Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

54 reviews

5 sterren
(3)
4 sterren
(5)
3 sterren
(1)
2 sterren
(4)
1 ster
(41)

30 problemen opgepakt

opgelost
(2)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(5)
in behandeling
(0)
onbekend
(23)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

  • ‹ vorige
  • volgende ›
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Uitermate teleurstellend
Sanne de Ruiter uit Raamsdonksveer , 5 maart 2020

Al maanden ben ik bezig om mijn klacht in te dienen bij Eneco. Eind vorig jaar heb ik contact gehad met Eneco klantenservice ten gevolge van een storing van Toon, wij kregen het huis niet meer warm. Dit was voor ons echter een heel groot probleem. Ter informatie, wij hedden een te vroeg geboren dochter die niet in staat was zichzelf goed warm te houden. In huis was het 17 graden, veel te koud waardoor ons dochter in de problemen kwam, ondanks de kruiken etc. Er zou binnen 24 uur iemand van Roamler contact opnemen en langskomen. Dit is echter niet gebeurd. Daarna heb ik nogmaals contact opgenomen met Eneco en de situatie opnieuw uitgelegd. Weer kreeg ik de toezegging dat er binnen 24 uur iemand contact met mij op zou nemen en langs zou komen. Dit werd echter langer, al die tijd zaten we in de kou maar er kwam gelukkig iemand. De monteur constateerde dat de module van Toon kapot was en dat daarom de CV niet werd aangestuurd om te verwarmen. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Nadat de monteur is vertrokken bleek echter dat opnieuw de CV niet aansloeg. De volgende dag zou er weer een monteur langskomen, deze heeft de hele toon vervangen. Na vertrek van de monteur waren de problemen echter weer niet opgelost.

Telefonisch werd mij uitgelegd dat het echter niet meer mogelijk was om die dag opnieuw een monteur te laten langskomen. Dit betekende dat wij nog langer in de kou zouden zitten, daarbij naderde het weekend. Ik heb toen medegedeeld dat ik zelf een bedrijf zou laten langskomen om te laten beoordelen waar het probleem lag en dit op te lossen zodat wij het huis weer warm konden krijgen en daarmee onze dochter!

Ik heb daardoor kosten moeten maken, die ik met een goede werking van “Toon” niet had hoeven maken.

Achteraf (na reparatie) bleek de verwarmingsketel wel in orde, maar bleek dat de aansluiting van “Toon” niet functioneerde. De monteur heeft hier een rapport over gemaakt en deze heb ik bij mijn klacht toegevoegd. Eneco stuurt mij door naar Roamler. Aangegeven dat ik dit uiterst opmerkelijk en vervelend vind.. Ik ben namelijk klant van Eneco en zij moeten dit oplossen! Toch maar gebeld met Roamler, gevraagd waar de klacht heengestuurd moest worden en ook daar de klacht ingediend. Toen er weer een maand verstreken was zonder iets gehoord te hebben, beide bedrijven gebeld. Eneco stuurt mij opnieuw naar Roamler. Roamler geeft aan dat de klacht niet naar het juiste e-mail adres is gestuurd, het e-mail adres wat zij zelf hadden doorgegeven. Opnieuw de klacht ingediend via het e-mail adres wat we nu hadden doorgekregen. Weer ging er een hele tijd voorbij en natuurlijk weer niets gehoord. Opnieuw gebeld met Roamler, we krijgen te horen dat wij klanten zijn van Eneco en zij geen terugbetaling doen maar bij Eneco moeten zijn.

Ik ben al JAREN klant van Eneco, maar nu ik 4 maanden later nog als vuil word behandeld en van het kastje naar de muur word gestuurd komt daar snel een einde aan! Echt belachelijk hoe je als nummer kan worden behandeld zonder ook maar een klein beetje menselijkheid! Wat ben ik ontzettend teleurgesteld in Eneco!!!

Reactie van Eneco - 5 maart 2020

Beste mevrouw De Ruiter,

Bedankt voor uw review. Ik heb u via Klachtenkompas.nl de volgende reactie gegeven:

U heeft helemaal gelijk. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik wil u toch extra tegemoet komen voor alle ongemak die u ervaren heeft. Ik stuur u daarom een mooi boeket bloemen toe en ik wil u een cadeaubon schenken voor u en uw gezin. Hopelijk is dit een gepaste oplossing voor u.

