Ervaringen De Vastelastenbond

Om consumenten te helpen in het maken van een keuze bieden we een open platform aan waar klanten ervaringen kunnen delen. Uw ervaring helpt daarbij. Hieronder leest u ervaringen over De Vastelastenbond. U kunt uw ervaring met De Vastelastenbond ook delen.

Deel uw ervaring

Zorgeloos overstappen

Wilt u overstappen naar een andere leverancier? Vul dan de vergelijker in en stap zorgeloos over.

telefoongesprek vrijdag 1-2-'19
Marijke ter Maten uit Limmen, 4 februari 2019

Afgelopen vrijdag contact gezocht met Vastelastenbond ivm een verhuizing. Dat viel niet mee, er werd eenvoudigweg tot 3 x toe niet opgenomen en 1 x hoorde ik een mannenstem en werd het contact verbroken. Ik werd daar niet blij van. Vrij snel werd ik echter teruggebeld door Sander en enorm correct te woord gestaan. Dat mag dan ook gezegd worden. Terugbellen en snel ook is goede service. Doe Sander mijn groeten aub. Fijne dag!!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Goede ervaring vastelastenbond.
Antoine Vallen uit Meijel, 25 maart 2018

Zit nu 2 jaar in hun Switchservice,en bevalt me goed.

Ieder jaar een andere leverancier,en opnieuw goede bonussen.

Minimaal 200,- maximaal 400,-

Zo wordt het niet weer duurder na 2 of 3 paar jaar.

En krijg je nog eens bij 3000 webwinkels korting.

Komt in een spaarpot,en kun je eens uit laten betalen.

Let wel even op,deze Switchservice kost je 29,50 per jaar.

Daarvoor zoeken ze voor jou een leverancier,en regelen ze de contracten/overstap.

En is het nog steeds de moeite waard.

Afgelopen jaar Oxxio gehad,bonus 220,-

Ik spaar er ook nog eens 35,- pm extra bij.

In April weet ik mijn nieuwe leverancier en bonus.

Reactie van De Vastelastenbond , 4 april 2018

Beste meneer Vallen,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen met de Vastelastenbond te delen. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over onze switchservice en shoppingvoordeel.

Met vriendelijke groet,

Mireille van der Heijden

Klantenservice Vereniging de Vastelastenbond

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Opdringerig en intimiderend.
J., 28 augustus 2017

Vanmiddag een vervelend telefoontje gehad van iemand van de "Vastelastenbond".

Meneer beweerde bij hoog en bij laag dat ik mij aangemeld zou hebben. Hij had de neiging om vervelend te worden en liet mij nauwelijks uitspreken. Hij vroeg mij heel cynisch: "Dus u weet nog precies waar u op 4 april was?" Dat zou dan de datum zijn dat ik mij aangemeld zou hebben. Op dat moment wilde mij dat niet direct te binnen schieten, maar ik zei dat ik dat na zou kunnen kijken. Inderdaad was ik niet thuis. Mijn vrouw ik ik waren met een korte vakantie onderweg, dus niet thuis. Waar dan de aanmelding vandaan kwam is mij een raadsel. Ik kon hem in ieder geval niet overtuigen en heb het gesprek afgebroken. Heel vervelend. Dit was niet de eerste keer en zal misschien ook niet de laatste keer zijn. Ze bellen anoniem dus nog laf ook. In mijn ogen is dit pure colportage waar het "belmeniet" register kennelijk ook niets aan doet.

Reactie van De Vastelastenbond , 30 augustus 2017

Beste J,

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend om te lezen dat u zo'n vervelend telefoongesprek heeft gehad met 1 van mijn collega's. Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Graag wil ik achterhalen hoe we aan uw gegevens zijn gekomen. We bellen u namelijk nooit zonder dat u gegevens heeft achtergelaten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u mee heeft gedaan aan een enquête, waarbij u heeft aan te geven te willen besparen op de vaste lasten.

Om dit voor u na te kijken, ontvang ik van u graag uw e-mailadres en het telefoonnummer waarop wij u hebben gebeld. Deze kunt u per e-mail toesturen naar info@vastelastenbond.nl. Ik zorg er dan uiteraard meteen voor dat u niet meer door ons word benaderd.

Met vriendelijke groet,

Mireille van der Heijden

Klantenservice Vastelastenbond

Reactie J., 15 september 2017

U vraagt naar mijn telefoonnummer en e-mailadres.

Gezien het feit dat ik veel e-mails van u ontvang en het feit dat u mij heeft gebeld geeft mij voldoende reden om aan te nemen dat u beide gegevens zult hebben.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Niet te vertrouwen
ad van Bussel uit scherpenzeel, 22 maart 2017

Ze beloven dat je goedkoop uit bent maar pas op.

Hun switch zou de goedkoopste leverancier (Energie budget) op leven maar geloof het niet.

Kijk naar de vaste netkosten.

Reactie Team Vastelastenbond uit Eindhoven, 6 april 2017

Beste heer van Brussel,

Wat spijtig om te horen dat u geen vertrouwen in ons heeft.

Naar aanleiding van uw reactie ben ik bang dat u niet helemaal snap hoe de switchservice in zijn werk gaat. U geeft aan de Energie budget (ik denk overigens dat u Budget energie bedoeld) samen hangt met de switchservice dit is niet het geval. Als u gebruik maakt van de switchservice kunt u bij iedere leverancier op de markt terecht komen. De switchservice is een onafhankelijk dienst waarbij u wel degelijk de goedkoopste prijsgarantie krijgt. Dit betekend dus dat het daadwerkelijk het goedkoopste contract op de markt is.

Daarnaast zijn vaste netkosten, of terwijl netwerkkosten bij iedere energieleverancier gelijk. Dit wordt namelijk bepaald door de netwerkbeheerders onderling. Het is dus feitelijk onmogelijk dat de netwerkkosten bij de ene leverancier goedkoper zijn dan bij de andere.

We hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben, mocht dit niet het geval zijn kunt u altijd bellen met 0407200200 of mailen met info@vastelastenbond.nl

Met vriendelijke groet,

Team Vastelastenbond

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Joos Gestel Van, 16 oktober 2014

inmiddels ben ik al 10 !!! jaar id van de VLB.

Heerlijk geen omkijken meer naar mijn energierekening. dat doen zij!

De VLB is betrouwbaar gebleken, is duidelijk en altijd gericht op het belang van de consument. Het is hun uitdaging dat belang voorrang te geven, en dat heb ik gemerkt.

