Reviews DELTA

Uw mening telt

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze willen we de dienstverlening van de leverancier transparant maken. Uw mening helpt daarbij. Tegelijk willen we helpen met het oplossen van problemen, zodat de dienstverlening van de leverancier verbeterd. Hieronder ziet u een samenvatting van de reviews en het aantal opgeloste problemen.

29 reviews

5 sterren
(1)
4 sterren
(3)
3 sterren
(2)
2 sterren
(1)
1 ster
(22)

0 problemen opgepakt

opgelost
(0)
deels opgelost
(0)
niet opgelost
(0)
in behandeling
(0)
onbekend
(0)

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters
N. Runderkamp 13 september 2019

Verkoper van DELTA is bij ons aan de deur geweest. Mijn vrouw spreekt niet goed Nederlands en gaf dit aan. Vervolgens heeft de verkoper onder valse voorwendselen haar iets laten tekenen. Volgens de verkoper was het om aan te geven dat ze waren langs geweest en dat ze op een andere dag terug konden komen. Dit bleek een 3 jarig contract te zijn bij DELTA voor Gas & Licht.Het contract dat is opgemaakt zit vol met fouten. Adres en naam kloppen niet. Hoe ze aan mijn bankgegevens zijn gekomen is ook een raadsel want die hebben we nooit aan ze doorgegeven.DELTA doet geen enkele moeite om het recht te zetten. Ze staan achter deze verkoper en zeggen dat er zelfs een telefoongesprek is geweest met het hoofdkantoor waarin mijn vrouw heeft gezegd dat ze het contract begreep en akkoord gaat. Dit gesprek heeft nooit plaatsgevonden en is dus een leugen.Ik zou adviseren niks met dit bedrijf te maken te hebben.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Oplichters!!!!
Pl zoet 3 september 2019

Bevestiging via mail over betaling overstapkosten ontvangen en dan niet uitbetalen!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
Waardeloos en onbetrouwbaar bedrijf
R. Bootsma 3 september 2019

Wat een verschrikkelijk dom en irritant bedrijf is dit. Heb hier een jaar bij gezeten en kom er ook nooit weer terug. De administratie is verschrikkelijk en normaal communiceren is er schijnbaar niet bij. Er zijn meerdere malen dubbele incasso's uitgevoerd en als je daar een klacht over indient wordt er niets mee gedaan. Heb alles gestorneerd en ben hier nu wel helemaal klaar mee. Dit was een eenmalige ervaring ik kom hier nooit weer terug. Mensen die nog bij deze club zitten raadt ik aan het incassogedrag van Delta goed in de gaten te houden want dit is een super onbetrouwbare energieleverancier.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
1 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
L. Damen uit Den Haag , 16 augustus 2019

Ik kreeg tot mijn schrik een mail van mijn huidige energie leverancier dat per 18 augustus mijn contract op gezegd is. Ik bellen, werd mij verteld dat ik overgestapt zou zijn naar Delta, geloof me ik heb zelfs nog nooit van ze gehoord. Ik gebeld met Delta, waar ik door een uiterst vriendelijke dame werd geholpen. Er blijkt dus een contract afgesloten te zijn op mijn naam en adres, maar met een verkeerde geboortedatum, bankrekeningnummer en emailadres. Nu gaan ze een procedure opstarten om te kijken of ik onrechtmatig ben aangemeld (duh) doormiddel van het telefoongesprek terug te luisteren. Dit kan helaas wel enkele werkdagen duren. Helaas houd dit dan ook in dat mijn contract bij mijn huidige energie leverancier over 2 dagen beëindigd word. Vind het op zich wel raar dat ik door een fout van hun kant in de ellende zit, en dit niet direct teruggedraaid kan worden. Maar even afwachten

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Slecht, onbetrouwbaar en onduidelijk
Dion uit Zwolle, 8 augustus 2019