Met vriendelijke groet,

Sabrina

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf
Eric Wieland uit Axel, 27 februari 2020

Eind 2019 via Gaslicht.com overgestap (of in ieder geval geprobeerd !) naar Eneco. Eind december mail ontvangen dat ze druk aan de slag waren voor me. Daarna geen gehoor. Na meerdere telefoontjes (meestal eerst 15 minuten in de wacht) en meerdere beloften om teruggebeld te worden was er vandaag !(27-2-2020) uiteindelijk een medewerker die me doodleuk vertelde dat dit contract niet meer geaccepteerd word. Blijkbaar te voordelig voor de klant. Niet acceptabel dus ik vraag iemand anders te spreken. Na nog een keer mijn verhaal te doen ging deze persoon overleggen met de teamlead. Ipv dat die aan de lijn kwam werd de medewerker gezegd om tegen mij te zeggen dat ze "niets meer voor me konden doen". Hij vond het heel vervelend maar dit contract was simpelweg niet meer mogelijk! Voor details van wat het contract had moeten zijn zie hieronder;

Ook gaslicht.com geeft wat dit betreft garantie tot aan de deur. Waardeloos. Je lokken met een mooie condities en vervolgens afspraken niet nakomen. Onvoorstelbaar!!!

Reactie van Eneco - 27 februari 2020

Beste Eric,

Wat de oorzaak is dat je aangevraagde contract niet door is gegaan kan ik zo niet beoordelen. Ik snap dat het niet doorgaan een teleurstelling voor je is. Ook wij vinden het jammer dat dit zo loopt. We hadden je natuurlijk graag als nieuwe klant verwelkomt. Kennelijk is er ergens toch iets niet helemaal goed gegaan.

Als je wil dat we nog een keer naar de situatie kijken en wat we voor je kunnen doen, neem dan nog even contact met ons op. Je bereikt ons op telefoonnummer 088 895 5955. We helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcareteam

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
Pien 18 februari 2020

Na maanden zelf contact met eneco opgenomen te hebben omdat we na het aansluiten geen rekeningen van eneco kregen, was er ein-de-lijk iemand van eneco die erachter kwam dat zij zelf fouten hadden gemaakt met meter standen doorgeven. In overleg afgesproken dat we de rekening niet hoefde te betalen omdat hun deze grote fouten hadden gemaakt en wij nu met een gigantische rekening zaten die in een keer betaald moest worden. wij zelf maar elke keer achter hun aan om het op te lossen en van hun uit kwam er helemaal niks. Alles uiteindelijk netjes opgelost maar Puntje bij paaltje op de jaar rekening krijgen wij ineens alsnog het hele bedrag wat we moeten betalen. En er wordt niet meer mee gewerkt om alsnog een oplossing te zoeken voor dit probleem. Natuurlijk doen ze alsof hun neus bloedt en ze nooit afspraken met ons hebben gemaakt in augustus. Wat mij betreft krijgen ze de tering en stappen we over maar helaas we zitten vast aan een contract.

Reactie van Eneco - 19 februari 2020

Beste Pien,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Jammer dat het zo is misgelopen met de rekeningen/ meterstanden en jou niet de hulp is geboden die je nodig had. Graag gaan we in gesprek met je hierover. Wil je ons je klantnummer toesturen via Facebook of twitter (privébericht)? De interactie op die kanalen ligt namelijk hoger. We gaan dan samen met jou opzoek naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Sabrina

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht
Chandra uit Hoogvliet, 15 februari 2020

Ze hebben ons letterlijk in de kou gelaten.

Wij belden zaterdagmiddag om door te geven dat wij geen warm water hebben.

Wordt ons gezegd dat wij pas maandag geholpen kunnen worden.

Terwijl wij uitgelegd hebben waarom wij warm water zo nodig hebben en niet tot maandag kunnen wachten.

Heel jammer dat er geen gehoor wordt gegeven.

Reactie van Eneco - 17 februari 2020

Beste Chandra,

Goed dat je hier melding van maakt. Ik kan mij voorstellen dat het niet prettig is om zonder warm water te zitten. Ik hoop dat de storing inmiddels is verholpen. Is dit niet het geval? Neem dan even contact op met onze storingsdesk. Heb je nog andere vragen waarbij we jou kunnen helpen? Je bereikt ons online via Facebook, Twitter, de Eneco Community of telefonisch op 088 -895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte klantenservice
Mark 14 februari 2020

Ze werken samen met partijen die onterecht contracten aanmelden op adressen. Om er dan onderuit te komen kost je dat uren aan de telefoon en mail. Beloftes worden niet na gekomen en je moet overal achteraan zitten. Niet verwacht dat een bedrijf van dit omvang in de huidige tijd nog zo waardeloos kan zijn.

Reactie van Eneco - 17 februari 2020

Beste Mark,

Goed dat je hier melding van maakt. Zo te lezen is er al behoorlijk wat mis gegaan. We helpen je daarom graag om dit voor eens en altijd op te lossen. Hiervoor dienen we nog te beschikken over je klantnummer. Kan je deze, samen met dit verhaal, met ons delen? Je bereikt ons online via Facebook of Twitter en telefonisch op 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters!!!
Lisa uit Haarlem, 11 februari 2020

Deur tot deur verkoper heeft ons een contract aangesmeerd waarbij wij moesten tekenen voor 4 jaar, maar mondeling werd afgesproken dat wij een contract van 1 jaar aan zouden gaan. Dit zou deze jongeman nog voor ons aanpassen. Hij wist zichzelf binnen te praten door een bonus van 200 euro te noemen die wij "in onze zak zouden kunnen steken".

De bevestiging van ons nieuwe contract ontvingen wij per post op 27 januari. Hierin stond echter dat wij de 200 euro op onze jaarnota zouden ontvangen, wat ons niet duidelijk is verteld(verkooppraatjes zijn altijd mooier dan dat het werkelijk is, dat weten wij, maar toch...) MAAR HET BELANGRIJKSTE in het contract staat dat wij 4 jaar aan eneco vastzitten ipv de afgesproken 1 jaar. Wij voelen ons flink genept door meneer Idbid.

Wij hebben contact opgenomen met de klantenservice van eneco en kregen een jonge gozer aan de telefoon die ons niet kon helpen. Hij liet weten dat onze bedenktijd van 14 dagen voorbij was en we nu voor 4 jaar vastzitten of evt een opzegboete van 125 euro of zoiets konden riskeren. Wij gaven aan dat wij ons genept voelden en de jongeman zei dat het onze eigen fout was en we een prima contract aangegaan zijn.

Wat een bagger verkoper en een bagger klantenservice van Eneco. Wij hopen dat eneco met een passende oplossing komt.

Reactie van Eneco - 13 februari 2020

Dag Lisa,

Goed dat je hier melding van maakt. Zo te lezen is er al behoorlijk wat mis gegaan. We helpen je daarom graag om dit voor eens en altijd op te lossen. Hiervoor dienen we nog te beschikken over je klantnummer. Kan je deze, samen met dit verhaal, met ons delen? Je bereikt ons online via Facebook, Twitter of de Eneco Community en telefonisch op 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat gaat er wel goed?
Clarisse Flippo 10 februari 2020

Toon verkeerd geïnstalleerd, toch 75 euro voor betaald en een week zonder verwarming gezeten. Het account kon niet geactiveerd worden dus contract moest opnieuw afgesloten worden. Contract op verkeerde EAN gezet en inplaats van op ons adres, op de gemeenschappelijke ruimtes gezet. Hiervoor bijna een uur aan de lijn gezeten.Los van al deze problemen was de klantenservice onvriendelijk en hadden ze geen verstand van zaken. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is en verwijzen je naar anderen of zeggen dat wat jij zegt, niet klopt. Pas als ze verder kijken, omdat ik het niet eens was met wat ze zeggen vinden ze het probleem. Nog nooit zo’n slechte service gehad en ik heb zelf bij een klantenservice gewerkt!

Reactie van Eneco - 10 februari 2020

Hoi Clarisse,

Jeetje wat balen dat je deze ervaring hebt gehad bij ons.

We helpen je natuurlijk graag verder om het probleem op te lossen.

Je kan hiervoor ook contact met ons opnemen via Facebook of Twitter.

Groet, Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wat een enorm boeven en schijt bedrijf
Marcel Burgwal 4 februari 2020

in verband met een verhuizing en dus opzegging energie leverancier Eneco krijg je dus een creditnota (in mijn geval een behoorlijk bedrag), maar je krijgt ook nog een voorschotnota van de maand na de verhuizing (wij wonen daar dus niet meer), je zou aannemen dat het geheel verrekent gaat worden en het restant wat overblijft over gemaakt wordt naar de rechthebbende, na drie maanden te hebben gewacht toch maar eens gebeld, wat blijkt je moet dus eerst de voorschotnota overmaken en dan keren ze uit, nou ok voor zover onlogisch voor mij maar misschien logisch voor hun, kortom ik geef aan dat dat ik dat per direct dan de openstaande factuur ga overmaken zodat ze alles kunnen verwerken. En nu komt die omdat ik dus ruimschoots te laat ben met betalen komen er € 40,00 aanmanings kosten op, is het beleid van het bedrijf, waarop ik aangeef of hun dan ook € 40,00 aan mij extra gaan betalen want hun zijn tenslotte ook in gebreke, maar dat zat er ff niet in. Helemaal klaar met dit schijtbedrijf.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
verzoek aanpassing maandbedragen eneco zakelijk,
R van den Berg uit Haastrecht, 29 januari 2020

Helaas is het bij Eneco zeer lastig om überhaupt met iemand contact te krijgen die je op een efficiënte manier hiermee kan helpen.

Na 2 x ruim 45 min in de wacht gestaan te hebben bij `klantenservice` werd ik geadviseerd een mail te sturen met het verzoek. Hierbij werd wel zeer rap binnen 10 sec op gereageerd met de mededeling dat een reactie wel langer kon duren als met gewend was.

Dit is nu ruim 3 weken geleden.

Aangezien er bij ons zonnepanelen geplaats zijn een jaar geleden en ook de CV, dus het gasverbruik door energiebesparende maatregelen flink is teruggelopen, betaal ik iedere maand ruim 100 euro teveel aan energiekosten. Eerdere verzoeken om het maandbedrag aan te passen hebben helaas geen resultaat gegeven.

Ten einde raad heb ik vandaag maar weer een mail uitgestuurd, echter met weinig hoop op resultaat, want het standaard mailtje met excuus volgde natuurlijk weer direct.

Als we binnen 3 dagen geen antwoord krijgen op deze 2e mail, is een andere provider waarschijnlijk de enige oplossing om op een reëel maandbedrag uit te komen.

Ongelofelijk dat een grote organisatie als ENECO zo slordig met haar klanten omgaat,

Jammer maar het is niet anders.

Reactie van Eneco - 29 januari 2020

Beste R Van den Berg,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Enorm zonde dat het contact met onze Klantenservice niet tot een oplossing heeft geleid en je geen reactie hebt gehad op je e-mails. Ik kan me goed voorstellen dat je ontevreden bent. We helpen je graag verder met een oplossing. Daarvoor hebben we wel gegevens van je nodig. Wil je ons daarom een privébericht sturen via Facebook, Twitter? De interactie op die kanalen ligt namelijk hoger. Graag zien we je reactie tegemoet.

Groet,

Sabrina

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Een lang verhaal
HJG Franzen uit Weert, 26 januari 2020

Het hele verhaal is hier te lezen:

https://enecowanprestaties.wordpress.com/2020/01/10/wantoestanden-rond-jaarnota

En hier:

https://www.facebook.com/foute.energieboer/posts/104681331068915

Tot heden is er nog niets in de situatie veranderd en behalve botte leugens en schofferingen nog niets ontvangen.

Reactie van Eneco - 27 januari 2020

Beste mevrouw, heer Franzen,

Via deze site kunnen wij niet reageren. Hiervoor verwijs ik u naar onze klantenservice op telefoonnummer 010895 59 55 (gebruikelijke belkosten), facebook of twitter.

Met vriendelijke groet,

Adrie Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eneco-ellende
Jacob de Jonge 23 januari 2020

Overzicht Eneco-ellende

- Op 4 jan 2020 heb ik een Energiecontract afgesloten via Consumentenbond. Ik had 14 dagen om het contract te annuleren.

- Op het contract dat ik heb ontvangen stond, zonder overleg over de ingangsdatum, dat de levering startte op 27 januari maar het contract bij mijn huidige Energieleverancier stopt pas op 6 april 2020.

- Na meerdere keren telefonisch contact waren mijn gegevens nog niet ingevoerd in het systeem bij Eneco en kon de medewerker niets voor mij doen wat betreft de ingangsdatum. Hierdoor was het voor mij dus onduidelijk wanneer het contract in zou gaan en wilde ik niet het risico van een opzeg-boete bij mijn huidige leverancier riskeren.

- Op 15 januari heb ik om 11:50 uur een telefonisch gesprek gevoerd met meneer Broekhuizen. Hij was er niet helemaal 'bij' want hij noemde steeds andere data dan die ik vermeldde en ik moest hem daarop steeds corrigeren. Een wederzijds vervelend gesprek. Ook hij kon mij niet garanderen dat de ingangsdatum binnen de 14 dagen kon worden aangepast en aan mij kon worden doorgemaild.

Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat het contract van 4 januari opgezegd zou worden en hij, de heer Broekhuizen, verzekerde mij dat het contract beëindigd zou worden en dat ik per omgaande via de mail een bevestiging daarvan zou krijgen. Dat is niet gebeurd. Nu, 23 januari 2020, heb ik nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen.

- Daarom heb ik op 15 januari het contract maar via de website van Eneco beëindigd. Ik zou, stond op de site, binnen drie dagen een bevestiging krijgen. Nu, 23 januari, heb ik ook daar nog geen bevestiging van gekregen.

- Ik kreeg een mail van Eneco om mijn ervaring te delen van de contacten die ik met hun had gehad. Ik heb, op 15 januari het hele verhaal opgeschreven via de site en tot op heden, 23 jan heb ik ook daar nog geen reactie op gekregen.

- Op 23 januari heb ik maar weer gebeld en een gesprek gehad met dhr. Taoufik Makarni, Hij wist niet waarom ik geen bevestiging heb gehad maar kon ook niet via het systeem mij een bevestiging toesturen. Daarom heeft hij zelf een mailtje naar mij gestuurd met de bevestiging dat het contract beëindigd was.

- Ik ben dus zeer ontevreden over de Eneco-medewerker meneer Broekhuizen.

- Ik ben dus zeer ontevreden over de gehele procedure waar maar zo, zonder contact en overleg, een begindatum van de energielevering wordt bepaald.

Reactie van Eneco - 24 januari 2020

Beste heer De jonge,

Spijtig te lezen dat u de overstap zo heeft ervaren. Bij een aanmelding controleren we eerst de einddatum van het lopende contract bij de andere leverancier. Als het contract binnen 3 maanden afloopt, switchen we u nadat uw oude contract is afgelopen. Is de looptijd langer dan 3 maanden pakken we de eerst mogelijke switchdatum.

Na het ontvangen van de bevestiging is het wel mogelijk om de startdatum handmatig aan te passen. De voorwaarde is dat de aanpassing gemaakt wordt binnen de afkoelperiode en de gewenste switchdatum maximaal 150 dagen in de toekomst ligt. Jammer dat het niet goed is uitgelegd aan u en u daardoor de aanmelding heeft geannuleerd.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht u toch nog open staan voor een aanbod op maat, dan kunt u terecht bij onze klantenservice (telefoonnummer 088-8955 955).

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van Jacob de Jonge - 31 januari 2020
probleem is opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Ontzettend slecht
Wouter uit Den Haag, 23 januari 2020

Afsluiten was een ramp, medewerkers lijken niet te weten waar ze mee bezig zijn, contact verloopt enorm stroef, in totaal al 1,5 uur aan de telefoon gehangen en er is nog steeds niks afgesloten. Inmiddels wel 4x doorverbonden aan andere collega's. Redenen waren onder andere 'het lukt mij niet, misschien kan je het bij een collega proberen' en 'het systeem doet raar'. Als Eneco niet de enige aanbieder van stadswarmte in mijn woonplaats was geweest was ik nooit klant geworden. Kan iedereen aanraden nooit klant te worden bij Eneco.

Reactie van Eneco - 23 januari 2020

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Jammer dat de aanmelding niet soepel is verlopen dat vinden we erg spijtig. Stuur ons een bericht via Facebook of Twitter dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Lenie

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
ELKE UIT NEERPELT
ELKE VINKEN uit NEERPELT, 22 januari 2020

BAH WAT EEN INHALIG BEDRIJF !!! MEERDERE MALEN AANGEGEVEN DAT IK FACTUUR NIET HEB ONTVANGEN EN UITGELEGD DAT IK NIET PER MAIL WIL CQ KAN ONTVANGEN .

MEN HOORT DAAR ALLEEN WAT MEN WIL HOREN EN REKENT GRAAG BOETE 'S

WEES WIJS EN GA NIET MET ENECO IN ZEE ALS JE GEEN ERGENIS WIL HEBBEN !!

KWIJL KWIJL OP NEGATIEVE REVIEWS WAAR JE NIETS MEE OPSCHIET ZIE EN HUIVER !!

ONDANKS GEEN FACTUUR HEB IK OP 1 X NA ALTIJD OP TIJD BETAALD EN NOG DURVEN ZE WEER BOETE TE LATEN BETALEN

2 JANUARIE 2020 HEB IK MIJN VOORSCHOT NOTA KEURIG OP TIJD BETAALD ONDANKS WEER GEEN FACTUUR EN MOET NU WEER 8 EURO BOETE BETALEN WAARVOOR ???

PAS OP VOOR DEZE ENERGIE LEVERANCIER NIET TE VERTROUWEN !!

BEN DAAR PER 12 02 GELUKKIG WEG EN MEN HEEFT HET LEF OM MIJ EEN ZEER AMICALE BRIEF TE STUREN VAN ;BESTE FAMMILIE ,,,,,, NOU GELUKKIG NIET

Reactie van Eneco - 23 januari 2020

Bedankt voor uw reactie. Spijtig dat u het zo heeft ervaren. De bedragen die u noemt herken ik niet als een boetebedrag. Stuur een reactie via Facebook of Twitter dan kijken we samen naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Lenie

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Erg slechte klantenservice
Willie Reinders uit Dieren, 21 januari 2020

Bel ik eneco over een probleem, heel loyal werd het opgelost.Ik zou bevestigingsmail krijgen.

Bleef uit, belde nog een keer, bleek het helemaal niet opgelost.Miste daardoor een cashback van 290 euro en een boete van 100 euro.Kijk uit dat je niet voor het einde van de contract datum overstapt!!Eneco houd dat niet in de gaten, wel onsympathiek om zo onder de betaling van de cashback uit te komen.

Reactie van Eneco - 22 januari 2020

Dag Willie,

Goed dat je hier melding van maakt. Zo te lezen is er behoorlijk wat mis gegaan. We zoeken graag voor je uit wat er precies heeft plaatsgevonden en of we hierin iets voor jou kunnen betekenen. Hiervoor dienen we nog te beschikken over je klantnummer. Kan je deze, samen met dit verhaal, met ons delen? Je bereikt ons online via Facebook, Twitter of de Eneco Community en telefonisch op 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eneco is geen 'klantenbedrijf' meneer Ruud Sonsag!
Co Ko 21 januari 2020

Sinds 18 december 2019 bezig om antwoord te krijgen op een paar vragen. Voortdurend aan het lijntje gehouden.Op advies een mail gestuurd. Die hebben ze intern doorgestuurd en vervolgens komt daar ook geen antwoord op!Het zou fijn zijn als Eneco mij het gevoel geeft dat ik gehoord wordt! Om een voorbeeld te noemen: waar blijft de maandrapportage over december 2019? Het is inmiddels 21 januari 2020.

Reactie van Eneco - 21 januari 2020

Beste Co Ko,

Goed dat je hier melding van maakt. Ik kan mij voorstellen dat je duidelijkheid wilt in deze situatie. We helpen je hier graag mee. Hiervoor heb ik jouw klantnummer nodig. Kan je deze, samen met dit verhaal, met ons delen? Je bereikt ons online via Facebook, Twitter, de Eneco Community of telefonisch op 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Co Ko - 12 februari 2020
probleem is niet opgelost

Samenvatting: door drie mensen van Eneco zijn mij duidelijke onwaarheden verteld (om het netjes te zeggen)! Ik heb geen vertrouwen meer in de kennis en kunde bij Eneco!Het hele verhaal staat hieronder.Na het opgeven van mijn gegevens werd ik door "mevrouw 1" gebeld. Zij beweerde dat ik geen probleem kon hebben met de maandrapportage van december omdat ik die nooit krijg. Na het gesprek heb ik dat gecheckt in mijn eigen administratie. Het was niet waar!Zelf gebeld met "mevrouw 2". Zij beweerde dat Stedin dan wel een fout had gemaakt met het aanleveren van de gegevens aan Eneco. Ik moest zelf met de leverancier van Eneco gaan bellen. Merkwaardig. Stedin vertelde mij dat ik met een kluitje in het riet was gestuurd: de opgegeven reden van Eneco is een broodje-aap-verhaal (volgens Stedin). Het was dus niet waar!Weer zelf gebeld met "meneer 1". Hij zei dat hij dan een aanvraag zou doen bij de back-office en dat het dan binnen een paar dagen opgelost zou zijn. Opnieuw was het niet waar!Na een week gebeld met "mevrouw 3": de oplossing gaat nog een aantal weken duren... Ik heb er geen vertrouwen meer in!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
slechte bereikbaarheid en 0 respons
van der Pijl 15 januari 2020

de klantenservice duurt minimaal een uur voordat je ze aan de telefoon krijgt.

Via mail word er alleen een mail gestuurd met het volgende:

Beste mevrouw, heer

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij streven ernaar uw vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden.

mijn eerste mail was 27-11-2019 en de daaropvolgende waren in december. en nog nooit een reactie gehad !!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
doortrapt, onbetrouwbaar
Izzet uit zwaag, 10 januari 2020

telefonisch is er een zzp contract aangeboden dat goedkoper zou zijn dan het particulier contract van nuon. Er kwam geen schriftelijke bevestiging en uiteindelijk werden er aanmaningen ontvangen voor maandbedragen die hoger waren dan telefonisch afgesproken. Gas en licht werden apart verrekend. Ineens kwam er ook weer een rekening van nuon waarschijnlijk heeft eneco de aanmelding/overschrijving gedaan. Aanmanen doen ze schriftelijk , contracten doen ze niet echt aan, schriftelijk informeren is er niet bij. Bellen/contact gaat niet echt, de wachttijd is te lang meer dan een half uur en alleen in werktijd en dat voor zzpérs!. Het lijkt er op dat onbetrouwbare informatie en te hoog facturen i.c.m. invorderen het business model van Eneco is. Blijf weg van deze firma!!

Reactie van Eneco - 13 januari 2020

Beste Izzet,

Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp dat je contact wilt met onze zakelijke afdeling. Ik adviseer je een e-mail te sturen met je klantnummer naar zakelijk@eneco.com dan pakken we dit op.

Met vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Reactie van Izzet - 23 januari 2020
probleem is niet opgelost

Zeeer ontevreden. Eneco heeft gisteren gereageerd met de opmerking dat energiekosten kunnen variëren maar zij gaan niet in op de kern van de zaak. Eneco heeft namelijk kosten in rekening gebracht zoals dienstenvergoeding, coördinatiefee en beëindigingskosten. Deze kosten zijn niet afgesproken en niet geakkordeerd door mij. Een en ander is het gevolg van de inzet door Eneco van een bedenkelijke telefonische wervingsfirma – Djoen corporate uit Delft. Ik had een brief met deze uitleg bijgesloten bij de communicatie aan Eneco maar zij hebben die kennelijk niet gelezen.

Het gesprek s dus gestopt, Ik heb echter om bewijsstukken gevraagd aangezien ze nu ook collect masters (een incassobureau voor Eneco) hebben ingezet.

Mijn conclusie: mijdt Eneco, ze zijn onbetrouwbaar en houden louche contractpartners de hand boven het hoofd!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Jaarcontract hadden ze fout ingelicht
Ruud van der Waal uit Zwijndrecht, 6 januari 2020

Door een fout is mijn contract niet overlapt, Eneco had niet goed gekeken, en doorgegeven dat mijn contract einddatum later was als ik overstapte.

Hun tonen geen enkel begrip, en ik kreeg een boute van 100 euro en kreeg mijn welkomst bonus niet van 250 euro. Klantenservice medewerkers zijn een beetje net als de gestapo, en konden geen uitzondering maken en mij tegemoed komen.

Ga naar Vattenfall of essent, NEEM NOOIT ENECO!

Reactie van Eneco - 7 januari 2020

Dag Ruud,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Jammer dat het zo is misgelopen met je overstap en jou niet de hulp is geboden die je nodig had. We helpen je graag verder met een oplossing. Daarvoor hebben we wel gegevens van je nodig. Wil je ons daarom een privébericht sturen via Facebook, Twitter of via livechat? Dan helpen we je verder op weg.

Sabrina

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Veel te duur
Tom uit Den haag, 29 december 2019

Ondanks de warmtewet is Eneco extreem duur voor warmte. Je voelt je gevangen, omdat je voor warmte geen alternatief hebt. Dit is slecht geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Erg duur
John uit Den haag, 29 december 2019

Warmte levering is extreem duur, oneerlijke concurrentie

Reactie van Eneco - 2 januari 2020

Beste John,

Bedankt voor je bericht.

De stelling die je maakt zou kloppen als Eneco de prijs van warmte levering zelf bepaald.

Wist je dat de ACM (Autoriteit Consument en Markt) , volgens de warmtewet, jaarlijks de maximale warmtetarieven vast stelt die een warmteleverancier in rekening mag brengen. Het uitgangspunt bij de berekening van de tarieven is dat de kosten bij het gebruik van warmte vergelijkbaar zijn met de kosten bij het gebruik van gas voor centrale verwarming en warm water (inclusief wettelijke heffingen). Dit is het zogenaamde 'Niet-Meer-Dan-Anders' (NMDA) principe. Via onderstaande link lees je hier meer over.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/besluit-maximumprijs-levering-warmte-2019

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van John - 9 januari 2020
probleem is niet opgelost

Ze vragen veel te hoge tarieven voor warmte. Ze vragen het maximale wat is toegestaan volgens de warmtewet. Ze zijn niet klantvriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Het kastje en de muur.
Nicolaas uit Eindhoven, 29 december 2019

Het afsluiten van het contract verliep (uiteraard) vlekkeloos. Totdat het einde van het jaar in zicht kwam en de eindafrekening voor de deur stond. Ik moest flink bijbetalen, zo flink dat de enige optie een betalingsregeling was. Daarnaast wilde ik niet weg, dus maakte ik afspraken over het te betalen bedrag en sloot ik een nieuw contract af. De telefonische afspraken die daar over gemaakt werden, bleken bij later contact niet gedocumenteerd te zijn.

Toen kwam er een aanmaning. Geen probleem zou je denken, gewoon even contact opnemen. Niet dus. Op e-mails werd niet gereageerd, telefonisch sta je uren in de wacht en als je dan iemand aan de lijn krijgt, kan die persoon je niet doorverbinden met de juiste afdeling, want dan zou je de wachtrij proberen te omzeilen. Alleen via Facebook wordt er snel gereageerd, maar daar kunnen ze helaas niet meer voor je betekenen dan een berichtje achterlaten bij de desbetreffende afdeling.

Inmiddels ben ik twee maanden en een aantal aanmaningen (met bijbehorende kosten) verder. De kosten die ik gemaakt heb door de tijd die ik geïnvesteerd heb, denk aan belkosten en uren die ik in mijn eigen werk had kunnen steken, kan ik nergens verhalen. Ondertussen heb ik heb nog steeds geen fatsoenlijk contact met iemand gehad en ik denk dat ik kan fluiten naar mijn geld. Jammer genoeg zit ik nog een jaar vast aan mijn nieuwe contract.

Na dat jaar ben ik meteen weg. Ik raad het iedereen met klem af om in zee te gaan met Eneco. De hardwerkende medewerkers van de klantenservice hebben beperkt inzicht in wat de verschillende afdelingen doen, wat voor zowel hen als mij zeer frustrerend is. Mijn tip aan Eneco: verbeter de interne communicatie, documentatie en creëer daarmee overzichtelijkheid en inzichtelijkheid. Geloof me, het is nodig.

Reactie van Eneco - 4 januari 2020

Dag Niek,

Erg jammer om te lezen dat het zo gelopen is, dit verdient alles behalve een schoonheidsprijs. We willen het toch graag zo goed en snel mogelijk voor je oplossen. Als je hier interesse in hebt kan je dit weekend bijvoorbeeld opnieuw contact opnemen via Facebook. Als je hierbij aangeeft ook een review te hebben achtergelaten op deze website, kunnen we de context erbij halen.

Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Prima service!
Joost H 24 december 2019

Nadat de CV ketel een storing aangaf op zondagavond, de ochtend daarop direct contact opgenomen met Eneco. Zij kunnen alleen een storing aannemen als je een onderhoudscontract hebt lopen. Zodoende ook een onderhoudscontract afgesloten met een mooie korting om zo een koude kerst te voorkomen.Waar een partij als Feenstra je simpelweg afwijst omdat ze 'geen nieuwe adressen meer aannemen' en je glashard doorverwijst naar een partij die met de kerst gesloten is, neemt Eneco binnen 5 minuten de telefoon op en staat diezelfde dag een monteur bij je op de stoep.De zeer vriendelijke en capabele monteur had binnen een minuut door wat het probleem was en heeft ervoor gezorgd dat wij warm de kerst in gaan.Kortom, zeer tevreden over de service van Eneco en blij hier een review over te kunnen schrijven!

Reactie van Eneco - 24 december 2019

Beste Joost,

Wat fijn om te horen dat u warm de kerstdagen in gaat! We zijn dankbaar voor deze mooie review.

Hele fijne en vooral warme feestdagen toegewenst!

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Vreselijk bedrijf!!
de Haas 4 december 2019

Meerdere malen contact moeten hebben met dit bedrijf. Elke keer werd ik onbeschoft behandeld en lieten ze me niet uitpraten.De wachttijden aan de telefoon zijn abnormaal hoog. De laatste keer dat ik ze moest bellen duurde het 55 minuten eer ik contact had met een medewerker van de klantenservice. Dit heb ik ook kenbaar gemaakt en de reactie is dat dit probleem bekend is bij Eneco!! Als het bekend is kan er dus ook een oplossing gevonden worden. Maar nee dat zal wel teveel geld kosten. Liever laten ze mij als ondernemer bijna een uur wachten. Mijn tijd als ondernemer is ook kostbaar!! Ik ben blij dat ik binnenkort naar een andere leverancier kan overstappen.

Reactie van Eneco - 5 december 2019

Goedemorgen,

Wat vervelend dat u zo'n nare ervaring heeft en jammer dat u wilt overstappen. Graag verwijs ik u naar het Groot Zakelijke telefoonnummer 010890 6901 (gebruikelijke belkosten) of naar het e-mail adres zakelijk@eneco.com.

Met vriendelijke groet,

Adrie

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima energie maatschappij
R David uit Julianadorp, 27 november 2019

Prima energie maatschappij alleen jammer dat je nog steeds bij elke maatschappij moet overstappen om daadwerkelijk geld te besparen.

Reactie van Eneco - 29 november 2019

Beste R. David,

Dank voor uw positieve reactie. Wij hopen dan ook dat u lang klant bij ons mag blijven!

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
eneco goed alleen de eneco app niet
jeff bras uit dordrecht, 27 november 2019

Ik heb vd week de eneco app geinstalleerd maar daar staat mijn dag en normaal tariefstand sinds afgelopen mei omgewisseld.de jaarnota klopt gelukkig wel maar de app is nu waardeloos voor mij.

Reactie van Eneco - 29 november 2019

Beste Jeff Bras,

De Mijn Eneco app is natuurlijk alleen van meerwaarde als die naar behoren functioneert. Zou u met ons hierover in gesprek willen? Dan kunnen we zoeken naar een oplossing. U kunt ons telefonisch bereiken op 088 895 59 55 (gebruikelijke belkosten). Ook kunt u ons een privébericht sturen via Facebook, Twitter en ons benaderen via de chat. We horen graag van u.

Hartelijke groet,

Jasmijn

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
  • ‹ vorige
  • volgende ›