Een telefoongesprek met de VLB lijkt niet van deze tijd, niet doorverbinden,geen keuzes maken uit een uitgebreid menu, maar een vriendelijke man of vrouw die je adequaat te woord staat.

De keuze hebben ZIJ gemaakt, zij besteden hun energie aan ENERGIE, niet meer en niet minder.

Chapeau!!!!

Reactie van De Vastelastenbond , 5 november 2014

Leuk om te horen dat u zo tevreden bent!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Marcel Rijk, 14 maart 2012

Op zoek naar een energie leverancier, en geconfronteerd met zogenaamde onafhankelijke websites die dit helemaal niet blijken te zijn, vond ik vaste lasten bond. De berekening leek goed, niet de goedkoopste maar ook geen valkuilen waardoor je het jaar erop duurder uit bent.

Wat blijkt echter als ik op de website kom, de leverancier is Greenchoice! Deze ***** is onlangs veroordeeld tot een boete van 7.2 miljoen euro wegens het niet terugbetalen van teveel ontvangen gelden.

Dagelijks verschijnen er slechte recencies op internet van gedupeerden die al jaren knokken voor hun geld.

Hiermee is het vertrouwen in de Vaste Lasten Bond met stip gedaald tot 0,0

Trek uw conclusie en het wachten is op een stichting die wel om het consument belang geeft en geen winst mag/wil maken

Reactie van De Vastelastenbond , 16 maart 2012

Geachte heer Rijk,

Naast Greenchoice werken we ook met energie direct. Voor de Vastelastenbond is het belangrijk dat een leverancier een correcte en lage nota stuurt voor de geleverde energie. De service op deze contracten levert de Vastelastenbond zelf, vandaar dat wij ook beter worden beoordeeld dan de leveranciers waar we mee samenwerken.

Zolang Greenchoice ons de laagste tarieven kan bieden, de eventuele problemen van onze leden goed en efficient oplost en een correcte factuur stuurt zijn wij tevreden. Met andere zaken zoals klachten telemarketing, klachten deur aan deur verkoop of dit soort zaken hebben wij niets van doen en nemen we dus ook niet mee in de beoordeling danwel selectie van onze leveranciers. Kortgezegd als u het via de Vastelastenbond afsluit wordt het goed geregeld, ongeacht welke leverancier de energie levert.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Reactie Marcel Rijk, 16 maart 2012

Geachte heer van Druten,

Dank u voor uw reactie, maar er kloppen toch een paar dingen niet.

U heeft het over "andere klachten". Ik heb 1 klacht benoemd en die gaat over het niet terugstorten van teveel ontvangen gelden. U regelt als vereniging vastelastenbond de service, maar staat u ook financieel garant? Nee dus.

Als we eens kijken naar de definitie van vereniging dan is er geen match met de vereniging vastelastenbond. Zie de uitleg op Wikipedia; http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_(rechtspersoon)

Ook het gebruik van het woord "bond" in de naamstelling klopt niet bij een commercieel bedrijf, of staat het daarom in één woord, zodat er dus officieel geen "bond" meer staat.

Volgens de inschrijvingen in de KvK is er een cooperatie met UA in oprichting en een B.V. genaamd Vastelastenbond inkoop. Het foefje is mij duidelijk en het is een slimme manier om niet commercieel te lijken maar het ondertussen wel te zijn. U misleidt uw leden en dat vind ik bedrog, nu is het cirkeltje met greenchoice voor mij rond. Mijn conclusie is dus nog versterkt. Het is wachten op een stichting die wel om het consument belang geeft en geen winst mag/ wil maken.

Reactie Dennis van Druten (Vastelastenbond), 28 maart 2012

Reactie Vastelastenbond op reactie Marcel Rijk:

Geachte heer Rijk,

Ik vind uw reactie dat wij onze leden misleiden en dat niet commercieel lijken maar dat eigenlijk wel zijn een beetje kort door de bocht. Uw snelle spertocht op wikipedia en de kamer van koophandel zegt niets over beide conclusies welke u toch wel trekt.

Maar goed, u mag denken wat u wilt. Maar het zo stellen komt in mijn ogen meer neer op smaad danwel laster. Een organisatie, in welke vorm dan ook, zal haar eigen broek op moeten houden.

Persoonlijk vind ik dat we het al bijna 8 jaar zeer goed, eerlijk, objectief en transparant doen. Maar van meningen mag je verschillen.

Gelukkig denken onze leden er hetzelfde over dan ik.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Reactie Jan van Duiven, 12 april 2012

Beste Marcel.

Ik ben ook aan het zoeken(bezuiniging) en de Greenchoice wordt door de FNV vakbond aangeprezen. ???

Wat moeten we doen ?????

voor een goede leveranzier,we zijn nu bij Oxxio

Bv . Dank

Reactie Marcel, 14 april 2012

Beste Jan van duiven,

Het is lastig om door de bomen het bos te zien. Wat mijn eigen ervaring is hoeft niet die van een ander te zijn. Ik vind echter zelf dat het geen nut heeft om naar de allergoedkoopsten te kijken, omdat de voorwaarden altijd afwijken en hierdoor het geboden voordeel op slinkse wijze toch terugverdiend wordt. Om deze reden kijk ik liever naar het totaal paket, d.w.z. prijs, voorwaarden b.v. looptijd en service.

Over de vastenlastenbond.

Ze krijgen veel positieve reacties, maar ik viel over het feit dat ze zich niet commercieel voordoen maar dit wel zijn. Ik vind er niets mis mee dat ze commercieel zijn, het is immers ook waar dat elke organisatie zijn eigen broek op moet houden. Ik vind het alleen jammer dat ze hier heel onduidelijk in zijn, dit in een poging om veel klanten te trekken. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ze hun werk niet goed uitvoeren, dit doen ze mischien wel heel goed. Hoewel ik recensies ook niet te veel vertrouw.

Over Greenchoice.

Het feit dat ze nu aangeraden worden door de FNV zegt mischien nog meer over de FNV het commercieele tijdsbeeld waarin we leven dan over Greenchoice.

De energie leveracier die ik heb gekozen, hoeft dus niet uw keuze te zijn.

De bezuiniging die ik heb bereikt is meer in het eigen huis (verbruik) dan in tarief.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
rob, 28 februari 2012

Ik ben zeer te spreken over de goede service van de vastenlastenbond, een echte aanrader, nooit geen lange wachttijden en je wordt vriendelijk te woord gestaan.

Reactie van De Vastelastenbond , 28 februari 2012

We doen er alles aan om onze leden tevreden te houden, fijn dat het ook u zo bevalt. Bedankt voor uw reactie.

Vereniging de Vastelastenbond

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Robert, 3 maart 2010

Wij zijn nu een jaar via de vastelastenbond aangemeld bij Energie Direct en we hebben netjes de eerste jaarnota ontvangen.

Omdat hier van vorig jaar nogal wat twijfels over energiedirect werden uitgesproken wil ik graag melden dat alles goed is verlopen, de afrekening klopt en is netjes op tijd gekomen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
frans, 26 januari 2010

Ik ben blij dat ik met de Vastelastenbond mee naar Energie Direct ben gegaan. Sinds dat Elektran over is genomen door Main energie is het echt een **** daar.

Bij mij werden ineens tarieven in rekening gebracht welke 30% hoger waren dan overeengekomen, dit is gewoon diefstal. Een telefoontje naar de vastelastenbond en het was opgelost.

Ik begrijp dat de Vastelastenbond weg is bij het nieuwe elektran, en ik ben blij dat ik mee ben.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Shine, 13 januari 2010

In 2008 lid geworden van deze club omdat ze een interessant energiecontract (Elektran) aanboden.

Ze leveranciersswitch hebben ze prima verzorgd.

Echter gaandeweg stel ik vast dat de VLB helaas niet meer zo objectief is als ze was. Met te grote regelmaat word ik bestookt met e-mail met daarin allerlei aanbiedingen van uiteenlopende producten die je via hun kunt afnemen. Dus bedrijven waarmee zij een deal hebben kunnen maken. Ik stel vast (na onderzoek) dat menig aanbieding helemaal niet goedkoper is.

O.a. mbt de presentatie van energieprijzen en prat gaan dat ze de goedkoopste zijn is helaas misleidend. Menig huishouden komt bedrogen uit omdat de vastrecht leveringskosten in hun huidige (E.D) aanbod schrikbarend hoog zijn. Dit staat dan in piepkleine lettertjes vermeld. En zijn excl. btw prijzen.

Ook vind ik het jammer dat ze afgeven op energiebedrijven waarmee ze eerst zaken hebben gedaan. Leden die een Elektran contract hebben en door de fusie een aanbod van Mainenergie hebben ontvangen, hebben van VLB per post alsook via mail een schrijven ontvangen dat het aanbod niet zou deugen en de prijsstellingen veel te hoog. De VLB zou goedkoper zijn. M.a.w.ga er niet op in en sluit een contract af via de VLB.

Helaas heeft de VLB zich hierin onvoldoende verdiept en geinformeerd, waardoor ze leden foutief hebben geinformeerd. Ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat ze reklame voor hun eigen energie aanbieding maken.

Jammer, erg jammer omdat ze hiermee bij mij een stuk betrouwbaarheid hebben beschaamd

Reactie van De Vastelastenbond , 14 januari 2010

Beste Shine,

Ik wil graag reageren op je bovenstaande opmerkingen. Bij de Vastelastenbond spannen wij ons in om voor de leden aanbiedingen te doen die enerzijds deugdelijk, dus zonder haken en ogen, en anderzijds kostenbesparend zijn. Wij hebben niet in elk geval de voordeligste aanbieding. Dat is met het grote aantal aanbieders vandaag de dag onmogelijk geworden. Op het moment dat wij een tarief verlagen is er een andere aanbieder die eronder gaat zitten. De goedkoopste is dus niet altijd mogelijk. Eén van de goedkoopste wel, en dat zijn wij ook. Daarnaast realiseren wij goede voorwaarden en service. Alle problemen of vragen, hoe ingewikkeld of moeilijk ook, worden door ons altijd opgelost.

Om in te gaan op uw opmerkingen; het vastrecht, dat bij ons hoger is dan bij andere aanbieders, heeft te maken met het verbruik van de leden. Wij hebben onderzocht wat het gemiddelde verbruik van onze leden is. Dit komt neer op 4400 KWh en 2100 M3 gas. Bij een dergelijk verbruik is het interessant om een hoger vastrecht, en daardoor juist lagere tarieven te krijgen. Vandaar dat we hier voor gekozen hebben.

We hebben ons bewust niet negatief uitgelaten over de aanbieding van Main energie. Wél kritisch. Wij willen de leden goed inlichten. Of een lid uiteindelijk de keuze maakt voor onze aanbieding of de aanbieding van Main energie is aan het lid zelf. Wij hebben kort aangegeven waar men rekening mee moet houden, zoals:

De variabele gasprijs, het direct in laten gaan van de nieuwe overeenkomst waardoor u uw huidige, lagere tarief verliest en de stilzwijgende drie-jaars-verlening van het contract.

In het tweede aanbod van Main energie is dit aangepast. Althans, dat wordt mondeling bevestigd, niet schriftelijk. Dat Main energie met een vernieuwd aanbod komt, komt door de Vastelastenbond. Zo hebben we genoeg verdiend voor onze leden toch?

Mocht u meer opmerkingen hebben over onze werkwijze dan mag u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Fam. Voeten, 10 januari 2010

Al sinds het opengooien van de energiemarkt ben ik lid van deze vereniging en tot volle tevredenheid! Ik ben begonnen met 2x een jaarcontract via hen bij Greenchoice, heb alleen het eerste jaar problemen gehad doordat Essent verbruikscijfers opgaf die een half jaar hoger lagen als in werkelijkheid. Maar na enige emailtjes is dit opgelost. Daarna een aanbod voor een 3 jarig contract bij Elektran via hen aangegaan, heb deze door hen voor het einde laten opzeggen omdat ik de gasprijs vast wilde leggen en Elektran absoluut niet wilde meewerken! Heb de Vastelastenbond via een simpel mailtje de opdracht gegeven de overstap naar E.D. in gang te zetten en ook dit is soepel verlopen. Van de klacht van Sandra snap ik niets: ik heb Dennis v. Druten een aantal maal aan de telefoon gehad ( buiten de normale kantoortijden !! ) en heb hem op geen enkel onbeschoft gedrag kunnnen betrappen. Hoewel niet de goedkoopste zeg ik toch DOEN!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bart, 4 november 2009

Ervaringen hieronder geven aan dat de service bij ED niet zo goed zou zijn, maar de vastelastenbond zelf geeft toch de service over deze contracten. Zij gebruiken Energie Direct alleen maar voor de inkoop van de stroom en de gas. En over de service van de vastelastenbond valt volgens mij weinig te klagen, ze gaan voor mij in ieder geval heel ver.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
jos, 18 oktober 2009

ed is gewoon een oplichtersmaatschappij pa jaar bij geweest ma nooit geen ed meer en ook geen vastelastenbond met hun mooie verkooppraatjes loserssss

Reactie van De Vastelastenbond , 19 oktober 2009

Energie Direct heeft in het verleden echt wel zijn problemen gehad, met name doordat ze de absoute voorloper zijn geweest in automatisering. Dit is niet zonder problemen verlopen, dat schuiven ze zelf ook niet onder stoelen of banken.Maar hier plukken ze nu wel de vruchten van en hebben ze nu een hele professionele en efficiente organisatie. Wat veel in de kosten bespaart.

Nu doen ze het al twee jaar bijzonder goed, ze hebben een nagenoeg perfecte score bij de toezichthouder. Bovendien heeft de Vastelastenbond heel veel extra aanvullende afspraken met Energie Direct gemaakt, hierdoor gaat er niets mis en mocht er wel iets misgaan dan wordt het door ons ook weer heel snel opgelost.

Wij vinden het als Vastelastenbond belangrijk dat een partij goed kan inkopen zodat onze leden de laagste prijs genieten en dat leden op tijd de factuur ontvangen, de service verlenen wij zelf wel aan de leden want hier zijn wij echt goed in.

Het spijt me we te horen dat u een negatieve ervaring heeft met Energie Direct maar zoals gezegd behoren de problemen bij Energie Direct echt tot het verleden.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Reactie josuha, 21 oktober 2009

problemen tot het verlede na dag het niet pff hoe verzinje het alleen om klantjes te winne zeker pffff

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Jasper, 13 oktober 2009

Echt grappig om te zien hoe energieleveranciers hun eigen product promoten.

Alle 10n hier zijn duidelijk van de vaste lastenbond zelf.

Een consument zal vrijwel nooit een 10 geven voor een in wezen te duur product.

Reactie Harry, 14 oktober 2009

Waarom zou je een leverancier welke het goed doet, overal een oplossing voor klaar heeft liggen en scherpe prijzen biedt niet beoordelen met een 10. Wat verwacht je nog meer dan?

Ik ben al jaren lid en ervaar het als fantastisch, ze denken tenminste met mij mee en niet aan het zakkenvullen van de leverancier.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
renske verhagen, 11 september 2009

Ik was ook op zoek en bang om over te stappen.

dus ik ben gaan zoeken op internet.

Ik las op internet veel negatieve reacties over energieleveranciers en hun 'klantenservices', zo ook over Energie Direct. op Energie direct ben ik verder gaan zoeken en kwam op de site van de vastelastenbond terecht. Ik was geinteresseert in wat zij mij 'vertelden' op de site en ben gaan bellen.

In tegenstelling tot Eneco (waar ik eerst bij zat) bel je tegen lokaal tarief met de vastelastenbond. Ze zijn er heel vriendelijk en kunnen alles vertellen over tarieven, overstappen, voorschotten ed. (zonder rompslomp en binnen enkele minuten)

Via hun ben ik overgestapt naar energie direct. idd, waar ik eerst niet echt om stond te trappelen, maar vastelastenbond regelt dus heel veel voor je, wat het makkelijker maakt allemaal.

succes met zoeken.

Reactie Peter, 23 september 2009

Ja Renske ok maar ja uit mijn onderzoek blijkt dat de Vastelastenbond veel duurder is dan de aanbiedingen op de vergelijkingssites. Leuk bellen tegen lokaal tarief maar geef mij maar gewoon een laag tarief en dat heeft de Vastelastenbond absoluut niet op dit moment.

Reactie Dennis, 13 oktober 2009

De Vastelastenbond heeft gewoon de laagste tarieven, maar doet niet mee aan rare trucs waardoor je de initiële welkomstbonus later toch weer terug betaalt. Je kan ook stellen dat de Vastelastenbond nog de enige partij in Nederland is die het wel eerlijk doet en je geen rad voor ogen draait.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
hagenaar, 22 mei 2009

Wij hebben ons via de vastenlastenbond (VLB) aangemeld voor energie direct (ED),wij kregen een mailtje van de VLB daarin stond binnen 5 dagen ontvangt u bericht van ED.

Een paar dagen later zijn wij telefonisch benaderd door de VLB of wij over wilde stappen naar ED. Inmiddels hadden wij weinig goeds gehoord van ED, dus gaven wij aan dat wij niet meer over wensten te stappen en of wij daarvoor nog iets moesten doorgeven, volgens de telefonist zou hij het in orde brengen.

Vervolgens ontvingen wij na enige tijd een mailtje van ED, meteen teruggemaild dat wij niet meer over wilde stappen, en dat de VLB op de hoogte was.

Na lange tijd mailen en bellen komt het hier op neer de fout ligt vlgs. ED bij de VLB, en kunnen wij er niets meer aan doen.

Hier een mailje van ons en het antwoord van de VLB

Het probleem is dat wij inmiddels niet meer over willen stappen,

wij vinden de comunicatie erg onduidelijk en slecht.

Bv in de mail van jullie stond binnen 5 dagen ontvangt u bericht van energie direkt. (Dit gebeurde dus pas na 14 dagen ).

Na ontvangst van hun mailtje meteen teruggemaild dat wij niet meer over wilde stappen, en dat wij telefonisch contact met jullie hadden gehad. (dat jullie comunicatie niet goed loopt, daar kunnen wij niets aan doen)

Hierna kregen wij een mailtje van hun dat wij binnen 10 werkdagen en reactie zouden krijgen, dus weer niet.

Al met al hebben wij er geen vertrouwen meer in, en wensen dus niet over te stappen.

Wat moeten wij nu doen?

Geachte heer ,

Zoals u zelf al zegt heeft u per mail aan ons bevestigd akkoord te gaan met de aanbieding. Doordat het administratieve proces een vertraging heeft opgelopen bent u toevallig óók gebeld.

Volgens het callcentre was het in orde, om de simpele reden dat uw aanmelding niet via hen is verlopen, maar via mail. Het callcentre heeft geen inzicht in onze mails, dus vandaar de verwarring.

Maar wat is het probleem? U bent verzekerd van extreem lage tarieven die gedurende 5 jaar niet gewijzigd worden, ik zou niet willen wisselen. Bovendien is het al te laat om uw aanmelding te annuleren.

Het spijt me dat er verwarring is ontstaan, maar ik hoop dat u begrijpt dat u niet eerst akkoord kunt gaan om vervolgens weer te annuleren.

