Ervaringen DELTA

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over DELTA. U kunt uw ervaring met DELTA ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Waardeloos bedrijf!!
Leon van de Laarschot uit Brunssum, 17 juli 2019

Delta keert geen oversluitkosten uit, omdat ik na 1 maand weer terug was gegaan naar mijn oude leverancier! Maandtermijnen die belooft waren klopten totaal niet en vielen veel hoger uit.

Eerlijk gezegd betaal ik liever €50 meer per maand bij een andere energieleverancier.

Het zijn gewoon oplichters.

Nuon heeft direct de oversluitkosten overgemaakt!! Ben blij dat ik weer terug ben bij hun, ze houden zich tenminste aan de afspraak.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
onjuiste jaarrekening
Erik, 11 mei 2019

beginstanden worden aanmerkelijk lager vermeld dan dat ze destijds bevestigd hebben, waardoor jaarrekening aanmerkelijk hoger uitkomt.

Tevens is nieuw termijnbedrag aanmerkelijk naar boven afgerond.

Heb bezwaar ingediend, ben in afwachting

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarlang ellende
Fabricius uit A, 3 mei 2019

Een jaar lang heb ik ervaren dat Delta de ene fout na de andere maakt. Hun administratie systeem Is compleet verouderd. De overstap deal wordt NIET juist door Delta verwerkt. Jaarafrekeningen kloppen niet. U krijgt uw overstap bonus NIET volgens de regels uitbetaald.

Ga NIET in zee met Delta. Call center neemt geen beslissingen.

Klantbeheer@deltaenergie.nl is het email adres dat beheerd wordt door mevrouw onder directie niveau. Zij is de enige die problemen kan en mag oplossen.

incasso@delta.nl of info@deltaenergie.nl en call center hebben de problemen nooit opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Leugens en €250 Administratiekosten!
Maria uit Amsterdam, 3 mei 2019

Wat een waardeloze firma!

Jongeman kwam aan de deur met goed verhaal. Delta zou goedkoper zijn dan mn huidige energy leverancier, en met een actie kon ik kiezen tussen €250 cash of 3 maanden gratis energy.

Mijn termijn bedrag per 3 maanden bij mn vorige energy leverancier was minder dan €250 dus ik koos voor de €250 cash. Ik kon dat op dat moment goed gebruiken. En ze berekende ook nog eens een lager termijn bedrag.

Toen ik hun termijn bedrag kreeg was deze 50€ duurder dan mn huidige! Daarnaast bleek ook dat ik geen €250 in cash zou krijgen, maar dit zou de kosten dekken van eventuele boete van mn vorige leverancier (Greenchoice geven geen boete bij uitschrijving - dus ook geen cash vergoeding nodig)

Ik heb toen Delta gebeld en gezegd dat ik onder valse voorwaarden klant was geworden en of ik / of nog kon kiezen voor 3 maanden gratis, so niet of kon cancelen... (een week na de 14dagen bedenk tijd)

Kiezen voor 3 maanden gratis kon niet meer, dus heb ik gecanceld... uiteraard was ik bereid te betalen voor de levering van die korte periode.

Nu krijg ik een rekening voor €307 ... waarvan €125 administratie kosten voor gas EN electra word gerekend?!! Twee keer €125 betalen...?! Echt - dit is NIET OK!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse voorwendselen.
JA, 28 april 2019

Laatst stonden er twee dames van Delta aan de deur. Ik ben jong, ik woon net op mezelf en heb geen verstand van zaken. Die twee hebben een berekening gemaakt en overtuigden me dat ik veel minder zou hoeven te betalen als ik overstapte. Ik heb met m'n goedgelovige, stomme kop een 3-jarig contract afgesloten. Pas toen de bedenktijd van drie weken was verstreken, kreeg ik een eerste nota. Het maandbedrag viel maar liefst €90 hoger uit dan wat ze berekend hadden. Nu blijkt dat ze in de berekening een veel te laag geschat gasverbruik hebben ingevuld. Ik vertrouwde erop dat zij een realistische schatting konden maken, maar daar hebben ze dus misbruik van gemaakt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zonder aanvraag een contract ontvangen
van oord, 27 februari 2019

De klantenservice is niet klantgericht. Ik zou verwachten dat zij zich in de klant kunnen verplaatsen en proberen de situatie te begrijpen en dan tot een advies te kunnen komen. Ook al zou het advies niet de gewenste reactie zijn geweest die je hoopt. Maar het is al fijn als ze met je meedenken om tot de juiste stappen te komen voor een nette afwikkeling van het gesprek. Beaam dat het een vervelende situatie is maar dat je zelf, als klantenservice medewerker, niets aan de situatie kan doen. Wat moet ik dan wel doen? Bij wie moet ik zijn? Daar heb ik geen antwoord op gehad. Inmiddels maar een klacht ingediend.

Onze situatie: Wij hebben niet eens een aanvraag gedaan om ons bij Delta energie aan te sluiten. Niet eens een bevestiging ontvangen. Meteen als verrassing in januari een contract en automatische incasso ontvangen. Die we gelukkig wel hebben afgekeurd. En in februari proberen ze nogmaals te incasseren. Op de vraag of dat ze onze aanvraag alsnog kunnen sturen (obv zij het contract hebben opgesteld en automatisch incasseren) geven ze aan dat dat niet mogelijk is.

Dus hierbij een tip voor (potentiele) klanten: let op of je alle documenten hebt ontvangen en of dat de documenten juist zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstapbonus
Fabricius uit Amsterdam, 20 februari 2019

Delta betaalt de overstap bonus niet uit. Ook al is voldaan aan de voorwaarden dat het contract is afgelopen en er geen openstaande facturen zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarnota
Kimberley de Kaart uit Goes, 17 februari 2019

Helaas voor de eerste keer problemen ervaren met Delta, jaarnota ontvangen maar kan geen betalingsregeling krijgen omdat het bedrag minder dan 300 euro is, het is echter een verschil van maar 50 euro, de nota bedraagt 250 euro maar met mijn nieuwe voorschotbedrag van 150 euro komt dit neer op 400 euro, Delta werkt niet mee voor een oplossing, alleen een herinnering afwachten en dan uitstel van betaling aanvragen, hier schiet ik echter niks mee op aangezien ik blijf zitten met de jaarnota en het voorschotbedrag, ben erg teleurgesteld in Delta, al 17 jaar klant en nog nooit iets van problemen gehad, had nu op iets meer begrip gehoopt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte storing service
Joey uit Tholen, 23 januari 2019

Sinds vandaag een storing waardoor ik geen beeld heb op mijn televisie. Zojuist hierover contact gehad met de service dienst maar alles wat geopperd word had ik zelf al geprobeerd, vervolgens gevraagd of er een mogelijkheid is dat er een service monteur langs komt om te kijken word ik gewezen op de kosten hiervoor namelijk 25 voorrijkosten en 15 euro per kwartier. Dit vind ik een zeer slechte zaak aangezien ik netjes elke maand betaal (ook niet heel goedkoop) en dan op deze manier (niet)-geholpen word. Dus wel betalen maar geen televisie beeld. Groetjes Joey

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kosten jagen met aannamingskosten
Dennis, 27 december 2018

Delta gooit maar wat te graag 17,50€ “incassokosten” bij als je paar weken te laat bent met factuur betalen.Voor mij niet meer dit bedrijf vindt dat heel asociaal.Alsof hun nooit wat over het hoofd zien!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onervaren klantenservice
V van der Stoel uit Amsterdam, 30 november 2018

Klantnummer: ********. Ik woon in Amsterdam en probeer een oplossing te vinden voor het probleem dat Delta mij elke maand een brief stuurt dat ze de standen van de slimme meters van ons chalet op een park in Zeeland niet kunnen doorgeven vanwege een storing. Ik word van het kastje naar de muur worden gestuurd, van Delta naar Eduris van Eduris naar Delta. Het is echt om te huilen maar eindelijk heb ik vanmiddag voor het eerst een ervaren en oplossing gerichte medewerkster gesproken. Mevrouw Chaima Mouha, misschien kan zij de medewerksters een training geven. Jullie eind afrekeningen zijn onbegrijpelijk, maar dat zal natuurlijk aan mij liggen. Deze mevrouw heeft eindelijk begrepen dat wij al 2 jaar niet meer op het park komen en dat we gas alleen gebruiken als het ‘s winters vriest en de CV op 8gr aan gaat. Vandaag heeft deze dame de factuur aangepast en veranderd opdat ik niet voor “een periode met een inschatting van de gemaakte kosten” word aangeslagen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Trap er niet in
Maaike, 12 oktober 2018

Een persoon komt aan de deur en garandeert je de laatste prijs. Totdat diegene weg is, ga je alles nakijken. 1000m3 te weinig berekend voor gas. Dus niks goedkoper. Daarna gebeld met iemand waar die persoon aan de deur ondervalt, neemt niet op, bel later nog een keer, krijg je als antwoord, ben niet op kantoor ik bel morgen terug. Dag erna niet terug gebeld. Dag later weer gebeld, neemt weer niet op, voicemail ingesproken. Na 2 uur nog niet teruggebeld en hoofdkantoor gebeld. Ik kan u niet helpen, want er staat nog niks in het systeem, bel volgende week maar weer wat een gezeur ik ben absoluut niet tevreden en trap hier ook niet meer in. Dus mensen: goed lezen en verbruik controleren via de jaarafrekening, voordat u heel veel bij moet betalen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Stelletje oplichters
avatar
adele luyten, 4 april 2018

Waardeloze firma. wij kregen een afrekening en moesten bijna 2200 euro na betalen. Volgens hun hadden ze de meter visueel gecontroleerd en de stand was vele malen hoger. Bij nadere controle door ons bleek de zogenaamde controledag een zondag te zijn. Dus regelrecht gelogen. We hebben een derde partij moet inhuren om het gecorrigeerd te krijgen. Geen zaken mee doen is ons advies

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalig
Janssen uit Vaals, 5 januari 2018

Voorschot bedrag valt veel hoger uit dan de verglijkingssite opgeeft.

Kan oook moeilijk bij Delta verlaagd worden.

Voor het maken van de jaarnota hebben ze 3 maanden nodig.

Teveel betaalde voorschotten zijn moeilijk terug te krijgen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Doen niet wat ze aanbieden
AM vB, 18 december 2017

Maandbedrag valt veel hoger uit dan de offerte.

Geen reactie op onze mails.

Kortom: totaal niet klantvriendelijk, niet eerlijk en te duur.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
U betalt 20 Euro voor een kabel en die bijft van Delta
R wouters uit koudekerke, 11 november 2017

Overstap van Delta naar Budget Energie is uitgelopen op de schuldsanering.

Op 2 sept ging mijn nieuw contract in met Budget Energie. Ik ben meer dan 40 jaar bij de delta geweest. Na 4 dagen viel de eind afrekening in de bus, van meer dan 280 euro die binnen 4 dagen van mijn rekening zou worden afgeschreven. Dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen. Ik heb tot eind augustus Helemaal geen achterstand gehad. Vorige maand, na vele tel kreeg ik een nieuwe rekening nadat ik de overstapboete van 150 Euro had betaalt met gelijk daarbij een brief om mij maar aan te melden bij de Schuld hulp verlening. Anders zouden zij genoodzaakt zijn mij af te sluiten. Nu s de rekening al op gelopen tot over de 350Euro. dus de enige weg is inderdaad de schuldhulpverlening. Ik dacht dat het bij de wet verboden was om bij de overstap zulke smerige steken uit te halen. Maar daar denkt Delta anders over

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Michelle, 6 september 2016

Wat een dramatisch slecht bedrijf is dit. Ik ben 4 maanden bezig geweest om de eindnota en het nieuwe termijnbedrag juist te krijgen. Het was eerst na 3 maanden opgelost en daarna begon het gewoon opnieuw. Alle afdelingen werken langs elkaar heen. Ik heb ook 2 keer een brief gekregen over mijn tv abonenment, ik heb helemaal geen tv abonnement bij Delta. En nu heb ik een brief gekregen over dat uit hun administratie blijkt dat ik de meterstanden nog niet heb doorgegeven ( ja, die uit april waar ik 4 maanden mee bezig ben geweest om ze de juiste standen te laten gebruiken) dus ik stuur ze een mail daarover en krijg ik als antwoord "Uw meterstanden kunnen ook door de regionale netbeheerder en Evides Waterbedrijf opgenomen worden.

De regionale netbeheerder neemt minimaal eenmaal in de drie jaar de meterstanden op van meters die niet op afstand uitleesbaar zijn. Binnen de Nederlandse energiemarkt is een scheiding tussen de verantwoordelijkheden van de leverancier en netbeheerder. Hierdoor kan het voorkomen dat het collecteren van de meterstanden onafhankelijk van elkaar plaatsvindt.

Eenmaal in de vijf jaar neemt Evides de meterstand van het drinkwater fysiek op. Hiervoor komt een meteropnemer langs. Deze meterstand wordt niet gebruikt voor het opstellen van de jaarnota."

Wat??? Als ik een brief van Evides gekregen zou hebben met de mededeling dat ze mijn standen op komen nemen, dan stuur ik toch geen mail naar Delta?? Arghhhh

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frans Martinet, 12 december 2015

2 ervaringen die ik wel even kwijt wil nu 63 klant bij eerst PZEM en later dus Delta maar nu begin ik serieus na te denken Delta de rug toe te keren 1 de slimme thermostaat slim? eerder dom ten eerste spuuglelijk waarom rond alle in huis is rechthoekig het plastic spat er van af na de eerste installatie steeds problemen wel opgelost door een goede klantenservice dat wel nu na installatie van een nieuwe router door een it bedrijf begint het weer opnieuw zo zat van nu dat de oude honeywell er weer terug hangt . en dan de router delta adverteerd met super snel internet waarom leveren jullie dan een modem met een minderwaardige router toegegeven door de klantenservice trouwens bij 2 pc intensief gebruik valt de verbinding steeds weg dus een router bijgekocht en het probleem is opgelost wel bijna 200 euro te gek voor woorden als je snel internet aanbied doe dan ook het goede materiaal aanbieden aub. mvg een ontevreden klant

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
albert brokken, 2 november 2015

slimme meters ellende. Onze eerste slimme meter had kinderziekten. We verbruiken elke maand een kleine 100,00 euro ,letten erg op verbruik .De eerste slimme meter is (gelukkig )vervangen. Kregen een 2 maandelijks overzicht met !!! 4000,00 aan verbruikte energie .Alles loopt via Delta en steeds geroepen meter "raar "doet. Nu wordt alles uitgezocht en gezegd dat we zeker geen 4000,00euro betalen omdat het een defecte meter is/was. Kortom zo slim is de meter ,dat je hem ook in de domme stand kan zetten ! Hoe cynisch klikt dat .leve de techniek.Geef ons onze oude meter maar terug .Klopte altijd ,vernieuwing is geen verbetering ,blijkt wel. Het is verplicht die slimme meter te laten plaatsen (opgelegd Rijk)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Huub van Kempen, 2 september 2015

Ik wilde klant worden want zij hadden de meest duurzame aanbieding. Wel even proef op de som genomen en heb ze gebeld. Ik kreeg na een keuzemenu een bandje met harde jazz muziek zonder indicatie van wachttijd. Ik heb dat na maar liefst 16 minuten uiteindelijk weggedrukt. Wat ook tijd genoeg was om alle ellende hieronder te lezen.

Gelukkig dus maar geen klant van Delta geworden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jimmy, 12 juli 2015

Slome website, verder goed genoeg voor mij.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Nathan, 30 maart 2015

Helaas slechte ervaring met delta, heb aan het begin van mijn contract 3 keer gebeld hoe hun het maandbedrag berekenen en heb tot 3keer toe gezegd dat mijn afgelopen 3jaar met meterstanden niet kloppen.

want ik woon er net 1 jaar.

Nu krijg ik een jaarafrekening daar komt uit dat ik bij moet betalen maar dat kan niet in 2 keer want bedragen onder de 300 euro moeten in 1 keer betaalt worden terwijl ik altijd netjes al mijn rekening betaalt heb ben zeer teleurgesteld in de omgang met de klanten

Reactie Inge, 18 januari 2016

Delta nuts voelt/denkt niet mee met de klanten die betalingsregeling willen.

Waarom eerst tot €300? En dan kan er in termijnen van €50 betaald worden.

Dit is voor sommige mensen nog een heel hoog bedrag.

Deze maatschappij draait alleen om geld en er klopt heel veel niet!

Delta Nuts het wordt tijd dat jullie mee gaan voelen denken met de klant.

Dit systeem in de tijd van nu is oud en gevoeloos.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jongenelen, 28 februari 2015

Helaas heel slechte ervaringen met jaarafrekening van Delta waarbij standen dag- en nachtstroom verwisseld waren. Kostte me heel veel telefoontjes, emails en brief om hersteld te krijgen. Duurde ook ruim vier maanden waarna Delta doodleuk na een maand mijn eindelijk gecrediteerde jaarafrekening van € 350, = weer incasseerde omdat ze netbeheerkosten verkeerd berekend had. Meest frustrerend nog was gebrek aan inleveringsvermogen en weigering om te excuseren. Na mijn driejaarcontract ben ik weg.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Rurijk, 8 april 2014

ZEER ONPETTIG EN KLANT ONVRIENDELIJK BEDRIJF. Slechte administratie met veel fouten en gelijk aanmaningen ook door eigen fouten slechte website, Rekeningen die niet kloppen te veel om op te noemen,blijkbaar een goed bedrijf voor de Zeeuwen zelf of ze durven niet te klagen Jammer genoeg aan Contract vast dus moet het wel uitzingen tot einddatum en dan zo snel mogelijk overstappen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
coene, 19 december 2013

Klantenservice is nooit, maar dan ook helemaal nooit bereikbaar. Er is altijd een bandje, je krijgt nooit iemand te spreken.

via het zakelijke nummer wordt je bot afgeserveerd.

een erg klantonvriendelijk bedrijf wat dat betreft,

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer