na het maken van de eindnota vast waarop het vervolgens uitgekeerd wordt op het rekeningnummer van de betaler. Deze termijn is vastgesteld aan de hand van de storneringsperiode die banken hiervoor hanteren. Wanneer je hier nog vragen bij hebt, nodig ik je uit ons een bericht te versturen via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van M Pi - 13 november 2018
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goed
H Moreira Gruitroij uit Hoogezand, 11 oktober 2018

Geen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Horrible assistance on the phone with a lots of disrespectful
Priscila 27 september 2018

I called today in the morning 27/09/2018, trying to transfer my electricity and heat to my another place, after talked for almost 20 minutes I was informed her sistem wasn't work and she LL be passing to another colleague.

Still on the line I was waiting for almost 15 minutes without any information, only voices with laughs on the background about costume call's.

I don't know what means respectful in this company, but I can say this wasn't what I was expecting from one company like that, in the end one of the employees realize I was on the line waiting and they just decided switch off my phone call without finish my request.

Reactie van Eneco - 28 september 2018

Hello Priscila,

Thanks for your review. I'm sorry to read that the phone call this morning didn't go as planned. We would like to help you by calling you back. Can you contact us via either Facebook or Twitter for this so we can ask you for your client details?

Thanks in advance,

Best,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima Eneco
RL van den Berg uit Vlaardingen, 21 september 2018

Ben 1 jaar bij de Eneco geweest vanwege de korting. Maar na een jaar betaal je weer het volle pond, dus overgestapt naar Nuon die weer de maximale korting geeft. Dus ieder jaar een kwartiertje op de computer en je bespaard zo weer 160 euro.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Zeldzaam slecht NOOIT meer 3e klacht in 2 weken
Corina van Dun 20 september 2018

Als nieuwe klant ging het al mis toen ik online mijn maandbedrag wilde aanpassen.

Omdat dat niet lukte (was volgens eneco te laag) belde ik de klantenservice.

Vervolgens ging alles mis wat mis kon gaan. Één grote puinhoop. Uren bellen met aardige behulpzame callcenter medewerkers die uiteindelijk niks voor elkaar kregen.

Terugbelafspraken werden niet nagekomen en ik werd van het bekende kastje naar de muur gestuurd.

Uiteindelijk kwam er een 'soort' van oplossing niet dat ik tevreden was maar omdat ik de ENERGIE niet meer had om mijn ENERGIEleverancier nog te bellen (na 3 dagen uren bezig te zijn geweest.

Vandaag ging het opnieuw mis (andere oorzaak) met als gevolg een extra kostenpost waardoor mijn 'bonus' eind volgend jaar bijna op is.

Ik zal u verdere details besparen want dan zit ik nog een uur te typen maar NOOIT meer ENECO dat is zeker.

Eén ding waar ze wél goed in zijn is je klachten afschepen met dooddoeners maar oplossen ho maar. Waardeloze 'service'.

Reactie van Eneco - 21 september 2018

Dag Corina,

Het spijt ons zeer om te lezen dat er inmiddels al het een en ander is misgegaan. Als er momenteel nog zaken liggen die opgelost kunnen worden, dan helpen wij jou hier uiteraard graag bij. Zo kan je ook contact met ons opnemen via Facebook of Twitter, we reageren daar binnen maximaal één uur. Wellicht tot daar!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Voor de gek gehouden
Bianca uit Born, 18 september 2018

2 jaar klant geweest bij eneco,toen overgestapt naar andere leverancier,toen aanbod weer van eneco gekregen zou 100€ krijgen,overstap boete zou bet worden,nadrukkelijk gevraagd of dat geen finaceel consiquentie voor me had als nu alweer overstapten,dat was niet het geval,prima.Grootste fout wat ik heb kunnen maken uiteindelijk heeft het me heel veel geld gekost en stress gekost door over te stappen.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste Bianca,

Dank voor jouw review, dit klinkt niet best!

Zie jij kans om contact op te nemen met ons via Facebook of Twitter? Dan ga ik na wat er precies heeft gespeeld en hoe ik je hier verder mee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Telefonische beloften worden niet nagekomen.
J Geerlings uit Utrecht, 18 september 2018

Drie maanden voor het aflopen van mijn energiecontract bij Eneco kreeg ik een goed aanbod van Eneco om te verlengen. Dat aanbod heb ik geaccepteerd. Toen een en ander administratief afgehandeld was bleek dat het nieuwe contract ogenblikkelijk was ingegaan, dus twee maanden voor het aflopen van het lopende contract. En hoewel ik daarover vier keer met Eneco heb gebeld, en mij daarbij iedere keer is verzekerd dat deze fout recht gezet zou worden, is dat niet gebeurd.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste J Geerlings,

Zo zou dit zeker niet moeten lopen, vooral als je al zo vaak gebeld hebt.

Wil je mij een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan zorg ik er voor dat dit goed verwerkt gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van J Geerlings - 26 september 2018
probleem is niet opgelost

Ik kon alleen reageren via Twitter of Facebook, maar voor geen van beide platforms heb ik een account, dus reageren is voor mij niet mogelijk. Bovendien is mij de afgelopen drie maanden telefonisch al vier keer toegezegd dat het probleem zou worden opgelost, en dat is toen ook niet gebeurd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Vlekkeloos verlopen overstap.
V Pol uit IJsselstein, 17 september 2018

De overstap verliep heel makkelijk, dat was absoluut een pluspunt. Het enige tot nu toe negatieve punt is dat de door Eneco berekende maandelijkse energiekosten nogal hoger liggen dan ik zelf op hun site kon uitrekenen. Heb dat uiteraard met de correcte meterstanden gedaan.

Reactie van Eneco - 19 september 2018

Beste V Pol,

Welkom bij Eneco!

Een maandbedrag kan inderdaad wat afwijken, we bieden dan ook de optie om hier zelf mee te spelen via Mijn Eneco. Hier help ik je graag mee!

Wil je contact opnemen via Facebook of Twitter met je klantgegevens?

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van V Pol - 26 september 2018
probleem is opgelost

Door de uitleg in de reactie van Eneco kan ik het maanbedrag zelf aanpassen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
Corina 15 september 2018

Vanaf de verloopdatum van de bedenktijd gaat ALLES mis. Opzeggen omdat ze in gebreke blijven zou me nu €125! kosten. *** waar ik dus nog een jaar aan vast zit NOOIT MEER 😠

Reactie van Eneco - 18 september 2018

Hi,

Bedankt voor het delen van jouw review. Erg spijtig om te lezen dat alles mis gaat. We gaan hierover graag met je in gesprek. Stuur je ons een bericht via Facebook of Twitter? Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Waardeloos
Corina van Dun 13 september 2018

Slecht georganiseerde puinhoop.Vriendelijke maar incompetente telemarketeers.Hopeloos.

Reactie van Eneco - 14 september 2018

Hoi Corina,

Bedankt voor het delen van jouw review, zonde natuurlijk dat deze zo negatief is! Graag laten we ons ook van de positieve kant aan jou zien. Uit je bericht wordt niet helemaal duidelijk of je nog met een vraag of klacht zit op het moment. Graag gaan we hierover met je in gesprek. Stuur je ons een bericht via Facebook of Twitter? We staan je graag te woord, alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
Manon uit Scheveningen , 10 september 2018

Nooit nemen! Ze dwingen je om slimme meters te nemen, ookal is het niet je eigen huis maar een huur huis waar je niets over te zeggen hebt. Neem je geen slimme meter kan je je Toon app niet meer gebruiken! Heb je dat abnormaal grote beeldscherm wat je van Eneco krijgt dus alleen nog voor thermostaat, wat 30 jaar geleden al 4x kleiner verkrijgbaar was,(gratis,standaard bij je woning) Ennn veel sneller en handiger te bedienden. Wat je van Eneco krijgt is echt belachelijk groot en onhandig, je blijft drukken,en dan moet je t nog rustig en voorzichtig doen anders kan het uit de kluiten gewassen apparaat het niet bijhouden. Kortom, slechte service, dwingerig,lelijke en onhandige apparatuur. Eneco schaam je,we leven in 2018!!!!!

Reactie van Eneco - 10 september 2018

Dag Manon,

Jammer om te lezen van deze vervelende ervaring. Ik lees een aantal misverstanden terug in je verhaal. Zo verplichten wij niemand tot het nemen van slimme meters, je netbeheerder is hier verantwoordelijk voor.

Mocht je hulp kunnen gebruiken bij Toon: je vindt ons 7 dagen per week online op Facebook en Twitter. Wellicht tot daar.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Goede app zeker in samenwerking met Toon
B Bouten uit Landgraaf, 3 september 2018

Ideaal samen met de Toon app

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
slechte overstap
ec molenaar uit Velserbroek, 1 september 2018

overgestapt van Oxxio naar Eneco, ruim van tevoren aangegeven dat gas en stroom naar Eneco zou gaan op 3 augustus wat ziet mijn verbazing hebben ze alleen mijn gas overgenomen ,heb toen gebeld was een fout van Eneco zou binnen 2 weken opgelost zijn , nu 3 weken later nog niet opgelost heb nu gas van Eneco en stroom van Oxxio , dit is waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik Eneco neem .

Reactie van Eneco - 3 september 2018

Goedemiddag heer/mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review, vervelend om te lezen dat de overstap niet vlekkeloos verlopen is! Sorry hiervoor.

Begrijpelijk dat jouw vertrouwen in ons hiermee beschadigd is. Ik begrijp uit jouw bericht dat er op dit moment nog geen duidelijkheid is. Wil je ons daarom hierover benaderen via Facebook of Twitter? We helpen je graag verder, alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Nieuwe klant
W. Sugianti uit Lekkerkerk , 21 augustus 2018

Vorige maaand een nieuwe klant geworden via sales door to door netjes uitgelegd en termijn bedrag komt uit dezelfde als bij oude leverancier en het is gebaseerd van mijn jaar verbruik . Gisteren heb ik email gekregen met 30% hoger termijn gedrag geschat plus Toon abonnement bedrag niet incl. In maandelijkse termijn bedrag.

Reactie van Eneco - 22 augustus 2018

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het delen van jouw review. Allereerst stellen we voorop dat we een eerlijke en transparante wervingsactie belangrijk vinden. Op het moment dat we je aan de deur benaderen maken we een berekening op basis van het verbruik die bij jou bekend is. Op het moment dat je overstapt dan maken we een herberekening op basis van het historisch verbruik. Dit kan dus van elkaar afwijken. Natuurlijk passen we dit graag voor je aan, als je het hier niet mee eens bent.

Wil je via Facebook, Twitter of ons forum contact met ons opnemen? We lossen dit graag voor je op.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snel en correct contact.
H.J.M. W. uit Beek, 17 augustus 2018

Ik ben pas 2 maanden bij Eneco en kan dus nog niet zoveel zeggen. Echter de vraag die ik had over het termijnbedrag is snel en correct gehonoreerd. De korting voor dit jaar is namelijk meteen verrekend in mijn maandtermijn, i.p.v. op het eind op de jaarnota. Daar was het mij ook om te doen bij de overstap, om een zo laag mogelijk maandbedrag. Van tevoren had ik al eens gekeken via energieleveranciers welke firma's zich hierin soepel opstelden, dus werd het kiezen voor de voordeligste leverancier alweer een stuk makkelijker.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima service!
Anoniem uit Weert, 17 augustus 2018

De overstap is vloeiend verlopen. Met altijd duidelijke informatie. Geen overbodige e-mails, maar enkel nuttig. Prima leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
gewoon goed
Karin Werner uit Rotterdam, 17 augustus 2018

Alles verloopt naar wens. Sinds kort een slimme meter, waarmee ik mijn stroomverbruik online of op een App kan inzien. Ben erg tevreden met Eneco.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
moeizaam
F Bonte uit Zaandam, 16 augustus 2018

Uiteindelijk is het wel gelukt.Maar het ging moeizaam.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1X betalingsherinnering gemist tijdens vakantie? Gelijk boete van Eneco van € 40,00!
A. 13 augustus 2018

Eneco had 1X betalingsherinnering gestuurd voor mislukte incasso en daarna aanmaning en gelijk een boete van € 40,00 euro. Dit is bijna de helft van het termijnbedrag! De betalingsherinnering heb gemist ivm vakantie.. Na terugkomst direct betaald. Eneco heeft geen begrip dat dit je als klant wel eens kan voorkomen. Zo ga je niet met je trouwe klanten om! We zijn 15 jaar klant bij Eneco, maar ik ga wel rondkijken om over te stappen naar een andere energieleverancier. Op het moment dat niet de klant, maar de procedures centraal staan bij een bedrijf, dan moet je daar als klant niet meer zijn en op zoek gaan naar betere dienstverleners!

Reactie van Eneco - 14 augustus 2018

Goedendag,

Bedankt voor het plaatsen van jouw review. Zonde van de kosten! We brengen deze niet 'gelijk' in rekening maar ruim een maand na het verstrijken van de oorspronkelijke vervaldatum. Overkomt de beste! Natuurlijk denken we hierover graag met je mee. Wanneer dit een incident betreft is kwijtschelden uit coulance zeker een optie. Zullen we hierover verder in gesprek? Stuur ons gerust een bericht via Facebook of Twitter. Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van A. - 21 augustus 2018
probleem is niet opgelost

Op de review heeft Eneco gereageerd om het probleem mogelijk op te lossen. Deze intentie is volgens mij alleen voor de schijn uitgesproken op het internet. Want toen ik met Eneco belde, was men ineens een stuk minder behulpzaam. Men winst niet eens van Eneco Webcare, had er nooit van gehoord. Ik kreeg dus 0,0 begrip en 0,0 oplossing. Ga Eneco verlaten en overstappen naar andere leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Eneco
cg barre uit Hilversum, 12 augustus 2018

Men liegt om je binnen te halen. Trap er niet in..

Reactie van Eneco - 13 augustus 2018

Hi,

Geen fijn bericht om te lezen! Ik herken onze werkwijze hier absoluut niet in. Zie je kans jouw review verder toe te lichten? Stuur ons gerust een bericht via Facebook of Twitter. We gaan graag het gesprek met je aan. Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima leverancier
kvg29 uit Hedel, 10 augustus 2018

Prima leverancier, alleen jammer je zelf achter de Energieleveranciers.nl welkomstkorting aan moet na de contractperiode.

Reactie van Eneco - 10 augustus 2018

Dag kvg29,

Bedankt voor je review! Jammer om te lezen dat je zelf achter de welkomstkorting aan moest. Dit is een uitzondering geweest, normaliter keren we dit automatisch uit. Toch bedankt voor de tijd en moeite die je erin hebt gestoken!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?