Deze aanbieder is onbetrouwbaar en communiceert erg slecht. Maandbedrag was €40 hoger dan aan de deur beloofd. Kregen een of ander vodje als folder in de brievenbus. Welkomstactie was een cashback, maar we kregen een of andere vakantiebon. Konden we ook niet meer wijzigen, reactie van klantenservice duurde maar liefst drie weken. Nadat de eerste keer ook nog eens niet op de afgesproken datum werd geïncasseerd zijn we toch terug gegaan naar oude aanbieder.Onvriendelijk, onduidelijk en erg onprettig!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
4 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Mijn geld is gestort op een onbekende rekening
Selma 5 augustus 2019

Ik ben totaal ontevreden, zeer slechte service. Delta heeft het bedrag dat ik normaal terug zou krijgen gestort op een onbekende rekeningnummer. Ik heb hen meermaals uitgelegd dat het rekeningnummer niet van mij is, maar ze bleven maar herhalen dat het bedrag is overgeschreven aan mij. Ze hebben dus letterlijk mijn geld gestolen. Nog steeds word ik niet verder geholpen. Ze hebben zelfs het rekeningnummer van iemand die toevallig ook dezelfde beginletter en familienaam als mij heeft meegedeeld. Dat is toch inbreuk op de wet op de privacy?! Waar in Nederland moet ik die persoon vinden of opspeuren via zijn/haar rekeningnummer? Bende amateurs die medewerkers van Delta, dieven dat zijn ze!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Oplichters proberen via valse voorwendselen en leugens een contract aan te smeren
Jan Willem uit Amsterdam, 28 juni 2019

Oplichters proberen via valse voorwendselen en leugens een contract aan te smeren. Zeggen dat ik allerlei brieven had moeten hebben en een slimme meter toegezonden had gekregen al (kan niet eens op de verouderde CV ketel dus dat was ook verzonnen) pure leugens doen alsof ze vanuit de buurt gestuurd zijn en alsof je een offerte krijgt wat in werkelijkheid gewoon een contract is, zelf weggestuurd omdat ik door had dat het oplichterij was, niet eens naar luisteren, gewoon direct wegsturen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
12 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Criminelen.
Henk uit Valthermond, 5 juni 2019

Delta energie werkt samen met Gericht Adviesgroep om met behulp van leugens slachtoffers te werven.

Afspraken niet nakomen, “vergeten” te vertellen dat binnen de termijn alleen geannuleerd kan worden bij Delta zelf en niet bij de verkoper Gericht Adviesgroep, terwijl in de mail van de adviesgroep nergens wordt gesproken over dit “kleinigheidje” en vanuit Delta geen enkel begrip of medewerking voor deze werkwijze behalve dat ik wel direct het kan laten ontbinden... kost €250,-. Ondertussen mijn contract bij mijn “oude” leverancier dus wel kwijt.

Het zal er wel op neer komen dat Delta er ook niks aan kan doen dat hun verkoper zo werkt en dat het mijn eigen schuld is dat ik opgelicht ben, moet ik ook maar direct het eerste telefoontje van zo’n verkoper wegdrukken...

Ik geef geen enkele telefonisch verkoper meer het voordeel van de twijfel... nooit meer!!!

Delta Energie kan mij niet wijsmaken dat ze van niks wisten, zo werken dus alleen criminelen en geen fatsoenlijke mensen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
A van der Togt 31 mei 2019

Onder valse voorwendselen een contract aangesmeerd. !!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
11 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos
Carla uit Bergen op Zoom , 25 mei 2019

Termijnbedrag veel hoger dan beloofd aan de deur

Onvriendelijke klantenservice

3 maanden je opzegvergoeding voorschieten

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
erg slecht
eb 22 mei 2019

Blijkt dat je op de jaarafrekening meer dan de helft teveel betaald hebt aan voorschotten, gaat het voorschot toch fors omhoog. En voor de terugbetaling van het teveel betaalde voorschot geven ze zichzelf drie weken om terug te betalen...………….schandalig!O ja, en ze hebben ook zo'n vreselijk doorkiesnummer, met veel te veel keuzes.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
onfatsoenlijk en onbetrouwbaar
Ton Willemse uit Westkapelle, 12 mei 2019

Verkoper aan de deur. Overstap kon best. Contract getekend. Keurig kopie door de Delta toegestuurd gekregen. Na afloop van de bedenktermijn een contractbevestiging toegestuurd gekregen en toen bleek de in het contract vastgelegde maandelijkse termijn van € 122 € ineens €152 te zijn. Ze hadden eens in oude bestanden gekeken en dat vonden ze dus nodig. Eenzijdig en zonder melding wijzigen van een getekend contract????. En die verwijzing naar vroeger gebruik is natuurlijk volkomen onzin. Ze hebben daar blijkbaar nooit gehoord van energiebesparing door gebruikers.(in mijn geval o.a. 3000 kWh zonnepanelen).Maar wat echt niet kan : getekende en bevestigde contracten eenzijdig wijzigen. Net niet groot genoeg voor een rechtszaak maar erg genoeg voor een waarschuwing en :wegwezen zodra dat kan.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
10 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Misleidend, waardeloos, oplichters
Arnee 3 mei 2019

Ik word gebeld door een onafhankelijk tussenbedrijf welke namens Delta belt. Aan de hand van mijn slimme meter berekeningen ze dat ik bij mijn huidige leverancier teveel betaal, want Delta is goedkoper en kom ik op een maandbedrag van 10 euro (ik heb geen gas, alleen energie). Nadat de wettelijke termijn voor opzeggen is verstreken krijg ik pas de contractbevestiging waarin staat dat het geen 10, maar 18 euro is per maand. Ik bel naar Delta met de vraag hoe dit kan en hoe we dit gaan oplossen. Ik krijg louter een steevast antwoord dat ik de prijzen per kwh had moeten vergelijken (oftewel eigen schuld dikke bult) en dat opzegging 125 euro kost. Buiten het feit dat dit niet mijn meest intelligente moment was, neemt Delta hiermee dus geen enkele verantwoordelijkheid en geen enkele service of opening om het probleem naar redelijkheid op te lossen. Ik zit nu 3 jaar vast aan een duurder tarief dan mijn vorige energieleverancier Essent (heb inmiddels de prijzen vergeleken) tenzij ik die 125 euro betaal. Ik vind het een walgelijk bedrijf. Mijn score is een dikke nul!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Engerds en misleiding
Bibi 27 april 2019

Ik wordt gebeld door zg onafhankelijk bureau die zeggen mij te bellen namens mijn huidige energieleverancier, de naam die ze noemen is correct. Wij bellen ivm een prijsdaling én u ontvangt 50 euro voor gas en 50 euro voor elektra want daar had u nog recht op, dát had u nog niet ontvangen? Dan ga ik dat direct voor u regelen? Er wordt vervolgens een nieuw maandbedrag genoemd dat 15 euro onder huidige tarief ligt. Dat is mooi meegenomen zeg ik nog. Vervolgens maakt deze persoon mij wijs dat ik gewoon bij mijn huidige energieleverancier blijf maar dat het alleen onder de naam van Delta in het vervolg afgeschreven wordt. Als ik aangeef helemaal niet van leverancier te willen veranderen komt de aap uit de mouw: Oh, dan kan het niet. En wordt er gauw opgehangen. Als ik nu de reviews hier lees ben ik hier heel blij om. Maar ook dát ik wakker genoeg was om het bedrog op te merken. Vreselijk, ze moeten zich schamen! 10 duimen naar beneden!!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Waardeloos bedrijf
Daniel uit Middelburg, 16 april 2019

Via mail contact zoeken vereist een lange adem. Verwachte reactietijd is 2 dagen, werkelijke reactietijd meer dan 2 weken. En dan pas als je ze via facebook er op attent maakt.Fouten is de jaarafrekening kunnen ze en willen ze niet herstellen. Slecht werkende apparatuur die ze maar niet opgelost krijgen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Wettelijke bedenktijd wordt niet afgewacht
J.T. van der Vos 8 april 2019

Wat een bedrijf! Zonder de wettelijke bedenktijd af te wachten regelt men een overstap en zadelt de klant op met de problemen om alles weer recht te zetten zonder verantwoordelijkheid op zich te nemen. Binnen de termijn geannuleerd, dus er is geen overeenkomst ontstaan. Door de onrechtmatige daad van het opzeggen bij de vorige leverancier en het beginnen te leveren, wil men toch een rekening betaald krijgen... Geen overeenkomst, dus ook geen betaling. Conform wettelijke regeling(en) zijn levering én kosten voor herstel van oude situatie geheel voor Delta. Helaas begrijpt men dat niet...

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
13 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Verkoopt energiecontract onder valse beloften
Jo uit Leiden, 19 maart 2019

Zeer slechte ervaring met deze club. Verkoopt contracten aan de deur, ik had daar natuurlijk niet in mee moeten gaan maar ja dat je als consument belazerd wordt waar je bij staat ging ik niet van uit. Ze laten je energieverbruik uitlezen (slimme meter), en op basis daarvan bieden ze je een contract met maandbedrag aan. In mijn geval pakte dat enkele tientjes gunstiger uit, dus overgestapt. Echter bij het eerste maandbedrag blijkt er meer dan 50 euro bovenop het afgesproken bedrag in het contract te komen. Onder het voorwendsel “dat dat op basis van uw energieverbruik is”... tuurlijk Delta. Zachte winters, amper thuis, zelfde samenstelling gezin als altijd en binnen een maand van overstappen zou ik opeens meer dan 600 euro per jaar meer verbruiken aan stroom. Je reinste diefstal is het en als consument heb je kennelijk geen poot om op te staan?? NOOIT naar Delta overstappen!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Prima overstappen vua Delta
GH W. uit Wijk bij Duurstede, 8 maart 2019

Overstappen verloopt zoals het hoort.Zonder enige problemen dus zeker aan te raden,

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
8 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Zeer slecht
Saied uit Tilburg, 6 maart 2019

Ik heb geen toestemming vooreen nieuw contract gegeven. Daarba word ik 7 keer gebeld heb ik toch duidelijk nee gezegd.

Wordt ik door een medewerker van de klantenservice aangesproken en ze begon te schreeuwen tegen mij door telefoon en ik krijg een boete als ik hier niet mee akkoord ga. Ik vind dit echt slecht qua mensen benaderen. Bij deze wil ik nogmaals GEEN contract bij jullie

Zomaar mijn huidige contract laten beeindigen zonder toestemming gaat er bij mij niet in. Ik wil niet wisselen van energiemaatschappij, zit goed waar ik zit. Als blijkt dat dit toch doorgedrukt wordt ga ik zeker andere stappen ondernemen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
0 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
prima
A Kok uit Groningen, 2 maart 2019

ik heb weinig contact gehad en kan er niet zoveel over vertellen

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
6 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Delta laat klanten in de kou zitten
Rene Raggl uit Zierikzee, 22 februari 2019

Bij mijn huis zat een huurketel (Type Nefit Smartline Basic) van Delta welke ik bij de koop in 2013 heb overgenomen.

Het onderhoud aan de ketel wordt in opdracht van Delta verzorgd door Wolter & Dros welke hierbij optreed als "Comfort Partners".

De ketel is een Nefit Smartline Basic uit het jaar 2006.

Deze ketel heeft de afgelopen jaren duidelijk gemaakt, dat hij het einde van zijn bruikbaar leven heeft bereikt:

In Oktober / November 2016 is de ketel plots uitgevallen. Er zijn door Comfort Partners verschillende onderdelen vervangen, maar toch bleef ik in totaal 1,5 maand

in een koud huis zitten, bij ca. 10 graden en zonder warm water. Delta heeft dit ondanks ingediende klacht nog gecompenseerd nog enige vorm van ondersteuning

(bijvoorbeeld door plaatsen van tijdelijke elektrische kachels) geboden. Ik moest op eigen kosten een dikke slaapzak een elektrische kachel aanschaffen, om

het enigszins warm te houden.

Op de jaarafrekening is gas voor deze periode in rekening gebracht, terwijl de ketel de hele tijd stil stond.

Op mijn navraag kreeg ik vage, uitwijkende antwoorden en werd van kastje na de muur gestuurd. Uiteindelijk bleef ik met de ellende zitten.

In het voorjaar van 2017 is het hydroblok van deze ketel gescheurd. Ook hier bleef het huis weer enkele dagen koud tot Comfort Partners met een oplossing kwam.

Door deze schade kwam mijn net gerenoveerde hal blank te staan. Delta verwees mij na mijn huishoudelijke verzekering. Deze dekte de schade niet en Delta bleef

bij nieuw contact zwijgen. Ik bleef op de schade zitten.

In Januari 2019 viel de ketel weer uit. Deze keer ivm kortsluiting door water dat op de motor van de pomp lekte. Ook hier duurde het weer 1 week tot Comfort Partners

de storing kon verhelpen. Ik moest hiervoor meerdere keren vrij nemen en heb nog een tweede kachel aangeschaft. Had ik er niet constant achteraan gezeten, had het

ook nog langer geduurd. En dat met temperaturen tussen de 8 en 10 graden in huis.Ook hier geeft Delta geen gehoor aan mijn klachten (eerste ingediend op 24 januari).

Ondanks meerdere herinneringen en loze beloftes van hun klantenservice dat iemand zich zou melden.

Ik had een laatste termijn tot 19 februari 18:00 uur gesteld. In de hoop toch nog iets van hun te horen, gaf ik hun nog wat extra tijd, maar helaas,

nog steeds geen reactie. Daarom plaats ik de klacht nu hier: ik heb Delta ruim gelegenheid gegeven, maar kennelijk moet het openbaar, voor men reactie mag verwachten.

Ik beschouw deze ketel als aan het einde van zijn leeftijd, ook al heeft hij de 15 jaar nog niet vol. Niet alleen acht ik dit apparaat niet betrouwbaar, maar

ik beschouw het ook als een veiligheidsrisico in mijn huis.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
2 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Meterstanden doorgeven via Mijn Delta erg lastig
HJ T. uit Middelburg, 19 februari 2019

Gebruiksgemak is laag.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
5 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Ruimte voor verbetering - zorgvuldigheid administratie verbeteren
R Smits uit Oostvoorne, 5 februari 2019

Sinds 3 maanden bij DELTA, moeizame opstart doordat DELTA over 2 maanden een bedrag inhoud van 7,5 x maandbedrag inhoud. Moest helaas meerdere keren zelf contact opnemen om deze misstand te corrigeren.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
9 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Geverifieerde klant
Slechte overstap
overstapper uit Wemeldinge, 28 januari 2019

Alles wat mis kan gaat ging ook mis bij overstap naar Delta, verkeerde info, na ruim een maand weer een ander contract, iedereen die je belt zegt wat anders. onduidelijk en soms omgepast onvriendelijk.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?
7 van de mensen vonden de volgende beoordeling nuttig:
Te laat meterstanden opnemen
Ron 22 januari 2019

Dit is nu al de 2e keer dat ze eind van de 1e maand van het nieuwe jaar komen opnemen terwijl dit altijd gebeurde op d.d . 21e/23e december van het oude jaar ,dus ze meten over 13 mnd en niet over 12mnd volgens mij is dit oplichting . Ik zal kassa eens raadplegen.

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig voor u?