Ervaringen DELTA

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over DELTA. U kunt uw ervaring met DELTA ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

Delta, het houd niet op, niet vanzelf
Martin de Leeuw uit Arnemuiden, 7 februari 2020

Een heel slecht, autoritair en gedateerd bedrijf met een bedroevende klantenservice. Geen oog en luisterend oor voor de consument en niet klantgericht bezig.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloze service
Lockefeir, 5 februari 2020

Al sinds november bezig een probl met de delta energie site te regelen...zo vaak gebeld, zo vaak geacht en gemaild..nog steeds niet verholpen. We worden altijd beloofd terug gebeld te worden maar dit gebeurd niet. Wil je een klacht indienen? Moet via de officiële site. En at denk je? Die pagina heeft storing. Hahaha Tuurlijk. Dan via de e-mail...tja weer 2 weken verder en een paar telefoontjes van ons uit en ongestelds niets. Ook vragen we steeds om papieren versie van contract omdat we online niet kunnen inzien maar ook dat lukt ze niet. Mensen staan ons vriendelijk te woord maar snappen reclametaal niets van..

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eigen fouten bij klant neerleggen
H. Oomen uit Eindhoven, 15 januari 2020

Waardeloze organisatie. Ben in feb 2019 overgestapt en moet nu de meterstanden opgeven. Deze bleken heel laag omdat men in het systeem de standen heeft staan die Enexis bij metercontrole heeft doorgegeven. Ik moet nu dit recht gaan trekken terwijl dit iets is tussen de netwerkbeheerder en Delta. Dit bij geen enkele energieleverancier ooit meegemaakt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoe klantonvriendelijk kun je zijn
Octavia Puzz, 19 oktober 2019

Wat een ongelooflijk klantonvriendelijk bedrijf is dit!

Eerst door agressieve marketing geworven en vervolgens toch voor de overstapboete moeten opdraaien. Geen service, geen bereidheid tot het er samen uit proberen komen. Niets!

Delta beweert dat ik buiten de termijn heb afgemeld, en ik weet zeker me binnen de termijn te hebben afgemeld. De daat aantonende mail in dezen ontbreekt. Die fout ligt bij de klant! Delta treft geen blaam, de klant heeft het gedaan en mag dokken. (Overstapboete van tweemaal 125 euro administratiekosten moet ik betalen?!? )

Hoe zielig ziet je bedrijfsvoering eruit als je het daarvan moet hebben!

Mijn advies: nooit met Delta in zee gaan!

Daar ga ik zeker actief mondelig mijn best voor doen.

Ik ben niet snel kwaad te krijgen maar hier hebben ze me razend.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos bedrijf!!
Leon van de Laarschot uit Brunssum, 17 juli 2019

Delta keert geen oversluitkosten uit, omdat ik na 1 maand weer terug was gegaan naar mijn oude leverancier! Maandtermijnen die belooft waren klopten totaal niet en vielen veel hoger uit.

Eerlijk gezegd betaal ik liever €50 meer per maand bij een andere energieleverancier.

Het zijn gewoon oplichters.

Nuon heeft direct de oversluitkosten overgemaakt!! Ben blij dat ik weer terug ben bij hun, ze houden zich tenminste aan de afspraak.

Reactie J Lubach uit Akersloot, 27 september 2019

Zelfde ervaring gehad. Blijkbaar 1 maand bij Delta geweest (wat ik niet wist want dit ging via een wervingsbureau en deze hebben Delta niet afgezegd en dan weer wel enz. ) Kreeg een rekening van 262 euro waarvan 250 euro boete!! en heb dus voor 12 euro stroom en gas afgenomen.

Ik vind het ronduit schokkend van dit waardeloze bedrijf om zo met de klant om te gaan. En wervingsbureau stop met werven als jullie je werk niet naar behoren kunnen doen. Ook de boete van de vorige leverancier neemt Delta niet over. Ook daarmee ben ik dus de dupe van.

Dus GEEN Delta energie afnemen het kost je alleen maar.

familie Lubach

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
onjuiste jaarrekening
Erik, 11 mei 2019

beginstanden worden aanmerkelijk lager vermeld dan dat ze destijds bevestigd hebben, waardoor jaarrekening aanmerkelijk hoger uitkomt.

Tevens is nieuw termijnbedrag aanmerkelijk naar boven afgerond.

Heb bezwaar ingediend, ben in afwachting

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarlang ellende
Fabricius uit A, 3 mei 2019

Een jaar lang heb ik ervaren dat Delta de ene fout na de andere maakt. Hun administratie systeem Is compleet verouderd. De overstap deal wordt NIET juist door Delta verwerkt. Jaarafrekeningen kloppen niet. U krijgt uw overstap bonus NIET volgens de regels uitbetaald.

Ga NIET in zee met Delta. Call center neemt geen beslissingen.

Klantbeheer@deltaenergie.nl is het email adres dat beheerd wordt door mevrouw onder directie niveau. Zij is de enige die problemen kan en mag oplossen.

incasso@delta.nl of info@deltaenergie.nl en call center hebben de problemen nooit opgelost.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Leugens en €250 Administratiekosten!
Maria uit Amsterdam, 3 mei 2019

Wat een waardeloze firma!

Jongeman kwam aan de deur met goed verhaal. Delta zou goedkoper zijn dan mn huidige energy leverancier, en met een actie kon ik kiezen tussen €250 cash of 3 maanden gratis energy.

Mijn termijn bedrag per 3 maanden bij mn vorige energy leverancier was minder dan €250 dus ik koos voor de €250 cash. Ik kon dat op dat moment goed gebruiken. En ze berekende ook nog eens een lager termijn bedrag.

Toen ik hun termijn bedrag kreeg was deze 50€ duurder dan mn huidige! Daarnaast bleek ook dat ik geen €250 in cash zou krijgen, maar dit zou de kosten dekken van eventuele boete van mn vorige leverancier (Greenchoice geven geen boete bij uitschrijving - dus ook geen cash vergoeding nodig)

Ik heb toen Delta gebeld en gezegd dat ik onder valse voorwaarden klant was geworden en of ik / of nog kon kiezen voor 3 maanden gratis, so niet of kon cancelen... (een week na de 14dagen bedenk tijd)

Kiezen voor 3 maanden gratis kon niet meer, dus heb ik gecanceld... uiteraard was ik bereid te betalen voor de levering van die korte periode.

Nu krijg ik een rekening voor €307 ... waarvan €125 administratie kosten voor gas EN electra word gerekend?!! Twee keer €125 betalen...?! Echt - dit is NIET OK!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Valse voorwendselen.
JA, 28 april 2019

Laatst stonden er twee dames van Delta aan de deur. Ik ben jong, ik woon net op mezelf en heb geen verstand van zaken. Die twee hebben een berekening gemaakt en overtuigden me dat ik veel minder zou hoeven te betalen als ik overstapte. Ik heb met m'n goedgelovige, stomme kop een 3-jarig contract afgesloten. Pas toen de bedenktijd van drie weken was verstreken, kreeg ik een eerste nota. Het maandbedrag viel maar liefst €90 hoger uit dan wat ze berekend hadden. Nu blijkt dat ze in de berekening een veel te laag geschat gasverbruik hebben ingevuld. Ik vertrouwde erop dat zij een realistische schatting konden maken, maar daar hebben ze dus misbruik van gemaakt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zonder aanvraag een contract ontvangen
van oord, 27 februari 2019

De klantenservice is niet klantgericht. Ik zou verwachten dat zij zich in de klant kunnen verplaatsen en proberen de situatie te begrijpen en dan tot een advies te kunnen komen. Ook al zou het advies niet de gewenste reactie zijn geweest die je hoopt. Maar het is al fijn als ze met je meedenken om tot de juiste stappen te komen voor een nette afwikkeling van het gesprek. Beaam dat het een vervelende situatie is maar dat je zelf, als klantenservice medewerker, niets aan de situatie kan doen. Wat moet ik dan wel doen? Bij wie moet ik zijn? Daar heb ik geen antwoord op gehad. Inmiddels maar een klacht ingediend.

Onze situatie: Wij hebben niet eens een aanvraag gedaan om ons bij Delta energie aan te sluiten. Niet eens een bevestiging ontvangen. Meteen als verrassing in januari een contract en automatische incasso ontvangen. Die we gelukkig wel hebben afgekeurd. En in februari proberen ze nogmaals te incasseren. Op de vraag of dat ze onze aanvraag alsnog kunnen sturen (obv zij het contract hebben opgesteld en automatisch incasseren) geven ze aan dat dat niet mogelijk is.

Dus hierbij een tip voor (potentiele) klanten: let op of je alle documenten hebt ontvangen en of dat de documenten juist zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Overstapbonus
Fabricius uit Amsterdam, 20 februari 2019

Delta betaalt de overstap bonus niet uit. Ook al is voldaan aan de voorwaarden dat het contract is afgelopen en er geen openstaande facturen zijn.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jaarnota
Kimberley de Kaart uit Goes, 17 februari 2019

Helaas voor de eerste keer problemen ervaren met Delta, jaarnota ontvangen maar kan geen betalingsregeling krijgen omdat het bedrag minder dan 300 euro is, het is echter een verschil van maar 50 euro, de nota bedraagt 250 euro maar met mijn nieuwe voorschotbedrag van 150 euro komt dit neer op 400 euro, Delta werkt niet mee voor een oplossing, alleen een herinnering afwachten en dan uitstel van betaling aanvragen, hier schiet ik echter niks mee op aangezien ik blijf zitten met de jaarnota en het voorschotbedrag, ben erg teleurgesteld in Delta, al 17 jaar klant en nog nooit iets van problemen gehad, had nu op iets meer begrip gehoopt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer slechte storing service
Joey uit Tholen, 23 januari 2019

Sinds vandaag een storing waardoor ik geen beeld heb op mijn televisie. Zojuist hierover contact gehad met de service dienst maar alles wat geopperd word had ik zelf al geprobeerd, vervolgens gevraagd of er een mogelijkheid is dat er een service monteur langs komt om te kijken word ik gewezen op de kosten hiervoor namelijk 25 voorrijkosten en 15 euro per kwartier. Dit vind ik een zeer slechte zaak aangezien ik netjes elke maand betaal (ook niet heel goedkoop) en dan op deze manier (niet)-geholpen word. Dus wel betalen maar geen televisie beeld. Groetjes Joey

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Kosten jagen met aannamingskosten
Dennis, 27 december 2018

Delta gooit maar wat te graag 17,50€ “incassokosten” bij als je paar weken te laat bent met factuur betalen.Voor mij niet meer dit bedrijf vindt dat heel asociaal.Alsof hun nooit wat over het hoofd zien!!!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onervaren klantenservice
V van der Stoel uit Amsterdam, 30 november 2018

Klantnummer: ********. Ik woon in Amsterdam en probeer een oplossing te vinden voor het probleem dat Delta mij elke maand een brief stuurt dat ze de standen van de slimme meters van ons chalet op een park in Zeeland niet kunnen doorgeven vanwege een storing. Ik word van het kastje naar de muur worden gestuurd, van Delta naar Eduris van Eduris naar Delta. Het is echt om te huilen maar eindelijk heb ik vanmiddag voor het eerst een ervaren en oplossing gerichte medewerkster gesproken. Mevrouw Chaima Mouha, misschien kan zij de medewerksters een training geven. Jullie eind afrekeningen zijn onbegrijpelijk, maar dat zal natuurlijk aan mij liggen. Deze mevrouw heeft eindelijk begrepen dat wij al 2 jaar niet meer op het park komen en dat we gas alleen gebruiken als het ‘s winters vriest en de CV op 8gr aan gaat. Vandaag heeft deze dame de factuur aangepast en veranderd opdat ik niet voor “een periode met een inschatting van de gemaakte kosten” word aangeslagen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Trap er niet in
Maaike, 12 oktober 2018

Een persoon komt aan de deur en garandeert je de laatste prijs. Totdat diegene weg is, ga je alles nakijken. 1000m3 te weinig berekend voor gas. Dus niks goedkoper. Daarna gebeld met iemand waar die persoon aan de deur ondervalt, neemt niet op, bel later nog een keer, krijg je als antwoord, ben niet op kantoor ik bel morgen terug. Dag erna niet terug gebeld. Dag later weer gebeld, neemt weer niet op, voicemail ingesproken. Na 2 uur nog niet teruggebeld en hoofdkantoor gebeld. Ik kan u niet helpen, want er staat nog niks in het systeem, bel volgende week maar weer wat een gezeur ik ben absoluut niet tevreden en trap hier ook niet meer in. Dus mensen: goed lezen en verbruik controleren via de jaarafrekening, voordat u heel veel bij moet betalen

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Stelletje oplichters
avatar
adele luyten, 4 april 2018

Waardeloze firma. wij kregen een afrekening en moesten bijna 2200 euro na betalen. Volgens hun hadden ze de meter visueel gecontroleerd en de stand was vele malen hoger. Bij nadere controle door ons bleek de zogenaamde controledag een zondag te zijn. Dus regelrecht gelogen. We hebben een derde partij moet inhuren om het gecorrigeerd te krijgen. Geen zaken mee doen is ons advies

Reactie Xander Oostdorp uit Eede, 4 november 2019

Wij hebben een soortgelijk probleem, echter met een compleet onjuiste eindafrekening van 11500€ en na alle argumenten moeten we gewoon betalen zeggen ze, het slaat totaal nergens op, ze hangen ook de telefoon er op.... Klopt nijs van. We zijn ten einde raad.

Mogen we vragen welke partij u heeft ingeschakeld en hie het is afgelopen. Mvg s en d

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Schandalig
Janssen uit Vaals, 5 januari 2018

Voorschot bedrag valt veel hoger uit dan de verglijkingssite opgeeft.

Kan oook moeilijk bij Delta verlaagd worden.

Voor het maken van de jaarnota hebben ze 3 maanden nodig.

Teveel betaalde voorschotten zijn moeilijk terug te krijgen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Doen niet wat ze aanbieden
AM vB, 18 december 2017

Maandbedrag valt veel hoger uit dan de offerte.

Geen reactie op onze mails.

Kortom: totaal niet klantvriendelijk, niet eerlijk en te duur.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
U betalt 20 Euro voor een kabel en die bijft van Delta
R wouters uit koudekerke, 11 november 2017

Overstap van Delta naar Budget Energie is uitgelopen op de schuldsanering.

Op 2 sept ging mijn nieuw contract in met Budget Energie. Ik ben meer dan 40 jaar bij de delta geweest. Na 4 dagen viel de eind afrekening in de bus, van meer dan 280 euro die binnen 4 dagen van mijn rekening zou worden afgeschreven. Dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen. Ik heb tot eind augustus Helemaal geen achterstand gehad. Vorige maand, na vele tel kreeg ik een nieuwe rekening nadat ik de overstapboete van 150 Euro had betaalt met gelijk daarbij een brief om mij maar aan te melden bij de Schuld hulp verlening. Anders zouden zij genoodzaakt zijn mij af te sluiten. Nu s de rekening al op gelopen tot over de 350Euro. dus de enige weg is inderdaad de schuldhulpverlening. Ik dacht dat het bij de wet verboden was om bij de overstap zulke smerige steken uit te halen. Maar daar denkt Delta anders over

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Michelle, 6 september 2016

Wat een dramatisch slecht bedrijf is dit. Ik ben 4 maanden bezig geweest om de eindnota en het nieuwe termijnbedrag juist te krijgen. Het was eerst na 3 maanden opgelost en daarna begon het gewoon opnieuw. Alle afdelingen werken langs elkaar heen. Ik heb ook 2 keer een brief gekregen over mijn tv abonenment, ik heb helemaal geen tv abonnement bij Delta. En nu heb ik een brief gekregen over dat uit hun administratie blijkt dat ik de meterstanden nog niet heb doorgegeven ( ja, die uit april waar ik 4 maanden mee bezig ben geweest om ze de juiste standen te laten gebruiken) dus ik stuur ze een mail daarover en krijg ik als antwoord "Uw meterstanden kunnen ook door de regionale netbeheerder en Evides Waterbedrijf opgenomen worden.

De regionale netbeheerder neemt minimaal eenmaal in de drie jaar de meterstanden op van meters die niet op afstand uitleesbaar zijn. Binnen de Nederlandse energiemarkt is een scheiding tussen de verantwoordelijkheden van de leverancier en netbeheerder. Hierdoor kan het voorkomen dat het collecteren van de meterstanden onafhankelijk van elkaar plaatsvindt.

Eenmaal in de vijf jaar neemt Evides de meterstand van het drinkwater fysiek op. Hiervoor komt een meteropnemer langs. Deze meterstand wordt niet gebruikt voor het opstellen van de jaarnota."

Wat??? Als ik een brief van Evides gekregen zou hebben met de mededeling dat ze mijn standen op komen nemen, dan stuur ik toch geen mail naar Delta?? Arghhhh

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Frans Martinet, 12 december 2015

2 ervaringen die ik wel even kwijt wil nu 63 klant bij eerst PZEM en later dus Delta maar nu begin ik serieus na te denken Delta de rug toe te keren 1 de slimme thermostaat slim? eerder dom ten eerste spuuglelijk waarom rond alle in huis is rechthoekig het plastic spat er van af na de eerste installatie steeds problemen wel opgelost door een goede klantenservice dat wel nu na installatie van een nieuwe router door een it bedrijf begint het weer opnieuw zo zat van nu dat de oude honeywell er weer terug hangt . en dan de router delta adverteerd met super snel internet waarom leveren jullie dan een modem met een minderwaardige router toegegeven door de klantenservice trouwens bij 2 pc intensief gebruik valt de verbinding steeds weg dus een router bijgekocht en het probleem is opgelost wel bijna 200 euro te gek voor woorden als je snel internet aanbied doe dan ook het goede materiaal aanbieden aub. mvg een ontevreden klant

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
albert brokken, 2 november 2015

slimme meters ellende. Onze eerste slimme meter had kinderziekten. We verbruiken elke maand een kleine 100,00 euro ,letten erg op verbruik .De eerste slimme meter is (gelukkig )vervangen. Kregen een 2 maandelijks overzicht met !!! 4000,00 aan verbruikte energie .Alles loopt via Delta en steeds geroepen meter "raar "doet. Nu wordt alles uitgezocht en gezegd dat we zeker geen 4000,00euro betalen omdat het een defecte meter is/was. Kortom zo slim is de meter ,dat je hem ook in de domme stand kan zetten ! Hoe cynisch klikt dat .leve de techniek.Geef ons onze oude meter maar terug .Klopte altijd ,vernieuwing is geen verbetering ,blijkt wel. Het is verplicht die slimme meter te laten plaatsen (opgelegd Rijk)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Huub van Kempen, 2 september 2015

Ik wilde klant worden want zij hadden de meest duurzame aanbieding. Wel even proef op de som genomen en heb ze gebeld. Ik kreeg na een keuzemenu een bandje met harde jazz muziek zonder indicatie van wachttijd. Ik heb dat na maar liefst 16 minuten uiteindelijk weggedrukt. Wat ook tijd genoeg was om alle ellende hieronder te lezen.

Gelukkig dus maar geen klant van Delta geworden.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jimmy, 12 juli 2015

Slome website, verder goed genoeg voor mij.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer