Reviews DELTA

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

27 reviews

5 sterren
(3)
4 sterren
(5)
3 sterren
(3)
2 sterren
(0)
1 ster
(16)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onfatsoenlijk en onbetrouwbaar
Ton Willemse uit Westkapelle, 12 mei 2019

Verkoper aan de deur. Overstap kon best. Contract getekend. Keurig kopie door de Delta toegestuurd gekregen. Na afloop van de bedenktermijn een contractbevestiging toegestuurd gekregen en toen bleek de in het contract vastgelegde maandelijkse termijn van € 122 € ineens €152 te zijn. Ze hadden eens in oude bestanden gekeken en dat vonden ze dus nodig. Eenzijdig en zonder melding wijzigen van een getekend contract????. En die verwijzing naar vroeger gebruik is natuurlijk volkomen onzin. Ze hebben daar blijkbaar nooit gehoord van energiebesparing door gebruikers.(in mijn geval o.a. 3000 kWh zonnepanelen).Maar wat echt niet kan : getekende en bevestigde contracten eenzijdig wijzigen. Net niet groot genoeg voor een rechtszaak maar erg genoeg voor een waarschuwing en :wegwezen zodra dat kan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend, waardeloos, oplichters
Arnee 3 mei 2019

Ik word gebeld door een onafhankelijk tussenbedrijf welke namens Delta belt. Aan de hand van mijn slimme meter berekeningen ze dat ik bij mijn huidige leverancier teveel betaal, want Delta is goedkoper en kom ik op een maandbedrag van 10 euro (ik heb geen gas, alleen energie). Nadat de wettelijke termijn voor opzeggen is verstreken krijg ik pas de contractbevestiging waarin staat dat het geen 10, maar 18 euro is per maand. Ik bel naar Delta met de vraag hoe dit kan en hoe we dit gaan oplossen. Ik krijg louter een steevast antwoord dat ik de prijzen per kwh had moeten vergelijken (oftewel eigen schuld dikke bult) en dat opzegging 125 euro kost. Buiten het feit dat dit niet mijn meest intelligente moment was, neemt Delta hiermee dus geen enkele verantwoordelijkheid en geen enkele service of opening om het probleem naar redelijkheid op te lossen. Ik zit nu 3 jaar vast aan een duurder tarief dan mijn vorige energieleverancier Essent (heb inmiddels de prijzen vergeleken) tenzij ik die 125 euro betaal. Ik vind het een walgelijk bedrijf. Mijn score is een dikke nul!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Engerds en misleiding
Bibi 27 april 2019

Ik wordt gebeld door zg onafhankelijk bureau die zeggen mij te bellen namens mijn huidige energieleverancier, de naam die ze noemen is correct. Wij bellen ivm een prijsdaling én u ontvangt 50 euro voor gas en 50 euro voor elektra want daar had u nog recht op, dát had u nog niet ontvangen? Dan ga ik dat direct voor u regelen? Er wordt vervolgens een nieuw maandbedrag genoemd dat 15 euro onder huidige tarief ligt. Dat is mooi meegenomen zeg ik nog. Vervolgens maakt deze persoon mij wijs dat ik gewoon bij mijn huidige energieleverancier blijf maar dat het alleen onder de naam van Delta in het vervolg afgeschreven wordt. Als ik aangeef helemaal niet van leverancier te willen veranderen komt de aap uit de mouw: Oh, dan kan het niet. En wordt er gauw opgehangen. Als ik nu de reviews hier lees ben ik hier heel blij om. Maar ook dát ik wakker genoeg was om het bedrog op te merken. Vreselijk, ze moeten zich schamen! 10 duimen naar beneden!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf
Daniel uit Middelburg, 16 april 2019

Via mail contact zoeken vereist een lange adem. Verwachte reactietijd is 2 dagen, werkelijke reactietijd meer dan 2 weken. En dan pas als je ze via facebook er op attent maakt.Fouten is de jaarafrekening kunnen ze en willen ze niet herstellen. Slecht werkende apparatuur die ze maar niet opgelost krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wettelijke bedenktijd wordt niet afgewacht
J.T. van der Vos 8 april 2019

Wat een bedrijf! Zonder de wettelijke bedenktijd af te wachten regelt men een overstap en zadelt de klant op met de problemen om alles weer recht te zetten zonder verantwoordelijkheid op zich te nemen. Binnen de termijn geannuleerd, dus er is geen overeenkomst ontstaan. Door de onrechtmatige daad van het opzeggen bij de vorige leverancier en het beginnen te leveren, wil men toch een rekening betaald krijgen... Geen overeenkomst, dus ook geen betaling. Conform wettelijke regeling(en) zijn levering én kosten voor herstel van oude situatie geheel voor Delta. Helaas begrijpt men dat niet...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verkoopt energiecontract onder valse beloften
Jo uit Leiden, 19 maart 2019

Zeer slechte ervaring met deze club. Verkoopt contracten aan de deur, ik had daar natuurlijk niet in mee moeten gaan maar ja dat je als consument belazerd wordt waar je bij staat ging ik niet van uit. Ze laten je energieverbruik uitlezen (slimme meter), en op basis daarvan bieden ze je een contract met maandbedrag aan. In mijn geval pakte dat enkele tientjes gunstiger uit, dus overgestapt. Echter bij het eerste maandbedrag blijkt er meer dan 50 euro bovenop het afgesproken bedrag in het contract te komen. Onder het voorwendsel “dat dat op basis van uw energieverbruik is”... tuurlijk Delta. Zachte winters, amper thuis, zelfde samenstelling gezin als altijd en binnen een maand van overstappen zou ik opeens meer dan 600 euro per jaar meer verbruiken aan stroom. Je reinste diefstal is het en als consument heb je kennelijk geen poot om op te staan?? NOOIT naar Delta overstappen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstappen vua Delta
GH W. uit Wijk bij Duurstede, 8 maart 2019

Overstappen verloopt zoals het hoort.Zonder enige problemen dus zeker aan te raden,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Saied uit Tilburg, 6 maart 2019

Ik heb geen toestemming vooreen nieuw contract gegeven. Daarba word ik 7 keer gebeld heb ik toch duidelijk nee gezegd.

Wordt ik door een medewerker van de klantenservice aangesproken en ze begon te schreeuwen tegen mij door telefoon en ik krijg een boete als ik hier niet mee akkoord ga. Ik vind dit echt slecht qua mensen benaderen. Bij deze wil ik nogmaals GEEN contract bij jullie

Zomaar mijn huidige contract laten beeindigen zonder toestemming gaat er bij mij niet in. Ik wil niet wisselen van energiemaatschappij, zit goed waar ik zit. Als blijkt dat dit toch doorgedrukt wordt ga ik zeker andere stappen ondernemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima
A Kok uit Groningen, 2 maart 2019

ik heb weinig contact gehad en kan er niet zoveel over vertellen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Delta laat klanten in de kou zitten
Rene Raggl uit Zierikzee, 22 februari 2019

Bij mijn huis zat een huurketel (Type Nefit Smartline Basic) van Delta welke ik bij de koop in 2013 heb overgenomen.

Het onderhoud aan de ketel wordt in opdracht van Delta verzorgd door Wolter & Dros welke hierbij optreed als "Comfort Partners".

De ketel is een Nefit Smartline Basic uit het jaar 2006.

Deze ketel heeft de afgelopen jaren duidelijk gemaakt, dat hij het einde van zijn bruikbaar leven heeft bereikt:

In Oktober / November 2016 is de ketel plots uitgevallen. Er zijn door Comfort Partners verschillende onderdelen vervangen, maar toch bleef ik in totaal 1,5 maand

in een koud huis zitten, bij ca. 10 graden en zonder warm water. Delta heeft dit ondanks ingediende klacht nog gecompenseerd nog enige vorm van ondersteuning

(bijvoorbeeld door plaatsen van tijdelijke elektrische kachels) geboden. Ik moest op eigen kosten een dikke slaapzak een elektrische kachel aanschaffen, om

het enigszins warm te houden.

Op de jaarafrekening is gas voor deze periode in rekening gebracht, terwijl de ketel de hele tijd stil stond.

Op mijn navraag kreeg ik vage, uitwijkende antwoorden en werd van kastje na de muur gestuurd. Uiteindelijk bleef ik met de ellende zitten.

In het voorjaar van 2017 is het hydroblok van deze ketel gescheurd. Ook hier bleef het huis weer enkele dagen koud tot Comfort Partners met een oplossing kwam.

Door deze schade kwam mijn net gerenoveerde hal blank te staan. Delta verwees mij na mijn huishoudelijke verzekering. Deze dekte de schade niet en Delta bleef

bij nieuw contact zwijgen. Ik bleef op de schade zitten.

In Januari 2019 viel de ketel weer uit. Deze keer ivm kortsluiting door water dat op de motor van de pomp lekte. Ook hier duurde het weer 1 week tot Comfort Partners

de storing kon verhelpen. Ik moest hiervoor meerdere keren vrij nemen en heb nog een tweede kachel aangeschaft. Had ik er niet constant achteraan gezeten, had het

ook nog langer geduurd. En dat met temperaturen tussen de 8 en 10 graden in huis.Ook hier geeft Delta geen gehoor aan mijn klachten (eerste ingediend op 24 januari).

Ondanks meerdere herinneringen en loze beloftes van hun klantenservice dat iemand zich zou melden.

Ik had een laatste termijn tot 19 februari 18:00 uur gesteld. In de hoop toch nog iets van hun te horen, gaf ik hun nog wat extra tijd, maar helaas,

nog steeds geen reactie. Daarom plaats ik de klacht nu hier: ik heb Delta ruim gelegenheid gegeven, maar kennelijk moet het openbaar, voor men reactie mag verwachten.

Ik beschouw deze ketel als aan het einde van zijn leeftijd, ook al heeft hij de 15 jaar nog niet vol. Niet alleen acht ik dit apparaat niet betrouwbaar, maar

ik beschouw het ook als een veiligheidsrisico in mijn huis.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Meterstanden doorgeven via Mijn Delta erg lastig
HJ T. uit Middelburg, 19 februari 2019

Gebruiksgemak is laag.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ruimte voor verbetering - zorgvuldigheid administratie verbeteren
R Smits uit Oostvoorne, 5 februari 2019

Sinds 3 maanden bij DELTA, moeizame opstart doordat DELTA over 2 maanden een bedrag inhoud van 7,5 x maandbedrag inhoud. Moest helaas meerdere keren zelf contact opnemen om deze misstand te corrigeren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte overstap
overstapper uit Wemeldinge, 28 januari 2019

Alles wat mis kan gaat ging ook mis bij overstap naar Delta, verkeerde info, na ruim een maand weer een ander contract, iedereen die je belt zegt wat anders. onduidelijk en soms omgepast onvriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Te laat meterstanden opnemen
Ron 22 januari 2019

Dit is nu al de 2e keer dat ze eind van de 1e maand van het nieuwe jaar komen opnemen terwijl dit altijd gebeurde op d.d . 21e/23e december van het oude jaar ,dus ze meten over 13 mnd en niet over 12mnd volgens mij is dit oplichting . Ik zal kassa eens raadplegen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
heel slecht
pr pronk pronk uit Zeerijp, 16 januari 2019

over stappen delta verliep heel slecht.gewoon aan lijntje gehouden

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Delta houdt zich niet aan de 14 dagen bedenktijd!
Bette van Stenis uit Gouda, 4 januari 2019

Delta kwam bij ons aan de deur om te vertellen over een prachtige aanbieding die ze voor ons hadden. Daarmee beweerden ze ook de goedkoopste te zijn, ondanks ons lage maandbedrag bij Greenchoice. Het verhaal van de verkoper aan de deur was dat we even moesten tekenen, dan 14 dagen bedenktijd hadden om alles te vergelijken met Greenchoice en er dan nog eventueel van af konden als we toch niet wilden. Hoewel ik nooit zo happig ben op dingen tekenen aan de deur hebben we het toch gedaan vanwege de 14 dagen bedenktijd.

Na het een en ander vergeleken te hebben bleek Greenchoice alsnog goedkoper te zijn dan de aanbieding van Delta. We konden de verkoper aan de deur persoonlijk bellen om alles alsnog te annuleren. Dit deden we dan ook binnen de 14 dagen bedenktijd. Hij gaf echter aan dat we ook nog een mail moesten sturen naar Delta omdat er diverse dingen al in gang waren gezet. Onze mail zou binnen enkele werkdagen worden verwerkt. Dit zorgde ervoor dat ze onze annulering pas na de 14 dagen bedenktijd in gang hebben gezet.

Tot onze verbazing kregen we ineens de volgende mail:

U heeft in december 2018 aangegeven dat u onterecht aangemeld bent bij DELTA voor levering van energie.

Wij hebben op 14 december 2018 en op 20 december 2018 uw vorige leverancier gevraagd de levering terug te nemen. Tot op heden hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen. Wanneer wij de contracten bij DELTA beëindigen heeft u geen leverancier en zou de netbeheerder over kunnen gaan tot afsluiting. Dit willen wij voorkomen. Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met uw vorige leverancier.

Het verbruik van stroom en gas voor de periode welke DELTA levert wordt bij u in rekening gebracht.

Bleek dus dat Delta al zoveel dingen in werking had gezet dat ze aan Greenchoice hadden gevraagd ons contract te beëindigen. Dit terwijl we binnen de 14 dagen bedenktijd het contract bij Delta hebben geannuleerd! Na meerdere telefoontjes met Delta en Greenchoice gaat Greenchoice er nu voor zorgen dat alles netjes wordt teruggedraaid en we zullen geen cent aan Delta gaan betalen.

Weer een wijze les: ik teken nooit meer aan de deur voor iets ookal heb ik zoveel dagen bedenktijd.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
goed
wmr vliek uit Bunschoten-Spakenburg, 6 december 2018

hetzelfde goed

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Goede en snelle service
Riva uit 's-Hertogenbosch, 10 oktober 2018

Vanwege de koop van mijn nieuwe appartement moest ik een energieleverancier hebben die snel kon schakelen. DELTA heeft mij goed en snel geholpen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Correcte overstap naar Delta
R.A.R. Goossens uit IJzendijke, 8 september 2018

Delta heeft mij bericht dat wij als klant worden verwelkomt voor energie. Internet en TV lopen al via Delta. De eerste energie termijn is afgeschreven zoals afgesproken.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
de overstap is probleemloos verlopen
maj A. uit Zegge, 8 september 2018

tot nu toe ben ik tevreden.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
3 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Delta Mobiel? begin er niet aan.
van der Berg uit Vlissingen, 28 augustus 2018

Wat een *** bij Delta, laat ze eerst hun internet op orde brengen en de mensen de snelheid geven waar ze elke maand veel voor moeten betalen. Maar te zwijgen over hun klantenservice. Kijk voor je hieraan begint eerst ff bij reviews Delta, ben je snel genezen. Al twee jaar proberen ze na veel bellen met hun klantenservice men internetsnelheid in orde te brengen op de Rubenslaan 7 maar de stumpers krijgen het niet voor elkaar. Ik betaal voor 175 download en 15 upload maar krijg bij beiden gevallen nog niet eens de helft. Dit geld voor de hele wijk, maar mensen weten dit vaak niet. (Speedtest) En maar roepen dat ze het snelste internet hebben!!!!! Weer aan iets nieuws beginnen en nog meer ellende veroorzaken. Weet waar je aan begint bij dat incompetente Bedrijf!!!!!!!! Ze beloven van alles maar geloof me als je problemen hebt laten ze hun klanten gewoon in de kou staan. U kunt beter naar KPN gaan zij leveren wat ze beloven, en wanneer je een probleem hebt wordt je gecompenseerd, en van dat woord heeft Delta nog nooit gehoord!!!!!!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Snelle en accurate overstapregeling.
A van R. uit Oosterhout, 25 augustus 2018

De overstap naar Delta is gedaan vanwege het feit dat de tarieven plus welkomstbonus een goedkoper beeld toonden dat mijn huidige leverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
ontzettend slecht bedrijf
rpn uit Schagen, 24 augustus 2018

Delta is een ontzettend slecht bedrijf, heeft zijn administratie niet op orde, komt zijn afspraken niet na. Als je met de klantenservice belt wordt je netjes te woord gestaan en vervolgens komt er geen of een totaal verkeerde reactie op je vraag. Er wordt een vermogen aan brieven gestuurd die totaal onbelangrijk zijn (en er zeker 10 dagen over doen om bezorgd te worden) en zaken die je nodig hebt, zoals een contract met de juiste gegevens komen niet.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Jaarnota Belachelijk Hoog!
Khera uit Hulst, 22 augustus 2018

Meerdere jaren klant geweest bij delta.

Jaarnotas nooit meer dan een paar 10tjes moeten bijbetalen(maandbedrag 167euro)

Nu voor het eerst zijn ze komen opmeten en blijkt dat er een bedrag is van meer dan 800euro wat nog moet worden betaald!! Dit is pure afzetterij...ze kunnen zeggen wat ze willen ze doen ook wat ze willen..uiteindelijk trekt de consument aan het kortste eind!

Belachelijke energie maatschappij...denken dat je alles kunnen maken, niet klantvriendelijk! Ik ga opzoek naar een eerlijke en klantvriendelijker energiemaatschappij!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Administratie niet op orde
E V. uit Groningen, 9 augustus 2018

Voordat mijn contract in ging heb ik tot drie keer zelf moeten bellen naar Delta. Ik had nog geen bevestiging en officieel contract toegestuurd gekregen terwijl mijn contract al wel was ingegaan, ik kreeg verschillende info over de ingangsdatum van het contract. Ook stond ik op automatische incasso en moest ik alsnog de eerste maand per acceptgiro betalen. Tot nu toe dus zeer rommelig en onprofessioneel geregeld.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?