Met vriendelijke groet,

Ruben van Oorsouw

Vereniging de Vastelastenbond

Weet iemand wat wij nu nog kunnen doen

Reactie van De Vastelastenbond , 25 mei 2009

Geachte heer Hagenaar,

Wij hebben door het gerommel van onze vorige leverancier een erg drukke periode meegemaakt, en hierdoor is er wel eens een vertraging opgelopen en zijn er soms ook dingen misgegaan. Dit is, hoe goed we ons best ook doen, helaas niet te voorkomen met een operatie van deze omvang.

We hebben bij de Vastelastenbond hele trouwe en leuke leden, welke allemaal een goede reden hebben om voor de Vastelastenbond te kiezen. De Vastelastenbond is geen normaal bedrijf, maar een samenwerkingsverband van leden. Een vereniging van consumenten die gezamenlijk vaste lasten inkopen.

Wij onderhandelen namens de leden een supercontract uit, een contract met naast een hele lage prijs ook nog tal van extra voordelen. We hebben dit aan uw voorgelegd, en u heeft dit akkoord bevonden. Dus maken we dat in orde voor u. Dit is de samenwerking waar u voor gekozen heeft en waar wij gehoor aan hebben gegeven.

Maar goed, ik begrijp nu dat u spijt heeft van uw beslissing. Ik nodig u daarom ook uit om even contact met me op te nemen om te kijken wat we hiermee kunnen doen. Ook kijk ik graag naar de reden waarom u het op wil zeggen.

Het feit dat Energie Direct het niet goed doet vind ik niet zo'n goede reden. Zij behalen volgens de toezichthouder al twee jaar een nagenoeg perfecte score. Als energieleverancier doen zij het zelfs bijzonder goed. Dit was een paar jaar geleden wel anders, maar dit had toen ook zijn redenen welke nu zijn opgelost.

Graag verneem ik van u om te kijken naar een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Michael, 12 mei 2009

Ik begijp de meeste negatieve reacties niet zo.

Ben zelf nu een jaar lid en ben als ik de Vastenlastenbond opbel altijd netjes geholpen. Nemen gewoon de tijd voor mij om al mijn vragen te beantwoorden.

Al die reacties over dat het oplichters zijn slaat nergens op.

Iedereen moet met de markt mee en zo ook de Vastenlastenbond. Als ze zeggen dat energiesdirect goedkoper en beter is vertrouw ik daarop.

Ik wacht nu alleen op mijn eindafrekening en mocht hier een fout inzitten ligt dit aan Greenchoice!

Ben blij dat de Vastenlastenbond alles voor mij regelt!

Reactie Tom, 6 december 2012

Precies Michael. De service is uitstekend. Ik krijg altijd direct iemand persoonlijk aan de lijn en als er eens iets is dan staan ze voor je klaar. Ik ben van plan om steeds meer vaste lasten bij hen onder te brengen. Voor energie ben ik al klant, de zorgverzekering komt daar nu bij. Ik ga ze zo eens bellen om te vragen wat ze voor me kunnen doen om m'n aansprakelijkheid en inboedelverzekering omlaag te krijgen.

"Armoede stijgt", was vandaag te lezen op Nu.nl. Jan met de pet wordt steeds meer kaalgeplukt en het is goed dat er partijen zijn die consumenten verenigen om collectief sterker te staan! Ik ben voor al mijn vaste lasten eens goed aan 't kijken hoe ik de kosten kan drukken, want in 2013 wil ik 't liefst geen cent teveel betalen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
DP, 21 april 2009

Dit is absoluut NIET goed geregeld. Heb in feb 2008 aan Vastelastenbond aangemeld. Zij hebben mij aan Greenchoice aangemeld. Geen enkele informatie over tarief of wijzigingen maar wel te hoge rekening (meer dan 2x dan de markteprijs) na een jaar ontvangen. Nog nonsense kosten. Klacht ingediend aan Greenchoice en vastelastenbond. Werd gebeld door Vastlastenbond. Ik mocht mijn mening niet uiten. Ik mag niet zeggen dat zij oneerlijk zijn. Hebben verteld dat Greenchoice foute tarieven heeft berekend en zij hebben XXXXXzaak met hen. 40 minuten discussie op de telefoon en dan een dreiging via email. Ik moet hoge rekening betalen en stil blijven. Wat een gezamelijk oplichterij ! Heb je opgelet dat bij aanmleding aan Vastlastenbond geef je machtiging om besslissingen te nemen. Dit wil zeggen dat zij nemen verkeerde besslissingen vor jou en jij betaalt de kosten. Zeker zit je vast in lasten. Doe maar niet. Dit is duur, oneerlijk (zij verbergen de informatie) en absoluut niet geregeld.

Reactie van De Vastelastenbond , 21 april 2009

Geachte heer Pathak,

Net na ons telefoongesprek krijgen we een melding van deze website dat u een bericht heeft geplaatst. Ik ben Dennis diegene die u vandaag bij de Vastelastenbond heeft gesproken. Ik heb u netjes en duidelijk uitgelegd dat bij u de juiste tarieven in rekening zijn gebracht. U heeft daar zelf netjes de bewijzen van toegestuurd gekregen per e-mail.

Om dit bericht recht te trekken voor de lezers van dit forum geef ik hier nogmaals de uitleg waarom u denkt dat u bent benadeeld, terwijl dit niet het geval is.

Greenchoice maakt de eindnota op met totaaltarieven per kilowatuur/kub. Hierin nemen zij alle kosten voor het gebruik van het netwerk en het transport en alle belastingen en toeslagen mee. Dit zijn kosten welke zij namens de netbeheerder aan u doorberekenen. Deze kosten zijn ongeacht de keuze van leverancier gelijk en we moeten deze kosten allemaal betalen.

Nu vergelijkt u het leveringstarief dat u met ons heeft afgesproken met het tarief dat Greenchoice op haar rekening zet. En hier zit vanzelfsprekend een verschil in.

Ik heb voor u gecontroleerd of Greenchoice de juiste leveringstarieven heeft gehanteerd en dit is het geval. Ik heb een printscreen van uw inlogpagina aan u toegestuurd, kijk hier maar eens goed naar en dan ziet u dat alles gewoon klopt!

Er zijn groepen klanten waar niet de juiste tarieven in rekening zijn gebracht, maar u hoort hier niet bij. Maar zelfs voor die mensen wordt dit uiteindelijk opgelost, maar dit zal nog enige tijd duren. Hiervoor dient een bodemprocedure gevoerd te worden en dit duurt misschien wel een jaar.

Ik verzeker u dat er niemand in Nederland goedkoper uit is geweest dan dat u bent. Het leveringstarief voor stroom was 5,7 eurocent en voor gas heeft u 31,5 eurocent betaalt, terwijl het tarief bij Essent op dat moment bijna 9 cent was voor stroom en 39 cent voor gas (allen excl. btw).

Ik heb u gevraagd om u mening niet te uiten omdat u dreigde media op te zoeken, ik heb liever dat ik u uit kan leggen dat alles klopt en dat u daar dan vrede mee hebt. We hebben er niets aan dat u dit soort berichten plaatst omdat u bepaalde zaken niet goed begrijpt. U blijft bij uw standpunt, ondanks dat het netjes aan u wordt uitgelegd en de bewijzen netjes aan u worden overlegd. Dit is juist van u niet eerlijk.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Reactie DP, 21 april 2009

Geachte heer Dennis van Druten. U heeft niet netjes uitgelegd maar u heeft mij (herhalend) gezegd dat de tarieven door Greenchoice juist zijn berekend terwijl dat niet waar is. Greenchoice heeft voor elektra Eur o,20 en voor gas Eur 0,57 m3 op haar faxctuur berekend. En dit zijn ook Ex BTW. Hiernaast zijn de vastrechten 0,29 per dag voor stroom en 0,39 per dag voor gas berekend. Deze vastrechten zijn op uw website eur 4,25 Incl BTW per maand aangegeven, dus voor één jaar en voor elektra + gas is eur 51x2 = Eur 102 terwijl volgens Green choice Eur 169,40 voor gas en Eur 119,62 per jaar voor stroom dus totaal 275,25. Ik hoop dat u niet zo slecht bent in wiskunde dat u géén verschil kunt maken in Eur 102 en Eur 275,25. De berekende tarieven zijn ook bijvoorbeeld voor stroom 4x hoger dan u nu aangeeft. Ik hanteer ook de tarieven van de andere goedkopere leveranciers. En pakt lekker voorbeeld van Essent omdat u anderen niet duurder kunt vinden hoe u bent. Indien u toch zegt dat tarieven zuist zijn dan houdt u iedereen voor de gek. Goedkoop beloeven en duur berekenen heet in Nederland - OPLICHTERIJ en is dus crimineel. Dit is wat u nu (netjes) zegt. En denkt u dat u kunt mij of iemand stoppen om iets te zeggen en te protesteren ? U geeft hier aan dat u de bewijzen via email heeft gestuurd. Hier liegt u nog een keer. U heeft maar één email gestuurd zonder bijlage of enekel bewijs. U dreigt dat als ik de klacht bekend maak dan gaat u schade claimen voor uw reputatie. Wat soorte reputatie heeft u ? Zie hieronder uw reputatieberichten. Ik heb de bewijzen van de feiten dat kan ik altijd aan de rechter en voor de massa overleggen/publiceren. In Nutshell, jullie zijn ontrechtmatige dat jullie volmacht nemen om besslissingen voor de leden te nemen en straks betaalt een lid de kosten van uw fouten en hoge rekeningen. Waarom zou het publiek volmacht aan u geven ? Heeft het publiek géén eigen verstand en u heeft meer verstand ? Een prijsonderhandeling is iets anders maar volmacht is heel anders en daarvoor moet u gewoon naar de rechter worden geleept. Het publiek maakt fout, wanneer wij alles hebben ingevuld dan verschijnt uw berichten op uw website en niemand heeft energie en tijd om dat rustig te lezen. U of Greenchoice - er is met niemand afspraak gemaakt voor een bepaald tarief te betalen en daarom kan ik het goedkopste tarief van de markt kiezen. Dit is ook omdat u in uw welkomsbrief – de enig brief die ik ooit van u ontvangen heb – aangegegeven – zoals – Het is goed geregeld, scherpste prijzen en goedkoopste tarieven. Niets klopt. En verder wil ik u ook adviezeren om niet zo veel te bluffen wat niet waar is of niet waar kan zijn anders moeten wij verder maatregelen nemen. U schrijft dat Greenchoice voor andere klanten verkeerde (hoog) tarieven heeft berekend en dat u XXXXXzaak heeft. Dit wil zeggen dat u verkeerde leverancier heeft voor de leden gekozen en de leden heeben te hoge kosten betaald of zijn aan het betalen. Waarom zouden de leden niet de te veel betaalde kosten en eventueel de ongemak in jullie rekening brengen en schade claimen ? Er zijn nog meer informatie van uw failures die u aan mij heeft verstrekt en in het voordeel van de massa kan ik overal bekend maken en die voor u niet leuk zullen zijn maar ik doe dit even niet zolang ik hoop heb dat u op een fair manier de rekeningen kunnen maken en wij - de consument en de leverancier (u bent eigenlijk onnodig ertussen) – tot een oplossing kunnen komen. U zegt dat u géén winst maakt. Dan wat is uw doel in deze bemiddeling ? Zeg nu niet dat u godsdienstig bent. In ieder geval deze website is niet om debat uit te voeren. U kunt mijn fax en email zorgvuldig lezen en juiste actie ondernemen en mij schrijftelijk berichten. Doet u dat niet, dan hebben wij een juridisch systeem die ons kan helpen. Tevens kunnen de consumenten of leden géén ervaringen delen op uw website. Op uw website - www.vastelastenbond.nl - heeft u de knop - VERZENDEN - gedeactiveerd. Uiteraard wilt u alleen mooit woorden horen en kunt u niet tegen critiek. Of misschien ben ik uitzonderlijk geblokkeerd voor meningsuiting !!!

Reactie van De Vastelastenbond , 27 april 2009

Geachte heer Pathak,

We hebben alleen geconcludeerd dat de juiste tarieven in rekening zijn gebracht en dat aan u uit proberen te leggen. Als u dit niet begrijpt dan willen we dat nog een keer doen, geen enkel probleem.

Mocht u liever een klacht indienen bij de stichting geschillencommissie dan kan dat ook op www.sgc.nl. Wellicht dat zij u uit kunnen leggen dat hier GEEN fout is gemaakt!

Het is gewoon zo dat iedereen in Nederland netwerk en transportkosten moet betalen, normaal wordt dit zelfs apart in rekening gebracht.Greenchoice doet dit niet en berekend het één op één aan u door.

Als u mij niet geloofd, leg het dan alsjeblieft voor aan de geschillencommisie?

Met vriendelijke groet,

Dennis van Druten

Vereniging de Vastelastenbond

Reactie SD, 10 februari 2012

Dit noem ik nou echt slechte crisiscommunicatie vanuit de leverancier.

