Reviews Eneco

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

111 reviews

5 sterren
(22)
4 sterren
(11)
3 sterren
(9)
2 sterren
(11)
1 ster
(58)

65 problemen opgepakt

opgelost
(8)
deels opgelost
(3)
niet opgelost
(8)
in behandeling
(5)
onbekend
(41)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Een 4 jarige contract wat ze niet op papier kunnen aantonen
Celik uit rotterdam, 22 maart 2019

Telefonisch heb ik al 5 personeel gesproken van de Eneco niemand die me kan helpen een contract wat niet bestaat als ik vraag na kopie van de contract kunnen ze het niet vinden, Ik voel me zelf opgelicht door Eneco.

2016 juli toen we onze sleutels kregen van onze nieuwe woning enthousiast eneco gebeld voor een onbepaalde tijd contract leuk alles afgehandeld en al.

Maand oktober onze Toon ontvangen.

na 1 jaar vonden we het al bizar dat we veel hadden verbruikt en bij moesten betalen.

eindnota van €500 te veel verbruikt, we waren van mening om nog 1 jaar aan te kijken hoe het dan zal zijn.

2018 juli zelfde hoge energyverbruik.

Toen ik belden naar eneco om te vragen wat de reden is voor een hoog verbruik en misschien dat ik in gedachte had om overte stappen, kreeg ik te horen dat we een 3 jaar contract hadden tot 2019 ik verbaasd met me echtgenoot ook er over gehad want we konden ons niet herinneren dat we een 3 jaar contract hadden afgesloten.

Nou vandaag belde ik eindelijk weer om door te geven dat ik opzoek ben na een ander energyleverancier kreeg ik te horen dat we niet een 3 jaar contract hadden maar een 4 jaar toen ik vroeg na de contract konden ze niet aantonen 5 maal doorverbonden eind resultaat ons contract van 2016 juli onbepaalde tijd is wel te vinden maar ons 4 jaar contract niet.

Het zou misschien telefonisch mondeling afgesproken zijn dus ik vroeg is goed ik wil de geluidsopname dat we akkoord gaan met de 4 jaar contract nou ook niet gevonden kreeg ik te horen dat ze alleen geluidsopnamens bewaren van afgelopen 2 jaar ik vind het zelf heel ongeloofwaardig ze kunnen wel een contract maken van 4 jaar maar geluidsopnamen kunnen ze maar van afgelope 2 jaar bewaren.

Als er geen oplossing of mijn vragen met duidelijke antwoorden worden beantwoord zal ik ook juridische stappen nemen.

Celik

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slechte administratie, niet transparant, oplichterij!
Marieke Nieuwdorp uit Goes, 12 maart 2019

Ik kreeg vorig jaar een jaarnota (eindafrekening) van 57 euro die ik terug moest betalen aan eneco, heb ik netjes overgemaakt, kreeg vervolgens een bericht dat dit 615 euro moest zijn. 57 euro tot de dag van vandaag nergens meer terug te vinden waar het heen is gegaan, niet van de eindafrekening af getrokken wat uiteindelijk 615 euro bleek te zijn, meerdere keren contact gehad, werd afgedaan met 'het moet ergens heen zijn gegaan wat u nog had moeten betalen, dat moet gewoon kloppen'. De eerste keer dat ik belde hierover zou ik worden terug gebeld, omdat het voorheen EON was, en daarom de specificaties niet meer terug te vinden waren over dit bedrag, ze hebben nooit meer terug gebeld. Mijn termijnbedragen allemaal netjes betaald, ook het aflossen van de 615 euro, maar die 57 euro is foetsie. Ik ben klant bij eneco geworden omdat er beloofd werd 100 euro cashback te krijgen op je eindafrekening. Op de jaarnota van vorig jaar was die 100 euro aftrek nergens terug te vinden, de medewerker van de klantenservice zei dat dit gewoon was gebeurd, punt. Prima, totdat ik de jaarnota van dit jaar zag. Extra zuinig gedaan met mijn gas en elektra, kreeg een eindafrekening waar ik inderdaad 320 euro zou terugkrijgen. Daar trokken ze dan 118 euro vanaf, dit is mijn nieuwe termijnbedrag per maand wat zij hebben berekend voor het komende jaar, blijft er nog 202 euro over. Onder deze 202 euro stond in kleine letters dat bedragen die nog openstonden hiermee ook worden voldaan, en er nog 9,15 euro over blijft. Ik moest nog 105 euro voldoen voor de betalingsregeling voor de jaarnota van vorig jaar (eigenlijk 48 want die 57 euro is gewoon weg, en niemand weet waarheen), weer contact gehad met eneco en de dame die mij te woord stond wist te vertellen dat zij 4 termijnbedragen van 49 euro ( dus 196 euro) er ook nog eens af hebben getrokken, dit moest 105 zijn (nog niet eens 105 als u begrijpt wat ik bedoel). Zij begreep mijn verhaal eigenlijk niet, en vroeg zich af nadat ik 5 x uit had gelegd hoe de berekening zat, waarom ze eigenlijk een correctie moest in gaan dienen (als ik het begrijp, waarom zij niet!?). Uiteindelijk ging ze nonchalant toch een correctie indienen, maar begreep mijn verhaal helemaal niet. Echt heel erg slecht dit eneco!!!! Jullie maken jaarnota's op die ten eerste niet kloppen, en ten tweede zo transparant als een baksteen zijn. Jullie trekken er even honderden euro's af, schrijven het op de rekening als 'wat er nog openstond' ZONDER specificaties, en tadaa, hier is de jaarnota. Ik raad jullie ten zeerste af, slechte service, en eigenlijk gewoon diefstal! Ik zet absoluut nooit reviews online, maar dit is toch wel de moeite waard, ik heb me nog nooit zo opgelicht gevoeld als bij jullie.

Reactie van Eneco - 13 maart 2019

Dag Marieke,

Bedankt voor je review en zonde om te lezen dat het zo gelopen is. We helpen je graag alsnog verder om meer duidelijkheid te krijgen in de nota en het bedrag wat je eerder betaald hebt. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Zo zijn wij online te bereiken via Facebook, Twitter en de Eneco Community.

Alvast bedankt

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratief een drama.
D. D. uit IJsselstein, 10 maart 2019

In beginsel geen slechte aanbieder, maar bij onze verhuizing ging het hopeloos mis. Dan bel je en wordt er een oplossing gezocht. Dan denk je dat komt wel goed. Niet dus... tot twee maal toe weer moeten bellen. Bij de eindafrekening was de beloofde bonus niet terug te vinden. Dus kon ik er weer achteraan. Al met al heb ik het idee dat het administratie wel wat beter kan.

Reactie van Eneco - 13 maart 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en zonde om te lezen dat het is misgegaan bij je verhuizing. Als er op het moment nog zaken zijn waar je tegenaan loopt, dan helpen we daar graag bij. Zo kan je ons online bereiken via Facebook, Twitter of de Eneco Community.

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
Betrowbaar
A Rustom uit Veendam, 7 maart 2019

Eneco is heel goed en de app is perfect .

De jaarnoote is duidelijk .

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
In contract andere bedragen dan in de aanbieding
C V uit Rotterdam, 26 februari 2019

Via de test kwam Eneco als goedkoopste/beste keuze eruit. Na de contract aanvraag bleek dat de berekening toch anders was en het maandelijkse bedrag veel hoger ligt. Van de eenmalige korting merk ik niets.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
stalkers
slachtoffer uit Buren, 24 februari 2019

Stroom via eneco is op zich geen probleem. Tot het jaar om is en je overstapt naar een andere leverancier.

Na de overstap werd ik in 1 week wel 6x gebeld.

Steeds een ander, steeds een aanbieding, steeds niet luisteren.

Bij de 6de keer heb ik op mijn mobiel de microfoon uitgezet en de telefoon weggelegd. Vrij snel hingen ze op en sindsdien geen belletjes meer.

Reactie van Eneco - 26 februari 2019

Hallo,

Jammer om te lezen dat het mis is gegaan na de overstap. Het is niet onze bedoeling geweest om onnodig meerdere malen te bellen. Mocht dit opnieuw voorkomen, meld het dan gerust.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Uitstekend
D S. uit Hoofddorp, 21 februari 2019

Prima service!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
duidelijke verbruiksoverzichten
NN uit Drachten, 20 februari 2019

De site van Eneco geeft inzicht in verbruik, mooie en duidelijke grafieken. Ook zijn veel gegevens on-line aan te passen.

Jammer dat communicatiemogelijkheden niet optimaal zijn. Zou mooi zijn wanneer er een chatfunctie zou zijn icm bereikbaarheid ‘s avonds.

Reactie van Eneco - 22 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Wist je dat we via Facebook en Twitter op werkdagen tussen 08.00 en 21.00 uur en in het weekend tussen 10.00 en 16.00 uur bereikbaar zijn? Je kan dus ook 's avonds en in het weekend contact opnemen.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
opzegging Eneco deel 2
Serge uit Den Haag, 20 februari 2019

Het heeft 3 maanden geduurd voordat Eneco de afdeling Eneco services heeft opgezegd. Dit betreft het contract voor het onderhoud van de CV-ketel. Eerder wordt er beweerd dat dit niet twee afzonderlijke bedrijven zijn, maar gezien de hele toestand blijkt dit wel degelijk het geval. Er is praktisch geen communicatie binnen de twee afdelingen, waardoor ik 3 maanden extra kosten heb ....om nog maar niet te spreken over de talloze telefoontjes.

Afgelopen maandag heb ik dan eindelijk een mailtje ontvangen met de opzegging. En vandaag kreeg ik eindelijk bericht van hun WhatsApp service (een week te laat). Deze vorm van communicatie werkt ook niet....Reeds ben ik nog zaken aan het afwikkelen, maar mijn grootste vraag is nu aan de site....

Hoe komt het dat Eneco nog steeds wordt gewaardeerd met 7,3 ?!!! Gezien alle klachten en zeer slechte beoordelingen zouden ze richting een 2 moeten gaan.

Al met al beschamend om te lezen wat er over Eneco hier wordt gezegd, maar blijkbaar slaapt de directeur goed.

Gr Serge

Reactie van Eneco - 22 februari 2019

Dag Serge,

Bedankt voor je review. Vervelend om te lezen dat het zo lang heeft geduurd voordat je onderhoudscontract kon worden beëindigd. Onze excuses hiervoor. Mochten er momenteel nog zaken zijn waar je onze hulp bij kan gebruiken, dan vernemen we dit graag.

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Weggejaagd als klant
Truus 18 februari 2019

Na ruim veertig klant te zijn geweest bij Eneco kreeg ik onlangs te maken met het binnenkort aflopen van mijn huidige contract. Ik kreeg daarover een mail. Ik was verbaasd dat ik geen enkel aanbod voor verlenging had ontvangen. De enige mogelijkheid daarover rechtstreeks contact op te nemen was per telefoon. Na lang wachten kreeg ik een medewerker aan de lijn. Die kon mij niet helpen en zou mij doorverbinden. Na weer lang wachten een nieuwe medewerker, die ik, na een gesprek, vroeg mij per mail een voorstel voor verlenging te sturen. Ik kreeg toen een mail over een gesprek over Toon (geen woord over gesproken) dat plaatsgevonden zou hebben. Toen maar weer het telefoonnummer gebeld dat onderaan die mail stond. Weer wachten. Weer verhaal doen aan andere medewerker. Die gaf na het allemaal aangehoord te hebben aan van plan te zijn mij door te verbinden met weer een andere medewerker. Ik heb gesprek toen beeindigd. Mijn klant zijn bij Eneco ook. Zo jaagt Eneco trouwe klanten weg.

Reactie van Eneco - 19 februari 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw melding.

Wat een vreemde gang van zaken! Erg jammer om te vernemen dat dit zo stroef heeft moeten lopen. Mijn welgemeende excuses hiervoor!

Ik zorg er graag voor dat u een passend aanbod krijgt per e-mail.

Wilt u mij hiervoor een bericht sturen via Facebook of Twitter? Graag ontvang ik dan uw klantnummer en e-mailadres.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie van Truus - 27 februari 2019
probleem is niet opgelost

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Afsluiten: geen probleem, opzeggen moeilijk
Rem uit Rhoon, 17 februari 2019

Ik had een CV onderhoudscontract die ik wilde opzeggen. 25 min aan de telefoon gezeten, een keer doorverwezen, moest ander eneco nummer bellen, medewerker klaagt over trage PC, drie keer uitgelegd dat ik het cv onderhoudscontract wil opzeggen en waarom. Dat moet toch makkelijker kunnen?

Reactie van Eneco - 19 februari 2019

Beste heer, mevrouw,

Wat vervelend dat u niet snel en juiste te woord bent gestaan.

Door drukte kan het op dit moment inderdaad zorgen voor een langere wachttijd dan u van ons gewend bent.

Het opzeggen van een onderhoudscontract kunt u ook doen door per e-mail contact op te nemen, via installatiebedrijven@eneco.com

Zo hoeft u niet nogmaals lang te wachten en weet u zeker dat u gelijk goed zit.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Geverifieerde klant
gemiddeld
een klant uit Rijswijk, 17 februari 2019

Levering, voorschotten en eindafrekening zonder problemen, maar weinig communicatie. Opzegging is niet te controleren tot de dag dat het een feit is. Dan kan je ook per direct je online omgeving niet meer op, ook al heb je de jaarrekening nog niet eens binnen.

Reactie van Eneco - 19 februari 2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor uw terugkoppeling!

Ik help u graag verder met uw vragen over de opzegging en de nota's. Hiervoor heb ik uw persoonlijke gegevens nodig. Ziet u kans om contact op te nemen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
niet te vertrouwen
Mick Bijkerk uit Den Haag, 16 februari 2019

Slechte communicatie. beloofd van alles komt het niet na. In het verleden niet nakomen van afspraken. Daarna laksheid met het vervangen van brander waardoor een onveilige situatie onstond. Nu weer niet afspraak nagekomen. Heel vervelend meneer we gaan u vandaag terugbellen. Ze moeten nog steeds terugbellen. Slecht bedrijf.

Reactie van Eneco - 19 februari 2019

Beste heer,

Wat zonde om te vernemen dat dit niet goed is gegaan bij u. Mijn excuses voor dit ongemak!

Middels het doorgegeven e-mailadres kan ik helaas geen gegevens van u vinden.

Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken om contact op te nemen via Facebook of Twitter met uw klantnummer. Zo wil ik u hiermee verder helpen.

Ik zie uw bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
klacht
Hakan Bahadir uit Rotterdam, 14 februari 2019

Beste, Vandaag had ik weer een afspraak (voor de 6e keer ) met Eneco voor mijn CV ketel onderhoud. En ja hoor ze zijn weer NIET langs geweest. Afgelopen weken heb ik hierover 3 keer een klachtmail gestuurd zonder tegen reactie en misschien zelf meer als 30 keer gebeld met jullie waarvan gesprekken van 40 tot 50 minuten. Elke keer hadden jullie leuke smoes van sorry we weten niet waar het mis is gegaan, maar we maken gelijk een nieuwe afspraak en ze komen dit keer 100% , dus niet !!! Volgens mij communiceren jullie niet eens met elkaar. En het ergste is dat ik hierover geen manager mag of kan spreken, omdat het per mail moet en dat beantwoorden ze toch niet. Heel raar dat we niemand telefonisch of fysiek kunnen spreken als we klachten hebben over Eneco. ik heb met meerdere mensen contact gehad o.a. met Matthijsse, Monique ,Irma en nog meer, maar jammer genoeg zijn ze hun beloftes niet nagekomen. Ze hebben niks voor mij kunnen betekenen. Ik vraag me af hoe ze zouden reageren als het hun zou overkomen he 6 keer 4 uurtjes snipperen van je werk om thuis te zijn voor je cv ketel onderhoud terwijl niemand is geweest ???????

Reactie van Eneco - 19 februari 2019

Beste heer, mevrouw,

Ik sta te kijken van uw melding! Zo veel aan de telefoon en zoveel afspraken die niet nagekomen zijn. Mijn welgemeende excuses hiervoor!

Op basis van het doorgegeven e-mailadres kan ik uw gegevens niet vinden helaas. Ik kijk graag met u mee naar de oorzaak en een oplossing.

Ziet u kans om contact op te nemen via Facebook of Twitter? Graag zie ik dan uw klantnummer en verdere uitleg tegemoet om u zo van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Opzegging Eneco Services
Serge Dorhout uit Den Haag, 13 februari 2019

Bij het overstappen van leverancier, worden neven contracten niet opgezegd. Dus wees gewaarschuwd. Eneco en Eneco services zijn blijkbaar twee verschillende bedrijven met geen communicatie verbintenis.

Inmiddels ben ik al weken bezig dit te regelen met Eneco Services, zonder resultaat. Het bekende" van het kastje naar de muur gestuurd worden".

Vandaag eindelijk iemand gevonden ,die het gaat oplossen na vele telefoontjes (want mailen werkt helemaal niet). Toch weer een klein lichtpuntje.

Maar als je een klacht hebt, is de ervaring dat je moeilijk door komt in het keuze menu. Je kunt alleen lid worden of verlengen, maar problemen oplossen is een ander verhaal. Zonder boos te worden, wordt er niets gedaan. Van een bedrijf als Eneco mag je wel wat meer verwachten.

De twee punten hebben ze te danken aan de medewerker die actie heeft ondernomen, ondanks dat ik nog geen bericht heb gekregen.

Reactie van Eneco - 14 februari 2019

Hallo Serge,

Bedankt voor je review. Wij maken geen onderscheid tussen Eneco en Eneco services. Eneco services is ook geen aparte onderneming of afdeling van ons. Mocht je nog verdere hulp nodig hebben, dan zijn wij online hiervoor bereikbaar via Facebook, Twitter, de Eneco Community of WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Vriendelijke groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Krijg na geen enkel contactmoment een antwoord op mijn vragen.
Jaap uit Kamperland, 11 februari 2019

Ben al sinds november vorig jaar bezig om de juiste factuur te krijgen van het monteur bezoek. Heb een onderhoudscontract maar toch alles in rekening gebracht. Twee keer telefonisch contact gehad en zou worden opgelost en antwoord krijgen. In januari aanmaning nu schriftelijk gereageerd ook geen antwoord. Nu aanmaning met dreiging incasso. Klantenservice kan mij niet of wil mij niet helpen en ik moet maar een klacht indienen. Gedaan nog steeds geen antwoord.

Ook 3 weken geleden mijn onderhoudscontract, middels juiste formulier van de site van Eneco, opgezegd. Je raadt het al ook nog steeds geen antwoord.

Eneco schuilt zich achter het feit dat dit hun afdeling installatiebedrijven is, maar dit onderdeel staat gewoon ingeschreven onder hun naam in niveau 3 bij de kamer van koophandel dus zijn ze volledig verantwoordelijk voor deze dochter onderneming.

Het hoofdkantoor dient als deze dochteronderneming nergens op antwoord dit probleem op te pakken en op te lossen in plaats van telkens terug te verwijzen !

Problemen oplossen lijkt bij Eneco niet zo belangrijk gezien de toename van de negatieve reviews

Reactie van Eneco - 13 februari 2019

Dag Jaap,

Bedankt voor je review en zonde om te lezen dat je klacht nog steeds niet opgelost. We helpen je hier graag verder bij. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter de Eneco Community of je kan een bericht sturen via Whatsapp (06 - 13 22 06 00).Alvast bedankt.

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Jaap - 7 maart 2019
probleem is opgelost

probleem is opgelost maar Eneco heeft nooit gereageerd op mijn officieel ingediende klacht. Klachtenafhandeling is dan ook ver beneden de maat

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Niet na komen afspraken !
Marko uit Boekel, 9 februari 2019

Er waren fouten opgetreden op de facturen van Eneco.

Vervolgens gebeld en ze gingen het aanpassen op hun pc.

Voor dat ik ophing was het weer recht gezet werd gezegd.

Sturen ze weer dezelfde factuur met dezelfde fouten.

Met andere woorden, ze komen hun afspraken niet na je bent maar een nr.

Mijn advies.

Kies niet voor Eneco !!

Reactie van Eneco - 11 februari 2019

Dag Marko,

Bedankt voor je review. We helpen je graag verder zodat jij alsnog de juiste factuur ontvangt. Kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eneco, slechte service!
kuijl 8 februari 2019

Zoals de onderstaande reacties van Eneco bieden zij geen passende oplossing, enkel doorverwijzen naar hun klantenservice, nou ja ''service''..? Waarom probeert de klant via deze weg contact met Eneco te krijgen... juist, via de gangbare weg is dit niet mogelijk! Of de klant krijgt geen bevredigend antwoord.

Waarom stuurt Eneco mij geen mail met daarin uitleg over de situatie? Mijn mail adres is in dit geval bij Eneco bekend.

Uiteindelijk ben ik al 2 a 3 maanden aan het wachten op mijn Philips Hue pakket, en niemand bij Eneco kan mij vertellen hoe dit zit of wat er mis gaat.

We wachten het wel weer af..

Reactie van Eneco - 11 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Zo te lezen wacht je nog op je Phillips Hue pakket, waar wij je graag bij verder helpen. Zoals je gelezen hebt is dit niet mogelijk via energieleveranciers.nl. Gelukkig kan je ons online bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening
J. 7 februari 2019

Ook wij hebben eenzelfde ervaring wat betreft de eindafrekening. Na de jaarnota die helder en acceptabel was, nu een eindafrekening ontvangen over een periode van 3 weken. Wij zijn ontzettend geschrokken van de hoogte van het bedrag; we moeten meer als het dubbele betalen en ook nog eens voor 3 weken ipv een maand. We voelen ons behoorlijk belazerd door Eneco.

Reactie van Eneco - 8 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. We helpen je graag om meer inzicht te krijgen in de eindnota. Je kan ons hiervoor online bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van J. - 17 februari 2019
probleem is niet opgelost

Wordt afgedaan met een algemene reactie; de energieprijzen zijn gestegen en in de wintermaand is het ergieverbruik hoger. Ja dat is duidelijk! Waar het om gaat, dat de energieprijs niet met ongeveer 20% maar met 100%! is gestegen en dat we deze stijging onacceptabel vinden, daar wordt niet op ingegaan. Kortom, we voelen ons door Eneco gewoon belazerd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
klacht
Hakan uit Rotterdam, 7 februari 2019

Beste,

Bedankt voor jullie snelle reactie, maar hoe kan ik jullie telefonisch bereiken ?

zie onderstaande mail.

klacht

Hakan uit Rotterdam, 6 februari 2019

Beste,

Naar aanleiding van een aantal klachten schrijf ik U dit bericht,

Vijf maal heb ik een afspraak gemaakt voor mijn CV ketel, helaas geen monteur gezien op de afgesproken tijd. Daar ik vijf keer vrij hebben moeten krijgen van mijn werk hebben deze afspraken mij veel geld gekost.

Drie keer een klachten mail naar U gestuurd, helaas geen reactie terug gekregen.

Misschien kunt U mij uitleggen hoe U toegezonden mailtjes verwerkt,

Meerdere keren heb ik telefonisch benadert om met een klachten functionaris te willen spreken

volgens U medewerksters kan dat niet en is alleen mail verkeer mogelijk. Maar op dit moment is het mail verkeer eenzijdig en wel mijnerzijds, ik ervaar dit als een super slordige manier van werken en omgaan met U klanten.

Ook heb ik meerdere keren heb ik gevraagd om een manager te mogen spreken maar ook dat word mij verboden, deze aanpakt vind ik en onbeschofte manier van communicatie.

Als laatste wil ik U vragen waar ik mijn gemaakte kosten kan declareren?

Graag wil binnen 48 uur van U een antwoord op deze mail!

Mvg maar boze groet,

Hakan.

Reactie van Eneco - 7 februari 2019

Beste heer,

Goed dat u uw ongenoegen kenbaar maakt!

Wat spijtig dat u zo vaak thuis heeft moeten zitten zonder een bezoek van de monteur en dat u zo lang moet wachten op een terugkoppeling.

Ik ga graag voor u na wat er speelt en hoe ik u hier mee van dienst kan zijn.

Wilt u mij uw klantnummer en verdere toelichting sturen via Facebook of Twitter?

Ik verneem graag van u!

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie van Eneco - 8 februari 2019

Hallo Hakan,

We zijn telefonisch te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Eindafrekening
S uit Tilburg, 6 februari 2019

Vandaag mijn eindafrekening ontvangen omdat ik ga overstappen. Zag dat ik het dubbele moest betalen voor een periode van nog niet eens een maand! Ze hadden al € 162 ingehouden en nu bijbetalen van € 164. Dus een rekening van € 326,- voor een periode van 8-1 t/m 3-3! Voor deze overgangsperiode moet ik een felxibel tarief betalen die 2x zo hoog ligt als wat ik met mijn contract van 1 jaar betaalde. Gewoon belachelijk dat daar zoveel prijsverschil in zit en dan hebben wij ook nog zonnepanelen maar voor de opwekking krijg je lang niet zoveel terug als dat je moet betalen. Dit is echt schandalig voor zo'n grote onderneming. Ik ben blij dat ik overstap!

Reactie van Eneco - 7 februari 2019

Beste heer, mevrouw,

Wat jammer om te vernemen dat u ons gaat verlaten!

Helaas valt de eindnota ook nog eens tegen.

Graag zorg ik voor helderheid op de nota door de standen en de tarieven met u door te lopen.

Ziet u kans om uw persoonlijke gegevens, uw klantnummer, en een toelichting te sturen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Reactie van S - 15 februari 2019
probleem is niet opgelost

Het probleem is niet opgelost, wel jammer dat ik overstap en dat ik gekozen heb voor een flexibel contract. Wat niet waar is. Ik heb niet gekozen voor een flexibel contract maar dit is jullie beleid. Dan is het makkelijk om een torenhoog tarief te vragen, want mensen hebben geen alternatief! Dan krijg ik nog een mail van Eneco met de titel Warom bent u overgestapt en hoe voorkomen we dat in de toekomst. Nou door dit soort problemen netjes op te lossen ipv mensen belachelijke tarieven in rekening te brengen. Waarom kunnen mensen niet gewoon het normale contractstarief krijgen of kiezen voor een alternatief ipv gewoon het felxibele tarief door jullie opgelegd te krijgen. Het zou zo een groot leverancier sieren als je meedenkt met je clienten ipv koud te zeggen dat ze het felxibel tarief krijgen opgelegd omdat het contract met 1 jaar was. Ik ben nu overgestapt omdat je wel voor de goedkoopste energieleverancier moet kiezen omdat alles zo belachelijk duur is geworden. Ik was op zich wel tevreden met jullie en dacht in de toekomst nog wel voor jullie te kiezen als de tarieven weer aantrekkelijk zouden worden, maar dat gaat niet meer gebeuren door deze voorval. Jammer Eneco, maar hier slaan jullie de plank volledig mis!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
klacht
Hakan uit Rotterdam, 6 februari 2019

Beste,

Naar aanleiding van een aantal klachten schrijf ik U dit bericht,

Vijf maal heb ik een afspraak gemaakt voor mijn CV ketel, helaas geen monteur gezien op de afgesproken tijd. Daar ik vijf keer vrij hebben moeten krijgen van mijn werk hebben deze afspraken mij veel geld gekost.

Drie keer een klachten mail naar U gestuurd, helaas geen reactie terug gekregen.

Misschien kunt U mij uitleggen hoe U toegezonden mailtjes verwerkt,

Meerdere keren heb ik telefonisch benadert om met een klachten functionaris te willen spreken

volgens U medewerksters kan dat niet en is alleen mail verkeer mogelijk. Maar op dit moment is het mail verkeer eenzijdig en wel mijnerzijds, ik ervaar dit als een super slordige manier van werken en omgaan met U klanten.

Ook heb ik meerdere keren heb ik gevraagd om een manager te mogen spreken maar ook dat word mij verboden, deze aanpakt vind ik en onbeschofte manier van communicatie.

Als laatste wil ik U vragen waar ik mijn gemaakte kosten kan declareren?

Graag wil binnen 48 uur van U een antwoord op deze mail!

Mvg maar boze groet,

Hakan.

Reactie van Eneco - 7 februari 2019

Beste heer,

Goed dat u uw ongenoegen kenbaar maakt!

Wat spijtig dat u zo vaak thuis heeft moeten zitten zonder een bezoek van de monteur en dat u zo lang moet wachten op een terugkoppeling.

Ik ga graag voor u na wat er speelt en hoe ik u hier mee van dienst kan zijn.

Wilt u mij uw klantnummer en verdere toelichting sturen via Facebook of Twitter?

Ik verneem graag van u!

Met vriendelijke groet,

Vincent

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Philips Hue pakket nog steeds niet geleverd. Wacht al 2 a 3 maanden
Kuijl uit - , 6 februari 2019

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw contract afgesloten bij Eneco. Bij dit pakket zit een Toon en een Philips Hue pakket. Het Hue pakket is tot op heden niet ontvangen. Ik heb al een aantal keer contact gehad met de Eneco klantenservice en steeds zouden ze hier op terug komen, tot nu toe nog niets gehoord. **Ik wacht al 2 a 3 maanden op mijn Hue pakket** graag zo snel mogelijk een oplossing hiervoor. Ik heb hier uiteindelijk ook voor betaalt.

Reactie van Eneco - 6 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review en onze excuses voor het uitblijven van het Philips Hue pakket. We geven je graag meer inzicht in wanneer je deze kan verwachten en nemen, als dit nodig is, de nodige acties. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je hiervoor contact met ons opnemen? Online zijn wij te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of je kan een bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00).

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van Kuijl - 6 maart 2019
probleem is niet opgelost

Zeer slechte service.. Zeer slechte afhandeling van problemen. Ik zou de acties/aanbiedingen van Eneco niet vertrouwen. Uiteindelijk krijg je niets, terwijl je hier wel recht op hebt, zoiets heet "bedonderen". Nooit een een Philips heu pakket gezien, deze zat wel degelijk bij de actie. Nu inmiddels al 4 maanden geleden, en wacht nog steeds.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer matig
toon uit Barendrecht, 5 februari 2019

Een mail gestuurd. Om wat te vragen krijg je zo'n. auto matisch bericht terug binnen 3tt5 dagen antwoord maar niet heus al 9dagen geleden ben me hele leven al bij Eneco en denk je ooit iets gehad nee niets helemaal niets weet nu zeker ga overstappen een ciijver een 2

Reactie van Eneco - 6 februari 2019

Hallo,

Bedankt voor je review. Op het moment krijgen we enorm veel e-mails binnen waardoor het langer duurt dan de gebruikelijke 5 werkdagen voordat we hierop kunnen reageren. Onze excuses hiervoor. Voor een sneller antwoord op je vraag kan je ook naar ons bellen op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet,

Eneco Webcare

Reactie van toon - 13 februari 2019
probleem is niet opgelost

Niets opgelost had een mail geschreven maar krijg gewoon geen antwoord is druk zeggen ze via whats app druk om een mail te beantwoorden. Het zal wel

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Eneco prutsers
Bas 5 februari 2019

Contractdatum veranderen terwijl ik zwart op wit andere start datum op papier heb staan.

Neem je contact op wordt je voor leugenaar uitgemaakt. 2x gebeld en nog steeds Niks duidelijk. Niet aan te raden als leverancier.

Overstap heeft nu bijna anderhalve maand geduurd terwijl contract oude leverancier op 1 januari afliep. Overstap aangevraagd op 17 december.

Reactie van Eneco - 6 februari 2019

Dag Bas,

Bedankt voor je review en onze excuses voor dit voorval. We gaan graag samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Dit is niet mogelijk via energieleveranciers.nl, kan je daarom contact met ons opnemen? Zo zijn wij online te bereiken via Facebook, Twitter, de Eneco Community of kan je bericht sturen via WhatsApp (06 - 13 22 06 00). Alvast bedankt!

Groet,

Eneco Webcare

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?