Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

115 reviews

5 sterren
(17)
4 sterren
(10)
3 sterren
(8)
2 sterren
(10)
1 ster
(70)

80 problemen opgepakt

opgelost
(6)
deels opgelost
(4)
niet opgelost
(11)
in behandeling
(4)
onbekend
(55)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
slecht betalende energiemaatschappij
G Schouten uit Eindhoven, 9 mei 2019

Ben al meer dan een maand aan het proberen mijn welkoms premie van 230 euro te innen.

En ik ben niet de enige, mijn overbuurman en mijn vriendin hebben er ook veel moeite mee gehad!!!

Na meerdere telefoontjes en beloftes nog steeds niets gebeurd!!!!

Voor mij nooit geen Eneco meer, wat een slecht betaler!!!

Moet ik eens doen niet betalen, komen er aanmaningen en dreigingen met deurwaarders!!!

Zal ook proberen om mensen niet te laten kiezen voor Eneco!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
TOEVAL bestaat niet bij ENECO net als zelfinzicht
Ron uit Oud-Beijerland, 7 mei 2019

LEES DIT ALSJEBLIEFT en merk dat toeval niet bestaat, maar wel als sluitend argument gebruikt kan worden.

Bij Eneco werd bij ons na meerdere meters installeren gezegd dat ze het wel in de centrale uitkijken, je meterstanden. Het resultaat. Voor het eerst in mijn leven bijbetalen en FORS ook 246 euro extra. Nooit eerder gehad. We leven nog maar met 2 mensen in een kleiner huis (scheelt een complete etage) dat beter geïsoleerd is en verbruiken alleen nog energiezuinige lampen. KANDUSNIET. De reactie Eneco. wij vinden van wel want de meterstand zegt het. Ze sturen mij tussentijds een tussen(meter)stand van iemand uit Hellevoetsluis met een heel andere naam en ik merk dat ik niet meer inloggen kan op mijn ENECO account omdat mijn altijd werkende mailadres ineens niet meer bij mijn klantnummer hoort? Bijzonder zeker ook na de vergissing in de tussenstand van een ander. de meterwisselaar kon niet de standen digitaal doorgeven via zijn laptopje. Ik zeg vergissing andere meter op mijn naam geregistreerd of andere kosten naar mijn eneco-account ovegeheveld? Vefgissinkje, kan gebeuren dacht ik nog. ENECO, nee hoor wij maken geen vergissing. Die mevrouw meneer heeft dan uw mail adres opgegeven. grappig want ik dacht een unieke naam te hebben bedacht. (en dat is zo, er bestaat niets wat er echt op lijkt.

Is het TOEVAL dan? Nee teveel toeval en missers gestapeld levert mij een toevallige hogere rekening op in combinatie met een invoerfout van een monteur wiens nieuwe slimme meters het ook niet doen, werken dus nog steeds niet. Ik moet maar wachten tot STEDIN een oplossing heeft gevonden, want Eneco trekt toevallig zijn handen er van af. Stedin zegt op zijn beurt. Dat is voor ENECO. ENECO zegt voor STEDIN..... dag....... verbruiker, zoek het lekker uit.

Benieuwd naar mijn meterstanden volgend jaar. Is er NIETS tegen te doen? Een schandalige service vol zelfingenomenheid over de geleverde kwaliteit. een toevallig SLECHTE RECLAME op mijn kosten. Zoveel toeval bestaat niet, net als zelfinzicht bij Eneco. dat voorkomt de (niet) slimme meter wel en zadelt mij met de kosten zonder een vorm van bezwaarmogelijkheden.

Toevallig denk ik aan overstappen.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Dag Ron,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag om meer inzicht te krijgen in de situatie en grijpen in waar nodig. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? We zijn online te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community of je kan met ons bellen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
top
S Maycock uit Den Helder, 7 mei 2019

no problems

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je review, fijn om te lezen dat het vlekkeloos is verlopen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Prima energieleverancier
Familie de Vries uit Wieringerwaard, 7 mei 2019

Overstap ging vlot, levering idem. Afhandelen van overstap na einde contract ook prima. Tevreden klant.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je positieve review, fijn om te lezen dat het zo goed is verlopen!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer klantonvriendelijk
Bas Peeters uit Amsterdam, 7 mei 2019

Ik probeer al maanden met Eneco in contact te komen. Ze reageren niet op de mails en telefonisch zit je langer dan een uur in de wacht

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Dag Bas,

Bedankt voor je feedback. We komen graag in contact met je om je verder te helpen. Je kan ons hiervoor ook online bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community. Zien wij je daar?

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Uitgemaakt voor leugenaar
Dhr. Uiterdijk 6 mei 2019

Ik ben blij dat de monteur die zegt dat hij bij ons is aangebeld heeft, niet naar onze ketel heeft gekeken omdat zijn betrouwbaarheid zeer discutabel is. Na een melding van de storing om 18:00 geen monteur gezien. Na contact opgenomen te hebben met Eneco zegt de monteur bij ons aangebeld te hebben wat absoluut niet waar is, waarbij onze geloofwaardigheid in twijfel wordt gebracht. En dit is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurd. Zeer slechte service naar de klant toe. Morgenochtend extra vrij nemen omdat Eneco niet aan zijn afspraken voldoet.

Reactie van Eneco - 9 mei 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder om dit tot een goede oplossing te brengen. Neem je hiervoor contact met ons op? Je kan ons online bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community of bellen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Pas op ze smeren je onterecht een contract aan d
Jeannette 2 mei 2019

Nooit mee in zee gaan mijn vriend die een herseninfarct heeft gehad hebben ze een contract aangesmeerd, onterecht. Om dit ongedaan te maken moet Je moet minimaal een half uur wachten aan de telefoon voor de klantenservice en nog word het niet geregeld. Waardeloos en oppassen met deze oplichters

Reactie van Eneco - 6 mei 2019

Beste Jeanette,

Bedankt voor jouw review. Wat een vervelend verhaal zeg! Sorry. Uiteraard gaan we hierover graag met jou in gesprek want dit verdient geen schoonheidsprijs.

Wil je ons een bericht sturen via onze Facebook - of Twitterkanaal of via forum.eneco.nl?

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Overstap
ben 26 april 2019

Eerste factuur niet ontvangen. Krijgen direct factuur met aanmaning. Daarop gereageerd met mail. Regelmatig proberen te bellen maar zeer slecht bereikbaar. Er komt nu weer een aanmaning. Wij willen graag betalen maar eerst contact om te verifiëren of deze facturen echt zijn en geen valse factuur.

Vandaag weer factuur met weer verhoogde aanmaning in de bus. Echt jammer deze service...

Reactie van Eneco - 30 april 2019

Dag Ben,

Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder om meer duidelijkheid te krijgen in de factuur om zo tot een passende oplossing te komen. Neem je hiervoor contact met ons op? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community. Je kan ons ook bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Echt zwaar slechte service
Stef 26 april 2019

Bij deze net de overstap geregeld naar een andere partij. Aangezien de stroom en het gas dat door de leidingen loopt allemaal hetzelfde is kan je alleen op prijs en service een verschil maken, nou op dat laatste punt gaat het bij Eneco echt helemaal mis!

Opeens was mijn voorschotbedrag meer dan verdubbeld om onduidelijke redenen en dat kon ik zelf niet aanpassen omdat binnen 2 maanden mijn jaarafrekening opgemaakt zou worden. Nou heel fijn dan, bellen naar de klantenservice en toen kon het wel... maar wat blijkt, daarna stond ie weer op het verhoogde voorschot dus kon ik wederom gaan bellen, gelukkig komt die jaarafrekening zo en dan kunt u het zelf terugzetten. En uiteraard was dat nodig want de verhoging was weer gewoon terug.

Toen de jaarafrekening kwam op 6 maart bleek dat ik minder verbruikt had en dus geld terug kreeg, er staat duidelijk vermeld dat dit binnen 14 dagen op mijn bankrekeningnummer (helemaal in IBAN uitgeschreven dus ik weet 100% zeker dat dit klopt) wordt gestort. Heel goed dus maar wat blijkt: helemaal niks gestort. Dus op 22 maart toch maar even bellen wat er mis is gegaan. “Oh, het bedrag staat als tegoed wat betekent dat uw maandelijkse voorschot daarmee verrekend wordt totdat het op is.” Ja heel mooi maar ik wil geen tegoed waarvan ik zelf de hoogte in de gaten moet houden dus maak maar over. “Ik ga het voor u regelen en dan heeft u het binnen 5 werkdagen op uw rekening staan”. Dacht bij mezelf dat worden er dan vast wel 10 want alles werkt daar met 14 dagen maargoed.

En ja hoor, na een week geen geld, maar na 2 weken ook nog steeds niet maar het voorschotbedrag was inmiddels afgeschreven en dus niet verrekend zoals eerder gezegd. en dus 5 april nog maar eens gebeld. “Oh dat komt denk ik omdat we een schatting hebben gemaakt van iw gasverbruik omdat uw doorgegeven meterstand 8 dagen oud was” wat??? “Kunt u de huidige stand alsnog doorgeven?” Ja blijf maar ff aan de lijn dan loop ik nu direct naar de meterkast, wilt u er ook een foto van hebben als bewijs? “Nee hoor dat hoeft niet, ik ga dit meteen verwerken en zorgen dat er spoed achter komt”.

Helemaal toppie maar inmiddels is het vandaag 26 april en ik heb nog steeds geen geld ontvangen en zie in de app staan dat mijn volgende voorschotbedrag alweer klaar staat om geïncasseerd te worden door Eneco.

Wat een service is dat zeg. Aangeven dat je binnen 14 dagen je geld krijgt en na 2 maanden heb je nog steeds niks en mag je lekker je eigen tijd investeren om een sprookje te luisteren want ze kunnen blijkbaar niks waarmaken.

Ik ben er helemaal klaar mee en ga echt NOOIT meer met Eneco in zee.

Reactie van Eneco - 26 april 2019

Dag Stef,

Bedankt voor je feedback en vervelend om te lezen dat het steeds zo veel moeite kost om iets geregeld te krijgen. We helpen je daarom graag om dit zo snel mogelijk op te lossen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter of de Eneco Community. Je kan ook telefonisch contact met ons opnemen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Bedrogen met tarieven
Henk Stark 25 april 2019

Ik ben door een firma die zei namens Eneco te bellen ernstig benadeeld. Ik zou fors gaan besparen op mijn energiekosten maar nu blijkt dat ik ruim 1300 euro per jaar duurder uit ben. En Eneco rekent een enorme boete als ik weer zou overstappen naar mijn vorige leverancier. Ronduit schandalig dat Eneco samenwerkt met zulke partijen!

Reactie van Eneco - 26 april 2019

Dag Henk,

Bedankt voor je feedback. We kijken graag met je mee naar je huidig contract en de eventuele mogelijkheden voor jou. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community. Je kan ook telefonisch contact opnemen via 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Henk Stark - 17 mei 2019
probleem is deels opgelost

Mijn veel te dure Eneco Zakelijk contract mocht ik omzetten naar een veel goedkoper Eneco Particulier contract zonder boete te betalen. Weliswaar een goed gebaar maar nu zit ik nog steeds bij Eneco, het bedrijf dat me feitelijk bedrogen heeft. En ik heb in 3 maanden 381 euro extra aan energierekeningen betaald en dat betalen ze niet terug.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Goed.. tot je ze nodig hebt, waardeloze klantenservice!
Myrthe 25 april 2019

Zolang je betaald zijn er geen problemen..

Een jaar geleden zijn we verhuist vanuit een huurwoning. Waar we een boiler huren (ja.. nog steeds). Eneco zou destijds de nieuwe bewoner contacten en een nieuw contract afsluiten. Betaling werd opgeschort voor drie maanden en als het niet lukte zouden ze daarna contact opnemen met ons. Een jaar later (dom helaas).. komen we erachter dat dit blijkbaar niet is gelukt en de rekening nogsteeds bij ons ligt. Blijkbaar ben je als huurder nog steeds verantwoordelijk voor de boiler als je hebt opgezegd. De nieuwe bewoner spreekt slecht Nederlands, dus begrijpt niet goed waar dit over gaat. Eneco heeft niets laten weten en blijft gewoon afschrijven.

Zelf actie ondernomen, nieuwe bewoner (met tolk) de situatie uitgelegd en die is meer dan bereid om het contract aan te gaan. Die wil zijn boiler niet kwijt. Eneco erkent enerzijds dat ze fout zaten, maar zijn niet van plan om ons tegemoet te komen óf te helpen het nieuwe aanmeldproces te versnellen.

Want wat hebben wij nu nog nodig...? Een aanmeldformulier, that’s it. Drie maal aan de telefoon gehangen om dat duidelijk te krijgen. Anderhalve week later nog steeds geen mail. Gebeld, want zo moeilijk is een leeg aanmeldformulier niet om op te sturen. Ja mevrouw, dat duurt nog zo’n ruim drie weken. Dat moet via via via en daar kunnen we niets aan doen. U blijft uiteraard wel betalen tot het nieuwe contract rond is.

Ik ben altijd vrij sceptisch bij negatieve reviews.. Eneco is tot nu toe de enige die écht voldoet aan de slechte reviews. Zolang je betaald heb je geen probleem, als je hulp nodig hebt (hoe klein ook) krijg je niets!

Waardeloos, hopelijk snel vanaf en dan nooit meer voor ons.

Reactie van Eneco - 26 april 2019

Dag Myrthe,

Jammer om te lezen dat het overnameproces zo lang duurt. We doen ons best de formulieren zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Het klopt dat dit lastiger in elkaar zit dan het misschien lijkt. Mochten we in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, dan lezen we het graag terug. Wij zijn hier online voor te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Zeer tevreden
H D. uit Brunssum, 24 april 2019

Ik heb dus danig goede ervaringen met Eneco dat ik iedereen zou aanraden om de keus op hen te laten vallen.

Reactie van Eneco - 26 april 2019

Hallo,

Bedankt voor je positieve review!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Super geholpen bij Eneco
ellen 20 april 2019

Eneco heeft mij super geholpen met onze zonnepanelen. Onze meter was eerst wel geschikt verklaart door Liander, later trokken ze dat weer in en zo nog een paar keer. Eneco heeft zich sterk voor mij gemaakt en deed niet moeilijk en was gewoon bereid om mijn standen te accepteren. En dat terwijl ik nog eens niet lang client ben bij Eneco. Echt een dikke duim!!

Reactie van Eneco - 23 april 2019

Dag Ellen,

Bedankt voor je mooie review!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Was het nog maar het oude GEB
E. de Mol Moncourt uit De Bilt, 18 april 2019

Onderhoud aan de cv ketel werd maar niet uitgevoerd. Je ontvangt in twee dagen tijd vier brieven dat het onderhoud wordt uitgevoerd op een bepaalde datum. Je blijft dan thuis en … de monteur komt niet opdagen. Diverse keren voor niets thuis gebleven. Meerdere keren nieuwe onderhoudsafspraak gemaakt. Uiteindelijk het onderhoudscontract maar opgezegd. Als er meer dan een jaar geen onderhoud heeft plaatsgevonden zou je het geld ca. Euro 140,- teruggestort krijgen. Diverse medewerkers hebben dat aangegeven maar niets wordt op papier gezet. Is blijkbaar bedrijfspolicy. Ik wacht nu al meer dan zes maanden op restitutie maar vrees dat ik het nooit zal ontvangen. Ik raad niemand aan om met deze organisatie in zee te gaan. Eneco heeft te veel klanten en te weinig medewerkers, die mandaat hebben. Uiteraard ga ik dit jaar ook mijn energiecontract met hen beëindigen.

Reactie van Eneco - 19 april 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We betreuren het dat er meerdere zaken zijn misgegaan en helpen je daarom graag verder met een oplossing. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community. Je kan ons ook telefonisch bereiken op 088 - 8 955 000 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de Haas 18 april 2019

Nooit zaken mee doen met dit bedrijf. Zijn erg duur, veranderen gemaakte afspraken zonder overleg, wijzigen eenzijdig contracten, zeggen dan vervolgens dat ik het zelf gedaan heb en als ik met de klantenservice wil bellen moet ik ruim 45 minuten wachten. Uiteindelijk heb ik 3 x moeten bellen (en weer ruim 40 minuten moeten wachten) omdat ze van elkaar niet weten wat er is besproken en welke afspraken er vervolgens gemaakt zijn. Als ik ze daar op aanspreek wordt ik ook nog eens afgeblaft door de medewerker van de klantenservice!!!! Wat een arrogante instelling hebben de mensen van Eneco!!

Reactie van Eneco - 19 april 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. Zonde om te lezen dat het zo hoog is opgelopen en je daarnaast ook nog wordt afgeblaft door een medewerker. Dat is verre van de bedoeling. Om dit intern aan te pakken ontvangen we graag je klantgegevens, maar ook voor verdere vragen/klachten zijn wij te bereiken. Online kan dit via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Mishandeling door medewerkster binnen mijn woning
Hanna uit Den Haag, 13 april 2019

Op 27maart werd ik s'avonds aangevallen van 18jaarige medewerkster van Eneco, terwijl ik ook nog hoog zwanger ben (hele verhaal al hier bij energieleveranciers op 31.maart geplaatst)

Klacht ook bij Eneco ingediend op 31mart via klantenservice@eneco.com

Eneco schijft op energieleveranciers.nl ik zal mijn adresgegevens en tijdstip doorgeven.

Heb ik gedaan in de email (31.maart) maar geen antwoord ontvangen.

Dus alleen maar gebabbel wat ze hier onder schijven om toch serieus over te komen, maar die klachten gaan ze niet behandelen, anders had ik well wat van hun gehoord, want dit incident is te erg geweest om dan later erover te zwijgen! Hoe ze met mensen omgaan is echt erg!

Mijn emailadress heeft Eneco nu met deze bericht nog een keer ontvangen, dus als uw als bedrijf er echter aan geïnteresseerd bent wat er gebeurde en welk medewerkster bij mij aan de deur en binnen mijn gang was en wat die politie daarover heeft opgenomen dan hebt u wel die kans om met mij in contact te gaan!

P.s. 2 andere medewerkers kwamen die avond ook nog langs toen de politie al aanwezig was, dus Eneco is op zich ook zonder mijn ingediende klacht op de hoogte dat er wat erges op mijn adress gebeurd is.

Reactie van Eneco - 16 april 2019

Beste mevrouw,

Goed dat u hier op terugkomt.

Ik ben gelijk voor u op zoek gegaan waarom u nog geen reactie heeft gehad.

Het e-mailadres dat u hier aangeeft kan ik in ons systeem niet terugvinden.

Elk ontvangen bericht beantwoorden wij met een automatische bevestiging, heeft u deze ook ontvangen?

Met elkaar in contact blijven loopt makkelijker via een ander kanaal, zoals via Facebook of Twitter.

U kunt mij aldaar ook uw bericht doorsturen zo kan ik dit ook in de gaten blijven houden voor u.

Ik hoop snel van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie van Hanna - 10 mei 2019
probleem is niet opgelost

ENECO wil erover niks zeggen. Dus dat is die ENECO oplossing manier als het over problemen gaat. Het management zwijgt.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
eneco zakelijk
m.jager 13 april 2019

sinds een half jaar bij Eneco Zakelijk. ze zijn nauwelijks bereikbaar en schrikbarend duur.

nooit aan beginnen !!

Reactie van Eneco - 16 april 2019

Beste heer, mevrouw,

Vervelend om te vernemen dat u zo slecht in contact komt met Eneco Zakelijk.

Afhankelijk van welk kanaal u gebruikt kan ik u aanraden op de site te kijken naar de opties en mogelijkheden.

U kunt terecht via; https://www.eneco.nl/zakelijk/zzp-mkb/klantenservice/contact

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie van m.jager - 24 april 2019
probleem is niet opgelost

de reactie nav de review van Eneco was niets zeggend. natuurlijk weet ik hoe ik Eneco kan benaderen. alleen Eneco reageert niet. op 4 april een bevestiging gehad dat zij mijn vraag hadden ontvangen en dat het iets langer kon duren voordat zij zouden antwoorden. dat iets is dus nu 24 minus 4 : al 20 dagen geen respons.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Redelijk
P Overduin uit 's-Gravenhage, 10 april 2019

Leuk contract met cashback afgesloten.

Maar ben nu 3 maanden later nog steeds bezig die cashback te ontvangen. Diverse malen vriendelijk contact gehad maar wacht ondertussen nóg steeds op me geld.

Reactie van Eneco - 16 april 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding.

Ik vind het erg vervelend dat u zo lang moet wachten.

Door uw gegevens erbij te pakken is het mij opgevallen dat u gisteren nog contact heeft gehad en dat mijn collega het een en ander in gang heeft gezet om snel tot een uitbetaling te komen. Ik ga er vanuit dat dit nu goed geregeld is.

Indien dit onverhoopt toch niet het geval is dan verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goede energieleverancier.
Sce F. uit Horst, 4 april 2019

Het is een duidelijke website. Aanmelden is eenvoudig.

De app werkt super. Je kunt dagelijks je verbruik inzien.

Reactie van Eneco - 11 april 2019

Beste,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wat mooi om te lezen dat je tevreden bent over onze producten en diensten. Hopelijk mogen we jou nog veel langer van dienst zijn als jouw energieleverancier!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Teleurstellend bedrijf
Serge 2 april 2019

Inmiddels is het alweer 4 maanden later en Eneco heeft nog steeds geen oplossing voor mijn probleem.

Heel simpel...per 5 december 2018 overgestapt naar Nuon. Echter de Eneco service afdeling (apart van het bedrijf, wat vaak wordt tegen gesproken , maar nu is bewezen door het geëmmer) moet je blijkbaar apart afzeggen (staat in de hele kleine lettertjes). In januari ben ik er achter gekomen (door de rekening die wel altijd snel en correct wordt geregeld). Meteen heb ik gebeld (meerdere keren minimaal een uur) en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Ze zouden het gaan regelen...pas op 5 maart 2019 werd het contract ontbonden. Let wel...we hebben het hier over 1 druk op de knop, en dat duurt maanden!

Wel is er natuurlijk veel geld opgestreken, van een service die ik niet meer gebruikte. In mijn ogen is het pure diefstal.

Eneco is zo'n bedrijf met een leger aan klachtenbehandelaars...die een luisterend oor hebben, en weten dat ze regelmatig begrip moeten tonen voor de situatie, maar niet het probleem voor je oplossen. Belabberde communicatie en je wordt als klant niet serieus genomen. Je kunt WhatsApp'n, Twitteren of mailen wat je wilt....het verdwijnt in het niets. Geen poging om tegemoet te komen aan de klachten of voor een redelijke oplossing.

Kortom ik wacht nog steeds op een antwoord van een mail van 2 weken geleden........

Reactie van Eneco - 3 april 2019

Dag Serge,

Bedankt voor je feedback. Zonde om te lezen dat je klacht al zo'n lange tijd loopt. We helpen je graag om dit sneller opgelost te krijgen. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook & Twitter.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Serge - 11 april 2019
probleem is niet opgelost

Een bedrijf met wel 5 soorten communicatie middelen en niet 1 werkt. Slecht bedrijf met geen respect voor de klanten. Problemen worden niet serieus genomen, en er is altijd wel een verwijzing naar een andere manier van communicatie. Maar ze hebben jou e-mail al! Als er een rekening gestuurd moet worden, dan kunnen ze die direct vinden. Prutsers....klachten behandeling af doen met begrip zonder actie en toewijding stelt niets voor. Zeer teleurgesteld en wacht al 4 weken op een reactie op mijn -mail. En je raadt het al, op verzoek van Eneco. Natuurlijk krijg je een reactie dat ze het vervelend vinden , maar aktie ondernemen en oplossen...ho maar. Ik hoop dat ze failliet gaan, want dat verdienen ze. Menig bedrijf had het niet volgehouden met zo'n slechte werkstatus.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
mishandeling binnen mijn woning door medewerkster eneco
Hanna 31 maart 2019

2keer binnen 1week Eneco aan de deur gehad.

Die eerste keer verliep goed, ik zei dat ik niet geïnteresseerd ben klant te worden en de meneer ging weer verder.

Dan savonds een paar dagen later iets voor 21uur weer iemand. Ik zeg het zelfde, dat ik niet geïnteresseerd ben en het nu ook onprofessioneel vind dat er weer iemand langskomt. De tijdstipp vond ik ook vervelend. Die medewerkster zag dat wij aan het verhuisen waren en ik zei dat ik het niet leuk vind mensen zonder afspraak aan mijn deur te hebben.

Ik weet dat ik duidelijk was met mijn comunicatie. Zij begon uit te leggen dat ze well professioneel werkt en dat Eneco een heel goede bedrijf is en dat ik well maar op de tijd moest kijken, omdat zij voor 21uur belt en dat is professioneel en ik ben nu zelf schuld dat ze aan mijn deur staat omdat ik haar via de Intercom had binnen gelaten.

Ik vertelde dat ik per ongeluk haar had binnen gelaten, maar dat ik nu niet verplicht ben die hele verkoopsverhaal te luisteren en dat ik het mag afbreken.

Ik zei dat het gesprek klaar is en zij weg zal gaan. Maar ze stopte niet met praten over haar professionele werkmanier en zei dat ik niet in orde ben, ze was boos en discuteerde aan de deur. Ik besloot haar worden aftekappen en wilde die deur dicht doen, ik zag er geen andere oplossing. Ze was er niet mee eens en hield de deur tegen en wilde dat ik haar laat uitspreken.

Ik probeerde haar uit de deur te duwen, maar het werkte niet, veel kracht had ik ook niet, want ik ben hoog zwanger.

Haar iPad was dan uit haar handen gevallen en ze keek me boos aan, dan stapte ze die woning in en trok aan mijn haaren een oor en slug mijn hoofd tegen die muur achter me.

Ik riep om hulp en riep dat ik zwanger ben, maar het duurde lang tot zij los liet en de deur uitstapte.

Klacht bij Eneco ingediend, maar geen antwoord erop ontvangen. Echt enge ervaring die ik daar had moeten maken.

Reactie van Eneco - 3 april 2019

Dag Hanna,

We schrikken enorm van dit verhaal, dit is absoluut niet de bedoeling. Om de nodige acties te ondernemen dienen wij te beschikken over jouw adresgegevens. Zo weten wij wie er bij jou aan de deur is geweest. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Je kan je klacht online delen delen via Facebook of Twitter.

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slechte communicatie Eneco
Dr.Robert Kuijf uit Amersfoort, 30 maart 2019

Wij hebben een monteur van Eneco in januari over de vloer gehad met een vraag over de werking van de cv. De monteur wist van toeten nog blazen en na 10 minuten was hij weer weg. Wij hebben een rekening gehad van 157 euro voor 1 uur werk plus diverse kosten. Wij hebben videobeelden gestuurd naar Eneco dat de monteur 10 minuten aanwezig is geweest, eneco reageert na 6 telefoontjes nergens op. Zijn zij betrapt ? Wij adviseren iedereen " laat een zogenaamde monteur altijd tekenen voor de gewerkte tijd. Namens: Motamedinia,

Dr.Robert Kuijf.

Reactie van Eneco - 3 april 2019

Dag Robert,

Bedankt voor je feedback. We zoeken de situatie graag grondig voor je uit om zo tot een passende oplossing te komen. Ondanks de eerdere 6 pogingen wil ik je toch vragen opnieuw contact met ons op te nemen daarvoor. Zo zijn wij online te bereiken via Facebook of Twitter. Spreken wij je snel?

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Karina Do uit Pdrecht, 29 maart 2019

Al bijna 20 jaar klant bij Eneco. Afgelopen week een zeer slechte ervaring gehad. Ik zat 3 dgn zonder kachel omdat de TOON geen verbinding meer maakte met de ketel. 3 dagen, 10 telefoontjes en gesproken met heel veel medewerkers verder kwam er nog steeds geen monteur. Alle medewerkers adviseerde iets anders. Uiteindelijk werd ik niet terug gebeld door een monteur terwijl dat wel in hun systeem stond. Bleek Eneco mijn telefoon nummer ook nog verkeerd doorgegeven te hebben aan het bedrijf van TOON dus daarom werd ik niet gebeld.

Medewerkers van TOON Instalatie hebben het wel super goed en snel opgepakt! Probleem was binnen 5 minuten verholpen door de monteur.

Reactie van Eneco - 29 maart 2019

Dag Karin,

Bedankt voor je feedback. Zonde om te lezen dat het zoveel voeten in de aarde heeft gehad om de storing te verhelpen. Om hier een les uit te trekken, zoeken we graag uit waarom het zo lang heeft moeten duren. Mocht je hier aan mee willen werken, dan ontvangen we graag je klantnummer. Online kan je ons hiervoor bereiken via Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Foute rekening Eneco
Motamedinia uit Amersfoort, 28 maart 2019

Bedrijf dat niet reageerd op mails en heel veel telefoontjes, iedere keer zegt : U heeft helemaal gelijk . Daarna gebeurd : Niets! Ook bewiismateriaal gestuurd : telefonistes zeiden ook; U heeft helemaal gelijk : daarna : na 2 maanden; Niets . Conclusie : niemand Eneco aan te bevelen. Motamedinia Amersfoort

Reactie van Eneco - 29 maart 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We zoeken graag voor je uit hoe wij je zo snel mogelijk kunnen helpen. Het is niet de bedoeling om je ergens maanden op te laten wachten. Hiervoor dienen wij wel te beschikken over je klantgegevens. Kan jij deze doorsturen? Zo zijn wij online te bereiken via Facebook en Twitter.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Valse afspraak
R.E.v Arnhem uit Soest, 25 maart 2019

Ben overgestapt op een vast contract en kreeg als beloning 2 kaartjes Bleidorp die bij verzilvering na 2 maanden verlopen waren

Mij was beloofd ter compensatie 5 e-book die je raadt het al nooit gekomen zijn ook niet na 3 keer navragen. Ik word gewoon aan het lijntje gehouden dus zodra mijn contract afloopt stap ik over naar een wel betrouwbare leverancier

Reactie van Eneco - 29 maart 2019

Hallo,

Bedankt voor je feedback. We zoeken graag voor je uit wanneer je de eBooks kan verwachten. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Zo zijn wij online te bereiken via Facebook en Twitter.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?