Hebben jullie geen crisiscommunicatie adviseur in huis die dit soort problemen op een juiste manier oplost?

Ontevreden klanten is net als gif voor je organisatie, als je het niet op een juiste manier oplost zal het potentiële klanten weerhouden om zaken te doen met jullie.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Rob, 5 maart 2009

Ik ben na de vele keren gebeld door het call center van Vastelastenbond toch zo stom geweest om ja te zeggen. De vele argumenten van goedkoopts etc die je hoort van het callcenter blijken gewoon niet waar te zijn. In het verleden waren de prijzen goed maar als ik nu zie hoe duur ze zijn geworden in vergelijking tot de andere aanbieders ben ik er toch echt op goed vertrouwen ingetuimeld. Oppassen dus !! Je krijgt voortdurend call centers aan de lijn om je over te halen. Die moeten ergens van betaald worden! Vaste lastenbond is niet meer wat het was! Vergelijk de prijs maar eens op energieprijzen en energieleveranciers en zie hoe duur je uit bent voor die zekerheid. Het lijkt erop dat je nu in ieder geval voor 3 of 5 jaar vast zit aan een veel te hoog tarief.

Reactie Ewald, 13 maart 2009

Ik begrijp de reactie echt niet, de vastelastenbond heeft de goedkoopste 5 jaarsaanbieding van Nederland. Ik ben al drie jaar klant, ze staan me altijd netjes te woord en hebben tot nu toe alles nog echt perfect geregeld. Bovendien bellen ze me netjes op als het goedkoper of beter kan, waar kom je dat nog tegen? Werkt u toevallig bij Greenchoice??

Reactie Joan, 12 april 2009

Ik begrijp de reactie van Rob wel; ik ben ook na vaak gebeld te zijn door de VLB gezwicht voor het aanbod om een vast contract bij Energie:direct te nemen. Mij werd verteld dat ik nog maar weinig tijd had om nog te kunnen overstappen want de aanbieding liep maar tot eind februari. Tot mijn stomme verbazing zie ik amper een maand later dat de vlb nu een aanbieding heeft waar de prijzen nog lager liggen. Hoe zit dat? Waarom was het nodig om de leden zo op te jagen en hen het gevoel te geven dat ze anders buiten de boot zouden vallen?

Bovendien klopt hun bewering dat ze de goedkoopste zijn ook niet.

Reactie Daan, 20 april 2009

Ik heb contact met de vastenlastenbond opgenomen en zij geven toe dat ze niet de toekomst kunnen voorspellen. De leverancier heeft toen ingekocht en op dat moment was het veruit de beste aanbieding. Niemand had verwacht dat het nog verder zou dalen. Wel heb ik nu een prijs die 30 % goedkoper is dan Nuon en dat voor 5 jaar vast. Ze zeiden dat het nog steeds heel erg goed is en dat de prijs net zo goed had kunnen stijgen.

Reactie Joan, 22 april 2009

Sorry Daan, je hebt je wederom zand in de ogen laten strooien (tenminste als je geen medewerker van de vlb bent). De vlb beweert juist wel dat ze de toekomst kunnen voorspellen met hun bewering dat je 5 jaar lang goedkoper uit zult zijn. Wedden, als blijkt dat je er niet op vooruit bent gegaan in die 5 jaar, dat zij zich schoon zullen praten met hun riedel dat je op het moment dat jij instapte het wel een topdeal was? Daar moet je je maar mee troosten, hè? Of heeft de vlb toch een glazen bol en kunnen zij garanderen dat de prijzen niet nog verder zullen dalen, binnenkort of in de toekomst? Wat betekent die 30% eigenlijk? Volgens deze website ben ik bij vlb €30 per jaar goedkoper uit dan bij 5 jaar Nuon. Dus in 5 jaar zou ik (bij een gelijkblijvend verbruik) totaal €150 besparen. Nou werkelijk een Topdeal!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Ton, 21 januari 2009

Vandaag op de voorpagina van het AD, www.ad.nl

Prijsoorlog om vaste energie

Vastelastenbond daagt grote energieleveranciers uit met scherpe prijs

Inkoopcollectief De Vastelastenbond biedt vasteprijscontracten voor stroom en gas aan die fors onder de aanbiedingen van marktleiders Nuon, Essent en Eneco liggen.

Handig

Olie- en gasprijzen zijn de afgelopen zes maanden fors gedaald. Dinsdag noteerde Amerikaanse olie op een niveau van 33,5 dollar per vat, terwijl dat medio 2008 nog 147 dollar was.

Voor consumenten roept dat de vraag op of het niet handig is om stroom- en gasprijzen voor langere tijd vast te zetten. Voor het geval de energieprijzen binnen afzienbare tijd weer oplopen.

Z24 meldde afgelopen week dat vastprijscontracten voor stroom en gas bij de grote aanbieders Nuon, Essent, en Eneco momenteel onder de variabele prijzen liggen, die voor de eerste helft van dit jaar gelden. Deze vasteprijscontracten zijn echter nog deels gebaseerd op de hoge olieprijs van medio 2008.

Wel of geen vaste prijs

Voor consumenten die dubben over een vasteprijscontract, maakt de vertraagde doorwerking van prijsdalingen de keuze extra lastig. Is het handig om nu in te stappen, of kun je beter een paar maanden wachten, totdat de lagere olieprijzen helemaal zijn doorgesijpeld in de gas- en stroomprijzen van energieleveranciers?

Inkoopcollectief de Vastenlastenbond, dat 35 duizend leden telt, zet zich momenteel scherp af tegen de grote aanbieders met een zeer concurrerende, tijdelijke aanbieding voor vasteprijscontracten. Deze inkoopclub van consumenten financiert zich naar eigen zeggen door premies te bedingen bij bedrijven voor het aanbrengen van klanten, terwijl leden van de bond zelf geen contributie betalen.

Voor stroom ligt de leveringsprijs van het driejaarscontract bij De Vastelastenbond op iets meer dan zeven cent per kilowattuur, ofwel 26 procent lager dan het gemiddelde van Nuon, Eneco en Essent. Maar ook goedkoper dan prijsvechters als Caplare en Oxxio.

Bij gas is het driejaarsaanbod van De Vastelastenbond (iets meer dan 34 cent per kubieke meter) zo'n 21 procent lager dan het gemiddelde van de drie grootste aanbieders. Bij de vijfjaarscontracten voor gas en stroom zijn de verschillen vergelijkbaar.

Z24 vroeg mede-oprichter Dennis van Druten van De Vastelastenbond om uitleg.

Hoe komt u aan deze lage vaste prijzen?

"We gaan als collectief langs bij verschillende aanbieders. Ditmaal bleek er een buitenkansje te zijn met vasteprijscontracten. Die bieden we niet regulier aan. De meeste klanten hebben eenjaarscontracten."

Koopt de Vastelastenbond stroom en gas voor drie- en vijfjaarscontracten zelf in?

"Nee, dit is een overeenkomst met leverancier Energie:direct, bij wie we een extra korting hebben bedongen. Bij de Vastelastenbond ben je met drie- en vijfjaarsaanbiedingen momenteel goedkoper uit dan bij Energie:direct zelf."

In huidige vasteprijscontracten van de grote energiebedrijven zit nog een stukje van de hoge olieprijs van medio 2008. Hoe zit dat bij De Vastelastenbond?

"Dit zijn contracten die zeer recent zijn ingekocht. De actuele lage olie- en gasprijzen werken er volledig in door."

Komt De Vastelastenbond over een paar maanden weer met een vasteprijscontract voor energie?

"Dat weten we nog niet. De huidige aanbieding loopt drie maanden. Of we in april opnieuw zoiets doen, hangt af van de energieprijzen van dat moment. Opvallend is overigens dat de meeste klanten nu voor vijf jaar vast kiezen, terwijl we vooraf hadden gedacht dat de keuze tussen drie en vijf jaar vast ongeveer fifty-fifty zou zijn."

Vaste prijzen

Aanbieder Stroom (3jr vast)

1)Essent € 0,1044 per kwh

2)Nuon € 0,1032 per kwh

3)Eneco € 0,09008 per kwh

4)Vastelastenbond € 0,0735 per kwh

Gas (3jr vast)

1)Essent € 0,4599 per m3

2)Nuon € 0,4441 per m3

3)Eneco € 0,40029 per m3

4)Vastelastenbond € 0,3417 per m3

Bron: www.ad.nl

Reactie Wouter, 22 januari 2009

De actieve telefonisch campagne van

de VLB om de leden te bewegen over

te stappen van Greenchoice naar een 3/5 jaar contract bij een volle dochter van Essent (energie:direct) zou ik even mee wachten zoals duidelijk wordt in dit artikel: tinyurl.com/bu24re

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Thomas van Zutphen, 16 januari 2009

De Vastelastenbond is normaal gesproken altijd prima bereikbaar, nemen zelfs altijd direct de telefoon op. Ze zullen het nu wel even druk hebben omdat ze zijn overgestapt van greenchoice naar energie direct. Ze lopen op deze site al jaren aan kop, dus ik neem aan dat het allemaal wel goed komt.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Judith,, 14 januari 2009

Buitengewoon onprofessioneel hoe de VasteLastenbond met mijn aanmelding om gaat. Ik krijg een prima prijsaanbod voor een jaar, maar vervolgens willen ze me dwingen om iets voor 3 jaar te tekenen bij EnergieDirect, wat ik helemaal niet wil....want volgens Radar gaan de prijzen dalen. Opeens moet ik bij het 3 jaar contract gaan bijbetalen voor groene stroom, wat eerst niet hoefde. Voor mij allemaal buitengewoon vaag......graag uitleg! Wie wordt hier nou wijzer van? De Vastelastenbond??

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Herny, 11 januari 2009

Ik ben geschokt door het feit dat "mijn" vaste lastenbond heeft gekozen voor EnergieDirect.

Toets in google een Energiedirect en Oplichters in. Levert al snel 1200 hits op. De beoordeling op energieleveranciers is voor 2008 een 4,1!!

Ik ben blij dat ik ben hen weg ben. Zeer slechte service, foute rekeningen. Zeer duur telefoonnummer (70 cent per minuut)waar je lang in de wacht gehouden wordt en dan niets zeggende antwoorden krijgt.

Jeetje hoe hebben ze dit ooit kunnen doen?!?

Hoeveel mensen die vertrouwen hebben in de vastelastenbond komen nu in de problemen.

Een bezorgde Vastelastenbond klant.

Reactie patrick, 14 januari 2009

Deze berichten zijn wel achterhaalt hoor. energie direct doet het de laatste jaren prima. Kijk maar eens op de website van de DTE/NMA naar de scorecard. Daar zie je dat energie direct een nagenoeg perfecte score heeft.

http://www.nma-dte.nl/nederlands/energiebedrijven/Energiebedrijven_vergelijken/Scorecard_leveranciers.asp

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
john, 28 oktober 2008

Al 5 jaar zit ik bij de Vastenlastenbond en ik heb nog nooit een probleem gehad. Iedere keer als er wat veranderd neem ik contact met ze op en iedere keer heben ze weer die slimme oplossing klaar liggen. Echt een aanrader voor iedereen.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Sandra, 24 oktober 2008

Uhm ik wil niks zeggen hoor maar ik belde net naar De vastelastenbond en kreeg ten eerste GEEN informatie Ten 2de was die vent zo chagie dat ie alleen zei :"meld je aan op het internet..." Mijn vriend heeft daarna gelijk weer gebeld en kreeg dezelfde vent ervoor Mijn vriend vertelde over de slechte ervaringen met een andere leverancier en die vent zei:" Dat is helemaal normaal" Met andere woorden blijf daar maar bij... NOU ZEG! Wil De Vastelasten Bond klanten of niet?GRRR

Reactie Dennis, 24 oktober 2008

Beste Sandra, Ik ben diegene die u aan de telefoon heeft gehad. En ik heb jullie beide uit proberen te leggen dat Nuon in dit geval gewoon geen fout heeft gemaakt en dat de schatting van uw meterstanden gewoon terecht is. Ik heb het u drie keer uitgelegd en vervolgens heb ik het u man drie keer uitgelegd en zo ik van u begrepen heb heeft Nuon het u ook een paar keer uit proberen te leggen. Het houdt natuurlijk gewoon een keer op. We zijn niet gek!

Reactie Louise, 9 januari 2009

Ik vind uw reactie zeer onbeschoft . U spreekt over DIE VENT. Die meneer gaf u het juiste advies ´aanmelden via internet´. Dus ook uw vriend kreeg het zelfde advies. En zijn mededeling over een slechte leverancier is niet relevant en daar kan de vaste lastenbond dus ook niets mee.De conclusie die u hieruit trekt is absolut fout. Ik ben al langer lid en ZEER tevreden. Door de zeer lage energietarieven heb ik al heel wat geld bespaard

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer